oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. december 08. 06:30,  A láthatatlan határátkelők 86 komment

2017. december 08. 06:30 Határátkelő

A láthatatlan határátkelők

„Majd hazaköltözünk és ott minden jobb lesz” - sokszor hallottuk (és olvastuk is) már ezt a mondatot, ami nagyjából a „majd külföldre megyünk és ott minden jobb lesz” párja. Természetesen egyik sem igaz, hiszen egy-egy otthonváltás sokkal bonyolultabb annál (bármelyik irányba is tegyük meg), mint az elképzeljük. Mi több, egyszer csak azt vesszük észre, hogy mi lettünk a „láthatatlan határátkelők”.

Te is hazaköltöztél? Mit tapasztaltál, hogyan élted meg? Vagy még csak tervezed a hazaköltözést? Írd meg tapasztalataidat, reményeidet a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

repulo_gyerek_foto_pixabay_com_silverstylus_1.jpg

A hazaköltözés nehézségeiről már több poszt is született a Határátkelőn, ám a témával szerintem már csak azért is érdemes időről időre foglalkozni, mert ugyan pontos adatot nem tudunk, de annyi bizonyos, hogy a magyar határátkelők egy komoly része legalább egyszer hazaköltözik (aztán hogy ezt követően megint külföldre megy-e, az más kérdés). 

Márpedig ez a mozgás nem minden feszültség nélküli, és mindegy, hogy minek nevezzük, fordított kultúrsokknak, vagy valami másnak, kétségtelen, hogy akár csalódással és keserűséggel is járhat, ha nem készülünk fel rá megfelelően. 

Annál is inkább, mert ilyenkor teljes joggal arra számítunk, hogy a szülőhazánkba visszatérve minden ismerős lesz, nem csak a kedvenc helyeink, de az ügyintézés, a hétköznapok kisebb-nagyobb kihívásai is. Márpedig ez nem feltétlenül van így. 

Ha jobban belegondolunk, természetes lenne, hogy az önmagunkról és a környezetünkről alkotott képünk is megváltozik a külföldön töltött időszak alatt, nem beszélve az elvárásainkról. 

A gyerekek 

Különösen igaz lehet mindez a gyerekekre, akiknek nem csak a (számukra) új környezetet, de az iskolát is meg kell szokni, és barátokat kell találni. Ami nem is olyan könnyű. 

Érdekes módon az egészen kicsik helyzete talán még nehezebb, mint a nagyobbaké, hiszen például óvodás korban is még nagy szükség van a rutinra és stabilitásra, márpedig egy országváltással járó változás eléggé megviselheti őket. Szülőként ráadásul könnyen megfeledkezhetünk arról, hogy ami nekünk ismerős terep, az a gyereknek teljesen szokatlan és ismeretlen. 

Nem beszélve arról, hogy a gyerekek időérzékelése és percepciója teljesen más, mint a felnőtteké, így nem nagyon tudnak az olyan ígéretekkel mit kezdeni, mint hogy „télen majd meglátogatjuk a barátaidat”. 

Beilleszkedés az iskolában 

Akkor sem egyszerűbb a helyzet, ha már iskolás a gyerek, amikor hazaköltözünk. Nem tudunk ugyan pontos számokat (ebben az esetben sem…), de a magam részéről meg lennék lepve, ha a magyar iskolarendszer intézményi szinten fel lenne készülve arra, mi a teendő akkor, ha egy hazaköltöző gyerek kerül az osztályba. 

Ez még akkor is nehéz lehet, ha egyébként tökéletesen beszéli a nyelvet (emellé ír és olvas magyarul), hiszen a tananyag, az iskolai légkör, a tanárok hozzáállása teljesen eltérő lehet Magyarországon, mint mondjuk Németországban (mielőtt beindulnának a trollok, ha egyáltalán eljutnak idáig a poszt olvasásában, akkor jelezném: ez nem értékítélet, csupán valószínűség). 

Nem irigyeljük persze azokat a tanárokat sem, akiknek egy ilyen visszailleszkedést az egyébként is rájuk nehezedő nyomás mellett figyelemmel kell kísérni, és lehetőség szerint pátyolgatni a gyerek lelkét. 

Nagyon fontos tehát, hogy a szülőket ne foglalja le teljesen a saját (adott esetben sokkal járó) visszailleszkedésük, és próbáljanak meg minél többet foglalkozni a gyerek(ek)kel. 

A felnőttek 

Nem mintha felnőttként olyan könnyű lenne a helyzet. Az első néhány hétben a család, a barátok általában nagyon támogatók, ám ez idővel megváltozhat. Hacsak nem mentek át ők is hasonló folyamaton, aligha érzik át, mit jelent „láthatatlan határátkelőnek” lenni – azaz olyasvalakinek, akiről senki nem mondaná meg, hogy éppen egy nagyon nehéz visszailleszkedési folyamaton megy keresztül. 

„Nagyon sok összeütközésem volt a legjobb barátommal és az édesanyámmal is, amikor öt év külföld után hazaköltöztem. Gyorsan belefáradtak abba, hogy a külföldi élményeimet hallgassák, és inkább arra koncentráltak, hogy ők merre léptek tovább, amíg én nem voltam otthon” - mesélte az Internations oldalának Wendy. 

„Az anyukám például leginkább csak a legkisebb unokájáról volt hajlandó beszélni, míg a legjobb barátomon láttam, hogy unja, amikor a külföldi élet kérdése jön szóba” - tette hozzá.A barátja (aki soha nem élt külföldön) ugyanis úgy érezte, Wendy dicsekszik, amikor szingapúri életéről mesélt: „Megvádolt azzal, hogy kisajátítom a közös barátainkkal folytatott beszélgetéseinket”. 

Van persze magyar tapasztalat is, például Vickyé, aki Franciaországból költözött haza: „Természetesen élveztük az elején az otthonlétet, hiszen rég nem voltunk már. Újra találkoztunk a családdal, barátokkal. Jó érzés volt otthon lenni, de mégis idegen. Furcsák voltak az emberek, sokan bezárkóztak, szomorúak és rohanósak voltak. 

A nyár gyorsan telt. Nagyon jó volt, hogy elvihettem a lányokat azokra a helyekre, ahol én is felnőttem, ahol én is játszottam mikor gyerek voltam. Aztán azt vettem észre, hogy otthon is eléggé egyedül vagyok. 

Valahogy a barátok és a család sem keresett minket nagyon, mint az én vártam volna. Tudjátok, minden csoda 3 napig tart. Jól van megjöttetek, de most már hagyjatok békén. Kb. ez az érzés volt bennem.” 

Mindehhez hozzájárulhat az is, hogy sokan éppen azt az izgalommal vegyes újdonságot hiányolják az otthoni életükből, amit külföldön megszoktak. Nem beszélve arról, hogy másként tekintünk már a napi dolgokra. 

„Az, hogy az ember megtapasztalja, milyen egy új helyen élni, radikálisan megváltoztatja azt, ahogyan a dolgokat látja. Megváltoztatja azt, amiben hisz, amit érez, ahogyan gondolkodik dolgokról, és ahogyan bizonyos helyzetekben viselkedik” – írta például a migráció egyik jó ismerője, az ír Alan Hilliard. 

„Nehéz lehet a család azon részének is, melyhez visszatérnek, ami az évek során szintén változott. A testvérek talán az oldalvonal mellett állva nézik, micsoda felhajtás övezi a hazaköltözőket, és meglesz a maguk véleménye, gondolata, érzése az eseményekkel kapcsolatban” – tette hozzá. 

Hasonlóképpen látja Ben is, aki azt írta posztjában, hogy neki hazatérve elsősorban a külföldi élet jelentette adrenalinlöket hiányzott: „Külföldön élve minden átlagos, unalmas feladat kalanddá válik – néha ugyan nagyon frusztrálóvá, de kalanddá. Ugyanakkor hazatérve az ember hajlamos megfeledkezni a külföldi élet nehézségeiről, stresszéről, és csak az izgalomra emlékszik”. 

„Másrészt otthon minden ugyanolyannak tűnik: az emberek, az ételek – ugyanakkor valamilyen furcsa oknál fogva mégsem ugyanazok. Arra jöttem rá, hogy nem ők vagy ezek a dolgok, hanem én változtam meg. Már nem ugyanaz az ember vagyok, mint aki voltam, amikor elmentem” - írta. 

„Változtam, új ötletekkel és perspektívával lettem tele. Ahogyan valaki írta: ha egyszer új szemmel nézed a régi dolgokat, legyen az akár az otthonod, az megváltozik” - fogalmazott Ben. 

Neki az egyik legnagyobb fájdalma, hogy hiába van tele érdekes tapasztalattal és sztorival, nem nagyon tudja kivel megosztani. „Az engem körülvevő emberek közül sokakat nem érdekel. Idővel megtanultam, hogy nem arról van szó, hogy nem érdeklem őket, egyszerűen csak képtelenek kapcsolódni mindahhoz, amin keresztülmentem, és ha nem tudsz kapcsolódni egy témához, akkor a beszélgetésben sem tudsz részt venni. Ilyenkor pedig egyszerűen témát váltasz” - írta Ben. 

Hogyan győzzük le a nehézségeket? 

A helyzet tehát nem könnyű, nyilván ahol ennek megvan a kultúrája, a többé-kevésbé kialakult háttere (például hazatért határátkelők klubjainak formájában), ott némileg egyszerűbb a helyzet. 

„Múlt hétvégén elmentem egy buliba, ami tele volt a hozzám hasonlóan hazaköltözött határátkelőkkel. Csak a házigazdát és mexikói menyasszonyát ismertem a társaságból, de valahogyan rögtön megtaláltam a kapcsolatot mindenkivel. Mindannyian ugyanazt éreztük, hogy nem tudjuk, hova is tartozunk” – idéztem egy korábbi posztban Anne tapasztalatát. 

Ugyanerről számolt be Wendy is, aki beiratkozott egy olyan tanfolyamra, amit (szép magyar kifejezéssel) egy interkulturális coach (azaz olyasvalaki, aki a különböző kultúrák közötti átmenetet segíti) tartott. 

„Ott találkoztam pár volt expattal, és új barátokat találtam, akikkel meg tudom osztani a tapasztalataim. Lassan legyűröm a hazaköltözés okozta szomorúságot, azt hiszem, lassan el tudom fogadni ezt az egész folyamatot” - tette hozzá.

HÍRMONDÓ 

Idősgondozói munkák külföldön 

Az idősek ápolása szép munka, ráadásul keresett is, miként ez mai állásajánlónkból is kiderül, hiszen Angliában és Németországban is találtunk ilyen lehetőséget. Lesz azért más is, szóval érdemes keresgélni! 

Több magyar mehetett külföldre, mint gondoljuk 

Átrajzolhatta Magyarországot a kivándorlás, azonban könnyen előfordulhat, hogy kevesebben dolgoznak itthon, mint gondoljuk. Legalábbis szakértők szerint a KSH által használt, kikérdezésen alapuló statisztikák komoly mérési hibát tartalmazhatnak. 

Mennyit keresnek külföldön a villanyszerelők? 

Több száz villanyszerelő hiányzik Magyarországról, ami a szakmai egyesület szerint jelenleg szinte lehetetlen kihívás, hiszen még a szakmát tanuló diák sincs ennyi. Közben Európa nyugati felében a magyar fizetés sokszorosát ígérik a szakembereknek. 

Béremelés ide vagy oda, elhúznak a magyar egészségügyi dolgozók 

A folyamatos alulfizetettség nincs összhangban a sok túlórával (sem) a magyar egészségügyben, nem csoda, hogy aki csak tud menekül belőle, szakmát vált, vagy külföldre igyekszik. Magyarországon 15 éve az átlag alatt keresnek az egészségügyisek, ez tavaly sem volt másképp.

(Fotó: pixabay.com/silverstylus)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: kultúrsokk Magyarország visszaköltözés hazaköltözés

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr4813453829

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Taxomükke (UK) 2017.12.08. 07:25:38

Mindenutt jo, csak egeszseg legyen.
Meg penz.
Meg kaland, nok, siker, csillogas.

adg 2017.12.08. 08:48:16

Akik nem menekultek kulfoldre, azoknak sem allt meg az elet. Balga gondolat, hogy jol hazatantorgok, es ott folytatom, ahol volt minden es semmi sem valtozott.
Azt elvarni, hogy mindenki allandoan csak a hazakoltozo kalandjaira szomjazzon, meglehetosen nagy arcot igenyel szerintem. Megvan mindenkinek a sajat kis elete, ahogy minket sem erdekelnek meg a legjobb barataink eletenek legapprobb mozzanatai evekre visszamenoleg, ugy oket sem erdekli a mienk. Es ha kivulrol nezem a sajat eletem, hat tenyleg baromira erdekes lehet vegnelkuli folytatasokban hallgatni. :D
Szerintem par nap utan mar nem sok erdekesseg van a hazakoltozoben. Meg minek kellene patyolgatni? Amikor elment, akkor ki apolgatta a kis lelket?

Na mindegy, marhasag. Pentek este van, menjen mindenki dolgara, 33 fok, jon a naplemente...

SzZoole 2017.12.08. 08:54:13

@adg: “Pentek este van, menjen mindenki dolgara, 33 fok, jon a naplemente...”

Itt péntek reggel, 1 fok és szél es most kezdek dolgozni :-(

adg 2017.12.08. 08:57:47

@Zoole Reloaded: Kellemetlen. Na jo, kuldok neked egy kepet majd hazafele a naplementerol, ugyse lattad a napot mar miota.

Dikusz 2017.12.08. 09:00:22

@Zoole Reloaded: itt meg préntek délelőtt...
1 foknál azért melegebb van (talán), meg gyönyörű napsütés.

A rádióban meg valami népi rütyütyű megy éppen, mindjárt szájonvágom (kénytelen vagyok ezt hallgatni, teli van a hócipőm az állandó propagandadumával), és rendet teszek a régi kazettáim között:)

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.12.08. 09:36:50

@adg: jöhet ide is, +1, kapargattuk a jeget a kocsikról, jégpálya a járda, s cserébe még hó sem jött. De mindjárt meleg lesz a sütő mellett...

Taxomükke (UK) 2017.12.08. 09:52:47

@kisrumpf: Staines, +2 fok, napsutes, a hajam még tart.
(Az a par szal...)

adg 2017.12.08. 11:06:53

@Zoole Reloaded: na tessek, kozben le is ment. Sajnos meg kicsit koran van, nem tudok nappal szemben jol fenykepezni.
p.coldline.hu/2017/12/08/2712179-20171208-hFCfZe.jpg

@kisrumpf: itt van neked is egy.
p.coldline.hu/2017/12/08/2712180-20171208-qwmR80.jpg
Mi annyira nem szeretunk a suto mellett allni valahogy.

Taxomükke (UK) 2017.12.08. 11:16:27

@adg: Tündérkert.
Kár, hogy halálos pókok vannak mindenütt. A cápákról nem is beszélve.

adg 2017.12.08. 11:20:18

@Taxomükke (UK): igen, ez gond. Ezert is lenne jo hazakoltozni a biztonsagba, csak fent azt olvastam, hogy megszivnank. Ugyhogy meg maradunk egyelore, kuzdunk az elemekkel, dacolunk a veszedelemmel es bizunk a tuleles halovany remenyeben...

Dikusz 2017.12.08. 11:27:14

@adg: de jó képek, bár csak én tudnék így fotózni:)

London2009 2017.12.08. 11:27:23

@adg: kar, hogy tele van migrancsokkal a hely! :D

adg 2017.12.08. 11:36:47

@London2009: nem, az a szerencse. Ne akard, hogy a helyiekrol is mutassak kepet. :)

@Dikusz: en nem tudok fotozni, teljesen alfabeta vagyok. Odatartom a telefont, es megnyomom a gombot, ennyit tudok a fotozasrol.

Dikusz 2017.12.08. 11:38:59

@adg: még mindig többet tudsz, mint én:)
De a képek amit belinkoltál tényleg szépek, ha tudsz fotózni, ha nem, akkor is.

adg 2017.12.08. 11:48:05

@kisrumpf: mondjuk ez nem a “mi” bícsunk, ez csak utbaesik hazafele. Ez a mienk, ez itt van tolunk kb egy kilometerre, csak keresztul vagunk a mangroven, es ott is vagyunk. Kedvenc reszem itt a kozelben, ezert koltoztuk ebbe a varosreszbe. Reszben.

p.coldline.hu/2017/12/08/2712193-20171208-Daubbc.jpg
p.coldline.hu/2017/12/08/2712191-20171208-P1aimm.jpg

@Dikusz: bar tudnek, de azert koszi.

fhdgy 2017.12.08. 11:54:49

@adg: Az az Ausztrália egy kis sziget csak, hogy Robinsonként magányosan élsz rajta?

Sehol egy ember, még Péntek se, még pénteken sem!

Virago_1000 2017.12.08. 11:54:52

"Magyarországon 15 éve az átlag alatt keresnek az egészségügyisek, ez tavaly sem volt másképp."

- es nyugaton is igy van, csak az a penzugyi, biztositasi teruleten dolgozok keresnek atlag felett.

London2009 2017.12.08. 11:55:27

@adg: haha. Van benne valami!
Hiaba ezek a szep beachek, engem nem tudsz meggyozni. Ez a Darwin akkor is a vilag vegen van dear! : ) :P

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.12.08. 11:57:14

@adg: show-off :-D

Nagyon jol nez ki...

adg 2017.12.08. 12:13:49

@fhdgy: hat, te a szamok embere vagy. 1.420.000 km2, 250.000 ember. Ez a mi allamunk. Szerinted?

Amugy neha szoktam latni embereket a parton, de a mi partunk egy kicsit kiesik a forgalombol szerencsere,
A masik kettot direkt ugy lottem, hogy ne legyen rajta senki, de ott azert volt par ember.

Csodabogár 2017.12.08. 13:24:31

@London2009: Ez a baj. 26 óra repülés azért elgondolkoztató. Az ember mintha leesne a térképről.

2017.12.08. 13:36:48

nem annyira ertem miert kellene korbeugralni azt, aki visszaköltözik. nem arrol van szo, hogy valami mars misszióról megy vissza az ember :) erdekes, hogy ez a motivum jon vissza a cikkbol, hiányzik a rock sztarsag?

engem inkabb az erdekelne, hogy a ki visszaköltözik pl magyarorszagra, mit gondol arrol, hogy
- nem e tolt ki irdatlanul a gyerekevel, hogy ezt tette
- nem erzi e kudarcnak, hogy nem tudta megvalositani külföldön a szamitasat
- hogyan kezeli azokat a dolgokat, ami miatt annak idejen ugy dontott, hogy külföldre költözik, most pedig kenytelen vele egyutt elni.

nekem a harom pont kozol egy is eleg, hogy ne is gondolkozzak visszaköltözésben, foleg a gyerekkel valo kitolas. azon meg eszembe sem jutna pityogni, hogy a kalandjaim nem erdekli az embereket.

2017.12.08. 13:50:52

@adg: Itt csak 30 fok van, az is Fahrenheitben :)

SzZoole 2017.12.08. 14:00:54

@adg: @Dikusz:
Oxford környéke, süt a nap, mint egy 60-az égő, és szakad a hó

p.coldline.hu/2017/12/08/2712255-20171208-7Rzhkd.jpg

Csodabogár 2017.12.08. 14:13:18

@Zoole Reloaded: Na ez nagyon pfujjj lehet. Éljen a napsütéses nyár!

fhdgy 2017.12.08. 15:02:39

@adg: Mivel a képeken nem láttam embereket, gondoltam, hogy rajtad kívül nincsenek is.

Meleg van és ott a tenger/óceán, nos azért hiányoltam az embereket. Arra már gondolni sem mertem, hogy túl hideg, túl forró, túl lúgos, túl savas a víz, esetleg hemzsegnek benne a cápák/krokodilok.

Ha direkt és készakarva volt az emberek hiánya a képeken, akkor az egészen más.

London2009 2017.12.08. 15:05:17

@LepesMez: sokan jobban jarnanak, hogy ha nem jon be a szamitasuk, akkor hazamennenek. Na es nem, ezt nem kell megelni kudarckent. Mar miert is kellene?
Voltam a heten egy magyar esemenyen. Mindenki hazafele keszul abbol a tarsasagbol ketto kivetelevel. Na es pont emiatt, mert nem jottek be a szamitasaik se munka, se maganelet teren.

London2009 2017.12.08. 15:10:28

@Csodabogár: pont. Tul messze van mindentol. Oda leginkabb csak szuletni lehet. Darwin meg kulonosen a vilag vege. Turistakent persze tetszett Ausztralia. De meg ugy is fura volt. Egy honapig szinte alig tudtam barkivel is beszelni az idoeltolodas miatt. De szepnek szep!

fhdgy 2017.12.08. 15:26:02

@LepesMez: Igen, nekem is gondot okozott, hogy a hazatérés okairól csak úgy nagy általánosságokban volt szó. Konkrét esetek, okok sokat nyomtak volna a latba.

Hogy válaszoljak is a kérdéseidre:

Én nem toltam ki a gyerekemmel, mert már felnőtt volt, amikor kimentem, nem jött és nem is akart külföldre jönni.

Én kettőször tértem haza, mind a kettőt kudarcként éltem meg, de:

Első esetben inkább hazajöttem és itthon dolgoztam, mintsem szociális segélyen éljek. Inkább dolgozni, mint lézengő ritternek lenni.

A második esetben azért jöttem haza, mert menet közben egy olyan ( magyar ) főnököt kaptam, akinek a pitiánerségeit elfogadni nagyobb emberi kudarc lett volna részemről, mint hazajönni. Inkább kudarc, mint gumiderék!!!

A harmadik kérdésedre: nagyon nehezen viseltem az itthoni körülményeket. Majd 5-6 évembe tellett mire beletörődtem. Akkor lett egy kicsit könnyebb, amikor nyugdíjas lettem, így a problémák nagy része, amiket a munka világában kellett elviselnem, kiestek.

Így is maradt még elég, de igyekszem kicsukni őket az életemből.

Persze, mind a kettő esetben inkább maradtam volna kint, de nem találtam munkát. Nos, programozóként ezt qurva nagy kudarcként éltem meg. Ezt volt a legnehezebb elviselni.

Egy kis mentségem volt csak, mégpedig az, hogy 49 éves voltam, amikor kimentem és 57, amikor hazajöttem. Már 56 évesen is nagyon nehéz volt munkát találnom, 57 évesen meg már nem is sikerült. Persze, azt nem mondták, hogy már túl öreg vagyok, csak egyszer volt egy megjegyzés, hogy miért nem nyugdíjba megyek inkább. Olyan indok is volt, hogy túlképzett vagyok.

Kudarc volt, de levontam a tanulságot, hogy öregként, külföldiként ne ugráljon az ember.

pityke8 2017.12.08. 15:57:30

@Csodabogár: Szó szerint...leesnenek ha kicsit tovabb usznanak...adg kepein is tisztán latszik, hogy a fold lapos. Darwin meg pont a szele.

2017.12.08. 16:01:18

@London2009: Talan a kudarc nem a legjobb szo, es egyetertek, hogy ha nem megy kulfoldon, akkor rosszabb dolog azt eroltetni, mint hazakoltozni.

Masik oldalrol, en kudarckent elnem meg, ha ez a lepesunk, hogy kulfoldre koltoztunk, nem jonne be. Sajnos ez a keves lehetoseg egyike, hogy az ember lepjen az ellen, ami magyarorszagon folyik. Egy visszakoltozessel abba a helyzetbe kerulnek, hogy nem igazan tudnek ellene mit tenni legalis hatarok kozott, azaz turnom kellene, hogy ezek szabadon "kur0g4ssak a s3ggem" meg a gyerekek jovojet. Mely depresszioba dontene, ha ezt valahogy nem tudnam megoldani. Kb ezt akartam kifejezni a kudarccal.
Ha valaki csak kalandvagybol vagy kiprobalni megy, es nem olyan kint ahogy elkepzelte, az nyilvan nem kudarc.

2017.12.08. 16:09:17

@fhdgy: Koszi, kb ilyenekre voltam kivancsi. En 40 evesen jottem, ami inkabb abbol a szempontbol volt nehez, hogy majd 20 evnyi viszonylag sikeres karrier volt mogottem, most meg foleg a nyelv miatt nehezitett a palya, es nehez elfogadni, hogy nem megy olyan gyorsan a kulcspoziciok elerese, mint mo-n. Nem mondanam kudarcnak, de frusztral.

Sokszor gondolok ra, hogy miert nem jottem 2x evesen, de nem szamitottam ra, hogy ez lesz. Olyankor nagyon duhos vagyok az elb@szott polgartarsaimra, akik engettek (sokan meg tapsoltak) ezt a helyzetet kialakulni...

SzZoole 2017.12.08. 16:19:51

@adg: nehogy azt gondold, hogy csak nálatok van naplemente :-)
M25 autópálya , délután 3 után 70 mph a külsős sávban :-))

p.coldline.hu/2017/12/08/2712344-20171208-0oQyX5.jpg

fhdgy 2017.12.08. 16:31:50

@LepesMez: Kinek mi a karrier. Én 1984-ben nem egész 7 év munkaviszony után eldöntöttem, hogy nekem a karrier nem a pozíció, hanem a szakmai siker. Nem akartam főnök lenni, csak egy rövid időre lettem az, de pont emiatt nem akartam pozíciót.

Persze, utólag, ez egy kétes döntés volt, mert Magyarországon jó szakembernek lenni nem számít karriernek, csak ha valaki egyre nagyobb főnök lesz.

Nekem az volt a karrier, hogy egyre jobb programozó lettem. Ez megint egy kétes dolog, mert ma Magyarországon ezen a területen mindenki IT-és, függetlenül attól, hogy milyen szinten és milyen minőségben műveli.

Az, hogy matematikus / programtervező / vagyok, a kutyát sem érdekli, nem is magyarázom senkinek, megelégszem annyival, hogy programozó vagyok. Így viszont a legtöbben azt gondolják, hogy nem vittem semmire, "csak" egy programozó voltam, vagyok és maradok.

Azzal a bizonyos magyar főnökkel is azon kaptam össze, hogy százszor többet tudtam mint ő, de egyszer mégis talált egy dolgot, amit nem tudtam, ezért hatalmas kioktatásban volt részem. Ekkor kértem, hogy jó mondja el és megtanulom! Erre ő: ne gondoljam, hogy ő ezt tudja!

Hiába volt nő, én elhajtottam a halál f.szára és elmondtam neki, hogy egy ilyen nyikhaj qrvával nem vagyok hajlandó együtt dolgozni. Ha ő nem a szakmai tudása és képességei alapján akar főnök lenni, hanem a főnökségnek a női bájaival nyal, akkor le is út fel is út. Én megválogathatom és meg is válogatom a főnökeimet, ha másképp nem, akkor felmondok.

Felmondtam!

Din Serpahis 2017.12.08. 16:32:59

@LepesMez: Én annó úgy jöttem ki Svájcba, hogy 5 év - X ft megtakarítás, ez volt a cél. Az 5 év négy hónap múlva lejár, a pénz meglesz, szóval ha hazamennék abszolút nem lenne hiányérzetem, mission accomplished.

Amiért maradok mégis, az
1. Irgalmatlanul idegesít a magyar kormány.
2. A mostani munkahelyemen marha jó karrierlehetőségeket látok, ilyen otthon teljesen elérhetetlen lenne

Nem kell túlbonyolítani... Magyarország amúgy szerintem teljesen élhető hely, ha a kormány istentelen butaságától és lopkodásától eltekintünk.

Demi78 2017.12.08. 16:47:37

@Zoole Reloaded: en ebedszunetben voltam futni, kellemes 10 fok, napsutes. Tehat nem koltozom haza, otthon mostelvileg kod van vagy esik.

SzZoole 2017.12.08. 16:56:48

@Demi78: Ohh itt is kellemes napsütés volt 11 után, előtte volt minden, ja és 2 fok, de a szél miatt -2-nek éreztem

fhdgy 2017.12.08. 17:17:03

@Din Serpahis: "ha a kormány istentelen butaságától és lopkodásától eltekintünk"

Mégis hogy?

Csodabogár 2017.12.08. 17:27:48

@LepesMez: Az se biztos, hogy itthon biztos a kudarc. Én ismerek olyanokat, akik kint születtek és most már egy ideje itt érzik szuper jól magukat, míg a szülők változatlanul kint élnek.

A másik eset, hogy az ember alig várja, hogy nyugdíjas legyen kint és utána haza jöhessen. Nem vagyok egyedűl így ezzel. Én egyszerüen Budapesten érzem jól magam. Mikor megunom utazok egy kicsit és utána megint nagyon jó haza jönni.

Csodabogár 2017.12.08. 17:31:45

@Demi78: Ma fantasztikusan sütött a nap Budapesten, meg tegnap is. Holnap már nem fog, de hát december van.

London2009 2017.12.08. 18:11:58

@Csodabogár: valoban sokan vannak, akik a nyugdijas eveiket Magyarorszagon tervezik csak a gyakorlatban ez nem mindig ilyen egyszeru. Elmeletben jo otlet, de a szulok altalaban ott maradnak, ahol a gyerekek, unokak vannak. Nalunk a csaladban van egy par 56-ban kitantorgott. De vegul senki sem jott vissza, bar ez volt nekik is a tervuk, mert maradtak a gyerekeik mellett. Illetve mar nem is vagytak ra, jol erzik magukat ott, ahol. (Franciaorszag, Anglia, Ausztralia)

2017.12.08. 18:52:26

@London2009: Usa, IT-ban dolgozom.

Csodabogár 2017.12.08. 18:55:04

@London2009: Miután én később mentem csak el és végig megtartottam itthon a kapcsolataimat, számomra világos volt, hogy haza fogok jönni. A kapcsolatok közben már mind meghaltak, de ez a korommal jár, hogy elhalnak a barátok körülöttem. Viszont immáron a második 56-os Emberrel élek együtt, az első meghalt, és ők is, tölem teljesen függetlenűl itthon képzelték el az életüket. Igaz ők tengerentúlon éltek 40+ évet, így nyilván vonzóbb volt Europa, mint ott maradni.

2017.12.08. 18:58:43

@Csodabogár: Nem feltetlenul lesz rossz mo-n hosszutavon, de nekem a ket gyerek eletet kellett merlegelnem, es annak lattam nagyobb valoszinuseget, hogy nekik jobb eletuk kesz kulfoldon.

Szerintem magyarorszag nem fog kijonni ebbol a helyzetbol 20-30 ev alatt, es pont fiatal felnottkent lenne nekik a legnehezebb.

Ezen felul az utolso par honapban rendkivul idegesitett a helyzet, a kis uzletekben mindig mondtam az eladonak, hogy ne usse be a gepbe amit vettem, mert mar igy is tuladoztam az a penzt. Fajdalmat okozott mibden befizetett forint. Beteg allapot volt

London2009 2017.12.08. 18:59:05

@Csodabogár: a gyerekeik hol vannak? Tengerentulon maradtak?
Az en nagymamaim nagyon hosszu eletuek voltak mindketten. Nekik is ez volt a legnagyobb fajdalmuk, hogy a baratok idovel kihaltak melloluk. Eleg szomoru egy gondolat, de hat ilyen az elet.

London2009 2017.12.08. 19:02:45

@LepesMez: ertelek. Szerintem ezelott husz evvel is ezt mondtak Magyarorszagon, hogy majd husz ev mulva lesz jobb es utolerjuk Nyugatot, ugyhogy ezt ne sajnald.
Ha teged ennyire zavart ez az allapot, akkor jo, hogy leptel. Engem mondjuk nem erdekel a magyar kormany, sosem erdekelt. Bar ugye mar reg nem elek otthon, ugyhogy ki tudja. El tudnek Magyarorszagon is eldegelni, szerintem nem is olyan rosszul. Nekem mas szempontjaim vannak, ami miatt nem vagyodom Mo-ra.

2017.12.08. 19:05:08

@fhdgy: Hehe, en is progmaton vegeztem :) Nem csak a poziciorol beszeltem, hanem hogy jobb beszedkeszseggel ugyanaz az otket sokkal jobbnak hangzik, es igy konnyebben biznak nagyobb feleloseget az emberre. Most inkabb az van, hogy utolag lepodnek meg egy egy megoldason, mar sejtik hogy nem vagyok hulyegyerek, de a megbeszeleseken az anyanyelvuek viszik el a primet.

2017.12.08. 19:09:34

@Din Serpahis: Magyarorszag elheto hely, ha az ember nem olvas ujsagot, es nem aggodik a gyerekeiert :) nem az orszaggal van bajom, hanem a 20% idiotaval, aki meghatarozza a jovoet, meg a masik 60%-kal, aki nem csinal semmit. A maradek meg nem eleg hosszutavon.

Bredpitt Monika 2017.12.08. 19:11:03

Most kerestem a tegnapi Magyar exodus epizódot , hogy belinkeljem, de szerintem csak vasárnap után rakják fel, mert akkor van az ismétlés a tv ben,

Egy magyar házaspárral beszélgettek (a férfival igazából) akik 9 éve élnek Írországban , a várost elfelejtettem, valahol északon, hát nem volt nagyon boldog a pasi, nagyon haza szeretne jönni, ő maga sem tudja, hogy a gyerekeknek jót tesz e (két kicsi van, akik nyilván már kint születtek, öt évesnél fiatalabbak ha jól emlékszem).

Anyuka inkább maradna velük a jövőjük miatt, apuka azért keserűen beszélt arról, hogy az elején bizony azt érezte, hogy ők ott rabszolgák voltak. Anyagilag sokkal jobb, azt mondja, festő, vállalkozóként dolgozik. A feleség meg otthon van, azt mondja két kicsi gyerek mellett nehéz dolgoznia egy nőnek.

Sajnáltam ezt a férfit, látszott, hogy jönne. A lényeg, szavazni hazajönnek (és ahogy kivettem a szavaiból nem a Fideszre).

London2009 2017.12.08. 19:16:19

@Bredpitt Monika: az ilyen csaladok altalaban hazamennek es en meg is ertem oket. Mostansag egy festo szerintem Mo-n is nagyon jol megel. Beszel a ferfi angolul? Feltetelezem, hogy nem nagyon...

Bredpitt Monika 2017.12.08. 19:18:35

@LepesMez: a gyerekeiért ki nem aggódik?

Trump, főokos legutóbbi attrakciója miatt is aggódhatunk a gyerekeinkért, ennek az embernek annyi diplomáciai érzéke van, mint egy fekete mambának...................

De majd jönnek az ellenérvek......, amire egyébként kíváncsi vagyok , tényleg, minden gúny nélkül.

Megint forrong a Hamasz, a palesztinok, hol jó egy gyerek élete a jövő szempontjából, de most komolyan?

Brüsszelben, ahol emberek haltak meg a reptéren? Vagy Nizzában, ahol a tömegbe hajtott egy őrült, vagy Londonban, ahol már számolni sem tudod, hogy hányszor robbantottak, hányszor hajtanak a tömegbe?

A lényeg, amit mondani akarok, hogy egy olyan világban élünk, ahol a gyerekeink jövője sok mindentől függ.

Bredpitt Monika 2017.12.08. 19:20:28

@London2009:

az nem derült ki, hogy mennyire beszél angolul, de gondolom 9 év után biztos, bár ha abból indulok ki, hogy Amerikában mennyi ember nem beszélt angolul még 30 év után sem,

London2009 2017.12.08. 19:29:23

@Bredpitt Monika: erre azert kivancsi lettem volna... Bar szerintem a magyar ferfiak altalaban amugy is nehezen viselik ezt a kitantorgast. Nok valahogy sokkal konnyebben alkalmazkodnak. Tisztelet persze a kivetelnek. Olyat is ismerek, de olyat tobbet, aki csak nyuglodik.

Bredpitt Monika 2017.12.08. 19:31:19

@fhdgy: láttad Moldovával az interjút, a Kegyelemkenyér kapcsán beszélgettek vele,

a nyugdíjasok szempontjából látja a jövőt, és ő azt mondja, hogy ha megint Fidesz lesz, az a nyugdíjasok halála is egyben,

és azt is hozzáteszi, hogy megérdemlik a sorsukat, ha csak addig érdekli őket a történet, hogy a vejeket, meg menyeket kérdezik kire kell szavazni, ha ők azt mondják Fidesz, akkor arra szavaznak

na meg van akit meg lehet venni meg lehet venni a karácsonyi utalvánnyal

Bredpitt Monika 2017.12.08. 19:32:09

@London2009: ja, én is ismerek ilyet, aki csak nyűglődött , Móninak hívják,

London2009 2017.12.08. 19:39:11

@Bredpitt Monika: haha. Aszittem Bredpittnek es ferfi volt.

SzZoole 2017.12.08. 19:48:55

@London2009: köszönöm a tiszteletet, egyike vagyok a kivételnek :-))

SzZoole 2017.12.08. 19:59:34

@London2009: tudod tudod, mégsem akarsz leülni velem egy kávéra :-))

Taxomükke (UK) 2017.12.08. 21:13:33

@adg: Nagyon jo lehet.
En alapvetoen nem szeretem a zsufoltsagot, sot inkabb azt szeretem, ha nem nagyon vannak korulottem.
Ehhez kepest....

Csodabogár 2017.12.08. 21:37:24

@London2009: Gyerek nincs nem is volt soha, nálam se meg az Embereknél se. Ettől éltem totál szabad életet. És igen az élet az ilyen, jómagam nem terveztem soha ilyen hosszúra magamnak, de úgy tűnik, hogy itt lettem felejtve.:-)

Csodabogár 2017.12.08. 21:42:35

@LepesMez: Ezt az adózást nem egészen értem, de én szabálykövető vagyok és lehetőleg mindent mindenütt számlával szeretek intézni. Végül is aki normális fizetésből él, pl. egy tanár, az se csalhat az adóval. Akkor az üzlet tulajdonos miért csaljon. Túlfejlett igazságérzetem van, de mindegy.
Ismerőseim gyerekei szerte a világban tanulnak, ma már megvan a lehetőség, de hát te tudod. Ebbe nem lehet beleszólni.

Csodabogár 2017.12.08. 21:45:54

@Bredpitt Monika: Nem akartam én írni, hogy ebben a Trump uralta Amerikában egy cseppet sem érezném biztosnak a jövőmet. É-Korea is fenyegetőzik, mert Trump állandóan piszkálja őket, szóval most aztán a legjobb sehol, tényleg.

Bredpitt Monika 2017.12.08. 21:52:50

@Csodabogár: én nemcsak Amerikára utaltam, az egész világ kezd megint nagyon átalakulni,

adg 2017.12.08. 22:31:11

@London2009: “De vegul senki sem jott vissza, bar ez volt nekik is a tervuk, mert maradtak a gyerekeik mellett. Illetve mar nem is vagytak ra, jol erzik magukat ott, ahol. (Franciaorszag, Anglia, Ausztralia)”

De hat hogy? Hat oz max kirandulni jo, leesel a terkeprol, messze van, tele van merges es duhos allattal es pokkal, gondolom kultura sincs egy se, ugye, miert maradna barki is ott? :)

@Taxomükke (UK): hat, itt abszolut vilagvegen csak akkor van tomeg, ha valami rendezveny van. A dugo az uton azt jelenti, hogy nem mesz at a lampan elsore.

Csodabogár 2017.12.08. 23:00:11

@Bredpitt Monika: Nem is hiszed, mennyire örülök, hogy ez már nem az én gondom lesz.

2017.12.08. 23:20:58

@Csodabogár: Adozas: az a gondom, hogy a magyar atlaggal ellentetben az elso 2-3 evet leszamitva rendesen be voltam jelentve, raadasul programozokent dolgoztam, a programozok kozott is kiemeljedo fizetessel. Ennek es a progressziv kulcsoknak megfeleloen vagy 15 evig korulbelul 10-szeres adot fizettem az atlag magyar munkasemberhez kepest.

Ami szomoru, hogy erre az elso par evben meg buszke is voltam, es akkor meg hittem benne, hogy ez ertek. Emellett felelotlennek gondoltam azokat, akik alig bejelentve dolgoznak, mert hogy hogy lesz nyugdijuk.

Aztan jott a pofaraeses, hogy nekem sem lesz ott nyugdijam, es a 10-szeres adom nem epitett semmit az orszagon. Es amikor ez igy osszeallt, akkor irdatlan balfeknek es luzernek ereztem magam a korabbi hozzaallasom miatt.

Sokaig gondolkodtam, hogy hogyan tudok az adomnak megfelelo kart okozni az orszagnak legalisan (ez sok 10 millios nagysagrend), es a keves megoldas egyike, hogy ha latom valakin a ketseget, mindent bevetve csabitom a koltozesre. Szeretnem azt hinni, hogy az egyik baratom usa-ba importalasaban nagy szerepem volt, programozokent a hianya eleg szep veszteseget okoz az orszagnak, hahha ezt de jo leirni...

gabors 2017.12.08. 23:48:18

@London2009: " Bar szerintem a magyar ferfiak altalaban amugy is nehezen viselik ezt a kitantorgast." koszonom de en eleg jol viselem 27 eve.... sot sokkal jobban viseltem amig 30 alatt voltam (na jo kb 32 ig elmegyek) .... :-)

gabors 2017.12.09. 00:13:24

@LepesMez: " Ennek es a progressziv kulcsoknak megfeleloen vagy 15 evig korulbelul 10-szeres adot fizettem az atlag magyar munkasemberhez kepest. " de hat ez pont igy van az usa-ban is egy jol kereso programozo konnyeden fizeti az atlag ado sokszorosat akar 10x-et is (valamit "javulni" fog neked ha tenyleg olyan sokat keresel most Trump-pal )

ugyanis mint Romney ota lehet tudni hogy a csaladok kozel fele (45-46%) 0 szovetsegi jovedelem adot fizet ezt gondolom konnyu uberelni :-)

Persze kicsit altalanossan irtad az adot, is nalatok az adozas komplexebb. (allami, szovetsegi, payroll, real-estate, es van allam ahol az AFA is szamottevo)

En pont kiszamoltam hogy 2016 ban a brutto csaladi jovedelemre szamolva a szovetsegi jovedelem ado (payroll exdluded) 10% volt az allami 4% es az osszes ado a helyi iskola+haz 25% ...

Kivancsi leszek hogy valtozik ez az uj torvennyel 2018-ban

Din Serpahis 2017.12.09. 07:58:30

@fhdgy: Van egy ismerősöm, ilyen művészféle, van egy háza a Balaton északi partján, ott festeget meg ilyenek, néha bemegy a boltba, jól elvan, a kormányt meg le***ja. Így,

Mmarci 2017.12.09. 08:44:45

@gabors: alig vártam hogy elhúzzak és nem is vágyom haza..40 évesen jöttem biorobotnak Angliába de így is jobb mint otthon. 80ezres kisváros kb mint Óbuda ahonnan jöttem. Terrorizmusnak nyoma sincs, egymás mellett mecset templom szabadkőműves páholy zsinagóga. Teszi mindenki a dolgát, hétvégén mosolygó sétáló emberek. Más.

Bolshevik 2017.12.09. 08:59:22

@adg: Jaj de jó hogy leírtad, pontosan ugyanezt gondolom én is.

Bolshevik 2017.12.09. 09:34:39

@LepesMez: "Sokaig gondolkodtam, hogy hogyan tudok az adomnak megfelelo kart okozni az orszagnak"

Elég kár már hogy ideszülettél, ilyen mentalitással.

Bredpitt Monika 2017.12.09. 09:50:24

@LepesMez: "Aztan jott a pofaraeses, hogy nekem sem lesz ott nyugdijam, es a 10-szeres adom nem epitett semmit az orszagon. Es amikor ez igy osszeallt, akkor irdatlan balfeknek es luzernek ereztem magam a korabbi hozzaallasom miatt."

Ha én lennék a bloggazda ezt most kivenném innen, annyira vérlázító (na persze ez engem is minősít).

Valahol mégis megértem , amit írsz, de nagyon rossz következtetés.
Mint ahogy az is, hogy a Fidesz szavazókat ekézzük, vagy ekézik, mert akit ekézni kell, az a rohadt, tolvaj banda, akik visszaélnek a szavazók bizalmával, akik hazudoznak, akik sárba tipornak lassan mindent, amitől egy országban a jogállamiságnak értelme van.
Ne magadat okold, a pénztárost meg nem kell megkérni, hogy ne üsse be a tételeket..............attól még nem leszel kevésbé lúzer....

fhdgy 2017.12.09. 09:56:22

@Din Serpahis: Igen, be lehet venni a lesz.rom tablettát, valamennyire hat is, még nálam is, de nincs tökéletes tabletta erre a problémára.

Én is igyekszem egy burokban élni, és amennyire lehet kicsukni a zavaróvilágot, de teljesen nem megy.

Amíg Németországban éltem, ott majdnem teljes volt a siker, mert ott is voltak/vannak zavaró dolgok, de könnyen elintéztem azzal, hogy mi közöm hozzátok, én Ausläder vagyok.

Ezt itthon nem tudom megtenni. Ha és csak a saját életemet nézem, akkor nincs okom panaszra. Nyugdíjas vagyok, az egészségem még szolgál, maradjon is így, szerencsémre anyagi gondjaim nincsenek. Ha önző ember lennék, akkor ennyi elég is lenne. De látom magam körül a szerencsétlen emberek, ez viszont nagyon zavar.

Nyilván van sok ember, aki maga tehet a bajáról, de a többség annak az ámokfutásnak az áldozata, amit a kormányok elkövettek, ki tudja meddig visszamenőleg a történelmünkben.

Ami meg az utolsó években történik, az kritikán aluli. 2010-ben qrvára haragudtam, amikor a fityeszt megválasztották, ami végképp kiverte a biztosítékot, hogy kétharmaddal.

2014-ben már csak kínvigyor volt. Tudtátok mit választotok, ezt választottátok, akkor b.sszátok meg, semmi közöm hozzátok!

Ami a legfájdalmasabb, hogy orbán g.-nek igaza van a maga módján. "Ha a népnek, az isten adta népnek ez kell, akkor tőlem megkapják!", mondhatja. Amíg lósz.r van, addig veréb is van!

2017.12.09. 16:35:23

@Bolshevik: en is igy gondolom, az az orszag nem erdemel netto befizetoket ;)

2017.12.09. 16:42:21

@Bredpitt Monika: miert verlazito, amikor az ember rajon, hogy magyarorszagon tisztessegesnek lenni luzerseg? orulok, hogy ennyi a szeplelku ember itt, de az ezredfordulo korul, sot a 2000 es evek veget, akiket ismertem, 90% feketen kapta a fizujat. A maradek 10% meg allami alkalmazott volt. Miert nem ezen lazadozol?
Lehet fikazni a hozzaallasom miatt, de az nem valtoztat a tenyen, hogy az itt irogatok nagyresze is adocsalo (legalabbis volt) azaz loptatok, rongaltatok az orszagot. Ehhez kepest az aprosag, hogy foglalkoztatott a gondolat, hogy amit hozzatok kepest tobbet adtam, hogy lehetne torolni. :)

Bredpitt Monika 2017.12.09. 17:15:41

@LepesMez: mi az , hogy loptatok, bocs, de honnan tudod, hogy én hogy éltem az életem? Nem loptam, ok????!!!!!

egyébként meg itt van egy link, nem szoktam a saját posztjaim reklámozni, de olvasd el ha van kedved, itt jó sok hozzászólás is volt, és a poszt után azt a munkát kaptam, amit akartam, adófizető állampolgár voltam, igaz a közszférában dolgoztam, de akkor is fizettem adót, én nem szoktam feketén dolgozni,

itt a cikk:

hataratkelo.blog.hu/2015/11/26/gyere_haza_de_hogy_lesz_allasod

Bredpitt Monika 2017.12.09. 17:17:00

@LepesMez: tisztességesnek lenni, sehol nem lúzerség, az a lúzerség, hogy becstelenné válsz, ahelyett, hogy bármilyen módon szembeszállnál az igazsátalanságokkal, na , nekem ebben nincs szégyellni valóm,

2017.12.09. 17:25:50

@Bredpitt Monika: nem mindenkire irtam, hanem legtobbekre ;) Egyebkent meg magyarorszagon nem lehetett legtobbeknek adocsalas nelkul tulelni, szoval igazabol ezzel nincs bajom, es nem vetem meg oket.

azzal van bajom, ha a szememre vetik, hogy hibanak elem meg, hogy nem azokt a melokat valasztottam, ahol feketen fizetnek 10%-kal tobbet, es hogy sajnalom, hogy ennyi penzt beleontottem abba az orszagba a semmiert, es ha mar vizzaszerezni nem tudom, oromet okoz kart okozni. (pl hasznos emberek rlcsabitgatasaval)

2017.12.09. 17:30:09

@Bredpitt Monika: magyarorszagon kiallni dolgokert szelmalomharc. az emberek egyik fele nem erzi a sajat problemajanak, ha a tarsat szivatjak, a masik fele erzi, hogy nincs renben, de behuzza a fulet farkat, hogy nehogy ot is megtalaljak.

Bredpitt Monika 2017.12.09. 17:48:53

@LepesMez: meg is találnak, ha már így ráhibáztál, sokan azt gondolják, hogy rémeket látok, de állt már a házunk mellett egy fekete audi, két verőlegény kinézetű sráccal, azért mert tüntetni mertem egyes egyedül a Parlament előtt és még be is jelentettem, az összes parlamenti képviselő kapott a leveleimből,

itt ezen az oldalon is azt képviselik sokan, amiről te beszélsz, ha zavarni mered a köreiket, akkor neked támadnak, miért kell itt politizálni.......stb, pedig nekik is számít Magyarország, hiszen a szeretteik itt élnek továbbra is,

egyébként meg nincs olyan hogy szélmalomharc, hogy is mondja az angol? : no venture, no gains

próbálkozni kell és nem szabad feladni, hogy egyszer azt mondhasd legalább a gyerekednek , én mindent megpróbáltam, én hiszek a harcban, és meg is van az eredménye, csak lassan jön, meg lehet szólítani a politikusokat is, nekem válaszolnak, de ehhez ki kellett állni egyedül a Parlament elé egy táblával,

nem hálás feladat

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása