oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. október 20. 06:30,  New York, New York… 172 komment

2017. október 20. 06:30 Határátkelő

New York, New York…

New Yorkot látni és… jól megnézni! Akár ez is lehetne a szlogenje Susan mai posztjának, aminek külön érdekessége, hogy szerzője ugye Los Angelesben él, tehát tulajdonképpen írásában kicsit két amerikai nagyvárost is összevet egymással. A rengeteg fotót külön köszönöm neki!

cim_116.jpg

“A Washingtonról írt posztomban említettem, hogy az idei családi túránk másik, és nagyon várt célpontja New York volt. Annál is inkább, mert kíváncsiak voltunk, vajon a személyes tapasztalataink melyik irányba billentik a két metropolisz – Los Angeles és New York – közötti (természetesen teljesen felesleges :)) rivalizálást. 

Vajon a realitás alátámasztja vagy megcáfolja-e a kliséket? Következzen akkor egy nagyon szubjektiv beszámoló egy Los Angeles-i magyar első benyomásairól, röpke négy nap élményeiről. 

#1: Manhattan 

Nehéz megfogalmazni azt az érzést, amikor az ember testközelből tapasztal meg olyasmit, amit képekről már-már unalomig ismer. Az “ez tényleg olyan, mint a filmekben/képeslapokon” érzéstől az “el sem tudom hinni, hogy tényleg itt vagyok”-ig terjed a skála. 

Valahogy így voltunk vele, amikor New York-ba érkezésünk másnapján először csöppentünk Manhattan beton dzsungelébe. Egyszerre lenyűgöző és félelmetes sétálni a felhőkarcolók árnyékában: érezni azt, hogy mennyire kicsik es jelentéktelenek vagyunk, de ugyanakkor szinte tapintani az állandóan hullámzó tömegből áradó energiát. 

Amint a Wall Street-en jólszabott öltönyben siető, telefonjukon a következő meeting-ről tárgyaló yuppiek a zöldre váltó lámpánál határozottan elénk vágtak a zebrán, nem tudtuk eldönteni, vajon ezt arroganciának, vagy a túlélési technika természetes megnyilvánulásának kell elkönyvelnünk. 

Aztán New York-i tartózkodásunk utolsó napjára rájöttünk, ez semmi más, mint Manhattan ritmusa. :) 

Arra is rájöttünk, hogy a közlekedési dugókban egymást és a kereszteződésekben hömpölygő embertömeget mesterfokon kerülgető autósok, taxisok állandó tülkölése sem feltétlenül a türelmetlenség jele, hanem csak ezzel figyelmeztetnek, “figyelj, itt vagyok mögötted/melletted”. 

Hát, mit mondjak, a Los Angeles-i forgalom is elég izgalmas tud néha lenni, de kismiska az ittenihez képest. Családunk minden tagja egybehangzóan állította, hogy nem vezetne semmi pénzért Manhattanben.

manhattan_del.jpgManhattan déli csücske a Staten Island-ről/re közlekedő komphajóról nézve

manhattan_goz2.jpg

manhattan_goz.jpgManhattan a jellegzetes pára/gőzfelhőkkel…

Jelentem, a közhely, miszerint Manhattanben az emberek állandóan sietnek, nagy a tömeg és a zaj, igaz! 

Gondolom, az itt élők valamennyire megedződtek már (hozzá lehet ehhez szokni?), de mi, akik Dél-Kalifornia lassabb tempójára vagyunk “kalibrálva”, kisebb aggodalommal vegyes álmélkodással figyeltük, amint a gyalogosok tömege egy sprinter reflexeivel startol a közlekedési lámpa zöld (walk) jelénél. 

A számunkra kissé kaotikusnak tűnő, de a “bennszülötteknek” evidens íratlan (és írott) szabályok alapján az emberek akrobatikus ügyességgel kerülgetik egymást a zebrán, majd sikeresen érnek át a túloldalra még mielőtt a lámpa visszaszámláló jelzése 1-hez érne. 

Hollywood közelében élünk jópár éve, és megszoktuk, hogy a környezetünk ismerős helyszínei gyakran tűnnek fel mozi filmekben, tv-sorozatokban. New York utcáin sétálva sem volt másképp – nem véletlen, hiszen itt is rengeteget forgatnak. 

Természetesen elzarándokoltunk a Jóbarátokból elhíresült épülethez, és a Central Park egyes részei is visszaköszöntek sok-sok filmből. 

# 2: A New York-i metró 

A New York-i metró fogalom. Természetesen bakancslistán volt a számunkra is, így – alaposan tanulmányozva az utazási “etikettet” és egyéb fontos részleteket - első napi túránkat azzal kezdtük, hogy a Manhattan déli csücskéhez, Battery Park kikötőjébe érkező Staten Island kompról leszállva a jólinformált turisták magabiztosságával indultunk a metróhoz jegyet váltani. 

Murphy törvénye, hogy az automata persze nem úgy működött, ahogy azt az előzőleg tanulmányozott YouTube videón láttuk… Bizonytalan próbálkozásaink egyértelművé tették a mögöttünk álló – egyébként nagyon kedves és türelmes – utastársunknak, hogy turisták vagyunk, így készségesen megmutatta, hogyan ellenőrizzük ill. növeljük a chipkártyán levő egyenleget. 

Tudvalevő, hogy Budapest büszkélkedhet a világ második legöregebb, elektromos üzemeltetésű metrórendszerével, de New York sem sokkal maradt le az 1904-től üzemelő metrójával. 

Nem meglepő éppen ezért, hogy első benyomás alapján (hozzá kell tenni, csak a Manhattan környeki, idősebb vonalakon utaztunk) erősen emlékeztet a budapesti Földalattira az alacsony belmagasságával, a némely állomásnál két irányban futó sínpárjaival, csempézett falaival (nem véletlenül innen ered a “subway tile” – a fehér, téglalap alakú, egyszerű csempe neve). 

A számokkal ill. betűkkel jelzett metróvonalak bonyolult, bár lényegében logikus rendszerének ismertetésével nem is próbálkozom, elég csak annyi, hogy NAGYON sok vonal (25, ha jól emlékszem, bővebben itt) hálózza be a város különböző kerületeit, több száz megállóval, amelyek közül némelyik többszörös, többszintes csomópont. 

Ember legyen a talpán az a turista, aki egyszer sem száll fel rossz irányba, vagy rossz vonalra. Mi elég sikeresek voltunk, talán csak kétszer tévesztettük el az irányt, egyszer pedig nem olvastuk el elég figyelmesen az elektromos kijelzőt, így egy expressz vonatra szálltunk a normál helyett. 

Elkövettünk viszont egy nagy hibát! Manhattanben délután, éppen az 5 órás csúcsforgalomban próbáltunk pár megállót utazni. Soha többet! A párás, fülledt meleg (a metrószerelvényekben van légkondicionálás, de a peronokon érthető módon nincs), az embertömeg, a jellegzetes, kellemetlen, fémes szag, az érkező szerelvények csikorgása szó szerint klausztrofóbiás tüneteket produkált nemcsak a kisebbik lányomnál, hanem nálam is. 

Így fogtuk magunkat, és gyors döntés után “kiszabadultunk” a föld alatti nyomasztó légkörből, hogy a felszínen egy kis oxigénhez jussunk. Nem bántuk azt sem, hogy mérföldeket gyalogoltunk utána. Ez utóbbit egyébként is előszeretettel tettük New York-ban, Manhattan egy részét sokkal élvezetesebb volt ilyen módon bejárni. 

Egy vicces epizód a Time Square-n történt: kerestük a metróbejáratot, és a férjem, mint lelkes családi idegenvezető, feltérképezte szemével a terepet, bőszen kutatva egy nagy M betű után (Los Angelesben így jelölik a metrót), ellenben simán elsétált a Subway felirat mellett! 

Szerencsére mi, éles szemű nők, észrevettük, és – férfiúi büszkeségét (értsd: “nem tévedtem el, csak alternativ útvonalat választottam) igyekezve nem megsérteni, tréfásan kérdeztük, hogy sikerült nem észrevennie a nagy neon betűket? Mire ő: egy gyors pillantás után azt hitte, az egy Subway szendvics hely! 

Volt kellemes élményünk is a metróval! A metrók peronján, vagy az aluljáróban “dolgozó” utcazenészek minden utasnak kellemes perceket szereznek, akár a nap elején, munkába indulva, vagy hazafelé egy hosszú, fárasztó nap után. 

Meg is jegyeztük, hogy ilyen fantasztikus hanggal megáldott, tehetséges embereknek akár a Carnegie Hall-ban lehetne a helyük. New York a korlátlan lehetőségek városa(?). 

#3: Művészetek 

Ha már a témánál tartunk: New York a művészetek városa is. A bőség zavara nehéz döntés elé állított minket, hiszen a rengeteg múzeum, kiállító- és koncertterem kínálatából kellett valamit választani, figyelembe véve a szűkös időnket a városban. 

A MET-re (Metropolitan Museum of Art) szavaztunk, és nem bántuk meg. A legnagyobb ilyen jellegű (szépművészeti) múzeum az USA-ban, és 2016-os adatok szerint több mint 7 millió látogatójával a második legnépszerűbb múzeum volt a világon. 

A Central Park melletti épület hatalmas gyűjteményei közül néhányat jártunk be a pár óra alatt, amíg ott voltunk, és vérzett a szívünk, amikor el kellett jönnünk záráskor, mert csak töredékét láttuk a tárlatoknak. 

Ebben a múzeumban napokat lehet eltölteni anélkül, hogy az ember megunná! Az egyiptomi kiállítás némely darabja láttán a történelem könyveim híres képei jutottak eszembe.

Egy kis betekintés a múzeum állandó tárlataiba itt.

A középkori fegyvereket – többek között egy speciális magyar pajzsot -, teljes harci páncélban pompázó lovakat és lovasaikat, vagy akár a görög-római idők szobrait, és a nevezetes, fekete-vörös festésű edényeket nézegetve a látogató észre sem veszi az idő múlását. 

Különösen tetszett a belső tereknek a tárlat témájához igazított elrendezése: pl. a kora középkori egyházi művészetet reprezentáló terem egy gótikus templombelsőre emlékeztet, míg a fegyver gyűjtemény a várak/kastélyok címeres zászlaival a lovagkort idézi.

A művészetekre fogékony turistának egyébként nem is feltétlenül kell múzeumba mennie, ha “esztétikai éhségét” akarja kielégíteni. A város bizonyos kerületei kifejezetten vonzzák a művészeket és művészlelkűeket. 

Mi nem voltunk olyan szerencsések, mint többen, akik Shakirát hallgathatták a Washington Square Parkban alig pár héttel a mi látogatásunk előtt, de ezt a kis dzsessz muzsikát élveztük:

csakúgy, mint a Central Parkban ezt a rögtönzött koncertet:

A lelkes amatőr fotós is tobzódhat New Yorkban. Greenwich Village és Brooklyn Bridge Park/DUMBO (Down Under Manhattan and Brooklyn Bridge) volt két olyan helyszín, amit nem akartunk kihagyni (sajnos csak ennyire futotta a szűkös időnkből). 

Az előbbi a hangulatos utcáival, jellegzetes házaival és kovácsoltvas korlátaival szinte kínálja magát fotózásra, míg utóbbi kihagyhatatlan nemcsak egy fotós, hanem bárki számára (a hidról bővebben pár bekezdéssel alább). 

Ez a hely, főleg naplemente idején, annyira népszerű, hogy a Brooklyn Bridge lábánál levő kis park füvét ellepik a piknikező családok, fiatal párok, esküvői képeket készitő profi vagy éppenséggel amatőr fotósok. 

Mi is alig győztük kattogtatni a gépeinket, mert a látvány tényleg fantasztikus: a felhőkarcolók és a Brooklyn Bridge sziluettje a lemenő nap fényében, majd a fokozatosan sötétedő égbolt a Manhattan és Brooklyn Bridge felgyulladó lámpáival utolsó New Yorki napunk méltó záró akkordja volt. 

Nem is lehetett volna stílusosabb befejezése a látogatásunknak!

Tudtad,hogy nem csak a Zöldkártya-lottón lehet USA Greencard-hoz jutni? (x)

HÍRMONDÓ 

A KSH szerint nem okoz gondot a kivándorlás 

Ugyan rövid távon okozhat munkaerőhiányt, ám hosszú távon valószínűleg nem jelent majd problémát Magyarországnak a kivándorlás – jelentette ki a Központi Statisztikai Hivatal elnöke. 

Mennyiért bérelhetsz lakást Európa nagyvárosaiban? 

A külföldre költözés egyik kulcskérdése természetesen a lakásbérlés, hiszen ez talán a legnagyobb a rendszeres kiadások között. Nagyon nem mindegy tehát, mekkora összeggel kell tervezni. Egy friss összehasonlító elemzés megmutatja, melyik nagyvárosban mivel érdemes számolnunk. 

Összeírják az Angliában élő EU-állampolgárokat 

Nem kis fába vágja a fejszéjét az Egyesült Királyság, a kormány ugyanis azt tervezi, hogy az összes (!), az országban élő uniós állampolgárt regisztrálja jövő év végétől. Nem semmi terv, ugyanis nagyjából 3 millió emberről van szó. 

OECD: jobb lenne, ha elmaradna a Brexit 

Szokás szerint kiadta éves országjelentését a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet, melyben a szakemberek azt írták, hogy jót tenne a brit gazdaságnak, ha az Egyesült Királyság mégsem lépne ki az Európai Unióból. A brit kormány visszautasította a felvetést. 

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.  

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: New York Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr6713031646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bredpitt Monika 2017.10.20. 16:59:33

@London2009: ez vicces, mi is találkoztunk a konyhában egérrel Budakeszin, a húgommal kiraktunk egy kis patkánymérget, aztán amikor szegény egér ott feküdt a bejárati ajtó előtt, még bent a lakásban mindketten sírni kezdtünk,

döbbenetes élmény volt felfogni, hogy megöltünk egy állatot, erre nem vagyok büszke, ráadásul annyira pici volt.......RIP

gabors 2017.10.20. 17:08:02

@P.Elliot: Most valamit nagyon felre ertesz KUKA azok vannak ahova az utcan jarok a szemetet dob(hat)nak ... a zsakok azok a hazak/uzletek szemetet tartalmazzak ..

csak kerdezem mekkora kukat (foleg zarhatot) kellene csinalni egy 20 emeletes haz ele ahol van mondjuk 60-80 lakas ?? De legyen egy brooklyn berhaz csak 10 lakassal ahol mondjuk heti ketszer van szemet szallitas. A jardan lenne egy allando akkora kuka ahova 3-4 napi szemet belefer ?? Ugyan mar nem kulvarosi (suburbian) csaladi hazakban gondolkodj ott teljesen mas a helyzet (nem tudom jartal-e mondjuk Queensben, Brooklyn-ban vagy mashol ahol csaladi hazak vannak ?? OTT kukaban teszik ki a hazak ele az adott nap a szemetet) . Es mint irtam NYC-ban van arra szabaly hogy hany oraval korabban lehet kirakni a szemetet 6-8 ?? szoval a het ket napjan este kiteszik a zsakokat es reggel elviszik ... ez van.

Ez amaugy foleg e regebbi epitesu helyeken van igy az ujabbakban mar kicsit jobban oldjak meg

London2009 2017.10.20. 17:10:40

@Bredpitt Monika: tenyleg beultel az elso ulesre? Ah!!! Na de Mounika!
A new yorki taxisok irto bunkok. Nekem egy csomo sztorim van veluk. Peldaul en azt total termeszetesnek tartottam idaig, hogy ha megkerek egy taxist, hogy varjon mar par percet, akkor az var. Na a new yorki taxis ugy elkuldott a p-ba, hogy en mit gondolok, ez New York es time is money es simn elhuzott. :D
De az emberek is erdekesek. Egyszer volt, hogy a reggeli csucsban probaltam taxit fogni. Good luck with that. Mire nagy nehezen egy megallt mellettem. Erre egy ficko szo szerint elkezdett futni mellettem es le akart csapni az automra. Erre nekem sem kellett tobb. Elkezdtem a fickot huzni az oltonyenel fogva. Szerencsere joval kisebb volt nalam. Majd beleorditottam a fejebe, hogy ebben a varosban mindenki ekkora sejjhajj??? Itt egy uriember sincs? Majd lattam a faszin, hogy kicsit elszegyellte magat es vegul mondta nekem, hogy akkor felajanlana az autot nekem. Amit en fogtam, azt felajanlotta. Mondtam neki, hogy kosszepen, ez igy mar sokkal jobb. :D

Shaktee 2017.10.20. 17:15:33

@London2009: village, soho..ezer mással.
Nem lehet megunni ezt a várost

Shaktee 2017.10.20. 17:15:39

@gabors: arra gondol hát, be van zárva, de ma is zarándokhely...

www.cbgb.com/

London2009 2017.10.20. 17:18:47

@Je Suis Bogdán László: ez mind total alap helyek, amiket meglatogatsz, ha arra jarsz. Azzal mondjuk senki sem vitatkozott, hogy unalmas lenne! : )

Bredpitt Monika 2017.10.20. 17:18:58

@London2009: az, amit leírtál szinte mind visszajön a filmekből, a belinkelt filmben az van, hogy már nem emlékszem ki a színész, próbál taxit fogni Manhattanben és azt kiabálja egy idő után:

hé, láthatatlan vagyok , vagy mi van?

elképzelem, ahogy megharcolsz egy taxiért, harcias dolog, de hasznos

Bredpitt Monika 2017.10.20. 17:23:49

@Zsuzsi65: na, ébredezel már, vagy épp a Los Angeles i forgalomban ülsz a kávéddal?

Ez egy kis off (már megint): neked lányaid vannak, tudsz valamit a HPV oltásról? Valami olyasmit láttam, hogy kint kötelező, de aztán visszahívták az oltóanyagot........help me

gabors 2017.10.20. 17:25:35

@Je Suis Bogdán László: "@tsabus [UK]: láttad volna a nyolcvanas években, milyen retkes volt..."

vagy akar meg 90-92 tajan ... ossze sem lehet hasonlitani a mai New Yorkkal (a turistaknak epitett resz ala Time Square) az nagyon gicssesre sikerult, igaz Las Vegas-al akartak versenyezni es "csaladi celpontta" atepiteni azt reszt es elegge sikerult .

De mar valoban nincsenek kurvak es drug arusok es abszolult biztonsagos 42-dik utca es kornyeke .. (nem ugy mint a Taxi sofor vagy West Side Story idejen) ... amugy egesz NYC most eppen az egyik legbiztonsagosabb USA nagyvaros ... legalabbis a statisztikak szerint.

Pernilla 2017.10.20. 17:26:28

@London2009: bár tudom, az ott élőt kérdezted, de nekem turistaként hangulatában Brooklyn nagyon tetszett a midtowni forgatag után (Williamsburg és Brooklyn Heights)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.10.20. 17:41:22

@Je Suis Bogdán László: "Broadway show a kovetkezo posztban lesz Suzie Q? :-)"

legnagyobb banatomra, az nem fert bele az idonkbe...na, majd legkozelebb :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.10.20. 17:45:15

@Bredpitt Monika: "na, ébredezel már, vagy épp a Los Angeles i forgalomban ülsz a kávéddal?

Ez egy kis off (már megint): neked lányaid vannak, tudsz valamit a HPV oltásról? Valami olyasmit láttam, hogy kint kötelező, de aztán visszahívták az oltóanyagot........help me"

Jelentem, megerkeztem :) Pentekenkent egyutt jarok munkaba a ferjemmel (carpool), es miutan leraktuk a lanyomat a sulinal, ropke 50 perc alatt (penteken mindig jobb a forgalom:) bent is vagyunk a munkahelyen :)
Ami az oltast illeti: nem kotelezo, csak ajanljak az aktiv szexualis elet megkezdese elott...En egyelore meg nem adattam be (a kisebbik 15, a angyobbik pedig eldontheti maganak :) Pro es kontra ervek vannak, en igazandibol nem astam bele magam annyira a temaba...

gabors 2017.10.20. 17:46:39

@London2009: Mondjuk egy rovid lista (regen turistaskodtam mar) Cloister, Bronx Zoo, Flushing Medow Park es ha eppen szeptem-ber akkor a tennis center is erdekes lehet annak aki szereti a dontokon kivul megfizetheto, Central Park, MET, Guggeinheim, MOMA, de ami ebben posztban is votl Brooklyn Heights sot vannak gyonyoru helyek Brooklyn-ban is ... en peldaul ajanlanam akar a Conney Island-et is nyaron ott strandolni is lehet az is izgalmas, A broadway-t nem is emlitem (nekem szemelyesen nem jonnek be a muzikelek illetve csak a regiek utolso talah a Chicago volt) de MET Opera-ba is erdemes elmenni annak aki szereti a komolyabb zenet, Carnegie Hall ditto (egyik sem olcso persze ) ...

Ha csak setalgatni akar valaki akkor erdemes a Rockefeller Center-be elmenni ott 5dik sugarut-on a hires St Patrcik templom delre a luxus aruhaza Tiffany es hasonlok (JA TRUMP TOWER) es utanna eszakra a Central park ott (jo idoben) eleg jol el lehet szorakozni gyerekkel esetleg a a kis allatkert lehet meg erdekes (a Bronx-i eleg messze van) ... a tavak retek setautak sot az egesz epiteszeti dolgok is remekek a parkban ... sajnos a SCO Swartz jatekbolt bezert de van helyette (talan pont ugyanott) a Job's store ahol almakat lehet eppen venni :-)

Amugy baromi elmeny lehet pl egy Yankee-game is a bronx-ban, vagy egy hoki vagy kosar mecs a Madison Square Gardenben (kinek melyik sport jon be de nem csak a sport maga hanem az egesz hangulat ... ) azota sem ertem igazan a baseball-t de a Yankee mecs nagy elmeny volt akkor eppen a csucson voltak nagy nevekkel.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.10.20. 17:48:34

@gabors: "csak kerdezem tenyleg van "chipkartya" is ? legutobb meg csak sima barna magnescsikos kartyak voltak (van is meg vagy ketto a penztarcamban )"
Nekem minden "chip", amin magnescsik van :)

gabors 2017.10.20. 17:48:56

@Bredpitt Monika: "@gabors: miért kár megnézni a Times Square-t? "

Szerintem egy giccshalmaz valoban ebben tsabus-al ertek egyett bezzeg 90-ben !!! na akkor volt meg stich-je :-)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.10.20. 17:54:19

@Bredpitt Monika: "miért kár megnézni a Times Square-t?"

nem kar, de ertem, mire gondol Gabor...a Time Square olyan NY-ban, mint a Hollywood sign vagy a csillagok a Hollywood blvd-on nalunk...minden turista latni akarja, mert hat ugye ez a varos "szimboluma", tehat szinte kihagyhatatlan. De emellett termeszetesen rengeteg minden mas is van, ami nem ennyire klise. A poszt 2. reszeben probaltam errol is irni egy kicsit. Mi mindig szeretunk olyan helyekre (is) menni, ami kevesbe turista-klise...

gabors 2017.10.20. 18:02:13

@Je Suis Bogdán László: '@gabors: arra gondol hát, be van zárva, de ma is zarándokhely..."

Ja igen persze maga az epulet megvan mert epiteszeti muemlekke vagy mive (historical landmark/district) soroltak igy a tulaj ugyan kirugta a klubbot de sem nem bonthatja le az epuletet se nem alakithatja at (jelentosen). De a klubb mar nem uzemel ha jol tudom..

Amugy a listara meg ratennem akar a Stone Wall Bar-t (persze naci hajlamuknak nem kotelezo) ... na abbol meg National Monumentet csinaltak ... 95-ben meg egesz jo kis hely volt bar mar akkor is tobb turista volt mint "faggot" ...

Es amit emlitettel a Village/Soho (bar Soho elegge gentrified) meg mindig gyonyoru sok kis barral etteremmel stb

Csodabogár 2017.10.20. 18:06:30

@Bredpitt Monika: Szerencsémre soha nem egyedül voltam New Yorkban. Csak egy rémes taxis napunk volt. Ömlő esőben akartunk a MET-be menni. Taxi sehol. Végre jött egy, jó magas kocsi. Rajtam egy elég szűk szoknya volt és képtelen voltam fellépni a kocsiba. Az eső meg ömlött közben. Végül háttal álltam az ülésnek és felugrottam, miközben előlről az Ember segített betuszkolódni. Azóta is utálom a magas autókat. Ugyanakkor este az előadás után még mindig esett, de főként tengernyí tócsa volt az utcákon. Megint hajkurásztunk és kaptunk is egy taxit, de az analfabéta volt. Angolul se értett, és dunsztja nem volt, hova akrunk menni. Teljes normális belvárosi szálloda cím volt. Egy ideig Ember próbálkozott, aztán kiszálltunk és 5 perc alatt ott is voltunk. Aznap rossz napunk volt. Különben soha nem volt nehézségünk.

Most jutott még eszembe, hogy mikor először voltunk New Yorkban, 70-es évek, akkor egy hivatalos városnézésen vettünk részt. Harlemben megállni se mert a buszsoffőr. Elég rémes volt a látvány. Hogy hova tüntették azt a szörnyű nyomort, üres házakat stb. nem tudom, de ma egy normál városrész lett Harlemből. Semmi veszély nincs ott már.

London2009 2017.10.20. 18:14:08

@gabors: koszonom a tippeket. Miutan viszonylag gyakran jarok igy kivancsi voltam, hogy esetleg maradt e ki valami.
A Carnegie Hallban voltam koncerten es azert az europaikent, jelenleg londonikent nem egy nagy dolog. De elhiszem, hogy egy amerikainak oriasi elmeny lehet eloszor egy ilyen epuletben koncertet hallgatni. A muzuemokat vegigjartam. A Coney Islandon is, a Central Parkban is jot napoztam. Rockefeller Center tetszett. A St. Patrick Cathedralben meg miset is hallgattam. A Tiffanyban nyilvan meg vennem is kellett valamit. Muszaj volt. :D Bronx nekem is nagy kedvencem. A Madison Square Gardenben hokit neztem. Rohadt jo volt! A Yankee Stadionban is voltam. Meg sapkat is vettem! Nyilvan!
Ami nagyon tetszett es nem is szamitottam ra, hogy ennyire csodalatos, az a Grand Central Terminalnak a mennyezete. Az egyszeruen gyonyoru. Ettol fuggetlenul New York nem az en varosom.

London2009 2017.10.20. 18:24:05

@gabors: kultikus helyekkent en az evek soran vegig latogattam Carrie Bradshaw osszes kedvenc barjat es ettermet! No azok am az igazi kultikus helyek! :D

gabors 2017.10.20. 18:26:48

@Zsuzsi65: "Nekem minden "chip", amin magnescsik van :) " ja akkor ertem ... ugyan most mar $1.00-t felszamolnak minden kartyaert de azert abba chip meg nem ferne bele (bar nem tudom).

Amugy ez nagy otlet (beteti dij a kartyan) volt par eve mert az ingyenes egyszer hasznalatos kartyakat minden fele dobaltak el ...

Amugy buszra felultetek ??? az is A/C-s es bar baromi lassu sokat lehet latni .... szuleim csinaltak mikor itt voltak kineztek egy ket baromi hosszu jaratot (pl ami felmegy a Cloister-ba) vagy Harlem-est a broadwayen, vegig ultek az utat nezelodve .. (jo ok itt voltak 5-6 hetig ketszer )

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.10.20. 18:31:44

@gabors: "Amugy buszra felultetek ??? az is A/C-s es bar baromi lassu sokat lehet latni ."

Igen, 1-2x Manhatten-ben felultunk, de rajottunk, hogy gyalog gyorsabb :) szoval rengeteget gyalogoltunk a varosban (napi 6-8 merfoldet siman:) meg bicajoztunk Central Parkban :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.10.20. 18:37:48

@gabors: "Coney Island-et is nyaron ott strandolni is lehet az is izgalmas,"
Eloszor nekunk is a listankon volt, aztan rajottunk, ez kb. ugyanaz, mint nalunk Santa Monica Pier a sok ride-dal, meg ilyesmivel...:) El vagyunk kenyeztetve nalunk Malibu valtozatos, sziklas partjaival, igy a lapos, homokos strand nem vonzott annyira...azzal kacerkodtunk, hogy elvezetunk a sziget csucskeig a lighthouse-hoz, de aztan lemondtunk rola...Helyette volt Staten Island, meg Roosevelt Island

London2009 2017.10.20. 18:41:31

@Zsuzsi65: koszonet a cikkert kedves posztiro!
Te nem talaltad kiabranditonak mikor eloszor meglattad a Szabadsag szobrot? Bar mindenki felkeszitett ra, de akkor is! Irto kicsi! :D

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.10.20. 18:45:48

@London2009: "Te nem talaltad kiabranditonak mikor eloszor meglattad a Szabadsag szobrot? Bar mindenki felkeszitett ra, de akkor is! Irto kicsi! :D"
valoszinuleg azert, mert kepekrol latva nincs perspektivank, valoszinuleg mindenki nagyobbnak gondolta, mit amekkora, plane, ha a hatalmas felhokarcolok utan mesz a szigetre.
Bar a koronaba nem tudtunk felmenni, de a talapzatban levo muzeumba igen (kovetkezo poszt:) Nekem nagyon erdekes volt, mert csomo mindent megtudtunk a szobor epitesenek torteneterol egy idegenvezetos tura kereteben...me'g nekem, mint laikusnak (nem beszelve a mernok ferjemrol) is lenyugozo volt...

London2009 2017.10.20. 18:49:02

@Zsuzsi65: de jo! Nekem azt javasoltak, hogy ne menjek ki magara a szigetre ha nincs jegyem felmenni ra, mert nem eri meg. Ugyhogy igy korbehajokazgatva lattam csak. Majd lehet, hogy egyszer osszekapom magam es kimegyek akkor ra. Jol hangzik ez a muzeum! Koszonom a tippet!

gabors 2017.10.20. 18:49:13

@London2009: na akkor mindent lattal nem erdemes tobbet New York-ba jonni :-)))) de ha jo idoben vagy itt es raersz egy Manhattan korul hajout egy komoly elmeny (most nem emlekszem hany ora de egy teljes delutan volt azt hiszem) ha jol emlekszem sort is szolgalnak fel.

Regebben irtam volna hogy a World Trade Centert es foleg a tetejet NEM SZABAD kihagyni (igaz szerencse kellett mert adott szelerosseg felett bezartak) voltam jo parszor de 50%-ban zarva volt a szel miatt .. az uj felhokarcoloban meg nem voltam talan ertheto okok miatt.

Nem tudom tutti vannak meg erdekes dolgok peldaul evekkel ezelott eleg gyakran jartam a termeszettudomany muzeumba es az akkor uj planetariumba is de annak mar sok sok eve ..

"az a Grand Central Terminalnak a mennyezete." ez meg uj dolog nem tudom kb 10-15 hogy felujitottak/restauraltak az egeszet, azelott "sokkal jobb volt" de ugysem mert megallni senki ott, foleg nem felnezni :-) ... inkabb a blahara emlekeztetett a sok "csoro hajlektalannal" mara azokbol nem sokat latni foleg nem a Grand Central-ban annal tobb kutyas rendor meg swat-team (otthoniaknak a TEK-esek)

Gondolom aki Londonmban el es dolgozik minden nap az kb ugy lehet Londonban a Tower Bridggel, mint en New York-kal mostanaban hogy ja Grand Central-ban ultem subwayre, ja eppen a Chrisler Building-bol jottem ki, ja eppen most kerezzteztem a Park Ave-t.. vagy je ott van az "ur leszallo" a Man and Black-bol .... (Flushing)

Nem tudom nekem pl BP-t legalabb olyan szemetes mint NYC-k az utak mente meg plane ...

gabors 2017.10.20. 18:50:21

@London2009: "@gabors: kultikus helyekkent en az evek soran vegig latogattam Carrie Bradshaw osszes kedvenc barjat es ettermet! No azok am az igazi kultikus helyek! :D "

OK az mas dolog ... :-))))) amugy a Big-et lattad ???

gabors 2017.10.20. 18:57:12

@Zsuzsi65: "meg bicajoztunk Central Parkban :) " igen az jo dolog egyszer vittem ismerost en is bicajozni ... van hasonlo a wes-side-on is az is nagyon jo kb az Intrepidnel lehet kolcsonozni es van egy jol kiepitett bicikli ut fel ameddig birjak a Hudson parton parkos ligetes nagyon jo ...

amugy a bicaj (jo idoben) mar egesz Manhattanben sot Brooklyn-ban es mar Queens egyes helyein is alternativa lehet .. nem tudom hogy turistaknak a city-bike mukodik-e mert elofizeteses a dolog de azt hiszem van napi jegy is ... (igaz gyerekeknek kotelezo a sisak ami gond lehet :-) de a parkban gondolom avval egyutt lehetett berelni ...

London2009 2017.10.20. 18:57:58

@gabors: voltam hajouton. Tobbszor is! Ferryvel is kozlekedtem. Tenyleg folosleges tobbszor mennem. :D

Lehet. Bar en Londonra a mai napig ra tudok meg csodalkozni es meg mindig vannak olyan helyei, ahol meg nem jartam. Olyan is van ezek kozott, amit meg sem merek mondani, hogy micsoda, mert meg egy olyan turista is meglatogatja, aki csak egy hetvegere jon. No es nem a Madame Tu:szo! : D

Mr. Biget, hogy ragna meg a tarisznyarak nem lattam! Pedig kerestem szuntelen!
De Fleet week volt. Becsszo! Igy karpotolva lettem. :D

gabors 2017.10.20. 19:08:19

@Zsuzsi65: "azzal kacerkodtunk, hogy elvezetunk a sziget csucskeig a lighthouse-hoz,"

itt Long-Island-re gondolsz ??? az kb 120 merfold Manhattantol csak oda !!! es NEM lehet 4 ora alatt megtenni .... autopalya kb feleig ott nem latsz mast mint barmelyik LA highwayen.. ha meg esetleg Sunrise Highway-t valasztanad az min 4 ora inkabb 5 oda es meg mindig nem egy Route 101 latvannyal .. a mall-ok es kulvarosok valszeg olyanok mint CA-ban talan masfajta fakkal az erdoben...

En voltam kint egyszer vagy 12-13 eve mikor az elso autot megvettuk erdekes (vannak WWII bunkerek is pl) de ha valaki csak par napra jon NYC-be ezt tutti nem ajanlanam

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.10.20. 19:10:56

@gabors: "itt Long-Island-re gondolsz ??? az kb 120 merfold Manhattantol csak oda !!! es NEM lehet 4 ora alatt megtenni .... autopalya kb feleig ott nem latsz mast mint barmelyik LA highwayen.. "

Igen, pontosan ezert mondtunk le rola:) Az eredeti otletet az adta, hogy szeretjuk a vilagito tornyokat, de a tobb oras vezetes nem erte meg (bar CA-ban hozza vagyunk szokva) a szukre szabott ido miatt...

gabors 2017.10.20. 19:17:15

@London2009: " voltam hajouton. Tobbszor is! Ferryvel is kozlekedtem. Tenyleg folosleges tobbszor mennem. :D " nem kompra gondoltam bar azt is erdemes belevenni mert ugye ingyen van es a latvany azert "priceless" persze a masik oldalon Staten Island van ahol semmi latnivalo nincs oda koltoztek a 60-70 es evekben a feher (foleg munkasok) brooklyn-bol meg queensbol a feketek elol ugyhogy egy nagy elovaros egy csomo autouttal (kocsi nelkul nem is lehet ott nagyon meglenni) :-)))

A manhatten koruli setahajora gondoltam ... de ha megvolt annal jobb.

London2009 2017.10.20. 19:19:55

@gabors: voltam egyszer a klasszikus setahajon is. Meg egyszer volt egy ceges rendezveny, ami egy hajon volt es egesz ejszaka ott korozott. No az irto jo volt. Az tenyleg felejthetetlen elmeny volt.

gabors 2017.10.20. 19:27:22

@Zsuzsi65: "Az eredeti otletet az adta, hogy szeretjuk a vilagito tornyokat, " Long Island-en azert vannak szep kis villagito tornyok joval kozelebb is mint az East End :-) de azokat sem biztos hogy erdemes meglatogatni egy ilyen rovid latogataskor.... (persze akinek az sokkal erdekesebb mint barmi mas Manhatten-ben az mas dolog)

de szerintem jol dontottek mert az kozel egy egesznapos kis tura ... lett volna aminek jo resze kocsiban toltve ...

zoldzeller 2017.10.20. 19:29:33

Nagyon jok a kepek es a leiras;) Legjobb baratnom Chelsea-ban lakik, a gyerekek elott sokszor voltam nala, volt hogy egy egesz nyarat nala toltottem, azota minden evben 1-2x par napra (gyerekkel sokkal kevesbe lehet elvezni).

New York nekem csodas, de en meg LA-ban is a downtown-ban laktam es most SF-ben is a varosban lakunk. Szeretem hallani, erezni a varos zajat.

gabors 2017.10.20. 19:29:42

@London2009: "@gabors: voltam egyszer a klasszikus setahajon is. Meg egyszer volt egy ceges rendezveny, ami egy hajon volt es egesz ejszaka ott korozott. No az irto jo volt. Az tenyleg felejthetetlen elmeny volt. " akkor te tobbet lattal new yorkbol mint en aki itt elek mar .... jo sok eve... barcsak ennyitt lattam volna Londonbol bar csak osszesen 4 napot voltam azt is 2x-re :-)

London2009 2017.10.20. 19:37:15

@gabors: gyere akkor meg! Tudod, csak a pond masik oldalan van. : )

Bredpitt Monika 2017.10.20. 19:46:12

@Zsuzsi65: @gabors: én kimentem egy autóstúrára Montauk-ig, ősz volt és gyönyörű volt az egész út, ami nekem nagy élmény volt, az ha jól emlékszem East Hampton volt a kis város, ahol kiszálltunk sétálni egy kicsit, az alábbi képekről nem jössz vissza amit ott láttam, olyan volt a város , mint egy festmény

www.google.hu/search?q=east+hampton+images&oq=east+ha&gs_l=psy-ab.1.0.35i39k1j0i46i203k1j46i203k1l2j0i203k1l6j0i20i263k1j0.235966.237029.0.238687.7.7.0.0.0.0.157.764.0j6.6.0....0...1.1.64.psy-ab..1.6.758...46j0i46k1j0i67k1.0.-YGQAYO7wJs

A Times Square-t a Hollywood Boulvard-al összehasonlítani szerintem nem lehet, két teljesen más jellegű látnivaló, nekem egész Hollywood nagyon kiábrándító volt, de hát mindenkinek más jön be.

Shaktee 2017.10.20. 19:47:09

@gabors: én csak hármat, na de majd :P

Bredpitt Monika 2017.10.20. 19:49:07

@Zsuzsi65: a Szabadság szobornál mindig annyian álltak, hogy én soha nem jutottam be oda, de azt valahogy nem is sajnálom.
Elég volt az is látványnak, ahogy a komppal elhaladtunk mellette.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.10.20. 19:56:29

@Bredpitt Monika: Time Square es Hollywood olyan szempontbol ugyanaz, hogy turista-klise (en csak igy nevezem). Hollywood egyebkent nekem is csalodas volt, amikor eloszor lattam. Valoszinuleg az emberek agyaban egy teljesen mas kep el rola, mint a valosag...Gyakorlatilag Hollywood Blvd az, ami a "klasszikus" (voros szonyeges) Hollywood, ami 1 hosszu utca, mindig tomeg. Innen a Hollywood sign eleg messze van, aki kozelebb akar menni, annak kocsikazni kell egy darabon. Hollywood tobbi resze pedig a tipikus - 1-2 szintes - hazakbol allo utcak eklektikus "rendezetlensege". Aki pl. NY rendezett es logikus utca-rendszerehez van szokva, itt bajban lesz:) LA varos szerkezete - a domborzati viszonyok miatt - teljesen mas, es nincs is talan olyan varosrendezesi koncepcio, mint a keleti nagyvarosokban (de erre nem merek megeskudni, csak a latottak alapjan gondolom:)

Bredpitt Monika 2017.10.20. 19:57:27

@Je Suis Bogdán László: tök jó,

Kevin Bacon-t nagyon szeretem, amit nagyon megbántam az életben, hogy az off broadway produkcióra (An Almost Holy Picture) már majdnem megvettem a jegyem, amikor valaki lebeszélt,
azt mondta nem is lehet igazából felismerni a színpadon, meg hogy milyen nehéz darab,

másodszor meg Floridában maradtam le róla, amikor a testvérével zenélt volna, arra már volt is jegyem, ha jól emlékszem, de aznap kezdtem dolgozni és nem tudtam elmenni, szóval Kevin álom marad nekem, bár még ki tudja, hol fogok belebotlani

Bredpitt Monika 2017.10.20. 20:00:08

@Zsuzsi65: na jó, de a Time Square kivilágítva!!!!
Hát hol van ahhoz Hollywood?

Én imádom New Yorkot. LA vel egyszerűen nem tudtam mit kezdeni, bár voltak nagyon szép részei

Ami nekem ott nagyon bejött és véletlenül találtam meg, a Venice Canals.

zoldzeller 2017.10.20. 20:09:44

@Zsuzsi65: @Bredpitt Monika: Hollywood nagyon sokaig nagyon eleg szar kornyek volt.
Az hogy most olyan amilyen azt annak kosoznheti, hogy 2002-ben felepitettek a Kodak Theatre-t es melle a mall-t.

De ott van pl a Runyon Canyon 10 perc setara, ami egy nagyon nepszeru varosi tura utvonal gyonyoru kilatassal.

Illetve erdemes korbe vezetni a kornyeken Los Feliz fele es a Griffith Park fele gyonyoru regi nagy hazak, villak oreg fakkal es aztan felturazni az obszervatoriumba.

De maga a Hollywood Blvd tenyleg inkabb csak lelombozo mint erdekes. ;)

zoldzeller 2017.10.20. 20:15:08

@Bredpitt Monika: Los Angelesre sok ido kell.:) Nem is igazan ertem minek megy oda valaki par napra turistaskodni.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.10.20. 20:21:41

@Bredpitt Monika: "Ami nekem ott nagyon bejött és véletlenül találtam meg, a Venice Canals."

A kivilagitott Time Square-t mi is elveztuk! Elso nap kora este, naplemente utan ertunk oda, es tenyleg elvezetes volt, mert bennem csak a szilveszteri Time Square kepe elt (tomeg, neon reklamok:), szoval ez gyakorlatilag fedte a mi altalunk megtapasztalt valosagot :)

Venice-nek az a resze tenyleg hangulatos! LA-ben a nagyon valtozatos termeszet az, amit sokan (mi is) ertekelunk. Az, hogy kb. 1-1.5 oran belul latod ezeket, felulirja az osszes tobbi problemat :)

www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=627Malibu.jpg

www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=628Malibu_2.jpg

www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=364Big_Tujunga.jpg

www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=678Mt_Baldy.jpg

zoldzeller 2017.10.20. 20:25:40

@Zsuzsi65: Ami meg los angelesben gyonyoru azok a kora esti fenyek. Nappal latszik, hogy megiscsak sivatag es mindent kiszivott a nap, de este csodas fenyek vannak a varosban (reszben koszonheto a legszennyezettsegnek is).

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.10.20. 20:29:40

@zoldzeller: igen, nezzetek meg LA la land-et, es azok a lila fenyek tenyleg olyanok a valosagban is! Nem beszelve a naplementekrol az oceannal! :) nemreg olvastam valahol, hogy a tenger feletti gyonyoru voros naplementek reszben a levegoben talalhato so-reszecskeknek koszonhetok.

zoldzeller 2017.10.20. 20:34:04

@Zsuzsi65: Ja es ami meg fantasztikus az a jazmin illata! Anyway, Los Angeles csodas es lenyugozo, de ido igenyes varos;))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.10.20. 20:35:00

@zoldzeller: igy van, annyiszor leirtak sokan, hogy LA nem egyenlo Hollywood-dal, mint ahogy NY nem egyenlo Manhattan-nel...nekem pl. Pasadena ovarosa is nagyon bejon, es vannak mas rejtett kincsek is valoban...mostanaban apro strandokat fedezunk fel Malibu kornyeken, amelyek csak apalykor elerhetok...Ezekbol parat pl. nemreg neztunk meg (Leo Carillo es El Matador a 2 kedvencunk)
www.youtube.com/watch?v=hX5ux9FxZk8

Bredpitt Monika 2017.10.20. 20:37:34

@Zsuzsi65: koszi, ennyi eleg nekem, tudni, hogy nem kotelezo az oltas

zoldzeller 2017.10.20. 20:37:52

@kék madár: kozel 15 evet eltem ebben a varosban, az osszes hibajaval egyutt szeretem :) Erdekes, hogy sokkal otthonosabban mozgok benne meg mindig mint SF-ben, pedig mar itt is 2.5 eve elek:)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.10.20. 20:40:21

@zoldzeller: "Ja es ami meg fantasztikus az a jazmin illata! "

Imadom! :) mint ahogy a magnolia fakat is a hatalmas viragukkal, meg a jacaranda-t, ill. egy masik, amit csak "uvegmoso"-nak hiv(bottle brush) mindenki, es van egy most viragzo rozsaszin, aminek a nevet nem tudom. Ugy altalaban a mediterran novenyzet a kedvencem :)

zoldzeller 2017.10.20. 20:40:36

@Bredpitt Monika: @Zsuzsi65: a hpv temaval kapcsolatban kerdezem, hogy mi az ok az oltas ellen?

DieNanny CH 2017.10.20. 20:43:57

@Zsuzsi65:

Azt olvastam, hogy fiúknak is érdemes beadatni.

Bredpitt Monika 2017.10.20. 20:43:57

@zoldzeller: nekem egy hetem volt akkor, amikor mentem, az en uticel om California volt, LA be erkeztem, szo szerint elmenekultem ebbol a varosbol, egeszen SF ig, ami szerelem elso latasra volt

LA t, ha jellemezni kene, azt mondanam, ott a penznek szaga van es ez a szag dolt mindenhonnan,

kék madár 2017.10.20. 20:45:03

"LA varos szerkezete - a domborzati viszonyok miatt - teljesen mas, es nincs is talan olyan varosrendezesi koncepcio, mint a keleti nagyvarosokban"
amennyire tudom, a spanyol orokseg ranyomja mindenre a belyeget, Californiaban, a jogrendszertol a varosszerkezetig, engedelyeztetesi folyamatokig mindenre. Aki itt lakik regota annak fel se tunik, en sem egeszen ertem, hogy miert tartja magat ennyire erosen., Reszben talan a status quo miatt, hogy aki mar lezsirozta a vizhez valo es egyeb kivaltsagait, az serthetetlen maradjon. Aztan ez keveredett az angolszasz megalomaniaval, terjeszkedesi es epitkezesi oruletevel es ebbol szulettek ilyen idetlen alkotasok mint LA sok kulvarosa.

kék madár 2017.10.20. 20:47:15

@zoldzeller: en nem birom megszokni a mereteket, kozlekedest, mindig nagyvarosi gyereknek gondoltam magam, de LA-ben es NYC-ben jottem ra, hogy annyira megse.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.10.20. 20:50:31

@Bredpitt Monika: "LA t, ha jellemezni kene, azt mondanam, ott a penznek szaga van es ez a szag dolt mindenhonnan,"

Nem azt mondjak, hogy nincsen szaga? :) nem a megfelelo helyen jartal...:) de teny, hogy LA megismeresehez (es megkedvelesehez) sokkal tobb ido kell, par nap kb. annyi, mintha NY-ot akarnad megismerni ennyi ido alatt (hogy a temahoz is kapcsolodjunk kicsit :)

Bredpitt Monika 2017.10.20. 20:51:42

@zoldzeller: igerem, hogy a hetvegen megkeresem a cikket, amit olvastam,

A telefonrol nem konnyen megy az iras, nekem annyi eleg volt ellenervnek, hogy nem derult meg ki, hogy van e valami ertelme az egesznek, masreszt meg a mehnyakrak szuressel is megelozheto

zoldzeller 2017.10.20. 20:52:09

@Bredpitt Monika: erdekes. En nem tudom kulso szemmel nezni mar LA-t. Azt tudom, hogy nagyon nagyon mas mint barmelyik Europai varos, es europai szemmel nagyon nehezen ertelmezheto.
De teny par nap nem eleg ra, es ilyenkor a turistak gondolom BH-t es Hollywood Blvd-t nezik meg ami szerintem ket elrettento pelda.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.10.20. 20:56:28

@zoldzeller: "En nem tudom kulso szemmel nezni mar LA-t. Azt tudom, hogy nagyon nagyon mas mint barmelyik Europai varos, es europai szemmel nagyon nehezen ertelmezheto. "

Igen, pontosan igy vagyok vele en is, nagyon jol osszefoglaltad! :)

Shaktee 2017.10.20. 21:11:00

@Bredpitt Monika: Canals, Beach..nekem is a kedvenceim..

Bredpitt Monika 2017.10.20. 21:13:10

@zoldzeller: ha beutod a Google ba hpv oltas fogsz latni egy cikket a nebancs.hu n, na ezutan a cikk utan nem rohantam beadatni az oltast

London2009 2017.10.20. 22:35:53

Ma sikerult felelevenitenetek a US elmenyeimet. : ) Eloszor 2009-ben jartam eletemben Amerikaban. Hihetetlen, hogy lassan mar ennek is tiz eve...
San Francisco volt a bazis. Biztos koze van a San Francisco imadatomnak ahhoz, hogy ez volt az elso amerikai elmenyem. Egyebkent alig akartak beengedni a hataron, de ez egy masik tortenet. SanFranben par nap utan autoba ultunk. Egy piros BMW kabrioba. Semmit nem tudok az autokrol, de erre emlekszem. Meg kepet is keszitettem a rendszertablajarol. Baromira tetszett ahogy ra volt irva, hogy California! Par nap SanFran utan elindultunk delre. Levezettunk par nap alatt egeszen LA-ig! Utkozben megneztunk mindent, amit kellett. Egyik este Carmelben szalltunk meg. Nekem ez az autokazas hatalmas elmeny volt. San Diegorol, LA-rol, no meg persze Hollywoodrol nekem nagyon sok jo emlekem van. De tudom, hogy ebben benne volt az ujdonsag meg a fiatalsag erzese. Igy igazabol szinte barmit mutattak, nekem tetszett. Aztan onnan repultunk fel Las Vegasba. Az a hely az ahova soha nem szeretnek visszamenni. Annyira tokeletesre sikerult az a ket ejszaka, hogy tudom, hogy csalodas lenne ha meg egyszer arra sodorna a sors. Inkabb szeretnem igy megorizni magamban. Ott lattam eloszor Cirque du Soleil showt a magyar testverparral, voltam elo Paul Oekanfold partyn, kaszinoztam, bamultam ki a Mirage hotel szoba ablakan a varos fenyeire. Ah...mar klise szinten filmbe illo volt. Utana Grand Canyon helikopterezes, majd vissza repulovel SanFranba. Ott motorozas a kornyezo dombokon, eletem legjobb bruncha, majd vissza Londresba.
Utana 2010-ben mentem New Yorkba. Unokabatyaimmal mentunk kis csoringer turistakent. Egy ablak nelkuli, vas emeletes agyas hostelben laktunk naponta valtozo lakotarsakkal. Annyi jo sztorink van, hogy ha mas nem csak emiatt megerte ezen a szallason lakni 8 napig. Eleg ha csak annyit mondok, hogy For Loko. Veletlenul vasaroltuk meg a termeket! De tenyleg!
Akkor megneztunk minden kotelezot a varosban.
Nem gondoltam akkor meg, hogy innentol kezdve minden evben fogok menni Amerikaba legalabb egyszer.
Az uzleti utak soran mindig New York vagy Houston a bazis. Amikor 4 hetet toltottem New Yorkban akkor a hetvegen koricaltam amerre tudtam. Igy jutottam el Washingtonba, a Niagarahoz meg Miamiba. Egyszer voltam ezen kivul meg Bostonban es Chicagoban.
Ezen kivul Amerikaban meg nagyon vagyom Alaskaba, New Orleansba es a Lake Tahoehoz.
Azt hiszem, hogy ennyi. : )

gabors 2017.10.20. 23:01:32

@Bredpitt Monika: "@Zsuzsi65: na jó, de a Time Square kivilágítva!!!!"

Ugy meg giccsesebb (sot egyre inkabb en lattam honnan hova "fejlodott" az elmult 25 evban

.....

"Én imádom New Yorkot. "

En is es nem csak Manhatten-t

gabors 2017.10.20. 23:05:59

@zoldzeller: " a hpv temaval kapcsolatban kerdezem, hogy mi az ok az oltas ellen? " semmi ... altalaban erkolcsossegi/vallasi es kifogasokat szokat hozni nogy minek az hiszen sex majd hazassag utan akkor is csak gyerekcsinalas miatt ...

vagyis nemletezo veszely ellen (marmint HPV-t kap ) minek ... !!!

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.10.20. 23:10:35

@London2009: +1
Igen, sok-sok dolog, amit emlitettel, nekem is orok emlek. Olyan szerencses vagyok, hogy Lake Tahoe-hoz evente jarhatok...nagy kedvenc! Tenyleg annyi minden van, hogy egy elet nem eleg bejarni...

gabors 2017.10.20. 23:11:07

@Zsuzsi65: "Aki pl. NY rendezett es logikus utca-rendszerehez van szokva" te is irtad hogy NY nem egyenlo Manhattan-el meg ott is csak kb a midtown es uptown egy resze ahol olyan negyzethalos a dolog .. .

voltatok Brooklyn-ban ott mar tutti nem olyan volt rendszer, de Queens-ben is mar sehol nem kovetheto az utcak "logikaja" sot van ahol van pl 43rd ave/street/drive/road ... egymas utan es ezek mindefele kombinacioja van ahol minden utca szamozott van ahol utca nevek vannak ... egyik iranyba amit szamok kereszteznek ...

gabors 2017.10.20. 23:45:21

Na megyek megnezem ezeket a New Yorki utcakat, FDR, Elso sugarut (First Ave) aztan Queensborogh bridge... ja es hogy megvannak-e meg Flushingban Will Smith foldonkivuli indito allomasainak a maradvanyai :-))))

kék madár 2017.10.21. 00:54:12

@Zsuzsi65: Boston a masik ellenpelda: a varos utcaszerkezete a tehenek utvonalara epult/egy masik anekdota szerint az indianokera, a foutcak, parhuzamos sugarutak viszonylag kulturaltan indulnak, aztan par kilometer utan modon megtornek modon es keresztezik egymast, aztan megint par kilometer parhuzamos, aztan ujra kereszteznek, es erre meg ratettek par dudort utolagos mocsarfeltoltessel.

gabors 2017.10.21. 02:25:07

Houston New York baseball !!!!

gabors 2017.10.21. 04:06:19

@London2009: "Eleg ha csak annyit mondok, hogy For Loko. "

nem inkabb Four Loko ???? az ami ilyen helyeken fogy ...

somlobodog 2017.10.21. 09:08:45

@tsabus [UK]: ez kB a midtownra igaz. Délután közepétől. Az utcai patkány erős Max a metróban van. A city többi részére nem ilyen . Battery park, esplanade, upper west És east side, a village nyugisabb részei, highline stb. Klasszikus rovid turista leírás amit adtál mikor valakinek nem tetszik általában ezt mondja:) (mint anglia meg az eső c. kozhely:)). És sokkal kulturaltabb és biztonságosabb lett a város btw mint 15 20 éve. De ha nem tetszik nyilván nem kell ide jarkalni minden évben. És tényleg látni kell mert legalább úgy véleményezed hogy itt voltál. Ez becsulendo. Legközelebb ha jössz írj rám és lekuldom mit érdemes annak megnezni és csinalni aki nem rajong a metropolisz feelingert de valahogy mégis itt van. És október elején a legjobb sztem. Nyár halál. Üdv

Rubasov nertárs 2017.10.21. 09:09:02

Nagyon tetszett a poszt, már csak azért is mert én magam szeptember 23 és 27-e között szintén New Yorkban voltam, utána 27-e és okt. 1. között meg DC-ben. A New York-i metronak tényleg megvan a maga varázsa. A metrokártyával és annak feltöltésésével nem volt túl sok gondom, azt ajánlom mindenkinek aki oda akar menni, hogy időintervallumra vásároljon, ne összegre. Én magam szerencsére egyszer sem szálltam rossz metro vonalra, ebben a google maps és egy transit nevű app volt segítségemre. Utazásomról majd én is szeretnék postot írni.

Elöljáróban annyit mondanék, hogy Houston volt a bázis és onnan repülő nélkül jutottam el NYC-be. A többit majd a postban.

DieNanny CH 2017.10.22. 09:23:56

@Bredpitt Monika:

"masreszt meg a mehnyakrak szuressel is megelozheto"

Ez kicsit pontatlan. Nem megelőzhető, hanem nagyon korai stádiumában felismerhető, így nagyon nagy százalékban gyógyítható.
Hiszen egy szűrés azt mutatja, ami van, vagy nincs. Azt, hogy mi LESZ, azt nem tudja mutatni.

Bredpitt Monika 2017.10.22. 18:27:52

@DieNanny CH: szerintem nem pontatlan, mert nekem például P3 as eredményem volt, ha azt nem veszik észre , mert nem megyek el, akkor lehet, hogy kialakult volna a méhnyakrák, de az is lehet, hogy nem kellett volna a beavatkozás, és magától elmúlik a probléma

ugyanakkor meg az is igaz, amit te írsz, hogy már azt veszik észre, ami előrehaladott állapotban van, így valóban nem lett megelőzve, az én esetemben pedig lehet, hogy így volt

Turchi 2017.10.22. 19:46:01

@DieNanny CH: Szerintem innen tájékozódj: daganatok.hu/hpv-es-mehnyakrak/hogyan-folyik-a-mehnyakrakszures
De igen, van rákmegelőző állapot. Igazi van @Bredpitt Monika: -nak

Bredpitt Monika 2017.10.23. 12:15:36

@DieNanny CH: @Turchi: tök jó, hogy itt vagy, most akartam berakni nannynek egy linket, akkor mindkettőtöknek küldöm, egyszer jártam ennél a nőgyógyásznál, a legjobb akivel valaha is találkoztam,

most hat hónapra előre van időpont hozzá, nem véletlen, az ő oldalán találtam az alábbiakat,

www.ujvaridr.hu/Home/irasok

"Kedves Levélíró!A magyar népegészségügy a 25-65 éves kor közötti nőknek, negatív cytológiai leletet követően ingyenesen, 3 évente ajánlja a méhnyakszűrést.
Fontos tudni azonban, hogy az évenkénti és kétévenkénti szűréssel 93.3%-ban, háromévenként szűrve 91.4%-ban, 5 éves szűrésnél 83.9%-ban válna elkerülhetővé a méhnyakrákos halál."

Turchi 2017.10.23. 15:37:42

@Bredpitt Monika: Ja, azt nem olvastam hogy a bejegyzésednek a HPV volt az előzménye! A link nekem nem mond semmi olyat amit eddig ne olvastam volna. Én oltás párti vagyok és Szendi álláspontját a többi témában sem tudom elfogadni de erről többet nem is akarnék írni, a poszt nem erről szól.

London2009 2017.10.23. 23:29:29

@gabors: az az! Arra gondoltam! Borzalom! Csoda, hogy tuleltem! :D

gabors 2017.10.24. 02:42:34

@London2009: 14% alcohol meg nem keves cukor buborekos 25oz szoval egy doboz kb 6 normal sornek felel meg ... nem csodk ki is lehet keszulni akar egytol is ha valaki nem szokta ... . es meg itatja is magat mire eszre veszed mar annyi... pedig csak izesitett sornek hirdetik

ivanhoe78 2017.11.05. 15:51:01

A poszt írójával szeretnék kapcsolatba lépni. Egy korábbi írásodban (2012) említetted hogy szívesen megosztottság a tapasztalataidat a kiköltözéssel kapcsolatban. Papírok intézése... stb. Szóval ha olvasod a kommentemet légyszíves írj egy e-mailt a markjozsi1978@gmail.com-ra. Előre is köszönöm

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.11.05. 16:07:19

@ivanhoe78: szia, en vagyok a poszt iroja. Ha kicsit konkretizalod, mire vagy kivancsi, szivesen valaszolok. A blog.hu-s kontakton keresztul v ha FB-n vagy, jelolj be ismerosnek: Susie Rath McMahon (Los Angeles)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása