oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. augusztus 08. 06:48,  Külföldi önkénteskedés más szemmel 63 komment

2016. augusztus 08. 06:48 Határátkelő

Külföldi önkénteskedés más szemmel

Ilyenkor nyáron elég sok diák vág neki a nagyvilágnak, hogy a számtalan lehetőség egyikét kihasználva külföldi tapasztalatot szerezzen. Nekik biztosan, de szerintem másoknak is tanulságos lesz András írása, melyben az egyik nagy önkéntes szervezetnél szerzett tapasztalatokat osztja meg.

aiesec_160808.jpg

„Kedvesem leánya – az AIESEC szervezésében – egy észak-olaszországi nagyvárosban végzett önkéntes szociális munkát másfél hónapon keresztül. A személyes (saját, a helyszínen szerzett) tapasztalataink – finoman szólva is – „vegyesek” voltak.

Ez a poszt azért született, hogy azok a fiatalok, akik az AIESEC szervezésében szeretnék kipróbálni a külföldi munkát előrelátóbban szervezhessék meg utazásukat, ne keserű szájízzel, vagy kellemetlen tapasztalatokkal térjenek haza az amúgy nagyszerű célokat zászlajára tűző (nemzetközi kapcsolatok építése, nyelvtanulás, személyiségfejlesztés stb.) szervezet nyári önkéntes programjáról.

Az írás természetesen szól azoknak a szülőknek is, akik nem kevés anyagi áldozatot hoznak, ezért – feltételezhetően – minimális elvárásuk, hogy gyermekük a program alatt jól érezze magát…

1. Az előzmények

„Az AIESEC a világ legnagyobb diákszervezete, több mint 120 országban van jelen és több mint 86 000 taggal büszkélkedik. Működését non-profit alapon végzi, tagjai és vezetői pedig mind diákok. Fő célja a fiatalok fejlesztése személyes és szakmai oldalról.” (Forrás: a szervezet honlapja)

A szervezetbe történő jelentkezés regisztrációval, részletes önéletrajz beküldésével, a regisztrációs díj befizetésével, interjúkkal kezdődik. Ha a fiatal megfelel az AIESEC által támasztott követelményeknek, úgy számtalan lehetőség közül választhat.

Kölcsönös szimpátia esetén újabb (idegen nyelvű) interjúk, szerződéskötés, felkészítés-felkészülés. Technikailag az AIESEC kapcsolatot a jelöltekkel, tagokkal „mentorokon” keresztül – a kor szellemének megfelelően – túlnyomó részben elektronikus úton tartja (Skype, telefon, e-mail stb.), de azt igazán nem lehet azt mondani, hogy a szervezet nem informálódik alaposan a jelöltről.

kulturakozi_program.jpgKedvesem lánya – nevezzük Klárinak, aki amúgy 19 éves, ötosztályos, két-tannyelvű gimnáziumba járó, negyedéves gimnazista, kitűnő tanuló, középfokú angol és felsőfokú spanyol nyelvvizsgával rendelkezik – a szervezet szociális programjára jelentkezett.

„Ha a vállalatok világa helyett az iskolák, óvodák és nonprofit szervezetek érdekelnek, akkor ezt a programot Neked találták ki! A Businesshez hasonlóan itt is partnerkapcsolatokat alakíthatsz ki és menedzselhetsz, ezáltal fejlesztve a problémamegoldó készségedet, rugalmasságodat, valamint fejlődhetsz a kommunikáció és a csapatmunka terén is!” (Forrás: az említett honlap)

A kedvezőtlen jelek már az elején kezdődtek: a fentebb említett jelentkezési procedúra és az úti cél kiválasztása, valamint a kölcsönös (írásbeli) megerősítés, jóváhagyás, majd repülőjegy, vonatjegy megvásárlása, balesetbiztosítás megkötése után érkezett egy e-mail, hogy Klári még nem felsőoktatási intézmény hallgatója, ezért nem fogadják el a jelentkezését! Hozzá kell tenni, hogy a jelentkezésnek nem volt feltétele felsőoktatási intézményi jogviszony.

Párom nagyon határozott és egyértelmű fellépésének volt köszönhető (konkrétan kártérítési igény érvényesítése a felmerült költségekre), hogy végül elfogadták Klári jelentkezését…

2. A felkészülés

Klári – érdeklődési körének megfelelően – egy nyári napközis tábort választott, ahol pedagógusok mellett 3-11 éves gyermekeket kellett animálni, rájuk vigyázni, programokban részt venni.

Az AIESEC szerződésben kötötte ki – egyebek mellett, hogy Klári vigyen magával saját laptopot (vagy notebookot, tabletet, stb.) és legyen az ott tartózkodás alatt is folyamatosan elérhető valamilyen elektronikus (a költséghatékonyság miatt nem telefon) csatornán.

3. Az utazás

Klári érkezése június 15-re esett, ekkor van vége Olaszországban a tanévnek, a következő napon már szünidő, illetve kezdődött a nyári tábor. Ha Klárinak lehetősége lett volna, egy nappal előbb kiutaznia, azaz a szervezők biztosítanak számára egy nappal korábban elhelyezést, akkor csak a repülőjegyen már meg lehetett volna spórolni mintegy 40.000 forintot.

4. Az elhelyezés, ellátás

Az AIESEC a szerződésben vállalta a szállás teljes költségtérítését (kb. 3-4 euró/éjszaka/fő) és teljes ellátást napi háromszori étkezéssel. A szerződésben foglalt háromszori étkezésből persze csak napi egy ebéd lett, amiért összesen 60 euró visszatérítést ígértek. Persze volt olyan résztvevő, aki rosszabbul járt: semmilyen (étkezési) ellátást nem kapott…

Habár a résztvevők többségét egy szálláshelyen – a városközponthoz közeli kollégiumban – helyezték el, Klári másodmagával szerencsétlenségére egy külvárosi magánlakásba került (a szállásról és a szállásadóról ne is beszéljünk, az egy külön történet lenne…), ahonnan naponta – oda-vissza – három órát utazott a munkahelyére.

Mivel a szállásadó nem járult hozzá a lakásban lévő Wi-Fi használatához, a szervezettel történő kapcsolattartáshoz nemzetközi adatroaming szolgáltatásra, vagy helyi internet előfizetésre volt szükség, ami jelentős plusz költséget jelentett.

Mindezek mellett a helyi AIESEC-es szervezők „elfelejtették” időben közölni Klárival, hogy az ingyenesen kiváltható helyi városi kártyával havonta 25 euró takarítható meg a tömegközlekedési bérlet megvásárlásakor.

5. A költségek

koltsegek.jpg(Forintban számolva - 310 EUR/HUF árfolyamon)

Ebben nincsenek benne az olyan „nice-to-have” költségek, mint például az étkezés, helyközi utazás, stb., de az összköltségvetése a másfél hónapos önkéntes munkának a „teljes ellátással” mintegy 350.000 forintra rúgott úgy, hogy Klári nem élt nagylábon, nem szórta a pénzt, nagyon ügyesen osztotta be a rendelkezésre álló keretet és nem a Föld másik végébe utazott.

A költségvetésből az is kiderülhet, hogy valószínűleg csak tehetősebb szülő(k) gyermekei engedhetik meg maguknak azt a luxust, hogy részt vegyenek az AIESEC programjaiban, a szegényebb sorsú szülő(k) gyermekeinek erre elég kicsi lehet az esélyük, amit viszont nagyon helytelenítek, mert némi előrelátással, felelősségteljes szervezéssel ez történhetne másképpen is!

6. Összegzés

A szervezet céljait jónak tartom és alapvetően egyetértek vele. Hangsúlyozom, hogy csak ezen az egy helyszínen jártam, ahol három másik résztvevő osztotta meg velem hasonlóan rossz tapasztalatait.

Azt sem tartom kizártnak, hogy a „mintavételezés” sikeredett szerencsétlenre és a többi országban, vagy városban résztvevő diákok jobban jártak. Csak remélem, hogy Klári – aki amúgy az önkéntes munkát nagyon élvezte – véletlenül futott bele az olaszok legendás trehányságába, nemtörődömségébe.

Furcsállom, hogy – miközben az AIESEC komoly elvárásokat támaszt a résztvevőkkel szemben – magára nézve nem tartja kötelezőnek a szerződés betartását és betartatását.

Számomra érthetetlen, hogy az AIESEC a program alatt – akár a helyi mentorokon keresztül – miért nem kontrollálja a szállás- és munkakörülményeket, miközben lenne mit ellenőrizni!

Úgy tűnt számomra, hogy a helyi szervezők csak az elismerések besöprésére koncentráltak, miközben a kisujjukat sem mozdították annak érdekében, hogy a résztvevők mindennapjait megkönnyítsék, őket segítsék.

Olyan szervezési kérdésekre gondolok, amelyek az AIESEC-nek egy centjébe sem kerülne, de amivel komoly összegeket takaríthattak volna meg a résztvevők – diákokról beszélünk ugyebár…

Hogy egy konkrét javaslattal is előálljak: a szervezet jelentősége és súlya miatt nyilván számottevő flottakedvezményeket lenne képes kialkudni – akár helyi szinten, akár nemzetközi viszonylatban – a légitársaságoknál, tömegközlekedési vállalatoknál, vagy akár mobilkommunikációs cégeknél.

Azt gondolom, hogy ezeknek a cégeknek, vállalatoknak jól felfogott érdekük lenne ezeknek a kedvezményeknek a megadása, mert talán ezekből a gyerekekből kerülnek ki a jövő légitársaságainak, tömegközlekedési vállalatainak, vagy akár mobilkommunikációs cégeinek vezetői, munkatársai.”

(Fotó: aiesec.hu)

HÍRMONDÓ

Csányi sem tudja otthon tartani az embereket

Hiába minden, nem találnak embert a mohácsi vágóhídra, pedig az azt üzemeltető cég ingyen lakhatást, a megszokottnál 20-40 százalékkal magasabb fizetést kínál Csányi Sándor érdekeltségéhez, de még így is kellene legkevesebb 120 ember. További részleteket itt olvashatsz.

Nyolcszáz egészségügyi dolgozó menne el

Lehet sokféleképpen beállítani a dolgot, de tény: az idei év első felében összesen mintegy 800 egészségügyi dolgozó jelezte, hogy komolyan elgondolkodott azon, hogy külföldre menjen dolgozni. Hogy ez a szám miként oszlik meg, elolvashatod itt.

Valami nagyon furcsára készül a kormány

Kissé titokzatos dolgokra készül a magyar kormány a kiskereskedelemben, hogy megakadályozza a munkaerő további elvándorlását. Mivel sok mindent nem árultak el róla, kíváncsian várjuk, mikor hull le a lepel. Amit viszont eddig tudni lehet róla, azt itt találod.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével! 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: önkéntesség Olaszország Aiesec

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr89639136

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

firg_firg 2016.08.08. 07:45:19

Nem lep meg a dolog, tekintve hogy az AIESEC olyan mint a HÖK, "Pistának jó lesz" tipusu emberek gyülekezete

SzZoole 2016.08.08. 08:10:03

Legális penzlehuzas....

verkagrafomanka 2016.08.08. 08:27:22

Nem értem ezt a "nem tudtuk, hogy felsőoktatási intézmény hallgatója kell, hogy legyen"-részt, a screenshoton ott van az utolsó pontban, hogy az aktív jogviszony nem feltétel, de hallgatónak kell lenni...

Sajnos ezek a programok, ideértve az Erasmust is, _mindig_ azoknak kedveznek, akik amúgy is megtehetik, csak egy kis pénzügyi támogatásra van szükségük (néha még arra se lenne, de így kényelmesebb).

Shebelle 2016.08.08. 09:18:23

Én nyugodt szívvel tudom ajánlani a wwoof illetve workaway hálózatot. AZ előbbit idén nyáron ki is "próbáltam". Pozitív tapasztalatokat szereztem. Igaz mindkettőre regisztráltam, az egyik 20 a másik 22 euro (azt hiszem) a regisztráció, egyik 1 évre a másik 2-re szól (már nem emlékszem melyik melyik) . A wwoof kimondottan agrár területre szól, a második vegyes. És a legtöbb esetben (családja válogatja) elég egy jó alap angol nyelvtudás. Ha valaki csak tapasztalatszerzésnek illetve referenciának szeretné remek lehetőség, és nyelvtanulás szempontjából sem utolsó. Főleg felnőtteknek szól, de 17éves kortól már lehet találni. A workaway -en széleskörű a szakmai lehetőség, gyermekfelügyelet, takarítés, kerti,farm munka, hotel, szobalány, festő, kőmves, PC, kétkezi munka, karbantartás, stb. stb. Az oldalon megtalálható minden info. Csak a kiválasztott országot kell meghatározni illetve h.melyik régió érdekel. A host list megnézhető bárki számára, persze az elérhetőségek nem. SOk sikert.

András Kertész 2016.08.08. 09:52:54

Igen, kicsit ellentmondásos, az AISEC sem tudja pontosan, hogy mit akar (és ez a honlapról sem derül ki precízen): hagyják, hogy a jelentkező befizesse a reg díjat, megvegye a repülőjegyet stb., utána meg mondják, hogy ja, bocs, mégse...

Mighty Duck 2016.08.08. 09:52:59

@verkagrafomanka: Ne legyél ennyire kategórikus, legalább az Erasmus-t illetően. Nagyon sok múlik az államon és az adott iskolán is. Van egy keretösszeg, amit az iskola aszerint oszt el, amennyi diákot akar küldeni, esetleg a fogadó országban felmerülő kiadások szerint. Egyébként a magam idejében a volt nyugati blokkból érkező cserediákot nem láttam spórolni, ellenben keletről valóban mindenki azt tette.

Én és Énke 2016.08.08. 10:53:36

@verkagrafomanka: Sápadtarcú testvérem, nevezhetlek Sólyomszemnek? (J. F. Cooper után, szabadon.)
:-)

Ginix 2016.08.08. 11:00:26

hehe, én is aiesec-en keresztül jutottam ki ecuadorba, és én nagyon hamar lepattantam róluk; otthon tisztára olyanok voltak, mint egy szekta (ha egy bnőmről nem tudom konkrétan, h velük jutott ki, kb az első 10 perc után otthagyom az egészet - ilyen éneklős, táncolós activitys felkészítő hétvégén való részvétel volt kötelező, amit az elején mindenki elhűlve figyelt, majd két nap múlva lelkesen mondókázott meg táncikált, komolyan féltem), ecuadorban meg olyanok voltak, mint egy kupac tizenéves, aki marhára örül, h vagánykodhat a külföldi spanjaival, de a legfontosabb infokat is rendre elfelejtették közölni. a kötelezettségeimet elvégeztem feléjük (bemutattam magyarországot a kintieknek, ilyesmi), több helyi barátra tettem szert, de egyik sem az aiesec köreiből. amúgy meg életem egyik legjobb éve volt, szóval igaziból hálás vok nekik.
érdekes, az én időmben (wow, idén 10 éve) nemcsak a hallgatói jogviszony volt kötelező, hn minimum 4 féléven kellett túllenni ÉS meglenni a jogviszonynak.

Herr Géza 2016.08.08. 11:04:22

Jajjaj. Csak én érzem úgy, hogy a kedves papa egy kicsit túlzott elvárásokat támasztott? A kiadási oldal mellől azért hiányolom a "bevételi" oldalt, mert az a 3-4 €/éjszaka/fő szállásdíj (amit, ha jól értettem az AIESEC állt) még egy diákszálláson is elég naív feltételezés. A valóság inkább valahol 10-20€ nagyságrendnél van, ami ha csak az alsó értéket feltételezem, akkor is rögtön 450€ másfél hónapra...
Aztán: "helyi internet előfizetésre volt szükség, ami jelentős plusz költséget jelentett." 13.000 Ft ? Most komolyan?
Aztán: "Klári nem élt nagylábon, nem szórta a pénzt, nagyon ügyesen osztotta be a rendelkezésre álló keretet " És elköltött 200e ft-ot, azaz 600 eurót másfél hónap alatt? Khm, khm.... Ennyi költőpénzzel sokan élnek egyedül, nyugaton, életvitelszerűen....
Flottakedvezmények? Hány ilyen önkéntes érkezhet mondjuk Olaszországba évente? Párszáz néhány ezer? Erre flottakedvezményt x különböző légitársaságnál, y különböző helyi közlekedési vállalatnál, vagy akár mobilcégnél párszáz diák évi másfél hónapnyi otttartózkodására (eleve nincs is rá szüksége nagy részüknek...), mert "ezekből a gyerekekből kerülnek ki a jövő .....cégeinek vezetői, munkatársai.”? Hát sorry, majd akkor kapnak rendes fizetést... Flottakedvezményt nem ezért szoktak adni, hanem az ügyfélként történő "lekenyerezésért", az meg itt azért elég sovány effektus lehet....
Ja, egy észak-olasz nagyvárosba meg szerintem nem a repülőgép az egyetlen közlekedési eszköz, busszal/vonattal sem tragédia egy út, gyanítom jóval olcsóbban... De akár azt az ominózus 40.000 forintot is részben meg lehetett volna spórolni, ha kimegy a Klári az olcsóbb jeggyel egy nappal hamarabb, és abból a 130 euróból megszáll egyénileg egy éjszakára egy olcsó szállodában (mondjuk 30-40 euróért), még mindig maradt volna majd 100 euró megtakarítás... Egy 18 éves fiataltól csak elvárható ennyi "kalandtűrő" képesség??

Golf2 2016.08.08. 12:07:45

@Herr Géza: A számok mestere vagy.

András Kertész 2016.08.08. 12:39:48

@Herr Géza: Kedves Géza! A kedves "papa" nem támasztott túlzott elvárásokat, csak azt szerette volna, ha a szerződésben kikötött szigorú feltételeknek és a valóságnak lett volna némi közük egymáshoz. Úgy tűntazonban, hogy a feltételek csak a résztvevőkre vonatkoztak...
Flottakedvezmény: az AIESEC-nek - saját bevallásuk szerint - világszerte 86.000 tagja van, nem csak az Olaszországba utazókról van szó.
Utazás: a kiutazás előtt MINDEN közlekedési lehetőséget számba vettünk (az autóstoppot kivéve)
Szállás: az azért nem teljesen triviális, hogy valaki az utolsó pillanatban (megfelelő áron) másik szállást tudjon foglalni egy túrista célponton.
Szerződés betartása és BETARTATÁSA(!) - azaz minőség ellenőrzés - a szervezők részéről: NINCS!

Sajnos nincs lehetőségem itt, ezen az oldalon azokat a bizonylatokat, számlákat bemutatni, amiket azért félreraktam, de látom, hogy Te azért sokkal bölcsebb és tapasztaltabb vagy nálam, biztos Te mentél keresztül a lányoddal, amiket itt röviden összefoglaltam, hát legyen Neked igazad!

takarék-láng 2016.08.08. 12:40:05

"a, hogy újabb piaci intézkedésekkel tovább csökkentse a hazai vállalkozások versenyhátrányát a kiskereskedelemben, a rutinos újságolvasónak kicsit ilyenkor összeszorul a gyomra"
- nem mindegyiknek. A becsuletes, haza- es nemzetszereto olvaso arca felragyog a boldogsagtol, hogy a kormany ismet tesz valamit a magyar gazdasag es a magyarok erdekeben, az idegen profithajhaszok ellen. Az igaz, hogy ez a szabadsag megkurtitasaval jar mar amennyiben szabadsag alatt az adot kivetel nelkul elcsalo, offshore-olo multik szabad rablasanak szabadsagat ertjuk.
Kis lepes lesz ez is, de a rettenetes ellenszelben ez is nagynak szamit.

takarék-láng 2016.08.08. 12:40:09

Persze sajnos tamogatja is a multikat.
Egy pelda:
autopro.hu/beszallitok/A-Bosch-maklari-gyaraban-jartunk-fotokkal/17592/

Ez azt jelenti hogy minden egyes uj munkahelyre fejenkent 17950 euro tamogatast ad. Ha ennyit adna a kiskereskedonek, aki alkalmaz 2-3 embert, az felviragozna. De nem ad, csak jelentektelen torvenymodositast. Es a kapzsi adocsalo, offshorolo, allamot kormanyt zsarolo multiknak ez is faj!!!!!

Herr Géza 2016.08.08. 12:40:43

@Golf2: Szakmai ártalom. Na meg ha valaki Excel-táblába foglalja a költségeit, akkor legyen már az a tábla teljes.... :D

Herr Géza 2016.08.08. 13:22:07

@András Kertész: Kedves András. Te indítasz azzal, hogy beidézed, miszerint az AIESEC egy non-profit szervezet, aminek tagjai és vezetői mind diákok. Na most tőlük én biztosan nem várnék el egy önkéntes nyári szociális "munkához" valamiféle, a gazdasági szférában megszokott kőkemény szerződéses jogviszonyt. Amit már az is jelez, hogy elfogadják a jelentkezést, holott az az általad is publikált három mondatos brossúra egyik feltételének nem felel meg, majd lemondják azt. Amin jogosan is voltatok felháborodva.
Flottakedvezmény: az AIESEC nyilván a világ számos országába/városába szervez ilyen bulikat, amibe a világ számos országából érkeznek résztvevők. Szerinted ebből hány fő jut átlagban egy légitársaságra, helyi közlekedési vállalatra, mobilszolgáltatóra, stb.-re? Igen, csak a magyar-olasz viszonylatot hoztam fel példaként, de nyugodtan nézhetjük az egészet globálisan, semmivel nem lesz jobb a helyzet. Flottakedvezményt valamilyen szolgáltatás tömeges, nagyszámú, nota bene rendszeres igénybevételére szoktak adni, nem arra, hogy a szolgáltatást igénybe vevő majd egyszer, esetleg az adott cég dolgozója/vezetője lesz.
Utazás: csak ránéztem két netes honlapra: akár holnapi indulással veszek teljes árú (és van diákkedvezmény is pl.) retúrjegyet buszra pl. Milánóba oda-vissza 40e ft alatt.... (Pl. Eurolines, nem valami Macskajancsi Bt. 20 éves mikrobusszal....)
Szállás: szintúgy. Keressek neked az adott városba most, a túristaszezon közepén, 5 perc alatt jó szállást 50 euró alatt???
Oké, elhiszem, hogy voltak kalandok és nem volt minden profi, de hát ez az egész erről IS szól. Nem egy komoly utazási iroda által szervezett sokcsillagos társasutazásról beszélünk.

András Kertész 2016.08.08. 14:04:33

Kedves Géza! Írásom elsődleges célja az, volt, hogy a hozzánk hasonló helyzetben (döntés előtt) levő, AIESEC-es programokra jelentkezők (és szüleik) figyelmét felhívjam az utazás buktatóira, hogy kétszer is gondolják meg, hogy befizetnek-e egy nettó gittegylet programjaira és - végső soron - okuljanak a mi hibánkból.

De, ha valakinek jobb lesz a napja attól, hogy a nyelvét köszörülje azon, hogy milyen hülyék voltunk, akkor annak is nagyon örülök!

2016.08.08. 14:11:41

Fogalmam sincs ezekrol, de az AIESEC nem csak kozgazdasagi/uzleti teruleten tanulo hallgatoknak szol? Nem ismerem, nalunk AIGEE (?) volt, az nem ugyanaz, csak mernokhallgatoknak? Nem tudom amugy, nem voltam ezekbe benne, bar a kulfold nagyon vonzott ezekben, leginkabb az volt a kifogasom, hogy tanulmanyaim csuszasat ideztek volna elo, en pedig rendkivuli turelmetlenul vartam mar, hogy vege legyen, es "igazibol" is elmehessek kulfoldre dolgozni :D Erasmusbol ugyanemiatt nem kulfoldi felevet csinaltam, hanem nyari szakmai gyakorlatot, es azt hiszem hasznosabb is volt, semmit sem banok ezzel kapcsolatban.

A macchupicchus poszt alatt beszelgettuk, hogy ki mennyire bevallalos, es kinek hogyan a legjobb utazni, kinek mennyi kenyelmetlenseget, szenvedest er meg, hogy lassa a vilagotl. Ugyanugy, ahogy nem tudom eldonteni, hogy titokban irigykedem-e az olyan Fanni-tipusu arcokra, akik negy nap furdes nelkul is felvonszoljak magukat a vilag legszebb hegyeire, nem tudom, irigykedjek-e titokban a Klari-tipusokra is, akiknek nem okoz gondot ez az egesz, vegulis megiscsak benne van CV-ben, hogy "bevallalos vagyok", es megiscsak lat a vilagbol, es ami a legfontosabb lehet talan ezekben, hogy networkingbol is lecke, vagyishat gondolom, sajnos en ezekben sose voltam jo, es hianyzik nekem a mindenfele ilyen tapasztalat, pedig nagyon szeretnem, ha tudnek ebben fejlodni, mert sajnos en egy ilyen karriert valasztottam amihez ez elegge kellene, szoval szerintem ez egy jo dolog lehet azert, bar nem tudom, mennyit lehet tenylegesen hasznositani belole, kene egy ilyen utankovetos poszt majd Klaritol, hogy vegzes utan par evvel hol van es mit csinal. :)

@Ginix: "ilyen éneklős, táncolós activitys felkészítő hétvégén való részvétel volt kötelező, amit az elején mindenki elhűlve figyelt, majd két nap múlva lelkesen mondókázott meg táncikált, komolyan féltem" :D

András Kertész 2016.08.08. 14:35:19

@Herr Géza: Kedves Géza! Írásom elsődleges célja az, volt, hogy a hozzánk hasonló helyzetben (döntés előtt) levő, AIESEC-es programokra jelentkezők (és szüleik) figyelmét felhívjam az utazás buktatóira, hogy kétszer is gondolják meg, hogy befizetnek-e egy nettó gittegylet programjaira és - végső soron - okuljanak a mi hibánkból.

De, ha valakinek jobb lesz a napja attól, hogy a nyelvét köszörülje azon, hogy milyen hülyék voltunk, akkor annak is nagyon örülök!

András Kertész 2016.08.08. 14:36:22

@Herr Géza: Kedves Géza! Írásom elsődleges célja az, volt, hogy a hozzánk hasonló helyzetben (döntés előtt) levő, AIESEC-es programokra jelentkezők (és szüleik) figyelmét felhívjam az utazás buktatóira, hogy kétszer is gondolják meg, hogy befizetnek-e egy nettó gittegylet programjaira és - végső soron - okuljanak a mi hibánkból.

De, ha valakinek jobb lesz a napja attól, hogy a nyelvét köszörülje azon, hogy milyen hülyék voltunk, akkor annak is nagyon örülök!

LyukasBogrács 2016.08.08. 14:40:41

Nem rossz, de jobb lett volna, ha Klári írja. Ő biztos nem a fillérekkel, meg a telefonflottákkal traktált volna minket. Talán még azt is megtudtuk volna, hogy mit csinált odakint...

Herr Géza 2016.08.08. 14:46:45

@András Kertész: Attól, hogy háromszor is beteszed ugyanazt a kommentet, nem lesz jobb a felfogóképességem.
Nem akartam a lelkedbe gázolni, csak árnyalni próbáltam azt a képet, amit te aggódó "apaként" , szerintem irracionális elvárásokkal festettél. Az a legjobb, hogy te írsz immár gittegyletről, holott erre a felismerésre némi háttérinfógyűjtéssel még a dolgok előtt is eljuthattál volna.
Amit írtam, azt meg nem igazán tudtad cáfolni.

Herr Géza 2016.08.08. 14:47:34

@LyukasBogrács: Na ez meg pláne igaz..... :D

Ginix 2016.08.08. 15:05:15

@mojyo: asszem, abban az évben terjesztették ki tanárokra is (vagy 1-2 évvel előtte), mikor én is csatlakoztam. azelőtt valóban szigorúan közgázas cucc volt csak.

Herr Géza 2016.08.08. 15:47:22

@Ginix: Sőt, most már mérnökök, IT-sek, meg sokan mások is benne vannak, lehetnek. Mondjuk úgy, hogy minden, ami a gazdasággal kapcsolatos...

pasztasuta 2016.08.08. 17:52:09

@András Kertész: szia szívesen olvastam volna, hogy hogy érezte magát a lányod, tetszett-e neki a munka, milyennek találta a várost. :) tényleg, melyik városban volt?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.08.08. 20:09:23

Nem nagyon értem ezt a posztot.
Most mi van? Emberek munkát végeznek ami még ráadásul nekik kerül pénzbe pusztán azért mert ez a munka külföldön van?
Na most az én véleményem az hogy ingyen dolgozzon az akinek három anyja van. Hogy mindez még pénzbe is kerüljön azt csinálja akinek öt anyja van.

Herr Géza 2016.08.08. 20:39:18

@diggerdriver: Ezt te nem érted. Vén vagy velem együtt. Ez egy munkának álcázott nyaralás, haverok, buli, Fanta (?). Papa fizeti, a "gyerek" meg jól elvan ott kint, animálgat, napköziseket terelget napi pár órában, stb. Papa meg azt hiszi, hogy a gyerek nagy lépést tett a mindenkori hatalmas karrier irányába, mert majd az önéletrajzban az lesz a BalatonSound/Volt/Sziget helyett, hogy "AIESEC volunteer". Ami tagadhatatlanul jobban hangzik a hozzá nem értők előtt, csak az a baj, hogy a jövendőbeli HR-es pontosan tudja (esetleg maga is volt ilyenen), hogy hova kell tenni ezt a "gyakorlatot".
Tévedés ne essék, a fiatalnak ez tényleg hasznos (lehetne), ha a papa pont nem a lényeget (kihívás, problémamegoldás, önállóság, egyebek) próbálná belőle kiirtani a túlzott aggódásával, gondoskodásával. És még ki is megy meglátogatni a fiatalt, amit szegénykém valószínűleg elég cikinek is élt meg....
(Na, akkor most végérvényesen elvágtam magam Andrásnál....:( )

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.08.08. 20:57:28

@Herr Géza:
Te Géza, ezt leánykori nevén építőtábornak hívták nem?
Hál' Istennek abból is kimaradtam.

2016.08.08. 21:01:32

Haldoklik a blog... :/

macamuca [IHUN] 2016.08.08. 21:03:54

@diggerdriver:
Pontyosan.
Nejem is kimaradt amúgy, mármint nyáron, de az ipariban anno mibden szeptemberben 1 hét mg-i munka volt, suli helyett. Nem reklamáltunk :DDD

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.08.08. 21:13:25

Nekünk is rohadjon meg. Krumpliszedés.

SzZoole 2016.08.08. 21:15:16

@macamuca [IHUN]: "Nejem is kimaradt amúgy,"
Hatezmosthogy???
Eddig azt hittem leanyzo lennel

Herr Géza 2016.08.08. 21:20:56

@diggerdriver: Mondjuk volt különbség: az építőtábor ingyenes volt, sőt a zsebpénzt minimum megkerested, ott bizony kemény meló is volt (legalábbis ahol én jártam), nem pampogtunk azon, hogy 20-40 ágyas, emeletes vaságyas hálótermekben laktunk szó szerint a puszta közepén, ettől függetlenül nagy élmény volt. Buli. Igaz, az önéletrajzunkba soha nem akartuk beírni. :)))))

Herr Géza 2016.08.08. 21:33:47

@diggerdriver: Nem böngészésnek hívták? A "krumplikombájn" után elhagyott krumplit kellett összeszednünk... Jó sok kilométer, jó kevés krumpli. Másik évben ugyanez kukoricával, az se volt jobb. :D

2016.08.08. 21:40:19

@macamuca [IHUN]: Az minden nap, minden órában.

Herr Géza 2016.08.08. 21:40:32

@Herr Géza: Mármint őszi munkán... Építőtáborban mi kukoricát idegeneltünk, a lányok meg címereztek. Koedukált tábor volt, annak minden szépségével...:)))) Nálam minden évben nyerő volt a 8. osztály utántól az érettségi előtti nyárig. Volt olyan év, hogy két turnust (à 2 hét) is lenyomtunk. Simonpuszta, Martonvásár....

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.08.08. 22:27:17

@Herr Géza: Nem. A mi időnkben még nem volt krumplikonbájn.
Pontosabban nem minden TSZ-nek.
Volt egy MTZ traktor amin volt egy krumplikipörgető. Egy vágóél alávágott a bakhátnak és egy forgó motolla kipörgette a krumplit. Volt 30 métere két embernek. Míg visszaért a traktor addig ládába kellett rakni a krumplit.

Hasonló ehhez.www.youtube.com/watch?v=wHoCSt7MzUk

Herr Géza 2016.08.08. 22:59:51

@diggerdriver: Hát, nálunk biztos volt valami komolyabb gép, mert mi (76-80 között) már csak a gép által otthagyott krumplit szedtük fel. Eleve nem is láttuk azt, mert mi akár napokra rá mentünk csak a földekre. Aztán hogy az tényleg kombájn volt-e, vagy valami egyszerűbb, de a kipörgetőnél már komplexebb gép, azt nem tudom. Ha láttam is, laza 40 év után nemigen emlékszem rá. :DDDD

Herr Géza 2016.08.08. 23:01:23

@diggerdriver: No meg mi nem TSZ, hanem ÁG területen dolgoztunk, ott meg azért másabb volt sztem a géppark.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2016.08.08. 23:26:02

Foglaljuk össze mert én nem értem: Kiad vki arra 350e forintot, hogy dolgozhasson ingyen? Ennyi pénzért ki lehet menni egy igen jó nyelvtanfolyamra plusz Magyarországon elvégezni helyben az önkéntes munkát. nem jobban járna mindenki?

LyukasBogrács 2016.08.09. 07:11:15

@diggerdriver:
Hm... Én már fél éve így élek.

LyukasBogrács 2016.08.09. 07:11:29

@flash.gordon:
"Kiad vki arra 350e forintot, hogy dolgozhasson ingyen?"

Én.

András Kertész 2016.08.09. 08:31:13

@pasztasuta: A munka (imádja a gyerekeket) nagyon tetszett neki, csak a körülmények voltak mostohák. Azt nem is írtam, hogy a kijelölt helyi mentora már az első pillanatban faképnél hagyta és nem törődött vele, nem segítette stb.

Ginix 2016.08.09. 08:45:10

@flash.gordon: @diggerdriver: azért általában ezért jár némi fizu. nyilván félretenni nem lehet belőle, meg pár hónap alatt valszeg nem térül meg, de én a havi 300 usd fizumból ecuadorban teljesen jól kijöttem, beutaztam az országot, hozzácsaptam egy kis plusztanítást, abból kijött a galapagos is, szóval megérheti.

@macamuca [IHUN]: @Zoole[uk]: ez engem is szemöldökfelhúzásra indított. pláne, h a válasz nem is látszik...most akkor hogy is van ez?

SzZoole 2016.08.09. 08:57:29

@Ginix: basszameg,tenyleg,mostanában egyre többször előfordul.

SzZoole 2016.08.09. 09:26:52

@Ginix: Ez volt mucuska valasza;

"@Zoole[uk]:

Herr Géza 2016.08.09. 10:34:33

@Ginix: Nem, ezért a verzióért nem jár fizu/zsebpénz, "csak" a szállás és a "teljes" ellátás...

macamuca [IHUN] 2016.08.09. 10:36:30

@Zoole[uk]:
Köszi :)

HA, figyelsz?
Ha azt mondom, bosszantó, akkor finoman fogalmaztam. Hiszen mi értelme van kommentelni, ha a szöveg eltűnik, hiányossá válik (mikor hogy).
Múltkor jeleztem neked, a kért mailt is elküldtem, a válasz még nem érkezett meg......

Ginix 2016.08.09. 11:00:04

@Herr Géza: igen, azért írtam, h általában, nem, h mindig. meg ilyen rövid időn belül nehéz megtéríteni még akár szállás, ellátás fejében is.

pasztasuta 2016.08.09. 11:05:11

@András Kertész: oh sajnálom. :( én is jelenleg egy észak olaszországi nagyvárosban élek, de akkor ezek szerint nekem jobban jött ki a lépés, mert több pozitívum ért eddig mint negatívum (kopp-kopp).

András Kertész 2016.08.09. 12:17:22

Alapvetően nem Olaszországgal volt baj, hanem az AIESEC felelőtlen, hanyag szervezésével.

pasztasuta 2016.08.09. 13:45:05

@András Kertész: ennek azért örülök (mármint a kommented első részének), Klári esetleg nem akarja leírni az élményeit?

András Kertész 2016.08.09. 13:50:18

Nem egy írós fajta... :-) Örül, hogy túl van rajta, most dolgozik, nyaral, készül a harmadik nyelvvizsgájára, meg élvezi az egyetemi életet
Írásomat egyéb iránt az ő teljes egyetértésével közöltem.

agent_x 2016.08.09. 16:14:49

de hát bzdmg ez egy 2 éves poszt!
kokorcsin.blog.hu/

Herr Géza 2016.08.09. 22:14:18

Hát kedves @HÁ:, hogy is van ez most???

adg 2016.08.12. 15:25:50

@Herr Géza: ezt se fogjuk megtudni. :)

potato9 2016.08.29. 09:16:53

En is AIESEC-kel jottem ki eszak-olaszorszagi nagyvàrosba (elotte tobb èvig voltam a szervezet tagja Magyarorszàgon). Meg kell, hogy vèdjem a szervezetet, nekem rengeteg tapasztalatot, baràtot ès èlmènyt adott. Azòta voltam màsik cserèn a vilàg egy màsik pontjàn ès jelenleg Olaszorszàgban èlek, mert kihasznàltam azt a pàr hònapot, amit itt tolthettem kapcsolatèpìtèsre, informàlòdàsra az adott orszàgròl.

Akkoriban (6 ève - de ahogy làtom az eredeti cikk sem most szuletett..) nem is lehetett azonnal kiutazni - foleg nem gimnazistàknak - hanem pàr hònapig rèszt kellett venni a helyi AIESEC èletèben egyetem mellett, felkèszìto tanfolyamok voltak a kulturàlis kulonbsègekrol, beilleszkedèsrol, beszèlhettèl azokkal, akik nemrèg tèrtek vissza kulfoldrol, stb.

Sok mùlik azon, hogy milyen a kinti fogadò szervezet: vannak nagyon jòl szervezett helyi bizottsàgok ès kevèsbè osszetartòak (ahogy a pèldàban is làthattuk), ettol nem kell az egèsz AIESEC-et leìrni.

Ami a pènzugyi rèszèt illeti: sok havi fizetèst adò, tènyleges gyakornoki helyet kìnàl az AIESEC tobb orszàgban (pl Kanada, Nèmetorszàg, Svàjc), viszont ezekèrt a gyakornoknak is le kell tenni valamit az asztalra. A nyàri onkèntes tàborokban pedig nem a meggazdagodàs a cèl.

A màsodik kiutazàsom nekem sem volt zokkenomentes, de nem ment Apa/Anya verni a hisztit, hanem a sajàt làbamra àllva megoldottam a felmerult problèmàkat, amik utòlag màr olyan tortènetekkè vàltak, amiket az unokàimnak is biztos el fogok mesèlni.

potato9 2016.08.29. 09:16:58

En is AIESEC-kel jottem ki eszak-olaszorszagi nagyvàrosba (elotte tobb èvig voltam a szervezet tagja Magyarorszàgon). Meg kell, hogy vèdjem a szervezetet, nekem rengeteg tapasztalatot, baràtot ès èlmènyt adott. Azòta voltam màsik cserèn a vilàg egy màsik pontjàn ès jelenleg Olaszorszàgban èlek, mert kihasznàltam azt a pàr hònapot, amit itt tolthettem kapcsolatèpìtèsre, informàlòdàsra az adott orszàgròl.

Akkoriban (6 ève - de ahogy làtom az eredeti cikk sem most szuletett..) nem is lehetett azonnal kiutazni - foleg nem gimnazistàknak - hanem pàr hònapig rèszt kellett venni a helyi AIESEC èletèben egyetem mellett, felkèszìto tanfolyamok voltak a kulturàlis kulonbsègekrol, beilleszkedèsrol, beszèlhettèl azokkal, akik nemrèg tèrtek vissza kulfoldrol, stb.

Sok mùlik azon, hogy milyen a kinti fogadò szervezet: vannak nagyon jòl szervezett helyi bizottsàgok ès kevèsbè osszetartòak (ahogy a pèldàban is làthattuk), ettol nem kell az egèsz AIESEC-et leìrni.

Ami a pènzugyi rèszèt illeti: sok havi fizetèst adò, tènyleges gyakornoki helyet kìnàl az AIESEC tobb orszàgban (pl Kanada, Nèmetorszàg, Svàjc),viszont ezekèrt a gyakornoknak is le kell tenni valamit az asztalra. A nyàri onkèntes tàborokban pedig nem a meggazdagodàs a cèl.

A màsodik kiutazàsom nekem sem volt zokkenomentes, de nem ment Apa/Anya verni a hisztit, hanem a sajàt làbamra àllva megoldottam a felmerult problèmàkat, amik utòlag màr olyan tortènetekkè vàltak, amiket az unokàimnak is biztosan el fogok mesèlni.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása