oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. szeptember 27. 06:41,  Az én városom 303 komment

2014. szeptember 27. 06:41 Határátkelő

Az én városom

Jóvoltotokból újra nekilátunk a válogatásnak a szebbnél szebb képekből. Angliai és olaszországi és svájci olvasóink voltak a legszorgalmasabbak, így ebből a három országból láthatunk most fotókat. Remélem, tetszeni fog, és ezzel egy időben arra is biztatnálak titeket, hogy küldjétek a képeket, pár soros magyarázattal, hogy folytatódhasson a sorozat.

Jojo_Anglia1.jpg

A fenti nyitóképet és az alább láthatót is Jojo küldte kedvenc helyükről Angliában, ami ugyan nincsen hozzájuk közel, ellenben nem csodálom, hogy a kedvencük lett a Durdle Door.

Jojo_Anglia2.jpg

Szilvi pedig Manchesterből küldött képeket, méghozzá egy iparvároshoz képest igazán zöldeket, a közelükben lévő parkról és az útról az iskolába menet.

Majd elérkezünk Londonba Annával. Wimbledonba.

"London, zone 3, District line végállomás. Maga Wimbledon többnyire jómódú angol családok által lakott városrész, ami júliusban teniszes díszletbe öltözik a wimbledoni tenisztorna idére (a képeken látszik). Van a Village és a Common a pici tóval, ami viszont hangulatos kis szombati program tud lenni az év bármely időszakában."

A következő állomás már Svájc Olaszországhoz közeli része, Lugano, ahonnan Tamás küldte a képeket és az információkat.

Patakpart_Lugano_Tamás.jpg

"Patakpart - Ticino patak - Közvetlen az egyetem mellett folyik el, igen sokszor járok/kelek ezek alatt a fák alatt.”

Sacro Cuore_Lugano_Tamás.jpg

„Sacro Cuore - Szent Szív templom - Az egyetemtől kőhajításnyira, közvetlen a sarkon. Heti 2x-3x bemegyek, kicsit megpihenni, csendesedni, olvasni a (Bhagavad) Gitából.”

USI_Lugano_Tamás.jpg

„USI - Universát della svizzera italiana - Az egyetem ahol oly sok időt töltöttem el, töltök el.”

Parco Ciani_Lugano_Tamás.jpg

„Parco Ciani - A városi park egy részlete, ha a déli városrész felé futok itt szoktam keresztül jönni.”

USI-Ciani_Lugano_Tamás.jpg

„USI-Ciani - Az utca egy része, ami egyenesen összeköti az egyetem főbejáratát és a parkot.”

Innen pedig már nincs is olyan messze ténylegesen Olaszország, Livorno, ahol Gergőt otthonról egészen az irodájáig elkísérhetjük.

Gergő1.jpg

„Mi bent a városban, bár annak már a peremén, egy olyan részen lakunk, amit otthon talán kertvárosnak neveznének: gyönyörű parkokkal vagyunk körbevéve. Egy kép a hatalmas tengeri (?) fenyőről, ami a házsort zárja. Nem, ez nem felvágós fénykép, aki olvasta az előző bejegyzéseket, tudja, hogy a Range Rover nem az enyém.

Gergő_Livorno2.jpg

Gergő_Livorno3.jpg

„A negyedünket a tengerparttal és a belvárossal összekötő utat is fenyők és villák övezik, a távolban (bal, ill. második kép) időjárástól függően látszódnak az Apuai Alpok.”

Gergő_Livorno4.jpg

„Majd az út végén két kanyar, és máris a tengerparton találom magam. Onnan már egyenes út vezet, végig a tenger mellett, az irodához, ahol dolgozom. Egyik oldalon az 1930-as években épült eklektikus villák sorakoznak (bocs, de a robogók bezavartak a képbe – még az iPhone sem tökéletes):

Gergő_Livorno5.jpg

a másikon pedig az 1881-ben alapított Tengerészeti Akadémia, pálmafák, sétány, fagyizók”

Gergő_Livorno6.jpg

„Et voilà, megérkeztünk az irodába. Ezt az utat járom vagy inkább robogom be reggelenként. Talán ennyi “kitárulkozás” mára elég is lesz – nektek is, nekem is.”

FELHÍVÁS!! A nagysikerű ablakos sorozat után újabb ötlet: küldjetek fotókat a városotokról! Nem a nevezetességekről, hanem arról a környezetről, ahol éltek: a házról, a sarki kisboltról, a busz- / metrómegállóról, a kedvenc éttermetekről, pubotokról, a munkahelyetekről (ha nem okoz problémát), a parkról, ahova szívesen jártok, az eldugott, kevesek által ismert hangulatos, érdekes helyekről, stb. Írjatok pár sort is mellé, mert így lesz igazán érdekes a sorozat! A cím természetesen a szokásos: hataratkelo@hotmail.com.

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: fotó Olaszország London Manchester Anglia Svájc Lugano Livorno Az én városom

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr26735433

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DieNanny CH 2014.09.27. 07:40:55

Jók! Köszi, Beküldők!

Már én is gyűjtögetem a fotókat...

adg 2014.09.27. 08:07:24

Hat ez eleg utos kezdes volt.
Tengerpart, palmafak, mi kell meg...
Lugano es olaszorszag meg kulonosen nagy kedvenc, de sajnos nem sokat jartam meg arrafele.

Hari Seldon 2 2014.09.27. 09:01:29

"Szilvi pedig Manchesterből küldött képeket, méghozzá egy iparvároshoz képest igazán zöldeket"

Azt hiszem, hogy nyugaton az iparvárosok egy jelentős része már egyáltalán nem emlékeztet a szürke múltra. Például Forbach bányászváros volt, az autópálya mellett meddőhányókkal, most aki Saarbrückenből megy Párizs felé a pályán csak szép erőket lát. Szóval sok helyen működik a rekultiváció, meg növényzet visszatelepítése.

Az utolsóhoz:
"Et voilà" - Érdekes, az olaszok is így mondják?

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2014.09.27. 09:04:49

Klassz képek! Svájcnak azon a részén mi is jártunk, csak sajnos, nagyon régen. :(

rezsöatya 2014.09.27. 09:12:10

Cim: Az en varosom.

"... küldte kedvenc helyükről Angliában, ami ugyan nincsen hozzájuk közel,..."

Az en varosom meg Vlagyivosztok... igaz, nincs nagyon kozel Pangbourne-hoz...
:DDD

Határátkelő 2014.09.27. 09:22:01

@rezsöatya: :) Az eredeti kérés az volt, hogy mutassák be a városukat, de lehet benne kedvenc hely is - hát neki kicsit máshol van. :)))

adg 2014.09.27. 09:49:59

@Hari Seldon 2: "pályán csak szép erőket lát."

Legkozelebb arra jarsz, fenykepeznel nekem egy par szep erôt? En munkambol kifolyolag egesz nap erôkkel dolgozom, es megsem lattam meg soha egyet sem.
Koszi erôre is. :)

Hari Seldon 2 2014.09.27. 09:53:31

@adg [Au, Darwin]:
Nem láttál még szép erdőt?
Vagy inkább nem láttál mostanában szép lobhullató erdőt?
Felétek azért másféle erdők vannak, tele mindenféle mérgező élőlénnyel, meg csoda trópusi ragállyal. - Úgy lehet, hogy kevésbé tetszik.

DieNanny CH 2014.09.27. 09:54:17

@Határátkelő:

Igazából ez nekem is feltűnt; és így elsőre oké, de amondó vagyok, maradjunk az eredeti koncepciónál.
Vagyis csak a lakóhelyünkről, munkahelyi ablakból készüljenek képek.
De persze, ez az én véleményem... Te vagy a főnök!

adg 2014.09.27. 09:59:12

@Hari Seldon 2: Ez nem jott be ezek szerint, mindegy. Mindenesetre nem erdot irtal, ahogy en sem.

Határátkelő 2014.09.27. 10:05:36

@adg [Au, Darwin]: @Hari Seldon 2: Úgy látom korán van még / későn van már, vagy ma rozsdásak a humorreceptorok. :)

CJKrisz 2014.09.27. 10:28:28

De jók az ilyen, könnyed, kellemes posztok a hétköznapok után! Jó ötlet volt, várom a folytatást!

Chamroe 2014.09.27. 10:45:29

Nagyon jó képek!
Ha bírnám a meleget, tuti Olaszországot választanám.

Én egyenlőre csak a kedvenc győri helyeimről tudnék küldeni :)
Itt is vannak nagyon szép részek, az én kedvencem a Rába kettőshíd, és az egyetem környéke.

2014.09.27. 11:03:04

Nagyon jó képek, főleg a tengerpartos tetszik. :)

"Nem, ez nem felvágós fénykép, aki olvasta az előző bejegyzéseket, tudja, hogy a Range Rover nem az enyém"

És akkor mi lenne, ha a tiéd lenne? Miért ne lehetne a tied? :)

Muscari 2014.09.27. 11:27:40

@Chamroe: en birom a meleget, nekem johet Olaszorszag. De Darwinra sem mondanek nemet.
BTW mi ujsag veled? Megkaptad azt az allast, amire palyaztal?

Fiuk, erdot nekem tessek fotozni, mert abbol itt igen nagy hiany van. Lehet, hogy ebbe a kepkuldozgetesbe en is beszallok, van egy par kedvenc helyem a kornyeken.

Chamroe 2014.09.27. 11:42:16

@Muscari: Melegben leesik a vérnyomásom, és alig élek, hidegben meg az izületeim fájnak. Nehéz a kedvemre tenni :D

Az áruházvezető-helyettes melónál második helyezett lettem, kár, hogy az álláskeresés műfajában ez nem sokat ér :D

Van most több futó pályázatom is folyamatban (többkörösek), de lassan mennek a dolgok.
A kedvencem a Gyesev-nél egy közbeszerzéssel kapcsolatos meló, azt nagyon megkívántam.
Hát majd alakul, szerencsére nem kell elvállalnom az elsőt, ami akad, van még időm kivárni.

Muscari 2014.09.27. 11:48:45

@Chamroe: hat sajnos a masodik hely annyi, mint a semmi. Remelem,valami sikerul majd. A koltozesssel mi a tervetek?

Az en kedvenceim a mai osszeallitasbol a tengerpartos kepek, azokkal engem mindig le lehet venni a labamrol. A kovetkezo a sorban a mediterran varoskak, Lugano ilyen szempontbol annyira nem jon be. Bar a villak meg a palmafak nagyon szepek, valahogy a hangulat nekem nem jott at.

tucano 2014.09.27. 11:49:27

@Hari Seldon 2: ""Et voilà" - Érdekes, az olaszok is így mondják?"
Igen, ha franciául beszélnek :D

Muscari 2014.09.27. 11:51:58

Bocsi, hogy ilyen koran offolok, de ezekbol a rovid kis videokbol megtudhatjuk, hogy hogy kell helyesen kiejteni bizonyos keleti markak neveit. A koreaiak eleg viccesek

totalcar.hu/magazin/bologatokutya/2014/09/26/tudja_hogy_mondjak_helyesen/

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.09.27. 11:54:11

Én ezt a képekkel tüzdelt videót küldeném a városomról. Kicsit valósabb képet fest mint a tengerpartok meg a pálmafák :

www.youtube.com/watch?v=LH_h7jKn6rw

Esetleg pár kép még (hozzátenném hogy nem lehet úgy utazni a buszon hogy legalább egy kendős nő ne tolná fel a babakocsiját +2-3 gyerekkel.)

imgl.krone.at/Bilder/2008/04/21/Jeder_6._Grazer_ist_Auslaender_-_neues_Zentrum_eroeffnet-400.000-_Euro-Projekt-Story-264241_476x250px_1_dDPfCdAq2cClU.jpg

stmv1.orf.at/static/vietnam2/images/site/oesv1/200948/091126_integration-frauen-m_big.jpg

Mindenhol lehet szép képeket készíteni. Nem értem mi értelme ennek a menjünk le a tengerhez meg erdőbe és fotózgassunk...ugyanis nem ott élünk...én is kimehetek ragnitzba fényképezni a szépen rendezett családi házakat, de a realitás az hogy sose fogok hasonlóban se élni. Elsétálhatok hilmteichbe, lefotózni a szép erdős részeken a hatalmas villákat, de ez mit sem változtat azon a tényen hogy egy 35 nmes lakásban bújok el az eső elől másodmagammal.A többség pedig pont ugyanígy van ezzel.

i got my (törölt) 2014.09.27. 11:54:11

@Philosoraptor: akkor felvágásnak (felvágósnak) lenne minősítve, amit shitstorm szokott követni. talán ezt szerette volna elkerülni. ;)

i got my (törölt) 2014.09.27. 11:54:11

szombaton az időjárás szokott lenni a téma. tudja valaki, hogy ma esik vagy csak szemerkél?
a videón jeles elméleti tudósok vitatják a kérdést, anélkül, hogy kinéznének az ablakon. igazi, "magister dixit"-típusú végső érvek hangzanak el a tettlegességtől sem ment' vitában.
www.youtube.com/watch?v=3sKdDyyanGk#t=97

mindenkinek vidám vasárnapot kívánok, így szombat délelőtt! :)

Hari Seldon 2 2014.09.27. 11:59:35

@Határátkelő:
OK. Már vágom miről volt szó: He-he...

DieNanny CH 2014.09.27. 12:11:19

@Chamroe:

Én győri képekre is kíváncsi lennék...
2000-ben kezdtem busszal Bécsbe járni, ez tartott 2011-ig; Győrt mindig megcsodáltam, hogy mennyire épül-szépül.
Szóval, jöhetnek a képek!

DieNanny CH 2014.09.27. 12:14:39

@házelőtthinta:

Fotózd a te környékedet. Ha sarkítani akarok, nem a te hibád, hogy milyen a környék. (Sarkítottam!!!!) Te ott élsz és slussz.
Pl az utad a munkahelyedig, mint az egyik mai posztban. Nem elvárás, hogy csak képeslap-fotókat lehet küldeni. (Gondolom.)

Chamroe 2014.09.27. 12:16:50

@Muscari: Eddig minden a tervek szerint halad, a jövő tavasz végét céloztuk be az indulásra, és eddig jól haladnak a dolgok.
A férjem szakmai angolja jó, már csak a társalgási részt kell fejlesztenie. A tőke gyűlik, és a családi támogatás is meg van.
A napokban felmerült, hogy akár kereshetnék is kint munkát, ahhoz most elég pénz lenne, és nem adok fel munkahelyet sem, de szerintem maradunk az eredeti tervnél.

Muscari 2014.09.27. 12:20:54

@házelőtthinta: minden nagyvarosban vannak hajlektalanok, graffitik meg szemet is, ha jol tudom meg az isteni Miskolcon is. Az a lenyeg, hogy mire fokuszalsz, te latom csak a negativumokra.

Azon kivul miert hiszed, hogy minden bevandorlo a lepukkant varosreszekben lakik? Az elejen lehet, hogy sokan igen, de mi pl. 3 het utan menekutunk Kelet-Londonbol es inkabb fizetek egy kicsivel tobbet, hogy normalis kornyeken lakjak. Tudod, akinek gyereke van annak ezt kulonosen meg kell fontolni mar csak a jobb iskola miatt is.

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2014.09.27. 12:34:08

@Chamroe: Győr gyönyörű város, éltem ott pár évet. Ha vissza kellene költöznom, csak Győrbe mennék!!

Taxomükke (UK) 2014.09.27. 12:35:08

@Philosoraptor: Valójában az övé a Chelsea Tractor, csak nem akarja egész nap a rosszindulatú, irigy megjegyzéseket olvasni.
:))))))

Taxomükke (UK) 2014.09.27. 12:36:11

@tucano: Igen, a művelt olaszok így mondják. :)

2014.09.27. 12:37:09

@házelőtthinta: És mi a helyzet a húgyszagú budapesti aluljárókkal? :D Természetesen minden lehet szép, ha madártávlatból nézzük. Igen úgy Bp. is igen szép. Csak ne ereszkedjen le a belvárosba. Mindenhol van gettó. Csak gondolom, senkinek sem a célja ott lakni.

"Elsétálhatok hilmteichbe, lefotózni a szép erdős részeken a hatalmas villákat, de ez mit sem változtat azon a tényen hogy egy 35 nmes lakásban bújok el az eső elől másodmagammal.A többség pedig pont ugyanígy van ezzel."

Ez telitalálat. Kár, hogy már nem sokan veszik fel. :DDD

i got my (törölt) 2014.09.27. 12:37:27

@házelőtthinta: hogyne, tábornok úr, természetesen! csak ne izgassa fel magát...

i got my (törölt) 2014.09.27. 12:37:27

kultúrák, ha találkoznak.
egy németo.-ban élő vietnámi bácsi elkapta a szomszéd macskáját és bunzenégőn megsütötte (meggrillezte).
ez bűncselekmény németo.-ban, vietnámban meg természetes dolog.
érdekesség, hogy két svájci kantonban is meg szabad enni a macskát meg a kutyát.
kambodzsában meg a patkányokból is levest készítenek a finom szombati ebédhez. jó étvágyat! :)

www.bild.de/ratgeber/recht/haustiere/in-welchen-laender-essen-sie-haustiere-ist-das-essen-strafbar-oder-das-toeten-37730526.bild.html

wuaaa 2014.09.27. 12:39:33

@házelőtthinta:
"...nem lehet úgy utazni a buszon hogy legalább egy kendős nő ne tolná fel a babakocsiját +2-3 gyerekkel.."

Botrányos. De tudod mi a még rosszabb? Hogy már egy osztrák mekiben se lehet nyugodtan kajálni anélkül, hogy ne látnál egy g.ci magyart a konyhában.

Siess haza. Várnak rád.
budapestbeacon.com/wp-content/uploads/2014/06/Miskolc-e1403849168266.jpg

2014.09.27. 12:40:00

@i got my: Jah értem. Elfelejtettem, hogy önerőből senki sem érhet el egy range rover-t, biztos összelopta valahonnan.

2014.09.27. 12:44:31

@i got my: Én biztosan nem köszöntem volna meg neki. Legközelebb meg valakinek a kutyáját fogja megenni? :S

adg 2014.09.27. 12:56:08

@i got my: Lányoméknak tavaly a suliban írni kellett egy kis bemutatkozó "esszét" magukról, családjukról, ilyesmi. Volt egy kis vietnámi osztálytársa, aki leírta, hogy még otthon, vietnámban egyszer kiszökött a kedvenc kiskutyája. Ahogy észrevették, gyorsan elkezdték keresni, mert tdták, hogy ez veszélyes. De elkéstek, az egyik szomszéd gyorsabb volt.
Nyomott hagyott a kislányban, lehet örökre...

Simon Hasonmasa (TW) 2014.09.27. 13:08:33

@Philosoraptor:
Hugyszag Londonban is van boven, bar itt illatosabb:)

Muscari 2014.09.27. 13:27:13

@adg [Au, Darwin]: most olvastam el meg egyszer es csak most vettem erszre, hogy Hari "ero"-rol irt, az agyam automatikusan kijavitotta erdore a szovegkornyezet alapjan.

Igy mar ertem, hogy miert nem lattal meg egyet sem :-)

adg 2014.09.27. 13:34:01

@Muscari: "Fiuk, erdot nekem tessek fotozni, mert abbol itt igen nagy hiany van."

Tessék, de csak óvatosan nézegesd, nehogy valami mérgező élőlény vagy csoda trópusi ragály így monitoron keresztül is tudjon ártani:

plus.google.com/photos/110399305424378283249/albums/6063698240355458513

plus.google.com/photos/110399305424378283249/albums/6004728424485033313

Bár az a klasszikus rengeteg sajnos nincs errefelé, így be kell érnünk ilyen félig bozót félig erdő jellegű valamivel. A keleti parton vannak normális erdők is, de nekünk csak ez jutott. Cserébe a vizek kárpótolnak.
Azért egyszer megnézném észak kaliforniában a mammutfenyőket is.

2014.09.27. 13:38:54

@Simon Hasonmasa (Roch): Szerintem te összekeversz valakivel, én nem ajnározom sohasem a nyugatot, csak azt szoktam mondani, hogy ott jobb élni, mert jobban tudsz érvényesülni.

wuaaa 2014.09.27. 13:43:49

OFF

Az egyik ismert fapados légitársaság cabin-crewt keres és mivel elég sokat, így viszonylag jó eséllyel pályázhatnak fiúk-lányok, akik rátermettnek érzik magukat az ilyen típusú munkához. Lehet hogy nem egy életre szóló állás, de kezdetnek jó lehet. Október 7. Budapest.
www.dalmac.ie/index2.php
www.dalmac.ie/no-more-9-5.php

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.09.27. 13:59:55

@Philosoraptor:

Hány hónapot/évet éltél eddig nyugati országban?

Muscari 2014.09.27. 14:08:42

@Chamroe: leirnad, hogy mivel foglalkozik a ferjed, mar sajnos nem emlekszem.
Ha van par jo keped Gyorrol, en is szivesen megneznem, dobd fel egy kepmegosztora.

Sütemény1975 2014.09.27. 14:11:10

@házelőtthinta: semennyit, de mantrazni, azt tud.

Muscari 2014.09.27. 14:17:30

@adg [Au, Darwin]: koszi :-)))
Meg vizeses is van, ez igen. Meg mennyi ismeretlen noveny, en hetekig tudnek ott nezelodni.

Elnek arrafele wombatok? Imadom oket, olyan halaliak.

Simon Hasonmasa (TW) 2014.09.27. 14:21:28

@Philosoraptor:
Pedig nekem pont ugy jon le mintha ajnaroznad. Azt erzem mindig, hogy van a vegytiszta nyugat, ahol minden jo es van a rothado otthon.
10-20 eve en is atestem ezen es csak lassan tisztult ki szamomra a vilag. Sokkal, de sokkal arnyaltabb a kep.
De, bocs ha tevedek.

Muscari 2014.09.27. 14:21:39

@házelőtthinta: akinek van ambicioja, az elobb-utobb eler valamit. Ha meg nincs - hat az ugy jart, wc-t pucolni is kell valakinek.

Muscari 2014.09.27. 14:25:39

@Simon Hasonmasa (Roch): otthonrol egyszeruen nem lehet elkepzelni, hogy milyen mondjuk Angliaban elni, az a helyzet, te se tudtad es en sem.

Ha valaki nagyon rosszul erzi magat ott, ahol eppen van, akkor az ahitott hely felertekelodik, nincs ebben semmi rendkivuli. Ez mukodhet oda-vissza is, nem mindenkinek valo a kulfoldi let, lasd Hinta.

adg 2014.09.27. 14:26:25

@Muscari: Úgy tudom, sajnos nincsenek wombatok erre. Wallaby volt a képek közt, bár kicsit homályosan, mert szürkület volt már. Bár az nem teljesen ugyanaz :)

Simon Hasonmasa (TW) 2014.09.27. 14:32:09

@Muscari:
Ez pontosan igy van. Egeszen mast kepzeltem el UK-rol.
Azert is valaszolok neha, mert kicsit magamra is ismerek.
Megkerdezhetem, hogy haladtok a penzbehajtassa?

TilosazA (UK) 2014.09.27. 14:33:10

@házelőtthinta: "hozzátenném hogy nem lehet úgy utazni a buszon hogy legalább egy kendős nő ne tolná fel a babakocsiját +2-3 gyerekkel." Ezzel mi a baj, hogy nő, hogy kendős, hogy babakocsival van, vagy a plusz 2-3 gyerek? És persze miért.

2014.09.27. 14:41:42

@házelőtthinta: Ide sokan leírják, hogy mit tapasztalnak, én meg elhiszem nekik. És ez nekem pont elég is. Nem hiszem, hogy itt bárki is lódítana. Vagy igen?

Muscari 2014.09.27. 14:41:44

@Simon Hasonmasa (Roch): sajnos meg sehogy. Meg kene irni a hivatalos levelet, de mostanában annyit dolgozunk, hogy egyszerűen nincs energiám. De köszi, hogy emlékeztetsz rá :-)

2014.09.27. 14:42:13

@Sütemény1975: Ugyanezt csináljátok Mo. kapcsán, szóval nem kell itt a műhisztéria. :)

2014.09.27. 14:44:33

@Simon Hasonmasa (Roch): Bizonyára elolvastad mind a 2500 hozzászólásomat, meg ismersz személyesen is, hogy ilyen véleményt tudj formálni... Nem, nem szoktam ajnározni a nyugatot, csak úgy tűnik sok ember beszámolója alapján, hogy a nehézségek ellenére is "jobb" ott élni. Persze, megmagyarázhatjuk azzal is, hogy mindenki az önigazolását keresi igazából, és szarul érzi kint magát.

Határátkelő 2014.09.27. 14:58:23

@DieNanny [SZ,CH]: Bizony nem, sőt, éppen az lenne a terv, hogy a hétköznapi helyeket lássuk.

@házelőtthinta: Egészen nyugodtan fotózd le Grazot, amilyennek te látod és küldd be!

Sütemény1975 2014.09.27. 15:12:23

@Philosoraptor: hat ha valaki idejonne ugy, hogy nem ismeri Magyarorszagot es az itteni kommentek alapjan (foleg a te kommentjeid alapjan) tajekozodna, eleg fals kepet kapna.

Sütemény1975 2014.09.27. 15:13:21

@Philosoraptor: hisztizik a fene. tenyt kozoltem.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.09.27. 15:15:51

@házelőtthinta: éééértem. ha valakinél meg éppen véletlen pálmafák vannak, az nem valós és nem igazi, csak odaképzeli az ember. várjál, kinézek van-e pálmafa, és ha igen, akkor keresek másik helyet, ami egy tűzfalra néz.
... nincs pálmafa, vagy a sötétben nem látom, maradhatok akkor?
mellesleg egyébként én nagyon szeretnék egy igazi egzotikus almafát, sajnos itt nincs, pedig a hegyekben megmaradna, megteremne, Balin is van. akkor most felvágok a papajával, vagy nem, ha azt mondom basszameg már megint papaja, a könyökömön jön ki? jövő hónapban meg mangó lesz. azt szeretem, bármennyit.
ha gondolod, szerzek neked itt egy felvágós szobát, szerintem olcsón megszámítják. habár Meki párezer kilométeres körzetben nincs, szerintem a helyi hentesnél él lehet helyezkedni kutyahúst darabolni. hm?
(én most csak úgy átmenetileg vagyok éppen itt, ahol, nem költözök ide, csak lógatom a lábam.)

2014.09.27. 15:19:03

@Sütemény1975: Milyen meglepő dolgot mondtál most. Igen, mindenki a saját szubjektív véleményét írja le, és elképzelhető, hogy mások mást fognak tapasztalni. Én viszont itt élek, nap mint nap. Szeretem, amikor megmagyarázzák nekem, hogy csak eltúlzom, és tulajdonképpen nincs is semmi gond Mo.-n. :)

2014.09.27. 15:20:34

@Sütemény1975: Ne haragudj, de nem fogok előtted térdre borulni. Nyugodtan közöld csak tovább a tényeket, én is azt teszem, ami Mo.-t illet. ;)

M. Péter 2014.09.27. 15:27:13

@Hari Seldon 2: Füstölgő gyárkéményért ma már Kínába kell menni.

M. Péter 2014.09.27. 15:30:13

@wuaaa [nor]: Találkoztam már több magyar utaskísérővel a Ryanair nem Mo.-ra menő vagy onnan jövő járatokon. Meg szokta lepni őket, hogy valaki magyarul szól hozzájuk.

Chamroe 2014.09.27. 15:30:18

@Muscari: Van közte erdős-folyós kép :)
@DieNanny [SZ,CH]: @petrasp:

Remélem működik, és semmit nem bénáztam el..

plus.google.com/photos/111453664064035641244/albums/6063738087041732385

adg 2014.09.27. 15:36:48

@Chamroe: Sajnos nem jó, állítsd át a megosztást nyilvánosra. Most nincs engedélyünk a képek megtekintésére.

M. Péter 2014.09.27. 15:44:59

@i got my: Magyarországon meg egy elkóborolt kocát vágott le egy szomszéd, így a 10 kismalaca is elpusztult.

Chamroe 2014.09.27. 15:51:25

@Muscari: Műszaki informatikai technikus, és amivel foglalkozik:

PLC és PC vezérelt valamint pneumatikus gépek (beültetőgépek (PMJ, JOT), teszterek, adagolók, szállítószalagok (JOT, Montech), Imaje ipari nyomtatók) üzembe helyezése, javítása, hibakeresés;
Soltec hullámforrasztó gépek karbantartása; Philips led izzó gyártástechnológia elsajátítása, pneumatikus présgépek javítása, beállítása;
Cencorp (PMJ) daraboló robot kezelése; Infra kemence hőprofil mérése, beállítása (MOLE mérőrendszer használatával);
Rehm kemence karbantartása; ICT (DigitalTest MTS300, Schlumberger, Terradyne) és funkció teszterek, flash programozó állomások mechanikus és elektronikus javítása; Siemens SMD gyártósor karbantartása, axiális és radiális beültető gépek (Universal) karbantartása, ASYS paneladagolók és lézergravírozó karbantartása, javítása.

Én ebből csak a kötőszavakat értem kb :D
De szereti csinálni, és mázlista, hogy szinte a hobbija a munkája.

Smart Lag 2014.09.27. 15:58:33

@Philosoraptor: "Ne haragudj, de nem fogok előtted térdre borulni."

Pedig jobb térdre borulva élni, mint hülyén meghalni:)))

Smart Lag 2014.09.27. 15:58:33

@Dragonlady (now in Indonesia): Tudtad, hogy a papaya mag jó a hasmenésre? Egy kiskanálnyit ha elrágsz lassan, akkor segít.

jOeker 2014.09.27. 15:58:33

@házelőtthinta: Kedves Hinta, bár nem tűnsz annak. A te videódban körülbelül kettő esetleg három kerültet véltem felfedezni az ún. gettóból a maradék tizenöttel szembeállítva. Minden 5-10 gettós kép után jön egy szép. Látszik, a videó összeállítója is biztos "szereti" ezt az amúgy szerintem csodálatos várost. Ezekben a kerületekben szinte csak a bevándorlók (törökök, feketék, indiaik, és te) laktok. Vagy te esetleg különb vagy náluk? Ahol is igen ezek a bevándorlók hozzák magukkal a kultúrájukat vagy annak a hiányát (amit a buszon sörözgetésből nálad is érzek). Ha tipikusan a negatív dolgokra koncentrálsz persze, hogy egy értelmes barátod nem lesz itt és ki fognak rekeszteni. Valami hihetetlen módon engem befogadtak és nem szemét külföldi vagyok a szemükben. És pont te és a hasonló negatív kommenthuszárok miatt nem írtam posztot a grazi egyetemi oktatásról, iskolakezdésről. Tuti ki oktattál volna a mekiből, hogy bizony ez nem úgy van.

Határátkelő 2014.09.27. 16:02:29

@jOeker: Ha megengedsz ennyit, én nagyon örülnék, ha megírnád. Egyrészt szerintem nem szabad a "negatív kommenthuszárokra" koncentrálni, mert akkor elérik, amit akarnak, másrészt sok ezren vannak, akik esetleg nem szólnak hozzá, de érdekli őket a dolog és sokat ad(na) nekik. Szóval én örülnék, ha esetleg meggondolnád magad.

Nem tudom, mennyire vagy rendszeres olvasó, de ha igen, akkor tudod (ha meg nem, akkor elárulom), hogy Hinta szokásos mantráit a megfelelő fenntartásokkal kell kezelni...

montroyal ( CAN qc) 2014.09.27. 16:10:40

@rezsöatya: @Határátkelő:

igen akkor most atrendezzuk mert gyonyoru turistahelyek vannak nalunk ,en meg az utca masik oldalan levo bevasarlokozpontrol csinaltam felvetelt ... kedvenc helyem Canadaban a Niagara .. 700kmre tolem ... de Vancouvert is szeretem ... 5000 km ... szivesen setalok arra ha van idom ... DDD

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.09.27. 16:10:48

@M. Péter: azért szerintem a legtöbb kultúrában általános szabály, hogy nem nyúljuk le mások dolgait, még ha esznek is kutyát / macskát, azért alapesetben (nem éhínség idején) ugyanúgy nem eszi meg másét ebből sem az ember, mint az elkóborolt disznót / csirkét / marhát, hanem visszaviszi, vagy ha nem tudja, kié, akkor megpróbálja megtalálni. (fogom a példából, néha másként alakul.)

majmot egyébként nem ettem, mert túlságosan úgy nézett ki (kétszer is láttam), mint egy sült újszülött, rosszul voltam tőle. és nem ennék cápauszonyt vagy tigrist vagy egyéb veszélyezetett állatot sem, és akkor otthagynám a francba a vendéglátóimat is sértődötten, igen. embert se ennék.

a kutyára nem fogok rászokni, ha lehet választani, hogy csirke vagy kutya, akkor csirke, és s.k. semmi állatot nem fogok tudni kinyírni, az is biztos. már azt se szeretem, amikor az étteremben megkérdezik, hogy melyik halat csapják agyon nekem. (tudom, képmutatás, ez van.) de ha már úgyis halott, akkor megeszem.

a krokodilt és a kígyót szeretném egyébként kipróbálni. patkány még nem volt, de jöhetne (ezek nem csatornapatkányok, hanem rizst zabálnak).

ma marha volt. s.k. vágták le a férfiak és dolgozták fel az egészet a nők itt az utcában, mert holnap nagy buli van. hűtő az nincs (de alapból hűvös van), úgyhogy gyanítom, most pár napig mindenki csak marhát eszik, még a kutyák is.

@Smart Lag: köszi, erre nem emlékeztem. a papajalevelet emlékeim szerint meg a dengue lázra (vagy a maláriára??) mondják. (na, ennyit az emlékeimről.....) (szerencsére nincs hasmenésem India óta....)

DieNanny CH 2014.09.27. 16:13:59

@Dragonlady (now in Indonesia):

A Vadhattyúk-ban ott tartok, hogy az ötvenes években egy kínai városban el-eltünedeztek kisgyerekek. Aztán kiderült, egy házaspárt fogdosta el őket, aztán nyúlhúsként árulták aranyáron... Az sem lehetett egy jó érzés!

DieNanny CH 2014.09.27. 16:15:13

@jOeker:

Én is örülnék, ha megírnád.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.09.27. 16:18:43

@DieNanny [SZ,CH]: na ez sem az alapeset :-(
nagyon rég olvastam már azt a könyvet, emlékszem az általános sokkra. minden sokk, amit abból az időből Kínáról írtak :-(

a minap volt itt pápua emberevőkről viccelődés, nem meglepő, hogy pár generáció óta nem szokás azért már ez sem. (őket a keresztény hittérítők találták meg egyébként.)

montroyal ( CAN qc) 2014.09.27. 16:34:49

@adg [Au, Darwin]: azt hittem azt az erdot fotozod ami a Te teruleteden van ... nezem az USAban akik hazat vasarolnak az HGTV-n ... 10 acres... jajj az nagyon kicsi ... az idiota! eleteben nem jarja be azt a foldet erdot ...

montroyal ( CAN qc) 2014.09.27. 16:41:09

@TilosazA (UK): nekem csak a furdoruhajukkal van bajom amikor a strandokon talpig feloltozve mennek a vizbe (masnak zuhany kotelezo , igen tudom az specialis furdoruha) a pasiajaik meg csapatostol bamuljak a bikinis csajokat , sot egy to mellet nalunk atgyalogolnak a nudista reszre furdoruhaban a pasibanda a szemuket mereszteni ...OK en is azt csinalom de levetkozve es a nejemmel ...

Smart Lag 2014.09.27. 16:49:08

@jOeker: Kedves JOeker!

Valamit nagyon félreértesz! Hinta a blog "L'enfant terrible'-je, nélküle a blog nem lenne az ami! A kommentelés avantgárd művésze ő, nem holmi két lábon járó adóvevő!
A kommentelők 80%-át úgy manipulálja, ahogy neki tetszik!

i got my (törölt) 2014.09.27. 16:49:34

@Határátkelő:
komolyan úgy gondolod, hogy hinta azt akarja elérni, hogy ne írjanak az emberek arról, hogy milyen a külföldi életük? miért tenné?
szerintem csak az időt múlatja az ide firkálással - mint mindenki más, aki már külföldön él. (azt elfogadom, hogy a kiköltözést fontolgatók "komolyabb" céllal olvassák a blogot.)
elmondja a véleményét, ami nem egyezik a többségével, de megkockáztatom: talán nem azért, mert szándékosan hazudik vagy ferdít, hanem mert tényleg olyan békaperspektívából látja a világot (amiért persze ő is - sőt elsősorban ő - jócskán felelős), amit elénk tár. ennyiben érdekesek a hozzászólásai. (illetve érdekesek lennének, ha nem lépnének túl egy kritikus tömeget; de ez megint mindenki másra is igaz: a sokszor ismételt "mantra" - bárkitől is jöjjön - unalmas.)
szóval szerintem az összes probléma vele csupán az azonos tartalmú és kicsengésű hozzászólásainak mennyisége (tömege).
"egyebet nem kívánok elmondani." :)

i got my (törölt) 2014.09.27. 16:49:41

@Dragonlady (now in Indonesia):
"majmot egyébként nem ettem, mert túlságosan úgy nézett ki (kétszer is láttam), mint egy sült újszülött, rosszul voltam tőle. és ... embert se ennék."

és ha a majom nem úgy néz ki, mint egy újszülött, mondjuk, ha kolbásznak készítik el? (emberre ugyanez?)

i got my (törölt) 2014.09.27. 16:49:48

@montroyal ( CAN qc):
azt nem mondanám, hogy 10 acres (azaz kb. 40.000 m2) nagyon kicsi, de azért azt se, hogy "életében nem járja be". a magyar dunántúli falvakban szerintem a 10.000 m2-es telek (lakóház kerttel) egy-két emberöltővel ezelőtt (amikor még nem csak nyaralni jártak falura az emberek) átlagos volt. a tanyavilágban, meg ott, ahol - európához képest - "korlátlan" a terület (kanada, amerika, ausztrália) nyilván még nagyobb az átlagos telek.

Határátkelő 2014.09.27. 16:55:22

@i got my: Én azt gondolom, hogy aki nem veszi figyelembe, hogy itt az emberek a saját életüket osztják meg, ezért fokozottabban érzékenyek a kritikára, mintha a legtöbb blogon, szóval aki ezt nem veszi figyelembe, az rengeteg érdekes poszttól foszt meg minket és mindenkit, aki olvassa a Határátkelőt.

Azt is gondolom, hogy próbálták már meg szándékosan szétverni a blogot, más kérdés, hogy ez nem sikerült, amit én jórészt az előzetes moderáció kényszerű bevezetésének tudok be. Nem mintha ez nekem akkora öröm lenne.

Hinta szerintem nem tartozik ezek közé, jobb pillanataimban azt remélem (az ő érdekében), hogy szociológushallgató valamelyik egyetemen és így szórakoztatja magát. Nem kizárt az sem, hogy komolyan gondolja, amiket ír, az akkor meg azért szomorú, mert egy boldogtalan ember.

Mindenesetre nekem elég sok munkát ad. :)

montroyal ( CAN qc) 2014.09.27. 17:02:44

@i got my: altalaban nem kertrol ,termofoldrol beszelunk itt, hanem a haz korul egy udvarresz, amit gondoznak hasznalnak es azonkivul erdos .sziklas stb oriasi teruletek amit semmire nem hasznalnak( ha csak nem marihuana termelesre ) de az eladasnal jol hangzik mekkera nagy terulet ... .. csak azt akartam erzekeltetni 10 arces sem hasznalnak ki meg 15 ot sem ...

DieNanny CH 2014.09.27. 17:09:16

@Határátkelő:

De hiszen te látod az ip címét, nem? Tehát tudod, hogy külföldön, vagy belföldön van! (Ha tényleg Grazban, akkor lehet, @jOeker -rel jár egy egyetemre... :-) )

Mme Seldon 2014.09.27. 17:09:50

@adg [Au, Darwin]: Nagyon szépek az erdős képeid (monitoron keresztül nem jön át a trópusi ragály :)

Mrs. Clayton 2014.09.27. 17:20:21

Szivesseget szeretnek kerni azoktol akik angliai tengerparton laknak. Egyik kedves ismerosom vetelkedon vesz reszt ahol az az egyik feladat hogy a varos tablajat valamint egy I love 24 vetelkedo feliratot tartalmazo fotot kell bemutatni. Ha van itt vki a partrol es olvassa es meg segitene is akkor legyszi nyomjatok egy fotot nekem. Koszonom

2014.09.27. 17:21:29

@Smart Lag: Te a másodregje vagy?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2014.09.27. 17:24:37

Szerintem -elkerulendo annak latszatat,hogy mindenki picture perfect kornyezetrol akar csak fenykepet kuldeni, ami nemelyek szemeben talan kicsit dicsekvesnek hat - lehetne ellenpeldakent olyanokat is megmutatni, mi az, ami nem tetszik nekunk a varosunkban.ugyis olyan sokszor megkapjuk, hogy szerintunk minden tokeletes kulfoldon. Nekem pl.nem tetszenek a szaporodo kisuzletek nalunk, ahol "orvosi" marihuanat arusitanak :(

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.09.27. 17:31:15

@TilosazA (UK): nekem az arctakaras a bajom. Még ha tél van, buszon, boltban bankban akkor sem takarom az arcom. Ez nem az a kultúra.

Igaz Barát 2014.09.27. 17:33:44

@Határátkelő:
Nagyon könnyen le tudná buktatni Hintát egy Grazban élő ember, csak azok alapján, amiket itt a blogban megoszt magáról.
Megmondta már a keresztnevét, ebből adódóan tudjuk a vezetéknevét és a kinézetét is.
Megmondta azt is, hogy melyik ládagyárban szedi a gyapotot.
Rendszeresen megosztja, hogy mikor megy dolgozni.
Nem kellene mást tenni, csak a megadott időpontban beugrani hozzá egy igazi magyaros burira, majd a pénztárban vicsorgó 50 éves ekte osztrák embernek szólni, hogy Hintázni szeretnénk egy kicsit.
Ha ott van, igazat mond, legalábbis részben.
Kár hogy semmi dolgom Grazban, már megtettem volna.

i got my (törölt) 2014.09.27. 17:37:21

@Határátkelő:
"Én azt gondolom, hogy aki nem veszi figyelembe, hogy itt az emberek a saját életüket osztják meg, ezért fokozottabban érzékenyek a kritikára, mintha a legtöbb blogon, szóval aki ezt nem veszi figyelembe, az rengeteg érdekes poszttól foszt meg minket és mindenkit, aki olvassa a Határátkelőt."

ezzel egyetértek, viszont ebben a pontban hinta szerintem még az ártalmatlanabb megjegyzéseket megfogalmazók közé tartozik. sajnos ez valamilyen kulturálisan tanult dolog lehet, hogy nem tudjuk / nem akarjuk a véleményünket úgy megfogalmazni, hogy az ne legyen bántó, támadó, a szerző kedvét sokszor talán a kommentekre reagálástól is elvevő.

szerintem az alapállásnak annak kellene lenni, hogy hálásak vagyunk a szerzőnek, és megköszönjük, hogy megosztotta velünk a történetét. tiszteletben tartjuk, hogy életének nem minden részletét kívánja feltárni az olvasók előtt. elfogadjuk, hogy nem húsz év gyakorlattal rendelkező újságíró, ezért stilisztikai, helyesírási, stb. hibákat is vét.

talán valami törzskommentelői etikai kódex segíthetne az általad kívánatosnak tartott alapelvek érvényre juttatásában. akár lehetnének "moderátoraid" is, akik vállalják, hogy figyelmeztetik a többieket, vagy felhívják a figyelmed rá.
annak érdekében, hogy minél több és érdekesebb történet jelenhessen meg.

i got my (törölt) 2014.09.27. 17:37:31

@montroyal ( CAN qc):
hát igen, változnak az igények. régen enni akartak a kertből, ma felvágni vele. ugorkafa helyett manapság a maslow piramisra másznak az emberek / újgazdagok... :)

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2014.09.27. 17:37:42

@jOeker: Be kell valljam,en is hasonlo indokok miatt vacilalok nagyon regota azon,hogy dobjak innen Franciahonbol egy iskolakezdös vagy epp a falusi eletet kepekkel bemutatos posztot...az meg mar vegleg kiesett hogy azt megirjam hogy keveredtem ide.Ez utobbi nemcsak Hinta miatt...
Olvasni egyebkent nagyon szeretem a HA-t, de kommentelni ritkan szoktam,posztolni meg lehet nem is fogok soha.

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2014.09.27. 17:37:54

@M. Péter: Volt szerencsem szemelyesen is megtapasztalni.Augusztusban, miutan hazaerkeztünk a nyaralasbol,masnap repültünk vissza Magyarorszagra a gyerekekert.Reggeli idöpont,meg hat nem is voltam tul friss agyilag, nagyon meglepödtem,amikor a szokasos "Bonjour" helyett a " Jo reggelt kivanok " hangzott.Persze ö is meglepödött amikor en is magyarul valaszoltam! :)

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2014.09.27. 17:38:05

@Zsuzsi65: Nem is rossz az ötlet...vagy epp irhatna valaki posztot a negativ tapasztalatokrol is...na jo ez utobbi talan tulzas lenne.
Off: ma delutan megharapta a lanyomat egy macska..szerencsere semmi baj nem lett belöle.
ON.

2014.09.27. 17:38:45

@Zsuzsi65: Melyik államban élsz? Kalifornia?

qkuc 2014.09.27. 17:41:44

Látom front van még, hogy kitört megint a cicaharc ..., :).

Poszthoz, nagyjából bármelyik helyett szívesen megnézném, :).

Mme Seldon 2014.09.27. 17:44:13

@jOeker: Határátkelőnek igaza van, én is szívesen olvasnám a grazi egyetemi tapasztalatokat (hátha nem mind negatív :) )

qkuc 2014.09.27. 17:54:27

@jOeker: Szívesen olvasnám a posztod, :).

qkuc 2014.09.27. 18:00:22

@i got my: Lenne rá mód, csak valaki élvezi a konfliktust, :).

Mme Seldon 2014.09.27. 18:02:23

@Kozsdine Szegedi Krisztina:
Kár? olyan szívesen olvasnék franciaországi posztot :) ha esetleg meggondolod magad, két lelkes olvasóra (Hari és én) biztosan számíthatsz.

Chamroe 2014.09.27. 18:04:28

@adg [Au, Darwin]: Megnéznéd, hogy most meg tudod-e nyitni a képeket?

montroyal ( CAN qc) 2014.09.27. 18:06:33

@i got my: kiskert , palantak, gyumolcsos szinte teljesen ismeretlen eszak-amerikaban foleg varosokba v korulotte , meg viragok is csak ha fogadott kertesz van ... fu vagy beton , ko .. jo mi europaiak , pl a baratainknak van nehany paradicsom , parika palanta 4 m2-en ... nem is ernek ra kirandulni , mert ugye ott a kert ...DD

2014.09.27. 18:23:26

@Smart Lag:

Bölcs, és találó mondás, már ami a címzettet illeti.

puhacica 2014.09.27. 18:28:31

@DieNanny [SZ,CH]: szerintem jo, hogy nem csak a kozvetlen lakohelyet, utcat, munkahelyet mutatjak meg a kepkuldok. almomban se gondoltam volna, hogy Angliaban vannak ilyen jellegu tengerpartok mint Durdle Door. :)

@házelőtthinta: szart latunk eleget. te is, mi is, mindenki. miert nem tudsz orulni kicsit a szepnek? mi egy lakotelepen lakunk. atlagos, semmi extra. de a kilatas! ebben az a jo, hogy ahova en kilatok, az nagyon szep. akik meg ott laknak, azoknak az a jo, hogy nagy hazuk van szep kerttel, csendes utcaban. a kilatasuk meg a lakotelep. minden csak nezopont kerdese. :)

@Kozsdine Szegedi Krisztina: azert figyeljetek a napokban, a macskaharapas tud veszelyes lenni! jobbulast neki! :)

Mme Seldon 2014.09.27. 18:53:17

@Kozsdine Szegedi Krisztina:
A macskakarmolás vagy harapás után lehet nyirokcsomóduzzanat, láz, úgyhogy figyeljétek.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.09.27. 19:00:33

@i got my: emberevéssel kapcsolatban morális problémáim vannak persze. a majmot megkóstolnám, ha nem embernek néz ki.

Muscari 2014.09.27. 19:17:11

@Chamroe: azta, én sem ertettem egy szót sem :-)
Szerintem talál majd külföldön munkát, és akkor királyság lesz nektek.

Muscari 2014.09.27. 19:18:14

@Chamroe: a kepeket majd este otthon megnezem, telorol nem olyan jó.

coeris 2014.09.27. 19:52:18

@jOeker: írj egyetemi posztot, hátha akkor én is kedvet kapok később egyhez. :)

Poszthoz: szép helyek, én ma voltam először "turistáskodni" az új lakóhelyemen, fotóztam is, gondolkodom rajta, hogy párat kiválasztok és elküldöm.

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2014.09.27. 19:54:02

@puhacica: Köszönjük szepen a jokivansagot,meg a tanacsot is, mindenkepp figyelünk majd ra,holnap meg ugyis itthon van, meg hetfön delelött is.Remelem nem lesz semmi baj.
@Mme Seldon: Köszönöm Neked is az instrukciokat,nagyon fogunk figyelni.

2014.09.27. 20:16:16

@Zsuzsi65:
"Nekem pl.nem tetszenek a szaporodo kisuzletek nalunk, ahol "orvosi" marihuanat arusitanak :( "
Jobb lenne, ha a Walmart vagy a Target arusitana?:)
Viccet felreteve, szerintem biztonsagosabb legalisan arusitani, torvenyes, ellenorzott keretek kozott, mintha a kulonbozo kartelek emberei arusitanak, veres laszamolasokkal, harcokkal egymas kozott a piacert. Betiltani ugy sem tudjak, legalabb valami hasznot is csinal vele az allam igy. Nem tudom miert kellett vele ennyit varni. Tanulhattak volna a prohibition eredmenytelensegebol. Evtizedekig szortak ki feleslegesen dollarmilliardokat, tettek bortonbe tizezreket semmiert:( Ha a megelozesre forditottak volna a drug elleni harc kiadasainak csak egy tizedet, sokkal elobbre tartananak. Bar akkor nem lenne munkaja sok rendornek, ugyvednek, bortonornek, stb. :( Egy jol fizeto "iparag" vamszedoi, haszonelvezoi nezhettek volna mas allas utan.
(mielott megvadolnanak: nem szivok kendert es nem is arusitok vagy termelek)

behr 2014.09.27. 20:18:27

@Határátkelő: Neha az az erzesem hogy te nem olvasod a sajat blogod. Nem a Hinta itt a legnagyobb problema, o egy relative artalmatlan trollocska aki meg szorakoztato is es neha meg beszelgetni is lehet vele.

A problema az a kemeny mag, a "torzs", aki meg van gyozodve hogy mindenkinel mindent jobban tud es mindenki mas felett all erkolcsileg. En azt gyanitom, hogy mivel ezek "premium" kommentelok, te nem is olvasod a kommentjeiket, ezert nem vagy azzal tisztaban, hogy milyen fika kampanyok jatszodnak le itt. Es persze tudom hogy nem ersz ra, de akkor is, nem nagyon vagy kepben.

jOeker 2014.09.27. 20:18:35

Ezt jó látni, hogy igény lenne rá. Talán ez az egy miatt megírom, még csak most fogok kezdeni szóval csak a felvételivel van tapasztalatom de sokak számára pont ez a lényeg. Jelenleg még mo-n vagyok mivel 1-jével kezdődik nálunk a tanítás a műszaki egyetemen, de 29-től már welcome days. Épp készülődésben vagyok vissza ezért most nincs időm de esetleg pár nap múlva átküldöm Határátkelőnek. Nem tudom, hogy érzelmi töltetes vagy tárgyilagos lenne a jobb, ha esetleg addig kiderül olyanra fogalmazom. Igen én is egy sokáig háttérben olvasó nem kommentelő, nem posztoló személy vagyok de ez a grazi gettó dolog kinyitogatta a zsebemben a bicskát.

SzZoole 2014.09.27. 20:23:05

@coeris: na,es,hogy tetszik?
Elmentel abba az etterembe amit javasoltam?

jbsdiner.co.uk/
Ja es a Marine Villge reszt se hagyd ki.leginkabb este,sotetedes utan,szep nagyon:)))

Határátkelő 2014.09.27. 20:23:58

@behr: Kösz a kioktatást. Néha komolyan nem tudom, mit vártok tőlem és a blogtól. Mindenkinek meg van a lehetősége, hogy jelezze, ha valamelyik kommenttel vagy kommentelővel baja van. Ezekkel az általános dolgokkal nem tudok mit kezdeni.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2014.09.27. 20:24:08

@Cascabel: "szerintem biztonsagosabb legalisan arusitani, torvenyes, ellenorzott keretek kozott, mintha a kulonbozo kartelek emberei arusitanak"

Sokan ervelnek igy, tudom. Ugyanakkor sokaknak nem tetszik az, hogy ezek az uzletek egyertelmuen penzmoso- drogarusito helyek. Nemhiaba van mindegyiknek sotetitett uvege, es a "kliensek" nem fenyes nappal setalnak be...A problema csak az, hogy idevonzzak azokat az embereket, akik egyertelmuen kereskednek a fuvel, a varosban adjak el, mondjuk kozepsikolasoknak, fiataloknak...Kinek hianyzik ez?? Nekem nem, Na de ez mar nagyon OFF...:) Emellett azert sok szepseg van a varosunkban, majd kuldok kepeket :)

Határátkelő 2014.09.27. 20:24:36

@jOeker: lehet ilyen is, olyan is. :)

coeris 2014.09.27. 20:34:35

@jOeker: mindenképpen írd meg, ugyanabban a csónakban evezünk ezek szerint. :) Én is elsején kezdenék, de a hét elején kijöttem, hogy el kezdjek akklimatizálódni, egyetemre is bejártam, stb. És át tudom érezni, érzelmileg nagyon durva volt, én pl. kíváncsian várom mikor borulok ki és jön el a kínzó honvágy. Egyelőre még nagyon érdekes és új minden. :)

@Zoole[uk]: Neeem, még nem volt időm, adminisztráltam vadul, meg ma voltam pl. bankban, ma tudtam először kicsit várost nézni. Majd fokozatosan eljutok oda is, először végre a munkával kerüljek nyeregbe, egyelőre csak cikkeket kaptam felkészülni, nem jutottunk el a konkrét project megbeszélésig, majd szerdán. De észben tartom az ajánlást, és majd csekkolom tuti! :)

SzZoole 2014.09.27. 20:36:00

@Határátkelő: Talan,ha megszolitana azt a Kommentelot,akinek nem tetszik a hozzaallasa es elmondana a sajat allaspontjat,akkor nem kellene ovodas modjara,panaszkodni altalanos dolgokal az ovobacsinak,jelen esetben neked.

coeris 2014.09.27. 20:36:55

@Zoole[uk]: amúgy maga a város nagyon bejön, tényleg van egy erősen hippi, '60-as évekbeli hangulata, de tetszik. Csak azok a rohadt sirályok... :) Egyébként van a közelünkben egy piac, ahol van angol reggeli 10 fontért, de ha meg tudod enni 30 perc alatt, akkor visszakapod az árát, sőt, kapsz egy képet a falon meg egy pólót. Erősen megcéloztam, elvileg jövőhétvégén elmegyünk a francia lakótárssal megbírkózni vele. :D

2014.09.27. 20:37:18

@montroyal ( CAN qc):
"kiskert , palantak, gyumolcsos szinte teljesen ismeretlen eszak-amerikaban foleg varosokba v korulotte , "
Vancouver tele van "urban gardens"-ekkel, ahol zoldseget, viragokat termelnek zsebkendonyi parcellakon egyes varoslakok, kozteruleten, amit a varos ajanlott fel erre a celra.
www.google.ca/search?q=vancouver+urban+garden&biw=1094&bih=474&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=iwEnVLrEMdKpogSi84DYCQ&ved=0CAcQ_AUoAg#tbm=isch&q=vancouver+urban+gardens
Az USA-ban sokat lattam ilyet, kulonosen a nyugati parti varosokban es Arizonaban. De New Yorkban is vannak un. "roof top garden -ek.

2014.09.27. 20:43:30

@Zsuzsi65:
"Nemhiaba van mindegyiknek sotetitett uvege "
Gondolom, ez hatosagi eloiras. A kirakatba megsem tehetik ki az arut:) Kanadaban peldaul cigarettat csak szekrenyben, figyelo tekintetek elol elzarva lehet tarolni es arusitani. Kirakatban, pulton, polcon nem.

Taxomükke (UK) 2014.09.27. 20:45:50

@Cascabel: Egyetértek minden szavaddal. Pedig én sem fogyasztok kábszert, nem is próbáltam ki soha.

2014.09.27. 20:51:11

@Zsuzsi65: Csak a Weeds című sorozat miatt kérdeztem. :)

2014.09.27. 20:54:59

@montroyal ( CAN qc):
Egy masik pelda a varosi kertekre, un. Community Garden-ekre:
www.cityfarmer.info/category/vancouver/page/5/
Nehany nagyvarosban ujabban engedelyezik a baromfitartast is a lakoknak:)

SzZoole 2014.09.27. 20:55:11

@coeris: persze,elobb a hivatalos dolgok es a berendezkedes,lesz meg eleg idod felfedezni a varost,javasoltam volna meg 1-2 ejszakai bart(nem a Blue Oyster:))) ahol olyan csajok vannak,hogy a ...... az egnek all:)))
A siralyok,hat igen,azok olyanok,mint otthon a galambok,csak joval szemtelenebbek.
A kozel jovoben tervezunk leugrani Brightonba,Diggert is viszem magamal,majd meg irom,hogy mikor:)))

montroyal ( CAN qc) 2014.09.27. 20:56:22

@Cascabel: akar csak nalunk de nem a sajat haznal hanem egy kijelolt kozos berelt kert elosztva kis parcellakra ... es lass csodat senki nem lopja el a masik paradicsomjat

qkuc 2014.09.27. 21:05:00

@Cascabel: Ez még egy plusz Vancouver mellett. Több közösségi kert kellene felénk is, de kezd alakulni a dolog. Az egyik kollégám elvetemült chili paprika termesztő, nagy iparban űzi cserepekben meg aközeli közösségi kertben, :D.

montroyal ( CAN qc) 2014.09.27. 21:25:55

@Cascabel: @Zsuzsi65: azonkivul hogy a marihuana szagatol is a belem fordul ki ,emejito undorito szaga van , veszelyes, nem douce drog ...lattam sok embert leepulni az agyuk, ex csaladomba is volt , ok is elvesztik a motivaciojukat az eletben, csak a joints meg legyen az a fontos ... a canalD szeretem nezni a crimi documentumokat es azzal szorakoztatom a felesegemet, hogy amikor bemondjak hogy fiatalok jointoztak es utanna gyilkolasztak mindig felhivom a figyelmet - latod most mondtak .. lehet hogy kemenyebb drogra is raszoknak de az alap a marihuana ...
remelem soha nem fogjak engedni ( Justin Trudeau se )
ezeknek az embereknek a leheletuk a ruhajuk a kocsijuk(ez erint engem ) budos es hanyingert kelto.. es azt hiszik, mint a dohanyosok egy ragogumitol nem lesz undorito szaguk ..

Ugyandehogy (törölt) 2014.09.27. 21:35:57

@Igaz Barát: es mindehhez mi kozunk van?? en nem szeretnem, ha divatba jonne, hogy aki irasa nem tetszik, azt valaki ellenorzi, hogy hol lakik.

felnottek vagyunk, csezmeg.

DieNanny CH 2014.09.27. 21:37:46

@Zoole[uk]:

Vagy óvónéninek... :-DDD

Simon Hasonmasa (TW) 2014.09.27. 21:46:23

@Zoole[uk]:
Kerlek, szabaditsatok fel Brightont:)))
(Diggerel megcsinaljatok!)
(pozitiv felhang)

puhacica 2014.09.27. 21:46:33

@diggerdriver: jajjj ne is mondd! reggel voltunk a piacon, egy bacsi arult egy kb. 70-80 eves brillant fenykepezogepet. a szivem szakadt meg erte, de most sporolas van. :(

fotobizomanyi.hu/wp-content/uploads/2014/07/373147-500x375.jpg

SzZoole 2014.09.27. 21:47:39

@DieNanny [SZ,CH]: vagy igen,vagy nem:))))
ketsegek kozt vagyunk hagyva:)))

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.09.27. 21:49:15

Szép estét mindenkinek! :)

Rögtöb egy OFFfal kezdenék, a régi idők emlékére...

@Zoole[uk]:
Szia Mester,

Pár napja próbállak elérni, de valahogy nem akar összejönni.
Tudnál küldeni nekem egy mailt a címemre?
(valahogyan eltűnt a gmail fiókból majd az összes levelem :( )

Köszi! :)

SzZoole 2014.09.27. 21:50:37

@Kövérmadár [swe]: persze draga madaram,mar is irok neked:)))

SzZoole 2014.09.27. 21:54:35

@Kövérmadár [swe]: mar irtam is,de holgyeknek is irjal mar par kedves szot,annyira hianyolnak es aggodnak erted:)))

jOeker 2014.09.27. 21:58:22

@Kozsdine Szegedi Krisztina: Én ha másnak nem is örülnék de a hangulatos kis faluról ahol élsz, küldhetnél pár képet pont ebbe a sorozatba amiről ma a kommenteknek szólnia kéne. A francia iskolakezdés is biztos érdekes lehet, én is szívesen olvasnék róla de nem kérlek rá, hogy írd meg mert én is kissé keserű szájízzel fogok nekivágni de remélem pozitívan csalódom majd az én posztom alatti kommentekből.

jOeker 2014.09.27. 21:58:35

@coeris: Én már majdnem fél éve kijöttem édesapámmal együtt Grazba. De én a nyelv miatt mert amit az iskolákban/nyelviskolákban oktatnak nem éppen ugyan az a nyelv mint amit itt Ausztriában beszélnek, bár ezt sok helyről hallani. Igaz Graz-ban annyira nem vészes a helyzet nagyon sokan elég tisztán beszélnek de van aki nagyon lokálpatrióta, hát őket nehéz megérteni. És én is szívesen olvasnék tőled egy posztot, ahogy kivettem te valahol uk-ben tanulsz tovább. Nekem van már pár felsőbb éves ismerősöm majd tőlük is próbálok pár információt kifacsarni. :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.09.27. 22:00:32

@Zoole[uk]:
Röppent a válasz, mint a sugárhajtású kiwi :)

Őőőőő, melyik hölgyekről is beszélünk?

Azt tudom, hogy vannak összeesküvés elméletek, kiváncsi vagyok rájuk, aztán kiválasztom a legszimpatikusabbat :)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.09.27. 22:06:21

Csinaltam anno egy videot a hazonkivul musonak, ahol itt volt a lakasunk kornyeke is, persze nem talalom....

Taxomükke (UK) 2014.09.27. 22:06:53

@Babette.: Na, ezzel most tökéletesen egyetértek.
Lenyomozni valakit, mert nem tetszenek a beírásai?
Az eszem megáll.

Taxomükke (UK) 2014.09.27. 22:09:08

Hejsan Fettfågel!
Hol jártál, tán ahol a madár se jár, csak ha kövér?
:)))

Simon Hasonmasa (TW) 2014.09.27. 22:09:57

@Zoole[uk]:
Nem kitol, hanem mitol. Merevek, erre gondoltam.

qkuc 2014.09.27. 22:10:17

@jOeker: Mit fogsz tanulni Grazban? :)

SzZoole 2014.09.27. 22:21:24

@Kövérmadár [swe]: hat azokrol akik itt aggodtak erted:)))

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.09.27. 22:24:04

@Zoole[uk]:
Már csak azt kellene tudni, hogy kik aggódtak értem :)

Akik aggódtak, valószínű észrevették, hogy nem jártam erre. Viszont akkor azt sem tudhattam, hogy aggódtak és kik aggódtak :)

Az eszmefuttatásom szerintem aranyat ér, szabadalmaztatni fogom :)

SzZoole 2014.09.27. 22:26:26

@Kövérmadár [swe]: mi van veled Te,mar megint mariskaztal?:)))

M. Péter 2014.09.27. 22:27:38

@Cascabel: @montroyal ( CAN qc): Az USA-ban a nagyon nem szeretik, ha az ember a háza körül zöldséget, gyümölcsöt termel, csak a szabványhosszúságúra vágott fű jó. Egy nőt egyenesen be is akartak börtönözni emiatt:
business.time.com/2011/07/08/woman-faces-jail-time-for-planting-organic-vegetable-garden/

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.09.27. 22:28:04

@Zoole[uk]:
Nem tettem ilyet, csak jó kedvem van :D
Meg lelkifurkám, hogy egyszer esek be 2 hónap után és megint nem a posztról beszélek :)

SzZoole 2014.09.27. 22:29:52

@Simon Hasonmasa (Roch): a brightoniak merevek,nem hiszem...
Ejszaka olyan nyers,zold szag es fust van,hogy egy biciklit neki lehetne tamasztani,en nagyon sok vidam embert lattam:))))

33621 2014.09.27. 22:30:21

@Kövérmadár [swe]: A madár mely szabadon száll vissza tért a kalitkába! Hol jártál báránykám? Már nagyon sokan hiányoltak és aggódtak miattad. Azt hittük hogy beszóltál ott valamelyik szomáliainak, és rosszul sült el a dolog!
Üdv újra itt! Mesélj.

posterina 2014.09.27. 22:32:10

@Zoole[uk]: Hello.. és én? Tegnap azt írtad Hölgyek és Poszterina! :D

Simon Hasonmasa (TW) 2014.09.27. 22:33:14

@Zoole[uk]:
Diggerrel tudtok ujat mutatni!
(Pozitiv)

montroyal ( CAN qc) 2014.09.27. 22:34:51

@M. Péter: na azert esszuk a sok modifikalt ,izetlen ,eretlen , multik altal elarasztot sz...t.. nalunk a zoldsegek gyumolcsok nagy resze USAbol jon...nalunk szabalyozva vannak a termeloknek (husok is)
onnan meg jon a sok sz@.

Simon Hasonmasa (TW) 2014.09.27. 22:36:02

@Simon Hasonmasa (Roch):
Kerdes, Digger es Te fel tudtok-e szabadulni

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.09.27. 22:44:52

@33621:
"Több dolgok vannak földön és egen, mintsem bölcselmetek álmodni képes."

A hol jártamra ennél kicsit összetettebb a válasz.
Jártam ugye New Yorkban és Washingtonban, Dániában, Göteborgban, Magyarországon és megjártam a mennyt és a poklot is. Utóbbi kettőnél a sorrend nem feltétlenül ez.

A részletek nem annyira fontosak, illetve nem igazán ide tartoznak. De már nem ugyanaz az ember vagyok, aki voltam. :)

Simon Hasonmasa (TW) 2014.09.27. 22:49:19

@Kövérmadár [swe]:
Ne keresd magad. Van itt par ezer ember aki kicsncsi:)

skylla 2014.09.27. 22:52:50

off
auszriaiaknak:
az okton eppen arato andras beszel orbanisztanrol
es ket oraja klubradio megy
nahat ;)

skylla 2014.09.27. 22:56:14

@skylla: klubradio megy= reklam a klubradionak

blackhairlady 2014.09.27. 22:57:34

@M. Péter: Hiaba az o terulete, szabalyok vannak. errol irtam multkor, igen vastag hasznalati utasitas van a Home associate reszerol. A kulcsin itt mindent visz, azert megbuntetnek ha a kukad 2 napnal tovabb kint marad. Aki ezt nem fogadja el, az vehet maganteruletet es ott gazdalkodhat, olyan keritest epit amilyet akar, akkora fat noveszt amekkorat akar.

2014.09.27. 22:59:55

@montroyal ( CAN qc): Ebben igazad van. Tényleg van egy fajta szaga a fűnek. Nem a rózsa illatához hasonlít, annyi bizonyos. :D

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.09.27. 23:00:40

@Kövérmadár [swe]:
Szia Madár.

Nem tudom mi történt de ha az amire tippelek akkor üdv a klubban.

blackhairlady 2014.09.27. 23:00:54

@Kövérmadár [swe]: Talan lakastulajdonos lettel?:))
Azert Amerikarol irhatnal, milyen volt, tetszett, nem tetszett, miert?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.09.27. 23:01:38

@Simon Hasonmasa (Roch):
Az lehet, de másik pár 10.000 is, aki viszont nem :)

Majd egyszer elmesélem, de még nincs itt az ideje. Vannak páran, akik tudnak dolgokat (ezt lehet kiírom a falra :) ).

DieNanny CH 2014.09.27. 23:02:43

@puhacica:

Nekem a német 'Geisterfahrer' tetszik.
Ez az az autós, aki autópályán a forgalommal szemben halad. Mindig tele volt velük az Ö3...

SzZoole 2014.09.27. 23:05:31

@Simon Hasonmasa (Roch): Meg nem tudom,szerintem hamarosan,mig jo ido van,majd megirom:)

33621 2014.09.27. 23:07:49

@Kövérmadár [swe]: Vettél e már Mercit? Jön e már a gyerek? A házat sikerült eladni esetleg Magyarországon? Mennyi érdekfeszítő és válaszra váró kérdés feléd és válasz tőled!

SzZoole 2014.09.27. 23:09:06

@Simon Hasonmasa (Roch): ahoz,hogy mi felszabaduljunk nem kell semmi kiegeszito,eleg egy jo tarsasag:)))

Simon Hasonmasa (TW) 2014.09.27. 23:09:56

@Kövérmadár [swe]:
Hat, megosztottad itt a latogatokat az biztos.
Akko....? Hogy is, hol is?

Simon Hasonmasa (TW) 2014.09.27. 23:15:29

@Zoole[uk]:
Tudom en ezt... Digger katalizator.
Bar, az egyik legjobb baratom, mint Digger... Itt jartaban "szerenyebbe" valtozott.

33621 2014.09.27. 23:15:46

Most jó vagy rossz értelemben nem vagy ugyanaz az ember mint előtte?

33621 2014.09.27. 23:18:27

@Kövérmadár [swe]: Most jó vagy rossz értelemben nem vagy ugyanaz az ember mint előtte? Ezt kifejtenéd bővebben is?

Giddy Lamb 2014.09.27. 23:18:32

@Dragonlady (now in Indonesia):
Sumbawán és Floresen relatíve sok a keresztény bennszülött, mert holland gyarmat volt. Ezek bármire képesek, isznak, drogoznak, lopnak, csalnak. Ne bízz bennük, próbáld meg elkerülni őket, nagyon veszélyesek tudnak lenni. (A buffalo magyarul bivaly, nem bölény, az csak Amerikában meg Lengyelországban él:))
Jó utat!

blackhairlady 2014.09.27. 23:21:45

@33621: Mercit vett, az fent van a blogjan:)

Muscari 2014.09.27. 23:23:07

@coeris: de jo, kuldd csak el, lehet, hogy en is kuldok majd kesobb. Brightont szeressuk am!

Simon Hasonmasa (TW) 2014.09.27. 23:28:17

@Zoole[uk]:
Mar hazament.
Kovetem a blogot, reg ota. Semmi extra, csak folyton raismerek. Ebben nincs semmi kulonleges, mindenkivel megtortent mar valami hasonlo.
Na, O is egy Vadallat:))))

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.09.27. 23:28:24

@diggerdriver:
Szia neked is ;)

@blackhair-lady:
Hideg ;)

Amerika érdekes volt. Összességében nagyon tetszett, régóta vágytam Washingtonba. Lenyűgözött.
New York sem volt rossz, a kínai negyedben lakni egy élmény volt. De NY az NY, sok ember, kosz, bűz, retek mindenhol. A Central Park szintén lenyűgözött, különösképpen a Strawberry Fields része az éneklő emberekkel.

SzZoole 2014.09.27. 23:35:40

@Simon Hasonmasa (Roch): mar megint rebuszokba beszelsz...
en ismerem?es ki a vadallat?:)))

Muscari 2014.09.27. 23:39:56

@Kövérmadár [swe]: például én is aggódtam, örülök, hogy megvagy :-)

Simon Hasonmasa (TW) 2014.09.27. 23:40:57

@Zoole[uk]:
Nem ismerd. (Gongolom)
Digger, meg a haverom.... Hasonmasa... Hasonlit mint tojas a tojasra:)
De, nem is lenyeg ez.
Orulnek, ha mehismerhetnelek titeket.

Muscari 2014.09.27. 23:44:13

@jOeker: én is csatlakozom, mutad be nekünk az igazi Grazot.
Azon a videon nekem úgy tűnt, hogy ugyanazt a sokemeletes házat mutatják állandóan, azokkal a zöld erkélyekkel. Kivancsi lennek az igazi arcára, nem jartam még ott, csak az autópályán suhantam el mellette.

SzZoole 2014.09.27. 23:44:42

@Simon Hasonmasa (Roch): Simi,Digger nem vadallat.O csak egy bekes grizzli medve:)))
Te,most komolyan meg akarsz ismerni ket alpari kozonseges embert?:))))

Simon Hasonmasa (TW) 2014.09.27. 23:47:34

@Zoole[uk]:
;) megyek, ha beferek. Ismerem a varost.

blackhairlady 2014.09.27. 23:51:12

@Kövérmadár [swe]: Orulok, hogy osszessegeben tetszett. Nem azert mert en itt lakom (nem is jartam meg ott ahol a K.madar jart:D), hanem mert ha mar belefeccoltel egy csomo penzt, akkor a vegen azt gondold, hogy meg is erte:)

Babatok lesz? (most barkobazunk, ok?):D

SzZoole 2014.09.27. 23:52:57

@Simon Hasonmasa (Roch): persze,hogy befersz:)))
a varos ismeretevel nekem sincs gondom,voltam mar ott egy jo parszor:)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.09.27. 23:59:27

@33621:
Szeretem, ha kérdeznek, mert tudok arra válaszolni, ami a másikat érdekli és nem zengek litániákat arról, ami esetleg csak engem érdekel :)

Tehát...
Igen, megvettem az autót. Itt van pár kép róla, ha érdekel:
kepfeltoltes.hu/140927/20140808_180220_www.kepfeltoltes.hu_.png
kepfeltoltes.hu/140927/20140808_180243_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/140927/10665704_858174854216654_3910257045932222345_n_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/140927/10645122_859110617456411_2242495576410453683_n_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
(az utolsó két kép már saját "fejlesztés")

Gyerek kérdés
Nem, nem jön.
De a kérdést másként látom, mint korábban, de ezt nagyon hosszú lenne most kifejteni. Mindenesetre a fogadást megnyertétek ;)

Ház Magyarországon
Másodfokú bírósági tárgyalás decemberben. Nem tudom mi lesz vele, jó lenne megállapodni, de ehhez egyedül kevés vagyok.
Ez volt a legutolsó kérdés, amivel foglalkoztam mostanában, éppen elég az autót tankolni :D

Jó / rossz értelemben...
Nagyon sokat tanultam önmagamról és a világról az utóbbi időben.
De visszakérdeznék, hogy borzoljam az idegeket kicsit:
- Lehet-e jó értelemben venni bármilyen változást, ha az azzal járt, hogy önmagunkhoz képest súlyos árat fizetünk érte?
- Ugyanakkor lehet-e ugyanaz a változás rossz, ha rengeteg minden nyertünk is vele?

Ezt majd az idő fogja eldönteni, nem igaz?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.09.28. 00:01:28

@Muscari:
Köszönöm, sokat jelent (komolyan!)

@blackhair-lady:
Az első kérdésre majd egyszer visszatérhetünk.

A második kérdésre egy elég határozott nem a válasz.

Simon Hasonmasa (TW) 2014.09.28. 00:01:48

@Zoole[uk]:
Koszi, elnezest de most mennem kell. Jo ejt mindenkinek!

Muscari 2014.09.28. 00:08:46

@Kövérmadár [swe]: örülök :-)

Ha majd úgy érzed, hogy itt az ideje és kész vagy rá, azért mondd majd el, hogy mi történt, jo?

Remélem mostantól többet látunk majd itt, lett pár új ember is, úgyhogy tok jó.

M. Péter 2014.09.28. 00:14:44

@blackhair-lady: Ott a tanács volt ilyen túlbuzgó, a homeowner's association nem börtöneztethet be senkit. A rendeletben csak annyi volt, hogy alkalmas élő növényeket kell telepíteni további konkrétumok nélkül.

Sokfelé tilos 6000 font feletti össztömegű gépjárművel lakóövezetbe behajtani, miközben luxus SUV-k, mint pl. Cadillac Escalada vagy a Hummer ennél jóval nehezebbek, de nem hallottam olyan esetről, hogy ezt a szabályt betartatták volna. Nyilvánvalóan azért, mert a helyi elit oszlopos tagjai ellen kellene fellépni.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.09.28. 00:19:16

@tucano: Hej Tucano. A lemil-blogon fenyegetőztél régebben, hogy megírsz egy bizonyos második posztot a svájci banktitokról.Mármint az első után, ami kiba jó volt...De ezt a másodikat én nem találtam sehol.Lehet, hogy olyan konteósan kifejezve, nem engedték, hogy megjelenjen? :D

2014.09.28. 00:22:31

@Kövérmadár [swe]: Nem hogy maradtál volna Mo.-n. Ott is biztos futotta volna ilyen szép autóra. :D ;)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.09.28. 00:24:15

@Muscari: "a Hyundai thantéj, " A lóf.szt, kérem alássan, ez egy ősi magyar autógyártó, és úgy kell kimondani, hogy Hunyadi...!
:D

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.09.28. 00:26:00

@Muscari:
Időm nem sokkal lett több, de majd előfordulok rendszeresen :)

@Philosoraptor:
Hasznaltan vettem, olcsó volt :)

Sütemény1975 2014.09.28. 00:28:22

@Philosoraptor: senki nem irt olyat, hogy nincs gond. az viszont igaz, hogy eltulzod :)

2014.09.28. 00:36:09

@M. Péter:
" Az USA-ban a nagyon nem szeretik, ha az ember a háza körül zöldséget, gyümölcsöt termel, csak a szabványhosszúságúra vágott fű jó. Egy nőt egyenesen be is akartak börtönözni emiatt: "
Eszembe jutott egyik kedvenc Youtube chanel-em, a Growing Your Greens, amiben front yard gardeningrol is szo van. Erdekes, ez is megemliti a Oak Park, Mich.-I esetet, egy 20 perces videot szant ra:
www.youtube.com/watch?v=yG_XT6ODAn4
Elotte bemutatja, milyen zoldsegeket termel a haza elott. Egy kerteszetnek is becsuletere valna. Megemliti, hogy peldaul Sacramentoban nem lehet zoldseget termelni a haz elott. Ahany varos, ahany subdivision, annyi szokas, torveny.
Egy video a haz elotti zoldseges kertjerolrol, valahol egy kaliforniai kisvarosbol:
www.youtube.com/watch?v=NvloZ70j6w0

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.09.28. 00:46:54

@DieNanny [SZ,CH]: Nem, a blog.hu nem adja ki az ip-címet, csak azt az emilcímet, amivel regelt az illető.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.09.28. 00:47:05

@montroyal ( CAN qc):
5000km-t levezetni vagy átrepülni egy sétáért azért nem piskóta :)

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.09.28. 00:51:42

@Philosoraptor:

Hitelből vette. Úgyhogy óvatosan a futotta rá szöveggel.

@Kozsdine Szegedi Krisztina:

Persze, mindennek én vagyok az oka..miattam nem érkeznek új posztok....

Joker. Nyugodtan írd le az egyetemi tapasztalatokat,nem fogok beleokoskodni. De azért kicsit érzem a lenézést, ahogy írtad hogy majd én a mekiből megmondom.... nem fogom megmondani. Én a melós vonalon szeretek mozgolódni! Szerintem még sose okoskodtam itt a grazi oktatásról! Bár megjegyzem halkan hogy a sok léhűtő, okostojás egyetemista annyi ösztöndíjat markol fel mint az én fizetésem! Ugyanezek az egyetemisták mutogatnak rám hogy "scheisse auslander". Szóval el lehet ilyeneken gondolkodni.

Egyébként nyugodtan megkereshet bárki, bár szerintem elég beteg az aki hinta miatt idejön a városba.

2014.09.28. 00:59:43

@Cascabel:
Hermine and Tom, a Miami Shores, Florida couple who had to rip out their front yard vegetable garden they grew the last 17 years after a new law passed that made it illegal to grow vegetables in their front yard or face a $50 fine per day:
www.youtube.com/watch?v=XWjERZoPhg0

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.09.28. 01:02:51

@Cascabel: "Vancouver tele van "urban gardens"-ekkel, ahol zoldseget, viragokat termelnek zsebkendonyi parcellakon egyes varoslakok, kozteruleten, amit a varos ajanlott fel erre a celra."

Haha, ilyen itt Stoki környékén is sok van, néztem is első alkalmakkor, hogy ez most komoly...? :D És az.Megtermelnek 3 kiló répát, meg ugyanennyi gyökeret.És ami még a csoda, hogy senki sem szüreteli, aratja le a másét.Pedig a másiké mindig zöldebb, sárgább, kékebb; mint tudjuk.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.09.28. 01:05:16

@i got my:
Ez nagyon tetszik és mennyire igaznak tűnik! :)

A Maslow-piramis megmászásáról az a saját, de nem mindenkire érvényes tapasztalatom, hogy ugyan neki lehet esni és csak mászni, mászni és mászni, de mindig eljön az a pont, amikor kiderül, hogy az alsóbb szintek bizony papírból voltak és mikor összedőlnek, dől vele az egész, ahogy van.

Hány történetet hallani gazdag, de boldogtalan emberekről? Még a cég tulajdonosa is ilyen, ahol dolgozom. 30-as évei végén jár, nemrég vett egy használt Ferrarit, de az arcára van írva, hogy boldogtalan.
A bulikon látszik is az oka: mindenki jópofizik vele, mindenki a "barátja" akar lenni. De gyanús, hogy annyi igazi barátja van, amennyit még a balkezemen is meg tudok számolni.
Szép az az aranykalitka, amiben él, de kellene a francnak. Ilyen áron soha.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.09.28. 01:08:04

@házelőtthinta:
Ráadásul a ti nézőpontotokból devizahitelre :D
Valami rettenetes! :)

posterina 2014.09.28. 01:13:22

Fiúk segítség kellene. Nem értem hol kell látnom azt, ha valaki privátba írt nekem. A számítógéphez nem értek. köszi :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.09.28. 01:14:23

@Cascabel:
Lehet kellene nekik szólni, hogy a terrorizmus elleni harcot esetleg saját földön is el lehetne kezdeni?

Törvény arról, hogy mi lehet a kertben?!

blackhairlady 2014.09.28. 01:15:04

@Kövérmadár [swe]: Nem kerdezlek tovabb, csak vicceltem:) Maganugyrol van szo, ha akarod ugy is elmondod egyszer, ha nem, akkor igy jartunk:)

posterina 2014.09.28. 01:17:09

aaa akkor ez a gond. Az unokaöcsém regisztrált ide. mert nekem fél napig se sikerült mindig kidobált. Akkor ő kapja meg... :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.09.28. 01:22:54

@posterina:
Ha az ő mailcímével regisztrált, akkor sanszos. Nem tudom, hogy ezt át lehet-e állítani, de ha igen, akkor esetleg próbáld meg.
Mi is szívesen segítünk, ha tudunk.

@blackhair-lady:
Köszönöm!

posterina 2014.09.28. 01:23:12

@Kövérmadár [swe]: Megvan . Kicseréltem az én email címemre . Köszönöm

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.09.28. 01:24:16

Itt egy térkép a területszerzés-jellegű határátkelésekről...:

index.hu/mindekozben/poszt/2014/09/27/itt_egy_terkep_arrol_hogy_melyik_europai_orszagot_ki_foglalta_el_utoljara/

A svédek megint jól megúszták... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.09.28. 01:28:24

@geegee: És akkor már kérdeznék is, hogy a ruszkikat kik igázták le?Milyen ország zászlova a piros-kék-piros?Régi francia?Csak mert a cikkben Napóleont is emlegetik...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.09.28. 01:29:49

@Kövérmadár [swe]: Nahát, hej, Mádór, visszataláltál?A Mergát meg ne pimpeljed, nem kéne elbúcsusítani... :D

blackhairlady 2014.09.28. 01:31:05

@M. Péter: Nem vagyok benne biztos, hogy nincs lista a novenyekrol, bar a cikk valoban nem emliti. Illetve azt irjak, hogy kapott felszolitast es penzbuntetest, gondolom nem reagalt ra es azert kovetkezett a bortonbuntetes, elkepzelheto, hogy a homeowner's association tett feljelentest.
En szemely szerint hulyesegnek tartom ezt a szabalyt, de ha mar egyszer vannak, akkor tartsuk be oket.
Mi kaptunk mar figyelmeztetest, mert a lanyom autoja 1 hetnel tovabb parkolt az uttesten, a szomszedom meg a fu nagysaga miatt.
A mi utcankban is vannak ilyesmi meretu autok, de azt nem tudom, hogy van-e sulyhatar a behajtasnal. Minket nem erint, nem hiszem, hogy a jeep a kozeleb erne, a tobbi meg biztosan nem.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.09.28. 01:35:34

@geegee:
Csak óvatosan nyúlok hozzá :)
Még tervezek egy fóliázást (legalitás határain belül), illetve jövő nyáron a nyárigumik lecserélésekor a mostani 17-es felniket 18-as AMG-re cserélném.

Most vettem 4 felni téligumihoz + kinéztem magukat a szögesgumikat is. Megkönnyeztem, olyan "olcsó" kör lesz :(

2014.09.28. 01:43:15

@M. Péter:
Egy erdekes poszt az emlitett holgy, Julie Bass, of Oak Park, Mich., blogjarol:
oakparkhatesveggies.wordpress.com/2014/08/15/yosji-batchi/
Milyen kicsi a vilag!! Magyar hataratkelok leszarmazottja.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.09.28. 02:17:59

@Kövérmadár [swe]: Értem, szóval vonatkerékre akarsz gumihártyát gőzölögtetni...Hát ja, a felnikből lehetne venni egy másik Mergát is, majdnem.A gumikkal együtt már biztos... :D
Mindenkinek megvan a maga keresztje... :-)))))))))))))

adg 2014.09.28. 03:32:19

@Chamroe: Bocs, kozben elmentem aludni. Nem tudom megnyitni, ugyanaz az uzenet. Az album nevere kattintva, vagy az alatt, valahol van egy felirat, vagy ikon, vagy oda van irva, hogy privat modon megosztva, vagy csak egy kis ikon, karika, vagy foldgomb, vagy ilyesmi. Kattints arra, es ott at tudod allitani nyilvanosra. Lesz egy olyan resz, hogy a "kovetkezok szamara lathato", es ott kell kivalasztani, hogy nyilvanos.

@Mme Seldon: Koszi, akkor megnyugodtam. Parod ijesztget itt engem ezekkel a ragalyokkal. Nem akartam másokat is megfertozni. :)

@montroyal ( CAN qc): Sajnos nem a sajat kertem. :)
Ha vennek hazat, akkor ketfajta megoldas jonne be nekem. Egyelore egyik sem fenyeget sajnos.
- Az egyik, varoson belul valami jobb helyen, pl ahol most lakunk, vagy hasonlon, kozel a parthoz, regebbi suburbben, ahol buja a novenyzet es nincsenek alkoholmentes hazak, vagyis benszulottek a kozelben. Ez jellemzoen 800-1000 m2-es blokkokat jelent. Uj osztasok nem kellenek, csesszek meg a 4-500 m2-es telket, meg az osszeero ereszeket. Szomszed fingik es en szagolom.
- A masik opcio varoson kivul, de nem tul messze, itt a sztenderd az 5 ha-os telek, de nekem akkor mar nagyobb kellene, en siman ellennek 20-30 ha korul. Nagyobb nem igazan kellene. Ekkora is csak akkor, ha erdos. En nem akkarok hektarszamra fuvet nyirni, meg kapalni. Az nem erdekel.

A rendes ranchek meg, ahol marhat, birkat tenyesztenek, inkabb 10000 ha-tol indulnak, de nem ritkak a tobb szazezer hektaros birtokok. Egyszer volt a tvben egy interju egy fickoval, aki a York felszigeten nyomta valami 400 e hektaron. Elkepeszto meretu terulet. Azt se tudja, hol vannak az allatai, meg mennyi, meg semmi. Amikor eljo a vagas ideje, akkor motorokkal, quadokkal meg helikopterekkel terelik ossze oket.
Hat ez egy mas eletmod...
Gondolom ez eleg hasonlo Kanadaban meg egyel lentebb is.

@Kövérmadár [swe]: Szép autó, bár csak két gyerekülés fér bele. :)
Amugy velkam bekk, hianyoztal.

"De visszakérdeznék, hogy borzoljam az idegeket kicsit:
- Lehet-e jó értelemben venni bármilyen változást, ha az azzal járt, hogy önmagunkhoz képest súlyos árat fizetünk érte?
- Ugyanakkor lehet-e ugyanaz a változás rossz, ha rengeteg minden nyertünk is vele?
Ezt majd az idő fogja eldönteni, nem igaz?"

Ilyet ateltunk eleg komolyan. Valaki egyszer azt mondta nekem, hogy majd kiderul, mire lesz jo az aktualis szivasunk.

Pl ez miatt vagyunk itt. Gyakorlatilag elvesztettunk mindent, amink volt otthon. Egy ev alatt oregedtem vagy tizet, gyakorlatilag felig beleoszultem abba az evbe. De ha az nincs, nem vagyunk itt. Es utolag nem banom. Egyelore. Most akkor rossz, hogy igy jartunk, vagy nem?
Azota nem igazan hagyom, hogy letaglozzanak kisebb kudarcok. Lehet, hogy ugy kell lennie.

montroyal ( CAN qc) 2014.09.28. 04:10:49

@blackhair-lady: figyelmeztetest mar en is kaptam mert tobb autom volt es a fuvon ,sajat telkemen ,sajat fuvemen parkoltam .. na azt nem lehet csak a drivewayen..

montroyal ( CAN qc) 2014.09.28. 04:15:58

ha a varosom akkor most jottunk meg a Jardins de lumière / Gardens of Light 2014 esemenyrol a varosunk botanikus kertjebol ... valami csodalatos ..

www.youtube.com/watch?v=QuzHhYwEl2w#t=24

montroyal ( CAN qc) 2014.09.28. 04:19:29

@Kövérmadár [swe]: na en egyenesen oda setalnek ... ha lenne idom ...DDD

montroyal ( CAN qc) 2014.09.28. 04:25:54

@Kövérmadár [swe]: szep az auto gratula, vigyazz ra .. de ha van valami soron kivul olcson (ingyen ) megcsinalom csak hozd el ....DDD

FutureFry 2014.09.28. 05:42:02

@Cascabel: @M. Péter: @blackhair-lady:
Igen, amerikai szokás a "ki mit ültethet a kertjébe" szabályozása (pláne a ház előtti, utcára néző részen), lásd pl:
www.npr.org/blogs/thesalt/2013/12/16/249342738/in-florida-a-turf-war-blooms-over-front-yard-vegetable-gardening
www.nytimes.com/2012/12/20/garden/gardeners-fight-with-neighbors-and-city-hall-over-their-lawns.html?pagewanted=all&_r=0
articles.latimes.com/2008/aug/06/local/me-lopez6

Szóval általában csak a szépen nyírt füvet szeretik. Ami elég környezetromboló (pl. vízigényes). Lásd fentebb az La Times (elég régi) cikkét. Azótaegy kicsit jobb már a hozzáállása a legtöbb délnyugati államnak (a vízhiány miatt). És, hogy (többek között) mi vezetett a nagy szárazsághoz az amerikai (dél)nyugaton (pl. hogy miért nem ér(t) el a Colorado folyó az óceánig) arról egy nagyon jó dokumentumfilm készült (egy könyv alapján) a múlt század végén "Cadillac Desert" címmel:
en.wikipedia.org/wiki/Cadillac_Desert_(film)
(Szabadfordításban talán "Luxus Sivatag"-nak lehetne hívni)

FutureFry 2014.09.28. 05:59:59

@montroyal ( CAN qc): @adg [Au, Darwin]: @i got my: A nagy (több acre vagy nagyobb) telek nem azért kell hogy a tulaj bejárja, hanem ahhoz hogy más ne járja be (bufferzóna). Szerencsére (még) van ahol van sok hely (USA, Kanada, etc.) - pl. olyan parcellafelosztás ahol a minimum (oszthatatlan) telekméret pl. 20 acre (~8 ha). És még abba se szólnak bele, hogy mi nőjön ott... (persze nem is látják mi van a ház körül az erdőn kívül)

Morgo1229 2014.09.28. 06:55:14

@Kövérmadár [swe]: szia! De regen lattalak Jo, hogy itt vagy!

Morgo1229 2014.09.28. 07:41:10

@Kövérmadár [swe]: hat ez most ugy hangzott, hogy vagy gyorsan gyereket csinalsz vagy mesz a haztol. Remelem jol vagy!

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2014.09.28. 08:25:00

@Határátkelő: Szia! Küldtem Neked tegnap (szombat) e mailt . A falunkrol,házunkrol, es az AUTÓMROL... :) .
Csak azert érdeklődöm, mert még kezdő vok a kommentelesekben... További szép napot Mindenkinek...
Maradva tovabbi figyelmes olvasotok...

DieNanny CH 2014.09.28. 08:30:19

@geegee:

Ó, akkor rosszul gondoltam...

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.09.28. 09:04:07

@montroyal ( CAN qc):
Köszönöm! :)
Szívesen megnézném az arcodat, mikor beállítanék az autóval :D

@Morgo1229:
Köszönöm a kedves fogadtatást.
A tippmixen sajnos most nem nyertél :)

@adg [Au, Darwin]:
Szerintem belefér egy harmadik is az anyósülésre :)
De igaz, hogy hátul két kiépített hely van gyerekülésnek, bár a szabványt nem ismerem (ISOFIX talán?), de a hely ott van neki.

Határátkelő 2014.09.28. 09:11:16

@Viktor Kiss: Szia! Kösz szépen, megnéztem, megérkeztek. :) Várhatóan jövő szombaton, a következő válogatásban jelennek meg.

2014.09.28. 10:18:54

@Kövérmadár [swe]: Biztos, hogy nem igaz. Tuti, hitelre vetted, meg amúgy is nyomorogsz 15 szomáliaival egy lakásban... :S

2014.09.28. 10:19:25

@Sütemény1975: Nyilván eltúlzom. Azért akar innen a többség elmenni.

2014.09.28. 10:20:14

@Sütemény1975: Arra sem kért senki, hogy megpróbáljál nagyobbat mondani. Akkor ezt meg is beszéltük.

2014.09.28. 10:21:32

@házelőtthinta: Persze, ha Mo.-n vette volna, akkor semmi probléma nem lenne a hitellel, ugye? :)

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.09.28. 10:21:55

@Giddy Lamb: még mindig nem ment át a privát bakker? pedig mostmár tényleg láttam az "üzenetet elküldtük" izét, nemcsak megakadt előtte.

TÖBBIEK: működik a privát üzenetküldés másoknak???
hócipőm televan.

Muscari 2014.09.28. 10:32:40

@Kövérmadár [swe]: hát Madar nem tudom hogy mi történt veled, de sokat valtoztal és nem hátrányodra. Mintha egészen más ember lennél. Jobb, emberibb :-)

Morgo1229 2014.09.28. 10:38:37

@Muscari: talan mert mikor megvalositod az almodat akkor kell egy uj alom. Nekem muszaj legallabis.

Muscari 2014.09.28. 10:43:46

@adg [Au, Darwin]: mindeneteket elvesztettetek otthon? :-(
Mi is sok mindent, de azért nem mindent. Ez nagyon kemény, hallod, innen szép talpra állni. Negy gyerekkel, Úristen, minden elismerésem.

X0Y0ZQ3 2014.09.28. 11:02:20

@házelőtthinta: És ha hitelre vette az vajon miért baj? Nem feltétlenül rossz dolog az!
Én amióta külföldön dolgozok, csak az első autómat vettem 100% készpénzre. Amikor meguntam beszámították meg hozzácsaptam egy kicsit, hogy meglegyen a kb 50%-a az újabbnak. A maradékot visszafizettem 2év alatt. És mellette tudtam félretenni is. A két év után ismét eljátszottam ugyanezt, és mindig egyre jobb autókat hoztam el, és van tartalék pénzem is.
Akkor most futja rá vagy nem?

Giddy Lamb 2014.09.28. 11:02:20

@Dragonlady (now in Indonesia): De átment végre a privát:)
Én is küldtem itt választ, de valszeg Te sem kapsz üzenetet, ha vki ír Neked.

Határátkelő 2014.09.28. 11:06:02

@Kozsdine Szegedi Krisztina: Látod, sokakat érdekelne, amit írnál. Ami pedig a posztolást illeti, az a helyzet, hogyha mindenki visszariad, akkor előbb-utóbb éppenséggel nem lesz mit olvasni.

Muscari 2014.09.28. 11:15:26

@Morgo1229: ez alapvetoen igaz, de nem hinnem, hogy ebben az esetben errol van szo sajnos.

33621 2014.09.28. 11:17:53

@Kövérmadár [swe]: Széles utat hozzá, és sok pénzt a tankoláshoz. Hogy fogyaszt?

Giddy Lamb 2014.09.28. 11:46:03

@X0 Y0 ZQ3: "Akkor most futja rá vagy nem?"

Azt mondják az okosok, hogy olyan kocsit érdemes venni, ami nem kerül többe a havi fizetésed 3-6 szorosánál maximum. Ha ennél többe kerül az nem a Te szinted, akkor inkább értelmesebb dologra költsd el a pénzedet.

adg 2014.09.28. 11:57:32

@Muscari: Gyakorlatilag mindent. Annyi maradt, hogy el tudtunk jutni ide, meg az elso honapokat atveszeltuk, de annak is nagy resze csaladi segitseg volt, es nagyon ki lett centizve. Otthon nem alltunk volna talpra soha. Még itt sem alltunk nagyon, de legalabb fent vagyunk a viz tetejen, es latom a remenyt. Meg egy honap, es permanentek residesek lehetunk, az mar nagyon sokat egyszerusit majd.
Diohejban...

2014.09.28. 12:43:25

@Sütemény1975: Másképp látod, ez minden. Ha már több mint fél millióan dolgoznak kint, akkor valami problémának csak kell itthon lennie, nem gondolod? És ez nem az elmúlt évek hatásai, hiszen elég régóta tagjai vagyunk az eu-nak. Szerintem megtört az emberekben valami (remény?), és most lehet látni a hatásait.

Az a baj, hogy sok magyar is úgy gondolja (ezt csak feltételezem, persze), hogy rosszabb már úgy sem lehet, meg annyira nem is rossz a helyzet. Ezt pedig másképpen a beletörődés szóval szokták kifejezni. Persze, nem mintha az én dolgom lenne megváltani a világot, és nem is különösebben izgat Mo. sorsa, de az ismerőseim, és a szüleim csak itt élnek, az ő életükre viszont kihatással van az, amik itt történnek.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.09.28. 13:22:24

@Philosoraptor:

Nem írtam ilyet. Csak szerintem az nem olcsó dolog amihez rohannom kell a bankba hitelért. Az olcsó dolog az azt jelenti hogy 1 hónap alatt elő tudom rá teremteni a keretet. A lényeget leírom : Szép új autó Nyugaton se lesz a keresetedből. Hiába linkelgettek nekünk itt már olyan norvég cikket hogy ott a takarítók is vadiúj mercivel járnak....ahogy lakás/ház se lesz könnyebben a nyugati keresetből, mivel egész egyszerűen az emberek pénzéhez igazodik a piac. Ezért írogatom gyakran hogy Nyugaton is teljesen hasonlóak az emberek problémái.

+A többség nem akar elmenni, bármilyen hihetetlen is. Ha így lenne akkor kezdene kihalni Budapest, alig látnál fiatalt és a többi. Azonban ez nem így van. Persze a szája szinte mindenkinek jár, de viszonylag kevesen vándorolnak ki. Kicsit túl van kiabálva ez az egész kivándorlás téma. Nem annyira komoly és drasztikus mint amilyennek beállítják.

Nem tört meg semmi az emberekben, csak sokkal könnyebben lehet menni külföldre munkát vállalni mint valaha. Többen élnek is a lehetőséggel mint azelőtt.

Egyébként nem értem mit keresel még otthon. Tirolba pl kimész mindenféle több ezres kezdőtőke nélkül és kis szerencsével munkába állhatsz. Mondjuk biztos zsákmányolnak rendesen és ezért az 1100 nettóért is 50-60 órákat dolgozol, de hát ez van.

www.tiroli.hu/allaskeresesem-kezedete.html

Én mindenféle okoskodás nélkül egyetlen dolgot tanácsolnék : ne várd a Nyugattól a megváltást. Mert óriási pofára esés lesz belőle ha azt várod tőle.

Smart Lag 2014.09.28. 13:22:30

@Philosoraptor: "Szerintem megtört az emberekben valami (remény?), és most lehet látni a hatásait"

Igen jól mondod! Erről szól az a mondás, hogy a Kit Kat törik meg először és a remény utoljára.
www.google.hu/search?q=kit+kat+break&espv=2&biw=911&bih=442&tbm=isch&imgil=HNbM6atrRBg-TM%253A%253BVkhB8oPzLxm6UM%253Bhttp%2

2014.09.28. 13:24:44

@adg [Au, Darwin]:
En mar legalabb 10X "lenullaztam" magam, miota kinn elek:) De ugy, hogy hagytam csapot, papot, lakast, butorokat, konyveket, munkat, mindent. Csak a legfontosabb szemelyi dolgokat tartottam meg, ami belefer egy duffle bag-be (katonai malhazsak szeru dolog). Akkor voltam a legboldogabb, akkor ereztem magam a legszabadabbnak:)
"Felrugtam egy kovet, es amerre gurult, arra mentem tovabb" :) Ra ket honapra mar gyultek a kacatok, szuksegtelen gadgetek, dobozok, butorok az uj helyen:( Mire belaktam a lakast par ev alatt, ujra meguntam, mentem tovabb, kezdve mindent a semmirol. Van aki sohasem nyugszik le egy helyen:)

2014.09.28. 13:51:22

@házelőtthinta: "Nem írtam ilyet. Csak szerintem az nem olcsó dolog amihez rohannom kell a bankba hitelért. Az olcsó dolog az azt jelenti hogy 1 hónap alatt elő tudom rá teremteni a keretet. A lényeget leírom : Szép új autó Nyugaton se lesz a keresetedből. Hiába linkelgettek nekünk itt már olyan norvég cikket hogy ott a takarítók is vadiúj mercivel járnak....ahogy lakás/ház se lesz könnyebben a nyugati keresetből, mivel egész egyszerűen az emberek pénzéhez igazodik a piac. Ezért írogatom gyakran hogy Nyugaton is teljesen hasonlóak az emberek problémái."

Pedig amire nincsen pénzed, ott marad a hitel. Az teljesen nyilvánvaló, hogy több százezer fontos házat nem az átlagkeresetből fogsz venni. Nekem egyelőre nincsenek ilyen céljaim, túlliheged ezt a ház/lakás témát, le sem tagadhatod, hogy magyar vagy. ;) Számomra ezek csak materiális dolgok, akár csak kocsi.

"+A többség nem akar elmenni, bármilyen hihetetlen is. Ha így lenne akkor kezdene kihalni Budapest, alig látnál fiatalt és a többi. Azonban ez nem így van. Persze a szája szinte mindenkinek jár, de viszonylag kevesen vándorolnak ki. Kicsit túl van kiabálva ez az egész kivándorlás téma. Nem annyira komoly és drasztikus mint amilyennek beállítják."

A többség el akar menni, csak nincsenek meg hozzá a szükséges feltételek. Nincsen pénze v. nem beszéli úgy a nyelvet, ami elvárt lenne, netalántán nincsen olyan szakmája, és nem akar a létra alján kezdeni. Igen nagy tévedés részedről, hogy csak a fiatalok mennek el, mindenféle korosztály megy ki szerencsét próbálni. Csak addig lesz túllihegve, amíg egyre kevesebb aktív tart el majd egyre több inaktívat. És nem veszed figyelembe azt sem, hogy egy fiatal nem fog Mo.-n gyereket nevelni, ha már kint megállapodott.

"Egyébként nem értem mit keresel még otthon. Tirolba pl kimész mindenféle több ezres kezdőtőke nélkül és kis szerencsével munkába állhatsz. Mondjuk biztos zsákmányolnak rendesen és ezért az 1100 nettóért is 50-60 órákat dolgozol, de hát ez van."

Nem értem, hogy miért akarsz belepofázni az életembe. A lehetőség előtted is adott, beszéled a nyelvet is, szóval hajrá.

"Én mindenféle okoskodás nélkül egyetlen dolgot tanácsolnék : ne várd a Nyugattól a megváltást. Mert óriási pofára esés lesz belőle ha azt várod tőle."

Eddig azt hittem, hogy ott nem kell dolgozni, és leborulnak előtted, mert te megérkeztél. Összetörted az álmaimat. Nincsenek nagy elvárásaim, csak egy. Hogy nekem ott jobb legyen, mint itt. Ha ez évekbe kerül, hajlandó vagyok megfizetni az árát.

adg 2014.09.28. 14:09:00

@Cascabel: Na igen, ez nagyon "romatikus". Ismerek egy ugyved faszit, 5 notol valt el, most el a hatodikkal, de ezt mar nem vette el. Mind az otszor mindent otthagyott. Kistaskaba par ruha, aztan hello.

Nekunk viszont picit arnyalta a kepet a 4 gyerek. :)

adg 2014.09.28. 14:26:33

@Cascabel: Ma ilyen eliros napom van. RomaNtikus volt a szo, amit irni akartam, nehogy valaki valami enyre rasszista felhangot veljen felfedezni. :D
Szoval parommal kettesben mi sem vettuk volna annyira komolyan. El backpackerkedtunk volna valahol. Vagy vettunk volna egy fasza kis lakoautot, ugye. :) Ez meg tervben van egyebkent, ha a gyerekek kiroppennek.

2014.09.28. 14:29:46

@adg [Au, Darwin]:
Tudom, hogy kevesen tehetik meg ezt. Nekem pont ezert nincs se kutyam, se macskam, se viragom, se gyerekem, se felesegem, se elettarsam. Ezert is nosultem csak egyszer, akkor is kivancsisagbol. Erzelmekkel nem szeretek jatszani, az mar gonoszsag.

Smart Lag 2014.09.28. 15:13:38

@Philosoraptor: "Eddig azt hittem, hogy ott nem kell dolgozni, és leborulnak előtted, mert te megérkeztél. Összetörted az álmaimat. Nincsenek nagy elvárásaim, csak egy. "

Hidd el jobb leborulva élni, mint szivarvéggel a szádban meghalni.

Azonban az tényleg közös bennünk, hogy nekem sincsenek nagy elvárásaim, csak egy: mindenből elég a legjobb oszt jónapot...

X0Y0ZQ3 2014.09.28. 15:14:06

@Giddy Lamb: Így van, tudok erről az "ökölszabályról". És eddig tartottam ezt a szintet én is. Most fogom megszegni először :-)
Az is jó kérdés, hogy kinek mi az "értelmesebb dolog". Nem kell házat/lakást vennem, nem kell otthoni hitelt lerónom. Nem iszok alkoholt, soha nem dohányoztam még csak nem is kávézok! Azért dolgozok (most,már), hogy "éljek"(és nem CSAK megéljek). Hétvégenként túrázni járok a hegyekbe, vagy csak simán utazgatok autóval Európában. (és ezt szeretem nagy és kényelmes autókkal tenni) :-)
Szerintem ezek elég értelmes dolgok :-)

Smart Lag 2014.09.28. 15:14:09

@Cascabel: "Erzelmekkel nem szeretek jatszani, az mar gonoszsag."

Ez igaz, de Te a saját érzelmeiddel játszol és ezért saját magaddal szemben vagy gonosz. Hidd el az se jobb...

blackhairlady 2014.09.28. 16:05:42

@montroyal ( CAN qc): Ha a fuvon parkolnek akkor kerekbe tornenek, felnegyelnenek, karoba huznanak minimum.

2014.09.28. 16:07:43

@Smart Lag:
Inkabb magammal legyek gonosz, mint massal:) Ugy a fair szerintem:)

blackhairlady 2014.09.28. 16:11:13

@adg [Au, Darwin]: Hu, nem semmi. Nem csodalom, hogy ilyen messze futottal. Remelem rendbe jottetek, es itt nem az anyagiakra gondoltam.

blackhairlady 2014.09.28. 16:14:56

@FutureFry: Bizony az ontozes nagy problema, rengeteg vizet fogyasztunk. Az elso evben probaltuk minel kevesebbet locsolni, de az itteni melegben kiszaradt a fu, ki kellett cserelni egy reszet a gyepszonyegnek. Aztan epittettunk egy ontozo rendszert, ami programozva van, igy mar biztonsagosabb.
Nalunk az uttesteket elvalaszto szigeteken is gyepszonyeg van es ontozo rendszer, elkepzelem mennyibe kerul a varosnak az ontozes.

Smart Lag 2014.09.28. 16:26:28

@X0 Y0 ZQ3: :))))

Szerintem is teljesen rendben van a dolog az anyagi hátteredet figyelembe véve, de egy valamiben nem értek egyet: sokkal jobb úgy vezetni ha alkoholt is iszol mellé, próbáld ki ugyanazt az útvonalat alkohollal és "tisztán", hidd el az előbbiben sokkal több az élvezet és még veszélyesebb is:)))
Az csak hab a tortán, hogy így még a kocsidat is kockáztatod, mivel ittas vezetés esetén még a CASCO sem fizet:))
A veszély, a szerencsejáték az alkohol és a vezetés együtt sokkal ütősebb kombó, mint a szimpla kokó+redbull+cabrió variáció:))

FutureFry 2014.09.28. 16:36:08

@blackhair-lady: Igen, a probléma a víz (hiánya). Előbb-utóbb nem olaj miatt fog egy háború kitörni, hanem a víz miatt:
www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=122195532

Met ugyebár olaj és egyéb fosszilis tüzelőanyagok nélkül meg lehet lenni, de víz nélkül nem...

2014.09.28. 16:54:04

@Smart Lag: Lehet, hogy én vagyok a sötét, de nem értem a magasan szántó gondolataidat.

2014.09.28. 17:13:52

@FutureFry:
"Met ugyebár olaj és egyéb fosszilis tüzelőanyagok nélkül meg lehet lenni "
Mondd ezt egy kanadai varoslakonak telen, amikor -30C hideg van:)

FutureFry 2014.09.28. 17:28:54

@Cascabel: Jogos. Azért a víz fontosabb. A többit meg a globális felmelegedés elintézi :)

FutureFry 2014.09.28. 18:05:46

@X0 Y0 ZQ3: @házelőtthinta: @Kövérmadár [swe]:
Vigyázni kell a hitelből vett autóra; ha elmarad/késik a részlet lehet, hogy nem fog beindulni:
dealbook.nytimes.com/2014/09/24/miss-a-payment-good-luck-moving-that-car/

tucano 2014.09.29. 20:44:18

@geegee:
mindig mindent megígérek, aztán nem tartom a szavam :(.
De köszönöm szépen, hogy tetszett! Megint megígérem, hogy folytatni fogom, mert nagyon szeretnék megint írni a lemilre, nagyon hálás csapat az, milyen jókat lehet vitatkozni egy-egy poszt alatt! Egy-két héten belül írok oda egy könyvajánlót (tuti)és aztán vagy a svájci banktitkot vagy a BOPE-t folytatom gyorsan.

tucano 2014.09.29. 20:46:20

@FutureFry: ugyan, fordított ozmozissal mindenki tud vizet csinálni bitang olcsón tengervízből és még van ezen kívül egy csomó módszer. Már öntözésre is tisztítanak tengervizet, meg működnek páracsapdák, stb. Ahol nincs tenger, ott meg ciki.

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2014.09.29. 22:09:44

@tucano: Azt a masodik részt... a banktitokrol... én is szivesen olvasnam... mert azt hiszem Megértettem az elsőt...:)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.10.06. 00:49:51

@tucano: Haha, kösz.Majd rakd be ide is a linket, főleg, ha beleesik az adott napi témába...

tucano 2014.10.06. 01:19:38

@Viktor Kiss: köszönöm szépen, biztosan írok róla, illetve most is kb. hetente, de azok hírek :)
@geegee: hú, ezt nem ígérem, mármint hogy ide is berakom :) De a Lemilen biztos megtalálod majd, ott mindig nagyon komoly írások vannak!

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása