oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. január 03. 06:43,  Hol kereshetsz a legtöbbet Nagy-Britanniában? 522 komment

2015. január 03. 06:43 Határátkelő

Hol kereshetsz a legtöbbet Nagy-Britanniában?

Még tart az ünnepi lassulás, úgyhogy ma inkább egy vitaindító jellegű posztot dobnék be, méghozzá a nagy-britanniai fizetésekről és ingatlanárakról, hiszen mindkét témakörben nemrégiben jelentek meg friss adatok, és amennyire elnéztem, érdekes látni az összefüggéseket. Ráadásul meglepetések is akadnak bőven.

skocia_aberdeen.jpg

Több mint 800 ezer álláshirdetést elemezve állt össze az a lista, melyből kiderül, mely brit városokban kereshetünk a legtöbbet (gyorsan hozzátéve, hogy természetesen a költségeket is figyelembe kell venni, mielőtt lelkesedni kezdünk). Az Adzuna állásközvetítő portál listája nem minden tanulság nélkül való.

Kezdjük rögtön azzal, ami a legkisebb meglepetést okozza – ez pedig London vezető helye. A 8,3 milliós főváros generálja a brit gazdaság teljesítményének 22 százalékát, a fizetések pedig teljesen egyértelműen magasabbak, mint az ország más vidékein.

Az Adzuna szerint a meghirdetett állásokért átlagosan kínált bér évi 40 752 font, szemben a 30 466 fontos brit átlaggal. (A brit statisztikai hivatal ugyan némileg eltérő adatokat hoz – London: 35 238 font, országos átlag – 27 017 font, de a lényeg egyértelmű.)

London első helye tehát nem kérdés, az már inkább, hogy a kiemelkedő megélhetési (elsősorban lakhatási és közlekedési) költségek miatt valóban érdemes-e a fővárost célba venni.

Aberdeen és Edinburgh

Vagy menjünk esetleg két skót nagyvárosba, (a nyitóképen látható) Aberdeenbe vagy Edinburgh-ba? Ugyanis ezek végeztek a 2. és a 3. helyen, ami engem például kissé meglepett. Pedig nem kellett volna, hiszen mindkét település immár hosszú ideje a legélhetőbb brit városok közé tartozik a lakbéreket, fizetéseket, és a munkanélküliek alacsony számát tekintve (utóbbi például Aberdeenben 2 százalék az országos 5,9 százalékhoz képest).

Ami a konkrét összegeket illeti, Aberdeenben évi 38 036 fontot, míg Edinburgh-ban 35 784 fontot kereshetünk, ami elsősorban az erős pénzügyi szektornak köszönhető – számol be a The Daily Telegraph.

Az első ötbe még Reading és Cambridge fért be. Előbbi legnagyobb előnye Londonhoz való közelsége, míg utóbbi a legnagyobb brit technológiai vállalatok és persze az egyetemek jelenlétéből profitál.

A 6. helyezett Luton a reptérnek lehet hálás, a városban élők 40 százaléka talál itt munkát, de az utóbbi években olyan nagyvállalatok is megtelepedtek itt, mint az AstraZeneca, vagy az Ernst & Young.

Ami a lista túlsó végét illeti, ott Preston található évi 23 060 fontos átlaggal. A város legnagyobb problémája a fiatalok munkanélkülisége, de lassan a kilábalás jeleit mutatja, tavaly például ide érkezett a legtöbb külföldi befektetés (393 millió font 2013 első 9 hónapjában).

Az utolsó előtti helyezett Sunderlandben az átlagkereset 24 072 font, eggyel előtte pedig Chichestert (26 105 font / év) található.

Csillagokat verdeső ingatlanárak

Egy dolog, hogy mennyit keresünk, egy másik, hogy mennyibe kerül a megélhetés, márpedig kiadásaink egy igen jelentős szeletét a lakhatás teszi ki. Így aztán különösen érdekes lehet, hogy mennyi az annyi (és főleg: hol) Nagy-Britanniában.

Aligha lep meg bárkit is, hogy 2014-ben tovább emelkedtek a nagy-britanniai ingatlanok árai, és átlagosan már majdnem elérték a 270 ezer fontot (egészen pontosan 268 895 font, azaz kerekítve 110 millió forint), ez 15 191 fontos emelkedés egyetlen év alatt.

Természetesen London vezet, ahol a házárak nemes egyszerűséggel gyarló földi halandó számára már-már megfizethetetlenek. Az ingatlanokkal foglalkozó Zoopla adatai szerint a brit fővárosban a házak átlagára 603 724 font (igen, nem elírás, több mint 600 ezer font, azaz 244 millió forint). A fővárosban csak 2014-ben 15 százalékkal (fontra lefordítva ez 81 619) emelkedtek az ingatlanok árai.

Második helyen a skót Edinburgh áll, ahol 11,8 százalékkal lettek drágábbak a lakások, házak, míg a harmadik szintén egy skót nagyváros, Aberdeen, a maga 9,7 százalékos növekedésével. (Nyilván nem véletlenül, hiszen mint láttuk, ezeken a településeken a legmagasabb az átlagkereset is.)

A Zoopla adatai szerint kifejezetten erősen teljesített még Newcastle, Reading, Dundee, Bristol és Milton Keynes is.

A legrosszabb a helyzet Bradfordban, bár még ott is emelkedtek az árak, igaz, csupán 978 fonttal, míg a lista utolsó előtti helyén Hull található 1346 fonttal. Az egyetlen olyan régió, ahol csökkentek az árak, Yorkshire volt.

Mi ebből a tanulság? Akad több is (majd ti is levonjátok nyilván a kommentekben), nekem például az, hogy ha Nagy-Britannia lenne most a célállomásom, akkor nem feltétlenül Londonba költöznék, hanem például Skóciába (Edinburgh ráadásul gyönyörű is), mert nagyon jók a munkalehetőségek, viszont az árak nincsenek annyira az egekben, mint Londonban (Aberdeenről nem tudok nyilatkozni, ott még nem voltam.)

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Anglia Nagy-Britannia Skócia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr747034305

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tableno 2015.01.04. 20:51:55

@QUERCUS: az általam belinkelt tanulmányban szinte az összes általad feltett kérdés meg van válaszolva. Ha nem tudsz eléggé angolul, hogy elolvasd, azt sajnálom, de nem az én hibám.

tableno 2015.01.04. 20:53:09

@charlieharper: akit én ismertem, annak az alkarjára volt tetoválva a szám.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.04. 20:57:18

@tableno:
Már megint kiforgatod a szavaimat be fogom fejezni veled a beszélgetést.
Egy szóval sem mondtam hogy bármilyen más halálok jobb.
A hatmilliós számot már komoly ember régóta nem hiszi el.
Ne keverjük bele a háborús áldozatokat.
A számok lényegtelenek a holokauszt egészét tekintve. Egy is sok.
A kivitelezés módját tekintve már adnak támpontot.

Szerintem a gázdobozok adták az ötletet az oroszoknak a gázkamrák propagandájára.
Az orosz hadsereg és az orosz fogolytáborok higiéniájából arra következtetek hogy nem tudták mire való az a gáz.
Minden más táborban ahol szintén állították hogy gázkamrák voltak simán megdöntötték a vádat. Egyébként meg Katyn után miért kéne bármit is elhinni az oroszoknak?

tableno 2015.01.04. 20:57:35

@kardio1: nézd, a kommunista Szovjetuniót jellemzően (a második világháború végéig semmiképp) nem tartották a "civilizált Európa" részének, különösen a németek nem. Abban viszont teljesen igazad van, hogy Sztálin semmivel sem volt jobb Hitlernél. És akkor Mao-t még nem is említettük.

Quercus a favágó 2015.01.04. 21:08:14

@tableno:

Elhiszem neked.

@kardio1:

Hát ha sikerül a háború után a zsidó bosszúállók a Nakam terve, ők is dobogósok lettek volna. 6 millió német civil megölését tervezték, úgy, hogy 4 német nagyváros ivóvizét megmérgezik.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.01.04. 21:12:47

@Mr Long (UK): a penz nem minden. Ha feleannyit fizetnenek otthon, mint itt, akkor sem mennek jelenlegi helyzetben haza. De ha annyit, akkor sem.

Nagyon sok mindennek kene otthon valtoznia, es nem anyagiakra gondolok.

puhacica 2015.01.04. 21:17:11

m.borsonline.hu/20150103_cegoriasok_tartottak_hatalmon_hitlert?fbrkMR=detect

ugy latszik, ez egy ilyen nap. @Philosoraptor: szerintem teged erdekelhet a fenti cikk, bar nem tul reszletes, de temaba vag.

33621 2015.01.04. 21:33:23

Itt ebben a cikkben mostani halálról vitáznak, hogy érdemes e kutatni a rák ellenszerét!

kivultagasabb.blog.hu/2015/01/03/_rakban_a_legjobb_meghalni_az_ev_legdurvabb_provokacioja

Muscari 2015.01.04. 21:47:57

@kardio1: azért különbözik, mert ez a mi hazánkban történt, a mi nagyanyáink és nagyapáink ismerőseivel vagy rosszabb esetben velük magukkal. Ezért fáj jobban, mint mondjuk a kongói mészárlások.

kardio1 2015.01.04. 22:14:05

@Muscari: A shoah egyediségét nem ilyen értelemben kérdezem, hanem olyanban, hogy miért ez az egyetlen népirtàs, melynek felelôseit màig üldözik, miért ez az egyetlen népirtàs, melynek tagadàsàt büntetik, miért hivatkozhatnak az izraeliek a vilàgon egyedül az ôket ért népirtàsra, ha valaki megkérdôjelezi, Izrael Allam vezetôinek mai lépéseit?
Remélem érted, mire akarok kilyukadni.

Sütemény1975 2015.01.04. 22:20:34

@tanato: az emberi butaság iskolapéldája.

2015.01.04. 22:23:10

@tanato: Az egy "jó" könyv, én is olvastam.

2015.01.04. 22:27:12

@Mr Long (UK): Jól van, de a gyerekedet nem 5 évig fogod nevelni (most csak mondtam valami hülyeséget), hanem vagy 20-23 évig. Azért ebbe sem árt belegondolni. Nem tudom, hogy mióta vagy kint, de alapvetően ugyanazok a dolgok megmaradtak, amiért valószínűleg te is anno elmentél. Az oktatás meg csak szarabb lett a régebbihez képest. Kereshetsz sok pénzt, de nem fogod a pénzeddel kiváltani a sok negatív dolgot, ami jelenleg van Mo.-n.

kardio1 2015.01.04. 22:28:33

@Philosoraptor: Mondanàl néhàny nàcit, akit Vatikàn mentett meg a szàmonkéréstôl a hàborù utàn?

2015.01.04. 22:29:23

@tanato: Ezt meg felrakom a könyves várólistámra. :)

Sütemény1975 2015.01.04. 22:31:34

@kardio1: nagyon jó kérdés.... vannak erre elméletek, de ezeket hangoztatni nem szabad, mert dutyi a vége...

Furos 2015.01.04. 22:38:34

@tableno: Az effele tanulmanyokat azert nem kezelnem szentiraskent. Varjal csak, a szentirasokat sem kezelnem szentiraskent max parasztvakitaskent. Az meg ha esetleg @QUERCUS angoltudasa nem kielegito a magasroptu tanulmany elolvasasahoz az nem biztos, hogy az o hibaja. Nem mindenkinek adatott meg az angol tanulas lehetosege. Ez olyan mintha O erdeszkent kerdore vonna a nemletezo novenytani ismereteid miatt.
Az hogy tenykent vezetsz elo dolgokat amihez nem ertesz/nem voltal szemtanuja az erosen megkerdojelezi allitasaid valodisagat..

tableno 2015.01.04. 22:47:41

@QUERCUS: a holttesteket sonderkommandosok (vagyis szintén zsidó foglyok) hozták ki a gázkamrából. Le se szarták a németek, hányan kapnak közülük mérgezést.

2015.01.04. 22:49:34

@kardio1: Konkrét források és levezetés nélkül ez a nagy összeesküvés Mo. ellen csak mese marad számomra.

tableno 2015.01.04. 22:50:11

@Furos: "Ez olyan mintha O erdeszkent kerdore vonna a nemletezo novenytani ismereteid miatt." - amire minden oka megvolna, ha növénytani kérdésekben próbálnék észt osztani.

Jó éjszakát mindenkinek!

2015.01.04. 22:51:29

@kardio1: A gulág világnak is van irodalma, az biztos...

tableno 2015.01.04. 22:52:24

@QUERCUS: a holttesteket sonderkommandosok (vagyis szintén zsidó foglyok) hozták ki a gázkamrából. Le se szarták a németek, hányan kapnak közülük mérgezést.

2015.01.04. 22:56:49

@puhacica: Minden érdekel, ami második világháború. Köszi.

Amúgy ezek a dolgok a mai napig nem változtak. Azért az nem titok, hogy a mamutvállalatok megtudják szorítani a politikusok és vezetők tökeit. Ők adják a munkát, ők adják azt a rengeteg pénzt a költségvetésbe, és a többi. Persze ez az USA-ban a "legfeltűnőbb". Természetesen máshol is így működnek a dolgok.

2015.01.04. 22:59:03

@kardio1: Feltételezések szerint Mengele és Eichmann is így kapott hamis papírokat.

Muscari 2015.01.04. 23:20:38

@kardio1: egyrészt a leszármazottak között sok a befolyásos ember, azért üldözik mai napig a még élő bűnösöket. Sajnos a tagadás tiltásával pont az ellenkezőjét érik el, nem értem, hogy mi szükség volt rá, bár azt sem értem, hogy tudja épeszű ember meg nem történtnek hinni az egész Holokausztot. Akkor hova tűnt a teljes vidéki zsidóság Mo-ról? Na mindegy.

A H. tagadâs egy jelkép, egy összefoglalása, mondhatni esszenciája az antiszemitizmusnak es a nnak az összeesküvés elméletnek a része, hogy a zsidók az uralmuk alá akarják hajtani a világot. Bár nem âstam bele magam a témába, de ez nekem így jön le.

Ami az utolsó felvetésedet illeti, én sose hallottam róla, hogy egy izraeli vezető a Holokauszttal igazolta volna mondjuk a palesztinok elleni támadásokat. Idézzél már be valami konkrétumot.

Furos 2015.01.04. 23:33:08

@tableno: En azt hittem valami penzugyi ember/kozgazdasz vagy.
Nem tudtam, hogy gazkamra kutatasbol/holocaust elmeletbol irtad a doktorid.
Vagy esetleg szemtanukent tudsz nyilatkozni?

Mr Long 2015.01.05. 07:05:18

@Philosoraptor: "amiért valószínűleg te is anno elmentél."
Valoszinu, hogy azert mas a hozzaallasom, mert en nem a "rendszer" miatt mentem, hanem mert kaptam egy lehetoseget kiprobalni magam. Nem is kerestem melot kulfoldon, ha akkor nem keres meg egy fejvadasz, akkor most is pestrol irogatnek (bar lehet nem ide). Szoval teljesen mas az en indittatasom.

tanato 2015.01.05. 07:58:11

@tableno: @QUERCUS: Én már írtam, a sondernkommandósok gázálarcban hozták ki a holttesteket a kamrából, ez volt a védőfelszerelésük.A másik:Ha tényleg nem léteztek volna a kamrák, miért hazudott volna az összes túlélő.köztük a volt sondernkommandósok és az SS őrök is ugyanazt szóról szóra?Ez nem életszerű,mert akkor mindenik mást hazudott volna.

tanato 2015.01.05. 08:00:48

@Furos: Nem voltam ott én sem meg te sem,meg senki sem közülünk,de akik ott voltak balszerencséjükre,mindegyik ugyanazt mondta már rögtön a táborok felszabadításakor.Életszerűtlen hogy néhány nap,hét alatt annyi embert egyszerre tanítottak volna be ugyanarra a hazugságra.

tanato 2015.01.05. 08:02:44

@Philosoraptor: Mengele egy korrupt ,olasz hivatalnok lepénzelésével jutott hamis papírokhoz,így tudott DÉl-Amerikába hajózni.

tanato 2015.01.05. 08:07:09

@Philosoraptor: Van irodalma,de jóval kevesebb mint a Holocaustnak.SZtálin is kb 20 milla között pusztította el a saját állampolgárait,de igazán ez csak Gorbacsov hatalomra jutása után derült ki részleteiben.Az északi gulag táborok maradványai még mindig láthatóak.Ott ugyan direktbe azonnal nem ölték le a lakosságot,"csak" a fagy meg az éhhalál pusztított.

tanato 2015.01.05. 08:16:38

@Philosoraptor: Robert jay Lifton:NÁci Orvosok című könyve az egyik legjobb.Ezt egy amerikai/zsidó/orvos írta,akinek megnyíltak mint orvos az orvosnak a hosszú börtönéveket lenyomó egykori náci orvosok és részletesen beszámoltak a rémtettekről,de egészen az eugenika/fajtisztítás/ kezdetétől,amikor saját német fogyatékos polgáraikat pusztították el legelőször.Elmebetegeket,fogyatékkal született gyermekeket/A gyerekorvosoknak kötelező volt jelenti a fogyatékos gyermekeket,akiket azonnal elszakítottak a szüleiktől/gyógykezelésre visszük jelszóval/és szörnyű kísérletezések után megölték őket-.Érdekesség hogy még a 30-as évek végén néhány katolikus pap felszólalt ellene,akiket persze azonnal Kz-lágerba küldtek,és Hitler úgy megharagudott hogy az összes katolikus papot el akarta vitetni.A tanácsadói állították le hogy így az ország déli katolikus részét magára fogja haragítani.

kardio1 2015.01.05. 08:46:03

@Philosoraptor: Na ez az: feltételezések szerint. Akkor a koràbbi definciod szerint ez is csak egy konteo :) Egyébként én is utànaolvastam most ennek, amennyire én làttam, nem volt egyértelmûen igazolhato, azaz ez egy feltételezés, ahogy mondod.

kardio1 2015.01.05. 08:50:29

@Muscari: Miért nem üldözik az 1915-ös törökorszàgi örmény genocidium felelôseit, azok leszàrmazottait? Miért lehet ez utobbi népirtàst tagadni? Es ez csak egy a sok népirtàs közül.A holokausztot különleges helyzetbe emelték, és miutàn ez nehezen magyaràzhato, ez a tény tàptalajul szolgàl a zsido összeesküvés elméleteknek. Izrael àllam esetében arra gondoltam, hogy a holokauszt ota lehet mindig antiszemitizmust kiàltva minden Izrael àllam politikàjàt érintô biràlatot.elutasitani.

kardio1 2015.01.05. 08:51:17

@tanato: Azért a szökni probàlokat, làzadokat lelôtték...

kardio1 2015.01.05. 08:53:23

@tanato: A fajelméletet illetôen érdekes, hogy ezt eredetileg egy francia talàlta ki, aki a németeket nem a legtisztàbb, legnemesebb àrja fajnak, hanem alsobb rendû, kelta-germàn keveréknépnek tartotta...

tanato 2015.01.05. 09:15:50

@kardio1: Persze ott is volt népirtás ha nem is származási hanem politikai alapon.A Holocaust nekünk azért különleges mert 600 ezer állampolgárunk veszett oda.Nyilván az örményeknek meg a sajátjuk a legfontosabb.Egyébként vastagon befolyásolta az örmény népirtás Hitleréket is,nevezetesen azt gondolták,le is írták,hogy az örmények elleni népirtást nem követte retorzió a gyilkosokra nézve,ezért ők is meg fogják úszni büntetlenül.

tanato 2015.01.05. 09:16:44

@kardio1: Na ezt nem tudtam,a francia vonalat.

2015.01.05. 10:53:24

@Mr Long (UK): Értem. Pont a gyereked jövője miatt kell jól meggondolnod, hogy tényleg jó lesz-e az neki, hogy Mo.-n nő fel. Gondolom, itthon lenne segítségetek, ha el kell hozni oviból v. iskolából, és a többi. Nem tudom, hogy gyerekeknél hogyan működik az identitás ilyen helyzetben, logikusnak tűnik számomra, hogy azt fogja felvenni, ahol felnevelkedik. Ami szerintem hátrányosan érintené itthon, hogy nem úgy beszélné az angolt, mint kint. Talán a kinti egyetemmel is jobban járna, már ha ilyen irányú elképzelései lesznek. Nálatok meg ugye nagyon drága a bölcsőde meg az óvoda. Nem egyszerű a szitu.

2015.01.05. 10:55:23

@tanato: Ezt a könyvet is akkor el kell olvasnom, sohasem lehet tudni eleget ebben a témában (sem).

2015.01.05. 11:00:14

@kardio1: Nagyon nehéz bizonyítani, amit meg nem csodálok.... Ez baromira kínosan érinti a Vatikánt és az egyház megítélését. Persze, hogy mélyen hallgatnak róla. Előbb v. utóbb minden hazugságra fény derül, erről a témáról is minden ki fog derülni, csak idő kérdése. Mint ahogy kiderült, hogy a svájci bankárok együttműködtek a nácikkal, akik a leölt zsidók aranyát adták át megőrzésre, vagy éppen a svájciak vettek keményvalutát, ami elengedhetetlen volt a háború folytatásához.

kardio1 2015.01.05. 13:04:44

@tanato: Nerm is azt nehezményezem, hogy Magyarorszàgon fontos a téma a magyarorszàgi zsidosàg sorsa, hanem hogya magyarnàl sokkal nagyobb léptékkel mérve, a nyugati vilàgban mindenhol ez az egy népirtàs lett A NEPIRTAS, amihez semelyik màs népirtàst sem lehet hasonlitani. Vajon miért?

kardio1 2015.01.05. 13:07:47

@Philosoraptor: Làtod, az ember személyes véleménye milyen sokat szàmit? Ahogy làtom, a Vatikàn hàborù alatti szerepvàllalàsàt negativan itéled meg, és nem baj, hogy nincs rà minden kétséget kizàro bizonyiték. Màs meg abban hisz, hogy az 51. körzet az UFO-kkal hozhato kapcsolatba. Az egyik konteo, a màsik tény. Na de melyik konteo és melyik tény? :)

2015.01.05. 13:25:41

@kardio1: doki, ertelmes emberkent nehez elhinni, hogy tenyleg nem latod a kulonbseget.
Nyugati kultura, 20 szazad, egy kulturneptol, olyan irtast csinalt, amely rengeteg orszagot erintett. Jo nagy szammal.
oroszokat nem szoktak Nyugaton kulturnepnek tekinteni. Az is egy jol elhatarolt helyen volt. A Shoa meg teljes Europaban es meg Azsiaban is.
Ormeny nepirtas, amelyet a zsidok nem neznek kisebb rendunek, az hany orszagot erintett?

Az izraeli politikarol meg annyit, hogy nem dobaljak a Shoat, mint indokot. Egyszeruen nem erdekli Izraelt, hogy a Svedek vagy a Britek vagy barki mas mit szolnak ahhoz, ami ott van. Ugy vannak vele (szerintem), hogy egyszer mar vartunk a vilagra, kosz most nem. Azt csinaljuk, ami szerintunk a sajat allampolgarainknak jo. Es miutan ez politika, termeszetesen minden izraelinek mas errol a velemenye. Badarsag lenne azt hinni, hogy ezzel 15millio zsido Izraelben es azon kivul egyetert

2015.01.05. 13:32:13

@kardio1: Persze, hogy számít. Csak az a nem mindegy, hogy mennyi valóságalapja van az adott sztorinak. Az 51-es körzetre sok mindent rá lehet fogni, mert halandó nem jut be, aki meg ott dolgozik, az meg nem beszélhet róla. Ennyire egyszerű a helyzet.

kardio1 2015.01.05. 13:33:33

@charlieharper: Tényleg nem làtom. Azon nem csodàlkozom, hogy te igen, hisz közvetlenül érintve vagy. A hàborù alatti zsido népirtàs is egy "orszàghoz" köthetô, hisz gyakorlatilag egész Europa német uralom alatt volt.
Ami pedig a mai Izraelt érinti, szerintem nyilvàn érdekük összemosni az antiszemitizmust és az anticionizmust. Hisz az utobbi esetben az àllamot biràlod, ami nem tilos, az elôbbiben pedig rasszista vagy, ami nem megengedett.

kardio1 2015.01.05. 13:35:12

@Philosoraptor: Pont ez az, hogy a "valosàgalapot" mindenki maga értelmezi. Még mielôtt megkérdeznéd, nemigen hiszek az 51. körzet sztorijàban :)

2015.01.05. 13:50:20

@kardio1: Szerintem annak nagyobb a valószínűsége, hogy a nácik kihasználták a Vatikán által adott lehetőségeket, minthogy az amerikaiak az 51-es körzetben boncolnak földönkívülieket. :D

2015.01.05. 13:53:42

@kardio1: megprobalom mas szemszogbol hatha igy atmegy. Szovsl miert is pont erre utalnak a mai napig, mint a "nepirtas"...
1. Kulturnep, nyugati, koveti el a 20 szazadban. A torokok kulturnep, nyugati kereszteny ertekrenddel? Vagy Rwanda nyugati kulturnepnek szamit? Oroszorszag annak szamit?
2. Impact: hany orszagot erintett a shoa? A teljesseg igenye nelkul; holland, litvan, francia, lengyel, szlovak, roman, magyar, olasz, orosz, alban (ott mindenkit bujtattak, senkit nem vittek el, de erintve voltak), stb.
Akkor most sorold fel emelle hany orszagbol szedtek szisztematikusan ossze a torokok az ormenyeket. Vagy a houtouk a tutsikat
Ismetlem, itt nem arrol van szo, hogy egyik tobb, mint a masik. Hanem az atfogo szisztematikussag, sok nepet erinto irtas. Ezert szoktak felhozni, mint a nepirtas fogalmat, nameg azert, mert egy kultur kereszteny neptol a 20 szazadban nem ezt varod. Afrikaban peldaul Rwandat hozzak fel peldanak a nepirtasra.

2015.01.05. 13:57:52

@kardio1: mutatsz nekem mondjuk az utobbi 3-4 evbol hivatlos beszedet Izrael reszerol, arrol, hogy a palesztinokra a Scud raketat a holokauszt miatt inditottak/ vagy azzal takaroztak? Mert en egy ilyet nem tudok

kardio1 2015.01.05. 15:17:16

@Philosoraptor: Szerinted igen. Szerintem meg egyik sem valos. Ez nem zàrja ki, hogy neked legyen igazad, meg azt sem, hogy egyikünknek se. Ezért mondtam, hogy mindez relativ. Az adott személytôl függ, hogy szàmàra valami tény vagy hiteltelen feltételezés lesz. Nyilvàn van fokozatbeli eltérés aszerint, hogy mit mennyien hisznek el, azaz minek nagyobb az elfogadott valoszinûsége. Ettôl még szubjektiv.

kardio1 2015.01.05. 15:28:00

@charlieharper: Ne gondold, hogy nem értettem, amit az elôbb mondtàl. Csak màsképp làtjuk: szerintem egy orszàg, a Német Birodalom hajtott végre tömegmészàrlàst egy màsik, a zsido népen. Vagy, ha ez utobbi nem nép, nem volt indoka Izrael létrehozàsànak. Akkoriban a németek egész Europàt uraltàk. Ez olyan, mintha az örmény népirtàsra visszatérve azt mondanàm, hogy nem egy orszàgban történt, mivel az érintett területek egy része ma Sziria. de nem mondom. Akkor és ott a törökök voltak a felelôsek.
A màsikra meg: szerinted kimondhatnàm, hogy Izrael rasszista politikàt folytat, anélkül, hogy antiszemitànak lennék iziben bélyegezve? Ott demokràcia van, de amolyan ogörög-féle.
A nézôpontunk abban nem különbözik, hogy én is szörnyûnek tartom, ami a zsidokkal történt Hitler alatt, de nem tartom egyedinek. A 20. szàzad sajnos megmutatta, hogy az emberek mennyire ki tudnak vetkôzni önmagukbol :(

2015.01.05. 16:03:24

@kardio1: Szerintem a józan paraszti ész és a racionalitás segíthet. Persze nem mindenki van ezeknek az alapvető tulajdonságoknak a birtokában, és vevők a nagy összeesküvés elméletekre.

Quercus a favágó 2015.01.05. 16:43:54

@kardio1:

A népirtáshoz már a XX. sz. közepén sem kelletek nemzetek. Elég volt egy pár ember is.

www.youtube.com/watch?v=qQpI0BqXKzg

Mindettől függetlenül, még egyszer és utoljára: Amit a nácik elkövettek a zsidóság ellen, arra NINCS MENTSÉG.

kardio1 2015.01.05. 17:32:38

@Philosoraptor: Ez igaz!
@QUERCUS: Szerintem is szörnyû volt, amit tettek. De mit értesz azalatt, hogy nincs mentség? Hogy nincs értelmes, elfogadhato magyaràzat, miért tették? Vagy hogy nincs megbocsàtàs?
Ha az elôbbi, akkor egyetértek veled. Ha az utobbi, akkor nem teljesen. Ha megbànàs van, akkor megbocsàtàs is kell(ene) legyen.

tanato 2015.01.05. 17:38:13

@kardio1: Az iparszerűsége, a rendkívül nagy volumene a szisztematikussága miatt emelkedik ki a többi népirtás közül.Na meg Magyarország nagyfokú érintettsége miatt.

tanato 2015.01.05. 17:42:15

@kardio1: Gyilkosnak megbocsájtani?Ha a saját családodat kiirtja?Nem hiszem és ehhez nem kell holokauszt.Nyilván az utódok nem bűnösek,azokon nem lehet elverni a port.Na de maguk a gyilkosok?nemzetközi bíróság elé kell állítani minden etnikai tisztogatásban résztvevő felelőst.Ezt a hágai bíróság meg is próbálta a délszláv háború után.

kardio1 2015.01.05. 18:08:42

@tanato: Ha a gyilkos megbànja, amit tett, meg kellene neki bocsàtani. Ez persze azt is jelentené, hogy vàllalja is a tette következményeit. Nem tudom, olvastad-e màr a halàlraitéltek utolso szavait a kivégzés elôtt (pl. a texasiaknàl ez olvashato az interneten, az elkövetett bûn leiràsàval együtt. A legtöbbjük ôszintén megbànta, amit tett (nyilvàn nem mindenki), és bocsànatot kér az àldozat csalàdjàtol, Istenhez, vagy ritkàbban Allahhoz fordul. Többször gondolkoztam màr rajta, hogy a halàlbüntetést miért "engedi" Isten, és arra jutottam, hogy ez sokaknàl (legalàbbis a fenti példa szerint) lehetôséget ad az Istenhez fordulàsra. ez mindig egy nehéz téma. àsrészt pl. Irànban, ha az àldozat csalàdja kijelenti, hogy megbocsàt, a kivégzést le kell àllitani. Olvastam néhàny honapja egy ilyen esetet, ahol a hohérok probàltàk ùjraéleszteni a frissen felakasztottat, mert az àldozat anyja megbocsàtott.

Egyetértek, a hàborùs bûnösok leszàrmazottai nem bûnösök. De azért biztosan te is ismered a bûnös nemzet kifejezést, mellyel a németeket és a magyarokat is illették...

tanato 2015.01.05. 18:13:28

@kardio1: A család esetleg megbocsájthat de az igazságszolgáltatás nem,az nem arra van kitalálva.A bűnös nemzet megint helytelen,nincs olyan csak a bűncselekményekben résztvevő bűnösök.Meg bűnös város amit Horthy mondott a bevonulásakor.

tanato 2015.01.05. 18:14:32

@diggerdriver: Háát,a zsúfolt vagonok befutottak a táborokba,de kifelé már vajmi kevesen jöttek ki élve.Ez biz iparszerűség.

tanato 2015.01.05. 18:15:07

@diggerdriver: Háát,a zsúfolt vagonok befutottak a táborokba,de kifelé már vajmi kevesen jöttek ki élve.Ez biz iparszerűség.

kardio1 2015.01.05. 18:24:54

@tanato: En sem az igazsàgszolgàltatàsrol beszéltem a bûnök megbocsàtàsàval kapcsolatban.

kardio1 2015.01.05. 18:27:43

@QUERCUS: Egyetértek. Bàr amilyen bàtrak vagyunk igy békeidôben, simàn mondjuk, hogy az egyszerû emberek, közkatonàk, a parancsok végrehajtoi miért nem làzadtak fel, tagadtàk meg a parancsot. Akkoriban kevesen voltak ilyenek, ma szerintem még kevesebb ilyen ember lenne.

tanato 2015.01.05. 19:00:11

@QUERCUS: Ez helytelen a leszármazott nem felelős a szülő bűnéért.Viszont a zsidóság elleni ellenszenv legfőbb oka errefelé/nyilván a Szentföldön más miatt/sajnos a kiújuló újfasiszta eszmerendszer ami a több száz éves összeesküvés elméleten alapul.Ráadásul Mo.-on még ráhajaz hogy több ellenszenves politikai figura/Kun Béla,RÁkosi Mátyás,Szamuely Tibor,a rákosista AVH több szadista vezetője,zsidó származásúak voltak./

Furos 2015.01.05. 19:52:30

@tanato: Te nem Tableno vagy. Hulyeskedik a blogmotor?
Az mennyivel eletszerubb,hogy kivagsz egy erdot es eltuzeled az egeszet 1 cserepkalyhaban egy tel folyaman?

tanato 2015.01.05. 20:00:32

@Furos: Én tanato vagyok és azoknak hiszek akik ott voltak abban az időben.Ott 6 millió ember köddé vált/illetve füstté/.Ez tagadhatatlan.

2015.01.05. 20:24:07

@kardio1: A megbánás nem hozza vissza a halottakat. Ezért is szokták vitatni a halálbüntetés vs. életfogytig közötti különbséget.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.05. 20:29:09

@tanato:
Nem hiszem.
A zsidóság elleni ellenszenvnek semmi köze személyekhez.
A rossz gazdasági helyzet és az ebből fakadó bűnbakkeresés az oka.
A szentháromság:
A zsidók(bankok), az EU és az usákok.
A világ minden bajáért ők a felelősek. Ezt kajálják a tömegek.
Gondolj bele hogy a Kádár rendszerben gyakorlatilag nem volt antiszemitizmus.

2015.01.05. 20:30:38

@QUERCUS: Dehogy ölték meg mind a 6 milliót gázkamrában. Ez teljesen képtelenségnek tűnik, figyelembe véve, hogy milyen hatásfokkal tudtak "üzemelni" a létesítmények.

Nyilván sokuk meghalt különböző betegségekben, a kőkemény fizikai munka miatti végkimerülésben (ott helyben ki is végezték őket). Aztán az is megesett, hogy egy nagy tömegsírba lőtték a szerencsétleneket, aztán elégették őket. Ezeket mind túlélők könyveiben olvastam.

Határátkelő 2015.01.05. 20:34:56

Azt szeretném kérni, hogy ezt a beszélgetést most már inkább privátban, vagy másik blogon folytassátok. Szerintem semmi köze a poszthoz (már régóta), miközben egy olyan téma, amely megkövetelné, hogy folyamatosan kövessem a beszélgetést, amire nincs kapacitásom.

Ezért minden kommentet, ami ezután ebben a témában itt keletkezik, tartalomtól függetlenül kimoderálok.

Köszönöm.

2015.01.05. 20:34:56

@diggerdriver: A Kádár érában (kitalálhatom? :D) az imperialisták voltak a gonoszok. (?)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.05. 20:41:43

Ok.
Ha valaki folytatni akarja akkor a blogom "Békében" című posztjában folytathatjuk

kardio1 2015.01.05. 22:07:06

@Philosoraptor: Nem, valoban nem. De ha esetleg valakit kivégeznek àrtatlanul, az ugyaolyan helytelen. A szemet szemért, fogat fogért az Oszövetség vilàga, nem a kereszténységé.

kardio1 2015.01.05. 22:10:19

@Határátkelő: Szerintem nem kellene folyamatosan követned a beszélgetést, itt értelmes emberek beszélgetnek. Attol félsz, hogy valami nem lenne politikailag korrekt? Sajnàlom a döntésedet, de végülis ez a te blogod, jogod van természetesen arra, amire kéred az itt hommentelôket.

tanato 2015.01.05. 22:32:45

Oké,kicsit tényleg elkanyarodtunk a cikk témájától.

2015.01.06. 00:22:44

@kardio1: Teljesen jogos felvetés az adófizetők részéről, hogy miért fizesse az elkövetkező pár évtizedben a gyilkosok ellátását. Ő már lemondott akkor az élethez való "jogáról", amikor elvette valaki másét. A gyilkosok kivégzése nem hozza vissza a megölt személyt, ahogy nem fog adni semmilyen kellemesen jó érzést a megölt családtagjainak sem. Valószínűleg a halálbüntetés sem csökkentené a gyilkosságokat. A probléma ott van, hogyha meg is ölök valakit, max. kapok életfogytig, legalábbis pl. Mo.-n. Amerikában se sok államban van már kivégzés. Azt mondják, hogy a börtön maga a pokol egy olyan embernek, aki szabad volt. Rohadjon ott élete végéig, tulajdonképpen ez a "büntetése". De pénzügyi oldalról igen is megkérdőjelezhető, hogy megéri-e őket eltartani. És meglepő módon ez nemcsak Amerikára igaz, hanem pl. Mo.-ra is.

kardio1 2015.01.06. 12:16:37

@Philosoraptor: Több problémàs pont van az érvelésedben. Egyrészt az, aki màst megöl, nem mond le ettôl még a sajàt életérôl. Màsrészt ha tisztàn anyagi szempontbol nézed, érdemes egy kicsit mélyebben beletekintened az errôl szolo irodalomba, mert a halàlbüntetés költsége összemérhetô a tartos börtönbüntetésével, nem olcsobb kivégezni valakit, mint életfogytiglanra itélni. Tudniilik a jogi procedura igen hosszù és költséges, az elitéltek, legalàbbis Amerikàban (a példàim hangsùlyozottan nem Irànbol, Kinàbol vagy Szaùd-Aràbiàbol valok) az elitéltek sokszor 10-20 évet töltenek a halàlsoron a kivégzés elôtt.
A màsik bajom moràlis a halàlbüntetéssel, de ezt màr emlitettem: az elkövetô nem veheti el màs életét, de büntetésként halàlra lehet itélni? Mennyivel vagyunk különbek nàla? Arrol nem is beszélve, hogy téves itélet esetén nem hozhatod vissza az elitéltet az életbe.

2015.01.06. 18:31:07

Kellene már valami normális blog, ahol az úgynevezett "kényes" dolgokról is lehetne társalogni. A Határátkelő szép lassan átment a vicc kategóriába.

Határátkelő 2015.01.06. 18:32:52

@djcs: Szerintem senki nem akadályoz meg benne. Kicsit ugyan melós, de csinálj blogot nyugodtan.

2015.01.06. 20:55:22

@kardio1: Nincsen értéke az emberi életnek. Ezt pont neked kellene tudnod, aki mindig felhozza, hogy milyen állatok tudnak lenni az emberek... Ha megölnék a családtagomat, nem vigasztalna a tudat, hogy élete végéig börtönben fog rohadni a tettes. Talán a halála egy kis elégtételt adna, de az sem hozná vissza az életbe a rokonomat. Aki megöl egy másik embert, az nem való a társadalomba, és igen is lemond a normális élet jogáról. Megvallom őszintén, én nem etetném őket. Ezek nem emberek.

kardio1 2015.01.06. 22:31:36

@Philosoraptor: Meglep, hogy ilyennek ismertél meg. Jobban odafigyelek ezentùl, hogy ne legyek negativ màsokrol irva.
Ami a halàlbüntetésrôl alkotott vékeményedet illeti, eléggé eltérô az enyémtôl. Mit szolnàl hozzà, ha, miutàn te esetleg egy szerettedet védve, megölnél egy embert. nem elôre megfontoltan, hidegvérrel. Akkor teràd is vonatkozna, amit irtàl, hogy aki megöl egy màsik embert, az nem valo a tàrsadalomba és lemond a normàlis élet jogàrol? Vagy az azért màs? :)

2015.01.07. 06:19:09

@kardio1: Az önvédelem (mint a neve is mutatja), valaminek v. valakinek a megvédéséről szól. Azért elég furcsa ezt összemosni olyasmivel, amikor valaki bemegy egy moziba, és lelő pár ártatlan embert.

kardio1 2015.01.07. 08:13:22

@Philosoraptor: En nem mosok össze semmit. Csak szo szerint vettem, amit irtàl azokrol, akik megölnek egy màsik embert. Semmilyen enyhitô körülménytôl nem tetted függôvé abban a kommentedben az emberölés megitélését. Az önvédelem pedig, mint a neve is mutatja, önmagad megvédésérôl szol. Es még ez utobbi esetben sem kerülnéd el a birosàg elé àllitàst, és a biron mùlna, hogy itéli meg a védekezésedet. Mindenesetre most màr te is làtod, nem ilyen fekete vagy fehér a dolog.

2015.01.07. 20:58:51

@kardio1: Szuper, hogy te mindig mindenről felvilágosítasz. :)

kardio1 2015.01.07. 23:35:51

@Philosoraptor: Ne érts félre, nem àll szàndékomban. Egyébként csak Akkor vilàgositanàlak fel azzal, hogy nem simàn feket vagy fehér valami, ha azt gondoltad volna eredetileg, hogy fekete. Ha fehérnek gondoltad volna eredetileg, akkor "lesötétitettelek". :)) Na abbahagyom, késô van...

2015.01.10. 23:30:35

@kardio1: "Szerintem nem kellene folyamatosan követned a beszélgetést, itt értelmes emberek beszélgetnek"
Te és még mások biztosan értelmesek, de nem mindenki, csak hogy ne általánosítsunk.

2015.01.10. 23:38:24

@diggerdriver: "A depresszió nem betegség. "
És ezzel a mondatoddal rengeteg orvost és szakembert semmibe veszel, szakmai tudásukat zérónak tekinted. Te, aki nem értesz hozzá. Persze neked ezt is lehet. A betegekről már nem is beszélek, hány embert sértesz meg.

2015.01.10. 23:40:59

@Határátkelő: Köszönöm a magam nevében, már nagyon vártam ezt hogy befejeztesd a témát, bár nem mindenki vett részt benne megfelelő hozzáállással. A valóban értelmes megjegyzéseket én is olvastam volna még.

2015.01.10. 23:47:56

@diggerdriver: "Azért mert műszaki ember vagyok és összefüggéseiben látom a folyamatot."
Azért műszaki és műszaki emberek között is vannak különbségek. Én pont azt látom hogy nem látod az összefüggéseket. Túl nagy az arcod, vagy az önbizalmad.

kardio1 2015.01.10. 23:54:10

@Turchi: Digger minden témàrol tud nyilatkozni és az igazsàgot elmondani. :)

2015.01.10. 23:58:05

@kardio1: Köszönöm a megerősítést :-)

kardio1 2015.01.11. 00:02:21

@Turchi: Nehéz az embernek felismerni néha (sokszor?), hogy hol vannak a hatàrai.

2015.01.11. 00:58:37

@kardio1: Hm, jár még ide egy ember, aki ugyanerre képes. Úgy hívják, hogy ...... :)

kardio1 2015.01.11. 01:13:58

@Philosoraptor: Ha ràm gondolsz, ne csak célozgass! :) Természetesen én sem vagyok mentes ilyesfajta hibàtol. de én legalàbb el is ismerem. Idàig se jut el mindenki.

kardio1 2015.01.11. 01:15:00

@kardio1: Ja és még valami. En nem értek miinden témàhoz, azt meg végképp nem àllitom, hogy nàlam van a bölcsek köve.

2015.01.11. 10:46:28

@kardio1: Maxval, a birkaember...

tsabus UAE 2015.01.11. 16:18:39

Mit tanultam Angliától?
Megtanultam, hogy:
*az ember egyedül is tud fegyelmezetten sorban állni
*ahhoz, hogy jogosítványod legyen, nem kell vezetni tudni, elég csak óvatosnak lenni
*a rövidnadrág-papucs viseléséhez sosem lehet elég hideg
*ha a nap süt, az azt jelenti nyár van
*az eső nem jelent semmit
*az ingyenes házhozszállítás £20-ba kerül
*nincsen olyan ünnep, ami nem elég jó ok egy tüzijátékra
*a sütemény külleme fordítottan arányos az ízével (javaslom mindig a legrondábbat választani)
*ha elrabolnak és felébredsz egy vastag (padló)szőnyeggel borított cellában/elhagyott gyárépületben/erdei kunyhóban - Angliában vagy
*több fajta krumplit esznek, mint egész Európa együttvéve
*akkora levelek nőnek a fákon, hogy leárnyékolják a műholdas tévét
*egymás akcentusát nem értik - az enyémet igen
*szeretnek inni - nem csak teát
*a Stonehenge csak egy rakás kő a birkalegelő közepén
*a virágminta sosem megy ki a divatból
*Anglia nem Európa. Anglia egy sziget
*ha jól mennek a dolgok, senki sem tudja ki a polgármester
*a buszsofőrök a legkedvesebb emberek a világon...a pénztárosok követik őket
*ha egy kutya ugat, tuti bevándorló
*az ölelkezést itt találták ki....a jótékonykodást is...meg a szarkazmust
*nem lehet elég rossz a hangod, hogy ne énekelj, a mozgásod ahhoz, hogy ne táncolj, stb.
*a Karácsony egy közvetlenül az Újévet követő Húsvétra virradó Valentin nap utáni nyári fesztiválok halloweeni átvezetésével kezdődő ünnepkör :)))
*a fogfájásnál egy rosszabb dolog van...az angol fogorvos
*a paracetamol a XXI. század csodaszere (!)
*aki a focit nem szereti, egyéb aljasságokra is képes
*a pizsama, pongyola és házitutyi bőven elég öltözék a sarki bolthoz, ugyanúgy mint a bevásárlóközponthoz
*a gumicsizma nem divat kérdése
*a körforgalom alapszabálya, hogy mindenki áll és néz - jo hosszan
*ha nyomógombos gyalogátkelőhözérsz, a legjobb taktika, ha megnyomod a gombot, majd átmész a piroson
*nem Dél-Amerika a szappanoperák hazája
*a motorozás, az extrém sportok, a sportautók, hajók és lakóautók a nyugdíjasok kiváltságai - arra várnod kell, míg elég öreg leszel hozzá
*ami nem fér a lakásba, nyugodtan hajigáld ki az udvarra
*a hétvége nem főzésre való. Vegyél fánkot, vagy halat krumplival és nézegesd a tengert
*ha esik az eső, menj vásárolni
*nincsen az ismeretségnek olyan kezdetleges szintje, melyen ne lehetne az időjárásról minimum 10 percet értekezni
*az anarchia netovábbja: "Nem kérek teát."

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2015.03.23. 09:17:10

@tildy[UK]: kemenyen hajtani... igen ez alap. De nem art esszel csinalni. Egy 3 shiftes gyari melot le lehet cserelni 40 oras munkahetre irodaban. Plusz azert valljuk be el kel egy adag szerencse is az eletben... de, senki ne varja a sultgalambot, menjen es nyomja. A siker recepje :)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása