oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. május 29. 06:30,  Miért nem tér vissza egy külföldön élő magyar? 235 komment

2017. május 29. 06:30 Határátkelő

Miért nem tér vissza egy külföldön élő magyar?

A mai poszt szerzőjét (mint oly sok sorstársát) a devizahitel sodorta abba a helyzetbe, hogy úgy érezte, külföldön tudja csak helyrehozni az életét. Ő magát „Balek Bélának” nevezi, és az alábbi posztban kifejtettekkel indokolja, miért nem tér haza. (Őszintén bevallom, nem vagyok gazdasági szakember, tehát az alábbi sorokat tekintsétek vitaindítónak, illetve önmeghatározása szerint egy „átvert devizahiteles” gondolatainak.)

Te is azért mentél külföldre, mert nem volt más kiút? Téged is agyonnyomott a devizahitel? Visszatérnél? Írd meg a történeted, véleményed a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

ures_zseb_foto_pixabay_com_schuldnerhilfe.jpg

„A kivándorolt magyarok jelentős része átvert devizahiteles. Sokak fejében a tudatosan félrevezető magyarországi média miatt ez egy megoldott régi problémaként dereng. Ezzel szemben jelenleg is fennálló és nemzetgazdasági szinten is komoly károkat okozó jelenség! 

Hogy miért? 

Ne rohanjunk annyira előre, nézzük meg, hogy milyen egy talpra állt és sikeres a devizahitellel földönfutóvá tett ember élete. A talpara állni nem tudott öngyilkosságba menekült és a még mindig fizető rabszolgasorsra ítélteket most hagyjuk. A szerencsétlenekre a közönyre nevelés miatt úgyse kíváncsi senki sem. 

Nevezzük hősünket Balek Bélának továbbiakban csak BB-nek! 

Tehát emberünk, BB miután a devizahitelét nem tudta fizetni, a számláját letiltotta a bank. Az ingatlanra 15 millió forint hitelt vett fel. Az ingatlan értéke pedig 20 millió forint. 

Eddig már kifizetett kb. 4 millió forint tőkét, tehát gondolta, hogy már csak 11 millió van hátra. A bank viszont több mint a háromszorosát azaz 36 milliót kér! Igen a számok valósak! 

A hitelfelvételt természetesen elbírálás előzte meg, ahol is kifizetett 80.000 forintot, hogy a bank szakértői megállapítsák, a ház elegendő a hitel fedezetéül! Ennek ellenére a házát elkobozták és további 15 millió forintot követelnek rajta. Ezt az összeget BB már nem akarja és nem is fogja kifizetni! 

Elhangzott olyan is a magyar médiában, hogy sokan tudnák fizetni a devizahitelüket jövedelmük alapján. Igen, ez igaz! BB is tudná, de kurvára nem akarja! (Most márt OB-nek hívják, mert okos és óvatos.) 

Több politikus is mondta, hogy a kivándorolt emberek (mint pl. OB) majd hazajönnek, és az újonnan szerzett tapasztalatuknak köszönhetően felvirágzik Magyarország! 

Nem, nem így lesz! Miért? 

Mert ha pl. BB erre rá is szánná magát azt totálisan ellehetetlenítette a jelenlegi regnáló hatalom és az általa hozott, bankokat segítő törvény! Sajnos ez idáig nem látszik komoly szándék ennek megváltoztatására! 

Mit nem tehet meg hősünk BB? 

- Nem nyithat hazai pénzintézetben bankszámlát, mert letiltanák. 

- Nem helyezkedhet el dolgozni, mert azonnal letiltanak az egyébként is kevés fizetéséből. 

- Nem vásárolhat a saját nevére autót és semmilyen egyéb más járművet. 

- Nem vásárolhat ingatlant. 

- Nem lehet vállalkozása, mert amint sikeres lenne és vagyonnal rendelkezne, lefoglalnák. 

Mit veszít Magyarország azzal, hogy BB nem jön haza? 

- A talpraállási folyamat közben is komoly adót fizetett be, csak hát nem Magyarországnak. 

- A fogyasztásából sem folyt be adó (ÁFA) sem, azzal nem erősítette a hazai gazdaságot. 

- BB újonnan szerzett tudásától sem lesz jobb majd Magyarországnak annak ellenére, hogy szívesen hazahozná azt, de a fent említett okok miatt ez lehetetlen. 

- Talán hazajön majd látogatóba egy külföldi autóval, ami után szintén egy másik országban adózik. 

- Megtakarított pénzét BB többé már nem teszi magyar bankba, hanem az új, megbízhatónak vélt hazájában, ahová a Magyarországon lévő jogfosztó bank keze már nem ér el. 

Hogyan vélekednek a devizahitellel kapcsolatban BB közvetlen ismerősei, családtagjai és barátai? 

- Közvetlen környezete számára már unalmas ez a téma, annak ellenére, hogy BB ezt sosem hozza fel, de ha szóba kerül, akkor nem tud a hülyeségek és hazugságok hallatán csendbe maradni. 

- Fideszes ismerősei szerint minden rendben van, mert ezt már megoldották és nem akarják hallani, hogy nem így van! 

- Nem egyszer megkapta már BB, hogy ő tehet róla hiszen maga választotta ezt a hitelt, sőt, ahol többen is adósok vagy kezesek, azokat maga BB szándékosan hozott ilyen helyzetbe. 

- Saját szülei sincsenek tisztába ezzel a helyzettel. Talán az életkoruknak vagy az agymosásnak köszönhetően. Egyszer BB elmondta ezt az apukájának, aki kezdte érteni, hogy miről is van szó és megkérdezte, hogy ez a helyzet meddig fog még fennállni? BB azt mondta, hogy egy életen át vagy esetleg még tovább az utódok is örökölhetik talán. 

Mi a helyzet most BB-vel? 

Az anyagi talpraállás után próbál koncentrálni a lelki békéjének megtalálására. Reméli, hogy az elmúlt évek stresszes helyzetéből kifolyólag megszerzett fizikai és lelki betegségeit ki fogja heverni és talán majd egyszer egy megértő közegben fog élni. 

A teljes megnyugvást az jelentené számára, ha amennyire csak lehet, az elszenvedett károkért legalább erkölcsi kárpótlást kapna üldöztetés helyett. Valamint, ha mások nem is, de legalább a családja bele tudná élni magát a helyzetébe és tudatosan ellen tudnának állni az agymosásnak. 

Tudja valaki, hogy mennyi a Balek Bélák azaz a BB-k száma? Mekkora a nekik okozott anyagi kár és ezáltal kiesett állami bevétel? Vajon lesz ez ügyben változás?

BB úgy érzi, hogy Magyarország cserben hagyta őt!”

HÍRMONDÓ

Egy nap, négy ország, négy munkalehetőség

Már megint egy hétfő, már megint egy új hét kezdete. De hogy legyen benne valami jó is, gyorsan ajánlunk pár érdekesnek tűnő külföldi álláslehetőséget!

Durva történet az orvoshiányról

Amikor annyira nincsen már szakember, hogy egy szakorvosjelöltet egyedül hagynak éjszakai műszakban egy kórház sürgősségi osztályán, akkor azért van min elgondolkodni.

Fokozatosan újraindulnak a londoni járatok, de káosz lesz

Fokozatosan elkezdte londoni járatainak újraindítását a British Airways légitársaság, amelynek működését szinte teljesen megbénította globális informatikai rendszerének előző napi összeomlása. A cég azonban továbbra is jelentős késések és járattörlések lehetőségére hívta fel utasai figyelmét.

Még drágább a Brexited

Még több pénzbe fájna az uniós kilépés Nagy-Britanniának, legalábbis Brüsszel most a bruttó 100 milliárd eurós „bírság” mellett új ötlettel állt elő.

(Fotó: pixabay.com/schuldnerhilfe)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr1012546997

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Roadster68 2017.05.29. 22:31:32

@Gekko: tudod mit mondott a banki ügyintéző, hogy miért emelkedik a CHF hitel kamat, amikor egyébként a CHF Libor csökkent?
"Mert nincs a piacon CHF"
Mondom neki, mennyit vigyek? Odamegyek és annyit veszek a pénztárukba amennyit akarok. Akkor?
LIBOR+2,5% ról indult a hitel és LIBOR +5.77%-on volt 1.5 év múlva.
A lényeg hogy mindig 1000 CHF volt a törlesztő +-10 CHF.
Csak a kamaton volt 3 milla buktám, az árfolyam az rendben azért nem is sipákoltam. Visszafizettem, de soha többet hitelt, -ameddig nincsenek korrekt feltételek- a hitelkártyát is miszlikbe vágtam és rászórtam a bank asztalára.

Badeni lakos 2017.05.29. 22:32:06

@Gekko:

"A Kapanyányi monyók" biztos nem,
De egy kis "koponyányi" együttérzést, és szolidaritást illene tanúsítani a megtévesztettekkel, és a félrevezetett ügyfelekkel szemben.

A banki ügyintéző úgy tudta, hogy mindenről tud. De Nem tudta:
Ez egy nagy játék, egy nagy Swindli Amerikában, ami ki is derült (sub-prime crisis) és azt se tudta, hogy a CHF, a bizony kőkemény Safe Haven Currency.

Az ügyfél pedig csak pislogott 2008 őszén,
mint Alíz Csodaországba ... mély és sötét volt a nyúl ürege.

2017.05.29. 22:36:20

@élhetetlen: Ahogy mondod, behozzák máshol, összességében nem veszit ...

2017.05.29. 22:38:33

@élhetetlen: Arra értettem a biankót, hogy olyan szerződést irt alá, amelyet az egyik fél (a bank) egyoldalúan módosithat. Ez 10 vagy több évre rohadt nagy lutri.

Cnere 2017.05.29. 22:39:31

@Gekko: USA-ban ez úgy működik, ha bedől a hiteled, akkor beviszed a lakáskulcsokat a bankba és jóccakát. Nincs több tartozásod feléjük, igaz utána hitelt is nehezen tudsz felvenni újra.

Ezzel szemben Magyarföld ugye úgy néz ki, hogy elúszik a ház és még életed végéig fizetheted a fennmaradó tartozást + a végrehajtó durva költségeit meg persze senki nem érdekelt abban, hogy valós áron menjen el az ingatlan, hiszen úgyis az adós fizeti a különbséget.

Nem tudom, hogy érted-e a lényeges különbséget. Egy USA-hoz hasonlító rendszerben a bank soha nem dobta volna be a deviza hitelt, csak akkor ha mondjuk svájcban dolgozol és van CHF bevételed. Ellenben itt nálunk hol érdekelte őket a kockázat, amikor úgyis mindent az adós visel?

élhetetlen 2017.05.29. 22:51:39

@Dikusz: „Tényleg nagyon kedvező áron vehették meg a tanácsi lakásokat a benne lakók”. Gyakorlatilag a forgalmi érték 10%-áért. Adott időszakban, tömegesen kijelölt lakásokat. Csak a műemlékeket nem adták el. Akitől a mostani lakásomat vettem úgy 18 éve, 600 eft-ért vette meg, és azon leszakadt állapotában adta el 6 milláért. Olyan ajánlatot is kaptam, hogy tegyem le a foglalót (10 %), abból megveszik a tanácstól a lakást, és eladják nekem tízszeres áron. Azt nem vettem meg, de pár év múlva találkoztam a nővel az utcámban, megismert, megszólított, mondta, hogy eladták, és most itt kaptak másik tanácsit. Ugyanabban a kerületben. Szegény, hátrányos helyzetűek. Most is adnak el, csak már nem tömegesen, és csak kiváltságosoknak, (de azoknak fel is újítják közpénzen előtte). Na, most miért Élhetetlen a nick nevem? Akkor választottam, mikor a végtörlesztés volt, akkor már nem volt devizahitelem, nem kaptam frankonként 70 forintot. Ahhoz mindig elég jól kerestem, hogy ne kapjak tanácsi lakást, így nemcsak olcsón lakni, de olcsón megvenni sem tudtam. Minden jóból kimaradtam, élhetetlen vagyok.

élhetetlen 2017.05.29. 23:01:00

@mondovi: A 0 THM-es áruvásárlást ne kever ide. Ott a bank az árrésből kapott, a banknak megérte, mert kapott, a kereskedőnek megérte, mert több áru fogyott, és haszon csak az eladott terméken van, a vevő meg tíz hónap alatt is csak annyit fizetett ki, mintha helyben kp-vel fizetett volna, ott tényleg mindenki nyert.

_Wasp_ 2017.05.29. 23:01:24

Hadd kérdezzem meg, hogy a devizahitelt felvevők akkor is kampányoltak volna, ha a svájci frank árfolyama a forinthoz képest épp nem megszaladt, hanem beszakadt volna? Akkor is lettek volna transzparensek, hogy például "Térítsük meg az állam, a magyar emberek és a bankok kárát?"

Lefogadom, hogy akkor nagy kuss lenne és mindenki rávághatná (teljes joggal), hogy "kötöttünk egy fogadást, amin a bank vesztett". Aki meg azt mondja, hogy előre lehetett volna látni, hogy merre fog menni hitelfelvételkor a frank árfolyama (az inflációt meghaladó mértékben) akkor az vagy nagyon hülye, vagy nagyon zseni, de utóbbi esetben nem hiszem, hogy ezt a blogot olvassa.

Kicsit off. Én például felvettem a forinthitelt, és kifizettem a magasabb kamatot, mert féltem attól, hogy az árfolyamkockázat nehéz helyzetbe hoz... Ilyen hülye voltam - mondjuk segített volna, ha sejtem, hogy akkor is megmentenek, ha épp a lófasz rossz oldalára kerülök.

VT Man 2017.05.29. 23:22:25

@pamut:
"Nem szívesen mondom, de frankban (vagy bármilyen más devizában) hitelt felvenni nem más, mint színtiszta spekuláció. "

Aha. Aki meg kimegy külföldre dolgozni, hogy a külföldi fizetéséből törlessze a hitelét, az is spekulál, hiszen nem frankban keres.
Ha a hitel Forinthitel, de angolt fontban kap fizetést, akkor is spekulál.

élhetetlen 2017.05.29. 23:22:41

@kisrumpf: „mi lesz a lakással, ha ne adj isten kihal belőle apu...”. Azt hiszem ez még mindig egyszerű, valamelyik családtag jelentkezzen be állandóra. Nem ellenőrzik, hogy ott lakik-e, viszont megkaphatja a bérleti jogot, kivéve, ha bizonyíthatóan milliomos, van saját lakása, és nem jogosult tanácsi lakásra. Csak van egy gyerek, akinek még nincs a nevén lakás, de te is bejelentkezhetsz, mert mint írtad, neked sincs a neveden lakás, béreltek. Még egy albérlő is megkaphatja, ha nincs örökös.

élhetetlen 2017.05.29. 23:23:53

@flash.gordon: Á, ez egy tutti jó buli annak, akinek van pénze. Licitál, az elején megkapja a lakást, és még 15, vagy hány évig kamatmentesen hitelez neki a többi balek. Aki meg kénytelen várni a sorára, az vagy lakást kap 15 év után a pénzéért, vagy egy egérlyukat, mert már csak az jön ki az összegből. Persze, át lesz verve, szegény! Na, ez az, amit a kormánynak tiltani kéne, de nem, támogatja, és kiválasztott, „megbízható” cégre bízza, és úgy tálalja, mint lakáshoz jutási lehetőséget annak is, akinek nincs kp-je egy lakásra.

élhetetlen 2017.05.29. 23:48:26

@Pink Petsch: Ne bántsd a Zeptert. Valamire jó. Felhívtak, ajándék ígérete, három közül valamelyik, mondtam, hogy mit szeretnék, érdekes azt kaptam. Azaz, ráértem elmentem. Egy órás termékismertető, és láttam valamit, ami évekre megoldja a téli hétköznapjaimat. Dohányzom, és a tél úgy ment, hogy két cigi után nem látni át a szobán, szellőztetés. Légtisztító, amit nem jutott volna eszembe keresni, mert nem tudtam, hogy van ilyen szobai kivitel. Személyes kapcsolattartó, kösz most nem veszem meg ötszáz ezerért, hívjon holnap. hazamentem, interneten 120-ért találtam, azóta elvagyok. Telefon másnap, kösz, nem. Ha nem megyek el a Zepterhez, akkor ebből kimaradok. Ismeretterjesztőnek jók!

élhetetlen 2017.05.29. 23:55:40

@diggerdriver: Valószínű, hogy Antal életében nem lopott egy forintot sem. Valószínű, hogy elhitte, hogy a tanácsi lakásokban élők tényleg a rászorulók, és senki nem él vissza semmivel. A bakik után is azt mondom, hogy jobbak voltak, mint egy Rogán, vagy Vajna, vagy szegény Mészáros, aki már azt sem tudja, hogy mije van, és mit csinál.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.05.30. 00:14:24

És nem is kellett ehhez feltétlenül ingatlan, a kocsiknál ugyanezt megcsinálták, csak picit kisebb méretekben, összegekkel.És ami a lexomorúbb, hogy még mindig nem lógnak a lámpavason azok a mocskos férgek, akik ezt az egész svájci frank alapú átverősdit kitalálták, üzemeltették, illetőleg az ellenőrző felügyelet, hatóság.Soha a büdös életben nem volt egyik hitelnek sem köze svájci frankhoz, maximum azt hazudták...

M. Péter 2017.05.30. 00:44:45

@Cnere: Az USA-ban van 50 állam + Washington DC, összesen 51 jogrendszer. Amikor legutóbb néztem, ebből 13-ban lehet azt megtenni, hogy odaadod a banknak az ingatlant, és utána már nem követelhet több pénzt ("non-recourse loan"). A credit reference agency-nél persze fekete pontod lesz. Természetesen nincs ingyen ebéd, a bankok ezt a lehetőséget is beárazzák a kamatba, és emiatt egy kicsit magasabb a kamat.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.05.30. 00:55:58

@Pink Petsch: Peccs, könyörgöm, ne húzzad már az idegeinket...Szerinted hol a fazban van manapság Magyarországon bármiféle szabályozott lakásbérleti rendszer, he?!?Mint a németeknél, svédeknél, akárhol?!?!
Ami van az az, hogy a Jolánka néni kiadja a hátsó kisszobát, vagy szuterént, természetesen feketén, ohne szerződés és bármiféle érdekvédelem.Hát milyen cigányélet az már, hogy egy éjszakát se tudsz nyugodtan aludni, mert bármikor lehet olyan, hogy jön a tulaj/főbérlő/akárki és kib@$z mint macskát szarni, mert kell a szoba/lakás.Vagy jobbik esetben csak havonta emelgetné a bérleti díjat.

Ha meg ezt nem akarod, akkor marad az, hogy veszel fel hitelt, és fizeted a törlesztést egy lakásra.Vagy pedig a mamahotel.
Az meg egy ostoba baromság, hogy röghöz köt.Az ingatlant el is lehet ám adni, ha mindenképpen ez a kerékkötő.
Persze ez is a magyar valóság része, hogy olyan az ingatlanpiac, amilyen, de azért még el lehet adni.Nyilván olyan helyen érdemes venni, ahol azért később, szükség esetén eladni is lehet.

élhetetlen 2017.05.30. 00:56:02

@Pink Petsch: „Ahogy mondod, behozzák máshol”. Úgy értettem, hogy, ha tudják, behozzák. Ha nem, mennek, mint az AXA. A biankó. „amelyet az egyik fél (a bank) egyoldalúan módosithat.”. Az árfolyamot nem a bankok módosították.

élhetetlen 2017.05.30. 00:56:03

@Quas!: „hogy nem volt lehetőség forint alapú hitelt felvenni.”. Ez nem igaz, csak akkor nem kaptál forint alapú hitelt, ha hitelképtelen voltál. Igaz, hogy ugyanakkora összegre kétszeres volt a forint alapú törlesztője, és ha ezt nem tudtad bizonyítani, hogy tudod fizetni, akkor nem kaptál, de volt forint alapú. Ha arra nem voltál „jó”, akkor, ha felvettél deviza alapút, mert azt majd tudod fizetni, akkor tudnod kellett, hogy kockáztatsz. Hogy gondoltad? Forintban keresek, de forintban hitelképtelen vagyok, de svájci frankban majd jaj, de tudok fizetni?

2017.05.30. 00:56:10

@sírjatok:

...ja, de van!
(tájékozatlan vagy, de osztod az észt)

Csak éppen alig kérik a népek.
Mert a csődbiztos szemmel tartja őket
és
csak egy kevéske pénzt költhetnek magukra.

A többit viszi a csőd :-(
A magáncsőd eljárás végéig...

11110000 2017.05.30. 01:06:00

@Quas!:
"nem volt lehetőség forint alapú hitelt felvenni"
Már hogyne lehetett volna. Csak magasabb volt a kamata.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.05.30. 01:08:23

@adg: Így van ez egy mocskos féreg dolog volt a felügyeleti szervektől (PSZÁF, Bankfelügyelet, mittudomén) hogy ennyire szabadjára engedték a dolgot.Mikor kikerültünk, akkor láttuk, hogy WTF, meg úristen, normális országokban hogyan is bánnak az ügyfelekkel.Már az önmagában egy döbbenet, hogy nem adós-ként tekintik, hanem pénzügyi partnerként, és a szerződés nem egy egyoldalú, erőfölényen alapuló fenyegetéshalmaz, hanem egy kölcsönösen előnyös, egálos pénzügyi együttműködés.
Sok embernek írtam hazulra akkoriban, hogy gyújtsátok fel a magyar bankfiókokat... :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.05.30. 01:11:52

@adg: Apszolút korrekt, taps-taps-taps, ez kéne legyen a minimum...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.05.30. 01:13:56

@Pink Petsch: Hát bzmg, ha a pénzügyi buktató az üzleti ügymenet része, akkor a kurva anyját az ilyen banknak, nem bank az ilyen, hanem bűnszövetkezet...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.05.30. 01:18:21

@Pink Petsch: Mindamellett, hogy értem, mit mondasz, de bökje meg, akkor ne már a szerencsétlen kis Pityi Palkó legyen a hibás, hogy nem tudta, hogy a banktól felvenni hitelt az ugyanazt jelenti, mint a rózsadombi maffiavezér don-tól kérni uzsorakamatra...
Amelyik állam ezt hagyja, hogy a bankok így működjenek az nem demokrácia, hanem egy kib@$zott banánköztársaság...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.05.30. 01:20:33

@Hufeisen: Sajnos Magyarországon igen, de külföldön azért nem feltétlenül...A hitelfelvételt is ki kell vinni külföldre, egy próbát megér, szerencse alapon.Ha ma kellene, én tuti megjátszanám.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.05.30. 01:22:40

@Csodabogár: Helyesbítsünk, csak nyugaton van magáncsőd, odahaza nincs.
Ha lett volna, kb mindenki megmenekül, természetesen iszonyat szívásokkal de még úgy is jobban járt volna.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.05.30. 02:11:15

@élhetetlen: "Csak ezt az átváltást vállalta át a bank, nem nyert rajta. "

Hahaha, nem a lóf@$zt nem.Pont ez volt az egész rákfenéje a dolognak.Nem a hitellel magával verték át a devizásokat, hanem a körítéssel, illetve az állami ellenőrzés teljes hiányával.
A bank mindig úgy és akkor "váltogatta" át a devizát, amikor és ahogy neki volt jó, kihasználva az árfolyammozgásokat.Tudod mi lett volna, ha mondjuk adósként svájci frannkal törleszted a svájcifrank-hiteledet?Először átváltják forintra, (a saját kis árfolyamukon), majd vissza frankra (szintén, csak visszirányban) és így számolódik el a dolog.
És az egész úgy volt egy hazugság, mint a huzat, svájci frankot sosem láttak ezek a hitelek.A kicsit korrektebb bankok úgy is nevezték, hogy svájcifrank-alapú hitelek, a szemetebbje még ezzel se törődött...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.05.30. 02:56:50

Abból is erősen látszik, hogy nem sok köze volt ezen hiteleknek a chf-hez, hogy az elején még csak 20-30-40% lett rosszabb a valuta átváltása, de a törlesztőrészlet sokkal durvábban szállt el, akár kétszeres, háromszoros arányban.HA csak a plusz 20-30-40 százalékot kellett volna kigazdálkodni, nagyon sok hiteles simán tudta volna fizetni tovább.
Illetve még egy érdekesség, amiről cikkek is voltak akkoriban, hogy a nyugati bankok magyarországi fiókjai soxorta jobb pénzügyi mutatókat hoztak, mint a nyugati anyabank mutatói.
Mert hogy nyugaton nem merték azt a fajta pofátlanságot megengedni maguknak hitelezéskor, mint amit odahaza, meg még gondolom másik káeurópai országokban megengedtek maguknak...
Kicsit sok volt mára belőlem, el is kushadok, sajnos mindig felkúrja az agyamat a magyar hitelezés, mint téma; főleg ha még néhányan védik is a védhetetlent...

pappito · http://pappito.com 2017.05.30. 03:57:15

"Tehát emberünk, BB miután a devizahitelét nem tudta fizetni, a számláját letiltotta a bank. Az ingatlanra 15 millió forint hitelt vett fel."

eddig olvastam. nem forint hitelt vett fel, de azt szeretett volna törleszteni.

pappito · http://pappito.com 2017.05.30. 03:59:53

@élhetetlen: "A 0 THM-es áruvásárlást ne kever ide. Ott a bank az árrésből kapott"

ehm, nem. A bank jutalékot fizetett a boltnak, hogy eladja az ő hiteltermékét is. A thm-ben nem volt benne minden, a bank nem bukott, az általa kihelyezett pénz mutatói jók voltak, stb.

nincsenek csodák.

11110000 2017.05.30. 06:26:15

@élhetetlen:
Antall is lopott, ráadásul kb. 15 évre tönkrebaszta a gazdaságot a felelőtlen faszságaival, pl. az orosz (akkor még szovjet) piac teljes felrúgásával, meg a szovjet adósság fejében rég elavult orosz vadászgépek vásárlásával, holott a ruszkik felajánlották, hogy megépítik a 4-es metrót - és az akkor nem 20 évig épült volna, meg lehet, hogy nem ázna be azonnal, ha esik 2 csepp eső (a moszkvai metró nem teszi).

Szóval Antallt csak ne mentegessük, igen jelentős szerepe volt az ország tönkretételében, ha nincs Horn meg Bokros, akkor már kb. 1996-ban államcsőd van Antallék baromságai (és haverokkal közös lopásai) miatt.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.05.30. 06:26:27

hianypotlo iras nehany targyi tevedessel.

"jelenlegi regnáló hatalom és az általa hozott, bankokat segítő törvény!"
- hat nem a jelenlegi nemzeti kormany lett annyiszor kritizalva a banki kulinadok miatt?
Akkor most segiti a bankokat vagy sem?

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.05.30. 06:26:41

@Irbisz: "De ahogy a fidesz miközben a multikat ekezi allandoan a birka hiveiknek szolo agymoso brossuraiban, közben a munkavallaloi jogokat olyan durvan megnyirbalta fü alatt (es erröl nem ömlöttek hirek), "

- igy csabitotta ide a nultikat. Szegyen errol tenyleg nincsenek hirek.

A blogbejegyzesbol is kimaradt, hogy kinel volt a regnalo hatalom mikor a devizahitelezest kezdtek.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.05.30. 06:26:58

@Pink Petsch: "Társadalmi szinten persze kifizetődő lenne, amihez az kellene, hogy már az általános iskolákban tanitsanak alapvető pénzügyi, pénzkezelési ismereteket. De ez, ahogy elnézem a magyar oktatást, kb. esélytelen."

- sehol nem tanitjak, nyugaton is analfabetak penzugyileg az emberek mert ez a bankok erdeke.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.05.30. 06:27:02

@Pink Petsch: "bank bármikor egyoldalúan változtathat a feltételeken"

- akarcsak nyugat europaban. A bankok ott is modosithatnak a megkerdezesed nelkul.
A sajat ingatlan nyugaton is fontos hogy emberszamba vegyenek. Es mindezen okbol mindenki torekszik ra. Nyilvan ha majd tobb evet toltesz kulfoldon, kiismered oket jobban.

komisz_kölök 2017.05.30. 08:20:46

En is vettem fel frankhitelt. Mivel eleve ugy tervezetm hogy par ev alatt visszafizetem, mikor megemelkedett az összeg, es lattam hogy nem fog menni, leptem az orszagbol. Enelkül talan meg mindig ott lennek. Azota hitel kifizetve, en meg örökke halas leszek a sorsnak hogy igy alakult.

Muscari 2017.05.30. 08:25:04

@Dikusz: adóstárs van, nem kezes, és mindenki egyetemlegesen felelős.

Muscari 2017.05.30. 08:40:22

@élhetetlen: anyósomat rábeszélték valami készülékre, most a 80 ezres nyugdíjából évekig fizethet havi 8 ezret úgy, hogy a gyógyszerei is 30-ba kerülnek. Ő egyáltalán nem az a fajta, aki felelőtlenül költekezik, viszont beteg, és ezzel fogták meg. Hogy az a valami majd segít. Gusztustalan társaság.

Dikusz 2017.05.30. 08:45:44

@Muscari: akkor viszont azoktól hajtják be, ugye? Hacsak nem feleségestől (aki az adóstárs) ment külföldre.

chrisred 2017.05.30. 09:51:38

@11110000: És ha a bank szabályzata szerint adott jövedelemszintre a hitel kihelyezése magasabb kamattal kockázatos, akkor az pont azt jelenti, hogy nincs lehetőség forinthitelre.

chrisred 2017.05.30. 09:51:38

@pappito: Mert rosszul értelmezted. 15 millió forint hitelt vett fel: ennyi pénzt kapott a banktól.

M. Péter 2017.05.30. 10:08:25

Csődügyben van egy kiskapu: el kell költözni egy másik uniós tagországba, ott élni a megfelelő ideig, max. 1 év elég, és ott csődöt kérni. A bírósági ítéletet az unión belül mindenütt elismerik. Létezik a csődturizmus, sok német, osztrák és ír az Egyesült Királyságban kér csődöt maga ellen, mert ott kedvezőbb a törvény.

jaap 2017.05.30. 10:20:04

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: Kérlek szépen persze, hogy kimaradt. Előszeretettel mutogatnak a szocikra ezügyben pedig a törvényi lehetőséget az első fidesz kormány teremtette meg. A szocik felelőssége az, hogy csak nagyon későn és akkor is rosszul reagáltak a devizaalapú hitelezés felfutására.

jaap 2017.05.30. 10:20:18

Csodás de tényleg. Az ember aki felvesz devizaalapú hitelt a ingatlana értékének 75%-ra(!!!!), nem olvassa el vagy ha olvassa nem érti mit jelent, hogy az árfolyam és kamatváltozás kockázata őt terheli, nem olvassa/nem érti mit jelent, hogy tartozását devizában tartják nyilván és nem forintban, törleszt egy darabig majd csodálkozik, hogy a törlesztés ellenére nőtt jelentősen a tartozása az árfolyam és kamatváltozás miatt. Mindennek betetőzéseként nem vállal felelősséget a saját ostobaságáért. Ugyanis nem a devizahitel üldözte el hanem a saját hülyesége!
Csak jelzem, meg fogják találni külföldön is a tartozásával.

sinus67 2017.05.30. 10:56:23

@Irbisz: Amennyit eltapsoltak nemzeti konzultálni, plakátháborúra, Matolcsy úri huncutságaira, Orbán vár és stadion projektjeire, rokonok, haverok, párttársak vagyonosodására, annak egy részéből korrektül megoldhatták volna a devizahitel problémákat! És nem arról beszélek, hogy koppra kifizetni mindenki helyett. Ha valóban tisztességtelen hasznot zsebelnek be a bankok, akkor azt hozzáértő emberek kitudják számolni és ezzel kellene kezdeni valamit úgy, hogy a bankrendszer ne omoljon össze, mert akkor a betéteseknek is annyi!
Ehhez kellet volna megfelelő politikai akarat és megfelelő korrekt törvények alkotása, nem lózungok, meg kormánypropaganda!

Quas! 2017.05.30. 10:56:23

@élhetetlen: 2009-ben vettem fel ingatlan hitelt. Több banktól kértem "ajánlatot", akkoriban már nem lehetett csak forint, illetve euro alapú hitelek közül választani. A forint alapú hitel, minden banknál kiesett, mert ez csak az ún. fészekrakó hitel volt, vagyis 30 év alatti, ifjú házasok első ingatlanhoz jutását finanszírozta, tehát maradt az euro. Átolvastam a szerződést, ceruzával bejelöltem azokat a pontokat amik nem tetszettek, aztán beszéltem az ügyintézővel, aki azzal vágta rövidre a beszélgetést, hogy nem lehet rajta változtatni, mert ez a sztenderd szerződés, ha nem tetszik nem írom alá és akkor nincs szerződés. Az én szerencsém az volt, hogy nem kellett a banktól nagy összeget felvennem, ráadásul tudtam kombi hitelt kötni, most, hogy lejárt a hozzá tartozó lakástakarék, maradt a hitelből kb 80e ft, amit még 7 évig kell törlesztenem, havi 664Ft-tal, és a bank megint nem hajlandó arról tárgyalni, hogy ezt ki tudjam fizetni akár egy összegben. Ez azért egy elég vicces sztori.

Trackers 2017.05.30. 10:56:30

@jaap:

A devizahitelek aránya a Fidesz alatt 5% alatt volt.

Az MSZP alatt 60% fölé nőtt.

És a Fidesz vezette ki a devizahiteleket.

Ezek után a Fideszre mutogatni meglehetősen agybeteg gondolatnak tűnik, a devizahitelek kapcsán, hacsak nem egy hivatásos Gyurcsanyista gyűlölködővel van dolgunk.

Szóval miért kened a szart szanaszét, a szocikról ?
Nincs elég más hibája szerinted a Fidesznek, ami igaz is ?

Trackers 2017.05.30. 10:56:35

"A kivándorolt magyarok jelentős része átvert devizahiteles."

Mik derülnek ki...

Szóval a kivándorolt magyarok jelentős része Gyurcsány és az MSZP miatt vándorolt ki ?

Hisz a korlátok nélküli devizahitelezést az MSZP vezette be.

sinus67 2017.05.30. 12:04:53

Nem vagyok egy gazdasági szakembör, mindenestre egy-két érdekesség szöget ütött a fejembe! Most nézegettem az árfolyamokat 2001-ig visszamenőleg. Azért addig, mert a devizatörvény módosítása és az egyik ehhez kapcsolódó kormányrendelet tette lehetővé a devizahitelezést.
Javarészt Svájci Frank alapú hiteleket vettek fel az emberek. Jelentős volt az Euro és jelenzékeny a Japán Jen (vagy Yen?) alapú.
Na szóval! A CHF árfolyama 2001-2008 között 150-180 Ft között mozgolódik. A válság kirobbanása után felmegy 200 Ft fölé, majd 2009 II. félévben visszamegy 170-180 környékére. Egészen 2010 májusig. A kormányváltás után aztán szépen elrepül az árfolyam az egekbe.

Csak úgy kérdezem! Ha a jeleleg kormányzó fidesz hozta a jogszabályi hátteret a devizahitel lehetőségére és az ő újjabb kormányzásuk, rögtön kezdetétől tapasztalható árfolyam elszállás megroppantott több ezer devizahitelest, akkor ki is a hunyó?
Persze, tudom, hogy azemútnyócévben - még a válság kirobbanásakor sem - a coccilista kormány nem hozott drasztikus intézkedéseket ez ügyben, de akkor is!

élhetetlen 2017.05.30. 12:24:52

@geegee: Nagyon elszánt vagy, szó se róla. Igen, pontatlanul fogalmaztam, a bank nyert az átváltáson, kb. annyit, amennyit minden pénzváltó nyer. Minden pénzváltó drágábban adja a valutát, mint ahogy veszi. . Gondold át! Megkaptad volna frankban a kölcsönt, úgy készpénzben frankban, elmész egy pénzváltóhoz, átváltod forintra, mert csak azzal tudsz fizetni a kőművesnek legálisan. És minden hónapban venned kell annyi frankot, hogy frankban fizesd a részleteket, és az árfolyam emelkedik. Ugyanúgy bukod az eladási és vételi ár közötti különbözetet, és még neked kell pénzváltóhoz járni.
„A bank mindig úgy és akkor "váltogatta" át a devizát, amikor és ahogy neki volt jó, kihasználva az árfolyammozgásokat.”. Nem tudom, ezt honnét veszed, de én nem tudok elképzelni egy nemzetközi hitelügyletet, ami úgy működik, hogy kitelefonál a magyar bank, hogy bocs, ma törlesztenék, mert ma jó nekem. Valószínűbb, hogy adott hónap adott napján kellett törleszteni, és a hivatalos árfolyamon. Az, hogy a törlesztő nem csak az árfolyam növekedésének mértékével nőtt, azt hiszem érthető. Az alaptartozás nőtt abban a mértékben, csak te megfeledkezel arról, hogy a kamatos kamat is nőtt, merthogy magasabb tőkéből számolták, és a kamatos kamat 15-20 évre, az komoly összeg.
Más, a deviza alapút minden bank annak hívta. „svájci frankot sosem láttak ezek a hitelek.”. Úgy nem, hogy kamionnal ideszállították volna, de azt te sem gondolhatod komolyan, hogy a magyar bank nem vett fel frankhitelt külföldről. Én betettem a pénzemet a bankba, akkor még tíz % feletti kamatot kaptam rá, és gondolod, hogy ezt adták ki másnak 3-4 %-ra, mint hitelt?
„nyugati bankok magyarországi fiókjai soxorta jobb pénzügyi mutatókat hoztak”. Ez nem jelent semmit, ott nyilván a normál ütemű hitelezés folyt, itt meg dömpingszerűen, boldog, boldogtalan vett fel hatalmas összegeket.
Azért ezeket gondold át, mielőtt feleslegesen felhúzod magad.
És elmondanám, hogy nem vagyok bankos, és deviza alapú hitelem is volt, igaz, csak három éves, de nem éreztem magam átverve.

sinus67 2017.05.30. 12:25:06

@jaap: Egy kicsit (de csak nagyon kicsit) egyetértek veled! Sajnos egyrészt az emberi kapzsiság és mohóság volt az oka a devizahitelek elburjánzásának! Másrészt pedig az a tény, hogy az emberek ilyen "bonyolult" pénzügyi műveletekre nincsenek felkészülve. A bankok - sajnos - kihasználták az a kis pszichológiai játékot, hogy a hitelt felvevő (tisztelet a kivételnek) szeme előtt az alacsony kamat és a kedvező árfolyam adta "kevesebbet kell fizetni, mint forinthitelre" köd lebegett és nem gondolta át, mi van, ha magasabb lesz a kamat, meg az árfolyam. Innentől azért elég sok esetben el is hallgatták ezeket a tájékoztatás során, amit ugye elég nehéz évek múlva bizonyítani.
Ezért kellett volna a kormánynak beavatkoznia erősebb szabályozással, vagy mittudomén mivel.
Mindenesetre a devizahitelesek problémáját csak fokozta, hogy a (látszat)intézkedések is elég sokára születtek meg, mert fontosabb volt a kormányváltás után megzuhantani a forintot és bankellenes kampányt folytatni, mint az, hogy valódi megoldásokat próbáljanak keresni a problémára. A meghozott intézkedések így eső után köpönyeg és az emberek joggal érzik magukat átverve, még akkor is, ha a - szerződést végig nem olvasó és azt egyébként nem értő - könnyelműségük felróható.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.05.30. 12:54:51

@Trackers: "Szóval a kivándorolt magyarok jelentős része Gyurcsány és az MSZP miatt vándorolt ki ?"
- hatarozottan igen.

élhetetlen 2017.05.30. 12:54:51

@pappito: Istenem. „A bank jutalékot fizetett a boltnak, hogy eladja az ő hiteltermékét is”. Biztosan van ilyen is, de az nem 0 THM-nél. A THM-ben (teljes hitelmutató), minden benne van. Ott voltam a boltban, 100 eft-ért vásároltam. Aláírtam a szerződést a bankkal, és tíz hónap alatt pontosan 100 eft-t fizettem vissza, egy fillérrel sem többet. Tehát a bank rajtam nem keresett, meg még a boltosnak is fizetett, hogy eladja nekem a 0 hozamú kölcsönét. Ez tényleg sokkal ésszerűbb, mint amit én írtam, hogy a kereskedő fizetett a hasznából a banknak, hogy az is vásároljon, akinek nincs készpénze rá, mert a maradék haszna még mindig több, mintha nem adott volna el semmit. Azért a logika mindig lenyűgöz.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.05.30. 12:54:51

@sinus67: "újjabb kormányzásuk, rögtön kezdetétől tapasztalható árfolyam elszállás megroppantott több ezer devizahitelest, akkor ki is a hunyó? "
- Mintha az arfolyam elszallashoz a kormanynak olyan sok koze lenne.

a Lojalista 2017.05.30. 12:54:51

Én 2006-ban a saját kislakásom (24 nm, itt laktunk a már felnőtt fiammal) és egy örökölt kislakás (26 nm) árából vettem egy Pest megyei, felújításra szoruló ingatlant 13 millió forintért. Felvettem 6 milliót a felújításra. Ott terveztük a fiammal megélni az én öregkoromat és megteremteni az Ő + családjának jövőjét. Nem eresztem bő lére. A jelen helyzet: Én közel a 60-hoz és a nyugdíjhoz albérletben élek egyedül, Ő és a felesége már másik országban élnek nagyon boldogan. Az ottani munkájuk ugyanaz, mint itthon volt, csak épp közel fele annyi munkaidővel, (mert nem kell a megélhetésért orrba-szájba túlórázni) de 4* annyi fizetéssel. A házat amit 13 millióért vettem, kipofoztam, felújítottam, ráköltöttem még cca. 8 milliót, majd 11 millióért sikerült eladnom 2014-ben. A felvett 6 millió forint mire végül is teljesen törlesztésre került, a végösszeg 13 millió forint volt. Summa summarum: én öregkoromra földönfutó lettem, a család külföldön. Kapcsolattartásra ott a Facebook.

mondovi 2017.05.30. 12:54:51

@élhetetlen: nem a thm -re mondtam, hogy 0, hanem az akkor kifizetett, ill. ki nem fizetett "önrész". volt 0 forintocska. Vagyis üres zsebbel lehetett vásárolni.
Az egésszel kapcsolatban, csak annyi, hogy aki qrvának öltözik, nem csodálkozzon, ha annak is nézik.

élhetetlen 2017.05.30. 13:21:23

@Muscari: Félreértettél. Azt írtam „Ismeretterjesztőnek jók!”, nem azt, hogy tőlük kell vásárolni. Hogy érthető legyek, nyugdíjba mentem, életemben először ráértem, sosem voltam még termékbemutatón, hát elmentem. Az, hogy el akarnak adni, és drágán, az még nem tisztességtelen, és jó minőséget árulnak. Negyven éve még az edényeknél tartottak, egyik barátnőm kapott nászajándékba egy készletet, még most is olyan, mint új korában, pedig használja rendesen. Az ajándék, amit kaptam, megnéztem a márkát az interneten, egy ötezer forintos tétel volt. És nem gusztustalanok. Ajánlatot tesznek, egy kicsit agitálnak, de mikor mondtam, hogy meggondolom, holnap hívjon, akkor annyi volt. Nem volt lelki terror, nem volt a csak itt és csak most, stb., amivel egy csomó cég operál, ahogy olvastam. Biztos, hogy nem mondták a mamádnak, hogy, ha most nem veszi meg, akkor holnap már nem lesz, vagy kétszer annyiba kerül, mert az tényleg gusztustalan. Korrektek voltak. A mamád gyengeségéért ne hibáztasd a céget.

Doryyka 2017.05.30. 13:21:23

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem:
"- Mintha az arfolyam elszallashoz a kormanynak olyan sok koze lenne."
Nyilván csak véletlen egybeesés...

Ló Elemér 2017.05.30. 13:21:23

@Online Távmunkás: Bizonyos bankok bizonyos összeg felett kértek további kezeseket, láttam olyan hitelt, amiben négyen vannak és mivel egyetemlegesen felelnek, ha egy el is tűnik Nyugat felé, az itthon maradottaktól vidáman tiltják a bank szerint még esedékes tartozást.

élhetetlen 2017.05.30. 13:21:23

@mondovi: Igazad van, nem figyeltem eléggé, csak én 0 önrésszel, 0 THM-mel vásároltam, és ezért írtam, hogy a kereskedő fizeti meg a bankot a hasznából. (Aztán jött a kavarás másokkal, hogy a 0 THM az nem 0, és a bank fizet, stb.). Bocs. De hogy a qrvázás hogy jön ide, azt nem értem, mármint, hogy ki a qrva, a bank, a kereskedő, vagy a vevő? Mert ezzel a 0 önerő, 0 THM-mel mindenki jól járt, az eladó is, mert ugyan kisebb haszna maradt, de az is több, mintha nem ad el, a bank is, mert a szolgáltatásáért pénz kapott a kereskedőtől, és a vevő is, mert nem egy összegben kellett fizetnie. .

türelmesebb 2017.05.30. 14:12:00

@sírjatok: De van! Olyan feltételekkel, hogy nagyon kevesen vállalják fel.

sinus67 2017.05.30. 14:33:05

@Trackers: Azt meg tudod mondani melyik az a jogszabály, amivel bevezette?

Kis ellentmondás azért van abban amit írsz:

"A devizahitelek aránya a Fidesz alatt 5% alatt volt.

Az MSZP alatt 60% fölé nőtt."

Majd később:

"Hisz a korlátok nélküli devizahitelezést az MSZP vezette be."

Szóval a szocik bevezetik, azután a fidesz alatt 5 %, majd később szocik alatt 60 %! Legvégül a fidesz kivezeti!

2001. évi XCIII. törvény
a devizakorlátozások megszüntetéséről, valamint egyes kapcsolódó törvények módosításáról

88/ 2001. (VI. 15.) Korm. rendelete ' a devizáról szóló 1995. évi XCV. törvény végrehajtásáról.

Javíts ki, ha tévednék, de úgy rémlik 2001-ben úgy hívták a miniszterelnököt, mint most!

Javíts ki, ha tévednék, de mikor ez a jogszabályalkotás megtörtént az akkori kormánynak fél éve sem maradt hátra a kormányzásból, mert a bankoknak még át kellett dolgozni a hitelezésüket!

RHalacska 2017.05.30. 15:23:41

@a Lojalista: Osztán mire kellett 6 millió a felújításra? Lépésről lépésre nem ment volna egyszerűbben? Ja mi azért vagyunk "gazdagok" mert akkor festettünk, amikor volt rá pénzünk? 4 évig néztem a gipszkartont, amit én raktam fel.....

Payrollerwitch 2017.05.30. 15:37:48

@RHalacska:
Nem én vagyok a posztoló, de azért válaszolok.
Lehet, hogy a fűtésrendszert kellett átalakítani, netán kiépíteni, egy jó kis csatornáztatás, netán egy tetőcsere, stb. Nem minden munka olyan, hogy várhat akármeddig. Plusz ugye a szakikat is meg kell fizetni, nem mindenki ezermester, hogy mindent maga csináljon.
Egyébként pedig normális dolog, hogy egy átlagembernek négy évig tart összespórolni a festésre valót?

NastroAzzurro 2017.05.30. 15:37:57

Felvesz egy hitelt amit nem tud fizeni és elhúzza a belét. És még őt hagyta cserben Magyarország? Na ne már.

nekimegadommagam 2017.05.30. 15:47:12

Az egész devizahitelesdi egy undorító becsapdázása volt a népnek. A halak is kvázi önszántukból úsznak a hálóba, attól még eléggé álszent volna őket hibáztatni, amiért úgymond hagyták magukat kifogni.

A rendszerváltás után nagyon felmentek a lakásárak. Erre még rátett egy lapáttal, hogy az első Fidesz kormány alatt a lakáshitel törlesztést le lehetett írni az adóból, ezért sokan vásároltak második lakást hitelből, befektetésnek, ami tovább emelte az árakat.
Ahogy már előttem is írták a különféle lakáshoz jutási segítségek / támogatások pont akkoriban szűntek meg mind, mire az én generációm eljutott odáig, hogy családot kéne alapítani, kéne egy lakás.

A Forint lakáshitelek kamatai az egekben voltak (14% ha jól emlékszem, de mindenképp 10% felett), és alacsony önrészre Forint hitelt nem is adtak egyáltalán. Az egyetlen lehetőség, hogy (jelentős szülői támogatás nélkül) egy fiatal pár lakáshoz jusson akkoriban (2006, 2007) a deviza hitel volt.

Ennek a törlesztő részlete tipikusan az akkori albérlet áraknak megfelelő volt. Ha már így is, úgy is kifizetem ugyanazt az összeget havonta, a végén legalább legyen egy lakásom - így gondolkodtunk akkoriban nagyon sokan.
Persze belekalkuláltam, hogy lesznek árfolyam ingadozások, gondoltam a 80 ezres törlesztő esetleg felmegy majd 100-ra, végülis ki lehet bírni. De amikor fél éven át havonta emelkedett 10-15 ezret a törlesztő, arra nem voltunk felkészülve...

De ne szaladjunk előre még. 2006-ban épp dübörgött a gazdaság, hurrá, felzárkózunk végre az EU-hoz, és bár később kiderült, hogy "elkurtuk", ekkora világ méretű összeomlás egyszerűen nem volt benne a pakliban.

A bankok többszörösen tisztességtelenül jártak el. A szerződések eleve olyanok voltak, hogy a bank gyakorlatilag annyi kamatot számolt fel, amennyit akart - árfolyamtól függetlenül. Ilyen szerződéseket szerintem a felügyeletnek nem lett volna szabad megengednie. Magánemberként sem köthetek valakivel olyan szerződést pl: hogy mától ő az én tulajdonom - hiába írja alá akár tanúk előtt, az ilyen szerződés akkor sem lesz törvényes. (Nekem meg aztán hiába volt leírva, hogy BIBOR vagy LIBOR, k*ra nem értek hozzá.)

Azóta tudjuk, hogy devizában felszámított kezelési költségen(!) át mindenféle trükkökkel éltek a bankok, és gyakorlatilag a már fizetésképtelen adósok nyomán keletkezett elmaradt hasznot, a még fizetőképes adósokon hajtották be. Azért ne menjünk el amellett, és ne tekintsük balul sikerült árfolyam spekulációnak, hogy Svájcban a Frank kamata már negatívba fordult, itthon még mindig emelkedtek a kamatok kockázati felárra és miegyébre hivatkozva - ez is egy vitatható részlet egyébként: mi közöm nekem ahhoz, hogy a bank a valóságban nem egy összegben vásárolta meg anno a nekem folyósított deviza mennyiséget? Ez már igazán lehetne az ő kockázata, ha már egyszer ő machinál.

A legszebb az egészben, hogy a bank semmiféle kockázatot nem vállalt, mivel a bank mindig nem létező pénzt ad kölcsön! Ezt akkoriban még nem tudtam. Azóta jártam utána más okból kifolyólag, hogy hogyan is működik a pénzrendszer valójában. Megdöbbentő, de igaz. Mégegyszer leírom: a bank olyan pénzt ad kölcsön, ami a kölcsönadás pillanatában NEM LÉTEZIK. Pont azáltal lesz majd megteremtve, hogy az adós "visszafizeti". (Pontosabban a kölcsönadott pénz mintegy ~10%-a létező valós pénz, de ezt az arányt bankközi trükközéssel tovább lehet csökkenteni.)

Ennek tükrében aztán végképp arcpirító pofátlanság, amit műveltek, hogy családokat tettek földönfutóvá, kölcsön adott semmiből teremtett pénzre hivatkozva, miközben még a saját szabályaikat sem tartották be tisztességesen. Nekem papírom van róla, hogy egymillió Forinttal megkárosított a bank - és bár a kedvezményes végtörlesztés során ennél több kedvezményt kaptam, ezért nem járt vissza pénz, mégis bizonyítékom van róla, hogy nem én voltam az "idióta", hanem a bank volt tisztességtelen.

Ezt az ámokfutást pl: Lengyelországban nem tudták megcsinálni, köszönhetően a szigorúbb szabályozásnak.

RHalacska 2017.05.30. 15:47:20

@Payrollerwitch: Tudod van olyan, hogy az ember addig nyújtózkodik, amíg a takaró ér. Ahogyan a családomból sokan tették. Nem vettek fel egyszerre sok milliót, hanem apránként megcsinálták. Nem, nem voltak ezermesterek, de annyit dolgoztak amennyit bírtak, azt amit tudtak. Nem nem normális dolog, de ez az ország nem normális, és sok esetben azok tehetnek róla, akik rinyálnak, hogy milyen nehéz, amikor meg szavazni kell, hol a kommunistákat hozzák vissza, hol meg az új földesurakat magasztalják. És nem, egy takarítónőnek nem jár saját lakás, autó meg mifene. Bmeg tanulni kellett volna, ja megint jön a sírás, hogy nehezek voltak a körülmények. Persze azok voltak, ők meg lusták.

Volgatol nyugatra 2017.05.30. 15:48:11

@sinus67: Sajnos mar nem talalom a korabeli meme-ket hogy : Szijjarto vagy Kosa sajtotajekoztato kell az OTP-t shortolni :)
Ezek a csodanyilatkozatok napon beluli vagy max 1 heten keresztuli kilengest okoztak emlekeim szerint, de ne nem szeretnek szubjektiv lenni, utana nezni pedig nem szeretnek.

Mielott itt vegigkutatod a 2001 ota megjelent kormany es ellenzeki nyilatkozatokat, szerintem adjunk egy kis perspektivat hozza:
Az elmult 18 evben igy alakult a CHF arfolyama egy valamire valo deviza az EUR -al szemben:
www.ecb.europa.eu/stats/policy_and_exchange_rates/euro_reference_exchange_rates/html/eurofxref-graph-chf.en.html

Termeszetesen vannak veteli es eladasi kulonbsegek a szereploktol fugguen, de ha EKB referencia arfolyomat nezzuk , A CHF mint devizaert : 0.6 EURt fizettel (2007-ben) , majd utana 1 EUR (2015) - ben , akkor a svajci penzt +60% - volt dragabb megvenni az EU-ban mindenhol.
Tehat ha egy nemet polgar valamiert CHF hitelt vett volna fel, vegyuk eszre hogy neki is megerte (volna) a 60%-ban alacsonyabb torleszto reszlet es 8 evvel kesobb o is szarul jart (volna.).

Mindekozben szamunkra az EUR is dragabb lett, egeszen szurrealis 230Ft volt 2008-ban, de en inkabb a 250-bol indulnek ki 2007-bol epp a valsag elottrol, ahhoz kepest jo 20%-al fizetunk tobbet.

Ezekkel a kulso hatasokkal szerinted mennyi eselye volt szembepisalni akarmelyik kormanynak is?

Doryyka: lasd fentebb.

Payrollerwitch 2017.05.30. 16:08:31

@RHalacska:
Tudom képzeld. Meg azt is tudom, hogy a hitel nem ördögtől való dolog, ha normálisan van szabályozva. Mert én ilyen okos vagyok.
Ne ítélkezzünk már mindig, kapásból, jó? Mindenki hülye meg lusta meg takarító?!
Ez a tanulni kellett volna duma meg zseniális, csak akkor nem lesz takarítónő, ha mindenki mérnök és orvos lesz. Tudod, egy egészséges társadalomban mindenkire szükség van.
És tényleg nem jár semmi egy takarítónőnek, meg egy segédmunkásnak se, nem is kell lakniuk se sehol! Nem mintha írtam volna bárhol is, hogy járna. De ha tenni akar érte, hogy legyen neki, akkor ne vegyük már el tőle a lehetőséget, és ne húzzuk le róla a hetvenedik bőrt is.
Persze, nem normális az ország, és erről is a takarítónő tehet, mert igazából, munka után meg is reformálhatná az országot, mondjuk rinyálás helyett, nem? Általánosítsunk még, kérlek!

_B_ 2017.05.30. 16:31:10

Az, hogy valaki bebukja a devizahitelt, egy dolog, magának kereste a bajt.
Ami igazán elkeserítő, hogy a bank elfogadta fedezetül az ingatlant.
Nem égett le, nem rombolta le senki. Sőt azóta többet is ér!!
Akkor mi a rákos faszért követelhet még ezen felül?

RHalacska 2017.05.30. 16:31:25

@nekimegadommagam: Drága, amit írtál:
A legszebb az egészben, hogy a bank semmiféle kockázatot nem vállalt, mivel a bank mindig nem létező pénzt ad kölcsön! Ezt akkoriban még nem tudtam. Azóta jártam utána más okból kifolyólag, hogy hogyan is működik a pénzrendszer valójában. Megdöbbentő, de igaz. Mégegyszer leírom: a bank olyan pénzt ad kölcsön, ami a kölcsönadás pillanatában NEM LÉTEZIK. Pont azáltal lesz majd megteremtve, hogy az adós "visszafizeti". (Pontosabban a kölcsönadott pénz mintegy ~10%-a létező valós pénz, de ezt az arányt bankközi trükközéssel tovább lehet csökkenteni.)
Ezt már 1990 ben tanították nekünk. Egyébként közgazdasági alaptétel, hogy a bankrendszer egésze képes pénzt teremteni.
Ja, hogy el van kurva a mostani oktatás, és ezt nektek nem tanították? Pedig műszaki pálya 1 évfolyam főiskola volt.
Na ezért vettem fel devizahitelt kellő körültekintéssel, és szálltam ki belőle amint lehetett.

RHalacska 2017.05.30. 16:32:01

@Payrollerwitch: Igen, munkaidő után megreformálhatná az országot, és nem csak várni, hogy majd az állam segít. De ennek az államnak ezek a birkák kellenek. Egyébként ha sokat akarsz, akkor igenis, tanulni kell. Munka mellett, után, közben. Én is ezt teszem, hogy lépést tartsak a világgal. Egy egészséges társadalomban igen, mindenkire szükség van, de egy egészséges társadalomban tudja a takarítónő, hogy ő nem fogja elérni egy orvos életszínvonalát. Ebben az országban elhitették 45-90 között az egyenlősdit, és azt hiszi a takarítónő, hogy neki ugyan az jár, mint egy orvosnak. Hát nem. Nincs akkora hozzáadott értéke a munkájának. Ez van. De magyarázhatta bárki a 2. új autót hitelre vevő eladónak bárki, hogy bocs, ha egyszer bebuktál akkor ez minek is? Mert neki jár(!) az új autó. Persze másodszor is bukott... Oktatni kellene a társadalmat, de bróker Marcsikából is már vagy a 40. tűnik fel az elmúlt 25 évben, és még indig bedőlnek az emberek.

petivagyok innen 2017.05.30. 16:32:05

Annyi igaz, hogy akkoriban nem volt ennyi "Társadalmi célú hírdetés", mint most. Pedig el kellett volna mondani, hogy mennyire álomvilágban élünk (éltünk akkor). Akkor is dübörgött a gazdaság. '99 és 2008 közütt szinte alig változtak az árfolyamok. Majdnem bedőltem én is nekik. De a való világban éltem és nem csak a tévében néztem azt, így forint hitelem lett.
Egyébként csalódtam a blog végében. Azt hittem az lesz, hogy a külföldi magasabb jövedelméből kifizeti a tartozást. Több ismerősöm is így tette. De úgy látszik BB csak szimplán elmenekül a tertozás elől.

na4 2017.05.30. 16:32:08

Aki hülye, az megérdemli a sorsát. Hitelt felveni nem volt kötelezö. Talán addig kellett volna nyújtózkodni, ameddig a takaró ér.

Póka László 2017.05.30. 17:04:28

És hányan vannak, akik Balek Bélánál is balekabbak.
- Ők azok, akik kimennek külföldre dolgozni, és id fizetik a bank követelését.

... És vannak páran, akik itt harcolnak a bankok ellen.
Róluk itt olvashattok: www.facebook.com/Nemadomahazamat/

HAjrá!

Doryyka 2017.05.30. 17:21:48

@Volgatol nyugatra: és pl. az àrfolyamsàv (meg az eltörlése) az csak mese, nem?

sinus67 2017.05.30. 18:24:30

@Volgatol nyugatra: Amit linkeltél, azon valóban látni a CHF erősödést, azonban a kérdéses időszakban (2010 a választás éve és 2014 a devizahitel "elsöprése" között) a CHF és az EUR arányaiban nagyjából együtt mozog a forinthoz képest. Valóban nem tarzott soká az ominózus árfolyam bomba, azonban nagyon minimálisat ugrott vissza, mi több később még emelkedett az árfolyam. Nyilván nem gondolom azt, hogy a szocik nem tehettek volna semmit, hiszen a lengyelek szigorúan szabályozták. Azért az viszont igen erős túlzás, sőt csúsztatás, hogy a fidesznek semmi köze az egészhez.
Másrészt, hogy egy adott kormány mennyire tudja befolyásolni a valuta/deviza árfolyamot, azt pontosan nem tudom! De elolvastam ezt:

www.akcentacz.hu/deviza-arfolyam.html

Ebben két tényező is szerepel a háromból, amiben egy kormánynak nagy szerepe van! A harmadikban csak közvetetten a szabályozás, jogalkotás révén. Ezt mellesleg jól elintézte a kormány a magán-nyugdíjpénztárak kivégzésével, aminek szintén nagy hatása volt a valuta/deviza árfolyam alakulására.
A kormány magasan leszarta a devizahitelesek helyzetét. Az első intézkedése a végtörlesztés volt, amit a maghatározott devizaárfolyamon csak azok tudtak visszafizetni, akiknek volt pénzük, azaz a "gazdagok" és a politikusok. Azért csinálták.

Egyszóval! Az emberek felelőtlen hitelfelvételének- és a szocik politikai felelősségén túl a fidesz attól még főkolompos ebben a történetben.
Ja?! Hogy jó a PR? Az más!

Cnere 2017.05.30. 18:24:31

@na4: Az a nagy helyzet mester, hogy hitelek nélkül elég nagy valószínüséggel a te munkádra se lenne szükség. Nem személy szerint rád, hanem bármit csinálsz (szinte, mondhatni), kevesebb ember is meg tudná csinálni egy olyan világban, ahol nincs a hitelnek multiplikátor hatása a gazdaságra.

nekimegadommagam 2017.05.30. 18:24:31

@RHalacska:
Remélem, büszke vagy magadra, hogy megtanultad, de érted is, vagy csak bemagoltad? Vágod, hogy mi következik ebből? Megvan, hogy a buborékok, és kidurranásuk eleve bele van kódolva a rendszer működésébe? Érted, hogy a világ össz-adóssága minden pillanatban meghaladja a világ össz-vagyonát? Hogy a világ össz-adóssága minden határon túl növekszik, és soha nem lehet (elméletileg, matematikailag lehetetlen) valaha is visszatörleszteni minden adósságot? Szerinted ez így rendben van?

xclusiv 2017.05.30. 18:24:54

Ezt a szart szöveget nem kellene ide is beengedni.

Kezdjük ott, hogy amit felvett az nem 15m Ft volt hanem x tízezer CHF.

Ha ezt az alaphelyzetet se képes elismerni, azaz erről is hazudik, akkor innen kezdve érdektelen a nyígása.
És mivel 2 lapnyi scroll-ozás is csak a vinnyogás megy, így nem is olvastam tovább.

Visceroid 2017.05.30. 18:51:21

"Miért nem tér vissza egy külföldön élő magyar?"

Ha mást nem azért, mert shortolja az országot. A forint lefele megy hosszú távon, minden más fölfele, megéri várni. Pláne 2020 utánig!

Volgatol nyugatra 2017.05.30. 19:59:34

@sinus67: A devizatartalekok nagysaga es a megannyi monetaris komponens amibol a piacon kialakul egy arfolyam azt ossze lehetne gyujteni es biztos vagyok benne hogy szamos fuggetlen elemzes szuletett mar ebben a temaban ami a gyakorlatban vegigkovette ezek alakulasat..
Ebbe 15 soros "Bibliara" itt a linken, meg csak azt nem latsz bele amit nem akarsz.

En csak arra hivnam fel a figyelmed, olyan hogy a CHF/HUF es EUR/HUF, fuggetlenul mozogna egymastol semmi esely nincs maskulonben olyan arazasi anomalia (arbitrazs) jon letre amit az deviza piacokon azonnal kihasznalnak es kiegyenlitodik.
Mire gondolok? Olyan tartosan nem letezhet hogy arfolyam nyereseget ersz el csupan azzal hogy te HUF-bol EUR-t veszel majd abbol CHF-t. Vagy HUF-bol CHF-t, es azt konvertalod EUR-r...
Tehat megegyszer, a CHF/EUR mozgasokat az MNB eselytelen volt kiegyenliteni csupan a sajat devizenkat HUF-t erinto dontesekkel.

Az hogy a HUF/EUR arfolyam hogyan mozog/mozgott, abban valoban volt es van szerepe, immar a Fidesznek is kozvetlenul, meg hat elotte is hogy ellenzekbol mit muvelt.
Na most szerintem ez volt 20%-25% emelkedesert max. felelos HUF/EUR iranyban.

A masik ket esemenyt, magannyugdij es vegtorlesztes arfolyam hatasait nem tudom teljesen biztonsaggal megitelni, tarsadalmilag pedig nem akarom/erdekel.

Csak megakadt a szemem amikor a nem "gazdasági szakembör" magabiztosan osztja a lapokokat es gondoltam ennyit besegitek.
udv,

@xclusiv: +1

RHalacska 2017.05.30. 19:59:35

@nekimegadommagam: Természetesen megtanultam, és látom is ezeket a buborékokat. Sőt mi több, sajnos ennek a végkifejletét is látom. Jó hír a devizaadósoknak hogy el fogják törölni az összes hitelt! Ja az egész civilizációval együtt....

dorian gray · http://doriangray82.blogspot.com/ 2017.05.30. 19:59:35

@Visceroid: nem akarok beleszólni, de a shortolas az nem ez. Ez éppen hogy long. Mint amikor megveszed a részvényt és vársz évekig, aztán kiszallsz. Megveszed a külföldi devizát (megdolgozott érte) és vársz. Ez nem shortolas.

Payrollerwitch 2017.05.30. 20:36:17

@RHalacska: Ha tényleg tanultál közgazdaságtant, akkor tudnod kellene, hogy a hitel jó (is lehet) a gazdaságnak. Esetleg volt ott pár gondolat az állam szabályozó szerepéről is.
Az oktatás szükségességével teljes mértékben egyet értek. Viszont azért mert neked és sok szerencsés embernek, köztük nekem is, megadatott a körülményeinek, a neveltetésének, a képességeinek a szerencsés együttállása miatt az, hogy tud tanulni és képezni magát, el kellene fogadni, hogy sokaknak nem. És ezeknek az embereknek is lakniuk, élniük kell valahol. Ha az állam magára hagyja őket, akkor rossz döntéseket fognak hozni, és mindenki fizeti ennek az árát.
Az meg, hogy takarítónők vették fel a kölcsönt hatalmas házakra, meg emberek a 2-3 autókra, ez mind csak általánosítás. Egyedül a lapostévés sztereotípia hiányzik még.

élhetetlen 2017.05.30. 20:48:53

@nekimegadommagam: „hogy Svájcban a Frank kamata már negatívba fordult, itthon még mindig emelkedtek a kamatok kockázati felárra és miegyébre hivatkozva”. Egy ország kockázati felára, az nem a miegyéb kategória. A törlesztők valószínű, hogy nem a kamatok miatt mentek az egekbe, hanem, az árfolyam változás miatt forintban megnövekedett tőketartozásra számolt kamatos kamatok miatt, ami 15-20 évre nem játék. (Nem érdekelnek azok, akik a 11 millát vettem fel, 5-öt visszafizettem tíz év alatt, mi az, hogy már nem csak 6 millával tartozok).
„mi közöm nekem ahhoz, hogy a bank a valóságban nem egy összegben vásárolta meg anno a nekem folyósított deviza mennyiséget?”. Egy összegben vásárolta meg, ahogy te is egy összegben kaptad meg, de részletekben fizet vissza, ahogy te is. Miből gondolod, hogy egy bank egy külföldi banktól fix kamatra kap huszonévre kölcsönt neked? Úgy érted, a közvetítőnek kötelessége többet fizetni, de neked nem, ha módosul a kamat? Ráfizetésre kéne dolgozni a közvetítő banknak?
Ez még jobb. „a bank olyan pénzt ad kölcsön, ami a kölcsönadás pillanatában NEM LÉTEZIK.”. Jól utána nézhettél. Esetleg nem létezik az adott banknál, mint mobil tőke, de kölcsönadni ezt a nem létezőt akkor tudja, ha egy másik bank befogadja, mint tartozást, legyen ez az MNB forintban, vagy egy külföldi bank frankban. Végig gondoltad, hogy mondjuk negyven milla egy lakásvételre, amit te kivehetsz, átutalhatsz, az honnét került a számládra, ha az nem létezik? Ha bármelyik bank pénzt tudna gyártani, ahogy te gondolod, már megint borssal fizetnénk, olyan lenne az infláció. Ezt „kölcsön adott semmiből teremtett pénzre hivatkozva” ötletet meg felejtsd el. Hülyeséget beszélsz. Azért gondolkodj is.
Amit a bankokra rá tudtak húzni, az annyi, hogy a kezelési költséget nem kellett volna devizában számolni, ez jogos. A másik, hogy nem lett volna joguk eladási, vételi árfolyamkülönbözetet felszámolni, mert nem váltás, csak „átszámítás” történt, ez nagyon necces, inkább a kormány kedvéért volt. Gondold át! Megkaptad volna frankban a kölcsönt, úgy készpénzben frankban, elmész egy pénzváltóhoz, átváltod forintra, mert csak azzal tudsz fizetni a kőművesnek legálisan. És minden hónapban venned kell annyi frankot, hogy frankban fizesd a részleteket, és az árfolyam emelkedik. Ugyanúgy bukod az eladási és vételi ár közötti különbözetet, és még neked kell pénzváltóhoz járni. Egyébként, ha deviza, és nem deviza alapú hitelt vettél volna fel, az árfolyam ugyanúgy játszik, az eladási-vételi különbözet ugyanúgy játszik, és a kamatos kamatot is magasabb árfolyamon fizeted. Nincs miért pampognod, de hát a sokadik vagy.

sinus67 2017.05.30. 20:48:56

@Volgatol nyugatra: Hát magabiztos azért nem vagyok ebben a témában, csak egy eszmefuttatás volt!
A devizahiteleseket azonban nem hiszem, hogy az "arbitrazs" járt a fejében, mikor felvette a hitelt.
2007-ben a forinthitel mellett döntöttem. Egyetlen egyszerű oknál fogva.
A Magyar állam az ország történetében még (egy-két kivételt eltekintve, de az rég volt) mindent elbaszott! Kizártnak tartottam, hogy az árfolyam kedvezményesen alakul majd!

gabors 2017.05.30. 21:02:25

@Cnere: " USA-ban ez úgy működik, ha bedől a hiteled, akkor beviszed a lakáskulcsokat a bankba és jóccakát. Nincs több tartozásod feléjük, igaz utána hitelt is nehezen tudsz felvenni újra.
"

Azert nem egeszen!!! Az nem garantalt hogy a bank elengedi a fennmarado adossagot (van mikor igen).. Es ha igen akkor arra az osszegre meg ADOT is kell fizetni mint barmi mas jovedelem utan. Es AZT az adohivatal kokemenyen behajtja ...

Valaki irta hogy egyezkedni kell itt az USA-ban lehet mert a bank sem hulye. Nekik sem jo ha gye csomo hazzal kell baszkuralniuk nagyon koltseges egy banknak ezzel foglalkozni. Ha lehet nem kell nekik a haz igy gyakran megegyezenek az ugyfellel.

RHalacska 2017.05.30. 22:56:35

@Payrollerwitch: Ami példákat hoztam, mind a környezetemben megtörtént esetek. Sokaknak próbáltam segíteni, és magyarázni, de ők inkább a rózsaszín álmokat kergették. Talán ezért vagyok fásult?

RHalacska 2017.05.31. 00:18:16

@élhetetlen: Na! Köszönöm, hogy ezt leírtad! Végre valaki látja mai van! Köszönöm! Visszaadtad a reményemet, hogy van még aki érti mi a pénzügy!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.05.31. 01:53:31

@élhetetlen: Áhh, inkább hagyom is, télleg kicsit túlhúztam magam rajta...Kösz az értelmes választ.Azért a magyarországi bankokat továbbra is rühelleni fogom... :D

Demi78 2017.05.31. 10:23:34

Elnezest a posztolotol, de:
Kit terhel a felelosseg? Jegybankot, allamot, felugyeleti szervezket? NEM, NEM ES NEM.

A felelosseg kizarolag BB-é, aki felvette a hitelt.
Ha gyorshajtast fizetsz, a rendor a felelos? Nem, te.
Ha kirugnak, mert sokat olvasod a hataratkelot a munkahelyeden, a fonokod a felelos? Nem, te.
Ha felveszel penzt es nem tudod visszafizetni, a bank a felelos? Nem, te.

En is voltam devizas, hulye modon autora vettem fel, duplajat fizettem vissza x ev alatt,de kifizettem. Mondjuk volt annyi eszem, hogy amikor bedolni latszott a CHF, atvaltottam az egeszet FT alapura. Ezzel nem azt mondom, hogy a posztolo hulye:), csak hogy ne masokat okoljunk a mi rossz donteseinkert es tetteinkert.

_z_ 2017.05.31. 11:31:17

@Demi78: Kepzeld el, mindenkit terhel a felelösseg, csak eppen leginkabb a hitelfelvevö szivja meg. Nyilvan az ö felelössege, hogy mit ir ala. DE!
Banknak talan nem felelössege, hogy mire ad hitelt? Egy lakashitel a lakasra szoljon, es ne tovabb. Ha a bank ad 15m forintnyi hitelt hitelt frankban egy 20m ertekü hazra, akkor azzal a banknak ugyan ugy kene vallalni az arfolyamkockazatot. Ha nem igy adja, akkor ne nevezzük ingatlan hitelnek, mer tnem az. Azzal, hogy ha az ados nem fizet, legyen a banke a haz, de több nem! Hogy igy nem adna ra ilyen hitelt? Ha ez igy lett volna, akkor azt hiszem ez a problema nem is jön letre... A bank igen is tisztessegtelenül jart el. Tisztessegtelenül, de nem törvenytelenül, es itt jön a következö szereplö... Az, hogy a bank ilyen szerzödest ajanlhatott, kinek a felelössege? Nem az allam feleadata lenne keretek köze szoritani ezt? Nem kene minimum ugyan ugy tajekoztatni, mint pl. a ciginel?
Ez az egesz helyzet mind a harom resztvevö (hitelfelvevö, bank, allam) felelössege, csak eppen az egeszet aranytalanul nagy mertekben a hitelfelvevön verik el. Persze az allam gondoskodhat az emiatt lecsuszott emberekrol, a bank benyelheti azt a veszteseget, ami a nem fizetö adosok miatt eri, de az az ember, csalad bizony teljesn lenullazhatja magat, es tönkre is mehet ebben. Na EZ nincs rendben!
De nezzük a peldadat, kicsit mas oldalrol:
Ha gyorsan hajtasz, es balesetezel, akkor nem jar korhaz, mert te voltal a hülye? Ha egy csuszos utszakaszra nem raknak sebessegkorlatozo tablat, es te amiatt balesetezel, akkor is csak te vagy a hülye?

dorian gray · http://doriangray82.blogspot.com/ 2017.05.31. 12:48:50

@_z_: természetesen igazad van sok dologban. Csak egyet hozzátennék. Nem igen láttam olyan bedőlt és tényleg szarban lévő hitelest, aki szerint ne minden a bank hibája lenne. Ő csak átvert ártatlan áldozat. Sokan akik amikor látták, hogy baj van, ugyeskedve atvaltottak, vagy gyorsan valahogy előtörlesztés fel, hogy kevesebb baj legyen, ők vannak páran akik elismerik a saját felelosseguket. De ilyet még nem igazán hallottam az igazán szarban levoktol.

_z_ 2017.05.31. 15:31:57

@dorian gray: Most komolyan a panaszkodast tenyezönek veszed? Plane Magyarorszagon? Ne vicceljünk mar.
Egyreszt ez egy nem merhetö, szubjektiv, sulytalan dolog. Tenyleg ne keverjünk ilyet a kepletbe, semmi ertelme, nem valtoztat semmin.
Masreszt meg hadd panaszkodjon az aki rosszul jart, nem? Igaza van, vagy nincs, legalabb ennyivel könnyithessen magan.
Hogy Teged zavar? Hat ne vedd fel, es kesz.

dorian gray · http://doriangray82.blogspot.com/ 2017.05.31. 16:42:37

@_z_: általában nem is veszem fel, csak kicsit idegesítő, hogy évek óta ez folyik a csapból is, úgy, hogy elhanyagolható szazalek képes bevallani, hogy ő maga is elbaszta. Önkritika az soha nincs...mindenki csak szegény áldozat. A fenti emberektől plegkerdeznem, hogy 25% önerővel mi a fasznak akar venni valaki lakást?

Gregory House MD 2017.06.07. 10:07:36

@Bal: Adnak neked is szívesen, de 40-et kell visszafizetned ;)

Gregory House MD 2017.06.07. 10:07:52

@Gekko: fizetett X milliót, plusz elvitte a bank a házát. Mit is kellene még fizetnie?

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása