oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. május 10. 06:43,  6 +1 dolog Magyarországról holland szemmel 144 komment

2016. május 10. 06:43 Határátkelő

6 +1 dolog Magyarországról holland szemmel

Méghozzá egy Hollandiában élő, magyar-holland vegyespáros magyar tagjának tolmácsolásában. Nanáék éltek egy ideig Magyarországon is, ő pedig a minapi felhívás nyomán megírta, hogyan is látta az ő párja a magyar életet, mi volt neki furcsa, milyen pozitív (és negatív) élményekkel gazdagodott.

Ha te is egy vegyespáros tagja vagy, írd meg a tapasztalataid! Milyen örömök és nehézségek merülnek fel egy ilyen kapcsolatban, illetve a párod milyennek látja Magyarországot, a magyarokat! A cím: hataratkeloKUKAChotmail.com

magyar_vizsla_foto_pixabay_com_chiemsee2016.jpg

„Olvastam a posztotokat egy Magyarországon élő amerikai tapasztalatairól, és gondoltam, megosztom veletek az én párom tapasztalatait. Mi magyar-holland páros vagyunk és pár éve költöztünk el Magyarországról.

Disznóvágás és gasztronómia

Disznóvágást (szerencsére) nem látott, és én is csak egyszer életemben. Viszont párszor bográcsoztunk és pálinkáztunk a családdal, barátokkal, ami nagyon tetszett neki.

Körülbelül 2 éve kaptam születésnapomra egy komplett bográcskészletet (magyar hetek voltak egy áruházban, ahol minden kelléket be lehetett hozzá szerezni).

Neki a főzős-pálinkázós programok nagyon bejöttek, néha itt is összedobok valami magyarosat a kertben, csak pálesz nélkül.

A mi családunkban a karácsony az evésről szól, és főleg halat készítünk. Itt is tartom ezt a szokást, amit neki nehéz volt megszoknia, de elfogadta. A hollandok viszont nem karácsonykor ajándékoznak, hanem Mikulás napján, amit viszont nekem volt nehéz megszokni.

Cigaretta

A cigi ugyanúgy feltűnt neki is - most pedig itt nekem. Itt alig dohányoznak, és azok is inkább a 18-20 évesek vagy az idősebbek, akik már meg sem próbálják abbahagyni. Budapesten mindig dohányzott valaki körülöttünk, még terhesen is.

A nyelv

A nyelv neki is nagyon nehéz, és csak „vészhelyzet-szókincse” van, mint például: a számlát kérem; igen; nem; köszönöm és sör. Nem is próbálja megtanulni, még a gyerekektől sem, bár 1-2 szó, kifejezés ráragad, mint amilyen a fogmosás vagy a „nem szabad”.

Korrupció

Ami a párom listáján szerepel még, és érdemes megemlíteni, az a korrupció, amivel pozitív és negatív formában is találkozott.

A negatív persze a rendőrökkel volt (mert úgy vezet, mint egy rutinos taxisofőr, és párszor előfordult, hogy igazoltatták).

A pozitív pedig az volt, hogy mindig kedvezményesen ettünk a közeli kínai étteremben (ami azóta sajnos bezárt), mert nem kértünk számlát, vagy ha lebeszéltük a taxissal (akkor még belementek), akkor olcsóbban vitt el valahova és nem kapcsolta be az órát.

Az egészségügy

Egyszer sajnos volt szerencsénk egy kórház sürgősségi osztályához, ahol teljesen kiakadt azon, ahogyan kezelik az embereket. Mintegy 3 órát vártunk és ezalatt senki nem bent be és nem jött ki, csak egyetlen kellemetlen nővér, aki odadobta, hogy: „Várni fognak még vagy 3 órát...”.

Így aztán inkább elmentünk privát röntgenre, ahol viszont egy nagyon kedves, szimpatikus orvos fogadott. Így ezek után mindig mindennel privát orvoshoz mentünk, ami neki szokatlan, mert itt Hollandiában mindenki normális, korrekt ellátásban részesül, és a hálapénz nem létezik.

Bürokrácia és munkahelyi tapasztalat

A bürokrácia útvesztőin is kész volt, amikor az autó parkolási papírjait vagy a gyermekünk anyakönyvi kivonatát intéztük. Itt átláthatóbb a rendszer – legalábbis szerinte, mert ezzel meg én tudnék vitatkozni...

Sajnos találkoztunk „rasszizmussal” is. A Kelenhegyi úton béreltünk egy lakást, ahol az egyik szomszéddal annyira elmérgesedett a helyzet, hogy feljelentettük, amiért kárt tett az autónkban.

Azt az embert zavarta, hogy egy külföldi költözött a házba, és ezt többször ordibálva kifejtette nekem. Így hamarosan el is költöztünk onnan.

Dolgozott magyar közegben is, és nem sok jó tapasztalattal. Aki kicsit kitűnik vagy más akar lenni, azt inkább büntetik, mint támogatják. Ebben sajnos egyet kell értenem vele.

+1

A párom nagy vizslarajongó. Amikor elköltöztünk, hoztunk magunkkal egy igazi magyar vizslát is! Nem tudom, létezik-e jelenleg ebadó, de őt anno nagyon szórakoztatta, hogy Magyarországon nem kell adózni a kilenc őshonos magyar kutyafajta után, ha az rendelkezik törzskönyvvel.

Ami pedig a személyes jövőnket illeti, nem tervezzük, hogy visszaköltözünk, évente legalább egyszer odautazunk az egész családdal, én pedig néha hazaugrom 1-2 napra, mert nagyon hiányoznak a barátaim, a Szimplakert, a kakaóscsiga, és a Traubi. :)”

(Fotó: pixabay.com/Chiemsee2016)

HÍRMONDÓ

avagy az elmúlt 1-2 nap legérdekesebb, legfontosabb, határátkelőket érintő hírei pár mondatban (a linkekre kattintva elolvashatjátok a teljes posztokat).

Nemzetbiztonsági kockázat az orvoselvándorlás?

Az orvosok és ápolók hiánya miatt több magyar kórház működésében is nehézségek jelentkezhetnek, márpedig ez komoly kockázatot jelent – vélte Ujhelyi István Európai Parlamenti képviselő. Az MSZP alelnöke szerint jelenleg több mint ezerhétszáz magyar orvos dolgozik az Egyesült Királyságban. Az MSZP alelnöke szerint a magyar egészségügy helyzete és az orvosok, szakdolgozók tömeges kivándorlása immár nemzetbiztonsági kockázatot jelent.

A kormány viszont úgy látja, hogy öt év alatt megduplázódott a pályakezdő rezidensek száma, nagyrészt a Rezidens Támogatási Programnak köszönhetően, melyre 5 milliárd forintot fordítottak 2011 óta.

A brit titkosszolgálatot aggódik

Az egész Európai Unió stabilitását veszélybe sodorhatja, ha a brit népszavazáson a távozás mellett voksolnak az emberek – fejtette ki a brit titkosszolgálatok két egykori legmagasabb rangú vezetője egy közös cikkben.

Lord Jonathan Evans, a brit elhárítás (MI5) volt igazgatója és Sir John Sawers, a külső hírszerző szolgálat (MI6) előző vezetője a The Sunday Times című lapban fejtette ki azt a véleményét, hogy ha Nagy-Britannia az EU-tagságról június 23-ára kiírt népszavazás eredményeként távozna az unióból, az rendkívüli mértékben destabilizálná az egyébként is gazdasági bajokkal, migrációs válsággal küszködő, és „a feléledő Oroszországgal” szembesülő Európai Uniót.

Kicsoda London új polgármestere?

A 45 éves, házas, kétgyermekes Sadiq Khan pakisztáni bevándorlók gyermekeként született, az első muszlim a londoni városháza élén. Szülei nem sokkal a születése előtt emigráltak Pakisztánból. Sadiq Khan már Londonban született, 1970-ben. Ő volt az ötödik a nyolc gyermek közül, a család egy három hálószobás lakásban élt.

Az ügyvédi pályát 2004-ben hagyta el a politika kedvéért. Gordon Brown kormányában a Közlekedési Minisztériumot irányította. (Akit pedig érdekel, ide kattintva az is kiderül, miért nem jár a Liverpool meccseire.)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: sorozat Magyarország vegyespáros

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr308700894

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sellőlány 2016.05.10. 11:44:16

@sellőlány: folyt... történhet ott az emberrel, hogy arra vetemedik, hogy műfüvesítse a kertjét??? :-D

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.05.10. 11:45:16

@Evain:
Képzeld el hogy mindenki így gondolkodik.
Szegény macskák…
:))))))))))))))))))

adg 2016.05.10. 11:45:40

@Herr Géza: Sajnos jellemzo. Sok kutya van szabadon a kertekben. Ha gyalog megyek a kerites elott, akkor ugatnak. Ejjel csend van, a deneverek hangosabbak, amikor terem a palma. Meg az elozo helyunkon a posszumok szambaztak a teton ejszaka, hajnalban meg a bozotcsirke, mindketoonek jo hangja van a lemezteton. A csirke raadasul kiabal is.
De a denevert egyik sem ubereli. :)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.05.10. 11:45:55

@sellőlány: Csak remélni tudom, hogy előbb-utóbb otthon is javul a helyzet, bár én nem ezt látom. Kapcsolatban vagyok egy szervezettel, ahol sok embertlen dolgot látok, ami itt elképzelhetetlen. Sokan próbálnak/lunk segíteni, de a legtöbb ember fejében még nagy az ellenállás a témában.

Evain 2016.05.10. 11:47:20

@sellőlány: kérlekalássan a műfű az azoknak való, akik
- utálnak kertészkedni
- nem vesznek fűnyírót 3-5 négyzetméter fűfelülethez
- mégis szeretik a zöldet

a poén az, hogy ezen is nő gaz, és a lehullott levelek miatt frankón úgy néz ki, mintha igazi gyep lenne. :D

2016.05.10. 11:55:12

@adg: Bocs, de maf, a denever nem ultrahanggal vagy mivel kommunikal? Vagy infrahanggal, valamelyikkel a ketto kozul az emberi ful altal foghato tartomanyon kivul, vagy nem?

sellőlány 2016.05.10. 12:01:58

@Evain: Na kb. erre hasonló a reakcióm, mint neked a sós dropjéra. :-D

adg 2016.05.10. 12:09:00

@mojyo: Nem mind. A flying fox nem hasznal ultrahangot, es ejjel, amikor terem vagy viragzik valami nekik erdekes, akkor jonnek es veszekednek.

Igy: www.arkive.org/black-flying-fox/pteropus-alecto/video-09b.html

Edesek, nem? Es ezt kepzeld el ejjel, amikor amugy csend van, es par meterre az ablakodtol. Sokan le szoktak vagni a palmakrol a viragot, csak lusta vagyok es a mienk tul magasan van, meg rengeteg van, annyira azert nem zavar. :)

Muscari 2016.05.10. 12:22:26

@diggerdriver: azert megis sikerult mar jopar merenyletet megakadalyozniuk. En bizom bennuk, mast ugysem tudok tenni :-)

2016.05.10. 12:27:26

@adg: Szep. Nalunk, normalis orszagokban (~10 fokos atlaghomersekletben) ilyen elburjanzasok szerencsere nincsenek. :D

Muscari 2016.05.10. 12:29:55

@diggerdriver: oke, de az ezer evvel ezelott volt. ismerek viszont egy nurse-ot, aki a military intelligence-nek dolgozott, mielott palyat valtott. Nem nagyon akarta elarulni, hogy miert hagyta ott, a kora nem lehet az ok, mert kb 35 eves most.

Ginix 2016.05.10. 12:36:34

@Határátkelő: szia, csatlakoznék azokhoz, akik szerint egy más megoldást érdemes lehetne kitalálni a hírmorzsáknak. pl heti egy alkalommal és akkor csak az?
így egy kicsit olyan, mint mikor a tv-ben egy interjú alatt mennek a hírek egy kis csíkon; kb egyikre sem tudok figyelni rendesen. nem kukacoskodok, csak visszajelzek:)

Muscari 2016.05.10. 12:38:21

@Herr Géza: pontosan igy nez ki falun a helyzet. A mi kutyank hozza volt szokva a setaltatashoz, aztan mikor odaadtuk ot anyueknak, akkor hamar le kellett rola szokni. Volt, hogy a lanyom megprobalta kivinni, de mire az utca vegere ertek, addigra elege lett a sok csaholasbol es a mi kutyunk is elegge kimerult, nem ertette, hogy mi tortenik. Az egesz utca egy nagy korust alkotott, kepzelheted, mikor tobb, mint tiz kutya ugat egyszerre, mindig ujak kapcsolodnak be, ahogy haladsz elore.
Azota csak az udvarban szaladgal, de szerencsere neki az is eleg, sot.

Csodabogár 2016.05.10. 12:38:36

@mojyo: Közterület felügyelő foglalkozhatna vele. Egy téren lakom és amig én igen szúrósan tudok nézni ha látok egy-egy esetet, az arra sétálgató közteület felügyelő rá se néz a kutyatulajra. Nem tudom lenne-e joga birságolni, de adni kellene neki jogot. Az embereket valahogy rá kellene szoktatni a dologra. Mikor bevezették a villamos megállóban nem dohányzunk dolgot, akkor eleinte szépen birságoltak. Ma már nemigen látok senkit a megállókban dohányozni. Singapurban is csak a magas birságok voltak hatásosak.

Evain 2016.05.10. 12:42:56

@sellőlány: hát nagyon kísértésbe estem, hogy feltegyek egy képet. :D
De most mennem kell céges HR PR napra. :s

Csodabogár 2016.05.10. 12:43:31

@Herr Géza: Itthon, szereintem teljesen normális kutyát tartani a kertben. Igazán nem látnám be ha volna egy saját kertes házam, akkor miért tartanám a kutyát a lakásban. Körülöttem majd minden házban van kutya a kertben ha a ház nem több lakásos.
Mikor még volt kutyánk itthon, az olyan kinti benti kutya volt. Ha akart kiment ha nem akkor bent volt. Rossz időben mindig bent, a tacskókra nem jellemző a rossz idő szeretete.

adg 2016.05.10. 12:43:51

@mojyo: aha, ertem. De nalunk legalabb nem kell a fagyott renszarvasokat kerulgetni a jegviragmezon. :)

P.Elliot 2016.05.10. 12:47:10

@sellőlány: En csak uzletben lattam mu fuvet, jol meg is tapogattam hogy mifele. Az elado odajott az almelkodasomra hogy ki fogja megvenni ezt a furcsa vackot amirol messze uvoltott hogy nem igazi, azt susogta hogy nehogy vegyek, allitolag/ o is csak hallotta/ kellemetlen a talpnak ha felforrosodik a napon, egyszeru muanyag szonyeg, semmi mas, es ezt ha nem is kell nyirni de takaritani igen.
Gondolom slaggal lehet takaritani, kibanyaszni kozule ha odafujt a szel valamit, vagy porszivozni?
Oszinte legyek el sem tudom kepzelni hogy hogy lehet karbatartani hogy kevesebb munkaval jarjon mint egy funyiras vagy pedig koszos lesz, fenytelen, talan meg budos is. Es le is mondhatunk a nyari, meztelen talp alatti kellemes huvossegrol, a nyirt fu illata helyett majd napon forrosodott muanyag szag lesz az egesz udvarban. Az allataink is utalni fogjak.

Herr Géza 2016.05.10. 12:56:01

@Csodabogár: Én sem azt mondom, hogy a kutya a lakásba való... Föleg a nagyobbak nem. Nyilván otthon az erödszerü kerítések mellett eleve megoldható technikailag, meg nyilván lehet élni a folyamatos éjszakai ugatás mellett is (engem pl a közlekedés zaja nem igazán zavar, persze mértékkel, minden csak hozzászokás kérdése). A láncon tartást viszont pusztán állatbaráti hozzáállásom miatt is elutasítom. Pláne, hogy a kutya örzö-védö funkcióját is gyakorlatilag megöli a lánc.
A volt szomszédom házát is úgy rámolták ki otthon a láncon lévö rottweiler mellett, mint a pinty. Kinek tünt fel, hogy a kutya ugat, hisz mindig ugatott, ha az utcában bármi mozgást észlelt. A gazdája is békésen aludt az emeleten... :))))

Mme Seldon 2016.05.10. 12:56:44

@tanato:
Na ezt én nem vártam meg...

adg 2016.05.10. 12:57:57

@P.Elliot: a mufu nem arra valo, hogy az van pazsit helyett. Nekem ugyan nem kellene, de eleg praktikus mondjuk medence mellett, hogy a gyerek ne hordja be a furol a koszt, vagy ha keves a hely, ne kelljen a funyiroval kinlodni. Nalunk pl be kell keriteni a medenceket, hogy kisgyerek ne tudjon beleesni, es sokszor nem sok helyet hagynak. En inkabb leburkolnak valami szebb terburkolattal, de pl ilyen helyre jo a mufu. Vagy sokszor tetoteraszra rakjak, ahova nem tudnak igazit. A takaritasa meg semmi, nem lesz koszos, ha nagyritkan kell, akkor slaggal vagy lombfujoval pillanat alatt ki lehet takaritani. Termeszetesen a jo minoseguek nem budosek es nem szurjak a talpat es egesz fuszeruen neznek ki. De mondom, ez nem pazsit helyett van.

2016.05.10. 13:02:03

@Csodabogár: Szerintem az nem eleg, marmint a magas birsag. A gyorshajtoktol is elveszik a jogsit egy ido utan, sulyos kihagasnal (halalos baleset okozasanal stb) pedig azonnal, ugyhogy en siman elvennem a kutyat is.

P.Elliot 2016.05.10. 13:03:56

@adg: Ertem. Erkelyre meg el tudom kepzelni de masutt nem, az mondjuk valoban jo ha medence mellett van bar engem az is zavarna. Meg ugy tudom hogy nalatok nagyon gyorsan no a fu es sok a rovar, bogar amik szivesen megtelepednek a fuben, fuvon, olvastam valahol csak nem jut eszembe hogy hol.
A medencet itt is kotelezo bekeriteni de csak akkor ha nincs korben kerites az udvar korul, szinten gyerek baleseti okokbol.

Muscari 2016.05.10. 13:05:15

@tanato: @Mme Seldon: ez nagyon gaz. ha elkezdik alkalmazni, akkor szerintem megjobban fel fog gyorsulni az eu dolgozok elvandorlasa. Nem is tudom, hogy hogyan kepzelik.

nyuszigonosz 2016.05.10. 13:16:40

@sellőlány: Lehet mulatságosnak tartani a kutyára kötött biztosítást, ha valakinek fogalma sincs miért is köti az ember.

A kutyadoki az egy drága dolog, és ha a kutyus beteg lesz, lábát töri és hasonlók, akkor többezer eurós számla a vége, ha nincs erre biztosítása az embernek.

A másik dolog: a kutya családtag, így megy a családjával, gazdijával mindenfelé, és megtörténhet, hogy valahol kárt okoz, - pl. felborít egy kinti asztalt egy kávézóban, mert alatta egy macska ül... de lehet ez bármi, amit aztán a biztosítás fizet.

tanato 2016.05.10. 13:32:23

@Mme Seldon: @Muscari: Sehogyan nem képzelik,tesznek magasról a következményekre.kataSZTRÓFA JÖN.

Virago_1000 2016.05.10. 13:42:17

@Herr Géza: "Ez megmagyarázza a kutyaugatás hiányát is, ami ugye sokak szemében már itt a HÁ-n is többször volt gúnyolódás tárgya: " nyugaton még a kutyák sem ugatnak" ugyebár....:)))))"

Ez is Orban Viktor diktatura hibaja. Nyugaton ultrahangot bocsatanaki a kutyak.

Virago_1000 2016.05.10. 13:43:46

En betiltanam a belvarosi kutyatartast, ha letezik allatkinzas, akkor ez az egyik.

tsabus UAE 2016.05.10. 13:45:05

@sellőlány: Nem tudom, Hollandiában hogy van, de itt Angliában is lehet (és érdemes) biztosítást kötni a kutyára. Ha megnézed az állatorvosok által elkért díjakat, meg hogy menyi egy egyszerű műtét, akkor - a kutyához hasonlóan - neked is feláll a szőr a hátadon. Néhol alapból, más biztosítónál extraként, a kutya által okozott kárra és az abból eredő pereskedésre is köthetsz biztosítást.

tsabus UAE 2016.05.10. 13:48:21

@Herr Géza: Ohh, most jutottam el a te hozzászólásodig és nagyjából már válaszoltál is helyettem. Lehet, jobb lett volna végigolvasni minden hozzászólást, mielőtt írok... :-)

sellőlány 2016.05.10. 14:05:57

@P.Elliot: Hát leírtál mindent, ami akár bennem is felmerülhetett volna ezzel kapcsolatban. :-)

adg 2016.05.10. 14:08:51

@tanato: mar akartam tolED KERdeznI, hoGY MI ALpjan sorsolod ki, hogy epPEN KIS VAgy nagy betuvel irsz? Probaltam mar tobbsZOR KISAKKOzni, de nem jottem RA. :))

sellőlány 2016.05.10. 14:08:52

@nyuszigonosz: Egyetértek, lé is írtam, de itthon még nem elterjedt ez a szemlélet. Sajnos még a házára, lakására se köt biztosítást nagyon sok ember, nem hogy a háziállatára. Biztos vagyok benne, hogy sokan úgy mosolyognának ezen, mint a holland fiatalember a honos magyar kutyák adómentességén (amin egyébként nekem is kínröhögnöm kellett).

sellőlány 2016.05.10. 14:11:09

@tsabus [UK]: Egyetértek, írtam is. A húgom is ott él, van egy agara és biztosítása is pont emiatt. Eddig még megérte, de ha itt élnének, valszeg más lenne az ábra.

2016.05.10. 14:14:55

@adg: Mobiltelefon, nem? Nekem is csinalja neha, bloghut nem szoktam rajta, de SMS-ben allandoan. A pont, vesszo, egyeb irasjelekhez "lapozni" kell a billentyuzeten, es valahol ott vannak a nagybetu-keszletek is.

adg 2016.05.10. 14:15:38

@P.Elliot: bogar?? Jajj, ne ijesztgess mar. :-D
Esos evszakban eleg jol no a fu, de azert birom tartani vele a lepest.
A mufu nekem is inkabb a muvirag kategoria. Nekem biztos nem kell. Moyjonak valo, fagyallo, jol mutat rajta a zuzmara. :)

adg 2016.05.10. 14:18:46

@mojyo: lehet, bar nekem olyankor csak egy darab nagybetut ad, aztan visszaall kicsire.

2016.05.10. 14:22:17

@adg: Kikerem magamnak, nekem se kell mufu, ha nincs rendes, mi a sarban is tudunk focizni. :D

2016.05.10. 14:23:48

@mojyo: Masra meg ugye nem kell pazsit, mivel egy idealis vilagban nincsenek kertvarosok. :D

adg 2016.05.10. 14:36:45

@mojyo: meg parkok sincsenek, minden le van betonozva. Ami kis pici parkok meg vannak, azokat meg sar boritva, ott fociznak a vidam idealis gyerekek. :)

Fuj, ronda otvaroa kertvaros, bar a kep legalabb jo sotet lett, igy alig latszik, mi van a hatterben a ket haz mogott. kepkezelo.com/images/ovy7h3ry162ucqf2m4j0.jpeg
Itt fuben is tudnak focizni. :)

2016.05.10. 14:45:42

@adg: Focizni? Itt? Max. 3 percig, utana jon a tulhevules, nembirokfutni, leszaromtenyertel, igyunk vizet... arrol nem is beszelve, hogy mennyi ivovizzel kell ezt a bortonkertet locsolgatni, pfejj! :D

Herr Géza 2016.05.10. 15:04:28

@Virago_1000: Hát ha ezt olvastad ki a kommentemből, akkor már ne költs sokat diligyógyászra, felesleges. :))

Herr Géza 2016.05.10. 15:06:36

@nyuszigonosz: Szerintem a háziállat által okozott kár minden valamire való standard felelősségbiztosításban benne van.

adg 2016.05.10. 15:09:53

@mojyo: pont forditva, itt futni kell az eletbenmaradasert, kulonben ugy jarsz, mint a T-1000-es, amikor nitrogenbe lepett. Ez nem nalunk keszult ugyanis, hanem uj-del-walesben, kozel a deli sarkhoz, borzalmas farkasordito hideg volt, konkretan befagyott a seggunk, alig volt 20 fok. Es esett az eso folyton, meg locsolni sem kellett. Szoval biztos jobb a 10 fokos fuvetlen beton-sar varos, reggelente jegkaparassal az kocsi ablakarol, mint a teraszrol nezni a napkeltet kavezas kozben, teljesen megertelek. :D

nyuszigonosz 2016.05.10. 15:18:49

@Herr Géza: Hát Géza, volt egyszer egy fönököm, akit akkor, míg ott dolgoztam pont a harmadik biztosító utasított el a kutyája által okozott károk miatt. :-)
A széttépett nadrágokat még kifizették, a szétkarmolt-tépett üléseket egy új felsökategóriás kocsiban szintén, meg még jópár mást is, de miután lelökte a biciklist, akit kórházba kellett ellátni, valahogy nem talált biztosítót.

2016.05.10. 15:24:39

@adg: Rendben a 20 fok az meg rendben van, az idealis nyari homerseklet, bar afolott mar hoseg kategoria van. A 10 fokban amugy meg nem kell jeget kapargatni, igy nyilvan nem jelent fuvetlent sem, sot, a 10 fok az pont nagyon szep zold, pont alkalmas az eletre, csak nem az abnormalis, elfajzott pokoknak, bogaraknak es sipolo denevereknek, hanem a nornalis elolenyeknek, akik inkabb parkokba gyulnek, nem kertvarosi pazsitdarabka kore. :D Napkelte jobb helyeken amugy eves esemeny, meg a napnyugta is.

(Kezdem ugy erezni magam, mint ezekben az akciofilmekben, amikor igy belassitanak egymas melle a kocsijukkal es elkezdik oltani egymast, mint a Taxiban, hogy "mi ez, csak nem Mercedes, azannya, mar autokat is gyartanak?" :D)

geeeteee 2016.05.10. 15:36:12

Súlyos értékválság ez a házikedvenc biztosítás. Micsoda humánum.

jewel79bp 2016.05.10. 16:45:06

Na most akkor elárulok valamit. Hollandiában valóban sok önkormányzat vet ki kutyaadót (a miénk is), de cserébe sok-sok (tényleg sok) kijelölt helyről nem kell összeszedni a kutyaszart. Merthogy az jár az adóért cserébe, hogy onnan összeszedik.
Amúgy itt nagy becsben tartják a hattyúkat, sok is van. Most van épp a költési szezon. Namármost a hattyúk költési helye szent és sérthetetlen. Baromi nagy koszt csinálnak, nekimennek a gyalogosoknak, bicikliseknek, szépen ülnek az út közepén és akkor az autósok várnak, vagy az útpadkán kerülgetnek. Más mentalitás, na..
Műfűvel nem sokkal találkoztam, gyeptéglával annál többel.
A disznóvágás meg szerencsére itt nem divat. Ott sem, ahol disznót tartanak. Szerintem itt senki sem tart 1-2 disznót, ha valaki ezzel foglalkozik, az nagyban csinálja és a vágóhídon vágat. Szerencsére.

Csodabogár 2016.05.10. 16:47:59

@Evain: Szerintem jobb ötlet a talajtakaró növény. Nálunk itt a társasházban senki se szeret kertészkedni. A kertész meg vagy jön vagy nem. Szóval a kert jelentős részét beültetettük valami alacsony bokor szerüséggel, amit 3-4 év alatt totál elterjedt és nem nő meg alatta semmi. A bokrok kb. 30-40 cm magasra nőttek, önözni se kell mostmár, elvannak remekül és sokkal kellemesebb látvány mint egy müfű.

Csodabogár 2016.05.10. 16:51:55

@Herr Géza: Ezek nincsenek láncon tarva és nemigen ugatnak éjszaka. Csendes utcában lakom. Napközben ha megyek vásárolni, engem már nem ugat meg egyik sem, idegeneket igen. Keritések itt csak alapból kövek, felette vékony rács, telejesen belátható a kert.

Herr Géza 2016.05.10. 17:05:53

@nyuszigonosz: Az más, azt könnyen megéred a speciális kutyfelelösségbiztosítás mellett is. De ha a lakásodba negyedszer törnek be (még ha te mindent megtettél ellene is), akkor is fölmondja a biztosító a szerzödésedet egy perc alatt, vagy folytatja, immár lényegesen magasabb tarifák mellett, mert ez a kockázatkövetö joguk minden szerzödésben benne van. Az ilyen kockázatkövetésre van kitalálva a bónusz-malusz rendszer a gépjármübiztosításoknál, de még ott is könnyen megéred, hogy ha tul sok kárt csinálsz túl gyakran, hogy szimplán felmondják a komplett (casco) szerzödést. Söt vannak extrém drága autótípusok, amire eleve nem is kötnek.

Herr Géza 2016.05.10. 17:13:30

@Csodabogár: Jó, az "erödszerü" kerítés túlzás volt, A kö meg rács már biztosítja, hogy a kutya (tisztelet a kivételnek) ne jusson ki. Itt az ilyesmi ritka, leginkább sövénykerítés van, meg különbözö fa-/vasrácsos, drótos "jelzö"kerítések, amelyek pl. olyan magasak, hogy ember, állat könnyen átlépi. Vagy még ennyi sem, kb. mint az amerikai kertvárosokban....

nyuszigonosz 2016.05.10. 17:14:00

@Herr Géza: Igen, ez az, hogy pl. Passauban már nem kötnek biztosítást árvízkárra.
Ez van.

blackhairlady 2016.05.10. 17:22:42

@mojyo: az a baj, hogy mar igy is tul sok a a kutya a menhejen, hova tenned azokat akiket elkoboztak a gazdajuktol?

blackhairlady 2016.05.10. 17:28:38

@P.Elliot: nagyon sok fajta mufu letezik, van olyan ami annyira puha mint a bolyhos szonyeg a lakasban. levelfujoval konnyu tisztan tartani. A gyerek volt egy medence partin tavaly, naluk volt ez a mufu, nekem nagyon tetszett. Mivel a funyiras gondot okozott volna abbana kicsi csikban, meg a vizbe is konnyen belement volna a levagott gyep, igy ez nagyon praktikus volt.
Nekunk igazi fuvunk van, de gyepszonyeg, es olyan vastag a fuszal, hogy nem tudok ra mezitlab ramenni mert boki a talpamat.

blackhairlady 2016.05.10. 17:38:45

@nyuszigonosz: Passaurol meg most is a hajdanan napi deli radiomusorkent szereplo vizallas jelentes jut eszembe:))))))))))

blackhairlady 2016.05.10. 17:45:29

A poszthoz hozzaszolva, en mindig erdekesnek tartom, hogy ki mit tart a masik fel orszagarol
Az en ferjem az elmult 20 evben kb 15 orszagban dolgozott rovidebb hosszabb ideig, szeretem hallgatni amikor az ottani szokasokrol mesel ami neki furcsa volt. Szerencsere o konnyen alkalmazkodik es csak nagyon ekves dolgon akad fenn igazan, inkabb csak erdekesseg szintjen eli meg.

Muscari 2016.05.10. 17:45:52

@Csodabogár: jol tetszik mondani. En is irtozom a mufutol, meg ugy minden mu-dologtol. van arra megoldas, ha valaki nem akarja vagy tudja nyirni a gyepet.

@blackhairlady: hajovontak talalkozasa tilos :-)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.05.10. 18:30:08

@adg: "Mi delen lakunk, gondolom ezert ugatnak nalunk, mas magyarazat nem lehet. :)
Pont ugy ugatnak, mint Magyarorszagon, pedig nincsenek megkotve."

Haha, nalunk is ugatnak a kutyak :) Mondjuk az utcankban talan 2 csalad van, ( mi vagyunk az egyik), ahol a kertben van a kutya, es meg nem sikerult megtanitanunk a 2 kutyankat, hogy ne kezdjenek el minden egyes alkalommal "enekelni", amikor meghalljak egy szirena hangjat :) Probaltuk a nyakorvet, ami elvileg aktivalodik (picit megraz), amikor a kutya elkezd ugatni, de szerintem ehhez le kene borotvalni a szort a nyakan, hogy legyen borkontaktus...na, ezt meg nem probaltuk, lehet, hogy ideje ;)

Herr Géza 2016.05.10. 18:56:08

@nyuszigonosz: Nálunk bezzeg simán. 765 m magasan lakunk.....:)))))))))

2016.05.10. 19:37:23

@macamuca [IHUN]: "Eü.-i vészhelyzet: valaki mondja már meg, hogy ha kihirdetik államilag, akkor az mit jelent? Mármint milyen gyakorlati következménye(i) lesznek-lehetnek? Tilos lesz az országot elhagyni az orvosoknak/ápolóknak, vagy mi??? :O"

Nem tudom, de remélem, hogy hamarosan lesz hadigazdaság is. A rezsidémont már legyőztük, most valami komolyabb ellenfelet kell keresni.

P.Elliot 2016.05.10. 19:41:02

@blackhairlady: Nyilvan mas egy kis fuszegely es mas hogy abbol alljon a fu.
Az orokos meleg reszeken vannak ezek a vastag. eros szalu fuvek.Gondolom pontosan a meleg miatt hogy tarolni tudja a vizet ami szukseges ahhoz hogy el ne pusztuljon. Floridaban talalkoztam eloszor ezzel a vastag fuvel, mondjuk nem volt kellemetlem ralepni de kellemes sem, valoban szurosabb.

P.Elliot 2016.05.10. 19:48:33

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Meg megerheted hogy tilos lesz elhagyni az orszagot az orvosoknak es az apoloknak.
Itt nalunk csak azt tudom mondani hogy teli hoviharoknal amikor jarhatatlan az ut, marmint tilos kimenni az orszagutra szemelykocsinak, az egeszsegugy dolgozoiert kijon a rendorseg es a tuzoltozas es beviszik oket a munkahelyekre mert ok nem hianyozhatnak es haza is szallitjak oket munkaido vegen. Vannak foglalkozasok aminel olyan nincs hogy nem csinalod, azt hiszem ilyenek az utasszallitok pilotai is, igen lehet sztrajkolni, finoman, olyan nincs hogy senki nem szall fel az utasokkal mert azonnali elbocsajtast hozna maga utan/ tudod mikor veszik fel ilyen "priusszal" barmilyen repulo tarsasaghoz...
Ha valoban annyira lecsokken az egeszsegugyi dolgozok szama otthon hoznak ra torvenyt hogy nem hagyhatja el az orszagot, illetve majd az orszagok kozott lesz egyezmeny hogy nem fogjak oket foglalkoztatni. Minden lehet...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.05.10. 21:12:01

@adg: Hej, Adégé, ott nincs olyasmi, mint a magyar viccben egykoron, hogy "asziszed, hülye rendőr, hogy abbahagytam?"
:-))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.05.10. 21:14:25

@Muscari:
Miért mutatnék be?
Semmi bajom vele.
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.05.10. 21:36:38

@adg: Milyen hangja van a deneware-nek?
Azt ne mondd, hogy az urh-terkovető szoftverét hallod...
:D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.05.10. 21:44:06

@adg: Oooh, baxxa meg, csak tovább kellett volna olvasnom.Ne válaszolj mégeccer.
Ez télleg komoly lehet, bár én csak ilyen gyatra nyöszörgő sivalkodást hallok ki, de elhiszem, hogy idegesítő.
És télleg rókapofájúak, nagy fekete lepelbe burkolózva...
Hogy miféle állatok nem léteznek arra felétek... :D

Ja, és ha nálatok, ahol eleve fejjel lefelé lóg mindenki és ezek még eszer fejjel lefelé lógnak, akkor tulképp normálisan állnak a fákon, nem?
Tehát 1-nek a kétszeres negáltja az megint csak 1, nem? :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.05.10. 21:47:23

@Muscari: Mert ostoba jószágok a kutyák sajnos.Vagy a gazdáik, akik nem nevelik rendesen.Vagy mindkettők.
Mi a faxért kell ugatni azért, mert egy másik kutya is van a közelben?
Jól néznénk már ki, ha ze az embereknél is így lenne...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.05.10. 21:57:19

@mojyo: Mojó, te pálinkával veszed be a gyógyszert??
:-))))))))

Az emberek 99,999999999999999%-a kertes házban szeretne élni, csak az a baj, hogy általában jóval kevesebben vannak azok, akik tudnak is.Aki direkt a betondzsungelben akar lakni, hááát, én nem irigylem az olyanokat... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.05.10. 22:02:30

@nyuszigonosz: Ez kéne a sok idiótának Magyarországra is, akik a Bodrog, vagy akármelyik folyó árterébe építkeznek.És persze nem lábakon álló házakat.Aztán meg sírnak, hogy minden évben viszi az ár a házukat...Meg mentsék meg őket közpénzen...Agyhalottak...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.05.10. 22:21:31

Hej, Géza bá, Gonosz Nyuszi és a többiek ott a germán területeken.Hogy van most az osztrák-német határátkelés?Már mint kocsival, autópályán.Vannak dugók, sorban állás, stb, mint a 80-as években Hegye Shalomnál kifelé?
Ausztriába nyaralást szervezni (a hegyekbe) mennyire számít őrültségnek?Már a migrihelyzetre gondolok.
Mondjuk még van két hónapunk, de addig lehet, hogy még rosszabb is lesz a helyzet, vagy nem?Olvasom, hogy a Brá...izé Brenner-hágónál cirkusz van...Kösz, ha mondtok infókat.

2016.05.10. 22:44:50

@geegee: Te uj vagy itt, igaz? :D

nyuszigonosz 2016.05.10. 22:52:02

@geegee: Osztrák-német határátkelés az olyan, hogy Németországból kimész rendesen minden ellenörzés meg hasonlók nélkül Ausztriába pl. Passaunál. Visszafelé meg az isten tudja, mennyi éppen a várakozási idö. Az attól függ mennyi autó van.
Ha sokan, akkor akár egy óra várakozási idö is lehet ( naponta tudom a rádióból) de nekem legutóbb szerencsém lehetett, összesen 4 perc várakozási idö volt. :-)
( jó, ez novemberben volt)
Szerintem mivel lassan kell pár kilométeren áthaladni, és csak egy sávban, akinek nincsenek sötétített ablakai és látható, mennyien vannak egy személykocsiban, feleslegesen nem húznak ki a nagy parkolóba ellenorzésre. Akit ellenözirni akarnak, azt már ezalatt a lassú áthaladás alatt kiválasztanak és kiirányítanak a pályáról. Szóval nem tartja fel a többieket. Ami eltart az az, hogy lelassított a forgalom és egy sávban megy csak. Szóval annyira tart fel, mint egy útépítés vagy baleset miatti útszükület.

Brenner: az osztrákok június elsejétöl akarják ellenörizni az ott áthaladókat. Fene tudja, hogy lesz, és mennyi idöt vesz igénybe.
Pár napja volt ott cirkusz, de most nincs.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.05.11. 00:44:01

@nyuszigonosz: Értem, köszönöm.Valami volt tavasz elején, hogy a dán-svéd,illetve német-dán határokon is visszavezeteik a talán szúrópróbaszerű(?) ellenőrzéseket, de azóta nem hallok semmit a dolog felől.Idén meg valszeg hidaznunk kell, mert júliusra teljesen elszálltak a komp-árak, úgyhogy még ez az északi mizéria is érinteni fog.
Megoldás: lehet, hogy megcsinálom/tatom a fóliázást a kocsira... :D
Pedig nem nagyon teccik, olyan hülyegyerekes/maffiózós/bűnözős dolognak tartom, de ha ez kell... :-|

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.05.11. 00:45:41

@geegee: "valszeg hidaznunk kell, " mán' olyan téren, hogy a nyári hazaút és nyaralás nyomvonalán...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.05.11. 00:47:31

Hújjaj, másfél millió lengyel lépés Nyugat-Európa felé...

www.origo.hu/nagyvilag/20160510-masfel-millio-lengyel-hagyna-el-a-hazajat.html

Ezek is hány angol meg német munkáját fogják "elvenni"... :-o

montroyal ( CAN qc) 2016.05.11. 02:08:38

nem akarok kotekedni ,de a postrol jut eszembe.. nincs magyar fiu- kulfoldi lany sikeres paros post vagy tobb is .... modjuk olyan orszagba ahol azt mondhatnank - na ez a pasi jol betette magat...nem arra gondolok amikor egy kevesbe fejlett(szegeny?) orszagbol elvisz a pasi Angliaba egy feleseget..
tenyleg erdekelne ..

adg 2016.05.11. 04:08:14

@montroyal ( CAN qc): van olyan, ket ilyen parost is ismerek. A varos legjobb kavejat fozo magyar komanak ausztral felesege van, es van meg egy ismerosunk, ahol a lany ugyan vietnami szarmazasu, de mar itt szuletett, a fiu pedig magyar.

tanato 2016.05.11. 07:06:48

@geegee: Én is olvastam a lengyeleket.természetesen ha sikeres lesz a népszavazás nem fogják egy angol munkáját sem elvenni.

nyuszigonosz 2016.05.11. 08:09:55

@geegee: Dán -német határ: szintén visszafelé van ellenörzés, Szóval Dániából Németországba nincs, de innen Dániába menni, na az van.
Amúgy pont ha le van sötétítve egy kocsi, mármint lefóliázva, egész feketére, akkor hamarabb ellenöriznek mintha nincs.

Evain 2016.05.11. 08:27:45

@blackhairlady: nekünk is ez a fajta van. Ahol vettük, az egy erre szakosodott üzlet volt, ott beszélgettünk az eladóval, ezeknek az élettartama olyan 10-15 év, és főleg a sivatagos országokba veszik előszeretettel, mert tényleg jó rajta gyalogolni, és nyilván könnyebb karbantartani, mint a hamar kiégő füvet. Jó nagy választékuk volt, vagy 50 méteres csíkban voltak kirakva a minták egy asztalra, jól végig lehetett tapizni mindet. :)
Volt olyan is, amit kimondottan pici gyerekek alá javasolnak, annyira puha volt a tapintása.

Miért nem kő lett? Azért, mert itt Hollandiában a magas páratartalom miatt évente kell sikálni, mert algásodik és mohosodik, és elég randa szürkészöldes szine lesz mindennek.

Janos Mohacsi 2016.05.11. 11:54:25

"Sajnos találkoztunk „rasszizmussal” is. A Kelenhegyi úton béreltünk egy lakást, ahol az egyik szomszéddal annyira elmérgesedett a helyzet, hogy feljelentettük, amiért kárt tett az autónkban."

A baratod eszerint nem "feher holland"???

Izildur 2016.05.11. 11:54:25

"A negatív persze a rendőrökkel volt (mert úgy vezet, mint egy rutinos taxisofőr, és párszor előfordult, hogy igazoltatták)."

Szépen megfogalmaztad, hogy miért igazoltatták. A kérdés már csak az, hogy itt a korrupció? Le akarta fizetni a rendőröket? És az a baj, hogy azok vevők voltak rá, vagy az a baj, hogy nem?

2016.05.11. 11:54:25

A poszter keveri a rasszizmust a xenofóbiával, vagy simán csak a bunkósággal. Jó lenne nem mindig ezt a szót használni mindenre.

2016.05.11. 11:54:25

Ez a 6 dolog sajnos pont elég ahhoz, hogy elmenekülj innnen. Kiabál vele a szomszéd, mert külföldi. Úgy orrba verném az ilyet, hogy taknya-nyála egybefolyna.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.05.11. 12:02:20

@nyuszigonosz: Jaa, hogy most már vili.Köszönöm az infókat még egyszer, roppant kíváncsi leszek, mi lesz a nyári tapasztalat...

Izildur 2016.05.11. 15:15:17

@Mokaka: "Kiabál vele a szomszéd, mert külföldi. Úgy orrba verném az ilyet, hogy taknya-nyála egybefolyna."

Pár pofont azért kioszthatnál mondjuk Németországban és Svájcban is. Az Ausländert ugyanis nem mindenki szereti ott sem.

montroyal ( CAN qc) 2016.05.11. 19:07:33

@adg: OK csak hat az arany ..1:1000-hez? OK 14 evig nekem is quebeci felesegem volt..de ez nem a kelet-europabol nyugatra kitantorgoknal jellemzo ..mert ugye a super high class egyetemi tanarnak is ir felesege van .. csak tenyleg olvasnek ilyent a sok magyar holgy utan akinek sikerult kulfoldi ferjet leakasztani ..

montroyal ( CAN qc) 2016.05.11. 19:16:10

@montroyal ( CAN qc): még azt sem ismernem el példanak ahogy sok helyi nonek van bevandorlo fekete pasija ... mert ezek altalaban nem kicsit sulyproblemaval kuzkodnek meg mit mondjak amugy is ...

a noknel kulomben is az elso kerdes a MIERT mert van miertje
a masodik MEDDIG...

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása