oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. november 27. 06:22,  Mi nem jó Ausztriában? 217 komment

2017. november 27. 06:22 Határátkelő

Mi nem jó Ausztriában?

Ritka az olyan poszt, aminek az olvasása (szerkesztgetése) során gyakorlatilag végigröhögöm az egészet, de a mai ilyen. Aki olvasta Gaben egy héttel ezelőtti posztját a 10 (+1) ponttal arról, miért jó Ausztriában élni, az már sejtheti, mire számíthat, aki pedig nem, az sürgősen pótolja, mert anélkül a mai sem nagyon értelmezhető.

Az történt ugyanis, hogy megírta a párposztot, azaz összeszedte 10 pontban, mi az, ami NEM jó a sógoroknál. Bár ő is leírja, én is hangsúlyoznám, hogy mielőtt nekiesnének páran, ajánlott elolvasni a múltkorit is, mert azzal együtt teljes a kép. (Nem mintha lennének illúzióim, de azért hátha.) Nem szaporítom tovább a szót, vágjunk bele! 

Miért szereted azt a várost / országot, ahol élsz? Szedj össze 10 okot, és írd meg te is a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

cim_126.jpg

„Tudván azt, hogy biztos lesznek olyanok, akik csak ezt a bejegyzést - és ennek is csak egy részét - olvassák el, mielőtt egy kommentben „telhetetlen köcsög”-özésbe kezdenének, pár dolgot előrebocsájtanék amolyan „program parancsfájl indítósorként”. 

1. Ez a bejegyzés ennek a pozitív 10-es listának a folytatása és mivel hozzátartozik a teljes képhez, nem lenne korrekt kihagyni. 

2. Ha az 1-es pontot hibaüzenet nélkül megette a kis központi processzorod, akkor jöhet a második pont: igen, bár ez a lista is 10 pontos lesz, mégsem paradoxon hogy miért vagyok még mindig itt, csak középiskolás matek: a súlyozott átlag még mindig a pozitív irányba húz. 

Évek óta azt mondom mindenkinek, hogy addig éri meg egy országban / egy cégnél / egy kapcsolatban maradni, ameddig több benne a pozitív dolog, mint a negatív és Ausztria mérlegfőösszege még a negyedik év után is pluszos, az itt következő lista ellenére.

3.

nem_tudom_ki_vagy.jpg

4. Korábbi rossz tapasztalatok miatt kénytelen vagyok ezt is ideírni, mint az amerikai cégek a                                    termékmatricáikra:

         nem_vagy_hulye.jpg- mikróban nem szárítunk macskát,

         - a tempomat nem robotpilóta

         - és ha az összetett mondatok értelmezése időbe telik, akkor kérjük,                 idióta kommentek helyett inkább olvassák el az adott részt még                       egyszer

Köszönjük, hogy minket választottak és további jó szórakozást!

Szóval... következzen a 10-es negatív lista!

Miért nem ajánlom se Ausztriát, se az emigrálást senkinek, vagy csak azoknak, akik az alábbi pontokkal hosszú távon is meg tudnak birkózni.

itt_egy_hulye.jpg1. ...öreg... ha most komolyan azzal jössz, hogy miért van még egyszer 1-es pont, akkor kérlek, ne is olvass tovább, csak x-eld ki ezt az oldalt.

Ha pedig előtte még mindenképpen szeretnél reflektálni valamit, akkor először nézd végig - ezt a videót - , és küldd el az általad összefoglalt  forgatókönyvét a „fideszválasztásikampány2018@nemloptunkmégeleget.hu”-ra

...köszi.

„Na most hogy a férfiak eltűntek, beszélhetünk a hüvelygombáról...” :-P ...vagy az idióták és a trollok nélkül jöjjön az első pont:

1. A család és a régi barátok eltávolodása

Az, hogy a haverok és barátok az évek múlásával lassan elkopnak, majd évente annyit látod őket, mint a Mikulást, az a korral is jön. Mindenkinek saját családja lesz, más melója, más problémái, más élményei és még ha nagy ritkán össze is futtok, a beszélgetéseitek szinte kimerülnek a kerítésoszlop melletti nyugdíjas protokollban: „Jól vagytok, Tibikém? Jóvanakkor.... A gyerekek is? Jóvan, jóvan, na viszlát Tibikém, megyek mert kezdődik a Szulejmán...”

Persze mikor hazaérsz, már elfog az érzés, hogy „mondhattam volna még hogy...”, meg „kár, hogy már nem mesél úgy mint anno...”, de aztán te is belátod: Mit mondhatnának? Mit mesélhetnél te? Annyira más világban éltek már, más emberek közt, más hétköznapokban, hogy a sztori úgyis értelmét vesztené. 

Ami viszont még szomorúbb, mikor leesik, hogy a rendszeres telefonok / skype / hazalátogatások ellenére mennyi napi szintű dolgából maradsz ki az otthon maradt családtagjaidnak. 

Az a pillanat, mikor leesik, hogy már ők se mondanak el neked sok mindent, mert „minek, hisz annyira nem is fontos / úgysem ér rá / úgysem értené”, na az...  az kemény. Ott garantáltan gombóc lesz a torkodban, és a megoldás felér a 22-es csapdájával: csak az segít, ha hazaköltözöl... de segítene-e, ha hazaköltöznél? 

Jó kérdés.

2. Az új barátok hiánya

Részben az első pont folytatása, részben tök külön pont, mert az, hogy kevesebbet jártok össze bárkivel is, az 30-35 felett majdnem hogy természetes. De külföldön - vagyis jelen esetben Ausztriában - hozzá jön a kulturális és mentalitásbeli különbség is.

Ne érts félre, idővel lesz pár haverod, még olyan is, akivel hét közben is lehet piálni :-P, de igazi „barát”, aki valami személyesebb témát is megosztana veled:

2_haver.jpg

vagy mondjuk fél üveg Jaegermeister nélkül is el meri / tudja neked mondani, hogy épp a töke tele van az asszonnyal, mert motorostúra helyett MEGINT Bingo klubba kell menni - na Olyan, Itt Nem lesz!

Egyszerűen az osztrákoknál ez tabu. 

Az otthoni dolgok is. 

A fizetés is. 

Bármi, ami a félrefésült bajszos bácsival kapcsolatos, stb., stb...

A konfliktushelyzetek kezelése - például ha mondjuk felzabáltad a kollégád szendvicsét a hűtőből -, sem éppen úgy megy, mint otthon: itt a „sértett” nem jön oda és közli köntörfalazás nélkül, hogy egy „büdös paraszt vagy, bazdmeg”, hanem ehelyett egy hét múlva zárható fakkok jelennek meg a hűtőben, te meg „személyes elbeszélgetés einladung”-ot találsz a naptáradban - na nem vele, hanem a főnököddel. 

Ha pedig „viccelődnétek” egymással egy kicsit... Nos. A német humor köztudottan felér egy adóbevallás szellemességével, az osztrák már egy fokkal jobb, de magyarként azért ne lepődj meg, ha az ilyen poént itt nem érti senki:

humor.jpg 

3. Az a k*rva eső 

OK, mivel mindig is utáltad a színjátszó szakkört és a Született feleségekben sem akarsz statisztálni, ezért a negyedik év végére is épp annyi barátot szereztél itt, mint Quasimodo a Notre Dame-ban. 

Sebaj. 

eso.jpgEurópa legszebb vidékén laksz, több tucatnyi látnivalóval és programlehetőséggel, ne mondd már, hogy nem tudod elfoglalni magad akár egyedül is! 

Persze hogy de! 

...hehe. 

Öreg... 

Íme a költői kérdésem hozzád: „Tudod-e, hogy miért zöldebb a fű a labancoknál? Nem, nem azért, mert mindenki 6000-ret keres és euróval trágyázzák, hanem mert ÁLLANDÓAN ESIK AZ ESŐ!!!" 

Nem, ez nem vicc, nem költői túlzás és nem a dráma kedvéért van itt. 

Ez a szomorú igazság. 

Valahol régen, mikor először ütött szét az ideg amiatt, hogy 40 napja nem láttam a napot és a szomszéd Günther fütyörészve terelte kettesével a teheneit meg a csirkéit egy bárkára, vettem a fáradtságot, és kikerestem az éves európai csapadéktérképet.

Meglepetés! 

csapadekterkep.pngLondon elbújhat Salzburg környéke - meg igazából Svájc jó része -, Ausztria és Szlovénia teljes nyugati része, és persze a teljes Dolomitok mögött. Szóval pont, ahova érdemes lenne elindulni, ott esik annyit, mint a Norvég fjordokban... 

És hogy ez mennyi esőt jelent? Nos, a 3 nyári hónapban a 12 hétvégéből kb. 3-4-en nem esik. De mondhatnám azt is, hogy egy átlag osztrák nem véletlenül sziszeg drakulaként a napon. :-P 

Ja, hogy te motoroznál? 

Itt??? 

HÁHHH!!! 

Öreg, hagyd a protektort, ide mélytengeri búvárruha való! 

4. A „jólét ára” 

Jó, sebaj, lassan beletörődsz, hogy csak a skizofrén alteregóddal tudsz igazán jókat beszélgetni, és abba is, hogy egy ország méretű autómosóban laksz, de legalább Dagobert bácsi-módban hordod haza talicskával a lóvét! Milyen király, nem?! 

Nos, majdnem. Mert bár az elején, ameddig egy hálózsákban alszol a céges parkolóban, tényleg sok is marad, de aztán ahogy szép lassan engedsz az olyan „luxus” igényeidnek, mint két fővel egy egyszobásnál nagyobb bérelt lakás, a 4 fokos esőben biciklizés helyett egy kocsi, amiben van fűtés, stb., stb., már hirtelen nem is tűnik olyan eget rengetőnek, amit a bérpapírodon látsz. 

Nem, nem telhetetlenkedem, mert még így is több, mint ami otthon maradt - épp annyival, hogy megérje itt maradni - de azért mikor végigfutod a tételeket, azért nem lesz őszinte a mosolyod.

5. Fillérbaszás felsőfokon 

Igen, a lista 5. helyére kerül, noha először jót röhögsz rajta, hogy a reklámok háromnegyede arról szól, hogy ezt vagy azt azért vedd meg, mert most olcsóbb, ezzel vagy azzal SPÓROLHATSZ 10-20 centet (amit egy osztrák utána művészsállal és hipszter szemüvegben úgyis otthagy a 4 eurós starbuckos Latte borravalójaként - de akkor is). 

Viszont AZ, hogy főműsoridőben rendszeres eleme pl. a Galileónak (kb. egy modern Delta) a „Spar-man” vagy mi a f@sz, aki „Szuperman-ruhában” megmutatja, hogy például egy normális konyhabútor helyett hogyan guberálj fillérekért használt darabokat, és pótold ki furnérlappal meg térkővel, mert ez a tákolmány így „csak” 750 euródba kerül... na, AZ a 10. rész után már kiveri a biztosítékot! 

NE MÁR! Komolyan azt akarod mondani, hogy ebből raktad össze az A7-est? Vagy abból, hogy a véletlenül általam a mosógép automatára feltöltött 80 centen vigyorogva mosol 4 adagot - és cserébe elbaszod vele a saját hétvégéd és mások idejét is? (Ha azt hiszed túlzok, olvasd el ezt!)

Jürgen!!! 

TÉNYLEG RÁSZORULSZ ERRE??:

dinnye-biznisz.jpg

A használt cucc értékesítő átlagpolgárról meg ne is beszéljünk. Az IKEA-szék újonnan lapra szerelve 29 Eur, Hans által 3 éve használt, 2 hasmenést túlélt párnával és bicskával ülőlapba karcolt „Liebe dich Ulrike” felirattal 27,50. 

Én is szeretnék használt kocsitól kezdve megkezdett túrórudin át minden leharcolt vackomért bolti árat kapni, de míg nekem 5 évesen megtanították, hogy ez nem így működik, inkább Hans inkább újraértelmezi Einstein relativitáselméletét: „Ha veszek, akkor legyen olcsóbb a felénél, ha eladok, akkor a Libero még újszerű." 

Nooooormális?

6. Ha sapka van rajtad feljelentelek, ha nem, akkor is! 

Rövid, de velős és annál irritálóbb pont, és a legjobb példa rá az a nyomorult barom, aki:

 - ugyanabban a társasházban, ahol mi lakunk, megvesz egy lakást

 - tudva, hogy az ablaka egy ISKOLA sportpályájára néz

 - majd feljelenti az iskolát, mert „hangosak a gyerekek 12:00 és 14:00 közt a Ruhezeitban” 

Nem hiszed, mi? Pedig idén és tavaly is megtette. 

Grillezel a legfelső szinten, saroklakásban, ami a TE TULAJDONOD, és a füst a pálya fele száll? 

Az ALATTAD LAKÓ először kitesz egy okoskodó lebaszó levelet nyomtatott formában a lépcsőházba, majd feljelent!

furogepet.jpg

A macskád egyszer összeeszik valami maradék giroszt, madártejjel meg koviubival és szerencsétlen egyszer odaszarik a folyosóra. Öreg, jön a levél az ajtódra ragasztva!

felhivas.jpg

Otthon is vannak unatkozó belvárosi öregasszonyok, akiknek már privát parkolójuk van a kerületi bíróság előtt, de EZEK itt túltesznek mindenen, úgyhogy készülj fel mindenre.

szomszedok_1.jpg

7. Lakhatás? Kérjük adja át a helyét olyannak, akinek VAN pénze!

Első generációs betelepültként sehol nem egyszerű lakást találni. Van itt horrorárú, kamu árú, fűrésztelep melléképületből kialakított, háborús bombázásból visszamaradt, szimplán brutál lepukkant, mozgó padlós-kertitörpés, szellemjárta, stb. Melyik kell?

Jó OK, 1 év! és vagy 20 ilyen:

Epic facepalm után végre találsz egy normális lakást. Hurrá.

Igen ám, de egyrészt ez sem olcsó - 270 000 forintnyi Euró havonta 1,5 szobáért, és nem, nem a salzburgi várra néz. Nem, ITT ennyi a lakhatás, úgyhogy mikor közeledsz a 35. életéved fele, és otthon az összes haverod kilóra veszi a panelokat, neked is elindul a bogár a fejedben:

„Nem lenne jobb a sajátodat fizetni, még ha egy feneketlen kút banknak is?” 

Nos... de. 

Csak éppen ha elkezdesz nézelődni, ugyanaz a kör jön, mint a bérlésnél. 

 - VAN ház 150-200 000 Euróért… OK, gondolom ezen átfutottál, úgyhogy mondom még egyszer: 200 000 Eur, azaz 60 milláért, két kukoricaföld közti faluban, 55-ös építésű, és ha mindent kicserélsz rajta a következő 10 év alatt és még egy 50-70 000 eurócskáért még fasza is lesz. Kösz, de nem. 

- Akkor van lakás: új építésű tégla, 3 szoba, egy normális méretű falun belül (ahol van már legalább helyben orvos meg egy nyamvadt Spar) - 370 000 Eur! 110 milla! Nem, ez sem a salzburgi várra néz, nem azért ennyi, hanem mert tégla. És mert új. Itt, Ez, Ennyi. Úgyhogy kösz nem. 

Sok faluval odébb, a faluhatárban - úgy hogy távcsővel legalább még látni a templomtorony csúcsát -, de már a kukoricaföld peremén: 3 szobás, új építésű, de a főfalakat kivéve gipszkartonból épült: 275 000... Hmmm. Talán. 

Lássuk a hitelkonstrukciót: 

Két biztos kereset multinál, 35 évre, a mostani 0%-os banki kamat alapján az első 15 évben fixen 1100 Eur/hó + rezsi = 1300-1400 körül. 

OK, ketten ezt nyögve, de lehetne fizetni, de: 

 - havi szinten ez 4-500 Eur többletkiadás a mostani lakbéretekhez képest

 - és most jön még csak az apró betűs rész csalija: ez csak a 15. évig ennyi. 

Utána van egy „kamatláb-változás korrekció”, és az csak egy szuvas fejű hintalónak nem esik le, hogy a 0%-os kamatnál lejjebb nem valószínű, hogy megyünk, ergo: - mint mindig - Nem TE jársz jól. 

És ha abból a 0%-ból csak 3-4% lesz, te már akkor 1500-1600-ot fizetsz (rezsistül) havonta... CSAK LAKHATÁSRA! 

És akkor még nem ettél semmit. 

Tudom, tudom, én vagyok a hülye és én nem értem a tuti matekot, de mégis utána az „okosok” sírnak a TV-ben a bank előtt, hogy „ők át lettek verve”. Nem, barátom. Minden rizikó LE VOLT ÍRVA valamilyen formában a szerződésben!

bankkolcson.jpg

Az meg, hogy te ezt nem értetted meg és/vagy ennek ellenére mégis belevágtál az már a te dolgod. De én nem akarok melletted állni transzparenssel a kezemben.

8. A hazautak

Félreérthető cím, mert szeretek hazajárni, csak magát az odáig tartó utat gyűlöltem meg teljes szívemből. Igen, én mondtam, hogy Salzburg-Budapest „csak” 5,5 óra, de ennek szerencsére - és egyben sajnos is - a nagy része autópálya. 

Ha nincs dugó, akkor is rohadt unalmas, 5,5 órán keresztül balra a szalagkorlátot, jobbra a román kamiont, a tükörben meg a habzó szájjal villogó, cipófejű X6-os sofőrjét bámulni és még csak most jön a „de” 

DE dugó van. Szinte mindig. 

 - vagy egy 5 km-es Baustelle miatt, 

 - vagy mert bár állítólag nem sokan hagyták el az országot és dolgoznak külföldön, mégis egymillió ember araszol három tömött sávban minden pénteken a Linz-Hegyeshalom szakaszon, préselt heringként.

 - vagy mert Rákvörös fejű Redős nyakú Ricsi addig tolta 10 cm-es követési távolsággal Könyvelő Kareszt, míg csaknem összehoztak ezzel még egy balesetet éééés kik faragnak rá ezzel? 

mi_a_faszt_csinalsz.jpgNos, mondjuk mi, meg az a másik 22 000 szerencsétlen paraszt, akik utána 7km/h-s átlaggal koptatják madárfészekre a kuplungot... 

...vagy mindhárom egyszerre.

Nyáron ráadásul izzadva, télen csúszkálva, a tavaszi-őszi monszunban meg hunyorogva pislogva anyázol habzó szájjal: „meeeeenj már, bazdmeg! Nem látsz a szemedtől? Nem kellett a téligumi mi, *****?!” 

Ugye-ugye? 

Már most idegesít! 

Na akkor nyomd ezt 6-10 órán keresztül... ;-) 

Bár nem hiszem, hogy sokat segít a helyzeten, de azért itt van két jó tanács, ami sokat segíthetne azon a 90%-án az autósoknak, aki viszont normális, és csak haza akarna érni.

ne_vezess.jpg

9. A büszke Bauer-traktorosok 

Szép és becsülni való dolog Ausztriában, hogy itt nem engedték szétverni a mezőgazdaságot, hogy itt nem a helyi politikusok vásárolták föl a fél országgal együtt a kisemberek talpalatnyi földjét, és az is hogy a kisemberek akarják is és tudják is művelni a földjeiket. 

Mindenhol szépen karbantartott parasztgazdaságokat látni, békésen a szabadban kérődző tehenekkel, és a gazdaságokhoz tartozó egész korszerű - vagy muzeális, de szépen karbantartott - traktorokkal és egyéb gépekkel együtt. 

Azt is megérti az ember, hogy ezekkel a gépekkel el is kell jutni a földekig, meg vissza, és azt is, hogy néha ezt muszáj napközben és nem hajnal 4-kor megtenni. 

De. 

Ha ehhez hozzávesszük az átlag osztrák Pató Pál uras munkatempót és enyhét túltolt hagyománytisztelő és nacionalista büszkeséget, akkor már körvonalazódik a kép. 

Ez a pár, szövetkalapos, kockás inges pökhendi faszkalap kijön a főútra az 1938-as Zetor kabriójával - ami újonnan, jeges lejtőn, erős hátszéllel is 36 km/órára volt képes, és halál nyugodtan pöfög előtted 29-cel... 

Megelőzni nem tudod, mert vagy folyamatosan jönnek szembe, vagy mire elfogynak, pont záróvonal jön. Az öreg persze látja, hogy 4 kilométeres hernyót húz maga mögött folyamatosan villogó személyautókból és nyergesvontatókból, DE NEM ÉRDEKLI!!! 

NEM HÚZÓDIK LE! 

NEM ENGEDI EL A SORT FÉL ÓRA UTÁN SEM! 

NEHOGY MÁR TE SIETTESD!!! 

Ő AD ZABÁLNI NEKED, Te, meg az összes barom itt a sorban, már rég éhen haltál volna nélküle! 

Különben is: hova a francba sietsz? 

Nem ráérsz? 

Nyugogggyááá meg szépen! 

És itt jön az igazi Murphy-féle slusszpoén: mikor már a félóra idegtől letépted a saját arcod, ráelőzöl, erre utánad jön a rendőr és téged büntet meg 30 euróra gyorshajtásért meg szabálytalan előzésért, miközben Trakesz Thomas visszaelőz belülről. 

Na??? Ugye, hogy egy ilyen élmény felejthetetlen?!

10. A harangok

Ausztria és az osztrákok egy elég érdekes keverékét adják a (részben kényszerített) liberalizmusnak és a többszáz éves múltra visszatekintő konzervatív vallásosságnak.

Az egyik oldalon itt a multikulti:

460-112036-egy-utolso-selfie.jpg

az erőltetve túltolt „toleranciával”, (amit persze többnyire csak a látszat a felszínen, és amit nem mindenki néz itt se jó szemmel):

csak-conchita-wurts.jpg

...meg persze a tényleges szabadelvűséggel együtt: szinte minden harmadik faluban fellelhető egy sex shop és a bestseller sem éppen a midsize 3-as Durex pack, hanem inkább a 30 cm-s, mozgófejő Black Mamba.

Na de ennek ellenére - vagy inkább mindezek mellett - az osztrákok nagy része aktív keresztény, ha nem is spanyol inkvizítor szinten, de minden vasárnap ott ül a misén.

Hol ezzel a gond?

Sehol! Sőt, lehet, hogy otthon se ártana, ha a lakosság bizonyos hányadának és a „vezetőség” jó részének hetente elkántálnák, hogy NE LOPJ!!! 

Amivel viszont gond van, az az, hogy ha valamit „túltolnak” mások kárára. 

Nincs bajom a migránsokkal - ameddig nem hordába verődve akarnak bármit megerőszakolni, aminek 2 vagy 4 lába van. 

Se Pride Petivel, ameddig nem a főutca közepén akar nekem rúdtáncot lejteni - és nekem emiatt kell kerülővel melóba mennem.

Az átlag 21. századi kereszténnyel meg még kevésbé, feltéve, hogy nem ő akarja beosztani a fizetésem, nem tanítja a gyerekemnek az iskolában, hogy a Föld lapos, és NEM HARANGOZIK MINDEN NAP RANDOM IDŐKÖZÖNKÉNT 57-SZER!!! 

Pedig de. 

Sajnos mindegyikük PONT EZT teszi, de ameddig Pride Petit emiatt csak évente egyszer küldeném szívem szerint a fenébe, addig a rohadt harangok - amik tőlünk légvonalban alig 200 méterre vannak - minden nap vagy 5x készítenek ki idegileg, mert: 

 - reggel 6-kor kezdik, 

 - majd ezután véletlenszerű időközönként folytatják: 9:23-kor, 10:47-kor, 13:18-kor és így tovább.

 - még ezt is lenyelnéd, de nem az aktuális időnyit kongatják, hanem annak 84. hatványát! 

Miért, könyörgöm, MIÉRT kell vasárnap reggel 6:53-kor 43-at harangozni???

Harmad ennyi apostol volt, fele ennyi szent, és ha a Biblia összes szereplőét összeadod, akkor se kell 9:21-kor MEGINT 56-ot harangozni!!! 

És hogy ez - az értelmetlenségén kívül - miért idegesít ennyire? 

Nos, mert déli fekvésű, tetőtéri bérleményünk lévén, május végétől szeptember közepéig nyitott teraszajtóval alszunk, és mikor egy jó kis délutános műszak után 6 órával arra ébredsz, hogy egy rézüstöt húztak a fejedre és azt egy viking kovács kezdi ütni egy 30 kilós kalapáccsal, na az nem valami kellemes:

idegileg.jpg

Nos... ennyi.

Ez volt a 10 negatív dolog Ausztriában.

Hogy ha mindezt tudtam volna, elindultam volna-e?

51%, hogy igen, különben nem lennek itt...

De ha már a második 10-es listát is ilyen szépen összeszedtük, akkor zárásként hadd adjak még egy pár tanácsot egy kicsit vidámabb élethez, bárhová vessen is a sors, akár téged, akár engem:

tippek.jpg

SZERKESZTŐI MEGJEGYZÉS: Belátva, hogy a kritikus kommenteknek igazuk van, a szerző írt és megkért, hogy kicsit finomítsak a stíluson, én pedig megtettem.

HÍRMONDÓ 

Árulj fánkot Németországban!

A téli vásárok jó munkalehetőséget jelentenek azoknak, akik nem hosszabb időre szeretnének külföldre költözni, viszont pár hónapra el tudnák képzelni a külföldi munkavállalást. Ilyen munka is akad szokásos napi állásajánlónkban.

Érdemes még az osztrák határ mellé költözni? 

A mai napig rengetegen ingáznak Ausztriába, akadnak olyanok, akik napi szinten is. Pár éve még simán érdemes volt a határ közelébe költözni. Mi a helyzet most?

Skandinávok nyúlják le a magyar pszichiátereket

A svédek, dánok és a norvégok kapva kapnak a képzett szakemberekért. Ezekre az országokra jellemző, hogy szakorvosokra vadásznak, a rezidensek előtt ritkábban nyílnak meg a lehetőségek.

Képtelen megtartani a tehetségeket Magyarország

Az Institute for Management Development minden évben megvizsgálja, hogy egyes országok hogyan, milyen eszközökkel képesek becsalogatni, illetve az országban tartani a tehetséges, magasan képzett munkavállalókat. Szerintetek hol áll Magyarország?

A kivándorlás folytatódik, az utánpótlás elfogyott

Az egészségügy nagy bajban van, nemcsak az elvándorlás miatt, hanem mert magában a rendszer működésében is vannak kódolt hibák.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: sorozat Ausztria tíz dolog

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr313370563

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

teéjesenmindegy 2017.11.27. 22:25:39

Ezt a vicceskedő, modoroskodó szart van ember aki el bírja olvasni? Én a negyedénél abbahagytam.

Partiscum · http://mobilplanetarium.com 2017.11.27. 22:25:48

Persze a "Mi jó Ausztriában" posztot épp nem olvastam, de ezen 20 minute röhögök

Partiscum · http://mobilplanetarium.com 2017.11.27. 22:25:52

Persze a "Mi jó Ausztriában" posztot épp nem olvastam, de ezen 20 minute röhögök

Belzebubo 2017.11.27. 22:26:51

Jópofa, és kissé túlzó a poszt, vagy nem ugyanabban az országban élünk (én Oberösterreichban)....
Pár dolog, amit én másképp tapasztaltam (5 éve vagyok itt)
Kocsi: vegyél németben, 2000-3000€-ért már egész jókat lehet kapni, ha nem prémium márkát akarsz. Otthon levizsgáztatod, itt a kutya nem nézi, hogy bejelentetted-é, vagy sem.
Traktoros: igaz, fôleg mg. szezonban, de az említett 4 km-es sorban azért túlnyomóan helyiek vannak, ôk nem csinálnak ügyet belôle. Soee láttam villogó, pláne dudáló osztrákot, se olyat, aki vadul elôzgetni kezd. Kivéve magamat :-)
Idôjárás: Én még minden hónapban legalább 1x el tudtam menni vagy túrázni, vagy sielni, vagy strandolni egy klasz kis tóhoz Linz mellett - mindig szép napos idôben. Itt is melegszik sz éghajlat :-)
Dugó-hazaút: az A1 tényleg elég zsúfolt - péntek délután és szombat délelôtt. De nem csak hazánkfiai, hanem a fél Ny-Eu. -ból egész K-Eu-ba erre járnak haza. Ha tehetem nem ilyenkor indulok haza.
Osztrákok: nagyon kedvesek, barátságosak - amíg ki nem derül, hogy itt dolgozol .... onnantól hûvös udvariasság ... Nem szeretnek, nyilván. Nem csak magyart, de szlovákot, románt, törököt, bosnyákot, lengyelt sem. (A munkahelyemen csak ennyi van. Ja van német is, de azért az más). Viszont ezen az alapon nem szólnak be, csak a munkát nézik. Nem úgy, mint otthon, ahol simán lerománozták az onnan átjött erdélyi magyart ....

Csodabogár 2017.11.27. 23:00:38

@Herr Géza: Klingenbach mindig jó ötlet volt, pl. ünnepek előtt. De minket a gorenje ügy totál meglepett. Nem jártunk hetente haza, Zürich nem volt annyira a szomszédban.

Shaktee 2017.11.27. 23:31:07

Poszton jót röhögtem :)

Ugorgyunk.

Shaktee 2017.11.27. 23:31:10

She is a total dish...nagyon ráfért a nagyfülü windsorokra a vérátömlesztés :)

www.facebook.com/TheIndependentOnline/videos/10155495730161636/

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.11.27. 23:33:36

@Zoole Reloaded: Akkor ilyen volna minden nap 15-20-50 db...Márpedig az feltűnt volna korábban.
Szerintem ez valami blog.hu-s "fejlesztés" lesz...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.11.27. 23:34:58

@Dikusz: Nem hiszem, lásd Zoleeenak írtakat egyel felette.

Herr Géza 2017.11.28. 00:08:13

@Herr Géza: Bocs, az a Klingenbach valójában Pamhagen volt.... :)))

2017.11.28. 00:24:50

Engem a stilus nem zavar különösebben, de ezt a folytonos nyavallygást a hazakocsikázásról rohadtul nem értem. Felrakod magad Salzburgban a railjetre, és 5 óra múlva leszállsz a Keletiben róla ... Tök nyugodtan, kisimult idegekkel. Sőt, Hegyeshalomig még a wifi is mükődik, utána nem, mert a MÁV sóher, fillérbaszó. Mi a jó büdös francnak szivtja akkor magát valaki az A-kon és M-ken dugókban?

Herr Géza 2017.11.28. 01:04:49

@Csodabogár: “Zürich nem volt annyira a szomszédban.” Mert Stuttgart sokkal közelebb van ám Bp.-hez.... :)))

Herr Géza 2017.11.28. 01:35:15

@Pink Petsch: Na, a Railjetet nekem ne emlegesd “kisimult idegekkel” kapcsolatban... Én háromszor utaztam azzal (igaz mindig Bp-München viszonylatban), az elsőnél a felszálláskor elhagytam a jegyemet (én voltam a hülye, nem téma... :D), a másik kettő alkalommal meg kellett (?) várni Salzburgban a horvátok felől jövő Transztökömtudja Expresszt, ami miatt simán késtünk Münchenig 1-2 órát, így mindkétszer sikerült a csatlakozásomat lekésni. Aztán állj sorba hajnalban a müncheni egyetlen információs ablaknál másik száz hasonszőrűvel, hogy írják át a késés igazolásával a csak az adott vonatra szóló Mü-Stgt. jegyedet, különben fizethetsz rá annyit, amibe az egész út került.
Ezek után a nyáron egyszem fiam szintén Railjettel jött vissza otthonról, este beszállt a Keletiben, oszt másnap 13:30-kor hipp-hopp, már meg is érkezett Münchenbe. Miközben nekem a müncheni Hbf reggel 7-kor azt állította telefonban, hogy a vonat már rég bejött. Aztán 1/2 8-kor a gyerek telefonált a vonatról, hogy “mindjárt” Bécsben lesznek. :)))))))) Oké, akkor volt a very big vihar, szóval nem alapból a Railjet a szar, csak a kisimult idegek nálam eddig nemigen voltak meg.... :))))))

light 2017.11.28. 07:19:11

10. Ahol én lakok, ott úgy van, hogy az evangélium felolvasásakor harangoznak. Vasárnap tuti így van, máskor nem tunt fel, mert mi nem lakunk olyan közel a templomhoz. Szóval a megoldás: misére kell járni, bentrol egyáltalán nem olyan zavaró ;)

Arthamyr 2017.11.28. 07:32:29

@westwoood: A gyalogosoknak is? Mert itt elég gyakori, hogy a kereszteződésben mindkét úton megállítják az autóforgalmat, és a gyalogosokat mindkét úton átengedi a lámpa.

Arthamyr 2017.11.28. 07:36:10

@FayRodisz: Még jó, hogy te jól tudod, hogy nem különbözünk, és én ezt hiszem. Most már én is, miután jó humorérzékeddel megosztottad eme tartalmat...

SzZoole 2017.11.28. 07:36:11

@geegee: akkor egyszerű, szerkesztik az egészet, ez a bizonyíték rá :-))
Just kidding

HA, legyszi válaszolj geegeenek, mert nem fog tudni aludni :-))

_z_ 2017.11.28. 07:38:21

@Belzebubo: "Kocsi: vegyél németben, 2000-3000€-ért már egész jókat lehet kapni, ha nem prémium márkát akarsz. Otthon levizsgáztatod, itt a kutya nem nézi, hogy bejelentetted-é, vagy sem. "
Ez igy, ebben a formaban nem igaz. Ha Hauptwohnsitzen (allando lakcim) lakik itt az ember, es sajat tulajdonu az auto, akkor osztrak rendszam kell. Azt, hogy hogyan ellenörzik mar mas kerdes, van akit par honap utan megbüntetnek, valaki meg sok evig elvan magyar rendszammal. Csak ket törtenet:
1. Osztrak kollega, hatarmenit varosban lakik, nemet rendszamu autoja volt, mert olcsobb a fenntartas. Egyik nap jött a rendörseg, meg a Finanzamt (adohivatal), es az egesz utcaban kinyittattak a garazsokat. Ahol nem osztrak rendszamu auto all, ott lehetett magyarazkodni, aztan meg sok ezer euros büntetes: az elmaradt osztrak gepjarmüado.
2. Olasz kollega nyaralt Nemetorszagban, közuti ellenörzesen megallitottak, a nemet rendör szolt neki, hogy mar eleg regota lakik Ausztriaban, jo lenne ha igyekezne az osztrak rendszammal.
Az elsöt közvetlenül a prul jart kollega meselte, a masodik egy embernyi attetellel ert el hozzam. Szoval lehet szep magyarosan szarni bele, de nincs ra garancia, hogy müködik.

2017.11.28. 07:39:26

@Herr Géza: :DDD
Ismered a DB-t, nem? ;)))
Én ugye, egy időszakban uszkve 2 hetente "ingáztam" vele Budapest-Stuttgart viszonylatban. Nem mondom, hogy nem fordultak elő vis majorok (mondjuk, olyat én nem fogtam ki, hogy órákat várt volna bármilyen transztökömtudjára, vagy akármire is ... ). Volt olyan, hogy nemes egyszerüséggel lerohadt valami osztrák pusztán, a ha-itt-laknék-már-rég-felkötöttem-volna-magam közvetlen közelében. És az is igaz, hogy minimum 5 percet akkor is késik, ha atomórai pontossággal indul Münchenből (ezt a Keletiből még nem sikerült abszolválnia). Sőt, egyszer az esti szerelvény meg sem érkezett a Keletibe, mert már Bécsig alig jutott el, viszont összességében, mégiscsak faszább és nyugodtabb, mint a pályán szopni a dugóban a román kisbusz és a török kamion közé beékelődve. Pláne, ha az osztrákokra rájön az időszakos dili a határellenőrzéssel.

svajcineger 2017.11.28. 08:21:55

@Pink Petsch:
A dili inkább a németekre szokott rájönni Salzburgnál. Igaz, néha az osztrákokra is Hegyeshalomnál. A railjet valóban sokkal idegkímélőbb megoldás, mint az autó, ráadásul nem is lassabb. Mondom ezt úgy, hogy éppen tegnap késtem le a csatlakozásomat vele Bécsben.

2017.11.28. 08:39:55

@svajcineger: Általában egyszerre jön rájuk ... ha Hegyeshalomnál pofavizitelnek az osztrákok a vonaton, akkkor tuti Salzburgnál is. Sőt, volt egy időszak, amikor Salzburgnál át kellett szállni egy másik railjetre München felé, a peronon meg kordon.

Bolshevik 2017.11.28. 08:45:26

Ja a poszt amúgy jó, jól ellenpontozza a magyar " Ausztriában MINDEN de tényleg MINDEN jobb" jellegű nyafogásokat. Én elhiszem szívesen, hogy általánosságban jobb, de az ilyen posztok azért árnyalják a képet a néha elég egyoldalú "azország átlépteahatárt! ezémost miisátlépjük!" jellegű sértett nyafogásokkal szemben.

Bolshevik 2017.11.28. 08:45:36

Bár tudom nem ez volt a poszt lényege, meg persze viccelődött is, de erre muszáj reagálnom:
" nem tanítja a gyerekemnek az iskolában, hogy a Föld lapos"

Az egyházak sohasem tanították, hogy a Föld lapos, ez egy 19. századi propaganda/mendemonda. A Föld gömb alakja az ókor óta közismert, és a középkorban sem gondolták másként, nem, a papok sem.

en.wikipedia.org/wiki/Myth_of_the_flat_Earth

boundary 2017.11.28. 09:13:14

Én úgy hallottam, hogy ha a polgár nem nyírja tisztességesen-rendszeresen a füvét, akkor nagy összegre büntetik!
Jó lenne itthon is bevezetni. (Van kertem, sőt, a házam előtt is egy nagy terület, amit én gondozok)!

2017.11.28. 10:08:46

@geegee: Mert kemény valutáért adták el Ausztriába, naná, majd otthon dinárért.

Dikusz 2017.11.28. 10:23:50

@Pink Petsch: Már az előbb is akartam írni, amikor @Herr Géza: -val szóba került, hogy melyik a jobb, a vonat, vagy az autó.

Nem azt mondom, hogy nincs probléma a MÁV-val, de ha késik pl a Budapest-Stuttgart vonalon a vonat, mert az osztrákok határellenőriztek, akkor nem az itthoni vasutat szidjátok? Ráadásul a Railjet, és a DB sem, azt hiszem már a GYSEV sem magyar kocsikkal közlekedik.

Nem kötekedni akarok, ne érts félre légyszíves, ráadásul most nem is szidtad a MÁV-ot, csak tényleg úgy gondolom, nem csak őmiattuk vannak késések, Ausztriában, Németországban is adódhatnak problémák, nem csak itthon.

Ráadásul most csak az volt a téma kettőtök között (nekem nem osztottatok lapot), hogy az autó, vagy a vonat a problémamentesebb. Én is a vasutat mondom kényelmesebbnek -persze más, ha csomagokkal jön valaki messziről-, viszont az azért hozzátartozik az igazsághoz, hogy kocsival olcsóbb.

room_101 2017.11.28. 10:36:01

Azért az ingatlanárak nem olyan veszélyesek. Itthoni informatikus fizetésből megtakarítva Badenben nézegettünk egy (erősen felújítandó) kis önálló házat pici kerttel, de a központhoz közel, hogy felújítsuk, kiadjuk, és majd öreg korunkban kiköltözzünk. Nem volt elérhetetlen sávban az ára.

adg 2017.11.28. 10:55:00

@Dikusz: a vonattal ugyan az a baj, mint a repulovel. Hazamesz, kirak oesten, oszt jonapot. Ha volna menoked mashova is, akkor meg vagy love, vagy berelsz autot, vagy kolcsonkapsz, vagy szivsz a tomegkozlekedessel, ami azert nem egyszeru, ha videken vagy es tobb helyre kellene menni. Csomo ido, feszultseg, es ha csalad is van, akkor mar sokkal dragabb is.

Meg emlekszem ra, hogy ha mar kettonknek kellett pestre menni, akkor olcsobb volt autoval. Buszjegy pestre meg nehany pesti jegy boven tobbe kerult, mint a benzin, es akkor meg az idot nem is emlitettem. Meg a kenyelmet, ilyen karacsony koruli taknyos idoben kesz orom tomegkozlekedni. :)

Meg ugye europaban nincsenek tavolsagok, bar sajnos tele van hulye varosokkal es falvakkal, hogy ne lehessen kozlekedni normalisan, de azert autoval szerintem eleg jol jarhato, en biztos nem valasztanam a tomegkozlekedes, ha csak ausztriarol vagy nemetorszagrol van szo. Madridbol vagy Dublinbol mar meggondolnam azert. :)

Dikusz 2017.11.28. 11:17:44

@adg: Így van, ahogy mondod. A vonat akkor éri meg, ha az ember nem felpakolva kell, hogy jöjjön.

Tapasztalatból tudom, hogy már két embernél megéri az autó. Pl Szeged - Budapest vasúton (191 km) 2 főre oda-vissza több, mint 16.000 Ft a teljes áru vonatjegy. Más persze a 65 éven felülieknél, ott már csak a pótjegyet kell megváltani (ez az összes EU-s nyugdíjasra vonatkozik).

_z_ 2017.11.28. 11:29:06

@room_101: Erre azert kivancsi lennek... Badenben lakunk (bar van egy par, de mivel Ausztriarol szol a poszt, gondolom ugyan arrol van szo)), es ebben valami nagyon santit. Vagy az "erösen felujitando" jelenti azt, hogy gyakorlatilag egyszerübb lebontani (es meg ugy is rohadt draga, de a bontasi költsegek miatt talan kicsit olcsobb is lehet, mint egy üres telek), vagy nyertel a lotton.
@adg: Ha vasutallomas mellöl megy az ember vasutallomas melle, nem kell atszallni, nincs sok csomag, egyedül megy, es vagy nincs elerhetö auto, vagy nem szeret/tud vezetni, na akkor erdemes vonatozni. Szerintem röhej, hogy mar egy embernek is olcsobb autozni (kenyelemröl, egyebekröl ne is beszeljünk)...

Herr Géza 2017.11.28. 11:30:31

@Pink Petsch: @Dikusz: Hja, tudnak a németek is (meg nyilván az osztrákok is...) alakítani vasút ügyben, nem is kérdés. Mondjuk ez a fiam féle sztori verte a biztosítékot rendesen. A gyerek ugye este a felszállás után bealudt a vonaton (lenémított telefonnal, ahogy illik...:D), aztán hajnali 1 felé küldött SMS-t, hogy a vihar miatt Győr előtt állnak valahol a prérin és senki nem tud semmit a továbbútról. Aztán aludt tovább lazán. Mivel reggel, amikor már elvileg, menetrend szerint Münchenben kellett volna lennie (és egy órája volt az átszállásra...) nem tudtuk elérni, felhívtam a DB tudakozóját, hogy mégis hol a túróban van a vonat. A bula (Hotline, azaz valahol Timbuktuban ül...) hót lazán közli, hogy a “rendszer” információi szerint már Münchenben van. Mondom, az kizárt az én infóim alapján, ne a menetrendet olvassa be, mert azt én is tudom..., azonban adjon már egy konkrét müncheni állomási telefonszámot. 5 perc anyázás után megkaptam a számot, hívom őket, hol a vonat? Hát az már “rég” bejött. Mondom ismét, hogy lehetetlen és kérem a bula v2.0-át, hogy ugyan nézzen már ki az ablakon a peronra, látja ott a Railjetet? Mire a Nobel-dijat érdemlő válasz: nincs ablak az irodában.... :)))) Na itt küldtem el először a picsába a hölgyet. Ahogy letettem a telefont, jelentkezik a gyerek, hogy már mindjárt Bécsben (!) vannak.... :)))) Visszahívtam a nőt és fejhangon üvöltöttem vele 5 percet, részletesen elemezve a töketlenségüket. No comment.
Aztán mondtam a kölöknek, hogy igazoltassa feltétlenül a késést a beérkezés után, vettem neki új jegyet egy későbbi csatlakozó Flixbusra (nyilván ők leszarták, hogy a vasút késik). Megjön a gyerek a nagy kalandok után, nézem a vonatjegyét: van rajta ugyan egy müncheni pecsét, de egy betűvel nincs megemlítve, hogy késett a vonat és mennyit. Helyette kapott egy kártéritési/jegyárvisszaigénylési nyomtatványt,aminek az az első mondata, hogy “A kártérítéshez/visszaigényléshez feltétlenül igazoltassa menetjegyén a késés tényét és mértékét az érkezési állomáson vagy a vonat személyzeténél!” Nesze b+, hajrá DB! Mindegy, beküldtem, két mondatban leírva a sztorit, csatoltam az új buszjegyet is, erre legnagyobb meglepetésemre szó nélkül utaltak... :))))
De valóban, egy embernek olcsóbb, gyorsabb, kényelmesebb a vonat. Alapesetben. Csak ott ugye erre is számítasz, és ha b+ van mégis, tök kiszolgáltatott vagy.
Autóval meg azért marad valami önrendelkezési lehetőséged, meg eleve nem mondod senkinek, hogy x óra y perckor ott vagyok a Keletiben, vagy akárhol máshol.
Arról nem is beszélve, hogy nekünk pl. nem nagyvárosból indulva, hárman, plusz 2 macska, plusz pakkok már anyagilag sem jobb a vonat, de időben sem. Az átszállásokról (minimum 3) már nem is beszélve. :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.11.28. 12:01:35

@adg: "Meg emlekszem ra, hogy ha mar kettonknek kellett pestre menni, akkor olcsobb volt autoval. Buszjegy pestre meg nehany pesti jegy boven tobbe kerult, mint a benzin, es akkor meg az idot nem is emlitettem."

Apszolut... +321465
Nekem is nem kicsi pof@leszakadás volt ez, mikor először konstatáltam. Majdnem azt kellett mondjam néhányszor, mikor még otthon csóróskodtunk, hogy olyan jól nem megy, hogy vonattal, sárgabusszal utazzunk, ami rémesen döbbenet...
:-ooo
Ha az ember kicsúszik minden kedvezményből a mávnál, volánnál, mondjuk 25 éve korára, akkor az a gazdagok sportja onnantól.
Elképesztő ezt leírni is, de ez van.

svajcineger 2017.11.28. 12:04:55

@Pink Petsch:
Igen, tapasztaltam. Ez a ket evvel ezelotti nagy invazio idejen volt.
Kozuton (autopalyan) nekem ugy tunik, hogy a nemetek ellenoriznek tobbszor. Beszukitik egy savra az autopalyat, aztan lehet nezegetni ki a fejunkbol...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.11.28. 12:07:35

@Herr Géza: Haha, bula, de rég olvastam már ezt a szót... :D
Akkor minden országra igaz ez az aforizma (benzinkutas muszklija...), miszerint a sorrend ez, hogy hülye, hülyébb, leghülyébb, postás, rendőr, vasutas...?
:D

svajcineger 2017.11.28. 12:07:53

@Dikusz:
Akkor olcsobb autoval, ha tobben utaznak egyutt. Egyedul utazva nekem az auto a legdragabb megoldas.

Dikusz 2017.11.28. 12:18:11

@svajcineger: Pontosan.
Még drágább akkor, ha valaki nyugdíjasként, 65 éven felül autózik.

Persze van olyan, hogy kénytelen az ember autót használni akár egyedül is, ha az a hely ahova utazik, nehezen megközelíthető.

Dikusz 2017.11.28. 12:31:35

@Herr Géza: na itt van igazatok, hogy más az ügyintézés módja, ha probléma van.

Nem túl segítőkészek, ha visszatérítés járna az utasnak, ugyanakkor az utasok is igen találékonyak tudnak ám lenni, ha meg szeretnék spórolni a jegy árát...

Made in Austria Blog · http://gaben82.blogspot.hu/ 2017.11.28. 12:33:16

@szakasz2:

Kicsit megkésett válasz, ezért elöször is bemásolnám a kommented részeit amire reflektálnék:
"Talán a káromkodással kompenzálja a tudatlanságát?
A tudatlanság a lakáshitelnél is szembeötlik: ha 15 évig havi kb. 1100 EUR-t fizetsz 0% kamaton meg mondjuk egy 20%-os önrészt, akkor ezzel már ki is fizettél egy kb. 250.000 EUR-os lakást/házat ..."

Tudod, pont az ilyenek kommentek miatt szoktam fricskázni a kommentelök egy részét:

1: Az, hogy a stílus nem tetszik, megértem és semmi gond, de
ettöl miért leszek "tudatlan"?

2: Miért találsz ki a te elméleted alátámasztásához ÁLTALAM SEHOL NEM ÍRT, FIKTÍV adatokat?

Hol láttad hogy 20% önrészre kértem hitelajánlatot?
Ember, az majdnem 60 000 Eur!

3: ehhez képest apróság, de még a "meglévö" 30-40 ezer eurót sem számolják bele egy önrészbe, mert az kell a papírmunkára: földhivatal, ügyvéd, illetékek stb.

4: Miért kezdesz el köpködö stílusban úgy oltogatni, hogy:
a, lila gözöd sincs a részletekröl
b, ÉN voltam ott a hitelelbírálásnál, NEKEM ADTAK ÍRÁSOS AJÁNLATOT KIRÉSZLETEZVE, erre mi van?

"NEEEM NEEEEM; TE MEGINT JOBBAN TUDOD!!!???"

A második okoskodásod - amihez hasonlók miatt beírtam, hogy "hülye kommentek helyett inkább olvasd el a leírtakat mégegyszer" - az ez volt:
"Hasonló a helyzet, amikor a saját blogján "felbassza" magát azon, hogy a mosógépszerelő csak kiszállási díjért hajlandó kijönni megnézni a mosógépet. Innen tájékoztatom, hogy ez még Magyarországon is így van!"

Ha értelmeznéd is a szöveget mielött kommentelni kezdesz, lehet hogy leesne, hogy nem azon "basztam fel magam" hogy fizetni kell, hanem azért, hogy "MENNYIT"

Az utolsó hozzáfüzni valóm meg ehhez a részhez van:

"A harmadik a templomi harangozás. Az, hogy az egyházhoz/kereszténységhez semmi köze nincs, az nyilvánvaló, különben tudná, hogy a misék/istentiszteletek előtt 5-15 perccel szoktak így (mint az őrült) harangozni. UGYANÚGY, ahogy Magyarországon vagy pl. Svájcban is!"

Miért de MIÉRT kommentelsz, ha még az adott bekezdést se olvasod el vagy nem vagy képes felfogni?
Nem a harangozással van a bajom, hanem a mennyiséggel és a rendszertelenséggel. Lehet hogy ezt több mondatban fejtettem ki, de ha ez "sok" neked, akkor legalább NE Kommentelj f@szságokat!!

Üdv: "a tudatlan"

svajcineger 2017.11.28. 12:36:32

@Dikusz:
Na 65 felett meg nem vagyok. Sajnos. Vagy inkabb szerencsere? :-)
Nekem annyibol van szerencsem, hogy van itthon auto, amit hasznahatok, ha itthon vagyok. Ezaltal nem vagyok helyhez kotve, de megsem kell vegigkinlodnom magam autoval fel Europan.

Made in Austria Blog · http://gaben82.blogspot.hu/ 2017.11.28. 12:44:14

@bontottcsirke:

Szintén megkésve ugyan, de a válaszom erre a kommentrészedre:
"Elég kínszenvedés volt végigolvasni, hogy a posztíró nem képes felfogni; Ausztria kultúrország, Magyarország meg egy putri. De ha itt Alsóbékáspecsenyalsón jobban érzi magát, akkor miért van kint?"

1: elolvastad legalább a bevezetést?
Ha igen, de elfelejtetted mire elkezdted írni a kommentet, akkor miért kommentelsz akárhol is?
Segítek: mindössze a 2. bekezdés - lap teteje - :
a; ez a lista egy másik pozitív lista párja
b; a pozitív dolgok túlsúlyban vannak.

...tudom, hosszú, összetett mondatban írtam, de az ilyen kommentek után erösen kondolkodom, hogy a bejegyzéseimböl készítek majd egy erösen rövidített-egyszerüsített változatot majd az olyanok kedvéért mit szerinted én is vagyok - akik ilyen bonyolult dolgokat "nem képesek felfogni" :-P

Dikusz 2017.11.28. 12:46:14

@svajcineger: Sejtettem:)
Még én sem, majd három év múlva. Addig viszont évi 6 alkalommal utazhatok kedvezményesen ( 5 db 50%, 1 db 90%). Ha az elfogyott, akkor teljesárú jegyet kell vennem nekem is.

Külföldön élő barátnak is van itthon autója. Budapesten nem használja, ha vidékre megy a telekre akkor igen, mivel messze van az állomástól, még akkor is, ha neki már ingyen van a MÁV.

svajcineger 2017.11.28. 12:50:59

@Dikusz:
Na latod, miyen jo itthon! :-)
Viccet felreteve, tenyleg paratlan az az utazasi kedvezmeny, ami nalunk az idoseknek van.
Mielott valaki felreertene: abszolut nem politikai kampanynak szantam! :-)

Herr Géza 2017.11.28. 12:52:24

@svajcineger: Az attól is függ, hogy honnan hova. ZH-ban lakva, BUD érkezéssel nem kérdés. De mondjuk egy random Bellinzona-Kaposvár viszonylat? És nem csak az ár a kérdés, hanem a “kényelem” is. Akkor indulok, amikor akarok, ott állok meg, ahol akarok, annyi pakkot viszek, ami befér. Ja és nem kell hetekkel/hónapokkal előbb fixálnom az időpontot az “olcsó” jegy miatt, meg ha a szomszédom kismacskája kipurcan és a temetés (:D) miatt még egy napot kell maradnom, nem borul a költségvetés.
Szóval vannak helyzetek, amikor a repülő/vonat verhetetlen (sőt nincs is más megoldás: ld. pl. Adg barátunk), de nincs tuti recept.

svajcineger 2017.11.28. 12:54:36

@Herr Géza:
Persze, minden elethelyzet mas.
Bellinzonabol meg Zurichbe se konnyu eljutni vonattal, nemhogy Kaposvarra.

Made in Austria Blog · http://gaben82.blogspot.hu/ 2017.11.28. 12:57:07

@Taxomükke (UK):

Szintén ezen korai kommentedre refletálva: "A masik okos templom kozelebe koltozik, oszt idegesiti a harangszo"

Bemásolom egy kicsit korábbi válaszom örömmel mégeszer:
"Nem a harangozással van a bajom, hanem a mennyiséggel és a rendszertelenséggel."
Plussz az a barom aki itt megvette azt a lakást az iskolánál egy helyi volt ergo tudta mire számíthat.
Én nem vettem lakást és NEM vagyok osztrák. Mégis szerinted honnan a fenéböl kellett volna "okosként" elöre dunom, hogy itt reggel 7-kor nem 7-et hanem 53-at harangoznak???

...Tudom, tudom, TE tudtad...
Látod, pont az ILYESMIKÉRT teszem BELE a mémeket.... :-P

adg 2017.11.28. 13:00:29

@geegee: na figyelj, megneztem az aktualis buszjegyarakat. Hogy ne budapesttel hasonlitsam ossze a falunkat, kivalasztottam kecskemetet.
Beirtam, hogy kunsag volan, biztos ott vannak az arak.
Eldobott valami dokk nevu konglomeratum honlapjara, ott ot perc alatt nem talaltam nyomot sem, hogy merre induljak.
Gugli: buszjegy kecskemet
Nahat, a kunsag volan oldalara visz, ezuttal nem ugrik el.
Oldalt van Dijszabas. Hurra!
Katt, letolt nekem valami pdfet.
Megnyitom, altalanos szerzodesi feltetelek.
Csak a tartalom vagy 10 oldal, de megtalalom benne, jegyarak: 172. oldal.
Attekerem a 172. oldalra: jegyarak a c.2 mellekletben.
Megtalaltam azt is, szoval mar meg is tudtam, hogy egy kecskemeti teljes jegy ara 335 ft.
Es akkor eszre is vettem hirtelen, hogy ez 2013-as ar. :D

Mindegy, biztos nem emelkedett. :)

Szoval itt 3 dollar egy jegy, ha tizet veszek, akkor 2. Ez ugye 600 illetve 400 forint. Most, nem ot eve. Es 3 orara ervenyes, akarmennyit mehetsz, atszallhatsz, akarmi. Szoval elmesz boltba es vissza, akkor egy jegy eleg.
Nincs kedvem tovabb guglizni, de gyanitom, hogy nominalisan is egy arban van azota a kecskemeti jegy az ittenivel.

adg 2017.11.28. 13:03:24

@Made in Austria Blog: “Mégis szerinted honnan a fenéböl kellett volna "okosként" elöre dunom, hogy itt reggel 7-kor nem 7-et hanem 53-at harangoznak???”

Ott van fent a posztban, le van irva, hogy mennyit harangoznak. Legkozelebb olvasd el. :)

Herr Géza 2017.11.28. 13:45:50

@Made in Austria Blog: @adg: Hahaha. Nekem egy germán faluban ugyanez a tapasztalatom. Évi 365/365 (néha 366 :D) napon 0/24-ben jelzi a harang az időt. Egészkor annyit bimmbammol, ahány óra van -még jó, hogy nem a 24-órás beosztás szerint-, negyedkor egyet, félkor kettőt, háromnegyedkor hármat... Az megvan, hogy régen a parasztnak nemigen volt órája, na de ma???? A másik: ha éjjel 2 bimmbamra ébred, vajon honnan tudja, hogy hajnali kettő van-e, vagy mondjuk fél négy???
Aztán napközben meg valóban követhetetlen, hogy mondjuk vasárnap random 6:48-kor mit is jelenthet a 13 bimmbamm.... :)))))

adg 2017.11.28. 13:54:27

@Herr Géza: en szerettem a harang hangjat, persze nem 10 meterrol. Erre itt pont nincs harang. Bent a varosban van egy igazi templom, ott van harang, de csak mise elott harangoznak, az is eleg diszkret. A tobbi templom inkabb csak imahaz meretu, sose hallotam harangozast feloluk.

Itt nem jartak a parasztok kapalni, gondolom, es a nandorfehervari csata sem sokat valtoztatott az orszag eleten.

Herr Géza 2017.11.28. 14:13:00

@adg: Hálistennek (:D) nekünk sincs túl közel, én meg ha alszok, akkor alszok rendesen, leszarom a harangszót (is). De asszonypajtás folyamatosan ezen rugózik, hogy most aztán vajon mi ez a bimmbamm, miért pont most, meg miért ennyi. Mondjuk ő a légy szellentésére is felébred bármikor... :)))(

szakasz2 2017.11.28. 14:22:38

@Made in Austria Blog: Bocsánat, tévedtem, ó nagy tudós. Minden tévedésemet ezennel visszavonom, és soha többet nem kételkedek kinyilatkoztatásaidban és különösen a stílusodban. És természetesen igazad van, a kommentelők a hülyék és f@szságokat mondanak, különösen, ha nem értenek egyet a posztolóval, főleg pedig ha te vagy az. Teljesen igazad van.
Ennek szellemében kívánok Szeretetben Gazdag, Békés Adventet (hu.wikipedia.org/wiki/Advent) és kevesebb harangozást!

Made in Austria Blog · http://gaben82.blogspot.hu/ 2017.11.28. 14:36:40

@Virago_1000:

Bár Herr Géza már válaszolt neked, de az összetett szöveg volt és azzal itt sokaknak gondja akadt, úgyhogy ime mégegyszer in BASIC HUNGARIAN:

1 - Nem 3 müszakban dolgozom és ilyet SEHOL NEM ÍRTAM. SOHA.
Ne találj ki "fiktív" tényeket, attól még nem leszel se jópofa, se nem lesz igazad.

2 - Nem padlást bérlek és ilyet SEHOL NEM ÍRTAM. SOHA. Ne találj ki "fiktív" tényeket, attól még nem leszel se jópofa, se nem lesz igazad.

3 - Ha magad által kitalált, valós alapot nélülözö agymenésekkel akarsz másokat oltogatni, szerintem jelentkezz Fidesz szóvivönek

4: - "otthon kilora veszik a panelokat a haverok, neked meg ez se sikerult? Tenyleg kar volt koltozni (neked) csokkeno eletszinvonal mellett. Aki objektiven olvas az ezt belatja."
a, Mi ez a baromság?
b, honnan vetted hogy nekem "csökkent" az életszínvonalam Ausztriában?
c, honnan tudod, hogy én másokhoz képest honnan indultam?
d, "aki objektíven olvas az ezt belátja" - ismét csak: mi-ez-a-Baromság?

5 - "Motorral, a balatontol elindulva szombat delutan, vasarnap este vagyok kozep angliaban"
- Kössz, most már tudom, ki az az idióta aki a -5 fokban, 3 telipakolt felpókozott kofferrel csúszkál motorral a hókotrók mögott :-P
PONT EZÈRT idegesít a dugó, mert hiába vagyok épeszü motoros, november közepétöl április végéig nem nagyon lehet 600km-t lenyomni motorral autópályán.

Szumma-szummárum ha gondolkodnál is, mielött csuklóból kommentelened KELL valami baromságot, talán kevésbé csinálnál hülyét magadból :-P

bontottcsirke 2017.11.28. 14:37:34

@Made in Austria Blog: Amit most válaszban írtál az nem bonyolult körmondat-halmaz, hanem érthetetlen hozzászólás.

Javaslom a fogalmazási készségek fejlesztését és akkor talán nem lesz félreérthető poszt.

2017.11.28. 15:21:25

@Dikusz: A MÁV kurvaanyját már Hegyeshalomtól (vagy Budapesttől Hegyeshalomig) szoktam emlegetni, amiért sóher faszok, igy wifi csak 10 méterrel Hegyeshalom után van. De mondjuk, ez alaphelyzet. Persze, ha a németek vagy az osztrákok bénáznak, akkor nem a MÁV kurvaanyja, hanem a DB-é vagy az ÖBB-é.
Egyébként a határellenőrzés miatt nem késik a vonat, illetve bocs, pár percnél töbet nem. Az ellenőrzés úgy zajlik, hogy Hegyeshalomnál felszállnak az osztrák zsaruk, és Bécsig van idejük akár pofavizitre, akár igazoltatásra. Bécsben meg leszállnak, palimadárral vagy nélküle. Salzburgban meg a németek szállnak fel, de mivel a railjet Salzburg és München között nem áll meg, az meg 1,5 óra, igy ha valakit lekisérnek, akkor Rosenheimban mégiscsak megáll 3-4 percre. Ezt később vagy behozza, vagy nem.

Made in Austria Blog · http://gaben82.blogspot.hu/ 2017.11.28. 15:28:10

@szakasz2:

Nem vagyok "nagy tudós",
Nincs bajom azzal, ha valakinek nem tetszik a stílusom,
Nincsenek "kinyilatkoztatásaim" csak nem bírom ha valaki EL SE OLVAS VALAMIT de már KRITIZÀL másokat.

Te pont ezt tetted,
én meg pontokba szedtem, hogy miért volt hülyeség amit írtál.
Ennyi.
Az meg hogy te ezen még be is sértödsz, az már tényleg a te dolgod..

svajcineger 2017.11.28. 15:42:25

@Pink Petsch:
Az osztrakok se mennek el Becsig, csak Bruckig. Ott sem allna meg a vonat, de nekik igen. :-)
A wifi meg nemcsak a railjet magyarorszagi szakaszain nem mukodik, hanem a nemetorszagin sem (altalaban). Osztrak belfoldi railjet eseten.

2017.11.28. 15:47:14

@Herr Géza: Ajvé! :DDD
Mondjuk, utaztam már én is 1,5 napot Rostocktól Regensburgig, mert Magdeburg környékén lerohadt az egész elektromos rendszerük, mindenestől. Feledhetetlen élmény volt! :DDD

2017.11.28. 15:52:18

@svajcineger: Egen? Mostanában már megáll közben? Olyan jó fél éve még Bécsig jöttek ...
Ja, azt nem tudom, hogy az osztrákok egyéb railjetein mi a helyzet wifi-fronton, mivel egyedül a Budapest-München, illetve a Budapest Zürich vonalakkal van tapasztalatom. Ezeken meg elég faszául megy a wifi a német és a svájci szakaszokon is, egészen a Hegyeshalom tábláig.

Dikusz 2017.11.28. 15:53:38

@svajcineger: nem is értette senki félre, mert ezzel nem kampányolhatnak:)

Egyébként nem tudom, van-e Európában még egy olyan ország, ahol ilyen kedvezmény van nyugdíjasoknak. Felétek van?

Nincs olyan kormány, amelyik ehhez hozzá merne nyúlni, ha már egyszer megadták.

szakasz2 2017.11.28. 16:16:17

@Made in Austria Blog: ÉN ELOLVASTAM AMIT ÍRTÁL ELEJÉTŐL VÉGÉIG, NEM IS EGYSZER, sőt - tőlem szokatlanul - még a blogodra is átkattintottam. És a szövegértésem is jó. Szóval, hogy ki írt hülyeséget, azt talán ne feszegessük tovább...

DieNanny CH 2017.11.28. 16:22:18

@_z_:

Hmmm, Badenben laktam majd' 4 évig. Nagyon szerettem! A Brandlgasse-ban...
Nyelviskolába a Volkshochschule-be jártam. Szerettem azt a kisvárost.

svajcineger 2017.11.28. 16:24:30

@Pink Petsch:
Hát nem tudom. A zürichi railjeten is meg szokott halni a net a német részen. Mióta eltörölték az unios roaming dijakat, azota mintha müködne.

Made in Austria Blog · http://gaben82.blogspot.hu/ 2017.11.28. 16:26:13

@bontottcsirke:

"Amit most válaszban írtál az nem bonyolult körmondat-halmaz, hanem érthetetlen hozzászólás"

Neked lehet, de sajnos nem tudom hogyan válaszolhatnék egyszerübben:
Az "érthetetlen hozzászólás" az 1 föpont volt 2 alponttal, tömondatokban.
"a körmondat halmaz" az összetett mondatok volt eredetileg és az eredeti bevezetésre vonatkozott...

svajcineger 2017.11.28. 16:26:42

@Dikusz:
Pont azt mondtam én is, hogy nincs párja ennek Europában. Ternészetesem Svájcban sem. Aki itt rendszeresen vonatozik, az általában Halbtaxszal utazik.

DieNanny CH 2017.11.28. 16:27:57

@Herr Géza:

"Mindegy, beküldtem, két mondatban leírva a sztorit, csatoltam az új buszjegyet is, erre legnagyobb meglepetésemre szó nélkül utaltak... :))))"

Mikor a pesti ide 2 óra késéssel érkezett - amit 50%-os jegyár-visszatérítéssel honoráltak - nekem is csak a formanyomtatvány volt, én írtam rá, hogy 2 órát késett. Én ezt azért úgy képzelem, hogy ha beér egy vonat az állomásra, azt jegyzőkönyvezik, így utána tudnak nézni, vajon igaz-e, amit az utas beírt.
Szóval, ha nincs személyzeti bejegyzés, akkor sincs gond.
:-)

DieNanny CH 2017.11.28. 16:32:00

@svajcineger:

"Akkor olcsobb autoval, ha tobben utaznak egyutt. Egyedul utazva nekem az auto a legdragabb megoldas."

Ez az életkortól is függ. Szüleim mindketten 65 év felettiek, így nekik az autó drágább, még ha ketten is vannak.

svajcineger 2017.11.28. 16:38:36

@DieNanny CH:
Nemzetközi vonaton is van kedvezmény idősebbeknek? Szerintem, nincs.

DieNanny CH 2017.11.28. 16:39:46

@Herr Géza:

Úgy látszik, nálam valaki nagyon kibumlizhatta az éjszakai csendet, mert este 10-kor harangoznak utoljára - 4 vékonyat, 10 vastagot -, aztán reggel 6-kor meg először - 4 vékonyat, 6 vastagot. Éjszaka nyugi van.
:-)

Herr Géza 2017.11.28. 16:40:33

@DieNanny CH: “Én ezt azért úgy képzelem, hogy ha beér egy vonat az állomásra, azt jegyzőkönyvezik, így utána tudnak nézni, vajon igaz-e, amit az utas beírt.” Na, én ebben már nem voltam olyan biztos a telefonálásaim után..... :))))

DieNanny CH 2017.11.28. 16:44:21

@svajcineger:

A Mo-i szakaszra van, Hegyeshalomig/tól.

Taxomükke (UK) 2017.11.28. 18:39:12

@Made in Austria Blog: Én ugyan nem tudtam arról az adott templomról ott a szomszédodban, dehát a templomok mán csak ilyenek, harangoznak bennük.
Azért ne vedd a szívedre.

Made in Austria Blog · http://gaben82.blogspot.hu/ 2017.11.28. 19:01:01

@szakasz2:

"hogy ki írt hülyeséget azt talán ne feszegessük tovább"?
Öregem, akkor flegmázzál légyszives - ha már "olyan sokszor elolvastad amiket írtam" ha a neked feltett kérdéseim legalább felét meg tudod válaszolni!
Tudod, hogy honnan szedted a sok

Made in Austria Blog · http://gaben82.blogspot.hu/ 2017.11.28. 19:03:03

baromságot.

Sorry de a telefonom oldalfrissített egyet

szakasz2 2017.11.28. 19:37:14

@Made in Austria Blog:
"2: Miért találsz ki a te elméleted alátámasztásához ÁLTALAM SEHOL NEM ÍRT, FIKTÍV adatokat?
Hol láttad hogy 20% önrészre kértem hitelajánlatot?"

Gyanítom kultúr országokban nem adnak 0%-os önerővel lakáshitelt, jó pár éve asszem már Magyarországon sem. Svájcban a minimum a 20%, gyanítom Ausztriában sem sokkal kisebb.

De figyu, még 0%-os önrésszel is a fenti számokkal kevesebb mint 25 év lenne a törlesztés (330k EUR alatt) és nem 35. Vagy te nem tudsz számolni, vagy a bank baszott jól át a 0%-os hitellel. Erre (is) írtam a "részben tudatlan"-t, de ha ez bántó volt, akkor elnézést. Csak számolni nem számoltál semennyire utána pedig ilyen komoly tételeknél, nagyon ajánlott lenne.

"Miért de MIÉRT kommentelsz, ha még az adott bekezdést se olvasod el vagy nem vagy képes felfogni?
Nem a harangozással van a bajom, hanem a mennyiséggel és a rendszertelenséggel."

Ok, szóval a szervezetedben egy svájci óra ketyeg és nem bírja a "pontatlanságot"? Vagy az a baj, hogy a mise előtti kongatások rendszertelenek? És ha negyedórás rendszerességgel éjjel-nappal van 1-2-3 illetve adott órának megfelelő számú kongatás az mindjárt rendben van, csak a reggeli 43 harangozással van a baj? A reggeli 6 kongással nincs, arra fel sem ébrednél.

A személyeskedő, csúnya nyelvezeted, és ahogy reagálsz a teljesen megalapozott észrevételekre az kritikán aluli. Kár, hogy ezzel még az elmúlt heti egyébként jobban sikerült posztodat is utólag átértékeli az ember, de legalábbis én biztos. További Minden Jót!

szakasz2 2017.11.28. 19:50:34

@DieNanny CH: @Herr Géza:
Már egy jó pár éve szerintem minden vonatról pontosan tudják, hogy hol jár, mikor hova érkezik, sőt a legtöbb vasúttársaságnak online lekérdezhető menetrendje/térképe van, hogy éppen hol járnak a vonatok. Szóval mindenféle pecsét nélkül pontosan tudják, mikor hol mennyit késett a vonatod, semmilyen igazolás nem kell már.

Hegyeshalomtól/-ig hivatalosan semmi nyugdíjas/nagycsaládos vagy egyéb belföldi kedvezmény nincs, mivel határt átlépő vonatra nemzetközi díjszabás van érvényben. Pld. teljes árú 2. osztályú alapjegy belföldi díjszabásban Hegyeshalom-Bp. kb. 3100 Ft (Railjet kb. 4000 Ft), nemzetközi forgalomban kb. 21€.
Az egyetlen lehetőség a belföldi kedvezmények igénybevételére az, hogy Hegyeshalomnál leszállsz és megvárod a következő vonatot (mindkét irányban).

Made in Austria Blog · http://gaben82.blogspot.hu/ 2017.11.28. 19:52:39

@szakasz2:

a harangos témát nem kezdeném újra magyarázni, nem vagyok papagáj. Többször leírtam sokféleképpen hogy mi a bajom vele, hogy egyiket se értetted meg arról nem tehetek.

az viszont hogy "ahogy reagálsz a teljesen megalapozott észrevételekre az kritikán aluli" az egy elég ócska alaptalan kijelentés, lévén akik simán, okoskodás nélkül annyit mondtak, hogy "ennyi trágárság sok", azoktól elsőre elnézését kértem mert beláttam hogy igazuk van.
Azokkal viszont akik sértegetéssel és kitalációkon felháborodott okoskodásokkal kezdik - mint anno te is - sajnos nem tudok, és nem is akarok illedelmesen beszélni...

Made in Austria Blog · http://gaben82.blogspot.hu/ 2017.11.28. 19:59:08

@szakasz2:

zárásként meg mégy annyit, hogy lehet a törlesztö svájcban annyi amennyi, számolhatok Ausztriában amit akarok, ha a BANKOK nekem ilyen ajánlatokat adnak azt vagy aláírom vagy nem. De ez nem hiszem hogy a tudatlanságom függvénye lenne...

petok11 2017.11.28. 20:12:00

Nagyon jo poszt. Vegignevettem az egeszet. Tehetseges a posztolo, hogy ilyen jo nyelvezetu, humoros irast tud osszehozni. Az elozot is olvastam a pozitivumokrol, az is nagyon tetszett. Es talaloak a kepek is. Tartalmat tekintve neha tenyleg tulzas, de ez kell is ahhoz, hogy ilyen vicces legyen.
Emellett sok igazsag van benne. Igazi baratsagokat valoban durvan nehez kialakitani, rengeteg a vezetni nem tudo szemely aki megis autot vezet, hosszu tavon ez a tavolsag is sok. Nekunk igy mar a merleg a visszakoltozes fele billent es nyartol Mo-on lakunk. Anno kikoltozni nagyon jo dontes volt s most a baratok, csalad miatt visszakoltozni is.
Tovabbi sok sikert a posztolonak, jo motorozast a festoi Alpokban - mi rengeteget turaztunk - es ha majd ugy latjak, nyugodtan jojjenek vissza Mo-ra. :-)

DieNanny CH 2017.11.28. 20:17:37

@szakasz2:

"Hegyeshalomtól/-ig hivatalosan semmi nyugdíjas/nagycsaládos vagy egyéb belföldi kedvezmény nincs"

Érdekes, anyukám kapott, mikor legutóbb Zürichbe jött. Igaz, ez nem idén volt.
(Viszont, ha nincs, akkor, amikor jegyet veszek az éjszakaira, miért kérdez rá az életkorra? Nem a fiatalra, hanem az 59 éven felülire?)

szakasz2 2017.11.28. 20:27:55

@DieNanny CH: Ki kérdez rá? Annyi van, hogy talán hatvan éves kortól vagy hogy lehet olcsóbban (talán 15 EUR-ért 25 helyett) venni egy évig érvényes RailPlus kártyát, ami a nemzetközi alapárakra 25% kedvezményt ad. És ilyenkor már egy utazásnál visszajön az ára, szüleim is volt hogy így jöttek.
Egyébként ez csak a hivatalos álláspont - lásd itt:
- www.mavcsoport.hu/mav-start/nemzetkozi-utazas/nemzetkozi-utazasok-tol-z-ig#kedvezmenyek
-
www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/article/document/public/ny_-_nk_menetdijtabla_2016-17.pdf

... lehet persze hogy egyes kalauzok, vagy jegypénztárosok okosban oldják meg.

Herr Géza 2017.11.28. 23:04:09

@szakasz2: Ó, eszem a zúzádat, elolvastad egyáltalán, hogy mit írtam? Nyilván én találtam ki, hogy a DB ügyfélszolgálatnak kurvára nem volt fogalma az adott pillanatban, hogy hol is volt a Railjet. Amit mellesleg az ÖBB üzemeltet, így azt bizony a DB appján (vonatkövetés) hiába keresed. Sőt mondok még valamit: a vonatkövetés még a saját vonatjaikkal sem mindig működik, pláne nem a DB alvállalkozóiként dolgozó kb. 20-50 regionális vasúttársaság vonatjaival.
Ami pedig a kedvezményeket illeti: a MÁV rendszerét ugyan nem ismerem, de a DB-nél a kedvezmények a nemzetközi vonatokra is érvényesek minimum a német határig. De pár szomszédos országgal kétoldalú egyezmény alapján elfogadják egymás kedvezményeit a teljes vonalra oda-vissza alapon.
Csókoltatlak amúgy! :D

Herr Géza 2017.11.28. 23:19:07

@szakasz2: “Gyanítom kultúr országokban nem adnak 0%-os önerővel lakáshitelt,...” Hát rosszul gyanítod. Már ha Németország kultúrországnak számít. Ugyanis adnak. Ha elég fiatal vagy, jó az adóstörténeted, jól keresel, stb., akkor simán. Ilyenkor a kamat ugyan néhány (tized)százalékponttal magasabb, de működik a dolog. Sőt a hitelből tudod fizetni a lakásvétel összes mellékköltségét is (közjegyzői díj, földhivatali bejegyzés, tulajdonszerzési illeték, stb.), azaz a megfelelő feltételek teljesülése esetén szó szerint egy kanyi vas nélkül tudsz venni hitelre ingatlant.

Herr Géza 2017.11.28. 23:25:16

@szakasz2: Ja, Svájcban is kapsz lakáshitelt 10% önerővel is, ha a nyugdíjpénztári befizetéseid kiteszik minimum a másik 10%-ot.
Nyilván sem ez, sem a német verzió nem azokra vonatkozik, akik tegnap költöztek ide, de gondolom ez azért neked is tiszta.

montroyal ( CAN qc) 2017.11.29. 04:47:49

@Herr Géza: ) onrész van foleg uj épitésu lakasoknal igy akarja az épitteto eladni a lakast mer tul sok van a piacon ... a masik lehuzas mert egy finance ceg fizeti helyetted semmit se kell fizetni csak koltozz es amig benne laksz vissza sem kell adni semmit .. De amikor eladod kemenyen nyujtjak a markukat es a haszonbol is koteles vagy %-t adni ..
egy masik variacio hogy az allam ad az elso lakas vasarloknak igy megint egy cent nelkul be lehet koltozni ...@szakasz2:

montroyal ( CAN qc) 2017.11.29. 04:50:19

@montroyal ( CAN qc): A 0 NULLA ONRESZRE GONDOLTAM AMI VAN ...

szakasz2 2017.11.29. 08:39:13

@Herr Géza: Ó, kedveském, ez ennél a posztnál divat lett, hogy megkérdőjelezi(te)k, hogy olvastam-e amit írtatok? ;) Ez nagyon nem kedves, különösen, hogy én is megkérdezhetnélek téged - az általam megadott első link első mondata ugyanis ez:
"Felhívjuk utasaink szíves figyelmét, hogy a belföldi utazási kedvezmények (pl. diák, 65 éven felüli, közalkalmazott stb.) nemzetközi forgalomban nem érvényesek."

A DB-t kevéssé ismerem, de gondolom a sok tízezer ott dolgozóból véletlenszerű eggyel vagy kettővel beszéltél telefonon. Azért mert az buta, és/vagy nem tud valamit, amit tudnia kéne, attól még nem az egész cég szar.

Egyébként ha ÖBB vonatról van szó, talán náluk kellett volna megnézni. Pld itt:
zugradar.oebb.at/bin/help.exe/dn?tpl=livefahrplan
vagy a menetrendben
fahrplan.oebb.at/bin/traininfo.exe/dn/795198/1054275/392280/68926/81?date=29.11.2017&trainname=RJ60&stationFilter=81,01,02,03,04,05,06,07,08,09&backLink=ts&
sőt még ilyen is van a honlapon, hogy "Verspätungsbestätigung (für Züge der ÖBB)":
fahrplan.oebb.at/bin/trainsearch.exe/dn?

Hasonló van az SBB-nél, de egyes részek még a MÁV-nál is működnek:
vonatinfo.mav-start.hu/

Én is csókoltatlak. :)

szakasz2 2017.11.29. 08:42:35

@Herr Géza: Mondd már meg, kérlek, hogy a nyugdíjmegtakarítás szerinted micsoda? Szerintem ugyanúgy önerő mint a készpénz. És akkor a következő fogas kérdés: mennyi 10+10? No, újra csókoltatlak. :)

szakasz2 2017.11.29. 08:44:32

@Herr Géza: Ok, Németországot nem ismerem közelről, elhiszem, hogy ott lehet ilyen. De a 0% önerő + 0% kamat kombó, ahogy a posztoló azt gondolni vélte, biztos ott sincsen.

Herr Géza 2017.11.29. 10:25:05

@szakasz2: Csak azt felejted el, hogy a nyugdíjpénztárba így is, úgy is befizetsz. Ez olyan, mint ha otthon beszámítanák az önrészbe a nyugdíjbiztosítónál az egyéni számládon (hahaha....) meglévő összeget...

Herr Géza 2017.11.29. 10:35:48

@szakasz2: Mondtam én, hogy a MÁV-ról beszélek? Ellenpéldaként hoztam, hogy a DB-nél a belföldi kedvezmények min. az országhatárig érvényesek a nemzetközi járatokon is. Ennyi.
Röhögni fogsz, nekem is eszembe jutott annak idején, hogy megnézzem az ÖBB-nél is, hogy hol is van az ominózus Railjet. Tudod mit kaptam infóként? “Keine Information...” És persze, hogy nem az osztrák hotline-t hívom N.o.-ból, pláne, hogy a jegyet a DB-nél vettem, ergó leszarom, hogy ki üzemelteti az adott járatot. Csak arra voltam kíváncsi, hogy mikor ér a vonat Münchenbe. Azt meg azért nekik kéne elsősorban tudni, nem?

stefensoon 2017.11.29. 14:44:14

@Bredpitt Monika:
Igen, káromkodás nélkül is értettük volna, viszont kevésbbé lett volna stílusos és kifejező a szöveg. Különösen egy "10 legroszabb dolog" témánál.
Quasimodot illetően pedig: igen, volt barátja, de vedd már kissé szellősebbrez, ez nem matek.

stefensoon 2017.11.29. 14:44:24

@Made in Austria Blog: Remélem, hozzászólásod is szarkaszmus. Nincs miért elnézést kérj, ez az írás pont így jó, ahogy van. Stílusos, olvasmányos. Egy "10 legroszabb dolog" témában nagyon is helyén van a káromkodás.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.11.30. 12:01:24

@adg: Szép gyalázat, hogy ilyen szintű infók vannak a honlapjukon...
Én mondjuk úgy értettem az egészet (és aszittem, hogy te is...) hogy mondjuk Pestről le Köcskefalvára meg vissza vonattal vagy ugyanez kocsival.(Röhej, de csóró munkanélküliként nem volt pénzem vonatra...Elképesztő ezt leírni is.)
Vagy Köcskefalváról kb 30 km-re kis faluba (akkor még ott laktak anyósék, igaz még csak jelöltek voltak...) sárga busszal vs kocsival.
Hát, az autózás simán csak ugyanannyi volt, két személlyel, mint a tömköz...Ha már többen lettünk volna, akkor olcsóbb a kocsizás.A buszjegy többszöröződik, a benzin meg osztódik egy főre...

A kizárólag helyi, lokál közlekedés az még viselhető árban az autózás ellenében, főleg a parkolás miatt.
De elhiszem, hogy nálatok a tündérkertben sem drágább, mint odahaza.

Ez vagyok 2017.12.09. 19:05:03

A 80-as években nemcsak Gorenjéért mentek ki a magyarok hosszú tömött sorokban, hanem a cocom-listás számítógépekért és azok alkatrészeiért. A bizományiban megmondták, hogy mit kell hozni és vittük a nagyit, az egyéves kisgyereket a családból és hoztuk be. Egy ilyen egynapos út 20ezer Ft nyereséget hozott, miközben a fizetés 3ezer volt havonta.

apukam_vilaga 2018.01.16. 17:15:22

@Made in Austria Blog: @szakasz2:

Na én eddig bírtam ideggel a sok "okoskodó" miatt.

Blogíró ! tök jó a stílusod és csípem a humorod.
Nem kellene felvedd a kesztyűt, mert nagyon sokan vannak akik sajnos negatívan élik meg, hogy külhonba vannak 4 fal között 0 társasági kapcsolattal. Ezek akármibe belekötnek és tulajdonképpen így élik ki frusztráltságukat. Zavarja oket ha ekezet nelkul irsz, gyorsabban jutottál előre, megvalósítottad az ő álmaikat...
Aki tud olyat tenni ami másoknak ad értelmes infót, útmutatást vagy szórakoztatást az nem kellene engedje, hogy ez a hungarikumnak is nevezhető negatív hozzáállás lehúzza, energiavámpír hess ! ;) Menj egyet sétálni, pisáld körbe a kedvenc fádat, dobj össze egy polcot, bárminek több értelme van mint leállni vitatkozni a "sötét web"bel.
Sok sikert ! és remélem még publikálsz :)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása