oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. november 05. 06:43,  Ahol minden az, aminek látszik 297 komment

2014. november 05. 06:43 Határátkelő

Ahol minden az, aminek látszik

A mai posztban nekem az a hihetetlen elszántság és pozitív életszemlélet tetszik igazán, amellyel Anikó hozzááll az élethez és a határátkeléshez. Persze lehet azt mondani, hogy könnyű neki, hiszen nem a semmibe indul el, várja valaki, ugyanakkor azt gondolom, céltudatosan megdolgozik azért, hogy sikerrel járjon. A cél pedig nem más, mint Ausztria.

Ausztria, Braunau.jpg

„Ez a levél egyelőre egy nyitott történetet hordoz magában. Szeretném, ha motiváció, és ösztönző lehetne azoknak, akik hozzám hasonló élethelyzetben vannak, vagy hezitálnak, vacillálnak az ITThon és az OTThon gondolata között. Az irományommal kicsit az ésszerűség, és az érzelmesség vívódását szeretném megmutatni egy-egy határátlépés mögött.

A mai globalizált világban már egyáltalán nem nagy szó útnak indulni, országot, földrészt, kontinenst, kultúrát váltani, vagy legalább nekifutni, hiszen a jogi, technikai feltételek adottak hozzá. Nem nehéz kimondani, sokaknak nem nehéz meglépni, de valóban a kitűzött célt megvalósítani, az bizony embert próbáló feladat.

A cél: Ausztria

Én nem hatalmas útra, vagy kalandra adom a fejem hamarosan, bár a magam léptékében mérve bizony ez is hatalmas döntés. A kitűzött cél Ausztriában új életet kezdeni. Szó szerint életet, nem fél évre szeretnék kiköltözni, nem egy lakás, autó, nyaralás árát szeretném megspórolni, nem a sor legvégén szeretnék lehajtott fejjel álldogálni, siránkozni és kuporgatni. Én ÉLETET szeretnék.

Szeretnék közel maradni a családomhoz, barátaimhoz, viszont nem szeretnék tovább péntek esténként a munkahét után még mindig a munkáról beszélgetni, panaszkodni, elégedetlenkedni, nyomorogni, „minimálbérre bejelentve lenni”, megbetegedni, és 50 évesen ráébredni, hogy ezt nem így kellett volna...

Ha valakit lehet örök álmodozónak, tervezgetőnek nevezni, az én vagyok. :) Szerettem volna én már a magam leélt 26 éve alatt Új-Zélandon, Lengyelországban, New Yorkban, Németországban, Spanyolországban és még biztos számos más már rég elfelejtett helyen szerencsét próbálni.

Sosem vágtam neki egyiknek sem (leszámítva egy fél éves spanyol tanulmányi ösztöndíjat). Itthon kezdtem el dolgozni, helyben, a lakhelyemhez, családomhoz, barátaimhoz közel, még a diplomám megszerzését megelőzően. A cél az volt, hogy gyakorlatot szerezzek valahol, közben befejezzem az alapképzésemet, majd külföldön próbáljak szerencsét.

Minden a munkahely lett

Így egy szállítmányozási céghez kerültem, mint adminisztrátor és nekivágtam az itthoni felnőtt életnek, ekkor 2010-et írtunk. A diplomám is megszereztem a következő hónapokban, de nem láttam a következő lépést, viszont a munkahelyem, munkatársaimat szép lassan megszerettem. Így maradtam, de a fejemből sosem törlődött ki az elvágyódás gondolata. Lassan megszoktam mindent, és kényelmes volt ebben maradni.

Egy év után eldöntöttem, hogy levelező tagozaton jelentkezem mesterképzésre, ha pedig fuvarozócégnél dolgozom, érdemes lenne hozzá is tanulni, így jött a logisztika. Felvettek.

Közben egy kedves kolléganőm várandós lett, így a cégünknél is előrébb tudtam lépni, fuvarszervező lettem, méghozzá igencsak elhivatott. Innentől beindult a mókuskerék, munka-, és tanulási vágytól vezérelve kezdtem el többet és többet és többet dolgozni.

Minden a munkahely lett, ami megkönnyítette a magánéletem sivárságán való rágódást. Mivel napi 10-12 órákat dolgoztam, így volt időm nagyon sokat tanulni, szakmailag fejlődni, viszont nem volt időm magammal foglalkozni.

Sosem voltam egy karrierista, szingli nőtípus, de lassan erre kezdtem el berendezkedni. A munkahelyem a szomszéd városban volt, ez autó nélkül kb. 1-1 óra utazást jelentett oda-vissza. Az utolsó családi fészekben töltött nyaram körülbelül úgy nézett ki, hogy elindultam itthonról fél 7-kor, majd hazaértem este 10 órakor, közben pedig rengeteget dolgoztam.

A szüleim sem igazán értették, hogy hol vagyok, mit csinálok egyáltalán egész nap, egyre kevésbé volt már összeegyeztethető az életritmusunk. Így 24 évesen 2012-ben, egyedül, nőként, elköltöztem abba a kisvárosba, ahol a munkahelyem volt.

Megkezdődött az igazi felnőtt élet

Legalábbis én meg voltam győződve róla. Megtanultam egyedül lenni. Egyedül felkelni, lefeküdni, programokat szervezni, kitölteni a napomat. A kisváros, ahol éltem igazi gyöngyszeme Magyarországnak, Tata. Megnyugtat, kikapcsol, feltölt energiával a mai napig.

Nagyon szerettem ott élni, szerettem a kis lakást, amit béreltem, a környezetet, a természet szépségét, de magányos voltam. Akkor már második éve voltam teljesen egyedül, kapcsolat nélkül, és nem igazán értettem, hogy hol a gond.

Nem vonzott senki, nem érdekeltek a környezetem férfi tagjai, senkiben nem találtam, amit kerestem. Azt már említettem, hogy nem karrierista nő vagyok, viszont roppant párkapcsolat-, és családcentrikus. Mindenki párt akart nekem találni, én is azt szerettem volna, de valahogy sosem jutottam közös nevezőre senkivel.

Nyilván most azt gondolod, hogy csapongok, nem függnek össze a leírt sorok, és információk egymással. Úgy érzem ezek mind-mind pici kis cseppek voltak az élettől, amit tanulnom kellett, hogy most a mai fejemmel lássam, és a mai lelkiállapotommal éljem meg a dolgokat.

A találkozás

Hogy mi van ma? Változás, változtatás, elszántság. Szerelem?

Az éves „nyaralásunk” általában a baráti társaságunkkal a legnagyobb magyar zenei fesztiválon töltött egy hét. Immáron 11 éve. :) Egy hét a teljes szabadságban, feltölt egy egész évre.

Elérkezett 2013 nyara, közel 3 év magyar munkaviszony, egy rakat elvándorolt rokon / barát / ismerős/, egy elégedetlen lelki állapot, és az első egyedül, a szülőktől külön töltött egy év. Ez volt az alapállapot.

Majd jött a fesztivál, és vele valami új. Elkezdődött egy átmulatott este, és még mindig tart. Egy kiegyensúlyozott, magával és az életével elégedett, intelligens, jóképű, magas szőke német fiú... Egy estének / éjszakának indult, de valahogy nem ért véget.

Történt már ilyen velem, nem ez volt az első külföldi fiúval esett kaland, csúnyán meg is égettem magam vele. Így kicsit kétkedve álltam a történethez, de már hazaérkezve az augusztusi összes hullócsillagtól azt kívántam, hogy ezt a fiút újra lássam. Motivált, bátorított, erőt adott, és ad a mai napig, az első pillanattól kezdve. Minden, ami nem az itteni emberekre jellemző meg van benne.

Hamar kiderült, hogy Ausztriában, a német határhoz közel éppen nagy házfelújításban van, most kezd külön életet, megtalálta a hivatását, a munkahelyet, ahol jól érzi magát, és most le is telepszik a közelében. (Ez a ház lesz hamarosan az én új otthonom is.)

Ha ezeket nem meséli el, akkor is ez lett volna az érzésem vele kapcsolatban, körbelengi őt az életszeretet, a nyitottság és az elégedettség. Én legalábbis ezt érzem rajta, és magamon is, ha vele vagyok.

Kalandnak indult, de valahogy olyan természetesen alakult az egész. Angolul beszéltünk egymással, tanultam valamikor németül, el is jutottam még középiskolában egy középfokú nyelvvizsgáig, de utána nem motivált már továbbtanulni a nyelvet. Jött helyette az angol, és a spanyol szeretet, de hát német fiút sodort elém az élet. :)

Újévi elhatározás

Jött a szeptember, és a csillagoknak, valamint az általam megvásárolt két koncertjegynek köszönhetően, újra találkoztunk. Nálam töltötte a hétvégét, ami nagyon kellemesen telt. Majd jött az október, itt már nem kellett semmit kitalálnom, miattam jött látogatóba. :)

Majd a november, amikor én is kíváncsi voltam, honnan is jött ez a fiatalember, hogy ilyen energiákat hordoz magában... és így tovább hónapról hónapra. A munkahelyemen közben egyre sikertelenebbnek, egyre csalódottabbnak, demotiváltnak éreztem magam.

Eljött a január, és az elhatározás: ÚJ ÉLET. Megírtam a hagyományos 2014-es fogadalmi listámat, és a kezem szinte magától írta, amit most már az eszem és a lelkem is diktált, kilépni a munkahelyről, elkezdeni németet tanulni, diplomázni stb stb stb, éééééés esélyt adni egy működő kapcsolatnak.

Szerettem volna letesztelni, hogy ha közelebb vagyunk egymáshoz, folyamatosan, akkor is ugyan ilyen jól megértjük-e egymást, mint most? Így megszületett hamarosan az ötlet, elhatározás: költözök Ausztriába!!

A felkészülés, lelkileg és szakmailag is elég hosszú ideig tartott. Egyedül fenntartott albérlettel, gondolom, nem kell a megtakarításaimat jellemeznem. Így, mindenképpen rendbe kellett tennem ezt a részét a történetnek, ahhoz, hogy nyugodtan vágjak neki a kalandomnak. Ehhez szülői támogatást kértem, azt, hogy május végén, átmeneti időszakra visszaköltözhessek a „gyerekszobámba”. (Ezáltal megspórolva a nyári hónapok albérleti díját.)

Nyelvtanulás

A másik része az elég erősnek mondható angol nyelvtudás, és a hobbi „kocsmaspanyolom” mellé, használható, kommunikatív német nyelvtudás megszerzése. Ehhez megtaláltam a megfelelő, tündéri némettanárnőmet, és nekiveselkedtünk. Elmondtam neki, hogy mik a céljaim, és ehhez ő 100 százalékban partner is volt, amit nagyon-nagyon köszönök neki! Hónapról hónapra éreztem, hogy fejlődök.

Még mindig sokat dolgoztam, mindent továbbra is beleadtam, de már láttam a végét. Tudtam, hogy minimum fél év kell a megfelelő német nyelvi szint elérésére (sokat fejlődtem, de a kiköltözés után, még sok munka vár rám nyelvtudás terén, viszont az alapok legalább már megvannak).

Elkezdtem munkám során is fokozatosan egyre többet használni a német nyelvet, és a „motivátorommal” is be-beiktattunk már egy-egy német nyelvű telefonbeszélgetést. :) (Ma már németül kommunikálunk egymással.)

Nehéz búcsú a munkahelytől

A harmadik rész az itteni munka felszámolása volt. Mivel a cégünktől, mindig csak támogatást kaptam, nem szerettem volna őket egyik hónapról a másikra „elhagyni”. Életem részének tekintettem a kollégáimat, tényleg megszerettem őket, elismertem a főnökömet, így a kitűzött határidő a terveim ismertetésére, a „felmondás” ideje május vége volt. A cégnél augusztus végéig szerettem volna maradni.

Nem csalódtam a reakciókban, támogatást, pozitív megerősítést kaptam mindenkitől. A 3 hónapos „felmondási időt” mindenki értékelte, és korrekt húzásnak tartotta, hogy magam szeretném betanítani az utódomat.

A letöltött három hónap nehezebb volt, mint gondoltam, napi szinten kellett elmesélnem ugyan azt minden érdeklődő partnernek, munkatársnak: „igen, még biztos munkahely nélkül, jobb élet reményében szerencsét próbálni indulok...” „Ausztriába húz a szívem”...

Nem volt egyszerű, főleg, ahogy közeledett a vége. Átadni feladataimat, és a stafétabotot. Anélkül, hogy tudnám, hogy merre tartok, hogy találok-e másik munkahelyet a SZAKMÁBAN. Mert ez gondolom kiderült, hogy nem 26 évesen szeretném a teljesen alapoktól, szakmán kívül, mosogatónőként, vagy felszolgálóként újrakezdeni, csak egy országgal arrébb.

Ne értsetek félre, én becsülök mindenkit, aki dolgozik, legyen az akármilyen munka, és tegye azt külföldön vagy belföldön. Én nem szeretnék visszalépni, csakis előre előre! :) Viszont nyitott vagyok az újra, alázattal tudok tanulni, és roppant elszánt vagyok (általában)!

A munkakeresés

Így maradt a negyedik rész a munkakeresés. Tudtam azt, hogy augusztus végéig maradok a munkahelyemen, viszont nem volt jogosítványom. Így a kiköltözés pontos időpontja: „a jogosítvány letétele után” címszóval lett meghatározva. Azonban a munkakeresés beindult.

A tapasztalatok: roppant korrekt hirdetések, pontos feladat meghatározással, és a jövőbeli munkatárs szakmai tudásának, képességeinek megfogalmazásával. Az elküldött önéletrajzokat közösen a lovagommal együtt szerkesztgettük, frissítettük, javítottuk. Elég makacs tudok lenni, és fafejű, így le a kalappal, hogy az összes kirohanásomat, elkeseredésemet kezelni tudta a jelentkezések során.

A rutin azt mutatja, hogy a legtöbb helyről visszajeleznek arról is, hogy befutott a pályázatunk, majd értesítenek minden további fejleményről, legyen az negatív, vagy pozitív kicsengésű.

Helyileg Linz és Braunau vonalon pályázok munkalehetőségeket, igyekszem multi cégeket keresni, ahol alap elvárás az angol nyelvtudás is, így úgy gondolom, talán nem vagyok akkora hátrányba a helyiekkel szemben. Munkakörök pedig a logisztika széles palettáján mozognak.

Állásinterjú már németül

Most már 4 állásinterjún vagyok túl, az első még júliusban volt, ahol sajnos másra esett a választás, viszont hatalmas előrelépést jelentett, ugyanis a teljes egy órás interjút sikerült németül lebonyolítanunk.

A második interjú szörnyű volt, lelombozott, és csalódottá tett a jövendőbeli főnököm rólam felállított véleménye. Ajánlott nekem végül is egy pozíciót, de visszautasítottam, nem éreztem magam jól annak a cégnek a légkörében. Az utolsó kettőről még nem jött visszajelzés. Bizakodom. :)

Általában nem hagyományos magyar viszonylatban vett állásinterjúra, hanem egy bemutatkozó beszélgetésre hívnak be a cégek, ezek időtartama körülbelül egy óra, és lehetőséget ad, hogy te is megismerhesd a kiválasztott céget, és ők is megismerhetnek téged. Engem általában a hely alap légköre, az ott dolgozók reakciói befolyásolnak, általában érzelmi alapon döntök.

Holnap pedig forgalmi vizsgázom! Reméljük elsőre sikerül, és akkor lezárom az előre eltervezett folyamatot, ha nem, akkor még van néhány hetem itthon, valamint további interjúkat látogatni kint.

Hogy miért gondolom fontosnak, ennek a történetnek a megosztását? Hogy bátorítsak mindenkit. Legyenek meg a célok, tudd, hogy mit szeretnél elérni karrier és magánélet tekintetében egyaránt.

Vízválasztó időszak következik

Hogy én mit szerettem volna? Megbízható, elégedett társat, aki anyagilag független, és egy olyan országban élni, és dolgozni, ahol minden az, aminek látszik. Ausztriáról eddig leginkább pozitív tapasztalataim vannak. Az emberek nyitottak, segítőkészek és nem kell minden mögött a hátsószándékot keresni. Nekem ez az, ami fontos.

A következő fél - egy év valószínűleg vízválasztó lesz. Amit mindenkinek tudnia kell, Ausztria nem az a hely, ahol működik az „ismerős beprotezsál, aztán majd lesz valami” elv. Bizonyítani kell, szakmai, és nyelvtudást felmutatni, és kitartónak lenni.

Bárhová is megyünk, az nem lesz egyből, az is lehet, hogy sosem az otthonunk. De hiszem, és tudom, hogy a kemény munka, és a következetesség bizony meghozza az eredményét. Remélem, ezt néhány hónap múlva eredményekkel is alá tudom majd támasztani, úgy gondolom, csak nyerhetek. :)

Ami előnnyel indulok, az a biztos háttér, és támogatás mögöttem. Kint és itthon egyaránt. Így természetesen sokkal könnyebb. A családom itthonról támogat, teljes vállszélességgel áll mögöttem, és segítenek nekem mindenben.

Természetesen vannak olyan napok, egy-egy negatív visszajelzés, vagy egy eseménytelen hét, amikor megkérdőjelezem, hogy van-e értelme az egésznek. Általában a mérlegem a pozitív oldalra billen, ha a pro / kontra érveket vizsgálom.

Tudom, hogy hova költözöm majd, hogy ott van, aki vár engem, a többi azonban már rajtam múlik. Én döntöm el, hogy a pozitív, vagy a negatív dolgokat látom meg egy-egy helyzetben. Nem egyszerű egy teljesen más közegben felnőtt, másképpen szocializálódott emberkének (jelen esetben segítő lovagomnak :)) elmagyarázni milyen az igazi panel magyarságban felnőni. De lehet, hogy nem is kell... most már úgy gondolom, hogy képesnek kell lenni meglátni a lehetőségeket, nyitottnak, és pozitívnak maradni, és csak előre! előre!

Remélem, van olyan rajtam kívül, aki ezt a történetet sajátjának tudja érezni. Mindenkinek hatalmas szerencsét, akaraterőt, és szeretetet kívánok céljai eléréséhez!!”

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország Ausztria

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr226864713

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ugyandehogy (törölt) 2014.11.05. 07:14:49

istenem, ez az ifjonti hev...

2014.11.05. 07:25:47

Huha, milyen kommentek lesznek itt... Nekem nagyon tetszett a poszt, jo volt olvasni. Annyit tennek hozza hogy ez a tortenet nem igazan ket orszagrol / hataratkelesrol szol hanem egy maganeleti dologrol, kar volt belekeverni az 'Ausztria jobb mint Mo.' vonalat. De mindenkeppen sok boldogsagot es sikert kivanok a szerzonek az uj eletehez.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2014.11.05. 07:33:20

Jó volt olvasni. Lelkes, céltudatos, hajlandó tenni is a céljaiért...remélem sikerül neki.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.11.05. 07:38:30

@Mirjam2: mindenféle indíttatású határátkelések vannak :) a magánélet csak egy a sok közül.
Tetszett a poszt, szimpatikus hozzáállású hölgy írta.
Az "anyagilag független" nem annyit tesz, hogy akkora vagyona van valakinek, hogy megél a kamatokból s nincs rászorulva a munkára?

HardPötty 2014.11.05. 07:45:45

Jól van baby toljad neki!

Bocs ennyi jutott eszembe. :)))
Ügyes csaj amúgy.

NIKI LAURA 2014.11.05. 07:56:41

Jajjj...hat nem egy " igazi megallomahelyem"hatatkeles,hanem egy magas szoke ffi felemas cipoben,O biztosit mindent,a psztolo meg a " fuvarszervezest" hehe..
26 ev,tojashej a feneken...
Gyonyoru varos Tata...ahan,csak ra kell tekinteni az M1 emelkedon:)
Megtanultam egyedül lenni. Egyedül felkelni, lefeküdni, programokat szervezni, kitölteni a napomat.....UDV A KLUBBAN!:)

Ausztria nem az a hely, ahol működik az „ismerős beprotezsál, aztán majd lesz valami” elv. Bizonyítani kell, szakmai, és nyelvtudást felmutatni, és kitartónak lenni......JEEEE,TENYLEG?:)

TilosazA (UK) 2014.11.05. 08:10:02

Szegény lány, mit fog itt kapni. Pedig nekem szimpatikus, annak ellenére, hogy én mindig megpróbáltam inkább észérvek alapján dönteni, ha a jövőmről volt szó.
Azért ne szedjétek őt szét nagyon....

Mrs. Clayton 2014.11.05. 08:36:37

@Réka ‎: szerintem ennyi idosen arra ertette a posztolo, h a pasi nem a szuleivel lakik, hanem van sajat lakasa, munkahelye

Ugyandehogy (törölt) 2014.11.05. 08:51:47

@NIKI LAURA: kevered tatabanyaval.

a tojashejban egyetertunk.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.11.05. 09:05:38

@Jess G: szerintem is erre gondolt, de nem ezt jelenti :) ha többen is szó szerint értelmezik, akkor joggal fogják gold diggernek titulálni, annak ellenére, hogy a srác szakmájáról, állásáról is szó esik a posztban.
@diggerdriver: de

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.05. 09:05:45

A magas, szőke, német férfi, felemás cipőben és rengeteg pénzzel, HItler Adolf szülővidékén...

Golf2 2014.11.05. 09:05:45

@Réka ‎: Már rég nincsenek kamatok magyarban sem csak olvad a megtakarítás

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.11.05. 09:05:45

"Egy kiegyensúlyozott, magával és az életével elégedett, intelligens, jóképű, magas szőke német fiú... "

Na jó...és most kiköltözött a fiúhoz, munkát keresgél és leírja hogy milyen fasza ez az Ausztria...és segítőkészek és nyitottak meg minden. Igaz, németül se tud még, de hát egy anyagilag független magas jóképű férfi oldalán mi baj lehet...

Golf2 2014.11.05. 09:05:45

Sok sikert,csak jobb lehet már a plusz nyelvtudás miatt is

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.11.05. 09:05:45

@Jess G:

És az miért gond ha egy egyedülálló férfi a szüleivel lakik? Melósként elég nehéz fenntartani egy lakást..még egy ócska kis lakást is..logikus hogy észszerűbb akkor összecuccolni ha már van valami párunk..nem? Persze női szemmel nézve ez úgy néz ki hogy le se állunk ilyen csórókkal..mert ugye azok a lúzerek.

Evain 2014.11.05. 09:11:44

@házelőtthinta: Nem, csak ugye a leendő barátnőjelölt nem szívesen találkozna az első reggelen anyósjelölttel, de ez neked marha magas.
Kamaszként még elmegy, huszonévesként már nem.

A lekvárom! Jaj.

Mrs. Clayton 2014.11.05. 09:24:15

@házelőtthinta: szerencsemre en nem voltam soha ilyen helyzetben, mert 18 evesen elkoltoztem otthonrol, addig meg azert termeszetes, h mindenki a szuleivel lakik es nem vezet sajat haztartast es nem nagyon van sajat bevetele
viszont ha belegondolok, h 26 evesen a pasim otthon lakik es soha nem tudunk hozza menni, vagy ha igen, akkor az kizarolag csaladi vacsora a szuleivel, az valoszinuleg kedvemet szegne es keresnek mast, aki ennel kicsit sikeresebb
en ugy vagyok osszerakva, hogy olyan pasi tetszik, aki fel tudja epiteni magat, akinek van rendes munkaja, nincs semmi baj azokkal akik hamburgert sutnek, vagy beteget apolnak, esetleg buszt vezetnek, de tapasztalatom szerint ok nem az en esetem, es nem elsosorban a megkeresett penz miatt, viszont vegul is meg megis, hiszen az hogy kinek milyen munkaja van valahol megis csak a sikeresseg fokmeroje
nagyon rovid ideig megprobaltam hogy mukodhet -e egy egyszeru foglalkozasu emberrel, mert tetszett a szemelyisege, a modora, meg ugy egyaltalan
de mert nagyon keveset keresett es az otthoni tv nezesen tul szeretett volna elvinni etterembe, kirandulni egyeb helyekere, igy allandoan dolgozott, hetvegen is, meg ejszaka is
viszont en meg nem tudom toleralni, ha ilyen sokaig hanyagolva vagyok, csak azert h elmenjuk majd egyszer egy jo etterembe, vagy egy kirandulasra, abba mar bele se gondoltam, h meddig nem lattam volna, ha nyaralni szerettunk volna menni

gondolom, egy hamburger suto lanynak pont bejon a hamburger suto fiu, mert neki eleve nem lesznek olyan igenyei, mint nekem, aki egy gyorsetteremnel tobbhoz van alapbol szokva
szoval csak annyit tanacsolok neked, h amig hamburger suto allasod es fizetesed van addig keress egy tartos munkanelkuli lanyt vagy egy masik hamburger sutot, vagy egy 3 oraban takaritot, neki valoszinuleg te a teljes allasoddal full sikeres leszel es imadni fog meg tisztelni, h kepes voltal ilyen jol fizeto allasra szert tenni

Igaz Barát 2014.11.05. 09:33:37

@Evain: Én is a lekvár miatt töröltem ki egy elég hosszú választ. :)

2014.11.05. 09:37:34

@Réka ‎: Persze hogy vannak mindenfele indittatasu hataratkelesek, de ez a poszt ugy indult hogy milyen rossz minden Mo.on stb., aztan kiderul hogy igazabol az a rossz hogy nem ott van a pasija, hanem Ausztriaban, ahol viszont minden jo, kedvesek az emberek stb. :) Ne ertsd felre, nem kritizalom a posztolot, de azert nem kene keverni a dolgokat. Peldaul elkepzelheto hogy ha nagyon fiatalon talalkoztam volna egy helyes szerb sraccal, akkor hirtelen felismertem volna hogy Szerbia sokkal jobb hely mint Mo., kedvesek az emberek, stb. stb.

qkuc 2014.11.05. 09:44:08

@Igaz Barát: Az nem befőtt volt? :) Mondjuk a lényegen nem változtat, :D.

Mr Long 2014.11.05. 09:48:03

@házelőtthinta: Tegnap, vagy tegnapelott kuldtem neked linket. Melos munka evi £24k-val. Abbol egyedul is lakhatsz, de csak jaratom a pofam, mert amikor olyat mondunk, ami ellenerv neked, akkor baszol valaszolni.

Igaz Barát 2014.11.05. 09:48:51

@qkuc: Majd jön az átokfelelős, és megmondja. Ha lekvárra nem vonatkozik, akkor ma Hintával szét trollkodjuk a blogot :D

qkuc 2014.11.05. 09:50:46

@Igaz Barát: LoL, :D. Az de jó lesz, :)))).

2014.11.05. 09:52:21

Off: Charlie, ha itt vagy, olvasd el ezt! 'UK gains £20bn from European migrants, UCL economists reveal': www.theguardian.com/uk-news/2014/nov/05/eu-migrants-uk-gains-20bn-ucl-study

Persze a UCL-tol van (www.cream-migration.org/), szoval gyanus hogy mindenfele leftista, hippi elemek hoztak ossze akik csak a sajat agendajukat probaljak alatamasztani :)

On

2014.11.05. 09:55:57

@Mirjam2: Erdekes resz: 'Those from the original 15 EU countries, including France, Germany, Italy and Spain, contributed 64% – £15bn more in taxes than they received in welfare – while east European migrants contributed 12%, equivalent to £5bn more.'

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.11.05. 09:57:42

@Evain:

tehát szegény melós tartson fenn csak azért egy szép kis lakást hogy majd az első éjszaka után kényelmesen ébredhessen a királylány és ne kelljen köszönni a mamának...inkább elmegyek melózni...úgyis velem van a gond.

2014.11.05. 10:01:38

@Mirjam2: Ezt most nem ertem. Osszesen 20 milliard font, akkor hogyan lehet 64% 15, es 12% 5? Nem vagyok matekzseni, lehet hogy totalisan felreertek itt valamit. Most vissza kell mennem dolgozni, delutan megprobalom elolvasni az eredeti tanulmanyt.

Határátkelő 2014.11.05. 10:03:52

Basszus, a befőttöm... :D

qkuc 2014.11.05. 10:09:49

Kemény nap lesz ez a mai, hogy ne rohadjon meg a befőttöm, már látom ..., :D.

Minden esetre sok sikert a posztolónak. Nem vagyok ez a kissé hűbelebalázs típus, így mélyebb kritikát nem szeretnék tenni, :).

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2014.11.05. 10:17:04

Húha, Osztrák post! És még tegnap láttam egy kimutatást is, hogy Osztrákiában csökken a szegények aránya, mi lesz így Hintával ma?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.05. 10:17:53

@maxval birca hozzászóló:
a Hitler Adolf az olyan mint a Verne Gyula vagy a May Károly?

Nitnitnit · http://lifewiththecats.com 2014.11.05. 10:21:35

A posztolo en vagyok, csak negy eve :D Igaz, en akkor csak 22 voltam, de ugyanilyen naivan futottam egy fiu utan. Aki szinten nemet.

En borzalmasan megegettem magam, de remelem, hogy neki jol alakulnak a dolgai.
Ne alakits ki koztetek semmilyen fuggosegi viszonyt, talan ez a legnehezebb resze.
Sok sikert!

Evain 2014.11.05. 10:22:01

@házelőtthinta: ódehogy, te is mehetsz köszönni a királylány mamájának. Nincs is annál jobb. Vagy esetleg éjjel belefutni a budin. Királyság. Csókolomanyuka, még nem találkoztunk!
Isteni troll vagy te hinta. :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.05. 10:25:22

@Igaz Barát:
a lekvár a szétfött befött.
:))))))))))))

Mr Long 2014.11.05. 10:26:13

@Evain: Barmelyik anyuka boldog lenne, amikor az esetleges vojelolt teljes harci pompajaban, megmutatva a lánylékelőlándzsáját bemutatkozik a budin.

firg_firg 2014.11.05. 10:32:10

A hataratkeles par egyszeru lepesben megvalosithato:

0) legyenek celjaid, tudd mit szeretnel elerni
1) menj szigetre
2) szedj fel kulfoldi pasit
3) kerj szuloi tamogatast
4) irj posztot es oszd me bolcsessegeidet
5) ne add fel! legy optimista! csak rajtad mulik! batorits masokat!

"hogy az összes kirohanásomat, elkeseredésemet kezelni tudta" - nyugalom, az elejen tudja kezelni de 20 ev hazassag utan majd csak legyinteni fog

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.05. 10:35:07

@diggerdriver:

Igen, plusz még ma is divatban van római pápáknál és más fópapoknál, meg királyoknál.

Evain 2014.11.05. 10:36:37

@Mr Long (UK): most belegondoltam, milyen lehet, amikor mit sem sejtve éjjel kicsattogok a budiba, ahol sem a lámpát nem szoktam felkapcsolni (van ablak), sem az ajtót zárni (minek?), és egyszer csak rámnyit egy vadidegen huszonéves pasaskezdemény.
Nem tom melyikünk ordítana nagyobbat. :D

Mr Long 2014.11.05. 10:39:28

@Evain: Hat ebbol ked dolog lehet. Vagy kellemetlen talalkozas es a lany sem lesz boldog, illetve ez a tema a filmmuveszetben eleg sokszor fel lett dolgozva. :)

Evain 2014.11.05. 10:39:45

@maxval birca hozzászóló: Tényleg, mint nyelvész, magyarázd már el, hogy ezt miért erőltetik még mindig? Miért kell pölö Vilmos hercegezni a Prince William-et, mikor nem Vilmos a neve.

2014.11.05. 10:45:48

Nekem nincs befőttöm. Egyre inkább úgy érzem hogy Hinta nem egy valós személy. Mármint hogy nem halott DD hanem a karaktere kitalált. Kizártnak tartom hogy valaki nem unja meg saját magát hogy mindig ugyanazt ismételi.
Mennyit is volt Ausztriában a posztoló? Ha még nem él ott akkor annyira azért nem tudhatja hogy milyen. Vagy ott él és nem olvastam el? Panel magyarság?? Nekünk a panel is már előrelépés volt 5 év után. Hogy magyarázná el akkor a panel előtti életet? Amúgy tetszett a poszt, határozott, tudja mit akar, reméljük sikerül is neki.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2014.11.05. 10:47:42

@Evain: NEM VILMOS A NEVE? Úristen, ha ezt előbb tudom, máshogy alakul az életem! :D
De tényleg, miért? :D

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.05. 11:08:33

@firg_firg:

Megkérdezték a milliomost hogyan szerezte a vagyonát.
Első nap vettem egy almát, aztán eladtam drágábban. A hét végére három almám lett. Két hét múlva már volt 15 almám. Aztán, a következő héten örököltem a nagybátyámtól 15 milliót.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.05. 11:08:44

@házelőtthinta:

Ilyen a női sors. Csak egy dúsgazdag férj kell. Az ilyen nő "okosan" házasodott.

Ha férfi csinálná, mindenki körberöhögné, hogy "elkényeztetett, lusta selyemfiú".

Megvan a vicc?

Találkozik két régi barátnő, akik 10 éve nem látták egymást?
- A lányod hogy van?
- Csodásan! Tündéri férjet talált magának. A férfi nem engedi, hogy dolgozzon, sőt még a házimunkához is bejárónőt vett fel. A gyerekhez meg aupair jön. A lányom egész nap csak sétál a kertben, rendezgeti a virágokat, művelődik, s utasításokat ad a bejárónőnek. Este, amikor a férje megjön, mindig apró ajándékokkal kedveskedik neki, aztán meg elviszi étterembe vacsorázni. Na és a te fiaddal mi a helyzet?
- Sajnos az ő helyzete borzasztó. Borzasztó nőszemélyt vett feleségül. A csaj nem hajlandó dolgozni járni, a fiam tartja el, de még otthon se csinál semmit! A fiam kénytelen bejárónőt fizetni. A nő még a gyerekkel sem törődik, aupair jön hozzájuk minden áldott nap. Közben a csaj egész nap a kertben heverészik, valami virágokat rakosgat, s hülye könyveket olvas, miközben parancsolgat a személyzetnek. S nem elég mindez, esete, amikor a fiam holtfáradtan hazajön munkából, a nő mindig ajándokokat követel, majd elvitteti magát étterembe!

Evain 2014.11.05. 11:09:01

@Zka: Ugyeeee? Pedig mennyivel jobban rajonghattunk volna János-Pál Belmondóért, ha így hívják! :D

Ugyandehogy (törölt) 2014.11.05. 11:13:40

@Határátkelő: sopankodas helyett azt mondd meg, te tetted a mobil nezet aljara azt a szaros szurke csikot?

Sanz 2014.11.05. 11:29:59

Egyszer úgy olvasnék egy fordított történetet, ahol egy fickó költözik oda a külföldi csajhoz, aki segít neki munkakeresésben... de arra azt hiszem, várni kell még.

tanato 2014.11.05. 11:34:16

@Sanz: Na azért annyira még nem vagyunk egyenjogúak a nőkkel.Na ez csak vicc volt persze,előfordul olyan is de jóval kisebb számban,de ezt már 3 év alatt sokszor kitárgyaltuk.

Pernilla 2014.11.05. 11:36:14

"Amit mindenkinek tudnia kell, Ausztria nem az a hely, ahol működik az „ismerős beprotezsál, aztán majd lesz valami” elv. "

De, ez itt is abszolut müködik :-)
A különbseg az, hogy nem _csak_ igy müködik.

Az azert nagyon aranyos, hogy meg ki se költözött Ausztriaba, de mar az "azt mindenkinek tudnia kell..." kezdetü tanacsokat osztogat a leendö lakhelyeröl. Kicsit mesevilagot kepzel maganak a posztolo. No nem kizart, hogy bejönnek az elkepzelesei, kivanok neki szerencset hozza, csak ne koppanjon nagyot, ha megsem.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.05. 11:41:53

@Zka:

A polgári neve William Arthur Philip Louis Mountbatten-Windsor. De ezt hivatalosan nem használhatja a pozíciója miatt. Azt hiszem, ezt használta diákként.

Amikor egy ország jogilag monarchia, akkor a jogosultak polgári neve nem a hivatalos nevük.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.05. 11:41:54

@Evain:

Szimpla szokás ez.

Országonként, nyelvenként változó.

Vannak országok, ahol mindent igyekeznek fordítani, máshol meg semmit. Mo-n a XIX. sz. végéig a minden honosítása volt divatban, onnan a sok mai szemmel vicces névverzió, mára csak uralkodók és trónörökösök esetében maradt meg, plusz egyes főpapok esetében.

Annak idején Peruban anyámat megkérdezte egy perui látta-e már "Gijermo Csákeszpeáre" valamelyik darabját. Anyám meg mondta, hogy nem. Fél órával később jött rá, hogy a név William Shakespeare akart lenni.

Valójában Williamot nem is kellene magyarul Vilmosozni, mert ő nem trónörökös. Majd akkor lesz az, ha apja államfő lesz az Angol Köztársaságban,

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.05. 11:41:54

@Turchi:

Ez egy előítélet.

Az emberek hajlamosak azt hinni, hogy aki huzamosan véd egy nekik nem tetsző álláspontot, az biztosan nem is gondolja komolyan. Pedig ez intolerancia és elfogultság.

Ez ugyanis, amiben a HÁ-vel folytattam vitát a múlt héten: a nekem nem tetsző vélemény az "propaganda", míg a nekem tetsző nem az.

Határátkelő 2014.11.05. 11:44:31

@Babette.: Kedves kérdésedre :) a válaszom: nem. Gyakorlatilag nem tudok hozzányúlni az oldalhoz, az összes ilyen változtatás a blog.hu ügye (kivéve az a nyomorult lufi, amit valóban én tettem ki).

2014.11.05. 11:44:38

@maxval birca hozzászóló: Lehet, tudod, minden lehetséges meg annak az ellentéte is. Ez van. Én így érzem. Vagy igaz, vagy nem.

Ugyandehogy (törölt) 2014.11.05. 11:49:25

@Határátkelő: nagyonnyugosvagyok! gyakorlatilag mobilrol alig lehet mar olvasni a blogot, a teljes nezet nem jon be alapbeallitasnak, most meg a teljes nezetre mutato linket is letakartak egy szirke csikkal...

Ugyandehogy (törölt) 2014.11.05. 11:50:34

@Határátkelő: es igeni skedves vagyok vagyok, csak alapbol utalom a szmajlikat.

tanato 2014.11.05. 11:57:31

@Turchi: Hintával kapcsolatban egyetértünk,valami nem klappol,szerepet játszik,nem magát adja.

qkuc 2014.11.05. 11:58:13

@maxval birca hozzászóló: Mert az ellenkezőjére véletlenül sincs élő példa ugye? A "benefit" vadász úriemberek köre is igen széles, akik szeretnének a készbe csüccsenni (neadjáég a nő esetleg dolgozik és van lakása, opardon az biztosan nem létező jelenség, :)))). És bizony, vannak nők, akik nincsenek oda azért, ha egy ilyen cicafiú a kényelmesbe szeretne bemászni, :D.

Nem csípem ezt a férfi egyed típust, de az általánosítást sem, :).

Sanz 2014.11.05. 11:58:52

@tanato: Hát pedig jó lenne, ha javulna a két nem egyenjogúsága javulna; társadalom is profitálna belőle (kevesebb lenne a magányos férfi, így kevesebb önsorsrontó, hamarabb meghaló, boldogtalan férfi lenne, plusz a gender pay gap is kisebb lenne... meg persze a nők növekvő gazdasági és politikai szerepvállalása is átalakítani a közbeszédet, több lenne a családokat, társadalmat érintő téma a gazdasággal szemben).

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.05. 11:58:57

@Babette.:
Vegyél már egy normális telefont. ..
:)))))))))))))

Mr Long 2014.11.05. 11:59:28

@tanato: Olyan, mint Max. Egy temaban csak egy nezopont lehet elfogadott, az OVE. :)

SzZoole 2014.11.05. 12:20:21

@maxval birca " Majd akkor lesz az, ha apja államfő lesz az Angol Köztársaságban"

Ugye ezt csak viccnek szantad:)

Hari Seldon 2 2014.11.05. 12:57:07

@NIKI LAURA:
Szerintem összetéveszted TataBÁNYÁVAL. Tatánál nem nagyon van már emelkedő. (legalábbis semmi nagy)

Hari Seldon 2 2014.11.05. 12:57:44

@Határátkelő:
Kérdés: megkaptad Mme Seldon írását?

Hari Seldon 2 2014.11.05. 13:00:41

@Igaz Barát:
Előfordul néha, hogy jobban sajnáljuk a lekvárt.

Határátkelő 2014.11.05. 13:03:07

@Hari Seldon 2: Igen, csak még nem volt időm válaszolni. Köszönöm ezúton is.

SzZoole 2014.11.05. 13:03:40

Az en telefonom alján is ott van az a szürke csík,a bal oldalán egy kis csengovel es az avataromal,de semmi zavaró nincs benne.

puhacica 2014.11.05. 13:03:58

@Babette.: :D

kövezzetek meg, de nekem nem szimpatikus a posztoló. és még meg se tudom mondani, hogy miért. van benne valami, valami röpködés, valami heppi, amit nem tudok befogadni. elnézést.

off
ajánlottak egy angol tanárt a múlt héten, ő egy igazi angol angol tanár. :) írtam neki e-mailt, hogy szeretnénk hozzá járni tanulni, tudna-e minket vállalni. erre ma felhívott telefonon. és basszus, akkora sikerélményem van, hogy tiszta boldog vagyok. évek óta nem beszéltem angolul, maximum nyaraláskor rendeltem az éttermekben. ok, ok, most se atomfizikáról dumáltunk, de mindent sikerült megbeszélnünk, nagyon kedves volt, jövő szerdán megyünk hozzá először. :)))

Hari Seldon 2 2014.11.05. 13:04:35

@firg_firg:
Elfelejtetted az utolsó pontot:
Tedd le a jogosítványt!

SzZoole 2014.11.05. 13:09:27

@puhacica: nincs a posztoloval semmi baj,szerelmes es nem a fejével gondolkodik,ennyi:)))
Ezen mar nagyon sokan at estünk.

puhacica 2014.11.05. 13:15:20

@Zoole[uk]: lehet, hogy ez a "Romana hangulat" zavart meg? :D de persze sok sikert kívánok neki, remélem megtalálja minden számítását a munkában és a szerelemben is! :)

SzZoole 2014.11.05. 13:17:57

Mire gondolsz a "Romana hangulat"alatt?

Ugyandehogy (törölt) 2014.11.05. 13:18:14

@Zoole[uk]: csak nekem a képernyő alján van (egyszerűen idelett ma reggelre, tegnap még nem volt), és eltakarja a Mobil I Teljes feliratot. és mivel nem működik a teljes nézet alapbeállításnak, minden alkalommal meg kell nyomni így volt eddig, most ugye takarásban van.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.11.05. 13:19:51

Szurke csik sxinten engrm azert idegesit mert most is ralog a szovegdobozra amiben gepelni kell es nem latom mit irok.
Ha vkinek felesleges befottje van nem kell felaldozni keretik fenypostazni ide.(mar megint infuzion logok itt kell maradnom ejszakara es halalra unom magam.)

Ugyandehogy (törölt) 2014.11.05. 13:20:23

@puhacica: ugyehogy kedveslány vagyok?

nekem se az, de én betudom annak, hogy 26 éves, amikor még mindenki lelkes és világmegváltó és a mának élő.
26 évesen még enyém volt a világ, és okosabb voltam mindenkinél.
mondjuk most is, de ma már félek tőle, hogy mégsem:D

SzZoole 2014.11.05. 13:21:03

@Babette.: nekem is az alján van,de nem takar el semmit,ugyan ugy tudom használni mint előtte .

Shebelle 2014.11.05. 13:28:07

Szerintem amit eddig elért a posztíró az is eléggé átlag feletti, felsőfokú magister diploma, nyelvvizsga és nyelvtudás is különböző nyelvből. Nem lehetetlen amire vállalkozott, hisz a jogosítvány letétele sem az, ugye? Akkor miért lenne az egy újabb nyelv megtanulása, hisz már rendelkezik is belőle nyelvvizsgával, ami ha másnak nem, hát jó alapnak kiváló. És munkát találni sem lehetetlen. Nincs semmi gond vele, csupán szerelmes :)
Sok sikert minden téren!!! :)

Muscari 2014.11.05. 13:38:40

@NIKI LAURA: Tata tényleg szép, ezek szerint te nem jártál még ott.

A posztolónak meg sok boldogságot kívánok, biztosan megállja majd a helyét.

Ronnie_27 2014.11.05. 13:49:03

@Evain:

Tehát a komoly kapcsolatra vágyó, felnőtt nők olyan férfit keresnek, akik egyéjszakás kalandokra vannak berendezkedve.
Értem.

Kriszta D 2014.11.05. 13:50:31

@Nitnitnit: Szia, nekem nagyon tetszett hogy megírtad a történetedet! 100%ban megértelek, főleg, mert kb. tavaly ilyenkor én is hasonló cipőben jártam!

Nem lesz könnyű dolgod, de ne hagyd, hogy a körülmények tönkretegyék a kapcsolatodat! És nagyon helyes, hogy a szakmádban keresel állást, ne is hallgass azokra, akik szerint először minden határátkelőnek kötelessége mosogatni, mielőtt 'rendes' munkája lehetne. Lehet, hogy időbe fog telni, de tarts ki mert a végén minden jól alakul majd!

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.11.05. 13:52:04

@morsels: nemnemnem, azelott kell postazni h az ember valami meggondolatlansag miatt hirtelen felindulasbol avagy elore megfontoltan kulonosen aljas inditekkal megromlasztana az egeszet

Kriszta D 2014.11.05. 13:54:54

@Nitnitnit: bocs, az előzőt véletlenül neked címeztem :)

Szerintem van különbség aközött, hogy az ember lánya 'fut a fiú után', vagy ad egy esélyt a kapcsolatnak. Szerintem a posztoló elég rendesen megfontolta, mindkét fél részéről történtek lépések és egy közös döntés alapján dolgozik. Nálam ez már nem a 'futás' kategória.

morsels (törölt) 2014.11.05. 13:55:07

@Dragonlady (now in Indonesia):
Csak azert kerdeztem, mert romlott befottbol van egy csomo, rendes befott viszont egyre ritkabban hozzaferheto.

Mondjuk en nemigen eszek befottet, de az asszony mar multkor szolt, hogy o nem erti, de sorban romlanak meg.

Kriszta D 2014.11.05. 14:03:08

@Sanz: nálunk így volt. először én költöztem, aztán találtam munkát egy másik helyen, utána ő költözött utánam. Sőt, több ilyet is ismerek.

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2014.11.05. 14:04:07

@Sanz: ha rá tudnám venni a férjemet - nem fogom tudni - akkor olvashatnal ilyet.

Evain 2014.11.05. 14:09:09

@Ronnie_27: Persze, hiszen én is azért éltem egyedül huszonévesen, mert nőként csak egyészakás kalandokat kerestem. Értem én a logikád! :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.11.05. 14:13:52

Játék! Háhá! Háháááá! :D

velvet.hu/budapestma/2014/11/02/rajon_hol_keszultek_ezek_a_kepek/

Nekem 21 ből 15 jó...Pedig nem is jártam a legtöbb helyen...

puhacica 2014.11.05. 14:13:58

@Zoole[uk]: tudod, azok a romantikus füzetek szerelmes történetekkel. :)

@Babette.: továbbra is: :D

qkuc 2014.11.05. 14:19:22

@Evain: :))) Mindig kiderül valami új, miért élek úgy, ahogy, :D.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.11.05. 14:33:51

@morsels: ja hogy te stikaban hazardirozol masvalaki befottjeivel?!? Ez szabalyos egyaltalan, kerdeznem a jatekvezetot.

morsels (törölt) 2014.11.05. 14:40:15

@Dragonlady (now in Indonesia):
Hat latod palinkat kellett volna fozni belole, az nem romlik meg.

pasztasuta 2014.11.05. 14:41:46

@geegee: joooj, nekem is 15! tisztara feldobta a szutyok, esos napomat ez a remek kis kviz! :)

TilosazA (UK) 2014.11.05. 14:46:39

Hát figyeljetek, nekem csak lekvárom van, az is anyósomé, mégsem kockáztatom meg a beszólást. Van vér a pucátokban, mit mondjak. :))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.11.05. 14:54:04

@pasztasuta: Egészségedre. :-)
Ezentúl nyomasson ide mindenki ilyen kvízeket a nagyérdemű ezerfejű szórakozásának céljából...

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2014.11.05. 15:11:16

@geegee: 7, pedig pesti vagyok. Na jó, csak születési hely szerint. 3 hónapos koromban elköltöztünk :D

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.11.05. 15:15:48

@geegee: huuuu ez igy irto gaz, csak ugy forras nelkul kiposztolva a fotok... persze elmeletileg lehetseges, hogy az osszes fotos hozzajarult, hogy forrasmegjeloles nelkul kozoljek a fotoit, de eselyesebb, hogy csupan a szokasos "az interneten talaltam, tehat szabad preda" mentalitas van ervenyben... :(
(Ha masnak sikerult mobilrol megtalalnia a forrasokat, akkor jelezze, en tobbszor atnyalaztam a gyujtemenyt, de nem leltem sehol)

2014.11.05. 15:21:40

@Mirjam2: Elolvastam a tanulmanyt, kiderult hogy termeszetesen a Guardian altal 'idezett' szazalekok nem stimmelnek (a 60-valahany szazalek ugy jott ki hogy beleszamoltak a vegeredmenybe tobb mint ot milliardot amit nem-EU bevandorlok adtak hozza a gazdasaghoz). Az a lenyeg hogy az EU-bevandorlok osszesen kb. 20 milliard nyereseget termeltek a vizsgalt idoszak alatt, es ebbol kb. 5 milliardot (tehat 25%) az ujonnan csatlakozott kelet-europai allamokbol bevandorlok.

Mighty Duck 2014.11.05. 15:22:08

@Kriszta D: Szerintem a fanyalgók nagy részének nem azzal van problémája, hogy nem akar mosogatni, meg kiköltözött a barátjához.

Viszont sokak számára bicskanyitogató lehet, hogy a szuper céltudatos, karrierista ember a céltudatos készüléssel hinti az igét, hogy csinálja így más is, amikor a karrierjéből haza kellett költöznie, hogy meglegyen a pénz Ausztriáig (ezzel nincs is baj), de a végén kiderül, hogy igazából így sem volt meg, csak a szerelem megoldott mindent.

Forgathatod a szavakat, hogy itt elvétel, felajánlás, vagy kooperáció volt, de ez a kontextust és az előadásmódot tekintve inkább tűnik egy kétes sikerű, rózsaszín ködben lebegő önigazolásnak, esetleg az olvasóközönség megvezetésének, mintsem egy önálló, karrierista személy sikerének, vagy egy pár egymásra találásának.

SzZoole 2014.11.05. 15:35:55

@Babette.: Adhatnek tanacsot telefonal kapcsolatban,de tolem ugy sem fogadod el,mivel most epen ruhelsz engem.
De azert remelem az ebreszto funkcioja mukodik a telefonodban:)

SzZoole 2014.11.05. 15:37:42

@diggerdriver: Nem is irtam,hogy baj,ennyi idosen en sem a fejemel gondolkodtam:)))

SzZoole 2014.11.05. 15:43:37

@puhacica: Akkor most mar ertem,hogy mire irta Digger,hogy nyalas:)))
Az en eletembol ki maradnak ezek a "csopogos"romantikus szakfolyoiratok,en valami egeszen mast olvastam,mint pl.Cica magazin,OKM,tutty-frutti stb.stb.:)))))

tanato 2014.11.05. 15:45:44

@Mr Long (UK): Igen,viszont haza meg nem jön/mást mond mint amit csinál/Max meg a sógoroknál akarja taníttatni a gyerekét,viszont Putyint szereti meg Oroszországot.Mondjuk neki meg van engedve mert bolgár.

2014.11.05. 15:59:11

@Pernilla:

+1

Azon én is jót mosolyogtam, hogy még egy napot sem lakott Ausztriában, de megmondja a tutit Ausztriáról, hogy mit KELL tudni! :)

Amúgy meg az újabb statisztikák egyre inkább Hinta pajtást igazolják, itt is megy rendesen lefelé a szekér a lejtőn... :(

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.05. 16:04:46

@Zoole[uk]:

Nem. Anglia köztársaság. Mármint a valóságban, A monarchia csak álca.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.05. 16:04:46

@tanato:

A gyerek 18 éves. Ő dönt, nem én. Egyébként nem biztos az Ausztria, a másik ötlete Románia. De lehet, hogy Mo. vagy BG lesz, Még van addig fél év. De ő fogja eldönteni, nem én.

Hozzáteszem: attól, hogy valaki amerikai/osztrák/pakisztáni/naurui cégnél/iskolában dolgozik/tanul, még nem biztos, hogy szerelmese az USA/Ausztria/Pakisztán/Nauru kormányzati, társadalmi rendszerének.

Ronnie_27 2014.11.05. 16:04:46

@Evain:

Ki tudja, talán azért éltél egyedül. :-)
Különféle okai lehet annak, hogy az ember egyedül él (pl. külföldön, csak hogy ON legyek :-)) vagy pedig a szüleivel.
Ha egy nőt komolyan érdekel egy férfi, akkor gáz, ha azért dobja, mert rájött, hogy együttlét után nem tud kényelmesen pisilni.
Az már tényleg fura, ha egy férfi nem hajlandó összeköltözni egy nővel, hanem inkább az anyukájával kíván élni.

A poszthoz:

Tetszik, ahogyan tervez a posztíró. Tetszik, hogy van kitartása.
Arra azért kíváncsi vagyok, hogy ha a cikkben szereplő úr albán lenne, vajon akkor is összejött volna vele? Nem-e a "feleségimport egy szegényebb országból" tipikus esete ez?

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.05. 16:04:46

@Mr Long (UK):

Jelenleg súlyos konfliktusban vagyok a feleségemmel. Ugyanis egyre szőkébb.

Napi rendszerességgel támadom őt ezért. A múlt hónapban Miss Skandináviának neveztem, ez nálam súlyos sértés, azt hiszem, ez nyilvánvaló. Utána elneveztem Thor istennőnek. A múlt héten kitaláltam, hogy sátáni erők hullámokat bocsátották ki rá és megzavarták az agyát.

Ő meg folyton arra hivatkozik, hogy neki ez most így tetszik. Meg azt állítja, hogy ez az ő haja és kész. Én felhívtam a figyelmét, hogy ez radikális feminista érv, amit ő mint antifeminista nem mondhat. Azt is megemlítettem, hogy a nő teste és haja a házasság által a házastársak közös tulajdonává válik.

2014.11.05. 16:06:53

@Babette.:

Dobd ki a francba azt a szar WP-t, és szerezz egy rendes telefont. :) iPhone-on pl. teljesen ok. ;)

Ugyandehogy (törölt) 2014.11.05. 16:08:30

@Zoole[uk]: nem cserélek telefont, ha azt akarod mondani.

@Ödenburger [Hu/At]: iphone? azt már elvből sem veszek.

2014.11.05. 16:12:41

@Babette.:

Akkor szenvedj a WP-al, ha az jobb. :P A MS-nak az asztali rendszereit is 20 év alatt sikerült használhatóvá összerakni (nem jóvá, csak használhatóvá!), szóval sok sikert, ha van 20 éved rá. :)

Mr Long 2014.11.05. 16:16:56

@maxval birca hozzászóló: De akkor o is belesszolhat a te testeddel kapcsolatos dolgokba is.

puhacica 2014.11.05. 16:31:52

@maxval birca hozzászóló: és mi a helyzet a punciszőrrel? az is közös? :D

@Zoole[uk]: azok is lehetnek nyálasak, csak másképp. :)

qkuc 2014.11.05. 16:41:01

@puhacica: Lecsaptad Zolee labdáját, amitől én tartózkodtam, :D.

SzZoole 2014.11.05. 16:48:37

@maxval birca hozzászóló: Ez biztos?Lehet,hogy hulye kerdesek/valaszok voltak az allampolgarsagi vizsgan???
A masik,Erzsebet utan nem Karoly kovetkezik a tronon,hanem Vilmos.
Olvas egy kicsit jobban utana.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.05. 16:51:30

@Ödenburger [Hu/At]:

Jó a WP, nekem is az van, nekem pedig nincsenek rossz dolgaim.

SzZoole 2014.11.05. 16:52:00

@Babette.: Te tudod...
Egyebkent mi a problemad az iOS telefonokal,volt mar 1 is a tulajdonodban?

SzZoole 2014.11.05. 16:53:36

@puhacica: Hajaj,de meg mennyire,es nem csak nyalas:)))

SzZoole 2014.11.05. 16:54:44

@qkuc: Ugyan mar,ne tartozkodj semmitol:)))

tanato 2014.11.05. 16:55:06

@maxval birca hozzászóló: Az biztos, a gyereknek kell dönteni merre lép tovább.Romániában meg tanulnak magyar állampolgárok is,nem is kevesen.Sőt,a második bekezdés is igaz,Hinta is Ausztriában melózik, mégsem szereti.Ennek ellenére mégsem jár haza mondjuk Szentgotthárdra dolgozni a Mekibe,vagy Szombathelyre.Annyira azért nem hülye. OV lánya is Svájcban tanul ,nem tudom persze hogy apja mit szól hozzá.

2014.11.05. 17:00:23

@Ödenburger [Hu/At]: Eltudom képzelni. Mit takar ez pontosan? Kevesebbszer mennek az osztrákok nyaralni/telelni?

tanato 2014.11.05. 17:04:16

@Philosoraptor: Már dörzsölöm a kezem előre amint jönnek majd az echte osztrákok Sopronba meg Szombathelyre a Mekibe húst sütni.Na ez vicc volt persze,lehet hogy saját magukhoz képest rosszabbul élnek mint 4 éve.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.05. 17:08:41

@Mr Long (UK):

Nem, az más. A férfi teste nem családi tulajdon.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.05. 17:08:41

@puhacica:

Az nem, az a nőé. De a külső részek, melyek láthatók mindenki számára, azok bizony közösek.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.05. 17:08:41

@Zoole[uk]:

Ne viccelj.

Ha más nem, arra gondolj, hogy a mindenkori trónörökös a velszi herceg, s William NEM velszi herceg.

A brit trón szabályai: a trónörökös a mindenkori uralkodó legidősebb fiúgyermeke. Ha kiesik az öröklésből, akkor jönnek a fiatalabb fiúgyermekek. Ha ők is kiesnek, jönnek a lánygyerekek.

Kiesik minden örökös, aki nem anglikán vallású, s mindenki, akit elítéltek hazaárulás miatt.

Ha az uralkodónak nincs gyereke, akkor az előtte lévő uralkodó leszármazottai jönnek be örökösnek hasonló sorrendben. Pl. ha II. Erzsébetnek nem lennének gyerekei, akkor most a már meghalt húga legidősebb fia lenne a trónörökös.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.05. 17:08:41

@tanato:

A kisebbik fiam eleve román gimnáziumba jár, szóval ott eleve van is ösztöndíj romániai tanulás esetében.

jomtom 2014.11.05. 17:08:41

Hinta részére
Beszélek jövendőbeli főnökömmel.
Innsbrucktól nem messze, csendes helyen, 2.000 méteres hegyekkel körbevett kis településen két darab 3 szintes, egyenként 2.500 m2-es épület takarítását, télen kis hótakarítást (részben géppel). Kifejezetten nyugat-európai fizikai melósoknak való munka. Kulturált környezet!!!
Kezdő fizetés 2.000 euró/hó brutyó + 13./14. havi bér, céges autó használat engedélyezve, céges mobil, céges szállás, céges kaja befizetési lehetőség olcsón. Nyelv: német, angol, magyar. Meki 30 km-re, Spar közért helyben + Raiffeisen bankfiók.
München másfél óra, Zürich kb. 3 óra, Budipest 8,5 közvetlen kocsival. Én nem döntök, csak feldobtam egy lehetőség, mint sokan mások D-ben és UK-ban.

Ugyandehogy (törölt) 2014.11.05. 17:11:45

@Zoole[uk]: túlárazott dolgokat nem veszek.
mint ahogy nem nézek oscar díjas filmeket csak azért, mert oscar díjas.

tanato 2014.11.05. 17:11:57

@maxval birca hozzászóló: Bulgáriában is van román gimnázium?

**mimi** 2014.11.05. 17:13:10

tetszik...tudja hogy mit akar :))))

én néha még most sem tudom....

Ugyandehogy (törölt) 2014.11.05. 17:13:42

@jomtom: takarítónak céges kocsi és céges telefon?

Ugyandehogy (törölt) 2014.11.05. 17:14:44

@**mimi**: ez csak ifjonti magabiztosság.
ahogy idősödünk, úgy jövünk rá, hogy.

**mimi** 2014.11.05. 17:17:02

@Babette.:
akkor azért érzem úgy, hogy egyre bizonytalanabb vagyok....vagy még se ? :)

Mr Long 2014.11.05. 17:18:06

@Babette.: "két darab 3 szintes, egyenként 2.500 m2-es épület takarítását" Meg sem talaljak egymast, egyszerubb felhivni az e[pulet masik veget :)

2014.11.05. 17:22:13

@jomtom: Ott sokat kell dolgozni...

SzZoole 2014.11.05. 17:45:59

@Babette.: Te tudod,ha azt nezzuk a szex is tul van lihegve,meg is sokan muvelik:)))

Ugyandehogy (törölt) 2014.11.05. 17:51:16

@Zoole[uk]: azert nem kell fizetni.
nekem legalabbis;P

Quercus a favágó 2014.11.05. 17:56:19

@maxval birca hozzászóló:

Tudod max, egy bizonyos idő után még a leghűségesebb feleségek sem a férjüknek akarnak tetszeni.

Sanz 2014.11.05. 17:57:49

@petrasp: Szerencsés a férjed. Én már szeretném, ha egyszer nem nekem kellene valakit a hátamon vinni, hanem engem is vinnének egy kicsit.

puhacica 2014.11.05. 18:01:04

@maxval birca hozzászóló: pedig mar azt hittem, kozosen borotvalkoztok.

puhacica 2014.11.05. 18:07:17

nem irigysegbol irom, mert nekunk Nemetorszag es Ausztria nem cel, de elegge piszkalja a csorom, hogy a masodik allasajanlatot kapja egy olyan ember, aki konkretan leirta, hogy neki jo a meki, bolond lenne olyan helyre menni, ahol kemenyen melozni kell. nem is ertem. de legyen ez az en bajom. csak most ugy kiboffent belolem.

montroyal ( CAN qc) 2014.11.05. 18:12:31

@Sanz: egy fordított történetet, ... de arra azt hiszem, várni kell még.

kapasbol nem tudnank mondani , de bezzeg a holgyek rogton ravagnak- miert miert ?es mi van amikor a pasi megy a gazdagabb csajhoz az egyengeti az eletet ?igen igen van olyan !.. egy az egy milliobol ...igen ? es mi volt Ashton Kutcher es Demi Moore?.. na ugye ..

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2014.11.05. 18:18:19

@Sanz: én is.. ;) ezért most én támogatom, mert én vagyok abban a helyzetben, később pedig remélem ő lesz és ő fog támogatni.

montroyal ( CAN qc) 2014.11.05. 18:18:57

@Sanz: hanem engem is vinnének egy kicsit

na ezert van 16 evvel fiatalabb felesegem , ha nem is visz majd a hatan de tolja a tolokocsimat ... de lehet hogy csak a szakadek szeleig ...

2014.11.05. 18:32:54

@puhacica: Milyen allasajanlatot? Arra gondolsz hogy belinkeltek neki ket allashirdetest? Az nem igazan allasajanlat...

jomtom 2014.11.05. 18:34:36

IT és telekommunikációs terület lesz a feladatom. Hasonló, csak kisebb bővebb, mint Ödenburger kollegának.
Tegnap tárgyaltunk telefonon, Jövő héten kapok ismét tájékoztatást. A német kivitelező a héten adja át a két épületet.
Vásárlóink közül sokat meghívtam, Innsbrucktól nem messze van a Swarovski múzeum, másik irányban, kb 20 km-re a legnagyobb nyári bobpálya.
Ami jó, itthoni családi vállalkozásunkat, mely egyre ismertebb,két gyermekünk és feleségem viszi tovább.
Ha 2008-ban tudtam volna......., amikor 50 évesen ajtót mutattak....

SzZoole 2014.11.05. 18:41:32

@maxval birca hozzászóló: Max,en nem a Wikipedia-bol tajekozodok,hanem itteni ujsagokbol es hirekbol,királynő bejelentette,hogy úgy döntött, Vilmos kövesse őt a trónon apja, Károly helyett.

puhacica 2014.11.05. 18:43:42

@Mirjam2: pár héttel ezelőtt Viktor kommenttársunk adta meg neki a saját elérhetőségét. ő az, aki a csirkéket grillezi, azt hiszem, Németországban. (írt már ide.) nekem úgy tűnt, nem a levegőbe beszél és nem a google-ből kopizott ki egy álláshirdetést.
most pedig jomtom írt neki. úgy értelmeztem, be tudná protezsálni (de legalábbis megpróbálná).
Long urat azért nem számoltam bele, mert az, hogy küldött egy linket, valóban nem állásajánlat. (bár ha jó időben kap az ember jó linket, az sokat számíthat. :) )

Ugyandehogy (törölt) 2014.11.05. 18:57:01

@jomtom: ajvé, a múltkor még takarítónak készültél...

SzZoole 2014.11.05. 19:01:00

@puhacica: Viktor nem Nemetorszagban grillez,hanem Graz mellet a baratunktol nem messze.

tanato 2014.11.05. 19:01:48

@maxval birca hozzászóló: Már csak egy utolsó kérdés:Hogy-hogy jól beszéltek románul?Román ág is van a családban?

2014.11.05. 19:02:37

@puhacica: Hat en ezeket nem igazan neveznem allasajanlatoknak, nevtelenul irogat valaki neten, az egyik valami fantaziavilagrol ir Ausztriaban es 'beprotezsalna' Hintat akit nem is ismer, mikozben o is csak most kapott ott allitolag munkat... A masik meg allitolag egy mobil csirkesutobe keres embereket.

Engem nem erdekel Hinta, csak azert irom neked mert ugy tudom ti is munkat fogtok keresni nemsokara kulfoldon. Az ilyenek nem 'allasajanlatok'. Egyebkent meg abban igaza van a Hintanak - csak rosszul kozeliti meg az egeszet - hogy ezek abszolut zsakutcak hogy betanitott munkat vegzel valahol a nagy semmi kozepen Nyugat-Europaban. Ilyen 'allas' rengeteg van, te is barmelyik nap talalhatnal ilyet, de ez nem megoldas az emberek 99%-a szamara. Ezeknek maximum akkor van valami ertelmuk, nagyon rovid tavon, ha lepcsofoknak lehet hasznalni oket valami mashoz. Nem lehet egy eletet ilyenekre alapozni, vagy csak nagyon igenytelen embereknek maximum.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.11.05. 19:02:48

@Ronnie_27: ne már, az itteni kommentekből már tudhatnád, hogy Albánia a világegyetem legjobb és legélhetőbb zuga, nincs szegénység, a maffia is csak valami rejtett mítoszszerű valami, mindenki hepi és a fél világ az albán határon kopogtat. Egy albán pasi minden nő álma! :D

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.11.05. 19:08:59

@maxval birca hozzászóló: raadasul a "fiugyerek" resz sem pontos mar. A legujabb torveny szerint William elsoszulottje ha lany lett volna akkor is odakerul a sorba ugyanugy mint ha fiu.

puhacica 2014.11.05. 19:15:04

@Mirjam2: nekem azzal van bajom, hogy olyan valakinek ajánlanak segítséget, aki beleszarik az egészbe. de mindegy, nem akarok ezen vitatkozni, főleg, hogy már megint tudjukkiről beszélünk, feleslegesen. (tudom, én hoztam fel a témát, de tényleg kifordult belőlem.)

nézd, én nem ringatom magam hiú ábrándokba. amellett, hogy próbálunk megtenni mindent, hogy ne a legalsó lépcsőfokról kelljen újra elindulnunk, tudatosan készülök rá, hogy esetleg mégis így lesz. nem a mosogató mellől akarok nyugdíjba menni, de ha más nem lesz, akkor azzal kezdem majd. abban úgyis jó vagyok. :)

tanato 2014.11.05. 19:19:00

@puhacica: Hinta nem magát adja,szerepet játszik,sztem.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.05. 19:20:49

@Zoole[uk]:
Azt a műfajt én a Tollasbál című anatómiai tanulmányujsággal kezdem.
Öreg vagyok már na
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Quercus a favágó 2014.11.05. 19:23:19

@Réka ‎:

Én konkrétan nem értem pl. ezt a cirkuszt az amcsi kitiltással kapcsolatban. Kitiltottak x embert az USA-ból. Na és,ki nem szarja le.
Na de ha mondjuk Albániából tiltanák ki őket! Az már azért valami lenne!

montroyal ( CAN qc) 2014.11.05. 19:25:53

@Réka ‎: Egy albán pasi minden nő álma! :D

mert kis helyen elfer ... legalabb is amit austriaban lattam 160cm atlag magassag ...

2014.11.05. 19:27:19

@puhacica: Pont azt mondom hogy nem ajanlottak neki segitseget (egyebkent nem is kert). Ez egy mitosz hogy egy ismeretlen ember fog valakinek interneten keresztul allast ajanlani, foleg kepzettseg nelkul, anelkul hogy valaha talalkoztak volna... Az 'alulrol kezdes' egy dolog, de pl. ha egy eldugott helyen grillezed valahol a csirket, az nem alulrol kezdes hanem zsakutca, kiveve ha penzt tudsz felretenni es azt arra hasznalod hogy 'tovabblepj' valahova.

SzZoole 2014.11.05. 19:27:38

@diggerdriver: Arra en nem emlekszem.A legelso magyarnyelvu szakfolyoiratra az OKM-re emlekszem,elotte csak nemet nyelvu szakfolyoiratokat "nyalazgattunk"rongyosra:)))

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.05. 19:35:04

@Zoole[uk]:

Nem dönthet úgy, ez butaság. Inkább a Wikipédia, mint a brit bulvármédiák, hidd el, jobban jársz.

De persze a legjobb az eredeti forrás felkeresése: www.royal.gov.uk/ThecurrentRoyalFamily/ThePrinceofWales/ThePrinceofWales.aspx

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.05. 19:35:04

@tanato:

Nem beszélünk románul, csak a kisebbik fiam tud.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.05. 19:35:04

@Dragonlady (now in Indonesia):

Ez nem lépett még hatályba, csak terv. Ugyanis az UK nem akarja egyedül bevezetni, megvárja, míg minden olyan ország is beleegyezik, ahol a Windsor-ház az uralkodócsalád.

Gondold végig, mi lenne ha nem ez történne! Esetleg Kanadában más lenne az uralkodó, mint Új-Zélandon ebben az esetben. Amit nyilván szeretne az UK elkerülni.

jomtom 2014.11.05. 19:35:04

Babette
Nem készültem takarítónak, telefonon mondták, hogy a takaritó(k) havi 2ezret kapnak bruttóban. IT és telekommunikációs területen lesz a munkám, A cég évek óta szállítónk, ismerjük egymást személyesen és gyakran telefonálunk. Jövőbeni főnököm mondta, hogy két munkabuzi jól megérti egymást, A különbség, hogy itt a családi vállalkozásunkban összefolyik a magánéletem és a munkám hétfőtől vasárnapig, ott napi 8 óra a munka. Szabadidőmben még nem tudom mit csinálok, mert nagyon pici a falu, és 7 km-re van a legközelebbi település. Ha igaz, novemberben indulok.

puhacica 2014.11.05. 19:48:35

@tanato: nem vagyok benne teljesen biztos, de mindegy, én vagyok a hülye, hogy ezzel foglalkozok.

@Mirjam2: hát, nagy igazság, hogy mindenki a maga szerencséjének a kovácsa.

SzZoole 2014.11.05. 19:48:42

@maxval birca hozzászóló: Karoly es Kamilla nem lephetnek tronra,ugyanis hatalmas kozutalatnak orvendnek,nagyon nagy balhek lennenek az utcan,ha O kovetne a tronon Erzsebetet.
Ha csak meg latjak oket az emberek az utcan,meg az autojukat is kopkodik.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.05. 19:51:56

@Réka ‎:
Na akkor beszéljük meg...
Mit jelent ha valaki anyagilag független?
Ezt a fogalmat általában valamivel összefüggésben szokás emlegetni.
Például egy ember életében az egyik legnagyobb lépés mikor anyagilag független lesz a szüleitől.
Ez az első anyagi függetlenség.
Aztán házas vagy párkapcsolatokban sem ritka ha a felek anyagilag függetlenek egymástól. Nem részletezném ennek a mikéntjét, sokféle változat létezik.
Aztán van akinek az anyagi függetlenséget az jelenti ha a banknak az utolsó törlesztőrészletet is kifizette.
A függetlenség már magában is elég sokféleképp értelmezett fogalom.
Magyarország független ország.
Az EU csecsén lóg és ha nem lógna ott akkor összeomlana.
Na most akkor független vagy nem?
Az az ember akinek annyi pénze van hogy a banki kamatokból él az a banktól nem független.
Szóval lehetne ezt még tárgyalni de körülbelül ez a lényeg.

morsels (törölt) 2014.11.05. 19:52:30

Egy kis off:
A kitiltastol az internetadoig
(orulunkvincent.blog.hu/2014/11/05/a_megoldas_szabadversposzt?utm_source=bloghu_megosztas)

Mihály, engem kitiltottak Amerikából.
Tikiltották, kedves Ildikó, a Marikából?
Antal! Most hallottam, hogy totikilták az Ildikót, a Karimából.
Te Sándor, azt mondja a Mihály, hogy a ládikót kolitokátolták a Rimókából.
Képzeld János, állítólag idálkót tokálotítottak mert irombákolt.
Idálkót?
Talán mégis likadót.
De miért a likadót? Mert inombákolt?
Inomba likadót, gondolom, szólok a Főnök bajtársnak.
Viktor, baj van, azt hiszem. Bevotilták az inemboki ladót.
Mit kell bevezetni János? Az internetadót?

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.11.05. 19:54:24

@diggerdriver: nézd, ezt a sikert nem sajnálom tőled, legyen úgy, ahogy te mondod :) nekem édes mindegy, hogy szerinted mit takar a fogalom.

M. Péter 2014.11.05. 19:54:52

@Zoole[uk]: Mikor döntött így, mert én nem hallottam ilyesmiről. Egyébként meg nem az ő hatásköre, hanem törvény szabályozza a trónöröklés rendjét.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.11.05. 19:57:50

@QUERCUS: LOL! :D
@montroyal ( CAN qc): biztosan van olyan nő is, nálam a karácsonyfadísz-férfi határ kb.190cm és 100kg körül van :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.05. 20:00:17

@Zoole[uk]:
Múltkor beszélgettünk erről a Garry-vel a művezetővel. Mikor Camilla szóba került azt mondja "the horse".
:))))))))))))))))))))))))))))))

nyuszigonosz 2014.11.05. 20:07:24

@maxval birca hozzászóló: Nézd ezzel a fiúgyermek szabállyal: még a középkorba változott, hiszen még I.Henry változtatta meg a törvényt: halála után ( 1135-ben) lánya Mathilda vette volna át az angol koronát, csak mivel Stephen of Blois esküt szegett, meg megkaparintotta a koronát, lett király, ami viszont évekig tartó polgárháborúhoz vezetett. Mert Matilda sem mondott le a trónról.

A vége csikorgó fogakkal kötött megegyezés lett, hogy Stephen of Blois halála után Matilda fia, Plantagenet Henry II. lett az angol király.

Késöbb I. Erzsébet ( sem lehetett volna királynö, ha nem ilyen az angolszász törvény, hogy az elsöszülött a király, függetlenül a nemétöl.

SzZoole 2014.11.05. 20:12:35

@diggerdriver: Nem azt monda,hogy "whore"?

Ugyandehogy (törölt) 2014.11.05. 20:13:31

@jomtom: bocsánat, akkor keverlek valakivel.

qkuc 2014.11.05. 20:14:38

@montroyal ( CAN qc): No, ilyen példával tudok szolgálni. Fiatalember a hölgyismerősöm hátán mászott fel, mondjuk ő leginkább a csaj BMW-jét szerette, meg a dellát, amit a csaj alátolt rendesen. A csaj meg virított a jóképű tornász faszival.

Az ilyen jellegű kapcsolódást sem nő, sem férfi részéről nem tartom szimpatikusnak.

TilosazA (UK) 2014.11.05. 20:15:11

@diggerdriver: Na és, az angolok szeretik a lovakat.... :D

M. Péter 2014.11.05. 20:16:26

@Zoole[uk]: Ez a celebritylaundry.com nagyon megbízható forrásnak tűnik. A Weekly World News szerint pedig már 2012-ben le fog mondani: weeklyworldnews.com/headlines/48866/queen-elizabeth-to-give-up-the-throne/

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.05. 20:21:23

@TilosazA (UK):
Azért talán olyan közeli kapcsolatot nem ápolnak a lovakkal mint a Karcsi.

SzZoole 2014.11.05. 20:21:28

@M. Péter: Nem tudom,hogy menyire hiteles vagy sem,de azt Te is tudod biztos,hogy Karoly es Camilla menyire nepszerutlenek.

SzZoole 2014.11.05. 20:27:23

@Babette.: Talalkak,randevuk,legyotok stb.
Miert?

TilosazA (UK) 2014.11.05. 20:33:11

Ha már királyi család, és pletyka, az én kedvencem az a kép, amin Harry herceg van, meg Charles.... és James Hewitt... :D

www.celebdirtylaundry.com/wp-content/uploads/prince-harry-james-hewitt.jpeg

Well...

Ronnie_27 2014.11.05. 20:46:35

@Réka ‎:

Az biztos. Gondolj csak bele, mennyibe kerül egy raki Albániában, és mennyibe egy Jäger Skandináviában. :-)

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.05. 20:46:35

@nyuszigonosz(D):

Hát, nem éppen. Nézd meg a brit trónöröklési törvényt.

i got my (törölt) 2014.11.05. 20:49:08

@Babette.: "kinek emberhez méltó gondja van"... :)

SzZoole 2014.11.05. 20:49:41

@Babette.: Titkos legyotokra is lehet erteni,ahol a szeretok talalkoznak.

TilosazA (UK) 2014.11.05. 20:52:00

@Babette.: Igazad van, inkább siralmas. De változtatni nem tudok rajta, ezért inkább nevetek. Szerintem minimum érdekes.

SzZoole 2014.11.05. 20:53:37

@maxval birca hozzászóló: En,csak azt mondom amit olvastam...

nyuszigonosz 2014.11.05. 20:58:12

@maxval birca hozzászóló: Úgy igazából engem a középkor érdekel.
Úgyhogy elhiszem neked, hogy a mai brit trónöröklési törvény más.

TilosazA (UK) 2014.11.05. 21:01:10

@Zoole[uk]: Valószínű, hogy Charles nem lesz király, de amennyire tudom, ez nem hivatalos. Minden jel erre mutat, nagyon valószínű hogy egy ilyen népszerű királynő után nem hagyják hogy ő legyen a király. Úgy értem, hogy ha lesz is, akkor kb. egy napig, aztán átadja a stafétabotot a fiának, mert mindenki ezt akarja.
Szerintem ezért is van ez a nagy marketinghadjárat William és Kate körül, őket nyomják előtérbe állandóan.

montroyal ( CAN qc) 2014.11.05. 21:12:09

@Réka ‎: kb.190cm és 100kg körül van :)

amikor kolbaszoltam ismerkedesi oldalakon a kedvencem volt aki kiirta nala 185 cm alatt nemm jon be ferfi ... ja es te milyen magas vagy 158... bravo ...
@qkuc: ez is ismerkedesi oldalrol az 50-60 eves nok 35-45 kozotti ferfit keresnek ... mit kezdjenek egy hozzajuk illo 60-70 eves ferfival ? napi 20-30 levelet kapnak 30 evesektol ...na el is szallnak maguktol ,pedig azok csak dugni akarnak ... es konnyebb egy 50es novel mert a 20 evesekhez sokat kell erolkodni, bizonyitani , villantani ... de ilyen az élet , amig loszar van veréb is van vagy forditva is ..

i got my (törölt) 2014.11.05. 21:14:52

@Ödenburger [Hu/At]:
azért európai összehasonlításban ausztria nem panaszkodhat. ahogy olvastam, várhatóan jövőre is reálbéremelkedést "szenved el" a többség.

persze, magyaro. jobban teljesít:

"A kétezres évek elején azt jósolták, hogy 2015-re mi magyarok az európai vásárlóerő 65-70 százalékán fogunk állni, az európai átlagot pedig a 2020-as évek közepére-végére érjük el.
...
Mára a helyzet annyira rossz lett, hogy nem csak a régiónkhoz - Szlovákia, Csehország, Lengyelország - maradtunk le ebből a szempontból, hanem például Horvátország, sőt, Törökország is megelőz minket, Montenegró pedig alig marad el mögöttünk.

Ha az európai (tehát nem EU-s) vásárlóerőt vesszük 100-nak, Magyarország mindössze 37,7-et ér el (tavaly ugyanez a szám 38,2 volt)."

www.penzcentrum.hu/vasarlas/hol_elnek_a_legszegenyebb_magyarok_2014_ben_itt_a_lista.1042520.html

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.05. 21:26:54

A kifizető cégtől kaptam egy sms-t.
Arról hogy mennyit fognak utalni pénteken.
Az új helyen ez az első fizetésem.
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

SzZoole 2014.11.05. 21:29:26

@TilosazA (UK): Azt is olvastam,hogy William kozolte a nagy anyjaval,hogy nem akar tronra lepni,mert felti Kati egeszseget,ugyanis a vilagszep Kamilla allandoan intrikalja oket.Nem tudom,hogy igaz e.

qkuc 2014.11.05. 21:29:46

@montroyal ( CAN qc): Ó, itt 30-35 éves a csaj (fura de sosem kérdeztem meg hán éves, annyir azért nem vagyok vele jóban) 25-30 éves pasi kombó van, :D.

Pasi jóképű, "dögös", de nem kíván dolgozni, ellenben gyengéje a kocsik, :). Csaj nagyon jól keres, nem szép és vagizik a faszival, faszi természetesen csalja rendesen.

Olyan közmegegyezéses képmutatás ez. No mindegy, hát erre is van igény úgy látszik, :)))).

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.11.05. 21:44:20

@puhacica:

Továbbra sem értem minek akartok elmenni. Meg tudnád világosan fogalmazni? Mit nem kaptok meg Magyaroszágon amit csak Nyugaton kapnátok meg?

Egyébként köszönöm a sok hozzászólást, de még mindig nem vagyok kitalált személy.A második posztomat pedig hamarosan elküldöm (szerintem még ma). Lehet készülni a pezsgővel :)

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.11.05. 21:44:20

@Jess G:

Lefordítom : ha nem melózik túl sokat és nincs pénz akkor az a bajod. Ha sokat dolgozik hogy legyen pénz, akkor meg az hogy nincs rád elég ideje. A lényeg : legyen sok ideje meg sok pénze is. De főleg pénze. Más nem is lehet mérce ebben az elferdült értékrendű beteges világban.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.11.05. 21:44:20

@Réka ‎:

204 cm + 125kg+szőke. akkor jó lennék nálad.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.11.05. 21:44:20

@i got my:

Reálbéremelkedés? Mi van? :)) Bruttó 1349 euró a bérem jelenleg. 1,5 éven át 1320 volt. Nettóban emelkedett 16 eurót. Ez milyen reálbéremelkedés? Az albérletárak évente 5 %ot drágulnak legalább..de inkább többet. Milyen reálbéremelkedés? Bruttó 1500 lenne reálbéremelkedés.

TilosazA (UK) 2014.11.05. 21:46:39

@Zoole[uk]: Én is olvastam, de ez nem valószínű. Neki KELL trónra lépnie (vagy a nagyobbik gyerekének), mert ugye Harry nem királyi vér. (nem hivatalosan, de mégis)

TilosazA (UK) 2014.11.05. 21:48:52

@Zoole[uk]: Amúgy én annál inkább trónra lépnék, ha Kamilla intrikál. Aztán bitóra kutya! (akarom mondani ló...) :)
(csak vicc volt...)

qkuc 2014.11.05. 21:51:28

@TilosazA (UK): Fölösleges itt a folytatást tárgyalni, II. Bözsi sokáig húzza még, :D.

puhacica 2014.11.05. 22:04:30

@házelőtthinta: mondjuk a fizetésünket. de bzmeg, ha ennyire kíváncsi vagy: jelenleg 800ezer huf tartozása van a cégnek felénk. a dolgok jelenlegi állása szerint ez így is marad. illetve nem, minden egyes nap, amit munkával töltünk, növeli ezt az összeget. képzeld el, ha most lenne egy hitelünk. egy kis garzonra. mert szerinted itthon olyan kurvajó annak, aki ennyit keres. bármit megvehet, megtehet. mi a véreres lóf.szt csinálnánk most egy lakáshitellel? hát ezt keresem Nyugaton. a stabilitást. de örülhetsz, mert ha nem kapunk fizetést, maradunk a seggünkön. mert nem lesz miből elindulni. elég világos voltam?

Mrs. Clayton 2014.11.05. 22:05:40

@QUERCUS: nem is a kitiltas a lenyeg, hanem az h egy masik orszagnak bizonyitekai vannak arra nezve, h a NAV felso vezetese tud vagy szemet huny vagy maga is asszisztal korrupcios ugyekhez, amire a kormany ugy reagal, h szerintuk ez nevetseges, es ahelyett, h teljes vizsgalatot kezdemenyeznenek, mindenkit hulyenek neznek es baromsagokat hazudoznak ossze-vissza
de en nagyon remelem, h ez nem marad ennyiben es belebukik a Fidesz a sajat nagykepusegebe pont mint az MSZP a Gyurcsany kitarulkozasba

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.11.05. 22:15:16

@házelőtthinta: a hajszín nem szempont de egyébként ja ;)
@montroyal ( CAN qc): igen ez egy normál felállás, magas pasi és alacsony nő.

i got my (törölt) 2014.11.05. 22:16:23

@puhacica: nem kár egy trollra ennyi érzelmet vesztegetni?

puhacica 2014.11.05. 22:19:37

@i got my: dehogynem, csak olyan idegbeteg vagyok pont a leírtak miatt, és akkor jön a hülyeséggel. szívem szerint jól meg is verném, és akkor kimenne belőlem a feszkó. :D (csak vicceltem, nem szoktam verekedni.)

2014.11.05. 22:20:25

@i got my: Elvtársam, ne dőlj be a nyugat által pénzelt újságíróknak.

qkuc 2014.11.05. 22:23:33

@puhacica: Szúszááá puhacica és sok szerencsét, :).

2014.11.05. 22:24:41

@házelőtthinta: Jobb anyagi megbecsültség, stabilabb gazdasági háttér, kiszámíthatóbb élet. Ezeket sajnos Mo. nem tudja teljesíteni. Ha ezeket nem nézzük, még mindig itt van a magyar társadalom nagyobbik része, akik ténylegesen akadályozzák, hogy bármi is megváltozzon.

morsels (törölt) 2014.11.05. 22:30:01

@házelőtthinta:
Azt a penzt nem kapjak meg, ami a munkajuk utan (marmint a szerzodesben leirtak alapjan) jar nekik.

TilosazA (UK) 2014.11.05. 22:33:46

@Babette.: Azt ugye látod, hogy Harry melyikükre hasonlít? Ezért érdekes. Nem királyi vér, nem engednék uralkodni, ha William "nem vállalná a királyságot", csomó vonzata van. Volt belőle botrány is, hogy újságírók megszerezték valamilyen poharát, és meg akarták DNS tesztelni, de aztán nem sikerült nekik. Bár erről cikket nem olvastam, csak hallottam.
Amúgy az egész csak pletyka és összeesküvés elmélet... Bár engem a fotók meggyőztek.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.11.05. 22:43:39

@Philosoraptor:

Haver. Mikor jössz már végre ki Nyugatra? Ha itt úgyis minden jobb.

@puhacica:

Ha nem adnak fizetést és nincs megtakarítás (ezt is írtad már korábban) akkor miből éltek?

i got my (törölt) 2014.11.05. 22:51:42

@Philosoraptor:
a magyar vásárlóerő változása láttán lassan lehet izzítani a régi viccet:
"Elvtársak, jelenleg a világ egy ötödén van szocializmus, de meglátják, eljön az az idő, amikor az egy hatodán, sőt az egy hetedén is az lesz!"

2014.11.05. 22:55:19

@házelőtthinta:

"A második posztomat pedig hamarosan elküldöm"

Már volt itt posztod? Mikor?

i got my (törölt) 2014.11.05. 23:00:06

@puhacica: aha.
nem lehet, hogy a troll valójában jótéti szolgálatként működik? (határátkelő-bot: programozói gyöngyszem, mely nyelvi panelekből értelmesnek látszó mondatokat produkál - persze az értelem, a tanulás, a válaszok értelmezésének legcsekélyebb jele nélkül.)
puszta jófejségből tálcán kínál az olvasóknak alkalmat a verbális agresszióra; ő a feszültséglevezető szelep. nyújtja a legokosabb oldalát, hogy páros lábbal illessük. csak azért, mert tudja, hogy nekünk arra van szükségünk. ;)

puhacica 2014.11.05. 23:14:34

@házelőtthinta: ha vicces kedvemben lennek, azt irnam, hogy amivel tartoznak, az a megtakaritasunk. biztos helyen van, tuti nem koltjuk el. annyit kapunk, hogy a minimumon fent tudjuk tartani magunkat (alberlet, kaja, munkabajaras). meg. ez nagyjabol 2 minimalbernek megfelelo osszeg. a kerdesedben megbujo feltetelezesre valaszolva: egyikunknek sincs olyan csaladtagja, aki tamogatni tudna minket.

@i got my: ha csak feszultseglevezeto lenne! de gyakrabban general mint levezet.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.11.05. 23:31:31

Hej, londoniaiaiak, menjetek majd ide ki, minél többen...

index.hu/mindekozben/poszt/2014/11/05/ha_londonba_menne_es_kerdese_van_itt_majd_felteheti/

Had lássunk benneteket a "tévébe"...
:-)))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.11.06. 00:04:01

@házelőtthinta: Másodikat?Hol van, mikor volt az első posztod?

2014.11.06. 00:22:56

@házelőtthinta: Nem minden jobb, hiába forgatod ki azt, amit a másik mond... :) De élhetőbbnek tűnik, mint a posvány Mo.

2014.11.06. 00:28:15

@i got my: Így van. Mindenki csodájára jár Mo, gazdasági teljesítményének. Tudom. :D

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.11.06. 00:36:32

@Philosoraptor:

De te ezt mégis honnan tudod? Éltél valaha Nyugaton?

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.11.06. 00:50:39

Ejjj kar azert a sok finom befottert.

montroyal ( CAN qc) 2014.11.06. 00:54:12

ja a postrol ... csak azert olvastam vegig ,mert vartam valami kikerekedik belole ... de kar volt ..azert sok szerencset neki ,de igy is ugyesen manoverezik ... mivel reg dolgoztam fuvarozo cegnel gondolom az adminisztrator es fuvarszervezo egy sima erettsegivel is megy ,de valtoznak az idok lehet ma tobb diploma es master is kell hozza ...

persze hogy milyen munkahoz erez majd elhivatottsagot az fugg az életével elégedett, intelligens, jóképű, magas szőke német fiú-tol aki nagy házfelújításban van, es ha kesz az lesz a posterina otthona is

na latjatok pancserok ti meg 10 pakival laktok egy lakasba es mosogattok ..hataratkelni tudni kell.. nem veletlenul;
Nem vonzott senki, nem érdekeltek a környezetem férfi tagjai, senkiben nem találtam, amit kerestem. Azt már említettem, hogy nem karrierista nő vagyok, viszont roppant párkapcsolat-, és családcentrikus.. egy jo parkapcsolat a legjobb karrier egy nonek ..

mondtam , legkozelebb nonek szuletek ... jo nonek ..

Világpolgár2012 2014.11.06. 01:16:30

@maxval birca hozzászóló:
Ezt nem jól tudod, hatályba lépett 2013. április 25-én. Itt van leírva, hogy már törvény lett:
services.parliament.uk/bills/2012-13/successiontothecrown.html
Ez pedig a teljes törvény, le is lehet tölteni:
www.legislation.gov.uk/ukpga/2013/20/contents/enacted

2014.11.06. 01:26:37

@házelőtthinta: Tudom, hogy itt mindenki hazudik (hiszen te mindig ezt mantrázod), de azért én adok a véleményükre. Az meg igazán bájos, hogy a nyugat szar, mégsem Mo.-n dolgozol. :DDD

Nem vagy túl hiteles, pubi.

M. Péter 2014.11.06. 01:46:08

@Világpolgár2012: Még nem hatályos. "The other provisions of this Act come into force on such day and at such time as the Lord President of the Council may by order made by statutory instrument appoint."

Világpolgár2012 2014.11.06. 01:54:22

@M. Péter:
Ez az egész törvényre érvényes vagy csak egyes részeire?

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.11.06. 06:11:32

@Világpolgár2012: koszonom, nekem nem volt energiam utanamenni, pedig biztos voltam abban,hogy nem sokkal azelott modositottak a torvenyt, mint Kate es William gyereke megszuletett.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.06. 07:09:15

@Zoole[uk]:

Ez oké. A gond az, hogy hozzátetted, hogy az, amit olvastál, az igaz is. Pedig nem.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.06. 07:09:23

@Világpolgár2012:

De hát ott van, hogy a királynő nem írta alá, nem?

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.06. 07:09:36

@TilosazA (UK):

Ez tök mindegy. Ha valakit elismertek törvényesnek, akkor az vérszerinti is lesz. Megesett mát, hogy biológiailag nem az volt.

Harry egyébként is csak a 4. helyen áll a listán, s hamarosan csak az 5. lesz, azaz nem valószínű a királykodása. Gyakorlatilag ehhez meg kellene halnia a bátyjának egy balesetben feleséggel és gyerekekkel együtt.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.06. 07:09:44

@nyuszigonosz(D):

Az ilyesmi változni szokott. Angliában is, máshol. Ha valaki kiváncsi rá, leírom a magyar szabály furcsaságát és ennek kapcsolatát 1848-cal, ezt kevesen tudják.

2014.11.06. 07:59:46

@i got my:

Nem azt írtam, hogy rosszabb, mint Mo-on, de határozottan romlik. A legújabb (tegnapi) adatok szerint 0,7-0,8 %-os gazdasági bővülés várható, majdnem 8% a munkanélküliség, és ráadásul további emelkedéssel számolnak, hatalmas az államadósság, erősen deficites a büdzsé, elképzelhetetlen iramban nőnek az ingatlan árak, a lakosság egy része is egyre jobban szegényedik el (itt természetesen az osztrák színvonalhoz mérten, nem a magyarhoz).

A bevándorlók közt 22% a munkanélküliség és komoly anyagi gondot és társadalmi feszültséget is jelent a menekülthullám. Ezek kb az utóbbi 1-2 hét adatai, olvass bele az osztrák sajtóba.

Quercus a favágó 2014.11.06. 08:12:58

@Jess G:

Érdekes egy jogásztól ilyet hallani. Milyen bizonyíték? Hol van? Ha van, miért nem adják át a magyar hatóságoknak?
Te tisztában vagy vele, hogyan lehet Magyarországon büntetőeljárást indítani. A kijelentem, hogy Átlag János korrupt, ehhez kevés. A hatályos magyar Btk. szerint egy ilyen kijelentés egyetlen dolgot alapoz meg: a rágalmazás törvényi tényállását.

Na húzok melózni.

Mrs. Clayton 2014.11.06. 08:36:58

@QUERCUS: nem, fogalmam nincs hogyan lehet bunteto eljarast inditani, de gondolom, majd toled megtudom
a ragalmazas az azert jo vicc, foleg ha a nav elnok pert is indit az amerikai nagykovet esetleg mas amerikaiak ellen, meg ne szakadjak aztan a rohogestol, esetleg haduzenetben nem gondolkozol?

qkuc 2014.11.06. 08:53:56

@házelőtthinta: És te mikor jössz haza, ha ez itthon a tejjel-mézzel folyó Kánaán? ;) Szereted magad kínozni? :D

Na oda a befőttöm, :D.

tanato 2014.11.06. 08:58:20

@geegee: Van egyí sejtésem az első posztjáról,de tagadja hogy ő írta FD néven 3 éve.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.11.06. 09:19:15

@Philosoraptor:

Nem arról van szó hogy a Nyugat szar, hanem arról hogy ott se más az előadás. Ugyanúgy kizsákmányolt melósok élnek ott is, mint otthon. Tudom hogy te ezt nem akarod elhinni,de attól még így van. De mondom, gyere ki, aztán meglátod. Az hogy ezen a blogon leginkább arról lehet olvasni hogy kiszámíthatóság,stabilitás,reményteljes jövőkép, anyagi biztonság, az csak egy dolog.A valóság, elhiszed hogy nem ilyen szép ugye?

@Ödenburger [Hu/At]:

Nem olvasnak osztrák sajtót, elhiheteted. A városom facebook csoportjában is folyton magyar híreket linkelgetnek. Tipikusan az itt lakom, de nem itt élek jelenség.És persze hogy romlik. Nem is kicsit. Aki itt él az ezt tökéletesen érzi.

Világpolgár2012 2014.11.06. 09:34:37

@maxval birca hozzászóló:
De, alairni alairta a kiralyno is, szoval a torvenyt megalkottak, az elso linken ott van, amit bemasoltam. Hogy ervenybe lepett-e az meg kerdeses.

2014.11.06. 09:37:32

@házelőtthinta:

Figyu, azt gondolom, hogy az igazság sokkal bonyolultabb, mint amire te leegyszerűsíted. A gazdasági és a társadalmi helyzet Ausztriában is folyamatosan romlik, ezzel kár vitatkozni, a számok sajnos magukért beszélnek. De az a melósnak szar szöveged ugyanúgy sarkítás, mint az Ausztria a mennyország. Nálunk a céges parkoló tele van jobbnál jobb autókkal, a 8-10 éves C-s Merci már kb. az alja, pár éves 7-es bömbi, Q7 Audi, és hasonlók. És tudod mi a vicc? Hogy ezek a gyári melósok autói. A jól kereső irodai dolgozók nagyrészének jó a tömegközlekedés. Vagy egy Skoda. A török melósnak nem. Igaz, hogy albérletben él, semmi megtakarítása, de Audija vagy bömbije van. Szóval nem lehet úgy leegyszerűsíteni a képet, ahogy te teszed.

M. Péter 2014.11.06. 09:47:00

@Világpolgár2012: A hatályba lépésről szóló rész ("Commencement") van csak hatályban, és ez alapján majd valamikor a törvény többi részét is hatályba léptetik.

2014.11.06. 09:53:55

@jomtom:

Sok sikert! :) szintén rendszergarázdálkodni fogsz? Vagy más terület?

2014.11.06. 09:59:50

@Philosoraptor:

Például. Vagy hogy amikor a kollégám felnőtt a 80-ás években, csak az apja dolgozott, anyuka otthon a gyerekekkel, megis volt autó, ház, nyaralás. Ma már ezt csak nagyon kevesen tudjak megcsinálni, a többségnél az anyukának is vissza kell menni dolgozni, az utóbbi 10 évben elszabadult ingatlanárak pedig elég nagy nyomást helyeznek a családokra, ma már nem olyan könnyű házat vagy lakást venni. És hasonlók. Persze Mo-nál ezerszer jobb, de önmagukhoz képest romlik a helyzet.

Világpolgár2012 2014.11.06. 10:03:40

@M. Péter:
Oke, koszi. Gondolom, abban biztak, hogy fiu lesz William elso gyereke, de a biztonsag kedveert megalkottak a torvenyt

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.11.06. 10:05:22

@Ödenburger [Hu/At]:

A török melós a nagyanyjával is együtt él. Huszan egy rakáson élve könnyű bmwt tartani.

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2014.11.06. 11:04:15

@házelőtthinta: Abban én is kételkedem hogy valaos személy lennel...
Mint fentebb említették páran, segítséget, tanácsot (nem munkat ajanlottam) kertem Tőled...
Sajna nem vetted a fáradtságot a válaszra... Ugye ez sem magyar mentalitás ?... Nem szeretnék általánosítani... Szép napot! ( Viktor)

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.11.06. 11:17:41

@vityo641(AT):

Ez nekem kimaradt? Mit kértél és hol? Nem olvastam.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.06. 11:37:08

@vityo641(AT):

A lényeg: az osztrák és a magyar örökösödési szabályok nem voltak teljesen azonosak.

Az osztrák szabály kimondta kb. ugyanazt, mint a mai brit szabály.

A magyar viszont bonyolultabb volt. Már a Magyar Királyság megalapítása óta a szabad királyválasztás volt a szabály, azaz nem volt automatikus trónöröklés. A rendeknek meg kellett szavazniuk mindig az új királyt. S ez nem minden esetben volt az előző elsőszülött gyereke.

Az első változás 1547-ben született, akkor a magyar rendek törvényt hoztak I. Ferdinánd megválasztásakor, hogy azontúl mindig csak az ő örökösei lehetnek magyar királyok. Megmaradt a magyar országgyűlés királyválasztási joga, de az országgyűlés köteles volt attól kezdve I. Ferdinánd törvényes utódai közül megválasztani a mindenkori magyar királyt. A szabad királyválasztás joga csak abban az esetben száll vissza a magyar országgyűlésre, ha I. Ferdinánd vérvonala kihal (ami máig nem halt ki egyébbként).

1687-ben lett a következő korlátozás. Ekkor a magyar országgyűlés örökre lemondott az adddig őt megillető királyválasztás jogáról is, kijelentve, hogy ezentúl I. József király mindenkori elsőszülött fiúleszármazottja külön megválasztás nélkül magyar király, s őt az országgyűlés köteles megkoronázni. Amennyiben nincs ilyen leszármazott, akkor a királyválasztás joga visszaszáll az országgyűlésre.

1723-ben jött az újabb változtatás. Ez kimondta: a fiúág kihalása esetében a női ágon is automatikus az öröklés. Emellett ugyanakkor kimondta a magyar rendi gyűlés azt is, hogy Mo. és Ausztria örökre együtt kormányzandók (ez a híres "indivisibiliter ac inseparabiliter" formula).

Minden ment is rendben egészen 1848-ig. Ekkor történt a baj. A magyar uralkodó, V. Ferdiánd ekkor lemondott posztjáról. Ezzel a magyar országgyűlésre visszaszállt a korlátozott királyválasztás joga, hiszen V. Ferdinándnak nem voltak törvényes örökösei. Ausztriában nem volt gond, mert ott lett új császár automatikusan, hiszen megvoltak az ilyen esetre a szabályok. Magyarországon viszont királyt kellett volna választani, valakit I. Ferdinánd leszármazottjai közül (az 1547-es törvény alapján). Össze kellett volna hívnia V. Ferdinándnak a magyar országgyűlést utódja megválasztása céljából. Erre azonban politikai okokból nem volt lehetőség. Ausztriában a császári címet Ferenc József kapta, ő azonban a már említett törvények miatt nem vált automatikusan magyar királlyá is, azaz kifejezetten meg kellett volna választania őt a magyar országgyűlésnek.

Kossuthék viszont direkt nem választottak meg senkit, ami alkotmánysértés volt. Kossuthék szerint a szabad királyválasztás joga visszaszált a magyar parlamentre, ami persze nem volt igaz, éppen az 1547-es törvény miatt. Ráadásul Kossuthék az 1723-as "indivisibiliter ac inseparabiliter" elvet is megszegték.

Tulajdonképpen ez volt a Habsburgok jogi érve a Mo. elleni katonai akcióban, s ebben igazuk is volt. Aztán az osztrák győzelem után még maradt 18 évig a furcsa helyzet: nincs uralkodó Mo-on.

Az országnak, az Osztrák ill. Habsburg Birodalomnak volt államfője, de Magyarországnak mint annak részének nem, pedig erre az alkotmány szerint szükség volt.

A megoldás 1867-ben született meg. Ferenc József osztrák császárként összehívta a magyar parlamentet – bár nem volt joga erre -, az országgyűlés pedig első intézkedésként magyar királlyá választotta őt. Sajátos Münchausen-trükk.

kardio1 2014.11.06. 11:59:54

@Ödenburger [Hu/At]:
Valoban romlik a gazdasàgi helyzet sok nyugat-europai orszàgban. Ausztriàt te làtod. Franciaorszàgban is igencsak lefelé mennek a dolgok, Dél-Europàban szintén. Angliàt meg Németorszàgot az ott élôk làtjàk jobban. Persze a Magyarorszàggal szembeni elôny nem olvad el olyan könnyen, de a mindennapi közhangulatot erôsen meghatàrozza a gazdasàgi helyzet alakulàsa.

2014.11.06. 12:10:50

@Ödenburger [Hu/At]: "Persze Mo-nál ezerszer jobb, de önmagukhoz képest romlik a helyzet."

Ez nem jó dolog, de attól nekünk magyaroknak még nem lesz jobb Mo.-n élni.

2014.11.06. 12:30:49

@tanato: FD is egy jó nagy troll volt még a postr-es időszakban. Az írása meg olyan komolytalan volt, mint amiket most szokott írkálni. :D

huracan1 2014.11.06. 18:26:58

@Sanz: pontosan mi érdekel a történetből? Szívesen válaszolok. ;)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása