oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. december 28. 06:30,  Bárcsak sose mentem volna külföldre! 190 komment

2017. december 28. 06:30 Határátkelő

Bárcsak sose mentem volna külföldre!

Nem könnyed év végi történet Annáé, ám fontos írás, mert sok mindent megmutat abból az élethelyzetből, amiben sokan nekivágnak a külföldi életnek. Ilyen is van, és tartok tőle, elég sok ilyen van.

no_szomoru_foto_pixabay_com_free-photos.jpgA kép illusztráció

„Nem vagyok benne biztos, hogy van jogom írni, hiszen nem vagyok igazi határátkelő. Nem töltöttem kint hosszú éveket vagy alakítottam ki egzisztenciát, családot sem alapítottam. Talán nem is fogok. 

Gyakran azt kívánom, bárcsak sose mentem volna külföldre. 

Egyedül ültem be egy vadidegen autójába 25 évesen, aki megmondta, ha beszállok, fél évig nem mehetek haza. Akkoriban voltam túl egy szakításon, nyakamban milliós hitellel, befejezetlen iskolával, hivatalosan pályakezdő munkanélküliként. Kisvárosi vagyok, közepesen szerencsétlen megyéből. 

Hogy miért ültem be a kocsiba? 

Nem láttam perspektívát az öngyilkosságon kívül. Az viszont érzelmi vonalon kívül anyagilag is megterhelte volna a családomat. Beszálltam, mert ki kellett fizetnem az adósságom és összekaparni annyit, amivel alkalom adtán el tudnak majd temetni rendesen. 

Konyhai kisegítő és szobalány lettem Németország déli részén közel 2 évre. Rövidre vágva a dolgot, nem bántottak, egyedül laktam, félévente jöhettem haza, minimálbért kerestem. 

Nem, nem azt a minimálbért, ami a létminimum alatt tartja a munkást, hanem azt, amiből félre lehet tenni egyéntől függően 500 ezer és 1 millió forint között egy év alatt. 

Elmúlt a szorongás 

Nem mondom, hogy nagy lábon éltem, minden centre figyeltem. Az első dolog, amit magamnak vettem, a 6. havi fizetésemből volt. Egy ronda pléd, ami fölött, ciki vagy sem, fél órán át bőgtem, mikor otthon kiterítettem. 

Jelkép volt. Megengedtem (mert megengedhettem) magamnak, hogy legyen valamim. Butaság, tudom. 

Miért kívánom néha, bár sose hagytam volna el Magyarországot? Mert ott megéreztem, milyen biztonságban lenni. Sokára tűnt csak fel, hogy elmúlt az állandó szorongás amiatt, hogy mi lesz hó végén. Kinek leszek terhére? Lesz-e annyim, hogy kijöjjek belőle? 

Akkor vettem észre, mikor rájöttem, már nem nézegetem, mennyi van még a számlán, mennyi van a tárcában, hány buszútra van elég apró. Nem csomagoltam el a pénzt heti borítékba kajára meg muszájra, hogy véletlenül se vegyem ki hamarabb. 

A főbérlőm láttán nem szorult össze a gyomrom és nem bujkáltam a lakásban, attól tartva, hamarabb kéri a lakbért, mert „épp arra járt”.

Láttam, hogy velem egykorú lányok már anyák is (velem egy napon született lány három gyereket nevelt a férjével), saját otthonuk, egzisztenciájuk volt a szülőktől függetlenül. Terveztek, néha nyaraltak, ha a büdzsé engedte. 

Sokat gondolkodtam ezen akkoriban. Tulajdonképpen szerettem volna én is egy gyereket - ostoba biológiai késztetés. Ő sem volt diplomás, de még szakmunkás sem, mégis mi ketten olyan távol álltunk egymástól, amennyire csak lehetett. 

Visszatértem oda, ahonnan indultam 

Hazaköltöztem és lassan visszaszoktam a szürkeségbe, a létminimumba, a szülőkön csimpaszkodásba. A közepesen szerencsés vidéken így megy. Örülhetek, hogy van kibe csimpaszkodnom, hogy van egyáltalán munkám. 

Visszatértem oda, ahonnan indultam, de szerencsétlenségemre út közben megváltoztam. Láttam, hogy lehet másképp is élni, ha jó helyre sikerült születni vagy van ereje érte küzdeni az embernek. Éreztem a hálót odalent, ami megfog, ha leesnék. 

Félreértés ne essék, sehol sincs kolbászból a kerítés! Máshol sem osztogatnak füstölt sonkát. Máshol is dolgozni kell, enni, élni, máshol is van szegénység. Csak az arányok nem egyformák. Magyarország mellett reálisan csak a család és a barátok szólnak érvként... 

Nem tudok már / még öngyilkos lenni, pedig ez az ország élhetetlen. Újra, egyedül menekülni meg már nincs erőm. Anyagilag most minden rendben (a nullán). Adósság kifizetve, temetéspénz a fiókban, én pedig vegetálok. 

Azóta sem találom a helyem. Olyan érzés, mint mikor át akarjuk lapozni az elolvasott oldalt, de közben valaki 3 mondat erejére megzavar. Átlapozunk, de fogalmunk sincs mi volt az utolsó pár olvasott sor vagy mire is referálnak az újabbak. Vissza kellene menni az előzőre... 

Jó lenne itt boldognak lenni 

Nem sajnálatért írok, mert nem érdemlem meg, sosem voltam életrevaló. 

Inkább azért, hogy aki elmegy, tudja, ő, abban a formában, ahogy elhagyja az országot, sosem tér vissza. Útjához sok sikert és annál is több lelki erőt kívánok! 

Megértem azokat, akik a hazaköltözéssel küzdenek (már itt vannak vagy csak gondolkodnak rajta). Azoknak, akik hazajöttek, csak azt kívánom, sikerüljön önmagukat itt újra elfogadni, mert Magyarország a hazájuk, hazánk. Jó lenne itt boldogulni, boldognak lenni. 

Aki pedig még nem döntött, remélem amellett az ország mellett dönt, ahol inkább otthon van. Otthon, biztonságban. 

Köszönöm, hogy megoszthattam valakivel!” 

HÍRMONDÓ 

Ragadd meg a lehetőséget, fütyülj a Brexitre 

Aki még most elindul az Egyesült Királyságba dolgozni, az simán maradhat is a brit kormány ígéretei alapján. Szóval érdemes végignézni a mára válogatott munkalehetőségeket, pláne, hogy akad köztük egy szokásos kakukktojás is. 

Mennyi külföldi munkavállaló kell a német gazdaságnak? 

Az nem kérdés, hogy a német gazdaság hatalmas erővel szívja fel a külföldi munkavállalókat, erről a rengeteg ott dolgozó magyar tudna igazán sokat mesélni. Most az is kiderült, mennyi emberre lenne évente szükség. 

A külföldön élő nyugdíjasok is kapnak 10 ezer forintos utalványt 

A magyar kormány úgy döntött, hogy „lakóhelytől és állampolgárságtól függetlenül”, vagyis a határon túl élő nyugdíjasoknak is kiküldi a tízezer forint értékű Erzsébet-utalványt. 

(Fotó: pixabay.com/Free-Photos)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország Németország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr7213526853

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fhdgy 2017.12.28. 16:33:25

Kedves @HÁ!

Lenne egy konstruktív javaslatom: Ne csak beszéljünk, de tegyünk is valamit!

Kérd meg Annát, hogy írjon egy folytatást, amiben leírja, hogy ő miben látja a konkrét, számára megoldhatatlannak tűnő problémát!

Talán lennének épkézláb, használható megoldási javaslatok.

Arthamyr 2017.12.28. 16:35:37

@Herr Géza: Kizárt, hogy ebbe a szarviharba beteszi a lábát, akkor is, ha nem kamuposzt.

Arthamyr 2017.12.28. 16:37:56

@Bredpitt Monika: "akármilyen hihetetlen, te ez is a te döntésed, akarsz e kimászni a gödörből vagy sem,

ha akarsz, akkor ki is mászol, ha nem akarsz, akkor leszel öngyilkos és akkor hagyod hogy mások átlépnek rajtad, mert minden csoda három napig tart, ez a poszt meg egy napig, vagy néha még pár napig, aztán mindenki elfelejt, te döntesz a sorsodról, egyedül,
"
+1 Sosem gondoltam volna, hogy ilyen szép, racionális goldolatokat fogsz leírni! :)

Csodabogár 2017.12.28. 16:38:39

@Bredpitt Monika: Szerintem sehol nem mossák le. Nekem a karamel, amúgy is egy édesség. Viszont prominens egyénekről is vannak csúnya feliratok. Azt hittem vihar sebesen el fog tünni, de már egy hete ott van, hatalmas betűkkel igen forgalmas helyen.

Arthamyr 2017.12.28. 16:41:33

@Virago_1000: Igen, pont ezt látom párom szülővárosában is, évi két nyaralás, 1 milla megtakarítás. Ja nem. Akkor most az ottani lakosok 80%-a lusta tróger?

NorthPier 2017.12.28. 16:44:39

@Herr Géza: Dehogy bántottál meg, nem acsarkodunk, hanem beszélgetünk.
Nem, nem irt róla posztot, mert ő egy másik generáció volt még, akkoriban nem volt szokás posztolni, pláne nem faluhelyen. Viszont néha elszűrt a foga közt egy-egy megjegyzést, s ahogy lenni szokott, senki nem vette komolyan. Mindenki elhessegette, ugyanmá' beszélsz bolondságot.
A te megjegyzésedre a problémát abban latom, h megváltozott a kommunikáció -pl. mama nem felmászik az emeletre, vagy felkiabál imádott csemetéjének, h kész a vacsora, hanem küld egy üzit viberen, szkajpon, v sms--ben, h kicsim gyere le.

Szóval azt akarom mondani, megváltozott a hordozó, de a fogadó/vevő oldalon ugyanúgy nincs készség az értelmezésre/fogadásra az ilyen, öngyilkosságot emlegető üzenetekre.
Az ilyen üzeneteknek pedig az a tartalma: segítség!
Segíteni nem mindenki akar, v képes, pláne nem szakszerűen.
Sőt, sokszor a szakember sem tud segíteni, s itt utalnék Kampics előző hsz-re. Tökéletesen leírta, mi a helyzet.

Arthamyr 2017.12.28. 16:45:14

@fhdgy: Igen, és akkor nem kell pékkemence sem. :)

NorthPier 2017.12.28. 16:48:31

@kisrumpf: Nehéz az ilyet elfogadni...

Arthamyr 2017.12.28. 16:48:50

@kisrumpf: És marhára nem az lesz a legnagyobb bajuk, hogy nincs meg a temetési pénz. Ha meg igen, akkor meg is érdemlik. :/

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.12.28. 16:55:34

@Arthamyr: na ja, de nem lesz ott, hogy ezzel szembesüljön.

Jó volna segíteni ezen a nőn... Vagy csak jött könnyíteni magán, végül is az is segít, egy kicsit.

London2009 2017.12.28. 17:13:14

@Arthamyr: sajnalom en mindkettot. Suldo malacot meg sosem ettem es nem is fogok...

NorthPier 2017.12.28. 17:20:05

@Arthamyr: 'sőt, ha a lakosság erre hajlamos 10%-a most azonnal önként feladná"

2030-ra a depresszió második vezető ok lesz a szív-, és érrendszeri problémák után a munkából való kiesésben. Ez kicsit több, mint 10%. (Mo-n ma a 3. vezető ok.) Az Unióban minden 4. embert érint. ( Es akkor a latenciarol meg nem esett szo foleg a ferfiak eseteben .) Evvel persze nem azt mondom, h mindegyik kész deviáns eset, de ebből az állapotból fejlődik, fejlődhet ki.
Szóval, azt akartam mondani, h a 10 % egyszerre túl sok es túl kevés...
S ahogy a szegénység, a mentális betegségek is újratermelődnek, azaz mindig van egy bizonyos mennyiség. A te módszered szerint lehet, néhány év es kihalna az emberiség..

NorthPier 2017.12.28. 17:22:12

@London2009: A csirkét miért eszed meg? Miért nem csak valami jó öreg, rágós tyúkot? :-)

Herr Géza 2017.12.28. 17:28:03

@Arthamyr: Hááát, mondjuk HÁ sem igyekezett megcáfolni a “kamuvádat”, pedig itt van a háttérben.... :)

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.28. 17:33:26

A történet nem kamu, ezt igazolhatom.

Egy ismerősömmel hasonló történt,

Közismert, hogy a rettenetes Zorbán 2010 óta a magyar fiatalok 101 %-át elkergette az országból, íme tehát ismerősön, név szerint Barna Brumella szívszaggató története.

Brumella 2006-ben végzett balneológia-média szakon a CEU-n. Azonnal el is tudott helyezkedni 550 ezer Ft bruttó fizetéssel, de ne feledjük, ez még a paradicsomi Gyurcsányi-kor volt, amikor a magyar életszínvonal a nyugati felett volt.

Aztán hatalomra került fülkepuccsal Zorbán 2010-ben, s immár a kormányzat eldöntötte, tönkreteszi a magyar bálna iparágat, így a demokrata érzelmű balneológus szakembereket elbocsátották! Brumella is az utcán találta magát, sőt kirúgás előtt két fideszes meg is erőszakolta őt, de a kézivezérlésű – egyensúlyaitól és balfékjeitől megtisztított – ügyészség nem járt el az ügyben!

Ekkor Brumella ajánlatot kapott egy londonisztáni cégtől. Azóta már senior balneológus ott, a fizetése nettó 5000 font, szolgálati lakást kap, s minden nap sofőr viszi a munkahelyére, s így is csak heti 10 óra a munkaidő, de csak akkor kell bemennie, ha jó kedve van éppen.

Most a cég ki akarja nevezni Brumellát a cég budapesti képviseletének élére, havi 4 milliós fizetéssel, plusz kacsalábon forgó villa és Mercedes S650 szolgálati kocsi, de Brumella lelkiismereti okokból visszautasította, mert nem hajlandó egy városban élni az emberevő, csúnya Zorbánnal.

incognito ergo sum 2017.12.28. 17:39:14

Akárhová is mész, önmagad elől nem tudsz elszökni.
---------------------------------
Ült a bölcs öreg a Város kapujában, úgy esett, hogy ő volt a Város őre. Amint ott üldögél, látja ám, hogy közeledik egy vándor az úton. Oda is ér, illendően meg is szólítja:
– Adjon isten, öregapám!
– Fogadj isten, fiam – feleli az öreg. – Mi járatban errefelé?
– Én bizony szeretnék letelepedni ebben a városban. De mondd csak, öregapám, miféle emberek laknak itt? Jók-e vagy rosszak?
Az öreg visszakérdez:
– Hát ahonnan jöttél, ott milyen emberek élnek?
– Ó – mondja a vándor –, én egy igen barátságos vidékről jövök. Az emberek ott kedvesek és barátságosak, mindenki tiszteli a másikat, és ha történnek is összezörrenések, többnyire jóindulatúan sikerül elsimítani.
– Szerencséd van, fiam – feleli az öreg. – Jó helyre jöttél. Ebben a városban ugyanilyen embereket fogsz találni.
A vándor ezt örömmel hallja, be is lép a kapun. Az öreg tovább üldögél, és figyeli az utat. Kisvártatva egy újabb alak tűnik fel, és jön mind közelebb a kapuhoz. Ez az újabb vándor is tisztességgel köszönti őt:
– Adjon isten, öregapám!
– Fogadj isten, fiam. Mi járatban errefelé?
– Hát, én szeretnék a városban letelepedni. De áruld el nekem, milyen emberek laknak itt? Jók-e vagy rosszak?
Az öreg őt is megkérdezi:
– Ahonnan jöttél, ott milyen emberek élnek?
A vándor elkeseredetten húzza el a száját:
– Borzalmasak – feleli. – Azért is jövök el onnan, mert nem bírom tovább azt a tömény rosszindulatot, ami ott uralkodik. Elegem van az állandó intrikából, a becstelenségből, a gyűlölködésből.
– Hát, fiam, rossz hírem van számodra – mondja az öreg. – Ebben a városban ugyanilyen embereket fogsz találni.

NorthPier 2017.12.28. 17:48:02

@Herr Géza: Sose bánd. Nem olyan jó dolog, mint amekkora presztízse van

Orszag 2017.12.28. 18:00:05

@Herr Géza: Igazad van, nem illik bele ez a poszt az önigazoló.blog portfóliójába.

Határátkelő 2017.12.28. 18:03:58

@Herr Géza: Nem nevezném gonoszságnak,inkább ebben az esetben nem tudod beleélni magad más helyzetébe. Nem mindenki gondolkodik úgy, mint te (vagy én, vagy a harmadik, esetleg a negyedik ember), és nem is feltétlenül áll úgy az élethez. (Az utolsó pontod pedig szerintem annyira méltatlan ennyi év után, hogy inkább nem mondok rá semmit.)

2017.12.28. 18:13:12

"Azoknak, akik hazajöttek, csak azt kívánom, sikerüljön önmagukat itt újra elfogadni, mert Magyarország a hazájuk, hazánk. Jó lenne itt boldogulni, boldognak lenni."

Jó lenne pszichológushoz járni egy ideig, ez a legjobb tanácsom (a temetési pénzből meg lehetne oldani).

"Aki pedig még nem döntött, remélem amellett az ország mellett dönt, ahol inkább otthon van. Otthon, biztonságban. "

Van remény a gyógyulásra, szerintem. Az otthon ott van, ahol a kenyér van (ezt mástól hallottam).

Én most tervezem a kivándorlást, már csak a feleségem döntésére várok, hogy jön-e vagy nem. Van még 15 évem a nyugdíjig, amit nem erre az országra akarok elpocsékolni, mint az eddigi éveket (feleslegesen).

Ja, és köszönöm az előzetes cenzúrát, mert ettől tényleg otthonosan érzem magam.

Golf2 2017.12.28. 18:13:13

@Bredpitt Monika: 128 nettó...A fradi meg most kapott 15 milliárdot...Nyiregyházán stadion fog épülni NB2...

Golf2 2017.12.28. 18:17:20

@Herr Géza: élnek közöttünk...Tudtommal te kinn élsz.Néha letehetnéd a dorongot,legalább Karácsony környékén.

NorthPier 2017.12.28. 18:20:49

@Arthamyr: öööö.. . Jogos és bocsánat. Még csak nem is javaslat. Egyszerű vélemény. Rosszul fogalmaztam.

Határátkelő 2017.12.28. 18:22:01

@a ribancok is kidobják a csikket: Hadd ne kezdjem el megint, de ha nem lenne előmoderáció (ami ugyan nem cenzúra, de ezt most hagyjuk), akkor a kommentek egy jó része olvashatatlan fröcsögés lenne mondjuk egy ilyen poszt alatt. (Szomorú tapasztalat a kezdeti időkből.)

Ha rendszeresen és normális hangnemben kommentelsz és kéred, akkor természetesen nem lesz előmoderáció.

Arthamyr 2017.12.28. 18:39:41

@NorthPier: Ok, akkor már csak azt nem értem, ettől miért halna ki a véleményemtől az emberiség (1 milliárd nem elég?). :)

"2030-ra a depresszió második vezető ok lesz a szív-, és érrendszeri problémák után a munkából való kiesésben." - Ok.
1. Jó esetben ez annak fáj a legjobban, aki kiesik a munkából. A probléma az, hogy nem feltétlenül annak fáj, annyira nagyvonalú némely országok szociális rendszere.
2. A szív és érrendszeri problémáktól nem tudom, mennyi ember esik ki a munkából. Itt milyen %-ról beszélünk? Csak azért, hogy tudjam, hogy miről beszélünk. Mert ha 4% kiesik kardio miatt, 2% meg depi miatt, összesen mondjuk 10%, nincs probléma, sokkal több esik ki amiatt, mert nem megfelelő az oktatás/túllép rajtuk a technológia. Ha 35% és 20%, összesen 80%, az nem fenntartható, komoly probléma, összeomlik minden, és magával rántja az egészségeseket is, fusson ki merre lát.
3. Más munkakörből esik ki depresszió miatt, és megint máshonnan szív és érrendszeri betegség miatt. Pl. szív és érrendszeri betegségnek elég súlyosnak kell lennie, hogy valaki kiessen egy irodai munkakörből, de fizikai munka esetében már enyhébb is elég. Egy kubikos depressziósan is áshat, míg mondjuk egy iskolai tanár esetében nem tudja ellátni a feladatát, és veszélyeztet(het)i a gyerekeket.

Arthamyr 2017.12.28. 18:44:04

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Ez a meglepetések napja! Móni szokatlanul racionális (tőle kifejezetten érzéketlennek is mondanám) hozzászólása után tőled is van egy ilyen gyöngyszem. :) Hol felejtetted a tőkések korbácsolását és a nyugat kizsákmányolása elleni kikelést? Vagy volt az is, csak kimoderálták? :)

2017.12.28. 18:55:18

@Határátkelő: Semmi gond, ugyan szerintem utólag is lehetne moderálni, de azért köszönöm, hogy megjelent a hozzászólásom. Ugyanakkor szomorúan állapítom meg, hogy fentebb megjelent egy közismert troll zagyvasága. BÚÉK!

gyászhuszár 2017.12.28. 18:55:22

Nem az a baj hogy kimentel, hanem hogy visszajottel. Lehet ide is neha visszajonni, mint turista, ugy teljesen maskepp latszik ez a magyar szemetdomb.

Határátkelő 2017.12.28. 18:56:46

@a ribancok is kidobják a csikket: Napi 300-500 kommentnél nem nagyon lehet utólag moderálni, ha az ember élni is szeretne.

A közismert troll zagyvasága a legjobb bizonyítéka annak, hogy nem cenzúra van, hanem előmoderáció. Mindenki bátran lehet zagyva, ameddig másokat nem sért.

Virago_1000 2017.12.28. 18:57:57

@Arthamyr: valami olyan falubol szarmazik a parod, ahol mar 80%-ban csak nyugdijasok maradtak? Mert akkor lehwt, h igazad van, maskepp hazudsz, magadnak is.
Nyugi bele, a nyugdijasok nyugaton sem tesznek felre, sot nyaralni sem jut el a tobbseguk (anglia).
Bar lehet hogu inkabb ez felidegesit.

prognosys 2017.12.28. 19:02:03

Kedves Anna! Bár én sosem próbálkoztam külföldön, nagyon is együtt tudok érezni veled és a problémáddal. Pontosan ugyanazt a tehetetlenséget éreztem éveken át, úgy, hogy még a környezetem is megvetett. 22 évesen azt sem tudtam, mihez kezdjek magammal: szakma nélkül, segédmunkásként, kapcsolatok nélkül, gyenge fizetéssel, teljes kilátástalansággal.

A környezetem teljesen leírt, s így ezzel együtt én is saját magamat...mégis volt valami nagyon halvány hátsó "súgás", ami arra késztetett, hogy "találjam ki magam", higgyek magamban. S ennek hatására felnőttként kezdtem el tanulni. Ezek az erőfeszítések hamar meghozták az eredményeket...mármint azt, hogy másnak is és magamnak is be tudtam bizonyítani, hogy vagyok valaki...nem 'csak' egy sz..r melós.

Nagyon nem mindegy! Talán neked is jót tenne! Te most 25 vagy, én 45, tehát van időd bőven! Ebből a depressziós 20.-ik senkiből (belőlem) lett mostanra egy családos apa, saját otthonnal, kocsival! Meg lehet csinálni, ha van célod és következetes vagy...élj bárhol az országban!

Herr Géza 2017.12.28. 19:32:30

@Golf2: Miért is? A köcsög karácsonykor is köcsög, nem? :D

na4 2017.12.28. 19:42:09

Sanyarú sorsodért bizony sajnos te vagy a felelős.

Jakab.gipsz 2017.12.28. 19:42:38

@Határátkelő:

Nem a jó szándékoddal van a baj, hanem az objektivitásoddal.

Határátkelő 2017.12.28. 19:46:32

@Jakab.gipsz: Talán magadban még te is röhögsz azon, hogy ezt pont te írtad. ;)

Arthamyr 2017.12.28. 19:48:55

@Virago_1000: Nem faluból, hanem vidéki városból és nem hazudok természetesen, magamnak meg főleg nem, mivel nem vagyok hülye... Hogy megfelelően reagáljak: te beszélsz hülyeségeket. Na az inzultusokat félretéve próbáljuk meg folytatni...

Szerinted egy magyar vidéki városban (nem megyeszékhely, és nem Ausztria közeli) milyen munkalehetőség van, ami megalapozza az általad simának mondott havi 80k megtakarítást és a két nyaralást (tehát itt alsó hangon is 200-250k körüli nettóról beszélünk) széles tömegek számára? Ha az új autót, szebb házba költözést is belevesszük, inkább 300-350k nettó (!) kell, bár itt szerintem túl keveset is mondtam, fingom nincs, mennyibe kerül egy alsókategóriás új autó, szerintem 1.5 millió alatt nem nagyon veszel, de ha van is, olyat azért nem szívesen vesz senki.
Ebben a kisvárosban van egy elég nagy kórház pl., ott szerinted mennyit kap az alja dolgozó? Vagy az iskolákban? Mennyit keresnek az önkormányzati dolgozók? Ezek között vannak diplomások is, vagy akkor a diplomás ápoló meg a tanár tróger, lusta? Apósom/anyósom orvos volt (hogy a témánál legyünk: mind2 pszichiáter :)), ha jól emlékszem, 220k körül kaptak, mielőtt nyugdíjba mentek (ha a magánrendelést nem számítjuk, de azt a heti 40-45 órán felül kellett beépíteniük az időrendbe). Az orvosok is lusta trógerek, vagy csak balszerencsések, és igazából mindenki többet keres náluk (csak én pont a szegény 5%-ot ismerem)?
Saját példa, én szoftverarchitect vagyok (meg fejlesztek is), elsősorban pénzügyi területen, ami azért még a keresettebb munkák közé tartozik, és valamennyire meg is fizetik (legalábbis pl. a magyarországi tanárokhoz képest). Na ott én jó eséllyel munkanélküli lennék, és elég szar alkupozícióból próbálhatnék valami távmunkát vadászni (szerintem simán -20-50%, persze lenne olyan cég is, ami egyből elhajt).

Torz 2017.12.28. 19:53:49

Fel a fejjel! Gondolj arra, mennyi mindent elértél! Mennyivel jobb most, mint volt. Sok tapasztalatot szerezték, ami szintén jó. Itt vannak a barátok, szülők. Ez is jó. Tanácsolom, sportolj, az segít a depin. Csak előre! Drukkolok neked!

DieNanny CH 2017.12.28. 19:58:19

@Bredpitt Monika:

A posztoló a német fizetéséről írt:

"Konyhai kisegítő és szobalány lettem Németország déli részén közel 2 évre. Rövidre vágva a dolgot, nem bántottak, egyedül laktam, félévente jöhettem haza, minimálbért kerestem.
Nem, nem azt a minimálbért, ami a létminimum alatt tartja a munkást, hanem azt, amiből félre lehet tenni egyéntől függően 500 ezer és 1 millió forint között egy év alatt."

DieNanny CH 2017.12.28. 20:06:44

Úgy látom, elég sokan fennakadtak a temetési pénzen.
Hány éves kortól gondoljátok, hogy normális, ha az embernek van erre félretéve egy összeg?
Mert jópárszor olvastam olyan felhívást fb-n, hogy ilyen-olyan fiatal - gyerek, apa, anya - meghalt, anyagi romlásba döntve a családját, és gyűjtést rendeznek, hogy legalább tisztességesen eltemethessék.

(Amúgy kb 300 ezerért már lehet temetést rendezni.)

Dikusz 2017.12.28. 20:17:18

@DieNanny CH: Olyan nagyon nem lehet rendezni...
A 300e Ft majdnem az alap.

DieNanny CH 2017.12.28. 20:21:49

@Dikusz:

Nekem csak vidéki belelátásom van, 2 éve a nagymamámat temettük egy kis faluban, hamvasztás volt, mindennel együtt 280 ezerbe került. (Ő gyűjtögette rá a pénzt..., igaz 92 éves volt.)

Dikusz 2017.12.28. 20:32:52

@DieNanny CH: Szerintem ugyanazt mondjuk, ebben az összegben majdhogynem csak az alap van.

puhacica 2017.12.28. 20:35:30

fel kellene neha allni egy szekre vagy leulni a foldre, hogy mas szemszogbol is megnezzetek ugyanazt...

Herr Géza 2017.12.28. 20:41:47

@Határátkelő: Ööö, az utolsó pontomhoz: volt idén már egy provokatív kérdésem, amit mellesleg emlékeim szerint @adg: is feltett neked, többször megismételtük, aztán választ sose kaptunk... Most se a “kérdésre” reagáltál. Felteszem direktben is: hol van Anna? Gondolom pont nem ér rá.... Vagy éppen Norbit látogatja a fúrótornyon. :D

Bisi 2017.12.28. 20:48:28

Szerintem a posztíró depresszióra hajlamos. A gyakori öngyilkos gondolatok is ezt támasztják alá. Kicsit agyban kellene másképpen állni dolgokhoz, itt csak az vezethet eredményre. A küzdeni vágyást kellen erősíteni, mert ez később csak rosszabb lesz. Nem feladni.

Virago_1000 2017.12.28. 20:49:29

@Arthamyr: "Ha az új autót, szebb házba költözést is belevesszük, inkább 300-350k nettó (!) kell,"
- ne lepodj meg, de ez eleg soknak (szakmunkas, paraszt, mernok, vallalkozo, stb stb) megvan otthon, foleg enben a munkaerohianytol kuszkodo gazdasagban.
Ha neked nincs, magadra vess, de nagyot!!! Aztan gondolkozz a valtason, mert 20000 szoftvermernok hianyzik csak magyarorszagrol, ugyhogy alkudj ki jobbat.

"Ebben a kisvárosban van egy elég nagy kórház pl., ott szerinted mennyit kap az alja dolgozó? Vagy az iskolákban? Mennyit keresnek az önkormányzati dolgozók"
- mert szerinted nyugaton mennyit? Annyit hogy fenntartsa a kis alberletet meg evente 1x egy halal unalmas kotelezo 1-2 het olcso nyaralas. Es annyit, hogy kerdezik, hogy ti keletiek minek jottok ide, hiszen ez egy szarkupac.
Nem a szamok az erdekesek soha. Hanem a viszonyok. Otthon ugyanabbol a szakmaval kulonb eletszinvonal biztosithato, mint nyugaton. Ennyi.
Udv a lecsuszo kozeposztaly egyik orszagabol.

Herr Géza 2017.12.28. 20:53:23

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Köszönjük Emese. Hoztad a méltán messzeföldön híres birkahumort.

Arthamyr 2017.12.28. 21:57:47

@Virago_1000: Nagyon nem megy ez neked... :/

"- ne lepodj meg, de ez eleg soknak (szakmunkas, paraszt, mernok, vallalkozo, stb stb) megvan otthon, foleg enben a munkaerohianytol kuszkodo gazdasagban." - Nem lepődök meg, tudom, hogy elég soknak megvan. És azt is, hogy még többnek nincs, és azt is, hogy vannak helyek, ahol a legalább 70-80%-nak nincs. Csak egy kérdés: paraszt alatt mit értesz? Akinek saját kis gazdasága van? Vagy akinek specializált gépei, amikkel mezőgazdasági szolgáltatásokat nyújt? Mert akkor az egy vagyonos ember, és nem nulláról indul (itt milliós befektetésekről beszélünk). Egy, a munkaerejét áruba adó mezőgazdasági munkás nem kap 250k-t, ebben biztos vagyok.

"Ha neked nincs, magadra vess, de nagyot!!! Aztan gondolkozz a valtason, mert 20000 szoftvermernok hianyzik csak magyarorszagrol, ugyhogy alkudj ki jobbat." - Miattam nem kell, hogy aggódj, csak egy példa volt, hogy jópár helyen kb. 0 szoftvermérnök hiányzik, és ha nem akarsz költözni, hajadra kenheted azt is. Hiába hiányzik magyarországon 20000, ha ahol vagy, ott egy sem kell. Ennyit kellett volna megértened és elfogadnod. Amúgy sem tudom, miért akarnék magyarországi cégnek/ügyfeleknek dolgozni, ha jó tanácsot akarsz adni, legalább ne szopassál...

"mert szerinted nyugaton mennyit? Annyit hogy fenntartsa a kis alberletet meg evente 1x egy halal unalmas kotelezo 1-2 het olcso nyaralas. Es annyit, hogy kerdezik, hogy ti keletiek minek jottok ide, hiszen ez egy szarkupac." - Itt (Dublinban, ami Európa egyik legnyugatibb fővárosa, így minden bizonnyal nyugatnak számít) elég jól. A gyerekekkel foglalkozók és az egészségügyi dolgozók kifejezetten jól, főleg magyar kollégáikhoz képest, de itteni viszonylatban sem keresnek rosszul, kicsit könnyebben lépnek túl a kis albérlet fenntartásán (bár azért az itteni ingatlanárak láttán nekik is könnycsepp szökik a szemükbe).

"Nem a szamok az erdekesek soha. Hanem a viszonyok. Otthon ugyanabbol a szakmaval kulonb eletszinvonal biztosithato, mint nyugaton. Ennyi." - Kijavítom: némely szakmával különb életszínvonal biztosítható Magyarországon, mint nyugaton. A szakmák többségével nem (pl. szoftvermérnökként vagy egészségügyi dolgozóként kurvára nem). Ha a társadalom legalsó részében vagy, akkor meg tulajdonképpen mindegy. Ennyi.

Arthamyr 2017.12.28. 22:01:06

@Herr Géza: Ne nyírd a birkát! :) Jobb lett volna, ha ideírja, hogy a legjobb hely Oroszország déli része vagy valami egyéb hasonló bölcsességet?

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2017.12.28. 22:11:09

A legtöbben a kapcsolataik beszűkülése miatt válnak depresszióssá vagy olyan célt kergetnek, ami külsőleg akaszkodott rájuk, nem a sajátjuk. Ilyen például, hogy 30 évesen legyen egzisztenciád, családod. Ebbe bele lehet dögleni, mert hatalmas vállalás a "jó élethez" szükséges pár tíz milliót összerakni.
Mit akar a posztoló? De tényleg. Mire vágyik igazán. Csak akkor nyeri vissza a lelki nyugalmát, ha megtalálja a saját hangját. És nem érzi lúzernek magát, amiért a start mezőn álldogál újfent.
NEM VAGY LÚZER! Feledkezz el a társadalmi nyomasztásról. Ne más életét tekintsd követendőnek, mert nyomorult lelki helyzeted jelzi, hogy az nem a tiéd és idegen tőled.
Tudom milyen a társadalom peremén egyensúlyozni. Nincs saját egzisztenciám. És csak azért nem fér el két táskában az összes cuccom, mert van kb. 50-60 könyvem, amit az évek során a minimális jövedelmemből vásárolgattam. De még nem kötöm fel magamat. Igaz egészen csábító lehetőség itt hagyni az összes szarságot, hazugságot, önámítást, a magyar társadalom nyomasztó faszságait. De van egy álmom, hogy a Csendes-óceán partján állva nézem a déli félteke csillagait idősen és elégedetten a bejárt életutammal. Na, ezért élek még. Minden más lényegtelen.
Aludj egy jót. Rendezd kapcsolataidat. Szerezz új kapcsolatokat, lehetőleg egy erős és jó közös téma kapcsán. Ne tegyél senkinek szívességet és te se enged, hogy szívességet tegyenek neked! Ez a pokol előszobája kies hazánkban tapasztalataim alapján.
Takarékoskodj. Gyűjtögess. Lelki erőt is. Ehhez kellenek a normális kapcsolatok.
És ne hallgass senkire, csak a saját mélyen elrejtett hangodra. Tűnjön az bármennyire meglepőnek. Nekem is ez segít túllendülni a válságaimon, hogy napokra elmerülök önmagamban, hogy újra meghalljam a saját hangomat. (Túl sok a zaj és a legtöbb kihasználni akar minket. Egyáltalán nem csoda, hogy becsavarodunk a túl sok idegen késztetés között.)

Endre Kis 2017.12.28. 22:21:04

@NorthPier: diákhitele egyetemistának, főiskolásnak van, nem a 8 általánost végzőnek. a poszter nem egy túlkvalifikált elme...akkor nem rinyálna 25 évesen, hogy jaj de jó volt odakinn, jaj de szar itthon...

somlobodog 2017.12.28. 22:40:48

@Herr Géza: kezesség, adostars, sima magankolcson, személyi kölcsön, hitelkartya tartozás, diakhitel, stb... Nem kell hazasnak lenni ahhoz hogy egy követelés kotelezettje legyel fiatalon egyedulallokent.

Endre Kis 2017.12.28. 22:41:14

szerintem kamu a poszt... van egy mondás: "miért tökéletlenebb a félszemű a vaknál? Mert tudja, hogy mije hiányzik". nos, a poszterina (elméletileg) látott/megtapasztalt valamit ami boldoggá(boldogabbá) tette. kizárólag rajta múlik, hogy akarja-e újra vagy nem. igen, azért tenni kell, igen vállalni kell veszteségeket... én 43 évesen mentem külföldre, de nem tartanak puskát a fejemhez, hogy félévig ne jöjjek haza. kb. ugyanannyit látom a családom, és a barátaim, mint amikor itthon éltem. és igen, sokkal sokkal jobb életem van. ott a másik oldal, nem vagyok otthon. szinte sose, nem lesznek már ott igazi barátaim, de jól vagyok, nem rinyálok, hanem elfogadom, hogy mindennek ára van. a jobb életnek is ára van, a több egyedüllét, a több utazás ha látni akarom a szeretteim. a lehetőség adott. vagy szedje össze magát és tegyen is érte rinya helyett, vagy menjen orvoshoz, mert ez a picsogás sehova se vezet. 46 vagyok és nem gondolkodom a temetésemen... szerintem 25 évesen nem is egészséges.... az életet élni kell, nem elrendezni a jövőt, az más kezében van.

NorthPier 2017.12.28. 22:51:58

@Arthamyr: Ja, azt nem tisztáztuk, hogy milyen gyakorisággal adná fel az aktuális 10 %.
1. Evvel egyetértek.
2.Azt hiszem megfogtál, nagyrészt csak a halálozásról vannak adataim.
7,5 Mrd-ból állítólag 57M hal meg évente, ennek standard 1/3-a szív-, és érrendszeri betegségben. Amúgy az ország fejlettségétől függően 20%-50%. (Meg adatszolgáltatás pontossága, ugye.)
Mo-on 126e fős haláleset (2014) 50%-át keringési betegség okozta.
És ennek 50%-a agyi érkatasztófa.
Ezek WHO,Eurostat meg KSH adatok.
Máshonnan: Mo-on a strokos betegek 1/3-a meghal, a 2/3, ami akkor 25200 embert jelent, állandó ellátásra v rehabra szorul.
Csak az anyagiak miatt, hogy kinek mi fájhat.
A mo-i adatokból nem következtetnék vissza semmire, mert tán háromszorosa az uniós halálozásnak ebben a betegségkategóriában. (Fejlődő ország, ugye.)
Nem akarok morbid lenni, de az biztos, az elhaltak kiestek a munkából.
Az oktatásra vonatkozóan egyetértek veled, annak ellenére, hogy még mindig nem tudjuk, miből mi hány százalék.
3. Nem tudom, miért tartottad relevánsnak ezt megjegyezni.
De láttál már depis kubikost? Tudod, amelyik a lapátnyélre támaszkodik :-)
Viszont nekem gimiben mindkét magyartanárom full depis volt, így visszagondolva, sőt, a töritanárom is. Sem akkor, sem most nem érzem, hogy veszélyeztetve lettünk volna.

Szóval nem tudtalak előrébb vinni, ezért kapaszkodom abba az eustatos jóslatba, hogy minden negyedik embert érint, vagy érinteni fog a depresszió.

Ajtony 2017.12.28. 23:13:54

Az élhetetlen ország: 2010-ig Budapesten tartották évi rendes összejövetelüket az összeurópai nácik. Akik nem emlékeznek rá - a Hősök Tere volt a bakancsos trapp színhelye. Akkor az antifasiszta harc volt a nemzettelen baloldal hívószava, ugyanaz, mint ma a nemzetközi sorosizmus elleni harc, csak ma éppen telehordanák Afganisztán legaljával Európát a nagy filantróp sameszai. A mindenek tudóinak egy kérdés: vajon mi is az oka a magyar béreknek? Egyszerű, az dönt, akinek pénze van. 1990 beb@szták a minden szempontból elmaradott "szocialista" utódállamokat egy olyan versenybe, aminek a következményei nem voltak kétségesek, ráadásul 1994-ben a csodavárók tömege visszaállította a leszerepelt nómenklatúra politikai hatalmát - el is adtak mindent, ami hasznot tudott hozni - lásd: közműszolgáltatók. Ezeken kívül nem volt Magyarországon piacképes termék, gyár. Ma már szinte mindenki, aki nem az állami szektorban dolgozik, vagy direkt, vagy áttételesen valamelyik multi pénzéből él, azaz a termelékenység - az örök magyarázat - valahol ott kell legyen a nyugati szintjén. Ma egy szobalány Budapesten ugyanazt a munkát végzi, mint Ausztriában. A szobaárak ugyanazok, a cég haszna is, érdekes módon a bérek nem - holott az osztrák adó és járulékterhek már nagyobbak. A nagyobb haszon mellett van még egy pozitív hatása a német, osztrák, brit gazdaságra - fele, vagy kétharmad bérért kapnak kelet-európai vendégmunkásokat olyan munkákra, amit a bennszülött német, osztrák, brit már a nagyobb fizuért se akar elvégezni. Jellemző: a brit egészségügy hetek alatt összeomlana a keleti orvosok, ápolók nélkül, de hasonló a helyzet a német és az osztrák egészségügyben is. Érdemes foglalkozni a kereskedelemmel, az árak összemérhetőek, de a kereskedelmi dolgozók bére harmada, negyede a német-osztrák béreknek, vagy éppen a totalcar foglalkozott az autós szakmai kiadásokkal, ott is hasonló az arány a bérekben, de a márkaszervizek óradíja már összemérhető a kintiekkel. Van egy másik gond is, a felsőoktatás szépen átállt a semmit se érő diplomák gyártására, csak tessék megnézni a bölcsész és TTK-s diplomák számát, és összehasonlítani a műszaki, orvosi végzősök számával. Még a 90-es években a volt szocialista iparral együtt megszűnt a szakmunkás-képzés, az akkoriban végzettek egy része már kint van. Ez látszik a bérek emelkedésében, ma már az építőiparban egy szakmunkás 2-3 kiló között is kereshet - persze az önállóan és jól dolgozók. A nyelvismeret szintén emeli a munkavállaló presztízsét, ma egy akármilyen diplomával és nyelvismerettel 300 körüli nettó elérhető egy multinál. A kis helyi cégek még nem elég tőkeerősek, másrészt sok magyar vállalkozó/vállalkozás nem a cégbe forgatja a plusz pénzt, hanem a felesleges rongyrázásra. Nincs ezzel se gond, ilyenek vagyunk keletiek, de nem a magyarságunk, vagy a szlovákságunk miatt, sokkal inkább a fél évszázados szocializmus, a hazaáruló nomenklatúra miatt, ami jellemzően áthatja a bürokráciát. Amint ezzel le tudunk számolni, élhető ország leszünk, és egy politikai váltás se fog évtizedekig tartó gyűlöletet hozni legyen az Orbán, Gyurcsány, vagy bárki. A fiatalok hozhatnak reményt, mert bármennyire is beleszoknak sokan, mindig lesznek olyanok, és egyre többen, akik már nem lesznek megvehetők egy zacskó cukorkával. Aki ma kint van, vagy aki menni akar, azt biztatnám, menjen - tanuljon nyelvet, és minden olyan dolgot, amiben még el vagyunk maradva a "fejlett nyugattól". Amikor hazajönnek - remélem a többség - akkor hozzák a tudásukat, ismereteiket, az új mentalitást, ami itthon csak 3-4 generáció után fog érzékelhetően változni - ezen csak a kinti tapasztalatok tudnak gyorsítani.

Ajtony 2017.12.28. 23:48:38

@NorthPier: Szív és érrendszer betegségei szinte 100%-ban az egészségtelen életmódnak köszönhetőek. Magyarország: európai élvonalban(negatív lista) az alkoholfogyasztás, a dohányzás és a mozgásszegény életmód. Egyik se függ az anyagiaktól, sőt - a dohányzás és az italozás szegénységet is jelent, ami az egészségtelen élelmiszerek(olcsó) felé tereli a "nincsteleneket". Az USA-ban járva ugyanez tapasztalható, a szegények jellemzően a mekihez hasonló gyorskajákat eszik, a miénkhez hasonló család, ahol főznek, inkább a latinokra jellemző. Ott is katasztrofális az egészségi állapot 45-50 felett (átlag, vagy az alatti). Európa szegényebb országaiban, vagy inkább szegénynegyedeiben (átszámolva egyébként nem szegények a mi mércénkkel) ugyanez, cigi, pia, drog, elhízás, a déliek ezzel szemben saját kajájukat eszik, és náluk csipsz helyett aszalt zöldséget, gyümölcsöt rágcsálnak meccs közben, és kóla helyett borozgatnak (alacsonyabb alkoholtartalmú bor), és nem a padlóig isznak. A depiről: egy felmérés szerint a boldogságindex egy igen szegény afrikai országban a legmagasabb, de a mediterránum is veri a fejlett északot. Talán ők még gyerekkorukban megtanulnak örülni, nálunk meg az a mentalitás, hogy igaz van kocsim, de a XY-nak újabb van... és ez lakásnál, háznál, bútornál ugyanez. Érdekes, a locsogós, beszélgetős emberek között nem láttam depist, talán a személyes kapcsolatok sokfélesége is afféle örömforrás :D

Rot 2017.12.28. 23:48:49

@Virago_1000: neked is kéne pszichodoki...

Herr Géza 2017.12.29. 00:42:42

@somlobodog: Olvass kicsit visszább: a poszterina otthon egy percet nem dolgozott, legalábbis legálisan nem. Ez meg rögtön kilövi az általad vázolt variációk javát, a magánkölcsön és a diákhitel kivételével.

P.Elliot 2017.12.29. 00:47:08

@Rot: Ez nagyon tetszett, tenyleg raferne.

Arthamyr 2017.12.29. 00:54:36

@NorthPier: Nem mindegy, hogy kik halnak meg. A 126k az mind dolgozó, vagy benne vannak az eltartottak is (pl. nyugdíjas, rokkant, stb.)? Az évi 25k állandó ellátásra szoruló ember elég ütős, kérdés, hogy mekkora az összpopulációjuk (=mennyi az átlagos várható élettartamuk). Egyébként nem vagyok biztos, hogy sokkal többe kerül a társadalomnak egy ilyen ember, mint mondjuk 2 egészséges nyugdíjas. Szemétül hangzik, de nehezen vitatható tény, hogy ha 120k eltartott + 6k eltartó feldobja a bakancsot, az jobb arányokat eredményez, míg fordítva véges időn belül összeomlást hoz.
Ha pontos számaid lennének, sem tudnám, hogy mit kellene csinálni a javításhoz (legalábbis felülről; egyénileg egyértelmű azért, hogy rengeteg ilyen esetnél sokat "segítenek" a szenvedélybetegségek, az egészségtelen étkezés, a stressz, a mozgásszegény életmód), de akkor legalább tudnám, hogy akkor most elkezdjek-e félni vagy sem. :)

Nem sok kubikost láttam, így nem tudom, milyen a lelkiállapotuk, de én lehet, hogy depresszióba sodródnék 2 hét olyan munka után. :) A depressziós tanárok biztos nem voltak a hardcore fajtából. :) Én már nem emlékszem, nekem volt-e ilyen tanárom. Lehet, hogy nem a legjobb példa volt, írhattam volna a kreatív szakmákat is, de az meg azért nem állja meg a helyét, mert vannak depressziós művészek, akik a szakmájukban csúcsra jutnak a depresszió ellenére (miatt?!). A lényeg, hogy elég sok szellemi munkában komoly hátrány, ha az emberrel agyilag valami nincs rendben, de pl. magas vérnyomással, vagy második szívvel simán lehet csinálni, fizikai munkáknál (pl. a koncertépítkezés, amit ütvefúró írt nemrég) meg nem árt, ha az ember fizikailag egészséges, de egy kis depresszió simán belefér.

gabors 2017.12.29. 02:27:57

@a ribancok is kidobják a csikket: "Ugyanakkor szomorúan állapítom meg, hogy fentebb megjelent egy közismert troll zagyvasága" bulgarhonban az esz jon a levegbol ettol ilyen megvilagosult .. nem talatam meg olyan blogot ahol ne osztana egy kis eszt (minden temaban)

2017.12.29. 04:03:48

@Ajtony: eleg optimista vagy. en azt hittem az en generaciom (7x-ben szuletettek) lesz, akik nem vesztegethetoek meg egy csomag cukorkaval, mert mi voltunk azok, akik mar nem a regi rendszerben keztunk el dolgozni. Akkor meg benne volt a levegoben, hogy vallalkozni, meg hgy ugy is lehet elore jutni, hogy nem kell segget nyalni hozza. Na ha ebben a generacioban nem nevelodott ki a normalis tobbseg, akkor szerintemmostmar soha nem fog.

Bolshevik 2017.12.29. 07:13:22

@Rot: sok értelme van az előmoderának, hiszen ez is egy színvonalas, érvekkel teli hozzászólás volt.

Bolshevik 2017.12.29. 07:14:34

Egyébként miért nem megy a poszter Budapestre? Többet lehet keresni, közelebb is van mint London, ismerkedhet, satöbbi. Vagy akár vissza pár évre külföldre, megszedni magát, oszt ha már nincs semmi adósság meg bír venni egy kis lakást, akkor megint itt.

Nekem ez kicsit olyan fura, hogy ameddig a szopás része tart (adósságrendezés, beszokás), addig van külföldön, mikor meg pont gyümölcsözni kezdene (félrerakás, bedolgozta magát, stb), akkor meg visszamegy oda ahol nem annyira szeret lenni.

Az ilyen sírásokkal meg hogy minimálbérből nem lehet megírni, mit kezdjünk? Nem arra van hogy abból éljen egy négytagú család. Ha túl magas a minimálbér, akkor az meg munkanélküliséget okoz (mert egyes munkakörök már egyszerűen nem termelik ki a saját költségüket), akkor azon megy a nyafi. Főnökúrral tessék beszélni meg magunkat képezni, nem az államot okolni.

2017.12.29. 07:14:47

Végtelenül nyomasztó, lehangoló, öngyilkos hangulatú írás.
Mennyivel jobb depressziósnak lenni Magyarországon, mint Németországban?@fhdgy: mit dolgozik a rokonod, unokatestvéred Ausztriában? Szállodai munka?
1200 euró ott nem sok, csak Magyarországról nézve. Sokan pedig nem bírják egy szálloda ritmusát, hogy egy szezonon belül hajtás van és sehova se mehetnek.
Én ismertem olyat, aki 55 évesen ment el Ausztriába szállodába dolgozni szinte nulla német tudással. Előtte vállalkozó volt Magyarországon, belebukott a vállalkozásba, neki már az is sokkoló volt, hogy 30 év után először megint volt főnöke a szállodában.

lüke 2017.12.29. 07:15:01

@Herr Géza:
Micsoda Heberden meg Bouchar csomótk,Anita Pallenberg is látja fentről
@poszt
menni vagy nem menni=to bee or not to bee

kgaba82 2017.12.29. 07:18:39

@DieNanny CH:
Azért elég abszurd, ha valaki 30 év alatt temetési pénzről hadovál. Ez vagy csak egy rosszul választott töltelék rizsa, vagy az illetőnek eléggé beszűkült a gondolkodása. Ez utóbbit erősíti a szülőkbe való "csimpaszkodást", mint élhető opcióként való elfogadása.

A temetési pénz komolytalan összeg, ahhoz képest amire a delikvensnek (és mindannyiunknak) a valamikori állami nyugdíj kiegészítéséért kellene, nem ártana megspórolnia.
Egyébiránt úgyis elkapar majd valaki. Már csak közegészségügyi veszély miatt sem hagynak temetetlenül. Vagy talán attól tart, hogy rendes fejfa híján Jahve esetleg nem tudja majd az ébresztő varázsigét elmormolni :) ?

A delikvensnek azt javaslom, kezdjen el naplót írni és értelmezni a világot a minél több szemszögből, egyúttal fokozatosan kialakítva a sajátját. Ja, és szakadjon le a szüleiről.
Arrók, hogy ilyen maradias, önállótlan a gondolkodása, elsősorban ők tehetnek. Nem kétséges, ők is ezt kapták a szüleiktől. A világ viszont megy előre. Mind primitívek vagyunk, de ha kicsit odafigyelünk, akkor egy fokkal simán jobbak leszünk a szüleinknél (könnyebb is nekünk mivel több időnk van ezen agyalni és több példa van előttünk, persze a választás bősége is visszaüthet).
Főleg, ha az ember egy abszolúte unintelligens, személyes művelődésre semmit nem adó (se könyvet, se egy komolyabb, hosszabb cikket el nem olvasó, az új iránt érdektelen), tolerancia és empátia hiányos közegből indul. Akik fix, hogy annak ellenére azt, hiszik, hogy valakik. Meg annak ellenére, hogy semmilyen indító tőkével nem járultak hozzá a gyerekük boldogulásához. Mint ahogy tudással és önbizalommal se.

(Nem kétséges, milliónyi ilyen senki van vidéken, aki erősen empátia és tolerancia hiányos. A másik milliónyi idióta meg a városi liberálisabb réteg javarésze, akik meg azt hiszik, hogy az empátia és tolerancia mindent megold.)

mozzie 2017.12.29. 10:35:18

@Virago_1000:

" nem pedig a gyarmattartok orszagaban dolgozni."

Ideje lenne bevenni a mai nap piruláit.

Herr Géza 2017.12.29. 10:48:13

@mozzie: Neki már az sem segít.... :D

Golf2 2017.12.29. 11:07:50

@Herr Géza: Nem a köcsögözésedről volt szó hanem a kekeckedésedről.

Herr Géza 2017.12.29. 11:12:18

@Golf2: A hsz.-edből nem ez jött le. Ja, kekec vagyok. Oda is írtam az elejére. Miért, karácsonykor mindent el kell hinni?

Golf2 2017.12.29. 11:15:51

@Herr Géza: Sajnos a net félreérthető.Te meg nem szoktál nem hihetőket írni,azért csodálkoztam hogy kekeckedtél az amúgy is zaklatott posztolóval.De mostanában mintha ilyen lennél.

Krumpli Bogart 2017.12.29. 11:41:41

@Bredpitt Monika: Nem is kell teljesen visszamenni. Az én lányom azt mondja, Németországban kell dolgozni évente 2x2-3 hónapot és itthon (meg a Balkánon) kell élni belőle. Ő nem bír németek és svájciak között élni. Nem megy neki, még a jólét és a biztonságérzet is kevés ahhoz, hogy kint maradjon. (Egyébként germanisztika szakos egyetemi hallgató.)

Krumpli Bogart 2017.12.29. 11:42:16

@Virago_1000: Simán félretehető 1 milla évente itthon? Azért ez nagyon durva állítás. Én fél éve indítottam egy egyéni ügyvédi irodát, ami havi 250.000Ft bevétellel van 0-ban (azért csak ennyi, mert autó nincs, de tagdíj, biztosítás, helyiségbérlet, rezsi, elektronikus aláírás, stb. az van), tehát 450.000 bevételt kell produkálnom ahhoz, hogy 200.000 Ft-ot kivegyek belőle. (Abból két évig 100.000 Ft-ot félre kell tennem káralapra és eszközpótlásra, meg másik 50.000 Ft-ot arra, hogy a beindításhoz felvett kölcsönt visszafizessem.) Vagyis 50 ezer a jövedelmem két évig. Nem állnak sorba az emberek, alig bírják kifizetni a nagyon-nagyon mérsékelt díjaimat. Bőven 5 év, mire félre lehet tenni havonta 90.000 Ft-ot, de addigra annyira amortizálódik a háztartásomban minden az alacsony jövedelem miatt, hogy még 1-2 év, mire helyrehozom, tehát kb. 7 év alatt lehet eljutni odáig, hogy sima legyen a sima. És ez így teljesen normális. Az más kérdés, hogy elmész 150.000-ért alkalmazottnak (hőzöngve, hogy kevés a lé), anyád nyakán élsz 50.000-ből, a haverok kontójára bulizol, cigizel, és "simán" félreteszel 100.000 Ft-ot.

Herr Géza 2017.12.29. 12:06:02

@Golf2: Na ácsi: nem a “posztolóval” kekeckedtem, hanem szimplán azt állítottam/véleményeztem/feltételeztem, hogy ő csak egy írói képzelet szüleménye.
Oszt eltelt egy nap, cáfolta valaki, hogy én vagyok a hülye? Láttad itt pl. “Annát”? Az nagyon nem ér, hogy megijedt a negatív véleményektől és elmenekült.... :D

Golf2 2017.12.29. 12:20:51

@Herr Géza: Hát ha létezik Anna és tényleg ilyen labilis akkor tuti nem fog viaskodni. De most már mindegy lapozzunk.

Herr Géza 2017.12.29. 12:30:02

@Golf2: Miért is kéne viaskodnia? Írt egy posztot, nyilvánosságra hozta, az lenne a minimum, hogy beköszön és max. azt mondja, hogy “kapjátok be....”. Pl.
De igazad van, hagyjuk is....

somlobodog 2017.12.29. 12:34:33

@Herr Géza: kezes is lehet. Ahhoz nem kell munka. Pár száz ilyen szerződést már lattam/írtam. Ez már 3 opció az általad írt semmihez képest.:). De a poszt ettől függetlenül nekem is budos. Ha viszont igaz akkor egyszerre szomorú és bosszantó.

Herr Géza 2017.12.29. 12:37:25

@somlobodog:
Ööö, már bocs, hogy élek, de ki fogad el olyan kezest, akinek se vagyona, se jövedelme?

Herr Géza 2017.12.29. 12:47:48

@Herr Géza: Ilyen alapon minden lepukkant alkesz csöves egy-egy kanna tablettás borért főállású “kezes” lenne... :D

adg 2017.12.29. 13:15:31

@Herr Géza: @Golf2: “Hát ha létezik Anna és tényleg ilyen labilis akkor tuti nem fog viaskodni.”

Ez jo. :)
Ha letezik Anna, es ilyen, akkor nem jon.
Ha nem letezik, akkor sem jon.
Ha letezik, de nem ilyen labilis, akkor esetleg jon, de akkor meg hazudik, hiszen ha tenyleg ilyen labilis, akkor tuti nem jon.

Herr Géza 2017.12.29. 13:21:55

@adg: Lehet, hogy megfogtad a lényeget? Hiába no, ezek a statisztikusok értik a csíziót.... :)))

kiscsilla 2017.12.29. 14:05:13

Teljesen megértem a posztert.
És együttérzek vele!

Ha egyedül van az ember és még szegény is, iszonyat erősnek kell lenni ahhoz lélekben, hogy változtatni tudjon a sorsán.
A legtöbbeknek nem sikerül.

Nem, ez nem csak az akaraton múlik!

somlobodog 2017.12.29. 14:05:22

@Herr Géza: a hitelgarantiqa pl... Vagy aruhitelezok, pár bank, stb... Simán elfogadjak. Nem kell tulajdonolni ingatlant se. Munkaber bemondasra megy. Lényeg hogy ne legyen khrben. Tetszik vagy nem, ez van (legalábbis 3 éve ez volt, azóta már nem lakom Magyarországon de miért is változott volna?).

Herr Géza 2017.12.29. 14:45:31

@somlobodog: Sztem változott (szigorodott) hitelezés ügyben egy s más az utóbbi időben, de passz..., legyen igazad. Felénk mindenesetre a kezes ugyanolyan hitelminősítő vizsgálaton esik át, mint maga a hitelkérő. Ha ez otthon még mindig bemondásra megy, akkor csók a bankoknak. Lelkük rajta. Vagy behajtják az élből döglött hitelek költségeit a többieken. Akkor meg minek emiatt öngyilkosnak lenni? (Szarkazmus ON :D).

DieNanny CH 2017.12.29. 19:17:31

@kgaba82:

"Azért elég abszurd, ha valaki 30 év alatt temetési pénzről hadovál."

Értem. Szóval, 31 évesen már nem hadoválás, kezdheti gyűjteni?

Ha valaki életvidám, baráti körrel, szerető családdal, és mondjuk 27 évesen leírná, hogy van temetésre félretett pénze, vajon akkor más lenne a megítélés? Akkor legtöbben helyeslően bólogatnának, hogy milyen okosan előrelátó?

Arthamyr 2017.12.29. 19:33:31

@DieNanny CH: Nem túl életszerű, de igaznak elfogadva, minimum furcsa lenne akkor is.
Esetleg, ha valakinek nagyon különleges igényei vannak (pl. dobják a Napba a tetemét vagy mittudomén), akkor lehet értelme. Egy normál temetést azért illik fedeznie az örökségnek, amit egy élet munkája generál. Ha meg megvan a pénz, pl. befektetheti, és akkor az örökösök többet kapnak (ha meg nem akar nekik jót, akkor miért foglalkozik a temetésével?). Egyszerűen értelmetlen, felesleges.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.12.29. 19:34:29

@DieNanny CH: nagy meglepetésemre az uram (aki amúgy sem szereti a tárgyakat "gyűjteni), nemrég átküldött egy cikket, miszerint készüljünk minden nap a halálra, szabaduljunk meg felesleges javainktol, mert azok csak nyüg lesznek az utánunk intézkedönek... ez megint valami skandináv ötlet a hygge és a fika után, ha jol emlékszem, aztán csak kiderült, hogy elég úgy 60 éves korunk táján elkezdeni.

somlobodog 2017.12.29. 20:37:38

@Arthamyr: hát ez az. A halálom utánra gyűjteni. Parádés ötlet. Bölcs és elorelato. De miután a poszt sztem is kamugyanus így leirom mert fiktív Anna talán nem sertodik meg: tehát valaki elmegy és 2 evig szop hogy egy adósságot ledolgozzon majd felretesz pénzt a temetesere és öngyilkos lesz. Kiváló logika. Inkább két éve lett volna öngyilkos mert akkor a hitelezői nem hajtanak be semmit a semmiből, az örökösök meg szépen visszautasitjak a hagyatekot (ami az eszközök és kötelezettségek osszesege a hölgy esetében csak az adósság azt meg ugye nem akarom megorokolni) így a vége a sztorinak ugyanaz. Az örökösök egyenlege így 0. Kivéve a 2 év dolgozast amin kinlodott a csaj. Ja és úgyis kap egy koztemetest. Sztem az is van még... Persze nem lesz egy millás sirko csak egy fakereszt vagy ilyesmi.

DieNanny CH 2017.12.29. 20:46:06

@Arthamyr:

" Egy normál temetést azért illik fedeznie az örökségnek, "

Nagy pácban lettek volna a szüleim, ha velem 27 évesen történik valami, ugyanis akkor még semmim nem volt, még bankszámlám sem.

Arthamyr 2017.12.29. 20:59:57

@somlobodog: Na igen, ez is itt van. Mondjuk nem tudom, hogy ráverheti-e a temetés költségét a családra az állam, de akár (tekintsük létezőnek :)) Anna is gondolhatta azt, hogy a családja mindenképp maga temetné el, és ez megterhelné őket. Viszont akkor tovább kéne gondolni, hogy az elvesztése mennyire terhelné meg őket. Meg ha két év szopás után kvázi egyenesbe jön (és a szopással megvan az előrelépés útja, mert mondjuk 5 év gürivel talán már lehet venni egy lakást), akkor miért most mondja, h akkor elég is volt...

Annyit szívjuk itt a vérét, hogy majd két héten belül olvassuk a hírekbe, hogy N. Anna Hódmezővásárhelyi lakos a vonat elé vetette magát.

Arthamyr 2017.12.29. 21:00:50

@DieNanny CH: A szüleidnek tényleg az anyagi veszteség lett volna a legnagyobb baja? Egyáltalán összemérhető lett volna a gyerekük elvesztésével?

Herr Géza 2017.12.29. 21:12:08

@somlobodog: Na akkor te is olyan perverzen pragmatikusan gondolkodsz, mint én.... :)

petok11 2017.12.30. 11:29:50

Az eletet Istentol ajandekba kaptuk, es mindenki valamiben kulonleges, amit kapott tole es amiben jobb az atlagnal es szivesen csinalja. Ezt kell megtalalni, ami sokszor nehez feladat. Tehat mindenkinek van szemelyre szabott feladata itt.
Ez a poszt velemenyem szerint egy segelykialtas. Oszinten remelem, hogy a posztolonak sikerul megtalalnia az utjat es nem szabad felednie, hogy Isten mindenkit egyforman szeret, mindenki egyforman ertekes, es olyan ember aki nem eletrevalo az o szemeben nincs.

oldmanus2018 2017.12.31. 16:43:40

Kedves Anna! Én az írásod alapján egy jó szívű értelmes embernek tartalak. Mint szülő azt írhatom, hogy az ember minden féleképpen sérül, ha a gyermeke nem „boldogul”. ( Ha öngyilkos lenne abba meg bele is rokkanna.) A megoldás a kölcsönös szeretetben van. Ha évente csak egyszer látnak a szüleid és barátaid de tudják hogy ahol vagy a lelked megnyugodott akkor az ő lelkük is megnyugszik a Tieddel együtt. Ha az én diplomás lányom azt mondaná holnaptól egyszerű fizikai munkát végez mert így nyugodt kerek az élete semmi kifogásom nem lenne a lényeg hogy boldog legyen. Erre a lelki nyugalomra törekedj akár itt akár máshol találod meg. Jézus mondta a tanítványainak: „Mert mit használ az embernek, ha az egész világot megnyeri is, de az ő lelkében kárt vall ?” Máté evangéliuma 16. rész 26. verse.

CuriousKiwiologist · http://curiouskiwiologist.blogspot.co.nz/ 2018.12.28. 23:48:55

@Határátkelő: Kedves Hataratkelo!
Tudom regi poszt, de en csak most botlottam bele. Tudni lehet valamit errol a holgyrol azota? Lehetseges lenne valami elerhetoseget szerezni? Eleg aggaszto iras.
Lehet nem artana neki par kedves szo:)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása