oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. október 14. 06:45,  Itthon ragadtam 174 komment

2015. október 14. 06:45 Határátkelő

Itthon ragadtam

Többször felmerült már, milyen érdekes lenne, ha a blog régi szerzői megjelennének és megírnák, hol tart most az életük. Nos, felvettem a kapcsolatot néhányukkal a legelső időkből, és megkértem őket, írják meg, hogyan (és hol) élnek most, mi történt velük, mik a terveik. Juli Németországban és Dániában volt korábban au pair, aztán visszatért Magyarországra, azzal az elhatározással, hogy megint nekivág. Mielőtt kiderülne, hogyan alakult az élete, rövid részletekben megpróbálom a régi posztokból összefoglalni az akkor leírtakat.

csalad_foto_pixabay_com_geralt.jpg

Juli anno Németországban kezdett au pairként egy Ingolstadt melletti kis faluban, két kisfiú mellett; a kisebbik 3, a nagyobbik 6 éves volt.

Németország: a ritka kivételbe csöppentem

„A szülők értelmiségiek, doktorált emberek, apuka a faluban képviselő. Egy ikerházban laktunk a nagyszülőkkel, akik idős koruk ellenére még mindig földművelésből éltek. Na, nem itthoni viszonyokat kell elképzelni, hanem a falu központjában egy hatalmas birtokot, ahol van bőven hely a temérdek traktornak, kombájnnak és a terménynek.

Nekem ténylegesen csak a lurkókkal kellett foglalkoznom (napi max 5 óra, ez is hétköznaponként, hétvége szabad), ezért kaptam egy csekélyke zsebpénzt (akkor az 205 vagy 210 euró volt), fizették Ingolstadtba a buszjegyemet, a német nyelvóráimat (ezek kötelezően a családot terhelik), és a gyerekfelügyeleten kívül nem kellett mást csinálnom a háztartásban. Vagyis: no takarítás, no főzés.

Amikor otthon voltak, igyekeztek minél több időt a gyerekekkel tölteni. Ők nem azért fogadtak fel egy au-pairt, hogy az kiszolgálja őket, vagy mert úgy kényelmesebb nekik (nem úgy, mint sok más nyugat-európai család), hanem mert így tudták legjobban a gyerekfelügyeletet megoldani. A gyereknevelésben persze voltak nehézségek, de ez egy másik téma.

Az idő múlásával elég jól összeszoktunk, őszintén érdeklődtek a magyar kultúra iránt, és ahogy fejlődött a nyelvtudásom, annál nagyobbakat tudtunk beszélgetni. Egy idő után 1-2 apró ügy intézését is rám bízták, és nagyon pozitívan fogadták, hogy igyekeztem elfoglaltságokat találni magamnak.

Visszagondolva, elég jó dolgom volt náluk, bár az ismerősöm, aki kiközvetített, többször figyelmeztetett, hogy nehogy azt gondoljam, hogy a németek ilyenek. Igazából a ritka kivételbe csöppentem bele.” (A teljes történetet itt olvashatjátok el.)

Dánia: rajtam spórolt a család

Németország és a főiskola után pedig jött egy dániai népfőiskola Koppenhágától 60 km-re, Helsingør-ben. Juli a fél év alatt annyira beleszeretett az országba, hogy úgy döntött, marad – és persze ismét a jól bevált au-pair munkát választotta.

„Egy fiatal családról volt szó, újra két kisfiúval, egy 3 és egy másfél évessel. Anyuka korombeli, apuka 10 évvel idősebb (ötöt letagadhatna), jól kereső menedzser, anyuka is éppen dolgozott akkor, és volt már egy au-pairjük, egy örmény lány, de ő már váltani akart.

Szóval a szülők hihetetlenül nyitottak, lazák voltak, már az első találkozás után hatalmas vigyorral és öleléssel köszöntünk el egymástól, és alig vártam, hogy 2 hónap otthoni kényszerpihenő után visszatérhessek hozzájuk és ezzel együtt szívem csücske-Dániához.

A megérkezés után még nem egyből jött a hidegzuhany. Az első héten még ott volt a másik csaj, ami abból a szempontból volt jó, hogy láttam, mi lesz a feladatom, merre van az óvoda, és a legfontosabb dán kifejezéseket gyorsan feljegyeztem magamnak, ami elengedhetetlen volt a gyerekekkel való kommunikációban (bár a szülőkkel angolul beszéltem).

Ahogy egyedül maradtam, anyuka egy csomó mindenen változtatott. A heti két szabadnapot (ami általában hétvége az au-paireknek, hogy az adott ország megismerése céljából legyen ideje utazgatni például) ő gondolta ki nekem, szóval majdnem a nullával volt egyenlő az esélye annak, hogy egy hosszú hétvégét, egy utazást, egy programot előre megszervezzek. De azért megoldottam.

Emellett adott egy listát, hogy melyik nap éppen mit kell kitakarítanom. Ez kb. napi 3-4 óra elfoglaltságot jelentett – megemlíteném, hogy a takarítás nem megengedett egy au-pairnak. Ha elfogadja a felajánlott munkát, azt külön szokták honorálni jobb családoknál.

Valahogy elfelejtette a buszjegyeimet is kifizetni – szóval a zsebpénzemből kellett állni, ami átszámítva olyan 300 euró körül volt, de ne felejtsük, hogy Dánia az egyik leggazdagabb skandináv ország, és egyben az egyik legdrágább is. És bár járt volna a nyelviskola is – valahogy az is el lett sunnyogva.

Szóval vigyem a gyerekeket oviba, hazatérve takarítsak, a szusszanásnyi idő után már mehettem vissza a gyerkőcökért. Mindeközben anyuka otthon volt, éppen nem volt munkája, de nem is nagyon zavarta, hogy nincs neki, apuka úgyis baromi jól keresett, szóval nem épp az ő keresete hiányzott.” (A teljes poszt további részletekkel itt található.)

Ez van ma

„Hogy mi történt velem, mióta itthon „ragadtam”? Elgondolkodtam, amikor a Határátkelő megkeresett azzal, hogy tudnék-e egy beszámolót írni az elmúlt évekről.

Kilenc éve úgy jöttem haza Dániából (illetve előtte éltem már Németországban, Angliában is), hogy én mindenképpen megyek vissza külföldre, de adok magamnak itthon egy kis időt, amíg összeszedem magam – pénzügyileg is, és rendet rakni a magánéletem körül is.

Imádtam kint lenni, de több negatív dolog is összejött, és úgy éreztem, muszáj kicsit visszatérnem a gyökerekhez, erőt gyűjtenem.

Egy évet adtam magamnak, szerencsére kaptam állást a kisvárosban, ahol felnőttem, így belevághattam a nagybetűs felnőtt életbe, igazi felelősségteljes munkával és keresettel – ami nagyon kevés volt, de mivel a szüleimnél laktam, kezdésnek ez sem volt rossz.

Egy váratlan találkozás

A magamnak adott egy év eleje viszont rögtön úgy kezdődött, hogy találkoztam egy gyerekkori szerelemmel – aki miatt felülíródtak a külföldi ambícióim. A véletlen találkozás után gyorsan pörögtek velünk az események: fél év után eljegyzés, rá egy évre esküvő, és a trónörökös sem sokat váratott magára. Most már két fiunk van, a nagyobbik most kezdte az iskolát.

Szóval minden úgy alakult és alakul, ahogy a nagy könyvben meg van írva. Éljük az életünket, pörög a mókuskerék, mennek az évek, nőnek a gyerekek.

Nekem pedig mehetnékem van.

Legjobban egy német szóval tudnám az érzést körülírni: „Fernweh” – ez a honvágy (Heimweh) ellentéte: amikor adott helyről elvágyódok máshová…

Aki élt már külföldön (nem csak turistaként járt pár országban), annak szerintem nem lesz nyugta utána, mindig benne motoszkál a gondolat, az érzés, hogy mikor ülök a volán mögé, vagy vonatra, hajóra, repülőre, tök mindegy, csak utazzak és egy kicsit el innen. És nem csak 1-2 hétre el innen, hanem pár hónapra, évre akár.

El vagyunk kényeztetve

Nekünk elég sok veszítenivalónk lenne, ha valahová elköltöznénk, nagyon sok a nagyszülői segítség, a munkánk mellett nem is tudnánk máshogy megoldani a gyerekek körüli logisztikát.

Persze ez kényelmessé is tesz bennünket… nem úgy fejezzük be a munkát, hogy most muszáj odaérni iskolába, edzésre, akárhova, a hétvége tervezése sem mindig csak négyünkről szól, nem kell gondolkodni nagy főzéseken, mert valamelyik nagymama úgyis főz. Szóval el vagyunk kényeztetve, aminek élvezzük minden előnyét és néha árnyoldalát is.

Ha szóba is kerül néha napján, hogy mi lenne, ha meglépnénk a meglépnivalót, igazából csak az ellenérvek vannak felsorolva: mit kezdenénk azzal, hogy a férjemnek nincs semmilyen idegennyelv tudása? Elég az, ha én tudok jól németül és angolul?

Vagyis lehet, hogy én találnék előbb állást? Neki hogyan tovább? Kezdjen mindent elölről? Miért szakítsuk el a gyerekeket a támogató családi környezettől? Meg tudnánk oldani külföldön az életünket, úgy hogy csak magunkra számíthatunk? Hogyan pótoljuk az itthon hagyott régi barátságokat, hogyan építünk fel egy új életet?

Topogunk egy helyben

Nem azt mondom, hogy nem jó itthon, mert ahogy írtam is, nekünk minden adott. Nem vágyunk palotára, legújabb kocsira, Föld körüli útra. De nem is látom, hogy mikor tudunk továbblépni egy nagyobb lakás, egy kevésbé használt autó, egy komolyabb külföldi utazás felé… Topogunk egy helyben, és a munkánkkal, sok túlórával (bejelentett alkalmazottként) csak nagyon apró lépésekben tudunk előre haladni.

Jó magyar szokás szerint a környezet azt sugallja, hogy maradj a fenekeden, elégedj meg azzal, amid van, ne akarj többre vágyni (se munkában, se pénzben, se a magad előmenetelében, önképzésében).

Valahogy úgy vagyok vele, hogy az ember soha nem lehet biztos benne, hogy jó kerekedik-e ki egy váltásból, a megszokott nyugalomból egy szokatlan kalandba belevágni mennyire éri meg – legyen szó külföldre költözésről, munkahelyi váltásról vagy magánéleti problémák megoldásáról.

De sokkal nyomasztóbb az az érzés, hogy megléphettem volna, de mégsem tettem meg. És ha az a bizonyos gondolat az állandó mehetnékről nem lenne, talán minden kerek lenne. De így nem az.”

A moderálási alapelveket itt találod.

(Fotó: pixabay.com / geralt)

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország Németország Dánia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr257964424

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2015.10.14. 06:52:09

Nem könnyü a dőntés,de jobb mint az őrlődés...

tanato 2015.10.14. 07:38:23

Végre elkezdett a bloggazda kutakodni a 3-4 éve ide posztoló emberek jelenlegi élete után.Nagyon helyes már vártam ezt sőt többször is jeleztem már itt hogy én pl. nagyon kíváncsi vagyok erre a hosszmetszeti képre.Remélem további "régi" poszterek és poszterinák jelenlegi életéről is kapunk saját kézből tájékoztatást szép sorban folyamatosan.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.10.14. 07:50:40

"Jó magyar szokás szerint a környezet azt sugallja, hogy maradj a fenekeden, elégedj meg azzal, amid van, ne akarj többre vágyni (se munkában, se pénzben, se a magad előmenetelében, önképzésében)."

Ez sok szempontból pozitívum. Minek átvevő az ideges, emberölő, nyugati hajszatempót? Mi az értelme? A legtöbb esetben semmi.

Muscari 2015.10.14. 07:55:39

Hát igen, ilyen háttérrel nem lenne könnyű a váltás. Nem tudom, hogy hány éves a posztoló és a férje, de talán várni kéne, míg a gyerekek nagyobbak lesznek, mondjuk kiakamaszok. Akkor már meg is lehet velük beszélni a kalandot, addig meg a férj tanulhatná a kiválasztott nyelvet.
Ez csak egy javaslat, az én tapasztalatom szerint azok a családok, ahol ilyen erős a szülőkkel való kapcsolat, nem indulnak el, hacsak nincs nagyon erős anyagi kényszer. Az meg most nem áll fenn.

Sok sikert, köszi, hogy megosztottad velünk a történetedet.

2015.10.14. 08:02:41

En nem igazan latom, miert kellene menni, noha ertem a poszterinat, sokaig en is hajlamos voltam erre a "menjunk es csinaljuk valami mast valahol mashol" mentalitasra. De aztan valahogy ahogy telik az ido, az ember lenyugszik, es megtanulja ertekelni a a csalad adta biztonsagot, a jo borokat es a szep erdoket... :))) Ha nincs anyagi kenyszer, szerintem butasag lenne elmenni. Biztosan sokat nyerhetnenek anyagilag, hiszen eleg talpraesettnek tunik a szerzo, de egeszen biztosan sokat is veszitenenek, nemcsak ok, de a gyerekek is, hogy mast ne mondjak, pl. a nagyszuloket.

tanato 2015.10.14. 08:17:33

Nyilván új autó,komolyabb netán tengeren túli külföldi út,nagyobb komolyabb családi ház a magyar alkalmazotti fizetésből nem jön ki,de azért használt kocsi,belföldi nyaralás vagy kisebb külföldi út,kevésbé tágas és fölszerelt lakás azért kijön.A különbségért meg kárpótolja őket a nagyszülők közelsége és a békés családi élet a gyerekekkel.Ezt sugallja a jó magyar szokás is,elégedj meg azzal ami van,maradj a fenekeden.itt csak az a bökkenő hogy a poszterina belekóstolt a nyugati létbe is nem csak turistaként.Ha nem élt volna kint abszolút elégedett lehetne az életével.Így viszont mindig kísérteni fogja a mi lett volna ha érzése.
De hát ez mindenkivel előfordul más viszonylatban is.Mi lett volna ha nem a Bözsit hanem a Sárit veszem feleségül,mi lett volna ha nem azt a főiskolát végzem hanem a másikat,mi lett volna ha nem ezen a munkahelyen dolgoznék,hanem a másikon ahová hívtak stb.

FeketeMacska73 · http://olcsomobilhivas.hu?ajanlom=1ha 2015.10.14. 08:30:10

a ferjnek illene elmenni nyelviskolaba, anelkul kar menni. A gyerekeket is erdemes megkerdezni, hogy ok mit gondolnak. Ha mar az apa tud jol angoloul/nemetul es a gyerekek is kivancsiak akkor lehet nekiindulni. amugy felesleges.

©________ 2015.10.14. 08:37:02

@Ödenburger [Hu/At]:

nézzük csak, mit írtál:
"En nem igazan latom, miert kellene menni, noha ertem a poszterinat, sokaig en is hajlamos voltam erre a "menjunk es csinaljuk valami mast valahol mashol" mentalitasra. De aztan valahogy ahogy telik az ido, az ember lenyugszik, es megtanulja ertekelni a a csalad adta biztonsagot, a jo borokat es a szep erdoket... "

fordítsunk egyet rajta:

En nem igazan latom, miert kellene szexelni, noha ertem a poszterinat, sokaig en is hajlamos voltam erre a "menjunk es szexeljünkl" mentalitasra. De aztan valahogy ahogy telik az ido, az ember lenyugszik, es megtanulja ertekelni a a csalad adta biztonsagot, a jo borokat es a szep erdoket...

még most sem érted?

:D

©________ 2015.10.14. 08:38:09

hát igen. nem véletlenül volt vasfüggöny.
már akkor is tudták, egyszer belekóstol az ember a jóba, oszt onnantól nem nyugszik a fenekén....

Cyrus Sabien 2015.10.14. 08:42:04

Ez az uj sorozat tetszik.
Egy hasznalhato nyelvtudas mindig jol jon, szoval hajra a ferjnek :)

2015.10.14. 08:47:57

@Csupacsí:

Nem, en a sex-el is igy vagyok.. :))

De viccet felreteve, szerintem a kivandorlas egy megeri-nemeri dontes, lehet erzelmi alapon is csinalni, de ez altalaban nem kifizetodo. Ha feketen-feheren megeri, az mas tema, akkor menni kell. Itt szerintem nem eri meg. De en csak egy velemenyt irtam, a poszterina meg ugyis azt csinal, amit akar.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2015.10.14. 08:49:15

Teljesen megertem a poszterinat :-). Az a vezerhangya engem sem hagy nyugodni, hiaba a csaladi elet, viszonylagos kenyelem es biztonsag. Eszembe jut a nepdal 'Ki a Tisza vizet issza, vagyik annak szive vissza...' A Tisza tetszes szerint helyettesitheto :-).

2015.10.14. 08:58:15

@Csupacsí:

En belekostam a joba, sot kostolok folyamatosan, megis minel tobbet eszem belole, annal kevesbe szeretnem egesz eletemben ezt enni. Egyre inkabb tekintek ugy az egeszre, hogy ahhoz, hogy nyugodt eletem legyen Magyarorszagon, jelenleg az kell, hogy napi szinten reggel kijovok, eladom a tudasomat, es cserebe viszont delutan mar mehetek haza, es a munkaidomet leszamitva csak nyaralni jovok ide. Egyedul a jobb anyagiak motivalnak, de egyre kevesbe szeretnek itt elni, minel tobbet latok abbol, hogy milyen is itt az elet. Innen nyugatabbra meg plane nem szeretnek... Es abban bizom, hogy 55-60 eves koromra sikerul annyit felretenni, hogy abbol kihuzom mar a nyugdijig, az addig hatra levo 15-20 evet meg csak kibirom valahogy, es onnantol tudok tenyleg a borokra es az erdokre koncentrani... :)))

2015.10.14. 08:59:21

@zöldeketbeszélek:

Rosszul tudod, az ugy van, hogy "Ki a Tisza vizet issza, sajat vizet issza vissza..." :)))

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.10.14. 09:02:02

@tanato:

"Ezt sugallja a jó magyar szokás is,elégedj meg azzal ami van,maradj a fenekeden.itt csak az a bökkenő hogy a poszterina belekóstolt a nyugati létbe is nem csak turistaként.Ha nem élt volna kint abszolút elégedett lehetne az életével.Így viszont mindig kísérteni fogja a mi lett volna ha érzése."

Szerintem pont fordítva. Ha sosem ment volna ki nyugatra, máig hinné, hogy élete nagy lehetőségét mulasztotta el. Most viszont volt ott és látta, hogy semmit se mulasztott el.

Az emberek azt szokták elszalasztott lehetőségként megélni, amit nem próbáltak ki.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.14. 09:23:50

@zöldeketbeszélek:
Ki a Duna vizét issza, a saját vizét issza vissza.
:))))))))))

tanato 2015.10.14. 09:27:49

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Nem így érzi a poszterina ahogy gondolod.Kétségtelen ő nem munkavállalóként hanem au-pairként volt ott ami nem ugyanaz

Mr Long 2015.10.14. 09:30:55

Ezt a mentalitast hol hallotta?
Vagy csak az en barataim akarnak fejlodni, gyarapodni? Ahhh, kezdenek parhizamos univerzumok kialakulni...

Mr Long 2015.10.14. 09:33:11

Egy dolgot sajnalok abbol, hogy hazajottem., Most a kolbaszert vagy a boltba, vagy anyosekhoz kjell menni, nem eleg csak a keritesbol vagni egy darabot... :DDDD

Kiég3tt 2015.10.14. 09:33:49

Hat igen, azt hiszem ez az a szituacio, amire azt mondjak, h a sziv es az esz osszeveszik.
Csak nehogy a vegen a maj igya meg a levet :)
Szerintem teljesen ertheto a dilemma.
Az meg hibas megkozelites, h a ferj tanuljon nyelvet es menjenek. Minek?!
Majd tanul, ha akar, vagy ha muszaj lesz. Most naluk minden kerek es kivanom nekik, h igy is maradjon.

bpetya75 2015.10.14. 09:59:19

@Kiég3tt:

Szerintem pedig érdemes lenne a férjnek angolozni, kára nem származik belőle. Mondjuk a gyerekekkel együtt ő is elkezdi otthon. Egy tanfolyam nagyon húzós tud lenni, arra nyilván nem érdemes "majd csak jó lesz valamire" alapon áldozni.

Amúgy a poszt érdekes. Szerintem az egy helyben toporgáson tudna segíteni, ha a túlórázás helyett, ha van rá mód, keresnének valami egyéb pénzkereseti lehetőséget, hátha belefutnak valamibe, ami jobban előre lendítheti őket, mint a melóhelyen megszakadás.

A nagyszülők nagyon nagyon nagy segítséget tudnak jelenteni. Édesanyám halála óta iszonyat komoly szervezést igényel, hogy legyen pár óránk kettesben. Meg a gyerekeknek is jó, ha a mókuskerékben már sokkal kevésbé pörgő felmenők is tudnak velük foglalkozni hétvégén, meg szünidőben. ja igen, a nyarat megoldani is rohadt nehéz nagyszülők nélkül.

LyukasBogrács 2015.10.14. 10:10:28

"mit kezdenénk azzal, hogy a férjemnek nincs semmilyen idegennyelv tudása?"

Kuldd el au pair-nek.

Sanyi9 2015.10.14. 10:12:47

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: "ideges, emberölő, nyugati hajszatempót" - tudnal erre adni egy peldat?

Hari Seldon 2 2015.10.14. 10:20:01

„Visszagondolva, elég jó dolgom volt náluk, bár az ismerősöm, aki kiközvetített, többször figyelmeztetett, hogy nehogy azt gondoljam, hogy a németek ilyenek. Igazából a ritka kivételbe csöppentem bele.”

A szokásos magyar „hangulatfelelős”. Nehogy már jól érezze magát. Inkább görcsöljön, hogy legközelebb nem lesz ilyen jó dolga…

„Ha szóba is kerül néha napján, hogy mi lenne, ha meglépnénk a meglépnivalót, igazából csak az ellenérvek vannak felsorolva: mit kezdenénk azzal, hogy a férjemnek nincs semmilyen idegennyelv tudása? Elég az, ha én tudok jól németül és angolul?”

Nálunk is így van. Jelenleg még én vagyok a „háziember”. Igen nehéz váltani, ha ki van alakítva egy élettér. Főleg, ha a nagyszülők a gondoskodással leláncolnak. Tudtuk milyen ez, ezért (is) még akkor indultunk, amikor a gyerekek még kicsik voltak (ja, most sem nagyok).
A posztolónak talán ezekben az években van az utolsó esélye, ha valóban akar máshol élni. Miután tud németül neki kézenfekvő Bécs. Nincs messze, a nagyszülők hetente láthatnák az unokákat. (Persze ehhez először őszintén le kéne ülni a férjjel. Hogy nézd, hallgasd végig, mostantól én keresek de nem itt, megpróbálhatnánk Bécsben stb… és csak két nap múlva válaszolj rá.)
Na jó nem akarok életviteli tanácsot adni, úgyhogy be is fejezem.

Mr Long 2015.10.14. 10:22:27

Az volt mar, hogy barhol, csak ne itt? :)

Herr Géza 2015.10.14. 10:37:00

Visszaköszön ugye a tegnapi egyik téma. Nyilván nem hasonlítható össze egy pár hónapot au-pairként dolgozó, majd diákoskodó lány esete olyannal, aki már 5-10 évet végigdolgozott kint, de érdekes, hogy a viszonylag rendezett otthoni körülményeik mellett is benne van a mehetnék bizsergése.Ez szerintem csak újabb bizonyítéka annak, hogy a hosszabb idö után hazatérök (és otthon esetleg nem ilyen jó körülményeket kifogó, ill. felépíteni tudók) méginkább be lesznek sózva és jó részük hamar visszakerül külföldre. Persze ez csak az én meglátásom....

Evain 2015.10.14. 10:39:35

@Muscari: háááát nem is tudom. Szerintem kiskamasszal rosszabb váltani. Pont a legzűrösebb időszakában kirángatni a megszokott közegéből?

bpetya75 2015.10.14. 10:40:49

@Mr Long:

Ne már! ilyen gyér vagy, hogy boltban veszed a kolbászt? Termelői piacról nem hallottál még wazz? :-P

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.10.14. 10:47:14

@Sanyi9:

Folyton rohanás, karrierépítés, tárgyak halmozása hitelre, munkacentrikusság, elidegenedés.

Herr Géza 2015.10.14. 10:47:48

@Sanyi9: Lehet, hogy Szófiából úgy látszik. Nekem viszont az ideges, emeberölö hajszatempóról inkább M.o. jut eszembe.
Na ja, az átkosban nyilván keleten volt a langyos mocsár és ahhoz képest az örült pénzhajtás nyugaton (föleg az akkori propaganda szerint), de az a kor ugye már 25 éve lecsengett. Már a szocializmus végnapjai sem voltak sokkal nyugisabbak sokaknak, hiszen a gmk-s korszak beköszöntével jelent meg M.o.-on az álláshalmozás, igaz a második-harmadik müszak fáradalmait akkor még az emberek a föállásukban pihenték ki.

puhacica 2015.10.14. 10:48:46

@Mr Long: nem. de az mar volt, hogy sehol mashol, csak ott. ketszer is.

©________ 2015.10.14. 10:51:52

@bpetya75: pesten lakik, te! ott vásárcsarnok van, meg lehel csarnok, a tojásgyáros nagymamájával.
mert ugye nem hisszük, hogy zuglói kertes házában tíz tyúktól pecsétes tojása van:D

©________ 2015.10.14. 10:53:18

@puhacica: @Mr Long: upsz, elfeledtem.itthon nyugi van. ellenben a hajszás nyugattal.
megmondták? megmondták.

Mr Long 2015.10.14. 11:01:42

@Csupacsí: @bpetya75: Anyoseknal vannak malacok, abbol keszul a kolbasz en szoktam darabolni hozza a hust es daralni, tolteni.

Mr Long 2015.10.14. 11:03:24

@Csupacsí: Napi fel oraval dolgozok tobbet Mon, mint UKban. Ennyivel tobb a napi munkaidom. Reggel hetre megyek, negykor jovok, tartok egy ora ebedszunetet. Nalunk a tulora elofordul (tervezo irodaban barmikor lehet baj szallitas elott), de szigoruan nyilvantartott es kiveheto.

Mr Long 2015.10.14. 11:04:27

@Csupacsí: Jah a delutant kutyasetaltatassal toltom, olvasok, fozok es epp uj hobbit keresek. Ez ne lennne nyugalom?

bpetya75 2015.10.14. 11:11:02

@Csupacsí:

Igaz is, elfeledtem. Rég jártam már erre ;-)

@Mr Long:

Akkor végül is saját gyártású kolbászod van? Nem félreérteni!

2015.10.14. 11:26:14

Erdekes sztori, koszonjuk szepen, jo dolog ez az utankovetes.

Szerintem nem kene konfliktust generalni abbol, hogy ki van Magyarorszagon es ki maradt kinn, hetek ota uralja a tema a blogot, nagyon faraszto ez mar. Van aki kulfoldon ragad be, mert nem erzi magat otthon es nem is tud otthonosan mozogni es igy feljebb, vagy masik iranyba se tud mozdulni, es tovabbi kulfold kereses helyett inkabb hazakoltozik, van aki meg Magyarorszagon tapasztalja ugyanezt es inkabb kalandvagyik. Szazmillioszor leragott csont, nehogy ma is legyen mar oltogatas meg anyazas emiatt... inkabb oruljunk neki, hogy olyan vilagban elunk (egyelore), hogy mindket iranyba lehet lepni...

Mr Long 2015.10.14. 11:30:28

@bpetya75: Hat evente legalabb ketszer van vagas es probalok legalabb az egyiken reszt venni.

London2009 2015.10.14. 11:31:58

@Herr Géza: Koszonom! Ezt gondolom en is. Nekem is Magyarorszag ugrik be rogton, a rohanasrol, targyak halmozasarol hitelre stb. Nekem sokkal nyugodtabb es kiegyensulyozottabb eletem van jelenleg, mint otthon volt. Persze biztos a korhoz is van koze. Huszonevesen meg nem vagytam kertre, zoldre, egeszseges etelekre, rendszeres sportra stb. Csak rohantam a dolgaim utan. Ugyhogy ezzel vitatkoznek, hogy a nagybetus Nyugaton csak a penzhajhaszas lenne a fo szempont!

tnt 2015.10.14. 11:37:25

@Herr Géza: szerintem jó a meglátásod... rengeteg ilyen ismerősöm volt... ill. van... közülük 1 nem tudott visszamenni ... de a mai napig sóvárog....

Mr Long 2015.10.14. 11:37:57

@Ödenburger [Hu/At]: Mennyi eso van feletek mostanaban? Hetvegen a nagy rohanasban a hatarnal pihengetek es nem tudom mennyire azott szet minden.

bpetya75 2015.10.14. 11:38:34

@Mr Long:

Nekem ez a vonal kimaradt az életemből. Nincs is semmi affinitásom a háztáji állattartáshoz, (elég a három lány) tiszta rabszolgaság az egész. Sajnos a disznóvágós része se vonz a dolognak, pedig valószínűleg megérős buli lenne.

bpetya75 2015.10.14. 12:04:16

@Herr Géza:

Itt azért az árnyalja a képet, hogy kétgyerekes anyaként már nem mehet ki csak úgy "majd lesz valahogy" alapon mosogatni. Arról meg nem derült ki semmi, hogy a szaktudása eukonform e avagy sem.

Narina 2015.10.14. 12:05:49

@bpetya75: Plane mivel hajnal 6-ra mar 50 a maligan fok a levegoben! ;) Nemelyik mar a sajat kezet is keresi! Egy disznovagasnal egy kisebb hordo (ugy felhektos) palinka elfogy estere. :D Maga a malac leolese a necces csak a tobbin mar konnyesre tudod rohogni magad!

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.10.14. 12:15:33

@bpetya75: nem értemtteljesen a mondat szerkezetet a 3 lány az allattartas v rrabszolgaság?

soad1221 2015.10.14. 12:24:58

@Dragonlady (Bp, Hun): gyanítom mindkettő rabszolgaság, ezért mivel az egyik adott a másikat már passzolja inkább... :)

bpetya75 2015.10.14. 12:32:02

@Narina:

Félő, hogy nem én röhögnék, hanem rajtam röhögnének ;-)

bpetya75 2015.10.14. 12:33:57

@Dragonlady (Bp, Hun): @soad1221:

Az előbbi. Nemrég tisztáztuk, hogy nem vagyunk a szolgáik, el tudnak menni ők is vízért, ha szomjasak. ;-)

Herr Géza 2015.10.14. 12:43:59

@bpetya75: Tökéletesen igaz, nem is gondolom egy percig sem, hogy vissza "kéne" menniük, csak hát számomra amolyan visszaigazolás volt, hogy a hölgy még ilyen jó otthoni körülmények mellett is sóvárog. Az okok már annál érdekesebbek lehetnek. Mert a "sehol se jó, de legjobb máshol" érzésü emberek úgysem fognak sehol igazán gyökeret verni (ami persze nem baj...), de ha az ember az általános mehetnékjéhez esetleg késöbb eröszakkal gyárt elméletet (azaz az otthoni életében majd mindenhol azt keresi, hogy miért nem jó az nekem), na akkor lesz veszélyes a dolog. Arra nehéz lesz gyógyszert találni...

P.Elliot 2015.10.14. 12:57:35

Erdekes poszt, ertheto az elvagyodas is de a posztolo akkor meg fiatal volt, egyedulallo, szabad mint a madar, ilyen eletkorban mas dolgok fontosak, raadasul sajat lakas sosem berelt mert csaladnal lakott, nem probalta meg fennttartani magat a fizetesebol, beosztani, ha kicsoppen a munkabol masikat felhajtani.
Csaladdal, gyerekekke, sajat haztartassal egeszen maskeppen fogja megelni mint a most emlekezos vagyodasaban hogy milyen jo volt. Nem allitom hogy nem jonne be a dolog de a mindenapi munkahelyi hajszaban, kicsi gyerekekkel es ovodai gondokkal plusz hazimunkaval nem igazan lesz ideje olyan dolgokra amikre fiatalon lett volna.
En is az Ausztriat talalnam eszszeru dolognak es azt hogy semmit ne mondjanak fel otthon a munkahely kivetelevel hogy ha nem ugy alakulna akkor lehet visszamenni a mar kialakitott eletbe.
Ez olyan elvagyodas amit erez mint amit en erzek neha ha viszagondolok az itt toltott fiatalsagunk elso 10-15 evere, azt a frissesseget, erdeklodest, a vilagban valo gyonyorkodest amit akkor ereztem....nem mintha be lennek gyoposodve de az valahogy mas volt....
Mindenesetre kivanok neki jo dontest, jo sok szerencset, hatha sikerul. A nagyszuloket hatrahagyni, hat nagyon meg fogja erezni mert az kincs ha van...
Nyelvtudas nelkul kimenni nagy hiba lenne. Legalabb estente adjon a csaladnak nemi nyelvlecket, kicsit tanitgati oket apaval egyutt.

©________ 2015.10.14. 12:58:31

@Mr Long: igazad van. ha veled így van, akkor a többi nyolcmillióval is. én vagyok a hüje.

Mr Long 2015.10.14. 13:04:23

@Csupacsí: Ja, egyunk szart, tobb milliard legy nem tevedhet...
Most mondhatnam,hogy nem egy emberrol hallottam, hogy Angliaban is napi 10-12 orakat dolgoznak, hogy egyrol a kettore jussanak, de gondolom ez nem ellenpelda. Neked szar Mon, masnak nem. Ez miert baj?

P.Elliot 2015.10.14. 13:07:42

Elszallt a hozzaszolasom a levegobe, csak roviden irom ujra.
A posztolo fiatal koraban masnal elt, nem probalta ki hogy milyen egyedul elni, lakast berelni, fizetni a szamlakat es masik munkat felhajtani ha elvesztette, mindezt csaladdal a hata mogott nem lesz konnyu eppen.
Hirtelenul a nagymamakat is maga mogott hagyni, az lesz a masik kemeny dolog mert hozza van szokva hogy vannak.
En is ugy gondolom hogy egy kozeli orszag lenne a legjobb hogy hazajarhassanak es nem felmondani otthon semmit a munkahelyen kivul amig ki nem derul hogy jol valasztottak-e.
A nyelvtanulas fontos a ferjnek elotte de nem art a gyerekeknek sem, estente uljon le a csaladdal es tartson jatekos, egesz mondatokat hasznalo nyelvorakat, add ide, vidd el, hol van ez-az, ulj le, es varja el hogy ezeket a mondatokat, szavakat hasznaljak is, illetve ismeteljek vissza, mindezt persze komolyabb tanulas mellett.
Sok szerencset a donteshez meg az uj elethez.

P.Elliot 2015.10.14. 13:09:07

Megis megjelent a hozzaszolas.....lehetne torolni a masikat.

bpetya75 2015.10.14. 13:16:05

@Herr Géza:

"ha az ember az általános mehetnékjéhez esetleg késöbb eröszakkal gyárt elméletet (azaz az otthoni életében majd mindenhol azt keresi, hogy miért nem jó az nekem), na akkor lesz veszélyes a dolog. Arra nehéz lesz gyógyszert találni... "

Teljesen egyetértek.

Muscari 2015.10.14. 13:26:39

@zöldeketbeszélek: és: ki a Duna vizét issza, saját vizét issza vissza.
Bocsi, nem tudtam kihagyni, én a Duna partján nőttem fel :-))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.14. 13:27:28

@P.Elliot:
Ha legközelebb nem jelenik meg a kommented akkor küldj egy bármilyen karaktert kommentnek és máris megjelenik az eredeti.
Nem kell újraírni.

2015.10.14. 13:27:38

@Mr Long:

Hat, tegnap este ota esik, de delutan ha ravisz a lelek, kimegyek futni a hegyre, akkor megmondom, hogy mennyire van dagonya... Mar ha jol ertettem, hogy ez a kerdes... :)

Mr Long 2015.10.14. 14:08:26

@Ödenburger [Hu/At]: Igen, ezert. Hetvegen turazunk es a kutyat a hatamon kell vinnem, ha kifarad es lelekben kesztulni akarok. :D

snygg panda (törölt) 2015.10.14. 14:10:16

@maxval bircaman megbízott szerkesztő:

"Minek átvevő az ideges, emberölő, nyugati hajszatempót? "

Szerintem ez meg pont Magyarországra jellemző, legalábbis Budapestre, a vidéki kisvárosokat nem annyira tudom. Nekem soha annyi időm nem volt, mint itt Svédországban, ahol nem kell annyira azzal foglalkoznom, hogy épp megint miről maradtam le.

adg 2015.10.14. 14:26:07

Ez most lehet, hogy kicsit offtopic.

Angolosoknak, akik meg nem hallotak a kiscsajt, aki megunta az iskolat. Mert ugye dublinban sem szeretnek a gyerekek suliba jarni:

youtu.be/ZChycU5gobg

bpetya75 2015.10.14. 14:40:39

@Mr Long:

Nem lesz az a kimondott túraidő. Persze ha jó a bakancs, akkor nagy baj nincs. De milyen kutya az, amit a hátadra kell venned? Ha nem zsebkutya, miért nem bírja a sétát?

@snygg panda:

Ha egy heti 40 órás munka elég lenne a megélhetéshez, olyan nyugis lennék, mint borjú az új kapura.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.10.14. 15:04:46

@adg: nem szép tőlük, hogy kiröhögik :D :D

Virago_1000 2015.10.14. 15:13:20

@London2009: "Nekem is Magyarorszag ugrik be rogton, a rohanasrol, targyak halmozasarol hitelre stb.
- az angol atlagember eletet nyilvan nem ismered, nem is vagy veluk kapcsolatban csak elsz a kis vilagodban, ha ilyeneket allitasz. Semmi aem feketefeher sem itt sem otthon.

2015.10.14. 15:19:56

Hm, a posztoló is vándormadár-típus ... szóval, ha már gyerek-meg-férj-meg háziállat, akkor ez van. Félidőben nem lehet felmondani a szerződést. Én ezért sem kötöm meg. Ő megkötötte, és minimum 50 éves koráig azon fog nyígni, hogy "mi lett volna, ha".

Fajankó 2015.10.14. 15:25:19

@maxval bircaman megbízott szerkesztő:
" Minek átvevő az ideges, emberölő, nyugati hajszatempót? "
Te most vagy valami diliházból írsz vagy szándékosan bosszantani akarsz minket.

London2009 2015.10.14. 15:27:38

@Virago_1000: Miert ne ismernem az atlag angol eletet? Attol meg, hogy en nem feltetlenul ugy elek, ismerni ismerhetem. De azt meg aztan vegkepp nem gondolom, hogy egy atlag magyarnak jobb elete lenne, mint egy atlag angolnak. Ugy latom, hogy pont ott van a legnagyobb a kulonbseg a ket orszag kozott. Magyarorszagon ket minimalberbol csak ehezni lehet, idegeskedni, mindent hitelre venni, tulvallani magad, tobb muszakban dolgozni, rohanni, kuszkodni a fennmaradasert. Mig ket angol minimalberbol ha nem is nagylabon, de jol el lehet eldegelni, nem a minden napos megelhetesi problemakkal kuzdve.
Mig mondjuk ket atlagosnal jobb magyar es ket angol fizetes kozott nincs mar akkora eletszinvonalbeli kulonbseg, mint a ket minimalberes kozott. Akinek jo fizetese, vagy vallalkozasa van, az otthon is, meg itt is jol el.
Az pedig, hogy mennyire rohanunk a hetkoznapokban egy bizonyos szinten tul mar sajat elhatarozas kerdese.

Fajankó 2015.10.14. 15:29:10

@Cyrus Sabien:
"Egy hasznalhato nyelvtudas mindig jol jon, szoval hajra a ferjnek :) "
De disznó vagy!

Mr Long 2015.10.14. 15:30:29

@bpetya75: Regi alom, egy mopsz fajtaju dragasag.

©________ 2015.10.14. 15:32:38

@Mr Long: nos, nem én általánosítottam magamból, hanem te.

tsabus UAE 2015.10.14. 15:42:35

@Virago_1000: igazad van, hogy ezt a magatartást nem kell országhoz kötni. Mindenhol vannak olyan primitív, bennszülött törzsek (Magyarországon és Angliában is), ahol az egyedeknek kilóg a hátsójuk, de kell hitelre "ájfón" (amit elhagynak, vagy összetörnek), menő verda (mert azzal kell virítani a kocsma előtt - kocsma után meg az árokban), stb. Ezek a létformák azok, akiknek valami agyatlan celeb, vagy valami multicég (esetleg politikai párt) simán beleégeti az agyába, hogy mi a menő, ő meg aszerint cselekszik. Ránézésre, ezek az antropomorfok teszik ki a világ népességének 85-90%-át...

tsabus UAE 2015.10.14. 15:44:42

@Virago_1000: A rohanással kapcsolatban viszont nekem is az a tapasztalatom, hogy Magyarországtól Nyugat felé, inkább a nyugalom és fontolva haladás a jellemzőbb.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.10.14. 15:50:23

@Fajankó:

Én nem szeretem a nyugati életstílust, nem látom értelmet. Sőt, az a tapasztalatom, hogy a nyugatiak zöme is rühelli.

2015.10.14. 16:11:52

@Fajankó: Nem dilihazbol ir, hanem Bulgariabol, a balkani tempohoz kepest kell ertelmezni ezt a megszolalast. :D Nyugaton csak a spanyolok ertenek ugy igazan a halogatashoz, ebben igaza van :D

Fajankó 2015.10.14. 16:14:25

@maxval bircaman megbízott szerkesztő:
Igen igen a rothadó nyugat, honnan is ismerős ez a szöveg....
Na mindegy, majd befogom az orrom.
Én személy szerint kevesebbet , nyugodtabban és több pénzért dolgozom itt mint otthon tettem, de családomban és baráti körömben másnak nem ajánlanám mert ők jól elvannak otthon is, nem élnek rösszabbúl mint én itt.
Nekem itt is jó és haza is örömmel megyek de csak ha az anyázós- dudálós közlekedést veszem alapul, azért vannak mentalitásbeli különbségek is.

"Én nem szeretem a nyugati életstílust, nem látom értelmet. Sőt, az a tapasztalatom, hogy a nyugatiak zöme is rühelli. "

Talán kezdhetjük építeni a kerítést nyugat felöl is, mert az Osztrákok meg a Bajorok tömegesen készülődnek, persze lehet hogy csak átutazank rajtunk Bulgária felé :)

Cyrus Sabien 2015.10.14. 16:21:37

@Fajankó: Szerintem kulonbozo nyelvtudasra gondoltunk, habar mindketto hasznos ;)

2015.10.14. 16:43:32

@Fajankó: Hagyd, Birca ilyen .. élete nagy vesztesége volt a Magyar Szocialista Köztársaság megszűnése. Mit gondolsz, miért pont Bulgária? De azért látod, óvatos a duhaj, mert azért gondosan kiválasztott egy EU-országot, még véletlenül sem a szovjet sztyeppéket .. pedig onnan is van tapasztalata :P

2015.10.14. 16:54:07

@tanato: Akinek nyolc anyja van egy utcában, az dolgozzon otthon a vendéglátásban. 12-14 órák, 8 órára bejelentve, minimálbérre. Már a szakács, mert a felszolgálók, mixerek, pultusok lófaszt vannak, nem bejelentve No persze, pár kirakat-éttermen kívül .. de ott is 8 órára vannak bejelentve. És láttál te már 8 órás vendéglátóst?

tanato 2015.10.14. 17:00:42

@Pink Petsch: Így van,legtöbbször nincsenek bejelentve.

2015.10.14. 17:07:44

@tanato: De azért a pofátlanságuk megható .. hogy van képük hisztizni, hogy nincs szakképzett munkaerő. Én sem otthon fogok dolgozni ... mert majd hülye leszek 1,5 év továbbképzés után max. 200 euróra bejelentve, napi 12-14 órát dolgozva ... normálisak ezek?

soad1221 2015.10.14. 17:22:36

@tanato: @Pink Petsch: hát én sem sajnálom a vendéglátósokat itthon egy percig sem. A szállodásokat meg még inkább nem...

2015.10.14. 17:30:05

@Mr Long: Nem, csak a te kis mikrouniverzumod nem képezi le az egész társadalmat. Amúgy mindenhol lehet ilyen emberekkel találkozni, akik inkább visszahúznának. Természetesen az értelmesebb ember nem ilyen embereket választ meg haverjának meg barátjának.

2015.10.14. 17:32:14

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: "tárgyak halmozása hitelre"

Ez bizony bezzegMagyarországon is igen népszerű sport (jelenleg is, meg amúgy is). :)

2015.10.14. 17:33:57

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Meg úgy mellesleg, Bulgáriában is ;). De azt hiszi, senki sem ismeri az országot, így előadhatja a nagy Nyugat-ellenest egy hatványozottan Nyugat-majmoló országból .. szegény :DDDD

2015.10.14. 17:48:44

@Pink Petsch: Nekem van egy elméletem. Birca csakis poszt-kommunista országban érzi jól magát. És ami nem poszt-kommunista, az nyilvánvalóan rossz. Lásd, mindenért az ejú, meg a globális karvalytőke a hibás. A kis Magyarországot sem hagyják fejlődni ezek a galárd nagyhatalmak. A valóság pedig azt mutatja, hogy egy viszonylagosan kis erőforrásokkal rendelkező ország saját magát építi le azáltal, hogy a társadalom mindent ráhagy a politikusokra, azok pedig ezt a lehetőséget ki is használják. És ekkor jön létre az az abszurd rendszer, amikor nokiás dobozok meg stadionok vannak, de kötszer meg wc papír nincsen a kórházban... Vagy amikor 4 milliárd forint 1 km autópálya, de nincsen pénz arra, hogy megfizessék az eü.-s munkavállalókat vagy a tanárokat. Csak két példa. Mindenki eltudja dönteni, hogy mi lenne a prioritás. Persze Birca azt is állítja, hogy a korrupció nem rossz, sőt kell is a gazdaság egészséges működéséhez. :)

Történelmi oldalról nézve, a nyugati országoknak több száz éves előnyük van, ugyanis a politikai és gazdasági intézményeik sokkal előrébb jutottak. Amikor az angoloknál megszűnt a jobbágyság (fekete pestis idején), nálunk akkor is megmaradt a feudális rendszer. Ott annyi paraszt meghalt a kórság miatt, hogy kiharcolták azt, hogy ne legyenek többé rabszolgák, ne mások bábáskodjanak fölöttük. Szóval igen, vannak történelmi okai is annak, hogy mi miért nem vagyunk Ausztria szintű gazdag ország. De mindent a történelemre fogni, meg másra, az a tipikus köldöknézés kategória.

2015.10.14. 17:58:36

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Nem, nem ... nem elég neki, hogy az az ország "csak" posztkommunista legyen. Szovjetbarátnak is kell lennie. Magyarország ugye, nem igazán volt az, Románia meg pláne. A szláv országok sem .. maradt Bulgária.
De azért, mennyire egy álszent fasz! Még véletlenül sem választaná Putyin Oroszországát, mert attól darel, mert az végeredményben egy kicseszett diktatúra, és az már annyira nem okés. :DDD
Igen, a történelmünk eléggé kicseszett velünk, de tényleg nem lehet mindent erre fogni. Már csak azért sem, mert a '89 óta eltelt egy generációs idő alatt lófaszra sem vitte az ország.
Illiberális "demokrácia" .. hánynom kell.

2015.10.14. 18:08:36

@Pink Petsch: Nincsen ezzel semmi baj. Csak minek nyomatja ezt a bugyuta propagandát?

2015.10.14. 18:16:29

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Szerintem ez nála már amolyan feltételes reflexként működik. Őt már így fogják eltemetni. Ezért is kár vitatkozni vele .. elolvasod, amit ír, vagy átgörgeted. Én legtöbbször, az utóbbit választom.

montroyal ( CAN qc) 2015.10.14. 18:36:10

Vagyis: no takarítás, no főzés.

es no headache duty? :-)

2015.10.14. 18:37:39

@montroyal ( CAN qc): Megragadtat ám a lényget :DDDD

2015.10.14. 18:39:49

@Mr Long:

Nem tudom hétvégén mi lesz, de jelenleg dagonya van, tegnap este óta esik. Én is csak kimentem, megnéztem, és hazajöttem... :))

Merre tervezted a túrát, ha nem vagyok indiszkrét?

Főgebra 2015.10.14. 19:02:32

@Pink Petsch:
"A szláv országok sem .. maradt Bulgária. "

Ha jól emlékszem, akkor van egy nagyon kézenfekvő magyarázata is! Mintha azt mondta volna régebben, hogy a felesége bolgár származású!

M. Péter 2015.10.14. 19:24:57

@Főgebra: Birca maga is bolgár származású, azt ő tudja jobban, hogy hány százalékban bolgár, hány százalékban magyar, hány százalékban esetleg egyéb.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.10.14. 20:01:51

@Narina: amikor aferjemnek ( amerikai) meseltem a magyar falusi disznovagasokrol, elszornyedbe hallgatta, mint egy horror sztorit:)

SzZoole 2015.10.14. 20:13:30

@Mr Long: Es tud mar magyarul,mert itt vettetek meg,nem?:)))

DieNanny CH 2015.10.14. 20:46:28

@M. Péter:

Egyszer felsorolta... Talán szász is volt, meg zsidó - bocs, Birca, de így emlékszem, ha nem igaz, sorold fel légyszi még egyszer...

Herr Géza 2015.10.14. 20:46:55

Huh, mennyi komment kerekedett hirtelen, amivel mélységesen egyetértek...
@Pink Petsch: Kedvenc példám az unokaöcsém, aki 30-as éveit taposva Bp. tényleg legjobb éttermeiben volt föszakács (is), mindenhol max. pár órára bejelentve (vagy annyira sem) és a fizujából fenn tudta ugyan tartani egérlyuknyi belvárosi albérletét, de már egy egyhetes betegállomány is padlóra küldte anyagilag, arról nem is beszélve, hogy az ilyen helyeken is máról-holnapra mondtak fel (mert másik maffiózó vette meg az éttermet pl.) és ha ad-hoc nem talált magának új munkahelyet, akkor már egy hét múlva is sulyos me

Herr Géza 2015.10.14. 20:52:38

@Herr Géza: upsz, idö elött ment el. Szóval folyt:

..súlyos megélhetési gondokkal kellet küzdenie. Elege lett a bizonytalanságból, kiment Spanyolországba. Nem él most sem nagylábon, de immár el tudja tartani a családját is, és ugyan elöfordul, hogy fönöke ott is csúszik a fizetéssel, de még mindig minden pénzét tisztességesen megkapta. Másrészt csodák csodájára ott tud tervezni, mert ha idöben lefixálja az éves hazautazását, akkor nem fordul elö, hogy indulás elött két nappal derül ki, hogy mégis be kéne mennie, mert... akármi.
Igaz az is, hogy bár a tengerparton van, de többet nem tud pancsolni egy év alatt sem, mint egy egy hétre odautazó beach-turista, de legalább érzi a tenger illatát..... :)))))

2015.10.14. 21:06:05

@Shanarey: Béremelés, oké. De ki fog Mo.-n mondjuk 40 év múlva adót fizetni? Pontosabban mennyien?

Shanarey 2015.10.14. 21:12:08

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:

Ez egy jó kérdés.

A választ majd a jövő megmutatja.
Ami biztos, az az hogy én nem nagyon fogok adót fizetni ott a munkám miatt.

Shanarey 2015.10.14. 21:18:08

@Herr Géza:

Na a Magyarországi vendéglátós ügyben csak annyit hogy megjelentek az "egy húron pendülünk" KFT, és társai akik munkaerő kölcsönzéssel foglalkoznak. Na ott már az is ritka ha valaki be van jelentve, nem hogy nyolc órára, hanem egyáltalán.

2015.10.14. 23:41:51

@Herr Géza: Látod, látod .. kicsit nem figyelsz ide, és máris ;)
Engem különben az háborít fel, hogy még van pofájuk sírni, amikor a Costesben is 6 órára vannak bejelentve a felszolgálók. De a rohadt szakképesítést azért megkövetelik, mert tudni kell, hogy csigavillát, melyik faszom oldalra kell rakni.
Úgy egyébként, nem sül le bőr az otthoni "vendéglátos szakma" képviselőinek a képéről, amikor rinyálnak? Nagyon, nagyon rühellem őket, de tényleg. Csak a flanc megy meg a pofázás, és legfeljebb a szakács van bejelentve .. az is szerencsétlen minimálra és 8 órára.

2015.10.14. 23:43:28

@Shanarey: A szakácsot muszáj ... (persze, az más kérdés, hogy van kettő belőle, és abból egy bejelentve ... a legjobb, hogy mindegyik azt hiszi, ő az...)

LittleG (uk) 2015.10.14. 23:46:52

@adg: édes és milyen kis eltökélt :)

2015.10.14. 23:52:01

@Főgebra: Hm, meg a vonzalma cirill betűk iránt .. :D
Különben tök mindegy, Birca egy jelenség ... de a lényege, hogy túl sokat nem érdemes nézni, még megvakulsz :DDD

2015.10.14. 23:55:57

@LittleG (uk): Most komolyan tudni akarod? :D
Átolvasod az eddigi aktivitását, rájössz ;).

LittleG (uk) 2015.10.15. 00:00:41

@Pink Petsch: Szerintem össze tudja foglalni pár mondatban és nem kell minden eddigi aktivitását elolvasnom :)

sokat olvastam belőle, de messze nem mindet és kíváncsi vagyok most konkrétan mire gondol

2015.10.15. 00:09:29

@LittleG (uk): Szerintem most legalább 7 kilót hízott a mája, mert többek között vele is foglalkozunk pár órája .. és végtelenül hiú :DDD (bár ez nem méltó ahhoz az embertípushoz, amilyennek tartja magát .. no de, ugye, mindenki megtévedhet :PPP)

tsabus UAE 2015.10.15. 08:23:45

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: "Én nem szeretem a nyugati életstílust, nem látom értelmet. Sőt, az a tapasztalatom, hogy a nyugatiak zöme is rühelli."

Én nem szeretem Birca világszemléletét, nem látom értelmet. Sőt, az a tapasztalatom, hogy a kommentelők zöme is rühelli.

LittleG (uk) 2015.10.15. 08:26:42

@Pink Petsch: igazán sajnálom a májkárosodást :)

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2015.10.15. 08:32:25

@Ödenburger [Hu/At]: @diggerdriver: @Muscari: Micsoda egy cinikus, megkeseredett banda...hat hol van a z edes-bus nemzeti erzelem? :-D

Virago_1000 2015.10.15. 08:34:35

@London2009: mondandod nagy teszevel egyetertek.
"De azt meg aztan vegkepp nem gondolom, hogy egy atlag magyarnak jobb elete lenne, mint egy atlag angolnak"
- ezt 1 szoval nem allitottam.

"Magyarorszagon ket minimalberbol csak ehezni lehet, idegeskedni, mindent hitelre venni, tulvallani magad, tobb muszakban dolgozni, rohanni, kuszkodni a fennmaradasert. Mig ket angol minimalberbol ha nem is nagylabon, de jol el lehet eldegelni, nem a minden napos megelhetesi problemakkal kuzdve. "
- tegyuk fel van egy fullmunkaidos minimalberbol elo par. A kint elo magyarok tobbsege ilyen. Londonban ebbol igen nehez kijonni, a sajat alberlet is gyakorlatilag az alom kategoria, csak megosztott alberlet/szoba berlese eseten lehet kezdeni valamit. Videken ebbol szepen el lehet eldegelni. Sporolni felretenni nem.
Elldegelni otthon is lehet sporolni nem.

Ha hatarozott osszegu penzt nem sikerul minden honapban felretenni a megelhetesen felul, "csak" elni, mar az eleg ok arra hogy azt mondjam csupancsak a magasabb fizetesekert nem eri meg kijonni, mert annyival nem is magasabbak mint azt otthonrol sokan elkepzelik.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.15. 08:39:52

@zöldeketbeszélek:
Benne van, de még mennyire benne van…
:))))))))))))))

Virago_1000 2015.10.15. 08:41:04

@tanato: ennek a munkaerohianynak az lesz az eredmenye hogy a fizetesek noni fognak es meg jobban kozeliteni nyugat fele. A feketen foglalkoztatas ami vendeglatoiparban tenyleg mindennapos vissza fog szorulni. Tovabbi tisztulas varhato minden teruleten.

Virago_1000 2015.10.15. 08:44:14

@Herr Géza: a legjobb baratom is foszakacs volt bp-n de dobbantott svajba.
A reszidos minimalberes bejelentes napi 14 ora munka mellett mindennapos de a havi 250-300 megvolt neki igaz feketen. Ugyhogy ne mondjuk mar h padlora kuldi 1 betegseg v h nem tud fenntartani 1 alberletet.

soad1221 2015.10.15. 08:48:57

@Virago_1000:márpedig egy mondjuk 4 tagú családnak, ha a havi 250-300 megvan (napi 14 óra munka mellett, tehát az asszony a mondjuk pici gyerekek mellett már túl sokat nem nagyon tud vállalni, amiből pénz jön be), akkor mondjuk 2 heti kiesés, ami ugye mondjuk 150 ezer, és ráadásul a vendéglátóiparban nem ritka késedelmes fizuját sem kapja meg, tehát mondjuk már az előző két hétben is vhonnan kölcsönből, félretett pénzből úszták meg, na akkor azért elég simán padlóra küldheti....

Szóval annyira az a 250-300 ezer nem olyan sok, ha az nem biztos(!) havi bevétel. Akkor elég gyorsan el tudja apasztani azt a pénzt egy család....

Mr Long 2015.10.15. 09:08:59

@Ödenburger [Hu/At]: Irottko, a szokasos evi nyugati turank.

Mr Long 2015.10.15. 09:10:02

@Zoole[uk]: Nem, magyar szuletesu, de van brazil nagypapaja, meg norveg vagy dan (elfelejtettem) felmenok is. Igazi egyesult vilagproletar :D

Mr Long 2015.10.15. 09:12:10

@Shanarey: Multkor egy maganparkoloban hagytam a kocsimat es a blokkon a ceg neve "Van Masik Kft." volt. :DDDDDDDDD

2015.10.15. 09:31:12

@Mr Long:

Egyik kedvencem Magyarorszagon a Koszegi-hegyseg, sokat jartam arra... :) Viszont szerintem full dagonya ilyen idoben... Merrol mentek, Velembol vagy Koszegrol? Koszeg - Hetforras - Ohaz - Kendig - Irottko, na az egy szep kor. Es az Ohaz utan mar nem annyir zsufolt, mint a hagyomanyos Kektura utvonal, habar gondolom ebben az idoben ott sem lesznek sokan... :) Jo kirandulast, jo kikapcsolodast! :)

soad1221 2015.10.15. 09:54:36

@Mr Long: @Shanarey: én ismerek egy uk-muk-fuk kft. is.. :)

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.10.15. 09:55:24

@tsabus [UK]:

Ez nem gond. A blogok célja a vélemények ütköztetése.

soad1221 2015.10.15. 09:55:41

@Mr Long: @Ödenburger [Hu/At]: én oda mindig Velemből megyek :) imádom azt a falut :)

Narina 2015.10.15. 10:04:41

@bpetya75: Azt megneznem! Hozzunk ossze egyet es sokkoljuk a kornyekunket?!

Narina 2015.10.15. 10:18:39

@Fajankó: Egyik sem. O teljesen maskent latja a vilagot(lehet vele egyet nem erteni, de nem rosszindulatu, vagy kotekvo csak mas a merceje, na jo kicsit szokot kotekedni)

Narina 2015.10.15. 10:37:53

@zöldeketbeszélek: Valahol a vacsi vegeztevel meglepet? ;)

tanato 2015.10.15. 10:53:33

@Ödenburger [Hu/At]: @Mr Long: Állítólag a az Írottkő alatti volt romos düledező határőrlaktanyát a Hörmannforrásnál felújítják és szállodakomplexumot hoznak ott létre.

2015.10.15. 11:10:34

@tanato:

Az jo lenne, en biztosan eltoltenek neha 1-2 ejszakat ott :)

Sajnos a Hetforrasnal levo hataror komplexum is eleg ramaty allapotban van, illetve a Kendigen van a regi REF-es tamaszpont maradvanya, annak is jo lenne eltuntetni a nyomait, mert amikor utoljara arra jartam, konkretan eletveszelyes volt, nehany beton talpazat es lezaratlan mely verem, ahova siman bele lehet esni, foleg ha gyerkkel megy az ember, aki rohangaszik ossze-vissza...

2015.10.15. 11:14:42

Viszont akkor hadd csinaljak egy kis reklamot: szerintem a legeslegjobb szallas Koszegen a Portre a foteren, nagyon szeretjuk! Nem igazan a komfort vagy a minoseg miatt, hanem a hangulat, a konyha (belertve a reggelit is) es a szemelyzet miatt!! :)

London2009 2015.10.15. 11:25:54

@Virago_1000: Na latod erre kivancsi lennek. Mindenki ezt mondogatja, hogy a magyarok tobbsege minimalberbol el Londonban. De igazabol ez csak feltetelezes, hiszen erre vonatkozo statiszkikak ugye nincsenek. Jo lenne tudni, hogy a valosagban ez mennyire allja meg a helyet. Mindenesetre en bizakodo vagyok, remelem, hogy nem igaz, hogy a tobbseg minimalberen van. Kulonosen azokra gondolok, akik mar tobb eve itt elnek.
Egy studio lakast Londonban is ki lehet venni. Arra el fog menni az egyik fizetes. A masikbol pedig lehet elni. Ez pedig sokkal jobb eletet fog biztositani, mint Magyarorszagon. Ugyhogy ezzel vitatkoznek. Ha mar London, akkor legyen Budapest osszehasonlitas. Ott ket minimalberbol ha alberletet is fizetni kell, nem lehet megelni. Budapesten meg studio lakasra sem hiszem, hogy futna. Ott is maradna a szobaberles, csak a mellett meg ehezne is a par. Itt meg ket minimalberbol szobaberles mellett lehetne felretenni. Nem sokat, de par szaz fontot siman. Gondolj bele! Ket minimalber az 2000 font, ugye? Ha egy szobat berelnek, az mondjuk 5-600 font. 1500-bol szerintem elni is lehet, egy nyaralas is belefer es sporolni is lehet. Ha studiot berelnek, az mondjuk 800-1000 font. (utolso studiom 750 volt, szamlakkal egyutt es meg terasza is volt). A maradekbol szinten lehet sporolni, szorakozni, elni.
Magyarorszagon mennyi a minimalber? 90ezer? Nem tudom pontosan, legyen mondjuk 100 ezer forint. Ha szobat berelnek, az mondjuk 60 ezer. Arra jon mobiltelefon, berlet, etkezes ket emberre, semmi nem marad. Ami marad, mondjuk 20 ezer forint, meg inkabb koltsek el, nincs ertelme felretenni.
Ha egy garzont berelnek, az legyen 60+rezsi. Marad egy fizetes. Abbol nem maradna egy filler sem.
Szerintem otthon mar egyaltalan nem lehet eleldegelni sem a minimalberbol, emlekezz Narnia posztjara. Itt viszont meg lehet belole elni. Minimalis elvarasokkal, de pont ezert hivjak minimalbernek.

Hock 2015.10.15. 11:27:39

Mitől lenne jobb, ha külföldre mennének? Boldogabbak lennének? Könnyebb lenne megélni? Mi van kint, ami itthon nincs meg? (nem kötekedni akarok, csak ezek a kérdésekre adott válaszok még érdekesek lennének)

Mr Long 2015.10.15. 11:30:06

@Ödenburger [Hu/At]: Mi a Kozian vendeghazban toltottunk el anno par ejszakat, amikor Koszegen voltunk asszonykammal.
https://www.google.co.uk/maps/place/K%C3%B3czi%C3%A1n+Pihen%C5%91h%C3%A1z/@47.3899779,16.5377418,19.02z/data=!4m2!3m1!1s0x0000000000000000:0xa06d5518a76b4a59

Narina 2015.10.15. 12:08:51

@Hock: Okos! Ezek nagyon fontos kerdesek es mindenkeppen valszt kell adnia ra, ha szeretne bevalalni, mert, ha nincs nyomos oka szerintem is maradjon olyan kozegbe ami minden szempontbol jobb a csaladnak is. (gyerek felugyelet, nyelv tudas hianya, nagyon megterhelne a ferjet stb)

tanato 2015.10.15. 12:49:35

@Ödenburger [Hu/At]: Életveszélyes Hörmannforrás is,meg Hétforrás is.A Kendigen még nem jártam,majd jövőre felmegyünk,úgyis minden évben eltöltünk néhány napot Velemben.

blackhairlady 2015.10.15. 15:06:17

@soad1221: Most volt ott a Gesztenye fesztival, lattam ismeroseim kepeit , nagyon hangulatos volt, a fslurol (varosrol???) meg aradoztak.

Főgebra 2015.10.15. 15:31:36

Akinek szüksége lenne kolbászból font kerítésre:

www.napiszar.hu/Thumbnails/26211.w-800.h0.q100.jpg

Bár muzulmánok ellen védő kerítés, de más célra is jó lesz!

bpetya75 2015.10.15. 16:00:36

@Narina:

Én kérem komoly ember vagyok! Nem tángálódok akárhol részegen, csak válogatott társaságban ;-P

Narina 2015.10.15. 16:02:06

@bpetya75: En valogatottan luke vagyok megfelel? :)

2015.10.15. 17:25:32

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Persze, hiszen a nyugati tőke pisztoly tart a fejedhez, hogy adósítsd el magadat 20+ évre. Véletlenül sem az a valóság, hogy amíg nincsen lakásod/házad, addig sikertelen embernek számítasz.

puhacica 2015.10.15. 18:48:15

@Virago_1000: @London2009: mi pont a peldaban emlitett par vagyunk. nem sokkal keresunk tobbet a minimalbernel es Londonban elunk. studiot berlunk, nem tudom pontosan, mekkora lehet, szerintem olyan 35m2. egy szoba, egy furdoszoba, egy konyha. ami a berleti dij kifizetese utan marad, abbol kenyelmesen elunk, jutott nyaralasra is. teny, hogy felretenni ebbol csak nagyon minimalisat lehet, de egyelore nem is ez a cel. mindketten dolgozhatnank tobbet, de elni jottunk ide, nem megszakadni. a sporolas majd akkor lesz esedekes, ha vissza tudjuk kuzdeni magunkat az eredeti szakmankba.

Narina 2015.10.15. 20:08:54

@bpetya75: Parom se szazas. 7 eve van velem es meg gyereket is alkotott nekem. Sot bevalalt egy necces huzast(kijovetel) miattunk! Tehat jo a banda es kivaloan lokottek vagyunk! Ja es isteni orja levest csinalok, a sult hagymas verrol mar nem is beszelve.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.15. 21:26:14

@Narina:
Na. Akkor bevállalnék veled egy disznóvágást...
:))))))))))))))))))))))))))))

Herr Géza 2015.10.16. 01:33:35

@Virago_1000: Hát ő úgy 5 éve ment ki, akkoriban nem a 250-300, de még a 200 sem igazán volt meg neki. A betegség padlóra küldi témát úgy értettem, hogy a táppénzt ugye a (részidős) minimálbérre kapta... Azt nem írtam, hogy nem tudott albérletet fenntartani.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.10.17. 21:33:29

Ha a férjnek nincs semmilyen idegennyelv tudása, akkor miért nem tanul? Valószínűleg azért, mert neki jó Magyarországon is...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.10.17. 21:46:02

@Ödenburger [Hu/At]: Kőszeg főterén még mindig harangoznak hajnalban?

@puhacica: Minden az igényektől függ, másoknak a dupla annyira pénzről se a kényelmes élet, hanem a spórolás jut eszébe...

@London2009: Akiket ismerek, azoknak kb. 10-15%-a élt minimálbérből Londonban, de egy kivételével csak a nyelvtanulás idejére. Azok vannak többségben, akik ugyanabban a szakmában helyezkedtek el, mint itthon.
Persze az érem másik oldala, hogy én is találkoztam már Londonban több magyarral is éttermekben és az angol szállodákban se ritkák...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.10.17. 21:59:26

@Pink Petsch: "amikor a Costesben is 6 órára vannak bejelentve a felszolgálók"
Ezzel mi a gond? Heti öt napon van nyitva az étterem, naponta 5,5 órát, ebből az utolsó órában már zárva a konyha. Sajnos pár éve megszüntették a jó ár-érték arányú ebédmenüt és csak este nyitnak ki...

@Herr Géza: Pesten a menő éttermek 2x2 vagy akár egyszerre 3-4 hetes szünetet tartanak, így a szabadsággal nem szokott gondja lenni a személyzetnek.

Narina 2015.10.18. 09:55:28

@diggerdriver: Szerezetek disznot, meg egy helyet ahol levaghatjuk a malackat. Palinkat mar tudom hol szerzunk, de ha hoztok meg jobb es tobb is lesz. Valamint kell egy par markos srac es azert nem art egy olyan aki boller is, bar en zok szo nelkul nyakon szurom a cocit, de megtartani mar nem tudnam (56 kilo vagyok egy normal coca a duplaja ennek). No meg a bontasa sem konnyu, bar en mar veteran coca "gyilkos" vagyok mondhatnank, ha nem vonna le a dolgokbol, hogy igazabol csak het coca vagason voltam. Az elso nyolc evesen. Hat mit ne mondjak gyerekkent is megdolgoztattak, de felnottkent, kemeny tura. Valamint kell par csaj is aki a sracoknak kajaval besegit, mert mire eljutunk a fincsi hagymas verig addig 4 szer halnanak ehen igy elotte a csajokkal ket napig kaja es nasi leves teszta gyartas lenne. :D Viszont en benne vagyok.

DieNanny CH 2015.10.18. 10:25:24

Itt pont múlt héten láttam a Migros-ban fagyasztott disznóvért. kb 1 dl-es műanyag pohárkában volt. Véreshurkát már több helyen láttam, de vért még nem.
Imádom a hagymás vért! :-)

Narina 2015.10.18. 10:44:03

@diggerdriver: Oke en ezt tudom es, ha otthon lennek siman tudok 3 olyan embert akitol tudok kiscocat venni, sot meg a jo nevelessel is tisztaba vagyok, de itt viszont dunsztom sincs, hol lehet kicsiket kapni. Raadasul nem aratna osztatlan sikert a szomszedneniknel a szag sem. A mi malackaink 200 es 220 kg voltak atlagba e a mama nem igazan tapozta oket az utolsot mondtam amit anyamek vagtak az 120 volt. Nem teljesen ertem mert vagtak le olyan kicsinek, de Ok tudjak.

Narina 2015.10.18. 10:46:01

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Reszemrol, ha valaki szerez nekem legalabb egy elo csirket en csinalok neked, ha meg malacot akkor meg meg a bandanak is jut. Ezert mondtam, hogy valaki, mert en meg ujonc vagyok Albionba igy nincs meg a halozatom.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.18. 10:50:50

@Narina:
A disznók hús-zsír aránya 120kilóig a legjobb, afölött romlik a zsír javára.
Az iparszerű sertéstenyésztésben soha nem dolgoznak fel ennél nagyobb disznókat, kivéve ha tenyészállatokat kiselejteznek.
Régen mikor háztáji sertéstenyésztés volt és az állami átvevők vették át, akkor sokkal kevesebbet fizettek a túlsúlyos disznókért mint a 80-120 kiló közötti ideális testsúlyúakért. A saját célra nevelteknél ez nem volt szempont.

Narina 2015.10.18. 11:10:32

@diggerdriver: Na ebbe nem vagyok otthon! Sose kerdeztem mert ekkorat vagunk! En csak azt tudtam, hogy en mindenkepen jol jarok, mert egy rakat finomabbnal finomabb kaja es lopkodasi lehetoseg volt valamint egy ido utan a humanoidok is szolgaltatnak szorakoztatasi lehetoseggel! En nem hentesnek tanultam, hanem eladonak igy bar atol cetig nagyjabol tisztaba vagyok a coca reszeivel, de profin meg nem boncoltam cocit. (nagyjabolt azert mondom, mert megtudnanak fogni a szaki szlenggel)

Narina 2015.10.18. 11:23:13

@diggerdriver: Jaj most nezem ezt te irtad akkor boller ma van! A lelkedet meg apoljuk a finom palinkaval meg az isteni sutikkel.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.18. 11:43:26

@Narina:
Azt a lélekápolás már napokkal előtte kell elkezdeni, csak nehogy a disznóvágás böllérhiány miatt elmaradjon.
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Narina 2015.10.18. 11:51:05

@diggerdriver: Tudom, mar alhangon ket nappal ellotte, de jobb a harom. Arra viszont figyelni kell, hogy a vagas hajnalara azert a boller kijozanodjon. Persze a palinkat le kell nyomatni jo kis kajakkal. :) :D

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása