oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. október 12. 06:46,  A suli és a szörnyek 222 komment

2014. október 12. 06:46 Határátkelő

A suli és a szörnyek

Remélhetőleg nem a suliban vannak a szörnyek (noha, ugye…), a mai válogatás fő témája az iskola lesz, méghozzá Angliában és Törökországban, míg a végén kicsit belekóstolhatunk a halloweeni készülődés hangulatába is Amerikából.

angol iskola.JPG

Az első ajánlott poszt az angliai iskolába visz minket a Welcome London blog segítségével, mely szerzőjének gyermeke most kezdte az iskolát, pontosabban az előkészítő Reception classt.

„A felvétel lényegesen egyszerűbben, és gyorsabban ment, mint ahogyan azt vártuk. Az internetről kinyomtatott "In-year admission" lapot, és néhány fénymásolatot (lakásbérleti szerződés, személyi, születési anyakönyvi kivonat) személyesen vittem be a Councilba, ami a városközpontban, tőlünk kb. 20 perc sétára van egy csupaüveg irodaházban. (...)

Az iskola egy kertvárosias részen van, az utcában csak egyetlen busz jár - de az éppen a suli előtt áll meg. Elölről nézve egy hagyományos stílusú angol épület, hátrafelé haladva azonban modern kockává alakul. Maga az intézmény nagyon fiatal, ez a harmadik évük, vagyis még csak előkészítősök, elsősök és másodikosok vannak. (...)

Az épület alapterületének nagyjából kétszeresét teszi ki az udvar, ami rengeteg játékkal van felszerelve, vannak sportpályák, és külön rész a kicsiknek. (...) A biztonságra nagy hangsúlyt fektetnek, olyan zsilipes be-és kiléptető rendszer van, hogy ott tényleg nem lehet felügyelet nélkül mászkálni. (...)

Minden szögleten látszik, hogy a gyerekek vannak a középpontban. A nagy teremben, ahol a közösségi összejöveteleket tartják, egy hatalmas papírmasé hajó - az iskola jelképe - lóg a falon, amit a iskola indulásának legelső napján a gyerekek színeztek ki, és kézlenyomatukkal díszítették.

A folyosókon és a termekben mindenhol a tanulók különböző művei vannak kitéve. Rengeteg a színes játék, foglalkoztató eszköz, könyvek, amiket akár haza is lehet vinni.

Az udvaron elkerített kiskert, amit a gyerekek és szülők művelnek. Zárható tárolók a rollereknek. Fedett részek, ahová akár rossz időben is ki tudják engedni a kicsiket.

A nap reggel 8:50-kor indul, és 15:00-kor ér véget. Minden csoportban egy tanító(nő) és egy kisegítő tanár jut a maximum 20 gyerekre. (...)

A reggel mesével indul, és énekléssel. Ezután felváltva vannak különböző foglalkozások (betűk gyakorlása, számolás, festés, ragasztás, stb.), és szabad játék, ez többnyire az udvaron.

A csoportszoba nagy és színes, kis asztalok és székek a kézműves foglalkozásokhoz, mellette kézmosó. Hatalmas játszószőnyeg, itt ülnek le a gyerekek a mesehallgatáshoz. Játszó sátor, könyvek, és millió játék közül lehet választani a szabadidő eltöltésére. Egy asztalon kancsóban víz, mellette poharak, hogy bármikor tudjanak inni.

Az egyetlen dolog, ami nem tetszik, az a kommunikáció. Bár a szülők, és az iskolai dolgozók is nagyon szívélyesek, ez csak a tipikus angol „kirakat jókedv”, valójában azonban elég nehéz mélyebb beszélgetést kieszközölni.

Az iskola kifelé folyamatosan kommunikál, vannak heti hírlevelek, faliújság, külön papír (és persze engedély) arról, hogy decemberben színházba fognak menni, és szinte minden napra jut egy sms üzenet. (...)

Ugyanakkor a tanárból semmilyen érdemleges infót nem tudok kihúzni. „A gyereknek jó napja volt, minden rendben volt vele" - ennyi. Ez így szép és jó, de akkor mitől van a folt a combján, mit gyakoroltak, mi az erőssége, mit gyakoroljunk külön, hol tart a beilleszkedésben? Sajnos elég nehéz elkapni a csajt, hogy kérdezni tudjak, úgyhogy ezen a téren van egy kis hiányérzetem.

Általában is elmondható, hogy a szülőt itt valami szükséges rossznak nézik, aki csak azért van, hogy épségben bejuttassa a gyereket a suliba. Nincs is nevünk, mindenki csak X. vagy Y. anyukája/apukája.”

Akit a teljes bejegyzés érdekel, benne sok érdekességgel, infóval és képpel, az ne habozzon ide kattintani!

A drukkerek is járnak iskolába

Törökországban tényleg nemzeti ügy a foci, ami abban is megnyilvánul, hogy teljes az őrület és választék az iskolai kiegészítők körében is – írja az Isztambul.info oldal. Gyakorlatilag minden kapható a legnagyobb klubok színeiben és logóival

török focis radírok.jpg

„Tele vannak a boltok tanszerekkel: ceruzákkal, füzetekkel, radírokkal, stb… Mindenféle szín és minta fellelhető. Természetesen a nagy kedvencek nem maradhatnak ki, mint Barbie, Hello Kitty, Verdák, Ben10, stb…

Pardon…

Természetesen az igazi nagy kedvencek sem maradhatnak ki, mint Beşiktaş, Galatasaray, Fenerbahçe, TrabzonSpor, stb… (...) Egy igazi focis rajongó nem hegyezi a ceruzáját mással, mint a saját csapatának a hegyezőivel. Főleg ha ezeknek az alakjai az eredeti focicipők pontos másai (bár az még nem derült ki, hogy balos, vagy jobbos cipőről van szó).

Természetesen a hegyezőkkel nemcsak a saját íróeszközünket tehetjük tű élessé, hanem az ellenfél lesben álló ceruzáit is megbüntetjük. Piros lap helyett viszont 2-5 cm-t lefaraghatunk belőlük. (...)

A ceruza! Hiszen nem igazi rajongó az, aki más ceruzával írja meg a matek házit, mint a saját csapatájéval. Úgyis feketén-fehéren írjuk a gólokat, akkor legyen már egy rendes Beşiktaş ceruzánk is. Sassal, címerrel, mindennel együtt.

Persze, ha esetleg a Galatasaraynak drukkolunk, piros-sárga oroszlános ceruzát is vehetünk. Bár is valami hiba csúszott a számításba, mert ez is a Beşiktaş színeiben fog írni. (...)

Nincs más hátra, minthogy bekössük a tankönyveinket. (...) Csomagoljuk csak be őket az elegáns focis papírokba. Galatasaray esetén találunk kisoroszlánt, nagyoroszlánt, meg olyan férfiasat, melyen csak csíkok, logó és évszám van. (...)”

Ez persze ebben az esetben sem minden, ha látni szeretnétek, milyen őrületes választék várja a török focirajongókat, akkor ide kattintsatok!

Szörnyek lihegnek a nyomunkban

De legalábbis a szörnyek évada már nagyon közel Amerikában, ahol a Halloween hatalmas ünnep (és üzlet), miként erről a Hungeleno képgalériája is tanúskodik.

Halloween.jpg

„Körbenéztünk a közeli Aahs-ban, milyen a felhozatal. Nem rossz! (…) A jelmezek teljesen rendben vannak, szép nagy a választék. Csak egy apró dologgal voltam elégedetlen, HALO-ból nincs csak felnőtt méret. Jó, én értem, hogy leginkább a felnőtt férfiak szeretik ezt játszani, de azért gondolhattak volna a tízévesekre is. Most szabhatom át. (...)

Családi gazdaságos kiszerelésű kezes-lábas csomag. Ez valószínű, hogy valami utántöltő cucc azoknak, akiknek elfogyott tavalyról a csonkolt végtagjuk. Mi is fogytán vagyunk már a véres jobbkarnak, de az idén még kihúzzuk valahogy azzal, amink van.”

Ez a poszt klasszikusan az az eset, amikor a képek sokkal többet mondanak, mint a szöveg, úgyhogy ha szeretnétek látni, mivel ijesztgetik majd egymást az amerikaiak Halloweenkor, akkor feltétlenül kattintsatok ide.

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Anglia Nagy-Britannia Törökország Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr326781443

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DieNanny CH 2014.10.12. 07:28:46

Angol iskola: hát, nem semmi! Eléggé szigorúnak, magas követelményszintűnek néz ki. 4 évesnek házi feladat??? Még ha színezés is. De betűk rajzolása? Ráadásul pénteken?
Az mondjuk tényleg fura, hogy a gyerek napjáról úgymond semmit nem mond a tanár. Pedig ketten vannak 20 gyerekre.
Mondjuk itt Svájcban - vagyis a falumban! - is így van, elvárás, hogy már 4 évesek egyedül jöjjenek-menjenek az oviba, tehát még aki várja is a gyerekét az épület előtt, az sem látja a tanárt, mert ki sem jön a tanítás végeztével.
Az étkezések hány órakor vannak? Ugye 8:50-re bemegy reggelizés után, azután mikor van tízórai, meg ebéd, meg uzsonna, hogy 3-kor már éhen akar halni?

DieNanny CH 2014.10.12. 07:33:22

Török foci: ez igen! Már kis korban drukkerek lesznek. Na, ezért sem irigylem a mostani szülőket. Minden, amin valami kis logó van, 30%-kal drágább...

DieNanny CH 2014.10.12. 07:41:35

Jó ez az amerikai szörny-kínálat...
Nekem tegnapelőtt volt egy kis sokkoló élményem. Kirándulni voltam a szomszéd faluban, erdő, templom, temető is beletartozik a látványosságokba. A ravatalozó is nyitva volt, bent szemből látszott a szép oltár... Aztán balra néztem:

kepfeltoltes.hu/141012/SAM_3847_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Közelebbről:

kepfeltoltes.hu/141012/SAM_3846_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Jó kis hely, mi?

Quercus a favágó 2014.10.12. 07:47:17

@DieNanny [SZ,CH]:

Jó reggelt! Miért nem alszol még?

adg 2014.10.12. 08:25:34

@DieNanny [SZ,CH]: lehet, hogy benne van a temetesi szerzodesben, hogy minden ott temerettnek felreteszik a fejet dekoracios celra.

Ilyenek a svajci ravatalozok... :)

-----------------------

Angol suli. Nalunk is hasonloan megy a tajekoztatas. Voltunk parszor szuloin, meg csak ugy is elkaptuk a tanart, hogy meseljen. Mindig minden a leheto legnagyszerubb, soha semmi sem lehet mar jobb ezen a leheto legcsodalatosabb vilagon. Aztan jon a negyedeves tajekoztatas, es ott van, hogy akkor mibol kene meg fejlodni. Tanart megkerdez: aa, nem is, minden очень fasza, no worries.
En mar nem is jarok be az iskolaba, megvarom a tajekoztatot, azt meg tudom, hogy a gyerek ket tajekoztato kozt a leheto legnagyszerubben teljesit. Ameddig komolyabb gond nem merul fel, jo lesz ez igy nekem.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2014.10.12. 08:27:57

@DieNanny [SZ,CH]: A suli nem olyan vészes mint amilyennek látszik szerintem. Persze hirtelen belecsöppenve egy 4 éves azért lehet kevéssé élvezi. Amúgy a sulikban (nem tudom reception-ban is így van e) egy hosszú ebédszünet van, az legtöbbször egy órás. Hogy mikor az sulinként változó, úgy mondanám 11-től 1 óráig szokták kezdeni. Szóval reggeli otthon, ebéd a suliban aztán otthon uzsonnázhat meg vacsorázhat a gyerkőc. Tízórai az el van felejtve. Primary-ban a fiaméktól elvették a lunch box-ot és csak az ebédlőben kajaidőben kapták vissza. Secondary-ban pedig sokszor a zsebéből evett, ha éhes volt.

Der echte Weihnachtsmann 2014.10.12. 08:36:15

@DieNanny [SZ,CH]: ez a varosi temetö is egyben?
Perverzek ezek a svajciak, mindig tudtam

2014.10.12. 09:04:01

Az angol suliban amikor a tanárokhoz be lehetett menni "beszélőre", 5 percet lehetett a szaktanárokkal beszélni, az ofővel meg 10 percet. Hát hurrá. 5 perc az pont annyi hogy bemutatkoztunk, letettük a seggünket, a tanár kitalálta hogy mégis ki ez a gyerek, ott volt, de hát ugye sokan vannak, hirtelen gőze nincs hogy mit csinál az aki szemben ül vele, minden very good oszt jónapot. A reportban meg olvastuk hogy annyira mégse good. Az amerikai jelmez cirkusznál a gyerekem sírógörcsöt kapott az első évben, úgy megijedt. Igaz akkor még kisebb volt. Na elolvasom az eredeti posztokat is.

qkuc 2014.10.12. 09:05:39

@DieNanny [SZ,CH]: Csehországban (ha jól emlékszem) van egy templom, amiben minden emberi csontból van, emberi csont borít ... Még képeken is elég bizarr helynek látszik.

qkuc 2014.10.12. 09:11:21

A halloween-os szekción jóízűt nevettem, :D. Kövezzenek meg érte, de tököt mi is faragni fogunk megint, no meg szellemes/boszorkányos sütiket sütünk majd.

tableno 2014.10.12. 09:32:23

@qkuc: A párizsi katakombák is jópofa hely... ;)

Muscari 2014.10.12. 09:49:39

@DieNanny [SZ,CH]: ez igen. Csehországban van egy templom, ahol több ezer koponyával meg csontokkal van díszítve a templom. Majd keserek képet, de most még ágyban vagyok és mobilról nyomom, azzal meg egyszerűen nem tudok linkelni.

Asszem nyűgös vagyok, de a mai posztok nem hoztak lázba.

qkuc 2014.10.12. 09:55:15

@tableno: Nyáháháh, nem éppen ez a szó jutna arról a helyről az eszembe, de egyszer megnézném, :).

Muscari 2014.10.12. 09:57:33

@Der echte Weihnachtsmann: olyan értelemben vett óvoda, mint nálunk nincs. Ez a reception class lenne valami olyasmi, mint a mi nagycsoportunk.

Vannak persze nursery-k súlyos pénzekért, de ha valaki azt nem tudja vagy akarja megfizetni, az önkormányzat biztosít napi néhány órát ingyen. Ami csak arra jó szerintem, hogy a gyerek szokja a közösséget.

Bővebbet sajnos nem tudok, nálunk már az egyetemi felvételi a téma.

Muscari 2014.10.12. 10:01:23

@qkuc: megvan, Kutna Hora a falu neve. Még én sem jártam ott, de tervben van.

Mme Seldon 2014.10.12. 10:04:40

A mi 4,5 éveseink még csak középső csoportosak a francia óvódában, de nekik is elég komolyan kell betűket rajzolni,színezni, matematikai foglalkozáson részt venni. (Most már tényleg megírom a francia ovis posztot :)

@Muscari: Kutná Hora www.erdekesvilag.hu/a-sedleci-osszarium-kutna-hora-kulvarosaban/

off: Tegnap Párizsban voltam francia gyerekgyógyászati fertőző betegségek kongresszuson, a mellettem ülő idősebb gyerekgyógyász hölggyel beszélgettem kicsit,mondta, hogy akcentusom van, honnan jöttem, mikor mondtam, hogy magyar vagyok, kiderült,hogy a bátyja Budapesten a Francia iskolában tanít és magyar felesége van :) (Mennyi az esély, hogy véletlenszerűen leülsz valaki mellé, akinek rögtön van magyar kapcsolata?)

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2014.10.12. 10:08:09

@Mme Seldon: "Mennyi az esély, hogy véletlenszerűen leülsz valaki mellé, akinek rögtön van magyar kapcsolata?)"
Nagyon nagy. Az előző kis falusi iskolánkban az egyik tanítónéni sógornője magyar, és Angliában élnek a férjével. A világ nagyon kicsi :)

TilosazA (UK) 2014.10.12. 10:09:26

A lányom nurserybe jár, ami a reception class alatt van egyel. Ő is kapott házi feladatot, de ez szerintem inkább arra jó, hogy a szülő töltsön együtt minőségi időt a gyerekkel. Ki kell színeznie egy képet, és egy mondókát kell megtanulnia - azt a mondókát amit már egy éve is kívülről fújt, ahogy minden gyerek.
Én örülök neki, hogy elkezdték pl. a betűket, a lányom imádja, és nagyon büszke rá, hogy pár betűt meg tud mondani, hogy mi. Egyáltalán nem tartom korainak, épp mostanában kezdte el érdekelni, ez is a körülötte lévő világ része, és zavarja hogy nem érti. Az egyenruháját nagyon szereti, büszke rá,hogy olyan nagylány, akinek már egyenruhája van. Napokig volt téma, hogy kinek piros, és kinek kék az egyenruhája.
Sokan mondják, hogy korai ez az egész, közben meg Magyarországon is elkezdik óvodában az iskola előkészítést. Ott is oldanak meg számolásos feladatlapokat, ott is mondókáznak. Kb. ugyanolyan, itt annyival több, hogy ilyen korán megpróbálják rászoktatni arra, hogy kötelességei vannak/lesznek. (tiszta egyenruha, házi feladat, könyvet visszavinni minden pénteken amit hazahoznak, stb.)

Határátkelő 2014.10.12. 10:15:45

@Mme Seldon: Hajrá, hajrá, várom azt a posztot! :)

Muscari 2014.10.12. 10:19:49

@Mme Seldon: itt Londonban aztán igen nagy.

De ha Orleans felé jársz, ott is találsz magyart, a barátnőm most költözött ki.

Köszi a linket én is erre gondoltam természetesen :)

Der echte Weihnachtsmann 2014.10.12. 10:28:55

@Muscari: aha, ertem, köszi.

@TilosazA (UK): egyet ertek azzal amit irsz, de en akkor is korainak tartom. Itt is vannak mar az oviban is foglalkozasok es kellenek is. De ezek nem iskolai keretek között vannak. Negy evesen hirtelen egy rahedli szabalyt betartani?! Ezert tartom csak korainak.

TilosazA (UK) 2014.10.12. 10:30:20

@Der echte Weihnachtsmann: Ezt ne úgy képzeld el hogy beülnek a padba egy tábla elé, és körmöst osztanak ha nem felelt meg. :)

Der echte Weihnachtsmann 2014.10.12. 10:37:31

@Mme Seldon: szerintem nincs a vilagnak olyan szeglete ahol ne lenne legalabb egy magyar emberke.

qkuc 2014.10.12. 10:51:48

@Muscari: Egyelőre még Magyarországon, Budapesten és Kecskeméten, :). Hétvégi hazaingázó vagyok, ;).

Aztán remélem 2 éven belül már nem itthon leszek, túl nagy ez a világ ahhoz, hogy csak egy országban éljek.

Der echte Weihnachtsmann 2014.10.12. 10:55:21

@TilosazA (UK): egy kicsit igy jött le a posztbol, (na a körmös azert nem) de igy mindjart mas. Akkor ez is olyan mint egy ovodai foglalkozas csak maskepp nevezik az intezmenyt.

Sütemény1975 2014.10.12. 10:55:25

Jo reggelt! Jok a posztajanlok, kulonosen a halloween :) Michael Myers mar feni a kését :)
Olvasom, hogy otthon oreglanyok nyara van, akar 27 fokkal. Bakker augusztusban nem volt ilyen meleg. Hajnalban, mikor megalltam, itt Manchester alatt 5 fok volt es kod Mostanra lett 9 fok es kod :)

Taxomükke (UK) 2014.10.12. 10:58:34

@ChristineK: Nincs elfelejtve a tízórai, kapnak almát vagy egyéb gyümölcsöt és/vagy tejet. Legalábbis abban a 15-20 iskolában, ahol jártam supply teacherként.

qkuc 2014.10.12. 10:59:00

@Sütemény1975: 3 hete viszont már talajmenti fagy volt hajnalban, meg olyan hideg, hogy sürgősségivel jött a gázszerelő bá megszerelni és beindítani a konvektorokat, :). Globális klímakáosz van itt idén is, legalábbis errefelé, :).

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.10.12. 11:01:31

Ha mar London, neha komolyan, fraszt kapok az angolok kulonckodesetol. Most eppen ágy temaban.

Tudni kell, van egy Billerbeck double matracunk, meg Magyarorszagrol lett kihozatvva ( mert imadom, jo minosegu, es olcsobb volt kihozni, mint itt venni).
Na szoval amr elozo ágynál is megszivtam, gondolta a fene, hogy itt rovidebbek a double ágyak.
Oke, kell uj agykeret, nezem a mereteket, 145 cmx211, na ebbe tuti belemegy a 140x200as matracunk....
Aha, persze. Ezeknela double bed matracmeret 190x135.... Most vehetunk uj matracot:S Merthogy en szet nem szerelem, vissza nem kuldom ezt a jo agyat, az biztos....

TilosazA (UK) 2014.10.12. 11:07:19

@tildy[UK]: Ikeában lehet kapni rendes méretű ágykeretet. A 180 centiset már king size-nak hívják.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.10.12. 11:08:41

Az angol sulirol: egyik ismeros magyar kamasz, akit mindig dicsert 90%-os dolgozatnal is, hogy igy milyen jo, ugy milyen jo, odaszolt a tanarnak, hogy valamit elceszett, akkor elcseszett, ha hibazott, ne dicserje mar agyonba, mert ha elcseszte, elcseszte, es tudni akar rola, nem azt akarja, hogy elkendozzek a dolgot.

TilosazA (UK) 2014.10.12. 11:09:03

@Der echte Weihnachtsmann: Itt ha megnézegeted a képeket, akkor kicsit jobban el lehet képzelni: recthedeansprimary.wordpress.com/

Muscari 2014.10.12. 11:09:14

@tildy[UK]: :-))

En az agynemuvel vagyok igy. Otthon vettunk egy csomo gyonyoru agynemu garniturat, de hat a parna merete itt ugye mas. Csak ezert nem fogom kidobni az osszeset, majd esetleg kesobb hozunk otthonrol parnakat. Addig is belegyomoszolom az ittenieket!

De az izzokkal is megjartuk,vettunk led izzokat az elozo helyre, amit annak idejen olaszok ujitottak fel, olasz butorokkal es "europai" vilagitotestekkel. Minden csavaros volt, ebben a lakasban meg minden izzo foglalat szuronyzaras :-(

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.10.12. 11:11:01

@TilosazA (UK): elirtam, szoval 135x190 itt a double, a matracunk meg 140x200 ( eu double) .

Ikeaban meg nem veszek agykeretet, mert csunyak ( tul minimalista nekem, ahogy a butoraik jo resze is) , nincs agynemutartojuk, es meg sorolhatnam.

NIKI LAURA 2014.10.12. 11:11:46

Off
Korabban irtam,micsoda aranybanya van itt Angliaban,mely abbol fakad,hogy a szolgaltatas milyen horror,menyit kerhet el egy szakmunka utan a vallalkozo.

Elozmenynek par apro szakmai dolog,hogy ertheto legyen.
Mindenkiek van autoja.Itt, tobb is a csaladban.
Az angolok pedig koltenek ra,ellentetben otthon,ahol csak epp "attoljuk"vizsgan,mert " nincs penzunk mesterur"

A mai autok mar elektromos rendszerek munkaja soran mukodnek,elektronika minden,pont ugy,mint a mai repulogepeken.
A rendszerek mukodeset,az auto minden reszet- a motor vezerlo,valto vezerlo,klima,ablakok,futes,abs,stb,stb- minden reszet tudom tesztelni,es hibat keresni egy 4-5(!) labas un OBD csatlakozon keresztul.
A lenyeg : van tobb programon( szigoruan olcso kinai) egy laptopra telepitve,es ezzel kepes vagyok minden rendszert tesztelni,hibat szurni,programozni.

Rengetek ugyfel kozul egy pelda: Tipikus angol nenibacsi,autopalyan kigyullad a motor check sarga lampa,az auto lassul,de megy.Bacsi kihivja az automentot- nehogy valami tonkremenjen-kb 300£ elhozatja hozzank,servizbe..

Ranyomom a gepet,irja hogy kifogyott a DFP tartalybol a folyadek.

(Par mondatban: ez a folyadekot az elektronika idonkent befecskendezi az egesterbe,hogy ne duguljon el a katalizator,mert akkor lefojtja a motort a korom.)...ez is kell az autoba,mint az olaj a motorba vagy az uzemanyag a tankba.

Na szoval,irja a gep,mi a baj...feltoltom a tartalyt,es elinditok egy regeneralo programot,amivel kiegetem a katalizatort....10 perc,a hiba torlodik,es megy az auto mint a veszett...

Latom a szamlat:400£+ tax!...(160e ft+ tax)...tiz perces munka,es 10£ folyadek!

Es ilyenbol van heti tobb,es ez csak egy pelda,millionyi mas hiba,amit esszel( es geppel) megcsinalok.

Kb 5-6000£ keres minimum tisztan a fonok.Csak ezzel.

Sztem egy sajat - befutott- garazzsal tisztan 4-5 millio ft/honap siman meg lehet(ne) keresni.Itt.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.10.12. 11:13:45

@Muscari: Na igen. Bar a parnanal ugy lattam, pont feleakkora a parna, mint az otthoniak, szoval lehet megoldhato egy kis varrassal.

NIKI LAURA 2014.10.12. 11:22:12

@NIKI LAURA: Minden szakmanak megvan az itteni megfeleloje.

Fodrasz: a vagas,szaritas,festes pont ugyanaz,meg angolul sem kell sokat tudni,befektetes sem kell sok.
20-40£ / kopf,ki lehet szamolni.Napi 100e ft megkeres egy jo fodrasz.Ebbol lehet fedezni a magasabb koltsegeket.

Epitoipar is aranybanya,de leptekekkel kell tobbet befektetni,na es persze sokkal tobb a profit is.
Festo,mazolo: vodrok,pamac,ecset,letra.
Komuves: fangli,colostok,vizimertek,allvanyok,

Mondjuk Diggernek nehez lenne egy sajat JCB(annak hozadekaval,serviz,szallitas,kanalak,stb) viszont csak penzbol lehet penz csinalni...

Der echte Weihnachtsmann 2014.10.12. 11:23:17

@TilosazA (UK): de komolyra forditva, igy mar tenyleg mas a kep. Jatekosan tanulnak, ez teljesen rendben van.

Sesamelmo (Q) 2014.10.12. 11:25:54

A multkor voltam egy allasinterjun, ahol egy skot pasival kellett beszelgetnem. Kiderult a vegere, hogy a neje magyar es ugyanaz a keresztneve, mint nekem. Pedig nem olyan gyakori név.

@tildy[UK]: ikea ? Ott van ekkora keret.

Muscari 2014.10.12. 11:32:08

@tildy[UK]: ez a mi ikeas agykeretunk, szerintem nagyon jo. Sajnos mar nem lehet kapni.

kepkezelo.com/images/tz37arnvkdtkg1902g1a.jpg

Az ott rajta a megboldogult Sanyikank, mikor egyszer kiengedtuk a kalitkabol.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.12. 11:34:21

@adg [Au, Darwin]:
Nekem az egyik legszimpatikusabb dolog az angol iskolában hogy nincsenek kollektív szülői értekezletek.
Van szülői de csak egy gyerek szüleinek. Kinek mi köze hozzá hogy az én gyerekem milyen hülye? Mint az apja. És?

Muscari 2014.10.12. 11:34:34

@Sesamelmo (Q): merre voltal allasinterjun? Csak nem ott akarod hagyni azt a gyonyoru orszagot? ;-)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.12. 11:43:38

@Mme Seldon:
Sok.
A héten ülök a gépben mikor odacsattog mellém egy gép egy másik cégtől és kérdi a kezelő hogy vihet e egy kanállal a sóderból. Mondom vigyél.
Kérdi honnan jöttem mondom magyar vagyok.
Kicsit gondolkodik és magyarul mondta hogy koszonom.
Mondom te honnan jöttél azt mondja ő angol de a szomszédja magyar.

2014.10.12. 11:45:07

@diggerdriver: Ez nekem is tetszik hogy nem pofázzák ki a dolgokat, a gyerekről csak a saját szülőjének beszélnek. A kanadai, angol, amerikai suliban is így volt. Én pl. utáltam szülőiket tartani, de kellett. Sosem beszéltem külön egy gyerekről sem. Lezavartam röviden a kötelező részt, aztán akinek gondja volt, vagy nekem vele, az ottmaradt, és amíg beszéltem valakivel, a többiek tisztes távolban hátul ültek és várták a sorukat.

TilosazA (UK) 2014.10.12. 11:45:18

@Muscari: :) itt azért még nincs megboldogulva gondolom... Nekem is ilyen papagájaim voltak egyébként. Amúgy szerintem a mi ágykeretünk sem minimalista, ikeás, www.ikea.com/gb/en/catalog/products/S29002268/

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.10.12. 12:02:11

@TilosazA (UK): de, ez nekem sajnos az. Egyetlen egy felnyithatot talaltam naluk, draga is volt meg, latom az anyagat, preselt, nem kell. www.ikea.com/gb/en/catalog/products/50279938/#/30249872
Muscarie mondjuk nem.

Na mindegy, ez van.

2014.10.12. 12:15:17

Jo reggelt,nekem az az erzesem az elso poszt angliai iskola igencsak rossz helyre kerult ,jobb lenne az elso nap az iskolaban vagy beilleszkedes nehezsegei cimmel es nem a hataratkelon hanem a nok lapjaban .Bocsanat nem bantani akarom a poszterinat de tenyleg nem ertem hogy tulajdonkeppen mi a problemaja az iskolaval ,,nem kotozkodes de ez szerintem eleg elfogult iras a kislanyaval kapcsolatban,,,1.nem ertem, hogy masfel honap utan ,honnan kellene tudni egy tanarnak hogy miben eros vagy eppen gyenge a gyerek mikor meg be sem illeszkedett, egyebkent erre meglesznek a fogadoorak amikor mindent elmondanak majd a gyerekrol,.2 a szulok mint felesledes rossz akinek tudni kellene a nevet ,megnyugtatom hogy 5 ev mulva is ugy fogjak szolitani hogy a toncsi szulei,,3 azt a sok papirt azert kell kitolteni mert az iskola mindenhez engedelyt ker a szulotol es informaciot a gyerekrol ,pl el vihetik e uszodaba ha igen allaergias e valamire vagy beleegyezik e hogy a lanyat tornaoran megfuttatjuk nincs e sziv vagz legzoszervei beteksege,ezek a nyomtatvanyok a feleloseg vallalasrol szol hogyha tortenne toncsival valami akkor az iskola tudja lobogtatni a papirt hogy mi megkerdeztuk,,,,,,4.az hogy kek foltja van a kislanynak az a jatek heveben is tortenhet ebbol barmilyen kovetkeztetest levonni nem fair,.az hogy a kislany nem akar felkellni reggel mert iskolaba kell menni hat ezt hivjak beilleszkedesi idoszaknak,sajnalom nem megbantani akartam onoket de higgye el jo helyen van a kislanya mas rendszer mas szabalyok mas kultura de ez is csak egy iskola ,,hja meg egy megjegyzest megeenged bar tudom eleg karcosra sikerult az irasom de tenyleg eleg negativan hat az on posztja,szoval a kislanya meg eleg sokaig hulla faradt lesz ennek pedig egyszeru az oka az hogy egyszerre nagyon sokmindent kell magabaszivnia a nyelvet ,kulturat,tanayagot,plusz munden uj baratok ,kornyezet ,elet,.,.

TilosazA (UK) 2014.10.12. 12:49:45

@stef55: Így van, de én már láttam durvábbat is. Úgy értem olyan szülőt aki még ennél is elégedetlenebb volt. Egyszerűen túlféltés.

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2014.10.12. 13:00:07

@diggerdriver: Itt ilyen "össznépi" szülői értekezlet van, mondjuk, nagyon laza. De itt megtekerik ám a szülők fülét is. :) (Csak vicceltem.)

2014.10.12. 13:00:54

@stef55: @TilosazA (UK): HA berakta ezt a posztot egy blogból. Arról nem a posztoló tehet hogy az írását alkalmasnak találták itt megjelenni. Érdemes elolvasni a blogjában a teljes cikket. Leírta hogy hogyan telnek az első napok. Azt nem tudja leírni hogy milyen lesz majd később. Én már tudom, de amikor az enyém ment külföldön először iskolába én sem tudtam volna nagyon áradozni az első hetekről. Aztán minden jó lett. De ezt akkor még nem tudtam. Azért csak nem mindegy Magyarországon vagy Angliában iskolába járni.

2014.10.12. 13:02:23

@TilosazA (UK): Tobbet azert nem irtam a posztrol illetve a poszterinanak mert nem szerettem volna sertodest ,haragot ellensegeskedest de foleg nem vitatkozni a semmirol,,

2014.10.12. 13:07:35

@Turchi: Akkor bocsanat ,en hittem hogy ez az iras ide keszult,szerintem a blog szerzojet megkerdeztek elotte,, de akkor a HA felelosege hogy mi jelenik meg itt.,,.es nem nem idevalo kedves HA,.,.

2014.10.12. 13:11:01

@stef55: Azt nem tudom hogy ide íródott-e és utána került a blogjára vagy fordítva de a szövegben benne van a blog linkje, ott néztem meg én is. Volt HA-nak egy kérése régebben hogy a külföldi iskolakezdésről küldjenek posztot, gondolom azért tette be.

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2014.10.12. 13:12:17

@diggerdriver: Mi meg tavaly ülünk egy helyen, beszélgetünk: Egy idősebb albán férfi távozáskor odaszól nekünk: Magyarok? Mondjuk, igen. Erre ő: "Szabadság, szerelem, e kettő kell nekem? " Döbbentünk. Én még a mai napig nem tudok egyetlen albán költőtől sem idézni.
És még hozzátette, hogy a magyarok... Csak pozitívumokat mondott.

2014.10.12. 13:19:16

@Turchi: En csak erre a blogra reagaltam mert nagyon egyoldalu elfogult negativ,hangvetelben irodott ,es, egy ilyen hangulatu poszt ilyen fajta reakciot valt ki belolem,,,de ez csak az en velemenyem,

TilosazA (UK) 2014.10.12. 13:19:58

@Turchi: Elolvastam, és? Leírtam a véleményem. Ezért lehet kommentelni, nem?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.12. 13:23:43

@NIKI LAURA(Lajosmizse,Alsolajos Tanya):
Ez így van ahogy írod. Aztán van másik példa is.
Nekem egy házhoz kiszálló több mint kétórás elektronikai vizit javítással 65fontomba került.

Muscari 2014.10.12. 13:26:22

@tildy[UK]: az enyém mi nem? Ha az anyaga érdekel az vas, és ágyneműtartója persze nincs. Vettünk ilyen nagy lapos műanyag dobozokat, azokat raktuk be alá.

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.12. 13:28:27

@diggerdriver: azt hívják itthon fogadóórának. a szülőin elvileg közös dolgokról van szó, a fogadón a gyerekről.
már ha nem változott, mióta az enyémek felnőttek.

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.12. 13:29:51

@tildy[UK]: jacket potato, with a CHOICE of filling? :DDD

NIKI LAURA 2014.10.12. 13:29:57

@diggerdriver: ahan,3 perc alatt torole- ez 25£- a tobbi rizsa volt,es orultel igy is a 65£ nak:)
Bar a hibat kitorlod,de az rogton visszajon,szoval kicsit dolgozni is kell,hogy az ok megszunjon.
Az esetek nagytobbsegeben bagatel a hiba,tobbnyire bizti vgy kontakt problem.

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.12. 13:30:55

@VPBA: mert az albánok műveltek IS.
:D

Határátkelő 2014.10.12. 13:34:17

@stef55: Hát azért egyelőre hadd döntsem el én, mi való ide és mi nem. :)

Már miért ne lenne idevaló? Leírta, hogyan intéztek ügyeket az iskolakezdéshez és milyenek az első benyomásai a sulival kapcsolatban.

Nem is értelek, komolyan.

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2014.10.12. 13:40:05

@TilosazA (UK): Bizony! Nagyon korrekt írás.
Akit érdekel, tényleg érdemes megnézni ma este az Ozone-on. Dienes Tibor, az Albánia útikönyv szerzője volt itt forgatni velük.

TilosazA (UK) 2014.10.12. 13:41:07

@VPBA: Nem tudom sajnos megnézni, nincsenek magyar csatornáink.

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2014.10.12. 13:43:53

@Babette.: Talán meglepő, de igaz, mert nem árasztják el őket túl sok lexikális tudással, de amit tudnak lexikálisan, az megmarad egy életre.
Ez a két sor teljesen leképezi az ő "egyszerű" életszemléletüket :)

Muscari 2014.10.12. 13:46:12

@tildy[UK]: szerintem tuti jó menü. Én simán végig tudnám enni, na persze nem egyszerre :-)

@VPBA: hé, ezt nem védte le a Zoli?

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2014.10.12. 13:48:28

@TilosazA (UK): Ezt itt mi sem tudjuk megnézni, de valószínűleg az Ozone Network föl fogja tenni a netre a bemutatás után. Ha véletlenül nem, akkor meg fogjuk tudni szerezni a Dienes Tibortól, és akit érdekel, privátban elküldeni.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.10.12. 13:49:56

@Muscari: A tied nem minimalista skandinav style:)

A menuvel kapcsolatban: vannak fentartasaim. a parnsnipet nem csipazom, meg sok a bab /jacket potato, pie :D Nagyon angol, na.

Muscari 2014.10.12. 13:50:52

@Babette.: olvastam ezt is, nagyon jó. A képeket nézve meg elszorult a torkom, mert a Tátra nekem nagyon sokat jelent. Az volt az első magas hegység amit láttam életemben, aztán még nagyon sokszor visszamentem.

Arról nem írtak, hogy fenn a Lomnici csúcson ma már egy kávézó is működik. A kilátás meg felejthetetlen, főleg télen.

Muscari 2014.10.12. 13:52:30

@tildy[UK]: jó, a parsnip - et én se szeretem.
Az ágyunkat vviszont nagyon.

Sütemény1975 2014.10.12. 13:53:10

Off
Kiderult, hogy holnap reggel a salfordi HMP -ben, azaz Her Majesty's Prison-ben rakodok le. Remelem kiengednek :)

Muscari 2014.10.12. 13:55:39

@TilosazA (UK): nagyon jó leírás, látszik, hogy Jani haverjáék szponzorálták :-))

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2014.10.12. 13:55:48

@Muscari: Ő nem úgy szokta, hogy: "Csak vicc volt?"

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2014.10.12. 14:01:20

@Muscari: Annyi közünk van hozzá, hogy a Tibi (aki turisztikai szempontból a mai napig is többet tud Albániáról, mint mi, és jobban is beszél albánul) megkeresett minket, hogy van-e valami jó ötletünk, mit érdemes megnézni? Mondtunk egy helyi nagyon jó sajtgyárat, aminek ismerjük a tulaját, és tényleg Albánia egyik legismertebb és legjobb minőségű kecskesajtját gyártja, meg nagyjából le is beszéltük a találkozást, de aztán végül, mivel nagyon kötött időpontjai voltak, ez a találkozás sem jött össze. Egyébként a forgató csoporttal nem is találkoztunk.
Úgyhogy segíteni nem igazán segítettünk (nem rajtunk múlott), de majdnem hogy bele is rondítottunk a forgatócsoport programjába :)))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.12. 14:21:54

@NIKI LAURA(Lajosmizse,Alsolajos Tanya):

Az angolok nem használnak fandlit.
Állványozni sem állványoznak az egy külön szakma.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.12. 14:27:58

@stef55:
Szerintem meg teljesen idevaló.
Tök jó írás.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.12. 14:28:51

@Turchi:
Egyetértek teljesen rendben lévő írás.

2014.10.12. 14:37:02

@stef55: OK, nekem semmi gond nincs az írásoddal.

2014.10.12. 14:38:51

@TilosazA (UK): Mit mérgeskedsz? Én nem bántottalak, leírtad, jól tetted. Senkinek nem mondtam hogy ne kommenteljen. Én is csak a véleményemet írtam le és nem habzik a szám mert valaki mást mond. Nyugi!

TilosazA (UK) 2014.10.12. 14:46:48

@Turchi: :) Én nyugodt vagyok, mint egy kék vizű hegyi tó.....

2014.10.12. 14:47:30

@Határátkelő: Igaza van on dont ,hogy mi kerul ide,de ha onok is elolvastak volna a kommentemet egyertelmuen kiderul hogy semmi rosszindulat nem volt bennem csak ki szerettem volna javitani a posztolot, aki masfel honapos iskolai benyomasait erzeseit tapasztalatait megteveszto tenykent allitja be a az angol iskolarol,ugyanis egyetlen egy kerdomondat vagy kerdojellel vegzodo mondat nem volt irasaban azaz o mindent allitott a blogjaban,es ez pl egy most kitelepulonek igen megteveszto tud lenni,mint az legelso kommentemben irtam a blognak maga a hangulata szamomra negativ volt , mar az elso kommentemet ugy kezdtem hogy ez inkabb a nok lapjaba valo ,talan ez volt az egyetlen rosszindulatu megjegyzesem az irassal kapcsolatban (de ebben minden benne van ,azthiszem mindenki erti aki akarja)de ez egyfajta kritika volt tolem ,igen tudom rosszmaju kritika de hirtelen ez jutott eszembe az irassal kapcsolatban,erre reagalt TURCHI aki eme rosszmaju kritikat szo szerint ertelmezte ,azaz a szavak jelenteset ertelmezte es nem a mogottes tartalmat celzest,kritikat ,ugy ahogy onok is tisztelt HA,megegyszer mondom nem akartam senkit megbantani sem a posztolot sem HA-t es sem Turchit ,nagyon jo a blog csak igy tovabb HA,tisztelettel..

kamiLLa 2014.10.12. 14:47:33

Nekunk nagyon jo tapasztalataink vannak az angol iskolával. Lehet, hogy szerencse, de szerintem nagyon jol lehet beszélgetni a tanarokkal. Nekem mindig szivesen elmondják pontosan, hogy mi van a gyerekekkel es lehet kérni kulon időpontot, ha hosszabban akarsz beszelni. Az igazgatono minden reggel es delutan az udvaron van, vele is beszelgetek. Amugy kiváló módja a beilleszkedesnek es információ szerzesnek, ha az ember jelentkezik az iskolába önkéntesnek. Te mondod meg, hogy mennyit tudsz segíteni, nalunk 2 hetente 2 ora a minimum, én heti 1 délelőttöt jarok, a lányom osztályban segitek. Néha adminisztráció, néha csak jatek, olvasás gyakorlás stb. Egészen maskepp állnak hozzad, ha segitesz es érdeklődsz. En nagyon orulok, hogy itt járnak iskolába a gyerekeim es igyekszem, hogy megismerjem a rendszert, mivel én nem ebben nőttem fel.

2014.10.12. 14:48:59

@diggerdriver: Még arra is emlékszem hogy az első két hétben fostam, hánytam az idegességtől hogy mi lesz a gyerekkel. Persze nem lett semmi. Túlféltettem? Túl bizony. Egy szót nem tudott angolul. Az egyetlen fehér gyerek volt DDD

2014.10.12. 14:49:47

@TilosazA (UK): Akkor minden OK, béke, nyugalom :-)

Világpolgár2012 2014.10.12. 14:50:37

@tildy[UK]:
Ha-ha, ez jó, vagyis nem :( Nekem az ágykeret még a régi méret, úgy látszik régebben normál európai méretet árultak és az új matrac kicsi bele. Cserélhetünk matracot :))) Mondjuk az még érdekes, hogy ez csak a normál double méretnél van így, mert a super king az rendben van.

Tényleg szekrénysort sikerült vennetek?

2014.10.12. 14:53:55

@kamiLLa: Jó lett volna nekünk is ilyen igazgató. A miénk nem állt szóba a szülőkkel csak ha elgáncsoltam. Ilyen önkéntes dolog nálunk is volt, valóban hasznos. Nekem nagyon nehéz volt megszokni ezt a rendszert, szerencse hogy a gyerekeknek ez nem gond.

2014.10.12. 14:56:31

@stef55: Jaj ne már, engem nem bántottál meg semmivel

2014.10.12. 14:59:58

@Turchi: Tudom ,de igy legalabb lezartam a HA val a tovabbi vitat a semmirol,,,.

LittleG (uk) 2014.10.12. 15:03:26

még csak a cikk bevezetőjét olvastam el, a többire most nincs is időm, csak szeretném megjegyezni, hogy pl. a mi sulinkban semmi baj a kommunikációval, nagyon is olajozottan megy, szerencse kell ehhez is, mint sok mindenhez :)

DieNanny CH 2014.10.12. 15:05:27

@stef55:

A tapasztalatait nem tudja megtévesztően leírni. Mivel ezt ő tapasztalta. Ezekkel az érzésekkel járt a tapasztalása.
Te, a te gyerekeddel mást tapasztalnál. Máshogyan. Más érzelmek kísérnének.
Ennyi.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.12. 15:06:29

@Turchi:
Az én feleségem hasonló túlféltő mint te.
Örök harc ez köztünk.
Megértem az eredetét az indokát mindent de később nagyon vissza tud ütni mikor anyuka nincs a láthatáron.

2014.10.12. 15:08:13

@VPBA: Nálatok is menni kell a gyereknek is a szülőikre? Nálunk szigorúan mindkét szülőnek és a gyereknek is ott kell lenni. Én azért ha nem muszáj nem járok DD

2014.10.12. 15:11:23

@diggerdriver: Nálam csak a kezdeti időszak rettenetes a többi csak borzasztó DD. Férj dettó ellentét természetesen. Azért én igyekszem hogy a gyerek maga intézze a dolgait. Csak itthon mikor egyedül vagyok akkor görcsölök.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.12. 15:12:08

@Turchi:
A fiam iskolájában az igazgató rendkívül közvetlen barátságos hölgy.
Az ajtaja mindenki előtt nyitva áll sőt az egész irodájába kívülről be lehet látni, itt az igazgató nem egy mindenki fölött lebegő földöntúli lény.
Karácsonykor mikor utolsó óra után kijönnek a gyerekek mindenkitől név szerint elköszön és mond néhány kedves szót.
Az egyébként rejtély nekem hogy az angoloknak hogy a francba van olyan névmemóriájuk.
Az iskolában a pedellus is név szerint ismer minden gyereket és a tanárok azokat is név szerint szólítják akiket nem is tanítanak.

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2014.10.12. 15:14:14

@diggerdriver: Nem a mi kompetenciánk, de majd meglátjuk, mit tehetünk :)

2014.10.12. 15:16:40

@diggerdriver: Az amerikai iskolában most a diri olyan mint amilyen nektek van. Az előző egy üvegkalitkában ült és ki nem dugta volna az orrát soha. Nem is voltunk jóban. Amúgy érdekes hogy valóban mindenkinek a nevét tudják. Még a biztonsági emberek is.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.12. 15:17:55

@Turchi:
Egy menyjelöltet az isten mentse meg tőled meg a feleségemtől.
Ha jót akar akkor viszi a fiút Grönlandra.
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2014.10.12. 15:18:53

@Turchi: Á, dehogy. Sok gyereknek egyik szülője sem megy el. A tanár, ha akarja, akkor eléri a szülőt, ez annyira családias társadalom. Az egész úgy zajlik: puszi-puszi, gyerek itt tart, erre kéne odafigyelni, kéne még 1 dosszié, puszi, viszlát.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.12. 15:20:20

@Turchi:
Igen a diri állandóan a gyerekek között van.
Ezt a névmemóriát soha nem értem.
Mindig mindenki nevére emlékeznek.
Én sem névre sem arcra.
Simán elmegyek a feleségem mellett az utcán úgy hogy nem veszem észre.

2014.10.12. 15:23:01

@VPBA: Az jó. A kanadai suliban a gyereknek kiselőadást kellett tartania egy témából a szülőnek, nem lehetett hiányozni. Az angol suliban csak ott kellett lenni, az amerikaiakat meg nem érdekelte semmi DD

2014.10.12. 15:25:41

@DieNanny [SZ,CH]: azt irtam hogy tapasztalatait .erzeseit .benyomasait.megteveszto tenykent allitja be..ez nem ugyanaz amit te irtal. ertelmezd ...

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.10.12. 15:29:29

@DieNanny [SZ,CH]: Hol van?
Én itt voltam nyäron:www.passeggiandoinbicicletta.it/de/galleria/1208_Garda_Solferino/slides/2012-08-29_075.html
Nem akartunk bent fotozni valahogy...
A képen a kereszt mögött läthato 1lépcsö...van még 1szint. :-(

OFF
Ezt lätta mär valaki? Én pär napja leltem rä (erös férji segitséggel....-))) )www.youtube.com/watch?v=Q5mHPo2yDG8
És a folytatäsa:www.youtube.com/watch?v=dRIgmKGDqFM
ON

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2014.10.12. 15:52:15

@Turchi: Itt ilyen köztes állapot van, nekem nincs vele bajom.

2014.10.12. 15:56:13

@VPBA: Ezzel éppen nekem sincs de van mással DD

DieNanny CH 2014.10.12. 16:05:20

@stef55:

"azt irtam hogy tapasztalatait .erzeseit .benyomasait.megteveszto tenykent allitja be..ez nem ugyanaz amit te irtal. ertelmezd ..."

Tehát a tapasztalatai megtévesztő tények? A SAJÁT tapasztalatairól beszél. Számára ezek tények.
Látod, van olyan szülő, aki még szülőire sem jár szívesen, az ilyennek a tapasztalata az, hogy az iskolával minden rendben... Mindenki a saját jellemén keresztül tudja leszűrni/megszűrni a tapasztalást.

Azt hiszem, igazából azt akartad írni, hogy nem minden tanár és nem minden iskola ilyen. De ha nem ezt akartad írni, akkor várom a pontosabb megfogalmazásodat.

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2014.10.12. 16:06:20

@Turchi: Na mesélj, ha gondolod. A blogod címe beszédes :)

2014.10.12. 16:14:35

@VPBA: Inkább nem DD, maradjunk a posztnál. Az a helyzet, de már ezt leírtam hogy nem egyformák az iskolák egy országon belül sem. Miután 3-féle iskolát már megjártunk, kanadai, angol, amerikai, mind más, de ezek is csak 1-1 iskolák az adott ország rendszere szerint, amiből következtetni nem nagyon lehet. Igazgató és tanárfüggő, akármilyen rendszerben van. Nekem a kanadai jött be a legjobban eddig.

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2014.10.12. 16:29:05

@Turchi: Én igazából csak a magyar meg az albán oktatást tudom valamennyire összehasonlítani, de azt is csak korlátozottan (az otthoni rokonok, ismerősök, üzletfelek elmondása, na meg a hírek alapján). Két év óvoda Mo-on, 2 év ált. iskola itt. Az biztos, hogy ez nagyon fontos időszak egy gyerek (és a szülő) életében is. Mindenki a legjobbat szeretné a gyerekének. Rengeteg kompromisszumot kell kötnünk, mert olyan, hogy tökéletes nincs.

2014.10.12. 16:31:27

@DieNanny [SZ,CH]: sajat tapasztalataidat erzeseket benyomasokat ugy gondolom nem lehet altalanos tenykent kezelni senkinek..ha londonban 1 hetig esik az eso.es ezalatt az ido alatt birminghamban sutott a nap akkor aki londonban volt nem mondhattja hogy angliaban allandoan esik ..mert az megteveszto allitas es attol meg nem altalanosithato es nem lehet tenykent kezelni ...de nem szeretnek ertelmezesi vitaba belemenni mert ez a bpog nem errol szol .lassan valamifele feketebarany leszek mert leirtam valamit.ha tudom nem kommentekek.remelem kielegito valaszt adtam .

2014.10.12. 16:44:55

@VPBA: Én ragaszkodom a tökéleteshez DD. Szóval az enyém otthon járt óvodába, aztán az első 5 osztályt Kairóban egy kanadai suliban, aztán Szudánban 1,5 évet angol iskolába de onnan elhoztuk, most meg amerikaiba jár. Én meg Pesten tanítottam sok éven keresztül. Szóval van mit hasonlítanom. Azt szűrtem le az egészből hogy mindegy milyen rendszer, legyen jó a tanár meg az igazgató. A többi már csak részletkérdés.

DieNanny CH 2014.10.12. 16:57:39

@stef55:

Nyugodtan kommentelj! :-)

Viszont a posztban ezek olvashatók: "Ez az iskola...", "A tanárból alig lehet egy szót kihúzni..." "A csoportszoba..." "Az iskola udvara..." stb. Tehát nem általánosított, hogy "az angol iskola" "az angol csoportszoba" "az angol tanár". Csak és kizárólag erről az iskoláról írt.

"sajat tapasztalataidat erzeseket benyomasokat ugy gondolom nem lehet altalanos tenykent kezelni senkinek"

Pontosan erről van szó! Mert az olvasónak sem szabad ezt általános tényként kezelnie.

2014.10.12. 16:58:03

@Turchi:te csinaltad jol eszmeletlen nyitott es inteligens lesz egy gyerek ettol a a sokszinusegtol amit vegigjart tobb orszagban

2014.10.12. 17:00:04

@DieNanny [SZ,CH]: te szeretsz vitatkozni (jo ertelembe.)

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2014.10.12. 17:03:00

@Turchi: Egyetértek. Mi is azért élünk itt. Az ember a lényeg. Lehet egy iskola bármilyen jól felszerelt, bármilyen csicsás, ha a pedagógus nem érti a dolgát és nem érti/érzi a gyerekeket. Jó, azért, diktatúra ne legyen, mert akkor a tanár is satuba van szorítva, de egy normális rendszerben tényleg szinte csak a pedagóguson múlik.
A Te gyereked ezek szerint már "edzett", igazi kozmopolita :)

Sesamelmo (Q) 2014.10.12. 17:04:23

@Muscari: ezt a csodas helyet nem lehet itthagyni. dohaban es abu dhabiban kellene dologzni. Eleinte inkabb itt, kesobb onkabb ott. Meglátjuk.

@tildy[UK]: UK size agykeretet lattam du. arulni itt. Rogton rad gondoltam.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.10.12. 17:09:17

@stef55: az illető a saját magánblogjába leírta a saját tapasztalatát a gyereke iskolájáról, esze ágában nem volt kiköltözőknek tanácsot adni vagy általános nagy következtetéseket levonni az angol oktatásról, szerintem....

szülői / fogadóóra: évente 4x minden szülővel 20 perc, össze lehet számolni, hány napon keresztül hallgatom (hallgattam) még délután pluszba a szülők hasfájásait. najó, a többsége normális, de simán van, aki elől menekült mindenki, mert képes volt minden reggel, minden délután félórára feltartani valakit. egy idő után ki is paterolta a menedzsment a szülőket az aulába, onnan csak a szívósabbja jutott be. ja és persze a leglustább, bukdácsoló, vagy minősíthetetlen viselkedésű gyerekek szüleit lasszóval kergeti az iskolatitkár egy hétig, hogy behívja (telefonon nagyon nehéz tolmáccsal beszélni, nem jön össze a kommunikáció).
nem a szülőkkel van a baj, meg nem antiszociális a legtöbb tanár, de képtelenség 20-30 szülő (x2) lelkét és félelmeit akár csak heti szinten is ápolni. ez van.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.10.12. 17:11:34

@Világpolgár2012: Szekrenysor sajna nem lett -nem mondtam le rola meg- ugyanis parom elkezdte kicsinek talalni az asztalat, azt atvittuk tv szekrenynek, igy konkretan elfogyott a hely a lakasban, kozben korhazba is kerultem, meg zajlott az elet, sok is most a cuccunk, meg ugye nem egyedul lakunk.... Hosszu tortenet...

Talan idovel, de lehet majd akkor, ha netan lakast vennek kb 2-3 even belul.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.10.12. 17:14:09

juteszembe - "legjobb" sztori egy ilyen fogadóórán, ott volt a szokás / szabály szerint a harmadikos kislány is, az anyukája, én, meg a teaching assistant, aki tolmácsolt / magyarázott. csak azt meséltük volna el a szülőnek, hogy a gyerek kicsit túlterhelt, és ezért levágja a kanyarokat, a lehető legkisebb erőfeszítéssel old meg mindent, pedig jó képességű, blabla, nem lehetne-e, mit gondolna erről vagy arról az anyuka, stb stb. erre az anyuka nekiállt kínaiul üvölteni a kislánnyal és ott helyben felpofozta. mi meg néztünk az asszisztenssel, hogy bakker (nem értette ő sem a lebaszás lényegét). na ezekután én ezzel a nővel nem voltam hajlandó érdemben kommunikálni. voltak még "érdekes" karakterek. mosott szar voltam minden egyes fogadóóra után, inkább egy dupla angol a negyedik ával (cirka 25 fő), mint egy átlag szülő húsz percig.

2014.10.12. 17:21:53

@DieNanny [SZ,CH]: azert mert valamit vagy valakit egyes szamban hasznalunk vagy jelolunk attol meg ha olyan szovegkornyezetbe tesszuk akkor olyan ertelmet kaphat amin itt jelen esetben is vitazunk hogy altalanositva leszes megteveszto lehet egy kivulallo szamara .nem neked tudom mert te szavakat vizualis kepekhez tudod kotni mert te ismaered .lattad .tapasztaltad.erezted.taointottad.szagoltad stb de gondomd el aki sosem jart angliaban fogalma sincs az itteni levegorol emberekrol kulturarol.az itteni rendszerrol stb.az milyen kepet ertelmez egy ilyen irasrol?szerintem mindketten ugyaugy lattjuk csak maskepp fejezzuk ki magunk...mar faj az ujjam a telefon puffolestol..

2014.10.12. 17:34:26

@Dragonlady (now in Indonesia): a vita nem is azon van ......hanem az hogy szerintem a sajat erzeseit elmenyeit altalanositva tenykent kezeli es ez megteveszto lehet es vsn aki szerint nem ugy van ahogy en latom es o is probal meggyozni a sajat igazarol igy toltjuk el a vasarnap delutant es beszelgetunk es vitazunk a semmirol.en azt mondom hogy ha ennyien maskepp latjatok akkor valoszinu hogy a hiba az en keszulekemben van .igy mindenkinek igazat adok es belatom hogy tevedtem .ezt meg azelott meg kell tennem mielott a HA ram szol mert szet offoljuk az egesz blogot..tehat legyen szep napunk

2014.10.12. 17:35:29

@stef55: Az a helyzet hogy a nyitottsága nem az én érdemem lesz hanem az apjáé aki miatt utazni kell. Ha rajtam múlna ki sem tenném a lábam az országból. Na azért néha igen. Az első külföldre utazáshoz a gyerek betegsége is hozzájárult, aki aztán szinte egészséges (tünetmentes) lett az afrikai éghajlatban. Én már kevésbé vagyok képes nyitni ennyi irányba. Meleg is van meg fáradt is vagyok DD

2014.10.12. 17:38:03

@Dragonlady (now in Indonesia): Szülőit tartani sem szerettem meg járni sem DD. Én nem is látom értelmét csak annak hogy azzal beszéljünk akivel gond van. Az meg ugye nem akar bejönni ahogy írod.

2014.10.12. 17:39:09

@Turchi: milyen betegseg az amit az afrikai levego meg tud gyogyitani .? Ha megszabad kerdezni.asztma?

2014.10.12. 17:41:11

@VPBA: Tavaly év vége előtt 2 hónappal olyan luxus iskolából hoztuk el a gyereket amilyet még sosem láttam. Na de nem volt jó. Most nem annyira csicsás az iskola, meg nem is annyira jó de jobb mint a másik. Na meg a legrosszabb párosítás a nem túl fiatal pedagógus szülő, mint én DD

blackhairlady 2014.10.12. 17:44:13

@Mme Seldon: Amikor mi idekoltoztunk 4 eve, az elso heten osszetalalkoztam egy anyukaval, kerdezte ki a gyerekem, mondtam a nevet. Kiderult, hogy egymas mellett ulnek az osztalyban az o fiaval. kerdezte honnan jottunk, mondtam, hogy 1 hete koltoztunk Magyarorszagrol. Erre oriasi mosollyal kozolte, hogy 2 hete koltoztek vissza (a szomszed utcaba), 2 evet eltek Magyarorszagon, a ferje valami benzinkutas kikuldetesben volt. Imadtak ott elni, persze a geyrekek amerikai iskolaba jartak. A magyar kaja azota is hianyzik neki, az ettermi fokhagymalevest egyszeruen nem tudja leutanozni, a fia mindannap azt ette volna. allitolag bejartak az egesz orszagot, es szerintk gyonyoru. barmikor visszamennenek, azt mondta.
Szoval amikor ezt hallgattam, en feltettem a kerdest magamba: mekkora eselye van egy ilyen tallakozasnak?:)

DieNanny CH 2014.10.12. 18:00:08

@stef55:

" de gondomd el aki sosem jart angliaban fogalma sincs az itteni levegorol emberekrol kulturarol.az itteni rendszerrol stb.az milyen kepet ertelmez egy ilyen irasrol?"

:-)

Sohasem jártam Angliában, fogalmam sincs az ottani levegőről, kultúráról, rendszerről. Nekem, mivel már kb 15 féle tapasztalás leírását olvastam, nagyon sokszínűnek tűnik az angol oktatás. Mint ahogy a svájci, az osztrák és a magyar is.

blackhairlady 2014.10.12. 18:12:48

@VPBA: de gondolom ti kiabranditottatok:))))

2014.10.12. 18:14:49

@DieNanny [SZ,CH]: igen igazad van. sokfajta sokszinu iskola van minden orszagba

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2014.10.12. 18:22:55

@blackhair-lady: Próbáltuk, de nem ment (viccelek). Egyébként mi itt próbáljuk a magyarok "jó hírét" megőrizni. Az albánok tényleg szeretik a magyarokat. Egyelőre. A régi Mo. jó volt, ők is erre emlékeznek, sokan jártak anno Mo-on különböző okok miatt, és nekik az a nyugat volt. Az öregek mindig tisztelettel beszélnek a magyarokról, nekünk ezt nagyon jó hallani. Aztán amikor a fiaik vagy az unokáik azt mesélik, hogy Budapesten átutazóban átverte őket a taxis, azt viszont nem jó hallani :(

qkuc 2014.10.12. 18:28:47

@blackhair-lady: Na ez egy tök pozitív élmény és segít akár kapcsolatokat teremteni, :).

OFF - Arrafelé hogy áll az ebola para ...? Az olvastam, hogy 5 nemzetközi reptéren lesz szigorítás, de mintha annyira nem idegeskednének az amerikai hatóságok.

qkuc 2014.10.12. 18:34:44

@Babette.: A csillagászat a hobbim, de hogy fel nem tudnék mászni arra a magas hegyre, az is tuti. Minden esetre a példaképeim közé emeltem az urat, le a kontyommal előtte, :).

blackhairlady 2014.10.12. 18:35:53

@qkuc: Mar itt is meghalt egy ember ebolaban, raadasul, Texasban, Dallasban, es egy masodik is diagnosztizalva lett a virussal. Sokat foglalkoznak vele a hirekben.

www.usatoday.com/story/news/nation/2014/10/12/texas-health-care-worker-ebola/17147449/

qkuc 2014.10.12. 18:40:14

@blackhair-lady: :(( Épp most volt a híradóban, hogy a libériai férfit ápoló személyzet egyik tagja is beteg lett ...

2014.10.12. 18:48:05

@stef55: Talált, süllyedt DD, asztma, krupp és az ekcémának egy olyan agresszív fajtája amit jelenleg nem tudnak kezelni. A nap, a levegő rendbe hozta. A por ellenére, bár a lakások mindig zöldövezetben voltak. Néha előjönnek a tünetek, többnyire mikor otthon vagyunk.

blackhairlady 2014.10.12. 18:53:25

A halloweenes bloghoz csak annyit szolnek hozza, hogy itt nalunk mar minden haz els elokert feldiszitve, eladtak mar az eves sutotok keszletet, a cukorka biznisz az egekben, johet az oktober 31., bizunk benne, hogy enm lesz eso es jonnek a gyerkocok. Annyira aranyosak, en imadom ezt az "unnepet":) Az iden tervezzuk, hogy elmegyunk egy Hounted houseba kicsit borzongani:D

2014.10.12. 18:57:30

@blackhair-lady: Legutóbb mikor mentünk haza, Pesten az útlevél ellenőrzésnél először megkérdezte a manus hogy arrafelé van-e ebola, mondom nincs, erre elvette a papírokat és nagyon hamar vissza is adta. Azért én fosok ettől. Ha itt megjelenik, már megyünk is haza.

TilosazA (UK) 2014.10.12. 19:09:39

@blackhair-lady: Idén megfogadtam, hogy csokit a gyerekeknek maximum egy nappal Halloween előtt vagyok hajlandó venni. Az elmúlt két évben mindig valahogy elfogyott, és újat kellett venni... :)

qkuc 2014.10.12. 19:10:45

@blackhair-lady: Én is csípem ezt az angolszász ünnepet, :). Főleg a tökfaragás tetszik, anyu azt mesélte, hogy ez az ő gyerekkorában itthon is hagyomány volt, bár nem Mindszentekhez kapcsolódott.

Úgyhogy lesz faragott tök hercig készlettel kicsicsázva, süti sütés és sejtelmes hangulat a lakásban, :D.

qkuc 2014.10.12. 19:12:04

@blackhair-lady: majd jöhet egy mini élménybeszámoló a kísértetházjárásról, :D

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.12. 19:13:00

@TilosazA (UK): a főzés részét igen. a csukát az emberem fogta.

Muscari 2014.10.12. 19:13:34

@Turchi: Turchi, nyugodj meg. A baratnom szerint Etiópia sokkal jobb, mint Szudán. Malária nincs a fővárosban, a közbiztonság jó, ők mindig nyitva hagyják az ajtót, meg mindent kint hagynak. Van angol , amerikai és mindenféle más nemzetközi iskola. Ebola sincs egyelőre.

Ha kell valami, azt mondta segít, az egész családja ott él a fővárosban. A férje testvérének bútorboltja van pl.

TilosazA (UK) 2014.10.12. 19:15:13

@Babette.: Csuka? Ez itt hal? :)) Nagyon guszta.

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.12. 19:16:05

@TilosazA (UK): ez itt egy töltött csuka, kérem szépen.

TilosazA (UK) 2014.10.12. 19:18:55

@Babette.: Akkor ezzel elvoltál ma gondolom... Én amit ma próbáltam összeheggeszteni,az nem sikerült. Mentségemre, soha életemben nem csináltam még zselét...nem normális dolog szerintem zselét enni, dehát az angolok tudják. :)

2014.10.12. 19:37:31

@Muscari: Hmm. Biztos igaza van csak még elképzelni sem akarom. Messze van az még, ha lesz egyáltalán. Mondjuk Szudánnál nem nehéz jobbnak lenni DD

tanato 2014.10.12. 19:38:17

@Muscari: A Tátra az igen,az nekem is az első külföldi út,az első magashegység,ahová sokszor visszatértem,először a szüleimmel,később barátokkal,egyetemmel,feleségemmel.Mint ahogy a szerző írja nem nagyon volt lehetőség máshová menni hegyeket járni.A legendás piros útlevél.

tanato 2014.10.12. 19:45:08

@Turchi: Szélinger Balázs szerintem most a legnagyobb etiópiai szakértő,szerintem most is kint lakik,ott tanít egy egyetemen.Ő volt sokáig az etióp-magyar baráti társaság elnöke is.A facebookon is fent van,szerintem ha élesedik a helyzetetek,vedd fel vele a kapcsolatot,barátságos ember nagyon.

2014.10.12. 19:46:44

@tanato: A hozzászólások hatására estére eljutok oda hogy szólok a férjemnek hogy ÉN szeretnék Etiópiába menni. Azt hiszem megnézné nincs-e lázam DDD

2014.10.12. 19:47:45

@Turchi: Jegyzetelem minden szavad !! D

tanato 2014.10.12. 19:48:15

www.168ora.hu/itthon/a-magyarokat-sorba-allitottak-es-elkezdtek-oket-kivegezni-89706.html

Ez egy kicsit ijesztő cikk,de ott a magyarok elmentek vulkánt nézni egy polgárháborús határövezetbe.Néhány éve volt.

2014.10.12. 19:49:29

@Turchi: Na már meghülyítettetek Etiópiával, saját magamnak válaszoltam, az előző @tanato: -nak ment DDD

2014.10.12. 19:51:39

@tanato: Olvastam a vulkán témát akkor és sajnos meg is jegyeztem.

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2014.10.12. 19:52:57

@Turchi: Látod, már a fél társaság azon szurkol, hogy menjetek Etiópiába. Most már menjetek :)))

tanato 2014.10.12. 19:59:07

www.ittvagyunk.eu/htmls/cikkek.html?articleID=72

Tádé meg jelenleg a magyar-etióp társaság elnöke.Ő Pesten él,Debrecenben végzett és már magyarnak érzi magát.Néhányszor már beszéltem vele,nagyon jó fej,igaz Balázzsal fasírban vannak a Társaság vezetése miatt.

2014.10.12. 20:16:59

@VPBA: Jó a kávéjuk? Mindjárt ki leszek szórva Etiópiával együtt offolás miatt DDD. Posztoló járt már erre?

blackhairlady 2014.10.12. 20:25:57

@Turchi: En is felek, foleg, hogy nalunk is szoba kerult afrika :(
Jobb felni mint megilyedni vagy valami ilyesmi:)

blackhairlady 2014.10.12. 20:27:42

@TilosazA (UK): :)))) Mi meg azt fogadtuk emg, hogy csak olyat veszunk amit mi is megeszunk (nem vagyunk tul edesszajuak), igy nem kell 2 hettel a kovetkezo Halloween elott kidobni egy csomot.

2014.10.12. 20:28:57

@tanato: Nem zavarsz, közvetítek a férjemnek, üdvözöl és köszöni hogy esetleg megadod a kezdő lökést :-)

blackhairlady 2014.10.12. 20:29:03

@qkuc: Mi is faragtunk otthon is minden evben. Altalaban mentunk jatszohazban, es ott csinaltak a gyerekek csodas dolgokat. En is szeretem, szerintem tok buli. Vegul is egy tok buli:)))))

blackhairlady 2014.10.12. 20:31:34

@Turchi: A kollektiva hatalma:)))))))))))

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2014.10.12. 20:32:34

@Turchi: Nemzeti kincsük a kávé. Az arabica őshazája. Ha másért nem is, de ezért irigyelnélek :) Na, de már én sem zaklatlak ezzel tovább.

qkuc 2014.10.12. 20:47:05

@blackhair-lady: Csak a tököknek kevésbé, :D. Ez a kedvenc időszakom, amikor már készülünk a kisebb, nagyobb ünnepekre, :). Ami nekem még tetszik, az a Hálaadás.

qkuc 2014.10.12. 20:54:10

@blackhair-lady: Az a gond, hogy elég egy beteg, aki repülőre ül és már viszi is magával a kórt szanaszét. Remélem idén már nem kell mennem Frankfurtba meg Bonnba ...

tanato 2014.10.12. 20:54:15

@Turchi: Oké,majd még beszélünk Etiópiáról.

tanato 2014.10.12. 20:55:20

@VPBA: Jó sósan isszák,majd kijött belőlem amikor először kínálták nekem az etióp egyetemi társaim.

blackhairlady 2014.10.12. 20:57:49

@qkuc: Az az igazsag, hogy en unnepmanias vagyok, es idonkent szeretek tulzasokba esni. ilyenkor kell a csaldi kontroll:D

qkuc 2014.10.12. 21:01:26

@blackhair-lady: Nem vagy vele egyedül, :). Már nincs hely a karácsonyi díszeknek, de idén is körbenézem a kínálatot, :D.

blackhairlady 2014.10.12. 21:02:52

@qkuc: En nyaron, osz elejen szoktam venni egy csomot, mert ilyenkor akar 1$-ert is kapok gyonyorusegeket:)

Az ebolarol itt van egy nagyon jo kis osszefoglalo.

www.nytimes.com/interactive/2014/07/31/world/africa/ebola-virus-outbreak-qa.html?_r=0

kardio1 2014.10.12. 21:03:52

@qkuc: Te is szereted a csillagàszatot? Nocsak! En gyerekkoromban egy darabig csillagàsz akartam lenni :) Es persze most is érdekel még!

qkuc 2014.10.12. 21:24:35

@kardio1: Igen, :). Egy darabig csillagász akartam lenni, jártam szakkörre is, de a fizika bizonyos részeihez tökhülye vagyok és matekból sem leszek már okosabb. :D.

Van távcsövem is, amit kicipelek néha és az unokahugommal nézelődünk az éjszakai égen. Elég érdeklődő egy kiscsajszi szerencsére, :).

qkuc 2014.10.12. 21:29:53

@blackhair-lady: Köszi, mindjárt elolvasom.

Itt ez még nem terjedt el, hogy ilyen mértékben és ennyire korán kezdjék a karácsonyi cuccok értékesítését, :). A szezon elején, november első hetében elkezdik kiszórni a tavalyi maradékot, aztán jönnek az idejiek, majd szezon végén az idei maradék kiszortírozása, :))).

Már alig várom, hogy végigkurkászhassam a díszeket, meg szalagokat. A pénztárcám kevésbé lesz lelkes, :).

kardio1 2014.10.12. 21:33:30

@qkuc: Tàvcsövem nekem is van, otthonrol ki is hoztam, de màr elég régen hasznàltam...

qkuc 2014.10.12. 21:40:16

@kardio1: Ha esetleg kedved szottyanna hozzá, itt érdemes megnézni a heti "premiert": www.skyandtelescope.com/observing/weeks-sky-glance-october-10-18/

:)

November közepén jön a Leonidák meteorraj, ;).

kardio1 2014.10.12. 22:02:49

@qkuc: Köszönöm szépen. Itt is meg szoktam venni néha az amatôrcsillagàszati szakfolyoiratot, azért franciàul jobban elboldogulok, mint angolul. Legalàbbis kényelmesebb.

Taxomükke (UK) 2014.10.12. 22:32:51

@Babette.: Ez gusztusos kép lett.
Többször raktak már föl ide olyan ételfotókat, amitől inkább elment az étvágyam.
Mondjuk lehet, hogy én is csak olyan képet tudnék készíteni.
Bár az almatortám fényképe jól sikerült.
Ma pedig megfőztem életem első chicken curryjét. Finom volt. :)

Taxomükke (UK) 2014.10.12. 22:36:21

@Turchi: Etiópia a kávé őshazája, persze, hogy jó a kávéjuk.
Ethiopia Sidamo pl.
Mióta megismertem az arabica fajtákat, ritkán iszom mást.
(Tea-kávé webáruházam volt otthon, volt lehetőségem finom kávékat inni.)

2014.10.12. 22:40:09

@Taxomükke: Úgy tűnik kávé ügyben elég tájékozatlan vagyok, talán azért is mert csak gyenge cappuccinokat iszom. Egyszer ittam igazi normális kávét, aznap kifeküdtem tőle, vérnyomás, vagy valami miatt, azóta nem merek. Nem is tartunk itthon mert senki nem iszik.

Muscari 2014.10.12. 23:29:43

@Taxomükke: igy igaz, nagyon jo az etiop kave. Hogy ment a webaruhazad, mennyire voltak a magyarok vevok a minosegi kavera?

Mi jo minosegu teat vettunk rendszeresen a Polus Centerben, ott van egy altalunk csak "teas bacsi"-nak hivott ember, aki kimert szalas teat arul.

Off, de nem annyira:

index.hu/kulfold/2014/10/12/ot_hete_van_a_kanadai_hatarorok_fogsagaban_egy_magyar_ferfi/

blackhairlady 2014.10.13. 01:18:31

@qkuc: Itt van egy Hobby lobby nevu bolt, itt egesz evben lehet kapni. Persze novembrtol a fel uzlet ezzel van tele, Karacsonyig, majd jon a learazas, es utana egy reszet folyamatosan kint hagyjak, illetve cserelgetik. Volt mar, hogy juliusban vettem diszt:)
Amugy ebben a boltban az egesz utca fizeteset el tudnam kolteni:DDD

blackhairlady 2014.10.13. 01:23:52

@Muscari: Nalunk a nagylanyom nagy teas. olyan kulonleges teakat szokott venni amelyekrol soha enm is hallottam:) Sokszor iszik angol teat is (tejjel). Most karacsonyra tervezek neki venni valami szep teas keszletet meg egyeb tartozekokat.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.10.13. 03:29:12

OFF
nol.hu/kultura/agyelszivason-daniaban-1491707
dániai egyetemista életről és a lakáskeresés horrorisztikus állapotáról

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2014.10.13. 09:24:39

@tanato: Hát, ők tudják, miért? Én keserűn szeretem.

2014.10.13. 11:45:44

@zöldeketbeszélek: A férjem szerint igen DD. Otthon nem rinyáltam ám ennyit mikor óvodás volt a gyerek, szóval kicsit más a helyzetünk itt, de mint anya természetesen féltem, ez a dolgom. Az apák meg azért vannak hogy ezt ellensúlyozzák, mert ők lazábbak :-)

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.10.13. 13:07:51

@Turchi: Igen, nalunk is en vagyok a paramami, parom meg a lazapapi :-).

2014.10.13. 13:12:59

@zöldeketbeszélek: Jó ez így, úgyse tudnánk másképpen viselkedni. Ezért is meg másért is ragaszkodom ahhoz hogy sportoljon, önvédelmi, meg más dolgokat mert az minden téren erősíti. Agyilag meg én trenírozom meg Afrika DD

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.10.13. 14:13:37

@Turchi: Én is kinéztem már a karate tanfolyamot a helyi kiskölyök klubban :). Négy éves kortól mehet, úgyhogy elviszem, remélem tetszik majd neki. A Kung-fu panda az egyik kedvence, múltkor kijelentette, hogy kungfuzni akar :)).

2014.10.13. 14:50:20

@zöldeketbeszélek: Helyes! Ártani nem fog neki :-)

qkuc 2014.10.13. 16:33:27

@blackhair-lady: Micsoda szerencse, hogy itt még nincs, :D. Elszórnám a fizetésem igencsak hamar, :D.

Taxomükke (UK) 2014.10.13. 21:27:03

@Muscari: A webáruházam elég szépen beindult, de aztán ahogy romlott Magyarországon a helyzet, egyre gyengébben ment (megfogyatkozott a fizetőképes kereslet). Aztán szerencsére megvette valaki a céget az árukészlettel együtt, saccperkábé nullszaldóra sikerült kijönni a végére.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása