oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. május 03. 06:30,  A határátkelés nehézségei 161 komment

2018. május 03. 06:30 Határátkelő

A határátkelés nehézségei

Senki nem mondta, hogy külföldre költözni és ott új életet megalapozni könnyű. Mégis vannak olyan részei, amelyekről talán kevesebb szó esik (persze a Határátkelőn már elég sok mindenről esett szó…), vagy amelyeket érdemes azért sokadszor is felidézni, hiszen mindig akadnak, akiknek ez fontos és új információ lehet. A mai posztban ezt a két típust próbáltam ötvözni, aztán mindenki saját tapasztalata, ízlése szerint egészítheti ki a nehézségek listáját.

ferfi_nez_foto_pixabay_com_free-photos.jpg

Az előítéletek 

Ezek sajnos általában negatívak, de alighanem sokan tapasztaltátok már, hogy valakinek megváltozik az arcifejezése, amikor kiderül, honnan jöttél. Ez persze nem a külföldön élő magyarokra jellemző csak (mielőtt…), hanem más, a volt szocialista blokkból külföldre költözők számoltak be hasonlóról. 

„Nem fordul elő túl gyakran, de néha észreveszem, ahogyan megváltozik a másik arckifejezése, amikor megmondom, honnan jöttem, Először nem nagyon szerettem elárulni, hogy litván vagyok. Tényleg azt gondolják majd, hogy ellopom a bringájukat, hogy aztán újra eladjam? Vajon az összes dél-európai késik és hangos? És még sorolhatnám. 

Személy szerint azzal próbálok fellépni a hazámmal kapcsolatos negatív előítéletek ellen, hogy pozitív sztorikat és tényeket mesélek róla némi humorral és kritikával fűszerezve. Szerintem ezt kell tenni: példát mutatni és nem félni attól, mit gondolnak majd mások” – írta Zivile

Az „új gyerek” jelenség 

Mindannyian ismerjük, milyen új közösségbe érkezni és megpróbálni beilleszkedni – legyen az iskolai osztály, új munkahely, vagy egy másik ország. 

„Ha már iskola, a helyzetet nehezíti, ha ez a suli külföldön van, ahol egy ismeretlen tanár egy, a gyereked által nem vagy csak kevéssé ismert nyelven tanít, az osztálytársaknak megvannak a maguk belső poénjai, és szinte biztos, hogy olyan szlenget beszélnek, amit nincs az a tanár, aki megtanított (legfőképp azért, mert ő sem ismeri). 

Még akkor is, ha már volt részünk hasonló élményben (és kinőttük az iskolás kort), van ebben a helyzetben valami félelmetes. Senkit nem várnak külföldön új barátok, a legjobb, amit ebben a helyzetben tehetsz, hogy erősen arra koncentrálsz, miért is vágtál bele a határátkelésbe. Ja, és nem árt, ha sok türelmed is akad hozzá” – írta Amanda

Beilleszkedés 

Szorosan az előző ponthoz tartozik a beilleszkedés kérdése, vagy talán szerencsésebb lett volna befogadást írni. 

„Amikor először költöztem az Egyesült Államokba, a szüleimmel egy kisvárosban éltünk, ahol még soha nem járt korábban külföldi diák. Nagyon szerettem volna hasonló külföldi gyerekekkel találkozni, de gyorsan rá kellett döbbennem, hogy én vagyok az egyetlen. A senkihez sem tartozás érzése nagyon nehéz volt, különösen egy beilleszkedni vágyó tini számára” - mesélte clmama

Magány 

Ide tartozik a magány is, hiszen a határátkelésnek ez hosszabb-rövidebb időszakokra elkerülhetetlen velejárója. „Elég dermesztő tud lenni, amikor az ember barátkozna, vagy egyszerűen megpróbálna beilleszkedni külföldön és nem nagyon megy. Sokszor nehéz olyanokat találni, akik megértenek, viszont könnyű úgy érezni, hogy senki sem ért meg” – tette hozzá ugyanő. 

Újrakezdés 

„Az új otthon kialakítása nagyon fárasztó lehet, ráadásul kétoldalú dologról van szó, mint életem során megtanultam. Az édesanyámnak volt egy barátja, aki egyértelműen közölte vele, hogy soha nem barátkozik még egyszer olyasvalakivel, aki jó eséllyel tovább áll. 

Egy olyasvalaki számára, aki nem szokott hozzá az újrakezdésekhez, egy ilyen barátság kialakítására szánt idő és erőfeszítés egyszerűen nem éri meg. Néha még ma is eltöprengek azon, vajon mennyire általános ez az érzés” – írta clmama. 

Semmi sem tart örökké 

Nagy kérdés, hogy ez pozitív vagy negatív (alighanem mindkettő egyszerre), de kétségtelen, hogy a határátkelőség okozta végletesség kifejezetten jó lehet akkor, amikor a dolgok nem feltétlenül úgy zajlanak, ahogyan szeretnénk (egyszer úgyis vége lesz…), ami persze a másik oldalról meg rossz, hiszen tudjuk, a jó dolgok is véget érnek. (Ez persze igaz mindenkire, nem csak a határátkelőkre, más kérdés, hogy az ő életükben ez talán közvetlenebb tapasztalat.) 

Személyes kapcsolatok alakulása 

Ezekről elég sok szó esett már itt, a blogon, ezért csak érintőlegesen érdemes annyit megjegyezni, hogy a külföldre költözéssel a személyes kapcsolatok is megváltoznak, „barátok” tűnnek el, szorosnak gondolt kötelékek lazulnak meg vagy szakadnak el. 

Az okán olyan sokat nem kell töprengeni: a távolságon túl arról is szó van, hogy egyszerűen megszűnnek azok a közös pontok, melyek a legtöbb kapcsolatot egyben tartják. 

Nincsenek már friss közös élmények, megvitatható események, és egyre nehezebb közös pillanatokat találni a beszélgetésekre. Nem azt mondom, hogy nincsenek olyan kapcsolatok, melyek túlélik az egyik fél külföldre költözését, de a nagy részük elenyészik. Hogy ezeket érdemes-e sajnálni, azt mindenkinek magának kell eldöntenie. 

Ha pedig valaki gyerekkorától kezdve sokszor költözik (új városba, másik országba), könnyen kialakulhat benne az elköteleződéstől való félelem, hiszen élete egyik alapélménye az állandó változás (és ennek következtében a kapcsolatok lazulása), na meg a búcsú. 

Az önmeghatározás dilemmája 

„Úgy tűnik, olyan sok élmény és ember hatott rám, hogy nagyon nehéz pár szóban megfogalmazni, ki is vagyok én. A körülményektől függően jelennek meg értékek az életemben. Nem csak arról van szó, hogy milyen sokarcú vagyok, hanem arról is, miként változik az önmagamról alkotott képem másokhoz viszonyítva. Ez egy nagyon fárasztó, soha véget nem érő folyamat” – vallotta clmama. 

A hazatérés 

Miközben sokat foglalkozunk a kiköltözéssel, legalább ilyen fontos lenne sokak számára a hazaköltözés megtervezése is, de valahogy ennek még a mai napig hiányzik Magyarországon a kultúrája. 

Amikor elmegy az ember, hajlamos véglegesnek tekinteni a döntést, és nem nagyon foglalkozik azzal, mi történik majd, ha egyszer (kényszerből vagy önként így döntve) hazaköltözik. 

„Fontos, hogy ne égessünk fel magunk mögött minden hidat otthon. Az emberek hajlamosak izgatottan várni az elindulást és az új környezetet, ugyanakkor az esetleges hazatérés megszervezése (legyen az akár expatok esetében a kiküldő cég feladata) is legalább ilyen fontos” – hívta fel a figyelmet Robin. 

Nyilván a listát hosszan lehetne folytatni, de én itt abbahagyom és átadom nektek a lehetőséget.

A nap idézete

„Nem véletlen, hogy a harmadik legnagyobb magyar várost ma úgy hívják, hogy London, az ötödiket pedig úgy, hogy Berlin. Azt gondolom, hogy tekintettel a közállapotokra, még 300-500 ezer ember ki fog menni, és ők a jó szemléletű, nyelvet beszélő, felsőfokú végzettségű fiatalok.”

(Fotó: pixabay.com/Free-Photos)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: nehézség határátkelés

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr8913885774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tsabus UAE 2018.05.03. 06:41:51

Aki most tervezi a kiköltözést, annak nem árt végiggondolni a fentieket.

DieNanny CH 2018.05.03. 06:42:07

Valószínűleg nekem azért volt könnyebb, mert családban kezdtem a külföldi életemet. Au-Pair-ként már eleve egy kis, védett csoportban - vendéglátó család - vagy, így már eleve tartozol valahova.
Nem vagyok egy közösségi ember, így én bárhol jól érzem magam. Úgy értem, sehol nem érzem magam kirekesztve - mert nem akarok mindenáron valahova tartozni.

Na, ezt jól megaszontam... :-)

Olliék 2018.05.03. 07:17:57

@DieNanny CH:
"Úgy értem, sehol nem érzem magam kirekesztve - mert nem akarok mindenáron valahova tartozni."

A szívemből beszéltél. :)

Golf2 2018.05.03. 07:50:22

Alkalmazkodni mindenhol kell.

Virago_1000 2018.05.03. 07:56:05

"Nem véletlen, hogy a harmadik legnagyobb magyar várost ma úgy hívják, hogy London, az ötödiket pedig úgy, hogy Berlin. "

- ezt jo lenne tenyekkel, szamadatokkal alatamasztani, de meg egyik huhogonak sem sikerult.

"Azt gondolom, hogy tekintettel a közállapotokra, még 300-500 ezer ember ki fog menni"
- es legalabb ugyanennyi haza is ter, tobbek kozt azert, mert a magyar nemzeti kormany csaladtamogatasai a nyugatiaknal sokkal bokezubb.

"és ők a jó szemléletű, nyelvet beszélő, felsőfokú végzettségű fiatalok.”
- Ez a mondatod borzaszto sotetseget, a ballibekre oly jellemzo bekepzeltseget arul el. Ki vagy te, hogy meghatarozd, es milyen alapon, hogy mi a jo, es mi a rossz. Mintha azt mondanam, hogy iszlam=rossz, kereszteny=jo.

Virago_1000 2018.05.03. 07:56:18

@DieNanny CH: "Au-Pair-ként már eleve egy kis, védett csoportban - vendéglátó család - vagy, így már eleve tartozol valahova. "
- az au-pair lehetoseg csak fiatal (diak) lanyoknak nyitott, es keresni sem lehet vele, de nem is ez a celja.

Herr Géza 2018.05.03. 08:08:51

@Virago_1000: Áruld már el, hogy ezzel mit is akartál mondani?

tsabus UAE 2018.05.03. 08:31:40

Olyan jó, hogy valahányszor itt hozzászólok, a söpredéktől azonnal jön a válasz privátban...

NorthPier 2018.05.03. 08:44:41

@DieNanny CH: Jól megmondtad, tényleg. Tiéd a nap mondata e5s m5eg csak reggel van.

Taxomükke (UK) 2018.05.03. 09:05:06

@tsabus UAE: Nem tudod letiltani a cimuket?

tnt 2018.05.03. 09:13:41

@Virago_1000: nem feltétlenül szeretnék ebbe a magasröptű adok-kapokba belefolyni de ez HR szakember meglátása .... az eredeti teljes cikk az itt kiragadott mondatokkal itt található ....

www.penzcentrum.hu/karrier/veszjoslo-elorejelzes-300-500-ezer-fiatal-hagyhatja-itt-az-orszagot.1065922.html

Ezt a faszit baloldaliságal és libsi szemléletmóddal vádolni pedig nagyon téves mivel olyan elkötelezettségű cégekkel van kapcsolatban amelyektő libsiként sok milliós megbízásokat kapni a lehetetlennel egyenlő .... nézd meg a honlapját és tájékozódj ...

tnt 2018.05.03. 09:15:00

*baloldalisággal ... elgépeltem .... elnézést minden nyelvtannácitól ... :-)

Herr Géza 2018.05.03. 09:34:46

@tsabus UAE: Nem csak privátban:
kepkezelo.com/images/jr3iv3u3py0jdct8vuly.jpeg
:)))
Lemaradtak ma a gyógyszerosztásról.

Olliék 2018.05.03. 09:47:21

@Herr Géza: Ja, ez a szerencsétlen engem is megtalált.
Én csak sok boldogságot tudok neki kívánni,hátha egyszer megleli.

Herr Géza 2018.05.03. 10:35:29

@Olliék: @tsabus UAE: Sztem tegyétek ki ide a privát mailjeit, hadd röhögjön a fél világ a gyökérség ilyen magas szintjén. Ő ugyanis az a gerinces elvtárs, aki minden libsinek kőkeményen kifújja az orrát, és bár ezt a (fos)blogot saját dumája szerint soha nem olvassa, de a neki nem tetsző kommentekre öt perc múlva már reagál is máshol. Vagy emailben. Ami külön ciki.

szÖveges professzor 2018.05.03. 10:42:13

Kár, hogy a komment szekciót újabban mindig széttrollkodják... :(

Olliék 2018.05.03. 10:51:33

@Herr Géza: Dehogy teszem ki. Van neki joga. És az ilyen él is vele, amíg te megtanultál legyinteni.

Virago_1000 2018.05.03. 10:57:03

@tnt: az interjut elolvastam, a faszi honlapjat nem neztem.
Sok igazsagot mond, azonban az elvandorlas nem a "kozallapotok" miatt tortenik. TRaadasul egy dinamikus folyamat, es az illeto nem szamol a hazaterokkel.
A "kozallapot"-rol alkotott velemenyt nagyban befolyasolja az abszolut tulsulyban levo kormanyellenes media, ugyanis a media mindig is elsodleges velemenyformalo ero.
Ez a kozallapot egy megfoghatatlan, definalhatatlan valami. A kormanyellenes es nemzetellenes uszitasnak koszonhetoen behulyitett fiatalok pedig utnak indulnak nyugat fele, ahol megtapasztaljak, hogy a kozepretegeknek semmivel sem konnyebb.

Libia az egyik legjobb orszag volt a vilagon, ami az allampolgaroknak adott tamogatasokat illeti. (Sok magyar ment ki dolgozni is) Megis sikerult behulyiteni a nepet es megdonteni a kormanyt. Most mi van? Kaosz es nyomor.

Arthamyr 2018.05.03. 11:02:58

@Virago_1000: @tnt: Elolvastam a cikket, nem is erről szól, ez a legvégén egy icipici rész.
Kérdés, hogy elő lehet-e venni a határátkelőt azért, mert ezt kihangsúlyozták és kicsit feldúsították. A kérdés költői, hisz Virago már megtette a maga módján. :)

Arthamyr 2018.05.03. 11:12:04

@Virago_1000: Ha a kormányellenes média túlsúlyban lenne, akkor szart volna ki magából egy új kétharmadot az ország. :) Ahhoz amúgy sem kell kormányellenes média, hogy valaki lássa, hogy nincsenek és nem is lesznek rendben a dolgok, ezt vagy megteheti, hogy leszarja, vagy nem, vagy van lehetősége menekülni, vagy nincs. A napi élet alatt megszerzett tapasztalatok sokkal fontosabbak, mint a kormányellenes média vagy a propagandamédia által sugallni próbált kép. A választást meg lehet nyerni a média segítségével, a szarból viszont nem lesz csoki csak azért, mert a média azt írja, hogy ez egy új terméke a Nestlének...

Virago_1000 2018.05.03. 11:29:07

@Arthamyr: "Ahhoz amúgy sem kell kormányellenes média, hogy valaki lássa, hogy nincsenek és nem is lesznek rendben a dolgok, "
- a dolgok sehol sincsenek rendben, de a nep a legkisebb rosszra szavazott.

" A napi élet alatt megszerzett tapasztalatok sokkal fontosabbak, "
- igy van, es ezek a nemzetkozi ellenszel ellenere rengeteget javultak. Az atlagember elsosorban a zsebe alapjan szavaz, ami az elmult 8 evben fokozatosan dagad, tobb minden, de elososorban az europaban is peldatlan csaladtamogatasnak koszonhetoen.

"A választást meg lehet nyerni a média segítségével, "
- ha eleg agymosott a nep, akkor igen. Kozep-kelet europaban ez (meg?) nem all fenn szerencsere.

Virago_1000 2018.05.03. 11:29:12

@Arthamyr: "Ha a kormányellenes média túlsúlyban lenne"
- az ellenzek erre fogja ahelyett hogy magaba nezne. Sem az interneten, sem a tv-ben nincs tulsulyban.
Nem csak hogy tobb a kormanyellenes media, de a nezettseguk, olvasottsaguk is nagyobb. Es ez szamit igazan.

Taxomükke (UK) 2018.05.03. 12:06:52

@Virago_1000: "az abszolut tulsulyban levo kormanyellenes media"

bruhahahahahahahahahahahahahahahahaha

2018.05.03. 12:23:04

@tsabus UAE: hehhe, ez olyen altalanos? tegnap engem is leszarhazi ballibsiztek privatban (pedig alapbol jobboldali ertekrendem lenne, ha mar ez annyira lenyeg), miutan azt mertem mondani, hogy szerintem az usaban a dolgok 75%-a jobb mint mo-n

2018.05.03. 12:31:15

@Virago_1000: en 70%-ban azert jottem el, amit a nyugdijpenztarakkal muveltek, es utana latnom kellett, hogy a magyarok 3%-lepte csak azt, amit en (maradt a gusztustalan gyarolasok ellenere) Szerintem ez belefer a kozallapot kategoriajaba. De ha magamba vegigszamolom, akkor igazabol mindenki azert ment el az ismeroseim kozul, mert "ur isten, mi tortenik itt, es merre vezet ez?"

2018.05.03. 12:33:28

@Virago_1000: "nincs tulsulyban"

ne mond mar, lassan mar itt is tulsulyban vannak a kommentjeid, es jol lathatoan a kormanyparti media egy szeletkeje vagy :D

Herr Géza 2018.05.03. 12:36:57

@LepesMez: Nyugi, te is feketelistás vagy már. Wellcome in the club. :)
kepkezelo.com/images/qg1rbcln235tgw0xw8a8.jpeg

Olliék 2018.05.03. 12:41:02

@Herr Géza: De édi! Megtarthatom? :D

Virago_1000 2018.05.03. 12:46:25

@Taxomükke (UK): "bruhahahahahahahahahahahahahahahahaha"

- a ballib altal allitott hulyeseget az adatok cafoljak.

brandtrend.hu/nezettseg/2018/03/13/nezettsegi-adatok-2018-10-het

De tovabb is lapozhatsz, a "kiralyi" tv meg az elso 10ben sincs.

Tehat a nemzeti (jelen esetben ez kormanypartit is jelent) media ABSZOLUT kisebbsegben van. Bar a Fidesz ezen probalt valtoztatni, egyelore nem sok sikerrel.

Mindezek ellenere megis megnyertek a valasztast.

2018.05.03. 12:46:39

@Herr Géza: haa-ha-haaa, nem is gondoltam, hogy szegeny csavo igy raporgott :D remelem nem azert fog egyszer szivrohamot kapni, mert olvas valami kommentet, hogy valaki jobban erzi magat kulfoldon :D

2018.05.03. 12:48:55

@Virago_1000: akkor tudjuk, hogy 910884 embert miert nem sikerult behulyiteni a plakatokkal :)

tsabus UAE 2018.05.03. 13:30:53

@Herr Géza: Szerintem, valami elmegyógyintézetben sok volt a kiadás gyógyszerre ás kitalálták, hogy internet-terápiát alkalmaznak. Erre a legbetegebbek elkezdtek privát üzenetekben mocskolódni.
Ne bántsuk őket ! Ők is csak a rossz magyar eü áldozatai...
:-D
Egyébként, bármit is mondunk rájuk, ők sikeres emberek. Kiközösített, beteg lelkű szerencsétlenekből, a többségi megmondóemberek lettek. Egy egész országot alakítottak át a torz lelkiviláguknak megfelelő mocsárrá és most boldogan dagonyáznának, ha nem kellene éppen valakit gyűlölni.

tsabus UAE 2018.05.03. 13:38:12

@Taxomükke (UK): De, most végül letiltottam. Minden ilyen email a küldő társadalmi rangjának megfelelő mappába kerül. Jelen esetben a kukába.

Olliék 2018.05.03. 13:49:17

@Virago_1000:
"mert a magyar nemzeti kormany csaladtamogatasai a nyugatiaknal sokkal bokezubb."
Igazad van, azt az ici pici tényt elfelejtve,hogy a család 3 gyereknél kezdődik.

2018.05.03. 14:12:53

@Olliék: Mondjuk ebben tenyleg jobb magyarorszag az usa-nal, bolcsi/ovi, nyari ugyelet iskolaban. Az meg hogy a jelentosebb adokedvezmeny es egyeb juttatasoj 3 gyerektol kezdodik, ertheto politika.

Olliék 2018.05.03. 14:19:15

@LepesMez: Mi is nagycsaládot szerettünk volna, de nem engedhettük meg magunknak.
Pár év és kiderül minek a kárára osztogatják ezeket a családi támogatásokat.

szÖveges professzor 2018.05.03. 14:50:30

@Herr Géza: Engem meg sem említett! Hát Öveges elvtársat már meg sem akarják gyilkolni!? :D (Pedig privátban milyen szép fenyegetéseket szoktam kapni!)

szÖveges professzor 2018.05.03. 14:57:24

Egy valamit nem értek. Mi, akik jelenleg külföldön élünk, össze tudjuk hasonlítani a mo-i tapasztalatainkat a külföldön szerzett tapasztalatokkal.

Mi alapján osztja az észt és oktat ki minket valaki arról, hogy miért jobb Mo-n élni, amíg nem élt éveket minden érintett országban? El tudom fogadni, hogy ö Mo-t jó helynek éli meg. Szerintem sem rossz. Vannak rosszabbak. Meg vannak jobbak is. Elég szubjektív. Ezt miért lehetetlen elfogadni?

Határátkelő 2018.05.03. 15:00:25

@Arthamyr: Miért, mit kellett volna belőle kiemelni? Van egy hosszú, önmagában érdekes, de a határátkelés szempontjából érdektelen interjú, amiben röviden beszél a kivándorlásról is. Szerintem elég logikus, hogy azt a részt emelem ki, azzal, hogy minden ilyen esetben ott a link, aki akarja, elolvassa az egészet. Azt emeltem ki, ami a blog és az oldal szempontjából releváns, jelezve, hogy ez egy hosszú interjú részlete.

Virago_1000 2018.05.03. 15:45:01

@szÖveges professzor: "Mi, akik jelenleg külföldön élünk, össze tudjuk hasonlítani a mo-i tapasztalatainkat a külföldön szerzett tapasztalatokkal. "

- ez igy igaz, tehat mint kulfoldon elokent, soha ne fer a fejembe, hogy hogyan tagadjak el sajat maguk elott is a nyilvanvalo tenyeket a kulfoldon elok, miszerint az elet SEMMIVEL sem jobb az otthoninal, meg az anyagiakat tekintve is alig alig. Csak mas.
Arra tippelek hogy az oka wnnek az onigazolas, mert a rozsaszin kod nem tart evekig.

Olliék 2018.05.03. 15:53:42

@Virago_1000: Hát nem tudom. Otthon két fizetés és hó végén alig maradt valami.
Most kifizetjük az itteni lakást,hazautaljuk a lakáshitelt plusz rezsit, nem sárga címkés kaját veszünk, és marad annyi,ha meghal a mosógép,hát elmegyünk venni egyet kp-ra. Ha ez neked nem sikerül, ott valamit te csinálsz rosszul.

Arthamyr 2018.05.03. 16:17:29

@Virago_1000: "a dolgok sehol sincsenek rendben, de a nep a legkisebb rosszra szavazott" - A nép arra szavazott, ami szerinte a legkisebb rossz. Erre a meggyőzésre volt jó a propagandamédia.

"igy van, es ezek a nemzetkozi ellenszel ellenere rengeteget javultak. Az atlagember elsosorban a zsebe alapjan szavaz, ami az elmult 8 evben fokozatosan dagad, tobb minden, de elososorban az europaban is peldatlan csaladtamogatasnak koszonhetoen." - Semmiféle nemzetközi ellenszél nincs, külföldön alapvetően leszarják, hogy mi jut az átlagember zsebébe (már ha nem pl. az unió elveivel ellentétes módon ürítik a zsebüket). De ha valóban eléggé dagad, akkor majd jelentősen csökken a kivándorlás. Nyilván ha nominálisan kb. ugyanannyit lehet megtakarítani egységnyi idő alatt Budapesten, mint Zürichben, akkor az emberek többsége marad majd a seggén. Majd meglátjuk mire lesz elég. :)

"ha eleg agymosott a nep, akkor igen. Kozep-kelet europaban ez (meg?) nem all fenn szerencsere. " - A kétharmad a cáfolhatatlan bizonyíték arra, hogy ezen állításod hamis.

2018.05.03. 16:19:05

@Virago_1000: Nyilvan sok onigazolas van benne, de szerintem nem csak ez. Embereknek masok a preferenciai, es amit mondjuk az egyik lenyegtelen dolognak tart, a masik kulcsfontossagunak.

Arthamyr 2018.05.03. 16:19:27

@Virago_1000: Leírtam már egyszer, hogy szám szerint mennyivel jobb anyagilag...

Arthamyr 2018.05.03. 16:25:12

@Határátkelő: Szerintem (szigorúan saját vélemény) nem szerencsés kiemelni egy ilyen részletet, "rápörögni" egy mellékszálra. Ez kicsit olyan, mint amikor valamit kiemelnek a kontextusból, és úgy teljesen más a jelentése, máson van a hangsúly stb.
Így szokták leírni, hogy x híres ember mit mondott, ami igaz is, csak ha a teljes interjút közlik amit a híres emberrel csináltak, teljesen más fénybe kerül az a kiragadott részlet, és egész más megítélés alá esik.

Golf2 2018.05.03. 16:31:32

"Ugyanannyit megtakarítani Pesten mint Zürichben" Majd ha migránsgyerekek hullanak az égből.Vagy ha svájci felfogása lesz a magyarnak.

Határátkelő 2018.05.03. 16:51:21

@Arthamyr: Ebben alapvetően igazad van, ebben a esetben szerintem azért nincs, mert ezzel nem változott meg a kontextusa szerintem. Nem három mondat közül emeltem ki a középsőt, ami így mást jelent, hanem az interjúalannyal több témában folytatott beszélgetésből a releváns részt.

Ez kb. olyan, mintha egy színésszel beszélgetnének az életéről, a hétköznapjairól, majd részben a következő filmjéről is, és egy filmes blog kifejezetten a következő filmjéről szóló részt emelné ki belőle. Ott sem kapod meg az interjú teljes képét, de filmes blogként számára az a rész a releváns.

Arthamyr 2018.05.03. 17:12:04

@Határátkelő: Én sem arra gondoltam, amikor konkrétan megváltozik a jelentése (persze sajnos ez is elég gyakran előfordul, még egyébként releváns, színvonalas médiumoknál is), ennek csak enyhébb fajtája, hogy a kiemeléssel áthelyezhető a hangsúly.

A színészes példánál maradva, ha kiemelik a következő filmről szóló részt, azt láttathatják (ha valaki nem veszi a fáradtságot, hogy elolvassa az egész interjút), hogy a színész életében épp fontos epizódot jelent az a film, amikor az egész interjút elolvasva kiderülhet, hogy csak kellettlenül leadta a profi választ a kérdésre, és amúgy megcsinálta a filmet, mert ugyan szakmailag szarik bele, de jó pénz volt benne.

Az idézett interjúban volt 10-20 kérdés, erről csak az idézett szólt, a legutolsó, nem is nagyon boncolgatták, nem vitatkoztak róla (mondjuk ez is jelenthet valamit, hogy ott tényként kezelték). Másrészt a határátkelők szempontjából miért szuper-releváns, hogy mondjuk - tegyük fel - 1-2 millió ember otthagyja Magyarországot? Ez leginkább azt érinti, annak szól, aki Magyarországon él, vagy aki oda akar (vissza)költözni, mert ott fog bekövetkezni a változás.

Határátkelő 2018.05.03. 17:16:24

@Arthamyr: "Másrészt a határátkelők szempontjából miért szuper-releváns, hogy mondjuk - tegyük fel - 1-2 millió ember otthagyja Magyarországot?" Ezt komolyan kérdezed? Hát például azért, mert erről szól az egész blog. Rengetegen olvassák, akik Magyarországon élnek, de fontolgatják a külföldi munkát, meg olyanok is, akik hazatérnének (vagy már megtették).

zoldzeller 2018.05.03. 17:19:32

@Herr Géza: ezek a kommentek hol vannak?

Arthamyr 2018.05.03. 17:23:59

@Határátkelő: Akik eldöntötték, hogy lépnek (vagy visszatérnek), azoknak sem lényeges info ez. Ez annak érdekes, aki még ott van, de mondjuk fontolgatja a távozást vagy hazatérést, neki lehet egy kis tüzelő a talpa alá, vagy elrettentés, amennyiben elhiszi/komolyan veszi.
Másrészt maga az adat is vitatott (kik, mennyien mentek el/térnek haza), a hatása meg főként az.
Viszont a te blogod, én csak az olvasója vagyok, ha úgy érzed, ez idevaló, kirakod, én max. véleményt mondok erről (amíg még megtehetem). Azt hittem, hogy a cél az informálás, ez már hajlik a befolyásolás irányába szvsz.

szÖveges professzor 2018.05.03. 17:53:32

@Virago_1000:

"- ez igy igaz, tehat mint kulfoldon elokent, soha ne fer a fejembe, hogy hogyan tagadjak el sajat maguk elott is a nyilvanvalo tenyeket a kulfoldon elok, miszerint az elet SEMMIVEL sem jobb az otthoninal, meg az anyagiakat tekintve is alig alig. Csak mas.
Arra tippelek hogy az oka wnnek az onigazolas, mert a rozsaszin kod nem tart evekig."

Ahogy @LepesMez: mar megválaszolta elöttem, az embereknek mások a preferenciái. Nekem nem voltak Mo-n anyagi gondjaim, tehát engem nem kell meggyözni, hogy most mennyivel több marad a zsebekben. Nekem inkább a mentalitással, bizonyos értékek és az egymás iránti tisztelet hiányával voltak gondjaim. Hiába jött a jó fizetés a számlámra, minden nap kihívás volt túlélni a munkahelyemen a fönököm és néhány kollégám viselkedését. Ha itt Svédországban olyat engedne meg magának valaki, mint otthon (pl. üvöltözve káromkodni a másikkal a folyosón), az itt nagyon gyorsan lapátra kerülne. Szóval láss csodát, itt nincsenek ilyen problémáim, söt, nálunk pl. kifejezetten jó a hangulat a munkahelyemen és ez meglátszik a teljesítményen is.

Itt sem tökéletes az élet, itt is vannak hétköznapi gondok, itt is vannak fura emberek, de valahogy az a mindennapi idegeskedés a bunkózók miatt, a kiszámíthatatlanság, ezek megszüntek. És nekem ez elég volt ahhoz, hogy jobban érezzem magam. Erre már csak hab volt a tortán, hogy anyagilag is sikerült sokkal jobb körülményeket teremteni. Imádom Mo-t, szeretek hazajárni, de így "turistaként" sok olyan dologgal nem kell szembesülnöm, ami régen megkeserítette az életem.

Amit fentebb írsz, hogy "semmivel sem jobb", meg "önigazolás", ez lehet, hogy igaz bizonyos emberekre, még azt is megkockáztatom, hogy sokakra. De így általánosítani mindenkire, aki külföldön él, több mint túlzás. Ha jól értettem, akkor te is külföldön élsz. Lehet, hogy a fenti leírás pont magadról szólt? Mármint, hogy te nem érzed jobban magad? Vagy neked nem jött be valami, amit vártál? Ha esetleg így van, akkor szerintem az nem baj. Csak ne általánosíts és húzz le mindenkit egyszerre. Nagyon különbözöek vagyunk, ha csak a közvetlen környezetünkben élö néhány magyar családot veszem, szerintem nincs két olyan ember / család közöttünk, aki ugyanabból az okból jött volna ide.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.05.03. 18:08:51

@LepesMez: "engem is leszarhazi ballibsiztek privatban (pedig alapbol jobboldali ertekrendem lenne, ha mar ez annyira lenyeg), miutan azt mertem mondani, hogy szerintem az usaban a dolgok 75%-a jobb mint mo-n"

Haha, akkor en ezek szerint nagyon finoman es noiesen irom a kommentjeimet, mert engem meg nem talaltak meg...pedig megfordult a fejemben tegnap, hogy a Roomba robot bejaronom meg a 400 m2-es hazunk kiveri a biztositekot :)))))

Határátkelő 2018.05.03. 18:17:37

@Arthamyr: "(amíg még megtehetem)" - ne haragudj, de ezt nem értem. Miért ne tehetnéd meg? A normális hangvételű vitát itt soha senki nem akadályozta meg.

Nem értek veled egyet, ugyanígy kikerül az is, hogy a kormány szerint többen jönnek vissza, mint elmennek, akkor az is befolyásolás? Vélemények vannak, ezek közül szerepel ilyen is, meg olyan is. Mivel konkrét adatot senki nem tud mondani (soha nem is tudott), ezért azt számon kérni nekem kicsit furcsa. (BTW, pár éve Matolcsy György dobott be egy 300 ezres számot, akkor az mi volt?)

Amit te kritizálsz, az egy érdekes idézet volt, amivel lehet vitatkozni, egyetérteni, vagy egyet nem érteni. Ezért került ki. Ha holnap Orbán Viktor azt mondja, hogy egy éve senki nem ment el Magyarországról, és hogy határátkelés nincs is, akkor az is kikerül, azzal meg majd más nem ért egyet.

Arthamyr 2018.05.03. 18:23:02

@Határátkelő: Alright, felesleges tovább görgetni, és nem kell egyetérteni sem, főleg ha azért raktad ki, ahogy mondtad, hogy vitát generáljon.
A még megtehetem dolgot félig tréfának mondtam, nem gondoltam, hogy ki fogsz tiltani.

Csodabogár 2018.05.03. 18:37:23

@Herr Géza: Te ezeket olvasod? Én egyszer oda néztem és gyorsan sarkon is fordultam.

gabors 2018.05.03. 18:40:05

@Herr Géza: "@Virago_1000: Áruld már el, hogy ezzel mit is akartál mondani? " semmit a vilagon de mindig ezt csinalja nem ?

gabors 2018.05.03. 18:41:05

@tsabus UAE: "Olyan jó, hogy valahányszor itt hozzászólok, a söpredéktől azonnal jön a válasz privátban... " privatban az mi nekem meg semmi nem jott .. .hol van ez a private ??

Taxomükke (UK) 2018.05.03. 18:41:25

@Virago_1000: Te beteg vagy, de ezt már tudjuk. Nem kell állandóan bizonygatni.

London2009 2018.05.03. 19:18:39

@Herr Géza: eloszor is Gezam, udv Munchenbol. Masodszor pedig latom sok a szabadidod, ha ennyi blog olvasasra jut energiad. Ebbol is csak arra tudok kovetkeztetni, hogy bejott a kulfoldi elet! :D

Arthamyr 2018.05.03. 19:20:31

@Virago_1000: Vettem a fáradtságot, és ránéztem, szerinted a tv2 mégis mi a bánat, a kormányellenesség megtestesülése? :D Eddig rá sem néztem, mert azt hittem, legalább olyan dolgokat linkelsz, amivel ha nem is alátámasztható, de legalább nem egyenesen cáfolható az állításod. Ember... :D

London2009 2018.05.03. 19:21:20

@tsabus UAE: a legszebb az egeszben, hogy a lanya kulfoldon el. Biztos ez bontotta meg az elmejet. Ne bantsuk, sajnaljuk! Engem orommel tolt el, hogy olvassa a (fos)blogot. Legalabb igy ezuton is nyilik alkalmam mielobbi gyogyulast es teljes felepulest kivanni!

gabors 2018.05.03. 19:28:03

@zoldzeller: "@Herr Géza: ezek a kommentek hol vannak? " az a gyanum hogy digger blogjaban

ott barki barmit kommentelhet digger nem torol semmit ha jol tudom lehet zsidozni migrancsozni nem gond ..

csak agyagba dongoles megy par ezerrel es a posztok digger agymenesei vannak jok is

ami meg plane furcsa hogy ott irnak velemenyt masok mashol megjeleno kommentjerol ... nekem ez eleg gyerekes (idiota) dolognak tunik

zoldzeller 2018.05.03. 19:30:37

@gabors: ja, akkor azert annyira nem is erdekel:)

London2009 2018.05.03. 19:33:59

@zoldzeller: @gabors: ja ja, gondolom a diggi blogjan. Rendszeresen temat szolgaltatnak a HA torzskommenteloi. Igen kerem! Micsoda presztizs!
Egyszer en is beleolvastam, sot meg irtam is valamit, de lehetetlen vallalkozas. Digger, Birka meg Favago irogat egymasnak tobb ezer kommenten at... nagyon alpari az egesz. De nagy az internet, elfer ez is rajta. Jobb, hogy ott vagdalkoznak egymas kozott, mintha itt tennek...

gabors 2018.05.03. 21:06:46

@London2009: te is kaptal par perce..... idemasoljam ? vagy megnezed magad ..:-)

nyilvan nem annyira fos a blog ha percrol percre olvassak vagy csak faszbukkal kovetik ...

az a blog eleinte eleg erdekes volt sot egyik masik poszt ma sem rossz csak nekem az allando onfenyezes es "mindent tudok heheh" kicsit taszit ...

London2009 2018.05.03. 21:41:02

@gabors: mar mas atkuldte. :D Nem novelem a kattintasok szamat. Ha mar igy uzengetunk egymasnak a beteggel, akkor jelzem, hogy uzleti uton voltam. Nyilvan egy kitartott prostinak konferenciakbol all az elete. :D Annyira gyerekes ez az egesz. Tenyleg inkabb mar szanom a szerencsetlent. Jajj ez a Digger is, hogy miert keveredett ilyen diszes tarsasagba? Elhiszem, hogy vannak jo cikkek. De konnyen talalok magamnak olvasnivalot mashol is...

puhacica 2018.05.03. 22:59:14

voltunk szavazni. ceruzaval, mindenfele szemelyazonosito okmany nelkul :D

Latcho Rom 2018.05.03. 23:28:13

@London2009: Hagyd a csóringert, vicsorog a rács mögött. Nagyon ki akart kerülni kanadába, s ottmaradt magnak. Hálistennek, aszondom.

London2009 2018.05.03. 23:28:13

@libslobsi fuszal: same here. Fel oraval ezelott beugrottam a fulkebe. Megkerdeztek hol lakik? Bemondtam a cimem es ennyi volt. A magyar szavazolapom sosem erkezett meg... :D

London2009 2018.05.03. 23:31:15

@latcho drom: jo, el tudod kepzelni mennyire foglalkoztat az urge...Kanadaba? Erdekes. A lanya azert jol lelepett. Ez a legszebb szerintem az egeszben.

Latcho Rom 2018.05.03. 23:41:58

@London2009: Igen, a BC erdőkről álmodott. Még a legelején beszélgettem vele itt egy picit, akkor még nem volt ilyen varacskos disznó.

gabors 2018.05.03. 23:50:06

@London2009: mire lehetett most szavazni ?

London2009 2018.05.03. 23:53:31

@latcho drom: nyilvan megorult. Most erre nem lehet mast mondani, de egyertelmuen elmebeteg a ficko.

@gabors: onkormanyzati valasztasok voltak. Conservatives.

Latcho Rom 2018.05.04. 00:04:12

@London2009: cecameca bizton nem a torykra voksolt :)

London2009 2018.05.04. 00:31:17

@latcho drom: amugy ez egy tok tipikus magyar dolog megkerdezni, hogy kire szavaztal? De nyilvan a torykra. Gondolom meglepeteskent ert. Orias ballib vagyok ugye... bar ugye mint ezt korabban megbeszeltuk, mint politilogiat tanult ember egyetertek, hogy olyan szo, hogy ballib nem letezik...no sebaj. ‘Cakat Titankam.

gabors 2018.05.04. 03:46:56

@London2009: "@gabors: onkormanyzati valasztasok voltak. Conservatives. " ez amit ott ugyhivtok hogy council ?? csak erdekel ez orszagosan ugyanakkor van ? (mert itt teljesen mas ...)

amugy milyen volt New York .. nem lattam senkit integetni :-)

ma kanikula volt 92 F a Central Parkban az mar 30C felett van .... mult vasarnap meg futeni kellett !!

montroyal ( CAN qc) 2018.05.04. 05:17:08

szurom tiltom ezt a narancskodos szocso Viragot ... de alig marad valami .. legfeljebb amit neki valaszoltok ...

kék madár 2018.05.04. 06:15:12

@zoldzeller: nagyjabol ugy szoktam benezni a diggerblogra, ahogy a FoxNewsra nezek: kepet kapok arrol, hogy mennyire borultak meg a deplorable-ok. Nem art tudni rola, de nagyon lesujto, nagy mennyisegben mergezo

somlobodog 2018.05.04. 06:23:14

@Herr Géza: ezt nem értem. Mi az hogy utolérni?? :))) ez egy blog kommentszekcioja:))) le vagyok döbbenve. És mi lesz ha utoléri? Osszefirkalja??:))

swfla 2018.05.04. 06:23:25

@Olliék: bocs, hogy beleszolok a nagycsalad temaba, de nekem az a velemenyem errol, hogy elsosorban a megelhetesi korulmenyek kell, hogy megteremtsek azt a hatteret, amivel egy csaladot (fuggetlenul a gyerekek szamatol) felnevel az ember, nem pedig olyan parezer forintos utalvanyok, amivel a Fidesz hulyiti mucsajrocsogen a munkanelkuli suttyokat.

Az, hogy egy kormany csalad-tamogatasi juttatasokat biztosit, eleve dobozolja azt a szituaciot, hogy az utca embere a kormanytol fugg, ahelyett, hogy negy evente az eszet hasznalna, mikor az X-et huzza a fuggony mogott.

zoldzeller 2018.05.04. 06:24:31

@kék madár: De miert? Igy bunteted magad velt vagy valos buneidert?

kék madár 2018.05.04. 06:30:23

@zoldzeller: van alapja annak amit irsz, de inkabb egyszeruen csak reality check, ha csak liberalis mediat olvasok, nem kapok realis kepet a vilagrol, alulreprezentaljak a hulyeseget :)
Meg most sem ertem a Trump szavazokat de biztos vagyok benne, hogy egy jo reszuk (40+%) nem elvetemultek

Olliék 2018.05.04. 07:15:02

@swfla: Ezzel én is így vagyok, de rendes párbeszédet nehéz erről folytatni,mert a másik félnek vagy bocs gyereke,vagy már huszonéves.
Szerintem a nagy családot csak a tehetősek engedhetik meg maguknak. Mert ők azok,akiket nem fog földhöz csapni, ha egyszer csak megszűnik nekik a családi adókedvezmény. Vagy ha újra adót kell fizetniük. Pedig ezek a pénzek előbb vagy utóbb lyukat vágnak valahol, amit még nem tudni milyen áron fognak betömni.
Mi kettővel elvagyunk, de nem vetettük el a harmadik baba projektet, csak most pihentetjűk.

Olliék 2018.05.04. 07:15:46

@Olliék: Bocs gyerek.... Nincs
:))))

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.04. 08:03:08

A legtöbb kitántorgó eleve nem illeszkedik be, így a leírt problémák zömével nem is találkozik.

tanato 2018.05.04. 08:13:42

@London2009: A Digger blogja egy HÁ utódblóg,innen szakadt ki.Mint más blogok is sokan.De az övé jól tartja magát,igaz a fő kommentszám pörgető Hinta már ráunt,nem ír oda,ezért tényleg 4 fő kommentjei adják a blog 80%-át.Ami rossz hogy a kivándorlás helyett abszolút átment pol.blogba,pedig a 4 fő emberből 3 kivándorló sok éve nem élnek itthon.
A jó hogy Digger azért próbálja karban tartani a többi 3-at ha nem is mindig sikerül neki.

puhacica 2018.05.04. 08:19:03

@London2009: erdekes volt, foleg "elso szavazokent".

-----

mi vegul a fideszre huztuk be az x-et, azt igertek, hogy kapunk jo fustolt sonkat kovetkezo husvetra. zsido kornyeken ennek igen nagy a jelentosege. :D

ati27 2018.05.04. 08:45:00

@Virago_1000:
Ok, megprobálom. Svédország, tehát nem Anglia, németország, ausztria azaz a3 legnagyobb "célpont" itt is egy vidéki kisváros, (inkább nagyfalu a kb 5000-es lakosságszámmal) és nem is stockholm vagy göteborg vonzáskörzete. Szóval a telefonkönvben "csak" 19 magyar nevet számoltunk meg. Mondjuk lehet ezek nagyrésze 56-os, mert nem hiszem, hogy az elmult 10-15 évbe tul
sokan igényelnének fix telefont. Szóval közelítsük meg másképp, személyes ismeretség, úgyhogy nem élünk "társasági" életet:25 ember. Ami 0.4%. Mégegyszer, ez egy kis település, nem "frekventált" helyen. Hazaköltözés. 1 ember költözött haza 1,5 év után.

ati27 2018.05.04. 08:45:00

@Virago_1000:
Ja ès, az idézet egy "fejvadásztól" származik, aki cégeknek közép és felső vezetőket "vadászik". Ja, és folytatom a 25 emberböl 3 mérnöki munkakörben(azon belül is kf szektorban), 1 orvos, 3-an növérként dolgozik. 1 pedig adminisztrativ munkakörben. 2-en takaritanak, de 1 éve jöttek. 1 pedig konyhán dolgozik.

Mrs. Clayton 2018.05.04. 09:17:49

@London2009: @latcho drom: @libslobsi fuszal: es milyen tory szavazokent egy total labour council altal iranyitott varosban lakni? Meg amugy london is total piros es nem kek.

Amugy a legjobb Northamptonban, ahol gyakorlatilag csodbe ment a toryk vezette varos es most a kormanyzatra mutogatnak, aki eleg meglepo modon szinten toryk. Meg egyenlore senki sem tudja mi lesz, mert ilyen meg nem volt. Egy biztos penz nincs. :-)

Mondjuk orszagosan is kesz kabare amit csinalnak. A brexit vezenylese kesz vicc, amber rudd lemondott ezzel meg,entve a prime ministert a windrush generation miatt kialakult scandal miatt.
Cirkuszjegyet nem kell venni a mar biztos.

Herr Géza 2018.05.04. 09:28:54

@London2009: Csók, azt hallottam, hogy a stricid (tudod a lófejű) elvitt Fritzlandba..... :D Meséld már el, milyen kitartott (!) prostinak lenni? :))))))
Komolyra fordítva: A Weisswurst mit Brezel megvolt? Mit művelsz ott különben? Bulika, vagy meló?

kolompar lole 1113 2018.05.04. 09:47:24

Nem kell ehhez külföld, elég csak egy másik városba költözni. Annyi csak a különbség hogy valszeg ott is magyarul beszélnek.

kolompar lole 1113 2018.05.04. 09:47:24

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Persze, persze, egy betántorgó fidesztroll mit is tudhat a külföldről, a Habonyárpi által leditált trollkodási utasításon kívül...

j.a.r.v.i.s 2018.05.04. 09:47:24

Mondjuk szerintem pont a diplomások nem vándorolnak olyan nagy számban, mint a tanulatlanok, vagy a kétkezi szakmunkások. A magyarok döntő többsége még mindig mosogatni meg csirkét belezni megy nyugatra.

puhacica 2018.05.04. 09:51:40

@Mrs. Clayton: azt en nem tudom kerem, nem rajuk szavaztam, mint ahogy azt kulfoldi szakkommentatorunk kielemezte.

nalunk a konzervativok nyertek, mino meglepetes, pedig az eddigi 3 evben tapasztalt teljesitmenyuket egy szep nagy kerek nullaval tudnam ertekelni, de ez van.

ati27 2018.05.04. 10:13:41

@j.a.r.v.i.s:
Aham. Akkor a következö eset: haverral dumálunk egy bevásárlóközpont elött magyarul. Odalép hozzánk egy ismeretlen fazon. "Ti is orvosok vagytok?" "Nem, mi mérnökök" :) de tudod mit, higgy amit akarsz! :)

M. Péter 2018.05.04. 10:58:37

@Mrs. Clayton: A Northamptonshire megyei tanács van csődben, nem a városi tanács.

London2009 2018.05.04. 11:08:59

@tanato: na es mitol lenne utodblog? Tudtommal oda csak digger ir cikkeket es a csurhe, aminek a tagjai mashol persona non gratak, ezer kommenten keresztul ontja magabol a tragarsagot. Erdekelne, hogy ebbol mikent lett utodblog? Egyszeruen nem ertem a parhuzamot. No mindegy, biztos ilyen nehez a felfogasom. : )

London2009 2018.05.04. 11:14:30

@libslobsi fuszal: : )
Nekem az egyik korustarsam indult jeloltkent, ugyhogy igy nyilvan ra szavaztunk. Kulonben en idaig mindig online szavaztam, de most valahogy elfelejtettem es tegnap este meg pont volt idom beesni a szavazofulkebe. Tudom, hogy nem kellett volna meglepodnom, hogy termeszetesen nem volt gond, hogy online szavazokent voltam regisztralva, de ilyenek ezek a regi beidegzodesek ugyebar... : )

London2009 2018.05.04. 11:17:33

@gabors: itt is mas teljesen. Igen, a council az onkormanyzat aka. local election volt most ez.
Egyelore meg csak a tili-toli van az uttal, mivel egy csomo egyeb dolog jott kozbe. Meg nincs fix idopont. Azon jot rohogtem, hogy a fonokom mondta, hogy nyaron o nem akar menni, mert tul meleg van. :D
Igazabol nekem mindegy, ha most megyunk is ok, ha nem megyunk, nekem az is jo. De integetni mindenkeppen fogok es majd szolni is fogok elotte!

j.a.r.v.i.s 2018.05.04. 11:20:58

@ati27: Ha már hárman voltatok az már mindjárt más!

j.a.r.v.i.s 2018.05.04. 11:20:58

@ati27: Ráadásul nagyon életszerű!

j.a.r.v.i.s 2018.05.04. 11:20:58

@ati27: "-Ti orvosok vagytok? - Nem mi tyúkbelezők." Körtapsi és tánc!4!!

London2009 2018.05.04. 11:30:18

@Herr Géza: Egy konferenciara mentem. Nagyon jo volt az egesz, tetszett. Raadasul volt egy par oram setalgatni is a varosban es az is baromi hangulatos! Csak ne lenne annyi migrancs! Tetszettek a hapsik a kis glottgatyajukban, madartollal a kalapjukban. Biztos migrancsok voltak ok is. :D Szep magasak a nemetek, raadasul irto jok a kajaik. Ilyen nagyon fontos konkluziokat vontam le. A Weisswurst kimaradt, de ettem azert valami masik fele wurstot. Igazsag szerint ketszer vacsoraztam. :D Ettem malacsultet jo kis roppanos borrel a tetejen. No meg a apfelstrudel sem maradt ki.
Ilyen egy kitartott prosti elete a lofeju stricivel. Egyebkent meg le vagytok bukva mind. Csungtok a favago minden szavan! :D

tanato 2018.05.04. 11:43:43

@London2009: Mert innen szakadt le,ha HÁ nem lett volna Diggerblog sem lenne,ezért utódblog vagy leányválalkozás.
És ez igaz más azóta elhalt blogokra is.
De az elején a Diggerblog is népszerűbb volt sokan írtak oda.
ma inkább csak olvassák,átment pol. blogba.

tanato 2018.05.04. 11:47:50

@ati27: @j.a.r.v.i.s: Mindkettőtöknek igaza van,mennek a diplomások is meg a kétkezi munkások,a különbség hogy a diplomások jó nyelvtudással jóval előbb megtervezeve,lefoglalva,kész állasra,lakásra stb.
A kétkeziek meg sokszor alacsony nyelvismerettel,előzetes állás nélkül ,vagy haverhoz,rokonhoz alacsony presztizsű munkára.

patkányarcúáginéni 2018.05.04. 11:49:28

@j.a.r.v.i.s:
Ha nem értesz egyet valakivel, ne személyeskedj! (Elvileg kitiltás jár érte...)

London2009 2018.05.04. 11:53:17

@tanato: na ne mar. Ha holnap elkezdek irni egy blogot, akkor az is utodblog lesz? Ugyan mitol lenne az? Az en velemenyem szerint teljesen folosleges parhuzamot vonni a ket blog kozott, nem ertem miert kell ez az ellensegeskedes sem. Mondjuk en arrol is lemaradtam, hogy Digger min sertodott meg, de oszinten szolva nem is erdekel. Nekem o egy meglepetes/csalodas. Tobbre tartottam annal mint, hogy azzal a par bolonddal tragarkodjon nap, mint nap, tobb szaz kommenten at. De vegulis o maga irta mindig, hogy o csak egy egyszeru melos… ugy tunik, tenyleg igy van.

2018.05.04. 12:28:26

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: mennyire utalom azt a szot, hogy kitantorgo... de amugy ja, a beilleszkedes tenyleg nehez, es vannak akik meg sem probaljak, elvannak a magyar kozossegben (amit en pl teljesen kerulok)

Herr Géza 2018.05.04. 12:35:24

@London2009: Konferenciára? Ne mááá... Mi volt a téma, libsibolsi-prostimigráncsok exportja Magyarországra? :)))))
Kár volt kihagyni a Weisswurstot, “ronda, de finom”....
München nem annyira szívem csücske, sztem sokkal hangulatosabb városai is vannak Bajorországnak, de a tömény bajor-feeling tuti nyerő. :D

London2009 2018.05.04. 12:40:20

@Herr Géza: D-A-CH Kongress für Finanzinformationen. Igen, a fejen talaltad a szoget, az volt a tema. :D
Most voltam eloszor, sajnaltam, hogy csak ennyi idom volt. Tetszett.

ati27 2018.05.04. 12:45:00

@patkányarcúáginéni:
Hagyjad csak. Saját magát minősíti! :)

Herr Géza 2018.05.04. 13:01:52

@London2009: Hújajj, mit kezd ezzel az infóval a karancsszűzmária-alsói favágó? Legalább mondd azt, hogy Soros szponzorálta a bulit.... :))))

tanato 2018.05.04. 13:06:33

@London2009: de bizony ha kezdesz egy blogot és azt majdnem kizárólag a HÁ olvasói nézik,kommentelik,akkor az egy utódblog.
Diggernél tényleg volt egy színeváltozás,egy fordulat,2.pont a sértődése nem a HÁ-nek hanem egyetelen kommentelőnek szólt.

London2009 2018.05.04. 13:13:16

@tanato: ja, ertem. Szep is lenne ha egyetlen kommentelo ki tudna innen robbantani. Nem tudna! Nem szabadultok tolem! : ))

London2009 2018.05.04. 13:14:36

@Herr Géza: guglizza csak, legalabb tagul az elmeje. Nem, sajnos, kemeny penzeket kell fizetni egy ilyen "buliert". De nem is rossz otlet, megkerdezem Sorost, hatha jovore is befizet. :D

tanato 2018.05.04. 13:34:17

@London2009: Én sem vagyok sértődös,szerencsére.

London2009 2018.05.04. 13:46:26

@tanato: meg azt sem mondanam, hogy nem vagyok sertodos. De az interneten arcnelkuli lovagkent? Ugyan mar... Messzirol jott ember tudod...

Latcho Rom 2018.05.04. 15:07:27

@tanato: Minek ragozod ezt itt doki, kutyát se erdekel...

kék madár 2018.05.04. 15:58:20

@tanato:
"A jó hogy Digger azért próbálja karban tartani "
ezt nem lattam, nekem ugy tunt minden belefer, a legsotetebb gyuloletig, mocskolodasig, minel durvabb annal jobb es ebben digger is nyakig benne van.

"Diggernél tényleg volt egy színeváltozás,egy fordulat,"
En fordulatot se lattam, amikor itt volt digger, itt is kavart, uszitott, flamelt, es rendesen beleszallt a kommentelokbe itt is pusztan a hecc kedveeert. Nem tudom emleksszel-e a folyamatos dramara, kommentelok eltunesere, azota hogy nincs, sokkal nyugodtabb a blog hangulata.

Te egyebkent miert szoktal kommentelni ott?

Mar onmagaban az gaz, hogy egy felmuvelt, teljesen korlatolt ertelmu es rendszeresen hazudozo birca ott a sztar, es ott o is kivetkozik magabol pedig legalabb a modorossagaval kovetkezetes volt azelott

gabors 2018.05.04. 16:22:20

@j.a.r.v.i.s: az hogy elhiszed ezt a butasagot az nem gond de terjeszted is ... az mar inkabb

gabors 2018.05.04. 16:25:52

@London2009: "@tanato: na es mitol lenne utodblog? Tudtommal oda csak digger ir cikkeket es a csurhe, aminek a tagjai mashol persona non gratak, ezer kommenten keresztul ontja magabol a tragarsagot. "

Meg beszologat az erdesz mas blogon azoknak akik ide irtak valamit... tanulsagos megnezni az aktivitasat pl ...

gabors 2018.05.04. 16:28:41

@London2009: Nem keresem meg de mintha valami olyat irtal volna hogy "jovo csutorotokon....." vagy hasonlot

Mindegy nekem vegul is csak eszembe jutott.

" Azon jot rohogtem, hogy a fonokom mondta, hogy nyaron o nem akar menni, mert tul meleg van. :D " Hat tegnap eppen 33 fok volt (96 az itteni mercevel) ez amugy majusban mar nem ritkasag ... egyelore azonban nem magas a paratartalom ami igazan a gyilkos dolog julius/augusztusban ...

London2009 2018.05.04. 16:34:14

@gabors: engem nem erdekel a favago. Szerintem az az urge nem normalis. Igazabol Digger egy szivesseget tett mindenkinek azzal, hogy elhuzott es vele egyutt a csurhe eltunt. Ott meg hadd irogassanak kedvukre. Kar szerintem veluk foglalkozni.

14-en mentunk volna. Mar kineztem, hogy utana hova koborlok el onnan, de kozbejott valami, ugyhogy azon a heten Olaszorszagba kell mennem vegul. Ez van, nem tudom mikor talalnak egy uj idopontot, ami mindenkinek megfelel. De az fix, hogy iden menni kell, mar tobb, mint egy eve nem voltam es ugy nez ki, hogy hetekre. Na ez az egyetlen, aminek kulonosebben nem orulok. De az, hogy mikor, az nekem mindegy lenyegeben.

gabors 2018.05.04. 17:06:03

@tanato: "Diggernél tényleg volt egy színeváltozás,egy fordulat,2.pont a sértődése nem a HÁ-nek hanem egyetelen kommentelőnek szólt. "

nem kicsit ment az agyara hogy "hires" lett ettol nyilvan tizszer tobbet tud mindenrol es szazszorossabban van igaza ...

gabors 2018.05.04. 17:13:20

na akkor elolvasom a mi posztot ... mert itt mar nagyon OFF

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.05.04. 22:19:08

@kék madár: a videokat meg nem neztem meg, csak par kommentet lattam ;) sajnos ezek a latogatasok altalaban - mivel csak a dolgok felszinet kapargatjak meg - kvazi elso benyomasok, igy kisse torz kepet festhetnek az illeto helyrol - legyen az pozitivum v. negativum.
Kivancsi vagyok, mit mondanak SD-rol, LA-rol es SF-rol...na, majd referealok, miutan megneztem.

kék madár 2018.05.04. 22:24:45

@Zsuzsi65:
az foleg bosszanto, ha targyi tevedesek vannak benne. LA-ben es vonzaskorzeteben 2-szer annyian laknak mint Magyarorszagon,2 nap alatt par varosresz alapjan keptelenseg kepet kapni rola,

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.05.04. 22:33:52

@kék madár: hat igen, errol van szo. LA-t szinte keptelenseg bemutatni egy ilyen rovid videoban (mondjuk valoszinuleg nem is akart atfogo kepet adni - de nagyon a klisek szintjen maradt Beverly Hills-szel, Hollywood-dal, Rodeo drive-val)...Az atlagember meg azt hiszi, EZ LA...hat, nem...LA az kb. egy hatalmas mozaik/kaleidoszkop, es amit bemutattak, az kb. olyan, mint BP egesze vs. a Belvaros (persze mas leptekkel merve)

zoldzeller 2018.05.04. 22:36:06

@Zsuzsi65: @kék madár: Meh. Olyan jo lenne ha egyszer tullepnenek azon, hogy a lonley planet konyvekben szereplo 5 legnepszerubb helyszint mutatjak be.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.05.04. 22:38:56

@zoldzeller: ezert vagyunk mi itt, es felnyitjuk a tisztelt nagyerdemu szemet a rejtett (vagy inkabb kevesbe klise) szepsegekre :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.05.04. 22:42:08

Haha, az LA-s naplementehez en talaltam volna sokkal jobb helyszint, pl. barmelyik beach-et (de hat izlesek es pofonok:)

tanato 2018.05.04. 22:43:51

@kék madár: magam sem tudom,talán Digger miatt írok még oda.

zoldzeller 2018.05.04. 22:51:36

@Zsuzsi65: de hat miert onnet neztek a naplementet?? hiszen az observatorium nem is nyugatnak nez, raadasul ha picit is paras a levego a kilatas maris nem annyira nagyon szep. En a kirandulokat amugy a Griffith park helyett inkabb a Runyon Canyon parkba vittem, kevesebb a turista, es azzal a hollywood blvd-os kotelezo kort is letudtam.:))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.05.04. 23:13:30

@zoldzeller: De hat ezt ugye csak a "bennfentesek" (vagy azok, akik probalnak kicsit a kliseken tul gondolkodni) tudjak :))
Griffith Park es kilatoja csak La La Land fan-eknek kotelezo :)
Ha csak meggooglizzak, rogton talaltak volna csomo jo naplementes helyet :) (El Matador kedvencunk - mellette Zuma es Point Dume Malibu-ban szinten szuper), Hermosa-n mult heten voltunk :)

zoldzeller 2018.05.04. 23:22:09

@Zsuzsi65: Zuma es Point Dume meg oke, hogy nem fer bele a ket napba, de mondjuk a Palisades Parkbol is szep a naplemente. Felre ne erts, tenyleg szep a kilatas a csillagvizsgalobol es mi eleg sokat turaztunk arra, de az az elso ami feljon a Rodeo Drive-Hollywood Blvd-Griffith Park Observatory harmasbol.(azert arra kivancsi lennek, hogy magat a kiallitast azert megneztek-e...)

zoldzeller 2018.05.04. 23:23:36

@zoldzeller: bocsanat a szo ismetlesert, kozben probalok dolgozni:)

kék madár 2018.05.04. 23:51:56

@tanato: nem, tudom, az ahogy rolad/neked is irnak nagyon szomoru, en rosszabbul viselnem. Csak az internet nevtelensege miatt sullyednek le ilyen melyre es ez az optimista verzio

kék madár 2018.05.04. 23:55:06

@Zsuzsi65: @zoldzeller: azert legyunk korrektek, rush hourban nem te dontod el, hogy honnan nezed a naplemented, hanem az, 2 km-el es 1 oraval korabban hol voltal :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.05.05. 00:00:07

@kék madár: hat igen, ez tenyleg olyasmi, amit leginkabb csak az itt lakok tudnak: marmint azt, hogy melyik napszakban melyik autopalyan es meltik iranyban van dugo (nemelyik autopalyan a nap barmelyik szakaszaban dugo van:)

kék madár 2018.05.05. 00:00:44

@zoldzeller: nkem se meyg ma a hgepeles pedig nm is dolgozm :)

zoldzeller 2018.05.05. 00:01:32

@kék madár: santa monicaba mar le lehet menni metroval is, nem kell feltetlenul a Wilshire blvd araszolni kettovel.

kék madár 2018.05.05. 00:01:40

@Zsuzsi65: igen. a biztos valasz az az, hogy az 5-oson mindig minden iranyban

Latcho Rom 2018.05.05. 07:38:40

@tanato: nem egy ember az doki, minimum kettő.

somlobodog 2018.05.05. 07:38:52

@kék madár: +1. Wow. Szépen osszeirtad. Tökéletes jellemzés. Grat

kék madár 2018.05.05. 18:33:19

@somlobodog: koszi :) Azert nem elveztem, rajuk kellett gondolnom kozben :)

eMeL · http://emel.blog.hu/ 2018.05.06. 09:39:13

@tnt: Legfeljebb a Telkes Consulting egy kicsit másként fogja meríteni a hálóját.
Úgy tűnik, hogy a magyar vezetők kiválasztásának egyik fele mehet a magyar munkaerőpiacról, a másik felét meg a határtátkelt magyarok közül kell keresnie. Igaz mások a karrierutak, nem összevethetőek a jelöltek, de mások a kompetenciák és az élettapasztalat is :)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása