oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. december 16. 06:44,  Kőkemény rabszolgamunkán Münchenben 199 komment

2016. december 16. 06:44 Határátkelő

Kőkemény rabszolgamunkán Münchenben

Így karácsony tájékán rengeteg csomagot kézbesítenek ki Európa országaiban. A mai poszt szerzője, Em, is dolgozott futárként év végén, méghozzá Münchenben. Tapasztalatai finoman szólva is vegyesek, különösen az ünnepeket élte meg nehezen, amit meg tudok érteni. (A képeket köszönöm.)

megbirsagolva.jpgMegbírságolva...

„2013 őszén ültem otthon a monitor előtt, egy félig befejezett, vagy inkább abbahagyott egyetemi képzéssel meg pár nyelvvizsgával a zsebemben. Úgy voltam vele, hogy ezzel a „tudással” otthon nem sokra megyek, le kellene lépni, de képzettség hiányában ez nem tűnt túl egyszerűnek, hiába dolgoztam sok helyen előtte.

Szóval nézem az álláshirdetéseket, elsősorban sofőr témában kerestem, mert vezetni szeretek. A legtöbb találat Németországban volt, középfokú nyelvvizsga ellenére nem igazán voltam topon németből, de azért elküldtem az önéletrajzomat pár helyre.

Betojni sem volt időm

Még aznap délután csörgött a telefon, egy magyar fickó volt, hogy látta a jelentkezésemet, kérdezett pár dolgot rólam, aztán mondta, hogy akkor jöhet a német nyelvű interjú.

Betojni sem volt időm, már ment is a deutsch, kb. 5 perc beszélgetés után mondta, hogy rendben, ez a szint elég a melóhoz. Vasárnap délután egykor várnak Münchenben, mint újdonsült DHL futárt.

Ez a hívás, ha jól emlékszem kedden volt, szóval nem sok időm maradt összepakolni. Mivel nem volt fix munkám, barátnőm, pingvinem és egyéb kötöttségem, valamint otthon laktam, így elég egyszerű volt a döntés és kimentem a megbeszélt időpontban (életemben először telekocsiztam akkor, rögtön Münchenig).

Ott egy másik magyar ürge várt és elvitt az „5 csillagos hotelbe”. Aki volt már életében munkásszállón, másik három emberrel egy 10 négyzetméteres szobában és rajtunk kívül még vagy 100 másik melóssal az épületben, az tudja milyen ez.

ez_volt_a_szobank.jpgEz volt a szobánk

Nekem nagyon új volt, koliban sem laktam előtte, nemhogy ilyen helyen, de legalább a szobatársak rendben voltak. Másnap reggel mentünk a központba aláírni a szerződést, itt hamar kiderült, hogy alig tudok németül, főleg bajorul. Szerencsére az egyik szobatársam is ott volt velem, neki sokkal jobban ment, úgyhogy segített, így alkalmazott lettem.

Az első héten még amúgy segítettek annyit, hogy be lettünk jelentve lakhely ügyileg, ami azt hiszem az adózás miatt is fontos volt. Először a hatos adócsoportba raktak, ami a létező legrosszabb, később, ahogy rendeződtek a dolgok átkerültem az egyesbe. Emellett nyitottak még bankszámlát, mivel a német posta alkalmazottja voltam (a DHL a német posta alvállalkozása), elég kedvező feltételekkel.

Mirelit pizza mikrózva

Az elején összesen 800 euró volt nálam, amiből egész sokáig el tudtam lenni, a munkásszállás 360 euró volt egy hónapra, plusz a kaja. Ez egy lényeges dolog. Mármint a kaja.

Két méter magas vagyok, elég jó fogyasztással, viszont amit ott ettem, azt soha nem felejtem el. Mirelit pizza, mikrózva, a pizzás dobozon tálalva, mert másom nem volt. Ezt úgy heti ötször.

Egy szinten egy konyha volt, amit nem tudom hány ember használt, de az étvágyam elment, ha oda beléptem, főleg azért, mert mindenki ott is cigizett, én nem dohányzom, szóval mikrós pizza 2 perc alatt, viszlát. Amúgy a boltokban a legtöbb étel olcsóbb volt, mint itthon, a választékban sem nagy a különbség.

Kisegítő futárként szívás

Kedden már a depóban voltunk, München Aschheim nevű részén, ez a világ vége +2. Elkezdődött a betanulás, két-három hét, amíg „profi” paketzusteller leszek.

Ismét szerencsére egy magyar sráchoz kerültem, aki ritka rendes és jó arc volt (a mai napig tartom vele a kapcsolatot) és megtanított az alapvető dolgokra. Három hét után mehettem egyedül csomagot kézbesíteni.

Kétféle futár van, az egyik saját körzettel rendelkezik, minden nap ugyanott jár, ugyanazokhoz az emberekhez. Na, én nem ilyen lettem, hanem úgynevezett kisegítő, ha a körzettel rendelkező futár túl sok csomagot kapott adott napra, abból lepasszolhat 5-10-15-20 darabot a kisegítőnek.

Igen, csak általában négy-öt körzetes kisegítője voltam egyszerre, ami alsó hangon 100 csomag, minden nap máshol, teljesen ismeretlen és egymástól távoli körzetekben. Röviden szívás.

GPS-t legalább adtak, anélkül esélytelen lett volna, így meg lassan ment az elején, de azért belejöttem. Egyedül decemberre kaptam saját körzetet, a karácsony miatt a meglévő területeket még kisebbre osztották, viszont így is napi 250-300 csomagom volt, ami brutális mennyiség.

Ehhez jött még az, hogy a rendes furgonok elfogytak és kaptam egy bécsi rendszámú hófehér furgont, ezen ugye nem igazán látszik, hogy futáré, szóval már a második napon megbírságoltak 15 euróra tilosban parkolásért. Egy olyan helyen, ahol addig soha a rendes céges verdával.

egy_atlagos_nap_decemberben.jpgEgy átlagos nap decemberben 

Inkább visszaülök a kocsiba és fának hajtok

Tehát kisegítő voltam, fix terület és autó nélkül. Először a kocsit adták oda, a telephely hatalmas, volt, amikor 20 percig kerestem a vasat, aztán még 10 percig kapartam a jeget róla, mire el tudtam indulni, hogy ráálljak egy kapura.

Eddigre általában megvolt a lista, hogy melyik területre és mennyi csomagot kell vinnem. Azok, akik lepasszolták nekem a csomagjaikat, évek óta jártak az adott bezirkbe, tehát tudták, melyik a legrosszabb része. Nyilván mindig ezeket kaptam én.

A mai napig nem felejtem el azt a 16 emeletes házat, aminek szintenként volt 18 lakása, per lépcsőház. Ez azt jelenti, hogy odaértem a H lépcsőházhoz, ránéztem a kapucsengőre, amin volt 16x18, tehát 288 név. És mondjuk 10 csomag ebbe az egy lépcsőházba.

Itt azért elgondolkodtam, hogy inkább visszaülök a kocsiba és fának hajtok. De aztán úgy másfél óra alatt sikerült kézbesíteni őket. Ezzel szemben egy kertes házas övezetben másfél óra alatt 30-40 csomagot is ki lehet szórni.

ez_egy_nehez_nap_volt.jpgEz egy nehéz nap volt 

Ha nincsenek otthon, semmi gond, besétálsz a kertkapun (mindig nyitva hagyják), a pakkot elrejted valahol és hagysz egy cetlit, hogy ott van. Vagy megkéred a szomszédot, hogy vegye már át. Ahol ismerik egymást az emberek, ott ez könnyen és gyorsan ment, egy 16 emeletes panelban annyira nem.

Az első három hónapban, a próbaidő alatt még órabérben fizettek, mivel október elsején kezdtem, így beleesett a december is, ahol becsúsztak igen hosszú napok is, így akkor sikerült 1700 eurót keresni.

Másnak a borravalója volt ennyi. Hogy miért? Aki egész évben ugyanazt a körzetet csinálja, ismeri az összes embert, akik ilyenkor karácsony előtt meghálálják az egész éves kézbesítést egy finom kis borítékkal. És sok ilyen boríték lazán összehoz pár ezer eurót.

Még a szobatársam is, aki velem egy napon kezdett, csak rögtön körzetbe került, kapott 3-400 euró extra manit. Nekem nyolcvan eurót sikerült összegereblyéznem.

Szilveszter napján rám dobtak 210 csomagot

1780 eurós nettó nem hangzik rosszul, de kőkemény rabszolgamunka volt. A próbaidő letelte után fix fizu lett, ha végeztél 6 óra alatt, az szuper, ha 10 órát gürcölsz, az is szuper, csak a lóvé ugyanannyi. És jelentősen kevesebb, mint a decemberi.

Szóval erre például az volt a válaszom, hogy egyik nap, amikor lejárt a 8 órám, szépen visszamentem a depóba. Volt egy kis probléma, maradt még 20 csomag a kocsiban (ezeket ilyenkor másnap kell újrakézbesíteni).

Jön a főnök, nézi a sok csomagot, kérdezi, hogy mi ez. Válaszolok, hogy Geschenk (ajándék). Itt már láttam, hogy nem nyugodt, szóval mondtam neki, hogy te 8 órát fizetsz, én 8 órát dolgozom. Nem lettünk jóban.

A hozzáállásom nem magamtól lett ilyen. Kezdésnek például nem kaptam munkaruhát, a saját cipőimet tettem tönkre egymás után, pedig munkavédelmi szempontból is kötelező lett volna adniuk, de a nagy német precizitás sem működik mindig.

Vagy amikor a tél közepén lemerült a 100 éves Merciben az akksi, hívtam a depót, de szombat délután volt, így már senki nem dolgozott az irodán. Három órán keresztül fagyoskodtam ott, mire jött egy ember, aki bebikázta a kocsimat.

Szilveszter napján rám dobtak 210 csomagot, mindenki 60-80 darabbal ment ki, hogy délután kettő körül mehessen haza és bulizni, én este hétkor értem vissza a telepre. Tehát a cég jó nagy szarban hagyott több alkalommal is, így ezek a dolgok szülték az én reakcióimat.

Szóval a december brutálisan telt, utána januárban hazamentem, először 4 hónap után. Ott eléggé elkattant valami, pedig addig honvágyam sem volt, de nagyon nem akartam visszamenni, végül mégis újra úton voltam München felé.

Jöttek a problémák

A próbaidőm már letelt, ami alatt ugyan voltak kisebb-nagyobb balhéim (hogyan parkolok a telephelyen, miért megyek egyirányú utcában forgalommal szemben, meg ilyen apróságok), de hosszabbították a szerződést újabb egy évre.

az_ilyesfele_parkolast_nem_szerettek_ok.jpgAz ilyesféle parkolást nem szerették 

A hazautam után viszont már nagyon nem ment a dolog, lázadtam minden hülye szabály ellen (hogyan parkolok a telephelyen, meg az egyirányú utca, ugye...), nem akartam túlórázni (amit amúgy nem fizettek, fix bér volt, hivatalosan 8 órára bejelentve, de 10 óra alatt nem nagyon végeztem), szóval jöttek a problémák. 

A legfontosabb, amit eddig nem említettem a szállás, a tömegszállóról másfél hónap után sikerült nagy nehezen elkerülni, egy családi ház alsó szintjén kialakított kis lakásba, ahol nyolcan voltunk kb. 60 négyzetméteren, én egy szobában azzal a munkatársammal, akivel első nap együtt kezdtünk. 

Vele jóban voltam, de a többiekkel nagyon nem, elég egyszerű arcok voltak, folyton piálás meg buli, miattuk pihenés az nulla, szóval velük is volt jó pár balhém. És az egészben a legrosszabb, hogy a szállástól a melóhelyre tömegközlekedéssel kellett eljutnom, reggel másfél óra oda, este ugyanez haza. 

Utaztam S-Bahnon, U-Bahnon és buszon is, mire odaértem, este meg haza. A fél év alatt 0 eurót költöttem az utazásra, nem vagyok rá büszke, de kb. havi 150-200 euró lett volna a bérlet a távoli zónák miatt, a cég semmilyen támogatást nem nyújtott, így ezt inkább megspóroltam. Talán háromszor láttam ellenőrt, ilyenkor gyorsan leszálltam. 

Szóval a napi 8-10 óra meló plusz 3 utazás februárra sok lett, ezt a főnökeim is eléggé észrevették, úgyhogy 5 hónap után közös megegyezéssel eljöttem.

Ez volt életem első ilyen jellegű próbálkozása, rengeteg tapasztalatot adott a későbbiekre nézve, a negatív dolgokról még jó sokat tudnék írni, de inkább néhány pozitív. 

Szép város, katasztrofális lakáshelyzettel 

München nagyon szép város, azóta is hiányzik sokszor. Az emberek nagyon kedvesek voltak, naponta találkoztam legalább százzal és csak pár rossz élményem volt. 

Münchenben a lakáshelyzet amúgy katasztrófa, legalábbis amikor ott voltam, 2013 környékén. Ha nem vagy német, nincs 5000 eurós állásod, minimum 20 éve, akkor szinte lehetetlen egy kis szobát is kivenni. 

Ha meg sikerül, az olyan lesz, mint a miénk, egy kis lyuk, amiben van egy ágyad, meg fél szekrényed, privát élet az semmi. Havi 350-ért. És a szobatársadon kívül másik 6 hülye, akikkel osztozol a konyhán meg a fürdőn. Nem voltak nagy elvárásaim, de ez azért húzós. 

És ugye ami miatt a legtöbben lelépünk otthonról, a pénz. Mielőtt hazajöttem, tudtam venni egy olyan bringát, amit itthon soha és eljutottam vele gyönyörű helyekre az utolsó pár hétben.

a_bringaval_szep_helyeken.jpg

Voltam koncerten, rengeteget jártam várost nézni, szóval nem véletlenül hiányzik a mai napig. Az 5 hónap alatt pedig sikerült annyi eurót félretennem, ami megalapozta a következő határátkelésemet, de erre már sokkal jobban felkészültem.

Egy nagyon kemény karácsony

Kicsit még a személyes részéről a dolognak. Először voltam család és barátok nélkül, alapvetően jól viseltem, a karácsony volt az első alkalom, ami jobban megviselt.

Skype-on nézni a családodat nem a legjobb érzés, pedig nem vagyok egy nagy karácsony-őrült, de akkor elég rossz volt. A szabadnapjaimat mindig próbáltam hasznosan tölteni, általában városnézés volt a program, kicsit úgy akartam érezni magam, mint aki nem egy kívülálló, de azt hiszem, ez nem igazán sikerült.

Ennek én legfőbb okát abban látom, hogy a német tudásom elég gyér volt, pedig rengeteget fejlődtem a pár hónap alatt, de így is kevésnek éreztem. A bringavásárlás volt a legboldogabb pillanat, meg az a pár túra, amit még februárban tettem, mielőtt hazamentem. Ezt az egyet sajnálom, hogy ilyenekre nem volt és talán nem is lesz már több lehetőségem. Gyönyörű tájak vannak München körül!

karacsony_munchenben_egyedul.jpgKarácsony Münchenben egyedül 

Összességében komolyabb munkatapasztalat nélkül, elég fiatalon és öntörvényűen kerültem oda, utólag rengeteg hibámat látom és elismerem, de egyáltalán nem bánom, hogy így alakult és végül hazamentem, mert a tapasztalatok, amiket szereztem örök életre megmaradnak és azért voltak jó pillanatok is, bár egy tartós külföldi élethez ez nagyon kevés.”

UPDATE: A kommentek között a szerző némileg árnyalta a képet, ami szerintem fontos a teljes történet megértéséhez, ezért bemásolom ide.

"Sziasztok!

Én írtam a posztot, nem tudom mennyire szokás itt válaszolni a kommentekre, próbálok néhányra reagálni.

Ahogy a cikk végén is írtam, utólag rengeteg hibámat látom és elismerem. Ebben benne van az akkori hozzáállásomtól kezdve, a rossz kajákon át az egyirányú utcáig minden. Ahogy azt is leírtam, hogy ez volt az első komolyabb munkám, így valóban benne volt, hogy nem a legjobban fog elsülni. Ennek ellenére megpróbáltam, elsősorban a pénz miatt, de annál többet érnek a tapasztalatok, amiket szereztem, hogy ezeket a hibákat újra ne kövessem el.

Nem érzem panaszkodásnak a cikket, inkább tényszerűen leírtam az akkori eseményeket és érzéseimet. Nyilván túlzó elvárásaim voltak Németországgal kapcsolatban, azelőtt csak turistaként voltam ott, de így kaptam valóságot is.

Aki nem hiszi a másfél óra utazást: Google Maps-be írd már be légyszi, hogy Unterschleissheim > Aschheim. Örültem, hogy ott találtunk lakást egyáltalán.

Egyirányú utca: mivel GPS-el közlekedtem egy tök idegen városban és néha még az is elvitt rossz helyre, így volt hogy meghúztam ezt, osszrsen 2x. Egyszer egy 3 km-es kerülőt spóroltam vele, egyszer meg ahogy befordultam egy rendőr jött velem szembe, integettem neki és kitolattam (Nem kaptam büntetést érte).

A tilosban parkolásnál leírtam, hogy minden nap ott parkoltunk a sárga DHL-es kocsikkal, soha senkit nem büntettek meg, de a hófehér bécsi rendszámú furgon nem tetszett nekik (ezt a büntit a cég amúgy kifizette).

Szóval levontam a következtetéseket, egyirányú utcába talán csak egyszer mentem azóta forgalommal szemben, mirelit pizzát sem láttam nagyon mostanában és nem bliccelek (meg persze rengeteg más, lényegesebb dolog).

Ez volt az első írásom ide, szeretném majd folytatni, hogy milyen volt újra Magyarországon, mit csináltam ott, hogy most lassan egy éve újra külföldön legyek, talán pont a németországi kalandnak köszönhetően sokkal jobb helyzetben."

HÍRMONDÓ

Kockázat az egyetemisták külföldre költözése

Már az egyetemisták közül is egyre többen mennek külföldre, akár tanulmányaik közben is, így az utánpótlás már a nagy multiknál sem biztosított. Aggódnak is.

Nyakunkon a Brexit 2? 

Miközben az Európai Uniós kilépésen megy a huzavona Nagy-Britanniában, újabb problémás kérdés merült fel, méghozzá nem is akármilyen.

A nápolyi alvilág meztelen valósága

Nápoly egyik leghírhedtebb kerülete Forcella. Az egyik legrégibb negyed a maffiához köthető bűnözés fellegvára. Itt fotózott két olasz fényképész - elgondolkodtató képek!

Rohamtempóban fogynak a spanyolok

Ha így megy tovább, 50 év alatt ötmillióval lesznek kevesebben. Ami azért nem csekélység.

Határátkelő találkozó! 

Tavaly azt írtam, hogy ha nem vigyázunk, lassan hagyomány lesz az év végi budapesti Határátkelő-találkozóból. Nos, nem vigyáztatok, az lett… A szervező idén is Digger, a lehetséges időpontok pedig: december 27., 28. Aki szeretne jelen lenni, az vegye fel vele a kapcsolatot emailben (janoshorvath65KUKACyahoo.com). Akár mind a két napot meg lehet jelölni, amelyik napra a legtöbb visszajelzés érkezik, azon lesz a találkozó délután 5-kor a Menzában, a Liszt Ferenc téren. Jelentkezési határidő dec. 20. 

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Németország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr8512050815

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MRN 2016.12.16. 07:42:00

Érdekes, olvasmányos, őszinte írás, tetszett.

Golf2 2016.12.16. 08:11:20

Vigyázz itthon a biciklidre!

Shanarey 2016.12.16. 08:57:48

Őszinte írás, de azért kissé negatív is.

A DHL az nem éppen csak egy leányvállalat. Többek közt a Primark tulajdonosi körében is benne vannak.

A másik dolog. Mi is volt az a parkolási probléma? Normális sofőr úgy parkol, hogy mások is elférjenek mellette, mögötte, akárhol ahol egyébként lehetséges. Na és az egy irányú utcába szembe menni, az miért is nem probléma a poszt írójának? Értem én hogy időt spórol vele, de nem hiszem hogy a rendőrök is így gondolnák, vagyis értelmes ember ilyent nem csinál, mert sokat veszíthet rajta. Nem hiszem hogy a forgalommal szembe közlekedés belefér a 15 euróba.

Ó igen, és ahogy Golf2 is írta, vigyázz a bicajodra, mert Magyarországon az ilyesminek hamar lába kél.

Fruka1 2016.12.16. 09:07:32

Végre egy abszolút REALISTA és "rózsaszín köd" mentes, őszinte írás a külföldi munkavállalásról, életről !!! Sok ilyet szeretnék olvasni még.

Buchhalter 2016.12.16. 09:28:50

@Fruka1: éltél már kint,vagy te is ilyen Fideszes kárörvendő lennél?Csak abszolute barátságosan kérdezem tőled. Mint Magyarországon Németországban is nagyon alaposan utána kell nézni a lehetőségeknek és hogy a neked felkínált munkaszerződésben mi van leírva.

Dikusz 2016.12.16. 09:36:08

@Shanarey: írhatok én is olyan véleményt, amiben kicsit nem értenék veled egyet, és nem lenne benne kötözködés? A saját véleményemet írnám le, mint olyan, aki csak itthon élt.

gizmo69 2016.12.16. 09:49:38

Nem ertem, hogy tudtal a lakas es a munkahely kozott masfel orat utazni, ismerosom Nurnbergbol beer a Muncheni egyetemre ennyi ido alatt. Tenyleg nagyon magasak a lakas berleti dijak Munchenben de ha Ascheimben volt a munkahelyed es reggel ott kellett felvenned a kocsit es oda kellett delutan visszavinned akkor miert nem a kozelben kerestel lakast a muncheni arak negyedeert .? Azt sem ertem, hogy miert kellett honapokig pizzan elned, rengeteg pekseg, hentesbolt stb. kinal meleg etelt szendvicseket, leveseket egy-ket euroert. A kozlekedesi szabalyokat pedig mindenkinek be kell tartani, nem ertem miert kellene mas szabalyokat alkalmazni veled szemben es nem ertem a felhaborodasodat. Furcsa, hogy azt varod uj emberkent egy munkahelyen, hogy neked adjak a jobb keruleteket es a legjobb autokat, talan be kellene fejezned a tanulmanyaidat es egy kis alazatot tanulnod akkor lehet, hogy sikeresebb lennel a jovoben.

Józsi01 2016.12.16. 09:49:43

Jó írás, szép tapasztalatok. Talán majd később már röhögni is tudsz majd az egészen.
Csak ahogy írod a tapasztalatokat ne felejtsed el soha.

Palazeti 2016.12.16. 09:49:48

@Shanarey: nemcsak Mo-n, nekem egy év alatt két biciklimet lovasították meg Belgiumban, míg egyetemre jártam, többiektől a reakció: lopj te is egyet!...:)))

Méra 2016.12.16. 09:50:03

Hoztad a tipikusnak tartott magyar mentalitást: teljesen kiakadsz, hogy miért baj, ha egyirányú utcában forgalommal szemben mész, természetesnek tartod, hogy nem fizetsz a tömegközlekedésért, szarul parkolsz mert neked az az érdeked. stb.
Egy állásnál a szaktudásodat és az idődet fizetik meg. Na most neked volt egy félbehagyott tanulmányod (kvázi semmid), nyelvtudásod gyér, korábbi munkatapasztalatod zéró - mit csodálkozol, ha a szarabb munkákat kaptad?
Ha te lettél volna a kollegák helyében, te is pl tuti a rosszabb körzeteket passzolod le.
Ja, a szállás nem volt 5csillagos? Elnézést, de egy kezdő betanított munkás mégis milyen szállásra számít?
De előtted az élet, szerezz olyan egyedi szaktudást, amit majd megfizetnek és akkor többet keresel, mint egy szimpla melós.

gizmo69 2016.12.16. 09:50:10

@Dikusz: Kedves Dikusz, szerintem ne irj olyat ami negativ, en megprobaltam es nem is jelent meg a hozzaszolasom. Itt elek Munchenben 8 eve, a cikkben megjelent allitasokat tobb ponton is cafoltam es meg is lett a jutalmam. Ugy tunik itt csak pozitiv hozzaszolasokat lehet irni. Evek ota olvasom ezt az oldalt de azt hiszem most veszitette el a hitelesseget a szememben.

Határátkelő 2016.12.16. 09:51:16

@gizmo69: Milyen kommented nem jelent meg?

Határátkelő 2016.12.16. 09:54:27

@gizmo69: Ha a fentire gondolsz, akkor semmi más nem történt, mint hogy 15 percig nem tudtam ránézni az adminra. Ilyen előfordul és nem ígérem, hogy nem fog előfordulni a jövőben is. Csak azért kérdezem, mert más kommentedet nem láttam.

fhdgy 2016.12.16. 10:04:40

@Fruka1: Én nagyon nem szeretek ilyeneket olvasni. Az ilyenből egy is sok!

Nem gondolom magam rosszindulatú embernek, ezért azt szeretném, ha senkinek SEM LENNE OKA ilyeneket írni.

Én mindenkinek sok szerencsét, kitartást kívánok. Ebbe nekem nem fér bele, hogy kudarcot kívánjak valakinek is.

Tudom, hogy nem mindenkinek sikerül, de én ezt sajnálom.

Te pedig azt kívánod, hogy sok ilyen legyen?!

Golf2 2016.12.16. 10:27:19

Off.Ha nem állsz fel,letartóztatnak.Indiában,a moziban,himnusz alatt.

gizmo69 2016.12.16. 10:33:54

@Határátkelő: miutan megirtam a masodik komentemet csak utana tettetek fel az elso irasomat. Most mar latom a hozzaszolasomat. koszi

wrstjnethn 2016.12.16. 10:34:02

Na az ilyen embereket nem értem. Azért megy külföldre, hogy ott alázzák és használják ki? Ahhoz minek külföldre menni??? Itt Londonban is látom a lengyel, román meg magyar munkásokat, hogy lógnak a vonaton, utálom is őket, mint a sz@rt. A nyugati rendszerek nem arra vannak beállva, hogy mindenki lop, csal hazudik. De majd ez is változni fog, köszönhetően az ilyen embereknek. Meg a munkáltatók is azért fognak elkurvulni, mert látják, hogy ez az alja banda hagyja magát.

fhdgy 2016.12.16. 10:37:42

Írja a posztoló, hogy a cégtől nem kapott semmi támogatást az utiköltségéhez. Ez igaz, de szerintem rendben is van.

2001-2006 között, amikor pont Münchenben és környékén éltem, a kollégáim elmondása szerint következő volt a helyzet: Aki 20 km.-et meghaladó távolságban lakik a munkahelyétől, adókedvezmenyént kap, a távolság függvényében. Ez nyílván az évvégi adóelszámoláskor jelenik meg, addig hitelezni kell. Ott nem a cég feladata a dolgozóit ilyen olyan jogcímen "pátyolgatni". A dolgozót kettő dologban kell csak "pátyolgatni": Munkakörülmények és fizetés. A többi nem a cég feladata.

Erről a utiköltséggel kapcsolatos dologról többet nem tudok, mert nem érintett, alig kettő km.-re laktam a munkahelytől.

Pl. kajapénzt sem kaptam, meg semmi féle ilyen-olyan utalványt ( még Erzsébet utalvány sem volt, minő meglepő ). Kaptam viszont rendes fizetést, amiből meg tudtam oldani, hogy mindenem meglegyen, amihez Mo.-on céges támogatást várnak a dolgozók.

Jó lenne, ha Mo.-on sem kellene a dolgozó embereket és a nyugdijasokat támogatni. Aki dolgozik vagy nyugdíjas, ne támogatást kapjon, hanem rendes fizetést vagy nyugdíjat, amiből állami atyáskodás nélkül is lehet élni!!!

Csodabogár 2016.12.16. 10:38:13

Őszinte írás, még ha nem is szimpatikus. Nyilván való, hogy egy végzettség nélküli alig nyelvtudással rendelkező ember, elsőre csak ilyet tud kifogni. Tömegszállás goromba, de mint irták lehetett volna keresni közelebb jobbat kevesebbért. München lakásilag a legdrágább város jelenleg Németországban, ez van. Biztos vagány és menő dolog lógni a közlekedési eszközökön, de én személy szerint ezt igen ellenszenves dolognak tartom. Ingyen semmi sincs, aki lóg azt a többi résztvevő fizeti. Szabálytalan parkolás stb. szintén túl van az én tolerancia határomon.
Aki alja munkát vállal, annak viselnie kell a konzekvenciákat és próbálni kellene valami jobbat találni. A hőbörgés nem visz előre senkit.

Csodabogár 2016.12.16. 10:42:20

@fhdgy: Itthon az ilyen olyan támogatás, utalvány, ruhapénz stb. nem más mint adócsalás. Fizetés után fizetni kell a jövedelmi adót, a támogatások adómentesek. Itt már államilag a csalásra vannak beállítva a dolgok, ami a 16%-os szja mellett nevetséges. Szerintem!

fhdgy 2016.12.16. 10:47:48

@Csodabogár: Szerintem nem adócsalás, mert a "törvények" ezekre is vonatkoznak, csak másképp. Szerintem ezekkel az a fő baj, hogy ettől minden bonyolult lesz. Egyszerűségre kellene törekedni.

Egyszerűen többet kellene fizetni és ezekre az ilyen-olyan kivételekre nem lenne szükség.

fhdgy 2016.12.16. 10:58:33

@Csodabogár: Én nem gondolom, hogy aljamunkának kellene titulálni azt, amit a posztoló végzett.

Én máshol látom a problémát:

Pl. érdekelne, hogy a posztoló dolgozott-e úgy előtte Mo.-on, hogy kettő-három évig, ha nehéz körülmények között is, de szorgalmasan végezte a munkáját.

Mert nekem az jött le a posztból, hogy "ide nekem az oroszlánt is". Nem csak a posztolóra vonatkoztatva, azt látom, hogy nagyon sokan azt gondolják, szeretnék, hogy ha belépnek egy munkahelyre, akkor mindenki el legyen ájulva tőlük.

A nagybetűs élet szerintem meg nem ilyen. Kezdd el, csináld, akár pár évig is, aztán majd kiderül a többi ...

Auralianus 2016.12.16. 11:17:40

Az írás kétségkívül őszinte és elgondolkodtató, az egyetlen dolog amit hiányolok belőle az az, hogy nem von le az írója konklúziót a maga számára. Ha nem von le konklúziókat, akkor a legközelebbi kalandja is így fog végződni.

Ami átjön a kezdetektől az a csodavárás+dac keveréke... ami a biztos kudarc záloga. Ha az ember rabszolgának áll, akkor vagy dolgozzon ki túlélési stratégiát (ergo legyen célja, tudja hová szeretne továbblépni, szerezzen helyismeretet, nyelvismeretet) mert ezek hiányában nem lesz sikeres. Se Münchenben, se Budapesten, se akárhol a világon.

Vicces dolog "leegyszerűzni" a munkatársakat, aztán benyögni, hogy heti ötször eszik valaki mikrózott mirelit pizzát papírdobozból... mi EZ ha nem az egyszerűség jele? Ha valaki így megy neki, akkor igen nehéz bármit is elérni.... az "egyedül a világ ellen" stratégiához nem árt társítani némi minimális önfenntartó
képességet...

- nyelvtudás
- helyismeret
- jogismeret

..ezek nélkül ugye nehéz.. ha az ember ezekkel nem rendelkezik, akkor kiszolgáltatottá válik.... láttam ilyen történeteket... kb az ötödiknél döntöttem úgy, hogy nem éri meg segíteni az illetőnek. Miért? Mert ugyanannyi energiát kell beleölni az Ő megsegítésébe is, mint amennyit azéba ölünk akinek esélye is van megvetnie a lábát...

.. aki segített már másoknak elindulni külföldön, az tudja miről beszélek

Herr Géza 2016.12.16. 11:23:31

@gizmo69: Hát már bocs, hogy élek, de hol kapsz te Münchenben meleg ételt 1-2 euróért, amivel egy fizikai munkát végző kétméteres ember jól lakik??? Egy Bratwurst van 2 euró körül, esetleg két Leberkäsés zsömi jön ki akciósan, a szupermarkt előtti standon 2 euróból, vagy vehetsz annyiért két Butterbrezelt, de azért ennyi egy melósembernek max. előételnek jó. Persze, hogy lehet olcsón is enni, de az már inkább 5 euró lesz minimum (mármint meleg főétkezés szinten), nem 1-2.
A szállásról meg annyit, hogy mint a posztból is kiderült, azt a cég szervezte nekik, nem kívánságműsor volt, hogy hol szeretnének lakni. Próbálj már meg bármit is kibérelni privátban, külföldről frissen beesve, DHL futár melóval, minden referencia nélkül, fiatal szingli fasziként, gyenge nyelvtudással.....
Szólóban (nem cégesen) 3-500 euróért találsz egy ágyat olyan 4 ágyas szobás munkásszállón, hogy még sokat látott nagyon kelet-európaiként is sikítva menekülnél, ha megnézed a közös helységeket (meg a lakótársakat).
Aschheim: nézzél már rá egy ingatlanportálra! Aschheim valamivel olcsóbb, mint München (és sokkal, mint Mü felkapottabb helyei), de nem kapsz ott se semmit a muncheni árak negyedéért (feléért sem, sőt...).

Auralianus 2016.12.16. 11:29:41

@Herr Géza:

amit írtál áll.... ezért sem értem miért várta, hogy bármi is javulni fog, ha minden téren másoktól függött?

Ha ennyire nem tudta elfogadni az állapotokat, akkor kiutat kellett volna keresnie és/vagy alternatívát... de nem tette.. helyette siratta a rossz sorsát és választott egy olyan stratégiát aminek kb mindenki tudta mi lesz a vége, csak az volt nyitott mikor fog bekövetkezni.....

.. ezért is írtam, hogy le kéne vonnia a konklúziót.. ha nem teszi, akkor még két-három ilyen kaland és belőle is megkeseredett "termelékeny bureszforgató" válik...

Herr Géza 2016.12.16. 11:42:02

Még valami: a "szabálytalan" parkolás meg az egyirányú "utcába" való behajtás a szöveg és a fotó alapján a cég telephelyén elkövetett "disznóság" volt, ami azért más eset, mint ugyanez a forgalomban. A forgalomban elkövetett bűneiért a cég a büntetést továbbadja a dolgozónak, az az ő privát gondja, amíg nagyobb balhékat nem követ el, azzal nem is foglalkoznak.
A telephelyen a cég szeme láttára művelt szabálytalanság az más eset, annak munkajogi konzekvenciája lehet (ezért nem is érdemes ezt nyeglén kezelni), de az vesse a srácra az első követ, aki pl. egy töküres Tesco parkolóban úgy megy el a parkoló egyik végétől a másikig, hogy közben minden behajtani tilos táblát, fölfestett nyilat meg vonalat követ....
Nem mentegetni akarom a srácot, csak egy kicsit helyretenni a dolgokat.
Mindezzel együtt én is kiakadok, hogy a mirelit pizza mikrózásán nem terjedt túl a kreativitása, ill. elítelem a bérlet/jegy nélküli üzemszerű közlekedését. Pláne úgy, hogy ahogy @fhdgy: kolléga is írta, a bérlet árának jelentős része visszajött volna az adóvisszatérítésnél.

Herr Géza 2016.12.16. 11:49:34

@Auralianus: Tökéletesen egyetértek, visszaolvasva a kommentemet tényleg szerecsenmosdatásnak is tűnhet, de nem az volt a szándékom. :)
Ellenben agyfrászt kapok attól, amikor valaki (ráadásul ott élve) teljesen más körülmények között élve überokos tanácsokat osztogat, ami ráadásul nettó hülyeség. (Ld. 1-2 eurós meleg étel meg münchen környéki bérleti díjak negyedáron).

Herr Géza 2016.12.16. 12:20:27

@gizmo69: Ja, ezt a vidám példát meg ki is hagytam:
"Nem ertem, hogy tudtal a lakas es a munkahely kozott masfel orat utazni, ismerosom Nurnbergbol beer a Muncheni egyetemre ennyi ido alatt. "
Szerinted?
Mennyi idő Bp.-Győr egy intercityvel? Egy óra, másfél?
Próbálj meg eltömegközlekedni Budatétényből, Adyligetről, vagy Csepelről egy káposztásmegyeri vagy rákosborzasztói munkahelyre....
De mondok helyi példát is: a Landkreisünk székhelyétől légvonalban 15 km-re lakunk. Tömegközlekedéssel minimum 1,5 óra a fő munkábajárós időszakokban, azon kívül lehet akár kettő is simán, és mindez úgy, hogy akkor még csak a városközpontban vagy, ha a túlvégi nagy ipari területeken dolgozol, akkor még fél óra plusz.

P.Elliot 2016.12.16. 12:21:53

Nekem abszolut nem szimpatikus a posztolo hozzaallasa, megis mit vart gyenge nyelvtudassal, szakma nelkul, kulonben is tudhatta hogy mibol all egy ilyen munka. Hirtelenul munkat kapni csak helyettesites van ilyenkor vagy valoban alulfizetett valami.
A lakas, hat ezt ugy hivjak hogy munkasszallo szerintem, 4 agyas szoba, regen is volt ilyen Magyarorszagon, olvasni a Moldova konyvekben csakhogy ott emeletes vasagyak voltak, privitiv agymemuvel es pokroccal, ott is kozos konyha volt, sok ember es dohanyfust...Semmi furcsa nincs ebben, ha nem tetszik berelhetett volna mast, jobbat.
Ezt a pizzaevest en sem ertem, nagyon igenytelen embernek kell lennie ha megelegszik a fagyasztott pizzaval mert gondolom olcso, nem fizet a kozlekedesert mert az draga, ezt ugy hivjak hogy szareves, elnezest de igy van, ebbol a jegy nem vasarlasbol nekem az jon le hogy otthon sem nagyon vett jegyet, van gyakorlata hogy hogy bujjon ki alola.
Az hogy karacsonyi kezbesito borravalo nincs vagy alig, azt a rendes egesz evben ott dolgozo csomaghordonak szoktak adni, koszonetkent, nekem ugyan iden ketseges hogy ki vitte el a postaladabol a postas valtasok miatt de ez mas, normal esetben bizony az allando csomaghordonak adom.
Az hogy szabalytalanul parkol vagy mit irt, nem nem elfogadhato, kotelezo betartani mindenkinek.
A munkaido betartasa kotelezo a munkaadonak, ha az illeto extra orat tett be akkor kotelesek kifizetni, kiveve ha darabszamra ment a kivitel, akkor egy szava sem lehet, igy szolt a megallapodas.
Nekem bizony nem teszett a posztolo hozzaallasa a dolgokhoz, olvastam itt hasonlo sztorikat de azok valahogy masok voltak, jobban helyezkedtek, jobban megertettek hogy kezdeni kell valahol aztan kialakul es nem csaltak a kozlekedesen...valahogy egyaltalan nem teszik ez a blicceles, ha valakinek nincs penze, nyomorult alak meg valahogy megertenem hogy nem volt most mas modja de hogy van ra de dragallja, ezt megerteni sosem fogom......

wien74 2016.12.16. 12:24:47

Lássuk be, ezt a szakképzettség és nyelvtudás nélküli "szívást" úgy hívják: Élet! Igen, a nagybetűs. De hozzátartozik a tapasztalatszerzés is. Így legalább már tudja a posztoló, hogy mit nem akar csinálni. Jó esetben pedig tesz azert, amit akar csinalni. A poszt megvilágosította szamomra a futárok életét, ezért tetszett.
De bizony túl kell lépni a negativumokon, hogy a legközelebbi meló még sikeresebb legyen. Mert hidd el kedves posztíró, akad ilyen munka is.

GM7 2016.12.16. 12:24:50

Sziasztok!

Én írtam a posztot, nem tudom mennyire szokás itt válaszolni a kommentekre, próbálok néhányra reagálni.
Ahogy a cikk végén is írtam, utólag rengeteg hibámat látom és elismerem. Ebben benne van az akkori hozzáállásomtól kezdve, a rossz kajákon át az egyirányú utcáig minden. Ahogy azt is leírtam, hogy ez volt az első komolyabb munkám, így valóban benne volt, hogy nem a legjobban fog elsülni. Ennek ellenére megpróbáltam, elsősorban a pénz miatt, de annál többet érnek a tapasztalatok, amiket szereztem, hogy ezeket a hibákat újra ne kövessem el.
Nem érzem panaszkodásnak a cikket, inkább tényszerűen leírtam az akkori eseményeket és érzéseimet. Nyilván túlzó elvárásaim voltak Németországgal kapcsolatban, azelőtt csak turistaként voltam ott, de így kaptam valóságot is.
Aki nem hiszi a másfél óra utazást: Google Maps-be írd már be légyszi, hogy Unterschleissheim > Aschheim. Örültem, hogy ott találtunk lakást egyáltalán.
Egyirányú utca: mivel GPS-el közlekedtem egy tök idegen városban és néha még az is elvitt rossz helyre, így volt hogy meghúztam ezt, osszrsen 2x. Egyszer egy 3 km-es kerülőt spóroltam vele, egyszer meg ahogy befordultam egy rendőr jött velem szembe, integettem neki és kitolattam (Nem kaptam büntetést érte). A tilosban parkolásnál leírtam, hogy minden nap ott parkoltunk a sárga DHL-es kocsikkal, soha senkit nem büntettek meg, de a hófehér bécsi rendszámú furgon nem tetszett nekik (ezt a büntit a cég amúgy kifizette).
Szóval levontam a következtetéseket, egyirányú utcába talán csak egyszer mentem azóta forgalommal szemben, mirelit pizzát sem láttam nagyon mostanában és nem bliccelek (meg persze rengeteg más, lényegesebb dolog).
Ez volt az első írásom ide, szeretném majd folytatni, hogy milyen volt újra Magyarországon, mit csináltam ott, hogy most lassan egy éve újra külföldön legyek, talán pont a németországi kalandnak köszönhetően sokkal jobb helyzetben.

Auralianus 2016.12.16. 12:35:29

@GM7:

Ha le tudtad vonni a következtetéseket, akkor nem volt hiába.

Remélem ezúttal jobban alakulnak majd a dolgaid.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2016.12.16. 12:50:31

g@Golf2: "felállni.... Indiában,a moziban,himnusz alatt" Ha pedig guru vagy, akkor lebegned kell.
:-)

Őszinte és tanulságos poszt ez a mai.

fhdgy 2016.12.16. 12:51:46

A mai poszt alapján elgondolkodtam, de nem vonatkoztatom a posztolóra, mert abból nem sokat tudok levonni, amit magáról írt, már ami az elgondolkodás témáját illeti.

Szinte mindenki írja, mondja, hogy az oktatás milyen fontos. Ha az oktatásról általában van szó. Ha konkréten saját maga tanulásáról van szó, akkor már nagyon érdekes helyzet áll elő.

Tudva, hogy milyen fontos szerepe van annak, hogy ki, milyen családba született bele, akkor is előfordul, hogy valaki bár a családi háttér alapján tanulhatna, de nem teszi, utána pedig pampog, hogy milyen nehéz a munkásélet.

Igen, tényleg nehéz, még a tanultaknak is, de akik még megfelelő végzettséggel sem rendelkeznek, azoknak meg még nehezebb.

Az élet nem móka és nem is kacagás, de még habostorta sem.

Volt itt korábban egy poszt, amiben arra volt kiakadva a szerzője, hogy milyen embertelen egy nagy hodályban az Amazonnak csomagokat csomagolni.

Ilyenkor el kellene gondolkodni azon, hogy egy bányásznak, egy kohómunkásnak, egy mezőgazdasági munkásnak, de úgy általában egy fizikai munkát végzőnek milyen nehéz lehet?

Nekik nem nehéz? Az ilyen, magukat embertelen munkakörülményeket végzőknek el kellene gondolkodni, hogy ők nem hibásak-e abban, hogy nekik az jutott, ami.

Most nem a harmadik világról beszélek, nem is Mo.-ról.

Nekem volt egy ismerősöm, aki bányász, azon belül vájár akart lenni. Nem érdekelte, hogy mindenki, a szülei is természetesen, magyarázta neki, hogy de az milyen nehéz és milyen veszélyes. Ő tudatosan az akart lenni és punktum.

Azokat viszont nem értem, akiknek, a saját hibájukból is, olyan munka jut csak, amin fel vannak háborodva. Semmit nem tudtak a világról?

Sok olyan munka van, ami nehéz, keserves, de lagalább megfizetik, de ahhoz is ember kell, ember kell ide karos, nem pedig egy szaros alapon ( bocs, de kikívánkozott ).

Nekem mindennek a teteje, ha se tanulás, se munka, de hőbörgés, hogy milyen embertelen!

Ezeket az embereket szeretném megnyugtatni, hogy nyugi, nyugi, csak az első negyven-ötven év a nehéz.

wien74 2016.12.16. 12:54:45

Kedves GM7, most is bejött a papírforma, ahogy mindig, kaptál hideget-meleget, ahogy kell. Ha az ember a nehézségekről ír, akkor azert, ha pedig esetleg jól megy sora, akkor azért. Ne vedd magadra a kommenteket, inkább előre nézz és írj újra! Az újabb külföldi kalandjaidról, amelybe már felkészültebben vágsz bele.
Sok sikert!
... .
.

fhdgy 2016.12.16. 12:58:16

@GM7: Én sok sikert kívánok neked! Egy csatát elvesztettél, de még győzhetsz!

Egyszer, egy délelőtt Napoleon is elvesztett egy csatát!

Semmi gond, mondta, ezt ma délelőtt elvesztettem, de ma még van idő arra, hogy egy másikat megnyerjek!

És a napot győzelemmel fejezte be.

fhdgy 2016.12.16. 13:00:36

@GM7: Én szívesen olvasnék az itthoni helyzetedről is.

Az új, külföldiről meg méginkább.

Herr Géza 2016.12.16. 13:02:38

@GM7: Big like! Tanulásnak, tapasztalatszerzésnek tuti jó volt és te úgy látszik a megfelelő konzekvenciákat vontad le belőle.
Persze, nekem sem tetszik az, amikor kijön ide a magyar embör, majd folyamatosan panszkodik, hogy ez szar, az szar, meg a németek (lengyelek, törökök, stb.) milyen hülyék stb., de értem, hogy nem várt nehézségeket és a kánaán hiányát könnyebb betudni annak, hogy "itt mindenki hülye és minden szar". No meg mindig egy régi cimborám filozofikus mondása jut eszembe (tömegszállás úgyben tette...:D): "Miért van az, hogy minden férfi azt hiszi, hogy csak a többiek lába büdös?"
Még egy kérdés, ha már itt vagy: azon a "nehéz napos" fényképen a "nem kiszállított" státuszú csomagok darabszáma (111) azt jelenti, hogy ezeket nem tudtad kinek kézbesíteni, ott hagyni szomszédnál, kertben, stb.? Vagy ennyi címre el sem jutottál?

tanato 2016.12.16. 13:06:29

@GM7: Én is várom az újabb írásodat'.Szinte már szabályos trend,kint,itthon azután újra kint.=kivéve persze a nyugdíjasokat ott már nincs v betű felszálló szára.=

GM7 2016.12.16. 13:07:59

@wien74: @fhdgy:
Köszönöm a bíztatást, igyekszem minél hamarabb megírni, hogy mi volt otthon és mi a helyzet most.
A kritikus hangvételű kommentekkel sincs semmi baj, egyrészt jogosan bírálnak az adott dolgokért, de ezzel tisztában voltam, hogy ha ilyen húzásokat őszintén leírok, azért kapni fogok, másrészt amíg normális hangvételben ír mindenki, addig rendben vagyunk.

GM7 2016.12.16. 13:13:57

@Herr Géza:
A szkenneren látszik az idő, 15:19, szóval még volt pár órám a napból, hogy a maradék 111-et kivigyem.:D Napi szinten amúgy 5% volt a megengedett "hibahatár", tehát az olyan csomag, amit nem tudtál kézbesíteni.

Herr Géza 2016.12.16. 13:26:11

@GM7: :D Az órát persze nem néztem, na meg anélkül, hogy mikor kezdtél aznap nem is jelentett volna sok infót. Mondjuk ha 8-kor kifordultál (?) a depóból, akkor tényleg húzós nap volt, ha du. 3-kor még a csomagok fele hátravolt... :))))
A 8 órás kezdés csak feltételezés, dolgoztam egy ideig egy UPS depó mellett, vicces volt, hogy pont 8.00-kor felcsapódott a sorompó és hosszú tömött sorokban zúdultak ki a barna batárok, komoly forgalmi dugót okozva a helyi főúton. Égyébként úgy hallottam, hogy az ott dolgozók meg arról "álmodoznak", hogy milyen jó lenne a DHL-nél dolgozni, merthogy őket még jobban hajtják és meg szarabbul fizetik... :))))

fhdgy 2016.12.16. 13:34:16

@Herr Géza: Hogy az UPS-nél vagy a DHL-nél jobb-e dolgozni:

Ne irigyeld a másik munkáját, lehet, hogy holnaptól neked kell csinálni.

Én egyszer így jártam! Tanultam belőle.

Még egy nagy igazság:

Ne kívánd a főnököd halálát, de tegyél meg mindent, hogy maga kívánja azt!!!

Herr Géza 2016.12.16. 14:12:22

@fhdgy: Nekem gőzöm sincs, melyik "jobb". De azt látom én is, hogy a DHL azért olyan "normál", lendületes tempóban végzi a dolgát, míg az UPS-es kocsi a 30-as zónán is min. 50-el (nyáron nyitott ajtóval - nem véletlenül tolóajtós a vezetőoldal is...) dönget végig, a motort le sem állítja, a fickó kiugrik a kocsiból és futólépésben szalad a kapuig/ajtóig. Kb. egyet csönget, ha 5 mp-en belül nincs mozgás, leteszi a pakkot a lábtörlőre és tűz tovább. És ez nem csak egy sztahanovista dízspéldány, hanem kb. mind így rohan.

Herr Géza 2016.12.16. 14:14:14

@Herr Géza: Kb.az amerikai újságkihordók jutnak róluk eszembe és már várom, hogy mikor fogja a UPS sofőr a pakkot is a mozgó kocsiból bedobni a kertbe..... :)))))

Taxomükke (UK) 2016.12.16. 14:16:40

@Herr Géza: Te Géza, maradjál már békén, állandóan azokkal a kurva tényekkel jössz....

Taxomükke (UK) 2016.12.16. 14:22:15

@GM7: Sok sikert a továbbiakban!

fhdgy 2016.12.16. 14:35:45

@Taxomükke (UK): Én pont azért becsülöm. Ő nem politikus, hogy elferdített, meghazudtolt, a tényekkel köszönő viszonyban sem levő dolgokkal jöjjön.

Hajrá Géza!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.12.16. 14:43:47

Jó volt, tanulságos, köszönjük.Én mondjuk biztos nem kari előtt kezdtem volna ilyen munkát, főleg, ha tök kopasz kezdő vagyok...Azért lehet sejteni, hogy az év vége az őrület egy ilyesmi cégnél.Csakis januártól... :D
Várjuk az újabb, ezúttal már megfontoltabb 6árátkelésses sztorit.
:-)

Pernilla 2016.12.16. 14:51:04

@fhdgy: az iróniamétert akkor is tessék bekapcsolni, ha nincsenek mögötte vigyorgó fejecskék...

:)

fhdgy 2016.12.16. 15:03:54

@Pernilla: Hol van itt kérem irónia? Ahogy Géza szokta, nálam is csak a tények, a puszta tények!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.12.16. 15:08:03

ez nem kokemeny rabszolgamunka, ez a valo vilag
cask a nemzedekek nemzedekrol nemzedekre punyulnak el
ha van lehetoseged es kedved, gyere ki ide a fedexhez
ha te 8 ora melo utan visszaallitassz 110 csomaggal, masnap mar nem kell menned

StanLee · https://newsroll.net 2016.12.16. 15:08:03

Nekem tetszett az iras es jol mutatja a mai nemetorszagi munkavallaloi helyzetet. Lehet irni arrol, hogy mennyire fontos a diploma es tapasztalat, de ezeket a munkakat is el kell valakinek vegeznie. Az osszes munkaado Nemetorszagban is olcso munkavallalokat akar, akiket ki lehet hasznalni es keves penzert rengeteg munkat elvegeztetni veluk. Az egyik legszarabb munka szerintem pont a futarkodas. Szamomra a futar szakma az egyik utolso, amit itt elvallalnek. Elozo munkahelyemen az en munkakoromben levok dolgoztak a legtobbet, heti 60 orat, a tulorat nem fizettek ki, stb. Amikor meg otthagyta az ember a ceget, akkor jott a szoveg hogy nem baj, mert van rahtad kivul 10 masik aki ugyanezt a munkat akarja csinalni, es ha csak fel evig birja valaki, az is eleg, mert tenyleg jon a helyere az utanpotlas.

Sajnalom, hogy a bejegyzes iroja pont az egyik legrosszabb munkat valasztotta, de leszolni nem szabad erte. Nem mindenki vegez diplomas munkat, vagy eppenseggel diplomaval sem lehet csak jo meleg stresszmentes munkakorbe kerulni.

Koszonet az oszinte irasert.

para_noir 2016.12.16. 15:13:01

Hát lehet, hogy egyedül maradok a véleményemmel, de nagyon tré arc a posztoló. Az írás háromnegyede üres siránkozás (pl hogy miért nem kapott nagy karácsonyi jattot, bakker, mert új arc volt, vagy netán úgy érezte, hogy pár hónap után ugyanaz jár neki, mint a több éve ott dolgozóknak???) a maradék meg olyan "üdv a való világban" szöveg. Szar a szállás, egyszerűk a kollegák? Most tényleg Hiltont várt, meg MTA doktor kollegákat egy futárcégnél? Ráadásul telibe nyomta a bliccelést, hát gratulálok, 1700 Euro mellett tényleg biztos nem fért volna bele, ez olyan magyar dolog...

Hari Seldon 2 2016.12.16. 15:25:04

@GM7:
Na, nagyjából ez az összefoglaló hiányzott a végéről...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.12.16. 15:27:09

Engem mondjuk csak az zavar az ilyen futárcégekkel kapcsolatban (csak általánosan írva, nem a poszt-tolóra vonatkoztatva), hogy az ilyen szomszédhoz, meg kertben elrejtve típusú kézbesítések hogy a f@zba engedhetők meg?Ki tudja, mit csinál vele a szomszéd, mit vesz kio, mit rak bele, meg egyáltalán, mi köze hozzá; vagy ha csak simán ellopják a kertből az "elrejtett" cuccot, mi a faxtot csinál az ember.Én q isten, hogy ráborogatnám az asztalt az ilyen kézbesítő cégre.Írjon egy kib@$zott esemest, hogy mikorra ér oda, mondjuk szerda du 5-7 között és akkor otthon leszek, vagy hazaugrok, akármi.Ha meg nem tudom ezt vállalni, akkor nem is rendelek.De nekem ne a szomszéd kertbe rejtse el a cuccomat, ahol elázik, ráhugyoz a kutya, vagy elviszi a csöves...

gabors 2016.12.16. 15:40:59

na eddig olvastam ... itt kiment a biztositek

"hogyan parkolok a telephelyen, miért megyek egyirányú utcában forgalommal szemben, meg ilyen apróságok" ...

ez milyen hozzallas ???

gabors 2016.12.16. 15:44:47

@Golf2: "Ha nem állsz fel,letartóztatnak.Indiában,a moziban,himnusz alatt. "

Mi f@sznak mesz Indiaba moziba ? :-)

Eszembe nem jutott mikor ott voltam hogy moziba menjek igaz turista voltam :-)

Shaktee 2016.12.16. 15:46:18

@Csodabogár: Ott a sz@r ahol én..érzésem van a mai blogot olvasva.

Advanced Flight 2016.12.16. 15:46:22

Na, ez jó volt. Külön pirospont a fotókért. Még ilyet!! :-)

2016.12.16. 15:46:29

Szeretem az ilyen életszagú írásokat.
Rámutatnak, hogy bizony nem csak rózsasín a külföldi meló-élet.

Mitöbb a többség számára pont ugyanolyan szürke robot a meló nyugaton is. mint itthon.

2016.12.16. 15:46:59

@para_noir:

...nos, a kintiek által hazaüzent rózsaszín köd alapján
kb. mindenki többet vár, aztán koppan a valóságban.

Shaktee 2016.12.16. 15:47:09

@Herr Géza: Csak a filmekben van ilyen Géza.

Pernilla 2016.12.16. 15:47:19

@geegee: én ezzel az "elrejtéssel" még csak egyszer találkoztam, a lábtörlőm alá rakták a dobozt :D amúgy néha egyszerűbb lenne, ha otthagynák, de egyetértek, ezért aztán ki vállal felelősséget? Attól, hogy a szomszédok lenyúlják a csomagom, nem feltétlen tartok, viszont tökre nem szeretem, hogy őket zaklatják a csomagjaimmal, aztán meg mehetek pitizni..

Én attól vagyok ki egykét csomagküldő cégnél, hogy mi a bánatos fenéért nem lehet előre bejelenteni, hogy kb. mikor érkezik a csomag (nem órára, napra pontosan értem), és ennek fényében kiválasztani egy szállítási alternatívát. Szerencsére a DHL-nél ezt nemrég bevezették, lehet választani új kiszállítási dátumot, vagy hogy szomszédnál/kutyaólban hagyják, illetve hogy egy közeli hivatalos csomagleadóba adják le. Én ezt a legutóbbit preferálom.

Sajnos a DPD-től meg GLS-től is kapok gyakrabban csomagot, náluk teljesen random, hogy szomszédot zaklatnak, csomagshopba adják, esetleg másnap megint ugyanakkor megpróbálják kiszállítani (heló, holnap is dolgozom), de nemrégiben még a DHL-nél is ez ment.

Szerencsére ha a postától kapok csomagot, van a házunkban postadoboz, oda rakják be a cuccost, ezt imádom. Viszont azzal meg olyan kalandom volt, hogy a hülye postás másik utcába szállította ki a rendelésem, és hetekig kellett telefonálgatnom és zaklatnom őket, mire kiderült, hol van a cucc...

Na, a csomagkihordók ide lőhetnek :D

2016.12.16. 15:47:25

@fhdgy:"

Az élet nem móka és nem is kacagás, de még habostorta sem."

érdekes, az ilyen sunyi mocskos szövegeket nem moderálják?
csak ha valaki erre érdemben reagál?

Semillyenzsóti keresztény análmániás pacsirtavadás 2016.12.16. 15:47:34

Ascheim mar boven nem Munchen. De legalabb nyugis hely.
Ha meg magyarhoz mentel dolgozni mit vartal?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.12.16. 15:47:44

@geegee: nalunk pl. siman leteszik az ajto ele
\meg sosem tunt el semmim/mult heten kopogtak, mire kimentemm az ups mar robogott is tovabb, meg integettem neki, hogy koszi
szoval helye valogatja
a fedex is leteszi siman
az usps az ajamlottat azt nem, minden mast igen
a postaladank kb 300 meterre van a haztol es nem zart, oda megy az ujsag meg a level
lakohelyet tudni kell megvalasztani:)

2016.12.16. 15:48:46

@para_noir:

a te szöveged is ótvar alja, de ez itt megtűrt. az ilyenekre adott érdemi reakció nem.

GM7 2016.12.16. 15:55:41

@geegee: Hivatalosan ezt az elrejtést nem lehetett csinálni, de azért nem vagyunk hülyék, esőmentes helyre rejtettük a csomagot, sőt volt olyan kunde, aki külön kérte ha nincs otthon ide meg oda tegyük neki a pakkot. A szomszédnak lepasszolás viszont teljesen legális, minden adatát felvettük, aláírással, tehát ha valami történt a cuccal, akkor megvolt a felelős.
@para_noir: Köszi a véleményt. Továbbra is mondom, nem siránkozás volt, szimplán tények. Sehol sem írtam olyat, hogy miért meg miért nem, csak azt, hogy mi hogyan történt. A bliccelésért és egy egyéb stiklikért már megkövettem magam. Szerintem annyira azért nem vagyok "tré arc".:D
@hagyma: A 111 csomag egy napközbeni pillanatkép, amit valószínűleg még aznap ki is vittem, inkább a 228 összcsomag a lényeg. Nyilván nekem sem kellett volna bemenni másnap, ha visszaviszek 100+ dobozt.
Köszönöm a további hozzászólásokat is!

gabors 2016.12.16. 15:57:18

@geegee: Mert balkanban gondolkozol ... ahol en elek ott kertes hazak vannak jon a postas es leteszi a dobozt a bejarati ajto ele es senki nem viszi el (ha igen akkor a TV-en latjuk hogy elfogtak a tettest). Valaki irta hogy lajtatol nyugatra, a tarsadalom nem ugy rendezkedett be, egyelore, hogy mindenki mindent okosba csinal, nem fizet a buszon, elopja a csomagot stb. Ezert is utaltak meg a kelet europaikat ezert is lett szitokszo Angliban a polish ... (meg volt a magyar az USA-ban 40-50 eve)

Szinte soha nem kerem hogy csak alairasra adjak oda mikor valamit veszek online. Mert csak gond van belole ha eppen nem vagyok otthon. Akar posta akar FedEx vagy UPS hozza nem tunik el.

Volt mar hogy veletlenul valaki mas csomagjat tettek le (azonos utca/hazszam de szomszedos kisvaros) , azon szerencsere volt telefon szam felhivtam es mekerdeztem eljon-e erte vagy holnap munkaba menet elviszem (2-3 merfoldre volt). Es kb felora mulva eljott erte.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.12.16. 15:57:42

A tegnapi után itt a másik fontos határátkelős szolgáltatás...

index.hu/kulfold/eurologus/2016/12/15/nehezkes_vajudas_utan_indul_az_unios_gps/

Ide vágó muzsika:

Galileo, Galileo, Galileo-figaro....
Ó-ó-ó-ó
I'm just a poor boy, nobody loves me...
Ugye, headbangel mindenki?
:-))))

P.Elliot 2016.12.16. 16:01:17

@Herr Géza: Volt ra pelda meghozza tobbszor is hogy vagy 10 meter tavolsagbol jutttatta a csomaghordo a nagy lapostevet, netan kompjutert tartalmazo pakkot az ajtohoz mivel nem kellett alairni hogy csak csattant. Mivel a haziaknak volt figyelo kamerajuk amit este atneztek hogy ki volt napkozben az ajto elott latniuk kellett hogy mit muvelt a csomagszallito es nemcsak ott hanem tobben jeleztek, kihivtak a tevet a munkahelyi reklamalas helyett hogy lassak a lakosok hogy mik vannak es ne csodalkozzanak ha serult aru erkezett, volt is belole nagy botrany, a munkasokat kirugtak de meg utana is volt nehany eset. Ez 2-3 eve volt, azota jobban megszaporodott a kameras hazak szama tehat aki felti a munkajat akkor jobb ha nem tesz ilyet.
Volt olyan is hogy a postas letette a csomagot hogy lassak de ugyanazzal a mozdulattal vissza is vette, be a zsebebe, gondolom ugy volt vele hogy ingyen oldja meg a karacsonyi ajandekozast, nem tudta mert a kamera tobb szogben vette fel a jelenetet mint a pasas hitte.
Mostanaban ilyen eseteket nem hallani....
Az ujsagot nylonzacskoba huzva tovabbra is bedobaljak de ennek hagyomanya van, nem zavar senkit.

GM7 2016.12.16. 16:02:04

@Semillyenzsóti keresztény análmániás pacsirtavadás:
A német posta alkalmazottja voltam, magyarok csak a közvetítők voltak, de hozzájuk a szerződés aláírása után gyakorlatilag semmi közöm nem volt,

gabors 2016.12.16. 16:03:10

@Herr Géza: @rebel rebel:

" Kb.az amerikai újságkihordók jutnak róluk eszembe és már

Ezt tenyleg igy van leglabbis a kornyekunkon szo szerint megy szep lassan az auto es jobbra is balra is dobjak az ujsagot a fure kinek melyiket ...

" várom, hogy mikor fogja a UPS sofőr a pakkot is a mozgó kocsiból bedobni a kertbe..... :))))) "

Ezt nem tudom hogy csinaljak-e de dronnal (autonomous) mar kezbesit az Amazon kiserletkeppen ugyhogy elobb utobb szegeny sracnak sem lesz gondja. Nem kell majd futarkodnia se neki se masnak ...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.12.16. 16:06:17

@Pernilla: Haha, az se rossz, dobozt a lábtörlő alá...
:D
Én most először próbálom ki a csomagküldő dobozt, épp itthon vagyunk, ilyen Ósanos lerakóhely, páncélszekrény-szerű, smsben jött kóddal nyílik és bank-karcsival lehet fizetni...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.12.16. 16:11:01

@hagyma: @gabors: Látszik, nálatok nincs migrihullám.Jelenleg még itt is jók az állapotok, én sem a mától félek...Meg nem a svéd fogja kirabolni, ellopni a csomagomat.Csak éppen ez kicsikét esélyes, hogy változni fog.Tik könnyen dumáltok egy szigetről, ami a világ csendőre egyébként is.De Európa alig védett ilyen szempontból, össze van nőve egész Ázsiával, meg a közel-kelettel...Kurv@'ra nem ugyanaz a helyzet.Kapiska?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.12.16. 16:15:32

@GM7: Oké, ha meg van beszélve, az totál más káposzta.De mondjuk a szomszéd adatfelvétele is eléggé kérdőjeles nekem, ha kár keletkezik, kb bökhetem, hogy tudom, ő a hibás.Szomszéd ellen nincs fogyasztóvédelem...
Illetve a másik szemszögből nézve, ha épp én vagyok a szomszéd és engem b@szogatnak, hogy vegyem át a mellettem lakó csomagját, mondjuk a héten már harmadszor, nem biztos, hogy nem küldeném el a futárt az anyjába...Szóval nem jó ez igy sehogy sem.

Mrs. Clayton 2016.12.16. 16:20:41

@Pernilla: en tegnap rendeltem meg a karacsonyi borokat, irtam a megjegyzesek dobozba ha nem vagyunk itthon hagyjak a hatso kertben, meg aznap hivtak is h ez rendben van, de ha valtoztatni akarok akkor hivjam vissza oket, viszont epp egy futarra varok, mert csak ma reggel voltak kepesek kozolni h mikor jonnek, viszont egy oras idointervallumot kaptam, szoval nem kell itt ulnom orokke, de nalunk abszolut nem gaz ha at kell vennunk egymas csomagjait, nem egy nagy falu valaki mindig van itthon
@gabors: az lenne meg valami ha a fure tenne a postas, nalunk szepen a dohanyzoasztalra teszi

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.12.16. 16:22:16

@geegee: Jó, az Usának is ott van Mexikó, oké, igaz.De az is csak egy irányból egy védhető határvonalon.És ráadásul az EU az nem egy egységes politikai irányzat, hanem vagy 50 ország laza szövetsége, rengeteg hülye és belesz@rom politikussal...Szóval itt kicsit nehézkesebb a bevándorlás-migrihullám kérdésköre...

Elek Heck 2016.12.16. 16:25:22

@zalap:
Anno Rotterdamban este 10 után 30 eurotól szinte bárhol lehetett biciklit "venni"

gabors 2016.12.16. 16:29:13

@geegee: Na ja, az a sok keleti meg balkani bevandorlo szetbassza a vilagodat :-) Sajnallak ... mit gondolsz a szomszed hogy nez rad ?? Na csak szolok

Amugy errefele is van migrihullam az USA-ban kb 45 millio legalis bevandorlo el (ez 2015-os adat) Ez tobb mint 10%-a a lakossagnak. Ebben vagyok en is meg par eve mar hagyma is.

Ezenfelul van meg kb 8-11 millio illegalisan itt elo (pontos szamot errol nehez talani Ezek tobbsege NEM mexicoi es 3/4-e legalissan erkezett az orszagba csak itt maradt (sokan eppen EU-bol foleg a 90-es evek elso feleben....) donto tobbseguk (Trumppal ellentetben) kemenyen dolgozo torvenytisztelo ember. (csak az immigracios torvenyeket nem tisztelik)

Persze "sokan" felnek toluk hasonloan hozzad es felnek hogy az eletuk megvaltozik, a munkajukat elveszik stb ... pedig csak annyi a kulonbseg hogy az oseik hamarabb ertek ide, bar ok is hajoval jottek csak nem voltak a fenekhez lancolva :-)

fhdgy 2016.12.16. 16:34:09

@WiteNoir: Ha ennyire nem tetszik, akkor miért nem reagálsz érdemben???

Csodabogár 2016.12.16. 16:35:21

@P.Elliot: Az ilyesmit csak az érti aki itthon szocializálódott.
A véleményeddel teljesen egyetértek, hasonlókat írtam.

Csodabogár 2016.12.16. 16:38:48

@GM7: Kiváncsian várom a folytatást!

gabors 2016.12.16. 16:39:08

@Mrs. Clayton: "az lenne meg valami ha a fure tenne a postas, nalunk szepen a dohanyzoasztalra teszi "

olvasd el megegyszer ... ha arra akarsz kommentelni amit irtam nyugodtan idezd ha csak poenkodsz akkor rendben.

egy, az ujsagot nem a postas hozza
ketto, az elofizetett ujsagot a kornyekunkon bizony a filmekben is lattott modon dobaljak a haz ele es van mikor a fure esik (nem is tehetik bele a postaladaba ha US Mail felirat van rajta mert az torvenyellenes, sot a FedEx/UPS sem tehet bele semmit ... ezt a birosag par eve eldontotte)
harom hozzank nem jar be a postas meg akkor sem ha nem ujsagot hoz, hanem beleteszi a postaladaba. Ha az nincs akkor posta nem is kezbesit amugy.

KissGecihuszár 2016.12.16. 16:41:18

szép, nem mondom... 1 kérdésem: miért kellett egy -nyilván államilag támogatott, tehát az adófizetők pénzén abszolvált!!- egyetemi tanulmányt nemes egyszerűséggel telibe szarni?? Ja, hogy elbődült az édike fejedben a majom, oszt "mertél 1 jó nagyot álmodni??" 2 kérdés: akkor ezek szerint közép fokú Rigó u-val elképzelhető, hogy én is kenterbe vernélek, pedig nekem nincs Rigókám?! 3 kérdés: mégis ezzel a pedigrével mit képzeltél? Azt gondoltad, hogy a BMW üvegpalotájának egyik legfelső emeleti irodájának süppedős bőrfoteljét fogod megkapni, s hozzá egy elegáns villát az Isar partján?? Jézusom.. Tudomásul kell venni, hogy nem mindenkinek járható a külföldi -jelen esetben NSZK- gastarbeiter lét, csak azok érezhetik nagyjából jól magukat (senki ne gondolja, hogy én jól érzem magam, erre erektálok, viszont azt egy ideje elfogadtam, hogy ameddig ez a nettó bűnöző, patkány geci fidesz van hatalmon, addig nekem annyi a saját Hazámban az esélyem, mint Stewie Wondernek a céllövöldében!) , akik rendelkeznek piacképes szakmával és nem mellesleg a nein, ja, scheiße-n kívül -ha nem is Goethei szinten- röfögnek és értenek, illetve írni is képesek auf Deutsch! Ami a DHL-t illeti; az maga a legalja, annál persze van még aljább meló, de higgyük el, hogy moltoszopoa meló! Személyes DHL tapasztalat: 2 hétbe beletelt, mire megkaptam az AUTÓM-hoz megrendelt alsó takarólemezt, mert az 1. alkalommal -mindig küldenek egy, "voraussichtliche lieferdatum" mailt, mely persze köszönő viszonyban sincs a de facto érkezési nappal!- a Mannheimi lakhelyemre jött a futár, ahol -amúgy logikusan- munkaidőben nem tartózkodom és hiába volt megadva a Magyar -elvből nem használok lebarát, mert nem akarok 2 mobilt, másrészt már olyan tarifacsomagban vagyok, hogy nem is éri meg- mobilszámom, cseszett felhívni, s mert nem talált otthon, ezért szépen visszavitte a cuccost, majd -hiába könyörögtem a DHL kundendienstnél- annak rendje és módja szerint a DHL visszaküldte a feladónak. Szegény alkatrész áruházas kénytelen volt -nyilván ismételten felszámított szállítási költség kicsengetése mellett, mivel nekem nem volt felszámítva szállítási költség, így azt ő csengethette valószínűleg 2x- ismételten kiküldetni, de másodjára már csak a melóhelyem (mely egy classic baustelle, tehát ott sem volt kapucsengő, hasonlóan a lakhelyemhez, ahol dettó nincs) címét adtam meg és az irodakonténerünk ablakába kitettem egy kartonpapírra a DHL Liefer részére szóló kérést, mely szerint érkezéskor csörgessen meg a számomon, s végül így sikerült átvennem a csomagot. 100 szónak is 1 a vége; ne akarjon mindenki "disszidálni", mert mint ahogy nem magától érthetődő, hogy akinek jogsija van, az tud is vezetni, illetve hogy akinek gyereke van, az ezáltal automatikusan fullos szülővé válik, nos így nem automatikus, hogy majd kint mindenkinek, minden esetben tutitra full extrás élete, melója, lakhatása, miegymása lesz!!

Határátkelő 2016.12.16. 16:42:23

@GM7: Mivel úgy látom, sokan nem jutnak el odáig, hogy elolvassák ezt a kommentedet, beteszem a poszt végére, mert szerintem árnyalja azért a képet.

Csodabogár 2016.12.16. 16:45:10

@hagyma: A FED-nél simán előfordult, hogy este 8-kor döngette az ajtót.

Pernilla 2016.12.16. 16:46:09

@Mrs. Clayton: na hát ezaz, hogy az említett csomagküldőknél nincs se megjegyzések doboz, se semmi, ahol az ilyen kívánságokat közölni lehetne.
Amúgy a szolgáltató részéről se értem, miért nem érné meg nekik előre leegyeztetni az ügyféllel, mint az, ami itt megy némelyiknél, hogy sikertelen kiszállítás, visszaszállítás a raktárba, újbóli próbálkozás stb. És hát gondolom, hogy ez elég gyakori, mivel a csomagszállítók is az átlagember munkaidejében dolgoznak.

Szerintem a szomszédaimnak se gáz, hogy néha átvegyék a csomagom, egyszerűen a személyiségemből adódik, hogy nem szeretem, ha másokat az én dolgaimmal basztat egy harmadik fél. Nyilván túlélem, de azért meg lehetne ezt máshogy is oldani.

Csodabogár 2016.12.16. 16:49:46

@geegee: Nem tudom hol élsz, de egy valamelyest normális országban, az teljesen normális, hogy a kézbesítő lerakja az ajtó elé a csomagot. Soha senki nem nyúl hozzá, nem tünik el. Legeljebb ha egy nap után nem szeded be, akkor valamelyik szomszéd elrakja, míg hazamész. Szomszédok általában tudják, ha valaki elutazik.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.12.16. 17:01:32

@geegee: eddig ugy tudtam magyarorszagon nem elnek migrik, szoval inkabb loptok egymastol vagy a futar akar atcseszni
@gabors: par eve? kozel 20 eve itt elek....
@Csodabogár: a fiam fedex-es volt a normal munkanao reggel 6-tol este 6-ig, a kezdesnel 8-ig
persze ahogy belejott es nem volt szezon, neha vegzett mar 4-kor
ez egy ilyen melo
en 55 vagyok es megyek 3-kor cherokee casinoba, vegzunk 2-kor ejjel, jovok haza es 8-ra reggel megyek vissza
kell egy kis mellekes
1,5 ora az ut is...
az odavissza 3...

Csodabogár 2016.12.16. 17:02:14

@gabors: Nálunk az apartment házban a küszöbre rakták az ujságot, persze szintén becsomagolva. Ez szerintem nagy előny, nem kell esőben kicsámborogni érte.

macamuca [IHUN] 2016.12.16. 17:02:44

@Taxomükke (UK):
Haggyad'má', kockafejű műszaki, egy szikrányit se konyít a pink dreams-hoz (-hez, ahogy töccik)
:DDD

gabors 2016.12.16. 17:04:09

@Csodabogár: 'Soha senki nem nyúl hozzá, nem tünik el." akkor ott sincsenek migrancsok ? :-)

macamuca [IHUN] 2016.12.16. 17:05:01

@GM7:
Köszi az írást, grat és várom a folytatást :)

Pernilla 2016.12.16. 17:06:02

@Csodabogár: ez rendben van, a szomszédokban megbízhatsz, de egy társasházba így vagy úgy bejuthatnak más emberek is sajnos. Ha egész nap ott áll a csomag, bizony lába kélhet...
(Gege egyébként Svédországban él)

Csodabogár 2016.12.16. 17:06:57

@hagyma: Csak szólok, hogy "migik" sehol se élnek, csak migránsok vagy menekültek.
Úgy tűnik, hogy némelyekben direkt él valami kényszer, nem vagy egyedül, hogy minél jobban tönkre tegyék a magyar nyelvet. Nem hiszem, hogy aki most külföldön él, nem tanult meg anno rendesen magyarul beszélni. Na mos kibujt belőlem a vén boszorkány.:-(

gabors 2016.12.16. 17:08:41

@Csodabogár: "Nálunk az apartment házban a küszöbre rakták az ujságot, persze szintén becsomagolva. Ez szerintem nagy előny, nem kell esőben kicsámborogni érte. "

Amikor New York Citiben "lakotelepen" (ala apatment) laktam akkor igy volt ertelem szeruen. Volt ahol csak a foldszinten tettek le (ott volt rajta nev es apartment szam) jobb helyeken az ajto ele ... az ujsag kihordonak (a postasnak is) volt kulcsa amit a hazzal intezett nem velem

De nem tunt el ott sem, pedig ott aztan szinte mindenki migrans volt :-) Pedig a hetvegi New York Times mar akkor is 2-3 dollar korul volt most nem tudom mert kb 10 eve nem jaratom.

macamuca [IHUN] 2016.12.16. 17:09:42

@nonolet:
Ja, tényleg pont olyan.
Kivéve a fizuját.
Eme apróság miatt vállalja be sok-sok ember, ki pár hónapra, ki pár évre...
Érthetetlen, ugye?

Csodabogár 2016.12.16. 17:10:40

@Pernilla: Én is éltem ott, 5 emeletes bérházban a város közepén. Soha nem volt semmi probléma. Kiirtam az ajtóra, hol a kulcs (házmester) és berakták pl. a bútort a lakásba.
Eleinte hüledeztem, Budapest után, hogy ilyen is van, de gyorsan hozzá szoktam.
Eleve soha nem gondolom, hogy meglopnak, becsapnak stb. Igy nem is izgulok ilyen dolgokon.

macamuca [IHUN] 2016.12.16. 17:12:49

@WiteNoir:
Nézz utána a Tőled Idegen Szavak Szótárában az "irónia" és a "szarkazmus" szavaknak.
(nem ugyanazt jelentik, bár hasonlóak, ennyit segítek)

fhdgy 2016.12.16. 17:21:17

@macamuca [IHUN]: Félek, hogy fölösleges erölködnöd. Nekem volt címezve a dolog, kértem, hogy akkor érdemben reagáljon, eddig semmi, de ettől nem esem kétségbe, sőt még nyugodtan is fogok aludni.

fhdgy 2016.12.16. 17:24:28

Egyébként, főleg a kommentek hatására, még egy dolgon elgondolkodtam.

Milyen lenne sokaknak az ideális munka?

Ahogy egyre többet gondolkodom rajta, egyre inkább nem tudok rá válaszolni.

Érdemes ezen agyalnom?

Taxomükke (UK) 2016.12.16. 17:24:45

@geegee: Te, Skandinaviaban ilyen rossz tapasztalataid vannak?
Nalunk szamtalanszor tettek be a kuka moge a megrendelt cuccot. Sose tunt el semmi.

gabors 2016.12.16. 17:30:18

@hagyma: " par eve? kozel 20 eve itt elek...."

Bocs legyszi olvasd el megegyszer azt hogy MIT irtam udvarias probaltam lenni. igen tudom/tudjuk hogy kb 20 eve erkeztel az usa-ba ... de az elso jo par evet, a masodik kategoriaban toltotted es csak kesobb sikerult legalis statuszt szerezned. (Nekem szerencsesebb volt de az egy masik tortenet.)

Bar nem akartam reszletezni, de egeszen pontosan arra a kategoriara gondolok akik bar legalisan leptek be az USA-ba de utanna ittmaradtak es illegalisan elnek vagy eltek egy darabig (PC nyelven 'undocumented aliens' na ebbol van kb 8-10 millio az USA-ban) ..

Mindezt Te magad eleg reszletesen megirtad a jelenleg is elerheto blogodban, igy barki elolvashatja. Amit addig mig tartott nagy elvezettel olvastam. Mert eleg jol bemutatta hogy milyen a valosag egy ketkezi kemeny munkabol elo bevandorlo szemszogebol. (nem habostorta ahogy mar valaki irta)

2016.12.16. 17:30:28

@macamuca [IHUN]:

te, ez már lejárt lemez, a kilencvenes években még érdekes volt (tilos rádió, mancs, posztmodern stb).
ráadásul nem úgy tűnik, hogy ezek az emberek ironizálnának + látjuk hogy a bigott kispolgári ostobaság van nálunk hatalmon/önt el mindent.
szóval ha hallgattál volna...

fhdgy 2016.12.16. 17:35:42

@gabors: Nagyon szépen kérlek, hogy azt a habostortát, ha egy mód van rá, ne emlegesd!

Én írtam, de már lassan a kardomba dőlök, mert már szegény @macamuca [IHUN] is kap érte rendesen, pedig ő ártatlan.

Taxomükke (UK) 2016.12.16. 17:46:18

@fhdgy: Így van, hagyjuk a habostortát.
Én most kimegyek, török egyet a kerítésből, és megeszem kenyérrel, paradicsommal, paprikával.

macamuca [IHUN] 2016.12.16. 17:51:01

@WiteNoir:
Igen, nálatok (nálad) ez van, észrevehető.
(lehet, hogy jobb lett volna, ha a saját tanácsodat te magad is megfogadod?..... :DD ...)

macamuca [IHUN] 2016.12.16. 17:52:50

@Taxomükke (UK):
A só-víz háztartás egyensúlyra ügyelj!!, szóval valami folyadékbevitelről is gondoskodj!!
:DD

Din Serpahis 2016.12.16. 18:06:31

Utálom a DHLt, mint a sz*rt.. A múltkor rendeltem egy könyvet az usa-ból, elvileg nem volt túl drága, így vám nélkül beengednék Svájcba.

Azért a biztonság kedvéért a DHL volt olyan kedves, hogy rápakolt valami 25 eur vámkezelési költséget. (Ez eleve több mint a könyv ára) Tehetnek egy szívességet...

fhdgy 2016.12.16. 18:08:35

@Taxomükke (UK): Ja, hát akinél kolbászból van a kerítés! -:)

Úgy könnyű.

Nekem bezzeg nincs kolbászból, így ma is kénytelen voltam csülöksonkát venni, hogy legyen miért a szomjamat oltani, akarom mondani a só-víz ( brrrrr. ), inkább só-folyadék háztartásomat egyensúlyban tartani.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.12.16. 18:09:41

@fhdgy: pedig mar Virag elvtars is megmondta Pelikannak
Pelikan elvtars az elet nem habostorta

Din Serpahis 2016.12.16. 18:10:01

@geegee: Muhaha, Svájcban simán megcsinálják, hogy ha mondjuk rendelsz egy tévét, és nem vagy otthon, lerakják az ajtó elé. Amikor hazaérsz, garantáltan ott lesz.

Aztán eleve a postaládák úgy vannak megcsinálva, hogy van egy rekesz a csomagoknak, amit nem lehet bezárni...Kinyitja, berakja, elmegy...

fhdgy 2016.12.16. 18:13:20

@Din Serpahis: Én Németországból rendeltem egy könyvet Mo.-ra, természetesen vám nélkül, hisz EU vagy mi a szöszmő, de én sem úsztam meg olcsón, mert nekem a bank volt olyan kedves, hogy rárakott annyi utalási költséget, hogy a 30 euróm nem fedezte a 20 eurót. Úgy kellett az utalást csinálnom, hogy az utalási költséget a forintszámlámról méltóztassanak kiegyenlíteni.

fhdgy 2016.12.16. 18:15:14

@hagyma: Igen, én onnét idéztem, csak én most a munkahelyre vonatkoztattam (volna), de valakinek nagyon a lelkébe szálltam, oh, be sajnálom.

Taxomükke (UK) 2016.12.16. 18:17:26

@macamuca [IHUN]: Mindjart iszom egy kis barna kolat

wien74 2016.12.16. 19:09:39

@Csodabogár: igen, valóban talán a Lajtán túl még működnek ilyen "elvetemült" dolgok, mint a nem személyes kézbesítés. Épp pár napja kaptam meg az osztrák posta értesítését, mely szerint elfelejthetem a sárga cetlit (ajánlott cetli), mert ezentúl ha nem talál itthon a postás, bejelolhetem, hova kérem a levelet/csomagot letenni: garázsba, kertbe, teraszra, lépcsőházba stb. Persze ugye mar az is meglepő, h a postás ezekre a helyekre be tud jönni. Kerítés, vadorzó házőrző és egyéb nehezítő tényezők ugyanis nincsenek... Érdekes világ ez. De bevallom: tetszik. A bizalomra épül. És működik!

kovacs55 2016.12.16. 19:17:07

@Taxomükke (UK):
geegee: Te, Skandinaviaban ilyen rossz tapasztalataid vannak?

Nos, alatamasztom geegee meglatasat es azt mondanam hogy meg ennel is rosszabb a helyzet, es ha nezed a netet akkor Te is belatod...rablovilag jön/van arrafele, köszönhetöen a "hegesztö" -nek es a "mutti"-nak...

Shanarey 2016.12.16. 19:22:50

@Dikusz:

Tőlem lehet, a vélemény szabad, a személyeskedés nem annyira.

montroyal ( CAN qc) 2016.12.16. 19:23:49

@Golf2: a regi - Rakosi elmegy a hirado moziba hogyan fogadjak az emberek amikor megjelenik a movivasznon.. termeszetesen mindenki felallva tapsolt .. o megg elegedten nezett korbe... ulve ... egyszer csak valaki hatulrol ad egy taslit neki
- tapsolj kopasz mert lecsuknak !!

macamuca [IHUN] 2016.12.16. 19:24:04

@WiteNoir:
Nehogy másként próbáld!, isten őrizz!!, kövesd, elvégre hagyománytisztelet is van a világon! (ellenben a változással...)

macamuca [IHUN] 2016.12.16. 19:26:58

@Taxomükke (UK):
Helyes :D
(tipp: előtte egy szöszi... kedvcsinálónak..., no és hogy az emésztést segíccse!, csakis azért.... ;) )

Shaktee 2016.12.16. 19:37:27

@gabors: újságokat nem kézbesít a UPS, de biztosan más is kommentálta ezt.

]{udarauszkasz 2016.12.16. 19:37:31

A helyzet az, hogy nyugaton mindenhol csak egy Auslaender maradsz, akarmennyit melozol, mindig a magyart rugjak ki eloszor.

xy2345678 2016.12.16. 19:37:33

Szia GM7!

olvasd el Charles Bukowski: Post Office c. könyvét, szerintem jól fogsz szórakozni...
a lényeg, hogy diplomázz le és ez a fizikai munkás időszak több tartást és munkabírást fog neked biztosítani a kortársaidhoz képest.
nem volt ez elveszett idő.

Shanarey 2016.12.16. 19:48:55

Csomag kézbesítés, na az is egy érdekes dolog. Itt Ángilus honban, a postások olvasási készségével szokott probléma lenni, de a csomagok rendben megérkeznek, legfeljebb nem pont oda ahová kellene. Én eddig ezt megúsztam, de már párszor landolt nálunk olyan csomag amely hasonló címmel rendelkezett, és a postás lévén funkcionális analfabéta, ez a cím számára ugyanaz volt, mint a csomag valódi címe. De ezt, én megoldottam saját hatáskörben, és át dobtam a csomagot a megfelelő helyre. Kocsival 5 perc volt nem nagy ügy. Az meg a másik dolog hogy pont emiatt, ha lehet akkor úgy vásárolok az Ebay-en hogy kiszállítási címnek a közeli Argos-üzletet adom meg, és akkor az biztosan oda is ér, na meg akkor megyek érte amikor ébren vagyok, és nem a postás fog piszkálni reggel 10-és 14 óra között, amikor én épp igen nagy hatékonysággal alszok.

Dikusz 2016.12.16. 20:30:22

@Shanarey: eszem ágában sincs személyeskedni, miért is tenném? Csupán azt remélem, hogy nem veszed pünkt személyeskedésnek, ha más a véleményem.
Inkább őszintének gondolom a posztoló írását: leírta azt, hogy szinte semmi - a középfokú nyelvvizsga nem hiszem, hogy valóságos tudást jelent - nyelvtudással, nulla tapasztalattal mennyire pórul járhat a külföldön boldogulást kereső ember. Nem ködösített, még csak azt sem írta, hogy a félbehagyott egyetemével mennyivel többet érdemel. Úgymond a "rögvalóságot" írta le, nem azt, hogy kint mennyivel tökéletesebb minden, mint Magyarországon.
A saját bőrén- , és kárán tanulta meg, hogy jobb, ha másképp áll a dolgokhoz, és ezt be is ismerte.
Olyan sok helyen lehet hallani - nem feltétlen itt a blogon -, hogy külföldön minden csak jó lehet, ez az írás pont azt mutatta meg, hogy máshol sem készen pottyan minden az ölünkbe.

A másik pedig ez, még ha irónia is: Miért gondolják úgy általánosságban azt, hogy Magyarországon mindenhol lopják a bicikliket? Máshol a világon nem, csak itt?
Sokat járom az országot, vannak olyan területek, ahol még a kocsikulcs is benne maradhat az autóban, és mégserm lopják el.

Shanarey 2016.12.16. 21:03:11

@Dikusz:

Nos akkor mi is volt az első mondatomban?

"őszinte írás"

Nem ugrottam neki a német tudásnak, mert én is ebben a cipőben járok, csak épp Angol nyelv ügyben. Amit kritizáltam, az a szabály követés elmaradása. Az meg a másik hogy én is egy olyan fickó vagyok aki szeret vezetni, de ez nálam azt is jelenti hogy főleg szabálykövető magatartással üzemelek (kivétel az időszakos gyorshajtás) Persze én nem csomagszállításban jeleskedem, de 3 év alatt azért el tekeregtem úgy 16 ezer mérföldet, gond nélkül, és főleg GPS-el. Ha már GPS, akkor inkább sajátot használnék, mint cégeset, mert a sajátomról tudom mikor volt frissítve ( mert azt én csinálom) Míg a céges kütyük jellemzően egyszer megveszik és addig használják, amíg tönkre nem mennek. A másik dolog hogy a GPS tanácsot ad, merre kell menni, de nem kötelező azt elfogadni.

A másik dolog ez a nyolc órás munkaidő. Ez tényleg fontos dolog, de ha az ember még kezdő az adott országban, akkor nem ez a legfontosabb, hanem az hogy a munkahelyen megfeleljen.Mert kell a referencia, ha tovább akar lépni. S ebbe beleférhet némi túlóra is. Én így csináltam az elején, és működött, bebizonyítottam a munkaadómnak hogy dolgos fickó vagyok, s később emiatt is rengeteg túlórám volt, s 8 hónappal a kijövetelem után ebből vettem autót.

Bicaj lopás ügyben, nem állítom hogy csak Magyarországon fordul elő, én csak azt állítom hogy ott rosszabb a helyzet ez ügyben, mint például itt Angliában. Anno nekem a lakótelep zárt folyosójáról lopták el a bicajomat. Szerencsére nem volt értékes darab, legalábbis anyagilag nem volt az, csak nekem volt fontos mert a saját kezemmel raktam össze három halálra ítélt bicaj maradékából.

Mrs. Clayton 2016.12.16. 21:04:55

@gabors: nem, nem poenkodom, itt civilizalt nepek laknak, a postas bejon es a dohanyzoasztalra teszi a leveleket, ujsagot,kisebb csomagokat, azt se tudom h hol a lakaskulcs, meg soha nem hasznaltuk

Shanarey 2016.12.16. 21:05:44

@Philosoraptor aka Impotens és Buzi Hülyegyík:

Szerintem te tehetsz róla, s a föld is miattad hűlt ki, és a dínók is miattad pusztultak ki.
:-)

gabors 2016.12.16. 21:08:53

@Mrs. Clayton: OK elhiszem nem rossz hely lehet ahol meg az ujsagot is postas hozza foleg hogy bemegy a lakasba errefele nem divat.

gabors 2016.12.16. 21:12:38

@fhdgy: "Nagyon szépen kérlek, hogy azt a habostortát"

Bocs de nagyon talalo volt. "a kolbaszbol van a kerites" mar nagyon elcsepelt ehhez kepest :-)

gabors 2016.12.16. 21:21:29

@rebel rebel: azert ha kommentelsz valamire amit irtam, el is olvashatnad ... meg volt ott kozpontozas is (idezoje es hasonlok)

amugy pont azt irtam hogy sem UPS sem USPS (ez a posta a masik meg nem posta) nem kezbesiti az elofizetett napilapokat errefele sot a postaladaba sem tehet be senki semmit a postai alkalmazottakon kivul....

Shanarey 2016.12.16. 21:43:50

@Philosoraptor aka Impotens és Buzi Hülyegyík:

Na ezért a mondatért majd kapsz egy emailt, amelyben bocsánatért esedeznek azon negatív rajongóid, akik eddig szidtak.

:-)

Dikusz 2016.12.16. 21:49:28

@Shanarey: Bocsi, igazad van, tényleg ezt írtad, és még a negatívat is "kicsinek".
A lehető legtávolabb áll tőlem, hogy kritizáljam bárkinek is a nyelvtudását, hiszen én nem beszélek egy idegen nyelven sem, bár a lehetőségeim megvoltak rá, és most is meg lennének, nem is akárhogy.
Csupán azt írtam, hogy a fiatalember igen őszintén beismerte - mindenképp a javára írandó -, hogy kenheti a hajára a középfokú nyelvvizsgáját. Az jött le a posztjából, hogy a saját kárán tanult.

A férjem több mint harminc évig hivatásos sofőrként dolgozott.
Sokat járt le vidékre fuvarba, de Budapesten akkoriban 90 boltja volt a cégnek. Nem volt azidőtájt még GPS, de nem is volt annyi év után szüksége rá:) A hivatalban ahol dolgoztam, munkakapcsolatban voltam a sofőr kollégákkal, sokkal jobban szerettem őket, mint némelyik irodai kollégát/kolléganőt. Nekem fontosabb volt velük a jó kapcsolat (sokat jöttek hozzám beszélgetni, szerettem mindegyiket, mint kollégát).

A munkaidővel kapcsolatban egyetértek veled, de a posztoló itt is tanult a saját kárán, rájött, hogy másképp kell csinálni.

Tulajdonképpen mindenben egyetértünk. A bicikli témához azért annyit tennék hozzá, hogy egyikünk sem tudhatja, melyik országban lopják jobban a bicikliket. A mis házunkban is loptak el úgy, hogy a lépcsőház korlátjához volt láncolva, sőt a lezárt tárolóból is. Azt elhiszem, hogy nagyon rosszul esett a saját szerelésű biciklid ellopása, de ez hidd el, nem jelenti azt, hogy nálunk jobban lopnak. Egy azért biztos: tőlem nem fognak ellopni a biciklimet, ugyanis - szégyenlem, meg nagyon sajnálom -, de nem tudok biciklizni. Még a rollerral is felborulnék:)

Mrs. Clayton 2016.12.16. 21:52:37

@gabors: ez mind hagyjan, mert egy brit ex-army officer temaja a magyar tortenelem a mastermind cimu musorban
A postas csak azert jon be mert mi egy nagyon kicsi faluban lakunk es ismerjuk.

Shanarey 2016.12.16. 22:08:33

@Philosoraptor aka Impotens és Buzi Hülyegyík:

Akár az is lehetnék, de nem tudok róla hogy a jelenlegi munkaadóm cégvezetőségében benne lenne.

Na meg vannak elveim, amelyek szerint, sem jobbról, sem balról, sem közép akárhonnan, sem a konteo mániások mellet nem kötelezem el magam.

Herr Géza 2016.12.16. 22:22:37

@gabors: A drónnal kézbesítés már itt is próbaüzemel, maga a DHL csinálja.
De van extrémebb is: rendelhetsz csomagot az autód csomagtartójába kézbesítve. Nem röhög, komoly....
Munkaidőben senki nincs otthon. Az autód a cég előtt parkol egész nap. DHL futár tudja a kb. címet, a közelben GPS-szel rákeres az autódra, a csomagot odaviszi, nyitja a csomagtartódat (csak azt) egy speckó távirányító kóddal, beteszi a pakkot, arrivederci. Te meg a mobilodra kapod a jelzést, hogy csomag kézbesítve. Zseniális? Az. Vagy a világ már nem tudja, hogy jó dolgában mit tegyen. Lehet választani. :))))

Tke 2016.12.16. 22:28:36

Keserű és őszinte írás. Azt is mondhatjuk, hogy valósághű vagy realista. Balfék módon viselkedett, elismeri, ezért tisztelet illeti, nem pedig cseszegetés vagy beszólás. Teccett a poszt, köszönöm.

Jakab.gipsz 2016.12.16. 22:28:43

Tehát a futár autókkal szemben is legyünk előzékenyek, csak a melójukat végzik.
Mint minden disztribútor.
Persze ha egy társadalmat "csak a teljesítmény kényszer vezérel", örüljünk minden apróságnak, mint bizalmon és az előzékenység, de azért van egy nyomasztó kérdés, csak ennyi, ennyiből áll egy ember élete. Mi végre?

Shaktee 2016.12.17. 00:32:27

@Herr Géza: vagy Aleppo. Mond te mit választanál.

Herr Géza 2016.12.17. 00:50:26

@geegee: "Kapiska?", "migri", "bank-karcsi" ????? Ember, fel fogsz nőni valaha? :)))))

M. Péter 2016.12.17. 01:28:54

@GM7: " A szomszédnak lepasszolás viszont teljesen legális, minden adatát felvettük, aláírással, tehát ha valami történt a cuccal, akkor megvolt a felelős. "
És mi van, ha nekem felelős helyett a csomag kell? Lehet, hogy a szomszéddal kölcsösen utáljuk egymást, és ha neki adod a csomagomat, akkor kidobja a szemétbe.

gabors 2016.12.17. 04:19:40

@Herr Géza: szerintem ez a teljesen beleillik abba ahog vilag az elmult 20-30 evben megy automatizalas a robotok/dronok sokkal olcsobbak nem kernek "tulaorat" stb a kepzetlen munkasoknak befellegzett (mar 20 eve)

Azt hogy a tarsadalom ezt hogy fogja kezelni nem tudom de hogy se EU-ban se az USA-ban se Mo-on nem fog visszaterni a betanitott munkasok paradicsoma az tutti kinabol most megy (meg) bangladesh-be utanna etiopia de utanna az automatizalas ....
Hogy mit fog csinalni a mar emlitett funkcionalis analfabeta reteg nem tudom ... egyelore nem fog kihalni mert a politikusoknak is meg kell elni :-)

gabors 2016.12.17. 04:22:19

@rebel rebel: " vagy Aleppo. Mond te mit választanál. "

ha koltoi a kerdes akkor Arpadot !!!! (Brody/Szorenyi rockopera ) ...

gabors 2016.12.17. 04:23:59

@rebel rebel: Ha kerdes nem koltoi .. akkor a valasz "what a fuck is Aleppo ???" :-)

macamuca [IHUN] 2016.12.17. 10:18:53

@gabors:
A (szó szerint értve) mai népirtás helyszíne, az ezzel járó borzalmak tárháza.
Magam részéről a mosoly-jelet kb annyira tartom relevánsnak Aleppohoz kapcsolva, mint mondjuk amennyire a Don-kanyarhoz illett....

Herr Géza 2016.12.17. 10:49:07

@macamuca [IHUN]: Sorry, de a Don-kanyar vs. Aleppo még csak nem is egy kategória. A Don-kanyarban nem a civil lakosság (köztük nők, gyerekek) volt az áldozatok java.

macamuca [IHUN] 2016.12.17. 11:04:20

@Herr Géza:
Igaz.
A mészárlás/tragédia-jelleget próbáltam érzékeltetni, remélve, hogy a Don-kanyar, illetve az ottani események közismertek annyira, hogy érezhető legyen, Aleppoban valami nagyon-nagyon rossz dolog történik.
Relevánsabb hasonlat is van bőven, kérdés, hogy ha perpill ismeretlen Aleppo neve (+az ottani események), akkor mond-e valamit egy szerb, horvát, bosnyák, grúz, örmény, stb településnév a múltból....

GM7 2016.12.17. 12:16:20

@M. Péter:
Természetesen ha a szomszéd nem vette át, akkor mehetett másnapi újra kézbesítésre, vagy az adott körzet postáján leadtuk és ott lehetett felvenni. De a legtöbben örültek, ha csak a szomszédnak kell átkopogni.

Herr Géza 2016.12.17. 13:24:44

@macamuca [IHUN]: Hát, ha valakinek ma Aleppo nem mond semmit, akkor az jobb, ha sürgősen kinéz a saját fejéből, és mondjuk bepötyögi a Google-ba..... :(

Herr Géza 2016.12.17. 13:39:12

@GM7: "De a legtöbben örültek, ha csak a szomszédnak kell átkopogni."
De még mennyire! Pont tegnap olvastam egy helyi portálon egy cikket, amiben éppen a DHL-t ekézték, mert az általad is példaként leírt többlakásos, pláne sokemeletes házakban újabban jellemzően meg sem kísérli a futár a pakkot a lakásig felvinni, hanem élből csak az értesítőket szórja bele a postaládákba, ami ugye úgy kezdődik, hogy "sajnáljuk, hogy nem találtuk otthon, a csomagot elhelyeztük az x postán, átvehető holnaptól ....". Miközben a nyomorult ügyfél egy fontos cucc miatt akár szabadnapot kivéve várta a futár csengetését a lakásban, majd később megtalálta a kártyát a postaládában. Meg a lakásában ülve olvasta a DHL-Tracking online státuszjelentését, miszerint ő éppen nincs otthon.... :)))
Aztán hozzászólt néhány vérmesebb szájú futárlegény is, hogy nekik mennyi melójuk van, milyen szar a munka (amit senki nem is vont kétségbe...), de nem egy közülük még ki is oktatta a panaszkodókat, hogy ha valami olyan fontos, akkor azt ne interneten rendelje meg, hanem vegye meg a boltban személyesen... Na itt megborult a kommentek addigi emberhez méltó hangneme. :)))))))

Herr Géza 2016.12.17. 13:46:14

@Herr Géza: Az a röhej, hogy a DHL nyomonkövető rendszerében, amikor megjelenik pl. előző este, hogy a kézbesítés várható ideje mondjuk másnap 9-13 óra, akkor még kérheted online, hogy ne akkor, hanem később, vagy másnap, vagy akármikor hozzák, ill. az y szomszédnál adják le. Ez szuper, de ha a futár másnap is csak a kártyát fogja a postaládádba ill. a szomszédéba (:D) bedobni, akkor csak a szarnak adtunk egy pofont.

Pernilla 2016.12.17. 14:09:42

@Herr Géza: ennek nálunk kvázi a fordítottja szokott lenni, a posta csomagkiszállítója kora reggel jön, és nem csenget be, hanem egyből berakja a postadobozba a csomagot. Ha az tele van, akkor csenget csak be a lakóhoz. Mondjuk ez néha kellemetlen, mert általában még akkor alszom, de ilyenkor nem anyázom, hisz én rendeltem a cuccot. És még emellett majdnem mindig elnézést szokott kérni, hogy tele volt a postadoboz, azért csöngetett be.

Pár hete viszont szidtam rendesen a kedves felmenőit a kihordó srácnak, mert ő ébresztett, és már aláírtam az átvételt, amikor látom, hogy bammeg ez a cím a szomszéd utcába szól. Mivel épp akkor ébredtem, nem gondoltam végig, hogy a csomag, amit én várok az nem ez a méret...

gabors 2016.12.17. 14:16:10

@Herr Géza: Csak ideztem (kisse szabadon) az egyik elnokjeloltet ...

amugy sziriaban a nepirtas egy nepszokas asszad papa tobb keruletnyi szunnit lovetett szet es dozerolt le asszonyostul gyerekestul szepen ahogy a csillag megy az egen.. Hama-ban 1982-ben akkor sem tortent semmi 10,000 tol 40,000 ig becsulik a halalos aldozatokat Alappo meg kozel sincs de most hogy megadtak magukat lehet behozzak a lemaradast (megint foleg shia-k (alavite-ok) oldoklik a szunnikat. Igy megy ez mar 1500 eve. Nem ertem mi a meglepo ebben...azonkivul hogy az oroszok most kozvetlenul is benne vannak ebben.

a kornyeken ez megint nem egyedulallo dolog Halbdzsa Iraq pl most meg hasonloan megy Yemen-ben

gabors 2016.12.17. 14:19:44

@macamuca [IHUN]: "mondjuk amennyire a Don-kanyarhoz illett...."

mi koze van egy polgarhaborunak a Don kanyarhoz ???

meg jo hogy nem Mohaccsal peldalozol nekem (ott kb 40,000 magyar katonat fejeztek le miutan megadtak magukat kozel egy napig tartott) ...es ??? legalabb lenne kapcsolat hogy azt is bekes mohamedanok kovettek el ???

Shaktee 2016.12.17. 14:24:50

@Herr Géza: :(

Ahogy írtad, túl jó sorunk van.

Shaktee 2016.12.17. 14:37:33

@gabors: Szírek fejeztek le mohácsnál magyarokat, mire gondolsz pontosan?

GM7 2016.12.17. 14:48:00

@Herr Géza:
Én mondjuk a munka ezen részét mindig próbáltam a legjobban végezni és a lehető legtöbb csomagot kézbesíteni, hogy az embereknek ne kelljen a postára mászkálni (Kivétel volt ezalól, amikor visszamentem 20 csomaggal a telepre, de az nevelő célzatú volt a főnökség felé.:D).

gabors 2016.12.17. 14:51:17

@rebel rebel: a torok csaszar mohamedan katonai fejeztek le oket, nem kizart hogy az ottoman birodalom katonai kozott voltak a mai sziriabol valok is

Csak szolok hogy olyan hogy "szirek" nincs ez egy modern kori "csoda" (balfour egyezmeny ami nagyon idoszeru mert 100 eves) pont olyan mint "csehszlovak nep" "jugoszlav nep" "palesztin nep" "iraqi nep" es hasonlok (afrikaban minden orszag hasonlo es hasonloan olik is egymast ethnikai/vallasi alapon)

Pont azert mert nincsenek"szirek" hanem alevitok, druzok, kurdok, szunnik ezen belul meg torzsek klanok vannak ... a "hulye" europaik talaltak ki hogy "orszagokat" nemzeteket alapitanak a kozel keleten (afrikaban) europai mintara ...

Shaktee 2016.12.17. 15:39:35

@gabors: Én azt gondolom hogy nem egy szerencsés dolog a Don kanyart, Mohácsot itt felemlíteni, belekavarni ebbe az eszmecserébe.

gabors 2016.12.17. 16:51:52

@rebel rebel: "nem egy szerencsés dolog a Don kanyart, Mohácsot itt felemlíteni, belekavarni ebbe az eszmecserébe. "

na most neked van igazad .. maradjunk a DHL-nel ..

bar ez nem szamit sokat, DE nem en kezdtem .... Aleppo-val ... de ha akarod en kerek elnezest ....

2016.12.17. 18:06:28

@macamuca [IHUN]:

A fizuból megmaradó rész is csak akkor több érdemben, ha eléggé gagyi körülmények között él kint.
(tömegszállás,nyomi kaja)

Ha a német-angol alsó középszinten akar élni , akkor már bajban van a zöm kint is.

Ettől persze még nyomja a tündér mesét itthon...
A diplomás, csomagoló-takarító-mosogató :-)

Így látom az ismerősi körben, javarészt.

blackhairlady 2016.12.17. 21:04:19

@macamuca [IHUN]: Szerintem Gabors csak azert tett smajlikat a mondat vegere, emrt ez egy elhiresult mondat lett itt. az egyik elnokjeloltet (nem a ket nagy partbol) meginterjuvoltak, es az egyik kerdes az volt, hogy mit kezdene alleppoval, mire az elnokjelolt visszakerdezett, hogy mi az az Aleppo.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.12.17. 21:08:16

@gabors: A szomszéd totál barátságosan néz ránk, ugyanis mi nem robbantunk, erőszakolunk, gyújtogatunk, hanem tudunk európai emberhez méltóan viselkedni, élni.Nehogy már minket hasonlítson bárki a söpredékhez...
A jövőtól meg igen is tartok, nem csak a svédeknél, hanem akárhol élnék Nyugat-európában.Nem úgy alakulnak a dolgok, hogy ne kellene aggódni, sajnos.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.12.17. 21:12:30

@hagyma: és ki mondta, hogy Magyarországon élnek migrik?Mi a svédeknél élünk, és jelenleg ide jön a legnagyobb arányú migrimennyiség az öslakosok népességéhez képest. 9 millió svéd, és 100-150 ezer migri évente.Ekkora arány sehol nincs máshol.Bár most már kezdenek szigorítani talán, de valszeg már túl késő lesz.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.12.17. 21:16:30

@Csodabogár: Igen, itt nálunk is így van.Még egyelőre.Valameddig.De pl. a lányom rollerjét valahogy már ellopták a lépcsőházból, pedig csak egy pár órára hagyta a lépcső alatt, zárt, kapukódos ajtók mögött.Itt a dicső Svédországban, migrimentes lakóközösségben és yes-go zónában...Na, ennyi.És ez nem fog már javulni, csak romlani...Bár ne lenne igazam.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.12.17. 21:20:21

@Taxomükke (UK): Még úgy-ahogy működnek a dolgok, főleg, ha nem egy no-go zónában lakik az ember.De nem hiszem, hogy nem fognak rosszabbodni.Mondom, a lányom rollerát már ellopták a házból (nem a háziak, ez egész biztos), meg a nejemnek is ellopták két biciklijét is az utcáról...Szóval ez sem tündérkert...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.12.17. 21:25:26

@Din Serpahis: Oké, nekünk is volt ilyen, fent északon, mosógépet lerakták a bejárati ajtó elé.Mondjuk azt kicsit nehéz lett volna akarattal is ellopni, szűk csigalápcső vezetett az emeletre, lift nem volt... :D Szóval ilyen alkalom szülte tolvaj biztos nem próbálklozott volna.Meg a ház előtt is ott mertem hagyni a járó motorú kocsit, hogy felugorjak valamiért.De ez öt éve volt, azóta bejött fél millió migri, meg mi is elköltöztünk Lappföldről.Itt lejjebb már nem ennyire egyértelműen biztonságosak a vidékek.Vannak ilyenek is, meg olyanok is.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.12.17. 21:30:42

@Philosoraptor aka Impotens és Buzi Hülyegyík: Húha, látom, változott a státuszod, megmondóember/stb.ből...
Minek a hatására?
:D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.12.17. 21:33:05

@Herr Géza: Ja, ezt olvastam én is, hogy tervezik...Gondoltam is, hogy káeurópában kb. nulla darab ügyfél fogja igényelni ezt a szolgáltatást.Nem tagadom, én se kérnék ilyet, a 34 magyarországi év nem múlik el nyomtalanul...
:-)))))))

Dr. Trebitsch 2016.12.17. 21:33:48

Nahát kolléga, te vajon ki lehetsz? :) Én is Aschheimban nyomtam akkortájt... Különben a poszt nagy részét tartalmilag meg tudom erősíteni. Tényleg elég szemét cég a DHL, kihasználnak, de bejelentenek és mindig kifizetnek, amire pl. a vendéglátásban nem vennék mindenütt mérget. Aki határátkelésben gondolkodik, van jogsija és bírja a terhelést, annak tudom ajánlani, mert ugródeszkának megfelel. De karriertervet nem építenék rá...
A tilosban parkolás egyébként alap, enélkül nem lehetne elvégezni a munkát. :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.12.17. 21:34:27

@Herr Géza: agyilag biztos, hogy nem...

:-)))))))))))))))))))))))))))))

gabors 2016.12.17. 22:19:01

@geegee: "Nehogy már minket hasonlítson bárki a söpredékhez..."

Es mi is kulonbseg kozted es a sopredek kozott ??? Nem tudom csak kerdezem !

Mi a kulonbseg ????

gabors 2016.12.18. 05:26:58

@blackhairlady: kosz ... :-) mar teljesen hulyenek ereztem magam

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.12.18. 19:41:26

@gabors: Ott említettem, ahol ez is írva volt: nem gyújtogatok, erőszakolok nőket, nem robbantok, nem késelem a fajtabelieket, nem követelek mindenféle anyagi és egyéb támogatást, nem csinálok no-go zónát a lakhelyemből, hanem adót fizetek, egyáltalában véve meg tudok maradni a seggemen, tudok viselkedni, európai emberhez méltón élni.Na ez a sok cigó, kokeró füstösről általában nem mondható el.
Most már értened kéne...

gabors 2016.12.18. 19:56:32

@geegee: a sved "szomszedod" foleg aki nem ismer akkor is gyutmentnek tekint barmit is teszel a tobbseg leszarja hogy " tudok viselkedni,európai emberhez méltón élni."

azt latja egyre inkabb hogy ezek a bevandorlok (amiben Te mindig benne leszel) elveszik a munkat, megvaltoztatjak a sved "eletet" stb ... es nyomulnak jobbra

te meg tamogatod mindezt a sajat mododon mert te lenezed a nalad kesobb jovoket (talan meg jobban mint az echte sved )

de ezen nem igazan lehet segiteni ...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.12.18. 20:58:08

@gabors: Nem, azért a svéd is meg tudja különböztetni azt, aki randalírozik, meg gyorsabb internetet követel, meg a spanjáé mellé kéri a szociális lakást; attól, aki rendesen, nyugton él, adót fizet, stb.Azt, hogy nem fog sose svédnek tekinteni, lesz@rom, de a kutya söpredékkel nem hagyom hogy egy kalap alá vegyen.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.12.18. 20:59:30

És én se nézek le mindenkit, aki később jön, eszem ágában sincs.Csak azt, aki kivívja a beilleszkedni képtelenségével ezt...

Ginix 2016.12.19. 15:57:54

@Dikusz: de örülök, a kommented végének; képzeld, én is csak bő 2 éve tanultam meg bicajozni:)
már elég jól nyomom, de nem vagyok hajlandó közútra menni, csak itt a falu alatt csordogáló patak mentén tekerünk.
olyan jó tudni, h nem voltam egyedül (még ha akkor nem is tudtam:))

Demi78 2016.12.19. 16:37:26

Erdekes kommentek... Szerencsetlen csavo leirta, hogy mi volt vele es itt is kapja az ivet, hogy szepen fogalmazzak. Ezzel csak azt erjuk el, hogy senki nem fog negativ tapasztalatot leirni, mert csak "panaszkodik", "mit vart", "ne nyavajogjon". En is letettem arrol, hogy tovabbi dolgokat osszak meg az itteni nagykozosseggel egy nemregiben kozzetett posztom ota. Felesleges idopazarlas (tisztelet a kivetelnek es az adminnak)!

GM7 2016.12.20. 16:56:51

@Demi78: Én annyira nem veszem a lelkemre, hogy ki mit írogat. Aki pozitívat, az jól esik, aki esetleg kritikát fogalmaz meg, azon is el lehet gondolkodni, de nekem itt mondjuk nem érkezett különösen sértő komment, ami elvenné a kedvem a további írástól.:)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása