oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. március 15. 06:47,  Családi ügyeink 162 komment

2015. március 15. 06:47 Határátkelő

Családi ügyeink

Az eheti blogválogatás középpontjában a család áll, legyen az egy hazalátogatás két év után, családegyesítés külföldön, vagy egy gyermek születése, ráadásul egy Európai Unión kívüli országban. (Alternatív határátkelős március 15-ét rendezünk, persze rátok is szükség van hozzá - részletek a poszt alján!)

ferihegy_arrivals_2.jpg

Nem könnyű ügy hosszabb idő után hazalátogatni, pláne nem Panamából, és pláne nem egyedül – márpedig pont ez történt a Külföld blog szerzőjével. Lássuk, milyen tapasztalatokat szerzett!

„Jó volt otthon, de egyben rossz is volt. Jó volt, mert láttam a családom és a barátaim. Ugyanakkor rossz is volt, mert újra rájöttem, hogy miért vagyunk itt. Annyi meg annyi frusztrált, irigy, megfáradt, rosszkedvű ember, hogy az számomra szinte hihetetlen.

Az első héten szerettem volna vissza futni, ugyanakkor annyira jó volt együtt a családdal, hogy maradtam is volna. Kettős érzés dolgozott bennem végig az otthonlétem alatt, talán így lehet ez mindenkivel.

Többször megkaptam távoli barátoktól, ismerősöktől hogy nekem könnyű mert én külföldön élek ahol meleg van... hahahaha... nekem aztán tényleg nagyon könnyű csesszétek meg! „gondoltam magamban megannyiszor”.

Annyira könnyű volt eladni mindent és egy darab bőrönddel a reptéren állni és hátrahagyni mindent, ami addig az életem volt egy új jobb élet reményében. Nekem aztán nagyon könnyű, naponta lesni a Skype-on a családom, hogy mikor tudok velük beszélni pár szót. Nekem aztán könnyű volt egy új nyelven eladni magam és újra építeni az életem.

De tudjátok mit könnyű volt, mert én soha nem adom fel és MOST lassan három év elteltével spanyolul tárgyalok és a saját cégemet építem a párommal egy tökre idegen országban!

Csak hallgattam és hallgattam és vitázni se volt kedvem. A magyar imádja sajnálni magát (...). Először próbáltam jó tanácsokat adni, de az se volt jó, mert akkor én bele avatkozok az Ő kis életébe! Vicces!! Hiszen az előbb panaszkodtad el hogy mennyire szar neked.

A családban nem csalódtam, bár ott is vannak irigyebbek fajták. (…) Ugyanakkor jó érzéssel töltött el, hogy mindenhol várnak és szívesen látnak.”

A teljes posztot a Külföld blogon olvashatjátok el, ide kattintva.

Amikor utánunk jön a család...

Rengetegen vágnak úgy bele, hogy a család egyik tagja előremegy és megpróbálja megteremteni az alapokat, majd a család többi tagja követi. Ez történt a München-dossziét író Gáborral, aki a feleségét és macskáját költöztette maga után.

nemetorszag_munchen_palyaudvar.jpg

"Egyik elengedhetetlen feltétele lett, hogy a párommal összeházasodjunk. Ami Magyarországon csak egy papír egy nagy adag macerával megfűszerezve, és semmi pluszt nem ad az életünkhöz (mert akik szeretik egymást, azok enélkül is szeretik egymást), addig Németországban bődületes előnyöket lehet kovácsolni belőle. (...)

A német adórendszer hat kategóriát határoz meg a munkavállalók számára. Mivel nem értek a bürokratikus csűrés-csavaráshoz, csak a készhez kapott pénzhez (tudom, elég nagy baj), ezért egy egyszerű példán keresztül szeretném demonstrálni, miként alakulnak a bérnek.

A példa kedvéért vegyünk egy párt, egy gyerekkel, mindhárman 1950 után születtek, nem jelöltek be vallást (kevesebb adót kell fizetni), a volt NSZK területén dolgoznak, és a bérük fejenként bruttó 2000 €. A gyermek után járó támogatást nem számoltam bele, mert az ettől független.

A hat kategória ezek alapján:

1. Egyedülálló vagy külön élő, és nem tartozik a 2. illetve a 3. kategóriába. – Értelemszerűen a pár itt nem pár, egyetlen keresőnk 1.388,59 €-t visz haza.

2. Egyedülálló vagy külön élő, kötelezően van gyermeke – A pár itt sem pár, az egyetlen keresőnk 1.417,34 €-t visz haza magának és gyermekének.

3. Házas alkalmazott. A párjának ilyenkor az 5. kategóriát kell felvennie. – A párnak az a tagja, aki ebben a kategóriában van az 1.570,34 €-t visz haza.

4. Házas alkalmazott. Mindketten jövedelemmel rendelkeznek. – A pár mindkét tagja – vagy legalábbis, amelyik bruttó 2000-et keres - 1.381,37 €-t visz haza.

5. Ugyanaz, mint a 4, kivéve, hogy ha az illető 5. kategóriát vesz fel, akkor a párjának 3-ast kell – A párnak az a tagja aki ebben van az 1.139,05 €-t visz haza.

6. Több helyen is dolgoznak (több alkalmazótól is kap fizetést) – A párnak ez a tagja 1.106,34-t visz haza. (...)

Na de mit kell itt matekozni?

A párok esetében a leggyakoribb adó-párosítás a 4-4 vagy a 3-5. Ha mindketten dolgoznak, és – a példából kiindulva az egyszerűség kedvéért – fejenként bruttó 2000 €-t keresnek, akkor a jövedelmük összesen:

4-4 esetén: 2 × 1.381,37 = 2.762,74 €
3-5 esetén: 1.570,34 + 1.139,05 = 2709,39 €

Jó, ez eddig nem nagy kunszt, mindenki belátja, hogy az a plusz 53 € megéri, hogy a 4-4 felállást válasszuk. HA MINDKETTEN DOLGOZNAK.

De mi van, ha a pár egyik tagja egyelőre nem dolgozik? Na itt jön a trükk! Aki kijön Németországba és regisztrál egy lakcímet, az automatikusan fog adószámot is kapni, és KELL adókategóriát választania akár dolgozik, akár nem.

Nézzük meg megint a számokat annak fényében, hogy csak a pár egyik tagja dolgozik:

4-4 esetén: 1.381,37 + 0 = 1.381,37 €
3-5 esetén: 1.570,34 + 0 = 1,570,34 €

Ilyenkor már nem 50 €-ról, hanem közel 190€-ról beszélünk! Ez a pénz csak akkor jár, ha házasok vagyunk. Mivel az én párom is még csak úgy jött ki, hogy kezdetben a német nyelvet tanulja meg olyan szinten, hogy utána a szakmájában, vagy ahhoz hasonló munkakörben tudjon dolgozni (pl.: óvoda), így jövedelme nem lévén nem is tudnak miből adót vonni tőle itt, ellenben az én fizetésemből a 3-as kategóriát választva érezhetően kevesebbet vonnak le, aminek meg is van a helye.

Még tiszta szerencse, hogy imádom a páromat, így az anyagi része a házasságnak csak hab a tortán :D – és szerves része a költségvetésemnek.”

A poszt ennél jóval részletesebb, szóval érdemes elolvasni (ide kattintva tehetitek meg), hasznos információk vannak benne!

Gyerek születik külföldön

Végül, de nem utolsósorban, vegyük azt a helyzetet, hogy külföldön élünk boldog kapcsolatban, és gyermekünk születik. Ilyenkor még uniós országban is sok az intéznivaló, amit kicsit bonyolít, ha EU-n kívüli országban élünk. Ezt a helyzetet dolgozta fel az Isztambul info oldal.

ujszulott_1.jpg

"Mindjárt ilyen a név. A névválasztásnál odafigyelhetünk arra, hogyha majd a gyerek másik országban fog tanulni, dolgozni, akkor azért ki tudják mondani a nevét. De legalább a leírása ne legyen túlságosan problémás. Ehhez hozzájön, hogy a magyar anyakönyveztetésnél csak a magyar abc betűit tudják használni. (...)

Hagyományos esetében jó móka a származási hely. Magyar lányok esetében egyébként is a török fiútól öröklik a származást. És így a gyerek is azt kapja, mint az apja. Magyar fiúknál már izgalmasabb, mert ott elvileg a török lány örökölné a magyar származást.

De mivel ettől megzakkanna a rendszert, inkább itt meg a fiú kapja a lány származását. Majd ugyan ezt az utód is. Így lett nálunk Árpi szalmafalvai magyar-török állampolgár… (...)

Így nyugodtan nekikezdhetünk a gyerek magyarországi nyilvántartásba vételét. Ehhez pedig nem kell sok minden és mindjárt a helyi követségen, konzulátuson meg is tehetjük (egyszerűbb is, mint Magyarországon). (...)

Ez a művelet legutóbb (2013) 40 Euróba került és kb. 2-3 hónapig tart. Majd pedig kapunk egy Születési Anyakönyvi kivonatot, és egy lakcímigazolványt. Erre a kettőre még sokszor lesz szükség.

Érdemes tudni, hogy bár a nyilvántartásban benne lesz a gyerek, ezzel még nem lesz a kezében olyan papír, amivel igazolhatja, hogy magyar állampolgár. Ha jól számolom, akkor azt csak a személyivel, a jogosítvánnyal és az útlevéllel teheti meg.

Személyit csak Magyarországon lehet beszerezni, és további feltételek szükségesek hozzá. Jogosítványt pedig nem adnak az újszülötteknek. És ennek nemcsak az az oka, hogy az autókat leginkább megenni szeretik. Így marad az útlevél.

Útlevelet több okból is érdemes csináltatni. Egyrészt mert ez igazolja a magyar állampolgárságot, másrészt mert mégiscsak útlevél. Ráadásul EU-s. Így nemcsak az EU országokba lesz egyszerűbb bejutni, de olyan harmadik országba is, mint pl. az USA, vagy Kanada. (...)

Az útlevél kb. 2 hét alatt elkészülhet. Ára 49 Euro (2013). 6 éves kor alatt csak 3 évre adnak útlevelet.”

A teljes posztot ide kattintva olvashatjátok el.

Arra gondoltam, amolyan határátkelősen kellene megünnepelnünk idén március 15-t: mi lenne, ha ma mindenki csinálna egy fotót valamikor kora délután, majd elküldené a hataratkeloKUKAChotmail.com címre a hely megjelölésével, esetleg egy-két sorral? Mutassuk meg, milyen sokan vagyunk szerte a világban!

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Magyarország Németország Törökország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr777269795

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2015.03.15. 13:50:03

@Taxomükke:
"Hogy tavoli ismerosok vagy ismeretlenek mit gondolnak, arrol meg magasrol teszek."
A lényeg ebben a mondatban rejlik. Szorosabbra kell húzni a kört, az a néhány ember, akinek a véleménye meg számít, az úgyis vagy őszintén sajnál, vagy őszintén örül Veled. :) Különben meg úgyis csak az számít, hogy Te, a párod, meg a gyereked/gyerekeid mit gondolnak, éreznek, hiszen a Ti életetek.

Der echte Weihnachtsmann 2015.03.15. 13:57:48

@Mammaroza:
Nalunk meg pont a csalad egyik reszeröl kaptuk a hideget amikor eljött a költözes pillanata. Olyan szinten, hogy az nyomdafesteket nem tür meg. Szinte ugy voltunk vele, hogy az eletbe többet nem akarunk velük talalkozni. Aztan mit ad isten, mikor ket ev utan mentünk, könnyes szemmel fogadtak minket, mintha soha nem lett volna semmi.
Mondjuk a mai napig allitom, hogy azert csinaltak, mert igy könnyebb volt "elszakadni" tölünk. Marmint összeveszve. De egy pszichomokus ezt biztos jobban el tudna magyarazni.

kardio1 2015.03.15. 13:57:58

@Mme Seldon: En is meglepôdtem, amikor Strasbourg-ban felfedeztem a Petôfi teret. Azt hiszem, tudom, melyik szàllodàban voltàl...

P.Elliot 2015.03.15. 14:10:56

@Der echte Weihnachtsmann: Szerintem nem mu osszeveszes volt. Egyszeruen 2 ev alatt rajottek hogy mennyire hianyoztok es megertettek hogy ha felhanyjak a multat akkor abbol csak szakadas lesz.
Inkabb kimutattak a szeretetet amit erzetek.

Határátkelő 2015.03.15. 14:18:37

@svájci sapka (ch): :) Holnapra tervezek belőle posztot. Szóval ha ma valamikor el tudod küldeni (mondjuk kora estig), az szuper.

2015.03.15. 14:39:40

@~~Babette~~: Nem azert megy az ember hogy nehezebb legyen, de teny hogy az elejen az emberek 99%-anak nehezebb egy uj orszagban elni mint ahonnan elindult, kulonosen ha munkat, lakast kell talalnia, nyelvet tanulni stb. Aztan kesobb konnyebb lesz, sokszor evekkel kesobb. Ekkor mondjak a kivulallok hogy 'neked konnyu'. Ez olyan mint egy mernoknek (orvosnak, stb. stb.) azt mondani hogy 'neked konnyu' mert konnyen talal munkat es sokat keres. Igen, csak hosszu evekig nem volt konnyu az illetonek, o a nehezebb utat valasztotta mint sokan masok, nem az tortent hogy egy reggel arra ebredt hogy mernoki diplomaja es nehany ev munkatapasztalata van.

SzZoole 2015.03.15. 14:48:37

@Mammaroza: uljetek ki a pier point teraszára,keszitsetek egy mosolygós képet a családról es küldjétek el ezt a számot a rossz kívánóknak :)))

youtu.be/sNWUNPg6tzY

Der echte Weihnachtsmann 2015.03.15. 14:54:52

@P.Elliot: lehet neked van igazad. De van az a tipus aki könnyebben visel el egy bucsut összeveszve, mint siman. Franc se tudja.

**mimi** 2015.03.15. 15:21:55

@morsels:
most én is megnéztem...köszi a linket :)

Der echte Weihnachtsmann 2015.03.15. 15:25:00

HA !

Küldtem en is kepeket. Remelem sikerült, ha nem, akkor legyszi ertesits.

Mammaroza · http://www.rozamami.blogspot.com/ 2015.03.15. 15:59:33

@Der echte Weihnachtsmann:
Nalunk is volt azért, aki kiakadt. Anyósom, de nem volt újdonság, tök mindegy volt mit csináltunk, minden szar volt. Szóval őt nem számolom ide.

Mammaroza · http://www.rozamami.blogspot.com/ 2015.03.15. 16:02:57

@Zoole[uk]:
Jah.
A férjem rendszeresen tesz fel bosszantó képeket a pofalapra, én kicsit szerényebb vagyok, de kevésbé pukkancs is mint ő.

Mammaroza · http://www.rozamami.blogspot.com/ 2015.03.15. 16:03:40

@Zoole[uk]:
Amúgy ez tök jó ötlet...
Lehet megcsinálom ;)

blackhairlady 2015.03.15. 16:22:05

@diggerdriver: "Érdekes hogy ezeket a pillanatokat senki nem irigyli otthonról."
Persze, hogy nem irigylik, mert nem is tudnak rola. Mivel meg sosem hataratkeltek, fogalmuk sem lehet, hogy ez mekkora megprobaltatassal jar. Ok csak a kulcsinyt latjak, meg halljak, hogy mennyi a zitteni fizetes, merre kirandultak, milyen klassz kajakat esznek. Aztan ebbol leszurik azt a kovetkeztetest, hogy hu, milyen konnyu nektek ott kint kulfoldon.
Szerintem eleg sok kikoltozott nem szamol be a nehezsegekrol, mert szegyenli, nem akarjak, hogy picsogonak tartsak. Igy persze, hogy nem tudnak a negativumrol az otthoniak.

blackhairlady 2015.03.15. 16:42:16

@adg [Au, Darwin]: Na de kitol is hallhatnal olyat, ti olyan messze vagytok, hogy oda a hangok sem ernek el:DDD

blackhairlady 2015.03.15. 16:50:00

@Határátkelő: En is kuldtem 2 kepet az iment:)

montroyal ( CAN qc) 2015.03.15. 17:14:56

@~~Babette~~: "Korabban - szinte- nem is volt hatar az Usa,esvCanada kozott,"

Lfszt, mama.

én eleg régen vagyok itt es meg atmentem sokszor a hatarallomason hogy beneztek az autob a megkerdeztek - mindenki canadai ? ... OK lehet menni .. ma mar a nejem magyar utlevelevel beutazasi US engedellyel is tortra .. C vagany alljanak felre ..

ezek a hatarallomasok ... zoldhataron sot egyes falvakban ugy kozlekedsz ahogy akarsz .. multkor problemakent mutattak egy falut, ahol az ut egy feher vonallal van elvalasztva US -CAN felirassal ..persze van riziko mert a helyiek nem szeretik , jelentik a koborlokat ...

montroyal ( CAN qc) 2015.03.15. 17:21:57

a tavasz kesni fog ... a mai ho... es meg 28-29re is havazast mondanak

akkor inkabb panamazzunk ..

www.kepfeltoltes.hu/view/150315/IMG_1887_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

montroyal ( CAN qc) 2015.03.15. 17:32:10

@adg [Au, Darwin]: Kivancsi leszek ra, hogy mivel fogadnak majd minket, ha egyszer hazajutunk

eloszor erdekes lesz ...
viszont amikor minden evben hazamentem ,bar igyekeztem szereny lenni ( aFB ugyis tele van kepekkel) kinosan vigyaztak ra ,hogy ne kerdezzenek semmit , csak halgassam az o bajaikat ... foleg ezek utan nehez eloadni ,hogy neked nincsenek ilyen nehezsegeid ..
meg ugyan segitsek mar nekem az semmi az az 5-10millio ..

piroscipocske 2015.03.15. 18:03:54

Az én március 15-i hangulatom az, hogy a mennikéne döntéshez ma jött meg a dátumihlet is: június 1. Ez két hónap, van időm felmondani, elrendezgetni az itteni dolgaimat és a következő egy-két hétben eldönteni, hogy melyik UK déli parti városba vegyem az irányt a sok szépből.

montroyal ( CAN qc) 2015.03.15. 18:04:14

@~~Babette~~: bravo a sok okostojas ... .... lehet ezert vannak fizetve ... nem az a lenyeg hogy ma, a mai bajokat orvosoljak ,hanem hogy- mén az elmultnyocév jobb volt (ja mar 5?év eltelt azota), mén azok is loptak ..

na éljen marc 15 !!!

montroyal ( CAN qc) 2015.03.15. 18:45:30

@Philosoraptor: sok mindent vegigneztem a mai naprol .. ez pl megfogott es milyen jellemzo kepek ;a nagy tomeg kizarva kordonnal es ehhez kepest egy kis csoport parthu tobbnyire nyugdijas az emelveny elott.. na eljen a nemzeti unnepuk ...

index.hu/belfold/2015/03/15/marcius_15._nemzeti_unnep_petofi_sandor_orban_viktor_ellenzek_tuntetes/a_muzeumkertbe_a_nemzeti_unnepen_nem_lephet_be_akarki/

2015.03.15. 19:05:37

@montroyal ( CAN qc): Csak a szokásos dolgok, monti.... A sok szektás birka (tök mindegy, hogy melyik oldalról) nem veszi észre, hogy teljesen hülyét csinálnak belőlük, és még tapsolnak is hozzá. :D

tanato 2015.03.15. 19:17:37

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: @Határátkelő: @P.Elliot:
Nagyon jól éreztük magunkat,a városi ünnepség után kezdtünk,néhány rövid köszöntő,azután ebéd volt,hagyományosan évek óta marhapörkölt/egyik presbitertársam ajándéka,aki főállású hentes és húsboltos vállalkozó/sós burgonyával és túrós lúdgégével utána az asszonytestvérek által sütött rengeteg fajta süteménnyel/feleségem is sütött,mi is vittünk/ és locsoltuk bőven a presbiterek saját készítésű pálinkájaival és boraival.Jóm hangulat volt sok gyerek is volt nekik van játszószobájuk ott szokták tartani a református baba.mama klubfoglalkozásokat,bemutatták a gyülekezetben nemrégen született csecsemőket is az anyukák.Szóval jól elvoltunk sokáig.Ez már hagyomány sok-sok éve nálunk.

tanato 2015.03.15. 19:19:49

@tanato: Ja még Elliotnak:Tényleg fel kellett állni ha ki akart valaki menni WC-re,de van egy oldalajtó is így viszonylag kevés ember volt beszorítva.

blackhairlady 2015.03.15. 19:26:22

@tanato: Szep hagyomany, nekem tetszik:)

Der echte Weihnachtsmann 2015.03.15. 19:30:06

@piroscipocske: Gratulalok a dönteshez. A tegnapi "gondolkozom rajta, hogy menjek-e"-böl eleg gyorsan megszületett a hatarozott döntes. Ennyire kiverte a biztositekot az ünnep? :DDD

Der echte Weihnachtsmann 2015.03.15. 19:32:22

@tanato: ez ugy hangzik mint egy jo kis husveti eszem-iszom, dinom-danom. Jo lehetett.

Mi vagy ki az a presbiter?

piroscipocske 2015.03.15. 19:38:33

@Der echte Weihnachtsmann: Nem, nem az ünnep. Az alapdöntés az volt, hogy megyek, ez megszületett kb. november-december tájékán. Adtam magamnak időt március-áprilisig, hogy itthonról pályázgassak (amit sejtettem, hogy nem túl esélyes), és ha így nem sikerül, akkor május-júniusban nekiiramodok. De ez még csak így körülbelülnagyjából szinten volt. Azután ma bevillant a semmiből a konkrét dáum. :)

Der echte Weihnachtsmann 2015.03.15. 19:45:48

@piroscipocske: Aha. Szurkolok, hogy minden jol menjen. Szerintem ne hagyd abba a palyzgatast addig se. Sose lehet tudni.

piroscipocske 2015.03.15. 19:48:11

@Der echte Weihnachtsmann: Köszönöm a szurkolás, elkel. A pályázgatást folytatom, persze, csak akkor zéró az esély, ha nem próbálkozom.

tanato 2015.03.15. 20:01:33

@Der echte Weihnachtsmann: Tanácstag,magyarosan az egyház civil kontrollja.Elméletileg minden lelkészt,ref. iskolaigazgatót,temetőgondnokot a helyi presbitérium nevezi ki.Minden üzletet, vásárlást,zárszámadást a presbitérium hagyja jóvá.Tulajdonképpen a világi dolgokban a Presbitérium az illetékes,a lelkész meg szakmai munkát végzi.Önkéntes alapon csináljuk pénz nélkül persze,ezért nehéz is minden ilyen postot betölteni,mert időigényes.
Gyakorlatban persze úgy nagy átlagban a lelkész dönt,mindenben az egyházi tanács csak szavazógép,de időnként azért előfordul hogy a tanács meneszt az állásából egy lelkészt vagy egy iskolaigazgatót.Sőt volt néhány extrém eset is amikor a tanács/ a Presbitérium/ egyik része meg a másik része nem ugyanazt az iskolaigazgatót preferálta és veszekedés alakult ki a presbiteri gyűlésen végül széklábakkal támadtak egymásnak a presbiterek/egy dél baranyai városban történt az eset néhány éve./De ez azért kirívó.de hogy egy presbiteri gyűlésen heves vita alakuljon ki és ezért éjfélig ott üljünk az nem ritka.

tanato 2015.03.15. 20:05:54

@blackhair-lady: Igen nem rossz,nyáron meg kirándulni szoktunk menni,belföldre főleg,de időnként a szomszéd országokba is ahol vannak refi gyülekezetek.Meg bográcsolunk az erdőben időnként.

Der echte Weihnachtsmann 2015.03.15. 20:14:02

@tanato: köszönöm. Eletemben nem hallottam meg ezt a szot.
De akkor ti egy "normalis" egyhazhoz tartoztok, nem valami szektas gyülekezet ez, mint a hitgyüli vagy az a masik. Hovyis hivjak? Most nem jut eszembe. Az a Tom Cruise-os.

Csak ugy megkerdeznem, nektek most nem kellene böjtött tartani?
Ne erts felre, nem cseszegetni akarlak, tenyleg erdekel.

tanato 2015.03.15. 20:19:17

@Der echte Weihnachtsmann: A refiknél ezt nem veszik annyira komolyan,egyébként kellene.A Hit Gyülekezete egyre nő,majdnem 10 ezer tagja van már.Na az nagyon kemény ,tizedet fizetnek,kötelező részvétel a vasárnapi gyűléseken,közös zenés áhítat ahol sokan önkívületbe esnek a földhöz verik magukat stb.Voltam vendégként egy két alkalmukon.Tom Cruis?Az nem a Jehova Tanúi voltak?Vagy a scientológusok?

Der echte Weihnachtsmann 2015.03.15. 20:27:15

@tanato: Az, a scientologusokra gondoltam. Na az is egy elvetemült banda.
Ez a hitgy. meg rosszabb mint gondoltam.

piroscipocske 2015.03.15. 20:29:31

@tanato: Tomék a szcientolgóia óvó-védő hálójába tartoznak. Bár számomra sok nem választja el a jehovistáktól őket.

tanato 2015.03.15. 20:29:58

@Der echte Weihnachtsmann: Azok nem is egyház csak annak mondják magukat.A Hit Gyülekezete legalább tart istentiszteleteket,bár elég sajátosakat.

Der echte Weihnachtsmann 2015.03.15. 20:35:35

@tanato: azt elhiszem, hogy sajatosak. Ott jobban el tudnek kepzelni egy szeklabas verekedest mint nalatok. Ill.ott a masik faluban. Azert az nem lehetett egyszerü.

tanato 2015.03.15. 20:49:54

@Der echte Weihnachtsmann: Na ott nem, a szektások nagyon összetartóak,nincs visszapofázás.

Der echte Weihnachtsmann 2015.03.15. 20:57:47

@tanato: na jo, de ott nincs is tanacs, ott egy ember mondja meg a tutit. Ha azt mondja holnaptol hupilila az eg, akkor a "baranykainak" bizony hupilila lesz onnantol. Kivancsi lennek, egy esetleges ellenallas milyen szankciokkal jarna. Nyilvanos botozas, vagy ilyesmi.

tanato 2015.03.15. 21:00:59

@Der echte Weihnachtsmann: A szekta az szekta,ott általában egyszemélyi diktatúra van.

montroyal ( CAN qc) 2015.03.15. 21:35:28

na neeeee ... varjatok meg jovore hol leszek én ...:-)))

elmeseltem az orvosomnak hogy nem akarom Montrealba tolteni a kovetkezo telet ... osztja a velemenyem o sem akarta soha ... mondta talan jovore sikerul most 78 eves ...DDD

macamuca [IHUN] 2015.03.15. 21:37:24

@diggerdriver:
Van még füle?????
:)))))))))))))))))))))))))))))
(bocs, Cica, itt az én fél karom is, immar 2 segítő kezed is van pluszban.... :

kardio1 2015.03.15. 22:09:53

@Der echte Weihnachtsmann: Tudtommal a protestànsok (reformàtus, evangélikus stb.) csak hamvazoszerdàn és nagypénteken böjtölnek, azaz nem esznek hùst. A katolikusoknàl minden nagyböjti pénteken hùstilalom van, hamvazoszerdàn (nagyböjt kezdete) és nagypénteken pedig szigorù böjti nap,azaz hùstilalom és max. napi 3x-i étkezés, egyszeri jollakàs. Ez nem tûnik valami nehéznek, de egy alma vagy egy csoki is étkezésnek minôsül. Szoval tényleg semmi nasi!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.15. 22:27:29

Grazi barátunknak, ha még olvas minket:

streetkitchen.blog.hu/2015/03/15/igy_kell_otthon_hamburgert_sutni

Itt a knowhow az üvegtigrishez...
:-)))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.15. 22:34:55

Hölgyek-urak! A képfeltöltés.hu oldalra ha kitesztek képeket megosztani, azt a sort kéretik használni, ahol nincs_benne_ a view szócska.Ugyanis az a direkt link a képhez, kapásból jól méretezi be a böngésző, is nincs az a sok sz@r reklám-sallang.
Próbáljuk meg elterjeszteni...
;-)

szöüke koula 2015.03.16. 00:52:30

privátfotó gyűjtemény
nosztalgiázáshoz öregeknek: keressetek rá a szülőhelyetekre vagy közeli városra, esetleg valami egyéb kulcsszóra. időben is lehet navigálni:
www.fortepan.hu/?view=all&lang=hu

pappito · http://pappito.com 2015.03.16. 03:29:37

FYI

Mint megtudtam a követségtől, a konzuli/követségi ügyintézéshez ki kell tölteni egy papírt:
www.mfa.gov.hu/NR/rdonlyres/4CE76649-2A8D-4E7B-BE5B-0E026375F303/0/KONZADATLAP_vegleges_ketnyelvu.pdf

"adatlap konzuli ügyintézéshez" aminek tartalmaznia kell az elérhetőségedet, a konzulátusi munkatárs szerint valamiféle adatbázist építenek
Korábban ha új útlevél kellett, csak elpostáztuk nekik a régit ők meg elküldték az érvénytelenített régit meg az őjat és kész.

Most viszont meg kell adni a lakcímet meg email címet meg telefont, különben nincs ügyintézés.

CyberMacs 2015.03.16. 09:10:15

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:
@~~Babette~~:
Bocsánat a késői válaszért...

Ez egy kicsi hosszú történet... Lényeg, hogy a török személyi igazolványban van egy olyan rész, hogy "származás". Ez azt mutatja, hogy honnan érkezett a szülő, nagyszülő, stb... ki tudja, meddig visszavezetve.
Pl. az Isztambulban született, a várost soha el nem hagyó embereknél is ott van, hogy a nagypapa mely faluból érkezett.

Amikor ketten összeházasodnak, a lány megkapja a férj származási helyét, majd pedig a gyerek is ezt "örökli" tovább.
És minden esetben a fiú származása megy tovább.

A dolog akkor kezd izgalmas lenni, amikor külföldről érkezik valaki (mint pl. én), mert neki nincs származási helye. Mondjuk meg lehetne kérdezni, meg a házasságnál szükséges születési anyakönyvben ott van. De nem teszik... Láttunk már ennél kacifántosabbat is, mint pl. "Anya neve: külföldi nő"

Ilyenkor jobb híján, a női oldalról öröklődik tovább a származás.

Nálunk ez különösen izgalmas, mert az apósom egy kicsi faluból származik, ahol jelenleg 16 fő lakik. Az összes rokonnak lány gyereke van, vagy akinek fiú gyereke, annak lány unokája. E miatt nem marad majd senki, akinek a származási helye ez a kicsi falu lenne. De mivel én külföldről jöttem, és nem hoztam magammal származást, így a feleségem megtarthatta a falucska nevét (ő egyébként isztambuli), és a gyerekünk (aki fiú) is vittet tovább. Erről bővebben itt olvashattok:
isztambul.info/blog/2014/03/12/arpi-szalmafalva-megmentoje/

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2015.03.16. 09:32:14

@blackhair-lady: Igazad lehet, nem biztos, hogy mindenki beszámol a határátkelés kezdeti nehézségeiről.

De az is elképzelhető, hogy sokan arról sem beszélnek őszintén a családjukkal, barátaikkal, hogy miért is mennek el. Így könnyű azt gondolni, hogy valójában csak kalandvágyból vették a hátizsákot.

Amúgy meg, igen, könnyebb annak, aki már elment. Könnyebb akkor is, ha először nehéz volt. Mert fejlődhetett, építhette a jövőjét, a karrierjét vagy csak szimplán pénzt gyűjthetett, amire itthon nem volt lehetősége. Ha hosszú távon nehezebb lenne kint maradni, akkor feltételezhetően mindenki inkább visszajönne, nem?

És már csak azért is könnyebb, mert mehetett. Ezt nem mindenki teheti meg, nem kellene erről elfeledkezni. Különösen így van ez a tengerentúli célpontokkal. Alig hiszem, hogy mondjuk Ausztráliába vagy Japánba a gazdasági vagy politikai kényszer küldi az embert Magyarországról, tekintve hogy már az induláshoz is akkora tőke kell, amit itt egy átlagos fizetésű polgár évekig kuporgat csak össze.

(és a vicc az, hogy tényleg könnyebb lehet, ha valahol meleg van, tekintve hogy itthon a téli rezsi nagy részét a fűtésszámla teszi ki és nem egy embert ismerek, aki éppen csak annyira fűti a házát, hogy ne fagyjon be a víz, mire a suliból a gyerek hazaér.)

tanato 2015.03.16. 09:41:47

@Mirjam2: Ez egy örök igazság amit mondasz.Tudni valamit nagyon jó,de tanulni nagyon gyötrelmes.Lett légyen az egy orvosi-mérnöki diploma /és tudás természetesen/ akár egy idegen nyelv magas fokú ismerete.

tanato 2015.03.16. 09:44:46

@zöldeketbeszélek: Ez jó amit mondasz,ha nem volna könnyebb úgy nagy átlagban annak aki elment,nem volna ez a blog sem,mert nem volna olyan irdatlan sok kivándorló/legyen az akár nap ingázó vagy 5 évre Dubaiba küldött,de később hazatérni kívánó expat,vagy véglegesen távozó/

adg 2015.03.16. 11:09:16

@zöldeketbeszélek: "Alig hiszem, hogy mondjuk Ausztráliába vagy Japánba a gazdasági vagy politikai kényszer küldi az embert Magyarországról, tekintve hogy már az induláshoz is akkora tőke kell, amit itt egy átlagos fizetésű polgár évekig kuporgat csak össze."

Attol fugg, mit nevezunk gazdasagi kenyszernek, meg hogy nezzuk a dolgokat. A mi esetunket pl nevezhetjuk gazdasagi kenyszernek. Az, hogy ausztraliat valasztottuk, persze nem volt kenyszer, csak akkor mar minnel jobbat akartuk kihozni a dologbol, es olyan helyet valasztani, ami tenyleg tetszik. Ha a kenyszer meg nagyobb lett volna, akkor nem fert volna bele au a koltsegvetesbe, maradt volna usa, vagy ha az sem, akkor nem tudom.

De a lenyeg, hogy mitol volt ez kenysze? En nem ertek mashoz, es eleg nagy a csalad. Hosszu tortenet, de kis hijan mindenunket elvesztettuk, a lakasunk eladasa utan maradt nemi penzunk. Ellenben egyre kevesebb munkam volt, egyre kevesebb penzert, es mar lakasunk sem volt. Persze kereshettem volna mashol jobban fizeto hasonlo allast, de az mennyivel fizet jobban? Meg ha a duplajat is pl, akkor sem tudtunk volna venni egy masik lakast, es hat fore eleg nagy lakast berelni az egy horror. Ezert dontottunk ugy, hogy lelepunk. Ezt vegulis nevezhetjuk kenyszernek. Vagy feleljuk a maradek penzunket, es akkor mi lesz utana, vagy megkockaztattuk ezt a koltozest. Igy dontottunk. Es nem volt egyszeru. Es eleg nagyot kockaztattunk. Persze tudom, hogy a mi kenyszerunk egesz mas, mint nagyon sokake, es rengetegen orultek volna, ha a mi helyunkben lettek volna. Igaz valoszinuleg csak akkor, ha nem tudjak, min mentunk keresztul, mig ide jutottunk. Azt nem kivanom senkinek.
Es valo igaz, hogy egy kozepes garzonlakas arat eltapsoltuk a kijutasra, meg az elso 3 honapra. Komoly merlegeles volt mogotte, megerheti-e, vagy sem, hol milyen a gazdasagi helyzet, mekkora esellyel esunk pofara, stb.
Szerencsere bejott, vagy legalabbis bejonni latszik. Meg azert nem indultunk el nagyon felfele, de bizom benne. Szakmailag meg hatarozottan bejott.

Szoval ezt most nevezhetjuk kenyszernek, vagy inkabb kalandvagy? Ha otthon maradunk, valoszinuleg mar feleltuk volna a penz jo reszet, es sose allunk talpra. Egy hat fos csaladot fenntartani nem eleg egy szalag melletti, vagy hasonlo munka, en meg tenyleg nem nagyon ertek mashoz, es ha oszinte akarok lenni, akkor nem is akarok. Raadasul ezt szeretem csinalni, es nem akartam feladni. Kellett, hogy legyen valami eloremutato megoldas. Hat ennyi roviden.

2015.03.16. 12:38:53

@zöldeketbeszélek: "És már csak azért is könnyebb, mert mehetett. Ezt nem mindenki teheti meg, nem kellene erről elfeledkezni."

Mindenki csakis saját magának tartozik elszámolással. Így van, van, aki nem tud elmenni, de a lehetőség előtte is adott, hogy előrébb lépjen az életben, mert (szinte mindig) az adott emberen múlik, hogy hova jut az életben. Annak nem látom értelmét, hogy aki itthon marad, az tovább folytassa a panaszkodást. Ahogy mondták a minap, aki itthon marad, az számoljon azzal, hogy nem lesznek olyan materiális dolgai és élményei, mint amit a nyugaton élő honfitársa eltud mondani, mert nincsen annyi pénze az embernek Mo.-n, hogy megtehessen olyan dolgokat, amit megtehetne kinti fizetésből.

Panaszkodhatnék én is állandóan, hogy mire nem elég a fizetésem, és álmodozhatnék egy jobb életről, csak ezzel nem jutok előrébb. Szerencsére felismertem, hogy ahol tartok, azt az utat én választottam, és magamnak köszönhetem az aktuális helyzetemet. Az egy mellékes része a dolognak, hogy nincsen talán annyi lehetőséged Mo.-n, mint külföldön.

Nem hiszem, hogy könnyű lenne kivándorolni, azt a fajta lelki tehert nem mindenki képes a helyén kezelni. Az, hogy valaki nem családos ember, nem szerencse kérdése, csak egy állapot. Nyilván gyerek mellett nem fog ugrálni az ember, mert nem teheti meg. De ő azt az utat választotta. Tudta, hogy mivel fog járni. Innentől kezdve pedig ne mondja, hogy neked könnyű, mert te egyedülálló vagy, nincsen senkid. Igen, te meg azt az utat választottad, jelenleg vannak fontosabb prioritások is az életedben, mint a család. Az megint egy másik tényező, amikor valaki olyanról kell gondoskodnod, aki nem tudja ellátni önmagát. De valószínűleg ez a ritkább. Ami gyakoribb, az a család, és a kishitűség. "30/40/50 vagyok, hova tanuljak már nyelvet" fajta mentalitás. Példát vehetnének rezsőatyáról.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2015.03.16. 13:09:49

@adg [Au, Darwin]: Eskü, Ausztráliával nem téged akartalak kipécézni, csak mint vágyott de nagyon távoli célpont jutott az eszembe :).

Ami téged illet, nyilván kényszerből indultatok el, na de Ausztrália már vastagon a kalandvágy kategória :)))! Remélem, minden úgy alakul továbbra is, ahogy terveztétek, mert különben hol tartjuk a barbizós HÁ talit legközelebb ;)?

@Philosoraptor: Nem mondom, hogy nincs igazság abban, amit írsz, de...

Induljunk el a kályhától. Ugye ott kezdődik az egész, hogy az első poszter nehezményezte, hogy a rokonai/barátai időnként elsütik a 'neked könnyű' szólamot. (most tekintsünk el attól, hogy szerinte már fel kellett volna magukat kötniük) Erre írtam a kommentemet, hogy akárhogyan is, de tényleg könnyebb. Lehet. hogy nem rögtön, de könnyebb lesz, különben mi a túróért maradnának.

"Mindenki csakis saját magának tartozik elszámolással. Így van, van, aki nem tud elmenni, de a lehetőség előtte is adott, hogy előrébb lépjen az életben, mert (szinte mindig) az adott emberen múlik, hogy hova jut az életben."

Erről már sokszor folyt vita itt a blogon. Szögezzük le, hogy ez itt nem Amerika, itt nem érvényes a mondás, hogy mindenki a saját szerencséjének kovácsa. Ezt tapasztalatból mondom.

A gyereket hozod fel, mint olyan lasszót, ami visszafogja az embert a kivándorlásban. Ez két okból sem egészen igaz. Egyrészt itt is több olyan kommentelő van, aki kifejezetten nagy családdal vágott neki a határátkelésnek, sikeresen, másrészt pedig nem, nem tudod, mit vállalsz, amikor gyereket vállalsz. Persze, úgy nagyjából igen, de a valóságra semmi nem készít fel. Majd meglátod.

adg 2015.03.16. 13:46:25

@zöldeketbeszélek: eszembe sem jutott, hogy ki akartal pecezni. :)
Csak gondoltam, hozok egy peldat arra, hogy azoknak is lehet tengerentuli celja, akik gazdasagi okbol hagyjak el Magyarorszagot.

De igazad van, nem ausztralia a fo celja az anyagi okbol lelepok tomegeinek, es hat ennek nem is csak anyagi okai vannak, hanem ugye ez a "visafreak" bevandorlasi politika is jelentosen hozzajarul. Meg a tobbseg nem is akar ekkora tavolsagfa menni. Csak konnyebb londonbol hazaugrani.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2015.03.16. 13:54:16

@adg [Au, Darwin]: Meg csak könnyebben kiugrik a nagyi is egy londoni hétvégére az unokákhoz!

Egyébként a szakmámmal én is úgy vagyok, mint te a tiéddel, úgyhogy megértem :).

adg 2015.03.16. 13:59:33

@Philosoraptor: "Nyilván gyerek mellett nem fog ugrálni az ember, mert nem teheti meg. De ő azt az utat választotta."

Vagy ellenkezoleg, inkabb a gyerekek erdekeit is nezve, meg inkabb megy, hogy legalabb a gyereknek jobb legyen. Vagy a gyereknek is. Rendkivul sokat tud nyomni a latban a gyerek.
Amig egyedul van az ember, vagy ketten, addig konnyebben lehet visszavenni a szinvonalbol ha ugy adodik, es ha nem akar az ember annyira menni. De ha mar ott a gyerek, o lesz a legfontosabb, es az o erdekei rengeteget szamitanak.
A gyerekek altalaban nyernek a kivandorlassal. Hamarabb beilleszkednek, hamarabb megszokjak az uj helyet, piszok gyorsan megtanuljak a nyelvet, stb. A szuloknek nehezebb.

2015.03.16. 14:18:42

@zöldeketbeszélek: "Induljunk el a kályhától. Ugye ott kezdődik az egész, hogy az első poszter nehezményezte, hogy a rokonai/barátai időnként elsütik a 'neked könnyű' szólamot. (most tekintsünk el attól, hogy szerinte már fel kellett volna magukat kötniük) Erre írtam a kommentemet, hogy akárhogyan is, de tényleg könnyebb. Lehet. hogy nem rögtön, de könnyebb lesz, különben mi a túróért maradnának."

Az lehet, hogy könnyebb lesz (amúgy ebben sem vagyok teljesen biztos, kinek mi számít könnyűnek, és vajon ha 3 évig tart, akkor az könnyű?), de annak a döntésnek is meg kell fizetni az árát. Éltél x életszínvonalon Mo.-n, de vajon külföldön le kell-e adnod az igényeidből, és ha igen, akkor mennyire, és vajon mikor jutsz el oda, hogy magasabb életszínvonalon élsz, mint Mo.-n? Mindezt megspékelve azzal, hogy teljesen egyedül vagy, és csak önmagadra számíthatsz. Nem hiszem, hogyha "bejön" a kinti élet, onnantól könnyebb lesz. Mert lehet, hogy anyagilag sokkal jobban fogsz állni, kitudod fizetni az otthoni hitelt, lesz kocsid, de azért az nyilvánvaló, hogy az otthoni kapcsolataid ezt megfogják sínyleni. Adg Ausztráliában él, nem teheti meg, hogy hazautazzon pár havonta, nyilván már minden ismerőse lemorzsolódott, és csak azok maradtak, akik tényleg az igazi barátai. A családjával biztosan tudja tartani Skype-n a kapcsolatot, de tudjuk, hogy az csak egy pótlék, nem tudja helyettesíteni a valódi ölelést.

"Erről már sokszor folyt vita itt a blogon. Szögezzük le, hogy ez itt nem Amerika, itt nem érvényes a mondás, hogy mindenki a saját szerencséjének kovácsa. Ezt tapasztalatból mondom."

Miért? Ha van egy szerető családod, akik felnevelnek, és mindent megadnak neked, amit csak tudnak, akkor miért nem rajtad múlik, hogy mit tanulsz ki? Tanulhattam volna anno én is egyetemen, de hülye voltam, és nem tanultam, most pedig iszom a levét már jó pár éve... Ha a normális családi modellből indulunk ki, minden lehetőséged adott, hogy legyen egy jó életszínvonalad. Mo.-n is lehet sok mindennel jól keresni, hiába kicsi a piac, és kevesebb a lehetőséged. Nyilván olyan szakmát kell választanod, ami keresett, és profinak kell lenned benne, hogy elismerjenek. Ha te viszont neked mindened a sütés, és cukrász leszel, akkor sajnos fel kell arra készülnöd, hogy nagyon sokat kell dolgozni éhbérért (mint úgy általában). Kivételt képeznek a puccos helyen dolgozó cukrászok.

"A gyereket hozod fel, mint olyan lasszót, ami visszafogja az embert a kivándorlásban. Ez két okból sem egészen igaz. Egyrészt itt is több olyan kommentelő van, aki kifejezetten nagy családdal vágott neki a határátkelésnek, sikeresen, másrészt pedig nem, nem tudod, mit vállalsz, amikor gyereket vállalsz. Persze, úgy nagyjából igen, de a valóságra semmi nem készít fel. Majd meglátod."

Arról beszélek, hogy az emberek a gyerek mögé bújnak, amikor azt mondják, hogy ők miattuk nem mennek ki(esetleg alternatíva, hogy miattuk nem akarnak változtatni az életükön). De a gyerek nemcsak úgy bepottyan, hanem van annak előzménye is. Az lehet, hogy nem tudod, hogy mit vállalsz, de azt tudni kellene, hogy mit kell majd vállalnod.

2015.03.16. 14:22:57

@adg [Au, Darwin]: Nagy felelősség gyerekkel kimenni. A felnőtt ember sok mindenről képes lemondani, sok mindent képes elviselni, a gyerek meg nem biztos. De érthető, hogy mindenki jobb életet akar a gyerekének, mint amilyen neki van/volt.

2015.03.16. 14:26:02

@Philosoraptor: "Az lehet, hogy nem tudod, hogy mit vállalsz, de azt tudni kellene, hogy mit kell majd vállalnod."

Jól megmondtam. :DDD

Úgy akartam írni, hogy azt tudni kellene, hogy miről fogsz lemondani a gyerek javára.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2015.03.16. 14:31:11

@Philosoraptor: Tavaly ősszel kezdett egy szakközépben az öcsém. Előtte már elég hosszú időt töltött az egész család fejtöréssel, mihez kezdjen a srác, hová menjen, mit tanuljon. Érdekelte egy-két dolog. Utánajártam, az egyiket csak az ország másik felében oktatják, megnéztem a költségeket (kolesz, étkezés, utazás), suli kilőve. Érdekelték a humán tárgyak. Na, abból kínlódás lesz, hagyjuk. Érdekelte a halbiológia, az meg gimi, biosz fakt majd egyetem, ki tudja, bírják-e addig anyagilag a gyerek támogatását. Maradt a műszaki/közgazdasági vonal, mert abban hisznek, hogy ott boldogulhat 4-5 év múlva. Hozzáteszem, hogy nem ez az igazi szerelem, inkább kompromisszumos döntés...

Na most ami a lényeg. Hihetetlenül nehéz ma megmondani, hogy 4-5 év múlva a most elkezdett sulival, a végzettségével hopp lesz-e, avagy kopp. Nekem van 3 szakmám, mindegyik kopp, jelen pillanatban. De amikor elkezdtem, még hoppnak tűnt a jövő...Komolyan mondom, hogy nagyon nem irigylem a mai srácokat. Nem lehet mindenki informatikus, meg pénzügyes...elképesztő különbségek vannak a várható fizetésekben, de képtelenség csak eszerint választani.

Pár hete egyébként előkerült ez a gyerekkel külföldön téma. Többen is leszögezték, hogy egyedülálló szülő ne is próbálkozzon kisgyerekkel külföldön, mert nem fogja tudni a felügyeletét megszervezni úgy, hogy anyagilag még megérje a dolog. Ha van egy nagyi, aki már nyugdíjas és bevállalja a bébicsőszködést, akkor oké, egyébként felejtős.

Egyébként simán lehetnek olyan szituációk, hogy a gyerek érkezése előtt biztos vagy abban, hogy mit vállalsz és hogy az működni is fog. Aztán jön az Élet, aki szemberöhögi a terveidet...

Ami meg a normális családi modellt illeti, érdekelne, konkrétan mire gondolsz?

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2015.03.16. 14:33:50

@Philosoraptor: Hát ez ugye nagyban függ attól, hogy férfi vagy-e, vagy nő...

adg 2015.03.16. 14:43:08

@Philosoraptor: " Nagy felelősség gyerekkel kimenni."
Az. Es maradni az orvenyben, hogy hatha tortenik valami?

Amit a masikban irtal rolam, az teljesen ugy van. Ez az ara.

blackhairlady 2015.03.16. 15:10:08

@zöldeketbeszélek: @Philosoraptor: @adg [Au, Darwin]:
Erdekes volt olvasni a hozzaszolasaitokat. Mindenkinek van igazsaga, viszont azt kene megertenunk, mindannyiunknak, hogy minden ember sorsa mas. Eppen ezrt nem szoljuk le, ne probaljuk raeroltetni a sajat igazsagunkat. Nem tudok semmi okosat hozzafuzni:)
Az en koltozesem teljesen mas pl. mind sok mas embere, de ha elarulnam mennyi almatlan ejszakval jart, meg a koltozes utan is sok evig, akkor bizonyara megvaltozna sokak velemenye a konnyu koltozesrol.

adg 2015.03.16. 15:27:44

@blackhair-lady: szerintem ez egy egesz jo sorozat volt most, nem ereztem, hogy barki leszolta volna a masikat, hacsak nem en voltam az. Inkabb kiegeszitettuk egymast, mas nezopontok, prioritasok kerultek elo. Mindenki elmondta a sajat gondolatat. Nem igy latod?

A konnyu koltozes meg szerintem ritka, mint a piros hollo.

2015.03.16. 15:34:59

@zöldeketbeszélek: Menjen szakmunkásnak. És ez most nem vicc. Aki szakember, és tud, az elhúz nyugatra (mondjuk ilyen alapon mindenki elhúz, aki tud :D). Szerintem az orvos és az ápolónővér mellett hamarosan felkerülnek majd a vízszerelő/kőműves/burkoló szakmák is arra a bizonyos listára. Manapság már nem hinném, hogy sokan mennének szakmunkásnak, az idősek sem élnek örökké, nincsen kinek átadni a tudást, és maradnak majd a kóklerek, akik meg ki tudja, milyen munkát adnak ki a kezükből. Ha újrakezdhetném, és fiatalként akkora rálátásom lenne a dolgokra, mint most, biztos abba az irányba indulok el. És nemcsak azért, mert Mo.-n is jól lehet vele keresni, hanem mert egy olyan szakmával előtted a világ. De ehhez persze érdekelnie is kell a delikvenst. Mert annak nincsen értelme, hogy olyasmit tanul, amit nem szeret.

2015.03.16. 15:35:52

@zöldeketbeszélek: És, hogy ki marad otthon... ;)

2015.03.16. 15:37:44

@zöldeketbeszélek: "Ami meg a normális családi modellt illeti, érdekelne, konkrétan mire gondolsz?"

Amiben például nekem nem volt részem. Apa és anya együtt, egy fedél alatt.

2015.03.16. 15:41:22

@blackhair-lady: Szerintem nincsen olyan, hogy könnyű költözés. Ha pedig messzire mész, már a távolság is frusztrálhat. Legalábbis nekem Ausztrália v. Új-Zéland már nagyon messze van Mo.-tól. Soha se mondd, hogy soha, de oda azért jól meg kell gondolni, hogy megy-e az ember. És a sárgolyó másik vége, USA és Kanada is ugyanez nálam. Talán lehet egy pozitív oldala. Ez pedig az, hogy benned van az, hogy nem ugrálhatsz csak úgy, mintha Angliában élnél.

2015.03.16. 15:49:45

@zöldeketbeszélek: Tény és való, hogy a fidesz jól szétbarmolta a felsőoktatást, de azért még mindig vannak államilag finanszírozott képzések. Igaz, hogy sokkal nehezebb bejutni oda (hiszen ugye csökkentették a helyeket), de aki igazán jól tanul, annak nem lehet gond bejutni oda. Merthogy az egyetem képzési díj nélkül is pénzbe kerül, ezt tudom, de erre meg azt mondom, hogy el kell menni mellette dolgozni, hogy legalább részben tudja az ember pénzelni a saját életét. Szerintem Mo.-n sem lehetetlen boldogulni, ha olyan szakmát választasz, ami IT/pénzügy/mérnök vonalon. Nem lehet mindenki az, és nem is kell mindenkinek annak lennie. De viszont ha én pék v. cukrász vagyok, jó vagyok a szakmámban, becsüljem többre magamat nettó 120 ezernél, és tegyek érte, hogy történjen valami változás az életemben. Ha nem becsülnek meg Mo.-n, majd megbecsülnek máshol. Neked sem kell megváltani a világot, a saját életedből kell kihozni a legjobbat, ha van hozzá akaraterőd. De lehet választani a másik utat is, az állandó panaszkodást, ami dől az emberekből, de nem látják, hogy kontraproduktív, amit csinálnak, és csak mérgezik a saját és mások lelkivilágát.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2015.03.16. 15:51:24

@blackhair-lady: @adg [Au, Darwin]: Nem ugrottunk egymás torkának, ha erre gondoltok :), de hát régi motorosok vagyunk már, igaz ;)?

Különben szerintem senki sem hiszi azt, hogy könnyű elmenni, inkább csak azt, hogy utána könnyű. És ebben van is igazság, mint már kifejtettem. Viszont azt elfelejtettem, hogy nem véletlenül nem tudnak a hozzátartozók a nehézségekről. Sokan úgy mennek el, hogy a hátország erőteljesen nehezményezi ezt. 'Ott sem lesz jobb', 'mindig idegen maradsz' stb. Na most eleinte biztosan vannak nehézségek, egészen extrém esetben kifejezett kínlódás is lehet az első időszak, na de ki szeretné ezt megosztani az otthoniakkal, hogy aztán hallgassa a sopánkodást, hogy 'ugye, megmondtam kisfiam/kislányom', meg 'na ugye, mi megmondtuk, hogy ott sincs kolbászból a kerítés...'.

Én mondjuk nem voltam szemérmes, ki is bukott a család...

@Philosoraptor: sajnos, nem sok jót hallok a mai hazai szakmunkásképzésről :(.

Az meg szuper lenne, ha ez nem csak a normális, de az átlagos magyar családi modell lenne...de nem az...

blackhairlady 2015.03.16. 16:27:53

@adg [Au, Darwin]: Egyaltalan nem, sot valoban senki sem szolta most le, viszont arra utaltam amit az ismerosokrol, rokonokrol irtak, hogy a konnyu reszet latjak csak. Van konnyu es van nehez resze is, valoszinuleg mindenki eleteben. Ezt kene figyelembe venni valamennyiunknek.
Nem lehetett egyszeru enked es a felesegednek 4 gyerekkel koltozni, minden elismeresem a tied a bator dontesetekert.

blackhairlady 2015.03.16. 16:32:11

@zöldeketbeszélek: Igy van, latszik, hogy szinte mar ismerjuk egymast, nem acsarkodunk egymasra:)
Es nagyon igazad van, en sosem mondtam a suzleimnek, hogy mennyire nehez erzelmileg, mert nem szerettem volna ha aggodnak ertem. Inkabb mindig kiemeltem, hogy a gyerekek mennyire elvezik, hogy lassak, hogy nem hiaba hagytuk ott oket oreg korukra, amibe a szivem hasad meg meg mindig ha belegondolok.

2015.03.16. 18:06:07

@zöldeketbeszélek: "sajnos, nem sok jót hallok a mai hazai szakmunkásképzésről"

Ebben sajnos igazad van. Erről teljesen elfelejtkeztem, pedig nagyon fontos.

szöüke koula 2015.03.16. 20:02:21

@tanato:
forditva van.
tudni unalmas,
tanulni (felfedezni) izgalmas, élvezetes

(ja, és magolni meg hüjeség ;) )

szöüke koula 2015.03.16. 20:30:32

@adg [Au, Darwin]: ha egyedül eltartasz egy 6 fős családot, akkor az óriási bravúr. magyarországon aligha hiszem, hogy effélének akár csak a közelébe juthattál volna.

mi lenne a felfele? hogy hetente mentek három hétre nyaralni hatan? :)

tanato 2015.03.16. 21:26:24

@szöüke koula: Én a zért örültem amikor elvégeztem az Egyetemet,meg lepakoltam a szakvizsgáimat.Bár abban igazad van,rá lehet azért érezni a tanulás ízére,meg a helyes módszertanára időbeosztására.

tanato 2015.03.16. 21:27:21

@szöüke koula: Te is ausztrál vagy,Koala?

pappito · http://pappito.com 2015.03.16. 21:35:59

@zöldeketbeszélek: "A gyereket hozod fel, mint olyan lasszót, ami visszafogja az embert a kivándorlásban. Ez két okból sem egészen igaz. Egyrészt itt is több olyan kommentelő van, aki kifejezetten nagy családdal vágott neki a határátkelésnek, sikeresen, másrészt pedig nem, nem tudod, mit vállalsz, amikor gyereket vállalsz. Persze, úgy nagyjából igen, de a valóságra semmi nem készít fel. Majd meglátod."

nekünk az egyik legkomolyabb motivációs tényező volt az elindulásban a gyerek. mármint, hogy mit tehetünk mi, hogy neki ne ott kelljen felnőnie

adg 2015.03.16. 22:17:21

@szöüke koula: a felfele? Az lenne a felfele, hogy jobban kijovunk a beveteleinkbol, kicsit sikerul tartalekolni, felretenni jobban, esetleg par lepest tenni valami sajat ingatlan fele, ilyesmi.
Nem teljesen egyedul tartom el a csaladot, felesegem is dolgozik, de o meg nem tud teljes idoben elszakadni itthonrol, igy az o keresete egyelore lenyegesen kevesebb. De sokat szamit igy is. Meg hat vannak mostmar beveteleink az allamtol is, miota allando lakosok lettunk. Az is eleg jo, sokat segit.

Hat ezt jelenti nekunk az elore. Meg persze nem volna rossz kicsit nyaralgatni sem, mert meg csak nagyon a kornyeken voltunk, pedig itt vagyunk a vilag egyik legjobb tersegeben, annyi nekunk tetszo latnivalo van, hogy egy elet is keves lenne, pedig mi mar a felet legalabb leeltuk. Es ugye a szarabbik fele van hatra. :)

szöüke koula 2015.03.16. 23:34:17

@tanato: nem, debreceni. diftongusos. :)
arrafelé barna kóla meg szőke kóla van inni.

szöüke koula 2015.03.16. 23:34:21

@adg [Au, Darwin]: aki négy gyereket nevel, az több mint elég kell legyen a jövőről való gondoskodás terén. a tartalékolás az ő jövőbeni pénzkereső képességükbe való invesztálás, ha szabad ilyen csúnyán, homo oeconomicusul fogalmazni. azzal, hogy felneveled őket, már gondoskodtál a jövődről.
persze, tudom, az ember mindig többet akar. de szerintem az már nem lenne reális elképzelés, hogy egy átlagértelmiségi fizetésből még az általad felsoroltakra is jusson.

adg 2015.03.17. 04:37:58

@szöüke koula: De realis. es bizom benne, hogy az atlagertelmisegi fizetest hamarosan meg fogom haladni.

Amugy nekem mas a velemenyem ebben a kerdesben. Szerintem el kell ernunk, hogy a gyerekeink tamogatasa nelkul is fenn tudjuk tartan magunkat vegig. Inkabb nekunk kell segiteni az o indulasukat. Es remelhetoen nekik is lesz gyerekuk, azokat kell nekik tamogatni, nem minket. En igy gondolom ezt a dolgot.

Jancsiszeg1980 2015.03.17. 19:11:05

@~~Babette~~: az adókategóriát igen, évente csak egyszer lehet váltani Németországban.

DieNanny CH 2015.03.28. 13:13:35

@CyberMacs:

Köszi szépen! Jobb későn, mint soha! :-)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása