oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. október 21. 06:45,  Megoldás-e a külföldi élet? 204 komment

2015. október 21. 06:45 Határátkelő

Megoldás-e a külföldi élet?

Vajon tényleg boldogabb, egészségesebb és jobb-e a külföldi élet, mint az otthoni mindennapok taposómalma, vagy az egész inkább amiatt van így, mert másképp állunk hozzá, mint amikor odahaza, a szülőföldünkön próbálunk meg boldogulni? Íme, pár példa, utána pedig kíváncsi lennék a ti véleményetekre!

borond_es_foldgomb.jpg

Induljunk ki egy felmérésből, amit a MoveHub nevű cég végzett online, és ugyan a minta nem túl nagy (ezer fő), de azért érdekes, mit válaszoltak a (jellemzően az Egyesült Királyságban és Írországban élő) megkérdezettek, akik között fele arányban vannak olyanok, akik éltek már külföldön (vagy éppen most is ott élnek) és olyanok, akik még nem.

Csak pár érdekesség (tudván természetesen, hogy mindezt nem könnyű a magyar viszonyokra átültetni): a megkérdezett expatok 69 százaléka nevezte egészségi állapotát jónak vagy nagyon jónak, ez az arány a külföldön még nem éltek között 58 százalék.

A határátkelők 63 százaléka vallotta magát boldognak vagy nagyon boldognak, míg a másik csoportban ez 53 százalék. Ami az anyagiakat illeti, az expatok 40 százaléka volt elégedett a fizetésével, míg az otthon maradottak között ez az arány 28 százalék.

Ez persze mind szép és jó, de azért a kétely ott motoszkált (hozzám hasonlóan) a Telegraph újságíróiban is, akik megkerestek pár külföldön élő britet, hogy mondják el, miként látják ők – és azért az így kirajzolódó kép, bár pozitív, de kissé árnyaltabb.

Andy Probert, 46 éves újságíró (Törökország)

A szabadúszó újságíró tíz éve él Törökországban, és azt mondja, az élete sokkal nyugodtabb volt, kevesebb volt a stressz. „A megtakarításokra 12 százalék kamatot fizet a bank, az éves önkormányzati adó 40 font, és akkor még nem beszéltünk az ország társadalmi, történelmi és kulturális szövetéről” – mondja.

„Februárban nyolc év után először jártam az Egyesült Királyságban és megdöbbentett, hogy a taposómalom mára 24 órás gyakorlattá vált. Amikor az ember egy mellékúton hajnali 2-kor dugóba keveredik, elgondolkodik azon, honnan is jön ez a rengeteg autó, és arra gondol, hogy haza akar menni. Márpedig nekem a haza most már Törökország.”

Helen Russell, 35 éves író, újságíró (Dánia)

„Mióta 2013 elején Dániába költöztem, élvezem, hogy úgy élek, mint a helyiek. A távolság miatt jobban értékelem a barátaim és a családom, emberileg és szakmailag is többet kellett kihozni magamból, hogy képes legyek berendezni egy új életet. Van valami vérpezsdítő (és néha rémisztő) abban, amikor újrakezd az ember, vagy legalábbis nagy változást él meg az életében.

Az, hogy a rendszeresen a világ legboldogabb országai közé sorolt Dániában élek, engem is elégedettebbé tett, de hogy egészségesebbé vagy gazdagabbá is tett volna? Hát nem. A ’napi egy sütemény’ helyi szokásának, valamint a legendás skandináv jóléti modellt fenntartó, hátborzongatóan magas adóknak köszönhetően kilóban gyarapodtam, anyagilag viszont fogytam. De boldog és elégedett vagyok, szóval egyelőre jó üzletnek tűnik.”

Jonny Lis, 28 éves, operations manager (Fülöp-szigetek)

„Három éve élek a Fülöp-szigeteken, ahol operations managerként dolgozom és kifejezetten boldog vagyok. Előtte egy kis brixtoni házban éltem, egy sehová sem vezető munkám volt, amit nem is szerettem, és lévén Londonról szó, soha nem volt elég pénzem.

Most egy gyönyörű lakásban élek, kint medencével és edzőteremmel. Imádom a munkám, és mivel minden sokkal olcsóbb, anyagilag is szabadabb vagyok. Ugyan hiányzik a családom és a barátaim, de már itt is találtam barátokat, ami segített a beilleszkedésben.

Nem állítanám, hogy egészségesebben élek, a munkaidőm az otthonihoz igazodik, emiatt délután háromtól éjfélig dolgozom minden hétköznap. Ennek következtében általában késő este eszem, szóval ha nem vigyázok, könnyen felszalad pár kiló, és nem tudok bringával munkába menni, mint tettem az Londonban, mert rémesek az utak.

Ugyanakkor sokkal több a napsütés és jobb az idő, a közelben van egy csomó egzotikus sziget, ahová egy-egy hosszú hétvégén el lehet ugrani, lett egy csomó barátom és jó pár feledhetetlen élménnyel is gazdagodtam, ami nem történt volna meg, ha otthon maradok. Ideköltözni életem legjobb döntése volt.”

Neil Bunting, 50 éves, tanár (Dubai)

Neil Bunting immár másfél évtizede dolgozik tanárként Indonéziában, Ománban, Szaúd-Arábiában, és jelenleg Dubaiban. Jonny Lishez hasonlóan ő is azt mondja, semmi pénzért nem döntene másként ma sem.

„Csodás utazás volt megtapasztalni a különböző kultúrákat. Nem mindig volt sima ügy, voltak veszélyes helyzetek és néha frusztrált is a dolog, különösen a bürokratikus része, de elképesztő tapasztalatokat szereztem.

Talán sablonosan hangzik, de a napsütötte vidék boldogabbá tesz, csakúgy, mint azok a lehetőségek, amiket a kényelmesebb élet hoz. Abban nem vagyok biztos, hogy egészségesebb életforma ez, de mentálisan biztosan sokat ad az, ha mosolygós emberek között élsz.”

Tim Howe, 52 éves (Németország)

Ismét egy tanár, tolmács, és fordító, aki immár 1998 óta él Bajorországban, vállalkozóként. Ami saját bevallása szerint sem egyszerű menet.

„Az adó, az egészségbiztosítás komoly lyukat üt a bevételeimen. A pozitív oldalon ugyanakkor ott van klíma és az életmód, ami általában véve is jobb, mint az Egyesült Királyságban.

A meleg nyarak lehetőséget adnak arra, hogy az ember rendszeresen találkozhasson a barátaival az árnyas sörkertekben, és ott legyen az ingyenes zenei fesztiválokon, vagy az Alpokban, esetleg a tavaknál kiránduljon – mindezt maximum kétórányi autózásra az otthonomtól. Hiányzik-e valami? Igen, a brit humor és a tévé.”

Így látják tehát a külföldön élő angolok az előnyöket és hátrányokat – nektek mi a tapasztalatotok?

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr418008077

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LyukasBogrács 2015.10.21. 17:43:12

Ami elony: nem kiabalnak az aluljaroban, hogy "Szazer' a zolderosbooool!"

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.21. 17:47:06

@Zoole[uk]:
Támogatom.
Teljes mellszélességgel(ami nem kevés) kiállok a Grazi Mészaros mellett.
:)))))))))

Virago_1000 2015.10.21. 17:47:29

@A nagy kékség: "Éppen ezért szerintem mindenkinek el kéne költöznie egy másik országba, még ha csak rövid időre is. Hogy legyen összehasonlítási alap. "

- igy van, a diplomahoz kotelezo feltetelkent eloirnam.

SzZoole 2015.10.21. 17:56:03

@diggerdriver: mirol beszelsz???
Ö nem meszaros,Ö csak egy bekes orias,Don Juan Es Casanova:)))

2015.10.21. 18:27:26

@Whave: Jársz még a kiszámoló blogra? :)

2015.10.21. 18:31:05

@LyukasBogrács: Ötelemegyszázasér'. Az sokkal autentikusabb, ne is haragudj. :)

Bal 2015.10.21. 19:16:38

@London2009: ezt biztos nekem címezted? Semmi ilyet nem látok a szövegemben. Nyilván nem él mindenki houseshare-ben, mi sem abban éltünk Londonban. De ettől még igaz marad, hogy sok bevándorló Budapesten tragédiának élné meg a társadalmi ranglétra ugyanazt a fokát, mint amiben kint van. Azaz érdekes kérdéssé válik, hogy ott miért fogadja el. Ebben pedig van pszichológia vastagon: kisebb csoportnyomás (presztízs helyen csövezés eladható a gáz helyen menőzéssel szemben), meg too-much-invested-to-quit (sokat szenvedtél, hogy itt lehess, na most aztán élvezd akkor vazze).

Csodabogár 2015.10.21. 19:42:29

@Sanz: Szerintem igen helyes fiu vagy. Túl magasak vagy irreálisak az igényeid? Párban élni megkövetel bizonyos kompromisszumokat.

2015.10.21. 19:43:19

@Bal: Ez azért van, mert London albérlet árai nagyon drágák, és nyilván nem azért, mert az emberek imádnak egymás mellett tobzódni. X fizetésből és egyedül, Budapesten sem tudsz kivenni saját lakást, muszáj valakivel összeköltöznöd.

Muscari 2015.10.21. 19:44:13

@London2009: köszi szépe. Szerintem so kminden múlik azon, hogy az ember kikkel tart kapcsolatot. Érdekes módon a legtöbb itteni magyar ismerősöm minimum egy stúdióban lakik, vagy nagyobb lakást bérel.. Mi is kipróbáltuk a shared housingot, egészen pontosan egy hónapig, amíg a stúdióra vártunk. Elég is volt egy életre :-)

Muscari 2015.10.21. 19:52:06

@Th's child: elkuldened a youtube-os linket? Meg akarom mutatni a lanyomnak, aki ugyan meg csak 19, de szingli atm.

Muscari 2015.10.21. 20:13:39

@Csodabogár: már mondtuk neki, mikor megjelent a posztja, hogy egy kicsit lejjebb kellene adni az igényekből. Jó srác különben, remélem, egyszer megtalálja, akit keres.

montroyal ( CAN qc) 2015.10.21. 20:26:48

off az uj kanadai premier minister elso napja .... Mo-oeszagon is igy van ?

www.facebook.com/GlobalNews/videos/909043272476772/

montroyal ( CAN qc) 2015.10.21. 20:27:59

@montroyal ( CAN qc): Magyarorszagon ... biztos ott is lehet setalni a TEK nelkul ...

2015.10.21. 21:05:30

@montroyal ( CAN qc): Ha nem rá szavaztam, akkor is megköszöni? :D

Bal 2015.10.21. 21:08:05

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: nem értem, hogy lyukadunk ki mindig a lakhatásnál.

A megkérdezett emberek általában azt nyilatkozzák, hogy boldogabbak kint. A cikk azzal a kérdéssel foglalkozik, hogy ez vajon azért van-e, mert objektíve jobban élnek, vagy azért, mert máshogy állnak hozzá. Mivel a kivándorlás általában azzal jár, hogy az illető lentebbről kezdi az új társadalomban, ez önmagában boldogtalanságot kellene indukáljon.

A látszólagos ellentmondást az oldja fel, ha a kinti létra egésze annyival feljebb áll, hogy az alacsonyabb fokra állva is feljebb érzi magát az illető. A lényeg itt az "érzi" szón van: nem kell, hogy valamilyen objektív mérce szerint is így legyen. Elég, ha az illető bebeszéli magának. Vagy az, ha a létra úgy van prezentálva, hogy az alacsonyabb fokok hátrányai kezdetben nem láthatóak.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.21. 21:08:26

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:
Már évek óta tervezzük hogy elmegyünk a Diggerlandba de még nem került rá sor.
Nekem minden nap Diggerland...
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

fackyouman 2015.10.21. 21:12:59

Amit olvastam nem lehet a magyar viszonyokkal összehasonlítani.
Ők már egy jóléti országból költöztek máshová, mi meg az europai unió szegenynegyedében élünk és innen akarunk kitörni.
Hogy lehet ezt összehasonlítani???
Ami nekik természetes volt otthon, nekünk magyaroknak az csak egy álomvilág.

2015.10.21. 21:33:31

@Bal: Úgy lyukadunk ki, hogyha kint egy lyukban laksz, akkor az undi, de ha itthon teszed ugyanazt, az senkit sem érdekel. Vállrándítás.

Nem lehet, hogy a jobb élet reménye táplálja a pozitívabb életszemléletet? Még akár úgy is, hogy lehet, hogy rosszabb életszínvonalon él, mint itthon. Szerintem a leglényegesebb különbség, hogy bizakodik az ember. Itthon meg már feladta, hogy bízzon a jobb jövőben.

Sanz 2015.10.21. 21:34:28

@Csodabogár: Jaj, kedves vagy, köszönöm.
Hát mondjuk azt, hogy nem vagyok egy könnyű eset (legalábbis többen mondták ezt rám), de egyszer csak összejön. Olyan ez, mint a lottóötös, csak egyszer kell egy sikerrel járni, aztán 5-10-15 évig nincs gond (vagy nagy szerencsével az ember élete végéig, de én most csak egy életszakaszra előre gondolok, meg nem akarok túl optimista lenni). :-)

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.21. 22:19:38

Fantasztikus, hogy itt ma mindenkiből előbújt az erkölcs bajnoka. Közületek valószínűleg senki nem nyúlna bele észrevétlenül a pénzes kalapba. Persze hogy nem.

Ti minden bizonnyal azok a típusú utasok vagytok, akik egyetlen megállóért sem hajlandóak bliccelni. Veletek ilyen még soha nem fordult elő. Ti mindig mindent becsületesen intéztetek az életben, és ha hatalom kerülne a kezetekbe, nem élnétek vissza vele. Hát persze.

Én meg most másztam le a falvédőről.

De ha meg merem említeni, hogy a számla nélküli szaki ugyanúgy lopás, hiszen nincs befizetve az állam részére az ÁFA, akkor "én tényleg nem tudom, hogy mit beszélek".

qkuc 2015.10.21. 22:20:07

@adg: Küldjek neked képeket manóföldéről? :D

Csodabogár 2015.10.21. 22:38:40

@Sanz: Nekem 70 évesen is összejött netes társkeresőn, szóval csak fel a fejjel!

2015.10.21. 22:48:42

@A nagy kékség:

Nézd, pajtás, a jelen helyzetben ez süketelés. Nem arról volt szó, hogy mi mit tennénk.

Elképzelhető, hogy mi is esendőek vagyunk, vagy akár rohadt gonoszok, bliccelünk, áfát csalunk, gázolajat fejtünk, sőt, lehet, hogy eleve csak azért járunk házibuliba, hátha ott egy lány eszméletlenre issza magát, és akkor lehet taperolni (ha észrevétlenül történik, akkor az mindjárt ér, ugyebár), viszont helló, mi nem állunk neki belehugyozni a medencébe, hogy mi különbek vagyunk a többieknél, ezért majd megneveljük őket. Ez az, amivel öngólt rúgtál.

Meh.

Nekem egyébként a sikkasztás meg a hűtlen kezelés nincs a top5 életcélom között (szerintem a legtöbbünknek nincs), és ha ezt neked nehéz elhinni, meg álszenteskedésnek tartod, akkor hadd vegyem elő a kedvenc paneledet, hogy én nem bántani akarlak, csak mérhetetlen szerencsésnek érzem magam, hogy az én szemléletem nincs ennyire elkorcsosodva, hogy csak a pénz számít. Ha érted, hogy mondom.

SzZoole 2015.10.21. 22:54:24

@A nagy kékség: amig egy kalap ala veszed az egy magalllot bliccelo piti tyuktolvajt a fehergalleros nyakendosokel akik tobbnyire nagyautokal jarnak,addig tenyleg nem tudod mirol beszelsz,mondhatnam azt is,hogy fogalmatlan vagy.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.10.21. 23:02:11

@Bal: én mindenképpen lejjebb adtam az igényeimből, amikor Thaiföldre költöztem. képzeld, abban a rohadt lakásban még fűtés sem volt!!

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.10.21. 23:07:18

én tegnap is blicceltem, kölcsön szoktam kérni ilyenkor valakinek a bérletét, ha el kell menni pár órára. evvan.
ha én lennék a miniszterelnök, nem sikkasztanék, csak szimplán megszavaznám magamnak a havi kétmilliós fizetést. szerintem annyiból már kijönnénk ketten. plusz természetesen költségtérítések és a minidragonnak egy bentlakásos babysitter. teljesen törvényesen. így jó?

2015.10.21. 23:16:27

@A nagy kékség: Te tenyleg olyan vagy, ahogy @wuaaa megirta, es azt keresed, min huzhatnad fel magad. :D

Eloszor kijelented, hogy te is lopnal bizony, ha olyan helyzetbe kerulnel, majd @P.Elliotnak kifakadsz, hogy "az allamot meglopni nem bun, mi?" Dehat te mondtad, hogy te tenned, mi csak felhaborodtunk... :D

Mostmegmar belegabalyodtal abba, hogy megnevelj minket megint, pedig most tokre nem is mi voltunk a rosszfiuk.

monománia 2015.10.21. 23:25:27

@A nagy kékség:
"Szóval itt nem a vezetőkkel és azok módszereivel van baj, hanem azokkal, akik ezeket a módszereket szó nélkül tűrik, és a mai napig újra és újra megszavazzák ugyanazt a bűnbandát."

ezzel a mondatoddal pontosan leírtad, miért menthetetlen magyarország, és miért reménytelen a politikusváltásban reménykedni. egyben azt is, miért nem valódi kérdés a kivándorlás, az elmenekülés ebből a közegből...

Herr Géza 2015.10.21. 23:30:16

@mojyo: A tipikus provokátor. Most meg benyesett egy büdös nagy öngólt, de ugye a steril műanyag stréberfiú-imidzs nem sérülhet, így aztán: TÁMADÁÁÁS..!
:))

Bal 2015.10.21. 23:31:48

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: nem inkább fordítva: ha kint egy lyukban laksz, hát persze, ez London, mindenki azt teszi. Itthon meg: háh, ennyire vitted?

A remény meg a jövőbe vetett bizalom nagyon jó ötlet. Tényleg fontos, vagy a legfontosabb megszépítő pszichológiai tényező lehet annak, aki kilátástalannak érzi az életét valahol. Ez amúgy valahol karakter kérdése is: van a nyugtalan, aki arra ítéltetett, hogy folyamatosan reménykedjen aztán kiábránduljon. Más meg mindenhol jól érzi magát, és az nem is megy sehová.

SzZoole 2015.10.21. 23:35:25

@A nagy kékség: vegeredmenyben az,de azert megsem.Egy blicelo es az allamtol tobb szaz milliot lenyulni az lenyegi kulombseg.

Bal 2015.10.21. 23:36:25

@Dragonlady (Bp, Hun):

:)

Amúgy pont ez a baj az eredeti Telegraphos cikk magyarra interpretálásával. Gazdag helyről lepra helyre menni könnyebb, mert megvan az ember lehetősége arra, hogy megvegye a pénzéből azt, amit az eredeti helyén hiányolt és nem kapott meg. Így aztán az angol expatok persze hogy mind köszönik jól érzik magukat. Fordítva viszont nagyon más, mert nincs lehetőséged válogatni, hanem kapaszkodnod kell.

Az angol cikk megfelelője az lenne, ha a hazaköltöző magyarokat kérdeznénk, jobban érzik-e magukat, bejött-e.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.21. 23:41:30

@Ödenburger [Hu/At]: Ebben az esetben nem tudok veled egyetérteni.

Szomorúnak lenni mindenhol rossz. Miért lenne ez másképp egy rózsadombi villában?

montroyal ( CAN qc) 2015.10.21. 23:51:51

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: nekem meg nem koszonte meg de lehet en se fogom megkoszonni neki a kovetkezo eveket ... csak vicc mert ra szavaztam ...

adg 2015.10.22. 00:17:30

@qkuc: kuldjel, vagy inkabb egeszitsd ki par szoval, es kuldd el ha-nak. :)

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.22. 04:36:06

@Zoole[uk]: Hát ez a lényegi különbség a magyarázata annak, hogy gázolajat nem lopok, de egy jó kis állami mutyiban simán benne lennék. Elôbbivel nagyon megütném a bokámat, utóbbit viszont lazán megúsznám, sôt ha ügyesen csavarnám a szavakat, a nép még tapsolna is hozzá.

akkorisprof 2015.10.22. 04:37:14

@A nagy kékség:

Szia! 20 évesen azt a döntést hoztam, úgy kívánok élni, hogy nem fogok többé hazudni, kivéve ha azzal életet mentek, s úgy akarok élni, minden reggel bátran nézhessek a tükörbe. Utóbbitól akart a NER nek nevezett izé megfosztani, nem vol más lehetőség mint éhen halni ha becsületes akarok maradni-vagy távozom. Inkább távoztam. Becsület s otthon maradás, szerintem kizárt. Ott mindenkit korrumpál a hatalom, lelki értelemben, tapasztalataim szerint. Nem vagyok akkor magyar, ok. Ember maradok akkor.

És az ország a hibás, a szervilisek, a havi boritékért minden gazemberséget végrehajtók, akik csak egyféle nézetet fogadnak el s kegyetlenül, lelketlenül gázolnak át másokon. Magam a lelketlenség, kegyetlenség, s a nép ismételt megalkuvás választása miatt távoztam. Jó döntés volt.

Csókolok mindenkit az új agit-prop-ban! Nekem megfelel, hogy ők ottmaradnak.

©________ 2015.10.22. 05:07:22

@A nagy kékség: te ostoba hipokrita, te.

Na most mrhetsz panaszkodni, h szemelyeskedtdm veled.
Megdolgoztal erte.

2015.10.22. 06:23:32

@Bal: "Ez amúgy valahol karakter kérdése is: van a nyugtalan, aki arra ítéltetett, hogy folyamatosan reménykedjen aztán kiábránduljon. Más meg mindenhol jól érzi magát, és az nem is megy sehová."

A legjobb érvelés evör. Szarni kell mindenbe, nehogy bármi is változzon, jó irányba. Csaljon mindenki adót, oldjon meg mindent okosba, majd pedig sírjon és panaszkodjon 0-24-ben, hogy itt minden miért olyan abnormális, és miért nem működik semmi. Szavazzuk meg ugyanazokat a korrupt és dilettáns faszfejeket, újra és újra. Aztán közösen veregessük meg egymás hátát, hogy sikerült egy alapvetően jó adottságokkal rendelkező országot hagyni szétrohadni. Nem kell csodálkozni, hogy aki teheti, az elhúz innen.

2015.10.22. 06:29:33

@Zoole[uk]: Ez elvi kérdés. Ha valaki azért nem vesz jegyet/bérletet, mert nincsen rá pénze, azt megértem. De ha azért nem vesz, mert neki az ingyen JÁR, akkor semmivel sem különb azoktól, akik milliárdokat sikkasztanak. Ugyanaz a mentalitás, csak kicsiben. Ahogyan számla nélkül dolgoztatni, dugdosni a borítékot az orvos zsebébe, lefizetni a rendőrt, és a többi. A társadalom többé-kevésbé szintén korrupt, akárcsak a vezetői. Ez ellen lehet hadakozni, de attól még a lényeg nem változik.

2015.10.22. 06:36:47

@A nagy kékség:

Nem gondoltam, hogy ez komolyan kerdes lehet, de legyen... Ha pl. ha rossz kedved van, es meg a penztelenseg is nyomaszt, gyulnek a csekkek, hat az nem hiszem, hogy jo lehet, plane hogy ha el is mulna a rossz kedved, nyilvan nem fog, mert nyomasztanak a gondok. Ha van penzed, elmesz egy masszazsra, beulsz egy wellness kozpontba, esetleg elutazol egy hetvegere Parizsba, vagy fel a hegyekbe, vagy a tengerpartra, vagy megveszed a legujabb BMW-t, vagy akarmit csinalsz, amitol jobban erzed magad. Az eletben mindenhez penz kell, nem mondom, hogy penz nelkul nem lehet boldog az ember, azt sem, hogy sok penzzel biztosan boldog lesz, de az biztos, hogy sok penzzel konnyebb boldogan es stresszmentesen elni, mint keves penzzel. Szerintem.

szakasz2 2015.10.22. 08:57:49

@akkorisprof: Hát, sok igazság van sajnos abban amit írsz. Talán egy érdekes adalék ahhoz, milyen további (magyar) (mikro)környezeti problémák vezethetnek még a határátkeléshez:
www.origo.hu/kultura/egyfelvonas/20151021-egyasszony-tenki-reka-szinhaz-ujszulott-korhaz.html

DieNanny CH 2015.10.22. 09:18:21

@A nagy kékség:

Én sajnos rögtön lebuknék... Valahogy látszik rajtam, vagy nem tudom. Kb 15 éve volt, Pesten a Kálvin tértől mentem a Felszabra, gondoltam, minek a jegy. Hát, volt ellenőr... És még meg is sajnált! mikor mondtam, csak 1 megállót jöttem. Kérdeztem, nem mehetnék-e fel, és fent jegyet lyukasztani (mert ez még metró-szinten volt). Mondta, a kollégái fent is ellenőriznek. Nem akartam, hogy a címem benne legyen a rendszerben, ezért csak az útlevelemet mutattam, helyszíni bírságot kaptam, 1500 Ft-ot.
Azóta soha, sehol nem bliccelek.
Áfát is csaltam, mikor a tüzépen a felújításhoz vitt anyagot utólag fizettem, kérdezte a titkárnő, hogy számlát kérek-e. Mondtam, igen. Hát, nagyon sokba került... A plusz összegből egy szobányi parketta ára kijött volna. Utána, amikor már mentem, nem kértem számlát...
(Ilyenkor csak azt nem értem: ezt a tüzépes - nem ilyen pár deszkás, hanem nagyon komoly, nagy telepes - hogyan tudja számla nélkül az áfát visszaigényelni?)

Úgyhogy, én igazából azt vállalnám fel, ha sok pénzem lenne, akkor számlát kérnék. A rossz az, hogy az áfa legtöbbször a politikusok zsebét tömi. Tehát én minél becsületesebb vagyok, ők annál inkább híznak.
Ha a pozícióm által lenne lehetőségem csalásra - szerintem be sem kerülnék ilyen pozícióba. Abba olyan kerülhet szerintem, akiben a csírája már megvan a susmákolásnak. Szerintem...

qkuc 2015.10.22. 09:18:40

@akkorisprof: Kérlek ne vedd sértésnek, de ez ugyanakkora általánosító baromság, mint a buszsofőré. Már miért ne lehetne becsületben élni és dolgozni itthon? Azért, mert te úgy érzed, neked ez nem ment, az nem jelenti, hogy másnak nem "sikerül".

Az külön szomorú, ha dönteni kell arról, hogy hazugsáok nélkül akarsz élni, ennek valahol természetesnek kellene lennie minden emberben ....

Fel nem doghatom, hogy lehet így élni, midenben a politikát, meg a szomszéd Jancsi bácsit hibáztatva és ez úgy gondolom akkor sem változik, ha az ember másik országba telepszik át.

Mj.: ez egy vélemény volt, megsértődni nem kell rajta, csak csodálkozom ...

Bal 2015.10.22. 09:20:02

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: miféle "érvelés"? Csak egy megfigyelés, hogy van aki elégedetlen, mint (láthatóan) te, meg van, aki nem látja ennyire sötéten, és elvan, alkalmazkodik. Ez pedig karakter kérdése is.

Másik ami mutatja, hogy mennyire kognitív is ez, az az, hogy mondjuk a guardian kommentjeiben pont ugyanilyen lesújtó véleményeket lehet olvasni kispénzű szavazóktól Angliáról, aminek a végén kifejtik, hogy elhúznak a p*csába innen. Azaz hogy egy ország az ígéret földje lenne, az erősen szubjektív.

Amúgy ha rosszul mennek a dolgok, akkor a megfelelő válasz az, hogy húzzon el mindenki? Nem inkább változtatni kéne?

Fajankó 2015.10.22. 09:37:39

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:
Egyetértek, ez pusztán morális kérdés.Ha kicsiben megcsinálom, nagyban is megcsinálnám.

Bal 2015.10.22. 10:00:30

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: lásd @qkuc: vs @akkorisprof: hozzászólásai eggyel fentebb, kiváló illusztráció.

adg 2015.10.22. 10:07:40

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: "Ilyenkor csak azt nem értem: ezt a tüzépes - nem ilyen pár deszkás, hanem nagyon komoly, nagy telepes - hogyan tudja számla nélkül az áfát visszaigényelni?"

o, ez egyszeru. O sem ker mindenrol szamlat, az aruja egy reszet ugyanugy szamla nelkul veszi, meg az embereit sem jelenti be teljes fizetessel, meg maganak is kevesebb fizetest ad papiron. Siman megoldjak. Pont egy nagyobb telepen konnyebb megoldani amugy, a nagyobb forgalomban jobban el tudja dugni a fekete penzeket.

"A rossz az, hogy az áfa legtöbbször a politikusok zsebét tömi."

ez meg konkretan nem igaz, nephiedelem, indok, hogy ne fizessunk afat. Amelyik nagy ember (nem csak politikus, azok vannak a legkevesebben. A holdudvar az erdekes, ott van a sok ehes szaj.) lopni akar, az ugyis megteszi, es nem attol fugg a mertek, hogy mennyi az allami bevetel, hanem hogy mennyire van szuksege, vagy mennyit van pofaja.
Ha joskapista nem fizet afat, a sikkaszto ugyis megtalalja a modjat, viszont kevesebb marad az allami feladatokra, pl ovonenik berere, hogy kicsit demagog legyek. :))

Bal 2015.10.22. 10:08:17

@qkuc: nézd, evolúciósan ez a típus nagy sikereket ért el, így nem csoda, hogy elterjedt. Képzeld el ezt fókavadászban, ahogy dohog harmincezer éve Szibériában: "alig van már fóka, ha elejtek valamit, mindenki abból eszik, a törzsfőnök is engem cseszeget, nem érdekel, hogy arra hidegebb van, továbbmegyek ... hopp, némá, egy új kontinens."

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.22. 10:36:45

@Ödenburger [Hu/At]: Én ezt úgy látom, hogy a szomorúság belülrôl fakad, tehát egy külsô segédeszköz nem lesz rá valódi gyógyír. Biztosan hallottál már zizi gazdagokról, akik nem gyôznek agyturkászhoz járni. Van pénzük, hogy kifizessék, a depressziójuk mégsem múlik.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.22. 10:36:45

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Amikor elsőajtóznom kell, figyelnem kell a jegyeket, bérleteket. Van úgy, hogy valaki csak egy-két megállót megy, ráadásul olyan helyről, ahol nincs jegyautomata. Ilyenkor jegyet akar venni tőlem (nálam 450 forint), de hagyom a fenébe, pedig ha őt megbüntetik, akkor megbüntetnek engem is.

Az a baj, hogy Budapesten ez elég hülyén van megoldva. Ugyanannyit fizetsz egy 250 méteres megállóért is, mintha végigmész a 25 kilométeres vonalon. Erről nemsokára kirakok majd egy bejegyzést a blogomra. Ha érdekel, olvasd el.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.22. 10:36:45

@Bal: Érdekes, hogy az állami mutyiról szóló hozzászólásaimon túl volt még néhány, amit el sem olvastak az itteniek, pedig nagyjából ugyanerről szólt.

Kimegy a csóka Angliába, majd azt mondja onnan, hogy Magyarországon minden reménytelen. Ha megkérdezem, hogy tenne-e valamit azért, hogy ez másképp legyen (mondjuk kintről adna néhány életvezetési tanácsot a hazaiaknak), akkor pedig azt mondja, hogy ő már feladta, meg sem próbálja.

London2009 2015.10.22. 11:39:54

@Muscari: same here. Nyilvan korosztalytol is fugg, de az ismeroseim kozul - magyar/nem magyar - mar senki sem el houseshareben.

London2009 2015.10.22. 11:44:10

@Bal: Igen, neked cimeztem. Te irtad, hogy itt Londonban mindenki lead az igenyeibol, de mivel a haverok is igy elnek, igy itt elfogadjuk a rosszabb korulmenyeket. Erre irtam, hogy ez csupan altalanositas. Pont annyi ertelme van, mint annak az allandoan hangoztatott, szinten hulyesegnek, hogy Londonban mindenki mosogat. Egyik sem igaz. Nem mindenkinek rosszabbak a korulmenyei es nem is mindenki mosogat, sot!

Bal 2015.10.22. 11:59:06

@London2009: érted te a "minden" és az "általában" szó jelentését, és a köztük lévő különbséget? Vagy hogy egy halmaz átlaga és maximuma eltérhet? Érzem én, hogy el akarsz dicsekedni, hogy neked az átlagnál jobban megy, de ettől még az átlagra is lehet érvényes megfigyeléseket tenni.

London2009 2015.10.22. 12:05:23

@Bal: eloszor is vegyel vissza ebbol a stilusbol. Masodszor is megis honnan tudod, hogy mi az atlag? Van errol valami statisztika, hogy "altalaban" hogyan elnek az "atlag" magyarok Londonban? Mert en meg nem talalkoztam vele. Addig pedig ez szimplan egy rosszindulato feltetelezes.

2015.10.22. 12:24:54

@Bal: Úgy csinálsz, mintha a többség elégedett lenne az itthoni viszonyokkal. Kétségkívül az is egy megoldás, hogy bezárkózol a saját kis világodba. De nem kell elítélni azokat, akik nem így tesznek, és inkább megpróbálnak máshol érvényesülni.

2015.10.22. 12:41:22

@Bal: "Amúgy ha rosszul mennek a dolgok, akkor a megfelelő válasz az, hogy húzzon el mindenki? Nem inkább változtatni kéne?"

Hogyan?

2015.10.22. 12:44:30

@A nagy kékség: "Kimegy a csóka Angliába, majd azt mondja onnan, hogy Magyarországon minden reménytelen. Ha megkérdezem, hogy tenne-e valamit azért, hogy ez másképp legyen (mondjuk kintről adna néhány életvezetési tanácsot a hazaiaknak), akkor pedig azt mondja, hogy ő már feladta, meg sem próbálja."

Persze. hiszen értetlenek az emberek. Meg ne köpködj, meg aki a kerítésen kívül van, az ne ugasson bele. Ez a magyar átlag értelmi szint. Legalábbis az internetből kiindulva.

©________ 2015.10.22. 13:08:05

@London2009: ugyabban a statisztikában van,ahol az is, hogy a férfiak gyakrabban vandorolnak ki:D:D:D

akkorisprof 2015.10.22. 13:23:44

@qkuc: Nem vettem. Azt gondolom, becsületes ember akkor se hallgat, amikor nem ő a célpont. Nem csak azt nézi, ha csendben marad, nem törődik másokkal, neki jó lehet. Láttam a folyamatot, s hogy kerültek el mikor megtudták, fekete listára tett a hatalom. Azok is, akiken korábban segitettem, segitettünk. És mindenki végrehajtotta a politikai, sokszor törvénytelen utasításokat. Akik szóltak, azoknak jogaik papiron maradtak, de érvényt szerezni 5-10 év alatt csak a Strasbourgi Emberi Jogok Európai Biróságán lehet nekik.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.22. 13:24:05

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Mondjuk kezdhetjük azzal, hogy nem dobjuk el a szemetet (a cigicsikket se). Aztán nem lökjük félre egymást a megállóban. Aztán nem tesszük le a motyónkat a belső ülésre, miközben a külsőn terpeszkedünk, mert talán más is le szeretne ülni. Aztán kicsit jobban figyelünk az idősekre és a gyermekekre. Aztán nem anyázzuk a tömegközlekedési dolgozót, aki az utasokért van (természetesen a flegma szolgáltatót nem sorolom ide). Aztán betartjuk a szabályokat, és nem pedig azért emeljük fel a hangunkat, hogy azokat a szabályokat mi a fészkes fenéért találták ki. Aztán tanulunk egy kis tiszteletet. Aztán nem hisszük azt, hogy nekünk mindent szabad, nekünk mindenhez jogunk van, miközben a kötelezettségeinkről megfeledkezünk. Aztán megtanulhatunk szépen szólni egymáshoz; kedvesen, nem agresszíven. És még napestig sorolhatnám.

Amikor én arra kérem a kintieket, hogy segítsenek az itthoniaknak, akkor erre gondolok. El lehetne magyarázni, hogy kint azért működik sok minden jobban, mert az emberek másképp viszonyulnak egymáshoz. Mert a pénz nem minden. A tahó ember teli bukszával is tahó marad, tehát nem onnan kell megközelíteni a problémát, hogy "kint jobban lehet keresni". Az csak az egyik része a történetnek, és ha az arányokat nézzük, akkor nem is mindig igaz. És nem kell mindent a politikára fogni. Sok mindenről a politika tehet, de nem mindenről.

Én a magam részéről így kezdeném a változtatást.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.22. 13:24:12

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: "Ez a magyar átlag értelmi szint. Legalábbis az internetből kiindulva."

Hála az égnek van az interneten kívül is világ, ami azért kicsit árnyaltabb.

akkorisprof 2015.10.22. 13:24:43

@qkuc: valamint bocsánat: de az aljasságot, kegyetlenséget, népnyúzást nem tartom politikának. A politika helye a parlamentben van, nem azon kívül. Hitler is fel tudott sokakat hergelni, a Goebbelsi propaganda persze sikeres volt akkor is, most is. A németek már nem dőlnek be neki többségben szerintem. A sikeres országokban tapasztalatom szerint az ottaniakkal szemben minden fordítva van. Ami ott érdem, itt szégyen. Ami ott nem érték, itt igen. Nem anyagiakról beszélek. Ott szinte folyamatos a képmutatás, alap a túléléshez. Itt az emberek önmaguk. Annyira jó ezt látni. A sok mosolyt, s hogy nem az én, a mi a fontos. S itt teljesen természetes, hogy a mi-be tartozom noha a nyelvüket még csak félközépfokon ismerem. Mióta eljöttem, már jól vagyok. 2010 ig ott is még elvoltam. Addig nem büntették, aki rendszeresen nála szegényebbeken segit. Vagy kiáll mások jogaiért.

2015.10.22. 13:38:58

@A nagy kékség: Amit leírtál, azt kb. egy 10 éves jól nevelt gyerek is tudja. A magam részéről nem kívánom megnevelni a felnőtt embereket.

"Amikor én arra kérem a kintieket, hogy segítsenek az itthoniaknak, akkor erre gondolok. El lehetne magyarázni, hogy kint azért működik sok minden jobban, mert az emberek másképp viszonyulnak egymáshoz. Mert a pénz nem minden. A tahó ember teli bukszával is tahó marad, tehát nem onnan kell megközelíteni a problémát, hogy "kint jobban lehet keresni". Az csak az egyik része a történetnek, és ha az arányokat nézzük, akkor nem is mindig igaz. És nem kell mindent a politikára fogni. Sok mindenről a politika tehet, de nem mindenről."

Te végtelenül idealista/naiv vagy, ha komolyan elhiszed, hogy meg fog változni az emberek többsége külső hatásra. Amíg nem érzik önmaguktól az emberek, hogy mi lenne a normális viselkedés alapja, addig nem fognak bekövetkezni csodák. Az emberi természetből indulok ki.

A pénz nem minden. De jól esik, főleg, ha "nyugodt" élettel párosul.

A politikusokat a választók válasszák. A politikusok pedig olyanok, mint a választóik. Tükröt mutatnak a társadalomnak.

Amúgy érdekes ellentét, hogy a külföldre vándorolt csak akkor hiányzik, amikor meg kellene mondania, hogy mit kellene csinálni. Közben pedig nincsen igény arra, hogy széles körben értelmes párbeszéd alakuljon ki a felek között.

2015.10.22. 13:42:10

@A nagy kékség: Nem fogom egy hiábavaló célért áldozni az életemet. Szerencsére már betudom venni a leszarom tablettát mindennel kapcsolatban. Ha meg határon kívül leszek, még annyira sem fog érdekelni semmi, ami a magyar rögvalósággal kapcsolatos.

adg 2015.10.22. 13:54:47

@akkorisprof: "A politika helye a parlamentben van, nem azon kívül."

Hat igen. Ezt olvastad mar?

"A politika kifejezés az ókori görög polisz névből ered. A politika szó eredeti jelentése közélet, ebben az értelemben tehát mindenki, aki részt vesz a közéletben, tevékeny (aktív) vagy tétlen (passzív) politikát folytat. "

A rendszervaltas elott volt ez gyakori, azota meg balrol. A politika a parlamentbe valo. A pap a templomba, a tanar az iskolaba, stb stb. Mindenki fogja be jol a szajat, es ne erdeklodjon semmi irant. A politikusok majd a parlamentben eldontenek mindent mindenki helyett, a nep egyetlen dolga a szavazason megerositeni a politikusokba vetett bizalmat, de amugy kuss. Majd ok tudjak, azert vannak ott. Elbasszak, o bajuk, mi kozom hozza.
A kozugy kizarolag a parlament negy fala koze tartozik. Eljen a demokracia.

Bal 2015.10.22. 14:15:44

@London2009: bocs, de ha valamit háromszor kell elmagyaráznom amíg megérted, engedj már meg egy kis szarkazmust.

Kilenc éve élek Angliában, több száz magyarral beszélgettem már itt, nem igazán érzem, hogy bizonyítanom kellene, hogy a többség lead bizonyos dolgokból, pl. lakhatásból. Ráadásul minél több időt tölt itt valaki, ez annál nyilvánvalóbban következik is az ingatlanárakból, hiszen ugyanaz a pénz otthon sokal jobb minőségre konvertálható.

Bal 2015.10.22. 14:22:36

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: nem csinálok úgy, hol írtam ilyet? Hol írtam azt, hogy elítélek bárkit is? Na jó, feladom, kész, egyszerűen vannak emberek, akiknek nem megy az értő olvasás.

London2009 2015.10.22. 14:28:04

@Bal: Elsore is megertettem, csak nem ertek egyet. De nincs harag, semmi gond.
Hetedik eve vagyok itt es nekem is van nemi ralatasom a dolgokra.
A masodik felet a mondatodnak viszont nem tudom ertelmezni.

Ráadásul minél több időt tölt itt valaki, ez annál nyilvánvalóbban következik is az ingatlanárakból, hiszen ugyanaz a pénz otthon sokal jobb minőségre konvertálható.

Arra gondolsz, hogy az itt megkeresett penzt, ha hazavinne akkor jobb ingatlant tudna venni rajta? Ha erre gondolsz, akkor nyilvan egy magyar ingatlan arabol meg Tajfoldon lehetne jobb ingatlant venni. Vagy egy budapesti ingatlan helyett egy borsodi faluban is lehetne vasarolni.
Minel regebb ota van itt valaki, nyilvan annal jobban meg tudja vetni mar a labat. Az en barati koromben (magyar/nem magyar) legalabbis ez igy alakult. A tobbseg vett ingatlant az evek soran, pedig sokan kezdtek houseshareben. Ugyhogy nem mindegy, hogy honnan veszed a mintat. De mint irtam, nincs erre vonatkozo statisztika, ugyhogy lehet, hogy igazad van es a tobbsegnek rosszabb itt a lakhatas szempontjabol, de ez egyelore csak talalgatas.

akkorisprof 2015.10.22. 14:57:53

@adg: szia! Nem tartom politikának azt, ami 2010 óta történik. Nem látok politikusokat már a parlamentben sem. Ez a társaság valami más számomra s nem kívánok velük semmi közöset.

DieNanny CH 2015.10.22. 18:11:18

@adg:

"viszont kevesebb marad az allami feladatokra, pl ovonenik berere, hogy kicsit demagog legyek. :))"

Ebben sajnos igazad van... Magunk alatt vágjuk a fát... :-(

2015.10.22. 18:11:48

@Bal: Nem egészen értem, hogy mi a problémád. :O

DieNanny CH 2015.10.22. 18:28:48

@A nagy kékség:

Ja, amúgy Bécsben van félárú jegy. 2 vagy 3 megállóra szól, valamint ilyet válthatnak a 15 éven aluli diákok, és az idősek is a teljes szakaszra is. (Asszem 65 éves kortól, de nem vagyok benne biztos.)
Sőt, a bécsi nyári szünet idején a 15 éven aluli külföldi-belföldi egyaránt, ingyen utazhat Bécs határán belül...
(15 év az iskolaköteles kor, azért.)

montroyal ( CAN qc) 2015.10.22. 21:04:57

@adg: AFA visszaigenyles ??? ezt en sem ertem normalis adoellenorzesnel lehetetlen !! ha vettem valamit fizettem AFAT kiadtam penzt , amit en beszedek penzt arra a cliensek fizetnek AFA-t a kulombseg amit Nekem kell fizetnem hiszen azzal az aruval termekkel kerestem penzt tehat a bevetel tobb a kulombseget befizetem ... egyetlen esetben lehet hogy en kapok vissza ha veszteseges voltam ... DE akkor rogton jon az adoellenorzes akkor miert dolgozok mibol elek hogy lehet veszteseg ...az elet penzbe kerul honnan van a penz ...
tudom ez Mo-on nem problema csaladi osszefogas ( nalunk rogton kivizsgaljak a csaladot ) kolcson - aki kolcson adott honnan volt penze hol van a banki atutalas stb ... ja kezpenz? na ilyent nem fogadnak el nem letezik falba lehet rugni ... csak ami papiron van

szoval tenyleg csak Mo-on lehetseges ez a sok AFA visszaterites ..

M. Péter 2015.10.22. 23:45:18

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Az a számla neked kellett volna, ha el tudnád számolni az áfát. A tüzépnek az áfa levonásához az a számla kell, amivel ő vásárolta az anyagot és ő fizetett. Az áfa szempontjából a tüzépnek mindegy, hogy x összegért ad el valamit számla nélkül vagy x+27%-ért számlával, az előbbi esetben persze a jövedelemadót is el lehet csalni.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.22. 23:51:57

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Valahol valakinek már írtam: ha Budapesten bevezetnék a zónás jegyeket, akkor meg az lenne a baj. Az itteni utasoknak soha semmi nem elég jó. Egyes vonalakon csúcsidőben 5-7 percenként járnak a buszok (komolyan mondom, hogy már fényesre van nyalva az utasok segge), de ha az egyik véletlenül 2 percet késik, már rázzák az öklüket, mutogatják az órájukat, na meg persze anyázzák a sofőröket. Persze vannak türelmesebbek is, de egyre ritkább.

A napokban az egyik buszvezetőt arcon köpték, mert nem állt meg a késői jelzés ellenére. A másikat pizzával dobálták meg, mert nem engedte meg a fiatal suhancnak, hogy egyen a buszon, ami egyébként valóban tilos. A többi utas ilyenkor pedig csak közönyösen bámul maga elé. És ezek az esetek most már mindennaposak. És nem büntetnek meg senkit, tehát a többiek joggal hihetik, hogy ezt mind-mind megengedheti magának a kedves utas. Pedig nem.

Ez van. Ez egy ilyen város. Lehetne másmilyen is, de a többség nem akar pozitív változást, így marad a káosz és az örökös elégedetlenség.

M. Péter 2015.10.23. 00:03:45

@montroyal ( CAN qc): Itt szerintem visszaigénylésről nincs szó, csak a kifizetett áfa levonásáról.

Bizonyos esetekben viszont teljes szabályosan is lehet az adóhivataltól áfát visszaigényelni, pl. ha befektetsz vagy nagyobb összegű vásárlást hajtasz végre, vagy ha alacsonyabb vagy akár 0%-os adókulcsú terméket vagy szolgáltatást árulsz

©________ 2015.10.23. 08:08:28

@M. Péter: mindig okosakat sgholsz, de biztos nem konyvelo vagy

Bal 2015.10.23. 10:13:10

@London2009: A lakhatás csak egyetlen példa egy körülményre, ami megváltozhat egy országváltás során. Mehet lefelé és felfelé is. Van még tucatnyi más, ami számít. Kizárólag azért hoztam szóba, hogy illusztráljunk egy többnyire lefelé változó körülményt a magyar kiköltöző archetípusa, a londoni melós esetében.

HA azt kérdezte, és én is azt próbáltam körüljárni, hogy, mint minden komplex emberi döntésnél ahol nagyon nehezen összehasonlítható előnyöket-hátrányokat kell összeadni, hogy a végén kijöjjön egy döntés, nyilvánvalóan óriási szerepet játszanak a közismert kognitív torzítások. Az emberek szeretik a saját döntéseiket utólag is racionalizálni, és felmerül a kérdés, tényleg jobban éreznék-e magukat enélkül.

Tök érdekes beszélgetés lehetett volna, ha valaki beszáll. Sajnos megint a szokásos "nekem jobb Londonban mint otthon" téma lett belőle.

London2009 2015.10.23. 11:12:55

@Bal: Oszinten szolva nekem mar a konyokomon jon ki ez a tema, ne haragudj. Annyira leragott csont mar, a csapbol is ez folyik, hogy itt mennyivel rosszabb mindenkinek Londonban. Nem ertem, hogy akkor megis miert el itt tobb szazezer magyar, no mindegy. Ha meg esetleg megjegyzem, hogy nekem jobb itt, akkor meg jon, hogy miert dicsekszem (te is ezt irtad), holott ez csupan tenykozles.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.23. 13:43:31

@London2009: Azért ez fordítva is működik ám. Ha én azt írom, hogy nekem jó itt (Budapesten), az egy "tényközlés", mire a többiek nekem esnek, hogy sokaknak viszont "mennyivel rosszabb". Szóval itt nem csak azokat ugatják le, akik kimentek, hanem azokat is, akik maradtak.

Ha kiköltözöl, az a baj, ha itthon maradsz, az a baj. Ha jól érzed magad, az a baj, ha rosszul érzed magad, az a baj. Ha kijössz a pénzedből, az a baj, ha nem jössz ki a pénzedből, az is baj. :)

2015.10.23. 14:13:39

@A nagy kékség: Mit vársz a sok szektástól? Ezek csak akkor érzik jól magukat, ha letörhetik mások lelkesedését. Ha köpködhetnek imádott, rántott hús alakú országunkra. Ez tartja fent a blogot indulása óta.

Muscari 2015.10.23. 14:30:54

@montroyal ( CAN qc): ha exportálsz, akkor visszaigényelheted az Áfát. Elvileg, mert mindenbe belekötnek az utóbbi években, hogy ne kelljen visszaadni.
Annak szívás, aki csak exportra dolgozik, mert az állandó visszaigénylő.

Bal 2015.10.23. 22:47:37

@London2009: még mindig nem érted, mi a téma. Nem ez. Már a kérdésfelvetést magadra veszed és megsértődsz, nemhogy a mentális torzításokig eljussunk.

Mondjuk ez is árulkodik valamiről.

Mindegy, hagyjuk.

London2009 2015.10.23. 23:07:43

@Bal: ossze vissza zagyvaĺsz ertelmetlensegeket. Jo ejt.

eMeL · http://emel.blog.hu/ 2015.11.03. 15:12:32

@A nagy kékség: "a pénz nem old meg minden gondot az életben, abban teljesen biztos vagyok"

A pénz birtoklása nem old meg semmit, de a hiánya problémák tömegét generálja... ennyi, ennél többet ne akarj belelátni.

eMeL · http://emel.blog.hu/ 2015.11.03. 16:48:41

@London2009: "hozta a postas a 72 forint hasznomat"

A világválság közepén csak elmebetegek, matolcsik és magyar kormányok szüntetik meg a hosszú távú (még további 10+ évre tervezett!!!) befektetéseket.

Szóval a csekély hozamért orbánt szidd! Ő kötelezte a befektető céget, hogy a mélyponton adjon el, ne várja meg az emelkedést.

Akik bentmaradtak, azok gyakran egyetlen év alatt (vissza korrekció) 20-30%-os növekedésről beszélnek.

eMeL · http://emel.blog.hu/ 2015.11.03. 16:49:17

@London2009: "Ha erdekelnek magyar tarsasagok, akkor irj privatban es kuldok neked egy par tippet."

Először, amikor eddig jutottam: "es kuldok neked egy par...", akkor gondoltam így folytatod: lányt.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása