oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. október 07. 06:44,  Hogyan nem költöztem haza Magyarországra 139 komment

2016. október 07. 06:44 Határátkelő

Hogyan nem költöztem haza Magyarországra

Miközben volt már itt Gyere haza, fiatal program, meg olvashatjuk a hírekben, hogy mennyire fontos lenne a munkaerőhiány miatt a külföldön élők hazacsábítása (bár a Kereskedelmi és Iparkamara elnöke szerint az első félévben ugye az el- és visszavándorlás egyenlege majdnem egyenlő volt), szóval miközben ezt olvassuk, a valóság kicsit mást mutat. Krisztián egy éve költözött Kanadába, hogy paramedicnek (ebben az esetben kb. mentős) tanuljon, majd eljátszott a gondolattal, hogy hazaköltözik. El is kezdett érdeklődni, milyen lehetőségei lennének külföldi végzettséggel egy olyan szakterületen, ahol ugye hatalmas az emberhiány. Lássuk, mire jutott!

Te is fontolgatod a visszaköltözést? Esetleg vissza is költöztél már? Ha elmesélnéd tapasztalataid, történeted, küldj egy levelet a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

mentoauto_foto_pixabay_com_techline.jpg

„Külföldön, EU-n kívül szerzett paramedic végzettséggel, és az illetékes minisztérium (Ministry of Health - Province of British Columbia) által kiállított mentő igazolvánnyal érdeklődtem a magyarországi munkavállalás felől, egy esetleges hazaköltözés esetére.

Többnyire az Országos Mentőszolgálat foglalkoztat mentőápolókat illetve mentőtiszteket, így értelemszerűen náluk érdeklődtem a munkavállalás feltételeiről.

Ezzel párhuzamosan magáncégeknél, betegszállítóknál is érdeklődtem, lényegében ugyanazt a választ kaptam: ma, Magyarországon mentőápolóként vagy mentőtisztként dolgozni elfogadott, akkreditált MAGYAR végzettséggel, vagy külföldi papír esetén a végzettség és egyéb dokumentumok honosítása után lehetséges, valamint működési engedéllyel, a jogszabályoknak megfelelően.

Ez szükséges ahhoz, hogy az OMSZ (de más mentőszolgálat is) jogviszonyt létesítsen a jelentkezővel, de részletekért forduljak az illetékes hatósághoz, ami jelen esetben az Egészségügyi Nyilvántartási és Képzési Központ (a továbbiakban ENKK), valamint a Magyar Egészségügyi Szakdolgozói Kamara.

Érdeklődésemre az ENKK az alábbi tájékoztatást adta:

„Amennyiben úgy dönt, hogy benyújtja az elismerés iránti kérelmét, azt a mellékelt formanyomtatvány kitöltésével tudja megtenni. A kérelemhez az alábbi dokumentumokat szükséges csatolni:

- Állampolgárságot, személyazonosságot és magyarországi lakóhelyet igazoló okiratok hiteles másolata,

- Az eredeti bizonyítvány vagy oklevél hiteles másolata és magyar nyelvű hiteles fordítása, illetve kivételesen az eredeti oklevéllel azonos okirat (pl. másodlat) hiteles másolata és hiteles fordítása

- A külföldi oktatási intézmény által kiállított olyan okirat (pl. tanterv) hiteles másolata és magyar nyelvű hiteles fordítása, amely hitelt érdemlően igazolja a tanulmányok időtartamát és a bizonyítvány vagy oklevél megszerzése érdekében előírt tanulmányi követelmények (a hallgatott tárgyak, óraszám, vizsgák, szakdolgozatok, államvizsgák stb.) sikeres teljesítését

- Igazgatási szolgáltatási díj és a szakértői díj (összesen 89.048,- Ft.) megfizetéséről szóló igazolás"

A levél további 50%-a csak arról szólt, hogyan, milyen módon tudok fizetni, mintegy azt sugallva, hogy minden egyéb körülmény le van szarva, csak fizessek, aztán majd meglátjuk.

A lefordítandó dokumentációk mennyisége és karakterszáma miatt átlagos áron számolva ez nagyságrendileg 80-100 000 forintnyi fordítási költség, a kötelezően fizetendő 89 000 forintos díjon felül.

Összességében mintegy 170-190 ezer forintnyi költséggel kell számolni az elbíráláshoz, mely természetesen nem jelenti automatikusan a pozitív végeredményt, és a sikeres honosítást.

Arról azonban nincs információm, hogy Kanadában szerzett végzettséget a gyakorlatban elfogadnak-e, vagy nem, feltételezem, elég egyedi eset. Ha a válaszban említett hiteles másolatként kizárólag közjegyző által hitelesített dokumentum fogadható el, akkor az természetesen további költséget jelent, melyet most nem vettem számításba.

Végeredményben el lehet mondani, hogy ha valaki ebben a súlyos, krónikus munkaerőhiánnyal küzdő szakmában szeretne elhelyezkedni hazaköltözése esetén - nettó 100 ezer körüli fizetésért -, arra hosszú papírmunka, és majdnem kéthavi bér kifizetése vár.

Ha ez a - már becsődölt, alig 100 munkavállalót hazacsábító - Gyere haza, fiatal! program egészségügyi verziója, akkor inkább maradok valahol máshol a nagyvilágban, ahol a szakmát megbecsülik, és a munkát támogatják.”

HÍRMONDÓ 

Megbírságolhatnak, ha külföldről jársz haza orvoshoz

Ha külföldön élsz és dolgozol, mégsem jelentkezték ki a magyar egészségbiztosítási rendszerből, jobb, ha felkészülsz, hogy esetleges magyarországi kezelés után komoly bírságra is számíthatsz. Van rá esély, hogy a jövőben szigorúbban veszik majd a dolgot.

Kezdhetnek aggódni az angliai magyarok

Az aggodalom azért lehet jogos, mert a kormányzó brit Konzervatív Párt kongresszusán a belügyminiszter arról beszélt: jelentősen szigorítanák már a Brexit előtt a külföldiek szigetországbéli munkavállalását.

Hihetetlen szám az elvándorlásról

És amit már az elején említettem: a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke osztott-szorzott és szerinte ezer emberrel több ment el Magyarországról, mint amennyi visszatért. Hát akkor végül is nincs gond, nem igaz?

(Fotó: pixabay.com/TechLine)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr1011776401

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hari Seldon 2 2016.10.07. 07:16:45

Hát bürokráciából itt sincs hiány. Amikor Mme Seldon kérelmét írtuk, hogy fogadják el a magyarországi munkaéveket kelett csinálni 3 dossziét. Három héten át cslnáltuk miután a gyerekek elaludtak... Kijött három egyenként másfél centis agyag. Beraktuk müanyag tokba. Le akartuk adni Nancyba az irodába: Nem az nem jó. Csak postán vásárolt papír legyen. A háom dosszié külön címezve, mert ök csak továbbküldik innen. De siessünk mert mindjárt határidő. (elbírálás egyébként fél év múlva volt. - annyira azét nem lassú a francia posta)

Din Serpahis 2016.10.07. 07:38:22

Szerintem ezen a területen gyakorlatilag mindenhol az EUban hasonló procedúrát kell végigjárni, nem igazán értem mit visítozik t. poszter. Most képzeljük már el, hogy valaki felső nigeri ápolódiplomával akarna idejönni dolgozni, valahogy csak le kell ellenőrizni, hogy releváns-e a tudása.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.10.07. 07:41:29

@Hari Seldon 2:
Ehhez képest a britek rugalmasak mint az öntöttvas...
SEMMIT nem fogadtak el, újra kellett vizsgázni.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.10.07. 07:44:17

@Din Serpahis:
Ok, teljesen igazad van. Nade akkor ehhez mi köze a pénznek?
Kell ember? Kell.
Akkor fizess bazmeg hogy idejöhess.

sellőlány 2016.10.07. 07:46:07

Angliába kell menni eü területre, ott nem kell fordíttatni és gyakorlatilag érteni se kell némely orvosi szakterülethez. Oké, csak az irónia szól belőlem. (Egyébként meg teljesen megértem, hogy ilyen területen komolyabban utána akarnak nézni annak, hogy külföldi végzettséggel alkalmas-e a felvételre az alany. Kérdés, ha itthon szeretné dolgozni, miért nem itthon tanult mentőápolónak?)

tanato 2016.10.07. 07:54:41

Nem érdemes hazajönni mentősnek vagy mentőtisztnek,nem tudnak belőle megélni.Csak a munkabeosztás miatt vannak ott emberek,12-48 vagy 24 72 a szabadidő javára amikor lehet jobban fizető másodállást vagy feketemunkát csinálni.

tanato 2016.10.07. 07:56:31

A Brexites cikkhez.valahogyan ki kell elégíteni a népszavazáson résztvett 52% idegenellenes angol igényeit,nem várhat vele a Kormányzópárt hosszú évekig amíg a jogi procedúra véget ér.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.10.07. 08:00:13

@tanato:
Doki, olyan tüzijáték volt a blogomon hogy Londonig világított.
A fél Index trollbanda megjelent. Tipikus magyar történet.
:)))))))))))))))))))))))))))))

tanato 2016.10.07. 08:03:22

@diggerdriver: Az a cikk telitalálat vol.

tanato 2016.10.07. 08:03:22

@diggerdriver: Az a cikk telitalálat vol.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.10.07. 08:14:52

@tanato:
Tudtam hogy leveri a biztosítékot.
Tök érdekes hogy a kommentháború pontosan alátámasztotta amit írtam.

Muscari 2016.10.07. 08:18:47

@tanato: én is pont ezen gondolkoztam. Pár éve ismertem elég sok betegszállítót ez mentőápolót, bizony mindegyiknek volt valami mellékállása, olyan keveset fizetett. Nem is értem a posztolót én sem.

@diggerdriver: azért egy eus orvosi diplomát csúnya lenne, ha nem ismernének el, szerintem kicsit túlzás egy tanfolyammal összevetni :-)

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2016.10.07. 08:23:47

Most őszintén, mi a pitliért költözik valaki Kanadába tanulni, ha utána az ott szerzett papírokkal Magyarországot veszi célba?

Eraser 2016.10.07. 08:25:11

@tanato:
A fontnak ma nagy napja lesz, 20% leértékelés a target, reggel 8-kor már 6% meg volt.
Ezek a szigetlakók nem normálisak, elevenen máglyára küldték magukat a fontjukkal együtt....

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.10.07. 08:29:56

@Muscari:
Na ezzel azért vitatkoznék. Egy hozzá nem értő árokásó legalább akkora anyagi és személyi kárt tud okozni mint egy mentőorvos. Vigyázz, nem diplomákról meg tanfolyamokról beszélek hanem a tudás HIÁNYÁRÓL.

sellőlány 2016.10.07. 08:40:37

@diggerdriver: A különbség csak annyi, hogy ami kárt egy "árokásó" okozhat, az azonnal látszik és számszerűsíthető. ;-)

Vibi 2016.10.07. 08:56:28

@ChristineK: nyilvan nem szeretne hazakoltozni, viszont ezzel huzni kehet huzni a nepet, hogy no lam, meg a kanadai papir se jo, csak a penz kell

persze megkerdezhetne a kanadaiakat is, hogy a magyar mentos vegzettseget mikent ismerik el es mennyit kell fizetni, viszont az nem ekkora trollmagnes

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.10.07. 09:01:15

@ChristineK: eljátszott a gondolattal. Mi ezzel a gond? Valaki majd nagyon örül neki, hogy így összeszedte a dolgokat.

Azon pedig szerintem nincs meglepő, hogy ez mindenhol hosszas papírmunkával jár. Akár ide, akár innen oda menne az ember.

Vibi 2016.10.07. 09:07:16

@tanato: Ma olvastam egy cikket a Telegraphban, arrol, hogy Merkel kijelentette, hogy a nemet ipar nem fogja megvedeni a briteket egy kemeny brexittol. Ugyanis a kilepest targyalo Davis itthon kijelentette, hogy a nemeteknek igenis fontos a brit piac, azon bellul is az autoipar es majd a nemet autogyartok nyomast gyakorolnak Merkelre es minden kivansagunk teljesulni fog. Termeszetesen Merkel valaszara valamit mondani kellett, mondjuk azt hogy van am par millio tuszunk itt az orszagban, majd oket szepen elbocsatjuk, aztan mehetnek ahova akarnak

Ezeknek a kezdeti puffogtatasoknak, meg uzengeteseknek nem szabad felulni. Egyenlore meregetik egymast es konnyen lehet, hogy vegul nem fog tortenni semmi.

Eleve szerinted, ha a britek ilyen tuszejtessel fenyegetoznek, szerinted nyertes pozicioban vannak?

tanato 2016.10.07. 09:09:58

@Vibi: Nem tudom mi lesz a vége a brexit népszavazással elindult folyamatnak.

Vibi 2016.10.07. 09:15:37

@tanato: Az lenne a szep, ha tudnad. Egyelore senki sem tudja. De nem is ezt kerdeztem.

tanato 2016.10.07. 09:32:13

@Vibi: Ja hogy a britek milyen pozícióban vannak?Majd eldől.Egyelőre még kifelé mennek a magyar fiatalok/is/Angliába nem vissza.

Vibi 2016.10.07. 09:39:04

@tanato: Egyebkent itt van egy vicc oldal, valaszul erre a hatalmas nagy tervre, hogy majd a cegek nem vehetnek fel kulfoldit csak britet, mondvan, hogy brit is szedhet epret, nem kell arra albant alkalmazni.
Nem tudom mennyire ertesz angol, viszont az oldal, meg a komentek tokeletesen bebizonyitja, hogy mennyire naiv elkepzelesrol van szo. semmi realitasa az egesznek.

newsthump.com/2016/10/03/young-britons-looking-forward-to-post-brexit-fruit-picking-apprenticeships/

adg 2016.10.07. 09:40:40

Nem teljesen ertem. Hanyatt kellene esni egy kanadai vegzettseg elott, vagy mi a baj? Visszafele is kb igy lenne. Es mas orszagok eseten is hasonlo jatek megy. Nyilvan eu-n belul egyszerubb lehet, meg ha van ketoldalu megallapodas ket orszag kozt egymas papirjainak elfogadasarol, de alapvetoen semmi rendkivulit nem latok a felsorolasban.
Ha magyar mentos akarna kanadaban elhelyezkedni, gyanitom annak is igazolni kene a vegzettseget es a tanulmanyait, esetleg le is kellene fordittatnia azokat, es nem fizetne ki helyette senki ezek koltsegeit. Es lehet, hogy szuksege lenne nyelvvizsgara is, esetleg rogton kettore.

A poszt amugy erdekes lenne, ha komment nelkul leirna, hogy igy kell honositani a kanadai mentos kepesitest magyarorszagon. Biztos van kb 300 evente valaki, akinek ez jol jonne.

Hari Seldon 2 2016.10.07. 09:44:02

@Eraser:
Egyértelmű. És még NINCS brexit. Ha elkezdik "kiutálni" a bevándorlókat (szigorúan csak a lengyeleket) akkor elindul egy elszállingózás. - Következőlépés: csökken a fogyasztás. - Csökken a fogyasztás: nem kell annyi ember. Elküldenek. Kit? a lengyelt. - Tovább csökken a fogyasztás.
Talán, eddig azért nem volt sok esés,mert nem mindenki hitte el, hogy kilépnek. Tegnap a Terézia bejelentette, hogy igenis március végéig hivatalosan be lesz jelentve.

Csilla Beata Mezei 2016.10.07. 09:48:12

@sellőlány: azért, mert most, vagy a közelmúltban elgondolkozott azon, hogy hazaköltözij, miért kellett volna (sokkal korábban) itthon is tanulnia..? Ennek a kettőnek nem sok köze van egymáshoz szerintem. Sok oka lehet, hogy valaki úgy érzi, haza szeretne jönni: pl. idős és betegeskedő szüleit szeretné látni, de akár az is, hogy hiányzik neki Magyarország. Mi a gond aztal, hogy a szakmájában szeretett volna elhelyezkedni?

firg_firg 2016.10.07. 09:48:42

Erdekes poszt. Ismerve par begyöpösödött magyar orvost sanszos hogy elutasitanak, hiszen mihez ertenek ezek a kanadai orvosok, semmihez.

tanato 2016.10.07. 09:48:45

@Vibi: Köszi majd kérek azért valakitől segítséget a fordításhoz.

M. Péter 2016.10.07. 09:49:25

@Hari Seldon 2: A franciák mindig is híresek voltak a bürokráciájukról.

Vibi 2016.10.07. 09:50:20

@Hari Seldon 2: Es? Mi lesz, ha majd szepen eltargyalgatnak ket evig es nem egyeznek meg? Azutan mi jon? Ja, majd meghosszabbitjak egy evvel. Es az utan? Raadasul jonnek a valasztasok 2020-ban. Nem lesz ebbol turo se, ahogyan a dolgok jelenleg allnak.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2016.10.07. 09:55:52

@Vibi: Egy magyar mentős végzettségnek Kanadában pont addig van haszna míg keresztül megy a pontrendszeren a bevándorlásiaknál. Utána kb. kitörölheted vele, dolgozni nem tudsz vele, csak miután visszaültél pár évre az iskolapadba. Nem véletlen van ott a legtöbb diplomás taxisofőr, meg pizzafutár.

nicetobenice 2016.10.07. 10:01:12

sztem itt a hangsúly azon volt, h vissza szeretnék csábítani a munkavállalókat a munkaerőhiánnyal küzdő területekre, de nem segítik elő ezt. Nyilván ez nem lenne célja fordított helyzetben mondjuk Kanadának. Összehasonlítani azzal lenne érdemes, hogy mi a helyzet mondjuk akkor, ha Kanada vissza szeretné csábítani a külföldre vándorolt állampolgárait, és egy pl. Magyarországon mentősnek tanult kanadai (haha) mivel találja magát szembe, ha haza akar költözni, és paramedic-ként szeretne elhelyezkedni. Kell-e neki olyasféle dolgokon átesni, és a várható (alacsony) bére kétszeresét kifizetnie.
De nem érdemes összevetni azzal, h mit kell bevándorlóként egy országban tenni a végzettség elfogadtatásáért.
Szerintem.

sellőlány 2016.10.07. 10:01:55

@Csilla Beata Mezei: Nincs ezzel semmi gond, és ha vannak családi okok, még azok is érthetőek. Viszont a cikk így kezdődik: Krisztián egy éve költözött Kanadába, hogy paramedicnek (ebben az esetben kb. mentős) tanuljon, majd eljátszott a gondolattal, hogy hazaköltözik. (Ez így számomra nem annyira értelmezhető. Ha valaki eljátszik a gondolattal, nem tűnik túl sürgősnek az ok. Az még pláne, hogy éve még nem tudta, hogy mentős szeretné lenni? Az átjárhatóságot miért nem akkor csekkolta le?)

Vibi 2016.10.07. 10:02:54

@tanato: arrol van benne szo, hogy a kornyezetvedelmi miniszter Andrea Leadsom bejelentette, hogy azt szeretne ha brit fiatalok beallnanak gyumolcsot szedni a kulfoldiek helyett es ennek okan a fiatalok kitoro orommel neznek a felviragzo brit gazdasag ele.
Aztan olyanok jonnek, hogy a 3.30-as szakmunkastanulo oraber, annyira vonzo szamukra, hogy egyesek az astrofizikai tanulmanyaik felhagyasaval terveznek.
Majd a kommentek kozott valaki megemliti, hogy es miert olyan lehetetlen ez? Talan a brit fiatalok nem eleg jok gyumolcsszedesre? Csak amikor ausztraliaba mennek ott tudnak gyumolcsot szedni? Erre jon valaszul, hogy persze majd o is otthagyja a 2000 euros allasat es elmegy szuretelni, es mellekesen megjegyzi, hogy a brit fiatalok azert szednek gyumolcsot ausztraliaban mert epp ott turistaskodnak es igy akarjak csokkenteni a koltsegeiket, mig otthon azert nem szed senki gyumolcsot mert az evi par honap nem fedezne a megelhetesi koltsegeiket sem.
Aztan meg vannak benne ilyen ironikus megjegyzesek, hogy aki gyumolcsszedokent belep a munka vilagaba, akkor az elott hatalmas lehetosegek allnak, mert akkar bevasarlokocsi visszatolo specialistava is felfejlesztheti magat.

Szerintem akinek van egy kis esze az siman latja, hogy ilyen terveknek semmi ertelme, kb mint a kozmunkanak Mo-n.

Vibi 2016.10.07. 10:04:39

@ChristineK: Ne nekem mondd, hanem a poszt ironak. Egyebkent azt hittem a legtobb diplomas pizzafutar meg pincer UK-ban van.

M. Péter 2016.10.07. 10:05:09

@tanato: A munkáspárt balszárnya is a kilépés mellett kampányolt, mert szerintük az EU csak a cégek érdekét védi, az EU miatt nem lehet államosítani (tanulhatnának Orbántól), és nem lehet a veszteséges vállalatoknak állami támogatást adni, és a kilépés után egy munkáspárti kormány majd megvalósitja a kommunizmust.

Hari Seldon 2 2016.10.07. 10:11:25

@Vibi:
Nem, két év és vége. Utána ha jól tudom, olyan mintha az EU mondjuk Argentínával kereskedne.
A hosszabbításhoz a 27 maradó tagállam egyhangú jóváhagyása kell. - Szerinted meg lesz? (költői kérdés)

És igen, pont a választások évében (körül) jön a földbe állás. A sok jóképességű (akik kiszavazták magukat az EU-ból), majd képesek behúzni a Jeremy Corbyn-t. - És ami maradt arról meg majd ő fog "gondoskodni".
Szóval simán lehetséges ilyen horror forgatókönyv. - Lehet, hogy annak kéne mennem?

Vibi 2016.10.07. 10:11:36

@M. Péter: Egyebkent nekem mar evek ota az az erzesem, hogy ezeknek ugyanaz a csapat ad politikai tanacsot, mint az Orbaneknak.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2016.10.07. 10:11:41

@Vibi: Itt UK-ben a Naric-nél el tudod ismertetni a végzettségedet.

Vibi 2016.10.07. 10:19:37

@ChristineK: En ezt ertem, de ettol meg a sok spanyol, olasz, k-europai diplomas takarit/ pincer/meg pizzafutar, vagy nem?

Vibi 2016.10.07. 10:24:29

@Hari Seldon 2: Akkor erre a hosszabbitasra rosszul emlekeztem. Nem tudom mi lesz, de azt ne feljtuk el, hogy a britek eloszor nem leptek be, majd hosszas konyorgesre bevetettek magukat.

Ha az egyik kolleganombol altalanositok, akkor ilyenek a britek: hetfon ossze-vissza orditozik, arrogans, beszologat, majd kedden ugy csinal mintha semmi se tortent volna. Szerdara eszre veszi, hogy mindenki ignoralja, erre mindenkihez egyesevel odamegy es magyarazkodasba kezd, hogy mivel nem kellett volna felidegesitened ot, es az hogy fagyos a viszony egyedul a te hibad, de o nem akar rossz legkort, szoval o matol joban lenne veled, ezert szamithatsz ra, hogy kis extra lesz a fizudban. Broaaaaaf

wrstjnethn 2016.10.07. 10:27:28

@tanato: @Vibi: Megmondom mi lesz. Ha az európai országoknak van egy kis eszük, úgy elverik a briteken a port, hogy öröm lesz nézni. Addig fogják rugdosni őket, amíg mozognak.

A britek képtelenek a csapatjátékra. Az elmúlt évtizedekben folyton csak kifogásokat és kibúvókat kerestek a csapat szabályai alól. Bár bent voltak, az előjogokat élvezték, de a kötelezettségek terén nem muzsikáltak valami fényesen, mindig kisírtak maguknak valamilyen külön elbírálást. Az anoglok felsőbbrendű, nacionalista stílusától már sok helyen ökölbe szorultak a kezek. Egyre nagyobb szálka lettek sokak szemében, legfőképpen a németekében, akik a legtöbbet áldoztak és tettek a közös szabályokért és egyenlőségen alapuló rendszerért. A franciák ugye kérdés nélkül bármikor örömmel rúgnak beléjük, a kelet-európai országok a kilépés miatt veszélybe kerülő bevándorlók miatt orrolnak rájuk, saját szigetükön meg ugye a skótok és írek sincsenek odáig a britekért, a többi ország meg kb. semleges.

Most, hogy önként kilépnek, rájuk lehet borítani a mosogatólevet, minden problémáért ők lesznek a bűnbakok. Mert ugye eddig ők gáncsoltak el mindent, önzők voltak, stb., stb.

A britek meg azt hiszik, hogy még mindig ők fújják a passzát szelet, mert nem szólt nekik senki, hogy már nincs meg a gyarmatbirodalom és koszos kis szigetlakókká töpörödtek. De ők még mindig azt hiszik, hogy nélkülük Európa nem tud létezni. Hát mondjon már valaki is egy olyan brit terméket vagy szolgáltatást, ami nélkül nem tud Európa létezni, vagy nem tudja helyettesíteni. Na ugye. Csak ezt ők nem látják.

Szerintem...

wrstjnethn 2016.10.07. 10:27:40

@Vibi: Nem igazán értem, hogy a német autógyártók ugyan miért kampányolnának az angol márkák érdekében. Azt ne felejtsük el, hogy pár brit autó márka is német kézben van (Bentley, Rolls-Royce) szóval a német cégek a kilépés után is közvetve jelen lesznek a brit piacon. (A Jaguar és Land Rover meg az indiai Tata kezében van.)

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2016.10.07. 10:28:07

@Vibi: Ha nem beszélik megfelelő szinten a nyelvet akkor igen. Aki beszéli rendesen az angolt az tovább tud lépni. Már ha akar, mert van aki nem is akar. Amúgy a különbség az hogy az ide való "bevándorláshoz" nem kell a diploma. Ide jöhetsz 8 általánossal is. A Kanadai bevándorlásnál meg körberöhögnek ha nincs diplomád. Oda nem jutsz be nélküle, mondhatni kötelező. Hogy utána mehess vele mosogatni....

skye8 2016.10.07. 10:34:32

Poszter lehet meglepodik de Kanada sem ismeri el automatikusan a kulfoldi vegzettseget amig az erre szakosodott hivatalok pl Wes vagy Ecas ki Nem allitjak a megfelelo papirt. Igaz itt minden online Es gyorsan tortenik, egyetemi diplomamat 3 het alatt elismertettem.nehezebb volt romaniabol megkapni az ominozus pecsetet, tobb mint 1 honapot varakoztam amig bukarestbol elkuldtek a hitelesitett diplomamat.

Vibi 2016.10.07. 10:37:27

@wrstjnethn: De ettol meg van itt mas gyaruk is, plusz ide eleg sok autot eladnak. Egyebkent ezt a kerdest ne nekem tedd fel, hanem a toryk politikai tanacsodinak. Felteszem a nep ezt akarja hallani, vagy ezt hallja szivesen.

Majd delutan szivesen meselek arrol a nosztalgikus brit erzesrol, amiben sokan itt ringatjak magukat.

adg 2016.10.07. 10:59:23

@nicetobenice: szerintem felreerted. Itt szimplan egy kulfoldi vegzettseg honositasarol van szo. Lenyegtelen, hogy bevandorlas vagy hazacsabitas vagy akarmi.
Sarkitsuk ki. Joska elmegy orvosnak tanulni burkina fasoba, majd mivel o csak hazajon, gond nelkul praktizalhatna az ottani vegzettsegevel magyarorszagon. Szivesen lennel a betege?
En nem. Biztositani kell, hogy a magyarorszagon praktizalo orvosoknak a kepesitese, tanulmanyai stb elerjek a magyarorszagon elvart szintet. Akkor is, ha csak hazajon. A mentoshiany nem ok arra, hogy nem megfelelo vegzettsegu embereket alkalmazzanak. Termeszetesen nem csak orvosra vagy mentosre, egy rakat mas szakmara is igaz ez.

Persze siman lehetne kanada es mo kozt ketoldalu megallapodas egymas vegzettsegeinek elfogadasrol. Lehet, hogy van is, mas teruleteken.

Herr Géza 2016.10.07. 11:02:38

@nicetobenice: Gratula, úgy látom rajtad kívül senki nem fogta fel a poszt lényegét. :D
Tehát meg egyszer leírom én is: nem az volt a kérdés, hogy a kanadai akármilyen végzettség magyar honosítása miért bonyolult és költséges, mint ahogy az sem, hogy hogy nézne ki ugyanez fordítva. Sőt, az sem kérdés, hogy a kolléga miért akarna egy év után hazaköltözni Kanadából és miért ott szerezte a mentős képesítését.
Szimplán kipróbálta azt, hogy mi történik, ha az "úristen, x-száz mentős kellene, de azonnal, különben összedőlünk" világba bekopog egy mentős a külföldön (és nagyon nem Felső-Nigerben...) szerzett végzettségével, hogy akkor "hívtatok", hát itt vagyok....
Én arra is kíváncsi lettem volna, hogy mekkora fizetéssel és egyéb juttatásokkal (:D) tudják elkápráztatni....

fhdgy 2016.10.07. 11:09:36

@adg: az, hogy Németországban kinek lennel szívesen vagy nem szívesen páciense, a németek elegánsan megoldották:a táblájuk alá ki van írva, hogy melyik egyetemen végzett.

Irbisz 2016.10.07. 11:11:53

@Din Serpahis:
"Szerintem ezen a területen gyakorlatilag mindenhol az EUban hasonló procedúrát kell végigjárni, nem igazán értem mit visítozik t. poszter. Most képzeljük már el, hogy valaki felső nigeri ápolódiplomával akarna idejönni dolgozni, valahogy csak le kell ellenőrizni, hogy releváns-e a tudása. "

csak az az apro különbseg van a peldadhoz viszonyitva, hogy nem fejletlen fekete-afrikabol jön ide valaki, hanem nalunk joval fejlettebb orszagban szerzett vegzettseggel.
latok nem különbseget abban, melyik iranybol, honnan hova megy az ember (Nigeri vegzettseg ellen jogos a szkepszis, kanadai ellen nem indokolt, akar diszkriminacio ez, akar nem :))- no meg letszamhianyos agazatban minimalis rugalmassagot elvarna az ember.
azt nem is emlitve, ezek az összegek aranytalanul soknak tünnek az elerhetö fizeteshez kepest, ez megsem szivsebeszet.

Ginix 2016.10.07. 11:14:09

@nicetobenice: IGEN, SZTEM IS INNEN ÉRDEMES NÉZNI A DOLGOT. AMÚGY ÉRDEKELNE, H TÉNYLEG VISSZAFELE VAJON MILYEN ARÁNYBAN ÁLLNAK A KÖLTSÉGEK ILL A VÁRHATÓ FIZU.

bocs, nem kiabálok, csak számlát írtam és itt a cégnél az mind nagybetűs, de nincs kedvem újraírni:)

Herr Géza 2016.10.07. 11:23:38

@adg: Nem, szó nincs arról, hogy valakinek elismerjék az akármilyen csontkovács papírját Burkina-Fasóból, csak azért, mert mentőshiány van. Eleve kezdjük ott, hogy Kanada egy olyan országnak vélhető, ahol nem kétnapos tanfolyamon képeznek mentőtiszteket/ápolókat. Persze, meg kell feleltetni a konkrét végzettséget, ebben egyetértünk.
De ne felejtsük már, hogy a mentős állami alkalmazott, így ha az államnak olyan nagy szüksége van a munkájára, akkor biztos le kell nyúlni róla eljárási díjként majd egy havi jövőbeli fizetését? Már az arány is megér egy misét.... Biztos, hogy extra meg kell szívatnom egy csomó felesleges formai követelménnyel (ld. közjegyzői hitelesítés...)? Biztos, hogy nem akad abban a kib@szott méretű állami apparátusban egy intézmény, amely saját maga számára elfogadható szinten lefordít (egy világnyelvről!) egy dokumentumot?
Még akár azt is elképzelhetőnek tartanám, hogy oké, fizesd ki pajtás és ha megfeleltél, akkor visszatérítjük a költségeidet...

Herr Géza 2016.10.07. 11:25:04

@diggerdriver: A maradék háromból kettőnek meg német motorja van....:)))))

bpetya75 2016.10.07. 11:31:13

@adg:

"Persze siman lehetne kanada es mo kozt ketoldalu megallapodas egymas vegzettsegeinek elfogadasrol. Lehet, hogy van is, mas teruleteken."

Egyik kollégám 3 évig élt Kanadában. Az utolsó évben futott egy kört, hogy miből tartana honosíttatni az erdőmérnök diplomáját. Akkoriban (kábé 10 éve) két egyetemen képeztek efféléket. Montrealban 7 vagy 8 szemesztert kellett volna megcsinálnia, Vancouverben 2 vagy 3 vizsgát kellett volna letennie hozzá. '56-ban egy teljes évfolyam (harmadévesek), két tanársegéd, meg egy adjunktus lécelt le, és nagy részük Vancouverben kötött ki. Valószínűleg jó hírét keltették a magyarországi képzésnek ;-)

Herr Géza 2016.10.07. 11:42:12

@diggerdriver: Egyébként szerintem a 10/7 költői túlzás. Mindenféle statisztikai alap nélkül, pusztán az utak képe alapján saccolva én még itt sem érzem feltétlenül 70%-osnak a hazai autók arányát. Érzésem szerint felétek meg lényegesen magasabb a japán és a francia autók aránya, mint itt. Bár hangsülyozom, szubjektív becslésre alapozok...:)))

Herr Géza 2016.10.07. 11:50:34

@diggerdriver: @Herr Géza: Csak egy villámgyors pillantás az első statisztikára: az új autó üzembehelyezések számánál jól megfigyelhetően csökkenő tendencia a német márkákra 2011.-ben pl. már csak 58-42% arányban vannak a német gyártók előnyben (2009.-ben még 65-35 volt az arány).

adg 2016.10.07. 11:51:44

@Irbisz: @Herr Géza: ezeket nemzetkozi megallapodasok szoktak szabalyozni, amiben sokszor az adott intezmenyek is fel vannak sorolva nev szerint, kar szerint, vagy az adott tanfolyam, stb, amelyeknek elismerik a papirjat. Attol, mert kanadaban vegzett, meg lehet a vegzettsege nem megfelelo, pl valami alacsonyabb szintu intezmenyben, vagy tanfolyamon. Gyanitom, hogy kanadaban is vannak kulonbozo szintu oktatasi intezmenyek.

Ha nincs ilyen megallapodas, akkor meg kell nezni, hogy amit az illeto tanult, az betakarja-e a magyar kovetelmenyeket. Errol szol a fenti tortenet.

Pelda. Muegyetemi diploma, epitomernok, angol forditas: civil engineer, msc.
Meg magyarorszagon belul is megnezik, hogy mit tanultal ezen belul, es ha nem hallgattal bizonyos targyakat, nem tervezhetsz pl hidat. Vagy utat. Mindegy. Nem kapsz tervezoi jogosultsagot.
Namost akkor joska Montrealban szerzett egy civil eng msc diplomat, es akkor fogadjuk el mo-n, mert kanada nem fekete afrika, biztos jo az a diploma. Pedig lehet, hogy megsem. En csak erre gondoltam.

Az anyagi resszel egyetertek, annyiban valoban segithetne az allam, vagy akar a koltozesben is, stb., de a vegzettseget meg kell feleltetni szerintem.

Ha en most hazamennek, hajamba kenhetnem a tudomanyomat, nem tudnam megujitani a tervezoi jogosultsagomat csak ugy, mert kiesett a (magyarorszagi) gyakorlatom. Egy halom papirmunka lenne, es lehet, hogy vizsgaznom is kellene. Pedig csak hazamennek, nem bevandorlo lennek, raadasul magyar diplomam van.. :) Ellenben ha uj zelandra mennek, akkor csont nelkul elfogadnak minden papirom, mert itt honositva vannak es au es nz kozt van ilyen ketoldalu megallapodas. Au es mo kozt nincs.

@bpetya75: es honositotta vegul? Amugy igen, ekkora kulonbseg orszagon belul azert nem semmi. Ezert furcsa, hogy fogadjunk el x vagzettseget, csak azert, mert kanadai.

Herr Géza 2016.10.07. 11:57:38

@Herr Géza: Hopp, megvan minden kérem szépen, csak meg kell találni:
2016.01.01. állapot szerint a N.o.-ban forgalomban lévő személyautók 64,9%-a német gyártmány.
Ha már előkerült, 3 érdekes adat: a női tulajok aránya 33,7%, az autók átlag életkora 9,2 év, 1000 lakosra 672 szgk. jut. :))))

Irbisz 2016.10.07. 12:01:54

@adg: Magyaran a szabaly az szabaly, egyebkent meg eljen a burokracia es adminisztracio, semmi rugalmassag es belatas, mint a legrosszabb fafeju bürokrataknal.

Ez elmeletileg erthetö, viszont gyakorlatban igen, hülyesegnek tartom hogy valaki ha teszem az MIT-n vegez, annak is honosittatni kellene a diplomajat.
Kellene rugalmassag a rendszerbe, különbseget tenni a vegzest ado intezmeny, az orszag, es maga a honositando vegzettsegek között.
Nem reaktormernökröl, tervezö epitömernökröl vagy szivsebeszröl beszelünk, masreszt a vegzettseget sem Nigerben vagy Burmaban szerezte.

Herr Géza 2016.10.07. 12:03:26

@adg: Na de maestro, pont ezért bátorkodtam ezt a mondatot leírni:
" Persze, meg kell feleltetni a konkrét végzettséget, ebben egyetértünk."
A honosítás szükségességét egy percig sem vitattam. Csak a módját, ill. a költségeinek viselését (még egyszer hangsúlyozom azt, hogy nem csak valami ködös állami érdekről lenne szó, hanem konkrétan az állam lenne a munkaadód).
A többi stimmel. :))

bpetya75 2016.10.07. 12:03:59

@adg:

A menyasszonya 3 év után közölte vele, hogy vagy haza mennek, vagy szét. Előbbit választotta.

sellőlány 2016.10.07. 12:04:00

@Herr Géza: Kicsit jobban utána szoktál nézni a dolgoknak. :-) Nos, én megnéztem. Kanadaban a képzés több, egymásra épülő modulból lehet elvégezni egy képzést és azokon keresztül szakosodni. Ezek 1+3+4 hónapos képzések. Tehát egy éven belül kiképzeheti magát vki. Itthon az OKJ-s mentőápoló képzés 2 éves. Így talán már érthető, vki miért az átláthatóságot kerdőjelezte meg, és nem a "mennyit ér a papír" témánál ragadt le. Fizetésről is van a paramedic képzésnek szó. Idézem: Paramedic jobs, which include flight paramedics, ambulance service paramedics and other specialized positions, are always in high demand. Although salaries fluctuate, jobs in the field often start at around $50,000 per year. Graduates of specialty programs, like advanced care paramedic, have an average starting salary of $73,000. Itthon ez bruttó átlagkereset 193e Ft/hó. Azaz, papírtól függetlenül, nem éri még hazajönni. De hát ezt biztos tudja, aki külföldön mentősnek tanul.

sellőlány 2016.10.07. 12:10:37

@sellőlány: átláthatóság/átjárhatóság (az autocorrect megint jobban tudja).
Plusz szerintem szakkifejezések esetén nem mindegy, milyen szaknyelven kommunikál egymással a mentős személyzet. Szerintem a rendszerek különbsége (fejlettsége) miatt itt is, ott is jelentős eltérések lehetnek. Esetek dokumentálása úgyszintén eltérhet. (Itthon nem minden lakossági kihívást fedez a tb és ennek dokumentálási módját ismerni kell).

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.10.07. 12:17:41

@bpetya75: még az efés korszakból vagy már nyugat-magyarországi stb. idejéből? Nem kötözködésképpen kérdem, merő kíváncsiság. Az a 75 a neved után ugye, sok mindent jelenthet

adg 2016.10.07. 12:27:30

@Herr Géza: igen, valoban. Csak addigra mar megirtam a kis esszemet, utolag linkeltelek bele. Bocsi. Amugy olvastam, akartam is ra hivatkozni valahogy, de elmaradt. Keso van mar kerem. :))

@Irbisz: "Kellene rugalmassag a rendszerbe, különbseget tenni a vegzest ado intezmeny, az orszag, es maga a honositando vegzettsegek között."

Olvasd csak el ujra, hogy mit irtam. Itt van meg egyszer:
"ezeket nemzetkozi megallapodasok szoktak szabalyozni, amiben sokszor az adott intezmenyek is fel vannak sorolva nev szerint, kar szerint, vagy az adott tanfolyam, stb, amelyeknek elismerik a papirjat. "

Ez kb ugyanaz. Szoval a megoldas az lenne, ha mo minnel tobb orszaggal ilyen megallapodasokat hozna teto ala, es akkor pikkpakk lehetne honositani egymas papirjait, pusztan egy tablazatbol ki kellene nezni, hogy kanada, x intezmeny, paramedic kepzes, rajta van a listan, kesz, el van fogadva.

Ez lenne a valodi rugalmassag, nem az, hogy kanada, akkor huha, az biztos jo, mert ott is lehet alacsonyabb foku kepzes, ami nem felel meg a magyar kovetelmenyeknek. Ennyi
Viszont ilyen megallapodasok ott szuletnek, ahol nagyobb mozgas van, az nem biztos, hogy a mentos lesz. Lehet, hogy orvosi diplomak eseten van is ilyen kanada es mo kozt, nem tudom.

adg 2016.10.07. 12:29:01

@bpetya75: haha, ilyet mar lattam a nem tul tavoli rokonsagomban. Mindig ezek a nok... :))

Herr Géza 2016.10.07. 12:29:40

@sellőlány: Jajjaj... :D Ezek szerint te sem olvastad végig összefüggésében a kommentjeimet. Nekem egy percig sem az volt a fő kérdés, hogy tényleg megfelel-e a kanadai mentős képesítés a magyarnak (laikusként persze csont nélkül rávágnám, hogy de igen...:D).
Mint ahogy a poszter is írja, ő is csak "eljátszott a gondolattal" , de konkrétan utánajárt, hogy mi lenne, ha ő érző szívű patriótaként (és mazochista hajlamainak engedve) komolyan venné azt a gondolatot, hogy láss világot, tanulj, szerezz tapasztalatokat és aztán gyere haza, segíts a pannon pumának. Az eredmény persze borítékolható volt és a "mennyi az az annyi" kérdésig már el sem jutottunk igazán...
Más: valamilyen végzettséget ne ítéljünk már meg pusztán a megszerzésére fordítandó minimum időtartam alapján... Pláne, amikor egy esetleg (nem tudom, nem néztem utána...:D) full napi x órás képzést hasonlítunk egy OKJ-s tanfolyamhoz, ami mondjuk (ezt sem tudom...) heti x-szer y órát jelent. Szóval ha az egy évet a kettővel állítjuk szembe, akkor tényleg beszélni kellene a részletekről is.
És még egyszer: itt pont nem egy gazdag ország munkaerőpiacára magát bekuncsorogni akaró (ungarische migráns) kálváriája a sztori, hanem egy hiányszakmába hazatérni akaró "bennszülött" esete forog fenn... :))))

sellőlány 2016.10.07. 12:43:10

@Herr Géza: Persze, hogy elolvastam és megértettem, de ebben a hazajövök és azonnal ingyen honosítsanak kérdéskörben nem tudok veled egyetérteni, sőt magát a kérdést sem ilyen módon felfogni. Bármi gépészeti cuccot eladhatsz nekem és még autót és talán malterkeverőt is vennek tőled, de orvosi kérdésekben mindketten ugyanolyan szakavatlanok vagyunk, noha nekem van itthoni alapfokú eü képzésem (amit kábé a hajamra kenhetnék, ha az eü-ben terveznék elhelyezkedni). Az OKJ-s képzésről egyébként, óraszámokkal, gyakorlattal itt lehet többet olvasni (és ez már összevethető a kanadai kurzusokkal): metakepzes.hu/mentoapolo-kepzes/

sellőlány 2016.10.07. 12:47:40

@Herr Géza: Itt még a kanadai (British Columbia)
www.jibc.ca/programs-courses/schools-departments/school-health-community-social-justice/paramedic-academy
A kurzusok képzési rendje szakterületeként letölthető.

Herr Géza 2016.10.07. 13:26:27

@sellőlány: Na még egyszer: azonnalról nem is beszéltem... Az "ingyent" annak függvényében bátorkodtam megemlíteni, hogy az a hülye polgár nem egy "elit", magasan dotált szakmába akarja magát az ócska külföldi papírjaival becsempészni, hanem a vastagon hiányszakmában, állami munkáltatónál kíván (mondjuk úgy kalandvágyból) üveggyöngyökért dolgozni. És "mi" azzal kezdjük, hogy minimum ágon kéthavi majdani fizetését lekaszáljuk róla annak fejében, hogy jó-e ő nekünk vajon... Némi adminisztrációs b@szakodásért elkérjük tőle egy hasonszőrű OKJ-s képzés 18 (!) éves díját. :D Abban ugye egyetértünk, hogy az OKJ-s mentősképzés nem 10.000.- Ft/évbe kerül a valóságban. Ergo az állam fizeti a differenciát, kiképzi magának a munkaerőt. Na a példapolgár idejön Kanadából kiképezve (tételezzük föl, hogy tényleg teljesíti a magyar szabványt), nem elég, hogy az ő képzése nem került az államnak egy fillérjébe sem, nem elég, hogy megfelelése esetén filléreket adunk neki fizetésként, hanem még jól le is húzzuk, hogy még eszébe se jusson mindezek ellenére tényleg nálunk dolgozni...
Na én ezt a hozzáállást nem értem. Csak ezzel van bajom.
Ha már elvonatkoztatott példákat is hoztunk: óriási a munkaerőhiány a MekkElek cégnél. Fizetést nem sokat tudnak adni, de kell az ember. Te jelentkezel, majd az állásinterjú előtt el kell ballagnod egy sárga csekkel a postára (:D), hogy befizessél sokpárezer forintot, hiszen a HR-es, a főnök, meg a kávéfőző Mancika a drága munkaidejéből egy órát arra fog fordítani, hogy te alkalmas vagy-e az adott posztra, vagy sem.
Ugye, hogy nonszensz???

bpetya75 2016.10.07. 13:28:31

@kisrumpf:

Az EFE-n kezdtem. Aztán Soproni Egyetem lett, de végezni már asszem a NYME-n végeztem. Az a 75 az bizony születési évet jelöl ;-)

@adg:

Bizony bizony. Nehéz velük, de nélkülük nincs értelme az egésznek :-P

FeketeMacska73 · http://olcsomobilhivas.hu?ajanlom=1ha 2016.10.07. 13:29:04

@adg: az offi k..va draga de konzul es vegez hiteles fprditast nem csak az offi! Tessek konzulnal rakerdezni. Amugy szerintem ez eleg kamu miert jonne valami ilyen vegzettseggel.mora. kb barhol tart karokkal fogadjak.

FeketeMacska73 · http://olcsomobilhivas.hu?ajanlom=1ha 2016.10.07. 13:30:58

@Herr Géza: erre lenne jo a hazateresi pogi. Kukdesz emailt a hazateresi iroda meg kifizeti a koktseged. Ha egz even belul felmondasz vissza kell fizetni. Ennyi.

kardio1 2016.10.07. 13:35:53

@bpetya75: én ismerek olyat, aki Sopronból Vancouverbe került az egyetemmel. Az első időkben magyarul folytatták az egyetemet :-)

bpetya75 2016.10.07. 13:38:41

@kardio1:

Igen érdekes időszak lehetett. Nem tudom mennyire igaz, de állítólag az erdőművelést (erdőnevelést) ők ismertették meg az ottaniakkal.

sellőlány 2016.10.07. 13:38:50

@Herr Géza: A közjegyző baromság, de a szakértői vizsgálattal egyet kell értenem. Ennek kiváltására a delikvenst kötelezném egy elméleti vizsgára és szakmai gyakorlatra is, mielőtt munkába áll. Persze ezt állami kasszából fedezném, ha már arról van szó, hogy "nemzeti" szinten hozzájárulok az ügyhöz.

Badeni_lakos 2016.10.07. 13:46:35

@fhdgy: irtam pm t még tegnapelőtt. Nem tudom átment, megkaptad?

Herr Géza 2016.10.07. 13:48:56

@Herr Géza: @sellőlány: Bocs, az OKJ-nel benéztem egy sort, az éves díj összesen 30e Ft, nem 10. Azaz "csak" hatévnyi díjat kérnek el a honosításért.
Pont az is felmerült bennem, amit te írsz. A mentős azért nem agysebész, de még csak nem is általános orvos. Az életmentés, elsősegély, betegápolás szakmai részében (követelményeiben!) nem hiszem, hogy nagy különbségek lennének a fejlett világ különböző pontjain. Igen, nyomjuk a kezébe az OKJ-s vizsgakövetelményeket, menjen el a vizsgára, és ha megfelelt, akkor nincs több kérdés.... Persze mindezt alternatív lehetőségként, és nem a delikvens költségére.
:)))

Herr Géza 2016.10.07. 13:52:54

@FeketeMacska73: Neked is csak ismételném: értő olvasás.... A poszternek természetesen esze ágában sincs hazajönni, csak "eljátszott a gondolattal" (idézet tőle), ellenben tesztelte, hogy mi lenne, ha mégis....

Vibi 2016.10.07. 14:00:30

@diggerdriver: Errol nem vagyok megygyozodve foleg hogy a ford igazabol amerikai. De ez a nemetek szempontjabol teljesen mindegy mert az exportjuk 7%-a jon csak ide. Erre persze lehet mondani hogy az sok de a 93%-a meg teljesen mashova megy.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.10.07. 14:08:19

@Herr Géza:
Egyszer kiállok megszámolni de nem sokat tévedtem. Németnek vettem a skodát é seatot is.

Muscari 2016.10.07. 14:22:42

@diggerdriver: ezzel egyetértek. Sőt képzelj el egy hozzá nem értő buszsofőrt :-)

sellőlány 2016.10.07. 14:22:47

@Herr Géza: Nem tudom, mik itthon egy mentőápoló jogkörei, és mik Kanadában. Pl. tömeges balesetkor életmentésnél, amikor a tiszt feladatát kell segíteni. Egy orosz orvos ismerősömnek meséltem, hogy itthon egy PVST (szívritmuszavart) vénásan, adenozinnal 2 adagban adagolva programoznak át, miközben a beteget monitorozzák. Elvileg kórházi környezet kell hozzá. Náluk ez sokkal egyszerűbb. Ott kiütnek elektromosan, akár az út szélén, aztán kész. :-) Szóval nem mindegy, melyik országban milyen előírás (módszer) szerint nyúlnak a beteghez, ez mennyibe kerül a tb-nek és ha önköltséges, azt a páciens miként fedezi majd (nyilván nem életveszélyes esetekben pl. két részeg beveri egymás orrát).

2016.10.07. 14:26:28

@bpetya75: lol az orszag 50%a erdo, 10%a a vilag osszes erdejenek, azert 56 elott is tudtak mar erdot muvelni nem szorultak rank;) de az igaz a magyaroknak akkor nagyon jo hiret keltettek, mert kituno szakembereknek tartottak oket es igyekeztek tanulni abbol, amit a magyarok hoztak magukkal. Ma amugy a menekult gancsolo ujsagiro, a nepszavazas es a migransellenesseg a magyarok renomeja, ja meg Kiraly Gabor mackonadragja

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.10.07. 14:34:51

@bpetya75: @kardio1: ha jól tudom, Szilvási Lajos írt róluk egy könyvet, alaposan megálmodva, mi történt velük. Inkább azt a könyvet hoztam ki, amit ők raktak össze magukról.

Herr Géza 2016.10.07. 14:40:25

@Vibi: Sztem a Ford Európában németnek számít, hiszen a Ford Motors Europe/Köln az exportőr. De ha ilyen mélységig nekikezdünk a boncolgatásnak, akkor az Audi meg a Mercedes egyes típusai magyarok, stb.

Herr Géza 2016.10.07. 14:42:36

@diggerdriver: Azért biztos a 70% alatt maradsz még úgy is, hogy a Skodát meg a Seatot németnek veszed... Na de akkor a Rolls-Royce micsoda (mondjuk a statisztikát nem fogja megborítani :D)...

Vibi 2016.10.07. 15:07:01

@Herr Géza: Persze sot az opel meg General Motors es vegul kiderul hogy marad a bmw mercedes amit legtobbet az usaba es azsiba expotalnak. De mint irtam ha jol emlekszem a nemet autoexport 7 szazaleka jon csak ide. Es termeszetesen ha nem lesz vammentes akkor is valamennyit el fognak itt adni. Tehat jo esellyel elvesztenek egy par szazalekos piacot. Ehgez kepest hanyan dolgoznak uk-ban az autoiparban? Szerintem nem kerdes hogy kinek fog jobban fajni.
Persze itt vannak olyan hangok hogy akkor majd gyartanak sajat autot helyben megint felviragzik a brit autoipar.
Egy ismerosunk dolgozik a rolls royce gyarban tudod mi van a polojukra irva? Valami olyasmi hogy az angolok alapitottak de a nemetek vedtek meg. :-)

fhdgy 2016.10.07. 15:53:36

@Badeni_lakos: Igen, megött! Reagálni fogok!

Vibi 2016.10.07. 16:24:28

@diggerdriver: igen epp ezt vezettem le herr gezanak

kardio1 2016.10.07. 17:17:45

@sellőlány: Azért ez nem ilyen egyszerû. Kérdés, hogy az orosz ismerôsöd milyen ritmuszavar esetére mondta azt, hogy az ùt szélén is kiütnek, mert ez utobbi fogalom gyakorlatilag a defibrillàlàsnak is megfeleltethetô (kamrafibrillàcio esetén azonnali beavatkozàs), meg a kardioverzionak is, amikor nem életveszélyes ritmuszavart szüntetnek meg vele, a sajàt kamrai mûködéshez szinkronizàlva. A PSVT is egy nagy kosàr, amibe sokféle ritmuszavar tartozik, és mechanizmustol függ, meg alapbetegségtôl, hogy mi az alkalmazando eljàràs. Az adenozin sokszor adhato (asztmàsoknak nem), de nem mindig érdemes, mert több ritmuszavarnàl nem hasznàl.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.10.07. 17:21:50

@Vibi:
Kurva sokan itt dolgoznak az autóiparban.

Herr Géza 2016.10.07. 18:12:19

@diggerdriver: @Vibi: Na jól van ám már... Maradjunk annyiban, hogy azok a márkák, amelyek akármilyen tulajdonban lévén, alapvetően önállóan gyártanak autókat, az adott országban (is) termelnek, kutatnak, fejlesztenek és a cég operatív irányítása is ott van, azok az adott nemzet márkái közé tartoznak. Nevesitve: a VW, a Porsche, az Audi, a BMW, a Mercedes, az Opel egyértelműen német. A Fordon lehet vitatkozni, de én őket is ide sorolnám európai szemszögből. A PSA márkái franciák, a Volvo svéd, a Fiat olasz, a Seat spanyol, a Skoda cseh. Hogy csak a nagyobbakat említsem. Aztán az, hogy melyik cég melyikben hány százalékban tulajdonos éppen, ki mit használ fel a másik cég palettájáról, meg melyik modell hol készül, az hadd ne legyen már szempont... Megőszülne minden statisztikus, ha azon is kéne jojózni, hogy az a Mercedes, ami Renault motorral Magyarországon készül, az most micsoda, vagy hogy a Mercedes motoros Kanadában készülő Chrysler akkor most mennyire amerikai. Vagy olasz volt-e a Lancia Voyager, ami amerikai motorral szintén Kanadában készült Chrysler alapokra, de mégis más volt, mint a Chrysler Voyager.
Etc.... :)))))

gabors 2016.10.07. 18:48:55

@diggerdriver: elolvastam az elemzesedet, es teljesen teli talalat .... nagyon sajnalatos hogy ez szinte csak kivulrol lathato ... minnel messzebrol tavolabbrol nezzuk annal tisztabb a kep :-(

bpetya75 2016.10.07. 19:06:44

@Mrs Rumcajsz CA:

Az erdőnevelés több a favágásnál. A csemetenevelés, ültetés, ápolás, nevelővágás (állítólag) nem volt jellemző arrafelé. Levágtak egy területet, elvitték a fát, oszt jónapot. Ez nálunk már régóta nem ment, szóval nem tartom lehetetlennek, hogy tényleg tudtak újat mutatni nekik.

@kisrumpf:

Olvastam azt a könyvet, tényleg jócskán szovjetkompatibilissé lett téve sztori.

Fülig José 2016.10.07. 19:17:24

ééés igazad van! kàr ezzel akár egyetlen másodpercet is eltölteni. Munkaerő hiány... ( ahogy Balogh Tibi mondaná) nnna haggyámá...! Rabszolga, az igen, az hiánycikk... na de munkaerő..?!

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.10.07. 19:20:08

@bpetya75: éppen most olvasok egy klönyvet, ami úgy indul, hogy a franciák és angolok hogyan kezdték kitermelni (lerabolni) Kanada erdeit. Aljnövényzet felégetve, aztán vágni, amit értek... (Barkskins a címe)

sellőlány 2016.10.07. 20:07:07

@kardio1: Igen, a defibrillátort értette ez alatt. Orvosilag nem tértünk ki a PSVT összes alfajára, már csak azért sem, mert belgyógyász, de azt határozottan kijelentette, hogy ott nem vacakolnak kémiai szerekkel, bizonyára okkal.

Dikusz 2016.10.07. 20:46:31

@diggerdriver: valóban jó volt az írásod.
Ha két hét múlva újra elemeznéd ugyanezt, még át se kéne fogalmaznod, akkor is garantált lenne a siker. Két hónap múlva ugyanúgy. Megpróbálhatnád azt is, hogy egy politikusnak a két évvel ezelőtt elhangzott beszédét (mindegy melyik oldalon áll) másolnád be a posztodba, hogy ezt- és azt mondta (és valóban mondta - de ma már más az álláspontja). A nyilatkozat dátumát nem adnád meg, csak várnád a hozzászólásokat. Annak a posztnak is kb ilyen sikere lenne.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.10.07. 21:01:44

@Dikusz: Köszi neked is.
Az igazi látlelet egyébként a kommentek.
Tipikus magyar.

kardio1 2016.10.07. 21:52:45

@sellőlány: ez akkor is hülyeség. Kardioverzio, különösen surgosseggel csak hemodinamikai instabilitassal járó ritmuszavaroknal indokolt, illetve 48 óránál nem régebbi pitvarfibrillacional. A többi esetben többet árt mint használ. Értem én, hogy az oroszoknal a hivatalos ajanlasok nem játszanak...

sellőlány 2016.10.07. 22:19:01

@kardio1: Ez csak egy példa volt arra, hogy sürgősségi esetben mennyiféle megoldás lehet. És amint a válaszodból látható, a javasolt megoldás nemcsak ország-, hanem egyénfüggő. Úgyhogy ezért is tartom mindenképpen fontosnak, amit feljebb az országok közötti átjárhatóságról írtam.

Dikusz 2016.10.07. 22:28:10

@diggerdriver: tényleg tipikusan az. A szomorú az, ha azt mondjuk: ez olyan magyar, akkor ez szinte szitokszónak számít.

Kérlek engedd meg (és a többiek szintén), hogy ezzel kapcsolatban hadd írjam le a tapasztalatomat, és kérdezzek is. Azt mindenképpen hozzátenném, hogy nem általánosítok, esetleg nem jól látom a dolgokat:

Itthon amit nehéz elfogadni (saját tapasztalat) odáig jutottunk, nem lehet úgy beszélgetni - akár vonaton/buszon/metrón utazva, akár baráti/ismerősi társaságban, hogy előbb vagy utóbb valahogy a politika ne kerüljön szóba. Akkor mindenképpen egymás torkának ugrik a társaság (ebbe belefutottam én is). Barátságok szakadnak meg, családon belül haragszom rád van az egymással ellentétes nézetet vallók között. Egyetlen megoldás van rá: le kell szögezni, politika nem kerülhet szóba. Tényleg sokszor nem jó a hangulat, mindenki szid mindenkit. Magam mégsem mennék el innen, nemcsak a korom miatt. Sokat kirándulok/túrázok ebben a kis "rántotthusi" országban, csodáljuk a természetet, és szeretem.
Amit olvasok/tapasztalok: a külföld csodálatos, kolbászból hiszik a kerítést, itthon meg minden sz*r. Kintről meg sokan (ismétlem nem általánosítva) ugyanúgy visszafelé: Magyarországról menekülni kell, sosem térek vissza, elfelejtem azt is, hogy van. Ezek mind mi vagyunk itthon és külföldön is.
Hadd írjak ehhez egy kis saját történetet:

Múlt héten a Lukács fürdőben áztattam magam, csukott szemmel néztem ki a fejemből. Pár percre mellettem leült egy négy fős társaság, huszonéves, talán egyetemista fiúk. Az egyik mesélte, hogy nyáron kinn volt pár hétre Kubában, és ott milyen csodálatos az élet. Olcsó minden, tuti szivar, tök jó pia, buli, bezzeg itthon...
Erre megszólal az egyik srác: *csúnya szó*, te kimész, semmit nem tudsz az egészről mondani, csak irigykedsz, annyira magyar vagy.

A kérdésem: kintről tényleg annyira rossznak látszik minden?

Din Serpahis 2016.10.07. 22:35:20

@Dikusz: Fenéket. Én mindig szeretek hazamenni, és jól is érzem magam otthon. Pedig azért valljuk be Svájc meg Magyarország eléggé más dimenzió.

A szülővárosom persze láthatóan pusztul le, vagyis igazából nem ez a jó szó, inkább azt mondanám, hogy ürül ki. Az ismerősök, barátok közül majdnem mindenki elhúzott már, sokszor külföldre, aki nem, az Bp-re. A család van még ott, velük tök jól elvagyunk, el szoktunk menni régi kedvenc éttermekbe, kirándulunk kicsit valahova, szóval én nem érzek semmi olyan egetverő problémát.

jojó78. 2016.10.07. 22:59:02

@diggerdriver: Jó írás, most voltam a blogodon. A kommentek most jönnek. Szerintem úgy van ahogy írtad, igaz én fiatalabb vagyok tőled, ezért a korábbi időszakok engem még nem érdekeltek anno.

svajcineger 2016.10.08. 04:13:35

@Din Serpahis:
"Pedig azért valljuk be Svájc meg Magyarország eléggé más dimenzió."

Ez maximálisan így van! Bár, nem mindig Svájc előnyére. :)

takarék-láng 2016.10.08. 08:22:56

Posztolo! Megis mit kepzeltsz? Hogy majd vegzettseg illetve azt bizonyito oklevel hianyaban kapsz egy ilyen felelossegteljes munkakort?
Akkor is rinyaltal mikor kanadaban nen fogadtak el a magyar bizonyitvanyaidat? Vagy akkor onkent es dalolva loholtal volna honositani?

Megall az ember esze. Ez a poszt volt a blog torteneteben a legalja.

takarék-láng 2016.10.08. 08:23:07

@tanato: nem kene a hangulatot kelteni a brexittel kapcsolatban. Jo lenne mar ha befejezned. Nem fognak hazakuldeni senkit. Marad (majdnem) minden a regiben. Es a gazdasag sem fog osszeomlani nyugi.

swfla 2016.10.08. 08:23:22

@Herr Géza:

Kar ezen a magyar burokratikus dolgon rugoznod, Geza. Koteteket lehetne meselni, hogy Kanada milyen szarakodast kepes lezavarni, ha a naluk meglevo orvoshiany ellenere, honosittatni hajlando a bevandorlok papirjait.

Eleg, ha vegigbogaraszol nehany kanadas blogot, ahol a tema ujra meg ujra feljon. Vagy megkerdezed barmelyik (szinte) torontoi taxist.

tanato 2016.10.08. 11:02:24

@takarék-láng: Én csak cikkeket szoktam belinkelni.A következtetéseket vonja le mindenki.

deckard_r 2016.10.08. 12:44:39

@fhdgy: ha értenél hozzá, akkor tudnád, hogy az angolszász sürgősségi ellátás felfogása teljesen más az un. take-and-run ellentétben a német gyökerűvel (stay-and-play). A magyar mentőstiszt felfogását tekintve egy kis orvos, korlátozott diagnosztikus és terápiás eszköztárral. Eü főiskolai végzettség kell hozzá, amit elvileg ráadásul csak sokéves mentőápolói gyakorlat után szerzel meg... tehát egy magyar mentőtiszt I. egy sokéves gyakorlati tapasztaltra rárakott elméleti képzéssel rendelkezik. Ehhez képest a poszternek van egy diplomája (ki tudja hány év és mit tanult ott ezen a címen), tapasztalatáról nincs hír... és szeretne itthon önállóan mentőegységet irányítani (mert a mentőtiszti beosztás ezt jelenti). Én sem hagynám... Ennél még a mentőtiszt III. (szigorló orvos) is kevésbé veszélyes, bár az sem életbiztosítás, de jó esetben a félelem (és a rutinos mentőápoló) megakadályozza, hogy hülyeséget csináljon... A posztert meg mentőápolónak simán felveszik szerintem, de itthon mentőtiszté válni, az nem csak egy papír.

Bal 2016.10.08. 12:56:21

A honosítás költsége azért ennyi, mert ennyibe kerül a fordító és a szakértő. Az említett díjak teljesen általánosak voltak tíz éve is, sőt igazából meglepő, hogy még mindig ilyen alacsonyak.

Hiányszakmákból tényleg lehetne olyan, hogy magyar munkába állás után ezt kifizeti a magyar eü. De talán abban is meg lehet egyezni, hogy nem ez az egyetlen pont, ahol gyengén teljesít az adminisztráció.

arsenal71 2016.10.08. 23:17:48

@firg_firg: Miről maradtam le? Itt egy mentősről van szó, köze nincs az orvosokhoz. Még a mentőtisztnek sincs sok köze hozzá. Keverni őket nagy baklövés. Ez egy teljesen értelmetlen poszt. Egy természetes folyamat, nekünk fél millióba kerültek a fordítások "kifelé", pedig a Semmelweis világhírű intézmény, és egy ott tanító egyetemi tanár már valaki a világban.
Befelé miért lenne ingyen, miért kellene elfogadni egy kanadai papírt? Mert kanadai?
A honosítás sehol sem egyszerű. Ezt tudni kellene, ez egy teljesen értelmetlen és szakszerűtlen blogbejegyzés.

vizsla_barat 2016.10.09. 00:51:06

Mind az angol mind a francia az unió hivatalos nyelve. Semmiféle fordítás nem kell. Ha kérik akkor per.

M. Péter 2016.10.09. 02:01:01

@vizsla_barat: Milyen alapon perelne? Csak az unión belül kiállított bizonyos hivatalos iratokra, főleg anyakönyvi kivonatokra vonatkozik csak, hogy fordítás nélkül el kell fogadni.

Azt azért megnézném, hogy pl. egy máltai vagy ír nyelvű okirattal mit csinálnának.

bio 2016.10.09. 08:07:59

Pont ma futottam bele egy erdekes dologba ami temahoz kapcsolodik. Masodik napja fekszem itthon torokgyulladassal. Felcsapva az internetet a magyar oldalakon antibiotikum kezelest ajanlanak ha a diagnozis egyertelmuen bakterialis fertozest allapit meg. Igy megelozhetoek a szovodmenyek amik eleg sulyosak lehetnek.
Az angol nhs honlapjan pedig ez van feheren feketen:
Antibiotics aren't usually prescribed for a sore throat, even if it's caused by a bacterial infection, as they're unlikely to make you feel better any quicker and they can have unpleasant side effects.
magyarul: nem altalanos az antibiotikum kezeles meg akkor sem ha bakterialis fertozesrol van szo mert amugy sem lennel jobban tole hamarabb es lehetnek nem kivant mellekhatasok.
az en olvasatomban azt jelenti hogy antibiotikum UK-ban akkor jar ha attol hamarabb jobban erzed magad nem pedig orvosilag indokolt esetben. Ugy latszik a marketingesek az NHS-ben mar nagyon regen a spajzban vannak.
Ez a pelda ket europai orszag egeszsegugyenek egy icipici szeletebe engedett bepillantast( na meg az en eletembe :) )
En biztos nem akadnek ki hogy igy leelenorzik a papirokat egy ilyen kenyes teruleten. Az meg hogy mi mennyibe kerul mas kerdes. Pl a hivatalos forditast azert kerik mert mi Magyarok nem beszelunk semmilyen nyelven meg angolul sem. Ertheto hogy a kulsos munkadijat is a posztolora haritjak. A kerdes az hogy hogyan lehetne konnyiteni kulfoldi mentosok itthoni elhelyezkedeset. Nyilvan a fentiekbol levonva a kovetkeztetest sehogy. En azt javasolnam a posztironak ha ugyan valos szemely hogy meg eljen nehany evig kulfoldon mert a hozzaallasa a dolgokhoz meg mindig jellemzoen nagyon magyaros. Par ev utan meg mar biztos nem fog ilyen butasag eszebe jutni igy nem lesz mirol kommentelnunk.......

Herr Géza 2016.10.09. 09:03:26

@takarék-láng: Nem. Az Opel egyértelműen német márka, a Ford határeset, lehet róla vitatkozni, de nem érdemes.
A Rolls-Royce német lett attól, hogy a BMW a tulajdonos? A Volvo kínai lett?
Az Opelnek teljesen önálló modellpalettája van (és önálló fejlesztése Rüsselsheimben), vagy láttál Amerikában Corsát, Astrát, Insigniát, Adamot, Mokkát ?

adg 2016.10.09. 11:40:00

@Herr Géza: "vagy láttál Amerikában Corsát, Astrát"

Itt vannak astrak, holden cimkevel. Corsa szeruseget is latok, nem tudom, corsanak hivjak-e. Insigniat nem lattam szerintem, a masik kettot sose hallottam.

¿Qué tapas hay? 2016.10.09. 20:34:41

Úgy tűnik a poszter szembesült azzal, hogy mekkora móka szabályzott szakmában elhelyezkedni idegen országban megszerzett végzettséggel. Nem egyszerű. De ne is legyenek a poszternek illúziói, az EU bármely országában ugyanezeket fogják kérni, ha szakképzett mentőápoló, vagy mentőtiszt szeretne lenni.

Hibás konklúzió az is, hogy önmagában egy Magyarországon honosított mentőtiszti/mentőápolói képesítés, illetve az ez alapján kiadott működési engedély bármilyen megoldást jelent az egészségügyi munkaerőhiányra. Mert ez csak azt jelenti, hogy lesz eggyel több képesített mentőtiszt/mentőápoló Magyarországon, illetve lesz eggyel több működési engedéllyel rendelkező mentőtiszt/mentőápoló, de nem lesz önmagától eggyel több Magyarországon DOLGOZÓ mentőtiszt/mentőápoló.

Herr Géza gondolatmenetéhez csatlakozva, a munkaerőhiányt önmagában a honosítás/engedélyezés eljárásának díjmentesítése nem oldja meg. Alternatíva lehet, hogy ezt a költséget az x évig Magyarországon dolgozó számára az állam közvetlenül, vagy közvetve megtérítse.

A kanadai diplomáról: Önmagában egy diploma értéke nem a kibocsátó országtól függ, a honosítási eljárásnak nem a kenyai meg elefántcsontparti diplomák kiszűrése a célja. Sok intézmény ad ki különféle "diplomákat" intézmény- vagy képzési akkreditáció nélkül, némi készpénz ellenében, esetleg valami humbug tanfolyam elvégzését követően. (Emlékezzünk csak Soma "művésznő" olcsón vett doktori fokozatának esetére). A honosítási ellenőrzésnek az lenne a célja, hogy megvizsgálja a képesítés mögött valós, a hazai egyenértékű képesítéssel egyenrangú képzési program van-e.

Herr Géza 2016.10.09. 20:47:47

@adg: Tudom, nálatok Holden néven nyomják az "Opelt", a UK-ben meg Vauxhall a nyerő. :))

montroyal ( CAN qc) 2016.10.09. 23:29:44

nem vagyok okos ebben az ugyben de az exem a magyar aploloi iskolajaval es par eves korhazi gyakorlataval is ujra kellett jarnia egy seged apoloi tanfolyamra, hogy el tudjon helyezkedni , nem ismertek el a mi provincunkban a diplomajat , ahogy az en autotecnikai kozepsulimat, gyakorlatomat sem, el kellett vegeznem ujra egy 1 eves szakmai iskolat ... ez valszeg nem egesz Canada, de itt lehet hogy nyelvi nationalista kerdes is, mert francia a suli

pappito · http://pappito.com 2016.10.10. 02:13:58

@adg: holden barinának hívják a corsát

adg 2016.10.10. 02:29:25

@pappito: Nocsak. Egyszer bereltem egy barinat Sydneybol Canberraba es vissza. Nem jottem ra, hogy az egy Corsa. :)
Arra viszont igen, hogy egy erotlen fos volt, es ugy megutaltam, hogy az eletben tobbet nem berelek olyat. Lehet, hogy valami erosebb motorral jo lehet, nem tudom, de ezt egy-egy emelkedo utan legszivesebben beloktem volna az arokba. :)

pappito · http://pappito.com 2016.10.10. 02:50:42

@adg: nekem volt Mo-n, asszem 1.4-es és szerettem, de a régi suzuki swift is futott barina néven 1991-ig :)

Ginix 2016.10.10. 09:31:04

@Herr Géza: @adg: igen, vauxhall customer care-nek dolgoztam majd' 2 évig, valóban így van. ami engem is meglepett, hogy dél-amerikában van chevrolet astra is. mondjuk annyira nem meglepő, mert az is general motors, de azért mégis. (ja, és nem home-made autó volt:))

antonov 2016.10.11. 15:03:14

sajnos Kanadában sem fogadják el a magyar mentős végzettséget.. ez van... oda-vissza működik ez, az egészségügy nem tesco-feltöltes, észnél vannak az orszagok

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása