oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. október 21. 06:45,  Megoldás-e a külföldi élet? 204 komment

2015. október 21. 06:45 Határátkelő

Megoldás-e a külföldi élet?

Vajon tényleg boldogabb, egészségesebb és jobb-e a külföldi élet, mint az otthoni mindennapok taposómalma, vagy az egész inkább amiatt van így, mert másképp állunk hozzá, mint amikor odahaza, a szülőföldünkön próbálunk meg boldogulni? Íme, pár példa, utána pedig kíváncsi lennék a ti véleményetekre!

borond_es_foldgomb.jpg

Induljunk ki egy felmérésből, amit a MoveHub nevű cég végzett online, és ugyan a minta nem túl nagy (ezer fő), de azért érdekes, mit válaszoltak a (jellemzően az Egyesült Királyságban és Írországban élő) megkérdezettek, akik között fele arányban vannak olyanok, akik éltek már külföldön (vagy éppen most is ott élnek) és olyanok, akik még nem.

Csak pár érdekesség (tudván természetesen, hogy mindezt nem könnyű a magyar viszonyokra átültetni): a megkérdezett expatok 69 százaléka nevezte egészségi állapotát jónak vagy nagyon jónak, ez az arány a külföldön még nem éltek között 58 százalék.

A határátkelők 63 százaléka vallotta magát boldognak vagy nagyon boldognak, míg a másik csoportban ez 53 százalék. Ami az anyagiakat illeti, az expatok 40 százaléka volt elégedett a fizetésével, míg az otthon maradottak között ez az arány 28 százalék.

Ez persze mind szép és jó, de azért a kétely ott motoszkált (hozzám hasonlóan) a Telegraph újságíróiban is, akik megkerestek pár külföldön élő britet, hogy mondják el, miként látják ők – és azért az így kirajzolódó kép, bár pozitív, de kissé árnyaltabb.

Andy Probert, 46 éves újságíró (Törökország)

A szabadúszó újságíró tíz éve él Törökországban, és azt mondja, az élete sokkal nyugodtabb volt, kevesebb volt a stressz. „A megtakarításokra 12 százalék kamatot fizet a bank, az éves önkormányzati adó 40 font, és akkor még nem beszéltünk az ország társadalmi, történelmi és kulturális szövetéről” – mondja.

„Februárban nyolc év után először jártam az Egyesült Királyságban és megdöbbentett, hogy a taposómalom mára 24 órás gyakorlattá vált. Amikor az ember egy mellékúton hajnali 2-kor dugóba keveredik, elgondolkodik azon, honnan is jön ez a rengeteg autó, és arra gondol, hogy haza akar menni. Márpedig nekem a haza most már Törökország.”

Helen Russell, 35 éves író, újságíró (Dánia)

„Mióta 2013 elején Dániába költöztem, élvezem, hogy úgy élek, mint a helyiek. A távolság miatt jobban értékelem a barátaim és a családom, emberileg és szakmailag is többet kellett kihozni magamból, hogy képes legyek berendezni egy új életet. Van valami vérpezsdítő (és néha rémisztő) abban, amikor újrakezd az ember, vagy legalábbis nagy változást él meg az életében.

Az, hogy a rendszeresen a világ legboldogabb országai közé sorolt Dániában élek, engem is elégedettebbé tett, de hogy egészségesebbé vagy gazdagabbá is tett volna? Hát nem. A ’napi egy sütemény’ helyi szokásának, valamint a legendás skandináv jóléti modellt fenntartó, hátborzongatóan magas adóknak köszönhetően kilóban gyarapodtam, anyagilag viszont fogytam. De boldog és elégedett vagyok, szóval egyelőre jó üzletnek tűnik.”

Jonny Lis, 28 éves, operations manager (Fülöp-szigetek)

„Három éve élek a Fülöp-szigeteken, ahol operations managerként dolgozom és kifejezetten boldog vagyok. Előtte egy kis brixtoni házban éltem, egy sehová sem vezető munkám volt, amit nem is szerettem, és lévén Londonról szó, soha nem volt elég pénzem.

Most egy gyönyörű lakásban élek, kint medencével és edzőteremmel. Imádom a munkám, és mivel minden sokkal olcsóbb, anyagilag is szabadabb vagyok. Ugyan hiányzik a családom és a barátaim, de már itt is találtam barátokat, ami segített a beilleszkedésben.

Nem állítanám, hogy egészségesebben élek, a munkaidőm az otthonihoz igazodik, emiatt délután háromtól éjfélig dolgozom minden hétköznap. Ennek következtében általában késő este eszem, szóval ha nem vigyázok, könnyen felszalad pár kiló, és nem tudok bringával munkába menni, mint tettem az Londonban, mert rémesek az utak.

Ugyanakkor sokkal több a napsütés és jobb az idő, a közelben van egy csomó egzotikus sziget, ahová egy-egy hosszú hétvégén el lehet ugrani, lett egy csomó barátom és jó pár feledhetetlen élménnyel is gazdagodtam, ami nem történt volna meg, ha otthon maradok. Ideköltözni életem legjobb döntése volt.”

Neil Bunting, 50 éves, tanár (Dubai)

Neil Bunting immár másfél évtizede dolgozik tanárként Indonéziában, Ománban, Szaúd-Arábiában, és jelenleg Dubaiban. Jonny Lishez hasonlóan ő is azt mondja, semmi pénzért nem döntene másként ma sem.

„Csodás utazás volt megtapasztalni a különböző kultúrákat. Nem mindig volt sima ügy, voltak veszélyes helyzetek és néha frusztrált is a dolog, különösen a bürokratikus része, de elképesztő tapasztalatokat szereztem.

Talán sablonosan hangzik, de a napsütötte vidék boldogabbá tesz, csakúgy, mint azok a lehetőségek, amiket a kényelmesebb élet hoz. Abban nem vagyok biztos, hogy egészségesebb életforma ez, de mentálisan biztosan sokat ad az, ha mosolygós emberek között élsz.”

Tim Howe, 52 éves (Németország)

Ismét egy tanár, tolmács, és fordító, aki immár 1998 óta él Bajorországban, vállalkozóként. Ami saját bevallása szerint sem egyszerű menet.

„Az adó, az egészségbiztosítás komoly lyukat üt a bevételeimen. A pozitív oldalon ugyanakkor ott van klíma és az életmód, ami általában véve is jobb, mint az Egyesült Királyságban.

A meleg nyarak lehetőséget adnak arra, hogy az ember rendszeresen találkozhasson a barátaival az árnyas sörkertekben, és ott legyen az ingyenes zenei fesztiválokon, vagy az Alpokban, esetleg a tavaknál kiránduljon – mindezt maximum kétórányi autózásra az otthonomtól. Hiányzik-e valami? Igen, a brit humor és a tévé.”

Így látják tehát a külföldön élő angolok az előnyöket és hátrányokat – nektek mi a tapasztalatotok?

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr208008077

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman főszerkesztőhelyettes · http://bircahang.org 2015.10.21. 07:28:04

A kalandvágy természetes emberi érzés, így a más országba való áttántorgást a legtöbb ember pozitívnak érzi, legalábbis a legelején. Ha pedig ez magasabb életszínvonallal is párosul, akkor ez végképp így van. Új élmények és több pénz - ideális kombináció.

Amint azonban telik az idő, jön a kijózanodás, s a spontán vágyak kielégítésének helyét átveszi a racionális megfontolás.

2015.10.21. 07:46:02

Tegyünk azért különbséget, hogy valakit kiküld a munkahelye egy másik országba, vagy pedig önszántából megy külföldre, mert megelégelte az otthoni viszonyokat. Persze az sem mindegy, hogy valaki élni megy ki, vagy pedig aszkéta módon spórolni akar valami miatt (hitel, otthoni ingatlanra és így tovább). Bizonyára az utóbbi életmód, nem okoz akkora boldogságot az ember életében.

2015.10.21. 07:49:32

@maxval bircaman főszerkesztőhelyettes: Mi a racionális megfontolás? Sajnos az úgy nem működik, hogy itt német fizetés is van, meg itt vannak a barátok, meg a család is. Választani kell, és meg kell fizetni az árát a döntésnek. Ez azokra nyilván nem vonatkozik, akik Mo.-n is jól keresnek.

Mr Long 2015.10.21. 08:34:02

Igen, nem, talan...

2015.10.21. 08:37:55

Szerintem aki ennek szeretne utanajarni, annak olyanokat kellene megkerdeznie, akik mar legalabb 20 eve az uj hazajukban elnek, beilleszkedtek, gyokeret eresztettek, kulonben nem igazan fair az osszehasonlitas. Az elso 5 evet meg alapbol el lehet felejteni, a legtobb embernel az elso 5 ev az ujdonsagok es az erzelmi hullamvasut idoszaka (nehanyaknal hosszabb is ez az idoszak)...

Az mondjuk erdekes felmeres lenne, aki 20-25 eve kint el, az hogyan ertekeli a helyzetet, es azt osszehasonlitani azokkal, akik otthon maradtak, es hasonlo eletpalyat futottak be. Mert az expat dubai-i tanar vagy amerikai kozepvezeto eletet szinten nem fair az otthon elo takarito vagy elado eletevel osszehasonlitani.

Az a kerdes, hogy pl. a Magyarorszagon jol kereso vallakozo, kozepvezeto, mernok stb. boldogtalanabb-e, mint a kivandorolt tarsai? Azt gondolom egyebkent, hogy a tobbseg nem, sot, ha nem kalandor tipus, akkor inkabb elegedettebb az eletevel...

Ha viszont az a kerdes, hogy a Magyarorszagon letminimum kornyeken tengodo munkanelkuli, kozmunkas, bolti elado vagy takaritono boldogtalanabb-e, mint a kivandorolt hasonlo helyzetben elo tarsai, akkor azt gondolom, hogy egyertelmuen igen, boldogtalanabb. A legnagyobb kulonbseg az, hogy kint fejlettebb a szocilalis halo, bizhat benne, hogy elkapja, ha netan zuhanna, amig itthon ez hianyzik. Az kerdes, hogy Nyugat-Europaban meddig lehet a jelenlegi szinten tartani a szocialis ellatasokat, en azt gondolom, nem sokaig.

A kulonbseg szerintem nem az, hogy valaki kivandorolt vagy nem, hanem az, hogy meg tud-e elni egy normalis szinten vagy nem? Aki jol el, es van annyi tartaleka, hogy adott esetben egy hosszabb idoszakot is ki tud huzni kereset nelkul, az a vilag haborus ovezeteit es diktaturait leszamitva szerintem barhol jol erzi magat, akinek meg a letbizonytalansag a sorsa, az sehol nem lesz boldog, Angliaban vagy Nemetorszagban sem.

macamuca [IHUN] 2015.10.21. 08:42:14

@maxval bircaman főszerkesztőhelyettes:
A kommented első részével egyetértek, de a konkluzioddal nem. Pontosabban a használt szavakkal.
A "kijózanodás" es a "racionális megfontolás" helyett én azt mondanám, hogy az életkor változásával változnak a prioritások. Más dolgokat tekint fontosnak, 1-1 döntés meghozatalakor döntőnek egy huszonéves, harmincas, 40+, vagy 50+ éves. Ez vonatkozik eleve arra is, hogy miért lesz hajlandó lakhelyet váltani, mi az, ami miatt hajlandó kilépni a komfortzonajabol valaki. Plusz az egyéni szempontok is sokat arnyalnak a képen, 1-1 általánosan jellemző értékrend mellett.
No és az is sokat számít, hogy mi a kiindulási pont, milyen körülmények, feltételek, lehetőségek között szocializálódott valaki, mit tekint alapvetőnek, mihez képest vár többet -jobbat-mást. Ez meg attol függ (általában), hogy melyik orszagban nőtt fel-élt a határátkelés előtt. Nagyon más elvárásai vannak (az eltérő kiindulási pont miatt) a különböző országok/régiók lakóinak (még ha vannak közös pontok is).

maxval bircaman főszerkesztőhelyettes · http://bircahang.org 2015.10.21. 08:56:44

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:

A kérdés nagyon egyéni.

A legtöbb ember nem képes boldog lenni a megszokott környezet, a hazai kultúra és nyelv nélkül. Az ilyennek akkor is kínszenvedés a külföld, ha sokkal több pénzt kap.

Más pedig új közösséget választ, azaz átveszi az új haza kultúráját.

Megint más meg képes idegenben is megmaradni született kultúrájánál.

2015.10.21. 09:32:06

OFF

index.hu/kulfold/2015/10/16/ikea_eritreai_keselo_svedorszag_elutasitottak_menedekkerelmet/

Szuper! Még több migránst Európába, hátha még több hasonló eset lesz!! :(

ON

rumitom 2015.10.21. 09:42:14

@Ödenburger [Hu/At]: index.hu/belfold/2015/10/21/megoltek_egy_idos_not_nagykanizsan/
meg tobb magyart magyarorszagra, hatha igy elfogyunk :)

nem olvastam utana, csak felmentem az indexre es a napi focimeket atfutottam, ez volt az elso gyilkossagos ma, bar nincs statisztikam, de meg merem kockaztatni hogy majd mindennapra bekerul valami hasonlo a hirekbe. ebbol messze meno kovetkezteteseket levonni szerintem demagog

rumitom 2015.10.21. 09:51:33

a cikkhez, szerintem a valtozas sok mindenre keszteti az embert, a kezdetben egy allando pozitiv stressz szeru allapotban van. gyorsabban porognek az esemenyek, az agyunk jobban "alerted" .

tovabba az ember tanul, napi szinten, egy idegen kulturaba csoppenve ez igen latvanyos. iyenkor a megszoksz vagy megszoeksz halmozottan evenyes, aki marad, az szuksegszeruen egy nyitottabb, elfogadobb szemellye valik. a feket feherek rengeteg atmenettel parosulnak, a masik megertese meg kevesebb belso feszultseghez vezet. talan kevesbe gondoljuk azt hogy csupa retardalt hulyevel vagyunk korbeveve, inkabb csak mosolygunk mennyire masfajta emberek is vannak :)
szerintem

mondjuk 2 het magyarorszag utan tegnap hatarozottan boldogsaggal toltott el mikor megvettem a repjegyem mara, ha nem a barataim es a csaladom miatt, eszembe sem jutna magyarorszagra latogatni. ennek ellenere sok a pozitiv valtozas, ami jo, de megtobb az "ugyanaz mint 10 eve", ami egy nosztalgikusan elszomorito erzes

Hari Seldon 2 2015.10.21. 09:57:33

"A határátkelők 63 százaléka vallotta magát boldognak vagy nagyon boldognak, míg a másik csoportban ez 53 százalék. Ami az anyagiakat illeti, az expatok 40 százaléka volt elégedett a fizetésével, míg az otthon maradottak között ez az arány 28 százalék."

Hát ez érdekes. Tényleg igaz a mondás, hogy "mindenki a saját szintjén nyomorog..."

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.21. 10:01:50

Tudom, hogy nehéz, de hagyjuk most egy kicsit az anyagiakat.

Az ember az ember. Mindenhol. Származástól függetlenül van kedves, aranyos, gyarló, bunkó, ilyen is, olyan is. A különbség a problémák kezelésében van.

Mert problémák kint is vannak, csak másmilyenek. Ezek általában lokális gondok, amibe a friss kiköltöző nem is fut bele az első körben, így nem is érzi érintettnek magát. Ez azt a hamis illúziót kelti, hogy ott sokkal kevesebb gond van, mint itthon.

Telik az idő, és a kint élő ember megtanul egy kicsit másképp gondolkodni. Elfogadóbb, türelmesebb, rugalmasabb lesz. Ezt talán hívhatjuk beilleszkedésnek. Hozzáidomul a kinti mentalitáshoz.

Ha ezt itthon elmondod valakinek, aki még sosem élt kint (esetleg még csak nem is utazgatott a világban), nem fogja érteni, hogy miről beszélsz. Látod, hogy bólogat, de érteni nem érti.

Éppen ezért szerintem mindenkinek el kéne költöznie egy másik országba, még ha csak rövid időre is. Hogy legyen összehasonlítási alap. Hogy aztán legyen mit a mérleg két serpenyőjébe rakni (és itt most nem a keresetre gondolok).

Személyfüggő, de megeshet, hogy évek múlva az illető már a hazai helyzetet sem fogja olyan borzalmasnak látni. És akkor esetleg hazaköltözik. És az ilyen embert nem kell piszkálni olyan buta gondolatokkal, hogy "a kinti élet sem jött be neki", mert ez nem kudarc. Ez egy tanulási folyamat, ami mindenkire ráférne.

Ebben a témában azért fordul elő sok konfliktus, mert megosztottá teszi az embereket. Az egyik azt mondja, hogy már csak kint lehet boldogulni, a másik azt, hogy ő bizony soha nem fordítana hátat a hazájának. A megoldás valahol középen van.

Nincs olyan, hogy "itthon már csak éhen dögölni lehet", és olyan sincs, hogy "kint minden sokkal könnyebb". Ezek a dolgok belül dőlnek el. Ha valaki pozitívan gondolkodik, és képes a rosszban is meglátni a jót (ha mást nem, hát azt, hogy abból is lehet tanulni), akkor közelednek az álláspontok.

A kint élők pedig nyugodtan segíthetnék a hazaiakat. Nem pénzzel, hanem előremutató gondolatokkal, példamutatással. Hogy a itthoniak megértsék: lehet ezt másképp is csinálni.

Ehhez persze mindkét részről megfelelő intelligencia kell.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.10.21. 10:08:37

@maxval bircaman főszerkesztőhelyettes: el nem tudom képzelni, mi lehet az a racionális dolog. Illetve el tudom és téged ismerve csupa irracionális jut eszembe, szóval kérlek tisztázd mire gondoltál :)

2015.10.21. 10:26:47

a cikkre csak egy masik cikkel tudnek reagalni.

444.hu/2015/10/20/az-utolso-fillert-is-elkoltottek-a-magannyugdijpenzeket

szeretek olyan orszagban elni, ahol egy maganszamlara evek alatt osszegyujtott nehanymillios maganvagyonomat nem lopja el a k... k... kedves allam.

persze azt tudjuk, hogy az atlagmagyar fel sem fogja a penz mukodeset, nemhogy a csunyagonosz szamlaket meg ilyesmiet. kulonben meg mindig a rendszervaltozas utani LEGNAGYOBB, kormanyhoz kotheto lopassal, a quaestor-balheval foglalkozna az MNYP mellett.

szazmilliardok, ezermilliardok mentek el orokre, es gyakorlatilag senki nem foglalkozik ezzel. nem is ertik, ez miert gaz.

romaniaban minisztereket csuknak le a korrupcio elleni harc reszekent, nalunk "ne zavarj, lopok" torvenyeket hoznak es gyanus, saros arcokat leptetnek elo egyre magasabb es magasabb kormanyzati poziciokba pusztan a barna nyelvuk miatt.

ezekre a nem annyira erzelmi, de sokkal inkabb gyakorlati dolgokra sajnos (sokszor kenyszer)megoldas a kulfoldi elet.

tnt 2015.10.21. 10:47:22

itthon szociális háló, egészségügy, oktatás lassan nincs stadion az aranylábú fiúknak van... épülnek a stadionok és a haza fényre derül.... a stadionok tövében a rendezvények előtt meg a hajléktalanok élvezik a tömeget és a gyönyörű épületeket...

ha rendben van 1 család anyagi biztonsága akkor bármilyen egyéb beilleszkedési dolgot meg fog oldani még ha durcásan is...

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.21. 10:53:17

@Whave: Nem kellett hosszan keresgélnem...
www.dailymail.co.uk/news/article-2358665/UK-corruption-getting-worse-poll-finds-20-Britons-admit-bribing-public-service-officials.html

Vagy itt van ez...
www.telegraph.co.uk/finance/financial-crime/11266664/Mapped-The-worlds-most-corrupt-officials.html

Szóval nehogy azt állítsuk, hogy ez a jelenség csak a magyarokat sújtja, mert ez egész egyszerűen nem igaz.

És szerinted az "átlagmagyar" mosogató/takarító/babysitter kint majd jobban felfogja a pénz működését? Szóval akkor mire is megoldás a "menekülés"?

TilosazA (UK) 2015.10.21. 11:08:58

@Whave: Hello, te még élsz? :)) Épp a minap jutottál eszembe, hogy jól eltűntél. :)

soad1221 2015.10.21. 11:13:06

@A nagy kékség: én ebben egyetértek, de ehhez nem kell külföldre menni. akár országon belül is simán tapasztalhatod, hogy adott helyen más-más problémákkal szembesül az ember. És a folyamat ugyanaz, rugalmasabb, toleránsabb lesz....

@Whave: ezeket tökre kár összemosni.... anélkül is értheti az ember, hogy mennyire gáz a magánnyugdíj elköltése, hogy elmenne...
egyébként sose volt az magánpénz, az kötelezően fizetendő volt a jövedelem után, soha nem kaptad meg. A pénz kezelője volt magánkézben lévő cég - de ezzel nem a pénz "államosítását" akartam egyik irányba se megítélni
De visszatérve: pont leszarom ezeket egy ilyen döntésnél, ha én a saját életemben tudok előrébb jutni. Szerintem meg az a gáz, ha a felsorolt dolgok téged napi szinten foglalkoztatnak és ezeket Te közvetlen hátrányként éled meg a mindennapjaidban. Nekem pl van egy ennél sokkal nyugisabb és boldogabb életem. Az oktatás színvonala, az, hogy egy adott hónapban mit tudok biztosítani a gyerekeimnek, hogy mennyit és mire tudok megtakarítani, szóval ilyenek sokkal-sokkal jobban foglalkoztatnak, lévén ezek azok amik a mindennapjaimat meghatározzák. Nem a híradóban hallott, engem közvetlenül nem is érintő korrupciós hírek...

2015.10.21. 11:17:08

@TilosazA (UK): :) uj munkam van egy eve, itt mar nem csak dolgozni kell, hanem sokat kell dolgozni :D

mar nem erek ra 7*24 kommentelni mint pl birca, aki szemlatomast meg mindig hasznos tagja az ot eltarto tarsadalomnak (ami vajon meg mindig a bolgar?), es az osszes blog osszes cikkjehez hozzaszologat a nap minden szakaban :D

@A nagy kékség: amikor kijottem, szerinted erdekelt, hogy mit fog fel a mosogato meg a takarito, szerinted erre alapoztam a dontesem? arra megoldas a menekules, ha pl hiteled van, es soha a budos eletben nem fogod a szazezres magyar fizudbol visszafizetni - gondolom, de en nem menekultem, szoval nem tudom elso kezbol ezt, bocsass meg.

persze, korrupcio mindenhol van, es semmit sem lehet tenni ellene. hol ennyi, hol annyi.

de itt legalabb nem tolja a miniszterelnok arrogansan a pofamba mindennap, hogy ok az istenek, mindenki mas szar es osszeeskudott ellenuk, mikozben konkret bunszervezetekkel uzletelo rogantonik kerulnek pozicioba. tudod errefele ha felmerul a korrupcio GYANUJA, repul az illeto, szoval legalabb ugyesen kell csinalni, nem lehet nyilvanosan stadionokat epiteni meg hore tagulo lakoparkokat bevallani mikozben szazeves iskolak mennek tonkre penzhiany miatt, meg hasonlo aprosagok.

de ezek megint viszonylag erzelmi dolgok, maradjunk a tenyeknel, es a fo szempontnal: ITT NEM LOPJAK EL A SZAMLAMROL A PENZEMET. koszonom.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.21. 11:17:36

@tnt: Sok mindenhez nem értek, de hogy a pénz nem old meg minden gondot az életben, abban teljesen biztos vagyok.

2015.10.21. 11:25:05

@soad1221: magyar mentalitas. ha eltunik otezermilliard forint a kib... orszagbol, az MINDENKIT erint. az allam huzta ki a bajbol a cegeket, az EMBEREK penzebol. ezt se erti senki. miert adozod le adok es jarulekok formajaban a fizetesed 50-60%-at, ha ennek legalabb a fele elmegy korrupciora?

miert vontak le sulyos tizezreket a leendo nyugdijamra, ha azt elkoltottek allamadossagra, es egyeb dolgokra? az a nyugdijra lett levonva, akar allami, akar magan, elvarom hogy ne masra koltsek. igy mar biztos, hogy soha nem is FOGOD megkapni, hisz elment, pedig te befizetted.

egy parmillios, havonta novekvo es mellesleg igenjo hozamokat (reszemrol 7-12% kozott) produkalo nyugdijszamla tudod milyen rohadtsokat fog szamitani 40-50 ev mulva? tudtad, hogy ha meghalok, az MNYP-t atruhazhattam volna csaladtagokra (pl a testvereimre), az allami nyugdij viszont meglehetosen kotott lenne ilyen szempontbol (mar ha lenne)?

ne haragudj, de vicces hogy ezek a dolgok szerinted nem fontosak, mikozben arrol beszelsz, hogy elorebblepnel a sajat eletedben. PONTOSAN emiatt a mentalitas miatt tudtak meglepni ezt, mert raszoktattak az embereket arra, hogy ket honapot se lehet elore tervezni, 40-50 evvel akkor ki foglalkozik? letminimum alatt elo csoves nyugdijasok orszaga lesz magyarorszag evtizedeken belul. Es aki ezt felfogja es belatja es tett valamit a sajat helyzete erdekeben, annak elloptak a penzet.

az oktatas (azaz annak modszeres lerombolasa a fogyatekos KLIK altal) is igen fontos szempont, persze. pl ezert se vallalnek otthon soha a budos eletben gyereket.

2015.10.21. 11:25:52

@A nagy kékség: a penz nem old meg minden gondot, viszont ha nincs penzed, akkor meg rohadtnagy bajban vagy, legyel barhol a vilagon. a penz szukseges.

Sanz 2015.10.21. 11:34:08

Ezt már írtam korábban is, de ismét aktuális. Szerintem minden a mikrokörnyezeten múlik. Ha valaki úgy érzi, hogy a mikrokörnyezetében boldog, akkor élhet bárhol, boldog lesz. Ha viszont magányos, hiányzik neki valami/valaki az életéből, akkor költözhet akárhova, nem lesz meg az idill. Ahogy ezt egy londoni ismerősömmel megfogalmaztuk: országot válthatunk, de magunkat mindenhova visszük magunkkal...

soad1221 2015.10.21. 11:42:05

@Whave: nem azt mondtam, hogy nem érint, hanem azt, hogy nem közvetlenül.
magyar mentalitás vagy sem (szerintem nem), a mindennapokban a hangulatomat, azt, hogy jól érzem-e magam, nem ez fogja meghatározni, hanem azok a dolgok, amik közvetlenül érintenek.
Ha ez nincs rendben, akkor emiatt elhagy(hat)om az országot. Olyan dologért nem, ami nem közvetlenül érint. mert nincs a mindennapjaimra hatással.

"ne haragudj, de vicces hogy ezek a dolgok szerinted nem fontosak, mikozben arrol beszelsz, hogy elorebblepnel a sajat eletedben. PONTOSAN emiatt a mentalitas miatt tudtak meglepni ezt, mert raszoktattak az embereket arra, hogy ket honapot se lehet elore tervezni, 40-50 evvel akkor ki foglalkozik? letminimum alatt elo csoves nyugdijasok orszaga lesz magyarorszag evtizedeken belul. Es aki ezt felfogja es belatja es tett valamit a sajat helyzete erdekeben, annak elloptak a penzet."

értelmetlen lenne olyan dologban vitatkozni, amit nem mondtam, így ezt most kihagyom :)

A magánnyugdíj kérdést csak azért pedzegettem, mert azt írtad, az a magánpénzed. Nem, az nem volt a magánpénzed, bármilyen jól is hangzik, a pénz kezelője volt magánkézben. A nyugdíj rendszerről vitatkozhatunk, hogy melyik jó vagy sem (hát a magyar nyilván nem az), egy elöregedő társadalomban ez biztosan így is lesz - ne számíts az állami nyugdíjra. Az amit most befizetsz, az nem a Te nyugdíjad, hanem a most nyugdíjasok nyugdíja. Az MNYP-vel nem azzal volt a gond, amelyik 7-12 %-ot hozott (mikor is, az elmúlt 2 évben? ja és az előtte lévő 5-ben mennyit is vesztett?), hanem a rossz szabályozottságával, és azért ezt a pénztárak jó része is egy ideje hangoztatta, hogy ez így nem lesz jó...

mindegy ebbe kár belemenni, csak megemlítettem, hogy egy ennyire szubjektív döntést összemosni az állami korrupcióval (és mondjuk romániát felhozni ellenpéldaként ezen a téren) szerintem nem szerencsés, mert szerintem a normális embernek a mindennapjait nem ez fogja meghatározni.
Ebből mondjuk hogy jött, hogy 2 hétnél előrébb nem tudok tervezni nem tudom, de emiatt abba is hagynám a vitát.... :)

soad1221 2015.10.21. 11:43:03

@Sanz: kösz, ez sokkal jobban összefoglalja mit is akartam mondani... :)

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.21. 11:46:22

@Whave: Nem ellopták; átcsoportosították. Azért ez így jobban hangzik, nem? És ha így nézed, már nem is kell annyit idegeskedned miatta. Majd a nagyok tudják, hogy annak a pénznek hol van jobb helye. :)

Komolyra fordítva a szót: ha te ülnél ott, és azt látnád, hogy mindaz, amit felsoroltál, megvalósítható, te nem tennéd meg? Te nem mernél magadnak a fazékból? Nem lennél te is szívesen "rogántóni"? Dehogynem. Szóval itt nem a vezetőkkel és azok módszereivel van baj, hanem azokkal, akik ezeket a módszereket szó nélkül tűrik, és a mai napig újra és újra megszavazzák ugyanazt a bűnbandát.

De mivel ez egy vég nélküli folyamat (hiszen csak az arcok változnak, a módszer nem), ezért kár is ezen mérgelődni. Azt kell élvezni, ami van.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.21. 11:46:29

@Whave: Nem mondtam, hogy nem az. Viszont ha valaki elhiszi, hogy pusztán a több pénz megoldás lesz mindenre, az kint igencsak csalódni fog. Előbb vagy utóbb előkerülnek azok a gondolatok, amik eleinte a pénz mámorában háttérbe szorultak.

2015.10.21. 11:52:31

@soad1221: bocs, en ugy erzem, hogy hatassal van a mindennapjaimra, ha elveszik a penzem, foleg ha latom, hogy az adom mire megy el, es mire nem. hatassal van az ocsem mindennapjaira, hogy 3 iskolat kellett a KLIK bevezetese ota valtania, mert egyszeruen leromboltak oket. hatassal van ram, hogy MINIMUM fel evig varhatnek egy komoly korhazi vizsgalatra amin az eletem mulhat, mikozben nagyon sulyos tizezreket vonnak le havonta TB-re. ha nem vonnak le, lenne mibol befizetnem a magankorhazat, ordogi kor, mi?

az MNYP sokat bukott a 2008-as valsagkor es az azt koveto evekben - amikor MINDEN mas is bukott. hidd el, kovetem a portfoliom (hisz megtartottam a szamlam, csak ugye ezt a maradekot is el akarjak lopni a folyamatos szigoritasokkal), es bar most nincsenek elottem a konkret szamok, brutalisan pozitivban vagyok, semmi massal nem sikerult volna ez a hozam, amit eddig kaptam.

40-50 ev mulva nekem majd lesz egy jo nyugdijam (mert itt is fizetem az MNYP-t), es nagyon, oszinten, szarkazmustol mentesen fogom sajnalni az otthonmaradt barataimat, akik hiaba fizettek a mostani nyugdijasok nyugdijat, ok mar valszeg semmitse kapnak. Es akkor majd azt mondom, hogy hat igen, nem foglalkoztal anno ezzel mert nem hatarozta meg a mindennapjaidat, viszont mostantol az egesz eleted hatralevo reszet meghatarozza majd, mindennap.

En szemely szerint ezt szerettem volna elkerulni elsosorban.

Ha felaldozod a jovod a jelen oltarjan, akkor elobb-utobb csak a mult marad.

puhacica 2015.10.21. 12:09:37

rovidke, uj otthonunkban toltott ido alatt mi arra a kovetkeztetesre jutottunk, hogy sokkal nyugodtabbak vagyunk. :)

London2009 2015.10.21. 12:12:58

@Sanz: Ez a mikrokornyezetre vonatkozo megallapitas igaz is meg nem is. Kicsit nekem struccpolitika amikor az ember kiepit maga kore egy burkot es abban jol erzi magat. Ezt egy baratom helyettem sokkal jobban megfogalmazta mar.
“Évekig próbálkoztam azzal, amivel a legtöbb kortársam: felépíteni egy baráti védőburkot. Egy mikroközösséget, amely immunitást ad a körülöttünk tomboló, elképesztően igénytelen közgondolkodás ellen. Ez azonban szélmalomharc, mert előbb vagy utóbb a lelkesedés utolsó szikráját is kiöli az emberből a mélybe rántó kilátástalanság. Mindenhol ott van: a boltban, amikor szolgáltatni képtelen eladók beszélnek a vásárolni képtelen emberekhez. A járműveken, ahol közlekedni képtelen emberek zsúfolódnak össze türelemre képtelen emberekkel. A hétköznapi élet mellett a szakmai és üzleti közösségeket is áthatja a provincialitás, a korrupció, a tipikus magyaros “okoskodás”. Ezek mind a kilátástalanságból táplálkozó emberi feszültségekben jelentkeznek. Feszült a levegő, amit belélegzünk.”

Egyetertek vele. Nekem a mikrokornyezet nem eleg.

soad1221 2015.10.21. 12:16:37

@Whave: figyu, még mindig csak arra reagálnék, amit mondtam is.
én ugye a questor bulira és az MNYP-re írtam, amit...
az oktatást én hoztam fel, hogy picit jobban érint.

Az MNYP hozam, pedig lehet, hogy neked bejött (mert volt amelyik jól tudta a pénzt befektetni), de konkrétan tudok olyat, ami igen nagyot bukott, még most is mínusz lenne, ha egyáltalán létezne... pusztán azért mert az az MNYP szarul gazdálkodott...
Na, hát ez a rendszer sem volt egyébként túl jó, mert ha épp nem jó MNYP-t választottál (ezt ugye annyira nem lehetett csekkolni amíg a baj nem történt meg..), akkor az addigi befizetésed úgy nagyjából el is veszett. Annak akkor mit mondanál, ha maradt volna a rendszer? Bocsi, szart húztál, neked nincs nyugdíj? És nem, nem azt írtam, hogy erre az a megoldás, hogy az egészet elbaszni valami másra.

De nem baj, anélkül, hogy bármit is írtam volna erről és minősítettem volna, Te már tudod, hogy én nem gondolkodom 2 hétnél előrébb, csak a jelennel foglalkozom... :)

mit is írtál egy bizonyos "magyar mentalitásról"? :D

Sanz 2015.10.21. 12:18:33

@London2009: Ez teljesen igaz, amit írsz. Én csak arra akartam rávilágítani, hogy a mikrokörnyezet milyensége nagyon sokat számít. Talán úgy tudnám ezt a te példádon keresztül bemutatni - csak a magyarországi helyzetet angol példával kicserélni -, hogy "hiába élek egy olyan országban, ahol tudom, hogy működik az állam és nem fognak elvenni a magán-nyugdíjpénztári befizetésem, attól még nem fogom magam boldognak érezni attól, hogy minden nap egy üres lakásba megyek haza és a legközelebbi jó barátom több mint 100 km-re lakik tőlem".

Szóval én tudom, hogy Magyarország lehúzó és sok a boldogtalan ember, de úgy érzem (legalábbis a jelen helyzetemben), hogy képes volnék valamennyire tolerálni a szörnyű közállapotokat (egy ideig), ha cserébe a mikrokörnyezetemben boldog lehetnék.
De lehet, hogy tévedek, és pár év után a hányinger kerülgetne... ezt csak akkor tudom meg, ha kipróbálom, milyen újra Magyarországon élni.

adg 2015.10.21. 12:23:42

@A nagy kékség: "Te nem mernél magadnak a fazékból? Nem lennél te is szívesen "rogántóni"? Dehogynem. "

Hat ez gyonyoru. Gondolom, te is lefejted neha a gazolajat, meg hazaviszed a jegyek arat, vagy adsz felaron hasznalt jegyet.
Vagy csak akkor csinalnad, ha nagyban lehetne?
Vagy te nem, csak masok?
.
.
.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.10.21. 12:26:07

@London2009: ez így van, de azért sokat javított a kedélyállpotomon amikor kb 2 hónapja minden közéleti hírportálról leiratkoztam a facebookon, máris sokkal kevesebb idióta sötét tuskó fasz kommentelő jön szembe :) Mindig is sok volt, de a migránskérdés kihozta a fullkretént a mérsékeltebb és értelmesebb emberek nagyrészéből is.

Lehet, hogy tévedek egyébként, de én látok pozitív folyamatokat is. A 80-90as években és azután született korosztály már sokkal európaibban gondolkodik, sokkal többre vágyik és ezért nem fog itt 80 nettóért robotolni, akkor inkább elhúz nyugatra. Márpedig ha nem fognak sorok állni a legszarabbul fizetett melóért is, akkor a bérek feljebb fognak menni. Csak az a kérdés, hogy lesz-e addigra még itt valaki aki dolgozna :D

2015.10.21. 12:27:00

@soad1221: bocs ha offenziven jovok le, egyszeruen csak bunko stilusom van. Semmi szemelyes.

De a lenyeget figyelmen kivul hagyod: az emberek szabadon hoznak penzugyi donteseket, szabadon szopnak be MLM-termekeket, szabadon forexeznek el szazmilliokat, szabadon dontenek a befekteteseikrol. Ezzel aztan vagy buknak, vagy nyernek.

En is buktam mar penzt szar befektetesen, nem is hibaztattam senki mast, csak magamat. Bennevan a pakliban. Az MNYP rendszer nem volt tokeletes, senki nem mondta, hogy az volt. De eltorolni egy egesz pillert, es egy ocska gazdara (magyar allamra) bizni a vagyont, hat arra biztos barmilyen szinten raver par kort. Erted, volt aki bukott 10-20%-ot, mert rossz penztart es rossz portfoliot valasztott. Aki meg nem valasztott, es nem tartott ki a penztar mellett, az ugy 95%-ot bukott (most optimistan ugy kalkulaltam, hogy majd egy huszezer forintos alamizsnat kapnak 40 ev mulva az emberek)

De az igencsak felcsesz, amikor jon allambacsi, es a nagy matolcsi-hozzaertesevel megmondja, hogy ennyi volt, netovabb, majd en sokkaljobban banok a penzeddel, neked ebbe meg semmi beleszolasod innentol, einstand. Ezt utoljara kommunizmusnak hivtak. A KLIK is eleg komcsi hozzaallas. Ahogy a szolgaltatok allamositasa is full komcsi.

A quaestor ervem mellett is kitartok. Az a penz, amit elloptak, es utana az, amit a megmentesre aldoztak, tobbszorosen helyrehozhatta volna gyakorlatilag az egesz oktatasi rendszert. Az erre elkoltott penzt egyaltalan nem ezert adoztak le az emberek, hanem azert, amit nem csinal az allam: jobb egeszsegugy, jobb infrastruktura, jobb oktatas, stb.

Nembaj, legalabb lesz uj MTK stadion.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.21. 12:28:57

@Whave: Az egyetlen bibi, hogy te itt most kizárólag a politikai oldalról közelítesz, és igyekszel azt hangsúlyozni, hogy ezt a pénzt valakik ellopták. Azt már nem teszed hozzá (vagy csak nagyon halkan), hogy ha nem lopták volna el, hanem az embereknél hagyják, akkor sem lenne megtakarítása senkinek (vagy csak alig valakinek), mert itthon az emberek nem tudnak bánni a pénzzel. Rendszeresen túlnyújtóznak a takarón, aztán az ebből adódó problémák mellé igyekeznek bűnbakot keresni. Nem egy kollégám van, aki a hazai bérekhez képest jól keres (értsd: havi nettó 200-300, de van, aki még ennél is többet visz haza, és ez itthon már egyáltalán nem rossz), de képtelenek beosztani. Egyik sem takarékoskodik. Könnyen jött pénz könnyen megy alapon elszórják a lóvét minden szarra, aztán pedig sírnak, hogy nincsenek kellőképpen megbecsülve. Mondjuk én az ilyen emberekkel rövidre szoktam zárni a beszélgetést, aminek mindig sértődés a vége.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.21. 12:29:00

@puhacica: Én eddig bárhol éltem, mindenhol nyugodt voltam. Talán mégsem mindig a hellyel van a baj.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.21. 12:29:14

@London2009: És mi lenne, ha azok, akik már rájöttek arra, hogy ez így nem jó, megpróbálnának segíteni azoknak, akik még nem jöttek rá? Arra gondolok, hogy a kint élők hazalátogatva ne csak eurót/fontot/dollárt hozzanak magukkal, hanem eszmét is. Magyarázzák el a családtagjaiknak, a barátaiknak, a volt kollégáknak, hogy lehet másképp is gondolkodni. Mutassanak rá a társadalom hibáira, de ne pökhendi módon, lesajnálóan, lekezelően, hanem szép szavakkal, kiemelve azt, hogy a jó mindenkiben ott van, csak elő kell csalogatni. Az én környzetemben hellyel-közzel működik ez a módszer. Akinél meg nem, azon amúgy sem lehet segíteni.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.21. 12:36:38

@adg: Én másokkal ellentétben nem vagyok álszent. Ha módomban állna következmények nélkül milliárdokat zsebre tenni, megtenném.

Kisemberként viszont nem fogok havi 20-30 liter gázolajjal meg trükkös jegyekkel vacakolni. Fentről csak felfelé lehet bukni, de itt lent elég sok veszítenivalója van az embernek.

London2009 2015.10.21. 12:38:02

@Sanz: Szerintem amit te itt leirsz, az viszont nem a mikrokornyezet?! Ha valaki az ures lakasba megy haza, nincsenek baratai es emiatt boldogtalan, az egy sajat maga altal teremtett helyzet es semmi koze nincs ahhoz, hogy ot mi illetve kik veszik korbe. Emiatt ez egy orszagtol teljesen fuggetlen szemelyes szituacio.

2015.10.21. 12:44:06

@A nagy kékség: egy dolgot felejtesz el: engem nem erdekel, hogy az embereknek akkorse lenne megtakaritasuk. Engem az erdekel, hogy nagyon sokan vannak ezek az emberek, akik nem foglalkoznak ilyesmivel, es nagyon kevesen vagyunk, akik igen. Epp ezert teheti meg az allam, hogy lenyulja a penzt, mert tudja, hogy nem lesz egyszeruen hatasa, ES MEG IS TESZI.

En azt hangsulyozom, hogy TOLEM elloptak (azaz az MNYP-t meg nem, de dolgoznak rajta es nem vagyok optimista). NEKEM lenne megtakaritasom, de hiaba gondolkozok megfeleloen, ha meggatoljak az ilyen torekveseimet. Onzo modon a sajat anyagi helyzetemmel foglalkozom, es ebbol a perspektivabol nagyon idegesito, hogy a penzugyileg tudatlan tobbsegre alapozva teszik mindezt, BARMIFELE kovetkezmeny nelkul.

(mostmar asszem kikotnem, hogy nem buktam a Quaestoron, nem azert hozom fel... :) )

Persze amugy mindennel egyetertek, amit mondasz.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.10.21. 12:44:58

@A nagy kékség: "Komolyra fordítva a szót: ha te ülnél ott, és azt látnád, hogy mindaz, amit felsoroltál, megvalósítható, te nem tennéd meg? Te nem mernél magadnak a fazékból? Nem lennél te is szívesen "rogántóni"? Dehogynem. "

Én nem. Rogántóni nálam is rondább és így is van elég pénzem. Ellenben a probléma része vagy te magad is, ugyanis pont azért vannak ezek megválasztva (meg egyáltalán kitermelve) mert pontosan ilyen megértő a nagymértékű korrupcióval szemben a többség, mint ahogy azt itt demonstráltad.

London2009 2015.10.21. 12:45:13

@A nagy kékség: Azt gondolom, hogy egy fecske nem csinal nyarat. Mar reg feladtam, hogy en barkit is megprobaljak meggyozni. Sot! Mar kedvem sincs belekezdeni, hogy ezt meg azt en mikent latok es szerintem hogyan lehetne maskent csinalni. A reakcio mindig elutasitas, hulye angolok, te ezt ugysem ertheted, ha neked is 100 ezer forintbol kellene megelned, akkor te sem ezt mondanad, neked konnyu, probalnad ezt itt Magyarorszagon es tarsai reakciok. Mar regota csak az idojarasra hivatkozom, mint a My fair lady Elizaja. Nincs ertelme.

2015.10.21. 12:50:10

Meggondoltam magam, nem lehetne megis inkabb valami palyazat? :D

Sanz 2015.10.21. 12:51:49

@London2009: De, csak én megfordítottam a példád.
Mert te azt írtad, hogy a magyar makrokörnyezet (állam) rossz, és ezt egy biztonságos burokban (mikrokörnyezetben) sem lehet elviselni. És csak erre írtam, hogy a fordítottja sem egy jó állapot (rossz mikrokörnyezet egy jól működő országban), és hogy én lehet, hogy elcserélném a jobb mikrokörnyezetért cserébe azt, amim most van.

adg 2015.10.21. 12:59:46

@A nagy kékség: "Én másokkal ellentétben nem vagyok álszent. Ha módomban állna következmények nélkül milliárdokat zsebre tenni, megtenném."

Ertem. Es az siman belefer, hogy masokrol lazan _feltetelezed_, hogy ok is igy tennenek. Csak ok alszentek is, ezert nem valljak be. De szerencsere te tudod enelkul is.

Hat akkor ennyi, tovabbi jo peldamutatast.

London2009 2015.10.21. 13:03:16

@Sanz: Ertem en, de mig az egyik alakithato es valtoztathato, a masik viszont adott. A mikrokornyezetet te valasztod es barhol is lehetsz kialakithato. Tehat ilyen szamomra nincs, hogy jo allam de rossz mikrokornyezet, hiszen az csakis rajtam mulik, hogy mit alakitok ki magam korul, kikkel veszem korbe magam a privat szferamban. Ha nincs parod es barataid, a te “hibad” es barmikor valtoztatni tudsz rajta.

P.Elliot 2015.10.21. 13:05:22

@A nagy kékség: Hat en nagyon le vagyok maradva toled mert en akkor sem tennem zsebre mas milliardjait ha nem lenne kovetkezmenye, a tolvajszellem igen tavol jar tolem mint ahogy a szuleimtol is tavoljart, a tisztesseg es becsulet volt az elso.
Hiszed vagy nem de most is az.
Ezzel a mentalitassal hogy oszthatod itt az eszt? Hogy tudja barki komolyan venni az "iget" toled ha te csak ugy meglopnal barkit ha nem lenne kovetkezmenye.....

adg 2015.10.21. 13:06:28

@mojyo: Nem, te nem akartal palyazatot. Majd legkozelebb elore gondold at, most igy jartal. :D
Most kek nagysag sorozat van par hete, majd ennek is vege lesz elobb vagy utobb. En csak hintust hianyolom, regi szep idok, azokban meg anyag volt... :D

----------------
Ellenben olyan kirandulos kepes prezentaciok lehetnenek meg, az jo volt. Bar az is csak a csaloka latszat cukros maza, az emelyito szirup alatt a ott is csak a gondok lapulnak, amit meg tobb penzzel sem lehet megoldani, bar ugyis ellopnam, ha lehetne. Mindegy is.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.21. 13:08:09

@Zka: És? Rendszerszinten tudsz tenni ellene? Vagy lángba kéne borítani az egész országot? És annak mi lenne az eredménye? Mások jönnének a mostaniak helyébe? És azok jobbak lennének? Azok talán nem kapnának vérszemet?

Meddő vita. Én főleg azokkal értek egyet, akik egyéni szinten kezelik a problémákat, nem pedig azokkal, akik folyton a globális világot okolják a saját életük összes kisiklásáért.

A világ olyan, amilyen. Nem lehet mindenkit megmenteni (mint ahogy megnevelni se). A saját világunk viszont olyan, amilyenné tesszük. Nem mindig más a hibás. Nem mindig az ország a hibás.

soad1221 2015.10.21. 13:10:06

@Whave: csak egyetlen dologgal folytatom... az MNYP nem egy rossz befektetés volt. Nem én döntöttem a befektetésről, hanem az általam fizetett járulék egy részét kötelezően kellett egy cégnél befektetni, amikből választattam 3, azaz 3 db lehetőségből. egy nem rizikós, egy közepesen rizikós és egy rizikós között.. nem volt komolyan vehető rálátásom és hatásom arra, hogy azt hogyan kezelte a cég.
Tehát az összevetése egy rossz pénzügyi döntéssel hamis. Az a rendszer szar volt (nem eredendően, hanem egyszerűen szarul volt szabályozva), és nem mentség persze ez arra, ami utána történt.
Mindegy, én a külföldre költözést továbbra sem az MNYP és questor alapján fogom eldönteni...

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.10.21. 13:11:58

@A nagy kékség: a megoldás egyértelmű. Nem kell korrupt faszfejekre szavazni. De mégis a többség rájuk szavaz, mert maga is pont olyan korrupt faszfej. Nincs mit felgyújtani, minden úgy van, ahogy a nép akarta. Ahogy írtad, ilyenné tettük. A normalitás meg kisebbségben él. A példamutatás értelmetlen, meg sem értik. Mint az ősemberek.

2015.10.21. 13:13:59

@A nagy kékség:

"Én másokkal ellentétben nem vagyok álszent. Ha módomban állna következmények nélkül milliárdokat zsebre tenni, megtenném."

Lol, mekkora öngól, besz.rok.

A múltkor hogy fel voltál háborodva, mert meg lettél kérdezve, hogy ügyeskedsz-e a gázolajjal.

Ismered a viccet:
"- Lefeküdne velem 5000 dollárért?
- Igen.
- No, és 100-ért?
- De kérem, nem vagyok én kurva!
- Hogy maga micsoda, azt már tisztáztuk, most csak az áron vitatkozunk."

Szóval hogy a te karaktered milyen, azt alighanem ezennel tisztáztuk.

Szorri az offenzív hangnemért, a HÁ-tól is, csak azért írom, mert te alighanem nem tudsz róla, és hátha így belép a kis horizontodba, hogy van ez az eshetőség is, szóval mintegy csak _megnevelő_ célzattal jelzem, de ormótlan nagy gyökérként adod elő magad.

2015.10.21. 13:15:46

@A nagy kékség:

Hat, mindent valoban nem, de azert jobb egy rozsadombi villaban szomorkodni, mint egy omladozo faluvegi putriban... :)

Egyebkent pedig szerintem igenis foleg penzt kerdes ez az egesz kivandorlas/ boldogsag/ bekesseg dolog. En pont amiatt nem akarok kikoltozni, mert van penzem, sot joval tobb, mint ami akkor lenne, ha kikoltoznek. Es abban egeszen biztos vagyok, hogy boldogabb es nyugodtabb vagyok Magyarorszagon tobb penzzel, mint Ausztriaban kevesebbel... :)

London2009 2015.10.21. 13:16:54

@adg: ne kialts farkast, mert megjelenik!! Plane ne becezgesd! Hintus...az kene meg!!
Egyebkent miutan engem privatban is boldogitott korszakalkoto elmeleteivel, ha gondolod szivesen megadom az elerhetoseget. Elo kellene szednem a kukabol persze, mert automatikus szurot raktam az email cimere, igy megy egybol a szemetesbe! :D

puhacica 2015.10.21. 13:19:56

@A nagy kékség: hanem velem, of korsz :D (meg egy kicsit a paraszt kozlekedesi partnerekkel, a megtahobb utasokkal es az uthalozat minosegevel)

puhacica 2015.10.21. 13:29:18

lopasi hajlamot buszken kell vallalni
kolbaszkeritest konnyu am megragni
oreg szulektol bun messzire koltozni
nem elet a magyarorszagon kivuli
a zemberek bunkok, MEG KELL OKET NEVELNI!!!
(anonim muvesz verse. :D)

©________ 2015.10.21. 13:31:44

Hat akkor nincs okunk panaszra, dania beta verzioja vagyunk.

Vagy nem?

©________ 2015.10.21. 13:34:37

@A nagy kékség:
A kovetkezo nicked legyen Kognitiv Disszonancia.

©________ 2015.10.21. 13:38:20

@soad1221:

"m, az nem volt a magánpénzed, bármilyen jól is hangzik"

Szo szerint benne volt a jogszabalyban, h a te tulajdonod.
Nyugodtan guglizz ra.

©________ 2015.10.21. 13:44:45

@Whave:

Nezem a Resurrestiont es mar a halal sem biztos!!!!!

:-D

©________ 2015.10.21. 13:46:25

@adg: szerintem mi is hianyzunk neki:-D :-D

2015.10.21. 13:53:42

En amugy egy onbizalomhianyos, szorongo szemelyiseg vagyok, es nehezemre esik elfogadni azt, hogy vannak nalam jobb, szebb, sikeresebb, szerencsesebb, nagyvonalubb, kedvesebb, okosabb, stb emberek, szoval nyilvan mindenki aki ilyennek akarna beallitani magat, az alszent, vagy siman hazudik. Mindenkire haragszom, akinek elfogadhato ervei vannak egy masik ertekrendre, vagy eletformara, mert annyira meg vagyok gyozodve arrol, hogy csak az enyem a jo, hogy szemelyes misziomma tettem, hogy bebizonyitsam, hogy nekem van igazam, csak igy kaphatok megerositest, hogy az en eletemnek is ertelme van, masban nem tudom ezt megtalalni, mert lehet, hogy sose kaptam meg ezt masoktol, mostmegmar ez van. :(

Szerencsere azert vannak olcsobb szihologusok, meg nem kell minden gagyi onsegito szart se megvenni, sok minden elerheto az interneten ingyen, de addig is elnezest a kornyezetszennyezesert.

London2009 2015.10.21. 13:55:04

@Whave: Mar kint eltem amikor ez a balhe tortent es anyam volt otthon mikor hozta a postas a 72 forint hasznomat ami jart nekem a magannyugdijpenztar befizetesem utan. Anyukam jo fej, ugyhogy adott a postasnak 200 forintot melle es mondta neki, hogy vegyen rajta maganak egy kavet ha mar idefaradt! :D D Magyarorszag, en igy szeretlek!

SzZoole 2015.10.21. 14:05:48

@adg: @London2009: szerintem kerjuk meg HA. hogy adjon hinta baratunknak amnesztiat,mert eleget bunhodott mar szegeny es siman elfer a boldogsag kekmadara mellet Es mert a blognak szuksege van Hintara,hogy egyensulyba billentse a merleget.
Szoval merleguljuk es koveteljuk Hinta amenesztiajat:)))

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.21. 14:17:22

@P.Elliot: Igen. Itt mindenki olyan becsületes.

Tehát még senki semmit nem javíttatott otthon számla nélkül, mert úgy olcsóbb, ugye? Nem, dehogyis. Hát hogy képzelem!

Ja, elfelejtettem. Az államot meglopni nem bűn. Mint ahogy a bliccelés se az. Sőt az már szinte erény.

Na, akkor ezt most zárjuk is le.

SzZoole 2015.10.21. 14:26:57

@A nagy kékség: "Ja, elfelejtettem. Az államot meglopni nem bűn. "
Te tenyleg nem tudod mirol beszelsz.....

Sanz 2015.10.21. 14:32:07

@London2009: Azt tudom, hogy az én "hibám", hogy a mikrokörnyezetem rossz a UK-ben, csak most ezzel az egész összehasonlítással arra kilyukadni, hogy ha úgy érzem, hogy egy másik országban (pl. Magyarország) könnyebben tudok kialakítani egy olyan mikrokörnyezetet, amiben jól érzem magam, akkor felesleges - eleinte - azzal foglalkoznom, hogy makroszinten mik a gondok.

adg 2015.10.21. 14:35:56

Hat akkor valtsunk temat, kedves alszentek.

Itt egy ausztral rendorsegi kozlemeny, valodi: mypolice.qld.gov.au/mountisa/2015/10/21/traffic-crash-mount-isa-cbd/

London2009 2015.10.21. 15:15:48

@Sanz: Na igen es ez az ami nekem nem mukodik. Ezert irtam azt az elso kommentemben, hogy ez struccpolitika es nekem a mikrokornyezet nem eleg.
Nem tudom miota vagy itt a UK-ben de erre a mikrokozosseg dologra csak azt tudom mondani, hogy turelem… Nem hiszem, hogy Magyarorszagon konnyebb lenne megtalalni a jo tarsasagot, szerintem ez is, mint sok minden, csupan ido kerdese. Azt hittem en is, hogy soha nem lesz olyan barati korom itt Londonban, mint otthon volt. Teljesen egyedul jottem ide 2009-ben, tenyleg egy lelket sem ismertem. Nagyon nehez is volt az elejen, emlekszem, hogy szomoruan bamultam be az ettermek ablakan, hogy milyen jo nekik, hiszen van kivel vacsorazniuk… Na aztan 6 es fel evvel kesobb most ott tartok, hogy egyszeruen annyi a program folyamatosan, hogy allandoan uton vagyok es alig varom neha, hogy csak par nyugodt nap kovetkezzen. Ugyhogy jonni fog ez idovel, ebben biztos vagyok.

London2009 2015.10.21. 15:17:56

@Zoole[uk]: ugye viccelsz?
Ha hianyzik, szivesen atkuldom amit irt nekem privatban. Pont ott folytatja, ahol abbahagyta. Ne is emlegessuk legyszi, mert tuti, hogy olvasgatja a kommenteket es meg feleslegesen felizgatnank szegenyt.

Bal 2015.10.21. 15:24:52

Az idézett Telegraph cikk tipikus rejtett, gyakran fizetett hirdetés a költöztető cégnek, az állítás pedig statisztikailag értelmezhetetlen. Az expatok biased csapat, ha megnézik, az is kijött volna, hogy más autómárkákat szeretnek mint az otthon maradottak, meg ritkábban betegek és kevesebbet dohányoznak. Badarság.

Hogy csak kognitív torzítással együtt nézve jobban élünk-e kint, az érdekes kérdés ettől függetlenül is. Nekem erről mindig az jut eszembe, aki elmenekül, mert otthon nem tudja kifizetni a családi háza rezsijét, helyette boldogan költözik Londonban olyan lakásviszonyokba, amit otthon soha, de soha nem lenne képes elfogadni.

Bal 2015.10.21. 15:27:58

Ja és ez persze azért működik, mert Londonban a haverok is így élnek, így már jó. Az ember boldogsága láthatóan nem az abszolút sikeren múlik, hanem hogy hogyan jön ki másokhoz képest.

London2009 2015.10.21. 15:58:54

@Bal: Csendben es batortalanul szeretnem megjegyezni, hogy nem feltetlenul el minden londoni magyar houseshareben. Ezt az altalanositast akarhanyszor megjelenik itt kommentben szinte mar kotelessegemnek erzem a tobbi londoni magyar neveben cafolni.

©________ 2015.10.21. 15:59:59

@mojyo: nehez dolog ez.
Nekem konnyu, siman mindig igazam van. Hetfonkent kulonosen.

Mondjuk remelem, h holnap is igy lesz ez, bar csutortok lesz.

Ha megsem, majd azt mondom, masok meg rosszabbak voltak, mint en, igy relative gyozhetek. Vagy nem,?

©________ 2015.10.21. 16:01:49

@London2009: az enyem a buli ota ~35% hasznot termelt. Ugy, h nincs ra befizetes.

2015.10.21. 16:11:28

@Csupacsí: Ma szerda van, ehhez nem adtal meg ertekkeszletet a hozzaszolasaid igazsagtartalmara vonatkozoan, igy erre a kommentre nem tudok erdemben valaszolni. :D

London2009 2015.10.21. 16:14:09

@Csupacsí: Igazat megvallva igy utolag nagyon megbantam, hogy nem rendelkeztem felole. Mondjuk az en esetemben csak par szazezer forintrol volt szo, de mar csak maga az esemeny gusztustalan volta miatt is sajnalom, hogy “odaadtam”. Egyebkent erthetetlen es felhaborito az egesz eset.

Mr Pickles 2015.10.21. 16:25:20

Őszintén? Én jobban szeretek itt Bristolban élni mint ahol Magyarországon éltem. Nem mindenben jobb ezt nem állítom, de sok olyan fontos dologban ami alapjaiban határozza meg a mindennapok hangulatát.

2015.10.21. 16:25:32

@London2009: Ez ellen ugy lehet vedekezni, hogy egy nemletezo email cimet irsz be a profilodba. Ezt azutan talaltam ki, miutan enis kaptam nehany fura privat uzenetet, igy mostmar garantaltan senki se ir, vagyis irhat csak nem tudom megnezni. :D Aki akar privatot irni, az ugyis szol, hogy "megirom privatban", es akkor meg tudok adni neki egy rendes email cimet. :D

London2009 2015.10.21. 16:28:00

@mojyo: na erre nem is gondoltam. Nem mintha sok privat uzenettel bombaznanak. :D

London2009 2015.10.21. 16:30:39

@Mr Pickles: Na jo, ugy konnyu! Bristol egy csudajo hely! Rakattintottam a blogodra, gondoltam tele lesz cikkel meg kepekkel…oooo…ize…nem volt! hahaha

Sanz 2015.10.21. 16:33:47

@London2009: Hát nekem nem volt türelmem 6+ évet várni arra, hogy kiépítsem a társaságom, 2,5 év után fejben feladtam. Úgyhogy most már mindegy. :-)

2015.10.21. 16:38:38

@London2009: Hat en eleve egy ilyen spamre hasznalt cimmel regisztraltam, szoval amugy is csak parhavonta neztem ra... :D

London2009 2015.10.21. 16:40:16

@Sanz: Jajj, mar! Ha erdekelnek magyar tarsasagok, akkor irj privatban es kuldok neked egy par tippet. De csak ha jo arc vagy persze. :D

ZOH 2015.10.21. 16:46:49

Három éve vagyunk Németországban (Nürnberg) és nagyon tetszik. Viszont igazából mi nem a német fizetésért jöttünk - otthon is jól kerestem meg itt is, a többletet elviszi a drágább megélhetés - hanem mert egyszerűen Németországban akartunk élni :-) és ez kétségtelenül bejött.

De sosem lehet tudni, mit hoz a jövő, mindenesetre ha holnap haza kéne költöznünk, akkor is megérte kijönni, nyelvtudás, világlátás, minden.

Mr Pickles 2015.10.21. 16:46:51

@London2009: Nem mert még csak a múlthéten kezdtem írni.

Főgebra 2015.10.21. 17:02:32

@mojyo:
Hát lépj be a profilodba és változtasd meg az emil címed! Bármit meg tudsz változtatni! Csinálj egy új fiókot, amit naponta megnézel és ha érdektelenek jöttek kitörlöd!
Eccerűú ez!

2015.10.21. 17:09:45

@Sanz:

Itt egy kicsit off, de te voltál, aki videóban keresett párt a múltkor, ugye? Csak kíváncsiságból kérdezem, beváltotta a módszer a hozzá fűzött reményeket? Most megnéztem a youtube-on, 4600 kattintottak rá, akadt ebből bátor jelentkező?
(Remélem, nem baj, hogy megkérdezem.)

Sanz 2015.10.21. 17:13:54

@Th's child: Nem váltotta (sajnos), de azóta volt már egy Twitter kampány is... a magam egyedi módján. :-)
twitter.com/search?q=%23lfgirlfriend2015&src=typd

De egyszer majd összejön valami... gondolom. :D

2015.10.21. 17:15:26

@Főgebra: Dehat pont az a lenyeg, hogy ne talaljanak meg... :D

©________ 2015.10.21. 17:16:47

@mojyo: sokkal egyszeeubb azonnal elfelejteni a jelszót,ahogy en tettem:D

Golf2 2015.10.21. 17:17:00

Érdekes hogy az angoloknak meg Anglia nem jò,mind más helyet dicsèr.

2015.10.21. 17:21:50

@Sanz:
Ó, sajnálom.
Nem tudom, ezek-e a legjobb módszerek, de sok sikert!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.21. 17:40:37

@Zoole[uk]:
Támogatom.
Teljes mellszélességgel(ami nem kevés) kiállok a Grazi Mészaros mellett.
:)))))))))

LyukasBogrács 2015.10.21. 17:43:12

Ami elony: nem kiabalnak az aluljaroban, hogy "Szazer' a zolderosbooool!"

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.21. 17:47:06

@Zoole[uk]:
Támogatom.
Teljes mellszélességgel(ami nem kevés) kiállok a Grazi Mészaros mellett.
:)))))))))

Virago_1000 2015.10.21. 17:47:29

@A nagy kékség: "Éppen ezért szerintem mindenkinek el kéne költöznie egy másik országba, még ha csak rövid időre is. Hogy legyen összehasonlítási alap. "

- igy van, a diplomahoz kotelezo feltetelkent eloirnam.

SzZoole 2015.10.21. 17:56:03

@diggerdriver: mirol beszelsz???
Ö nem meszaros,Ö csak egy bekes orias,Don Juan Es Casanova:)))

2015.10.21. 18:27:26

@Whave: Jársz még a kiszámoló blogra? :)

2015.10.21. 18:31:05

@LyukasBogrács: Ötelemegyszázasér'. Az sokkal autentikusabb, ne is haragudj. :)

Bal 2015.10.21. 19:16:38

@London2009: ezt biztos nekem címezted? Semmi ilyet nem látok a szövegemben. Nyilván nem él mindenki houseshare-ben, mi sem abban éltünk Londonban. De ettől még igaz marad, hogy sok bevándorló Budapesten tragédiának élné meg a társadalmi ranglétra ugyanazt a fokát, mint amiben kint van. Azaz érdekes kérdéssé válik, hogy ott miért fogadja el. Ebben pedig van pszichológia vastagon: kisebb csoportnyomás (presztízs helyen csövezés eladható a gáz helyen menőzéssel szemben), meg too-much-invested-to-quit (sokat szenvedtél, hogy itt lehess, na most aztán élvezd akkor vazze).

Csodabogár 2015.10.21. 19:42:29

@Sanz: Szerintem igen helyes fiu vagy. Túl magasak vagy irreálisak az igényeid? Párban élni megkövetel bizonyos kompromisszumokat.

2015.10.21. 19:43:19

@Bal: Ez azért van, mert London albérlet árai nagyon drágák, és nyilván nem azért, mert az emberek imádnak egymás mellett tobzódni. X fizetésből és egyedül, Budapesten sem tudsz kivenni saját lakást, muszáj valakivel összeköltöznöd.

Muscari 2015.10.21. 19:44:13

@London2009: köszi szépe. Szerintem so kminden múlik azon, hogy az ember kikkel tart kapcsolatot. Érdekes módon a legtöbb itteni magyar ismerősöm minimum egy stúdióban lakik, vagy nagyobb lakást bérel.. Mi is kipróbáltuk a shared housingot, egészen pontosan egy hónapig, amíg a stúdióra vártunk. Elég is volt egy életre :-)

Muscari 2015.10.21. 19:52:06

@Th's child: elkuldened a youtube-os linket? Meg akarom mutatni a lanyomnak, aki ugyan meg csak 19, de szingli atm.

Muscari 2015.10.21. 20:13:39

@Csodabogár: már mondtuk neki, mikor megjelent a posztja, hogy egy kicsit lejjebb kellene adni az igényekből. Jó srác különben, remélem, egyszer megtalálja, akit keres.

montroyal ( CAN qc) 2015.10.21. 20:26:48

off az uj kanadai premier minister elso napja .... Mo-oeszagon is igy van ?

www.facebook.com/GlobalNews/videos/909043272476772/

montroyal ( CAN qc) 2015.10.21. 20:27:59

@montroyal ( CAN qc): Magyarorszagon ... biztos ott is lehet setalni a TEK nelkul ...

2015.10.21. 21:05:30

@montroyal ( CAN qc): Ha nem rá szavaztam, akkor is megköszöni? :D

Bal 2015.10.21. 21:08:05

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: nem értem, hogy lyukadunk ki mindig a lakhatásnál.

A megkérdezett emberek általában azt nyilatkozzák, hogy boldogabbak kint. A cikk azzal a kérdéssel foglalkozik, hogy ez vajon azért van-e, mert objektíve jobban élnek, vagy azért, mert máshogy állnak hozzá. Mivel a kivándorlás általában azzal jár, hogy az illető lentebbről kezdi az új társadalomban, ez önmagában boldogtalanságot kellene indukáljon.

A látszólagos ellentmondást az oldja fel, ha a kinti létra egésze annyival feljebb áll, hogy az alacsonyabb fokra állva is feljebb érzi magát az illető. A lényeg itt az "érzi" szón van: nem kell, hogy valamilyen objektív mérce szerint is így legyen. Elég, ha az illető bebeszéli magának. Vagy az, ha a létra úgy van prezentálva, hogy az alacsonyabb fokok hátrányai kezdetben nem láthatóak.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.21. 21:08:26

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:
Már évek óta tervezzük hogy elmegyünk a Diggerlandba de még nem került rá sor.
Nekem minden nap Diggerland...
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

fackyouman 2015.10.21. 21:12:59

Amit olvastam nem lehet a magyar viszonyokkal összehasonlítani.
Ők már egy jóléti országból költöztek máshová, mi meg az europai unió szegenynegyedében élünk és innen akarunk kitörni.
Hogy lehet ezt összehasonlítani???
Ami nekik természetes volt otthon, nekünk magyaroknak az csak egy álomvilág.

2015.10.21. 21:33:31

@Bal: Úgy lyukadunk ki, hogyha kint egy lyukban laksz, akkor az undi, de ha itthon teszed ugyanazt, az senkit sem érdekel. Vállrándítás.

Nem lehet, hogy a jobb élet reménye táplálja a pozitívabb életszemléletet? Még akár úgy is, hogy lehet, hogy rosszabb életszínvonalon él, mint itthon. Szerintem a leglényegesebb különbség, hogy bizakodik az ember. Itthon meg már feladta, hogy bízzon a jobb jövőben.

Sanz 2015.10.21. 21:34:28

@Csodabogár: Jaj, kedves vagy, köszönöm.
Hát mondjuk azt, hogy nem vagyok egy könnyű eset (legalábbis többen mondták ezt rám), de egyszer csak összejön. Olyan ez, mint a lottóötös, csak egyszer kell egy sikerrel járni, aztán 5-10-15 évig nincs gond (vagy nagy szerencsével az ember élete végéig, de én most csak egy életszakaszra előre gondolok, meg nem akarok túl optimista lenni). :-)

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.21. 22:19:38

Fantasztikus, hogy itt ma mindenkiből előbújt az erkölcs bajnoka. Közületek valószínűleg senki nem nyúlna bele észrevétlenül a pénzes kalapba. Persze hogy nem.

Ti minden bizonnyal azok a típusú utasok vagytok, akik egyetlen megállóért sem hajlandóak bliccelni. Veletek ilyen még soha nem fordult elő. Ti mindig mindent becsületesen intéztetek az életben, és ha hatalom kerülne a kezetekbe, nem élnétek vissza vele. Hát persze.

Én meg most másztam le a falvédőről.

De ha meg merem említeni, hogy a számla nélküli szaki ugyanúgy lopás, hiszen nincs befizetve az állam részére az ÁFA, akkor "én tényleg nem tudom, hogy mit beszélek".

qkuc 2015.10.21. 22:20:07

@adg: Küldjek neked képeket manóföldéről? :D

Csodabogár 2015.10.21. 22:38:40

@Sanz: Nekem 70 évesen is összejött netes társkeresőn, szóval csak fel a fejjel!

2015.10.21. 22:48:42

@A nagy kékség:

Nézd, pajtás, a jelen helyzetben ez süketelés. Nem arról volt szó, hogy mi mit tennénk.

Elképzelhető, hogy mi is esendőek vagyunk, vagy akár rohadt gonoszok, bliccelünk, áfát csalunk, gázolajat fejtünk, sőt, lehet, hogy eleve csak azért járunk házibuliba, hátha ott egy lány eszméletlenre issza magát, és akkor lehet taperolni (ha észrevétlenül történik, akkor az mindjárt ér, ugyebár), viszont helló, mi nem állunk neki belehugyozni a medencébe, hogy mi különbek vagyunk a többieknél, ezért majd megneveljük őket. Ez az, amivel öngólt rúgtál.

Meh.

Nekem egyébként a sikkasztás meg a hűtlen kezelés nincs a top5 életcélom között (szerintem a legtöbbünknek nincs), és ha ezt neked nehéz elhinni, meg álszenteskedésnek tartod, akkor hadd vegyem elő a kedvenc paneledet, hogy én nem bántani akarlak, csak mérhetetlen szerencsésnek érzem magam, hogy az én szemléletem nincs ennyire elkorcsosodva, hogy csak a pénz számít. Ha érted, hogy mondom.

SzZoole 2015.10.21. 22:54:24

@A nagy kékség: amig egy kalap ala veszed az egy magalllot bliccelo piti tyuktolvajt a fehergalleros nyakendosokel akik tobbnyire nagyautokal jarnak,addig tenyleg nem tudod mirol beszelsz,mondhatnam azt is,hogy fogalmatlan vagy.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.10.21. 23:02:11

@Bal: én mindenképpen lejjebb adtam az igényeimből, amikor Thaiföldre költöztem. képzeld, abban a rohadt lakásban még fűtés sem volt!!

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.10.21. 23:07:18

én tegnap is blicceltem, kölcsön szoktam kérni ilyenkor valakinek a bérletét, ha el kell menni pár órára. evvan.
ha én lennék a miniszterelnök, nem sikkasztanék, csak szimplán megszavaznám magamnak a havi kétmilliós fizetést. szerintem annyiból már kijönnénk ketten. plusz természetesen költségtérítések és a minidragonnak egy bentlakásos babysitter. teljesen törvényesen. így jó?

2015.10.21. 23:16:27

@A nagy kékség: Te tenyleg olyan vagy, ahogy @wuaaa megirta, es azt keresed, min huzhatnad fel magad. :D

Eloszor kijelented, hogy te is lopnal bizony, ha olyan helyzetbe kerulnel, majd @P.Elliotnak kifakadsz, hogy "az allamot meglopni nem bun, mi?" Dehat te mondtad, hogy te tenned, mi csak felhaborodtunk... :D

Mostmegmar belegabalyodtal abba, hogy megnevelj minket megint, pedig most tokre nem is mi voltunk a rosszfiuk.

monománia 2015.10.21. 23:25:27

@A nagy kékség:
"Szóval itt nem a vezetőkkel és azok módszereivel van baj, hanem azokkal, akik ezeket a módszereket szó nélkül tűrik, és a mai napig újra és újra megszavazzák ugyanazt a bűnbandát."

ezzel a mondatoddal pontosan leírtad, miért menthetetlen magyarország, és miért reménytelen a politikusváltásban reménykedni. egyben azt is, miért nem valódi kérdés a kivándorlás, az elmenekülés ebből a közegből...

Herr Géza 2015.10.21. 23:30:16

@mojyo: A tipikus provokátor. Most meg benyesett egy büdös nagy öngólt, de ugye a steril műanyag stréberfiú-imidzs nem sérülhet, így aztán: TÁMADÁÁÁS..!
:))

Bal 2015.10.21. 23:31:48

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: nem inkább fordítva: ha kint egy lyukban laksz, hát persze, ez London, mindenki azt teszi. Itthon meg: háh, ennyire vitted?

A remény meg a jövőbe vetett bizalom nagyon jó ötlet. Tényleg fontos, vagy a legfontosabb megszépítő pszichológiai tényező lehet annak, aki kilátástalannak érzi az életét valahol. Ez amúgy valahol karakter kérdése is: van a nyugtalan, aki arra ítéltetett, hogy folyamatosan reménykedjen aztán kiábránduljon. Más meg mindenhol jól érzi magát, és az nem is megy sehová.

SzZoole 2015.10.21. 23:35:25

@A nagy kékség: vegeredmenyben az,de azert megsem.Egy blicelo es az allamtol tobb szaz milliot lenyulni az lenyegi kulombseg.

Bal 2015.10.21. 23:36:25

@Dragonlady (Bp, Hun):

:)

Amúgy pont ez a baj az eredeti Telegraphos cikk magyarra interpretálásával. Gazdag helyről lepra helyre menni könnyebb, mert megvan az ember lehetősége arra, hogy megvegye a pénzéből azt, amit az eredeti helyén hiányolt és nem kapott meg. Így aztán az angol expatok persze hogy mind köszönik jól érzik magukat. Fordítva viszont nagyon más, mert nincs lehetőséged válogatni, hanem kapaszkodnod kell.

Az angol cikk megfelelője az lenne, ha a hazaköltöző magyarokat kérdeznénk, jobban érzik-e magukat, bejött-e.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.21. 23:41:30

@Ödenburger [Hu/At]: Ebben az esetben nem tudok veled egyetérteni.

Szomorúnak lenni mindenhol rossz. Miért lenne ez másképp egy rózsadombi villában?

montroyal ( CAN qc) 2015.10.21. 23:51:51

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: nekem meg nem koszonte meg de lehet en se fogom megkoszonni neki a kovetkezo eveket ... csak vicc mert ra szavaztam ...

adg 2015.10.22. 00:17:30

@qkuc: kuldjel, vagy inkabb egeszitsd ki par szoval, es kuldd el ha-nak. :)

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.22. 04:36:06

@Zoole[uk]: Hát ez a lényegi különbség a magyarázata annak, hogy gázolajat nem lopok, de egy jó kis állami mutyiban simán benne lennék. Elôbbivel nagyon megütném a bokámat, utóbbit viszont lazán megúsznám, sôt ha ügyesen csavarnám a szavakat, a nép még tapsolna is hozzá.

akkorisprof 2015.10.22. 04:37:14

@A nagy kékség:

Szia! 20 évesen azt a döntést hoztam, úgy kívánok élni, hogy nem fogok többé hazudni, kivéve ha azzal életet mentek, s úgy akarok élni, minden reggel bátran nézhessek a tükörbe. Utóbbitól akart a NER nek nevezett izé megfosztani, nem vol más lehetőség mint éhen halni ha becsületes akarok maradni-vagy távozom. Inkább távoztam. Becsület s otthon maradás, szerintem kizárt. Ott mindenkit korrumpál a hatalom, lelki értelemben, tapasztalataim szerint. Nem vagyok akkor magyar, ok. Ember maradok akkor.

És az ország a hibás, a szervilisek, a havi boritékért minden gazemberséget végrehajtók, akik csak egyféle nézetet fogadnak el s kegyetlenül, lelketlenül gázolnak át másokon. Magam a lelketlenség, kegyetlenség, s a nép ismételt megalkuvás választása miatt távoztam. Jó döntés volt.

Csókolok mindenkit az új agit-prop-ban! Nekem megfelel, hogy ők ottmaradnak.

©________ 2015.10.22. 05:07:22

@A nagy kékség: te ostoba hipokrita, te.

Na most mrhetsz panaszkodni, h szemelyeskedtdm veled.
Megdolgoztal erte.

2015.10.22. 06:23:32

@Bal: "Ez amúgy valahol karakter kérdése is: van a nyugtalan, aki arra ítéltetett, hogy folyamatosan reménykedjen aztán kiábránduljon. Más meg mindenhol jól érzi magát, és az nem is megy sehová."

A legjobb érvelés evör. Szarni kell mindenbe, nehogy bármi is változzon, jó irányba. Csaljon mindenki adót, oldjon meg mindent okosba, majd pedig sírjon és panaszkodjon 0-24-ben, hogy itt minden miért olyan abnormális, és miért nem működik semmi. Szavazzuk meg ugyanazokat a korrupt és dilettáns faszfejeket, újra és újra. Aztán közösen veregessük meg egymás hátát, hogy sikerült egy alapvetően jó adottságokkal rendelkező országot hagyni szétrohadni. Nem kell csodálkozni, hogy aki teheti, az elhúz innen.

2015.10.22. 06:29:33

@Zoole[uk]: Ez elvi kérdés. Ha valaki azért nem vesz jegyet/bérletet, mert nincsen rá pénze, azt megértem. De ha azért nem vesz, mert neki az ingyen JÁR, akkor semmivel sem különb azoktól, akik milliárdokat sikkasztanak. Ugyanaz a mentalitás, csak kicsiben. Ahogyan számla nélkül dolgoztatni, dugdosni a borítékot az orvos zsebébe, lefizetni a rendőrt, és a többi. A társadalom többé-kevésbé szintén korrupt, akárcsak a vezetői. Ez ellen lehet hadakozni, de attól még a lényeg nem változik.

2015.10.22. 06:36:47

@A nagy kékség:

Nem gondoltam, hogy ez komolyan kerdes lehet, de legyen... Ha pl. ha rossz kedved van, es meg a penztelenseg is nyomaszt, gyulnek a csekkek, hat az nem hiszem, hogy jo lehet, plane hogy ha el is mulna a rossz kedved, nyilvan nem fog, mert nyomasztanak a gondok. Ha van penzed, elmesz egy masszazsra, beulsz egy wellness kozpontba, esetleg elutazol egy hetvegere Parizsba, vagy fel a hegyekbe, vagy a tengerpartra, vagy megveszed a legujabb BMW-t, vagy akarmit csinalsz, amitol jobban erzed magad. Az eletben mindenhez penz kell, nem mondom, hogy penz nelkul nem lehet boldog az ember, azt sem, hogy sok penzzel biztosan boldog lesz, de az biztos, hogy sok penzzel konnyebb boldogan es stresszmentesen elni, mint keves penzzel. Szerintem.

szakasz2 2015.10.22. 08:57:49

@akkorisprof: Hát, sok igazság van sajnos abban amit írsz. Talán egy érdekes adalék ahhoz, milyen további (magyar) (mikro)környezeti problémák vezethetnek még a határátkeléshez:
www.origo.hu/kultura/egyfelvonas/20151021-egyasszony-tenki-reka-szinhaz-ujszulott-korhaz.html

DieNanny CH 2015.10.22. 09:18:21

@A nagy kékség:

Én sajnos rögtön lebuknék... Valahogy látszik rajtam, vagy nem tudom. Kb 15 éve volt, Pesten a Kálvin tértől mentem a Felszabra, gondoltam, minek a jegy. Hát, volt ellenőr... És még meg is sajnált! mikor mondtam, csak 1 megállót jöttem. Kérdeztem, nem mehetnék-e fel, és fent jegyet lyukasztani (mert ez még metró-szinten volt). Mondta, a kollégái fent is ellenőriznek. Nem akartam, hogy a címem benne legyen a rendszerben, ezért csak az útlevelemet mutattam, helyszíni bírságot kaptam, 1500 Ft-ot.
Azóta soha, sehol nem bliccelek.
Áfát is csaltam, mikor a tüzépen a felújításhoz vitt anyagot utólag fizettem, kérdezte a titkárnő, hogy számlát kérek-e. Mondtam, igen. Hát, nagyon sokba került... A plusz összegből egy szobányi parketta ára kijött volna. Utána, amikor már mentem, nem kértem számlát...
(Ilyenkor csak azt nem értem: ezt a tüzépes - nem ilyen pár deszkás, hanem nagyon komoly, nagy telepes - hogyan tudja számla nélkül az áfát visszaigényelni?)

Úgyhogy, én igazából azt vállalnám fel, ha sok pénzem lenne, akkor számlát kérnék. A rossz az, hogy az áfa legtöbbször a politikusok zsebét tömi. Tehát én minél becsületesebb vagyok, ők annál inkább híznak.
Ha a pozícióm által lenne lehetőségem csalásra - szerintem be sem kerülnék ilyen pozícióba. Abba olyan kerülhet szerintem, akiben a csírája már megvan a susmákolásnak. Szerintem...

qkuc 2015.10.22. 09:18:40

@akkorisprof: Kérlek ne vedd sértésnek, de ez ugyanakkora általánosító baromság, mint a buszsofőré. Már miért ne lehetne becsületben élni és dolgozni itthon? Azért, mert te úgy érzed, neked ez nem ment, az nem jelenti, hogy másnak nem "sikerül".

Az külön szomorú, ha dönteni kell arról, hogy hazugsáok nélkül akarsz élni, ennek valahol természetesnek kellene lennie minden emberben ....

Fel nem doghatom, hogy lehet így élni, midenben a politikát, meg a szomszéd Jancsi bácsit hibáztatva és ez úgy gondolom akkor sem változik, ha az ember másik országba telepszik át.

Mj.: ez egy vélemény volt, megsértődni nem kell rajta, csak csodálkozom ...

Bal 2015.10.22. 09:20:02

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: miféle "érvelés"? Csak egy megfigyelés, hogy van aki elégedetlen, mint (láthatóan) te, meg van, aki nem látja ennyire sötéten, és elvan, alkalmazkodik. Ez pedig karakter kérdése is.

Másik ami mutatja, hogy mennyire kognitív is ez, az az, hogy mondjuk a guardian kommentjeiben pont ugyanilyen lesújtó véleményeket lehet olvasni kispénzű szavazóktól Angliáról, aminek a végén kifejtik, hogy elhúznak a p*csába innen. Azaz hogy egy ország az ígéret földje lenne, az erősen szubjektív.

Amúgy ha rosszul mennek a dolgok, akkor a megfelelő válasz az, hogy húzzon el mindenki? Nem inkább változtatni kéne?

Fajankó 2015.10.22. 09:37:39

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:
Egyetértek, ez pusztán morális kérdés.Ha kicsiben megcsinálom, nagyban is megcsinálnám.

Bal 2015.10.22. 10:00:30

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: lásd @qkuc: vs @akkorisprof: hozzászólásai eggyel fentebb, kiváló illusztráció.

adg 2015.10.22. 10:07:40

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: "Ilyenkor csak azt nem értem: ezt a tüzépes - nem ilyen pár deszkás, hanem nagyon komoly, nagy telepes - hogyan tudja számla nélkül az áfát visszaigényelni?"

o, ez egyszeru. O sem ker mindenrol szamlat, az aruja egy reszet ugyanugy szamla nelkul veszi, meg az embereit sem jelenti be teljes fizetessel, meg maganak is kevesebb fizetest ad papiron. Siman megoldjak. Pont egy nagyobb telepen konnyebb megoldani amugy, a nagyobb forgalomban jobban el tudja dugni a fekete penzeket.

"A rossz az, hogy az áfa legtöbbször a politikusok zsebét tömi."

ez meg konkretan nem igaz, nephiedelem, indok, hogy ne fizessunk afat. Amelyik nagy ember (nem csak politikus, azok vannak a legkevesebben. A holdudvar az erdekes, ott van a sok ehes szaj.) lopni akar, az ugyis megteszi, es nem attol fugg a mertek, hogy mennyi az allami bevetel, hanem hogy mennyire van szuksege, vagy mennyit van pofaja.
Ha joskapista nem fizet afat, a sikkaszto ugyis megtalalja a modjat, viszont kevesebb marad az allami feladatokra, pl ovonenik berere, hogy kicsit demagog legyek. :))

Bal 2015.10.22. 10:08:17

@qkuc: nézd, evolúciósan ez a típus nagy sikereket ért el, így nem csoda, hogy elterjedt. Képzeld el ezt fókavadászban, ahogy dohog harmincezer éve Szibériában: "alig van már fóka, ha elejtek valamit, mindenki abból eszik, a törzsfőnök is engem cseszeget, nem érdekel, hogy arra hidegebb van, továbbmegyek ... hopp, némá, egy új kontinens."

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.22. 10:36:45

@Ödenburger [Hu/At]: Én ezt úgy látom, hogy a szomorúság belülrôl fakad, tehát egy külsô segédeszköz nem lesz rá valódi gyógyír. Biztosan hallottál már zizi gazdagokról, akik nem gyôznek agyturkászhoz járni. Van pénzük, hogy kifizessék, a depressziójuk mégsem múlik.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.22. 10:36:45

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Amikor elsőajtóznom kell, figyelnem kell a jegyeket, bérleteket. Van úgy, hogy valaki csak egy-két megállót megy, ráadásul olyan helyről, ahol nincs jegyautomata. Ilyenkor jegyet akar venni tőlem (nálam 450 forint), de hagyom a fenébe, pedig ha őt megbüntetik, akkor megbüntetnek engem is.

Az a baj, hogy Budapesten ez elég hülyén van megoldva. Ugyanannyit fizetsz egy 250 méteres megállóért is, mintha végigmész a 25 kilométeres vonalon. Erről nemsokára kirakok majd egy bejegyzést a blogomra. Ha érdekel, olvasd el.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.22. 10:36:45

@Bal: Érdekes, hogy az állami mutyiról szóló hozzászólásaimon túl volt még néhány, amit el sem olvastak az itteniek, pedig nagyjából ugyanerről szólt.

Kimegy a csóka Angliába, majd azt mondja onnan, hogy Magyarországon minden reménytelen. Ha megkérdezem, hogy tenne-e valamit azért, hogy ez másképp legyen (mondjuk kintről adna néhány életvezetési tanácsot a hazaiaknak), akkor pedig azt mondja, hogy ő már feladta, meg sem próbálja.

London2009 2015.10.22. 11:39:54

@Muscari: same here. Nyilvan korosztalytol is fugg, de az ismeroseim kozul - magyar/nem magyar - mar senki sem el houseshareben.

London2009 2015.10.22. 11:44:10

@Bal: Igen, neked cimeztem. Te irtad, hogy itt Londonban mindenki lead az igenyeibol, de mivel a haverok is igy elnek, igy itt elfogadjuk a rosszabb korulmenyeket. Erre irtam, hogy ez csupan altalanositas. Pont annyi ertelme van, mint annak az allandoan hangoztatott, szinten hulyesegnek, hogy Londonban mindenki mosogat. Egyik sem igaz. Nem mindenkinek rosszabbak a korulmenyei es nem is mindenki mosogat, sot!

Bal 2015.10.22. 11:59:06

@London2009: érted te a "minden" és az "általában" szó jelentését, és a köztük lévő különbséget? Vagy hogy egy halmaz átlaga és maximuma eltérhet? Érzem én, hogy el akarsz dicsekedni, hogy neked az átlagnál jobban megy, de ettől még az átlagra is lehet érvényes megfigyeléseket tenni.

London2009 2015.10.22. 12:05:23

@Bal: eloszor is vegyel vissza ebbol a stilusbol. Masodszor is megis honnan tudod, hogy mi az atlag? Van errol valami statisztika, hogy "altalaban" hogyan elnek az "atlag" magyarok Londonban? Mert en meg nem talalkoztam vele. Addig pedig ez szimplan egy rosszindulato feltetelezes.

2015.10.22. 12:24:54

@Bal: Úgy csinálsz, mintha a többség elégedett lenne az itthoni viszonyokkal. Kétségkívül az is egy megoldás, hogy bezárkózol a saját kis világodba. De nem kell elítélni azokat, akik nem így tesznek, és inkább megpróbálnak máshol érvényesülni.

2015.10.22. 12:41:22

@Bal: "Amúgy ha rosszul mennek a dolgok, akkor a megfelelő válasz az, hogy húzzon el mindenki? Nem inkább változtatni kéne?"

Hogyan?

2015.10.22. 12:44:30

@A nagy kékség: "Kimegy a csóka Angliába, majd azt mondja onnan, hogy Magyarországon minden reménytelen. Ha megkérdezem, hogy tenne-e valamit azért, hogy ez másképp legyen (mondjuk kintről adna néhány életvezetési tanácsot a hazaiaknak), akkor pedig azt mondja, hogy ő már feladta, meg sem próbálja."

Persze. hiszen értetlenek az emberek. Meg ne köpködj, meg aki a kerítésen kívül van, az ne ugasson bele. Ez a magyar átlag értelmi szint. Legalábbis az internetből kiindulva.

©________ 2015.10.22. 13:08:05

@London2009: ugyabban a statisztikában van,ahol az is, hogy a férfiak gyakrabban vandorolnak ki:D:D:D

akkorisprof 2015.10.22. 13:23:44

@qkuc: Nem vettem. Azt gondolom, becsületes ember akkor se hallgat, amikor nem ő a célpont. Nem csak azt nézi, ha csendben marad, nem törődik másokkal, neki jó lehet. Láttam a folyamatot, s hogy kerültek el mikor megtudták, fekete listára tett a hatalom. Azok is, akiken korábban segitettem, segitettünk. És mindenki végrehajtotta a politikai, sokszor törvénytelen utasításokat. Akik szóltak, azoknak jogaik papiron maradtak, de érvényt szerezni 5-10 év alatt csak a Strasbourgi Emberi Jogok Európai Biróságán lehet nekik.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.22. 13:24:05

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Mondjuk kezdhetjük azzal, hogy nem dobjuk el a szemetet (a cigicsikket se). Aztán nem lökjük félre egymást a megállóban. Aztán nem tesszük le a motyónkat a belső ülésre, miközben a külsőn terpeszkedünk, mert talán más is le szeretne ülni. Aztán kicsit jobban figyelünk az idősekre és a gyermekekre. Aztán nem anyázzuk a tömegközlekedési dolgozót, aki az utasokért van (természetesen a flegma szolgáltatót nem sorolom ide). Aztán betartjuk a szabályokat, és nem pedig azért emeljük fel a hangunkat, hogy azokat a szabályokat mi a fészkes fenéért találták ki. Aztán tanulunk egy kis tiszteletet. Aztán nem hisszük azt, hogy nekünk mindent szabad, nekünk mindenhez jogunk van, miközben a kötelezettségeinkről megfeledkezünk. Aztán megtanulhatunk szépen szólni egymáshoz; kedvesen, nem agresszíven. És még napestig sorolhatnám.

Amikor én arra kérem a kintieket, hogy segítsenek az itthoniaknak, akkor erre gondolok. El lehetne magyarázni, hogy kint azért működik sok minden jobban, mert az emberek másképp viszonyulnak egymáshoz. Mert a pénz nem minden. A tahó ember teli bukszával is tahó marad, tehát nem onnan kell megközelíteni a problémát, hogy "kint jobban lehet keresni". Az csak az egyik része a történetnek, és ha az arányokat nézzük, akkor nem is mindig igaz. És nem kell mindent a politikára fogni. Sok mindenről a politika tehet, de nem mindenről.

Én a magam részéről így kezdeném a változtatást.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.22. 13:24:12

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: "Ez a magyar átlag értelmi szint. Legalábbis az internetből kiindulva."

Hála az égnek van az interneten kívül is világ, ami azért kicsit árnyaltabb.

akkorisprof 2015.10.22. 13:24:43

@qkuc: valamint bocsánat: de az aljasságot, kegyetlenséget, népnyúzást nem tartom politikának. A politika helye a parlamentben van, nem azon kívül. Hitler is fel tudott sokakat hergelni, a Goebbelsi propaganda persze sikeres volt akkor is, most is. A németek már nem dőlnek be neki többségben szerintem. A sikeres országokban tapasztalatom szerint az ottaniakkal szemben minden fordítva van. Ami ott érdem, itt szégyen. Ami ott nem érték, itt igen. Nem anyagiakról beszélek. Ott szinte folyamatos a képmutatás, alap a túléléshez. Itt az emberek önmaguk. Annyira jó ezt látni. A sok mosolyt, s hogy nem az én, a mi a fontos. S itt teljesen természetes, hogy a mi-be tartozom noha a nyelvüket még csak félközépfokon ismerem. Mióta eljöttem, már jól vagyok. 2010 ig ott is még elvoltam. Addig nem büntették, aki rendszeresen nála szegényebbeken segit. Vagy kiáll mások jogaiért.

2015.10.22. 13:38:58

@A nagy kékség: Amit leírtál, azt kb. egy 10 éves jól nevelt gyerek is tudja. A magam részéről nem kívánom megnevelni a felnőtt embereket.

"Amikor én arra kérem a kintieket, hogy segítsenek az itthoniaknak, akkor erre gondolok. El lehetne magyarázni, hogy kint azért működik sok minden jobban, mert az emberek másképp viszonyulnak egymáshoz. Mert a pénz nem minden. A tahó ember teli bukszával is tahó marad, tehát nem onnan kell megközelíteni a problémát, hogy "kint jobban lehet keresni". Az csak az egyik része a történetnek, és ha az arányokat nézzük, akkor nem is mindig igaz. És nem kell mindent a politikára fogni. Sok mindenről a politika tehet, de nem mindenről."

Te végtelenül idealista/naiv vagy, ha komolyan elhiszed, hogy meg fog változni az emberek többsége külső hatásra. Amíg nem érzik önmaguktól az emberek, hogy mi lenne a normális viselkedés alapja, addig nem fognak bekövetkezni csodák. Az emberi természetből indulok ki.

A pénz nem minden. De jól esik, főleg, ha "nyugodt" élettel párosul.

A politikusokat a választók válasszák. A politikusok pedig olyanok, mint a választóik. Tükröt mutatnak a társadalomnak.

Amúgy érdekes ellentét, hogy a külföldre vándorolt csak akkor hiányzik, amikor meg kellene mondania, hogy mit kellene csinálni. Közben pedig nincsen igény arra, hogy széles körben értelmes párbeszéd alakuljon ki a felek között.

2015.10.22. 13:42:10

@A nagy kékség: Nem fogom egy hiábavaló célért áldozni az életemet. Szerencsére már betudom venni a leszarom tablettát mindennel kapcsolatban. Ha meg határon kívül leszek, még annyira sem fog érdekelni semmi, ami a magyar rögvalósággal kapcsolatos.

adg 2015.10.22. 13:54:47

@akkorisprof: "A politika helye a parlamentben van, nem azon kívül."

Hat igen. Ezt olvastad mar?

"A politika kifejezés az ókori görög polisz névből ered. A politika szó eredeti jelentése közélet, ebben az értelemben tehát mindenki, aki részt vesz a közéletben, tevékeny (aktív) vagy tétlen (passzív) politikát folytat. "

A rendszervaltas elott volt ez gyakori, azota meg balrol. A politika a parlamentbe valo. A pap a templomba, a tanar az iskolaba, stb stb. Mindenki fogja be jol a szajat, es ne erdeklodjon semmi irant. A politikusok majd a parlamentben eldontenek mindent mindenki helyett, a nep egyetlen dolga a szavazason megerositeni a politikusokba vetett bizalmat, de amugy kuss. Majd ok tudjak, azert vannak ott. Elbasszak, o bajuk, mi kozom hozza.
A kozugy kizarolag a parlament negy fala koze tartozik. Eljen a demokracia.

Bal 2015.10.22. 14:15:44

@London2009: bocs, de ha valamit háromszor kell elmagyaráznom amíg megérted, engedj már meg egy kis szarkazmust.

Kilenc éve élek Angliában, több száz magyarral beszélgettem már itt, nem igazán érzem, hogy bizonyítanom kellene, hogy a többség lead bizonyos dolgokból, pl. lakhatásból. Ráadásul minél több időt tölt itt valaki, ez annál nyilvánvalóbban következik is az ingatlanárakból, hiszen ugyanaz a pénz otthon sokal jobb minőségre konvertálható.

Bal 2015.10.22. 14:22:36

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: nem csinálok úgy, hol írtam ilyet? Hol írtam azt, hogy elítélek bárkit is? Na jó, feladom, kész, egyszerűen vannak emberek, akiknek nem megy az értő olvasás.

London2009 2015.10.22. 14:28:04

@Bal: Elsore is megertettem, csak nem ertek egyet. De nincs harag, semmi gond.
Hetedik eve vagyok itt es nekem is van nemi ralatasom a dolgokra.
A masodik felet a mondatodnak viszont nem tudom ertelmezni.

Ráadásul minél több időt tölt itt valaki, ez annál nyilvánvalóbban következik is az ingatlanárakból, hiszen ugyanaz a pénz otthon sokal jobb minőségre konvertálható.

Arra gondolsz, hogy az itt megkeresett penzt, ha hazavinne akkor jobb ingatlant tudna venni rajta? Ha erre gondolsz, akkor nyilvan egy magyar ingatlan arabol meg Tajfoldon lehetne jobb ingatlant venni. Vagy egy budapesti ingatlan helyett egy borsodi faluban is lehetne vasarolni.
Minel regebb ota van itt valaki, nyilvan annal jobban meg tudja vetni mar a labat. Az en barati koromben (magyar/nem magyar) legalabbis ez igy alakult. A tobbseg vett ingatlant az evek soran, pedig sokan kezdtek houseshareben. Ugyhogy nem mindegy, hogy honnan veszed a mintat. De mint irtam, nincs erre vonatkozo statisztika, ugyhogy lehet, hogy igazad van es a tobbsegnek rosszabb itt a lakhatas szempontjabol, de ez egyelore csak talalgatas.

akkorisprof 2015.10.22. 14:57:53

@adg: szia! Nem tartom politikának azt, ami 2010 óta történik. Nem látok politikusokat már a parlamentben sem. Ez a társaság valami más számomra s nem kívánok velük semmi közöset.

DieNanny CH 2015.10.22. 18:11:18

@adg:

"viszont kevesebb marad az allami feladatokra, pl ovonenik berere, hogy kicsit demagog legyek. :))"

Ebben sajnos igazad van... Magunk alatt vágjuk a fát... :-(

2015.10.22. 18:11:48

@Bal: Nem egészen értem, hogy mi a problémád. :O

DieNanny CH 2015.10.22. 18:28:48

@A nagy kékség:

Ja, amúgy Bécsben van félárú jegy. 2 vagy 3 megállóra szól, valamint ilyet válthatnak a 15 éven aluli diákok, és az idősek is a teljes szakaszra is. (Asszem 65 éves kortól, de nem vagyok benne biztos.)
Sőt, a bécsi nyári szünet idején a 15 éven aluli külföldi-belföldi egyaránt, ingyen utazhat Bécs határán belül...
(15 év az iskolaköteles kor, azért.)

montroyal ( CAN qc) 2015.10.22. 21:04:57

@adg: AFA visszaigenyles ??? ezt en sem ertem normalis adoellenorzesnel lehetetlen !! ha vettem valamit fizettem AFAT kiadtam penzt , amit en beszedek penzt arra a cliensek fizetnek AFA-t a kulombseg amit Nekem kell fizetnem hiszen azzal az aruval termekkel kerestem penzt tehat a bevetel tobb a kulombseget befizetem ... egyetlen esetben lehet hogy en kapok vissza ha veszteseges voltam ... DE akkor rogton jon az adoellenorzes akkor miert dolgozok mibol elek hogy lehet veszteseg ...az elet penzbe kerul honnan van a penz ...
tudom ez Mo-on nem problema csaladi osszefogas ( nalunk rogton kivizsgaljak a csaladot ) kolcson - aki kolcson adott honnan volt penze hol van a banki atutalas stb ... ja kezpenz? na ilyent nem fogadnak el nem letezik falba lehet rugni ... csak ami papiron van

szoval tenyleg csak Mo-on lehetseges ez a sok AFA visszaterites ..

M. Péter 2015.10.22. 23:45:18

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Az a számla neked kellett volna, ha el tudnád számolni az áfát. A tüzépnek az áfa levonásához az a számla kell, amivel ő vásárolta az anyagot és ő fizetett. Az áfa szempontjából a tüzépnek mindegy, hogy x összegért ad el valamit számla nélkül vagy x+27%-ért számlával, az előbbi esetben persze a jövedelemadót is el lehet csalni.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.22. 23:51:57

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Valahol valakinek már írtam: ha Budapesten bevezetnék a zónás jegyeket, akkor meg az lenne a baj. Az itteni utasoknak soha semmi nem elég jó. Egyes vonalakon csúcsidőben 5-7 percenként járnak a buszok (komolyan mondom, hogy már fényesre van nyalva az utasok segge), de ha az egyik véletlenül 2 percet késik, már rázzák az öklüket, mutogatják az órájukat, na meg persze anyázzák a sofőröket. Persze vannak türelmesebbek is, de egyre ritkább.

A napokban az egyik buszvezetőt arcon köpték, mert nem állt meg a késői jelzés ellenére. A másikat pizzával dobálták meg, mert nem engedte meg a fiatal suhancnak, hogy egyen a buszon, ami egyébként valóban tilos. A többi utas ilyenkor pedig csak közönyösen bámul maga elé. És ezek az esetek most már mindennaposak. És nem büntetnek meg senkit, tehát a többiek joggal hihetik, hogy ezt mind-mind megengedheti magának a kedves utas. Pedig nem.

Ez van. Ez egy ilyen város. Lehetne másmilyen is, de a többség nem akar pozitív változást, így marad a káosz és az örökös elégedetlenség.

M. Péter 2015.10.23. 00:03:45

@montroyal ( CAN qc): Itt szerintem visszaigénylésről nincs szó, csak a kifizetett áfa levonásáról.

Bizonyos esetekben viszont teljes szabályosan is lehet az adóhivataltól áfát visszaigényelni, pl. ha befektetsz vagy nagyobb összegű vásárlást hajtasz végre, vagy ha alacsonyabb vagy akár 0%-os adókulcsú terméket vagy szolgáltatást árulsz

©________ 2015.10.23. 08:08:28

@M. Péter: mindig okosakat sgholsz, de biztos nem konyvelo vagy

Bal 2015.10.23. 10:13:10

@London2009: A lakhatás csak egyetlen példa egy körülményre, ami megváltozhat egy országváltás során. Mehet lefelé és felfelé is. Van még tucatnyi más, ami számít. Kizárólag azért hoztam szóba, hogy illusztráljunk egy többnyire lefelé változó körülményt a magyar kiköltöző archetípusa, a londoni melós esetében.

HA azt kérdezte, és én is azt próbáltam körüljárni, hogy, mint minden komplex emberi döntésnél ahol nagyon nehezen összehasonlítható előnyöket-hátrányokat kell összeadni, hogy a végén kijöjjön egy döntés, nyilvánvalóan óriási szerepet játszanak a közismert kognitív torzítások. Az emberek szeretik a saját döntéseiket utólag is racionalizálni, és felmerül a kérdés, tényleg jobban éreznék-e magukat enélkül.

Tök érdekes beszélgetés lehetett volna, ha valaki beszáll. Sajnos megint a szokásos "nekem jobb Londonban mint otthon" téma lett belőle.

London2009 2015.10.23. 11:12:55

@Bal: Oszinten szolva nekem mar a konyokomon jon ki ez a tema, ne haragudj. Annyira leragott csont mar, a csapbol is ez folyik, hogy itt mennyivel rosszabb mindenkinek Londonban. Nem ertem, hogy akkor megis miert el itt tobb szazezer magyar, no mindegy. Ha meg esetleg megjegyzem, hogy nekem jobb itt, akkor meg jon, hogy miert dicsekszem (te is ezt irtad), holott ez csupan tenykozles.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.23. 13:43:31

@London2009: Azért ez fordítva is működik ám. Ha én azt írom, hogy nekem jó itt (Budapesten), az egy "tényközlés", mire a többiek nekem esnek, hogy sokaknak viszont "mennyivel rosszabb". Szóval itt nem csak azokat ugatják le, akik kimentek, hanem azokat is, akik maradtak.

Ha kiköltözöl, az a baj, ha itthon maradsz, az a baj. Ha jól érzed magad, az a baj, ha rosszul érzed magad, az a baj. Ha kijössz a pénzedből, az a baj, ha nem jössz ki a pénzedből, az is baj. :)

2015.10.23. 14:13:39

@A nagy kékség: Mit vársz a sok szektástól? Ezek csak akkor érzik jól magukat, ha letörhetik mások lelkesedését. Ha köpködhetnek imádott, rántott hús alakú országunkra. Ez tartja fent a blogot indulása óta.

Muscari 2015.10.23. 14:30:54

@montroyal ( CAN qc): ha exportálsz, akkor visszaigényelheted az Áfát. Elvileg, mert mindenbe belekötnek az utóbbi években, hogy ne kelljen visszaadni.
Annak szívás, aki csak exportra dolgozik, mert az állandó visszaigénylő.

Bal 2015.10.23. 22:47:37

@London2009: még mindig nem érted, mi a téma. Nem ez. Már a kérdésfelvetést magadra veszed és megsértődsz, nemhogy a mentális torzításokig eljussunk.

Mondjuk ez is árulkodik valamiről.

Mindegy, hagyjuk.

London2009 2015.10.23. 23:07:43

@Bal: ossze vissza zagyvaĺsz ertelmetlensegeket. Jo ejt.

eMeL · http://emel.blog.hu/ 2015.11.03. 15:12:32

@A nagy kékség: "a pénz nem old meg minden gondot az életben, abban teljesen biztos vagyok"

A pénz birtoklása nem old meg semmit, de a hiánya problémák tömegét generálja... ennyi, ennél többet ne akarj belelátni.

eMeL · http://emel.blog.hu/ 2015.11.03. 16:48:41

@London2009: "hozta a postas a 72 forint hasznomat"

A világválság közepén csak elmebetegek, matolcsik és magyar kormányok szüntetik meg a hosszú távú (még további 10+ évre tervezett!!!) befektetéseket.

Szóval a csekély hozamért orbánt szidd! Ő kötelezte a befektető céget, hogy a mélyponton adjon el, ne várja meg az emelkedést.

Akik bentmaradtak, azok gyakran egyetlen év alatt (vissza korrekció) 20-30%-os növekedésről beszélnek.

eMeL · http://emel.blog.hu/ 2015.11.03. 16:49:17

@London2009: "Ha erdekelnek magyar tarsasagok, akkor irj privatban es kuldok neked egy par tippet."

Először, amikor eddig jutottam: "es kuldok neked egy par...", akkor gondoltam így folytatod: lányt.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása