oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. július 04. 06:59,  Művirágtól a muffinig - így ünnepel Amerika 140 komment

2015. július 04. 06:59 Határátkelő

Művirágtól a muffinig - így ünnepel Amerika

Ma van július 4-e, amely a hálaadáson kívül az év másik legnagyobb amerikai ünnepe. Mivel idén nem hétköznapra esik, a munkaadók nem nyúlják le az egyébként kevés munkaszüneti nap közül az egyiket, hanem két héten belül kivehetik a dolgozók, amikor szeretnék. Sokan az ünnepet megelőző pénteket vették ki, hogy legyen egy számukra nem túlzottan gyakori hosszúhétvégéjük. Ahogy az amerikai ünnepekkor általában, most is hetekkel ezelőtt elárasztották az üzleteket a dekorációk, amivel a házakat, az ünnepi asztalt vagy az emberek magukat feldíszíthetik. Természetesen mindez az amerikai zászló színeiben. Kék, piros és csillagok minden mennyiségben. A képeket Gabriella küldte. Sajnos, mire visszament a boltba fotózni, az amerikai zászlós WC kefe elfogyott, így arról csak hírt adni tudunk, de képpel szolgálni, sajnos nem.

nyito_1.jpg

Ünnepi illatos gyertya

1_72.jpg 

Földbe szúrható kerti led lámpa

2_52.jpg 

Széles zokni választék, papucscipővel. 

3_51.jpg

6_24.jpg 

T-shirt. Snoopy is ünnepel

4_33.jpg 

Az elengedhetetlen női ékszerek

 

 Külső-belső dekorációk egyaránt


 Fürdőszobai tartozékok

 

 Művirágok

 14_4.jpg

A klasszikusnak számító csokis cookie és apple pie mellett ilyenkor az ünnepi muffin is felkerül az asztalra.

17_3.jpg

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: fotó július 4 Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr677594426

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SzZoole 2015.07.04. 14:16:56

@mojyo: gondolod a japok az esélyesek?Hatha bemangaznak egy pár gólt es ha nyernek utánna hentaiznak majd egy jót örömükben:)))

qkuc 2015.07.04. 14:19:20

@P.Elliot: Nekem az valamilyen szinten tetszik, csak túlzásokba esnek. Hogy még csillagos-sávos lobogós budipapír is van, az már a meredek meg a giccs kategória. De engem jobban kiakasztott a Hallmark bolt és összes rémséges csicsás törpéje, lámpája, stb, :D.

(Ilyenkor azért kicsit elmosolyodom, hogy mennyire más a "sok év" és "régi" jelentése ott meg itt, :D.)

skye8 2015.07.04. 14:22:31

@maxval bircaman felelős szerkesztő: nincs minden sarkon 3 zaszlo Kanadaban. mikor jartal itt utoljara hogy ilyen jol vagod?

wuaaa 2015.07.04. 14:24:27

@qkuc: Dublinban leszel? Azon a környéken van valahol egy helyi szilícium-völgy, nem? :) A sörös vagy a whiskeys oldalt erősíted majd? Izgulsz? :)

pasztasuta 2015.07.04. 14:26:43

@mojyo: nem tudom a részleteket, annyi biztos, hogy ha az előírt napnál előbb elkezded, akkor megbüntetnek. Meg akkor is jár a büntetés, hogy ha direkt felfújod az árakat, pl leárazás előtt a termék normál ára 80€, de leárazáskor azt írod ki, hogy 160€ helyett 50%-os kedvezménnyel csakmostcsakneked 80€. Ilyet amúgy már láttam is, fel kéne jelentsem mint szemfüles polgár. :D

qkuc 2015.07.04. 14:26:51

@wuaaa [nor]: Nem, Corkban leszek, :). Sem whiskey, sem sör. Most már izgulok, voltak kétségeim és vacilláltam, de ha nem jön be, hát hazajövök, :). És akkor nincs több 'mi lett volna, ha ...", amivel mások agyára mennék, :).

FutureFry 2015.07.04. 14:33:48

Azt, hogy hogyan adják ki az ünnepet nem egységes. Van ahol (csak mert a hétvégére esik) nincs extra szabadnap egyáltalán, van ahol fixen az előtte lévő péntek a szabad ("Independence Day observed").
"Hosszú hétvégés" ünnep meg mindig van, mert több eleve úgy van definiálva (pl. Memorial Day vagy Labor Day)

qkuc 2015.07.04. 14:35:05

@FutureFry: Írországban is van egy rakat ilyen hosszú hétvégézős ünnep, hála nekik érte ..., :D.

FutureFry 2015.07.04. 14:38:18

@qkuc: Nagy Brittania-ban is ("Bank Holiday Monday")

wuaaa 2015.07.04. 14:41:07

"Sem whiskey, sem sör.." Peeersze... :D De mint elképzelés dícséretes.. ;)
Corkban? Jujjj...annyira "délen" ? :)
"ha nem jön be.." - nem ismerem az elképzeléseid, így nem tudom mit takar ez, de elkezdhetnél blogot írni, a kezdetek mindig érdekesek.

P.Elliot 2015.07.04. 14:42:51

@qkuc: Hat a budipapirt sem talalsz lakasokban napi hasznalatban, illetve a legtobb helyen soha, ilyesmit vicces dolgoknak gyartanak, uzletben nem is lattam arulni, valoszinu hogy csak rendelni lehet, csakugy mint volt Nixon kepevel ellatott wc papir is de szinten a humor kategoriajaban,
Nagyon sok felremagyarazas van Amerikai korul,csakugy mint minden orszagrol mondanak olyan dolgokat amit elferditenek, abszolut a targyilagossag szintjen mondom.
A Hallmark boltok? Hat igen, van ott minden de mashol is. A giccses cuccokert nem kell idejonni van abbol boven szinten minden orszagban, neha csak amulok amikor vagy sajat szemmel nezem vagy a neten latok dolgokat orszagokbol, beleertve Magyarorszagot is.
A vilag szines, kulonbozo, igy kell elfogadni.
Megyek mert a csaladfo meg alszik es szulinapi enekkel verjuk fel az almabol...
Azt mondja hogy ujabban mar nem szereti a felhajtast, tul sok evet mondhat magaenak, valahogy nem esik jol a figyelmeztetes hogy mar megint, hehehe...

qkuc 2015.07.04. 14:46:04

@wuaaa [nor]: Nincs az a pénz ..., :D. De majd neked megírom. Felekrült az ír pozitívumok listájára a Netflix! :D

wuaaa 2015.07.04. 14:52:25

@qkuc: Az jó lesz! :) A magányra azért fel vagy valamennyire készülve, ködös, nyirkos, sötét estéken?

montroyal ( CAN qc) 2015.07.04. 14:55:07

akkor szep napot mindenkinek nekunk lesz marmint napsutes ...

www.spalefinlandais.com/

FutureFry 2015.07.04. 14:55:19

@P.Elliot: A bicentennial-ról mindig az erre kiadott quarter jut eszembe:

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/18/1976_Bicentennial_Quarter_Rev.png

Most is (ritkán) előfordul forgalomban, igaz már nem annyira különleges az elmúlt 16 év során megjelent sok más (államot, parkot, stb.) ábrázoló mellett.

qkuc 2015.07.04. 14:59:17

@wuaaa [nor]: annyi sorozatot kellene pótolni, meg könyvet elolvasni ... MIttomén, :). Remélem.

wuaaa 2015.07.04. 15:05:16

@qkuc: Háát... :) úgy legyen..!

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.07.04. 15:32:26

Nem olvastam a kommenteket, de én ezt otthon szeretném látni.
Svájcban ugyanez van aug.1-én. Olyankor irigykedek kicsit...
Off: itt most 38 fok van.
Nálatok?

wuaaa 2015.07.04. 15:50:14

@svájci sapka (ch): 16.. és megint támad a köd a tenger felől..

wuaaa 2015.07.04. 15:58:55

@svájci sapka (ch): Nem is gondoltam volna, hogy Svájcban is szokott ennyire meleg lenni.

Herr Géza 2015.07.04. 16:05:01

@wuaaa [nor]: Pont annyira, mint ahogy a ködös Angliában mindig esik....

DieNanny CH 2015.07.04. 16:08:23

@wuaaa [nor]:

Nem szokott! Itt is mindenkit meglepetésként ért. De úgy látom, jól viselik! A mentőket sem hallom gyakrabban, mint egyébként.

Gizi06 2015.07.04. 16:10:24

@diggerdriver: Nem hartyazzak. Egyszer lattam egy filmet, hogyan kerül a mandanin a konzerdobozba. Gondolom ott sem csinaljak maskepp. Valami "hipo"-fele aztatjak a gyümölcsöt , amely feloldja a hartyat , aztan megmossak es dobozoljak :)Azota kis gyanakvassal eszem a dobozos mandarint

qkuc 2015.07.04. 16:23:47

@wuaaa [nor]: "Szerencsére" nem vagyok egy óriási társasági lány, és Írországban sem volt még a családom/barátaim, szóval egy nagyobb lakást keresek "vendégszobával", :D. És mindig a tengernél akartam élni, hát sikerült, :D. Csak fürödni nem fogok, :D.

qkuc 2015.07.04. 16:26:01

@qkuc: jé, az lény akart lenni, freud-i szólás volt, :D

wuaaa 2015.07.04. 16:27:40

@Herr Géza: Na most akkor...? :)
@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Milyen magasan fekszenek a tengerszint felett a közismertebb svájci városok? Nagyok a különbségek?

puhacica 2015.07.04. 16:29:37

@qkuc: huuu, errol a hirrol jol lemaradtam. sok szerencset! :)

qkuc 2015.07.04. 16:31:03

@puhacica: Köszi, elég gyorsan történt minden ..., :). Még én is meglepődtem rajta.

DieNanny CH 2015.07.04. 17:17:47

@wuaaa [nor]:

Én speciel 400 méteren vagyok, itt árnyékban 32°C. Túl magasan egyik város sem fekszik, a legtöbb völgyben van. 1000 fölött szerintem csak pici falvak vannak. Bár ennek még nem néztem utána...

DieNanny CH 2015.07.04. 17:26:30

@wuaaa [nor]:

Itt van egy lista nagyobb városokról, fekvési magasságukkal.
www.rastlos.com/schweiz/staedte/

wuaaa 2015.07.04. 17:28:54

@qkuc: "Csak fürödni nem fogok, :D"
Hehe.. :) van egy ilyen sztorim.. Van itt egy homokos partszakasz, elég nagy (a többihez képest) és ismert, a helyiek kedvence nyáron. Döglesztő 25 fok lehetett és épp nem volt mit csinálnom így hát rövidgatya, strandpapucs, törülköző a nyakamba és kimentem. Út közben láttam, hogy a horizont felől nagyon feketedik, majd elmegy másfelé, gondoltam. Kiértem, a tömeg jön velem szembe, mindenki szedegeti a cuccát, na mondom, ennyi hülye pesszimistát, megláttak egy felhőt és már húznak el, pedig perzsel a nap. Na mindegy, legalább egyedül leszek. Amikor a pólómat ledobtam a strandpapucsom mellé azért gondoltam, hogy kéne rá dobni egy kis homokot, mert éreztem valami szellőfélét, ááá, ez csak a szele, semmi kül, amúgy sem közelednek azok a felhők, ugyanott vannak már tíz perce, meg a szél se arról fúj, nem lesz itt semmi. Hozhattam volna valamit inni, meleg van, bár nem kell, nem leszek sokáig.Na bementem a vízbe. Boka-térd közöttig. Húbaz. Aztán majdnem derékig (érted), még több húbazzzzm. Jó, hogy eddigre már senki sem volt, jót röhögtek volna rajtam a norvégok. Valahogy meggyőztem magamat, lebuktam. Oké. Megvolt, mégsem vagyok puhapöcs, ugye mondtam én? ... Békaláb, szemüveg fel. Én eddigre már nyakig a vízben, "elbújt a napocska" - mondta volna anyám, szerencsére nem volt ott. A hullámok is egyre nagyobbak , és azok a felhők mintha közelebb lennének, sokkal közelebb, pedig nem én távolodtam el annyira a parttól.. Na, nincs mit szépíteni rajta, olyan vihar lett secc perc alatt, hogy na... Hullámok is lettek úgy rendesen, már nem voltam szomjas, kopogtak a fejemen az óriási esőcseppek... Mire kiúsztam-küzdöttem magamat oda, ahol már meg tudtam állni a lábamon, elvonulóban volt a vihar. Már csak a szél fújt, lett vagy 15 fok. A homokdűnék tetején pont a cuccaim felett megjelent négy alak, színes viharkabátokban. Két felnőtt, két gyerek közöttük. Na mondom, hú de fasza... Nem volt mit tenni, feltettem a pókerarcot, mintha minden nap ezt csinálnám. Előkapartam a homokból az elásott (addigra úgy tűnt, mintha) törülközőm, fapofával kicsavartam belőle a vizet, kiráztam a homokot és törölgetni kezdtem magam a klasszikus nyári strandmozdulatokkal. Közben fél szemmel figyeltem a viharkabátos családot, azért örültem, hogy nem fényképeznek. Csavarás-rázás után felvettem a pólót, lazán belebújtam a strandpapucsba és a szemüveget a békalábakkal vidáman (ja) lóbálva másztam fel a homokdűnére, színeskabátos család felé, akik még mindig kapucniban feszítettek ott. Dobtam nekik egy mosolygós "hello"-t, éreztem, hogy turisták és engem viszont helyinek néznek, mégsem akartam bunkó lenni, legyen már jó benyomásuk a kirándulásból. Kicsit érdekesen mosolyogva visszaköszöntek, "hello, hello.." A gyerekek nem köszöntek, csak bámultak. Ahogy elhagytam őket, azt hallottam, hogy az apuka oktató hangnemben azt mondja németül: "látjátok gyerekek, ezek a norvégok még ilyen időben is fürödnek a tengerben.."
A parkolón mellettem állt a lakóautójuk, igaz, több autó nem is volt ott. Amíg az egyik kezemmel tökig tekertem a fűtést, a másikkal még intettem egy utolsót nekik. Hazaértem, betettem a műanyag kempingszéket a zuhany alá és ott töltöttem egy fél órát, folyatva magamra a melegvizet.
Szóval fürödni azért nyugodtan lehet.

wuaaa 2015.07.04. 17:35:57

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Ahaaa, na megnézem, köszi.. 400 méteren azért nem semmi a harmincakárhány fok..

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.07.04. 17:45:07

@wuaaa [nor]: Nem szokott sőt...
Én nagyon nehezen viselem. Erre mondják, hogy gombócból is sok.
@Observer99: Az még elmegy...
:)

puhacica 2015.07.04. 17:56:05

@wuaaa [nor]: :D ezek a norvegok... :D

@qkuc: elhiszem, nem emlekszem, hogy ennyire ra lettel volna keszulve. :)

2015.07.04. 18:05:24

@wuaaa [nor]: Jo kis sztori :D

"a tömeg jön velem szembe, mindenki szedegeti a cuccát, na mondom, ennyi hülye pesszimistát, megláttak egy felhőt és már húznak el" Igy van, a magyarok mindig jobban tudjak!!!!

Legalabb megvolt a tanulsag, ami nem ol meg az megerosit ugyebar! :D

Ugyandehogy (törölt) 2015.07.04. 18:13:45

@wuaaa [nor]: hallod, egyszer en is elkovettem ilyet anno az ndkban, patakvizzel volt feltoltvea medence a strandon, mondjuk gyanus lehetett volna, h meg a nemetek se furdenek.
3 hetig olyanbeteg voltam.......de mondjuk nekem volt mentsegem,tini voltam.

Mr Long 2015.07.04. 18:15:00

@wuaaa [nor]: A nemetek akkor mar pancsolnak a Balcsiban, amikor a fagyasztott ponty is fazik benne...

qkuc 2015.07.04. 18:23:27

@puhacica: Sokat töprengtem rajta, de ez egy olyan ajánlat volt, amire nem érdemes nemet mondani. Legrosszabb esetban hazajövök, :).

qkuc 2015.07.04. 18:24:38

@wuaaa [nor]: Merész ember vagy te, :D. Valahogy sejtettem, :D.

33621 2015.07.04. 18:46:20

@Mr Long (lassan határátkelő): Szegények olvasták itt az Albániát dicsérő hozzászólásokat! :-(

33621 2015.07.04. 18:52:44

Jelenlegi tartózkodási helyemen Zircen 28,3 fok van!
De holnap már cívis honban tartózkodom, és oda már 33 fokot mond holnapra, szerdára meg már 38 fokot!!! Margit ez normális?

Mr Long 2015.07.04. 19:05:12

@33621: Most hangosan felrohognek, csak nem tudom illik-e

qkuc 2015.07.04. 19:07:38

@33621: lehet majd tesztelni, hogy a felütött tojás megsül-e a betonon ......

2015.07.04. 19:12:40

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:
Calgary 1045m magasan fekszik, a homerseklet most +22C, estenkent be kell kapcsolni a futest:)
www.theweathernetwork.com/14-day-weather-trend/canada/alberta/calgary

nyuszigonosz 2015.07.04. 19:20:35

Már kezd kellemes hüvös lenni, már csak 35 fok van árnyékban. :-) Még két órája 39,6 fok volt. Amúgy 375 m magasan vagyunk itt.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.04. 19:21:26

@33621:
Zirc gyönyörű hely. A könyvtárat nézd meg.

nyuszigonosz 2015.07.04. 19:23:38

@Mr Long (lassan exhataratkelo): Hát, izé.. biztosan máshonnan voltak a puskások, dehogy albánok, hogyisne, nincs is ott bünözés, Meg lehethogy nem is Albániában volt a dolog, csak valaki elírta...

nyuszigonosz 2015.07.04. 19:25:45

@wuaaa [nor]: Ez jó. :-) Az ilyen dolgokra emlékszik aztán az ember, mikor száz évesen már csak a hintaszékböl néz ki az ablakon. :-)

qkuc 2015.07.04. 19:33:04

@nyuszigonosz(D): Minden esetre nem szottyant kedvem egy kis albán kalandra ... :/.

P.Elliot 2015.07.04. 19:45:35

@wuaaa [nor]: Ez jo tortenet volt. Nagy gratulacio hogy vegig csinaltad. .
Egyszer en is bementem az oceanba ugy hogy azt hittem hogy ottmaradok, leall a szivem attol a fagyasztoi hidegtol de azert is megmartoztam aztan kifele pedig nyar volt mar, junius vege es valahogy azt hittem hogy jo a viz mert furodtek tobben.
Meghozza ugy mentem be hogy berohantam a partrol a vizbe ott ahol mely volt, en marha, soha tobbet...
Egyebkent tenyleg itt is azt mondjak, hiszik hogy az eszaki nepnek minden hideg viz jo mert megszoktak, amerikai ismerosok vittek le a kulfoldi diak vedenceiket a latogatoba betert szulokkel junius kozepen az oceanhoz hogy had probaljak ki.
Ugy remlik norvegok voltak es nem igazan furodtek...

P.Elliot 2015.07.04. 19:49:49

@Mr Long (lassan exhataratkelo): Olyan orszag nincs a foldon ahol ne lenne bunozes, mindenhol vigyazni kell es kesz.
Albaniaban mint irtak egyebkent javult a statisztika ilyen teren, ossze kell hasonlitani mas orszagokkal es mindjart meg lehet nyugodni. Masutt esetleg meg rosszabb.
Nyitott szemmel kell jarni es kesz, stoppost nem felvenni...

Mr Long 2015.07.04. 19:55:59

@P.Elliot: Pedig azt hittem vannak olyanok. Egy vilag omlott ossze bennem...

wuaaa 2015.07.04. 21:19:24

Örülök ha tetszett az amúgy elég egyszerű történet nektek, nem semmi volt ám telefonon beszenvedni ennyi betűt ide ! :)) Néhol kicsit kusza lett, de nem is csoda, hogy annál a szövegbeviteli sebességnél gyakran a mondat kezdetekor még máshogy gondoltam a befejezését, mint mire a végéhez értem. Na majd legközelebb ! :))

wuaaa 2015.07.04. 21:45:28

Mit kevernek Írországban az emberek kajájába?? Vagy valami chemtrail búgatóport szórnak rájuk?

www.washingtonpost.com/blogs/worldviews/wp/2015/06/23/map-where-europe-is-growing-and-where-it-is-shrinking/

..jobb lesz, ha majd odafigyelsz, @qkuc:

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.04. 22:37:59

@P.Elliot:
Itt nem erről van szó.
Van egy házaspár aki sikeres kampányt folytat egy ország mellett.
Ennek hatására voltak már ott és készülnek oda néhányan.
Jó magyar szokás szerint azért vannak néhányan akik szívesen beleköpnek a levesbe. Kihasználva minden negatív hírt ami az országról szól.
Miért?
Csak...

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.07.04. 22:44:14

@P.Elliot: @diggerdriver:
sajnos barhol elfordulhat ez, h turistak buncselekmeny aldozatai lesznek, aztan barhol lehet, h a media meg nagyon raszall az ugyre vmilyen okbol.

qkuc 2015.07.04. 22:47:31

@wuaaa [nor]: 0-24h-ban ömlik az eső és a egyenló 20 fokkal, hát mi mást csinálnának a pub után? :D

FutureFry 2015.07.04. 23:12:08

@Cascabel: @DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:
Denver (Colorado) 1600-1700m magasan fekszik. Mostanában néha 32-33 °C körül alakul(t) a maximum hőmérséklet. Boise, Idaho kb. 800m magasan fekszik, múlt héten volt nap amikor 43 °C fölött volt a maximum.

kardio1 2015.07.05. 00:32:58

@nyuszigonosz(D): honnan máshonnan, mint Koszovóbol :-)

adg 2015.07.05. 03:22:31

@Gizi06: @diggerdriver: ez igy van, nem hartyaznak es nem hamoznak. Az oszibarack heja is igy jon le, nincs annyi ember a vilagon, hogy pucolgassa a barackot, plane hogy hartyazgassa a grapefruitot, mandarint, raadasul nem is lenne ilyen szep. :)
Valojaban a nem a hartyat oldja fel a savfurdo, hanem a hertyat es a hust, illetve a hejat es a gyumolcshust osszetarto reteget, igy levalik a hej a gyumolcsrol. Elvileg bo vizes mosas utan nem kellene benne savnak maradnia. Elvileg.

P.Elliot 2015.07.05. 05:10:46

@diggerdriver: Igen, tudom hogy kik azok akik mindig dicseroen beszelnek Albaniarol, en elhiszem hogy tenyleg nyugis, jo ott az elet, mar regen eljott volna ha nem,senkit sem kellene hogy elriasszon egy-egy bunozesi sztori amiben mas orszag bovelkedik ahelyett hogy csak elofordul neha.
Tenyleg elgondolkoztam ezen hogy mi lehet abban az orszagban olyan vonzo, azt hiszem mindenki hallott Laura Ingalls Wilderrol, / A Little house on the prairie ironojerol, annak a lanya szinten iro, ujsagiro a 1920-as evek korul vagy valamivel kesobb athajozott Europaba, ott utazgatott, irogatott, eljutott valami riportert Albaniaba es ottragadt, hosszu idore, lehet evekre, nem emlekszem mar ra hogy hogy volt.. Egy 30 ev koruli no, meg egy gyereket is fogadott onnan orokbe egy nagyobb fiucskat aki valami hegyi balesetbol mentette ki, kesobb is visszament Albaniaba, odahuzta a szive. Valami tenyleg lehet az orszagban hogy megragadta, jobban mint a tobbi europai orszagok.
Szoval aki ugy erezte hogy odakoltozne, ne habozzon korulnezni. Jo kis hely lehet.

P.Elliot 2015.07.05. 05:14:44

@Gizi06: Ezt a gyanakvast belem is belem ultetted most, nem tudtam hogy igy kezelik a mandarint.

DieNanny CH 2015.07.05. 06:23:52

@P.Elliot:

Gyerekkorom meghatározó könyve - bár én csak az elsőt olvastam (Kicsi ház a nagy erdőben), ráadásul Rényi Krisztina volt a könyv illusztrátora.
15 éve valahogy nem találom azt a könyvet, be kéne szereznem újra...
Úgy 10 éve szembesültem azzal, hogy a "Mi kis farmunk" e könyvek feldolgozása...
(Tudom, te talán a magyar címekkel nem vagy tisztában...)

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2015.07.05. 10:10:59

@qkuc: sikerült valami? nagy gratula ... ügyesen, aztán azért írj majd beszámolót! :)

catnip cupcake 2015.07.05. 10:25:30

@qkuc: ha szerencsed van, kifoghatsz rendes nyari idojarast (ugy 6-7 evente:D ).
Ket eve kb. ilyenkor voltunk Kerry megyeben egy eskuvon, egyben nyaralas is volt, mert nem voltunk meg Irorszagban. Elotte jol bevasaroltunk vizallo cuccokbol, de vegul semmi ilyesmi nem kellett: 26-29 fok volt, strandoltunk, kicsit le is egtem(!), a tengerparti utakon autokazas tiszta mediterran feeling volt a palmafak es a turkiz tenger miatt. A helyiek mondtak, hogy nem volt ilyen ido 2006 ota:)

Amugy gratula a munkahoz, gyorsan osszejott:)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.05. 11:50:38

@adg:
Persze. Én sem gondoltam hogy a helyi erők kézzel tapogatnak végig minden gerezdet, de poénnak jó volt. Be is linkeltem a filmet ahol csinálják. www.channel4.com/programmes/food-unwrapped/videos/all/s1-ep1-perfect-grapefruit-pieces

www.panoramio.com/photo/8110492 Tegnap is vettem vagy 15 ilyen konzervet. Most a nagy melegben reggelire ezt eszem jól lehűtve. Ráadásul többféle fajta van Szváziföldről. Most vörös grapefruitot vettem. Egyébként a törökök is gyártják.
Hidroklorid savat használnak.

wuaaa 2015.07.05. 11:52:29

@qkuc: Áááá, szóval ezért Írország..... :))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.05. 11:55:29

@P.Elliot:
Nézd, én sok albánnal dolgozok együtt. A munkatársaim közül a legjobb barátom is egy albán. Amit Jani haverjáék elmondanak az albán emberekről azt én mindennap tapasztalom és teljesen úgy van. Én is azt mondom hogy egyszer megnézném azt az országot.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.05. 12:00:23

@yes Sir!:
Lehet hogy így van, de akkor most menjünk bele egy adok kapokba vagy számháborúba hogy hány Szögi Lajos ér két turistát Albániában?
A nyócker és Tiszabura ér egy fél Lazaratot?
Haggyukmár...

adg 2015.07.05. 12:35:54

@diggerdriver: A gyikemberek es a nemzetkozi karvalytoke osszefogasa miatt a film nalam nem jon be, de az a kupac grapefruit nem rossz.
Iden nekunk is termett voros grapefruit, eleg jo gyumolcs.

Nem felteteleztem, hogy azt gondolnad, hogy az asszonyok hartyazgatjak a gerezdeket. :)
Inkabb csak ugy erdekesseg miatt irtam oda, foleg a barack miatt. Sokan el sem tudjak kepzelni. Es hat tenyleg eleg bizar eljaras....

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.05. 12:56:42

@adg:
Pedig van aki azt gondolta hogy azt gondolom...
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

rezsoatya.weebly.com/blog

P.Elliot 2015.07.05. 13:01:49

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: En csak angolul olvastam a konyvet, felnottkent, anyukakent vettem a kezembe kedvetlenul amikor a 10 eves lanyom mutogatta. Csak azert kezdtem bele mert lattam a sorozatot a teveben es nagyon tetszett.
Az elso konyvet elolvastam, erdekes volt. A masodikat mar megdicsertem, a harmadikat nem tudtam letenni a kezembol, / az irono gyakorlatlanul kezdte az elso konyveket aztan belejott, soha ennel jobban megirt, erzekletesen abrazolt konyvet nem olvastam, lehet hogy azert mert itt elek es tudtam mirol van szo/, a kovetkezoket ugy olvastam vegig hogy egyhuzamban es rettenetesen megfogott. Eleve az hogy az irono a maga eletet irta le, oszinten ahogy volt, a kor az amerikaban a legkedvesebb korom, a pionirok kora, a vandorlasok, letelepedesek, betelepitesek kora.
Amikor nyugdijas lett a ferjem is, / 3 eve/, bevagtuk magunkat a kocsiba es elmentunk az irono nyomaba, a szuletesi helytol egeszen a Mansfieldi farmjaig ahol meghalt, helyszinektol a temetokig is, akkoriban leirtam az egesz utazast roviditve a topikomba ahol beszelgetek. Nagyon nagy elmeny volt szembetalalkozni a konyvvel, a helyszinnel. Valami 5 vagy 6 helyet kerestunk fel, egyik allambol a masikba vandoroltunk, a prairin azt hittem hogy leeg a fejemrol a hajam olyan meleg volt, nem is volt rajtunk kivul senki a kis filmbeli hazban/ replika/ de nyitva volt az ajto, nem feltek hogy barki ellopna valamit, nagyon erdekes volt.
Szeretek az irok oneletrajza utan menni, elmentunk mar Mark Twain nyomaba is, marmint a Tom Sawyer konyv utan, pont olyan volt ahogy a konyvben le volt irva, minden hazat is megtalaltunk, muemlek valamennyi, sot a kornyek is, csak turistahely, utaztunk a Missisipin a lapatos hajon, , maszkaltunk a barlangban. orult jo volt....

P.Elliot 2015.07.05. 13:10:06

@P.Elliot: Ja, meg annyit hogy nem csak mi ereztuk hogy meg kell nezni a helyszineket, utazasaink soran lattuk hogy mas is. A Missisipinel egy nemet tobbtagu felnott csalad teljesen felhuzva, magukon kivul tapogattak a folyo vizet, "morzsolgattak" a kezukkel, a hajon osszevasaroltak mindenfele vackot meg hajomodelleket is, kis tutajt, konyvet, istenharagjat, be nem allt a szajuk, egymasnak mutogattak a dolgokat, tatott szajjal neztek a "Tom Sawyer" fele szigetet ahva azok megszoktek,/ az iro sajat gyerekkori ugyeit irta meg/, latszott rajtuk hogy teljesen a hatasa ala kerultek a tenynek hogy itt lehetnek.
Szoval a konyv "ereje", a fantaziae...

P.Elliot 2015.07.05. 13:15:13

@diggerdriver: Nyugi, en is megneznem, talan egyszer eljutok oda. En nem a csillogo villogo varosok rabja vagyok hanem szazszor jobban ertekelem az egyszeru, termeszetes eletmodot, az emberek egymashoz valo barati viszonyat, nekem latatlanba is bejonne az orszag, jol ereznem magamat benne, feltalalnam magamat.
Meg sosem talalkoztam itt Alban emberrel, ha igen akkor nem mondtak hogy azok en meg nem kerdeztem. Nem mindig illik megkerdezni hogy az illeto honnan jott.

adg 2015.07.05. 13:16:37

@diggerdriver: Ez a ti jatekotok, nekem negy gyerekem van, lassan a kisebbek is kinonek ebbol. Pont eleg volt.
Kene nektek valami rekreacios tevekenyseg, tul sok energiatok van. :DD

P.Elliot 2015.07.05. 13:16:55

@diggerdriver: Ami a konyveket illeti meg az eletrajzokat, a tied is biztosan nagyon olvasmanyos lenne csak szannad mar magadat ra vegre. Minden oneletrajzi kony erdekes szerintem.

qkuc 2015.07.05. 13:22:09

@diggerdriver: Feltétlen be kellett ezt ide hoznod ...

A fentebbi kommentedet meg hanyagoltam (ami érzetem szerint részben nekem is szólt), de azért az minimum LOL hogy 2 db ide kommentelő ember véleménye alapján elkönyveled Albániát a tündérek országának. Ez annak pont az ellentéte, mintha csak konstans fikázná valaki.

Objektivitás, kolléga, objektivitás.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.05. 13:37:46

@qkuc:
Hadd legyek már büszke arra hogy emberek időt energiát nem kímélve rám fordítják idejüket.
Tudod, a negatív reklám is reklám:))))))))))))))))))))))))))))

Te figyu, én Ausztrália Darwin városát is szuper helynek tartom EGY idekommentelő ember véleménye alapján és hát Albánia esetében ennél jóval több helyről kapok információkat.
Viszont egyet nem értek. Ha valaki pozitívan elfogult egy országgal ahol él akkor a fikázással próbáltok egyensúlyt teremteni?

adg 2015.07.05. 13:46:22

Azert volna otletem, hogy es mit lehetne javitani rajta. :)

qkuc 2015.07.05. 14:53:47

@diggerdriver: Talán nem kell sem pozitívan, sem negatívan elfogultnak lenni, de már unom ezt a megmondóember stílusod. Hogy te annak tartok, örülök neki, de nekem mondjuk hadd ne kelljen olyan nagyon pozitívan elragadtatnom magam.

A reklámod meg letojom, nem tartozik ide, verjétek le egymáson a játszótéren, vagy mittudomén, de a sérelmeid ne ide hömölyögtesd be.

Mr Long 2015.07.05. 19:48:26

@diggerdriver: "én Ausztrália Darwin városát is szuper helynek tartom EGY idekommentelő ember véleménye alapján"
Magyarorszag egy szuper hely, vannak kisebb problemak, de azert kiraly a velemenyem szerint.
Akkor te is annak tartod?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.05. 19:54:40

@Mr Long (lassan exhataratkelo):
Természetesen. Magyarország a legszuperebb hely. HA VAN PÉNZED.
Kár hogy ez utóbbi mondatot te nem érted.

Mr Long 2015.07.05. 20:39:47

@diggerdriver: Ertem en. De nem minden orszag ilyen? Anglia is akkor jo, ha megtudod venni a charity porfogoidat.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.05. 20:41:52

@Mr Long (lassan exhataratkelo):
Természetesen. Na de itt meg tudom venni. Azért vagyok itt. Szerintem nincs közöttünk vita.

puhacica 2015.07.05. 23:02:09

@P.Elliot: ez a Farm, ahol elunk cimu sorozat, ha jol ertettem. nagy kedvencem, olyan, mint a magyar nepmesek: a vegen mindig a jo gyozedelmeskedik. :)

P.Elliot 2015.07.06. 04:15:49

@puhacica: Varjal csak, a filmsorozat teljesen mas mint a konyv, nem tudom olvastad-e a konyvet, talan csak 10-15% a filmnek.Magat a konyvet nem tudtak volna egy az egyben filmre vinnni mert a nezo elborzadt volna attol hogy ezek milyen nagyon szegeny emberek voltak, mennyit nelkuloztek, annal a "long winter" konyv reszletnel kishijan ehenhaltak.
A film szepen kigazitotta, kipoliturozta az irono leirt emlekeit csak az akkori eletet, hangulatot, erkolcsi tartast kivanta bemutatni hogy hogy volt az elet akkoriban.
Ha nem olvastad el a konyvet akkor nagyon ajanlom mert rettenetesen jol megirt konyvek, valami 6-7 darab, nem is emlekszem, csak az elso ket resze gyerekes, a tobbi mar korantsem az, L. jol belelendult az irasba.
Nekem a konyv tetszett igazan, az fogott meg. A filmet valahol Texasban vettek fel, en Pepinben, Minnesotaban, Kansasban, Missuoriban es Dakotaban jartam, vagyis az igazi tajakon, lattam a valodi hazaikat, a Dakotai De Smeet-i hazukat meg a papa epitette, L. mansfieldi farmja is eredeti allapotaban van, lattam a papa hegedujet, hallottam L. hangjat egy korabeli felvetelen, olyan kellemes oreges meselo hang volt.
Furcsa erzes volt a temetoben szembetalalni magamat a csalad sirjaival es az semmi, ott voltak eltemetve a falucska osszes lakoja, megtalaltam a konyvben szereplok neveit, furcsa volt elgondolni hogy ez nem mese volt, ez igazi tortenet, itt vannak a szereploi korulottem.

P.Elliot 2015.07.06. 04:20:32

@puhacica: Ja, nem is kell megvenned, csak ki kell hozni a konyvtarbol es idorendbe rakva olvasni el. Es angolul. Magyarul szerintem nem kapod meg azt a hangulatot .

puhacica 2015.07.06. 13:58:25

@P.Elliot: ja ezt nem tudtam. akkor megpróbálom megszerezni és elolvasni a könyveket is. (azért irigyellek ám, hogy te ezeket élőben láttad! :))

DieNanny CH 2015.07.06. 19:58:55

@P.Elliot:

De jó! Ezért nagyon irigyellek!

DieNanny CH 2015.07.06. 20:03:13

@puhacica:

Hát, nem tudom, én a filmsorozatból összesen 2 egybefüggő részt láttam, a lehető legborzasztóbb volt - történetileg... Merthogy, nem a jó győzedelmeskedett.
A címe a rész(ek)nek: Sylvia. Ha gondolod, imdb-n nézz utána.

puhacica 2015.07.07. 17:43:21

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: lehet, hogy pont ezt a kettot nem lattam? megeshet, mindig akkor neztem, amikor veletlenul elkaptam valamelyik csatornan.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása