oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. október 07. 06:41,  Elmenjek Magyarországról? 778 komment

2014. október 07. 06:41 Határátkelő

Elmenjek Magyarországról?

Alighanem sokan vannak úgy, mint mai szerzőnk, aki komolyan fontolgatja a határátkelést, pedig Magyarországon is elég jól megél. József kételyei elsősorban nem a politikának szólnak, hanem a saját és a gyerekei jövőjével kapcsolatosak. Nem nagyon szoktam ilyet írni, de most fontosnak tartanám előre felhívni a figyelmet, hogy olvassátok végig a posztot, mert a határátkeléssel kapcsolatos kételyek és kérdések a végén fogalmazódnak meg.

férfi bizonytalan.jpg

"Sokat olvasom a Határátkelő blogot, mert nagyon tanulságos bejegyzések jelennek meg, melyek alatt itthonról és külföldről rengeteg érdekes hozzászólás érkezik. Az bátorított az írásra, hogy nemrég olvastam a blogon: az is írhat, aki itthon van / marad, esetleg tervezi a külföldre távozást.

Én azok közé tartozom, akik itthon vannak, de gondolkodnak a külföldi munkavállalásban, sőt abban, hogy „tartósan külföldre távozzanak”. Millió kérdés kavarog ugyanakkor a fejemben: legalább annyi érv szól a távozás, mint a maradás mellett.

Az is lehet, hogy a kommentek fognak afelé terelni, hogy „igen, érdemes váltani”, vagy éppen győznek meg arról, hogy maradjunk itthon. Azért írtam többes számban, mert van egy gyönyörű feleségem és egy kisfiunk, aki nemrég született.

Előrebocsátom: biztosan sokan örülnének annak a helyzetnek, amiben én jelenleg vagyok itthon, és ilyen körülmények között meg sem fordulna a fejükben a külföldi munkavállalás, kiköltözés. Lehet tehát, hogy a kommentelők között lesznek olyanok, akik átvitt értelemben küldenek el melegebb éghajlatra, de talán olyanok is, akik szerint ez tényleg, szó szerint jó ötlet lenne.

Nem megy rosszul

Kicsit több mint egy évtizede diplomáztam, és dolgozom a végzettségem szerinti munkahelyen. Ez a munka nem (vagy csak nagyon nehezen) vihető külföldre, ugyanakkor van egy nagyon keresett szakma – IT –, amelyet igyekeztem minél jobban kitanulni, ugyanakkor papírom nincs róla, viszont sok élő, működő referenciát fel tudok mutatni. Igen, ez webprogramozás, webes alkalmazások fejlesztése…

Ebből jelenleg „kis mellékesként” itthon is van némi bevételem, de nem ebből élek meg. Nincs tehát illúzióm, külföldön nem az itthoni végzettségem szerinti munkát tudnám végezni, de ez nem baj, hiszen szívesen élnék meg a programozásból.

Visszatérve a mostani, itthoni helyzetre: jelenlegi munkahelyemen több mint havi négyszázezer forintot keresek nettóban, a munka mennyisége elviselhető. Panaszra legfeljebb a szakmai vezetés miatt lehet okom, mivel az elképesztően katasztrofális, bár gondolom, legtöbben erre azt mondanák, hogy aki ennyit keres, tegye túl magát a vezetés alkalmatlanságán.

Sőt némi megtakarításunk is van, amiből éppen lakást szeretnénk venni, de felmerült a gondolat, hogy ezt esetleg már egy külföldi lakásba lehetne/kellene fektetni. Szerencsére tehát – lekopogom – anyagi gondjaink nincsenek, és tudom, ezzel (sajnos) a kisebbséghez tartozunk. Mégis miért gondolkodom a külföldre költözésben? És mi lenne a célállomás?

Nem a politika, hanem a kilátástalanság

Furcsa a válaszom: szinte mindegy, csak el itthonról. Szörnyű ezt leírni. Konkrét okot sem tudok mondani, hiszen a legtöbben anyagi okok miatt mennek el, de nálunk nem ez az elsődleges szempont.

A nem konkrét ok pedig a következő: egyszerűen nem látom, hogy nemhogy rövidtávon, de hosszútávon jobbra fordulnának itthon a dolgok. És ez politikai párttól független, mert teljesen mindegy, hogy éppen ki van hatalmon, semmi sem javul.

Választásról választásra – sőt évről évre – úgy vagyok vele, hogy „na, csak jobb lesz az elkövetkezőkben”, ehelyett már nagyon régóta nem érzem azt, hogy bármi is jobb lenne.

Elegem van abból a mindennapi hangulatból, ami Magyarországon mindenhonnan ömlik, naponta találkozom olyan emberekkel, akiknek egy élet munkáját tette tönkre így vagy úgy a gazdasági válság súlyosbítva az éppen aktuális kormányintézkedésekkel.

Nincs igazi piac, nincs fizetőképes kereslet, nincsenek olyan természeti értékeink, amelyek igazán nagy tömegekben vonzanák a külföldi turistákat stb., folytathatnám a sort.

Egyszerűen azt érzem, hogy Magyarország – és az ott élők – sorsa totálisan kiszolgáltatott mind a belső, mind a külföldi tényezőknek. És – bár még messze van – ha a nyugdíjra gondolok… nos, mindig is aktív nyugdíjas éveket terveztem magamnak, de majd mire odajutok, lehet, hogy másképp gondolom.

Mindenesetre ha bármi miatt az állami nyugdíjra leszek szorulva, hihetetlen megalázónak fogom érezni azt az összeget, amelyet egy ledolgozott élet után az állam a zsebembe tesz – gondolom ezt most, de vagy olyan magas lesz a nyugdíjkorhatár, hogy majd az ibolya alól integetek neki vagy egyáltalán nem is lesz nyugdíj. Mindenesetre ilyen szempontból sem biztató a jövő itthon.

Merre induljak el?

Visszatérve a célállomás kérdésére: a neten már szorgalmasan kattintgatok különböző cégek álláshirdetéseire. Elsődleges célunk az USA, de ha bármilyen más, angol nyelvterületre sikerülne kijutni konkrét állásajánlatra rámozdulva, annak nagyon örülnék.

Elejét szeretném venni a „külföldön sincs kolbászból a kerítés” kommenteknek. Volt szerencsém az elmúlt 10 évben néhányszor megfordulni az USA-ban, igaz, akkor nem elsősorban a kinti munkavállalás / letelepedés szándékával voltam kint, hanem ismerősnél látogatóban.

Tudom, hogy külföldön is reggeltől estig kemény munka van, és nem repül be a sült galamb az ember szájába. Mégis miért gondolom, hogy a külföldi munkavégzés jobb lenne?

Abban bízom, hogy talán jobban megbecsülik és elismerik az ember munkáját, és egy ledolgozott nap után nem azon aggódok majd, hogy már megint mennyit gyengült a forint, vagy melyik nap fognak hosszú, kígyózó sorok állni a bankok előtt, merthogy befagyasztják a betétesek pénzét.

Igen, sajnos ilyen és ehhez hasonló rémlátomásaim vannak látva az elmúlt és a jelenlegi kormány(ok) ámokfutását. Joggal mondhatjuk, hogy ez bárhol előfordulhat, lásd Lehman Brothers (persze ott „kicsit” más volt a helyzet), de azért nem gondolom, hogy az elkövetkező évtizedekben fejre állna az USA gazdasága.

Összefoglalva tehát az az érzésem, hogyha külföldön dolgoznék, sokkal stresszmentesebb életet tudnék élni, és sokkal nyugodtabb környezetben tudnék gondoskodni a családomról. Nem beszélve a kisfiamról, aki tökéletesen beszélne két nyelvet, és eleve egy olyan országban nőne föl, ahol milliószor több lehetőség adódhatna a számára már a kezdetektől fogva.

A legnehezebb: itthagyni a szeretteinket

Rengeteget gondolkodom a külföldre költözés nehézségein. És most nem a vízumra (pl. USA) vagy más adminisztrációs nehézségekre gondolok, hanem azokra és arra, akik és amik itt maradnak. Ez talán a legnehezebb.

Itt maradnak ugyanis az ember szülei, és ez nagyon fájó körülmény. Akik külföldre mentek, vajon milyen rendszerességgel tudnak hazalátogatni? Itthon, még bármilyen lépés előtt én például megfogadnám, hogy legalább kéthavonta hazajönnék, de ennek mi a realitása? Nyilván függ a kinti munkától is.

Itt maradnak az ember barátai, akiket szeret, és akikkel szerette minden nap megbeszélni, miért is kilátástalan a helyzet Magyarországon. :) Itt maradnak az ember gyökerei, új helyen kell gyökeret ereszteni. Ennek a nehézségeit talán fel sem tudom fogni.

Mégis több százezer honfitársunk döntött úgy, hogy ezt megteszi. Vajon én, mi is közéjük fogunk tartozni? Akik kimentek, és sikerült új munkahelyet találniuk, sikerült egy új, befogadó hazára lelniük, vajon hazaköltöznek valaha?

Nem hiszem, mert éppen azért mentek el, mert itthon nem jó nekik. Az én unokám talán nem is tud majd magyarul, és olyan lesz, mint azok az idős nénik, akikkel az USA-ban találkoztam, és azt mondták – természetesen angolul: „a nagymamám magyar volt”.

Tudnék boldog lenni külföldön?

Minél többet gondolkodom az egész témán, annál filozofikusabb – és nehezen megválaszolható – kérdésekbe ütközöm. A fő kérdés az: vajon tudnék boldog lenni külföldön? De ami ennél sokkal fontosabb: a feleségemnek és a kisfiamnak tudnék-e otthont és biztonságot nyújtani egy új országban, egy új kultúrában? Ezeket a kérdéseket nem tudom előre megválaszolni. Ha meg tudnám, most nem írnék.

A The Clash nevű együttesnek van egy híres száma, amelynek a címe nagyon erősen visszhangzik a fejemben: „Should I Stay Or Should I Go?” Biztosan köztetek is vannak, Kedves Olvasók, olyanok, akiket hasonló gondolatok, kétségek, kételyek gyötörtek (és külföldre mentek) vagy gyötörnek (és – még – itthon vannak). Biztosan vannak olyanok is, akik a külföld mellett döntöttek, és valami miatt nem sikerült a váltás.

Előre is nagyon megköszönöm mindenkinek, ha megosztjátok velem a véleményeteket, tapasztalataitokat, hiszen lehet, hogy a hozzászólásokból leszűrhető tanulságok fognak itthon tartani vagy éppen löknek tovább, az országhatáron túlra."

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr616765317

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2014.10.08. 12:44:09

@Ödenburger [Hu/At]: Csak azt tudom mondani ujra, hogy teljesen kivulallokent beszelsz a helyzetrol - szuper hogy turistakent elvezed Londont, csak fogalmad sincs milyen folyamatokon mentek keresztul azok akik ott probalnak elni, boldogulni generaciok ota. Persze itelkezni konnyu. Azoknak a kozvetlen leszarmazottait Hitlerhez hasonlitani, akik annak idejen megallitottak Hitlert es akiknek koszonhetoen pl. en megszulethettem - na ez egy kicsit demagog... A britek a vilag egyik legelfogadobb, legtoleransabb nepe, csak sajnos sokan vannak akik kihasznaljak ezt a toleranciat.

2014.10.08. 12:47:16

@Mirjam2:

Szep szavak, de a logikamat nem cafoltad meg.

2014.10.08. 12:50:44

@Zoole[uk]: Jartam arra most nyaron pl. Pont ezt mondom @Ödenburger [Hu/At]: kartarsunknak, aki kvazi nacizmussal es idegengyulolettel vadolja a briteket, hogy kicsit korul kene nezni UK-ben, ott elni egy kicsit, es mindjart elgondolkodna azon, hogy ki a rasszista... Vannak sajnos UK-nek olyan reszei - pl. ugy hallottam Birminghamben - ahol a betevedo feher embert verbalisan inzultaljak, csak azert mert feher es betette a labat a teruletre. Olyan iskolak is vannak ahol a tanulok nagy resze lengyel es egymas kozott csak lengyelul beszelnek - nem feltetlenul idealis kornyezet egy angol csalad gyerekeinek. De persze kivulallokent konnyu mondani hogy a britek milyen csunya nacionalistak.

Tapsi75 2014.10.08. 12:50:45

Kedves cikk író!
En 3 evvel ezelőtt döntöttem úgy, több okból, hogy külföldön próbálok boldogulni. Az angol nyelvterület miatt, szinte nem is volt más választás, csak Anglia:)
Ha röviden kell válaszolni, soha egyetlen percre sem bántam meg, ugyanakkor tény hogy vannak nehézségek, sokszor más fajta nehézségek, mint otthon. A nyugalmat en megtaláltam itt, főleg ha nem London a cél. Az emberek is sokkal kevésbé feszültek, es ez mindenen látszik. Például en imádom a kutyákat, es itt egyszerűen nem látsz idegbeteg kutyát. Bármelyikhez oda mehetsz, egyszerűen fel sem merül bennük az idegeskedés igénye... Szóval más. Másra es máshogy költesz mint Magyarországon, de ha nyitott vagy, nagyon könnyen elsajátítható minden, es a környezet is elfogad téged, ha valóban tudsz gondolatokat cserélni angolul. Nekem két diplomám van, jelenleg mérnökként dolgozom. A kihívások kissebbek, nem kell minden nap szarbol várat épiteni, es valóban meg vagy becsülte. Ha az USAban nyitott szemmel jártál, nem hiszem hogy ecsetelnem kellene az oktatási rendszerek közötti különbségeket, ég es föld. A gyerekeken is látszik a nyugodt környezet, es az hogy van lehetőség. Valódi, nem csak duma, es nem csak nehány kivalasztottnak.
Lesz olyan barátod, aki fog hiányozni, ez ilyen. En szerencsés vagyok, mert találtam pár embert, akiket ma mar a barátomnak hivhatok, de a haza es vissza utazás mindig központi téma lesz, noha nekem mar itt van az otthonom. Ha van konkrét kérdés meg, szívesen elmondom amit tapasztaltam, illetve sok sikert kívánok!

white zimbabwean 2014.10.08. 12:51:19

Igazán irigylem a posztolót, hogy ilyen dolgokon tud lamentálni, kb. azonos korú lehetek vele, a feleségemmel ketten keresünk annyit mint ő, ja és van két gyerekünk. Persze lúzerekre is szükség van...

2014.10.08. 12:54:13

@Ödenburger [Hu/At]: Mi a logikad? Az a 'logika' hogy Cameron szerinted egy populista, nacionalista politikus. Aki olyan mint Hitler. Hol itt a logika?

SzZoole 2014.10.08. 13:17:29

@Mirjam2: en tudom,mirol beszelsz,nem ellened irtam,hanem melleted,sorohatnek 1-2 helyet,de inkabb nem.

2014.10.08. 13:19:20

@Ödenburger [Hu/At]: erdekes, aki nem az Eut akarja, az mindjart egy mini Hitler. Nem kell EU nemzethalalat dimenzionalni.
UK egy uj szerzodest akar, minden johet tovabbra is, kiveve a bevandorlok. UK megtelt, az infrastruktura nem birja.
Az mar csak hab a tortan, hogy a European Court of Justice nem enged elitelt etrroristakat kib.szni az orszagbol, mert embertelen lenne. Helyette tizenplussz evig tartsuk oket a UK adofizeto penzen, a csaladjanak meg jarjanak a benefitek. Kosz, nem.

2014.10.08. 13:22:10

@Mirjam2:

Ennel azert ertelmesebbnek ismertelek eddig, ne hagyd, hogy az elfogultsagod es a szemelyes erintettseged elvakitson. Mert ha tenyleg csak ennyi jott le neked abbol, amit irtam, akkor eleg csalodott vagyok, foleg, hogy nem igen fektetek energiat abba, hogy ertelmetlen vitakat vivjak. Akkor szoktam erdemben vitatkozni es ervelni, ha a masik felet is latom annyira ertelmesnek es nyitottnak, hogy legyen ertelme a vitanak.

mittudomain007 2014.10.08. 13:26:03

Sokat gondolkoztam és szinte pont ugyan ezek merültek fel. Nálam két tini gyerek van, két idős szülő, és 40 felett vagyunk már. Több szakmám is van és mindegyik jól használható kint, de inkább maradtunk. Fiatalabban viszont lehet, hogy kimentünk volna. A rengeteg kinti ismerős tapasztalataira hivatkozva szereintem sokkal nem lesz jobb kint... Ott lesz más probléma csak kevesebb. Ha szentimetális jellem vagy, márpedig az írásodból az tűnik ki, akkormég kisebb lesz az esélye, hogy jobban jársz kint mint itthon. Nem olyan gáz ez az ország csak hajlamosak vagyunk nagyon pesszimistán élni. Kimehetsz, mert ha vissza is kell jönnöd jó tapasztalat, és a végzettséged által vissza is tudsz illeszkedni. Ha lelkizel akkor lehet, hogy meg kell tanulnod jobban értékelni az élet örömei. Ha csak ezzel van bajod, hogy nincs létbiztonság és nem érzed jól magad, feljeszd az önismereted és próbálj meg tartalmasabb életet élni. Elvégre nicsenek anyagi problémáid, ebből sokkal könnyebb jó életet csinálni. Én inkább az utóbbit javaslom. Ha elolvasod olyanok blogját akik szeretnek kint élni és utálják ami itt van, azoknak az írásában fele ennyi lelkizést sem találsz. Sokkal könnyebben feladnak bármit mint Te. Üdv.

munkysz 2014.10.08. 13:26:03

@kamane:

Nem olvastam végig az összes hozzászólást, de...
Szintén "jó" helyzetben vagyok MO-n, ezért vagyok még mindig itt.
Nem éltem még külföldön, de tisztában vagyok azzal, hogy sehol nincs kolbászból a kerítés ( család, barátok nagy része már nincs itthon és nem csak!! anyagi megfontolásból hagyták el az országot ).
A gyerekem még "csak" 2 hónapja ment ki. Fiatal, engedtem, sőt javasoltam a számára azt, hogy próbálja ki magát.
Úgy engedtem el, hogy haza jönni bármikor lehet...
A szívem mélyén - sajnos - azt kívánom neki, hogy maradjon.
Maradjon, mert a munkát jobban megbecsülik ( dolgozni ott is kell). Tisztességes munkával, szépen lassan lehet előre jutni, míg itthon sok ember számára ez csak egy álom.
Vezető beosztásban vagyok, de nem lehet mindenki az... Amit ebben az országban hiányolok, az az erős középréteg, na ez nincs nálunk ! Egyszerű, hétköznapi emberek, akik a normál munkából "kellemesen" meg tudnak élni, nem pedig "vegetálnak", mint elég sokan....

2014.10.08. 13:26:19

Na, latom, nagyon darazsfeszekbe nyultam ezzel a brit EU ellenes populizmus temaval. Sajnalom, hogy amugy nyitott emberek is kepesek radikalizalodni, ha egy kicsit is erintette valnak. Ezek utan viszont ne tessek szidni az itthoni radikalisokat, es ne tessek nacizni Mo-t. Szerintem. Mert nincs kulonbseg akozott, hogy milyen csoportot rekesztesz ki, a kirekesztes attol meg kirekesztes. Ismetlem, szerintem. Na, en OFF.

2014.10.08. 13:31:59

@charlieharper: Igen, es az osszes felesegeiknek is stb. Mondta egy baratnom - akit nem lehet elfogultsaggal vadolni, mivel kifejezetten vallasos brit muszlim - hogy o dolgozott a UK nyugdijbiztositonal, es rajott hogy sok esetben ket kulonbozo nonek is folyositanak ozvegyi nyugdijat pl. ugyanaz utan a pasi utan, ami elvileg torvenyellenes. Azt hitte hogy ez egy hiba a rendszerben, ezert felhivta ra a fonoke figyelmet, aki azt mondta neki hogy igen, ezt tudjak de nem mernek semmit csinalni mivel az erintettek rasszizmussal vadolnak oket. Inkabb valami technikai trukkel lehetove tettek hogy ket no is kapja a penzt. Ez a rasszizmus ilyen varazsszo lett, megemliti valaki es maris azt csinal amit akar. Es messze nem csak szinesboruek alkalmazzak; nekem volt a kozvetlen kornyezetemben olyan lengyel aki folyton a rasszizmus-kartyat lobogtatta ha nem ertett egyet az angol kollegakkal.

2014.10.08. 13:35:18

@Ödenburger [Hu/At]: Ja persze, mert pont ugyanannyira erinti Mo.ot a bevandorlas mint UK-t. Tenyleg kicsit reality check-re lenne szukseged; javaslom hogy koltozz par honapra UK-be, probald hasznalni az allami iskolakat, az NHS-t, aztan nyilatkozz hogy ki a kirekeszto. Rogton eszrevenned hogy sok esetben a bevandorlok probaljak kirekeszteni a helyi lakossagot.

McZozo 2014.10.08. 13:56:39

@kamane:
En negy eve jottem el. Magyar atlaghoz kepest baromi jol is kerestem. Igy nem a kozvetlen anyagi gondok motivaltak. Bar igaz ami igaz csaladba en voltam az egyetlen kereso igy hiaba kerestem jol leosztva csaladom foinek szamara mar nem volt olyan jo a kep.
Viszont a legfobb problemam az volt hogy evrol evre nemhogy azt lattam volna jobban elek ha picivel is hanem azt hogy csuszom le. Fizetesemet mindig valamilyen uruggyel nem emeltek meg. Most a gazdasagi valsag most a cegnek rosszul megy most csak a senior management kap ... mig a kiadasok nottek folyamatosan. Es nem volt semmi kilatas akar hosszu tavon is amire azt mondhattam volna hogy ok most meghuzom a nadragszijat de majd 10 ev mulva. Egyszeruen eljutott az orszag oda hogy totalisan nulla jovokepet mutat fel. Es bar nekem van elgondolasom a partokrol de el kell ismernem hogy az osszes ero aki az elmult husz evben hatalmon volt jelentosen hozzajarult ehez. Az elmult negy ev meg raerositett pluszba azzal hogy olyan dolgokat muveltek amik mar nem csak indirekt modon de akar direkt modon is erinthetett embereket. Ezaltal kiolve a remeny csirajat is az emberekbol. Es nekem mondhat barki barmit az orszagot elhagyok szama azert magaert beszel. Mindezt ugy hogy a Magyar sose volt az a kimondottan mobilis nemzet mint pl a Lengyel. Epp ket napja halottam azt az adatot ami meg az en elkepzeleseimet is felulmulta, csak a jelenlegi kormany nagy ivben hallgat errol. CSak angliaban 1.2 millio magyar folyamodott NI szamert az elmult 4 evben. Tehat mikor it nagyban mondjak azt hogy fel millio magyar elvandorolt az messze messsze meg se kozeliti a valosagot. Es igen ebbol az 1.2 milliobol biztos egy resze hazament egy resze ideiglenesen van itt de ha csak a felere mondom hogy kitelepult az is 600 000 fo csak angliaban es akkor ausztriarol nemetorszagrol meg nem is beszeltunk.
Ebbol adodolag lehet szep kepet festeni meg stadionokat epiteni meg eloadni hogy az unortodox gazdasagpilotika milyen sikeres, de a valosag az hogy csak eddig minimum 1 000 000 ember lefalcolt ennek azert a tobbsege kozepkoru vagy fiatal. Pont az a reteg akik eltartanak az orszagot par ev/evtized mulva. Es lehet most meg elkodoljuk a veszelyt, de idovel hatvanyozottan fog ez lecsapodni, kezdve azzal hogy nem lesznek orvosok apolok, a nyugdijak es szocialis dolgok lecsokennek vagy megszunnek. Beruhazasok nem jonnek majd oda mert nem lesz egyszeruen szabad kepzett munkaero a piacon. Elobb utobb valamilyen szinten be fog dolni az orszag, es ezt nem akarjuk sokan megvarni szerintem.

tralalala 2014.10.08. 14:01:04

"Elegem van abból a mindennapi hangulatból, ami Magyarországon mindenhonnan ömlik, "

Erről mindig eszembe jut az a karikatúra, hogy öt ember utazik a metrón, és mind azt gondolja a másik négyről, hogy na, most nézhetem ezeknek a depressziós zombiknak a fejét.

tralalala 2014.10.08. 14:01:04

@McZozo: "CSak angliaban 1.2 millio magyar folyamodott NI szamert az elmult 4 evben. T"

Kicsit még számolgatsz, hamar kijön, hogy MO-n igazából mínusz négymillió ember él.

2014.10.08. 15:07:13

Ha van, aki a poszterre fúj, rám még inkább fog. 35 vagyok, feleségem otthon két kisgyerekkel, csak én dolgozom, de mivel kurrens szakmám van, sőt ritkaság, amiben jó is vagyok, simán 7 számjegyű a fizetésem.

A legfőbb kérdés, hogy a gyerekeim miféle oktatásban fognak itt részesülni, milyen káros hatások érik majd őket, milyen beteg társadalom alakul itt ki, mire ember lesz belőlük, és maguk eldönthetik, hogy akarnak-e itt élni. Meg miféle gennyes réteg uralja ezt az országot politikailag, és gazdaságilag egyaránt! Hányni tudnék, ha bekapcsolom a rádiót, vagy megnézek egy híradót. És a sok birka, aki beszopja a propagandát, és tapsol mindennek. Mintha én jöttem volna a Marsról. És miért kell folyton bosszankodni, amikor bárhová nézek, és azt látom, hogy ide nem pénz hiányzik, csak egy kis odafigyelés, egy kis összetartás, egy kis józan ész! Miért ne akarna bárki menekülni innen?!

Itthon házunk van, kocsink, megtakarításunk, és igazából nem sok gondunk, így bárhová azért nem megyünk. Igzából csak angol nyelvterület jöhet szóba, vagy egzotikus országok, ahonnan nem sok ajánlat van. Angliába nem vágyunk, a franc akar folyton ködben, esőben, sárban tocsogni. Máltán szívesen élnénk, de ott fele annyi fizetést kapnék, mint Angliában, bár az ottani árszínvonalon abból is jól élnénk. A fene se tudja. Azért mennék :)

Anyukám szokta mondogatni, hogy még nem fáj eléggé :)

Herr Géza 2014.10.08. 15:26:08

@kamane: Tudod mi ugrott be a verseidet olvasva? Hogy te tényleg nagyon beleillesz a magyarok gyakran melankólikus világába és a német soraidról egyre csak Paul Verlaine Öszi sanzonjának zseniális Tóth Árpád féle fordítása jutott eszembe:

"Ősz húrja zsong,
Jajong, busong
A tájon,
S ont monoton
Bút konokon
És fájón."

Gondolom ismered, de ha nem, keresd meg sürgösen. Mindig úgy voltam vele, hogy ezeknek a soroknak a csengését németül (és még sok-sok egyéb nyelven) lehetetlen reprodukálni, de te megingattál ebben a rögeszmémben.... Köszi!

kék madár 2014.10.08. 15:31:58

@M.G.M.: ez most meg vadabb volt, az allamnak ehhez semmi koze. A munkaado donti el, hogy mennyi a betegszabadsag. btw there is no free lunch, lehet evi 200 nap szabadsagot adni valakinek, de ugy is fog kinezni az a ceg.
De a lenyeg, hogy senkit nem rugnak ki azert mert elmegy a beteg gyerekeert, vagy orvoshoz viszi. Masnap a bugyijat is leperelnek annak a cegnel

berliner12 2014.10.08. 15:45:11

@kék madár: SAP-sok, Navision szakik simán így keresnek, mint alkalmazott is.

kék madár 2014.10.08. 16:03:58

ja de van meg egy: fiatal FIDESZ politikus:10 ev alatt 100 millat siman osszesporolnak 400 bruttobol

Kinizsi01 2014.10.08. 16:03:59

"Sőt némi megtakarításunk is van, amiből éppen lakást szeretnénk venni, "

Ha aggódsz a jövő miatt akkor biztosítsd magadnak és a családodnak a jólétet a jövőben is!

Vegyél lakást, de ne magatoknak! Vegyél garzonokat, tele a net ingatlan hirdetésekkel, árverésekkel. Amikor véget ér a moratórium több ezer ingatlant fognak árverezni, kényszer értékesíteni nevetséges árakon. (kb fél-1 év múlva)

Vegyél ingatlanokat és add ki őket bérbe! Ha nem akarsz személyesen foglalkozni a kiadással, bízd cégekre. Stabil egyre emelkedő bevételed lesz belőle hosszú távon is. 4-5 garzonodból pár év múlva több passzív bevételed lesz mint most a munkádból!

Emiatt nem kell félned a nyugdíjtól, mert nem leszel rászorulva és biztosított lesz a családod jövője is. Annyit mindig ki fognak fizetni az emberek, amennyibe az albérlet kerül, a kereslet albérletre mindig magas, pláne ha jó helyen van, vagy szépen fel van újítva.

Mivel ez passzív bevétel, nem korlátoz a külföldi terveidben, ha akarsz, emellett szabadon kiköltözhettek és annyi jön belőle, hogyha nem sikerül a dolog akkor haza tudtok jönni. Én mondjuk meggondolnám, hogy kimenjek-e egy idegen kultúrába, (ahol csak egy leszel a bevándorlók tömegéből), nem a saját szakmámban dolgozni. Úgy garantáltan sokkal stresszesebb leszel, mint itthon. Idegen szokások, idegen környezet, idegen nyelv, teljesen ismeretlen közigazgatási, egészségügyi rendszer.

Itthon van van pénzed, akkor meg tudod fizetni a normális magán egészségügyi szolgáltatásokat, meg tudod fizetni a nyelvtanárokat, vagy járathatod a fiad elit iskolákba.... úgy is tökéletesen meg lehet tanulni nyelveket és még a rokonait is láthatja. A te helyzetedben szerintem nincs értelme a kiköltözésnek. A politikai rendszernek meg nem sok befolyása van arra, hogy hány helyről kapod a bérleti díjakat hónapról hónapra.

30-06 2014.10.08. 16:03:59

Nem vagyok különösebben meglepődve, hogy valaki nem csak anyagi okok miatt távozik.
Na nyugdíjad -ha megéred - akkor itthon nem valószínű, hogy lesz
A legoptimistább makroközgazdászok szerint 15 év múlva már a nyugdíjhelyzet katasztrofális lesz. Persze ennek az is az oka, hogy a keresőképes réteg távozik ( mert fél, hogy nem lesz nyugdíja stb.)
Az egészségügyi helyzet szerintem 8 éven belül bedől.( ok. nem vagy beteg, de nem is leszel? )
Az oktatás már most úgy szar ahogy van.( Te már nem tanulsz, de a gyerek?)
A fentiek figyelembe vételével mire kell még várni?
Talán arra, hogy az unió visszafogja a támogatásokat vagy felfüggessze a szavazati jogot? Aztán majd csodálkozunk, amikor az osztrák határcsendőr kéri a vízumot.
Elképzelhetetlen?
Aztán majd egyszer csak pár napot késnek az állami fizetések ( és a nyugdíjak ha még lesznek) elrendelik a bankmoratóriumot.
Aztán Argentína?
'88-ban azt mondtuk, hogy na most az optimista angolul tanul, a pesszimista oroszul tanul, a realista meg lőni tanul.
Az optimistáknak már bejött, most a pesszimisták vannak helyzetben és szükségszerűen eljön a realisták ideje is.
Nem kell itthon megvárni, aki nincs rá felkészülve.

kék madár 2014.10.08. 16:03:59

@berliner12: 1+ milla netto alkalmazottkent?

berliner12 2014.10.08. 16:40:52

@kék madár: fix munkaidős, korlátlan idejű szerződéssel magánvállalkozóként tuti. alkalmazottként nem tudom.

kardio1 2014.10.08. 18:52:30

@Herr Géza:
Az eredeti meg igy szol:

Chanson d'automne

Les sanglots longs
Des violons
De l'automne
Blessent mon coeur
D'une langueur
Monotone.

Tout suffocant
Et blême, quand
Sonne l'heure,
Je me souviens
Des jours anciens
Et je pleure

Et je m'en vais
Au vent mauvais
Qui m'emporte
Deçà, delà,
Pareil à la
Feuille morte.

Muscari 2014.10.08. 20:13:53

@Mirjam2: kepzeld, a ferjem szerint jogos, hogy mindkét felesége kapja a nyugdijat, mert az o orszagukban a hazassag torvenyes. Vajon itt melyiket ismerik el hivatalos felesegnek, az elsot?

2014.10.08. 20:29:34

@Muscari: Nem, nem lehet jogos, mivel UK-ben torvenyellenes hogy ket feleseg legyen, es pl. legalisan nem is vandorolhatnak be mindketten felesegkent ha nem UK-bol szarmaznak. Ha pedig itt talalkoztak, akkor nem hazasodhatnak ossze mindketten egy pasival, ez szigoruan tiltott. Persze iszlam hazassaguk lehet es ezt a kozosseg elismeri, de legalisan nem hazasodhatnak ossze. Ha mar hazas vagy es megprobalsz meg egy emberrel hivatalosan osszehazasodni, az buncselekmeny. Ertelemszeruen ozvegyi nyugdijat sem kaphatnal valaki utan akivel nem voltal jogilag osszehazasodva.

2014.10.08. 20:34:19

@Muscari: Ha jogos lenne, akkor pl. az is jogos lehetne hogy megjelenik egy 90 eves pasi a 10 eves felesegevel Jemenbol (igen, ez ott legalis es ugy tudom elofordul) es nem tilthatna meg nekik a brit rendorseg hogy egyutt eljenek mint ferj es feleseg, mivel ez az o orszagukban nem utkozik torvenybe. De szerencsere nem igy mukodik: UK-ban a brit jogot kell figyelembe venni, legalabbis egyelore...

i got my (törölt) 2014.10.08. 21:10:28

@tralalala: ha a választásokon leadott szavazataikból következtetünk az iq-jukra, s azt összeadjuk, lehet, hogy valami hasonló számértéket kapunk. :)

i got my (törölt) 2014.10.08. 21:14:18

@puhacica: elég bele pár "cicamica"? azért a klip (kékben) az igazi! :)

i got my (törölt) 2014.10.08. 21:14:19

tévedés azt hinni, hogy kitehető a megtelt tábla britanniára vagy svédországra. mindaddig, amíg a termékenység 1,3-2,1 között van (európa összes országában), folyamatosan, évről évre szükség van a bevándorlókra. különben az országnak nagyon rosszul fog menni - inkább előbb, mint utóbb. nem lesz munkaerő, megdöglik a gazdaság, a mélybe zuhannak az ingatlanárak, stb.
a tartalékok nagyon gyorsan elolvadnak. tessék mondani, ha egy ország sokkal kevesebb értéket állít elő, mint amennyit elfogyaszt, hová vezet az már középtávon is?

csodálkozom, hogy ez az egyszerű állítás olyan nehezen jut el sokakhoz.

2014.10.08. 21:34:33

@i got my: En meg azon csodalkozom, hogy az az egyszeru allitas nem jut el sokakhoz, hogy a svedek meg a britek sajat maguk szeretnek eldonteni hogy szerintuk megtelt-e az orszag vagy sem, es iszonyuan irritalja oket hogy ebbe masok probalnak belepofazni. Ami a gazdasaggal kapcsolatos spekulaciodat illeti, egyreszt a penz nagyon nem minden, masreszt pl. a brit gazdasag kicsit maskepp mukodik mint a magyar: az ingatlanok jelentos reszet befekteteskent veszik pl. kulfoldiek, igy nem zuhannanak a melybe az ingatlanarak ha csokkenne a nepesseg. Az atlagembernek pedig abszolut az lenne az erdeke ha az ingatlanarak csokkennenek a nehany evvel ezelotti mertekre, amikor meg egy altagos fizetesbol elo ember is tudott lakast venni pl. Londonban, ami ma mar elkepzelhetetlen a nagy merteku bevandorlas miatt. Az eloallitott 'ertek' pedig nagyreszt nem tulzottan munkaero-igenyes UK-ben, hanem a szolgaltatoi szektorbol szarmazik (pl. penzugyi szolgaltatasok, media, oktatas), igy semmilyen hatrany nem erne az orszagot ha evente par szaz ezerrel kevesebb alacsonyan kepzett EU-polgar vandorolna be. Az ilyen munkasoknak a nagy resze olyan alacsony beren van, hogy osszesen tobb benefit-et kapnak mint amennyi adot fizetnek, foleg ha a csaladjukkal jonnek.

Muscari 2014.10.08. 21:44:05

@Mirjam2: persze, én is így gondolom.

Azért az sem valami fair, hogy a rasszista kártyát sokszor kijátsszák, ugyanugy, mint a meleg kártyát is. Ismerek embert, aki mindig így van úszta meg a hülyeségeit, hogy meleg volt.
Ilyen sajnos mikor átesünk a ló másik oldalára :-(

Badeni_lakos 2014.10.08. 22:43:23

@Herr Géza: Nekem az Őszi Sanzon az egyik kedvenc versem!!!
Annyira imádom azt a Dallamosságát, ritmikusságát a versnek, hogy mást nem is tudok hozzá hasonlót most említeni!!!

Zseniális hangulat!!!
Zseni volt az a Tóth Árpád!!! Dicsőség hamvaira!!!

onewayticket 2014.10.08. 22:53:31

The Clash zenéje ugrott be nekem is elsőre. :)
Nos, én nem keresek _ennyire_ sokat (de átlag feletti a bérem), van lakásom (hitelem is), nincs autóm, nincs még gyerekem.
Leginkább a kilátástalan jövő érzése és a lehetőségek rohamtempójú beszűkülése miatt szeretnék elmenni én is. A politikáról is ugyanaz a véleményem, mint neked.
A szakmám nekem is olyan, hogy azt csak itt művelhetem, ha külföldre megyek, ott másból kell majd megélnem. Nem vagyok tudományos kutató vagy menedzser típus, valószínűleg kétkezi foglalkozást kell válasszak, de nem bánnám. USA-ba nem vágyódom, csak Európa jöhet szóba. A legjobb barátom is el akar menni, neki sincs mit veszítenie. Fapados repcsikkel kb. havonta látogathatnánk a családjainkat. Az sem kizárt, hogy a szüleink jöjjenek hozzánk, akár hosszabb időre is. Részletkérdés.
Életem célja, hogy elmenjek innen!

Badeni_lakos 2014.10.08. 22:55:26

Várj csak!

Minden igazi Nagy magyar gondolkozó / költő / tudós emberre is írhattam volna azt, hogy "Dicsőség hamvaira!" most így írom:

Dicsőség mindazoknak, akik valóban tettek is valamit egy Közösségért, a magyarok közösségért, segítették a közösséget amennyire csak tudták, Dicsőség hamvaikra!!

Dicsőség, és Bölcsesség övezi sírjukat, mert Rájöttek arra, hogy a halál után Semmi mást nem vihetnek magukkal, csak azt, amit Másokért tettek! (amit maguknak pénzért felhalmoztak, azt nem vihetik magukkal a túlvilágra)

Dicsőség hát nekik, mert belátták a mélységét annak, hogy milyen fontos, hogy Akkor segítsenek egy Közösségen (lásd: a magyarok közössége) amikor Nagy szükség van rá! És mind-mind erején felül áldozta fel életét, igen bölcsen, a közösség oltárán.

hiszen minden más, minden pénzen vett dolog elillan a halál pillanatában. Az Egoizmus, és minden pénzen vásárolt tárgy csak illúzió, nem boldogság.

A Szeretet adhat Igazi Boldogságot, és a másokért, közösségért hozott áldozatos munka. A Tett! És Nem a szavaknak, Hanem a Tettnek van a legnagyobb ereje!! És most Magyarországon is a tettekkel kell a közösséget építeni!!

egykettő3 2014.10.08. 22:59:01

@McZozo: A hivatalos brit adatok szerint 2002 től 2013 ig (12 év alatt) 144 ezer ezer magyarnak adtak ki national insurance numbert. Ezek közül az emberek közül sokan már elhagyták az Egyesült Királyságot. Az 1,2 milliós számok amik keringenek a neten nem igazak. Nem tudom hogy te ezt tájékozatlanságból vagy rosszindulatból terjeszted. Ha érdekelnek a UK statisztikai adatok akkor keress rá a neten a következő kifejezésre:

national insurance number allocation summary tables feb 14 xls

a 2-es fülön látod az országok szerinti bontást az excel fájlban.

Bogdan Balázs 2014.10.08. 22:59:01

Mi (a feleségem, a 16 hónapos kisfiam es en) éppen 2 hete költöztünk ki Londonba. Az otthoni felteteleim, az érzéseim es az úgymond döntésképtelensegem nagyon hasonló volt. FBon rám kereshetsz es szívesen leírom miért es hogyan döntöttem így es mit tapasztaltam azóta kinn.

onewayticket 2014.10.08. 22:59:17

@30-06: Nekem ajánlhatnának 10x annyi pénzt is mint amennyim van, akkor is el akarnék menni. Ha munka nélkül, de legálisan jutnék sok pénzhez (pl. öröklés, nyeremény, ingatlanok kiadása), akkor is.

Badeni_lakos 2014.10.08. 23:09:42

@kamane: Na, hát ennek örülök! :) Dejó! :) majd úgyis megyek Pestre, meg még tovább Debrecenbe, és akkor írok neked, és összefutunk egy Kaffee ra :)

Badeni_lakos 2014.10.08. 23:25:45

@munkysz: Ez butaság!
"A munkát" mindenhol ugyanannyira megbecsülik!!!

Csak az nem mindegy, hogy mennyire vagy helyettesíthető / mennyire helyettesíthető munkát végzel!!!

EKKOR:

A.) Ha nagy a fluktuáció a munkahelyen (akárhol is legyen a világon) akkor fel leszel értékelve, mert (bár megtehetnéd) de Te nem mondasz fel. => Jó az alkupozíciód.

B.) Ha Értékes a tudásod (a munkapiacon értékes: Értékes Szolgálatot tudsz vele nyújtani a munkaadódnak, akkor Pénzzel meg is lesz fizetve!!! Értékes tudás az, ami Tudományosan igazolt(!) hozzáadott értékkel rendelkezik. Pl. matematikai alapokon nyugszik, felső szintű matematikai készséget igényel! Vagy olyan értelemben intellektuális, amivel Valós Hasznot tudsz másnak / a cégnek nyújtani!

ENNYI az egész!!!

(Nem kell sírni, meg túl-misztifikálni... Tanulni kell !!! )

M.G.M. 2014.10.09. 09:11:54

@kék madár:
Az államok (vagy városok) egy minimumot határoznak meg a fizetett betegszabadságra. A legtöbb állam nem határoz meg minimumot tehát a munkáltatóra van bízva.
Azaz hogy neked mennyi lesz garantáltan, az az államtól függ.
Remélem megy az angol:
The United States does not currently require that employees have access to paid sick days to address their own short-term illnesses[...]
In November 2006, the voters of San Francisco passed a ballot initiative making the city the first in the country to guarantee paid sick days to all workers. The measure received the support of 61 percent of voters.[33] Under San Francisco's law, workers earn one hour of paid sick time for every 30 hours worked. Workers in businesses with 10 or fewer employees earn up to five days per year, while workers at larger businesses earn nine days per year.[...]
In March 2008, the Washington, D.C. Council voted unanimously to pass legislation guaranteeing workers paid sick time. Under the Accrued Sick and Safe Leave Act, workers in businesses with 100 or more workers earn up to seven days of paid sick leave each year, workers in businesses with 25-99 workers earn five days, and workers in businesses with 24 or fewer workers earn three days.
[...]
Lényeg a lényeg, kevés a betegszabi. Azaz egy kiadós influenza belekerülhet 1-2000 dollárodba.

2014.10.09. 10:00:12

@kék madár: Szoftveres/gazdasági területen dolgozom, közelebbről nem szeretném definiálni.

SekLa 2014.10.09. 11:35:51

@Badeni_lakos: Magyarországon élek, Fideszes szavazó vagyok, 18 éve jöttem ide a férjemmel, a 2 gyerekemmel és 4 táskával: az egyikben voltak a ruháink, a másikban az edényeink, a harmadikban az ágyneműnk és a negyedikben minden egyéb: gyerekjátékok, könyvek stb. Két év múlva egyedül maradtam az akkor 10 és 7 éves gyerekeimmel. Egyedül neveltem fel őket, egy keresetből ITT. Mindketten mérnökök, egyikük 2 idegen nyelven beszél szinte anyanyelvi szinten, másikuk "csak" angolul. Mindketten az itthoni oktatási rendszerben tanultak meg mindent...különórákra nem is jutott volna. Én csak egy dologra akartam megtanítani őket: embernek lenni. És EMBER bárhol lehetsz, ahogy itt írta valaki: magadat mindenhova magaddal viszed és a magad boldog- vagy boldogtalanságát is....mindegy hova mész... @kamane boldog itt és próbál tenni azért, hogy az ő értékrendje szerint mégjobb legyen az a hely ahol él. Nagyon nagy tisztelettel és mély SZERETETTEL. Minden elismerésem az övé :-) És ahogy @Badeni_lakos lakos írta: "A Szeretet adhat Igazi Boldogságot, és a másokért, közösségért hozott áldozatos munka. A Tett! És Nem a szavaknak, Hanem a Tettnek van a legnagyobb ereje!!"

SekLa 2014.10.09. 11:35:51

És most csak egy kérdésem lenne mindazokhoz akiket nem a kíváncsiság vonz valahova, hanem "valami" eltaszítja őket innen: sosem gondoltatok bele, hogy Ti tulajdonképpen magatok elől menekültök?

mittudomain007 2014.10.09. 12:48:33

@SekLa: Egyetértek, én is azt javasoltam hogy tanulja meg jobban értékelni az életet, fedezze fel azokat a szépeket amik mellett csak elsétál. A lelki problémák elől nem lehet elfutni. Ha megtanulja jobban érezni magát akkor már nem is lesz rossz itthon elvégre anyagiakban sem szűkölködik. A fogyasztói társadalom elvárásait is csak fejben lehet kezelni, mert ha ezt valaki nem tudja, akkor keményen bedarálja...

2014.10.09. 14:39:32

@SekLa: Még nem jutott eszembe, és elsőre elég nagy butaságnak is tűnt. Most, hogy olvastalak, belegondoltam. Másodikra is butaság.

2014.10.09. 14:39:32

@mittudomain007: Ezt mondod az észak-koreaiaknak is? Mert ha nem, akkor észrevehetnéd, hogy a különbség nem minőségi, csak mennyiségi.

SekLa 2014.10.09. 15:27:02

sammick
Azt írtad az egyik hozzászólásodban, hogy "És miért kell folyton bosszankodni, amikor bárhová nézek, és azt látom, hogy ide nem pénz hiányzik, csak egy kis odafigyelés, egy kis összetartás, egy kis józan ész!" Értem ezt az érzést, sokszor gondolom én is ezt. Csak a reakcióm nem az, hogy akkor továbbállok, hanem próbálok tenni valamit, amire azt gondolom jó lesz. Elkezdtem pld. odafigyelni mondjuk úgy "mások" helyett. Pld. ha hétvégén túrázni mentünk a gyerekekkel, akkor vittünk magunkkal kukazsákot és felszedegettük a szemetet. Voltak, akik azt hitték, hogy ezért fizetést kapunk, voltak akik megköszönték és később találkoztunk olyanokkal, akik szintén kukazsákkal kirándultak. Nem szeretném senkinek megmondani hogyan éljen, de hiszek abban, amit tapasztalok is, hogy ha jól csinálok valamit és ez látszik is rajtam (mert én boldog vagyok :-)) akkor talán mások is megpróbálják utánam csinálni, vagy legalább rámcsodálkoznak: vajon mitől érzi magát ennyire jól?
Ha érted ezt a példát, akkor talán válaszolsz majd a kérdésemre: miért butaság? ( Ugye nem azért mert te kijelentetted és akkor így is van?)

berliner12 2014.10.09. 15:32:54

@SekLa: ez a felvetés finoman szólva is zavaros, még dolgozz rajta.

@mittudomain007: tudod vannak akiknek simán csak felfordul a gyomruk az otthoni dolgok láttán. nehéz örülni az asztalon gőzölgő finom falatoknak, miközben az embernek hányingere van és hányás szagot érez mindenhol.

én 2 és fél éve élek külföldön, azóta 2 évet fiatalodtam, kiegyensúlyozott lettem és boldog. engem ha fejed tetejére állsz se fogsz meggyőzni arról, hogy nekem jó lenne otthon.

akkor se költöznék haza, ha a mostani fizetésem 10-szeresét ajánlaná valaki, mert nem a fogyasztói társadalom elvárásai szerint élem az életem, hanem ott, ahol jól érzem magam.

nem szeretnék a szerző nevében nyilatkozni, de könnyen lehet, hogy ő is így van vele. nem kell mindent jobban tudni mások helyett...

SekLa 2014.10.09. 16:00:57

@berliner12:
Miért zavaros? (Miért csak odaböktök valamit, hogy butaság és zavaros. Én boldog tudok lenni ebben az országban és azt is tudom, hogy miért és az nem zavaros és nem butaság :-) Kérlek ne mondd, hogy csak, mert tényleg beszélgetni szeretnék. Tudod: eszmét cserélni :-))
"én 2 és fél éve élek külföldön, azóta 2 évet fiatalodtam, kiegyensúlyozott lettem és boldog " Én készséggel elhiszem! És tényleg őszintén kérdezem: csak a külső körülmények hatására történt mindez? (Itt például arra gondolok, amit jópár kommentelő megemlít, hogy amióta vendégként jár haza Magyarországra sokkal szebbnek látja az országot vagy Budapestet. Az ország akkor is szép volt amikor elmentek és Budapest legnagyobb értékeit sem az utóbbi 20 évben hozták létre... Én csak kíváncsi vagyok mi változik meg...nem lehet, hogy a szemlélet?Tényleg érdekel.

SekLa 2014.10.09. 16:18:38

@sammick:
"Generációknak kell felnőnie egészségesebb szellemben, hogy ez az ország visszatérjen a normális útra. Sajnos ezt még el sem kezdtük, még mindig lefelé megyünk. Ha választhatok, nem áldozom erre az életem."
Köszönöm a választ és emberileg nagyon is érthetőnek tartom, hogy nem áldozod erre az életed amennyiben valóban úgy látod, amint leírtad.Nem hiszek az áldozatokban és nem is kérnék belőlük! Én csak abban hiszek, hogy mindenkinek meg kell találnia a saját boldogságát. DE miért nem próbálják meg az emberek a vonzás felől megközelíteni a dolgokat? Pld: azért szeretnék külföldön élni, mert meg akarnak ismerni egy másik kultúrát, vagy mert ellenállhatatlannak találják pld. az olaszok mentalitását stb. Volt itt aki azt írta: bárhol is született volna mindenképp szeretett volna máshol is élni :-). Az itt kommentelők közül sokan fájlalják a negativizmust Magyarországon, de az nem negativizmus, ha a taszításból indulsz ki és nem a vonzásból?
Isten ments, hogy személyiségi defektnek tartsam ha valaki maga elől menekül! Én csak annyit mondok, hogy lehet tartani valami felé és lehet menekülni valami elől. Az előbbit jobbnak érzem :-)

berliner12 2014.10.09. 17:13:30

@SekLa: Azért zavaros, mert ha magam elől menekülnék, akkor most is menekülnöm kéne, nem? Nehéz maga elől (el)menekülnie az embernek.

Nem értem, hogy mire vonatkozik az a kérdés, hogy csak külső körülmények hatására történt-e mindez. Napestig tudnám sorolni, hogy mi mindenből van/volt elegem otthon, speciel a megélhetés miatt nem kellett aggódnom sosem. Ha így vesszük, külső körülmény nem volt.

Ami a taszítás/vonzás dolgot illeti:
Vonz az a pár tucat nagyszerű ember, akit 30 év alatt megismertem és szeretek, akik szeretnek. (Jelentős részük szintén olyan gyorsan hagyta vagy hagyná el az országot, amilyen gyorsan lehet. Vannak akik nem tehetik vagy nem merik megtenni.) Vonz az a pár tucat nagyszerű ember, akikről tudok és akik próbálnak tenni a változásért. Látva, hogy milyen ellenszél ellen és milyen körülmények között dolgoznak én nem vállalom. (De nekem amúgy is megvannak az eszközeim, hogy másféleképpen tegyek az országért, pontosabban azokért, akik szeretnék/elfogadják a segítségem.) Ezzel a felsorolásnak vége.

Magyarországon az emberek nagyon-nagyon jelentős része taszít. A közgondolkodás taszít. A közhangulat taszít. A tehetlenség és fásultság taszít. A békemenet taszít. Az adókerülés taszít. A bliccelés taszít. A kopasz vállalkozók taszítanak, akik szlovák rendszámmal és nagymagyarország matricával cirkálnak, miközben az alkalmazottaik heti 70 órában gürcölnek mininálbérért. A borítékok taszítanak. A magyar ügyeskedés taszít. Az állandó taposás és kétszínűség taszít. Az önzés taszít. Az ostobaság, a népbutítás és a parasztvakítás taszít.

Összességében sajnos felfordul a gyomrom az országtól, ha őszinte akarok lenni.

Ami a természeti kincseket illeti, szerintem Magyarország meglehetősen középszerű hely. Fikarcnyival sem látom szebbnek vagy csúnyábbnak, mint három éve. Csak és kizárólag "idegenebb" lett.
Budapest amúgy Európa egyik legszebb városa, plusz van még sok szép rész és turistaként hangulatos város(ka), de azért a hegyek, a tengerek és némileg a pénz hiánya miatt inkább csak nekünk, magyaroknak szép vagy különleges.
Mindenesetre mindig is szebbnek tartottam Budapestet Berlinnél. Utóbbiban viszont sokkal jobb élni.

berliner12 2014.10.09. 17:16:10

@SekLa: Ja és talán a legfontosabbak kimaradtak: elképesztően taszít, hogy az emberek nem mosolyognak és nem néznek egymás szemébe az utcán vagy a villamoson. Hogy mindenki mindenkire rögtön dudál és üvölt, mint egy állat.

De tényleg napestig tudnám még sorolni...

SekLa 2014.10.09. 19:32:42

@berliner12:
Ó ez nagyon jó mondat volt! Én mosolygok és az emberek általában visszamosolyognak....automatikusan :-) Te próbáltad már? Ó és tapasztalatból tudom, hogy ez szinte minden országban működik (mármint Európában, mert máshol nem jártam)
Olvastam nemrég egy felmérést hogy melyik országban a legboldogabbak az emberek (nem álltunk túl jó helyen) de Ausztriában pld. az emberek 39%-a boldog. Én eléggé fordítva vagyok összerakva és az jutott eszembe, hogy mi van a 61%-al? Ugyanott élnek, kb ugyanaz a mentalitás (pld nem dudálnak és üvöltenek mint egy állat, ahogy te írod) A lehetőségeik nagyjából hasonlóak (most nem betegekről, vagy fogyatékkal élőkről beszélek, mert 1. lehet, hogy boldogabbak, mint az egészségesek, 2. 61 % nem lehet beteg...)
Örülök, hogy jól érzed magad Berlinben, ahogy előző kommentemben írtam: az elégedettség a boldogság egyik feltétele :-)

SekLa 2014.10.09. 19:32:43

@sammick:
Nagyon tetszik a válaszod! :-)
Nem is földrajzi lokációra gondoltam, de pontosan megértetted a kérdésem :-) És meg fogod találni a helyed, szerintem.
Nem akarok senkit visszatartani. Sőt! Valójában azt hiszem, hogy sok embernek nagyon is pozitív lesz a külföldi tapasztalat mert megtanulnak valamit, amit itthon valamiért nem sikerült: elégedettnek lenni :-).
Igen, kicsit sajnálom, hogy ezek az emberek (természetesen nem mindannyian) azért mennek el, mert ott minden jobb itt meg minden rossz (direkt sarkítottam) mert mi lesz úgy a világgal, ha mindenki így gondolkodik majd? Csak eldobjuk, ami rossz és nem próbáljuk meg megjavítani? (elismerem nem mindig lehet, de kidobni egy mosógépet mert elromlott az egyik kapcsolója mégis túlzás....és mostanában, ismerjük el, ezt tesszük néha a szó legszorosabb értelmében).
"Poor and content is rich, and rich enough." Shakespeare után szabadon.
Sok szerencsét!

i got my (törölt) 2014.10.09. 20:31:32

@SekLa:
"Igen, kicsit sajnálom, hogy ezek az emberek (természetesen nem mindannyian) azért mennek el, mert ott minden jobb itt meg minden rossz (direkt sarkítottam) mert mi lesz úgy a világgal, ha mindenki így gondolkodik majd?"

szerintem kifejezetten jó a maradóknak is, hogy ezek az emberek elmennek. mert elmenetelük jelzésértékű; arra utal, hogy - finoman szólva - nincs minden rendben az országban. és nem csak a gazdasággal, a fizetésekkel. szerintem a kivándorlók nagyobb része anyagi okok miatt indul el szerencsét próbálni. ezen a blogon azonban elég sokan vannak, akiknek "nem tetszik a rendszer" és a fő motívum nem anyagi természetű.

én pár éve ösztöndíjasként éltem egy másik országban. amikor ottaniak kérdezgettek, hogy mik a terveim, miután végeztem, mindig azt válaszoltam: nagyon élvezem az ösztöndíjas kinttartózkodást, de el sem tudom képzelni, hogy végleg elköltözzem magyaro.-ról.
aztán néhány évvel később meggyőző intézkedéssorozattal tették nyilvánvalóvá - előbb a politikusok, majd az állampolgárok a rezsim életbentartásával -, hogy nekem nincs helyem magyaro.-n: az egyetem befejezése után már szinte az a lehetőség nem merült fel komolyan, hogy otthon maradjak.

számomra politikailag vállalhatatlan az a rend, ami ott épül, az az irány, amerre az ország tart. a választópolgárok meghatározó része tapsol neki. én nem kívánom ehhez a nevem adni. azt gondolom, hogy a kivándorlók a lábukkal szavaznak: jelzik, hogy mit gondolnak a mai magyarországról.

DieNanny CH 2014.10.09. 20:41:37

@Ödenburger [Hu/At]:

Bécs környéki kisvárosnak Bad Vöslau-t, Mödlinget és Badent ajánlom. Ezeket ugyanis nagyon jól ismerem... :-)
Igazából nekem Traiskirchen is tetszik, még ha nincs is olyan jó híre...

DieNanny CH 2014.10.09. 20:44:16

@kardio1:

Hát, én bizony még egy mondaton belül is Bécs és Eisenstadt-ot mondok. Ausztriában éltem 11 évig, de sosem mondtam magyar beszédben sem Wien-t, sem Kismartont...

Badeni_lakos 2014.10.09. 23:17:42

@SekLa:

Nagyon Jó olvasni, hogy Sokan vannak Magyaro.on olyanok, akik tiszta szívű = JÓ Szívű Emberek! Szeretet van a szívükben, és nem utálat & negatív érzelmek & ennek eredőjeként => egoizmus, ami elzárja őket a Boldogságuk teljes átérzésétől.

A halál pillanatában oly magányos lesz az ember, hogy semmi De Semmi másra nem tud (1 pillanatba sűrítve) visszagondolni, mintsem arra, hogy MÁSOKKAL mit tett. EMBER-társaival, közösségének tagjaival mit tett??
- Segítette őket? Ha igen, mennyire? fél-szívvel? vagy semennyire?
- vagy Cserben hagyta őket? Elhagyta őket , mert csak Magára meg a Pénzre gondolt??

Pontosan ez a trükk a mai fogyasztói világban! a Pénz és Önkényelem (ez a város jobban élhető, mint amaz... miközben csak kicsit kellene TENNI ÉRTE és BUDAPEST tisztább, jobb stb. hely lehetne mint BERLIN, ahol állandóan esik az eső, nincsen szép Duna, ami megmutatná szép arcát, nincsnek szép neoklasszic. épületek, se vár, stb. stb.

És Pontosan ez lehet a Reflexív kontraszt a Halál pillanatában:
Egyes egyedül áll az ember az elmúlásban BENNE, és rádöbben: Csak egyetlen dolog számított: Hogy mennyire Szeretett. Kit / Kiket szeretett, és velük mennyi időt töltött, mennyit foglalkozott, Mit tett értük! Mit tudott tenni az érdekükben??

És Sok emberben ott lapul a" JÓ szívű Ember" otthon is, Pesten is, és a kisvárosokban is, csak fel kell ébreszteni a szívüket, Cselekvéssel! Mert ha Cselekszenek egy picike kis Jót a Közösségért, akkor máris Megnyugszik a Szívük, hiszen

Jót Tenni => Jó szívet okoz. => A Jószívű ember bárkiben kibontakozhat.

:) Sok Embernél egy kis tett máris milyen Nagy Dolgot eredményezhet!!

Szerintem ezt bárki meg tudja csinálni, hogy SZeretettel cselekszik a közösségéért! Ami a szívében rejlik azért!!!
Hogy jó érzést adjon mindenkinek :)

berliner12 2014.10.10. 08:50:28

@Badeni_lakos: "miközben csak
kicsit kellene TENNI ÉRTE és BUDAPEST
tisztább, jobb stb. hely lehetne mint BERLIN"

Budapest most sem koszosabb szerintem, mint Berlin. Ne keverjuk Munchennel... Kivancsian varom a felvazolt problemakra a megoldas-javaslataidat.

A kommented tobbi reszet inkabb nem kommentalom, mert sut belole, hogy nalad van a bolcsek kove.

SekLa 2014.10.10. 09:09:39

@i got my:
Mint fideszes szavazó muszáj elmondanom, hogy én hogyan látom. Először talán sammick pontjai szerint:
- az oktatást mindig lehet jobban csinálni, most a fidesz is megpróbál valamit, amit ő jónak ítél. Én kifejezetten örülök, hogy az erkölcstan/hittan kötelező tantárgy. Hogyan lehet úgy gyerekeket nevelni, hogy alapvető emberi kérdésekről nem beszélünk? Biztosan tudom, hogy az iskola nem csak tanít, hanem nevel is. Leginkább, pedig, a tanárok személyisége nevel. És a fidesz nagy lépést tett előre abban, hogy legyenek jó tanárok az iskolákban: előzetes szűrési rendszert vezetett be, mely az alkalmasságot vizsgálja és megpróbálja emelni a tanári állás presztizsét besorolásokkal és fizetésemeléssel. Biztosan vannak vitatható lépések, de én örülök az iránynak és remélem sokat fog még csiszolódni. Amit viszont visszatérően olvasok az itteni kommentekben: az itthoni tudással még nem vallott szégyent gyerek egyik országban sem. Ti mondjátok el, hogy kiköltözve, tudása alapján, nagyobb osztályba került a gyerek vagy jobb tanuló lett (már ami az érdemjegyeket illeti). Ezt mivel magyarázzátok?
- korrupció, politikusok és érvényesülés. Biztos vagyok benne, hogy itt valóban nagyobb a korrupció, mint például Németországban, bár én személy szerint egyszerűen nem találkoztam vele: mármint engem nem akartak korrumpálni és én sem próbáltam meg mást megvesztegetni. (az orvosi hálapéznt nem tekintem annak, mert ilyet már adtam, valóban hálából, de én is jobban örülnék, ha munkájukat és tudásukat megbecsülve sokkal többet keresnének, hogy "hálából" se akarjak pénzt adni nekik). 2 jóbarátom van, aki a fideszben politizál: nem hiszem, hanem tudom, hogy talpig becsületes emberek és a hatalmat annak tekintik, aminek én: szolgálatnak. Nem állítom, hogy mindannyian ilyenek, de ha ez a két ember teret kapott és meg tud maradni a politikában miért nem próbálja meg a többi ember is, aki úgy érzi, hogy ő jobban tudná? Az érvényesüléshez csak annyit tudok hozzá fűzni: én ebben az országban senkinek semmije nem voltam. Soha nem kaptam munkát, megbízást haveri alapon. Úgy igen, hogy tudták hogyan dolgozom és ezért hívtak, de azt hiszem ez normális.
- békemenet, civilek, bankok elszámoltatása. A békemenettel egyáltalán nem értem mi a baj. Én mindegyiken ott voltam. Egyetemi tanárokkal.Valami mellett meneteltünk és nem valami ellen! Azért lennénk agymosottak, mert egy másik értékrendet tartunk követendőnek vagy fontosnak? Miért nem úgy tekintenek rám, azok, akik nem értenek egyet a békemenettel, mint ahogy én tekintek Gyurcsány híveire: ők másképp gondolják, hál'Istennek? Miért kell köpködni és azt állítani, hogy pénzért vagy ostobaságból megyünk el egy ilyen rendezvényre? Ez konstruktív, előremutató? A civilek nem csak az Ökotársból állnak, de maradjunk most náluk: én nem csináltam volna velük semmit még akkor sem, ha minden pénzüket kormányellenes propagandára fordították volna.Egyelőre úgy látom, hogy itt a fidesz öngólt lőtt. A bankok elszámoltatása. Csak egy kérdésem lenne: korrektek voltak a bankok Magyarországon?
Mindenre nem reagáltam, elnézést, nem szeretem a hosszú hsz-ket :-)

És mondanék pár változást, amit nagyon fontosnak tartok, hogy megtörtén:
- a határontúliak megunkhoz ölelése. Nagyon nagy szükségük volt az anyaországra és azt gondolom, hogy nekünk is rájuk. Minden gyerek iskolai program keretében juthat el valamelyik határontúli területre és ismerheti meg őket személyesen.
- a segélyeken élők bevonása a munkába. Nem, nem gondolom, hogy a közmunka program a megoldás. A megoldás a munkaerőpiacon való elhelyezkedés lenne. De annál ezerszer jobb, amit kb 6 éve az egyik szociális munkás ismerősöm mondott: értsd meg! vagy segélyezzük őket életük végéig vagy a Dunába lőjük őket! Nagyon sajnáltam, hogy szociális munkás létére csak így tud rájuk gondolni. És bárki bármit mond 47 000 Ft (közmunkás bér) több, mint 25 000 Ft ( segély), arról nem beszélve, hogy a többi ember is úgy érezheti: ezek az emberek is hozzátesznek a társadalomhoz.
- a fogyasztóvédelem erősítése. Nagy hangsúlyt fektetnek rá és épp a szemléletet szeretnék megfordítani. Melyikünk nem érezte, hogy bár szolgáltatónak hívják magukat (közmű- telefon- egyebek), az utóbbi években inkább viselkedtek hatóságként? Nem azok.
- és a kedvencem a 1818 :-D. Az infóvonal. Eddig bármit kérdezhettem tőlük, mindig kaptam segítséget. Éjjel-nappal. Én ezt egy szolgáltató állam kiépítésének fontos állomásának látom, ahogy a Kormányablakokat is.

@berliner12
Sok sérelem ért itt és nagyon sajnálom, hogy így történt. Tényleg szívből kívánom hogy megtaláld a lelki békédet és teljesen mindegy hogy hol. Remélem egyszer még szívesen látogatsz majd ide hozzánk :-)

Badeni_lakos
Minden szavaddal egyetértek!

berliner12 2014.10.10. 11:02:30

@SekLa: Nem ismerem az osztrákokat annyira, sőt általánosságban a németeket sem, de a berliniek sem mind boldogok, ebben biztos vagyok. Ettől függetlenül ég és föld a hozzáállásuk.

És persze könnyű azt mondani, hogy engem túl sok sérelem ért és elfogult vagyok. Talán még van is benne valami, ugyanakkor 2 év alatt közel 20 vendégünk volt otthonról, szinte minden felnőtt korosztályból és egytől egyig ugyanezt mondták. Szóval azt gondolom, hogy a hiba nem az én készülékemben van. (Szerintem nem fontos, de a kritikákat megelőzendő: nyiltan fideszek is voltak a vendégseregben.)

Egyébként is úgy tűnik sok mindenből amit írsz, hogy te nem nézel, csak érzel.

Pl. úgy érzed, hogy jó felé mennek a dolgok, de nem nézel utána, nem érdekelnek az ellenkező vélemények. Úgy gondolod, hogy pozitív dolog a kormány mellett "erőt mutatni", és nem gondolod át, hogy másokban ez milyen érzelmeket kelt és (emiatt) mi a valós üzenete a dolognak. Természetesen én egészen mást gondolok, de semmi kedvem parttalan vitákhoz, úgyhogy ezzel ezt a részt befejeztem.

Másik példa, hogy te ezek szerint rámosolyogsz mindenkire gondolkodás nélkül, ráadásul azt gondolod, hogy ezt bárki megtehetné. Ha jól sejtem mi másik generációhoz és másik nemhez is tartozunk. Feltételezem, hogy belátod, hogy nem ugyanúgy venné ki magát, ha egy 30-as férfi mosolygna mindenkire, mint ha te tennéd.

Ha már kérdezted, meg írom: Mosolyogtam már rá idegenekre nem is egyszer, de sosem mosolyognék valakire, aki nem tűnik rá nyitottnak. Otthon csak az tűnik rá nyitottnak, aki valamiért kiszolgáltatott. Itt az a kivétel, aki nem tűnik annak. A "csak" biztos túlzás, de ez a benyomásom.

SekLa 2014.10.10. 12:29:51

@sammick:
Kedves sammick! Én örülök, hogy meghallgattál és nagyon vágynék arra, hogy meghallgassuk egymást. Miért is kellene meggyőznünk a másikat a magunk igazáról, hiszen épp a sokféle látásmód és vélemény a lényeg ?!
Európa többszázmilliós kritizáló tömege? Isten látja lelkemet nem szoktam azon gondolkodni, vajon milyen rendelkezéseket hoz az ír, vagy a horvát kormány és nem tudom elképzelni, hogy egy átlagos holland vagy görög ember azzal kezdje a napját, hogy "basszus ezek a magyarok, már megint mit csináltak!" Európai politikusokról és újságírókról beszélhetünk, de velük kapcsolatban az jut eszembe, amikor a feleség inflagranti találja a férjét a titkárnőjével, amire a férj reakciója: Drágám ez nem az aminek látszik! Inkább hiszel a szemednek, mint nekem?"
Én a próbálok annak hinni, amit látok és készséggel elhiszem, hogy mások mást látnak, de nem tudok, nem akarok hinni annak, amikor azt mondják: én ismertem valakit, aki hallott valakiről, aki látta..... A saját tapasztalataimról, saját érzéseimről, saját gondolataimról szeretnék beszélgetni nyíltan és szabadon. Itt volt pld. Mirjam2 hozzászólása a saját angliai tapasztalairól, amire @Ödenburger [Hu/At] gyorsan le is vonta a negatív következtetést, amivel épp Mirjam2 próbált szembeszállni, aki ott él.
Miért nem lehet szabadon beszélnünk arról amit gondolunk, tapasztalunk anélkül, hogy megbélyegeznénk egymást?

SekLa 2014.10.10. 13:46:43

@berliner12:
Nem vonom kétségbe a tapasztalataidat! Miért tenném? Én is azt írtam le, amit én tapasztaltam, tehát magamból kiindulva: hiszek neked.
Azért gondolod, hogy nem nézek, mert nem azt látom amit te? Sosem találkoztál még azzal az élménnyel, hogy te valamit gyönyörűnek látták és egy másik ember éppenhogy csúnyának? Ugyanazt láttátok és mégis...
Honnan gondolod, hogy nem érdekelnek az ellenkező vélemények, mert nem tettem őket magamévá? Sokszor csak azok érdekelnek, mert a "én is éppen így gondolom!" érzést a barátaimmal élem meg, külön értékelést miért nézzek róla a TV-ben?
Egyetlenegyszer sem fordult meg a fejemben, hogy erőt demonstrálnék. Mindig a családommal vagy a barátaimmal mentünk el a békemenetre és sosem tudtuk hányan lesznek ott. Honnan tudhattuk volna előre? Lehettünk volna pár százan is. Akkor már nem lett volna erődemonstráció? Nekem az a valós, ami velem történik. Nem tudok aszerint élni, hogy megmondják mi a "valós". Ettől függetlenül én elfogadom, ha azt mondod te erődemonstrációnak láttad. Csak beszéljünk róla! Hogyan fogjuk megérteni egymást, ha meg sem hallgatjuk a másikat, csak mondunk róla egy ítéletet?
Nem vagyok még olyan öreg, hogy a mosolyomat ne találná vonzónak férfiember :-D. A páromat is a mosolyomnak köszönhetem :-D és egy 30-as férfitól is jólesne :-D És igen, ha csak tehetem mindenkire mosolygok, mert úgy látom, ha csak egy pillanatra is, de jókedvet okozok és egy viszontmosoly engem derít még jobb kedvre. Miért várjak a másik emberre? Semmibe sem kerül...
"Nem ismerem az osztrákokat annyira, sőt általánosságban a németeket sem, de a berliniek sem mind boldogok, ebben biztos vagyok" mondatod miatt, pedig, még mindig bátorkodom azt hinni, hogy a boldogság inkább fakad belülről, mint külső dolgokból és ezzel nem vonom kétségbe, hogy Berlinben többen boldogok. Csupáncsak azt állítom ebben az országban is lehet boldog az ember :-)

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.10.10. 14:23:46

@Badeni_lakos: én erre mindig azt szoktam kérdezni, hogy a diplomás minimálbéres tanár vagy ápolónő hogy fér bele egy ilyen világképbe? tanult volna többet, úgy kell neki?

berliner12 2014.10.10. 14:31:09

@SekLa: Félreértesz. Arra próbáltam utalni, hogy ha én 30-as, az átlagnál talán jobban szituált férfiként elkezdenék csak úgy mindenféle emberekre mosolyogni (gyerekekre; kopasz, kigyúrt emberekre; hajléktalanokra, stb.), az egészen másképp venné ki magát, mint ha te tennéd.

Ami a békemenetet illeti. Azért tudhattad, hogy erődemonstráció, mert annak lett meghirdetve, ráadásul az összes pártcsatornán, de még a mainstream mediában is ez dőlt. Ráadásul azért nagyjából mindenki tudja, hogy mennyi ember szokott megmozdulni egy fidesz rendezvényen, úgyhogy nem hiszem el, hogy bárki is komolyan azt gondolhatta, hogy majd elmegy 1-2 száz fő. Pláne az első után. A lengyelek beszállításáról, meg a CÖF finanszírozásáról meg inkább ne is beszéljünk, mert felborítja a belső harmoniámat igen hamar.

Mindenesetre azért szeretném leszögezni, hogy én sosem mondtam senkinek, hogy menjen. Ha valaki otthon boldog vagy bármilyen okból úgy érzi, hogy otthon kell maradni, akkor maradjon. Ezt a döntést mindenkinek magának kell meghoznia, ebben én igyekszem tárgyilagosan segíteni, ha tudok.

Ellenben rendkívül felháborítónak találom az állandó megbélyegzéseket, hogy állandóan mindenki jobban tudja, hogy miért akar kimenni valaki. A teljesség igénye nélkül ilyen lózungokat hallhatunk olvsahatunk mindenhol:
1. Nem kell azért kimenni, mert kint jobb az életszínvonal
2. Aki kimegy, az maga elől menekül.
3. Aki kimegy, az egy hálátlan szemét, hogy otthon kiképezteti magát, utána meg csak lelép.
4. "Kitántorgók" (ez mindennek a teteje)
5. Aki elmegy, az gyáva
6. Lehetne tenni is az otthoni helyzet ellen, nem csak beleülni a jóba.

Valószínűleg sorolhatnám még napestig. Szerintem (és még sokak szerint) meg fogalmatok sincs, hogy valaki személy szerint miért akar valaki menni. Amíg ítélkeztek, addig pedig csak részei vagytok a problémának, de legalábbis semmiképpen sem a megoldása.

SekLa 2014.10.10. 15:57:16

@berliner12:
Nem az én ingem, nem tudom magamra venni, neharagudj! :-)
Sem nekem sem a környezetemnek nem volt szándéka erőt demonstrálni. Mint mondtam valami mellé akartunk állni nem valami ellenében.

Miért fáj, hogy mások mit mondanak rólad vagy a többi kivándorlóról? Vélemények, amikről beszélgetni kellene....te nem ennek vagy a híve?

Sokan sokféle ok miatt mennek el. Én ezért szoktam belenézni ebbe a blogba, mert kíváncsi vagyok a miértekre és arra ki hogyan boldogul.

berliner12 2014.10.10. 16:10:35

@SekLa: Én azt hittem, hogy te mondtad, hogy aki elmegy, az saját maga elől menekül. Mea culpa!

Biztos vagyok benne, hogy nem az én kommentem alapján fogod eldönteni, hogy elmész-e a következő békemenetre. Természetesen nem is várnám el. Ugyanakkor remélem most már tudod, hogy akkor is a többség szemében egy erődemonstrációban veszel részt, ha neked személy szerint nem ez a szándékod. (Azt írtam, hogy többség, mert biztos vagyok benne, hogy a fideszesek többsége is annak látja, csak más megítéléssel.)

Ugyanígy tudd azt is, hogy százezrek szemében a nemzet talán legundorítóbb embere mögé állsz be és az ő zászlóját viszed. (bayer zsoltra gondolok természetesen) Igaz, lehet hogy milliók pedig hősnek látnak ugyanezért.

2014.10.12. 08:37:42

Műbalhé az egész. A postolónak jól megy a szekere, ha volna esze, belépne a fideszbe, spórolna egy kis pénzt, pár év után megnyitná a saját nemzeti dohányboltját stb. a helyett, hogy hagyja, hogy tobzódnék az allgemeinen ungarische weltsemerzen-ben, amiben ő a legkisebb mértékben sem érintett. :-( Én azt mondom, hogy akárhova megy is, egy fikarcnyival sem lesz boldogabb, mert esetében a hiba nem a külvilágban van, hanem a fejében kellene rendet tennie. Ha elmegy, ezeket a problémák vele fognak menni, mindenütt lesz nyomorúság, panasz, kiszolgáltatottság, gazdasági krízisek, ez mindig is hozzátartozott a kapitalizmus lényegéhez, sőt, a válságok éppen az USÁból szoktak elindulni, ha ettől fél, menjen inkább Oroszországba, az annyira zárt világ, hogy oda még az 1929-es sem gyűrűzött be. ;-)

nincs1itt 2014.10.12. 09:36:49

@Zka: ugye ez most vicc? Svájcból, hetente Mo-ra???

ropile 2014.10.12. 09:50:22

hasonló bolt nekem is, de nekem egyszerü volt a megoldás.

kiköltöztem Németországba. Mivel vállalkozó vagyok, megoldom. Minkám igy is úgy is van, néha MOon vagyok, mert ott is van egy házam, amihez kötődök... ha add isten a suttyók kihalnak, vagy háttérbe szorulnak haza is tudok költözni.

viszont, az életem nyugodtabb, a finanzamt segít és nem gáncsol mint a nav.

Badeni_lakos 2014.10.12. 23:02:10

@Dragonlady (now in Indonesia): Nézd, a felvetett kérdéseid a nagy (állami) szolgáltató- rendszereket érintik.

Fölösleges (megint csak ilyen) cinikus módon kérdezni, és negatívan hozzáállni.

Azok a tanárok / egyetemi oktatók / prof.ok , stb sokkal türelmesebben és bölcsebbek viszonyulnak ehhez, mint a laikusok, akik türelmetlenek.

Nyilvánvaló h be kell engedni a magántőkét az egészségügy és oktatás finanszírozásába is, csak azt nem biztos h mindenki meg tudja majd fizetni / engedni magának. Nyilván a szolgáltatások között lesz különbség. De a e.ü rendszerben dolgozók (növérek, eü. ápolók stb) jóval nagyobb bérekhez juthatnak a magánfinanszírozott részben.

És ezt mindenképpen meg fogják lépni (mármint a mostani kormány) mert ez elkerülhetetlen.

Eddig a választások miatt nem akartak hozzányúlni. Most h lementek a választások, (és nem áll fennt a szavatvesztés veszélye) már bátran belekezdenek majd a reformokba.
nyílván most kell belevágni, most a legalkalmasabb rá az idő, és pénz is van (államkötv. volt és van kereslet alacsony kamaton) es ahhoz h a jövőben is legyen pénz az államfinanszírozásra, ill h kimásszunk a bóvliból, bele kell vágni a struktúrális reformokba. Erre csak egy 2/3 os többség döntőképes,, Mert mindeddig az ostobák (kormány és ellenzék) csípőből elutasításották egymás reform kísérleteit. Na ennek vége. (szerencsére)
Most már változtatni fognak azokon amiket te is említettél, és haladni fogunk! Csak idő kellett hozzá. És Türelem!
Most pedig eljött az alkalmas idő a reformokhoz. Mindent a maga idejében.
(Azaz szerintem most már a következő napokban)

Badeni_lakos 2014.10.12. 23:58:32

@berliner12: Szervusz, én is éltem Berlinben (igaz csupán ~fél évig +előtte többszöri látogatás), persze h Budapest sokkal szebb, és szívünkhöz sokkal közelebb (vagy inkább a legközelebb) áll.
Mert Azzal h kimész Berlinbe, a családod, legjobb barátaid, Sok sok haver és cimbora, igazán csinos nők, és legr esetben a barátnődet is (ideiglenesen vagy örökre) alig látod, és elhanyagolod. Így ezek így elsorvadhatnak, és ez az amit el kell (mindenáron) kerülni. Mert ezek a pénznél és egoista egyéni kényelemnél (Berlin talán jobban élhető, mert több a fa, park, stb.) Sokkal fontosabbak.
Amiről írtam az persze h nem a bölcsek köve, de a cinikus írogatás helyett lehet h többet használna neked ha elgondolkoznál rajta.
A mosoly pedig egy olyan alap Minden kultúrában, ami két embert közelebb vihet egymáshoz. És ez csak az emberen magán múlik, h hogyan akarja élni / megélni a napjait, minden napjait.

Namost Berlinben szerintem zárkózottabbak es ridegebbek a helyiek (a német nők biztosan) nagyon szigorúak, és idegenekre egész biztosan nem kezdenek el feleslegesen mosolyogni (mert ez az ő pragmatikus felfogásuk, ezt követeli meg)
Ez sokkal inkább déli országokra jellemző, tehát Magyarországon sokkal valószínűbb egy ilyen véletlen mosoly létrejötte... Ezért is 100* jobb a napsütéses Duna parti Budapesten élni.

Berlin meg mi? Kelet Berlin nagyon csúnya, nyugaton Charlottenburgban (Szép épületek, igényes Bezirk) de ott olyan drágák a lakások meg albérletek hogy nem tudom ki tudja azt kifizetni.
(Max egy senior java dev. De az meg Svájcba megy és nem Berlinbe.)

Berlin, a design fővárosa, az orosz lányok a Rosenthaleren, CCCP kocsma, Neukölln romkocsmái, usw. azért szép emlékeim is vannak onnan :) persze, de a szívem mindig vissza vágyott Pestre!
(a szívemnek meg nem tudok ellen parancsolni.)

kék madár 2014.10.13. 07:54:54

@SekLa: ezt a tenyerbamaszo fidesz propaganadat nem lehetne kimoderalni?

Határátkelő 2014.10.13. 07:55:50

@kék madár: Nem. Ez a véleménye, miért ne mondhatná el?

paperboy 2014.10.13. 08:27:32

Ugyanigy elek ugyanezen agyalok ugyanezt latom itt es ugyanez aggaszt. Nekem pl lenne szakmai lehetosegem kint de a "kint mindig kulfoldi maradsz" sajnos igaz. Eltem kint 4 evet hazajottem, visszamennek de tartos baratot 4 ev alatt se sikerult szerezni. Ezt kell tudni elfogadni.

paperboy 2014.10.13. 08:27:32

Ugyanigy elek ugyanezen agyalok ugyanezt latom itt es ugyanez aggaszt. Nekem pl lenne szakmai lehetosegem kint de a "kint mindig kulfoldi maradsz" sajnos igaz. Eltem kint 4 evet hazajottem, visszamennek de tartos baratot 4 ev alatt se sikerult szerezni. Ezt kell tudni elfogadni.

kék madár 2014.10.13. 08:27:32

@Határátkelő: hat de ez nem velemeny, hanem mese, vagy igazi neven valasztasi propaganda hazugsagokkal

Határátkelő 2014.10.13. 08:29:42

@kék madár: Ez pedig a te véleményed. :) Amíg nem sért senkit az emberi méltóságában, miért is ne jelenhetne meg a hozzászólása? Vitatkozz vele, vagy ignoráld. (Ugyanilyen alapon akkor azt sem lenne szabad beengednem, aki arról ír, hogy elmegy Magyarországról...)

berliner12 2014.10.13. 09:56:38

@paperboy: Ebben van valami, de szerintem egy barátság sem lesz igazán erős 2-3 év alatt, már pedig az első 1-2 évben túl elfoglalt az ember a keresgéléshez... Azért ha az ember nem otthon ül egész nap, akkor előbb-utóbb belefut valakibe, akivel egy hullámhosszon van és akit további 4-5 év után barátnak nevezhet.

berliner12 2014.10.13. 10:14:55

@Badeni_lakos: Örülök, hogy tudsz kikapcsolt caps-lockkal, felkiláltójelek nélkül és kevesebb nagy kezdőbetűvel is írni. Az előző kommentedet nem vagyok hajlandó mégegyszer olvasni, mert elsőre is szenvedés volt. Ha volt benne valami, amire választ vársz, írd le normálisan mégegyszer.

A cinizmusból meg majd visszaveszek, ha te is a kinyilatkoztatásokból. Tudod, amilyen az Adjon Isten...

Berlinben valószínűleg nagyon rég jártál. Amikor én jöttem, már olyasmi volt, mint most, de többektől tudom, hogy 5-8 éve még olyan kihalt volt, mint mondjuk Debrecen. Egyébként a Rosenthaler Platz környéke ma már az egyik legfelkapottabb turista negyed. A CCCP még ott van, de lányok már nincsenek. (Ha jól sejtem, hogy milyen orosz lányokra gondolsz, akkor ők már az Oranienburgerstr.-én vannak.)

A város még mindig nem túl szép, viszont ezen kár vitatkoznod, mert sosem mondtam mást. Más kérdés, hogy még Budapesthez képest is nagyobb ütemben újul meg, valószínűleg 10 év múlva rá sem fogunk ismerni, főleg az Alexander Platz környékére.

A charlottenburgi árakon bár tudnék, de szintén nincs értelme. Kevésbé ismerem a környéket, de nincs már olyan jó híre. Valószínűleg még mindig vannak ott drága utcák, de nagyrészt nem kiemelkedőek már ott az árak.

Ami az időjárást illeti, szerintem nem olyan rossz. Budapestnél tényleg rosszabb, de azért ez még nem Anglia.

Hála istennek nem vagyunk egyformák, ha te Pesten érzed a legjobban magad, akkor élj ott! Pláne akkor, ha nem érzékeled az általam felvetett problémákat. Sanszos, hogy mindketten jobban járunk...

SekLa 2014.10.13. 10:23:28

@kék madár:
Elég régóta olvasgatom a blogot, márcsak azért is, mert én is határátkelő vagyok, csak én Magyarországra jöttem élni. Két felnőtt gyerekkel, akik maguk döntenek a sorsukról, nekem is számolnom kellett és kell számolnom azzal, hogy akár néhány évre, akár mindörökre egy másik országban akarnak majd élni és érteni szerettem volna a mai világ működését. Sosem kommenteltem, mert csak szemlélő szerettem volna maradni. Most változtattam és beírtam néhány gondolatot. Kb 5-6 kommentet. Nem bántottam senkit, beszélgetni szerettem volna és azt is csak azért, mert szent meggyőződésem, hogy meg kell ismernünk egymást, ahhoz, hogy értsük egymás motivációit. Elmondtam pár mondatot a saját motivációimról és erre te ki akarsz moderáltatni? Azért ugye te igazi demokratának tartod magad, aki teret enged másoknak is?
Nagyon sajnálom és egy dologra egyértelműen rávilágítottál: lehet, hogy a te szemszögedből én mesevilágban, vagy fideszes propagandában élek, de szeretek ebben élni. És nem akarom, hogy olyan emberek, akár pár percre is rossz érzést okozzanak, akik meg sem próbáltak hinni nekem.Még egy kérdést sem tettél fel.... és totális megdönthetetlen véleményt alkottál...
Meglesz, amit szeretnél: ki fogom moderálni magam. Én élvezem az én világomat és nem szeretném megzavarni a tiedet. Maradok szemlélődő :-) Szemlélődőként is tudok meleg szívvel gondolni rátok :-)

SekLa 2014.10.13. 10:52:37

@Határátkelő:
Mégis kimoderáltál? Vagy lehet, hogy 2 hozzászólásom is elveszett? Nincs túl nagy gyakorlatom a kommentelésben (konkrétan csak pár napom :-)) Késhet egy hsz 30 percet?Vagy ilyenkor már biztosan eltűnt örökre?

SekLa 2014.10.13. 10:52:37

@Határátkelő:
:-D és minden kérdésemre választ kaptam! Bocsi!!!

SekLa 2014.10.13. 14:49:00

Dsida Jenő: "Hiszek a hitben, a bátorságban, az élet minden körülmények között megmaradó szépségében. Hiszek a mindenható mosolygásban"

tanato 2014.10.13. 17:25:53

@SekLa: Szerintem sem vagy fizetett ügynök a kommentjeid alapján.Egyszerűen jól érzed magad nálunk.Mint Jani Albániában vagy Birca Bulgáriában pedig azok sem nyugati országok.Az viszont igaz hogy aki el akar menni az nem ezen blog hatására fogja meg a vándorbotot,illetve aki meg jól érzi magát itt ,nem fog elmenni hiába olvassa blogot.

bxf 2014.10.17. 17:21:53

Tizenot ev tavlatabol mondom, hogy ha megegyszer ujrakezdhetnem, es lenne mar Europai Union (amikor en jottem az USA-ba, akkor meg nem volt), en, egy europai orszagot valasztanek.

Nyilvanvaloan, megvannak az amerikai elet elonyei, de sok minden hianyzik Europabol (elsosorban a gondolkodasmenet).

"...de azért nem gondolom, hogy az elkövetkező évtizedekben fejre állna az USA gazdasága." - hat erre nem tudom, hogy mit reagaljak igazan. 2002. korul egy melyrepules indult be, ami 2007-2008 korul erte el melypontjat, es ez azota is tart (talan egy kicsivel azert jobb).

Ha Europaban kellene gondolkodnom, akkor Nemetorszag, Anglia, Franciaorszag, Svajc, Ausztria es talan Irorszag. Es nem csak a Hataratkelon olvasottak miatt.

Es vegul, nem az a fontos, hogy hol elsz (persze, nyilvan az is), hanem az, hogy kivel. Egy jo tarssal minden nehezseg megoldhato.

Sok sikert a valasztashoz.

eost 2014.10.18. 00:11:27

Ha annyi ketely van benned, maradj kozel az orszaghoz. Amerikabol nem lehet kethavonta hazaroppenni, meg viszonylag jo fizetessel sem. Egyebkent az irasodat olvasva az en noi megerzesem az, hogy jobban tenned, ha otthon maradnal. Az ember fiatalon, lelkesen sokkal jobban tud alkalmazkodni. Arrol nem is beszelve, hogy a gyerekeidet kirangatni a barati, iskolai tarsasagbol nem jo otlet. Kulonosen 11-12 eves kortol nagyon nehez a beilleszkedes, a tinikor egyebkent is zuros. Beszeltem olyan magyarral, aki a gimnaziumi evek alatt jott ki a szuleivel, utalt itt lenni. Itt maradt Amerikaban, de azota is honvagya van, es nem keres eleget ahhoz, hogy csaladostol akar evente is hazamenjen.

SJPIII 2014.10.25. 20:34:47

Én nagyon hasonló körülmények között éltem Magyarországon (igaz, család nélkül), és elsősorban világot akartam látni. Mikor elkezdtem keresgélni, politikai problémáim még nem voltak az országgal (aztán a magánnyugdíj-megvédésnél lettek), legfeljebb kultúrálisak. Pályáztam (cégen belül), mikor már nem is számítottam rá, nyertem, és jól beijedtem. Ott hagytam a szép kényelmes (bár néha frusztráló) életemet és pont három éve, egy őszi napon megérkeztem Angliába. Pár hónapig kínlódtam becsülettel, gyalogoltam napi öt km-t (Mo-n két autóm volt) jól megszenvedtem a kötelező kultúrsokkot, beteg lettem, fáztam a szigeteletlen brit lakásban, hosszasan kutattam, honnan vásároltanék cipőfűzőt meg gombelemet (végül importáltam Magyarországról a karácsonyi hazaúton). Magyarországon mindenki által tökéletesnek tartott nyelvtudásom hirtelen akadozó dadogássá fajult. Aztán kitavaszodott, én pedig rájöttem, hogy a cipőfűzőt és a gombelemet semmi pénzért megrendelhetem a neten és ez az ország gyönyörű, ráadásul a mindennapos frusztráció is eltűnt (jó, visszajött a munkahelyemen, de az nem az ország hibája, Magyarországon is rendszeresen megtörtént). Most már határozottan szeretek itt élni, és ritkán jön rám az ingerencia, hogy Magyarországra látogassak. Egyre jobban zavarnak az ottani viszonyok, az emberek képtelensége a barátságos, bizalommal teli kapcsolatokra. Itt állandóan ledöbbenek, hogy a legváratlanabb helyzetekben milyen kedvesek tudnak lenni ismeretlen (néha ijesztően kinéző) emberek, és nem tudok egyetérteni az öcsém életfilozófiájával, miszerint „a normális élet titka Magyarországon az, hogy keress sok pénzt és dugd homokba a fejedet”. Azt hiszem, a kérdés a Te számodra is az, hogy ezt el tudod-e fogadni. Ha igen, maradj, ha nem, készülj el, hogy egy darabig nehéz lesz. Utána már jó, de addigra más ember leszel, és valóban nem mindenki tud átvergődni a kultúrsokkon. Gondolkozz ezen, és dönts! Szükséged lesz bátorságra és szerencsére, van esélye a bukásnak, pár évig biztos alacsonyabb anyagi színvonalon élsz majd, de egy új világot nyerhetsz. Sok sikert, akármi lesz a választásod!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.10.27. 09:14:30

@tralalala: Van ilyen autósban is, miszerint kb 100 autósnak azonos a szövegbuborékja, benne pedig az, hogy "Ha ez a sok f@sz metróval jött volna ma reggel, már rég otthon lennék..."
:-)))

sarkanykergeto 2014.11.01. 12:30:56

@KJ2000: kedves Posztíró, én ma találtam erre az írásodra, ami meglepően hasonló élethelyzetet ír le, mint amiben éppen én (szintén mi) vagyunk. Egyetlen dolgot hiányolok az írásodból, ami számomra teljesebbé tenné a helyzeted megértését, mert csak rólad volt szó, a te munkád piacképességéről, határokon átcipelhetőségéről, a feleséged mivel foglalkozik? amikor ismét munkába áll, az ő elhelyezkedési lehetőségeit hogyan látjátok?

Ajto 2015.10.16. 19:03:43

@SekLa:
" DE miért nem próbálják meg az emberek a vonzás felől megközelíteni a dolgokat? "
Mert nem ez a kiváltó ok. Mert nem azért költöznék Angliába, hogy mosolyogva diskuráljak a szemerkélő esőről, vagy hogy a mindig zöldellő fűben gyönyörködjek. Menekülök inkább, azt, hogy mi elől, sokkal élesebben látom magam előtt.
A tény, hogy Angliába mennék legszívesebben, már egy pozitív döntés, úgy érzem, ott megállnám a helyem, nincs nagyon messze Magyarországtól, és jártam már ott, nem totál idegen a hely. De ha úgy alakul, mennék én Skóciába, vagy Írországba is akár.
Csak el innen.
Itt nem becsülik meg a munkámat, sőt, keretek közé szorítanak, és egyre nagyobb terheket rónak ki rám. Most kaptam ötezer forint áremelést, hát hurrá. Nyugdíjam már tuti nem lesz, de sajnos nem tudok eltenni pénzt öreg napjaimra, mert alig jövök ki a fizetésemből egyik hónapról a másikra. A gyerekeim átgondolatlan, rossz tankönyvekből tanulnak, és mindenhonnan a gyűlöletet látják maguk körül, és a mások hibáztatását. Romokban az egészségügy, a fizetős részét meg már most nem tudom megfizetni, nemhogy később. Budapesten születtem, imádom a várost a gyönyörű épületeivel, hangulatával, rossz levegőjével, kutyapisis járdáival együtt. Most vidéken élek, de nem tudom karbantartani a házat, ahol lakom, életminőségem is egyre romlik. Amennyit a politikából látok, az kimerül a gyűlöletkeltésben, az ország elkótyavetyélésében, és a nagy pénzek lenyúlásában és ettől felfordul a gyomrom. Szóval visszatérve a kérdésére, a negatívumok nap, mint nap jól láthatóak, és ez lesz a fő oka a kiköltözésemnek, az. hogy hová mennék, más téma.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása