oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. július 10. 06:45,  Már nem vagyunk benne a körben 255 komment

2015. július 10. 06:45 Határátkelő

Már nem vagyunk benne a körben

Orsi írásában talán az első hazaérkezés csalódásairól szóló rész az, ami a leginkább elgondolkodtató, hogy az ember miként esik ki abból a baráti körből, ami Magyarországon élete egy fontos része volt – legalábbis az ő esetében így történt. Az írás a Magyarország és én pályázatra érkezett. (Orsi képéhez annyi magyarázat tartozik, hogy az ikonikus magyar termékeket külföldön is be lehet szerezni – az édességre ne ugorjatok…)

Szavazni ma is a poszt végén és a Facebookon lehet. 

piros_arany_turo_rudi_orsi_150710.jpg

„Kilátástalan jövő, a létrán a következő fok egyre messzebb van, inkább csak lefele vezet az út, hiába dolgozunk tisztességesen túlórát, és plusz munkát vállalva, egymásra nem jut idő, kikapcsolódásra, de még új ruhára sincs pénz, a tartozások csak nőnek, lyukakat tömködünk. Tervek vannak, saját lakás, gyerek, nyugodt élet.

Nem vágyunk nagy dolgokra, nem kell kacsalábon forgó palota, csak egy nyugodt élet, ahol a fizetés hónap végéig kitart, és nem arról szólnak a mindennapok, hogy mit eszünk hó végén, ahol nem azért élünk, hogy dolgozzunk, hanem azért dolgozunk, hogy éljünk. Mindez egy közös albérletből, ahol négyen lakunk, egy közös szobában a párommal. Magyarország, 2014. Elég volt!

Ma pont egy éve elindultunk Németországba, hogy megteremtsük a lehetőségét egy jobb életnek. Nem, itt sincs kolbászból a kerítés... igazából nem nagyon van kerítés. Nem, itt sem könnyű, sőt!

De sikerült gyökeret ereszteni, igaz nem minden segítség nélkül, és még nem is értünk célba, de jó úton haladunk, már bevilágítja a fény a teret. Van munka, lakás, kocsi, frissül a ruhatár, eljárunk itthonról, találtunk barátokat, egyre jobban megy a nyelv is és marad a fizetésünkből hó végén... Mi kell még?

Rácsodálkoztunk a dolgokra

Az első pár hónap a honvágy, kétségbeesés, érzelmi hullámok, remény, tervek jegyében telt, hiányzott minden és mindenki, ugyanakkor rácsodálkoztunk dolgokra, mint egy 3 éves kisgyerek.

Mostanra természetes, hogy mosolygunk, hogy ránk mosolyognak, hogy segítőkészek az emberek, nem megy el az életkedvünk, csak mert kilépünk az utcára. A hónapok múltával egyre több ismeretséget szerezve, közös programokat szervezve a rossz érzések ritkultak, ez vált otthonunkká.

Magyarország? A távolság, a más kultúra, más életvitel megváltoztatta a szülőföldhöz fűzött érzéseket. Igen, a füstölt húsok, a jó magyar tehéntúró... a család, a barátok, a haverok... a gyermekkor helyszínei, a megszokott kocsmák mind hiányoznak, de ezekre van orvosság.

Az internet elengedhetetlen, így részesei maradhatunk az otthon maradottak életének. Valaki mindig megy, vagy jön, így a küldött csomagok is célba érnek, és időnket engedve repülővel 2 óra alatt otthon vagyunk.

Az első megdöbbentő élmény az első hazalátogatás alkalmával jött el. Csak két napot töltöttünk otthon, pár hivatalos ügyet elintézni, és kihozni az otthon maradt cuccainkat.

Repülővel mentünk, így asszimilálódásra nem volt lehetőség, egyszer csak ott voltunk Budapest közepén. Csípte a szmog a szememet, büdös volt, de OTTHON voltam. Élveztem a magyar szavakat, a magyar rendszámokat, a magyar reklámokat.

Irány a TB. Az ügyintéző sértettséget tükrözött, amiért zavarni mertük ügyünkkel, a kedvesség már a köszönésnél elmaradt. Két napos rohangálás, pár emberrel pár perc beszélgetés, pakolás, szervezés, bank, önkormányzat, nem maradt több idő a benyomásokra. Majd visszatérve hazajöttünk, a saját kis lakásunkba, a saját bútorainkhoz, a saját ágyunkba.

Hol vagyok otthon?

Magyarországon a régi gyerekszobámban alszunk anyukámnál, átrendezte, csak a falak ismerősek, tudom, mi hol van, mi hogy működik, de vendég vagyok. Enyhe zavar az elmében... túllépünk rajta.

A második pofon az Otthontól, avagy a második hazalátogatás. Végre lejárt a próbaidő, kapunk szabadságot, 14 nap nyugalom és béke. Tíz hónap után úgy megyünk HAZA, hogy tudjuk, lesz időnk mindenre és mindenkire.

Már egy hónappal indulás előtt elkezdődött a tervezés, mindenki találkozni akar velünk, alig várják, várjuk, hogy együtt lehessünk, egy sör mellett beszélgessünk, lássuk a gyerekeket, mennyit nőttek, fejlődtek, végre elmenjek táncolni...

Kezdem azt hinni, nem lesz elég időnk a programokra, és mellette akad pár hivatalos körünk is, tudom, fáradtabb leszek szabadság végére, mintha dolgoztam volna, de megváltásként várom a két hetet.

Lehullott a lepel

Hazaérkezésünket könnyek, nevetés, ölelés, feltörő érzelmek kavalkádja fogadta a családom részéről. Első nap párom ellátogatott a saját köreihez, én intéztem a hivatalos ügyeket, és egyeztetni próbáltam a barátokkal, kinek mikor hogy jó, hogyan hozzuk össze.

A lelkesedés egyre fogyott, hiszen akik úgy vártak haza, akik szőtték a terveket, pont nem értek rá,  más dolguk volt, el kellett utazniuk, nincs pénz, még se tudunk menni bulizni, elfoglaltak.

Gyakorlatilag ott ültem egyedül a régi szobámban, keserűséggel a számban, mégsem hiányoztam annyira, hogy időt szakítsanak rám. Természetesen az az 5-6 barát, aki barát, bármikor ráértek, elkísértek mindenhova, csak hogy az utazás közben is együtt lehessünk, de fájt látni lehullani a leplet, levenni a szemellenzőt, hogy mégsem számítunk, akik miatt sajgott a szívem, azoknak eszébe sem jutottam, vagy talán jutottam, csak nem annyira, hogy ezért megmozduljanak...

Azért pár találkozót csak sikerült összehozni, de az otthoni keserűség, csalódottság, reménytelenség, amiben együtt szenvedtük, irigységet szül, hiszen mi már nem vagyunk ebben a körben. Haragszanak ránk, mert mertünk tenni ellene? Haragszanak, mert elhagytuk a HAZÁT? Haragszanak, mert boldogok vagyunk?

Szigorítanom kellett a közösségi oldali beállításaimat, hogy a negatívumokat elkerüljem. Komoly szűrés volt ez, kiderült, kibe kell energiát fektettünk, és ki az, aki emléknek marad. Aki számít, örül a sikereinknek, izgul értünk, ha épp érzelmi mélypont van, ott van az éterben, támogat, meghallgat.

Egy év alatt sok minden történt, az egész életünk megváltozott, a kapcsolataink, érzéseink letisztultak, egész máshogy látom innen, ennyi idő múltán, mint az elején, és máshogy, mint ahogy gondoltam, hogy milyenek lesznek az érzések.

Hogyan érzek Magyarország iránt most?

Hiányzik, ami mindenkinek, de a honvágy nem arra vonatkozik, ami most otthon van, hanem arra, ami gyerekkoromban volt, ahogy elképzeltem milyen lesz az életem ott, azokkal az emberekkel.

Visszamenni? Eljárni a barátokkal, saját lakás, kocsi, jól fizető munka? Ha visszamegyek, ezek megint csak tervek lesznek, abba, amit ott hagytam (és ez nem mutat javuló tendenciát) nincs hova visszamenni.

Innen olvasni az ottani híreket, beszélgetni a maradottakkal, minden nap hálát adok, hogy léptünk. De amit igazán érzek az a sajnálat. Innen nézve Magyarország egy börtön, aminek elvarázsolt illúzió rácsai vannak.

Elhitetik az emberrel, hogy nincs jobb, hogy így lehet csak élni, a legjobb, amit tehetsz, hogy túlélsz, életben maradsz. Ahhoz, hogy léphess, vagy csak változtass, az kell, hogy a lét biztosítva legyen, de amíg küzdesz, hogy megtartsd az állásod, mert így is probléma a hó vége (jó esetben nem a hó közepétől), addig gúzsba vagy kötve, és sajnos egy dolgot jól csinálnak a vezetők... láthatatlan láncokat szőnek és kizsákmányolnak, ezt tudják.

Itt is „ellenőrzés alatt” vagyunk. Az állam mindent tud rólunk, talán többet is, mint Otthon, hiszen ott az egyetlen megoldás a feketemunka lehet, kijátszani a kiskapukat.

De itt az „élni és élni hagyni” elv alapján vezetnek, ami szabadságot ad. Egyszerűen kinyílt a világ, elérhetővé váltak olyan dolgok, amikről remélni sem mertem, hogy valaha átélhetem, kisebbek lettek a távolságok a földrészek között.

Nem lettünk milliomosok, nem tudunk otthon mindenkit kisegíteni a mocsárból, de élhetünk, és ez megfizethetetlen különbség. Sajnálom, hogy OTTHON nem ez a természetes.”

A moderálási alapelveket itt találod.

AMIT TUDNI KELL A SZAVAZÁSRÓL

A szavazás menete: voksolni a Tetszett vagy a Nem tetszett gombra kattintva lehet.

Emellett szavazhattok a Facebookon is, ott jobb híján a lájkok száma dönt majd.

A szavazás eredményét a megjelenés után 48 órával rögzítem, hogy ne kerüljön előnybe az, akinek korábban jelent meg az írása.

Mivel a két felületet nagyon nehéz összehasonlítani, ezért a sorozat legvégén a 3-3 legtöbb szavazatot kapott írás egy-egy rövid részlettel egyetlen posztban jelenik majd itt meg, és végül az ott kapott voksok döntik el a közönségdíj végső sorrendjét.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország Németország Magyarország és én

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr147611616

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2015.07.10. 06:55:11

"Elhitetik az emberrel, hogy nincs jobb, hogy így lehet csak élni, a legjobb, amit tehetsz, hogy túlélsz, életben maradsz. Ahhoz, hogy léphess, vagy csak változtass, az kell, hogy a lét biztosítva legyen, de amíg küzdesz, hogy megtartsd az állásod, mert így is probléma a hó vége (jó esetben nem a hó közepétől), addig gúzsba vagy kötve, és sajnos egy dolgot jól csinálnak a vezetők... láthatatlan láncokat szőnek és kizsákmányolnak, ezt tudják."

Ez tényleg így van. :(

©________ 2015.07.10. 07:05:07

Ez mind igy van
Akkor is, ha csak 1oo km-t koltozunk.

pappito · http://pappito.com 2015.07.10. 07:14:57

a kép miatt majdnem nem olvastam el

de aztán de

LittleG (uk) 2015.07.10. 07:15:19

Tetszett. Kisse mintua sablonos, vagy tenyleg ennyire egyforma erzesei, gondolatai vannak a legtobbnek, aki elmegy?

LittleG (uk) 2015.07.10. 07:16:23

@pappito: Es jol tetted hogy megis? A kepet lehet a HA valasztotta

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.10. 07:53:34

A cikkíró rádöbbent: több pénzzel a zsebben könnyebb élni. De mi köze ennek Magyarországhoz vagy bármely más országhoz? Semmi.

S börtön lenne a kevesebb pénzzel való élet? Abszurd állítás.

pappito · http://pappito.com 2015.07.10. 07:57:32

@LittleG (uk): kicsit álszentnek tartom azt a meglepődést, hogy juj, elmaradnak a barátok, hát ez része annak, ha kivonul a barátok életéből az ember, nem várható el, hogy nélkülünk megáll az élet...

SZIZS 2015.07.10. 08:01:28

Tetszett az írás, vannak hasonló érzések, tapasztalatok az én életemben is. További sok sikert nektek!

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.07.10. 08:10:16

@maxval bircaman felelős szerkesztő: hulyeseg. Mi spec otthon is tudtunk felrerakni, megis ugy ereztem "bezar" az orszag.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.07.10. 08:11:21

@pappito: a megsertodes szerintem azon van, hogy eloszor mondjak, igy talaka, ugy talalka, amikor meg ott vagy, akkor tesz a fejedre.

SzZoole 2015.07.10. 08:11:56

Ezt egy év távlatából most igy latja,majd ha eltelik 5-6 év,majd másképpen fogja értékelni.
Egy kaput bezárt es egy újat kinyitott,előre kell nézni es nem hatra.

SzZoole 2015.07.10. 08:15:23

Ma ismét tubestrike,hurrá:(

Mr Long 2015.07.10. 08:22:21

@tildy[UK]: Hat lehet csak en vagyok szerencses, mert az en barataimnak, ha szoltam, hogy ezen a napon Pesten vagyunk, talalka? Persze, fel otkor vegzek gyere az irodahoz aztan csapatunk. Ha tudtak, hogy Pesten vagyok mindig szabad volt a napjuk. (Na jo egyik nem ert ra multkor, mert a felesege utolso hetes terhes volt, de ezt azert 15 ev baratsag utan az ember ertheto kifogasnak fogja fel)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.07.10. 08:31:41

Egy picit szkeptikus vagyok az írás kapcsán...
"sikerült gyökeret ereszteni"
Egy év után?

"ültem egyedül a régi szobámban, keserűséggel a számban, mégsem hiányoztam annyira, hogy időt szakítsanak rám. Természetesen az az 5-6 barát, aki barát, bármikor ráértek, elkísértek mindenhova, csak hogy az utazás közben is együtt lehessünk,"
Mennyi barátnak kellene lennie?
Nekem még az 5-6 is túlzó.
:)
Az író minden bizonnyal nagyon fiatal és ez a kiköltözés tette felnőtté.
Sok sikert kívánok a továbbiakban.

Taxomükke (UK) 2015.07.10. 08:42:57

@Zoole[uk]: Most olvastam, jellemzoen 49.500 fontot keresnek evente a metrovezetok, heti 36 ora munkavegzessel, 46 nap eves fizetett szabadsaggal. A metrok tobbsege automata uzemmodban megy, a vezeto dolga az autok nyitasa-zarasa, valamint a vonat inditasa.
Amiatt cirkuszolnak, hogy penteken es szombaton egesz ejjel jar majd a metro a tervek szerint.
Hat borzalmas sorsuk van.

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2015.07.10. 08:45:27

@maxval bircaman felelős szerkesztő: Bocs de nem igy van. A tobb penz onmagaban nem jelent semmit, a jovedelem es koltsegek (megelhetes) aranya lenne itt a kulcs, de gondolom te is erre gondoltal :)

SzZoole 2015.07.10. 08:46:47

@Taxomükke: plusz ad ehez az összeghez a túlóra es különböző shift potlekokat plusz egy csomó benefitet meg
Komolyan mondom,ha hazaérek aplikalni fogok egy ilyen állásra...

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2015.07.10. 08:48:27

@Mr Long (lassan exhataratkelo): Valoban szerencses vagy. En is szerencsesnek mondhatom magam, de bizony vannak akik lemorzsolodnak. Azert fajo mert a legszsarabb urugyeket tudjak kitalalni mikor nekunk hazalatogatoknak tenyleg fontos lenne. Hat, keresztet ra, tovablepni :)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.07.10. 08:52:34

@Mr Long (lassan exhataratkelo): ferjem szuleihez az utolso vonat kb este fel 9-kor megy, szuleimhez meg ha nem erem el az esti 17.45-s vonatot, akkor meg kell kerni valakit, hogy a szomszed faluba jojjon mar at ertem kocsival.
De azert altalaban ebedszunetben, vagy mikor epp keso esti geppel jottem, raertek az emberek.

Szoval relative en is szerencses vagyok, mert ossze tudtam ismerosokkel futni, de rohangalas volt sokszor. Altalaban akkor tudtam intezni, ha orvosi inteznivalom volt pesten.

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2015.07.10. 08:59:04

Welcom to the new life!

Rovid komment a szerzohoz: Nekem tetszik a cikk. Foleg a baratos dolog all hozzam kozel. En mar reg kikoltoztem nem volt igazan nagy barati korom Mo.-n soha, de abbol a parbol is sajnos lemorzsolottak paran az idok folyaman. Viszont aki maradt, ertuk tuzbe tenem a kezem. Ez igy van jol.
Meg csak egy eve koltoztel kulfoldre. Mi lesz kesobb? Azt meg szerintem felejtsd el hogy hazamesz, ugyis megbannad. En azt mondom ha (majd) megteheted hivd meg a barataid Nemetbe, ha nem talal ra idot (penzt) hogy atugorjon hozzad a szomszedba akkor nem igazi barat (vagy legalabb oszinten szint valljon hogy nagyon sajnalja de ezert meg ezert a komoly akadalyok miatt a kozeljoiben nem megoldhato :))

@svájci sapka (ch): valoban, egy ev nemetben... hat nagyon rovid ido es nem is a vilag vege :)

@LittleG (uk): nem sablonos, ezek nagyjabol az elso benyomasok kulfoldre koltozesnel. Mondjuk nekem ez csak kesobb jott mert az elso es masodik evben en teljesen el voltam ajulva USA-tol (rozsaszin kod) hogy mennyire mas. Mar ez is elmult es nem ertem azokat akik minden aron oda akarnak menni. En majd akkor megyek vissza ha hivnak :)

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2015.07.10. 08:59:55

Ja, elfelejtettem hogy a kep nem tudom mit csinal itt, semmi koze a cikkhez...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.07.10. 09:02:21

@Zoole[uk]: ma is? Citymapper azt irja, circle, H&C, meg metropolitan kivetelevel rendben mennek a dolgok.

fhdgy 2015.07.10. 09:04:42

@maxval bircaman felelős szerkesztő: Ha valami féle ( rossz féle ) bankár lennél, akkor megérteném a hozzászólásodat. Mindennap párszor megszámolnád a pénzed és boldogság töltene el, és ugyan csak ez a boldogság létezne számodra, mégis te lennel a világ legboldogabb embere.

De nagyon nem szeretnék pl. a fiad lenni. Ha azt kérném tőled, mint apámtól, hogy menjünk el egy kiskocsmába, biztos nem érnél rá, mert neked a pénzt kell számolni.

Az is lehet, hogy jó apának érezve magad odalöknél egy ezrest ( euróban, qrva élet kevesebb marad, nem tudok annyi pénzt számolni ), hogy érezd jól magad fiam és nem, nagyon nem értenéd, ha a fiad méltatlankodva azt mondaná, hogy rohadtul nem ezt kérte.

Határátkelő 2015.07.10. 09:18:34

@pappito: @LittleG (uk): @Andras125: A szerző küldte (mint írtam is) kifejezetten azzal, hogy ezt mind lehet Németországban is kapni, ha valakinek hiányozna.

HardPötty 2015.07.10. 09:20:21

Cáfolnék. Nemrég voltam otthon. Budapest nem volt büdös. Mindenhol visszamosolyogtak az emberek és kedvesek voltak. Az ügyintézés zökkenőmentesen ment és szimpatikusan intézték. Meg is írtam.

Sanz 2015.07.10. 09:22:26

Nekem csak az a kérdésem, hogy mit dolgozott otthon a posztíró és mit dolgozik most Németországban?
Nem akarok általánosítani (de mégis azt fogok), de én azt látom, hogy az esetek nagy többségében azok érzik magukat sokkal jobban külföldön, akiknek Magyarországon tényleg kilátástalan volt a jövőjük. Az ő esetükben tényleg megváltásként hat a külföldi lét, mert egy tényleg teljesen más képet kapnak az életükben.
Sokakkal beszéltem viszont (persze ebben is vannak kivételek), akik egy közepesen jól fizető magyar állásból jöttek ki külföldre (egy szintén jól fizető állásba), és az ő esetükben nincs akkora eufória a kivándorlás kapcsán, sőt, egy afféle ide-oda billegő, 50-50%-ban jó/rossz érzésről számolnak be. És ez lehet, hogy azért van, mert nem a kilátástalanságból mennek el, és tudják, ha hazatérnek, akkor ott is lesz jövőjük. Szóval igazából kétlakiak, nem pedig kivándorlók. Vagy valami ilyesmi...

HardPötty 2015.07.10. 09:24:01

@Zoole[uk]: teljes mértékben igazat adok. Most megyek át ezen. És már kopik belőlem a harag és a dac ha vissz-vissza fordulok.

Herr Géza 2015.07.10. 09:29:19

@Határátkelő: Aki figyelmes, az látja is, hogy a piros arany meg a gulyáskrém német feliratos kiszerelésű... De az "édesipari termékkel" én itt csak magyar online bolt kínálatában találkoztam, horroráron. Na nem mintha hiányozna.

FeketeMacska73 · http://olcsomobilhivas.hu?ajanlom=1ha 2015.07.10. 09:29:50

kikoltozol kulfoldre es kiderul kik az igazi barataid... kik azok akik kivancsiak rad es hajlandoak idot aldozni rad...

Mr Long 2015.07.10. 09:36:54

@Sanz: Egy kollegam tegnap mondta, hogy megy allasinterjura, mert ha tobbet keresne, akkor elobb koltozhetne vissza Lengyelorszagba. Nem erzi jol magat, de igy tud majd venni egy nagy lakast zsebbol es akkor nem lesz semmi gondja. Igaz tart attol, hogy az oroszok bevonulnak hozzajuk, de hat szegeny panikol mindenen, par napja levezette, hogy meg fog suketul, azert faj a fule...

©________ 2015.07.10. 09:39:16

@HardPötty: nekem meg tegnap a patikaban olyan stilusban szolt be a rendor, hogy miert nem a parkoloban parkolok, h mindenki felhaborodott, nekem kellett lecsillapitanom oket, h igaza van. ahelyett, h megkerdeztem volna, miert nem a telepulesre szazzalbehajtokat figyelgetik, akik kozul egy a minap elcsapott egy szegeny kismotorost, hatha ok nagyobb veszelyt jelentenek a tarsadalomra, mint en.
de gyava voltam.

©________ 2015.07.10. 09:40:55

@Mr Long (lassan exhataratkelo): es akar igaza is lehet, tegnap beszeltem valakivel, aki fulstroke-ot kapott, és megsuketult.

Mme.Brioche 2015.07.10. 09:41:38

@Sanz: ez érdekes, még sosem gondoltam így rá, de eztán figyelni fogom ilyen szempontból az ismerőseimet, hogy mennyire általános. Lehet benne valami. Mi mindenképp az első csoportba tartozunk, és még a mai napig is tart az eufória.

fhdgy 2015.07.10. 09:43:23

Orsi egy év kintlét után írta, hogy már mennyivel másképp látja Magyarországot. Volt, aki azt írta, hogy ez még kevés, több kell. Összességében egyetértek ezzel, de néhány dologban bőven elég jóval kevesebb is. Amit most írni szeretnék, talán egy kis példa lesz arra is, hogy a pénzen kívül mi mindenben más a külföld.

Előljáróban annyit, hogy amikor 2001-ben kimentem Németországba, előtte nagyon sokat vezettem. Nekem mindegy volt, hogy egy háromszámjegyű kis utacska egy kis falun keresztül, egy vidéki nagyváros, Budapest, Pozsony, Bécs, stb. Még a pesti csúcsforgalmat is jól viseltem, soha nem haraptam meg kínomban a hasamat. ( Trieszt azért már nekem is sokK volt ).

Kimentem München mellé egy kis faluba, de sokat vezettem Münchenben. Nem éreztem semmi változást, a világ legtermészetesebb dolga volt, nem tünt fel semmi. Három hónap után jöttem először haza. Még csak nem is Budapesten, hanem egy Bp. közeli megyeszékhelyen autóztam. Egyszer csak azon kaptam magam, hogy hangosan ( egyedül az autóban ) megkérdeztem, hogy mi van, itt mindenki megbolondult?!

Szóval, amikor az elején Münchenben autóztam, észre sem vettem a különbséget. Haza kellett jönnöm, hogy rádöbbenjek, hogy mennyivel más ott vezetni. Aztán lassan tudatosult, hogy minden más!

pappito · http://pappito.com 2015.07.10. 09:49:31

@Határátkelő: bocs, ez az én egyéni problémám, értetlenül állok a jelenség előtt, hogy valakinek ezek a szarok hiányozzanak, ezek ilyen ipari ízű bigyók (jó a rudi az nem ide tartozik) szóval ha valakinek a sós kálium metabiszulfit meg a xantángumi hiányzik, mint az otthon ízei... hát az nekem űrhajó

piros arany: nyers fűszer- és pritaminpaprika (87%), étkezési só (átlag 11,5%), módosított kukorica-keményítő, sűrítőanyag (xantán gumi), étkezési sav (citromsav), tartósítószer (Kálium-szorbát)

gulyáskrém: nyers édes fűszerpaprika, pritaminpaprika, étkezési só (átlag: 11,5%), vöröshagyma, sűrített paradicsom, növényi olaj, víz, ízfokozó (Nátrium-glutamát), cukor, módosított kukorica-keményítő, sűrítőanyag (xantán gumi), fűszer- és zelleraroma, étkezési sav (citromsav), tartósítószerek (Kálium-szorbát, Kálium-metabiszulfit), babérlevél. * kén-dioxidot tartalmaz

ha a nagyi tanyasi csirkéje vagy a dédi rácsos sütije azt így-úgy megértem, de azért kb. hétmilliárd ember éldegél ezek nélkül szerte a világon :)

na üssetek

tableno 2015.07.10. 09:50:41

Valamelyik informatikus kommentelőtárs megírhatná most már a Nagy Határátkelős Bullshitgenerátor alkalmazást. Vagy ez a poszt már azzal készült?

fhdgy 2015.07.10. 09:52:20

@pappito: Pl. a jó kis húslevest kihagytad. Pedig írhattad volna, hogy az is csak dögtea. Mégis milyen sokan szeretik, de én pl. nem!

Ilyenek vagyunk!

pappito · http://pappito.com 2015.07.10. 09:54:53

@fhdgy: hiszen a húslevest is boltban veszi az ember, ugyebár, ez most nem volt egy értelmezhető párhuzam, újra dobhatsz

Muscari 2015.07.10. 09:57:53

@Mr Long (lassan exhataratkelo): nálunk úgy néz ki, hogy a régi kapcsolatok szinte mind elhaltak, de lettek új barátaink, akik alig várták, hogy amikor otthon voltunk tudjunk találkozni. Mit gondolsz, hol ismertem meg őket? :-)

@Sanz: lehet, hogy így van, de szerintem ez nem baj. Mi meg mindig nem élünk úgy, mint 10 éve otthon, de nem tudom, hogy mi lenne, ha még mindig otthon lennénk. Valószínűleg rosszabb, sokkal rosszabb, mint most, a korunkból kiindulva.

Herr Géza 2015.07.10. 09:58:14

@fhdgy: Dögtea: :)))))))))) Ez saját szellemi termék, vagy lemaradtam valamiről????? :))))))

Sanz 2015.07.10. 10:00:39

@Mr Long (lassan exhataratkelo): Na, akkor nem egyedi eset. De igaza van munkatársadnak abban, hogy kap egy kis plusz pénzt a kezdéshez a kivándorlásnak köszönhetően, aztán megspórol így pár évet (plusz újfajta tapasztalatokra tesz szert).

fhdgy 2015.07.10. 10:03:43

@tableno: Nem értem, hogy mi a baj! Talán csak az, hogy Te ezeken az élményeken túl régen estél át?

Neked ezek természetesek? Nekem is azok. Akik most és ide ilyeneket írnak, lehet hogy a felnőtt életük eddigi legnagyobb csodáját élik meg. Örülnek, milyen jó nekik, még irigylem is őket valami jóleső irigységgel.

Különben meg, ha nem tetszik, ugord át, ne olvasd. Pl. ez a jó az internetben, beleolvasol és pillanat alatt eldöntheted, hogy érdekel vagy ugrasz tovább.

Én pl. soha nem mondom, hogy milyen rosz TV műsorok vannak mostanság. Egyszer rájöttem, hogy a TV műsorok nekem nem tetszennek, azóta TV-ém sincs! Ennek csak egy hátulütője van, megfosztottam magam attól az örömtől, hogy szidhassam a TV műsorokat. Na bumm!

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2015.07.10. 10:04:16

@pappito: jaj, ez nagyon malackarajos lett... és ez nem dicséret.
főleg a piros arany összetételével pont semmi baj nincs, a gulyáskrém neccesebb, de azt hiszem, mindannyian tudunk olvasni, szóval semmi újdonság nincs ebben. Mértékkel az ízéért, nem árt. Én is veszek néha ipari szarokat, csak azért, mert finom és kész. Pl. a puncsos pudingot, a cukrozott sürített tejet és a natúr Camping sajtot imádom, pont mert gyerekkori íz, pedig az sem egy gasztrocúcs. Aki glasszékesztyűs szűzleányok által szüretelt havasi harmaton nevelkedett és olümpuszi magasságból fintorog le a pórkajákra, annak gratulálok, a legtöbbünk viszont nosztalgiából szereti az ilyesmiket és kész. Nem azért, mert húde fasza minőség.
"nagyi tanyasi csirkéje" meg milyen bornírt kamu duma már, a 99,9%-unknak nem volt tanyasi csirkés nagyija, mi a bolti nyesedéknek is baromira örültünk, ha jutott.
na abbahagyom, mert csak egyre jobban felcseszem az agyam

fhdgy 2015.07.10. 10:04:54

@Herr Géza: Nem saját! Még valamikor a 80-as évek végén tanultam. De látod, jó diák voltam/vagyok!

pappito · http://pappito.com 2015.07.10. 10:07:19

@Herr Géza: a dögtea az Schirilla dumája volt

fhdgy 2015.07.10. 10:08:47

@pappito: Teljesen biztos vagy? Annak idején mi csak a sót vettük a húsleveshez ( én már akkor sem szerettem ). Most van valami, amit nem a boltban veszel, ha valamit főzöl?

Mme.Brioche 2015.07.10. 10:09:12

@pappito: egyetértek! ráadásul ezek az ételek nem olyanok, amiket ne főzhetne meg akárhol az ember magának. A hús máshol is hús, a tanyasi csirke máshol is tanyasi csirke, a magyar recept meg máshol is alkalmazható. Én mindig hozok otthonról egy üveg gyönyörűséges piros örőlt paprikát, és itt is isteni gulyást tudok főzni vele.

Azt aláírom, hogy nem mindent lehet máshol megfőzni, de azokat meg ilyen konzervcuccok sem helyettesíthetik. Különben én azt hittem magamról, hogy nem tudok elérzékenyülni különösebben a hazai ízek hiányától, mert gyakran főzök magyarosan vagy kombinálva a magyarost a franciával stb, de múlt héten bementem egy bioboltba és a legnagyobb elképedésemre hatalmas, gyönyörű karalábékat lehetett kapni, pedig 10 év alatt a franciáknál én egy darab karalábét sem láttam sehol (ami fura mert magot viszont árulnak), se boltban, se piacon, se magántermelőnél. Gyorsan lepucoltam a polcot és megvettem az összeset, és rögtön megfőztem anyukám töltöttkaralábé receptjét (ami otthon is a legkedvencebb ételem), aztán három napig bőgtem utána. Állandóan a legváratlanabb időpontokban eszembe jutottak gyerekkori emlékek, és nem bírtam abbahagyni a szipogást, anyukám nem értette miért hívom fel napi kétszer :-)))
Már elmúlt ez a fura időszak szerencsére, de nem tudom hova tenni. Októberben voltunk otthon, és olyankor anyukám mindig csurig töm karalábéval, és sose reagálok rá így. Nem is értem :-)

fhdgy 2015.07.10. 10:09:51

@pappito: Lehet, de én egy kedves kolleginától tanultam.

pappito · http://pappito.com 2015.07.10. 10:13:29

@Réka ‎: "Aki glasszékesztyűs szűzleányok által szüretelt havasi harmaton nevelkedett és olümpuszi magasságból fintorog le a pórkajákra, annak gratulálok, a legtöbbünk viszont nosztalgiából szereti az ilyesmiket és kész."

nyilván, hiszen a tubusos műétel meg a glaszékesztyűs szűzlányok között nincs semmi. vagy-vagy.

""nagyi tanyasi csirkéje" meg milyen bornírt kamu duma már,"

ha olvasnál is, nem csak írnál, akkor láthatnád, hogy azt írtam, hogy azt még el tudom fogadni, nem azt, hogy mindenkinek ilyen volt. nekem se volt pl. ha már a kamunál tartunk, akkor az kamu, hogy a piros arany meg a gulyáskrém (pláne a túrórudi) az pórkaja. lószart az.

a jelenségre voltam bátor reagálni, ha megengeded, hogy legyen saját véleményem, hogy ha valakinek külföldön ez hiányzik, az nekem nincs az értelmezési tartományomban. ez olyan, mintha valaki azért nem szertne mondjuk hollandiában vonatozni, mert nincs penészes szar rántotthúsos zsömle, mint az utasellátóban volt.

de nyilván sértődj meg ezen, az klassz.

Zizifull 2015.07.10. 10:15:57

Ismerősek a dolgok, amiket a postoló leír. Eleg nagy szűrő és vizválasztó az emberi kapcsolatokban a távolban eltöltött idő.

Amúgy nekem, amit nehezen pótolok Németországban, az a jó háztartási keksz :) Nehéz olyat találni, amiből jó keksztekercset lehet csinálni. Mindegyik olyan édes, nyilem-nyalom.

Magyaroszágon ami miatt falra tudok mászni, és ami miatt néha kerülöm a társalgást a "Neked könnyű." mondat. Az az érzesem néha, hogy azzal, hogy külföldre költöztem, nem megoldottam a problémáimat, hanem igazából csak másikra cseréltem. Igazából csak probléma választás volt. Én úgy itélem meg, hogy az új problémáimmal könnyeben szembesülök mint a régiekkel.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2015.07.10. 10:16:23

@pappito: nem sértődtem meg, felhúztam magam, a sértettet te játszod most, de engem nem zavar. Természetesen megengedem, hogy legyen véleményed, éppcsak hogy bornírt baromságnak tartom, ami meg az én véleményem. Sokszor írsz jót, ez most szerintem nem volt az, biztosan úl bírod tenni magad rajta. Így kerek a világ.

pappito · http://pappito.com 2015.07.10. 10:22:13

@fhdgy: igaz, ha jól emlékszem a jó Gyuri bácsi tán a hullatea kifejezést használta!

mondjuk ő át tudta úszni a dunát

pappito · http://pappito.com 2015.07.10. 10:23:19

@Réka ‎: "Természetesen megengedem, hogy legyen véleményed"

ez nagyon cuki tőled, köszi :)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2015.07.10. 10:25:55

@pappito: "ha megengeded, hogy legyen saját véleményem"
csak erre válaszoltam. Szívesen!

SzZoole 2015.07.10. 10:26:39

@tildy[UK]: ezek szerint nem,most itt vagyok Hammersmith közelében a station nyitva volt

fhdgy 2015.07.10. 10:27:07

@pappito: Hogy teljes legyen a dolog, kérlek tedd hozzá, hogy úgy tudta átúszni a jeges Dunát, hogy a végén nem lett mirelithulla!!!

Mr Long 2015.07.10. 10:31:16

@Sanz: Plusz sok angol ceg vinne munkat a lengyelekhez, de nincs angolul beszelo mernok sem az orszagban mar, szoval itteni tapasztalattal meg extrat is tudna adni egy ottani allas eseten. Szoval meg a vegen egy angol ceg hatan megy vissza vezetonek.

HardPötty 2015.07.10. 10:39:16

Végülis lehetne a poszt végére egy feliratot tenni:

Egy megint elment. Nincs itt semmi látni/olvasni való! Kérem haladjanak tovább!

:)))))

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2015.07.10. 10:45:09

@brioche (FR): "megfőztem anyukám töltöttkaralábé receptjét".

Én nyersen is megeszem a karalábét!
Nem volt fás? Volt hozzá karalábévájód?
:-)

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2015.07.10. 10:45:34

Eddig azt hittem, hogy csak a lecsó és a pörkölt elkészítésén tud összeveszni a magyar...
:-))
Az átlegéletkor világszerte csúcsokat döntöget, százévesekkel Dunát, akarom mondani Skagerrákot és Kattegátot lehet rekeszteni. Pedig ez a generáció szalicillal eltett befőttön, zaharinnal édesített üdítőn, vastagon megkent margarinos- és zsíroskenyeren, permetezett gyümölcsön, DDT-és krumplin és paradicsomos-olajos halkonzerven nőtt fel.

Valamit valamiért: ha valakinek nyolc óra munka, gyereknevelés, stb. mellett alapléfőzésre és csirkevágásra is marad ideje, akkor le a kalappal előtte!
:-)

©________ 2015.07.10. 10:47:35

@fhdgy: egeszen pontosan hullateanak nevezte Schirilla.

fhdgy 2015.07.10. 10:52:29

@pappito: Nem vitaként, csak kiegészítésként:

Ha pl. 1966 júliusában ( mondjuk, a példa kedvéért ) anyám csirkéből húslevest akart főzni, akkor ezt már valamikor 1964 ( !!! ) október, novemberében kellet nekünk elkezdeni. Akkor felszántottunk, felszántattunk egy darab földet. 1965 április végén elvetettük kukoricával, amit egész nyáron kapálgattunk. Összel letörtük, padlásra felhordtuk, téli estéken volt a kukorica kobzás ( est másott morzsolásnak hívják ). 1966 tavaszán anyám kotlós ültetett, elveteményezett, a kiscsirkéknek kukoricát daráltunk, a veteményest kapálgattuk stb. stb. Ha minden rendben ment, akkor júliusra lett vágható csirke, sárgarépa, zöldség, krumpli stb.

És most már valóban el lehetett kezdeni a levesfőzést. Az igazi kezdés után majdnem kettő évre. Disznó esetén bőven több mint kettő évre.

Most mit csinálsz? Leugrassz a boltba, zutty mindent bele a kosárba, fizetsz és irány haza, ha valamit elfelejtettél irány megint a bolt.

Megtekered a csapot ( mert a vizet is úgy veszed ) aztán kb. egy óra múlva kész is lesz a leves. Ha megadod a módját, lassan gyöngyözve főzöd, akkor több lesz.

A megvásolt dolgok mennyivel jobbak, mintha egyből konzervet vettél volna? Szerintem nem sokkal, csak büszke vagy magadra, hogy ezt Te főzted!

Ez nem bántás, ma már én is így csinálnám, ha húslevest főznék.

De pont ez a módi, ha pörköltet főzök ( mert azt szeretem ) és büszke vagyok magamra, hogy mégis csak az én főztöm.

Látod, kb. ötven év alatt honnét, hova jutottunk?

Jó vagy rossz? Igen is, nem is.

Evain 2015.07.10. 10:52:37

@Hobbiszakács: nemnem, akik most döngetik a 90-es és 100-as éveiket, azok nem azon nőttek fel. :) Akkoriban még sem margarin, sem szaharin nem volt :D Sőt, szerintem a háborúk alatt még krumpli sem, nemhogy paradicsomos halkonzerv.
Viszont a bagót pont kihagytad. :P

Mme.Brioche 2015.07.10. 11:00:39

@Hobbiszakács: volt kétféle is, fehér és lila karalábé, és a fehérek voltak csak kissé satnyák és fásak, a lilák hatalmasak és tökéletesek.
Karalábévájó... hát, megmondomn őszintén, hogy a mi családunkban ezt az ételt csak jobb híján nevezzük töltött karalábénak, mert igazából nincs töltve, de az íze ugyanolyan. A húsgombócokat megfőzöm külön, a karalábét meg lereszelem, beleaprítok a leveléből is, meg kis friss kaprot és zöldhagymazöldet, és kevés sós vízben puhára főzöm, hozzárakom a húsgombócokat, és az egészet behabarom egy kis kukoricakeményítővel kevert tejszínnel.

macamuca [IHUN] 2015.07.10. 11:00:54

@fhdgy:
Meg azt is tegyuk hozza, a teljesség kedvéért, hogy otven-egynehany évesen szívinfarktus vitte el, es ez valahogy nem igazan teszi kovetendove az általa preferált / folytatott életmódot. (vasember, sportember, egészséges táplálkozás: ezek "hivoszavak" lehetnek sokaknak, de ahogyan Schirilla ertelmezte-csinálta, az nalam a túlzás kategoria. Es a végeredmény szerint is....)
Marmint szerintem.
Vessetek a mókusok ele......

wuaaa 2015.07.10. 11:01:29

Elkezdtem olvasni a posztot..... "..csak nőnek, lyukakat tömködünk.."

fhdgy 2015.07.10. 11:06:52

@macamuca [IHUN]: Mivel nem vagyok mai csirke, nekem kettő Schirilla Gyögy volt. Apa és fia. Azt tudom, hogy az apa 1980-ban a moszkvai olimpia tiszteletére Budapestől Moszkváig futva tette meg az utat. Tudom, hogy mind a kettő attrakciója volt a jeges Duna átúszása. Nekem kb. ennyi maradt.

Hari Seldon 2 2015.07.10. 11:12:35

@brioche (FR):
"pedig 10 év alatt a franciáknál én egy darab karalábét sem láttam sehol"
Ha-ha. :-) és milyen jó, hogy nincs. - Nekem.
Egyik leggyűlöltebb ellenségem. Másik gonosz élőlény a karalábé.

Hari Seldon 2 2015.07.10. 11:13:23

„A lelkesedés egyre fogyott, hiszen akik úgy vártak haza, akik szőtték a terveket, pont nem értek rá, más dolguk volt, el kellett utazniuk, nincs pénz, még se tudunk menni bulizni, elfoglaltak.”

Nem meglepő. Az élete másfelé konvergál annak aki máshol él. Más dolgok foglalkoztatják. Más szintű és fajtájú problémái vannak.

Kevesebb a közös téma. Ilyenkor „jövünk rá”, hogy a „közös témák”, mennyire a hétköznapi gondok körül forogtak.

„De amit igazán érzek az a sajnálat. Innen nézve Magyarország egy börtön, aminek elvarázsolt illúzió rácsai vannak. Elhitetik az emberrel, hogy nincs jobb, hogy így lehet csak élni, a legjobb, amit tehetsz, hogy túlélsz, életben maradsz. Ahhoz, hogy léphess, vagy csak változtass, az kell, hogy a lét biztosítva legyen, de amíg küzdesz, hogy megtartsd az állásod, mert így is probléma a hó vége (jó esetben nem a hó közepétől), addig gúzsba vagy kötve, és sajnos egy dolgot jól csinálnak a vezetők... láthatatlan láncokat szőnek és kizsákmányolnak, ezt tudják.”

Jó megfogalmazás, kicsit költői, de jópofa. Inkább azt mondanám, hogy jelentős tömegeknek van egy rács a gondolkodásában. (természetesen, vannak, akiknek nincs)

Mme.Brioche 2015.07.10. 11:14:29

@Hobbiszakács: te írtad a Svédcsavar című könyvet, ugye? óriási nagy rajongód vagyok, az a könyv állandó jelleggel fent van a kedvenceim listáján, már vagy háromszor olvastam, kívülről tudok idézni belőle részeket, és vannak amik szállóigeként bették magukat a családi szóhasználatba! :-) A legjobb határátkelős témájú könyv, amit valaha olvastam :-)

Mme.Brioche 2015.07.10. 11:15:52

@Hari Seldon 2: "Másik gonosz élőlény a karalábé."

ha a karalábé csak a másik, akkor mi az egyik? :-))

Hari Seldon 2 2015.07.10. 11:16:50

@Hari Seldon 2:
Karalábé és karfiol, e kettő nem kell nekem.
( - Hogy egy ilyen verssel zárjam a mai kommenteléseimet.)

fhdgy 2015.07.10. 11:18:18

@diggerdriver: Lehet, hogy nekem is az lenne, ha legalább egyszer megkostolnám. Már sok teát megkostoltam, de egyik sem a kedvencem. Nagyon ritkán, évente kettő-három liter, csak akkor iszom, ha kapar a torkom vagy csak szájon át tudok levegőt venni.

esban 2015.07.10. 11:18:22

@Taxomükke: 46 nap szabi? Megyek metrovezetonek :O

Hari Seldon 2 2015.07.10. 11:19:13

@brioche (FR):
Karfiol. Az előbb már annyira belejöttem a "gyűlölködésbe", és számomra annyira egybemosódnak, hogy nekem már elég leírni az egyiket, már megkapják tőlem mindketten párba a "főellenség" jelzőt gondolatban.
Na, most már tényleg mennem kell főzni. - Nem karalábét, vagy karfiolt...

Mme.Brioche 2015.07.10. 11:22:02

@Hari Seldon 2: te mostan a két legkedvencemet szidod! :-)) ne megyek is, és jól _telezabálom_ magam karfiollal! :-)))

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2015.07.10. 11:27:33

@Evain: Bocs, tényleg, ott volt még a bagó is. (Munkás, Kossuth...)

:-))

És ha már nosztalgiázunk: a csirke max. félkilós volt, húsa zsenge, omlós. Amit ma csirkének neveznek, az a jérce.

U. I. Nem kekeckedés: A margarint 1869-ben szabadalmazták: Marhafaggyúból, darált marhagyomorból és szódabikarbónából készült vajpótló kenőcs volt. Amit ma vásárolunk a boltban, azt folyékony növényi olajok hidrogénezésével (veszélytelen) nyerik.

Evain 2015.07.10. 11:28:09

@brioche (FR): én nagy karfiol rajongó vagyok, pl szoktam kuszkuszba is keverni (ledarálom még nyersen, hagymásan megpirítom, és úgy teszem bele, pont ugyanolyan állaga van), imádom. :)

Evain 2015.07.10. 11:32:27

@Hobbiszakács: meg a szofi! Nekem apukám is azt szívta. Mai napig emlékszem arra a barnás papírcsomagolásra. Akkor még csak a drága márkáknak volt kemény dobozuk. :)

No, ezt nem is tudtam, nekem a margarin az új típust jelentette eddig. Viszont én a teavajat utáltam nagyon. Itt kint meg csak a vajat szeretem, a margarinok ízét már nem.

Eszméletlen, mennyit tud változni az ember gasztro ízlése.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.10. 11:33:01

@Hobbiszakács:
A jérce az olyan mint az üsző vagy a jerke.
A nemcsak a korát hanem a nevét is jelzi.
Mifelénk.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.07.10. 11:37:07

@pappito: a fűszerpaprikánknak van olyan íze, ami a legtöbb másik ország konyhájában nem használatos. Kb ennyi lehet a dolog :)

**mimi** 2015.07.10. 11:38:46

@Taxomükke:
hol lehet jelentkezni??? :))

Taxomükke (UK) 2015.07.10. 11:40:41

@pappito: " mondjuk ő át tudta úszni a dunát "
Sokra ment vele szegény... 60 évesen meghalt.

SzZoole 2015.07.10. 11:42:56

@HardPötty: majd 5 év utan neked is hatni fog a leszarom tabletta:)

Mr Long 2015.07.10. 11:43:47

@Evain: Az jo cigi volt, puhadobozoz, olcso.

@Zka: Pl a spanyol konkretan szar. Nem lehet vele fozni.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2015.07.10. 11:51:09

@brioche (FR): Ha a "Zita néni" írásaira gondoltál, akkor "ugye" :-) és köszönöm szépen.
(Svédcsavar a munka-cím volt, legutóbb "Arnold egy napja" címmel jelent meg.)

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2015.07.10. 11:51:09

@Evain: Nem "sima" symphonia volt az? :-) Szűrő nélkül, 25 szál a pakkban.

@diggerdriver: "A jérce az olyan mint az üsző vagy a jerke."

Vagy a tinó? :-)

Ezzel végleg kimerült a tanyasi tudásom :-((

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2015.07.10. 11:51:09

@Evain: Ja a Sophiane tényleg csillogó, barnás dobozban volt. Összetévesztettemm a Helikonnal.
@Mr Long (lassan exhataratkelo): Az, de a Fecske rém rossz volt.

Mme.Brioche 2015.07.10. 11:58:00

@Hobbiszakács: Igen, arra gondoltam :-) azta, nagyon vigyorgok :-))) olyan ez most nekem, mintha egy celeb szólna hozzám! :-)
Remélem egyszer nekem is sikerül írnom egy ennyire jó könyvet a franciákról és az itteni életről már csiszolgatom pár éve.

2015.07.10. 12:03:34

@svájci sapka (ch): nekem is az 5-6 barat ragadta meg a figyelmemet:) kozeli baratokat ennel tobbet nem nagyon lehet 'menedzselni' ha tenyleg minosegi kapcsolatra torekszik az ember. Tobbi marad a cimbi, haver kategoriaban.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.07.10. 12:07:07

@Mrs Rumcajsz CA: Ez a jó megfogalmazás. Köszi. :)
Ha az ember érdemben akar az életük része lenni, akkor a saját életére nincs ideje. :D
Nekem kettő volt, és meg is maradt a távolság ellenére. Elég is. :)

2015.07.10. 12:07:22

En a kepre eloszor azt hittem trollkodas :D de lehet, hogy csak magambol indultam ki :)

fhdgy 2015.07.10. 12:08:46

Tudjátok, hogy ki a barát?

Aki ismer, és mégis szeret!

2015.07.10. 12:14:13

@svájci sapka (ch): :) igen, vagom mit mondasz. Igazabol az en legkozelebbi barataim olyanok, akikkel ha mondjuk egy honapig nem jon ossze a skype egyikunk sem sertodik meg, viszont, amikor beszelgetni kezdunk ugyanott tudjuk folytatni, ahol 6700 km-el arebb abbahagytuk.

fhdgy 2015.07.10. 12:20:12

@Mrs Rumcajsz CA: Vagy, akivel évek múltán is ott tudjátok folytatni, ahol abbahagytátok.

Vagy, akivel már évek óta nem találkoztál, mert elsodort bennetek a szél, de szeretettel tudsz rá gondolni.

Vagy, akivel úgy tudsz beszélni, hogy tökéletesen értitek egymást, de rajtatok kívül senki sem érti. ( persze a nyelvi korlátok most figyelmen kívül hagyandók )

Természetesen a sort lehet folytatni.

macamuca [IHUN] 2015.07.10. 12:27:02

A poszthoz:
"Az internet elengedhetetlen, így részesei maradhatunk az otthon maradottak életének."

Közkeletű tévedés, hibás kiindulópont, csúsztatásos megfogalmazásban.
Akkor vagyok részese valaminek, ha részt veszek benne. Mivel nem vagyok otthon (=Mo.-on), ezért nem tudok részt venni a ottani történésekben (olymindegy, hogy családi/baráti események/programok, munkahelyi, hivatali, közlekedési, vásárlási, stb, kisebb, vagy nagyobb jelentőségű történésekre gonolunk), ezért nem tudok részt venni ezekben = nem élem át/meg, nem hogy naponta, de még gyakran sem. Nincsenek, illetve megszűnnek a közös (!!!) élmények (akár pozitív, akár negatív előjelűek).
És innentől kezdődik a távoládás, helyektől, emberektől, eseményektől.
Az, hogy régebben én is részese voltam, én is átéltem X történést, az arra "jó", ahhoz elég, hogy amikor mesélnek az újabbakról (!!!) a korábbi társak, akkor tudja értelmezni, miről is van szó, milyen jelentőségű, milyen gyakoriságú, stb = tudom hova tenni, mert van róla korábban szerzett tapasztalatom. De ezektől a korábbi tapasztalatoktól még nem leszek aktív (!!!) résztvevője a jelennek.
A múlt emlékei megmaradnak, olykor (ki sűrűbben, ki ritkán teszi) felidéződnek, de önáltatás azt hinni, hogy a passzív nosztalgia ugyanolyan, mint az aktív részvétel.

Aki az emlékeit egyenértékűnek tartja a mindennapos részvétellel/új közös (!!) élményekkel, az szokott meglepődni azon, hogy mennyire nincs közös hang/téma/stb egy idő után korábbi életének akkoriban aktív részvevőivel = korábbi kollégák, ismerősök, rokonok. És barátként emlegeti (szerintem tévesen....) az ismerősöket, kedves ismerősöket, akikkel jócskán akad ugyan közösen átélt esemény, de a barátságnak (a tényleges barátságnak) ezek csak egy elemét adják (fontos elemét, ez tény).

A "részese vagyok az otthoni életnek" nem azonos azzal, hogy "néhány embernek fontos vagyok otthon, valóban érdekli őket, mi történik velem".
Ez sokak fejében keveredik, éppúgy, mint a "barát" és a "kedves ismerős" fogalma.
Fogalomzavar.
Saját (!!!!!!) érdekében lenne jó mindekinek, ha tisztázná magában/magával ezeket.....
Kevesebb csalódással megúszná, elkerülhető lenne sok (bár nem minden) "pedig én azt hittem, hogy......"-szituáció............

2015.07.10. 12:31:27

@fhdgy: ezt az evek ota nem talalkozast megis ugyanott folytatast, foleg a szuleim generaciojan latom. Nekik pl tok fontos egy erettsegi talalkozo es valoban ugyanott folytatjak, ahol abbahagytak. Valami hihetetlenul nagy elfogadas van bennuk egymas fele. Valszeg, mert az o eletuk meg nem volt, annyira instant, mint most. Most tenyleg sokkal egyszerubb orszagot, baratot akar csaladot cserelni. Nem jobb, nem rosszabb viszont mindenkepp mas felfogas...

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.07.10. 12:32:17

@Mrs Rumcajsz CA: @fhdgy: Pontosan.

Egy ismerősöm mesélte nemrégiben, hogy régebben viszonylag nagy baráti köre volt, és mire 35 éves lett, alig maradtak. Az okokat boncolgattuk.
Sokan megházasodtak és a párt (férjet, feleséget) nem mindig lehetett "beilleszteni". Ennek ez nem volt szimpatikus, annak meg amaz.
Aztán jöttek a gyerekek. Ami egy kicsinek ideális program, egy nagyobbnak nem. És a többi.
Neki is azok maradtak, akik valóban nagyon közeliek voltak.

fhdgy 2015.07.10. 12:39:30

@Mrs Rumcajsz CA: Lehet, hogy én is a szüleid generációjához tartozom a magam 62+ évével?

Evain 2015.07.10. 12:43:03

@Hobbiszakács: na, most direkt rákerestem, ez lenne az:
retronom.hu/files/images/szofi.preview.JPG

Hú, most rendesen elérzékenyültem...

2015.07.10. 12:44:37

@fhdgy: kozelit:) mindket szulo 65 :D

mrsmihaly 2015.07.10. 12:50:03

@Zoole[uk]: jol latja, 31 ev utan is igy erzek mint a poszt iroja

2015.07.10. 12:58:12

@Sanz: +1 szvsz nagy okossagot mondtal ( es ez nem ironia) tenyleg teljesen maskent eli meg a hataratkelest az, aki pl egzisztencialis kenyszerbol megy kulfoldre, mint, aki egyeb kategoriaban. Idaig ez a legjobb megkozelites, amit ebben a temaban lattam. Oszinten tetszik. Kosz! Megy a hataratkelesi Nobel-dij :D penz az nem jar vele csak elismeres :D

fhdgy 2015.07.10. 12:58:33

Senkit nem akarok nagyon megrémíszteni vagy megörvendeztetni, de mára nekem bezár a bazár.

Megyek, ünnepi ebédre olyan kollégákkal, akikkel így vagy úgy vagy amúgy, kisebb, nagyobb megszakításokkal 1985 óta dolgoztam együtt.

Megünnepeljük, hogy megértem a nyögdíjas kort.

És talán valami féle búcsúzás is lesz, hisz nem túl sokára el akarok költözni az ország másik felébe, aztán még messzebb.

SzZoole 2015.07.10. 13:01:49

@mrsmihaly: en nem bantottam a poszt írót,de nyilván te is másképp gondolkodtal 30 evvel ezelőtt,mint most,nem?

qkuc 2015.07.10. 13:03:38

@Mr Long (lassan exhataratkelo): Nem tom, én alapból nem vagyok egy nagy társasági ember, de előre egyeztetjük, amikor a török kiküldött hazajön, akkor biztosan tudjunk találkozni, :). 16 évnyi barátság prioritást élvez, :D.

qkuc 2015.07.10. 13:11:16

@esban: basszus, és ezt csak most mondjátok? rossz szakmát választottam ...

adg 2015.07.10. 13:18:47

Itt minden jo, ott minden szar. Meg budos.

skye8 2015.07.10. 13:22:34

'kisebbek lettek a tavolsagok a foldreszek kozott' - posztolo Kinaba koltozott?
Nem ertem miert akkora tragedia hogy a baratok eppen nem ertek ra mikor a szerzo hazalatogatott. Vagy ez csak egy ujabb urugy hogy meg jobban lehessen utalni Mo-ot.
Kisse hihetetlen hogy a Mo-n toltott evek alatt Orsinak soha nem volt szerencseje egyetlen mogorva hivatalnokhoz sem, es Bp. kozepen dobbent ra, micsoda orszagba is kerult.

Herr Géza 2015.07.10. 13:23:15

@Réka ‎: "...a 99,9%-unknak nem volt tanyasi csirkés nagyija," Na vigyázzál ám, nekem pl. élböl kettö is volt. És szerintem vagyunk azért még itt egy páran, szóval azt a 0,1 %-ot többszörösen felülmúljuk. :-)

Herr Géza 2015.07.10. 13:28:54

@brioche (FR): Hol is laksz? Küldök neked, ha akarod mindén héten karalábét innen a szomszédból.....
Nekem is van ilyen anyu féle (ill. pontosabban nagyi féle) töltött karalábé receptem, amit a családomnak a zsenge karalábé szezonjában hetente kétszer kell prezentálnom. Hidegen is megesszük, söt höségben úgy sokkal jobb.....

Herr Géza 2015.07.10. 13:33:51

@fhdgy: Apropó hova jutottunk. Ma, ha jó halászlét akarsz, akkor leugrasz a Tescóba, veszel egy jó nagy tescogazdaságos CSIRKÉT, felteszed föni és már meg is van az alaplé...... :))))))))

2015.07.10. 13:35:41

@Mrs Rumcajsz CA: Bocs mindenkitol ez hosszu lett!! Nem igy akartam, na mind1.

kedves HA! Kivenned aZ elozo kommentemet legyszi:) nem akarom kinyirni a threadet

benihilll 2015.07.10. 13:37:54

Velem is elöfordult ez a sztori, és valóban nagyon szelektálja a baráti kört is.
Mégis azt mondom, jó (félig) kivülállóként nézni az eseményeket amik otthon zajlanak!
Egy bitzos; szívesen megyek Mo-ra, azzal a tudattal, h nem vonatkoznak rám azok a dolgok, ami megkeserítik az emberek nagytöbbségét.
Hála Istennek, hogy eljöttem 15éve! :)))

Sanz 2015.07.10. 13:56:41

@Mrs Rumcajsz CA: Ó, köszönöm. Nekem is ehhez 20-30 emberrel kellett beszélnem, mire kirajzolódott a kép. És így már jobban megértettem, hogy én miért nem érzem magam jól a UK-ben. :-)

esban 2015.07.10. 13:59:18

@Sanz: Eleg jo megallapitas, szerintem is valos. Szerintem a 2. kategoria, (kozottuk en is) elobb utobb hazater.

Sanz 2015.07.10. 14:06:53

@esban: Így van, hazatérünk pártízezren, az új kivándorolt felsőközéposztály alapjai leszünk, pártot alapítunk és megváltjuk Magyarországot. :-)
Hopsz, kicsit talán vágyálom a dolog, de egy jó opció a jövőre nézve.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.10. 14:13:06

@fhdgy:
Akkor nekem Rezsőfater a barátom:))))))))))))))))))

Evain 2015.07.10. 14:17:18

@Sanz: No, ezt még én is támogatnám, csak kintről, mert én meg a kivételhez tartozom. :)

2015.07.10. 14:20:21

@Sanz:@esban: @Evain:
Sanz for President! :D

esban 2015.07.10. 14:24:22

@Mrs Rumcajsz CA:@Sanz: En benne vagyok, de amihez en a nevemet adom, ott egy celluxnal tobbet senki nem lophat :))

Sanz 2015.07.10. 14:28:35

@esban: És akkor majd 2022-ben mondhatjuk a tévében, amikor meginterjúvolnak minket, hogy a Határátkelő blogon alapítottuk a pártot, nagyon jó. :-)
Viccet félretéve: én még gondolkodok azon, hogy induljak-e 2018-ban Londonban az önkormányzati választásokon (már szóltak, hogy indítanának, csak kampányolnom kellene 2 évet egy adott körzetben) vagy menjek haza, és ott csináljak valamit. Még van időm eldönteni, de vagy az egyiket, vagy másikat biztosan be fogom vállalni.

esban 2015.07.10. 14:31:09

@Sanz: Ez jo hir, de kerlek vedd magad korbe nehany noi alkalmazottal mert az EQdra fer nemi finomitas :))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.10. 14:32:04

Nem tudom, én valahogy igyexem nem gondolni ilyen nagynak magamat, hogy majd mindenki haptákba áll, mert hazatévedünk.Nekem nem gond, ha valaki nem ér rá, vagy közbejön valami, ha most nem találkozunk.Majd megtesszük legközelebb.Nem okoz sírógörcsöt, ha nem várnak virágesővel a reptéren...Mindig úgy kezdem a levelet, hogy megyünk kicsit haza, van-e kedvetek, időtök, stb.
És általában szokott majdnem mindenkinek.
A nem létező péniszkönyv-profilomat se kezdem szűkíteni emiatt...

De a többi része teccett, én is kb így gondolom...

boglar06 2015.07.10. 14:35:00

Tetszett az iras!
Amikor hazalatogatunk, mindig ugy erezzuk, hogy vendegek vagyunk a sajat hazunkba. A sajat hazunkban lakunk amit mi rendeztunk be, alakitottunk ki, a sajat agyunkban alszunk es megis vendegnek erezzuk magunkat. Mar nem igazan erezzuk azt, hogy az otthonunk. 7 eve elunk egy masik orszagban es sokkal inkabb erezzuk az otthonunknak. A haza (szulofold) es az otthon mar nem egy es ugyanazon helyet/orszagot jelenti szamunkra es soha nem is fogja. A gyerekeink mar itt erzik jol magukat, az otthoni nehany regi iskolatarssal, barattal mar egyaltalan nem keresik a kapcsolatot, de nem is voltak olyan igazan fontos barataik. Itt vannak mar. A mi barataink, akik igazan a barataink voltak (35, 25 es 10 eves baratsag) megmaradtak. Termeszetesen folyamatosan tartjuk a kapcsolatot, hiszen a mai vilagban ez nem lehetetlen. Hianyoznak es mi is hianyzunk szamukra, de egy-egy beszelgetes alkalmaval a tavolsag megszunik. Nem megyunk minden evben haza, de amikor hazalatogatunk akkor mindenkire jut idonk, ugy osszuk be. 1-2 hettel elotte mar tervezzuk a talakozokat, akihez lehet alkalmazkodunk, hiszen mi nem dolgozunk akkor, tehat nekunk kell rugalmasabbnak lennunk. Az igazi baratok egyutt orulnek, nincs bennuk irigyseg a masik irant. Kikoltozes elott nem egy ismeros megkerdezte, hogy a csalad (szulok, testverek) es a baratokat nem sajnaljuk itt hagyni. En ma is azt tudom csak mondani, amit akkor: A csalad nem valtozik, ugyanaz marad, mindenki eli tovabbra is az eletet, hiszen a csaladi kotelek egy eletre szol. A baratok pedig, ha igazi baratsag akkor a tavolsag sem fogja elszakitani az eros koteleket csak apolni kell. Az elmult 7 ev alatt igy volt es ez remenyeim szerint nem is fog valtozni.

Warlimont 2015.07.10. 14:36:29

Hazalatogatni mindig jo, mi nem akarunk svedde valni, mi magyarok vagyunk, akik kulföldön dolgoznak, szinte napra pontosan 3 eve. Ami nekem feltunik: sokkal több graffiti sajnos, illetve a lakasokban sokkal kevesebb wattnyi villanykörtek mennek, azaz minden sötetebb. Egy sved lakotelep (mondjuk itt nincs fuggony, tegyuk hozzas) egy magyarhoz kepest ugy vilagit, mint egy karacsonyfa. Az emberek otthon öszintebbek, ez kulturalis kulönbseg, ami rossz egy hivatalban egy rosszkedvu ugyintezövel, de sokkal jobb a hetköznapokban. A sved mind vigyorog, hehereszik, DE ez messze nem öszinte, es olyan sunyin hatbatamadjak, feljelentik egymast, mint nalunk anno az 50-es evekben. A kedvencem az a kolleganö, aki (nem viccelek!) egy apro hiba utan önmagat jelentette fel a munkahelyen a vezetösegnel, mert amugy felt, hogy mas teszi meg. :) Egy mogorva ugyintezö otthon nyilvan nem vicces, de ha nem a felszinnel ragadunk le, akkor a magyar tarsadalom öszintebb. A sved is tud az lenni, de nagyon hosszu idö, amig atereszt a kipszmajling falon, es azon tul mar akar nagyon öszinte, jobarat lehet.

Sajnos a magyar kapcsolatok meg leepulnek, es nem csak az irigyseg es egyebek miatt, hanem egyszeruen azert, mert kikerultök egymas eleteböl. Nincsenek napi apro közös dolgok amik összekötnek, közös ugyek, közös elmenyek, a regi sztorikbol lehet egy darabig elni, de azutan az elet elsodor. Nekunk 3 ev kulföld utan, most kezdenek sajnos kifulladni az addig jol muködö magyar baratsagok, bar eddig is mi tettunk bele sokkal több energiat hogy eddig is tartson, mert az idegen sved környezetböl hazalatogatva mi jobban raszorultunk a magyar kontaktokra, mint ök rank, akiknek nelkulunk is megvan az itteni kapcsolati haloja, elete, programjai. Ez van, ilyen a hazalatogatas, ha az ember nem akar a sajat regi szobajaban ulni.

A svedorszagi/kulföldi let igazi kerdese, hogy mennyire boldogit a penz valojaban. A hataratlepös posztokat olvasva latszik, mindenki anyagi okokbol megy kulföldre (leszamitva egy-ket vandoreletu fantasztat), mi is, nem pedig azert, mert annyira kurvara angolla, svedde, nemette szeretne valni az ember. Azutan bejön, nem jön, ki öszintebb, ki kevesbe, ad valami visszajelzest, a többseg igyekszik jo arcot vagni a kulföldhöz. De a magyar kapcsolatok leepulese szerintem mindenkinel szomoru folyamat, ott otthon voltunk, kulföldön meg kulföldi vagy, akcentussal beszelsz, es a többi.

kittycat318 2015.07.10. 14:36:45

Orsi, mintha a saját történetünket olvastam volna! mi is pont 1 éve Németországba jöttünk, ugyanez volt mikor 2 hétre hazamentünk; rohanás, ügyintézés, barátokkal találkozás, hálég itt még minden közeli barát kíváncsi volt ránk, mindenkivel tudtunk találkozni és mindenki kérdezte, hogy meddig vagytok még itthon, még jövőhéten is, akkor talizzunk megint :D szóval végül semmit de semmit nem pihentünk. Ugyanezek az érzéseink vannak az országokkal kapcsolatban is. És mostmár hozzám is elért az, hogy kezd elválni kik az igazi barátok, és kik azok akikkel nem fogunk már találkozni, ha hazamegyünk sem :( ez nekem is eléggé fájt/fáj, de majd jobb lesz... az igaz barátok pedig úgyis megmaradnak

2015.07.10. 14:37:02

@Sanz: @esban: ha Sanznak valoban ilyen tervei vannak a politikai palyafutassal az hibatlan lenne!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.10. 14:39:36

@Taxomükke: Pfff, hát ja, rettenetes.Baxxa meg, itt a svédeknél orvosok keresnek és találnak ennyit...És nem mind, van aki még ennyit se.
Oké, a metróvezetés is felelősségteljes dolog, eszembe sincs lenézni de azért nem említhető a kettő egy napon...Egy agyműtét kurvára nincs automatizálva semennyire sem.
Q anyjukat...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.10. 14:41:13

@geegee: Ja, meg nem kell hozzá 5 év egyetem, meg másik 5 év rezidenskedős sz*pásh...Már mint a metróvezetéshez.

LittleG (uk) 2015.07.10. 14:45:07

@brioche (FR): Kíváncsivá tettél, neten fellelhető? vagy valahonnan rendelhető? Googleben kapásból négy ilyen című könyvet találtam különböző szerzőktől...

***

hú asszem megvan. Most hidalok le...

LittleG (uk) 2015.07.10. 14:46:54

@Hobbiszakács: ez ugye csak véletlen név-egybeesés (mármint a tied) és a Katalin-telep nem mond neked semmit, ugye??

Mme.Brioche 2015.07.10. 14:52:57

@LittleG (uk): Svédcsavar címen fönt van a MEK-en :-)

Muscari 2015.07.10. 15:14:51

@brioche (FR): a nagymamam is hasonloan csinalta, csak o nagy darabokban hagyta a karalabet es tejfolt hasznalt. Azannya, ugy megkivantam, egyik nap csinalok :-) Meg sosem foztem ilyet, de biztos menni fog.

kittycat318 2015.07.10. 15:20:03

@geegee: itt nem arról van szó, hogy ilyen nagykirálynak tartják magukat, hanem pl mi is évente kétszer járogatunk haza, akkor is 1 max 2 hétre, és egy közeli baráttól elhiszem, hogy rosszul tud esni, ha azt mondja nem ér rá. Most megyünk haza aug végén, és 1-2 barátom pont akkor fog nyaralni, így érthető, de ha előtte ígérgetik, aztán egyszerűen nincs 1 órájuk rád, mikor otthon vagy 8 hónap után az fájó lehet... hálég nekem eddig ez még nem történt meg, de van 1 nagyon közeli barátnőm akivel egyre csak nő köztünk a távolság, hiába facebook vagy skype... a többiekkel eddig megoldottuk ezt.

wuaaa 2015.07.10. 15:27:30

@geegee: Ebből csak az derült ki, hogy a londoni metróvezetők szakszervezete elég ütős lehet.

Muscari 2015.07.10. 15:36:06

@Hobbiszakács: dehogy veszelyetelen, mi van a transzzsirokkal?Meg tok mu az egesz, de ami a fegfobb erv a vaj mellet, hogy olllllyan finom.

Muscari 2015.07.10. 15:41:20

@fhdgy: igy van, ahogy mondod. Nekem egy ilyen van, azota mar o is hataratkelt Franciaorszagba, igy mar nem is vagyunk olyan messze egymastol.

Muscari 2015.07.10. 15:49:37

@Evain: ez volt az elso, amire annak idejen ragyujtottam. De reg is volt!

@Mrs Rumcajsz CA: nekem is! Ugye te nem en vagy? ;-)

@fhdgy: jo szorakozast!

@Herr Géza: nekunk nem tanyasi, de falusi csirkenk volt. Az er?

kittycat318 2015.07.10. 16:30:47

Kedves HA és többiek! mindenki hozzászólását előmoderálják? mert 1-1,5 órával később jelenik meg amit írok, így totál elveszti az aktualitását :'( ha mindenkinél így van akkor sorry, ha csak nálam mert "új" vagyok, akkor meddig tart ez és mi a feltétele hogy megjelenjen amit írok? :/ ezeréve olvasom az oldalt, hozzászólni igaz csak utóbbi időben szoktam, és nem mindenhez, de nem trollkodnám szét az oldalt :D köszipuszi

Határátkelő 2015.07.10. 16:35:33

@kittycat318: Nem mindent, az első időkben (amíg meg nem ismerünk) igen, de utána kérheted, hogy kerülj fel a whitelistre, ahol már nincs moderáció.

Herr Géza 2015.07.10. 16:41:21

@Határátkelő: Kittycat már itt van ezer éve. :-) Vagy nem? Rohan az idö.....

Herr Géza 2015.07.10. 16:42:35

@Muscari: Na jó, nekünk is falusi volt... Miért, van különbség? Sztem semmi, ha a falusi is szabadon "egerészik"....

Muscari 2015.07.10. 17:37:58

@Herr Géza: a telepules merete :-) A csirkeben szerintem semmi, ez a tanyasi csirke egy bizonyos marka miatt terjedt el szerintem.
Regen meg a hazi tyukhusleves megnevezes volt a slagar.

2015.07.10. 17:47:00

"Szigorítanom kellett a közösségi oldali beállításaimat, hogy a negatívumokat elkerüljem. Komoly szűrés volt ez, kiderült, kibe kell energiát fektettünk, és ki az, aki emléknek marad. Aki számít, örül a sikereinknek, izgul értünk, ha épp érzelmi mélypont van, ott van az éterben, támogat, meghallgat."

Errol ket dolog jutott az eszembe, az egyik, hogy en mar annyi embert utalok, hogy annyit letiltottam, hogy az en facebookomra mar csak reklamok irnak :D Masreszt viszont, nem csak azokkal kell tartani a kapcsolatot, akik oromet okoznak, hanem, akiknek te is oromet okoznal, nem? Ugy ertem, aki szamit, az nem csak erted aggodik, hanem te is aggodsz erte, nem? Csak ugy eszembe jutott, a barataink nem ertunk vannak, hanem egymasert vagyunk, legalabbis az en barataimmal ez igy van, igaz, hogy nincs is sok, es elbujnak a reklamok kozott. :)

En nem a negativokat tiltottam amugy le, csak az idegesitoeket, kiskutyasokat, idezeteseket, reszegen posztolokat, TED-eloadas es Guardian-cikk megosztokat, neonacikat, mindenmasodikhetenszakitosokat, fitnesz-poszotlokat, es nagyjabol mindenki mast, aki egy nap egynel tobbet updatel, de ilyenek megoszlanak a nemzetisegek kozott, az, hogy engem ki mindenki idegesit nem fugg attol, hogy melyik orszagban van. :D

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2015.07.10. 17:49:02

@Sanz: ti csak Magyarországot? én a világmegváltásra készülök :D

de szerintem mint HÁ-s banda jól fogunk együttműködni különböző hatalmi szinteken is :D

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2015.07.10. 18:04:46

@brioche (FR): "könyvet a franciákról és az itteni életről már csiszolgatom pár éve" - sok sikert, és főleg türelmet hozzá! :-)

@LittleG (uk): "Katalin-telep nem mond neked semmit, ugye??" - nem, sajnos :-( Kitalált nevek az internet aranykorából . (Akkoriban a HIX, azon belül a pedig TIPP e-mail lista volt az összekötő lánc.)

@Muscari: " mi van a transzzsirokkal?". Szerintem a transz zsírok kevésbé ártalmasak mint a rebarbara kompót (vesekövet okoz) vagy a kajszibarack magja (cián).

A falusi/tanyasi csirke elnevezés helyett szokták a kapirgálós csirkét használni.

2015.07.10. 18:08:03

@maxval bircaman felelős szerkesztő:

"S börtön lenne a kevesebb pénzzel való élet? Abszurd állítás."

A lehetőségeidnek a börtöne, nem a lelkednek.

LittleG (uk) 2015.07.10. 18:28:26

Apropo hianyok, nekem nem nosztalgiabol (na jo abbol is), de foleg mert nagyon szeretem: a finom cukraszdai sutemenyek hianyoznak. Francia kremes, habkonnyu feher tejszinhabos csodak (itt meg mindig azt a sarga zsiros felvert tejszint hasznaljak...), ekler (ecclaire??), linzer, dios ez-az, sohaj.. Az itteni sutik tobbsege tul edes (pedig en edesszaju vagyok). Van itt is, amit szeretek, de hianyoznak a meg finomabbak :) Ha esetleg tud valaki titkos lelohelyrol ("nem is tudtad hogy az XY cukraszdalancnal pont ilyenek vannak" vagy a szupertitkos ez-es-ez weboldalrol ilyenek rendelhetok Angliaban), ne (tejszin)habozzon felhomalyositani!
Ja, es a pirospaprika is hianyozna, ha nem lehetne itt kapni, mert szinte mindenbe teszek. No ja eppen pudingba, tejberizsbe es huslevesbe nem.

Sajat konyha emlegetese nem er, nemigen tudok sutni es nem is akarok nagyon sok idot vele tolteni. Ellenben fizetnek erte :)

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.10. 18:55:28

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:

Nincs itt ellentmondás.

Nyilván, ha az embernek több anyagi lehetősége van. akkor könnyebben él. De ez nem rabság, ha az ellenkezője van.

Ez ugyanolyan baromság, mint azt állítani Mo-ról, hogy szegény ország.

SzZoole 2015.07.10. 19:03:12

@kittycat318: ha szepen dorombolsz akkor hamar felkerulhetsz a whitelist-re:)

SzZoole 2015.07.10. 19:05:30

@LittleG (uk): mert nem a megfelelő cukrászdába jársz:)
Szereted a profi terrort?En heten 2x is jol laktam vele:)

2015.07.10. 19:11:20

@Muscari: lehetseges:D es mindnyajan egy matrix reszei vagyunk :D

2015.07.10. 19:13:30

@LittleG (uk): ez a temafelvetes gyilkos volt!! Most szunni nem akaro vagyakozassal kezdtem tekinteni a rakoczi turosra!! Aaaaaa honnan szedjek olyat itt?
:D

Mme Seldon 2015.07.10. 19:13:51

Nekem öt közelebbi barátnőm van, ebből kettő családostul külföldön (az egyik Németországban, tőlünk 3 órányira, a másik Svédországban, épp tegnap látogattak meg minket a spanyolországi nyaralásból hazafelé tartva, mivel épp félúton vagyunk). A másik 3 Magyarországon van, az egyikkel mindig tudok találkozni, mikor hazamegyek, a másik kettő vagy ráér vagy nem.
Átalakulnak a barátságok, kétségtelenül, de ez az idő múlásával, gyerekek születésével akkor is megeshet, ha közel lakunk egymáshoz. A barátság fenntartásához energia szükséges mindkét fél részéről, nyilván nagyobb távolság esetén nagyobb energia. Az internet és a telefon .korában könnyebb kapcsolatot tartani,de a személyes találkozás más minőségű.

2015.07.10. 19:24:20

@Mme Seldon: a gyerektemaban nagyon igazad van. Mas lesz a logisztika gyerekkel es bizony ez azt jelenti, hogy kevesebb az egyuttlogas a baratokkal, akar egy orszagon belul is. Ez az elet rendje, ennyi

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.10. 19:30:12

@Hobbiszakács:
Kérlek szépen a tinó az fiatal herélt bikaborjú. Belőle lesz az ökör.
Az ökör az igavonó herélt bika amit betanítanak különféle tudományokra. Például szántásnál követni a barázdát. és még sok egyébre megtanítható.Innen a mondás hogy "tanulj tinó ökör lesz belőled. Az az ökör ami semmire sem jó abból lesznek az iparművész lakberendezők..)))))))))))))))))))))))))))))

2015.07.10. 19:43:25

OFF
Magyarok munkamoralja skandinaviaban

satwcomic.com/all-work-and-no-play

Kedvenc karikaturistam. Az elozo poszthoz belinkeltem a gorog valsagrol szolot. Blackhairlady is rakattant :) tenyleg humoros :)

ON

SzZoole 2015.07.10. 19:52:35

@diggerdriver: A kappant es a paripat kihagytatok:)))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.10. 20:00:05

@kittycat318: Oké, én mondjuk túl tudom tenni magamat rajta.Már csak azért is, mert nincs más választásom, adott esetben.

@wuaaa [nor]: Ez kétségtelenül igaznak tűnik... :-o

Herr Géza 2015.07.10. 20:00:23

@Mrs Rumcajsz CA: Átugrasz New Yorkba, ott van olyan magyar cukrász, aki árul Rákóczi túróst... Nem távolság!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.10. 20:02:03

@Muscari: sőt, mi több, újházi tyúkhúsleves... :-)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.10. 20:22:59

@Zoole[uk]:
A kappant biciklizni tanítják. Minél öregebb annál többet kell neki pedálozni:))))))))))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.10. 20:24:21

@Herr Géza:
Megfáztál Géza? Reszel a torkod? :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

SzZoole 2015.07.10. 20:36:14

@diggerdriver: Ok,de mi a kappan meg a paripa?
Gugli nelkul:)

2015.07.10. 20:48:42

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: A lehetőség alatt azt értem, hogy könnyebben boldogulsz, nem te vagy az államért, könnyebben tudsz vállalkozni, tervezni a jövődet, és a többi. Ezek közül nem mindegyik vásárolható meg pénzért. Borzalmasan fekete-fehér nézetet hirdetsz. Vagy a pénz nélküli boldogság v. a pénzzel teli boldogság. Hiszen közte nincsen semmi, ugye...

2015.07.10. 20:50:13

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: "Ez ugyanolyan baromság, mint azt állítani Mo-ról, hogy szegény ország."

Mihez v. kikhez képest szegény ország.

blackhairlady 2015.07.10. 21:14:01

@Mr Long (lassan exhataratkelo): En mexikoit veszek itt, szerintem finomabb mint a magyar.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.10. 21:18:09

444.hu/2015/07/10/heavy-metal-biblia/

ikeaordeath csapó kettő... :D

nekem 9 a 16-ból.
Bezzeg a másikat csináltam már max pontszámmal is...
Igaz, én csalok, metálosként az őshazában élek...
:-))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.10. 21:18:45

blogmotor, műköggyél, de gyorsan!

blackhairlady 2015.07.10. 21:26:09

@Herr Géza: Ezt egeszen a mult het vegeig csak amolyan varosi legendanak tartottam. Aztan vettem egy talca csirkemellet amit porkoltnek megfoztem, jo kis kessel szaggatot nokedlival talaltam. Aztan elkezdtuk enni, es nem ertettuk hogy kerult a hal a porkoltbe. Komolyan, mintha halaszlet ettunk volna, pedig nem a legolcsobb fajtat vettem. Szoval most mar elhiszem, hogy lehet halaszlet fozni csirkebol is:)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.10. 21:29:46

@Zoole[uk]: Feltételezed hogy nem tudom?:))))))))))))))))
A kappan herélt kakas. Nagy tudomány kiherélni mert mélyen a testben van a heréje. A nagyanyám még tudta a módját.
A paripánál nem tudom mire gondolsz énnekem a paripa az egy szép hátasló vagy versenyló.

SzZoole 2015.07.10. 21:35:48

@diggerdriver: Hehehe,vegre valami amit nem tudsz:)))
A paripa az herelt lo

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.10. 21:37:26

Ha valaki egy igazán parádés konzervatív-liberális vitát akar olvasni az a blogom utolsó posztja hozzászólásaiban megtalálja Terrer és Auralianus között.
Briliáns.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.10. 21:40:24

@Zoole[uk]:
Igazad van én ebben a formában nem ismertem.

2015.07.10. 21:42:00

@Sanz: Van egy masik kategoria, azok, akiknek nem feltetlenul volt kilatastalan a helyzetuk Magyarorszagon, de nem atlagos ambicioik voltak,, meg a kalandvagyok is ide tartoznak, es azok is, akik egyszeruen csak beleszerettek egy masik kulturaba. Ezek tobbnyire mind jol erzik magukat kulfoldon, es nem voltak ketsegbeesve Magyarorszagon, bar az elofordul, hogy nem szerettek ott lakni, mert kevesnek ereztek a lehetosegeket, vagy nem tudtak elegge onmegvalositani, esetleg egyszeruen kinezte oket a kornyezetuk furcsa szenvedelyeikert. :)

Ez mar nem annyira a poszthoz tartozik, csak ugy megemlitettem arra amit irtal. :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.10. 21:45:29

@blackhair-lady:
Kérlek szépen, úgy került a hal a pörköltbe hogy a csirkét halliszttel etették. A hetvenes években volt egy időszak mikor a KGST keretein belül Magyarország sok hallisztet kapott a Szovjetuniótól.
Vasárnap délelőtt ha valaki végigment az utcán akkor tömény sült halszagot érzett pedig mindenki a csirkét rántotta.
olyan felháborodás volt hogy még a pártlap a Népszabadság is cikkezett róla hogy csirkeízű csirkét akarunk enni.

SzZoole 2015.07.10. 21:46:29

@diggerdriver: Semmi gond nagyfeju,Te se tudhatsz mindent:)))

................................. 2015.07.10. 21:50:09

Azt vettem észre, hogy a külföldre költöző ismerősök szinte elvárják, hogy amikor visszajönnek pár napra, akkor minden barátjuk, ismerősük dobjon félre mindent és találkozzon. Ha meg ez nem jön össze, akkor kész a keserűség, holott ne felejtsük el, hogy a barátait, ismerőseit önként hagyták ott. Persze, hogy nem áll meg az élet. Szar ügy, de vele jár.

kék madár 2015.07.10. 22:00:44

@Sanz: "Így van, hazatérünk pártízezren, az új kivándorolt felsőközéposztály alapjai leszünk, pártot alapítunk és megváltjuk Magyarországot. :-)"
nagyobb a realitasa, mint annak hogy van meg otthon egy fel parlamentre valo hasznalhato politikus

blackhairlady 2015.07.10. 22:00:50

Nekem egyebkent nagyon hianyzik most Magyarorszag, mert tudom, hogy az iden eloszor nem tudok haza menni. Hianyzik a kis csaladias hentes boltom, peksegem, csirkeboltom, a kis butik ahol a harisnyatol a puloverig minden t meg tudtam venni (meg a legginget is:D), az ajandekbolt, ahol a csokitol a keramiaig, minden megtalalhato, a cukrasz ahol a legfinomabb hazi kremest lehet venni, a fodraszom aki az egyik legjobb baratom is volt, a sarki CBA ahol a legaranyosabb eladok dolgoznak, es mindezek masfel kilometeren belul talalhatoak. Innen is udvozlom oket:))
Persze legjobban a tesom es anyukam hianyzik.
A barataim nekem is elmaradtak, de ebben en is hibas vagyok, talan meg jobban mint ok.
Azert B.petyaval sikerult tavaly osszehoznuk egy utolso pillantnyi, rovid, de annal elvezetesebb talalkozast:)

blackhairlady 2015.07.10. 22:05:03

@diggerdriver: Olvastam errol a halliszt etetesrol (nem arrol amit irtal, csak ugy altalaban, hogy azzal etetik oket), de valahogy enm hittem el, hogy igaz lehet, hogy a csirke izen erzodik. Mivel mi rengeteg csirkemellet eszunk, es meg sosem talalkoztam ezzel a problemaval, tenyleg azt gondoltam, hogy csak amolyan legenda fele ez. Aztan most nekem is sikerult megtapasztalnom az egyet fizet kettot kap uzletet.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.10. 22:06:36

@Zoole[uk]:
amit tudok azt is a netről másolom tudod...
:))))))))))))))))))))))))))))))))

kék madár 2015.07.10. 22:09:06

@.................................:
nem szoktam elvarni, viszont az is baromi hulyen jon ki, ha 2 ev utan hazajovok 1000millio forintert 12 napra, es velem ket talalkozot mondd le, mert elszakitotta a zoknijat a mosogepszerelo, meg meggyszedes volt a szomszednal. Es ha egyszer en merem azt mondani, hogy betelt a programon nem tudok hozza lemenni Janoshalmara, akkor meg o sertodik meg 3 evre. Egyszeruen meg kene erteni, hogy nem lehet jovo hetre halasztani, mint a cseppfeju lajcsikat, mert akkor mar 14 ezer kilometerre vagyok.

Herr Géza 2015.07.10. 22:14:58

@diggerdriver: Áááá, csak egy pillanatra azt hittem, hogy....., de nem, nem vagy te olyan gonosz. :)))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.10. 22:17:20

@Herr Géza:
Ugyehogyugye?
Énbennem gonoszság? A gondolata is távol álljon tőlem:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

SzZoole 2015.07.10. 22:19:05

@diggerdriver: tudod valaki ha megitta a kavejat a csésze alján maradt zaccbol olvassa ki,de te,meg miután kivetted a fejed a kiefszis vederbol onnan olvasod ki az okosagokat:)))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.10. 22:21:08

@Zoole[uk]:
Pontosan ahogy mondod.- A prézli vödör alján kialakult rajzolata mindent elárul. Például hogy megint teletömtem magam méreggel:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.07.10. 22:39:50

mondjuk ez egyébként érdekes, amikor másfél éve hazajöttem látogatóba 10 napra, akkor mindenki kezét-lábát törte, hogy találkozzunk, mert 7 évig előtte nem voltam, és nem lehett tudni, mikor leszk megint, most meg hogy itt vagyok február vége óta, és nincs ez a vendégség meg rohanás felhang, azóta kevesebbszer láttam pl az öcsémet, mint a 10 nap alatt múltkor, meg egy csomó ismerős se szorított még be a napirendjébe, mert hát úgyis ittvagyok (ok, persze, se a terhesség alatt, se most nem tudtam/ tudok menni, nekik kellene jönni, mondjuk szerencsére a kissárkány elég jó vonzerő, én a kutyát se érdeklem).
OFF
juteszembe, kissárkány élénk érdeklődést mutat az élénk színű dolgok iránt, amik lógnak a falon - piros kínai festmény, piros thai elefántos szőttes, meg lifegő tibeti imazászlók. a nagyon kék és sárga indiai elefánt még nincs fent, de kíváncsi leszek majd, hogy a piros tényleg mindent visz-e. elég reménykeltő a gyerek interkulturális nevelésének kilátása :-))))

LittleG (uk) 2015.07.10. 22:50:57

@Zoole[uk]: épp ma nézegettem a tesco fagyasztott polcán, de aztán úgy döntöttem, hogy a fagysztott egyfontos nem az lesz, amire vágyom :)

avass be, melyik cukrászdába kell járni?

(gondolom félezer mérföldre tőlem.. :) )

Mme Seldon 2015.07.10. 22:50:58

@Dragonlady (Bp, Hun):
Próbálj meg kontrasztos dolgokat mutatni a Kissárkánynak, pl fekete-fehér csíkos póló vagy szatyor, sakktábla (szerintem azt is élvezni fogja)

LittleG (uk) 2015.07.10. 22:53:36

@Zoole[uk]: meg aztán fele királyságomat (a lányom nélkül) egy diplomata tekercsért, ami nem is a legmenőbb süti, sőt egyszerű mint a bot, csak én nagyon szeretem...

LittleG (uk) 2015.07.10. 22:54:48

@Mrs Rumcajsz CA: bocsánat, kibújt belőlem. magammal is kitoltam, mert ráadásul még diéta közepén is vagyok úgyhogy duplán nem eszem ilyesmit :(

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.07.10. 22:57:41

@Mme Seldon:
OFF köszi, igen, nem gondoltam volna, hogy ilyen korán kezdi ezt a fogékoyságot, azt hittem, még pár hét, pl pelenkázás közben is szemkontaktust létesít egy nagyon színes kis báránykával és cuppog neki, ahogy az első perctől fogva nekem is (ilyen könnyen lecserélne engem a kisvacak!)
de bocs, nem akarok itt bébiblogot, mert kiakadnak a kommentelőtársak :-) egyébként is aludnom kellene, csk pont ilyenkor este olyan nehéz nem túlpörögni.

LittleG (uk) 2015.07.10. 22:58:49

@geegee: vagyo ahogy Uri Geller mondaná, múkoggy!

Sanz 2015.07.10. 23:17:03

@mojyo: Így van. De ez a csoport is inkább a második csoportba esik (akiknek otthon is jó lehetne, de kint jobb), de ők a nem hazamenősek. :-)
Amúgy kellene erről egy statisztika (biztos tudna csinálni egy kutatócég), hogy iskolai végzettségtől és fizetéstől függően hány %-a tért vissza a kivándoroltaknak 1-3-5-10 év után (vagy soha).
Állítom, hogy lenne valamilyen összefüggés vagy minta az adatokban (nem tudom, hogy mi, de lenne).

SzZoole 2015.07.11. 03:23:11

@LittleG (uk): az attól függ,hogy hol laksz
A nejem cukrászmester es Edgware-ben van a bakery
Ezek nem fogyasztottak,frissek:)

2015.07.11. 03:50:21

@LittleG (uk): uh dieta alatt sutirol almodozni nem egyszeru... Amugy a rakoczi turos hianya miatt erzett frusztraciomat sikerult pozitiv iranyba terelni, szal mostmar a netet turom, hogy tudnam eloallitani hazilag :D

2015.07.11. 04:08:41

@Herr Géza: :) az amelyik a Woody Allen filmben is volt?

adg 2015.07.11. 04:25:34

@Mrs Rumcajsz CA: eltunt amit irtal nekem.
Az a velemenyem, hogy valami josagat ki lehet emelni egy masik dolog ellenpeldakent emlegetese nelkul is. Legalabbis en igyekszem valahogy inkabb igy, ugy erzem, jobb az "optikaja", ahogy oreg baratom emlegette mindig.

Pl, nemetorszagban ez meg ez tetszik, szerintem nagyon klassz, stb. Pont.
Az en kisfiam nagyon jol olvas, roppant ugyes a matematikaban, es kivalo artista. Pont.

Vö:
nemetorszagban ez meg ez tetszik, szerintem nagyon klassz, stb., bezzeg magyarorszagon ezek milyen kritikan aluliak.

Az en kisfiam nagyon jol olvas, roppant ugyes a matematikaban, es kivalo artista, mig a te fiad egy rakas szerencsetlenseg.

Ez jart nagyjabol az eszemben. Ertem, hogy naszutas periodus, meg meg csak egy ev, meg kultursokk, meg mi biztosan maskepp kerultunk ide, de valahogy nekem nagyon nem szimpatikusak az itt jo ott szar jellegu posztok, es sajnos a palyazati muvek tobbsege ilyen.
Ami nem meglepo, mert eleg nehez feladvany a palyazat cime.
A kolbaszkerites meg annyira elcsepelt marhasag, hogy nem is ertem. Ezt mintha a legtobben kotelezonek ereznek beleirni a szovegbe. Bevezetes - targyalas + itt sincs kolbaszbol a kerites - osszefoglalas, befejezes.

Amugy voltak a posztban nekem is tetszo reszek, meg amik valoban igazak a legtobb hataratkelore, de az alaphangulat nalam kioltotta a pozitivumokat. Ettol meg masnak tetszhet persze. Es ahogy latom tizszer annyinak tetszik, mint nem.

skye8 2015.07.11. 05:21:32

@Mrs Rumcajsz CA: lol hova lett a versed, nem turte a cenzura?szerintem a poszter kisse magas lorol kozeliti meg a temat. azert is irtam hogy nem kellene Mo-ot annyira szapulni,hiszen ott elt jo sokaig, egy ev utan nem kell meglepodni hogy ez meg mindig 'csak' Mo.
Nem allhat mindenki haptakba mikor a kedves hataratkelo hazarobog. Tetszik nem tetszik a kulfoldi elet eltavolit az otthon maradottaktol kiveve ha valaki az osszes szabadidejet skype-on akarja tolteni. Fogadok hogy par ev mulva ha mar kialakult a No-i barati kor, poszternek eszebe sem fog jutni hogy sirankozzon az otthoni hideg fogadtatason.

SzZoole 2015.07.11. 06:33:21

@Mrs Rumcajsz CA: ti hölgyek mindig dietaztok?;)

©________ 2015.07.11. 06:53:20

@Zoole[uk]: olyan parhuzamos univerzum egyszeruen nem letezik:-)

FutureFry 2015.07.11. 07:22:32

@Hobbiszakács: @brioche (FR): @Hari Seldon 2: @Herr Géza:
Amerikában üzletben nemigazán, viszont az őstermelői piacokon (“farmers market”) lehet karalábét kapni. Annyira ismeretlen (“weird”-nek, azaz furcsának titulálják), hogy múltkor egy külön riportban meséltek a rádióban arról, hogy mit lehet vele/belőle csinálni (nem túl fantáziadús ötletek, bár SZVSZ tényleg nyersen a legjobb. A lila változatot meg sem említik, bár ritkábban azt is kapni):
www.npr.org/sections/thesalt/2015/07/05/419552464/what-to-do-with-weird-farmers-market-vegetables

FutureFry 2015.07.11. 07:23:44

@pappito: Egyszer régen egy helyi bio-boltban volt piros-arany (mint kiderült valakinek, aki kérte, rendelték és gondolom csak egyet nem lehetett, ezért a többi kikerült az üzletbe). Rajta volt minden angolul is, de azért figyelmeztetésként jó nagy betűkkel kiírták a polcra ahol volt, hogy: “Contains Potassium Sorbate!”

FutureFry 2015.07.11. 07:32:51

@mojyo: Neked az az “ellen-Facebook” kell ahol nem barátokat, hanem ellenségeket lehet bejelölni (vannak/voltak ilyen kezdeményezések)

FutureFry 2015.07.11. 07:38:55

@blackhair-lady:
A sziklás-hegységi sáska (“rocky mountain locust”) az 1800-as évek végén több iszonyú méretű sáskajárást produkált az amerikai és kanadai prérin és környéküken (az egyik ezek közül a világ eddigi legnagyobb “előtömegét” alkotta, becslések szerint 3-12 billió egyedből állt). Érdekes, hogy ezek a sáskák 30 év alatt teljesen kihaltak, olyan gyorsan, hogy alig őriztek meg belőle példányt (mert ki gondolta volna, hogy nem lesz?), bár mostanában a gleccserek olvadásával van hogy egész jó állapotban megőrzött egyedek bukkannak fel.
Szóval mindez csak azért érdekes, mert persze a sáskajárás iszonyú csapás volt a farmokra, de pl. a csirkék degeszre ették magukat sáskával. Viszont az ilyen formán felhizlalt csirkék (sőt a tojásaik is) ehetetlen ízűek voltak.

Observer99 2015.07.11. 08:24:48

@FutureFry:
"A lila változatot meg sem említik, bár ritkábban azt is kapni):"

A lila karalábé az igazi! Eredeti. Az egy hosszú tenyészidejű fajta, téli tárolásra (vermelve mint a krumplit, répát) alkalmas. A zöld az a friss fogyasztásra használatos, olyan helyen, ahol ismerik őket! :-)

................................. 2015.07.11. 08:24:49

@kék madár: A szitu az, hogy ha valaki önként lemond az addigi életéről, amibe a barátai is beletartoztak, nehezen látom be, hogy miért kéri számon, hogy a hátrahagyott élete nem állt meg. Nélküle is minden megy tovább ugyanúgy. 2 nap múlva 14000 km-re leszel? És? Eddig is ott voltál. Utána is ott leszel. Neked ünnep hazajönni, különleges alkalom, annak aki itt van, semmi különleges nincs benne. Te lemondtál róluk, ők rólad. Nem így megy?

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2015.07.11. 10:06:24

@blackhair-lady:
A bookline.hu-n elfogyott, a munkapéldányt (nincs lektorálva, nincs szerkesztve, más a borító, stb) a MEK-en megtalálod:

mek.oszk.hu/03000/03051/03051.pdf

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2015.07.11. 10:06:27

@diggerdriver: ""tanulj tinó ökör lesz belőled"
:-))
Az "amit szabad Jupiternek, nem szabad az ökörnek" mondással kombinálva gyakran volt alkalmam hallani.

babyface1 2015.07.11. 10:08:03

Kedves bejegyzést író!

Ideológiát kell gyártanod, hogy igazold a döntésedet? Elmentél, pénz és jobb lét miatt. Ha most a barátaidnak esetleg nincs pénze bulizni, amikor haptákba vágva várják a hazatérő gépedet, akkor emlékezz arra, amikor neked sem volt ugyanerre költeni.

Anyukád másra használja a gyerekszobádat, ami lehet hasznos része a lakásnak/háznak? Azt hiszem, talán érdemes lenne felnőni...

Én is éltem vagy 8 évet különböző országokban, nem látatlanban osztom az észt. De attól, hogy volt merszed elmenni, és első blikkre úgy tűnik, megtaláltad a számításodat, nem kellene visszafelé köpködni, sem országra, sem emberekre. Nem stílusos.

Innen származol. Ott idegen vagy. Az is maradsz. 30 év múlva is. Akkor majd azon kesereghetsz, hogy eltemettek itthon mindenkit, aki valaha jelentett valamit.

2015.07.11. 12:02:02

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Erről beszélek. Minden nézőpont kérdése. Én értem, hogy Haiti sokkal, de sokkal rosszabbul áll gazdaságilag mint Mo., és nagy méreteket ölt a szegénység, de én ettől nem leszek boldogabb. Ezért sem szoktam érteni ezt a fajta érvelést, hogy máshol szarabb. Nyilván akkor nem is kell semmin változtatni, minden jó úgy, ahogy van...

Krisz11 2015.07.11. 15:50:52

Én sajnálom azokat, akiknek el kellett hagyni a hazájukat a munka miatt, remélem egyszer visszatérnek.
Azokat meg szerencsétlen földönfutóknak tartom, akik önként hazátlanok lettek, de megkeseredettségükben még ide visszaírogatnak, hogy "Innen nézve Magyarország egy börtön", stb. Ez érződik a bejegyzésből.

2015.07.11. 16:11:44

@Mrs Rumcajsz CA: ezzel csak egyeterteni tudok. Marmint sajna ez az otthon ubergaz kotelezo elem, mint egy tornagyakorlatban. En ertem, hogy sokan vannak a hataratlepok kozul, akiknek valoban egzisztencialis problemaik voltak otthon es ehhez kepest teljesen uj minoseg, amit most atelnek, foleg ugy, hogy ha nem volt egyaltalan vagy tul sok tapasztalatuk kulfoldon. Ugyanakkor, azt, hogy ezt ki hogyan dolgozza fel es pl 'visszakopkod' vagy nem az mar sztem inkabb erzelmi erettseg kerdese, ami megcsak nem is korfuggo.
Ami igazan elszomorito, hogy mennyi embernek tetszik jobban az ilyen negativ velemeny, ha mar csak a szavazas allasat nezzuk...sut a nap es szombat van szal nem akarok buskomorkodni, de valahogy gaz, hogy ennyi a keresu ember...

2015.07.11. 16:16:49

@skye8: " nem kellene Mo-ot annyira szapulni,hiszen ott elt jo sokaig, egy ev utan nem kell meglepodni hogy ez meg mindig 'csak' Mo." :D igen ez egy nagyon jozan meglatas :D +1 remelem nalatok is sut a nap most!! itt 30 fok van, hurra :)

2015.07.11. 16:19:25

@adg: @skye8: szoval en kertem meg a HA-t, hogy vegye ki mert telorol kuldtem a kommentet es par versszak heleytt sikerult az egesz dalszoveget bemasolnom :D:D:D

na de most geprol irok es ujra meg probalom. Szoval az eredeti kommentem az volt, hogy a kommentjeitekrol a nagybecsu Belga egyuttes Az a baj cimu szama jutott szembe.

"Ha hungarofób vagy, az a baj.
Ha szabadkőműves vagy, az a baj.
Ha dialektikus materialista vagy, az a baj.
Ha semmilyen nem vagy, az a baj.

...

Ha belépünk az Unióba, az a baj.
Ha nem megyünk a tuti jóba, az a baj.
Ha otthon nevelek disznót, az a baj.
Ha nem nyitok cukrászdát Bécsben, az a baj.

Ha aneszteziológust hívok a csirkéhez,
és aztán szívlapáttal csapom agyon, az a baj.
Libát töm a mama, az a baj.
De miért? - teszi föl a kérdést, az a baj.

Ha frissen iszom a tejet, az a baj.
Ha felforralom, fertőtlenítem, az a baj.
Kiveszem a spájzból, az a baj.
Ha a kiskanalat nem oda rakom vissza, az a baj."

2015.07.11. 16:24:00

@Zoole[uk]: :D:D:D a mindig az eros tulzas, eletemben egyszer dietaztam, akkor is olyat valasztottam, amiben bizonyos tipusu kajakbol annyit ehettem, amennyit akartam :D genetikailag kodolva vagyok az ehezes ellen:)
amugy jobban jartam azzal, hogy elhagytam a cukorrepa cukrot meg a feherlisztet 90% ban az etrendembol, de azt sem a suly miatt kellett szerencsere hanem mert igy jobb a kozerzetem. a maradek 10% meg a rakoczi turos bevitel :D:D:D

2015.07.11. 16:24:54

@Mrs Rumcajsz CA: geprol irok megis elnyomom :D
szal heleytt = helyett

kék madár 2015.07.11. 18:36:13

@.................................: nem sikerult eloolvasnod amit irtam, hiaba irsz 3 nickrol, csak ferditesz

2015.07.11. 18:49:29

@adg: nem megy ma nekem ez a kommenteles, agyamra ment 30 fokos hoseg :D szoval, a komment, amibe skizofren modon magamat taggeltem be az neked ment volna :)

puhacica 2015.07.11. 19:21:08

@geegee: de miert a q anyjukat? elotted is ott a lehetoseg, legyel Londonban metrovezeto. meg agysebesznek se kell lenni hozza.... (ne haragudj, de ez annyira magyaros volt. :( )

blackhairlady 2015.07.12. 01:07:36

@FutureFry: te mindig tudsz egy jo sztorit koszi , erdekes volt :)

skye8 2015.07.12. 02:54:15

@Mrs Rumcajsz CA: ma kanikula volt torontoban, delutan 5 utan elvezhetove valt a homerseklet, sikerult is masfel ora erejeig gyomlalnom a kertben. ma felfedeztunk egy oriasi starsky-t (europai bolt) kozel a hazunkhoz, oromunkben vettunk is sultkolbaszt es csirkeszarnyat :) all in all it was a great day in toronto :

adg 2015.07.12. 03:27:34

@Mrs Rumcajsz CA: igen, egyrol beszelunk szerintem.
A 30 fok meg nem meleg, ott kezdodik a jo ido. :))

LittleG (uk) 2015.07.12. 11:59:38

@Zoole[uk]: hát, nem Londonban. Szombaton nyitva vannak? Megkaphatnám nevüket, címüket priviben? Pár szombat múlva Londonban leszek :)

LittleG (uk) 2015.07.12. 12:00:31

@Mrs Rumcajsz CA: na, legalább jó is lett belőle :) Én még jó hogy nem nagyon tudok sütni. Megenném a felét annak, amit csinálok :P

LittleG (uk) 2015.07.12. 12:01:53

@Zoole[uk]: Nem mindig :P Csak mikor pl felszalad 12 kg és nem vagyok hajlandó új ruhákat venni, a régieket akarom hordani :)

SzZoole 2015.07.12. 16:50:37

@LittleG (uk): Hat,szombaton nem igazan tudsz beulni oda,mivel zsido pekseg/cukraszda.
De ha tenyleg erdekel,csak akkor,elkuldom a cime/ weboldalt.

2015.07.12. 18:17:29

@skye8: es meg ma is marad a jo ido :) multkor kepzeld debreceni parost lattam a kontinentalis ( amugy ez a lengyel bolt eufemizalt neve itt lol. ) slaska debreczyna BBQ nev alatt :) azt hittem megszakadok a rohogestol :D

2015.07.12. 18:18:35

@adg: :D igen minden viszonyitas kerdese meg a 30 fok is

2015.07.12. 18:38:54

@LittleG (uk): :) en is jobban szeretem az osszekavoros es hutobe tolos sutiket, mint a suteseseket:) na vegul nem rakoczi turos lett csak annyi a hasonlosag h ez is reteges. Sztem dieta mellett is siman megeheted ha cukormentes hozzavalokat hasznalsz. Nem egy vilagbajnok kep, de ilyen lett:
kepfeltoltes.hu/150712/627692637image_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A rettento faek recept pedig 1 es 1/4 cup kekszpor osszekeverve 1/4 cup olvasztott vajjal es jol benyomkodva egy kn 20x20as tepsibe. Ez a hutoben pihen mig felvered a pudingot az megy ra keksz retegre majd egy reteg gyumolcs, itt pl afonya es vegul a felveros tejszinhab, amibe ha szereted tegyel kb 1 evokanal citromlevet betol az egesz a hutobe, ha van onuralmad varj par orat mert ugy jobb :D es tadaaam kb 20-30 perc alatt van egy tok jo dietas sutid :)

bpetya75 2015.07.13. 09:26:39

@blackhair-lady:

Merre van az a cukrászat Lady? Érdekelne ;-)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása