oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. november 21. 06:42,  Minden hatodik határátkelő Nagy-Britanniába megy 236 komment

2014. november 21. 06:42 Határátkelő

Minden hatodik határátkelő Nagy-Britanniába megy

Ma kivételesen nem egy történet következik, hanem egy friss statisztika a Nagy-Britanniában élő uniós állampolgárokról. A friss persze relatív, hiszen elég nagy az átfutási idő, de azért találhatunk érdekességeket, például az arányok valószínűleg keveset változtak. Egyszóval ma az Oxford University Migration Observatory felmérését mutatom meg.

migráció Anglia.jpg

Az nem újdonság, hogy nehéz akár megközelítőleg pontos adatot mondani arról, hány magyar él külföldön, ami egyrészt az Európai Unió lényegéből (lásd a munkaerő szabad áramlása) fakad, másrészt abból, hogy a statisztika nem tudja tartani a lépést.

Most az Oxford University adott ki adatokat, de ezek is a 2011-es népszámláláson alapulnak, és az nem kérdés, hogy a magyar határátkelés éppen ezekben az években gyorsult fel.

Egyszóval az adatokat fenntartásokkal kell kezelni, ám van egy olyan érdekes vetülete a kérdésnek, amin alighanem érdemes elgondolkozni, és amiről érdemes beszélgetni.

Nem a jelenség, az arányok újak

Mielőtt azonban belevágnánk, azért pár mondatban összefoglalom a tanulmány lényegét, ami szerint a 2004-ben csatlakozott közép- és kelet-európai tagállamok lakosainak 1,3 százaléka él Nagy-Britanniában, de még egyszer mondom, ezek 2011-es adatok, tehát azóta ez az arány (ha magunkból és a bolgár-román csatlakozásból indulunk ki) valószínűleg még magasabb.

Augusztusi adatok szerint egyébként egy év alatt negyedével nőtt a 8 volt szocialista országból Nagy-Britanniába érkező határátkelők száma. A britek minden más uniós országnál több állampolgárságot adnak ki a bevándorlóknak, 2012 óta például 193 ezer darabot, ez a szám 2000 óta elérte a 2,1 milliót, ami azért nem kevés.

A Migration Observatory igazgatója, Dr. Carlos Vargas-Silva arra hívta fel a figyelmet, hogy a kelet-európai bevándorlás Nagy-Britanniába nem teljesen új jelenség: „Az 1951-es népszámláláskor az írek mögött a lengyelek alkották a második legnépesebb csoportot az itt élő, de külföldön született lakosok között. De az elmúlt tíz évben tapasztalt változás mérete sokkal nagyobb”.

Meglepetés az élen

Akkor nézzük az adatokat (a részletes táblázatot itt lehet megnézni), mert ezek nem minden tanulság nélkül valók. Ki gondolta volna például, hogy minden harmincadik litván Nagy-Britanniát választotta új otthonául, ez a szám a lengyeleknél 60, a magyarok esetében pedig 200.

Érdekesebb azonban, ha a százalékos arányokat nézzük, mert ezek talán valamivel nagyobb támaszpontot adnak a jelen helyzetre (persze annyiban még így is torzak lehetnek az arányok, hogy a német és az osztrák munkaerőpiac 2011 májusában nyílt meg előttünk).

A magyarok esetében tehát az arány 16 százalék (azaz nagyjából minden 6. magyar határátkelő választja Nagy-Britanniát), vannak azonban egészen durva adatok is. Például a lettek esetében 42 százalékról, a litvánoknál 33 százalékról beszélhetünk.

A lengyelek hozzánk hasonlóan 16 százalékon állnak, a szlovákok és az észtek durván 13-13, a bolgárok 10, a csehek közel 6, a románok valamivel több mint 3, míg a szlovénok mindössze 2 százaléka választja az Egyesült Királyságot.

Nem csak a kelet-európaiak

Persze egyszerű a Kelet-Európából érkezetteken elverni a port, de vannak nyugat- és dél-európai példák is. Ebben az esetben (abból kiindulva, hogy valószínűleg kisebb volt a nekibuzdulás az elmúlt években, kivételt ez alól talán a spanyolok, görögök jelentenek a válság miatt) a számokat is leírom, akad köztük pár meglepő.

Őszintén szólva engem leginkább az lepett meg, hogy közel 1,9 millió német él másik európai uniós országban (számuk Nagy-Britanniában kevés híján elérte a 300 ezret!), de több mint 900 ezer francia is úgy gondolta, másik tagállamban próbálkozik (közülük 140 ezren választották a briteket).

A brit állampolgárok közül több mint 1,1 millió él külföldön. Ők jellemzően nyugdíjasok, akik Spanyolországba (300 ezer fő) és Franciaországba (170 ezer), esetleg más meleg éghajlatú országba, valamint Írországba (287 ezer) vagy valamelyik nekik olcsóbb kelet-európai országba, talán éppen Magyarországra (3600 fő) költöztek az elmúlt években. Szintén 1,1 millióan vannak a portugálok is.

Az olaszok még kicsit ezt a számot is meghaladják (1,2 millióan vannak), míg a spanyolok közül 600 ezren vágtak neki. Nem különösebben fontos, de érdekes, hogy a szigetet odahagyó 100 ezer ciprusi 79 százaléka Nagy-Britanniába ment.

Mindezzel azt szerettem volna megmutatni, hogy noha a határátkelést elsősorban a kelet-európai országokból érkező bevándorlókkal kapcsolatban emlegetik és erre a vonalra tematizálják, a jelenség legalább ennyire jelen van a „régi” tagállamokban is.

Természetesen más helyzetből vág neki egy német egy másik uniós tagállamnak, mint egy lengyel vagy egy magyar, de ez nem jelenti azt, hogy pusztán kelet-európai kérdésről lenne szó – azt gondolom, hogy mindez alapvetően az Európai Unió lényegéből fakad.

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: adatok Nagy-Britannia Oxford University Migration Observatory

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr576919953

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ugyandehogy (törölt) 2014.11.21. 06:59:44

tampontot

es most 6 vagy 200?

Pernilla 2014.11.21. 07:18:47

@Babette .: Határátkelők közül 6, mindenki közül 200. Szerintem :)

rezsöatya 2014.11.21. 07:28:53

Statisztika, szazalekok... lehet a szamokkal jatszani (raadasul ellenorizhetetlenul)...
"A lengyelek hozzánk hasonlóan 16 százalékon állnak"... csak ok eleve tobben vannak, igy a 16%-uk is tobb, igy eleve ertelmetlennek erzem a "hozzank hasonloan" kifejezest... mindig vigyorgok az 1.36 gyereken egy csaladban es a hasonlokon...

Matekoran a tanar rarivall a tanulokra:
- olyan gyenge az osztaly matekbol, hogy ev vegen az osztaly 80%-at megbuktatom!
Mire a hatso padbol valaki:
- nem is vagyunk annyian...!
:D

NIKI LAURA 2014.11.21. 07:33:13

Kanada szinte Asiai,Indiai lakosokbol all,a feher europai absolut kisebbseg,Ok az uj kanadaiak.
Del afrikai( tobbnyire burok)tobb mint az eredeti lakossag fele mar kulfoldon el,koszonhetoen a fekete kormanynak.
Mexikoiak,del amerika atkoltozott az Usaba.
Afrikabol menekul,aki tud.

Apropo,Birca: azt tudtad,hogy Hollandia hataros Franciaorszaggal?

2014.11.21. 07:34:13

Nem csodálom, hogy a magyarok körében népszerű az Egyesült Királyság. Közel van, és angol a hivatalos nyelv. Ha Kanada és Ausztrália könnyen "elérhető" lenne, akkor oda is biztosan sokan mennének.

Szerintem az angol mindig is népszerűbb volt az iskolákban, és a világhatalmat sosem fogja átvenni tőle a német. Aztán ott van az is, hogy van, akit a hideg is kiráz a némettől, és sosem tanulná, tehát marad az angol, esetleg egyéb másik európai nyelv, ha olyan különleges suliba/egyetemi szakra jár.

NIKI LAURA 2014.11.21. 07:44:00

@Philosoraptor:sztem nem ez a lenyeg.
Amiert az osztrak 1200€ ,a nemet 1500€ fizet,addig a brit itt 1900£, es hat persze a font egy szazassal jobb mint az euro.

Megelhetes meg ua.
Amerika,Kanada,Ausztralia fostalicska berek,raadasul egy szazassal kevesebb erteku $.

Szemelyes tapasztalat alapjan kb 500e ft tobb marad havonta angliaban,mint kanadaban.( autoszerelo)

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.21. 07:44:35

Tegnap hallottam: már 2 millió magyar mosogat Londonban.

2014.11.21. 07:46:41

@NIKI LAURA: Pont azt szokták mondani, hogy a megélhetés jobb Németországban/Ausztriában. Az angoloknál azért eléggé elvannak szállva az albérlet árak. Lehet, hogy amennyivel többet keresel, annyival több is elmegy.

2014.11.21. 07:47:25

@maxval birca hozzászóló: Az kemény lenne, amikor dolgoznak 4 millióan Mo.-n... Megérezné a költségvetés elég hamar a hiányzó adót. :D

Nah megyek gályázni, legyetek jók. :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.21. 07:48:44

Teljesen zavaros számok nem értettem semmit..
Nem baj ások tovább.

Határátkelő 2014.11.21. 08:00:13

@Babette .: A nem Magyarországon élők közül minden hatodik Nagy-Britanniába ment. Egyébként az összes magyar fél százaléka él ott (pontosabban élt 2011-ben).

rezsöatya 2014.11.21. 08:00:13

@diggerdriver: Nem erted, nem erted...
Kuldd haza a feleseged, mert o az otodik, te meg a hatodik...

NIKI LAURA 2014.11.21. 08:24:59

@Philosoraptor: ne londont nezd,hisz nem mindenki lakik becsben,berlinben v mondjuk zurichben,genfben.

Hulye angolok jo fizetnek,sokkal jobban.

Meg ami itt erzekelheto: az osztrak- nemet vegig magas lorol beszel mindig,olyan "Deutschland,Deutschland uber alles.."stilusban.

Na ez itt nincs,itt a nagy feher fonok En vgyok:)

2014.11.21. 08:32:46

@NIKI LAURA:

Velem soha nem beszéltek az említett stílusban, pedig több mint 4 éve itt vagyok. Hülyét meg mindenhol ki lehet fogni, Albionban és a krautok közt is, sőt még a lajosmizsei tanyavilágban is! :)

HardPötty 2014.11.21. 08:38:10

A héten azt mondta egy angol munkatársam hogy nem érti miért küzd a kormánya a bevándorlás megfékezésével ahelyett hogy lenyomná a minimálbért és akkor nem jönne annyi ember. :) Mire felvázoltam neki hogy ez lehetetlen lenne... különben sem tudnának a magyar min bérrel versenyezni. És ekkor mondta ki az igazi okat annak ami miatt az angolok aggodnak sztem hogy akkor csak az uniobol lenne szabad engedni bevandorolni az embereket

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.11.21. 08:41:04

A portugal 1.1 millio azert megdobbento szam, mert Mo-hoz hasonlo meretu es lakossagu orszag. Illetve hat... Nincs is min megdobbenni, ok is csorok, es mar regota tagok. Ha nekunk is konnyebben mennenek a nyelvek, akkor tenyleg lenne mar majdnem 2millio, mint Birca szamolataban. Ki tudja, ha igy mennek a dolgok, meddig szaladnak a szamok.

HardPötty 2014.11.21. 08:53:49

Off
A londoni mosogatók védelmébe legyen mondva még mindig jobb mosogatni és enni adni a gyerekednek mint éhen halni otthon..

index.hu/chart/2014/11/20/elkeseritoek_a_szegenyseg_legujabb_adatai/

2014.11.21. 09:04:35

index.hu/kulfold/2014/11/20/lefejezesre_keszult_3_muszlim_londonban/

Ezekkel van a baj, nem a Keleti EU-s polgárokkal.... Nem jellemző, hogy egy román vagy egy lengyel robbantgatásra vagy lefejezésre készülne, amíg a muszlimoknál ez mostanában kezd amolyan napi szintű dolog lenni!! A britek is jobban tennék, ha végre a problémákkal foglalkoznának, és nem mondvacsinált bűnbakokat keresnének. Szerintem, persze...

2014.11.21. 09:23:59

@HardPötty: @Ödenburger [Hu/At]: Elhiszem hogy ti szeretnetek igy gondolni hogy a briteknek nem a feher / kereszteny kelet-europaiakkal van bajuk elsosorban, de a valosag mas: a UKIP pont azert nepszeru mert azzal kampanyolnak hogy a nem-EU allampolgarok nem lennenek hatranyban az EU-sokkal szemben bevandorlaskor ha oket valasztanak meg, vagyis annak alapjan engednenek be uj embereket hogy mennyire van szuksege az orszagnak az illetore (vegzettseg stb.) es nem az allampolgarsag alapjan, alanyi jogon.

Persze be lehet linkelni cikkeket a csunya lefejezo muszlimokrol, de azert a mindennapi elet UK-ben nem ugy nez ki hogy minden azsiai bevandorlo le akarja fejezni a feher szomszedokat. Ilyen alapon en is belinkelhetnek cikkeket a roman koldusokrol akik csapatokban laknak a belvarosi parkokban es rendszeresen zaklatjak a jarokeloket, es mondhatnam hogy nahat, ez zavarja a briteket stb. Csak kicsit igazsagtalan lenne, mivel a kelet-europai bevandorlok 99.9%-a nem roman koldus, es termeszetesen a muszlimok 99.9%-a is normalis, atlagos ember es nem terrorista. Persze mondhatod hogy a lefejezes zavarobb mint a koldulas, csak az a helyzet hogy valojaban nagyon keves terrorista cselekmeny tortenik UK-ben, mig pl. az agressziv koldulas stb. olyan dolog amivel atlagemberek napi szinten talalkoznak es zavarja oket, tehat ez jobban megmarad bennuk mint az allitolag tervezett lefejezesrol szolo hirek.

2014.11.21. 09:27:31

@Dragonlady (now in Indonesia): Portugalia a kelet-europai orszagok csatlakozasaig az EU legszegenyebb orszaga volt, rengetegen vandoroltak ki toluk Spanyolorszagba (ahol sokkal jobban allt a gazdasag a kozelmultig) es UK-be peldaul.

tanato 2014.11.21. 09:33:15

@Ödenburger [Hu/At]: Ezt lájkolom,pontosan így gondolom én is.A román vagy lengyel nem fog terror cselekményeket végrehajtani,de párizsi meg londoni zavargásokat sem.Mégis mi lettünk kipécézve mint minden rossz okozója,akiknek radikálisan csökkenteni kell a számát.

tanato 2014.11.21. 09:35:10

@Ödenburger [Hu/At]: Na egyedül a románcigányok akiknél érthető a felháborodás,lásd Olasz meg Franciaországban való nagy médiavisszhangot keltő bűnözési ténykedésük.

tanato 2014.11.21. 09:36:25

@Mirjam2: Meg Franciaországba is.Régebben majd mindenik párizsi házmester portugál volt.de ez még a Kádár rendszere idejében volt.

tanato 2014.11.21. 09:39:40

@Dragonlady (now in Indonesia): Jobb idegennyelvtudás esetében kb román szintű arányok volnának Mo.i viszonylatban is.De nem biztos hogy annyira negatív volna.Románia is jól járt ezzel.

HardPötty 2014.11.21. 09:59:14

@Mirjam2: mi nem csak szeretnénk így gondolni hanem mi így gondoljuk. Az tényleg más kérdés hogy az angolok többsége mit gondol. Szűk környezetemnek nem Kelet-Europával van gondja, bár ez nem reprezentatív felmérés tudom. Persze értem mire gondolsz.

2014.11.21. 10:17:45

@Mirjam2:

Nézd, ha valaki erőszakosan koldul, azt ki lehet kerülni, vagy rendőrt lehet rá hívni pl. De azzal, hogy valaki alattomosan elüt és összeszabdal (lásd a múltkori brit lefejezős eset), vagy felrobbant valamit a környezetedben, azzal elég nehéz mit kezdeni. És nem gondolom, hogy bármilyen szinten párhuzamot lehet vonni a kettő közt. Az egyik kellemetlen, a másikban meg elpatkolsz. Az egyik ellen tudsz tenni, a másikra nem tudsz felkészülni.

Ha meg a briteket tényleg kevésbé zavarja a robbantgatás és az utcai lefejezés, mint a kolduló kelet-európaiak, akkor meg is érdemlik, amit kapni fognak.

Hari Seldon 2 2014.11.21. 10:21:58

@NIKI LAURA:
Szerintem ez elég ismert.
A Karib-Tengeren van közös határuk.

Hari Seldon 2 2014.11.21. 10:24:56

@Philosoraptor:
Nyilván az a döntő, hogy milyen nyelvet tanult az iskolában. Ha csak egyet, az leginkább az angol. Ez az előnyük.

Hari Seldon 2 2014.11.21. 10:29:31

@Dragonlady (now in Indonesia):
"A portugal 1.1 millio azert megdobbento szam, mert Mo-hoz hasonlo meretu es lakossagu orszag"

Portugálok errefelé nagyon sokan vannak. Ők leginkább hozzánk jönnek. De Luxembourg is tele van velük.

Hari Seldon 2 2014.11.21. 10:31:48

@Mirjam2:
"Persze be lehet linkelni cikkeket a csunya lefejezo muszlimokrol, de azert a mindennapi elet UK-ben nem ugy nez ki hogy minden azsiai bevandorlo le akarja fejezni a feher szomszedokat."

Természetesen igaz, hogy nem mind. De ha csak 0,1%-a az is több mint a 0%-a.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.21. 10:32:47

@NIKI LAURA:

"Birca: azt tudtad,hogy Hollandia hataros Franciaorszaggal?"

Örök hallgatást fogadnék, ha ezt nem tudnám. Földrajzi érdeklődés esetében ezt nem tudni abszurdum.

Ez egyébként szinte minden kvízjátékban emelt szintű kérdés szokott lenni. Az átlag versenyző rávágja "nem határos", pedig az.

Hasonló kérdés: melyik ország határos több országgal szárazföldön, Németország vagy Franciaország? Az átlag rávágja, hogy Németország, pedig nem. Az átlag úgy gondolkodik, hogy Franciaország határos Belgiummal, Luxemburggal, Németországgal, Svájccal, Olaszországgal és Spanyolországgal, ez meg csak 6. Az emelt szintű versenyző tud még 2 határról: Andorráról és Monacóról. De ez is csak 8. Míg Németországnak ránézésre is több van, 9. Pedig nem, Franciaország még 3 országgal határos szárazföldön!

Ezzel Franciaország azon kevés ország közé tartozik, mely 10 vagy több országgal határos szárazgföldön. Rajta kívül csak Oroszország (16), Kína (14) és Brazília (10) van a "klubban".

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.21. 10:33:00

@Határátkelő:

A kérdés az, ez minek a %-a. A magyar állampolgároké? Ez biztos nem igaz. Hiszen több százezernyi magyar állampolgár él az USA-ban. Illetve most már Romániában is sok a magyar állampolgár.

Azaz ez a % csak az 1990 óta Magyarországról leköltözöttekre lehet igaz.

pasztasuta 2014.11.21. 10:37:45

OFF: annak aki megcsinalta a lelektani tipusos tesztet
www.businessinsider.com/best-jobs-for-every-personality-2014-9
Van akinek stimmel?
Nekem mondjuk pont nem, de azert nem fogom ma beadni a felmondasomat. :)

Hari Seldon 2 2014.11.21. 10:40:27

@Ödenburger [Hu/At]:
Nyilván nem mondhatja a UKIP hogy nem bírom a dél ázsiaiakat, mert azzal elvágják magukat a médiában. Ahhoz, hogy szavazatokat szerezzenek, egy szordínós PC szöveg kell. Erre jól rá lehet húzni a fehér kelet európait. Nincs faji diszkrimináció (természetesen nem a "román koldus" esetéről beszélek), nem lehet őket megfogni ezzel.

Nyugodj meg, ha hatalomra kerülnének, azonnal fordulnának a pakisztániak ellen.

Olyan taktikájuk van, mint a Jobbiknak, mostanában igyekeznek a médiában visszafogni a zsidózási vonalat, helyette az USA a gonosz. (közben pedig a brancs tudja, hogy mi most Amerikát mondunk, de ugye ti is kitaláltátok, hogy arra gondolunk, hogy ki irányítja az USA-t?)

Na, ez most kicsit bonyolult lett. Talán ki tudjátok hámozni a lényeget.

2014.11.21. 10:43:26

@Hari Seldon 2:

Sikerült követnem. :)

Ladislav 2014.11.21. 11:05:56

Semmi meglepő nincs ebben. Nem egy ismerősöm, barátom ment ki, és sokuk, a szokásos mosogatással kezdte még jó nyelvtudással is. A lényeg, hogy mosogatással is eltartotta magát és már szinte kivétel nélkül továbbléptek jobban fizető,megbecsültebb munkakörökbe, amit, ha itthon maradnak nem tudtak volna megtenni, még lényegesen kvalifikáltabb foglalkozásban se.

2014.11.21. 11:16:23

@diggerdriver:

Az igazság mindig odaát van. ;)

adg 2014.11.21. 11:28:52

@NIKI LAURA: :) hat jo. Legyen fostalicska.

Muscari 2014.11.21. 12:24:41

@HardPötty: ugyehogyugye.

2011 meg olyan régen volt, mi is akkor jöttünk ki és szerintem azóta sokkal többen vagyunk. Akkor még nem lehetett lépten-nyomon magyar szót hallani az utcán, mint most. Igazán 2012-ben pörgött fel a magyarok kivándorlása, mára már többen vannak Németországban, mint itt, az tuti.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.11.21. 12:29:36

@Mirjam2: a koldusokat meg a muszlim fanatikusokat is kartekonynak tartom, ahogy a sved ismeroseim tobbsege

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.11.21. 12:30:42

@pasztasuta: nekem roppant unalmas dolgokat hozott ki, mondjuk az üfsz, amit imádok, közel áll hozzájuk :)

Muscari 2014.11.21. 12:31:45

@HardPötty: én is olvastam, ez borzasztó. Olyan szinten kettészakad a társadalom Magyarországon lassacskán, mint Latin-Amerikában, a szegényeket megbélyegzik és nem felzárkóztatják.
Az a legdöbbenetesebb, hogy szinte minden más ország, még Románia is javítani tudott ezeken a mutatókon, nálunk meg csak romlik a helyzet. Magyarorszag jobban teljesít...

Muscari 2014.11.21. 12:35:30

@Mirjam2: lassan minden hétre jut egy ilyen sztori. Hát a Tower Hamlet-i iskolában történtekről hallottál? Tegnap írt róla az Independent, megpróbálom megkeresni.

pasztasuta 2014.11.21. 12:38:18

@Réka ‎[Swe, INFJ, 35]: üfsz? Most csak tippelek de az ugyfelszolgalatra gondoltal? Azt en nyertem meg a konyvtarossal egyutt. :))

Muscari 2014.11.21. 12:45:28

@Ödenburger [Hu/At]: nem irigylem a titkosszolgálatokat Angliában. Pont ma beszéltünk róla a férjemmel, hogy milyen rengeteg munkájuk lehet mostanában, hogy milyen nehéz lehet állandóan figyelni az emaileket, telefonokat meg még ki tudja mit, jelen lenni az összes mecsetben és közösségnen hogy ezeket a terrorista kezdeményezéseket kiszűrjék. A mostani esetnél a legfiatalabb wannabe jihadist csak 19 éves. Lassan a középiskolákba is be kell épülniük.

pasztasuta 2014.11.21. 12:49:36

@adg [Au, Darwin]: Matteo is megmondta a G20 alatt: "Amint kidobnak, visszaterek." Kerdes: hianyszakma-e Ausztraliaban a koalasimogato miniszterelnok? :)))

kardio1 2014.11.21. 12:53:27

@Mirjam2: Te brit fejjel gondolkodsz. Sok franciàn is ugyanezt a gondolkodàst làtom a bevàndorlokkal kapcsolatban, azért lassan màr kezdik felfogni mire vezet az önfeladàs és a muszlim àradat, fôleg ez utobbi radikalizàlodàsa. Itt a legfrissebb hir az volt, hogy egy 3000-es normann falucskàbol szàrmazo "gall" francia fiatalt azonositottak az egyik EI (Iszlàm Allam) lefejezôs videon a hohérok között. Lassan màr ezektôl is meg kéne vonni az àllampolgàrsàgot, nemcsak azoktol, akik bevàndorlokként radikalizàlodtak.
Azon nem csodàlkozom, hogy nincs sok romàn arànyaiban Angliàban, itt nagyon sokan vannak, az eü.-ben különösen.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.11.21. 12:56:52

@NIKI LAURA:

1200 eurót ad az osztrák? baszki burgerforgatással több a bérem hónapokra leosztva..miért szidjátok ennyire mindig Ausztriát meg Németországot? Szerintem nem szegényebb mint mondjuk az UK...annyira idegesít ahogy laura szidja meg a serpa is hogy milyen csóró...

@Ladislav:

én meg azt látom hogy szinte senki nem "lépett" tovább... mi lett amúgy belőlük? Mosogató supervisor?

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.11.21. 12:56:52

@adg [Au, Darwin]:

szerintem fogalma sincs róla hogy Ausztráliában magasak a bérek. A melós is 2 ezer eurókat kap. Nem véletlenül álmodozik Sütemény arról hogy ott legyen kamionos. Olvasta a neten hogy mennyire sokat keresnek és oda vágyik. Amúgy rengeteg angol ír srác is megy Ausztráliába kamionozni úgyhogy tényleg álomszerű kamionos béreket osztanak.

2014.11.21. 13:26:14

@HardPötty: Errol beszeltem, hogy az angolok / britek mit gondolnak. A szamok egyertelmuen mutatjak hogy mennyivel tobben tamogatjak UKIP-t akik az EU tagsag / korlatlan EU bevandorlas ellen vannak, mint a BNP-t akik rasszistak es kulonosen nem-EU bevandorlas ellenesek. Utobbiaknak alig van tarsadalmi tamogatottsaguk. Persze hogy a kornyezetedben nem fogjak neked nyiltan megmondani a britek hogy nem tetszik nekik a korlatlan kelet-europai bevandorlas; messze tul udvariasak ahhoz hogy ezt a szemedbe mondjak. De latszik a UKIP-szavazok szaman hogy hanyan gondolkodnak igy.

2014.11.21. 13:27:20

@tanato: 'mindenik párizsi házmester portugál volt'

Ez jo :). Persze ertheto, gondolom viszonylag konnyu nekik franciaul megtanulni.

2014.11.21. 13:32:36

@Ödenburger [Hu/At]: A robbantgatas statisztikailag nagyon ritka, illetve az atlag brit ezeket inkabb az irekhez kapcsolja es nem a muszlimokhoz, legalabbis akikkel en beszeltem errol (sokkal tobb terrorista cselekmenyt kovettek el irek a UK-ben mint muszlimok). Ettol fuggetlenul ahogy az ireket sem kezelik potencialis terroristakent a mindennapi eletben, ugyanugy a muszlimokat sem.

Ertem hogy szerinted nem lehet parhuzamot vonni a koldulas meg a terrorizmus kozott, de azt akartam erzekeltetni hogy az atlagembert nem a terrorizmus zavarja - mivel ez nincs hatassal a mindennapi eletere - hanem az ha nincs munkaja, nem kap tanacsi lakast, sokat kell varnia az orvosra stb. stb. es ha azt gondolja (megha tevesen is) hogy ez a korlatlan EU-bevandorlas miatt van, akkor inkabb az fogja zavarni.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.11.21. 13:44:49

tudom, hogy Portugália nagyon szegény ország volt a nyolcvanas években, és hogy rengetegen mentek Franciaországba, főleg úgy, hogy a férfiak leléptek dolgozni, de a nők és a gyerekek otthonmaradtak. én azt tippeltem volna, hogy többen hazamentek, mióta azért jelentősen javultak a körülmények.
tudom, sokminden megváltozott azóta, de lehet, hogy érdemes megnézni ilyen adatokat, Magyarország jövőbeli kilátásaival kapcsolatban, hogy más országok esetében milyen arányban mentek haza az emberek, vagy mennyi idő után esélytelen ez, mikor jobbra fordultak a dolgok. amennyire képben vagyok, a németországi törökök se nyomulnak nagyon hazafele, pedig azér tmár más szelek fújnak, mint pár évtizede.
ja és persze hol van az a mai tendenciákban, hogy Magyarországon bármi is jó irányba megy. még pár év, és még Albánia meg Törökország is lenyom minket.

adg 2014.11.21. 13:54:32

@pasztasuta: "Kerdes: hianyszakma-e Ausztraliaban a koalasimogato miniszterelnok?"
Valoszinuleg hianyszakma, mert csak egy van belole, az meg nem tul sok.
A tobbit deportaltak haza a G20 utan. Mr Putin sem maradhatott, hiaba hozta a hajoit is. :)

2014.11.21. 13:54:52

@Muscari: Igen, lattam. Nem mondom hogy nincsenek ilyen sztorik - es persze hogy az ujsagok irnak rola, te is errol irnal ha ujsagiro lennel - de tovabbra is azt gondolom hogy az atlagembert jobban foglalkoztatjak olyan problemak amik kozvetlenebb hatassal vannak a mindennapi eletre.

Egyebkent en nem vedem a brit muszlimokat, valoszinuleg sokkal tobb 'radikalis' brit muszlimot ismerek kozelrol mint az itt hozzaszolok tobbsege, es nem ertek egyet veluk, sot melyen elitelem oket es szeretnem ha kevesebben lennenek UK-ben. Rengeteg vitat folytattam ilyenekkel, privat kozegben / barati tarsasagban is es nyilvanosan is az egyetemen ahova jartam. Ezzel sem a barataim kozott, sem az egyetemen nem noveltem a nepszerusegemet, sot szamos kellemetlen helyzetbe kerultem, de ez engem nem zavar mivel altalaban kiallok amellett amiben hiszek, es nem csak online.

Pont a szemelyes tapasztalataim miatt tudom hogy a 'radikalis' muszlimok nem uj problema UK-ben hanem mar nagyon regen jelen vannak; es azt is tudom hogy ez csak egy nagyon kis resze az osszes UK-ben elo azsiainak / muszlimnak. A melyen vallasos muszlim barataim jelentos resze is nyiltan eliteli a szelsosegeseket, a nem muszlim azsiaiaknak pedig gyakran eros eloiteleteik vannak minden muszlimmal szemben, jobban mint az atlagos europaiaknak.

adg 2014.11.21. 13:55:56

@Dragonlady (now in Indonesia): Hogy mondhatsz ilyet? Albania regen lenyomta az egesz vilagot, Te nem olvasol Hataratkelot? :)

2014.11.21. 13:59:33

@Dragonlady (now in Indonesia): Nem lattam statisztikakat, de feltetelezem hogy ez a 'hazakoltozes' egy nagy mitosz. Miutan par evet elt egy ember egy uj orszagban, ott tanult, csaladot alapitott, nem fog visszamenni az eredeti orszagba amit addigra nem igazan erez mar otthonanak. Nyilvan vannak kivetelek, de a legtobb ember nem fog visszamenni. Ugy tudom Portugaliaban raadasul egy csomoan vannak a volt gyarmatokrol akik olcson elvallaljak a munkat stb., szoval nem hiszem hogy nagyot javult volna a helyzet a munkaero-piacon az elmult evekben. Maximum akkor tudom elkepzelni hogy visszamennek az emberek nagy tomegben ha olyan orszagba vandoroltak ki ami nem igazan fogadja be oket, pl. a Kozel-Keleten dolgozo azsiaiak nagy reszenek nincs mas valasztasa mint hogy visszamenjen, mert nem telepedhetnek le itt legalisan.

2014.11.21. 14:04:00

@Réka ‎[Swe, INFJ, 35]: Igen, valahogy en is igy vagyok ezzel...

qkuc 2014.11.21. 14:05:31

@pasztasuta: Ami a magyar linken van, abban pont benne van az enyém, az insideresen viszont LOL melókat sorol fel, :).

qkuc 2014.11.21. 14:08:23

@Muscari: (Nagy segítségükre van az IT, csak súgom ..., :D.)

qkuc 2014.11.21. 14:11:08

@házelőtthinta: Na azért Ausztráliában kamionozni van akkora kihívás, mint Alaszkában, :). Gondolom ezért (is) fizetik meg jól őket.

Hari Seldon 2 2014.11.21. 14:13:55

@kardio1:
OK. De speciál aki az e.ü-be jön, azzal van a legkevesebb baj. Azt hiszem összességében ezt ki lehet jelenteni. (függetlenül, hogy szimpatikus vagy nem)
Azzal van a baj, aki a társadalom peremére kerül.
Egyébként nyilván minden népességben vannak zavaros személyiségű egyedek. Nagyjából a népesség 2-3% az.
Ha egy ilyen ki lesz rekesztve a sajt közösségéből, "megtalálja" az "új identitását". Neki pedig minthogy ő is kicsit zavaros gondolkodású, sok esetben kézenfekvő választás a vallási fanatikus vonal.
Szóval azt akarom mondani, hogy hülyék mindig lesznek. Az a fontos, hogy minél kevesebb.

qkuc 2014.11.21. 14:14:00

@adg [Au, Darwin]: Nagyon szereti mutogatni a tank, repülő és hajó gyűjteményét Putyin elvtárs ...

Hari Seldon 2 2014.11.21. 14:18:05

@Mirjam2:
"mint a BNP-t akik rasszistak es kulonosen nem-EU bevandorlas ellenesek"
Nem tudom, csak kérdezem:
Nem azért mert "ciki" a rasszista vonal. Nem meri nyíltan felvállalni? Valahogy úgy, ahogy a fidesz tábor jelentős része, legszívesebben a jobbikra szavazna, de milyen már a "szélsőséges" párt, inkább szavazzunk akkor a fideszre, az is jó demagóg nekünk?

dennisthemenace 2014.11.21. 14:21:15

Én sosem mosogattam; építkezésen kezdtem segédmunkásként, majd egy zoldségesnel csomagoltam és szállítottam házhoz a rendeléseket. Letettem a teherautójogsit és sofor lettem, ennyi a torténet.
De nem néznék le senkit az ilyen bircák helyében, mert: 1: az is munka. 2: Pénz beszel.

dennisthemenace 2014.11.21. 14:21:15

@kardio1: Nincs sok román angliában????
Annyian vannak, hogy egymásba ér a f...uk..

pasztasuta 2014.11.21. 14:26:17

@qkuc: A magyaron csak a jellenzest olvastam el, most hogy mondtad, megneztem a tobbi tabot is, es ott mar nekem is benne az enyem. :)

2014.11.21. 14:38:30

@Muscari:
Lehet, hogy mar emlitettem, volt egy jo TV sorozata a BBC-nek - 10 evig ment - Spooks ill. MI5 cimmel. Nehany reszben beepultek iszlam kozepiskolakba, mecsetekbe, sot szelsoseges brit politikai partokba is. Erdemes megnezni. (en letoltottem az osszes reszt, van olyan, amelyiket mar harmadszor nezem)
@NIKI LAURA:
"Amerika,Kanada,Ausztralia fostalicska berek,raadasul egy szazassal kevesebb erteku $."
Angliaban hasonloak az arak, mint Kanadaban, csak dollar helyett fontban-ban:) Egy, ami Anglia mellett szol, az az idojaras.

Mr Long 2014.11.21. 14:43:28

"Természetesen más helyzetből vág neki egy német egy másik uniós tagállamnak, mint egy lengyel vagy egy magyar, de ez nem jelenti azt, hogy pusztán kelet-európai kérdésről lenne szó – azt gondolom, hogy mindez alapvetően az Európai Unió lényegéből fakad."
A nemeteknek kevesebbet kell autozni UK-ba, mint a magyaroknak? Vagy mi a mas helyzet?

Mr Long 2014.11.21. 14:56:33

@adg [Au, Darwin]: Azert az is kellemetlen lehet, hogy kirugtak oket a simogatoi allasbol. Pedig ott nem nagyon lehet mit elb@szni...

Tóth Ágas 2014.11.21. 15:04:58

persze, sokan mennek Nagy-Britanniába tőlünk, de ezek szerint a többség mégsem oda megy.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.21. 15:04:58

@Mr Long (UK):

A más helyzet: hasonló az életszínvonal.

Az eredeti 1957-es EU 6 tagállama nagyjából egyforma szinten állt. Azóta volt 7 hivatalos bővítés (1973, 1981, 1986, 1995, 2004, 2007, 2013), ezek közül csak 2 bővítés - 1973 és 1995 - csatlakoztatott az átlagnál gazdagabb országokat, a többi 5 bővítés szegényebbeket csatlakoztatott, s közülük az utóbbi 3 JELENTŐSEN szegényebbeket.

Ugyandehogy (törölt) 2014.11.21. 15:22:58

@Határátkelő: erre gondoltam

"minden harmincadik litván Nagy-Britanniát választotta új otthonául, ez a szám a lengyeleknél 60, a magyarok esetében pedig 200.
...

A magyarok esetében tehát az arány 16 százalék (azaz nagyjából minden 6. magyar határátkelő választja Nagy-Britanniát"

Ugyandehogy (törölt) 2014.11.21. 15:32:58

@Mr Long (UK): jaaj, tudsz ilyen állást?? jól megfizetik a simogatást?:)

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.11.21. 15:40:16

@Babette .: az összes 10 millió vagy hány magyar közül minden 200. Nagy-Britanniában él.

az összes magyar határátkelő közül pedig minden 6, a többiek más országokban.

a szövegértéssel van a baj, vagy a matekkal? avagy ebből esetleg ki tudod számolni, hogy hány magyar határátkelő van?
jujj, csúnyákat kérdezek....

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.21. 16:16:35

@Hari Seldon 2:

A Fidesz és a Jobbik között jelentős különbség van, ezt abszurd lecsökkenteni arra, amit mondasz.

Ez akkor is igaz, ha egyes jobbikosok leszavaznak a Fideszre is, ha kényszer van erre.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.21. 16:16:35

@Muscari:

Pár hónapja volt egy vicces karikatúra a WSJ-ban. Most nem találom.

Obama benyit a CIA-hoz és megkérdezi "hogy lehet, hogy senki sem jelezte előre maguk közül, hogy Putyin be fog vonulni Ukrajnába?". Mire a CIA "elnézést, el voltunk foglalni az amerikai állampolgárok emailjeinek olvasásával".

turista a saját országában 2014.11.21. 16:16:45

Tehát nem csak a kitelepülni szándékozók közül minden 6, hanem akik egyszerűen átlépik az ország határait akármilyen célból. Mert a külföldön szerencsét próbálók közül szvsz minden második, harmadik úticélja Nagy-Brittannia.

Muscari 2014.11.21. 16:24:09

@qkuc: gondoltam :-)

Kepzeljetek, a fiamat ma kiraboltak az utcan. Eppen kilepett egy boltbol a Criclewood Broadway-en, amikor egy kapucnit viselo srac fellokte es kitepte a kezebol a hatizsakjat. Szerencsere kajan es nahany konnyen potolhato papiron kivul nem volt mas benne, a tarcaja a nadragzsebben a telefonja meg a kezere volt erositve egy bujtatoval vagy minek nevezik. Megprobalt utana futni, de a srac gyorsabb volt, befordult a sarkon es eltunt. Remelem az illetonek a torkan akad a szendvics, ha megprobalja megenni :-(

qkuc 2014.11.21. 16:29:37

@Muscari: Remélem jól van a kölyök, ez eléggé megrázó élmény lehetett, :(.

Muscari 2014.11.21. 16:31:46

@Cascabel: koszi, ha lesz idom, megnezem.
Sajnos elfogyott a kavelikor, most ittam meg az utoljat...

Muscari 2014.11.21. 16:34:14

@qkuc: jol van, annyira meg sem ijedt. Csak csalodott, hogy nem erte utol az illetot, bar szerintem jobb is, lehetett nala kes.
Nagy mazli, hogy minden irata, penze, telefonja megmaradt.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.11.21. 16:36:12

@Muscari: remélem, nem zaklatta fel túlságosan. :-(
az ilyen utánafutással nagyon vigyázni kell, egyszer úgy 1995 körül a Belvárosban (mármint Pesten) egy futó haverom utánament egy ilyen alaknak, aki elvitte a hátizsákját, el is kapta, az ürge meg nekiment egy rúgós bicskával, szerencsére nem tudta megszúrni.

kardio1 2014.11.21. 17:10:14

@Mirjam2: A portugàl nyelv a spanyol francia kiejtésû vàltozata. Persze, hogy könnyû volt nekik franciàul megtanulni, a kiejtés màr megvolt! :))

kardio1 2014.11.21. 17:14:03

@Hari Seldon 2: En a romànokra mondtam, hogy sokan vannak az eü.-ben és velük semmi gond nincs. A koldusmaffia egy màsik dolog.

kardio1 2014.11.21. 17:17:04

@Hari Seldon 2: Ezt honnan vetted? A fideszesek nemigen szavaznànak a Jobbikra. Viszont a vàlsàgövezetekben (lsd. Ozd) tökéletes àtjàràs van a szocialista pàrt és a Jobbik szavazobàzisa közt, de ott is csak inkàb egy irànyba. Egyébként Borsod, mielôtt jobbikos, azelôtt pedig szocialista-kiommunista fellegvàr lett volna, a nyilas pàrt legnagyobb bàzisa volt...

kardio1 2014.11.21. 17:19:27

@dennisthemenace: Arra gondoltam, hogy arànyaiban màs a megoszlàsuk, mivel sokan közülük francia és nem angol nyelvterületre mentek. Lengyelek, litvànok vagy magyarok sokkal kevesebben vàlasztjàk Franciao.-t pl. a romànokhoz képest.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.11.21. 17:20:23

@Mirjam2: jó lenne tényleg valamiféle statisztika, de rról is alig van, hogy hányan mennek külföldre, nemhogy még arról, hogy hnyan mennek vissza.
Portugáliáról első nekifutásra azt találtam, hogy a nyolcvanas években a GDP 10%-át adták a hazautalások. akkoriban a portugál lakosság 8%-a Franciaországban élt.
Luxemburg 16%-a portugál jelenleg.
Jersey 20%-a portugál.

az angliai lengyelekről mondták korábban, hogy nagyon sokan spórolni vannak ott, és hazamennek, hazaviszik a pénzt (és sokan ezért haragudtak rájuk, hogy még csak nem is ott költik el a pénzt, hanem kiviszik az országból). fogalmam sincs, hogy ez akkor igaz volt-e, vagy most megállja-e a helyét még valamennyire.

pedig nem ártana utánamenni a kérdésnek (se magyar, se EU-s szinten). mármint hogy kik, hogyan, mikor, miért mennek vissza. vagy miért nem.

végülis engem nem érint, de.... elég jól lehet látni már most, hogy ha így megy tovább, nem is olyan sokára be fog dőlni a magyar demográfia (a gazdaságról ne is beszéljünk, ha egyszerűen majdnem mindenki lelép, aki még dolgozik).
ami Angliában stb van, az meg a másik irányból lesz nagyon hamar szintén tűrhetetlen.
és ehhez tehetetlenül asszisztál perpill az összes politikus, ország, gazdasági döntés, minden.
pedig a világon kb mindenkinek az lenne jó, a csóró nyomorult nepálinak, pakisztáninak, szomáliainak stb, ha nem kellene sehova se menniük, mert otthon is meg lehetne élni biztonságban.

á, mondom, mindegy hagyjuk.
de egyébként köszi a lehetőséget, hogy utánanéztem most egy csomó számnak meg tendenciának.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2014.11.21. 18:37:19

Kicsit OFF, de bevandorlashoz valamilyen szinten kapcsolodik :)Kivancsi vagyok a velemenyetekre Obama elnoki rendeletevel kapcsolatban. Foleg USA-ban elok, mit gondoltok rola? Tegnap este es ma itt nalunk ez a legfontosabb belpolitikai hir, mindenki errol beszel, es mar most heves vitakat valt ki. Nagyon sok a megvalaszolatlan kerdes, es a rendelet - legalabbis most, az infok hianyaban - szinte kivitelezhetetlennek, es igy visszaelesre okot adonak latszik...www.stop.hu/kulfold/igazsagosabb-es-meltanyosabb-bevandorlasi-rendszert-iger-obama/1279223/

Quercus a favágó 2014.11.21. 19:02:10

@HardPötty:

Már korábban olvastam ezeket az adatokat. Szerintem nagyon nagy túlzás. Magyarországon nincs 4 millió szegény ember. Persze a statisztika szerin elképzelhető, hiszen közel 1 millió olyan munkavállaló van, aki 8 órás foglalkoztatás mellett kevesebb fizetést kap, mint a létminimum.
A valóság szerintem ennél jobb. A statisztika csak az adózott jövedelemmel tud számolni. Magyarországon ez az esetek jelentős részében nem "mérvadó".
A szegénység gyakorlatilag a cigányság, és a közmunkások között egyértelmű. Itt viszont jelentős az átfedés. A közmunka érdekes módon nagyon sok embert taszított a szegénységbe azok közül, akik korábban segélyen éltek.

Az egy más kérdés, hogy a közmunka nem vezet vissza a munka világába, és nem azért, mert nem alkalmas erre, hanem azért mert nincs munka. Ha ugyan is lenne legális, tisztességesen fizetett munka, a közmunka megfelelő közbenső állomás lenne.

DieNanny CH 2014.11.21. 19:04:52

@Muscari:

Hú, ez nagyon rossz lehetett! Sosem szeretném átélni... :-(((

montroyal ( CAN qc) 2014.11.21. 19:06:34

@NIKI LAURA: Kanada szinte Asiai,Indiai lakosokbol all,a feher europai absolut kisebbseg
2012dec uj emigracios toveny teljesen kizarta az EU-s orszagokat( 26eu + mexico USA) mint menekult kerelmezoket ... tehat marad a vilag tobbi resze ... olyan amilyen

lehet kitelepulni de eleg maceras pontrendszer ... azert csak a mult heten talalkoztam apolono + ipari fustolo berendezeseket szerelo ellato hazasparral akik kitelepultek hivatalosan

Hari Seldon 2 2014.11.21. 19:22:04

@maxval birca hozzászóló:
Nem értek egyet. Nem egyes jobbikosok szavaznak le a fideszre, hanem sok fideszre szavazó azért választotta eddig a fidseszt, mert a jobbik nem "szalonképes". - Legalábbis eddig így volt. a fidesz szavazók egy része ílyen volt. (hogy most ez 10-20% majdnem mindegy ebből a szempontból)

montroyal ( CAN qc) 2014.11.21. 19:23:31

@NIKI LAURA: Szemelyes tapasztalat alapjan kb 500e ft tobb marad havonta angliaban,mint kanadaban.( autoszerelo)

ez vicc volt vagy egy 0 elirtal 2000-2500$ a kulombseg ... bodysnak van hely arrafelé?

Hari Seldon 2 2014.11.21. 19:39:30

@kardio1:
Ez is igaz, meg az is amit írtam. A Jobbik szavazóbázisa nagyon kevert. Szerintem előbb utóbb le fog csengeni a nagy felfutásuk.

montroyal ( CAN qc) 2014.11.21. 19:43:29

@Ödenburger [Hu/At]: micsoda barbar dolog ez a lefejezes... es nem is hatekony ... sokkal humanusabb szarra bombazni varosokat ees sokkal hatekonyabb is ... raadasul kevesbe veszelyes mert a foldon hadsereg legvedelem vadaszrepulok nem leteznek ..

NIKI LAURA 2014.11.21. 19:51:24

@diggerdriver: @Cascabel: Hi,
tudod hogy volt tapasztalatom mindket helyen.
Anglia tobb dologban olcsobb mint Kanada,nehany dologban igaz,dragabb.
A penz viszont itt pont duplajat eri,mint a can $.

2014.11.21. 19:52:32

@Mirjam2:

Igen, lehet, hogy az írek megedzették őket... Egyik londoni ismerősöm, aki még a 80-ás években szökött, mesélte, hogy azért szemetes London, mert akkoriban le voltak szerelve a kukát, mert rendszeresen kukákba rejtette sz IRA a bombákat. Aztán amire visszaszerelték őket, a britek rászoktak a szemetelésre, hogy majd úgyis jön a paki és összeszedi.

Én ismerek Magyarországon elő vallásos muszlimot, szír, ő pl. azt mondja, hogy a Koránban benne van a radikalizmus, és a radikális és nem radikális iszlám évszázadok óta harcban áll egymással. Azt mondta, hogy úgy képzeljem el, mint a középkorban a katolikusok és protestánsok harcait. De ettől az én kis magyarországi békés állapotokhoz szokott lelkem eléggé felzaklatja, hogy a bécsi metrót bármikor felrobbanthatja valami gyáva féreg, aki éppen bekattant...

2014.11.21. 19:55:01

@kardio1:

Én is azt tapasztalom, hogy a Fidesz szavazóbázis stabil többe kevésbé, a protestszavazók azok, akik hol az MSZP-re és derivaltjaira, hol a neonacikra szavaznak, mindegy, csak ne a Fidesz...

2014.11.21. 19:56:16

@Cascabel:

Spooks, a brit gumitalpúak történetei, nagyon szeretem, megvan az összes évad!! :)

Quercus a favágó 2014.11.21. 19:58:08

@Hari Seldon 2:

Rosszul látod, mondhatnám úgy, ezt is. A Jobbiknak van egy stabil szavazó bázisa. A fiatalok(pl egyetemisták) jelentős része, a rendőrök 90%-a(kivéve a tábornoki kart), azon állampolgárok többsége, akik "cigányfertőzött" helyen laknak, a szakszervezeti vezetők, és a tagság jó része, stb. Átfedés, ingázás van a Jobbik, és Fidesz között, ez tény.
Ahhoz, hogy a Jobbik gyengüljön, föl kellene építeni egy erős, ütőképes baloldali pártot. Na ilyen nincs, és nem is lesz.

"Tetszettek volna forradalmat csinálni"- mondta Antal József.
Tetszettek volna 2014-re alternatívát állítani a választók elé. Nem tetszettek. Akkor meg ne tessék jobbikozni, fideszezni, birkázni.

Ugyandehogy (törölt) 2014.11.21. 20:06:58

@pasztasuta: minden hozzám közel álló szakma az estj alatt van, pedig én istj.

Ugyandehogy (törölt) 2014.11.21. 20:11:10

@Dragonlady (now in Indonesia): hát ugya itt több probléma is van
10 vagy 15 millió a magyar
a magyar állampolgárokról vagy a magyar nemzetiségűekről van szó
az már csak hab, hogy a megfogalmazás szerint nem egyértelmű, hogy a 6 és 200 miből 6 és 200.
de tulajdonképpen mindegy, utálom a számokat:D

Ugyandehogy (törölt) 2014.11.21. 20:12:49

@QUERCUS:
"Ha ugyan is lenne legális, tisztességesen fizetett munka, a közmunka megfelelő közbenső állomás lenne."

ha lenne rendes munka, a közmunkára nem lenne szükség.

FutureFry 2014.11.21. 20:17:36

@Mirjam2: "A melyen vallasos muszlim barataim jelentos resze is nyiltan eliteli a szelsosegeseket,"

Kiváncsi lennék, hogy ezek a mélyen vallásos muszlimok mit tartanak "megfelelő" büntetésnek, ha valaki pl. Mohamed prófétát kariatúrán ábrázolja, vagy ha valaki feladja az iszlám vallását.

Quercus a favágó 2014.11.21. 20:25:15

@Babette .:

A közmunka elsősorban a segélyek kiváltására van kitalálva.
Angliában van rendes munka, ahogyan itt olvasom, dögivel, az angolok egy része mégsem hajlandó dolgozni. Inkább hereverézik otthon, és ellébecol a segélyekből. Ha megvonnák tőlük a segélyt, és közmunkára fognák őket, mindjárt nagyobb kedvet éreznének, hogy munkát vállaljanak, és nem kellene a bevándorlókon hisztizni.

HardPötty 2014.11.21. 20:27:10

@Babette .: India, Irán, Pakisztán, Törökország, esetleg Afrikából... stb

pasztasuta 2014.11.21. 20:29:19

@Babette .: akkor most egy gyors statisztika: eddig 4-ből 0 :D

HardPötty 2014.11.21. 20:31:00

@QUERCUS: legyen túlzás. De ha csak mondjuk 2 millió az is sok. És egyetlen egy éhező, nélkülöző gyerek is több mint amennyinek lennie kéne. Lehet a számokon vitatkoznunk csak közben éheznek emberek az országunkban. És ez felháborító akkor is ha az ő hibájuk.

DieNanny CH 2014.11.21. 20:31:06

@Babette .:

Most, hogy így mondod - és nem fennhéjázni akarok! -, én itt még utcaseprőt, ároktisztítót nem láttam. Minden háznak, vagy tömbnek megvan a házfelügyelője, aki elsepri a járdát, vagy a tömbhöz tartozó játszóteret tisztogatja... (Az más dolog, hogy valóban, szemét sincs annyi, de:) Minden egyes négyzetméternek megvan a gazdája. Papírra leírva, így mindenki tudja, hol kell rendet tartania.
(Tudom, a közmunka nem csak utcasöprés.)

montroyal ( CAN qc) 2014.11.21. 20:32:04

@Ödenburger [Hu/At]: Az igazság mindig odaát van. ;)

errol jut eszembe

egy pasi kiabal a folyo masik partjara
_Hogy jutok at a masik oldalra
mire valaki onnan ;
-Te mar ott vagy !!!DDD

DieNanny CH 2014.11.21. 20:32:28

@pasztasuta:

Van ennek magyar (esetleg német) változata? Én is szívesen megnézném.

pasztasuta 2014.11.21. 20:37:15

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Magyarul van azon az oldalon ahol a teszt is van: lelektanitipusok.net/ Klikkelj a a saját típusodra és lesz egy Munka/Karrier fül ahol felsorolja az ajánlott és a nem ajánlott foglalkozásokat. ;)

Quercus a favágó 2014.11.21. 20:38:51

@HardPötty:

Egyetértünk. Halkan jegyzem meg, az USA-ban 50 millió szegény van. Az is szégyen.

HardPötty 2014.11.21. 20:43:08

@QUERCUS: A világ egyik leggazdagabb országában talán még nagyobb szégyen mint nálunk

Quercus a favágó 2014.11.21. 20:43:51

@HardPötty:

Ja és még valamit. Akinek reggeltől estig az egyik kezében a cigi, a másik kezében a sörösüveg, az nem szegény, hanem felelőtlen. És még finoman fogalmaztam.

qkuc 2014.11.21. 20:57:33

@QUERCUS: Csak lenne bármi értelme a közmunkának ... De nincs, pedig éppen a közösségek számáa hasznos munkákat is elvégezhetnének.

NIKI LAURA 2014.11.21. 20:58:48

@montroyal ( CAN qc): horsepenis!
Airdrie( alberta) kezdtem 2000$ havonta,itt- igaz kb 60h/ het- kozel 2000£ netto,plusz nemi benefit.

A dodo volt kb 200ft,a font majd 400!..szamolj

Az is igaz,itt sokkal tobb az elektronikai munka,de jobban is szeretem mint a kalapacsot...ulok a meleg autoba,obd kabelen ECU- programozok,befecskendezot illesztek,katalizatort egetek.
Ma volt egy uj opel astra( itt wauxhall), meg a kerek meretet is kellet illeszteni computeren,mert a speed sensor rosszul mutatott....ez a jo penz.
A kaszns is jo biznyak.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.21. 21:00:51

@NIKI LAURA:
Ezt most miért nekem mondod? Sosem állítottam az ellenkezőjét.
Én jól érzem itt magam.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.21. 21:02:28

@Ödenburger [Hu/At]:
Én is így tudom a szemetelés eredetét.
Bár most sem sok kuka van.

NIKI LAURA 2014.11.21. 21:03:53

@diggerdriver: upsz,rakattintottam Cascabelre,ugy latszik neked is elkuldtem ..bocs

2014.11.21. 21:06:45

@NIKI LAURA: "ne londont nezd,hisz nem mindenki lakik becsben,berlinben v mondjuk zurichben,genfben."

Jogos. :)

2014.11.21. 21:10:20

@tanato: És tegyük hozzá a magyar nyelv védelmében, hogy egy román sokkal hamarabb megtanul franciául (v. bármelyik nyelvcsaládjába tartózó nyelvet), mint egy magyar angolul/németül. Nem lehetetlen nekünk sem, csak nekik azért ebben előnyük van. Viszont Románia sem fenékig tejfel, ott is van szegénység. Nem csodálom, hogy elhúznak onnan is.

2014.11.21. 21:12:20

@Hari Seldon 2: Ha kimondottan németbe v. az osztrákokhoz készül valaki, esetleg Svájc német részére, akkor azért a német sem rossz. De sokkal többen tanulnak angolul, mint németül, ez mindig is így lesz.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.21. 21:19:27

@dennisthemenace:
Ez bizony így van.
Nagy részük az építőiparban dolgozik.
Viszont a román cigány hordáktól jogosan féltek az angolok.
Mi Edmontonba járunk bevásárolni.
Edmonton egy gettó és a határnyitás óta ellepték a román cigányok.
Ez tény.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.11.21. 21:21:40

@Mirjam2: Azert ugye erzed, hogy az egyik csapat lefejezest tervel -terroristagyanus, a masik meg "csak koldul" azert nincs teljesen egalban?

Mindketto zavaro, de talan megis az jobb, ha nem nyiffantanak ki, akar a lakasodbol jossz ki, akar a korletbol, es direkt vadasznak rad.

2014.11.21. 21:25:04

@QUERCUS: "Tetszettek volna 2014-re alternatívát állítani a választók elé. Nem tetszettek. Akkor meg ne tessék jobbikozni, fideszezni, birkázni."

Ne csináljunk úgy, mintha ebben az országban 10 millió értelmes ember élne, aki nem vevő a demagóg hülyeségre... A társadalom egyötöde szerint a fidesz a megoldás... A magyar társadalomnak láthatóan a jelenlegi rendszerre van szüksége. Vannak sokan, akik nem elégedettek, de ettől még semmi sem fog megváltozni. Olyan programmal nem nyernél, ahol nincsen ígérgetés és osztogatás.

kardio1 2014.11.21. 21:33:59

@Hari Seldon 2: Szerintem nincs igazad abban, amit maxvalnak irtàl. A jobbikos szavazoknak a Fidesz tùl puhàny àltalàban. Csak akkor szavaznak rà, ha a fidesz vagy a baloldal között kell vàlasztani.
Lecsengeni pedig akkor fog a radikàlis hullàm Europàban, ha a gazdasàg làtvànyosan megindul felfelé és az àltaluk felvetett tàrsadalmi kérdésekre születik valami épkézlàb vàlasz.

Quercus a favágó 2014.11.21. 21:36:27

@diggerdriver:

Az EU centrumországai úgy gondolták, a bővítés majd aratással jár. Új piacok, olcsó,jól képzett munkaerő, a bankjainak, naiv, becsapható ügyfelek, stb. Pedig, ha megkérdeztek volna egy egyszerű magyar parasztembert, az elmondja, az aratáskor a búzával ocsú is jár. Na most a román cigányokkal pl. megkapták az ocsút is. Megérdemlik.

Jóccakát.

DieNanny CH 2014.11.21. 21:38:24

@pasztasuta:

Ó, köszi. Azt hittem, az angol oldalon más a lista...

DieNanny CH 2014.11.21. 21:40:19

@Babette .:

Á, itt éjszaka olyan csönd van, mintha nem is lenne élet... Amúgy is, ki van írva, hogy 22:00-06:00-ig mindenkinek szilencium... Még a kutyák sem ugatnak... :-)

puhacica 2014.11.21. 21:41:36

@tildy[UK]: jol emlekszem, hogy egyszer regebben te irtal arrol, hogy milyen formanyomtatvanyt kell kitolteni ahhoz, hogy ne kelljen itthon tb-t fizetni? arra gondolok, hogy ha valaki fogja magat, kijelentkezik a magyarorszagi lakcimerol es az EU-ban letelepszik, akkor kell meg valami nyilatkozat. es hogy ez csak par eve van igy? ha te voltal, leirnad ujra? koszonom!

2014.11.21. 21:41:48

@QUERCUS: Ez jó. Ilyet bárki linkeljen, nagyon érdekesek ezek a videók. :)

NIKI LAURA 2014.11.21. 21:42:08

@diggerdriver: a kanadai Edmontot szinten elleptek a magyar ciganyok.
Ez az Edmonton egy ciganymagnes B+:)

kardio1 2014.11.21. 21:43:13

@Philosoraptor: Ez az emberi természet! Mindenütt igérgetés megy. Az viszont tény, hogy a mai magyarorszàgi mezônyben leginkàbb a Fidesz tudja azt a talpalàvalot hùzni, amit a publikum hallani szeretne (màr persze azok többsége, akik kinyilvànitottàk,mit akarnak). Eléggé ràéreztek a mai magyar tàrsadalomra.

NIKI LAURA 2014.11.21. 21:51:09

@puhacica: ne tedd!
Mindenki kibirja azt a havi 6600 ft- tot.
Viszont,ha komolyabb baja lesz az embernek,ne adja Isten hogy angliaba v a nemet krankenhaus sicherungal hadakozzak.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.21. 21:53:07

@QUERCUS:
Ha figyeltél volna erről írt korábbi hozzászólásaimra akor tudnád hogy pontosan ez az én álláspontom is.
Azt nem lehet hogy kimazsolázzuk a jó szakembereket a többivel meg bajlódjon az anyaország.
Aki a húst lerágja gondoskodjon a csontról is.Nincs ebben semmi kivetnivaló.

Quercus a favágó 2014.11.21. 21:55:30

@diggerdriver:

Még hogy figyeltem volna! Iszom minden szavad! Még így félálomban is. DDD

Keleti Szél 2014.11.21. 22:01:09

@Cascabel:
"Angliaban hasonloak az arak, mint Kanadaban, csak dollar helyett fontban-ban:) Egy, ami Anglia mellett szol, az az idojaras. "

Végre valaki dicséri az angol időjárást! :)

Keleti Szél 2014.11.21. 22:01:10

@Muscari: Már nem sokáig lesz gond a szegényekkel. Mai hír:
"Emellett az adótörvény tervezetéből kiderül, hogy a kormány hogyan újítja meg a rászorulók támogatási rendszerét. Például megszűnik a rendszeres szociális segély. "
www.penzcentrum.hu/nyugdij/elfogyott_a_nyugdijpenz_megszunik_a_nyugdijalap.1042740.html

Keleti Szél 2014.11.21. 22:01:10

@puhacica:
ez egy jó oldal a témában (oep es hasonlo oldalakra mutató hivatkozásokkal):
nokkulfoldon.hu/hogy-is-van-a-tb-fizetes-ha-kulfoldon-elek/

puhacica 2014.11.21. 22:02:39

@NIKI LAURA: nem nekem kell az info. marmint nekem, de nem miattam.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.11.21. 22:04:02

@puhacica: Bejelentő lap TAJ számmal rendelkező magyar állampolgár részére, aki EGT tagállamban biztosíott személy- lapot kell kitolteni es oepnek bekuldeni.:)

puhacica 2014.11.21. 22:06:05

@tildy[UK]: koszonom szepen! :)

@Keleti Szél: es neked is! :)

NIKI LAURA 2014.11.21. 22:12:28

@Keleti Szél: a relativitas,azaz a szarnal is van szarabb.
Kanada legnagyobb reszen kemeny hideg tel van.
Cascabel most Calgary felett van,ott most -25 c

Ehez kepest irta,hogy jobb a kodos,esos anglia.Ma pl 12 fok volt.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.21. 22:20:32

@tildy[UK]:
Nem így van.
Az emberek komfortérzetét nem befolyásolja a terrorista készülődés.
Vajmi kevés ember van aki tapasztalt ilyet.
Sokezer muzulmánt látunk az utcákon és van egy-két hülye aki tervez valamit.
Sokezer autót látunk mégsem félünk az autóktól.
Ugye nem kell mondanom hogy az autóknak mennyi áldozata van és ahhoz képest a terrorizmus áldozatai ezredszázalékokban sem mérhetők.
A koldusok és a cigányok viselkedése sokkal jobban zavarja az embereket.
A mindennapi életben való. a számuknál sokkal hangsúlyozottabb jelenlétük az igazi probléma.
A társadalmi együttélésnek vannak szabályai amiket illik betartani.
Gondolj bele, mi jut először valaki eszébe a cigányokról?
Nem az hogy a börtönben hány gyilkos ül közülük hanem hogy ordenárék hogy harsányak hogy nem dolgoznak hogy koldulnak hogy koszosak hogy büdösek hogy lopnak.
A mindennapi élet tapasztalatai a JELENLÉTÜK az irritáló.
Igaza van Mirjamnak hogy nem egy újságcikk a meghatározó a muzulmánokról alkotott véleményben.
A muszlimoknak nem kell úgy viselkedni mint a cigányoknak, élég ahogy az asszonyaik öltöznek. Semmit nem követtek el de máris kirekesztették magukat a társadalomból.
A társadalom már csak ilyen. Ilyen kirekesztő.
Minden ami nem standard az kiközösítendő.
Ez minden társadalom természetrajza csak a fokozatok mások.
Napi szinten számtalan életellenes fenyegetés éri az embert.
A zsúfolt város vagy a munka velejárói ezek.
Mégis mi a szenzáció? Valakik terveztek valamit.
Miért nem azon az autón szörnyülködünk amelyik holnap el fog ütni három embert?
Mert még nem tudjuk.
Terveztek valakik egy terrorcselekményt amiben meghal egy vagy több ember.
Mi a különbség?
Emberek halnak meg.
Szörnyű.
Az egyik mégis szenzáció.
Az élet hogy reagálja ezt le?
Minden megy tovább mintha misem történt volna és este felháborodva meséljük a párunknak hogy a piros lámpánál már megint román cigányok akarták erőszakosan lemosni az ablakot.
Szóval azt akarom mondani hogy a mindennapi gyakorisággal előforduló kellemetlenségek jobban befolyásolják a hangulatunkat a komfortérzetünket a mindennapi életünket mint egy lefejezős hír.

montroyal ( CAN qc) 2014.11.21. 22:20:33

@NIKI LAURA: a magam keresetet nem szamolom de ugye itt 20-30+ keresnek 40 ora = az felett dupla a tulora ..ugy hogy 20 $ is 60 orara megvan netto 1000$ hat meg aki spéci , gyakorlott mint Te ...

na azert nem olyan fostalicska , sot magam reszerol nem cserelnem el a fizetesemet se meg azt a lehetoseget sem hogy 2-3 ev feketen dolgozas( a hazam melleti kis garazsomba ) kinyitottam sajat muhelyemet ,,, de a melosok is megkeresnek 200-300$ tisztan amit orommel adok mert az kb a harmada annak amit megtermel ...

na megsem megyek Angliaba ... bocs csak irtad szamoljak egyebkent nem szoktam , ami a zsebembe van az az enyem ..

pasztasuta 2014.11.21. 22:20:59

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Kicsit tényleg más, pl nekem a magyaron benne van munkám, az angol meg nincs, de azért elég nagy a fedés.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.21. 22:23:01

@puhacica:
Tudsz nyomtatni?
Holnap elküldöm neked a nyomtatványt csak emlékeztessél rá mert elfelejtem.

montroyal ( CAN qc) 2014.11.21. 22:24:26

@montroyal ( CAN qc): 200-300$

ja naponta ... es voltak akiknak a nap vegen kellett a penz .. ha nem masnap 5 helyen kezdhet ...

montroyal ( CAN qc) 2014.11.21. 22:28:15

@NIKI LAURA: egy regebbi hirdetes lehet mar nincs , csak mutatoban pl autoszerelok ...

www.facebook.com/kanadaimagyarhalozat?ref=ts&fref=ts

puhacica 2014.11.21. 22:31:12

@diggerdriver: ok, szolok majd. csak el ne felejtsem! :D koszi elore is!

2014.11.21. 22:32:33

@kardio1: Mo.-n csak ígérgetés megy, és a valódi problémák szőnyeg alá söprése. De hát ha ez kell az embereknek, akkor én csak támogatni tudom őket. Legalább majd megtanulják egy életre, hogyha birkák, akkor annak lesz majd következményei. Ha megélik.

Az biztos, hogy én nem szeretném támogatni az adómmal és a fogyasztásommal a jelenlegi Mo.-t, az sem érdekel, ha utcát kell sepernem Angliában, csak ne kelljen ebben a jövő nélküli országban élnem, ahol a társadalom teljesen szétszakad, valamint képtelen vagyok megélni a fizetésemből, hiába dolgozom.

kardio1 2014.11.21. 22:35:11

@Philosoraptor: Ha jol emlékszem, elôször Hollandiàt céloztad meg, és csak utàna Angliàt. Hogy haladnak a dolgaid, van màr konkrét dàtum?

rezsöatya 2014.11.21. 22:35:52

@Keleti Szél: @NIKI LAURA:
Azert ijesztegetes itt is van:

http://www.hungliaonline.co.uk/#!7-fok-%C3%A9s-H%C3%B3vihar-%C3%8Dt%C3%A9letid%C5%91-lesz-j%C3%B6v%C5%91-h%C3%A9tt%C5%91l-NagyBritanni%C3%A1ban/c13ms/59A5790E-0CD5-4863-BFE5-763A630D5B7F

NIKI LAURA 2014.11.21. 22:46:53

@montroyal ( CAN qc): basszus,ez ahirdetes Sz.Katalin ( Fatyol)es ferje altal lett krealva.
Tolem tobb tizezer dollart kertek,az utolso pillanatban figyelmeztettek,hogy lehuzas.
Igy is tartoznak.
Valakit bepaliztak,es csinaltak egy munka kozvetito ceget.
Ugy hirdetik,hogy angolul nem is kell tudni,mert csoportba kell dolgozni....pff
Itthon korozik oket,bankokat huztak le kecskemeten,kint cigany menekultkent maradhattak,mert a gyerekuk kapott valami ' nyomi' papirt,amit a kinti biro bekajalt.

Engem amugy mindenhova fekvettek,ahova jelentkeztem.
Midig szemelyesen bemegyek a muhelyekbe,az a legjobb.

NIKI LAURA 2014.11.21. 22:48:51

@kardio1: sztem az a fajta " munkakereso" aki mar vagy 6 orszagot kinezett,de Mateszalkan marad orokre:)))...( csak vicc volt)

pasztasuta 2014.11.21. 23:00:04

@tildy[UK]: @diggerdriver: @Keleti Szél: Jaj látom TB a téma hátha tudtok segíteni: ha valakinek az EU-ban csak magánbiztosítása van akkor az OEP/NAV ugyanúgy leverheti rajta a 6600forintot/ho..? Köszi

morsels (törölt) 2014.11.21. 23:01:11

Bevallom oszinten, hangulattol fuggoen elhulve, vagy szemem felnyitva olvasom a HA-t.
Egy csomo olyan dolgot megtudok, amirol eddig - valoszinuleg onnon erdekdobozomba zarkozva - nem is volt tudomasom.

Kinyilt elottem a vilag. Itt (najo, mas blogok is terjesztik az iget, nem csak itt van a tuti)
Vagy legalabbis a vilag sotet oldala.
Az igazi vilag.
Vagyis hat jo oldal nincs is, csak manipulacio van, ami naposnak tunteti fel azt is, ami sotet.
Ideiglenesen.

Es ez hot komoly.

M. Péter 2014.11.21. 23:03:12

@Ödenburger [Hu/At]: Keress rá arra, hogy hány embert gyilkoltak meg litvánok az Egyesült Királyságban, és meg fogsz döbbenni.

Simon Hasonmasa (TW) 2014.11.21. 23:06:09

@Muscari:
Remelem minded OK veletek. Engem is megtamadtak Northamptonban, hoodies koption. Saints, meg vedekezni sem lehet ellenuk

Simon Hasonmasa (TW) 2014.11.21. 23:07:55

Hoodies kolykok. Sajnos... Bicsanat, uj telo

Muscari 2014.11.21. 23:17:03

@morsels: ennek örülök :-)

@Simon Hasonmasa (Roch): ennek meg nem :-(
Ellopták valamidet? Hogy sikerült megúsznod?

Muscari 2014.11.21. 23:22:52

@rezsöatya: nem tudom, ezt honnan szedték, az előrejelzések szerint tartósan 10-11 fok lesz nappal.

morsels (törölt) 2014.11.21. 23:27:16

@Muscari:
Jaja...
Itt megtudom, hogy milyen Kanada.
Hogy milyen UK.
Hogy milyen a Centrum Allamok es azt is megtudom, hogy milyen harcot kell vivni veluk.
Megtudom, hogy mi a jolet es mi a melos.
Azt is megtudtam, hogy a melos es a jolet egyutt nem letezik; legfeljebb akkor, ha nem ebben az eltorzult vilagban letrehozott mesterseges egysegben merik a boldogsagot.
Mert a boldogsag a jolet egy nagy resze.

Es hogy szervezetten tamadjak a jolet-boldogsagot, vagyis inkabb valamifele boldogsag elszivo kozpontba csatoljak az embereket; akik ezek utan jolettel tudjak taplalni a boldogsagukat, vagy nekik annyi.

Es hogy angliaban joval tobb joletet lehet termelni, mint Lajosmizsen es persze ez tobb boldogsaggal is jar, meg...

Meg azt is megtudtam, hogy minel kevesebbet adsz le az allamnak a megtermelt joletbol, annal boldogabb leszel, meg...

Meg egy csomo ilyet.

Simon Hasonmasa (TW) 2014.11.21. 23:27:40

@Muscari:
Tavolrol erkeztek. Tolattam. Semmi nem tortent, persze belem kotottek, hogy en, el akartam utni oket. Fiatal kolykok "trick" bicajokkal. Persze nem biztos, hogy jol hasznalom a szot. Inzultltak es lekopkodtek a kocsimat. Elhajtottam. A gond, hogy nem lehet ellenuk semmit tenni

morsels (törölt) 2014.11.21. 23:35:19

@Muscari:
Milyen alapon vonnam ketsegbe azt, amit Niki, montroyal, Quercus, hinta, birca ir.

Nincs alapom.
Felnyilt a szemem.
Maskepp latom a vilagot.

Sütemény1975 2014.11.21. 23:41:03

@maxval birca hozzászóló: ha mar a hataroknal tartunk:
pangea.blog.hu/2014/05/14/a_vilag_legbonyolultabb_hatara
multkor atmentem ezen a telepulesen. amig atertem 4x leptem be hollandiaba :)

Keleti Szél 2014.11.22. 00:23:04

@pasztasuta: erős a gyanúm, hogy a magánbiztosítás nem váltja ki a tb-t. de a korábban megadott oldalon ha utánaolvasol, szinte biztosan megtalálod a hivatalos választ.

@rezsöatya:
Nem tudom, figyelted-e az oldal címét, amit küldtél. A fejlécben ez olvasható:
"HuNglia - Hírek, Bulik magyaroknak Nagy-Britanniában | -7 fok és Hóvihar: Ítéletidő lesz jövő héttől Nagy-Britanniában"

Úgy kell érteni, hogy ami az angoloknak ítéletidő, az buli, móka és kacagás a magyaroknak? A tízmillió pintérsándor országából kivándorolva persze könnyen átszáll az ember egy másik autóba! Gondolom, ott sms-t se kap az ember a kormány aggódó és felelős, überkompetens biztonsági őrétől.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.11.22. 00:35:40

@Dragonlady (now in Indonesia): Fel kell rúgni az ilyet hátulról, összeakasztani a bokáit.A nagy hempergés után már nem fog akarni, meg tudni se szurkálódni...

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.11.22. 02:20:10

@puhacica: www.oep.hu/felso_menu/lakossagnak/eugyintezes_enyomtatvanyok
És az a nyomtatväny, amit Tildy mondott. ;-)
@pasztasuta: Mit jelent a csak magänbiztositäs?
@Pernilla: Igen. ;-) És egyeseken igen jol szorakoztam. :-))) ( Albaner: hat in jedem Land Verwandte... Jani haverja jutott eszembe... A skandinävok is jok. Finnen: hat Ricola nicht erfunden)

montroyal ( CAN qc) 2014.11.22. 02:36:03

@NIKI LAURA: jo tudni ... na Albertaba sem megyek ... mar beturistaskodtam ugy super volt ...

van valami ami magyaroknak magyaroktol es nem lehuzas ...

Ugyandehogy (törölt) 2014.11.22. 05:55:09

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: akkor masik dimenzio van. amikor ott jartam az ejfelkor latott szemet reggel hetre eltunt.

Ugyandehogy (törölt) 2014.11.22. 05:57:46

@Keleti Szél: multkoribrit sutismusor musorvezetoje:"ezen a pingvincsalogato szep brit nyari delutanon..."

Ugyandehogy (törölt) 2014.11.22. 05:59:15

@NIKI LAURA: NYbam meg ketmeteres ho van allitolag?

2014.11.22. 07:28:13

@kardio1: Az is lesz elsőnek megcélozva, itthoni bérből nem fogok összeszedni sosem több ezer fontot. Ha ott megragadok arra a 3-6 hónapra, amíg tart a munka, onnantól már a pénz nem lesz gond. Remélhetőleg jövő nyáron megvalósul a terv első szakasza.

2014.11.22. 07:46:32

@Ödenburger [Hu/At]: Ez igy van, a mai napig nincsenek kukak UK-ben pl. metro- es vonatallomasokon ugyanebbol az okbol.

2014.11.22. 07:48:59

@diggerdriver: Abszolut igy van. Ha megkerdezel egy atlag nem-muszlim britet hogy mi zavarja a muszlimokban, valoszinuleg a nok ruhajat vagy nok jogait fogja emliteni, nem a lefejezest.

2014.11.22. 07:51:48

@FutureFry: Lehet hogy meglep teged, de k*ra nem erdekli se a muszlim barataimat, se engem, hogy mi van akkor ha lerajzolja valaki a Profetat vagy kiter az iszlam vallasbol. A muszlim barataim normalis, hetkoznapi emberek, olyan dolgok erdeklik oket hogy hogy halad a gyerek az iskolaban, milyen buliruhat vegyunk, ilyesmi. Eletukben meg egy percet nem toltottek azzal hogy azon gondolkozzanak mi legyen a Profetat lerajzolo emberekkel. Lehet hogy nehez elkepzelni, de az emberek 99.9%-at nem foglalkoztatjak ilyen dolgok.

2014.11.22. 08:02:31

@Dragonlady (now in Indonesia): Igy van, az lenne a jo ha tenyleg csak 'kalandvagybol' vandorolnanak ki emberek es nem kenyszerbol - persze ez sajnos soha nem fog megvalosulni... A lengyelek kozul tenyleg viszonylag sokan hazamentek, szerintem ezeknek a nagy resze azok kozul kerult ki akik UK-ben is gyakorlatilag 'Lengyelorszagban' eltek. Hihetetlen kulturalis gettokat alakitottak ki, rengetegen nem beszelnek semmit angolul tobb evi angliai let utan sem, sajat boltjaik vannak, tobb lengyel nyelvu napilapot adnak ki UK-ben, stb. De azok kozul akik valamennyire beilleszkedtek szerintem kevesen mennek vissza. Valoban erdekes lenne errol olvasni egy tanulmanyt, eddig meg nem lattam ilyet.

Ami a kivandorolt magyarokat illeti, szerintem nagyon kevesen fognak visszamenni, illetve maximum nyugdijas korukban. Feltetelezem hogy nagyreszt azok mennek vissza par ev utan akik 'sikertelenek' voltak kulfoldon. Nemreg belinkelt ide valaki egy posztot egy masik blogrol ami arrol szolt hogy rengeteg magyar ment nemreg Angliaba aztan par het / honap utan visszamentek mert nem jottek be a szamitasaik. Nem tudom igaz-e ez, de a posztiro ezt allitotta. Ugy kepzelem el hogy az emberek nagy resze vagy meg az elso par het / honap / ev utan visszamegy, vagy ha sikerul megtanulnia a nyelvet es kialakitani egy egzisztenciat, mar marad ott ahol van, esetleg masik 'fejlett' orszagba koltozik tovabb de nem vissza Mo.ra.

2014.11.22. 08:04:41

@Hari Seldon 2: Azt gondolom tudod hogy a UKIP-szavazok nem mind feherek hanem egy reszuk azsiai illetve fekete? Azsiai es fekete jeloltjeik is vannak. Teljesen mas a profilja es a celjai a partnak mint a BNP-nek.

kardio1 2014.11.22. 08:32:22

@Philosoraptor: Sok sikert a terveidhez! Aztàn beszàmolni àm a blogon, hogy haladsz!

tanato 2014.11.22. 08:39:37

@Philosoraptor: Ez így van,egy román/vagy egy romániai/ magyar /minimális rátanulással vígan megvan Olaszországban vagy Spanyolban meg Franciaországban.Nem úgy mint mi akárhol.Viszont Romániának tényleg jól jön a több millió polgár deviza hazautalásai

tanato 2014.11.22. 08:43:38

@Mirjam2: Szegény Emigrant hazaköltözött nyugdíjas korára a "nyugalom szigetére" a magyar falusi életbe,azután meg jól kirabolták./előszeretettel rabolnak ki külföldiek által vásárolt házakat egyébként,mert nagy értékeket sejtenek benne./Azóta szegény nem is jelentkezett a blogon.lehet hogy visszakészülődnek.

Hari Seldon 2 2014.11.22. 08:45:34

@QUERCUS:
Én sem tagadom, hogy MOST a jobbik szavazóinak jelentős része a régi baloldali szavazók közül kerül ki. Viszont ez úgy 2007-2008 óta van így, amikor a hülye Gyurcsányék elkezdték "ajnározni" a cigányokat, mert akkor éreztek rá a Vonáék, hogy a zsidózás nem PC. Ezért kerestek egy közemberek számára jól látható és viszonylag gyenge érdekérvényesítő célcsoportot. Viszont addig (nagyjából 2007-2008-ig) a jobbik mindig a 3-4-5%-okon állt, ha felment pár százalékkal akkor a fidesz ment le párral, aztán fordítva.
Ez a nagy "zsákmány" az mszp hülye politizálásának következménye, amikor belementek a cigány témába, úgy, hogy tudták, hogy nem jöhetnek ki belőle jól.

tanato 2014.11.22. 08:47:28

@Sütemény1975: Genf sem rossz ilyen szempontból,az utca egyik oldala Franciaország,a másik meg Svájc.Középütt meg volt egy elhagyatott őrbódé.

Hari Seldon 2 2014.11.22. 08:52:52

@Sütemény1975:
Te tényleg voltál arra? Tök szuper. Van ahol a ház falában van a határ. Majd valamikor megnézem, ha Hollandia felé megyünk.

Hari Seldon 2 2014.11.22. 08:55:07

@Philosoraptor:
Na, végre egy nagy coming out!
Szóval a terv szerint Hollandia a célországod, a dátum 2015.

Hari Seldon 2 2014.11.22. 09:01:20

@Mirjam2:
"Lehet hogy meglep teged, de k*ra nem erdekli se a muszlim barataimat, se engem, hogy mi van akkor ha lerajzolja valaki a Profetat vagy kiter az iszlam vallasbol. A muszlim barataim normalis, hetkoznapi emberek, olyan dolgok erdeklik oket hogy hogy halad a gyerek az iskolaban, milyen buliruhat vegyunk, ilyesmi."

Ezzel egyetértek. Itt is vannak olyanok, akik már teljesen integrálódtak, de amíg sajnos vannak gettók, addig mindig lesz olyan közeg, ahol sok bevándorló radikalizálódhat.

Egyébként valahol olvastam, hogy például a brit muzulmánok 20 valahány % már felhagyott a vallással, csak nem hangoztatja a közösségében, mert nem szeretné magát kitenni zaklatásnak. (nyilvánvalóan az arányok más országokban is hasonlónak kell lennie)

FutureFry 2014.11.22. 09:22:38

@Mirjam2: Akkor jó. Sajnos a muszlim vallású emberek nem elenyésző részének nem ilyen a hozzáállása. Tudom nem Anglia vagy Nyugat-Európa, de pl. felmérések szerint a (majd 100%-ban muszlim) Egyiptom és Pakisztán lakosságának kb. 64 százaléka támogatja a halálbüntetést hitelhagyás esetében*. Szerény számításaim szerint ez kb. 169 millió ember. Csak remélni lehet, hogy ez a tendencia a “nyugati” muszlimoknál sokkal kevésbé érvényesül (bár persze egy is sok).

* www.pewforum.org/files/2013/04/worlds-muslims-religion-politics-society-full-report.pdf

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.11.22. 10:16:00

@tanato: ez igaz, vagy csak talalgatas, lehetseges esemeny?

pasztasuta 2014.11.22. 10:22:30

@Keleti Szél: A posztban nem volt, csak alatta egy 2013-as kommentben olvastam, hogy az illetőnek pont ez volt a problémája, hogy neki nem fogadta el az OEP. Csak gondoltam hátha változott azóta vmi törvény.
@tildy[UK]: Tudsz hozzá linket?

Muscari 2014.11.22. 10:42:02

@morsels: ne már. Nikit ismerjük, Hintát is, meg valamennyire mindenkit. Az a lényeg hogy kit mennyire veszel komolyan, én legalábbis ezt a módszert alkalmazom és mindenkinek a mondandóját megszorzom a saját kvóciensével. Ez Hintánál konvergál a nullához például.

Muscari 2014.11.22. 10:49:48

@Dragonlady (now in Indonesia): tényleg betörtek hozzájuk, de hogy utána mi történt azt nem tudjuk, mert nem jelentkezett szegény.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.11.22. 10:56:20

@diggerdriver: Hat engem kevesbe zavar a koldulo roma, mint az, hogy vannak Londonban olyan helyek, ahol ha nem a Saria szerint viselkedsz, akkor megnezheted magad.

www.dailymail.co.uk/news/article-2019547/Anjem-Choudary-Islamic-extremists-set-Sharia-law-zones-UK-cities.html

www.theguardian.com/uk-news/2013/dec/06/muslim-vigilantes-jailed-sharia-law-attacks-london

Ez itt UK, alapvetoen inkabb kereszteny hatterrel rendelkezo, akinek meg ez nem tetszik, el lehet innet menni.
Saria-t akarnak? MEgtehetik ott ahol az a szokas.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.11.22. 11:03:45

@pasztasuta:

Nem olvastam figyelmesen, mert maganbiztositasra kerdeztel ra
UK-ben alanyi jogon vagy biztositott ha itt elsz.
Ha van EU-s egeszsegbiztositasi kartyad, azt el szoktak otthon fogadni. Melyik orszagban vagy, hogy csak maganbiztositasod van?

Mert igy viszont lehet nem fogadjak el, ami viszont erdekes, mert EU-n belul tartozkodsz es igy nem lehet kettos befizetesed.

www.oep.hu/felso_menu/lakossagnak/ellatas_magyarorszagon/jogosultsag_az_ellatasra/bejelentesi_kotelezetteg/kulfoldon_munkat_vallalok_bejelentese

tanato 2014.11.22. 11:04:18

@Dragonlady (now in Indonesia): Az origón írták,ha igaz akkor nagyon durva.

tanato 2014.11.22. 11:06:47

@Dragonlady (now in Indonesia): Ja a másik kommentre kérdezed?Ez az én véleményem,hogy ekkora taruma után felmerül bennük a hazaköltözés.Majd megtudjuk ha megírja.-

tanato 2014.11.22. 11:11:13

@Muscari: Birca meg egy óriási mókamester.

pasztasuta 2014.11.22. 11:28:42

@tildy[UK]: Igen már én is bogarásztam az OEP honlapját de nem lettem okosabb. Azért köszi :)

Keleti Szél 2014.11.22. 11:36:18

@pasztasuta:
A törvény szerintem nem változott, de itt a jelenlegi hivatalos OEP tanács (mely szerint elég lehet a magánbiztosítás):

www.oep.hu/gyik/ellatas_gyogykezeles_kulfoldon#faq_522683

13. EGT tagállamban dolgozónak kell-e Magyarországon jeleznie, hogy külföldön dolgozik?

Amennyiben a magyar állampolgár az Európai Gazdasági Térség (EGT) [1] valamely tagállamában vállal munkát, akkor rá annak a tagállamnak a szociális biztonsági szabályai vonatkoznak, ahol keresőtevékenységet folytat és kizárólag ott kötelezett járulékfizetésre. A magyar jogszabályok alapján fennálló társadalombiztosítási járulékfizetési kötelezettség rá nem terjed ki, illetve annak önkéntes teljesítésére sincs lehetősége.

Annak érdekében, hogy az EGT valamely tagállamában dolgozó személy a közösségi jogszabályban foglaltaknak eleget tegyen, illetve, hogy Magyarországon a járulékfizetési kötelezettség alól mentesüljön, illetve annak érdekében, hogy elkerülje a kettős járulékfizetést, bejelentést kell tennie a lakóhelye szerint illetékes egészségbiztosítási pénztári szakigazgatási szervnél a „Bejelentkező lap külföldön biztosítással rendelkezők részére” elnevezésű, a www.oep.hu weboldalról letölthető nyomtatványon. A bejelentést a külföldi biztosítási jogviszony létrejöttét, illetve megszűnését követő 15 napon belül kell megtenni. A bejelentés elmulasztása mulasztási bírság kiszabását vonhatja maga után.

A bejelentésnek tartalmaznia kell egy nyilatkozatot, amelynek értelmében adott EGT-tagállamban végzett kereső tevékenység a helyi jogszabályok értelmében biztosítási kötelezettséget alapoz meg (pl: „Nagy-Britanniában végzett kereső tevékenységem alapján az ottani jogszabályok szerint a járulékfizetési kötelezettségemnek eleget teszek.”).

pasztasuta 2014.11.22. 12:14:23

@Keleti Szél: Igen ezt is olvastam, habár engem annyira nem győz meg. :( De azért köszi a segítséget! :)

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.11.22. 12:41:07

@tanato: koszi, errol lemaradtam, hogy kiraboltak oket :-(

Ladislav 2014.11.22. 14:29:10

@házelőtthinta: "én meg azt látom hogy szinte senki nem "lépett" tovább... mi lett amúgy belőlük? Mosogató supervisor? " :)
Valamiért nem jelzett az értesítő, ezért csak most válaszolok.
Példák, az ismeretségi körömből:
Van, aki nem lépett tovább, maradt 4 év után is mosogató-konyhai előkészítő, de van letett pénze, amire kint is alapozhat.
Van, aki a vendéglátáson belül felszolgáló, szakács, főpincér, shéf lett, tehát szakmát végez, amit megfizetnek, amire alapozhat.
Van aki mosogatóból lett taxisofőr.
Van aki raktáros lett, van aki már raktárvezető.
Van aki az építőiparban dolgozik és van aki vállalkozó.
Van aki irodában.
Van aki mérnökként vagy orvosként.
Vagyis, teljesen hétköznapi munkát végeznek odakint is, de ami a lényeg, hogy elmondásuk szerint és velük beszélgetve is, láthatóan jól érzik magukat, tudnak a jövőre alapozni, zömében anyagi és erkölcsi megbecsülést kapnak és egyelőre nem tervezik a hazaköltözést. Saját tapasztalatról nem tudok beszélni, mert még a saját megyémen kívül sem éltem soha. Nem éltem a lehetőséggel, de hamarosan ez változik.

Muscari 2014.11.22. 14:35:52

@tanato: igy van. Ugyanakkor azt szeretem, mikor nyelveszeti vagy foldrajzi temakban megnyilvanul. A masfajta hozzaszolasait meg atgorgetem.

Muscari 2014.11.22. 14:40:36

@Ladislav: Hova keszulsz, ha szabad tudni?

Quercus a favágó 2014.11.22. 17:10:54

@Hari Seldon 2:

Magyarországon a gengszterváltás óta nem volt a klasszikus értelemben vett, szociáldemokrata gyökerekkel rendelkező baloldal. Ennek már kimondható, történelmi okai vannak. Gyurcsány, és a hozzá hasonló idióták egyszerűen állbaloldaliak.
A magát liberálisnak nevező SZDSZ meg köztörvényesek gyülekezete.

A szélsőségesnek, fasisztának, nácinak nevezett pártok szerte Európában elsősorban nem a baloldali alternatíva hiányának termékei.
Ezek a pártok egyértelműen a hülye PC dumának, és az általa végzett agymosásnak köszönhetőek. Mind a magukat jobboldalinak, liberálisnak, baloldalinak nevező pártok úgy gondolták, ha nem beszélnek a problémákról, és a polgároknak is megtiltják, hogy erről beszéljenek, akkor ezek a problémák maguktól megoldódnak. Már egyértelmű, hogy nem. De a hülye politikusok még mindig nem értik meg, a PC fölött eljárt az idő.

Ezt ezen a blogon sem értik meg sokan.

Hari Seldon 2 2014.11.22. 17:17:52

@QUERCUS:
Rendben, de attól még, hogy nem PC még nem lehet uszító egyes csoportok ellen.
Ezt az ösvényt viszont még most sem járták ki.
Ezért a mainstream inkább marad a biztonságos PC-nél.

montroyal ( CAN qc) 2014.11.22. 17:19:25

@Babette .: NY allamban pontosan Buffalo kornyeke ...

Quercus a favágó 2014.11.22. 17:56:10

@Hari Seldon 2:

Na elpusztítottam kb. 3 púpozott tányér túrós tésztát(az a baj, hogy egyszerűen nem tudok jól lakni a tésztával), tehát beszélgessünk, barátom.

Mi az, hogy uszítás?

Elmondja az épen aktuális brit, francia, svéd, stb. politika, hogy nem azért nem tudsz dolgozni teso, mert a bevándorlók elveszik a munkát előled, hanem azért, mert egy naplopó here vagy, aki tökéletesen megelégszik azzal, hogy otthon böfögi föl a sörrel lekísért hamburgert? Hogy azért teheted ezt meg, mert a bevándorlók dolgoznak helyetted, és az általuk fizetett adókból finanszírozzuk a naplopásodat? Nem mondja el.
Mint ahogyan azt sem mondja el, hogy azért van iszonyatos mennyiségű afrikai bevándorló, mert az USA ejtette az addig dédelgetett Észak-Afrikai diktátorait, akik eredményesen megfékezték a menekültáradatot, aztán ezt most Európa szívja meg, és nem az USA.
Többek között ezért népszerűek az általad, és mások által szélsőségesnek nevezett pártok. Mert egyértelműen megnevezik a vélt, vagy valós bűnbakot. Mondjuk Franciaország ezen belül még egy külön világ.
Lehet Orbánt gyűlölni, de ő olyan dolgokat mond ki, tesz meg, amit egyetlen Európai politikus sem mer megtenni, még álmában sem. Orbánnal nem az a baj, amit csinál, hanem az, ahogyan csinálja. Maga a módszer teszi hiteltelenné, elfogadhatatlanná a tevékenységét.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.11.22. 18:13:47

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: :-))) A nöket mär hallottam, pär férfit is, de a többsége uj volt. A 60-as férfi az mindent visz! :-))))
Az oldal csöppet függövé tesz...mert kb minden mäsodik szonäl van egy toväbbi link. :-))))
Most éppen ezt a gyöngyszemet olvasom: www.stupidedia.org/stupi/Fu%C3%9Fball
És véletlenül räkattintottam az Änglender szora... :-))) www.stupidedia.org/stupi/%C3%84ngland

2014.11.22. 21:01:07

@kardio1: Köszi. Igyekszem majd. :)

2014.11.22. 21:03:01

@tanato: Mo.-nak is jól fog, ha majd annyian lesznek kint, hogy érezhető lesz a hiányuk...

2014.11.22. 21:03:40

@Hari Seldon 2: Így van. És csak 5 hónapom van, nyáron már meló "van".

tanato 2014.11.22. 21:24:09

@Philosoraptor: Így van,és remélem mihamarabb sikerül a holland meló.Mostanság nekünk is van holland vonatkozású jó hírünk.Feleségem unokatestvére éppen most szült ebben a hónapban egy kis hollandust,éppen egy hete kaptuk meg a baba érkezéséről szóló képeslapot./Már több éve együtt vannak a a holland fiúval, a lány a Nemzetközi Gazdasági Kapcsolatok szakon végzett a Közgázon,a végzése óta mindig külföldön dolgozott./

2014.11.22. 23:55:00

@tanato: Azt hallom egyik ismerősömtől is, hogy Hollandia amúgy jó hely, és nem a fű miatt. :D

Tulajdonképpen nekem más út nincsen a kitörésre. 24 vagyok, egyetemre már nem fogok menni, másik szakmát meg nem tanulok, mert egyrészt nincsen rá pénzem, másrészt, ami érdekelne, azzal ugyanennyit keresnék, mint most, és még többet kellene dolgoznom... Szóval marad ez az opció, én reménykedem, hogy össze fog jönni a munka, nem szeretnék még 1 évet várni.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.11.23. 00:57:36

@QUERCUS: hat igen, nincs meg egy olyan demokratikus orszag, ahol a maganvagyont siman lenyulja az allam. Akkor is , ha kifejezeten kikotod, hogy nem adod.

Hari Seldon 2 2014.11.23. 07:32:37

@QUERCUS:
Az a helyzet, hogy hét végén nem nagyon tudok ide benézni, mert a gyerekekkel foglalkozom.
Csak egy komment az előzőhöz:

"Mint ahogyan azt sem mondja el, hogy azért van iszonyatos mennyiségű afrikai bevándorló, mert az USA ejtette az addig dédelgetett Észak-Afrikai diktátorait, akik eredményesen megfékezték a menekültáradatot"

Nézd, aki akart, az eddig is simán jött volna Algériából vagy Marokkóból, hiszen ott semmi sem változott.
Az USA a teljes világra kiterjedő szabad kereskedelemben érdekelt, hiszen abban dominál még sokáig, és az viszi előre a világot, ilyen ételemben az érdekeink egybe esnek.

Ő próbálja időről időre a szabad kereskedelmet megakasztó államokat felszámolni, akár olyan alapon, hogy pár év(évtized) idejére káosz lesz. Úgy gondolom, hogy ők tudatosan takarítják el a szabad keresekedelmet "gátló tényezőket".

Most csak hirtelen ennyi. Most hétvégén nincs időm sokat írogatni.

Hari Seldon 2 2014.11.23. 07:34:19

@tildy[UK]:
Pont egy effektíve bűnöző szektától mást vártál?

Ladislav 2014.11.24. 12:37:13

@Muscari:
Még a menni, vagy nem menni kérdés foglalkoztat, ezért majd akkor mondom el, ha biztosan tudom, hogy megyek (megyünk?).
A nyelvtanulás, felfrissítés már megy két hónapja, idáig ez a legbiztosabb pont.
Köszönöm érdeklődésed.

Lillababa01 2014.12.11. 15:38:32

Üdv mindenkinek! Tudnátok ajánlani valakit, aki megbízható és bizonyítvány hiteles fordításával foglalkozik?

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása