oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. augusztus 09. 06:30,  Az eddiginél is nehezebb lehet bevándorolni Amerikába 163 komment

2018. augusztus 09. 06:30 Határátkelő

Az eddiginél is nehezebb lehet bevándorolni Amerikába

A Trump-adminisztráció a következő hetekben olyan javaslatot tervez beterjeszteni, amely rendkívüli módon megnehezítené az egyébként jogszerűen az országban tartózkodó bevándorlóknak a zöldkártya vagy az állampolgárság megszerzését. Szakemberek szerint ez az elmúlt évtizedek legnagyobb változását jelentheti az amerikai bevándorlási rendszerben.

egyesult_allamok_szabadsag-szobor_alulrol.jpg

A tervezett szabályozás elsősorban azokat érintené, akik ugyan rendelkeznek zöldkártyával, de valaha is használtak bármilyen szociális támogatási programot, amilyen például az Obamacare, a gyermekeknek szóló egészségbiztosítás, élelmiszerjegy vagy egyéb juttatás – értesült az NBC négy egymástól független forrásból.

A Fehér Házi tanácsadó, Stephen Miller nevével fémjelzett elképzelés külön szépsége, hogy ráadásul nem lenne szükség hozzá kongresszusi jóváhagyásra, viszont jelentősen korlátozná azon bevándorlók számát, akik adott évben jogszerűen letelepedhetnek az Egyesült Államokban. 

A tervezet az NBC szerint még nem végleges, ám ha a legutóbbi (az NBC forrásai által látott) változata lép életbe, akár 20 millió (!) bevándorlót is érinthet. Különösen azoknak jönne rosszul, akik hiába vállalnak legálisan munkát, az abból megszerzett jövedelmük nem elég ahhoz, hogy eltartsák a családjukat, ezért valamilyen állami segítségre szorulnak. 

A szegénységi küszöb két és félszerese sem elég 

A hírtelevízió oldala példaként a Haitiről bevándorolt, jelenleg zöldkártyával rendelkező, de állampolgárságra pályázó Louis Charles esetét hozza fel. Ő az egészségügyben dolgozik nursing assistantként (nem ápoló, de nem is csak kisegítő, hanem valahol a kettő között) sokszor akár heti 80 órát is, ám kénytelen volt különböző közjóléti programokat igénybe venni, hogy támogatni tudja már felnőtt, ám fogyatékkal élő lányát. 

Az amerikai rendszerben eddig is előfordult, hogy ilyen esetekben megtagadták a legális tartózkodást az igénylőtől, ám a mostani szigorítás azt jelentené, hogy akár a szegénységi küszöb 250 százalékát elérő bevétel esetén is elutasíthatják a kérelmet. 

A tervezet egy változata már a Fehér Ház Menedzsment és Költségvetési Hivatala előtt van az NBC forrásai szerint, ami az utolsó lépés az életbe léptetés előtt. A Reuters brit hírügynökség egyébként már februárban beszámolt egy ilyesmi tervről. 

Cél „az amerikai adófizetők védelme” 

A Belbiztonsági Minisztérium szóvivője minderre annyit reagált, hogy „a kormányzat határozott szándéka az érvényben lévő bevándorlási törvény alkalmazása, melynek világos célja az amerikai adófizetők védelme azáltal, hogy biztosítja, az országba belépni vagy ott maradni kívánó külföldi állampolgárok önellátók”. 

Az NBC ugyanakkor megjegyzi, hogy a beadványt jegyző Stephen Miller (aki több korábbi kongresszusi kollégájával egyetemben meglehetősen magas beosztásban van a Fehér Házban) régóta azon dolgozik, hogy csökkentse az Egyesült Államokba évente jogszerűen érkező és ott munkát vállalni, letelepedni kívánók számát. 

Ennek egyik jele, hogy a Trump-adminisztráció eddig is mindent megtett, hogy megnehezítse a bevándorlók számára a zöldkártya vagy az állampolgárság megszerzését. 

Egy érdekes adat: 2016-ban (az Obama-kormány utolsó teljes évében) 1,2 millió bevándorló kapott zöldkártyát vagy állandó tartózkodási engedélyt és 753 060 ember lett amerikai állampolgár. 

Ezzel szemben 2018 első negyedéves adatai szerint időarányosan ez a szám most 20 százalékkal alacsonyabb. Ugyanakkor az is igaz, hogy az első két negyedévben már kisebb az időarányos eltérés, a bevándorlási hivatal szerint az év egészében várhatóan ki is egyenlítődik az arány. 

Rekordszámú elutasított kérelem 

Ugyanakkor négy bevándorlással foglalkozó ügyvéd (egy massachusettsi, egy virginiai, egy tennessee-i és egy kaliforniai) azt mondta az NBC-nek, hogy soha ennyi zöldkártyát vagy állampolgárságot igénylő ügyfelüket nem utasították még el a hatóságok, mint az utóbbi időszakban. 

A bevándorlási hivatal (United States Citizenship and Immigration Services, USCIS) szóvivője ugyanakkor egy közleményben azt hangsúlyozta, hogy ők minden kérelmet egyesével, tisztességesen, hatékonyan és eredményesen bírálnak el. 

„Szemben a nyitott határokat támogató jogászokkal, bevándorlási ügyekkel foglalkozó ügyvédekkel és aktivistákkal, az ügynökség nem változtatott az állampolgársággal kapcsolatos ügyek megítélésén. (…) Visszautasítjuk azokat, akik a közbiztonság, a törvények helyett az illegális bevándorlást, a csalást, az emberkereskedelmet, a bűnbandákat és a kábítószerkereskedelmet támogatnák” – fogalmazott Michael Bars. 

Óvatosságra intenek 

Mindezek fényében a bevándorlási ügyekkel foglalkozó ügyvédek óvatosságra intik azokat az ügyfeleiket, akik a zöldkártya után állampolgárságért folyamodnának, hiszen akár az is előfordulhat, hogy állampolgárság helyett még a zöldkártyát is elveszíthetik. 

Visszatérve a poszt kiindulópontjához, a különböző, bevándorlással foglalkozó jogsegélyszolgálatok arra is felhívják a figyelmet, milyen súlyos következményei lehetnek, ha családok millióit választásra kényszerítik a jogi státusz és a különböző szociális támogatások között. 

Azoknak a magyaroknak tehát, akik az amerikai munkavállalást és letelepedést (például zöldkártya megszerzésével) tervezik, érdemes alaposan megfontolni a lépéseiket, hiszen a rendszer a jövőben várhatóan tovább szigorodik. 

Vajon mennyi magyar tart Amerikába? A legfrissebb adatok elárulják!

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr3414169111

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

M. Péter 2018.08.09. 18:28:50

@Arthamyr: Sokat fizettek, csak nem annyit, mint amennyit a törvény szerint kellett volna.

Arthamyr 2018.08.09. 18:29:08

@Mrs. Clayton: Még ezzel sincs semmi gond. Majd lesz sok pénzük, ha kiemelkedően jók. Ha meg nem, akkor is kiemelkedően jók, de ráadásul olcsók is, inkább jöjjenek hozzánk, mint a szomszédhoz, szuper policy.

Arthamyr 2018.08.09. 18:31:46

@M. Péter: Hát igen, szar a törvény. Bár ez senkit sem zavar általában. :/ Ráadásul szerencsétleneknek nem volt meg az a lehetősége, hogy középső ujjukat felemelik, és mennek másik országba, ha ott nem kérnek belőlük.

M. Péter 2018.08.09. 18:35:10

@Arthamyr: Nem, de ha valaki zöldkártyával jogosult valamire és az akkori szabályok szerint ez nem befolyásolja az állampolgárságra való jogosultságát, akkor ne mondják utána azt, hogy "Hahaha, jól átvertünk, mégsem lehetsz allampolgár".

M. Péter 2018.08.09. 18:37:11

@gabors: Majdnem 20 éve volt és nem New York államban, úgyhogy biztosan mások voltak a szabályok.

Arthamyr 2018.08.09. 18:40:41

@M. Péter: A visszamenőleges változtatás valóban visszataszító dolog. Ilyenkor az lenne a korrekt (ha már megvan az inkorrekt változtatás), hogy lehetőséget adnak a (természetesen kamatos) visszafizetésre, és akkor tiszta lapjuk van. De ugye ha már valaki patkány, miért csak kicsit legyen? :)

kék madár 2018.08.09. 18:40:57

@Arthamyr: "csak csalódás az USA-ban"
egyetertek, ez egy nagyon tokeletlen orszag, sok szerencse is kell hozza

svajcineger 2018.08.09. 18:41:49

@Antal Jozsa:
Bevandorlasrol volt szo, nem menekultugyrol. Teljesen mas a ket tortenet.

Arthamyr 2018.08.09. 18:44:56

@kék madár: Majd megsajnállak, ha ráérek! :)

De inkább nem, szerintem továbbra is az egyik legjobb ország, sok tökéletlenséggel (melyik nem?), és nehéz bejutni.

kék madár 2018.08.09. 18:51:23

@Arthamyr: szerintem is jo orszag (foleg Trump elott) de azert legyunk oszintek a hibairol is. Egy nagy orszag sokkal kaotikusabb, es "benabb" mint egy kicsi, pl. Svajc, a meretebol fakadoan

gabors 2018.08.09. 18:54:31

@Arthamyr: "Egyébként akármilyen ország/hely lakója is vagyok, én magasan képzett, tehetős új állampolgárokat akarok magam mellé, nincs ebben semmi meglepő, "

ez jo..... csak ..... Ki fogja neked levagni a csirket? leszedni az epret? amikor utazol bepakolni a borondodet a gepbe? stb ?

Amikor erre az ott szuletettek nem hajlandoak (irek, angolok, svedek, franciak, szaudi arabok, illetve feher europai amerikaiak) Ja es te sem hiszem hogy fizetni akarsz 3-4x annyit "ugyanazaert" mert mindjart kevesebb tehetos allampolgarra valsz ... :-))) Ja hogy mindig van szgenyebb orszag ahova lehet menni, de egy pont utan ott mar nem is olyan vidam elni meg tehetos polgarkent sem.

Csodabogár 2018.08.09. 18:58:43

@Antal Jozsa: @kék madár: A munkanélküli segélyre vonnak a fizetésből, akár csak a nyugdíjra vagy balesetre.
Egyébként igen nagyvonaluak ebben, ilyen sokáig nemigen adnak munkanélkülit sehol. Nem mellesleg soha egy napot sem voltam munkanélküli Svájcban, de ismertem olyant aki ezt bőven kihasználta.

Mrs. Clayton 2018.08.09. 19:03:03

@gabors: en azt hittem ezert dolgoztak magyar, bolgar lengyel ket diplomas fiatalok a heathrown, meg a peterboroghi gyarakban, csak aztan benszulottek rajottek, hogy igy sem jo, aztan most varjak, hogy a segelyesek folemeljek a segguket

Arthamyr 2018.08.09. 19:07:37

@gabors: "ez jo..... csak ..... Ki fogja neked levagni a csirket? leszedni az epret? amikor utazol bepakolni a borondodet a gepbe? stb ?" - Erre is kialakulna a megoldás. Vagy fizetnének annyit, hogy valaki levágja a csirkét, vagy nem lenne csirke. Eper, pakolás detto. stb. Esetleg automatizálnak. Az ott születettek hajlandósága is növelhető, ha kicsit megnyirbálják a jóléti rendszert, és a b opció nem a wellfare, hanem az éhenhalás. Sőt, ha eperszedésért sokkal többet fizetnek, mint a programozásért, akkor kitanulom az eperszedés, esetleg a hatékony csirkefeldolgozás rejtelmeit...

Pont, hogy szívesen kifizetem mindennek az árát, vagy nem fogyasztom, ha úgy ítélem meg, hogy nem éri meg, vagy nem engedhetem meg magamnak. Nincsen olyan elvárásom, hogy valaki nyomott áron szolgáltatást nyújtson kvázi rabszolgaként élve. Persze ha valaki nyújt, akkor azért igénybe veszem, de nem zavarna, ha nem nyújtana, szerintem egyáltalán nem normális/etikus dolog, főleg nem komoly tudást/elhivatottságot igénylő szektorokban, ahol mesterségesen megszűntették a versenyt és a piaci viszonyokat (pl. magyar egészségügy, oktatás).

gabors 2018.08.09. 19:10:34

@Arthamyr: ". A visszamenőleges törvénykezést/szabályozást csak hulladék kormányok alkalmazzák... "

Igen ebben teljesen egyetertek... ezert is irtam hogy emiatt valszeg birosagon fog kikotni ez .

DE ez nem torvenykezes csak a meglevo torveny vegrehajtasi utasitasanak a faragasa (nem biztos hogy teljesen jo ez a jogi osszehasonlitas) de valami hasonlo hiszen Mo-on is van a torveny amit a parlament elfogad majd az adott kormanyzati apparatus kidolgozza ennek a vegrehajtasi utasitasat .. majd ezek utan meg az adott intezmeny ezt a maga modjan tovabb ertelmezi es lekepezni napi gyakorlatta (ennek is lehet valami hivatalos neve miniszteri utasitas stb) ...

Most itt ugy tunik arrol van szo hogy ezekre az alsobb szintekre vittek le a valtoztatatast ... (mert meg a falat sem tudta Trump atnyomni)

Az atfogo immigracios reformmal mar Clinton W Bush es Obama sem tudtak a torvenyhozasban mit kezdeni ... egy ket aprosagon kivul 1990-en ben volt az utolso nagyobb valtozas (torvenykezes). Tobbek kozott a hires zoldkartya lotto :-)

Arthamyr 2018.08.09. 19:18:09

@gabors: Magyarországon, ha jól tudom, visszamenőleges szabályozásra is volt példa. De Magyarországon hulladék kormányok szoktak lenni, és sosem volt a jogállamiság legszilárdabb pillére a világon, szóval ez nem lenne meglepő. :)
Meg egy gyakorlat helyessége/jósága amúgy sem attól függ, hogy ki alkalmazza.

gabors 2018.08.09. 19:19:34

@Mrs. Clayton: "@Arthamyr: hat akkor total ki foglak abranditani, ugyanis altalaban olyan pont is van, h ha az orszag erdeke ugy kivanja akkor mnden barki massal szemben tamasztott elvarast figyelmen kivul lehet hagyni es az illetot allampolgarra lehet tenni. Altalaban sportolokat, tudosokat, szineszeket szoktak igy soron kivul bevenni a klubba. Az sem baj ha buntetve voltak esetleg adot csaltak. "

Most volt eppen ilyen Franciaban Macron allampolgarra tette a fekete fickot aki megmentette a balkonrol kilogo gyereket (persze lehet csak izomra gyurt a kicsi :-)

ilyen van az USA-ban is, az elnoknek de a Kongresszusnak is joga van erre.

Sot penzert is lehet ilyet szerezni szinte minden fejlett (es nem annyira fejlett de ott minek) orszagban Fidesz-es cegek kitomesevel bunozok tucatjai kaptak letelepdest "legalissan" .

Din Serpahis 2018.08.09. 19:22:26

@Antal Jozsa: Ez azért van mert Svájcban a munkanélküli segély igazából nem segély, hanem biztosítás. Vonogatják a fizetésedből havonta a díját, aztán ha rászorulsz fizetnek. Meg a szolgáltatáscsomag, ami hozzá jár, az valami elképzesztő.

En is voltam munkanélküli két hónapig, a tanácsadó akit kaptam, korábban az egyik legnagyobb amcsi IT multinál volt projektmenedzser, onnan váltott át a RAVhoz (lol, el tudnád ezt képzelni Magyarországon) kente-vágta a piacot, hogy hova érdemes jelentkezni, hol van üresedés stb stb.
Aztán elküldtek egy ilyen CV író tanfolyamra, ami csak a nevében volt CV író, valójában kőkemény networking volt a cucc, egy asztalnál ültem a Zürich insurance egyik ex regionális IT igazgatójával meg egy IBMes manager pasassal, ezek persze azóta is megvannak nekem a linkedin contactok között, átbeszéltük, hogy ki mivel tudná az önéletrajzát turbózni. Beszarás, na.

gabors 2018.08.09. 19:25:58

@M. Péter: "Most volt eppen ilyen Franciaban Macron allampolgarra tette a fekete fickot aki megmentette a balkonrol kilogo gyereket (persze lehet csak izomra gyurt a kicsi :-)"

Minden allamban vagyoni helyzethez volt kotve. 20 eve lehet kevesebb mint 10,000 lehetett a maximum vagyon :-))) Ja hogy 'nem neztek azt annyira' meg nem fekete gettoban eltek ... Amugy ez valoban helyi dolog es nagyon sok mult es mulik a "case worker" hozza allasan ...

gabors 2018.08.09. 19:33:46

@gabors: Na ezt hogy hoztam ossze ??

Mrs. Clayton 2018.08.09. 19:36:50

@gabors: ennel ujabb h a thai barlangban rekedt egyebkent hontalan gyerek(ek) meg az edzo is allampolgar lett. Pedig szegeny edzo nem kiemelkedoen jot, hanem rosszat tett. Aztan minden ujsag tele volt azzal is, hogy a hontalan fiu tudott csak angolul es o forditott a mentest vegzok meg a tarsai kozott.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.08.09. 19:56:00

@Arthamyr: "Erre is kialakulna a megoldás. Vagy fizetnének annyit, hogy valaki levágja a csirkét, vagy nem lenne csirke. Eper, pakolás detto. stb. Esetleg automatizálnak."

Igen, erre mar most egyre tobb peldat latni: amikor a min.bereket elkezdtek (nyomasra) emelni pl. gyorsettermek dolgozoinal (vissza a meki temahoz:), elkezdtek megjelenni a kioszkok - tehat automatizalassal kivaltottak a munkaerot, vagy egyeb modon valahogy kitalaltak, hogyan oldjak meg a problemat (a vevore nem igazan lehet atharitani a koltseget, mert a nagy verseny miatt ez nem mukodik, a vevo oda fog menni, ahol olcsobban kapja meg ugyanazt az arut/szolgaltatast).

FutureFry 2018.08.09. 19:57:54

@gabors:
“... ezekre a helyekre kb repuloteri ellenorzesi szint van ...”

Én anno nem találkoztam ilyen szigorú ellenőrzéssel (igaz ez 9/11 előtt volt).

@Arthamyr:
Egyébként pont mostanában volt egy ügy ahol illegálisok próbálkoztak státuszuk legalizálásának érdekében lefizetéssel (bár lehet egyesek naivan ügyintézési költségnek gondolták a dolgot), de a lényeg, hogy a “hivatalnok” nem is volt a bevándorlási hivatal alkalmazottja, bár így mutatkozott be (magyarán csaló volt):

www.thisamericanlife.org/652/transcript (Act II)

Shanarey 2018.08.09. 20:03:28

@Csodabogár:

Nem csak Svédországba mennek efféle magyarok. Hanem nyugat Európán belül, mindenfelé

svajcineger 2018.08.09. 20:15:01

@Shanarey:
Arra azert kivancsi lennek, hogy nulla munkaviszonnyal, milyen szocialis ellatasra jogosultak.

M. Péter 2018.08.09. 20:17:32

@gabors: Nem olyan embernek ismerem, aki trükközni szokott volna.Néhány hónapig minden bevétel nélkül fizetve a lakbért, rezsit, élelmiszert, egészségbiztosítást, könnyen felélheti az ember a tartalékait. A diákkölcsönt beszámítva alighanem negatív volt a vagyonuk.

fordulo_bogyo 2018.08.09. 20:25:45

Valami zavart erzek az eroben (a posztban).
"A tervezett szabályozás elsősorban azokat érintené, akik ugyan rendelkeznek zöldkártyával, de valaha is használtak bármilyen szociális támogatási programot....., jelentősen korlátozná azon bevándorlók számát, akik adott évben jogszerűen letelepedhetnek az Egyesült Államokban. "

Akik rendelkeznek zoldkartyaval, azok legalisan letelepedhetnek (mar le is telepedtek) az USA-ban.
Permanent resindent, azaz allando lakos a zold kartya tulajdonosa.

fordulo_bogyo 2018.08.09. 20:25:56

Ettol a blogtol elvartam volna, hogy korrekt modon interpretalja a hir.
Ha valaki felreerti, nem erti, miert nem ker segiseget, mielott cikket irna?

Nem a letelepedest nehezitenek, a letelepedes OK, a zoldkartya jogosit az allando, vegleges letelepedesre, arrol van szo, hogy allampolgarsaghoz jutast nehezitenek meg.

takarék-láng 2018.08.09. 20:26:01

Csak europa folytat ongyilkos politikat.

Shaktee 2018.08.09. 20:26:05

@gabors: The ball is in Mueller court, vartapiszli..

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.09. 20:26:11

@Shaktee: @gabors:

Ez nem számít. Maga az a tény, hogy egy kívülálló elnök lehetett a liberális rend központjában megállíthatatlan folyamatokat indított el.

Ez nem demokrata/reoublikánus kérdés eleve, mindkét párt ultraliberális.

fordulo_bogyo 2018.08.09. 20:26:18

@kék madár: Gyorshajtas...
a legtobb bevandorlasi kerdoiven kerdezik, hogy tettel-e valami torvenybe utkozot (akar eliteltek miatta, akar nem) KIVEVE a kozlekedesi szabalyserteseket.
Az allampolgari esku elott az utolso kerdoiven viszont ugy kerdeztek, hogy BELEERTVE a kozlekedesi szabalyserteseket.

Antal Jozsa 2018.08.09. 20:26:24

@Csodabogár: nevetséges összeget (1%-a a fizunak) vonnak a fizetésből munkanélküli járadék címén...össze nem mérhető a segély összegével hogyha bajba kerül az ember....50 éves kor felett két évig jár...

Antal Jozsa 2018.08.09. 20:26:29

@svajcineger: okay, bocs ha nagyon offoltam..

Antal Jozsa 2018.08.09. 20:26:37

USA-belieket kérdezem. Nem elég a zöldkártya a boldoguláshoz? Ha jól tudom az amerikai állampolgárokat akkor is adóztatják ha külföldön dolgoznak vagy vállalkozásuk van. Svájcban emiatt sokan mondtak le az amerikai állampolgárságukról (már aki megtehette mert kettős állampolgár volt).....no meg amiatt is mert a bankok szivatták őket..

a zöldkártyát meg gondolom elveszíti az ember ha elköltözik...

Antal Jozsa 2018.08.09. 20:26:42

@Din Serpahis: Nyelvtanfolyamra is elküldenek ha nem vagy egy bizonyos szinten :-)

A vicc az egészben, hogy szabadságot kell kivenni a munkanélküli segély alatt ami azt jelenti hogy büntetés nélkül utazgathatsz és azokon a napokon nem kell munkát keresgélni..

Sztem Magyarország nagyot hibázik ezzel a 3 hónapos munkanélküli xarsággal (ami max minimálbér lehet akkor is ha előtte jó fizetésed volt) , sokan főleg családosok ezért kétszer is meggondolják hogy hazamenjenek-e....pedig vannak akik hazamennek mert nehéz itt gyerekkel..

Értem én, dolgozni kell és kész, de ha az embert kivágják azért legyen már idő reagálni az új helyzetre.

Antal Jozsa 2018.08.09. 20:26:44

a gyereket kisgyerekre értettem ..

zoldzeller 2018.08.09. 20:37:30

@Antal Jozsa: de eleg. En ismerek par embert akinek nem volt surgos az allampolgarsag es mar kozel 10 eve zoldkartyan vannak. Nekem szemely szerint egyszeruen csak egy tetel volt a listan amit meg kellett oldani....elonye, hogy most nem kell a konzulatuson a magyar utlevellel vacakolnom. (Ja meg szavazhatok.)

svajcineger 2018.08.09. 20:38:00

@Antal Jozsa:
Ez a green card olyan, mint itt a "C" Bewilligung. Meg kell "szenvedni" erte, az allampolgarsag eloszobaja, szinte mindnre jogosult vagy vele, de el is veszitheto, illetve nem automatikusan jar utana az allampolgarsag.

svajcineger 2018.08.09. 20:38:58

@Antal Jozsa:
Ne viccelj! Ennel nagyobb OFF sose legyen itt! :-)

svajcineger 2018.08.09. 20:39:58

@Antal Jozsa:
De azokon a napokon penzt se kapsz! :-)

Shanarey 2018.08.09. 20:40:50

@svajcineger:

Fogalmam sincs, az efféle emberekkel, még véletlenül sincs közeli kapcsolatom. Facebook-on látok efféle kérdéseket, amelyek erre a témára vonatkoznak.

Itt (UK) esélytelen, hacsak nem "menekült" az illető. Errefelé csak az kaphat segélyt, aki legalább hat hónapot előtte már dolgozott, s Eu relációból jött.

svajcineger 2018.08.09. 20:41:37

@zoldzeller:
Mivel kellett vacakolnod a konzulatuson?

svajcineger 2018.08.09. 20:43:39

@Shanarey:
Ezert nem ertem, mikor azt mondjak, hogy sokan csak a segelyt felvenni mennek. Hogyan, ha egy nap biztositott idejuk sincsen?

svajcineger 2018.08.09. 20:44:49

@fordulo_bogyo:
Ez a kisse felreertheto dolog nekem is feltunt olvasva a posztot.

zoldzeller 2018.08.09. 20:45:07

@svajcineger: az emberekkel vacakoltam, de az utlevelem miatt.:)

Shanarey 2018.08.09. 20:46:41

@svajcineger:

Nem tudom, a fentebb említett okok miatt nincs közvetlen rálátásom. Azt tudom hogy többen is érdeklődtek a téma iránt, de hogy mi lett a vége, azt nem tudom.

svajcineger 2018.08.09. 20:51:32

@zoldzeller:
Na,nakkor mit kellett vacakolnod az emberekkel? :-) Nem allhattal a US citizen sorba? :-)

zoldzeller 2018.08.09. 20:54:07

@svajcineger: ja, a magyar konzulatuson nem kell vacakolnom uj utlevelert.

Arthamyr 2018.08.09. 21:12:05

@Zsuzsi65: A vevőre is át lehet (és egy idő után muszáj is, veszteségesen, "jófejségből" senki sem fog sokáig szolgáltatni), ha senki más nem tud olcsóbban szolgáltatni, és a vevőnek kell a szolgáltatás, ki fogja fizetni.
A lényeg, hogy valahogy megoldódna (vagy nem, de sosem tudjuk meg), és nem tartom normálisnak arra alapozni, hogy olcsó kvázi-rabszolgákat importálunk.

Arthamyr 2018.08.09. 21:14:58

@FutureFry: Ez szerintem hosszabb, mint amit ér, legalábbis számomra. :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.08.09. 21:22:03

@Arthamyr: "A vevőre is át lehet (és egy idő után muszáj is, veszteségesen, "jófejségből" senki sem fog sokáig szolgáltatni), ha senki más nem tud olcsóbban szolgáltatni, és a vevőnek kell a szolgáltatás, ki fogja fizetni. "

persze, ha nincs verseny, akkor egyertelmu, hogy megprobalja a vevore atharitani. De - es most csak a mekis peldanal maradok - ebben az esetben nagy verseny van, igy nem fogja ezt a lepest megtenni. Nem vagyok egy kozgazdasz messzirol sem, csak laikuskent gondolom, hogy a piac valamennyire (nem teljesen) szabalyozza onmagat ebbol a szempontbol (is).

Arthamyr 2018.08.09. 21:42:12

@Zsuzsi65: nem tudom, mi a mekis helyzet, csak a gabors által felvetettekre írtam. Ott egyébként is minimálbér-emelésről beszélsz, amit nem a piac kényszerített ki, hanem inkább külső beavatkozás volt a szabályozó részéről, vagy nem?
Ha nem lenne, aki olcsón felszedi az epret, akkor vagy elrohadna, vagy, ha el lehet adni többért, esetleg a jelenlegi árból is kigazdálkodhatnák, többet adnának az eperszedőnek. Szóval én továbbra is tartom magam ahhoz, hogy "én magasan képzett, tehetős új állampolgárokat akarok magam mellé". Egyébként is van elég, akinek epret kéne szedni, meg takarítania kéne, csak most vagy nem hajlandó dolgozni, és segélyen él/alkalmanként dolgozik, vagy jobban fizetett munkát végez, mert oda sincs elég képzett ember.
Ha a "tápláléklánc tetejére" bekerül új ember, akkor mindenki lejjebb csúszik, és a munkákat jobb munkaerő fogja végezni. Ha az aljára, akkor csak ott nő a zsúfoltság, mert hiába importálunk félmillió új alulképzettet, nem fogják "feltolni" az eddig alulképzetteket jobb állásokba (hisz már eddig is azt csinálták volna, ha tehették volna), de ha valami csoda folytán ez történne, akkor sem jobb munkaerő fogja elvégezni a munkákat. Másrészt helyére kerül a nyomott árú szolgáltatások ára, és ez racionálisabb fogyasztásra serkenti az embereket, csökkenti a pazarlást.
Nyilván nem ilyen egyszerű, de nagy vonalakban azért ilyesmi.

Én sem vagyok közgazdász, az asszem zoldzeller. :)

gabors 2018.08.09. 21:42:39

@FutureFry: "Én anno nem találkoztam ilyen szigorú ellenőrzéssel (igaz ez 9/11 előtt volt)."

Manapsag minden federal birosagon is ez van. Az USCIS kozontaba ahol az interview volt csak az ugyved (akinek volt) vihetett be telefont ez 2017 elejen volt ... ugyszinten ahol az eskut tettuk le oda sem sem lehetett semmilyen elektronikus eszkozt bevinni.

Sot mikor DMV-ben mentem ott is le kellett venni a derekszijat .. bar ott telefont meg lehetett tartani de telefonalni nem lehetett masra azert lehetett hasznalni... de ki van irva (tobb nyelven)

gabors 2018.08.09. 22:11:53

@fordulo_bogyo: teljesen igaz en is megalltam ennel a mondatnal ... szerintem valami felre forditasrol van szo... vagy a kopipeszt zavarta meg valami

""A tervezett szabályozás elsősorban azokat érintené, akik ugyan rendelkeznek zöldkártyával, de valaha is használtak bármilyen szociális támogatási programot....., jelentősen korlátozná azon bevándorlók számát, akik adott évben jogszerűen letelepedhetnek az Egyesült Államokban. "
"

Vagyis a ket felmondat igaz csak nem ilyen osszefugges van koztuk talan "es" .

Mindketto kimondott celja Millernek
1. felere csokkenteni a betelepulok szamat (kvotak csokkentese), egyes orszagok teljese kizarasa, zoldkartya megszerzesenek tovabbi nehezitese erre is utal a cikk
2. jelentosen megneheziteni az allampolgarra valast, errol szolt a cikk

sakkosfx 2018.08.09. 22:18:44

Szerintem inkább a munka adókkal kéne meg egyezni, hogy anyit fizessenek a családosoknak, hogy meg tudjanak élni belőle! De egy milliomos, hogy tudná felfogni a szegénységet azt hogy nincs!

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.08.09. 22:43:21

@Arthamyr: "Ott egyébként is minimálbér-emelésről beszélsz, amit nem a piac kényszerített ki, hanem inkább külső beavatkozás volt a szabályozó részéről, vagy nem?"

igy van, en sem ertek egyet azzal, hogy pol.nyomasra tortent beavatkozas gazdasagi folyamatokba - de a piac korrigalt, ahogy irtam (ertsd: a min.bert fel kellett emelni, de ennek kompenzacioja volt a kioszkok bevezetese sok helyen es/vagy dolgozok oraszamanak csokkentese stb. stb.)

gabors 2018.08.09. 22:48:15

@maxval balcán bircaman: "Maga az a tény, hogy egy kívülálló"

milyen kivulallorol beszelsz ?? megetted a propagandajat te is ?? a Trump az altala lecsapolando mocsarband dagonyazott az elmult 40 evben !!! politikai kapcsolatai reven (bocs akkor meg csak a papaen) eloszor New York Cityben umbuldazott nagy projecteket masok penzen .. kesobb a kaszinokat mar a maffiaval kozosen... Atlantic City-ben .. a golf palyak es tornyokban mind ott volt a politikia hatszel ....

a legjobb hogy Cintonekat az akkor meg demokrata abortuszt tamogato Trump meg a Melanias eskuvojere is meghivta 2005-ben , sot Jared a vo egy prominens New Yersey-i demokrata csaladbol valo Ivanka annyira demokrata volt hogy meg regisztralta is maga igy nem is tudott az elovalasztason szavazni :-)

Amugy Chelsea Clinton es Ivanka Kuchner (trump) egy darabig nagyon joban voltak a ferjek ismertek egymast korabbrol .. hidd el kicsi vilag az a New York-i elit es aki Trumpot kivulallonak gondolja nem kicsit naiv

vándor madár 2018.08.09. 23:01:56

@Antal Jozsa: "A vicc az egészben, hogy szabadságot kell kivenni a munkanélküli segély alatt ami azt jelenti hogy büntetés nélkül utazgathatsz és azokon a napokon nem kell munkát keresgélni."

Azért szerintem nem kellene ezt a munkanélküliségi dolgot Svájcban úgy beállítani, mintha ez az állapot maga lenne a kánaán. Most jó a konjunktúra, de volt idő, amikor nem ilyen állapotok voltak és elég sokan a pszichiátrián végezték a pályafutásukat, de én erről még nem beszélnék múlt időben. Azon kívül aki nem fiatal és nem kelendő szakmája van, netántalán külföldi, az még annyi munkanélküli ellátáson túl is nyugodtan belecsúszhat a szociális segélybe és lehet, hogy a büdös életben nem talál munkát. Nem véletlenül van rá olyan szabályozás, amilyen, mert aki józan ésszel gondolkozik, az tudja, mit jelent ez az állapot.

'Szabadságot" egyébként nem kötelező kivenni munkanélküliként, az csak egy lehetőség pár napra kikerülni a nyomás alól és cak akkor vehető igénybe, ha engedélyezik. Nem tudom, miből utazgatnak annyira a munkanélküliek???
Mindemellett azt se felejtsük el közzétenni, hogy akire rábizonyítják, hogy valamilyen módon, akár felmondással saját maga okozta a munkanélküliségét, az 2 hónapig egy peták munkanélküli ellátást sem kap, oszt éljen meg a semmiből.
A segély szót nem említem, mert Svájcban nem az a neve. Nem tudom, Magyarországon miért hívják segélynek, mikor ott is fizetni kell rá a járulékot.

A járulék mértéke Svájcban egyébként 2,2 %, amin fele-fele arányban osztozik a munkáltató és a munkavállaló. Ez nyilván nagyrészt fedezi a kiadásokat, mert ha nem, akkor majd felemelik, ha túl sokat kellene az adóból kompenzálni.
Én személy szerint már régen abbahagytam az ilyen dolgokat a magyarországi viszonyokhoz hasonlítgatni, mert abszurd dolgok jönnek ki. Hasonlítsuk Mo-t a volt keleti blokkhoz, Svájcot meg mondjuk Norvégiához, ahol hasonló ár és bérszínvonal valamint mentalitás van.

Egyébként pedig Svájcban 3,5 hónap anyasági ellátás jár, Magyarországon meg 3 év, ha minden igaz. Azon kívül Svájcban mindenki fizet betegbiztosítást, tömegközlekedést meg tv-díjat, Mo-n meg ha valakinek 10 gyereke van, akkor is csak az a szülő, amelyik dolgozik és a nyugdíjasok sem, bár azt nem tudom, hogy az állam értük a betegbiztosítást egyik zsebéből a másikba átteszi-e. És arról sem hallottam soha, hogy Svájcban bárkinek is járna kedvezmény a közlekedési díjakból kivéve a súlyosan fogyatékosokat, de hagyom magam meglepni a témában.

Mo-n valóban brutálisan kevés a munkanélküléségi juttatás és a táppénz, de van rá ötletem, miért csökkentették le ennyire és az nem csak a statisztika javítását szolgálta.

gabors 2018.08.09. 23:05:11

@fordulo_bogyo: "@kék madár: Gyorshajtas...
a legtobb bevandorlasi kerdoiven kerdezik, hogy tettel-e valami torvenybe utkozot (akar eliteltek miatta, akar nem) KIVEVE a kozlekedesi szabalyserteseket.
Az allampolgari esku elott az utolso kerdoiven viszont ugy kerdeztek, hogy BELEERTVE a kozlekedesi szabalyserteseket. "

nem egeszen !!!!

'You must submit documentation of traffic incidents if:
(1) The incident involved alcohol or drugs;
(2) The incident led to an arrest; or
(3) The incident seriously injured another person.
You do not need to submit documentation for traffic fines or incidents that did not involve an arrest or did not
involve drugs or alcohol, if the only penalty was a fine of less than $500 or points on your driving record."

vagyis lehet valoban olyan gyorshajtast elkovetni (120mp/h) amit be kell irni ...:-) de azert atlag kozlekedesi kihagast nem kell az alkohols vagy drugos vezetesert szinte minden allamban mindig letartoztatas jar amit meg amugy is be kellett irni mar a zoldkartyanal is ....

gabors 2018.08.09. 23:23:11

@Antal Jozsa: "USA-belieket kérdezem. Nem elég a zöldkártya a boldoguláshoz?"

alapbol talan igen de sok minden nem jar... nem lehetsz szovetsegi dolgozo pl, CIA agent vagy postas de meg onkentes rendor sem :-), volt ismerosom akit a graduate programja alatt kitettek az egyik kutatasbol (AI) mert kellet volna hozza a biztonsagi atvilagitas valamelyik szintje de ezt CSAK allampolgarok kaphatjak meg ...

adozni ugyanugy kell..

ja es el lehet vesziteni .. nem is kel tul nagy dolgot elkovetni (persze nyilvan senki nem keszul bunozonek) ... de egy komolyabb baleset okozasa eseten mar lehetnek gondok

10 evenkent hosszabbitani kell papirmunka es penzbe is kerul

a szabalyok barmikor megvaltozhatnak lasd a mai cikkben bemutatott valtozas tervezetet mint peldat

gabors 2018.08.09. 23:26:18

@svajcineger: "@zoldzeller:
Mivel kellett vacakolnod a konzulatuson? "

gondolom meghosszabitani az utlevelet ... (amit azert erdemes megtenni szerintem mert ki tudja meddig lesz meg jobb az USA-s ?)

gabors 2018.08.09. 23:29:05

@svajcineger: "@zoldzeller:
Na,nakkor mit kellett vacakolnod az emberekkel? :-) Nem allhattal a US citizen sorba? :-) "

a konzulatuson ?? milyen sor ?

visszafele meg a repteren a US citizen es greencard holder ugyanaz a sor (persze honnan tudnad ? :-( )

svajcineger 2018.08.09. 23:40:16

@gabors:
Hát pedig tudom, hidd el!
Irónia, megvan? :)

svajcineger 2018.08.09. 23:43:00

Nem tudom, melyik ország (USA, vagy Svájc) másolta a másikról a bevándorlási szabályait, de sok dologban nagyon hasonlítanak. :)

FutureFry 2018.08.10. 00:13:02

@gabors: As elmúlt sok-sok év során (néhol idén is) többször jártam bíróságon, DMV-ben, TSA és CBP irodában reptéren (a biztonsági ellenőrzés előtti részen), INS irodában (USICS elődje) stb. Egy helyen volt ahol “átvilágítottak”: egy magyar bírósági épületbe való belépéskor.
Igaz a telefont le kell adni amikor esküdként a jury-room-ban vagy “bezárva” több napig.

Shaktee 2018.08.10. 00:19:26

@London2009: jessi csinos, fiatal modell, magas képzettséggel, persze hogy trófea :)

neked már nem a balcsiban kéne áztatni?

Antal Jozsa 2018.08.10. 00:19:35

@vándor madár: Az én fizetésemből kb 1%-ot vonnak sztem szólj :-) , ez bagó ahhoz képest ami akkor jár ha munkanélküli vagy. Hogy a munkáltató mennyit fizet azt nem vágom.

Írtam hogy kisgyerekkel nem egyszerű, erre te is pontosan rávilágítottál az anyasági ellátás hiányosságaival. Én továbbmennék, bölcsődei ellátás, óvodai stb stb..
Ez az ország (Svájc) a gyerekeken spórol. Otthon egy óvoda is intézmény, hát itt....ha az óvónő beteg akkor nincs óvoda...ebédidőben hazaküldik a gyereket, felügyelet nélkül is.
A GYES vagy GYED itt vicckategória ahogy írtad. A férfi a családfenntartó.

De a munkanélküli segély meg szociális segély nagyon nagyvonalú. Nem ritka, hogy vki másfél két évig 6000 frankokat kapjon segélyként vagy még többet mert a limitet felemelték nem is olyan rég. Tehát már lehetett a fizud akár évi 150k CHF (pontosabban 148200 ) akkor annak a nettójának a 70/80%-át megkaphatod, és ha mondjuk kevesebbért :-))) találtál csak munkát akkor az új fizetés és a régi magasabb fizetés különbözetének 70 ill 80% át megkapod segélyként, komolyan mesébe illő.

Az utolsó bekezdésedet értem, hogy mire célzol. De akkor sincs rendben. Apukám ledolgozott több mint 40x évet, ha most kirúgják három hónap segély aztán szevasz? hát ez micsoda? Társadalomban élünk heló.

Közlekedési díjakon én is elgondolkoztam már, egy svájci nyugdíjas Magyarországon ingyen utazik míg itt fizethet :-)

Értem nem kell mindent hasonlítani Magyarország és Svájc viszonylatában, de azért megtesszük.

És lássuk be, korábban otthon is volt normálisabbnak nevezhető munkanélküli ellátás, ami most van az teljesen "fölösleges", inkább hagyják abba szüntessék meg és ne vonják a járulékokat feleslegesen.

Antal Jozsa 2018.08.10. 00:19:48

@gabors: tehát ha zöldkártyád van akkor is kell adózni ha éppen külföldön (USA-n kívül) dolgozol?

Akkor nem veszíted el a zöldkártyát?

Én egy kicsit felháborítónak tartanám (ja USA állampolgár lennék), hogy ha esetleg külföldre vinne a sors, akkor az ottani már adózott jövedelmem után még az USA-nak is tejeljek.

Sávjcban is bosszantó, hogy be kell vallani az adózásban az otthoni ingatlanokat, hiában fizetek otthon is adót.....szerencsére nem nagy kaliber, nem vagyok herceg.

M. Péter 2018.08.10. 00:50:38

@maxval balcán bircaman: @gabors: 96-ban Bob Dole (a szenátusban többségben levő republikánus frakció vezetője) is kívülállóként kampányolt.

kék madár 2018.08.10. 01:01:41

@Antal Jozsa: nem kell adot FIZETNI kulfoldrol, de illik adobevallast csinalni, amin be kell vallani a jovedelmet es a befizetett adot a masik orszagnak, ha van kettos adozasi egyezmeny a ket orszag kozott.

Arthamyr 2018.08.10. 01:02:10

@Antal Jozsa: "És lássuk be, korábban otthon is volt normálisabbnak nevezhető munkanélküli ellátás, ami most van az teljesen "fölösleges", inkább hagyják abba szüntessék meg és ne vonják a járulékokat feleslegesen. " - :D A járulékból származó befizetés másra kell. :D Egyébként a járulék mindig felesleges, ha azt nézzük, hogy lehúzás a befizető szempontjából...

M. Péter 2018.08.10. 01:02:52

Most olvastam, hogy Melania szülei letették az állampolgársági esküt, pedig Donald nagyon utálja az ilyen láncimmigrációt.

M. Péter 2018.08.10. 01:14:35

@kék madár: Lehet, hogy kell fizetni is, minden a részletektől függ.

blackhairlady 2018.08.10. 01:17:53

@Antal Jozsa: Zoldkartyaval az ev feleben az allamokban kell tartozkodni kulonben elvehetik.

Herr Géza 2018.08.10. 02:01:28

@vándor madár: Az anyasági ellátás téma kapcsán jutott eszembe, hogy ne felejtsük azért a Familienzulagét/Kindergeldet (csp.) sem, ami a sviccereknél kantonfüggő, de jellemzően 200-275 frank/kölök, ill. 18 év fölött, ha a gyerek tovább-, vagy szakmát tanul és éves fizetése nem ér el bizonyos összeget, akkor 250-425 frank lesz.

gabors 2018.08.10. 02:50:03

@FutureFry: Pedig itt new york-ban 2006 ban mar atvilagitottak a taskakat femkereso kapun kell atmenni ...

2017-ben voltam USCIS detto ugyanez es semmilyen hang vagy keprogzitesre alkalmas eszkozt tilos volt bevinni.. amibe minden telefon beletartozik manapsag .. ugyanez volt a helyzet a szovetsegi birosagon ahol eskut tettem .. de ez a hely miatt volt nem az esku miatt...gondolom en

gabors 2018.08.10. 03:08:40

@Antal Jozsa: "@gabors: tehát ha zöldkártyád van akkor is kell adózni ha éppen külföldön (USA-n kívül) dolgozol?"

Akkor nem veszíted el a zöldkártyát?"

Ez csak specialis esetekben lehetseges .. mert ha valaki nem eletvitelszeruen el az usa-ban a zoldkartyat visszavonhatjak ... sot ha jol tudom elore kerni kell ha valaki hosszabb idot (6 honap talan de nem vagyok ebben biztos) kulfoldon tolt.

De tutti hogy adot kell fizetni a kulfoldi jovedelem utan.

"Én egy kicsit felháborítónak tartanám (ja USA állampolgár lennék), hogy ha esetleg külföldre vinne a sors, akkor az ottani már adózott jövedelmem után még az USA-nak is tejeljek."

Pedig igy van .. kulfoldi jovedelm utan kell fizetni adot az usa-nak (egy bizonyos osszeg felett) viszont a kulfoldon fizetett ado levonhato .... Ez eleg komplikalt es mivel ilyen helyzetben nem voltam a reszleteket nem neztem meg .. valami meg van a tarsadalom biztositassal is ..

Ezen kivul vannak ketoldalu megallapodasok is sok orszag es az USA kozott ez is szamit hogy miutan hogyan is kell adozni. Szoval kulfoldon elo usa allampolgarnak ez komoly fejfajast okozhat ...

gabors 2018.08.10. 03:12:13

@kék madár: "@Antal Jozsa: nem kell adot FIZETNI kulfoldrol, de illik adobevallast csinalni, amin be kell vallani a jovedelmet es a befizetett adot a masik orszagnak, ha van kettos adozasi egyezmeny a ket orszag kozott"

Ennel komplikaltabb azert mert world wide income utan kell adozni de valoban egy egyszeru kulfoldi munka eseten valszeg tobb a kulfoldi ado mint az usa-ban lenne ... amit beszamitanak igy nincs kettos adozas ( a legtobb esetben)

gabors 2018.08.10. 03:16:19

@M. Péter: " Most olvastam, hogy Melania szülei letették az állampolgársági esküt, pedig Donald nagyon utálja az ilyen láncimmigrációt. "

eppen most akartam beirni ... en is ..

gondolom utalja az apost es anyost is (bar ezek vegul is europai feher keresztenyek ... akikre mas szabalyok vonatkoznak...)

lattam az interview az ugyvedjukkel aki szerint nagyon sajnalatos hogy ezt a kifejezest hasznaljak csaladegyesites helyett hiszen nincs masrol szo....

Ja mostmar koruk miatt nyugdijat is kapnak talan ...

gabors 2018.08.10. 03:19:06

@blackhairlady: "@Antal Jozsa: Zoldkartyaval az ev feleben az allamokban kell tartozkodni kulonben elvehetik. "

ez azert nem eleg ha valaki ezt csinalja par evig siman elvehetik a zoldkartyat eddig is igy volt csak nem nagyon kutakodtak nem lennek meglepve hogy ha mostantol majd sokaktol fogjak megtagadni a hosszabitast ... ugyanis ez is egy gumiszabaly nem fel ev az igazabol hanem hogy eletvitel szeruen hol el mennyire van kapcsolata az USA-hoz ...

2018.08.10. 06:09:53

En csak zsenialis programozoknak (a gazdasagi hasznuk es az agyukat leiro genkeszletuk miatt) es a Sofia Vergaraknak (hogy feljavitsak a zsenialis programozok kevesse jolsikerult genszekvenciajit) adnek zoldkartyat.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.10. 09:01:51

@gabors:

Mégis, olyan ember, aki ellen az egész amerikai oligarchia tiltakozott.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.10. 09:01:57

@M. Péter:

De nem volt az. Semmiben nem mondott mást, mint ami a hivatalos szöveg.

Antal Jozsa 2018.08.10. 11:00:49

@vándor madár: ezt a pszichiatrias dolgot ki tudnad fejteni reszletesebben? A munkahelyi stresszre utalsz?

Antal Jozsa 2018.08.10. 11:00:51

@Herr Géza: 200 frank per gyerek legalabbis Zurichben amibol adozni is kell. Hat kb betegbiztositasra meg pelenkara sem eleg...

svajcineger 2018.08.10. 11:04:01

@Antal Jozsa:
A munkanélküliség okozta állapotra gondolt. Szerintem.

czerka 2018.08.10. 11:19:53

Amerikának ki kell dobnia azt az elavult törvényt, hogy aki amerikai földön születik, az automatikusan amerikai állampolgár lesz. Ha ezt nem teszik meg, akkor hamarosan a spanyolajkúak átveszik a hatalmat.

Amúgy mostanában pont az amerikaiak költöznek külföldre egyre nagyobb számban.

Kivlov 2018.08.10. 12:01:31

Helyes. Szigorítani kell. Az EU-ban is azt kéne régesrég.

Jakab.gipsz 2018.08.10. 12:22:52

Mekkora tragédia, nem mehetünk az amcsikhoz, csicskásnak. Vállalkozónak továbbra is mehetsz, éljen a szabad verseny.

vándor madár 2018.08.10. 12:54:57

@Antal Jozsa: "ezt a pszichiatrias dolgot ki tudnad fejteni reszletesebben? A munkahelyi stresszre utalsz?"

Ne vedd zokon, de ezen csodálkozok, hogy ott élsz és nem tudsz róla. Időrő lidőre tele szokott vele lenni a sajtó. De ajánlom, hogy fizess elő a Beobachter című lapra, az tele van olyan esetekkel, hogyan baxnak ki a jónéppel. Jogsegélyt is biztosítanak, ha netán szükség lenne rá. De úgy látom, hogy most a cikkekben a fordított végénél állnak a kezdethez és úgy állítják be, hogy a pszichés betegeket - akik természetesen a semmitől lettek azzá - nem lehet vagy nagyon nehéz beintegrálni a munkaerőpiacra, miközben pont azért betegek, mert onnan ebrudálták ki őket, de ez ugye rossz fényt vet a bezzegországra.

de.wikipedia.org/wiki/Beobachter_(Zeitschrift)

Íme néhány cikk a netről:

www.oecd.org/berlin/presse/psychische-gesundheit-und-arbeit-schweiz.htm

www.myhandicap.ch/gesundheit/psychische-behinderung/depression/depression-bei-arbeitslosigkeit/

www.zslschweiz.ch/z_alteseite/Archiv/Texte/Arbeitslosigkeit%20macht%20viele%20Menschen%20krank.htm

www.wiwo.de/erfolg/jobsuche/arbeitslosigkeit-was-ein-jobverlust-aus-menschen-macht/10693882.html

dievolkswirtschaft.ch/de/2015/04/politik-muss-bei-psychischen-erkrankungen-handeln/

soziale-sicherheit-chss.ch/artikel/risiko-langzeitarbeitslosigkeit-%C2%ADdie-%C2%ADbedeutung-der-arbeitslosen%C2%ADversicherung/

vándor madár 2018.08.10. 13:05:09

@Herr Géza: "ne felejtsük azért a Familienzulagét/Kindergeldet (csp.) sem"

Köszi. Nem felejtettem el, de azért nem említettem, mert az Európában gondolom mindenhol jár. De az már a sz@rság netovábbja, hogy Svájcban még meg is adóztatják. Ha esetleg az összeg nagysága lenne pozitív rájuk nézve, akkor nekem arról az a véleményem, hogy minden ország a saját teljesítőképessége szerinti összeget ad. De képzeld el mi lenne Mo-n, ha lényegesen magasabb össszeget adnának állampolgári jogon!!! Mert régen legalább munkaviszonyhoz volt kötött a folyósítása.
Svájcban azért még jár rendes adókedvezmény is a gyerekek után, de attól még a nőkkel jó ki van baxva nyugdíjügyben, ha gyereket vállalnak. Ráadásul egy házaspár csak 1,5 nyugdíjat kap.

nemecsekerno_007 2018.08.10. 15:24:07

@Antal Jozsa: Bosszantó?! Hát az is bosszantó, hogy a külföldön dolgozók helyett is mi fizetjük a magyar nyugdíjakat, meg a közszférát, mert ugye ez egy gazdag ország. Az USA-ban és Svájcban is ugyan ezt csinálnák ha lehetne. Nálunk lehet, de nyílván ez is a fasiszta patás miatt van már vagy 20 éve.

Antal Jozsa 2018.08.10. 16:06:15

@vándor madár: koszi az infot atnezem..burnoutokrol sokat hallottam de errol a problemarol nem...pedig nem tartom magam total tajekozatlannak.

kék madár 2018.08.10. 17:29:56

@M. Péter: mindent utal, amig nem neki van haszna belole.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása