oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. október 12. 06:47,  Egy cefetül rögös út 166 komment

2015. október 12. 06:47 Határátkelő

Egy cefetül rögös út

A történet ott kezdődött, hogy Narina több hosszú kommentben írta le határátkelésük történetét, ami annyira elgondolkodtató volt (nekem legalábbis), hogy sajnáltam volna, ha elvész a kommentek között, ezért megkértem, írja meg kibővítve külön posztban is. Megtette, és ezt olvashatjátok ma.

cim_ezen_a_hidon_mindennap_atmegyek_munkaba_menet_gyonyoru_a_kilatas_a_hidrol_az_ejjeli_fenyben.jpgEzen a hídon mindennap átmegyek munkába menet. Gyönyörű a kilátás a hídról az éjjeli fényben.

„Mi azért döntöttünk a „mocskos anyagiak” mellett, mert muszáj volt. A döntés előtti 8-9 hónapban nagyon örültem volna személy szerint, ha legalább zsíros kenyeret lila hagymával tudok enni. Azért személy szerint, mert a párom és a lányunk evett, én inkább azon spóroltam, hogy nem ettem, sajnos máson nem ment.

Valószínűleg ha a párom tudja, tuti kapok, de gondolkodjunk egy cseppet! Szitu a következő: adott egy fizikai munkát végző ember, aki forgalomban dolgozik, és komoly súlyokat mozgat meg, rajta, illetve a kajáján nem lehet spórolni.

Adott egy kétéves, fejlődésben lévő szervezet, mondanom sem kell, inkább megdöglök, de Ő eszik, és ott vannak a növekvő számlák, kiadások és hát nem kaviárra ment el a lóvé. Így is kopra éltünk, hó végen már tényleg csak annyit ettem naponta, amit az apámék belém diktáltak.

Ebben a nem könnyű helyzetben jött a hír, hogy a párom amúgy is karcsú fizetését megkurtítják következő év januártól. Nos, akkor már sehogy nem tudtam volna kipengetni, hogy mindenki jóllakjon. Te melyiket választanád: a kétévest vagy a dolgozót, akitől a bevétel függ? Kinek adnál enni? Én nem tudtam dönteni. Nem szánalomkeltés vagy hatásvadászat miatt írom. Ezek a rideg tények.

Úton egy másik életbe

2013-ban vetette fel a párom, hogy kijön, nem haboztam azt mondani, hogy hajrá. Véres verejték árán sikerült összeszednünk egy repjegyre valót, meg cirka 200 fontnak megfelelő összeget (kölcsön és decemberi jutalom 30 000 volt a páromnak, mondtak az utolsó, amit még kapni fognak).

2014 áprilisában elköszöntünk egymástól. A következő héten már volt munkája. Itt simán lett nekem is munkám és igen nagyon jó dolog, hogy nem kell azon agyalnom, marad-e kajára. A döntés miatt egy olyan országban élek, ahol jól érzem magam és vannak esélyeim, amit a szülőföldem már nem tudott megadni.

Az ár, amit fizettünk

A lányunk 5 hónapon át sírt szinte minden éjszaka, mert az apja elment és csak egy izén keresztül látta. Volt olyan, hogy könnyekkel a szemünkben kapcsoltuk gyorsan el a gépet, mert nem akartuk még jobban megnehezíteni a másiknak a dolgokat.

Ma is, ha valamelyikünk dolgozni megy, komor arccal kérdi „Ugye hazajössz?!” Sokszor voltak rémálmaink. Ennek már több mint 1 éve, én pedig csak remélhetem, hogy a szorongó arc később már nem lesz ilyenkor szomorú.

bar_nem_norwich_de_az_en_imadott_tengerpartom_great_yarmouth_az_idei_szuletesnapomon.jpgBár nem Norwich, de az én imádott tengerpartom, Great Yarmouth az idei születésnapomon 

Lakás, kaja, egyebek

Norwich-ról tudok nyilatkozni. Egy két nagy hálószobás, két kicsi szobás, nagy kertes házért fizetünk jelenleg 950£-ot havonta, ez osztva van, de a council tax a miénk, ez 150£, erre még jön 50£ víz, 80£ gáz, 80£ elektromosság, 35£ net, és 320£ kajára.

Magyarország, magyar emberek, kérdések, válaszok

Minden nehézség ellenére nem pfujolok Magyarországra. Nem becsmérlem. Eljöttem. Nem tudott megtartani, de még sem feledem. Azonban bár kegyetlenül hangzik, de helyet nem tudok szeretni, csak embereket.

Tetszik, szép Magyarhon, de nincs érzelem bennem iránta, mert rengeteg szép hely van a világon, ami az én mércémmel mérve, de ilyen-olyan okból nem élhető, például Ausztrália, ahol túl sok a mérges mindenféle (bocs adg), Magyarország, Afrika, India (mindre érvényes, ami Ausztráliára).

Én az országra nem haragszom, nem a hely tehet a lakóiról. Rájuk sem haragszom, csak elszomorítanak a rugalmatlan elképzelések. Sok véleménnyel kerültem szembe otthon is, és itt kint is, amitől egy kicsit égnek áll a hajam.

Összeszedtem párat:

1. Aki kimegy, annak biztos minden príma, dúskál a pénzben

Az a helyzet, hogy főleg az első kettő-öt év nagyon kemény. Alkalmazkodni egy teljesen más életvitelhez, szokásrendszerhez, törvényekhez, emberi morálhoz. Főleg az első időkben, amikor (hacsak nem rögtön állásba jön az ember) a minimumfizetést kapja. Ez pedig karcsú, de nem lehetetlen kijönni belőle.

Igazából az a pénz csak a nagyon szerény kezdéshez elég. Ráadásul többször váltasz munkát, nem mindig önként (munkaközvetítő). Ez idegileg is megterheli az embert.

Itt szokták sokan feladni és hazamennek. Túl erős a honvágy, a régi megszokott élet hiánya. Nem bírják. Mi döntöttünk és kitartunk a döntésünk mellett. Ez alatt az idő alatt már most több lehetőségem volt, mint otthon 4 év alatt. Tudunk haladni, szép lassan, de előre.

2. Aki kimegy, nem gondol az itthon maradtakra

Nem tudom, ki, hogy látja, én Magyarországon hagytam az apám, a lízingelt fiam és az anyósom. A szívem egy elég nagy részét téptem ki kényszerből. Persze éljen a Skype! Eh, sokra megyek vele, ha tudom, hogy problémájuk van, de nem tudok ott lenni és segíteni, amikor kell.

Főleg a lízingeltemnél fáj ez. Mindkettőnknek fáj a szíve. Nem tudok beszélgetni úgy esténként az apám szobájában vele, mint régen és ez fáj. Nincs havonta vasárnapi ebéd anyósnál. Tutti nem gondolok rajuk.

nagy_kedvenc_a_kastely_a_varos_kozepen.jpgNagy kedvenc a kastély a város közepén 

3. Munkaközvetítős munkánál nem kell keményen dolgozni, úgysem kapsz szerződést, mivel nincs nyelvtudásod

Háromból három helyen tartottak volna ott szerződésben (pedig ügynökségtől érkező esetében ez ritka), ha nem jöttek volna közbe egyéb gondok, és ez a munkamorálomnak volt köszönhető.

Most a negyediknél szintén a kemény munkám miatt figyeltek fel rám és még azt sem nehezményezték, hogy enyhén szólva gyenge az angolom. Sőt, a főnökasszonytól kezdve a kollégákig mindenki tanítgat. Bíztat, segít.

Persze több és jobb lehetősége van annak, aki tud beszélni, ezt nem vitatom. Az én utam cefetül rögös, nagy szerencse és keménység is kell ahhoz, hogy az ember nyelvtudás nélkül (csak szinte, mert azért nagyjából már értem őket, ha nem hadarnak, de a semmiről indultam) nekivágjon és nyerjen.

Szerencsém volt, keményen dolgoztam, és mindent elkövettem, hogy fejlődjek nyelvi szinten. Ezt látták és megkaptam egy szerződés formájában a jutalmam.

4. Magyarországon is meg lehet élni, aki nem tud, biztos nem tanult eleget, élhetetlen, lusta, stb.

Nos, a helyzet az, hogy nem tud mindenki diplomát felmutatni, nem tud mindenki programozónak menni vagy egyéb, ma jól fizető divatos szakmát tanulni.

Ugyanis, drágáim, kellenek még eladók, takarítók, kőművesek, felszolgálók, kukások, stb. Gondoljatok bele, tényleg lusták lettek volna tanulni? Diplomás tanár dolgozott kukásként a párommal, két diplomával takarított otthon az egyik kolleginám, tehát még a diploma sem biztosíték a jó állásra. Ez még nem gond.

Az, hogy gyerekes nőként meg vagy lőve állás szempontjából, na, az gond. Az, hogy mielőtt gyerekem lett volna nem kaptam állást, mert majd biztos akarok gyereket, az szerintem gond.

Én három évig tanultam a szakmám gyakorlatban és elméletben egyaránt. Tizenhárom évig dolgoztam benne, és nagyon jó voltam. Mégis inkább felvesznek egy senkit, akinek jobbak a kapcsolatai, de szaktudása nincs, igaz gyereke se.

Lustának sem mondanám magam. Nem hinném, hogy sok nő tudná gond nélkül emelni a 30-40 kilós zsákokat (itt kint voltam kamionrakodó is, jól jött az otthoni kereskedelmis tapasztalat fizikailag), én otthon sem vártam elkényeztetve, hogy majd megemelik helyettem.

5. Szemét vagy, cserbenhagytad a hazát / senki lettél / szolga lettél

Hehe, vicces vagy. Hazaszeretetből meg nem lakott jól senki. Otthon is szolga voltam, csak nekem előtte ott volt a rab jelző. Az vagyok a szemetekben, akivé tettetek, hűtlen senki, mert jót nem adtak azok, akikkel körül voltam véve, csak martak, megaláztak, bántottak.

Mégis büszke, kemény, egyenes gerincű, a CSALÁDHOZ hű maradtam, mert aki el is megy még nem lesz hűtlen gyermek, mert a szívében még mindig szereti őket és én úgy gondolom, hogy ez plusz esély a lízingeltemnek is, nem csak nekünk.

Múlt, jelen, jövő

A szülőföldemen töltött 30 év alatt mindent megtettem, hogy maradjak. Reménytelen, gyomorgörccsel teli mégis maradtam volna, ha lehet. Nem sikerült. Nincs honvágyam, nincsenek barátaim otthonról és csak három ember van ott, akik nagyon hiányoznak.

Egy éve vagyunk Norwich-ban. Kemény egy év volt. Sok nehézséggel, de munkával és lassú, köszvényes csiga típusú, de haladással teli év. Reggelenként már a megszokott útitársakkal beszélgetek (gyatrán, amin jót mosolyognak, de értik és tanítgatnak).

a_royal_arcade_marketra_nyilik.jpgA Royal Arcade

A lányunknak az oviban már vannak haverjai, pedig csak 1 hónapja jár. A szomszéd nénik jó fejek (még nem borítottuk ki őket a hangerőnkkel).

Azt, ami ezután jön, az Istenekre bízom, de remélem, jön egy kis nyugalom is. Terv van sok, majd lassan valóra is válnak. Nincs bennem illúzió, nem rózsaszín habos mese, de élhetőbbnek látom, mint amit elhagytam.”

A moderálási alapelveket itt találod. Angliáról itt olvashatsz még több érdekes történetet, hírt, hasznos infót.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Anglia Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr957959226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.10.12. 06:57:00

Az élet szép c. film jutott eszembe.
Jó lenne egy év múlva ismét olvasni, hol tart a dolog.
Minden jót és köszönjük, hogy megosztottad!

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.12. 07:09:13

"Nos, a helyzet az, hogy nem tud mindenki diplomát felmutatni, nem tud mindenki programozónak menni vagy egyéb, ma jól fizető divatos szakmát tanulni."

Nincs diplomám (mindössze egy érettségim van, de a magyaron kívül két nyelven beszélek magas szinten), nem vagyok programozó, és nem mondhatnám, hogy a buszozás manapság egy "divatos szakma" lenne (állandó létszámhiány van), ennek ellenére tök jól érzem magam a bőrömben, és még csak azt sem mondhatom, hogy nem vagyok eléggé megbecsülve.

És mindez Magyarországon történik velem. Ezt csak azért tettem hozzá, hogy már jó előre tisztázzuk: van ilyen is.

Sajnálom, hogy a szerző nem találta meg itt a számítását.

Minden jót kívánok neki(k)!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.12. 07:10:23

Nagyon jó írás. Tartalom forma kivitelezés tökéletes.
Nagyon sok közös van benne a mi utunkkal.

Bredpitt Monika 2015.10.12. 07:53:47

Hu, de sok kerdes van bennem, sajnos negativan eltem meg a beszamolot, leirom a kerdeseim es elmondom kesobb mi az ami engem nagyon bant a beszamoloban meg igy is hogy tufom egy nagyon szimpatikus ember irta. El kell indulnom valahova.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.10.12. 08:18:59

@A nagy kékség: az informatikusok nevében is köszi :D Kicsit unom már magyarázni én is, hogy nem csak ebben a szakmában lehet valaki sikeres.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2015.10.12. 08:19:27

Teljesen megértem a poszt írót. Szerintem vagyunk itt kint még páran akik hasonló helyzetből indultak el. Sok sikert nekik a továbbiakban is.

2015.10.12. 08:22:33

Amióta létezik a blog ez az első értelmes, őszinte írás! Nem a Túró Rudin jajong, nem hazudik, nem színez ki semmit. Gratulálok és nagyon sok sikert kívánok neki!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.12. 08:28:07

@Guadalupei Szűz:
Köszi. Jól lehazugoztál minket.
Hol a te posztod?

pappito · http://pappito.com 2015.10.12. 08:33:49

@Guadalupei Szűz: Amióta létezik a blog, nem ez az első értelmetlen, paraszt komment!

pappito · http://pappito.com 2015.10.12. 08:34:46

a poszt meg frankó, kösz, hogy megírta a poszt toló

Muscari 2015.10.12. 08:47:58

Én nagyon kemény. Narina, köszönöm, hogy leírtad, további sok sikert kívánok nektek. Innentől rendben lesztek, ne aggódj, nagyon jó út haladtok.

A gyerekfelügyeletet hogy oldod meg? Felváltva vagytok vele? Ez gyakori felállás, több családot ismerek, akik így csinálják. A házban hányan laktok?

A nyelvgyakorláshoz: vegyetek tévét, ha még nincs, szinte minden feliratozva van, nagyon sokat segít. És gyakorolni, gyakorolni mindwnhol, ahol csak lehet, és hamarosan menni fog.

Shebelle 2015.10.12. 08:50:31

Tudjátok, lehet másnak nem tűnt fel, de a legszomorúbb az, hogy sajnos a posztírón kívül még van pár család, akiknek zsíroskenyérre is alig futja. Ezért is más kicsit Narina és családjának története, még ha mindennel nem is ért egyet az ember. AZ éhes ember egészen máskép szemléli a világot. Remélem jól alakulnak továbbra is dolgaik.....

Határátkelő 2015.10.12. 09:17:06

@pappito: Parasztozni nem kellene, meg foglalkozni vele is csak annyit, amennyit ér. Ha valaki 1500 poszt után egy ilyet leír - nem mindegy? Ilyen sok írás között még véletlenül is lehet jó. :)

HardPötty 2015.10.12. 09:18:47

@Guadalupei Szűz: nem a mai naptól létezik... lehet korábbról is visszaolvasni

pappito · http://pappito.com 2015.10.12. 09:26:34

@Shebelle: én is remélem és zsíroskenyér ügyben is igazad van.

plusz tökösebbek is, mint én, én nem mertem volna nyelvtudás nélkül elindulni.

HardPötty 2015.10.12. 09:28:27

Guadalupei Szűz hozzàszólásáról jutott eszembe: miért baj hogy valaki jajong a rudi miatt?

HardPötty 2015.10.12. 09:29:15

@pappito: igaz hogy a HÁ-nak igaza van de kommented akkor is +1

©________ 2015.10.12. 09:39:14

@HardPötty: ez a rudi már nem az a rudi.

ezt most nem tudom, miért írtam le, csak olyan uncsi már ez a rajongás:)

©________ 2015.10.12. 09:40:36

@pappito: gondolod, hogy tökösség kérdése?
nem elkeseredettségé, kényszeré, stb?

SzZoole 2015.10.12. 09:41:51

De jo volt,a klasszikusok klaszikusa,majdnem olyan jo,mint Rózamamie:)
Csak igy tovabb,ne feledd,egy ajtót kinyitsz egyet bezarsz,csak ne Narnia ajtaját nyisd ki:)))

Golf2 2015.10.12. 09:53:13

Remek történet,vagány posztoló,nem semmi a kamionrakodás meg a 40kilós zsákok...

Shebelle 2015.10.12. 10:07:53

@pappito: szerintem ha rá vitt volna a kényszer, elmernél. Ha már ugyanolyan veszélyes maradni, mint menni, de a menéssel még van esély egy jobb életre, míg a maradással nem, akkor mennél, mennénk....

pappito · http://pappito.com 2015.10.12. 10:16:14

@Shebelle: lehet, nem tudom. nem voltam még ilyen helyzetben

Narina 2015.10.12. 10:34:38

@svájci sapka (ch): Meg lesz! Erre en is gondoltam!

Hari Seldon 2 2015.10.12. 10:39:30

Kemény kezdés. Jól meglátták, hogy mikor van a "kiszállási pont". Mármint az országból. Ha tovább maradtak volna, a maradék esélyük is elúszott volna. Eltűnt volna a 30 ezer amit kaptak, stb... Időben észrevették, hogy nincs tovább. Sajnos sokan csak tologatják. Aztán csak azt veszik észre, hogy közmunkásként már tényleg valóságosan rabszolga.

Zizifull 2015.10.12. 10:47:54

Kitartast es sok sikert a posztolonak.

Shebelle 2015.10.12. 10:53:39

@pappito: Szerencsére, én sem, tegyük hozzá. De tudom, látom másnál....., volt aki idejében megtudta még lépni, de sajnos, aki túl sokáig várt, az nem, és "lecsúszott" nagyon. Tudom könnyű írni, de aki érzi, hogy mindig csak kevesebb jut, az próbáljon még valamiről lemondani és félretenni azt a picikét amit még tud....., de sajnos sokan hónapról hónapra egyre nagyobb mínuszban élnek.... is itt már nagy a baj.

tanato 2015.10.12. 10:55:26

Én is gratulálok a posztolónak.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.12. 10:59:49

@HardPötty:
Alapitsuk meg a Rudolfianus egyházat.
:))))))))

London2009 2015.10.12. 11:03:26

@HardPötty: Ki nem allom Petofi Sandort! :D Lehet, hogy nincs eleg Eros Pista a veremben. :D

Narina 2015.10.12. 11:04:27

@A nagy kékség: El nem tudod kepzelni, hogy mennyire orulok annak, hogy mas nem kenyszerult erre! (guny mentesen komolyan irtam) Tiszta szivembol kivanom, hogy mindig legyen meg az amire szuksegetek van. Sok jo egeszseget kivanok, neked is es a csaladodnak is!

Narina 2015.10.12. 11:16:25

@Muscari: Csemete: parom hetkozben harom napot dolgozik es plusz vasarnap. (ez a helyi chipsz gyarban a 3 nap termeles vasarnap higenia) En hetfotol pentekig 5-8 ig melozom. 6 kor indul igy arra a harom napra kell csak megoldani harom oraban a felugyeletet.
Lakok, van egy szingli srac aki az egyik kisszobaban lakik. O szokta bevallalni a lanyzot, de, ha melozik mas a szitu, mar arra is van egy holgy aki vigyaz ra. Azon felul van egy par a 8 honapos torpijukkel. Makunk, van mert rendesek es nem zavarjuk egymasnak vizet. Eddig meg mindent sikerult megdumalni.
Koszonom az otletet, mar van tv-enk Sogorom amikor megtudta, hogy nincs, gyorsan elkezdte gyozkodni a noverem, hogy nekik nagyon surgosen szukseguk van egy ujra. Igy a regit(2eves) odaadtak, semmi gondja nincs, csak szerintem ennek nincs olyan kiraly funkcioji mint az ujnak( nekem mukodjon az a lenyeg) Azon felul folyamatosan jarkalok, beszelgetek es igyekszem olvasni!

Lex D'Arquebus · http://ugrassvajcba.blog.hu/ 2015.10.12. 11:19:42

@HardPötty: Fiam nincs oda a túrórudiért. Ellenben a szemét kapitalista német kinderpingui-t meg nyomja befelé. Áruló. (irony) :)

wuaaa 2015.10.12. 11:32:32

@A nagy kékség: "...nem mondhatnám, hogy a buszozás manapság egy "divatos szakma" lenne (állandó létszámhiány van), ennek ellenére tök jól érzem magam a bőrömben..."

Nos, az, amilyen vehemenciával, vagy ha úgy tetszik temperamentummal adod elő minden egyes hozzászólásod, mintaesete annak, mit tesz az emberrel a szakmád. Ezért van állandó létszámhiány.
Az állandó stressz, napi sok órában, sok év ilyen lét után kialakul a szervezet függősége a kortizoltól és az adrenalintól, hogy amikor nem dolgozol is, tudat alatt keresed min tudnád felhúzni magad.
Nem az jön le a hozzászólásaidból, hogy tök jól éreznéd magad a bőrödben, még annak ellenére sem, hogy igyekszel ezt a látszatot kelteni.
Dolgoztam évekig egy cégnél, ahol 300 sofőr dolgozott. 90 %-uk ugyanígy működött. Meglepően nagy részük naponta fogyaszt alkoholt, ergo alkoholisták, bár erről nem vesznek tudomást. Az alkoholfogyasztás és a kortizol (stresszhormon) közvetlen kapcsolatáról lehet olvasni a szakirodalomban.
Nagy részük munka után is keresi a tovább idegeskedés lehetőségét, vagy a kocsmában verik az asztalt a hasonló beállítottságú cimbikkel, vagy otthon. Sajnos.
Csak nagyon kis arányban (10 % alatt) vannak azok, akik tudatosan próbálnak egészségükért tenni valamit, pl. sportolással, vagy akinek nyugalmat árasztó hobbija van, pl. horgászat, mert "fog a f.szom ott ülni órákig".

Meg lehet nézni ezt a videót youtu.be/vArfvshKrXY , ami a látszat ellenére szerintem nem vicces. A buszsofőrök többsége így éli mindennapjait, csak ezt érthető oknál fogva saját magukba fojtva, nem kinyilvánítva az utasok előtt. De ha szolgálati járatban beültem a sofőr mellé, amikor nem volt utas, csak el kellett juttatni a buszt A-ból B-be, akkor már szinte kivétel nélkül előjött belőlük a mucsizoltánautótvezet.

Persze most én leszek a hülye, mert ez téged nem érint. Ez kicsit olyan, mint hogy a balesetek is mindig csak másokkal történnek.

Na mindegy. Én éppen ezért elnéző (megértő) voltam/vagyok veled és nem is mindig az a baj amit írsz, hanem ahogy. Gondold át, a saját magad, az egészséged és a jövőd miatt is. Nem miattam, nem a blog miatt.
Peace

Rastafan 2015.10.12. 11:45:45

Őszinte, szikár, és nagyon jó írás, sok sikert a posztolónak, szurkolok neki!

ocso79 2015.10.12. 11:45:53

Narina

Sok sikert Mi is vegigjartuk az utat csak Mi 2005-ben kezdtuk.
Meg lessz az eredmenye csak batran es okosan.
Norwich jo kezdesnek aranyos varos de kesobb lepni kell mert szukek a lehetosegek.

Muscari 2015.10.12. 12:18:11

Digger, még mindig nem müxik az emailed? Akartam neked íeni és nem megy el.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.12. 12:23:00

@wuaaa: Néhány dolgot jól látsz, de ennek semmi köze nincs a munkámhoz. Én gyerekkoromban is ilyen voltam. Hogy aztán én választottam-e ehhez a szakmámat, vagy a szakma választott engem, nem tudom.

Igen, sok alkoholista sofőr van. Reggel a garázsban megfújják a szondát, átveszik a buszt, aztán a kapuban kifelé menet meg is dőlnek, mert már a műszak kezdetekor benyomják az első adagot. Amikor ezt meghallottam, el sem akartam hinni. Számomra ez teljesen elfogadhatatlan. Egyrészt soha nem iszom alkoholt, másrészt soha nem jutna eszembe veszélyeztetni bárkit is, pláne nem az utasaimat.

És igen, jól mondod. Sok a stressz. Nagyon sok. És a vicc, hogy ezt nem is a közlekedőpartnerek, hanem az utasok okozzák, akikért az egészet csinálom. Ezen valahogy mégis átlendülök. Ez nagyon nem egyszerű, sőt talán ez a munkám legnehezebb része. Írtam is egy bejegyzést erről A buszvezető is ember címmel.
anagykekseg.wordpress.com/2015/09/19/a-buszvezeto-is-ember/

A szakmámat ettől függetlenül nagyon szeretem (máskülönben nem csinálnám közel másfél évtizede, tehát nem kényszerből maradtam a pályán), viszont tényleg kell valami levezetés. Én úszni és bringázni szoktam. Ez amúgy a derekam miatt is szükséges.

Az viszont csak részben igaz, hogy én ezen a blogon feszültséget akarnék levezetni. Inkább úgy mondanám, hogy egyre jobban zavar az emberek egymás iránti tiszteletlensége. Mert erre ma is volt ám itt példa, a blog gazdája rá is szólt az illetőre. Talán ezért szoktam kissé vehemensebben kikelni magamból.

Mindazonáltal elgondolkodtató volt, amit írtál. Köszönöm.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.12. 12:23:09

@Narina: Köszönöm!

Pont egy másik bejegyzés alatt írtam, hogy a külföldre költözésnek azért van ám jó oldala is, még akkor is, ha kényszerből kellett lelépi. Kipróbálhatod magad máshol, növeli az önbizalmadat, rugalmasabbá válsz, nyelvet tanulsz, tágul a világképed, kapcsolatokra tehetsz szert, lesz összehasonlítási alapod, jó irányba változtatja az értékrendedet, elfogadóbb és türelmesebb leszel, és még hosszan sorolhatnám.

Mindezekhez én tényleg a legjobbakat kívánom neked/nektek!

P.Elliot 2015.10.12. 12:45:48

@Bredpitt Monika: Monika de ugy szamolj be hogy te nem vagy a posztolo boreben. Neked jo otthon ezen nem is csodalkozok, nem dolgozol, amerikai ferjed eltart benneteket ugy is hogy elmentel tole es mas orszagban elsz, csak ritkan latjatok egymast. Igy konnyu magadhoz olelni Magyarorszagot, probalnal csak igy elni minr a posztolo es ehezni.
Eppen emiatt mert nem vagy benne a dologban sok negativumot nem mondhatsz a posztolonak.
Amikor meg fiatal voltal, meg otthon laktal ferj es gyerek nelkul es dolgoztal akkor az elet nem volt olyan nehez mint most....Messze nem volt olyan.
Ezt azert vedd figyelembe.

P.Elliot 2015.10.12. 12:48:34

Jo poszt volt, szivszorito poszt. Sok szerencset nekik, gondolom messze kerultek a hovegi zsiroskenyertol es nem stresszelnek mar.
Anglia nincs messze, a rokonsag is johet latogatoba meg majd mehetnek ok is. Nem lesz olyan nehez...Akinek mar kenyergondjai voltak az eleteben az emlekezni fog erre hogy olyat nem tobbet...

2015.10.12. 12:48:47

@A nagy kékség: "Inkább úgy mondanám, hogy egyre jobban zavar az emberek egymás iránti tiszteletlensége." Vettuk eszre. :D

Nem ezzel van a problemank amugy, marmint, hogy teged zavar az emberek tiszteletlensege, hanem, hogy a megnevelos attitud, vagy ahogy te fogalmaztal, a "vehemensebben kikelni" az pont nem a helyes reakcio erre, hiszen csak sulyosbitja a konfliktust. Inkabb turelemmel kene hozzaallni az emberekhez, szerintem. A tolerancia amugy nem beletorodest jelent, es, ha elfogadnad, hogy az embereknek mindenfele okai lehetnek arra, hogy tiszteletlenek (vagy peldaul sertodottek frusztraltak, vagy akarmi), az nem jelentene azt, hogy a bunkosagot magat fogadod el, csupan segitene megerteni a helyzetet es a konfliktusok eszkalasa helyett ertelmes diskurzust is lehetne akar folytatni. Ezt csak ugy mondtam, nem megneveles a reszemrol, tudom, hogy nem szeretsz nekem valaszolni, nem kell, enis dolgozom. :D

2015.10.12. 12:54:24

Ja, es a posztolonak enis a legjobbakat kivanom, kemeny sztori, de ugy tunik a hepiend fele alakul :)

tsabus UAE 2015.10.12. 13:34:44

"Narina krónikái" :-)
Tetszett, még ha fáj is olvasni ilyen nehéz emberi sorsokról. Az viszont örömteli, hogy talán látszik az alagút vége.
Sok szerencsét kívánok és jó egészséget az egész dinasztiának !

macamuca [IHUN] 2015.10.12. 13:38:39

Nagyon jo!!!

Ehes ember: tessenek mar elgondolkodni azon, hogy az elmult par evben kulfoldre koltozok (mindegy, hogy "csak par ev, gyujtok penzt, aztán visszamegyek Mo-ra!" , vagy "vegleges kikoltozes!" szandekaval vág bele, mindket szandek valtozhat) mekkora resze indult el emiatt?
Nem artana ehhez figyelembe venni, hogy korabban (sacc/kb az elmult 5 evnel korabbi evekben, tehat kb 2010 elott) is volt lehetoseg kulfoldre menni dolgozni (akár unios orszag allampolgarakent, egyszeruen /tartozkodas es munkavallalas szempontjabol egyszeruen/, akár még korabban, amikor ezekhez engedely kellett) . Es mentek is kulfoldre sokan, de messze nem annyian, mint az elmult pár evben.... A nem túl mobilis magyarok kozott vajon mi lehet(ett) az az ok, az a motivacio, amikor tomegesen indulnak neki, a jellemzoen gyonge/semmilyen nyelvtudas miatt eleve nehezitett palyan? Ugyintezes, lakasberles, munkakereses-munkavegzes, stb == nyelvtudas hianyaban ""picit"" nehezebb megoldani ezeket, es kikerulhetetlen dolgok, meg is oldjak valahogy, de bevallaljak. Miert? Hirtelenjeben ennyi emberben tamadt fel a kalandvagy? Vagy rajottek, hogy szakmailag szeretnenek fejlodni? Netan tomegekben éledt fel a vágy, hogy emberi-szakmai-tarsadalmi-stb téren fejlodjenek, tapasztalatokat szerezzenek, ezert "irany egy masik orszag, másféle eletmod pár évre?
Frászt.
Egyre tobb ember ehes.
Szo szerint.
Es bar korabban is ehesek voltak, de remenykedtek, hogy "még egy kicsit rossz, de utána jobb lesz!". Vartak, turtek, remeltek.
Es amikor elfogyott a remeny, akkor nekiindultak.
Hogy hanyan csalodtak, hogy hanyan tertek vissza ugy, hogy nem sikerult megvetni a labukat, azt csak tippelni lehet. Rengetegen. A " voltam ott, probaltam, nem igaz, hogy lehet boldogulni, szar az egesz ott is!"-summazat talan nem ismeretlen..... Es megis, az ilyen eredmennyel jaro kulhoni probalkozasok (=hazaterve kb igy meseli a kornyezetenek a tapasztalatokat az igy velekedo ember) mellett, vagy inkabb ellenere tovabbi tomegek indulnak el.....
Miért????
Tetszik, vagy sem, de egyszeruen azert, mert ehesek. Ilyen sokan, es ennyire. Es mar remenyuk sincs, hogy hátha nemsokara valtozik a helyzet, ""csak még egy kicsit kell kibirni"".
Ehseg, remenytelenseg, ketsegbeeses.
Bizony sokaknal ez a valodi motivacio, akkor is, ha mosolyogva meseli valaki, hogy mas okok miatt indul el.
Ok nemigen irnak ide posztot, kommentet sem. Az itt elokerulo tortenetek, motivaciok, felfogasmod elofordulasuk arányaiban/gyakorisagaban nem tukrozi azt az aranyt, ami a kikoltozok kozott valosagos.
Hogy ki mifele sztorikkal talalkozik a mindennapokban, az nagyon kulonbozo: ki hol, milyen emberek kozott fordul meg, akar veletlenszeruen, akar munkaja kapcsan, no es mennyire kerul kapcsolatba a madik emberrel (=sor kerul-e sztori-meselesre). Es aztan eszebe jut-e, hogy francba, hat ez a masik miert jott, ha ennyire nem boldogul itt? Miert kinozza magat, ha ennyire keserves neki itt minden?
Mi visz ra valakit, hogy kutyakeserves dolgokat bevallaljon es elturjon?
A mostansag kulfoldon probalkozo/elo cirka felmillio magyar nagy reszet mi vitte ra, hogy kilepjen a komfortzonajabol? .......

(Ma reggel kaptam egy uzenetet az arcoskonyv oldalan: velem egykoru barati hazaspar erdeklodik, hogy mik a lehetosegek itt-stb. Tehermentes gyonyoru sajat haz, jo anyagi korulmenyek, stabil es szereto csaladi hatter, 3 gyerek. Ok nem ehesek, megis..... )

tsabus UAE 2015.10.12. 13:40:49

@Csupacsí: Erről jutott eszembe, hogy már a Vaniliás Karika se a régi. Múltkor vettem a magyar boltban és olyan volt, mintha sütés helyett szárították volna. Gondoltam, amíg ideért, ilyen lett. Aztán otthon is vettem, mikor hazalátogattam és ugyanaz. Mintha homokból lett volna. Grrr....
Úgy tűnik, a "csehszlovákok" nem tudnak Vaniliás Karikát csinálni. Ezt is megette a fene...

Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2015.10.12. 13:59:04

Gyönyörű nyitókép. Családi életstratégia élőképben.

Mögötte egy országos kampány. A béralku hiánya nem úgy jelenik meg, hogy a szakszervezet megint elveszítette a bértárgyalásokon a talajt a lába lól, hanem konkrétan nominálisan kezdenek el kevesebbet kínálni.

A megfeleződött bérből úgy hiszik, hogy le lehet csípni és le kell csípni!

Ez az a terület, ahol az ország felvirágoztatásának terepe vagyon.

Komolyan mondom, hogy megvesztek a magyarok!

Most a nyáron amikor otthon voltam szabin, a köztisztviselőként dolgozó szociális munkás kollegák prüszköltek, hogy az állam átpakolta őket egyik szervezetből a másikba és hopp eltűnt a bér 10-15 %-a pedig megígérték hogy nem csökkentik a bért.

A hugom aki otthon szakács, mondja hogy az iskolai konyhában megjelenik a közmunkás.

Azaz nagykaszával felezik a bértömeget. Minek fizessenek 80 ezret egy munkaerőnek ha 47 ezerért is jön egy két lábon járó szerencsétlenség aki ímmel ámmal elvégzi a munkát.

Anno 10 évvel ezelőtt a a HR szakon megkérdezte a tanárom a HR prakszisban dolgozókat, hogy jól látja, hogy sok cég kirugdossa a 180-230 nettoval fizetett diszpécsereket és adminisztrátorokat és felveszenk ugyan arra a munkára 130-160 ért walakit?

Már akkor cikkeztem róla hogy a brutális nemzeti szintű negatív áralku a bérben előidézi a fizetőképes kereslet brutális csökkenését és ezzel a piac és a családi életstratégia totális összeomlását.

A rálátásipar ott tartott ebben az évtizedben, hogy minden évben azt olvastam hogy a béremelés követte az inflációt. Pedig a 10-15 évvel ezelőtti bérek nomináliosan ugyan akkorák mint a mostaniak az árak meg nagyon nem. Kivéve a lakásárakat. Azok mostmár beérték a bulgár meg a román lakáspiac árait.

Pedig 10-15 éve ez nem így volt. Elvileg az olcsó munkás mint természeti erőforrás vonzhatná ide a munkaehyleteremtőket de ez nem vált be ha ez országstratégia volt. A belső kerslet az életvilág és a piac megfézették a brutális árat a nagy semmiért!

Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2015.10.12. 14:09:25

@macamuca [IHUN]:

"Frászt.
Egyre tobb ember ehes.
Szo szerint. "

Ezen a ponton ki vagyunk téve egy fizikai agressziónak.

A rendszer, a 80%-os adóelvonási kísérletével, a piacok elrablásával, azzal hogy FIDESZ pártalapítványok ÁFA csalást és letelepedési kötvényeket árulnak mint sales man a pénzügyi terméket megjelenik a családban és üt.

Egy ismerősöm lánya az általános iskolában kapott egy pofont. Ez kiváltotta a acsaládból azt a menekülési reflexet, hogy 1 héten belül elvitték a gyereket az iskolából.

Évtizedes multja van annak, hogy a szakpolitikák hogyan rohadnak le és hogyan válik vezérelvvé, hogy az a jó ha minden érintett és minden szakértő kirekesztett a döntés előkészítési és értékelési folyamatokból. És az még jobb ha a szabad sajtó HírTV és ECHo Tv cunamira cserélése után megpróbálunk blogcikkenként 36 milliós büntetési tételt becsempészni a blogszférába.

De végén ott van a pont. Az alsó 9 decilis belehátrál ebbe a nyomorba!

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.12. 14:33:50

@Saman: Bocsáss meg, hogy ezt mondom, de egy jó szakács (tehát egy jó szakember) munkáját soha nem fogja kiváltani egy "közmunkás". Ha mégis, akkor az nem volt jó szakember.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.12. 14:34:23

@macamuca [IHUN]: Na, az ilyen hozzászólásokra nem kéne reagálnom, mégis megteszem. :)

Szóval legyen igazad. Valóban van egy réteg, aki valamilyen oknál fogva nem tud itthon egyről a kettőre jutni. Már eleve az is dicséretes, hogy ezek az emberek tesznek is valamit az életükért, tehát terveznek, gondolkodnak, aztán lépnek (azokat most hagyjuk, akik ész nélkül indulnak útnak, mert van ilyen is bőven).

Tudod, hogy ebből én mit látok?

Csak a mi garázsunkban legalább 100 fős hiány van sofőrökből, mert az öregek lassan elmennek nyugdíjba. Nincs utánpótlás, mert ilyen munkát itt valamiért senki nem akar végezni. Pedig ez nem a hírhedt egészségügy; itt haza lehet talicskázni a havi nettó 250-et is. Néha többet. És az itthon már egyáltalán nem rossz. Még hitel mellett se.

Az egyik unokatesóm minisztériumban dolgozik. Ott is állandó a munkaerőhiány, pedig az már kormánytisztviselői állás lenne, havi nettó 250-300 körüli fizetéssel. És ott is öregszik a szakma, alig van fiatal, aki jelentkezne. Közgazdászokat, jogászokat keresnek, és senki nem megy. Aki pedig mégis, azt elutasítják, ugyanis már az önéletrajz is tele van helyesírási hibákkal, magyarul már a pályázat során sem igényes a keze közül kiadott munkára. Ilyen embert te sem foglalkoztatnál szívesen. Ráadásul nem tudják értelmezni az állásra kiírt pályázatokat. Megfelelő végzettség, vagy az előírt gyakorlati idő nélkül jelentkeznek egy-egy pozícióra, aztán csodálkoznak, ha nem veszik fel őket.

Akkor most hol az igazság? Mert rátermettséggel, megfelelő végzettséggel itthon is lehet ám válogatni a munkák között (és most hagyjuk a "diplomával közmunkát végzek" történeteket), és ezeket a munkaköröket itthon is megfizetik, tehát már szó nincs éhezésről.

A multik világát pedig még meg sem említettem. A versenyszférából is lenne sztori, ami valahogy nem támasztja alá a "zsíros kenyérre se telik" meséket.

Szóval akkor kiben van a hiba? Csak az ország (és annak vezetése) tehet mindenről, vagy esetleg az egyénnek is változtatnia kéne a hozzáállásán?

Mielőtt kiakadnál, megjegyzem, hogy éltem kint. Tudom, hogy sok minden jól vagy jobban működik, mint itthon, tehát nem a külföldre költözés ellen szóltam, csupán próbáltam máshonnan közelíteni a dologhoz.

Maria Kaposi 2015.10.12. 14:34:28

En is Norwichban lakom :)

LyukasBogrács 2015.10.12. 14:34:44

Valaki megmondaná, hogy mit jelent a "lízingelt" kifejezés?

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.12. 14:34:48

@mojyo: Biztosan észrevetted, hogy bizonyos embereknek mondhatsz te bármit, akkor sem kapcsolnak. Lehetsz türelmes, megértő, elfogadó, akármi. Elmondhatod te a problémádat higgadtan, agresszíven, vehemensen. Igazából tök mindegy, mert ezeknek az embereknek nincs antennájuk arra, amit közölni szeretnél velük; nevezetesen azt, hogy neveletlenül, tiszteletlenül viselkednek.

A hibát én ott követem el, hogy egyáltalán megszólítom őket. Akár itt, akár az utcán. Nem kéne. Tudom, mégis megteszem. Erről kéne leszoknom, mert ahogy írod, ez csak tovább súlyosbítja a helyzetet. Nem mindig a stílusom a gond, hanem az alap, ami nincs, tehát amire nem is lehet építeni.

De azért van ellenpélda is. Volt, aki megköszönte nekem, hogy rászóltam valami miatt. Nem gúnyosan, hanem őszintén.

Viszont azt se felejtsd el, hogy én nem vagyok mindig ilyen. Az utasaimmal például minden körülmények között kedves vagyok, mert rájöttem, hogy ez a legjobb fegyver ellenük. Nem hagyom, hogy provokáljanak. Próbálkoznak, aztán megunják, és keresnek maguknak mást, akit fel tudnak húzni. Mert ők valamiért ebben lelik örömüket, mint ahogy a neten is vannak olyanok, akik csak kötekedni akarnak.

Azt hiszem, hogy aki a vendéglátásban vagy egy ügyfélszolgálaton melózik, esetleg szolgáltat, az pontosan érti, hogy mely embertípusokkal van nekem bajom.

Én ennek az egésznek a gyökerét nem értem. Oké, hogy nehéz az élet, de attól nem lesz könnyebb, ha más életét is megkeserítjük.

Narina 2015.10.12. 14:40:25

@P.Elliot: Ismerve Monikat azert nem lesz durva! En meg majdnem ket evtizedig szolgaltam a kereskedelembe, nem vagyok sertodekeny! Egyebkent en nagyon kivancsi vagyok mik merulhettek fol benne!

Narina 2015.10.12. 14:44:13

@tsabus [UK]: Ez jo ez tetszik! Narina kronikai! No ez nem tobb kotetes, de arrol is tudnek meselni, hogy milyen volt itt az indulas. ;) Majd, talan, ha....... kitudja.

Narina 2015.10.12. 14:47:56

@LyukasBogrács: Igen en! Lizingelt=mostoha csak en utalom ezt a szot a masik kicsit humorosan, de igaz, nevezetesen fizetunk erte, de sose lesz az enyem. Egyebkent ez kicsit sproden hangzik, de nyaron amikor itt voltak 40 percig nem lehetett leteni azt a nagy cula 8 evest ugy ugrott az olembe oromebe! Tehat vagy en nem lehetek rossz mostoha vagy a sracnak alacsonyak az igenyei. ;)

Narina 2015.10.12. 14:54:53

@A nagy kékség: Na ebben egyet ertunk! Tekintve, hogy eleg sokaig (cc ket evtized) nyomtam a kereskedelembe tudom mirol beszelsz! Ezert van az, hogy a szolgalatosokkal igyekszem jofej lenni es turelmesen hozza allni pl a sorhoz vagy a nyugosebb stilushoz. 10 bol 9 szer bejon. Neki meg jo napja lesz. En spec volt mar olyan, hogy siman kikeltem a buszosunk vedelmebe(majdnem meg is vertek). Te en embert meg olyan halasnak nem lattam. Siman megerte volna, ha meg is csapnak, mert utana nem kellet felnem egy jaraton sem soforok intettek gondom volt segitettek, bar nem tudtam, hogy ez lesz csak utalom, ha olyat piszkalnak aki nem szolhat vissza. Sajat gyakorlat ugye!

adg 2015.10.12. 15:01:44

@Narina: "fizetunk erte, de sose lesz az enyem. "
De igen. Fizetsz a futamido vegeig, majd vagy maradvanyerteken, vagy ingyen a nevedre kerul, es nem kell tovabb fizetni.

Hogy ez a gyerekre passzol-e, vagy sem, azt en nem tudom.

A posztod sajnos holnapra marad, ma mar nincs kapacitasom ra. Meg amugy is, ujabb kek nap van.

Narina 2015.10.12. 15:06:08

@adg: Tudom en is, mi a pontos penzugyi definialas csak en a sajat szo hasznalatomat magyaraztam. Tudom, hogy tudod es erted. :D (szerintem valahol 3 evesen a szive mar az enyem lett es az enyem is az ove)

pamut 2015.10.12. 15:07:16

Nagyon jól, erősen kezdődött az írás, részleteiben is kidolgozottan, konkrétan, azt hittem ilyen lesz végig, de sajnos a folytatás nem ilyen lett, átment kissé elnagyoltba, csapongóba, érdekelt volna az is hogy milyen munkát szerzett a párod (vagy legalább nagyjából), meg egyéb részletek, stb. Azt is érezni a posztból hogy nem sikerült még mindent feldolgozni, nincs minden a helyén a szerző lelkében.

No mindegy, azért gratulálok hogy sikerült kitörni a már éhezés-szintű nyomorból és további sok sikert.

2015.10.12. 15:20:05

@A nagy kékség: "Biztosan észrevetted, hogy bizonyos embereknek mondhatsz te bármit, akkor sem kapcsolnak. Lehetsz türelmes, megértő, elfogadó, akármi. Elmondhatod te a problémádat higgadtan, agresszíven, vehemensen. Igazából tök mindegy, mert ezeknek az embereknek nincs antennájuk arra, amit közölni szeretnél velük; nevezetesen azt, hogy neveletlenül, tiszteletlenül viselkednek."

Felreertettel, szamomra a tolerancia, turelem csupan egy viszonyulasi mod, nem feltetlenul kommunikacios eszkoz. Vagyis, az elfogadas reszemrol a fejemben jatszodik le, anelkul, hogy barmit is mondanek, barkinek. Mivel abban egyetertunk, hogy ha szolok neki, csak eszkalalom a konfliktust, ezert be kell latni, hogy igy egyszeruen a masik bunkosaga, ha zavar, igy akkor az en magan problemamma valik igy, olyat pedig minek nekunk, van eleg, nem? Nem marad mas, mint tudomasul venni, hogy az illetot bunkok neveltek/rossz napja van/stb, es megyek tovabb a dolgomra. Ezt ugyis mondhatjuk, hogy leszarom, de valojaban nem arrol van szo, hogy nem erdekelnek az emberek, hanem arrol, hogy azt gondolom, hogy a frusztracioja, bunkosaga, sertodottsege mindenkinek a sajat maga problemaja, en nem vagyok hajlando az enyemme tenni, kiveve ha en okoztam, de azt majd megmondjak, addig marpedig fel nem veszem. :D Az is lehet, hogy oka van ra, peldaul hatalmas belso fajdalmai vannak, amik miatt keptelen kedvesen viszonyulni masokhoz, vagy mittudomen, ezeket se fogom tudni en meggyogyitani, marad tehat az, hogy elfogadom, hogy ma ilyen, es kesz.

Es igen, akkor is mukodik, ha muszaj veluk beszelned, mert az ugyfeleid peldaul, hiszen te magad irtad, hogy az utasaidnal bevalik, akkor ki lehetne probalni az internetes meg az utcan jarkalo vadidegenekkel is, hatha bevalik, es kiderul, hogy nem is mindenki akkora bunko, mint amekkoranak neha tunnek.

En sem ertem a gyokeret ennek, de en abban hiszek, hogy ugy tudjuk elerni a legtobb valtozast, hogy onmagunk maradunk es nem engedjuk, hogy a tahok felhuzzanak, lealljunk veluk kotozkodni, es igy altaluk magunk is tahokka valjunk. :)

©________ 2015.10.12. 15:26:11

@A nagy kékség:

"türelmes, megértő, elfogadó"

Az, hogy ok nélkül leöcsizel egy ismeretlent, az ezek közül melyikbe tartozik?

Narina 2015.10.12. 15:39:09

@pamut: Mond mire vagy kivancsi es szivesen valaszolok! Teny meg nem vagyok tul teljesen a dolgokon ezrt lett kicsit furcsa. :)

Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2015.10.12. 15:49:48

@A nagy kékség: Konkrétan az történt hogy gyufaméreg került a kajába. A stábból walaki elhelyezett néhány gyufafejet az ételben.

Nem kell ahhoz szakácsnak lenni, hogy walaki belássa hogy az iskolai gyerekeket ilyen szabotázzsal nem lehet rávenni arra hogy a jelenség ellen politikai tiltakozási akcióba sodorja őket a közmunkások sanyarú sorsáért.

Én arról egy betűt nem írtam hogy a magyar szakácsok közül Y vagy Z belső mű problémákkal küszködik és már egy közmunkás rabszolga is simán pótlja a munkahelyén és ez mekkora nagy ok egy siránkozásra.

Nem írok a személyiségről vagy a szakmai teljesítményről.

Arról írok, hogy rendszerilleszkedési bibik vannak azzal, ha éhezni kell.

Rendszerilleszkedési bajok vannak azzal, ha a egy fiatal 45 éves és még mindíg a szüleinél lakik.

Azzal is hogy se munkahelyi se közösségi síkon nem beszélünk erről és a nagy összeomlás évei útán ezt úgy reagáljuk le, hogy mégtöbb okunk legyen annyira elrontani a közállapotokat, hogy azt már csak polgárháborúval lehet majd elkezdeni rendbe rakni!

Egyenlőre még nyoma sincs annak, hogy a magyarok úgy éreznék, hogy baj van és újra kellene beszélnünk a mandátumképzés terepein.

Éhezés és üldöztetés elől elmegyünk külföldre.

Itt tartunk.

Ennyi megoldást találtunk.

tsabus UAE 2015.10.12. 16:07:05

@Narina: Szívesen olvasnék róla, de tudom, hogy munka mellett kevesebb energia jut ilyesmikre. Ezért is értékelem nagyra, hogy ezt a mai posztot megírtad. Minden egyéb bónusz lenne ezen felül, amit megköszönnék, de nem várnám el.

nemor 2015.10.12. 16:07:24

@Narina: őrült vagy :)))) de van benne rendszer;)

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.12. 16:07:32

@Saman: Volt kint olyan 40 éves angol kollégám, aki a szüleivel élt, mert a bérlakást drágának tartotta, hitelt pedig nem akart felvenni, szóval ez megint olyan dolog, ami nem feltétlenül magyar sajátosság.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.12. 16:07:38

@mojyo: Nem is fûzök hozzá semmit, mert igazad van. Van még mit tanulnom. :)

Narina 2015.10.12. 16:21:11

@tsabus [UK]: Nos akkor! Esetleg ami erdekelhet! En munkam: takarito vagyok momentan egy irodahazba, ezt perpill 3 oraban nyomom. Nem minimal beren vagyok bejelentve. Korektek. Eddig, szerintem igy marad. Jo hely rendesek es hagynak csondben dolgozni, de nincs olyan nap, hogy a brigad nagy reszevel par mondatot ne valtanek. Elvegre tanulnom kell. Parom heti 3-4 napot dolgozik a helyi chips gyarba. O hala az egieknek jol beszel angolul igy a papiroknal is O dumalt, de most mar kevesbe hagyom. Lanyom tavaly a hulyesegunk miatt nem tudta kezdeni az ovit, de talan jobb is igy, nem kell sok mindennel egyszerre megkuzdenie! Mit szeretnel meg tudni? :)

Narina 2015.10.12. 16:22:58

@nemor: Az kedves, sose voltam normalis! Viszont en nem szenvedek az orultsegtol minden percet elvezem. :D (a kaoszban ott a rend es a rendben a kaosz) :D

pamut 2015.10.12. 16:32:52

@Narina: Szia, ha jól értem a párod ment előre, ő milyen szinten beszélt angolul és milyen munkája lett (legalább iparág szinten), hogy egy hét alatt lett melója? Te mennyi idő alatt és hol helyezkedtél el? Ha jól értem nem nagyon beszéltél angolul, úgy nagyon nehéz lehet állást találni. És szinte nulla tőkével hogy sikerült megoldani kezdetben a szállást? Az hogy dőlt el hogy Anglia melyik városában próbálkoztok?

Golf2 2015.10.12. 16:36:31

@Narina: napi 3 óra munka? Ilyen is van?

nemor 2015.10.12. 16:49:20

@Narina: és ezt pont most láttam pont neked (közhely, de meg mégiscsak jó):
I have never seen a strong person with an easy past. <3

Narina 2015.10.12. 16:50:27

@pamut: Na vissza fele valaszolva! Ugy tortent a varos valaszatas, hogy a noverem itt el, s bar anyagialag nem de egy hetre tudta biztositani a szallast a paromnak(nyomos oka volt, hogy csak ennyi idore es nem kitolasbol) Utana egy nagyon rendes srac karolta fel a parom es O adott neki szallast is, meg fokepp turelmet amig fizetni tud. Mi fel evre ra kovettuk addigra meg mar volt megtakaritasa igy ki tudta fizetni a hazat. En az elso hat hetben piszokul beteg voltam. Nem birtam a szokatlan klimat, hirtelen a lanyt sem tudtam hova rakni igy decemberre jott ossze a kamion rakodo melo 2-9 oraig tartott. Igaz ez ugy nezett ki, hogy bementunk az ugynokseghez es a csaj mondta van egy lehetoseg, de nem meri ajanlani, mert abszolut nem noi munka sok ferfi sem valalta. En meg hulye vagyok es bevalaltam. Ez volt az elso. Persze ez szerintem puszta szerencse. Nem en nulla angollal jottem ki igy a sracokkal aktivitiztunk, de itt a mond es mutasd volt a fo ag. Nem kaptak agyverzest szerencsere. Parom olyan szinten beszel, hogy sok angol meg masodjara sem jon ra, hogy nem angol. Ipar ag. Alapbol pek a szakmaja es a csokanak aki felvette nagyon tetszet az onelet rajza. Csutortokon ment ki, kedden kuldtek el az oneletrajzot kovetkezo csutortokon mar proba napra ment es ott helybe fol vette. Ja peksegbe vettek fel rogton szerzodesbe.

pamut 2015.10.12. 17:02:30

@Narina: Köszönöm, na így már kezd összeállni a kép :) Ha a párod beszél angolul és jó szakmája is van, akkor már nagy baj nem lehet, remélem te is megtalálod a helyed :)
Good luck!

macamuca [IHUN] 2015.10.12. 17:11:31

@A nagy kékség:
A munkak kozott valogatas picit eros...., plane ugy, hogy a munkaert kapott penzrol szot sem ejtesz.....
A te fizud, meg még par szakma fizuja letezo osszeg. Azt mondani, hogy kb a netto 150 ezres/efolotti ber altalanos, no, ez nem igaz. A minimalber (netto 67 ezer, szakmunkas eseteben a netto 80'ezer) annal altalanosabb. Multinal szakmunkaskent picit magasabb ber is elerheto, magasabb alapber+muszakpotlek okan, igy akar 100-130 ezer is osszejohet.
Hogy konkretan en a te definiciod szerint nem vagyok ratermett, es megfelelo vegzettsegem sincs, az ugye alap. Hiszen nem sikerult munkat talalnom normalis!!! fizuval.
Konkretan:
1 ferfiruhakeszito (=varrono): vegzettseg van, bo 15 ev gyakorlat van, tudas is van (Armani-nak dolgoztunk egyik helyen, meg még par hasonlo igenyu megrendelonek, hidd el, tudom, mi a minosegi munka, es produkalni is tudom, raadasul szeretem is csinalni). Munkalehetoseg: 2 muszakos munkarendben autoipari beszallitonal uleshuzat es/vagy szonyeg varrasa/szegese, a szakkepzettseg nem elvaras (csak a varrni-tudas...),, tehat sima minimalbert fizet, ami muszakpotlekkal, tulorakkal (minden madodik szombaton melo) akár 80-85 ezer netto is lehet.
2: logisztikai ugyintezo (2 eves normal kepzes, nem par honapos gyorstalpalo, plusz kb 2 ev gyakorlat a cegnel): a folyekony nemet, vagy angol nyelvtudas alapelvaras (ezt még ertem is), 3 muszakos munkarenddel netto 120 ezer koruli osszeg keresheto. Ja, es a targoncas papir is elvaras, gyakorlattal egyutt, hiszen ha szukseges, akkor be kell allni a targoncas helyere, egy szamla kiallitasa, meg egy vamugyintezes kozott meg jol is fog esni egy kis pakolaszas......
A masik ket vegzettsegem meg ennyit sem er.
40 ezres alberlet mellett a 80 ezres fizut keveselltem. A masiknal a folyekony!!! nyelvtudasom hianyzott (a Nokianal ez nem volt gond..., ott eleg volt). Ok, felgyurom a nyelvtudasomat, de akkor nem ennyiert fogok dolgozni 3!!! muszakban. Es most tenyleg nem ennyiert melozok, bar folyekonynak meg mindig neveznem a nyelvtudasomat. (es 1 muszakban dolgozom...).
Ferjem muszaki tanar, gepeszmernok, perpill a tanari diplomajat "csinyakolja" , jovore fog vegezni. Muszaki tanarbol is oriasi hiany van, a szukseges tudas/vegzettseg birtokaban vagy multihoz mennek a mernokok/mernoktanarok, magasabb fizuert, vagy kulfoldre. AA bertabla alapjan elerheto netto tanari fizuk valahogy nagyon keves embert vonzanak, leginkabb azokat, akik tenyleg olyan orultek, hogy szeretnek tanitani (46 evesen 170 ezer netto, foiskolai diplomaval, ami jovore, az egyetemi diploma megszerzese utan kb 20 ezerrel lesz tobb, nettoban. Plusz a megszerzett vegzettseg, mivel szakmailag relevans, igy 7 evig mentesiti az onkoltseges!!! tovabbkepzesi kotelezettseg alol is, es azert 7 evig, mert az elvegezheto tovabbkepzesek kozul a legmagasabb szintut valasztotta. Par napos-psr hetes tovabbkepzesek is vannak, ezek nehany honapra-fel evre-egy evre adnak mentesseget a kotelezo!!! tovabbkepzesen valo reszvetel alol. Ennyit a pedagogus eletpalyamodell szepsegeirol... ).
Szoval adj tanacsot: milyen vegzettseget szerezzek, mivé kepezzem at magamat kozepkoru nőként, hogy a tiedhez hasonlo fizut erhessek el Mo-on?
Halkan jegyzem meg, hogy ferjemnek hivatasos jogsija van, oszt nem akar buszsoforkent/kamionsoforkent dolgozni a mostaninal joval magasabb fizuert, hanem tanitani akar: szoval muszaj lenne nekem ""sokat"" keresni, nem minimalbert, mert vagyok olyan hulye, hogy orulok annak, hogy ő olyan munkat vegez, amit szeret, tehat eszem agaban sincs őt fincolni azert, hogy menjen multihoz/sofornek/kulfoldre/akarhova.
Varom a tippjeidet. Konkret tippeket. Hogy en is elegedetten elhessek Mo-on.

macamuca [IHUN] 2015.10.12. 17:23:58

@Golf2:
Sot, napi 1-1,5-2-3-4-5 oras is.
A reszmunkaido nagyon elterjedt. Itt nem gond, ha csak napi/heti keves orat akar/tud dolgozni valaki (olymindegy, miert: gyerek miatt, tanulas miatt, vagy barmi egyeb ok miatt).
Es nem csak takaritoi/hasonlo munkakorokben, hanem nagyon sok munkakorben.
Sok helyen kezdeskent is hasznaljak ezeket: kapsz egy kis munkat, azran ha tetszik, amit/ahogy dolgozol, kinalnak tobb munkat/tobb orat.

tsabus UAE 2015.10.12. 17:25:32

@Narina: Csak pár kérdés:
- NI interjúra beengedték a párodat is, hogy fordítson ? (Tavaly októberben, mikor én voltam, tábla figyelmeztetett, hogy kísérő nem mehet. Szerencse, hogy nekem nem kellett...)
- A párod heti háromnapos munkája egy opció volt, vagy ez a normál munkarend náluk ?
- Neked, hogy jön be az angliai élet ? Mit tartasz a legjobbnak, illetve a legrosszabbnak/legfurábbnak ? Nekem a barátságos és könnyű ügyintézés volt a fő pozitívum és a legfurább dolog pedig az időjárástól (és testalkattól) teljesen független öltözködés.
Hirtelen ennyi... :-)

macamuca [IHUN] 2015.10.12. 17:46:11

@tsabus [UK]:
Tavaly novemberben voltam interjun, kiserovel. Se tabla nem volt, sem szolni nem szoltak. Szoval ez valami helyi "ize" lehetett ott, ahol te voltal, es mint ilyen, kifogasolhato: helyi szinten nem tilthat meg egy allami intezmeny valamit, ami kozpontilag (=alkamilag, torvenyileg) nem tilos, raadasul az ugyfel szamara hatranyos lehet (=lehet, nem biztos, hogy hatranyos!).
Szoval ez emiatt kapta meg a szememet :)

Narina 2015.10.12. 17:49:52

@Golf2: van biza, de nem népszerű, nincs óraszám, nincs lové ugye. Viszont most perpill ideállis a dolog, mert tudok a lánnyal foglalkozni. Most nem kárhoztatnék senki az én kemény búrájú dackorszakosom pesztrálásával. :-)

Narina 2015.10.12. 17:54:48

@tsabus [UK]: öhm nem tudom mit értesz interiu alatt, de nekünk csak papirokat kellet kitölteni 2-3 kérdés lakhatással kapcsolatban, oszt közölték mehetünk isten hirével hat hét az átfutás. Ennyi.

Tiangong 2015.10.12. 17:55:01

Végre a mai posztoló leírja a lényeget.
Az ember legfontosabb szempontja a család legyen.
Kiskorunk óta nevelnek minket bűntudatra ha hátat fordítunk a nemzetnek, a hazának. Ez csak egy hely. Aztán meg a következmény az, hogy tele vannak a posztok szégyennel, meg a kötelező haza elhagyása feletti lelki válság köreivel.
Hasonló okokból nekem is a család a fő mozgatórugó ami miatt lelépek. Nem fog hiányozni se a túró rudi, se a ki nem mondható szavak az állami munkahelyemen.
Az egyetlen szégyenérzet ami bennem van, hogy nem tettem meg hamarabb mert nem voltam előrelátó.

2015.10.12. 17:55:24

@A nagy kékség: Minden posztból ragadj ki két mondatot, majd add elő újra és újra ugyanazt a lemezt. :D

©________ 2015.10.12. 17:58:50

@pamut: (mint a bevezetőben olvashattad, kommentekből lett összerakva. ez látszik rajta. jóvanezígy:))

©________ 2015.10.12. 18:07:23

@macamuca [IHUN]: megmondom én: buszsofőr:D
menjen mindenki buszsofőrnek. 3 műszakba túlórázva ezernyi pótlékkal meglesz a 240.
királyság.
mondjuk legalább lehetőség, azt el kell ismerni, a Stylben meg a Flextronicsban meg az Iqorban még lehetőség sincs, csak pár túlóra, meg pár százalék éjszakai (folyamatos üzemnél alig van éjszakai pótlék)

Mindeközben:
"Egy bírósági, ügyészségi fogalmazó bérét a költségvetési törvényjavaslat elfogadása esetén 34 960 forint lesz, bruttó fizetésrõl van szó. A Fidesz azt javasolja, hogy a szorzószámok megváltoztatásával ez legalább 46 ezer forintra emelkedjék. Egy 12 éves szolgálati idõvel rendelkezõ bíró fizetését a költségvetési törvény elfogadása esetén 111 320 forintban állapítja meg majd a jogszabály. A Fidesz azt javasolja, hogy ez emelkedjen 156 400 forintra. Egy nyugdíjkorhatárhoz közelítõ megyei bíró fizetése a költségvetés javaslatának elfogadása szerint 156 400 lenne, a Fidesz azt javasolja, hogy ez emelkedjen 188 600 forintra.

Kérdezem a tisztelt Házat, kérdezem a tisztelt kormányt, és kérdezem a tisztelt kormánypárti képviselõket, sok-e egy bírósági, ügyészségi fogalmazónak nettó 30 ezer forintos fizetés? Sok-e egy 12 éve tárgyaló bírónak 80-90 ezer forintos nettó fizetés? És sok-e egy nyugdíj elõtti megyei bírónak nettó 90-100 ezer forintos fizetés?"
www.parlament.hu/naplo35/222/2220112.htm

2015.10.12. 18:12:32

@macamuca [IHUN]: "Varom a tippjeidet. Konkret tippeket. Hogy en is elegedetten elhessek Mo-on."

Nettó 250 ezer lenne a cél? HR, pénzügy, meg persze a gyógyszeripar. Mondjuk vegyészmérnök. Szerintem "jobb" helyeken megkapod azt a lóvét. Mondjuk kb. bruttó 390 ezer, ami azért nem kevés lóvé.

Narina 2015.10.12. 18:20:24

@tsabus [UK]: nem ez náluk a munka rend, nincs kivétel. Max 4 napot dolgozhatnak egy héten. Legjobb? Még nem tudom. Az viszont tetszik, hogy rengeteg a zöld terület városon belül főleg mivel nem mindegyik rendezett, de gondozzák. Legrosszabb? Erre sem tudok válaszolni még. Nem undokságból csak még nem élek elég ideje itt, hogy kijelenthessek ilyet. Milyen itt az élet? Nem félek, és ez nagyszerű érzés, idegenek velünk mégsem távolságtartók mint amenyire számítottam. Szomszédok a környék beliek nem szeretik a bevándorlókat, de nekünk köszönnek, beszélgetünk, tanítanak és segítenek amiben tudnak. A másik családdal nem komunikálnaksaját bevallásuk szerint. Én elfogult vagyok velük(de nem elvakult) így bár vannak számomra fura húzzásaik és akadnak hülyék is, de eddig csak egy részlegesen zümenccsel találkoztam eddig, én kedvelem azokat akik körülöttem vannak.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.12. 18:32:26

@macamuca [IHUN]: Az eddigi beszélgetéseinkbôl kiderült, hogy én képtelen lennék olyat mondani, ami neked tetszene. Amit fentebb írtam, azt is már szinte személyes sértésnek vetted. Pedig én mondtam több lehetôséget is (elég konkrétat, és még összegeket is írtam), de arra az volt a válasz, hogy a kedves férjed válogat. Tehát el tudna helyezkedni itthon magasabb bérért is, de ami van, az neki (vagy neked) nem tetszik. Ezek után még mindig úgy gondolod, hogy az ország, és annak vezetôi a hibásak mindenért?

DieNanny CH 2015.10.12. 18:35:48

@A nagy kékség:

"Megfelelő végzettség, vagy az előírt gyakorlati idő nélkül jelentkeznek egy-egy pozícióra, aztán csodálkoznak, ha nem veszik fel őket."

Szerintem a pályázatkiíró le van maradva minimum 5 évvel.
Mert 5 éve egy 30 éves szakképzett embernek valóban volt gyakorlata.
Aztán az elmúlt években ezek az emberek elmentek külföldre, vagy bárhová - így marad a fél-megfeleltség.
Azért gondolkodhatnának a kiírók. Inkább szenvedtetik a még dolgozókat, ahelyett, hogy bár szakképzett, de pályakezdőket vennének fel. 2 év alatt betanul. Az nem olyan sok idő, megtérül a plusz munka.
Haladni kell a korral, hiszen lehetetlen amit kérnek. Ha egy szakképzettet éveken keresztül azért utasítanak el, mert nincs gyakorlata??? Mégis hogyan szerezzen?

Narina 2015.10.12. 18:57:51

@Zka: jaj párdon az csak hajánál fogva rángatott példa volt. Azért az sem könnyű pénz. Tudom vannak más állások melyek jól fizetnek. Sajnos nagy részükhöz kevés vagyok.

Bredpitt Monika 2015.10.12. 19:33:31

@Narina: eloszor is, nagyon jo fej csaj vagy, remelem egyszer osszefutunk valahol, neha mikor elolvasom amit irsz ugy tunik, mintha en irtam volna (ezert vagy jo fej)
Masodszor: masodszor is jo fej vagy, inkabb ennyiben hagynam, nem vagyok olyan kitarto , mint nagy kekseg

Bredpitt Monika 2015.10.12. 19:36:15

@P.Elliot: nem bantottam , rendes vagy, hogy igy a vedelmere keltel, udv

P.Elliot 2015.10.12. 19:44:45

@Bredpitt Monika: Inkabb csak azert irtam mert irasodbol ugy tunt hogy most jossz majd a Magyarorszag vedelmeddel hogy amikor meg otthon eltel fiatalabb korodban akkor nem volt ilyen rossz. Most lett az, mar te sem tudnal megelni abbol a minimum keresetbol amit ha jol emlekszem kaptal es megeltel belole.
Orulok hogy te is belattad ezt.
En hallottam olyanrol, meselte itt valaki hogy 2 napig nem ettek mert nem volt mit.Es ott is volt gyerek, azok sem igazan ettek, reszletezni nem akarom mert felo hogy raismer valaki, netan akinek a sztorija mert mar telik nekik ennivalora es kompjuterre is, itt kinnt.
Ha valaki ezt mondja nekem amikor meg fiatal voltam hogy egyszer ez lesz otthon, hat nem hiszem el, az biztos.

P.Elliot 2015.10.12. 19:46:52

@pappito: Most rosszindulatu leszek de olyan jo volt olvasni ezt a meghatarozast.

Narina 2015.10.12. 19:59:49

@Bredpitt Monika: Nagyon szivesen latlak, akár itt is. Persze, ha valamikor haza esünk és ráérsz nekem az is jó

fhdgy 2015.10.12. 20:01:46

@macamuca [IHUN]: Nem vitatom az általad leírt okokat, sőt összességében el is fogadom, de lenne egy kiegészítésem:

A kivándorlás egy öngerjesztő folyamat. Először csak a nagyon bátrak, a nagyon éhesek indulnak el, ill. azok, akik valamilyen egyéb ok miatt viszonylag könnyebben megtehetik. Ők az első fecskék. Aztán tudjuk, hogy mindig akadnak, akik követni fogják az első fecskéket.

Ma már eljutottunk odáig, hogy nem nagyon van ember Magyarországon, akinek közeli rokona, jó ismerőse, barátja, stb. ne élne, dolgozna külföldön. És ők mesélnek, bátorítanak, biztatnak, segítséget ígérnek, sőt sok esetben adnak is.

Így, az itthon maradottak is egyre bátrabbak lesznek, mert egyre több esetet látnak, hogy van remény, van megoldás.

Egyre több ember lesz kint, egyre többen csábítják az itthon maradottakat és elindul a spirál.

Igen, de ha beindul egy üzlet, hogy fog megállni???

Hangzatos "Gyere haza fiatal" falmelléki dumával már nem lehet megállítani. Az igazi okokat a "nagyjaink" nem látják, nem is láthatják, sőt nem is akarják tudomásul venni az okokat, hisz "Magyarország jobban teljesít!", csak az az idóta, háladatlan pórnép az istennek sem érti, érzi, hogy mennyire jó itt!!!

Ki érti ezt?

2015.10.12. 20:18:29

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Nem tudom, hol az igazság. Állandóan azt lehet olvasni, hogy így meg úgy nem találnak a munkáltatók megfelelő munkaerőt, közben meg a valódi munkanélküliség sokkal nagyobb, mint ahogyan azt kozmetikázzák. Mindent megtehetnek ebben a helyzetben a munkáltatók. Ha nem tetszik, jön majd helyetted másik. Komédia, ami itt megy. Sima egyszerű munkáknál sem ritka, hogy 3 körös interjún kell megfelelned. Tehát megy a sírás, közben pedig mindent elkövetnek azért, hogy akadályozzanak. Tényleg ott tartunk, hogyha egy kicsivel jobban fizet, betartja a törvények ráeső részét (bejelent és kiadja a kötelezően járó szabit), nem tekint a tulajdonának, akkor már össze kell raknod a két kezedet, hogy kifogtál egy ilyet. A legnagyobb paradoxon, hogyha valaki nem dolgozik tini korában abban a szektorban, amit később kitanul (és ez bizony sokszor megesik), akkor nem lesz elég tapasztalata ahhoz, hogy bárhova is felvegyék. Ugyanis a legtöbb munkahelyen megkövetelik a több év munkatapasztalatot. Nem tudom, hogy például az egyetemi gyakorlat v. az iskolák által kihelyezés mennyire tud számítani.

Az éremnek két oldala van. Bizonyára vannak trehány munkavállalók, akik nem szeretnek dolgozni. Nem korrektek a munkáltatóval. Ezt is aláírom. De továbbra is a munkáltatónál van a pénz, nála van a hatalom. Szakszervezetek és kollektív szerződés nélkül, az ember a legtöbb esetben ki van szolgáltatva.

fhdgy 2015.10.12. 20:23:06

@A nagy kékség: 1. Az, hogy olyanok is pályaznak egy állásra, akik nem teljesítenek minden előírást, teljesen normális. A pályázatokban toronyórát láncostól is megkövetelnének.

2. Aki már élt külföldön, és haza jön, erre én is példa vagyok, már nem csak a fizetést nézi. Nem csak kenyéren él az ember. Én, miután hazajöttem, külsős vállalkozóként dolgoztam cégeknek. Elborzadva láttam, hogy jópár főnök milyen aljasul viselkedett a beosztotjaival. Sőt, volt olyan is, aki velem is úgy akart viselkedni. Aztán levegőt sem kapott, amikor azt mondtam neki, hogy állj, nem vagy a főnököm, és nem is tűröm, hogy az legyél. Persze, az első adandó alkalommal újra próbálkozott, csak nem jutott semmire, mert én már öntudatos, külföldről hazatért szaki voltam. ( Ha megköveztek, akkor is ezt mondom )

3. Sok esetben nem számít a tudás, csak olcsójános legyen az illető! Hányszor kaptam a fejemhez, hogy túlképzett vagyok.

2015.10.12. 20:27:09

@fhdgy: Szerintem továbbra sem kell attól tartani, hogy ki fog ürülni az ország. Mert bizonyára azért vissza is jönnek emberek, nemcsak kimennek. Viszont ha eléri az a szám azt a kritikus tömeget, akkor lehet, hogy összességében már negatív hatása lesz a költségvetésre. Azért előbb-utóbb csak fog hiányozni az a pénzmennyiség, amit ezek az emberek -alap esetben- itt költenének el. Csak még nem léptek le elegen, hogy érezhető legyen.

Herr Géza 2015.10.12. 20:38:25

@fhdgy: Az 1. ponthoz: tökéletesen igaz. A legtöbb esetben a megkövetelt (elképzelt) paraméterek teljesítéséről ugyanúgy alku folyik, mint a fizuról. Nyilván én sem jelentkezek agysebésznek vagy IT-mókusnak, de pl. mindenhova fölvettek eddig, ahol egyébként a fluent english is feltétel volt, pedig a CV-be is beleírtam, hogy max. erős alapfokot tudok prezentálni.
Nyilván ők is leginkább "eierlegende Wollmilchsau"-t szeretnének, de ugye az igen ritka jelenség.... :D

2015.10.12. 20:49:52

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: ". A legnagyobb paradoxon, hogyha valaki nem dolgozik tini korában abban a szektorban, amit később kitanul (és ez bizony sokszor megesik), akkor nem lesz elég tapasztalata ahhoz, hogy bárhova is felvegyék. Ugyanis a legtöbb munkahelyen megkövetelik a több év munkatapasztalatot. Nem tudom, hogy például az egyetemi gyakorlat v. az iskolák által kihelyezés mennyire tud számítani."

Ez sajnos kulfoldon is igy van. Mindenhol hatalmas a palyakezdok munkanelkulisege, allitolag Gorogorszagban 60% folotti. Sajnos elhiszem neked, hogy Magyarorszag is errefele tart :(

Az egyetemi gyakorlat, es az iskolak altal kihelyezes egy erdekes gondolat viszont, szerintem akkor lehetne, hogy szamitson tobbet, ha az egyetemek valodi szakmai muhelyek lennenek, valodi kapcsolatokkal a versenyszferaval, vagyis lenne ipar is, ahol tenyleg valodi szakmai tapasztalatot lehetne szerezni meg hallgatokent is. Szerintem egy olyan kicsi es keves eroforrasokkal rendelkezo orszagnak, mint Magyarorszag, mar evtizedek ota az oktatasba es az okos embereket igenylo K+F szektorokba kellett volna onteni a penzt, de tudom, hahahaha. :D

fhdgy 2015.10.12. 20:51:12

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Én nem mondom azt, hogy holnap reggel, amikor felébredek, gyanús csend fog körbe venni, mert mindenki más elhúzott.

De a tempó egyre gyorsul. Hogy mikor következik be az, hogy napi és alapvető probléma lesz belőle, nem tudom. Jeleket viszont már látok!

qkuc 2015.10.12. 20:53:43

@HardPötty: Én ezt a TúróRúd mániát nem értem, de ugye nem vagyunk egyformák. Nem kerestem a lelőhelyét, de sikerrel belebotlottam a helyi magyar boltba, ahol rogyásig van pakolva a hűtő túrórudival és időnként tartós hiánycikk, :D.

fhdgy 2015.10.12. 21:05:59

@qkuc: Érted vagy nem érted, de látod és érzékeled! Tudod, a távolság, a hiánya valaminek, felértékeli a dolgokat.

Pl. eszébe jut Magyarorzságon egy másik magyar rendszámú autónak köszönés képpen villogni?

1987-ben Köln környékén üdvrivalgás szerűen villogtunk, mi magyarok, egymásnak. Szintén ebben az időben Jugóban, lent az Adria déli részén dettó. Ha láttunk egy magyar autót, akkor szóltunk egymásnak, hogy nézd, magyarok.

Aztán, amikor visszaértünk Magyarországra, a lányom rá is játszott a dologra: nézd, egy magyar autó, nézd még egy, hogy itt mennyi magyar van!

qkuc 2015.10.12. 21:06:26

@A nagy kékség: Oh, már megin a mikroverzumodból vonsz le univerzális következtetéseket? Vicces.

qkuc 2015.10.12. 21:07:55

@Zoole[uk]: Na egye fene, ha lesz ilyen csomagolású, veszek egyet, :D.

qkuc 2015.10.12. 21:09:29

@fhdgy: Egyelőre mér keresem a logikai kapcsolatot a két komment között, de síntax error-ra futottam eddig, :D.

Kérlek ne vedd fel a buszos manus stílusát, mert nem vagyok vevő a népnevelésre, :). Köszi, :).

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.12. 21:09:32

@mojyo: Pont ezt akartam én is írni, és akkor ez szól Nannynak is. Ez a gyakorlat nélküli elutasítás egy örökös 22-es csapdája, de azért kint is van egy csomó szakma, amit nem lehet nulla kilométerrel elkezdeni. Ha pedig bevándorló vagy, akkor különösen fontos lehet a helyi referencia. Én például tök mázlista voltam, hogy bal oldali közlekedési rutin nélkül is felvettek. Mondjuk nekem volt egy többhetes átképzésem, mielôtt kiengedtek volna az utcára. De van erre egy mondás: minden kezdet nehéz. És van egy másik mondás is: lehetetlen nincs, csak tehetetlen.

HardPötty 2015.10.12. 21:10:16

@qkuc: pedig zsír egyszerű. A legtöbb ember a rudit tudat alatt egy kellemes gyerekkori élmènyhez es/vagy az otthonhoz köti. Amíg napi szinten elèrhető addig nincs gond. De ha elköltözöl külföldre ès meglegyint a honvágy akkor a rudi àltal nyújtott tudatalatti èrzés felerősödik. Ezèrt az eufória a külhoniak rèszéről sok esetben.

fhdgy 2015.10.12. 21:13:18

@qkuc: Az még nem nagy baj, hogy syntax error-ra futottál. Csak ne legyen humor exception!

Hidd el, én inkább humorosan próbáltam reagálni, kár, hogy nem jött le! Bocs!

qkuc 2015.10.12. 21:16:47

@fhdgy: Valami nemzetközi ráutaló jeleket tegyél bele, ert a BKK ámokfutás után nehéz különbséget tenni az írónia és a bullshit között, :D.

©________ 2015.10.12. 21:22:03

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:
a probléma gyökere máshol keresendő, elég ha megnézed a hr portálok idióta cikkeit, Hogyan írjunk cv-t?, Hogyan interjúzzunk? és társai témaköréből,
mindezt az önjelölt tanácsadók tanácsaival megfűszerezve,
az egyenlet végén kijön az, hogy az álláskereső behazudik pár munkát/gyakorlatot a lyukakba, és elküldi gyakorlatilag minden olyan hirdetésre, ami szép színes.
Nem magától csinálja, hanem 1. elkeseredettségében 2. "hát hiszen az okosok leírták a cikkekben, hogy így kell".

Miközben nem tudja, hogy ezeket a cikkeket unatkozó, témahiányos újságírók írják a fizetség reményében.

Hogy munkáltatói oldalról olyan munkaerőt keresnek, aki 20 éves, kétdiplomás, és legalább ötéves gyakorlattal rendelkezik, már régóta nem újság Magyarországon.

Nem tud élni ez az ország a kapitalizmussal az istennek se.

fhdgy 2015.10.12. 21:25:08

@qkuc: Én nem vettem fel a buszos dolgot. System bus-szal, meg I/O bus-szal elég sok dolgom volt, de börrögő busszal nem sokkal. Én a farmotoros lábbuszt favorizálom. Viszonylag kis városban élek, itt 30-45 perc alatt farmotoros lábbusszal minden hova elérek. Ha mégis úgy hozza a sors, akkor inkább taxival megyek. Minden hónapban megspórolok 6-8 ezer forintot, azzal, hogy nincs buszbérletem, így ha néha taxival megyek, összességében nem plusz kiadás.

©________ 2015.10.12. 21:25:29

@Herr Géza: mi az a tojásoslegenda, amit írtál?

fhdgy 2015.10.12. 21:27:27

@Csupacsí: Az öt év szakmai gyakorlatot, mint kívánalmat vitatom.

A munkáltatóknak, fiatal, pályakezdő kell, minimum harminc éves szakmai gyakorlattal. :-)

nyuszigonosz 2015.10.12. 21:35:39

@Csupacsí: Tojást tojó gyapjútejdisznó. :-)

nyuszigonosz 2015.10.12. 21:37:49

@Csupacsí: Az univerzális haszonállat. :-)

Bredpitt Monika 2015.10.12. 21:41:52

@Mme Seldon: ok lattam, holnap leirom a kerdeseim, de elo kell hozza keresnem egy konyvet, gondoltam hogy bealudtal jo ejszakat

nemor 2015.10.12. 21:43:39

@Csupacsí: nem hiszem, hogy az életben bármi fontosat érdemes hazugságra alapozni.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.12. 22:07:16

@qkuc: "...a BKK ámokfutás után nehéz különbséget tenni az írónia és a bullshit között..."

Mivel eléggé személyeskedő a megjegyzésed, mégis simán kikerülhetett, így én is leírom a magamét, hátha az is megjelenik.

Szóval nem tudom, mivel foglalkozol (nem is tartozik rám), de a hozzászólásaid alapján úgy látom, hogy ideje lenne átszaladnod a szomszédba egy kis intelligenciáért. Csak úgy mondom. Nem bántásiból.

Egyébként pedig nem emlékszem rá, hogy megszólítottalak volna. Ehhez igazodva te is követheted a példámat. Hagyj engem nyugodtan figyelmen kívül. Ha nem tetszik, amit írok, ugord át.

Érted így, vagy írjam le angolul is? Vagy beszélni még kicsit magyar?

Herr Géza 2015.10.12. 22:12:03

@nyuszigonosz: perfekt, köszi.... :D

@Csupacsí: bővebben: Eier legen = tojást tojni, ebből lesz az "eierlegende" jelző, tehát a "legenda" rossz nyom, többit már tudod... :)))) Ez egyébként úgy has/kb a "toronyórát lánccal" irodalmi átírása... :))))))))))))))))

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.10.12. 22:18:31

@nyuszigonosz: én is kb erre jutottam és meg is állapította m, hogy használhatatlan a németem :-)

Határátkelő 2015.10.12. 22:27:25

@qkuc: @A nagy kékség: Én ezt már nagyon unom. Kérlek titeket, hagyjátok abba. Köszönöm.

nyuszigonosz 2015.10.12. 22:56:14

@Dragonlady (Bp, Hun): Nem használhatatlan a német tudásod: csak ez az állat így nincs. :-)

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.12. 22:59:20

@Határátkelő: Azon vagyok. Megkértem, hogy hagyjon lógva. Ennél többet nem tehetek.

Herr Géza 2015.10.12. 23:00:51

@A nagy kékség: Ki beszélt rólad?? És főleg ki szólt hozzád a qkuc vs. fhdgy párbeszédben?
De neked muszáj rögtön idefikázni a nagyképű, népnevelő überokosságot az állandó cenzúrát vélelmező/sejtető kis megjegyzésekkel.
Nevetséges és szánalmas....

Bocs @HÁ: , már előre is jelzem: befejeztem.... (Csak hogy ne kelljen extra rámszólni. :D)

Herr Géza 2015.10.12. 23:16:04

@Dragonlady (Bp, Hun): Hát ha te is erre jutottál, akkor miért lenne használhatatlan a németed???? Éppen ellenkezőleg. Viszont aki nem él itt, nem olvas állandóan német könyvet/újságot, stb., az honnan is tudhatná a mögöttes értelmét egy ilyen kifejezésnek..

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.10.12. 23:41:47

@Herr Géza: hát összezavarodtam na, hogy biztos rosszul értem.
utálom a németet, és tényleg nem tudok.

macamuca [IHUN] 2015.10.12. 23:48:07

@A nagy kékség:
Milyen konkret munkatippet (ber-lehetoseggel) adtal te nekem??
Mikor??
Erto olvasás: nekem (=kozepkoru no kozepfoku vegzettseggel) javasolj valamit, ne a ferjemnek. O ugyanis nem akar valtani: nem valogatossag miatt, hanem azert, mert szereti csinalni a munkajat, barmilyen hihetetlen is. Szoval ne gyere azzal, hogy valogatos a ferjem, hiszen a kerdes-keres az volt, hogy nekem javasolj valamit.
Vagy mondd azt, hogy melot tudsz, de jo fizus melot nemigen. Ugyanis munkat en is leltem volna, csak a harom muszakos melok utan hazaviheto 80 ezer koruli fizut keveselltem, az alberlet mellett. Ha visszakoltoztem volna a sajat hazba, ott nincs albi-dij, de munka se, max évi par honap kozmunka.
Az a gond, hogy azt hiszed, hogy ha neked osszejott a normalis elet, akkor masnak is siman osszejohet, vagy ha nem, akkor azert csakis az egyen a felelos (tanulatlan, lusta, tetova, stb). Es nem veszed eszre, hogy masok nem te vagy: egyeni kepessegek, lehetosegek, stb mind masok. Nem, szerinted mindenki egyforman kepes mindenre, es mindenkinek egyformak a lehetosegei is, tehat ha neked okes az eleted Mo-on, akkor bizony mindenkinek okes lehetne.
Nem erzed, ez igy mennyire nem valos?
Es meg mindig all a kerdesem: szerinted milyen munkahelyen lenne eselyem kozepkoru nokent kozepfoku vegzettseggel normalis!!!! fizut kapjak? Ha ehhez tanulnom kellene, ok, milyen kepzesre/atkepzesre lenne erdemes jelentkeznem?
Nekem.
Nem a ferjemnek!

macamuca [IHUN] 2015.10.13. 00:07:57

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:
Egyreszt beertem volna kevesebbel is, 150 koruli netto okes lett volna.
Masreszt az emlitett munkakhoz diploma kellene, az meg nincs. Nohat, akkor tanulok: elmeletben lefuttatva most ez ugy nezne ki, hogy most jelentkezem, tegyuk fel, hogy fel is vesznek allamilag finanszirozottra (merthogy sok ev alatt tobb millat tandijra kifizetni nem tudnek, plane az addig elerheto munkak fizujabol). 46 evesen elkezdem (jovo osszel), 50-51 evesen ott allok friss diplomas palyakezdokent, zero tapasztalattal..... Szerinted van arra realis esely Mo-on, hogy ilyen parameterekkel elhelyezkedjek a vegzettsegemnek megfeleloen? (A HR-t meg leveheted a listarol, Dunat lehet rekeszteni az ilyen vegzettseguekkel.....).
Szoval az altalad emliettt fizut (netto 250, vagy akar netto 200 ezer) az emlitett szakmakban tobb eves tapasztalattal rendelkezok kapjak, nem a palyakezdok (akar 20+ evesek, akar 50+ evesek). Egy effele (=diplomas) karrierhez en mar oregnek erzem magamat: ugy ertve, hogy keves idom lenne karrier-epitesre, pusztan az eletkorom miatt. Plusz (vessetek a mokusok ele) kozepkorukent jo lenne mar egy kisse megallapodni, nyugtot lelni, egy nyugodtabb eletvitelre beallni. Nem tartom magamat munkakerulonek (heti 60-70 oraim voltak egy darabig, mert ugy jott ossze, szoval ha ugy adodik, oda tudom tenni magamat ma is), de nem vonz a klasszikus diplomas karrier-epites stressze.
Amugy maga a tanulas hianyzik (utoljara kb 4 eve voltam diak), tehat most itt nezegetek kepzeseket, legelsonek egy felkeszito nyelvi kurzust a helyi fosulin, de akad ott meg nehany szamomra erdekes szakmai kurzus is...., szoval a tanulastol nem zarkozom el (sot, hianyzik), de vastagon merlegelem azt is, hogy megeri-e a raforditott idot+energiat, megterul-e kesobb.
Mert idobol egyre kevesebbem van....
Amugy koszi a valaszt, ezek tenyleg konkret tippek. Mig a kerdezett kommentelo semmitmondo valaszban a ferjem valogatossagat taglalja, te erdemben valaszoltal.

blackhairlady 2015.10.13. 02:44:20

@Narina: Nagyon sok boldogsagot kivanok nektek, jo lenne 1ev mulva is olvasni hol tartotok. Nagyon szimpatikus vagy, tenyleg hasonlit a stilusod Monikaehoz, olyan bolondosak vagytok, jo ertelemben:))

puhacica 2015.10.13. 03:43:06

@macamuca [IHUN]: hagyjad is, nekem se valaszol. :D

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.10.13. 05:06:15

Tegnap voltam bölcsődét nézni: £295.5/hét, 1200 per hó. Fogalmunk sincs, hogy alakul, de így lehet párom marad majd itthon a gyerekkel.... Ez sok. Nagyon. Ovi meg majd.... 15 óra / hét ingyen? Kb kitorolhetjuk vele a hátsónk....

2015.10.13. 06:23:06

@mojyo: Ahhoz olyan minőségű szakmai gyakorlat is kellene. Persze az még mindig nem nevezhető munkatapasztalatnak, de a semminél azért az is több.

"Szerintem egy olyan kicsi es keves eroforrasokkal rendelkezo orszagnak, mint Magyarorszag, mar evtizedek ota az oktatasba es az okos embereket igenylo K+F szektorokba kellett volna onteni a penzt, de tudom, hahahaha. :D"

A politikusoknak sokkal kifizetődőbb hagyni lerohadni az egészet.

2015.10.13. 06:24:02

@fhdgy: "De a tempó egyre gyorsul. Hogy mikor következik be az, hogy napi és alapvető probléma lesz belőle, nem tudom. Jeleket viszont már látok!"

Majd lesznek újabb adóemelések. :)

2015.10.13. 06:36:13

@macamuca [IHUN]: Azt azért tegyük hozzá, hogy amiket említettem, ott azért nem árt azt is figyelembe venni, hogy nem az "utolsó" beosztottnak kell lenni, sok esetben kell valamiféle magasabb beosztás. És ahogy te is írtad, kell a több éves rutin, 1 v. 2 nyelv folyékony ismerete, és a többi. Szerintem az igen ritka, hogy maszek cég ennyit fizessen, de a multiknál simán elképzelhető. Ha speciális tudással rendelkezel az IT területén, ott még többet is lehet keresni. Persze, mit ér a pénz, ha utálod a munkádat?

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.13. 06:37:17

@tildy[UK]: Na, a végén még kiderül, hogy kint sincs kolbászból a kerítés. Pedig eleinte úgy hangzott. És sokan el is hitték.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.13. 06:37:33

@macamuca [IHUN]: Értő olvasás.

Írtam: Magyarországon óriási hiány van jól képzett, értelmes, jó képességekkel rendelkező jogászokból, közgazdászokból. A jó képesség ott kezdődik, hogy képes vagy helyesírási hiba nélkül beadni egy önéletrajzot, és olyan pozícióra jelentkezel, ami meg van hirdetve. Tehát ha pályázati referenst keresnek, és te egész életedben pénzügyes voltál, akkor valószínűleg nem lesz nagy esélyed.

Tessék. Ez egy olyan lehetőség, ami hölgyeknek is kiváló.

Amúgy mit vársz tőlem? Én oldjam meg az életedet? És ha az nem oldódik meg magától, akkor én vagyok a hibás? Viccelsz, ugye?

Tök mindegy, mit írok. Neked úgysem lesz elég jó.

fhdgy 2015.10.13. 07:19:06

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: igen, csak az adóemelés tovább erősíti az elvándorlást.

Egyre kevesebb embertől egyre több adót kell beszedni. Ördögi kör.

Aztán eljön a pillanat, amikor Münchhausen báró módjára, a saját hajunknál fogva kellene kiemelni magunkat a slamasztikából.

©________ 2015.10.13. 08:16:39

@A nagy kékség: miutan gyakorlatilag vegigsertegetted az egesz blogot, es mindenkit mindennel megvadoltal, ez eleg hipokrita megszolalas.

©________ 2015.10.13. 08:22:18

@A nagy kékség: keresem ebben a kommentben a kivalo lehetoseget de nem latom.
Csak a szokasos lekezelo bullshit.
Szoval mit tudsz a funkcionalis analfabetizmusrol?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.10.13. 10:07:05

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: itt vagyunk itthon. Kivételesen a magyar ingyenes ovirendszer korrekt, azt meg nem is mondom, hogy itt totál normális a nemi szegregacio iskolákban, de ha valaki vallási alapon tenné, akkor leszednek róla meg a szenteltvizet is. Ettől függetlenül a gyerekeknek több lehetősége van itt.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.10.13. 12:48:35

@A nagy kékség: kinn is vannak problémák, ezt sosem tagadta az, akinek volt egy csöppnyi esze. Csak más jellegű problémák

2015.10.13. 15:07:18

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Igen ezt mondtam en is, hogy ha lenne szakmai szinvonal, akkor a gyakorlat szinvonala is olyan lenne, de igazad van, sajnos sokkal egyszerubb hagyni lerohadni, hiszen az okos, kepzett, tajekozott embereket aztan nem lehet megetetni mindenfele baromsaggal, akkor meg kik valasztanak minket ujra ugyebar. :(

2015.10.13. 17:20:32

@fhdgy: Nem baj, ez senkit sem érdekel...

2015.10.13. 17:22:07

@mojyo: Nem tudom, hogy mekkora összefüggés van a megvezethetőség és a végzettség között. Azért nem tennék egyenlő jelet közé.

xporolyke 2015.10.13. 20:59:19

A lenyeg atjott a sztoribol, sajnos az otthoni torvenyhozok ezekrol vagy nem tudnak, vagy nem akarnak tudni, persze ez utobbi lelkiismeretet feltetelezne, na az politikusoknal nincs.

Mi is megjartuk a magunk kalvariajat, sok a parhuzam, valoszinu ez egy egyre inkabb altalanos, kvazi korkep a mai magyar valosagrol, ahol a valasztott vezetok csak magukert dolgoznak es ezt mindenki elfogadja.

2015.10.13. 21:04:10

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Nem azt mondtam, hogy egyenlosegjel, vagy akar linearis osszefugges volna kozte, csak, hogy valoszinuleg ez is az egyik oka lehet annak, hogy a hatalomnak nem prioritas az oktatas.

2015.10.14. 05:28:47

@mojyo: Ez így van. Meg lesz majd a következménye a dolognak.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása