oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. augusztus 18. 06:41,  Lesz Magyarország tisztesség és lelkiismeret nélkül? 78 komment

2016. augusztus 18. 06:41 Határátkelő

Lesz Magyarország tisztesség és lelkiismeret nélkül?

Hiába vannak jó szakemberek, ha a rendszer maga nem jó, nem ösztönzi a tisztességes, lelkiismeretes munkát – írja Tamás a Magyarország 2.0 pályázatra érkezett írásában. A szerző az Egyesült Államokban él (posztjait itt és itt találjátok), de még nem olyan régen, hogy nem lennének élénk emlékei a jelen Magyarországáról – a két tapasztalat összegzéséből született az írás. (A pályázat eddigi részeit itt olvashatjátok el.)

Szavazni ma is a poszt végén, illetve a Facebookon tudtok, tegyétek is meg!

cim_17.JPG

„A kívülről könnyű okoskodni elve hamar érvényesül, amikor határátkelők próbálnak Magyarországgal kapcsolatban tanácsokat vagy megoldási lehetőségeket leírni. Az utóbbi hetekben számos ilyet olvastam és magam is hajlok afelé, hogy azt az elvet követem, hogy nem akarok külföldön szerencsét próbálóként „megmondó emberré” avanzsálni. Ugyanakkor a tény az, hogy fél év távlatából a magánvéleményem továbbra is az: élhetetlen lett Magyarország abban a formában, ahogy most működik.

Saját magamnak különös felelőssége van abban, ahol a dolgok most tartanak. Újságírói pályafutásom elején mereven elzárkóztam a politikától. Nem éreztem érettnek és nem éreztem tudatosnak magamat abból a szempontból, hogy meg tudnék felelni olyan szerkesztői elvárásoknak, amelyek egy politikai újságíróval szemben megfogalmazódnak.

Később mégis belekerültem a körforgásba. Akkor és ott kezdtem érteni a fifikás észjárást, de fel tudtam fedezni valamiféle tisztességet is a 2000-es évek politikusaiban, akik valahogy képesek voltak zavarba jönni azoktól az egyenes kérdésektől, amlyeket másfél évtizeddel későbbi kollégáik már szemrebbenés nélkül hazugságnak, vagy ellenzéki manipulációnak titulálnak a sajtótájékoztatótokon.

Becsület

Szóval egy 2.0-ás Magyarország létezése alapvetően a tisztességen és a lelkiismereten múlik. Mert hiába vannak olyan gazdasági és jogi szakemberek, akik tudják a megoldásokat, ha a tisztesség csirája sem jelenik meg a rendszerben.

Ez erősnek hat, de ha valaki teljesen őszintén végiggondolja csak az elmúlt néhány hét híreit, és komolyan elolvassa a cikkeket, elemzéseket, érezhet némi zavart az erőben. (A baj ott van, hogy írhatnám ezt az elmúlt 6 év bármelyik hónapjára, sőt az előtte lévő néhány évre is – remélem értelmezhető a pártatlanságom.)

Tehát egy működőképes Magyarország vezetői és akár polgárai is elszámoltathatóak. Nem börtönről, táborokról és perekről beszélek. Inkább olyan egyszerű dolgokról, hogy ha egy útfelújítás sokadjára sem sikerül, akkor az adott cég ne nyerhessen újra és újra – mondjuk a Moszkva téren fákat ültető csapat ne telepíthessen máshol is fákat, mert nyilvánvalóan nem értenek hozzá.

Az én amerikai életem egyik tanulsága ez. A szakemberek, hisznek abban, amit csinálnak és garanciát vállalnak arra, amit csinálnak. Ugyan egy picit sem dolgoznak többet, mint kéne, de közben a dolgok haladnak.

Ez kicsiben elindulhat, és talán a következő választásig beérhet, amikor már nem lehet elbújni és olyanok kaphatnak jogosítványt az ország vezetésre, akik becsülettel gondolkoznak erről a munkáról és nem megélhetési politikusnak szegődnek el.

(Illúzióm az nincs persze, hogy ez csak egy idealista fantazmagória, de nem gondolnám, hogy csak a gazdasági érdekek mentén érdemes egy kis községben vagy akár egy budapesti vagy szegedi kerületben döntést hozni választóként.)

(Szabad)piac és kisebb adók

A 2.0-ás Magyarországon jó volna úgy élni, hogy a piacon szabadon mozoghatok és két tényező is segít ebben: 1. Ha minőséget produkálok, akkor nem választják a silányabbat csak azért, mert olcsóbb. 2. De ennek persze alapfeltétele, hogy a megbízó ne azért gondolkodjon az olcsóbban, mert amúgy a bevétele több, mint 50 százaléka adók formájában elolvad.

No meg, ha esetleg nem minimálbéren alkalmazza az embereit, akkor nem kell a fizetésük kétszeresét megtermelnie ahhoz, hogy ne váljon adócsalóvá. Ettől még van lehetőség trükközni, de egy átlátható rendszert sokkal nehezebb átverni. Íme a második és a harmadik okosság: egyszerűbb adózás és felszabadult verseny.

Humánus, de üzleti személet

Idealista vagyok? Nem éppen. A magyar szürkeállomány és a magyar munkamorál még mindig keresett a világban. Továbbra is igaz, hogyha egy magyar „kiszabadul”, akkor ott sikergyanús dolgok történhetnek. Ha más nem csak ő maga lesz sikeres, ha jobban megy akkor akár egy egész vállat.

Íme, egy példa a mostani szituációra. Egyszer a távoli múltban, amikor egy munkahelyemen sorra álltak fel az emberek feltettük a kérdést a főnöknek: „Miért hagyod elmenni őket?” A válasz az volt: „Hát nem csodás, hogy akkor így sok helyen lesz olyan ember, akit mi neveltünk ki?” Gratuláltunk neki.

Most Magyarország 1.0 működik így, csak „munkatársak” már nem nagyon vannak. (Ja, az a cég két év múlva csődbe ment.) Igen, Magyarország 2.0-ban az ország akarja, hogy maradjál. Nem azzal okoz neked meglepetéseket, hogy rezidensként megemelik a béredet akármennyivel, vagy mondjuk röghöz akarnak kötni.

(Amúgy meg miből emelnek, hiszen az adóvonzatot majd ki fizeti meg? Igen, úgy van, a cég, amelyet köteleznek a magasabb bér kifizetésre. Populizmus 5-ös, gazdasági gondolkodás 1-es) 2.0-ban a rendszer irányítói inkább élhető körülményeket biztosítanak, hagynak dolgozni, de közben motiválnak is és nem feltétlenül pénzzel. Inkább egy szócskával.

Egy szimpla köszönöm is elég

A varázsszó pedig ott van a nyelvünk hegyén. Legalábbis remélem, hogy még nem felejtettük el. K.Ö.S.Z.Ö.N.Ö.M. Ezzel hegyeket lehet megmozgatni. Én azt gondolom, hogy van sok fajtája ennek a szónak, de az alapjelentése szívet melengető. És ami a legjobb benne: lehet akármikor használni, nincs sem rendszerhez, sem meggyőződéshez sem pedig nemhez vagy fajhoz kötve. Csak úgy a levegőben is elpuffogtatható.

Összességében tehát én Magyarország 2.0-ként egy olyan országot vizionálok, ahol a vezetők példát mutatnak – és nem a rosszra gondolok -, ahol az adók ésszerűbbek, és üzletiesebb a gondolkodás szabadpiaci körülmények között.

HÍRMONDÓ

Magyar szégyenpad a nyelvtudás terén

A két- vagy többnyelvűség nem csak a munkavállalás és általában az életben való boldogulás miatt fontos, egyéb előnyei is vannak – például egészségügyiek is. Sajnos mi, magyarok le vagyunk maradva. Nagyon. Hogy Európában pontosan mennyire, azt ide kattintva tudhatod meg.

Kinél születnek majd meg a gyerekek?

Soha nem hagyta még el ennyi ápoló és szülésznő az országot, mint mostanában, ráadásul a béremelés ígérete sem segít: a 40 év alatti orvosokat és ápolókat érinti, mivel a fiatalabbak az itthoni bérük hatszorosát tudják megkeresni külföldön. További részletek itt.

Olyan lesz Londonban, ami még nem volt

Egy évet csúszott ugyan, hétvégén azonban debütál az, ami még sosem volt a brit fővárosban: az éjszakai metró. Egyelőre ugyan csak két éjszaka és két vonalon, de megindul a szolgáltatás. Hogy pontosan melyik ez a két vonal, azt itt tudhatod meg.

Sztárszakácsok főznek a riói szegényekre

Lehet szeretni, vagy nem követni az olimpiát, és az is nagy kérdés, hogy hosszútávon milyen gazdasági hatásai vannak, azonban az olyan kezdeményezések, mint amilyet most Rióban az olasz sztárséf, Massimo Bottura indított, mégis visszaadják a reményt az embernek. Az ötletről itt olvashatsz bővebben.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével! 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: pályázat Magyarország Magyarország 2.0

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr2310423192

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fhdgy 2016.08.18. 07:01:32

A jelenség leírása megtörtént!

Javaslat a jobbításra?

2016.08.18. 07:57:25

Na, na, na. Ne felejtsuk el hogy a politikusokat valakik megvalasztjak. Valakik akik siman benyelnek nyilvanvalo hazugsagokat,, valakik akik barmit elturnek es akiknek a torkan barmit le lehet nyomni kovetkezmenyek nelkul.

fhdgy 2016.08.18. 09:10:35

Induljunk néhány alapigazságból: valamilyen működő államra szükség van. Az állam működtetését finanszírozni kell. Az állam újraelosztást is végez. Mindezekhez adókra van szükség. A bevételeknek valamilyen szinten egyensúlyban kell lennie a kiadásokkal.

Szinte mindenki, aki a Magyarország 2.0-val kapcsalatban írt, kisebb adókat, jobb oktatást akart.

Ha az adókat csökkenteni akarom, akkor a kiadásokat is csökkenteni kell.

Milyen kiadásokat csökkentsek? Csökkenjenek a nyugdíjak? A családi pótlék? Úgy általában a szociális kiadások? Az oktatásra fordított összegek csökkenjenek, de kevesebb pénzből lehet-e jobb oktatást csinálni, hisz másik oldalról jobb oktatást akarunk!

Azt hiszem, hogy ezekre a döntő többség nemet mondana, jogosan.

Ahol baj van a kiadásokkal az az, hogy a magyar állam nagyon drágán működik, ill. nagyon magas az állami újraelosztás hányada.

Ha változást akarunk, akkor ezekről feltétlen beszélni kellene, de ezekről még egy kukkot sem hallottam, kivéve a mutyit és a stadion építéseket.

Ha beszélünk is ezekről a dolgokról, az még mindig nem jelent megoldást, mert a mindenkori aktuális hatalom ezekben abszolút ellenérdekelt fél.

Így számomra a végső kérdés, hogy a hatalmat hogyan lehet rákényszeríteni arra, hogy a pillanatnyi érdekei ellen cselekedjen.

Nos, ilyen pályazatot, ilyen tartalmas hozzászólást nem láttam eddig.

SzZoole 2016.08.18. 09:19:36

"A magyar szürkeállomány és a magyar munkamorál még mindig keresett a világban. Továbbra is igaz, hogyha egy magyar „kiszabadul”, akkor ott sikergyanús dolgok történhetnek. "

Miert,mas orszagokban hulyek laknak?
Mar megint aza tema,hogy a magyar,agy,nok,borok etelek stb. a legjobbak a vilagon......
Hulyeseg....

kronikas 2016.08.18. 10:21:07

@fhdgy: tetszettek volna forradalmat csinálni... igy most már csak a kivándorlás maradt. Az is egy megoldás. Edetleg létrehozni cégeket, melyek a tehetséges embereknek lehetőséget kinál olyan országokban, ahol alapvetően más az értékrend. Családostul. Már nem megy annyira a hazaárulózás, mióta saját fiuk, unokájuk is lelép a kánaánból...őket már nem annyira egyszerű lehazazárulózni...ha meg már a nagypapi is lelép, az már erőset üt, akár valódi gondolkodásra is serkenthet. S hátha bekukkantanak a tejszinhab alá, mi is az a fura szagú vastag barna paszta a vékony tejszinhab alatt, amit mindennap kapnak az agit.proptól...

kronikas 2016.08.18. 10:21:21

@fhdgy: amikor az aktuális hatalom ellenérdekelt, akkor már csak a népfelkelés marad, de akik kiálltak, azok mellé nem álltak elegen, igy marad a lassú kihalás. Amely nép magától lemond a szabadságról, igy jár, de a neten azért lehet majd olvasni róla, jé ők is voltak.... Esetleg, virtuális uj-magyarországot létrehozni, Diggert ipari miniszternek megtenni például, s ha sikeres lesz a virtuális newhungary, lehet állampolgárságot adni az ott maradottaknak is. Akkor már nem ott fizetnek adót, s a hatalom kénytelen lépni. A virtuális newhungarynak más államok polgárai is tagjai lehetnek, cégeknek virtuális telephely stb. A HA ugyis megujulna, a 2 project egybefuthatna... uj virtuális alkotmány, csak tudnánk jobbat... belügyminiszter lehetne Chuck Norris, s ha valaki bűnözne, elindithatná a Szent Jobbot... Nehogy ráfogják, baloldali...

Amúgy ott tartunk, amit Hankiss úr mondott....ki kellene találni egy új, működő magyarországot.

bunny.hu · http://www.divecenter.hu 2016.08.18. 10:59:07

Nem nagyon van itt miről beszélgetni, amikor a tisztelt lakosság még azok mellé sem képes állni, akik értük emelik fel a szavukat. És itt nem a narancs-szemüveges szektásított választóról beszélek, hanem azokról akik amúgy nyüszögnek, hogy szar itt élni Itt változás akkor lesz, ha ez az egész bedől ... talán. Vagy akkor sem, mert úgy is jó lesz nekünk. Csak azt nem fogom fel ésszel, mi történt 56-ban, 1848-ban, akkor ugyanez a birka csorda mitől mozdult mégis meg.

Csodabogár 2016.08.18. 11:00:55

@firg_firg: Pontosan erről van szó. Sajnos nagy a veszély, hogy a jelenlegi néptömeg bármit simán megválaszt ismét.

fhdgy 2016.08.18. 11:29:52

@kronikas: Sajnos, de igazat adok, mind a két hozzászólásodra.

Akkor, csak egy kérdésem marad: miért foglalkozunk Magyarország 2.0-val, miért nem arról elmélkedünk, hogy milyen is lesz az élet Magyarország 00-ban????

macamuca [IHUN] 2016.08.18. 11:34:52

@Zoole[uk]:
Nem, nem hülyék laknak máshol. A siker nem kizárólag /nem feltétlenül világrengető valami. Gondolj magadra. Vagy diggerre, cicára. Sikeresek vagytok?, ott, ahol most (évek óta) éltek? Szerintem igen. Ugyanezt, vagy hasonlót (eredmények =sikerek munkában és magánéletben el tudtátok volna érni Mo-on? Nemigen..., legalábbis gondolom, hogy te is/ők is azért próbálták meg máshol, mert úgy ítéltétek meg, hogy ott nemigen van lehetőség rá.
Szóval a saját eredmény /siker nem azt jelenti, hogy más hülye, ""csak"" azt, hogy amit én csinálok, az jó és számomra siker az eredménye.
És bizony számomra az is siker, amikor a főnököm azt mondja, hogy nagy szerencsének tartja, hogy rámtalált (hehe, ajánlottak, aztán bízva az ajánló személyben felvett), és az ügyfelet (szerződéses megbízás) képviselő flatmanager kontráz neki... Tudom, másnak esetleg ez semmi, hiszen a pénzem nem lesz több ettől.., de a munkám ÉS a személyem megbecsülése ÉS ennek rendszeres!!! kinyilvánítása számomra fontos, értékes valami. Ja, és ""csak"" egy takarító vagyok... Egy kb 300-350 nm-es épületben egyedül dolgozom, kb 40 callcenteres és 15 irodista munkahelye ez, egy taxiceg központja (lehet, hogy a téged foglalkoztató cég hívásait is itt fogadják, londoni hívások/rendelések is vannak, szóval országos központ), taxis sulival/"diákokkal", stb. Akad tennivaló.., a főnökömet szó szerint hónapokig nem látom, anno kb hetente jött megnézni, mit-hogy csinalok-stb, aztán kb 3 hónap után már csak telefonon érdeklődött, minden ok-e, szükségem van-e valamire... Most hétfőn jött, mert hívtam a bekrepált porszívó miatt. Rendbehozta 5 perc alatt, megdicsért, beszélgettünk negyedórát, oszt elballagott.
Az érezhető-éreztetett bizalom és elégedettség számomra fontos, és azt hiszem, mindenkinek az. Ahogy a posztban íródott, a *köszönöm* szó használata, sok-sok variációban, az bizony lényeges...

2016.08.18. 11:39:03

@fhdgy: "Ha az adókat csökkenteni akarom, akkor a kiadásokat is csökkenteni kell."

Inkabb az a gond hogy a jelenlegi ujraelosztas nem hatekony, ertsd sokat lopnak. Tehat sok az ado de keves ertelmes es hasznos dolog lesz belole.

Lehetne csokkenteni az adokat es a hatekonysagot novelni. Vannak olyan orszagok ahol kisebb az ado es megis van vilagszinvonalu oktatas meg egeszsegugy.

Vagy legyen ennyi az ado de cserebe legyenek hatsavos autopalyak meg nyolc metro.

Az a gond hogy lopnak. A meg nagyobb gond hogy megtehetik.

puhacica 2016.08.18. 11:45:32

@macamuca [IHUN]: dehogy vagyok en sikeres, hat megmondtak, hogy felcsereltem a vago allasom mosogatasra meg szarvakarasra, ez kudarc kerem, megpedig a javabol. te se erzed jol magad, csak azt hiszed! ;D

macamuca [IHUN] 2016.08.18. 12:12:12

@fhdgy:
Szemléletmód-váltás. Minden tekintetben==nem csak országos (vezetés, kormányzat, politika, stb) tekintetében.
Ez nem megy gyorsan, pár év alatt, csak hosszú távon (inkább 20 év, mintsem 10, szerintem), HA igény van rá. És igen, csak "alulról" kezdődhet, onnan kell *kitermelni* a leendő vezetőket. Ha ez nem történik meg (változás alulról), akkor marad a lecsúszás. Szerintem.
Tudom, hogy ez miért probléma most (a jelenlegi felfogás szerint pár év alatt kell párt-és egyéni szinten kézzelfogható =anyagi!! eredményeket elérni politikusként, tehát rövid távú érdekeké a terep, ehhez a tömeget ennek megfelelően kell irányítani. Meg is teszik, minden!!!;; jelenlegi politikus ilyen. Amíg a tömeg ezt tűri, addig marad így..., ha majd nem, akkor kezdődhet a változás, alulról, onnantól kb 15-20 év... Hát ez még nagyon odébb van, ahogy a jelenlegi helyzetet, felfogást, stb elnézem....).

Kevesebb bevételnél (kevesebb adó) nem a kiadások csökkentése az elsődleges, hanem a kiadások másként rangsorolása: MIRE költünk akármennyit is? No és HOGYAN költünk? Bizony, kevesebb adóból is lehet jobban működő országot (háztartást...) működtetni -fenntartani.... Igen, nyugodtan lehet párhuzamot vonni az ország és egy családi költségvetés közé: a tételek/kiadások szinte azonosak, az összegek/nagyságrendek különböznek. Fontossági sorrend felállítása után a felhasználható összeg meghatározása, majd ennek az összegnek az aktuális körülmények /lehetőségek szerinti legésszerűbb felhasználása. Ha nem telik márkás szuperjó sporttáskára, amiben a kölök a tornacuccát hordja, akkor viszi majd egy óccsó tatyóban. Nem lényeges. Kivéve, ha olyan a felfogás, hogy a látványos dolgok a fontosak..., mert akkor lesz márkás tatyó, legfeljebb a villanyszámla nem lesz befizetve, oszt később majd lesz valahogy... Maradva a sport-példánál, kevesebb adóból kevesebb (esetleg nulla, azaz 0) stadion épülhet, de minden suliban lehet egy kisebb/nagyobb/valamekkora tornaterem, hogy ne utcán!!! futással, meg lépcsőn ugrálással teljen el a mindennapi kötelező tornáóra....
Ésszerűség. Tisztesség. Számonkérhetőség.
Ezek a szavak a gyakorlatban megvalósulva kevesebb pénz esetén is több eredményt eredményeznek. De ahhoz, hogy ez megtörténhessen, ahhoz felfogás- és értékrendváltozás szükséges. Ehhez sok idő kell (mármint a felfogás tömeges!! megváltozásához). De mindenekelőtt igény kell(ene) erre. Nah, az perpill nincs. Mármint tömegesen nincs. Ha lesz igény tömegesen (=alulról induló változás...), onnantól lesz esély...
Mikor lesz /mi miatt lesz-mi miatt fog megfogalmazódni ez az igény sokakban=tömegekben? Nem tudom..., tartok tőle, hogy nagyon durva valaminek kell történnie ehhez..., mert ami eddig történt, azt a tömegek eltűrték (még ha soxor morgolódva is), és gyanítom, hogy tűrni fogják ezután is..: tudod, a hideg vízbe tett béka esete, a fokozatosan melegített vízzel...

macamuca [IHUN] 2016.08.18. 12:20:03

@puhacica:
Elnézést kívánok, meg ezer bocs (+ 1 anyamedve) :)))))
(amúgy ilyenkor szoktam megkérdezni, hogy ha ezek szerint Mo-on en olyan kurtajól éreztem magamat, meg piszkosul sikeres voltam /elsősorban a jelenlegi helyzetemhez kepest/, akkor miért adtam fel -- jöttem el, illetve miért nem térek vissza? Tán hüle vagyok? Ok, az vagyok. De legalább az ekként vélekedő, jellemzően Mo-on élő személy boldog és sikeres és elégedett. Nah, akkor hagyjon lógva, hülyén, és élje a saját kis életét, én meg majd az enyémet..)

fhdgy 2016.08.18. 12:25:04

@macamuca [IHUN]: Azt a bizonyos szemléletet illetően már pár évtizede lejtmenetben vagyunk. Akkora szemlélet változáshoz, ami itt kellene, nem elég a szép szó!

Amíg nem lesz mindent elsöprő népharag ( ugye milyen megszépítése a mondandómnak ? ), addig a szép szóból itt senki nem fog és főleg nem akar érteni! Minden más csak ábrándozás!!!

kronikas 2016.08.18. 13:02:51

@fhdgy: Talán, mert már esetleg abban vagyunk?

macamuca [IHUN] 2016.08.18. 13:09:56

@fhdgy:
Miért?
Mert a reményhal még úszkál...........

SzZoole 2016.08.18. 13:15:23

@macamuca [IHUN]: ebben tévedsz Mucuskam:)
Nekem otthon sem volt gondom(itt sincs)sikeresnek mondhattam magam:)
En mas ok miatt hagytam el az orszagot

macamuca [IHUN] 2016.08.18. 13:21:55

@fhdgy:
Igen, nem elég a szép szó, pontosan erre utaltam, amikor nagyon durva valami bekövetkezését emlegettem...
Lehet ezt másként megfogalmazni is: népharag, lázadás, forradalom, vér fog folyni, dtbstb.
Hogy ezt a *durva valami*-t mi fogja kiváltani, mikor, hogyan és mi fog történni, stb, azt el lehet képzelni, de tudni nem. Marad a várakozás...., kinek Mo-on, kinek máshol....
Én (és sokan) máshol várnak. És próbálják a saját egyéni kis életüket addig is másként élni, mint ahogyan Mo-on élték -élhették... A határátkelésnek ez a fő motivációja (szerintem): nem várni tovább most-nem-jó állapotban a de-majd-nemsokára-jó/jobb-lesz-re, hanem egyéni szinten megpróbálni TENNI.
Várakozás -vágyódás helyett cselekedni.
Akár sikerül, akár nem, a cselekvők felfogása már más...

macamuca [IHUN] 2016.08.18. 13:27:26

@Zoole[uk]:
Lehet, elhiszem.
De a külföldön újrakezdők/próbálkozók nagy többségénél a fő ok sz elégedetlenség a mo-i helyzetével, lehetőségéivel. Olymindegy, hogy ez 1-1 egyénnél konkrétan mit jelent, hogy pontosan mivel volt elégedetlen. Továbblépett az elégedetlenkedésen és cselekedett, megpróbálja-megpróbálta máshol.

kronikas 2016.08.18. 14:56:43

"Lesz Magyarország tisztesség és lelkiismeret nélkül?"

Most is jól elvan nélkülük... Ott szemmel láthatóan ezek értéktelenek, a felnyelvcsapás lefelémancsozás gyakorlásánál idegesitő csupán.
Szerintem már évekkel ezelőtt a becstelenség útjára lépett, a nagyrésze s sziriusziszittyahunnagypártusnépnek a lelkiismerete vagy elveszett a buszon, vagy a mélyhűtőben felejtették, mások elásták s biztos ami biztos ráépitettek pár száz milláért valami nehezéket. Elég látszódni ott, minek azzá válni?

DieNanny CH 2016.08.18. 15:33:41

A magyar munkamorál keresett a világon??? Hát, nem.
Úgy értem, bizony csak a siránkozás megy, de tenni nem hajlandóak érte.

Nyugdíjas házaspár ismerősömnek nagy földterületei vannak, és mikor a közmunkás ismerősüket hívták napszámba - hivatalos, minimálbér alapú órabért adva! - azt a választ kapták, hogy Ó, neki a közmunkás pénz elég, ő üres óráiban inkább elmegy pecázni...

Egyre többen lustulnak...
:-(

kronikas 2016.08.18. 16:25:56

@fhdgy: miben? Mi a szavazás tárgya?

Golf2 2016.08.18. 16:50:05

A következő választáson se lesz új.Épp most üzent Rióból a focibuzi hogy 2028ig tervezi a kormányprogramot.Még 12 év....

Netuddki. 2016.08.18. 17:00:37

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Minimálbérért dugja fel magának a földjét. Körülbelül ezt közölte az ismerősöddel virágnyelven a közmunkás ismerőse.

Hát milyen emberek vannak Magyarországon? (Magyar) minimálbérért nem akarnak megszakadni. Hallatlan!

fhdgy 2016.08.18. 17:33:16

@kronikas: Hogy már/még Magyarország 00-ban élünk-e, vagyunk-e?

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.08.18. 17:33:28

simán az utóbbi hónapok legjobb posztja, kiváló!

@fhdgy is megjegyezte, hogy az állam működésére megy el sok pénz - ott veszti el közpénz jellegét.

posztíró említette a szabadpiac fontosságát és ennek társadalomra gyakorolt hatását. sajnos - vagy szavazók millióinak nem sajnos?- kis hazánk pont ezzel ellentétes irányba tart és Simicska Lajos és Spéder Zoltán biztos szívesen beszélgetnek nyíltan arról, pontosan hogyan kerültek ki cégeik az állami megrendelésekkel bőkezűen javadalmazott körből és váltak páriákká.
szóval egészen addig a pontig, amíg ezt a magyar választók többsége természetesnek tartja - az én kutyám kölyke más kutya - és fejben nem nő fel, addig szerintem nem sok változásban lehet reménykedni.

ha jól emlékszem, '91es a győri Auróra táncegyüttes Előre kurvák, gengszterek! c. felvétele és talán még aktuálisabb ma, mint volt rögzítésekor.

Voznyák Pista2 2016.08.18. 17:43:18

"Akkor és ott kezdtem érteni a fifikás észjárást, de fel tudtam fedezni valamiféle tisztességet is a 2000-es évek politikusaiban, akik valahogy képesek voltak zavarba jönni azoktól az egyenes kérdésektől, amlyeket másfél évtizeddel későbbi kollégáik már szemrebbenés nélkül hazugságnak, vagy ellenzéki manipulációnak titulálnak a sajtótájékoztatótokon."

Ennyit a pártatlanságról. Bár a terminus el lett ügyesen nagyolva, nem nehéz kitalálni, hogy a 2002-2010 időszakról beszélsz.

A másik, az adózás. OK hogy csökkenteni, meg egyszerűsíteni kéne, csakhogy van az állami költségvetésnek egy kiadási oldala is. És most ne stadionozz itt nekem, mert nem arra megy el a legtöbb pénz, hanem a szociális kiadásokra, nézz csak utána.
Csakúgy fröcsög a ballib média, hogy a kórházak eladósodtak.
El hát. Mert mi a f.szomból lehetne finanszírozni, mikor nincs miből ?
Azaz lenne miből, ha mi is meglépnénk azt amit a szlovákok anno, "gyerekek, mától fele annyi píz van segílyre" oszt jónapot.
Na, akkor szabadulna el itt a pokol asszem, "éhező gyerekek a diktatúrában" meg hasonló balf.szságok hangzanának el az elvtársaid szájából..

kronikas 2016.08.18. 17:43:23

@fhdgy: magyaro00=orbanistan. Már rég az van, ujraválasztása legalizálta a rezsimet.

no successful 2016.08.18. 17:43:25

Mi van, csak libsi kommentek jöhetnek ?

fhdgy 2016.08.18. 17:51:28

@kronikas: Jó, akkor egyirányba szavazunk mi ketten!

no successful 2016.08.18. 18:11:42

Korrekt az lenne, ha jeleznétek, hogy csak liberális kommenteket fogadunk be.

Tiszta ügy.

Attilajukkaja 2016.08.18. 18:11:51

@Zoole[uk]:
"Miert,mas orszagokban hulyek laknak?
Mar megint aza tema,hogy a magyar,agy,nok,borok etelek stb. a legjobbak a vilagon......"
Megprobalsz valamit nagyon felrevinni. A jo magyar szakemberek, borok, etelek es szaktudas itthon is nagyon keresett. A baj, hogy egyre kevesebb ilyen embert kepezunk itthon,...mert CSAK!
Valami vallasi oka lehet, ha Balog Zoltan igy dontott.

Határátkelő 2016.08.18. 18:13:45

@no successful: Gondoltam, feltűnik, hogy megjelent a kommented, de mert ezek szerint nem, akkor szólok: megjelent a kommented. (Bocs, de sajnos nem tudok minden percben a gép előtt ülni.)

Anasztázia30 (törölt) 2016.08.18. 18:58:48

@macamuca [IHUN]: Mindkettő hozzászólásod minden szava igaz és egyetértek a gondolatmeneteddel.
A szavak ölhetek és a mennybe vihetnek.

Csodabogár 2016.08.18. 19:33:09

@Tibi !: A helyzet az, hogy ha nekem nagyon kellene a pénz, akkor elmennék minibálbérér is. Aki meg nem hajlandó az ne rinyáljon.

M. Péter 2016.08.18. 20:30:34

@Voznyák Pista2:
A szociális ellátás egyáltalán nem bőkezű Mo.-n, a pontos szintjén lehet persze vitatkozni, a stadionok viszont egyertelműen feleslegesek a magyar foci és a magyar költségvetés jelenlegi helyzetében. Milyen objektív kritériumok alapján épült Felcsúton stadion?

montroyal ( CAN qc) 2016.08.18. 21:03:43

@firg_firg: Az a gond hogy lopnak. A meg nagyobb gond hogy megtehetik.....es amig az emberek fejet lehet a komcsikkal bal oldallal ijesztgetni ( foleg akik nem is éltek benne) addig mindig meglesznek valasztva es lophatnak mert : ma mén a Gyurcsany jobb volt az is lopott... meg jobban eltek a dolgozok Kadar alatt ;
ja ja de az mind kocsonbol vot ..

igy mindent le lehet nyeletni elhomalyositani ha nem majd a polt Peti kived , elutasit ...

Attilajukkaja 2016.08.18. 21:06:46

@Zoole[uk]:
Ki az a Balog Zoltan? Jo kerdes!!! :o)))
Ha engem kerdezel, egy nagy senki.

2016.08.18. 21:08:42

@Attilajukkaja: "A jo magyar szakemberek, borok, etelek es szaktudas itthon is nagyon keresett. A baj, hogy egyre kevesebb ilyen embert kepezunk itthon,...mert CSAK!"

Az az igazság, hogy a jó szakemberek is kimennek külföldre, nemcsak a reményvesztett emberek. Egyszer pedig őket is kiképezték valahol, talán pont a sokat fikázott rendszerváltás előtti időkben... :-) Az, hogy miért nem kellenek szakképzett és okos emberek az országba, szerintem elég nyilvánvaló. Egy hülyékből és csórókból álló társadalmat sokkal könnyebb kontroll alatt tartani... Ami földesuraink elemi érdeke. :)

SzZoole 2016.08.18. 21:21:37

@Attilajukkaja: utanna neztem.Arra a szimpatikus fiatal emberre gondolsz aki betanitott esztergalyosbol lett a emberi eroforrasok miniszterium minisztere lett?
Egyatalan milyen miniszterium az a emberi eroforrasok miniszterium?
Azt mar nem vagyok hajlando elolvasni....

DieNanny CH 2016.08.18. 21:30:08

@Tibi !:

Megszakadni? Szőlőkapálástól és gyümölcsszedéstől?
600 forint órabér szerintem nem megvetendő, ahhoz képest, hogy én diplomásként 900-at kapnék...

SzZoole 2016.08.18. 21:38:38

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: 600 forintert Nyiregyhaza kornyeken sem nagyon mozdulnak meg a napszamosok:(
700-ert is csak olyat talani aki zoldre feketet huz:)
Ha jo napszamost akarsz az mar inkabb 800-900 forint.

SzZoole 2016.08.18. 21:56:55

@diggerdriver: ertem en,hogy goz gep....
Szoval (koz)penzmosoda.....

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.08.18. 22:20:16

A poszthoz nem szólnék hozzá mint egyik pályázati poszthoz sem.

Viszont van valami amit kicsit taglalnék.
Otthon bármikor beszélek az itteni életről van egy dolog amit sem elmondani sem hitelesen átadni nem lehet mert egy otthon élő embernek lehetetlen megérteni. Olyan ez mint mikor valaki a National Geograficon nézi a mammutfenyőket de igazán átélni csak a helyszínen tudja.
A megbecsülésről beszélek. Igazából nem jó szó. Otthon ez mást jelent. Én inkább a pozitív inspirációt használnám.
Ez többet jelent mint a fizetés. Ez az a mentalitás ami a közös cél érdekében egy csónakba helyezi a főnököt és a melóst. A PARTNERI viszonyt jelenti. Azt jelenti hogy profi vagy, hogy elismerik a munkádat és ezt ÉREZTETIK veled. Mindig minden pillanatban tudod hogy része vagy a csapatnak és ha a lapátos embertől az építésvezetőig elmegy melletted valaki az feltartott hüvelykujjal teszi. Hogy MINDIG megkapod a munkádról a pozitív visszajelzést. Ezt a mentalitást nem lehet szavakkal átadni. Ezt tapasztalni kell. Tudom nagyon jól hogy rengeteg ágazatban ez nincs így. Én most az építőiparról beszélek természetesen.
Eddig még erről bárkinek beszéltem otthon azon láttam hogy nem érti. Igen egy otthoninak nehéz elhinni hogy munka végén megköszönik a munkádat.
A hétvégén négyen bementünk a Harvester PUB-ba. Egy tanuló pincér szolgált ki bennünket. Rendkívül figyelmesen minden részletre ügyelve igazi profi módon. Mellettünk a szomszéd asztalnál ült KEKEC úr a két gyerekével. Semmi nem volt jó neki hivatta a managert panaszt tett már vagy a harmadik pincér szolgálta ki és semmi sem volt jó neki. A mi pincérünk is a kifogásoltak között volt.
Mikor a fizetésre került a sor mondom a tanuló gyereknek hogy kártyával fizetnék. Hozta a gépet 66font volt a számla, kifizettem és mikor adtam vissza a gépet hozzáfogtam 10fontot és jól hallhatóan hogy a gyökér is hallja mondtam hogy very good job thank you. Igazából nem szoktam ilyet tenni. A jó munkát természetesen elvárja az ember egy vendéglátó helyen. Azért tettem hogy ami rombolást a parasztivadék elkövetett a tanuló pincér önbizalmában azt visszaadjam.
Az ilyen dolgok itt nagyon sokat számítanak.

puhacica 2016.08.18. 22:43:05

@macamuca [IHUN]: en mar nem kerdezek ilyesmit, felesleges. :)
amugy en nem erzem magam sikeresnek, soha nem is ereztem annak magam. persze azt is lehet sikernek venni, hogy egy (volt) vezeto csatornanak dolgoztam, vagy azt, hogy a nullarol kezdtuk itt ujra es mar most jobb helyzetben vagyunk anyagilag es munkaugyileg is, mint akar csak egy eve. a tobbi jarulekos dologrol nem is beszelve, mert ugye mindig csak a melot emlegetjuk, de hogy amugy azon kivul mennyi minden van, arrol valahogy nem nagyon esik szo. de mondom, en ezeket valahogy soha nem sikerkent eltem meg. csinaltam, ami jott, aztan jonapot. :)

Buchhalter 2016.08.18. 22:55:37

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: szerintem igaza van a közmunkásnak.Apám és számtalan sorstársa a szoci érában meló mellett gmk,túlóra stb.50 volt amikor meghalt .Sok ismerőse szintén kisebb szórásokkal:48-58 éves.Lehet hajtani aztán hamar meghalni.8 óra munka tisztességgel és tisztesen megfizetve,vasárnap meg regenerálódás.

montroyal ( CAN qc) 2016.08.18. 23:30:48

@Attilajukkaja: egy nagy senki.....lehet de bankszamlat cserelnek vele vagy akarmelyik partunk es kormanyunkkal es holdudvarukkal .
viszont ok nem cserelnének , omlik a penz hozzajuk ezert nem is valtoztatnak semmin vagy csak tobbet lopnak ..

M. Péter 2016.08.19. 02:52:43

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: @Buchhalter: Nem lett volna jobb annak a közmunkásnak a közmunka helyett minimálbérért dolgozni, ha már annyira szeret pecázni?

Golf2 2016.08.19. 06:25:33

@Zoole[uk]: emberi erőforrás minisztérium -csicskaügyi minisztérium

DieNanny CH 2016.08.19. 06:46:52

@Zoole[uk]:

Nagynénémhez ímmel-ámmal megy egy pasi füvet nyírni 1000/óráért, úgy, hogy a fűnyíró nagynénémé...

Attilajukkaja 2016.08.19. 08:51:44

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:
"Egy hülyékből és csórókból álló társadalmat sokkal könnyebb kontroll alatt tartani... Ami földesuraink elemi érdeke. :)"
Abszolut egyetertek!

@Zoole[uk]:
"Arra a szimpatikus fiatal emberre gondolsz aki betanitott esztergalyosbol lett a emberi eroforrasok miniszterium minisztere lett?"
:o))) Arra, arra!

"Egyatalan milyen miniszterium az a emberi eroforrasok miniszterium?"
Isten egyik huseges szolgalja vezeti. Gondolom a Joistent kellene megkerdezni a beosztottja hivatalarol.

@montroyal ( CAN qc):
"lehet de bankszamlat cserelnek vele vagy akarmelyik partunk es kormanyunkkal es holdudvarukkal"
En nem. Judas sem jart kulonosebben jol azzal a 30 ezusttel. ;o)

Főgebra 2016.08.19. 09:21:00

@M. Péter:
"Nem lett volna jobb..."
Nem!
A közmunka nem olyan, hogy ha úri kedvem úgy hozza, akkor elmegyek, ha pedig van jobb, akkor oda megyek!
Ha a közmunkát felajánlják, el kell fogadni, mert ha nem, akkor a bánat tudja, mennyi ideig segélyt(kb22 000,-Ft-ot) sem kap. Közmunkára addig kell járni, amíg azt nem mondják, hogy nem kell jönni.

Buchhalter 2016.08.19. 14:25:21

@M. Péter: nem sokkal kapna többet.Nevetséges összegekről beszélgettünk.A melóhelyemen keresnek Számviteli vezetőt több év tapasztalattal ,angol nyelvtudással.Meglepődtek , hogy a jelentkezők zöme nettó 4-500-at kér.Szerintük sok.Felvettem a kapcsolatot az egyik volt főkönyvelőmmel: ő egy multinál nettó 600-t keres.Meg is mosolyogta a cégünk szűkmarkúságát.Pár hónapja vagyok itt ,de a 400 emberből cirka 25-30 ment el és csak a felét sikerült pótolni.Szerintem egy segédmunkásnak 8 órában kell keresnie minimum 120-150 nettót!Nálam okosabb emberek pont ezen az oldalon valamelyik héten számolgatták ,hogy mennyit kell keresnie egy embernek a havi szinten tartásához,főleg ha a lakhatása is albérlettel megoldott.Addig amíg ilyen a hozzáállás mint a tied is ,lehet szembesülni a vándorló munkaerővel.A lakhatás költségei olyan durván elszálltak ami beindított egy munkaerő vándorlást.Szerintem te se akarnál dolgozni csak létminimumért amiből kijön a kajád meg a lakhatásod.Ideig-óráig bevállalod aztán lelépsz oda ahol többet ígérnek .

Buchhalter 2016.08.19. 14:25:31

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: ez a fűnyírás most komoly a részedről?1000 Ft?? Az semmi!Max egy ebéd ára.Egy vállalkozó ismerősünkhöz jár egy csóka füvet nyírni: ő 2 órára kap 5000-t.Szerelők se jönnek már ki 1000 Ft-t.Minden megkezdett óra például egy vízszerelőnél 2500 Ft és hol van még a csere alkatrész.Számlát kérsz egyből áfásan emelten kapod.Ha meg nem tetszik vadászhatsz vízszerelőt.Most az van ,hogy a jó szakinak még reklám se kell ,de már hetekre be van táblázva.

M. Péter 2016.08.19. 14:44:49

@Főgebra: A közmunka állítólagos célja az, hogy visszavezesse az embereket a munka világába. Ha egy közmunkás talál valódi munkát, akkor nem fogadhatja el, hanem kötelező a közmunkát folytatnia?

vándor madár 2016.08.19. 17:26:46

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: "Nagynénémhez ímmel-ámmal megy egy pasi füvet nyírni 1000/óráért, úgy, hogy a fűnyíró nagynénémé..."
Anyáméknál is ezerötszázért vágta le egy illető a fűvet, de egy óra alatt szerintem a fél utcával végzett volna. Most van egy másik, ismerősök ismerőse, neki ötszázért is megéri. Tavaly még az önkormányzat lenyírta a füvet, az idén már nem. A ház előtti árokpartról van szó.

Szerintem az ismerőseid oda jutnak, hogy ki kell adni bérbe peanuts-ért vagy el kell adniuk a földjeiket, mert nem fogják tudni megmunkál(tat)ni, ugyanis Mo-n sokan pénzért sem hajlandók dolgozni.
Egy rokonom pl. tegnap zárta be a kis üzletét, mert akárkit vett fel, csak ímmel - ámmal dolgoztak, ha nem szó nélkül leléptek és állandóan meg is lopták, úgyhogy már be kellett neki kameráztatni az üzletet. Nem a vevők lopásai miatt, hanem az ott dolgozók lopásai miatt!!! De még mielőtt valaki téves következtetéseket vonna le, ő nem otthon feküdt és csak a pénzt számolni járt be, hanem teljes mértékben ott dolgozott, de voltak elintézni valók meg éjszaka is áruért kellett járni, úgyhogy nem tudott mindig ott lenni meg valamikor aludni is kellett neki és meg is műtötték, ami következtében nem is emelgethetett.
De ismerek olyat is, nem is egyet, aki a rendszerváltás után nem ment el dolgozni és most sírnak, hogy milyen kevés a nyugdíj.
Ismerősök gyereke, aki már 21 éves és most fejezte be az iskolát, közölte, hogy ő nem megy el traktorosnak, aminek érettségi után tanult, mert az koszos meló. Ő rendőr akar lenni, már 3x nem vették fel vagy benzinkutas, mert ott jól fizetnek, de oda sem veszik fel. Kíváncsi leszek, meddig tartják még el úgy, hogy gyakorlatilag otthon sem csinál semmit.

Itt azt hiszem sokan téves információkkal rendelkeznek a Mo-i vidéki munkaügyi helyzetet illetőleg. Tényleg az lenne az ideális, hogy mindenkit rendesen fizessenek meg, de ez egy utópia, főleg nem olyan helyeken, ahol egyszerűen nincs munkalehetőség vagy nagyon kevés van. Vidéken szerencsésnek mondhatja magát az, aki valamivel a minimálbér felett keres még szakképzettséggel is. Feltételezem, hogy az illető, akit az ismerőseid alkalmazni kívántak, az szakképzettség nélküli napszámos, nem pedig egy magasan kvalifikált szakember, aki akárhol dolgozna a környéken, örülhetne, ha minimálbért kapna. Én nem mondom, hogy ez OK, de ez a realitás vidéken, úgyhogy az ismerőseidet nem érheti kritika, még ha ezt a kívülállók másként is látják. A mezőgazdaság nagyon problémás ágazat. A dolgozókat állandóan fizetni kell, de a földtulajdonosok csak a termés eladása után látnak pénzt, ami sokszor nem is fedezi az önköltséget. Pl. tavaly Karácsonykor beszéltem egy ismerősömmel, aki mondta, hogy a gazda, akinek ki van adva a földje, még nem fizette ki a földbérletet 2015-re.

Nekem van egy ismerősöm, aki egy önkormányzatnál a közmunkások vezetőjeként dolgozik minimálbérre bejelentve, azt mondta, hogy hetvenezret keres. Ő mesélt dolgokat... Szóval lehet, hogy jobban jártak az ismerőseid, hogy nem ment el az illető hozzájuk dolgozni. A helyzet az, hogy dolgozni nem igazán akarnak, mindent a szájukba kell rágni, mert amit lehet elbaltáznak, az eszközöket tönkreteszik, nem hagyhatók felügyelet nélkül, örökké cigarettáznak, pl. a szalma mellett is, stb. Van néhány magasan kvalifikált közmunkás is, ezek jellemzően olyan nők, pl. agrármérnök, védőnő, akiknek kisgyereke van és emiatt nem tudnak eljárni dolgozni, mert az óvoda véletlenül sem akkor nyit ki és zár be, ahogy arra szükség lenne. Nekik azért találnak máshol helyet, nem a kapáló vagy gazolóbrigádban kell dolgozniuk. Egyébként vannak szakmunkások is közöttük, pl. traktoros meg kőműves, de hogy ők miért ott vannak, azt nem értem. Gondolom azért, mert el kellene járni máshova dolgozni, ott nem lehet annyit lazsálni és okoskodni meg esetleg csak idénymunkára kellenek és tán be sem jelentik őket rendesen. És olyan is van, aki talált valamilyen munkahelyet, ha nem is a szakmájában, meg olyan is, aki talált ugyan munkahelyet, de rövid idő után kirúgták, mert elkésnek, isznak vagy a munkájuk minősége nem megfelelő.

A média újabban állandóan tele van cikkekkel a súlyos munkaerőhiányról, de azt senki se gondolja, hogy ilyen emberekkel, akik a közmunkán vannak, meg lehet oldani a problémákat. Ezek az emberek általában még több problémát okoznak, mint ami van, de egy demokratikusnak nevezett EU országban nem lehet egyszerűen éhenhalni hagyni őket, mint pl. valahol Afrikában ez megtörténne. A munkáltatók nem valamilyen munkaerőt keresnek, hanem általában fémipari dolgozókat, azok közül sem az 58 éves lakatost, hanem az újabb technológiákra szakosodott szakembereket. Én nem fogok csodálkozni, ha több nyugati beruházó leszereli a gyárat és kivonul Mo-ról, mert nem lesz, aki dolgozzon. Egyébként is csak azért jöttek, hogy hülyére keressék magukat az olcsó munkaerő meg a nagy támogatások és adókedvezmények mellett. Ha a munkaerőt meg kell fizetni meg nem is lesz elég ember, akkor mi a fenének maradjanak Mo-n?

Főgebra 2016.08.19. 17:26:55

@M. Péter:
Igen.
Tévedsz, mert az ajánlott munka nem valódi munka, még csak eseti megbízásnak sem minősülne, nem lenne bejelentve! Mert arra pedig fizetni kell a bélyeg árát naponta.
Hogy mi a kimondott célja és mi történik a valóságban az két kávéház!

+1
Ha elmegy horgászni és ügyes, akkor egy alkalommal annyi halat foghat ki, amivel elláthatja a családját. Jobban jár!

DieNanny CH 2016.08.19. 20:15:29

@Buchhalter:

Nem tudom, azt olvastad-e, hogy egy diplomás, pályakezdő óvónő 120 ezret kap havonta... És nem 120 órát dolgozik...
Egy fűnyírásért tényleg több jár?

Master. 2016.08.19. 20:46:59

Ennek az országnak az egyik fele az ázsiai mentalitást és utat idealizálja a másik pedig az európai felvilágosultságot. A két kultúra határán élünk már ezer éve. Így az államalapítás ünnepének közeledtével szembe kell néznünk ezzel. A népünk nagyobbik fele ezer év elteltével is megmaradt ázsiainak. Ez azt jelenti, hogy vezér (cár atyuska) kell neki, nem igényli a szabadságjogokat és csak bezárkózva, a világot kizárva tud élni. Ez van.

2016.08.19. 23:41:48

@vándor madár: "Szerintem az ismerőseid oda jutnak, hogy ki kell adni bérbe peanuts-ért vagy el kell adniuk a földjeiket, mert nem fogják tudni megmunkál(tat)ni, ugyanis Mo-n sokan pénzért sem hajlandók dolgozni. "

Nem hajlandóak éhbérért dolgozni, nem hajlandóak és kötelesek elviselni azokat a feltételeket, amiket szabnak nekik. Nem kell bemutatni a jó gazda-gonosz paraszt mesét, mindannyian kinőttünk már abból a korból, hogy bevegyük ezt a maszlagot. Nincsenek kétségeim afelől sem, hogy vidéken még rosszabb a helyzet munka terén, és még jobban ki van szolgáltatva az ember, és ezt ki is használják. Az éremnek mindig két oldala van.

vándor madár 2016.08.20. 08:59:29

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Én nem ismerek semmiféle jó gazda-gonosz paraszt mesét és nem kívánok beadni semmiféle maszlagot senkinek.
A parasztot egyébként meg csak Mo-n hívják gazdának, nem is értem, hogy miért.
Felőlem ne dolgozzon éhbérért és ne viselje el azokat a feltételeket, amiket szabnak nekik. Most még kevesebbért dolgozik, mint az éhbér, igaz eléggé láblógatósan. Változtassa meg a feltételeket. Vagy változtassák meg azok, akik a legjobban hangoskodnak, mert félő, hogy ő nem fogja tudni ezt megváltoztatni. Én soha nem tettem olyan kijelentést, hogy egyetértek ezzel a helyzettel vagy rendszerrel, de a világon sehol nincs úgy, hogy egy szakképzettség nélküli emberke nagyon ugrálhatna és válogathatna a lehetőségek között. Egyébként minden térségben annyit fizetnek, mint amennyi ott szokásos, eltekinteve a köztől, mert ott országos tarifa szerint fizetnek. Pl. Bajorország északi részén is, ahol szintén semmi nincs, éppen úgy, mint Dél-Baranyában vagy Zemplénben, éppen úgy csak egy részét keresik annak az emberek, mint Münchenben vagy Budapesten. A jó levegőnek is ára van.
Akkor egyébként mit gondoltak az elvakult nagyokosok, mikor feloszlatták a tszeket úgy, hogy egycsapásra mindenki munkanélküli lett és kiosztottak az embereknek 1-2 hektár földeket, hogy azt ki fogja megmunkálni és főleg milyen eszközökkel? Ezt a szituációt kihasználva lettek néhányan, akiknek addig semmi közük nem volt a mezőgazdasághoz egy csapásra nem csak gazdák, hanem nagygazdák, mert pár ezer forintért összevásárolták a tanácstalan és kétségbeesett emberek földjeit. Aki meg nem adta oda a földjét, az most olyan helyzetben van, mint amit DieNanny leírt. Miért kellene az ismerőseinek vagy mitől/miből tudnának átlagon felüli napszámot fizetni? Azért arra kíváncsi lettem volna, hogy mi lett volna az az összeg, amiért elment volna hozzájuk napszámba dolgozni az illető.

Nzoltan 2016.08.20. 09:00:05

@M. Péter: A közmunka nem főállás. Sok a szabadidő mellette.

Nzoltan 2016.08.20. 09:00:10

@macamuca [IHUN]: Mondjuk ki: ... a fizetéssel.
A többi csak duma.
Vannak kivételek, de ez az alapfelállás.

Nzoltan 2016.08.20. 09:00:24

@Csodabogár: Ez nem igaz. A 'bármi' az csakis a felhozatalból választható. Az meg más kérdés, hogy a mai magukat liberálisnak és baloldalinak nevező tömörülések mindent képviselnek, csak a lakosságot nem? Bármilyen témában nézelődik az ember, szinte semmire nincs megoldásuk, csak az orbánozás megy. Ez választóként teljesen rendben van, de a kocsmai szintű politizálással nem lehet választást nyerni.

Nzoltan 2016.08.20. 09:00:33

"Szerintem az ismerőseid oda jutnak, hogy ki kell adni bérbe peanuts-ért vagy el kell adniuk a földjeiket, mert nem fogják tudni megmunkál(tat)ni, ugyanis Mo-n sokan pénzért sem hajlandók dolgozni. "

Ezt bizony így van. De ez nem huhgarikum.
Nyugati ember is csak a jólfizető állást vállalja be.

Nzoltan 2016.08.20. 09:01:07

Vigyázzunk a bedőléssel! Sokan attól várják a megváltást, de az csak arra lesz jó, hogy a külföld nagyobb befolyást gyakoroljon az országban.
Mi is történt Ukrajnában? Régebben az oroszok által támogatott oligarcha lopta szét az országot, most az amerikaiak támogatásával sanyargatják a népet. És most jobb nekik? Nem, sokkal rosszabb. Az amerikai geopolitikai törekvések bárkit lenyomnak a víz alá, ha szükséges.

És, hogy miért szar itthon? Mert a szervilis neoliberális gazdaságpolitika mindent külföldi kézbe adott. Élükön az szdsz-el, bokrossal, mszp-vel. Jelenleg ennek legfőbb szekértolója a dk és az együtt, akik még az európai paerlamentben is Magyarország ellen szavaznak.

Az eu-bővítés másról sem szól, mint az erősebb kutya baszik elven megszerezni még a maradék k-európai vagyonokat és nagyon olcsó élőmunkaerőt. Egyik nyugati cégnek sincs előírva, hogy ötöd fizetést kell adnia, hiszen a nyugati béreken is rentábilisen működnek a lajtán túl. Jelenleg mindenki a kormányt okolja, hogy a nagy elvonások miatt alacsonyak a bérek. Na de az amúgy arányaiban a nyugatihoz képest hasonló arányú elvonásokkal terhelt jövedelmeken az állam nem tud nagyot változtatni. Talán 10-20 százalékot. És azzal ki lesz a dolgozó réteg segítve? Minden jövedelem a bruttó bérből jön le. Ha a bruttó csak kétszázezer, abból nem az állam csinál nyugati színvonalú bért!

Addíg míg a munkavállalók nem állnak ki egységesen magukért, nehezen fog változni bármi is. Az érdekérvényesítés alapja, a kiszolgáltatottság. Márpedig az eladósított és tönkretett munkavállalók közel sem voltak alkupozícióban. Hála az elbaszott gyurcsány-simor-oszkó-bajnai-járai féle gazdaságpolitikának.

Buchhalter 2016.08.20. 09:16:50

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: a feleségem gyermekjólétis szintén 120 nettóért,de jövőre ő is váltani akar.Tudod,kereslet-kínálat. A fűnyírás sok embernek derogál,így aki elvállalja többet kérhet.Ennyi.

2016.08.20. 10:02:17

@vándor madár: Arról van szó, hogy régen az volt a duma, hogy ha nem tetszik, akkor lehet máshová menni, mert másik 100 azonnal ugrik a helyedre. Az emberek elmennek máshová, és most azon megy a hisztéria, hogy lassan nincsen ember, aki dolgozzon. Abban is biztos lehetsz, hogy a mostani fiatalok nem annyira szolgalelkűek, mint a szüleik, és nem fogják elfogadni azt, hogy egy életet ledolgozzanak úgy, hogy nem jutnak előrébb.

Ez a szakképzettség érdekes dolog, mert nálunk a szakképzett embereket sem becsülik meg.

"Miért kellene az ismerőseinek vagy mitől/miből tudnának átlagon felüli napszámot fizetni?"

Nem kell. Majd megművelik saját maguk, v. eladják, ha nem tudják megoldani önerőből.

2016.08.20. 10:06:43

@Nzoltan: A magyar kkv-nak sincsen előírva, hogy teljes munkaidősként 4 órára jelentsék be az embereket (vagy be sem jelentsék), táppénz nincs, szabadság nincs, fizetés is feketén v. szürkén, és így tovább. Addig volt jó világ itthon a cégeknek, amíg volt élőerő utánpótlás. A nyugati mocskos vállalatoktól semmivel sem különbözik a szittya turul magyar kkv, sőt, még sok esetben rosszabb feltételeket biztosítanak. "Nem tudják kitermelni a költségeket". Akkor nem kell vállalkozni.

Nem baj, fognak tanulni ebből az egész kivándorlási hullámból egy nagyon fontos leckét legalább. Csak kérdés, hogy mikor alkalmazkodnak.

2016.08.20. 10:08:43

@Nzoltan: "Ez választóként teljesen rendben van, de a kocsmai szintű politizálással nem lehet választást nyerni."

A fidesz is azzal nyert és fog nyerni. Működik az, csak jól kell átmosni hozzá az emberek agyát.

vándor madár 2016.08.20. 13:45:19

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Igen és bármennyire hihetetlen, sok helyen még most is ez a duma, mert ebből az országból azért nem tud elmenni mindenki, aminek több oka van. Pl. 1. mert még annyi pénze sincs, 2. mert nincs semmiféle nyelvtudása, 3. mert nincs semmiféle piacképes tudása még Mo-n sem, nemhogy külföldön, 4. mert nem olyan a munkához való hozzáállása, 5. mert a családi kötelékek miatt.

Tényleg megy a hisztéria, hogy nincs aki dolgozzon, de attól még nem azokra van szükség, aki nem dolgozik vagy a közmunkában van.

A fiatalok ne is legyenek annyira szolgalelkűek, mint pl, az én szüleim is, hanem használják ki a lehetőségeket. De egyébként nehogy azt gondold, hogy a közmunkában 60 éves nyugdíj előttiek várják a nap végét, azokat ugyanis fel sem veszik.
A problémás réteg nagyrészt újratermeli önmagát a gyerekeikben.

Ha ezen a helyzeten az állam nem változtat, itt nem fog változni semmi. Ő a legnagyobb munkaadó, tehát érdeke a bérek alacsony szinten való tartása. Azon kívül arra is kíváncsi lennék, hogyan paktál le a multikkal a fizikai munkások bérének alacsony szinten való tartására, hogy azok idejöjjenek. Vidéken pl. van sok kisebb német vállalkozás is, akik állandóan, de állandóan vas- és fémipari szakmunkásokat keresek, mégis a lehető legkevesebb fizetést adják nekik, akkor is ha már nincs a munkaerő és tudván tudják, hogy a legtöbben pont Németországba mennek ki közülük, mert náluk már megtanulták a melót vagy technológiát meg estleg még a legszükségesebb szakszavakat is.
Az már nyilvánvalóvá vált, hogy az államnak alapjában nem érdeke a változtatás, az neki mindegy, mi történik itt milliókkal, ő nem vállal szolidaritást az emberekkel semmilyen szinten. Az sem érdeke, hogy jobb legyen a nyelvtudás, lásd múltkori cikk, mert akkor még többen mennek el. A változásokat majd a nagymértékű kivándorlás okozta problémák generálják. Az országot csak az idetelepült vállalkozások tartják életben. Ha ők elmennek és újabbak nem jönnek, mert nincs MEGFELELŐ munkaerő, aki dolgozzon, akkor nem lesz elég bevétel sem, ami nagyon komoly követezményeket von majd maga után. De azt azért szerintem nem kell gondolni, hogy itt záros határidőn belül majd ezer euró lesz az alapkereset középszinten, mert ez még mindig kevesebb, mint a "sógorok"-nál, akikkel a médiában megjelenő cikkekben állandóan összehasonlítgatnak minket.

Máshol sem becsülik meg a szakképzett embereket, csak ha szükség van rájuk. Akkor sem feltétlenül becsülik meg, csak van munka és kénytelenek normál fietést adni, különben a munkaadó is tönkremegy. Én még emlékszek rá, mikor Németországban 50 körüli mérnökök ott ültek a munkaügyi hivatalban, amelyik az ott dolgozóknak adott csak munkát, nem pedig a munkanélkülieknek, amire hivatott, most meg lasszóval fogják őket.
Igen, én is pont azt írtam, hogy az ismerősök kénytelenek lesznek bérbe adni vagy eladni a földet. És egyébként mit gondolsz, hogy mit csinálnak a "nagygazdák"? Aki az ország keleti felében lakik, annak tudnia kell, hogy Romániából toborozzák a cigányokat mezőgazdasági munkákra vagy keress rá Alsónémedire a neten és meg fogsz lepődni. Én is nagyon meglepődtem, mikor néhány évvel ezelőtt láttam valamelyik német adón egy műsort. Arról szólt, hogy egy Németországba örökbefogadott cigánylánynak keresik a szüleit Romániában. A stáb elment kb. oda, ahol a Borat fimet forgatták és ki is derítette a szülőket, de azok nem voltak otthon, mert Magyarországon voltak napszámban. Azt hittem leesek a székről. Nincs Mo-n elég szegény, ágrólszakadt, munkanélküli ember, akinek megélhetést biztosítana a munka? Ekkor még azt gondoltam, hogy ez valami egyedi eset lehet, mikor ugyan ez megtörtént anyáméknál is. Az egyik nagygazda összeszedett valahol egy teherautónyi cigány napszámost, akiket a répaföldjén dolgoztatott. Azt nem tudjuk, hogy más földeken is dolgoztak-e még, mert csak ez a föld volt látótávolságban. De olvasd el, mi van Alsónémedin. Több száz román cigány van ott napszámosként évek óta, akik most már a családjukat is odahozzák és kezdődnek a problémák. Ezek szerint itt már a mimimálbér is drága és a fenti eset már több évvel ezelőtt történt. Ezek szerint magyar gazdák és vállalkozók is ugyan azt csinálják, mint a multik. Felkutatják azokat, akik még az olcsóbbnál is olcsóbbért dolgoznak. Régebben nagyon sok erdélyi magyar szakmunkás dolgozott Mo-n vállalkozóknál, de a nagyrésze már elment innen Nyugatra.

2016.08.21. 18:29:28

@vándor madár: Hasonlóan látjuk a szitut. Amúgy pont az általad említett dolgok miatt is kell elmenni azoknak, akik megtehetik. Elképzelhető, hogy még évtizedek kérdése, mire változik valami itthon. Csak ugye kérdéses, hogy akkor majd milyen mélyről (?) kell visszakapaszkodni. Bizonyos folyamatok bekövetkeznek idővel, teljesen mindegy, hogy melyik bohóc politikus mit nyilatkozik éppen... Az nem titok, hogy a nyugdíjrendszer fenntarthatatlan a kiöregedő társadalom miatt (is), a valódi problémákat nem akarják megoldani, pedig azért lettek választva, hogy az országot és a népet szolgálják. De ők csak saját magukat szolgálják. Azt hiszem, hogy valahol itt kezdődnek az igazi gondok.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása