oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. december 18. 06:44,  PISA-eredmények svédországi magyar szemmel 118 komment

2016. december 18. 06:44 Határátkelő

PISA-eredmények svédországi magyar szemmel

Komoly vihart kavart Magyarországon az iskolások képességeit összegző, nemzetközi teljesítménymérési PISA-program eredménye, és nem azért mert olyan jó lett volna. (Itt olvashattok róla részletesebben.) Ma megnézzük, hogyan látja a helyzetet egy Svédországban élő magyar szülő. Aztán kincset találunk a koszban, végül levonjuk a furgonlakó lét tanulságait.

Mit főzöl karácsonykor, mi kerül az ünnepi asztalra? Oszd meg velünk a receptet, ötletet, akár a helyi specialitásokat, hátha valakinek ötletet is adsz! A cím: hataratkeloKUKAChotmail.com.

gyerek_tanul_foto_pixabay_com_masterstudio.jpg(Fotó: pixabay.com/masterstudio)

Kezdjük akkor az oktatással, annál is inkább, mert lassan tényleg érdemes lenne leszámolni azzal a legendával, hogy a magyar oktatási rendszer milyen nagyszerű. Hogyan látja mindezt a Bezzeg a svédek blog szerzője, bandirepublic?

„Eltelt 3 év a legutóbbi felmérés óta. A 2012-es svéd eredményeknek nem örültem annyira, mert a magyar diákok szinte mindenben jobban teljesítettek az OECD-átlag alatti eredményeket elérő svédeknél. 

Mostanra a lassan 5 éves lányom gyakorlatilag az összes betűt ismeri, tud számolni, megy az összeadás-kivonás alapszinten és felismeri a számokat. Mindezt úgy, hogy totálisan mellőzik a frontális oktatást az oviban. Nem kell hosszú verseket bemagolnia és nem helyeznek rá nyomást, nincs teljesítménykényszer. 

A svédek a legutóbbi felmérés eredményeit látva picit rákapcsoltak, s az eredmények nem maradtak el. Mára semmiben nem teljesítenek az OECD-átlag alatt, és mindhárom területen határozott erősödés figyelhető meg. 

Miközben szomorúan látom és hallom ismerősöktől, hogy mi zajlik az otthoni oktatásban és az ezért felelős szak(?)politikában, addig önző módon megnyugtat, hogy legalább a saját gyerekem fényesebb kilátásokkal tekinthet a jövőbe.” 

A teljes posztot itt olvashatjátok el.

Kincs a koszban

Ha svédek, akkor (sok egyéb mellett) a Volvóra is gondolhatunk. A svéd autógyár termékeit sokáig meglehetősen unalmasnak tartották, hogy jogosan-e, az egy nagy kérdés. A Pappito által minap fellelt régi 1800ES-t elnézve nem biztos…

volvo.jpg

„A Volvo 1800ES egy elég fura, de amúgy csodaszép jószág, ráadásul meglehetősen ritka is, a két gyártási éve alatt (1972-1973) összesen 8077 darab készült belőle. Svéd beceneve a hangzatos Fiskbilen volt. Ez a kombi változat csomó dizájnújítást tartalmazott (full üveg hátsó ajtó, végig simára lehajtható csomagtartópadló, stb.)

A P1800-ra komoly nosztalgiával emlékezünk, ez volt az angyal (Simon Templar) autója is, 1961-től 1973-ig gyártották, aminek az ES volt a kombi (shooting-break) verziója, vagyishát. Érdekes módon az első 1-2 évben legyártott hatezer darabot Angliában csinálták, csak 1963-tól indult be a svédországi gyártás P1800S modellnévvel.

Na, de mondom, miért mesélem ezt az egészet, a sors különös szeszélyéből idén is belekeveredtem a járműleltározásba és a munkahelyem elküldött egy meglehetősen bizarr raktárba autókat számolgatni. A raktár korábban gyár volt, nem is akármilyen, ma számos autószalon tárolja itt (fedett helyen) a készleteit.

Ezen a szent helyen zajlott a zátony autóipari múltjának rövid tündöklése, az egyetlen kiwi illetőségű autó gyártása, ebben a mostanra kicsit megfáradt csarnokban készült a Trekka. Aki nem tudja mi az a Trekka, az klikkoljon vadul. 1966 és 1973 között itt hekkelték össze a helyi gyártású bádogkasztnit a Skoda alváz-motor kombóval.

A kiwik szemrebbenés nélkül nekiálltak autót gyártani, annak ellenére, hogy az ilyesmiről nem sok fogalmuk volt. Az első gyártási évben napi hat darab autót raktak össze, aztán a gyártás észbontóan felgyorsult, amikor a panelek gyártását kiszervezték a H. J. Ryans fűnyírógyárba.

Összesen mintegy két és félezer Trekka hagyta el a szent falakat, hirdetve a kiwi puritánságot és a meglehetősen hitvány összeszerelési minőséget. (...)

Ezeket azért mesélem, hogy a technikatörténeti érdekességek útvesztőjében valahogy visszaverekedjem magam a svédekhez, az egyik elhagyott, halkan rohadó festőkamrában találtam egy 1800ES-t. (...)

A Volvónak egyedi rendszáma van (1800 ES) de elég régóta állhat itt, a gumijai szétrohadtak, vastagon áll rajta a por és pusztul a festése. A lökhárítóra tekert hevederből azt saccolom, hogy már nem volt képes saját erőből közlekedni, amikor idekerült szegény.

Persze egy autó, amiből nyolcezret gyártottak épp elég ritka, de ez egy jobbkormányos változat, amelyből kevesebb, mint ötszáz darab készült. Háromküllős kormány, bőrülések, muzsika, fabetét… még a ronda irodai szőnyegpadlódarab se tudja elcsúfítani ezt a belteret. Az ajtaja úgy nyílik és csukódik, mint egynapos korában, nem lóg, nem nyikorog…

Majd’ megszakadt a szívem szegényért, bár valószínűleg amúgy is menthetetlen lenne, vagy csak nagyon-nagyon sok pénzből feltámasztható, a motorjáról azt se tudni megvan-e.”

A teljes posztot (fotókkal!) itt keressétek, én nem hagynám ki!

A furgonlakó lét tanulságai

A Mindenkilaci blog főhősei nyolc hónapja döntöttek úgy, hogy beköltöznek egy furgonba és azzal járják majd az utakat. Ennyi idő alighanem már elég némi tanulság levonására, amit meg is tettek.

mindenkilaci.jpg

Rengeteg felesleges dolgot cipelünk magunkkal

A ruháim nagy részét egyébként is anyámnál hagytam egy bőröndben, de még így sikerült a kocsi különböző zugaiba betömködnöm egy kupac mindenképp-szükségem-van-még-erre-az-öt-cipőre-és-három-bikinire ruhadarabot, amit aztán természetesen elő sem vettem egész évben.

És persze sorolhatnám a feleslegesen megfurikáztatott tárgyak listáját, a tucatnyi könyvtől kezdve a konyhai eszközökön át a különböző mütyürökig, amiket képtelen voltam otthon hagyni. (...)

Túl sokat foglalkozunk azzal, hogy mit gondolnak rólunk mások

Merthogy nem csak rengeteg felesleges tárggyal vesszük körbe magunkat, hanem óriási súlyként nehezedik ránk a másoknak való megfelelés terhe is, amit ugyan úgy cipelünk nap, mint nap magunkkal, mint a felesleges tárgyakat, amelyeket meg sem kellett volna vennünk, de ha már megvettük, legalább idejében meg kellett volna szabadulnunk tőlük.

Szóval azt vettem észre magamon, hogy amióta furgonlakó lettem, azóta sokkal kevésbé érdekel, hogy mit gondolnak rólam mások. Na de akkor ezek szerint korábban érdekelt? Úgy tűnik.

Az igénytelenség életet menthet

„Annyira igénytelen vagy!” – na, ez aztán a megsemmisítő kritika! Legalábbis a szimpla hétköznapokban. Ugyanis egy utazónak a túlélés egyik legfontosabb eszköze éppenséggel az igénytelenség, vagyis ha szebben akarjuk megfogalmazni, akkor az, hogy minimálisra csökkentse az igényeit. Ugyanis ha ez nem megy, akkor minden álomutazás előbb vagy utóbb rémálommá válik.

Két hete nem tudtál mosni, ezért harmadik napja veszed fel ugyanazt a pólót reggel? Ha az érzékszervi ellenőrzésen átmegy (megszaglászod), akkor még jó lesz. A reggeli kávét olyan bögréből iszod, amelyiknek az oldalán ott van a tegnapi rászáradt adag is? A kávé erős, leoldja! Isten hozott az új életedben!

Valójában egész más dolgok tesznek boldoggá, mint amitől a boldogságot várjuk

Nem a nagybetűs utazástól leszel boldog, hiszen olyan valójában nem létezik. Hogy mikor éreztem magam boldognak az utóbbi évben? Akkor, amikor kialudtam magam, amikor egy esős nap után napsütésre nyitottam ki a furgon ajtaját, amikor találkoztunk egy olyan emberrel, akivel egy jót beszélgettünk, a reggeli kutyasétáltatás közben a hegyen felfelé bandukolva. Vagyis nem az a kérdés, hogy mitől lennél boldog, hanem hogy észreveszed-e, amikor boldog vagy?

Nem létező elvárásoknak akarunk megfelelni

„Ezt most még muszáj megcsinálnom.” „Erre nem mondhatok nemet.” – Telepakoljuk magunkat feladatokkal, mert azt gondoljuk, hogy ezt várják el tőlünk, és nem tudunk nemet mondani egy újabb kérésre.

De ki is várja ezt tőlünk? Mi történik akkor, ha azt mondjuk, bocsi ez most nem fog menni? Visszanézve az elmúlt éveimre, talán ez volt az egyik legnagyobb hibám, és az egyik legnagyobb bűn, amit magam ellen elkövettem…

Sokkal keményebb vagyok, mint gondoltam

„Kicsit féltelek téged” – mondta egyik barátunk, mielőtt belevágtunk. „Nem tudom, hogy bírod ki a hideget.” – mondta a barátnőm, az egyik bejegyzésemet olvasva. Nos, nem tudom, hogy van ez, egyszerűen az ember ilyen állat, tényleg (majdnem) mindent kibír.”

A teljes poszt ennél szokás szerint jóval részletesebb, érdemes itt elolvasni.

Határátkelő találkozó! 

Tavaly azt írtam, hogy ha nem vigyázunk, lassan hagyomány lesz az év végi budapesti Határátkelő-találkozóból. Nos, nem vigyáztatok, az lett… A szervező idén is Digger, a lehetséges időpontok pedig: december 27., 28. Aki szeretne jelen lenni, az vegye fel vele a kapcsolatot emailben (janoshorvath65KUKACyahoo.com). Akár mind a két napot meg lehet jelölni, amelyik napra a legtöbb visszajelzés érkezik, azon lesz a találkozó délután 5-kor a Menzában, a Liszt Ferenc téren. Jelentkezési határidő dec. 20. 

HÍRMONDÓ

Fontos hír az Angliából hazautazóknak

Tizennyolc brit repülőtéren (a nagyon fontosakon is!) lesz kétnapos sztrájk közvetlenül karácsony előtt. Részletek itt!

Londoni ingatlanárak: sokk a köbön

Az árak még akkor is sokkolóak, ha körülbelül 3-4-szeres szorzóval számolunk a magyarországi fizetésekhez képest.

A fiatal magyar férfiak fele külföldre menne

Nem tartják biztosnak az állásukat, és a megbecsülést sem érzik - nem csoda, hogy a határátkelésen gondolkoznak.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Németország Új-Zéland Svédország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr1612053823

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.12.18. 15:53:52

@Zoole[uk]: pierre zako, boss nadrag
ennyit se vagsz:)
es rogan taska, annak elfelejtettem a nevet

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.12.18. 15:54:00

@Lőtéri Kutya: de utana, ha nem beszeli a nyelvet mennyen el egy dictionary oldalra, ahol elmagyarazzak a szo jelenteset, mert nagyon sok jelentese van az igenytelennek, nalunk is , mashol is

gabors 2016.12.18. 16:02:32

"Az igénytelenség életet menthet"

poszt ironak ez nem igenytelenseg hanem "egyszeru" elet inkabb ... es valoban egy csomo dologrol le lehet mondani (vagy mert muszaly vagy onkent)... ez meg nem jelenti, szerintem, hogy igenytelen ... az mas ..

Lőtéri Kutya 2016.12.18. 16:11:38

@mojyo: Szó szerint fordítani sosem egyszerű, ebben az esetben sem. Az meg elég egyénfüggő, hogy ki melyik szót veszi sértésnek szövegkörnyezettől és hangsúlytól függően adott szituációban például az angol "igénytelen" megfelelői, szinonimái közül. Magyarul sem mindig használjuk sértésként, leszólásként az igénytelen szót, lásd például, ha egy szobanövényre mondjuk ezt, ott inkább pozitív tulajdonság, mert ebben az esetben azt jelenti, hogy kevés gondozást, szakértelmet, odafigyelést igényel.

SzZoole 2016.12.18. 16:12:04

@hagyma: Pierre Carding zako egy Hugo Boss nadragal kombinalva,na az tenyleg igenytelenseg.kb mintha 4 csikos adidos mackonadragban S Class Mercit vezetni.

Rogan Toninak Louis Vuitton taskaja van

2016.12.18. 16:12:07

@hagyma: Neked is szivesen elmagyarazom, hogy nem arrol szoltam eredetileg sem, hogy "nincs az igenytelennek mas nyelvekben megfeleloje", hanem, hogy nem hasznaljak abban a negativ ertelemben, es olyan gyakorisaggal, ahogyan a magyarok, vagyis nem szamit olyan "inzultalasnak", csak egy melleknev.

2016.12.18. 16:15:01

@Lőtéri Kutya: OK, ez jogos, de azt tovabbra is tartom, hogy szerintem a magyarok sokkal gyakrabban mondjak valamire azt, ami nekik nem tetszik, hogy "igenytelen", mint masok. :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.12.18. 17:21:07

@mojyo: en meg mondom, hogy amerikaban is hasznaljak annyit es olyan formaban mint magyarorszagon
dehat ezt otthon is ritkan mondjak egymas szemebe
meg itt is
nem akarok uj vitat kibontani, de nalam az is igenytelen aki nem borotvalkozik napi szinten/ hacsak nem muvesz/
vagy ha egy no nem borotvalja a labat
/de tenyleg ne menjunk el erre, cask azt akartam kifejezni, hogy az is valtozik kinek mi az igenytelen, egy hajlektalanra sosem mondanam, hogy igenytelen, mert O hajlektalan, nincs ra modja stb stb stb
@Zoole[uk]: OK pierre carding in, hugo boss oltony louisvuitton taska es lehet hetente furdik, igenytelen vagy igenyes, nem tudhatjuk cask van zsetonja

gabors 2016.12.18. 18:49:24

az usa-ban nagyon sokan laknak ilyen forgonszeru mobil hazakban, neve is van "trailer park" es ezt bizony eleg pejorative ertelemben szoktak erteni ha valakire azt mondjak hogy trailer trash...

mondjuk olcsobb mint egy haz de nem sokkal es bebetonozza a szegenyseget ...

gabors 2016.12.18. 19:02:52

"Ha az érzékszervi ellenőrzésen átmegy (megszaglászod), akkor még jó lesz."

Ez azert mar hajaz az igenytelenseg fele !!! Arra nincs mentseg ha koszos ruhat adsz a gyereknek vagy akar magad veszel fel ...

lolligagger 2016.12.18. 19:28:01

@mojyo: Ha ezt gondoltad, akkor miert nem ezt irtad? :) Egyebkent nincs igazad, az igenytelenseg/igenytelen egy elegge elterjedt kifejezes, allapot, eszrevetel es univerzalisan fellelheto valami.

2016.12.18. 19:37:43

@lolligagger: Azt irtam: "sajatosan magyar inzultus szerintem, vagyishat en meg egyetlen nyelvben sem talalkoztam a megfelelojevel" = mint inzultalas, mint degradalo kifejezes, igy nem talalkoztam vele, nem az igenytelenseg szoval magaval... igen, univerzalisan fellelheto allapot, eszrevetel, megallapitas, de mint leszolas, valami ellen szerintem akkoris magyarok hasznaljak a legtobbet.... szerintem befejezem itt lassan a kommentelest, egyszeruen mindig felreertenek. :D

gabors 2016.12.18. 19:40:51

@mojyo: "csak egy melleknev. "

pontosabban melyik szo melyik nyelven ?? utanna el tudnank donteni hogy mirol is beszelsz ....igenytelenseget sok felekeppen ki lehet fejezni nyilvan minden nyelven es tutti van olyan ami igencsak negative ...

Dikusz 2016.12.18. 20:30:54

@Zoole[uk]: nemnem..., nem jól tudod. Itthon a kínai piacon (régebben lengyel piac) lehet kapni eredeti Pierre Boss öltönyt. Úgy, ahogy Budwil hátizsákot, Adidos cipőt is:)

Dikusz 2016.12.18. 20:32:49

@Taxomükke (UK): ooohooohhooo..., jujjjjujjj.... stb.

SzZoole 2016.12.18. 20:37:35

@Dikusz: nem inkabb kinai cuccok ezek?

Dikusz 2016.12.18. 20:45:54

@gabors: nem minden esetben hajlik az igénytelenség felé.

'90-es évek végén Kék-túráztunk az országban (talán ismered).
Két héten keresztül napi 20-25-30 km-t gyalogoltunk nyaranta, 30+ fokban. A hátizsákba csak minimális cuccot pakoltunk, nem volt mindegy mennyi súlyt cipelünk hegynek föl-hegynek le.
Persze mostunk, ahogy tudtunk, de a pólót többször vetettük érzékszervi ellenőrzés alá, azt nem tudtuk minden nap kimosni. :)
Mégis feledhetetlen élményt adott, sokszor beszélünk róla.
Eszembe is jut akkor, ha a világ bármely tájáról olvasok posztot a blogon, hogy vajon egyáltalán érdekelne-e valakit egy itthoni turista-beszámoló.

Dikusz 2016.12.18. 20:48:30

@Zoole[uk]: dehogynem - ahogy valljuk be, ha a márkaboltban vásároljuk is nagy valószínűséggel így van - csak így palizzák át a csóró vásárlót (mert nem nézi jobban meg), hogy eredeti márkát vásárolt.

tanato 2016.12.18. 20:57:36

velvet.hu/randi/2016/12/18/magyar_fiuert_utazott/

csak egy kis hétvégi színes határátkelős off

SzZoole 2016.12.18. 21:00:57

@Dikusz: szerencsere itt nincsenek kinai boltok.
En tobbnyire markas dolgokat vasarolok,de azokba made in italy van irva

tanato 2016.12.18. 21:03:00

@Dikusz: A Kék túra,ikonikus ,kultikus magyar útvonal,egy részét én is bejártam,sajnos csak tört részét.Ez majdnem olyan mint a katolikusoknak a Camino.Nagyon jó a róla készült Tv sorozat a másfélmillió lépés Magyarországon,ami ráadásul kétfordulós első része 79-ben készült,azután ugyanazt bejárta a stáb 32 év múlva is.sajnos a Youtubon csak a második alkalom van rajta.

www.youtube.com/watch?v=UazsO1FYrG4

Mrs. Clayton 2016.12.18. 21:09:19

@Zoole[uk]: ja, maximum a design, de a ruha az india, indonezia, kina, torokorszag, bangladesh es hasonlok

gabors 2016.12.18. 21:14:44

@Dikusz: "Kék-túráztunk"

ez nem eletvitelszeru ... amit posztolo irt viszont az !!!

aki eletvitelszeruen csinalja a szagtesztet az bizony igenytelen !!!

en is turaztam sot vizituraztam evekig sajnos nagykor nem volt meg de mind a duna mind a tisza hatartol hatarig igen !!! szoval az mas ... a posztolo "sajnos" nem errol irt

2016.12.18. 21:16:34

@mojyo:

Erre jól ráhajoltál ma... pedig nem is tűnt bonyolultnak, amit mondasz. Részvétem! :)

Dikusz 2016.12.18. 21:19:47

@tanato: tényleg ikonikus útvonal. Tulajdonképpen az egészet bejártam már, de a túrafüzetből hiányoznak a bélyegzők.
Videokazettán megvan a teljes sorozat, a "Másfélmillió lépés", és ha jól emlékszem, "Még egymillió lépés" is. Vannak olyan turistabarátaim, akik a '79-es felvételeken együtt gyalogoltak a stábbal. Ha nézem a filmet, rengeteg helyre ismerek rá, ahol jártunk - szép emlékekkel. Olyan nem is volt, amire nem jó emlékezni. Hihetetlen, mennyi segítséget kaptunk a helyiektől, azt azért meg kell mondani, hogy inkább az ország szegényebbik részén.

Van már magyar Camino is, ami csak Magyarországot járja be, egy túratársnőm mesélt róla.
A pár évvel ezelőtti újra bejárós film állítólag a nyomába sem ér az eredetinek.

macamuca [IHUN] 2016.12.18. 21:27:35

@Zoole[uk]:
A saját kicsi kacsómmal kurtasok Armani zakóba varrtam bele a "made in italy" címkét, méghozzá egy kelet-magyarországi kis település kis (kb 20 fős) varrodájában dolgozva. Korrekt bérmunka volt, kb 3 éven át dolgoztunk nekik. A kész cuccot elvitte a kamion Olaszországba, ott szortírozták az üzleteik szerint/számára (ez megy Párizsba, ez Budapestre, ez New Yorkba, stbstb, minden üzlet 1-2-pár darabot kapott adott modell 1-1 méretéből), aztán ismét kamionba került a cuccos, utazott,és megérkezett a márkaboltba a legfrissebb adag "made in italy" divatruci, egyenesen Olaszországból....

Dikusz 2016.12.18. 21:29:02

@Zoole[uk]: itthon úgy oldják meg a származási hely megjelölést, hogy: EU, Ázsia - ebből nem lehet megállapítani, honnan van.

Néhány éve rendszeresen vásároltam egy bizonyos, nem túl ismert (One Way) márkát. Pár üzlete van Budapesten, nem olyan rossz a minősége. Az ottani eladó mondta nekem, hogy azért Kínában sem csak gyenge minőséget állítanak elő, igaz meg is kérik az árát. Viszont most már nagyon drágák lettek, annyira nem jók.

macamuca [IHUN] 2016.12.18. 21:36:08

Ja, és ha már igényesség a téma: ki a fene az a Pierre Carding???
Pierre Cardin nevét már hallottam emlegetni, a másikról meg súgja meg nekem egy igényes, sokattudó valaki, hogy ki is lenne.
Köcce.

2016.12.18. 21:49:08

@Nagy kámpics: LOL koszi, velem sajnos tobbszor elofordul az atlagosnal, egy csomoszor ugy erzem! :D Nembaj, jon a karacsony, akkor majd mind pihenunk, legyen jo meg boldog mindenkinek, ha addig esetleg nem lenne tobb kommunikalas :)

pappito · http://pappito.com 2016.12.18. 21:49:27

@Zoole[uk]: "En tobbnyire markas dolgokat vasarolok,de azokba made in italy van irva"

rendesek a kínai gyerekmunkások, hogy made in itali címkét varrnak bele :)

pappito · http://pappito.com 2016.12.18. 21:51:50

@mojyo: szerintem tök egyértelmű volt amit írtál, no worries

Dikusz 2016.12.18. 21:52:57

@gabors: persze, hogy nem életvitelszerű a túrán szaglászott póló. Viszont, ha vadvizitúráztál, akkor tudod miről írtam.

Az egyik Kék-túrás társnőnk mesélte, hogy a szülei, amikor Ausztriában voltak egy panzióban, a hegyekben, reggelinél reklamáltak, hogy szerintük másnapos a császárzsömle. A túratársnőnk erre azt mondta, hogy addig, amíg nem ettek háromnapos lapos zsömlét hátizsákból, büdös zokni mellől, addig ne mondják neki, hogy nem friss a reggeli zsömle:))

nyuszigonosz 2016.12.18. 21:53:00

@pappito: Az az autós posztod, az nagyon jó. Meg a képek is benne.

pappito · http://pappito.com 2016.12.18. 21:55:21

@geegee: én sem értem miért ott van a kocsi, megnézettem a regiszterben, de nem nyilvános a tulaj neve. több mint tíz éve nincs érvényes regisztrációja (nem vehet részt a forgalomban) de annak ellenére, hogy fedett helyen áll, nincs konzerválva, csak úgy odarakták.
Nem olyan bődületesen drága ritkaság, inkább érdekesség, tizenpárezer fontért lehet venni fasza állapotút, sajnos valószínűleg sosem tudjuk meg, hogy miért áll ott. Csendben menthetetlenné fog rohadni (ha eddig nem tette meg) és kész.

SzZoole 2016.12.18. 21:57:38

@Mrs. Clayton: @macamuca [IHUN]: @Dikusz: @pappito:
Ez tenyleg igy van?
Tobbet nem is veszek akkor sasos meg polipos cuccot .......:)

Dikusz 2016.12.18. 21:58:54

@pappito: :))))
Itthon láttam az egyik élelmiszerlánc üzletében kis műanyaghálóba csomagolt, piros-fehér-zöld nemzetiszínű szalaggal átkötött, magyar terméknek megjelölt fokhagymát. Jobban megnézve, kiderült, hogy csak itthon csomagolták. Ha valaki csak a masnit nézi örül, hogy hazai terméket vett, apró betűvel azért rá van írva, hogy származási ország: Kína. Egyébként meg lehet állapítani a fokhagyma esetében, hogy onnan való.

pappito · http://pappito.com 2016.12.18. 21:59:17

@Zoole[uk]: sasos meg polipos? milyen étterembe jársz te? :)

pappito · http://pappito.com 2016.12.18. 22:00:49

@Dikusz: ha másnapra bezöldül és nincs szaga, akkor kínai :)

gabors 2016.12.18. 22:04:02

@Dikusz: " amíg nem ettek háromnapos lapos zsömlét hátizsákból, büdös zokni mellől,"

konyorgom ... !!!

nem errol van szo ... hanem hogy mi is az igenytelen ... aki reggel szagteszt alapjan donti el hogy kell-e tiszta ruhat vagy jo a tegnapi/tegnapelloti/vagy multheti AZ IGENYTELEN . felejtsd el ha lehet a turazast (vagy hogy mikor valt ruhat egy kozmonauta)

SzZoole 2016.12.18. 22:06:53

@pappito: ez nem etterem P.
Ezek olyan markak,mint a gyilkos polo:))

pappito · http://pappito.com 2016.12.18. 22:11:53

@Zoole[uk]: elhiszem :)

engem nem érdekelnek a ruhák. most megnéztem a pólómra az van írva, hogy "O for Awesome"

ez a kép ni: d3fa68hw0m2vcc.cloudfront.net/c95/88731924.jpeg

ez ilyen helyi vicc, régebben egy boxoló (David Tua) volt a szerencsekerékben és ezt bírta előadni.

itt a sztori www.urbandictionary.com/define.php?term=O%20for%20Awesome

Herr Géza 2016.12.18. 22:13:45

@macamuca [IHUN]: :))) Hát milyen bonyolult már leírni meg kimondani, hogy Pierre Cardin ing.... Na így lett belőle Pierre Carding. :))))))))))

Herr Géza 2016.12.18. 22:16:06

@Herr Géza: A következő evolúciós fokozat meg a Pierre Cardigán lesz.

SzZoole 2016.12.18. 22:16:12

@pappito: Meg mindig jobb,mintha az lenne rairva,hogy;
O for awful:)))

Rajtam most lovas van

Dikusz 2016.12.18. 22:35:12

@gabors: tudom hogy értetted, egyezik a véleményünk.
A zsömlés sztori az egyik sokat emlegetett kis történetünk. Írtam is, lehet másnak nem jön le viccesen, itt azt hittem elég, ha a mondat végére ezt írom: :)))

Dikusz 2016.12.18. 22:37:29

@Zoole[uk]: Nagyon aggódom, ugye nem esett rád a Ferrari? Viccvót:)))
Melyik márka az a lovas?

LondonFashion 2016.12.18. 22:44:00

@mojyo: @pappito: @Nagy kámpics:
szerintem se volt ennyire felreertheto, amit irtal, ugy tunt, hogy egyesek inkabb a kakan is a csomot keresik :)))

Mrs. Clayton 2016.12.18. 22:54:22

@Zoole[uk]: ami kb 20 font a tk maxxban ;-)

SzZoole 2016.12.18. 22:58:48

@Mrs. Clayton: Mar eleg regen nem ott vasarolok

puhacica 2016.12.18. 22:59:42

@mojyo: en peldaul a kajakkal kapcsolatban vagyok igenytelen. imadom ezeket a csupatesztas zacskos leveseket. minden szart osszeeszek, de tenyleg, kb a ropi+savanyu uborka kombot is remek talalmanynak tartom. :D viszont mondjuk muszaki cikkek vagy ruhak teren meg a kevesebb tobb elvet alkalmazva utazok a minosegre.

rendetlenseg? sima ugy. kicsi a lakas, elol hagysz egy pulcsit, egy konyvet es egy bogret es mar kupi is van. :D

puhacica 2016.12.18. 23:08:37

@mojyo: ja, es pont a lenyeg maradt le. szoval hogy ez degradalo es tukrozi az "igenytelensegem"... hat, a melegitogatya es tornacipo is igenytelen viselet az utcara allitolag, de nekem meg soha senki nem adott masikat, mondjuk tusarkut kiskosztummel helyette, ugyhogy igenytelenkedek tovabb. :D (azt figyeltem meg errefele, hogy kb senki le se szarja, mit hordasz, nemhogy igenytelennek cimkezne.)

Mrs. Clayton 2016.12.18. 23:08:49

@Zoole[uk]: tok mindegy a house of fraserben sem tobb 40-nel kiarusitaskor

SzZoole 2016.12.18. 23:14:18

@Mrs. Clayton: kivancsi vagyok,hogy egy trening alsot es egy kapusznis felsot hol veszel £40-ert

gabors 2016.12.18. 23:14:23

@Dikusz: akkor bocs ha felre ertettelek ... de en csak a posztot tudom figyelembe venni meg amit Te irsz az hogy van mas elettortenet azt nem igen

Dikusz 2016.12.18. 23:14:53

@puhacica: a baj csak akkor van, ha sok bögréd (nem készlet, csak ilyen-olyan ha megveszed kapsz egy ingyen bögrét fajta), és azt csak beviszed a szobába, de a helyére már nem jut vissza. A nagyobb lakásban meg több bögrét lehet széthagyni :))

Dikusz 2016.12.18. 23:16:00

@Zoole[uk]: itthon a kínai piacon :)

montroyal ( CAN qc) 2016.12.18. 23:21:19

@montroyal ( CAN qc): Marshalls ,Winners. na ezekben is lehet venni olcson ezeket az igenyes markakat ..:-)

SzZoole 2016.12.18. 23:24:27

@Dikusz: az mar az otthonaiaknak nem eleg,marmint a kinai.
Volt ido amikor sokat hordtam haza a baratoknak,mert itt a kifutott termekek tenyleg £20-30-ert meg lehet venni.
Ugyan annyiert adtam,mint amenyiert vettem,de egy ido utan ingyen kellet volna,igy egy joideje mar senkinek semmit nem viszek.

puhacica 2016.12.18. 23:32:28

@Dikusz: hagyjad is, volt nekem egy bogregyujtemenyem egyszer, mielott kikoltoztunk, bepakoltam az osszeset egy nagy kartondobozba es elvittuk csobankara a gyerekotthonba. szerencsere tobb volt a bogre, mint a gyerek. :)

@Zoole[uk]: tok mindegy, igenytelen vagy es kesz. legy szives legkozelebb armaniban nyirjad a fuvet, meg ne lasson a postas a rl poloban! :D

Herr Géza 2016.12.18. 23:33:34

@pappito: Én meg a hiányos műveltségem miatt kérdezném, hogy what the fuck is "fiskbilen"? Halasautó?
Akkor a németek jobb becenevet találtak ki rá: "Schneewittchensarg", azaz Hófehérke koporsója. :)))

SzZoole 2016.12.18. 23:37:51

@puhacica: olyen trening set-em is van es csak azert nem nyirom abban a fuvet mert hofeher

Csodabogár 2016.12.18. 23:39:43

@puhacica: Nem is az az érdekes, hogy más mit csinál, mond vagy gondol. Nekem a saját igényem a rendes öltözködés. Tréninggatya és társai tényleg nem való utcára, legalább is rajtam nem.

puhacica 2016.12.18. 23:42:15

@Zoole[uk]: latszik, hogy csoro proli vagy. ha igenyes lennel, akkor abban nyirnad a fuvet, aztan meg kibacnad a kukaba es venned elo az ujat... :P

tegnap egy hapsi ilyenben maszkalt brentxban :D neki ez tetszik.

www.dhresource.com/260x260s/f2-albu-g3-M01-D1-F1-rBVaHVbUpGSAKsamAAGRFV2S4b0655.jpg/raisevern-funny-3d-money-pattern-100-dollar.jpg

Herr Géza 2016.12.18. 23:43:45

@pappito: Nálunk egy jobban gatyába rázott példány simán 20-30e EUR.

Csodabogár 2016.12.18. 23:45:07

@tanato: Én is utaztam ennyit, de nekem senki nem ajánlotta fel az ingyen repjegyet. Igaz nem is fogadtam volna el.

puhacica 2016.12.18. 23:45:23

@Csodabogár: rajtam meg igen. es nekem is sajat igenyem a rendes oltozkodes. van rendes treninggatyam, nem kopott, nem koszos, nem kinyult, viszont jo puha, meleg, kenyelmes es meg a szine is szep. :D

SzZoole 2016.12.18. 23:55:41

@puhacica: Na meg Te is csufsagolsz velem...:)))
Tudod,hogy nem hazudok

pappito · http://pappito.com 2016.12.19. 00:03:04

@Herr Géza: nem tudok lutefiskül úgyhogy nem tudom miért pont fiskbilen a neve, majd valami svédiai megmondja remélem

pappito · http://pappito.com 2016.12.19. 00:04:44

@Herr Géza: hm.. akkor lehet, hogy mégis megérné kicsit utánamenni, hogy megvan-e még a tulaj. az is lehet, hogy meghótt már szegény, az autóról meg elfeledkeztek és csak ott rottyad

bár valószíbnűleg a feltámasztása meg az aurópába szállítása több lenne, mint a haszon amit lehetne csinálni rajta

Csodabogár 2016.12.19. 00:20:31

@pappito: Szó szerint hal autó. Nem hallottam soha és szerintem nem is hasonlit semmilyen halra, a betett kép alapján.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.12.19. 02:09:12

@gabors: erről hallottam, meg olvastam is.Ezek a camping autók itt felénk kiba..tt drágán mennek, még használtan is.És némelyikben olyan luxusfelszereltség van, hogy az embernek leesik az álla...Azt nem értem, miért gondolják, hogy az akinek ilyenje van, az csóró?Miért betonozza be a szegénységet?
Én spec nyugger-koromban tök szívesen élnék ilyenben, minden hónapban más országot járnék be, világot látnék, mégis minden nap a saját ágyamban aludva...
Jó, persze, egy bizonyos méretnél kisebb az télleg szűkös tud lenni, de asszem Amerika az a hely, ahol minden hatalmas, nem?
:D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.12.19. 02:19:34

@pappito: Ok, csak általánosságban írtam, hogy drága, ritka.Csomószor van hír, hogy az isten tudja honnan, a föld alól kerülnek elő ritkaságok, amiket százezer dollárokért árvereznek később el.Ilyenekre gondolok:

totalcar.hu/magazin/hirek/2015/01/10/nem_pusztul_tovabb_a_milliardos_autogyujtemeny/

És volt, hogy havonta jöttek elő ilyen gépek, pajtákból, stb helyekről...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.12.19. 02:26:27

@Zoole[uk]: Bárhol belevarrnak bármilyen címkét, ha utána el lehet passzolni busás haszonnal...

velvet.hu/ciki/bali1024/

Persze biztos van eredeti is, de valszeg kevesebb, mint hamis.
És simán lehet, egy plázás, jónevű bolt is kínából hozatja be a cuccot.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.12.19. 02:36:45

@Herr Géza: Én is csak sasoltam, mi a fax ez a halaskocsi.Konkrétan még a Volvo-múzeumban, Tarajos Göte-Borgban sem láttam ezt így megemlítve...
Én üvegseggűnek ismerem a típust, ami végigment télleg a 480-astól egész a C30-ig, ahogy Pappito is irta.De hogy halaskocsi?Na mindegy, a hetvenes években még elég kicsi voltam, akkoriban még akármi is lehetett... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.12.19. 02:40:08

@puhacica: Én is simán kimegyek utcára melegítőben, hajjaj, mint a huzat.És pont leszarom, ki mit gondol.Aki igénytelennek nevez emiatt, azt meg én nevezem sznob kötsögnek, oszt meg is beszéltük... :D

montroyal ( CAN qc) 2016.12.19. 05:35:18

@geegee: valami ilyen tervem volt nekem is de a nejem meg azt mondja szo se lehet rola, allandoan ilyen luxus lakokocsiba lakni télen florida v dél valahol nyaron nalunk nagyon kenyelmesek minden megvan benne , tobb elem kihuzhato nagyobb belso teret ad , es arra vannak tervezve hogy elotte nagy teraszon éled a szabad levegon a nap nagy reszet .. jobb mint egy kis lakas de tobbe is kerul 100K + ami meg hozza tartozik ,hogy az allami dolgozok mint rendor, tuzolto, buszvezeto stb egyenes utja ilyeneket vasarolni (na csak campingre) mert kor kedvezmenyes nyugdijbavonulasukkor akkora lovet kapnak ... erdemes hasznaltan vasarolni ,mert sokan beleugranak az ujba, de megunjak nem hasznaljak ki es eladjak ..

lüke 2016.12.19. 06:45:27

Az oktatás?
Hmmm ....nincs ,csak angol egyetemi tankönyv
Úgyhogy 15 évesen már erre készülnek. a SOT É- n sokan vannak a svedek :szomáliái,perzsa( iráni) etc gyökerekkel

macamuca [IHUN] 2016.12.19. 09:16:18

@Zoole[uk]:
Miért vennéd meg ennyiért, ha megveheted drágábban is, nemde...
Minél drágább, annál jobb/márkásabb.
Hát ja.....

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2016.12.19. 09:38:39

@pappito: @Csodabogár: Utánanéztem:

Az 1800-as Volvonak a kombi változatát (P1800ES) a feltűnő hasonlósága miatt nevezte a népnyelv "halaskocsinak" és/vagy "halottaskocsinak" (likbilen). Mindkettőben jól lehet látni a kínálatot.

"In Sweden it was nicknamed Fiskbilen (The Fish van) due to its great visibility."

Forrás (és fotó):
www.fraserdante.com/4651%20-%20Volvo%20Wagon%20-%20Burg/72%20Volvo.html

U. I. Érdekes, hogy a nemzetközi automobil szót mi az "autó"-ra, a svédek pedig a "bil"-re rövidítettü/é/k :-)

puhacica 2016.12.19. 11:41:47

@geegee: ah, igenytelen proli vagy te is :D

P.Elliot 2016.12.19. 12:45:28

@lüke: Valamiert a svedek szeretnek Afrikabol orokbefogadni gyerekeket, azert vannak a sevedeknek ujabban ilyen gyokereik.
A hires sztar shef Marcus Samuelsson mindig elmeseli hogy mekkora meglepetest szokott okozni meg okozott palyaja elejen ha valahova beadta a papijait vagy tudatlanul hivtak meg teves beszelgetesre, fozesre, vagy ha a tevesek tudtak is de a kozonseg nem hogy fekete, es a neve utan a neve utan svednek hitte. Meg a testvereibol is adoptalt a csalad nehanyat ha jol emlekszem emlitett valami ilyesmit.
Ha ez elvesz egy sved not akkor a gyerekeinek mar van etiop. sved gyokere, keveredik a vilag...

P.Elliot 2016.12.19. 12:49:30

@montroyal ( CAN qc): Francos jo otlet az ilyesmi, egy percig sem lehet unatkozni ilyen eletformaban, van ilyen csavargo ismerosom, van nagy RV-ja, egyeduli dolog amit a felesege emlitett hogy nagyon mozog a kocsi, razkodik de az oveke vagy 20 eves vagy tobb, nem ilyen modern ami most van, ezek biztosan jobban vannak megcsinalva.

gabors 2016.12.19. 13:56:39

@geegee: "némelyikben olyan luxusfelszereltség van," Camper??

nem, nem ezekrol van szo hanem trailer lakasokrol amiket elore gyartanak van szallitasahos kereke de nem igazan szallitjak egyszer egyszer... na ezekben laknak es egesz nagy parkokat hoztak letre ahol berelik a helyet rakothetik a villanyra csatornara stb..

amirol te irsz az mas es valoban draga meg berelni is ...

Herr Géza 2016.12.19. 14:51:07

@Hobbiszakács: Na, ez a halottaskocsi már összecseng a németek "Hófehérke koporsójával", amit egyébként az egyik nagy német autós szaklap újságírója talált ki, amikor először meglátta a (fehér) tesztautót annak idején. Semmi perc alatt elterjedt itt.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.12.20. 05:21:46

@Hobbiszakács:" U. I. Érdekes, hogy a nemzetközi automobil szót mi az "autó"-ra, a svédek pedig a "bil"-re rövidítettü/é/k :-)"

Bróhaha, hát ja, ez a bil szó az egyik legröhejesebb a svéd nyelvben.A másik meg a bio, mármint hogy nem a nemzetközileg is elfogadott "biológiai", stb jelentése van...
:D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.12.20. 05:23:43

@montroyal ( CAN qc): Hát eszondom én is...Nem értem ezt a lenézős dolgot.Lehet, hogy a lenézett jobb anyagi körülmények közt van esetleg, mint az orrát fennhordva fintorgó barom...
:D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.12.20. 05:30:48

@gabors: Jaaaaaaa, okés, akkor így vili.Amiket te mondasz, gondolom azok már inkább házak, majdnem.Nem tudom, szerintem az is praktikus dolog lehet, főleg a mai világban, ahol simán kellhet a munka miatt költözni tobb száz km-eket is.Ha van egy jól kiépített ilyen vityillovam, simán költöztetném.Főleg, hogy mennyi rengeteg helyen q drága a bérelt lakás és még mekkora így is a túljelentkezés.Mármint itt Európában.Épp ez a blog az egyik legjobb vádirat erre a rohadt helyzetre.Aki lenézi ott nálatok az így lakni kényszerülőket, azt küldjed el egy kicsit Londonba pl, oszt találjon bérlakást pár nap, hét alatt... :D

Ginix 2016.12.20. 10:35:33

@mojyo: nyugi, többen is értettük és én is sokszor belefutok ebbe a szóba, h pont úgy nem tudom lefordítani, ahogy mi használjuk, hiába létezik más nyelven is. :) (lécci, ne hagyd abba a kommentelést!)

Ginix 2016.12.20. 10:45:29

@pappito: call centerben dolgoztam (vauxhall cust care) és ott mikor a rendszámokat kellett bediktálniuk rendszeresen hallottam hasonlókat; "k for knight" v "u for eugene" volt a két kedvencem, amire emlékszem:)

M. Péter 2016.12.20. 11:28:40

@Ginix: Á mint Álámér. (Ha nem érted, keress rá.)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása