oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. február 08. 06:50,  Mintha kórház helyett hotelbe léptem volna 305 komment

2015. február 08. 06:50 Határátkelő

Mintha kórház helyett hotelbe léptem volna

Ma egy kicsit az egészségügy területén kalandozunk (úgy látszik, ilyen napokat élünk…), de akit untat a téma, az sem marad ajánlott poszt nélkül, ugyanis Hollandia és Ausztria után átugrunk kicsit Spanyolországba is, méghozzá autót venni.

korhaz_hollandia.jpg

Az elmúlt napokban több poszt is szólt az egészségügyről, de Hollandiáról eddig kevesebb szó esett, úgyhogy a Holland waffel blognak hála (és igen, ismét egy új szereplő itt, a Határátkelőn!), kicsit betekinthetünk abba, hogyan is működik a rendszer.

„Kezdjük a biztosítással: természetesen az egészségbiztosítás abszolút magán kézben van, így a biztosítás kötése kicsit hasonlít ahhoz, amikor autó vagy lakásbiztosítást kötsz.

Aki Hollandiában van regisztrálva, annak 3 hónapon belül meg kell kötnie az egészségbiztosítást, függetlenül attól, hogy van-e munkája vagy sem; a biztosítás abszolút független a jövedelemtől (nem úgy, mint pl. Svájcban, ahol szintén magánbiztosítók vannak, de ott a biztosítás összege függ a jövedelemtől). Szóval ki kell választani a biztosító társaságot, azon belül pedig azt a csomagot, amit igénybe szeretnénk venni. (...)

Én, mint gyakorló hipochonder egy nagy biztosítót választottam: a VGZ-t, aminek sok szerződött partnere van. Az alapcsomagok közül pedig a középső árkategóriát. Ez 100%-os fedezetet nyújt a szerződött partnerek esetében és 80%-osat a nem szerződött partnerek esetében, viszont nem vándorolhatok az egész országban, hanem, csak a körzethez tartozó egészségügyi intézményekbe mehetek. (...) Ezzel a csomaggal 375 euró önrészt kellett vállalni, ami a legkisebb lehetőség. (...)

A következő lépés a háziorvos, akinek sokkal nagyobb jelentősége van, mint Magyarországon. Magyarországon is elvileg a háziorvos az első lépés bárhova, de igazából ez csak papíron és egy-két szakrendelés esetében van így – a legtöbb szakrendelésre pl. szemészet, nőgyógyász, bőrgyógyász simán lehet direktbe menni. Na, Hollandiában a háziorvos élet és halál ura, semmilyen szakorvoshoz nem jut el az ember a beutalója nélkül; akkor sem, ha ez csupán egy kontrollvizsgálat. (...)

Én a szemészeti kontroll és egy korábbi műtét kontrollja miatt jelentkeztem be a háziorvoshoz; itt ugye hiába hajtottak volna el paracetamollal. :) Szóval kaptam is időpontot, a doki is teljesen oké volt, és gyorsan megkaptam a beutalókat.

Természetesen mindenhol időpontra működik minden, úgyhogy szépen telefonáltam a 2 beutaló birtokában a kórházba (itt az sztk egyben van a kórházzal), ahol létrehoztak a rendszerben, és megkaptam az időpontokat 1 illetve 2 héttel későbbre, mivel az eseteim nem sürgősek csak simán kontrollok.

Ma mentem az egyik helyre, ahonnan egy MRI beutalót kellett szereznem. Amikor bementem a kórházba, hirtelen elbizonytalanodtam, hogy jó helyen járok-e. Konkrétan azt hittem, hogy egy szálloda halljában vagyok: kulturált recepció, egy csomó fotel kis asztalkák körül, jobbra egy óriási kávézó, étterem, nyoma sincs az otthon megszokott fehér-zöld „kórházi színvilágnak”.

Amúgy minden flottul ment, két apró különbséget szeretnék kiemelni: Magyarországon MRI-re 3-4 hónap a várakozási idő, ha tb-sen csináltatod, ha fizetősen, akkor is 1-2 hét. Az időpontos nő sajnálkozva nézett rám, hogy hát elnézést kér, de a legkorábbi időpont 1 hét múlva van. Ó, mondom, tökéletes lesz.

A másik, hogy amíg Magyarországon csak az orrod alá dugják, hogy írd alá és vállald a felelősséget a kontrasztanyag miatt, itt először elutaltak vérvételre, hogy az esetleges kockázatokat kiszűrjék.

Nem mellesleg sehol nem kellett egy pillanatig sem várni, úgyhogy megvannak az előnyei annak, hogy az emberek nem hobbiból járnak az orvoshoz, hanem tényleg csak azokat utalják be, akiknek szükségük van rá. (...)”

A teljes posztot ide kattintva olvashatjátok el, szerintem megéri!

Páciens eladó

És akkor irány Svájc, ahol egy berni háziorvos (aki egyben egy nagy sürgősségi rendelőintézet vezetője), Daniel Flach tabut döntött egy orvoskonferencián Bernben. Hogy mi is ez, arról a Svájc és más blog számolt be.

cim_orvos.jpg

„Arról beszélt ugyanis, hogy tudomása van olyan esetekről, amikor a háziorvos ahhoz a szakorvoshoz, vagy abba a kórházba utalja be a beteget, amelyik a legtöbbet kínálja érte - neki, a háziorvosnak, zsebbe.

Négy konkrét esetet említett, természetesen nevek említése nélkül, azzal a céllal, hogy felhívja a figyelmet a jelenségre.

Az első esetben egy privát klinika fizet a háziorvosnak betegenként 500 frankot, ha az hozzájuk utalja a pácienst (természetesen megfelelő biztosítással kell rendelkeznie az illetőnek).

A második esetben egy nyilvános kórház kínálja fel CT (komputertomográfiás) vizsgálat lehetőségét, hogy a drága berendezés jobb kihasználtsággal működjön. (...)

A 3. eset sokkal meredekebb. Egy bizonyos háziorvosi hálózat (Ärztenetzwerk) csak akkor utal pácienseket egy adott ortopédiára, ha azok fizetnek a páciensekért. Enélkül nincs páciens.

Egy bizonyos magánkórház a kanton tulajdonában lévő közkórház számára megvásárol egy MRI (mágnesrezonanciás-tomográf) készüléket. Ezért cserébe a közkórház a magánkórházba utalja a betegeit. Kizárólag oda. (...)

A szakmában már korábban is rebesgették, hogy létezik ez az úgynevezett „kick-back”, vagy magyarosan kenőpénz, hogy olajozottabban menjen az üzlet, de ilyen konkrétan soha senki nem beszélt róla. (...)

Az okokat kutatva kettőt is ismertettek. Az egyik az lehet, hogy a háziorvosok kevesebbet keresnek, mint a szakorvosok, specialisták és így némelyek kísértésbe eshetnek egy csábító pénzügyi ajánlat hallatán.(…)

A másik okot a Svájcban egyre nagyobb számban dolgozó német háziorvosok számlájára írnák (…), Németországban ugyanis elfogadott az ilyesfajta gyakorlat és elképzelhető, hogy ezt a gyakorlatot itt is folytatják.”

Természetesen ez sem a teljes írás, azt ide kattintva találhatjátok meg!

Autót venni Spanyolhonban

Végül egy teljesen más téma, ám mégis érdekes, hiszen egy autóvásárlást (legalábbis az én esetemben) mindig komoly fejtörés, utánajárás és vacillálás előz meg. Úgyhogy át tudtam érezni Roxi írását a Spanish Special blogon

roxi_fiesta.jpg

"Megmondom őszintén, magamtól eszembe sem jutott volna új autót venni, aztán minden racionális körülményt és spanyol sajátosságot mérlegelve, úgy döntöttem, mert megérdemlem, veszek egy új autót. (...)

A jelenlegi lakhelyem 1,7 km-re van a Lidltől, 2,5-re a Mercadonától - mondanom sem kell, egyedül, kocsi nélkül intézni egy bevásárlást (egy olyan igazit) elég körülményes volt.

A munkába járást megoldottam - reggel kevesebb, mint fél óra alatt be lehet gyalogolni a munkahelyemre, de a tél beköszöntével a hazavezető út nagyon veszélyes lett, ahol jöttem volna nincs világítás, autók járnak - igen esélyes volt, hogy pár nap alatt elütnek. A másik út pedig egy 5 kilométeres kerülő, ennek egy része is főút járda nélkül. (...)

Elkezdtem hát autókat nézni. Először kizárólag olcsó, használt autók érdekeltek, míg rá nem jöttem, hogy ha nem egy lestrapált, agyonhajtott autót akarok venni valami hely bohóctól, aki, ki tudja mire használta, változtatnom kell a keresésen. Arról nem is beszélve, hogy itt Spanyolországban az autó javítása horror összeg! (...)

Itt két eshetőség van:

Vagy magánszemélytől veszed, és kockáztatod, hogy nem tudod, mit veszel. A spanyoloknál pl. a manuális váltó egyszerűen dísznek van, ha nem muszáj, nem használják. Pocsékul vezetnek, rapszodikusan, és mint minden egyébbel, ez sem érdekli őket túlzottan, ahogy esik, úgy puffan, ráadásul sérülésmentes autó gyakorlatilag nem létezik: mivel nem tudnak parkolni folyamatosan lehúzzák a kocsijuk elejét-hátulját-oldalát.

A másik lehetőség, hogy kereskedőtől veszed, aminél a lehetőségek, amiket fent írtam ugyanúgy fennállnak, de legalább van 1 év garanciád mindenre. Szóval elkezdtem a kereskedők ajánlatát böngészni.

Na, itt volt az, hogy elkezdett bennem motoszkálni, mi van, ha mégis új autót veszek. Ugyanis a kereskedőnél az autók méregdrágák. Egy 2 éves autó gyakorlatilag többe kerül, mint egy új, ki tudja miért?

Elkezdtem nézni az új autók árát is, és minél többször hasonlítottam össze a használtakkal, annál jobban megerősödött az elhatározás, hogy újat veszek. Miért? Mert ugyanazon az áron 5-7 év garanciát kapok, én ülök az autóban először, előttem senki nem nyüstölte, és mert megérdemlem. (...)

Fontos tudni, hogy Spanyolországban van egy ún. Plan Pive, ami egy 2000 EURós állami támogatás azoknak, akik 12 évnél idősebb autójukat újra cserélik. Ezt a Kiánál nem tudták kihasználni, ellenben a Fordnál, bár nincs öreg autóm, volt egy „dummy” autójuk, amivel 1500 EUR kedvezményt ajánlottak.

Mindenestre mindkét helyen elindítottam a kérelmet az új autóra (nyilván részletre), ehhez kellett:
- NIE
- Munkaszerződés, és az utolsó 3 nomina (fizetési lap)
- Bankszámlaszám
- Utolsó éves adóbevallás
- Lakcímbejelentő lap
- rezsiszámla vagy a bankszámlakivonat, amiről levonták

Mindezeket e-mailben elég volt elküldenem, gyakorlatilag ahogy megérdeklődtem a szalonokban, mondták, hogy mindent tudunk távolról is intézni, majd a szerződéskötésre kell bemennem. Három nap elteltével visszaszóltak a Fordtól, hogy mehetek aláírni a szerződést. Ennyi volt! (...)

A törlesztőrészleteket havonta automatikusan vonják, mint Spanyolországban mindent, minden adminisztratív ügyet elintéztek Nekem, egyedül a biztosításról kellett gondoskodnom. Ezt pedig megkötöttem online - semmit, de semmit nem kellett se papírozni, se a fizetéssel bajlódni, hiszen azonnal rendeztem online a fizetést is. Egy évre amúgy 179 EUR-t fizetek biztosításnak.

Mindent egybe vetve, 2-szer kellett kimozdulnom autóügyben: amikor aláírtam a hivatalos papírokat, és amikor átvettem a kocsit. Hihetetlen!”

A teljes posztot ide kattintva olvashatjátok el.

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: egészségügy blogajánló Svájc Spanyolország Hollandia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr437150129

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

M. Péter 2015.02.08. 19:19:33

@Muscari: Milánóban és környékén is láttam elég hajmeresztő dolgokat.

kuki123 2015.02.08. 19:21:00

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:
hát a magyar alföldi vidékhez, a borsodi hevesi nógrádi nyomorhoz képest maga a megtestesült mennyország...

édeskömény (törölt) 2015.02.08. 19:21:08

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: attól hogy én odamegyek, hinta még nem nyer ide bebocsátást :)

Nekem is volt egy fülészorvosom, akitől rettegtek a betegek verbálisan annyira goromba volt, noha magát a vizsgálatot és kezelést a legkíméletesebben és igencsak hatékonyan végezte.

2015.02.08. 19:25:36

@ganjagym: vegyuk sorba
1. Sajnos "crook"-ok vannak es lesznek is (mint pedofil gyerekorvos).Ugy gondolon, hogy a beteggel valo banasmodot kulon kategoriaba kehetne tenni es kulon a "sikeresseget".
2. Nyilva nem. De egy orvos feladata elmondani, hogy mennyi eselyt lat es mik a lehetseges szovodmenyek.
Azt is alairom, hogy egy onkologus sokszor addig nem tudja, mig ki nem nyit (es van hogy visszazar, mert mar nincs ertelme...)
3. Oszinten szolva, amikor szakorvost keresek, akkor nem anesztesre gondolok. Hanem, aki a diagnozist adja; kardiologus, sebesz, stb es aki aztan mut is. Ez nem lenezese az aneszteseknek, de ok nem diagnosztizalnak.

4. Bernie papa, see point 1
5. Ha a londoni magankorhazakat nezed vagy az USAt, az eu szolgaltatas.

2015.02.08. 19:28:51

@ganjagym: a hedge fundok egyik fontos resze a sales. Nem hiszem, hogy befektetesi modellezesben vesznek reszt. Szerintem Salesben, ahol az orvosok az egyik fo clientele

blackhairlady 2015.02.08. 19:58:46

@charlieharper: Ez teljesen mukodoik itt, marmint az orvos ertekelese. Mi is ez alapjan valasztottunk csaladi orvost, es mukodik is, minden igaz amit irtak rola.

Illetve van az Angie's list ahol mindenfele vallalkozast lehet ertekelni es ajanlani.

ganjagym 2015.02.08. 20:14:53

@charlieharper:
Bocs, hosszu lesz, es lehet rossz fogalmazassal, nehezkesen.
Ket fo kerdes van itt.

1.Ami ellen foleg szot emeltem, az az orvosok pusztan laikusok velemenye altali rangsorolas, velemenyalkotas. De a tobbvaltozos, szakmai "eredmenyeket" bevono league table-ek szinten veszelyesek, egy dimenziora egyszerusitenek le nagyon komplex rendszereket. E.g. X sebesznek 2%, Y-nak 4% halt meg a mutetet koveto 6 honapban. Ergo X jobb sebesz, mint Y. Ez igy nyilvanvaloan teljesen ertelmetlen, es eu-ben ha valami ertelmetlen, akkor eletveszelyes.
Az USA-ban region bevezettek a sebeszi league table-ket, minek kovetkezteben minden sebesz igyekszik a kisebb kockazatu eseteket valasztani, illetve hihetetlen koltsegvonzata lesz a beteg szamara. Ez mindenkinek rossz, a biztositot leszamitva.
Itt a UK-ben tavaly ev vege fele kezdek ezeket a sebeszi LT-ket publikalni, lenyegeben az okos, joravalo, altruisztikus, fenyevo, penzt messze elkerulo politikusok otletere. Szerencsetlen sebeszeket a hideg kezdte razni.
Egy hihetetlenul komplex rendszert leegyszerusiteni 1-2 valtozora, s aztan azt mondani, hogy a te sebeszed/ kardiologusod jobb, ez bun. Laikusnak ertelmezhetetlen. De politikusnak/ maganbiztositonak kedves.

Ettol fuggetlenul a Statistical Process Controll ternyerese az egeszsegugyi minosegellenorzesben nagyon fontos es jo dolog, de azt laikusnak es foleg politikusnak felfogni nem egy instant, konnyen emesztheto valami, ott a szamoktol, grafikonoktol azok gyokereig eljutni nagyon sok egy bonyolult munka.

2. szolgaltatas vagy nem?

Nagy mertekben befolyasolja a koz velekedese az idealis eu-rol. Az USA-rol nem tudok sokat, csak annyit, hogy nagyon sok penzednek kell lenni, hogy jo legyen. Egy vietnami/iraki veteran kib.sznak a VA centerekbe, az nyilvan mas tapasztalat, mint amit a te csaladod atel(Kerlek, NE vedd szemelyeskedesnek). Hihetetlen nagy egyenlotlensegek vannak.
Parbeszedunket nyilvan befolyasolja, hogy en a "szavakban szocialista" (valojaban mindig is co-paymenten alapulo) magyar egeszsegugy-koncepciotol a lenyegeben szocialista brit egeszsegugy-koncepcioig jutottam el. Es hiszek benne, hogy azert vagyunk ezen a foldon, hogy az egeszsegugy mindenkihez eljusson, alanyi jog legyen, a kormanyzatoknak pedig kotelessege. Ez idealizmus, de tehetunk erte.
Nyilvan ha bemegyek a szemolcsomet, szurkehalyogomat megoperaltatni, kepalkoto diagnosztikat csinalnak a vallizuletemrol, stb. az az lenyegeben szolgaltatas (ha amugy relative egeszseges vagyok). Viszonylag egyszeru forgatokonyvek.
DE magan, azaz szolgaltato A+E, tertiary centre, stb. nem letezik. Ha valaki itt nagyon beteg, azt az allami eu latja el.
A profitabilis reszt kiprivatizaljak.
Aztan szelhamosok, akik a kormanyhoz kozel allnak, meg jatszanak a csontokka, s aztan visszab.szjak a kormanyzatnak (lasd Hinchingbrooke Hospital rovideletu privatizalasa - mar az elejetol nagyon budos volt).

"Fizetek erte, tehat szolgaltatas" - ez nem ennyire egyszeru, aki ebben dolgozik, az erzi, hogy ez nem csak ennyi, de nagyon nehez ezt megfogalmazni. Azt hiszem, most errol ennyit, ez lehet, egy orok filozofiai vita, majd talan maskor, ez is eleg hosszu, meg talan zavaros volt.

2015.02.08. 20:18:12

@blackhair-lady: mi meg soha nem hasznaltuk. Ilyenkor elony a nepes zsido csalad. Valaki ugyis ismeri az orvost

@ganjagym: tudom, hogy nem rossz szandekbol irtad, de mindig irritalt a "laikus nem ert hozza mentalitas". Jo pelda ra, hogy a magyar muteti zarojelentest nem erted, ha nem tudsz latinul. Mig E-Amerikaban vagy a UKben standard hulyeknek valo szimpla angol nyelven le van irva es rajzolva (!) hogy hol mit talaltak es mit vettek ki.
Magyarorszagon miert kell ugy ereznie magat egy betegnek, mint egy hulye?

ganjagym 2015.02.08. 20:19:16

@charlieharper: koszonom a valaszt, ki tudja mit hoz a jovo!

Ugyandehogy (törölt) 2015.02.08. 20:20:41

@Dragonlady (now in Thailand): a marcipanos nekem is johet,csak ne legyen rajta csoki.

montroyal ( CAN qc) 2015.02.08. 20:23:26

@diggerdriver: nem mondom hogy megéri venni uj autot de az az auto leszamire vigyazol csak Te hajtod ismered (hibait is) tehat aki nem akarja hogy atverjek a hasznaltal allandoan szervizbe jarjon ott megint lehuzzak .. es megengedheti arban ... megis csak legjobb az uj ... neha az olcsobb lesz a dragabb ... en is hasznaltat vettem leasingbol visszaadottat ..

ganjagym 2015.02.08. 20:23:41

@charlieharper: gyuloltem az orvosokat a hulye, bennfentes beszedmodjuk, nyelvuk, kasztrendszeruk miatt nagyon sokaig, nagyjabol talan meg az egyetem elvegzese utanig is.

A kommunikacio nagyon alulfejlett resze egy magyar orvos kepzesenek, teljesitmenyenek, itt pl. sokkal-sokkal elorebb jarnak. A beteggel valo kommunikacio nem csak szukseges rossz, hanem gyogyito munka, ugyanugy, mint muteni, altatni, stb.

blackhairlady 2015.02.08. 20:32:03

@charlieharper: Mi nem ismertunk senkit, a ferjem 20 eve kulfoldon dolgozott, talan mar a rendszert is elfelejtette:)
Most mar a cegnek az assistent programjat hasznaljuk. Felhivja a szamot, elmondja a preferenciakat, a holgy pedig az alapjan korul kerdez (nem csak googlet hasznal), beleertve a biztositast is.

blackhairlady 2015.02.08. 20:33:57

@blackhair-lady: marmint assistant meg mielott...:)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.02.08. 20:36:42

@montroyal ( CAN qc):
Ja. Egyetértünk. Nem éri meg de ha megteheted akkor az új autó a jó autó.

33621 2015.02.08. 20:52:36

@geegee: Neked és minden érdeklődőnek! Egy Magyar mozdonyvezető blogja Svédországból! Érdemes végig olvasni az elejétől.

iho.hu/blogpost/amilyen-az-adjon-isten-olyan-a-fogadj-isten-szabadidos-tevekenysegek-egy-veteran-klubban-150207

montroyal ( CAN qc) 2015.02.08. 21:17:27

off valszeg bovul a HA tagjainak szama

A tűzzel játszik a kormány: eltörlik a munkanélküli-segélyt, csak közmunka lesz

index.hu/gazdasag/2014/11/13/szocialpolitika/

tanato 2015.02.08. 21:46:28

@ganjagym: Egy része szolgáltatás,de jó részben meg nem ,hanem hatósági munka mint a rendőrségé vagy a tűzoltóságé.amikor sürgősen bajba kerülsz.ott nem szolgáltatás mint egy műkörmös vagy suszter akit te választasz.Szolgáltatás ha nem sürgős és nem életfontos,pl. plasztikai sebészet,vagy fogpótlás ahol te választasz/ha van pénzed/Persze a kettő keveredik néha pl. egy választott sebész vagy szülész esetén ahol ugye sürgősség is van meg választás is.Nyilván mentőorvost nem választunk vérző fejjel az úttesten baleset után.

Mrs. Clayton 2015.02.08. 21:47:59

@montroyal ( CAN qc): en nem tudom mi van Mo-n ujabban, de mindenki arrol beszel, hogy a rohadt cigok tobb szazezres segelyeket vesznek fel, hogy ok szavaztak meg a fideszt ketszer is
nekem komolyan olyan erzesem volt, hogy egyszer elkezdik oket lagerba zarni, rohadtul nem lepodnek meg

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.02.08. 21:48:49

@M. Péter: én tovább mennék és köztörvényes bűncselekménnyé nyilvánítanám az oltásmegtagadást vagy az arra való nyilvános felbújtást. Az utóbbit mindenképpen. Elegem van a hülyékből és a hülyeségből, főleg ha mások életét és egészségét veszélyeztetik vele.

Herr Géza 2015.02.08. 21:51:38

@nyuszigonosz(D) ESTP: Köszi, egyébként nagy a dilemma: van egy régi/új, ahova visszahívtak, meg egy általam talált "most akkor csináljunk tök mást, mint eddig" típusú. (Na azért annyira nem más, műszaki világ, nem hamburgeres leszek :))) )

Muscari 2015.02.08. 21:55:17

@blackhair-lady: gyertek, majd szervezunk megint egy HA talalkozot :-)

tanato 2015.02.08. 21:56:41

@montroyal ( CAN qc): Nézd meg ezt a filmet,ha érdekel az orvosok gyógyszergyárak általi korrupciója.Ez pl. az USA-ban játszódik ,egyébként nagyon jó romantikus vígjáték.A főhőse egy tanulni lusta kirúgott orvostanhallgató aki gyógyszerügynöknek áll.Van a filmben sima tömött borítékos főorvosi megvesztegetés,egzotikus luxusutak felajánlása,Szupercsinos gyógyszerügynöknő bevetése ingyen gyógyszerek adása beetetés céljából stb.Egyszer még két ellentétes cégnél dolgozó ügynök össze is verekedik a kórház parkolójában.Pont mint a való életben.
Egyébiránt aranyos film a gyógyszerügynök beleszeret egy általa képviselt antiparkinsosnos szer használójába egy Parkinson kóros lányba.Szóval ez így megy sajnos,óriási a gyógyszergyári korrupció és nyugaton kezdték hozzánk csak később terjedt el.

Muscari 2015.02.08. 21:58:56

@Dragonlady (now in Thailand): csoki teren egy az izlesunk, ugy latom. En meg szeretem az egesz mogyorosat is, de a narancsos etcsoki magasan az elso.

blackhairlady 2015.02.08. 22:57:52

@Muscari: jo lenne, szivesen talalkoznek veled es meg nehany emberrel:)

drnapene 2015.02.08. 23:01:33

Szervusztok, ha minden igaz a nyáron már én is beszámolhatok a német egészségügyi tapsztalataimról Baden Württembergből. ;-)

@Herr Géza: szia, irtam neked egy mailt, megköszönöm ha válaszolsz, amikor ráérsz. Üdv.

montroyal ( CAN qc) 2015.02.08. 23:05:58

@tanato: szoval letezo jelenseg ... de bocs akinek nem inge ...:-)

montroyal ( CAN qc) 2015.02.08. 23:12:19

@tanato: OK 1h 47 letoltjuk kosz
@Jess G: tenyleg csak a nettrol tudom de beadjak a gyerekeket allami gondozasba utana kiveszi agyanaz a csalad es hatalmas allami segelyt kapnak a vallalt(sajat ) gyerek utan ...

Mrs. Clayton 2015.02.08. 23:17:41

@montroyal ( CAN qc): na hat ez az, h ilyen az urban legendekben nem csak egyszeru emberek, de magasan kepzett, tanult emberek is hisznek es terjesztik
en komolyan rettegnek ma Mo-n ha cigany lennek
es mint mondtam nem lepodnek meg, ha egyszer csak taborokba zarnak oket
nekem ugy tunik, h tul sok magyar imad gyulolni, es ez nekem felelmetes

pacilecsenye 2015.02.08. 23:23:11

@Zka:
"Elegem van a hülyékből és a hülyeségből, főleg ha mások életét és egészségét veszélyeztetik vele. "

a dohányzást is köztörvényes bűncselekménnyé nyilvánítanád? arra is illik ez a két ismérv.

pappito · http://pappito.com 2015.02.08. 23:38:25

"Fontos tudni, hogy Spanyolországban van egy ún. Plan Pive, ami egy 2000 EURós állami támogatás azoknak, akik 12 évnél idősebb autójukat újra cserélik. Ezt a Kiánál nem tudták kihasználni, ellenben a Fordnál, bár nincs öreg autóm, volt egy „dummy” autójuk, amivel 1500 EUR kedvezményt ajánlottak."

szóval a Ford hivatalos márkakereskedője kamuból a nevedre írt egy használt autót, hogy papíron újra cserélhesd, erre hivatkozva lerántott az államtól kétezer eurót amiből ötszázat zsebretett, ezerötszázat meg odaadott neked (levonta az autó árából) mint kedvezmény. Fuckyeah!

A márkakereskedő ingyen szerzett ötzáz ejrót.
Te ötszáz ejróval kevesebbet kaptál meg a neked (nem is járó) járó állami támogatásból.
Az állam kifizetett kétezer ejrót kamu indokra.

A kereskedő ötszáz eurójáért _mindenki_ rosszul járt a sztoriban, csodálatos :) Ezek a spanyolok nem magyarok véletlenül?

Mrs. Clayton 2015.02.08. 23:43:33

@pappito: nem, mert ez a magyaroknal ugy ment, hogy a Trabantot vettek meg 500.000 Ft-ert a jellemzoen VW/Skoda kereskedok, nekem volt olyan orvos ismerosom, aki csak emiatt vett egy Trabantot 20.000 Ft-ert, hiba mondtuk neki, hogy ez kamu, csak akkor latta be, amikor fel evvel kesobb a fia romma torte az uj kocsit es kiderult, h a 20.000 Ft-os Trabira adtak neki extra 500.000 Ft hitelt, amit ugye vissza kellett fizetnie

pappito · http://pappito.com 2015.02.08. 23:48:58

@Jess G: ehh, de akkor is szép gyakorlat, kudos :)

Mrs. Clayton 2015.02.08. 23:55:44

@pappito: gondolom a spanyol kormany be akarta inditani a kereskedelmi forgalmat, ha valodi celjuk lett volna az oreg autok lecserelese, akkor beleirjak a jogszabalyba, hogy x eve a neveden kell lennie a kocsinak
igy meg Roxi, vagy akarki vesz egy roncsot 3 euroert, besetal a kereskedesbe es leadja, ugyanaz, mintha a kereskedo mar eleve tart ilyen dummy kocsit a vevoknek
persze ennyi erobol adhatnanak akar 2000 euros kedvezmenyt is, na de nem vok en spanyol kereskedelmi miniszter, akinek meg kell felelnie holmi eu-s eloirasoknak, hogy hova megy a penz

pappito · http://pappito.com 2015.02.09. 00:08:43

@Jess G: én értem jól, de azért mind a ketten tudjuk, hogy ez tipikus kummantós sztori, végignéztük a németeknél is, ahol ugye ki is kellett vonni a forgalomból a régi autót, ami aztán, valahogy csak megjelent keleten a használtautó piacon :)

tipikus példája az értelmetlen állami beavatkozásnak - meg annak, hogy kb. másfél perc gondolkodással lehet ezt kijátszani ill. visszaélni vele. szóval az adózó végül is úgy támogatja az adójából mindenki más újautóvásárlását, hogy neki csak a támogatás 75%-a jut, az autókereskedő meg kaszál 25%-ot a semmire, miközben az öregautóállomány (aminek csökkentése lenne az állam célja) egy fikarcnyit sem változott.

félre ne érts, én nem ítélem el ezért se roxit se a kereskedőt, sőt még az államot se (mert nem az én pénzemet cseszik el) de azért öröm nézni, hogy a kereskedő a hasznon meg a finanszírozás jutalékén felül még kap ötszáz ejró közpénzet is autónként - mintha a lézerjani találta volna ki a rendszert :)

Mrs. Clayton 2015.02.09. 00:15:53

@pappito: persze, hogy ertem en, de ha korbenezunk a vilagban, akkor szamomra az latszik, hogy az un. magyar modell, oldjuk meg okosban, azert igy vagy ugy de mindenhol jelen van, persze jellemzoen inkabb ott ahol kevesebb jomodu ember el
aztan azon lehet vitazni, hogy az ilyen "tamogatasok" hiaba kidobott penzek-e vagy sem
en konkretan ateltem, amikor a magyar autokereskedelem egyik naprol a masikra leallt, es kozben csak nalunk dolgozott 60 ember
most hogy otthon voltam ugy tunik kezd a piac magahoz terni, de nem tudom megbecsulni, hany ezer ember vesztette el akkor a munkajat

Muscari 2015.02.09. 00:20:58

@Zka: épp most néztem egy filmet, amiben szerepelt egy vak kisfiú, aki a kanyarótól vakult meg. Az anyuka meg saját magát okolja, mert visszautasította az oltást. Csak hát már késő bánat.

Muscari 2015.02.09. 00:26:00

@Jess G: én is hallottam legendákat hatalmas segélyekről, de hogy hogyan szednének össze annyi péznt, azt el nem tudom képzelni. A legtöbb segély max néhány tízezer forintra rúg, a csp se túl sok. Ezek az állítások szerintem csak hangulatkeltésre jók.

Mrs. Clayton 2015.02.09. 00:32:13

@Muscari: persze hogy csak hangulatkeltes, de mint mondtam en ilyeneket, hogy a ciganyok szerveztek meg Orban masodik megvalasztasat, meg hogy millios segelyeken elnek, nem csak szegeny, elkeseredett emberektol hallottam
akarkivel beszeltem vegul ilyenekkel jottek elo tok indulatosan
sot volt olyan, aki helyeselte, ami most az uj szlogen, hogy a megelhetesi menekulteket el kell zavarni, mintha Mo-t tamadnak kulfoldiek ilyen cellal, mintha olyan bokezu volna a magyar segely rendszer, amikor lassan semmire se jar semmi
eleve milyen mar ez a szo, hogy lehet emeberkerol azt feltetelezni, hogy megelhetesi menekult
nem mondom, hogy nincs ilyen, de hogy azok nem Mo-ra mennek, az is biztos

pappito · http://pappito.com 2015.02.09. 00:33:16

@Jess G: " oldjuk meg okosban, azert igy vagy ugy de mindenhol jelen van"

persze, csak nem mindegy, hogy ez mekkora jelentőségű az átlagember életében, mondjuk erre van-e alapozva az államigazgatás... az ilyen intézményesülő lopkovic az állam sara, a pógár mindig meg fogja találni ezeket a kiskapukat. Csak mondjuk finnországban ez általában nem merülne fel, a spanyoloknál meg ugye...

" de nem tudom megbecsulni, hany ezer ember vesztette el akkor a munkajat"

na ja. és hány ózdon meg más nehézipari/bányavárosokban hányan? a megszűnő könnyüipari dolgozókból mennyi került utcára?
az autópiac (legutóbbi) összeomlása mélyen bele volt kódolva a működésbe, csak senkit nem érdekelt amíg dőlt a pénz meg a "személyivel veszek szuzukit" módszer, amikor a finanszírozás jutaléka jobb volt, mint az árrés a kocsin...

szóval az ilyen állami beavatkozás lehet, hogy hirtelen meglöki a piacot, de hosszú távon biztos, hogy káros - ráadásul a most kifizetett pénzeket már előre meg kellett termelnie valakinek, és ahogy hallom Sp. sem brillírozott az elmúlt pár évben...

Mrs. Clayton 2015.02.09. 00:39:32

@pappito: persze, en ertem ezt a reszet is, meg biztos az is vezet valahova, ha hagyjak a gorogoket, spanyolokat, meg a magyarokat belefulni a sajat kakijukba, de eddig nekem ugy tunik, h azert ettol europa gazdagabbik fele erosen tart, igy inkabb onti a penzt olyan ertelmetlen projektekbe mint az oveges program, meg a spanyol hasznaltauto csere, mert addig is 3 emberrel tobbnek van munkaja es nem akar forradalmat csinalni
szerintem a legkor Mo-n igy is felelmetes, es nem ismerek lecsuszott embereket, hanem inkabb tehetoseket, akik ugy beszelnek, hogy az ember azt hiszi mindjart el is vagjak valaki torkat duhukben

Muscari 2015.02.09. 00:46:52

@Jess G: tudom, hogy sajnos sokan elhiszik ezeket, nem is tudom, hogy mi lesz azzal a társadalommal. Ez borzasztó nagy feszültségforrás. Az meg a csúcs, hogy valakik a magyar jóléti rendszer akarnák kihasználni. Ami nincs, azt ugye nem lehet...

Mrs. Clayton 2015.02.09. 00:54:48

@Muscari: en nagyon sajnalom ezt, mert az ilyen merteku populizmus nem vezet jora
erdekes egyebkent, hogy itt is kozelegnek a valasztasok es multkor kerdeztem S-t hogy szte mennyi eselye van a UKIP-nek itt, hiszen legutobb folenyesen nyertek
erre azt mondta, h nem kell megijedni, az csak onkormanyzati valsztas volt, az emberek ilyen szelsoseges partot soha nem fognak megvalasztani, mert van eszuk
hat kivancsian varom mi lesz, tenyleg van e eszuk a briteknek

pappito · http://pappito.com 2015.02.09. 00:57:44

@Jess G: a kétezer euró autónként az szerintem nem egy okos dolog,pláne, hogy a posztoló példájából kiválóan látszik is, nem befolyásolja a munkanélküliséget egyáltalán, az ő esetében (ami nyilván nem egyedi, ha a kereskedő tart egy dummy autót) pl. csak kétezer kidobott ejró, semmi más. ennél már az út meg hídépítések is sokkal jobb ötletek...

a Mo-i légkört meg csak másodkézből ismerem, arról nem tudok nyilatkozni

Mrs. Clayton 2015.02.09. 01:02:51

@pappito: miert mondod h nem befolyasolja a munkanelkuliseget? spanyolorszagban nem egy autogyar van, ahol nem egy ember dolgozik ezekenek nem egy beszallitoja van ahol megint sokan dolgoznak es igy tovabb
persze nem tudom hany autot adnak igy el es igy hany emberrel tobbnek van munkaja, de biztosan tobbnek, mintha leallna a kereskedelem es a hitelezes
egyebkent 2000 euro egy kocsi araban mennyi? ha a posztban szereplo fiestat vesszuk akkor lehet meg 10% sincs
mennyi az afa meg egyeb ado emellett?
mint mondtam ertem mi a bajod a rendszerrel, csak en latom egy masik lehetseges oldalat is a tortenetnek

montroyal ( CAN qc) 2015.02.09. 01:21:56

@tanato: megneztuk ... a nejem epp filmet keresett .. jo kis romantikus comedia bar a veget tudtam , mondtam is a nejemnek elore de fejbe vagott hogy - jol van mar Te olyan érzeketlen pasi vagy ..

pappito · http://pappito.com 2015.02.09. 02:03:20

@Jess G: "miert mondod h nem befolyasolja a munkanelkuliseget?"

hát mert ez az igazság :) a vásárló saját eszéből eljutott odáig, hogy újat vesz, az autó már kész volt, a kereskedő meg kész megoldást adott arra, hogy hogy lehet zsebrerakni 2k ejrót. vagyis gyakorlatilag nem fogyott több autó, csak az adófizetők beszálltak másfélezer juróval a vásároló új autójába, ötszázzal meg a kereskedő életszínvonalába, end of story.

Mivel a vásárlónak nem volt használt autója, tehát alapból nem is lett volna jogosult az állami pénzre, kijátszották a rendszert, hogy az állam beszálljon - nincs ennek semmi köze a munkanélküliségnek, de tényleg. Az újautó-eladások változásaiban komolyabb tétel egy biztosítási változás, sőt az üzemanyagár-változás is, mint az, hogy beszáll-e az állam.

egyébként ez alapján: stats.oecd.org/index.aspx?querytype=view&queryname=91
nőnek az eladások de az nem látszik, hogy az állami lóvétól, vagy sem

aszondja a ford spanyol oldala, ha jól olvastam, hogy kb. 16-17000 ejró egy alap fiesta (asszem az van a képen) abból két rongy már szabad szemmel is látszik... 8700+hitelért lehet beleülni vagy mi. meg persze felszeretlség-függő

blackhairlady 2015.02.09. 02:24:20

@Zoole[uk]: miert bannam meg?:) egyebkent mostanaban nem fenyeget az a veszely, europsba utazok, sajnos:(

Mrs. Clayton 2015.02.09. 02:27:04

@pappito: ok tenyleg nem vagyok se kozgazdasz, se semmi csak rohadt influenzas, egy biztos roxi 1500 euroval olcsobban kapott egy fiestat es most jo neki, en nem sajnalom tole, tudom te se :-)

pappito · http://pappito.com 2015.02.09. 02:28:41

@Jess G: persze, hogy nem sajnálom tőle, én is rámentem volna 1.5K ajándékpénzre azonnal

neked meg jobbulást!

Mrs. Clayton 2015.02.09. 02:46:39

@pappito: hat koszi, remelem jobban leszek, mert a helyzet valami borzaszto

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.09. 03:15:10

@Herr Géza: Kösz.Pedig nézegettem ilyenekben, a nagy zenész-áruházakban, de nem futottam bele.Na majd legközelebb kérdezek is... :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.09. 03:16:48

@Observer99: Kösz.Valszeg ez volt az egészben a szívatás, hogy csokó drink és nem kakaó.Nyilván az ellenség megtévesztése lehet a cél e mögött... :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.09. 03:18:02

@charlieharper: Jó az instant bagoly is, de a Birkát (terméknév! :D ) mindennél jobban szeretjük...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.09. 03:19:20

@Herr Géza: Alsó középosztály?Akkor mi a csúcs?Írjál egy pár példát lécci.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.09. 03:30:56

@P.Elliot: Európában ezekkel az is baj, hogy nem lehet beférni a smucig méretű parkolóhelyekre.Vagy ha véletlenül mégis, akkor már az ajtót nem lehet kinyitni, hogy kiszálljon az ember.Nejemnek volt egy kis Pögó 206-ja, háromajtós.Ezeknek elég hosszú az ajtaja, mint minden háromajtósnak; hát már abból is alig tudtam soxor kiszállni.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.09. 03:39:38

@montroyal ( CAN qc): "persze a kereskedo eskuszik ra oreg holgyé volt az auto es soha nem vezettek telen .."

ERz manapság Magyarországon úgy mondják, hogy nyugdíjas, vak, orvos házaspár hétvégi, templomi autója volt, és csak nyáron, napsütésben használták.Rettenetesen elcsépelt szöveg, minden marha így akarja eladni az autóját.
Ez az öreg hölgyes duma, meg nekem inkább taszító, az igazi öreg hölgyek általában rettenetesen vezetnek, nem tudnak váltani, égetik a kuplungot, meghúzzák az oldalát; sokkal inkább károsak az autókra nézve, mint bárki más...Elnézést az öreg hölgyektől... :D
Persze ugyanez az öreg urakra is vonatkozhat, egyszerűen idős korban ez se megy már olyan jól, mint sok minden más se...
Pont erre utal a másik magyaros elnevezés, a "bácsiautó" ami általában jól megvigyázott műszaki állapot, kevés futott kilométer, de sok itt-ott meghúzásnyom, lepattogzás, karosszériasérülés.Hát na, nem véletlen semmi sem.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.09. 03:47:52

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: Igen, olyasmi... :D
Illetve egy koplett lelkigyakorlatnak is elmegy... :-))

montroyal ( CAN qc) 2015.02.09. 04:28:45

@geegee: igaz ezek az idos urak holgyek a legjobb klienseim attol tenyleg lehet jo allapotban a mechanic keves km , de a karosserianak nincs épp eredeti festeses eleme .. mindig tobb festeket rendelek ... ugy is rovid idon belul visszajon ...es a legjobb barataim a kozos garazsok oszlopai ...

DieNanny CH 2015.02.09. 06:23:05

A Holland waffel blog eredeti posztjából mára ki lett törölve a biztosítókról a svájci szöveg.
Pedig kíváncsi lettem volna, az író hol hallotta...

nyuszmam 2015.02.09. 07:12:08

.....igen teves info, hogy Svajcban a fizetestöl függene a biztositas összege, teljesen mindegy, hogy mennyit keresel!! A szocialisan raszorulokat a helyi önkormanyzat segiti, a gyerekekre egysegesen 75 Chf/ ho! Ott biztositod magad, ahol akarod es meg alkudozni is lehet velük!! Amiröl a kommentelö ir, az nemetorszagban van!

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.09. 07:24:21

@ganjagym:
nyilván azt nem tudom megítélni, hogy milyen sikeresen műt epehólyagot valaki, meg a többi beteg sem.

de egy csomó olyasmi van,hogy mondjuk a gyerekfülészről minden anyuka egyöntetűen írja, hogy bunkó és durva a gyerekekkel, nem lehet utána megnyugtatni őket, vagy vannak egész kórházi osztályok, ahol a vonatkozó törvényeket megszegve csak napi 2-3 órára engedik be az anyukákat, akkor ezt minimum jó ha tudja az ember (és csak akkor megy oda, ha nincs más választása, mert akkoranagy szakemberek az ottaniak). olyanokat se árt tudni, és biztos kiderül, hogy kinél mennyit kell várni, mennyire tartja be vagy tojja le az időpontokat. nőgyógyásznál, hogy hajlandó-e évente megcsinálni egy alap vérvizsgálatot, vagy automatikusan tolja tovább tizenöt évig a fogamzásgátlót mindenféle vizsgálat nélkül (és ezek vannak többségben, nehogy azt hidd, hogy ritkaság!!) ha műtét, akkor az jut eszembe, hogy melyik kórházban hány napig fektetik be feleslegesen az embert, olykor csak papíron, a tb-kassza lenyúlása céljából, lehet, hogy ez se mindegy influenzajárvány idején, hogy az ember menne haza, ha semmi oka ottmaradni.

de te is azt gondolsz, amit akarsz, meg én is amit akarok, és ennyi.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.09. 07:33:50

@Muscari: a munkanélküli segély 3 hónapig jár max, utána semmi, a mindenféle szociális segélyeket meg most sózták az önkormányzatok nyakába, hogy vessenek ki olyan helyi adókat, amiket akarnak, és abból segélyezzenek, de hát a legcsóróbb falvak milyen adókat vetnének ki és kire már? a rendszeres gyerekvédelmi támogatást szeptembertől törlik el, helyette lesz a kötelező óvoda (ha jól értem). a tartós beteg családtagot ápolóknak adot havi 25ezer is elszállt teljesen, nulla, semmi nem maradt belőle. - én se nagyon látom, hogy iszonyú pénzeket lehetne felmarkolni a rendszerben.

DieNanny CH 2015.02.09. 07:36:17

A legújabb poszthoz már fél órája próbálok kommentet írni. Mindig valami hibára hivatkozik.

Határátkelő 2015.02.09. 07:49:56

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: @svájci sapka (ch): Furcsa. Én most próbáltam és megy... Ha megpróbáljátok és még mindig nem megy, akkor szólok az illetékeseknek. Kösz!

DieNanny CH 2015.02.09. 07:52:14

7:52-kor próbáltam, megint nem megy. Bezártam az oldalt, újra megnyitottam, újra beírtam... Semmi... :-(

DieNanny CH 2015.02.09. 07:52:57

@Határátkelő:

Ja, és ezt írja ki: "Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!"

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.02.09. 07:55:09

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Remélem, nem egyszerre fogja kidobni az összes kísérletet.
:D

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.09. 07:58:12

@Határátkelő: nekem se megy. remélem, megoldódik :-)

Határátkelő 2015.02.09. 08:01:03

@Dragonlady (now in Thailand): Most írtam nekik, reménykedjünk a mielőbbi gyógyulásban...

M. Péter 2015.02.09. 10:52:48

@pappito: Viszont biztosan voltak olyanok is, a 200 eurós kedvezmény hatására döntötték el, hogy új kocsit vesznek, vagy korábban vettek, mint egyébként tették volna, mert egy fix összeg van a programra, ami ki fog merülni.

Az USA-ben is volt hasonló program, ott az is feltétel volt, hogy a leadott autónak már legalább egy évig az ügyfél tulajdonában kellett lennie, és rendszám és biztosítás is kellett, hogy legyen rajta, szóval nem lehetett bármilyen roncsot leadni, és a leadott autót be is kellett zúzni. Lehet találgatni, hogy Spanyolországban miért hagytak ilyen kiskaput, sima hanyagságból, vagy pedig azért, mert valamelyik kormánytagnak egy rokona vagy haverja autókereskedő.

Herr Géza 2015.02.09. 11:55:48

@nyuszmam: Ez így itt sem igaz. Az "eü. hozzájárulás" %-os nagysága a kötelezö biztosításnál (alkalmazottak) minden biztosítónál ugyanannyi, államilag elöírt nagyság (jelenleg 15,5%), de onnantól a fizudtól függ, hiszen minnél többet keresel, a járulék összege annál nagyobb lesz (egy plafonig, ott megáll).

Herr Géza 2015.02.09. 12:00:30

@geegee: A "csúcs" megint nem téma nekem, nyilván kapsz 10-20 e-ért egy tábla csokit, annyit nem adok érte, sznob nem vagyok. De pl. a Lindt tényleg sokkal jobb sztem.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.09. 12:52:14

@montroyal ( CAN qc): :-))))))
Itt van, hogy a teremgarazsakban szépen beburkolják a közeli oszlopokat polifóval (ilyen habszivacs szerű szigetelőanyag) hogy meg ne fázzon, meg kevésbé karistolja a fémet... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.09. 12:56:19

@Herr Géza: Na nem, hát én is csak ésszerű értelemeben kérdeztem.Lindtet is próbáltam, nem rossz, de nekem az már inkább bonbon-féle.Meg ott a csomagolásra megy el egy csomó pénz, amit én nagyon nem csípek...
Adják ide zacskóba, parasztnak (nekem) jó az úgy is, cserébe kerüljön a harmadába... :-)))))))))))))

McZozo 2015.02.09. 13:23:40

@Jess G: 4
En is ettol tartok. En is kerdezgettem ismeroseimet es hasonlo valaszt kaptam, viszont aztan eus valasztasokon is folenyesen nyertek. Szoval en se tudom mi lesz es tartok is tole kicsit, es en mar nem hiszek benne hogy van eszuk. Sajna Nekem Cameron nagyon is emlekeztet Viktorra. Mindent probal csakhogy hataomba maradhasson. Az elmult evekben nagyon is populistara kezdte hangolni az orszagot.

blackhairlady 2015.02.09. 15:40:15

@Herr Géza: A piros mogyoros a legfinomabb:) Azok a hatalmas mogyorok benne, oh te jo eg, nekem ez lesz ezutan a "turo rudi" ami utan epedezek es honvagyam van:D

Herr Géza 2015.02.09. 20:08:28

@geegee: Akkor te itt dözsölhetnél. Ismered a Ritter Sport-ot? Itt gyártják a szomszédban, a gyárnak van amolyan mintaboltja, ahol lehet törött csokit kapni kilóra átlátszó nejlonzacsiban, meg a kísérleti, de aztán tömeges gyártásba mégsem került charge-okat is eladják szimpla fehér fóliába csomagolva. Idönként egészen fantasztikus kreációk vannak, nem is érti az ember, hogy miért nem került föl a palettára. A szar az benne, hogy néhány nap alatt elfogy, és tudod, hogy ilyen még egyszer nem lesz. A csomagoláson is csak a fajta meg az összetevök vannak rajta. Egy fokkal még szimplább, mint a Tesco gazdaságos csomagolás.
Általában mondjuk a minöség sztem átlag ca. Milka-kategória, van jobb is belöle, de gyengébb is.

Herr Géza 2015.02.09. 20:09:58

@geegee: A Lindt-nek is van táblás csokija, annyira azért nem súlyos az ára....

Ugyandehogy (törölt) 2015.02.09. 20:45:46

@Herr Géza: abból a fehér csoki földimogyorós a legjobb

Herr Géza 2015.02.09. 21:01:33

@Babette .: Háát, én nem vagyok nagy fehércsoki rajongó. Nekem inkább a kekszes, kókuszos, sima ét, sima tej, meg az ilyen szezonális cuccok mennek: narancsos-crisp, tavasszal joghurtos-epres/málnás-crisp, stb.

Herr Géza 2015.02.09. 21:02:23

@Herr Géza: Meg az ilyen "vad" dolgok: sósmandulás pl. :))))

pacilecsenye 2015.02.09. 22:17:21

@geegee: gondold újra. pontosan 70%-a színtiszta kristálycukor. :) kakaót alig látott.

M. Péter 2015.02.09. 23:22:25

@Jess G: Az EP-választást nem veszik komolyan, más a választási rendszer, és nagy hagyománya van a "protest vote"-nak, amely eddig főleg a LibDemeknek kedvezett, de miután most a kormánykoalícióban vannak, rájuk már nem lehetett tiltakozásként szavazni. Emiatt nehéz az EP-választás eredményéből messzemenő következtetéseket levonni. Szerintem az a legvalószínűbb, hogy a UKIP legfeljebb néhány képviselője lesz, viszont a UKIP által a konzervatívoktól elvett szavazatok miatt a Munkáspárt nyer.

blackhairlady 2015.02.10. 00:55:55

@Herr Géza: Na a Ritter a masik amit imadok, pedig nem vagyok egy nagy csokizabalo.

aki mást mond az hazudik (törölt) 2015.02.10. 06:06:07

A spanyoloknal nem tud akkora valsag lenni, hogy rosszul eljenek :) A gorogok is csak sziesztaznak egy eleten at, adot nem fizetnek, valsagok sora eri el oket, kozben meg jobban elnek, mint a legtobb europai.
Europa onmagat eli fel, nincs mar honnan finanszirozni a joletet.

Quercus a favágó 2015.02.10. 07:44:06

@aki mást mond az hazudik:

Mielőtt ilyen marhaságot leírsz, jobban tennéd, ha utána néznél alapvető dolgoknak, és nem az idióta, propaganda dumát nyomó sajtót ismételnéd.

Mrs. Clayton 2015.02.10. 10:30:12

@M. Péter: ez megnyugtatoan hangzik, mar a UKIP-ot tekintve, ugyanakkor en Ed Milibandnak meg csak a latvanyatol is hanyok, nekem irto unszimpatikus az urge

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása