oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. december 01. 06:30,  Ember és hegy küzdelme Amerikában 279 komment

2017. december 01. 06:30 Határátkelő

Ember és hegy küzdelme Amerikában

Az amerikai Maine államról a legtöbb embernek alighanem Stephen King jut elsőre eszébe (nem véletlenül kapta ezt a címet Zoli kétrészes minisorozatának előző része), pedig egy kifejezetten gyönyörű, hangulatos országrészről van szó hegyekkel, moose-okkal (még ha láthatatlanok is…) és egyéb kalandokkal. Folytatódjanak hát Zoli kalandjai!

bx23.jpgEz is lehetne Kanadában vagy éppen Alaszkában 

A Baxter Nemzeti Park 

Mint minden vakáció, ez is a végéhez közeledett. Miután (fel)szedtük a sátorfánkat, elindultunk még északabbra a szárazföld belseje felé. Ezzel búcsút intettünk a fenyőillattal megbolondított sós-párás levegőben hallható állandó morajlásnak, s magának az Atlanti-óceánnak is.

Hozzávetőleg 3-4 órányi autóút várt ránk, mielőtt megérkeztünk az Appalache hegység legmagasabb pontját (Mt. Katahdin) is rejtő parkba. A Baxter Állami Park hatalmas területen fekszik (nagyjából 800 négyzetkilométer) és annak idején az egész egy maine-i kormányzó kezében volt (Percival P. Baxter), aki aztán szép lassan az államnak adományozta a földeket. 

A bejutásnak megvan az ára: egy napra 15 dollárt kérnek el. Azonban, ha több napra megyünk, akkor érdemes a szezonális „bérletet” megvenni, amely - ha emlékeim nem csalnak - 40 dollárba került. 

A park kapujánál megállva kitöltenek egy lapocskát rólunk, amelyen megkérdezik, hogy aznapra mi a tervünk és elkérnek egy telefonszámot, amit vész esetén fel lehet hívni.

bx10a.jpgFagerendák, mint ösvény

Ebben a parkban nem töltöttünk ugyan túl sok időt, azonban a rendelkezésünkre álló 3-4 napra megfelelő mennyiségű túrát terveztünk. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy akkora az egész terület, hogy minimum egy hétre vagy 10-12 napra kell jönnie annak, aki jobban meg szeretné ismerni ezt a parkot. 

A flóra itt már teljesen olyan, mintha Kanadában lennénk: a rengeteg tóval itt-ott megszakított, néhol lápos, ingoványos füves síkságok váltakoznak dombokkal és hegyekkel, melyek úgy néztek ki, mintha egy hatalmas összetoldozott takaróval fedték volna le.

A zöld szín különböző árnyalataival operáló fenyőerdők uralmának csak a zord sziklák és a rikító őszi színek pompájában tündöklő lombhullató erdők tudtak csak megálljt parancsolni. 

Az egyik ok, amiért rengeteg ember jön ide az az, hogy itt meglehetősen nagy populációban élnek a moose-ok. Ezek hatalmas, akár 2 tonnás súlyúra is megnövő szarvasfélék. 

Azonban a fekete-medvék és a fehér-farkú őzeknek is otthont adó erdős terület nagysága miatt igen szerencsésnek kell lennünk ahhoz, hogy megpillantsunk, urambocsá' le is fotózzunk egy-egy példányt.

bx12.jpgHa moose lennék, ide simán eljöttem volna, hogy igyak egyet

Sajnos nem sikerült megpillantani egyetlen egyedet sem, pedig eljutottunk olyan tökéletesnek tűnő rejtekhelyekre is, ahová - ha én moose lennék - bizonyára szívesen ellátogattam volna. 

Párszor összefutottunk (fél)profi természetfotósokkal, akik elmondták, hogy van amikor 6 hétig (!) vannak a parkban és jó, ha 2-3 fotón sikerül megörökíteni ezeket a hatalmas, ámde igen kényes(nek tűnő) teremtményeket. 

Tapasztaltabb moose-fotósok elmesélték, hogy a következő esetekben nehéz őket lencsevégre kapni: ha túl meleg van, ha túlságosan fúj a szél, de azt sem szeretik, ha esik az eső. Mondjuk elsőre úgy gondolnám, hogy az emberek sem a kedvenceik. 

A Kidney és Lily Pad Pond túra 

Az egyik napon még nem igazán forrta ki magát, hogy merre is induljunk, így nagy segítségünkre volt a bejáratnál az egyik idősebb parkőr. Ő javasolta, hogy csináljunk egy olyan kombinált túrát, amelynél többször is vízre kell szállnunk és kenuval kell eljutnunk egyes pontokig. 

Mivel még nem volt kenus tapasztalatunk, ezért valamiféle jóleső kis izgalommal a szívünkben érkeztünk meg a túra kiindulási helyére. Itt betértünk a parkőrök irodájába, ahol készségesen elmagyarázták, hogy hol találjuk a lapátokat és mentőmellényeket, valamint elmondták, hogy a kenuzás díját (egy dollár egy vízen töltött óra) majd tegyük bele a becsületkasszába.

bx03.jpgAz első kenus etap teljesítve

A túra menete úgy nézett ki, hogy először átkeltünk egy tavon, majd utána kenunkat hátrahagyva, de lapátjainkat magunkkal cipelve egy rövid kirándulással elérkeztünk a következő helyszínre, ahol már vártak minket az újabb kenuk. 

Itt ismét kenuba kellett szállnunk, majd egy mocsaras területen keresztülvezető, keskenyebb csatornán kievezve egy másik tóhoz jutottunk. Ezen is átevezve a soron következő szárazföldi túra vette kezdetét egészen a célig, amely egy vízesés volt.

bx05.jpg

A szeptember végi napsütés által langyosra melegített sziklákon eltöltött pihenő végén elindultunk, hogy - most már, mint tapasztalt kenusok - visszatérjünk a kiindulási helyre.

Összességében az egész túra egy nagyon érdekes és különleges élmény volt számunkra. Szerintem az egyik legnyugodtabb és legszebb nap volt, amint a természet által létrehozott medence vize hatalmas tükörként verte vissza a tavat körülölelő hegyek és fenyvesek képét.

bx04a.jpg

Az égen csak az Aigner Szilárd-féle szépidő-felhők szakították meg a szikrázó napsütés meleg egyhangúságát, miközben a tájra rátelepedő csendet csak lapátjaink merítésekor keletkező halk csobbanások törték meg.

A túráról visszatérve beletettük a pénzt a becsületkasszába és továbbindultunk egy másik, kisebb kirándulásra, ahol reményeink szerint majd moose-okat is láthatunk.

Nem láttunk. De az USA keleti felének legmagasabbik hegyének tiszteletet parancsolóan a táj fölé magasodó tömbje emlékeztetett arra, hogy bizony van még egy olyan kirándulás, amit meg kellene csinálnunk, ha már itt vagyunk.

bx13.jpg

A Mt. Katahdin túra

Amit mindenképpen szerettem volna, ha már itt járunk, az a Mt. Katahdin „meghódítása”. Ugyan csak 1600 méter magasan van a csúcs, de azért mégiscsak ez a hegy a híres Appalache-túraútvonal legmagasabb pontja (és egyben annak északi végpontja is).

Több oldalról is fel lehet jutni a hegytetőre. Az általunk kiválasztott útvonal a hegycsúcsot dél-nyugati irányból közelítette meg és kb. 400 méteres tengerszint feletti magasságról indult. 

Mielőtt nekivágtunk a kirándulásnak, egy füzetbe be kellett írni, hogy mikor indultunk és hány ember van velünk, majd visszaérkezéskor az időpontot újra le kellett jegyezni. 

Az út kezdeti szakaszán lombhullató erdők színes, zörgő avarszőnyegén vágtunk át, melyet egyre sűrűbben szakítottak meg sziklák. Később lassan elmaradoztak ezen fák és csak egy-egy igazán szívós és kitartó példányuk zavarta meg a fenyvesek büszke és délceg csoportjait. 

Majd ezen fenyők karcsú és sudár példányai is lassan leadtak fölényességükből, s egyre apróbbá szelídültek, ahogy egyre feljebb jutottunk a hatalmas sziklatömbök rideg birodalmába.

bx15.jpgA szemfülesek észrevehetik a kék turistajelzést, amely átvezet a sziklamezőn

Utunk során kellemes 50-60 km/h-s északi széllökések cirógatták arcunkat. Azt hiszem először itt kellett volna gyanút fognunk, hogy a hegynek most nincs túl sok kedve fogadni minket, de egyszerűen csak haladtunk tovább. 

A természet egyre folyamatosabbá váló fagyos leheletétől egyre többször éreztük, hogy mosolyunk nem őszinte. De haladtunk tovább rendületlenül.

bx16.jpgFelhőhatárban

Aztán a csúcstámadás utolsó szakaszához érve éreztük, hogy itt bizony nem csak móka és kacagás lesz. Ezen rész - melynek legvége szégyenlősen a száguldó felhők mögé rejtette kőbe vésett arcát - csak és pusztán hányaveti módon egymásra dobált sziklák tengeréből állt. 

Itt már egyre erősebben tombolt a szél, ami egy nagyon érdekes kontrasztot teremtett az amúgy szikrázó napsütéssel. Óvatosan és relatíve lassan kellett haladni, hiszen egy erőteljesebb fuvallat könnyen ki tudja billenteni az embert, amint éppen egyik szikláról mászik a másikra, mint valami hegyi zerge. 

Amikor felértünk mi is elmerültünk a felhőkben és rájöttünk, hogy egy kb. másfél kilométeres, enyhén emelkedő platón kell még átküzdeni magunkat, ha el szeretnénk érni a csúcsot. 

Itt már teljes erővel tombolt a csontig hatoló jéghideg pokol. A szél úgy gondolta, hogy nem akar (meg)kegyelmezni és beállt egy kellemes 110-120 km/h-s sebességre.

bx17a.jpgAzt hitte, hogy ki tud velem tolni. Bizonyára, de nem ma...

Így tehát a folyamatos oldalszél és szemerkélő eső, a 4 fokos hőmérséklet (a szél miatti hőérzet simán nulla fok alatt volt) és a néhány méteresre csökkent látótávolság az előrehaladásunkat nem annyira segítette. 

Itt volt az a pont, amikor már nem érdekelt a kilátás (ami ugye most alapból nem adatott meg), nem érdekelt, hogy meddig tart még az út, de úgy voltam vele, hogy velem aztán nem fog kibabrálni ez a hegy. Ez már az ember és a hegy közötti küzdelemről szólt. 

Sikerült! Igen, odaértem! Azonban azt hiszem sokan tudják, hogy egy hegyre nem csak fel kell menni, de le is kell tudni jönni. A sziklatömbös ereszkedést nem kívánom senkinek, bár már felfelé menet bevillant, hogy bizony itt fogunk majd leereszkedni. 

A Nap hiába sütött, a szél tovább tombolt és azokat a fránya sziklákat sem faragták kisebbre. Ebből kifolyólag a nap végére a lábamon keletkezett horzsolások száma több volt, mint amit szerettem volna.

bx17.jpgA lefelé tartó út nem volt túl bíztató...

Miután visszaérkeztünk találkoztunk egy hölggyel, akivel már felfelé menet összefutottunk, de ő visszafordult. Hitetlenkedve nézett ránk és büszke volt ránk, amiért megcsináltuk. 

Őszinte leszek: én is büszke voltam magunkra, mert ugyan a megtett teljes szintkülönbség „csak” 2400 méter volt, de a körülmények sokat nehezítettek az egészen. 

Lentről visszanézve pedig egészen szürreális volt az egész, hiszen az „előbb” még odafent küzdöttünk, most meg már idelent a bágyadt őszi napsütésben jólesően zsibongó és égő arcomra próbálok laza arckifejezést ölteni: hát ja, persze megcsináltuk, kein Problem - ahogy egy tanult eszkimó mondaná.

bx22.jpg

Remélem, hogy sikerült kedvet hoznom ehhez a nem túl nagy államhoz, mely kicsit méltatlanul van mellőzve az év legnagyobb részében. Aki kicsit is szereti a természetet annak - szerintem - szinte kötelező ide, az USA észak-keleti szegletébe ellátogatni, ahol az óceán ostromolja a meredek sziklafalakkal és fenyvesekkel borított szárazföldet, s melynek belsejében ezernyi kisebb-nagyobb tó bújik meg a végtelen erdőségek által takart lankás dombok, s hegyek között.”

Ha te pedig szívesen olvasnál még Zolitól, látogass el blogjára, a Boly(on)gó életre!

HÍRMONDÓ 

Érdemes még Angliába menni dolgozni?

A félig tele pohár változat szerint mivel kevesebben mennek, annál több a munkalehetőség, mert a munkát valakinek el kell végezni, nem igaz? Mutatunk pár példát állásokra.

A fiatalok fele külföldre menne 

A fiatalok 17 százaléka egy kedvező ajánlatra biztosan igent mondana, 45 százalékuk pedig valószínűleg elfogadná a felajánlást? De mennyit keresnének? 

A nyugat a hibás az orvoshiányért? 

A kormány Nyugatra mutogat, szerinte a fejlett országok különféle módszerekkel csalogatják el az országból az orvosokat. Egy munkaerőközvetítő viszont úgy látja, a magasabb juttatások miatt döntenek az egészségügyi dolgozók a külföldi munka mellett. Kinek van igaza? 

Borzalmas vackokat eszünk 

Az Európai Bizottság legfrissebb jelentése nem fest túl kellemes képet arról, miket is eszünk meg zöldség és gyümölcs címszóval nap nap után az Európai Unióban. 

Letehetik a fegyvert a britek 

A brit kormány beleegyezett abba, hogy maradéktalanul teljesítse az EU-val szembeni kifizetési kötelezettségeit. De nekik is vannak feltételei.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Egyesült Államok Maine

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr6413404155

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SzZoole 2017.12.01. 21:57:01

@Pink Petsch: az egyszerűség kedvéért, a nettód €1100, you must be kidding....

Dikusz 2017.12.01. 22:10:14

@Nagy kámpics: Előbb írtam @Pink Petsch-nek, hogy a brassói túránkon elmentünk megkeresni a Maros forrását.
Legelőkön mentünk keresztül, ahol birkákat, és teheneket legeltettek. Útközben ki is volt írva, hogy figyeljünk a nyájőrző kutyákra, támadhatnak. Rögtön az első nyájnál körbevettek minket a kutyák(kilencen voltunk). Itt nem volt gond, viszont az egyik társunk -nagy állatbarát, én nem értek vele egyébként egyet-- szendvicset adott az egyik nem kis termetű kutyának. Az egyik juhász annyit tudott magyarul, amikor kérdeztük, hogy mit kapnak a kutyák enni, azt mondta kenyeret és vizet, ennyi (gyanítom, ők sem ehettek sokkal jobbat). Innentől kezdve ez a kutya végig kísért minket. Majd elolvadta a simogatásoktól. Gyanítom azt sem tudta mi az.
Közben egy másik nyáj legelőjét is kereszteztük, itt a többi kutya támadta volna meg, közre kellett vennünk, úgy nem bántották.
A harmadik nyájnál már rázósabb volt (mindegyik nyáj kilométerekre volt egymástól). Itt vadabbak voltak a kutyák, persze a minket követő idegen kutyára is bevadultak, csak ránkrontottak volna. Már az elején megbeszéltük, ha kutyákkal találkozunk simán megyünk tovább, egymás mellett, a nálunk lévő bottal nem hadonászunk, hiszen 4-5-6 kutya mindig van egy nyájjal, jobban támadnak. Erre az egyik pasi megijedt, elkezdett csapkodni az öt kutya felé, ráadásul el is esett. Na akkor hiába voltunk már mi is ott, a kutyák támadtak. A juhász meg csak ekkor hívta vissza őket, addig kivárt...
Mindezt azért írtam le, mert egy kutyánál lehet hatásos a dolog, többnél meg inkább még rosszabb lesz a helyzet.

Dikusz 2017.12.01. 22:12:56

@Nagy kámpics: Ezt elfelejtettem az előbb: persze más a helyzet, ha a túrabot nem az ami, hanem "villámló bot", mint a Vuk-ban, gondolom ismered a rajzfilmet (a legjobbak közé tartozik) :)))

Dikusz 2017.12.01. 22:16:53

@Arthamyr: már én is rájöttem mire gondoltál, csak addigra elküldtem a hozzászólásomat:)
Én mindig használom a botot fölfelé, kizárólag azért, mert a saját jól felfogott érdekemben nem megyek olyan meredek hegyre, amihez négykézlábazni kell. Be kell látni, hogy az ember nem kockáztat feleslegesen.

2017.12.01. 22:23:44

@Zoole Reloaded: I'm not kidding, viszont a nettóm nem is 1100 euró. Azt irtam, hogy ennyi marad marad havonta szabad elköltésre a levonások után. Persze, lehettem volna konkrétabb is, ugyanis a levonások nemcsak az adókat jelentik, hanem az egyéb, mint a lakhatási, a hotelikaja, a rezsi levonások ... Szóval, nekem, ami a bankszámlámra érkezik nettóban, az a 1100-1200 körüli nettó, abban már minden benne van, a nyugdijalaptól az adón keresztül a villanyszámláig és a bérleti dijig.

Dikusz 2017.12.01. 22:27:42

@Zoole Reloaded: én nem kaphatnék egy kicsikét belőle? Fénypostával, kinyitnám az ablakot is.

2017.12.01. 22:34:11

@Nagy kámpics: A faszomat kerestél te a Góbi sivatagban? :DDDDD

2017.12.01. 22:41:16

@Dikusz: Néha én is úgy érzem, hogy megőrült ... Kolumbiai a lelkem, és annyira érzelem-vezérelt, mint egy menstruáló nő a legrosszabb napjaiban, csakhogy ő mindig ilyen, nem csak havonta 5-6 napig ...
Rá kell hagyni, majd a dilije után valami tök ártatlan cuccal odamenni hozzá (hogy pl. mennyire fasza a madárbegy-saláta elrendezése az előételes tányéron, kicsit megölelgetni, aztán csá ... egy időre lenyugszik ..de legalábbis aznapra ;))) ).

kék madár 2017.12.01. 22:43:02

@Pink Petsch: @Zoole Reloaded: ti eloben talalkoztatok mar? Ha nem, ideje lenne.

2017.12.01. 22:58:24

@Dikusz: Örülök egyébként, hogy tetszett az a nagyon széles vidék, amelynek a mélyén valahol én is felnőttem ;)). Mellesleg, tényleg lenyügőző, pláne a valódi hegyekhez nem szokott emberek számára.
Viszont rohadtul nem értem, mi volt olyan kalandos pár nyáj vagy csorda mellett? A terelőkutyák nagyjából minden kétlábút követnek, egy ideig, amig ki nem ér az ő "láthatatlan felségterületükről".

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.12.01. 23:01:43

@kék madár: amig ok talalkoznak, addig en meghivom @Dikusz-t kirandulni ide, van nordick botos turacska is, alig hegyekkel es melle kastelypark. Utana pedig tomnem sutivel, hogy legyen mit lejarni... No, jossz, Dikusz?

_z_ 2017.12.01. 23:04:07

@BOLYonGOeLET: Sikerült :).
Amúgy igaz, valószínűleg a tömörítés a ludas.

Dikusz 2017.12.01. 23:33:29

@Pink Petsch: Erre már rájöttünk a túra végére. Ha az ember nem ingerli őket (több kutyáról van szó egyszerre), akkor tényleg csak terelnek, minket is.
De itt inkább az volt a gond -szerintem-, hogy az első nyájtól az a kutya velünk jött (kifelé tüskés fémnyakörv olt rajta). Itt egyedül csak egy fiatal, majdnem kölyök kuvasz jött volna nekünk, úgy kellett csitítani.
Az összes többinél legelőn figyelni kellett a kutyára, hogy ne támadjanak rá az idegen nyáj területén. Bebújt közénk az a nagy kutya, mintha tudta volna, hogy baj lesz. A harmadik nyájnál meg tényleg vadak voltak a kutyák, a társunk meg a bottal csapkodásával még ingerelte is őket. Ha a juhász nem hívja vissza a kutyákat (igencsak hagyta őket addig), annak ellenére rátámadnak, hogy még mi is ott voltunk.
Ezért volt kalandos, meg azért, mert délben indultunk el egy 17 km-es túrára ismeretlen terepen, a végén ránk is sötétedett, esett az eső, eléggé szintes is volt a túra, de addigra szerencsére már a lenti kempingnél jártunk.

Amiért meg nem láttam a pipától, de csak én, hogy nem szeretem, ha úgy csalnak el simogatással, kajával állatot út közben, hogy nincs szándékuk, módjuk befogadni. Pláne, ha ilyen nyájőrző kutyáról van szó. Még akkor is, ha ebben az esetben nem volt túl nagy a távolság (kb 2 km), és a többiek azt mondták, minek csinálok gondot belőle, ez okos kutya, úgyis hazatalál... Igen tök sötétben, bőrig ázva, országút mentén. De lehet, én vagyok túl aggódó.

Még nem jártuk be Brassót, megyünk jövőre is. Voltunk Brassó-Pojánán is libegővel, meg a Bucsecsben a szfinxeknél mindkét évben. Brassó-Négyfalun (ami Hétfalu volt szállásadónk szerint) meg zavar volt az erőben nálam, legalábbis néprajzilag. Az idei úton amúgyis a szász területek voltak túlsúlyban.

Dikusz 2017.12.01. 23:36:16

@kisrumpf: igenigen:)
Fiamék baráti társaságuknak idén szilveszterkor a lizingelt krampampulit fogja elkészíteni. Meg ha jönnek Szegedről a barátaim, lehet én is:)))

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.12.01. 23:47:57

@Dikusz: pár dolgot meg tudnék mutatni a környéken, talán még veled is tartanék a túrán, mert a férjem nem egy kimozdulós ember... van szép tó, vízesés, monostor, kastély, miegymás alig egy órán belül. No és jó evős helyek is vannak ;-)

Koratavasz, ősz mind szép..., ha az esőt nem bánod, mert az ugye, adott.

2017.12.01. 23:52:39

@Dikusz: Persze, hogy figyelni kellett a kutyára, ha lett volna veletek zsebpatkány csivava, arra is figyelni kellett volna, mert a többi eb, amely ráadásul felségterületen, azaz házon belül van, érzékeli a jelenlétét, és kurvára nem örül neki.
Egyébként, ha adhatok egy tanácsot .... ha belebotlotok legközelebb a "helyi juhászba", akkor szó néllkül fogadjátok el, amivel megkinál, vegyetek tőle fél kiló-kiló ezt-meg-azt (mellesleg jobban jártok vele, mnt az ipari sajtnak hazudott szarokkal ugyanabban az árfekvésben ... )
Ja, és ami a legfonosabb: HAGYJÁTOKA PICSÁBAN BÉKÉN AZ ÁLLATAIT! Még akkor is, ha szerintitek, nem az EU-nomák szerinti klasszikus zongoramüvet hallgatatja velük, hanem arra használja őket, amire ki lettek tenyésztve, mesterségesen, vagy a természet által.

2017.12.01. 23:56:27

@Dikusz:

"Innentől kezdve ez a kutya végig kísért minket. Majd elolvadta a simogatásoktól. Gyanítom azt sem tudta mi az."

Úú, ne is mondd.
Amiről írtam, az Portugália bal alsó csücskében történt, egy csomó igazi, háztáji mezőgazdasági tevékenységgel, és ezek a vidéki portugálok nem bánnak túl jól az állataikkal, a kutyákkal legalábbis semmiképp sem.

A legtöbb helyen nincsenek kikötve, kerítés sincs, emberi törődés sincs (és még ez a jobbik, ahol ki vannak kötve, ott 1-2 méteres madzaggal kötik meg őket, nézni is rossz), és emiatt vagy vadak a kutyák, és messzire kijönnek a telekről, kettesével-hármasával, vagy annyira el vannak anyátlanodva, hogy ha csak egy kedves szót szólunk hozzájuk, nem lehet levakarni őket magunkról.

Amikor odaköltöztünk (nem tudom, meséltem-e már itt ezt a HÁ-n), az egyik első ilyen kutyus, amit láttunk kikötve, egy tehénitató mellett volt a kötele, 2 méteres, és ennyi, ennyit látott a világból. A kétméteres körben a föld földtúrva, ürülék mindenhol, a kis kutyusnak (egy kis fekete keverék szuka volt) a bordái kilátszottak, csimbókokba ragadt a sár meg a szar a szőrébe, és annyira, de annyira meg akarta nekünk mutatni, hogy ő itt most őriz valamit, hogy muszáj volt lecsillapítani, mert belevágott a madzag a nyakába.

Persze a teljes zavarodottság volt benne, ahogy közelebb léptem, a farka behúzva, de egyszerre kíváncsi és vicsorog is, szegény kis dög tényleg. A lármára kijött a "gazdája", jó 160 magas, szőrös kis portugál arc, és akkor elgondolkodtam rajta, hogy ő nem beszél angolul, én nem beszélek portugálul, de valahogy csak elmagyarázom neki, hogy A) a hétvégén megjelenek itt, hogy ingyen és bérmentve ássak neki kerítésalapot, de ígérje meg, hogy ezt a madzagozás dolgot elfelejti, és B) adok neki 50 eurót ezért a kutyusért, itt és most.

Persze végül nem magyaráztam el, mert egyébként sincs hova tennünk egy kutyát (sajnos), és hamar kiderült, hogy nincs annyi 50 eurós a világon, ahány kutyát így tartanak arra. A következő tavasszal egyébként az ember szerzett még 3 kölyökkutyát, és azokat is lerögzítte a telek másik három stratégiai pontján. Hogy dögölne meg az ilyen gané, de tényleg.

(És igen, a Vuk szerintem is szuper.:)

@Pink Petsch:

"A faszomat kerestél te a Góbi sivatagban?"

Hehe. Dél-Portugália, a nyugati óceánpart. A "rota vicentina" fedőnevű túraútvonalnak vannak homokos szakaszai, hát, rémálmomban ne jöjjön elő. :)

2017.12.02. 00:09:47

@Nagy kámpics: Hááát, legalább töbet nem esz arra a fene ... nár, ha van egy kis eszed ...;))) Mondjuk, nekem elég az általánosban tanult földrajz, hogy elretenstsen bizonyosn vidékeketől...
Ami mrg y kutyás sztoridat illeti, vagy bárkinek a hasonló szegény-állatos sztoriját ... Bocs, de hánynom kell ... Persze tudom, egy blöki meleg, barna szeme sokkal szivre hatóbb, mint a 27 éves Abdul ugyanolyan mélbarna szeme... akinek mellesleg egyetlen büne, hogy Aleppóban rakta le a gólya, és nem a franciáknál Jules néven.
Ja,és nem mellesle, egy lükilrt még felelődssért sem kell vállalni ... legalábbis olyan mértéküt nem, mint Abdulért .. hs érted, mire gondolok ...

2017.12.02. 00:12:17

@Pink Petsch: Afene ... nyomorult telóbillentyüzet.... bocsánat, nagyon szarra sikerült ez most ...

2017.12.02. 00:16:16

@Pink Petsch:

" hs érted, mire gondolok ."

Hát értem, persze. Azt viszont nem teljesen, hogy _miért_ mondod, vagy legalábbis miért nekem. :)

Arthamyr 2017.12.02. 00:32:39

@Pink Petsch: Azért jelentős különbség van. Míg az állatnak nincsenek jogai, relatív könnyen meg tudom magam védeni tőle, el is pusztíthatom különösebb következmények nélkül, ha szükséges, ez nem igaz Abdulra, ha őt mondjuk megölöm még önvédelemből is, elég szarul járok. Az állatal sosem kell az erőforrásokért versenyezni. A kóbor (és néha a mostoha módon tartott) kutyát begyűjti a gyepmester, majd elaltatja, ha nem találnak neki új gazdát, az Abdulokat nem nagyon gyűjtik be és főleg nem altatják el. Szóval teljesen értelmetlen idekeverni a migránst.
Amúgy sajnálom mindkettőt, és kívánom, hogy bárcsak ne jött volna létre a nyomorult életük, de nem sok mindent lehet tenni ellene. Vannak még pár milliárdan, és csak szaporodnak. Amúgy amiből a karaj lesz, annak semmivel sem jobb, csak nincs szem előtt.

Dikusz 2017.12.02. 00:53:38

@Pink Petsch: dehát miért veszekszel velem, mi rosszat mondtam? Leírtam az előző kommentemben is, hogy én sem helyeslem, ha elcsalják a kutyát.
Hiába szólok nyolc embernek, hogy ne adjatok a kutyának enni, ne hívjátok el a nyájtól, neki az a dolga, hogy őrizze a nyájat. Nem azzal tesztek jót, hogy odaadtok öt szendvicset neki, aztán találjon haza ahogy akar.
Nem értették mit magyarázok, azt sem amikor mondtam tudtam volna tenni? Budapest kellős közepén nőttem fel, soha nem volt otthon még egy pillangóm sem, mégis tudom, hogy nem csalunk el semmilyen állatot a környezetéből.

A saját nevemben tudok csak beszélni. Soha, de soha nem adtam okot arra, a hozzászólásomban se, hogy valaki azt gondolja rólam, lenézem az egyszerű embereket. Ez a juhász odajött hozzánk, beszélgetett velünk, néhány szót értett csak magyarul. Nem kínált semmit eladásra, én is tudom, hogy amit tőlük veszek (tettük már meg) jobb, mint amit a piacon kapunk.

Ha valamit nem úgy mondok/teszek amit kell, nem szoktam megsértődni (sokszor még kérem is, hogy figyelmeztessenek).
El is ismerem a hibámat, elnézést is kérek érte. Előfordul, hogy akkor is, amikor nem kéne, jobb a békesség alapon.
Ezen az úton nem én voltam a túravezető, másik úton ahol viszont igen, keményen szóltam érte, húszéves barátság ment rá.

Szóltak már be más blogon direkt úgy, hogy hergeljenek, jól tudom kezelni, úgy, hogy nem reagálok rá.
Most viszont nem érzem jogosnak, hogy szóltál, visszaolvasva a kommentemet sem jövök rá, hogy miért. Meg kell, hogy mondjam, most nagyon nem esett jól, enyhén szólva. Mégpedig azért, mert hidd el, örömmel meséltem el neked (hiszen írtad már, hogy ott nőttél fel), és tudd, hogy szépnek láttam a környéket. Most úgy látom, nem kellett volna elmesélni az élményeimet, nem volt indok a kiosztásra. Mindegy, ez van, majd elmúlik, úgysem érdekel senkit.

blackhairlady 2017.12.02. 00:59:27

@adg: Igy legelesztek a javorszarvasok a Grand Canyon kempingjeben :)

imgur.com/a/yT3Mr

blackhairlady 2017.12.02. 01:01:46

@Arthamyr: Itt szinte minden termeken rajta van "itteni" es "ottani" mertekegyseg is.

2017.12.02. 01:02:42

@Nagy kámpics: Nem személy szerint neked mondom, csak rágúúd reagáltam ... különbség ;)

2017.12.02. 01:08:31

@Arthamyr: Hm, nos vannak olyan országok ma a Föld nevü bolygón, ahol, egy állatnak több joga van, mint egy emberi lénynek. Ez utóbbinak az az egyetlen "büne", hogy volt pofája valami segglyuk-szerü országba születni, mint például Irán vagy Elefántcsontpart ..
Pech, mi? :PPP

Dikusz 2017.12.02. 01:08:54

@kisrumpf: Szemerkélő eső nem nagy gond, ki lehet védeni, a zuhogó eső már nem a kedvencem. Én a nagyon meleget nem szeretem.
Sok évig jártunk szilveszterkor éjszakai-túrázni, este 10-től másnap reggel 7-ig tartott a túra, kb 25 km-t gyalogoltunk Pilisszentkereszttől Dobogókőn át Dömösig. Éjfélkor az erdőben Klastromkútnál forralt borral koccintottunk (vártak minket, bográcsban főzték).
Volt mindenféle időjárás, szerencsére eső nem, hóesés, jó nagy szél, ami vízszintesen fújta a havat, szép hideg idő igen. Mindig csodaszép volt, de eléggé elfáradtunk. Volt olyan, hogy még eszékiek is jöttek a túrára. Tehát eléggé szeretek nézelődni, mászkálni:)

blackhairlady 2017.12.02. 01:14:29

@Zsuzsi65: Na most ugrott be, hogy enm is Moos hanem elk legeleszett a kozelunkben :) Kis meretbeli kulonbseg. Moossokat a Yellowstonban lattunk,.

2017.12.02. 01:24:16

@Dikusz: Mert általában szóltam, azért nem érezheted jogosnak. Általában szóltam, hogy a Balta-Baltagul világa még korántsincs letünőben. És a kutya is csak egy haszonállat, mint a tehén, amit naponta fejnek, vagy a disznó, akit azért hizlalnak, hogy végül levágják. Szóval, a blöki is csak egy haszonállat , és nem házikedvenc .... Ja, és úgy is van kezelve. Vagy mondd, a túrázós túlérzékeny ismerőseid közül, hányan zokogtak bele a pörköltbe siratva a barit vagy a bocit?

blackhairlady 2017.12.02. 01:24:56

@Csodabogár: Most mar tenyleg kivancsi elnnek, hogy te hol eltel pontosan Floridaban, ahol szintesemmi sincs, se kultura,se konyhamerleg, senormalis wc papir :))))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.12.02. 01:36:34

@blackhairlady: Csodabogar valoszinuleg regebben elhetett arrafele, azota mar a Walmartban is hozzad dobjak kb. $10-ert :)
www.walmart.com/c/kp/gram-scale

adg 2017.12.02. 02:00:43

@Csodabogár: “Nekem a 4/5 inch meg a hasonlók mentek az agyamra.”

Na igen, amit emlitettem, ott pont igy voltak megadva. Az egy eleg nagy gep volt amugy, es akkor ilyenek szerepeltek a rajzon, hogy 31’ 4/9”. Es ehhez jott a tomege lb-ben, es a kulonbozo csavarmeretek, meg a lemezvastagsagok, nyilvan inchben, es persze az acel szilardsaga is kulonbozo, szoval eloszor neztem ki a fejembol es probaltam elkepzelni, de aztan inkab fogtam a szamologepet, es atirtam a lenyegesebb mereteket SI-re, es akkor osszeallt a kep.
Ez mondjuk csak szokas kerdese, oregebb kollegak meseltek, mennyit szivtak, amikor ausztralia atallt metrikusra. Sokan meg most is fontban meg labban gondolkoznak, es ugy valtanak vissza.

adg 2017.12.02. 02:12:14

@London2009: nem akarok a nagyok dolgaba beleszolni, de a bogres recepteknel nem az arany a lenyeg? Hogy ket bogre liszt, egy bogre so, egy bogre komenymag, az szerintem csak annyit jelent, hogy lisztbol ketszer annyi kell, mint sobol es komenybol, es innestol kezdve a bogre merete lenyegtelen, lehet gyuszunyi is, meg markolokanalnyi is. Amig az aranyok rendben vannak, addig jo lesz az eredmeny.
Es szerintem pont egyszerusitesre jottek letre ezek a receptek, hogy nem kelljen mericskelni, plane atvaltani grammra, mert ott mar bajok lesznek. Egy bogre diobel vagy egy bogre mez az most akkor hany gramm is? Ennek nincs ertelme, de ha a sutibe kell fel bogre mez a 3 bogre liszthez es 1 bogre vizhez, akkor mit szamit, hogy mekkora a bogre? Ez a lenyege szerintem.

adg 2017.12.02. 02:48:34

@blackhairlady: ez egy tehen, ha jol latom. Elkepzelem “elete parjat”, ahogy egy 2 meteres koronaval a fejez galoppozik a satrak es lakoautok kozt. :)

Nekunk kengurus elmenyunk volt, az kisebb azert. Ejjel zorgesre ebredtem, azt hittem, posszum, vagy ilyesmi. De a sator bejarata elott fel meterrel egy kenguru probalta a hutoladat kinyitni. Egy ideig neztuk egymast a lemoa fenyeben, majd elment.

gabors 2017.12.02. 02:49:07

@blackhairlady: ez nem javorszarvas csak sima elk !!

blackhairlady 2017.12.02. 02:51:04

@adg: pontosan igy van. Mindegy az, hogy 2 deci vagy ket es fel ha ugyanaz a meroedeny minden alapanyaghoz.
@Zsuzsi65: Na de mikor? Szerintem az elmult 20 evben mar lehetett kapni itt is konyhai merleget, nehogy mar csak a pottyos mogre lehetett a meroeszkoz.
Nekem kulonben a "gyurodeszkam" olyan, hogy mindenfele mertekegyseg atvaltas megtalalhato rajta, a suto humersekletnel ott szoktam csalni, keptelen vagyok megjegyezni mi mennyi celziuszban es vissza.
www.google.com/search?q=Tupperware+gy%C3%BAr%C3%B3deszka&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjznKStm-rXAhUF6oMKHX7HDcwQ_AUICigB&biw=1227&bih=562#imgrc=0QGO803s1k3FUM:

adg 2017.12.02. 02:52:02

@kék madár: innentol, ettol kezdve, ezek/azok utan. Videki vagyok, bocsanat. :)

blackhairlady 2017.12.02. 02:59:17

@adg: Ez nem tehen, ez szarvas :)))) (ertettem am:D)
Erdekes elmeny volt ahogy eppen kajaltunk a lakokocsi melletti piknik asztalon, aztan szepen setalgatott ott a ket szarvas, eszegettek a falevelet, nezelodtek, es kb. le sem izeltek bennunket:)
A Yellowstonban viszont volt igazi agancsos is, na az olyan tiszteletet ebreszto volt. Hat meg a bison meg a maci laci . Es a farkas ahogy ult a hatso laban es uvoltott bele a nagyvilagba. egeszen borzongato elmeny, teljesen mas mint teveben, kepeken latni oket.

gabors 2017.12.02. 03:09:05

@adg: "@Csodabogár: “Nekem a 4/5 inch meg a hasonlók mentek az agyamra.”

Na igen, amit emlitettem, ott pont igy voltak megadva. Az egy eleg nagy gep volt amugy, es akkor ilyenek szerepeltek a rajzon, hogy 31’ 4/9”. "

ebben sok minden nem OK se olyan nincs hogy 4/5 (ami egyebkent 8/10 0.8) plane nem 4/9 " ilyet nem hasznalnak csak 2-vel valo osztas megy 1/2 1/4/ 1/8 1/16 ja meg 1/32 inch nekem veletlenul vannak szerszamaim es meroszallagaim is persze lehet en tudom rosszul ...

amugy csak mondanan hogy graduate/college fizikat SI-ben tanitottak mar 90-91-ben is (legalabbis is ahova en jartam be) semmi gondom nem volt a BME utan

az hogy az autos magazinokban lbft-ok vannak vagy LE ilyen meg Mo-on is megy hiaba a hivatalos SI-t irjak a forgalmiba

gabors 2017.12.02. 03:23:40

@blackhairlady: "a de mikor? Szerintem az elmult 20 evben mar lehetett kapni itt is konyhai merleget, nehogy mar csak a pottyos mogre lehetett a meroeszkoz."

tobb is az en a 93 van vetttem mikor anyam meglatogatott es akart ezt azt sutni ...

amugy szinte barmelyk konyhacuccokat arulo helyen van ilyen (es 25 eve is volt )

ugy tunik csodabogar nagyon sok mindent egeszen maskepp "latott" (vagy nem latott)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.12.02. 03:28:41

@blackhairlady: na, en ezert sutok/fozok most mar altalaban itteni receptekbol:) a par anyukamtol orokolt csaladi recept mennyisegeit is atvaltottam bogrere meg vajnal a stick-re (azon nagyon praktikusan a csomagolason is fel van tuntetve a fel, negyed stb :)

adg 2017.12.02. 04:04:07

@gabors: nem, valoszinuleg te tudod jol, de nem ez volt a lenyeg igazan, hanem hogy meg tortek is vannak egy meretben, es teljesen talalomra irtam szamokat. En nem jartam amerikaban iskolaba, es egyszer volt egy ilyen feladatom itt, ezert fogott meg egy kicsit. Ha gyakrabban latnam ezeket, nyilvan hozzaszokna az agyam.
Ez, amint irtam is, szokas kerdese.

Es ugye azt is irtam, hogy az usa is all at fokozatosan si- re, szoval nem kell csak ugy mondani, tudom.

Viszont ennek ellenere ha megnezek egy amerikai szabvanyt, pl beton vagy acel temakorben, akkor us mertekegysegek vannak benne, es mellesleg fel van tuntetve si is, kepletek szinten. Ebbol nekem az kovetkezik, hogy hasznalnak meg ilyeneket. Zsir uj szabvanyokat nem lattam mostanaban, lehet azokban mar csak si van.

kék madár 2017.12.02. 04:39:32

@adg: ertem, nekem tetszett! Melyik regio?

gabors 2017.12.02. 04:44:09

@adg: "Viszont ennek ellenere ha megnezek egy amerikai szabvanyt, pl beton vagy acel temakorben, akkor us mertekegysegek vannak benne, es mellesleg fel van tuntetve si is, kepletek szinten. Ebbol nekem az kovetkezik, hogy hasznalnak meg ilyeneket. Zsir uj szabvanyokat nem lattam mostanaban, lehet azokban mar csak si van. "

Ebben igazad van en nem a gyakorlati beton ontokrol irtam ... vagy a villanyszerelokrol (akik meg gauge-ben merik a kabelt) ...

en csak azt mondtam hogy itt "egyetemi" szinten mar kb 20 eve SI-ben tanitanak (legalabbis graduate szakon ahova en is jartam melegedni csak mert diplomat itt nem szereztem) ..

Az is igaz hogy felhasznaloi szinten meg mindig a "regi" crapp megy bar a kolat literben merik de a tejet azert meg nem :-)

gabors 2017.12.02. 05:22:26

@adg: meg hozzatennem hogy szinte mindenen rajta van igy

16oz 1lb 453 gram (a grammot fejbol irtam de kb )

literes dolgoknal is pont igy...

OK benzinkuton nincs literben ... de a kocsikon a leirasban es a motorhazteto alatt is ott van nem csak gallonban de literben is meind .. sot a PSI ertekek is ott vannak kPakarmiben is amit sohasem ertettem ... persze lehet csak azert mert japan autom van

blackhairlady 2017.12.02. 05:27:20

@Zsuzsi65: En sutni meg mindig inkabb otthoni receptbol sutok, az ittenieket megveszem :) A konyhamerlegemen van mindenfele mertekegyseg, igy sosem valtom at oket, egyedul a C-F homerseklet amit ki kell lesnem a listarol :)

Golf2 2017.12.02. 06:59:45

Megjött Pink,dől a komment.

Dikusz 2017.12.02. 08:15:59

@adg: Jé, a bögrésnél tényleg így van.
Azért el tudom képzelni, milyen íze lehet annak a süteménynek, amelyikbe 1 bögre liszt, 1 bögre só, 1 bögre köménymag kell:)))
Vagy úgy , hogy a bögre mérete más, pl egy gyűszűnyi liszt, 1 vödör só, 1 üst bors:)))

Félreértés ne essék, vicc volt:)

adg 2017.12.02. 08:20:53

@Dikusz: bocsanat, de 2 bogre liszt kell bele. Aztan megfeleloen elomelegitett sutoben izles szerinti ideig sutni, es kesz. Nagyon finom, ha legkozelebb vendegek jonnek, mindenkepp probald ki!
:)

Dikusz 2017.12.02. 08:31:25

@adg: @blackhairlady: :))))
Nézzetek már jobban a billentyűzetre, vagy az okostelótokra, mert így azt hiszem, hogy a mértékegységeknek megint új nevei vannak:))) - lemoa, pöttyös mögre...

Az viszont tényvalóság, így érdekesebb a sütés-főzés:)

Dikusz 2017.12.02. 08:50:42

@blackhairlady: Nü, és akkor mit szóltatok volna, ha nem a leveleket kajálja, hanem leül a piknikasztalhoz? :)
Az a két lábon ülő farkas meg nem lehetett egy pár sátorral arrébb lakó "emberfarkas" aki azért üvöltött bele az éjszakába, mert elfogyott a söre? :)

Komolyan: tényleg csodálatos élmény hallgatni az erdő állatainak hangját. Amíg a társaságban a gyerekek kisebbek voltak, gyakran jártunk ősszel több napos túrán a Börzsönybe szarvasbőgést hallhatni. Éjszaka csendben sétálgattunk az úton, és olyankor lehetett hallani a szarvasbőgést. A srácok meg tök aranyosak voltak (8-10-14 éves fiúk), ahogy hallgatták, nagyon tetszett nekik, de mindegyikük bújt azért a szüleihez:)

Dikusz 2017.12.02. 08:52:20

@adg: asse rossz, kipróbálom, és azt mondom adg-től kaptam a receptet:)

Dikusz 2017.12.02. 08:53:07

@gabors: azt meg itthon vapiti-nek hívják.

Bredpitt Monika 2017.12.02. 11:17:29

@BOLYonGOeLET: de jo labaid vannak, legkozelebb nem is kell hegyet fotozni, eleg lesz egy rovid gatyas kep,

a viccet felreteve, nagyon jok a posztjaid, elolvasva ezt fenyeevekre erzem Budapestet Maine tol, irigykedem is, a kepek megint nagyon jok,

Bredpitt Monika 2017.12.02. 11:24:06

.@szakasz2: Legnagyobb lányom állatorvosnak készül és ő is látott-hallott már pár "érdekes" sztorit, ahol mivel állatról van szó, inkább elaltatják/véget vetnek a szenvedésének/megölik, míg egy ugyanolyan emberi betegségnél/bajnál pénzt/időt nem kímélve és esetleg a beteg akarata ellenében megmentik az embert. Durva kettős mérce és szegénységi bizonyítvány...

nezd meg az Es megis kinek az elete c filmet Richard Dreyfuss foszereplesevel

ott arrol van szo hogy nem akar elni, mert lebenult nyaktol lefele, de eletben tartjak , vegul birosaghoz fordul

ezen kivul egy javorszarvast hogy viszel el egy mutobe?

P.Elliot 2017.12.02. 11:51:20

@Zsuzsi65: Nekem itt eddig osszesen 4 merlegem volt, egyet meg az elejen vettem, mindket mertekegyseg rajta van, aztan meg harmat mert mindig leejtem es nagy csoda ha nem torom ossze, illetve elmozdul veglegesen a merleg. Soha nem volt gond kapni.
Most az utolso konok egy teremtes mert vagy 4-5x sodortam le az asztalrol es zorog ugyan benne valami de pontosan mer.

Van megegy extra merleg, csillogo-villogo rezbol meg fembol van, oreg baratnom adta nekem mint regiseget hogy egyszer majd az lesz, o cukraszkodott annakidejen es nem sajnalta ennek a szepsegnek az arat, most a padlason pihen es varja az ido mulasat.
Szivesen hasznalnam de tul nagy, helyfoglalo..
Nem igaz hogy itt nem kapni merleget, mindig is volt.
En egyebkent szeretem a pohar es kanal mertekegyszeget, csodalatosan gyors vele kimerni ha van ra hivatalos merced, olyan kis tobb darabbol allo fem vagy muanyag adagolok, meg a dollaros boltban is van, lattam. A pohar mertek is.
Nem kell gatyazni a dekakkal...

BOLYonGOeLET · http://bolyongo-elet.blog.hu 2017.12.02. 15:48:55

@Bredpitt Monika: Szia...koszonom, bar en szimplan ugy szoktam fogalmazni, hogy szep, enyhen szoros ozike labaim vannak :-)

De orulok, hogy tetszenek a posztok es fotok. Amugy meg nem kell annyira irigykedni...Budapest ugyanugy szep es a kornyeken is vannak szep dolgok :-)
De az teny, hogy messze van, ha mashogy nem, akkor foldrajzilag ;-)

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.12.02. 16:28:05

@Dikusz: de szép hagyomány! Mi a partra szoktunk lemenni virslizni, tea vagy pezsgo, mikor mi... csak csendesen.

blackhairlady 2017.12.02. 17:16:55

@Dikusz: Megfordult a fejemben, hogy mi van ha ismerkedni akarnak kozelebbrol :)
A farkas meg biztosan farkas volt, mivel ott volt tolunk kb 100-150 m-re. Kep is van rola, meg a macirol, bissonrol is, de nem terhelem vele itt a kozonsegt :D

A fiam volt baratnojenek a csalaldja is ment szarvasbogest hallgatni minden osszel, sok erdekes elmenyt meseltek, foleg amikor a fiam is bekerult a tarsasagba, es hat nem eppen egy kempingezo alkat volt, produkalt erdekes sztorikat, azota a szarvasboges szo kiejtese is hangos rohogest valt ki a csaladbol :D
Elnezest a felre gepelesert, en tenyleg nem figyelek oda egy komment irasakor a hibakra, sot vissza sem olvasom, szoval inkabb te menj el egy kodfejto tanfolyamra :))))))

blackhairlady 2017.12.02. 17:18:18

@Dikusz: Es ez magyar szo? Marmint a vapiti? Akkor inkabb mar Elk :)

SzZoole 2017.12.02. 17:28:17

@kisrumpf: "pár dolgot meg tudnék mutatni a környéken, talán még veled is tartanék a túrán, mert a férjem nem egy kimozdulós ember... van szép tó, vízesés, monostor, kastély, miegymás alig egy órán belül. No és jó evős helyek is vannak ;-)

Koratavasz, ősz mind szép..., ha az esőt nem bánod, mert az ugye, adott."

Huhh, ehez en/mi is csatlakoznánk ha nem bánod :-))
Pentek reggel felveszem @Dikusz:-t Lutonon es irany Ireland, kompal egyutt is "csak" 7 es fel 8 ora es mar ott is vagyunk :-))
Nem viccelek.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.12.02. 17:55:09

@Zoole Reloaded: rendben! Kihelyezett HA tali :-D

(kutya jon, ugye? lenezni a zalattvalokat... Hogy miket elsutnek az angolok az eszakir hatar kapcsan, rohej!)

SzZoole 2017.12.02. 18:06:53

@kisrumpf: meg szép, hogy jön :-))
Amióta a gyerekeknek ( 21 és 19. évesek ) ciki apuval és anyuval menni, azóta a Biscuit jön velünk mindenhova :-))

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.12.02. 18:28:37

@Zoole Reloaded: :-) Biscuit?! Komolyan, ez a neve, hogy Biscuit? Remek.

Szerintem Puhacicáék is beférnek mellétek... Komp van elég, ha Holyhead felől jöttök, sajnos, fel kell hajozni Dublinig, mert a hozzánk közeli kikötő nem fogad járatokat már...

Buli lenne!

SzZoole 2017.12.02. 18:38:46

@kisrumpf: igen komolyan az a neve :-))
A környéken minden kutyának személy neve van.
Az egyk szomszéd öreg néninek van egy fehér kutyája, Brian a kutya neve.
A másik szomszédomat szinten Brian-nek hivjak, és ha szólítják a kutyát, akkor a kutya szalad, a szomszéd meg jön, hogy ki keresi/szólítja, nem vicc :-)
A Brian kutyájának Alfi a neve, a kert szomszédom kutyája neve Teddy.
Akkor szerinted mi a viccesebb? :-)))

Dikusz 2017.12.02. 19:27:27

@blackhairlady: ha van kép róla, akkor tényleg igaz lehet.
De azért amíg nem látom a fotót, addig kételkednék benne, mert erdőben, éjszaka 100-150 m-re megfelelő mennyiségű (liter, deci, féldeci, icce, pint stb) szeszesital elfogyasztása után látnék. De lehet, hogy akkorra már a Szent Család is megjelenne előttem:)))

Azért azt a sztorit elmesélhetnéd, ami hangos röhögést vált ki a családból:)

Nem magyar név, viszont hülyén hangzik. Nekem meg mindig a Rémusz bácsi meséi jutnak róla eszembe, Ő mondta, hogy lippiti-klippiti (vapiti, de ez nem volt a mesében):)

A bögre, mint mértékegység...
Ahogy a nem túl értékes mulatós-zenében a nóta mondja az ivásról: ....csak mértékkel, és tartózkodással "mértékünk a vödör úgy iszuuuunk, s az asztal alatt tartóóózkodunk! :)

Dikusz 2017.12.02. 19:45:35

@Zoole Reloaded: Mint a "Csöngetett, Mylord"-ban: Alf, Teddy:)))
Azt a sorozatot nem lehet megunni, mindig szétröhögöm magam rajta.

Még viccesebb lenne, ha Brian nevű szomszédodnak lenne egy öreg kutyája, és azt úgy hívnák, mint a szomszéd nénit, így egálba lennének:)

puhacica 2017.12.02. 20:01:42

@kisrumpf: köszönjük a "meghívást", majd egyszer arra kanyarodunk a saját kocsinkkal, mert azt hiszem mi már kiestünk a pikszisből. :)

Lunacica 2017.12.02. 20:09:43

Hat ez nem volt szep :(

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.12.02. 20:15:43

@libslobsi fuszal:???? jesszusom, ez komoly? Mar nem tudom fejben tartani, ki kivel es kivel nem :-( akkor kulon, de szivesen latok barkit, ha erre kanyarodik.

puhacica 2017.12.02. 20:22:51

@kisrumpf: nem tudom, hogy komoly-e. sajnalnam ha az lenne, de ugy erzem, hogy valami nincs rendben es oszinten szolva nem tudom, hogy mi a baj. mindenesetre en errol tobbet itt nem szeretnek mondani, csak jeleztem, hogy koszi, de ugy erzem, ebbol nem lesz semmi. :(

blackhairlady 2017.12.02. 23:14:19

@Dikusz: imgur.com/a/rGpug
imgur.com/a/rGpug
imgur.com/a/rGpug
Bolenyek

imgur.com/a/rGpug
Macko

imgur.com/a/rGpug
farkas

En nem mondtam, hogy ejszaka volt, ejszaka mi aludtunk a kenyelmes kis lakokocsinkban, ki nem mereszkedtem volna :)))

Nem is igazan egy tortenet volt, hanem ahogy eloadta a kicsi fiam aki eloszor ment kempingezni es meg satrat sem altott addig:))) Masodjara mar rutinos volt es kellokeppen elvezte is:)

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.12.02. 23:34:20

@libslobsi fuszal: @Lunacica: kedveseim, nem ismerlek annyira benneteket, hogy tudjam, mi a baj, mi tortent, mi nem tortent. Akar egyutt, akar kulon-kulon jartok errefele, orommel talalkoznek Veletek, kavera, kirandulasra, sutire, kutyasimogatasra, mindegy. Csak mosolygos nepeket szeretnek latni, van a vilagnak eleg baja, senkinek nincs szuksege meg a bajbol importra. Gyertek!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.12.03. 00:25:57

@blackhairlady: Az összes link ugyanaz, csak a bölények látszódnak.De az is okés, sosem láttam még állatkerten kívül őket, még képről sem...

blackhairlady 2017.12.03. 02:06:32

@geegee: Ja, mar utolag lattam, hogy egyben mentek el a kepek. Ott van a farkas is es a medve is csak nezd meg jobban :)
A farkas az elso kepen, teljesen az aljan, a kozepetol kicsit jobbra, belesimulva a kornyezetbe, a macko a masodik kep kozepetol egy picit feljebb, kozepen van az elsol fa, az felett, a fenyofa mogott latszik a testenek a sziluettje es a feje kandikalki.
Sajnos ezek a franya vadallatok nem kepesek modellt allni a fenykepesznek, ugy kell futtavab elkapni oket :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.12.03. 13:08:28

@blackhairlady: Hát, jól el vannak bújva, az tény, köszi.
:D
Adégének volt ilyesmi krákágyilos játéka...

szakasz2 2017.12.03. 13:52:55

@Bredpitt Monika: Nem konkétan erről az esetről illetve a jávorszarvasról van szó. Sok olyan esetet hallottam, hogy konkrétan az állatorvosnál a műtőben ölték meg, bocsánat altatták el az állatot.

Bredpitt Monika 2017.12.03. 16:32:08

@szakasz2: ehhez nem tudok hozzászólni, nyilván, ha a lányod állatorvosnak tanul, akkor te többet tudsz erről,

én viszont pont most két esetről is hallottam itt a szomszédságban, ami a másik példa, az egyik kiskutyát és pitbull marcangolt szét majdnem, meg kellett műteni, ha jól tudom mindösszesen valami 150ezer forint volt a költség,

a másik kutyának meg volt valami baj a csípőjével, itt 100ezer forint volt a műtét és az előzetes vizsgálatok, ezt a pénzt például hogy fizeti ki egy kisnyugdíjas, aki ragaszkodik az állathoz, szomorú az egész, de az állattartás nem kis pénzbe kerül, valószínűleg sokszor az is közrejátszik, hogy egyszerűbb és kevésbé költséges elaltatni,

ettől persze még nem lett humánusabb a dolog, sőt...........

Bredpitt Monika 2017.12.03. 17:30:53

@BOLYonGOeLET: "Ennyire lassan és izzadva még nem tettem meg 10-15 métert, pedig a cél (a másik ösvény) olyan közelnek tűnt. Nagyon óvatossá tett a tudat, hogy ha egyszer megindulunk a tufagolyókkal együtt, akkor nagyjából 200 méteres száguldás vár ránk a vulkán aljáig, ahol egy fa vagy egy szikla fogja utunk végét jelenteni."

Ránéztem a blogodra, kirázott a hideg ettől a résztől. Ez fent volt HA oldalán? Én nagyon beszari vagyok, ilyen túrákon biztos, hogy nem vennék részt, főleg lóháton. Engem egy már megharapott (Zakopane ban).

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.12.03. 18:24:54

@geegee: hah, mig kineztem a szememet, eszembe jutott az a dog krokodilja... ki is nyerte a dijat?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.12.03. 20:26:35

@adg: Neeeem, arra gondolok, amikor kiraktad a képet, hogy keressük meg a krokodilt...
@kisrumpf: nem tudom, de nekem is kifojt már a szemem... :D

blackhairlady 2017.12.03. 21:20:50

@kisrumpf: En :) Meg is jott az ajandekom erte :)

blackhairlady 2017.12.03. 21:22:07

@Bredpitt Monika: Ennyire messze nem jutott volna :))

BOLYonGOeLET · http://bolyongo-elet.blog.hu 2017.12.04. 14:35:28

@Bredpitt Monika: Szia. Nagyon helyesen tetted, hogy raneztel a blogomra :-)

Hat igen, nem volt egyszeru a moka, na de vegul is megusztuk. Amugy, ha jol emlekszem, akkor fent volt a HA-n a dolog...
A lovak aranyosak voltak, csak egy kicsit sok volt elsore az osszesen 6 oras lovaglas....

Bredpitt Monika 2017.12.04. 14:57:30

@BOLYonGOeLET: nekem Mexikóról valamiért mindig az a végtelenül igazságtalannak tűnő dolog jut eszembe, hogy az amerikaiak úlevél nélkül átmehetnek (legalábbis férjem még így jutott át Tijuana ba)

engem egyébként nagyon vonzz az ország, a bakancslistámon van, főleg azért, amit itthon egy játszóházban egy idősebb házaspár mesélt,

a férfi kiküldetésben volt Mexico városban, azt mondták, egyszer adtak egy partit, és este 10 kor még nem volt senki, ők már mentek volna aludni, amikor éjfél előtt megjelentek az emberek, akik látták rajtuk, hogy el vannak kenődve, azt mondták ne aggódjanak semmi miatt, buli van, élvezzék az életet és elkezdődött a parti,

ők az emberek miatt imádták mexikót, remélem eljutok...nem lóháton

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása