oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. szeptember 28. 06:30,  Nem akartunk kiskaput hagyni a visszaforduláshoz 266 komment

2017. szeptember 28. 06:30 Határátkelő

Nem akartunk kiskaput hagyni a visszaforduláshoz

Igazi sikersztori a mai, és nagyon sokat megértet abból, miért mennek külföldre azok, akik így döntenek. Igaz ez a magyarországi, és aztán az angliai részre is. A poszt legfontosabb mondata azonban így szól: „Minden visszajelzésből érzem, hogy becsülnek és szeretnek.” Márpedig ez ér annyit, ha nem többet, mint az anyagiak.

Te is 50 fölött vágtál neki a határátkelésnek? Milyenek a tapasztalataid? Írd meg a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

nagy-britannia_kisvaros_canterbury_foto_pixabay_com_chbec.jpgA kép illusztráció

„Rendszeresen olvasom a Határátkelő leveleit és megérett bennem, hogy a magam/ magunk történetét is leírjam. Rám a rabszolgasors kivételével minden otthoni megbélyegzés igaz. Kalandvágy, gazdasági menekült, nyugodt életre vágyó polgár. 

Milyen lenne az élet máshol? 

Kezdem a nagyon távoli múltból. Gimnazista korom óta utazgattam széles e nagyvilágban. Minden egyes hazatérés Magyarországra boldogsággal töltött el, de minden utam ugyanakkor mély nyomokat hagyott bennem. Felfedeztem a másság szépségét és távoli népek kultúráját. 

Gyakran megfordult a fejemben, milyen lenne az élet máshol. Izgatott a beilleszkedés gondolata, az új ízek, illatok, más tájak varázsa. Motoszkált bennem, hogy nyugdíjas éveimet máshol kellene leélnem. 

Nem létezik, hogy csak ennyit szánt volna nekem az élet, hogy egy országban éljem le az életem. Ezzel túl sok mindentől fosztanám meg magam. 

Eltűnt a vidám életünk 

A jelenlegi politikai vezetés a kiválóan prosperáló cégemet egyetlen tollvonással tönkretette. Túl nagy üzletet láttak a tevékenységben, aminek nem tudtak ellenállni. Velem együtt több száz, több ezer kolléga egzisztenciáját lenullázták. 

Merőben új vállalkozásba kezdtünk a feleségemmel. Két év alatt felfuttattuk, de a hatóságok állandó kisstílű molesztálásába belefáradtunk. Minden nap úgy nyitottuk ki a postaládánk, hogy vajon ki fog belénk kötni aznap. 

Dolgoztunk, a bevételünk is szépen gyarapodott, de egyre kevesebb maradt a kasszában hónap végén. Kezdtünk egyre feszültebbé válni, ami meghatározta a mindennapjaink alaphangulatát. Környezetünkben is minden barátunkból csak a panasz, keserűség áradt. A korábban mindig vidám életünk eltűnt. 

Egy véletlen és a döntés 

Véletlenül tudtuk meg, hogy egyik nem túl közeli ismerősünk Angliába költözött, és sikerült megszereznem az elérhetőségét. Felhívtam és órákon át csak az áradozását hallgattam mostani életéről, munkájáról, körülményeiről. 

Bennem volt, hogy „messziről (2000 kilométerről) jött ember…”, de csak nem hagyott nyugodni a gondolat. Leültettem feleségemet magam mellé és csak meséltem neki a hallottakról. 

Nem hitt nekem, de a kedvemért vállalta, hogy nézzük meg saját szemünkkel, azt a “szép világot”. Egyeztetés az ismerősökkel, repjegy, és már Angliában voltunk. 

Két átbeszélt éjszaka és az ismerősünk mérhetetlen lelkesedése meggyőzött, hogy nincs veszíteni valónk, ki kell próbálni. 

Hazaérve egy teljes délután csak beszélgettünk a feleségemmel. Átgondoltunk minden eszünkbe jutó variációt, osztottunk, szoroztunk, felsoroltuk a pro és kontra érveket az új élet mellett és ellen. 

Végül öt perc alatt döntöttünk: irány Anglia! 

A következő fél évben mindent ennek szellemében intéztünk. Megbeszéltük, hogy ha kezdünk, akkor mint mindig, teljes erővel és elszántsággal tesszük. Nem akartunk kiskaput hagyni magunknak a visszaforduláshoz. 

Mindenünket eladtuk, elajándékoztunk, és a kitűzött ötödik hónap után kiköltöztünk. Tényleg csak néhány családi emléket és többszörösen átválogatott ruhatárat vittünk magunkkal. 

És a csoda csoda maradt… immáron harmadik éve. 

Családi házból szobába 

Barátom segítségével és kezesség vállalásával második angliai éjszakánkat már a saját bérelt szobánkban töltöttük. Kaposvár nagyságú kisvárosban telepedtünk le, amely Londonhoz való közelsége miatt igen prosperáló gazdasággal, egyetemmel rengeteg munkahelyet kínált, kínál. 

Családi házból egy 4x4 méteres szobába beköltözni és a konyhát, fürdőszobát megosztani két másik lakótárssal itthonról nézve komoly kihívásnak tánt volna. De ott… immár itt… ez a megszokott, a természetes. Ismertük képességeinket, leleményességünket, és biztosak voltunk benne, hogy ez csak átmeneti helyzet lesz. 

A harmadik nap reggelén már a barátom instrukciói alapján egy munkaközvetítő előszobájában ültem és vártam a felvételi beszélgetésre. Angoltudásom a gimnáziumi évek és az utazási próbálkozások szintjén mozgott. 

Otthon az utolsó három hónapban bújtam az angol nyelvkönyveket, de ez inkább csak önáltatás volt. Két kérdés után (amire persze felkészített a távoli barátom) felvettek. 

A negyedik nap hajnalban már lengyel kollégákkal megtömött kisbuszon zötykölődtünk hajnalok hajnalán az egyik kereskedelmi áruház raktára felé. 

Hat hónapig minden hétköznap 4-től délig pakoltam több tucat bevándorlóval a portékákat, amiket aztán kamionok szétterítettek a boltokba. Nehéz volt. Megizmosodtam, megtanultam mi a fizikai munka, mégsem voltam rosszkedvű. Tudtam, ez is csak ideiglenes, nem innen fogok nyugdíjba menni. 

Első kétheti fizetésem még péntek délután a kezembe nyomták, de sürgették a bankszámla megnyitását. Ide is barátom segítségével kaptunk időpontot, és pár nap múlva már kezünkben volt a bankkártya. Ekkor éreztem először igazán, hogy “angolosodok”. Jó érzés volt. 

A hajnali kelés fárasztó volt, és kellő lökést adott, hogy immár saját magam új állás után nézzek. Végiggondoltam, mihez értek, mire van kereslet, és mi az, ami fizikailag is könnyebb az akkor állásnál. 

Betegápoló egy idősek otthonában 

Ez volt az új perspektíva. Mivel minden negyedik angol várhatóan időskori demenciában fog élni, ez biztos pályának tűnt. A munkakeresés roppant egyszerű volt. 

Kimondottam munkaközvetítő honlapok tucatjai ontották ezerszámra az állásajánlatokat. Három helyre küldtem el az életrajzomat, kiemelve kora ifjúságom kórházi “tapasztalatát”, és szüleim kapcsolatát az egészségüggyel, miszerint apám orvos, anyám asszisztens, nagyanyám önkéntes vöröskeresztes volt. 

Amikor másnap mindhárom helyről választ kaptam emailben, hogy beszélgetésre hívnak, tudtam, jó irányba puhatolózom. A háromból két interjúra mentem el. Tulajdonképpen elismételtem szóban az önéletrajzomat, majd körbevezettek leendő munkahelyemen.

Másnap már jött a válasz ismét emailben az egyik otthonból (ami szerencsére közelebb volt a lakhelyemhez), hogy felvettek, mikor tudok kezdeni. 

Tisztességből rögtön írtam a másik helyre, hogy felvételt nyertem ide és ide, köszönöm, hogy meghallgattak. Sajnálkoztak, mert ők is felvettek volna, csak még nem küldték ki nekem a levelet. 

Nagyon jó érzés volt, hogy immár saját erőmből állásom van, ami hosszú távra szólhat és érdekel is. 

Minden ötletemre vevők 

Itt dolgozom már harmadik éve. Nem múlik el nap, hogy kollégái ne köszönnék meg a műszak végén a munkámat, hogy a menedzsment ne dicsérne meg hetente többször, csak mert becsületesen elvégzem a feladatom. 

Különös bogárnak tartanak, de hálásak azért, mert sosem kések, ellentétben az angol kollégákkal, és mert nem betegeskedem, minden vállalt műszakomat végigdolgozom. Nehezen értik meg, hogy ahonnan jöttem, ott ez az alap. 

Azt hiszem, rajtam keresztül a magyarokról az ideális munkavállaló képe alakult ki a környezetemben. Két hónap után fizetésemelést kaptam, majd még háromszor az itt töltött időszakban. 

Bevezették az ingyen ebédet a dolgozóknak és a fizetett születésnapi szabadnapot. Hogy jobban érezzem magam, és könnyebbé tegyék a beilleszkedésem, fizetik az angol nyelvóráimat. 

Minden ötletemre vevők, ha azt megindoklom, és még nem tudtam olyan javaslattal előállni, amit néhány napon belül ne vezettek volna be. Nagyra becsülik, hogy nem megyek el közömbösen a házban nyikorgó ajtók, kiégett izzók, rosszul beállított tévék mellett, hanem ki- és megjavítom ezeket. 

A kollégáknál elértem, hogy szívesen vannak velem egy műszakban, és mindenki igyekszik kedveskedni apró dolgokban. Minden visszajelzésből érzem, hogy becsülnek és szeretnek. Ennek gyakran hangot is adnak. 

A biztos és jobban fizető állás lehetővé tette, hogy önálló lakásba költözzünk nagy udvarral, biciklitárolóval, és zárt parkolóval. Sínen vagyunk, így, 60 évesen… 

Első kocsinkat egy Mercedesre cseréltem és feleségem is már önálló autótulajdonos. Eddig minden évben kétszer utaztunk külföldre nyaralni. Mivel Anglia történelme nagyon gazdag és eseménydús, és ennek mindenhol kézzelfogható emlékei vannak, ha csak tehetjük, egy-két havonta más-más tájat, vidéket fedezünk fel. Lassan a helybelieknek is mi adunk tippeket kiránduláshoz, célpontokhoz. 

Hogy megbántuk-e ezt a nagy lépést? 

A válasz: NEM. Ilyen nyugodt életről, barátságos környezetről, kedves emberekről tényleg csak a mesében hallani. Rengeteg tudnék még írni, de majd legközelebb…”

HÍRMONDÓ 

Idősápolói munkák Európában

És ha már a mai posztban idősápolásról esett szó, akkor lássunk pár munkalehetőséget Európából!

Kapjanak 600 ezer forintos fizetést a nővérek? 

Az egész régióban komoly hiány van nővérekből és szülészasszisztensekből. Nem csoda, hogy ez volt az egyik fő téma a napokban megrendezett konferencián, melyen a V4-es országok szakemberei próbálták kitalálni, merre tovább. 

A jövő megy el Magyarországról 

Bár átfogó statisztikák nincsenek, amik vannak, azokból az derül ki, hogy az elmúlt években többszörösére emelkedett a külföldön tanuló magyar diákok száma. Azaz a határátkelés már nem csak a munkaerőt, hanem a jövő generációját is érinti. 

Gazdasági reneszánszt hozhat a Brexit 

Legalábbis így látja az Egyesült Királyság budapesti nagykövete, aki szerint érdemes derűlátónak lenni. Iain Lindsay azt is hangsúlyozta, hogy nem akarnak hazaküldeni senkit, aki a 2019-ben esedékes uniós kilépés előtt érkezik az EU-ból.

(Fotó: pixabay.com/Chbec)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr5112904230

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2017.09.28. 07:20:16

Bejött.Sajnos nem mindenki bírja 57 évesen a nehéz fizikai munkát.

SzZoole 2017.09.28. 07:34:15

“A jelenlegi politikai vezetés a kiválóan prosperáló cégemet egyetlen tollvonással tönkretette. Túl nagy üzletet láttak a tevékenységben, aminek nem tudtak ellenállni. Velem együtt több száz, több ezer kolléga egzisztenciáját lenullázták. ”

A te cégeded, vagy azt a céget ahol te dolgoztál, mert nem mindegy.

Amugy ez a patás zorban mire nem képes.....

Czidlina Ildikó · http://igyutazunkmi.blog.hu/ 2017.09.28. 08:28:03

Nagyon örülök, hogy pozitív sztorit is olvashatunk, amivel reményt adtok minden váltáson gondolkodó középkorú munkavállalónak!
Gratulálok a cikk írójának, és a legjobbakat kívánom a továbbiakra is!

IT Knight 2017.09.28. 08:44:03

"Családi házból egy 4x4 méteres szobába beköltözni és a konyhát, fürdőszobát megosztani két másik lakótárssal itthonról nézve komoly kihívásnak tánt volna. De ott… immár itt… ez a megszokott, a természetes."

Valahogy ezek a sikertörténetek engem továbbra sem győznek meg arról, hogy Angliába kéne költöznöm.

"A jelenlegi politikai vezetés a kiválóan prosperáló cégemet egyetlen tollvonással tönkretette. "

Trakifos voltál?

IT Knight 2017.09.28. 08:45:29

@Zoole Reloaded: "Amugy ez a patás zorban mire nem képes..... "

Az itt olvasott posztok alapján sokan már 2006-7 körül Ausztriába menekültek, mert tudták, hogy hamarosan jön a patás.

Szerencsére mi, akik itthon maradtunk még végigélhettük Fletó és LiBajnai megszorításait. Sajnos azonban rettenetes időszak jött ezután: adócsökkentés, családosok támogatása. :(

Határátkelő 2017.09.28. 08:49:26

@IT Knight:

Annyira szórakoztató vagy. Tedd már meg, hogy mondjuk 5 ilyen posztot belinkelsz ide, ami arról szól, hogy "sokan már 2006-7 körül Ausztriába menekültek, mert tudták, hogy hamarosan jön a patás". Sőt, tudod mit, legyen három. Vagy elég lesz egy (1) darab is. Biztosan találsz a 2200 között. (Segítek, nem fogsz, de ez ne tántorítson el attól, hogy told itt minden nap ezt a végtelenül fárasztó sablonszöveget.)

agieva 2017.09.28. 09:19:18

@IT Knight: Pl. A kormány 2012 októberében három nap alatt tiltotta be a pénznyerő iparágat. Addig 18 ezer helyszínen 1200 cég foglalkozott szerencsejáték szervezéssel. A játékgépek 2012-es törvényi betiltása előtt a kormány ötszörösére emelte a játékadót, majd azt követően egyik napról a másikra visszavonta a játékgépek engedélyeit.

Sesamelmo (Q) 2017.09.28. 09:30:35

Orulok ha a poszt iroja boldog es sikerkent eli meg a koltozes. Az szamit, hogy hogyan gondolja.
De en is masabb sikerre gondoltam a cim alapjan es a tortenet elejen. Irta, hogy az ismeros milyen lelkes volt. Hasonlo utat jart be? Sajat vallalkozas es gondolom onallosag, csaladi haz... utan 5x evesen egy szobaban voltak majd uj szakmaja lett, a nyelvet csak tanulja, van 2 autojuk es sajat alberlet.

tsabus UAE 2017.09.28. 10:03:02

Mindenki úgy és abban találja meg a boldogságot/nyugalmat, ahogy és amiben neki megfelel. Ha ez történetesen a betegápolás, akkor legyen az ! Kik vagyunk mi, hogy pont ebbe belekössünk ?
Gratulálok a posztolónak !

2017.09.28. 10:03:55

@Sesamelmo (Q): Nem, ennél sokkal több mindene van: nyugodt élete és tervezhető jövője. Ezt semmilyen családi ház nem pótolja, vagy egy vállalkozás, amit ha nem is naponta, de havonta egyszer tutira baszogatnak különböző hivatalok, ad-hoc, mert-igy-álmodtam-meg-éjjel-azért tipusú értelmetlen faszságokkal.

komisz_kölök 2017.09.28. 10:13:04

@Pink Petsch: lesz-e neki nyugdija angliaban?

Sesamelmo (Q) 2017.09.28. 10:17:29

Oke :) es tenyleg orulok hogy boldog, jol erzi magat...
Olyan posztra szamitottam, amiben sajat vallalkozas lesz esetleg Angliaban es nem ugy kezdodik hogy hajnali 4tol fizikai munkat vegeztem nagy boldogan.

Mrs. Clayton 2017.09.28. 10:31:09

@komisz_kölök: hogyne, kb 150 font hetente mire odaer, persze elviekben lehetseges, hogy a munkaltatoja fizet neki magannyugdijat, de en valahogy ezt ketlem, hacsak nem a kotelezo 1%-ot

DánBrünhilda 2017.09.28. 10:32:17

@komisz_kölök: Nyugat-Európában jellemző az öngondoskodás. Ha valaki kap nyugdíjat, az max egy létminimumra elég, vagy visszamenni belőle Mo-ra (vagy lásd a brit nyugdíjasok tucatjait Spanyolországban, az sem véletlen). Lesz rendes nyugdíjad, ha fizetsz érte magadnak
Amúgy miért, Magyarországon kinek lesz rendes nyugdíja? :D

2017.09.28. 10:34:55

@komisz_kölök: @Mrs. Clayton: Mindenesetre, sokkal jobban jár, mint a magyar nyugdijjal, ami ugyan "jár-de-nem-jut". No, és persze, ki mondta, hogy majd Angliában kiván elhalálozni időskori végelgyengülésben? ;)

Virago_1000 2017.09.28. 10:41:34

@agieva: irj egy ervet hogy mi volt rossz a jatekgepek betiltasaban. Csak egyet (1) elege lesz, tobb nem kell.
A jot leirhatnam de nincs eleg karakter es a telefonom is lemerulne.

London2009 2017.09.28. 10:41:47

@Pink Petsch: A magyar nyugdijat nem kell annyira bantani. Persze lehet, hogy a mi generacionknak mar nem lesz, de ez mas kerdes. Peldaul az en szuleimnek kifejezetten jo nyugdija van. Mondjuk ok mindketten egesz eletukben be voltak jelentve es 40+ evet dolgoztak. Igy jo a magyar nyugdij is.

Virago_1000 2017.09.28. 10:42:20

@Sesamelmo (Q): "Olyan posztra szamitottam, amiben sajat vallalkozas lesz esetleg Angliaban es nem ugy kezdodik hogy hajnali 4tol fizikai munkat vegeztem nagy boldogan."

- en is azt hittem h happy end a vege es az is, mert mukodik az orwelli logika

London2009 2017.09.28. 10:43:08

@Virago_1000: azonnal toltsd fel! Nehogy lemaradjunk rola!
A pozitiv a betiltasban szerintem az, hogy azota Magyarorszagon nincs egy jatekgepezo ember. Senki! Mindenki azota aki idaig jatekgepezett most otthon rejtvenyt fejt.

2017.09.28. 10:46:41

@London2009: Én nem bántottam, de a mi generációnk tutira belefut a "járni-jár-de-nem-jut" pofonba. Most még birja a rendszer, egyelőre ....

komisz_kölök 2017.09.28. 10:50:08

@Pink Petsch: jobban jar, ha az angol nyugdijat kapja, es alberletet fizet, mintha a magyart es sajat csaladihazban lakik? Vagy fizeti neki az albit az angol allam öregkoraban?

Lehet, hogy csak en nem erzem sikersztorinak, de ugy tünik csak az az opcio marad, hogy amig dolgozni tud, angliaban marad, aztan visszamegy M.o.ra. Gondolom a spanyolok sem ingyen apoljak idöskoraban. De a csaladihaz eladva, masikra sporolni kene. Vagy megvan meg a haz ara?

puhacica 2017.09.28. 11:01:36

nahat, majdnem azt hittem, hogy en irtam a posztot... :D

az a helyzet, hogy ezt nem ertik sokan, hogy meg "mosogatokent, pakikkal a szomszed matracon" is jobban erzi magat az enber. a stresszrol nagyon konnyu am leszokni. :)

@IT Knight: szerinted azert irjak le az enberek a torteneteiket, hogy teged meggyozzenek? van egy rossz hirem: senki le se pottyantja, mi tortenik veled. :)

London2009 2017.09.28. 11:01:39

@Pink Petsch: szerencsere ez meg mar nem a mi gondunk...
Pont olvastam valahol, hogy a norvegoknak van egy oriasi nyugdijalapja es mar azt sem tudjak, hogy mire koltsek. Ilyenkor eszebe jut az embernek, hogy mi lett a sorsa a magyar magannyugdijpenztarnak es akkor meg ha lenne is neha olyan kosza gondolatom, hogy hazakoltozom, valahogy azonnal elillan!

www.bloomberg.com/news/articles/2017-09-19/norway-wealth-fund-says-reached-1-trillion-in-value

2017.09.28. 11:01:41

@komisz_kölök: Ez a saját ingatlan-fetisizmus eléggé szorakoztató, ugyanakkor bosszantó vonása is a magyaroknak. De ha nem jönne össze, akkor az Isten pénzét is beleverik egy bérleménybe. A tegnapelőtti posztoló is azért ragadt elsősorban Bécsben, mert beleölt több ezer eurót a bérlakásába, és nehogy-már-veszni-hagyja. Ha neki, mindent összevetve sokkal jobban bejön Anglia, és ennek az volt az ára, hogy egy ingatlant, ami leginkább csak röghöz köt, eladjon, akkor igen, sokkal jobb járt. Még ha te szerencsétlenül is éreznéd magad a helyében.

2017.09.28. 11:05:50

@komisz_kölök: Dehogynem, csak nem olvastál figyelmesen:
"Ha neki, mindent összevetve sokkal jobban bejön Anglia, és ennek az volt az ára, hogy egy ingatlant, ami leginkább csak röghöz köt, eladjon, akkor igen, sokkal jobb járt. Még ha te szerencsétlenül is éreznéd magad a helyében."

London2009 2017.09.28. 11:09:21

@Pink Petsch: Ez oke, viszont az engem is erdekelne, hogy mit fog csinalni ha eleri a nyugdijaskort es mar nem fog dolgozni? Bar egyebkent van valamilyen nyugdijkiegeszito benefit, de ezekrol nem sokat tudok. Ha London melletti kisvarosban laknak, akkor feltetelezem, hogy nem fognak tudni venni ott ingatlant. Elete vegeig pedig csak nem szeretne dolgozni? Nem rosszindulatbol, tenyleg kivancsisagbol kerdezem, hogy ilyen esetben mi a teendo? Nekem csak az jut eszembe, hogy ha eladtak az otthoni csaladi hazat az erjen mondjuk 70k fontot. Ha dolgozik mondjuk 67 eves koraig, akkor valoszinuleg a csaladi haz arat felelve elete vegeig jol eleldegel az osszegbol.

Virago_1000 2017.09.28. 11:11:50

@London2009: "Persze lehet, hogy a mi generacionknak mar nem lesz, de ez mas kerdes. "

- a mi generacionknak mar semmi sem lesz, vagy ha lesz, az meg zsemlere parizerre sem eleg. Probaljak is szoktatni velunk a gondolatot, es letolni a torkunkon letolni az eloregedo tarsadalom mitoszat.

Kell 1 lakas amit kiadsz, maskent keresztet vethetsz. Sajnos a nyugati tarsadalom nagy resze nem engedhet meg +1 lakas megvetelet erre a celra.
Megoldas lehetne a magannyugdijpenztar, de nem ilyen torvenyi feltetelek mellett.
A maganceg ugyanis barmikot jelenthet kamu csodot, felelosseget nem vallal semmiert (a brit torvenyek szerint legalabbis, magyart nem tudom) es mar lep is le a penzeddel.

agieva 2017.09.28. 11:11:50

@Virago_1000: Én arra válaszoltam, hogy mi lehetett az a vállalkozás, amit egy tollvonással, konkrétan 3! nap alatt tönkretettek. Hogy a Te kérdésedre is válaszoljak, aki játékgép függő volt, az most is megtalálja a módját, hogy kielégítse a játékszenvedélyét. Egyébként a kaszinókban működnek a nyerőgépek, amiket érdekes módon nem szükséges bekötni a Nav-hoz.

Virago_1000 2017.09.28. 11:12:20

@Határátkelő: elfelejtetted betenni a kommentemet feltetelrendszerednek megfelelt, amely leirta, hogy az idosapoloi fizetesbol miert lehetetlen a mercedes, allitson barmit is a poszter, ill max 500 fontos rozsdas darabra futja.

Ha tisztak a szandekaid, akkor miert nem engeded be azokat a kommenteket, amelyek a valosagot irjak le, es nem ringatjak hiu alomba a kifele. igyekvo de meg otthoneloket?

Miert kell hamis illuziokat kelteni?

komisz_kölök 2017.09.28. 11:12:28

@Pink Petsch: te nem olvastal figyelmesen. Te arrol beszelsz, hogy most jobban erzi magat.

En ezt kerdeztem: "jobban jar, ha az angol nyugdijat kapja, es alberletet fizet, mintha a magyart es sajat csaladihazban lakik? Vagy fizeti neki az albit az angol allam öregkoraban?"

2017.09.28. 11:14:36

@London2009: Egyáltalán nem biztos, hogy Angliában akarnak élni életük végéig, csak aktiv korukban. Igy meg számtalan lehetőség nyilik majd meg a "boldog-nyugdijas-évekre". Anyagilag viszont tuti jobban járnak majd, mint ha kizárólag a magyar állami nyugdijra számithatnának.

Herr Géza 2017.09.28. 11:15:37

@Mrs. Clayton: Az eddig ledolgozott x éve és a befizetett nyugdíjjárulékai alapján jár neki magyar nyugdíj is. Ha ehhez még hozzájön a heti 150 fontos brit alapnyugdij, akkor már jobban járt, nem? Csak az utóbbiból otthon (vagy valami meleg-de-olcsó országban) azért még talán el is lehet "lébecolni", mi ebben a gond?

2017.09.28. 11:16:27

@komisz_kölök: Basszus ... ne, haragudj, hogy megkérdezem, de te funkcionális analfabéta vagy? Akkor visszaidézem, azt az 1 szót, a kettővel ezelőtti hózzászólásomból, amit remélhetőleg, már tudsz értelmezni: "... igen".

Határátkelő 2017.09.28. 11:19:07

@Virago_1000: Figyelj, ha még nem tűnt volna fel, azok a kommentjeid, melyekben háttérhatalmakról vizionálsz, nemzeti, etnikai vagy egyéb kisebbségeket minősítesz, kamunak nevezed a posztot, ill. általában lehazugozod a blogot, megengedve, hogy valamelyik poszt talán igaz is lehet, stb. (nem kívánt törlendő) nem kerülnek be.

Abba ne menjünk bele, hogy ki kelt hamis illúziókat...

Sesamelmo (Q) 2017.09.28. 11:20:39

@puhacica: miert jobb mosogatokent egy matracon aludni (sajat szoba nelkul) mint pl otthon sajat alberletbol jarni dolgozni?
Komolyan kerdezem, nem kekeckedek. Tenyleg nem latom, hogy mitol kobb.

London2009 2017.09.28. 11:21:36

@Virago_1000: "Kell 1 lakas amit kiadsz, maskent keresztet vethetsz. Sajnos a nyugati tarsadalom nagy resze nem engedhet meg +1 lakas megvetelet erre a celra."
Csak kerdezem, hogy miert, szerinted a magyarok tobbsegenek van +1 lakasa erre a celra? Miert irod, hogy a nyugati tarsadalom nagy resze ezt nem engedheti meg?
Egyebkent pedig ha en, a kelet-europai bevandorlo tudtam venni +1 lakast erre a celra, akkor azt hiszem, hogy az oslakosok, aztan meg inkabb ezt meg tudjak oldani, ha akarjak. Na es amikor ezt irom, meg ket magyar baratom van aki ugyanezt tette. Az egyik raadasul +2 hazat vett erre a celra. A bevandorlo, csoro, mosogato kelet-europaiak csak ugy vasaroljuk az ingatlanokat. Ehhez mit szolsz?
A magannyugdijpenztarban en sem hiszek igazan. Abba en sem teszek plusz penzt, mint amennyit a cegem tesz. Inkabb fizetem magamnak a hiteleimet. Annak tobb ertelmet latom. Ugyhogy ebben egyetertunk.

komisz_kölök 2017.09.28. 11:25:53

@Pink Petsch: figyu, nekem ok, ha nem akarsz valaszolni. Ha neked erre a kerdesre:

"jobban jar, ha az angol nyugdijat kapja, es alberletet fizet, mintha a magyart es sajat csaladihazban lakik? Vagy fizeti neki az albit az angol allam öregkoraban?"

Ez a valasz "Ha neki, mindent összevetve sokkal jobban bejön Anglia, és ennek az volt az ára, hogy egy ingatlant, ami leginkább csak röghöz köt, eladjon, akkor igen, sokkal jobb járt. Még ha te szerencsétlenül is éreznéd magad a helyében." logikusnak tünik, akkor tölem legyen.

Ne zavarjon, hogy nem arrol van szo, most bejön-e neki a dolog, hanem arrol, hogy kiteszik-e az utcara ha nem tud albit fizetni? Tenyleg több marad-e neki kajara, gyogyszerekre, stb, miutan kifizeti az albit, mintha a magyar nyugdijat kapja, es kvazi ingyen lakik a sajat hazaban? Ahol mondjuk tud a kertben azt-azt megtermelni, tartani ket tyukot, stb.

De ertem, hogy a valaszod "igen", hiszen ezt brillians ervelessel ala is tamasztottad. Köszi az infot.

London2009 2017.09.28. 11:30:12

@komisz_kölök: Nincs eleg informacionk, ugyhogy ezt nem tudhatjuk. Ha videken van egy nagy haza, aminek a kifutesere elmegy egy nyugdij, akkor tenyleg jobban jart, ha azt eladta. Vegyuk azt, mint irtam korabban, hogy kapott erte 70k fontot. Ebbol azert jo par evig eleldegelhet a nyugdijas kora utan, akar Angliaban is. De kulonben ez engem is erdekel, hogy mi a terv a kesobbiekre.

2017.09.28. 11:33:25

@komisz_kölök: Komolyan, az a véleményem, hogy igen, jobban jár, ugyanis én is hasonlóan gondolkodom. ha te ezt nem vagy képes értelmezni, az nem az én bajom. Igen, alátámasztottam, azzal, hogy jobban érzem magam nem saját lakásban külföldön, mint saját lakásban Magyarországon. És az, hogy jól érzem magam, nálam felülirja a saját lakás iránti igényt. Úgy tünik, a posztolónál is. Te meg el sem tudod képzelni igy az életed. Ami nem baj. A baj az, hogy képtelen vagy megérteni azt, ha valaki nem remeg azért, hogy saját háza legyen.

komisz_kölök 2017.09.28. 11:34:28

@London2009: vagy meg jobban jart volna, ha eladja a nagy hazat, vesz egy kisebbet, es a különbsegböl el M.o..on

DánBrünhilda 2017.09.28. 11:37:08

@komisz_kölök: de miért kellene Magyarországon élnie?

London2009 2017.09.28. 11:38:12

@komisz_kölök: De pont errol szol a poszt, hogy nem szeretett volna mar Magyarorszagon elni. Meg dolgozokepes, kemeny fizikai munkat is vegzett, fitt ember. Ha a hatvanas eveiben van, meg nyugodtan lehet husz jo eve legelabb. Arrol is szol ez a poszt egy kicsit, hogy ennyi idosen is lehet meg egy teljesen uj eletet kezdeni es erdemes is, hiszen a posztolo sokkal boldogabb azota. Aki ilyen vagy hasonlo lepest megtett eleteben, az jobban megerti ezt. Neha kell egy nagy levegovetel es a valtozas. Mert mar ez onmagaban boldogabba tesz es ez boven tulmutat az anyagiakon, illetve a sajat haz, nem sajat haz dilemman.

Virago_1000 2017.09.28. 11:41:50

@London2009: "sorsa a magyar magannyugdijpenztarnak "
- jobb lett volna hogy ha magancegek lopjak el, mint ahogy arra jo esely van angliaban?

Virago_1000 2017.09.28. 11:41:59

@Pink Petsch: "Ez a saját ingatlan-fetisizmus eléggé szorakoztató, ugyanakkor bosszantó vonása is a magyaroknak. "
- tenyleg bosszanto, ha van egy biztos pont az eletben, legalabbis Eu keleti felen (meg) nyugaton mar ez sincs!!
Nagyon Trendi lyukakban elni idegenekkel osszezarva.
Ha igy tartanak az allatokat, mint sok bevandorlo ahogy el Londonban, akkor az allatvedoktol feljelentesre majd tetemes buntetesre lehetne szamitani, de nem baj mi emberek vagyunk!

Virago_1000 2017.09.28. 11:42:16

Amikor magankezben nagyobb erok vannak, mint a politikusok, kormanyok, az nevezheto hitnezet szerint barminek, en hatterhatalomnak hivtam. Azt te sem tagadhatod hogy pl a google vagy facebook erosebb barmely kormanynal a vilagon.

komisz_kölök 2017.09.28. 11:44:04

@Pink Petsch: figyu, en reg alberletben elek külföldön, es a megkeresett penzt befektetem. Szoval örülök, hogy igy ismered a lelki vilagomat par mondatbol, de ezuttal sajna nem jött be.

Hol irtam, hogy fontos a sajat lakas? Azt kerdem, hogy miböl fog elni, ha öreg lesz. Hogyan fog kijönni a nyugdijbol alberletben. Tudod, sokan jobban erzik magukat a kölcsönböl megvett lapostevet nezve. A kerdes az, hogyan fogjak visszafizetni.

De en megertem, ha te ilyen elj a manak, szarjuk le, milesz kesöbb tipus vagy. Lathatolag valami blokkolja a fejedben, hogy a valodi kerdessel foglalkozz, de most mar ertem, hogy te is ebben a cipöben jarsz, es nem szeretnel a kerdessel szembesülni. Erezd jol magad akkor. Sikeres eletet kivanok ezzel a hozzaalassal.

Ha valaki ertelmesen meg tudna valaszolni a kerdest, akkor szivesen varom. Nekem nem jön ki a matek ugyanis.

puhacica 2017.09.28. 11:45:38

@Sesamelmo (Q): aki nem erzi ezt, annak baromi nehez elmagyarazni. nem azert, mert te hulye vagy en meg okos, hanem mert maskepp latjuk. szerencsere nekem soha nem kellett mosogatni es megosztani a konyhat, klotyot masokkal (kiveve magyarorszagon anno), de a munka visszalepes volt. es meg igy is jobban erezzuk magunkat, volt lehetosegunk valtani, fejlodni... realissa valtak azok a celok, amikrol otthon csak almodoztunk. es ez csak az anyagi resze.
amire a poszter kitert, a tamogato kornyezet a lenyeg. hogy mukodnek a dolgok, egyszerubb, nyugodtabb es konnyebb itt az eletunk. de mondom, van, aki az otthoni idegbajt is ki tudja zarni, annak tuti jo ott is. mi nem tudtuk.

Lunacica 2017.09.28. 11:47:03

This "nice life story" really made my day

2017.09.28. 11:47:43

@Virago_1000: Ja, nagyon fasza, ha van egy házad Oesti-ben (mert ugye, az EU keleti fele nemcsak Budapestet jelenti vagy a többi fővárost), csak aztán mi a faszt kezdesz vele?
Ha neked a bérlet lyukakat jelent idegenekkel összezárva, akkor mélységese sajnállak. Viszont, ismerve téged, mint a blog tiszteletbeli trollját, tudom, hogy csak az idióta propagandát nyomod. Csak azt nem értem, a fasznak nem Magyarországon élsz, hiszen az neked a Kánaán!

DieNanny CH 2017.09.28. 11:50:51

Nekem is itt Svájcban az összes munkaadóm kiemelte, hogy egyáltalán nem betegeskedem, és ez ritka.
:-)

2017.09.28. 11:51:43

@komisz_kölök: Ide figyelj, nincs már sok időm, mert húznom kell a melóba, tudod ... mosogatni :P. De megpróbálom megértetni veled. Hogy miből fog a posztoló vagy én élni nyugdijas koromra? Az itteni nyugdijammal és a megtakaritásaimmal gyakorlatilag ott fogok lakást venni (ha már) Kelet vagy Délkelet Európában, ahol éppen akarok. Romániától Magyarorszáhon át Görög-vagy Spanyolországig. Megnyugodtál? Illetve választ kaptál végre?

Virago_1000 2017.09.28. 11:55:23

@London2009: "es ez boven tulmutat az anyagiakon, illetve a sajat haz, nem sajat haz dilemman."
- sajat hazbol mondod ezt ugye?

2017.09.28. 11:56:52

@Virago_1000: Mert a posztoló úgy döntött, hogy elhagyja azt a tejjel-mézzel folyó Kánanánt, mert tutira mazochista. Egyébként te sem ott élsz, szóval ... miért kell neked külföldön?

London2009 2017.09.28. 11:57:38

@Pink Petsch: ez te vagy, de mi a posztolot kerdeztuk. Neki mar ugye nem kellett volna vennie, hiszen volt haza Mo-on. Az angol allami nyugdijbol nem fog jutni semerre, kiegeszitve a magyarral sem sokra. A hazat feltetelezzuk, hogy eladta. Ez azert elegge aktualis kerdes, hogy mi lesze vele kesobb, hm?

London2009 2017.09.28. 11:59:06

@Virago_1000: nem sajat haz. Meg fizetnem kell a bankot egy olyan jo husz evig.

2017.09.28. 12:01:40

@London2009: Ja, neki volt, csak éppen a nem megfelelő országban ;))) Mellesleg, majd megválaszolja, ha idetéved, és akarja. De az általam vázolt opció is gyakorlat sok echte-brit nyugdijas számára, igy nem lenne meglepő, ha a posztoló sem angol földben kivánna majd nyugodni ;).

London2009 2017.09.28. 12:03:52

@Pink Petsch: Na jah, ez majd kiderul. Mondjuk Magyarorszagra barmikor visszamehet. Tehat vegso opciokent ez mindig ott lesz.

DánBrünhilda 2017.09.28. 12:10:11

Mindenki úgy aggódik szegény posztoló nyugdíjas éveiért, mintha neki kellene őket eltartania :D Szerintem ennyire közel a nyugdíjhoz azért vannak már kézzel fogható terveik. És ex-vállalkozóként, ex-ingatlan tulajként gyanítom azért csak meg lesznek valahogy. A sztori szerint a negyedik naptól dolgozik, kb full time-ban. Ketten vannak, eltartandó gyerekek száma nulla....A jelek szerint futja egy kis megtakarításra is

Muscari 2017.09.28. 12:25:53

A postastol valo rettegest en is ismerem :-(

Veletlen, hogy a nyitokep Canterbury-t abrazolja? Mi is a kozelben lakunk es az idosgondozasban valoban nem nehez elhelyezkedni. Jol fizeto helyet azonban mar annal nehezebb talalni, bar nem lehetetlen.

Tovabbi sok sikert kivanok, kedves posztolo, ha gondolod, esetleg keress meg privatban. Mi sem vagyunk mar huszevesek :-)

2017.09.28. 12:26:52

@puhacica:

Én tévedek, vagy ti most jaszkarizni voltatok valahol? Milyen volt?

DieNanny CH 2017.09.28. 12:28:33

@komisz_kölök:

Ezt kérdezed:

"jobban jar, ha az angol nyugdijat kapja, es alberletet fizet, mintha a magyart es sajat csaladihazban lakik? Vagy fizeti neki az albit az angol allam öregkoraban?"

A lényeg ebben: hogyan jut el odáig? Hogyan jut el a magyar nyugdíjig, ha mondjuk 3 évvel ezelőtt Mo-on marad? Kap mondjuk egy olyan állást, amivel feleződik a bevétele. Ha mázlija van, akkor 80%-ra még talán be is jelenti a Mo-i munkaadója.
Majd innen, szinte minimálbéres bejelentéssel elmegy nyugdíjba.
Kapja az 50-60 ezret havonta, de ott van a saját háza, ami - lehet tévedek, de esetleg túl nagy, vagy felújításra szorul -, tehát ebből a pénzből állagmegóvást is kell végezni. Ja, meg megélni.

Amit én gondolok - de erre csak a posztoló tud válaszolni! - hogy a mostani állásával keres olyan jól, hogy jó nyugdíjat kap utána ÉS még félre is tud tenni, amiből 10 év múlva vehet egy kis házat Mo-on (ha ott akar). Ha nem, egy olcsóbb másik országban.

Úgyhogy, e szempontból, igen, jobban megéri most kintlenni bérlakásban, mint Mo-on saját házban.

Muscari 2017.09.28. 12:32:40

@London2009: van ilyen, hogy pension credit, de fogalmam sincs, hogy mennyi. Azt tudom, hogy azok a nyugdijasok, akik erre jogosultak, nem fizetnek a fogorvosi ellatasert, mig aki nem kap, annak bizony fizetine kell. Ezen jol meglepodtem, mert azt hittem, hogy a kezelesek minden nyugdijasnak ingyenesek.

2017.09.28. 12:36:45

"Nem akartunk kiskaput hagyni magunknak a visszaforduláshoz. "

Egyébként ez szerintem egy rossz ötlet.
Lehetetlenség tudni előre, hogy az ember hogy reagál majd az új környezetre, és hacsak nem akarjuk kockáztatni, hogy tökön lőjük magunkat, mindig hagyni kell visszautat.

Nagy tétje nincs: a cuccok elállnak raktárban, pincében, akárhol, és amikor legközelebb hazajössz, még mindig csak x összeg lesz a wizzair repjegy, úh majd elajándékozod akkor.

De hát mindegy, nekik bejött a dolog, ami szuper, gratula!

LittleG (uk) 2017.09.28. 12:36:54

@Virago_1000: ez netto hulyeseg, hogy csak 500 fontos rozsdas darabra futja. Eltel mar Angliaban?

London2009 2017.09.28. 12:37:05

@Muscari: ugy tudom, hogy van valami olyan is, hogy kiegeszitik a hitel vagy az alberlet osszeget. De nem tudom pontosan ez hogyan zajlik es ki jogosult ra.

2017.09.28. 12:40:35

@Határátkelő:

HÁ, emlékszel még a házaspárra, akik bermudára mentek kartondobozokkal?

hataratkelo.blog.hu/2017/02/20/kalandos_ut_bermudara_es_az_elso_benyomasok

Eltelt több mint fél év, talán még korai rákérdezni, hogy ülepedtek-e az élményeik, de megtennéd, hogy valamikor kapacitálod őket a beszámolásra? Köszi!

Taxomükke (UK) 2017.09.28. 12:42:55

@London2009: "...ha en, a kelet-europai bevandorlo tudtam venni +1 lakast erre a celra, akkor azt hiszem, hogy az oslakosok, aztan meg inkabb ezt meg tudjak oldani, ha akarjak. Na es amikor ezt irom, meg ket magyar baratom van aki ugyanezt tette. Az egyik raadasul +2 hazat vett erre a celra."

Az szerintem egyertelmu, hogy ez azert egyaltalan nem atlagos. Szerintem te is es a barataid is az atlag folott keresnek, talan nem is kicsivel.

komisz_kölök 2017.09.28. 12:43:19

@Pink Petsch: na, csak sikerült megerteni a kerdest.
Örülök, hogy te tudsz majd lakast venni. Te is betagapolokent dolgozol? Mert ha nem, akkor a te sztorid hogy is jött a temahoz?

Ertem en, hogy jo erzes elmeselni mindekinek, hogy mekkora kiraly vagy. Legközelebb azerd vard meg, amig rakerdez valaki, vagy kicsit elegansabban rafordulhatsz az aktualis temarol. Remelem a megtakaritasaidat nem fontban tartod, mert a Brexit meg megviccelhet azzal kapcsolatban, hogy milyen lakast tudsz venni a kiralysagon kivül...

komisz_kölök 2017.09.28. 12:43:54

@DieNanny CH: köszi. Ilyen ervekre gondoltam.

London2009 2017.09.28. 12:46:18

@Taxomükke (UK): Nem keres senki sem rosszul, valamint nem is tegnap erkeztunk. Azert aki itt van kozel tiz eve, illetve van aki tobb, mint tiz eve, akkor azert ossze lehet hozni egy kezdoreszletet siman. Ehhez nem kell 100k fontokat keresni evente, csak eveken at felrerakosgatni.

P.Elliot 2017.09.28. 12:46:35

En a vilagon semmi rosszat nem talalok abban hogy a posztolo jol erzi magat az otthoni stressz utan.
Tudta mit vallal, de amit vallalt abban nem piszkalja senki, megbecsulik, ertekelik a beolvadni akaro extra segitseget, nem megy el a hibak mellett hanem megall es kijavitja, megigazitja a nem ukodo zarat, megnyugtatja a beteget es nem csukja be a fulet ha az egy pohar vizet akar vagy mast azzal hogy nem az o betege, nem tartozik ra, ilyen alaptulajdonsagokkal ket kezzel kapnak az ilyen utan, megbecsulik, kedvenc lesz, baratkoznak vele, o meg mar ettol a megbecsulestol otthon erzi magat, illetve viszont ertekeli a kedvesseget..
Sok mindenben hasonlit a mi kezdesunkhoz is, a ferjem a mernoki diplomaval boldogan soporte az udvart mert tudta hogy ez csak a kezdet de ha nem lett volna az hanem elete vegeig azt csinalta volna sem keseredett volna bele/ otthon targyalasokra jart uzletkotesekre is, nagyon megbecsultek, / mint kesobb itt is amikor a szakmajaban dolgozhatott/, stresszmentesen eltunk volna tovabb a mi kis nyugodt, minden irant erdeklodo termeszetunkkel, nem, nem sirtuk volna vissza az otthonit meg ugy sem. A boldogsag es nyugodt elet megtalalhato kevesebb penzbol is.
Azokat a szerencsejatek automatakat nagyon jo hogy bezartak, beszelgettem nem egy szemellyel aki az egesz fizeteset eljatszotta honaprol honapra, a gyerekeit a felesege meg a rokonok tartottak el es a pasas nem tudott rola leszokni, valaki itt a neten irt egyszer arrol hogy az apja belekeveredve ilyesmibe, kozpenzhez nyult hogy jatszhasson, sikkasztott, ongyilkos lett, mit mondjak, nagy szerencse hogy megszuntettek mert lehet hogy sokan meg igy is jatszanak de kevesebb a lehetoseg...

Taxomükke (UK) 2017.09.28. 12:47:50

@LittleG (uk): Haggyadma, o az a tipus, aki szerint az ot evesnel idosebb auto mar roncs.

P.Elliot 2017.09.28. 12:51:33

@Taxomükke (UK): Van egy ozvegy baratnom aki a sajat hazabol el meg ugy hogy kiadta nagyjabol 2 ezer dollarert havonta a szep hazat, o maga atkoltozott egy kicsi lakasba ahol a felet fizeti csak,/ valami nyugdijas telep vagy micsoda egy deli allamban, maradt neki egy ezres plusz a nyugdij amibol egyebkent is megelne.
Neki nem kellett kiadasra valo hazat venni, ebbol is megel mint kiegeszites.

Virago_1000 2017.09.28. 12:54:51

@Pink Petsch: "Az itteni nyugdijammal és a megtakaritásaimmal gyakorlatilag ott fogok lakást venni (ha már) Kelet vagy Délkelet Európában, ahol éppen akarok. "
- ez mar most sem igaz, tekintve az elszabadult arakat, de legyen a hited szerint.

Virago_1000 2017.09.28. 12:55:06

@Nagy kámpics: ""Nem akartunk kiskaput hagyni magunknak a visszaforduláshoz. "
- magad mogott a hidakat felegetni mindig rossz otlet.

puhacica 2017.09.28. 12:55:13

@Nagy kámpics: hatkerlekalassan, szuperjo volt. mondhatni tokeletes. :)
es milyen a szigeten?

London2009 2017.09.28. 13:03:53

@Virago_1000: na ne rohogtess mar! Budapesten tenyleg nagyon felmentek az arak (vegre valahara), de videken?!? 10 millio forintert lehet egesz oke hazat venni peldaul Keszthely kornyeken.

Virago_1000 2017.09.28. 13:14:28

@P.Elliot: "A boldogsag es nyugodt elet megtalalhato kevesebb penzbol is."

- A lánynak, kit a faterja megerőszakolt éjszaka, 
Neki mondd, hogy van Isten!
A srácnak, kit megtagadtak és intézetbe beadtak,
Neki mondd, hogy van Isten!
A vaknak, ki fényt nem kapott, sose láthat napot, csillagot,
Neki mondd, hogy van Isten!
Annak aki nyomorék, vagy az anyának, ki elvetélt,
Neki mondd, hogy van Isten!
Ártatlan elítélt, ki villamosszékben ül! 
Mondd meg neki, hogy van igazság!
Ellenség kezéből, aki nem menekül!
Mondd meg neki, hogy van barátság!

Csodabogár 2017.09.28. 13:14:35

Kicsit csalódott lettem a történet végére. A posztoló korában ez már igazán nem egy csodás lépés, szerintem!
Még nem olvastam a kommenteket, de láttam a nyugdíj kérdés felmerült. Nos ha itthon vállalkozó volt, jó magyar szokás szerint minimum bérre jelentette be magát, akkor a hazai nyugdíjat nézheti. Az angol 150 font még itthon se elég semmire. .
Szóval én ezt az ugrást jobban meggondoltam volna, de én egy óvatos duhaj vagyok.
Csak remélni tudom, hogy a boldogság élete végéig eltart.

Virago_1000 2017.09.28. 13:14:49

@LittleG (uk): apoloi, idosgondozoi fizetesbol 15-20 eves mercedesre futja. Tudom, mivel angliaban elek, sot a baratnom is oregotthonban apolo, a fizetesek meghaladhatjak a minimalbert, de nem sokkal.
A poszter dicsekedett hogy mercedese van. (ennyi erovel dicsekedhetett volna hogy Marlborot sziv nem troger Sopianae-t) A £10 alatti brutto oraberbol a megelhetes utan es a nyaralasok utan (ahogy irta) , a 15-20 eves mercedes a realitas, az pedig nagyvetuvel irva rohad, mert az volt egy szar korszaka a mercedesnek.

@Taxomükke (UK): 12 eve veteranozok, az 5 evesnel fiatalabb roncs. Biztosan!!

Virago_1000 2017.09.28. 13:14:56

@London2009: miert vegre valahara? miert jo neked, ha draga?
A bp ingatlanar emelkedes fel fogja huzni a videki varosok ingatlanjait is. A tendencia mar elindult.

London2009 2017.09.28. 13:23:12

@Virago_1000: szerintem eleg egyertelmu, hogy miert jo nekem ha draga.

MRN 2017.09.28. 13:25:30

@DieNanny CH:
Abban igazad van hogy ha nem a vállalkozást folytatja, hanem állást keres Magyarországon és csak ilyeneket talál, nem sok nyugdíjra számíthat.
Viszont Angliában se látom a nyugodt jövőjét.

"Amit én gondolok - de erre csak a posztoló tud válaszolni! - hogy a mostani állásával keres olyan jól, hogy jó nyugdíjat kap utána ÉS még félre is tud tenni, amiből 10 év múlva vehet egy kis házat Mo-on (ha ott akar). Ha nem, egy olcsóbb másik országban."

Megírta hogy idősgondozó,nem IT mérnök pl. Ne felejtsük, hogy már 60 éves, ezt is megírta. Szóval már nincs túl sok ideje egy jó nyugdíjhoz. (Feltételezve, hogy nem adódnak a korral egészségügyi problémái.) Ha spórol, és gyűjt, talán vehet házat valami olcsóbb helyen, de egyszerűbb lett volna megtartania ami volt, a biztonság kedvéért. Persze van esélye, hogy annak az ára fedezte a külhoni indulási időszakot.

London2009 2017.09.28. 13:25:44

@Virago_1000: lehet, hogy lizingelte. Akkor meg par eves lehet.
Tudtommal az apoloi fizetesek tulorakkal es minden egyebbel inkabb 2000 font korul vannak.

Csodabogár 2017.09.28. 13:26:17

@Pink Petsch: Ne felejtsd el, hogy te még 40 se vagy, gondolom, a posztoló meg 60. Olyan sok ideje nyugdíjat gyűjteni már nincs.

Muscari 2017.09.28. 13:28:23

@London2009: az alberletet igen, a hitelt szerintem csak atmenetileg, ha egyaltalan.

@MRN: a nyugdijba bele fogjak szamolni az otthon ledogozott eveit es az ittenit is. Mindket orszagbol fog kapni nyugdijat, bar Angliabol nem sokat.

MRN 2017.09.28. 13:43:32

@Muscari: Már nincs sok ideje (bár kívánom, hogy hosszú, egészséges, aktív élete legyen), úgy hogy ha nem tud egy csinos összeget összegyűjteni, sem Angliában, sem Magyarországon nem virgonckodhat nyugdíjasként albérletben.

Mrs. Clayton 2017.09.28. 13:50:37

@Muscari: hat ez most kerdeses, attol fugg miben fognak megallapodni a kilepesi targyalasok soran. Habar mar mindenfelol olyan nyilatkozatok jonnek, hogy a hard brexitnel jobb lenne a no brexit, szoval tok se tudja mi lesz
@Herr Géza: semmi, a 150 font egy szam, ha nem fizet neki a munkaltatoja vagy maga tobbet, ennyieje lesz kb

fhdgy 2017.09.28. 14:22:37

Elég indulatos a mai kommentfolyam. A kételkedők, úgy látom, hogy inkább feltételezésekből indulnak ki.

Most leírok egy számtant, amit a hozzászólásokból szedtem ki, meg még hozzáteszek egy kis saját feltételezést. Kérem, hogy aki konkrétumokat jobban tudja mint én, korrigáljon!

Írtatok heti kb. 150 fontot, akkor az havi kb. 600. Kettő személyre 1200. Ha feltételezem, hogy a font árfolyama nem megy az euroé alá, és feltételezem a forint eurohoz viszonyított árfolyamát, akkor az 1200 font meglesz havi 360 ezer jó magyar pengő forint.

Ha a magyar állam is hajlandó nekik fejenként 100 ezer forintot fizetni nyugdíjként, akkor az mindösszesen 560 forintot tesz ki.

Szerintem kettő ember Magyarországon jelenleg 560 ezer forintból meg tud élni. Persze, a jövőbeni árfolyamváltozásokat nem látom, de az 1200 fontot elég értékállónak tartom, legalább is magyar és mostani szemmel.

Ezek a mai állapot alapján vannak. Ha durva változások lennének ehhez képest, ami nem lehetetlen, szerintem akkor is nagyobb bajban lennének azok a Magyarországon élők, akik most kb. havi kettőszázezer nettó körül élnek.

Mondjátok el a véleményeteket a matekomról, hol tévedtem, miben van igazam!

Demi78 2017.09.28. 14:32:30

Annyira de annyira szeretnem, ha a posztolok konkretan leirnak a tevekenyseget, amit abbahagytak, ujrakezdtek, vegeztek/vegeznek. Nem kell cegnev, csak hogy telekommunikacios eszkozoket adtak el vagy kamiont bereltek. Nekem valahogy fontos lenne. Mindenki mismasol jobbra balra...:)

London2009 2017.09.28. 14:44:40

@fhdgy: Most utanakerestem es kiderult, hogy a brit allami nyugdij egesz pontosan 122.30 font hetente. De! Erre csak az jogosult, aki legalabb 30 evig fizet jarulekot es betoltotte a nyugdijaskort. Ha ennel kevesebb a ledolgozott ido, akkor annak aranyaban jar a nyugdij is. Ugyhogy egyreszt megnyugodtam, hogy nem olyan hulye azert a brit rendszer, masreszt viszont a posztolora nezve ez nem megnyugtato.

www.gov.uk/state-pension/eligibility

puhacica 2017.09.28. 14:46:38

@fhdgy: meresztgettem a szemeim rendesen, lattam sok csodaszepet, de szerencsere sehol nem ment por a szemembe. :)

Demi78 2017.09.28. 14:47:33

@Virago_1000: lehet, hogy kelet europai ingatlan fetisizmus, de mi most 5 ev alberlet utan fektetunk be egy sajat csaladi hazba. 750et dobtunk ki eddig az ablakon egy masik ember pentarcajaba, most 1000 korul fizetunk havonta a sajat ingatlanunkba, amit kesobb a gyerekek megorokolhetnek. Ellentetben egy alberlettel.
Epitunk ra egy kis hazat a csaladlatogatasokra, valamint kiadni a turistaknak. Ellentetben egy alberlettel.
Egy kerti csap beepitesre nem kell engedelyt kernem. Ellentetben egy alberlettel.

fhdgy 2017.09.28. 14:47:49

@puhacica: Ezt hogyan kellene értenem?

fhdgy 2017.09.28. 14:50:01

@Demi78: Ezt a kerticsap dolgot, ne emlegesd! A unokatestvérem április óta nem tudja elérni, hogy a vízmű a saját ingatlanjára bekössön neki egy kerti csapot. Igaz, ez Mo.!

fhdgy 2017.09.28. 14:51:52

@London2009: Jó, akkor kérlek azt mondd meg, ha a posztoló és felesége figyel arra, hogy legyen angol nyugdíja, akkor reális-e, hogy mire nyugdíjba mennek, meglegyen nekik a heti 150 font fejenként?

London2009 2017.09.28. 14:53:59

@fhdgy: nincs ugye 150 font, mint irtam, csak 122.30. Na es nem realis, mert 3 eve jottek es max. gondolom meg 10 evig ha dolgoznak.

Mrs. Clayton 2017.09.28. 14:55:17

@fhdgy: hat tekintve h a full state pensionhoz kell 30 ledolgozott ev, valoszinuleg a posztolo eselye erre 0, ha tenyleg 60 eves

fhdgy 2017.09.28. 14:56:10

@London2009: Amit Te írtál az az állami nyugdíjra vonatkozott, ha jól értettem! És magán nyugdíjjal együtt összesen?

Herr Géza 2017.09.28. 14:56:10

@London2009: Na úgy már más a helyzet. :)))))

Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2017.09.28. 14:57:41

“A jelenlegi politikai vezetés a kiválóan prosperáló cégemet egyetlen tollvonással tönkretette. Túl nagy üzletet láttak a tevékenységben, aminek nem tudtak ellenállni. Velem együtt több száz, több ezer kolléga egzisztenciáját lenullázták. ”

Ez a pártokrácia egyszerűen végig ment az ágazatokon és mindenhol ölt és rabolt.

Hogy lehet, hogy ennek ellenére nem köpi szembe X Z Y a fidesz-es szomszédját, unokatesóját?

A rendszerváltás utáni gazdaság történet hihetelenül érdekes szocigráfiája lehetne, ha egy ma élő Illyés Gyula neki állna és a tanyavilágban élők szemügyre vétlezése helyett ma megírná az utókor számára, hogy a számítógép alkatrész kereskedelemből élőkkel ez és ez történt. A hentesekkel ez és ez.

Néha egy egy szakmába bele látunk. A feketeruhás nővér kihangosította, hogy mennyit túlóráznak, mekkora a bérük. És ez azért baj, mert nem tud munka után maszekolni és esély nincs a 60-70 órás munkával letartani egy gyereket.

Én civil közösségfejlesztőként dolgoztam például. Ez az ágazat ott tart, hogy már az utcai politikai tiltakozási akciók résztvevőit, a sima tüntetőt is CIA ügynöközi ez az ideológus érdekcsoport.

Mesébe illő, hogy hogy működik a Rákosi propganda kapitalista célokkal. Lopni lopni, rabolni és gyilkolni az életvilágot! Ezzé lettek a magyarok!?

fhdgy 2017.09.28. 14:59:19

@Mrs. Clayton: Nekem a matekomhoz mindegy, hogy a 150 miből, honnét jön össze, állami, magán, egyre megy!

Össze lehet-e hozni vagy sem? Ja, és idősgondozásból!

Demi78 2017.09.28. 14:59:30

@fhdgy: nem ertem, a vizmutol berli a telket? (sic:D)

fhdgy 2017.09.28. 15:01:23

@Demi78: Az alany az unakatesóm, a saját arra vonatkozik!

Virago_1000 2017.09.28. 15:02:47

@London2009: "Tudtommal az apoloi fizetesek tulorakkal es minden egyebbel inkabb 2000 font korul vannak."
- egy atlag apolo kevesebbet keres, mint az elado a morrisonsban. Ebbol nem vesz reszletre (sem) Mercedest. Melyik bank allna vele szoba?

Taxomükke (UK) 2017.09.28. 15:07:06

@London2009: Ahhoz 60-70 orat kell dolgozni hetente, vagy bentlakasosnak kell menni.

vándor madár 2017.09.28. 15:07:17

Akkor most el kell oszlatnom néhány illúziot. A posztíró nyugdíja nem lesz ebben az életben heti 150 font, hanem legfeljebb havi 150 font, ha jó lesz majd a lapjárás.
A teljes staate pension jelenleg heti 159,55 font, amit 35 év biztosítási idő után fizetnek.
Azon felül még van a befizetések utáni nyugdíj, de oda is sokat kellene vagyis kellett volna befizetni és nem az utolsó pár évben, hogy valami rendes nyugdíj kijöjjön belőle.
Én egyszer körbejártam az európai nyugdíjtémát és rájöttem, hogy GB-ben igen alacsony a nyugdíj.
Egyébként pedig minden országban, ahol alapnyugdíj van, pl. GB, Hollandia, Dánia, Norvégia, ott csak akkor van jó nyugdíj, ha az ember egy életen át fizette, ami 35-45 év és rendesen tett is be pénzt a vállalati és a magánnyugdíjpénztárba.

www.gov.uk/new-state-pension/what-youll-get

Hogy a posztíró nyugdíjas korában miből fogja fizetni ott az albérletet és milyen segélyeket kap, az majd attól fog függeni, hogy mi lesz a státusza a Brexit-kor. Ha meglesz az 5 év és letelepedésre lesz jogosult, akkor mindenre jogosult lesz, ha nem, akkor az majd akkor kiderül.
Én nagyon örülök neki, hogy őt ott megbecsülik és jól érzi magát, ami nem lebecsülendő, de idősgondozóként nem fizetik agyon, sőt még szakképzett ápolóként sem fizetnék agyon.
Ha a posztíró fitt és jól bírja magát, dolgozhat 75 éves koráig; addig fizetheti a magánnyugdjpénztárat is.
Arról nem szólt a fáma, hogy a feleség is dolgozik, úgyhogy az ő nyugdíjával én nem kalkuláltam.
A végén majd jól fog jönni a Mo-ról járó nyugdíj is.

@Pink Petsch
A majdani német nyugdíjadból sajnos nem sok helyen vehetsz majd házat, ha a jelenlegi rendszer marad. Nem véletlenül vesz annyi német nyugdíjas Mo-n és újabban Bulgáriában pár ezer euróért lepukkadt falusi házakat.

London2009 2017.09.28. 15:11:11

@fhdgy: de magannyugdija honnan lenne te?

fhdgy 2017.09.28. 15:12:13

@London2009: Miért, oda nem fizethet be?

London2009 2017.09.28. 15:13:16

@Taxomükke (UK): akkor atlagosan mennyit kap ez idosgondozo ha nem bentlakasos es nem tulorazik? Valoban minimalber koruli a fizetes?

puhacica 2017.09.28. 15:18:07

@fhdgy: szo szerint :D
nem te mondtad multkor, hogy albaniaban es horvatorszagban nagy volt a szarazsag es a por es problemad volt emiatt?

fhdgy 2017.09.28. 15:19:12

@vándor madár: Én láttam olyat, hogy német nyugdíjasok megvettek magyar lepukkant házakat és utána varázsoltak belőlük pofás kis házakat. Olyat is láttam, hogy végül eladták és így itthagyták a szépene felújított házakat! Hogy miért, nem tudom!

London2009 2017.09.28. 15:19:36

@fhdgy: nem tud mar annyit befizetni ez alatt a par ev alatt, hogy ennek legyen ertelme.

fhdgy 2017.09.28. 15:20:13

@puhacica: Igen, néha még most is szúr a szemem, de már csak kicsit, de nem értem, hogy jött ez a mai témához.

DieNanny CH 2017.09.28. 15:20:38

@MRN:

Ha megtartja, és a házat nem lakják, még hamarabb tönkremegy. Ha esetleg kiadja bérbe, kell fizetnie valakit, aki a bérlők körmére néz, vagy, ő maga repked havonta haza, hogy ellenőrizze, megvan-e még a háza.

fhdgy 2017.09.28. 15:21:28

@London2009: Jó, akkor szerinted mennyi a reális nyugdíj, amit megfelelően kezelve el lehet érnie?

DieNanny CH 2017.09.28. 15:24:41

@London2009:

Vagyis, heti 40 fonttal számolhatnak nyugdíjként, igaz?

London2009 2017.09.28. 15:24:45

@fhdgy: oszinten szolva szerintem kozelit a nullahoz.

London2009 2017.09.28. 15:26:13

@DieNanny CH: igy gondolnam en is. Ha ledolgoznak mondjuk 10 evet akkor a 120 font koruli osszegnek a harmada talan realis.

Taxomükke (UK) 2017.09.28. 15:26:34

@London2009: Szorodik nagyjabol orankent £8 es 10 kozott kb.

fhdgy 2017.09.28. 15:27:30

@London2009: Tudom, hogy Németország nem UK, de nekem Németországban 5 év három hónap alatt sikerült elérnem NÉGY cent hiányában havi 250 EUR nyugdíjat, igaz, hogy majd csak 2018 júniusától leszek rá jogosult. Ennyire rossz a helyzet UK-ban, ebből a szempontból?

London2009 2017.09.28. 15:28:57

@Taxomükke (UK): nahat, ez tenyleg meglep, azt hittem, hogy jobban megfizetik. Van egy idosebb baratnom es o sokaig dolgozott egy cegnel idosgondozokent. O olyan 1500 fontot keresett es kocsit is kapott. De nagyon megviselte fizikailag es nagy nehezen sikerult kiverekednie maganak egy sokkal nyugisabb allast egeszen mas teruleten. Azota sokkal boldogabb.

DieNanny CH 2017.09.28. 15:29:04

@Saman:

"A feketeruhás nővér kihangosította, hogy mennyit túlóráznak, mekkora a bérük. És ez azért baj, mert nem tud munka után maszekolni és esély nincs a 60-70 órás munkával letartani egy gyereket."

Nem az volt a baj, hogy nem tudott maszekolni. Hanem, hogy CSAK a főmunkájából nem tud megélni, ezért maszekolni kénytelen. De azt sem tud, mert a szórakozási idejében is dolgoznia kell - 8 óra munka, 8 óra pihenés, 8 óra szórakozás! -, és ezt a munkát pedig nem fizetik meg!

Ne keverd a szezont a fazonnal!!!

DieNanny CH 2017.09.28. 15:32:43

@fhdgy:

Nem a mai témához jön! :-) Kódolva így közölte, hogy hol volt!
:-D

puhacica 2017.09.28. 15:34:12

@fhdgy: sehogy. csak nem gondoltam, hogy vissza kellene keresnem azt a legalabb egy hettel ezelotti kommentet. jobbulast!

puhacica 2017.09.28. 15:35:46

@DieNanny CH: azt mar a multkor kozoltem. :) nem mintha olyan fontos lenne...

London2009 2017.09.28. 15:35:52

@fhdgy: Minden ugye nezopont kerdese. Nekem tetszik, hogy itt nem altatjak az embert azzal az illuzioval, hogy majd milyen jo lesz ha nyugdijas lesz es mennyi penz fogja utni a markat. Egyedul anyosomek helyzetebe latok bele, akik brit nyugdijasok. Roluk pedig csak annyit, hogy nem a state pensionbol probalnak megelni...

fhdgy 2017.09.28. 15:36:30

@DieNanny CH: Ez azt jelenti, hogy @puhacica: is volt ott? Bocs, ma nagyon tompa az agyam! Vagy nemcsak ma?

fhdgy 2017.09.28. 15:37:57

@puhacica: A szemem már javulgat, az agyam még zsibbad.

London2009 2017.09.28. 15:38:50

@fhdgy: figyelj oregem, en vagyok az ugyeletes lajhar, aki elfelejti a nickeket, sztorikat stb. De basszus erre meg en is emlekszem!! :D

fhdgy 2017.09.28. 15:40:00

@London2009: Nekem nyugdíj szempontjából is megérte az 5 év plusz 3 hónap Németországban. A magyar nyugdíjam nem sok, mert vállalkozóként én is elsumákoltam a dolgokat, de a kettő együtt már egész elfogadható lesz.

fhdgy 2017.09.28. 15:41:22

@London2009: Igen, de én már nem egyszerűen öregem vagyok, hanem nagyon is konkrétan öreg.

London2009 2017.09.28. 15:45:52

@fhdgy: na jolvan, akkor fel vagy mentve! Van e mar kecske? :D

fhdgy 2017.09.28. 15:49:02

@London2009: Kecske természetesen van! Csak még nem nekem! Nekem majd februárban indul a buli!

London2009 2017.09.28. 15:52:06

@fhdgy: imadom a kecskeket. Remelem majd reszt fogsz venni a Regionalis Kecske konferencian is. Poszt is johet majd! : )

Herr Géza 2017.09.28. 16:00:00

@fhdgy: Nem kapták meg a politikai menedékjogot.... A büdös migráncsnak amúgy is kuss. :)))))))))

fhdgy 2017.09.28. 16:04:24

@London2009: Remélem én is imádni fogom őket. Falusi gyerek voltam, és kellett állatokat tartanunk, én szerettem, de kecskék akkor kiestek az életemből. Remélem, hogy majd most!

fhdgy 2017.09.28. 16:06:08

@Herr Géza: Vagy azért mentek haza, mert tényleg migráncsok voltak és a migráncsok csak migráncsok között érzik jól magukat!

Shaktee 2017.09.28. 16:07:44

@London2009: Te lajhárka/kecskelover :P mi van azokkal a beigért korus videokkal, poszttal??

Herr Géza 2017.09.28. 16:10:14

@fhdgy: :D Különben hallottam egy pár embertől, hogy elegük lett abból, hogy a tescógazdaságos műanyag kertibútort is le kell láncolni, mert mire legközelebb jönnek, nem lesz meg.... :(((

vándor madár 2017.09.28. 16:10:18

@fhdgy: "hogy végül eladták és így itthagyták a szépene felújított házakat! Hogy miért, nem tudom!"

A házakat helyre is kell pofozni, mert gyakorlatilag lakhatatlanok.
Azért mennek el, mert 1. ők is illúziókat kergetnek, mikor Mo-ra mennek, oszt ott komolyan pofára esnek az áraktól meg meglepődnek, amikor ellopják a dolgaikat, pl. fűnyíró, Stihlfűrész, stb, 2. a szar egészségügy miatt és 3. soha nem képesek megtanulni magyarul és így elszigetelődnek. Ha meg a végén már nincs mit enni, otthon mégis csak kapnak segélyt és bemehetnek az öregotthonba.

fhdgy 2017.09.28. 16:11:39

A hozzászólásokról szóló e-mail-t ma is jó 10 perc késéssel kapom meg. Régebben még ez is jobb volt! -:)

fhdgy 2017.09.28. 16:14:07

@Herr Géza: Kár leláncolni! Akkor viszik a láncot is, hisz "vásbó ván".

London2009 2017.09.28. 16:19:31

@swing gitan: kuldok privatban! Egyebkent le lett szavazva a korus csere program. Oregek szerintem a korustarsaim es nem mernek utazni sajnos. Pedig olyan jo lett volna!
Majd ha te irsz posztot, akkor majd en is!

London2009 2017.09.28. 16:20:34

@vándor madár: azert nem mindegyik ment vissza. Bar nem mintha annyira tisztaban lennek a helyzettel. De pl. Balatonaracson nagyon sok paraszthazat nemetek ujitottak fel meseszepen es ott is elnek benne.

fhdgy 2017.09.28. 16:20:47

@vándor madár: Én pont arról beszéltem, hogy már szépen felújították a házakat, utána mentek el, tehát az egyik főérved kilőve.

A többin lehet érdemben vitatkozni.

Az eü. lehet indok, mert van egy német ismerősöm, mellesleg jól beszél magyarul, aki tényleg Németországba vitette magát kórházba, de csak azért, mert itt napi 3000 forintot kellett volna fizetnie. Ezt sem értem, mert amikor én voltam ott kórházban napi 10 EUR-t kellett fizetnem, pedig jó biztosításom volt. Ami még meglepő, hogy mentőt küldtek érte Münchenből Pécsre!

Egyébként ő jól érzi magát Mo.-on.

fhdgy 2017.09.28. 16:29:07

@puhacica: Neked milyenek voltak a tapasztalataid?

Mrs. Clayton 2017.09.28. 16:53:16

@fhdgy: ossze ha valami irdatlan nagy osszegeket be tud tolni magannyugdijba ott megfelelo alapot valaszt igy nem bukja el a befizetett penzet. Ha kuszamolid h heti 150 font az 7800 font evente, ennyit kell most betegyen h 1 evig minimum legyen ennyi nyugdija. Egyebkent van olyan h feltolti a state pension keretet ha hianyzik par eve. De azt gondolom hogy ezt nem neki talaltak ki. Mondjuk ha azzal szamolunk h most elnek 25k-bol evente es 70 evesen nyugdijba mennek es ugy tervezi h 90 eves koraig eleldegelnek, akkor 20x25kaz 500k de tegyuk fel hogy 80 eves koruktol mar ellesznek 12,5bol az akkor is minimum 300k amit felre kellene tenniuk ugy tiz ev alatt. Ezt ugy meg lehet csinalni ha mind a ketten haxavisznek 30k-t es az egyiket elteszik vagy meg egy kicsit a masikbol is.

Golf2 2017.09.28. 17:18:01

@Saman: +1 Itt tart rengeteg magyar,agymosás teljes gőzzel.

kakuto 2017.09.28. 17:19:24

@Virago_1000:

Mar megint megy az altalanositas

kerlek szepen en pincerkent dolgoztam angliaban evekkel ezelott, es uj autot vettem keszpenzre 3 evvel ezelott(16 ezer font) 4 elore kifizetett szervizzel, breakdown cover, roadside assistance, 3 ev eu coverrel.

A kocsi most 3 eves meg garis, most volt ingyen muszakiztatva mert volt egy kis nezetelteresem egy festek problema kapcsan, igy karpotolva lettem.(20 ezer merfold van benne minket meg kiszolgal 3-4 evig nagyobb gond nelkul remelhetoleg)
tudom mikor vettem akkor kerdezik hogy finance-re lesz veve, mondom nem de hat akkor biztos hitelt vettem fel ra valami banknal... mar en ereztem magam kellemetlenul. mondtam itt a debit kartyam huzzatok le rola az osszeget.
Sporolni tudni kell.
Talan 5,8 fonttal kezdtem orankent ami a vegere lett 6,5 font plussz zsebbe cash borravalo, de azt se kell tul soknak elkepzelni. ahogy csurrant cseppent.

Sesamelmo (Q) 2017.09.28. 17:23:48

Az is lehet, hogy a nyugdijas eveikre mar van felretett penz, csak az aktiv evekben dolgozik/dolgoznak Angliaban.

vándor madár 2017.09.28. 17:26:12

@London2009: Szó sem volt róla, hogy mindegyik visszament volna. Egyébként meg sokan kétlaki életet élnek.

gabors 2017.09.28. 17:26:24

@Sultan24: "Amugy tenyleg olyan abszurdak a kommentjei, hogy nem tudom elkepzelni, hogy ez nem szandekos. Ilyen gondolkodasu ember marpedig nincs. :D "

NINCS !!! tele van a vilag veluk (sot meg amolyanabb gondolkodasuakkal is) nem veletlen hogy Mo-on is maradt ilyen ... es az elmentek kozott is van ir ide is par IT-n kivul is ... -:))

Muscari 2017.09.28. 17:35:08

@MRN: az sajnos valoszinu.

@Mrs. Clayton: valamifele kolcsonos megallapodasnak lennie kell majd, ahhoz tul sok ember erintett mindket oldalon.

@London2009: az eus szabalyok ervenyesek jelenleg, a kilepes utan persze majd nem, de szerintem akkor is megmarad vagy lesz valami kolcsonos elismeres. Jelen pillanatban a tagorszagokban ledolgozott ido osszeadodik, mindegyik orszagban kiszamoljak, hogy mennyi nyugdij jarna, ha az osszes evet ott dolgozta volna le, aztan aranyositjak. Ennel egy kicsit bonyolultabb persze, de ez a lenyeg.

Tehat az osszes orszagot figyelembe veszik, ahol az ember dolgozott.

vándor madár 2017.09.28. 17:37:54

@fhdgy: "Én pont arról beszéltem, hogy már szépen felújították a házakat, utána mentek el, tehát az egyik főérved kilőve."

Nem értem, de mindegy. Itt már megszoktam, hogy sok mindent nem értek miről van szó.

Persze, hogy az után mentek vissza, akik visszamentek, miután felújították a házakat, hisz ez az első tevékenység, mert a házak nagy része gyakorlatilag lakhatatlan.

Nem az ingatlanárakkal meg a cement árával van bajuk, hanem általában a napi megélhetési költségekkel. A 27%-os áfa miatt Mo-n már sok minden drágább, mint No-ban.

Az eü. ráfizetésekről pedig itt olvashatsz:

aok-bv.de/hintergrund/das_gilt/index_15007.html

www.geld.de/private-krankenversicherung-allgemeines-krankenhaus-keine-zuzahlungen-fuer-privatversicherte.html

Muscari 2017.09.28. 17:39:49

@London2009: 8-9 fontos oraber siman elerheto carer-kent es lehetoseg van akar heti 50 orat dolgozni. Nem egy csucs fizetes persze, de videken mar el lehet belole tengodni :-)

vándor madár 2017.09.28. 17:45:10

@Muscari: "Tehat az osszes orszagot figyelembe veszik, ahol az ember dolgozott."

Majd ne lepődj meg a végén. Mindenki mindenhol csak annyit kap, amennyit az adott országban dolgozott és amire ott befizetett illetve élt, ha olyan alapnyugdíj is van, ami nem függ a járulékoktól.

Taxomükke (UK) 2017.09.28. 17:51:53

@kakuto: Akkor te tenyleg zsenialisan tudsz sporolni.

Taxomükke (UK) 2017.09.28. 17:54:41

@Taxomükke (UK): @kakuto: Mondjuk az is igaz, hogy 6,50-es oraberrel eszembe sem jutna uj autot venni (meg amugy sem latom ertelmet, de ez az en szemelyes velemenyem, nem Isten igeje), dehat kinek a pap, kinek a papne, kinek a ministransfiu.

DieNanny CH 2017.09.28. 17:56:51

@vándor madár:

"oszt ott komolyan pofára esnek az áraktól "

Ahogy én is, még mindig.
Egy Legó játékot néztem (LEGO 17101 ® BOOST - Kreatív robotok), itt Svájcban 169 frank - 272 Ft 1 frank -, míg Mo-on ez 50ezer forint...

puhacica 2017.09.28. 18:15:59

@fhdgy: nagyon jok. de en elfogult vagyok horvatorszaggal kapcsolatban. most, hogy 3 eve nem jartunk ott, viszont tobbfele igen, volt osszehasonlitasi alapom. mindenhol szuperjol ereztem magam, meg ott is, ahol akkor epp nem, mert rossz idot fogtunk ki, csodalatosszep volt portugalia, fuerteventura, mallorca, zakintosz, katalonia... de ilyen szivfajditoan gyonyoru kek oblok es kristalytiszta viz sehol nincs a regioban szerintem. igaz, meg csomo helyen nem jartam.
kepkezelo.com/viewer.php?file=7j7t6fza4viz4tbpm5pl.jpg

fhdgy 2017.09.28. 18:20:47

@puhacica: Általában én is elfogult vagyok Horvátországgal kapcsolatban, de az idei július vége Rovinjban kiakasztott!

London2009 2017.09.28. 18:23:00

@Taxomükke (UK): nekem is pont ez jutott eszembe, hogy megis ki vesz uj autot minimalberbol? Mi a francnak?

Muscari 2017.09.28. 18:23:25

@puhacica: ne is mondd, annyira hiányzik.

@fhdgy: mi történt?

Muscari 2017.09.28. 18:24:42

@London2009: egyáltalán minek teljesen új autót venni? Legyen elég fiatal, hogy még sokáig megbízhatóan menjen, de ennyi szerintem.

Catgirl · http://chile-beautiful.blogspot.com/ 2017.09.28. 18:27:23

Sokan negatívumként említik(és alkalmanként "élik meg"), a bérelt ingatlant, pedig sokszor nem az. Sokkal nagyobb mobilitást biztosít és "kinti" fizetésből is sokkal inkább megfizethető. Aki pedig nem "röghöz kötött", beszél nyelveket, az simán átköltözik másik országba ha úgy hozza a helyzet vagy épp kifizetődőbb.
Nálunk Mo-n, ha nincs SAJÁT ingatlanod kb nem is vagy ember. Külföldön ez nincs így...

fhdgy 2017.09.28. 18:30:25

@Muscari: Én is követtem el hibát. A végső uticélom Albánia volt, de "egy kis kerülővel" elmentem Rovinjba, keresve azt, amit 1997-től 2006-ig megtaláltam. Aztán vagy a világ változott meg vagy én, nem tudom, de nem találtam az akkori Rovinjból szinte semmit. Hatalmas, számomra már elviselhetetlen tömeget viszont igen, így a "régi szép, nyugodt" nyaralásnak annyi lett. Ettől berágtam, és a terveimet felrugva, idő előtt "elnyargaltam" Albániába, ott viszont még nagyobb tömeget találtam!

fhdgy 2017.09.28. 18:33:59

@Catgirl: Mo.-on élek, de nincs se lakásom, se házam. Ezt nagyon sokan nem értik, sőt olyan is volt, aki őszintén aggódott értem.

El sem tudják sokan képzelni, hogy mi lesz velem ezek nélkül és nem értik, hogy én emiatt abszolute nem izgulok.

2017.09.28. 18:34:39

@Muscari:

"8-9 fontos oraber siman elerheto carer-kent es lehetoseg van akar heti 50 orat dolgozni. Nem egy csucs fizetes persze, de videken mar el lehet belole tengodni :-)"

A £8-9 az £400-450 brutto, ami £320-360 netto/ hét, heti 6 nap es ha mobil carer vagy akkor vond le belole még az uzemanyag/ etkezes es a bussines insurance koltsegeket is.
Ebbol tenyleg csak tengodni lehet.......

MRN 2017.09.28. 18:34:47

@DieNanny CH: Nem megoldhatatlan probléma, főleg, ha maradtak itt rokonai, akik esetleg felügyelik. Ahol lakom, ott is van kiköltözöttek háza amiben bérlők laknak.
Így meg nem maradt semmi, a jövő meg igen bizonytalan, ahogy látom.
De ne legyen igazam, tényleg, alakuljon minden jól nekik.

MRN 2017.09.28. 18:43:58

@Catgirl: Nincs baj a bérléssel amíg dolgozol és meg tudod fizetni. Nyugdíjból már egy kicsit érdekesebb.
Magyarországon nincs olyan hagyománya és kultúrája még a bérlésnek, én úgy látom. Bérlésre kifizetsz annyit (vagy többet), mint hitel törlesztő részletre, és a tulaj esetleg bejár, mindenbe beleszól, nem csináltat meg semmit, eladja a fejed fölül és csak akkor szól, stb... Van pár ismerősöm albérletben. Legtöbbször feketén adják ki a kéglit, nem jelentik be a bérlőt. (Cserébe van, hogy a bérlő meg lelép tetemes közüzemi számlát hagyva maga után, vagy lelakja, tönkreteszi a lakást, az is előfordul, hogy nem egyszerű kitenni a nem fizető bérlőt.)
Hát ezért törekednek a saját ingatlanra a magyarok.

Virago_1000 2017.09.28. 18:47:29

@kakuto: erto olvasas baratom!
1000% hogy nem mercedest vettel, mert az A osztaly 23k-tol indul. (az mas kerdes hogy ez mercedes-e vagy sem)

m.mercedes-benz.co.uk/;submenu=true/content/unitedkingdom/mpc/mpc_unitedkingdom_website/en/home_mpc/passengercars/mobile/mbp/new_cars/model_overview/a-class/w176/highlights/prices___spec/catalogue_prices.html

A sporolasrol: a poszter azt irta hogy nyaralgatnak 2x egy evben es felfedezgetik anglia gazdag tortenelmi orokseget. Valamint nem osztjak meg a London kornyeki alberletetami rezsi nelkul min havi 800, senkivel. A kettejuk fizetese nemigen megy havi netto 2400 fole az is biztos. Igy nehezkesen jon ossze az uj Mercedesre valo. Ezert ittam hogy rozsdas papaszemes, amivel mar otthonbis kinevetnek. Szoval ha kapargatjuk a felszint megiscsak kiderul hogy helyes a feltetelezesem.

Virago_1000 2017.09.28. 18:47:39

@London2009: "nekem is pont ez jutott eszembe, hogy megis ki vesz uj autot minimalberbol? Mi a francnak?"
- irtam, hogy a post tobb sebbol verzik, de nyilvan elo lett moderalva.

@Catgirl: "Nálunk Mo-n, ha nincs SAJÁT ingatlanod kb nem is vagy ember. Külföldön ez nincs így..."
- de igy van kulfoldon is, nyilvan nem a mosogatok meg a felszolgalok kozt.

Virago_1000 2017.09.28. 18:47:46

@Undertaker Expert: "Ebbol tenyleg csak tengodni lehet......."
- en ezert ki lettem moderalva mert ezt le mertem irni.

Catgirl · http://chile-beautiful.blogspot.com/ 2017.09.28. 18:48:51

@MRN: Az a helyzet, hogy külföldön(rendszerint), sokkal szigorúbb körülmények közt adják ki a lakásokat és a legtöbben nem feketén(mint nálunk), hanem tisztességesen, adót fizetve utána.
Ne a magyar körülményeket vedd alapul, melyek során ha pl kiadod a lakásod és úgy döntesz tisztességesen adózol utána, nagyjából éhen döglesz:)) Külföldön normális adózás van...nem "szabadrablás" mint Mo-n:)))

fhdgy 2017.09.28. 18:49:23

@MRN: Én nyugdíjasként bérlek lakást, de köszönöm, jól megvagyok.

Most szeretnék költözni nem sokára Somogyba, a szülőfalumba, de eddig még nem találtam bérelhető házat, mert mindenki inkább eladni akarja. Nem baj, hogy évek óta lakatlanul áll, romlik az állaga, de bérbe nem adja.

Golf2 2017.09.28. 18:49:29

@fhdgy: Ülsz a 75hektár közepén,ott laksz?

fhdgy 2017.09.28. 18:56:26

@Golf2: A pontosság kedvéért 72 hektár, de a végső cél az.

Tegnap előtt hívott fel a UPC vevőszolgálat, hogy rövidesen lejár a hűségidőm, és ők tudnának fantasztikus új ajánlatot adni.

Mondtam, hogy köszönöm, de január végén költözöm, az új helyen meg nem tudom, hogy mi lesz. Különben is, 2019 tavaszán újra költözni akarok, de ott nem lesz kábel. Erre a hölgy azt mondta, nem baj, kihuzzák a kábelt. Mondtam ok., de a legközelebbi ház légvonalban is kb. 1800 méter, ha követik a terepet, akkor kb. 4 km.

Ja, akkor nem huzzák ki a kábelt. Ebben maradtunk.

puhacica 2017.09.28. 19:03:34

@fhdgy: ugyanigy jartunk vodiceben. egy volt kollegank ajanlotta, milyen szuper, csendes kis falu... hat, egy ejszakat sem birtunk vegigaludni, iszonyu tomeg, egyik diszko a masikat erte, kiakadtunk mi is.

most viszont nagy szerencsenk volt, 1 nap kivetelevel ragyogoan sutott a nap, jartunk olyan obolben, ahol csak mi ketten voltunk, a helyieken kivul alig volt valaki, a farol ettuk a granatalmat, jobbnal jobb borokat kostoltunk, csond, beke, nyugalom... csak attol akadtam ki, hogy haza kellett jonnunk. :D

fhdgy 2017.09.28. 19:05:02

@puhacica: Publikus a hely és az időpont?

2017.09.28. 19:26:12

@Virago_1000: biztos beleszőttel valami összeesküvés elméletet :-)

puhacica 2017.09.28. 19:38:56

@fhdgy: peljesac, a bazis orebicben volt. tegnap jottunk haza.

kakuto 2017.09.28. 19:40:49

@London2009:

nem volt eppen minimalber mert a cash borravalo szepen jott. (sokszor a borravalobol eleltem egy honapban)Amugy ez mar a masodik uj kocsim itt angliaban, kovetkezonek egy 2-3 evest tervezek venni koreai markabol amin sok ev gari van.

Most szegyeljem magam mert megdolgoztam erte es meg tudtam venni?
csak arra szerettem volna ravilagitani hogy lehet igyis venni ezt azt.

kakuto 2017.09.28. 19:40:54

@Virago_1000:

small SUVot vettem csaladi kocsinak(markaat had ne irjak) tudod most ez a divat kicsi suv meg nagy suv.
amugy gondolkodtam mercin is 1-2 evest kapera megvehettem volna, de nem akartam premium szervizelest stb fizetni. leirnam mennyi a havi biztositasom tobben gutautest kapnanak. :)

fhdgy 2017.09.28. 19:41:53

@puhacica: Igen, elég délen van, és szeptemberre hazamennek a turisták tömegei, az idő és a tenger meg még a nyarat idézi.

Mrs. Clayton 2017.09.28. 19:42:02

@Muscari: hat ugye, eddig az volt hogy szar brexit nem kell, mert annal a semmi is jobb. Ha engem kerdezel nem is veletlenul kezdtek el nyomatni ezt a dumat, mert ez volt a terv. Ha Brusszel nem enged szepen elsetalnak. Ha ez lesz, akkor senkinek semmikyen nyugdija nem lesz beszamitva, az tuti. Ujabban aztan mar kezdenek finomitani ezen es egyre tobben hangoztatjak, hogy ma mar a no Brexit is elkepzelheto.

Mrs. Clayton 2017.09.28. 19:45:57

@kakuto: ketlem. Egy uj sofor kezdo biztositasa 4-5000 font egy evre, de ha azzal akarsz elkapraztatni, hogy milyen alacsony, akkor a lanyom kocsijat most tettem at a ferjem biztositasara havi 15 font. Minden attol fugg hany ev no claim bonusod van meg hogy hol laksz.

gabors 2017.09.28. 19:58:33

@swing gitan: "@gabors: ilyenekkel :-))))))))))))

www.facebook.com/Modmanofficial/videos/316138808852319/

top video :-) "

dam government (vagy a hatterhatalom lehet emogott is ??? nem tdom

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.09.28. 20:03:11

@Catgirl: Már ahol. Az írek, ha belebetegednek is, saját házra gyúrnak. Elképzelhetetlen az egy életen át való bérlés, mint pl. a németeknél. Van valami kanadai ingatlanos cég, Capreit nevű, hosszú távú bérleményeket ajánlva Dublinban, de olyan árakon, hogy ember legyen a talpán, aki kifizeti átlagfizuból.

kék madár 2017.09.28. 20:21:39

@IT Knight: szinte mindenki aki Magyarorszagon maradt, jol jart. Csak annyi kellett hozza, Habony Arpadnak vagy Rogan Antalnak hivjak. Illetve a harmadik eset az te vagy,

DieNanny CH 2017.09.28. 20:40:21

@fhdgy:

Húzz oda egy lestrapált lakókocsit, borítsd be szalmabálákkal (hogy ne fázz), aztán majd lassacskán összeraksz egy házat.
:-)

fhdgy 2017.09.28. 20:46:36

@DieNanny CH: Már kinéztem egy nagyon tetsző téliesített faházat, de az elsődleges, hogy meggyőződjek róla, hogy életképes az elképzelésem.

Úgy számolom, hogy kb. mához egy évre már tisztán láthatok. Akkor kiderül, hogy igen vagy nem.

Ha igen, akkor 2019 tavaszán indul a kitelepedés a bírtokra. Addig a falu szélén fogom magam a kecskékkel együtt meghúzni.

Tehát 2018 a teszt éve lesz!

Matula néne 2017.09.28. 20:58:21

Nekem nagyon tetszett a poszt és nem igazán értem a sok aggódó, borúlátó hozzászólást. Én azt olvastam ki, hogy sikeres vállalkozók voltak M.o.-n, mivel azt kénytelenek voltak befejezni és nem akarták alább adni az addig megszokott életszínvonaluknál (ami magas volt), ezért felszámolták mindenüket és elmentek külföldre. A poszt alapján (ez persze csak benyomás), se butának, se felelőtlennek, se elhamarkodottnak nem tűnnek. Tudatosan megterveztek mindent. Nem gondolnám hogy ne lenne tartalékuk, megtakarításuk, ill. ne tudnák pontosan,hogy 57-60 évesen milyen lehetőségeik vannak. Azért hogy itt erről nem számolnak be, nem gondolhatjátok komolyan, hogy ők maguk ne látnák a saját helyzetüket, ne terveztek volna mi lesz ha pld. 70 évesek lesznek.
Azt gondolnám, az idekommentelők többsége sok éve külföldön van és levetkőzték mostanra ezt a tipikus magyar gondolkodásmódot, de sajna nem - tisztelet a kivételnek.
Posztoló gratulálok és sok boldogságot kívánok!
Én elhiszem hogy sokkal boldogabbak vagytok most és hogy jó döntést hoztatok!

MRN 2017.09.28. 21:14:15

@Catgirl: Kénytelen vagyok a magyar körülményeket alapul venni, hiszen arról írtam, hogy miért törekednek Magyarországon saját ingatlanra az emberek.

MRN 2017.09.28. 21:19:02

@Catgirl: Még hozzátenném: rendszerint nem azok csalják el a legtöbb adót akik ne tudnák kifizetni...
Azok a bérbeadók, akikkel eddig találkoztam, egyik sem volt éppen az éhhalál szélén. :)

MRN 2017.09.28. 21:23:45

@fhdgy: Nagyon örülök, hogy jól vagy.
Remélem, a posztíró párnak is ilyen jól alakul az időskora.

A bérbeadás azért költségekkel is jár, a fenntartás is a tulaj dolga, egyéb vonzatai is vannak. Talán ezért nem adják el a házat, illetve valószínűleg a vételárra nagyobb szükségük van.

fhdgy 2017.09.28. 21:26:02

@MRN: Erre azt szoktam mondani, hogy köszönöm, jól vagyok, de mi a nyavalyáért kellett ehhez megöregedni?! -:)

MRN 2017.09.28. 21:34:22

@Matula néne: A kommentelők csak azokra az információkra tudnak reagálni, amit a posztoló megoszt.
A te verziód is ugyanolyan találgatás, mint a borúlátóbbaké, mert senki nem tud többet, mint ami a posztban olvasható.
Nem tipikus magyar, inkább realista. :)
Jó lett volna, ha a posztoló még elmagyaráz pár dolgot, vagy elmeséli pl. hogy hogyan képzelik el a jövőjüket. Talán majd legközelebb...

MRN 2017.09.28. 21:37:45

@fhdgy: Még mindig jobb, mintha megöregszik az ember, de ráadásul még nincs is jól.

Van egy mondás: "ha egyszer 40 fölött arra ébredsz, hogy semmi bajod, akkor halott vagy..."
Jó, hogy élsz. :)

fhdgy 2017.09.28. 21:39:34

@MRN: Én ezt úgy ismertem, hogy ha ötven fölött arra ébredsz, hogy nem fáj semmi, akkor nem is ébredtél fel!

kakuto 2017.09.28. 21:44:55

@Mrs. Clayton:

azzal akartalak hogy milyen alacsony, 6 ev no claim bonussal 28 font egy honapra. :) azt hittem mar nem tudok ettol sokkal lejjebb menni de ahogy latom meg van hova.

Matula néne 2017.09.28. 22:14:35

@fhdgy: :))))))
@MRN: Értem mit mondasz, de szerintem a poszt lényege, hogy boldogok! 3 éve vannak kint, nem 18 évesek, akik ma ezért lelkesednek, holnap amazért..... 60 évesen egy ilyen boldogságot megélni nap mint nap, annyira hogy ezt közzé is teszi..... nos, szerintem ez nem csak amolyan rózsaszín szappanbuborék. De ugye itt sokan általában azon akadnak fenn, hogy átlag kétkezi munkából ugyan hogy lehetne boldog valaki... hol a karrier, az előrelépés stb.
Nem vagyunk egyformák, én mindig is azt mondtam, nem azért élek hogy dolgozzak, hanem azért dolgozok, hogy éljek. A munkám egy eszköz ennek eléréséhez... nem a munkámban teljesedek ki, az igazi szuper életem a munkám után kezdődik. Csodabogár szokta mondani, hogy viszonylag kevés embernek adatik meg, hogy a munkája egyben a hobbija is legyen, ebben nagy igazság van.... de nagyon elkanyarodtam.
A lényeg, hogy boldogok - ez nem találgatás igaz?
::))))

2017.09.28. 22:32:06

@komisz_kölök: Bocs, hogy csak most reagálok, de most jöttem meg a mosogatásból. Mellesleg mellélőttél, nem a briteknél élek, igy nekem euróban jön. És eszem ágában sem volt királyként beállitani magam .. eléggé egy rosszindulatú farok vagy, de ez meg a te bajod. Figyelj, csak egy kis matek ... ha évente, mindössze 5000 eurót teszel félre, amit nyugodtan megtehetsz anélkül, hogy ki kellene centizned, mire költesz (oké, legfeljebb nem a Boss márkaüzletből öltözködsz, hanem a CundA-ból), igen, már egy 1400-1500 eurós nettóból is, akkor olyan nagy problémáid nem lesznek, hogy 20 év múlva, mondjuk, az utcán kartondobozban fogsz élni.

2017.09.28. 22:41:26

@vándor madár: Értelemszerüen nem a nyugdijból, de gondoltam, ez világos, és csak az érti félre, aki direkt akarja ;)))

Herr Géza 2017.09.28. 23:00:39

@Virago_1000: Oszt a posztoló hol írta, hogy ÚJ Mercit vett? A rozsdadrámának egyébként úgy 2004. felé vége volt (és eleve nem az összes modellt érintette....). A Merci meg eltart az A osztálytól az S-ig, egy 10+ éves merdzsót meg az A-B-C szinten már gombokért is megkapsz. Hol a gondod, okostóbiás?

Herr Géza 2017.09.28. 23:02:51

@Virago_1000: És @kakuto hol állította, hogy Mercit vett újonnan? Aztán te dumálsz az értő olvasásról....

komisz_kölök 2017.09.28. 23:27:58

@Pink Petsch: ha jol emlekszem, nem en nyitottam azzal, hogy funkcionalis analfabeta vagy, mikozben nem tudsz racionalisan megvalaszolni egy egyszeru kerdest.

Ha mar a matek. Evi 1.5 misirol beszelsz. Az husz ev alatt 30 misi. Mondjuk befektetted az inflacioval megegyezo kamatra.

Hat abbol mar ma sem mesz sokra Magyarorszagon.

2017.09.28. 23:42:56

@komisz_kölök: Ugyanazt a választ adtam, amit Die Nanny-tól csont nélkül elfogadtál ... ennyit a funkcionális analfabétizmusodról.
Na, most akkor lakást akarsz vagy Rotschildként élni? Mert Budapesten simán veszel lakást azért a 100-asért (euróban), igaz, nem a Rózsadombon, de nem is a Hős utcában. Egyébként, az évi 5000 euró csak egy példa volt, egy olyan alapösszeg, amit szivfájdalom és különösebb lemondások nélkül megtakarithatsz. Ennél többet is simán félretehetsz évente.

komisz_kölök 2017.09.28. 23:54:45

@Pink Petsch: igen. Akkor biztos atsiklottam valami felett. Idezned kerlek azt a reszt, ahol Nannyhoz hasonlaoan szamokkal levezetted a megoldast?

2017.09.29. 00:00:50

Azért, azt elárulhatnád, hogy @DieNanny CH: válaszában, hol a fenében van levezetve számokkal bármi is? Mert úgy kábé sehol, viszont ugyanazt irta, amit én, igaz, ő a végtelenségig udvarias, engem meg idegesit, amikor valaki direkt értetlenkedik, mint te.

komisz_kölök 2017.09.29. 00:11:02

"A lényeg ebben: hogyan jut el odáig? Hogyan jut el a magyar nyugdíjig, ha mondjuk 3 évvel ezelőtt Mo-on marad? Kap mondjuk egy olyan állást, amivel feleződik a bevétele. Ha mázlija van, akkor 80%-ra még talán be is jelenti a Mo-i munkaadója.
Majd innen, szinte minimálbéres bejelentéssel elmegy nyugdíjba.
Kapja az 50-60 ezret havonta, de ott van a saját háza, ami - lehet tévedek, de esetleg túl nagy, vagy felújításra szorul -, tehát ebből a pénzből állagmegóvást is kell végezni. Ja, meg megélni."

2017.09.29. 00:14:08

@komisz_kölök: Édesjóistenem, egy feltételezés, és hasraütésre beirt 3 darab szám, az neked számszerinti levezetés? Te, a Magyar Értelmező Szótárt ... na, azt vedd elő, és ha majd kiolvastad, gyere vissza kötözködni. És most bocs, de eleget ettetelek ma.

M. Péter 2017.09.29. 00:16:56

@London2009: Aki most megy nyugdíjba, az már az új rendszerben lesz, a maximális nyugdíjhoz 35 év kell. Korábban volt lehetőség arra, hogy az ember a national insurance egy részét munkahelyi vagy magánnyugdíjalapba fizesse, ha nem tette, akkor a basic state pension-ön felül is kapott a fizetésétől függő állami nyugdíjat.

Latcho Rom 2017.09.29. 00:22:13

@Pink Petsch: van százötven millád kölcsön elsejéig?

2017.09.29. 00:33:39

@Latcho Drom: Hogyne lenne, 250% kamatra ... ugyanis nekem a Rózsadombom kell lakás ;)))

komisz_kölök 2017.09.29. 00:36:07

@Pink Petsch: latod, es meg ez is tobb konkretumot tartalmaz, mint amit te irtal. Ugy fog megelni oreg koraban, hogy most jobban erzi magat, amugy en is jobban erzem magam albiban, hulye mindenki, aki sajat lakast akar. Ja, en is akarok, csak majd oreg koromra, valahol a Balkanon, mert rendes orszagban eselyem sincs ra. Majd elvezem az epen osszeomlo helyi egeszsegugyi rendszert.

Ne tegyunk fel kenyes kerdeseket, mert meg kideruk, hogy talan talan nem is mindenki ek eri meg mindent felegetni, es kimenni fizikai munkara, otven felett. Hiszen nekem is megerte, igaz en feleannyi idos vagyok, meg nem a helyi minimalt keresem, de ne kotozkodjunk mar.

2017.09.29. 00:40:55

@komisz_kölök: Ma-gyar Ér-tel-me-ző Szó-tár. Ennyi mondanivalóm neked, ha számodra attól "hiteles" egy komment, hogy van benne 3-4 vagy akárhány, hasraütésre beirt szám.
De azért most sikerült jól megsértened a spanyolokat azzal, hogy lebalkánoztad az országukat :PPP T

komisz_kölök 2017.09.29. 00:51:01

@Pink Petsch: irtam hogy hiteles?

2017.09.29. 00:52:49

@komisz_kölök: Mellesleg, hogy mennyire nem vagy te képben az ingatlanárakkal jelzi az is, hogy szerrinted 100 ezer euróból (például) csak a Balkánon vehetsz lakást. Nos, azt a lakást, amit én anno Stuttgartban béreltem, árulták is. Igaz, az egy garzon volt, szóval egyedülállónak felelt csak meg. Viszont a város fészkes központjában volt ... és most kapaszkodj meg a Magyar Értelmező Szótárban (ugye, elővetted már?), 70 ezer eurót kértek érte. A lakótömbben egy ugyanolyan garzon meg 64 ezerért kelt el, igaz, arra rá kellett költeni.

2017.09.29. 00:54:30

@komisz_kölök: A Magyar Értelmező Szótárban választ találsz majd arra is, hogy mit jelent egy idezőjel ....

komisz_kölök 2017.09.29. 01:03:14

@Pink Petsch: ja, azt jelenti hogy az en szovegembol IDEZEL.

A lakas kerdes. Mindenkinek mas az igenyszintje. A garzon eleve nem lakas, hanem szuksegmegoldas olyanoknak, akik a macskajukkal elnek. Emberhez melto eletet egyedul sem lehet ket szoba alatt megoldani. Csaladdal meg 4+. Meg valakit az is zavar, ha a gettoban lakik csupa torok meg arab kozott. Persze nem vagyunk egyformak.

2017.09.29. 01:08:23

@komisz_kölök: Vedd már elő azt a kurvaszótárt! :PPP

Te komolyan vagy tényleg funkcionális analfabéta vagy, vagy direkt rosszindulatúan beleolvasod a saját hülyeségeid a mondanivalómba.
Mondom: Stuttgart kibaszott kellős központja! Erre te meg jössz a török és arab gettóval ... a te fejedben ez mégis hogy a faszomba áll össze? Legalább azt a nyüves Google Street View-t megnyithatnád, mielőtt teljesen hülyén csinálsz magadból.
Ja, persze, egy garzon nem lakós, nem hát, kutyaól, hogyne ... na hagyjál már lógva a hülyeségeiddel!

2017.09.29. 01:10:42

@komisz_kölök: A tököm, aki Bécsben akar élni ... kösz, éltem már ott, és pont a 10. kerületben. Ha ismernéd, akkor tudnád, hogy van annak a kerületnek egy nagy, zöldövezetes, családi házas/lakótömbös része is ... de te persze nem ismered, csak legfeljebb az U1 végállomásáig, már ha egyáltalán.

komisz_kölök 2017.09.29. 01:26:26

@Pink Petsch: ja, most mar pont ott van az U1 vege... Ott mondjuk nem is annyiba kerulnek a lakasok.

Es figyelj, ez a Stutgary mikor volt? Csak mert most 27 nm kerul 100k.ba

www.immobilienscout24.de/Suche/S-4/Wohnung-Kauf/Baden-Wuerttemberg/Stuttgart/-/1,00-1,50

Vagy te a 20 nm.esre gondolsz? Mondom, nem vagyunk egyforma igenyszinten.

2017.09.29. 01:33:13

@komisz_kölök: 3 éve .. ne is mondd, tudom, azóta megtriplázódtak az árak, igy te már csak a Balkánon vehetsz lakást magadnak.

2017.09.29. 01:35:53

@komisz_kölök: De ott a török és az arab gettó. Mind a kettő. És ahogy hallottam, mostanában a jakuza is beköltözött. Oda ne menj!

komisz_kölök 2017.09.29. 01:46:23

Mindenki hulye csak en vagyok helikopter

www.stuttgarter-nachrichten.de/inhalt.immobilienatlas-stuttgart-das-wohnen-in-der-landeshauptstadt-wird-zum-luxus.7eead441-96d8-4b4e-971e-ec8c916ad39d.html

Bar mit tudhatom en, hiszen olvasni is alig alig.

Dem Durchschnitt von 5430 Euro pro Quadratmeter im Neubau (2016) steht aus dem Jahr 2012 der Wert von 3492 Euro gegenüber.

Segits mar kicsit, hanyszor van meg szazban az ot?

2017.09.29. 01:51:36

@komisz_kölök: Segits már, hol irtam én azt, hogy az egy újépitésü lakás volt? Ja, sehol ...

komisz_kölök 2017.09.29. 01:58:12

Ja, igaz. Hasznaltan mar 30 nm.t is vehetsz 100kert. De a lenyeg az emelkedes merteken volt mr. Ingatlanszakerto.

Im Bestand, also beim Wiederverkauf, sieht die Entwicklung nicht anders aus. ­Wurden 2012 im Schnitt noch 2074 Euro pro Quadratmeter in Stuttgart bezahlt, waren es 2016 bereits 3125 Euro.

2017.09.29. 02:01:10

@komisz_kölök: Felőlem, annyit gúnyolódsz, amennyit jólesik, de legalább annak az egyetlen egy mondatnak a forditását összegúglizhattad volna, amivel "győzni" akartál. És az sem ment ...

komisz_kölök 2017.09.29. 02:05:10

@Pink Petsch: na meselj, hatha ma is tanulok valamit

2017.09.29. 02:09:40

@komisz_kölök: Csak egy kis tanulság, bár úgyis leszarod.
100.000 euróból, jelenlegi értékén még Stuttgartban, Németország hivatalosan is 3. legdrágább városában (München és Frankfurt után) is, vehetsz egy ingatlant. Igaz, nem fog kacsalábon foeogni és nem te döngeted meg az aszzonyt eklőször benne, sőt garzon is lesz. De ingatlan és lakás. Szóval, rohadtul el vagy te tévedve. Ja, és nem belőlem csináltál hülyét, bármennyire is próbáltad, hanem magadból.

komisz_kölök 2017.09.29. 02:19:41

@Pink Petsch: igen, vehetsz egy lyukat, ami alkalmatlan hosszutavu eletre. Szerintem. De mindenki ugy el ahogy akar.

Amugy nem szarom le. Pl veled ellentetben nem sertegetem azt, aki nem ert egyet velem.

2017.09.29. 02:27:42

@komisz_kölök: Nem kötelező, sőt nyugdijasként mondhatni ellenjavalt egy ország top 3 legdrágább városában élni ... de ahogy mondtad, " mindenki úgy él, ahogy akar". Tehát ha valaki úgy dönt, hogy nyugdijasként a 100 ezer euróját egy stuttgarti "lyukba" fekteti-hogy idézzelek- és nem vesz belőle egy kisvárosban vagy faluban 2-3 szobás lakást, akkor az az ő döntése.
Viszont, mint már emlitettem, rohadtul el vagy tévedve azzal kapcsolatban, hogy 100 ezer euró (ami szerinted Magyarországon sem sokra elég) ne fedezné egy ingatlan vételárát a nagy "Nyugaton", és csak a Balkán lenne az opció.
Az meg tény, hogy magadból csináltál hülyét, akár sértésnek fogod fel, akár nem.

gabors 2017.09.29. 03:42:58

azt hittem en voltam a hunyo a multkor ezzel a lilapoccsel de most mar latom akkor sem en voltam a hunyo ... (jo tudni)

MRN 2017.09.29. 06:38:48

@Matula néne: Pedig pont olyan hangulatú, lelkendező a poszt, mintha egy fiatal írta volna a rózsaszín buborékból. Aki még megteheti, hogy mindent hátrahagy és (még) nem számol a jövővel.
Én simán elhiszem, hogy valaki kétkezi munkából is megél és boldog, ismerek is ilyet.

2017.09.29. 08:15:15

@gabors: Hm, azért azt hittem, ennél azért értelmesebb vagy. Belátom, tévedtem. Ja, és te voltál a hunyó, épp mint a tegnapi madár. :PPP Tudod, aki más nicknevével "poénkodik", az egy utolsó, tapló, paraszt ... troll-szokás. Gratula!

komisz_kölök 2017.09.29. 08:57:44

@Pink Petsch: nem tudok mit kezdeni veled. Irok valamit, te fejben hozzaköltesz megegyszer annyit. Krealsz magadnak egy alternativ valosagot abbol amit olvasni velsz, es küzdesz erte.

- nem mondtam, hogy sajat lakasban kene lakni, te költötted hozza
- nem irtam, hogy nem lehet lakast venni 100k-bol. Ezt irtam: "Hat abbol mar ma sem mesz sokra Magyarorszagon."
- te mondtad hogy Romaniaban, vagy Görögorszagban akarsz lakast venni. Ehhez hozzaköltötted, hogy szerintem csak ott lehet ennyiböl lakast venni
- bemondtad, hogy egy garzon 70k Stutgartban, linkekkel mutattam meg h nem igaz
- bemondtad, hogy nem dragulhattak ennyit a lakasok Stutgartban. linkkel mutattam meg h nem igaz
- nem mondtam h Stuttgartban kene nyugdijasken elni, te költötted hozza

En meg köcsög vagyok, mert nem azt rezem sertesnek hogy "magadból csináltál hülyét, akár sértésnek fogod fel, akár nem", hanem hogy siman lehülyezel, fasznak vagy funkcionalis analfabetanak nevezel. Nekem gyanus, hogy ezeket pejorativan ertetted.

Figyu en itt befejeztem. Elj boldogan a garzonodban a mosogatasoddal (gondolom ez valami ironikus dolog nalad), meg gondold azt, hogy az evi 5000€ az megtakaritasnak szamit. A te szinteden talan.

Virago_1000 2017.09.29. 11:04:11

@Pink Petsch: "Ennél többet is simán félretehetsz évente."
- ha nincs gyereked autod kutyad macskad sem nem nyaralsz, es olcsot berelsz akkor igen. Legabbis a te konyhai kisegito allasodban.
Torj feljebb, kepezd magad hogy tobbet tehess felre.

Virago_1000 2017.09.29. 11:04:12

@kakuto: "de nem akartam premium szervizelest stb fizetni. leirnam mennyi a havi biztositasom tobben gutautest kapnanak. :)"
- ezert jo az oreg auto. A porschemra 300 font alatt fizetek pedig a biztosito altal becsult erteke 55000 gbp.
Bezzeg az 1000 font erteku "uj" renaultra ami 4x volt torve, 1800 font
A postkode ami legjobban brfolyasolja, azsiaiak (kozel kelet a bbc szlengben), negerek lakta teruleten dragabb lesz, mert a biztositok szerint a szinesboruek agresszivabban vezetnek.

Virago_1000 2017.09.29. 11:04:12

@Pink Petsch: linkelj be egy hirdetest a 60-70k s lakasrol stuttgartban legyszi, mert nem hiszunk neked maskepp!!!

Virago_1000 2017.09.29. 11:04:12

@Pink Petsch: "hogy 100 ezer euró (ami szerinted Magyarországon sem sokra elég) "
valoban nem, ezert imadkozok egy ujabb valsagert

Virago_1000 2017.09.29. 11:04:12

@Herr Géza: "A rozsdadrámának egyébként úgy 2004. felé vége volt (és eleve nem az összes modellt érintette....). "
- kb 1993-2003 volt a rozsdas korszak. Ujabbat nem kapsz meg idosapoloi fizetesbol UGY HOGY emellett nyaralsz evente 2x meg kertes hazat berelsz London kozeleben. A osztalyt sem. Ha videken laknal valami lepukkant pajtaban es zsemle parizer, akkor jonne ossze idosgondozoi fizetesbol ujabb a nem rozsdas korszakbol.

kardio1 2017.09.29. 13:28:55

@Demi78: a taxe foncier is hozzájön, mint plusz költség, ha saját ingatlanod van. Másrészt nem mindegy, hol veszel ingatlant. Felénk nagyon pang az ingatlanpiac. Oléron jobb vsz. (Ott laktok, ha jól emlékszem. )

Demi78 2017.09.29. 13:56:57

@kardio1: Igen, itt megy. foleg most szezon vegefele vagyunk, mennek le az arak.Taxe foncier, igen, sajnos...

Herr Géza 2017.09.29. 16:04:45

@Virago_1000: Mert te nyilván tudod, hogy ki mennyit tud, miböl megspórolni. Meg mennyi pénzt vitt magával pl. Meg ugye egy másik autót becserélt....

gabors 2017.09.29. 16:26:01

@Pink Petsch: " Ja, és te voltál a hunyó, épp mint a tegnapi madár." mar latom csak neked lehet igazad TE mindenkivel vitazol barmirol ... ez jo ebren tartja az agyad ...

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása