oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. március 19. 06:44,  Azt gondoltam, rocksztár leszek Angliában 193 komment

2016. március 19. 06:44 Határátkelő

Azt gondoltam, rocksztár leszek Angliában

A legtöbb ember életében van egy korszak, amikor rocksztár szeretne lenni, aztán ez vagy elmúlik, vagy nem. A mai, finoman fogalmazva is rendkívül sajátos hangulatú poszt (ez egyben figyelmeztetés is…) szerzője, Big Joe sokáig úgy gondolta, Angliában kellene rocksztárrá lenni (amiben speciel igaza van, mert hát hol máshol legyen az ember zenész, ha nem ott), és Amszterdam hosszabb érintésével el is jutott a szigetországig. Hogy aztán ott mi történt – az is kiderül a történetéből.

cim_59.jpg

„Néhány éve megígértem, hogy megírom és elküldöm a történetem. Közben történt egy s más, aztán elfelejtettem, azonban ma az egyik szabadnapomon éppen, töltöttem egy pohár bort, ittam egy kortyot (reggel negyed kilenckor), és késztetést éreztem arra, hogy írjak, megírjam a történetem, miként is lettem határátkelő.

Vidéki srác lévén szomorúan konstatáltam, hogy a lehetőségek tárháza rövid idő alatt kimeríthető faluhelyen, bár jobb szó az, hogy arrafelé semmilyen lehetőség nincs.

Szomorú, de onnan menni kell, ha valaki kíváncsiságot érez felfedezni a világot, esetleg szerencsevadászat gyanánt szeretné beporozni a lábbelijét, akkor a hátizsákos turizmus a legjobb kiugrási lehetőség, persze ehhez kell egy kis tökösség is. Nem könnyű kistoppolni bárhová a nagy büdös semmire.

Több, mint öt év telt el azóta, hogy azt gondoltam, rocksztár leszek Angliában. Történt az, hogy volt egy rockzenekarom Budapesten, kluboztunk, kb. három és fél évig, fasza volt.

Voltak jobb és rosszabb pillanataink, mint minden rockbandának ebben a kereslethiányos zenei életben, ugye kis pénz, kis foci, de minden jónak vége szakad egyszer.

Se pénz, se posztó 

Miután kezdtem le-leszarogatni a melómat - bevallom őszintén, nem bírom a rabszolgává válást – tönkrement az életem a nagy Budapesten. Se pénz, se posztó.

Cimborámmal, aki nem volt józan az utóbbi húsz évben, elhatároztuk, hogy kistoppolunk Amszterdamba szerencsét próbálni. Fel is kerekedtem a tanyáról Budapestre, ahol tíz évig otthon voltam, aztán három nap alatt szépen kiöltözve lefolyattuk a torkunkon a magánnyugdíjpénztárból visszakapott összeget.

Persze azt tudtuk mielőtt nekiindultunk, az a pénz nem lesz sok mindenre elég Hollandiában, de aggódni ráérünk mindig akkor, amikor arra kerül a sor. Szóval három napig italozó életmódot folytattunk.

Ha jól emlékszem szeptember 7-én szedtük nyakunkba a lábunkat a harminchét fokos melegben. Nem volt zökkenőmentes indulás és nem is a macskajaj volt a legrosszabb része.

Az autóstop otthon nem könnyű, persze nem lehetett bizalomgerjesztő látvány két szakállas bolond gitárokkal és hátizsákkal felszerelkezve, bár a haveromnak az a tipikus húzódzkodós banyakocsija volt. :)

Győrig vonattal mentünk, senki nem vett fel Budaörsön, meglehet nem az Amszterdam szót kellett volna ráírni a kartonpapírra, de olyan ez is, mint az első bál, a második mindig jobban sikerül.

Annak ellenére, hogy kánikula volt, amikor elindultunk, kurva hideg volt Győrben, amikor este felvertük a sátrunkat, nem messze valahol a helyi buszpályaudvartól, valami garázssoron. A haverom elment szlopázni, míg én az igazak álmát aludtam a sátorban.

Egy hét kamionon

Nem könnyű röviden leírni a kalandjainkat, ugyanis egy hétig utazgattunk kamionstoppal, de a legjobb részeket szeretném megemlíteni. A kamionosok nagyon jó emberek, függetlenül attól, milyen nemzetiségűek. Remek srácok.

Felvett minket magyar kiszuperált rendőrnyomozó, román magának való, ukrán vegetáriánus, keresztény muzsikus, rosszéletű diszkótulajdonos, amit csak el lehet képzelni.

A húst nemevő ukrán fiatalembert például a német rendőrök meg is büntették ötven euróra, mert ugye eggyel többen voltunk a kelleténél a kamionban. A német zsaruk aztán ismét majdnem megbüntettek minket, mert az útitársam minden tanácsom ellenére stoppolni szándékozott az Autobahnon. J

Holland vén trottyosok kiszúrtak velünk, rossz helyen tettek ki, el is tévedtünk, mondták, ne menjünk Hollandiába, mert pocsék idő van, meg hideg. Szóval sok minden történt. Könyvet kellene írnom a kalandjainkról, ha igazán részletesen szeretném elmesélni azt az egy hetet, amennyibe telt, míg megérkeztünk Amszterdamba.

Nagy kaland volt, az, hogy még egyszer végigcsinálnám-e, abban már nem vagyok biztos. Krisztusi korban voltam, amikor ezen felelőtlenségre adtam az eszem, de nem bántam meg.

Amszterdam

Nagyon nehéz volt a kezdet Amszterdamban. Pár bringát meg kellett javítanom, hogy kapjak egyet, Amszterdamban bicikli nélkül nem lehet élni. Viszont három hét múlva volt munkám. Az első helyre ahová bementünk, adtak egy címet, elmentünk, felvettek.

amszterdam.jpg

Így történt. Tök mindegy, mit csinál az ember, a munka az munka, a pénz az pénz. Fantasztikus város Amszterdam. Tele szőke lányokkal, akik nyitottak, tele élettel. A szívásról csak annyit, azt így vagy úgy, de mindenhol lehet. Persze Hollandiában kultúrája van. :)

Irány Anglia!

Kevesebb, mint egy év múlva arra gondoltam, hogy szeretnék más országokat is felfedezni. Elmentem Lynyrd Skynyrd koncertre Londonba, aztán néhány hónap múlva egy angol kisvárosba költöztem.

Igazán nem panaszkodhatom. Olyan munkám van, ahonnan soha nem fognak kirúgni. Szeretem a rock n' roll-t. Bementem berúgva, ott rúgtam be, nem mentem be két hétig, be sem telefonáltam, és ezt tettem egy arisztokrata házában, ahol az angolok hajlonganak, ha jön a herceg.

faradt.jpg

Dzsőzef nem hajlong abban a házban, ahol Churchill született. Dzsőzefnek nem tetszik ez a fajta történelem. Mindazonáltal jó életem van, az angolok elfogadtak, találkozom emberekkel a világ minden tájáról, vitorláshajót akarok vásárolni, szóval.

Nincs kolbászból a kerítés sehol sem. Mindenhol dolgozni kell. Odahaza viszont fel kell áldozni az életed. A semmiért. Persze mindenki nem hagyhat el egy országot. Mindenki indíttatást sem érez ehhez.

Hatodik éve élek külföldön, de nem bántam meg, ha nyelvet cserélsz, kultúrát cserélsz, kitágul a világ.

Az pedig jó.”

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Nagy-Britannia Hollandia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr388492082

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2016.03.19. 06:49:29

Laza,jò poszt,mindhalálig rákendrol.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.03.19. 07:31:33

Mindig tudtam, hogy nem tartozok a többséghez, soha nem akartam rocksztár lenni.
:D

Hari Seldon 2 2016.03.19. 07:32:59

A szóhasználat itt ott zavar. Meddig lehet ezt a féle hippi-zenész életmódot csinálni? Legalábbis a posztoló mit gondol erről?

Hari Seldon 2 2016.03.19. 07:33:58

@svájci sapka (ch):
Én sem. Szerintem azért mégis mi vagyunk a többség...

Herr Géza 2016.03.19. 07:46:58

Long living R&R... Hát, szar lesz a kijózanodás. :)))

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2016.03.19. 08:08:12

Aki mer, az nyer :)

Jok szerencset a posztolonak!

tanato 2016.03.19. 08:21:00

EZ egy kis migránsos,egészségügyis off volt.de számomra pozitív üzenetet hordoz,talán még nem süllyedtünk el sem mint magyarok sem mint MO. a rasszizmus.idegenellenesség/számomra rémísztő/

lehúzó mocsarában.

tanato 2016.03.19. 08:23:17

Ha már egyszer az év legjobb magyar orvosának egy arabot választottunk meg.

kardio1 2016.03.19. 08:59:59

@tanato: az ő esete teljesen más, mint a most tömegével Európába érkezetteke.

DieNanny CH 2016.03.19. 09:05:41

Ó.....

(OFF: Figyeljétek a pontjaimat! )

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.03.19. 09:08:30

Mikor jön a poszt.
Tök jó volt. Laza, felelőtlen, ahogy esik úgy puffan, de kinek mi köze hozzá?
Nagyon tetszett.
Kérjük a folytatást.

micsoda? 2016.03.19. 09:10:00

Jó reggeli lehetett, ha bort kívánt. Talán azért sikeredett jó olvasmánnyá a poszt.:)

Sexual Harassment Panda 2016.03.19. 09:10:05

@tanato: ne haragudj, de ez rettentő demagòg.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2016.03.19. 09:12:49

@tanato:
Azt hiszem, hogy ketfele bevandorlo letezik.
Az egyik, aki a jobb elet remenyeben beilleszkedik, megtanulja az adott orszag nyelvet, reszben vagy egeszben alkalmazkodik az uj kirnyezet kulturajahoz es szabalyrendszerehez.
Adja a mar megszerzett tudasat, az intelligenciajat, a fizikai erejet, kitartasat. Lehetove teszi, hogy megismerjek az o kulturajat, nyitott es befogado (mert ugy gondolom, hogy amikor uj helyre koltozik az ember, nem csak a helyieknek illik befogadni ot es nyitottnak lenni ra, hanem forditva is).

A masik, aki jon, lat, kritizal, elvar, nem alkalmazkodik, hasznal, kihasznal...

A ket csoport teljesen fuggetlen a vallastol, borszintol, egyeni kepessegektol es meg a migracio kivalto okatol is.

5 ev alatt lattam sok ilyet is, olyat is. Az sajnos vagy sem valoban igaz, hogy bizonyos csoportok nagyobb %-ban illenek egyik vagy masik kategoriaba, de ezt az erkezeskor ugysem lehet eldonteni elore senkirol.

Talalkoztam lelkiismeretes, nyitott, pozitiv arab apoloval, fodrasszal, taxissal, boltossal, etteremben dolgozoval. Talalkoztam vegtelenul szimpatikus szomaliai buszsoforrel.

De ugyanugy talalkoztam semmirekello magyarral, roman koldusokkal (jo, ok nem igazan migransok), palesztin szelhamost, lattam szomaliai bandakat az utcan es oket megregulazo, szinten szomaliai, idosebb embereket, elegansan feloltozve.

Nem az az erdekes, hogy honnan jott. Nem is az, hogy miben hisz vagy milyen a borszine. De ha csak problema van vele, ki kell vagni azonnal es visszakuldeni akar Budapestre, akar Madridba, akar Szomaliaba. Ez utobbi kategoria nem csak a fogado orszagnak okoz kart, hanem a linkelt arab orvosnak is, akit kesobb rajta keresztul is megitelnek majd.

Ildusom 2016.03.19. 09:13:20

Kiváncsi vagyok, mit dolgozhatsz a Blenheim Palace-ban, ahonnan nem tudnak kirúgni, ha részegen jársz be, de vitorlást tudsz venni belőle?
Nem irigykedem a vitorlásra, ne gondold, csak nehéz elképzelni, hogy ilyen alkohol függőséggel normálisan el tudsz látni egy munkát. Volt/van nehány italozós kollegám, azért lassan ki lehet őket rúgatni, fegyelmikkel, meg olyan helyzetet teremtve.
A franc fog bemenni minden szombat-vasárnap helyettük dolgozni, amíg ők a szokásos alkohol mámorban lebegnek otthon munka helyett.

tanato 2016.03.19. 09:17:33

@Kövérmadár [swe]: Pontosan erről van szó,de itt nem is a külföldiekről akartam írni hanem pont a magyarokról.Számomra pozitív üzenetet hordoz a tény.

tanato 2016.03.19. 09:18:23

@Sexual Harassment Panda: Ha tavaly MO,-on éltél volna nem ezt mondanád.

Sexual Harassment Panda 2016.03.19. 09:26:25

@Kövérmadár [swe]: Azért, mert összekevered a bevándorlót az illegális álmenekülttel.
A "migráns" az, aki keres/talál egy munkahelyet, beadja a vízumkérelmét, és beáll dolgozni.Ez eddig is működött, most is működik.Csak éppen kell hozzá egy piacképes tudás, pl Orvosok, mérnökök, szakmunkások, stb.

A másik csoport a menekült, akik valami okból, pl háború elől menekülnek.
Természetesen nekik segíteni kell, de nem mondegy hogyan.Amíg otthonukban nem rendeződik a helyzet, oltalmat kell nekik nyújtani.
De azok a tömegek, akik semmihez nem értenek, minden szabályt megszegnek, de követelőznek, mit lehet kezdeni?
Semmit.

Sexual Harassment Panda 2016.03.19. 09:26:45

@tanato: Nem szabad összekeverni a normális betelepülőt a kődobáló és allahakbarozó "szakemberekkel".
Nekem nagyon úgy tűnik, hogy egyik európai ország sem tolong, hogy befogadja őket.
A wilkommenskultur erősen alábbhagyott.
Tegnap előtt, amikor Budapestről jöttem Münchenbe, át kellett szállni Salzburgban, és volt okmányenőrzés.Meg is kérdeztem az ott strázsáló rendőröktől, hogy mi ez a fenenagy fordulat?
Mikor ülnek autóba a tisztelt ostrákok, hogy a görög/macedón határról elozzák azt a pár 10k embert?
Képmutatás az egész.
Most pont ugyanaz történik amiért Magyarországot lenácizták korábban.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2016.03.19. 09:31:26

@tanato:
Magyarorszag kakukktojas ebben a tortenetben.
Volt, hogy ismerosok kerdeztek, hogy Svedorszagban is ennyi menekult van-e es rettenetes, hogy mik tortennek otthon.
Csak mosolyogni tudtam.
Magyarorszagon nincsenek komplett getto varosreszek, nincs olyan, hogy a rendorseg ki sem megy adott keruletbe, mert tudjak, hogy szetszedik oket.

Magyarorszag kapott egy jokora kellemetlenseget, de a valodi problemabol nem sokat tapasztalt.

Ettol fuggetlenul, azt gondolom, ugyanugy kemenyen szurni kellene azt, hogy kit engedunk be (mind Magyarorszag szinten, mind Sved/Nemet/...orszag szinten, mind EU szinten). Az USA megteheti. Ausztralia megteheti. Sok mas orszag is. Akkor Europa is tegye meg.

tanato 2016.03.19. 09:31:54

@Sexual Harassment Panda: Amiről beszélsz az egy másik dolog.az illegális migrációt úgy látszik mostanában sikerül fékezni/megállítani teljesen úgysem lehet/

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2016.03.19. 09:39:54

@Sexual Harassment Panda:
Reszben.
De ha tagitjuk a kort, semmirevalo szelhamos az EUn belulrol is erkezik. Nem csak Kelet-Europabol, barhonnan johet es jon is.

A menekultek kerdesenel ha legalabb annyit sikerulne vegre csinalni, hogy aki nem tudja igazolni magat (nagyon sokan vannak), azok mehetnek haza az elso hajoval. Olyan nincsen, szerintem, hogy valakinek se helyi szemelyije, utlevele, jogositvanya, semmilyen fenykepes igazolvanya ne legyen.
Bemondasra nem kell menekultstatuszt adni vagy ha megis, legyen egy lager, ahol megvarhatjak a haboru veget.

Ha en menekulnek egy haboru elol, baromi boldog lennek, hogy kapok egy fedett helyet, ahol adnak enni es nem kell felnem, hogy lebombazzak a hajat a fejemrol.

Sokszor ott bukik a dolog, hogy a nagy megmenekules utan elvarasokat tamasztanak, tobb kell, meg tobb, meg sokkal tobb. Most akkor az eletukert menekulnek vagy gazdasagi menekultek?

Sexual Harassment Panda 2016.03.19. 10:02:22

@tanato: (majdnem a szűrést aktiváltam a válasz helyett, hehe)
Dehát pont ez az!
Nem lehet különválasztani, mert hírtelen mindenki szír lett!
Mellesleg először a szíreket, irakiakat, afgánokat is azok közés soroltak, akik háborús zónából menekültek, és nagy wilkommenes táblákkal várták őket, és mindenhol azt írták, hogy majd ők fogják felpörgetni a gazdaságot, mert milyen jól képzettek.
Aztán kiderült h egyáltalán nem képzettek, és aztán először az afgánok, aztán az irakiak estek ki a körből, jelenleg még a szíreket sem igazán akarják befogadni.Miért?
Ha tényleg annyira kézettek, akkor miért nem akarják őket?
Én ezt nem tudom megérteni.
Olyan irreális várakozásaik vannak, hogy az hajmeresztő.
Azt kérdezik a leggyakrabban, mikor kapom meg a bmw-t és a családi házat?
Van olyan elmebeteg, aki ezt elhiszi, hogy autót és házat kapnak?

Sexual Harassment Panda 2016.03.19. 10:02:47

@Kövérmadár [swe]:
"semmirevalo szelhamos az EUn belulrol is erkezik. Nem csak Kelet-Europabol, barhonnan johet es jon is."
Ez igaz, de akkor ezzel az indokkal jöjjenek eun kívülről is??Mi köze a kettőnek egymáshoz??

Nem vagyok biztos abban, hogy ha valóban menekülni kellene, mindneki tudna papírokat hozni magával.Sajnos lesz ezzel mindíg is visszaélés.
Mint már említettem, a menekülőknek segíteni kell, de nem mindegy hogyan.Semmi esetre sem azonnal mindenkit befogadni és állampolgárságot adni.

SzZoole 2016.03.19. 10:03:00

Off

Ha mar zeneszekrol van szo ebbe a cikkbe futottam bele.
Egy peticiorol van szo amiben a jelen levo hatalom ismet a demagogiarol tesz tanubizonysagot az onos erdekeket kepviselve.
Szorenyi Levente es Brodi János is a nevet adta hozza.

varesliget.blog.hu/?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201603

On.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2016.03.19. 10:20:23

@Sexual Harassment Panda:
Szerintem ugyanazt mondjuk, csak felreertettunk egymast :)

Minden esetben szurni kellene valahogy. Az EUsokat pl. eleg kemenyen szurik, akinek nincs munkaja, mar nem kap szemelyi szamot. Anelkul se cime, se tbje, se semmilye nincsen. Lakast sem tud berelni hivatalosan, stb.

Azt nehezen tudom elkepzelni, hogy sok 100.000 ember egyike sem tud semmilyen igazolvanyt bemutatni. Ujjlenyomatot miert nem akar adni?

Mikor az USAba mentem, a hataron az elso az ujjlenyomat volt. "Opcionalisan", vagy adok, vagy nem lephetek be az orszagba. Ez jo rendszer, ujja a menekulteknek is van elvileg :)

DieNanny CH 2016.03.19. 10:37:03

@Sexual Harassment Panda:

"Van olyan elmebeteg, aki ezt elhiszi, hogy autót és házat kapnak?"

Hát, ez az, aki elhiszi, annak annyira alacsony az iskolázottsága, hogy még csak utána sem tud nézni annak, ez vajon igaz-e.
De nem kell a Közel-Keletig elmenni: egy svájci csoportban is panaszkodnak magyarok, hogy pórul jártak, mert azt ígérték nekik, ha befizetnek bizonyos összeget, akkor itt rögtön munka, lakhatás, jólét várja őket még nyelvtudás nélkül is.
Mi ez, ha nem rejtett emberkereskedelem?
(Persze, az ilyen dolgozni akar, ez igaz, viszont itt szembesül azzal, hogy a dolgozás valóban 9 órán keresztüli munkát jelent heti 5-6 napon.)

DieNanny CH 2016.03.19. 10:39:57

@Sexual Harassment Panda:

Ezek a menekülők nem úgy jöttek, hogy hétfőn szétbombázták a házukat, kedden az autóban voltak a csempészekkel, szerdán meg már döngették a Macedón határt.
Én szinte kivétel nélkül olyanról olvastam, aki a nekiindulása előtt heteket, hónapokat, netán éveket táborban töltött Törökországban. Márpedig, ha máshonnan nem is, onnan kellene lenni valamilyen iratnak.

Muscari 2016.03.19. 10:52:06

@tanato: olvastam, eszembe is jutottál. Egy darabig a szüleim háziorvosa is egy arab pasi volt, aztán egy nap szó nélkül eltűnt, még az asszisztens se tudta, hogy hova lett, el sem köszönt tőle sem, de a betegektől sem. Aztán gondolom mégis előkerült annyi időre, hogy eladja a praxis, mert elég hamar jött egy új doktornő. Azóta se hallottunk róla. Ő volt Kamal doktor.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.03.19. 10:58:44

@Kövérmadár [swe]: Pár napja jött szembe egy cikk, hogy teljesen kamu Európában no go zónákról beszélni, mert itt nincsenek, az csak az USA-ban van. Gondolom, a szerzőnek sok a személyes tapasztalata...

@Ildusom: Biztos udvari zenész.

@svájci sapka (ch): Én is inkább felültem volna egy fapadosra, mint napokig inni és egy hétig stoppolni...

Sexual Harassment Panda 2016.03.19. 11:00:07

@Kövérmadár [swe]: Igen, valóban igazad van.De az euban kiszűrni az eus állampolgárokat sztem lehetetlen, mivel szabadon választhatod meg a lakóhelyedet.

Sexual Harassment Panda 2016.03.19. 11:00:11

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Ne haragudj, de aki elhiszi azt, hogy bármit is kap ingyen, az egy elmebeteg.
Nem reális azt hinni, hogy majd menekültként lakást meg autót kapsz.

Sexual Harassment Panda 2016.03.19. 11:00:14

Kedves HA, miért nem lehet ide képet beszúrni??

Muscari 2016.03.19. 11:00:51

@Online Távmunkás: Svédországot nem tudom, Nagy-Britanniában biztos nincsenek. Vannak rosszabb kerületek, de olyan, mint mondjuk Bronx, még távolról sincs.

2016.03.19. 11:02:32

@tanato: Ha egy magyar nyerte volna meg, akkor persze nem lenne ekkora hírverés körülötte...

Muscari 2016.03.19. 11:03:29

@Sexual Harassment Panda: már pedig sokan vannak, akik elhiszik. Láttam egy filmet, amit a Channel 5 forgatott Calais-ban, a dzsungelben. Ott igenis megszólaltak olyanok, akik azért akartak idejönni, mert azonnal lakást kapnak és még pénzt is.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.03.19. 11:08:48

@Sexual Harassment Panda: A németek már tavaly nyáron tudták a begyűjtött statisztikákból, hogy az illegális bevándorlók alig iskolázottak, magas az analfabéták aránya közöttük és alacsony az egyetemet végzetteké.

@Kövérmadár [swe]: A menekültekről nem véletlenül csak addig megengedőek a szabályok, amíg egy biztonságos országba érnek. Tehát Szíriából Törökországba átmehetnek illegálisan büntetlenül, ha utána feladják magukat és együttműködnek a hatóságokkal, de például a Szlovénia és Ausztria közötti átkelésüket büntetni kellene, hiszen nem menekülnek...

Sexual Harassment Panda 2016.03.19. 11:15:16

@Muscari: Londonban nincsenek?
Volt egy skót kollegám, azt mondta hogy Glasgowban vannak olyan helyek ahova ne menj, az üvegek helyett acéllemez van ablakokon.

Sexual Harassment Panda 2016.03.19. 11:15:20

@Muscari: Szóval én egy afgán analfabéta vagyok.
Oda jön hozzám valaki, és azt mondja, gyere Németországba, mert ott kapsz 3k eurót, egy lakást és egy autót.
És én ezt elhiszem, és meg sem fordul a fejemben, hogy mire fel adnák nekem ezt, amikor a saját állampolgáraiknak sem adnak?
Ezt én nem hiszem h valaki ezt beveszi, hogy pénzt kap, meg lakást.

Sexual Harassment Panda 2016.03.19. 11:15:25

@Online Távmunkás: ne haragudj, de ezt nem értem.Mindenhonnan ömlött tavaly, hogy a menekültek milyen jól képzettek, betöltik a sok üres állást európaszerte.
Akkor ez nem igaz?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.03.19. 11:16:19

@Muscari: Angliában annyira nem rossz a helyzet, mint mondjuk a dán Vollsmose-ban vagy a francia La Courneuve-ben, de azért Birminghamben és Manchesterben is vannak durva részek...

esban 2016.03.19. 11:22:19

@Online Távmunkás: en vollsmose-ban eltem egy evig ☺️ kalandos volt, nekem nagyon uj

Herr Géza 2016.03.19. 11:23:41

@Sexual Harassment Panda: Azért a tegnapi kérdésemet ügyesen megkerülted: akkor most Berchtesgadenben dolgozol, vagy nem? Már csak azért, mert tudtommal az nem egy 350 fős falu... Csak kérdezem. :)

Muscari 2016.03.19. 11:24:47

@Sexual Harassment Panda: az acéllemez a lakatlan házakon van ablak helyett, azért, hogy ne tudjon senki bemenni :-) Esetleg önkényes lakásfoglalók élnek az ilyen helyeken, más nem.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.03.19. 11:29:44

@Sexual Harassment Panda: Ez szeptemberi cikk volt az Indexen:
"Csakhogy maga a német munkaügyi miniszter, a szociáldemokrata Andrea Nahles mondta, hogy a menekültek kevesebb mint tíz százalékának van olyan végzettsége, amivel azonnal el tudna helyezkedni Németországban, a német belügyminiszter szerint pedig akár 15-20 százalékos is lehet körükben az analfabéták aránya. Tehát nem a szír orvosok jelentik az átlagot."
index.hu/kulfold/2015/09/17/angela_merkel_werner_faymann_nemetorszag_ausztria_menekultek_csu_menekultvalsag/

Muscari 2016.03.19. 11:33:50

@Sexual Harassment Panda: saját maguk mondták. Sok ember, főleg az analfabéták olyan tudatlanok, hogy a mi európai eszünkkel az nem felfogható.

Pakisztánban pl sokan elhiszik azt is, hogy ha a nők farmert hordanak, az földrengést okoz :-(

Sokszor az itt élő ismerősök, rokonok vetítenek vad dolgokat odahaza. Egy példa, hogy valaki a lomtalanítás alkalmával kidobált, de még használható háztartási eszközöket összeszedett és elküldte haza Ghánába vagy valahova arra a környékre. A rokonok azt a következtetést vonták le, hogy ezeket a dolgokat Európában ingyen adják! Ez valami jótékonysági szervezet oldalán olvastam, mint megtörtént esetet. És ez csak egy a millióból.

Muscari 2016.03.19. 11:37:59

Megint robbantottak Isztambulban :-(

Sexual Harassment Panda 2016.03.19. 11:42:51

@Muscari: Az ilyen emberekkel valóban ki vagyunk segítve!
@Online Távmunkás: köszönöm a cikket.Tanulságos.

2016.03.19. 12:06:03

@tanato: ne haradudj doki, amikor ilyeneket irsz, a ket kezembe fogom a fejem. Demagogia a kobon.

2016.03.19. 12:08:12

A poszthoz. Vitoroast venni, nem draga
Orulni fognak a marinaban egy ittas hajosnak, be sem engednek ittasan...,

Muscari 2016.03.19. 12:12:55

@charlieharper: hogy vannak a gyerkocok? A kicsik szaladgalnak mar? A nagyok szeretik a nagy almat?

Herr Géza 2016.03.19. 12:20:44

@Ildusom: Ezt a kérdést én is feltettem magamban.... :))))

2016.03.19. 12:21:46

@Muscari: mindenki jol van, koszi.
Igen, mar 2 honapja futkosnak

P.Elliot 2016.03.19. 12:37:09

Valaki itt azt irta hogy a posztolo udvari zenesz lehet. Hat ha hajot tud venni akkor inkabb szemelyi zenesz ha letezik ilyen pozicio ha mar valaki annyira gazdag hogy ilyet is tarthasson maganak bar egy zenesz nem zenesz oda legalabb harom kell hogy jol jojjon ki.
Az a mar reggelire alkohol igazan nem fest jol az elet, igy szokott kezdodni.
Szokott tetszeni amikor egy fiatal/ a posztolo krisztusi kort irt tehat 33 korul van/ aki kicsit lazan is szeret elni egy kicsit, korulnez hatizsakosan a vilagban de ne autostoppal tegye, kicsit rendezettebben, kis penzzel a zsebeben es ne 3 napi reszegeskedes utan mert abbol esetleg szokas lesz aztan nem tud megallni.
Oszinten szolva nekem az jutott az eszembe a sztorirol hogy jo hogy nem zullott el a kezdeti indulas utanm, kivanom hogy tartsa rendben az eletet, azt meg hogy soha nem fognak kirugni a munkahelyrol, felejtse el. Nem igazan van olyan a vilagban sehol.
A barattal vajon mi lett? Az Hollandiaban maradt?
Ez a western stilusu ruhazat es a kalap a munkaruha? Mifele zenet jatszik mostanaban?
Sok szerencset kivanok a tovabbiakban, ha most jol megy gondoljon arra hogy nem biztos hogy kesobb is, fogja meg a penze nyakat hogy nehogy elrepuljon es egy kis jozansagot is tanuljon.

2016.03.19. 12:37:59

Budapesti proli vagyok, nem ertem az olyan videki (?) szlengeket, hogy "szlopazni", meg "Dzsozsef", bar ugy sejtem ezutobbi valamifele Joska lehet.

Amugy erdekes dolog, hogy ki mit tart erdekesnek elmeselni magarol, peldaul, ugy tunik, hogy az az egy hetes stoppolas nagyobb elmeny lehetett, mint az amszerdami par honap (?) munka meg elet :D Arrol nem sok minden derult ki, bezzeg a vega ukran mar kezdett a baratom lenni. Meg az peldaul, hogy mit csinal Angliaban, azon kivul, hogy nem fogjak sose kirugni, barmennyit is iszik? Illetve, a legfontosabb kerdes, lesz-e rocksztar-e belole vegul vagy sem?

Valamennyi konvencionalis tortenetmeseles is kellett volna a posztba azert, a kozonsegnek nincs meg a cucc, nekunk le kell forditani az elmenyt, igy viszont ugy erzem, csak fotokat latunk a turne-naplobol, felirat nelkul?

Erdekesnek erdekes amugy, azt hiszem ezt hivjak WTF-elmenynek. :D

M. Péter 2016.03.19. 12:44:13

@Muscari: az USA-ban meg bizonyosos keresztény fundamentalisták a homoszexuálisokat hibáztatják a természeti katasztrófákért vagy a terrorista támadásokért.

Ildusom 2016.03.19. 12:45:50

@Muscari: Van egy műsor a BBC-n, Stacey Dooley nyomoz, most éppen különböző országok szexuális kultúrájáról készített sorozatot. Az első rész Törökországról szólt. Ott állítólag sok férfi úgy tudja, hogy a szerszámot a nő köldökébe kell beszuszakolni a nászéjszakán. S mivel a nőnek szűznek kell lennie, azt lesik jön-e onnan vérzés. Mivel a köldökből általában nem jön, le is vonják a következtetést, hogy a nő nem ártatlan, tehát halál vár rá.
Esküszöm ez a BBC-n megy most, a BBC Iplayer-en meg lehet nézni, aki hozzá tud férni.
Hát ennyit a butaságról. Nekünk európaiaknak fogalmunk sincs milyen mély a sötétség a legtöbb nép fejében. És most ilyen és hasonló emberek akarnak Európába özönleni.
Ahogy láttuk a németeknél is lazán elvégzik a dolgukat az uszodai medencében, meg hasonló dolgok.

2016.03.19. 12:54:36

@tanato: Ha szerinted tenyleg van remeny akkor nezz vegig a topikon, micsinaltal :D Beszelgethetnenk a rakendrollrol is, meg a stoppolasrol es Amszterdamrol, meg, hogy milyen munkat lehet reszegen csinalni amiert sosem rugjak ki az embert, de most megint migransozas van, es meg ebedido sincsen, koszonjuk szepen, szep volt.

2016.03.19. 12:57:32

@mojyo: 'mit csinal Angliaban, azon kivul, hogy nem fogjak sose kirugni, barmennyit is iszik?'

Borkostolo :). Vagy az is lehet, hogy az arisztokrata fonok attol retteg hogy megmergezik, es vele kostoltatja az osszes etelt-italt hogy ellenorizze, minden oke! Ezert aztan nagy osszeget fizetnek neki es elnezik az ittas allapotot. De persze nem arulhatja el a posztban hogy mivel foglalkozik, ez bizalmi allas!

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2016.03.19. 12:57:43

@Muscari:
Koszoni szepen, jol van. Jobb nem lesz, van nehany dolog, amire figyelni kell, de lehet vele elni. Azt senki sem tudja, hogy 20-30 ev mulva mi lesz, a keringessel lehet majd bajom lesz kesobb. A munkaban nem akadalyoz szamottevoen, ez mindenkeppen pozitiv.

@Sexual Harassment Panda:
Igen, ott maximum annyit lehet, mint itt is, hogy munka nelkul gyakorlatilag nincs tamogatas, sem semmi. EU-sok nem tudjak lelakni a szocialis halot.

Az igereteket sajnos sokan elhiszik, aztan koveteloznek, hogy nem ezt igertek nekik.

Jol kepzett menekultek: nagy szamok torvenye. Vegyel 300.000 magyart vagy osztrakot vagy nemetet. Mind jolkepzett?
Biztosan vannak mernokok, orvosok, szakemberek, de ok szerintem legalisan, repulovel erkeznek es nem egy sokezres gyaloglo csoportban.

@Online Távmunkás:
Igen, ez igy a realis. Megis bajok vannak, sajnos, remelem megoldodik.

Pernilla 2016.03.19. 13:02:50

@mojyo: +1000 @tanato: ugyanezeket a köröket már lefutottuk egyszer a migránsos HÁ posztnál, ugyanaz az ordító véleménykülönbség volt köztünk és közted akkor is, légyszi, ne erről szóljon a mai kommentfolyamat (bár asszem most már tök mindegy...)

A poszthoz: tőlem ennél idegenebb életformát el sem tudnék képzelni, de nagyon vicces volt olvasni. Aki meg azt kérdezte, hogy meddig lehet ezt az életmódot folytatni, annak asszem a poszter ist azt üzenné, hogy "mindhalálig rock&roll!" :D

2016.03.19. 13:03:15

@Mirjam2: A borkostoloknak engedik a berugast? En azt hittem, nagyon oda kell arra figyelni, hogy sose latsszon rajtuk, de a paranoias arisztokratara nem gondoltam, igazad lehet. :D Bevallom en ilyen konvencionalis dolgokra gondoltam, hogy rendezvenyszervezo, hogy az arisztokrata abbol el, hogy kiadja a kastelyt eskuvokre meg ceges bulikra, es ott szorakoztat a gitarjaval, es igy akkor neki nemhogy tilos, de egyenesen eloirt, hogy legyen reszeg, hiszen a ceges bulin sokkal jobban elengedi magat mindenki, ha latjak mar, hogy a zenesz is keszen van, tehat ok is tobbet fogyasztanak, es akkor igy mivel hatalmas bevetelt general, sose fogja kirugni. :D

skye8 2016.03.19. 13:13:03

Korra reggel italozni, siralmas...volt egy alkoholista lakotarsam torontoban, na o kezdhette igy a napot, delre mar le volt rombolodva. bebiszitterkent dolgozott kulonbozo csaladoknal, Munkahelyeit rendre elvesztette, sot egy csalad fel is jelentette mert rabiztak az ikerlanyaikat a jamaicai nyaralasuk alatt Es hazaterve a szonyegen fetrengve talaltak, Meg jo hogy a kislanyok nem gyujtottak fel kozben a hazat. Utana a hazineni is kirakta, mert a berleti dijjal honapokig lemaradt, women's shelterbe kerult, onnantol nem tudom mi tortent vele.Na ez jutott eszembe a posztrol....

SzZoole 2016.03.19. 13:16:54

@mojyo: a borkostolok nem rugnak be,mivel a kostolosnal nem nyelik le bort.
A srac meg lehet,hogy bohoc sipkas udvari zenesz:)

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2016.03.19. 13:39:08

A poszt jó kis paródia, az ötven évvel ezelőtti hippikorszakot idézi, amikor még Krisztus kinézettel, egy gitárral a válladon lehetett stoppolni.

Az egyedüli munkahely, ahol illumináltan is bejárhatsz, és mégsem rugnak ki, az utcai zenészség, amihez további sok sikert kívánok! :-)

U. I. A bagladynek csak a neve utal arisztokrata felmenőkre.

fhdgy 2016.03.19. 14:08:38

Szomorúan, de meg kell állapítanom, hogy hülyülök. Elolvastam a posztot, de szinte semmit sem értek belőle.

Mi ez? Funkcionális analfabéta vagyok vagy már annyira szenilis vagyok, hogy mire a végére értem, semmit sem tudtam az elejéből, közepéből?

Herr Géza 2016.03.19. 14:40:41

@charlieharper: Végül is egy szimpla csónak egy árboccal már vitorláshajó, aztán lehet, hogy csak valami közeli pocsolyán szándékozik vele körbe-körbe hajókázni... Tudod, a kocsmától max. 2 km-es távolságban. :)

DieNanny CH 2016.03.19. 15:11:22

@Sexual Harassment Panda:

"hogy mire fel adnák nekem ezt, amikor a saját állampolgáraiknak sem adnak?"

De honnan tudná ezt egy afgán analfabéta, ha esetleg angolul sem tud, hogy a világháló híreit olvassa, németül meg pláne, hogy a német sajtóval naprakész legyen?-

**mimi** 2016.03.19. 15:23:38

Nekem olyan jó kis hippi filingem van ;)
Olvasnám még.....
A kiszuperált magyar rendőrnyomozó kamionost lehdtséges, hogy ismerem ...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.03.19. 15:35:39

@Kövérmadár [swe]: Várjál, olvastam már olyat, hogy a migri valami forró vasat fogdosdott, símogatott, hogy lekopjon az ujjlenyomata.Simán kinézem belőlük...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.03.19. 15:56:31

@Sexual Harassment Panda: Hej, Panda, nem a HÁ nem engedi, hanem ilyen ez a blog.hu-s felület.Sehol nem találsz belinkelt képet ezen belül.Viszont beteheted a kép linkjét, és akkor majd kattintunk.

@Online Távmunkás: ha egyről beszélünk, azt én is olvastam.Valami Omar irta, egy migri, hogy őt nem bántja a többi migri sehol...Jó hiteles így az egész... :D
Kiváncsi lennék, ha egymaga sétáló szőke nő lenne, könnyű nyári ruhában, hogy alakulna ez a nagy véleménye...

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2016.03.19. 15:57:40

@geegee:
Na igen. Aki ilyet csinal, az jo ember nem lehet. Akkor meg jobb, ha a vilag vegen marad inkabb.

©________ 2016.03.19. 15:57:57

@tanato: nagy fegyveerteny ez a migrancsozas tetofokan:-)

©________ 2016.03.19. 16:04:36

@Herr Géza:

Addig alljal fellabon, mig egyenes valaszt kapsz:-)

Sexual Harassment Panda 2016.03.19. 16:32:12

@geegee: dehogy linkelek, nem azért kérdeztem!

Sexual Harassment Panda 2016.03.19. 16:32:12

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: szerinted reális az, hogy valahol valakinek lakást meg autót adnak?

PannonBoy 2016.03.19. 16:34:46

@Muscari: Igen, iszonyatosan tanulatlanok. Mikor olvastam, hogy a svéd kormány mosodákat alapít állami pénzen, hogy legyen valami munkájuk, de még a mosógép használata is gondot okoz, arra is képzéseket kell szervezni. Maradjanak ott ahol vannak.

FutureFry 2016.03.19. 16:40:31

@Muscari: @M. Péter:
Ráadásul felmérések szerint az amerikaiak majd egyharmada a bibliát _szó szerint_ értelmezi (vizenjárással, szűzfogantatással együtt).

Muscari 2016.03.19. 16:45:01

@mojyo: a borkóstolók nemnyelik le a nedűt.

DieNanny CH 2016.03.19. 16:52:18

@Sexual Harassment Panda:

Te direkt nem érted, amit írok?
Az, aki analfabéta, vagy csak éppen annyira tud olvasni, hogy az utcán nem téved el, és Európától több ezer km-re lakik, szerinted meg tudja ítélni, milyen Európában az élet?
Honnan lenne rálátása?
Hol olvasná?
Melyik tv adón látná? Melyik könyvben olvasná - és ugye alacsony végzettségűekről van szó, akik talán még napilapot sem olvasnak.
Ne európai aggyal próbáld elképzelni, hogy mennyire tájékozottak!

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.03.19. 17:03:10

Haha, nem tudom, miert, de a poszt kapcsan ez jutott eszembe:)))

DUI (Driving under infkuence) check in the USA :)))) www.youtube.com/watch?v=otj9yPNndB0

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.03.19. 17:05:19

@Zsuzsi65: De allitolag ez csak egy TV show, szoval ne legyunk biztosak benne, hogy minden rendorno ilyen jol tancol :))

2016.03.19. 17:06:02

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Hiányzik belőlük a józan paraszti ész.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.03.19. 17:06:11

@Muscari:
Olyan szakma nincs hogy disznótorkóstoló?
Lehet, átképezném magam.

Muscari 2016.03.19. 17:31:06

@FutureFry: ne is mondd, tudom, még azt hiszik, hogy a Föld 6 ezer éves. Tudom, nyilván nem mindenki, de jó sokan

A filmekből is sokszor kiderül, hogy mennyien vallásosak és hogy az egyházaknak, egyházközségeknek micsoda hatalmuk van. Persze a film csak film, de arról is olvastam, hogy hamarabb választanának meg egy muszlimot elnöknek, mint egy ateista embert. Ez valamit mutat.

esban 2016.03.19. 17:52:05

ha mar menekultkerdeses offtema van, kenytelen vagyok beleszolni. Engem peldaul az akaszt ki, amikor egyben learaboznak mindenkit. Baromira nem mindegy, hogy egy marokkoi varosi ertelmisegrol, egy sziriai analfabeta kecskepasztorrol vagy esetleg egy menekulttaborban tenglodo plesztinrol beszelunk, nem lehet mindenkit egy kalap ala venni. A vallasukkal uszitanak, pedig a legnagyobb problema kozel sem a vallas, hanem a tanulatlansag merteke. Kozben meg a Pecsi egyetem Iranban toboroz, iden tobb mint 200 Irani diak kezdte meg tanulmanyait Pecsen, van kulon kolesz(!!) amiben csak irani diakok laknak. Erdekes, errol nem szol a sajto, es nincs orszagos kiborulas, hogy muszlimokat invitalnak ide tanulni, aminek egy jo resze maradni is fog.

2016.03.19. 17:59:31

@Herr Géza: azt meg 2K kornyeken meg is tudja venni. Csakhogy valahol tartania is kell azt a barkat. Ha nem a mezon, hanem marinaban, a reszeg hajost a harbour master paroslabbal rugja ki. Senki nem orulne, ha a 70-500Ks marinaban levo vitorlas allomanyt megrongaljnq egy kis vitorlas, aminek a kormanyosa eppen reszegen nem tud hajot kormanyozni.

2016.03.19. 18:03:55

@esban: csak tippelek. Az egyikbol van 200, akik iraniak. Csak felve merm megjegyezni itten, hogy ok nem arabok.
A masikbol meg tobb, mint 1millio friss arab muszlim, akiknek mar megvan elore a johire Svediaban, Nemetorszagban, Franciaorszagban, Ukben, Belgiumban, stb.

esban 2016.03.19. 18:10:58

@charlieharper: persze, de most foleg magyar szempontbol irtam. plakatolunk, gyulolkodunk, kozben meg fu alatt invitalunk.

en nem kerdojelezem meg, hogy ennyi embert lehetetlen asszimilalni egyszerre, foleg ha tovabbra is folytatjak a szegregalt elhelyezesuket mint ahogy eddig, amirol mar reges reg kiderult hogy katasztrofahoz vezet. nem is ertem mit varnak, csodat? torokokkel valo egyezkedes a jo irany, csak sajnos kisse keson kezdtek.

tanato 2016.03.19. 18:11:07

@Muscari: @Babette©: @Pernilla: @mojyo: @Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:
Szóval,nem akarom,nem akartam eloffolni,elvinni a témát,de nem tudtam megállni amikor megláttam a cikket a Facebookon,egy volt ide posztoló,ide kommentelő DUbaiban élő magyar hölgy rakta fel akinek arab,szíriai férje van.
Csak két gondolat:1:Egy adott közösséghez nemzetiséghez etnikumhoz stb.tartozó személy ha más országban,kulturkörnyzetben stb stb él és pozitív hős lesz,akkor az a saját közösségének jobb megítélést, elfogadást biztosít az idegen környezetben,országban stb.

2.Én mindig jobban szeretem ha valakit A SAJÁT SZEmélyisége,munkája,eredményei,életvitele alapján ítélnek meg,nem azért mert valamilyen rasszhoz,nemzetiséghez valláshoz tartozik,akármilyen idegenellenes kormányzati propaganda is dől a csapból is éppen akkor azon országban.
És látom a Abdul dr. magyar kis betegei és szüleik is hasonlóan gondolkodnak,ezért írtam hogy van még remény.

Sexual Harassment Panda 2016.03.19. 18:15:48

@charlieharper: az észak-afrikaiakról nem is beszélek..

tanato 2016.03.19. 18:16:41

Egyébként jó volt a rokon szülinapja,húsleves,rántott padlizsán,rántott gomba,rántott csirkecomb és hurka kolbász volt a menű,utána meg csokitorta,tiramisu,tepsis raffaello,meggyes kocka.
Ebé d előtt meg házipálinka,közben,utána meg szaMÓCAbor,tokaji édesbor meg sör.
Szóval jól belaktam,beittam,meg sokat beszélgettünk a régen láttot rokonokkal az ország több szegletéből.

2016.03.19. 18:20:18

@tanato: 100-ból 1 v. 1000-ből 1 lesz kb. orvos náluk is, akárcsak nálunk, vagy bárhol máshol a világon. Azért ebből az esetből eléggé durva levezetni, hogy akkor jöjjön mindenki.

A rassz igenis fontos, mivel a 444.hu meg az index és társai pontosan abban érdekeltek, hogy hergeljék az embereket és/vagy pontosan ellent mondjanak az aktuális kormánypropagandának. Őket ezért fizetik...

2016.03.19. 18:23:07

@esban: "persze, de most foleg magyar szempontbol irtam. plakatolunk, gyulolkodunk, kozben meg fu alatt invitalunk."

A faszkópé politikusokkal nem kell összemosni a népet. A politikusok pontosan azt mondják, amit a hívők szeretnének hallani. Alapból nem túl nehéz rájátszani az idegengyűlöletre, hiszen itthon az emberek jelentős részénél a gyűlölet már alapból adott.

Csodabogár 2016.03.19. 18:29:57

Számomra a posztoló életmódja elég vissza taszító és nem csak a korom miatt. Az alkoholistákat is elég kevéssé tolerálom. de legyen boldog a felmondhatatlan állásában, amig a mája birja.

A kommentek meg szintén elég idegenek tőlem. A többség jobb helyen lenne itthon, itt eléggé díjazzák az idegengyűlöletet.

esban 2016.03.19. 18:37:40

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: pont ezt szerettem volna kihangsulyoznj, hogy az egeszben ezt tartom gyomirforgatonak. ha kiallna az allam es azt mondana, hogy gyerekek nem kerunk a menekuldtekbol, mert svedorszagban, franciaorszagban stb. mar bizonyitott h nem lehet ekkora tomeget ennyi ido alatt asszimilalni, azt mondanam hogy ok, igazatok van. de hogy az atlag magyar ember egy muszlimot sem ismer, es erre jatszanak ra, hogy gyuloljuk oket mert idegenek es amugy is mind egyforma terrorista semmirekello fazon, na ettol en kivagyok. Mint ahogy fentebb irtam, egy evet toltottem dania legismertebb muszlim gettojaban, lattam jot is rosszat is, lett par muszlim baratom es lattam hogy muszlim es muszlim kozott mekkora kulonbseg van. Nem vagyok menekulttamogato, de gyulolkodes helyett esz erveket szeretnek, es valami racionalis koztes megoldast, europa, es az osszes mar europaban asszimilalodott muszlim kedveert.

2016.03.19. 18:39:18

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Az ilyen emberek szerintem nagyreszt hollywoodi filmekbol 'tajekozodnak', amibol konnyen azt lehet leszurni hogy Nyugaton mindenki oriasi hazban lakik, meno kocsit vezet, gyonyoru ettermekben eszik, markas ruhakat hord stb. Persze ritkan mutatjak az ilyen filmek a hajlektalanokat, gettokat, vagy akar csak egy lakotelepi atlagos csalad eletet. En beszeltem tobb 'harmadik vilagbeli' emberrel aki konkretan azt gondolta hogy a nyugati emberek nem dolgoznak es csak ugy valahonnan rengeteg penzuk van, mindenki nagy hazban lakik autoval, medencevel, szolgakkal (!) stb. Persze ilyeneket csak a tanulatlan emberek gondolnak, de a 'menekultek' nagy resze pont ebbol a retegbol kerul ki.

Főgebra 2016.03.19. 18:45:03

@esban:
Nem fű alatt invitálnak! A Pécsi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Karán ennek nagy hagyományai vannak. Már a '60-as években jöttek harmadik világból tanulók, arabok,négerek, latin-amerikai különféle keverékek, akkor még nem ezrek. Az, hogy most növelik a létszámot(a terv minimum 5000 külföldi), az abból fakad, hogy az egyetemen tanuló belföldiek száma jelentősen lecsökkent, az infrastruktúra adott, tehát ki kell használni.

2016.03.19. 18:48:45

@diggerdriver: Varjal, ez nem lenne neked jo, kostolas utan nem nyelhetned le a kajat! :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.03.19. 18:51:29

Bróhaha, határátkelések a 70-es években:

totalcar.hu/magazin/2016/03/19/nyugaton_trabanttal_a_vasfuggony_mogott_cb750-nel/

A Trabantos részt olvassátok el, q jóóó... :D

Annó, 1984-ben, szülőkkel mi is elhatoltunk Párizsig kétütemű Wartunggal, át az Alpokon; na hát az is egy életre szóló élmény volt, pedig asszem semmit se kellett szerelni, hatalmas mázlival...

Csodabogár 2016.03.19. 18:51:36

Ezt most láttam, ha már ma zenéről van szó. Ismert magyar zenészek Brody és Szörényi is aláírta.

varesliget.blog.hu/?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201603

2016.03.19. 18:52:02

@esban: Mo.-n ebből nincsen különösebb probléma, ugyanis mi ahhoz csórók vagyunk, hogy itt maradjanak. Igazából erőszakkal kellene őket itt tartani... Az EU-s megoldás meg egy tündérálom. Brüsszeltől nem szabad bármit is várni, ezért is vannak minden országban ad-hoc megoldások a problémára.

Csodabogár 2016.03.19. 18:53:13

Eltünt a hsz, lehet hogy duplán lesz?

Szóval Brody és Szörényi is aláírta a városligeti fák védelmében.

varesliget.blog.hu/?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201603

M. Péter 2016.03.19. 19:08:38

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Nem analfabéta amerikaiak is elhisznek és terjesztenek olyan marhaságot, hogy például a kormány indiai bevándorlónak ad egy motelt ingyen.

tanato 2016.03.19. 19:10:25

@Sexual Harassment Panda: Természetesen az illegális migráció sosem fog megszűnni,ez olyan volna mint ha azt mondanám hogy többé nem létezik majd betegség mert olyan csodaszert forgalmazok.
De ha a törökök betartják az egyezséget és nem engedik a tömeges átlépést Görögországba,az illegális migráció tényleg csak szökéssel,sötétben,hegyeken folyókon, mocsarakon kerítéseken való átjutással lesz megvalósítható.itt már tényleg csak relatíve kis számú és a megpróbáltatásokat jól bíró fiatal férfiak jönnek szóba,erre már nagypapával,terhes feleséggel,csecsemőkkel tömegesen nem lesz lehetőség.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2016.03.19. 19:16:08

Bevallom, en is elhittem, hogy itt kolbaszbol lesz a kerites es hatalmasat csalodtam... lazacbol van, pfujj! ;)

Sexual Harassment Panda 2016.03.19. 19:32:43

@tanato: Ugyan már.Jönnek majd más úton.Pl Líbia-Olaszország.

nemor 2016.03.19. 19:42:16

@geegee: óóóó a trabantos kalandok :))) hármat szaggattam el, mire (relatíve) rendes autóm lett.

Az egyik egyszer megállt a semmi közepén, hátam mögött másfél éves gyerek. Mint kiderült, áthúzott az egyik gyertya. Tanakodásomat a kiskorú (akit kiraktam az út szélére homokozni, amíg "szerelek") szakította félbe azzal, hogy felém nyújtott egy különlegesen szép kavicsot. Beraktam a gyertyapipa alá, ami annyira bevált, hogy azzal jártam közel egy évig (akkor valami rejtélyes módon elveszett:-)).

tanato 2016.03.19. 20:27:03

@Sexual Harassment Panda: Az már egy más téma,ott van a tenger,nem lehet szökni csak csempészek segítségével.

DieNanny CH 2016.03.19. 20:49:42

@Sexual Harassment Panda:

Hát, pedig a vitakultúra arról szól, hogy megpróbáljuk más szemszögből - ez esetben más helyzetéből - megszemlélni a dolgokat.

DieNanny CH 2016.03.19. 20:51:43

@Mirjam2:

Igen, én is pontosan így gondolom.

DieNanny CH 2016.03.19. 20:53:17

@M. Péter:

Na, igen, ezért írtam, hogy nem kell a Közel-Keletig elmenni.

DieNanny CH 2016.03.19. 20:55:04

@nemor:

De aranyos! A Sors keze a gyereked keze formájában. :-)

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.03.19. 21:08:07

hm, érdekesek voltak ma a kommentek, hogy ki hogyan reagált.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.03.19. 21:20:33

A világ leg-drímlendebb országai... :D

www.penzcentrum.hu/utazas/itt_a_friss_lista_ezek_a_vilag_legboldogabb_orszagai_2016_ban.1048723.html

Érdekes, hogy EU-s országokként Hollandián kívül csak az "önsorsrontó" skandinávok kerültek be...
Rideg, hideg, élhetetlen robot világ...Birka, hol vagy? :D
Ki érti ezt??
:-)

Mi lehet ott, ahol nem ilyen fagyos, robot meg "sötét" a világ?!?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.03.19. 21:23:21

@Kövérmadár [swe]: Meg pondró-rákból...Az télleg pfujj...
:D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.03.19. 21:24:27

@nemor: Ez igen... :D
Látod, a Trabcsák még kaviccsal is javítható.
:-))))))

Muscari 2016.03.19. 21:27:46

@esban: a perzsak szerintem elegge kulonleges helyet foglalnak el, be kell valljam, az araboknal sokkal tobbre tartom oket. Sokezer eves kultura, nagyon sok kozottuk a tanult ember, a filmmuveszetuk vilaghiru, rendkivul baratsagos emberek. Szemelyesen is ismerek egy parat, persze az sem reprezentativ minta.

Muscari 2016.03.19. 21:33:04

@charlieharper: en ismerek olasz szarmazasu algeriait :-) A neve olasz, viszont o is muszlim. Az otthonban, ahol dolgozom (tudod, zsido otthon) o a foszakacs. Erdekes, hogy tobb muszlim is dolgozik nalunk, a konyhan, takaritokent vagy carer-kent es semmi gondjuk vele , hogy zsidoknak dolgoznak, az oregek is szeretik oket. Nagyon jo erzes ezt latni, hogy ilyen is van.

puhacica 2016.03.19. 21:34:37

tolem mindig tavol allt a r&r, a kepen szereplo ferfitipustol pedig konkretan labrazast tudok kapni. :D
volt egy baratom, az volt ilyen szeszkazan, penteken delutan elugrott kenyerert a tescoba, aztan vasarnap jott elo. kenyer nelkul. nem is ertem, hogy birtam...

@Kövérmadár [swe]: hozzad koltozhetunk? :D

@tanato: en is azt velem latni, amit te. ez a szavazas, es foleg az eredmeny nem migranskerdes. ez arra csodalatos valasz, hogy ugye kormanyunk es partunk szerint a magyar sose volt multikulti/befogado es nem is lesz az. es akkor minden uszitas es propaganda ellenere megszavaznak "egy arabot". :D

Shanarey 2016.03.19. 21:36:37

Ez a poszt igaz ? Avagy sok sok alkohol segítségével született fiktív történet, amely egy Bollywoodi film mintájára készült, bár a bemutatóból kihagyták a táncot.

Olyan munkahely ahová részegen is bemehet, sőt, néha otthon is lehet maradni? Napnál fűtő? Vonatkerék pumpáló? Mert ez hülyeség.

tanato 2016.03.19. 21:37:51

@puhacica: Pontosan erről van szó.

Muscari 2016.03.19. 21:38:07

@Dragonlady (Bp, Hun): en hozz se szoltam a poszt tartalmahoz :-)
Nalam az alkohol voros poszto, ezzel mindent elmondtam.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2016.03.19. 21:42:09

@geegee:
Abbol egyszer ettem, egy darabot, a kovetkezo 50 evre eleg is volt :)

@puhacica:
Persze, de halat / rakot nem kerek ebedre :)))

kardio1 2016.03.19. 21:51:36

@puhacica: a befogadás és a multikulti két külön dolog. Az első esetében a beilleszkedni vágyót a többségi társadalom befogadja. A másiknál párhuzamos társadalmak alakulnak ki idővel.
A magyar befogado nép.

kardio1 2016.03.19. 22:03:32

@FutureFry: a zárójeles rész nemcsak az evangéliumi keresztényeket érinti, akik közt tényleg sok a kreacionista. A Biblia nem termeszettan könyv. Sem egyik, sem másik irányból nézve sem. Hitről, Isten uzeneterol szól, úgy is ertelmezendo.
En magam a zárójelben említetteket nem kérdőjelezem meg, viszont a hit szempontjából nézem őket. Úgy kreacionista nem vagyok, mint sok amerikai, de nyilván nem azt gondolom, hogy az anyag egyszer csak úgy létrejött, és az őt meghatározó törvényeket is csak úgy menetkozben kitalálta...

Taxomükke (UK) 2016.03.19. 22:17:05

@Shanarey: Nagyjabol megfogalmaztad, ami nekem is eszembe jutott a posztrol. Thx.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.03.19. 22:17:36

@Kövérmadár [swe]: Látod, nekem enni se kellett, már a látvány elég volt ezen döntéshez... :D
De a hal az jó, az jöhet.
Most a legutolsó és legjobb élményem a torskfilével volt, ha jól sejtem, magyarul ez a tőkehal.Nagyon ott van a szeren."Magyar" halak közül meg a pisztráng, süllő, fogas az, amit ki akarok próbálni, illetve még többet enni belőlük. :-)

puhacica 2016.03.19. 22:52:50

@Kövérmadár [swe]: tobb marad nekem :)

@kardio1: a minielnok nem ezt mondta

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2016.03.19. 22:57:26

@geegee:
Fogalmam sincs :) en tudom a kycklinget, nötot, fläsket :)
Esetleg kalkon. A tobbi nem az en vilagom :)

2016.03.19. 23:23:05

@geegee: Dánia durván tündérkert.

kardio1 2016.03.19. 23:29:27

@puhacica: nem tudom, pontosan mit mondott. Én a saját véleményemet mondtam el :-)

kardio1 2016.03.19. 23:32:36

@Kövérmadár [swe]: en ma rákos - gombás spagettit csináltam, holnap meg rák lesz kubai módra (rummal :-) ), illetve mulet (pérhal). :-)

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.03.19. 23:37:17

múltkor az a Tündérkert tökmag, most meg Tündérkert '97 KFT feliratos építőbrigád újít fel egy közeli játszóteret. ezek tényleg itt vannak köztünk! stikában, alattomosan beszivárognak! először az ételeinket érgezik meg, aztán meg a gyerekeink lelkét! vigyázzunk! (habár én vizsgálóbizottságot állítanék fel elpször is, hogy kiderüljön, mi történt a Tündérket '1-től '96 -ig??)

adg 2016.03.20. 04:22:53

Akkor ha most jol ertelmezem az elobb olvasott kommenteket az arab dokival kapcsolatban, akkor az alabbi kovetkeztetesek jutnak eszembe.

1, itt egy arab orvos, aki itt el magyarorszagon, valoszinuleg itt tanult, legalisan jott az orszagba, nagyon lelkes es lelkismeretes, a betegei imadjak, es megvalasztottak az ev orvosanak. EBBOL KOVETKEZOEN minden hasonlo kornyekrol szarmazo embert minden korulmenytol fuggetlenul be kell fogadni, es orulni kell nekik, hivni a tobbieket is, mert van itt egy, aki bizonyitja, ez a helyes cselekedet, es csak semmi valogatas, ellenorzes, papirok ne adj' Isten, mert az mind rasszista gyulolkodes. Az arab doki a bizonyitek, hogy a tok smeretlen papirok nelkuli menekultek mind joravalo emberek, helyuk van europaban ketseg nelkul. Ez a teny most jo nagy pofon a sok rasszistanak.

2. Fenti gondolatmenet egyiranyu. Van mar par pelda, amikor onnan szarmazo emberek kicsit elteroen ertelmezik pl a nok jogait, ezt TILOS altalanositani, mert az rasszizmus, es a "kituntetett orvosnak levéssel" szemben egyedi eset, ott az embert kell megitelni. Lehetoleg azt, aki elszenvedte a tamadast, mert a tamado nem tehet rola, ha azt gondoljuk, az rasszizmus. Csak artatlan kulturalis kulonbseg, meg kell tanulNUNK mas kulturakkal egyutt elnunk azok korlatozasa nelkul, hisz minden mas ugy szep, ahogy van, csak a mienk nem er fabatkat sem.

3. Magyarorszagon tombol a rasszizmus es az idegengyulolet, szemben a bekes nyugattal, es a magyarok a tombolo rasszizmusukat azzal palastoljak, hogy megvalasztanak ev orvosanak egy gyulolt arabot, ravasz modon. Szerencsere atlatunk a gyulolet eme armanyos fondorlatain, siman latszik, hogy rasszstak. Mind az osszes.

4. Vanak kivalo magyar orvosok is, akiknek a korzeteben pl sok cigany beteg el, es lelkiismeretesen ellatja oket, nem kivetelez a szarmazasuk miatt veluk. Ez a jelenseg TERMESZETESEN SEMMIKEPP NEM altalanos, ettol meg a magyarok mind rasszistak, legalabbis a nagy reszuk mindenkepp.

5. Egyesek gondolkodasa meglehetosen cikkcakkos neha, nelkuloz minden realitast, es olyan kovetkezteteseket von le egymassal ossze nem fuggo dolgokbol, hogy az egesszen erdekes. Lehet, hogy az enyem az. Nem erdekes.

6. Edd meg szepen a kenyer hejat is Lacika, Nicaraguaban eheznek ugyanis.

2016.03.20. 05:10:22

@puhacica: Legalabb volt egy nyugodt hetveged :)

2016.03.20. 05:31:34

@geegee: Ezek a vilag legertelmetlenebb listai szerintem hogy melyik orszag / varos mennyire 'elheto', hol mennyire 'boldogok' az emberek stb. Meg ennel sokkal objektivebb dolgokat is nehez merni, nemhogy ezt.

Herr Géza 2016.03.20. 05:50:44

@adg: Morning, Sir! Hülye vagyok én? Vasärnap reggel 5.47-kor az ausztrál himnuszt hallgatom..... Megfejtés: indul a 2016-os F1 szezon......
Let's go, Hami!!!!!

adg 2016.03.20. 05:55:19

@Herr Géza: Morgen, mate! Most kezdodik?

Nyilvan nagy rajongo vagyok, ez gondolom leesett. :)

Herr Géza 2016.03.20. 05:58:42

@adg: Yes, most indul a szezon is. meg a verseny is Melbourneban.

DieNanny CH 2016.03.20. 06:25:17

@Herr Géza:

Nahát! Lehet, erre ébredtem reggel 5-kor???

(Tudjátok, egyik tündérkertből ki, másikba be...)

tanato 2016.03.20. 08:37:32

@adg: Én csak belinkeltem a cikket,mindenki azt a következtetést vonja le magának amit akar.Én a reményt meg a magyarok jó tulajdonságait vontam le.mármint hogy annak hisznek amit látnak,tapasztalnak,nem annak amit sugallnak neki a csapból is./mármint hogy egy adott közösség,vallás úgy zusamenn ellenség/

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.03.20. 08:52:43

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Lehet, a dánok még az ausszikon, meg a norvég takkereken is röhögnek...
:-)))))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.03.20. 08:57:45

@Mirjam2: Szerintem ez csak ilyen közvéleménykutatás, mittudomain, megkérdeznek kétezer embert, hogy jelöld be 1-10-ig, hogy mennyire vagy megelégedve a kormánnyal, a lakókörnyezeteddel, a gazdasági helyzeteddel, és a végén összesítenek.Valamennyire iránymutató lehet, de nem biztos, hogy 100%-ban objektív...Vagy a fene tudja.

2016.03.20. 10:08:58

@Pernilla: Csodálod?

@geegee: Persze, hogy röhögnek rajtuk. Az egész világon ők élnek a legjobban.

2016.03.20. 10:13:38

@adg: Azt én ugyan nem tudom, hogy a magyarok rasszista fokmérője mennyire van a többi néphez képest, de egy alapszintű gyűlölet azért jellemző szokott lenni, főleg a 30-40 éves korosztály körében. A magyarok zsidók iránti gyűlöletét már elég sokszor tapasztaltam melóhelyeken. Persze ebből nem érdemes semmiféle következtetést levonni. Viszont a jelenség létezik.

adg 2016.03.20. 11:04:51

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Nem errol beszeltem...

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: "És már meg is van az első baleset:"
Sok hulye, rohannak, mint az allat, aztan csodalkoznak, ha nekimennek valaminek. Van ezeknek egyaltalan biztositasuk?
Azon a kacskaringos palyan szerintem be kene vezetni egy 60-as korlatozast. :DD

DieNanny CH 2016.03.20. 11:25:09

@adg:

Hát, minimum. :-)))))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.03.20. 11:51:20

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Közben a végére értem odaát...hááát, fogtam a fejem rendesen... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.03.20. 11:52:20

@adg: Te, röhej, de én is pont ilyeneket szoktam mondani... :D

2016.03.20. 11:53:43

@geegee: @Mirjam2: Nem kozvelemenykutatas, ez egy ismert es letezo index, az eletben elerheto lehetosegeket mutatja meg, peldaul az egeszsegugyi ellatasba vetett hitet, vagy az eselyegyenloseget, vagyis egyaltalan nem az absztrakt "boldogsagrol", sokkal inkabb a "joletrol" szol. Ezekhez folosleges viszonyitani magunkat, ugyanis ebbol csak az derul ki, mennyire vagyunk skandinavok, nem azt, hogy mennyire boldogok :D Az peldaul ki van hagyva a csodalatos Daniarol, hogy a vilagon ok szedik a legtobb antidepresszanst a lakossag aranyahoz masodikkent, az USA utan. Van egy masik ilyen index viszont, amelyekben jobban az absztrakt boldogsagerzetet szoktak merni, hogy mennyire erzi valaki jol magat a boreben, mennyire maganyos, mennyire van bekeben az eletevel, stb. Ezekben Bhutan az elso mindig tobbnyire, interju is volt az elnokevel errol a japan TV-n, szoktak ismetelni. :D Kozvetlenul utana pedig latin-amerikai orszagok allnak az elso 20ban, mar nem tudom melyikek.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.03.20. 11:58:01

@mojyo: "Kozvetlenul utana pedig latin-amerikai orszagok allnak az elso 20ban, mar nem tudom melyikek."
Igen, valóban lehet ilyeneket is olvasni...Na mindegy, érdekes.
Én is inkább a csetposzton folyó sok b@romságra reflektálva hoztam fel a dolgot... Jó volt trollkodni egyet...:D

tanato 2016.03.20. 12:10:41

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: A rasszizmus ellen az ilyen személyes példák nagyon jót tesznek mint pl. Abdul dr.De hagy soroljam még a Liu Shaolin testvéreket gyorskorcsolyában,Mohamed Aidát vívásban,Al Ghaui Hesnát mint TV riportert vagy Mohamed Fatima énekesnőnket vagy éppen Onyutha Judit TV bemondónkat.Ők személyes példájukkal ,Mo. érdekében tett teljesítményükkel,többet tesznek a rasszizmus ellen,mint 100 antirasszista pártkampány vagy törvény.

2016.03.20. 12:15:46

@adg: Jól van akkor. :D

Azért remélhetőleg túl nagy végkövetkeztetést nem fogsz levonni 40-50 ember véleményéből. :)

2016.03.20. 12:16:56

@tanato: Nem hiszem. Aki a zsigereiben is rasszista, az nem fog megváltozni.

2016.03.20. 12:42:22

@mojyo: Koszi az infot, ez igy mar arnyalja a kepet.

kardio1 2016.03.20. 13:18:25

@mojyo: Bhután monarchia, nem köztársaság.

Herr Géza 2016.03.20. 14:50:04

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Kiskezeit csökolom, én néztem ám élőben.... :)))))

2016.03.20. 16:15:24

@kardio1: Akkor valamilyen mas vezetovel volt az interju, lehet, hogy nem az allamfovel (aki kiraly?) kozvetlenul, hanem a miniszterelnokkel, vagy valamilyen vallasi vezetovel. Nem emlekszem a nevere, csak arra, hogy tradicionalis buddhista ruhaban volt, es szemuveges :)

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.03.20. 20:33:40

@mojyo: a bhutáni király nagy médiasztár :-) sajnos nem találkoztam vele, mikor Thaiföldön járt :-)))) mindenhova rengeteg nő követte. viszont az oktatási tanácsadói jártak nálunk azon a héten. nagyon szimpatikus emberek voltak. na akkor el is olvastam vagy három könyvet azonnal Bhtuánról és ha nem lennének azok a hegyek, én annyira nagyon mennék oda is, de hát nekem csak Nepál jutott.

DieNanny CH 2016.03.20. 20:38:27

@Dragonlady (Bp, Hun):

Harry herceg pár nap múlva megy Nepálba.

pappito · http://pappito.com 2016.03.20. 21:55:35

@mojyo: "Az peldaul ki van hagyva a csodalatos Daniarol, hogy a vilagon ok szedik a legtobb antidepresszanst a lakossag aranyahoz masodikkent, "

ki így kerül fel a lista elejére, ki úgy :)

pappito · http://pappito.com 2016.03.20. 21:58:32

@mojyo: " tradicionalis buddhista ruhaban volt, es szemuveges :)"

hát ez ázsiában eléggé leszűkíti a kört... :)

pappito · http://pappito.com 2016.03.20. 22:00:18

@kardio1: "A magyar befogado nép."

hát izé. Ha a nemmagyar 100%-ban asszimilálódik, akkor igaz. Ha asszimilálódás helyett integrálódni akar, akkor már kicsit más a leányzó fekvése befogadásügyben.

pappito · http://pappito.com 2016.03.20. 22:06:39

@Mirjam2: " Persze ilyeneket csak a tanulatlan emberek gondolnak, de a 'menekultek' nagy resze pont ebbol a retegbol kerul ki."

meg tán árnyalja a képet, hogy a töröko-i táborokban elképesztő állapotok uralkodnak és az embercsempészek a napot is lehazudják az égről, hogy kiszedjék ezekből a családokból az utolsó fillérjeiket is. Nem Európa ígérget, hanem a csempészek, akik pont annyira beleszarnak, hogy mi lesz az általuk csempészettekkel, mint Európával.

Lőtéri Kutya 2016.03.21. 00:00:39

@mojyo: Frei Tamás Dossziéban is volt egy rész Bhutánról, régebben készült, nem feltétlen aktuálisak az elhangzottak:
www.youtube.com/watch?v=fPfwjIKplAU. Elég rossz minőségű a videó.

kardio1 2016.03.21. 18:58:59

@pappito: ebben nem vagyok biztos. Ha megnezzuk a tanato által felhozott Abdul doktort, őt befogadtak, és szerintem a kutyát se érdekli, hogy gyakorló muzulmán-e. Mire gondolsz konkrétan, amikor az asszimiláció és az integráció kulonbsegerol írsz magyar viszonylatban ? Tudnál példát mondani? A magam vonatkozasaban értem az asszimiláció és az integráció közti különbséget, de a külföldiek magyarországi befogadásánal sokkal nehezebben.

tanato 2016.03.21. 19:21:28

@kardio1: 24.hu/belfold/2016/03/21/gyerektragedia-utan-lett-az-ev-orvosa-abdul-bacsi/

Bele akarta vinni a menekültügyi aktuálpolitikába ABdult a riporter,de ügyesen elhajolt.

2016.03.21. 22:24:57

@mojyo: Dél-Amerikában egész évben remek az időjárás, olcsó a drog, és feltételezem, hogy az ottani szegény emberek többségének fel sem merül az az igény, hogy jó életszínvonaluk legyen. Pontosabban igény biztosan lenne rá, azonban a körülményeik nem teszik lehetővé azt, hogy elérjék, ezért elfogadják azt, ami van, amijük van, és ők így boldogok. Tisztában vannak a lehetőségeikkel. Még azt sem tudják megtenni, mint a mexikóiak, hogy illegálisan dolgoznak az USA-ban, vagy mint mi, hogy elmegyünk egy gazdagabb országba dolgozni. Ez a boldogságmérés engem mindig kiakaszt. Ha egy olyan depressziós és negatív népet, mint a miénk, bevesznek a válogatásba, valahol a lista második felén fogunk szerepelni. De ez nem jelenti akkor automatikusan azt is, hogy mindenki levert, és nem tud örülni annak, hogy van lyuk a seggén. Nekünk azért rosszabb, mert látjuk, hogy Ausztriában hogyan élnek az emberek, meg még nyugatabbra hogyan élnek, és azt is tudjuk, hogy nem elérhetetlen nekünk sem, ha megtanuljuk az adott ország nyelvét, és odatesszük magunkat. Viszont talán ebből adódik az a fajta frusztráltság is, hogy mi miért nem közeledünk feléjük, illetve mi miért nem tudunk jobban élni, ha már annyit dolgozunk (az most mellékes, hogy mennyire hatékonyan).

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása