oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. július 09. 06:46,  Propaganda és valóság 168 komment

2016. július 09. 06:46 Határátkelő

Propaganda és valóság

Noha a mai poszt elég sok adatot tartalmaz majd (igen, tudom, statisztika…), ugyanakkor szerintem ezek nagyon érdekes dolgokra világítanak rá. Egyebek mellett arra is, hogyan működik, és milyen hatással van a hétköznapokra és a gondolkodásra a propaganda, micsoda tévképzeteket tud bizonyossággá alakítani az emberekben.

Immár hagyomány így, nyaranta, hogy arra kérlek titeket, küldjetek nyaralós sztorikat, fotókat, esetleg videókat. Ne szakítsuk meg ezt idén sem, szóval várom, hogy megmutassátok, merre jártatok, mi érdekeset, szépet láttatok! A cím a megszokott hataratkeloKUKAChotmail.com!

bevandorlas_foto_guinta_house_gov.jpg

A posztban található táblázatokat a New York-i Max Galka állította össze, aki korábban pénzügyi és biztosítási területen dolgozott, így nem csoda, hogy vonzódik a számokhoz és az adatvizualizációhoz.

Korábban pár évet Londonban is élt, így nem csoda, hogy kiemelt figyelemmel követte az egész Brexit-történetet. Másfelől a brit fővárosban maga is bevándorló volt (cikkében fejtegeti a bevándorló és az expat közötti különbséget és arra jut, hogy aki szegény országból megy gazdagba, azt bevándorlónak tartják, aki gazdag országból szegénybe, azt expatnak nevezik, ami meglehetősen igazságtalannak tűnik), így ez a vonatkozása különösen érdekelte a dolognak.

Britek külföldön

Különösen, hogy miközben a britek megszavazták a Brexitet, nem utolsósorban azért, hogy megállítsák az Európai Unióból érkező bevándorlók áradatát, az adatok egészen érdekes választ adnak arra az egyszerű kérdésre, hogy mely ország állampolgárai közül élnek a legtöbben külföldön.

Igen, jól sejtettétek: a britek. Egészen pontosan 4,9 millió brit állampolgár él külföldön. Közülük 1,4 millióan valamelyik másik uniós tagállamban (jellemzően Spanyolországban, Írországban, Franciaországban és Németországban), míg a többiek négy országra koncentrálódnak (Ausztrália – 1,2 millió; Egyesült Államok – 700 ezer; Kanada – 600 ezer és Dél-Afrika – 300 ezer).

britek_az_eu-ban.jpg

A 4,9 millió persze abszolút szám, aminél nyilván pontosabb megközelítést ad a népességarányos adat, ami azért érdekes, mert kiderül, hogy itt már alig haladják meg az Európai Unió 7 százalékos átlagát.

Az EU-n belül kiugróan magas a külföldön élő írek aránya (19 százalék), ami történelmi és földrajzi okokkal is magyarázható (rengetegen élnek például az Egyesült Királyságban).

Az sem meglepő, hogy a románok és bolgárok közül is rengetegen élnek külföldön (17 ill. 16 százalék), a magyar elvándorlás viszont még uniós mértékkel mérve sem magas (6 százalék), hiszen ennél még az osztrákok (7), a csehek (9), természetesen a lengyelek (12) is többen vannak külföldön.

kulfoldon_elok_szazalekban.jpg

Hol élnek a határátkelők?

Ha megfordítjuk a kérdést, azaz a célországokat nézzük, akkor is érdekes tapasztalatokkal gazdagodhatunk. A helyzet ugyanis úgy áll, hogy az Európai Unió lakosainak 11 százaléka másik országban született, mint ahol jelenleg él. (Más kérdés, hogy ezek 60 százaléka valamelyik unión kívüli országból érkezett jelenlegi lakhelyére.)

Az adatok két dolgot árulnak el: az egyik, hogy Európa kettészakadt, amennyiben a volt szocialista országok még mindig nem jelentenek vonzó célpontot (jellemzően pár százalék csak a külföldiek aránya, a magyar 5 százalék alighanem a környező országokból áttelepült magyarok miatt magasabb valamivel, a balti országok pedig külön történet).

A másik, hogy milyen fontos szerepet játszik a propaganda, hiszen például az Egyesült Királyságban semmivel sem magasabb az ott élő külföldiek aránya, mint mondjuk Spanyolországban, Franciaországban, vagy a németeknél, hollandoknál, osztrákoknál.

orszagban_elo_kulfoldiek.jpg

Az is jól látszik, hogy három ország (Németország, Franciaország és az Egyesült Királyság) „szívja fel” a határátkelők több mint felét (52 százalékát), miközben az unió lakosságának a 42 százalékát adják, azaz itt valóban van egyfajta aránytalanság.

Németországban 12 millió, az Egyesült Királyságban 8,5 millió, Franciaországban 7,8 millió bevándorló él, őket Spanyolország (5,9 millió), és Olaszország (5,8 millió) követi.

Ami valamennyire mégis magyarázza a Brexitet, az az, hogy noha messze nem a szigetországban él a legtöbb határátkelő, a legdinamikusabban ott nő a számuk (vagy legalábbis eddig nőtt).

A spanyolok

Érdemes egy rövid kitérő erejéig foglalkozni a spanyolokkal is, mert ők nagyon érdekes helyzetben vannak. Egyfelől a lakosság arányához viszonyítva ugyanannyi külföldi (13 százalék) él ott is, mint mondjuk az Egyesült Királyságban, azaz egykoron rendkívül vonzó célország volt.

Mostanra viszont az a helyzet, hogy rengetegen hagyják el az országot (ebből a szempontból második Európában), ami nyilvánvalóan a gazdasági helyzet romlásával és a munkanélküliséggel függ össze.

Ennél is érdekesebb, hogy hova költöznek Spanyolországból az emberek. Merthogy a célországok között a következők vannak az élvonalban: Bolívia, Ecuador, Marokkó, és Mexikó.

Amiből két következtetés vonható le: egyfelől, hogy nem mindig működik a „szegény országból a gazdagba” irányuló migráció sablonja, másfelől hogy alighanem a korábbi (főleg latin-amerikai) bevándorlók térnek most haza.

A propaganda ereje

Az IPSOS közvélemény-kutató készített egy felmérést arról, hogy az egyes országokban mennyire vannak tisztában az alapvető tényekkel az emberek.

Az egyik (alap)kérdés az volt, hogy vajon a lakosság hány százaléka bevándorló. A legdurvábban a japánok lőttek mellé, ott ötször annyi bevándorlót gondoltak, mint ahányan valójában vannak.

Lengyelországban ez az arány 4,5-szeres, Dél-Koreában 3,7-szeres, míg a negyedik helyen álló Magyarországon háromszoros. (Hogy ez mennyiben köszönhető a kormány propagandakampányának, az érdekes kérdés.)

A lista másik végén található (tehát a legpontosabban saccoló) országok között Kanada (1,9), Spanyolország (1,6) és Ausztrália (1,4) található.

lakossag_szazalekban.jpgA másik, meglehetősen aktuális kérdés a menekültválság kapcsán, hogy adott országban mekkora a muszlim lakosság.

Itt viszont már nem lehet kérdés, hogy üt a magyar kormánypropaganda, hiszen  lista élén nagyon magasan Magyarország áll, ahol a megkérdezettek hetvenszer (még egyszer, mert nem elírás: 70-szer!!) több muszlimot gondoltak az országukban élni, mint ahányan valójában vannak.

Hetvenszer.

SZERK.: Miután többen is megjegyezték, hogy a táblázatok alapjául szolgáló felmérés 2014 augusztusában készült és 2014 októberében jelent meg, ezért az abban található adatoknak nem lehet köze a kormányzati kampányhoz, javítanom kell az itt leírtakat, ezért a fenti áthúzás. A tévedésért elnézést kérek, az az én figyelmetlenségemnek köszönhető.

A lista második helyén Lengyelország áll ötvenszeres eltéréssel, míg a harmadik Japán egy erős 40-es szorzóval, ami azért még mindig nem semmi.

A lista túlsó végére is érdemes vetni egy pillantást: Nagy-Britannia (4,2), Franciaország (3,9), Svédország (3,4) és Németország (3,2). Amiből az is következik, hogy ahol nem csak a kormánypropaganda szerint vannak muszlimok, hanem a valóságban is, ott az emberek sokkal inkább tisztában vannak az arányokkal.

muszlim_lakossag.jpgMax Galka végkövetkeztetése (és ezzel én sem nagyon tudok vitába szállni) az, hogy miközben a „túl sok bevándorló” miatt születnek meg fontos döntések, még olyan alapkérdésekre sem tud a lakosság jelentős része válaszolni, hogy egyáltalán hányan vannak ezek a bevándorlók.

HÍRMONDÓ

Kevesebbet ér a hazautalt font

Még arra sem volt szükség, hogy megkezdődjön a kilépési folyamat, egy negatív hatása máris van a Brexitnek: a font zuhanása miatt kevesebbet ér a hazautalt összeg. Az Egyesült Királyságban legalább egy éve dolgozók 160 millió eurót utaltak Magyarországra 2014-ben, ez az összes hazautalás 30 százalékát tette ki.

A népszavazáshoz képest csaknem tíz százalékkal tudnak kevesebbet vásárolni Magyarországon a hazautalásokból az itthon maradt családtagok. A teljes cikket itt találod.

Ki kopasztja meg a csirkéket?

Egyre több lengyel fontolgatja a hazatérést Nagy-Britanniából, távozásuk ugyanakkor komoly gondokat okozna a brit gazdaságnak, nem véletlen, hogy helyi vállalkozói szervezetek is kezdenek aggódni. Egy brit csirkefeldolgozó üzem tulajdonosa azt mondta, 250 munkásának hatvan százaléka kelet-európai, a helyiek ugyanis nem vállalják ezt a munkát. További részletekért ide kattints!

És mi lesz a magyar gazdasággal?

A Moody’s Investors Service szerint a Brexit közvetlen hatása mérsékelt lesz Közép- és Kelet-Európa gazdaságaira, mivel ezeknek az országoknak csekély mértékű közvetlen kapcsolataik vannak a brit gazdasággal. A nemzetközi hitelminősítő szerint ugyanakkor a közvetett hatások jelentősebbek lehetnek, ha a Brexit érdemben rontja az Európai Unió egészének növekedési kilátásait. A teljes elemzést itt találod.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével!

(Nyitókép: guinta.house.gov)

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország Európai Unió Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr538875602

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

P.Elliot 2016.07.09. 07:06:36

@Golf2: Azt hittem meg foglak elozni mert meg nem fekudtem le,....Joreggelt, maris megyek aludni majd reggel olvasom el a posztot.

Golf2 2016.07.09. 07:07:27

Nem semmi az agymosás szorzó 70szeres...Jól dolgoznak a fiúk.

FeketeMacska73 · http://olcsomobilhivas.hu?ajanlom=1ha 2016.07.09. 07:21:28

demokracia csodje amikor a tudatlanok dontenek a tobbseg sorsarol... ket harmados szavazt kellett volna tartani. Az a ket szazalek kutyafule.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.07.09. 07:44:52

Nagyon jó poszt. Terveztem egyszer hogy írok én is egy posztot a propagandáról.
A propaganda mindenható. Szó szerint mindent el lehet érni vele.
Nincs olyan gazemberség vagy kapitális baromság amit ne lehetne népszerűvé tenni propagandával. A propaganda leánykori neve egyébként a reklám. Az egyik materiális dolgokra vonatkozik a másik szellemi termékekre. Aki jól el tud adni egy mosóport az ideológiát is.

Hari Seldon 2 2016.07.09. 07:44:54

Nézem a második térképet, ahol azt látom, hogy a franciák 3%-a él külföldön. Nagyon alacsony. Főleg a többi országhoz képest.

Hari Seldon 2 2016.07.09. 07:47:34

@Golf2:
De hogy bírták ezt a 70-szeres értéket összehozni. Ilyet még Hitler sem bírt volna produkálni.
Mondjuk ha számokat rakunk mögé: van 10 000 muzulmán, és a lakosság 700 000-ezret gondol? Ez nagyon durva.

adg 2016.07.09. 08:37:57

@Hari Seldon 2: Pont ez a szepsege az ilyen statisztikaknak es a beloluk kihozhato "tenyeknek".
Ne rakj moge szamot, tegyel oda szazalekot. Minel kevesebb muszlim van az adott orszagban annak nagyobb lesz a tevedes, mert az emberek nem igazan tudnak ilyen szamokkal mit kezdeni, hogy az emberek 0.02%-a vallja magat muszlimnak. Kb ez az arany a nav szerint, ha jol emlekszem, de lenyegtelen.
A megkerdezett erzi is hogy keves muszlim van, ezert azt mondja, hogy 1 szazalek, akkor mar 50 szeres a tevedes. 1% azert eleg keves, ha egy szazalek a fizetesemeles vagy 1% kamatot ad a bank, az loszar.
Ellenben ha pl svajcban el mondjuk 3% muszlim (gozom sincs, csak mondtam egy szamot) es az emberek ugy erzik, hogy marha sok muszlim van, mindehol lefuggonyozott csajok flangalnak, es azt mondjak, hogy legalabb 5%, akkor a tevedesuk kevesebb, mint ketszeres, holott lehet, hogy sokkal jobban zavarja oket.
Es akkor a felmeres el is erte a celjat, lehet hitlerezni meg huhogni, hogy micsoda rasszizmus es fasizmus, holott csak propaganda a megfelelo hatas erdekeben.

Ezt minden statisztikanal erdemes figyelembe venni. Ha darabszamot kerdeznek, akkor nyilvan nem mondtak volna a magyarok sem a valos 2-3000 helyett 140-210 ezret.
Ha politikai felmerest akarsz vegezni, akkor talald ki, hogy milyen valaszt szeretnel kapni, mire akarod hasznalni, mit akarsz vele bizonyitani, es annak megfelelo kerdest kell feltenni. Es az emberek megfeleloen fognak valaszolni.

Konkret pelda, helyi szdsz-es csaj kampany alatt felmerte a lakossagot, maj bejelentette, hogy az emberek nem elegedettek a polgarmesterrel, mert a lakossag 95%-a a "Szeretne-e biztonsagosabb varosban lakni?" (vagy valami hasonlo blodsegre) igennel valaszolt, es ez tarthatatlan. Par nap mulva a volt polgarmaster valami 70+%-kal ujravalasztottak.

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2016.07.09. 08:39:15

Él itt egy amerikai nő (nem csak egy, de most ő a lényeges). Jótékonysági munkát végez, többször volt Idomeni-ben is az utóbbi időben, mi is küldtünk vele kinőtt ruhákat, de nem ez a lényeg. Hanem hogy múltkor beszélgetünk vele, és kérdeztem, mi a véleménye a brit referendumról? Azt mondta, szerinte nonszensz, hogy az emberek fognak dönteni ilyen kérdésről. Fenti poszt is azt bizonyítja, hogy „jó” propagandával mit lehet elérni. Ez Mo. esetében is kitűnően működik, ismét sikerült első helyen végeznünk valamiben. :(

adg 2016.07.09. 08:42:50

@VPBA: "Azt mondta, szerinte nonszensz, hogy az emberek fognak dönteni ilyen kérdésről. "

Szerintem is nonszensz, A rokákat kellett volna megkerdezni.

kardio1 2016.07.09. 08:46:38

@adg: teljesen egyetértek.

adg 2016.07.09. 08:48:46

Ja, az elobbi szosszenetemhez meg. Ha megnezzuk a lista vegen az orszagokat, ott el viszonylag tobb muszim, ahol jabban eltalaltak az aranyukat.
Nahat...

huisje,boompje,beestje · http://huisjeboomptjebeestje.blogspot.nl/ 2016.07.09. 08:55:58

Régi mondás:" Vannak kis hazugságok, nagy hazugságok, és vannak statisztikák." Lehet, ez így túl sarkos, de van benne igazság.
Ajánlom figyelmetekbe Noam Chomsky hallatlanul érdekes munkáit "Titkok, hazugságok, demokrácia" pl., de van több is. A világszerte ismert nyelvész azt elemzi, hogy milyen nyelvi formákban történik a propaganda lekommunikálása, hát mit mondjak, nagyszerű olvasmány. Illik ehhez a poszthoz.
Amúgy a poszt nagyon jó! Öröm volt olvasni.

szaszo71(D) 2016.07.09. 08:57:08

Ugye nem azt akarod mondani, hogy az otthoni propaganda nem befolyásolja az emberek képét a világról?
Van egy csoport a Facebookon az itteni magyaroknak, egy csomó kérdés érketik, hogy "Ki merjek-e menni a 3 lányommal vagy meg fogják erőszakolna őket a migránsok?" Szerintem ez durva.

adg 2016.07.09. 09:05:26

@szaszo71(D): Nem, nem azt. Azt akartam mondani, amit leirtam.
A statisztika legalabb akkora propaganda eszkoz, mint az egyeb modszerek, pl a plakatolas.
Sot, hasznalja mindket oldal, a sajat erdekei szerint megfogalmazott kerdeseivel. Biztos lehetsz benne, hogy lehet talalni olyan kerdeseket, amikre a fentieknek az ellenkezoje lett volna a valasz az emberek reszerol, es akkor lehetne harsogni, hogy, pedig turot.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.07.09. 09:19:49

@adg:
Pontosan. A statisztika hű kiszolgálója a propagandának. Mindent meg lehet vele magyarázni és annak az ellenkezőjét is.

puhacica 2016.07.09. 09:29:52

megjottunk a nyaralasbol. Portugalia csodalatos, sokkal-sokkal szebb, mint amire szamitottam. :)

Taxomükke (UK) 2016.07.09. 09:44:00

@Golf2: Magyarorszagon egyszeru a valasz: egy is tul sok!

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2016.07.09. 09:47:15

@adg: Valóban félreérthető voltam. Én nem a népszavazás ellen vagyok, hanem a mai poszt kapcsán a propaganda veszélyét akartam kihangsúlyozni, hogy a politikusoknak sajnos olyan eszközök vannak a kezében, hogy hiába írnak ki népszavazást, a emberek nem fognak tudni "tiszta fejjel" dönteni a sok agymosás miatt. Persze, mivel jobbat még nem találtak ki, mint a demokrácia, ezért néha ilyen következményei vannak. Talán az lenne a megoldás, ha a hazug propagandát folytatók - miután kiderül, hogy hazug volt a propaganda - büntetőjogilag felelősségre lennének vonhatók, nem elég, hogy csak lemondanak, mint a briteknél jó néhány kilépés párti és Cameron is.

tanato 2016.07.09. 10:02:21

Van egy 30 körüli betegem/ügyvéd különben/sűrű fekete hajú bozontos szakálla van.Mondta nekem hogy tavaly óta a muszlimellenes gyűlöletkampány óta állandóan igazoltatják a rendőrök,úton,útfélen akármerre jár.Muszlimnak nézik,mert megkérdezte az igazoltatás okát többször.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.07.09. 10:56:47

@diggerdriver: A propagandához is érteni kell, ezért jogos, hogy Juncker lemondását követeli a fél EU. Óriási kommunikációs kiadásaik vannak, mégis szinte semmi hangjuk nem volt az EU mellett kiállóknak. Talán nem Kelet-Európában kellene minden utcasarokra kitenni egy táblát, hogy EU-s pénzből épült, hanem Nyugat-Európában is újra hangsúlyozni, hogy mi az EU értelme és miért jó. Ehhez persze nem ártana a felesleges bürokráciát leépíteni és kicsit gondolkozni, hogy vajon mi volt az alapítók célja...

SzZoole 2016.07.09. 11:05:07

70%???
Minö sötét a magyar emberek elméje....

Lattam egy videot,ahol a debreceni migrancsokrol kerdezett a riporter egy helyi lakost,aki elmondta,hogy a migrancsok lopnak az uzletekben es embereket rabolnak ki.
Aztan a riporter kerdezte,hogy latott ilyen dolgokat,hogy ilyen hatarozottan allitja?
Mire a riportalany elmondta,hogy Ö nem,de az ismerose latott mar migrancsot es Ö mondta neki.
Szerencsetlen meg migrancsot sem latott,de hatarozottan allitja,hogy a migrancsok lopnak,rabolnak,mert az ismerose ezt mondta neki.
Szomoru,hogy Mo. ezekben a kerdesekben Europa topp listasa:(((

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.07.09. 11:05:27

@VPBA: Ezt már én is többször felvetettem, nonszensz, hogy a politikusok bárhol a világon büntetlenül hazudozhatnak és hazugságokra alapozva vezethetik az országokat.

Az amerikai nő pedig tudja, hogy az ő liberális nézeteit nem osztja a népesség többsége, ezért a politikusok csak erőből tudják keresztülvinni...

@Golf2: Az biztos, hogy a 70-es szorzónak sincs köze a valósághoz és az a másik oldal agymosása... A vallási és nemzetiségi felmérések híresen megbízhatatlanok.

wien74 2016.07.09. 11:07:20

Elgondolkodtató adatok. Kár h azok akik "picit" mellélőttek számolásban ezt nem olvassák. Ha pedig véletlenül igen, akkor sem hiszik el. Mert dolgozik a propaganda. Vagy inkább agymosás? Én ezeket a szűklátókörű embereket egyébként csak sajnálni tudom. Pedig már Frei Tamás is utalt rá : "A széles látókör mindenkinek jár!"

adg 2016.07.09. 11:14:30

@VPBA: Nem, ertheto volt, csak lehagytam a szmajlit. Sajnos megvan ez a hatranya a demokracianak, az emberek konnyen befolyasolhatok, es tobbseguk tojik utananezni dolgoknak, mielott behuzza az x-et. Vagy akar ot percet gondolkodni.
Ezt most fuggetlenul a brexittol, altalanossagban ertem.
Es a memoriajuk is rovid; a kovetkezo valasztasra el van felejtve minden, nem izgatja oket a korabbi hazugsag, illetve ujra elhiszik az ujakat. Na mindegy, ez van. Most nem all modomban valtoztatni rajta. :)

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.07.09. 11:28:22

ejha, remek poszt! párszor biztos fogom idézni

H.Sandor 2016.07.09. 11:34:29

A manipuláció nagy fegyver,főleg amikor a média egy csoport kezében van. Vajon ki szavazott volna valaha is a Jobbikra,ha mondjuk Rosszabbiknak vagy Jobboldali Pártnak hívnák ?
Vagy éppen elgondolkodtató,hogy egy 50 és 100 közötti
embert "fiatal" demokratának nevezünk.

Pernilla 2016.07.09. 11:45:35

@puhacica: ugye írtok idén is útibeszámoló posztot? :)

wuaaa 2016.07.09. 11:49:10

Ja persze, persze, csak azt lehet propagandának hívni amit az a csúnya másik oldal csinál.
Mintha ez a közösség itt az objektivitás mintapéldája lenne.....

Muscari 2016.07.09. 11:54:30

@FeketeMacska73: így van, kétharmados kellett volna, hogy legyen.

Remélem, hogy a lengyelek tényleg sokan haza is mennek, az nekünk csak jó lesz.

Muscari 2016.07.09. 11:57:17

@adg: sajnos igazad van, ettől függetlenül valamiféle statisztikára szükség van.

Muscari 2016.07.09. 12:02:42

@szaszo71(D): te jó ég. Az itteni FB csoportokban is vannak sötét emberek, sajnos nagyon sok a nyíltan rasszista.

Egyszer leálltam valakivel vitatkozni a rasszizmus és "faj" témakörben, a végén már a nevembe kötött bele. Csak azért, mert meg mertem kérdezni, hogy ha ekkora nagy hazafi, akkor mit keres egy angliai FB csoportban, hiszen biztos otthon növeli a magyar GDP-t :-)

Mme.Brioche 2016.07.09. 12:03:41

@Zoole[uk]: nem 70%-ot tippeltek a magyarok, hanem 70-szer többet, mint ahányan valóban vannak. Van azért egy kis különbség, azért ennyire nem ködös a nép agya.

Sanz 2016.07.09. 12:05:12

@adg: Ez így van, az emberek nagyon rosszul gondolkodnak arányokban. Jó példa erre az, amikor amerikaiakat kérdeztek arról, hogy hány % az esélye, hogy terrortámadásban halnak meg, és ilyen 5-10%-okat mondtak, ami szerintük csekély esély, de valójában nagyon sok (hiszen a valós esély valahol 0,0001% körül van, tehát egy az egymillióhoz). Ezért az ilyen becsléseket nem is kellene túl komolyan venni.
Más kérdés, hogy pont emiatt - mert nem értik az arányokat az emberek - sokan könnyen megvezethetőek...

SzZoole 2016.07.09. 12:10:57

@Mme.Brioche (FR): valoban,elirtam,viszont a lenyegen nem valtoztat.

2016.07.09. 12:19:11

@diggerdriver: Ha ez tényleg így van, akkor az hogyan lehetséges, hogy sokan nem kajálják be a fidesz propagandát? Nem lehet, hogy a propaganda elfogadása függ az értelmi szinttől?

Mme.Brioche 2016.07.09. 12:20:11

@Zoole[uk]: de változtat, mert ahogy többen írták is itt, az emberek nagy része nem érzi-érti a százalékos adatok arányát, szerintem azért mert nem számolnak utána gyorsan fejben a százalékoknak. Pedig ha a köztudott körülbelüli 10milliós magyar népességgel számolnak, akkor ilyen szép kerek számmal könnyű is lenne számolni legalább hozzávetőlegesen, de mivel a százalékozást szerintem tök homályosan tanítják a suliban, valszeg sok ember nem is érti, így utánaszámolni se tudnak. Megkérdezi a statisztázó: ön szerint hány százalék a migráns? a magyar tudja hogy kevés, azért rávágja az 1%-ot, pedig ha csak egy másodperccel késleltetné a választ és beleszámolna, akkor kijönne a 100 ezer, és akkor rögtön tudná, hogy még ez is túl sok, és módosítaná kb fél százaléknál kevesebbre (és nyilván még úgy is jóval felszorozná a tévedést, de legalább nem 70szeresével).
Ez nem átlagsötétség, hanem a magyar oktatási rendszer buktája.

adg 2016.07.09. 12:20:14

@Muscari: na de lehetne tisztesseges statisztikat is csinalni. A manipulativan feltett kerdesekre adott valaszok manipulativ elemzese es egyertelmu celu talalasara szerintem kevesse van szukseg. A 70-es szorzo szamomra hitalteleniti az egesz cikket Az nyilvanvalo csusztatas.

DieNanny CH 2016.07.09. 12:25:05

@Zoole[uk]:

"Szerencsetlen meg migrancsot sem latott,de hatarozottan allitja,hogy a migrancsok lopnak,rabolnak,mert az ismerose ezt mondta neki.
Szomoru,hogy Mo. ezekben a kerdesekben Europa topp listasa:((("

... ha meg a riporter elé tenne egy rendőségi nyilatkozatot, miszerint az elmúlt évben 0 darab, migráns által okozott lopás/kirablás történt ott, akkor meg menne az a szöveg, hogy az EU megtiltotta Mo-nak a valós adatok kiadását...
:-(

SzZoole 2016.07.09. 12:31:36

@Mme.Brioche (FR): elsore is ertettem,pedig mentsegemre lehetne,hogy agymuteten estem at kozel 6 eve:)
Na meg az aluliskolazottsagom(6 elemi,ebbol 2 elso osztaly es 4 masodik osztaly) is a mentsegemre lehetne:)
Valoban elirtam es nem mindegy,hogy 70% vagy 70-szer.
Azt hogy a lenyegen nem valtoztat,azt meg arra ertettem ami a diagramon szerepelt,topp listasok vagyunk az diagram szerint:)

adg 2016.07.09. 12:36:40

@Zoole[uk]: meg tudnad nekem tippelni hany lengyel el ukben? Es hany tuvalui? Melyiknel hanyszoros lesz a tevedesed a valos ertekhez kepest? Lehet ebbol kovetkeztetni arra, hogy mennyire gyulolod a tuvaluiakat?

SzZoole 2016.07.09. 12:40:22

@adg: kb.3 millioan lehetnek itt.
Kik azok a tuvaluik?
Azok akik ekirasul beszelnek?:)

2016.07.09. 12:46:27

Ezen amugy mar en is sokat gondolkodtam, hogy regen is igy volt-e, hogy a media teljes egeszeben propaganda volt, vagy tartalmazott azert tenyszeru informaciot valaha is, volt-e valamikor a medianak olyan szerepe, amire a neve utal, hogy kozvetito az emberek es a tortenesek kozott? En nem is tudom mikor lattam utoljara tenyszeru tudositast, vagy olvastam egy rendes, atfogo elemzest valamirol, szinte mindenhol teljesen hiszterizalt, erzelmektol atitatott propagandat latni, raadasul mindenkienk van sajat csatornaja is amibol nyomja is kifele a sajatjat, es igy kezdem megerteni a felnott kifestokonyvek letezesenek okat is vegulis, magam is hajlok ra, hogy az elerheto reakciok kozul egy viszonylag racionalis es megfontolt dontesnek gondoljam, hogy valaki bezarkozik a szines filceivel hetvegere es Disney-hercegnok ruhajat festegeti.

wuaaa 2016.07.09. 12:53:02

@Muscari: "Remélem, hogy a lengyelek tényleg sokan haza is mennek, az nekünk csak jó lesz."

???

blackhairlady 2016.07.09. 13:05:30

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Szerintem a propaganda elfogadasa nagyban fugg az erzelmektol, kihez huz jobban a szived. Nagyon keves kozepen allo szavazo van, majdnem mindenki huz jobbra vagy balra, ennek fuggvenyeben dont, kinek a propagandajat fogadja el. Es en feledjuk, az ellen propaganda is propaganda.

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2016.07.09. 13:12:19

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Akkor ezzel azt akarnád mondani, hogy mindenki, aki beveszi a fidesz propagandát hülye vagy kicsi az értelmi szintje? Vagy hol kell meghatározni „az értelmi szintet”? Ezen már én is gondolkoztam egyébként, és azt látom, hogy diplomás/többdiplomás emberek is vannak szép számmal, akik bedőlnek a propagandának (saját családomban és baráti körömben is), másrészről „egyszerű” emberek sokkal intelligensebben és egészségesebben látnak dolgokat, és nem lehet őket megvezetni.

adg 2016.07.09. 13:17:49

@Zoole[uk]:
Tuvalu egy kis szigetorszag nem messze tolunk. Meg tudnad tippelni, hanyan elnek ukben, akik tuvalurol koltoztek oda? Csak mondj egy szamot.

Nyilvan seited, hogy nem sokan. Mondjuk 30000?
Namost ha lengyelbol 2,5 m van, akkor 1,2-szeres a tevedesed, ha tuvaluibol csak 500 akkor hatvanszoros. Mondhatjuk, hogy tulertekeled a szamukat, ami egyertelmu jele, hogy gyulolod a tuvaluiakat? Nem lenne-e helyesebb ugy feltenni a kerdest, hogy mennyire zavarnak a kornyezetedben levo tuvaluiak? Es nem egy felrevezeto kerdesbol olyan kovetkeztetest kihozni, ami nem igaz.

Ezt mar korabban bepotyogtem, mostmar itt hagyom. :))

"Azt hogy a lenyegen nem valtoztat,azt meg arra ertettem ami a diagramon szerepelt,topp listasok vagyunk az diagram szerint:)"

Mennyi muszoim van magyarorszagon? Lengyelorszagban? JAPANBAN??? Elenyeszo.

Es mennyi van franciaorszagban, svedorszagban vagy nemetorszagban? Egy csomo. Melyik megtippelesenel lehet sokkal nagyobb hibat veteni? Es meg a hibat is igy emeli ki, hanyszoros.

Ezert aljas a kerdes. Nem azt kerdezi, hogy mennyire zavarnak a muszlimok, vagy mennyire erzed a jelenletuket, vagy valami ertelmes kerdest, amibol valoban lehet kovetkeztetni a muszlimellenessegre. Hamar ez a cel.
Vonatkoztassunk el a magyaroktol, a magyar kormanytol, orban feriketol, es csak ugy altalanossagban nezzuk a jelenseget.
Az emberek tulnyomo tobbsege nem tud mit kezdeni a nagyon kicsi es a nagyon nagy szamokkal. Kerdezz meg embereket talalomra, hogy milyen hosszu egy papucsallatia, hagy gramm so van egy 1 tonna rib eye steakben, milyen messze van a jupiter vagy hany kilo egy vagon szen. Nem fogsz sok helyes valaszt kapni, es nem azert, mert az emberek hulyek, hanem mert ezek a mennyisegek kivul esnek a szokasos tartomanyon, amiben gondolkoznak. Plane, ha olyan mertekegysegben kerdezik, ami amugy is gondot okoz sokaknak.

SzZoole 2016.07.09. 13:36:44

@adg: na most felkeltetted erdeklodesem utanna olvastam Es tetszik a kis szigetcsoport :)
Kb. 11000-es a populaciobol hany ember elhet a uk-ban?
Fogalmam sincs,egy paran biztos vannak,mivel Britt fenhatosag alatt volt.

2016.07.09. 13:38:03

@adg: Errol eszembe jut, hogy gimiben a foldrajz tanarunk arra kert minket, hogy tippeljuk meg, melyik a legnagyobb szamu etnikai kisebbseg Magyarorszagon. Az osztaly tippje: termeszetesen a kinaiak. :D A helyes valasz amugy a nemet/svab volt azt hiszem, dehat nem latni svab boltot, meg svab ettermet, kinaibol viszont van mindenhol, most akkor ebbol hogy talalja ki az egyszeri kobanyai gimis, nem? Ebbol szerintem se lehetne levonni azt a kovetkeztetest, hogy az osztalyunk rasszista vagy idegengyulolo lett volna, sot, tokre multikulti sulink volt (kivetel nelkul minden osztalyban volt egy-ket kulfoldi vagy nemzetisegi), de svab meg nemet pont nem akadt, hat akkor most mit csinaljunk. :D

adg 2016.07.09. 13:55:55

@Zoole[uk]: "na most felkeltetted erdeklodesem utanna olvastam"
Mar megerte. :)

@mojyo: ciganyok a legnagyobb kisebbseg, aztan a svabok, ha jol tudom. Elobbi ugye altalaban felismerheto, a kinaiak meg mindenhol ott vannak, szegeny svabokat nem lehet csak ugy kiszurni, igy alig utaljak oket. :D

blackhairlady 2016.07.09. 14:12:32

@adg: "orban feriketol"
:))))))))))))))))))))))))

2016.07.09. 15:17:19

@blackhairlady: Ez a baj. Hogy olyasmiben is érzelmi alapon döntenek az emberek, amihez racionalitás kellene inkább. Az már régen mindegy, hogy melyik oldalra húz, úgyis csak a populizmust és a demagógiát fogja megenni.

@VPBA: Nem, csak kell egy bizonyos értelmi szint ahhoz, hogy ne fogadd el a készen kapott világot v. a válaszokat. Az mindegy, hogy ki diplomás v. ki nem, a diploma nem ad se józan paraszti eszet, se több értelmet. Én azt nem értem, hogy nyilvánvalóan nem abba az irányba tart kis országunk, amerre kellene. Hogyan lehetséges az, hogy ezt sokan észre sem veszik? Ennyi hülye ember él Mo.-n? Megszavazzák azokat a pártokat, akik újra és újra hülyének nézik őket, és ehhez még tapsolnak is. :D Nekem nincsen semmi bajom amúgy ezzel, hiszem, hogy a magyar társadalom pontosan azt kapja, amit megérdemel. Azokat sajnálom csak, akiknek nem áll módjában elmenni innen, vagy továbblátnak az orruknál, és átlátnak ezen a bábszínházon, ami itt megy, mégsem tudnak mit tenni, mert nincsenek elegen ahhoz, hogy elérjék a kritikus tömeget, és ezáltal kényszerítsenek ki valami változást.

Csodabogár 2016.07.09. 16:47:03

@VPBA: Annyira azért nem nonszensz. Svájc alapból így működik. Persze a szavazások előtti tájékoztatás elég tárgyilagos szokott lenni. Na persze 2014-ben azért ők is belefutottak a populista propagandába.:-(

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.07.09. 16:48:22

@adg: +100 nagyon egyetertek! A statisztikakkal nagyon jol lehet manipulalni attol fuggoen, hogyan teszik fel a kerdeseket, es hogyan interpretaljak a valaszokat...

tnt 2016.07.09. 16:51:19

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: nagy igazság.... csak attól ill. a szellemi szint hiányától...

Csodabogár 2016.07.09. 17:01:37

A poszt nagyon tetszett, pedig nem nagyon szeretem a statisztikákat.
Itthon jártamban-keltemben időnként iszonyatos sötétséget tapasztalok a fejekben. Gondolom a televizió megteszi a magáét. Az emberek nemigen olvasnak, csak bámulnak és hallgatnak. Megitélni nem tudom, mert én nem nézem/hallgatom.

adg 2016.07.09. 17:06:47

@Zsuzsi65: tanultak statisztikat is egy minimalis szinten, meg reklamszociologiat. Utobbi marha erdekes volt, sok esettanulmannyal. Sajnos csak egy felev volt. :))

Muscari 2016.07.09. 21:37:44

@puhacica: welcome back! Most pedig pihenjetek ki a nyaralas faradalmait :-)

Muscari 2016.07.09. 22:10:01

@wuaaa: lasd hirmondo: Ki kopasztja meg a csirkéket?

a poszt vegen van. Persze oda kellett volna irnom, hogy ez erre vonatkozik, csak telefonon mindig sporolok a karakterekkel, mert annyira lassan megy az iras.

Muscari 2016.07.09. 22:14:31

@adg: van egy csomo vietnami is Magyarorszagon, csak oket mindenki kinainak nezi :-)

wuaaa 2016.07.09. 23:12:55

@Muscari: Akkor sem értem, miért lenne az jó "nekünk" , ha sok lengyel hazamenne? Ha a lengyeleknek lesz okuk lelépni, akkor sok magyarnak is.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.07.09. 23:48:52

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:
A fidesz propaganda kiváló. A szavazópolgárok többsége kétszer juttatta őket kétharmados győzelemhez.
Mi ez ha nem kiváló propaganda?

M. Péter 2016.07.09. 23:49:49

@adg: Ha van 1-2%, azt már nehéz 70-szeresére becsülni

2016.07.10. 00:06:34

@diggerdriver: Nem válaszoltál a kérdésemre.

puhacica 2016.07.10. 00:10:05

@Pernilla: hat, majd ha meg tudom fogalmazni, mi minden szepet lattunk, akkor igen. volt tobbszor is, hogy csak neztunk ki a fejunkbol es nem jutottunk szohoz. :D

@Muscari: nincs mit kipihenni, nem faradtunk el, sot, mennenk meg egy kort :)

montroyal ( CAN qc) 2016.07.10. 00:13:05

Sokkal tobb az emigransok szama ,! Ha a honfoglalas idejetol szamoljuk....:-)))

nniicckk 2016.07.10. 09:48:09

"a magyar elvándorlás viszont még uniós mértékkel mérve sem magas (6 százalék), hiszen ennél még"

Es ezt szokta az idezojelbe tett "demokratikus ellenzek" vilagvegenek mondani, hogy innen mindenki menekul az orbanrezsim elol.

2016.07.10. 09:48:11

@Golf2: Valószínűleg agymosás nélkül sem lenne sokkal kevesebb.

nincs_nick 2016.07.10. 09:50:11

@Csodabogár: Igen, a demokrata legfőbb ismérve, hogy ha úgy szavazz a nép, ahogy neki nem tetszik, akkor az csakis a propaganda miatt vagy a megvezetett prolik miatt lehet.... Szóval megnyugodhatsz, demokrata vagy.:)

Btw, fentebb már leírták miért manipulatív a fenti kérdőív és ez viszonylag egyszerűen bizonyítani is sikerült. Innentől kezdve meg az OP pont akkora manipulatív populista, mint Orbán v. Gyurcsány v. bármelyik MSZMP-ből ittmaradt istenbarma...

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2016.07.10. 10:44:18

Azért a román adat elég durva. Gyakorlatilag minden 6. ember elhagyta az országot.

desw 2016.07.10. 10:45:00

Azért azt az apróságot ne felejtsük el, hogy nem(csak) a mennyiség számít, hanem a minőség (is).

Nagyon nem mindegy, hogy európai nyugdíjas emigrál az országba vagy afrikai analfabéta. Nem mindegy, hogy viszik a pénzt vagy hozzák, bűnöznek vagy dolgoznak...

Spanyolországban sok angol és német nyugdíjas telepszik le, mert sokkal jobb az idő és olcsóbb is. Feltehetően nem ők követik el pl az erőszakos bűncselekményeket, nem segélyen élnek, ... kb a kutyát sem zavarják ők és emiatt kevésbé tűnik fel a jelenlétük.

Magyarországon sem zavarnak senkit a német és holland nyugdíjasok. Vesznek itt-ott házat, felújítják és élnek szépen csendben.

grafoguru 2016.07.10. 10:45:04

@nincs_nick:

"vagy bármelyik MSZMP-ből ittmaradt istenbarma..."
Gondolom tudod, hogy ebből a FIDESZ-ben sokkal többen vannak.

grafoguru 2016.07.10. 10:45:18

@adg:

"Szerintem is nonszensz, A rokákat kellett volna megkerdezni."

Tudod, ha egy írástudatlan szavazata ugyanannyit ér, mint egy több nyelvet beszélő, világot bejárt egyetemi tanáré, akkor valóban nonszensz.
És persze nem a rókákról van szó, hanem azoknak kellene ilyen kérdésekben dönteni, akik előre látják döntésük következményeit.
Na, ezek meg nem a zemberek.

Liba Tóni 2016.07.10. 10:45:49

Érdemes lenne majd azzal is foglalkoznotok, hogy miközben propaganda címén mossák az agyunkat, hogy nem kellenek migránsok és a kötelező kvótáról szavazunk, hogy elutasítsuk (néhány ezer bevándorló miatt), aközben a kormány 100 ezer vendégmunkást (akik persze szintén itt élnének és a magyarok elől vennék el a munkást) alkalmazna unión kívülről.... Ami egyértelmű, hogy azért kell, mert a multiknál egyre drágább a magyar és kell a rabszolga, aki elvégzi azt a munkát is, amiért egyre többet fizet a multi a magyarnak.

Muci40 2016.07.10. 10:47:55

Érdekes írás. De van egy fontos dolog amit mindenkinek meg kell érteni. A mostani bevándorlási hullám muszlim területről érkezik és iszonyatos sebességgel. Ez kezelhetetlen és a helyi lakosságnál megborítja hirtelen hétfőről keddre az arányokat. Ez persze hogy nem tetszik senkinek. Egy ideig toleránsak aztán elég lesz. A másik még fontosabb dolog, hogy az angolok akik több millióan dolgoznak hazájukon kívül leginkább keresztény államból keresztény államba mentek. Ők nem gognak robbantgatni meg bandába verődve direktbe zaklatni a nőket. Nem fognak gettódodni. Ezek nem akarnak asszimilálódni hanem jobban élni az európaiak kontójára. Ha én kimegyek a közelkeletre élni fel kell vennem az ottani szokásokat vagy kivágnak onnan. Talán ezt a kedves bevándorlóknak is meg kéne érteni. Ő jön ide kérni. Akkor ne dumáljon hanem legyen csöndben és alkalmazkodjon. Ha én megyek oda ugyan ezt teszem

FogarasiArpi 2016.07.10. 10:53:45

A probléma nem a bevándorlók számával van sok helyen, hanem a minőségével.
Több országban bár a muzulmánok elhanyagolható kissebségben vannak a létszámuk alapján, mégis az elkövetett büncselekmények arányában kiemelkedően magas a létszámuk - ismét az általános népességgel összevetve.
Több országban az EU-n belül és kívül is, ahol befogadták a szégény muzulmán menekülteket a hetvenes/nyolcvanas években jellemzően Libanonból és Gázából, majd az elmúlt húsz évben Irakból, Iránból, Pakisztánból, Bangladesből, Szíriából, stb. az elkövetők jó része integrálódásra nem képes, tanulásból, kétkezi munkából megélni nem akaró, csak az állami segélyekből és bűnözésből pénzt kereső és a muzulmán kissebség elnyomását és ellenálását hírdető elemek vannak jelen magas arányban.
Ennek is köszönhető, illetve a hitük erőszakos mivoltának, hogy változásra képtelenek.
Még ha meg is próbálnának rámutatni arra, hogy a beilleszkedés szükséges, a nők nem tárgyak, a másban hívők nem elpusztítandó, kihasználható, azoktól bármit elvehető elemek, nagyon gyorsan halálos fenyegetéseket kapnának, vagy akár meg is ölnék őket.
A muzulmánok évezredek óta így terjesztik a hitüket, ha nem értesz egyet, akkor meghalsz hitetlen, vagy sem.
Ha meg hitetlen vagy, akkor hihasználható, annak hazudható, attól bármit elvehető tárgyként tekintenek rád.

Ennek semmi köze az angolok bevándorlásához más EUs országba, vagy a magyarok/lengyelek kivándorlásához.
Ezek egymással kompatibilis nemzetek, az első, második generáció minden további nélkül képes integrálódni és hasznos tagjává válni a befogadó nemzetnek.

Sajnos akik most jönnek be Európába, azokra a gettósodás lesz jellemző, a befogadó nemzet lenézése és a többedig generáció is ugyanúgy fog viselkedni?

Hogy nem szabad, lehet áltolánosítani?
Dehogynem, csak nézz körbe nyitott szemmel, olvasd a híreket, menj személyes tapasztalatszerző körútra az amszterdami, londoni, brüsszeli kerületekbe, ahova a helyi rendőr is csak erősítéssel mer belépni.

És hogy az a befogadó nemzet felelőssége, hogy integrálja sikeresen a bevándorlókat?
A kínaiaknak milyen programok kellettek az integrálódásra.
A gondolkodásukra nekik is jellemző a gettósodás, a felsőbbrendűségi érzés, főleg akik a han-okhoz tartózónak gondolják magukat, de mégis sikeresen voltak képesek beilleszkedni mindenhova és a szorgalmukkal előbbre jutni.

Mert a kínaiak talán jobbak, okosabbak, fejlettebbek az irakiaknál, azért?
Na, ez egy xenofób, rasszista gondolkodás....

Tsteinar 2016.07.10. 11:19:50

Azèrt ne hasonlítsuk össze a külföldön élő, jellemzően nem szegény briteket a hozzájuk többnyire segédmunkára érkező bevándorlókhoz.

nincs_nick 2016.07.10. 11:19:56

@grafoguru: Tudsz mondani egyetlen(!) fidesz/mszp pártfunkcit, aki nem volt legalább kisztitkár régebben? Egy kutya a két szarkupac....

midnight coder 2016.07.10. 11:20:25

A cikk ott ferdít elsősorban, hogy nagyon nem mindegy, hogy egy német vagy egy magyar vagy egy lengyel mérnök megy át mondjuk az osztrákokhoz dolgozni, vagy egy nigériai kecskepásztor úszik át az olaszokhoz. Ez utóbbi gyaníthatóan nem a GDP-t fogja növelni.

Aztán, a muszlimok számának a megítélése valóban nem egyszerű. Az átlag magyar max. abból indul ki, hogy hány bebugyolált fejű csajt lát a 40 fokos hőségben flangálni. És ha épp óvoda környékén lakik, akkor ez azért elő-előfordul. De ez alapján nyilván nem lehet pontos számot mondani, és minél kisebb általában a szám annál kevesebb. Ott is csalhat a dolog, hogy pesten vagy vidéken történik a felmérés: bebugyolált fejű csajt leginkább pesten láthatsz, a felmérés pedig nyilván az ország egész területére vonatkozik.

vider 2016.07.10. 12:13:32

@grafoguru: Welcome to Democracy.. Ejnye-bejnye.. világot látott egyetemi tanárhoz nem éppen méltó ez a szélsőségesen elitista hozzállás..

Nyers Fa 2016.07.10. 12:13:32

@adg: aztán a felmérés készítőjének érdeke lejáratni magyarországot, úgy gondolod? Meg a lengyeleket és a japánokat. Mást nem. Ez megint vmi titkos összeesküvés lesz.

Göntér László 2016.07.10. 12:13:32

A probléma sok helyen azonos, a megoldás módjai különbözők. "Az én módszerem jó, a tiéd csapnivaló!"
ktkj.blog.hu/2016/06/05/uzenjuk_europanak

desw 2016.07.10. 12:13:32

@grafoguru:

"Tudod, ha egy írástudatlan szavazata ugyanannyit ér, mint egy több nyelvet beszélő, világot bejárt egyetemi tanáré, akkor valóban nonszensz."

Szerinted is rossz a jelenlegi demokrácia az általános választójoggal? Szerintem is.

"És persze nem a rókákról van szó, hanem azoknak kellene ilyen kérdésekben dönteni, akik előre látják döntésük következményeit. Na, ezek meg nem a zemberek. "

Vajon kik ezek a nagyon okos emberek? Mondjuk a mostani politikai "elit"? Merkel mama meg a Junker? Khm, khm...

monddazigazatmar 2016.07.10. 12:14:56

Mekkora hazug poszt ez, és mennyi agyi nulla kommentelget :D
"Itt viszont már nem lehet kérdés, hogy üt a magyar kormánypropaganda, hiszen a lista élén nagyon magasan Magyarország áll, ahol a megkérdezettek hetvenszer (még egyszer, mert nem elírás: 70-szer!!) több muszlimot gondoltak az országukban élni, mint ahányan valójában vannak."

Miért kéne ehhez kormánypropaganda? Az egész nagykörúton csak török meg arab kajáldák vannak. Hű de rasszizmus azt feltételezni, hogy többen vannak mint valójában.
Az persze meg sem fordul a sok okos fejében, hogy mégis milyen az a kisebbség ami ennyire feltűnő és vajon miért van túlbecsülve.

csasztuska01 2016.07.10. 12:16:31

Statisztika: a vizsgalt teruleten belul rengeteg lehetoseg van a vegeredmeny befolyasolasara csakhogy.... jelen esetben osszehasonlito jellegu a statisztika, tehat a befolyasolas ebben az esetben meglehetosen szukre szabott, Magyarul ez nem az a terulet ahol nagy csalasokat lehet belevinni a rendszerbe, mert akkor nem lehet osszevetni az adatokat, tehat lenyegtelen hogy konkret szamokra, avagy szazalekra kerdez ra az interju keszitoje.
A propaganda: egy egeszsegesen mukodo tarsadalomban nem igazan mukodokepes modell, mivel az ott elo emberek kulonbozo helyekrol szerzik be az informaciokat, igy konnyebb kiszurni a hazugsagokat. Ha egy ilyen hazugsagra feny derul, akkor logikus lenne, hogy az emberek nagy tobbsege hatat fordit az ilyen tipusu mediaknak. NODE!
Ezen a ponton kell megdicserni a magyar rendszert, mivel olyat hozott letre es olyan eredmenyessegggel uz, amiben vilagelsove valt ezen felmeres alapjan. Egesz pontosan az egyszeri embereket olyan szinten kepes eltavolitani az igazsagtol, ahogy azt senki mas nem tudja elerni, legalabbis azon orszagok kozott akiket vizsgaltak. Hogy ez mennyire jo avagy eppen hogy rossz eredmeny mindenki eldontheti sajat maga.
Azok szamara akik a 70-szeres eredmenyt megpobaljak magyarazni azzal hogy kisebb szamoknal konnyebb a tevedes javsolnam egyreszt hogy hagyjanak fel a propagandaban valo aktiv szereplessel (mivel pontosan ezt csinaljak eppen), masreszt hogy menjenek vissza tanulni, mert jelen allas szerint komoly hianyossagok mutatkoznak az elokepzettsegukben foleg ami a matematikai reszeket illeti.

Willkommenskultur 2016.07.10. 13:15:50

@A csótány is ember: Eddig 54 migri dolgozik az 1 millióból Németországban, szóval olyan óriási szükség mégsincs a kecskepásztorokra Németországban. Persze ebből egy sem a versenyszférában dolgozik, hanem a postánál.

hirtv.hu/hirtvkulfold/54-migrans-dolgozik-az-egymilliobol-1350308

Ha 1000szer ennyi dolgozna, azt lehetne az integráció totális kudarcának nevezni.

desw 2016.07.10. 13:16:13

T. Határátkelő!

Remélemve, hogy kapok választ megkérdezném, hogy mikortól tolja a Fidesz a propagandát a menekültek ellen?

Willkommenskultur 2016.07.10. 13:17:01

Magyarországon volt egy 150 éves moszlim megszállás így a mi paránk tőlük kissé durva. Pont mint a lengyelek/baltiak oroszparája.

Tekintve hogy nálunk nem szól a müezzin, nem erőszakoskodnak a nőkkel és egyelőre nem is pukkantottak, meg nem is járnak haza ISIS terrorkodni, ez nem is olyan nagy baj.

monddazigazatmar 2016.07.10. 13:17:06

@csasztuska01: Ja, és Orbán Viktor hagyja abba a propagandát Japánban is! Vagy a 40x rendben van?

rozsomák 2016.07.10. 13:18:27

@adg:
Ha a tényeket vesszük alapul, miszerint a magyarok úgy tippelték, hogy a valós kb 25-30 000 Magyarországon élő muszlimot majdnem 2 millióra becsülik, hisz így jön ki a 70-szeres szorzó, akkor viszont dől az elméleted, miszerint mikroszámokról, szabad szemmel nem is érzékelhető mennyiségekről van.

Azt írod, hogy 0.02% a muszlimok aránya - holott a valóságban 0.25% körül tehát több, mint a 10-szerese.
(Azt írod, hogy a nav szerint. Én azt kérdezném, hogy melyik nav statisztikában foglalkoznak a vallási beállítottsággal ?)
Visszatérve: Te azért írtál olyan kicsi számot - tudod, hogy nem igaz, vagy tényleg ezt hitted, ezt nem tudom - hogy az abszolút eltérésre is lényegesen kisebb számot kapjál.
(Utána jössz a mikroszámokkal, meg a szabad szemmel nem is látható mennyiségekkel és ezt mindenki be is szopja hisz hát tényleg, ez logikus, és látszólag igazad van, pedig a kiindulás az igazi manipuláció.)
Az igazság viszont az, hogy nem 0.02% hanem kb. 0.25-0.3% a muszlimok aránya, ami még így is elhanyagolható, de ennek a 70-szerese az már 1.8M-2M ember !!

A magyarok azt hiszik, hogy Magyarországon minden ötödik ember muszlim !!
(Igaz, személy szerint senki se látott még muszlim vallásút, de hát biztos a szomszéd falu tele van velük, vagy a szomszéd megye, vagy biztos Budapesten minden második ember muszlim lehet, csak azokat nem ismerjük.)

Ez már azért nem mikroszám, meg nem a kimutathatatlan mennyiség kategória.

Kezd újra az elméletet, miszerint manipulál a cikk..
Valaki manipulálni akar, de az nem a cikkíró.
Nem lehet, hogy te vagy az ?

Tisztességes Természettudomány 2016.07.10. 13:18:35

A "határátkelő" számomra mindig is a munkaerő mobilitását - legálisan - kihasználó ember definíciója volt. És mint ilyen, pozitív.

A migránsok - az én értelmezésemben gazdasági menekültek - jellemzően nem dolgozni jönnek, hanem a szociális rendszert kihasználni. Ez számomra negatív.

Szép, szép, hogy az emberek túlbecsülik a bevándorlók arányát, de ez cseppet sem változtat azon a tényen, hogy az EU-t millió számra özönlik el a szakképzetlen migránsok, és ennek hatását nem tudjuk magunkról letolni.

csasztuska01 2016.07.10. 13:18:51

@monddazigazatmar: :D Magyarazni a propagandat konnyebb mint elismerni a hatekonysagat. Amennyiben barki abbol indul ki hogy egy szuk teruleten mi tortenik, es ebbol kovetkeztet az egeszre, az minimum ferdit, de jelen esetben inkabb bizonyitvanyt ad arrol hogy mennyire nincs tisztaban a valosaggal, vagy talan az helyesebb megfogalmazas hogy mennyire szuk latokuro. Marpedig akinek nincs kello tudasa es ezzel meg "henceg" is, azt ritkan szoktak okosnak, meg ritkabban tajekozottnak nevezni.
A kerdes szerintem megintcsak az, hogy vajon mennyire lehetunk buszkek arra hogy a szuklatokorusegben vilagelsok vagyunk. Egyene valogatja.

Willkommenskultur 2016.07.10. 13:26:53

@csasztuska01: Nálunk még nem volt migrihepaj ami halálos áldozattal járt volna.

Ausztriában, Németországban, Franciaországban és Olaszországban meg volt. Igy pont leszarom, inkább becsüljük túl a migriveszélyt mint alul.

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2016.07.10. 13:34:47

@Muci40: " megborítja hirtelen hétfőről keddre az arányokat" EU lakossága: kb. 400 millió. Migráns"válság" alatt érkezők: max. 3 millió. Hű, csak úgy borul az arány.

csasztuska01 2016.07.10. 13:35:00

@Willkommenskultur: Ahamm. Szoval logikad szerint ha mashol is mukodik a propaganda, bar kozel sem olyan hatekonyan, akkor az azt jelenti hogy minden a legnagyobb rendben es nem kell semmit valtoztatni. Erdekes meglatas.
Szereny nyomott velemenyem szerint ezzel az iranyzekkal konnyen talalhatod magad Magyarorszag helyett mondjuk az Eszaki sarkon es meg fel se tunne az elteres.

desw 2016.07.10. 13:39:19

@rozsomák:

"Az igazság viszont az, hogy nem 0.02% hanem kb. 0.25-0.3% a muszlimok aránya, ami még így is elhanyagolható, de ennek a 70-szerese az már 1.8M-2M ember !!

Csak a tények kedvéért. A tanulmányban hivatkozott statisztika szerint Magyarországon a népesség 0,1%-a muszlim, ez becsülték a magyarok 7%-ra.

"A magyarok azt hiszik, hogy Magyarországon minden ötödik ember muszlim !! "

Ez a becsült 7% ~700 ezer főt jelent, azaz a becslés szerint minden ~14. ember muszlim.

Nem mellesleg Kanadában 2%-nyi muszlim van, ez becsülték 20%-ra. Tehát a hülye kanadai polgárok azt hiszik/érzik, hogy minden 5. ember muszlim, pedig csak minden 50.

csasztuska01 2016.07.10. 13:49:40

@Willkommenskultur: :D Es meg buszke is vagy arra hogy mennyire nagyon halvany foglamad sincs arrol hogy mi es miert tortenik korulotted. Pontosan ez az a jelenseg amit a jelenlegi kormany zsenialisan muvel. A tobbsegnek halvany lila f...-ja sincs arrol, hogy mi zajlik korulotte, de hangosan kiall a sajat hulyeseget bizonygatni. Nem tudom felfogni, hogy ez miert lehet vonzo alternativa. Ezelott 50-70 evvel meg ertheto volt, hogy a tobbseg elhiszi a hulyeseget, de manapsag az informacio sokkal konnyebben elerheto es - tisztelet a kivetelnek - nem fizetnek azert, hogy a hulyeseget visszabofogjuk, plane nem azert, hogy buszkek legyunk arra, hogy mennyire tajekozatlanook vagyunk.

Willkommenskultur 2016.07.10. 13:49:50

@csasztuska01: Cak a migránsvédő propagandával van baj, meg a migránsokkal.

A magyarok nagyon jól tudják hogy 2010 óta egyre kétségbeesettebb ballib szar ömlik a mainstream médiából, de tesznek rá.

Willkommenskultur 2016.07.10. 14:07:23

Az egy dolog hogy mo-n kevés moszlim telepedett le.

Az meg egy másik dolog, hogy mo-n több migri vonult át a helyi lakosságoz arányosan, mint bármilyen más eu országon. Beleértve Németországot, Olaszországot és Görögországot.

Több migrit is regisztráltunk a lakosságunkoz arányosan mint bármely más eu ország (jó kérdés hogy juthattak a magyar déli határig anélkül, hogy regisztrálták volna őket).

desw 2016.07.10. 14:07:37

@csasztuska01:

Te meg tudod különböztetni egy adott országban hivatalosan élő muszlimot egy muszlim túristától ill. egy illegálisan az oszágban tartozkodó muszlimtól?

Pl Magyarországon élnek törökök, és jönnek török túristák is és feltehetően 1-2 török illegálisan tartozkodik ott. A statisztikában viszont csak a letelepedett és hivatalosan ott elők vannak benne.

Willkommenskultur 2016.07.10. 14:07:42

@csasztuska01: Hát, a baloldal se tudja miért szimpibb Orbán meg a propagandája mint a kecskepásztorok. De ez nem a magyarok baja..:)

csasztuska01 2016.07.10. 14:08:05

@Willkommenskultur: Kerlek kerlek aruld el hogy a hulyeseg visszabofogese es ujra meg ujra leirasa miert valik, valhat ertekke? Mibol gondolod -persze ha fizetnek erte az mas tema- hogy a valosagtol valo elrugaszkodas az ertekkel biro tevekenyseg? Miert gondolod ugy, hogy a valosaghoz valo kozelites egy elvetendo hozzaallas ballib palast moge bujtatva?
Termeszetesen a feltett kerdesekre nem varok valaszt, mivel ha valodi valaszt akarna barki, akkor az oszinteseg lenne az elvarhato minimum, ami a ballib kifejezes megemliteset kovetoen nem elvarhato senkitol. Raadasul mindezt ugy sikerul osszehozni, hogy a temahoz meglehetosen nagy tavolsagrol kell nekifutni hogy beferhessen a kepbe.

desw 2016.07.10. 14:08:12

" Egyebek mellett arra is, hogyan működik, és milyen hatással van a hétköznapokra és a gondolkodásra a propaganda, micsoda tévképzeteket tud bizonyossággá alakítani az emberekben."

Azt tudtad, Határátkelő, hogy a fóbiák is hasonlóan működnek??

zizi77 2016.07.10. 14:08:28

@M. Péter: csakhogy bőven nincs annyi. Pár ezer muszlim él magyarországon, de vegyük az egyszerűségért 10e-nek, ami bőven túlzás egyébként. Ez ugye 0,1%. Ha ezt szorzod 70-nel már csak 7%-ra jön ki, ami egy átlag embernek kevésnek tűnik, persze túlzás, nyilván. Én értem, hogy mit akar adg mondani ezzel. Persze propaganda van, mindkét oldalról nem is kicsi, csak ez a bejegyzés pont ugyanazt csinálja.

adg 2016.07.10. 14:17:14

@rozsomák: "Én azt kérdezném, hogy melyik nav statisztikában foglalkoznak a vallási beállítottsággal ?"

A felajanlott 1%-ok alapjan lehet kovetkeztetni.
Amugy a 11-es nepszamlalaskor 5500 ember jelolte magat uszlimnak. Sajat maguk meg 5-25ezer koze teszik, mas statisztikak meg 1-2 ezer koze, szoval igazabol a banat tudja mennyien vannak. Raadasul a felmeres sem rakja oda az altala ismert szamot, ami komoly hiba, szoval fogalmunk sincs, mennyivel szamolnak ok.

De lenyegtelen is. Nektek van igazatok. En vagyok a Zorbanpropagadista, meg a fizetett ugynok, es egyebkent tenyleg, az atlagmagyar szerint millioszam vannak muszlimok az orszagban, mert ilyen hulyek az emberek. Amugy mi erdekem is fuzodne hozza?

A kerdes amugy igy szol, csak le van vagva a fenti keprol:
"Out of 100 every people how many do you think are Muslims?"
Szerinted tok eletszeru, hogy atlagjoska olyan valaszt ad, hogy 0.05? Vagy 0.25, hogy neked legyen igazad.
Ha inkabb azt mondja, hogy 3-4, akkor az nem tunik soknak, es szerintem nem is szamol tovabb. Meg is van a 70-es szorzo 0.05% eseten.
Egy szoval nem mondtam egyebkent, hogy nincs benne a propaganda hatasa, hanem azt, hogy maga a felmeres is az, es eleve rosszul kerdez, mert kiegyensulyozatlan a valasz. A kisebb muszlim populacioju orszagok rosszul fognak szerepelni. Es valoban.

Azonban nemetorszagban a wiki szerint 5.4% muszlim van, es ok 3.2-szeresen ertekeltek tul a felmeresek szerint. Vagys a nemetek szerint, vagyis a nemetek szerint 17.3% muszlimjuk van. Haho!!! Mirol beszelunk? Az majdnem minden otodik ember. (?)
(Csak a rend kedveert, MO-ra a wiki 0.056%-ot ir, aminek a 70-szerese 3.92%)

Na mindegy, azt azert magyarazzatok meg, hogy nekem mi a jo abban, hogy azt allitom, az emberek azert nem annyira aljashulyeprimitivrasszistak, mint gondoljatok? Erre kivancsi vagyok. De ne ilyen hatterhatalmas meg chemtreles marhasagokat talaljatok ki, legyetek kicsit eredetibbek.

csasztuska01 2016.07.10. 14:39:24

A propagandat magyarazni egyertelmuen konnyebb mint felfogni a jelentosseget es veszelyeit. A magyarok baja szerencsere nem Orban, mert a sikeressegebol kiindulva o inkabb a megoldas rajuk. A kerdes nem is ez szerintem. Sokkal inkabb az, hogy az a megoldas, amit Orban kinal mennyiben lehet megoldas a magyarok jovojere nezve? Ezen a ponton valik kette szerintem a tortenet, hogy a magyarok tobbsege nem kepes erre. Mert a jelen esemenyeire adott valasz nem egyezik a jovore vontakozo valoszokkal. Sot ami azt illeti a magyar ujkori Orban tortenelem viszonylag tisztan mutatja, hogy mit miert es hogyan lehet elrontani a jelenig, visszakovetheto modon.

desw: feltetelezem hogy fizetnek neked azert hogy ezt ird, mivel a muszlim turistak szamat Magyarorszagon enyhe hulyeseg lenne ennyire sokszorosan tulbecsulni, de az illegalisokra is ugyanez vonatkozik. Tehat a tajekozatlansag miert is valhat ertekke?

zizi77 2016.07.10. 14:39:33

@adg: hogy neked miért jó, nem tudom. Nekik azért rossz, mert akkor nem tudják megmagyarázni, hogy miért is szavaztak az emberek a fideszre. Mert aki fidesz szavazó, az csakis IQ60 lehet. Az eszükbe se jut, hogy esetleg azért, mert a többit még rosszabbnak gondolták.

gabors 2016.07.10. 14:55:00

@Hari Seldon 2: "Mondjuk ha számokat rakunk mögé: van 10 000 muzulmán,"

Nem hiszem szerintem meg ennek fele sincs !!! ezert becsulik annyira felul ...

Meg lennek lepve ha 5000 (5 ezer)-nel tobb muzulman lenne (ebbol kb fele aki gyakorolja is a vallasat)...ebben mar benne van az a nehany felkegyelmu magyar is aki attert !!! plusz par alban ...

gabors 2016.07.10. 14:59:59

@adg: 'Szerinted tok eletszeru, hogy atlagjoska olyan valaszt ad,"

atlagjoska Mo-on eleteben nem talalkozott muszlimmal nemhogy "ismerne" egyet is !!! az hogy beirja a 3-4-et az pont a propaganda miatt van...

csasztuska01 2016.07.10. 15:02:04

@adg: Szamszeruleg valoban lenyegtelen hogy mennyi az annyi. A statisztika osszehasonlito jellege volt a cikk lenyege. Nemzetkozi osszehasonlitas. Se tobb se kevesebb.
Amugy eszrevetted magadon hogy eloszor leirod hogy lenyegtelen, majd elkezdesz rugozni azokon a szamokon amit par sorral feljebb lenyegtelennek irtal le? Most akkor mirol is beszelsz? Elfogadhato ha rugozol rajtuk, mint ahogy az is ha lenyegtelennek iteled, de a ketto egyutt szavahihetetlensegrol es kovetkezetlensegrol arulkodik.
Amennyiben erted amit olvasol, akkor talan azt is megerted, hogy a valosagtol a magyar mintaban a legnagyobb az elteres (70szeres).
Ennyi volt a cikk lenyege.
Ezt lehet visszakovetni oda, hogy a vizsgalt mintakban a magyar propaganda mukodik a leghatasosabban, amire akar buszke is lehetsz a magyarsagod tudataban.

A rad vonatkozo resz: az emberek aljashulyeprimitivrasszista beallitasa neked azert nem jo, mert - hacsak nem kapsz fizut mindezert - ezt a kozosseget erzed magadhoz kozelebbinek. Meglepo is lenne, ha barki felvallalna azt, hogy a hulyeseg mint ertek szamara egy jo valasztas lenne es meg buszken verne is a mellet hogy "en aljashulyeprimitivrasszista vagyok". Belathatod, hogy ez az alternativa meg viccesebb lenne, mint a lenyegtelen, de azert megis lenyeges meglatasod.

desw 2016.07.10. 15:02:36

@csasztuska01:

"feltetelezem hogy fizetnek neked azert hogy ezt ird..."

Nekem nem fizetnek. Neked? Viszont felmerülhet ugyanez a kérdés a Határátkelő blog és a többi Orbán-fóbiásnál is az ellenkező oldalon. (utálom Orbán és bandáját!)

Vajon a Határátkelő-t az MSZP, DK,... finnanszírozza, hogy félretájékoztassa az olvasókat??

"mivel a muszlim turistak szamat Magyarorszagon enyhe hulyeseg lenne ennyire sokszorosan tulbecsulni, de az illegalisokra is ugyanez vonatkozik."

Ez csak egy példa volt arra (a Pl ennek a rövidítése, tudod), hogy a statisztika és a valóság messze járhat egymástól. Pl a Németországban dolgozó törökök gyakran Magyarországon keresztül utaznak haza és a törökök többsége muszlim.

"Tehat a tajekozatlansag miert is valhat ertekke? "

És a szövegértési problémák?

adg 2016.07.10. 15:14:42

@gabors: A nekem szolo valaszod feletti, az pont az, amit en is irtam fentebb. Majdnem szo szerint.

@csasztuska01: Az persze teljesen ertelmes erveles, hogy az elmondottakbol kiragadsz egy szot (lenyegtelen), amitol indulva bebizonyitod, hogy a masik ervelese ertelmetlen, holott az altalad kiragadott szo nem is arra vonatkozott, amit bizonyitani akarsz, amit valojaban mondtam, azt pedig elkerulod.

Neked is igazad van.

-FIN-

csasztuska01 2016.07.10. 15:54:39

@adg: Idezem pontosan:
"Raadasul a felmeres sem rakja oda az altala ismert szamot, ami komoly hiba, szoval fogalmunk sincs, mennyivel szamolnak ok.

De lenyegtelen is."

Egesz biztos hogy nem arra vonatkozott? Csak mert en azt olvastam amit leirtal es nem azt amit oda kepzeltel...
Es ezzel en nem bizonyitottam be semmit. Ellenben felhivtam a figyelmedet, hogy valami nem stimmelhet az iromanyoddal kapcsolatban.
Es erre a jelek szerint az a legjobb valasz, hogy elkerulom a valaszt ami csak ugy melleksen olvashato formaban ott is van az altalad lereagalt, de feltetelezhetoen el sem olvasott hozzaszolasban kulon bekezdesbe foglalva? Mi a fene? Te tudhatsz valamit...

csasztuska01 2016.07.10. 15:55:47

@desw: Ha valakinek fizetnek hogy a valosagtol elrugaszkodo dolgokat irjon avagy a valosagtol valo elrugaszkodast vedje az rendben van ezek szerint. De hogy valakit azert fizetnenek hogy a valosaghoz kozelitsen az mar egybol elitelendo lenne? Hmmmmm Erdekes meglatas. :)
Vajon az minosul-e felretajekoztatasnak ha valaki tenyeket hamisit meg a varhato eredmeny remenyeben, avagy az, aki erre felhivja a figyelmet? A propaganda, elletve annak kiegeszitese, amit jelenleg uznek a kormanyzati szervek, pont a ferditeseken alapulnak. Azon hogy semmi sem biztos. Meg a tenyek sem azok. Jollehet a tenyek megismerhetoek, de nem biztosak. Meglatasom szerint ez a legjobb fegyver a kormany kezeben amit ma a magyarok nem kepesek felfogni. Osszemaszatolni mindent mindennel. Szamomra ez nem tunik valos alternativanak.
Ami pedig a PL kifejezest illeti: szovegertesi problemak??? megtenned hogy el is olvasod amit irsz es nem csak leirod? Ha valaki azt irja hogy pl ez vagy pl az, akkor a leheto legnagyobb valoszinusegu dolgot akarja vajon megjeleniteni, vagy a legkisebbet? Ilyen alapon irhattad volna hogy pl ott vannak az Uruguay-i muszlim vilagutazok is, akikkel ez a statisztika nem szamolt. Nem biztos hogy letezik egyaltalan, de kizarni azert megsem lehet teljesen, es a szamuk, ha leteznek egyaltalan, egeszen marginalisak lehetnek, akarcsak az altalad emlitetteket, mar ahogy en az altalad leirtakat ertelmezem.
Vagy akkor velemenyed szerint a torok-muszlim atutazokbol ilyen komoly mennyiseget eszlelhet a magyar lakossag mikozben eppen eli mindennapos eletet?

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2016.07.10. 16:31:23

@desw: Azóta, hogy még népszavazást is kiírtak a migránsok miatt. Tette ezt a katolikus kormányunk, aki le sem tojja a "főnöke" (pápa) szavait: Isten abban a migránsban rejlik, akit el akarnak kergetni.

nemecsekerno_007 2016.07.10. 16:31:29

@VPBA: Azért nem mindenki a propaganda alapján alkot véleményt.

desw 2016.07.10. 16:33:15

@csasztuska01:

"Ha valakinek fizetnek hogy a valosagtol elrugaszkodo dolgokat irjon avagy a valosagtol valo elrugaszkodast vedje az rendben van ezek szerint."

Az én értékrendembe ez nem fér bele, de sokak ebből élnek.

A Határátkelő tudtommal nem politikai blog, most mégis van egy hamis politikai állasfoglalás. Miért? A HA az ellenzék által fizetett blog?

A kérdés még az, hogy milyen valóságról beszélünk: statisztikai valóságról vagy másról.

Erre vonatkozott a példám. Az utcán látott muszlim (muszlimnak kinéző) emberekből mennyi szerepel a statisztikában? Az utcán láthatjuk a túristát és az illegálist is, a statisztikában viszont csak a hivatalosan itt élők vannak.

"De hogy valakit azert fizetnenek hogy a valosaghoz kozelitsen az mar egybol elitelendo lenne? Hmmmmm Erdekes meglatas. :)"

Mi lenne itt a valósághoz közelítés?

"Vajon az minosul-e felretajekoztatasnak ha valaki tenyeket hamisit meg a varhato eredmeny remenyeben, avagy az, aki erre felhivja a figyelmet?"

Mik a tények?

"A propaganda, elletve annak kiegeszitese, amit jelenleg uznek a kormanyzati szervek, pont a ferditeseken alapulnak."

Az ellenzéknél dettó! Blogereknél dettó! Orbán és Gyurcsány fóbiásoknál dettó!

"Meglatasom szerint ez a legjobb fegyver a kormany kezeben amit ma a magyarok nem kepesek felfogni."

Buták az emberek? Egyetértünk!

"Ha valaki azt irja hogy pl ez vagy pl az, akkor a leheto legnagyobb valoszinusegu dolgot akarja vajon megjeleniteni, vagy a legkisebbet?"

Ne kombináld túl! Egy példa volt arra, hogy a statisztika és a valóság fényévekre lehet egymástól.

"Vagy akkor velemenyed szerint a torok-muszlim atutazokbol ilyen komoly mennyiseget eszlelhet a magyar lakossag mikozben eppen eli mindennapos eletet? "

www.ma.hu/belfold/229371/Most_a_torok_turistak_veszik_ostrom_ala_Magyarorszagot

De pl az angoloknál is sok a muszlim és szeretik Magyarországot, mert nagyon olcsó. Őket is láthatjuk Budapest utcáin, pedig nem szerepelnek a statisztikában.

desw 2016.07.10. 16:47:27

@butus, a Magyar Köztársaság állampolgára:

"Azóta, hogy még népszavazást is kiírtak a migránsok miatt."

Az jó!

"Tette ezt a katolikus kormányunk, aki le sem tojja a "főnöke" (pápa) szavait: Isten abban a migránsban rejlik, akit el akarnak kergetni."

Jajj, anyám! Szent duma helyett inkább fogadj örökbe pár menekültet!

2016.07.10. 16:54:47

@desw: Mocskos muszlimok! Takarodjatok vissza oda, ahonnan jöttetek!

desw 2016.07.10. 17:07:53

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:

Nem a muszlimság a gond, hanem az európaitól igen távoli értékrend. (az év felét muszlim országban töltöm)

Lehet tőlem hithű keresztény vagy hindu is, ha szarik az európai társadalmi viszonyokra.

vider 2016.07.10. 18:11:56

Mekkora FAIL ez a cikk.. Propaganda és valóság, mi?

Lássuk akkor a valóság részét: az eredeti angol cikk szerzője (Max Galka) a cikk alatt egy kommentben leírja, hogy részben egy 2015. január 7-én az economist.com-on megjelent cikkből szedte az adatokat és az alapján készítette a chart-jait.
(www.economist.com/blogs/graphicdetail/2015/01/daily-chart-2)
A cikk már eleve az itthoni migráns kampány előtti.. De itt még nincs vége: az ott található chart (ami a 70x-es szorzót mutatja) még ennél is régebbi forrásból dolgozik: 2011 évi népességi, 2013/2014 évi közvéleménykutatási adatokat használ.

_droid_ 2016.07.10. 18:12:13

@rozsomák: teged is jol atvertek, meg kb akarkit aki most azon hoborog, hogy a magyarok szerint millioszamra elnek itt muszlimok.
valojaban 500 megkerdezett velemenye szerint 100-bol muszlim:
0-10 kozott 128 megkerdezett szerint
11-20 kozott 19 megkerdezett szerint
21-30 kozott 5 megkerdezett szerint
a tobbi nem merheto
nem tippel 254
---
atlagban meg kihozzak, hogy akkor szerintunk 6.6% muszlim. a matekosok kiszamolhatjak, hogy meg durvabb skalan pl 0-25, 26-50, stb mit hozna ki ez a remek szamitas, en ugy 15% korulre saccolom. az mekkora patasorban lenne nem?

www.ipsos-mori.com/Assets/Docs/Polls/ipsos-mori-perils-of-perception-2014-tables.pdf

_droid_ 2016.07.10. 18:12:25

na, kicsit megkevertem a szamokat ebben a melegben.

tehat ha mindenki nullat mondana a felmeresben, akkor 5%-ra, vagyis 500.000 muszlimra hoznak ki az atlagos valaszt, ami a valosnak tekintett 0.1%, vagyis 10.000 muszlimnak nem huszszorosa, hanem otvenszerese. bocsi a hibaert, de igy meg durvabb.

mindenki 0 muszlimot tippel es ezzel 50-szeresen felultippelik a 10.000-es valosagot. jo mi?

mondjuk konnyebb lenne javitani, ha lathatnam mit irtam.

_droid_ 2016.07.10. 18:12:32

nem matekosoknak: ha az 500 valaszolobol mind az 500 azt valaszolta volna a linkelt felmeresben, hogy 0 (nulla) fo muszlim el magyarorszagon, az a skalajuk szerint azt jelenti, hogy az atlag magyar szerint kb 2.000.000 (ketto millio) muszlim el itt, hiszen mindenki 0-10% koze tette (atlag 5%), mivel nem tehetett mast.
tehat a valos szamnak, ami a forrasok kozott 0.1% nepessegarannyal szerepel, huszszoros felulbecsles.
tehat megegyszer: ha nullat mond mindenki, akkor is huszszorosat mondtak a valos 100.000-nek.
patasorban.

_droid_ 2016.07.10. 18:12:34

aztan jo lenne, ha megjelenne a kommentem, okuljon mas is a nyilvanos tablazatokbol, meg az abbol levont "kovetkeztetesek" viszonyan.

gabors 2016.07.10. 18:16:06

@desw: "(az év felét muszlim országban töltöm) "

remelem jol megfizetnek ..

nekem nem tudtak eleget ajanlani hogy egy obolmenti orszagba menjek 2 evre !!! Onkent nem leszek dhimmi ... vannak hulyek akik hajlandoak (onkent) is igy elni..

desw 2016.07.10. 18:53:50

@vider:

"Mekkora FAIL ez a cikk.. Propaganda és valóság, mi? "

Bingo! Te vagy az első (utánam), aki gondolkodik és nem büfizi vissza szeretett pártja álláspontját ész nélkül.

Ezért kérdeztem korábban a bloggert, hogy mikortól nyomták gonosz Orbánék a propagandát a "menekültek" ellen, mert ugye két éve volt az Ipsos felmérés.

Talán itt az idő módosítani a topik címét "Propaganda és valóság"-ról "Orbán fóbiás vagyok, ezért nem gondolkodom"-ra.

"Itt viszont már nem lehet kérdés, hogy üt a magyar kormánypropaganda, hiszen a lista élén nagyon magasan Magyarország áll, ahol a megkérdezettek hetvenszer (még egyszer, mert nem elírás: 70-szer!!) több muszlimot gondoltak az országukban élni, mint ahányan valójában vannak.

Hetvenszer."

Esetleg ezt is kellene javítani...

desw 2016.07.10. 18:53:58

@gabors:

""(az év felét muszlim országban töltöm) "

"remelem jol megfizetnek .."

"Nyaralok", nem dolgozni megyek ki

"nekem nem tudtak eleget ajanlani hogy egy obolmenti orszagba menjek 2 evre !!!"

Oké

"Onkent nem leszek dhimmi ... vannak hulyek akik hajlandoak (onkent) is igy elni.."

WTHAYTA?

_droid_ 2016.07.10. 18:54:05

2016.07.10. 18:12:25 es 2016.07.10. 18:12:32 kommentemet pedig nyilvan nem abban a sorrendben irtam, ahogy itt megjelent, hanem forditva, hiszen az itt elsokent megjelent javitja a masodikkent megjelent hibajat. gratulalok a moderatornak.

_droid_ 2016.07.10. 18:54:09

na megjelent. akkor meg egy hiba:
0-10 kozott 218 megkerdezett szerint
a tobbit ellenorizze az, aki a valaszokra is kivancsi, nem csak a propagandara ugye.

Határátkelő 2016.07.10. 19:02:14

@_droid_: A moderátor nem tehet róla, a rendszer ebben a sorrendben engedte be. Bocs.

Határátkelő 2016.07.10. 19:04:25

@desw: Még egyszer megnéztem, és igazat kell adnom neked, a mintafelvétel valóban 2014 nyarán volt, az eredeti adatok pedig 2014 októberében jelentek meg. Ezt utólag jeleztem is a posztban.

Az én hibám, sajnos pontatlan voltam és hibás következtetéseket vontam le.

Köszönöm a jelzést.

desw 2016.07.10. 19:09:22

@Határátkelő:

Le a kalappal, kedves hölgyem/uram! Elnézést, ha kissé nyers voltam!

2016.07.10. 19:21:07

@FogarasiArpi: Biztosan elkerülte a figyelmedet az a tény, hogy a Brexit fő érvei között nem a muszlim bevándorlók szerepeltek, hanem a kelet-európaiak.....sőt, egy kérdésre Farage kifejtette, hogy a lengyelek-magyarok-románok hazazavarása utáni munkaerőhiányt a volt gyarmatokról oldaná meg...igen, pakisztán például.....muszlimok? Nem baj, ha jönnek....tehát kurvára tévúton jársz, a magyar idegenellenességnek semmi köze a brit idegenellenességhez....ott te vagy a feketelábú, nem a sarki falafeles.

_droid_ 2016.07.10. 19:30:53

akkor azt is erdemes lenne beleszerkeszteni a posztba, hogy 5% muszlimot (pl svedorszag) teljes pontossagal is meg lehet becsulni ezzel a skalaval, ha mindenki jo valaszt ad (a svedek megis 3-szorosan felultippeltek), a 0.1% muszlimot (pl magyarorszag) pedig pontosan nem lehetseges, hiszen ha mindenki helyes valaszt ad, akkor is 50-szeres felulbecslest ad ugyanez a skala (es ehhez kepest lett 70-szeres felultipp a magyar).

a kovetkeztetes tehat az lehet, hogy pl a svedek es a nemetek tobbszorosen tulbecslik a muszlimokat, mig a magyarok alig. de a leghelyesebb kovetkeztetes az, hogy ez a skala totalisan alkalmatlan ennyire kis szamok meresere, es akkor fel is merul a kerdes, hogy ezek tenyleg ennyire fogalmatlanok, vagy direkt olyan lett a skala, hogy azt mutassa amit kell.

2016.07.10. 20:11:40

@desw: Európai értékrend? Az milyen? Volt nekünk olyanunk 1914-ben v. 1939-ben? :)

desw 2016.07.10. 20:52:45

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:

Pl bánásmód nőkkel és gyerekekkel, tanulás és iskolázottság, tolerancia (melegek, más vallás ...), bűnözési hajlam, ...

Nem a muszlim vallás a fő gond, hanem a különböző értékrend, amin még évtizedek és 2-3 generáció alatt sem lehet (a jelenlegi nagyon PC finomkodó eszközökkel) változtatni, lásd pl. német törököket vagy a magyar cigányokat.

Willkommenskultur 2016.07.10. 21:51:20

@Könnyen elkaptuk, uram!: Ne hazudozz, még a Brexitre szavazók 777%-a se küldené haza az EU állampolgárokat, az össz-szám meg 84%.

A brexit fikázó ballibek ijesztgettek ezzel még a brexit előtt naponta 12szer az Index címlapon, persze a britek szartak rá és kiszavazták magukat, és nem küldenek haza senkit.

Újabb ballib hazugság. www.portfolio.hu/gazdasag/nem_kuldik_haza_a_britek_a_magyar_dolgozokat.234294.html

2016.07.10. 21:55:13

@desw: A radikális vallás v. eszme sosem "jó". Habár a keresztények manapság már nem gyilkolásznak, de ne felejtsük el, hogy pár évszázaddal ezelőtt még javában mentek a keresztes hadjáratok, meg az inkvizíció. Az sem volt különb a jelenlegi radikális eszméktől. Igaz, ők legalább kinőttek belőle... :)

gabors 2016.07.10. 22:08:34

@desw: "WTHAYTA? "

look it up dhimmi --- kb second class citizen .in a muslim country a step above slave ... pays the zakat etc... mostanaban meg nem erzik eleg erosnek magukat az ISIS-en kivul de eljon annak is az ideje hogy a Maghrab-on belul a nem muszlimok megint visszanyerik ezt a "megerdemelt" helyuket ...

fasznak mesz fel evre egy iszlam orszagba ???

desw 2016.07.10. 22:29:19

@gabors:

"fasznak mesz fel evre egy iszlam orszagba ??? "

Ahogy írtam, nyaralni járok, nem dolgozni.

desw 2016.07.10. 22:29:28

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:

A szélsőséges gondolkodás szerintem alapvetően az alacsonyan iskolázott emberekre jellemző, nem vallási természetű.

Egy felvilágosultabb/tanultabb vallásos ember nem fogja erőszakosan terjeszteni az igét, esetleg nem is vallásos. Viszont egy félanalfabéta bigott valóban nagyon veszélyes lehet.

De pl az angol pakikkal sem a muszlimságuk, és a magyar cigányokkal sem a kereszténységük a baj.

adg 2016.07.10. 23:19:17

@desw: gratulalok, szep munka volt. Elso blikkre latszik, hogy santit az egesz statisztika, mint az allat. Megis, hanyan vedtek kormuk szakadtaig, hogy dehat igen, a magyarok ilyen fergek es ez a propaganda muve, hogy hulyemaggarok szerint a fel orszag muszlim.
Kell-e ennel jobb bizonyitek a propaganda hatasossagara? Siman beszopjak, hogy mekkora rasszistak a magyarok.

adg 2016.07.10. 23:21:20

@_droid_: hopp, az elozo neked ment volna.

wuaaa 2016.07.10. 23:25:43

@adg: A pirézek miatt van minden !
:)))
(..de rég volt már..)

adg 2016.07.10. 23:33:07

@csasztuska01: most mi van a tenyekkel okoska? Gyere aztan magyarazd mar meg a fellengzos magaslovas stilusoddal, hogy a magyarok miert nem talaltak el a 0,1% aranyt, ha a legkisebb megjelolheto ertek a lapon 0-10% volt.
Igen kivancsi vagyok.

@rozsomák: neked is szol a fenti.

Ugy latom, ti sokkal jobban felultok a propagandanak...

Ezert mondtam, hogy latni kell a felmeres kerdoivet is, anelku hogy iteled meg? Ti nagyon egyszeruen, a politikai beallitottsagotok pont eleg.

adg 2016.07.10. 23:34:29

@wuaaa: :). Miattam van, valamelyik pocs megmondta fent, hogy en ferditek. :))

Pamacs1 2016.07.11. 00:33:14

Szerintem meg ez nem propaganda eredmenye hanem pszihologia. Igen ennyie zavarja az embereket. Igen ennyire feltuno az a muszlim fejkendo. Igen ennyire. Es ezert nem azokat kene ostorozni akik igy ereznek, hanem lehetove tenni hogy azokkal eljunk egyutt akikkel szeretnenk. Es ezt a meglevo velemenyt- 70 szeresen szemet szuras - tukrozi az aktualis politikai retorika. Nem orban retorikaja miatt nem kerunk csadoros bevandorlokat. Hanem nem kerunk. Es ezt kommunikalja a 2/3 os tobbseggel negszavazott kormany. (Barcsak egyeb dokgokban is ennyire tukroznek a nep velemenyet....)

adg 2016.07.11. 01:17:14

@Pamacs1: lasd fentebb, ez egyertelmuen propaganda, csak a masik iranybol, mint ahogy a cikk sugalmazza.
hataratkelo.blog.hu/2016/07/09/propaganda_es_valosag/full_commentlist/1#c30747742

Ha a kerdest ugy lehet megvalaszolni, hogy a legkisebb valasz 0-10%, akkor nem tudsz pontosan valaszolni. A helyes valasz a cikk szerint 0,1 lenne, ha mindenki a legkisebb valaszt jeloli, akkor 50szeres a tevedes.
Ez egy kifejezetten aljas felmeres.
Egyebkent igy nezve sokkal erdekesebb, hogy a nemetek a valos 5 szazalekukat tobb, mint 3szorosan tulertekeltek, vagyis a tobbseg 10-20 koze tette oket. Biztos a zorban miatt ok is. :)

Ilyen kerdesfelteves utan szerintem amugy joggal lehet azt gondolni, hogy a minta kivalasztasa is enjyire celorientaltan ment, pl a menekultekkel leginkabb talalkozo teruleten kerdeztek tobb embert, stb.

adg 2016.07.11. 02:13:28

@gabors: "az hogy beirja a 3-4-et az pont a propaganda miatt van"

Kozben meg is szuletett a valasz a 70-es szamra, nem tudom koveted-e meg.
Szoval jelold be a 0,1 es szamot a kovetkezo valasztasi lehetosegeket hasznalva:
0-10
10-20
20-30 stb.
De ne ulj fel a propagandanak, legyel pontos. :)

Szoval propaganda ide vagy oda, a magyarok tokeletesen valaszoltak a kerdesre, nem torzitottak. 0-10 % kozt van a muszlimok aranya mo-n. Ellenben a derek nemetek a sajat 5%-ukat tobb mint 3-szorosan felulertekeltek, ami csak ugy johet ki, ha 10-20% koze lott a tobbseg. Az biztos nem a magyar propagande miatt volt.
Szerintem nyugodtan kijelenthetjuk, hogy a felmeres szar.

midnight coder 2016.07.11. 07:28:00

@A csótány is ember: Egy mai európai gazdaságban minimális az igény a képzetlen munkaerőre. Nem nulla, de Európában bőven van annyi képzetlen munkaerő, hogy ezen a téren ne szoruljunk importra. Azaz, bizony az ide érkező szír valaki munkáját fogja elvenni. És mivel ez a valakit sem hagyja éhen halni a mai modern társadalom, az ide érkező tányérmosogató mindenképp egy másik, munkanélküli segélyen élő tányérmosogatót jelent. Ez is a BRExit egyik oka.

midnight coder 2016.07.11. 07:39:33

@csasztuska01: Ehhez nem kell propaganda. Az átlagember alapvetően rasszista: a saját fajtájával, szeret lenni a saját kultúrájában szeret élni, azt helyezi előtérbe ha teheti. Ez a természetes, ezt csinálja kb. mindenki. Nem véletlenül vannak kínai, arab, olasz, stb negyedek a világ városaiban. Ez egyedül a fehér ember szemében probléma. Nálunk van egy tudatos kényszer a multikultira. Csak akarunk minden áron más kultúrákat elfogadni, persze itt sem mindenki.

Satyala 2016.07.11. 08:22:40

@nniicckk: ""a magyar elvándorlás viszont még uniós mértékkel mérve sem magas (6 százalék), hiszen ennél még"

Es ezt szokta az idezojelbe tett "demokratikus ellenzek" vilagvegenek mondani, hogy innen mindenki menekul az orbanrezsim elol."

A cikk nem tér ki arra, (nem is dolga) hogy a magyarok nagyon nehezen mozdulnak, még országon belül is, hisz ragaszkodnak a házukhoz, lakásukhoz, ami általában tényleg az övék. Tehát nagyrészt saját ingatlannal rendelkeznek, amit vidéken csak áron alul lehet eladni.
Amiért nálunk nagyobb probléma az elvándorlás az az, hogy az oktatás nem képez elég szakembert a pótlásukra, és akiket képez, azok is lelépnek, hisz nincs jövőkép!
A többi felsorolt országban, a bevándorlók, valamennyire pótolják a szakemberhiányt, de nálunk a kormány bevándorlás elleni politikája, és az európai szemmel nézve egyre jobban leszakadó bérek miatt semmi sem pótolja a kivándorlókat.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2016.07.11. 08:38:28

@Határátkelő: ...és aztán beleírtad a saját fóbiádat...

Így végülis a poszt kiváló példája lett az agyatlan indexes propagandának.

Ballib cenzúrázók réme 14 2016.07.11. 10:28:39

Ha a felmérés 2014-es, akkor kitörölheted vele.
Több mint 2 millió muszlim jött azóta az EU-ba.

Ballib cenzúrázók réme 14 2016.07.11. 10:28:55

@vider:

Gratula az utánajárásért
Micsoda meglepetés...
A 2011-ben mért adatok szerint a 2014-ben becsült adat több.
Lefogadom a 2016-os becsült még ettől is nagyobb,

Persze hogy közben jött is vagy 1000-szer 5000-szer annyi migráns, mint elötte, az mellékes.
A 2011-ben mért adatok viszonítási alapnak nem rosszak, mert a magyarok xenofóbiája jobban kijön.

Ballib cenzúrázók réme 14 2016.07.11. 10:29:12

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:

Halottál már sikeres integrációról bárhol az EU-ban, ahol muszlimokat sikerült integrálni ?

Én nem.

Pedig több millióan jöttek már be, de olyan frankón elkülönülnek 20-30 év múltával is az Európai őslakosoktól, hogy az ükonokáikat is cirka ugyanolyan eséllyel integrálják majd, mind a most érkezett 2-3 millió muszlimot.
Sehogyan.

desw 2016.07.11. 10:29:42

@Satyala:

"Amiért nálunk nagyobb probléma az elvándorlás az az, hogy az oktatás nem képez elég szakembert a pótlásukra, és akiket képez, azok is lelépnek..."

Akkor miért kellene állami pénzből pótolni, ha úgyis lelépnek?

"A többi felsorolt országban, a bevándorlók, valamennyire pótolják a szakemberhiányt..."

Persze, Anglia, Németország, Franciaország,... azaz a gazdagabb országokra igaz ez. Mi van Romániával, Bulgáriával, Lengyelországgal? Kivándorlás van a jóval magasabb bérek felé.

macri810 2016.07.11. 12:03:52

Véleményetek és tapasztalatotok szerint melyek azok az országok ahol viszonylag nyugodtan lehet élni és boldogulni?

McZozo 2016.07.11. 17:11:05

@nniicckk: nem tudom hogy jot ki az a 6 szazalek esetyleg ugy hogy az ingazokat nem veszik bele, de a legkonszolidaltabb angol becslesek szerint is cask angliaban 3-400.000 Magyar van ausztria es nemetorszagban szerintem ennel tobb kell legyen de mondjuk cask legyen 600.000 abban a ket orszagban az is mar 1.000.000 ami messze mar 10% folott van es igen azer borzaszto ez mert ez az egymillio nem korcsoport aranyosan lepett le hanem fokepp a fiatalabb retegek kozul akik a jelenlegi es jovobeni adok es jarulekok legnagyobb befizetoi lennenek. Igy ezert nagy dolog ez az egesz mert eddig is nagy gond volt pl a nyugdijrendszer fenntartasa es tudtak hogy 20-30 ev mulva baj less de a jelenlegi trendeket nezve ez nem 20-30 ev lesz hanem 10-15 es e zt mar jelenlegi kormanyok se tudjak majd ugy lesoporni hogy ajd oldja meg az aki akkor hatalmon less mert ez meg az o ralkodasuk idejen beuthet mint gond

McZozo 2016.07.11. 17:51:39

@Ballib cenzúrázók réme 14:
En pl nem hallottam hanem lattam.
pl Leicesterbe olyan helyen laktam ami ugymond muszlim korzet volt. Soha egy rosz szot nem kaptam toluk, sot mar az elso nap jottek hogy mit segithetnenek. Jartak dolgozni rendesen es nem volt veluk semi gond. Mig volt hogy feher angol kotott belem cask azert mert nem angolul beszelgettem a fiammal az iskolabol hazafele.
Szoval pl Angliaban igenis sok muszlim beintegralodott a normal kozeppolgarok taboraba.

McZozo 2016.07.11. 17:52:09

@Willkommenskultur: Azert ez nem cask Magyar riogatas volt , mert mar uj PM aspirans Asszem Tereza vagy mi napokban nyilatkozta hogy igenis less valtozas azunios allampolgaroknak. Persze ez lehet cask egyenlore nagyot mondo verseny az eu ellen hogy erezzek ha ok kemenyek lesznek a 4 es fel million brittle akik eu ban elnek akkor ok is bekemenyitenek az itt elo europai allampolgarokkal. DE attol meg angoloknal is megy a riogatas hazon belul is.

M. Péter 2016.07.11. 23:32:39

@McZozo: Az EU-ban az Egyesült Királyságon kívül csak kb. 1,2 millió brit él.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása