oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. július 12. 06:53,  Mit látsz még az ablakodból? 458 komment

2014. július 12. 06:53 Határátkelő

Mit látsz még az ablakodból?

Csodálatos utazásra invitállak benneteket a határátkelők ablakaiból és környékükről. Múlt héten kezdtük el a sorozatot, amit ma és remélem, még pár hétig folytatni tudunk szombatonként. Nagyon sokan küldtetek képet, tényleg, döbbenetesen! Gyönyörűek a fotók, élvezet volt összeállítani a posztot. Ezért nagy köszönet. Mindenkinek a képei sorra fognak kerülni, ahogy írtam is, folytatjuk a jövő héten! Csak tartani szeretném az emészthető mennyiséget, így is utazunk ma Angliában több helyszínen, Írországban, Németországban, Finnországban és Ausztráliában.

Írország_Éva_part2.jpg

Írország (a kép küldője Éva)

Először POGGY ablakából nézünk ki a Finnországra, Etela-Savoban, a Saimaa-tóra.

„Nem tudtam melyik ablak legyen, ezért odamentem az elsőhöz, amit a kiírás után találtam. Küldök egy olyat is, amit a kertből csináltam. Egyelőre családdal együtt lakunk itt :)

Nem az enyém, én cseppet sem dolgoztam meg érte, én csak beházasodtam a jóba... Nem is végleges, mert a párom családjával lakunk itt, meg majd elköltözünk az egyetem miatt szeptemberben, de utána mindenképp itt fogunk lakni, amíg talpra nem állunk.

A házat 1945-ben építették az út túloldalán lévő templomhoz, paplaknak. No, hát én nem sokat tudok a vallásokról, de azoknak intézményesítéséről még annyit se, de a kifejezésről, hogy paplak nekem egy kis lakás ugrik be, ami a templomhoz lett csatolva, hogy legyen hol álomra hajtania a papnak a fejét. Eleve a szó is, paplak nem egy palotára utal szerintem...

Nos, erről a finnek anno egész másképp vélekedtek. A papnak az egész családja itt élt, cselédek hadával. Maga a ház 310 négyzetméter, a két szinttel és pincével, de van még egy 220 négyzetméteres épület, aminek a ¾-e garázs illetve raktár, de az elülső részében van 3 szoba kialakítva, nyári napokra. Biztos van valami jó magyar kifejezés rá, én nem ismerem, finnül "aitta" a neve.

Finno2_Poggy.jpg

Persze ott van a kert is, kb 400 négyzetméter lehet, ha az erdőket nem számolom (kerítés meg szomszéd helyett, így határolódik a telek: északról, keletről es nyugatról dús erdő, délről meg tó). Szauna természetesen elmaradhatatlan része a tájképnek, az sem mai, körülbelül 80 éves. Apósék 2006-ban költöztek ide, olcsón jutottak hozzá, mert a ház romos állapotban volt, ezt értsétek úgy, hogy egy félőrült nő lakta, és 1945 óta nem volt rajta semmilyen felújítás. De nem hiába vágtak ebbe a fejszéjüket, ugyanis apósnak építőipari cége van, tehát minden szépen rendbe lett hozva. A szauna is fel lett természetesen újítva, sőt egy itteni, a környéken neves designer tette bele a mindworkot, iszonyatosan durván jó, imádok ott lenni, legszívesebben ott élnék a kert végében.:-)"

Majd egy kicsit dél-nyugatnak, Angliába indulunk. Először TAXOMÜKKÉVEL.

Staines (London mellett) Taxomükke.jpg

„Mi London közelében, Stainesben lakunk, egy hagyományos sorházban. Amikor lejövök reggel, ez a látvány fogad (ld. a csatolt fotót).

Nagyon kellemes környék, és ami nekünk fontos: a közelben (gyalog elérhető távolságban) 3 park is van, plusz a Temze-part, ha autóval mennénk kutyát sétáltatni, 5-10 perces autózással további 4-5 park, illetve a folyópart további szakaszai állnak a rendelkezésünkre.

Nekünk bevált ez a rész, a közelben dolgozunk, de ha éppenséggel be akarnánk menni Londonba, vonattal 40 perc alatt bent vagyunk a Waterloo pályaudvaron. Kocsival több, de minek mennénk kocsival?”

Szintén Angliából, az ország észak-nyugati részéből küldött képeket JÓZSEF.

eny-anglia_jozsef.jpg

„Ez az a látvány, ami fogad reggelente. A kis kertünknek nagyon örülök, feldobja picit az embert, ha ki lehet ülni valahová. Persze, ha az idő engedi..”

ERNŐ pedig Manchesterből.

Manchester2_Ernő.jpg

„Kép a manchesteri lakásunk ablakából. Télen rosszabb, mert akkor csak a szemben lévo nagy házat látod meg az üres faágakat. Esetleg a kunyeráló mókust.

Manchester_Ernő.jpg

Azonban itt áll meg a villamos és 10 perc alatt Manchester központjában vagy. Illetve ABC, benzinkút és gyorsétterem is van a sarkon. Nem mellesleg pedig 5 perc gyalog a munkahelyem.

Lehetne szebb es csöndesebb, de ilyen keveset még az életben nem 'utaztam' munkába, úgyhogy gyerek nélkül egyelőre tökéletes.”

ÉVA és RICHÁRD egy festői ír halászfaluból küldött képeket.

Írország_Éva_part.jpg

„A helyszín Írország, Skerries, Dublintól északra egy csöndes kis halászfalu.

Az apartmanunk egy 4 lakásos ház beépített padlástere, 1 szoba, konyha-nappali-fürdő, összesen 44 négyzetméter (erkéllyel). Havi bérleti díj 675 euró, ami ezen az úri környéken olcsónak számít. Villany kéthavonta kb. 70 euró, gáz télen kéthavonta kb. 150 euró. Szemétdíj fél évre 55 euró. Parkolás az utcán, 2 éves bérlet 20 euró. Már 2 éve lakunk itt, a landlord-ék nagyon rendes, segítőkész emberek, mindig elsőre ugranak, amikor tennivaló akad. A tenger miatt télen azért olykor huzatos, de ez a kilátás megéri.

Írország_Éva_vihar előtt.jpg

A városka pici, csendes, hangulatos, két hosszú beach van, mellékelek egy képet róla madártávlatból is, a piros nyílnál lakunk a parton. Turizmusból élnek papíron, bár a forgalom nem eget rengető, talán a szokásos ír időjárás miatt.

Írország_Éva_Skerries birds eye view.jpg

Adalék: a vicces kedvű helyiek újabban egy ilyen feliratú pólóban flangálnak: Skerries - a quaint little drinking town, with a fishing problem.”

KRISZTINA egy csodálatos németországi naplementét küldött.

Rheinlad-Pfalz, Urbar.jpg

„A mi kilátásunk :) Helyszín: Rheinland-Pfalz, Urbar”

Végül, de nem utolsó sorban irány a világ másik vége, Ausztrália, ott is Darwin, ahonnan adg küldte a képeket.

„A képek tavaly novemberben készültek, a száraz évszak végén, az esős kezdetén, ezért a növények kicsit még hiányosak, a fű ki van kopva. Akkor költöztünk ide. A papayát sajnos lezabálták a madarak, a banánt meg kidöntötte a szél, viszont a mangó igazán jól sikerült. Azóta lett új papayatermésünk is, amiből nekünk is jutott, valamint egy újabb fürt banán is beértett.


Mivel nekünk nem túl érdekes a kilátás, lévén se hegy, se tenger nincs az ablak alatt, csak mi és a szomszédok, így küldtem pár képet az utcáról is.”

Továbbra is várjuk a „kilátásokat” a szokásos email-címre (hataratkelo@hotmail.com)!

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: fotó ablak Ausztrália Németország Anglia Finnország Írország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr66501181

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pappito · http://pappito.com 2014.07.13. 00:53:05

@morsels: nem vagy ma valami gyors.
de segítek:

én tévedtem, minden fasza a cikk király. oké?

ugorgyunk

2014.07.13. 00:55:12

@morsels: Nem szoritok en senkit sarokba b*meg, Ramadan van plusz foci VB, unalmamban elolvastam ezt a cikket, leirtam mit gondolok rola, nem kell velem egyeterteni - senki nem halt meg, az eg kek, a nap sut(ni fog holnap), a brazilok megint vesztettek, ennyi.

morsels (törölt) 2014.07.13. 00:58:55

@Mirjam2:
Nem vitatkozni akarok, csak jelzem, hogy azt azt irtam, hogy sajat magatokat szoritjatok sarokba.

Szoval nem irtam azt, hogy te barkit sarokba szoritanal :-)

morsels (törölt) 2014.07.13. 01:01:36

@Mirjam2:
De akkor toled is megkerdezem.
Mi a problemad a cikkel?
Azon kivul, amit kiemeltel. Ami eleve torzitva jelent meg, te meg ratettel egy lapattal.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.13. 01:02:51

Finn: csak az a szép ződ gyep, csak azt irigylem nagyon... :D
Fantasztikus az a kert, nagyon kéne nekünk is, ilyen csodás fűvel, irigylem.
Persze tudom, sok meló is van az ilyennel, azt már kevésbé irigylem.

Taxomükke: nagy köszönet a képértTöbbieknek: Taxomükke nikkje nagyjából
azt jelenti, hogy nagy köszönet.Helyesírásilag nem pontos, de kiejtésben szinte majdnem.
Mindig röhögök, amikor eszembe jut, és már
én is igy mondom a svédeknek... :-)))

Írország: nagyon faja lehet így a tenger mellett lakni, vagy akár tó mellett.
Nem tudom arrafelé mi van, de a svédeknél a vízparti élet a rohadék szélről szól.
Állandóan vaddisznó légmozgás van, ha kell, ha nem, szélkabát nélkül nem tudja az ember kitenni a lábát.
Egy idő után rohadtul idegesítő.Azonban ha van egy kis erdősáv, vagy az ember fia nem a közvetlen parton
lakik, hanem egy utcával beljebb, akkor már minden sokkal normálisabb.Csak az már nem vízparti ház, lakás... :-(

Adg: jók azok az állatok, simán natúrban teremnek a kertben? :D
Eccer azért nagyon elmennék ozziba, enzébe egy olyan szoros másfél-kétéves szabadságra, vagy 20 kiló százdollárossal;
csak quuuuurva messze van... :-(

És ezennel megfenyegetem a Hát, hogy nagyon vigyázzon, mert én is fogok küldeni képeket!
:-)

Most meg had jöjjenek a kommentek.

montroyal ( CAN qc) 2014.07.13. 01:03:01

@blackhair-lady: igen nem latszik annyinek nem tudom a kinezete v az esze miatt ...

mindjart kapok egyet..

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.13. 01:03:53

@geegee: "Taxomükke nikkje nagyjából
azt jelenti, svédül..."

pappito · http://pappito.com 2014.07.13. 01:06:24

@geegee: "Eccer azért nagyon elmennék ozziba, enzébe egy olyan szoros másfél-kétéves szabadságra, vagy 20 kiló százdollárossal;
csak quuuuurva messze van... :-("

nem kell gyalog jönni, cipeli a százdolcsisokkal tömött kuffert a repcsi :)

montroyal ( CAN qc) 2014.07.13. 01:07:04

@nezzazegfele: Közgazdasági házatok van: A kicsi szép

jo jo de a penztarcank is az ... es nekem nem tetszik...

montroyal ( CAN qc) 2014.07.13. 01:10:48

@nezzazegfele: Utána még meddig tartottak?

pl az utolso amig fel nem nottek a gyerekei kiiskolazva auto lakas stb .. utana mentem a levesbe ,o meg a fele kiralysagommal a masik iranyba ...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.13. 01:15:17

@QUERCUS: Christina Hendrix ezexerint bejön? :D Nekem is, illetve csak bejönne...Az asszonnyal valahogy csak ellennének, legalább tudna fecsegni valakivel a női dolgokról... :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.13. 01:17:52

@pappito: Igen, végül is igazad van.Mint a vicc:

-Miért üvölt a főnök?
-Tajvaniakkal beszél..
-De miért nem hívja fel őket telefonon...?

Remélem azért összejön, vannak elvileg rokonok arrafelé, valamelyik délebbi nagyvárosban, meg kéne látogatni őket...
Csak először el kell menjek a bankba zárás után a 20 kiló cuccért...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.13. 01:33:03

@skylla: Esetleg azért nem hallják egymást, mert a többi is ordít?Mint a sárhányózörgés... :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.13. 01:40:55

@adg [Au, Darwin]: jaj, ha már itt tartunk, mi a bánat az a passziógyümölcs?Hogy a rákba lehet ennyire ostobán elnevezni?Mi köze van a passzióhoz? Esetleg Pappitó?

2014.07.13. 01:46:54

@morsels: Nem fogom a te meg masok idejet vesztegetni ezzel, biztos neked is van jobb dolgod, de roviden: a cikk tok nyilvanvaloan propaganda. Az 'egesz kepet' kell nezni, nemcsak a reszleteket.

Eloszor is temavalasztas: semmilyen aktualis hirhez nem kapcsolodik a cikk, csak pont teljesen veletlenul tegnap is meg ma is megjelent egy-egy cikk ugyanabban a lapban arrol hogy baj van a kelet-europaiak Nyugatra koltozesevel. Valodi hirek, amik az olvasok igenyeit akarjak kielegiteni, aktualis tortenesekre reagalnak, nemugy mint ez a cikk. Pl. felduhodott sved nacionalistak kivegeztek egy roman bevandorlo csaladot, ehhez szolgaltat elemzest, hatter-informaciot egy normalis cikk ami nem propaganda. Semmi ilyen nem tortent eppen, igy minek a kapcsan irodott a cikk?

Masodszor, a cikk nem hivatkozik semmilyen forrasra, semmilyen konkretumot nem emlit. Nincsenek benne szamok, konkret nacionalista partok nevei, konkret tortenesekre valo hivatkozas, semmi. Osszedobal egy csomo altalanos tenyt - es igen, onmagaban mindenre amit allit ra lehet mondani hogy igaz - de olyan kombinacioban vannak ezek osszeallitva es olyan szemszogbol, hogy alapvetoen felrevezeto az egesz. Az uzenet gyakorlatilag az hogy Nyugaton utaljak a keleti bevandorlokat es hamarosan konkret lepeseket fognak bevezetni a bevandorlas korlatozasara, ami igy nagyon sarkitott es nem igaz, ha pedig megis, akkor tenyekkel kene alatamasztani - milyen intezkedeseket vezet be ki, mikor; milyen modon fejezik ki a nyugatiak utalatukat a keletiek irant, stb.

Harmadszor, hangvetel: most nem fogom meg egyszer elolvasni, de alapvetoen van ez a felelemkelto, kioktato hangneme, pl. 'megtelt a csonak' felkialtojel, vagy valami ilyesmi az alcim, a cimben is felkialtojel van, meg egy csomo ilyen kis dologra emlekszem meg. Ugy tunik mintha arra akarna inspiralni az olvasot hogy ne probaljon Nyugaton munkat keresni, letelepedni, mert 'az a hajo mar elment', es miert kene egy ujsagnak eldontenie az olvaso helyett hogy neki megis mi lenne a jo? Az ujsag, ha nem propagandacelokat szolgal, akkor tajekoztatasra van meg hogy az olvasok erdeklodeset kielegitse, nem arra hogy burkolt formaban keretlen tanacsokat adjon nekik.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.13. 01:48:27

@adg [Au, Darwin]: Mocsok krákágyilok... :D Az nem játszik, mint a meségen volt, hogy a kitátott pofájába kereszte belenyom az ember egy botot, ágat?Mondjuk kellhet hozzá lélekjelenlét...Vagy esetleg kacsaszalaggal lekötni a csőrét?Után a már csak hemperegni tud, nem?

morsels (törölt) 2014.07.13. 01:54:14

@Mirjam2:
Szoval megerzesen alapul az ellenerzes.

A temavalasztassal kapcsolatban. Igazad van, irhattak volna a gazai raketatamadasokrol is, dehat azt hiszem az itteni olvasokozonseg is naponta beszel a hataratkelesrol.

Igazad van, nincs forras. Dehat nem is tanulmanynak keszult, azt hiszem. Meg hat az nem vonhato ketsegbe (szerintem), hogy nyugat-europaban erosodik a jobboldal, ami bevandorlo ellenes, ugye?

A 'kioktato hangnem' meg megint erzelmi hozzaallas. Szerintem.

Egyebkent csak azt kerdeztem, hogy nektek miert volt (minden erv nelkul) egyertelmu az, hogy ez fizetett propaganda.

Szerintem egy velemeny volt, raadasul messze nem tartom annyira rossznak, mint ahogy ti gondoljatok.

Peace.

2014.07.13. 01:56:54

@morsels: Az elso mondatodat olvastam el - nem, nem megerzesen alapul, konkret erveket soroltam fel neked de te semmi mast nem akarsz csak kotozkodni. Ha akarnek elolvashatnam ujra a cikket es mondatonkent elemezve levezethetnem hogy miert propaganda, de tudod mit, jobb dolgom van. Kotozkodj valaki massal, koszi.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.13. 02:01:52

@poggY: Nem szokták arrafelé felcsiszolni a jeget a tavakon?Itt, eggyel barla tőletek sok helyütt van, hogy nagy gépekkel rámennek és ilyen 2x1sáv szélességben elkotorják, felcsiszolják és lehet korizni.Állatjó...

2014.07.13. 02:03:01

@morsels: Ja es meg annyit, tudod miert nem nevez meg konkretan egy nacionalista partot sem Nyugat-EU-bol? Mert akkor parhuzamot kene vonni a Jobbikkal, az meg tok kinos lenne, ugye.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.13. 02:07:04

@diggerdriver: Alapvetően egyetértek.De itt az van, hogy nincsenek kerítések, esetleg csak sövény, vagy ha lécből van, akkor akkora csak, hogy ha nem figyelsz, elbotlasz benne... :-)
Így meg nem lehet szabadon kint hagyni, mert elkószál, megkergeti a postást (aki jellmezően autóval jár... :D ).Ha meg láncra vered, akkor meg jönnek a állatjogi aktivisták, stb, hogy téged böribe kell vetni, mert hogy bánsz az állattal...És emiatt az összes svéd kutya a lakásban lakik.Soxor pl két huski egy második emeleti kétszobásban, egy négyfős családban.Barom egy rendszer, de nincs jobb.Ezért nem lesz nálunk kutya, bármennyire is fog majd a lányom akarni...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.13. 02:17:34

@montroyal ( CAN qc): Úúú, zsirály az a terméskő(?) burkolat a házon...

pappito · http://pappito.com 2014.07.13. 02:28:55

@geegee: angol nyelvterületen passionfruitnak hívják, amúgy marakuja :)
A passion meg onnen jön, hogy a passzióvirág valami rokona (passiflora edulis) vagy gyümölcse vagy mi a bánat.

pappito · http://pappito.com 2014.07.13. 02:31:52

@morsels: "dehat azt hiszem az itteni olvasokozonseg is naponta beszel a hataratkelesrol."

a határátkelő blogon? azannya

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.13. 02:35:06

@morsels: Igen, az nem kicsi döbbenet volt.És ha belegondol az ember, akkor a gólörömmel, középkezdéssel, stb nem is kéne kijönnie az időből... :-)))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.13. 02:39:49

@pappito: Az a marakuja??Óhhogy tegyem a kopaszok közé hajasbabának azt a barmot, aki ezt kitalálta... :-))
És milyen a passzióvirág?
Én úgy voltam vele, hogy az ember, mikor nem dolgozik, csak henyél, pihenget, stb; az a passzió.Olyankor meg bármilyen gyümölcsöt lehet eszegetni...

Köszi.

Kacsaszalag... :-)))
Na látod, ezt meg én tudom: az igazi neve a duct-tape, de van, aki télleg ducknak hívja.Az a széles, vaddisznó-erős leragasztó-szalag.Amúgy meg az autószerelés egyik alapkelléke.
A tétel pedig:

Mozog, de nem kéne?Javítsd duct-tapéval...
Nem mozog, pedig kéne?Javítsd wd-40-nel..

:-))))))

Ezzel a két cuccal bármiféle hibát el lehet hárítani... :D

pappito · http://pappito.com 2014.07.13. 02:44:35

@geegee: a passiónak keresztény vonatkozása is van eredetileg, a névadásnak is. a passióvirág meg paraguay nemzeti virágja :) ezt én mind a guglitól tudom ám :)

a duct-tape pedig ne legyen már kacsaszalag, jó? a légvezetékek illesztésére találták ki (duct) azért van ezüst színe, mint a vezetékeknek amikben a bruszvillisz úgy szeret kúszni

amúgy jó cucc, hasznos a ház körül tényleg.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.13. 02:45:19

@pappito: na, itt is van:

tw-projects.s3.amazonaws.com/twduckbrand/prod/images/products/00-03023-01-resized_resized.jpg

Ez elbírja a krokodil erejét is, nem, ha lekötik vele a pofáját...?

És itt a tétel:

ddhr.org/img/wd40-ducttape.jpg

Nagyon ostoba, ugye? :-)))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.13. 02:46:37

@pappito: Hádde' látod, linkeltem...Náluk tessék panaszkodni... :D :D

pappito · http://pappito.com 2014.07.13. 02:47:42

@geegee: hát az első az fotosopp, nézd meg az apróbetűst :)

a második képet ismertem, csak nem WD40-el, hanem CRC-vel, itt az a tájjellegű univerzális kenőcs/spré

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.13. 02:48:44

@pappito: Jó, én mondjuk kevésbé vagyok vallásos, a paraguayiak meg amúgy is ritkán jutnak eszembe.De kösz az infókat :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.13. 02:53:31

@pappito: Jó, lehet, nincs kizárva a fotósopp se, de ha így ck-val beírod a gugliba, akkor jön egy csomó kép.Mind manipulált lehet?Fene tudja.Nem olyan ez, mint a jeep meg a mirelit stb, ami átment köznévbe, jelzőbe, hogy duct ez is valóban, csak hülyén/értelmesebben neveztük el?
Minden esetre én bizony röhögök rajta... :D Az is igaz, hogy én elég debil vagyok... :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.13. 03:03:45

Najóvann, én lassan el, Pappító, kérlek maradj ha tudsz, őrizd kérlek a rendet, ha valaki hangoskodik, szemetel, stb, az rúgjad jól v@lagba, nemsokára jönnek a reggelesek, a hajnali válltáska... :D

A bőröndke, meg a ridikülke beszélgetnek az őrségben:

-Te, meddig kell még itt lennünk?
-Nem tudom,, de szerintem nem sokára fog jönni a válltáska...

Elnézést...

pappito · http://pappito.com 2014.07.13. 03:05:20

@geegee: azt simán el tudom képzelni, hogy valaki duck névvel csinál duct-tapet de spec a duct-tape esetén a köznévből lett tulajdonnév, nem mint a mirelit esetén amikor a tulajdonnévből/brandnévből lett köznév :)

viszont ez teljesen lényegtelen, ezt belátom :)

pappito · http://pappito.com 2014.07.13. 03:08:03

@geegee: usankát? fotelt? megannyi kérdés :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.13. 03:12:28

Na, utolsó utáni:
Tessék, kutya hatástalanítva.
Igy kell bánni a krákágyillal is:

localtvwnep.files.wordpress.com/2013/03/pike-duct-tape-dog-e1362434654592.jpeg

adg 2014.07.13. 04:04:24

@poggY: " januar az kiraly, nem kell fuvet nyirni" Hú, dehogynem. :) Januárban hetente kell füvet nyírnom, úgy nő a sok esőtől, mint a gomba. Ha két hétig meghagyom, már fél lábszárig ér. :D

@blackhair-lady: Hát, hogy Anglia nem hideg, az gye relatív. :) Az a téli takony idő, az nekem hideg lenne. Én pont azt utáltam othon is, amikor nulla körüli idő volt. Ha meleg van, le lehet vetkőzni, ha hideg, fel lehet öltözni, a 0-5 fok kötzi izével nincs mit tenni, vagy fázom, vagy izzadok és meghűlök. Nagyon nem volt barátom az otthoni tél. Inkább lett volna -10.
Amúgy jöhetsz nyugodtan, van még hely. Szerintemnem lenne túl nagy váltás neked időjárásilag. :)
Nekünk ilyen a part, 10 percet kell sétálni hozzá. Itt el tudnék képzelni valami házat. plus.google.com/photos/110399305424378283249/albums/6035351718316437777

@geegee: Igen, az állatok simán a kertben teremnek. A pálma törzsén egy galléros gyík van, az esős évszakban elég sokat látni errefelé. Szokott posszum is lenni, főleg, ha terem valami, akkor éjelente lehet hallani, ahogy keresgél. De ha kint vagyunk este, akkor odajön néhány méterre. Jópofák. Van tonnányi gyík a 3 cm-től a fél méterig mindenféle, millió gekkó esténként az ablakon, néha bent is. Volt nemrég két nagyon pici gekkónk idebent. Itt laktak velünk, nem zavartuk egymást, Gyuri és Gergő volt a nevük. Azok a békák meg ketten vannak, hónapok óta lent laknak a mosókonyhában. Hol a kagylón, hol a szárítón ülnek, néha a lépcsőn. Nagyon barátságosak, a gyerekek meg szokták simogatni őket. Nem félnek. Ha pl a szárítón ülnek, és az asszony tergetni akar, akkor simán át lehet őket tenni máshová. Meg még a madarak, mindenféle giccses tilitarka madarak nyüzsögnek, papagájok, kakaduk, bozóttyúk. Hát így élünk itt ötezren egy udvarban. :)
A krokodilnál a bot persze nem működik, mert túl gyors, és nincs nálad bot. Ellenben a torkán lezáró rész megütésével már szabadultak páran. Az a rész zárja le a torkát, hogy nem follyon bele a víz evés közben, ha szerencséd van, és belül van a kezed, és még élsz, akkor ha megütöd ezt, befolyik a víz és elenged. Kurva nagy szerencse és lélekjelenlét kell hozzá. Inkább meghalnak az emberek.

blackhairlady 2014.07.13. 04:11:03

@geegee: En csak duck talenek hivom, athallasosan a kacsamesek zenejebol:)))))))))) Egyszer igy is kertem az uzletben, neztek ram butam, a lanyom meg majd osszepisilte magat a rohogestol. Aztan elmeseltem az eladonak, hogy miert mondtam ezt, o is jot nevetett:))))))

pappito · http://pappito.com 2014.07.13. 04:13:43

@adg [Au, Darwin]: nagyon klassz a part, be is lehet menni a vizbe lubickolni, szörfözni, bodyboardozni, vagy inkább csak szép?

blackhairlady 2014.07.13. 04:14:06

@geegee: En meg az esti muszak vagyok, itt meg csak eppen 9 mult:)

adg 2014.07.13. 04:22:05

@pappito: Ilyenkor be lehet, de nincsenek nagy hullámok. Amit a képen látsz, annál nagyobb ritkán van, olyankor meg nem akarsz belemenni. :)
Esős évszakban nem annyira ajánlott belemenni, legfeljebb felöltözve a meduzák miatt. Szóval inkább látványelem.
Meg lehet krokodil is, de az inkább a parton dolgozik, ott meg figyelik.

blackhairlady 2014.07.13. 04:29:08

@adg [Au, Darwin]: Nagyon klassz kepek:) Nekunk kb masfel ora autopalyan a Golf of Mexiko. Majd keresek kepet rola.
De a Googleban is vannak jo kepek

www.google.com/search?q=Galveston+seawall&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=7-3BU5beMYmD8AGR4IGwBg&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1280&bih=687#q=galveston+beach&tbm=isch

www.google.com/search?q=Galveston+seawall&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=7-3BU5beMYmD8AGR4IGwBg&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1280&bih=687#q=galveston+beach+pleasure+pier&tbm=isch

https://www.google.com/maps/place/Galveston+Island+Historic+Pleasure+Pier/@29.288254,-94.790457,3a,75y,181.72h,82.56t/data=!3m4!1e1!3m2!1sxykt64PX0DL-Xva99KSAQA!2e0!4m2!3m1!1s0x0:0x61584f6f5b09b36d!6m1!1e1

blackhairlady 2014.07.13. 04:31:11

@adg [Au, Darwin]: Hu ezt az eletkepet elkepzeltem:))) Nem te vagy az az allatdoki a filmbol aki erti az allatok nyelvet?:)))))))))) (most nem jut eszembe a neve:D)

pappito · http://pappito.com 2014.07.13. 04:57:36

@adg [Au, Darwin]: hú, megbolondulnék, ha ott lenne az a nagy tenger és nem lehetne akármikor belemenni, el vagyunk itt kényeztetve piszkosul :)

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.13. 05:28:15

@montroyal ( CAN qc): Esetleg ha veszel egy nagyobbat? Vagy egy bankot? Most lehet olcsón kapni azt is... :) ;)

@geegee: A virágáról kapta a nevét. :) Nem passzió, hanem passió, keresztrefeszítés, etc.

@pappito: :D

@adg [Au, Darwin]: Gyönyörű az a tengerparti rész. Az állatok, a gekkó a szobában, fantasztikus lehet :)
Sokáig egy baziliszkusz szerettem volna a fürdőkádba... :D

"Hát így élünk itt ötezren egy udvarban. :)"

Na és hol hagytatok helyet a 12 pakisztáninak? A palláson? :)

@blackhair-lady: Ez is csodás :)

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.13. 05:32:00

@montroyal ( CAN qc): Érdekes mentalitás... :(

---------------

Mai példamondat a nyelviskolától:

It's a good thing if you don't have any financial worries.

Na ja... :)

@Dragonlady (ex Chang): Ez de durva...

DieNanny CH 2014.07.13. 06:43:49

@nyuszigonosz(D):

Érdekes, én ezeket elég gyakran átélem... A furcsa benne, hogy nincsen kutyám... :-DDDDD

**mimi** 2014.07.13. 07:30:32

@blackhair-lady:
hááát...el tudnék itt lébecolni :)))))

tableno 2014.07.13. 09:25:21

@morsels: Nekem így kapásból az egyik bajom vele az, hogy "elfelejti" megemlíteni azt az elhanyagolható körülményt, hogy a szabad munkaerő-áramlás az EU egyik alappillére. Tehát az USA 1910-es évekbeli bevándorlási politikájával párhuzamot vonni eleve teljesen értelmetlen. Arról nem is beszélve, hogy egy olyan ország kormánylapjában osztja az észt a befogadó országoknak, ahonnan konkrétan tömegével menekülnek az emberek - az említett befogadó országokba...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.07.13. 09:49:19

@geegee:
Na ez a legszimpaikusabb hozzáállás.
Én falusi gyerek vagyok megragadtam abban a rendszerben.
Nálunk a macska bejöhetett a konyhába de csak oda és csak addig amíg fel nem ment az asztalra vagy be nem szart.
Ez általában az életébe került.
Akkor lett másik macska.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.07.13. 10:05:56

@morsels:
Morzi figyu én is megnyilvánulhatok?
Ez a cikk azon kevés írások közé tartozik amik teljesen rendben vannak.
Egy dolog süt belőle.
A cikk szerzője soha nem élt nyugaton.
Viszont onnan nézve ahol van ez korrekt cikk.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.07.13. 10:18:44

@pappito:
Légvezeték?
Szerintem a földben lévő védőcsövek (duct) illesztésére van.
Merhogy mindennap látom mivel már napok óta duct csöveknek ásom az árkot.

pappito · http://pappito.com 2014.07.13. 10:31:20

@diggerdriver: mivel millió különböző cajgot hívnak duct tape-nek, akár a védőcsövekre tekergélt bigyó is lehet az

most olvastam, hogy még a holdon is használták (apollo17) és korábban is az űrben (apollo13)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.07.13. 10:36:37

@pappito:
Ok persze mindenre használják de a légvezetékekre nem értettem mert pont ott nem láttam még.
El nem tudom képzelni hogy ott mire használják.

Muscari 2014.07.13. 10:40:46

@montroyal ( CAN qc): az utolso kepen mi az a sok kerek valami a jobb oldalon? A kilatasert meg sargulok rendesen...

A nejed meg nagyon csinos es milyen fiatal;-)

@geegee: magyarul golgotaviragnak hivjak, kulonleges felepitesu a viraga, van, aki bele tudja magyarazni Jezus szenvedeseit. Halal komolyan.

morsels (törölt) 2014.07.13. 11:08:50

@tableno:
Igen, az egyik alappillere. Es ez okoz feszultsegeket. Ugy ertem, hogy ha nem volna EU, nem volna szabad mozgas, akkor nem irodhatott volna meg a cikk sem.
Sot, nem lennenek tomeges elvandorlasok sem.
Lennenek hataratlepesek, hisz mindig is voltak, de nem ilyen merteku mozgas, mint ami most van.

Az meg, hogy a kormanypart kormanylapja... ezt ertem, nade ebben a cikkben mi az, ami itt ennyire kiverte a biztositekot? Ertem en, hogy Orban rossz, meg stadionok, meg minden, nade a cikk szerintem - bar megkerdojelezheto, nehol akar vitathato is - egy velemeny, ami alapvetoen megallja a helyet.

De semmi baj, ha a tobbseg szerint fizetett propaganda, akkor az.

morsels (törölt) 2014.07.13. 11:19:13

@diggerdriver:
Haver, te most viccelsz?
A hataratkeles szerinted csak a hataratkelokrol szol?
Nadehat pont ez a lenyege az egesznek, legalabbis szerintem. Az ilyen merteku vandorlas hatassal van mind a fogado, mind a kibocsato orszagokra. Egesz Europa atrendezodik.

Vilagos, ezen a blogon az egyen tortenete a szempont, a lenyeg, de az egyeni torteneteken keresztul - amibol akar 20 evvel ezelott is joval kevesebbet lehetett volna osszegyujteni vajon miert - azert fel lehet ismerni osszefuggeseket.

De lehet, hogy nektek van igazatok es minden magyarorszagi cikk vagy a hataratkelok elleni fizetett propaganda, vagy a kormany kemeny kritikaja miatt irodott. Illetve ez valoszinuleg igy is van, de ettol fuggetlenul (vagy inkabb ezzel egyutt) szerintem - tulnezve az egyeni tapasztalatokon - az europai 'nepvandorlas' letezik, amiknek vannak mellekhatasai. Amikkel nem szamoltak.

Azt hiszem, hogy tenyleg meg kevesebbet fogok irni.

tableno 2014.07.13. 12:03:41

@morsels: azt hittem, érveket vársz arra, mi a baj a cikkel. Megkaptad, erre megsértödsz?

tableno 2014.07.13. 12:10:15

@morsels: nem azzal van a baj, hogy a cikk felveti a mostani népvándorlás negatív hatásait. Hanem az, ahogyan teszi est. Egyoldalúan, leegyszerüsítve, csúsztatåsokkal. Ezért nyilvánvaló, hogy propagandacéllal íródott.

morsels (törölt) 2014.07.13. 12:16:15

@tableno:
Nem vagyok megsertodve.
Az ervek egyreszt viccesek, mert ugye a legnagyobb erv az volt, hogy kormanylap fizetett propagandaja, masreszt meg eleve azt kaptam meg a kerdesemre (amikor meg csak az volt, hogy fizetett propaganda a cikk), hogy kotozkodok.

Igazatok van, elsore latnom kellett volna, hogy manipulacio, hogy propaganda, dehat nem lattam.

Viszont nem vagyok megsertodve. Elfogadom az 'iteletet'.

tableno 2014.07.13. 12:24:48

@morsels: mi lenne, ha sértödés helyett inkább vitatkoznál?

morsels (törölt) 2014.07.13. 12:40:36

@tableno:
Egeszen pontosan min kene vitatkozni? :-)
Azon, hogy meg vagyok sertodve?
Vagy hogy szerintem a cikk nem ir hulyesegeket, fuggetlenul attol, hogy akar propaganda is lehet?

Nadehat ha mindketto mar el van dontve, akkor ha barmit irok, akkor az jon, hogy kotozkodok, es/vagy meg vagyok sertodve.

Pedig hidd el, nekem tok mindegy :-)

Csak azt tartom erdekesnek, hogy tenyleg a nagy nyitottsag mogott azelfogadasnak is vannak korlatai.

tableno 2014.07.13. 14:30:22

@morsels: na, akkor pontról pontra, hátha így megérted:

A cikk főbb állításai a következők:

1. Nyugat-Európában túl sok a bevándorló

Nem igaz. Ezt pont neked kéne tudnod, aki Kanadában élsz, ahol nagyságrendekkel több az első generációs bevándorló, mégis elvannak valahogy. Ezen felül Európában szinte mindenhol népesedési deficit van, így hosszú távon igenis szükség van bevándorlókra.

2. A nyugat-európaiak nem szeretik a bevándorlókat

Ennyire sarkítva ez sem igaz. Ami igaz belőle, hogy a gazdasági válság miatt kevesebb a munkalehetőség, és ilyenkor mindig megindul a bűnbakkeresés, amire a bevándorlók mindig remekül megfelelnek (a politikusoknak, akik a saját felelősségükről próbálják így elterelni a figyelmet). Ami a beilleszkedett, dolgozó bevándorlókat illeti, csak nagyon keveseknek van velük baja. Ráadásul ha a teljesen más kulturális háttérrel rendelkező, és bizonyos esetekben valós biztonsági kockázatot jelentő muszlimokkal hasonlítják össze őket, a kelet-európaiakkal az égvilágon semmi gond nincs. A kelet-európaiak második generációja általában már helyinek számít.

3. Nyugat-Európa hamarosan le fogja zárni a határokat, sőt, minél előbb, annál jobb.

Na hát ez igen méretes baromság, ugyanis a határok lezárása csak at EU megszűnése árán lenne lehetséges, azt pedig a szélsőséges pártokon kívül senki sem merné vagy akarná bevállalni. A töbeges bevándorlás SOKKAL kisebb károkat okoz, mint amit az Unió szétesése jelentene.

Végezetül: Magyarország az utóbbi időkben igen fontos kibocsátó országgá vált. Miért? Mennyit veszít ezzel az ország? Mit kéne azért a MAGYAR kormánynak tennie, hogy ez ne így legyen? A cikk erre ki sem tér, így leginkább azt sugallja, hogy mindenki maradjon csak szépen a seggén, mert nyugaton úgyis csak lenézést, utálatot kap, és nemsokára úgyis hazazsuppolják a bevándorlókat. Mindezt egy teljesen nyíltan kormánypárti lapban adja elő. Ez kérlek, a propaganda tankönyvi definíciója.

Te jössz: miben nincs igazam? Miért gondolod, hogy a cikk megállapításai teljességel helyénvalóak?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.13. 14:32:00

@adg [Au, Darwin]: Haha, köszi a beszámolót, jó fej jószágoknak tűnnek... :-) Érdekes lehet nagyon egy európainak...Szét fényképezném magam egy ilyen környezetben...

@pappito: Hát ja, remélem én is, hogy nem ok nélkül csinálták.Vagy csak viccből egy percre a fotó kedvéért... :-)

@blackhair-lady: :-))) Hát igen, ilyen ez...
Na, lassan beosztódik a nap körbe, 24 órába, hogy ki mikor van ügyeletben... :D

@nezzazegfele [Hu ]: Jó, oké, erre montam én Pappitónak, hogy kevésbé vagyok vallásos, nem értek nagyon hozzá... :D

@Muscari: Köszönöm, na eddig ez a leginkább a szintemnek való magyarázat... :-)

Na jó, megyek át én is a mai posztra.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.13. 14:37:13

@diggerdriver: Túl szigorú vagy, nem kellene azért megölni.Nagyon sok állat tud tanulni már egy esetből is.Anyám csak egyszer kevert le egy hatalmasat a a vizes felmosóronygyyal a kis ribanc macskánknak, amelyik lerángatta a tiszta, frissen mosott ruhát a földre.Többet soha se kellett nevelni, vigyázzállásban ment el a kiteregetett cuccok mellett... :-)
De nem akarok nagyon beleszólni a nevelési módszeredbe, csak sajnálom azt a sok állatot.Jó eséllyel, amíg kicsi, mind beszarik egyszer, akkor meg egy se éri meg az egy éves kort...Durva.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.07.13. 14:39:51

megnéztem a magyarról magyarra tolmácsolós videót, hátizéééé, nemértem, vagy most megint velem a baj? :-)

az jutott eszembe, milyen jól ért magyarul minden tout meg taxis, aki makacsul jön utánam, és ha elsőre szépen nem érti, akkor elküldöm az anyjába magyarul, nyomban kuss van :-/

Quercus a favágó 2014.07.13. 14:55:36

@nezzazegfele [Hu ]:

Itt a szomszédokban több hektár kert lenne, amit odaadnának, csak műveld.

morsels (törölt) 2014.07.13. 15:22:41

@tableno:
1. Nyugat-Európában túl sok a bevándorló

Nem, nem azt irja, hogy tul sok a bevandorlo, hanem azt, hogy "Ezek a folyamatok sokkal gyorsabban és spontánabbul zajlanak, mint ahogyan arra társadalmak és embertömegek reagálni tudnának." Es ilyet irtam mar en is regebben, hogy a tomeges mozgas mindig problemat okoz. Azt hiszem ezzel nem lehet vitatkozni. Az is teny, hogy bar a szabad mozgas Europan belul az EU egyik alappillere, ez kihat egy csomo dologra, amit valamilyen modon kezelni kell.

Kanadaval a parhuzamot nemigen latom, hisz kanadanak van bevandorlasi politikaja, mig EU-ban (jelen pillanatban az eu orszagok kozott) nincs ilyen. Sot, a bevandorlas gyakorlatilag ertelmetlenne valt, hisz barki mehet barhova. Az is egy erdekes dolog, hogy idovel allampolgarsaghoz lehet jutni, aminek elvileg - a te ertekelesed szerint is igy van - semmi ertelme.

2. A nyugat-európaiak nem szeretik a bevándorlókat
Igen, igy sarkitva ez nem igaz, bar szerintem a cikkben nem ez van, hanem az, hogy erosodik a jobboldali, bevandorlasellenes oldal nyugat-europaban. Ami viszint igaz.. Az is teny, hogy a jelenlegi szabalyozasi rendszerek egy olyan szellemet engedtek ki a palackbol, amire senki nem volt felkeszulve. Es azt hiszem a cikk inkabb ezzel foglalkozik (marmint ezzel a 'szellemmel'), nem pedig azzal, hogy most mar aztan senki ne akarjon hatart atkelni.

3. Nyugat-Európa hamarosan le fogja zárni a határokat, sőt, minél előbb, annál jobb.

Ilyet sem olvastam a cikkben. A cikkben arrol volt szo, hogy valoszinuleg kell valamifele megoldas, leginkabb az erosodo jobboldalisag miatt, aminek az egyik lehetseges megkozelitese a szabad mozgas bizonyos foku korlatozasa. Peldaul pont kanadai modra.
Namost nekem szemely szerint ez a 'fennakado' pont, hisz vagy van szabad aramlas, vagy nincs, hisz ha van korlatozas, akkor az mar nem szabad.

De itt utkozik ki az EU jelenlegi laza szervezettsegebol adodo komoly problemak. Az alapvetoen jo elkepzeles hatasara egy csomo olyan problema vetodik fel, ami elotte fel sem merult es most sem tudjak, hogy hogyan kezeljenek.

tableno 2014.07.13. 15:56:26

@morsels: ok, ha így értelmezzük a leírtakat, akkor valóban rendben van a cikk. Csak akkor többek között nem egészen világos, miért "Bevándorlók kíméljenek!" a címe?

És nem tudom, hogy feltűnt-e, de a cikk EGYETLEN EGYSZER sem említi az EU-t, semmilyen formában, mintha ilyesmi nem is létezne, vagy nem lenne a témával kapcsoltban semmi jelentősége.

Csak a "globalizációra" utal haloványan, de arra is csak úgy, mintha az valami elvont, felfoghatatlan, az európaiak döntésétől független természeti csapás lenne. Önmagában már ez a mulasztás hiteltelenné teszi az egész érvelést.

tableno 2014.07.13. 16:00:28

@morsels: ja, és nem tudom olvastad-e a két napja ugyanebben a lapban megjelent írást ugyanerről a témáról. A kettő együtt már kissé más perspektívába helyezi a lap szándékait:

magyarhirlap.hu/cikk/767/A_jovo_seregei

morsels (törölt) 2014.07.13. 16:14:58

@tableno:
Igen, ez egyertelmuen koncepciokra epulo cikk, tele csusztatasokkal, felinformaciokkal, torzitasokkal.

De akkor a masik cikknek is annak kell lennie?
Erre irtam azt (es nem sertodesbol), hogy hat legyen.

morsels (törölt) 2014.07.13. 16:18:55

@tableno:
Ujsagirok (vagy a fonokeik) hajlamosak figyelemfelkelto cimeket adni. Ez alol egyik sem kivetel.

Namost az EU-n beluli 'nepvandorlas' eseteben miert kell kiemelni az EU-t? Szerintem adja magat.

De azt is megertem, hogy a Magyar Hirlap, mint media, eleve elkotelezett, igy zsigerbol el kell itelni barmit, ami ott megjelenik. Ezzel sem vitatkoztam, csak amikor ezt irtam, akkor le lettem baszva erte.

Mindenesetre erdekes, hogy az tobbet szamit, hogy hol jelenik meg, mint az, amirol szol. Marmint azoktol erdekes ez, akik elvileg nyitottak.

morsels (törölt) 2014.07.13. 16:26:36

@tableno:
De mondok neked mast.
Szerintem a Jobbikra szukseg van. Egyszeruen azert, mert bar ugyan ok sem lennenek kepesek europai modon megoldani a problemat, de veluk legalabb olyan szintre emelkedett a problema, amivel mar muszaj foglalkozni.
Illetve muszaj lenne, dehat inkabb politikai haboru dul, a problema maga meg marad az, ami. Urugy.

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.13. 17:08:50

@QUERCUS: Hol is? :)

@geegee: Én sem a vallás miatt tudom. Kertész vagyok. És már azt is tudom, hogy Te nem vagy az... :D :D :D

@Muscari: Amikor én először hallottam erről, hanyatt vágtam magam és próbáltam annyi kávét inni, hogy én is belelássam. Aztán rájöttem, hogy a kávé ehhez kevés. :)))

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.13. 17:19:17

@QUERCUS: Érdekes, amikor még szilárd elhatározásunk volt, hogy itthon maradunk, arrafelé kerestünk házat.
A Bükk miatt, ahová a férjem vágyik, ahol nekem rengeteg jó élményem volt, és mert mégiscsak még az Alföld vége :)
Így win-win lett volna.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.07.13. 17:38:58

@pappito:
Szerintem ez valami vízáló speckó tapasz.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.07.13. 17:40:57

@morsels:
Nem értelek.
Teljesen egyetértettem veled.
Jó cikk.
Otthonról teljesen ilyennek látszik a nyugat.
Mi a probléma?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.07.13. 17:47:03

@geegee:
Igazad van ha beszart akkor miután beleverte az orrát a szarába anyám, adott még egy esélyt neki.
Többet nem. Ha felment az asztalra az azonnali halálos ítéletet jelentett.

morsels (törölt) 2014.07.13. 20:50:52

@diggerdriver:
Szerintem nem csak onnan latszik ilyennek, de lehet, hogy igazad van.

montroyal ( CAN qc) 2014.07.14. 03:38:45

@Muscari: gyertyatartok, az a sok kerek ... ne irigykedjetek a kilatasert igaz 3 eve hoztam Mo-rol a tapetat de mar ott se divat nehez kapni ..

montroyal ( CAN qc) 2014.07.14. 03:47:34

@geegee: erre mondjek a hirdetesbe : ne a not nézze!
@nezzazegfele [Hu ]: erdekes mentalitas ... nem hiszem ... csak ANYA.. es a gyerekek erdekeit nezte ...
nem kell nagyobb penztarca.. unatkozna az a kis penz benne meg nagyon viszhangos lenne ..

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.14. 10:28:33

@nezzazegfele [Hu ]: Hátnem, nagyon nem... :D Kb. minden kerti munkát utálok, bár ha kell, megcsinálom.A virágokat csak fotózni szeretem... :-)

pappito · http://pappito.com 2014.07.14. 12:23:54

@diggerdriver: nem, van a légvezetékre olyan ami bírja a meleget (kép) meg ami nem, mert a sima szellőzőben nincs meleg levegő. Ami fűtöttet is nyom oda kell ez a fényes basz, oda nem elég a sima DT ami tök elég, ha csak a fals levegőt akarod elkerülni.

2014.07.14. 19:00:17

Az az első kép... Elképesztően jó lehet ezt látni reggelente legelőször. :)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása