oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. február 20. 06:47,  Önzőn döntöttem, hogy legyen életem 581 komment

2015. február 20. 06:47 Határátkelő

Önzőn döntöttem, hogy legyen életem

A posztot egy dühös ápoló, Mónika írta, aki sokáig dolgozott Magyarországon azon, hogy ő és kollégái munkáját elismerjék. Azonban tavaly ősszel arra az elhatározásra jutott, hogy mégsem tudja otthon tovább folytatni, így átkelt a határon Németországba. Tegnap volt az ápolók napja, ezért írta meg levelét, mert úgy érzi, a helyzet továbbra is kilátástalan.

nover.jpgA kép illusztráció 

„Két évvel ezelőtt valószínűtlen volt, ami ma tény: én IS egyike lettem azoknak, akik másik országot választottak. Az Ápolók napja (febr.19. – Határátkelő) alkalmából az egészségügyi államtitkár azt nyilatkozta: „reális esély van arra, hogy” (elnézést itt most hülyeség állt)... „valamint az államtitkárság megvizsgálja annak lehetőségét, hogy a jelenlegi mozgóbér, illetve bérkiegészítés hogyan tud beépülni az ápolói bérekbe." (Az államtitkárság közleményének további részleteit itt olvashatjátok.)

Felhívnám a figyelmet, hogy csak vizsgálat és esély került említésre, mert ez nem ígéret, az hóttuti. Ezért kezdtem el írni.

3_43.jpgAz elmúlt 4 évem az érdekképviselet jegyében telt, 2014. szeptember 26-ig. Tagja voltam annak a csoportnak, akik elősegítették a 2012-es béremelést. Csalódtam, de akkor azt mondtam, otthon kell mindent megtenni. Nem indultam el.

Aztán jött egy Mozgalom. Egy tagozat. Egy terv kidolgozása, amikor is már úgy éreztem, hogy képtelen változtatni az ország, ami a mindennapjaimat jelenti.

Választás. Azt mondják, hogy a sorsdöntő pillanatok szinte észrevétlenek akkor, amikor megtörténnek, az ember utólag emeli fel őket azzá. Nekem ez a pillanat április 6-án, a választások napján, este 8 óra körül volt, amikor megláttam az első eredményeket.

Akkor mondtam ki először hangosan: elmegyek

Ápolónő vagyok.

Jó.

Képzett.

Tapasztalt.

5_23.jpgNagyjából négy perc alatt jelentkezett a cég (szerintem csak a motivációs levelem elejét olvasták el), aki végül kihozott Németországba. Egy korai rehabilitációs klinika gyakornoki állását bitorlom, hogy megtanuljam a nyelvet.

Kijöttem egy büdös némettudás nélkül az ismeretlenbe.

Pokol.

Időnként rémálom a nyelvtudás nélküli lét, pedig már nyekergek, nyikorgok, talán-talán időnként kommunikálok is. Ma vizsgáztunk, még csak próbaképpen, és noha nem vagyok büszke, nem vagyok boldog sem a mai teljesítményem fölött, mégis tudom, hogy amit most csinálok, legalább vezet valahova.

Csütörtökön volt itt a klinikán egy bemutatkozó, amikor is mind ott állunk a mikrofonok előtt, és arról kellett beszélnünk (németül), hogy miért hagytuk el az országunkat.

Az első tanács, amikor ide jöttünk, az volt, hogy a német emberek tabuként tekintenek a pénzre, a politikai nézetekre és a vallásra, ezekről a témákról egyáltalán nem beszélnek. Igen, ez így van. Nem beszélnek, azonban kérdeznek. Tegnapelőtt a főpróba után az ápolásvezetők elmondták, hogy ezt a kérdést mindenképpen fel fogják nekünk tenni.

Gazdasági menekült vagyok, nem volt jövőképem

Ha képes lennék számukra árnyalni a különbségeket a kifejezésekben, legszívesebben elvinném ezt a cikket, vagy megmutatnám, hogy hogyan vélekedik és fogalmaz a magyar csúcsvezetés, az államtitkárság, és még akkor sem értenék, mert itt, ha valamire törekednek, abból az eddigi tapasztalatai szerint eredmény is formálódik, Magyarországon pedig a nagy büdös semmi.

6_20.jpgHa egyszer nagy leszek, és tudok majd úgy beszélni németül, ahogyan ma még csak álmodom, el fogom mondani, hogy igenis gazdasági kimenekült vagyok, hogy otthon semmi nincs, ami jövőképet adna az ember számára, és azt is, hogy a mai politikai vezetők cserbenhagyták nem csak az ápolónőket, de a teljes közalkalmazotti szektort és mellette mindenkit, aki ezekkel kapcsolatban áll. Nem vagyok képes megérteni a hallgatást, a félelmet, a közönyt. Soha nem is voltam képes rá, ezért vagyok itt, és nem ott.

Sajnálom, hogy nem tudom minden szerettemet magamhoz ölelve átmenteni, idehozni, sajnálom, hogy nekik most is otthon kell kínlódni, élni, aggódni, reménykedni abban, hogy egyszer változás következik. Én 2014. április 6-án megértettem az ország válaszát, és tehettem magamért annyit, hogy most itt vagyok. De ti, akik reménykedtek, akik aggódtok, akik otthon vagytok, ti mit tudtok még tenni? Mit terveztek? Hogyan látjátok a jövőt?

Szeretlek titeket. Szeretem az országot, amely felnevelt. A tanáraimat. A történeteimet. A múltamat. De a jövőm. Úristen, de nehéz kimondani: nem Magyarország. Nem az, ami ott történik. Én választottam. Önzőn. Magamra gondolva.

Huszonkét évnyi tanulás és munka után először, mert a hivatás az hivatás. Nem lehet lerázni, letenni, nem lehet levedleni. Akik itt látnak, nem értik, miért jöttem el, ha ennyire szeretem az otthonom, én pedig – egyelőre - képtelen vagyok szavakba foglalni nekik.

Eljöttem, hogy legyen életem

Most a „senkiföldje”, senki nyelve a hely, ahol minden nap van idő a mosdatásra, ahol van időm azt, és úgy tenni, ahogy tanultam, ahogy kell, pedig tudom, hogy otthon volna szükség rám. Otthon. Ahol anyám ápolja a saját családját maga is betegen, mégis, a lányának csak annyit mond: Tanulj, szeretlek.

Drágáim! Megszakad a szívem! Cincálódik a lelkem, de tudom, hogy jól döntöttem, tudom, hogy a hivatás itt is ugyanaz marad, én is ugyanaz maradtam. Életemben először hoztam magamért és a jövőmért olyan döntést, amit megérdemeltem. Kívánom, hogy tapasztaljátok meg ti is, harcoljátok meg ti is. Kemény, de megérdemelem, hogy legyen jövőm, lehessen családom, és lehessen végre életem.”

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: egészségügy Németország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr467190373

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Erika Kormosné 2015.02.21. 10:53:43

Kedves Mónika! Szeretném veled felvenni a kapcsolatot privátban, amennyiben ez lehetséges! Köszönöm!

adg 2015.02.21. 11:09:34

@Erika Kormosné: ha esetleg nem valaszol, kuldj egy levelet a hataratkelo@hotmail.com cimre a hataratkelonek, o tudja tovabbitani a szerzonek.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.21. 11:18:41

@adg [Au, Darwin]: persze, ennyi/ilyen tulora van siman es nem is nyifogok erte en sem.de havi 70 ora ingyer na az lofasz az oda kategorias lenne....

tanato 2015.02.21. 12:46:04

@Erika Kormosné: Szerintem alapból, nyelvtudás nélkül nem lehet kimenni ápolónőnek Németbe.Itt valami difi van,vagy valami egészen speciális szituról van szó.Elnézést ha nem ezért keresed a posztírót.

tanato 2015.02.21. 12:47:53

@maxval bircaman szerkesztő: Én elismerem az USA sem egy angyal,sosem volt.De azért Putyin KGB-s múltja miatt alapból birodalompárti szerintem.Úgy szocializálódott Brezsnyev alatt.

2015.02.21. 13:14:19

@tanato: +1. Arrol nem beszelve hogy a mindennapi elet nagyon nehez lenne Nemetorszagban nyelvtudas nelkul. Persze mashol is, de a nemetek (jogosan) kimondottan elvarjak hogy beszeljen a bevandorlo nemetul, meg angollal sem feltetlenul konnyu boldogulni.

2015.02.21. 13:19:13

@diggerdriver: Ez igen, ez a jo hozzaallas. Tapasztalataim szerint mindenhol latjak es ertekelik ha szereted es komolyan veszed a munkadat. Igy kell csinalni, nem nyafogni hogy leneznek mert bevandorlo vagy stb. stb.

2015.02.21. 13:37:39

@maxval bircaman szerkesztő: Szoval az megy az orosz sajtoban, hogy haboru keszul Oroszorszag ellen? Mar ez is nagyon felelmetes, hiszen ez olyan, mintha varnanak arra, hogy jojjon az a nyugati gesztus, amitol jogosnak itelt ellentamadasba lendulhetnenek, es attol mentsen meg minket a joisten. :(

Remelem ez sosem fog bekovetkezni, a nyugati sajtoban legalabbis nem mondjak, hogy haborura keszulnek. Az igaz, hogy ugy gondoljak, hogy Putyin a hibas, es kockazati tenyezokent tekintenek ra, de nem kezdtek el felkesziteni az embereket, hogy rendezkedjenek be az oroszok tamadasaira, bar voltak ilyen hangok talan, szerintem inkabb ova intenek a paniktol.

Szoval most akkor ki akar igazan haboruzni? Remelem, hogy igazan rohadtul senki. En beket szeretnek, tudod, ilyen orosz turistakat, meg orosz turistautakat, meg uzletelest, kereskedelmet, meg ilyeneket...

tanato 2015.02.21. 13:59:42

@Mirjam2: Nem véletlen hogy nem jelent meg a posztíró,valami nem kerek itt.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.21. 14:05:25

@mojyo:

A nemzetközi háttérhatalom el akar söpörni mindent, ami veszélyezteti a tervezett liberális világállamot, ez az alap. MInden ennek a következménye.

tanato 2015.02.21. 14:15:47

@maxval bircaman szerkesztő: Már most is az ,de sok régi vágású orosz szeretné ezt bővíteni.Persze hogy népszerű az elnök.

Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2015.02.21. 14:24:50

@diggerdriver: ????? "Törvényesen nyertek"?

Megvesztél Diggerdriver??

1.Itt ez a közpénzből lopott politikai direct sales, amikor az egyik single issue mozgalomnak az volna a politikafüggetlen tevékenysége, hogy cserkészcsapatként járja a KUBATOV listás házakat. Mi ebben a törvényes? Mögé téve azt a folyamatot, hogy 10 év alatt single issue mozgalmak ezreit írtották ki!!!!

2. a közpénzbő lopott pártpropaganda tízmilliárdos médiaépítőipari büdzséje, kb 4 ezer MRD FT Landolt a KÖZGÉP-nél! Abból a pénzből felvásárolták az órisáplakát cégeket! Mi ebben a törvényes?

3. az ÁFA csalással házaló állammaffia brókerei, a "perkálj vissza" EU pénz brókerek, évi 1000 milliárd Ft-tal vágják meg a költségvetést és csatronáznak imseretlen mennyiségű összeget A pártkasszába. Mi ebben a törvényes?

4. az "öld a független civileket" pártpropaganda és forrás elosztó bizottságok ténykedése, hol törvényes? Milyen mértékben hiányzik a civil tevékenység onnan, ahol a normális országokban érdekképviseletek és közösségi kontroll alatt lévő hiánypótló humánszolgáltatások dolgoznak az olyan frontokon ahol éga ház! Ahol rendszerkorrokcióra lenne szükség!

4. a Grippen jutalék, a Simens jutalék, a megduplázódott költségvetésű 4-es metro, a 80 évre titkos Paks 2., a MÁV Cargo pártkasszákba csorgatott pénzei tehát a feltárt korruociós esetek kieszik családokra vetítve EGY HÁZ ÁRÁT CSALÁDONKÉNT!

- Drága kedves rajongóm Diggerdiriver, ki a csoportnyomás ellenére szereted a megszólalásaimat.... Te tényleg úgy gondolod, hogy itt a törvényesség kérdésének semmi keresnivalója nincsen?

2015.02.21. 14:35:44

@maxval bircaman szerkesztő: Ezt ki mondta, erre te magadtol jottel ra, vagy ez is megjelenik az orosz sajtoban? En eskuszom, hogy nem kotozkodni szeretnek, engem tenyleg erdekel, hogyan gondolkodnak, es hogyan latjak a vilagot mostanaban az oroszok, akiket en egyebkent, mar mondtam, hogy tenyleg nagyon szeretek amugy. Csak az ilyen tanulmanyozasokhoz se turelmem, se megfelelo nyelvtudasom nincs, ezert kerdezem, hogy tenyleg ez most az orosz vilagkep, hogy vannak ok, meg meg nehany masik orszag, akik ellenalnak egy nemzetkozi hatterhatalomnak, amelyik liberalis vilagallamot akar epiteni? Vagy ez csak a te vilagkeped? :D Es ha nem, es tenyleg igy gondoljak, akkor arrol is van elkepzelesuk, hogy kik alkotjak ezt a "hatterhatalmat", es milyen alapon mukodne ez a "liberalis vilagallam" es mikorra tervezik ezt letrehozni? Es ha lenne ilyen, ilyen liberalis vilagallam, amiben az egesz vilag benne lenne, akkor az mindenkeppen rossz lenne Oroszorszagnak? Peldaul nem kereskedhetnenek azon belul a naluk levo foldgazzal tovabbra is, vagy nem lennenek kepesek arra, hogy kitargyaljak maguknak a liberalis vilagallam alakulo ulesen, hogy Oroszorszag csak nem-liberalis tagallamkent lesz hajlando reszt venni ebben, es nagyjabol minden masik tagallam is azon ertekek szerint elne tovabb, amiben eddig, szoval akkor elkepzelhetetlen lenne akkor, hogy a tobbiek erre ne mondjak azt, hogy oke rendben?

morsels (törölt) 2015.02.21. 15:09:30

@Saman:
Hat digger, rajongani csak pontosan, szepen, ahogy csillag megy az egen, ugy erdemes.
:-))

2015.02.21. 15:11:09

@mojyo: Szoval, engem az erdekel, hogy honnan ered ez a felelem, es miert pont velunk, europaiakkal szemben?

Az jut eszembe, hogy az EU-t pont az egymast gyulolo nemetek es franciak hoztak ossze, mert szukseguk volt a szen es acelkozossegre. Mi nem csinalhatnank ilyet az oroszokkal, egy masodik europai ipar es foldgazkozosseget? Az europai kozossegen belul is volt szazfele ellentet es most is van, ilyen-olyan kormanyok valtjak egymast, de tudunk targyalni egymassal es tudunk egyseget alkotni, ha kell, peldaul a kornyezetvedelem teren. Ezert en egyaltalan nem ertem, hogy mellettunk, velunk egyuttmukodve miert ne lenne helyuk vagy szerepuk az oroszoknak. En nem felek az oroszoktol, hanem szeretem oket, es azt szeretnem, ha tolem sem felnenek es engem is szeretnenek :D

A nick már létezik válassz másikat 2015.02.21. 15:57:59

@Saman: sajnos az általad említett problémák valósak, s napkelettől napnyugatig többé-kevésbé (figyeljünk a sorrendre :) ) jellemzők a demo(cso)kráciákra - ami, mint tudjuk, ilyen meg olyan, csak még sokkal jobbat nem talált ki a kétlábú. a kormányon lévők mindenütt igyekszenek lejtős pályát kialakítani a maguk számára (hogy ezt mennyire átlátszóan teszik, ízlés dolga).

mindenesetre a magyar viszonyok között (sajnos) nem jelent nagyságrendi romlást a demokrácia elleni kubatovista fideszes ármány. kétségkívül ugyanúgy bűnözők ezek, mint az előttük regnáló (mszp-ként emlegetett) díszes társaság.

a kérdés nem is ez, hanem, hogy mit állíthatunk arról a népről, amelynek csak ilyen politikusokra futja. mit várhatunk attól a néptől, amely sorai közül csak ilyen politkusokra telik.
ez sokkal súlyosabb probléma, és jelzi, hogy nem várhatunk áttörést a következő néhány évtizedben... :(

választhatunk: szembeköpjük magunkat vagy meghasonlunk magunkkal, megtagadva identitásunkat.

morsels (törölt) 2015.02.21. 15:58:03

@mojyo:
Dehat leirta.
A hatterhatalom az USA-n keresztul nem engedi, hogy Europa es Oroszorszag egymasra talaljon.

morsels (törölt) 2015.02.21. 16:04:08

@A nick már létezik válassz másikat:
"mit állíthatunk arról a népről, amelynek csak ilyen politikusokra futja"

Ez igy hulyeseg.
A nepnek ehhez sok koze nincs. A rendszer az, amiben aztan adott jellemek emelkednek, kerulnek donto pozicioba.
Egy rendszert meg nem lehet 'csak ugy' megvaltoztatni, mert nem igy mukodik.

2015.02.21. 16:07:16

@morsels: De akkor az orosz kormany miert azoknak az Europan beluli eroknek ad penzt, akik elutasitjak az europai egyseget (pl. a Nemzeti Front, vagy a Sziriza, meg egy csomo mas euroszkeptikus politikai csoport ugy tudom, mind orosz penzugyi segitseget kaptak, fuggetlenul attol, hogy bal-, vagy jobboldaliak, liberalisak-e vagy sem, stb), ahelyett, hogy inkabb az egyseges Europat segitenek, hogy minel eroteljesebben ellensulyozni tudja az USA befolyasat, ill. fel tudjon lepni a "hatterhatalom" ellen, legyen ezutobbi barmi is / alljanak ok barkikbol is....?

tsabus UAE 2015.02.21. 16:10:18

@mojyo: Orosz kolléganő, okos, modern, felvilágosult - elvileg.
Aztán nyom egy olyan Birca-féle háttérhatalmas, "Putyin az Isten" dumát, hogy azt hiszed, egy 50-es évekből előkotort filmhiradó elevenedett meg. Az első alkalommal, hetekig tartott, míg rebootolt az agyam tőle. Aztán összefutottam egy másik, hasonló, egyébként meg végtelenül kedves orosszal és tőle is hallottam ilyen monológot.
Ha ebből indulok ki, akkor senkinek nincs joga agymosással vádolni a nyugati médiát, mert a keleti se piskóta !

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.02.21. 16:12:37

@morsels: A politikusok meg ugye a fan teremnek, azokat nem a nep valasztja veletlenul sem :)

tsabus UAE 2015.02.21. 16:17:30

@mojyo: Egyszerű: ha taccsra vágja az EU-t, akkor a kontinens egy része az ő közvetlen befolyási övezetévé válik, mintegy újjáépítve a régi ütközözónát. Ha az EU nem önálló entitás, hanem széthullott, kóválygó darabok maradnak, akkor az orosz befolyási övezet határán sem lesz majd egy valóban ütőképes hatalom, maximum 1-2 erősebb ország, amelyek a hagyományos ellenségeskedéseik miatt nem fognak össze ellene, de legalábbis nem hatékonyan.
Ha pedig sikerül szétrobbantani az EU-t, akkor már meg is van a recept az egész kontinens bezsákolására. Határ a csillagos ég... pontosabban, a globális hatalom.

morsels (törölt) 2015.02.21. 16:20:24

@tildy[UK]:
Nezd, mifelenk nem fura egy noi programozo. Senki nem csodalkozik el, eszebe sem jut megkerdezni azt, hogy miert pont programozo akart lenni, miert nem babazik.

Es szerintem igen, ez nem a 'nep' kerdese, hanem a rendszer, amiben elnek az emberek.

A mai magyar rendszer ugy korrupt, ahogy van (tok mindegy, melyik partot, oldalt nezi az ember), igy akik a rendszer reszei lesznek, azoknak adott jellemzokkel kell rendelkezniuk.
A rendszer 'valasztja ki' maganak az egyent.

morsels (törölt) 2015.02.21. 16:22:22

@mojyo:
Allitolag ad.
Persze egy partot penzelni nem egeszen ugyanaz, mint egy orszagot.

morsels (törölt) 2015.02.21. 16:25:04

@tsabus [UK]:
Nem hiszem, hogy ez az utkozozonarol szol, inkabb gazdasagi eropolitika, gazdasagi ervenyesules kerdese.

Oroszorszagnak van nyersanyaga, amit az europai gazdasag tud hasznalni, a kerdes az, hogy milyen eroviszonybol targyalnak a felek.
Gyakorlatilag arrol van szo, hogy ki fugg a masiktol nagyobb mertekben.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.02.21. 16:31:52

@morsels: Szerintem ez megint a masra haritas. Mert egyszerubb a rendszert okolni, mint tokosnek lenni, es felallni, es netan ellentmondani.

morsels (törölt) 2015.02.21. 16:40:33

@tildy[UK]:
Nem, ez nem haritas, hanem teny.
Es en nem okoltam a rendszert, hanem tenykent irtam, hogy adott rendszerben adott kolcsonhatasok mukodnek.

Szerinted milyen eselyed van szemely szerint neked egy tokos felallashoz? Mert erdekes modon mindenki mason keri ezt szamon, aztan marad az, hogy mindenki toketlen.

Ami nem igaz, csak mint irtam, adott rendszerben adott jellemzok ervenyesulnek jobban.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.02.21. 16:44:19

@morsels: Figy, azon kivul, hogy amegfelelo helyeken panaszt teszek ( mav, korhaz) , mast nem nagyon tudok tenni

morsels (törölt) 2015.02.21. 16:52:16

@tildy[UK]:
Hat errol beszeltem.
A rendszer adott, azt valtoztatni nem egyszeru.

De nem azert, mert a 'nep nem termel ki tehetseges, normalis es szeplotlen' szuzeket, hanem azert, mert a rendszer szabalyozza a kivalasztast.
Nem, nem antidemokratikus modon, hanem a jellemzoket hordok kerulnek olyan pozicioba, ami a rendszerhez jobban illeszkedik.

tsabus UAE 2015.02.21. 16:54:10

@morsels: Az ütközőzóna nem gazdasági fogalom és én sem annak szántam. Gazdasági és politikai értelemben a "befolyási övezet" kifejezést használtam. Ez pont - veled egyetértésben - a gazdasági érvényesülésről szól.
Csakhogy Oroszország nagyon más, mint egy nyugati ország. Ha ő gazdaságilag érvényesülni szeretne, akkor az tutira nem csak a gazdaságról szól, hanem a saját oligarcháiról, az USÁ-tól való távolságtartásról, lopásról és nagyobb fokú kizsákmányolásról, mint amiről a Nyugat kapcsán beszélhetünk.
Szóval, mint egy országnak a sok közül, neki is lehetnek jogos igényei, de ha valaki ezeket támogatja az EU-val szemben, az szerintem egy holdkóros...

morsels (törölt) 2015.02.21. 17:00:40

@tsabus [UK]:
Na, ez latod sokkal erdekesebb megkozelites, mint birca geopolitikai ertelmezese, amit sok gondolkodas utan tud es nem teved.

Szoval szerintem (hangsulyozom szerintem) Europanak kene nyitnia kelet fele, tobb (ertelemszeruen gazdasagi) okbol is.
Nyilvanvaloan Oroszorszag komoly partner lehetne. Es itt jon be az, amit te irsz, hogy a jelenlegi orosz tarsadalmi berendezkedes nem igazan kompatibilis a nyugat-europai rendszerekkel, de meg ezt is at lehetne hidalni.

Az is teny (megintcsak, szigoruan szerintem), hogy ez egyertelmuen sertene az USA gazdasagi erdekeit, amit ertelemszeruen nem nez jo szemmel, de egy egyseges Europaval szemben nem sok eselye lenne.

Namost az Ukran dolog csak egy pocok ebben az egeszben, aminek a birizgalasa felizgatott mindenkit, de szerintem onmagaban a megoldas nem az ukran valsag rendezeseben van. Vagy legalabbis az ukranoknak tok mindegy, hogy melyik oligarcha alatt elnek szarul, ugye.

Nyilvanvaloan marad a nemzeti, nacionalista kartya, aminek igazabol semmi koze ahhoz, ami igazabol tortenik.

tsabus UAE 2015.02.21. 17:11:48

@morsels: Szerintem az tévedés, hogy egy sima üzlet az USA érdekeit sérti. Az sérti az USA érdekeit, ha valamilyen üzlet kapcsán, az EU (vagy valamely tagállama) zsarolhatóvá válik. Jelenleg a gáz az orosz csodafegyver, de ha pl. még létezne az Ikarus és főleg orosz piacra szállítana, akkor az is ilyen fegyver lehetne ellenünk. Sok példa támasztja alá, hogy az oroszok nem egyszerű kereskedelmi szerződéseket kötnek, hanem ott van a háttérben a "majd egyszer jövünk és kérünk valamit" záradék, írva, vagy íratlanul.
A társadalmi különbözőségek valóban áthidalhatóak, csak a gazdasági kapcsolatokban nem a két társadalom egésze kerül egymással kapcsolatba, hanem cégek és kormányok. A vezetés módjában (gengszterségében) meglévő eltéréstől már nem tekinthetünk el annyira...

tsabus UAE 2015.02.21. 17:17:43

@morsels: Abban egyetértek, hogy az EU-nak kellene nyitni Oroszország felé, mert ez gazdasági érdeke. Csakhogy nem ilyen orosz vezetés mellett. Ukrajna kapcsán bebizonyosodott, hogy mennyire akarnak és képesek betartani egyezményeket.
Szintén Ukrajna és más országok esetében pedig az látszik tisztán, hogy a gazdasági kapcsolataikat bármikor képesek politikai célokra felhasználni, fegyverként.
Lehet ilyen körülmények között normális kapcsolatokat kiépíteni ?

A nick már létezik válassz másikat 2015.02.21. 17:25:21

@morsels:
"A nepnek ehhez sok koze nincs. A rendszer az, amiben aztan adott jellemek emelkednek, kerulnek donto pozicioba.
Egy rendszert meg nem lehet 'csak ugy' megvaltoztatni, mert nem igy mukodik. "

úgy érted, a háttérhatalom / usa / ufók nem engedik?
ott a nép rengeteg becsületes, jóravaló fia, de nem engedi őket a "rendszer" érvényesülni?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.02.21. 17:28:31

@morsels: ha senki nem lep fel kicsit erelyesebben, akko rmeg marad szepen az a langyos pocsolya.

morsels (törölt) 2015.02.21. 17:35:07

@tsabus [UK]:
Nyilvanvaloan nem sima uzletre gondoltam, nem arra, hogy mostantol a zsigulik lenyomjak az audit eladasban, ha megegyeznek.

Egyertelmuen arrol van szo, hogy ki mennyire fog fuggni a masiktol es hat a vita ezen megy, mert fugges van, oda-vissza. Az oroszoknak lehet gazuk, ha nem tudjak eladni, Europanak meg tobbet kell fizetnie valaki masnak, hogy energiahoz jusson. Ertelemszeruen ez nem pusztan magyar problema, hanem gazdasagpolitikai szkander.

Amibe az oroszok rendesen beletenyereltek most ukrajnaval.
Szerintem 19-re huztak meg lapot, nem sok ertelmet latom.
Kiveve akkor, ha tenyleg haboruzni akarnak Europaval.

Es innentol kezdve vicces birca narrativaja, miszerint az USA a haborus uszito.
Szerintem.

morsels (törölt) 2015.02.21. 17:35:47

@tsabus [UK]:
Vilagos, a nyitas kerdese el van napolva :-)

morsels (törölt) 2015.02.21. 17:41:46

@A nick már létezik válassz másikat:
Huhh... hat a nep egyszeru fianak, mint ahogy a jelek szerint te is egyike vagy, biztos igy jon le.

De en szemely szerint a rendszer alatt egy adott szabalyokkal rendelkezo keretet ertek, amin belul a lehetosegek adottak.
A lehetosegek nem fognak valtozni a keret valtoztatasa nelkul.

Es az emberiseg tortenelme ezt igazolja. Az elso csoportokba verodo oskozossegtol a kulonbozo tarsadalmi formakon keresztul a mostani rendszer, ami nyilvanvalo modon mas orszagrol orszagra.

Az egyenek adottak minden orszagban, a kepesseguk es hozzaallasuk az adott korulmenyek altal bizonyos fokig meghatarozottak, a lehetoseguk viszont mar sokban fugg az adott rendszertol.

morsels (törölt) 2015.02.21. 17:44:23

@tildy[UK]:
Na latod, ez az, amire en is azt mondanam, hogy hazafele kopkodsz.

Egy adott rendszert nem konnyu valtoztatni (ahogy ezt mar irtam).
Es persze hivhatod langyos pocsolyanak, de ezzel csak azokat nezed le, akik nem mentek angliaba dolgozni.
Miert?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.02.21. 17:56:53

@morsels: nem, ezt bármilyen országra és rendszerre értem, amelyben senki nem áll ki az érdekeiért. Tudod van a vicc is róla, bár ott urulek van tán.

Abszolút országfüggetlen, abszolút nem volt benne a részemről hazakopkodes. ( ugyanezt mondom a kulfoldon picsogoknak is, akik szidjak az itteni rendszert, de változtatni nem akarnak)

Btw, most fogok az nhsnek szólni, hogy ne titkolják előlem a vercukor eredményt. (terhességi diabetesz, de nem mkm mondják mennyi, miközben elég durva family history van. Na majd veszek mérőt jól)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.02.21. 18:02:34

@Saman:
Igen úgy gondolom.
Egyrészt mert a másik oldal sem különb másrészt bizonyítani sem lehet semmit.

morsels (törölt) 2015.02.21. 18:05:11

@tildy[UK]:
Erre mar tenyleg nem tudok mit mondani.

Quercus a favágó 2015.02.21. 18:06:31

@diggerdriver:

Szerinted ez a Sámán nevű mit szív?

A nick már létezik válassz másikat 2015.02.21. 18:18:47

@morsels:
"Huhh... hat a nep egyszeru fianak, mint ahogy a jelek szerint te is egyike vagy, biztos igy jon le."

ezen a blogon kötelező a személyeskedés?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.02.21. 19:21:35

@morsels:

kifogást keresni , meg a rendszert okolni mindig könnyebb. Én otthon próbálkoztam 'javitassal', ovit mentünk festeni, karácsonyra könyveket, játékokat vettünk szintén elmaradott településeken lévő ovisoknak, és még sorolhatnám. Vegul elbuktam, elegem lett, hogy nem lehet, vagy kínkeservesen lehet valtoztatni.

Persze , biztos lehetett volna többet is. Elbuktam.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.21. 20:26:14

@tanato:

Oroszország sosem volt európai típusú gyarmatosító hatalom, ez idegen az orosz állameszmétől. Sokkal inkább az amerikai modellt követték: azaz a határakat terjesztették, de nem idegenek leigázásval, hanem saját telepesekkel. Szibéria orosszá tétele ugyyanaz mint a 13 eredeti amerikai állam terjeszkedése nyugatra.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.21. 20:26:14

@mojyo:

Olyan, hogy "orosz vélemény" nincs, mint ahogy "amerikai vélemény" sincs. Oroszországban demokrácia és szólásszbadság van, azaz sokféle vélemény van egyszerre.

Jelenleg 4 fő eszmei áramlat van Oroszországban: putyinista, kommunista, nacionalista, liberális.

A liberális azt véli, Oroszországban liberális demokráciára van szükség, s utánozni kellene a nyugati modellt, de legalábbis annak alapján csinálni egy hasonló liberális orosz modellt. A támogatottsága ennek kb. 10-15 %

A kommunista úgy véli, vissza kell állítani a kommunista diktatúrát, az volt az eddigi legjobb modell, persze egyes hibáit most ki kellene hagyni. A támogatottsága ennek kb. 20-25 %.

A nacionalista úgy véli vissza kell térni az 1917 előtti korhoz, Oroszországnak egyesíenie kell a volt szovjet és orosz területeket, de legalábbis azok etnikaiag orosz területeit. A támogatottsága ennek kb. 10-15 %.

S Putyin tábora. A támogatottsága ennek kb. 45-60 %. Most ez a háborús helyzet miatt felment 85 %-ra, de ez ideiglenes jelenség, ez nem tüntette el a véleménykülönbségeket.

Mind a 4 tábor között vannak közös pontok is és súlyos ellentétek is. Ami érdekes: mindhárom ellenzéki tábor jobban utálja egymást, mint Putyint. Azaz pl. a liberálisok számára is Putyin a kisebbik rossz a nacionalistálhoz és a kommunitákhoz képest.

Még érdekesség: a nacionalisták utálják Lenint, de Sztálinnal szemben megértőek.

Az orosz politika felismeri, hogy az államok különbözőek és szükségtelen mindenkire ráerőltetni ugyanazt azt eszmét, ahogy ezt a nyugat képzeli el.

S a világ nme a liberalizmus felé halad. Léthatóak egyre inkább a liberalizmus kudarcai.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.21. 20:26:14

@tsabus [UK]:

Saját, nem reprezentatív statisztika.

Előző munkahelyemen (PartyPoker) az orosz csoportban dolgoztak 11-en. Mind külföldiek.

Ez a 2012-es orosz elnökválasztás idején volt.

Kérdeztem az embereket kire fognak szavazni. Ketten mondták: ők nem szavazhatnak, nem orosz állampolgárok, az egyik belarusz volt, a másik ukrán állampolgár, a harmadik izraeli.

A maradék 8-ból 1 azt mondta, ő leszarja az ilyesmit, nem jár szavazni. A többiek közül: 5 szavazat Putyinra, 1 a kommunista jelölre, 1 a liberális jelölre.

S a belarusz meg az izraeli megjegyezték: ha szavazhatnának, Putyinra szavaznának. Az ukrán nem, de ő aztán később. 2014-ben, amikor már nem dolgoztam ott, oroszellenes lett - ismerősöm a FB-on, onnan tudom.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.21. 20:26:14

@tanato:

Oroszország sosem volt európai típusú gyarmatosító hatalom, ez idegen az orosz állameszmétől. Sokkal inkább az amerikai modellt követték: azaz a határakat terjesztették, de nem idegenek leigázásval, hanem saját telepesekkel. Szibéria orosszá tétele ugyyanaz mint a 13 eredeti amerikai állam terjeszkedése nyugatra.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.21. 20:26:14

@tsabus [UK]:

Ugyanez megvan minden oldalon. Manapság egyik fél sem tekint el ettől.

2015.02.21. 21:08:23

@diggerdriver: Tehát akkor nem éltek vissza a hatalmukkal, amikor átírták a körzeteket úgy, hogy nekik legyen jó? Mivel kormányon voltak, még jó hogy törvényesen írták át úgy, hogy nekik jó legyen.

Ha már hányásról van szó, én meg attól hányok, hogy úgy állítod be, mintha mindenki Orbánra szavazott volna. Továbbra is 2 millióan szeretik, nem 10 millióan. Szóval nem értem, hogy miért akarod úgy beállítani, mintha nem így történt volna. Azt senki sem vitatja, hogy törvényes úton lettek megválasztva. Az, hogy lejtett kicsit a billiárdasztal, már erősen vitatható "demokráciai" lépés. Valószínűleg a pofátlan csalás ellenére is nyertek volna, a lényegen nem változtat.

2015.02.21. 21:09:45

@diggerdriver: És akkor mi történne? :)

2015.02.21. 21:12:32

@maxval bircaman szerkesztő: Semmiféle. Ne menjünk bele, úgysem sikerülne "értened".

tanato 2015.02.21. 21:20:40

@maxval bircaman szerkesztő: Ez igaz,de pl. az 1800-as évek végén a muzulmán közép ázsiai országokat ténylegesen gyarmatosították,de mivel tenger nem választotta el őket Oroszországtól mint az angolokat és franciákat a gyarmatoktól,így be is olvasztották őket az Orosz birodalomba.

2015.02.21. 21:20:59

@morsels: De ha nem könnyű (inkább egyenesen lehetetlen), akkor miért is akarna bárki szenvedni x országban, élete végéig? Amúgy meg lehet változtatni, csak ehhez társadalmi összefogás, meg egy kis tökösség kellene. Egyedül kiállhatsz a Kossuth térre elszámoltatást üvöltözni, maximum elvisznek. Ha odaáll melléd még 4 millió ember, akkor megváltoznak az erőviszonyok.

tanato 2015.02.21. 21:24:37

@tsabus [UK]: Ez jó,tényleg átlátszó.ezt már Sztálinék is csinálták internet nélkül.De én egyelőre nem féltem a Nyugatot amíg a keleti elit nyugati egyetemekre járatja a gyermekeit meg nyugati bankokban nyugati valutában tartja a pénzét.

morsels (törölt) 2015.02.21. 21:45:19

@Philosoraptor:
Egyreszt nem irtam sehol, hogy barki szenvedjen, masreszt pont ezert tettem be multkor egy linket, hogy a romanoknal mi tortenik.

2015.02.21. 22:45:47

@morsels: Lemaradtam arról a linkről, bocs. :)

2015.02.21. 22:56:28

@maxval bircaman szerkesztő: Ertem. Ez erdekes, koszonom, hogy leirtad. Azt en sem gondoltam, hogy az oroszok velemenye homogen, arra az egyre voltam kivancsi, hogy mennyire hangosak a haborus harsonak, keszulnek-e valamire, felnek-e valamitol.

Alapvetoen azert aggaszt ez a jelenseg, mert en nem szeretnek senkitol sem felni, egy uj hideghaborut, vagy egy "rendeset" pedig plane semmikepp sem szeretnek.

Azzzal nem ertek egyet, vagyis en nem gondolom azt, hogy a nyugat egyfele velemenyt akarna a vilagra eroltetni, ha az EU nyugatnak szamit, az peldaul nagyon heterogen, es masfele erdekek es ertekek szerint szervezodik Malta, mint pl. Finnorszag, vagy Magyarorszag. Nekem is tetszik benne ez kulonben, szerintem ettol meg lehet egyseges es eros.

Az USA befolyasatol en is tartok, es en sem szeretnem pl. hogy az EU alairja a transzatlanti szabadkereskedelmi megallapodas, de pl. ahhoz, hogy ezt meg lehessen tenni, vagy legalabb elonyosebb felteteleket kitargyalni az europaiak szamara, szerintem jobb lenne ha egysegesebbek lennenk (marmint az EU-ban) es akar Oroszorszagot is a barataink es kereskedelmi partnereink kozott tudnank, hiszen kozelebb elunk egymashoz. Namindegy ez mar csak almodozas :(

Ma ezt olvastam: cink.hu/haborus-pszichozis-1686734401

Valahogy nagyon hasonloan erzek en is ezzel az egesszel kapcsolatban.

adg 2015.02.21. 23:20:52

@tildy[UK]: arra gondol morsels, es abben valoszinuleg igaza lehet, hogy nem tul feljonni egy gyokeresen maskepp gondolkodo uj egyen, vagy formacio, mert a rendszer nem engedi ervenyesulni. Egyszeruen nem tud eljutni a felszinre, rejtett marad a szavazok tubbsege elott. Csak az latezik, aki kompatibilos a rendszerrel, igy aztan csak azokra lehet szavazni.

Nem azert, mert a magyar valasztok ilyen balfaszok, hanem mert ezek vannak a listan. Nincs igazan eselye ujaknak.

En igy ertelmezem, es ez szerintem igaz is.

A nick már létezik válassz másikat 2015.02.22. 00:10:47

@adg [Au, Darwin]:
ez elég ordas igazságnak hangzik, hogy nem kompatibilis a "rendszerrel". meg "rejtett" marad a szavazók előtt...

számtalan párt és pártonkívüli van. ha az az ezekre leadott szavazatok nem érik el a kritikus tömeget, akkor annak nem a "rendszer" az oka, hanem az, hogy ezek a másként gondolkodók NEM kínálnak a magyar szavazó számára vonzóbb alternatívát, mint a maszop-fidesz-kádéenpé-jobbik tengely.
nem kéne ezt a "rendszerre" fogni... be kéne látni, hogy a magyar szavazó fidesz-mámorban él-hal (legalábbis az előző két választáskor ez volt a helyzet). váljék egészségére!
a "rendszert" meg hagyjuk meg az összeesküvés-elmélet-hívők számára...

morsels (törölt) 2015.02.22. 00:53:44

@A nick már létezik válassz másikat:
Reszemrol nincs semmifele osszeeskuves-elmelet, a rendszer meg letezik, mindenhol. Csak mindenhol mas.

De irok egy egyszeru peldat.
Orbanek megnyertek a valasztasokat es az onkormanyzati valasztasok elott gyakorlatilag azt uzentek, hogy ha nem fidesz polgarmester lesz a telepulesen, akkor annak a telepulesnek, varosnak annyi.
Es hat nem is olyan regen osztottak penzt onkormanyzatoknak.
Az is egyertelmu, hogy a fidesz olyanokat fog jelolni, akik a sorban allnak, nem fognak kilogni a megvalasztasuk utan.

adg 2015.02.22. 01:55:11

@A nick már létezik válassz másikat: a partonkivuliek es egyeb erdekessegek tudnak valamelyest ervenyesulni helyi szinten. Ilyenre sok pelda van.

Orszagos szinten viszont nem tud igazan. Egyszeruen nem tud ervenyesulni, nem kapja meg a szukseges feluletet, amin keresztul eljut a valasztokhoz. Ismeretlen marad. Ha meg van egy onallo kampanyhoz eleg penze, marmint olyanhoz, ami osszemerheto a nagyokeval, akkor ez mar feltetelezi, hogy annyira nem fuggatlen a "rendszertol".
A rendszer alatt nem ilyen zsido-ufo-amerikai osszeeskuvesre kell gondolni. Csak egyszeruen van a politikai vezetesnek egy kialakult modja, megvannak a bejaratott dolgaik, sajat privilegiumaik. Es nem akarnak errol lemondani, ertheto modon. Vagyos nyilvan nem engednek be nem passzolo ujakat, nem akarnak magukkal kitolni.

Szerinted hogy tud egy uj arc kello ismertseget szerezni ahhoz, hogy esellyel induljon az orszagos politikaban?
Max bohocok tudnak orszagos ismertsegre szert tenni kulonosebb tamogatas nnelkul, mint pl ez az idiota falus ferenc.
A hatalmon levok pedig mindig meg fognap tenni mondent, hogy a feltoreovo konkurenciat elfolytsak.

morsels (törölt) 2015.02.22. 02:08:53

@adg [Au, Darwin]:
Pontosan.
A politika sok penzbe kerul, amit valakinek finansziroznia kell.
Innentol kezdve a fuggetlenseg-elkotelezettseg elegge megkerdojelezheto kategoria, tok mindegy milyen oldalrol, vagy melyik orszagban nezzuk.
A demokracia nem valamifele varazspalca, amit meglobalva minden jobba lesz, hanem egyfajta piaci verseny a kulonbozo nezopontok kozott.
De ehhez is penz kell.

adg 2015.02.22. 02:31:09

@morsels: "Pontosan"
Valoban, az "elfojt" szot pontos j-vel kellett volna irnom... :)))

KörteM · http://magyarbeteg.blog.hu 2015.02.22. 08:18:12

@Erika Kormosné: Szia Erika, ne haragudj, ha késői a válasz, a face-en követtem elsősorban nyomon a posztot. Sokan mondják, hogy difi van. Nincs difi. Az én korosztályom ugyan tanult nyelvet, de sosem vizsgázott, nem érettségizett idegennyelven. Én a sulik után azonnal dolgozni kezdtem, és nem tudtam önállóan nyelvet tanulni vagy azért mert 300órákat dolgoztam, vagy azért, mert egyszerűen pénzem nem volt kifizetni egy komolyabb nyelvtanfolyamot, az önálló tanulást pedig el sem mertem kezdeni, mert annyi fogalmam már volt a németről, hogy a bátorságom nem volt meg hozzá... a cég, akikkel kijöttem, azt vallja, hogy inkább megtanít egy jó szakembert németül fél év alatt, mint a három éves iskola, ami után még mindig kezdő leszel. Mi itt mindannyian huszonéve a szakmában, intenzív osztályokon dologzó emberek vagyunk. Volt közöttünk olyan, aki korábban már tanult valamennyit, és volt, aki tökéletesen nulláról indult. Most A2-B1 között áll a zömünk. Gyakornokként dolgozunk. Ez felügyelet melletti munkavégzést jelent. A cél pedig mindannyiunknak az elismertetés megszerzése, amihez az első lépcső a B2-es nyelvvizsga. Minden nap 6-10-ig dolgozunk, utána két csoportban nyelvet tanulunk. Majd otthon szintén a tanulás következik. Nagyjából soksor alvás helyett is tanulunk. És ezt nem dicsekvés, nem panaszkodás, csak adatközlés, hogy érezhető legyen, a feladat nehézsége. A klinika és a dolgozói szerintem nagyon jól kezelik ezt a szitut. Figyelnek ránk, és mindenkire, és amiben lehetséges, kapunk segítséget. Gyakorlatilag tényleg csak a tanulásra kell koncentrálnom, úgy van körülöttünk minden kialakítva. Ha szeretnél kérdezni: mkonig.ahha@gmail.com vagy itt: www.facebook.com/monika.konig.581 el tudsz érni, igyekszem válaszolni minden kérdésedre.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.22. 08:46:05

@mojyo:

A nyugati liberalizmus alaptétele a haladás-tan. azaz a dolgok fejlődnek, egyre jobb lesz, így a végén mindenki ugyanazt fogja vallani.

Ez totális tévedés. Viszont e tévedés jellemzője az erőszak legitimálása, azaz a "jót" akár erőszakkal is ki kell kényszeríteni, hiszen az "jó", azaz akivel erőszakot teszünk, annak valójában jót teszünk.

Ezért a nyugat intoleráns, nem tűr meg más eszmét a sajátján kívül.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.22. 08:46:08

@tanato:

S jelenleg ezen területek egyike sincs Oroszországban...

Nézd meg Oroszország legnagyobb kiterjedését és a mostanit.

tanato 2015.02.22. 09:58:15

@maxval bircaman szerkesztő: Persze,hiszen elvesztette a gyarmatait .Ezért sok oroszban még él ezek visszaszerzésének igénye.:De legalábbis a volt szovjet tagköztársaságoké és kelet európáé

tanato 2015.02.22. 10:09:04

@KörteM: Köszi,érdeklődnék,hogyan milyen céggel jött ez össze.Egyedül vágtál-e neki minimál vagy 0 nyelvtudással,vagy csapatban ahol azért voltak németül értő egyének?Ha egyedül ki biztosított tolmácsot?Vagy eleve már olyan kórházba mentél ahol dolgoznak magyarok?Esetleg nem is munkával kezdtél hanem nyelvtanfolyammal?Ezek nagyon lényeges kérdések.
Adva van ugye egy szakápoló egy magyar kórházban/nem személyeskedek bárki lehet a példa/akinek tele van a ........-e mindennel,a betegekkel az orvosokkal a rossz fizuval a kollégákkal stb.kap .Érdeklődik kinti munka után.Nagyon nem mindegy hogy azt mondja neki a közvetítő cég egy hét múlva utazhatsz,majd kint munka mellett megtanítunk németül.Ez esetben az illető már mond is föl és csomagol.A második esetben meg azt mondja a cég,hogy biztosítunk itthon Magyarországon ingyenes nyelvtanfolyamot/a jelenlegi munkád mellett persze/,ahol egy másfél év alatt elérheted a B2 szintet,de kéthavonta tesztírás és szóbeli vizsga lesz ahol 80%-ot kell teljesítsél hogy tovább léphessél.Ez esetben ugye többségben nem lesz valószínű az emigrálás,sőt.
Tehát ezért vártam már rád hogy ezt tisztázhassuk.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.22. 10:42:04

@tanato:

Tedd hozzá: 10 oroszból 9 nem akarja ezeket a területeket? Minek kellenének koldusszegény területek és/vagy idegen lakosságúak?

Ha Ukrajnát és Belaruszt kérdezed, azokat sok orosz szeretné. De Üzbegisztán, Azerbajzdzsán, Grúzia, Tadzsikisztán nem kell senkinek.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.02.22. 10:48:27

@adg [Au, Darwin]: Szerintem lehetne valtoztatni, de ahhoz osszefogas kellene. Legjobb pelda, hogy a pedagogusok, vagy egeszsegugyi dolgozok nem mernek kiallni magukert, mert feltika munkahelyuket.

adg 2015.02.22. 10:58:16

@tildy[UK]: igen, ilyen szinten valoban lehetne valtoztatni. Jellemzoen a kisebb resze fog ossze a tarsasagnak, igy elegge kudarcra itelt sajnos. Az osszefogas nem a leghiresebb magyar tulajdonsag, sajnos. Csak akkor kovetkezik be, amikor mar vegkepp tarthatatlan a helyzet

Egyebkent az a vicc, hogy amikor ilyen sulyos munkaerohiany van az egeszsegugyben, akkor ez realis problema, hogy feltened kell az allasodat, ha velemenyt nyilvanitasz. Mikor minden epkezlab emberre szukseg volna...

Kvikveg 2015.02.22. 12:36:17

@diggerdriver: Mar eppen akartam mondani, hogy mi ez, hogy nem no van a profilkepeden, amikor rajottem, hogy de. :D

A nick már létezik válassz másikat 2015.02.22. 12:36:17

@adg [Au, Darwin]: továbbra sem értek egyet. ellenpéldának ott van az lmp, ami egy amatőrökből álló csoportosulás. mostanra persze kezdenek professzionalizálódni, ami pártszakadás és megkérdőjelezhető erkölcsi háttér formájában válik láthatóvá.

de nem változtat a lényegen, hogy a magyar választónak ott voltak ezek a hamvas, szűz jelöltek a rosszarcú fidesz-mszp keretlegényekkel szemben, alternatívaként. tessék megnézni, mennyire kellettek a magyar választónak!
a magyar választó AKARJA és megérdemli a politikai bűnözőket, akik jelenleg is a nyakán ülnek és nyomorítják. egy vérből valók ők a néppel. nem véletlen a megingathatatlan győzelmük: zsák a foltját megtalálja. minden magyar egy mini szijjártó és lázár, csak nem annyira "sikeres". nem az a baja a magyar embereknek, hogy korruptak és lopnak a politikusok, hanem az, hogy nem ők ülnek a húsosfazéknál.

"ne szabadítsd meg a tevét a púpjától; talán teveségétől szabadítanád meg!"

Quercus a favágó 2015.02.22. 12:45:36

@adg [Au, Darwin]:

Nem a másképp gondolkodással, és nem azzal van baj, hogy azt nem lehet megismertetni a választókkal. A baj az ország lehetőségeivel van. Amit jelen körülmények között perpill ki lehet hozni ebből, azt Orbánék kihozzák. A változtatásokhoz, úgy, hogy annak kézzelfogható eredménye legyen min. 15-20 év kell. Ha valaki ezt nyíltan a választók elé tárja, az nem rúg labdába. Azt, hogy szavazzatok nekünk bizalmat, és majd valamikor jobb lesz.....na azt ebben az országban még egyszer nem lehet eladni. Jelen körülmények között(EU), ebből az állapotból sokkal többet meg nem lehet kihozni. Marad az a megoldás, amit Orbán eltervezett. Európa Kínája leszünk.

Kvikveg 2015.02.22. 13:11:37

@tildy[UK]: lehet tenni, csak ha a rendszer ellenem dolgozik, akkor a rendszer eleri hogy az ember ne tegyen mert semmi ertelme arra fecserelni az energiajat ami utana semmive lesz. A rendszer ellen jo fegyver lenne a szakszervezet es a civil szervezodesek, de azok tudjuk milyen allapotban vannak milyen korulmenyek kozott. Mas lehetoseget nem latok, mert ha nem tomeg mozdul akkor nem tortenik semmi.

adg 2015.02.22. 13:16:53

@A nick már létezik válassz másikat: Igazad van. Valoban nem ertunk egyet, kellenek a kulonbozo velemenyek.

@QUERCUS: Ezzel viszont nagyjabol egyet ertek.
Azt tovabbra is tartom, hogy lehetsz akarmekkora faszagyerek, akarmilyen jo otletekkel, ha nincs meg a kello hatszel, sose ersz el vele semmit, ha az elkepzelesed ellentetes a mainstream gondolkodassal.

Quercus a favágó 2015.02.22. 13:46:33

@adg [Au, Darwin]:

Igen. És kell még egy lényeges dolog. Feddhetetlen legyél. Te is, meg a családtagjaid is. Mert mindenkiről tudnak mindent. És ha kezdesz veszélyessé válni, előszedik a "tudást". Persze az sem gond, ha nincs sarad. Majd kreálnak. Ma ebben az országban politikai pályára lépni......na ahhoz kell nagy bátorság. Mert az ország érdekét nagy ívben leszarja mindenki.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.02.22. 14:01:10

@Kvikveg: Igen, ezt irtam korabban is. En spec belefaradtam, hogy en mennek, de nem jon velem senki, hogy tegyen. Egy fecske meg nem csinal nyarat.
Meg aztan ugye gondolsz a csaladodra, ismeroseidre, ok se keruljenek hatranyba csak azert, mert neked esetleg " nagy volt a szad".

KörteM · http://magyarbeteg.blog.hu 2015.02.22. 19:33:18

@tanato: szívesen megadom neked a cég elérhetőségét, ha érdekel.
Ha az én tanácsaim érdekelnek azt mondom, hogy nem szabad a nulláról elindulni.
Nem, mert hiába vagy jó, iszonyú nehéz lesz.
Ha tudod, hogy külföldre készülsz, bármennyit is, de kezd el tanulni, vannak már olyan könyvek, amikkel el lehet indulni egyedül.
Én másfél hónap alatt léptem ki, és költöztem el.
Ki-ki eldöntheti, hogy ez megfelelő-e neki.
Nekem jó volt.
Nagyon nehéz beilleszkedni és elhelyezkedni...talán nekem szerencsém volt. És igen, ez nem mindennapos szituáció, nem is való mindenkinek. Kemény nyelvsokk, de nekem kellett ez az erős kezdés, hogy ne nézzek vissza, hogy le tudjam zárni a tagozathoz és a politikához köthető munkáimat.
Esélyem, és időm sem volt így semmi mással foglalkozni.
Ennél többet csak a cégem mesélhet, ha úgy gondolod, hogy szeretnéd megpróbálni, akkor a feltételek:
-intenzív osztályos tapasztalat
-diploma
-titoktartási nyilatkozat
-német nyelvű önéletrajz.....
így kezdődik....
A többit a cég fejvadászai döntik el.
Ha érdekel, küld el az önéletrajzodat nekem,,,vagy nekik rögtön.
Hm?

2015.02.22. 20:10:51

@maxval bircaman szerkesztő: Aha, szoval innen ered a felelem a liberalis vilagallamtol :)

En nem ertek a liberalizmushoz, de szerintem a haladas csak egy kovetkezmenye annak, hogy mindenrol szabad gondolkodni, es mindenrol lehet kerdest feltenni. En legalabis ugy tudom, a liberalizmus azt jelenti, hogy szabadelvuseg, tehat, hogy a szabadsag az elsodleges es legfontosabb ertek, ezert nehezen tudom elkepzelni, hogy pont ez ne hagyna helyet mas gondolkodasoknak.

Az USA-t vehetjuk nyugatnak igaz? Ott peldaul van egy csomo organikus zoldsegpiacos, kornyezetvedo hipszter, de szerintem legalabb ugyanannyian vannak a fegyvermanias, az evoluciot is tagado cowboyok is. Nem tudom, hogy ki akarna eroszakkal meggyozni egymast ezek kozul, bar az elobbi csoport biztosan szeret az utobbibol gunyt uzni az interneten, de ettol nem fog eltunni egyik vilagnezet sem, szoval en egyaltalan nem latom, hogy miert gondolod azt, hogy nyugaton csak egyfele velemeny elfogadott.

Amugy azt nem tudom, hogy en peldaul liberalis vagyok-e vagy sem, de szeretek nyugaton elni, es latom az elonyeit, a hatranyaihoz pedig kepes vagyok alkalmazkodni. Valoszinuleg egy kevesbe liberalis alapokra epult helyen is biztosan megtalalnam azokat a dolgokat, amik tetszenek, es annak hatranyaihoz is kepes lennek alkalmazkodni. Szoval en alapvetoen nem hiszek az izmusokban es nem igazan erdekelnek, en nem gondolom, hogy ezek univerzalisak lennenek, szerintem sokkal inkabb az hatarozza meg az emberi gondolkodast, hogy milyen a kornyezet es a tapasztalas. Nem veletlen, hogy az olyan univerzalisnak szant ideologiak, mint a keresztenyseg, vagy a kommunizmus, vagy barmi mas, is mashogyan sikerultek, ahany helyen csak megjelentek, mindenhol alakitottak rajta egy kicsit. Eppen ezert szerintem nem erdemes felni a hatterhatalomtol, hiszen, ha letezik, es valoban az a celja, hogy egyfele velemeny uralkodjon a vilagon, mire ez megvalosul, ezerfele fog toredezni az a bizonyos "egyfele", es ugyanugy fogjuk irtani egymast, mint elotte :D

tanato 2015.02.22. 21:00:32

@KörteM: köszi az infót,én nem ebben a cipőben járok ,de érdekelt a dolog azért kérdeztem.Majd írok privátban is.

tanato 2015.02.22. 21:13:04

@maxval bircaman szerkesztő: Na jó erre csak azt mondom miért kellettek 200 éve a viszonylag gazdag nyugat-európai államoknak a kiterjedt mély-szegénységben élő ázsiai és afrikai gyarmati területek?A hatalomvágy,nemezeti büszkeség,nacionalizmus/fessük be angol színekre Afrikát Kairótól Fokvárosig,úgy rémlik volt egy ilyen szlogen anno pl./ és a gyarmati kizsákmányolás miatt.Ha más nem volt rabszolgát vettek és eladtak.És ne becsüljük le azért az orosz nemzeti gőgöt sem,18-ig a fél világ urai voltak Finnországtól a japán határig.

kék madár 2015.02.23. 00:40:48

@maxval bircaman szerkesztő:
"Oroszországban demokrácia és szólásszbadság van, azaz sokféle vélemény van egyszerre"
ilyen nyilvanvalo hazugsagokat provokaciobol nyomatsz vagy ennyire tajekozatlan vagy? Minden nap lathatsz szetvert, bebortonzott Pussy Riot szintu tuntetooket az interneten, de ne keress ra, meg zavarna az alternativ vilagfelfogasod.

négyzet 2015.02.23. 12:21:46

@A nick már létezik válassz másikat: én ezzel eléggé egyetértek. Akkor vált számomra nyilvánvalóvá, hogy az emberek ezt akarják, amikor a tavalyi választások után megláttam az eredményeket. Mondjuk konkrétan a mi szavazókörünk eredményeit. Az lmp jelöltje, aki helyben ismert, tisztességes figura, tizedannyi szavazatot kapott, mint az mszp-s, a fideszeshez képest meg 5%-ot. Pedig nálunk a fidesz nem is helyi embert indított, akit ismerni lehetne. Engem nagyon nem érdekelnek az ilyen kifogások, hogy "azért nem mentem el szavazni, mert nem volt kire". Hát kérem, a fáradtságot sem vették, hogy megismerjék a jelölteket, szerintem. Mert mi másnak köszönhető, hogy egy 2500 fős szavazókőrben 16 szavazatot kap egy vállalható ember, a fanatikusok meg több százan leszavaztak a pártjuk színében indulóra és kész.

tsabus UAE 2015.02.23. 13:26:51

@négyzet: "...egy 2500 fős szavazókőrben 16 szavazatot kap egy vállalható ember, a fanatikusok meg több százan leszavaztak a pártjuk színében indulóra és kész." - Na, itt a probléma gyökere.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása