oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. december 19. 06:45,  Bankszámlanyitás Angliában: egy kálvária vége 207 komment

2016. december 19. 06:45 Határátkelő

Bankszámlanyitás Angliában: egy kálvária vége

Nem is olyan régen olvashattatok Kata kalandjairól, aki egy első ránézésre nem túl bonyolult dolgot szeretett volna: bankszámlát nyitni Angliában. Ebből aztán egészen komoly kálvária alakult ki, ám örömmel jelenthetem, ez mostanra véget ért. Hogy miként – na, ezt olvashatjátok el az alábbiakban!

Mi a legemlékezetesebb, határátkeléshez kapcsolódó karácsonyi élményed? Az első külföldön töltött karácsony? Az első hazautazás? Vagy ez lesz az első életedben – mit vársz tőle? Írd meg a hataratkeloKUKAChotmail.com címre! (és továbbra is várom a kedvenc receptedet is)

bankszamla.jpg

„Aki olvasta az előző részt, már kellőképpen felhúzta magát az angliai bankok packázásán. De bizonyára mindannyian arra vágyunk, hogy a történetnek boldog végkifejlete legyen. Lássuk!

Ezt egy bank sem gondolhatja komolyan az EU-ban?

A bankos hajcihőm október 3-ával kezdődött, amikor is aláírtam az egyik legnagyobb banknál a folyószámla nyitásához szükséges dokumentumokat, majd lefagyott a rendszer, tehát nem kaptam azonnal bankszámla számot.

Sok telefonálgatás után – mert ez az ország a telefonálgatásokról szól, bármit is akarjon intézni az ember – eljutottunk addig, hogy már a saját fiókom szóba állt velem, s kérték a szüleim nevét, majd édesanyám politikai pályafutása miatt további biztonsági ellenőrzést rendeltek el. WTF?

Azon nyomban elmagyaráztam nekik, hogy édesanyám csak VOLT politikus, már nyugdíjas. Erre érkezett a válasz, hogy a további kérdéseiket kiküldték nekem postán. Ekkor Anglia déli részén voltam, ők pedig Cambridge-be postázták a levelemet. Semmi gond, majd a barátaim felhívnak, ha megjött.

Érkezik a hívás, lefotózzák a 4 A/4-es oldalt. Elolvasom… fortyogok a dühtől. Hogy miért? A levél ezt tartalmazta többek között „továbbá kérjük, küldje meg az elmúlt 1 évében keletkezett fizetési bérszámfejtéséről (= itt payslip) szóló dokumentumok másolatát; ha ezek idegen nyelven – az angolhoz képest – íródtak, akkor kérjük, fordíttassa le egy fordító irodával, s annak másolatát küldje el részünkre…”

Költözz a bankod miatt, jeeee!

Hah, nem akartam hinni a szememnek, most ez komoly? Fordíttassam le? Meg otthoni fizetési papír? Mi van? (Hozzá kell tennem, hogy itt, Angliában, ha például bankot válasz, akkor elkérik az itteni banktörténetedet, ami teljesen normálisan cseng, de sajnos én még csak most jöttem, könyörgöm!)

Akkor még Anglia déli részén laktam a munkám miatt, de ennek hallatára tudtam, hogy egy megoldás létezik: vissza kell költöznöm abba a városba, ahol kiállították a NINO-mat (National Insurance Number), mert az is lassan több lesz, mint 3 hónapos, s tényleg sehol nem fogják elfogadni egyfajta lakcím-igazolásnak.

Persze ezt a naaaaagy bankot hagyom a fenébe, már panaszlevelet sem akarok írni nekik, mert azt nem tennék zsebre.  Szóval felmondtam a munkahelyemen és ismét Cambridge-ben találtam magam (szerencsére gyorsan találtam itt is munkát, legalább ennyivel beljebb vagyok).

A nyakamba vettem a várost egy okostelefonnal. Beírtam a térképes alkalmazásba, hogy bank, s oda mentem, amelyikről még soha, de soha nem hallottam.

Bementem az elsőbe, elmondtam, hogy folyószámlát szeretnék nyitni, ahol közölték, hogy sajnos annyira elfoglaltak, hogy időpontot kell foglalnom. Sebaj, mentem egy másik picihez. Ott ugyanez várt.

Újra bepötyögtem a telefonomba, hogy bank, s elindultam. Ahogy gyalogoltam és nézegettem a kirakatokat, láttam egy magentásan és olyan bankosan kinéző kirakatot. „Saving”, „current account” a kirakatában.

Felnéztem, s lefordítva Szűz Pénz Bank volt kiírva. Hurrrráááá, ha még a térképapplikáció sem dobja ki, akkor ez annyira kicsi, hogy itt biztosan szívesen fogadnak.

Szinte behajítottam az ajtót az izgatottságtól. És lőn világosság vala: foglalkoznak velem, s természetesen azonnal tudnak nyitni nekem számlát. Juhuuuuu, ez az én napom, ez meg az én bankom!

Happy fi…om, akarom mondani happy end

Miután mindent sikerült elintézni, s csillogó szemekkel vártam a bankszámla-számomat, közli a hölgy, hogy az adataimat el kell küldenie a feletteseinek, ahol még leellenőriznek, s ha minden rendben, akkor jövő péntekre meg lesz a számlám.

Már szinte lukat beszéltem a hasába, míg megeshetett rajtam a szíve, s azt mondta, 4 nap múlva szerinte már használhatom is.

Ezt a lehetőséget már nem hagyhattam veszni, így naponta bementem személyesen érdeklődni, ezzel is mintegy demonstrálva, hogy vagyok, vegyenek komolyan, mert különben holnap is bemegyek.

És 4 nap múlva MEGNYÍLT A BANKSZÁMLÁM! Az enyém, a sajátom, ezt már nem veheti el senki! Annyira megkönnyebbültem, annyira boldog voltam, hogy amikor elhagytam a bank kirakatát, sikongva és ugrálva ünnepeltem egyedül Cambridge zsúfolt, belvárosi utcáján.

Mindig van remény, csak itt sokkal keményebbnek kell lennünk, különben se előre, se hátra. A következő misszióm a háziorvoshoz való regisztráció és a jogsim lecserélése lesz.

Köszönöm szépen a Határátkelő blog olvasóinak a kedves szavakat és a segítő szándékot! Soha nem vagy egyedül! ;)”

HÍRMONDÓ

Meglepő bevándorlási adatok Németországból

Közel harmadára csökkent a Németországba érkezett menekültek száma idén a tavalyi évhez képest. Több uniós állampolgár érkezik, mint menekült. A konkrét számokat itt találod.

Kik jártak jól a kivándorlással?

A határátkelésnek volt némi hozadéka az otthon maradottak körében is. Meg is nézzük, kinek mennyit jelentett!

A világ egyik legkülönlegesebb iskolája

Egy suli, ahová ezerszeres (nem elírás!!) a túljelentkezés, és egyáltalán nem véletlenül. Aki bejut, megcsinálta élete szerencséjét.

Határátkelő találkozó! 

Tavaly azt írtam, hogy ha nem vigyázunk, lassan hagyomány lesz az év végi budapesti Határátkelő-találkozóból. Nos, nem vigyáztatok, az lett… A szervező idén is Digger, a lehetséges időpontok pedig: december 27., 28. Aki szeretne jelen lenni, az vegye fel vele a kapcsolatot emailben (janoshorvath65KUKACyahoo.com). Akár mind a két napot meg lehet jelölni, amelyik napra a legtöbb visszajelzés érkezik, azon lesz a találkozó délután 5-kor a Menzában, a Liszt Ferenc téren. Jelentkezési határidő dec. 20. 

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: ügyintézés Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr312056339

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shanarey 2016.12.19. 08:25:29

Gratulálok.
Sajnos az idén már én is hallottam efféle macerás lett a számlanyitás dolgokat, s sajnos tényleg az lett, mert az illető aki mesélte, az ismerősöm.

Kit_Summer 2016.12.19. 08:58:20

Élőben magam is hasonlókat tapasztaltam... aztán online percek alatt sikerült számlát nyitnom és utána már csak formaság volt bemenni másnap a bankba.

London2009 2016.12.19. 11:41:10

Ugyes vagy, hogy megoldottad! Well done!
Egyebkent a Barclays egy eleg szigoru bank. Ahhoz tenyleg kar volt menni, de ugye honnan tudhattad volna. No mindegy, a lenyeg, hogy sikerult.
Viszont azzal nem ertek egyet, hogy ez az orszag a telefonalasok orszaga. Pont, hogy ez az az orszag, ahol mindent el lehet intezni online. De meg olyan dolgokat is, amiket sosem gondoltal, hogy lehetseges. A jogsi csere egyszeru lesz, meg a haziorvos is. Ezek miatt ne aggodj.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.12.19. 13:58:05

hat en itt jo 20 eve tok illegalis munkaskent 10 perc alatt nyitottam bankszamlat a bank of americanal
kaptam hozza debit kartyat, talan 20 dollart kellett befizetnem
meg 20-at meg a csekktombbre/az nem volt kotelezo, de akartam/
nem ertem mi Baja lehet egy banknak ha nyit barkinek egy szamlat, foleg aki EU-n belul van?

montroyal ( CAN qc) 2016.12.19. 16:31:01

OFF jo hir lehet tanulni lovoldozni es lesz munka is es par milliard leesik megint a haveroknak ..

tenytar.hu/igeretmero/orban_uj_otlete_27_milliardba_kerul#.WFf8sVXhCUl

Taxomükke (UK) 2016.12.19. 16:41:41

@montroyal ( CAN qc): Ja, ez tenyleg ugy hianyzik, mint halnak a bicikli...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.12.19. 16:42:47

Tegnap Losonczi Pál... bocsánat Diggerdriver megkezdte a hivatalos(ok) látogatását Magyarországon.
Jelentem hogy első nap arcidegrángást kapott, és jelentős élményanyagot a következő poszthoz.
Még 9nap hátra van.

SzZoole 2016.12.19. 16:46:47

@montroyal ( CAN qc): @Taxomükke (UK):
Mi a halál náthás faloszának van erre szukseg,mar igy is kesz cirkusz az orszag......

SzZoole 2016.12.19. 16:48:09

@diggerdriver: arcidegrángást?Mitol?
Ekezdtek ugatni a fakacsak:)))

SzZoole 2016.12.19. 16:50:23

@diggerdriver: vagy megsem tartottak meg a tavaly keszitett utleveled?
Meselj mar,ne csigazz minket 9 napig.....

gabors 2016.12.19. 16:51:41

@montroyal ( CAN qc): basszus a gond az hogy nem a hircsardan jelent meg ... lehet a fonok megunta a focit ??

gabors 2016.12.19. 16:52:37

RIP Gábor Zsazsa (vagy ahogy itt ismerik Zsazsa Gabor)

P.Elliot 2016.12.19. 17:05:33

@diggerdriver: Losonczi Pal, hehehe....ez jo volt, varunk vissza tele elmenyekkel, ugy sejtem lesz...

Shaktee 2016.12.19. 17:20:03

@hagyma: Because you are a special onion :P

Főgebra 2016.12.19. 17:26:07

@gabors:
Képzeld, ha az óriás műlesiklást szeretné annyira, mint a focit, mekkora hegyeink lennének már!

gabors 2016.12.19. 17:31:45

@rebel rebel: de az is lehet hogy 20 eve masok voltak a szabalyok?

igen egeszen masok a Patriot Act elott szinte semmit nem kerdeztek a bankok. Most is lehet kulfoldinek bankszamlaja, ha van ervenyes utlevel es megnezik a vizumot/tartozkodasi engedelyt, azonkivul csak USA cim kell. De nem minden bank foglalkozik vele egyszeruen nem eri meg nekik a macerat, foleg ha "problemas" orszagbol van az illeto. hasonloan mint a posztban addig kell probalkozni amig talal olyan bankot ahol nyitank szamlat .. nincs egyseges szabalyozas minden banknak masok feltetelei... mit fogad el, mennyi penz a minimum stb.

de illegalisan manapsag eleg nehez bank szamlat nyitni. akik meg a regi idokben (20+ eve) szereztek mondjuk jogsit vagy nyitottak bankszamlat, vagy van valami kozuzemi szamla a nevukon vagy hitelkartya, azoktol megegyszer altalaban nem kerik a papirokat. vagyis masodik szamlat mar sokkal konnyebb nyitni.

szemelyesen csak azt tudom hogy par honapja a Chase-nel ha nem allampolgar az ember akkor az ervenyes New York State jogsi melle kertek a zold kartyat is belso szabalyokra hivatkozva, (mivel nem volt nalam haza kellett menni erte ezert is ragadt meg) Pedig csak annyit akartunk hogy en is rajta legyek a felesegem Chase-es szamlajan az egyszeruseg kedveert. (Van sajat szamlam nalunk egy masik fiokban)

gabors 2016.12.19. 17:37:23

@Főgebra: Ja, mar regen visszafoglaltuk volna a karpati havasokat :-)

Muscari 2016.12.19. 17:38:18

@Főgebra: :-))))))))))

@diggerdriver: maris kivankozol vissza? Te szegeny.

Főgebra 2016.12.19. 17:39:58

@gabors:
Á, dehogy! Építettünk volna magunknak! Stadiont sem lopunk, építünk!

London2009 2016.12.19. 17:46:04

@diggerdriver: latod en ezert IS toltom itt mindig az unnepeket. Kell a fenenenek ez a karacsonyi macera. Az egyetlen dolog amit a sajnalok, az a Hataratkelo talalkozo! ; )

Herr Géza 2016.12.19. 17:46:34

@montroyal ( CAN qc): De ez mekkora duma már: "Ötletét azzal indokolta, hogy túlsúlyosak és betegesek az emberek, annak ellenére, hogy sportnemzet vagyunk,"
Mert a lövészettől aztán lehet fogyni ezerrel....:)))))) Ilyen alapon a sakkot is választhatta volna, mennyivel olcsóbb lenne járásonként egy sakktábla.

2016.12.19. 17:51:19

@Herr Géza: De lehet fogyni a lovoldozestol, csak a puska masik vegen kell allni.

Amugy en nem vagyok ilyen konteos meg ilyenek, de tenyleg olyan, mintha keszulnenek valamire b*zmeg.

SzZoole 2016.12.19. 17:58:53

@Herr Géza: akkor inkabb paintball,abban lehet kuszni/maszni/szaladgalni meg a golyo helyet vakargatni ha eltalal,es olcsobb is:)))

gabors 2016.12.19. 18:02:06

@Főgebra: rendben hegyet azt lehet epiteni csak AKARAT kerdese de havat azt csak kellene importalni mer az sincs gyakran ... hacsak nem sikerul 10.000-meters hegyeket osszehordani az alfoldon :-)

gabors 2016.12.19. 18:03:48

@Herr Géza: "Ilyen alapon a sakkot is választhatta volna, mennyivel olcsóbb lenne járásonként egy sakktábla. " basssus olvasni/irni sem tudnak a legtobben hol tanulnanak meg sakkozni ??

lovoldozes sokkal jobb kesobb ezebkol lehetnek hatar-vadaszok es ha hegy project is bejon akkor meg hegyi-vadaszok is "-)

gabors 2016.12.19. 18:06:17

@Zoole[uk]: "...es olcsobb is:)))" az nem jo mert a 10%-ot minnel nagyobb osszegbol szokas kerni :-)

SzZoole 2016.12.19. 18:08:19

@gabors: le vagy maradva par evvel,20% mar az a 10%

SzZoole 2016.12.19. 18:10:08

@Főgebra: minek epiteni?
Tokaj hegyalja az ove nagyreszben,de ezt Te ne tudnad

Herr Géza 2016.12.19. 18:35:57

@gabors: Miért, lőni tudnak az emberek?? Sakkozni is meg lehet tanulni, aztán már csak ugrás az írás-olvasás....:)))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.12.19. 19:04:08

@gabors: hat tolem sosem kertek zold kartyat, eleg volt annak idejen az SSN
meg most is
de nagyon helyes , hogy toled kertek, mielott ramasztal a feleseged szamlajara

macamuca [IHUN] 2016.12.19. 19:34:16

@Zoole[uk]:
"... olcsóbb is"
Osxt' akkó' mibű' fog saját lábra állni (=khmmm, mutyiland..) a másik 4 gyerek, he???

macamuca [IHUN] 2016.12.19. 19:36:48

@Főgebra: @gabors:
Eszembe jutott egy film címe: Az angol, aki dombra ment fel és hegyről jött le
Valahogy ennek a filmnek a címe ÉS tartalma ugrott be....

gabors 2016.12.19. 19:54:11

@macamuca [IHUN]: a filmet nem lattam csak a leirast kerestem meg... na ahogy irtam csak akarat kerdese hogy hegyek legyenek :-)

SzZoole 2016.12.19. 20:03:57

@macamuca [IHUN]: mibol mibol,hàt 4 muszakban a Legofaktoribul:))

2016.12.19. 20:07:36

"Ezt egy bank sem gondolhatja komolyan az EU-ban?"
Na, itt a bibi ... Anglia, azaz az Egyesült Királyság már nem EU tag. Igaz, hivatalosan még nem lépett ki (jó 1,5 év lesz az még), viszont nem meglepő, hogy a bankok és egyéb intézmények már az EU utáni életre készülnek, ezért nehezebb. És ha a Brexit hivatalossá válik, még nehezebb lesz (Hm, nem is értem, miért kértem az Europassomat angol nyelven is? Gondolom, megszokásból ;) Mellesleg még mindig várok rá, Magyarország semmit sem veszített kafkai jellegéből)
Angliában rohadt egyszerű volt bankszámlát nyitni, már Németországhoz képest, ahol anno még azt is megkérdezték tőlem, hogy van-e amerikai állampolgárral bármilyen kapcsolatom? :DDD

Herr Géza 2016.12.19. 20:42:46

@Pink Petsch: Rosszul tetszik emlékezni, nem "amerikai állampolgárral való kapcsolatról" érdeklődnek, hanem arról, hogy adóköteles vagy-e az USA-ban. Ennek alapja az, hogy DE is csatlakozott a FATCA-hoz, azaz köteles adatot szolgáltatni az USA adóhatóságának az ott adóköteles (állampolgárságtól függetlenül) személyek számlanyitásáról.

Herr Géza 2016.12.19. 20:54:28

@Pink Petsch: A másik: miért volt itt bonyolult számlát nyitni? Amit eddig az angol tortúrákról olvastam, annak itt nyoma sincs. Lakcím, passport/személyi, egy kis nyomtatványkitöltés oszt jónapot.
A netes bankoknál meg bankfiók/termin-keresgélés se kell, csak a postára kell elballagni a PostIdent miatt. Papírt meg 6x annyit kellett kitöltenem még otthon is a legutóbbi számlanyitásnál.:))

2016.12.19. 20:54:38

@Herr Géza: Elképzelhető ... ez olyan jó 2,5 fél éve volt, amikor a hoch-deutschom is gázosabb volt mint most, hát még a schwoabische nyelvjárás .... A hölgy meg jó 50-es volt, elhanyagolható angol-tudással Megpróbálkoztunk vele, aztán arra jutottunk, hogy az én német-tudásom jobb, mint az ő angolja :DDD
No de, ezek szerint félreértettem, viszont őszinte voltam legalább, amikor azt mondtam, hogy "nein" ;).
Egyébként, a b. nejed megállapodott a stuttgartiakkal? Hogy áll most az az ügy?

SzZoole 2016.12.19. 20:57:52

@Herr Géza: @Pink Petsch: German corner,a berlini karacsonyi vasaron belehajtottak a tomegbe egy teherautoval!

2016.12.19. 20:59:29

@Herr Géza: Nézd, attól függ, mihez vagy szokva. Én ahhoz voltam, hogy ha számlát akarok nyitni, akkor bemegyek egy bankfiókba és 10 perc múlva már kész is a számlám (ebben Magyarország és Románia kétségkívül pluszpontos). Na, most, ehhez képest. egy hetes várakozási idő időpontra (wtf????), idióta kérdések, közüzemi számlák, meldezettel ... Áááááh!!! :DDD

2016.12.19. 21:05:39

@Zoole[uk]: Ja, ich habe das gelesen, aber was kann ich sagen? Nichts ... das ist. Dummer Idioten :(.

2016.12.19. 21:11:49

@Zoole[uk]: Fejleszd magad ... ;)
Bár szerintem Herr Géza tutira talál benne nyelvtan hibát. Az "idioten" ragozásában nem vagyok biztos :)))

macamuca [IHUN] 2016.12.19. 21:12:22

@Pink Petsch:
2 éve is a brexitre készültek?? (illetve a brexit utáni időszakra), mert amit én szívtam anno.... (lásd posztom)
Ehhez képest lányom idén márciusban elballagott a bankba (TSB) csütörtökön, következő hét kedd délutánra (!!) kapott időpontot, és azon a héten szombaton a postaládában volt a bankkartyaja és a másik levél a pin-kóddal...
Abszolút vegyes....

2016.12.19. 21:16:29

@macamuca [IHUN]: Nem tudom, én a londoni olimpia idején voltam utoljára Angliában, melóügyileg, és akkor kísértem el egy lányt számlát nyitni. Olyan fél óra alatt megvolt az egész művelet, tokkal-vonóval.

SzZoole 2016.12.19. 21:23:20

@Pink Petsch: fejlesz engem istenno,hagyom magam:)))

2016.12.19. 21:26:05

@Zoole[uk]: Ó b+!!! :DDD
Mellesleg, csak nekem nem jelöli ki sárga színnel, ha válaszolnak egy kommentemre, vagy ez általános?

SzZoole 2016.12.19. 21:29:02

@Pink Petsch: when&where?:)))
Mellesleg nekem se...

2016.12.19. 21:32:08

@Zoole[uk]: Majd ha megkapod az engedélyt az asszonytól, visszatérhetünk a kérdésre .... :PPPPP
Oh, shit, I thought, I'm a fucking special snowflake! :DDD
Khm ... beszéltél azóta diggerrel? Már hogy mibaja?

Herr Géza 2016.12.19. 21:33:05

@Pink Petsch: :))))) Khm, khm, mondjam????

gabors 2016.12.19. 21:35:02

@Pink Petsch: altalanos ... :-) nem vagy kivetel (vagy a sarga zavar?)

gabors 2016.12.19. 21:38:11

@Zoole[uk]: mar 9 halottrol is beszelnek ... Zurich-ben is volt valami lovoldezes, meg Ankaraban lelottek a ruszki nagykovetet

2016.12.19. 21:38:45

@gabors: Gáz ... először, olyan 5 éve, amikor bevezették a sárga kiemelés zavart ... most meg a hiánya ... hülye bír lenni az ember, no nem? ;)

Dikusz 2016.12.19. 21:39:03

@Zoole[uk]: azért a paintball helyett a számháború sokkal jobb:)

Dikusz 2016.12.19. 21:41:23

@Pink Petsch: már azt hittem, én csináltam valamit rosszul, hogy nem jelenik meg a sárga kiemelés, de ezek szerint nektek sem, nemcsak én vagyok a kétbalkezes:)

Herr Géza 2016.12.19. 21:41:51

@Pink Petsch: Sztem már tárgyaltuk,ezt... Melyik gyökér bank volt? (Deutsche Bank, esetleg korábban a Dresdner, vagy a Commerzbank?) Bár az utóbbinál volt nekem is, a szla.nyitás ott is bakfitty volt, csak utána mentek át Nagyon Fontos Bank-ba.
Időpontot meg egyszer nekem is akartak adni valahol, na akkor sétáltam tovább a Commerzig, 10 perc (lehet, hogy 15) múlva volt számlaszámom.
Közüzemit sose kértek. Pedig magunknak és a melóslegényeinknek, haveroknak, stb. biztos nyitottam már 10 banknál 50 számlát, ha nem többet. :)))

Herr Géza 2016.12.19. 21:42:44

@Dikusz: Tegnap óta nincs nekem se...

SzZoole 2016.12.19. 21:45:15

@Pink Petsch: you have no chance:)))

Beszeltem,nincs baja veled:)

2016.12.19. 21:46:10

@gabors: Volt egy poszt nemrégiben, ami a túlzott rendőri jelenlétet kifogásolta (igaz, Magyarországon, de az írója még nem járt szerintem német pályaudvaron ...)
Havonta egyszer megteszem a Németország-Magyarrszág távolságot. Rhadtul megnyugtat a rendőri jelenlét minden pályaudvarn, ahol a vonat megáll, a határátkelő településeken meg még sosem láttam 6 rendőrnél kevesebbet egy-egy nemzetközi vonathoz. És mindig, minden egyes alkalommal van, akit leszednek a vonatról. Sosem fehér. (# no racist)

SzZoole 2016.12.19. 21:47:33

@gabors: igen itt is 9-rol irnak.
Allitolag egy lengyel rendszamu kamion volt,kb 60 km/h sebeseggel fekezes nelkul,A sofor elszaladt.:(

SzZoole 2016.12.19. 21:49:07

@Dikusz: legyen akkor uvegporgetos:)))
Ajaj regi szep idok.....:)

2016.12.19. 21:49:27

@Herr Géza: Die Baden-Württembergische Bank :DDD (khm, jó a névelő?)

jojó78. 2016.12.19. 21:51:08

@diggerdriver: Most kíváncsivá tettél. Gondolom valami negatív élményed volt/van. Érezd jól magad otthon!

Herr Géza 2016.12.19. 21:51:50

@Pink Petsch: Szóval a három pontig jó :D De utána semmi sem passzol. Helyesen:
Das ist ein dummer Idiot. (Ha egyes számot gondoltál) vagy Die sind dumme Idioten. (ha többröl van szó). :))))

2016.12.19. 21:53:10

@Zoole[uk]: Shit ... :DDD
Hm, akkor mégis miért? Nah, mindegy .... a férfiak érthetetlenül hisztisek .. ezvan.

SzZoole 2016.12.19. 21:54:37

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Na de dadus,a kacsak hapognak:)))

gabors 2016.12.19. 21:55:17

@Pink Petsch: erdkes most tunt fel nekem is ... Windowson nincs the a linux laptopon van sarga ize ... mindketto mozilla browser

Herr Géza 2016.12.19. 21:55:56

@Pink Petsch: Jájjáj, a BW-Bank.... Velük nincs személyes tapasztalatom, ill. pont van, ezért eszembe se jutottak soha. Ők sem igazán lakossági bank, azt csak "muszályból" csinálják. Te akkor pont egy "ügyfélelrettentő" taktikát alkalmazó bankba futottál bele..:))))

SzZoole 2016.12.19. 21:57:21

@Pink Petsch: menj el a talalkozora es beszelj vele:)
Kepet ne felejts el kuldeni:)))

2016.12.19. 21:57:29

@Herr Géza: Oké, de ha nem teljes mondatban akarom kifejezni magam, csak egy ilyen félszájjal kimondott megjegyzésben, mint magyarul is: "Ezek idióta seggfejek" így lenne a helyes, de ha csak egy megjegyzés, akkor magyarul az "Idióta seggfejek" is stimmel.
A példádból azt veszem le, hogy nem "dummer"t kellett volna írnom, hanem "dumme"t a többeszámra. Oder?
Faszkivan :DDDD

gabors 2016.12.19. 21:58:47

@Zoole[uk]: A varos kozepen lengyel kamion ... kicsit gyanus?? de lehet hogy a lengyel parlement legujabb torvenyei miatt volt beragva???

Herr Géza 2016.12.19. 21:59:45

@Zoole[uk]: Ja, hogy erről volt szó, még nem olvastam...WTF?

2016.12.19. 22:03:59

@Herr Géza: Na de Stuttgartban ezerrel nyomulnak ... és hát nekem BW-s számlára kellett utalni, így ott voltam kénytelen. Különben magamtól a Postbankot választottam volna, vagy a Sparkassét. Azok országszerte előfordulnak, nemcsak tartományi szinten.

2016.12.19. 22:04:55

@Zoole[uk]: Hm, miért? Szervez? És minek kell neki fotó?

SzZoole 2016.12.19. 22:05:41

@gabors: a BBC lorry-t ir,de ahogy a kepeket nezem 44 tonnas kamion.
A rendszama lengyel,a sofor az meg nem biztos,hogy lengyel,mert elmenekult.

SzZoole 2016.12.19. 22:07:31

@Pink Petsch: ott van minden posztnak a vegen a felhivas,nem olvastad?
A kep nekem kell,nem neki:)))

Herr Géza 2016.12.19. 22:08:13

@Pink Petsch: Ja, ezt sem olvastam még: igen, a hétvégén kapta meg a szerződést. Alles klar, wie besprochen. Febr. 1.-én kezd náluk.
Apropó, ha már kérdőív: mivel Landesinstitution, így a munkaügyre leadandó kérdőív kitöltése (6 oldal :D) kb. 1 óra lesz. Plusz a pénzügy (fizetés, tb, adó, stb.) egy külön intézmény kezében vam (Landesamt für Besoldung BW), náluk hasonló pepitában, de legalább az élből online megy.
Viszont csak kapkodjuk a fejünket, hogy mi minden jár még a fizun felül: extra nyugdíjalap, majdnem ingyenes bérlet, stb., stb.).
Nem is fogta még fel az asszonypajtás, hogy mibe nyúlt bele. :)))))

2016.12.19. 22:08:45

@Zoole[uk]: Nem ... Oups!!!
Te már kaptál ... :PPP

Herr Géza 2016.12.19. 22:10:28

@Pink Petsch: Miért "kellett" neked BW-s számlára utalni? Mit?

SzZoole 2016.12.19. 22:12:00

@Pink Petsch: de az mar 3 eve volt,kuldj egy frisebbet es lazabbat:)))

SzZoole 2016.12.19. 22:13:24

@Herr Géza: neked minek,Te mar ven trottyos vagy:)))

2016.12.19. 22:14:43

@gabors: Csak egyszer, egyetlen egyszer látnék már a Kossuth téren egy pár száz ... nem pár ezres, mint a lengyeleknél ... tömeget, aki Orbán-mutyi kormány antidemokratikus, illiberális intézkedései ellen tüntet kitartóan. Csak egyszer! Akkor talán még jövőt is látnék ebben az országban. De ilyen '56 óta nem fordult elő Magyarországon. Az meg 60 éve volt. Beee-bee-be-beee-bee-be - birkaország :(((

2016.12.19. 22:16:41

@Herr Géza: Ssem kértél ... ;)))

2016.12.19. 22:18:29

@gabors: a holgynek azert nem volt egyszeru az elso banknal, mert elkotyogta, hogy anyuka politikus (amit semelyik bank nem kerdez meg)
Innentol PEP ugyfel -politically exposed person- es az enhanced due diligence vinatkozik ra a UK jogszabalyok altal

Emelett az USAban is hasonloan jart volna kulfoldi PEPkent a Patrioct Act ota

2016.12.19. 22:21:46

@charlieharper: Hm, ezt nem értem. Ha a bank nem kérte a szülők foglalkozását, akkor ez hogy a tökbe került egyáltalán szóba????

2016.12.19. 22:23:06

@Zoole[uk]: Nincs új, ha már nem tetszem, valamelyik újabb pornócsillaggal kell beérned ... :PPP

2016.12.19. 22:23:59

@Pink Petsch: a holgy csacsogott az ugyintezovel. Mashogy nemigen tudtak volna

SzZoole 2016.12.19. 22:25:35

@charlieharper: olvastad az elso posztjat?
A bankos rakerdezett az anyja nevere.A holgy mondta hogy ;
Dr. X. Y.
A bankos kerdezte,hogy milyen Dr.?
A holgy akkor mondta,hogy jogasz volt a Z. politikai partnal,na itt ennel a pontnal akadt meg a lemez.
Ha holgy csak annyit mondott volna,hogy;
Jogasz,de mar nyugdijas,akkor mar regen szamlaja lett volna.

2016.12.19. 22:27:08

@charlieharper: Meg gondolom, fel akart vágni, hgy ő nem akárki :PPP Ennyi esze van... pofázik, mielőtt tisztában lenne a következményekkel. Tisztára politikusi véna :PPPPP
Mellesleg, mi a frászt kell csacsogni az ügyintézőkkel? Rohadtul nemn érdekli őket, és még rohadtabbul fárasztja is ....

SzZoole 2016.12.19. 22:27:32

@Pink Petsch: olvasd amit Charlienak irtam.

Ok ok jo lesz a regi is,csak lazabbat:)))

2016.12.19. 22:33:00

@Zoole[uk]: Nem írtál mást, mint én. Ha megállt volna annál, hogy jogász, akkor snitt, ennyi! De azt hitte a majma, hogy ha hozzáteszi, hogy x.y. párt címerese is volt, akkor special snowflake lesz belőle. Hát, az lett, csak nem úgy, ahogy ő otthon megszokta. És most ezért rinyál ...
Karma is a bitch :DDDD

2016.12.19. 22:35:47

@Zoole[uk]: Az annál lazább már pornó :DDD
Egyébként az asszony mit szólt hozzá? Ezt még sosem kérdeztem .. ;)))

SzZoole 2016.12.19. 22:38:57

@Pink Petsch: ezert a brexit-et okolja,nem magat:(

Mit szolt volna?:))

Herr Géza 2016.12.19. 22:39:27

Durva ez a berlini merénylet. :(. A lengyelek mellett még mi is bele lettünk "keverve": a kamion a Budapester Strassén állt meg.
Az egyik tettest a helyszínen elfogták, aki később "elhalálozott"... A másik is megvan, aki elszaladt, de egyelőre nem tudni róluk semmi további infót.
A kamiont valószínűleg elrabolták. A lengyel speditőr azt jelentette, hogy du. 5-kor elvesztették a kapcsolatot a teherautójukkal, a sofőr azóta sem jelentkezett, most őt is keresik, mert valószínűleg megtámadták és elvették tőle a kamiont.

2016.12.19. 22:40:23

@Pink Petsch: pontosan. Miluen doktor? Jogasz
Utana mar ha hozzateszi, hogy az MSZMP Kozponti Bizottsaganak a fotitkara, akkor ne csodalkozzon

Nejem az mondja, hogy "Karma is a bitch and she is my best friend"

2016.12.19. 22:41:08

@Pink Petsch: jaaa, mi a helyzet Germanistanban?

2016.12.19. 22:41:29

@Zoole[uk]: Mellesleg, soha a büdös életben eszembe nem jutna azt mondani, ha megkérdik anyám nevét, hogy Phd. "név". Hanem csak szimplán a név. Pláne, hogy a lánykorira kíváncsiak még Angliában is :PPP
A magyarországi cím-és rangkórság faszául visszaütött, de a nagyobb baj, hogy a posztoló, a poszt szerint ebből azt szűrte le, hogy "szemét angolok". Pedig állítólag az intelligencia öröklődik bizonyos szinten. Igaz, a józan paraszti ész viszont nem :PPPP

Herr Géza 2016.12.19. 22:45:16

@Pink Petsch: Na de ha BW Bakos számlára kell utalnod, attól még miért kell ott számlát nyitnod, vagy spórolni akartál (a bankon belüli utalás ingyenessége miatt)???? Ne már.... :)))

2016.12.19. 22:48:33

@Herr Géza: Ezt a Budapester strasse-s dolgot, ugye egy pillanatig sem gondoltad komolyan ...? Szerintem nem ... de már lassan nem merem kijelenteni, hogy trollkodás vagy full retard üzemmód ...
Hm, mellesleg, ha valóban úgy van, ahogy a rendőrség feltételezi, akkor ez nem megszervezett akció volt, hanem alkalom szülte elmebaj. Amitől nem lesz kevésbé gyászos, valóban ...

2016.12.19. 22:51:27

@Herr Géza: Pedig de. Egyedül erre kellett nekem német bankszámla. És hát, khm, nem tudom, téged, mennyire dob fel, hogy havonta plusz 10 eurót kelljen kifizetned csak azért, hogy befizethess ... de engem egyáltalán nem dobott fel a gondolat. Egy üvbeg Jim Bean, ember! :DDD

fox7hill 2016.12.19. 22:52:28

Ez az angol paradicsom, mindenki oda vágyik...

gabors 2016.12.19. 22:52:34

@charlieharper: "Emelett az USAban is hasonloan jart volna kulfoldi PEPkent a Patrioct Act ota "

De itt nem kerdeznek ilyeneket az anyja nevet igen de azt leginkabb csak azert hogy kesobb ez legyen az egyik azonosito info. Azt hogy lefutatnak-e valami keresest egy valami tilto listan nem tudom ez szerintem csak akkor ha valami egy is gyanus.

Mint irtam minden banknak masok a szabalyai azon felul amit szovetsegi kormany eloir.

Kerdes hogy allampolgar-e ha igen akkor OK, ha nem akkor kerdezik legal permanent resident (ha igen akkor be kell mutatni az zold kartyat) ha nem van olyan bank aki koszoni szepen nem folgalkozik tovabb van ahol azutan utlevel vizum es egyebb kerdesek jonnek es meg mindig nem biztos hogy adnak szamlat amit hagyma ir hogy SSN az nem kell ha valaki kulfoldi. Akkor meg lehet akarnak W-8 vagy hasonlo ado nyomtatvanyt is De ez megint bank fuggo. De olyat meg nem halottam hogy X nap mulva jojjon vissza az ugyfel ...

2016.12.19. 22:55:10

@charlieharper: Mármint milyen értelemben?

2016.12.19. 22:57:01

@gabors: ismerem a rendszert USAban...
A Patriot Act ota a PEP-eket, kulonosen, ha kulfoldi PEP, akkor a global adatbazisban illik ellenorizni (pl Reuters-nek van ilyen).
Amig nincs kesz, addig nem myitnak szamlat az USAban sem

Mivel a holgy PEP, nem az utca embererol beszelunk.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.12.19. 23:02:03

Elképesztő ez az egész, komolyan...Szinte már csak röhögni lehet rajta.Persze tudom, akiket meg szorosan érint, azok inkább sírnának...
Anglia, ahol a Zemberek vannak a bankokért...
:-|

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.12.19. 23:06:14

@diggerdriver: Még meg tudsz lepődni bármin is? :D
Mink már idehaza vagyunk majdnem 1 7e.De nem volt még semmi különös esemény.Persze még lehet...

SzZoole 2016.12.19. 23:07:26

@Pink Petsch: amikor voltam egy sofőr állásinterjún,megkérdezték ,hogy van e tapasztalatom éjszakai vezetésben és én azt mondom hogy van,aztán meg hozza teszem,hogy évekig a gengszterek éjszakai sofőrje voltam.
Szerinted felvettek volna bárhova is?:)))

SzZoole 2016.12.19. 23:09:02

@Pink Petsch: a BBC-in is azt írják,hogy a Budapester strasse-n történt a balhé:(

Herr Géza 2016.12.19. 23:09:57

@charlieharper: @Zoole[uk]: @Pink Petsch: Gyerekek, gyerekek, hát már ti is? Így szólt a dolog az originál posztban:

"Majd érkezett a Cambridge-i banki ügyintézőmtől egy levél, amiben a szüleim nevei után érdeklődik. Leírtam, s még arra is kitértem, hogy anyukám miért viselheti a doktori címet, hiszen ő jogász doktor. Csak a félreértések elkerülése végett.
Erre október 17-én azt a választ kaptam a banktól, hogy tekintettel arra, hogy édesanyám egy államilag fenntartott cég vezetője (tessék???), további biztonsági ellenőrzésre van a banknak szüksége, mely miatt a kollégái felveszik velem a kapcsolatot."

Szóval ez alapján ő nem kérkedett anyukája korábbi politikai tisztségével, az egyetlen "hiba", amit elkövetett, hogy a teljes nevét a Dr.-i titulussal együtt adta meg. Azzal meg mi a gond. Apám is Dr. volt, így állt a neve az összes hivatalos iratában, ha tőlem egy hivatalos helyen kérdezték, én is így adtam meg. Igaz, nekem a bank, főleg külföldön, nem a "hivatalos" kategória.
Azt meg, hogy hozzátette, hogy jogász a mama, amiatt lehetett lényeges (pláne ha visszakérdeznek, ugyebár), mert az otthoni x.y.-né világban bizony sok nő használja úgy a Dr. férj nevét, hogy neki magának a Dr.-hoz semmi köze nincs. Azaz a Kovács Piroska htb.-ből bizony sokszor lesz Dr. Szabó Istvánné. (A nevek fiktívek,)
Szóval max. rutintalannak nevezném a hölgyet, de biztos nem a mama politikai tisztségével kérkedőnek.
Mellesleg a pártvonalat, mint lehetséges (és valós) magyarázatot a bank kekeckedésére csak a posztban említette már a lány, mintegy magyarázatként.Íme:
"1.) édesanyám baloldali politikus VOLT aktív korában, de már nyugdíjas, így ő semmilyen módon nem lehet bankbiztonsági tényező
2.) ki hallott már olyat, hogy valaki családtagja(i) miatt elhúzódik egy szimpla lakossági bankszámla nyitása
3.) hogy lehetséges az, hogy egy bank előbb állít valamit - kijelentő módban íródott a levél - még mielőtt megkérdezné a leendő ügyfelét"
Szóval pls., először olvassunk már rendesen.....

SzZoole 2016.12.19. 23:13:07

@Herr Géza: én csak annyit mondtam,hogy fölöslegesen fosta a szot

2016.12.19. 23:16:47

@Herr Géza: a politikusok csaladtagjai PEPnek minosulnek.
Biztos vagyok benne, hogy nalatok sem nyit konnyen egy pokitikus vagy csaladtagja bankszamlat. Ugyanis sok orszagnak van erre torvenye

PEP-ekrol adatbazis van, ha a holgy neve feljott az adatbazisban a szureskor, ritkanev, stb, akkor plussz ellenorzesre koteles a bank. Helyesen, hiszen magas kockazat korrupcio/penzmosasra

Herr Géza 2016.12.19. 23:17:02

@Pink Petsch: 10 eurót? Miért? Egy utalásért? Továbbra sem bírom követni.... :))) Már 2,5 éve is bőven voltak olyan netes (online) bankok, ahol sem a számlavezetés, sem a belföldi, sőt a SEPA utalás külföldre sem kerül egy vasba sem. Ich nix verstehen, turist... :))))

Soros Putin Csarli (törölt) 2016.12.19. 23:20:04

@Herr Géza: es meg mielott, bizonyos cegek kulonosen a "high risk" categoria; banyaszat, szerencsejatek... amikoris plussz ellenorzest kernek. Jogszabaly....

Ha jol ertrm, az ugyintezo nem kerdezte a levelben, hogy anyuka miert doktor. O irta le.
Magatol az ugyintezo valoszinuleg nem tudta volna anyuka foglalkozasat. Igaz?

Csodabogár 2016.12.19. 23:20:47

@Zoole[uk]: Most hagytam abba a német közszolgálati tv nézését. Ha már Herr Géza nem tudósit, akkor jelenleg 9 halott és kb. 50 részben súlyos sebesült. Nem mondják, hogy terror támadás volt de azt se, hogy nem. lehetett akár baleset is. Német rendőrségi szóvivő szerint, holnap délben lesz sajtótájékoztató.
A teherautó lengyel tulajdonu és rendszámú, lengyel tv állítólag olyasmit hozott, hogy ellopták vagy a soffőrt kidnappolták, de semmi sincs hivatalosan megerősitve.

Csodabogár 2016.12.19. 23:23:56

@Pink Petsch: Komoly. Berlin a volt Nyugatberlin kellős közepén van a Budapesterstr. és a teherautó pont ott állt meg.

Herr Géza 2016.12.19. 23:24:19

@charlieharper: @Zoole[uk]: Nyilván, nem is kétlem. És ez alapján gyanúm szerint akkor is ugyanide jutottak volna, ha a doktort meg sem említi.
Csak itt elkezdtétek osztani a csajt, hogy tül sokat fecsegett. Pedig nem ezt írta. Megkérdezték a szülei nevét, ő meg megadta. A Dr.-t megmagyarázta (kérdésre) azzal, hogy anyukája jogász. De azt egy szóval nem mondta a bankban, hogy egy párt jogásza (amit már itt is állított valaki).
Szóval hol fosta a szót?

SzZoole 2016.12.19. 23:25:08

@Csodabogár: én is olvasom csak a BBC-t.
A lengyel sofőrt holtan találtak a fülkében,de nem ő vezetett.
Azt aki vezetett,először elmenekült de már öt is elfogtak,semmit nem tudni a származásáról.
Arról hogy szándékos volt e vagy nem,csak feltételezések vannak:(

2016.12.19. 23:26:46

@Herr Géza: Ha csak a kasszában fizetek be, bareinzahlunggal, akkor minimum ennyi. Szóval, ha sehol nincs semmilyen bankszámlám, csak beesek az utcáról a pénztárhoz.
Ismétlem, semmi másra nem kellett a bankszámla. Így márérthető. hgy miért a BW-Bank? Ha a tulajnak a Spakassenél lett vlt számlája, akkr én is tt csináltam volna.

SzZoole 2016.12.19. 23:27:31

@Herr Géza: az első posztjába írta,szerintem

2016.12.19. 23:28:54

@Csodabogár: Khm, szerintem nem értetted ... Herr Géza arra a megjegyzésére reagáltam, hogy "mi is belekeverüdtünk a Budapester strasséval" .. erre mondtam, hogy ugye csak trollkodik, és nem magára az eseményre.
(Persze, csak trollkodott a lelkem ;) ).

Soros Putin Csarli (törölt) 2016.12.19. 23:29:41

@Herr Géza: a jogasz doktorsagnal
A bank nem kerdezte, hogy milyen doktor. O maga irta

Csodabogár 2016.12.19. 23:29:53

@charlieharper: Nem értem! Ha az anyám nevét kérdezik, akkor nem azt mondom, hogy kis pistáné, hanem hogy nagy gizella. Számomra még hülye tudatlan kezdő disszidens koromban is világos volt, hogy az anyám lánykori nevét kérdezik.

2016.12.19. 23:31:57

@Zoole[uk]: Khm, véletlenül nem lehet belerohanni a Christlkindlmarkt kellős közepébe ...

Csodabogár 2016.12.19. 23:33:27

@Zoole[uk]: Németek nem mondták, hogy lengyel soffőr, csak, hogy egy személy. Az elfogottról is csak annyit, hogy vizsgálják kicsoda. Nagyon óvatosak, joggal, a müncheni cirkusz óta, amikor a hülye nép teleszórta a netet rémhírekkel és ha becsapódott valahol egy ajtó, már hívták is a rohamrendőrséget, mondván lövöldözés van.
Állandóan kérnek mindenkit, hogy ne tegyen be sehova videot vagy képeket és csak a hivatalos hírekre hagyatkozzon.

SzZoole 2016.12.19. 23:34:11

@Pink Petsch: nem tudom,én csak azt mondom amit olvastam...

2016.12.19. 23:35:17

@Zoole[uk]: De józan eszed azért még van, nem?

Csodabogár 2016.12.19. 23:36:16

@Pink Petsch: Nem emlékszel, igaz régen volt, amikor Pesten a Szervita téren belerohant egy teherautó abba a hatalmas fodrászüzletbe? Ott is volt néhány halott.

2016.12.19. 23:38:05

@Csodabogár: Azért a hivatalos hírekre én nem nagyon hagyatkoznék itt. Kölnnel 3 napot csúsztak, és van egy olyan sanda gyanúm, hogy csak azért jelent meg végül a hivatalos médiában is, mert egyébként az egész net tele volt vele. Nem hivatalosan.

SzZoole 2016.12.19. 23:39:01

@Pink Petsch: pinki,fogalmam sincs,hogy mi történt.
Én remelem,hogy csak baleset:(

2016.12.19. 23:40:51

@Csodabogár: Ha több mint 10 éve volt, nem is emlékezhetek, ugyanis nem éltem akkoriban Pesten. Viszont azt a teherautót az eredeti sofőrje vezette, hacsak nem tévedek ....

Soros Putin Csarli (törölt) 2016.12.19. 23:41:05

@Pink Petsch: bixtosan egy norveg cserediak volt az elkoveto

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.12.19. 23:41:14

@gabors: Kecskefalván van már ember alkotta hegy...Csak olyan 15-20 emelet magas lehet, úgy saccra, de az hétszentség, hogy az Alföld legmagasabb pontja... :-)

Herr Géza 2016.12.19. 23:42:48

@Csodabogár: Melyik közszolgálatit nézted? A német RTL szerint már rég nem kérdés, hogy merénylet volt. A kamion lekapcsolt világítással döngölt bele a vásár közepébe,, féknyom nincs, a sofőr elmenekült, de elfogták.
Az első hírek még valóban nem zárták ki a balesetet sem, mert a vásár mellett egy szűk utca van, ami kanyarodik enyhén, tehát elképzelhető volt, hogy a sofőr figyelmetlenségből "kiegyenesítette" a kanyart, de azóta ezt szinte minden újabb infó cáfolja, úgy tűnik.
Természetesen a rendőrség még nem erősítette meg hivatalosan a merényletet, és nem zárta ki a balesetet sem.

2016.12.19. 23:46:32

@Zoole[uk]: Nem reméld, ez tuti nem baleset volt. A kérdés csak az, hogy szervezett, vagy ad hoc. Én az utóbbira tippelek. Szervezett akcióban ennél százszorosan nagyobb pusztítást lehet elérni egy tömött téren.

SzZoole 2016.12.19. 23:49:48

@Pink Petsch: PC akartam lenni:)
Persze,hogy szándékos volt,hiszen feknyom nélkül hajtott végig az embereken:(

2016.12.19. 23:52:31

És most lehet, hogy hülyének néztek, de két hete Augsburgban evett a fene, és mivel sétányira voltam a központtól és az ottani karácsonyi vásártól, lenéztem oda. Nincs tömegiszonyom, de ott 10 perc után kialakult, és az jutott eszembe: "Édes istenem, ha egy idióta farok behajtana itt a tömegbe, esélyem nem lenne elugrani". Eskü, hogy akkor ez jutott eszembe ... :((( El is húztam a csíkot (no persze, leginkább a hering-effektus miatt)

Herr Géza 2016.12.19. 23:52:42

@Pink Petsch: De, akár lehetett volna. A kamion hivatalosan is Berlinbe jött, Olaszországból hozott valami vasszerkezetet és kb. egy keresztutcányira volt egy egyébként is frekventált főútvonaltól. Ne a stuttgarti karácsonyi vásárra gondolj, oda tényleg nem tévedhet be egy ekkora kamion, még véletlenül sem. Bár láttunk már ilyenre is példát...

Most mondják az első óvatos infót, hogy vlszeg pakisztáni a fószer.

2016.12.19. 23:54:29

@Zoole[uk]: Már nem "divat" ... mármint a PC. Nem olvastad? ;))) Igaz, én eddig is cigánynak hívtam a romát, meg négernek a feketét, de most már nem moderálnak ki miatta :PPP

2016.12.19. 23:58:59

@Herr Géza: Khm, már nem azért, de megnéztem a google maps-en. Ha abból a keresztutcából egy profi sofőr véletlenül belerohan a vásárba, akkor rohadtul nagy a baj az alkalmazó céggel, mert jogsi nélkülieket vesznek fel.

Herr Géza 2016.12.20. 00:03:36

@charlieharper: Valóigaz, közben egyik szememmel a TV-t néztem... Igen, a doktort magától adta meg, de azt hiszem ez már lényegtelen volt, hiszen már "szagot kaptak".

Herr Géza 2016.12.20. 00:17:23

@Pink Petsch: Melyik keresztutcából? A Kantstrasséból? Ott van az utca végén a balra törés, ott ment tovább egyenesen és a templom melletti bódék közé döngölt be, csakhogy pont a két bódésor közötti "utcácskába". Leoltott lámpákkal. Féknyom nélkül, Ez utóbbi három tény már egyértelműen nem balesetre utal, de ezek nélkül még lehetséges lett volna akár az is. Ha meg az elfogott fazon vezette és afgán/paki, akkor végképp nincs min agyalni.
Holnap 13-kor tart a rendőrség sajtótájékoztatót.

Herr Géza 2016.12.20. 00:23:22

@Pink Petsch: Jajajj. De hát honnan tudtad előre, hogy neked csak lakbérfizetésre kell számla? Így persze világos. Na de én mindig abból indulok ki, hogy az emberfia arra kap fizetést, onnan fizet még egy csomó mást is, stb.
A te "mikrokozmoszodban" én nem vagyok ám járatos.... :))))))

2016.12.20. 00:26:11

@Herr Géza: Ha azon a törésen tovább ment, akkor kecskéket kell vezetnie vagy leginkább ipari áramot. Abban jobb lenne. Nemcsak az az arab majom, hanem úgy általában minden sofőr. Ha azt a kanyart levágta, akkor túl gyorsan ment. Már mindentől függetlenül.
A német sajtót meg a hivatalos tájékoztatásokat meg inkább hagyjuk. Köln óta hiteltelenek.

Herr Géza 2016.12.20. 00:32:19

@Pink Petsch: Éppen arról beszélek te, hogy volt azért már olyanra példa, hogy a sofőr rosszul lett, lehajolt, mert leejtett valamit, látott egy bomba csajt, akinek belátott a dekoltázsába onnan föntről, stb., nem arról, hogy nem "tudta" bevenni a kanyart... :))))

2016.12.20. 00:33:43

@Herr Géza: Khm, talán onnan tudtam előre, hogy a lakástulaj közölte, ő nem fog havonta visszajáró lelket játszani a lakbérért, hanem minden hó 10.-ig kéri az xyz BW-s bankszámlaszámra. Nem volt stuttgarti. Mondjuk, neki mindegy volt, hogy saját számlaszámról utalom, vagy felárért a tetszőleges bankban fizetem be a bankpénztárnál. A pénzemet meg kápéban kérem. Rohadtul semmi értelme egy banknak utalni, aminek pluszban fizetni kell.

2016.12.20. 00:34:59

@Herr Géza: Ahham... a szentté avatásra játszol?

Herr Géza 2016.12.20. 00:46:46

@Pink Petsch: Jó, te ott az alvilág peremén ügyködsz, de azért csak nem lep meg, hogy a polgári életben itt egyetlen lakástulajnak nem fizetsz kp.-ban bérleti díjat. Csakis utalással. Onnantól meg pont leszarom, hogy neki hol van számlája, én ott nyitok, ahol nekem a legolcsóbb. És az tuti nem a BW-Bank, meg a többi nagy. Meg nem is a KSK.
Na de tökmindegy, mások az igények, meg más a háttér. Mellesleg mennyit fizettél náluk a számlavezetésért havonta, bejövő jövedelem nélkül? Nyugtass meg, ugye nem többet, mint 10 euró? :)))))

Herr Géza 2016.12.20. 00:50:32

@Pink Petsch: Dehogy is. Csak azt próbáltam megvilágosítani, hogy az első pillanatban még akár balesetnek is látszódhatott volna. Ézért IS volt/voltak a komák elég amatőrök. A terrorista nem arra hajt,sőt kerüli hogy balesetnek látszódjon az akció (ld. Nizza). Úgy semmi értelme.

2016.12.20. 00:53:25

@Herr Géza: Jaaaajjj, de aranyos ez a duma az alvilág pereméről! :DDD Mna, hát ha ez az, akkor a német alvilág meg sem közelíti a magyarországi közéletet :PPP
3,75 volt különben, igaz, kártya meg hasonló marhaságok nem kellettek, csak egy sima utalási számla, ami az EnBW miatt is praktikus volt. Ugyanis a lakásban minden árammal működött, és egyszerűbb volt egy havi utalási megbízást adni a banknak.

2016.12.20. 00:57:43

@Herr Géza: Jah, ez a 3.-ad vagy lassan 4.-ed generáció le is mondhat a 72 szűzről, amennyire 'ámátőrök' .... legfeljebb, ha egyet kaphat, az is csak a korában fog emlékeztetni a 72-re :DDDDD

Herr Géza 2016.12.20. 01:02:53

@Pink Petsch: Hát most mit mondjak... :))) Hol fizetnek még kp.-ben "fizetést"? :))))) Finoman körülírtam a brancsot, ahol dolgozol. :D

Herr Géza 2016.12.20. 01:08:02

@Pink Petsch: Ennek még egy sem jön össze, mert elkapták. A "társa", aki meghalt a mitfárer ülésben, még az is lehet, hogy a szerencsétlen lengyel eredeti sofőr volt. Őt ugyanis valamelyik bódé ablakon benéző darabjai ölték meg és lehet, hogy nem önszántából ült a kocsiban már.

2016.12.20. 01:16:32

@Herr Géza: Tarts 19. századi ludditának, de ez a bankfüggés rohadtul félelmetes. Egy dolog biztos, a kápé, illetve az annak megfelelő értékű javak. A bankban gyakorlatilag nincs pénzed, legfeljebb bizalmad.
Én meg rohadtul bizalmatlan vagyok, ha pénzről van szó.
Volt egy bankár szeretőm .... semmilye nem volt bankban (sem az övében, sem másban), az egyetlen átutalási számláján kívül, amire a fizetése érkezett. Kártyája is csak azért volt, mert rohadt nagy kedvezményeket élvezett vele a mezei userhez képest. Mindene, ami nem a megélhetéshez kellett, aranyban volt befektetve.
Hm, nekem valszeg sosem lesz annyi plusz pénzem, hogy aranyrudakat vásároljak, de a példája igencsak elgondolkoztatott.
Azt szeretném, hogy 0 közöm legyen bármilyen pénzintézethez. Szerintem, baszott nagy átverés, de persze fancy egy kártyaérintéssel fizetni a karfiolért a Reweben, tudom .. de leszarom .. én inkább kiszámolom azt a 97 centet apróban :))))

2016.12.20. 01:51:40

@Herr Géza: Ja, és a bankokról még egyszer .. ha már a bogár a fülemben ;))). Tényleg nincs ott pénzed, Te csak azt hiszed, hogy van. Bármennyi pénz is érkezzen be (és most itt nem az indiai wc-papítr pénzről van szó, hanem jegyzett, erős pénznemekről), azt a bank elsősorban magáénak tekinti. És úgy is bánik vele, azaz néha eszelősen kockáztatja ( mint amikor valaki az utolsó 200 forintjából kaparós sorsjegyet vesz, hogy hátha!). És gyakran be is bukja ... persze, nagy bankoknál ez nem számít, a veszteség nagy részét fedezik az "alvó számlák", és a pénz állandóan forog, és több üzlet azért be is üt. (Viszont, ha éppen te vagy a vesztese annak az egy üzletnek, ami 10-ből egyszer nem üt be, az szvás ... lehet sorba állni ...)
De ha 2008 semmit sem tanított, és úgy tűnik, hogy semmit, akkor gáz van. És hát gáz van ....

gabors 2016.12.20. 02:50:14

@Pink Petsch: lehet aranyrudak is tartani otthon ... es lszarni a bankokat .... kicsit persze korulmenyes levagni egy 49Eu-nyit es avval fizetni ... de nem megoldhatatlan ha meggyozod a penztarost :-)

2016.12.20. 03:23:58

@gabors: Nem figyeltél ... a napi megélhetésen felülről volt szó .. tudod, amit te meg a többi ordinary people befizet egy banknak vagy egy alapnak. mondjuk, ilyen-olyan-amolyan megtakarítások címszó alatt .... Nos, az exem szerint ezekkel a befizetésekkel egyvalaki jár jól igazán, az, aki kapja őket. Én meg hiszek nek, mivel ő volt az egyik, aki kapta őket intézményi szinten ...

montroyal ( CAN qc) 2016.12.20. 04:22:24

@Pink Petsch: foleg hogy az adohatosag egy telefonnal lefoglalja a szamladat (velem megtortent , a bank masina azt irta ki menjek be a fiokomhoz , a szemet pénztaros bevette a csekket es amikor kiakartam venni KP azt mondta --ja hat azt nem lehet ,mert le van foglalva a szamlam)
a bankba széfbe tenni sem lehet, mert szamlanyitas nelkul csak szefet bérelni nem lehet ,igy rogton azt is lefoglaljak

marad a cash... tetszik nem tetszik nalam csak azzal lehet fizetni ..

P.Elliot 2016.12.20. 04:35:27

@gabors: Az arany keszlettel nem az van hogy baj eseten be kell szolgaltatni az allamnak? Valamit olvastam itt valahol, valaki meg a linket is betette hogy ugy remlik ez regen is igy volt, Ford elnok megszuntette, Obama ujra rendeletbe hozta.
Gondolom csak nem lesz olyan egetvero problema hogy ezt beszedjek/ a gazdagok nem fogjak adni de toleg siman elveszik/ de amiota ezt hallottam en meg veletlenul sem vennek semmifele aranyat, kulonben is a penzben hiszek csak. Amikor a teve erre biztat hogy milyen jo befektetes ez akkor mindig arra gondolok hogy ha valami zur lenne es el akarnam adni akkor le fog zuhanni az erteke mert mindenki eladni akarna az ovet.
Ha haboru vagy vilagmeretu termeszeti katasztrofa lenne ugyis fujhatnam az aranyaimat, az egyetlen csereeszkoz ugyis csak az ennivalo, ruhazat es gyogyszerek lennenek...
Szoval en aranyat sosem vennek...

gabors 2016.12.20. 05:00:38

@montroyal ( CAN qc): lefoglalja ha tartozol nekik semmi mas esetben ilyen nincs !!! mar bocs miert tartoztal ?? jogos ie miert fizessen mas azert amiert te tartozol es van is penzed egy bankban ???

gabors 2016.12.20. 05:03:59

@Pink Petsch: "Nem figyeltél ... a napi megélhetésen felülről volt szó ."

de figyeltem .. miert kellene barmelyik banknak vagy a szomszedodnak finanszirozni a te napi megelhetesedhez szukseges banki koltseget ..... vagy mikor barmiert is akarsz hitelt (kartya, vasarlasi hitel vagy barmi mas ??)

gabors 2016.12.20. 05:06:34

@P.Elliot: "Ha haboru vagy vilagmeretu termeszeti katasztrofa lenne ugyis fujhatnam az aranyaimat, az egyetlen csereeszkoz ugyis csak az ennivalo, ruhazat es gyogyszerek lennenek..."

A tortenelem nem ezt tamasztja ala ... de abban "hiszel" amiben akarsz ...

P.Elliot 2016.12.20. 05:12:17

Lassan nem hiszek mar a bekeben, nem ugy nez ki a vilag, emiatt az aranyban sem, a tortenelem alatamasztasaban meg plane nem, ami regen volt az regen volt, uj vilagot elunk, nagyonis masfajtat.

pappito · http://pappito.com 2016.12.20. 05:30:54

@mojyo: az eddigiekből én egyszerűen arra következtetek, hogy találtak 27 milliárd ellopható pénzt. nem készülnek ezek semmire, nem érnek rá

Dikusz 2016.12.20. 06:08:47

@Zoole[uk]: háháháhááá :))üvegpörgetős..... hallottam már róla, én magam annak idején nem vettem részt ilyenben.
Most meg megnézném, meddig szaladnátok, ha ilyet játszanánk, és nekem kellene levetnem valamit:D

Dikusz 2016.12.20. 06:13:52

@Herr Géza: nem tudom miért nem sárgáz (hehe, így olvasva mást is értenek sárgázáson:), de nekem amikor bejelentkezem hozzászólásra, először feldobja a blog.hu-t (el kéne fogadni valamiféle frissítést), akkor ki kell lépnem, újranyitva meg engedi a hozzászólást, de nem sárgáz.

Golf2 2016.12.20. 08:08:33

Szêp kis reggel:(

SzZoole 2016.12.20. 08:28:26

@Pink Petsch: mit csináltál Gejzaval az éjszaka,hogy úgy pörgött körülötted,mint egy bugocsiga,küldtél neki képet?:)))

SzZoole 2016.12.20. 08:29:11

@Dikusz: hat az attól függ.....:))

Golf2 2016.12.20. 09:07:25

@Zoole[uk]: Ha megjelenik Pink garantált a pezsgés,még az öreg rókák is táncra perdülnek.

Dikusz 2016.12.20. 09:13:51

@Zoole[uk]: nem függ az már sajna. Valószínű hazáig szaladnál Angliába, vízen járva, mint Jézus:)
Pinki talán elárulja, mit csinált Gézával. A búgócsigás pörgésről nekem más szólás jutott eszembe(abba a kevéskébe), le sem merem írni, csak akkor, ha engedélyt kapok rá. Viccszeretettvónalenni:)

SzZoole 2016.12.20. 09:22:22

@Golf2: hajajaj,ha latnad pinkit,meg Te is 2-es golfbol golf 7-se valtoznal:)))

SzZoole 2016.12.20. 09:24:54

@Dikusz: ugy gondolod,lattam en mar varon karjut:)))

Pinkivel nincs semmi baj,kedves laza aranyos oszinte holgy:)))
Nem vicc.

Golf2 2016.12.20. 09:30:28

@Zoole[uk]: golf 7... Bevadulnék mint 1 Jaguár?

SzZoole 2016.12.20. 09:32:22

@Golf2: dehogy jaguar,mint egy Lamborghini a torinoi bika:)))

Dikusz 2016.12.20. 09:38:50

@Zoole[uk]: sejtettem, hogy kedves hölgy, tetszik is, amikor egymást ugratjátok:)

Herr Géza 2016.12.20. 10:42:39

@Zoole[uk]: Hahaha, dumáltunk, ennyi. Miért, csak neked szabad??? :))))
Küldött hát, posztert, már kint van a falon. :))))))))))))

M. Péter 2016.12.20. 11:15:23

@hagyma: Az 20 éve volt, azóta változtak a dolgok. Tőlem már 20 évvel ezelőtt is 2 arcképes igazolványt kértek a bankban az USA-ban, arra már nem emlékszem, hogy a bevándorlási státuszom érdekelte-e őket, de az egyik "igazolvány" a vízumom volt. Abban az időben még Angliában is elhitték bemondásra a címet. A bankot annyiban érdekli a dolog, hogyha kiderül, hogy az
ügyfél bűnös célokra használja a számlát, és nem azonosították megfelelően, akkor a bankot és az ügyintézőt is nagyon megbüntethetik.

M. Péter 2016.12.20. 11:20:53

@gabors: A háború után Mo.-n bizony az élelem volt a legnagyobb érték. Egy ismerősöm anyja az aranygyűrűjét adta egy hízott kacsáért.

M. Péter 2016.12.20. 11:24:20

@Herr Géza: Glasgow-ban 2 éve egy kukásautó 6 ember ölt meg, mert a sofőr elájult. Eltitkolta, hogy már korábban is elájult vezetés közben.

karibiarany 2016.12.20. 11:30:58

Nem látom, volt-e már, de ha a poszternek van jogosítványa, akkor rossz sorrendben intézte az ügyeit. Első lépés a jogosítvány csere, mert ezen van egy lakcím, amit bemondásra elfogadnak. Majd oda postázzák a levelet az új jogsival, így önmagát igazolja. Utána viszont ez a legjobb proof of address, mindenhol kérdés nélkül elfogadják, semmi más igazolás nem kell hozzá, még a legszigorúbb bankban sem.

Golf2 2016.12.20. 11:56:53

@Herr Géza: Így lesz 1 poszterinából poszter.

Herr Géza 2016.12.20. 12:28:35

@Golf2: :)))))) Így bizony....

McZozo 2016.12.20. 13:02:21

Mondjuk Fuggetlenul attol hogy ki politikus vagy ki nem angliaban a nbankszamlanyitas tenyleg orulet.
Hat eve mikor kijottunk mar az en bankszamlam is necces volt de vegul a fejvadasz rahatasara megnyitottak nekem siman, viszont mikor paromnak akartunk aki nem rendelkezett munkahelyel akkor mi is eljartuk ezt a kanosszat. Sorba netunk be kunonbozo bankok fokjaiba es mindenutt elzavartak. Majdmar szinte fel is adtam mikor egyik ebedszunetemben bementem egy belvarosi fiokba (egy olyan banknak a fokjaba amit korabban mar probaltunk es elkuldtek) ahol mondom rakerdezek hogy lehet e nyitni. Erre a csoka mondja persze akar most azonnal is. Azt hittem nem hallok jol igy elmondtam megegyszer a korulmenyeket mire mondta semi baj tenyleg lehet nyitni. Igy masnap bevittem az asszonyt es kb 15 perc alatt megnyitottuk neki a szamlat ugy hogy elotte mas fiokokban siman elzavartak. Igy ebbol latszik hogy fugg az egesz a banki dolgozok rugalmassagatol is..

Nyers Fa 2016.12.20. 13:02:32

@hagyma: kb 3 éve szigorítottak. Addig nyitottak fűnek-fának, csak sok volt a visszaélés.

McZozo 2016.12.20. 14:47:18

@Whave: nem tudom mi hat eve jottunk de akkor mar ez ment. .

Serivor 2016.12.20. 14:47:33

@Pink Petsch: Elvileg a jogász is lehet PhD, de még nem láttam élőben olyat. (A PhD az tudományos fokozat, a kisdoktori viszont nem az...) Lehet, hogy e kis okirathamisítás miatt vacillált a bank?

gabors 2016.12.20. 15:44:32

@P.Elliot: " valaki meg a linket is betette hogy ugy remlik ez regen is igy volt, Ford elnok megszuntette, Obama ujra rendeletbe hozta." ezt is makedonia hirszolgalaton olvashattad :-)

P.Elliot 2016.12.20. 16:13:32

@gabors: Szo sincs rola, komoly link volt, most erre nincs idom keresgetni de este szakitok ra idot. Mivel en ilyenrol nem tudtam hogy van csak hapogtam, meg az is eszembe jutott hogy csak nem ezert nyomjak igy az aranyvasarlast hogy legyen mit a joneptol elvenni illetve olcson adni vissza, el tudtam kepzelni sajnos...Te hallottal errol azelott vagy neked is uj hogy ilyen torveny van?

gabors 2016.12.20. 16:13:43

@M. Péter: "Tőlem már 20 évvel ezelőtt is 2 arcképes igazolványt kértek a bankban az USA-ban, arra már nem emlékszem, hogy a bevándorlási státuszom érdekelte-e őket, de az egyik "igazolvány" a vízumom volt. "

Ezt mar tobben emlitettuk de hiaba nala a sajat velemenye tennye valik ... kesz... lehet nem is nyitott azota sem uj szamlat vagy csak azutan hogy megkapta az allampolgarsagot. Nyilvan volt mar legalis ID-ja (jogositvany) Amugy egy masodik szamlat mindig konnyebb nyitni mint az elsot

Mint irtam, szemelyes tapasztalat kb 2 honapja voltam egy orszagos bankban (chase) , egyik kerdes hogy US allampolgar-e, ha nem akkor hogy allando letelepedessel rendelkezem-e (zold kartya). Ezt meg is kell mutatni es le-masoljak. Ezekkel nem erdemes viccelni mert ha kiderul hogy nem igaz, es valszeg kiderul, akkor annak eleg kellemetlen kovetkezmenyei lehetnek kesobb barmilyen immigracios ugyben.

De ez nem kizaro ok, vannak bankok az USA-ban is ahol nyitnak szamlat kulfoldinek is SSN sot adoszam sem kell mert adot bankszamla miatt (csak) nem kell fizetni, meg a kamatra sem ha valaki nem tolt 186 napnal tobbet az USA-ban. Ezt tudom mert 10+ evig voltam "non-resident alien" a megfelelo vizummal persze, igy elegge elolvastam az ado szabalyokat meg a ketoldalu kettos adoztatasrol szolo egyezmenyeket (Mo-nak van az USA-val). Szoval tudom hogy csak USA-based uzleti tevekenysegbol szarmazo jovedelm utan kell szovetsegi jovedelem adot fizetni (egy kulfoldinek) kamat nem az azutan otthon fizet ha fizet. De ha usa szamlan tozsdezik es abbol van jovedelem arra mar kell fizetni legyen az tokenyereseg vagy osztalek ...

Es ahogy irtad a bankot megbuntetik ha valami penzmosasra derul feny es nem neztek utanna hogy kinek is nyitottak szamlat ... legyen az kabszerbol vagy csak stadion epitesbol vagy politikai korrupciobol szarmazo fekete penz.

gabors 2016.12.20. 16:35:44

@P.Elliot: ez egy myth amit a arany ermeket arulo intezmenyek terjesztenek

alapja hogy Roosevelt 1933-ban valoban kiadott egy rendeletet ami alapjan a magan kezben levo aranyat be kellett szolgaltatni DE NEM INGYEN ...

es valoban Ford vonta vissza ezt (addig arany magantulajdona nem volt legalis)

DE most semmi ilyen torveny nincs SOT a kongressz torvenyt hozott pont arrol hogy az elnoknek ilyen joga nincs (1977) vagyis csak a kongressz egy ujabb torvennyel tudna ezt meghozni az elnok nem vagyis Obama sem adhatott kis semmi ilyet es nem is tette ezt meg... (makedonia tavirati iroda)

az amerikiak tobbsege mindent elhisz plane ha az interneten is olvashato es meg linket is kuld valaki :-)

SzZoole 2016.12.20. 18:10:26

@Dikusz: "sejtettem, hogy kedves hölgy, tetszik is, amikor egymást ugratjátok:)"

Azt pinki csak szeretne,ha en ugranam,de hàt sajnos,pinkinek,en csak egy nonek elek,es ezt Ö is tudja:)))

Hogy kedves e?
Tobb mint 3 eve a baratsagunk veszekedesel indult,aztan egymasra talalt az "ejszaka" 2 szulottje:)))

SzZoole 2016.12.20. 18:12:22

@Herr Géza: dehogy Gejzam,hàt persze hogy neked is szabad,vegulis meg a ven kecske is megnyalna a sot:)))

eMeL · http://emel.blog.hu/ 2017.01.01. 12:49:26

Én mindig is valami angol önhittségnek éreztem (ami egyfajta butaság persze), hogy nem jönnek rá, hogy a más országokban vezetett nemzetközi, elismert bankházak számlatörténetét nem veszik figyelembe. Pont arra lenne jó egy okos bankárnak, hogy a számlanyitók krémjét lefölözzék. De hát ehhez nem begyepesedett bankárnak, hanem kreatív okos bankárnak kellene lenni.
De még inkább érthetetlen, ha egy magyarországi pl. Citi bankos évtizedes múlt alapján egy londoni Citi fióknál nem automatizmus a számlanyitás.
Én ennek okaként a bankok ellustulását látom. Az igazi verseny kényszeritő hiányát.

eMeL · http://emel.blog.hu/ 2017.01.01. 19:05:24

@Zoole[uk]: "le vagy maradva par evvel,20% mar az a 10%"

Legutóbb már "alkotmányos költség" lett és 80 vagy 90% volt!

Persze ez egy elszigetelt eset, mert annyira hülye volt a fideszes, hogy azt sem értette, hogy valamit azért csak kell felmutatni-építeni (20%) valamennyi kell kimosni-leadózni a pénzt (20%) és nem árt ha az aki melózik, azt is érdekelté tesszük, hogy ne valami vadbarom b*ssza el a jó kis bizniszüket, lebuktatva mindenkit (20%).

Vagyis tippem szerint annyira biztonságban érzik magukat, hogy most kb. 40% lehet a leadandó.
Ennek mondjuk fele-harmada orbánhoz megy... mennyi is az?

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása