oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. augusztus 14. 06:44,  Bunkóság magyar módra 92 komment

2016. augusztus 14. 06:44 Határátkelő

Bunkóság magyar módra

Vajon milyennek látjuk egy-egy rövidebb-hosszabb látogatásra hazatérve Magyarországot mi, határátkelők? Mi az, ami (pozitív vagy negatív értelemben) meglep, esetleg felbosszant? Utóbbira gyakori példa az, ahogyan a turistákkal bánnak egyes budapesti helyeken – erre hoz ma pár példát az egyik ajánló. Aztán megnézzük, milyen egy tökéletes nap, majd olimpiázunk is egy sort, az se maradjon ki, ha már csak négyévente van.

elado_foto_getty.jpg(Fotó: Getty)

Noha Budapest valóban gyönyörű város, és vonzza is a turistákat, azért ha őszinték akarunk lenni, akadnak olyan helyzetek (és főleg emberek), akik mindent megtesznek azért, hogy elriasszák a turistákat. Közöttük érdekes helyzetben vannak a több éve külföldön élő határátkelők, akik egyrészt zsigerileg tudják, hol mi vár rájuk, másrészt az eltelt évek alatt elszoktak attól, ahogyan egyes alkalmazottak (nem mindenki, ezt fontos hangsúlyozni!!) bánnak velük. Erre hozott pár példát a Frankfurti mesék blog szerzője, Gabuschka.

„Lássuk, hogy bánik fővárosunk néhány alkalmazottja a turistákkal! Rövid kis szituációk a mindennapokból, tanulság nélkül.

1. Elsősorban úgy, hogy a nyelvtudás hiányát utálatossággal igyekeznek pótolni, így fordulhatott elő, hogy a Deák téren egy bárba betérve hamar kiderült, hogy a pultos nő se angolul se németül nem beszélt. (...)

Ugyancsak hasonló élmény érte a barátunkat, amikor szerette volna az egyik híres-neves turista csalogató fürdőnket kipróbálni. Végül sikerült a pénzét náluk elköltenie, de nem volt egyszerű. A szituáció valószínűleg itt is, mint a Deákon most fordulhatott elő először, azaz, hogy valaki nem magyarul szólalt meg a pénztáros előtt.

Ezért lehetett az, hogy miután érdeklődni szeretett volna a barátunk a belépőjegyek típusáról, a pénztáros csak rázta a fejét és mutogatott a magyar árjegyzékre. (...)

2. Panasz esetén rögtön támadó pozíció felvétele, mert nehogy már a hülye turistának legyen igaza. Ahhoz korábban kellett volna felkelnie.

A helyszín valami reggeliző hely a Király utcában, ide mentek be egyik délelőtt a fiúk és rendeltek kettő darab bagelt. (…) Leültek és vártak, majd megérkezett egy bagel és egy croissant szendvics.

A Drágám, ahogy itthon is szoktuk, ha valami nem stimmel, egyszerűen felállt, és visszavitte, hogy nem ezt rendelték. Mindenféle agresszió, szemrehányás nélkül, mással is előfordulhat, hogy összecserél valamit. Itt Németországban ilyenkor elnézést kérnek, majd cserélik is azonnal, ne haragudjunk, elnézték. Téma lezárva.

A reggelizőhelyen meg rögtön egy támadó testtartást felvéve próbálták magukat védeni, hogy biztosak benne, hogy croissant-t rendeltek. Eltartott egy ideig, mire elérte, hogy kicseréljék. Az én tapasztalatom szerint a legtöbb panaszos odáig sem jut el, hogy végigmondja a nyomorát, már csípőből jön a leoltó válasz.

Tavaly esett meg velem, amikor a budapesti testvérszállodánkban aludtunk a férjemmel, dolgozói áron foglaltam szobát. (...) Utolsó nap a lobbiban ültünk mielőtt elindultunk volna a reptérre, angolul beszélgettünk egymással, majd odajött a bárból egy pincérnő, és angolul kérdezte, hogy hozhat -e nekünk valamit. Én rámosolyogtam, és mondtam, hogy értek magyarul is, tehát beszélhetünk a saját nyelvünkön is. Erre válaszként csípőre tette a kezét, és azzal a lendülettel küldte a választ, hogy „Én ezt nem tudhattam előre".

3. Ha dolgozom, azt tudja mindenki, a lusta, reggel kilencig aludni akaró semmirekellő turista is.

A szállodában ahol most megszálltunk, egyébként nagyon kedvesek voltak a dolgozók, csak a takarítóbrigád tevékenykedett maximum hangerővel, akár korán reggel is.

Az egy dolog, hogy minden nap hétkor arra keltünk, hogy csapkodják a szobaajtókat, amit csodáltam, mivel a szállodai szobák ajtaját pont hogy egy csapódást gátló kütyüvel szerelik fel, de aztán okosan rájöttem, ha izomból rántja be valaki maga után, akkor úgy csapódik, hogy csak reccsen az ajtókeret.

Az utolsó napunkon ismét a viháncolásra, egymásnak üvöltésre „Te, Zsuzsi, a te kocsidon van még WC papír?” és az elmaradhatatlan ajtóbebaszódásra ébredtünk, amikor a Drágámnál elszakadt a cérna, valami ízes portugál káromkodás kíséretében kicseszte magát az ágyból, és úgy ahogy volt alsónadrágban kiállt a folyosóra, hogy megkérdezze, ki csapkodja az ajtót. Erre csak motyogott valamit az elkövető, meg ÖÖÖ-zött, de választ nem adott.

Egyébként egy londoni szállodában ugyanezt tapasztaltam, ott is a magyar munkaerő ordibált magyarul az ajtó előtt. Nemzeti sajátosság lehet.

4. Amikor nem akarok dolgozni, azt tudja meg mindenki.

A szálloda mellett volt egy kis bolt oda mentem be vízért meg néha reggeliért, de ott is kiakadtam, pedig türelmes vagyok. (Már szinte kezdem azt hinni, hogy keresem a bajt.)

Bementem a helyre, minden eladó hátul volt, így addig elnézelődtem és kiválasztottam a péksütimet. Egyébként egy jól felszerelt, finom, mindenféle, meg olyan „mindenmentes” sütemények is sorakoztak a polcon. Modern, mindenki igényét kiszolgálni kívánó egység. Csak eladó nem volt sehol, amikor bementem, de hallottam, hogy többen beszélgetnek hátul.

Az egyik eladólány végül előre jött, észrevett, de köszönés helyett továbbra is a kolléganőjének magyarázott, aki hátul maradt, hogy „Jaj, annyira fáradt vagyok, minden reggel itt kell lennem, alig aludtam. Helló mit adhatok?” Így egyben.

5. A zebra azért van, mert ott átszaladhat a kis nyomi gyalogos.

Ez a személyes kedvencem, mert újraélesztette a túlélő ösztönömet. Már szinte elsorvadt az elmúlt évek alatt, de egy rövid egy hetes látogatás is elegendő volt ahhoz, hogy ismét gyorsan szökelljek el a gyalogos átkelőhelyet padlógázzal megközelítő autós barmok elől. (...)

A megoldás

Pont ezért kitaláltam magamnak egy új elfoglaltságot. Az új másodállásom az lesz, hogy olyan embereket fogok trénelni ügyfél és vendégkezelésre, akiknek napi szinten kell velük foglalkozni. Szerintem csak az a baj, hogy a történetben szereplő eladóknak és pultosoknak senki nem tanította meg, hogy hogyan is álljanak neki.”

Hogy pontosan mik is a megoldási javaslatok, azt az eredeti posztban olvashatod el ide kattintva!

Ilyen egy tökéletes nap

Hogy milyen egy tökéletes nap? Hát, embere válogatja, szerintem a legtöbben egy dologban egyetértünk: valószínűleg hétvégére esik. Ezen túl hogy pihenéssel, kirándulással, sportolással, kultúrával (vagy ezek kombinációjával), esetleg valami egészen mással telik, azt már embere válogatja. A Hóvarjúk blog szerzője megírta egy tökéletes napját, íme!

henley-on-thames_foto_henley-on-thames_me_uk.jpg(Fotó: henley-on-thames.me.uk)

"Szombat van. A nap, amikor magamtól ébredek és nem az ébresztő riaszt fel. A feleségem már útra kész, pedig még mindenki az ágyban hever. Tele energiával, rám mosolyog ő is meg a reggeli napsugarak is. Hogy hogy csinálja? Nem tudom, pedig az éjszaka ő kelt fel a gyerekhez. Titokban csodálom az ágyból.

Aztán felkelek és kinyitom az ablakot és szinte arcon csókol a langyos levegő már ilyen korán. A parkban páran kocognak, de most nem érzek késztetést a sporthoz.

A kisfiamhoz lépek, aki végre a kiságy szélébe kapaszkodva lesi, hogy vajon ki veszi fel majd őt? Ahogy meglát huncutan felkacag, a fejét oldalra billenti, mint egy kis kutyakölyök és hatalmasra nyitja a gesztenye barna szemeit. Olyan nagyra, hogy a galaxis elférne benne.

Beleveszek a tekintetébe és már a jövő terveit szövögetem vele. A kezét nyújtja, és bár nem mondja, de látom, azt kéri öleljem magamhoz. Már most tudom, hogy tökéletes nap lesz a mai.

Sose kávéztam otthon, de Anglia más. A reggeli kávé vagy tea a munkahelyen ugyan úgy a napi teendőkhöz tartozik, mint maga a munka. Rituálé, népszokás, divat... ha kihúzom magam belőle, akkor furcsán néznek rám. Nem lehet megkerülni. Megtanultam kávézni vagy teázni, aztán közben semmiségekről csevegni, amíg végül szokássá nem vált. (...)

Öltözködünk és összecuccolunk. 100 kérdés cikázik a nappaliban. Betetted? Megvan? Elmostad? Láttad? Post code meglett? Kikapcsoltad? Ha gyereked van, tudod... ha nincs, akkor biztos sejted, hogy megy ez. De még sincs nyomás. Nem karmol a stressz a válladba. Nem időre kell menni, csak menni kell; kirándulni. Csattan egy csók és: Indulhatunk! - elhangzik a végső mondat a házban.

Elégedetten nézek körbe. A füvet rövidre vágtam, a sövényt megnyírtam. Ma már nem lesz gond vele. Takaros az előkert... tán még a szomszédétól is szebb - fogalmazom meg  magamban ezt az elfogult kritikát, pedig nem verseny ez, csupán a fáradt szemeknek pihentető hétköznap arra hazajönni, hogy minden szépen elrendezett. (...)

A feleségem vezet, én csak az utat figyelem, és a gps-t. A gyerekünk az ablakon kukucskál kifelé, a saját kis kusza mondókáit dünnyögi. Nem szavak még csak hangok. Sugárzik belőlük az elégedettség. Egész nap hallgatnám. A forgalom gyenge, még túl reggel van. (...)

Henley-on-Thames a mi célunk. Viszonylag korán érkezünk - a többi kirándulóhoz képest. A városka hidacskája még nem dugult be. A vasútállomás mellé parkolunk. Ide szoktunk. Üres a parkoló.

Felnézek az égre, sehol egy felhő... hmm, azt hiszem hamarosan tömeg lesz. Az Imperial Hotel tornyosul előttünk első látványként. (...) A park majdhogynem üres. A fű gondosan három centire vágva, a sétány kiseperve. A vízen vadlibák szlalomoznak az evezősök közt.

Hatalmas fehér yacht csorog végig a másik oldalon. A kis folyami lakóhajók ajtaja is kipattan. Ébredeznek a lakók. A füvön heverek és hagyom, hogy a kisfiam rám másszon. (...)

Az embereket figyelem. Az izzadó futókat, hogy milyen technikával futnak. A köpcös fószert, ahogy egy szendvicsbe harap és elégedetten bólogat egy elhaladó hajó kormánya mögött. Az izgága kutyatulajokat, ahogy energiát nem spórolva gyűjtik a kutyusuk után a piszkot. A nyugdíjas párt, akik pár perc bíbelődés után felhúznak egy napernyőt, majd csókkal ünneplik az apró, közös sikert... csókkal, annyi év után is. A szemem megakad egy büfén.

Nem variálok a választékkal. Sajtburgert kérek krumplival. Abban nem csalódik az ember... nemde? A párom mozzarellás paninit választ. Imádja. Várjuk az adagunk, közben egy kutya nyomja a fejét az ölembe. Rám néz, és szinte kérdőre von, hogy hol marad a simítás. Nem tudok ellenállni. A gazdája szisszent és a kutya már el is tűnt. Sűrű bocsánatkérésekkel bombáz a túlvégről az úriember, de hisz nem történt semmi.

A kaját gyűrjük. Nem nevezném életem élményének, de megeszem. A burger hideg a krumpli mirelit, igaz nem számítottam jobbra. Hmm... nem is volt, annyira szörnyű, inkább csak angolosan semmilyen. A paninit csócsálgatom, hogy elfeledjem az ízét. Jól laktam valamennyire. Remélem a párom is. :) (...)

Sétálni indulunk még egyet, mielőtt haza indulunk. Az autóba betúrunk mindent, nincs rendszer benne. Édes káosz. Vegyes érzések közt úszunk. Feltöltődtünk, de elfáradtunk. Ki érti ezt?

Az autókázás felráz bennünket. 4-re otthon vagyunk, így még egy grillezés is belefér. Belefér? Hiszen így tervezte a párom. A húsok már pácolva, a gumi medence szinte forr. Begyújtom a grillt és figyelem a lángokat egy darabig. A kisfiam és nagyanyja a medencét tapossa. Nagy a pancsolás.

Hibátlan, tökéletes pillanat ez. Csodálom a gyermekem, a délutáni nap még ragyog, és a feleségem ölel oldalról, miközben kacag a látottakon. Kell-e ennél több nekem? Mi a gazdagság, ha nem ezek a pillanatok?"

A teljes posztot itt találjátok, olvassátok el! (És ha van kedvetek, írjátok meg, nektek milyen egy tökéletes nap!)

Mennyit ér egy olimpiai érem?

Még javában zajlik az olimpia, úgyhogy arra gondoltam, egy rövid bejegyzés erejéig emlékezzünk meg róla, mégis a világ egyik legnagyobb sporteseményéről van szó. A Svájc és más blog érdekes megközelítésben vizsgálta a játékokat, azt gyűjtve össze, az egyes országokban mennyit is „ér” egy-egy érem.

rio_2016_logo.jpg

„Egy becslés szerint a listát 2016-ban Szingapúr vezeti. Olimpiai aranyérmeseiknek fejenként 753.000 dollárt adnak (jelenleg 2 ezüstérmesük van). Ennek csupán felét, de még így is vagyonnal felérő összeget adnak az indonéz nyerteseknek.

Az azeri és a kazah (eddig összesen 7 érmet szereztek, ebből 2 arany) sportolók sem panaszkodhatnak, ahogy az alábbi táblázatból láthatjuk (ettől eltérő összegeket tartalmazó táblázatot is lehet az interneten találni, de a sorrend megegyezik).

Az amerikai sportolóknak aranyéremét 25.000 dollár, ezüstért 15.000, bronzért pedig 10.000 jár.

A magyar állam is bőkezű idén. (…) A londoni olimpiához hasonlóan Rióban is 35 millió forintot ér az egyéni arany, az ezüst 25, a bronz pedig 20 milliót, ráadásul még a nyolcadik helyezett is kap kétmilliót. (…)

Svájcban minden publikus. Az egyéni aranyérmesek eredményét 40.000 frankkal díjazzák, 4-es evezősökét csapatként 60.000-rel, a csapatsportolók pedig 80.000-et kapnak, kapnának. Az egyéni ezüstérmeseknek 30.000-et, a bronzérmeseknek pedig 20.000-et helyeztek kilátásba.

Ezzel szemben Németországban kevesebbel kell beérniük az olimpiai sportolóknak, akik nem igazán elégedettek a meghatározott pénzösszeggel. Markus Diebler, egykori úszó szerint az aranyérmeseknek járó 20.000 eurós összeg mellett egyáltalán nem csoda, hogy nincs német éremeső. Miközben a dzsungelben való túlélő tv-műsor nyertese 150.000 eurót vihet haza. (...)

De ők még szerencsésnek mondhatják magukat, mert a cikk szerint a svéd sportolóknak egy olimpiai kabalaállattal kell beérniük, a britek pedig csupán az erkölcsi elismerésért küzdenek. Végül, de nem utolsósorban azt sem szabad elfelejteni, hogy az eredményes amerikai, angol és ausztrál sportolók ennél jóval nagyobb összegű reklámszerződésekre tehetnek szert.”

A teljes posztot itt tudjátok elolvasni.

HÍRMONDÓ

Nem lesz többet magyar málna

Nincs ember, aki leszedje a magyar málnát, ha pedig mégis, akkor olyan pénzekért, amiért már a gazdának nem éri meg. Így a következő években egyszerűen megszűnhet a magyar málna termesztése. Azért ez elég durva, nem? Hogy miért lesz szerb vagy éppen román málna? Itt kiderül.

Durván ráfázhatnak a londoni kórházak

Egyre súlyosabb a nővérhiány Nagy-Britanniában, a helyzeten pedig a Brexit várhatóan tovább ront majd. Az ország egyes részeiben (így a fővárosban is) katasztrofális helyzet alakulhat ki. A Royal College of Nurses szervezetnek van megoldási javaslata...

Már nem London a legdrágább város

Az utóbbi hónapok brit gazdasági felfordulása egészen érdekes fejleményekkel járt, például azzal, hogy két és fél év után már nem London a legdrágább város megélhetés szempontjából. Egyébként még csak nem is második - ha érdekelnek a helyezettek, ide kattints!

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével! 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Magyarország Svájc Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr2410407912

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.08.14. 08:36:19

A középső posztnál az hitte hogy a Sárga Gumicsizma tért vissza.
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

A tökéletes nap a tegnapi volt.

kepkezelo.com/images/mo4egyxv4pfon2nqsceu.jpg

kepkezelo.com/images/w5e6v876so8k1jnw1blc.jpg

kepkezelo.com/images/6mx8n6e3018wu7s4cwjr.jpg

puhacica 2016.08.14. 08:54:29

@diggerdriver: hat ugye kinek mi. szerintem a tegnapelott volt tokeletes. :D
az a 3. kep, az valami qrvajo :)

-----

amugy meg: en elegge kritikus vagyok szeretett hazankkal kapcsolatban, de ez az elso poszt meg nekem is sok volt, nem is birtam vegigvergodni magam rajta. a jelenseggel egyebkent - bunko elado/kiszolgalo szemelyzet - eddig barmerre jartam, volt "szerencsem" talalkozni, legyen az Lengyelorszag, Horvatorszag, Portugalia, Spanyolorszag, Gorogorszag... igen, Angliaban is, bar itt a legkisebb aranyban, jellemzoen off licence boltokban, szoval a vasarloi elmeny szamomra itt a legjobb, de ugye nem jartam meg mindenhol. na, ez jo erdekes lett, mi? :D

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.08.14. 08:59:56

@puhacica: Mi volt tegnapelőtt? Találkoztál Hintával?
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Taxomükke (UK) 2016.08.14. 09:16:44

"A Drágám, ahogy itthon is szoktuk..."
Ezt tartsd meg otthonra.
:P

SzZoole 2016.08.14. 09:20:49

Nem kell megitelni Gabuschkat a leirtak miatt,hiszen kihangsulyozza a posztban,hogy;
"nem mindenki, ezt fontos hangsúlyozni!!"
Biztos vagyok benne,hogy rengeteg pozitiv elmeny is erte.

Henley-on-Thames,oda el kell menni mindenkinek!
En mar voltam tobbszor.A belvarosa,a market a varos sziveben,a Temze parti ettermek,a park a Temze partjan,egy szoval gyonyoru:)))

Olimpia?
Who f....ing cares......

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.08.14. 09:57:40

"Nagy" élményem volt, amikor a sarki kisboltban a kis kiszolgáló csaj, olyan feleannyi idős kint én, végig úgy szolgált ki, és úgy is fizettem, hogy egyszer nem nézett rám s kpzben csak beszélt, beszélt a barátnőjéhez. Na, akkor kiakadtam és morogtam. Ugyanott minden idősebb kollégája kedves volt. Egyébként szerintem javult a helyzet, ezen az egy kiscsajon kívűl mindenhol máshol kedves és figyelmes kiszolgálásban volt részem, Bp-en és vidéken is.

Tökéletes nap? Sok van, hála az égnek. A mai is az lesz, csak megkapjam a Drágámtól a kávét :-)

Csodabogár 2016.08.14. 11:23:15

Aki mindenhol csak a rosszat keresi, az meg is fogja találni. A zebra dolgot határozottan cáfolom. Mindig elcsodálkozom, hogy mennyire megállnak az kocsik a gyalogosoknak. Régebbről nem voltam ehhez itthon hozzá szokva. Persze ha látom, hogy jön valaki a hegyről lefele száguldva, akkor nem lépek csak azért is eléje.
Számtalan utazásom során biztos kereshettem volna én is, hogy nem néztek rám elég kedvesen stb. de eszem ágában sincs ilyesmivel rontani a hangulatomat. Régi jelszavam, hogy nem kivánok a kiszolgálóval társadalmi életet élni, szóval nem várom a szemkontaktust meg semmit, csak járjon a keze szorgosan a kasszánál. Szállodákban, szerintem, főleg a kedves vendégek csapkodják az ajtókat, nem a személyzet.
Egyszer volt londoni szállodában viszont, minden reggel hétkor rámdörömböltek és megérdeklődték, hogy elutazom-e aznap. Igaz csak 3 csillagos volt, de akkor is!

fhdgy 2016.08.14. 11:45:56

@Zoole[uk]: "Henley-on-Thames,oda el kell menni mindenkinek!"

Könyörgöm, miért?

Az index is tele van az utóbbi időben olyanokkal, hogy "ezt vagy azt mindenkinek látnia kell".

Hát nem, majd én eldöntöm, hogy akarom látni, akarok oda elmenni vagy a hátam közepére sem kívánom.

puhacica 2016.08.14. 11:59:38

@fhdgy: könyörgöm, miért kell kötözködni? ez egy fordulat, azt jelzi vele az írója, hogy neki nagyon tetszett. nyilván nem gondolja Zoli se, hogy a Föld összes 7.5 milliárd emberének el kell mennie Henley-on-Thamesbe. beszarok rajtatok néha, komolyan mondom. :D

SzZoole 2016.08.14. 12:01:10

@fhdgy: igazad van nem kell.Ajanlott:)
Igazsagszerint ezt azoknak szantam akik itt elnek.
Hidd el,abbol a redvas,fustos shithole Londonbol mindenfelekeppen erdemes ki mozdulni:)

fhdgy 2016.08.14. 12:05:59

@Zoole[uk]: London sem ismerem, nem voltam ott soha, nem is vágyom.

Ha tényleg olyan London, akkor miért tódul oda a nép?

puhacica 2016.08.14. 12:19:04

@fhdgy: nem, köszi, van itthon. bár ha igy folytatod... azon a papír se fog segíteni.

2016.08.14. 12:26:25

Ertem, hogy az eredeti olimpiai logot nem lehet hasznalni brand vedelem miatt, meg mittudomen, de nem lehetett volna egy sportos stockfotot hasznalni, vagy...ooo... barmi mast, ehelyett a "Faliraki Travel 1992" helyett? :D

Nagyon szep amugy, gyerekkorom legszebb pillanatait idezi, amikor a Budapesti Piacot hasznaltuk ujsagpapirnak barkacsolas, ragasztozas es egyeb gyermeteg mokakhoz, abban voltak ilyen szep, "vidam hangulatu" gorogorszagi utazast kinalo reklamok, meg el is kepzeltem, milyen lehet egy ilyen nyaralas, gondolom ilyen buszos utak voltak az akkor meg letezo Jugoszlavian keresztul, es kozepesen lepukkant strandokra lehetett veluk menni es ugy kepzelem, hogy hasonloan diszes cimeru barokban lehetett inni a vizezett sort (3 eve voltam a Balatonnal, nyomokban meg ott is fellelheto ez a vizual siman), de annyira elottem van ez a kep, hogy meg az Ace of Base szamok is eszembe jutnak meg az Msat TV csatorna, ahol ezek a klipek mennek, meg mas egyslageres enekesnok a gorog tengerparton, es akkor tenyleg elkepzeltem, hogy milyen jo lenne egy ilyen nyaralas. Na mindegy ez csak ugy eszembe jutott, tenyleg nagyon szep. :D

articsóka60 2016.08.14. 12:46:36

@diggerdriver: Megpusztulok azokért a rucikért!!

arncht 2016.08.14. 12:46:38

Ezek emberi dolgok, nem az orszagra jellemzoek... Ez amolyan mindent rossznak akarok latni hozzaallas.

SzZoole 2016.08.14. 12:46:43

@fhdgy: kerdezd azokat akik oda todulnak

SzZoole 2016.08.14. 12:51:00

@articsóka60: ha ott lettel volna az alladnak kulon zsurkocsi kellet volna az amulattol,mert mindig le esett volna:)
Az eppen alig jarni tudo kislanyoktol a ven trottyokig mindenki ilyen es hasonlo ruhakban voltak.
Nem beszelve a tobbszaz amerikai autocsodakig.
Jo buli volt,jovore is megyunk:)

adg 2016.08.14. 12:57:48

"Markus Diebler, egykori úszó szerint az aranyérmeseknek járó 20.000 eurós összeg mellett egyáltalán nem csoda, hogy nincs német éremeső. "

Ez mekkora szoveg mar. Gondolom, ha fel millio eurot kapnanak, akkor lemostak volna pl phelbset meg az egesz usat, kinat, meg katinkat a verbe, de vacak huszezerert csak ilyen nyugdijastempora futotta. Minimum penzert minimum teljesitmeny, ahogy a klasszikus mondja.
Amugy eljott a nemetek ideje, eleg szepen feljottek, lehet, megis eleg a penz. Vagy osszekalapoztak nekik meg egy kicsit, hogy hajlandoak legyenek megmozdulni. :)

Csodabogár 2016.08.14. 12:58:03

@fhdgy: Ezt én már első látogatásom alkalmával kérdeztem, ami a 60-as években volt. Aztán még néhányszor bepróbálkoztam, de soha nem tetszett. Ellentétben pl. Párizsal vagy Amsterdammal és még sorolhatnám.

fhdgy 2016.08.14. 12:59:21

@Zoole[uk]: Jó, tudom, hogy korábban sokszor elhangzott itt, hogy a nyelv döntő, meg az, hogy végül is minden rendű-rangú munkát lehet találni.

Én viszont akkor sem szeretnék olyan helyen lakni, ahol az ember olyan jelzőkkel illeti ( joggal vagy sem ) a helyet, ahol lakik, mint Te.

Én most Mo.-on egy alföldi városban lakom, én sem vagyok elégedett a jelenlegi helyzettel, de messze nem olyan rossz, és mégis mehetnékem van. A pénz jó dolog, de nem minden, egy idő után ( ha már van egy kis zsozsó ) lesznek fontosabb dolgok is, például egy nyugodt környezet.

fhdgy 2016.08.14. 13:09:38

@adg: Én nem úgy veszem, hogy a start előtt odamennek egy úszóhoz, hogy itt egy milla, ha győzöl. Ez nyílván nem lenne képes csodákra.

Hosszú távon érdekes a dolog. Ahol sok a pénz, ott nagy a felhozatal, ott statisztikai alapon nagyobb a valószínűsége egy-egy kiugró tehetségnek.

Egyszer egy orosz vagy szovjet sakkozót megkérdeztek, hogy miért van náluk olyan sok kiváló sakkozó?

Miért, mi mást lehet itt csinálni???

A volt szocialista országok azért ( is ) voltak sikeresek a sportban, mert a sport egy kitörési lehetőség volt. Átvitt értelemben is és sokszor nagyon konkrétan is.

Ja, és a sporteredményekkel lehetett hírdetni a társadalmi felsőbbrendűséget.

Ahol ( pl. Németországban ) van más lehetőség is a sikerre, karrierre, ott a sport jelentősége is egészen más.

SzZoole 2016.08.14. 13:18:12

@fhdgy:
"Én viszont akkor sem szeretnék olyan helyen lakni, ahol az ember olyan jelzőkkel illeti ( joggal vagy sem ) a helyet, ahol lakik, mint Te.
"
Te rosszul vagy?Hol irtam en ilyet?
Akkor megismetlem,NEM LONDONBAN LAKUNK!!!
Teny,hogy Londont nem szeretem a zsufoltsaga az allando forgalom es a szmog miatt,de,de Nagy Brittaniat imadom.
Szerintem sokkal jobb videken lakni.
Mas szerint meg Londonban nagyon jo lakni.Nincs is ezzel gond,kulombozoek vagyunk.

2016.08.14. 13:23:07

@adg: Igazabol lehet, hogy jobb, ha kapnak egy valag penzt, legalabb a sportkarrier utan nem kell haknizni a celebes TV musorokban, meg egyeb helyeken, hanem elhetnek nyugiban es foglalkozhatnak azzal, amivel csak akarnak. Ezen akkor gondolkodtam el, amikor hallottam valamelyik focistat ...ooo... "rappelni". :D Meg a boltban lattam valami nem is tudom min, talan gabonapehely, vagy uditoital, vagy tetszoleges FMCG csomagolason valami visszavonult olimpikon arckepet, en ezt tuti nem csinalnam ha nekem lenne aranyam. :D

Meg amugy el nem tudom kepzelni, kit motival a penz amikor errol van szo, hiszen mi a fenet lehet kezdeni, ha kidolgozod a beled, de epp abba a generacioba tartozol, amelyiknek 3-4 vilagklasszis jutott? Peldaul, hogy a francba lehetnel sikeres teniszezo, ha ilyen Federerekkel meg Gyokovicsokkal kellene megbirkozni minden egyes alkalommal amikor kinkeservesen bekerulsz a dontobe? Igy hogy lesz meg az arany, meg a millio euros dij? Nagyon nehezen, szponzorokbol kell ilyenkor megelni, meg kukoricapehely csomagolasbol.

A nemetek viszont ne sirjanak, nem lehet mindent megnyerni, kit erdekel az olimpia, ha egyszer a fociban jok, az miert nem eleg? :D

fhdgy 2016.08.14. 13:24:04

@Zoole[uk]: Egy szóval sem mondtam, hogy Te Londonban laksz.

Te illetted jelzőkkel Londont ( bár nem laksz ott ), én pedig az ember általános alanyt használtam. Nem azt írtam, hogy helyedben nem laknék ott!

adg 2016.08.14. 13:24:38

@fhdgy: ez csak a gyozelemert jaro penz. A fizeteseket nem irja, de valoszinuleg abbol elnek inkabb, nem a par tizezer eurokbol, amit csak nagyon kevesen kapnak meg. A felkeszules alatt is kell elni, meg az olimpia utan is.
Az amerikaiaknak amugy a cikk szerint meg kevesebb jar. Megis egy vagon ermet osszeszedtek, raadasul, ha jol sejtem, ott is akad mas kitoresi lehetoseg.
En ugy gondolom, hogy ki nyer az olimpian, aki annyira megszallottja a sportaganak, hogy akkor is csinalna, ha nem kapna penzt az eremert, vagy kifizettetnek vala az erem arat. :)
Kizartnak tartom, hogy ugy ugrik a felemas korlatra a nemet Elizabeth, hogy "szarok bele, vacak huszezerert nem izzasztom itt magam", mig az amerikai lany elott meg a kitores es a dollarok lebegnek. :))

adg 2016.08.14. 13:31:38

@mojyo: igen, en is igy gondolom. Pont azt az idot hasznaljak el erre, amikor megalapozhatnak a jovojuket. En nem sajnalom toluk a penzt, a nagy tobbseg igy is megszivja, mert nem lesz vilagklasszis.

Csak annyit mondtam, hogy nem hiszem, hogyha a nemetek pl otszor annyi penzt kapnanak, akkor szignifikansan tobb ermet vinnenek haza. Ahogy a cikkben emlitett muki mondja. Szerintem nem ezen mulik ott mar.
Az lehet, hogy ha tudna mindenki, hogy egy olimpikon majd kap fel tonna penzt, akkor az tobb gyereket inditana ebbe az iranyba, bar mire a gyerek ilyen szinten erti a penzt, addigra mar keso nekikezeeni a sportkarriernej, vagyis inkabb a szuloket motivalna, ami nem biztos, hogy annyira jo lenne a gyerekeknek. Szoval mit banom en. :D

macamuca [IHUN] 2016.08.14. 13:32:16

@fhdgy:
Bocsesz, de ez (meg a következők is...) eléggé kekec volt...
Értem én, hogy esetleg nem a legjobb hangulatban vagy, de ez tipikusan a berúgom-a-kocsmaajtót-Mivan?Mivan?Mivan?-szöveggel +ádáz arckifejezéssel -szitu, írásban előadva.
Peace.

Taxomükke (UK) 2016.08.14. 13:35:46

Amugy jo kis vasarnap reggeli kedvcsinalo cim volt, meg az iras is....
:(((

Pernilla 2016.08.14. 13:36:57

@adg: és a folytatás: " Miközben a dzsungelben való túlélő tv-műsor nyertese 150.000 eurót vihet haza." Hát bammeg akkor lehet a dzsubgelbe is menni a medence helyett. :D

És ha már kötözködünk, Deibler lesz az, nem Diebler :)

fhdgy 2016.08.14. 13:40:06

@adg: "En ugy gondolom, hogy ki nyer az olimpian, aki annyira megszallottja a sportaganak, hogy akkor is csinalna, ha nem kapna penzt az eremert".

Ezzel maximálisan egyetértek. Annyira, hogy én nem is adnék ÁLLAMI pénzt ( az adófizetők pénzéből ).

Lehet, hogy kihúzom a gyufát, de megkérdezem, hogy Mári néninek vagy Pista bácsinak mi haszna van X darab olimpiai éremből, ami az országnak nagyon sok pénzbe került?

Ám legyen, de akkor megint van egy kérdésem: ha egy olimpiai érem ennyit ér a társadalomnak, akkor pl. az egyetemi oktatók miért nem kapnak a munkájukhoz megfelelő körülményeket, hogy eredményt érhessenek el, amiből az ország, a társadalom tényleg profitálhat?

Egy edző, akinek lesz olimpiai érmes sprtolója is kap jóformán. Egy tanár, egy professzor, aki szintén "edző", felnevel sok embert, aki komoly eredményeket ér el, mit kap ezekhez képest???

puhacica 2016.08.14. 13:41:25

@fhdgy: nezd, szerintem meg az egyik legjobb hely azok kozul, ahol eddig jartam, akkor most mar van kedved idekoltozni? :D
meg ez is, hogy te kinyilatkoztatod, hogy meg nem jartal itt, de nem is szeretnel itt lakni... miert? hivott valaki?

Taxomükke (UK) 2016.08.14. 13:41:31

@Taxomükke (UK): Csak vicc volt...
Na megyek, mielott atragad ram a hangulat.

2016.08.14. 13:45:36

@adg: Igen, szerintem is hulyeseg ezt kifogasolni, hogy nem eleg az a penz, ami az arany eremert jar, hiszen amugy is nagyon kicsi az esely az arany eremre. Szerintem is inkabb felkeszules kozben kene tamogatni a sporotlokat, es meginkabb feltetlenul tamogatni a tanulasban is, hogy ha abbahagyjak, akkor se legyenek beloluk prostitualtak, ezt nem csak a kukoricapehely csomagolasra ertem, hanem volt ilyen tornasz, meg atleta is, akik konkretan ezt az osi palyat valasztottak visszavonulas utan is (azt hiszem arany ermek utan is, szoval nem minden a gyozelmi dijazas. :D)

fhdgy 2016.08.14. 13:51:27

@puhacica: Szerintem nem biztos, hogy a sok-sok magyar hívásra ment. Te igen?

Én Németországba mentem annak idején és engem, ha úgy vesszük, igenis hívtak.

Egy software-ház magas beosztású vezetője "jött el értem" és kérte, hogy menjek a cégéhez dolgozni. Akkor most mi van? Szerintem semmi különös. Ki azért megy, mert hívták, ki azért, mert "elzavarták".

puhacica 2016.08.14. 13:56:06

@fhdgy: ez mar aztan dofi, gratulalok! passzolsz ma a cimhez, tovabbi jo szorakozast!

fhdgy 2016.08.14. 14:03:09

@puhacica: Nem hiszem, hogy értetted!

puhacica 2016.08.14. 14:15:20

@fhdgy: akkor ugorj vissza a mai elso kommentedre aztan gondolkozz el kicsit legy szives, hogy ki mit ertett meg ma.

adg 2016.08.14. 14:51:54

@fhdgy: es akkor kinek a penzebol adnal? Vagy legyen fizetos a kozvetites, es aki nezni akarja, az fizesse? Ezt is lehet. Meg fizessek a gyongyosiek a gyongyosi tomegkozlekedes veszteseget, meg ugy mindenki fizesse a sajat hulyesegeit, a tobbiek meg kapjak be. Sajnos a vilag nem teljesen jol van kiegyensulyozva.

Valamikor kozepiskolas tacsko koromban veletlenul megnyertem egy orszagos szakmai tanulmanyi versenyt, pedig mindent elkovettem, hogy ne kelljen oda mennem, te a tanarok tuljartak az eszemen Aztan kaptam erte az otp egyik alapitvanyatol egy penzt, ami kb a ketszerese volt az 6 evvel kesobbi elso fizetesemnek. Mi volt a jo az otp ugyfeleinek abban, hogy az o betetjeiken keresett penzbol en kaptam ennyit. Valoszinuleg semmi, ugyhogy ezuton kerek elnezest toluk. Mondjuk attetelesen jol jartak, mert ha nem nyerem meg a versenyt, sose vesznek fel az egyetemre (jart vele a szabadjegy), es most agrarmernok lennek, ami azert eleg nagy veszteseg lenne a vilagnak, lassuk be. :)

A Mari neninek meg az a haszna, hogy a kisunokajanak peldakepe lesz esetleg az olimpiai gyoztes akarki, es ez esetleg mas eletre sarkalja, mint ami enelkul lenne, ez pedig mari neninek is jo lehet. Sot, az orszag hangulatanak is jo, ha lehet szoritani a sikerekert egy ilyen esemenyen, es ez esetleg sokaknak jo, meg ha nem is forintosithato kozvetlenul. Bar magyarorszagon igy is meg lehet talalni, hogy miert hulyeseg, meg á, meg ugyis doppingol, meg szart sem er, meg biztos fideszes, vagy az alja komcsi, szoval inkabb torje ki a nyakat ugras kozben, inkabb atkapcsolok.

Ettol persze jo lenne, ha az egyetemi professzor is reszesulne anyagi tamogatasban a kutatasaihoz, es hoppa, ez nem is ritka. Az egyetemek koltsegvetesenek jelentos reszet teszik ki az ilyen tamogatasok. Nevesebb professzorok szinten jelentos tamogatasokat kapnak, es nevtelen edzok meg szinten semmit.
En igy latom, de mar eleg keso van itt a bolygo sotet oldalan, ugyhogy szerintem el is ballagok a haloba, es ott kivarom, mig a nap fel fordulunk.

Mikor koltozol amugy? Mar akartal ilyenkorra, ha jol emlekszem.

@mojyo: meg ilyet, a kertvarosok nagyszerusegen kivul is egyet tudunk erteni dolgokban. Feldobtad a napomat, kar hogy vege is van. :D

fhdgy 2016.08.14. 15:07:05

@adg: A "végső" ( vagy ki tudja ) költözés objektív okok miatt még várat magára, de ami késik nem múlik.

Az erdőben a termelés nagy része már megvan, de pénz legkorábban év végén, jövő év elején lesz, addig nem tudok indulni.

Addig legföljebb egy közbenső ( országon belül ) költözés lesz, mert ahogy zoole[uk]-nak ma írtam, nem vagyok elégedett a jelenlegi helyzetemmel. Nem nagy a gond, csak nem tudom, hogy somogyi létemre mit keresek az Alföld közepén. Úgy érzem, hogy Somogyban még a fű is zöldebb lenne ( tényleg az ).

Mondják, hogy ahol a kenyér, ott a haza. Volt idő, amikor ez rám is vonatkozott, de már ( nyugdíjasként ) akárhol is megvan az a bizonyos kenyér. Így már nem anyagi megfontolásokból akarok költözni, hanem mert, mert van, ahol zöldebb a fű!!!

montroyal ( CAN qc) 2016.08.14. 15:15:52

@diggerdriver: hat ezekek képek ... es foleg a modelelek ... wow!!

SzZoole 2016.08.14. 15:19:03

@montroyal ( CAN qc): a piros ruhás veres hajú leányzó az az en kislányom lenne:)))
Nem vicc

Herr Géza 2016.08.14. 15:24:04

@Pernilla: Alle Achtung, Fr. Kollegin...:))) Hogy te is miket veszel észre...:))))

2016.08.14. 15:27:30

@adg: Nem csak a kertvarosokrol, hanem az "emberi klima"-rol is elteroek szoktak lenni az elkepzeleseink :D De valoban, most egyetertunk, eljen eljen! :D

Abban is, amit @fhdgy-nak irtal, sajnos a sport ma ugyanolyan tema ebben az elaljasodott, poszt-2008-as-valsagos vilagban, mint minden mas, hogy ugye minek koltunk ra kozpenzt pfeeej, detto ugyanaz a reakcio, mint a muveszetekre, kulturara torteno penzosztas. Ennek valoszinuleg tobbfele oka van, az egyik az, hogy ha valahol, akkor pont a sportban meg a kulturaban meg inkabb megjelenik az egyenlotlenseg, ami mashol is kezdi agyonnyomni a remenyt, peldanak okaert ugye ott vannak a premierligas futballsztarok, meg a hollywoodi szineszek, akiknek az egyhavi fizeteseert 3000 evig dolgozhatnal, es akkor, aki nem tud odakerulni vagy egy retegkozonsegnek csinalja inkabb, arra ugye "nincs is igeny", hat minek dzsudozik meg munka mellett a rendor, meg minek az elborult temaju fuggetlen szinhazmuvesznek kozpenzt adni, menjenek Hollywoodba meg a Premier Ligaba, vagy hagyjak abba, mert neazenpenzembol, hat kit erdekel az elborult muvesz meg a dzsudo, engem nem, tehat en kijelentem, hogy en bloc nincs ra igeny, igazam van-e, naugye! :D

A masik oka a korrupcio, hogy mind a kulturaban, mind a sportban teljesen illetektelen kezekbe kerul a kozpenz, es ez teljesen jogosan felhaboritja az embereket. :(

Ezeken azonban lehetne segiteni, de nem azzal, hogy akkor senki se kapjon kozpenzt, hanem elsosorban megszuntetni az adoparadicsomokat es kotelezni a nagy filmgyartokat, meg a topligakat, hogy tessek tolni a penzt a retegsportokba meg a retegmuveszeknek, es ne kerjenek erte cserebe reklamot meg PR szereplest, meg ne vegyek el a copyrightot, vagyis maradjanak fuggetlenek a tamogatottak, hanem akkor a tamogatok kapjanak akkor inkabb adokedvezmenyt helyben, vagy mittudomen valami ilyesmivel, de tudom, hogy en egy utolso rohadek bolsevik komenista vagyok, vallalom. :D

fhdgy 2016.08.14. 15:38:34

@mojyo: Csak a sport és a közpénz viszonyához: Vannak országok, ahol a ( főleg népszerű ) sportok komoly adókat csengetnek az államkasszába, mert az emberek megfizetik és nagy jövedelmek keletkeznek belőle. Ezekben az országokban nagy pénztermelők, nálunk nagy pénznyelők! Hogy is van ez?

montroyal ( CAN qc) 2016.08.14. 16:02:46

@Zoole[uk]: csini ...csak nem ismertem fel mert Téged csak hatulrol lattalak Ot meg csak elorol :-) de szerintem nem lehet olyan a hata mint neked az avataron ...

2016.08.14. 16:12:15

@fhdgy: Magyarorszag egy kulon eset, meg az sem jovedelmezo, ami az lehetne, ezt nem vitatom.

Viszont nem csak nepszeru sportok vannak a vilagon, szinte szaz, hogy gyorskorcsolyazasbol nem lehet sehol megelni, azonban nem gondolom, hogy akkor a gyorskorcsolyazok mind hagyjak abba, akkor is, ha szeretik es jok is benne, csak epp nem tudjak esetleg a munkajuk jovedelmebol kifizetni a nevezesi dijakat es szponzort meg nem talalnak ra. En nem sajnalom toluk a tamogatast es nem mondom, hogy keressenek latvanyosabb sportot csak azert, mert abban tobb a penz. Nem focizhat mindenki a Serie A-ban. :)

M. Péter 2016.08.14. 16:15:22

@fhdgy: Hol fizetnek be komoly adókat a sportcsapatok vagy sportolók? Inkább az ellenkezőjéről tudok.
Az USA-ban is támogatják a hivatásos sportcsapatokat, csak nem szövetségi, hanem állami/megyesi/városi szinten. Tipikusan úgy megy a dolog, hogy az állam/megye/város kölcsönt vesz fel stadionépítésre, hogy odaköltözzön egy csapat, vagy a már ott levő ne menjen el, és a stadion piaci ár alatt adják bérbe. Ott legalább azért vannak nézők is a meccseken.
Az európai focisták is élenjárnak az adóelkerülésben, pl. a reklámbevételek offshore cégeken keresztül mennek.

2016.08.14. 16:18:21

@M. Péter: "Az európai focisták is élenjárnak az adóelkerülésben, pl. a reklámbevételek offshore cégeken keresztül mennek."

No igen, ez meg a masik, hogy mast ne mondjak @fhdgy-nak: keress ra Messi aprocska ugyere :D

fhdgy 2016.08.14. 16:22:27

@mojyo: Az nagyon sanszos, hogy vannak olyan sportok, amelyek nem tudnák magukat piaci alapon eltartani, de mindjárt más lenne a helyzet, ha a népszerű sportokból befolyó adók egy részéből lennének finanszírozva. Ebben az esetben, ha nem is egyes területek, de a sport összességében önfinanszírózó lenne. Ez már önmagában hatalmas előrelépés lenne.

Ezt el lehetne játszani a kultúra területén is. A kommersz zene, a film stb. a világban óriási hasznot termel, csak nálunk nem.

A tudomány, az innováció is tudna közvetlen hasznot termelni, csak ezeket az embereket nem kellene ellehetetleníteni. Lásd pl. Rubik kocka esetét, és hány ilyen van!

Szóval, nekünk a tehénsz.r sem esik lapjára!

fhdgy 2016.08.14. 16:28:04

@M. Péter: @mojyo: Adócsalók voltak, vannak és lesznek is. Ti egyes emberekről beszéltek.

Hogy Messivel mi lesz/lett nem tudom, de a németek pl. Bumbum Beckeren is, Schumin is, Stefi Grafon is, ha utólag is, de behajtották a pénzt.

Náluk egyes emberek az adócsalók, nálunk meg iparágról van szó!

Csodabogár 2016.08.14. 16:58:04

@fhdgy: Nem emlékszer már Puskásra? Kis pénz kis foci! Nagy pénz nagy foci! Rákosiéktól mindent megkaptak a csodálatos fiuk és tényleg más lehetőség akkor nemigen volt.

fhdgy 2016.08.14. 17:06:57

@Csodabogár: A kis pénz, kis foci rendben. A másik fele, amit írtál Mo.-on nem működik, csak hozzáköltötték!

montroyal ( CAN qc) 2016.08.14. 17:13:32

@mojyo: gyorskorcsolyazok mind hagyjak abba, akkor is, ha szeretik es jok is benne

csak erre.. nem ismerem az anyagi helyzetet Gaétan Boucher-nak de hogy meg eleteben fo utat neveztek el rola meg sportcsarnokot stb gondolom megél .. talan nem ugy mint a star focistak stb ..
en.wikipedia.org/wiki/Ga%C3%A9tan_Boucher

www.google.ca/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=rue%20gaetan%20boucher

fhdgy 2016.08.14. 17:36:47

@montroyal ( CAN qc): Egyébként, aki előbbre veszi, hogy olyat csináljon, amit szeret, de nem fizet megfelelően, az ne csodálkozzon.

Aki mosogatni szeret, az anyagilag is úgy fog élni, mint aki mosogat.

A művészet az, ha valaki olyat csinálhat, amit szeret és még jól is vagy nagyon jól is keres ráadásul.

Én úgy gondolom, hogy a világban az emberek döntő többségének ezzel szembesülnie kell. Miért lenne más a sportolók vagy a művészek esete? Ők nem emberek, rájuk nem vonatkoznak a szabályok?

Milyen jó lenne szélgereblyézőnek vagy sajtlyukasztónak lenni, ha pompásan meg is fizetnék? Én pl. örömmel vállalnám jó pénzért, hogy nyáron havat lapátoljak, télen meg fűvet kaszáljak!

montroyal ( CAN qc) 2016.08.14. 17:58:25

@fhdgy:
ha talalsz ilyen helyet vigyel be engem is ..

en mar azzal is megelegednek ha telen meleg helyen sutnem a szalonnamat .. vagyis haton, hason ,oldalt forgatnam magam a napozoagyon .. tavaly sikerult 4 honapig kemenyen, most mar gyakorlatom is van ...

Csodabogár 2016.08.14. 18:00:28

@fhdgy: Akkoriban működött. Mind házat épített és iszonyu mennyiségű szajrét hoztak be minden útjukról. Akkoriban Budán felépíteni egy házat, akkora privilégium volt, hogy el se tudod képzelni. A belvárosi butikról már nem is beszélek, szóval honorálták őket rendesen. Ezt csak az nem tudja, aki akkor még nem élt.

Golf2 2016.08.14. 18:09:02

Magyaros poszt,magyaros kommentekkel...

Golf2 2016.08.14. 18:12:18

@montroyal ( CAN qc): Te már rég befutottál,behajóztál,minek jobb hely.

2016.08.14. 18:20:33

@fhdgy: Persze, hogy rajuk is vonatkoznak a szabalyok, a kerdes csak az, hogy milyen szabalyokat talalunk ki :D

Amit te szeretnel, az a szabalyozatlan vadkapitalizmusra hasonlit, amiben mindenki mindent maganak, boldoguljanak ahogy tudnak, aki nem birja, az necsodalkozzon, hulljon a fergese, stb. Ezzel az a baj, hogy oda vezet, hogy a vegen nagyon keves nagyon nepszeru sport/muveszet/nagyvallalat marad, egyreszt maradna Kanye West meg a szuperhosos filmek amik szornyuek, de hat oket veszi a nep ugyebar, a tobbiek eltunnek ha nincs lehetoseguk sehol kitorni, illetve ami meg ennel is rosszabb, hogy vegso soron felszamolodik a szabadsag, a valasztase es minden mase is. Ez amugy elkezdett megtortenni szerintem, es szerintem ez nagyon nem jo folyamat.

Abbol, amit a nagyok es nepszeruek generalnak, muszaj elvenni, hogy a kicsinek adjuk, es megorizzuk azt is. En peldaul nagyon szeretem a vivast, de tisztaban vagyok vele, hogy soha a budos eletben nem fog annyi embernek tetszeni, mint a futball, es nem lesz benne annyi penz, TV-licenszdij, stb, igy szerintem elfogadhato, hogy koltenek ra a penzunkbol, hogy megmaradjon. Van egy csomo komolyzenesz is peldaul, akik sose fognak annyi albumot eladni, mint a Rihanna, de nekik is kell, hogy eletben maradjanak, mert szegenyebbek lennenk nelkuluk. Lehet, hogy sokkal kevesebbeket erdekelnek ezek a dolgok, mint a tomegsportok meg a tomegmuveszetek, de ettol meg *van* rajuk igeny.

Tudom, hogy azert sajnalod toluk, mert masra meg nem jut, es ez szerintem is felhaborito, en csak azt mondom, hogy nem az a megoldas, hogy akkor toluk is elvesszuk, es egymasnak esunk a sajat prioritasi listank alapjan (pedig amugy ez a cel szerintem - "oszd meg es uralkodj"), hanem, hogy atlathatova, elszamolhatova tesszuk a rendszert, es felszamoljuk a korrupciot meg a mutyit, es igy, hogy mindenkinek jut, bekeben tudnank egymas mellett letezni. Love, peace, stb.

2016.08.14. 18:29:52

@montroyal ( CAN qc): Eleteben elnevezni akarkirol akarmit szerintem is baromsag. :D

montroyal ( CAN qc) 2016.08.14. 18:29:53

@Golf2: azert vagyok vasarnap is a muhelybe .. befutottam hogy robotoljak egy kicsit ..
egyebkent egesz hetvege eso , nincs nap , kulomben be se jonnék ..

fhdgy 2016.08.14. 18:36:04

@mojyo: Szép lenne, amit írsz, de Pelikán elvtárs óta tudjuk, hogy az élet nem habos torta.

Valamilyen szinten szerencsés voltam az életben, mert szerettem a szakmámat, de sokszor volt olyan, hogy azért az átkozott pénzért még a szeretett szakmámon belül is olyat kellett csinálnom, amit utáltam. Mit lehetett tenni, élni kellett, ahhoz pénz kellett és sokszor meg kellett alkudni.

Sajnos, de való, hogy az életben nem sürven kérdezik meg, hogy édes fiam mit is szeretnél.

Inkább olyan van, hogy ezt vagy azt kell csinálni, eszi, nem eszi, nem kap mást.

kopzol 2016.08.14. 18:44:00

A nyelvtudás hiányára csak annyit mondanék, hogy se Párizsban, se Amszterdamban, se Malmöben érdekes módon a szállodák recepcióján a személyzet nem tudott "magyarul", tehát ne legyünk követelőzők és telhetetlenek.

2016.08.14. 18:44:57

@fhdgy: Az csak az egyik oldala, hogy mit kell csinalni, a masik oldala, hogy fogyasztokent mit szeretnel kapni. Szeretsz-e retegsportot, retegzenet, kovetsz-e olyan dolgokat, amiknek nincsen ugyan hatalmas piaca, de rendkivul rosszul esne, ha eltunne? Fizetnel-e peldaul egy valag penzt a kedvenc filmjeidert, ha azoknak kulturalis tamogatas nelkul kene keszulniuk, stb?

fhdgy 2016.08.14. 18:53:15

@mojyo: Sajnos, de való, hogy Mo.-on sok, túl sok szegény ember van. Náluk nem az a kérdés, hogy fogyasztóként mit szeretnének kapni. Amíg ebben nem lesz gyökeres változás, addig nagy általánosságban a kérdést én csak költőinek tudom tekinteni, akkor is, ha szerencsére engem nem érint.

Amíg egyesek szerint havi 47 ezer Ft-ből meg lehet élni, addig én nem tudok azonosulni azzal, ami Mo.-on van!!!

2016.08.14. 18:58:50

@fhdgy: En is tudom, hogy Magyarorszagon sok a szegeny, es egyre csak no a szamuk, de azt ugye te sem gondolod komolyan, hogy a muveszek es a sportolok lennenek felelosek ezert? Nem toluk kell elvenni, mert akkor meg ok lesznek a szegenyek, hanem azt a felelost kell megkeresni, es azt a rendszert felszamolni, ami miatt ugy alakult, hogy nem jut mindenkire....

fhdgy 2016.08.14. 19:14:03

@mojyo: Itt senki sem felelős, itt mindenki ártatlan!

Én is ártatlan vagyok, amikor azt mondom, hogy pl. a sport és a művészetek támogatásakor vegyük figyelembe az ország teherbíró képességeit is.

És főleg akkor legyünk erre tekintettel, amikor olimpiát akarunk rendezni, mert az milyen menő.

Azt hiszem, jobb ezt részemről abbahagyni, mert nincs itthon olyan gyógyszerem, ami nagyon erős hányinger ellen is hat.

2016.08.14. 19:46:26

@fhdgy: Azt hiszem nem gyogyszerre van szukseged, hanem egy olyan szemuvegre, amitol nem latszik minden olyan szelsosegesnek, akkor kevesbe szedulnel es nem lenne hanyingered. :)

Szerintem a sport es a muveszetek tamogatasa nem jelenti a teljes ertelmetlenseg tamogatasat (hogy ti. "telen fuvet nyirni, nyaron havat lapatolni", ahogy te fogalmaztal), hanem pontosan azt a kitoresi lehetoseget jelenti nagyon sok, mashoz nem igazan erto embernek, amirol te is beszeltel az elejen. A periferian elok muveszetere es a parasportra ez fokozottan igaz.

Ezzel egyutt nem gondolom, hogy a jelenlegi tamogatasi rendszer,, foleg Magyarorszagon, ne volna korrupt, es sajnos nagyon sok penz ellopodik, baratok zsebebe kerul, amit a sportolok, muveszek meg se kapnak. Mas teruleteken is nyilvan ez van, es felhaborito, hogy nem lehet megelni tanitasbol, vagy mas, tisztesseges munkabol. A budapesti olimpia otlete pedig vegkepp egy elmebeteg otlet, ami csodbe taszitana az egesz orszagot, ez garantalt.

Szoval kerlek szepen, hogy ne nezd ilyen vegletesen a dolgokat, es foleg, hogy ne vegyel egy kalap ala engem azokkal, akiknek ez tetszik, mert nem, csupan arrol van szo, hogy nem hiszem azt, hogy minden ilyen tamogatas kidobott penz volna. Ami egy sportolohoz, vagy muveszhez valoban eljut, azt nem sajnalom, amit ellopnak, azt igen, es elismerem, hogy lehet jobb helye is annak a penznek, azonban nem gondolom, hogy azokat kene utalni, akik ebbol ebben a szukossegben kapnak.... Capisce?

montroyal ( CAN qc) 2016.08.14. 19:56:17

@fhdgy: a masik oldala ... az élet habostorta , csak jol kell nyalogatni ..

fhdgy 2016.08.14. 19:59:20

@mojyo: Nem veszlek egy kalap alá azokkal, akik...

Lehet, hogy túl kemények voltak a megfogalmazásaim, de azt hiszem, hogy értjük egymás álláspontjait. Sőt, lehet, hogy sokkal kisebb különbség van a nézőpontunk között, mint aminek látszik.

Azt próbáltam csak magyarázni, kézzel-lábbal, nem mindig jól, ami az életben is alapelvem: csak addig nyújtózkodjunk, ameddig a takaró ér.

A pénzért meg kell dolgozni, a nem létező pénzt nem lehet elosztani. Ha valaki mégis többet kap, azt másoktól kell elvenni.

Én a vizilovakkal vagyok, meg azokkal, akiktől ebben az országban gátlástalanul elvesznek dolgokat. Hogy kik kapják, az nekem csak század-ezred rangú kérdés.

fhdgy 2016.08.14. 20:01:06

@montroyal ( CAN qc): Igen, igazad van, de ez gyomor kérdése is!

2016.08.14. 20:11:46

@fhdgy: Akkor jo, ha ertesz. Enis azokkal vagyok, akiktol elvesznek, dehiszen pont ezert nem akarok azokka valni, *akik* elvesznek, es nem akarok meg tobb mindenkitol elvenni :) A takaroig valo nyujtozkodas az egy jo alapelv amugy, en meg csak azt probaltam magyarazni, hogy ha valakinek kisebb takaroja van, en szivesen adok neki az enyembol, tudom, hogy nem divat ez mar manapsag, mert mindenkijebol szepen levagnak egy kicsit, igy mindenkinek egyre kisebb, de az biztosan nem jo valasz ra, hogy egymasnak esunk ertuk. Akkor ezt megbeszeltuk. :)

fhdgy 2016.08.14. 20:18:35

@mojyo: Igen, megbeszéltük!

Most már abban is biztos vagyok, hogy egyet is beszélünk, max. a hangsúlyokon vitatkozunk.

Én, ebből az országból akkor is el akarok menni, ha anyagilag valamivel rosszabbul élnék, mert elegem van azokból a hazugsághegyekből, ami itt van.

Ha valamivel rosszabbul is, de egyenes derékkal!

Ahhoz kevés vagyok, hogy változtassak, sőt ahhoz sem vagyok elég erős, hogy elviseljem, marad a megfutamodás!

Herr Géza 2016.08.14. 21:23:17

@kopzol: Ó, jaj, honnan tévedtél ide ember?
Párizsban, Malmöben és Amszterdamban viszont tuti beszéltek a recepción angolul és a sajátjukon kívül még minimum egy-két (világ)nyelven.
Miért is kéne a fél világ portásainak magyarul tudniuk?? És akkor tudjon már, lengyelül, szlovákul, csehül, sőt bantuul is, ugye???
Ja, mert a magyar világnyelv, ugye?

2016.08.14. 22:02:24

"A megoldás"

A megoldás az, hogy nem jössz többet Magyarországra. Mindenkinek jobb lesz így. :D

Shanarey 2016.08.14. 22:16:58

@kopzol:

Nem tudom mennyire jó a szövegértésed, de itt az ami hiányzott az egy világnyelv vagyis az Angol, avagy miután ez Európa még a Német. Érdekes módon Hévízen beszélnek az eladók németül és netán oroszul, mert ez a két náció a sűrűbb látogató. Az éttermekben pedig mindenfelé akad valaki, aki netán ez mellé angolul is tud. Sőt olyan pincérrel is összefutottam nemrég ott aki olaszul beszélt.

adg 2016.08.14. 23:27:04

@fhdgy: @mojyo: "Sőt, lehet, hogy sokkal kisebb különbség van a nézőpontunk között, mint aminek látszik."

Szerintem meg alapveto kulonbseg van a kettotok mondanivaloja kozt.
Mojyo: a meglevo forrasokat osszuk szet maskepp, hogy a csak szuk retegeket erdeklo dolgok is kaphassanak, es ne haljanak ki, hiszen, ha csak szuk reteg szamara is, de van ra igeny.

Fhdgy: ennyi a keret, el kell fogadni, hogy nem jut mindenkinek, a parbajtorozok, rsg-sek es a kortars muveszek csinaljanak, amit akarnak, keressek meg a penzt a hobbijukra, vagy tamogassak oket a nezoik. Ennyi a takaro, ok sajnos kilognak.

Egyebkent a fentebb emlitett mari neni lehet, hogy imadja az agyaggalambloveszeket nezni, de sajnos nincs ra lehetosege, hogy magyaroknak szurkoljon, mert az o adojabol is focit tamogatnak, amit viszont utal. Ha mar igy nezzuk.
Ha a fel nap alatt focira forditott penzt az agyaggalambloveszekre forditana az orszag, akkor a foci kb meg sem erezne, mig egy nem tul nagy retegnek viszont sokkal jobb lenne.
Csak egy hulye pl volt, annak szemleltetesere, hogy egy tonna penz megy el sokszor ertelmetlen dolgokra, a korrupciotol az ertelmetlen beruhazasokon at a szuksegtelen adminisztracioig, stb. Szoval tobben elfernenek a takaro alatt.

2016.08.15. 01:07:54

@adg: "Koszonom szepen a szovivest" (copyright @Dragonlady) :D

M. Péter 2016.08.15. 02:09:50

@fhdgy: Egy tucat elsőosztályú brit focicsapat a magyar minimálbérre bejelentés, a többi borítékban készpénzben fejletteb változatát alkalmazta. A játékosokat a ténylegesnél alacsonyabb fizetésre jelentették be, a többit offshore trust-oknak utalták, amelyek azután a játékos által megnevezett személyek javára fordították a pénzt, pl. vettek a feleségnek új kocsit vagy nercbundát, fizették a gyerek tandíját. Azzal érveltek, hogy nem a játékos kapja a pénzt és a felhasználásába sem szólhat bele jogilag, tehát nem kell adót fizetnie. Amikor az adóhivatal más véleményen volt, a legtöbb csapat csöndben fizetett, a Glasgow Rangers viszont perelt, elbukta és csődbe ment.

M. Péter 2016.08.15. 02:13:52

@Herr Géza: A magyar turista is ugyanannyit fizet, mint a brit vagy német, akkor neki miért nem jár, hogy magyarul szóljon hozzá a recepciós?

2016.08.15. 11:03:39

@M. Péter: A Rangers-ugy nem csak errol szolt, eleve egy csalonak adtak el, es tobb "aprobb" ugyuk is volt. meg a jegyeledasok kiszervezesevel is szorakoztak (Ticketus-botrany). De amugy igen, a tobbi klub is kb hasonloan csinalja, Berlusconi is erre hasznalta a Milant is, meg kb az egesz europai foci az alvilag penzmosodaja mar eleg regota sajnos.

Karma17 2016.08.15. 11:25:09

Mi egy honapja voltunk Magyarorszagon, es azt kell mondjam, hogy az altalanos elkeseredettsegen tul en nem lattam ilyen szomoruan a helyzetet. Szerintem (Belfasthoz kepest legalabbis) a zebran atkeles MO-n messze nem az a tulelotura, mint itt. nagyon morc eladoval nem talalkoztam, altalaban, ha mosolyogva kozeledsz hozzajuk, akkor ezt viszonozzak.

Ami sokkal inkabb zavart, az a sajat rokonsagom radikalizalodasa, es az egyetlen igazsag elfogadasanak hajlandosaga, amikor csak es kizarolag egy part (ember?) velemenye szamit, es ha barmi attol elterot fogalmazol meg, az istenkaromlasnak szamit.

A Cave canem! latin mondasnak van egy olyan forditasa is, hogy "Ovakodj az egykonyvu embertol!" Ez szerintem nagyon igaz, mert aki csak egy konyvet ismer az mindig tudja az abszolut igazat.

Utolag elnezest a politikai felhangokert.

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2016.08.15. 11:51:27

@kopzol: Azért egy 15 millió ember által beszélt nyelvet nem kéne olyannal összehasonlítani, ami majd félmilliárdnak az anyanyelve, és még vagy másfélmilliárd beszéli különböző szinteken.

Muscari 2016.08.15. 13:22:08

@kopzol: de angolul valószínűleg mindegyik beszélt!

Muscari 2016.08.15. 13:27:58

@Karma17: ne is mondd. A lányom a másik nagyapjával veszett össze még a Facebookon, szintén a Papa radikalizálódása miatt. Nemrég találkoztak személyesen, az én okos gyerekem meg szó szerint befogta a nagyapja száját, hogy erről nem beszélünk! csak így tudtak beszélőviszonyban maradni. Ez olyan tragikus :-(

2016.08.15. 19:32:36

@Muscari: Amikor a politika, már az emberi kapcsolatokat is szétrohasztja. Ügyesek ezek a magyar politikusok... :)

Karma17 2016.08.16. 09:06:59

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Nem csak a magyarok, egy nagyon hasonlo dolog zajlott/zajlik le a Brexit szavazas kovetkezteben az Egyesult Kiralysagban is :(

sakkosfx 2017.06.25. 19:29:01

A politika mostohán bánik a Magyarokkal, Erre ők is rosszúl bánnak a turistákkal! Ráadásul a keresete sem lesz nagyobb nyelv tudás esetén sem! És a pénzügyi szabályozás sem lesz enyhébb, akkor meg minek?! Betegség esetén nem tud hol gyógyulni, lásd kórházi állapotok! Akkor miért dolgozná betegre magát? Se anyagi sem erkölcsi megbecsülés nem követi a jó és becsületes munkát! Akkor mit erőlködjünk?

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása