oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. március 21. 06:42,  Ahol a határátkelők nemzeti hősök 356 komment

2015. március 21. 06:42 Határátkelő

Ahol a határátkelők nemzeti hősök

Nem minden ország akarja kiátkozni a határátkelőit, akad olyan is, ahol állami programokkal készítik fel őket arra, milyen is az élet külföldön és hogyan kell minél könnyebben beilleszkedni. Pedig ez az ország Ázsia egyik leggyorsabban fejlődő gazdaságával dicsekedhet.

fulop-szigetek_haziasszonykepzes_bbc_com.jpg(fotó: BBC)

Hiába hasít a fülöp-szigeteki gazdaság, a lélekszám még ennél is gyorsabban nő, aminek következtében egész egyszerűen nincs elég munka az országban. Így aztán a kormány minden évben emberek ezreinek tanítja meg szervezett keretek között, hogyan is váljanak minél sikeresebb határátkelővé.

A manilai Háziasszony Akadémián például mindent tanítanak, amit egy háztartás vezetéséről tudni kell, legyen az konyhai munka, vagy bármi egyéb teendő.

A helyszín a BBC tudósítója szerint olyan, mint egy szappanopera forgatási helyszíne, a konyhától a nappalin át minden helyiséget megépítettek, ami egy gazdagabb házban megtalálható.

Az alagsorban osztálytermek vannak, itt tanítják a leendő háztartási alkalmazottakat a higiénés dolgokra, a pénzzel való helyes bánásmódra (!), valamint a tiszteletteljes viselkedésre.

Az állam is nyer rajta

Mindezt az állam finanszírozza, évente több tízezer háziasszonyt, sofőrt, szerelőt, kertészt képeznek az ilyen és ehhez hasonló iskolákban. Ők egytől egyig abban a reményben érkeznek ide, hogy a megszerzett tudást külföldön hasznosítják majd.

A fel nem tett kérdésre az a válasz, hogy az állam számára is tiszta nyereség a dolog: a lassan tízmilliós fülöp-szigeteki határátkelő közösség ugyanis pénzt küld haza, ami életbevágóan fontos a gazdaságnak. Másfelől hiába fejlődik robbanásszerűen az ország, ha egyszerűen a lélekszám még annál is gyorsabban (évente 2 millió fővel!) nő.

A matek egyszerű: a lakosság egyharmada (!) 15 év alatti. Ez egyben azt is jelenti, hogy (ha a folyamatok nem változnak) a következő 30 évben a jelenlegi 100 milliós lélekszám megduplázódik, azaz 200 millió embert kellene majd az országnak eltartani. Hiába a gazdasági fejlődés, ez gyakorlatilag reménytelennek tűnik. A megoldást az egészségügyben, ezen belül is a szexuális felvilágosításban kell keresni, hogy a jelenleginél kevesebb gyerek szülessen. (Nesze neked, Európa!)

„Nincs más választásunk”

Visszatérve a háziasszony-képzőhöz, az egyik résztvevő, Maria azt mondja a BBC riporterének, hogy az ott tanulók büszkék arra, amit csinálnak. „Nemzeti hősök vagyunk” – teszi hozzá, ami egyfelől a kormánypropaganda szövege, másfelől nem kétséges, hogy a külföldre készülők el is akarják hinni.

fulop-szigetek_haziasszonykepzes_bbc_com_cikk.jpg(fotó: BBC)

„Nincs más választásunk, mint külföldön munkát vállalni” – mondta például az egyik résztvevő a BBC-nek. „Van egy kisbabám, akiről nem tudok gondoskodni. Abból a pénzből, amit Kuvaitban kereshetek, az édesanyám fel tudja majd nevelni” – tette hozzá Evelyn.

Sokan vannak hozzá hasonló helyzetben, sokaknak kell szembenézniük azzal, hogy évekre elszakadnak a családjuktól, a gyerekeiktől, alaphelyzetben ugyanis három évre kell aláírniuk a szerződést. De sokan vannak olyanok, akik soha nem térnek vissza.

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Fülöp-szigetek

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr287286489

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tableno 2015.03.22. 08:11:00

@Mirjam2: így van. Én ugye közgazdászként TÉNYLEG értek ezekhez a dolgokhoz, mégis rendszeresen lehurrognak olyanok, akik legjobb esetben is csak lelkes amatőrök. Egy idő után elege lesz az embernek abból, hogy egy maxval-féle mindentudó sarlatánnak jobban hisznek, mint annak, aki 20 éve ezzel a témával foglalkozik...

2015.03.22. 08:12:22

@blackhair-lady: @tanato: Siman elkepzelheto hogy Iranban mas dolgokat hasznalnak takaritasra es ezert nem tudta a holgy hogyan kell kezelni pl. a felmosot, stb. Pl. en takaritottam mar Nyugaton mikor Indiaba kerultem (sot dolgoztam takaritonokent), megis meg kellett tanulnom ott hogy hogyan kell takaritani, mert pl. nem tudtam hogyan kell a cirokseprut hasznalni (nem is tudom ezt tenyleg cirokseprunek hivjak-e magyarul: www.madamletmetellyouonething.com/red-dust-of-india/

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.03.22. 08:15:14

@Shanarey(England) ISTP:

"Na akkor magyarázd meg nekem, hogy az átlag Orosz ebből a sok jóból, miért nem lát semmit?"

Pont ezt cáfoltam meg. Sosem létezett korábban orosz középosztály, S a szegénység aránya a korábbi ázsiai szintről (50 %) le lett víve normál 15 %-os kelet-eurűpai szintre. Szerinted ezt nem érzi meg az átlagorosz?

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.03.22. 08:15:42

@morsels:

A milliárdos szükséges elem, nincs kapitalizmus nélküle.

De ha egy milliárdos a nép ellen lép kell, az államnak le kell állítani. Hozzáteszem: ugyanez történne az USA-ban is hasonló esetben.

Hodorkovszkij el akarta adni érdekeltségeit amerikaiaknak. Ezért le lett állítva.

2015.03.22. 08:17:45

@tableno: Pontosan, hiaba erzem azt hogy kicsit otthon vagyok a temaban pl. azsiai vallasok kerdeseben, Max siman, magabiztosan keresztulgyalogol rajtam es megmondja a tutit. Ezek utan semmi kedvem erveket felhozni ellene, inkabb megprobalom atugrani a kommentjei nagy reszet. Gondolom a legtobben igy vagyunk ezzel, aztan a vegen ugy nez ki hogy neki van igaza mert senki nem cafolja meg az 'erveit' :))). De hat ez a nyilvanos blog ez egy ilyen mufaj.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.03.22. 09:01:02

@tableno:
Miért Szaúd Arábiát hozod példának?
Miért nem Oroszországot?
Ott sem csuknák börtönbe és ott sincs liberalizmus.
Bár lehet hogy Oroszország liberális.
Mint tudjuk minden jó a liberalizmusból származik ergo Oroszország a Szabad Tetkóviselés országa liberális.

Mint a híg takony...

tableno 2015.03.22. 09:09:36

@diggerdriver: hülye vagy. Amúgy a lányod Oroszországban is megnézhetné magát. De te is, csak szólok...

tanato 2015.03.22. 09:17:51

@Mirjam2: Igen erről hallottam,a leendő középosztálybeli feleségeknek volt kitalálva,hogy ellenőrizni tudják a cselédeket,hogyan végzik a munkájukat.Ilyenben is gondolkodhatott az ANtall kormány,mert nagyon restaurálni akarta akkor a gyermekkori viszonyait Antall,aki középosztálybeli gyerekként nőtt fel a Horthy rendszerben.De azért ott volt a másik szándék is hogy jól felkészült háztartási alkalmazottakat is képezzenek az általa újra álmodott "úri"középosztály számára.

tanato 2015.03.22. 09:22:32

@Mirjam2: Ez is lehet az ok,meg a másik is.Pl, régebben írtam már ide is egy linket Indiáról,hogy már egészen kismértékben jobb anyagi helyzetű nők/akik még MO.-on is szegénynek számítanának/ sem takarítanak,mert akkora a szegénység ott hogy szinte egy tál lencséért is beállnak cselédnek a nagyon szegény lányok.

tanato 2015.03.22. 09:27:30

@Mirjam2: @tableno: @GERI87: Max egyértelműen Putyin "embere".Lehet hogy csak bulgársága miatt oroszbarát,lehet politikai mgegyőződésből,akármiből,ebből nem enged.Putyin lesz a világ első embere,ha törik ha szakad.A Nyugat le lesz alázva általa hamarosan.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.03.22. 09:29:31

@GERI87: @Mirjam2:
Folyton arra lyukadunk ki hogy ami jó az liberális ami rossz az nem liberális.
A liberálisok simán letagadják a magyar liberalizmust és kitörlik a liberális történelemkönyvekből. Mert csődbevitte az országot.
Bezzeg a nyugat...
Ott minden liberális gazdaság szárnyal. Mint a Spanyol az Olasz...
Jaaa hogy azok pont nem. Azok az unortodox liberális gazdaságok.
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

tableno 2015.03.22. 09:29:32

@diggerdriver: mondjuk ez már magas lesz neked, de a liberalizmusnak is vannak fokozatai. Oroszország például valóban liberális Szaúd-Arábiához KÉPEST. Londonhoz képest meg nem az. És hogy még tovább bonyolítsam a dolgot, elárulom, hogy Oroszország nagy ország, tehát nem mindenhol ugyanolyanok a körülmények. Moszkvában például a lányodat csak jó eséllyel lekurváznák a tetkói miatt (mielőtt félreértesz, eszem ágában sincs megsérteni őt, és nekem semmi bajom a tetkóival, de hát én csak egy hülye libsi vagyok...). Ellenben vidéken már számíthatna arra, hogy beviszi a rendőr miatta, Csecsenföldön pedig (ami szintén Oroszország!) meg is ölhetik érte. De ha nem hiszel nekem, menjetek el oda, próbáljátok ki!

Shoyu 2015.03.22. 09:34:51

Ilyen Magyarországon is van. 3 éves képzések ha jól emlékszem, ingyenes, németet, szakmát tanítják, feltétel, hogy a tanuló a suli után Németországban vállaljon munkát, gondolom megadott munkahelyeken.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.03.22. 09:35:01

@Mirjam2:

"Mo.on a 'liberalis' szot szitokszokent hasznaljak egyes korokben"

Amit én ellenzek. A liberalizmus NEM szitokszó, hanem egy bizonyos eszme neve. Ezt az eszmét ellenzem, de a szót szitokszóként használni abszurdum.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.03.22. 09:37:52

@tableno:
És csak nyúlik, nyúlik mindent beszennyezve...

Innen nézve meg bizonyos szemszögből a csillagok aszcendensét figyelembe véve az Északi Sarkhoz képest Észak Korea is liberális nektek.
Mindig mindent valamihez viszonyítotok ami a liberalizmus előnyét hozza ki.
Egy liberálisnak az egész sárgolyó liberális ha úgy akarja.
Tényleg, az Internacionálét nevezzétek ki liberális himnusznak.
Tökéletes lenne.

tableno 2015.03.22. 09:43:58

@diggerdriver: Kb olyan szinten vitázol, mint egy duzzogó ovis. A liberalizmus lényege csupán annyi, hogy hagyjuk az embereket úgy élni, ahogy nekik jó, és lehetőség szerint minél kevésbé szólunk bele máaok dolgába. Nyilván tökéletlen a rendszer, hiszen az emberek is azok. Viszont a diktatúrával is ugyanez a baj: a diktátor aki meg akarja mondani a tutit, a legritkább esetben tévedhetetlen. Amúgy javaslom, hogy a liberális demokrácia "kudarcait", pl Olaszországot vagy Spanyolországot az illiberális modell kevésbé sikeres példáival hasonlítsd össze, mondjuk Myanmarral vagy Észak-Koreával, esetleg Iránnal. Szingapúrt és Dubajt meg Svájccal és Norvégiával.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.03.22. 10:07:25

@tableno:

Igen, én egy műveletlen melós szintjén vitázok veled az egyetemet végzett liberális tudorral.
Csak mellékesen jegyzem meg hogy pont a hozzád hasonlók tették Magyarországot azzá ami most.
Mert liberálisok, mert diplomások, mert ők a TUDÁS birtokában vannak. Meg lehet nézni mire tellett a TUDÁSBÓL.
Én mint kívülálló csak a kenyér minőségéről mondhatok véleményt hiszen a kenyeret ti készítitek.
Szar a kenyér amit csináltatok.

A liberalizmus a ti értelmezésetekben azt jelenti hogy mindent szabad.
Pont. Nincs tovább.
Nincs belefoglalva hogy kivéve ami másnak árt.
A ló egyik oldala a liberalizmus, a másik oldala a diktatúra.
Hát basszátok meg egymást (vagy a lovat) aztán az utód talán fent tud maradni a ló hátán.

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2015.03.22. 10:11:50

@adg [Au, Darwin]: Mult heten akadtam ra erre a cegre egy indexes cikk alapjan. Azota is dobbentem nezem a szervezettseget. (Fokent a nalunk uralkodo kaoszhoz kepest)

www.youtube.com/watch?v=Hdpf-MQM9vY

tableno 2015.03.22. 10:20:49

@diggerdriver: ehhez képest az undorító libsik elől a világ egyik legliberálisabb országának legliberálisabb városába menekültél, és ott éled világod. Ki érti ezt?!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.03.22. 10:25:08

@tableno:
Megyek haza
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))

tableno 2015.03.22. 10:33:45

@diggerdriver: Hajrá. Majd számolj be a tapasztalataidról.

tableno 2015.03.22. 10:35:21

@diggerdriver: ezt az undorító libsi propagandát ugye elrettentő példaként linkelted be?

adg 2015.03.22. 10:36:52

@ctboy (US) ENTP: Igen, ezt lattam mar. Nagyon komoly szervezes kell hozza.
De azt erdemes hozzatenni, hogy a hazat nem tizenot nap alatt epitettek, az a felepitmeny osszeszerelese volt.
Elotte ki kellett asni az alapot, majd megepiteni. Ez mar boven tobb ido, minimum egy de inkabb ket honap, ha ott is megy ez a szervezettseg.
Aztan le kell gyartani az epulet nagy reszet valahol. Az is honapok, es csak utana jon a szereles, az gyorsan megy valoban. Ossze van csavarozva az egesz.
De szerintem meg ekkor sincs kesz, oke, all az epulet, rajta van a burkolat, van benne nemi gepeszet, hiszen vilagit, stb.
De belao munkakra nem eleg tizenot nap. Mar csak technologia miatt sem, meg annyi ember kene hozza, hogy nem tudnanak egymastol dolgoozni.

Szoval helyesen, tizenot nap alatt allitottak fel az elkoregyartott szerkezetet. Ez sem rossz amugy, termeszetesen. De az epulet megepitesi ideje attol szamitando, hogy belevagtak a kapat a foldbe, es addig tart, hogy keszre jelentettek, es atvette a tulaj/megrendelo.

tableno 2015.03.22. 10:48:11

@diggerdriver: te jószagú atyaúristen. Most látom csak, hogy te engem itt agyba-főbe szívatsz... Hát nálad nagyobb szélsőliberális nem is létezik, ember!

diggerdriver.blog.hu/2015/02/10/megis_kinek_az_elete_543#more7159855

Ugyandehogy (törölt) 2015.03.22. 10:49:30

@GERI87:

mint nemreg megtudtam, az unortodoxia new deal neven egyszer mar bevalt valahol nyugaton.
igaz, hogy volt vagy 85 eve.

tableno 2015.03.22. 10:52:23

@~~Babette~~: ????????? Na azért a kettő nem teljesen ugyanaz. Meg a megoldandó problémák sem voltak még csak hasonlóak sem. De persze egy magamfajta hülye közgazdász ne pofázzon bele a nagyok dolgába, úgyhogy el is dugulok.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.03.22. 10:54:00

@tableno:
Igen, igazad van.
Én vagyok a világ leg szélsőliberálisabb ultrakonzervatív diggerdriver-e.
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Ugyandehogy (törölt) 2015.03.22. 11:02:24

@Mirjam2:

-nak tuno stilusban.
a valodi entellektuell figyel a masikra, akivel kommunikal.

tableno 2015.03.22. 11:02:54

@diggerdriver: aki totális fogalomzavarban szenved...

Ugyandehogy (törölt) 2015.03.22. 11:05:12

@tableno:
mivel en nem kozgazdasz vagyok (es nem is akarok az lenni) , nem kozgazdasagi aspektusbol irtam (bar igy visszagondolva, ezt mondanom kellett volna),
hanem olyan szempontbol, hogy mindketto abban latta a gazdasagi valsag megoldasat, hogy kozpontilag(allamilag) avatkozik bele a piac folyamataiba.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.03.22. 11:05:20

@tableno:
Szenvedek?
Nem érzem a szenvedést.
:))))))))))))))))))))))))))

Ugyandehogy (törölt) 2015.03.22. 11:07:23

@tableno: mert tul keveset hallatod a hangod.
es nem cafolod meg a hulyesegeiket.
pedig mi orulnenk neki.

Simon Hasonmasa (TW) 2015.03.22. 11:21:15

@rezsöatya:
Erdekesseg keppen, itt talalhato az elsullyedt Monty is tobb ezernyi tonna robbano anyaggal.
Apaly idejen latszanak az arbocai:

www.dailymail.co.uk/news/article-2195590/3-000-ton-timebomb-shipwrecked-Thames-estuary.html

tableno 2015.03.22. 11:32:37

@~~Babette~~: A New Deal a 29-33 világgazdasági válságra adott megoldást. Mint azt te is említetted, ez 85 éve volt, radikálisan más körülmények között.

A 30-as évek gazdasági világválságának okaként Keynes (Matolcsy kedvenc közgazdásza amúgy) az ipari forradalom által felfuttatott termeléshez képest elégtelen fizetőképes keresletet határozta meg, és megoldásként radikális bér- és fogyasztásnövelést, a jóléti rendszerek széleskörű kiépítését és az állam nagyobb gazdasági szerepvállalását javasolta. Akkoriban ugyanis nem volt SEMMIFÉLE gazdasági szabályozás, sem antitröszt törvények, sem szociális háló, sem munkanélküli segély. A válságot többek között az mélyítette el, hogy a nagyarányú munkanélküliség tovább csökkentette a keresletet, ami további elbocsátásokhoz vezetett, stb. Ehhez jött még a deflációs hatás, vagyis az árak folyamatos CSÖKKENÉSE. Ja, és gyakorlatilag nem volt államadósság. A New Deal (gyakorlatilag a szociális és infrastrukturális feltételek javítása államadósság generálásából, a monopóliumok megszüntetése és a piaci verseny erősítése mellett) ilyen feltételek mellett lett sikeres.

Ezekből a feltételekből szerinted hány érvényes a mai Magyarországon? És a munkanélküli segélyt közmunkára cserélő, a reálbéreket lenyomó, az államadósságot minden áron csökkenteni akaró, a piaci versenyt állami monopóliumokra cserélő unorthodoxia mennyiben azonos a fenti gazdaságpolitikával?

2015.03.22. 12:00:06

@M. Péter: Lehet, hogy ez áll a háttérben... :)

tableno 2015.03.22. 12:01:09

@diggerdriver: azért kérdezd me maxvalt, a haza bölcsét, hogy az eutanázia támogatása nem liberális ebola-e véletlenül?

Ugyandehogy (törölt) 2015.03.22. 12:05:38

@tableno: amennyit en tudok, es az nem sok;)errol
kozmunka
kozmuvek allamositasa (ld nemzeti kozmuszolgaltato)
allami nyugdijszolgaltatas barmilyen faramuci modon
munkaugyi torveny ld MT atalakitasa, mellyel tobbletjogokat ad a munkavalloknak
bankfelugyelet erositese ld pszaf es mnb "osszevonasa" (nem sikerult tul jol)

es ugy altalaban az a felfogas, h a szabadversen hirdetese mellett gyakorlatilag termeszetesnek erzi, hogy beavatkozzon barmilyen piaci folyamatba

en innen , hozza nem ertokent igy latom.
de nem foglalkoztam ezzel, ig nem erzem felhatalmazva magam vitatkozni veled

2015.03.22. 12:10:08

@GERI87: Ha belegondolsz, szinte ugyanez megy Mo.-n is. Csak nekünk nincsenek természeti erőforrásaink.

Buff A Ló 2015.03.22. 12:11:32

@M. Péter: ilyen alapon az ortodox egyház is fizethetné, hogy kampányoljon a "murvalobbi" és a "betegségek" ellen.
az igaz, hogy nekik már kevesebb az olajuk, mint az oroszoknak. :)

tableno 2015.03.22. 12:13:28

@~~Babette~~: a lényegi különbség az, hogy egyrészt a magyar gazdaság a 30-as évek Amerikájával ellentétben eleve túlszabályozott (tehát a további beavatkozás nem sok jóval kecsegtet), másrészt a New Deal egyáltalán nem volt piackorlátozó, sőt inkább az akkor elterjedt monopóliumok megtörése volt az egyik célja. A gazdaságpolitikai intézkedéseket mindig az adott körülményekre kell szabni. Hogy orvosi példával éljek: attól hogy az antibiotikum gyógyítja a tüdőgyulladást, még nem biztos, hogy a cukorbetegségre is jó.

rezsöatya 2015.03.22. 12:14:00

@Simon Hasonmasa (Roch): koszi, hogy megtalaltad, erdekes cikk!

2015.03.22. 13:15:20

@diggerdriver: Oroszorszagban regebben nagyon durvan megvertek az emosokat, es mindenkit aki hasonloan nezett ki :(

Nem hatosagilag persze, hanem "csak ugy" egyenileg, onkenybol, szoval ennek nincs sok koze a liberalizmushoz, hanem inkabb az eroszakossaghoz es az intoleranciahoz. De Oroszorszag papiron amugy liberalisnak szamit, meg a homoszexualitas is legalis, csak a "propagalasa" tilos. Papiron amugy rengeteg csodalatos, demokratikus torvenyeik vannak amik garantaljak az egyen szabadsagat, jogait, stb, a problema pont az, hogy Oroszorszagban ezeket nem szokas betartani, mindenki magaert felel, a politikusok is magukert, a rendorok is magukert, mindenki a sajat celjat szolgalja, es hat ugye ahol az erosebb kutya b*szik, ott ez az ugynevezett maffiaallam hamar kialakul. Az "illiberalis" demokracia, az bizony pontosan ezt jelenti, csupan eufemizmus a korrupt kleptokraciara.

Ennek nem sok koze a valodi liberalizmushoz, vagy annak ellentetehez, ami szo szerint azt jelenti, hogy szabadelvuseg (liberta = szabadsag), ez azt jelenti, hogy a tarsadalmat ugy rendezzuk be, hogy az egyen legyen szabad (addig, amig masok szabadsagat nem serti). A gazdasagi liberalizmus is ezt jelenti, hogy a gazdasagot ugy rendezzuk be, hogy a vallalkozas is legyen szabad (amig mas szabadsagat meg nem serti). Ezekkel lehet vitatkozni, hogy ez jo-e, vagy sem, hiszen, bar a szabadsag nagyon jo, alapvetoen rohadt veszelyes is, hiszen a tarsadalom alapvetoen ostoba f*szkalapok gyulekezete, raadasul a szabad versengesnek altalaban sok vesztese is van, amik szinten karokkal jarhatnak a tarsadalomra nezve, amit muszaj valahogy orvosolni. A liberalizmus ilyenfajta kritikaja szerintem helyes, es elfogadhato, a gondolkodas, filozofalgatas meg senkinek sem artott, ugyanakkor szerintem k*rvara unalmas mar ez, szerintem peldaul a tarsadalom liberalizmusban, es teokraciaban, meg masfajta berendezkedesben is ostoba f*szkalapok gyulekezete marad, csak a foldrajzi elhelyezkedestol, vagyis az eroforrasok eloszlasatol es azoknak megtermelhetosegetol fuggoen alakultak ki kulonbsegek :D

Szoval en nem vagyok liberalis, vagy illiberalis, en geografista vagyok, ezt a szot en talaltam ki, lehet, hogy letezik mar, de ez a lenyeg, hogy en abban hiszek, hogy az ember es a tarsadalom gondolkodasat es berendezkedeset leginkabb a logisztika hatarozza meg, amit az elobb is leirtam, es minden mas folosleges agyalgas.

@maxvalt en peldaul birom, en szoktam kerdezni tole es kedvelem, hogy mindig higgadtan es turelmesen valaszol, engem nem zavar, hogy nem ertek vele egyet :D En ertem a vilagkepet, elfogadom, amit allit magarol (hogy aspergeres), es, hogy kenyszeres ellentmondo, es imadja az altala irritalonak tartott internetes "csurhe" (a kritikatlan liberalisok, ateistak, nyugatbaratok) provokalasat, es akkor is kiall valami ellentetes dolog mellett, ha az nyilvanvalo f*szsag, ha provokalhatja vele a neki nem tetszo kozonseget. Egyszer talalkoztam vele egy masik blogon, mar nem tudom hol, hogy volt egy video valami szaudi hittudosrol aki azt allitotta, hogy a Fold nem is forog mert akkor nem lehetne repulovel utazni v vmi ilyesmi :D Es hat persze ez a video azert lett kiteve, hogy az internet nepe (tobbnyire pont az ilyen ateista, a liberalizmusban feltetlenul hivo zapadnyikok) nevethessenek rajta, de @maxval ott volt, es akkor mondta, hogy a geocentrikus vilagkep is helyes, vagyis az is csak egy olyan elmelet, mint a heliocentrikus. :D Ez egy nyilvanvalo f*szsag, amit senki se gondolhat komolyan aki valaha is felnezett az egre egyszer, es szerintem egeszen biztosan o sem gondolta komolyan, egyszeruen muszaj volt valamit mondania, hogy ellenkezzen ezekkel az emberekkel. Szerintem itt is tobbnyire ezt csinalja, hiszen itt tobbnyire nyugatra vandorolt emberek vannak, akik az altala nem kedvelt, ot rendkivul irritalo dolgokmenten elnek. Engem ez nem zavar, sot, szerintem neha kifejezetten vicces :D Vagyis en birom, hiteles forraskent tekinteni ra csupan azert, mert kitartoan es turelmesen ellentmond, szerintem az o muveszetenek a felreertelmezese. :D

Hu de hosszu lett... Na mindegy remelem elolvassatok :D

GERI87 2015.03.22. 13:26:49

@~~Babette~~:

Köze nincs ahhoz amit Orbán akar..

@diggerdriver:

MO-ot a vízfejű állam, a hozzá nemértő tehetségtelenség vitte csődbe.
Úgy akartak nyugati mintájú gazdaságot és jólétet hogy nem termették meg az alapokat hozzá, társadalmi szinten sem.
Amíg az eu gazdaság rendben volt döcögve mentünk a farvizén, aztán ennyi volt.

A spanyolok, görög épp most léptek arra az útra hogy "alanyi jogon akarnak nyugati színvonalon élni" baloldali populista pártokkal...
Egyébként meg azért jutottak idáig mert erőn felül költekeztek, miközben ezt hitelből tették...
És persze mindig mások - főleg a bankok gazdagok - a hülyék...
A valóban erős gazdaságok kilábaltak, a többiek meg nem.

@tanato:

Ahhoz képest meg régebben azt mondta: "A kapitalizmus nem egy jó rendszer, számtalan hibája van, de sokkal jobb, minden másnál. A kapitalizmus problémáira a megoldás egyetlen: több kapitalizmus és elmélyülő globalizáció. ":)

Jó, persze a vélemény változhat.

GERI87 2015.03.22. 13:26:49

@Philosoraptor:

Ezért itt sem növekedés, sem stagnálás nem lesz, csak lassú lejtmenet...
Ahol mindig csak "ahhoz képest" fognak egyesek jól, jobban élni hogy mennyire rosszabbul élnek mások...

2015.03.22. 13:27:05

A filipinóknak könnyű: eleve spanyolul beszélnek - amit a fél világon elfogadnak - és katolikusok. Ha még gagyog ehhez valamit angolul akkor nyert ügye van.
Spanyolországban rengetegen vannak (megjegyzem én még spanyolt ott dolgozni nem láttam, mert az összes arus, recepciós pincér, takarító, mind filipinó, mexikói, vagy délamerikai indián ), gondolom a beilleszkedés nem okoz nekik gondot.

M. Péter 2015.03.22. 13:45:34

@irdesmond: A Fülöp-szigetek soknyelvű ország, a tagalog a legelterjedtebb nyelv, a spanyolul a legoptimistább statisztikák szerint is csak a népesség 5%-a tud. Ezen kívül a latin-amerikai országokban, ahol még mindig tartanak cselédeket, van elég helyi kínálat is.

tableno 2015.03.22. 13:49:50

@M. Péter: ez igaz, de a tagalogban rengeteg a spanyol (és angol) eredetű kifejezés, így nekik a legtöbb ázsiainál könnyebb megtanulniuk a nyelvet.

2015.03.22. 14:38:56

@GERI87: Szomorú, de mit lehet tenni ellene? Kb. semmit.

Buff A Ló 2015.03.22. 15:01:38

Menténtől menten avagy szügyig mélabúban

'Elfelejtünk szavakat, másokra rálelünk, olykor túlságosan is, s lesznek divatosakká. A kérészéletű divatszók, így szerepelne az újságban. A politikusok például évek óta ragaszkodnak a markánshoz, markáns véleménykülönbség, ez azt jelenti, hogy egyikőjüknek sincs véleménye, és ezt markánsan a tudomásunkra
hozzák. A másik a mentén. De nem hogy a Maros mentén, vagy hogy folt esett a nyuszttal bélelt mentén, ami mégis valami megbízható, ha nem is polgári, de konzervatív ügylet, hanem nemde az "ilyen-olyan értékek mentén".

Tulajdonképpen anyánk nyelve iránti tiszteletből nem volna szabad ilyen pártokra szavazni. Azt már nem is említem, hogy egy párt, aki. Markáns, mentén, aki – erős szűrő. Ha még az alkalmasintot is hozzáveszem, márpedig hozzáveszem – hogy ti. az nem azt jelenti, alkalomadtán, hanem hogy vélhetőleg, valószínűleg -, akkor csak állnánk itten pártok nélkül, ami nem volna érdekünk, szügyig mélabúban. Minthogy e jelenség pártfüggetlen, lehetséges, hogy ez volna ama annyit hiányolt demokratikus minimum? Ez az az aranyfonál, mely összeköti
pártjainkat?'

Buff A Ló 2015.03.22. 15:02:13

@diggerdriver:
Köszönjük, megédesítette vasárnapunkat. Méltó imádság az úrnapjára.

Kissé szókimondó, sőt alpári, de remekül tükrözi a közélet magyar néplélekre tett kulturális hatását.

GERI87 2015.03.22. 15:02:30

@mojyo:

"a foldrajzi elhelyezkedestol, vagyis az eroforrasok eloszlasatol es azoknak megtermelhetosegetol fuggoen alakultak ki kulonbsegek :D"

Van ebben valami...
Én is írtam a múltkor, hogyha pl az albánokat egycsapásra áthelyeznénk északnyugat-Európába nem nagyon tudnának mit kezdeni az euroatlanti kereskedelmi-ipari zónával, a kialakult infrastruktúrát nem tudnák működtetni...ahogy a németek sem tudnának akkora eredményeket produkálni a Balkánon...
A földrajzi fekvés tehát fontos.
Bár azt állítom hogy a németek a maguk munkakultúrával polgári társadalmával még mindig eredményesebbek lennének így is.
Vagyis nem lehet mindent arra fogni hogy "szar helyen vagyunk".

GERI87 2015.03.22. 15:02:46

@Philosoraptor:

Valódi ciklusokon átívelő jobboldali gazdasági program (és párt) kell, a magyar emberek karakteréhez igazodva...de ehhez az embereknek meg be kell látni hogy nincs más út (kiút), alternatívákat keresni értelmetlen, tapasztalniuk és érteniük is kell ennek helyességét.
Sem Viktor, sem a szívcsakra, sem a búzamezők, sem Egely vackai nem fognak itt a semmiből jólétet teremteni alanyi jogon...

blackhairlady 2015.03.22. 15:22:53

@Mirjam2: Igen, elkepzelheto, nem kerdeztem rra miert nem tudta, o meselte nagy nevetve, kello onironiaval, hogy milyen kis benacska volt a kezdetekben, de szepen beletanult:)
Igen, ez valami olyasmi, marmint ciroksepru fele. Nekunk is volt falun, a foldes nyarikonyhat ezzel soportuk, meg kint a jardat.

2015.03.22. 15:28:15

@GERI87: "a németek a maguk munkakultúrával polgári társadalmával" >> szerintem ez a munkakultura es polgari tarsadalom pontosan a foldrajz miatt alakult ki, a hanzakereskedelem + az eghajlat kedvezo a szezonalis mezogazdasagnak, tehat van tervezhetoseg, stb. Vagyis en ezt is a kornyezettel magyarazom, ennek a kialakulasat. A balti allamok is szerintem azert szamitanak racionalisabban szervezett, "gazdagabb" helyeknek, megha keleten is vannak, meg szovjetek is voltak, mert kereskedelmi szempontbol fontos helyen voltak es egyszeruen ez a szemlelet alakult ott ki.

"Beljebb" keleten mar kicsit kemenyebb az elet, persze Magyarorszag nincs rossz helyen szerintem, de jellemzobb a hianygazdalkodas, es az azzal jaro mentalitas is. Szerintem.

De amugy en nem annyira ertek a gazdasaghoz annyira, ez az altalam "geografizmusnak" nevezett szemlelet (lehet, hogy van neve is amugy meg, mar ha muszaj, hogy mindenaron legyen valamilyen izmus amiben hiszunk :D), szoval ez nem azert alakult ki bennem, mert annyit tanulmanyoztam a gazdasagokat, hanem inkabb a kulturakat, nyelveket es a muveszetet, targykulturat figyelem (persze a gazdasagi kontextussal egyutt) egyszeruen igyekszem eles szemmel :) Ettol meg siman lehet, hogy tevedek, es nincsen igazam, regebben megszallottan gyuloltem az osszes ilyen "izmust" meg elmeletet, semennyire sem erdekelt, hogy racionalizaljam es rendszerbe teve ertelmezzem a vilagot, egyszeruen csak kovetkeztetesek nelkul figyeltem. Viszont nagyon szeretek utazni, es a sajat gondolkodasomat is nagyon befolyasolja a helyzet es a hangulat, kornyezet es egyeb logisztikai korulmenyek, meg egy csomo konyvet is elolvastam humangeografia temaban, es akkor erre jutotam, dehat ez csak ilyen vasarnap delutani konyhafilozofalas, en igazan nem akarok senkivel sem vitatkozni. :D

blackhairlady 2015.03.22. 15:30:47

@tanato: Nalunk 6.-tol a gimnazium vbegeig valasztott tantargykent lehet tanulni ilyen haziasszonyi dolgokat, home ec a tantargy neve. Foznek, sutnek, varrnak, ultetnek, csaladi koltsegvetest csinalnak, szoval minden olyat ami a mindennapi elethez szukseges. Szerintem nagyon jo dolog.

2015.03.22. 16:57:04

@M. Péter: bocs, én a spanyol tanfolyamon azt tanultam hogy a Fülöp-szigetek spanyol nyelvű ország, biztosan tévedtek.
Tavaly 2 hónapot voltam Spanyolországban (nem dolgozni, csak turistaként) innen vannak a tapasztalataim. Úgy láttam, hogy a házi személyzet (ezt a nyilvánvaló egyenruhájukból következtettem) inkább dél-amerikai. A vendéglátásban dolgoznak filipinók. Abban a szállodában ahol megszálltam más nációval nem is találkoztam.
A spanyolokra nem jellemző, hogy akármilyen munkát is elvállalnának, mert legalább 2 évig kap ilyen-olyan segélyt, amiből a legutólsó szociális segély is olyan 400€-körül van, bár nem tudom, hogy a lakbért azt ezen kívül vagy ezzel együtt értik, tehát, ők biztosan nem állnak be takarítani.

GERI87 2015.03.22. 16:57:04

@mojyo:

"...szerintem ez a munkakultura es polgari tarsadalom pontosan a foldrajz miatt alakult ki"
"keleten mar kicsit kemenyebb az elet,"

Hát, ha már egyszer kialakult akkor el is lehet sajátítani földrajzi fekvéstől függetlenül - ha már globalizáció van - meg látszik is hogy működik, tehát ma már nem érv hogy "nem ott vagyunk".

"dehat ez csak ilyen vasarnap delutani konyhafilozofalas,"

Kell az is néha:)

Shanarey 2015.03.22. 17:07:08

@maxval bircaman szerkesztő:

A Krimi szavazás?
Oké, nincs több kérdésem, hiszen egy 100% feletti szavazás az biztos rendben van. Valahol 1986-ban biztosan, de ma nem.

Az életszínvonalról.

Ezt te tapasztaltad is, avagy szokás szerint a statisztikákat nézed?
Az hogy Moszkva, és a nagyobb városok tele vannak Iphone-al rohangáló idiótákkal, és luxus autókkal, az nem jelenti azt hogy az átlagember jól él. Ennyi erővel, Magyarország is rendben van.
Aztán mégsem.
Akkor eme "okosság" szerint jogos más országok területeit elfoglalni, jogos a saját országot ennek örömére anyagilag lehúzni. Vagyis a hülyeség akkor sem hülyeség, ha egy embargó az ára, és egyéb kellemetlenségek. Hja hogy az áremelkedéseket, csak az átlagemberek érzik meg, és nem a Putyin haveri köre, az más kérdés.

2015.03.22. 17:41:18

@GERI87: Szerintem arra várhatunk napestig. Inkább mindenki menjen külföldre, akinek elege van ebből, saját magának tesz vele egy nagy szívességet.

FutureFry 2015.03.22. 17:52:48

@Shanarey(England) ISTP: "A Krimi szavazás? Oké, nincs több kérdésem, hiszen egy 100% feletti szavazás az biztos rendben van."

Arról nem is beszélve, hogy egy évvel azelőtt egy felmérés szerint még csak 23% akart Oroszországhoz tartozni

2015.03.22. 17:53:35

@GERI87: Igen, elmeletben el lehet sajatitani, es amugy a globalizacio egeszen biztosan kepes valtoztatni ezen. Valoban nem kellene, hogy erv legyen az, hogy "nem ott vagyunk", ezzel egyet ertek.

De gyakorlatban ez eleg nehez szerintem, es nem mindenki fogadja el a mashonnan jovo dolgokat, mert azok egy egesz mas vilagszemlelet eredmenyei, es az egesz csomag jar hozza, szerintem nagyon nehez csak elemeket atemelni belole. Mondok egy peldat, nekem nagyon szimpatikus a japan szemlelet a minosegiranyitasban. Nagyon tetszik az, hogy a minoseg az elso, es addig nyomjuk magunkat, amig nincs kesz az amit megalmodtunk, es ugy, ahogy megalmodtuk. Szerintem tobbek kozt ez is a hosszu eletuk titka, ez a megalkuvasmentesseg. :D Peldaul ezt sok helyen probaltak meg atultetni a vallalatoknal az egesz vilagon, de nyugaton ezt diktatorikus nyomasnak erzik sok helyen, hiszen ott nagyjabol soha semmilyen szempontbol nem ugy eltek ahogyan a Tavol-Keleten, egyszeruen nem annyira aldozatkeszek ill. sokkal jobban individualistabbak, nehez megertetni veluk, hogy miert is jo ez.

Vagy egy masik pelda, a skandinav racionalitas, az is tetszik, hogy mukodik naluk az az egyezseg, hogy befizetjuk a rengeteg adot, cserebe atlathatoan koltjuk el joleti kiadasokra es a piacgazdasag egyenlotlensegeit csokkentjuk vele. Erre is nagyon szivesen mutogatnek, hogy vegyuk at az egesz vilagon, azt viszont nem akarom, hogy mindenhol olyan racionalisan megtervezett kertvarosokban lakjunk, ahogyan ok, sovenykeritessel meg kiskerttel, meg SAAB-bal meg lapraszerelt hofeher konyvespolcokkal amin roskadozik a sok perverz krimi :D Eskuszom bele is halnek, vagy legalabbis depresszios lennek biztosan. Viszont, ha en ragaszkodom ahhoz, hogy legyen irracionalisan tuldekoralt csicsas palotam meg nagyfogyasztasu BMW-m, akkor hogyan is lehetne azt megertetni velem, hogy fizzessem be a sok adot? :D

Szoval, amit ezzel akartam mondani, hogy bar igazad van, de oszinten szolva nem tudom mennyire lehetseges elemeket atvenni mashol, masmilyen korulmenyek kozott kialakult gondolkodasmodokbol anelkul, hogy masokka valjunk, illetve, ha ugy vesszuk at, hogy alakitunk rajta, akkor meg pont azt vesszuk el, ami a lenyege, peldaul, hogy Magyarorszagon is bazi sok adot fizetnek be az emberek, csak nem arra koltik amikre a skandinavok es nem is atlathatoan, racionalitasnak pedig nyoma sincs. :D

Hmmm, nehez ez a vasarnap delutan. :D

Shanarey 2015.03.22. 19:16:33

@FutureFry:

Nem beszélve arról az apróságról, hogy Putyin az Orosz tv által nem rég leadott nyilatkozatában elmondta hogy a Krím visszaszerzése előbb eldőlt, mint a népszavazás.

Shanarey 2015.03.22. 19:18:07

@mojyo:

Azért a japánok öngyilkossági rátája is függ attól az általad csodált munkamoráltól.

tanato 2015.03.22. 19:51:47

@~~Babette~~: Még nem olvastam,köszi a linket.

tanato 2015.03.22. 19:52:47

@blackhair-lady: Tényleg jó dolog lehet,a gyakorlati életre tanít.Ez azért nem cselédképzés.

tanato 2015.03.22. 19:55:58

@GERI87: A tettek és a szavak egysége Maxnál,Diggernél sem egyezik.Én a tettekben hiszek.

2015.03.22. 20:01:07

@Shanarey(England) ISTP: Hat igen. Japanban amugy sajnos elegge hagyomanyos dolognak szamit az ongyilkossag (szeppuku peldaul), tobbek kozt a megalkuvasra keptelenseg miatt, de amugy azert el is olvastad, amit irtam? :D Ugyanis en is pont arrol elmelkedtem @GERI87-nek is, hogy nehez csak bizonyos dolgokat atvenni masoktol, ha egyszer azok mashol es mas korulmenyek kozott alakultak ki. Vagyis, ha peldaul megprobaljuk atvenni a japanos kompromisszumkeptelenseget, lehet, hogy mi is tudunk majd Yamahat csinalni, de kozulunk is olyan sokan lehetnek peldaul ongyilkosok. Lehetne meg rengeteg peldat mondani, minden kulturaban van ertek, es megvannak a negativ kovetkezmenyei is.

Shanarey 2015.03.22. 20:05:06

@mojyo:

Persze hogy olvastam.

Magyarországon, a Japán munkamorál nélkül is magas az öngyilkosok aránya, és itt nem létezik ennek az a bizonyos változata.

2015.03.22. 20:19:38

@Shanarey(England) ISTP: Hat igen, nyilvan mert Magyarorszagon mas korulmenyek voltak kezdetektol fogva... magyaroknak a nekik megfelelo megoldast kellene megtalalni erre a problemara, ahogyan az osszes tobbire is. (Ezt nem igazan ertem amugy, miert hoztad fel, vagyis, hogy ezzel mit szeretnel mondani, mi csak arrol beszelgettunk, hogy nehez dolog-e atvenni bizonyos megoldasokat masoktol, ha a kornyezetunk es az ebbol kifolyolag kialakult vilagkepunk elter.)

Ugyandehogy (törölt) 2015.03.22. 20:22:48

@mojyo: muveszetenek?
na itt rohogtem fel:-)

Ugyandehogy (törölt) 2015.03.22. 20:26:28

@irdesmond: szia, de reg jartal erre!
mi ujsag veled??

2015.03.22. 20:28:27

@~~Babette~~: Oh, hat szerintem mindent lehet ugy csinalni, hogy az mar muveszet, peldaul a trollkodast is :D

Ugyandehogy (törölt) 2015.03.22. 20:30:17

@tanato: megdobbento

"itt jo, itt legalabb nem vernek"

GERI87 2015.03.22. 20:33:18

@Philosoraptor:

Igen, ez a kézenfekvőbb megoldás.

@mojyo:

"De gyakorlatban ez eleg nehez szerintem, es nem mindenki fogadja el a mashonnan jovo dolgokat, mert azok egy egesz mas vilagszemlelet eredmenyei, es az egesz csomag jar hozza, "

Mi európán belül is azért a "nyugat kultúrzóna pereme" vagyunk talán nem reménytelen...

"Nekem nagyon szimpatikus a japan szemlelet a minosegiranyitasban."

A konfuciánus alapok és a hagyományos japán perfekcionizmus sokat segítettek nekik a felzárkózásban a nyugati teljesítményelvű piacgazdaság és a demokrácia átvételében.

"Peldaul ezt sok helyen probaltak meg atultetni a vallalatoknal az egesz vilagon, de nyugaton ezt diktatorikus nyomasnak erzik sok helyen"

Valóban, a "japán változatot" kár erőltetni, pláne errefelé...

"nem tudom mennyire lehetseges elemeket atvenni mashol, masmilyen korulmenyek kozott kialakult gondolkodasmodokbol anelkul, hogy masokka valjunk,"

Ha az látszik hogy ezzel a tulajdonságainkkal, berögződésginkel. gondolkodásmódunkkal sikertelenek vagyunk, akkor nem hiszem hogy baj lenne ezeket elhagyni és mássá válni...

"ha ugy vesszuk at, hogy alakitunk rajta, akkor meg pont azt vesszuk el, ami a lenyege,"

Nem feltétlen.
A svéd meg a japán módi az - mondjuk - a két véglet, a kettő között lehet még lehet megoldás.

tanato 2015.03.22. 20:34:28

@~~Babette~~: Katasztrófa ránk nézve.

2015.03.22. 20:57:45

@GERI87: Hat nem tudom erdemes-e teljesen massa valni, vagy lehet-e egyaltalan... Fejlodni mindenkeppen lehet, tanulni masoktol, ez egeszen biztos, es el lehet hagyni rossz szokasokat, ezt alairom, hogy ezzel erdemes probalkozni :) De szerintem, ha at is vesznek dolgokat egymastol, a kulturakbol, az szaz szazalek, hogy azokat felismerhetetlensegig fogjak alakitani a helyi viszonyok. Peldaul van kismillio fele keresztenyseg, aszerint, ahol elterjedtek, meg a kommunista kiserletek is egeszen mashogy sikerultek a vilag egyes pontjain, szoval akarmennyire is egyetemes, mindenkire ervenyes megoldasnak van szanva egy-egy elvrendszer, mindig beleszolnak a helyzeti viszonyok, szerintem. En legalabbis keptelen vagyok elkepzelni, hogy valami egyforman mukodjon ket eltero helyen, ilyen meg az aruhazlancoknal sincs :D Akkor nem tudom, hogyan lehetne egy egesz gazdasagi, vagy tarsadalmi kiserletet megvalositani, de lehet, hogy csak buta vagyok, fiatal es tapasztalatlan, es ezert gondolom igy. :)

Az amugy erdekes amit irtal, en egyaltalan nem talalom a sved es a japan "modit" ket vegletnek, bizonyos dolgokban elternek, hiszen teljesen mashol elnek, de van kozos is, peldaul a racionalitasra, egyszerusegre torekves, es mindketten vilagszinvonaluak a designban es jo kocsikat csinalnak. :D

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.03.22. 21:05:12

@GERI87:

Most is ezt mondom alapjában.

A nem-liberális modellek is kapitalisták, mind egytől egyik. Mondjuk Észak-Koreát és Kubát leszámítva, de ezeket senki nem is ajánlja, legalábbis én nem.

A globalizáció pedig pozitív folyamat. Csak be kellene fejezni. Amit a nyugat akadályoz.

A jobbikos olvasóim rendszeresen megdöbbennek, hogy egyszer mennyire nekik tetsző szöveget írok, aztán meg hirtelen "liberális" szövegeket mondok... :-)

Pedig ez csak a mai magyar szélsőjobb zsákutcás ideológiája,,,

Itt más dolgokról van szó. Meg is írtam már, hogy miért kell jelenleg Orbánt támogatni, de sajnos az ilyen hozzászólásokat a HÁ tulaj nem engedi szinte sosem. Pedig itt ez egy kulcskérdés.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.03.22. 21:05:14

@Shanarey(England) ISTP:

Nem, nem ezt mondta. Ez nyugati propaganda. Én megnéztem az egész filmet, amiben Putyin erről beszél, s nincs benne ilyesmi.

Ez tipikus propaganda trükk: a propaganda terjesztője tudja, az olvasók 99 %-a úgyse néz után az egésznek. Az 1 %, aki utána néz, meg nem számít, őket majd "oroszbérenceknek" nevezzük aztán.

2015.03.22. 22:16:04

@Shanarey(England) ISTP: Meg a dél-koreai diákok öngyilkosságától is...

2015.03.22. 22:32:39

@maxval bircaman szerkesztő: "Itt más dolgokról van szó. Meg is írtam már, hogy miért kell jelenleg Orbánt támogatni, de sajnos az ilyen hozzászólásokat a HÁ tulaj nem engedi szinte sosem. Pedig itt ez egy kulcskérdés."

Figyelj, tök jó, hogy te megmondtad, hogy miért kell támogatni, de szerencsére mindenki eltudja dönteni saját maga is, hogy akarja-e támogatni. Sajnos a magyar politikában ma nincsen olyan párt, akire egy értelmes ember azt mondaná, hogy mögéjük állok. Talán az LMP lehetne, de ők is csak azért, mert még nem voltak kormányon. De mivel ennyire súlytalanok, ezért valószínűleg soha nem is lesznek.

Ha a racionalitást veszem alapul, miért támogassak egy olyan embert, aki minden évben egyre több lóvét vesz ki a zsebemből, hogy még többet tudjanak lopni a haverjai....

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.22. 23:12:18

@rezsöatya: Aham, érdekes.Erre felénk még nem sikerült apály-dagály jelenséget észrevennem, mert még nem voltunk egyszerre fél vagy egy egész napot egy egy helyen.Meg a marha sok sziget közé lehet nem is tud bejönni olyan egyszerűen...De lehet hogy ez utóbbi baromság, nem vagyok ocanológus... :D

GERI87 2015.03.22. 23:23:20

@mojyo:

Szerintem teljesen megállja a helyét a "két véglet", egymáshoz képest is meg magyar szemszögből nézve is...

"Akkor nem tudom, hogyan lehetne egy egesz gazdasagi, vagy tarsadalmi kiserletet megvalositani,"

Különbségek nyugat Európában is vannak, mi azért nem különbözünk annyira gyökeresen hogy lehetetlenség lenne váltani, na meg megtörtént már egyszer: pogány nomád gyökerű törzsszövetségből, keresztény nyugati feudális állam lettünk.
Akkor is "elveszett" valami aminek ma már élő írmagja sincs, mégis van olyan hogy "magyar" csak már mást jelent mint 1000 éve...
Én semmi problémát nem látok ebben.

@maxval bircaman szerkesztő:

"A nem-liberális modellek is kapitalisták, mind egytől egyik."

Azok a "nemlibeárlis" modellek amiket példának hozol fel nem olyan sikeresek, az a baj.
Az Ázsia vonalhoz meg meg teljesen mások az alapok.

progressziv.blog.hu/2014/08/26/lehetunk-e_szingapur

"A globalizáció pedig pozitív folyamat. Csak be kellene fejezni. Amit a nyugat akadályoz."

Nem hinném hogy minket bárki is akadályozna a fejlődésben és olyan fontos lenne ezt a 9 millió embert a jelenlegi szinten tartani...
Egy szegény, instabil, lecsúszó állam nem érdeke Európának.

"miért kell jelenleg Orbánt támogatni"

Orbánt nem kell támogatni, teljesen feleslegesen képzelsz mögé olyan távlati célokat amik nem önzőek és dilettánsok...ő nem 'államférfi'. Bármit tesz, azt magáért teszi, még ha ennek van is néha kedvező/nem rossz hatása az országra nézve...
Bármit is tesz ami szimpatikus ez csak a látszat, mert tudja hogy mi kell ahhoz hogy népszerű legyen...
Pl a szélsőségesek is néha meglátják az igazságot, ráhibáznak...de attól még nem kell őket követni, mert a tetteik és módszereik vállalhatatlanok.

M. Péter 2015.03.23. 00:36:53

@adg [Au, Darwin]: Az egy kicsit más. Illegálisoknak ritkán van arra pénzük, hogy valakinek még fizessenek is. 1986 óta a külföldi házastárs 2 évnél frissebb házasság esetén először csak ideiglenes zöldkártyát kap, majd 2 év után kérvényezheti a végleges zöldkártyát, ha még mindig házasok és együtt élnek.

FutureFry 2015.03.23. 02:17:14

@Shanarey(England) ISTP: Jogos, a BBC is megírta, hogy már 3 héttel a referendum előtt elkezdte a Krím bekebelezésének megtervezését:
www.bbc.com/news/world-europe-31796226

Ugyandehogy (törölt) 2015.03.23. 06:33:39

@GERI87: Orbannak egy celna van a penzszerzesen ki ul, bekerulni a tortenelemkonyvekbe Kossuth es Szechenyi melle.

2015.03.23. 07:16:30

@blackhair-lady: Ertem, koszi. En varosi lany vagyok, egeszen Indiaig kellett mennem hogy cirokseprut lassak! :)

tanato 2015.03.23. 08:21:48

@Mirjam2: girlpower.cafeblog.hu/2013/12/18/hazaisszonyok-es-cseledeik-megdobbento-fotok-a-valosagrol/

Ja megtaláltam,itt az a cikk ahol írják hogy Indiában akár napi két tál ételért is beállnak a lányok cselédnek a nagy szegénység miatt,így aki onnan jön nő Európába az minimum egy szinttel feljebb van náluk és persze hogy lövése sincs a házimunkához.

adg 2015.03.23. 10:00:02

@M. Péter: Koszi, igy egy kicsit ertelmesebbnek tunik.

2015.03.23. 11:31:08

@maxval bircaman szerkesztő: Attól még, hogy szerinted jó dolog, más szerint meg lehet, hogy nem....

blackhairlady 2015.03.23. 15:44:03

@Mirjam2: Bocsi, en is belekeveredtem egy kicsit. A ciroksepru az a normal sepru ami nem partvis:D
Amire en es szerintem te is gondoltal, a vesszosepru.
Itt mindkettot megtalalod, szerintem a vesszore jobban hasonlitott a te altalad linkelt kep.
www.google.hu/search?q=ciroksepr%C5%B1&biw=1164&bih=625&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=DyYQVYreKImLyAStoYDYAw&sqi=2&ved=0CCcQsAQ#tbm=isch&q=ciroksepr%C5%B1+vesszosepru

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása