oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. április 27. 06:30,  Életképek egy svájci kidobó hétköznapjaiból 158 komment

2018. április 27. 06:30 Határátkelő

Életképek egy svájci kidobó hétköznapjaiból

Kidobónak lenni sehol sem hálás munka, a helyzetet ráadásul alighanem tovább bonyolítja, ha az ember ezt a nem hálás munkát külföldiként végzi – például Svájcban. Ilyenkor egy-egy ittas vendéggel akadhatnak kellemetlen pillanatok – derül ki Ütvefúró történetéből.

patrick_swayzee.jpg

A jelenet az Országúti Diszkó című filmből van, a szorító jobb oldalán Patrick Swayze készülődik a pofonosztásra. 

Ez is egy eseménytelen vasárnapnak indult. Egy fekete macska antennaként meredő farokkal szalad át előttem az udvaron. Ennek nem tulajdonítottam nagy jelentőséget, mert nem vagyok babonás, de később ennek még lesz jelentősége. 

Csinálom a dolgom, a napi rutinnak megfelelően. Egy körül eltünedeznek a vendégek. Már csak a báros van, a kollegám és én. Eddigre szépen felporszívózok, letörlöm az asztalokat, szemét kiürít, a szokásos. 

Gyorsan felkapom az üres üvegeket, amit napközbe behörpintettek a kollegák, majd odaszúrom a báros gyereknek, hogy jöjjön fel a kantinba, ugyanis gavallér leszek, meghívom egy kávéra, mivel ingyen van. Biccent a báros, ő is ki van már tikkadva. 

Az egyik vendég kicsit felöntött a garatra 

Lemegyek a pincébe, leteszem az üvegeket, majd megyek vissza, elegánsan a főbejáraton. Belépek a recire, majd látom, hogy a bárban van egy személy, akinek kicsit furcsa a mozgása, meg hadonászik.

Rövidre vágott frizuráját hátrazselézve hordja, 1,75 magas, 80 kg-nál nincsen több. Nem pék, vagy kidobó, mert izomzatnak nyomát se láttam felfedezni.

Rólam csak annyit, nekem nem kell válltömés a zakóba. Gyerekkoromban nyaranta kőművessegédként etettem egy 4 talicskás betonkeverőt. Nemrégiben a haverok cukkoltak állandóan, ezért bementem egy fekvenyomó versenyre, csak úgy az utcáról. V. lettem, mindenféle felkészülés nélkül. Ennyit rólam.

Térjünk vissza a huligánra: Tisztán hallom, hogy piát követel. A báros hősiesen hárít, sajnos zárva vagyunk, nem lehet adni italt senkinek se.

A válasz nem nagyon tetszik az emberünknek. A hangját most felemeli:

- Hívjad ide a főnököt, sofort. Ismerem a tulajt, velem nem lehet játszani - mondja az illuminátusok tagja. Most lépett be közéjük, kb. egy fél órája.

- Itt én vagyok a főnök - mondja a báros - sajnos nem szolgálhatjuk ki.  Nagyon örvendek, hogy ismeri a tulajt, de sajnos akkor se szolgáltatjuk ki.

A fószer taktikát vált, most kicsit kedvesebb.

- Én ide járok már 20 éve, csak kaphatok valamit, mondjuk egy sört - próbálkozik a drágám, csak azt felejtette ki a számításból, hogy max 22 éves. Zsenialitása határtalan.

Megunja a hárításokat, majd hirtelen feláll, fellöki az asztalt, aminél ült. A poharak csilingelve a földre hullanak, ahol ezer darabra törnek. Ekkor erővel elkezdte lökdösni a bárost.

Nem vártam tovább, ekkor léptem közbe. A sokcsillagos hotelekben nem dobhatsz ki senkit addig, amíg el nem követ valamiféle gaztettet. Addig türelmesen várni kell.

Szépen megfogtam a két vállát, majd fordítottam rajta gyenge 180 fokot a főbejárat irányába. Azon voltam meglepődvem, hogy nem tiltakozott. A báros már eközbe hívta a jardot.

Kikísérem a bejáraton túlra, itt hirtelen erőre kap.

- Mit akartok tőlem koszos bevándorlók, én echte svájci vagyok, semmit se tudtok kezdeni velem!

Miközben ezeket a szavakat fossa, a közelembe jön, majd elkezdni böködni a mellkasom. Kisvártatva lökdösődni kezd. A kollegám már ismer engem, a jobb kezemen ránt vagy kettőt, tudja hogy az az erősebb.

Levörösödöm, de nem teszek semmit, továbbra is eltakarom a főbejáratot. Mindkét kezemet a hátam mögét teszem, hogy még véletlenül se legyen ráutaló magatartás a támadó szándékra.

- Heil Hitler! - ordítja bele az éjszakába. - Kinyírlak benneteket!

Megint jönne befelé, ez már a harmadik próbálkozása. A kollegám csendesen megjegyzi: - Értse meg nem jöhet be, kérem távozzon.

- Kirúgatlak benneteket, én echte svájci vagyok, mindent megtehetek. - Úgy látszik megakadt nála a lemezjátszó, ugyanazt ismételgeti egyfolytában.

Ekkor már nálam is elszakad a cérna, kicsit emeltebb hangon rászólok:

- Scheiss darauf, leszarom. Itt nincs tolerálva az ilyen viselkedés.

Ekkor hívja a kollegám a jardot, állandó telefonos kapcsolatban van velük.

A rend éber őrei ismét a helyzet magaslatán vannak 

Az ügyeletes felteszi az ilyenkor szokásos kérdéseket: 

- Elhárult a veszély? Igen? Jó akkor nem megyünk ki. Viszlát. Az ügyeletes tiszt ezzel le is csapja a kagylót. Az ő részéről el is van intézve a dolog.

20 percnyi autóútra vannak tőlünk, magunkra vagyunk utalva. 

Konklúzió 

Nem sok lehetőségem van. Tiszta 22-es csapdája: amennyiben én ütök először, kiraknak a hotelból, és az országból is kiutasítanak. Végleg. Amennyiben nem „szerelem le", akkor kárt okoz a hotelnek, plusz esetleg a kollegákat is felpofozza. Nincs jó megoldás, és ez a szarházi pont erre játszik. 

Piszkosul tisztában van a jogaival. Ezt jópárszor hangoztatja is. Az a szerencséje, hogy nem akarunk az újságok címoldalára kerülni, miszerint két portás félholtra vert egy „echte“ svájcit. 

Az, hogy ki kezdte, a lőtéri kutyát nem érdekli, akkor is mi húzzuk a rövidebbet. Hajszál híján nem lett baj, egy jó párszor ütésre is emelte a kezét a „jómadár“, bár lehet hogy csak ijesztés volt, hogy ezzel is provokáljon.

Otthon természetesen zsemlemorzsa se maradna belőle, de ugye most nem otthon vagyunk. 

Mindenesetre a jó pap holtig tanul, legközelebb ha ilyen lesz, nyakon öntöm a delikvenst egy vödör vízzel. 

Az sose árt, ha lehűtjük a kedélyeket..."

Tíz dolog, amiért jó Svájcban lakni - például kevés a tenyérbemászó idióta (na tessék...), betartják a szabályokat és stabilitás van.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Svájc

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr3613872088

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ütvefúró 2018.04.27. 21:46:05

@kiwilekvar: a hotel nem engedte hogy feljelentsûk

A tudomány sosem téved! 2018.04.27. 21:46:36

:0 A svájciak ilyen idegengyűlölő fasiszták?
Hiszen minden nap arról prédikáltok index címlapon, hogy ott mennyire imádják a bevándorlókat.
Most akkor ki hazudik?
A poszter, vagy az index címlapos propaganda írások?

puhacica 2018.04.27. 21:50:41

@Mrs. Clayton: az van, hogy nem mindegy milyen autorol beszelunk. van olyan, ami ujkoraban is ocskabb es kisebb biztonsagot nyujt, mint egy masik tipus 10 evesen. a mienk egy oreg _roncs_, de kuplung- es akksicserenek a kozeleben se jart meg.

kardio1 2018.04.27. 21:52:33

@kardio1: azon kívül, hogy levették a műsorról ezt a programot.

Ütvefúró 2018.04.27. 21:52:47

@A tudomány sosem téved!: azért nem jônnek ki mert 20 perces ùtra vannak, ès 30 km kôrzetbe 1 ôrs van ez meg csak egy tanyakôzpont

Ütvefúró 2018.04.27. 21:56:14

@A tudomány sosem téved!: 1 ember miatt qurv@ felesleges àltalànosîtani...

Mrs. Clayton 2018.04.27. 21:58:50

@libslobsi fuszal: mar bocs, de ebben miert vagy olyan biztos? Eleve egy akksi akkor sem bir ki 10 evet ha a kocsit a garazsban tartjak

puhacica 2018.04.27. 22:00:14

@kardio1: mit? azt, hogy szomoru es szar ilyet latni. ettol fuggetlenul meg mindig a vilag egyik leghitelesebb, legminosegibb es legnagyobb televiziojarol beszelunk. mikor fordult naluk elo ilyen utoljara?
es te mit gondolsz rola?

Mrs. Clayton 2018.04.27. 22:03:06

@libslobsi fuszal: azert jo kis kepzavart hoztal itt ossze a makulatlanul hibatlan roncsrol, persze tyukolnak meg elmehet az a gyonyoru roncs, akkor akksit se meg kuplungot se kell benne cserelni, a tyukok ugy is eluldogelnek benne

puhacica 2018.04.27. 22:03:07

@Mrs. Clayton: ok, igazad van, lehet, hogy akksi volt benne cserelve. lovesem sincs, de ez legyen a legnagyobb baja.
a tobbiben azert ugy elegge kepben lehet lenni.

kardio1 2018.04.27. 22:07:36

@libslobsi fuszal: ugyanazt csinálod, mint hari.
Nem érdekes, mi történik Magyarországon, Franciaországban vagy Malawiban abból a szempontból, hogy a BBC, ami többek szerint sosem hamisít, megtette. Ahogy mondtam, nem érv, hogy más országban is előfordul. Főleg, ha AZ etalonról van szó.

puhacica 2018.04.27. 22:11:39

@Mrs. Clayton: errefele nincsenek tyukok. ugyhogy hasznavehetetlen szar ez, nem is tudom minek tartjuk. :D
nezd, azt, hogy roncs, egy 14 eves autora szinte minden magyar ramondja latatlanban. mi pedig orulunk neki, szeretjuk, dicserik is jobbra-balra, es nem utolso sorban az erteke is megy szepen felfele, ugyhogy jo ez nekunk.
egyszer, ha majd rankszakad a bank vagy nyerunk a lotton, veszunk egy uj autot, hogy kiprobaljuk az elmenyt. de elotte van meg par megvalositando alom. peldaul egy 91-es 850-es bmw. <3

Mrs. Clayton 2018.04.27. 22:11:54

@libslobsi fuszal: egy kupplung az kopo alkatrsz, ha nem hasznalta az elozo gazdaja/ gazdai a kocsitokat akkor lehet nem volt benne cserelve, meg akkor sem ha automata, de ha van benne 60-70 ezer merfold eselyes h elkopott, foleg ha varosi kocsi volt. Egyebkent az nem ketseges h ki lehet fogni nagyon jo allapotu hasznalt autot, de azert ez altalaban szerencse kerdese, mig uj autonal biztos h jo lesz vagy garanciaban megcsinaljak.
A volt fonokom volt errol meggyozodve h egy tiz eves keveset futott kocsi is van olyan jo mint az uj. Erre vett Egy 10 eves mercedest 26 ezer merfolddel. Szo se rola jol nezett ki, mert nem hasznaltak. De amikor jobban megnezted itt nyikorgott meg ott csikorgott, a muanyag ajtoszigeteles itt allt el meg ott alt el. Azert egy 2 eves Mercedes se meg meg talan egy dacia se csinal ilyeneket. Aztan kiderult h feltengelyt meg valami felfuggesztest meg a fene se tudja mit kellett benne cserelni ket honap intenziv hasznalat utan.

puhacica 2018.04.27. 22:17:03

@kardio1: hasonlitottam en malawihoz, magyarorszaghoz, akarmihez? ugye nem?
igen, ez egy nagyon negativ esemeny, de nem tudom mi lenne az elvaras. zarjak be a bazart es kesz? egy hiba miatt? a minoseget es hitelesseget tovabbra sem lehet elvitatni toluk, meg emiatt a nyomorult sorozat miatt sem.
illetve meg mindig nem tudom, hogy te mit gondolsz rola.

Mrs. Clayton 2018.04.27. 22:20:58

@libslobsi fuszal: hat pedig london kozepen tok sok minifarm van atlagos terraced housok hatso udvaraban, mar sokrol kozvetitett is a tv, majd ha meglesz a 91-es bmw ezt leteszitek ti is, tyukolnak meg akkor is jo lesz. Az a baj am az ilyen oreg autokkal, h persze szepek meg jok, de mind egy penztemeto. A ferjem is imadja oket, egyszer be is nevezett egy oregebb sportkocsira. Szinte csak allt a haz elott, neha ment vele dolgozni, de igy is rakoltott egy fel vagyont, mert csak a katalizator volt bele 2000 font, aztan gumit is csak a mittomen ki altal jovahagyottat lehetett ra venni a kocsi teljesitmenye miatt 500 fontert darabjat. Amikor hasznalta heti 100 fontot tankolt bele, vegul csak ugy adta el hogy belengettem a valast. Bocs, de nalam elobb jut uj autora mint hasznaltra, plane nem 8-10 evesre vagy oregebbre.

kiwilekvar 2018.04.27. 22:24:11

@Ütvefúró: A kidobóra reflektálva: talán a saját blogod címét kéne megváltoztatnod.

kiwilekvar 2018.04.27. 22:24:25

@Ütvefúró: Nos megoldjuk ezt: megadod hogy hívják a szállodát és melyik községben van; én pedig felhívom a munkaadódat és kérdöre vonom, hogy miért tiltota meg a feljelentést, föleg hogy az ürge egy védtelen munkatársat (a bárost) letámadott. Ez ugyanis a munkaadód részéröl bünpártolás és azt Svájcban is tiltják a törvények. Ezután a Gewerbeverbandnál feljelentjük a munkaadódat ugyanis megsértette az Obilgationsrechtet, mivel a munkatársait nem védte meg.

puhacica 2018.04.27. 22:26:43

@Mrs. Clayton: jo, hat vegul te biztosan jobban tudod, hogy mi volt cserelve benne.
termeszetes, hogy kolteni kell ra, nekunk is kellett es meg fogunk is, de nyilvan mindenki maga latja, hogy mi eri meg neki. es persze, hogy nem ugy all rajta a muanyag, meg nem olyan a fenyezes es meg a pohartarto is karcos, de eleg sokfele verziot megneztunk kicsitol a nagyig, par evestol az oregig, mire eljutottunk ehhez es eddig nem bantuk meg. ha most eladnank es felvennenk hozza hitelt, benevezhetnenk egy uj autora. de nem akarunk, mert elegedettek vagyunk ezzel. meg en is, pedig az nagy szo. :D

Mrs. Clayton 2018.04.27. 22:30:42

@libslobsi fuszal: ohh, nem vettem eszre h elobb meg haragudtal, de azert koszi

puhacica 2018.04.27. 22:32:50

@Mrs. Clayton: jaj, dehogy haragudtam! :D erre irtam: "Bocs, de nalam elobb jut uj autora mint hasznaltra, plane nem 8-10 evesre vagy oregebbre."

_z_ 2018.04.27. 22:35:10

@gabors: Tényleg nem érted, vagy csak nem akarod érteni?
"Es mivel majdenem videk auto kimondottan letszukseglet egy orvoshoz nem tudnank elmenni csak taxi-val peldaul, heti vasarlas detto..." Semmi olyat nem írtam, hogy akinek szüksége van autóra, az ne vegyen, mert drága. Nem az autó igent hasonlítottam össze az autó nemmel, hanem a használt autót az újjal.
"Az auto NEM befektetes hanem hasznalati eszkoz !" Attól még, hogy valamit nem befektetésként kezelsz, lehetnek anyagi szempontok.
"Amugy kerdezem ha mindenki ezt kovetne akkor HONNAN lenne hasznalt auto ?" Nem követi ezt mindenki, de nem is kell mindenkinek ezt követni. Egyetlen egy szóval sem írtam, hogy nincs előnye az új autónak a használttal szemben (sőt, lásd lejjebb), csak annyit, hogy anyagilag rosszabb.
"ilyen auto nincs hiszen nyilvan hasznaltak merfoldektol is fugg persze ... " Erről a megjegyzésről tényleg nem tudok mást mondani, mint hogy direkt értetlenkedsz, és kötekedsz. De van tökéletes állapot: az amikor az én igényeimet tökéletesen kielégíti.
"es nem szabad elfelejteni hogy a hitel torlesztes az NEM a teljes koltseg ..", "a ket vonat/subway berletbol majdnem kijott a teljse havi torlesztes az autora pedig nem is hasznaltat vettunk !!" A költségek, amikről írtam, nem tartalmazták a törlesztőt, mert kp-s vétellel számoltam. Ezt leszámítva is drágább egy új autó, hozzászámítva meg még drágább (bár a mostani pénzügyi környezetben már nem annyival).
"Csak kerdezem hogy ez ugy jott ki hogy egy 5 eves autot veszel es fenntartod meg 5 evig ? " A saját autómat vettem alapul, amit 13 évesen vettem, és annak állítottam szembe az 5 éves fenntartási költségeit, üzemanyagköltségét, és amortizációját, egy ugyan olyan kategóriájú új autó első 5 éves költségeivel. 1,73x szorzó jött ki, pedig a bizonytalan költségekben az bőven új javára kerekítettem.
"mert akkor vagy egyenlo "ertekvesztesben"" Miért kéne úgy számolnom, hogy egyenlő legyen az értékvesztésem? Miért kéne két használt autót szembeállítanom egy újjal? Ennek azon kívül nem sok értelme van, hogy előbb-utóbb ki lehet bűvészkedni az új autót győztesnek. Egyébiránt ha veszel egy új autót, és használod 10 évig, vs., veszel egy 5 évest, használod 5 évig, aztán veszel egy másik 5 évest (mármint gondolom erre gondoltál), és használod még 5 évig példád elég suta. Ugyanis a második 5 évben két 5 éves autó költségeit számolnád 5 évre, ami elméletileg ugyan az, szóval ezt összehasonlítani nem sok értelme van...
Nem akarok én meggyőzni senkit semmiről, mindössze azt állítom, amit egyszer már leírtam: "Szoval lehet egy uj auto szebb, kenyelmesebb, biztonsagosabb, mint egy hasznalt, de olcsobb soha nem lesz. Mindenki azt vesz, amit akar, de uj auto mellett anyagi erveket felhozni önbecsapas." Nem muszáj elhinni, akit érdekel ugyan úgy utána számolhat, ahogy én is tettem.
@Mrs. Clayton: Évi 60-70km extrém használat, ilyen mellett egy újnak is lett volna baja 3 év alatt (180-210e km).

ember100 2018.04.27. 22:35:46

Helló !

Lyó az írás , főleg az a része hogy nálunk Magyarországon zsemlemorzsa sem maradt volna az ipséből :)
Lehet hogy az emberünk időnként a Ligetet is védi ?
Mert ugye van ahol a törvény és a jog az első !
Nem mindenhol lehet fejbe rúgni egy tüntetőt.
Tudom van ahol le is lövik a tüntetőket.

Félreértés ne essék ritka paraszt volt a részeg svájci , a rendőrök sem voltak valami szuperek de azért a zsemlemorzsa....:)

Hari Seldon 2 2018.04.27. 22:38:32

@kardio1:
Nem védem a BBC, hogy úgy mondjam "nem ingem nem g*tyám..."
Másrészt hogyne lenne következménye. Ország világ tud róla. Nekik ez erkölcsi bukás (jogosan), és úgy is élik meg saját maguk. Biztos lehetsz benne, hogy személyi következménye lesz.
- ha mást nem, keresik már ki volt aznap a takarító aki a felelõs ezért... (Na jó, csak vicceltem)

Mrs. Clayton 2018.04.27. 22:39:10

@libslobsi fuszal: egyebkent reszemrol semmi lenezes nincs abban h kinek hany eves a kocsija, mondjuk az azert szo se rola meno h valakie 110, de ettol meg nem jarnek vele dolgozni. Most epp napi 1 orat vezetek mindenfele gondros mellekuton munkaba meg egy masik orat visszafele. Juliusban lejar a probaidom es veszek egy uj kocsit, mert mar most erzem, h az uttalan utak ki fogjak csinalni a futomuvemet es semmi kedvem erre penzt kolteni. Londonban nem hiszem h minden masodik merfoldon akkora katyuk lennenek mint videken. Lehet valami terepjaro kell

Ütvefúró 2018.04.27. 22:40:08

@kiwilekvar: kôszi a tippet, ez most tènyleg jôkor jôtt, minden meg van bocsàtva neked

Mrs. Clayton 2018.04.27. 22:40:32

@_z_: 60-70 merfoldet 3-an hozzuk ossze

nyuszigonosz 2018.04.27. 22:42:19

@kardio1: Amúgy nem elöször hamisított a BBC dokufilmet.
2013- ban szintén és kitudja még mikor.

Ütvefúró 2018.04.27. 22:43:41

@kiwilekvar: amennyiben jogàsz vagy lenne mèg 2 kèrdèsem

Mrs. Clayton 2018.04.27. 22:47:06

@nyuszigonosz: hat azert a hamisitas inkabb ugy igaz h erdekesebb szinben tuntettek fel a valosagot, nem komplett sztorit talatak ki

_z_ 2018.04.27. 22:48:53

@Mrs. Clayton: "Az a baj am az ilyen oreg autokkal, h persze szepek meg jok, de mind egy penztemeto. A ferjem is imadja oket, egyszer be is nevezett egy oregebb sportkocsira. Szinte csak allt a haz elott, neha ment vele dolgozni, de igy is rakoltott egy fel vagyont, mert csak a katalizator volt bele 2000 font, aztan gumit is csak a mittomen ki altal jovahagyottat lehetett ra venni a kocsi teljesitmenye miatt 500 fontert darabjat." Az, hogy a férjed autója pénzetemető volt, nem azt jelenti, hogy minden öreg autó pénztemető. Ha használatra veszed, akkor nyilván nem egy öreg sportautót veszel... Egy hobbiautót kár ebbe belekeverni.
"Bocs, de nalam elobb jut uj autora mint hasznaltra, plane nem 8-10 evesre vagy oregebbre." Nincs ezzel semmi baj, virágozzék minden virág :). Csak ne akard pénzügyileg megindokolni, mert az nagy valószínűséggel nem igaz.

_z_ 2018.04.27. 22:48:53

@Mrs. Clayton: Ez az autón nem sokat segít :). Pláne ha ezer, és mérföld :).

zokogjatok 2018.04.27. 22:49:09

Mondom, a blogot bekebelezte a mészároslölö választások óta. Egy ideje ugyanis mintha nem a "fú külföldön minden ezerszer szupibb, és a legjobb hogy MEGBECSÜLNEK" posztok lennének napjában 3x.

Határátkelő 2018.04.27. 22:50:15

@zokogjatok: Eddig sem az volt, csak azt akartad látni. Egyébként napi egy poszt van, de nyugodtan írd le minden poszt alá, hogy Soros eladta Mészárosnak a blogot. Ez még úgy sem volt. :D

Mrs. Clayton 2018.04.27. 22:51:40

@_z_: 3 autorol van szo, ertsd mar meg, osszesen az autoink futnak 60-70 ezer merfoldet egy evben, nem egy auto. Tekintve h harman haromfele jarunk.

Mrs. Clayton 2018.04.27. 22:53:50

@_z_: de ki indokolta penzugyileg, en biztosan nem, az biztos h kevesebbet kell egy ujra kolteni, cserebe tobbe fog kerulni. Viszont nekem nincs idom olcso garazsszervizbe hordani h aztan ne tudjak mivel dolgozni menni, markaszervizbe meg vigye a tokom, tiszta lehuzas az egesz.

nyuszigonosz 2018.04.27. 22:54:26

@Mrs. Clayton: A lényeg az, hogy hozzáraktak a valósághoz kitalációt: hamisítottak.

Ilyen esetekben szerintem jogos a kérdés: mennyi igaz egy kiszínezett, érdekesebbé tett állítólagos valóságból?

puhacica 2018.04.27. 22:57:36

@Mrs. Clayton: engem az se zavar, ha van. megedzottem mar. :D az mar inkabb hat ram, ha olyan dicseri, aki ert hozza. :)
"Londonban nem hiszem h minden masodik merfoldon akkora katyuk lennenek mint videken" - azert erre olyan nagy osszeget ne rakj. :( bar teny, hogy amikor ocsemhez megyunk videkre, szepen lerakjuk a mienket az utolso faluban, o meg kijon ertunk a terepjaroval. :D

_z_ 2018.04.27. 22:57:44

@Mrs. Clayton: Most már értem, de eddig egyáltalán nem volt egyértelmű.

puhacica 2018.04.27. 22:59:01

megedzodtem baszki, megedzodtem

kardio1 2018.04.27. 23:00:27

@libslobsi fuszal: a nálukot tévesen nálunknak olvastam, ezért írtam, amit. Elnézést.

Mrs. Clayton 2018.04.27. 23:02:39

@nyuszigonosz: ne viccelj mar, volt egy vanuatu torzs vagy kik akiket folkoltoztettek a fa tetejere, ettol a vanuatuk meg kb ugy elnek mint ahogy, oke pont nem fan, de bungalloban meg ugy neznek ki mint ahogy a filmen, aztan volt ez a balnavadaszat h a kiscsako kapta a legnagyobb darabot a balnabol mert o szigonyozta meg, pedig pont nem, hanem valaki mas. Ez tenyleg annyira lenyeges h ki a tok szigonyozta meg? Meg volt meg valami hasonlo baromsagazt hiszem attenboroughval, ja meg a szeliditett farkas mert epp nem jott igazi. Na nehogy mar ebbol az jojjon h komplett hireket hamisitanak?

Mrs. Clayton 2018.04.27. 23:04:30

@libslobsi fuszal: egyebkent szerintem a magyar utak mar 100x jobbak mint az itteniek. En sokszor attol felek h kiszakad a futomuvem, ha belehajtok egy ilyen kraterbe veletlenul. Kesz katasztrofa.

kardio1 2018.04.27. 23:05:13

@libslobsi fuszal: én azt gondolom, hogy a BBC éppúgy nem tökéletes, mint a több médium, vagy bármi más, amit emberek csinálnak. Az eredeti megjegyzésem inkább annak szólt, hogy nem kellett volna némelyeknek korábban piedesztálra állítani.

nyuszigonosz 2018.04.27. 23:08:41

@Mrs. Clayton: Na meg a medve-dolog is.
De ezek doku-filmek. Doku filmek hamisításáról volt és van szó.

Én egy szóval sem mondtam, hogy a BBC híreket hamisított volna, mivel ilyenröl nem tudok.

Viszont dokumentum filmek "érdekessé, szinessé " tétele na az hamisítás abban az esetben, ha az "érdekes és színes" dolgok nem igazak.

Ennyit erröl és kész.

kardio1 2018.04.27. 23:10:27

@Hari Seldon 2: feltételezni én is tudod, már ami a következményeket illeti :)
Megírnád privátban, mi újság veletek ?

Mrs. Clayton 2018.04.27. 23:14:37

@nyuszigonosz: persze, hamisitas, de nem egy torzset talaltak ki kitalalt elettel meg hasonlok, hanem a farkasos sztori is kb ugy volt meg a vanuatus is. Egyebkent nem is lett volna semennyire se erdekes, megis mi az erdekes egy ilyen istenhata mogotti 100 fos torzsben? Ha nem a fara teszik fel oket akkor mas jelentektelen dolgokat kell felnagyitsanak, h legyen barmi ertelme lefilmezni

puhacica 2018.04.27. 23:15:23

@Mrs. Clayton: van ahol jobbak es van ahol rosszabbak.

@kardio1: egyetertek, nem tokeletes. en csak azt mondom, hogy ha van rangsor, ha vannak jobbak es rosszabbak, akkor a bbc egy ilyen listan nagyon az elejen all, meg a hibak ellenere is.

puhacica 2018.04.27. 23:21:54

@Mrs. Clayton: @nyuszigonosz: volt egy munkank, egy kutatocsoport kepeit dolgoztuk ki. papua uj-guinean jartak, egy torzset vizsgaltak, akiknel egy bizonyos betegseg nagyon gyakori. na ok ugy eltek, ahogy a bbc meghamisitotta. kokorszaki cuccok, lombhazak, fuszoknya... erdekesek voltak a fotok es a doktorno mini-beszamoloja is.
ez persze nem menti fel a bbc-t, csak mondom, hogy vannak, akik tenyleg ugy elnek, mint amit ok mutattak.

Taxomükke (UK) 2018.04.27. 23:48:46

@Mrs. Clayton: Sanszos, hogy az a Merci állt pár évet, mert a gazdája megöregedett és nem vezetett már, de sajnálta eladni. Rengeteg ilyen van.
Én négy és fél éve vettem egy 10 éves autót első tulajtól, kb. 90 ezer mérfölddel. Most van benne 154 ezer, a vételár meg az eddigi javítások összesen nem érik el a 4 ezer fontot - és ezen nem kellett kuplungot cserélni meg 250-ért akksit.
Ja, és nem egy kisautó, hanem olyan, amiben elférek én is meg még aki/ami kell - automata, V6 Hyundai Santa Fé. Felvágni nem lehet vele, de megbízhatóságban veri a mezőny nagy részét.
Ha vennék egy új vagy néhány éves hasonlót, az éves értékvesztése lenne többezer font.
De igazad van, nem vagyunk egyformák, nem ugyanazok az igényeink. Szerencsére.

zokogjatok 2018.04.28. 00:15:21

@Határátkelő: Hát passz, nem gecizésből mondom csak viccelődök. Nem követem rendszeresen a blogot, csak ha címlapos. De mostanában mintha több ilyen cikk lenne címlapos. Pár éve, vagy főleg a blog indulása utáni 1-2 évben szerintem messze több "fú külföldön minden szuper" cikk volt.

zokogjatok 2018.04.28. 00:15:32

@nyuszigonosz: Ez olyan mint mikor a BBC riportere kiakadt Szíjjártóra, hogy no-go zónák lennének?

hvg.hu/itthon/20160921_szijjarto_interju_bbc_independent_nogo_zonak_propaganda

Egy a gond, a BBC pár éve maga forgatott dokufilmet a no-go zónákról :D

vimeo.com/40826094

Herr Géza 2018.04.28. 00:39:56

Pajtások, egy új autó átlagos értékvesztése csak az első évben, szolíd 15000 km-es futásteljesítménnyel 25% körül van pl. a német piacon (UK-ben valszeg több is, mert ugye belpiacos). És biza vannak olyan autók is, ahol ez majd 40%. Ha azt nézem, hogy egy szolíd kompaktkategóriás autó mondjuk 20k euró, akkor csak ez önmagában az első évben 5000 euró volt. Más ebből vesz egy 10 éves ugyanolyan autót és még némi javításra is marad belőle. Azt meg ne mondja senki, hogy a garanciális autóra javításra 1-7 évig nem kell költeni semmit, mert a kopóalkatrészek bizony ott is fizetősek. Nem beszélve arról, hogy a garancia feltételeként min. évente egyszer garantáltan aranyárban dolgozó márkaszervízbe kell vinned a kocsit.
Erős példa, de egy 50k-ba kerülő autónál a kereskedőtől hazáig, az első órában megvan az ominózus 5000 euró értékvesztés. Volt itt egy autókhoz kurvára nem értő barátunk, akinek az volt a dumája, hogy ha autót venne, csakis újat, mert abba még nem fingott bele senki. :D Na, aki ettől el tud tekinteni és tud ill. akar is számolni, az úgy kb. a 2-3 éves autót veszi meg. Ha számít a gazdasági aspektus. De még azt is teljesen megértem, aki 1000 eurós autókat vesz, és ha valami komolyabb baja lesz, akkor kuka és vesz másikat.
Kinek mi a fontosabb, ugye....
Akinek nem kell a gazdasági oldalával számolni, az vegye az újat. Csak vigyázzon rá, hogy majd amikor én veszem meg, egyben legyen. :D

adg 2018.04.28. 01:37:59

@Mrs. Clayton: indonezia papua resze voot a tema, es egy FAKON ELO torzset mutattak be. A gond, hogy a torzs NEM el a fakon, hazakban el, ahogy mas torzsek is, vagy en. Iszont regen eltek fakon, es jo penzert ezt be szoktak mutatni turistaknak. Hat bemutattak ezeknek a dokumentumfilmeseknek is, azok meg ugy adtak elo, hogy ezek igy elnek. Most. Ami konkretan nem igaz, viszont akar tok jo dokufilm lehetett volna, ha azt mondjak, hogy igy elTek regen.
Ma mar nehezebb az ilyesmit eladni, nem sok olyan resze van a vilagnak, amirol csak ugy hulyesegeket lehet beszelni, konnyu lebukni.

adg 2018.04.28. 01:51:48

@Taxomükke (UK): @Herr Géza: neha vannak kivetelek. Itt az en peldam, hogy miert lett uj autom.
Volt egy hasznalt elotte, egy nagyon szar hitellel, mert nem kaptunk kulfoldikent jobbat, de ez mindegy most.
Kineztem egy masikat helyette, ahogy geza irja, 2-3 evest. Ez 3 eves volt, toyota aurion, valami huszonezer kilometerrel, 20.000 dollar. Az ujabb valtozatanak epp befejeztek a gyartasat, es probaltak kiszorni az osszeset, igy lenyomtak az arat 28-ra, de volt egy bemutato auto, amibe benne volt par extra cucc, ami felaras lenne, ezt odaadtak talan 25-ert, beleszamitottak a regit, atfinansziroztak a maradek hitelet, es az egeszet 0 befizetessel es 0% kamat es 0 egyeb koltseggel elhozhattam. A kurva draga garancialis szerviz fix 180 dollar ha jol emlekszem, 9 havonta.

Ha a harom evest veszem, arra nincs ilyen finanszirozas, em szamitjak bele a regit, nem finanszirozzak at a hitelt, nincs fix szerviz es nincs garancia.

Na ez van hogyan? :)

gabors 2018.04.28. 03:12:18

@A tudomány sosem téved!: ...és hogyhogy a rendőrök nem jöttek ki?"

b...od posztot olvastad rendor megkerdezte megoldodott ...azt feleltek igen .... MIERT ment volna ki ? ha azt mondtak volna nem akkor tutti mennek

Shanarey 2018.04.28. 03:16:05

Ekezet mentes vagyok, kaja szunetem van a melohelyen.

Ez a poszt feldobott nekem is par emleket. Kb 20 ev koruli lehettem akikor a barataim elkezdtek kapacitalni, menjek el veluk egy bizonyos obudai szorakozohelyre. Elmentem veluk, de nem tudtam mire velni, mit akarnak, s kiderult, valami penzbedobos utoero mero gepen akartak engem lealazni. Ez egy gep volt amelybe ha penzt dobtak be egy kiparnazott kar, s azt kellett teljes erobol megutni. Aljas modon en nyertem, s rajtam kivul ennek senki sem orult :-)

Egy erdekes cikk:

faktor.hu/faktor-egesz-orszagok-halnak-ki-lettorszag-esztorszag?

A masik a konditerem, ahova a lanyom szuletese elott jartam. Egy baratom rangatott bele, magamtol annyira nem erdekelt a dolog, s 6 honap utan tobbet nyomtam csucsban (fekve nyomas), mint o aki mar tobb mint egy eve odajart.

gabors 2018.04.28. 03:16:25

@libslobsi fuszal: "mint egy masik tipus 10 evesen. "

aksit nem csereltek 10 eve alatt na akkor ennyit hogy mennyit tudsz autokrol ... ha nagyon jol tartod es nagyon odafigyelsz egy atlag auto aku kibir kb 5 max 6 evet de pl NEM Mo- klima eseten

gabors 2018.04.28. 03:26:18

@_z_: "A költségek, amikről írtam, nem tartalmazták a törlesztőt, mert kp-s vétellel számoltam. Ezt leszámítva is drágább egy új autó, hozzászámítva meg még drágább (bár a mostani pénzügyi környezetben már nem annyival)."

most viccelsz a kp-ben fizetett osszeget nem szamolod mint koltseget ??? ne izelj mar ...akkor miert szamolod a hitel torlesztest ?

most komolyan .... el sem tudom kepzelni mi alapjan szamoltad akkor ki hogy olcsobb egy hasznalt auto mint uj ... ???

Shanarey 2018.04.28. 03:31:47

Na akkor auto ugyben: 1000 Fontert vettem az automat 4 eve. egy evvel kesobb a muszaki vizsga miatt vettem ra 4 uj gumit.
Ket eve a feket javitottam sajat kezuleg, ebay-en vettem hozza mindent, s azota is jo. Olaj csere volt az amit nem en csinaltam, de a legszurot, pollen szurot en csereltem (ebay) Iden esedekes az uj akku, mas nem mert foleg csak munkaba jarok vele.

gabors 2018.04.28. 03:39:56

@_z_: "A saját autómat vettem alapul, amit 13 évesen vettem, és annak állítottam szembe az 5 éves fenntartási költségeit, üzemanyagköltségét, és amortizációját, egy ugyan olyan kategóriájú új autó első 5 éves költségeivel. 1,73x szorzó jött ki, pedig a bizonytalan költségekben az bőven új javára kerekítettem."

ezt azert nem gondolod komolyan egy 13 eves autot nyomsz amig 18 eves lesz es valahogy az olcsobb mint egy uj ez elso 5 evben ...

(mivel a vetel arat szerinted nem kell beleszamolni) csak megsugom hogy a most kb 5 eves automra elso 3 evben SEMMIT nem kellett kolteni a benzinen kivul (+biztositas) mert minden szerviz benne volt. Azon kivul volt ket olaj csere es slusz Eddig a gumikat csereltem ki meg az akkumulatort par honapja es fekbeteteket ... ezen kivul meg egy lampat sem kellet cserelnem.. ja en beleteszek 12-13 EZER merfoldet evente

De az is tutti hogy kevesebbet is fogyaszt mint egy 13 eves ... 1.8L-es

Az azert lehet hogy te egy kulonlegessen szerencsed volt azzal az autoval de ez nem altalanos ...

de abban hiszel amiben akarsz (egy 13 eves auto aboszolult nem biztonsagos foleg ha van egy kis rozsda is itt ott)

ugyhogy azert nem kabits mar ilyenekkel ...(de ha

gabors 2018.04.28. 03:44:49

@_z_: "Ugyanis a második 5 évben két 5 éves autó költségeit számolnád 5 évre, ami elméletileg ugyan az, szóval ezt összehasonlítani nem sok értelme van..."

dehogy dehogy el kell adni amikor 10 eves az elsot es vanni egy ujjabb 5 evest ... igy mikor vege a gondolat kiserletnek , akkor mindket oldalon van egy 10 eves auto amit eladunk megint es IGY mar osszehasonlithato lenne esetleg hogy ki is jart jobban .... de latom nem erted hogy hogyan is lehet osszehasonlitani almat almaval ... :-)

persze arra gondolni sem mertem hogy te egy 13 eves autoval kezdted mindezt ... :-)

gabors 2018.04.28. 04:03:52

@zokogjatok: "Nem követem rendszeresen a blogot,"

akkor f...nak kell ilyen lesajnalo megjegyzeseket tenni .... persze ez csak az mutatja mennyire is vagy kepben (semennyire) de azert ne sajnald az idodet trollkodni itt is ...b

gabors 2018.04.28. 04:10:25

@Herr Géza: " Nem beszélve arról, hogy a garancia feltételeként min. évente egyszer garantáltan aranyárban dolgozó márkaszervízbe kell vinned a kocsit."

ilyen nincs (legalabbis az USA-ban) de Te vagy a szaki .. csak kerdezem ezt honnan veszed?

Csak dokumentalni kell hogy az eloirt szerviz megvolt ... .SOT a gyartonak kellene bizonyitani hogy annak az elmaradasa okozta a problemat ami szinten nem konnyu

de nyilvan azt hiszel es terjesztesz amit akarsz

Ütvefúró 2018.04.28. 04:27:39

@gabors: kôszônôm, hogy megvédted a mundèr becsûletèt

_z_ 2018.04.28. 06:36:40

@gabors: hol irtam, hogy nem szamoltam vetelarat? Torlesztot nem szamoltam, azaz THM-el nem rontottam az uj kalkulaciojat, mert azt is kezpenzes vetelenek vettem. Az ara benne van...
Egy uj NYILVAN biztonsagosabb, ahogy irtam is, de ettol megy egy jo allapotu 18 eves auto nem idozitett bomba.
A peldadat hagyjuk is, ugy latszik ket kulon magyar nyelvet beszelunk...
Egy uj auto ertekvesztese egyszeruen tul nagy ahhoz, hogy kompenzalja regi nagyobb fogyasztasat, meg szervizkoltseget. Mondom, nem muszaj elhinni, szamold ki. De ugy latom veled ertelmetlen vitatkozni, ugyhogy reszemrol befejeztem.
@adg: ilyen mondjuk tenyleg van, hogy az ujakat olyan akcioval, beszamitassal adjak, hogy jobb, mint egy 2 eves. De azert ez nem altalanos.

_z_ 2018.04.28. 06:38:29

@gabors: "ilyen nincs (legalabbis az USA-ban) de Te vagy a szaki .. csak kerdezem ezt honnan veszed?" Hat Europaban meg az van, amit Geza ur irt.

adg 2018.04.28. 06:52:51

@_z_: persze, ez nem altalanos, szerencsem volt, hogy a toyota epp beszuntette a gyartast. Bar ez azert osszessegeben nem tul jo.

Amugy uj autokat altalaban kedvezobben finansziroznak, eleg altalanos errefele az 1-2% kamat es x evig ingyen szerviz, igy uj autonal tenyleg csak a kopo alkatreszek vannak kiadaskent.

Mrs. Clayton 2018.04.28. 08:40:38

@adg: mondjuk ezt pont gondoltam, h nem csak ugy a levegobol vettek, h fakon elnek, hanem volt valami valosag alapja az egesznek. Nem mondtam h helyes jobb szinben feltuntetni dolgokat, mert valoszinuleg nem lett volna kevesbe erdekes ha kiirjak h ez mittom en 100 eve volt a szokasuk, mamar nem, meg az se ha kiirjak h a bemutatott farkas az ugyan haziasitott, viszont a vadonelo farkasok is pont igy viselkednek. Ez igy is elitelendo, es nagyon helyes h a bbc onkritikat gyakorolt, viszont en meg mindig azt mondom, hogy h ez a fake newstol fenyevekre van es azert ettol a bbcrol nem fogom azt gondolni h hirhamisito.

adg 2018.04.28. 09:03:11

@Mrs. Clayton: en semmit nem szoltam a bbc-rol, csak a vanuatus jelenetet pontositottam kicsit. Nem nezek annyi bbc-t, es nem jarok utana a hireiknek annyira (semennyire), hogy barmilyen velemenyem is legyen roluk.
Volt amugy attenboroughnak is ilyen hogyan keszult filmje, abban tok korrekten mutattak, amikor a harcos madarat egy bottal kellet piszkalni, mert epp nem volt harcos kedve, meg ilyenek. :)

Mrs. Clayton 2018.04.28. 09:21:06

@adg: az attenboroughs “csalast” es lebukast meg korabban en is emlitettem. Mondjukmez a felnagyitasa dolgoknak szinte minden szakmaban megvan am. A heten hozzank is jott egy patinas nagy iskola igazgatoja, penzugyese meg egy govenor megtekinteni az iskolai menzankat. Mindent kisuvickoltunk, meg uj fatalakat, fa kosarakat, zoldseget gyumolcsot tesztat, lencset raktunk ki, hogy az egesz ugy nezzen ki, mint ahogy a kezikonyvben be van mutatva es kb egy jamie oliver etteremre hasonlitson. Persze masnap bevettuk az egeszet, mert a legyek jonnek a felbevagott kaposztara, a gyerekek leverik az uvegedenybol a pultra lazan kiomlo lencset a foldre. A cel az ugyfel lenyugozese volt egy olyan nem praktikus diszlettel, ami azt sugallja, h ez itt egy ultraszuper iskolai menza. Ami egyebkent igaz is. Az egy mas kerdes h a mindennapokban az extra sallangot nem hasznaljuk,

puhacica 2018.04.28. 09:48:35

@gabors: jo, mostmar bevallom, hogy csak megtrefaltam misszusz claytont. igazabol kuplungot is csak azert nem kellett benne cserelni, mert nincs is benne. ugyanis ez egy otomata oto. muhahaha. :D de ha jol tudom, kuplung a tiedben sincs, pedig az manualis. vagy az a valto volt? :D

igazabol arra akartam reflektalni, hogy ha egy 5 eves kocsinak szinte csak a motorja eredeti, akkor ott valami nagyon nem ok. nekunk eddig csak hasznalt autoink voltak, az elozo 17 eves volt, egy igazi lefosott ven trotty, de kuplungot abban se kellett cserelni. megvettuk, ment, aztan mikor kolteni kellett volna ra, eladtuk. kuplungot az elso kocsinkban kellett cserelni, de abban szinte mindent. 250ezer km utan, 9 eves koraban.

vándor madár 2018.04.28. 10:47:11

@Ütvefúró: "amennyiben jogàsz vagy lenne mèg 2 kèrdèsem"

Ne tegyél te fel egy ilyennek egy kérdést sem, nemhogy kettőt és az adataidat se add meg neki, mert 1. bajba sodor, 2. a két kérdés megválaszolását kiszámlázza, ami 1.000 frank felett van "amennyiben jogász".
Ha problémád van, ülj rá a netre és addig keress, míg nem találsz valamit. Az Obligationsrecht-et meg lehet venni könyvben, de rajta van a teljes szövege az admin.ch-n. A törvényi előírásokat itt is meg lehet nézni, de németül tudni kell: www.gesetze.ch/

Hari Seldon 2 2018.04.28. 11:04:56

@vándor madár:
Ahogy nézem a linket, át lehet kapcsolni francia nyelvű verzióra is. - Na persze olasz nyelvűt nem láttam... (pedig hivatalos nyelv volna az is valahol...)

vándor madár 2018.04.28. 12:12:24

@Hari Seldon 2: "Ahogy nézem a linket, át lehet kapcsolni francia nyelvű verzióra is"

Svájcban minden fent van németül, franciául és olaszul is, de a linket Ütvefúrónak szántam, nem neked. Kétlem, hogy olyan szinten lenne franciából és / vagy olaszból, hogy a nyakatekert jogi nyelvezetet megérti és helyesen interpretálni is tudja.

gabors 2018.04.28. 12:25:18

@Ütvefúró: "@gabors: kôszônôm, hogy megvédted a mundèr becsûletèt "

azert ne ertsd felre !! mert nem a poszt miatt irtam az nem kicsit narcisztikus majom fenyezes !!!:-) (mint mindig)

de jo olvasni csak nem ertem miert jottel vissza azzal hogy te nem kidobo vagy hanem portas mikor a cim is mas es leirtad hogy mosogatotol kezdeve soforig minden vagy ... (az elet legalabb folyik nem ?)

gabors 2018.04.28. 12:27:16

@_z_: "egy jo allapotu 18 eves auto nem idozitett bomba."

ez vicc ugye ???

gabors 2018.04.28. 12:33:09

@_z_: " @gabors: "ilyen nincs (legalabbis az USA-ban) de Te vagy a szaki .. csak kerdezem ezt honnan veszed?" Hat Europaban meg az van, amit Geza ur irt. "

csak kerdezem ezt csak ugy "tudod" vagy erre van valami birosagi pelda...

mert az usa-ban is "mindenki" a szakik plane igy tudtak csak mikor 25-30 eve valaki perelte a Hondat .. kiderult hogy NEM igy van

Ezt allandoan mondtak a markaszervizekben igy mindenki elhitte ...azota ez megszunt .. (meg nem is voltak marka szervizek amugy)

gabors 2018.04.28. 12:36:29

@adg: " igy uj autonal tenyleg csak a kopo alkatreszek vannak kiadaskent. "

de elso ot evban mi kopk el ??? szinte semmi olaj ?? meg a gumi is kibirja ha nem vettelkednek vele ... a minimjum 40k egy atlagos gumin (na ja nem azon)

_z_ 2018.04.28. 12:38:56

@gabors: De, neked vicc, csak nehogy egy ilyen minden elojel nelkul felrobbanjon melletted, keruld el az oreg autokat nagy ivben.
Tudtommal a garancia megorzese miatt markaszervizbe kell vinni. Ettol meg lehet, hogy jogilag ez tamadhato. De azert az Usa "per-kulturaja" egesz mas.

DieNanny CH 2018.04.28. 13:01:12

Na, egy sztori a svájci rendőrök védelmében:

Úgy 3 éve, húsvét vasárnap estefelé, szép idő volt, ablakaim nyitva voltak. Hallok a lépcsőházajtó felől - kintről - egy nagyon fura, hangos, fémesen csikorgó zajt. Fogalmam sem volt, mi lehet, de aztán kimentem az előszobámba, aminek az ablaka a házajtó mellett van. Na, az a fura zaj az volt, hogy a fémredőnyömet kívülről felnyomták a redőnyhengerre. Még ki tudtam szaladni a ház elé, láttam egy alacsony, fekete ruhás-kapucnis alakot eltűnni a szomszéd ház sarkánál.
Na, felhívtam tesómat, hívjak-e rendőrt, meg más ismerősökkel is beszéltem, aztán jó fél óra múlva hívtam őket.
Meg is jöttek, mindent elmeséltem, kedélyesen elbeszélgettünk, körbejárták a házat, és kicsit megróttak, hogy hát legközelebb azonnal hívjam őket, nekik az a dolguk, hogy ilyen esetben kijöjjenek. Még akkor is, ha igazából már nincs veszély, nincs ott senki, és anyagi kár nem történt...

Szóval, ahogy Svájcban minden kanton, vagy minden falu más, így a rendőrséget sem lehet egy (kettő, három) példa alapján beskatulyázni.

Hari Seldon 2 2018.04.28. 14:36:52

@vándor madár:
Tudom, hogy neki szántad, én csak azért okoskodtam bele, mert ő, ha jól tudom francia vidéken él, és azt beszéli (inkább).

CoolKoon 2018.04.28. 14:55:58

Svájcról mindenki tudja, hogy Európa legnagyobb nácijai. Még az osztrákok is csak utánuk következnek. Persze, ha sikerül az embernek megcsípni ott valami jó munkahelyet, akkor jól tud keresni. Ettől függetlenül viszont a büdös életbe be nem engednek maguk közé senkit. A főhőst viszont ettől függetlenül nem tudom sajnálni, mert én még normális kidobóval sose találkoztam.

Ütvefúró 2018.04.28. 15:26:49

@Hari Seldon 2: nèmetûl meg angolul tudok, a francia az csak estènkènt van hasznàlva....

DieNanny CH 2018.04.28. 16:55:10

@CoolKoon:

"Svájcról mindenki tudja, hogy Európa legnagyobb nácijai. "

Én pl nem tudtam, és az elmúlt 6 év ezt semmivel nem támasztotta alá.

Ütvefúró 2018.04.28. 19:35:21

@vándor madár: ugye tudod, hogy a regènyíró àltalàban írja a fordulatokat, nem elszenvedi... :) de azèrt köszi Nyílvàn àrtó volt a szàndèk....

Ütvefúró 2018.04.28. 19:39:11

@CoolKoon: ismèt leszögezem hogy portàs vagyok, aki ebbe a helyzetbe "csak" belekeveredett, mivel èppen èn voltam szolgàlatban. Ezek szerint te nem szeretnèd, ha valaki kiàll èrted, ha szarba kerülsz? Aki fontos nekem, azt nem hagyom hogy laposra verjèk...

Herr Géza 2018.04.28. 19:53:19

@adg: Hát úgy, hogy sose mondtam, hogy valami alkalmi akcióban nem lehet jó biznic újautót venni, főleg a hitel-/lízingkonstrukcióknál, mert az újak eladását jól meg kell tolni, így azokra a hitel-/lízingfeltételek tényleg mindig jobbak. Csakhogy annyival nem, hogy ha nem ilyen “a kifutó modelleket ki kell szórni” szuperüberakció van, akkor is megérje.
De másik blogon halálra vitatkoztam magam már egy olyan emberrel is, aki régi szocreál világ “gyári áron” szlogenje alapján feszt meg volt győződve arról, hogy ha bemegy a szalonba és kitesz egy táska casht az asztalra, akkor az autó hirtelen sokkal olcsóbb lesz, sőt a tulaj még mélyen be is nyal neki. Egy túrót. Jellemzően a bankok az autószalont is megtámogatják, ha az ő hitelüket “adják el”az ügyfélnek, igy alapvetően ma már nagyobb kedvezményt kapsz a listaárból, ha hitelre veszed, mint ha részletre. És a mai vicckamatok mellett bizony ez azt is jelentheti, hogy az autó a hitel minden költségével, kamatával együtt is olcsóbb lesz, mint ha kp kifizeted. Legalábbis felénk.

Herr Géza 2018.04.28. 19:55:26

@Herr Géza: Ööö, kicsit elírtam: “ha hitelre veszed, mint ha részletre:D
Helyette:
“....mint ha kápére”

Venesz 2018.04.28. 21:45:14

Jó 45 éve a szállodában, ahol akkor dolgoztam, egy nagyon illuminált svájci vendéget próbáltam eltámogatni a liftig. Másik oldalról a barátja tartotta talpon. A hall közepén felfedezte, hogy én fogom a karját és azt mondta: Engedj el, te disznó kommunista.
Elengedtem, elesett, én meg otthagytam. Nem tudom, hogy jutott el a szobájáig.

CoolKoon 2018.04.28. 22:46:22

@Venesz: Pedig ha tudná, hogy a Nyugat is tele van velük....

CoolKoon 2018.04.28. 22:46:26

@DieNanny CH: Tényleg? Befogadtak? Barátkoznak veled? Elhívtak sörre? Úgy tesznek, mintha őszinte érdeklődést mutatnának irántad?

Ceruza Peter 2018.04.29. 00:10:49

Semmi értelme nem volt ezt leírni. Egy kidobó unalmas semmi melójáról olvastam. Máskor eröltesd meg magad vagy ne írj.

DieNanny CH 2018.04.29. 07:29:50

@CoolKoon:

"Tényleg? Befogadtak? Barátkoznak veled? Elhívtak sörre? Úgy tesznek, mintha őszinte érdeklődést mutatnának irántad?"

Befogadtak és barátkoznak velem, igen. Bölcsiben a kollégák minden gond nélkül beszélgetnek velem, ha értekezlet volt, a nagy része irodalmi németül folyt, rám való tekintettel.
A lépcsőházban egy szomszéd úgy 2 éve csak úgy meghívott egy másik szomszéddal egyetemben egy vacsora-félére (sajt, kolbász, olajbogyó - meg egy kis bor), beszélgettünk jó 2 órát.
Másik szomszédnak csak meg lett említve, hogy nincs felszerelve az előszobában a lámpa, 5 perccel később hozta a csavarhúzót, létrát, és szerelt.
A tavaly beköltözött szomszéd szívélyesen elbeszélgetett velünk.

És még mielőtt: mit jelent az a kérdés, hogy "úgy tesznek"?
Gondolatolvasó vagy, hogy nem hiszel a szavaknak, tetteknek, mert hogy csak átverés az egész?
Engem még soha senki nem vert át, és én is így viszonyulok az emberekhez: őszintén.
(A munkám miatt nem is lehetne máshogy: gyerekekkel foglalkozom, nekik pedig még van 6., 7. érzékük. Bármennyit nyálaskodnék velük, éreznék, ha nem vagyok őszinte.)

Egyszer próbáld ki.

Hari Seldon 2 2018.04.29. 08:53:06

@Ütvefúró:
Ja bocs, valahogy nekem úgy rémlett, hogy valahol a nyugati végeken vagy.

CoolKoon 2018.04.29. 11:56:12

@DieNanny CH: Jaaa, nőként könnyű.......

DieNanny CH 2018.04.29. 12:58:21

@CoolKoon:

Úgy érted, nőként könnyű pozitívan gondolkodni és őszintének lenni?
Szerintem ez nem nem-függő.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása