oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. március 08. 06:44,  Szentes Németországba költözött 365 komment

2014. március 08. 06:44 Határátkelő

Szentes Németországba költözött

Arányaiban csak a polgárháborút megszenvedő szírek és a románok produkáltak nagyobb növekedést tavaly a Németországban frissen letelepedett külföldiek között, mint mi, magyarok. Több mint 28 ezer magyar döntött úgy, hogy inkább Németországban folytatja.

német határ.jpg

Elgondolkodtató adatokkal állt elő a német statisztikai hivatal (Destatis) a héten, amely bemutatta a Németországban élő külföldieket nyilvántartó adatbázis legfrissebb adatait.

Kezdjük az általánosabb számokkal, mert azok sem elhanyagolhatók! Az 1967-ben alapított AZR történetében még soha ennyi külföldit nem regisztráltak, összesen 7,6 milliónyian élnek Németországban.

Ez egyben azt is jelenti, hogy folytatódik a migráció erősödése: amíg 2011-ben az előző évihez képest 177 300 emberrel több vándorolt be (ez +2,6 százalékos emelkedést jelentett), addig 2012 ez a szám 282 800 (4.1%) volt, tavaly már 419 000 (5,8 százalék), ami 1992 óta nem látott csúcs.

A határátkelők háromnegyede valamelyik európai uniós tagországból érkezett, de ők is három jól elkülöníthető csoportra oszlanak. Az elsőbe a 2004-ben csatlakozott tagállamok polgárai tartoznak (ezt a csoportot a lengyelek és a magyarok uralják), a másodikba a 2007-ben és 2012-ben EU-taggá vált országokban élők (itt értelemszerűen a románok és a bolgárok viszik a prímet), míg a harmadikba a gazdasági válság által leginkább sújtott mediterrán államok (leginkább a spanyolok, fele akkora számban a görögök és még náluk is kisebb számban az olaszok).

A legnagyobb növekedést az évek óta polgárháború sújtotta szírek produkálták 40 százalékkal (ez 16 457 embert jelent), utánuk a románok következnek 30 százalékkal (62 372 fő), majd mi, magyarok 26,3 százalékkal (28 216 határátkelő).

Német bevándorlási statisztika 2014.jpg

Csak hogy legyen mihez viszonyítani, íme, pár magyar város, amelynek körülbelül ennyi (azaz 28 ezer) lakosa van: Orosháza, Kazincbarcika, Szentes, Kiskunhalas. Ez nagyon leegyszerűsítve azt jelenti, hogy olyan, mintha tavaly Szentes úgy, ahogy van, kiköltözött volna Németországba – egyetlen év alatt.

Ráadásul az emelkedés folyamatos, hiszen egy évvel korábban 24 638 magyar döntött úgy, hogy Németországban próbál meg boldogulni (ez akkor 29,8 százalékos növekedés volt a 2011-es adathoz képest), ami egy siófoknyi ember.

Ami engem ennél is jobban meglepett, hogy nem csak arányosan vagyunk az élvonalban, hanem az abszolút számok tekintetében is. Ez a 28 ezer határátkelő ugyanis csak azt jelenti, hogy csak a lengyelek (77 480 fő) és a románok (62 372) előznek meg minket, akik gyakorlatilag egy szinten vagyunk a bolgárokkal (28 069).

Elgondolkodtató, hogy az adatfelvétel sajátossága miatt (mindig a december 31-i állapotot rögzítik) a statisztikában nem szerepel több mint 154 ezer külföldi, akiknek ugyan tavaly volt bejelentett németországi lakhelyük, de kevesebb, mint egy évig éltek ott. (Magyarán: 2012. december 31. után költöztek be és tavaly december 31. előtt el is költöztek onnan.)

Én komolyabb következtetéseket az adatokból nem szeretnék levonni, majd megteszitek ti, de annyit azért csendben megjegyeznék, hogy Magyarország jobban teljesít.

A kommentelési szabályokról ide kattintva olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: statisztika Magyarország Németország AZR Destatis

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr285849137

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

thoma24 2014.03.09. 01:10:50

Magyarország jól teljesít! :DDD

Sütemény1975 2014.03.09. 01:26:20

@diggerdriver: a rettegest kifelejtetted. mert bizony rettegunk is itthon. most raktam ki a lakasba a 223. orban portret, es egy kicsit ferden allt. remelem nem jelentenek fel miatta. az utcara is felve lepunk ki. kaja is alig van. ehezunk es fazunk is.

Sütemény1975 2014.03.09. 01:40:18

@diggerdriver: persze, jobb irni a rettegesrol, az hatasosabb.

thoma24 2014.03.09. 01:50:31

@Hannibal ante portas: Döbbenettel olvasok ilyen hozzászólásokat, mint a tiéd. Sajnos nagyon jól leírja a magyar helyzetet.
Az irány jó, beruházás beruházást ér. Te melyik országban élsz?! Mert hogy nem Mo-n, az fix. Milyen beruházások? A néhány stadionépítésen kívül mi zajlik ebben az országban?! Semmi! Az építőipar teljesítménye a béka feneke alatt van. Hasonlítsd össze a 2000-es évek közepével.
Az állítólagos gazdasági stabilizációhoz a Bokros-csomag többszörösét verték az emberek nyakára (Matolcsy ámokfutása). A manyup pénzeket ellopták, mondván kell államadósság csökkentésre. Nos az államadósság rekord szinten van ismét. A pénzt elverték, biztos ki kellett tömni a haverok zsebét, szőrén-szálán eltűnt az a pénz.
A jogállam leépítéséről ne is szóljunk. A médiatörvény, alkotmánymódosítás, stb. szintén a FityeSS "remekművei" közé tartozik. Pl. hozzászólásodból is nagyon jól lejön, hogy a médiatörvénynek hála, az agymosás kezd hatni, és az emberek - mint pl. Te is - elhiszik, amit a médiában hallanak, illetve amit a FityeSS a fejekbe tukmál. Az embereknek gondolkodni pedig már luxus.
A kedvezményes IMF hitelt más piaci hitelekkel váltották ki, melyeknek a kamatai magasabbak voltak, ezt is az emberekkel fizettették meg. A bizonytalan gazdasági (főképp politikai/jogi) környezet miatt a befektetők elmenekültek az országból. Az itt maradt magyar meg csóró, nincs pénze beruházni. Vegetál is a gazdaság rendesen. Mélyszegénység van. Több régiónk elérte Románia és Bulgária szegénységi szintjét.
A rendszerváltás óta eltelt időszak messze legsötétebb korszaka volt az emúttnégyév. És sajnos ebből is újabb "emúttnyócév" lesz négy év múlva, mert későn ébred a magyar ugar.
Nem csoda tehát, hogy az értelmes magyar menekül az országból... Évente kisvárosnyi magyar távozik. Nagyobbak a veszteségek, mint pl. 56-ban. 4 év alatt nem hogy előre léptünk volna, hanem inkább nagyon sokat visszalépett ez az ország. Közben meg kiloptak mindenki zsebéből rengeteg sok pénzt. (Pl. csak a manyup pénzek ellopásával 300.000Ft-tal károsítottak meg minden egyes állampolgárt!!! És ez csak 1 tett volt a sok közül!)
Szted jó ez az irány?! Be****ok a nevetéstől :DDDD
Mindenesetre én szerencsére egyetlen adóforinttal sem asszisztálok ehhez a pofátlan lopáshoz. Az én zsebemből 1 Ft-ot nem szed ki Orbán, az hótziher! Sőt, tehet nekem egy nagy szívességet! ;)))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.03.09. 02:05:43

Mivel ma (na jó, tegnap, hisz ma már holnap van...) nem volt na szóval-os bögyös beste, ezt most én pótolom.

Nem tizennyolc-pluszos, inkább csak 12+, de most belefér, ilyenkor nincsenek kiskorúak... :D

kepek.origo.hu/galleriesdisplay/upload/1403/A_rio201433115833/img/n06.jpg

A riói karnevál egyik gyönyörű bestéje... :-)

Sütemény1975 2014.03.09. 02:21:45

@thoma24: latom mszp propoganda is van :)

Sütemény1975 2014.03.09. 02:23:31

@thoma24: tehat aki marad az nem ertelmes? aki ilyeneket ir, az menjen is, ne is talaljon vissza.

Sütemény1975 2014.03.09. 02:26:36

@thoma24: nemhogt melyszegenyseg, meg annal is lejjebb. a kobor kutya szajabol vesszuk ki s csontot es azt ragcsaljuk vacsorara.

Hari Seldon 2 2014.03.09. 06:49:27

@thoma24:
Szerinted miért hívom Mordornak?
Nekem az ilyen Orbán-gyűlölet szeánszokon résztvevők,leginkább a Gyűrűk Ura filmben a csatára készülő Orkokra emlékeztetnek, amikor indulnak a csatába.
Agy semmi, de hit az aztán van.

2014.03.09. 07:13:14

@montroyal ( CAN qc): A hozzászólások mindent elárulnak a buta átlagmagyar emberről, és hogy miért nem lesz itt sohasem változás.

DieNanny CH 2014.03.09. 07:31:22

@Sütemény1975:

Nem jól tudod. Magát a kóbor kutyát esszük meg!

:-)

thoma24 2014.03.09. 08:34:17

@Sütemény1975: rühellem az mszp-t (is).
szerintetek aki nem orbán-párti, az más nem is lehet. no comment.. no comment. ennyire futja tőletek.

lüke 2014.03.09. 08:34:42

nem tart már soká, ott is érik a svájci népszvazás
(Angliában az unió ellenes párt se érti :miért van elönyben egy bulgár vagy román a hinduval szemben ,aki a commonwealth
tagja, s brit királyi alattvaló?

Fekete Pestis 2014.03.09. 08:35:50

@thoma24:

Asszem ez a hozzászólás elfogult és logikai hibákat (is) tartalmaz.

1. "Évente kisvárosnyi magyar távozik. "

Bocs, de ez olyan, mint az az ember, aki már sokszor látott égö házak körül tüzoltóautókat, és ezért azt gondolja, hogy a tüzet a tüzoltók okozzák ;) [ok és okozat közötti nem bizonyított összefüggés]

2. "ezt is az emberekkel fizettették meg. "

Nos, "az emberekkel" pont a baloldal fizettetné meg. Ha elkerülte volna a figyelmedet : a szektorális különadók pont arra vannak, hogy a multikra terheljék ki a dolgot a lakosságot adóztatnák.

3. Stadionügyben igazad van - arra nincs mentség.
Alkotmányügyben is igazat adnék neked, ha nem lett volna 2006 október. Nos az, hogy egy rezsim összeveresse az állampolgárait, olyan dolog, ami nem megengedhetö.
=> minden, baloldalról jövö rinyálást hiteltelenné tesz demokráciaügyben
=> bizonyos fokig [ alk. módositás még ide tartozik] minden eszköz megengedheto, hogy a baloldalt visszatartsák a 6alomtól.

4. Matolcsiügyben is igazad van - ilyenfokú ámokfutás menthetetlen. Ebben sajnos hasonlít a baloldalra. [ugye X szer 100 napos program, Y pontok, zászlóshajók, áfacSökkentés majd emelés, SZOLIDARITÁSI ADÓ 4%, és az elkúrások tömkelege, amit a "világgazdaság pénzbösége"finanszírozott.]

Quercus a favágó 2014.03.09. 08:49:36

@diggerdriver:

A Jobbik a legvégén van. Lehet, hogy igaz lesz a mondás? Utolsókból lesznek az elsők.

tanato 2014.03.09. 08:59:35

Kezd a blog átmenni választási csatározásba,fölöslegesen.
Inkább még egyszer gondoljunk a Nőnapra!metropol.hu/bulvar/cikk/1156078-a-vilag-legidosebb-asszonya

2014.03.09. 09:04:04

@Fekete Pestis: kinaiak nagyon megtanultak mind termekben, mind gyartasi folyamatban copy&paste-elni arukat. Nem a legjobb minoseg, ami jobb, de a 7milliard embernek nem a csucsminoseg kell, hanem egy "good enough".
A repeatable process gyakorlatilag kdament. Ha kijon egy termek; pl auto, egy koreai/kinai ceg feleven belulu lecopyzza kisebb modostassal es kiadja, mint a sajat autojat.
Szerinted az absztrakt gondolkodas miatt van Europanak elonye Azsiaval szemben. En meg aztmondom, hogy az
I) absztrakt gondolkodas modot ott is tanitjak mar - mert az tanithato. Az agyelszivas ezerrel megy Azsiaba, ugyhogy ez ido kerdese.
Ii) a hatalmas demografiai elonyuk behozhatatlan. Nem kerdes, hogy ki van elonyben. Plussz holmi human rights aspektus nem zavarna oket egy esetleges fegyveres konfliktusban (tortenelmet nezve csak ido kerdese)

tanato 2014.03.09. 09:18:17

@charlieharper: Ez bizony igaz, a hatalmas demográfiai nyomás előbb utóbb beszakítja a falakat.Ázsia/főleg dél-Ázsia/Latin-Amerika,fekete-Afrika irtózatos embertömegei előbb utóbb megteszik a maguk hatását/kicsiben pl. Magyarországon a cigányság ugyanígy/De hogy ez miként fog elsülni azt nem tudom,de tartok tőle hogy nem ők fognak feljönni hanem az európai származású demográfiai kisebbséget fogják levinni a jelenlegi harmadik világ szintjére úgy pár száz éven belül.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.03.09. 10:27:19

@Sütemény1975:
Marmint mi?

@QUERCUS:
Akkor 4 ev mulva en is csinalok partot. Aztan meglepek a penzzel. Addig politikusnak nevezem majd magam es igy mentesulok a lopas vadja alol, hisz az az alapertelmezett viselkedesforma. 100 milka jol jonne, vennek vegre egy rendes autot :)

@tanato:
Par szaz ev? Akkor semmi vesz :)
A kovetkezo 60-at kell csak kihuzni valahogy, utana osszedolhet a kartyavar.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.03.09. 10:28:01

Na szóval...

kepkezelo.com/images/rw1fgk5wogsh7qgaba7g.jpg

Nagyon sok Boldog Nőnapot kívánok minden itt előforduló hölgynek.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.03.09. 10:34:09

@charlieharper:
Pont erről beszéltem régebben egy írásomban de nem találom hogy a franc enné meg.
Ott azt feszegettem hogy a három gazdasági hatalmi centrum közül melyiknek nagyobb az esélye élre kerülni.
Pontosan azért hogy a Kelettel szemben legyen egy ellensúly kellene minél hamarabb létrehozni az Európai Egyesült Államokat.
Ettől most messzebb vagyunk mint bármikor.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.03.09. 10:36:02

@tanato:
Na erre is pont néhány napja írtam hogy 300év múlva a fehér ember utolsó bástyája Ausztrália lesz.
300 év múlva nem lesz kék szemű természetes szőke ember Európában.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.03.09. 11:16:37

@Fekete Pestis: 3. ott azert tortent egy smas. Londonban kicsit komolyabb dolgok tortentek 2011-ben, es azt mondom ra, helyes, hogy kiemeltek, kaptak azok az allampolgarok, akik tortek zuztak.

Otthon meg igenvaloszinu, hogy a fidesz akarta csobe huzni kormanypartot 2006-ban.

2014.03.09. 11:32:47

@thoma24: Egybites emberektől mit vársz? :)))

Sütemény1975 2014.03.09. 11:41:38

@thoma24: a hozzaszolosodbol nem ez jott le. akkoe viszont szorry!

tanato 2014.03.09. 11:42:10

@Kövérmadár [swe]: Persze ez szerencsére már ránk nem lesz érvényes de az unokáink,dédunokáinknak nagy kihívás lesz.És itthon is ha a jelenlegi demográfiai trendeket nézzük,Új Delhi lesz.

Sütemény1975 2014.03.09. 11:44:39

@Philosoraptor: szemelyeskedest szerintem hagyjuk. vagy par hozzaszolas alapjan, mar palcat torsz az ember felett?

tanato 2014.03.09. 11:46:44

@tanato: Volt erről 30 éve egy Markos-Nádas kabaré is.Két részeg ember beszélget:Rossz irányba akartál disszidálni Pista kelet felé tartó vonatra szálltál fel,azután Mátészalkán szálltál le.Persze Józsikám hisz úgy gondoltam sikerült,azt hittem Indiában vagyok.

tanato 2014.03.09. 11:48:12

@diggerdriver: Jó rajz nagyon,néha mikor betéved hozzám egy ifjabb hölgy is a rengeteg idős között,én is majdnem így vagyok.

2014.03.09. 11:56:54

@tanato: doktor ur, hogy te mit fogsz kapni ezert Mirjamtol!
Egyebkent Indiaban ez a lerobbant negyedet tukrozi. A foto zsenialis. Azt hiszem sokan tatott szajjal bamulnak India egyes reszeit
En nem ismerem a magya ciganysagot, de a UKban mar osszebalheztak az indiaiak es a bejott Kelet-europai ciganyok. Legalabbis a muszlimok, ugyanis valamelyik heten lattam, hogy visszafordult egy angol indiai holgy a baratnoivel, amikor elment nehany alldogalo (szerintem) cigany mellett. Visszafordult az egyik angol-indiai holgy, odasetalt hozzajuk, lekopte oket, majd visszament a baratnoihez. Ez fenyes nappal a foutcan Cambridgeben.

**mimi** 2014.03.09. 12:00:09

@Hannibal ante portas:
Most beruházás beruházást ér, egy csomó jó dolog történik.
hol??????
mert én nem veszem észre...:(

**mimi** 2014.03.09. 12:02:06

@DieNanny [SZ,CH]:
nem akarom elkiabálni...de a kukázás óta rendben mennek a dolgok! :)))

**mimi** 2014.03.09. 12:04:14

@thoma24:
big lájk:)
minden szavaddal egyetértek...

**mimi** 2014.03.09. 12:08:05

@Kövérmadár [swe]:
mondtam én már...pártot kell alapítani...jó kis pénz jön...aztán még jó is kisülhet belőle...úgyis megígérted, hogy rám szavazol...:))))

Latcho Rom 2014.03.09. 12:09:21

@charlieharper: Ebből az egy esteből szűrted le hogy összebalhéztak, vagy van más mintád is?

Latcho Rom 2014.03.09. 12:09:23

@charlieharper: S honnan tudtad hogy a hölgy indiai volt, nem pakisztáni?

**mimi** 2014.03.09. 12:10:05

@diggerdriver:

hmmmmmm...mutatós:)))))))))

2014.03.09. 12:13:04

@Sütemény1975: Pár hozzászólás alapján azért nagyjából be lehet lőni, hogy merről fúj a szél, tehát határozottan igen. Kb. mint a hatalmas beruházások vannak Mo.-n komment, azon is jót röhögtem. :D

tanato 2014.03.09. 12:16:16

@charlieharper: A kelet-európai cigányok Mo.-n is vertek már meg indiaiakat,nem tisztelik a 2000 éves rokonságot.

thoma24 2014.03.09. 12:31:50

@Fekete Pestis: az első két ponthoz még annyit:

1. kis utángondolással megállapítható, hogy azok az emberek nem azért mennek el, mert jól érzik magukat itthon, és urambocsá' elégedettek a mo-i helyzettel, a kilátásokkal, lehetőségekkel, stb.
temérdek írás jelent már meg ezen az oldalon, ki milyen okból távozott Mo-ról. a következtetést vonja le mindenki maga.
minden ember szabadon lehet vak, és ha nem akarja, nem kell meglátnia az összefüggéseket.

2. mi az hogy valamit nem az emberek fizetnek meg? szerinted a különadókat nem terhelik tovább pl. a multik? dehogynem! egy az egyben. ha azt hiszed, hogy nem. naiv vagy.
neked ha lenne egy céged, te is nyereségre hajtanál. az általad árult áru árát úgy határoznád meg, hogy a bevételeid fedezzék a kiadásaidat és valamennyit profitot is termelj.
Orbán ezt ügyesen kitalálta, hogy a nép megadóztatásánál bevesz egy "köztes" szereplőt: a bankokat, multikat, stb. ő megadóztatja ezeket, majd amikor ezek árat emelnek (ami tök természetes a piacgazdaságban a megnövekedett kiadásaik miatt), akkor meg majd rájuk mutogat, és őket kiáltja ki bűnösnek meg gonosznak. ki az aki beveszi ezt a mesét? ezen még egy alsó tagozatos kisiskolás is átlát...
azt csak mellékesen jegyzem meg, hogy ennél a pontnál én az állam magasabb kamatú hiteleinek finanszírozásáról írtam, amit bizony a közösből fizettek, ergo mindannyiunk zsebéből vették ki azt a pénzt.

túl nagy hibát ebben a két pontban sem vélek felfedezni...

Latcho Rom 2014.03.09. 12:31:56

@tanato: Amiről charlie ir az forditva történt. Azt sem tudom hogy saját szemmel obszervált történés volt, vagy daily mirror bs.
A tied az saját?
Közvetits, érdekel a dolog :)

2014.03.09. 12:37:53

@tanato: Jess irt egyszer errol, hogy mikor Indiaban volt mi tortent. Mar nem emlekszem a reszletekre, de mintha nem akarnak Indiaban oket? Valami ilyesemi volt a lenyeg.

tanato 2014.03.09. 12:41:23

@shakti_rom: Nem,bűnügyi tudósításban olvastam,nem rasszista támadás volt hanem rablás.Csak az újságíró jegyezte meg,hogy az elkövetők is 2000 éves indiai gyökerekkel rendelkeznek.

tanato 2014.03.09. 12:45:23

@charlieharper: Pontosan,India nem figyel a cigányokra,pedig egy előretolt hídfőjük volna Európában.Magyarországon voltak próbálkozások hogy összehozzák őket,egyszer még az indiai nagykövetet is meghívták egy cigányokkal foglalkozó értekezletre.Na meg ott a pécsi cigánygimi, a Gandhi is..

Latcho Rom 2014.03.09. 12:45:31

Hát jó, beteszem ezt az ir travellerekrol szolo kamuságok mellé :)

2014.03.09. 12:50:46

@tanato: nem neztem utana a reszleteknek soha, de India nem egy homogen orszag, soha nem is volt az, csak Europabol messzirol tunik annak. Pontosan melyik reszrol szarmazik a ciganysag?

tanato 2014.03.09. 12:53:36

@charlieharper: Valamelyik északi államból,egyszer volt egy sorozat a cigányok eredetéről a magyar TV-akkor mutatták is a helyet,de már nem emlékezem az állam nevére.Török és egyiptomi utakon át jutottak el a Balkánra és onnan egész Európába.

2014.03.09. 13:01:49

@tanato: biztos van valami genetikai terkep.
Allitolag ugye a zsidok is a regi Judea kornyekerol szarmaznak. Ha csak a sajat csaladomon nezek vegig vagy jo par izraelin, ez nehezen elkepzelheto. Kinezet alapjan...

tanato 2014.03.09. 13:10:41

@charlieharper: Persze hogy nem tűnsz közel keletinek, évezredek alatt változik a bőrszín,meg a vonások.Egész másképp néz ki egy jemeni vagy marokkói szefárd.A cigányok között is vannak egészen fehérbőrűek.

2014.03.09. 13:16:22

@tanato: a mi csaladunk nem olyan regen van Europaban. Es nagyreszt Gorogorszagban voltak az 1500-as evktol biztosan (addig vagyunk felterkepezve). A nagyszuleim eltek eloszor Magyarorszagon.

tanato 2014.03.09. 13:29:40

@charlieharper: Na kérlek szépen,ezt a képet találtam izraeli katonalányokról:A jobb oldaliak simán elmennek egy pesti vagy vidéki városi utcán átlag magyar csajoknak, /ránézésre/ a másik kettőről meg ha megkérdezik tőlem mifélék,simán rávágom hogy arab lányok/kinézésre./
Egyébként ügyes vagy hogy 1500-ig vissza tudtál menni családfailag,nekem csak 1780-ig sikerült,igaz azt mondták itt helyben hogy a fővárosi levéltárban még esetleg tudok visszább menni az időben.

Latcho Rom 2014.03.09. 13:41:58

@tanato: Banjara, némi afrikai és ázsiai beütéssel.

Latcho Rom 2014.03.09. 13:41:58

@tanato: Vannak elméletek, génkutatások melyek szerint mi, askenázi leszármazottak nem a siratófal közeléből jöttünk.
Annyira nem mentem bele, hiszen nem számit...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.03.09. 14:05:59

@charlieharper:
Nézd Charli, nekem a legnagyobb kultúrsokk volt mikor idejöttem és azt láttam hogy hihetetlen sok ember aki megszólalásig hasonlít az otthoni cigányokra, itt becsületesen dolgozik nem ordenáré nem harsány és tökéletesen beilleszkedve teszik a dolgukat.
Aztán persze felvilágosítottak hogy ezek itt nem cigányok még ha az őshazájuk ugyanaz akkor sem.

2014.03.09. 14:21:49

@tanato: na igen, ezek kinezetre kb mint a bostoni vagy a ny-i kozosseg
A legkozelkeletiesebb a bal szelso

MagyarJoe 2014.03.09. 14:28:36

@shakti_rom:
a bbc-n van egy doc film errol. Nem ugrik be a varos neve de nem cambridge. Ott a szlovak romakkat targyalja

tanato 2014.03.09. 14:32:25

@shakti_rom: Persze Rajastan északkelet.Az a bizonyos sorozat ezzel indított,az első részben Rajastan volt.

tanato 2014.03.09. 14:33:03

@MagyarJoe: Szlovák romák?igen róluk is volt szó a sorozatban.

tanato 2014.03.09. 14:36:48

@diggerdriver: Ez tényleg jó,így van.Az én banghladesi évfolyamtársam is szidta a cigányokat viselkedésük miatt,pedig a magyar rendőrök többször is cigánynak nézték és igazoltatták ..anno.

Latcho Rom 2014.03.09. 15:02:55

@charlieharper: Jobboldali tipikus polish, galiciai zsidó tipus - a többi bármi lehetne.

Latcho Rom 2014.03.09. 15:02:56

@MagyarJoe: Azt láttam azt hiszem Joe.

Hannibal ante portas 2014.03.09. 15:02:56

@**mimi**:
Budapest: Metro4, befejezés, 2010 -ig kifizetett rész a teljes beruházás 2/5 része, azaz erre az időszakra esik 270 - 280 Mrd Ft,
1 -es villamos felújítás és vonalhosszabbítás,
3 - as villamos felújítás
Metro3 felújítás kezdete
Kisföldalatti felújítás és vonalhosszabbítás
0 körgyűrű déli hídjának bővítése, autópálya kiszélesítés
4-5 nagy irodaház Budapesten
Sportcsarnok befejezés és bővítés Lágymányos, "Tüskecsarnok"
Ludovika Egyetem építés, felújítás, bővítés
Várkert bazár felújítás, bővítés
Bosch központ, Budapest
Bosch üzem Miskolc, Maklár
Lego gyár Nyíregyháza (200 millió €)
P&G üzem, Gyöngyös
Bridgestone gumigyár, Tatabánya
Hankook gumigyár, Dunaújváros
Audi autógyár Győr
Mercedes gyár - bővítés
Opel gyár bővítés
Knorr Bremse, Kecskemét
Rehau gyár, Győr
Takata autóalkatrész Miskolc
Lézerközpont Szeged
Zánka, gyerektábor belújítás, építés
Kórházak építése: Miskolc, Nyíregyháza, Gyöngyös, Szeged, Gyula,Székesfehérvár, Pécsi klinika, Győr, Budapest (összesen kb. 75-80 Mrd Ft),
Stadionok
stb, stb.

2014.03.09. 15:08:20

@thoma24: Nem ez a szomorú, hanem az, hogy sokan tapsikolnak ehhez.

2014.03.09. 15:20:55

@Hannibal ante portas: Ezek közül mennyi "stratégiai megállapodás", amit minden nap bemondanak a híradóban? :D

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.09. 15:41:38

@charlieharper:

Minden nép kevert genetikailag. Még a keveredésre nagyon vigyázó népek is, igaz, ők valamivel kevésbé. A zsidó nép pl. kifejezetten fajtiszta, mert 40 %-uknak van genetikai kapcsolatuk az ókori zsidókkal. A magyaroknál mondjuk az Árpád népével való genetikai kapcsolat 10 % alatt van.

Hozzáteszem: az ókori zsidó is persze már keveredés eredménye.

Eleve a nemzetiség és a faj az két külön dolog.

Én pl. európai legősibb népéből származó vérvonallal tudok büszkélkedni. Őseim 35 ezer éve érkeztek Európába. Őseim alakították ki a trák népet. De ma már ilyen nép nincs. A trák nép megszűnt, miközben persze a trákok nem követtek el kollektív öngyilkosságot, Hanem egyszerűen más népek közé asszimilálódtak. Közülünk a legtöbben az albánok között vannak, de nagy számban vagyunk a dél-olaszok, a bolgárok és - az ókori macedónok révén - a görögök között is.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.09. 15:43:18

@QUERCUS:

"Közösség a Társadalmi Igazságosságért Néppárt
Szili Katalin"

Ezt tudtam. A KATI párt.

"Zöldek
Farkas Bertalan"

Na, ezt tényleg nem tudtam.

thoma24 2014.03.09. 15:44:32

@Hannibal ante portas: és az építőipar még így is csak éppenhogy vegetál a 2000-es évek közepéhez képest. Menj végig Budapesten, nézd meg, hogy milyen állapotban vannak a lakó- és társasházak. Egy ekkora országnak, mint Mo, az általad felsorolt tizennéhány beruházás annyit ér, mint halottnak a csók.
A lakóépületek felújítását magántőkéből kellene finanszírozni a lakóknak. Ezek - a lakosság csórósága miatt - nullára redukálódtak. Az épületállomány amortizációja (ha az épületeknek 100 éves élettartamot feltételezünk, ami eléggé optimista feltételezés) évi min. 1%. Csak az ÉRTÉKMEGŐRZÉSHEZ kellene ekkora összeget felújításokra fordítani. És ekkor még nem beszélünk fejlődésről!!! Az építőipari teljesítmény nem hogy ettől elmarad, köszönőviszonyban sincs!!!!
Ez az ország haldoklik. Egy elfekvő. Pusztul. Rohad. És az elmúlt 4 év tovább lökött rajta a mélybe. Olyan szegénységi mélységbe csúszunk, ahonnan egyhamar nem fog kimászni ez az ország.
Hála a nép meglopkodásának, amiben Orbán nagy mester!
A nép meg tapsikol, meg menetel neki :D

thoma24 2014.03.09. 15:44:32

@Philosoraptor: arról ne is beszéljünk, hogy az általa felsoroltak nagy része nem most indult el. max. a kivitelezési szakasza csúszott bele a FityeSS érába. Ezeknek a beruházásoknak a többsége a kivitelezés előtt több éves előkészítő fázissal rendelkezik. Ingatlan ügyletek, városépítési szabályozási egyeztetések, tervezés, tendereztetés, stb. Hogy csak néhány mérföldkövet említsek... Példaként az audi gyári bővítése. Na annak a FityeSS-nek semmi köze. Ahogy jóformán a 4-es metróhoz sem...
Persze el lehet ezeket a projektek úgy adni, mert a nép buta :) És a médián keresztüli agymosás működik.

**mimi** 2014.03.09. 15:52:14

@Hannibal ante portas:
már értem... mi itt délvidéken (Pécs) nagy semmit látunk, kapunk!
kivéve a Pécsi Egyetem klinikája, de itt az utóbbi 10 évben tényleg semmi nincs.

2014.03.09. 16:13:38

@thoma24: Azt én sem értem, hogy a fityisz mit tett a négyes metróért például. :D

"Persze el lehet ezeket a projektek úgy adni, mert a nép buta :) És a médián keresztüli agymosás működik."

Látszik is az országon. :)

Ugyandehogy (törölt) 2014.03.09. 16:28:53

@Hannibal ante portas: Győrben épült egy harmadik kórház, vagy mi?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.03.09. 16:39:17

@thoma24:
Haggyadmá. Buta propagandista.
Annyira buta hogy logikailag sem tudja magyarázni a szövegét.
Azt írta nekem hogy 2002ben a két forduló között a szocik csináltak lejárató kampányt.
Akkor a szocik az első fordulóban túlnyerték magukat. Behozhatatlan fölényük lett.
Hangyafasznyi érdekük sem fűződött semmi negatív kampányhoz.
Minek? Nyertek. Magasan.
Talán emlékeznek még az idősebbek közül mit művelt akkor Orbán.
meg a Fidesz.
A behozhatatlan előnyt majdnem sikerült behozniuk.
Még egy nap kellett volna nekik.

Sütemény1975 2014.03.09. 16:40:29

@Hannibal ante portas: tok felesleges. majd azt irjak, hogy ezek meg se tortentek. @Philosoraptor: megiscsak vannak itthon beruhazasok? @thoma24: mult heten kukaztam is. talaltam 10 deka zold parizsit. isteni volt!

Sütemény1975 2014.03.09. 16:41:58

@Philosoraptor: mily szerencse, hogy itt vagy nekunk, es megmondod a tutit! nelkuled mar reg elvesztunk volna.

thoma24 2014.03.09. 17:12:37

@Babette_: sőt, szerinte 9 is épült...

Cpeti123456 2014.03.09. 17:42:17

@Philosoraptor:
Pontos a meglátás. Ugyanis jövőkép az nulla.
Én is ezért pattantam meg, mert eluntam az örökös várakozást.
Ahogy két barátom fogalmazott "a mi életünk túl rövid ahhoz, hogy asszisztáljunk egy kísérlethez ami alsó hangon is 100 év..."
Szóval aki teheti menjen és nézzen szét a világban. Talán a sok apró részletből magának összerakhat egy saját zárt világot.

2014.03.09. 17:55:47

@Sütemény1975: Ne fárassz, kérlek. Látszatintézkedések, erre aztán lehet döngetni a mellkast....Az nem számít, hogy az emberek egyre csóróbbak, 0 jövőkép mellett.

2014.03.09. 18:37:20

@Sütemény1975: Ti már elvesztetek rég. Még akkor, amikor hívők lettetek. :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.03.09. 18:41:31

@maxval a gondolkodó birca:
Azt kell mondanom Max hogy most alapvetően tévedsz.
A magyar ember sohasem ismeri be hogy tévedett.
Ha egyszer letette valami mellett a voksát akkor tűzön vízen keresztül kitart mellette. Lásd a bemerevedett betokosodott Fidesz MSZP törzsszavazóit.
Bármit csinálhat a szeretett pártjuk ők nem tántorodnak.
Ugyanez a helyzet a külföldre távozókkal.
Hoztak egy döntést és azt nem fogják megváltoztatni.
Kuruc vér.
Szívesen olvasnék arról egy statisztikát hogy különböző népek kivándoroltjainak mennyi a visszatérési hajlandósága.
Gyanítom hogy az európai országok között a magyarok vastagon vezetnék a nem visszatérők listáját.
Amióta kint vagyok ezügyben elég széleskörűen próbálok tájékozódni.
Mivel rengeteg különböző nemzetiségű emberrel dolgozok együtt mindig megkérdem hogy ideiglenesen vagy állandóra jöttek ide.
A magyarok között szinte elenyésző a visszatérni szándékozók aránya míg a románok lengyelek albánok többsége csak pénzt keresni jött, és mennek haza.
A magyar nem világot látni jött. Nem tapasztalatot szerezni.
Azért jött hogy új hazát találjon.
Ha külföldön beágyazódik ha jövőképet kap, megtanulja a nyelvet új barátokat szerez, egyáltalán a legcsekélyebb bizonyosságot hogy jól döntött akkor nem fog visszamenni.
Persze, lesznek akik visszamennek.
Mint az a véres kardként körbehordozott néhány orvos akik visszamentek.
Viszont ekkora kivándorló tömeghez képest ez csepp a tengerben.

Quercus a favágó 2014.03.09. 18:50:54

@diggerdriver:

Van legalább két tucat blog, ahol nyomja a hülye dumát. Gondolom jól meg van fizetve.

Latcho Rom 2014.03.10. 00:27:27

@maxval a gondolkodó birca: Egyszerubb emberek nem akarnak hazamenni, hisz nem valnak mobilisabba nehany kulfoldon eltoltott ev utan.
Olvass csak itt korbe.
Hogy sokat haza fog kenyszeriteni a magany, a honvagy, azt még maguk sem tudják. Leülnek pár hideg serrel ide, azt hiszik hogy ezek a vadidegen emberek a barátaik, ez megy egy ideig...

négyzet 2014.03.10. 11:38:36

@pamut: "Ha ez stimmel, akkor a 28 ezres számot 15%-nak véve kijön, hogy tavaly kb. 187.000 ember vándorolt ki Magyarrszágról. Azaz közel 200. Nem semmi."

nemtom végülis volt-e szó erről, nem olvastam végig a kommenteket, de én azt olvastam korábban, hogy Angliába tavaly nagyjából annyian mentek, mint Németo-ba, pl. itt:
www.portfolio.hu/gazdasag/munkaugy/megugrott_az_angliaba_vandorlok_szama.195977.html

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása