oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. december 06. 06:45,  Bankbiztonsági tényező lett egy magyar lány Angliában 139 komment

2016. december 06. 06:45 Határátkelő

Bankbiztonsági tényező lett egy magyar lány Angliában

Elég sok poszt született már a hivatali packázásokról, ám a mai poszt több szempontból is más, mint a többi. Egyrészt egy angol bankban játszódik, másrészt Kata történetének nagyon sajátos fordulatai vannak, és azt hiszem, hogy akkor még finoman fogalmaztam. Egy egészen meglepő kálvária története következik.

bankfiok_2.jpg(A kép illusztráció, semmi köze a posztban szereplő pénzintézethez) 

„2016 nyarán igen könnyen hoztam meg a döntést, ami ide hozott Angliába. Mindig is szerettem volna máshol is élni, más kultúrát is megismerni, s nem utolsó sorban egy nyelvet a saját hazájában tudod a legjobban fejleszteni és gyakorolni is.

Ahhoz, hogy dolgozni tudj Angliában, szükséged van egy bankszámlára. Milyen egyszerű dolognak hangzik, nemdebár? Gondolhatnánk, hogy csak zsupsz, bemegyünk bármelyik bankba és udvariasan megkérjük a pult túloldalán lévő hölgyet, vagy urat, hogy nyisson nekünk egyet. Igen ám, de itt komoly szabályrendszere van annak, hogy miket kell felmutatnunk hozzá.

Lássuk a listát:

Érvényes személyi igazolvány, vagy útlevél

Pipa, mindkettővel szoktak rendelkezni az emberek.

NiNo - National Insurance Number

Ami egyet tesz a TB-vel, de hasonlóan funkcionál az otthoni adókártyához - hosszas várakozás után szeptemberben megkaptam, szóval ez is pipa

Lakcímigazolás, avagy proof of address

Ajaj, ez meg mi? A következők lehetnek:

- Bérleti szerződés, mely lehetőleg nem magánszemélytől származik, hanem ingatlanügynökségtől (itt ugyanis a bevételeidet és szokásaidat is megnézi egy ügynökség, mielőtt kiad neked egy lakást, vagy szobát) - király, nekem ilyenem nincsen, csak magánszemélytől

- A nevedre és címedre érkezett bármilyen számla (telefon, gáz, villany, bármi) - megint csak hibádzik nálam, mert egy barátom SIM-kártyáját használom, egyébre meg nincs szükségem

- Fizess magad után Council Tax-ot - itt Angliában a lakhatásod után fizetned kell, ami kb. olyan, mint Magyarországon a nyaralód után fizetendő adó - szobát bérlek, szóval ilyenre sincs szükségem

- Érkezzen a nevedre és címedre a NiNo-d (National Insurance Number), ami 3 hónapnál nem régebbi - hallelúja, ilyenem van, hiszen enélkül nehéz munkát vállalni

A lefagyott rendszerrel kezdődött

A biztonság kedvéért a munkáltatómmal is írattam egy levelet a banknak, amiben a munkáltatóm kéri a bankot, s egyben igazolja is a munkavállalásomat, hogy ugyan legyen kedves nyitni nekem egy számlát.

Ezzel a szeretetcsomaggal bejelentkeztem a bankba időpontra (itt csak időpont ellenében igényelheted a bankszámlanyitást). Egy hűvös, de csodálatos október 3-ai nap volt.

Minden rendben ment, mígnem a rendszer lefagyott. Már csak egy végső, az ügyemet lezáró, a bankszámlaszámomat kidobó gombnyomásra volt szükség, amikor a bank számítógépes rendszere csütörtököt mondott.

Még ekkor is mosolyogva, pozitívan álltam a dologhoz, pláne, amikor mondta a banki tanácsadóm, hogy vagy ma, vagy holnap hív a bankszámlaszámommal. Teltek a napok, de nem hívott. Gondoltam, ez ilyen angol szokás, ha akarsz valamit, neked kell utána menned.

A bankfiók száma nem volt elérhető, kisípolt. A bank központja sem tudta elérni a saját cambridge-i kirendeltségét, így hát írtak nekik egy e-mailt a nevemben. Még aznap csörgött a telefonom, amikor is elmondták, hogy sajnos a rendszer még mindig nem működik.

„Ellenőrzési státuszban vagyok”

Hívnak másnap a bankszámlaszámommal. Ismételten angolosan NEM hívtak. Engem időközben más városba hívott a munkám, nem tudtam visszamenni személyesen panaszkodni.

Megint a központjukkal kellett diskurálnom, akik azt javasolták, hogy akárhol is vagyok, menjek be a legközelebbi fiókjukba, ahova egyből le is foglaltak nekem egy időpontot.

Bent kedvesen elmondták, hogy ellenőrzési státuszban vagyok, várjak türelemmel a telefonhívásra. Ha egy héten belül ez nem következik be, bejelentés nélkül jöjjek vissza.

Most már tényleg idegesítő az az angol szokás, hogy ígérik, de nem hívnak, így hát visszamentem a cambridge-i otthonomtól távol lévő fiókba. Csak ugyanazt tudták javasolni: VÁRJAK TOVÁBB.

Mert magyar vagyok?

Ekkor már megfordult a fejemben, hogy talán ez annak köszönhető, hogy nem vagyok angol? Annak, hogy magyar vagyok? Így hát meg is érdeklődtem mindezt, amire természetesen nemmel reagált az ügyintéző. Megnyugodva hazaballagtam.

Immáron huszadjára is el kellett mondanom a főnökömnek, hogy még mindig nincs számlám, sajnos nem tudja utalni a fizetésemet.

Majd érkezett a Cambridge-i banki ügyintézőmtől egy levél, amiben a szüleim nevei után érdeklődik. Leírtam, s még arra is kitértem, hogy anyukám miért viselheti a doktori címet, hiszen ő jogász doktor. Csak a félreértések elkerülése végett.

További biztonsági ellenőrzés kell

Erre október 17-én azt a választ kaptam a banktól, hogy tekintettel arra, hogy édesanyám egy államilag fenntartott cég vezetője (tessék???), további biztonsági ellenőrzésre van a banknak szüksége, mely miatt a kollégái felveszik velem a kapcsolatot.

1.) édesanyám baloldali politikus VOLT aktív korában, de már nyugdíjas, így ő semmilyen módon nem lehet bankbiztonsági tényező

2.) ki hallott már olyat, hogy valaki családtagja(i) miatt elhúzódik egy szimpla lakossági bankszámla nyitása

3.) hogy lehetséges az, hogy egy bank előbb állít valamit - kijelentő módban íródott a levél - még mielőtt megkérdezné a leendő ügyfelét

4.) hogy létezhet az, hogy legálisan és keményen dolgozó nő nem kaphatja meg a fizetését csak azért, mert az anyja Magyarországon valamikor politizált

Lehetséges, hogy ez már a Brexit hatása? Vagy politikai nyomásgyakorlás? Nem tudom, nem is tisztem megítélni. Most még mindig azon kell görcsölnöm, hogy vajon hogyan jutok a fizetésemhez, s ha nem jutok hozzá, akkor miből fogok megélni.

Soha nem gondoltam volna, hogy valaha is arccal, céggel vállaltan, ráadásul írásban vágják egyszer a képembe, hogy azért szenvedek valamiben hátrányt, mert édesanyámnak köze van/volt a politikához.”

HÍRMONDÓ

A képzett munkaerő hiányzik Ausztriában

Elsősorban a turisztikai szektorban van rengeteg betöltetlen állás, de csak annak érdemes belevágni, akinek megfelelő képzettsége van.

Nem zárja be a brit munkaerőpiacot a Brexit

Ami jó hír, más kérdés, hogy a munkavállalás ezzel együtt is várhatóan sokkal nehezebb lesz, mint most. Szóval nem leszünk sokkal beljebb.

Amit tutira ki kell próbálnod Berlinben

Ha a német fővárosban jársz, ezeket ne hagyd ki! (Például ha szereted a kávét, meg általában véve a hasad, akkor ne maradj le!)

Határátkelő találkozó! Tavaly azt írtam, hogy ha nem vigyázunk, lassan hagyomány lesz az év végi budapesti Határátkelő-találkozóból. Nos, nem vigyáztatok, az lett… A szervező idén is Digger, a lehetséges időpontok pedig: december 27., 28. Aki szeretne jelen lenni, az vegye fel vele a kapcsolatot emailben (janoshorvath65KUKACyahoo.com). Akár mind a két napot meg lehet jelölni, amelyik napra a legtöbb visszajelzés érkezik, azon lesz a találkozó délután 5-kor a Menzában, a Liszt Ferenc téren. Jelentkezési határidő dec. 20.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: ügyintézés Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr1612026033

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

takarék-láng 2016.12.06. 15:20:01

@Online Távmunkás: "Nem vicc, Angliában a legkönnyebb a bankalapítás az egész EU-ban."

- azert nem hinnem hogy barmelyikunknek is eleg tokeje lenne hozza. Ahhoz mar multicegenk kell lenni. Sokuk, amint eler egy bizonyos nagysagot meglepi ezt ugyanis a bankalapitas a legjobb eszkoz ( sot az egyetlen) a penzkibocsatashoz. Mondhatnam ugy is, hogy a legalis penzhamisitas 1etlen modja.

takarék-láng 2016.12.06. 15:20:07

@London2009: "Masodsorban pedig itt nincs zsebbe fizetes normalis munkahelyen"
-azt te csak hiszed. Megis mi alapjan iteled meg "normalisnam" egy munkat? Mik a kriteriumok?
Az miert balkani, ha kp-ben fizetnek?

London2009 2016.12.06. 15:24:43

@takarék-láng: hagyjuk. Veled nincs ertelme vitatkozni. Ezt mar reg megtanultam. Ugyhogy en kerek elnezest, hogy reagaltam. Hagyjuk egymast Virag Ur.

takarék-láng 2016.12.06. 15:47:06

@London2009: kifogytal az ervekbol, ugy latszik.

szvsz 2016.12.06. 15:48:28

"4.) hogy létezhet az, hogy legálisan és keményen dolgozó nő nem kaphatja meg a fizetését csak azért, mert az anyja Magyarországon valamikor politizált"
LOL, kérdezd meg erről anyádat, az ő idejében ez hogy ment.
Brooooo-hahahahahahaha.

bunkó · http://bunko.blog.hu 2016.12.06. 15:49:09

Már az első "lefagyás" sem volt valódi, hanem kiírta a rendszer a képernyőre, hogy "nem kívánt ügyfél" és indult a mellébeszélés. Ha a harmadik banknál is véletlenül pont akkor "fagy le a rendszer", vagy újabb és újabb igazolásokat követelnek, akkor lehet kezdeni komolyan aggódni, hogy miért vagy feketelistán.

London2009 2016.12.06. 15:52:10

@takarék-láng: oszinten, szerinted ezek milyen kerdesek?
Mik a normalis munka kriteriumai? Miert balkani ha zsebbe fizetnek?
Ha neked ezek kerdesek, amik valaszra varnak, akkor tenyleg kar beszelgetni. Ezek szerint mi teljesen mas vilagban elunk. Felenk ezekre mindenki tudja a valaszt. Illetve helyesbitek, ezek a kerdesek fel sem merulnek...

macamuca [IHUN] 2016.12.06. 15:58:31

@takarék-láng:
A penzmosas elleni törvény elfogadása ota az átláthatóság miatt (ki, kinek, mikor, mennyit, milyen ok miatt) elektronikus utalás van a legalis (fehér) melohelyeken. Szürke melonal van utalás +kézbe a többit. Fekete melonal csak kézbe fizetnek.
Ennyire eccerű.
Mo-on is. Meg a többi olyan országban (EU-n belül es kívül egyaránt, a penzmosas=átláthatatlan, követhetetlen penzmozgas mindenütt gond, mindenutt figyelemmel kísérni óhajtjak a kormányok a penzmozgasokat...), ahol tudni akarja a kormány, hogy hova-merre-mennyi pénz mozog, ezért törvényben írja elő az utalasos bérfizetést (meg sok egyebet is e témában) .
Országtól függetlenül nem art tudni ezt....

macamuca [IHUN] 2016.12.06. 16:02:46

@takarék-láng:
Normális munka azzal kezdődik, hogy legális=bejelentett munka. Ezesetben elektronikus bérfizetés =utalás van.
Hogy eg.bizt., nyugdíj, miegymás okán miért praktikusabb a fehér meló a szürkével, vagy pláne a feketével szemben, azt remélem, magadtól is tudod.

LittleG (uk) 2016.12.06. 16:06:19

@ChristineK: bocsi, tőlem 10 percre van egy. De amúgy nem sűrűn kell a fiókba járjon az ember, meg kezdetnek megtenné, aztán, ha egy számla van, könnyebb másikat nyitni (pl. amit ezek küldenek, lehet proof of addressnek használni)

LittleG (uk) 2016.12.06. 16:10:12

@London2009: a HSBC pl tudtommal evekkel ezelott beszuntette a passport account opciot es szerintem mashol sincs mar. Ha van, szoljatok, tudok valakit, akinek jol jonne :)

(mert azert nincs sajat bankszamlaja, mert maganuton berel es semmi szamla nem jon a nevere. Az NI-s papirt meg nem fogadtak el lakcimigazolasnak)

LittleG (uk) 2016.12.06. 16:16:15

@LittleG (uk): Bar most, hogy mondon, rakerestem es talaltam egy ilyet:

www.lloydsbank.com/banking-with-us/joining-lloyds/new-to-the-uk.asp#collapse1-1438975327522

mar ha igaz es tenyleg nyitnak szamlat szemelyazonossagot igazolo iratra..

bunkó · http://bunko.blog.hu 2016.12.06. 16:21:58

Azt nem lehet megtenni, hogy Magyarországon nyitsz bankszámlát egy olyan banknál, amely Angliában is jelen van?

lolligagger 2016.12.06. 16:22:57

Most komolyan, hogy lehet valaki ilyen paranoias? :) Probalj befektetesi szamlat nyitni egy bankban, ott van meg csak aztan egy csomo kerdes, pedig azzal is jol jar a bank. Az anyja neve pedig egy elegge standard adat amit kerdeznek, ha pl. elfelejtetted a jelszot, stb. Miert nem tudjak a magyarok elfogadni hogy vannak szabalyok, amiket kovetni kell, mit kell mindenen hozongeni. :) Ha nem tetszik akkor tessek parnacihaban tartani a penzt! Ki kellene mar noni az OTP takarekbetet mentalitasbol...

lolligagger 2016.12.06. 16:28:30

@macamuca [IHUN]: Te komolyan nem erted, hogy miert kerdezik a szulei nevet??? Ezek az adatok az illeto beazonositasarol szolnak, ez tulajdonkeppen az ugyfel vedelmet szolgalja, identity theft ellen pl. Amugy miert titkos adat a szulok neve? Ha azt gondolod hogy majd pont a bank el ezzel vissza, akkor te is paranoias vagy.... En pont olyan bankhoz nem mennek ahol alig kerdeznek valamit, minel kevesebb adat azonosit be naluk, annal konnyebb masnak hozzaferni a szamladhoz.

London2009 2016.12.06. 16:32:50

@LittleG (uk): ugy tudom a Lloydsnal meg letezik. A lakcimigazolasra pedig javaslom a bejelentkezest az Elector Rollra. Az arrol szolo papirt a counciltol elfogadjak hivatalos PoA-nek barhol.

lolligagger 2016.12.06. 16:38:00

@bunkó: Ez komoly? LOL Anglia a bankvilag kozpontja, de Mo-n nyisson szamlat, ahol ki tudja mi tortenik ha csodbe menne a bank?

Anyja neve kerdezes meg hasonlo erdektelen hulyesegek helyett olyasmit kellene nezni, hogy mit garantal a bank visszafizetni a szamladrol, ha csodbe megy.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.12.06. 17:19:46

Nakérem, ez már szászor volt itt téma, úgylátszik télleg hülyék az angolok, ezzel a banxámla-baromkodással.Egyik megoldás, hogy addig nyitunk egy külföldi számlát, oszt jól is van.Pár hónapig ki lehet bírni azt a pár forintnyi anyagi "veszteséget" amibe kerül.És addig is tud jönni az éltető fizetés, nincs neki akadály.
Következő!!
:D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.12.06. 17:28:17

@London2009: Ejnyje, hát nem tudod, olyan ez mint a magyar szinkron, meg a magyar borok.Világhírűek - Magyarországon.
:D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.12.06. 17:31:37

@Zoole[uk]: Nyami!Én a kunyhó tetejét téliszalámival burkoltam volna... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.12.06. 17:45:30

@London2009: Bezzeg, ha ez a vizelet-teszt a képletekre, évszámokra, periódusos rendszerre alapozna, akkor lehet, világelsők lennénk... :-|

2016.12.06. 18:09:27

Huh ez kemeny... Szerintem is erdemes masik banknal is probalkoznia, vagy valami masfajta lakcim igazolast vinnie, ezeken az EU-s rozsaszin jogositvanyokon pl rajta kene, hogy legyen a lakcim, nem? Vagy az se jo?

@London2009: Nezd, a posztolo magyar. Magyarorszagon pedig az a szokas, hogy ha valami nincsen, akkor megmondjuk, kicsit bunko stilusban ugyan, de a nem az nem.. Nekem ezekbol a tortenetekbol mindig az jon le, hogy az angolok egyszeruen *keptelenek* nemet mondani egy ugyfelnek, valami olyasmi lehet, mint a japanoknal csak ok bocsanatot szoktak kerni. :D Szerintem teljesen jogos, hogy megkerdezi, hogy miert van ugy, ahogy, es miert nem hivjak, ha egyszer azt mondtak, hogy fogjak, vagy miert ilyen nehez elernie azt amit akar. Lehet, hogy kekeckedesnek tunik egy udvariaskodo, nemet mondani keptelen angol szamara, dehat o csak szamlat akar, ha meg nincsen, akkor az okat annak, hogy miert nincsen.

sutyerák 2016.12.06. 18:31:30

szerintem az angol bankos csaj nem tudta leírni angol ABC-vel a posztoló nevét,-és ezért talált ki mindenféle egyéb okot.

VT Man 2016.12.06. 18:31:49

Szegeny posztolo, benyalta a hulyeseget.

Arrol van szo, hogy az angol bankok szivesen nyitnak szamlat a potencialisan profitabilis ugyfeleknek, es nem szivesen az "olcsojanosoknak".

Valoszinuleg a posztolo minimalber koruli, meg lakast se berel, aztan ki tudja, lehet, hogy felvesz egy hitelt, es hazarepul, es elfelejti visszaadni.

Lehet, hogy arol a cimrol vagy iranyitoszamrol mar 20 ember nyitott bankszamlat. Es par adossagot hagyott.

A posztolo azert volt balfasz, mert nem kerdezett utana a tobbi magyarnal, hanem szenvedett.

Egybol megmondtak volna neki, hogy nezzen masik bank utan, 4-5 bank utan csak lesz valahol szamlaja.

M. Péter 2016.12.06. 19:16:23

@takarék-láng: Kérni lehet, a munkáltatónak viszont nem kötelező készpénzben fizetni a dolgozókat.

macamuca [IHUN] 2016.12.06. 19:36:16

@lolligagger:
Személyazonositashoz 4 adat szükséges:
1: személynév
2: anyja leánykori neve (==tehát nem a szülők =mindkét szülő neve, és nem is az anya aktuális neve)
3: születési dátum (év, hónap, nap)
4: születési hely

Anno kórházi adminisztrátorként (kartonozó néven közismert munkahely) volt dolgom adatfelvétellel, -kezeléssel, miegymás...., szóval valami halovány fogalmam tán csak van e témával kapcsolatban....

macamuca [IHUN] 2016.12.06. 19:44:27

@lolligagger:
Ja, jut eszembe, logisztikusként is volt találkozásom adatokkal, azonosítással, ügyfélkezeléssel, ügyfélbiztonsággal.
Plusz majd' 8 hónap után sikerült itt számlát nyitnom, jópár bank megszívatott..., lányom meg kijött, kapott időpontot keddre (TSB bank), szombaton a postaládában volt a bankkártyája (szem.igazolvány + NI letter elég volt. Neki, idén márciusban)
De lehet, hogy sülthülye vagyok a témához....

SzZoole 2016.12.06. 20:07:10

@macamuca [IHUN]: 8 honap?
Nekem 20 perc volt,ugy,hogy az utcarol estem be,idopont nelkul:)
Igaz ez 2009 decemberben volt

takarék-láng 2016.12.06. 20:47:35

@London2009: ezek valaszra varo kerdesek. Toled, aki balkaninak es nemnormalisnak minosit minden dolgozot, es munkaltatot, aki keszpenzzel fizet. Ledegradalva ezzel a fel epitoipart, vendeglatast stb. Stb. Rendkivuli ez az arrogancia es lenezes az angol es nem angol munkasok egy csoportja irant.

Tudd meg, hogy nincs olyan torveny angliaban, ami eloirna, hogy atutalassal kell fizetni.

"Felenk ezekre mindenki tudja a valaszt. Illetve helyesbitek, ezek a kerdesek fel sem merulnek..."
- eppen ez a baj. Mindig kell, hogy legyenek kerdesek. Es ne legyenek tabu temak.

macamuca [IHUN] 2016.12.06. 20:51:08

Amúgy ez az egész dolog egy feltételezésen alapul, miszerint a posztoló úgy gondolja, hogy édesanyja valamikori politizálása/politikai múltja miatt nem nyitnak neki bankszámlát.
Hát, egy feltételezést kiindulópontként = tényként kezelni lehetséges ugyan, de hogy érdemes-e, azt kétlem...
(lásd én procedúrám ezügyben, és lányom esete, hogy messzebb ne menjek)

Amúgy hiányoltam a posztolót...

macamuca [IHUN] 2016.12.06. 20:53:35

@takarék-láng:
Degradál = leminősít.
Ledegradál = le-leminősít??
Édes, ékes apanyelvünk.
Lőrince Lajos csókótat :D

montroyal ( CAN qc) 2016.12.06. 20:53:48

@takarék-láng: mert magyar vagyok az nem megy .. viszont nalunk a -azert mert no vagyok ,,vagy azert mert fekete vagyok ... az nagyon bejon .. azonnal mi szabadkoznak ,, dehogyis es intezkednek rogton .. a legjobb munkafelvetelnel alkalmazni ezt ...

takarék-láng 2016.12.06. 21:06:23

@macamuca [IHUN]: "ezért törvényben írja elő az utalasos bérfizetést (meg sok egyebet is e témában) . "
- nem irja elo torveny. Azt en is tudom, hogy nem orul neki a kormany, de altalaban a munkaltato se (bar ez mubkaltatotol fug)

takarék-láng 2016.12.06. 21:06:29

@montroyal ( CAN qc): hat eleg durva hogy valakit azert kulonboztetnek meg hatranyosan, mert mas ize van a laba kozt. Koszond a feminizmusnak.

XocoLatte 2016.12.06. 21:06:50

2012-ben is kb. hasonló volt már a helyzet -- londoni City-n belül elhelyezkedő Barclays fiók kb. 200 méterre a munahelytől, teljesen legális, kiemelt NHS munkaadóval kezdett munkaviszony esetében. A kötelezően bemutatandó dokumentumok listája pontosan ugyanez volt, és minden itt okoskodó véleménye ellenére, egyáltalán nem egyszerű ezeket egy saját lakcímre címezetten beszerezni.
A listáról a Council Tax adókiértesítési levele és a TB azonosítóról szóló postai értesítés kb. egyszerre ért a lakcímre, de a bankszámlanyitási kísérlethez képest 12-14 nappal később. A fizetést meg már utalta volna a munkaadó (ami korántsem hónap elsején esedékes, hanem pl. hónap 26-án).
A felmenő politikusi múltja vagy magának a posztolónak az esetleges priusza nehezíthette a dolgot. És noha a bank tisztában lehetett már az első lefagyástól kezdve a helyzettel, egyre magasabb szintre tolták a döntési jogkört, míg az ügyféllel a szokásos mellébeszélés folyt a PC jegyében. Mert ha valamit, ezt nagyon jól tudják tolni a britek, véletlenül sem beszélnek nyíltan és kertelés nélkül.

XocoLatte 2016.12.06. 21:06:54

@Zoole[uk]: Az ebből a szempontból sajnos régen volt, 2011 év végén szigorították meg a bankszámlanyitási szabályokat a UK-ben.

XocoLatte 2016.12.06. 21:25:03

@takarék-láng: Állami munkaadóknál kötelező. Ennyi.

XocoLatte 2016.12.06. 21:25:15

@macamuca [IHUN]: szerintem is túl gyorsan ugrott erre a feltételezésbe a posztoló, miközben a kötelezően bemutatandó dokumentumok listájáról csak a társadalombiztosítási azonosító levelet tudta bemutatni, ami címzéséről viszont nem tudott hitelt érdemlő lakcímigazolást vinni.
A lakcím lesz a bibi sztem, azon keresztül pedig az oda címzett feltétel-dokumentumok is gyengék.

SzZoole 2016.12.06. 21:50:32

@XocoLatte: azt mondod regen volt?
Bar mar még regebben eljottem volna,mondjuk az unios csatlakozas utan,vagy meg korabban:)

macamuca [IHUN] 2016.12.06. 22:01:58

@XocoLatte:
Lakcímigazolásként nem az összes felsorolt dokumentumot (council tax számla, közüzemi számlák, bérleti szerződés, NI-levél) kell beszerezni és bemutatni, hanem ezek valamelyikét. A szobát bérlők (vannak néhányan UK-ban... ) ugyanis nem rendelkeznek névre szóló szamlakkal, a szoba bérleti díja magában foglalja ezeket, ráadásul ezeknek a számláknak fizetése bankszámláról, átutalással történik, amihez szükség lenne bankszámlára...
Tehát marad (kezdésként, frissen érkezetteknek) az NI-levél (3 hónapnál nem régebbi).
A HMRC-től érkező egyéb levél is jó, de újonnan érkezett emberke mire kérjen-kapjon pld tax reference lettert?, hát az első fizuját szeretné megkapni...

halaloszto 2016.12.06. 22:10:47

@ChristineK: európai jogszabály van rá, hogy ha politikus vagy annak rokona külföldön számlát nyit, akkor arra kicsit ránéz a megfelelő korrupciós és pénzmosásellenes hatóság. van szabály ami alapján működtetnek egy listát azoknak a neveivel akikre ez vonatkozik. ha te vagy a szüleid szerepelnek a listán, akkor kicsit bonyibb számlát nyitni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.12.06. 22:10:49

amugy itt amerikaban 10 perc a szamlanyitas, ha most elindulok 2 ora alatt nyitok 10 bankban

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.12.06. 22:10:52

@XocoLatte: hat lakcime kell legyen mindenkinek, hat valahol lakik talan

M. Péter 2016.12.06. 22:34:55

@hagyma: De te nem frissen érkezett bevándorló vagy.

gabors 2016.12.06. 23:06:29

@M. Péter: PONTOSAN !!!!

Az USA-ban sem tud konnyen egy ma erkezett akar legalis bevandorlo sem bankszamlat nyitni 2001 (Patriot Act) ota vannak meg szigorubb eloirasok is, mint azelott voltak. 90 vagy 91-ben Magyar utlevellel F-1 vizummal nemhogy bankszamlat de jogsit is lehetett csinalni (legalabbis New York allamban) , kiadtak Social Security (igazi) szamot is csak ra volt irva hogy NOT FOR EMPLOYMENT ...

Lakcimet nem fogadjak el bemondasra es nem tudok olyan allamorol ahol lenne nepessegnyilvantartasi hivatal vagyis nincs olyan hogy KELL lennie lakcimnek ... New York allamban az elso jogsi-hoz egy sor papir kell van egy pont rendeszer ahol minden dokument X pontot er es Z pontot kell szerezni ... kozuzemi szamla/ bank szamla sajat nevre adott cimre stb... Na ha van allami ID akkor mar egy bankszamla sem akkora gond de addig necces.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.12.06. 23:15:19

@M. Péter: angliaba menni MEG nem bevandorlas, hanem szabad munkavallalas az EU-n belul, de nyyit nem tudtak megoldani mint a lakcim meg a bankszmla, az EU halott Anglia kilepesevel
az europai egyesult allamok egy alom
ahhoz kozos nyelv, hadsereg, adorendszer, ELNOK, stb kellene, igy nem mukodik
de a szabad munkavallalas es koltozes maradhat
de akkor a bankok ne szorakozzanak
pesti allando lakcimem van , itt melozok, nyitok bankszamlat

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.12.06. 23:15:24

ja es igen amerikai allampolgar vagyok a Magyar mellett, de a magyarok meg EU polgarok, tehat nem ertem a problemat, foleg a bankszamlanyitas kerdeseben, hat miert nem nyithat? az mas kerdes a ha egy million euroval akarja megnyitni

M. Péter 2016.12.06. 23:21:37

@bunny.hu: Ha kiderül, hogy az illető pénzmosásra vagy terrorizmus támogatásara használja a számláját, és nem végezték el az azonosítását megfelelően, akkor nemcsak a bank, hanem az ügyintéző is nagy büntetést kaphat.

tanato 2016.12.06. 23:32:30

rtl.hu/most/keresemacsaladom/keresem-a-csaladom-2016-12-06

Az első riport Angliában játszódik főleg,Londonban:Van benne egy 12 éve ott dolgozó magyar sofőr:Talán a mi Zoleenk az?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.12.06. 23:55:22

@M. Péter: a penzmozgast nagyon egyszeru monitorozni

Herr Géza 2016.12.07. 00:37:01

@macamuca [IHUN]: Mármint Angliában (is). Németországban még senki nem volt kíváncsi az anyám semilyen nevére. Max kérnek személyi igazolvány, vagy útlevélszámot.

Herr Géza 2016.12.07. 00:51:13

@bunkó: Aztán melyik bank is lenne az, ami Angliában is meg M.o.-on is jelen van (lakossági üzletágban) ???
Arról nem is beszélve, hogy azonos bankok egyes orszagokbéli leányvállalatainak ilyen téren "semmi közük" egymáshoz.

P.Elliot 2016.12.07. 01:19:29

@blackhairlady: Te ott merted volna hagyni a penzedet? En nem. Igazabol az ovatos alakok koze tartozunk mert tobb bankban van penzunk, megosztottuk hogy ha valami zur lenne valamelyikkel akkor ne zarlatozzak az osszes penzt, legyen amirol fel tudunk venni.
Egyebkent en mindig utaltam azt a bankot, a nevet is meg valahogy volt bennem valami ellenszenv irantuk, meg sem tudom magyarazni hogy miert, orultem hogy elleptunk onnan.

montroyal ( CAN qc) 2016.12.07. 03:21:06

@M. Péter: foleg ha nem OV szomszedja es slepjenek uzlettersa ..

pappito · http://pappito.com 2016.12.07. 03:50:05

@takarék-láng: "Mondhatnam ugy is, hogy a legalis penzhamisitas 1etlen modja."

mondhatod, de ez ettől még rettenetesen nagy marhaság. tán ne terjessz ilyesmit, kevesebben néznek majd hülyének

pappito · http://pappito.com 2016.12.07. 04:07:53

@hagyma: UK-ben nincs lakcímnyilvántartás, azért kérnek közüzemi számlát, hogy igazolni tudd, hogy ott laksz, ahol mondod

énszóltam 2016.12.07. 05:38:36

Én öt éve jöttem ki, persze előtte rákerestem a neten merre hány méter, a bankszámlanyitásról már akkor ilyen sztorikat lehetett olvasni. Nem tudom miért csinálják, de van akinek elsőre megnyitják van akit szétszívatnak vele, és csak a harmadik negyedik bankban sikerül nyitni egyet.

gabors 2016.12.07. 05:48:34

@pappito: hagyma tudja ezt sot azt is hogy az USA-ban sincs ilyen csak szeret baromsagot is irni.fuggetlenul hogy sajat maga is tudja hogy ez baromsag

FutureFry 2016.12.07. 05:55:34

@pappito: Amerikában sincs hivatalos lakcímmyilvántartás. Bár a legtöbb állam jogosítványán rajta van a tulaj címe, az gyakran "bemondásra" kerül rá (és nem feltétlenül kurrens). Ráadásul sokszor sk. rá lehet írni egy új címet a jogsi hátoldalára. Banknál számlanyitáskor kérhetnek valamilyen igazolást a cím helyességéről (pl. közüzemi számla) de a későbbi címváltoztatáshoz általában már nem kell. Viszont a helyi könyvtárba való beiratkozáshoz szoktak ilyen levelet kérni... (ott azért veszik komolyabban mert a könyvtárok legtöbb szolgáltatása ingyenes amire csak a helyi lakosok jogosultak)

LittleG (uk) 2016.12.07. 08:56:49

@London2009: nbekem nem kildtek papirt rola, mikor bejelentkeztem (igazolast).

Kesobb regisztraltam egy credit report oldalon es szerintuk nem voltam rajta az electoral roll-on, felhivtam a registert, hogy igazoljak nekem, igenis rajta vagyok, azt mondtak irjak emailt es emailben igazoljak. Igy is lett, az emailt feltoltottem a credit report oldalon es elfogadtak.

De postazott igazolasom tovabbra sincs...

Mindenesetre az ismerosomet eliranyitottam a Lloydsba :) Hatha...

XocoLatte 2016.12.07. 10:03:53

@gabors: Ugyanabban az időszakban J-1 vízummal rendes SSN, rendes jogsi, sima bankszámlanyitás volt az USA-ban. Persze az mára egy teljesen másik ország lett...

XocoLatte 2016.12.07. 10:04:05

@Zoole[uk]: 2009 vége már sajnos nagyon régen volt, annyira megváltozott a világ, benne az EU is. A folyamatos terrorfrász mindenhol kihozta a törvényhozás és politika szintjén az idiotista illuzionizmus abszolút változatait, nem kevés abszurdizmussal fűszerezve, míg a valódi terrorizmus köszöni szépen, él és virul.
A zemberek pedig mindenhol szopnak, mert hétköznapi szinten vegzálják őket mindenhol, tömegközlekedésben, munkahelyeken, repülőtereken, bankokban, offline és online, már az otthonaikban is.

macamuca [IHUN] 2016.12.07. 10:25:25

@Herr Géza:
"Max kérnek személyi igazolvány, vagy útlevélszámot."
== amely iratok tartalmazzák az ominózus adatot..... :P
Ahol működik a hozzáférés az igazolvány/útlevél adatokhoz (közhivatalokra gondolva), ott felesleges nyomtatványokat kitölteni ezekkel az adatokkal. Ahol nem, ott bizony szükséges megadni, mármint ha fontos szempont az egyén személyazonosságának pontos megállapítása. És ehhez az anya leánykori neve is szükséges, ez nem ország-függő, egyszerű matek: Mucsaröcsögén 1900. január 1.-en született Kovacs József, node te melyik vagy a 2 (3, több) közül? Anyud neve Szabó Erzsébet, vagy Tóth Julianna (mert férjezett neve mindkettőnek Kovács Józsefné)?

Tipbandi 2016.12.07. 10:41:59

Ok. Teendő! Elslattyogsz a DVLA-hoz és közlöd, hogy szükséged van egy angol jogsira. Kérik majd a magyar jogosítványodat amit le kell adnod. Ez kb másfél hét és 50£. Ahogy megvan az angol jogsi elmész egy bankba (Barclays-t ajánlom) a meglévő irataiddal és nyitsz egy bankszámlát. Ennyi. Persze csak akkor ha van magyar jogsid.

takarék-láng 2016.12.07. 10:46:05

@London2009: vagy egy masik pelda. A landlordomnak van egy kis convenience store-ja. 3 alkalmazottal.
Minden kp-ben megy, mert hogy is mehetne maskepp? Hiszen neki is kpben fizetnek.

Akkor ok most balkani bunozok? Szerinted nem normalis amit csinalnak?
A magas lorol lenezel es leugatsz egy komplett szektort (kiskereskedelem) teljesen ok nelkul. Kemenyen dolgozo becsuletes emberekrol van szo akik tobb erteket teremtenek mint te valaha is fogsz.

London2009 2016.12.07. 10:56:58

@geegee: meg a szep nok es a Nobel dijas tudosok.
A mai napig varom, hogy eljojjon az alkalom amikor a kovalens kotesrol tanultakat fogom alkalmazni!

London2009 2016.12.07. 11:00:30

@takarék-láng: olvasd el macamuca neked irt valaszat. Abban minden benne van.

@takarék-láng:
A penzmosas elleni törvény elfogadása ota az átláthatóság miatt (ki, kinek, mikor, mennyit, milyen ok miatt) elektronikus utalás van a legalis (fehér) melohelyeken. Szürke melonal van utalás +kézbe a többit. Fekete melonal csak kézbe fizetnek.
Ennyire eccerű.
Mo-on is. Meg a többi olyan országban (EU-n belül es kívül egyaránt, a penzmosas=átláthatatlan, követhetetlen penzmozgas mindenütt gond, mindenutt figyelemmel kísérni óhajtjak a kormányok a penzmozgasokat...), ahol tudni akarja a kormány, hogy hova-merre-mennyi pénz mozog, ezért törvényben írja elő az utalasos bérfizetést (meg sok egyebet is e témában) .
Országtól függetlenül nem art tudni ezt...
@takarék-láng:
Normális munka azzal kezdődik, hogy legális=bejelentett munka. Ezesetben elektronikus bérfizetés =utalás van.
Hogy eg.bizt., nyugdíj, miegymás okán miért praktikusabb a fehér meló a szürkével, vagy pláne a feketével szemben, azt remélem, magadtól is tudod.

London2009 2016.12.07. 11:06:19

@takarék-láng: total nincs igazad. Teljes tevedesben vagy. Olyan dolgot veszel vedelmedbe, ami ellen mindenhol kuzdenek. A foberlod alkalmazottai is jobban jarnanak ha masik munka utan neznenek.
"Mar hogyan is mehetne maskent?" hahaha. Tenyleg nem tudom hol elsz te. Ez egyszeruen nem igaz amit irsz. Na itt befejeztem veled. Kar a gozert.

London2009 2016.12.07. 11:07:03

@LittleG (uk): Ha jol emlekszem ki lehet valasztani, hogy milyen formaban kered a visszaigazolast. Illetve azt hiszem, hogy ki is nyomtathatod magadnak.
Remelem a Lloydsban sikerrel jar!

London2009 2016.12.07. 11:22:10

@mojyo: igen. Magyar es gondolom fiatal is. Majd elobb utobb megtanulja, hogy itt nem az asztalt szokas verni, hanem they rather appeal to someone's better nature. No es ez mindenhol igy van, munkahelyen, ugyintezesben, emberi kapcsolatokban stb.
Egy bank szerintem siman nemet mond, ha valami nem lehetseges. Nekem most nemet mondtak mindenfele gond nelkul egy keresemre. Nem voltak hajlandoak egy sole accountrol atirni a direct debitjeimet egy joint accountra... Ugyhogy hetekig hivogattam a kulonbozo szolgaltatokat. It was great fun!

takarék-láng 2016.12.07. 11:27:26

@pappito: a lemarhazas es szemelyeskedes helyett esetleg magyarazat?

takarék-láng 2016.12.07. 11:27:32

@London2009: "Normális munka azzal kezdődik, hogy legális=bejelentett munka. Ezesetben elektronikus bérfizetés =utalás van. "

- nem igaz, nem vonhatsz egyenlosegjelet a ketto koze.
Nincs olyan torveny amely megtiltja az alkalmazottak kifizeteset kpvel.

telkoe 2016.12.07. 12:23:55

@takarék-láng: mondjuk itt: www.investopedia.com/articles/investing/053115/how-central-banks-control-supply-money.asp

@Tipbandi: Kifelejtetted h az utleveledet (fenykepes igazolvany) is be kell kuldeni. Ha teszel melle recorded delivery (kifizetett) boritekot akkor ugy kuldik vissza.

takarék-láng 2016.12.07. 12:24:02

@London2009: az oktatasrol pedig: vannak csoportok akiken semmilyen skandinav oktatasi modszer nem tud segiteni, hogy miert mondom ezt? Azert mert temerdek penzt koltenek a felzarkoztatasukra minden lathato eredmeny nelkul.

London2009 2016.12.07. 12:51:06

@takarék-láng: na ezzel egyetertunk latod. : )

takarék-láng 2016.12.07. 13:46:01

@London2009: egyetertesz akkor azzal is gondolom hogy nem az oktatasi rendszerrel van alapvetoen a hiba (korantsem hibatlan! Ezt sosem mondanam!) Hanem a bekerulo emberanyag egy bizonyos reszevel.

London2009 2016.12.07. 14:20:58

@takarék-láng: Nem, ezzel mar nem ertek egyet. Tobb generacios pedagogus csalad vagyunk, ugyhogy ez tenyleg nem az a tema, amivel veled fogok nekiallni vitatkozni.

takarék-láng 2016.12.07. 15:39:01

@London2009: nyilvan a lenyeget a szolasszabadsag jegyeben kimoderalja a szerkeszto.

Határátkelő 2016.12.07. 15:43:59

@takarék-láng: A szerkesztő azt moderálja ki, ami a poszt alatt feltüntetett moderálási alapelvek szerint nem való ide. És a szerkesztő az ilyen kommenteket a jövőben is ki fogja moderálni.

takarék-láng 2016.12.07. 15:44:09

@London2009: egy tanar a szivet lelket kiteheti, ha a gyerek nem akar tanulni
Mert rossz peldat lat otthon.

takarék-láng 2016.12.07. 16:48:15

@Határátkelő: tehat nem lehet kimondani egy devians nepcsoportrol, amely akarva es akaratlanul is deviansnak neveli a gyerekeit, nem lehet kimondani, hogy devians.
Fogadd meleg udvozletemet.

Határátkelő 2016.12.07. 16:53:25

@takarék-láng: Ehhez keress másik blogot. Van elég, ahol úgy általánosíthatsz és bélyegezhetsz meg népcsoportokat, ahogy az jólesik. Ez nem az.

takarék-láng 2016.12.07. 17:04:44

@Határátkelő: minden tapasztalaton mulik. Az egesz elet egy altalanositas. Ha megcsip aszunyog 2x akkor mit mondasz? Azt hogy a szunyogok csipnek.
Nem pedig azt hogy aa nem csak elvetve fordul elo es pont kifogtad., Az osszes eszkoz, amit hasznalunk, a fizika torvenyszerusegeinek altalanositasabol es mindennapi eletre kiterjesztesebol ered.
Ervelhetnek a vegtelensegig de nem kell, latszik hogy miert bukik meg a liberalis logika: azert mert teljesseggel termeszetellenes, az alapveto emveri termeszet es tarsadalmi torvenyszerusegek kiiktatasaval probalkozik amely meg eroszakkal sem lehetseges.

takarék-láng 2016.12.07. 17:04:52

@Határátkelő: barhol a vilagon barmely varosban a problemas keruletek utcak azok ahol nem ill. Kisebbsegben vannak a feherek. Es ahol tobbsegben az szamit jo keruletnek. Ez tukrozodik az ingatlanarakban is. Ezt sem tudod cafolni.

2016.12.07. 18:12:09

@takarék-láng:

Azt szeretném kérdezni, hogy te személyesen rasszistának tartod-e magad. Ha nem, akkor miért nem, ha pedig igen, akkor ez szerinted jó-e/rossz-e/kívánatos dolog-e másokban is?

montroyal ( CAN qc) 2016.12.07. 18:41:06

ezt ugy lehet politikailag korrektul mondani - nem vagyok rasszaist .. DE ..

gabors 2016.12.07. 21:33:34

@XocoLatte: " rendes jogsi, sima bankszámlanyitás"

A jogsi teljesen rendes volt azota is azt hosszabitom es a bankszamlaval sem volt semmi gond egeszen a Patriot Act-ig

blackhairlady 2016.12.08. 02:03:32

@P.Elliot: ott is van szamlank, mi nem szuntettuk meg, nem hiszem, hogy ekkora nyilvanos botrany utan megegyszer megmernek csinalni megegyszer. De megertelek amugy :)

eMeL · http://emel.blog.hu/ 2016.12.08. 06:33:09

@takarék-láng: "a vilagon barmely varosban a problemas keruletek utcak azok ahol nem ill. Kisebbsegben vannak a feherek. Es ahol tobbsegben az szamit jo keruletnek."

Az oksági kapcsolat felderítése nélkül találgatás vagy rasszizmus (egyéb kinyilatkozásoktól függően).
A "fehér középosztály" tipikusan jobb anyagi lehetőségekkel rendelkezik, mint a "kisebbségi lumpenek".

Azért lakik több kisebbségi a leromlott negyedben, mert olcsóbb, vagy azért romlik le, mert kisebbségiek ott laknak?

Nem mindegy!

Dev.Kata 2016.12.08. 19:13:33

Sziasztok!

Előszőr is nagyon köszönöm, hogy ilyen sokan hozzászóltatok a rólam szóló, s általam írt cikkhez, s próbáltatok ötletekkel segíteni.
Megírtam a folytatását is a bankos történetemnek, már csak a blog szerkesztőin műlik, mikor jelenik meg az örömteli végkifejlet :)

Néhányan kérdeztétek,

- miért nem mentem el több bankhoz?
Többnél jártam! S mindegyiknél tájékozódtam, hogy mire van szükségük. Azonban tudjuk, hogy a világ összes bankja használja azt a bizonyos kis csillagot, ahol a következő mondat áll: A változtatás jogát fenntartjuk. Így volt ez a Lloyd's-cal, a NatWest-tel, a HSBC-vel. Ezek a bankok annyiban voltak korrektebbek a szivatos Barcley's-nál, hogy vagy azonnal, vagy 1-2 napon belül kiderült, hogy mivel nem rendelkezem a nyitáshoz. Tiszta sor, mentem a következőhöz.

- nem elég az angol jogsimban szereplő lakcím, mint proof of address?
Egyelőre még nincsen angol jogsim, nem cseréltem le. Hivatalosan 185 napot kell eltöltened ahhoz, hogy indítványozhasd, de bevallom, lusta vagyok hozzá. 1 évig ezt is használhatom. Meg az is elvett volna tőlem 2-3-4 hetet, míg kiküldik

-Miért nem kértem igazolást a HMRC-től?
Kértem, de azt mondták, már senkinek nem küldenek, mert túl sok hasonló kérés érkezik be hozzájuk, ezért központilag leállították az ilyesfajta kérések teljesítését

-Miért nem kértem készpénzben a fizetésemet?
Tudni kell rólam, hogy mivel nagyon szeretem a jogot, s itt még egyelőre igen kevés ismeretem van a helyiről, mindennek utána nézek, mielőtt cselekszem. Így ennek is megnéztem a jogi lehetőségét, s azt találtam, hogy minden cégnek kötelező bejelentenie, hogy az alkalmazottjának KP fizet, különben magas összegű büntetésre számíthat.

-És mi van a csekkes fizetéssel?
Az is egy jó gondolat, B-tervnek kiváló, a főnökömmel is ezt beszéltük. Tudni kell, hogy sok banknál nem tudod beváltani a csekkedet még ügyleti díj (charge) ellenében sem. De például minden Pay Zone-os üzletekben beválthatod készpénzre, persze leveszik a sápot. Érted, kicsit fájdalmas, amikor a fizetésedet megsarcolják és még csak nem is az állam :)

@Lefty Rosenthal
Nagyon szépen köszönöm, hogy megosztottad a tapasztalatodat. Eddig nem hallottam erről a Politically exposed persons regime-ről, dehát ezt is nem is fogom olvasni soha egy banknak a honlapján sem. Ezentúl, ha bankos kérdésem van, csak hozzád fordulok :)

Hamarosan megjelenik a folytatás, remélem, ugyanennyire fogjátok élvezni, mint ahogy ezt a cikkemet :)

M. Péter 2016.12.08. 20:12:08

@Dev.Kata: Ha csekkel fizetnek, a cég meg tudja beszélni a bankfiókjával, hogy a csekket ott kp-ben kifizessék.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása