oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. június 20. 06:40,  Ez még nem klappol, de fog 218 komment

2014. június 20. 06:40 Határátkelő

Ez még nem klappol, de fog

A mai poszt egy visszatérés első lépéseit mutatja be, és mint ilyen nem lesz hosszú, de ha (reményeim és szerzője, Klappol ígérete szerint) sorozattá nemesül, akkor talán folyamatában kialakul majd egy kép arról, milyen is Németországból Magyarországra költözve visszailleszkedni.

meeting.jpg(A kép illusztráció) 

„Azért van köze a posztnak a Határátkelőhöz, mert nem olyan rég jöttem haza a nagy Németországból. A család a fontos, még ha a politika meg is nehezíti a magyarok életét. Jó idehaza.

Az első nekifutás, avagy az első napom

A munkaadómról csak annyit szabad tudni, hogy egy közepes multi, ahol a főnökömé az egész gyár. Jelenleg a géppark nincs még kihasználva és sok más se. Tehát egy gyártó cég (repülőgép alkatrész és más is).

Délelőtt 9 óra volt megbeszélve a kezdésem. Pontosan érkeztem (utálom a pontatlanságot). Bemutattak mindenkinek a vezetők közt, kézrázás, nevek (amiket azonnal elfelejtesz), mosolyok, kinek ilyen olyan, majd később kiderül, melyik volt igaz mosoly.

Nyugodt hanglejtéssel megemlítettem, ne is számítsanak arra, hogy ha 10 perc múlva ismét találkozunk az épületben, mindenkinek a nevére emlékezni fogok. Ugyan is nekem majdnem 20 ember nevét kell tárolnom, mikor nektek csak egy emberét, az enyémet. Halk kuncogás és csöndes beszólás, igen nekünk könnyebb. Ez tetszett.

Ledobni a feszélyezettséget

Ezután az én csoportomhoz mentünk egy tolmáccsal, mert ez így illik, a német főnököm ott is bemutatott. Közben figyeltem a tolmácsot, de rendben volt, majd azt a tényt közölte, hogy a mai naptól az én felelősségem a logisztika.

Az első pillantások (ez a főnök!!), látszott mindenki arcán. Ezt követően engem ott hagytak a társasággal. Barátságosan bemutatkoztam és megnyugtattam őket, hogy nem eszem embert… mindenki dobja le magáról a feszélyezettségét. Ez nyugtató hatást keltett.

Elvileg az embernek van valamilyen elgondolása, terve, hogy hol kezdje, de ezekről leírás is van, na, itt nincs semmi, csak a vezetőség kérése, hogy „szeretnénk, ha nem lépné túl a határidőket, nem kerülne sokba”.

Ez eddig rendben, majd az oknyomozáskor derül ki, hogy mit mennyiért és mi mennyibe lesz. Kaptam szabad döntéshozatalt, de a nagyobb volumenű beruházásokat a nagyokkal kell egyeztetnem, nincs ebben semmi rossz, máshol is ez van.

A szerencsétlenség csak az, hogy már folyik valamilyen termelés, de a kiszolgálás, megrendelés, kiszállítás, raktározás nincs JÓL összehangolva. Ez lesz a feladatom, beállítani a jót, a működőt. A cég jelenleg olyan 80 fővel hasít a jobb jövő felé. Szerintem ez a terv.

Mivel is kezd egy új ember egy új helyen?

Beszélget őszintén a dolgozókkal és megkéri őket, hogy mondják el, hogy érzik magukat, mi a tapasztalat, mit látnak hibának… stb.

El is indult a lavina. Ej ha, gondoltam, problémák áradata keringett a fejemben és körülötte, mert annyi egyszerre nem fért bele, mármint a fejembe, mint amit rövid idő alatt elmondtak. Jó nem sok volt, vagy elsiklott a tudatom mellett. A végén ez jött le: „KÁOSZ”.

Most nem fogom részletezni. Az első hetem azzal telt, hogy meghallgattam a dolgozókat, jegyzeteltem, mentem különböző megbeszélésekre. Este idehaza gyors kaja, majd előszedtem a jegyzeteimet és folytattam a munkát. Terveztem, átrágtam, kidobtam, újra terveztem… valahogy így zajlott minden napom.

Most 1 hét eltelt, kielemezte a főnök velem az eddigi munkám (meglátásaim) és csak annyit mondott, hogy „Ez tetszik, jól indult”. Ez nekem pozitív. A neheze még azért ott lapul a tevékenységi listámon, amit még meg kell oldanom.

Ez még nagyon rövid idő ahhoz, hogy pontos adatokkal szolgáljak, de azért már tudok pozitív dolgokat lefixálni. Ennyit most bevezetésképp, itt megállok, de gyűjtöm a következőket, ha lesz rá igény itt a blogon.

Nem szervezkedni kell, hanem tervezgetni.”

Végezetül egy ötlet, felhívás: ha van kedvetek, fotózzátok le azt, hogyan élik meg a foci-vébét ott, ahol laktok, hogyan szurkolnak, örülnek vagy éppen búslakodnak a nemzeti csapatuknak drukkolók és küldjétek el a hataratkelo@hotmail.com címre. Akinek pedig van kedve hozzá, lehet a vébé idejére tudósító is, és írhat akár hetente többször pár sort, ha elég vállalkozó van, akár több poszt is készülhet.

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr366386641

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NIKI LAURA 2014.06.20. 07:28:21

Egy semmitmondo leiras.
Valahol egy raktarfonok elbeszelget a Bosnyak targoncassal,aki elmondja hogy visszasirja Titot.

Digger es ez a poszt kozott ha zongorazni lehetne a kulonbseget,Diggert Komatsu Francesko Liszt-nek hivnak..

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.06.20. 07:31:37

Most akkor ez hol játszódik?
Bocs, de nekem nem világos.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.06.20. 07:43:45

@svájci sapka (ch): hazaköltözős poszt, tehát Magyarországon?

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.06.20. 07:50:33

@Chang Yai: És hol van benne a hazaköltözés? :)

2014.06.20. 07:54:02

Bocsanat, de most akkor mivaaaan?? Mert ezt igy nem tudtam teljesen lekovetni, mirol is szol, es mi koze a hataratkeleshez... Valami munkahelyi, vagy menedzser, vagy HR blogon meg akar el is mehetne, de hogy jon ez ide? De lehet en vagyok tul korlatolt...

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.06.20. 08:05:48

@Chang Yai: Én nem látom.
Olvastam volna róla, hogyan keresett munkát. Kintről-e? Vagy már itthon?
Mennyiben befolyásolta, befolyásolta-e a kinti referencia az itthoni elhelyezkedést?
és a többi.

adg 2014.06.20. 08:07:25

Én értem. Ez egy magyarországi munkakezdés története.
És azért van ezen a blogon, mert a szerző dolgozott már a nagynémet országban.
Én értem. Mármint az írást, a miértjét és a helyét nem igazán.

2014.06.20. 08:09:43

Úgy érzem a közönség több infót szeretne :-) Hajrázz egyet Klappol délutánra !

**mimi** 2014.06.20. 08:11:21

@Turchi:
a fiúk a bányában dolgoznak....:)

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.06.20. 08:11:21

@svájci sapka (ch): "A mai poszt egy visszatérés első lépéseit mutatja be, és mint ilyen nem lesz hosszú, de ha (reményeim és szerzője, Klappol ígérete szerint) sorozattá nemesül, akkor talán folyamatában kialakul majd egy kép arról, milyen is Németországból Magyarországra költözve visszailleszkedni."
aztán a poszt eleje: "Azért van köze a posztnak a Határátkelőhöz, mert nem olyan rég jöttem haza a nagy Németországból. A család a fontos, még ha a politika meg is nehezíti a magyarok életét. Jó idehaza."

egyébként egyetértek, ezek lettek volna igazán érdekesek, álláskeresés és egyebek. szerintem is unalmas.
de elvben, visszamenni is határátkelés, nem? csak a másik irányban. mondjuk Lobelt Ledfold "kicsit" jobbat alakított a műfajban.

**mimi** 2014.06.20. 08:12:15

@Chang Yai:
de ha itthoni munka kezdés, akkor miért volt a tolmács?

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.06.20. 08:15:26

@Chang Yai: Ok, ezt olvastam. De ha már a visszatérés "első lépése", akkor bizonyára volt előkészület.
Nem kötekedni akarok, de ha fordított a helyzet, akkor mindenki ezen rugózik, hogyan indult ki. Most az a kérdés, hogyan indult haza.
És akkor még, volt-e hova visszajönni, stb.
:)

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.06.20. 08:15:32

@**mimi**: a nagyfőnök német, és csak tolmáccsal tudta a magyar melósoknak leközölni, hogy ez itt az új kisfőnök? én így értelmeztem.
de nem akarok ügyvédet játszani, mondom, nekem se jött be a poszt, csak valamiért az a kényszerképzetem, hogy értettem, miről van szó :-) de kezdek elbizonytalanodni :-)

Morgo1229 2014.06.20. 08:19:06

klappol egy sima mezei hozzaszolasa jobb ennel. Nemtom mi tortent.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.06.20. 08:21:45

@Morgo1229: Sokszor abba a hibába esünk, hogy nagyon jót akarunk, aztán nem sikerül. :) Előfordult már velem is.

tanato 2014.06.20. 08:32:50

@svájci sapka (ch): Teljesen jogosak a meglátásaid,ez így értelmezhetetlen.Remélem majd kitisztul a későbbiekben miről is lenne szó.

gergius 2014.06.20. 08:35:46

Sajna ezt a posztot valahogy nem tudom hova tenni.

Biztos nagyon ügyes és sikeres vezető lehetsz, de kétlem hogy lenne igény a folytatásra...

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2014.06.20. 08:41:56

Első olvasatra azt hittem az én készülékemben van a hiba és azért nem értem, de ahogy a kommenteket nézem nem vagyok ezzel teljesen egyedül.

nyuszigonosz 2014.06.20. 08:51:47

Hát, nem tetszik.
Mert a posztoló elötte azokat az Amazon-posztokat írta, szóval nem élt ö akkor sem életvitelszerüen Németországban, hanem magyar munkaközvetítön keresztül dolgozott, mindig úgy, hogy szállás és ellátás biztosítva volt és akkor azt írta, hogy a keresett pénzt haza küldte Magyarországra a családnak.
Aztán pár hónap német munkanélküli segély - amíg szintén Magyarországon élt. Így nincs szó hazaköltözésröl.
Csakis arról, hogy pont egy hete valahol megint kezdett dolgozni, Magyarországon, ahol él.

jewel79bp 2014.06.20. 09:01:15

Hogy találta a munkát, hogy zajlott az interjú, hogyan költözött haza, milyen szálakat kellett elvarrni Németországban, mi hiányzik onnan, mi jobb Magyarországon... Ilyesmi nagyon hiányzik a posztból

Ugyandehogy (törölt) 2014.06.20. 09:03:52

Imre, sajnos ez semmi kis poszt. megint szétvagdaljátok, mikor egyben sokkal jobb lenne.

Csinompalkó 2014.06.20. 09:27:30

Munkahelyi téma semmi más és abból is a lightosabbik fajtából. Úgy történik valami, hogy közben nem történik semmi.

Bluely 2014.06.20. 09:27:30

Nekem tetszett és értem is a különbséget Németországhoz képest. :-)

LyukasBogrács 2014.06.20. 09:27:30

"ha sorozattá nemesül, akkor talán folyamatában kialakul majd egy kép arról, milyen is Németországból Magyarországra költözve visszailleszkedni."

Szerintem ezt inkabb hagyjuk.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.06.20. 09:35:05

"Beszélget őszintén a dolgozókkal és megkéri őket, hogy mondják el, hogy érzik magukat"

Ezen elmosolyodtam. Melyik górét érdekli hogy hogyan érzik magukat a melósok?Úgyis csak az a lényeg hogy hajtsák a hasznot, a lelki világuk senkit sem érdekel.A jobb jövőt se értem. Az egyszeri melósnak mitől lesz jobb? Úgyis a nagyfejűek zsírososodnak csak. Egyébként nagyon szürke poszt, gyakorlatilag egy érzelmektől mentes log fájlt olvashattunk.

RoxiSpain 2014.06.20. 09:48:57

Ezt most nem értettem...ha a postíró Németországban dolgozott korábban, talán az ottani tapasztalatait kellett volna megírnia...nem?

2014.06.20. 09:53:36

@Hataratkelo: Elnezest kerek elore is, de nalam kezd elgurulni a pottyos ettol az alaktol...

@házelőtthinta: Mar megbocsass, de ha ennyire nem tudsz megbekelni a helyzeteddel, a f@szert nem tanulsz valamit, es lepsz elore?? Ha meg lusta es hulye vagy hozza, akkor meg a f@szer rinyalsz folyamatosan, mint egy furdosk...va???

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.06.20. 09:58:06

@nyuszigonosz(D): ó, most esett le..
Na, akkor duplán nem értem. Ha ilyen jó melót lehet szerezni otthon, akkor előtte minek a szopóág az Amazonnál?

adg 2014.06.20. 09:59:57

"ha sorozattá nemesül, akkor talán folyamatában kialakul majd egy kép arról, milyen is Németországból Magyarországra költözve visszailleszkedni."

Hát ha jól emlékszem, akkor Imre Németországban dolgozott, hajcsár volt az Amazonnál. Busszal kivitték, hogy a buszsofőr keressen rajtuk 800000 forintot, ott pedig kaptak szállás, ahol nem voltak pucér thai lányok és kaviár sem, legalábbis nem friss. Aztán hazajött. Ez nem Németországból hazaköltözés. Az lenne, ha előtte rendesen ott él, beilleszkedik valamennyire, stb, évekig. Ha nyaralásból hazajövök, az sem hazaköltözés.

Vagy éltél előtte hosszabb ideig, rendesen életvitelszerűen (gyűlölöm ezt a műszót) is Németországban?

Azt hiszem, írok majd egy posztot, arról, hogy vettek fel középiskolába. Végülis huszonpár évvel később külföldre költöztem, így van köze a határátkeléshez.

DieNanny CH 2014.06.20. 10:00:52

@házelőtthinta:

"Melyik górét érdekli hogy hogyan érzik magukat a melósok?"

Itt bizony a főnökömmel a próbaidőm végén volt egy megbeszélésem, és első kérdése az volt, hogy hogyan érzem magam.
Úgyhogy, bizony van ilyen!

rezsöatya 2014.06.20. 10:04:56

@**mimi**: "de ha itthoni munka kezdés, akkor miért volt a tolmács?"

Tudod, sokat felejteni mågyår....

:D

Lex D'Arquebus · http://ugrassvajcba.blog.hu/ 2014.06.20. 10:09:40

@DieNanny [SZ,CH]: Nekem is sokszor megkérdezik, CEO-val is ha összefutok, mindig érdeklődik, hogy mennek a dolgok. És nemcsak a munkában, hanem az átköltözéssel kapcsolatban is. Most óvodával volt egy menet, lehetne már egész jó posztokat írni, de valahogy nem visz rá a lélek. Még a kikerülés menete is itt figyel a HDD-n, nem küldtem be. Lassan már okafogyottá is válik, tavaly májusban kezdődött a sztori.

Mr Long 2014.06.20. 10:10:41

@adg [Au, Darwin]: Fujdfel, neked nem keso reggel van mar! :D

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.06.20. 10:12:52

@Lex D'Arquebus: Szerintem meg pont most kell elküldened.
:)
Sokkal jobb a már leülepedett sztorit hallgatni, mint a "tegnap szálltam a vonatról" jellegű írást.

**mimi** 2014.06.20. 10:13:14

@rezsöatya:
jaaaaa...vagy úgy :))))))

Lex D'Arquebus · http://ugrassvajcba.blog.hu/ 2014.06.20. 10:15:38

@svájci sapka (ch): Átolvasom, aztán meglátom. Legalább engem is lehet ekézni a stílusomért, meg a helyesírásomért. :)

Mr Long 2014.06.20. 10:19:19

Nyelvet hogy beszeli a posztolo? Magyar hazba koltozik? Pakikat nem fogad be?Vitt magaval turot, pirospaprikat, tejfolt, fejtetbabot, par szal kolbaszt? Allitolag arrafele nincs igazi turo, pirospaprika, tejfol, fejtetbab, kolbasz!

adg 2014.06.20. 10:21:12

@Lex D'Arquebus: Küldjed csak be hamar, engem is érdekel.

@Mr Long (UK): Valóban, már sötétedik. Lehet, ezért nem értem, fárasztó napom volt kivételesen.

vazzup 2014.06.20. 10:23:11

Nem lehetne, hogy ez inkább ne legyen sorozat? Se füle se farka.
Ha várt volna vele fél évet, összeszed minden információt, lefaragja a háromnegyedét és azt önti egy darab posztba, még talán.
De így, ez ilyen random, amire éppen gondolt a szerző. Megírom.

@házelőtthinta: sok górét érdekel. Te meg hisztis vagy,

DieNanny CH 2014.06.20. 10:28:16

@Lex D'Arquebus:

Nem baj, én szívesen olvasnám!

Mr Long 2014.06.20. 10:28:20

@adg [Au, Darwin]: Nah! Sokat kellett ma barbizni? Vagy ennyire megviselo a tel nalatok? :)

Evain 2014.06.20. 10:29:34

@DieNanny [SZ,CH]: hátazért, ha együtt laksz az alkalmazóiddal, nem alap, hogy megkérdezzék, hogy hogy érzed magad? :D
Vagy csak szerintem ez a természetes? :D

adg 2014.06.20. 10:32:23

@Mr Long (UK): Utolsó napom volt a cégnél, megszűnik. Elég szar érzés volt, folyamatosan megy el mindenki, egyre több üres asztal volt. Most az enyém is kiürült, a statikus szekció ezzel kb meg is halt...

rezsöatya 2014.06.20. 10:33:53

@svájci sapka (ch): hogy tudja ertekelni!
:-)

(Moricka! Akarsz valami jot? Igen, papa! Akkor dugd ki a takaro alol a labad, meglatod, milyen jo lesz visszahuzni!)
:D

Lex D'Arquebus · http://ugrassvajcba.blog.hu/ 2014.06.20. 10:35:52

@DieNanny [SZ,CH]: Összekaparok pár fényképet, aztán összeállítom.

rezsöatya 2014.06.20. 10:38:34

@adg [Au, Darwin]: akkor most osszeomlik Ausztralia?

adg 2014.06.20. 10:40:50

@rezsöatya: Nem, egyelőre az ország megússza, kedden kezdek máshol. :)

Mr Long 2014.06.20. 10:45:14

@adg [Au, Darwin]: :( Mondtad, hogy megszunik, de nem tudtam, hogy ilyan gyorsan. Megvan mar az uj hely?

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.06.20. 10:45:54

Tetszik ez a munkahely így első olvasatra.
Akkor a kérdések:

-miért nem NO-ban kerestél ismét munkát, miért jobb itt a családnak?
-a német főnök mennyire határozza meg a cég stílusát?
-hosszú távra tervezel, vagy közben kacsintgatsz ismét kifelé is?
-oka volt annak is, hogy kimentél, mennyire volt nehéz ismét itthon munkát találni?

Shanarey 2014.06.20. 10:49:38

Ezt így, nem kellett volna.
Értelmetlen.
Az utolsó infó az volt, miszerint:
Sej Amazonban de rossz dolog lenni.

@házelőtthinta:

Miért jó az neked, hogy újra és újra bebizonyítod, miszerint fogalmad sincs arról amiről beszélsz?

Mr Long 2014.06.20. 10:51:44

@Shanarey(England): "Miért jó az neked, hogy újra és újra bebizonyítod, miszerint fogalmad sincs arról amiről beszélsz?"
beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...beakadt a lemez...

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.06.20. 10:54:49

@Shanarey(England):
Ő a mi udvari bolondunk és még egy burit is összedob a bulikon :)))))

Rebarbaraa 2014.06.20. 10:56:28

Eskuszom ebbol a posztbol nem ertettem semmit.Es honnan vettetek, hogy az Amazonnal dolgozott? Mert en nem latok erre utalast...vagy a post egy bizonyos resze nekem lathatatlan??

Evain 2014.06.20. 10:58:06

@Kövérmadár [swe]: most majdnem mondtam valamit, de kitöröltem inkább. :D

Shanarey 2014.06.20. 10:58:24

@Rebarbaraa:

Régen volt, hogy is volt?
:-)

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.06.20. 10:58:26

@DieNanny [SZ,CH]:

Gondolom ezért kapod a minimális bért is..mert annyira megbecsülnek...mennyibe kerülne kibérelni egy _normális_ lakást? Elmenne rá a fizetésed 60-70%a...

Sebaj Fóbiás 2014.06.20. 10:58:26

Beleolvastam hinta blogjába, de végzetes hibát követtem el. Most megyek, és felhúzom magam valami nagyszerű, nyugat-európai póznára... FML
Utoljára otthon élő magyaroktól tapasztaltam ilyen mérvű negativizmust, de belátom, ez az igazi művészet: úgy keseregni, önsajnálni és nyalogatni a sebeidet, hogy erre vajmi kevés okod van, ill. a változtatás lehetősége csak a te kezdeben van. Ehh...

Határátkelő 2014.06.20. 11:02:10

Jó napot mindenkinek!

Értem a többség reakcióját a mai posztra, és hadd vállaljam magamra a felelősséget. Nekem tetszett az írás, mert való igaz, hogy a munkakeresés, stb. nem szerepelt benne, ugyanakkor én mindig is próbáltam arra törekedni, hogy ne váljon sablonossá a blog.

Ami érdekes, én például kissé tartottam a minapi Digger-poszttól (de csak nagyon titokban és még magamnak sem vallottam be), mert annyira részletes és szakmai volt, és lám, mégis milyen pozitív volt a visszhangja.

Régi álmom, hogy legyenek sorozatok, akár egy letelepedés mindennapjairól. Eddig egyik ilyen próbálkozás sem volt őrületes siker, pedig szerintem érdekes lenne végigkövetni egy ilyen folyamatot.

Szóval a mai poszt ilyen értelemben egy kísérlet, én azért adnék még esélyt Klappolnak, remélem, nem veszíti kedvét és a következő posztban (vagy akár itt, kommentekben) megválaszolja az itt felmerült kérdéseket.

Evain 2014.06.20. 11:07:50

@Kövérmadár [swe]: hogyééén? Magam a megtestesült ártatla...
Na jó, csak úgy voltam vele, hogy a piszkálását ma meghagyom másoknak. ^^

adg 2014.06.20. 11:10:35

@Mr Long (UK): Nem szűnik meg gyorsan, csak szép lassan kivérzik. Nem küldtek el senkit, csak javasolták, hogy keressünk új helyet (amihez minden segítséget megkaptunk Hinta, mitöbb, ha kall valami az irodából, azt is), munka már nem lesz több, a mostaniak meg kifutnak, vagy vihetjük magunkkal, aztán egyszercsak vége. Gyakorlatilag két hete nem csináltam semmit már, ideje volt befejezni.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2014.06.20. 11:15:08

@Ödenburger Wiener Schnitzel: +100

A post funkcióját meg nem értem. 1 sorban "ok most hazajöttem" aztán 100 sorban arról van szó, hogy állt munkába.

jewel79bp 2014.06.20. 11:15:32

Ezzel az egésszel az a baj szerintem, hogy ha a posztoló tényleg az Amazonos:
- kiment, már idősebb fejjel egyszerű melósnak az Amazonhoz. Nem tetszett neki. Nyilván valami egyszerűbb, főnöki melóra vágyott, hazaköltözve megkapta. Nagyon sok ember, aki jobb állásra vágyik, és a pénz miatt költözik csak külföldre, utálni fogja az egészet, mert segédmunkásként vagy betanított munkásként külföldön se szuper az élet.
- Ha meg nem tölt el elég időt külföldön és csak a negatívumokat látja, nem sikerül beilleszkednie, sikereket elérnie, akkor naná, hogy szebb az otthon, édes otthon...
Jó lenne több olyan poszt, amit olyanok írnak, akik minimum 5-10 éve kint vannak. Talán akkor már lecsillapodott a kiköltözők első benyomása, a "minden jó/minden szar" érzés. Akkir talán már objektíven lehet értékelni a különbségeket.

vazzup 2014.06.20. 11:20:34

@Határátkelő:

nem az a baj, hogy nem válasszol meg kérdéseket, hanem, hogy nem vet fel egyet sem, röviden: érdektelen, száraz, se stílus, se humor se érdekesség. Olyan, mint amikor egy zsé kategóriás, házilag készült filmben a belső, gondolati monológot darálja a főszereplő. Meg is jelent előttem a nagy semmi (ül keresztbetett lábbal meg jegyzetfüzettel, orrvégre tolt szemüvegben mered a harmincharmadik beosztottjára, hogy neki most éppen mi a nyűgje), de ugye ez nem túl érdekes dolog. Sem az, hogy lefekvés előtt, otthon is a jegyzeteit bámulja, hogy hogyan lehetne optimalizálni a logisztikán.

Ahogy az se lenne érdekes, ha én leírnám, hogy otthon, éjjel, vagy éppen a szállodában, ruha nélkül az ágyon fetrengve bámulom a napi kódot, hogy mit és hogyan lehetne még belegyömöszölni.

S mindez teljesen, totálisan független attól, hogy Magyarországon nem történik semmi a posztban vagy éppen Németországban nem. :)

Uff, azaz szerintem.

Chamroe 2014.06.20. 11:36:30

Hááááát, nem akarok negatív lenni, de a poszt nem igazán adott választ arra, hogy milyen visszailleszkedni Mo-ra.
Egyáltalán nem adott semmilyen választ, ráadásul olyan kurta-furcsa is az egész. Tobbet tudtam meg Klappolról a kommentjei alapján.

OFF

Nem akar valaki posztot írni arról, hogy milyen volt kivándorolni 3 gyerekkel Angliába? Ma reggel megvilágosodtam, hogy nem a vizsga para miatt vacakol a gyomrom minden nap :D

ON

ditta75 2014.06.20. 11:37:14

@házelőtthinta: Az én munkahelyemen is megkérdeztek minket év végén, hogy mi a helyzet, mire lenne szükségünk, van-e valami gondunk stb. Először én is mosolyogtam rajta - első igazán komoly munkahelyem, gondoltam jól van, elmondtuk és úgy sem érdekel senkit. Aztán egy hónap múlva elkezdtek képzéseket szervezni azokkal a dolgokkal kapcsolatban, amiket említettünk, hogy jó lenne... Szóval tényleg komolyan vették és ami teljesíthető kérés volt, az meg is valósult!
A másik meg, hogy a melósnak ettől miért lenne jobb? Na ez megint jó nagy hülyeség, főleg, hogy a posztoló épp logisztikával kapcsolatban írt, aminek pont a termelés optimalizálás a lényege. Tök egyszerű példa: ha eddig napjában 250-szer kellett a dolgozónak lehajolni egy ládáért, mert 5 éve ott tartják, és mostantól derékmagasságba helyezik és nem kell hajolgatnia, akkor azt azért meg fogja érezni, még ha meg nem is gazdagszik meg tőle... Persze ez csak egy nagyon egyszerű példa volt, ennél sokkal komolyabb dolgokkal tudják megkönnyíteni a jó logisztikusok a munkavégzést, ami mindenkinek jó.

Ugyandehogy (törölt) 2014.06.20. 11:42:30

@DieNanny [SZ,CH]: csak mo,dom hogy kicsi az eselye, h valoban erdekelte, de elvaras, h ugy viselkedjunk, amitol a dolgkzo jobban erzi magat

Mr Long 2014.06.20. 11:46:39

@adg [Au, Darwin]: Az emailedre: Koszi! Ment a cim!
A kommentre: Gondolom maradsz Darwinban akkor. Siman ment az uj allas megtalalasa? Jo fejek akkor az (ex)tulajok.

Shanarey 2014.06.20. 11:52:49

@ditta75:

Neki még egy "normális" munkahelye sem volt.
Az ő életében a McDonalds a csúcs eddig.
Pedig az is gonosz cég hiszen kidobták, ami nem csoda ha ott is olyan okos volt mint itt.

Sütemény1975 2014.06.20. 11:52:52

Orulok, Klappol, hogy sikerult itthon olyan melot talalnod, amit szeretsz csinalni es remelhetoleg hosszu tavon is bevalik. Sok sikert hozza!

bpetya75 2014.06.20. 11:53:36

@Babette.:

Ezt feleségem főnökén kiválóan lehet érzékelni. Valami vezetői tréningen hallotta, hogy jó dolog időnként az érdemesebb kollégákat meghívni ebédelni, közben néhány munkahelyi kérdésben kikérni a véleményüket. Csak odáig nem jutott el szegény, hogy a kért és kapott véleménnyel esetleg kezdeni is lehetne valamit...

A végén már nagyon elege lett szegény asszonykámnak, hogy Ő a fekete bárány, mert kritikai észrevételei vannak. Egy ideje rágtam a fülét, hogy monnyonfela3,14csába, de nyuszi volt hozzá. Előbb inkább keresett egy másik melót :-P

vazzup 2014.06.20. 11:54:18

@Babette.: Magyarországon a nem büdösmultiknál túlnyomó többségben sajnos ez a helyzet, kint a hanyatló nyugaton ez az arány fordítottja.

Ugyanis vannak, akik rájöttek, hogy a cégvezetés (is) jól jár, ha a melós jól érzi magát a melóhelyén. Hiába no, mi jobbára csak a zéró-összegű játszmákat értjük, pedig van olyan, amikor pozitív a vége. S az a jó.

rafflesia 2014.06.20. 11:56:04

Ami nekem nem klappol ebben a posztban az az, hogy ez nem a határátkelés első lépése. Ez itt már a sokadik. Gondolom volt előzmény: mennyi idő után és miért jön vissza Magyarországra? Feleség, gyerek van-e, ők hogyan élik meg a történéseket? Volt-e hová hazamenni, vagy ingatlant is kellett keresni satöbbi. Engem személy szerint pl kifejezetten érdekelne sok évig külföldi iskolában tanuló gyermekek visszahelyezkedése a magyar oktatási rendszerbe, nem pedig holmi újmunkahely maszlag.Amit itt olvastunk az nem határátkelés hanem munkakezdés, bárhol lehetne, a világ bármely pontján szerintem hasonlókat élnek át az emberek.

2014.06.20. 12:01:33

Kicsit a magyarorszagi munkaallapotokhoz kapcsolodva:
www.hirado.hu/2014/05/28/csaladbarat-vallalat-dijat-hirdetnek/

Es nem ez az egyetlen ilyen, nekem is volt igen csaladbarat munkahelyem. Es termeszetesen igen csaladellenes is. De talan csak elindult valami fejlodes eteren is, es ha mas nem, a nagyobb multik es a startupok talan elkezdenek erre is figyelni.

bpetya75 2014.06.20. 12:01:34

@Határátkelő:

Szerintem sem valami jó az indítás, de talán érdemes mégis folytatni, csak nem ebben az irányban. Inkább olyasmiről lenne jó olvasni, amiket @svájci sapka (ch): és @zöldeketbeszélek: felvetettek.

Morgónak van igaza, kommentben jobb a srác, mint posztban.

adg 2014.06.20. 12:01:46

@Mr Long (UK): Egy utcával kell arébb mennem. Álláskeresés a szokásos volt, kis pakkomat elküldtem minden értelmes cégnek, amit ismertem meg amit ajánlottak a fönökök, plusz megtalált egy fejvadász a linkedinen.
6 helyre küldtem el, plusz a fejvadász és még egy volt talonban, aki nagyon akart, de nekem ő volt a lista végén. 1 visszaszólt, hogy a kollégám volt a gyorsabb, egy nem reagált, a másik négynél voltam beszélgetni, és mindenhová felvettek. Nem is értem még most sem. Az egyiket visszamondtam, kettőnél még futják a köröket a HR-rel (nagy cég, nagy bürokrácia), ezeket még hagyom egy kicsit, a negyediket meg elfogadtam.
Fejvadasz természetesen megszivatott, valami irodavezetői állást szervezett nekem, pedig megbeszéltük, hogy nem akarok olyat. Mókás interjú volt, én mondtam, hogy nem vagyok alkalmas ilyen feladatra, ők meg győzködtek, hogy de. De én győztem, nem hagytam magam beszervezni. :) Soha többet nem állok szóba fejvadásszal

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.06.20. 12:02:46

Tájékoztatás képpen mondom hogy Klappol kúrva hosszú ideig élt Németországban majd hazament és amíg nem találta meg ezt a munkát addig volt kint néhány napot az Amazonnál.
Én így tudom.

DieNanny CH 2014.06.20. 12:03:07

@Evain:

Nem lakunk együtt.
Saját lakásom van, egy bölcsőde (Krippe) alkalmazásában állok, ami Nanny-ket, Tagesfamilie-kat is közvetít. Ők találtak nekem egy családot, ahol heti 3 napot dolgozom, néha-néha meg a Krippében is. És a Krippe vezetője kérdezte ezt.

DieNanny CH 2014.06.20. 12:05:12

@Kövérmadár [swe]:

Nem tudtad, hogy általában az udvari bolond okosabb, mint a Bölcsek?

adg 2014.06.20. 12:08:23

@diggerdriver: Köszi, pont ez volt a kérdésem. Ezt kellett volna kicsit körbejárnia :)

DieNanny CH 2014.06.20. 12:10:34

@házelőtthinta:

Ez nem a minimális bér. A 18 éves kolléganőm kap havi 800-900 körül.
Az én diplomám itt nincs honosítva - nem lehet -, a vezető mégis beleszámította, amennyire tudta.

bpetya75 2014.06.20. 12:11:12

@Ödenburger Wiener Schnitzel:

Jó lenne, ha a kisebb cégek is tudnának erre (is) figyelni. Feleségem is azért volt kénytelen váltani, mert az egyértelművé vált az elmúlt fél évben, hogy a mostani helye nem családbarát. Ami a legdühítőbb ebben az az, hogy leginkább a munkaszervezés miatt nem az. Laikusként teljesen felfoghatatlan számomra, hogy hogyan lehet az eltérő szakmai/szellem/hozzáállásbeli színvonalon lévő munkatársaknak azonos joga a kódfeltöltéshez például. Egy-egy sprintnél szegényem volt, hogy napokat szívott azzal, hogy egyik nagyeszű kollégája a saját kódjának feltöltése közben szétcseszte két másik ember munkáját.

Nagyon bízom benne, hogy az új helye egy beálltabb, letisztultabb vezetésű cég lesz, amilyennek egyelőre kívülről látszik. Akkor csak a java/delphi váltással kell megküzdenie...

Chamroe 2014.06.20. 12:11:42

@diggerdriver: nincs ezzel semmi gond, de talán egy kicsit lehetett volna akkor összeszedettebben tálalni. Kitérni 1-2 mondatban az előzményekre is.
Alapvetően nem lenne rossz HÁ koncepciója, de a megvalósítás itt egy picit gyenge lett.

bpetya75 2014.06.20. 12:14:09

@adg [Au, Darwin]:

Akkor agitáljuk, hogy a folytatásban inkább erről legyen szó. Legyen inkább rossz kezdés utáni jó folytatás, mint egy újabb sikertelen sorozatkísérlet. Ne bukjon meg már a pilotnál ;-)

Sok sikert az új munkahelyeden!

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2014.06.20. 12:18:43

@Sebaj Fóbiás: miattad most én is beleolvastam. Sírok :D Ez az ember tényleg egyáltalán nem érti a gazdaság működését. Ami nem baj, csak nem tudom, akkor minek emészti magát rajta.

Chamroe 2014.06.20. 12:19:10

@bpetya75: +1

Szerintem itt az is baj, hogy nagyon szét van tagolva, és a hangsúly sem a hazatérésen van (érzelmi és anyagi motiváció, az álláskeresés mikéntje, honnan települt vissza.. ott mit csinált...a csaláéd hogyan élte meg, stb..).
Lehetne ebből még jó sorozatot kerekíteni :)

DieNanny CH 2014.06.20. 12:19:32

@Babette.:

Lehet, bár minden kollektív megbeszélés - 2x egy hónapban - úgy kezdődött, hogy megkérdezte, minden rendben van-e. Ő mondjuk ilyen Gordon-kommunikációs tréninget is elvégzett, aztán hozzánk is jött egy előadó, aminek az a lényege, hogy minden apró problémát pontosan le kell írni és meg kell beszélni.

adg 2014.06.20. 12:23:23

@bpetya75: Jó lenne. Imre messze jobb kommenteket ír, mint posztokat, remélem jön ma is. Helyre fogja tenni a dolgokat, korábban is így volt. :)

Köszi!

DieNanny CH 2014.06.20. 12:23:38

@Babette.:

Meg még az jutott eszembe, hogy ez kb olyan, hogy az eladó mosolyogva beszél, meg úgy általában megkérdi hogy vagy - van akit zavar, mert ez műmosoly.
Ha az is, biztos vagyok benne, hogy - visszatérve a bölcsire - a főnök utána nem fog összesúgni senkivel, hogy: na, ennek már megint nem tetszik semmi, megint panaszkodik! -
- Mert ha neki munkaköri kötelessége ezt megkérdezni, akkor végighallgat, és ha problémám van, megbeszéljük.

2014.06.20. 12:24:47

@bpetya75: Haat, akkor ott valami nagyon el volt kurva. Elviekben nem lenne szabad senkinek olyant releaselni, ami barki masnak felulvagja a dolgait... Azert erre vannak mar eleg jol bejaratott "best practice"-ek es ezeket megvalosito technikai megoldasok is.

Amit en lattam prblemakat, az tipikusan a noknel a gyerek miatti elfoglaltsagok, amit a cegek nagyresze egyaltalan nem torelal, nem hogy esetleg tamogatna valahogy, pl. reszmunkaidovel, rugalmas munkaidovel, esetleg homeoffice-al. A masik, ami nekem okozott gondot, az az eszemeletlen mennyisegu elvart tulora. Nalam ezt egyebkent mindig rendesen kifizettek, de attol meg ha 50-55 orat dolgozol 40 helyett, azert azt a csalad is meg tudja erezni. Es itt is az volt a gond, hogy ennek egy jelentos resze elvegezheto lett volna otthonrol, de a cegvezetes valamiert egyaltalan nem tamogatta a homeoffice-t. Es nem magyar cegrol van szo...

bpetya75 2014.06.20. 12:27:12

@Zka: @Sebaj Fóbiás:

Én is beleolvastam. Nekem az jön le belőle, hogy egyáltalán nem hülye a srác, de van két qrvanagy hiányossága. Egyrészt nem ismeri a saját korlátait (magyarán olyanról is van határozott véleménye, amiről alig tud valamit), másrészt nem hajlandó felelősséget vállalni az életéért.
Szerintem kár érte, jóféle ember lehetne belőle, ha valahogy képes lenne felnőni.

2014.06.20. 12:33:24

@bpetya75: En is pont ma olvasgattam bele, es nekem is az jott le, hogy egy nagyon erzekeny es jolelku gyerek lehet ez a Hinta, csak az a baj, hogy link. Almodozik mindenrol, de nem tesz semmit a valtozasert, es folymatosan masokat okol, amiert neki szar. Sokszor belelat olyan dolgokat helyzetekbe, amik nagy valoszinuseg szerint nincsenek is benne, csak a negativ vilaglatasa miatt erzi. Es utal mindenkit, aki egy kicsit is kepes pozitivan tekinteni az eletre, azokat meg, akiknek valami ossze is jott valami, plane utalja. Es keptelen elhinni, hogy azoknak onerobol jott ossze. Szoval kicsit amolyan igazi jolelku es almodozo, romatikus tragikus hos a gyerek. Kicsit ugy erzem, hogy kenyelmesebb neki utalni mindenkit, es sajnalni magat, mint elkezdeni dolgozni a jovojen. Es sajnos en nem egy ilyen embert ismerek otthon, nem ritka jelenseg...

bpetya75 2014.06.20. 12:34:47

@DieNanny [SZ,CH]:

Ez a nem mindegy. Hogy meghallgat és foglalkozik a problémával, vagy letudja a dolgot annyival, hogy kérdez, de a választ már meg se hallja.

@Ödenburger Wiener Schnitzel:

Azt hiszem, hogy a cégvezetők szemlélete nem változott a cég méretének növekedésével. Talán elgondolkoznak azon, hogy miért ment el tőlük, de nem biztos.

Hát igen. Napi 2-3 óra pluszmunka nem tesz jót a családnak, az biztos. Szerencsére nem folyamatosan, de időszakonként megtapasztaltuk nála. A végén már úgy volt vele, hogy egy tényleges nyolc órás meló is jobb annál, ami ott volt az állítólagos hat órában.

Evain 2014.06.20. 12:42:47

@DieNanny [SZ,CH]: hopp, akkor félreértettem, azt hittem a család kérdezte. :)

2014.06.20. 12:43:15

@bpetya75: Itt Becsben pl. az osszes olyan kolleganom, akinek kisgyereke (ovodas/kisiskolas) van, heti 20-30 oras munkaidoben dolgozik. Reggel tudja vinni, delutan tudja hozni. Persze egyikuk sem kulcsember a cegnel, konyvelok, irodai papirtologatok, illetve egyikuk beszerzo. De pont emiatt nem is stresszelik szet magukat a cegnel, es igy ugy tudnak anyak otthon lenni, hogy kozben a munkabol sem kell kiszakadniuk. Ez lenne nagyon nagy elorelepes otthon, ha ezt vegre elkezdenek valahogy otthon megvalositani.

2014.06.20. 12:46:23

@bpetya75: De pl. az egyik programozok kozul is az egyik 20, a masik 30 oraban van. A 20 orasnak van egy masik munkahely is, szinten 20 oraban. :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.06.20. 12:46:43

@Chamroe:
Ok én csak mondtam amit eddig kivenni véltem Klappol kommentjeiböl.

Chamroe 2014.06.20. 12:56:07

@diggerdriver: egyébként én nem tudtam, hogy az Amazon előtt volt kint hosszabb ideig is, úgyhogy nekem újat mondtál :)
Elég intenziven kommentel, de én már a több száz kommentes posztoknál néha keverem a neveket/sztorikat.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2014.06.20. 12:58:26

@Ödenburger Wiener Schnitzel: ennek itthon szerintem az a fő akadálya, hogy egy fél fizetés kevesebb, mint a gyes/gyed (ami szintén kevés). Namármost ki dolgozna azért, hogy kevesebbet keressen, mint amit segélyként kap?

2014.06.20. 13:05:17

@Zka: Akinek fontos, hogy ne essen ki a munkabol, vagy pl. hogy emberek kozt legyen, es ne otthon depressziozzon, stb. De van meg biztosan 100 masik ok is....Egyebkent a kormany keves altalam is pozitivnak tartott intezkedese kozul a GYED-Extra az egyik, aminek pont az lenne lenyege, hogy efele tolja kicsit el otthon is a dolgokat.

Chamroe 2014.06.20. 13:08:01

@Zka: jelenleg a gyed/gyes mellett akár teljes munkaidőben is lehet dolgozni.
Ja, épp ma néztem, hogy a gyes összege nem változott, 28.500.- ft, ezt fogom kapni augusztustól a kicsi után + 26.600.- ft családi pótlékot a két gyerekre.
Ez kemény 55e ft lesz, az eddigi 115e (gyed+csp) helyett.
Ősztől dolgozni mentem volna, de közbejött hármaska, aki kb február végére várható, így addig kicsit szűkösebben jövünk ki.

Chamroe 2014.06.20. 13:11:25

@Chamroe: azt még elfelejtettem, hogy a terhesség 91. napjától már 3 gyerekre vehetjük igénybe a családi adókedvezményt.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2014.06.20. 13:14:47

@Chamroe: "gyed/gyes mellett akár teljes munkaidőben is lehet dolgozni." ez jó hír, ha sokáig így marad, az megváltoztathat sokmindent.
@Ödenburger Wiener Schnitzel: sokaknak nincs igényük dolgozni ha lehet otthon is üldögélni. Amit az átlagos magyar kisvállalkozást ismerve maximálisan meg is értek.

Chamroe 2014.06.20. 13:22:18

@Zka: én az első terhességem alatt is végig tudtam szerencsére dolgozni a saját cégünkben, és a fiam 3 hónapos korá után is ugyanúgy, otthonról. Aztán feljöttünk Győrbe, itt lettem terhes a lányommal, de továbbra is minden irodai melót én csináltam, amit neten/telefonon lehetett, pedig a cég Baranyában volt.
Csak 2013-ban nem dolgoztam, idén a gyed mellett 3 hónapot, mert kellett a pénz a sulira, így bevállaltam a 3 műszakot is.
Ezt 2 gyerekkel még meg tudtam oldani, de hárommal sajnos már nem fog menni :(

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.06.20. 13:28:58

@Sebaj Fóbiás:

"Önmagában lakik a szellem; ott
Teremt poklot mennyből, mennyet pokolból.
Mit számít, hol, míg ugyanaz vagyok?"

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.06.20. 13:31:13

@bpetya75: Hát 3 gyerekkel nem nyusziság, inkább józanság :).

DieNanny CH 2014.06.20. 13:37:41

@Chamroe:

"Hármaska"! :-DDD Gratulálok!

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2014.06.20. 13:37:57

@Chamroe: mi azt hittük, lesz majd 3 gyerekünk, de amikor kölcsönkapunk 1-2 másikat a mi 1 szem lányunk mellé akkor mindig megnyugtató, hogy ezt a banzájt nem egész nap kell elviselni, csak pár órára. Másrészről mindig kéne még egy, amikor látunk valami nagyon aranyos babát :)

Kiég3tt 2014.06.20. 13:46:20

@Határátkelő:
En is egyet ertek a tobbseg velemenyevel... ez igy nem-Klappol ide, NAGYON nem.

Hogy miert? A Hataratkelo blognak van egy jelmondata:
"Az orszag atlepte a hatart, ezert mi is atlepjuk."
Ez alapvetoen meghatarozza azt, h az emberek mit is varnak az itt megjeleno irasoktol...

De persze, te vagy a blog gazda... az van itt, amit te teszel ki, mi csak a szankat jartatjuk...

De ertheto, hogy nyitni szeretnel valamilyen ranyba... a kivandorlas lassan leragott csont, kibeszelve elolrol-hatra hatulrol-elore tobbszor is.
A magyarorszagi helyzetrol, tortenesekrol meg nem illik beszelni , mert az mocskolodas nehany hozzaszolo szerint... (pedig remekul illene abba a profilba, h az orszag hogy is lepi at azt a bizonyos hatart)

Kiég3tt 2014.06.20. 13:47:24

no persze ez csak az en velemenyem... es kozel sem biztos, h jol latom

Rebarbaraa 2014.06.20. 13:49:53

@Ödenburger Wiener Schnitzel: Koszi mostmar ertem. Kicsit olyan az a ket post mintha arrol olvasnek, hogy kivittek, dolgoztattak, penzt kapott. Kaja, szallas szar. Melo szar. Miert nem lehet elkoltozni? Tilos volt? Nem lehet mashol enni? Olyannak tunik ez az egesz mintha valami munkataboros leiras. Es kotelezo jelleggel...Nem latok ebben az irasban mast mint egy olyan embert aki felkel, eszik, dolgozik, lefekszik, alszik es kozben igazabol csak lelegzik de nem el. Es nem is akar ebbol a korforgasbol kilepni.
Azt hiszem azert ennyire rossz a mostani post is. Nincs benne semmi. Gepies. Kiegett.Szintelen.
Bocs ha banto voltam...de igy gondolom.

Morgo1229 2014.06.20. 13:52:48

@Chamroe: Gratula !!! Most matekoztam egy kicsit, szoval par hetes terhes vagy ? Jaj de jo !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Chamroe 2014.06.20. 14:05:56

@DieNanny [SZ,CH]: @Morgo1229: Köszönöm! :))
Vágytunk egy harmadikra is, de már nem terveztük, és főleg most kavarja meg a dolgainkat, azért örülünk neki :))

Most dobhatunk egy újratervezést is, mert eredetileg jövő nyár elején mentünk volna ki Angliába, de mi két keresős felállásban gondolkodtunk (akkorra már 3 és 6 éves gyerekekkel).

Így meg újra kell kalkulálnunk a dolgokat, mert pár hónapos pici mellett bajosan tudnék dolgozni.

@Zka: kell egy kistesó hidd el nekem. Én minden nap látom a gyerekeimer, ahogy örülnek egymásnak.
A lányom az ajtóban várja, hogy hazajöjjön a tesója az oviból.
Imádják egymást :)

2014.06.20. 14:09:03

@adg [Au, Darwin]:
Egyszer - tobb, mint 20 eve- dolgoztam egy banyakutato cegnel. Mikor eladtak a teruletet a ceggel egyutt, minden alkalmazottal elbeszelgetett a fogeologus - meg velem is, a legutolso technikussal - es 2-3 munkahelyet ajanlott fel, mas hasonlo cegeknel, kapcsolatai reven. Senki sem maradt munka nelkul. Ilyen hozzaallast azota sem tapasztaltam. Evek multan is, amikor munkat kerestem es megemlitettem, hogy dolgoztam a Mt. Milligan projecten, biztos voltam benne, hogy felvesznek. (pedig hatalmas botrany volt, 250 millio dollarert kelt el a terulet 91-ben, de csak tavaly nyitottak meg a banyat)

rezsöatya 2014.06.20. 14:15:19

@Chamroe: ez igy van. Ket gyerek nem ketszer annyi "gond", harom meg nem haromszor. Elfoglaljak egymast, egyutt jatszanak, megtanuljak az egymas mellett elest, egymas elfogadasat...
Most, felnotten meg segitik egymast,
Persze hozzaallas es neveles kerdese...

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2014.06.20. 14:20:07

@rezsöatya: igen, elfoglalják egymást - úgy 2-3 év után. De addig horror :)

La Pantera 2014.06.20. 14:23:19

@Chamroe: gratulálok a harmadikhoz, nálunk is nemsokára érkezik! Ilyen korkülönbséggel jól tudnak együtt játszani.
Szerintem is fontos a tesó, a gyerekeim nagyon szeretik egymást, persze gyakran megy a veszekedés is... azért többnyire jól elfoglalják egymást. Szerintem egyébként az egy gyerek sokkal fárasztóbb.

rezsöatya 2014.06.20. 14:23:45

@Zka: ezert irtam az utolso mondatot. Nalunk semmifele horror nem volt. Pedig 1,5 ill 2 ev a korkulonbsegek.

Chamroe 2014.06.20. 14:24:01

@rezsöatya: Mi sokat tettünk azért, hogy jó testvérek legyenek. Nagyon szépen játszanak együtt, és a fiam rengeteget tanítja a hugát mindenre, amit ő tud.
Ha nagyobbakkal játszik, akkor is bevonja a játékba, és megosztja vele a játékait is, kivéve a lego-t, mert az "nem való babáknak" :)

rezsöatya 2014.06.20. 14:25:37

@Chamroe: (a lego jot tesz az emesztesnek... :-))))) )

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.06.20. 14:28:23

@Chamroe:
Gratulálok.
Azt lehet tudni hogy mit szerettek jobban a gyerekeket vagy a gyártástechnológiát?
:))))))))))))))))) ))

Evain 2014.06.20. 14:32:12

@Zka: az enyémeg kb egyszerre lettek szobatiszták, na az egész nap azzal járt, hogy délelőtt félóránként, délután tízpercenként kísértem valamelyiket a vöcöre. :D Csecsemőként meg a napi rekord az 8 kakis pelenka volt a kettőre. :D
Úgy voltunk vele, ha ezt túléljük, akkor a tiniket csípőből fogjuk kezelni. Bruhaha. :D
Egyszer leírtam valakinek a napi tevékenységünket (mikor otthon vagyok velük). Átolvastam, és megértettem, miért vagyok én ilyen fáradt. :D:D:D

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.06.20. 14:33:12

@Morgo1229:
Felszáll a buszra egy fiatal nö és odaszól egy ülö embernek hogy legyenszives átadni a helyet mert terhes vagyok.
Mióta?
Tíz perce.

Szilvana1[Bucks, UK] 2014.06.20. 14:35:39

@Chamroe: gratulálok! Keresd a 3 gyerekkel irány Anglia blogot!

Chamroe 2014.06.20. 14:43:03

@diggerdriver: Ne tudd meg, mennyit kell tökéletesíteni a technikát, hogy két ilyen tuti kölyök legyen az eredménye. Ráadásul a férjem műszakozik, így változatos is, mert sosem tudhatom, hogy mikor és hol kap el :D

adg 2014.06.20. 14:44:07

@Cascabel: Nekünk nem kínáltak fel másik helyet azért, de mondta a főnök, hogy felhív nekem bárkit, ha gondolom, meg írt szép ajánlólevelet, meg ilyesmik. Végül nem kellett telefonálnia, elég volt, hogy melyik cégtől jövök, kinyíltak az ajtók. :) És vihetjük magunkkal a futó projektjeinket, így eleve munkát is viszünk az új céghez, ami szintén sokat segíthet. Meg a legfontosabb, hogy nem zavartak el minket, hanem maradhattunk, ameddig nem találunk másik helyet, és addig is kaptuk a fizetést, holott én pl hetek óta gyakorlatilag semmit nem csináltam, csak keresgéltem a helyem, meg határátkelőt olvasgattam, meg hasonlók.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.06.20. 14:46:04

@Chamroe:
Szuper.
Ne felejtsétek el beszegni a fülét.
:))))))))))))))

ditta75 2014.06.20. 14:46:30

@Kiég3tt: Szerintem teljesen illene ide ez az írás is, ha lenne benne olyan rész, hogy ezzel szemben ő Németországban mit tapasztalt. Engem érdekelne a folyamat, hogyan illeszkedik be vezetőként, hogyan tud megvalósítani intézkedéseket, és még illene is ide, ha ezzel párhuzamosan azt is elmondaná, hogy ez mennyiben különbözik/hasonlít a külföldön megismert gyakorlathoz.

Chamroe 2014.06.20. 14:48:10

@La Pantera: "Szerintem egyébként az egy gyerek sokkal fárasztóbb. "

Ez nagyon nagy igazság! A fiam egykének tök horror volt :D
Másodiknak egy tündérlányt kaptunk, és a bátyó hozzászelídült.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.06.20. 14:48:36

@adg [Au, Darwin]:
Haggyadmá nem hiszek neked.
Hinta teljesen máshogy írta le a kapitalizmus diszkrét báját.
:))))))))))))))))))

adg 2014.06.20. 14:57:42

@diggerdriver: Akkor úgy van. Elvégre és hovatovább. Lehet, hogy a mekiben itt is úgy lenne, mint Grazban, meg lehet, hogy a következő alkalommal velem is úgy lesz. De nekem itt piszok nagy szerencsém volt ezzel a céggel.
De én sem hiszek magamnak, mert Hinta meggyőzött már, csak neki hiszek.

Chamroe 2014.06.20. 14:59:02

@diggerdriver: szegünk majd szorgalmasan, mostantól úgysincs para, hogy terhes leszek :D

@Szilvana1: Köszi, és az ötletet is! :)

2014.06.20. 15:03:04

@adg [Au, Darwin]:
Es talan a legfontosabb a szamodra az, hogy van ausztral gyakorlatod:) Ezutan ezerszer konnyebb lesz munkat talalnod, van referenciad.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.06.20. 15:05:41

@Chamroe: Elég egyértelműen három lépéssel a föld fölött lebegsz :). Gratula!

adg 2014.06.20. 15:08:09

@Cascabel: Igen, pontosan ezért volt nagy szerencsém ezzel a céggel, mert felvettek minden referencia nélkül, gyakorlatilag semmit nem tudtak rólam, és még azt sem ellenőrizték le. Plussz az angolom sem volt az erősségem. :) Csak úgy elhitték. Jó, ott a próbaidő, hamar kiderül, ha nem úgy van, de akkor is meglepő bizalommal álltak hozzám.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.06.20. 15:09:04

@Chamroe:
Arra figyeljetek hogy a farkas pózt minél később alkalmazzátok.
:))))))))))))))

Chamroe 2014.06.20. 15:27:32

@diggerdriver: olyan az első kettőnél nem volt, szerencsére :)
Még az utolsó héten is, sőt a doki javasolta, mert nem akartak kijönni a kis vakarcsok sehogysem :)

@zöldeketbeszélek: Köszi! Hát ennek nem lehet nem örülni :))))

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2014.06.20. 15:27:58

@Evain: uhh, kakis pelenka sztori az volt egy szép a mi lányunkkal is. Télen mentünk volna át az anyóshoz, gyereket beültöztettük 15 réteg ruhába, már az ajtóban álltunk, amikor éreztük a levegőben, hogy baj van. Na, kicsomagolás, peluscsere, öltöztetés, indulás ismét... És jött a következő! Ez 4x volt eljátszva, mire kijutottunk az ajtón. Legalább 1 óra volt :DD

Meg amikor hajnal 3-kor arra ébredsz, hogy szó szerint a nyakáig áll a cucc és lehet tusolni meg ágyneműt cserélni :)

Evain 2014.06.20. 15:29:40

@Chamroe: azért erre a megjegyzésre elképzeltem Kövérmadár arckifejezését hasonló szituban :D

Mondjuk engem kimondottan jókedvre derít, mikor valaki ennyire vidám. :)

Evain 2014.06.20. 15:38:07

@Zka: bah,rutinos sokgyerekes szülő a másodikat már a célállomáson intézi. :D:D:D
Még a dackorszakot szeretem, mikor az ember idilli mosollyal (aham) próbálja elmagyarázni a teli tüdőből ordító (ark)angyali dednek, hogy a kettétört (utolsó) banánt nem és nem tudom neki eggyé varázsolni. :P
Cserébe a párom az egyik holland gyerekdalt,a miben mama szerepel, papával tanította meg neki. A beste :D:D:D

Na jó, már eléggé szétoffoltuk a mai topikot. :D

Chamroe 2014.06.20. 15:46:50

@Evain: Madár lett a diétás példaképem, így múlt vasárnap kiszámoltam mennyi kalóriát vihetek be egy nap. Találtam egy jó weboldalt, ahol meg lehet tervezni a napi kaját, és kiszámolja a kalória, zsír, fehérje és szénhidrát mennyiséget.
A héten mindent szépen be is tartottam, de tegnap már eléggé kóvályogtam.
Hát nem most kell spórolnom a kajával :)))
Az az 1325 kcal ide most kevés lenne...

Evain 2014.06.20. 16:04:16

@Chamroe: Na igen, 1300 kcal kicsit kevés. :)
Amúgy egyetértek, madár nagyon okosan csinálta. Au pairünknek ugyanilyen diétát javasoltam, azóta azon röhögök, hogy otthon biztos azt hiszi mindenki, hogy nem adunk neki enni. :D
Meg a barátját sajnálom nagyon, amikor hazamegy, tuti fogok csuklani, míg megpróbálja átszoktati a jóféle magyar konyhához szokott pasi étkezési szokásait. :D:D:D

bpetya75 2014.06.20. 16:21:37

@Ödenburger Wiener Schnitzel:

Nálunk annyiban más a helyzet, hogy asszony jó fejlesztő. Szereti is csinálni, meg jó is benne. Ma mesélte, hogy a cég vezetőfejlesztője mondta neki, hogy megérti a távozását, de nagyon sajnálja, mert egy remek munkatársat vesztenek vele. Nagyon jól esett neki. Két éve még ott tartott, hogy vajon képes lesz e elvégezni a feladatokat, mára eljutott odáig, hogy tényleg gondot fog okozni a pótlása. Pláne itt, Kaposváron, ahol nincs túl sok alkalmas jelentkező efféle melóra.

@zöldeketbeszélek:

Igaz, csak húztam vele kicsit, hogy nyuszi a halálugráshoz. De úgy látszik, a Jóisten egyelőre nem akar nagyon megpróbálni bennünket, hamar útjába sodorta az új lehetőséget ;-)

Muscari 2014.06.20. 16:28:04

@Chamroe: @rezsöatya: +1
Pedig nekunk nem volt egyszeru, mert a fiam hiperaktiv, figyelemzavaros, a lanyom is egy kis boszorkany volt es alig aludtak. Megis azt mondom, hogy megerte es azokat az eveket nem cserelnem el semmi penzert.

Muscari 2014.06.20. 16:38:03

@Chamroe: anyukam mar fel lenne haborodva, hogy mit gondolsz, kislanyom, egyel rendesen :-)

2014.06.20. 17:37:09

@bpetya75: egyébként azt nem tudom Kaposváron milyenek a lehetőségek, de Pesten egy jó Java fejlesztő, ha van pár év tapasztalata is, 300+ nettó, és viszik, mint a cukrot.

Lukas Meier (törölt) 2014.06.20. 17:43:00

@Ödenburger Wiener Schnitzel: ez tényleg így van, ez remek Ausztriában, rengeteg a részmunkaidős állás.

Pár hete írták, hogy az elmúlt 10 évben CSAK részmunkaidős állások keletkeztek, teljes munkaidejűek száma ugyanaz, holott gigászi bevándorlás van.

Szerinted ez mért lehet?
Én nem tok rájönni.

bpetya75 2014.06.20. 17:58:57

@Ödenburger Wiener Schnitzel:

Tudom. Kapcsolatunk hajnalán egyetemi barátnője nagyon csábította Pestre. Mondtam neki, hogy "Bocs, de oda én nem megyek." Meg is sértődött szegényem. Ez után a beszélgetés után kábé két nappal derült ki, hogy jön az első gyerekünk. Így aztán maradt ;-)

bpetya75 2014.06.20. 18:04:06

@DieNanny [SZ,CH]:

Ilyen dilettáns kérdéseket! Szerencsére felénk nem ritka a három gyerek, így ezeket megússzuk.

vazzup 2014.06.20. 18:13:32

@Ödenburger Wiener Schnitzel: hát igen, az eléggé az alsó rész, ha közepes fejlesztő, és egy picit is talpraesett, akkor ütheti a 400 nettót, ha meg elég jó és/vagy elég jól adja el magát, akkor lehet az 500+ is (jó, az már tényleg elég jó).
Java fejlesztőként simán 300-700 közötti nettó simán meglehet, tapasztalattól és hozzáállástól függően. Bánom is kicsit, amiért nem annak mentem. :D
Bár nem vagyok az enyémmel nagyon elmaradva, de azért mégis na.

rezsöatya 2014.06.20. 18:17:57

@bpetya75: kimaradt az "es kire hasonlitanak?"
Erre mindig az volt a valaszom, hogy a ket nagyobb a postasra, a kicsi a vilanyszamlasra... szoval rengeteg hulye kerdest tudnak feltenni egyesek...

rezsöatya 2014.06.20. 18:20:48

@rezsöatya: Vagy egy volt oztalytarsammal futottam ossze egy aruhazban, aki ranezett a gyerekeimre es megallapitotta: "nagyon szep feleseged lehet, hogy ilyen gyonyoru gyerekeid vannak...!" mondtam, kosz... :-))))

rezsöatya 2014.06.20. 18:24:27

Es egy utolso:
kerdik: gyerek?
Mondom harom.
Fiuk, lanyok?
Mondom (mert igy egyszerubb) a kozepso fiu.
Mire: s a tobbi?

:DDDDD (szerinted???)

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.06.20. 19:31:43

@rafflesia: pl te is írhatnál egy posztot! :-) remélem, jól vagytok, minden rendben, sikeresen határátkeltetek és egyenesben vannak a dolgok.

bpetya75 2014.06.20. 19:32:42

@rezsöatya:

Egyszer a kicsivel mentem be az önkormányzathoz. Az egyik nagyon kedves hölgy megcsodálta: "Jajj de gyönyörű baba! Tiszta apja!" Nézek rá nagy szemekkel: "Akkor ezt most bóknak veszem." Ennyiben maradtunk. Amúgy én úgy vagyok vele, lehet jobb is, hogy nincs fiunk, mert az y kromoszómámat elég selejtesnek érzem :-P

bpetya75 2014.06.20. 19:36:43

@Chamroe:

Majd elfelejtettem! Gratulálok a harmadik jövevényhez! :-)

Nálunk sem tervezetten jött, ahogy az első sem, de jót tett nekünk.

Chamroe 2014.06.20. 19:45:39

@Muscari: a második terhesség alatt cukros diétán voltam egy apró figyelmetlenség miatt (konkrétan a terheléses cukor vizsgálat előtti nap marlenkát ettem marlenkával, mert senki sem mondta, hogy neeeee). Pedig amúgy sosem volt magas a cukrom :)

@bpetya75: Köszi! :) A legjobb, hogy mivel megvan már a kollekció mindkét darabja, ruhát, cipőt, játékot nem is kell vennünk :D

2014.06.20. 19:45:51

@vazzup: En nem banom, en soha nem akartam fejleszto lenni. Kb. 1 evet dolgoztam C# fejlesztokent, na annyi eleg is volt. Tudom, hogy jobban fizetnek, de azert a rendszergazda nyugisabb melo. :) Egyedul a BI az, ami erdekelne, adattarhazazni szivesen elmennek.

Chamroe 2014.06.20. 20:03:29

@DieNanny [SZ,CH]: hát ez nagyon jó :))
A fiam még lent született a falunkban, ahol én is. Ha sétáltunk, folyton lemeszelt valaki ismerős, és megkérdezte (az amúgy tök kékben levő echte pasi forma gyerekről), hogy fiú vagy lány...
A sokadik után rendre ezt feleltem: "Nem tudom, az apja pelenkázza!" :D

@rezsöatya: Tudom én, hogy fura időket élünk, de ennél a látványnál ki feltételezi, hogy egy kisfiút lát?!

kepfeltoltes.hu/view/140620/DSC01078_www.kepfeltoltes.hu

rezsöatya 2014.06.20. 20:13:12

@Chamroe: en biztos nem... mert nekem azt irja ki, hogy kep nem talalhato... :-(

rezsöatya 2014.06.20. 20:20:47

@Chamroe: megvan! A linkhez meg hozza kell irni egy "_.jpg" -t es maris lathato...

DieNanny CH 2014.06.20. 20:29:28

@Chamroe:

Hát, gyönyörű baba. Honnan tudod, hogy fiú?

DieNanny CH 2014.06.20. 20:32:31

@Chamroe:

Mikor a neveltjeimről mutattam a rokonságnak képet, ilyet szól nagynéném:
- De szép ez a kislány!
Mire én: - Mind a három fiú...
Ettől függetlenül mind a 3 gyönyörű. Az is megtévesztő, hogy hosszú a hajuk, és be sem volt fonva. (Merthogy tejcsoki színűek, a hajuk meg hosszú.)

rezsöatya 2014.06.20. 21:30:04

Latom a poszt nem sokakat hoz lazba, akkor maradjunk az off-temanal... szulok:

youtu.be/eyD5hpV_p3g

Chamroe 2014.06.20. 21:39:42

@DieNanny [SZ,CH]: nem fiú, lány, és az enyém :-) Tőlem kérdezték, hogy fiú-e vagy lány, én meg szakadtam a röhögéstől :-D

Muscari 2014.06.20. 21:47:28

@Chang Yai: szerintem mar megtette :-)

Muscari 2014.06.20. 21:50:13

@Chamroe: na, gratulalni meg elfelejte, szep mondhatom. Szoval gratulalok az uj kis jovevenyhez!

Muscari 2014.06.20. 21:55:18

Ugy latszik, ma cianoztak. Megyek en is aludni, holnap ugy is koran kelek. Kar, hogy Klappol nem jott.

nyuszigonosz 2014.06.20. 21:55:28

@rezsöatya: Hát nem. :-)
Látom most, magát a poszt- tolót sem.

Meg ugye foci van.

Imre apó 2014.06.20. 21:59:33

Mindenkinek mélységes tiszteletem!

Nem nőttem még ki a gyerekkorból, de ezt nem is bánom, mert nem tudom, hogy mit értünk felnőtt viselkedésen, persze a fogalommal tisztában vagyok, de kérdem én, ki tartja magát felnőttnek?:):) Szerintem sokan, és azt, hogy kell csinálni, a felnőttest tessékmondani?:))))) Nehogy valaki elmagyarázza:)):)

Most ne a gyermeteg játékokra gondoljunk amit még ma is sokan játszanak, igaz nem vallják be, de attól a gondolkodásmód még lehet jó?!!:):)

Volt itt sok kritika, nagyon veletek érzek, sokat gondolkoztam az egész sztorin.
Nagyon jó az, hogy itt olyan emberek vannak zömével, mondom zömével, akik tudnak őszintén normális módon kritikát írni, . nagyon köszönöm. Nem az az ember vagyok aki elsírja magát, vagy megsértődik.

Igen ez egy próba, köszönöm a segítséget a HÁ-nak. Lehet sorozat és akkor talán érthetőbb is lesz.

Tehát: nagyon hosszú időt töltöttem németben(16év), ezt nem sokan tudják, ez az én hibám, hogy nem adtam tájékoztatást.

Nemrég jöttem vissza a családomhoz Debrecenbe, ebben az évben. Az Amazont is én nyomtam 3 hónapig tavaly előtt, ezután pedig 6 hónapot egy másik német cégnél kint a bajor földön s ott befejeztem, majd tovább kerestem munkát kint. Ez egy ideiglenes muszáj volt. Nem lett új munka, ezért vissza jöttem Magyar honba a családhoz, ahol éltem az amazoni munka előtt, és itt kezdtem keresni állást. Azért hála a fentieknek csak sikerült találnom, igaz sokáig kellett várnom, de megvan.

A dolgozók akiknek vezetőjük vagyunk, illene tudnunk (rajtam és más hasonlóan gondolkozón kívül), hogy őket igenis meg kell becsülni, mert gondoljuk át, ők azok az emberek akik a vezetőség fizetését megtermelik, vagy ezt sokan elfelejtették? Hiába szereznek munkát az üzletkötők, ha nincs aki előállítja. Én mindig emberi voltam és maradok is.

Már 1998 óta idehaza vagyok és volt munkám is, és aztán meg nem(2012 óta nem)
Remélem így már bepótoltam azt, ami az elején lemaradt?!

Én szerettem a hazám és most is, a mostani helyzet nem rózsás ezt én is érzem, de optimista voltam és maradtam.

nyuszigonosz 2014.06.20. 22:00:59

@Chamroe: Akkor szép és kellemes várakozós hónapokat.:-)
Meg jó egészséget!

DieNanny CH 2014.06.20. 22:04:52

@Imre apó:

Köszi. Bár kicsit zavaros...
Szóval, 2012-ig éltél No-ban.
Idén jöttél haza.
Mit csináltál 2013-ban? (Csak a tisztánlátás végett.)

Gratulálok a munkádhoz, a lényeg, hogy szeresd csinálni!

Ja, 16 évig úgymond ingáztál ki? Feleséged meg a gyerekekkel itthon? Milyen érzés volt?

Imre apó 2014.06.20. 22:15:12

@DieNanny [SZ,CH]: 2013-ban voltam a másik cégnél fél évet, előtte 2012 októberétől dec végéig amazon. Ezek előtt idehaza 1998-óta multiknál (2 multi). Ingáztam igen 2012 óta. 1975 NDK egészen 1982-ig, majd 1987-től Bréma 1998-ig, na itt kint éltem folyamatosan, csak 1990-től jöhettem haza, előtte gondolom lecsuktak volna (diszidálás).

Papagály (törölt) 2014.06.20. 22:20:40

@Lex D'Arquebus: küldjed, a hejesírást hivatalból elnézzük ;), svájc meg ájtí különösen érdekel.

Imre apó 2014.06.20. 22:52:43

@Chamroe: Majd kikerekítem 1 jobbra:):)

mommmmo 2014.06.20. 22:54:35

Mondjuk szerintem erdekes tema, hogy jooo hosszu Nemetorszagban toltott ido utan milyennek tunik a magyar munkahely kultura,,,bar nemet nagyfonokkel ez mar nem teljesen autentikus.

Hogy mondjak egy peldat, nalunk pl. A budget mindig egy interaktiv alkufolyamat volt a felso es a kozepvezetes kozott (az elobbiek eloalltak egy szandekosan tul ambiciozus cellal, az utobbiak fogtak a fejuket, hogy jaaaaj, az lehetetlen stb) aztan eltancoltak 1-2 kort, es megvolt a koordinalt budget.
Magyarorszagon meg amikor a nagyon kapzsi nagyon szemet multikrol szolo sztorikat hallom, idonkent felmerul bennem a kerdes, vajon a magyar, jobbara feudalisztikus viszonyok kozott nevelkedett kozepvezeto kepes alkudozni felfele, vagy csak fogat csikorgatva atkozodik, es mindent behajt es lever a jobbagyain?
Nnna, ez pl egy erdekes kerdeskor a munkahelyi kulturakat illetoen, de van meg egy par.

morsels (törölt) 2014.06.20. 23:21:15

@Imre apó:
'87-ben mar nyugodtan hazamehettel volna. Szerintem a 70-es evek vegetol mar nem csuktak le senkit.

morsels (törölt) 2014.06.20. 23:30:28

@Imre apó:
Hogy oszinte legyek, en nehezen viselem a stilusodat a kommentekben is, a posztjaid nem javitottak az en velemenyemen.
Ez a poszt sem :-)

morsels (törölt) 2014.06.20. 23:56:35

@Chamroe:
A marlenka sokkal jobb, mint a turorudi :-)

Papagály (törölt) 2014.06.21. 00:47:31

@Határátkelő:
én is adnék neki esélyt. sőt, vártam a harmadik amazonos részt is tőle, amiben majd "minden a helyére kerül". kár, hogy egyelőre még annak sem jött el az ideje.
ahogy az olvasók jelentős része, én is úgy gondolom, hogy sokkal több tapasztalat és élmény van a tarsolyában, mint amennyit eddig mutatott.
de az amazonosoknál is gond volt, hogy nem volt kerek a történet. olyanok voltak, mint egy szappanopera, amit szándékosan húznak, de sajnos drámai ív nélkül, ami a nézőt (olvasót) másnap este 8-kor is a doboz elé szegezné.
szerintem az önállóan nem értelmezhető / élvezhető írások nem igazán kaptak jó fogadtatást. mondhatjuk úgy is, hogy nem érett még hozzá meg a közönség. :)
szóval: hajrá klappol! lepj meg bennünket egy kerek sztorival, én hiszek benned! :)

Papagály (törölt) 2014.06.21. 00:59:30

@házelőtthinta:
mosolyogj csak iljics...

látom, fogalmad sincs róla, hogy mennyire fontos, hogy - a lehetőségekhez mérten - a dolgozó jó érezze magát, hogy azt érezze, hogy Ő fontos, az igényei fontosak. vannak ám olyan tevékenységek, ahol óriási a különbség egy termelékeny, jó hangulatú csapat teljesítménye és egy olyané között, ahol a hozzád hasonlóan motivált, pozitív beállítottságú emberek dolgoznak.
sőt, nem csak a termelékenységben / minőségben, de a szintén nem elhanyagolható pénzügyi hatású fluktuációban is igen erősen meglátszik, hogy a főnököt érdekli-e a beosztottjai véleménye, hangulata, "lelkiállapota". egy olyan területen, ahol az első 6 hónapban a legtapasztaltabb kollega is csak figyel és tanul (azaz viszi a pénzt), abszolút nem lényegtelen, hogy meddig maradnak az emberek.

van szerencsém olyan helyen dolgozni, ahol a főnökök tényleg az optimális feltételeket igyekszenek megteremteni ahhoz, hogy képességeink legjavát tudjuk nyújtani. érzékelhető, hogy a vezető hozzáállása nem az, hogy én már "fent" vagyok, te meg egy alsóbbrendű lény vagy. sokkal inkább mediátorok, kiszolgálnak bennünket és pontosan tudják, hogy nélkülünk mit érne a cég.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.06.21. 04:37:26

@DieNanny [SZ,CH]: Ohhh nälunk is ez az elsö kérdés. :-) Ennek az oka: a dolgozo felé "mutatott" érdeklödés, vmint a beszélgetés oldottabbä tétele. :-)
Nälunk van anonim dolgozoi kérdöiv...aminek az elsö kérdése: részleg? A mäsodik meg: Neme? A mi részlegünkön eddig én voltam az egyetlen nönemü... :-) Én mär amugy évek ota nem töltöm ki, mert vältozni ugysem vältozik semmi.
A 12:10-esre: "Az én diplomám itt nincs honosítva - nem lehet -, a vezető mégis beleszámította, amennyire tudta."
Nem gondoltäl még arra, hogy itt végezz el vmi sulit? Tudod, hogy ezek mennyire papirfetisisztäk? :-)
Az ovonöi föiskolähoz sajnos tudnod kellene angolul vagy franciäul még pluszban...
Semmit nem fogadnak el a diplomädbol? Mert ha szerencséd van, akkor beszämitanak 1-2 tärgyat vagy évet, és nem kellene az egészet elvégezni. Ezt a kinézett intézmény tudja megmondani, mindenhol van egy olyan részleg ahol csak az "ilyenekkel" foglalkoznak. Ha szerencséd is van, akkor még segitökészek is. ;-)
@Lex D'Arquebus: Nem azért fogunk, hanem hogy miért C3-sal költöztél. ;-)
Mirjam, ha olvasod:
A 3.oldalt csak, csak mäshogy nem tudtam berakni. :-)
www.phzh.ch/Documents/phzh.ch/Ausbildung/Studieren_Stdieninfos/Kiga_Anforderungen_Englisch.pdf
@Zka: Sokszor itt is, ha visszamegy az anya dolgozni, akkor az egész (ha nem több) fizetése rämegy a gyerekfelügyeletre (szittyo + intézmény). És vannak, akik visszamennek, de nem a kényszer miatt.
@Chamroe: Én is gratula! :-) Amugy meg, Angliäban sincs egész nap bent a suliban / oviban a gyerek, igy még külön jo is lenne, hogy neked "nincs" munkäd, "csak" egy pär honapos ded. ;-)
@diggerdriver: :-))))

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.06.21. 04:57:39

@vazzup: OFF Black Sabbath koncerten voltam ma. Ozzy-t lätnom kellett élöben...:-))) ON

Morgo1229 2014.06.21. 06:12:41

@Imre apó: szoval iden jottel haza Debrecenbe es mennyi ido utan?

Morgo1229 2014.06.21. 06:44:17

@diggerdriver: :-) hat ha nem is 10 perce fogant Chamroe bebije de Junius 6.-an elvileg.

DieNanny CH 2014.06.21. 09:01:56

@Naschkatze (Mostindien / CH):

Főiskolát elvégezni lenne lehetőségem, csak pénzem nincs hozzá... :-)
Amúgy tanfolyamokra járok, a bölcsi évente beiskoláz egyre, és ő is fizeti. Sőt, a tanfolyamon eltöltött időmre órabért is ad! Így volt a Gordon-tanfolyam, volt Elsősegélynyújtás csecsemőknél-gyerekeknél, idén meg megyek Tagesmutter-tanfolyamra.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.06.21. 09:15:15

@Muscari: igen, emlékszem, de azóta határátkeltek még egy jó nagyot.

2014.06.21. 09:21:46

@adg [Au, Darwin]: @Imre apó:
Már csak azt nem értem, mitől multi egy 80 fős gyár, amit maga a tulajdonos vezet?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.06.21. 09:26:52

@Morgo1229:
A D-day napján.
Akkor nagy csata volt...
Akkor minkét helyen sikeresen áttörték a védvonalakat és megtörtént a kapituláció.
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Papagály (törölt) 2014.06.21. 10:49:41

@DieNanny [SZ,CH]: jól láttam, hogy szemeszterenként 1-2 ezer euró? hány év alatt térülne meg a befektetés?

DieNanny CH 2014.06.21. 12:12:31

@Papagály:

Kezdő óvónő nettója 4000. Úgyhogy, fogyasztási stílustól függ. (És a tanulás éveiben még meg is kell élni valamiből...)

Papagály (törölt) 2014.06.21. 12:31:27

@DieNanny [SZ,CH]:
gondolom, nem muszáj nappalin végezni. ha mégis: mellette is lehet részidőben dolgozni. persze, kérdés, hogy megéri-e. (azaz, hogy mennyivel lenne több tőle a fizetés.) ha mondjuk csak további 5 évet tervezel ott tölteni, akkor biztosan nem éri meg. de ha még 20-at, akkor már valószínű.

DieNanny CH 2014.06.21. 12:38:00

Ha itt most heti 5, 5és fél napot dolgoznék, a nettóm kb 3600 lenne. Tehát nekem így is megéri.

Muscari 2014.06.21. 15:30:03

@Chang Yai: en arrol lemaradtam. Hova koltoztek?

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.06.21. 19:02:20

@Morgo1229: Szerintem nagyon egyben volt. :-) Mondjuk én nem ismerem, férjem szerint a youtube-on ahol minden fönt van, vannak elrettentö videok. Nem mozgott sokat a szinpadon a szokäsos jobbraszalad üvöltenek a rajongok a jobb oldalon - balra szalad üvöltenek a rajongok a bal oldalon -on kivül meg a kezeket a magasba és csäpoljatok-on kivül nagyon nem volt mi. De egy közel 70éves embertöl, aki ugyszolvän a halälbol jött vissza, nem is värunk sokkal többet, nem? :-)
Szerintem én voltam az egyetlen a stadionban, aki egy szämot sem ismert azok közül amit jätszottak. :-))))
@DieNanny [SZ,CH]: Mondjuk amit @Papagály: is irt, ugy nem éri meg, ha nem ide tervezel... bär ugye ki tudja? Talälsz egy helyes akärmilyen nemzetiségü fiut, és märis dugäba döl az 5év mulva hazamegyek terv. :-)
@Papagály föntebb linkeltem egy oldalt, onnan ki lehet következtetni a föiskola oldalät. A követelmény nem egyszerü, Nanny ott vérezne el, hogy kell angol vagy francia nyelvtudäs még pluszban. A különbség a magyar ovikhoz képest annyi, hogy itt az ovi az olyan iskolaelökészitö-szerüség. Nanny bölcsisekkel foglalkozik, szerintem elörelépés lenne mindenféleképpen. A különbözö tämogatäsoknak utäna kell järni, de amugy itt is, mint sok helyen dolgoznak a föiskola / egyetem mellett, fizetik az albit stb. Kevesen vannak, akik otthonrol nyomjäk.

Papagály (törölt) 2014.06.21. 19:09:54

@Naschkatze (Mostindien / CH):
engem kicsit meglepett, hogy ennyire "alulértékelt" svájcban is az óvónő. lényegében alig valamivel van a szakképzetlen bérszint felett. :(
s ha így van (párszáz frank a havi bérben mutatkozó különbség), akkor még 20 éves időtávra se vagyok benne biztos, hogy megéri a plusz erőfeszítést / lemondást / lelkierőt, amit a papír (újra)megszerzése igényel.

azzal nem értek egyet, hogy az iskolaelőkészítő-szerű ovi előrelépés lenne a bölcsődéhez. attól, hogy nem direktben megy a fejtágítás, még nagyon is fontos életszakasz, sőt!

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.06.21. 20:46:07

@Papagály: Nem alulértékelt, Nanny a nettot mondta, aminek a bruttoja +/- 5ezer. Ami itt nem rossz fizetés, hidd el! ;-) Kezdö titkärnö ügyvéd mellett kap 3600bruttot, barätnöm csinälta innen tudom. Ö is 30fölött vältott, mostmär nem ott van, de el kellett kezdenie valahol. Itt jellemzö az éves / 2évente fizetésemelés (ami sokszor arra jo, hogy ätessél joval magasabb adosävba...) A kezdö bér sehol sem "jo", és ältaläban 20évesek elsö munkahelye kb.
Elörelépés szerintem ott is megmutatkozna, hogy 100%-os szerzödése lenne, fizetett 5hét szabival és a szokäsos szünetekkel, ünnepnapokkal. Ha szerencséje van, akkor kollektiv betegbiztositässal, ami joval olcsobb, mint ha privätban kötsz.
Félreértés ne essék, nem nézem le azt, amit Nanny csinäl.
De! Szerinted egyenértékü egy bölcsödei gondozonö egy iskolaelökészitös ovonövel? Mert szerintem nem, és a képzési szint szerint sem, valamint a fizetés szerint sem. ;-) A tärsadalmi megbecsülése is jobb szerintem.

Badeni_lakos 2014.06.22. 13:29:03

Jó a Klappol cikke, és hasznos is, csak :

Minimalista.
Nem írja pl. hogy Németo.ban pontosan melyik városban pontosan milyen munkakörben, mit dolgozott, és mennyi ideig. Hol lakott (milyen lakásban mennyiért, kivel, stb) mennyire érezte kint jól magát. Barátok, barátnő? Sport?
> Mi hiányzott neki kint?
> Mi hiányzik neki Németo.ból most itthon? újra Ó itthon:))
> Mi az, aminek nagyon örül, hogy itthon van. És minek nem.
> Mi az, aminek örül, h "kint hagyta" ami nem tetszett neki Németo.ban? (pl. esős időjárás, nem oly csinos nők, más ízű kaják, stb. stb.)
> Spec kérdésem: Logisztikai rendszerek és szervezettség, Németo. és itthon. Mik a különbségek egyforma, azonos szinten álló vállalkozásoknál, amelyek olyanok mint a fent említett hazai cég, ami a supply chain rendszert éppen hogy bevezeti. Milyen gyorsan kiviteleznék ezt kint és itthon?
Hogy érzi, hogy a Stressz, kint vagy itthon a nagyobb rajta?

Határátkelőnek:
Szerintem, ha ebből sorozat fog készülni, akkor érdemes lenne külön mappába gyűjteni Klappol posztjait!

Üdv,
Legjobbakat mindenkinek!

Badeni_lakos 2014.06.22. 13:29:11

pár lényeges kérdésem még lemaradt:

$$$ : Kint mennyit keresett nettó kézhez (kb. -tól -ig) és hány év szakmai tapasztalattal? Munkavégzés szaknyelve: Német nyelven perfektül mindent? vagy csak simán angolul?
Itthon most mennyit keres nettó (kb. tól ig)

És amit a Pénz ér:
Vásárlóerő-paritáson (PPP) hogy érzi a mostani magyar fizetését, ugyanannyi ugyanolyan jó termékeket és szolgáltatásokat tud rajta megvásárolni, mint kint? Vagy nem, és a kinti fizuból többet és jobbat tudott? (u.a. azt a szolgáltatásokat értsük bele!)

Emocionálisan:
Megérte amiatt az emocionális többlet miatt hazaköltözni, amit itthon élvezel (és boldogabbá tesz) <=> és áldozatot hozni: lemondani a német több fizuról és (valószínű) jövőbeli még jobb fizetésemelkedésről? (pl. tudom, h a bonni DHL ben iszonyat jól lehet keresni logisztikusként, csak iszonyú messze is van Magyaro.tól, más kaják, esős időjárás stb.)
De h újra itthon vagy, szóval megérte ez az alternatív költség ? (fizetésbeli anyagi áldozat.)

Nagyon Köszi a válaszokat!
Mindenkinek kitartást!
Üdv!

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása