oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. április 01. 06:48,  Amerikai álom Magyarországon 926 komment

2014. április 01. 06:48 Határátkelő

Amerikai álom Magyarországon

Tegnap azt ígértem, hogy egy virtuális párbeszéd első felét olvashatjátok, ígéretemhez híven ma itt az „ellenposzt”, melyben Egy boldog magyar nevű szerző arról ír, szerinte miért is jó ma Magyarországon élni, és miért nem jó elmenni. (A tegnapiak fényében kíváncsi vagyok a reakciókra...) Ha a tegnapi posztot nem olvastad volna, akkor azt ide kattintva megteheted - szerintem érdemes is!

Balaton lángossal_2.jpg

„Egy olyan országról szeretnék írni, ahol - ha sok minden nincs is rendben, de - jó lakni. A világ országai közül a leggazdagabb 20%-ba tartozik, jó az egészségügy, az oktatás, az infrastruktúra. Ja, és van még egy nagyon fontos tulajdonsága: ott születtem, ezért értek a nyelven, nem kell megszakadnom, hogy elérjem egy dokkmunkás szintjét nyelvtudásban, ismerem a történelmet, a kulturális szokásokat, az ételeket, a nyelvtant. Persze, nem nehéz kitalálni: Magyarországról szeretnék írni.

Nem fejtem ki jobban az első sorban leírt állításomat, ami a leggazdagabb országokról szól: meg lehet nézni a világhálón az egy főre jutó GDP-t, az egy főre jutó orvosok számát, a vezeték nélküli internet lefedettséget, az úthálózatot stb. Mindből benne vagyunk a javában.

De bizonyítom máshogy! Egy barátom szokta mondogatni: ha lenne lehetőség arra, hogy egy kinyitott atlasz fölött feldobsz egy követ, és ahova esik, ott születnél meg újra, akkor feldobnád-e? Mert leeshet Kanadában, de Nigériában, Albániában, Pakisztánban vagy Indiában is. Maradjunk annyiban, hogy benne vagyunk a legfelső ötödben.

Ha megélhetés nincs, semmi nincs

Persze felmerül a kérdés, hogy akkor miért érezzük magunkat rosszul a bőrünkben, hiszen a boldogságfelméréseken majdnem mindig a végén találjuk magunkat. Erre is van talán megfelelő válaszom, de először szeretném a személyes történetemet elmondani.

Egy vidéki kisvárosban születtem, inkább nem túl jómódú családba. Nem lett volna rossz, de édesapám alkoholizmusa miatt nem éltünk fényesen (nem volt Trabantunk). Az iskolában sem voltam éltanuló, olyan jó négyes.

Ennek ellenére simán felvettek középiskolába, majd onnan egyetemre. Azt a pár tantárgyat ugyanis szerettem és tanultam, ami érdekelt. Jó, rajzból nem voltam jó, meg énekből, na bumm.

Az egyetemet sem a kitűnők között végeztem: csak csodálkoztam, hogy mennyi okos ember van körülöttem. Ezután mégis első hónaptól van állásom, jól megfizetnek, jó a munkahelyi hangulat (a válság éveiben volt, mikor nem volt munkám majd egy évig, hát senkinek sem kívánom).

Van jó családom, a barátokkal együtt megyünk nyaralni (családostul, akinek nem lenne egyértelmű), hétvégenként sokat találkozunk szintén velük, a gyerekeknek mindenük megvan, főleg a jó oktatás. A nagyobb családdal is sokat vagyunk együtt (születésnap, első áldozás, karácsony stb.)

Hihetetlen, ugye? Pedig igaz. Ehhez nem kellett elmennem sehová, csak tanulnom, meg dolgoznom. Azért is írtam le a családi hátteremet, mert látszik, hogy ehhez még magas beosztású rokonok, ismerősök sem kellettek. (Tisztára, mint az „amerikai álom”. :-) ). Szóval ilyen ország ez a Magyarország. Azt tudom, hogy a megélhetés a legfontosabb: ha az nincs, akkor semmi nincs.

Miért jó hely?

Azonban ha van, akkor az embernek marad ideje rácsodálkozni a jó dolgokra, és érezni, hogy miért jó hely a hazája:

- Minden kis szónak ismered a pontos jelentését, árnyalatát

Nemrég egy kisebb összejövetelen beszédet kellett mondanom: minden szót alaposan megrágtam, és élveztem, hogy minden szót PONTOSAN érzek, értek, pontosan ki tudom fejezni magam.

Egy pillanatra rossz érzésem lett, mikor arra gondoltam, hogy ha ezt ANGOLUL kellene elmondanom (amelyik nyelven nagyon sokat tanultam, de nem túl jól beszélem), akkor ebből semmi sem lenne. Ez az, mikor érzed, hogy otthon vagy. (Egyszer emlékszem, mennyire kiröhögtek a németek – joggal -, mert barkácsoltam valami német mondatot, és összekevertem bizonyos szavakat.)

- Az ételek

Ehhez nem kell sokat hozzáfűzni. Ezek is az otthonosság érzetét keltik. Van egy ismerősöm, aki határon túli magyar, és néha szoktam nála enni. Pedig ugyanolyan ételeket készít, mint mi (töltött káposzta, bableves stb.), mégis mindennek teljesen más íze van. Pedig nem angol, francia, arab konyha, csak egy icipicit más, mint amit megszoktam.

- A barátok

Őket sem érdemes itt hagyni valami kis inger, ígéret miatt.

Miért kell külföldre menni?

Felmerül a kérdés, hogy a Határátkelőn blogoló sok külföldre kényszerült (a többségük kényszerült és sodródott, csak a kisebbség ment kíváncsiságból) embernek miért nem sikerült itthon is megélni? Sokat töprengtem ezen és alább próbálom összefoglalni.

Először is nagyon fontos dolog a tudás, a tanulás. Azt vettem észre, hogy ha olyan dologhoz értesz, amire SZÜKSÉG van, akkor sokkal könnyebben el tudsz helyezkedni, mint egy alibi szakkal. Ha értesz valamihez, az már valami.

Egy szakács, egy villanyszerelő, egy tanár, egy orvos az már valami, de a ruhatár, kommunikáció, anglisztika alibi szakok, de sima érettségivel is rendelkezik már mindenki. Ezekkel nem nagyon lehet itthon megélni.

Persze tudom, hogy a suliban a fizika meg a matek volt a mumus, mert ahhoz egy kicsit érteni kell (nem mintha lehetetlen lenne megtanulni), de aki ezen a vonalon halad tovább, nem lesz bajban.

Ha nem megy a tanulás, de valami nagyon érdekel, és azt szorgalmasan csinálod, becsületesen, akkor sem lesz baj. (Pl. van egy ismerősöm, füvet vág nyaranta magánszemélyeknek. És sok munkája van, mert senkit sem ver át, ott van időben, szépen nyírja a füvet.)

Itt szeretném kedvenc mondásomat idézni: mindenkinek legnagyobb baja saját maga! Mikor siránkozunk, hogy a főnök milyen szemét, a barátom elhagyott, nincs megfelelő munkám, akkor nem a világra kell haragudni, hanem arra kell gondolni, hogy én mindent megtettem-e, én elég jó voltam-e?

Az a tapasztalatom, hogy a Segíts magadon, Isten is megsegít mondás tökéletesen igaz. Ha én jól csinálom a dolgomat, valahogy a végén (ha nem is egyből) minden jóra fordul. Azért is mindig magunkban kell keresni a hibát, mert azon segíthetünk, de más hibáját nem javíthatjuk ki.

Az a 45 év

Azonban elismerem, hogy sokan nem tudnak itthon megélni. Aki az előző tulajdonságokkal nem rendelkezik, azaz esze se sok van, meg szorgalma sincs, sokkal jobban megélhet nyugaton. Ne felejtsük el ugyanis, hogy itt volt negyvenöt évig az orosz hadsereg!

Mondjuk elég, ha NDK-t és NSZK-t összehasonlítjuk. Ugyanaz a nép, ugyanaz a történelem, csak a keletieket egy kicsit megszállták az oroszok. Láttuk a különbséget. Megnézném, milyen lenne Franciaország egy kiadós ruszki megszállás után. Ezért van az, hogy náluk nem kell annyira küzdeni, azaz a magasabb életszínvonal miatt az alacsonyabb rétegnek is több hullik le az asztalról. Ezért Londonban sokkal többért mosogathatsz, mint itthon.

A csapda

Ha azonban azt vesszük, hogy egy külföldre költözés mennyi erőfeszítéssel, idegeskedéssel, bizonytalansággal, tanulással (pl. nyelv), kezdeti beruházással jár, akkor felmerül a kérdés, hogy ekkora erőfeszítéssel nem lenne-e egyszerűbb itthon tanulni valamit?

Ki kellene számolni mindenkinek. Itthon ugyanis vannak egyéb előnyök. Az egyik legnagyobb csapda ugyanis a hazatérés. Mert az szinte lehetetlen. Idéznék a Ford Fairlaine kalandjai c. filmből: elegem van a király életből, a jó nőkből, csak téged akarlak! (annak, aki ismeri :-) ).

Tehát: már elég sokat kerestem kint, jól éltem, most már elég, hazajövök ötödannyiért dolgozni. És ez a csapda: csak egyszer kell eldöntened, hogy elmész, soha sem tudsz már visszajönni.

Ismerőseim már nagyon régen Angliában élnek, és hitegetik magukat, hogy majd haza jönnek, meg a gyerekük is jól beszél magyarul. Persze, mikor ott nőtt fel, angol nővel ismerkedik meg, biztosan hazajön. Főleg, hogy neki a haza UK lesz majd. Ezt úgy hívják, hogy önbecsapás.

Miért érezzük magunkat rosszul a bőrünkben?

A boldogságfelméréseken rendre viszonylag szegény országok végeznek elől, ezzel tulajdonképpen bizonyítva a tételt, hogy a pénz nem boldogít. Arra már régen rájöttem, hogy ha sokszor elmondanak nekünk valamit, akkor a végén elhisszük. Németországban örökké azt hallottam, hogy ebben a gazdasági helyzetben nem engedhetjük meg magunknak stb.

Egyszerűen arról van szó, hogy rosszul akarjuk-e magunkat érezni. Ha igen, akkor rosszul is fogjuk. Ha olyan ideált tűzünk ki magunk elé, amit lehetetlen elérni, akkor ne csodálkozzunk.

Ha valaki a feleségét valami TV-ben látott hírességre akarja cserélni, vagy mindig eggyel jobb autóra vágyik, akkor meg is érdemli. Ha belegondolunk, egy egyszerű melegvizes zuhanyzás vagy egy reggeli is luxus az emberek többségének, hát nem jól élünk?

Azonban elismerem, hogy ezeknek a gondolatoknak a belátásához élettapasztalat szükségeltetik, nem mindenki tudja elfogadni, de javaslom, hogy egyszer mindenki játssza el ezt a játékot: ha valami nem sikerül, próbálja meg pozitívan feldolgozni! Nehéz, de hasznos játék.

Biztatás: határozott meggyőződésem, hogy a történelem mostoha volt hozzánk, Trianon és főleg a szovjet megszállás lesodort bennünket a kijelölt útról, így mélyen a saját tudásunk alatt teljesítünk.

Azonban sokszor bebizonyosodott, hogyha hagynak minket békében dolgozni (itt főleg a 48-as polgári átalakulás feudális, kisstílű leverésére gondolok, ahol mi voltunk a progresszió, az osztrákok meg a múltat erőltették, nem értették meg az idők szavát), akkor vissza tudunk térni hamarosan a minket megillető helyre a világ országainak sorában. És akkor talán nem kell annyi embernek elmennie.”

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Együnk valami finomat! Arra gondoltam, megkérlek titeket, írjátok meg, mi a kedvenc ételetek ott, ahol éltek, hogyan készítitek el, illetve hogyan készítitek el a kedvenc magyar fogásaitokat – hogyan pótoljátok az alapanyagokat, fűszereket, mit változtattok, ha kell. Ha mindehhez fényképe(ke)t is küldtök, akkor ez az egész nagyon hasznos és (nem utolsósorban) jó móka lesz. Várom tehát a recepteket, fényképeket, kis történettel ahataratkeloKUKAChotmail.com címre. Már az első nap után több is érkezett, úgyhogy hajrá!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr905880507

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tableno 2014.04.02. 11:53:14

@mommmmo: ja, bocs, akkor félreértettelek. Őszintén szólva én már az elején amikor felmerült a téma, abbahagytam az olvasást, mert nem volt kedvem gyíkember-ufó összeesküvés-elméleteket cáfolgatni napestig. Úgyhogy azt már nem láttam, hogy esetleg volt-e értelmes kérdés is...

macamuca [IHUN] 2014.04.02. 11:54:11

@Kövérmadár [swe]:
"... akkor szavazzunk Mucika pártjára."

Tied a pártelnök-helyettesi pozi! Vagy amit akarsz. Válassz.
:)))))))))))))))

@tableno:
Jelentkezhetnék szóvivőnek? Műszaki dolgokhoz minimálisan értek (=annyit, hogy dumálok róla akármeddig, pláne felkészülés után), de nem is tervező-kivitelező-hasonló szeretnék lenni a Tablenogép-nél :))))
(ha mégis muszályos a műszaki végzettség, akkor szeretnék jelentkezni az említett térítéses képzésre is :DD)

mommmmo 2014.04.02. 12:02:37

@tableno: ez eppen egy egesz normalis kerdes volt egy erdeklodo kivulallotol, aki hallott ugyan osszeeskuvesekrol meg a hedge-rol is, de kivancsi volt a hozzaertobbek velemenyere.. es en megprobaltam ezt elmagyarazni, mire jott Charlie es elmondta , hogy igen a bankok mindent lehedgelnek, plusz el is magyarazta aztaz egesz derivativ ugyletet a fentebb lathato zsargonban, szerinted ki tunt professzionalisabbnak.
Na persze o, bar en voltam az, aki konkretan a kerdesre valaszolt.
Na mindegy ilyen az elet ebben a szakmaban:(

tableno 2014.04.02. 12:10:55

@macamuca [IHUN]: természetesen a költségtérítéses képzés teljesítése alapfeltétel minden Tablenogépes pozíciónál, a takarítót beleértve. Nekik ajánlom a speciális Nemzeti Tisztaságügyi Referens OKJ tanfolyamot, ami után akár közmunkásként is hajlandó vagyok őket foglalkoztatni. A tanfolyam díjára EU-támogatást is lehet kérni, a pályazat beadása a Tableno-consult ZRT-n keresztül történik, csekély 10% jutalék fejében.

2014.04.02. 12:21:10

@tableno: akkor sorban
- a nem vanilla a complex derivativok (pl tobb labon allo multi-currency swap), aminek complex a "valuation"-je es kulon model kell ra (a complex, ugynevezett exotic termekekre). Ezekhez a modellekhez kellenek az igazi specialistak es a bankarok bagy resze nem is erti ezeket a termekeket.
Kulon market risk modellezes (RWA szamolashoz)

- az off-BS a szurke kategoria, a felig auditalt, felig bevallott kategoria

- amivel hedgeltek: currency swap. Akivel (vagyis counterparty risk, vagyis credit risk) meg az anyabank.

@mommmmo: nem vagyok kozgazdasz, legalabb tizedszerre mondomm itt el. Matematikus, csak eppen egy bankban.
Es mint mondtam, meg csak most olvasom, hogy mi tortent, ugyanis nem kovettem abban az idoben a magyar esemenyeket, a UK szektorra es a sajat portfoliomra meg nem volt hatassal
Mi volt az alapkerdesed. En CTboytol olvastam, ahol megkerdezte, hogy szoktak -e hedgelni a bankok.

macamuca [IHUN] 2014.04.02. 12:29:12

@tableno:
Kérem felvételemet mindkét képzésre (látod, lojális vagyok a céghez, és ég bennem a tudásszomj!), valamint igénybe szeretném venni a képzési támogatást is, az említett pályázati lehetőség kihasználásával, a leírt módon.

A folyamatban lévő képzésre tekintettel szeretnék rugalmas munkaidőben dolgozni (=éjjel-nappal), és természetesen a szükséges végzettség megszerzéséig minimálbérért. (az éves prémium, az más kategória, az nem munkabér, mint tudjuk).

Kérnék tájékoztatást a munkakezdés pontos időpontjáról (nap, óra), valamint az elvégzendő feladatokról.

mommmmo 2014.04.02. 12:30:53

@charlieharper [seoul, south korea]: ja, csak neki ugy hangzott a kerdese, hogy a bankok amugy is lehedgeltek az "arfolyamveszteseget" szoval mi alapon terheltek ra a jonepre a kart. Amikor epp azert kellett "raterhelniuk" a jonepre a kart, mert kulonben ok sem tudtak volna fizetni a swap kamatokat a nemzetkozi piacokon. Viszont te epp jovairtad ezt az osszeeskuveselmeletet azzal, hogy alatamasztottad, hedgelnek, bar tudom az egesz csak egy felreertes volt..
Mindegy, fatylat ra, tokmindegy. Mindig utaltam a banking-ot, en is vallalati penzugyes vagyok de azert matematikusnak izgis lehet lenni abban a szektorban.

2014.04.02. 12:35:44

@mommmmo: nezd, meg nem ertem a vegere, de az alapjan, amit eddig olvadtam, a hedge-ben, akikkel megkotottek a szerzodest a bankok, az az anyabank volt. Osztrak bank Mo veszit a hedgen, Osztrak Bank Becs meg nyer (osztrak bank Becs meg az anyavallalat).

Persze, tudom, kulon jogi egyszeg az osztrak bank Mo.... Osztrak bank Becs meg el"casino bank"-ozta a nyereseget ugyanugy, mint a UK bankok

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.04.02. 12:43:59

@tableno: Nem tudom, hogy hogyan reagálnának a most a törvényi tiltás erejétől tartók egy marihuána liberalizációra. Lehet, hogy csak annyi történne, mindenki sodorna egy spanglit és utána kihúzná a bakancslistáról. Vagy lenne még egy rublika, amit a hétvégi diszkóbalesetek okaként be lehetne húzni. ?

mommmmo 2014.04.02. 12:44:48

Na ez igy mar kezd informativabb lenni, koszi. Amugy nyilvan a magyar leanyvallalat, a hitelezo csak veszithetett a hedge-n, hiszen az alapugyleten nyert amikor az egekbe szoktek a neki fizetendo chf kamatok.
A hedge logikaja szerint ez csak igy lehetett, a konkretumok vegigbongeszese nelkul is. De amugy varom a folytatast:)

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.04.02. 12:47:00

@Kövérmadár [swe]: És az ugye elő sem fordulhat, hogy zsibbadtan ül volán mögé az emberke? A vezetési képességet nem befolyásolja?

2014.04.02. 12:53:30

@mommmmo: majd irok a Pestisnek, mert szerintem o kovette az esemenyeket es o bankar (bar szinten csak matematikus) :)

macamuca [IHUN] 2014.04.02. 13:06:02

@zöldeketbeszélek:
Bármi előfordulhat.
És a vezetési képességet sok dolog befolyásolja.
Alkohol, gyógyszer, feldúltság (akár öröm, akár baj-gond miatti idegesség), időjárás, stb.
Hogy ezek valamelyikével érintett személy beül-e a volán mögé, az már kizárólag adott személyen múlik, nem azon, hogy legális vagy illegális-e adott szer...

Ugyandehogy (törölt) 2014.04.02. 13:21:04

@charlieharper [seoul, south korea]: annyira tudtam, hogy innen is el tudtok jutni a szexig...

2014.04.02. 13:25:58

@Babette_: mommmo es morsels volt.

négyzet 2014.04.02. 13:33:01

és képzeld, hogy ott a jó szakmád, ügyes vagy és okos és még fiatal is, tettre kész és minden. de az egész megyében nincs egy qrva álláshirdetés sem. nem egy hétig, hanem évekig. ha menni kell, akkor talán már 3x annyi pénzért Ausztriába inkább? de hát biztos leírták fent kommentekben, ezt a 900 hozzászólást most nem fogom elolvasni.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.04.02. 13:34:44

@zöldeketbeszélek:
Ld. @macamuca [IHUN]: valaszat.
Ha valaki hulye es felelotlen, azzal nincs mit kezdeni.
Soha nem vezetek "zsibbadtan".

morsels (törölt) 2014.04.02. 13:37:26

@zöldeketbeszélek:
Hat ez olyan, mint a '23 millio roman ozonli el az orszagot' riogatas.
Valoszinuleg nem valtozna semmi.

mommmmo 2014.04.02. 13:38:55

En ezt a vanilat szigoruan csak az szurke 50 arnyalatabol tudom. :

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.04.02. 13:46:52

@macamuca [IHUN]: Valami olyasmire akartam kilyukadni, hogy ha legális lenne a mariska, akkor ez csak plusz egy tudatmódosító lenne, amivel a felelőtlenebbek volán mögé ülnének. Tehát lenne a felelőtlenül bevett gyógyszer, az alkohol és még a marihuána is. Pluszban.

tableno 2014.04.02. 13:58:46

@zöldeketbeszélek: van már tapasztalat több országból is, ahol legalizáltak. Többségében inkább pozitív, mint negatív.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.04.02. 14:03:12

@tableno: Hát ez most csúnyán hangzik, de nem bízom a saját fajtámban. Önmérséklet, önismeret? Ezzel nem állunk túl jól, szerintem. De az önpusztítás terén igen, sajnos.

2014.04.02. 14:10:06

@mommmmo: nalunk a 50 shades of grey, "50 sheds of grey"-kent jelent meg. Parodiaban

tableno 2014.04.02. 14:20:36

@zöldeketbeszélek: ez OK, de továbbra is az a véleményem, hogy az általános és kérlelhetetlen törvényi tiltásnak nincs hatása erre. Aki önpusztítani akar, annak ott van legálisan az alkohol, már ha egyáltalán érdekli az, hogy mi legális és mi nem. Szerintem a jelenlegi törvények leginkább az alkalmi "buliból" fogyasztókat sújtják, akikből teljesen fölösleges bűnözőt csinálni. Szerintem a mariskára hasonló szabályozás kéne, mint az alkoholra és a cigire: 18 éven aluliaknak nem árusítható, hatása alatt vezetni tilos, ellenőrzött minőség, adó, zárjegy, függőknek támogató csoportok és orvosi segítség, stb. Mert ami most van az a következő: hardcore bűnözők árulnak bárkinek bizonytalan eredetű és minőségű cuccot, a rendőrség pedig nem őket üldözi elsősorban (ugyanis nekik fegyverük és pénzük is van), hanem a tizenéves spanglizó suhancot vágja sittre - hardcore bűnözők közé, hadd tanuljon a gyerek. Ez mégis mire és kinek jó?

Latcho Rom 2014.04.02. 14:22:05

@mommmmo: 50 Shades of Piglet? alapkönyv.

blackhairlady 2014.04.02. 15:09:07

@Muscari: Jozsef utca 55. 1184. Tehat a 11. kerulet ezek szerint.
Itt a kacsa steak kepe, remelem jol masoltam be.

kepfeltoltes.hu/view/140402/1509786_10202638568996792_250308950_n_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

macamuca [IHUN] 2014.04.02. 15:12:41

@zöldeketbeszélek:
"Valami olyasmire akartam kilyukadni, hogy ha legális lenne a mariska, akkor ez csak plusz egy tudatmódosító lenne, amivel a felelőtlenebbek volán mögé ülnének."

Ne már, hogy a legális-illegális státusz és a felelősségtudat között párhuzamot vonsz!
Mi köze egyiknek a másikhoz?? Semmi.
Hisz a te logikád szerint, ha legális lenne, akkor a felelőtlenebbek a használata után képesek lennének pld volán mögé ülni. Node most, amikor illegális, ez nem történik meg. Vagy mégis??
Aki felelőtlen, az használata után is volán mögé ül. Most is, meg akkor is, ha legális lenne.

A legális-illegális státusz nem a felelőtlenekre van-lehet hatással, hanem sok más egyébre: pld a tableno által leírt szituban a felhasználókra, a beszerzés módjára, árakra, minőségre, felügyelhetőségre, stbstb.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.04.02. 17:42:13

@blackhair-lady:
Az irányítószám szerint a 18. kerülte.
1 - Budapest
18 - kerület
4 - kisebb egység a kerületen belül

Quercus a favágó 2014.04.02. 17:47:49

@charlieharper [seoul, south korea]:

Ne töltsd ezzel az időd barátom. Tavasz van. Én meg megértettem.
Aki úgy gondolja, hogy ebben a játékban nem csak a hitelfelvevők voltak a hunyók, hanem elsősorban a bankok, az egy hülye, összeesküvés elméleteket gyártó barom. Ja meg antiszemita(megelőlegeztem magamnak a bizalmat).
Az a baj velem, hogy öreg vagyok. Nem tudok hasra esni a piac, meg a spekuláció előtt. Az én szememben az érték, Digger, Madár, Babette, Kartács, Long, az atya, Sodalis, mimmi, a kertészlány, Gyöngyike, süti, na és persze kollégák. Petya, és az én Öreg barátom, Zopolite. Bocs, ha valakit kihagytam. Az én szememben az érték a munka. Fizikai, vagy szellemi, mindegy. Munka. A spekuláció nem munka. Az gazemberség. Amit büntetni kell. Szerintem. Ezért nem tudok hasra esni Soros Gyuri bácsitól. Mert szerintem egy gazember. Szóval ezért vagyok antiszemita.

Barátom. Van nekem gondom, nem kevés. Meg van egy nagy kertem. Mint mondtam itt a tavasz. Veteményezés. Meg a gondok. Kitöltik a napomat.

Sütemény1975 2014.04.02. 18:24:43

@shakti_rom: mire gondolsz? kávé, energiaital? kávét nem szeretem, energiaitalt nagy ritkán, de már csak akkor ha tényleg nagyon muszáj.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.04.02. 18:25:40

@macamuca [IHUN]: Ennyire félreérthető vagyok? Ha legális lenne, kb. olyan nehéz lenne hozzájutni, mint a cigihez, gondolom. Tehát az is simán megvenné, akit visszariaszt most az, hogy illegális, vagy az, hogy nem olyan egyszerű megszerezni. Erre írtam, hogy csak plusz egy tudatmódosító szer.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.04.02. 18:26:27

@tableno: még a végén meggyőzöl, van ebben igazság.

tableno 2014.04.02. 18:53:39

@QUERCUS(a favágó): te ne haragudj, elolvastad egyáltalán, amiről mi itt beszélgettünk? Mármint hogy szerintünk is hibásak voltak mind a bankok, mind az akkori kormány. Tehát egyetértünk veled abban, hogy a "hitelfelvevők magukra vessenek" álláspont hamis. Csak mi ezt kissé bonyolultabban fogalmaztuk meg, mert veled ellentétben értünk is hozzá. Csak muszáj titkolnunk néha, mert ugye mi gonosz bankár-gyíkember-zsidók vagyunk, így tökmindegy mit mondunk, úgy is pinának hallják. Köszöntem.

morsels (törölt) 2014.04.02. 19:03:15

@zöldeketbeszélek:
A problema ezzel az (es ez tenyleg komoly problema), hogy jelenleg nem lehet meghatarozni azt, hogy befolyas alatt vezetett-e valaki.
Termeszetesen vervetellel (csak vervetellel) meg lehet allapitani a szervezetben levo THC szintet, de ez igazabol nem mondja meg azt, hogy az illeto tenyleg befolyasoltsag alatt volt.
Tehat nem ugy mukodik, mint az veralcohol meres.

A kulonbseg legfeljebb az, hogy regebben nemigen mertek THC szintet ugye, mert a fujasos rendszer arra nem jo. Most meg csiinalnak vervetelt is. Nem lennek meglepodve, ha mar az engedelyezes elott is legalabb ilyen magas lett volna ez az arany :-)

De megegyszer. Ha jol tudom, akkor cannabis fogyasztasa utan 2 hettel is kimutathato a verben a THC. A befolyasoltsag (tehat amikor nem vezethetne) meg ha minden igaz kb. 4 orat tart csak.

Tapasztalatom ezzel kapcsolatban nincs, en nem elek vele.

De nem annyira egyszeru, na :-)

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2014.04.02. 19:08:29

Korábban nagyon sokat jártam külföldre, de az elmúlt pár évben már csak akkor, ha nagyon muszáj volt. Pusztán csak lusta vagyok. De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy a külföldre járások alkalmával sokszor meglátogattam a kiköltözött barátaimat. Vannak mindenfelé a világban. Kb. 20 évet átölelő időszakról beszélek. Egy idő múlva arra lettem figyelmes, hogy minden barátom, kivétel nélkül elkezdte megmagyarázni, hogy miért is ment ki. Eleinte nem is értettem, mit magyarázkodnak nekem, hiszen szépen elvannak kint, sőt az egyik barátom pár éve Chicago egyik jobb üzleti negyedében vett egy komplett sarokházat, a másik Münchenhez közel egy nagyon szép helyen szép, tágas családi házat. Okos, szorgalmas emberek, akik nagyon jól beilleszkedtek az ottani társadalomba. De sajnos boldogtalanok. Pont ez a két srác igen keményen megdolgozott és megdolgozik azért, amije van, este hullaként esnek az ágyba, a hétvégén még ahhoz sincs lelkierejük, hogy elmenjenek egy kirándulásra. Teljesen kiszívja minden erejüket a hajtás, szemlátomást mennek tönkre bele. Kívülről úgy látszik, minden nagyon szép, minden nagyon jó, teljes boldogság van. Aztán amikor az ember látja, hogy mindez milyen áldozattal jár, elgondolkodik, vajon ezt akarta? És vajon ezzel az energiával mennyire vitte volna itthon? Néha nekem az az érzésem, hogy a kivándorlók azért kapják magukat annyira össze, mert be akarják bizonyítani, hogy igenis jól döntöttek, és itthon lehetetlen lett volna ezt megcsinálni. Azaz nagyon jellemző, hogy a kiköltözők szeretik előadni, hogy ők milyen okosan döntöttek annak idejéén, és hogy bejött. A többség hazudik, elsősorban önmagának. Nem ott hazudik, hogy sikeres lett-e vagy sem, mert - mondjuk - az lett, hanem ott, hogy azzal áltatja magát, hogy amit elért, azt itthon nem tudta volna. De valahol a mélyben pontosan tudja, hogy ez nem biztos, hogy így van, csak ezt már önmagának sem meri bevallani. De azért fáj. Akkor pláne, ha azt látja, hogy az otthon maradt, esetleg nem annyira ügyes, vagy okos barátja egészen jól elboldogul, talán még jobb minőségű életet is él, mint ő. Na az már beteszi az ajtót.

Ide is sok olyan ír, akiről süt, hogy ezt nem így gondolta, de azért pont az ellenkezőjét állítja, mintha önnön magát szeretné megnyugtatni. Azzal is, amikor megpróbálja degradálni a másik itthoni sikeres életét. Az emberek irigyek, ez így természetes, az irigység a fejlődés egyik fontos motorja. A képmutatás viszont kontra-produktív.

Csak az vegye magára, akinek inge!

tableno 2014.04.02. 19:22:45

@zöldeketbeszélek: respect. Komoly erő kell ahhoz, hogy valaki hagyja magát meggyőzni. Ritka az ilyen még itt is! :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.04.02. 19:28:48

@zöldeketbeszélek:
Most is egyszerű megvenni. :)

@Sütemény1975:
Az tele van kalóriával :)
Ha szeretnél fogyni, akkor inkább kávé (édesítővel vagy cukor nélkül, esetleg kis mézzel).

@morsels:
Ragozzam még? :)

Gerincvelői folyadékból 2 generáción át kimutatható. Tehát annak a tininek, aki ma szívott, még az unokájának is lesz THC a szervezetében (elméletileg).

Most olvastam, hogy a túladagolása is problémás. 1-2 kg-t kellene megenni belőle ahhoz, hogy elérje egy átlagos ember számára az LD50 értéket. Ez szerintem lehetetlen feladat. A dolog elszívásával pedig... előbb fog füstmérgezést kapni az egyén, mint hatóanyagmérgezést.

Látod, barátom... ez valóban nem ilyen egyszerű ;)

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.04.02. 19:36:09

@morsels: Hát komplikált ügy az biztos. Örülök, hogy Mo még nem olyan szinten érintett ezekben a dolgokban. Dehát ami késik, nem múlik.

morsels (törölt) 2014.04.02. 19:39:23

@zöldeketbeszélek:
Hidd el, a cannabis tenyleg tok artalmatlan a csomo legalis drughoz kepest.
Az sem igaz, hogy a cannabis fogyasztok idovel erosebb szerekhez nyulnak. Teny, vannak, akik erosebb szerekhez nyulnak, de ok megtennek cannabis nelkul is.
Ez nem fogja osszedonteni egyetlen orszag tarsadalmat sem. Meg Magyarorszaget sem :-).

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.04.02. 19:42:50

@tableno: Tudod, az utolsó érved (a fiatal srácok köztörvényes bűnözők közé zárásával) eléggé ütős volt.

morsels (törölt) 2014.04.02. 19:44:13

@Kövérmadár [swe]:
Meglepodtem volna, ha most kivetelesen nem ertettel volna egyet azzal, hogy nem olyan egyszeru.
De nem fogom elbizni magam, tudom, hogy ez kiveteles, valoszinuleg egyszeri eset volt :-)

morsels (törölt) 2014.04.02. 19:49:01

@zöldeketbeszélek:
Tudod... lattam olyat, hogy a rendor odament harom fiatalhoz, lehettek olyan 14-15 evesek. A belvarosban. A rendor is fiatal volt, bar jol kigyurt, ilyen biciklis rendor :-)
Szoval egy darabig dumaltak, majd latom, hogy a rendor megy a kukahoz es egy zacsko tartalmat uriti ki. Latta, hogy nezem, odakoszont, en vissza, aztan felult a biciklijere es elment :-)

Namost ha ezek a kolykok cigarettaznak, akkor meg ez sem tortent volna meg, pedig hat az sok szempontbol talan rosszabb. Ne erts felre, ez sem jo, nem irnam elo, hogy minden gyereknek ebed utan el kene szivnia egy vicces cigit, de akkor pont arra gondoltam, hogy ha ezeket most beviszik, becsukjak oket mondjuk akar egy honapra is, priuszt kapnak, akkor az biztos jo? Az a megoldas?

Es az is biztos, hogy olyat meg nem hallottal, hogy egy befuvezett szetverte a kocsmat, megverte a villamos vezetojet, vagy randalirozott a foutcan.

blackhairlady 2014.04.02. 20:08:52

@Kövérmadár [swe]: Igazad van, bocsi a felrevezetesert.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.04.02. 21:02:15

A poszt tolónak: bzmeg, ilyen, mint te kb 1 millióbol van egy.Tehát a 10 milliós Magyarországon lehet mondjuk 10 fő, akinek így bejött a dolog.Nehogymár a te igazadat gondold általánosnak...A többi nyomorgó százezer, meg millió ember meg mind hülye, lusta, szerencsétlen balf@sz, mi?Örüljél, hogy neked jól megy, és tartsd a szád súlyba, hogy ez ne változzon.Én legalább is ezt tenném a helyedben...Kurvára felb@szott ez a poszt... :-((

mommmmo 2014.04.02. 21:10:04

Amugy ha meg olvassa ezt valaki, akinek kepes ezt befogadni az agya es erdeklodik a "gaz spekulansok teszik tonkre a vilagot es nem dolgoznak" is egy hulyeseg.

Tegyuk fel van egy ceg alkalmaz X 1000 embert, de a bevetele bizonytalan, mert esetleg kulfoldre ertekesit, idegen devizaban, vagy a termekenek arfolyama bizonytalan, (pl mezogazdasagi termeket allit elo, vagy mas alapanyagot, amelynek az arfolyamat nem tudja meghatarozni) . Es mivel termelessel foglalkozik es alkalmaz X ezer embert nem akar devizaarfolyamokkal es egyeb tozsdei bizonytalansagokkal foglalkozni, ezert (nagyon leegyszerusitve) eladja jelenlegi arfolyamon a termeket a spekulansnak, aki igy atvallalja a jovobeni arfolyamvaltozas kockazatat is.
A termeloceg igy tervezhet, befektethet, X ezer ember munkaja nem a tozsdei a szeljarastol fugg, mert azzal a spekulans foglalkozik, aki igy atvallalta a kockazatot.
Eredetileg erre szolgalt a tozsdei spekulacio, mint tarsadalmilag nagyon is hasznos talalmany..
Mas kerdes, hogy mara mar hatalmas elfajzott vizfeju lufi lett belole, hogy megfelelo kepzavarral eljek, de csak megemlitem, a tozsdei spekulacio nem az egyetlen dolog, ami hajlamos elfajzani a nagy gazsasagi lufifujasok kozepette.

tableno 2014.04.02. 21:18:03

@mommmmo: látod, pontosan ezért nem akartam én megnyilvnulni a multkor. Nincs annál királyabb érzés, mint amikor a két diploma megszerzése után, tizensok év munkatapasztalattal a hátad mögött, a sarki közértestől kezdve az utcaseprőn át a hamburgersütőig mindenki jobban akar nálad érteni a szakmádhoz...

tableno 2014.04.02. 21:20:13

@tableno: talán még a fociedzők érezhetnek hasonlóan...

mommmmo 2014.04.02. 21:46:01

Szerintem manapsag mar az orvosok is igy erezhetnek, a kismamakorokbol kiindulva. Ne vedd magadra.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.04.02. 22:34:33

@Herr Géza: Loller! :D :D Én csak úgy mondom rájuk, hogy pamuthajúak...meg lehet számolni a "hajszálaikat"
Jó késve reagálok...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.04.02. 22:37:49

@tableno: Azért a magyarországi fociedzők megérdemlik az osztást, kőkeményen...Bár az otthoni játékosállományból se biztos , hogy többet lehet kihozni.Viszont a játékosállomány meg megint a fociedzőket minősíti.Szóval olyan ez, mint a tyúk vs tojás...

Latcho Rom 2014.04.02. 22:58:34

@zöldeketbeszélek: elnézést, nem találtam erről magyar cikket..

Én, bár azon pártok ellen beszélek akiket kedvelek MO-on, saját és közeli tapasztaltokból azt veszem le, hogy bár weed nem visz kemény drogokhoz, de meg tudja ölni a motivációt, eltunyit, kitudja vinni a fiatalokat a társadalomból, időlegesen, a legfontosabb éveikben.

Nem minden esetben..de láttam ilyeneket. Nem vagyok se pro se kontra a legalizásában, amihez kanada is nagyon közel áll.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.04.02. 23:16:20

@Kövérmadár [swe]: Bazmeg... :-)))))

Azért annak örülök, hogy az ontopik kommentelők nagy része is osztja ezt az állat poszt-tolót...Jól van.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.04.03. 00:05:33

Nahát, átfutottam a kommenteket.Érdekes, az ostoba baromja nem mert mexólalni.Csak tudnám hogy hogyan van az, hogy posztot ír és küld, tehát ismeri a határátkelő blogot, de a kommentek nem érdeklik, nem jelenik meg.Akkor minek az egész?Na mindegy, nem kell nekem mindent érteni...

M. Péter 2014.04.03. 01:08:01

@tableno: Az USA-ban az alkoholtilalom alatt kb. felére csökkent a fogyasztás, és az eltörlése után kb. 20 évvel érte csak el a korábbi szintet.

M. Péter 2014.04.03. 01:11:10

@macamuca [IHUN]: Ha Szaudi-Arábiában akarok felelőtlenkedni és ittasan vezetni, ott nehezebben találok alkoholt, mint Magyarországon.

2014.04.03. 07:25:05

@tableno: nem jott lexrex megvilagositani a tudatlan nepet?

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.04.03. 07:34:15

@shakti_rom: Ez egy nagyon érdekes szempont. Nekem még eszembe jutott, hogy a felelősségtudatot is csökkentheti (nem kívánt terhességek, meggondolatlan szex).

tableno 2014.04.03. 07:53:13

@charlieharper [seoul, south korea]: nem, de Quercus-tól megtudhattad, hogy az emberiség parazitája vagy.

tableno 2014.04.03. 07:56:25

@zöldeketbeszélek: félreértés ne essék, én sem vagyok fűpárti, csak dekriminalizáció-párti.

Quercus a favágó 2014.04.03. 08:09:50

@charlieharper [seoul, south korea]:

Bár a magam részéről befejeztem a kommentelést, csak olvasó leszek, de nem akarok tüskét hagyni.
Nem állt szándékomban megsérteni. Ha esetleg mégis így érzel, elnézésed kérem.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.04.03. 08:14:33

@QUERCUS(a favágó): Nem szabadna belekotyognom, de nekem hiányoznál! Egy kis szünet mondjuk időnként jót tesz az ember idegeinek, szépen kisimulnak, míg a kertjét műveli ;).

Badeni_lakos 2014.04.03. 08:34:05

A (laikus) szerzőnek:

Számoljál öcsém a kilopott milliárdok kockázatával is odahaza a zsíros lángos és langyos sör között ücsörögve!!!

Címlapon vagyunk itt is már büszke öcsém!!
www.spiegel.de/politik/ausland/ungarn-ministerpraesident-orban-und-sein-clan-a-959798.html

(én ezt a kockázatot hosszú távra semmilyen hazai szavak ízlelgetéséért nem vállalom.)

2014.04.03. 09:47:52

@QUERCUS(a favágó): elfogadva (eleg vastag a borom alapbol). Remelem nem miattam vonulsz hatterbe.

Latcho Rom 2014.04.03. 10:43:06

@zöldeketbeszélek: Azt nem hiszem, nem igazán ajzószer..

Viszon a használata terhesség közben..e cikk szerint nagyon káros a fetusra nézve.

www.mothertobabyca.org/high-times-for-marijuana-clearing-the-smoke-about-marijuana-use-during-pregnancy/

SallySally 2014.04.03. 11:24:25

En szeretnem azt hozzatenni a cikkhez hogy az a mondat hogy külföldön lustan es butan lehet ervenyesülni, azert szerintem nem igaz. Sokkal többet es jobban meg kell küzdeni dolgokert külföldön, pont azok miatt a dolgok miatt amiket leirtal, hogy mennyivel egyszerübb otthon. A nyelv, az elöiteletek, a csalad es baratok hianya. Es azt sem hiszem hogy aki Angliaban mosogat az lusta lenne, mert különben nem keresne penzt. Nem hullik az ölebe a külföldön elöknek az arany, bar tudom sokan ezt hiszik. Kemeny munka, es sok nehezseg leküzdese reven erik el amit elernek, azok akik az otthonuktol tavol akarnak ervenyesülni.

DieNanny CH 2014.04.03. 13:45:42

@blackhair-lady:

Bocsánat a késői reagálásért, de most jutottam el még csak ide... Hiába, annyira lógatom a lábam itt a rothadó nyugaton, hogy még internetezni sem volt kedvem... :-)))

Szóval, párizsi és trappista:
Emlékszem az volt az egyenszöveg a családban, mikor boltba kellett menni, hogy 30 dkg párizsi, 30 dkg trappista...
Aztán, úgy '92 környékén a sajt lecsökkent 10-20 dekára, viszont mikor '99-ben a húgom barátja hozzánk költözött, már megengedhettük magunknak a gépsonkát is! ...Igen ám, de húgom szólt, hogy azt ne vegyek, mert a barátja kicsit sokkal jobb körülmények között nevelkedett, és ők meg minden nap gépsonkát ettek, és már unja...

Amúgy Ausztriában az Extrawurst, itt Svájcban meg Lyoner.

blackhairlady 2014.04.03. 15:23:20

@DieNanny [SZ,CH]: Igen, ebbol is latszik, hogy kinek mi a luxus:))
En es a baratnom altalanos iskolaban, kb. 1977-80 kozott valamikor, pick szalmit vettunk minden heten egyszer, 10 szeletet. Ezek hajszal vekonyka szeletek voltak, mar nem emlekszem az arara, de az biztos, hogy nem 2 filler volt. Leultunk a szinhaz parkban egy padra, es olyan elvezettel ettuk, hogy meg mai erzem az izet a szamba. Na az igazi luxus volt. Utana 2 napig nem ettunk reggelit, mert elkoltottuk az arat:)))))
Viszont a trappistat mi is meguntuk egy idore, emrt amikor eloszor ferjhez mentem es mar volt gyerekem, szocialis alapon jart tej utalvany, amint barmifele tejtermeket vehettunk. Mivel tejet nem ittunk, ezeret minden alaklommal 2 nagy guriga sajtot vettunk rajta, es mindenhez azt ettuk:DDD
Furcsa dolgokat produkal az elet, na:)

Latcho Rom 2014.04.03. 15:26:51

@zöldeketbeszélek: Idetartozik hogy Denver, s Colorádó nagyon vallásos, bár sok fiatal hipszter költözött oda az elmúlt tiz évben..

Megintcsak angol :/

www.denverpost.com/marijuana/ci_25481364/16th-street-malls-new-marijuana-shops-chic-design

Quercus a favágó 2014.04.03. 18:06:55

@charlieharper [seoul, south korea]:

Köszönöm. Nem miattad. Az a helyzet, hogy egyrészről későn sötétedik, így tovább dolgozom(most értem haza), utána irány a kert, este mire beülök a gép elé, több száz komment. Se időm, se kedvem átolvasni. Túl sok időt töltöttem itt, az elmúlt hónapokban, ami a saját dolgaim rovására ment. Ez nem jó. Rendezni kell magam körül a világot, normális munkát kell keríteni magunknak, akár az ország másik végén is. Ehhez idő kell, sok. Szóval többek között ezért.

Kritizálom aA. Marhaságokat 2014.04.03. 19:00:33

"Ha belegondolunk, egy egyszerű melegvizes zuhanyzás vagy egy reggeli is luxus az emberek többségének, hát nem jól élünk?"
LEGYÜNK HÁT ELÉGEDETTEK ENNYIVEL ?
Ez a világ akkor -NEKÜNK- a létező világok legjobbika ??
Éljen a leibnitzi filozófia ?

Kritizálom aA. Marhaságokat 2014.04.03. 19:00:33

"- Az ételek

Ehhez nem kell sokat hozzáfűzni. Ezek is az otthonosság érzetét keltik. Van egy ismerősöm, aki határon túli magyar, és néha szoktam nála enni. Pedig ugyanolyan ételeket készít, mint mi (töltött káposzta, bableves stb.), mégis mindennek teljesen más íze van. Pedig nem angol, francia, arab konyha, csak egy icipicit más, mint amit megszoktam."
Egyik nagynéni és másik nagynéni főztje között is van általában icipici különbség. Sőt, van amikor nagy. Nevetséges az érvelésed.

Kritizálom aA. Marhaságokat 2014.04.03. 19:00:33

"Azonban sokszor bebizonyosodott, hogyha hagynak minket békében dolgozni (itt főleg a 48-as polgári átalakulás feudális, kisstílű leverésére gondolok, ahol mi voltunk a progresszió, az osztrákok meg a múltat erőltették, nem értették meg az idők szavát), akkor vissza tudunk térni hamarosan a minket megillető helyre a világ országainak sorában. És akkor talán nem kell annyi embernek elmennie"
1. Definiáld, hogy mi a minket megillető hely.
2. Mi értendő azon, hogy 'kisstílű' leverés?
3. Forradalom és szabadságharc volt, melyet levertek. Olyant kívántunk, ami a magyarság szempontjából jogos volt. Viszont ugyanezt nem akartuk (mármint a vezető politikusok) megadni a magyarországi nemzetiségeknek. Ez is hozzájárult a vereséghez, bár a cári csapatokkal szemben akkor sem lett volna esélyünk.
De ha a nemzetiségeknek a kezdetkor biztosítjuk azokat a jogokat, amelyeket magunknak kívántunk, akkor esély lett volna a korábbi győzelemre, majd tárgyalásokra és megegyezésre.

Kritizálom aA. Marhaságokat 2014.04.03. 19:00:33

"Mondjuk elég, ha NDK-t és NSZK-t összehasonlítjuk. Ugyanaz a nép, ugyanaz a történelem, csak a keletieket egy kicsit megszállták az oroszok."
JUGOSZLÁVIÁT pl. sosem szállták meg az oroszok.
ALBÁNIÁT sem.

Kritizálom aA. Marhaságokat 2014.04.03. 19:00:34

"Biztatás: határozott meggyőződésem, hogy a történelem mostoha volt hozzánk, Trianon és főleg a szovjet megszállás lesodort bennünket a kijelölt útról, így mélyen a saját tudásunk alatt teljesítünk."
1. A meggyőződés rettentően szubjektív dolog
2. Ki jelölt ki valamiféle utat, amelyről 'lesodortak' bennünket ?
3. Mekkora a saját tudásunk (milyen mért adat, információ van erről) , amely alatt teljesítünk ?
4. A történelem nem egy személy, aki mostoha, vagy nem mostoha.
5. Trianon sajnos bekövetkezett, DE MIÉRT IS ?
"Fegyveres erővel kell tehát államaim számára a belső nyugalom és az állandó külső béke nélkülözhetetlen biztosítékait megszereznem.

Ebben a komoly órában tudatában vagyok elhatározásom egész horderejének s a Mindenható előtti felelősségnek.

Mindent megfontoltam és meggondoltam.

Nyugodt lelkiismerettel lépek a kötelesség útjára.

Bízom népeimben, akik minden viharban híven és egyesülten sereglettek mindig trónom köré s hazájuk becsületéért, nagyságáért és hatalmáért a legsúlyosabb áldozatokra is mindig készen állottak.

Bízom Ausztria-Magyarországnak önfeláldozó lelkesültséggel telt vitéz hadseregében. És bízom a Mindenhatóban, hogy fegyvereimnek adja a győzelmet.

Kelt Ischlben, 1914. július hó 28-án

Ferenc József s.k. gróf Tisza István s.k."

Gilda66 · http://azeletgenfbenmagyarkent.blogspot.hu/ 2014.04.04. 12:38:54

@GingerTravel: Én valamit nem értek! Ez egy olyan nagy dolog, hogy te vagy Eddie barátnője? Nincsenek önálló gondolataid?
Én még egyetlen hozzászólást sem írtam meg úgy, hogy én vagyok XY felesége...
Talán azért, mert én a saját gondolataimat írom le, nem a férjemét?

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.05.06. 23:55:24

Most volt csak időm elolvasni néhány posztot, többek között ezt is.
Megmosolyogtató, különösen számunkra, mivel Albániát is megemlíti, meg a GDP-t is. :)

Csak közlöm a posztolóval, hogy itt (Albániában) ugyanannyi pénzből kb. 4-szer akkora életszínvonalon lehet élni, mint Magyarországon, úgyhogy a GDP-t el kellene már felejteni, mint EGYETLEN értékmérő formát. Foglalkozzunk inkább azzal, hogy mi mennyibe kerül, hála a magyarországi hatalmas adóterheknek...

A bőven 60 feletti apósomék tervezik, hogy kiköltöznek ide hozzánk. Nem most rögtön, hanem egyre többet, egyre többet itt, aztán majd itt ragadnak. Hogy miért? Mert a magyarországi közhangulatot, az állandó "cseszegetést" már ők sem nagyon bírják. Meg azok a mocskos anyagiak... Itt a nyugdíjukból BÉRELT HÁZBAN sokkal jobb színvonalon el tudnának élni, mint MAGYARORSZÁGON A SAJÁT HÁZUKBAN!!! Rezsicsökkentés, meg mindenféle humbug ellenére is!
A "VILÁGSZÍNVONALÚ" magyar oktatásról meg múltkor jelent meg egy PISA felmérés... :)
Meg a "VILÁGSZÍNVONALÚ" magyar egészségügyről is... :)
Itt is jár apósoméknak az ingyenes egészségbiztosítás (miattunk, mert itt ez a rendszer), és állítom Neked Kedves Posztoló, hogy túlnyomórészben jobb, mint a magyar. De fillérekért van kismillió magánklinika is, ha nem tetszik az állami, mert Albánia milliószor piacbarátabb gazdaság, mint Magyarország, és úgy elsuhan Magyarország mellett, mint a gyorsvonat, (sok tekintetben már el is suhant).

Szóval kedves posztoló, ennyit Albániáról! :) Halványlila fogalmad nincs, hogy itt mi van. :) De még talán szerencse is, addig jó nekem, meg az értelmesebbjének itt, ezen a blogon, amíg ennyit tudsz külföldről :)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.05.06. 23:58:13

@Gilda66: Itt vagyok én a példa :)
Az én nicknevem Jani haverja mindenhol, mentségemre szolgáljon, hogy ez már 2005 óta így van :)
És nem ok nélkül, mert életem első kommentjét (nem a blog.hu-n, hanem még teljesen máshol) kellett ilyen nicknévvel ellátnom, aztán meg lusta voltam mást választani :)

Papagály (törölt) 2014.05.07. 19:37:27

@Jani haverja: mikor jelentkezel új cikkel? régen írtál már ide, szívesen olvasnám, mert nekem nagyon bejött az ország, pár éve utazgattunk ott stoppal, majd egy hétig.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.05.08. 08:57:01

@Papagály: Már nagyon régóta igérgetem, de eléggé összetornyosultak itt a dolgaim, aztán mindig húzom-halasztom :(
Vázlatrészlet az van, több is, de nem tetszik saját magamnak, amit írtam, nem jó a stílusa :)
De ami késik, nem múlik... :)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása