oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. szeptember 28. 06:30,  Nem akartunk kiskaput hagyni a visszaforduláshoz 266 komment

2017. szeptember 28. 06:30 Határátkelő

Nem akartunk kiskaput hagyni a visszaforduláshoz

Igazi sikersztori a mai, és nagyon sokat megértet abból, miért mennek külföldre azok, akik így döntenek. Igaz ez a magyarországi, és aztán az angliai részre is. A poszt legfontosabb mondata azonban így szól: „Minden visszajelzésből érzem, hogy becsülnek és szeretnek.” Márpedig ez ér annyit, ha nem többet, mint az anyagiak.

Te is 50 fölött vágtál neki a határátkelésnek? Milyenek a tapasztalataid? Írd meg a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

nagy-britannia_kisvaros_canterbury_foto_pixabay_com_chbec.jpgA kép illusztráció

„Rendszeresen olvasom a Határátkelő leveleit és megérett bennem, hogy a magam/ magunk történetét is leírjam. Rám a rabszolgasors kivételével minden otthoni megbélyegzés igaz. Kalandvágy, gazdasági menekült, nyugodt életre vágyó polgár. 

Milyen lenne az élet máshol? 

Kezdem a nagyon távoli múltból. Gimnazista korom óta utazgattam széles e nagyvilágban. Minden egyes hazatérés Magyarországra boldogsággal töltött el, de minden utam ugyanakkor mély nyomokat hagyott bennem. Felfedeztem a másság szépségét és távoli népek kultúráját. 

Gyakran megfordult a fejemben, milyen lenne az élet máshol. Izgatott a beilleszkedés gondolata, az új ízek, illatok, más tájak varázsa. Motoszkált bennem, hogy nyugdíjas éveimet máshol kellene leélnem. 

Nem létezik, hogy csak ennyit szánt volna nekem az élet, hogy egy országban éljem le az életem. Ezzel túl sok mindentől fosztanám meg magam. 

Eltűnt a vidám életünk 

A jelenlegi politikai vezetés a kiválóan prosperáló cégemet egyetlen tollvonással tönkretette. Túl nagy üzletet láttak a tevékenységben, aminek nem tudtak ellenállni. Velem együtt több száz, több ezer kolléga egzisztenciáját lenullázták. 

Merőben új vállalkozásba kezdtünk a feleségemmel. Két év alatt felfuttattuk, de a hatóságok állandó kisstílű molesztálásába belefáradtunk. Minden nap úgy nyitottuk ki a postaládánk, hogy vajon ki fog belénk kötni aznap. 

Dolgoztunk, a bevételünk is szépen gyarapodott, de egyre kevesebb maradt a kasszában hónap végén. Kezdtünk egyre feszültebbé válni, ami meghatározta a mindennapjaink alaphangulatát. Környezetünkben is minden barátunkból csak a panasz, keserűség áradt. A korábban mindig vidám életünk eltűnt. 

Egy véletlen és a döntés 

Véletlenül tudtuk meg, hogy egyik nem túl közeli ismerősünk Angliába költözött, és sikerült megszereznem az elérhetőségét. Felhívtam és órákon át csak az áradozását hallgattam mostani életéről, munkájáról, körülményeiről. 

Bennem volt, hogy „messziről (2000 kilométerről) jött ember…”, de csak nem hagyott nyugodni a gondolat. Leültettem feleségemet magam mellé és csak meséltem neki a hallottakról. 

Nem hitt nekem, de a kedvemért vállalta, hogy nézzük meg saját szemünkkel, azt a “szép világot”. Egyeztetés az ismerősökkel, repjegy, és már Angliában voltunk. 

Két átbeszélt éjszaka és az ismerősünk mérhetetlen lelkesedése meggyőzött, hogy nincs veszíteni valónk, ki kell próbálni. 

Hazaérve egy teljes délután csak beszélgettünk a feleségemmel. Átgondoltunk minden eszünkbe jutó variációt, osztottunk, szoroztunk, felsoroltuk a pro és kontra érveket az új élet mellett és ellen. 

Végül öt perc alatt döntöttünk: irány Anglia! 

A következő fél évben mindent ennek szellemében intéztünk. Megbeszéltük, hogy ha kezdünk, akkor mint mindig, teljes erővel és elszántsággal tesszük. Nem akartunk kiskaput hagyni magunknak a visszaforduláshoz. 

Mindenünket eladtuk, elajándékoztunk, és a kitűzött ötödik hónap után kiköltöztünk. Tényleg csak néhány családi emléket és többszörösen átválogatott ruhatárat vittünk magunkkal. 

És a csoda csoda maradt… immáron harmadik éve. 

Családi házból szobába 

Barátom segítségével és kezesség vállalásával második angliai éjszakánkat már a saját bérelt szobánkban töltöttük. Kaposvár nagyságú kisvárosban telepedtünk le, amely Londonhoz való közelsége miatt igen prosperáló gazdasággal, egyetemmel rengeteg munkahelyet kínált, kínál. 

Családi házból egy 4x4 méteres szobába beköltözni és a konyhát, fürdőszobát megosztani két másik lakótárssal itthonról nézve komoly kihívásnak tánt volna. De ott… immár itt… ez a megszokott, a természetes. Ismertük képességeinket, leleményességünket, és biztosak voltunk benne, hogy ez csak átmeneti helyzet lesz. 

A harmadik nap reggelén már a barátom instrukciói alapján egy munkaközvetítő előszobájában ültem és vártam a felvételi beszélgetésre. Angoltudásom a gimnáziumi évek és az utazási próbálkozások szintjén mozgott. 

Otthon az utolsó három hónapban bújtam az angol nyelvkönyveket, de ez inkább csak önáltatás volt. Két kérdés után (amire persze felkészített a távoli barátom) felvettek. 

A negyedik nap hajnalban már lengyel kollégákkal megtömött kisbuszon zötykölődtünk hajnalok hajnalán az egyik kereskedelmi áruház raktára felé. 

Hat hónapig minden hétköznap 4-től délig pakoltam több tucat bevándorlóval a portékákat, amiket aztán kamionok szétterítettek a boltokba. Nehéz volt. Megizmosodtam, megtanultam mi a fizikai munka, mégsem voltam rosszkedvű. Tudtam, ez is csak ideiglenes, nem innen fogok nyugdíjba menni. 

Első kétheti fizetésem még péntek délután a kezembe nyomták, de sürgették a bankszámla megnyitását. Ide is barátom segítségével kaptunk időpontot, és pár nap múlva már kezünkben volt a bankkártya. Ekkor éreztem először igazán, hogy “angolosodok”. Jó érzés volt. 

A hajnali kelés fárasztó volt, és kellő lökést adott, hogy immár saját magam új állás után nézzek. Végiggondoltam, mihez értek, mire van kereslet, és mi az, ami fizikailag is könnyebb az akkor állásnál. 

Betegápoló egy idősek otthonában 

Ez volt az új perspektíva. Mivel minden negyedik angol várhatóan időskori demenciában fog élni, ez biztos pályának tűnt. A munkakeresés roppant egyszerű volt. 

Kimondottam munkaközvetítő honlapok tucatjai ontották ezerszámra az állásajánlatokat. Három helyre küldtem el az életrajzomat, kiemelve kora ifjúságom kórházi “tapasztalatát”, és szüleim kapcsolatát az egészségüggyel, miszerint apám orvos, anyám asszisztens, nagyanyám önkéntes vöröskeresztes volt. 

Amikor másnap mindhárom helyről választ kaptam emailben, hogy beszélgetésre hívnak, tudtam, jó irányba puhatolózom. A háromból két interjúra mentem el. Tulajdonképpen elismételtem szóban az önéletrajzomat, majd körbevezettek leendő munkahelyemen.

Másnap már jött a válasz ismét emailben az egyik otthonból (ami szerencsére közelebb volt a lakhelyemhez), hogy felvettek, mikor tudok kezdeni. 

Tisztességből rögtön írtam a másik helyre, hogy felvételt nyertem ide és ide, köszönöm, hogy meghallgattak. Sajnálkoztak, mert ők is felvettek volna, csak még nem küldték ki nekem a levelet. 

Nagyon jó érzés volt, hogy immár saját erőmből állásom van, ami hosszú távra szólhat és érdekel is. 

Minden ötletemre vevők 

Itt dolgozom már harmadik éve. Nem múlik el nap, hogy kollégái ne köszönnék meg a műszak végén a munkámat, hogy a menedzsment ne dicsérne meg hetente többször, csak mert becsületesen elvégzem a feladatom. 

Különös bogárnak tartanak, de hálásak azért, mert sosem kések, ellentétben az angol kollégákkal, és mert nem betegeskedem, minden vállalt műszakomat végigdolgozom. Nehezen értik meg, hogy ahonnan jöttem, ott ez az alap. 

Azt hiszem, rajtam keresztül a magyarokról az ideális munkavállaló képe alakult ki a környezetemben. Két hónap után fizetésemelést kaptam, majd még háromszor az itt töltött időszakban. 

Bevezették az ingyen ebédet a dolgozóknak és a fizetett születésnapi szabadnapot. Hogy jobban érezzem magam, és könnyebbé tegyék a beilleszkedésem, fizetik az angol nyelvóráimat. 

Minden ötletemre vevők, ha azt megindoklom, és még nem tudtam olyan javaslattal előállni, amit néhány napon belül ne vezettek volna be. Nagyra becsülik, hogy nem megyek el közömbösen a házban nyikorgó ajtók, kiégett izzók, rosszul beállított tévék mellett, hanem ki- és megjavítom ezeket. 

A kollégáknál elértem, hogy szívesen vannak velem egy műszakban, és mindenki igyekszik kedveskedni apró dolgokban. Minden visszajelzésből érzem, hogy becsülnek és szeretnek. Ennek gyakran hangot is adnak. 

A biztos és jobban fizető állás lehetővé tette, hogy önálló lakásba költözzünk nagy udvarral, biciklitárolóval, és zárt parkolóval. Sínen vagyunk, így, 60 évesen… 

Első kocsinkat egy Mercedesre cseréltem és feleségem is már önálló autótulajdonos. Eddig minden évben kétszer utaztunk külföldre nyaralni. Mivel Anglia történelme nagyon gazdag és eseménydús, és ennek mindenhol kézzelfogható emlékei vannak, ha csak tehetjük, egy-két havonta más-más tájat, vidéket fedezünk fel. Lassan a helybelieknek is mi adunk tippeket kiránduláshoz, célpontokhoz. 

Hogy megbántuk-e ezt a nagy lépést? 

A válasz: NEM. Ilyen nyugodt életről, barátságos környezetről, kedves emberekről tényleg csak a mesében hallani. Rengeteg tudnék még írni, de majd legközelebb…”

HÍRMONDÓ 

Idősápolói munkák Európában

És ha már a mai posztban idősápolásról esett szó, akkor lássunk pár munkalehetőséget Európából!

Kapjanak 600 ezer forintos fizetést a nővérek? 

Az egész régióban komoly hiány van nővérekből és szülészasszisztensekből. Nem csoda, hogy ez volt az egyik fő téma a napokban megrendezett konferencián, melyen a V4-es országok szakemberei próbálták kitalálni, merre tovább. 

A jövő megy el Magyarországról 

Bár átfogó statisztikák nincsenek, amik vannak, azokból az derül ki, hogy az elmúlt években többszörösére emelkedett a külföldön tanuló magyar diákok száma. Azaz a határátkelés már nem csak a munkaerőt, hanem a jövő generációját is érinti. 

Gazdasági reneszánszt hozhat a Brexit 

Legalábbis így látja az Egyesült Királyság budapesti nagykövete, aki szerint érdemes derűlátónak lenni. Iain Lindsay azt is hangsúlyozta, hogy nem akarnak hazaküldeni senkit, aki a 2019-ben esedékes uniós kilépés előtt érkezik az EU-ból.

(Fotó: pixabay.com/Chbec)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr1912904230

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Taxomükke (UK) 2017.09.28. 17:51:53

@kakuto: Akkor te tenyleg zsenialisan tudsz sporolni.

Taxomükke (UK) 2017.09.28. 17:54:41

@Taxomükke (UK): @kakuto: Mondjuk az is igaz, hogy 6,50-es oraberrel eszembe sem jutna uj autot venni (meg amugy sem latom ertelmet, de ez az en szemelyes velemenyem, nem Isten igeje), dehat kinek a pap, kinek a papne, kinek a ministransfiu.

DieNanny CH 2017.09.28. 17:56:51

@vándor madár:

"oszt ott komolyan pofára esnek az áraktól "

Ahogy én is, még mindig.
Egy Legó játékot néztem (LEGO 17101 ® BOOST - Kreatív robotok), itt Svájcban 169 frank - 272 Ft 1 frank -, míg Mo-on ez 50ezer forint...

puhacica 2017.09.28. 18:15:59

@fhdgy: nagyon jok. de en elfogult vagyok horvatorszaggal kapcsolatban. most, hogy 3 eve nem jartunk ott, viszont tobbfele igen, volt osszehasonlitasi alapom. mindenhol szuperjol ereztem magam, meg ott is, ahol akkor epp nem, mert rossz idot fogtunk ki, csodalatosszep volt portugalia, fuerteventura, mallorca, zakintosz, katalonia... de ilyen szivfajditoan gyonyoru kek oblok es kristalytiszta viz sehol nincs a regioban szerintem. igaz, meg csomo helyen nem jartam.
kepkezelo.com/viewer.php?file=7j7t6fza4viz4tbpm5pl.jpg

fhdgy 2017.09.28. 18:20:47

@puhacica: Általában én is elfogult vagyok Horvátországgal kapcsolatban, de az idei július vége Rovinjban kiakasztott!

London2009 2017.09.28. 18:23:00

@Taxomükke (UK): nekem is pont ez jutott eszembe, hogy megis ki vesz uj autot minimalberbol? Mi a francnak?

Muscari 2017.09.28. 18:23:25

@puhacica: ne is mondd, annyira hiányzik.

@fhdgy: mi történt?

Muscari 2017.09.28. 18:24:42

@London2009: egyáltalán minek teljesen új autót venni? Legyen elég fiatal, hogy még sokáig megbízhatóan menjen, de ennyi szerintem.

Catgirl · http://chile-beautiful.blogspot.com/ 2017.09.28. 18:27:23

Sokan negatívumként említik(és alkalmanként "élik meg"), a bérelt ingatlant, pedig sokszor nem az. Sokkal nagyobb mobilitást biztosít és "kinti" fizetésből is sokkal inkább megfizethető. Aki pedig nem "röghöz kötött", beszél nyelveket, az simán átköltözik másik országba ha úgy hozza a helyzet vagy épp kifizetődőbb.
Nálunk Mo-n, ha nincs SAJÁT ingatlanod kb nem is vagy ember. Külföldön ez nincs így...

fhdgy 2017.09.28. 18:30:25

@Muscari: Én is követtem el hibát. A végső uticélom Albánia volt, de "egy kis kerülővel" elmentem Rovinjba, keresve azt, amit 1997-től 2006-ig megtaláltam. Aztán vagy a világ változott meg vagy én, nem tudom, de nem találtam az akkori Rovinjból szinte semmit. Hatalmas, számomra már elviselhetetlen tömeget viszont igen, így a "régi szép, nyugodt" nyaralásnak annyi lett. Ettől berágtam, és a terveimet felrugva, idő előtt "elnyargaltam" Albániába, ott viszont még nagyobb tömeget találtam!

fhdgy 2017.09.28. 18:33:59

@Catgirl: Mo.-on élek, de nincs se lakásom, se házam. Ezt nagyon sokan nem értik, sőt olyan is volt, aki őszintén aggódott értem.

El sem tudják sokan képzelni, hogy mi lesz velem ezek nélkül és nem értik, hogy én emiatt abszolute nem izgulok.

2017.09.28. 18:34:39

@Muscari:

"8-9 fontos oraber siman elerheto carer-kent es lehetoseg van akar heti 50 orat dolgozni. Nem egy csucs fizetes persze, de videken mar el lehet belole tengodni :-)"

A £8-9 az £400-450 brutto, ami £320-360 netto/ hét, heti 6 nap es ha mobil carer vagy akkor vond le belole még az uzemanyag/ etkezes es a bussines insurance koltsegeket is.
Ebbol tenyleg csak tengodni lehet.......

MRN 2017.09.28. 18:34:47

@DieNanny CH: Nem megoldhatatlan probléma, főleg, ha maradtak itt rokonai, akik esetleg felügyelik. Ahol lakom, ott is van kiköltözöttek háza amiben bérlők laknak.
Így meg nem maradt semmi, a jövő meg igen bizonytalan, ahogy látom.
De ne legyen igazam, tényleg, alakuljon minden jól nekik.

MRN 2017.09.28. 18:43:58

@Catgirl: Nincs baj a bérléssel amíg dolgozol és meg tudod fizetni. Nyugdíjból már egy kicsit érdekesebb.
Magyarországon nincs olyan hagyománya és kultúrája még a bérlésnek, én úgy látom. Bérlésre kifizetsz annyit (vagy többet), mint hitel törlesztő részletre, és a tulaj esetleg bejár, mindenbe beleszól, nem csináltat meg semmit, eladja a fejed fölül és csak akkor szól, stb... Van pár ismerősöm albérletben. Legtöbbször feketén adják ki a kéglit, nem jelentik be a bérlőt. (Cserébe van, hogy a bérlő meg lelép tetemes közüzemi számlát hagyva maga után, vagy lelakja, tönkreteszi a lakást, az is előfordul, hogy nem egyszerű kitenni a nem fizető bérlőt.)
Hát ezért törekednek a saját ingatlanra a magyarok.

Virago_1000 2017.09.28. 18:47:29

@kakuto: erto olvasas baratom!
1000% hogy nem mercedest vettel, mert az A osztaly 23k-tol indul. (az mas kerdes hogy ez mercedes-e vagy sem)

m.mercedes-benz.co.uk/;submenu=true/content/unitedkingdom/mpc/mpc_unitedkingdom_website/en/home_mpc/passengercars/mobile/mbp/new_cars/model_overview/a-class/w176/highlights/prices___spec/catalogue_prices.html

A sporolasrol: a poszter azt irta hogy nyaralgatnak 2x egy evben es felfedezgetik anglia gazdag tortenelmi orokseget. Valamint nem osztjak meg a London kornyeki alberletetami rezsi nelkul min havi 800, senkivel. A kettejuk fizetese nemigen megy havi netto 2400 fole az is biztos. Igy nehezkesen jon ossze az uj Mercedesre valo. Ezert ittam hogy rozsdas papaszemes, amivel mar otthonbis kinevetnek. Szoval ha kapargatjuk a felszint megiscsak kiderul hogy helyes a feltetelezesem.

Virago_1000 2017.09.28. 18:47:39

@London2009: "nekem is pont ez jutott eszembe, hogy megis ki vesz uj autot minimalberbol? Mi a francnak?"
- irtam, hogy a post tobb sebbol verzik, de nyilvan elo lett moderalva.

@Catgirl: "Nálunk Mo-n, ha nincs SAJÁT ingatlanod kb nem is vagy ember. Külföldön ez nincs így..."
- de igy van kulfoldon is, nyilvan nem a mosogatok meg a felszolgalok kozt.

Virago_1000 2017.09.28. 18:47:46

@Undertaker Expert: "Ebbol tenyleg csak tengodni lehet......."
- en ezert ki lettem moderalva mert ezt le mertem irni.

Catgirl · http://chile-beautiful.blogspot.com/ 2017.09.28. 18:48:51

@MRN: Az a helyzet, hogy külföldön(rendszerint), sokkal szigorúbb körülmények közt adják ki a lakásokat és a legtöbben nem feketén(mint nálunk), hanem tisztességesen, adót fizetve utána.
Ne a magyar körülményeket vedd alapul, melyek során ha pl kiadod a lakásod és úgy döntesz tisztességesen adózol utána, nagyjából éhen döglesz:)) Külföldön normális adózás van...nem "szabadrablás" mint Mo-n:)))

fhdgy 2017.09.28. 18:49:23

@MRN: Én nyugdíjasként bérlek lakást, de köszönöm, jól megvagyok.

Most szeretnék költözni nem sokára Somogyba, a szülőfalumba, de eddig még nem találtam bérelhető házat, mert mindenki inkább eladni akarja. Nem baj, hogy évek óta lakatlanul áll, romlik az állaga, de bérbe nem adja.

Golf2 2017.09.28. 18:49:29

@fhdgy: Ülsz a 75hektár közepén,ott laksz?

fhdgy 2017.09.28. 18:56:26

@Golf2: A pontosság kedvéért 72 hektár, de a végső cél az.

Tegnap előtt hívott fel a UPC vevőszolgálat, hogy rövidesen lejár a hűségidőm, és ők tudnának fantasztikus új ajánlatot adni.

Mondtam, hogy köszönöm, de január végén költözöm, az új helyen meg nem tudom, hogy mi lesz. Különben is, 2019 tavaszán újra költözni akarok, de ott nem lesz kábel. Erre a hölgy azt mondta, nem baj, kihuzzák a kábelt. Mondtam ok., de a legközelebbi ház légvonalban is kb. 1800 méter, ha követik a terepet, akkor kb. 4 km.

Ja, akkor nem huzzák ki a kábelt. Ebben maradtunk.

puhacica 2017.09.28. 19:03:34

@fhdgy: ugyanigy jartunk vodiceben. egy volt kollegank ajanlotta, milyen szuper, csendes kis falu... hat, egy ejszakat sem birtunk vegigaludni, iszonyu tomeg, egyik diszko a masikat erte, kiakadtunk mi is.

most viszont nagy szerencsenk volt, 1 nap kivetelevel ragyogoan sutott a nap, jartunk olyan obolben, ahol csak mi ketten voltunk, a helyieken kivul alig volt valaki, a farol ettuk a granatalmat, jobbnal jobb borokat kostoltunk, csond, beke, nyugalom... csak attol akadtam ki, hogy haza kellett jonnunk. :D

fhdgy 2017.09.28. 19:05:02

@puhacica: Publikus a hely és az időpont?

2017.09.28. 19:26:12

@Virago_1000: biztos beleszőttel valami összeesküvés elméletet :-)

puhacica 2017.09.28. 19:38:56

@fhdgy: peljesac, a bazis orebicben volt. tegnap jottunk haza.

kakuto 2017.09.28. 19:40:49

@London2009:

nem volt eppen minimalber mert a cash borravalo szepen jott. (sokszor a borravalobol eleltem egy honapban)Amugy ez mar a masodik uj kocsim itt angliaban, kovetkezonek egy 2-3 evest tervezek venni koreai markabol amin sok ev gari van.

Most szegyeljem magam mert megdolgoztam erte es meg tudtam venni?
csak arra szerettem volna ravilagitani hogy lehet igyis venni ezt azt.

kakuto 2017.09.28. 19:40:54

@Virago_1000:

small SUVot vettem csaladi kocsinak(markaat had ne irjak) tudod most ez a divat kicsi suv meg nagy suv.
amugy gondolkodtam mercin is 1-2 evest kapera megvehettem volna, de nem akartam premium szervizelest stb fizetni. leirnam mennyi a havi biztositasom tobben gutautest kapnanak. :)

fhdgy 2017.09.28. 19:41:53

@puhacica: Igen, elég délen van, és szeptemberre hazamennek a turisták tömegei, az idő és a tenger meg még a nyarat idézi.

Mrs. Clayton 2017.09.28. 19:42:02

@Muscari: hat ugye, eddig az volt hogy szar brexit nem kell, mert annal a semmi is jobb. Ha engem kerdezel nem is veletlenul kezdtek el nyomatni ezt a dumat, mert ez volt a terv. Ha Brusszel nem enged szepen elsetalnak. Ha ez lesz, akkor senkinek semmikyen nyugdija nem lesz beszamitva, az tuti. Ujabban aztan mar kezdenek finomitani ezen es egyre tobben hangoztatjak, hogy ma mar a no Brexit is elkepzelheto.

Mrs. Clayton 2017.09.28. 19:45:57

@kakuto: ketlem. Egy uj sofor kezdo biztositasa 4-5000 font egy evre, de ha azzal akarsz elkapraztatni, hogy milyen alacsony, akkor a lanyom kocsijat most tettem at a ferjem biztositasara havi 15 font. Minden attol fugg hany ev no claim bonusod van meg hogy hol laksz.

gabors 2017.09.28. 19:58:33

@swing gitan: "@gabors: ilyenekkel :-))))))))))))

www.facebook.com/Modmanofficial/videos/316138808852319/

top video :-) "

dam government (vagy a hatterhatalom lehet emogott is ??? nem tdom

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.09.28. 20:03:11

@Catgirl: Már ahol. Az írek, ha belebetegednek is, saját házra gyúrnak. Elképzelhetetlen az egy életen át való bérlés, mint pl. a németeknél. Van valami kanadai ingatlanos cég, Capreit nevű, hosszú távú bérleményeket ajánlva Dublinban, de olyan árakon, hogy ember legyen a talpán, aki kifizeti átlagfizuból.

kék madár 2017.09.28. 20:21:39

@IT Knight: szinte mindenki aki Magyarorszagon maradt, jol jart. Csak annyi kellett hozza, Habony Arpadnak vagy Rogan Antalnak hivjak. Illetve a harmadik eset az te vagy,

DieNanny CH 2017.09.28. 20:40:21

@fhdgy:

Húzz oda egy lestrapált lakókocsit, borítsd be szalmabálákkal (hogy ne fázz), aztán majd lassacskán összeraksz egy házat.
:-)

fhdgy 2017.09.28. 20:46:36

@DieNanny CH: Már kinéztem egy nagyon tetsző téliesített faházat, de az elsődleges, hogy meggyőződjek róla, hogy életképes az elképzelésem.

Úgy számolom, hogy kb. mához egy évre már tisztán láthatok. Akkor kiderül, hogy igen vagy nem.

Ha igen, akkor 2019 tavaszán indul a kitelepedés a bírtokra. Addig a falu szélén fogom magam a kecskékkel együtt meghúzni.

Tehát 2018 a teszt éve lesz!

Matula néne 2017.09.28. 20:58:21

Nekem nagyon tetszett a poszt és nem igazán értem a sok aggódó, borúlátó hozzászólást. Én azt olvastam ki, hogy sikeres vállalkozók voltak M.o.-n, mivel azt kénytelenek voltak befejezni és nem akarták alább adni az addig megszokott életszínvonaluknál (ami magas volt), ezért felszámolták mindenüket és elmentek külföldre. A poszt alapján (ez persze csak benyomás), se butának, se felelőtlennek, se elhamarkodottnak nem tűnnek. Tudatosan megterveztek mindent. Nem gondolnám hogy ne lenne tartalékuk, megtakarításuk, ill. ne tudnák pontosan,hogy 57-60 évesen milyen lehetőségeik vannak. Azért hogy itt erről nem számolnak be, nem gondolhatjátok komolyan, hogy ők maguk ne látnák a saját helyzetüket, ne terveztek volna mi lesz ha pld. 70 évesek lesznek.
Azt gondolnám, az idekommentelők többsége sok éve külföldön van és levetkőzték mostanra ezt a tipikus magyar gondolkodásmódot, de sajna nem - tisztelet a kivételnek.
Posztoló gratulálok és sok boldogságot kívánok!
Én elhiszem hogy sokkal boldogabbak vagytok most és hogy jó döntést hoztatok!

MRN 2017.09.28. 21:14:15

@Catgirl: Kénytelen vagyok a magyar körülményeket alapul venni, hiszen arról írtam, hogy miért törekednek Magyarországon saját ingatlanra az emberek.

MRN 2017.09.28. 21:19:02

@Catgirl: Még hozzátenném: rendszerint nem azok csalják el a legtöbb adót akik ne tudnák kifizetni...
Azok a bérbeadók, akikkel eddig találkoztam, egyik sem volt éppen az éhhalál szélén. :)

MRN 2017.09.28. 21:23:45

@fhdgy: Nagyon örülök, hogy jól vagy.
Remélem, a posztíró párnak is ilyen jól alakul az időskora.

A bérbeadás azért költségekkel is jár, a fenntartás is a tulaj dolga, egyéb vonzatai is vannak. Talán ezért nem adják el a házat, illetve valószínűleg a vételárra nagyobb szükségük van.

fhdgy 2017.09.28. 21:26:02

@MRN: Erre azt szoktam mondani, hogy köszönöm, jól vagyok, de mi a nyavalyáért kellett ehhez megöregedni?! -:)

MRN 2017.09.28. 21:34:22

@Matula néne: A kommentelők csak azokra az információkra tudnak reagálni, amit a posztoló megoszt.
A te verziód is ugyanolyan találgatás, mint a borúlátóbbaké, mert senki nem tud többet, mint ami a posztban olvasható.
Nem tipikus magyar, inkább realista. :)
Jó lett volna, ha a posztoló még elmagyaráz pár dolgot, vagy elmeséli pl. hogy hogyan képzelik el a jövőjüket. Talán majd legközelebb...

MRN 2017.09.28. 21:37:45

@fhdgy: Még mindig jobb, mintha megöregszik az ember, de ráadásul még nincs is jól.

Van egy mondás: "ha egyszer 40 fölött arra ébredsz, hogy semmi bajod, akkor halott vagy..."
Jó, hogy élsz. :)

fhdgy 2017.09.28. 21:39:34

@MRN: Én ezt úgy ismertem, hogy ha ötven fölött arra ébredsz, hogy nem fáj semmi, akkor nem is ébredtél fel!

kakuto 2017.09.28. 21:44:55

@Mrs. Clayton:

azzal akartalak hogy milyen alacsony, 6 ev no claim bonussal 28 font egy honapra. :) azt hittem mar nem tudok ettol sokkal lejjebb menni de ahogy latom meg van hova.

Matula néne 2017.09.28. 22:14:35

@fhdgy: :))))))
@MRN: Értem mit mondasz, de szerintem a poszt lényege, hogy boldogok! 3 éve vannak kint, nem 18 évesek, akik ma ezért lelkesednek, holnap amazért..... 60 évesen egy ilyen boldogságot megélni nap mint nap, annyira hogy ezt közzé is teszi..... nos, szerintem ez nem csak amolyan rózsaszín szappanbuborék. De ugye itt sokan általában azon akadnak fenn, hogy átlag kétkezi munkából ugyan hogy lehetne boldog valaki... hol a karrier, az előrelépés stb.
Nem vagyunk egyformák, én mindig is azt mondtam, nem azért élek hogy dolgozzak, hanem azért dolgozok, hogy éljek. A munkám egy eszköz ennek eléréséhez... nem a munkámban teljesedek ki, az igazi szuper életem a munkám után kezdődik. Csodabogár szokta mondani, hogy viszonylag kevés embernek adatik meg, hogy a munkája egyben a hobbija is legyen, ebben nagy igazság van.... de nagyon elkanyarodtam.
A lényeg, hogy boldogok - ez nem találgatás igaz?
::))))

2017.09.28. 22:32:06

@komisz_kölök: Bocs, hogy csak most reagálok, de most jöttem meg a mosogatásból. Mellesleg mellélőttél, nem a briteknél élek, igy nekem euróban jön. És eszem ágában sem volt királyként beállitani magam .. eléggé egy rosszindulatú farok vagy, de ez meg a te bajod. Figyelj, csak egy kis matek ... ha évente, mindössze 5000 eurót teszel félre, amit nyugodtan megtehetsz anélkül, hogy ki kellene centizned, mire költesz (oké, legfeljebb nem a Boss márkaüzletből öltözködsz, hanem a CundA-ból), igen, már egy 1400-1500 eurós nettóból is, akkor olyan nagy problémáid nem lesznek, hogy 20 év múlva, mondjuk, az utcán kartondobozban fogsz élni.

2017.09.28. 22:41:26

@vándor madár: Értelemszerüen nem a nyugdijból, de gondoltam, ez világos, és csak az érti félre, aki direkt akarja ;)))

Herr Géza 2017.09.28. 23:00:39

@Virago_1000: Oszt a posztoló hol írta, hogy ÚJ Mercit vett? A rozsdadrámának egyébként úgy 2004. felé vége volt (és eleve nem az összes modellt érintette....). A Merci meg eltart az A osztálytól az S-ig, egy 10+ éves merdzsót meg az A-B-C szinten már gombokért is megkapsz. Hol a gondod, okostóbiás?

Herr Géza 2017.09.28. 23:02:51

@Virago_1000: És @kakuto hol állította, hogy Mercit vett újonnan? Aztán te dumálsz az értő olvasásról....

komisz_kölök 2017.09.28. 23:27:58

@Pink Petsch: ha jol emlekszem, nem en nyitottam azzal, hogy funkcionalis analfabeta vagy, mikozben nem tudsz racionalisan megvalaszolni egy egyszeru kerdest.

Ha mar a matek. Evi 1.5 misirol beszelsz. Az husz ev alatt 30 misi. Mondjuk befektetted az inflacioval megegyezo kamatra.

Hat abbol mar ma sem mesz sokra Magyarorszagon.

2017.09.28. 23:42:56

@komisz_kölök: Ugyanazt a választ adtam, amit Die Nanny-tól csont nélkül elfogadtál ... ennyit a funkcionális analfabétizmusodról.
Na, most akkor lakást akarsz vagy Rotschildként élni? Mert Budapesten simán veszel lakást azért a 100-asért (euróban), igaz, nem a Rózsadombon, de nem is a Hős utcában. Egyébként, az évi 5000 euró csak egy példa volt, egy olyan alapösszeg, amit szivfájdalom és különösebb lemondások nélkül megtakarithatsz. Ennél többet is simán félretehetsz évente.

komisz_kölök 2017.09.28. 23:54:45

@Pink Petsch: igen. Akkor biztos atsiklottam valami felett. Idezned kerlek azt a reszt, ahol Nannyhoz hasonlaoan szamokkal levezetted a megoldast?

2017.09.29. 00:00:50

Azért, azt elárulhatnád, hogy @DieNanny CH: válaszában, hol a fenében van levezetve számokkal bármi is? Mert úgy kábé sehol, viszont ugyanazt irta, amit én, igaz, ő a végtelenségig udvarias, engem meg idegesit, amikor valaki direkt értetlenkedik, mint te.

komisz_kölök 2017.09.29. 00:11:02

"A lényeg ebben: hogyan jut el odáig? Hogyan jut el a magyar nyugdíjig, ha mondjuk 3 évvel ezelőtt Mo-on marad? Kap mondjuk egy olyan állást, amivel feleződik a bevétele. Ha mázlija van, akkor 80%-ra még talán be is jelenti a Mo-i munkaadója.
Majd innen, szinte minimálbéres bejelentéssel elmegy nyugdíjba.
Kapja az 50-60 ezret havonta, de ott van a saját háza, ami - lehet tévedek, de esetleg túl nagy, vagy felújításra szorul -, tehát ebből a pénzből állagmegóvást is kell végezni. Ja, meg megélni."

2017.09.29. 00:14:08

@komisz_kölök: Édesjóistenem, egy feltételezés, és hasraütésre beirt 3 darab szám, az neked számszerinti levezetés? Te, a Magyar Értelmező Szótárt ... na, azt vedd elő, és ha majd kiolvastad, gyere vissza kötözködni. És most bocs, de eleget ettetelek ma.

M. Péter 2017.09.29. 00:16:56

@London2009: Aki most megy nyugdíjba, az már az új rendszerben lesz, a maximális nyugdíjhoz 35 év kell. Korábban volt lehetőség arra, hogy az ember a national insurance egy részét munkahelyi vagy magánnyugdíjalapba fizesse, ha nem tette, akkor a basic state pension-ön felül is kapott a fizetésétől függő állami nyugdíjat.

Latcho Rom 2017.09.29. 00:22:13

@Pink Petsch: van százötven millád kölcsön elsejéig?

2017.09.29. 00:33:39

@Latcho Drom: Hogyne lenne, 250% kamatra ... ugyanis nekem a Rózsadombom kell lakás ;)))

komisz_kölök 2017.09.29. 00:36:07

@Pink Petsch: latod, es meg ez is tobb konkretumot tartalmaz, mint amit te irtal. Ugy fog megelni oreg koraban, hogy most jobban erzi magat, amugy en is jobban erzem magam albiban, hulye mindenki, aki sajat lakast akar. Ja, en is akarok, csak majd oreg koromra, valahol a Balkanon, mert rendes orszagban eselyem sincs ra. Majd elvezem az epen osszeomlo helyi egeszsegugyi rendszert.

Ne tegyunk fel kenyes kerdeseket, mert meg kideruk, hogy talan talan nem is mindenki ek eri meg mindent felegetni, es kimenni fizikai munkara, otven felett. Hiszen nekem is megerte, igaz en feleannyi idos vagyok, meg nem a helyi minimalt keresem, de ne kotozkodjunk mar.

2017.09.29. 00:40:55

@komisz_kölök: Ma-gyar Ér-tel-me-ző Szó-tár. Ennyi mondanivalóm neked, ha számodra attól "hiteles" egy komment, hogy van benne 3-4 vagy akárhány, hasraütésre beirt szám.
De azért most sikerült jól megsértened a spanyolokat azzal, hogy lebalkánoztad az országukat :PPP T

komisz_kölök 2017.09.29. 00:51:01

@Pink Petsch: irtam hogy hiteles?

2017.09.29. 00:52:49

@komisz_kölök: Mellesleg, hogy mennyire nem vagy te képben az ingatlanárakkal jelzi az is, hogy szerrinted 100 ezer euróból (például) csak a Balkánon vehetsz lakást. Nos, azt a lakást, amit én anno Stuttgartban béreltem, árulták is. Igaz, az egy garzon volt, szóval egyedülállónak felelt csak meg. Viszont a város fészkes központjában volt ... és most kapaszkodj meg a Magyar Értelmező Szótárban (ugye, elővetted már?), 70 ezer eurót kértek érte. A lakótömbben egy ugyanolyan garzon meg 64 ezerért kelt el, igaz, arra rá kellett költeni.

2017.09.29. 00:54:30

@komisz_kölök: A Magyar Értelmező Szótárban választ találsz majd arra is, hogy mit jelent egy idezőjel ....

komisz_kölök 2017.09.29. 01:03:14

@Pink Petsch: ja, azt jelenti hogy az en szovegembol IDEZEL.

A lakas kerdes. Mindenkinek mas az igenyszintje. A garzon eleve nem lakas, hanem szuksegmegoldas olyanoknak, akik a macskajukkal elnek. Emberhez melto eletet egyedul sem lehet ket szoba alatt megoldani. Csaladdal meg 4+. Meg valakit az is zavar, ha a gettoban lakik csupa torok meg arab kozott. Persze nem vagyunk egyformak.

2017.09.29. 01:08:23

@komisz_kölök: Vedd már elő azt a kurvaszótárt! :PPP

Te komolyan vagy tényleg funkcionális analfabéta vagy, vagy direkt rosszindulatúan beleolvasod a saját hülyeségeid a mondanivalómba.
Mondom: Stuttgart kibaszott kellős központja! Erre te meg jössz a török és arab gettóval ... a te fejedben ez mégis hogy a faszomba áll össze? Legalább azt a nyüves Google Street View-t megnyithatnád, mielőtt teljesen hülyén csinálsz magadból.
Ja, persze, egy garzon nem lakós, nem hát, kutyaól, hogyne ... na hagyjál már lógva a hülyeségeiddel!

2017.09.29. 01:10:42

@komisz_kölök: A tököm, aki Bécsben akar élni ... kösz, éltem már ott, és pont a 10. kerületben. Ha ismernéd, akkor tudnád, hogy van annak a kerületnek egy nagy, zöldövezetes, családi házas/lakótömbös része is ... de te persze nem ismered, csak legfeljebb az U1 végállomásáig, már ha egyáltalán.

komisz_kölök 2017.09.29. 01:26:26

@Pink Petsch: ja, most mar pont ott van az U1 vege... Ott mondjuk nem is annyiba kerulnek a lakasok.

Es figyelj, ez a Stutgary mikor volt? Csak mert most 27 nm kerul 100k.ba

www.immobilienscout24.de/Suche/S-4/Wohnung-Kauf/Baden-Wuerttemberg/Stuttgart/-/1,00-1,50

Vagy te a 20 nm.esre gondolsz? Mondom, nem vagyunk egyforma igenyszinten.

2017.09.29. 01:33:13

@komisz_kölök: 3 éve .. ne is mondd, tudom, azóta megtriplázódtak az árak, igy te már csak a Balkánon vehetsz lakást magadnak.

2017.09.29. 01:35:53

@komisz_kölök: De ott a török és az arab gettó. Mind a kettő. És ahogy hallottam, mostanában a jakuza is beköltözött. Oda ne menj!

komisz_kölök 2017.09.29. 01:46:23

Mindenki hulye csak en vagyok helikopter

www.stuttgarter-nachrichten.de/inhalt.immobilienatlas-stuttgart-das-wohnen-in-der-landeshauptstadt-wird-zum-luxus.7eead441-96d8-4b4e-971e-ec8c916ad39d.html

Bar mit tudhatom en, hiszen olvasni is alig alig.

Dem Durchschnitt von 5430 Euro pro Quadratmeter im Neubau (2016) steht aus dem Jahr 2012 der Wert von 3492 Euro gegenüber.

Segits mar kicsit, hanyszor van meg szazban az ot?

2017.09.29. 01:51:36

@komisz_kölök: Segits már, hol irtam én azt, hogy az egy újépitésü lakás volt? Ja, sehol ...

komisz_kölök 2017.09.29. 01:58:12

Ja, igaz. Hasznaltan mar 30 nm.t is vehetsz 100kert. De a lenyeg az emelkedes merteken volt mr. Ingatlanszakerto.

Im Bestand, also beim Wiederverkauf, sieht die Entwicklung nicht anders aus. ­Wurden 2012 im Schnitt noch 2074 Euro pro Quadratmeter in Stuttgart bezahlt, waren es 2016 bereits 3125 Euro.

2017.09.29. 02:01:10

@komisz_kölök: Felőlem, annyit gúnyolódsz, amennyit jólesik, de legalább annak az egyetlen egy mondatnak a forditását összegúglizhattad volna, amivel "győzni" akartál. És az sem ment ...

komisz_kölök 2017.09.29. 02:05:10

@Pink Petsch: na meselj, hatha ma is tanulok valamit

2017.09.29. 02:09:40

@komisz_kölök: Csak egy kis tanulság, bár úgyis leszarod.
100.000 euróból, jelenlegi értékén még Stuttgartban, Németország hivatalosan is 3. legdrágább városában (München és Frankfurt után) is, vehetsz egy ingatlant. Igaz, nem fog kacsalábon foeogni és nem te döngeted meg az aszzonyt eklőször benne, sőt garzon is lesz. De ingatlan és lakás. Szóval, rohadtul el vagy te tévedve. Ja, és nem belőlem csináltál hülyét, bármennyire is próbáltad, hanem magadból.

komisz_kölök 2017.09.29. 02:19:41

@Pink Petsch: igen, vehetsz egy lyukat, ami alkalmatlan hosszutavu eletre. Szerintem. De mindenki ugy el ahogy akar.

Amugy nem szarom le. Pl veled ellentetben nem sertegetem azt, aki nem ert egyet velem.

2017.09.29. 02:27:42

@komisz_kölök: Nem kötelező, sőt nyugdijasként mondhatni ellenjavalt egy ország top 3 legdrágább városában élni ... de ahogy mondtad, " mindenki úgy él, ahogy akar". Tehát ha valaki úgy dönt, hogy nyugdijasként a 100 ezer euróját egy stuttgarti "lyukba" fekteti-hogy idézzelek- és nem vesz belőle egy kisvárosban vagy faluban 2-3 szobás lakást, akkor az az ő döntése.
Viszont, mint már emlitettem, rohadtul el vagy tévedve azzal kapcsolatban, hogy 100 ezer euró (ami szerinted Magyarországon sem sokra elég) ne fedezné egy ingatlan vételárát a nagy "Nyugaton", és csak a Balkán lenne az opció.
Az meg tény, hogy magadból csináltál hülyét, akár sértésnek fogod fel, akár nem.

gabors 2017.09.29. 03:42:58

azt hittem en voltam a hunyo a multkor ezzel a lilapoccsel de most mar latom akkor sem en voltam a hunyo ... (jo tudni)

MRN 2017.09.29. 06:38:48

@Matula néne: Pedig pont olyan hangulatú, lelkendező a poszt, mintha egy fiatal írta volna a rózsaszín buborékból. Aki még megteheti, hogy mindent hátrahagy és (még) nem számol a jövővel.
Én simán elhiszem, hogy valaki kétkezi munkából is megél és boldog, ismerek is ilyet.

2017.09.29. 08:15:15

@gabors: Hm, azért azt hittem, ennél azért értelmesebb vagy. Belátom, tévedtem. Ja, és te voltál a hunyó, épp mint a tegnapi madár. :PPP Tudod, aki más nicknevével "poénkodik", az egy utolsó, tapló, paraszt ... troll-szokás. Gratula!

komisz_kölök 2017.09.29. 08:57:44

@Pink Petsch: nem tudok mit kezdeni veled. Irok valamit, te fejben hozzaköltesz megegyszer annyit. Krealsz magadnak egy alternativ valosagot abbol amit olvasni velsz, es küzdesz erte.

- nem mondtam, hogy sajat lakasban kene lakni, te költötted hozza
- nem irtam, hogy nem lehet lakast venni 100k-bol. Ezt irtam: "Hat abbol mar ma sem mesz sokra Magyarorszagon."
- te mondtad hogy Romaniaban, vagy Görögorszagban akarsz lakast venni. Ehhez hozzaköltötted, hogy szerintem csak ott lehet ennyiböl lakast venni
- bemondtad, hogy egy garzon 70k Stutgartban, linkekkel mutattam meg h nem igaz
- bemondtad, hogy nem dragulhattak ennyit a lakasok Stutgartban. linkkel mutattam meg h nem igaz
- nem mondtam h Stuttgartban kene nyugdijasken elni, te költötted hozza

En meg köcsög vagyok, mert nem azt rezem sertesnek hogy "magadból csináltál hülyét, akár sértésnek fogod fel, akár nem", hanem hogy siman lehülyezel, fasznak vagy funkcionalis analfabetanak nevezel. Nekem gyanus, hogy ezeket pejorativan ertetted.

Figyu en itt befejeztem. Elj boldogan a garzonodban a mosogatasoddal (gondolom ez valami ironikus dolog nalad), meg gondold azt, hogy az evi 5000€ az megtakaritasnak szamit. A te szinteden talan.

Virago_1000 2017.09.29. 11:04:11

@Pink Petsch: "Ennél többet is simán félretehetsz évente."
- ha nincs gyereked autod kutyad macskad sem nem nyaralsz, es olcsot berelsz akkor igen. Legabbis a te konyhai kisegito allasodban.
Torj feljebb, kepezd magad hogy tobbet tehess felre.

Virago_1000 2017.09.29. 11:04:12

@kakuto: "de nem akartam premium szervizelest stb fizetni. leirnam mennyi a havi biztositasom tobben gutautest kapnanak. :)"
- ezert jo az oreg auto. A porschemra 300 font alatt fizetek pedig a biztosito altal becsult erteke 55000 gbp.
Bezzeg az 1000 font erteku "uj" renaultra ami 4x volt torve, 1800 font
A postkode ami legjobban brfolyasolja, azsiaiak (kozel kelet a bbc szlengben), negerek lakta teruleten dragabb lesz, mert a biztositok szerint a szinesboruek agresszivabban vezetnek.

Virago_1000 2017.09.29. 11:04:12

@Pink Petsch: linkelj be egy hirdetest a 60-70k s lakasrol stuttgartban legyszi, mert nem hiszunk neked maskepp!!!

Virago_1000 2017.09.29. 11:04:12

@Pink Petsch: "hogy 100 ezer euró (ami szerinted Magyarországon sem sokra elég) "
valoban nem, ezert imadkozok egy ujabb valsagert

Virago_1000 2017.09.29. 11:04:12

@Herr Géza: "A rozsdadrámának egyébként úgy 2004. felé vége volt (és eleve nem az összes modellt érintette....). "
- kb 1993-2003 volt a rozsdas korszak. Ujabbat nem kapsz meg idosapoloi fizetesbol UGY HOGY emellett nyaralsz evente 2x meg kertes hazat berelsz London kozeleben. A osztalyt sem. Ha videken laknal valami lepukkant pajtaban es zsemle parizer, akkor jonne ossze idosgondozoi fizetesbol ujabb a nem rozsdas korszakbol.

kardio1 2017.09.29. 13:28:55

@Demi78: a taxe foncier is hozzájön, mint plusz költség, ha saját ingatlanod van. Másrészt nem mindegy, hol veszel ingatlant. Felénk nagyon pang az ingatlanpiac. Oléron jobb vsz. (Ott laktok, ha jól emlékszem. )

Demi78 2017.09.29. 13:56:57

@kardio1: Igen, itt megy. foleg most szezon vegefele vagyunk, mennek le az arak.Taxe foncier, igen, sajnos...

Herr Géza 2017.09.29. 16:04:45

@Virago_1000: Mert te nyilván tudod, hogy ki mennyit tud, miböl megspórolni. Meg mennyi pénzt vitt magával pl. Meg ugye egy másik autót becserélt....

gabors 2017.09.29. 16:26:01

@Pink Petsch: " Ja, és te voltál a hunyó, épp mint a tegnapi madár." mar latom csak neked lehet igazad TE mindenkivel vitazol barmirol ... ez jo ebren tartja az agyad ...

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása