oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. október 06. 06:44,  Zokogott az ország 616 komment

2014. október 06. 06:44 Határátkelő

Zokogott az ország

Aligha túlzás azt állítani, hogy az elmúlt hetek-hónapok legnagyobb érdeklődést kiváltó világpolitikai eseménye a skóciai népszavazás volt, melyen az ott élők arról döntöttek, önállósodjon-e az ország. Végül azok győztek, akik nemmel voksoltak, ám a referendum és az azt megelőző időszak rengeteg tanulsággal szolgált. Ezekről számol be egy skóciai ismerősöm, aki egészen érdekes nézőpontot választott a beszámolóhoz – a gyermekeiét.

Skócia, referendum.jpg

„Bár már 3 hete, hogy túl vagyunk a skóciai függetlenségi szavazáson, nem csengett le a téma. A szavazási előkészületekről szeretnék egy kicsit részletesebben írni, mégpedig a gyerekek szemszögéből közelítve meg a dolgot.

Két kis lurkóm, - akik egy sima állami suliba járnak – nap mint nap izgatottan jöttek haza a népszavazást megelőző egy hónapban. Igen nagy volt a készülődés, izgalom, a gyerekeim is totál be voltak zsongva.

A demokrácia az első trimeszter témája is; nem csak a tanárokkal, hanem szünetekben, udvaron is diskuráltak a diákok egymás között. A szavazás előtti napon pont elcsíptem nagylányom érvelést az együttmaradás mellett. Ennivaló volt. :)

Hétköznapi demokrácia az iskolában

A suliban is demokrácia van, nem csak tanítják és beszélnek / mesélnek róla. A gyerekek maguk választják ki saját maguknak a „privilege”-eket és „consequences”­eket, vagyis a kiváltságokat / jutalmakat (hosszabb játékidő, tanári széken ülés egész nap), illetve a büntiket (fekvőtámasz / rövidebb játékidő). Mindezt közösen vitatják meg, majd elfogadják a többség javaslatát. Mindig, minden témában.

Visszakanyarodva a szavazáshoz, az egész suliban állandó téma volt a referendum. Előadásokat, workshopokat, sőt, saját kis választásokat tartottak a történelem és társadalom órák keretében.

Mindez annyira érdekes lehetett, hogy a gyerekeim a suliból hazaérvén azonnal nekiálltak a neten keresgélni másnapra, a következő órákra, különösen, hogy a házi feladat is heteken át a skót referendum volt.

Emellett órákat töltöttünk a helyi könyvtárban régi cikkek és könyvek után kutatva, mert minél jobban értették a témát és a szavazás miértjét, annál több és megvitatandó dolog és kérdés merült fel bennük.

Jobb, ha együtt maradunk? De akkor mi lesz a skót olajmezők további sorsa? Vagy a különválás lenne a jobb? De akkor mi lesz, ha az angolok mellett az Európai Uniónak sem tetszik majd a dolog, és nem segítenek a skótoknak többet? Tényleg a skót tengereken vannak azok a nukleáris dolgokat tároló katonai tengeralattjárók? Csak jöttek és jöttek a kérdések gyermekeim szájából…

Látogatás a Parlamentben

A suli minden osztálya valamilyen módon körberágta a témát, az enyémek eljutottak a skót Parlamentbe is, mi több, beszélgethettek parlamenti képviselőkkel, akik éppen ülésszünetet tartottak, de barátságosan és boldogan fogadták a gyerkőcök záporozó kérdéseit.

Ami külön érdekes, hogy ez a találkozó nem volt előre megbeszélve a politikusokkal, ám a gyerekek elmondása szerint hihetetlenül közvetlenek és barátságosak, „jófejek” voltak ezek a világszerte ismert emberek.

Érdekes az is, hogy mennyivel kulturáltabban és abszolút higgadtan zajlottak itt már a választás előkészületei is. Ezt szintén szemfüles gyerekeim konstatálták elsőként a családban a hétvégi belvárosi sétáink alatt.

„Itt minden olyan más”

Hetek óta figyeltük a sajtót, néztük esténként együtt a gyerekekkel, éjjelente kettesben a párommal a Függetlenségi referendumot több oldalról megvilágító élő politikai közvetítéseket és műsorokat.

Itt is érvényes volt gyermekeim mindent megvilágító megszólalása: „Anya, itt minden olyan nyugis és más!” És igen, sehol egy sértő, bántó szöveg / megjegyzés... sem az ellenzékre, sem senkire és semmire.

Érveltek, vitatkoztak, de többnyire csak beszélgettek; sőt humorral töltötték fel az előadásokat, ilyenkor a meghívott, felszólaló civil nézőközönséggel együtt hahotáztam. Pedig itt sokkal nagyobb volt a tét... sőt, világtörténelmi esemény volt.

Az utcán kampányolók is együtt teáztak a tereken békességben. Sehol sem rondította egymást ócsároló plakáttömeg a várost, utcákat és tereket, max. a saját lakásuk ablakait díszítették az emberek „Yes” vagy „No Thanks” matricákkal. Korrekt.

Aztán ugye megvolt a népszavazás 86 százalékos részvétellel, amihez azt hiszem, nem kell hozzáfűzni semmit. Ők tényleg megpróbálták, és igenis nagyon sokat tettek az országukért, s ahogy látom, fognak a jövőben is.

Zokogott az ország, ki az örömtől, ki a bánattól.

Maradunk United Kingdom.”

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: népszavazás Nagy-Britannia Skócia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr656762297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kardio1 2014.10.06. 23:16:46

@diggerdriver: Akkor egész Europa forradalmi làzban égett, és mit ad Isten, Pàrizsban kezdôdött februàrban, amikor Lajos Fülöp megbukott.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.06. 23:17:02

@Muscari:
Én még ismertem olyan házaspárt akik magázták egymást.
A bátyám és nővérem magázta apánkat én már nem.

blackhairlady 2014.10.06. 23:18:11

@morsels: Mar 20 eve? De szalad ez a rohadt ido:)

Muscari 2014.10.06. 23:19:53

@puhacica: aztamindenit, ez nagyon kemeny :-(

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.06. 23:20:56

@kardio1:
Józanul gondolkodó ember nem forradalmi lázban ég hanem erőviszonyokat mér egybe. Haderő fegyverzet lehetséges szövetségesek stb...

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.10.06. 23:22:18

@diggerdriver: Pontosan. És már asszem 4 évvel később el is kezdett volna SPÓROLNI (valamennyit legalábbis) az államnak a magánnyugdíjpénztár!!! És egyre többet spórolhatott volna évről-évre! Csak hát Fideszéknek rögtön kellett a pénz, tyúkhúslevest csináltak az aranytojást tojó tyúkból, abból a tyúkból, amit jórészt nem is ők neveltek fel!

Muscari 2014.10.06. 23:22:25

@diggerdriver: szerintem ez regen falun teljesen megszokott volt, persze a mai huszas generacio ezt mar valoszinuleg nem tudja.

kardio1 2014.10.06. 23:22:29

@Jani haverja: Akkor nekifutok még egyszer. Hiànyt halmoztak fel 12 éven àt. 2010-ben ezt a hiànyt szüntették meg a manyup pénzek àllamiba irànyitàsàval. Igy szabadonb àllo pénz nem marad. Ezutàn miinden jàrulék ismét az àllamiba megy. A jelenlegi helyettesitési aràny nem fenntarthato. Megoldàs: ösztönözni kellene az önkéntes magànnyugdijpénztàri befizetéseket.

kardio1 2014.10.06. 23:24:18

@diggerdriver: Petôfirôl pl. ezt te el tudod képzelni a versei alapjàn? :))) Ott ül az asztala fölé görnyedve, hàny àgyùja van Ferdinànd csàszàr-kiràlynak és hàny a a felelôs magyar ministeriumnak :)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.10.06. 23:25:05

@lexrex: Nem. Én értek sok mindenben egyet Ferenc Pápával, és nem értek sok mindenben egyet a régebbi és a jelenlegi MAGYAR Katolikus Egyházzal.

puhacica 2014.10.06. 23:25:17

@blackhair-lady: vannak szep torteneteim abbol az idoszakbol. ma mar csak nevetek rajtuk, olyan "vihar a biliben" dolgoknak tunnek igy evek multan. de akkor azert nem volt ilyen szorakoztato.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.06. 23:27:11

@Muscari:
Szerintem a házastársak magázása inkább a városi polgárságra volt jellemző.
Falun a fiatalok együtt nőttek fel és egymás között házasodtak.
Ott még megszokott volt a Julcsa te vagy Ani te megszólítás.
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Az hogy a gyerekek magázták a szülőket mindenhol általános volt.

kardio1 2014.10.06. 23:27:38

@diggerdriver: Te hiteleznél màsnak évtizedeken keresztül minden évben ùgy, hogy hitelt kell fegyél, hgy ezt a kölcsönt tudjad neki biztositani?
Mo. ezt 12 évig birta megtenni. Elôbb-utobb bedôlt volna a rendszer.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.06. 23:28:08

@kardio1:
Ugye nem akarod érteni miről beszélünk.?

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.10.06. 23:28:11

@kardio1: Az a baj, hogy hozzám havonta kb. huszasával jönnek magyarországi magyarok a munkám miatt. Sokszor beszélgetünk magánügyekről, nézetekről, stb., az üzleti ügyeken kívül. A templombajárók elég nagy része tapasztalta ezt, sajnos, de mint mondtam ez szubjektív statisztika.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.06. 23:29:33

@kardio1:
Pontosan ezért tartom egy forrófejű hülyének aki emberek életét tette tönkre.

kardio1 2014.10.06. 23:30:05

@lexrex: Jani haverjàval mindenki egyetért! :) Remélem, nemcsak én vagyok ezzel igy!

bpetya75 2014.10.06. 23:30:48

@kardio1:

Sallai Róbert Benedek. A bocskais LMP-s ;-)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.06. 23:31:16

@kardio1:
Nem. Megfordult volna a rendszer ahogy a manyupos generáció nyugdíjba megy. Sokat nem kellett volna várni rá.

kardio1 2014.10.06. 23:31:16

@Jani haverja: Gyôr ilyen vegyes? Megleptél.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.06. 23:32:39

@bpetya75:
Ismernem kéne?
Ő ismer engem?
:))))))))))))))))))))))))))

puhacica 2014.10.06. 23:35:11

@Muscari: elmult. tapasztaltam, tanultam belole. jobban megvalogatom, kikkel veszem korul magam. :)

bpetya75 2014.10.06. 23:35:44

@diggerdriver:

Józanul gondolkodó ember nem próbálja meg megszelidíteni a tüzet, mert az nagyon veszélyes, továbbá eszébe sem jut felülni egy lóra, mert az elöl harap, hátul rúg, középen meg ráz. Az a helyzet, hogy mi most azért élünk ilyen nagy kényelemben, mert egy halom idióta kipróbált elmebeteg dolgokat, és egy részük túlélte, meg még hasznot is húzott belőle.

kardio1 2014.10.06. 23:36:17

@Jani haverja: Ej, ej! Kollektivista maradtàl? :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.06. 23:37:41

@bpetya75:
Nekem erről homlokegyenest más a véleményem.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.10.06. 23:37:49

@puhacica: Sajnos ilyen történetet is hallottam jópárat :(

Nekem esne jobban, ha azt mondhatnám, hogy "ugyan már, egy kicsit túlérzékenykedted" :( De sajnos nem mondhatom, mert nem a Tiéd az első eset, meg valószínűleg nem is az utolsó :(

Kicsit más, de idevágó: Én mindig szomorkásan zavarbaesek, ha egy albánnak azt kell elmagyaráznom, hogy Magyarországon politikai kapcsolat kell, hogy cigit árulhasson valaki. Ugyanis itt ez a legszegényebb emberek bevétele, amit az állam azzal támogat, hogy ha a szegény ember az utcán árul cigit, mondjuk egy kirakott asztalnál a napernyő alatt, de nincsen bódéja, akkor az gyakorlatilag nem adózik, igaz, segély se jár neki. Nem csak a cigarettaárusításnál van így, hanem sok mindennél, de ez már más kérdés. Most hogyan magyarázzam meg egy dohányos albánnak, hogy nagyon vigyázzon Magyarországon ottjártában, hogy nehogy elfogyjon a cigije, mert nem fog kapni 50 m-enként 7/24-ben??? D

kardio1 2014.10.06. 23:38:10

@Muscari: Pont Santiagot nem talàltam el, pedig gondoltam rà. A pàlyaudvart pedig nem Amszterdamba, hanem Antwerpenbe tettem. Benelux az is...

kardio1 2014.10.06. 23:40:11

@diggerdriver: Màr irtam az elôbb, hogy nem birtak kivàrni, amig nyugdijba mész :)))

bpetya75 2014.10.06. 23:40:20

@morsels:

Én is így gondolom. A virtualitásban a tegeződés dívik és ez átgyűrűzik az offline világba is.

Nálunk kijött a város és a falu különbsége. Apám magázta a szüleit, anyám tegezte.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.10.06. 23:40:43

@kardio1: NANA! Kiderült, hogy még a válság ellenére is hasznot hoztak!!!
Miből is kapott a magánnyugdíjpénztári tagok TÚLNYOMÓ többsége lóvét???

bpetya75 2014.10.06. 23:42:19

@diggerdriver:

Nagyon meg lettem volna lepve, ha nem így lenne :-P

Egyébként SRB-t nem kell ismerned, ő sem ismert téged. Meg engem sem. De egyelőre egy józanul gondolkodó vidéki srácnak tűnik a Parlamentben.

kardio1 2014.10.06. 23:42:23

@Jani haverja: Persze, hogy pontosnak gondolod, hiszen te irtad! :) Nekem nem tükrözi a valosàgot, de azért értem, mit akarsz vele mondani.

kardio1 2014.10.06. 23:43:07

@blackhair-lady: De nem miundig ugyanott lakik az ember!

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.10.06. 23:43:22

@kardio1: De, mindig. Én észérvekkel mindig meggyőzhető vagyok. Hazáról, meg egyéb kollektivista baromságokról való hablatyolással viszont SOHA.

Ezt most nem bántásból írtam, tényleg így van.

blackhairlady 2014.10.06. 23:43:22

@puhacica: Atelni, bennelenni mindig nehezebb, elhiszem, hogy nem kacagtal akkor.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.10.06. 23:44:41

@blackhair-lady: DDD
Ez jó tanács volt a testvérednek, gratula!:)

bpetya75 2014.10.06. 23:46:50

@Muscari:

Egyetértek. Örülnék, ha lenne kinek mondanom. Anyósomat simán tudom anyunak szólítani. De az édesanyám már nem él...

kardio1 2014.10.06. 23:47:50

@diggerdriver: Ez nem nem akaràs kérdése. Szerinted még sokàig lehetett volna folytatni, hogy az àllam kipotolja a hiànyt, amig önnfenntartovà vàlik a rendszer. En nemg ùgy gondolom, hogy nem. Nem muszàj azonos véleménnyel lennünk mindenrôl, ez még nem àrokàsàs! :)

kardio1 2014.10.06. 23:48:56

@diggerdriver: De Akkor nem ismerhetnénk a költészerét. Valamit valamiért.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.10.06. 23:49:16

@kardio1:
Ad1: Valamikor HÓNAPOKIG nem kommentelek.
Ad2: A mai kommentfolyamban sem lenne meg még az ötöde sem.
Ad3: Mindenkinek joga van szűrni, ezt nem én határozom meg, de tiszteletben tartom, és egyet is értek vele.
D

kardio1 2014.10.06. 23:51:04

@diggerdriver: a mostani 40-45 évesektôl vàlt kötelezôvé a belépés. Azoknak még 20 év a nyugdij.

bpetya75 2014.10.06. 23:51:05

@puhacica:

A faluban él a fóti fidesz alapszervezet egyik alapító tagja. Lehet mondani róla, hogy ősfideszes. Somogyi párttársai számára persona non grata, mert közös cége van egy szoci kötődésű fazonnal. Nagy az Isten állatkertje.

kardio1 2014.10.06. 23:52:34

@Jani haverja: Csak vicc volt, mondanà a "festett ùr", remélem, vetted!

2014.10.06. 23:53:56

@morsels: 90-ben születtem, a telefonnal a kezemben születtem erős kifejezés azért...

2014.10.06. 23:55:11

@Muscari: Különbözőek vagyunk. Én nem tudnám magázni egyik rokonomat sem.

kardio1 2014.10.06. 23:55:20

@Jani haverja: Azt kéne megnézd, mekkora volt a haszon a mûködési költségekhez képest, egy magàncégnél, ugyebàr. Meglepôdnél.

kardio1 2014.10.06. 23:56:58

@Jani haverja: Ami nem àll olyan nagyon messze a te elképzelésedtôl, arôl igen. De ami nagyon màs, azt még megértened is nehéz (ez utobbival mindenki igy van).

2014.10.06. 23:57:05

@házelőtthinta: Én meg azt is leírtam, hogy tovább szeretnék lépni, mert már tudom, hogy mi akarok lenni. Szelektíven olvasol v. csak szimplán szereted izgatni itt a közeget? :)

2014.10.06. 23:58:41

@Muscari: Nekem az. Elnézést kérek mindenkitől, még egyszer mondom, nekem az. Másnak nem kell annak éreznie. :P

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.10.06. 23:59:53

@blackhair-lady: Hát ebben én eléggé speciális helyzetben vagyok itt :)
Tényleg az ittlétünk során a legkevesebbet voltunk katolikus templomban :)
Mindezt viszont csak megközelíthetőségi okokból.

Mi komolyan vettük azt az itteni mondást, hogy "Zoti është një", azaz "Egy az Úr", úgyhogy - ha nem is minden vasárnap - de azért el szoktunk járni templomokba. Legfőképpen az itteni Calvary Chapel gyülekezetbe, merthogy az számunkra a legpraktikusabb :)

Ezért katolikusként sem szégyellem magam, szeptember 21-én Ferenc Pápa itt Tiranában celebrált egy olyan szentmisét, ahol végig mellette állt az itteni kétfajta muszlim vallás egy-egy imámja, valamint az itteni görög ortodox pátriárka. Úgyhogy túlzott lelkiismeretfurdalásom nincs az ügyből kifolyólag.

2014.10.07. 00:01:44

@Philosoraptor:

Mivel szeretnél foglalkozni?

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.10.07. 00:03:19

@kardio1: Akkor én is még egyszer: Hiányt halmoztak fel 12 éven át. De azért, mert akkor is elverték az államháztartás pénzét másra!
Aztán lenyúlták a 12 év "termését" ÉS A HIÁNY NEM CSÖKKENT!!!

2014.10.07. 00:07:31

@házelőtthinta: CEO akarok lenni a mekinél, hogy kirúghassalak.

2014.10.07. 00:08:49

@Jani haverja: Neked nem kellene valami vérnyomás csökkentő tabit szedned? Ne izgasd fel magad, árt a szívnek. ;)

2014.10.07. 00:09:31

@Philosoraptor: Amúgy nem, csak vicceltem. Szakács v. cukrász lenne a cél.

bpetya75 2014.10.07. 00:12:24

@diggerdriver:

Megfontoltság vs forrófejűség

1552 Temesvár vs Eger Losonczyékat a megadás után lemészárolták, Dobóékról regényt írtak.

Pearl Harbor A japók teljesen megfontoltan megbénították a jenkik csendes-óceáni flottáját egy időre. Cserébe kaptak két atombombát.

Jeanne d'Arc nem épp a hűvös megfontoltság szobra. Valami szerepe mégis volt az orléans-i csata kapcsán, a franciák sikerében.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.10.07. 00:14:06

@kardio1: Előbb-utóbb így lesz. Legalábbis aki nem akar csődbe menni :)
DDD

kardio1 2014.10.07. 00:15:51

@Jani haverja: Nem fogalmazok elég vilàgosan, lehet. Az àllam fizette a nyugdijakat az aktuàlis munkavàllaloi nyugdijjàrulékokbol. Majd bevezetik a kötelezô magànnyugdijpénztàri rendszert, melybe àtirànyitjàk a koràbbi munkavàllaloi jàrulék jo részét, a munkavàllalo tovàbbra is ugyanannyi nyugdijjàrulékot fizet összesen havonta. Ez nem fedezi a màr nyugdijasoknak az àllam àltal fizetendô kiadàsokat. Hiàny keletkezik: erre mondjuk hitelt vesz fel az àllam vagy màshonnan vesz el pénzt. EU nem engedi a manyup befizetéseket àllamhàztartàsi hiànyt csokkentô tételként elszàmolni, igy az àllami nyugdijrendszerben keletkezett hiànyt a kötelezô manyupok felszàmolàsàval potolja. Ha ezt nem teszik, hanem közvetlenül a lakossàgra terhelik vagy megszüntetnek közszolgàltatàsokat, az jo eséllyel zavargàsokhoz, de legalàbbis politikai vàlsàghoz vezetett volna. Következmény: gazdasàgi visszaesés ennek minden hozadékàval: költségvetési hiàny magas marad, nyugdijrendszer nem finanszirozhato tovàbb, a hiàny miatt nem jönnek az unios pénzek stb.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.10.07. 00:16:26

@kardio1: Nem Győr, az egész BDSZ (Ph, Győr, de vannak öregek, pl. Bp, stb) többsége nem szimpatizál a jelenlegi kormánnyal. Mondjuk az előzőekkel sem. Ahogy pl. én.

kardio1 2014.10.07. 00:20:04

@Philosoraptor: Sokkal jobb, ha viccelsz, mint amikor mérges vagy!
1990-ben születtél? Szemtelenül fiatal vagy. Ja és hinta korban hozzàd illik, nem ? :))))))

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.10.07. 00:20:34

@kardio1: Az a baj, hogy AZ ÖSSZES jelenlegi magyar szóbajöhető párt ilyen értelemben baloldali. Mármint a kollektivizmusra kihegyezve. A Fidesz is, meg a Jobbik is :(

De ez természetes, mással a jelenlegi Magyarországon még a parlamentbe sem lehet kerülni :( Én ezért jöttem el onnan, mert láttam, hogy nem egyhamar lesz változás ott, ha meg esz, az meg nagyon véres lesz.
Nekem többet ér a gyerekem, a feleségem, és a saját magam jelene-jövője, mint az ottani kutyakomédia.

kardio1 2014.10.07. 00:22:11

@Jani haverja:
Nekem Orbàn I tetszett a legjobban, a mostani nem annyira. De még mindig sokkal jobban mint a kettô közti idôszak az "ùtelgàz"-zal :)

kardio1 2014.10.07. 00:23:24

@Jani haverja: Majd jössz te még haza, ha jön Enver Hodzsa! :))))))

kardio1 2014.10.07. 00:24:38

@kardio1: Na jo éjszakàt! Bonne nuit et "ora et labora"!

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.10.07. 00:24:45

@kardio1: Dehogy is! Csak megtanultam az akkori könyvelőmtől, hogy ha a kútba kell pénzt hajigálnom mindenképpen, akkor ne próbáljak utána kapdosni, mert ebben a játékban a légáramlatoknak "több esze van", mint nekem, azaz nekem úgysem sikerül visszanyernem semmit, rosszabbik esetben viszont beleesek én is a kútba. :)

Aztán egy idő után megkérdeztem magamtól, hogy ugyan már, miért ülök a kút szélén és hajigálom bele a pénzt a kútba? Ok, hogy kényszerítenek, de csak addig kényszerítenek, amíg a kút szélén ülök... :)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.10.07. 00:31:11

@kardio1: Teljesen mindegy számomra, hogy mekkorát keres rajtam mondjuk az a cég, aki a befektetéseimet kezeli. Én nem vagyok egy irigy ember. Az a lényeg, hogy NEKEM IS megérje. A magánnyugdíjpénztárak kimutatható hasznot hoztak, még az éppen akkori válság ellenére is. Az állami nyugdíjpénztár meg a feneketlen kútba dobálás esete, nem csak Magyarországon.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.10.07. 00:33:11

@kardio1: Én elég fogékony vagyok sok mindenre, ami logikus. Logikátlan dolgokat (pl. művészeteket a zene kivételével) viszont tényleg nehéz megértenem, ebben igazad van.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.10.07. 00:36:10

@Philosoraptor: Dehogy is :) Én olyan nyugodt ember vagyok már 3 éve, hogy azt még álmodni sem mertem :)

Ez már nekem csak a kávé, hogy nehogy álmos legyek egész nap :)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.10.07. 00:39:41

@kardio1: Dehogy kellett volna a lakosságra terhelni bármit is! Kevesebb falusi-városi főtér kellett volna, meg jóval kevesebb stadion! És még sorolhatnám a felesleges pénköltéseket, mint pl. a Pápa-Csorna vasútvonal NEM újramegnyitása, stb...

Ezzel meg is oldották volna Fideszék a gondot. De hát ez nekik ugye nem nagyon megy

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.10.07. 00:43:34

@kardio1: Hát őszintén szólva nekem soha egyik sem tetszett :( Tetejében, amikor az adott időpontban az adott bagázs nem tetszett, akkor sem volt egyetlenegy időszak sem, amikor az ellenzék tetszett volna :(

Aztán majdnem 20 év alatt én buta fejjel rájöttem arra, hogy ez nem is fog megváltozni. Én voltam a barom, mert erre sokkal korábban rá kellett volna jönnöm.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.10.07. 00:44:51

@kardio1: Hát az már nem, de az esetleges utódját itt zárótűzzel várnák, még valószínűleg nekem is jutna puska a szomszédoktól... :)

2014.10.07. 00:46:38

@kardio1: Korban lehet, de hozzáállásban semmiképp.

2014.10.07. 00:48:15

@Jani haverja: Gondolom, azóta, amióta nem kell itt élned.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.10.07. 01:05:54

@Philosoraptor: Hogyan találtad el? D

Komolyra fordítva: Nekem azóta egy hároméves nyaralás volt az eddigi életem, pedig egyrészt nem is a tengerparton élek, hanem egy bűzös nagyváros aránylag élhető peremén, másrészt meg nagyon-nagyon sok nehézségünk is volt közben (ez gondolom minden határátkelést kezdőre igaz lehet), de mindezek ellenére is.

Persze minden viszonylagos. Nekem a (sok) külföldi nyaralásaim többsége is azzal telt, hogy kényszerből magyarországi ügyekkel (is) kellett foglalkoznom. Aki belekerül a magyar mókuskerékbe, nehéz kijönni onnan :( Volt anno olyan külföldi 10 napos nyaralásunk is, hogy a mobil telefonszámlám költsége nagyobb lett, mint amit 10 nap alatt magára a nyaralásra elköltöttünk :) És nem azért, mert munkamániás vagyok, hanem azért, hogy közben csődbe ne menjek. :(

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.10.07. 01:07:16

@Philosoraptor: Ja, és ne világkörüli nyaralást képzelj el, hanem egy sima Horvátországot! :(

2014.10.07. 06:48:13

@Philosoraptor:

Tévedsz. Ugyan az az emelet, csak másik ajtó.

Muscari 2014.10.07. 08:18:26

@kardio1: látszik, te nem vagy itt olyan régen. Az elején volt két lány Chile - ből, posztot is írtak meg kommenteltek is sokat. Tőlük egész sok mindent meg lehetett tudni az orszagrol, meg persze inspirálták is az embert, hogy jobban utánanézzen a dolgoknak

Egy ismerős amerikai házaspár tegnap le volt nyűgözve, mikor felsoroltam nekik egy jópár amerikai nemzeti parkot. Aztan mondtam nekik, hogy szeretem a természetet és a szeretetnek ezekbe mind eljutni, mert nagyon szépek, és hogy mennyi képet meg filmet láttam roluk.

Ugy tűnik tényleg nincsenek hozzaszokva, hogy valaki ismeri a minket körülvevő világot.

@Philosoraptor: félreértesz. Én sem tudnám, az tudja és magázza a rokonait, aki úgy nőtt fel, hogy ez a természetes.

Muscari 2014.10.07. 08:24:50

@Jani haverja: ez ismerős. Anno nekunk is úgy telt a nyaralás, hogy a telefon mindig készenlétben volt, reggel és este internet kávézó (akkor még nem volt okostelefon meg wifi. Most alapvetően mással foglalkozunk, azt simán itt lehet hagyni.

kardio1 2014.10.07. 08:52:58

@Muscari: Pedig még emlékszem is a posztjaikra. Az egyiket grafogirlnek, vagy valami hasonlonak hivtàk. A tesztben lévô képrôl nekem Aspen jutotteszembe Coloradoban. A Sziklàs-hegység is vmi hasonlo lehet.

kardio1 2014.10.07. 08:54:19

@Philosoraptor: Azt màr észrevettem! Pedig milyen jo pàros lehetnétek: ô sütné a burikat, Te meg eladnàd! :) Màrmint nem hintàt! :))

2014.10.07. 10:29:12

@lexrex: Mi lenne, ha lekopnál?

2014.10.07. 10:30:03

@kardio1: Ne kívánj nekem ilyet. :)

Sütemény1975 2014.10.07. 12:34:59

Ures sirankozasnak tartom. Ha nem erzi jol magat, "retteg" a jovotol, akkor menjen.

Sütemény1975 2014.10.07. 12:37:38

@Jani haverja: jaj, ez a lenyulas szoveg annyira gaz... max leirta par napja erthetoen.

kardio1 2014.10.07. 13:25:06

@Philosoraptor: Kaland az élet! Nem tudtad? :))

bpetya75 2014.10.07. 15:48:08

@QUERCUS:

Lemondtál a blogodról?

Nálunk is áll a bál. Majdnem jelöltettem magam. De szerencsére mégsem...

i got my (törölt) 2014.10.07. 17:55:33

@Babette.: google? nálam a harmadik találat. de enélkül is elég egyértelmű, ha olvastad a beszélgetésüket. :)

2014.10.07. 18:39:04

@lexrex: Megint kezded a szájkaratét? :D Neked is van valami kényszered, mint Hinta pajtásodnak, hogy mindenre válaszoljon, amit írok, akkor is, ha hozzá sem szóltam? Szűrlek, te kis pöcs. A saját stílusodban hátha megérted. :)

Quercus a favágó 2014.10.07. 19:44:56

@bpetya75:

Szeretek vitázni. Szóban, és nem írásban. Nem igazán akarom az életem a neten tölteni.

Képviselőnek,ma Magyarországon? Inkább költözz be egy méhkaptárba.

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.07. 19:50:13

@QUERCUS: idén először mindössze kettő darab polgármesterjelöltünk van.
az egyik szomszéd falunak meg egy se.

Quercus a favágó 2014.10.07. 19:55:18

@Babette.:

Az idén nekünk is két polgármester jelöltünk van. Ami borítékolható, a parasztgyalázat.

bpetya75 2014.10.08. 07:24:40

@blackhair-lady:

Nem. Arra nem érzem magam képesnek. De képviselőnek jó lettem volna szerintem. Szerettem volna kicsit segíteni a mostani polginak a munkában (remélem újraválasztják) De összeférhetetlenség esete forog fönn a munkahelyemmel kapcsolatban.

McZozo 2014.10.08. 14:01:14

@kardio1:
Milyen hianyt szamoltak fel vele? csekely reszet tettek be az allamadossag csokkentesebe es nagyobbat olyasmikbe mint a mol visszavetele es egyeb koltsegvetesi tetelekbe. Akkor ez tenyleg javitott egy keveset az allamadossagunkon de nezd meg az elmult negy ev alatt ezt sikerult visszatornaszni az ezt megelozo szintre s ha jol tudom mar felette is vannak.
A masik fele meg hogy ha jo volt ha nem volt jo ez a kotelezo maganyugdij de volt. Egy olyan tarsadalomban ahol alapbol is eloregedoben van a lakossag, plusz az elmult negy ev alatt tovabbi szazezrekkel sikerult csokkanteni a majdani eltarto lakossagot. Igy konkretan halalra iteltek a nyugdijrendszert csak errol most meg nem nagyon beszelnek. Az emberek meg nem realizaljak mert jelenleg meg tomogetik innen onnan a hianyt es fenntartjak valahogy a verzo rendszert . De majd nezd meg 10-20 ev mulva mi lesz otthon. Es ez meg kozelebb johet ha tovabbi embertomegek patannak le.

kardio1 2014.10.09. 18:39:35

@McZozo: A kötelezô (hang^ùlyozom: kötelezô) magànnyugdijpénztàrak fenntartàsàval a rendszer nem 10-20 év mùlva, hanem sokkal hamarabb omlott volna össze. Nem lehet hosszù tàvon azt csinàlni, hogy az aktuàlis befizetôk eredeti rendszerbeli befizetéseit a töredékére csökkented, csak ha a nyugdijasok nyugdijàt is a töredékére csökkented ennek arànyàban. Az màr jàrhatobb ùt lenne, ha a nyugdijjàrulékon felül^¨onkéntes (!) magànnyugdijpénztàrba fizetnének az emberek.
Màr egyszer leirtam, ugyan nem neked, hogy az àllam évente 2-300 mrd forintot tolt bele a nyugdijrendszerbe, a kötelezô magànnyugdijpénztàri befizetések miatt keletkezô lyuk betömésébe. 12 éven àt. Meddig lehetett volna ezt még igy folytatni szerinted?

McZozo 2014.10.10. 10:52:53

@kardio1:
Szerintem te nem erted teljesen.
Tolni mindig is kelett bele plussz penzt mar jo ideje, mert sosem volt eleg a pillanatnyilag befizetett jarulekok merteke. Tehat ez a dolog nem a maganyugdijpenztar miatt keletkezett hanem a csokkeno lakossag emelkedo nyugdijak stb stb.
Tobbek kozott e miatt is emelgetik a nyugdijkorhatart esznelkul arra szamitva hogy csak megdoglik mindenki mire odakerulne.
De visszaterve a magannyugdijra. Lehet rovid tavon ez nehezseget hozott a nyugdijrendszernek mert a jarulek lecsokkent mig a nyugdijas megkozelitoleg annyi maradt, de ez pont azert volt mert meg nem kezdett belepni a magannyugdij. Ugyanis popnt lassan most kezdtek volna jonni azok az elso generaciok akiket anno beleptettek es most ertek volna el a nyugdij kozelebe. Es most lett volna tehermentesitve a nyugdijkassza azaltal hogy elso alkalommal vegre nem a mindenkori pillanatnyi befizetok penzeit osztottak volna ujra hanem egy korabbi megtakaritas penzeit kelett volna fizetni nagyreszben, igy pont vegre ez segitett volna azon hogy ne kelljen tomkodni az allami nyugdijkasszat. Ehelyett jelenlegi kiralyunk totalisan nem foglalkozva a hosszu tavu jovovel bealdozta a jovot es einstandolta a nyugdijkasszak penzet azert hogy legyen mibol szabadsagharcolni a imf ellen illetve molt vasarolni meg meg egyeb osztogatasokat vegrehalytani. NEzd meg a fo duma az volt hogy ebbol csokkentik majd az allamadossagot, es vegul csak egy toredek reszet forditottak arra, Az eredmeny pedig az hogy ma magasabb az adossaga az orszagnak mint mielott einstandoltak a nyugdijakat es emelett most ujra halmozottan fog jelentkezni a nyugdijproblema mert ahelyett hogy belepne a maganyugdijpenztar es a korabbi megtakaritasokbol finanszirozna legalabb egy reszet a nyugdijaknak ujra a teljes cehhet a jelenleg keresoknek kell allnia, ugy hogy a lakossag csokken egyre kisebb a fiatalok aranya a nyugdijasokhoz hasonlitva es ha mindez nem lenne eleg az elmult 8 ev teljesitmenyet dijazva lelepett tobb mint egymillio ember az orszagbol. es mivel ez a folyamat meg nem alt meg ezert mondtam hogy nem belathato az hogy ez a rendszer mikor omlik ossze hogy csak 20 ev mulva vagy mar 10 vagy esetleg meghamarabb.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása