oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. február 24. 06:48,  London inkább a kalandról szólt 213 komment

2014. február 24. 06:48 Határátkelő

London inkább a kalandról szólt

A multik világa helyett a Közgáz után mai szerzőnk, Pé inkább egy londoni múzeum kávézóját választotta – nem a szakmai előrelépés, hanem egész egyszerűen a kaland miatt. A kaland része be is jött, hogy miként, az kiderül a mai posztból.

Anglia, London, pub.jpg

„Figyelem! A posztban többek között Angliáról, ezen belül pedig Londonról is szó lesz. Akinek hányingere van ettől a témától, az most ugorjon át máshova.

A másik dolog, hogy ez kevésbé egy városról / országról szóló ismertető lesz, inkább egy személyes beszámolóra számítsatok, ami egy élményekben rendkívül gazdag másfél évet mutat be.

Pár szóban magamról: gimi után bár még nem alakult ki bennem teljesen, hogy mivel szeretnék foglalkozni, elvégeztem a Közgáz egyik legáltalánosabb szakját „majdkitalálomközben” felkiáltással. Hát, annyira rájöttem, hogy a pénzt hajszoló multik világa nem nekem való.

A szorgalmi időszakban többek között alkalmi diákmunkákból próbáltam félretenni, azonban a különböző szövetkezetek nevetséges óradíjakat adtak: 400-500 Ft-okért dolgoztam, pont annyiért, amennyiért 10 évvel is tették ezt az emberek.

A tesó után Londonba

A diploma megszerzése után amúgy is időszerű volt, hogy kipróbáljam a külföldi életet, ezen egy többéves kapcsolatból való kilépés is segített.

A választás Londonra esett. Akkor épp tesóm is kinn volt, így ő rengeteg támogatást tudott nyújtani az elején. Mivel a diákmelóból nem igazán tudtam félrerakni, szüleink segítségére nem számíthattunk, tesóm pedig épp költözés előtt állt, egy közös szoba bérlése volt a legjobb megoldás.

Miután az első hetek szálláskereséssel teltek, egy hónap elteltével mehettem az első interjúmra. London nekem inkább a kalandról, mintsem a szakmai előrelépésről szólt, ezért egy múzeum kávézójában kezdtem el dolgozni.

A helyszínnek köszönhetően a beosztásunk is kiszámítható volt, legkésőbb hatkor mindenki végzett, így együtt tudtunk esti programokat szervezni.

Tökéletes időszak volt

Bámulatosan jó társaság jött össze: nem tettünk különbséget a kitchen porterek, floor-on dolgozók, baristák, team leaderek között, mindenhova együtt mentünk. Közel 70-80 ember dolgozott együtt, a világ minden tájáról.

Tökéletes időszak volt: pubozások, kiállítások ingyenes látogatása (a fizetősöké is), hétköznapi random bulik, mert épp akkor volt szabadnapos sok ember, leaving, welcoming, szülinapi bulik, mindig volt valami indok.

Márciusban mentem ki, a nyáron sikerült egyenesbe hoznom magam. Ekkorra tesóm is országot váltott, egyedül találtam egy megfelelő méretű, jó árúnak számító szobát közel a munkahelyhez, Temzéhez és parkokhoz.

Már szinte eltelt a (Londonban el sem kezdődő) nyár, de én ki se mozdultam a városból. Szerettem volna az otthoni barátaimmal egy közös nyaralást megszervezni az olasz vagy horvát tengerpartoknál, azonban ahogy korábban otthon én is, ők is pénzszűkében voltak.

Augusztus végén mindezt megunva egyik pillanatról a másikra vettem egyedül egy repjegyet Portugáliába. Hobbiszinten űzök egy Magyarországon még nem nagyon ismert csapatsportot, ennek az egyik versenyét szemeltem ki.

Ide egyénileg is mehet az ember, azonban a kihíváson ez nem sokat változtatott: senkit nem ismertem. Az első pár napot Couchsurfinggel töltöttem, melynek már az eleje is álomszerűen indult: a reptérről kaptam egy ingyen fuvart a megbeszélt találkahelyre, ahonnan a hostom hazavitt. Egy napja költözött be, de ez nem gátolta meg abban, hogy sörrel és térképekkel várjon.

Közben kiderült, hogy az egyik londoni portugál kollégám épp akkor járt otthon, és a barátaival béreltek egy óceánparti lakást, így ide is elugrottam egy napra, majd innen mentem a versenyre, ahol a szörfözés alapmozdulatait is sikerült elsajátítanom.

Nem bírtam abbahagyni

Őrületes egy hét volt, rengeteg életre szóló élménnyel gazdagodtam. Ekkor még nem is sejtettem, hogy ez a hét volt az, amikor megindult bennem valami.

Októberben egy Németországban élő magyar barátom vetette fel az ötletet, hogy menjünk el a híres-nevezetes Oktoberfestre (egybekötve egy versennyel), majd innen kocsikázzunk haza.

Újabb élmények, ismeretségek, életre szóló barátságok. Nem bírtam abbahagyni. December elején Berlint néztem meg, januárban pedig ismét eljött az ideje egy hazalátogatásnak.

Márciusban egy kinn tanuló barátomat látogattam meg Koppenhágában, majd ezután elkezdtem gondolkozni a nyaramon. Nap- és tengerimádó vagyok, ezért nem tudtam elképzelni még egy nyárnak nevezett évszakot Londonban.

Lassan összeállt a terv: városnézéssel összekötött couch surfingezések és versenyek kizárólag egy kézipoggyásszal. Öt nap Amszterdam, egy hét Portugália, egy hét Spanyolország. Életem legjobb és egyben legőrültebb három hete után pedig hazafelé vettem az irányt.

Az addig félretett pénzemből itthon tudtam tölteni a júliust, augusztus elején volt lehetőségem egy szintén londoni kolléga meglátogatására a Comói-tónál, ahonnan négy Szigetre bezsongott olasszal jöttem haza.

Augusztus végén a tervek szerint visszatértem Londonba, és - bár ez az otthoni viszonyokat ismerve elég valószínűtlennek tűnik - probléma nélkül kezdhettem el újra dolgozni a kávézóban.

Nem tagadom, az utazás lett az én „káros” szenvedélyem: Bordeaux, Mallorca, Oslo és Dél-Spanyolország következett a listán az őszi-téli hónapokban.

Mi is volt az értelme ennek a beszámolónak?

A trollok többségétől úgyis megkapom, hogy csak hőzöngeni akartam. Ehelyett azonban szerettem volna megmutatni, hogy így is lehet. Amikor azt mondják, hogy Londonban minden magyar éhbérért mosogat, miközben egy egérlyukban lakik, jusson eszükbe ez a történet is.

Utazni korábban is imádtam, azonban sajnos anyagi helyzetem nem engedte meg. Ez kinn megváltozott. Saját londoni kollégáim se értették, hogy engedhettem meg ezt magamnak.

Beszámolóm egyik lényege is ez lenne, hogy megmutassam: kevesebb, mint 1000 fontot kerestem havonta (ami Londonban nem sokkal több, mint a minimálbér), és ebből Európa számos részét sikerült bejárnom, de a legfontosabb az az, hogy több száz hozzám hasonló vállalkozó kedvű, utazni imádó, kalandokat kereső, egy kézipoggyásszal útra kelő embert ismerhettem meg, nem beszélve a különböző kultúrákról.

Ráadásul mivel senki nem a múzeumi kávézóban képzeli el a jövőjét, így az a 60 fős társaság kb. minden egyes tagja számíthat egymásra, folyamatosan invitáljuk meg egymást a saját városunkba / országunkba.

Elismerem, lehet, hogy nem mindenki vágyik erre, de nekem mindenképp életem legjobb másfél éve volt. Kellettek ehhez őrült döntések, de az ember egy idő után hozzászokik az adrenalinszintje növekedéséhez. :)"

A kommentelési szabályokról ide kattintva olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: London Anglia Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr975828248

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.24. 07:45:12

Fiatalok voltunk, sokat barangoltunk és buliztunk.

Chamroe 2014.02.24. 08:13:11

Én irigylem a srácot :-) Az biztos, hogy annyi élményben volt része másfél év alatt, amennyi nekem lehet, hogy egy élet alatt sem jön össze.

tanato 2014.02.24. 08:19:29

@maxval a gondolkodó birca: Mi is anno csak értelemszerűen a Kádár kornak megfelelően,belföldön ,maximum a szomszédos szovjet tömbbeli országokban.

Shebelle 2014.02.24. 08:23:45

Srác?! És ha lány?!
De jó cikk, igazán szerencsés és dinamikus másfél év lehetett. a divány szörfözésről már én is sok jót hallottam :)

Herr Géza 2014.02.24. 08:30:14

70-80 fös kávéházi team ? Hát nem egy intim kávézócska lehetett... :DD
Na itt felejtsük el a magasabb rendü életcélokat meg egyebeket... Jól van ez így, csak irigyelni tudom a fiút/lányt... Mikor éljen az ember, ha nem ebben a korban, rádásul úgy, hogy az alapot ö maga teremti meg hozzá. Fáj a szívem, hogy én nem ebben a korban lehettem fiatal.....

Ugyandehogy (törölt) 2014.02.24. 08:34:21

oké, de azt az 1000 fontot mikor kerested meg?
:)

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.02.24. 08:35:45

Az elet egy hatalmas konyv es aki nem utazik, az mindig ugyanazt az oldalt olvasgatja.
Maximalisan meg tudom erteni a posztolot. :)

Chamroe 2014.02.24. 08:39:16

@Shebelle: jólvannaaaa :-) Tőlem lehet lány is.

Shebelle 2014.02.24. 08:42:50

@Herr Géza: én is így látom/érzem Géza Úr. :) de ez a vonat már elment, lehet még lesz rá lehetőség....

@Chamroe: na azért :)

Hari Seldon 2 2014.02.24. 09:05:51

@Herr Géza:
Nekem is ez a 80 fős kávéházi buli team tűnt fel. Örülök, hogy jól érzi magát, de ha ebből a haverok-buli-fanta társaságból akar kialakítani egy kapcsolati tőkét, akkor kicsit el van tévedve. Mondjuk lesz két három komolyabb ismeretség évek múlva.
Szóval, kicsit a felhőbe jár, amikor az "életre szóló barátsággal" jellemzi ezt.
De természetesen lehet így élni ebben a korban. Sőt.
Csak a nagy őrületben majd később (10-20 év) derül ki, hogy ki volt az "életre szóló barát".
(Egyébként ha tippelünk, én is inkább azt gondolom, hogy lány a szerző.)

Hari Seldon 2 2014.02.24. 09:09:05

Fiatalon, egyedül állónak azért elég lehet a 1000 font is, ha magának olyan igényei vannak (nem igénytelenség miatt).
Például az öcsém volt kint négy hónapot Londonba, és ő is mindig tesco-s dolgokat vásárolt. Kigyalogolt egy órát a világ végére (szeret gyalogolni) és feltöltötte a készleteit pár napra, és elvolt magában.

Din Serpahis 2014.02.24. 09:17:38

Hat ize... En is szeretek utazni, meg szoktam is, de szakmailag ez igy egy zsakutca.
Ha valaki nem akar egesz eleteben kavezoban dolgozni, akkor ezek az evek tulajdonkeppen elvesztek. A karrierepites szempontjabol mindenkepp.

Sütemény1975 2014.02.24. 09:17:41

még nem látok az álmosságtól, de majd elolvasom. jó reggelt, irány a munka! :)

Taxomükke (UK) 2014.02.24. 09:20:43

Juventus ventus. Továbbá carpe diem. Jól csinálod, ráérsz a "komolyabb" dolgokra. Ha valakitől negatív kritikát kapsz a későbbi kommentekben, szarni rá. A te életed, te érezd benne jól magad.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.02.24. 09:36:27

@Din Serpahis: és aki nem akar karriert építeni? elveszett évek mert utazgatott? szeretnék ilyen elvesztett éveket a magam részéről!

VHB 2014.02.24. 10:03:46

Nyelvtannácik, - ohh pardon - szóval grammatikailag hiperérzékenyek segítségét kérem. Egyetem szakán vagy szakján volt hallgató?

A fapados cégeknek hála, mi is sokat tudunk utazni. Párszor előfordult olyan is, hogy a taxi többe fájt, mint a repjegy. :-)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.02.24. 10:27:56

Ez a vonat már nekem is elment...
:)
Nincs ezzel semmi baj, sőt kisülhet belőle valami jó.
Nem mindenki akar elnök-vezérigazgató lenni, és a megszerzett tapasztalatokkal vállalkozásba is kezdhet. Pl.

SilentDreams 2014.02.24. 10:30:20

Szerintem nem vesztett el semmit a posztoló, hisz szerintem még mindig nem tudja, mivel is akar igazán foglalkozni :)
Inkább azt tudja, hogy azzal nem, amit korábban tanult.

Kalandra vágyott, s meg is kapta. Hogy késöbb mire vágyik, arra majd rájön, de az lehet nem jön össze ilyen könnyen :)

Frőczy Sanyi 2014.02.24. 11:12:25

Ez az élet, nem a fán csüngés! Bár személy szerint túlságosan sokáig nem bírnám ezt az életstílust, azért egy-két évre bevállalnám. Kell valami cél.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.02.24. 12:04:22

@svájci sapka (ch): egy kérdés. te mennyit dolgozol egy héten átlagosan? csak érdekelne hogy mennek ezek a dolgok Svájciban.

Mr Long 2014.02.24. 12:29:44

@svájci sapka (ch): @házelőtthinta: Sot, ha jol tudom ott a bank holiday-ek is lenyegesen kevesebbek, mint ukban.

Mr Long 2014.02.24. 12:43:33

@svájci sapka (ch): A munkaszuneti napokra gondoltam, bocsanat. Multkor azt meseltek nekem a svajciak, hogy alig van olyan, hogy ne kelljen dolgozni menni. Meg karacsony kornyeken is alig vannak szabadnapok.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.02.24. 12:43:53

@Don Kartasch:
Ez nagyon jo, tetszik! 8)

@Sütemény1975:
Jo reggelt??? :)
9:17... az mar majdnem del ;) kerdes hol van, ha Kanada, akkor megertem... :)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.02.24. 12:49:29

@Mr Long: Az nem sok van. Nincsenek az otthon megszokott hosszú hétvégék. Ha a munkáltató odaadja, esetleg. Én még nem sokszor találkoztam vele. :( Az alapszabi 20 nap. Ha nincs kollektív szerződés, vagy ágazati előírás, akkor ez ennyi is maradhat...
Ezt könnyen beosztja az ember... :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.02.24. 12:58:01

@svájci sapka (ch): @Mr Long:
Tul sok munkaszuneti nap itt sincs. Van mondjuk 25+x nap szapadsag, illetve az unnepek.

Ami nagyon tetszik, hogy amikor egy unnep csutortok/kedd, akkor nincs az a kotelezo 4 napos hetvege, hogy utana szombaton mehessunk be. Ha akarod, kiveszed, ha akarod dolgozol. Magyarorszagon ez nagyon utalatos vokt szerintem (mashol is az lenne, ez nem kritika).

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.02.24. 13:04:48

@Kövérmadár [swe]: @Mr Long: Az is vicces, hogy vannak olyan vallási ünnepek, amiket az egyik kanton tart, a másik nem. Olyankor mindig meg kell nézni az adott kanton honlapját, hogy most akkor tudunk dolgozni vagy sem.

Herr Géza 2014.02.24. 13:08:11

@svájci sapka (ch): Szegény svájciak... Nálunk 35-40 óra/hét a jellemzö, bár mostanában megint inkább a 40 a divat. És bár 5 napos munkahétre évi 20 nap a törvényes alapszabi, annál szinte mindenkinek több van, nekem pl. egész eddigi életemben 30 volt a szabim (általában nem is kor-/ill. szolgálati idöfüggö). Itt ezért, ha egy ünnepnap keddre vagy csütörtökre esik, akkor a hétföt/pénteket a legtöbb cégnél a saját szabid terhére "kötelezöen" kiadják (ú.n. Brückentag). A folyamatos termelésü cégek kivételével ilyenkor a cég/hivatal komplett bezár, de a bankok, üzletek nyitva vannak. Vidám hosszú hétvégék jönnek így össze egy évben kétszer, háromszor, "n"-szer a naptár függvényében... (lehet irigykedni !) :XDD

Muscari 2014.02.24. 13:14:22

De irigylem a posztolot, ez a fajta kalandozas az en eletembol is kimaradt. Csinalja csak egy darabig, jo sok elmenyben lesz resze.

Csak aztan tudja majd a megfelelo idoben abbahagyni.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.02.24. 13:18:21

@Herr Géza: Itt sem mindenhol ennyi, de én csak a mi ágazatunkat tartom észben. :)
Amikor elkezdtem dolgozni (másnál), nekem is félreállt a szám az évi 20 nap szabitól. :D
Az állami szektor persze egészen más, de a szolgáltatók nem kényeztetik a munkavállalót.

Herr Géza 2014.02.24. 13:18:29

@svájci sapka (ch): Söt... Ludwigshafen/Mannheim majdnem olyan, mint Buda és Pest, a Rajna egyik oldalán azonban Rheinland-Pfalz tartomány, a másikon Baden-Württemberg, határ a híd közepén. LU a BASF-re épült "szocreál" iparváros, MA nagyváros. Volt pedagógus ismerösünk, a ludwigshafeni oldalon laktak, de a nö egy mannheimi iskolában tanított. A két gyerekkel ritkán tudtak nyáron családostul nyaralni menni, mert RP tartományban a suliszünet forgószínpados módszerrel csak minden negyedik évben egyezett meg legalább részben a fix baden-württembergi nyári szünettel....

Muscari 2014.02.24. 13:24:44

@Don Kartasch: "Az elet egy hatalmas konyv es aki nem utazik, az mindig ugyanazt az oldalt olvasgatja"
Ezzel maximalisan egyetertek :-)

En is imadok utazni. Mostanaban sajnos kevesebbet sikerul, de lesz ez majd meg jobb is. A regi szep idokben mentunk nyaron nyaralni, telen sielni, meg nehany hosszu hetvege is befigyelt ev kozben. Na, ide kell magunkat visszatornaszni.
Foleg a sieles problemasabb es sokkal dragabb innen Londonbol, nincs az, hogy az ember beul az autoba es harom ora mulva mar Semmeringen csuszik lefele :-(

Mielott Hinta vagy valaki megszol, ez most nem panaszkodas volt, csak nosztalgiaztam egy kicsit. Tudomasul vesszuk, hogy most mas idok jarnak, jelenleg epp ujraepitjuk az eletunket.

Egyebkent meg Londonban gyonyoru ido van, 13 fok es napsutes!

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.02.24. 13:28:46

@Herr Géza: @svájci sapka (ch): @Kövérmadár [swe]:

Europan belul azt hiszem franciak meg belgak vezetnek. Mindket orszag munkavallaloinak van vagy evi 30 szabadnapjuk. Azt nem tudom hogy mi a helyzet a pirosbetus unnepekkel.

Kanada, US elegge szivas ebbol a szempontbol. Arrafele tudtommal inkabb ilyen evi 10-15 napok porognek.

Nekem mondjuk eleg jo dolgom van a jelenlegi munkaltatomnal:
25 nap (evi sztenderd) + 7 (tulorabol osszegyujtheto szabadnapok) + 8 (lecsusztathato unnepnapok) = evi 40 nap szabadon kiveheto szabadsag + fix Karacsony. En elegedett vagyok vele. :)

Muscari 2014.02.24. 13:30:45

@Herr Géza: Az iskolaszunet nekunk se tul jol jon ki itt Angliaban. Azelott mindig eloszezonban mentunk nyaralni, junius vegen, julius elejen. Most kenytelenek vagyunk a szabadsagunkat mi is augusztusban kivenni, amikor is a legdragabb minden, beleertve a repulojegyeket is, mert a suli majdnem egesz julius vegeig tart.

De mi legalabb 28 nap szabadsaggal gazdalkodhatunk, ami azert nagyon jo, tobb, mint ot het.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.02.24. 13:44:20

alighanem én nyertem, ha nem hagynám most itt ezt a melót, akkor lenne szépen 11 hét szünet, mint tavaly is :-)
persze ez mind fizetés nélkül (ja, mert a fizetett az plusz két hét októberben meg egy hét karácsonykor).
de ez nekem pont jó, ez így tökéletes :-) ki akarj ahalálra dolgozni magát, és felmondani, amikor évente akar egy hónap szünetet? (ld Tajvan - ott csak így lehet valaha is szünethez , szabadsághoz jutni, nem ismerik a fogalmat, és nem tudják hova tenni.)
úton-útfélen sok nyugatival találkozik egyébként az ember, akik valami érdekes dealt csináltak az állami munkaadóikkal - eddig németektől, skandinávoktól és olaszoktól is hallottam ilyet, hogy munkaidő és fizetés is háromnegyedére csökken, és szép nagy darabokban lehet kivenni több hét szabadságot. persze még így is elég a fizetés, hogy az ember időközben ázsiában lógassa a lábát. egy olasz mentőtiszt srác szerint a lakása ideiglenes kiadása és a kocsibiztosítás felfüggesztése 2 hónapra behozza a repjegy árát. (mondjuk ő meg a pincében tartott kenderültetvénye miatt aggódott állandóan, hogy a haverja mihez kezd vele, ez nekem nagyon vicces volt.)
szerintem jól ki van találva.
van itt olyan, akinek bejönne a dolog? vagy inkább az állandó mókuskerék több fizetésért?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.02.24. 13:46:22

@Don Kartasch:
Nekem 2 muszakban volt 23 (alap szabadsag) + 26 (minden masodik prntek) + 12 (havi 8 ora komptid - nem tudom mire leforditani). Ez 61 nap + az unnepnapok es hetvegek :)

Egymuszakban lenyegesen kevesebb: 25 + 6 nap (komp).

Irodaban volt 25 (alap) + 12 (komp).

Nincs miert panaszkodni :)

2014.02.24. 14:03:17

Nagyon jo ez a mentalitas :D Az utazas a legjobb hobbi, ez termeszetes :D

A couchsurfing gondolom nagyon jo arra is, hogy sz*rra networkold magad meg mielott elkezdesz barmit is csinalni az eletben es mindenhol lesznek ismeroseid :D En szemely szerint tul szegyellos vagyok ilyesmihez, meg en szeretem a termeszetet is, es inkabb autoval szeretek kirandulni a szabadsag miatt. De amugy nagy "like" a posztnak :D

2014.02.24. 14:15:23

@Chang Yai: Nekem igen :D

En is tervezek ilyesmit (nem allamnak dolgozom sajna), de majd egyszer, a kovetkezo 5 even belul valamikor 2 vagy legalabb 1 honapos turat szeretnek Oroszorszagba. Elotte pedig Gorogorszagbol a Balkani tengerparton felautozas Magyarorszagra, ez egy masik alom de ehhez sokkal SOKKAL jobban kellene tudni vezetni :) Foleg a Balkanon :D

Muscari 2014.02.24. 14:16:06

@tanato: mar annyiszor meg akartam koszonni neked, hogy mindig belinkelsz valami erdekes cikket. Ha nem is reagalok ra, en mindig mindet elolvasom :-)

A videokkal vagyok csak bajban, azokat telefonon nem tudom megnezni.

Herr Géza 2014.02.24. 14:19:35

@Don Kartasch: @Kövérmadár [swe]: A lecsúsztatható idö nálam nincs is benne, az elözö helyemen pl. max.150 pluszórát lehetett egy évben begyüjteni, hát az bizony majdnem 4 hét plusz szabi. Nem sok olyat ismertem, aki ezt komplett felhalmozta volna, de elméletileg lehetöség volt rá. Én inkább kisebb darabokban vettem ki, négy hét szabit egyben azért nem könnyü lenyomni egy cég torkán, na meg, ha gyülik, pont azért gyülik, mert tengernyi meló van....

Herr Géza 2014.02.24. 14:25:25

@mojyo: A Balkánon a legkönnyebb vezetni. Az autó néhány funkcióját (pl. index) elfelejtheted, lényeg a duda, a sávokkal, mindenféle festett vonalakkal, meg lámpákkal sem kell foglalkozni. Nem kell keresgélni a jobbkezedet sem, Ablak le, bal kar hónaljig ki, láb a gázon, azt hadd szóljon... :XD

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.02.24. 14:29:54

@Kövérmadár [swe]: Nem, tenyleg nincs okunk panaszkodni. :)

Ennel mar csak a "rotational schedule"-ben dolgozo olaj- es gazipari alkalmazottaknak van jobb dolguk. Ahol 2-3 het munkat altalaban 3-4 szabadsag kovet mindig. :)

Az "osztalytarsaim" kozott van olyan figura aki pl. Londonban lakik de amugy a Maxikoi obolben dolgozik. :)

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.02.24. 14:30:29

@Herr Géza: " A lecsúsztatható idö nálam nincs is benne, az elözö helyemen pl. max.150 pluszórát lehetett egy évben begyüjteni, hát az bizony majdnem 4 hét plusz szabi."

Nah, az se piskota! :D

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.02.24. 14:31:28

Nekem nincscegy napsszabadságom se és napi 10 órát dolgozok.
Sajnáltok?
:))))))))))))

Muscari 2014.02.24. 14:33:56

@mojyo: hat a balkani vezeteshez kellenek idegek meg tapasztalat, az biztos. A gorogoknel mondjuk nem annyira veszes a helyzet, Albaniarol Jani haverja tudna meselni.

Nekunk az eddigi legrosszabb elmenyunk Szicilian volt. Ferjem 20 eve vezet, de Palermoban akkora izzadtsagcseppek gordultek le a homlokan, hogy az csak na. tolakodnak, iranyjelzot nem ismerik, a lampa csak ajanlas. Ossze-vissza parkolnak mindenhol, ketsavos uton a kulso savban, mint masodik sor eloszeretettel. Eletemben annyi megzuzott autot meg nem lattam, mint Szicilian, jo, ha minden masodik ep volt.
Erdemes videokat nezni a youtube-on utazas elott, hogy az ember lelkileg egy kicsit felkeszuljon.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.02.24. 14:35:14

@Herr Géza:
Nekem a legtobb ilyen oram 80 volt, annak a felet ki is fizettettem. Aposom ilyen megszallott gyujtogeto, mert surun jar Mo-ra.
Nekem a kapott szabadnapok + komp boven eleg utazgatni.

Kitavaszodott, de fuj a szel :(

@Don Kartasch:
Ez jol hangzik :)

montroyal ( CAN qc) 2014.02.24. 14:36:31

most olvasom... de fiu , vagy lany ... szerintem lany lehet es valszeg csinos mert kaland az elet ilyen konnyen valtoztatni szallast baratokat talalni bulizni egy csinos fatal lanynak mindig nagyobb a lehetoseg ...
na olvasom tovabb hatha kiderul ..

2014.02.24. 14:38:54

@Herr Géza: Aha :D De majd ragasztunk olyan "Sorry, tourist driving" matricat azert biztosamibiztos :D

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.02.24. 14:39:15

@diggerdriver: Cserebe talicskaval viszed haza a keszpenzt es otthon vasvillaval forgatod hogy be ne rohadjon az alja... igen, roppant mod sajnaljuk a tapasztalt, jol kereso freelancer-oket! :D

2014.02.24. 14:41:53

@Muscari: Naja... ez meg majd ugyis kesobb lesz, de hat igen, el tudom kepzelni, baratnom volt Szicialiaban... o is meselt :D

Evain 2014.02.24. 14:49:22

@montroyal ( CAN qc): nehéz eset, nehéz eset. Nekem egyedül a közgáz lóg ki. Sörözik, szörfözik, túl lazán ír. Nem csaj lesz ez. :)

Amúgy mi az a sport, amit űz a poszter? Vagy csak én nem találom a szövegben?

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.02.24. 15:16:41

@Kövérmadár [swe]: ha többet vagytok szabin mint az irodában akkor hogy termelitek ki a 30 ezer koronás béreket?

wuaaa 2014.02.24. 15:16:48

Nem lehetne tartani egy Anglia- és Ausztria-mentes hetet?
Nagy sikere lenne....

Mr Long 2014.02.24. 15:24:27

@házelőtthinta: a maradek ido is eleg nekik kizsakmanyolni a keletet. mi lenne, ha mindig dolgoznanak! nincs annyi keleti, aki kitermelne a beruket...

Herr Géza 2014.02.24. 15:25:14

@mojyo: Ááá, matrica nem is kell. Ha használod az indexet úgyis mindenki tudja... :DD

Herr Géza 2014.02.24. 15:46:13

@Evain: Hogyhogy, nem láttál még közgázos csajt sörrel a kezében szörfözni, egy laza írás után ??? Menj már... :DD

montroyal ( CAN qc) 2014.02.24. 15:56:43

@Evain: majd kiderul talan de egy fiu nem tud ilyen konnyen ntarsasagot baratokat szerezni plane idegenbe utazgatni szallas itt-ott ... egy fiunak hogy egy tarsasagba bevegyuljon sokkal tobb erofeszites kell $$$ cigit piat drogot fizetni .. .. egy lanyt mindenhol befogadjak ..

Evain 2014.02.24. 16:25:46

@montroyal ( CAN qc): Jogos, igazából a saját tapasztalatból származó kvázi előítélet szólt belőlem, volt pár közgázos ismerősöm/kollégám, és finoman fogalmazva uptight volt mind. ^^
Eskü ez lenne az üdítő kivétel. :)

2014.02.24. 16:32:14

@Don Kartasch: Most évi 25 napom van, plusz minden két hétben egy szabadnap a hétvégéhez csatolva. 35 órás munkahét és itt is van egy csomó munkaszüneti nap. Ezen kivül kötelező nekik kiadni két hét fizetetlent, ha kéred. Max. egy év sabbatical már megegyezés alapján - nálunk többnyire hat hónapot adnak. A szabi a benefit csomag része, ugyanúgy változó, hogy mi van a csomagban, mint ahogy változó a fizetés. De anno amikor nem volt benefit-em és kifizették a szabadság pénzt, akkor is elengedett a főnököm 5 hétre szabira, amikor Mo-ra mentem vissza látogatóba.

2014.02.24. 16:36:29

@Chang Yai: Persze, a tanárok nyernek, ez igaz. :) Nekem is összegyülik összesen több mint 60 nap, úgyhogy nem panaszkodom...

tanato 2014.02.24. 16:38:46

@Muscari: Igen,próbálok idevágó cikkeket linkelni,még ha nem is az aznapi témába vág.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.02.24. 16:44:05

@wuaaa [nor]:
Most csatlakozott a bannolt országokhoz Ausztria is?
Majd elárasztunk titeket Svédországos posztokkal... :D

puhacica 2014.02.24. 16:44:21

szerintem fiú. és eszméletlenül jól szervezi az életét!

@Kövérmadár [swe]: "Kitavaszodott, de fuj a szel :(" - itt is, de vasárnap kipróbáltam az új bicóm. sapka kell vagy fülvédő, aztán hajrá! :)
kepfeltoltes.hu/view/140224/hovirag_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/view/140224/kellys_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

2014.02.24. 17:19:50

@puhacica: az, hogy ez a csapongas az eszmeletlenul jol szervezest jelenti-e, par ev mulva derul ki csak.

Latcho Rom 2014.02.24. 17:55:44

Posztolo: jol tetted, irigyellek is rendesen :-)

Csak igy tovabb, lazán, sok mindent megismerve mielott a megállapodás/ csalad / gyerek s hasonlo marhasagok fogjak rongalni az életed
:-)

Sütemény1975 2014.02.24. 18:50:15

@Kövérmadár [swe]: kialudtam magam, mert egesz ejjel mennem kell :) most sopronba vagyok, reggel mar belgium :)

puhacica 2014.02.24. 19:03:48

@Kövérmadár [swe]: koszi :)
@Whave: de azon raer par ev mulva gondolkodni. kesobb, csalad mellett, "karrierepites" kozben ezt mar nem tudna megtenni. eljen, utazzon amig teheti, de ha ram hallgat, b@szik az alkotmanyra es folytatja ezt az eletmodot. :)

montroyal ( CAN qc) 2014.02.24. 19:14:05

@Don Kartasch: igaz nalunk az alap 2 hét es nem akkor veszed ki amikor akarod .. persze ha 20 evet dolgozol egy helyen biztos tobb..... @cougarcat: ja es az allami dolgozoknak magasan ki van nyalva a .... meg syndicat stb .. igen 60 nap is lehetseges meg tulterheles (DDD) eseten par honap fizetett pihenes ...

na jo engem nem zavarna ha nem az én adombol fizetnek ezt ,de peldaul olvastam hogy a legnagyobb koltseg nem az egeszseg ,az oktatas, hanem a volt kozalkalmazottak nyugdija ... ( persze a hadugyrol soha nem beszelnek ahhoz senkinek nincs koze)
@diggerdriver: nekem sincs egy nap fizetett szabim se sajnaljatok engem is ..mig a szuleim eltek 2x egy honaot voltam Mo-on + a téli nyaralas .. most jan voltam 2 hetet de az alaskai ut mar le van foglalva juliusra ..

tele hassal panaszkodunk ...

nyuszigonosz 2014.02.24. 19:18:28

Fenébe, most irigykedek. A fél világot összejárta a posztoló.

Részletkérdésem azért van: amíg utazott, világot látott, addig miböl és hogyan tudta a londoni lakását fenntartani?
Vagy az addig nem volt és visszaérve keresett máshol mást?

2014.02.24. 19:28:35

@puhacica: igen, PONTOSAN ezert mondom. Igy 30 evesen a korosztalyombol eleg sokan ebredtek ra mostansag, hogy talan kicsit le kellett volna csavarni a buli-potmetert meg idoben, mert most meg kapkodas van, csaladra esely sincs pedig mar lassan jo lenne (plane ha no az illeto), karriert epiteni ugyan nem keso, de mindenkepp hatranyban vannak... Erted, en sem azt mondom, hogy valtozzon droidda es dolgozzon latastol mikulasig orokkon orokke, de a posztban leirt szerintem a masik veglet, es az ilyen eletmodnak igen sokszor megvan a bojtje ahhoz kepest, ahany ember rendesen fel tudja hasznalni az igy szerzett tapasztalatot.

Aztan lehet hogy nagyon ugyes, vagy szerencses, vagy mindketto. Igy legyen.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.02.24. 19:36:03

@Sütemény1975:
Az ígéretesen hangzik, jó utat!

@puhacica:
Utolsó mondatért pirospont! :)

@montroyal ( CAN qc):
Sajnállak is, nem is kicsit :D

2014.02.24. 19:37:35

@Chang Yai: Erdekes kerdes - nekunk most jelenleg az a strategiank hogy minel tobbet dolgozunk par evig, aztan utana ha minden a tervek szerint alakul, lelassulunk es a hatralevo evekben csak part-time dolgozunk. Ez a terv, aztan majd kiderul mi lesz belole.

33621 2014.02.24. 19:39:21

@Don Kartasch: Szerencsére vagy nem, de én az 50 évemmel már itt Magyarországon a 30 napos kvótába vagyok.

montroyal ( CAN qc) 2014.02.24. 19:40:26

@Kövérmadár [swe]: de remelem munkaidoben sajnalsz és nem a draga szabadidodbe ..

KoNor_engineer 2014.02.24. 19:47:04

Nem akarok kukacoskodni, de egy általános/átlagos Közgáz szak amúgy is felér egy végtelen ciklusba került bulizással, nem kell emiatt Londonig menni :)

De komolyra fordítva a szót: ez az okosba' utazós-couchsurfinges-hitchinges kalandozás marha feelinges tud lenni, ráadásul az ember toleranciaszintjét is jelentősen kitágítja. Remélem idehaza is egyre inkább elterjed, mert nagyon jó ismeretségre lehet szert tenni (a huszas évek elején deklarált "életre szóló barátságok" miatt a posztoló szerintem egy kissé naív /és ezzel egyidejűleg extrovertált/ hölgy :) ). Egyetlen veszélye a dolognak, ha elkapja a gépszíj és nem tud majd leállni (szerintem ez simán lehet annyira additív, mint bármely más szenvedélybetegség).

/OFF/
Tud valaki arról, hogy nyugati országokban (német/dán/holland/belga/angol/norvég/finn) milyen színvonalon él egy PhD hallgató / doktorjelölt kutató?
/ON/

33621 2014.02.24. 19:48:08

,,400-500 Ft-okért dolgoztam, pont annyiért, amennyiért 10 évvel is tették ezt az emberek"
Sajnos az az igazság hogy pld, a feleségem a mai napig 28 év munkaviszony után is 500Ft-os órabérért dolgozik érettségivel és kereskedő boltvezetői végzettséggel. Csak úgy lehet ,,jól keresni" neki ha mondjuk a havi 160 óra helyett lenyom 220-210 et.

puhacica 2014.02.24. 19:48:42

@Whave: nemreg bevillant egy kep, elegge elethu volt: oreg mami voltam, egy kockas takaroba bugyolalva ultem egy fotelban es arra gondoltam, hogy SOHA nem elek mar kulfoldon, pedig mindig erre vagytam. na, a posztolonak sose lesz ilyen remalma. :)
@Kövérmadár [swe]: es mennyi pirospont utan jar a matrica? :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.02.24. 19:49:28

Na szóval...

kepkezelo.com/images/p0x23z17lqgij0h0eirk.jpg

Mélységesen fel vagyok háborodva.
Posztolónk iskolapéldája a léha nemtörődöm ahogy esik úgy puffan életmódnak. Sehol előretervezés, A terv B terv C terv egészen Z-ig.
Él bele a vakvilágba felelőtlen módon.
Semmi "önmagamat keresem" semmi "meg akarom valósítani magamat" semmi cél semmi előremutató távlati terv.
Eléggé el nem ítélhető módon rossz példát mutat az ifjúságnak, csapong a világban, nem szégyelli magát jól érezni és baráti körét is ilyen huligánok társaságából választja.
A legszörnyűbb az hogy az itteni törzsközönség is bátorítja és helyesli amit elkövet pedig lehetne már annyi eszük hogy révbe ért felnőttként a helyes utat felvázolja neki.
Mindent meggondolni mindent megfontolni ez az élet esszenciája kérem szépen.
Kizárni a spontaneitás legkisebb esélyét is. Semmi csapongás semmi ingadozás feleim, csak a józan fejjel kigondolt TERV.
Az ember nem madártoll amit a szél kénye kedve szerint fújdogál a világba.
(Fuss Forest fuss)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.02.24. 19:51:53

@33621:
Vén szar...
:))))))))))))))))))))))))))))))))

2014.02.24. 19:54:39

@KoNor_engineer: 'Tud valaki arról, hogy nyugati országokban (német/dán/holland/belga/angol/norvég/finn) milyen színvonalon él egy PhD hallgató / doktorjelölt kutató?'

Az en (brit) ismeroseim sz*r szinvonalon eltek, de ezen nem lehet csodalkozni, ejszakai munkabol Tescoban nem lehet meggazdagodni! :) Vagy lehet hogy te nem human szakos PhD-hallgatokra gondolsz? Akkor fogalmam sincs. Komolyra forditva a szot, altalaban nagyon draga a PhD plusz megelhetesi koltsegeket is fizetned kell. Ha neked fizetnek, akkor nagyon szerencses vagy es / vagy tudsz valamit.

Hari Seldon 2 2014.02.24. 20:01:59

@diggerdriver:
Bakker, Digger!
Itt valami nem stimmel. Ezt nekem kellett volna írnom!

Ehelyett csak óvatosan felhívtam a posztoló figyelmét, hogy a 80 fős "ŐRÜLETES" bulikból az első ismerősökről kijelenteni, hogy "életre szóló barátságok" finoman szólva naivság. (majd az élet eldönti 10-20 év múlva, hogy melyik volt az.)

OFF
jó lenne itt valami vastag betű, vagy aláhúzott, mert nem szeretek nagy betűvel írni
ON

2014.02.24. 20:02:53

@diggerdriver: 'Az ember nem madártoll amit a szél kénye kedve szerint fújdogál a világba.'

:))) Neked nem is konyvet kene irnod, hanem verseket. Probalj meg haiku mufajban nyomulni. Pl.:
'A hópehely és
árnyéka találkozik
végül a földön.
(www.citatum.hu/cimke/haiku)

2014.02.24. 20:04:21

@puhacica: persze, nem is azt mondom hogy nincs jo oldala :D csak 20 es 30 kozott eszedbe kell hogy jusson, hogy utana jo esetben meg 60-70 evig elni fogsz a bulizas utan is... :)

Hari Seldon 2 2014.02.24. 20:09:40

@Whave:
Azért van olyan "buli-tempó", hogy nem fog még 10-et sem. Sajnos...

2014.02.24. 20:11:06

Nekem egy szo jutott eszembe az egesz posztrol: GAP YEAR. Nyugati orszagokban sok fiatal kivesz egy evet mielott elkezdi az egyetemet es utazik / dolgozik, illetve utazas kozben dolgozik vagy ezeknek tetszoleges kombinacioja attol fuggoen, mennyi penze van utazni. Igy mire elkezdni az egyetemet, mar kicsit felnott, vilagot latott es kiutazta magat. Ez szerintem a leheto legjobb megoldas, mivel egyreszt nem marad le arrol hogy fiatalon utazzon, bulizzon; masreszt 'idoben' elvegzi az egyetemet (csak egy ev kesessel) es a huszas eveiben elkezdhet karriert epiteni. Maskulonben fenall az a veszely hogy eveket tolt utazassal, alkalmi munkakkal az ember diplomaszerzes utan, es ezt kovetoen mar nehezebb karriert csinalni. Persze teljesen igaza van abban a posztolonak hogy Magyarorszagon anyagi okokbol nem mehet gap year-re a legtobb fiatal, igy nekik marad a diploma utani utazas, maximum.

33621 2014.02.24. 20:11:17

@diggerdriver: Ez van tesvir! De a pláne az hogy a feleségem 500Ft-os órabéréhez képest az egyetemista lányom diák munkán már 580Ft-ot kap nettó!

2014.02.24. 20:12:01

@Hari Seldon 2: jo persze, de hat nem ANNYIRA a vegletekben gondolkodtam azert :)

33621 2014.02.24. 20:16:59

@diggerdriver: Az bizony le szokott esni!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.02.24. 20:17:09

@Hari Seldon 2:
Miért nem írtad meg baszod?
:)))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.02.24. 20:19:49

@Mirjam2:
Csak a Forrest Gump fantasztikusan megkomponált nyitóképsorára asszociáltam.
Az a pár másodperc elmesélte a filmet.
Zseniális volt.

______________ (törölt) 2014.02.24. 20:39:41

@Din Serpahis: szerintem inkább a karrierépítéssel töltött évek tekinthetők elveszettnek az értelmes élet szempontjából. :)

______________ (törölt) 2014.02.24. 20:43:50

@Mirjam2: nekem több mint egyértelmű volt a cikkből, hogy esze ágában sincs karriert építeni. most, utazás után sem.
egyébként meg lehet negyven felett is karriert csinálni. még csak azt se mondhatom, hogy így nem lehet 35 évesen a csúcsra jutni. talán pont így lehet 35 évesen a csúcsra jutni. :)

Mr Long 2014.02.24. 20:45:10

@maxval a gondolkodó birca: Na mit szolsz Max az ugandai uj torvenyhez?

Latcho Rom 2014.02.24. 20:46:35

@Mirjam2: Mindenképen tobbet ér mint egy-két év fokázas valami hadseregben..

wuaaa 2014.02.24. 20:46:40

@Kövérmadár [swe]:
"Most csatlakozott a bannolt országokhoz Ausztria is?"

A legutóbbi posztok alapján igen. Már unom, hogy úgy adják elő, mintha Bécs Hongkong után balra lenne.

@KoNor_engineer:
"Tud valaki arról, hogy nyugati országokban milyen színvonalon él egy PhD hallgató / doktorjelölt kutató?"

Hát az erősen függ attól, hol mosogatsz közben.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.24. 20:46:53

@Mr Long:

Felesleges szigorúság szerintem, bár a szándék érthető.

Mr Long 2014.02.24. 20:48:04

@sorsolo: Es ha eler az ember egy "magasabb" szintet mondjuk 35 evea korara es utana nyugodtabban el oreg koraig az miert nem ertelmezheto nyeresegkent? OK, lehet mar nem akar mas kanapejan henyelni, de attol meg lathat vilagot es mondjuk megmutathatja a gyerekenek is.

holl gold 2014.02.24. 20:52:44

@Kövérmadár [swe]:
Tul sok munkaszuneti nap itt sincs. Van mondjuk 25+x nap szapadsag, illetve az unnepek.

Nekem azelött 35 nap volt de kesöbb a szakszervezet szoc.dem. nyomasra csökkentette 32-re meg a tulorakat is össze lehetett anno gyujteni (nem penzben kertem hanem idöben es akkor 1 ora tuloraert 2 ora csusztatas jart) es egyben kivenni (csak a kollegammal kellett egyeztetni hogy valaki azert legyen ott) es igy tudtam a nyari szabin kivul öszönkent + 3-4 hetre elutazni. Akkor meg nem volt annyira penz orientalt meg hulye hajtas csak az volt a fontos hogy a bejövö munka elkeszuljön es a kuncsaftok is elegedettek legyenek...Szep vilag volt, jo vilag volt akkor...

puhacica 2014.02.24. 20:55:06

@Kövérmadár [swe]: szupcsi! :)
@Whave: mindenkinek eszebe jut, csak van, aki lesz@rja. ki tudja, kinek van igaza...

______________ (törölt) 2014.02.24. 20:55:17

@Mr Long: dehogynem nyereség, az is kiváló alternatíva. de ezerből egynek sikerül (vagy még kevesebbnek). és nem is anyagi okokból, hanem egyszerűen addigra már elfelejti, mit is akart fiatalon. vagy már nem is bírná a munkahelyi stressz nélkül. mint a nyugdíjasok, akik nyugdíjazást követően 3 éven belül elköszönnek az élettől is. ("csak az a szép zöld fű, az fog majd hiányozni!" :) )

montroyal ( CAN qc) 2014.02.24. 20:56:48

@sorsolo: esze ágában sincs karriert építeni. most, utazás után sem.

majd csak kifog egy jo couchot es megfelelo pasival surfozik.. akkor nem kell karrier .. persze ez nem az utcan tereken osszevetodott ismeretlenekkel bulizo tarsasagbol lesz .. ott leragadni , szemétdomb lesz a vége ..

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.02.24. 20:59:13

@sorsolo: neked mi a stratégiád ezzel kapcsolatban?

Mr Long 2014.02.24. 20:59:35

@Whave: Na jah, egybol mindenki temetni akarja az embereket 30 folott. Aztan peldaul ott van Diggi, milyen jol elvan a nyugdijas eveiben :D

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.02.24. 21:05:43

@Mr Long:
Ugye hogy ugye?
Már a rántott húst is szívószállal eszem és ki van rendelve hozzám egy ápoló aki reggelente feltámogat a gép fülkéjébe, este meg leszed onnan.
:)))))))))))))))))))))))))))))

______________ (törölt) 2014.02.24. 21:10:04

@Chang Yai: egy-két évet még dolgozom, aztán 15-20 év szabadság a nyugdíj előtt.
de lehet, hogy egyszerűen a mostani munkahely után kiveszek 1-2 évet, aztán meglátjuk. valójában már most is úgy érzem, hogy feleslegesen gyűjtök, mert az igényeimet már sikerült belőnöm életem végéig holiday üzemmódra.
vagy az is jó lehet, hogy leviszem megint négyórásra magam. bár ez veszélyes, ahogy tapasztaltam az előző helyen. evés közben jön meg az étvány.
szóval pontos tervem van rá. ;) ez olyan, mint a cégnél a határidő, meg a mávnál a menetrend: arra szolgál, hogy mindig tudja az ember, hogy éppen mennyit is késik a vonat.

______________ (törölt) 2014.02.24. 21:21:37

@Chang Yai: nekem is bejön a sok szabadság pénz helyett. de nálunk a cégnél ez a sztenderd, a kollégámmal szoktunk beszélgetni, hogy 1 évben plusz 1-2 hónap fizetetlen szabadságra kéne menni.
van néhány terület szerintem, ahol a munkavállaló rendelkezik olyan érdekérvényesítő képességgel (nem utolsósorban: van annyi betöltetlen állás), hogy nyugodtan lehet "ugrálni", és tények elé állítani a munkáltatót. aztán legrosszabb esetben keresni 2 hét alatt egy új munkahelyet, amikor aktuálissá válik...

2014.02.24. 21:27:12

Nem kapcsolodik a mai poszthoz, de hataratkeleses tema: bevandorlok gyermekei sokkal nagyobb aranyban mennek egyetemre Kanadaban, mint a 'bennszulottek' gyerekei. blogs.vancouversun.com/2014/02/22/why-immigrant-students-prevail-at-canadian-universities/. Fokent azsiai bevandorlokrol van szo, de mindenkeppen erdekes trend.

______________ (törölt) 2014.02.24. 21:34:01

@Mirjam2: ez már évekkel ezelőtt is eléggé így volt. nem túlzok, a VIU-n a többség ázsiai volt, lehet, hogy 70% is. közrejátszik persze, hogy ők vastagon hozzájárulnak a költségvetéshez, így erősen érdekelt is az egyetem, hogy toborozza őket.

ázsia nem csak gazdaságilag és demográfiailag gyorsulja le a lomha európát meg a gyarmatokat (bocs, canadians).

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.02.24. 21:36:47

@sorsolo: ha a főnököm a thai iskolában nem makacsolta volna meg magát ezzel kapcsolatban, tán még mindig ott lennék. évek óta a huzavona, hogy kötelező nyári iskola (márciusban suli vége, 5 hét off, utána 5 hét nyári iskola, utána 20 hét rendes iskola októberig, és én állandóan kivoltam a nonstop 25 héttől, de mindenki más is, a gyerekek is). pedig a slusszpoén az volt, hogy a nyári iskolában nem is volt annyi gyerek, hogy mindenkinek lett volna munkája, sokan csak ott ültek és baszták a rezet egész nap (sajnos én nem, bár lehet, hogy akkor még rosszabbul viseltem volna a dolgot). és nem és nem és nem akarták elengedi ezeket az embereket FIZETÉS NÉLKÜL plusz öt hét szabadságra, azóta se érti senki, hogy miért (simán kb a fele ember, a családosak stb maradtak volna, mert nekik meg kellett a pénz).
egyébként volt nekem is ismerősöm, közgázos, de valami spéci irányvonallal, aki 1-2 ilyen durván végigdolgozott év után kivett mindig fél-egy évet, elment utazni, aztán másik állás. nem tudom, még mindig ezt csinálja-e így 35 és a halál között :-)

Taxomükke (UK) 2014.02.24. 21:38:50

@sorsolo: Te mostan dicsekszel vagy csak szeretsz szivatni minket?

2014.02.24. 21:41:05

@montroyal ( CAN qc): "ja es az allami dolgozoknak magasan ki van nyalva a .... meg syndicat stb .. igen 60 nap is lehetseges meg tulterheles (DDD) eseten par honap fizetett pihenes ..."

A szabadság a fizetés része, ennyit fizetnek a munkáért, a benefitet is beleértve. Nem a semmiért adják, és itt jön az is ki, hogy nemcsak az IT-s, közgazdász, vagy mérnöki képesitéssel lehet jól járni.

"na jo engem nem zavarna ha nem az én adombol fizetnek ezt"

Az adófizető nem azért fizet adót, hogy én szabadságra mehessek, hanem azért, hogy valaki a gyermekvédelmi munkát elvégezze. Én is fizetek az oktatásért, iskolákért és még sok minden dologért amire nekem személy szerint nincs már szükségem. Az se zavar ha a vállalkozó úgy dönt, hogy leáll pár hónapra, vagy éppen a beosztottjaival futtatja az üzletét, amig nyaral - vagyis amikor a saját fenekét nyalja ki, mert megteheti. :)

______________ (törölt) 2014.02.24. 21:42:49

@Taxomükke: ha egyszerre sikerül a kettő, akkor már megérte! ;))
de most nézem, mire írtad: az IT-ben ez most tényleg simán megy, iszonyú nagy hiány van. nem véletlen lettem egy éve IT-s. :)

2014.02.24. 21:43:21

@sorsolo: Nekem az derult ki a cikkbol hogy a legtobb szoban forgo diak azsiai szarmazasu kanadai allampolgar, tehat nem a magasabb tandij miatt vettek fel oket. De lehet hogy tevedek.

2014.02.24. 21:44:05

@sorsolo: "ázsia nem csak gazdaságilag és demográfiailag gyorsulja le a lomha európát meg a gyarmatokat (bocs, canadians)."

Most tényleg csak provokálsz, vagy szerinted mitől gyarmat Kanada? :)

______________ (törölt) 2014.02.24. 21:56:33

@cougarcat: természetesen már nem gyarmat. nekem brit birodalmi allűrjeim és nosztalgiám sincs. :)
nagyon sok dologban más, mint európa (befogadó kultúra number 1, óriási pirospont). de nagyon sok közös is van azért: demográfia, jogos kolonialista lelkiismeretfurdalás. (nem véletlen, hogy máig nem mondhatsz egy rossz szót az aboriginals-ra, különben megnézheted magad.)
számomra az észak-amerikai fehér kultúra: "európa", akkor is, ha van jó néhány különbség.

2014.02.24. 21:59:01

@sorsolo: Senki nem mondta hogy nem lehet karriert csinalni kesobb, azt mondtam hogy nehezebb. De lehet hogy tevedek es ugyanolyan konnyu 35 eves kor felett... Vagy megsem? Lehet hogy most nem akar karriert, de ha megis akarna kesobb, nem biztos hogy osszejon, mig ha felepitesz karriert fiatal korodban, kesobb meg barmikor abbahagyhatod a munkat es elkezdhetsz utazgatni ha pont ahhoz van kedved es van eleg penzed.

______________ (törölt) 2014.02.24. 21:59:46

@Mirjam2: bizonyára nem tévedsz. az ázsiai értékrend, szorgalom - hogy folytassuk a tegnap szépen megkezdett német, egyiptomi és egyéb nemzet-karakterisztikák felvázolását - szerintem a korai bevándorlóknál (canadian citizens) még elég intakt. sőt, talán még jobban "túlteng" bennük, mint az otthon maradt nem-annyira-ambiciózus polgártársaikban.

2014.02.24. 22:00:24

@sorsolo: "ez már évekkel ezelőtt is eléggé így volt. nem túlzok, a VIU-n a többség ázsiai volt, lehet, hogy 70% is. közrejátszik persze, hogy ők vastagon hozzájárulnak a költségvetéshez, így erősen érdekelt is az egyetem, hogy toborozza őket."

Nanaimo-ban nincs nagy kinai lakosság. Amit te láttál, az leginkább "foreign students", vagyis ők hazamennek a tanulmányaik után. Ezek a diákok nem a bevándorlók gyerekei.

Ázsia mikor fog életszinvonalban is felgyorsulni? Mert Kina meg India pl. még eléggé messze van ettől, akárhogy is dübörög a gazdaság. Japánban meg pl., ahol magas az életszinvonal, ugyanolyan probléma az elidősödés, sőt itt súlyos probléma.

kishercegné 2014.02.24. 22:01:08

@Hari Seldon 2: teljes mértékben értem, hogy mire gondolsz. Azonban én (a poszt szerzője) sem arra gondoltam, hogy mind a hetven ember a legjobb barátom lett. Azóta már 'feladtam' ezt az életmódot, most épp itthon vagyok, így többé-kevésbé már most is látom, hogy ki az, akivel a későbbiekben is szívesen fogom tartani a kapcsolatot (és ő is velem).

kishercegné 2014.02.24. 22:01:08

Sziasztok! Bevallom, meglepodtem, hogy ennyire pozitívan állt (majdnem) mindenki ehhez a poszthoz. Persze ha nem így történt volna, akkor is ugyanolyan hatalmas élmény és energialoketkent maradna meg az életemben:) olvasgatom a kommenteket, amúgy jöhet kérdés, ha van:)

2014.02.24. 22:03:59

@sorsolo: Ja, jó. :)

"számomra az észak-amerikai fehér kultúra: "európa", akkor is, ha van jó néhány különbség

Szerintem nagyon más, bár nyilván van néhány hasonlóság. :)

______________ (törölt) 2014.02.24. 22:07:14

@Mirjam2:
nem hiszem, hogy nehezebb. 60 felett igen. de nyugaton úgy tűnik, ha van hozzá szöveged, akkor negyvenévesen is meg tudod győzni a HR-est, hogy miért is volt nélkülözhetetlen szükség a személyiségfejlődésedhez az elmúlt 20 év bulijaira.

ha most nem akar karriert, nehogy már most elkezdje építeni, mert hátha majd 10 év múlva jó lenne mégis!
ez az út vezet garantáltan a sikertelenséghez és boldogtalansághoz.

komolyan, ez a biztos recept ahhoz, hogy utána évtizedekig verje a fejét a falba, hogy a fiatalságát el...khm. és lett belőle egy boldogtalan negyvenes-ötvenes (aki mindennek a tetejébe ráadásul borítékolhatóan sikertelen is, hiszen félszívvel nyomta a karriergombot is).

kishercegné 2014.02.24. 22:07:24

@Hari Seldon 2: nem éreztem, hogy sokkal lejjebb adtam volna. De tény, hogy a munkahelyen ingyen kajalhattunk kifulladasig (sutiktol kezdve a fott kajan at a salatakig volt minden), igy általában hétköznap csak gyümölcsök es egy tej kellett. Hétvégén meg szívesen főztem magamnak, de sokszor 'camdenfood' lett belőle. Tomegkozlekedesre szinte alig költöttem, mindenhova bicajjal jártam:) így azért már jobban érthető ugye?

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.02.24. 22:09:18

@KoNor_engineer: "/OFF/
Tud valaki arról, hogy nyugati országokban (német/dán/holland/belga/angol/norvég/finn) milyen színvonalon él egy PhD hallgató / doktorjelölt kutató?
/ON/"

Norvegrol tudok. Ha megkapod az osztondijat (allitolag nem olyan borzasztoan nehez) akkor olyan evi circa brutto 400-500 000 NOK. Hogy ez a szam mondjon is neked valamit, ez egy 2-3 ev tapasztalattal rendelkezo norveg mernok/kozgazdasz fizetese. 2-3 fo kenyelmesen megel belole ha nem Oslo belvarosaban laksz. ;)

2014.02.24. 22:09:59

@sorsolo: Tiger Moms :) (a kinaiaknál)

A pontrendszer is az oka. Már eleve diplomás bevándorlókat csalogatnak ide, és ilyen családokban nagyobb a valószinüsége sztem hogy a gyerek is tovább fog tanulni.

______________ (törölt) 2014.02.24. 22:12:51

@cougarcat: azt kell mondjam, hogy kína már felgyorsult. persze, azt a szintet SOHA nem fogják elérni, ami kanadában most van. de csúnyábbat mondok: ezt a kanadaiak se fogják már sokáig élvezni.

a múltkor láttam egy érdekes tesztet a szegénységről, talán bbc-n. asszem ott olvastam, hogy a világszegénység csökkenése szinte kizárólag (úgy 90%-ban) kínának köszönhető. az, hogy százmilliók az éhezési szintről el tudtak mozdulni.

______________ (törölt) 2014.02.24. 22:15:41

@cougarcat: neked kétségkívül nagyobb a rálátásod, nekem csak felszínes benyomásaim vannak erről.

kishercegné 2014.02.24. 22:18:29

@Herr Géza: @Evain: jókat mosolyogtam a nemtippelos indokokon:) 1. Rengeteg fiúbarat vett körül tizenévesen, megszerettettek velem a sört:) 2. Tény, hogy a Közgázon nem nagyon éreztem magam odaillonek. 3. A szorfozest imadni fogom, amint újra lesz alkalmam kiprobalni, de amúgy is sportorult vagyok
4. Direkt nem neveztem meg a sportot, nem akartam, hogy ez vigye el a sztorit. De nem titok, ultimate frisbee-zek. Youtube, de ha reális képet szeretnetek kapni róla, akkor a bubblepest szot ajanlom beirni a keresőbe (igy nem az amerikai szuperjatekot látjátok)

2014.02.24. 22:22:01

@sorsolo: "de csúnyábbat mondok: ezt a kanadaiak se fogják már sokáig élvezni."

Tőlem mondhatod, nekem nyitva van a szemem és fel vagyok készülve a legrosszabbra. :)
Aztán meg Hinta is megjósolta, hogy összeomlik a piac. Valamikor. Ebben egyet is értek vele. :)

Alapvetően jók a benyomásaid, csak pontositottam.

kishercegné 2014.02.24. 22:27:56

@nyuszigonosz/D/: sajnos a fél világot nem, de mindenesetre bepotoltam másfél év alatt, hogy előtte sehova nem tudtam eljutni:) amúgy a legtöbbször csak négy napokra (nem voltak konkrét szabadnapjaink, így össze tudtam rakni 2-2 napot két hétből, cserébe előtte és utána sokat dolgoztam pihinap nélkül). Nyáron pedig az egyik ismerősöm költözött be addig a helyemre, ami nagyon jól kijott, mert így a cuccaimat is ott tudtam hagyni.

nyuszigonosz 2014.02.24. 22:35:23

@kishercegné: Köszönöm a választ. Így már érthetö.

kishercegné 2014.02.24. 22:36:12

@KoNor_engineer: igazad van, felerhetett volna egy soha veget nem ero bulizassal a kozgaz. De ahogy korábban írtam, kevésbé tartoztam a tipikus kozgazos tarsasagba, de szerencsére addigra már megvolt a saját tarsasagom. Nem is az életmód, de az utazás mindenképp tud addiktív lenni: akármikor mentem haza a repülőtérről, már néztem a jegyeket. Tudnom kellett, hogy mikor van a legközelebbi. Most leszokoban vagyok, mert feladtam ezt az életmódot:) bár voltam olyan mazlista, hogy az új munkám is rengeteg utazással fog járni;)

2014.02.24. 22:39:04

@cougarcat:
" Nanaimo-ban nincs nagy kinai lakosság"
Ebben teljesen igazad van. Remelem, az okat is tudod:(

2014.02.24. 22:48:06

@Cascabel: Ó, sok minden lehet, internálástól kezdve, családegyesités megtagadásáig a régebbi időkben. Egy kinai ismerősöm mesélte egyszer, hogy ők azért szeretnek olyan helyeken élni, ahol sok más kinai is van, mert igy ha ön szegregálódnak, akkor még sincsenek teljesen elszigetelve.

2014.02.24. 22:49:04

@cougarcat:
" ....vagy szerinted mitől gyarmat Kanada? :) "
Csak egy kerdes: ki az orszag allamfoje illetve hol szekel? :)
Megsugom, hogy nem Ottawaban:)

______________ (törölt) 2014.02.24. 22:49:29

@cougarcat: aha, hinta előlépett egyes számú gazdasági-társadalmi szakértőnek? :) néha kicsit zavarban érzem magam, amikor egy plattformra kerülök vele. (mert az én jövőbelátásom sokkal homályosabb, mint az övé.)

kishercegné 2014.02.24. 22:49:32

@sorsolo: nem jött be. Abbahagytam, pont a jovomre gondolva. Most töltöm az elso heteimet egy cégnél, nem kezdő pozícióban. Es tudod mit? Az angol interjún sokkal magabiztosabb voltam. Mert azt érez(t)em, hogy amikor angolul beszélek, akkor egy masik énem jön elő. Egy olyan, ami Londonban 'érett meg', távol sok biztos ponttól.

2014.02.24. 22:50:51

@cougarcat:
Volt Chinatown Nanaimoban, de a 60-as evekben leegett. Azt is mondjak, direkt felgyujtottak:(

______________ (törölt) 2014.02.24. 22:55:11

@puhacica: nálunk már a tavaszi őzikék is kikeltek.
@kishercegné: tévedni emberi dolog - de isteni érzés! ;)

2014.02.24. 22:55:26

@Cascabel:
Amikor Nanaimoban laktam, erdekelt a varos tortenelme, sokat olvastam rola, eleg erdekes. Peldaul a banyaszok sztrajkja miatt tobb, mint egy evig volt a varos katonai megszallas alatt a mult szazad elejen.

2014.02.24. 22:57:20

@sorsolo:
Itt az ejjel -27C volt. Meg ket hetig nem megy fel a homerseklet 0 fok fole.

2014.02.24. 22:58:41

@Cascabel: Bözsinek semmi beleszólása nincs az államügyekbe. Ha ezt megtenné, kiszórnák rögtön a kanadaiak mint macskát xarni. Velem együtt. Kanadáról azt mondani hogy gyarmat, óriási és durva sértés...

"Volt Chinatown Nanaimoban, de a 60-as evekben leegett. Azt is mondjak, direkt felgyujtottak:( "

Kik? Az is előfordult hogy kinaiak gyújtották fel a saját üzleteiket, a biztositás pénzért.

______________ (törölt) 2014.02.24. 22:59:51

@kishercegné: ez érdekes, ezt a személyiségtöbbszöröződést az angollal már mástól is hallottam.

gratulálok az első napokhoz az új helyen. még megjöhet az eszed. közgáz után pár évig én is karriert építettem... aztán megjött az eszem. :)
a java csak akkor jött. sőt, szerintem a java még előttem van! :))

______________ (törölt) 2014.02.24. 23:01:23

@Cascabel: ha jól értem, nem marokkóból írsz. honnan? még whitehorseban sincs -27 most.

______________ (törölt) 2014.02.24. 23:03:11

@Cascabel: bennem az maradt meg, hogy a város legidősebb, történelmi épületei egész a xix. század végére tekinthetnek vissza. nehezen tudtam elnyomni a mosolyt, amikor ezt komoly arccal előadták nekem. :)

2014.02.24. 23:03:24

Az azsiaiak tanulasi vagya illetve kenyszere a konficiuszi eletfilozofiajukbol is fakad. Regebben az europai bevandorloknal is az egyik legfontosabb cel volt gyerekeik egyetemi ill. felsofoku vegzettsege, kulonosen az olaszoknal.

2014.02.24. 23:05:46

@sorsolo:
Per pillanat csak -12C van, sut a Nap, mint mindig, semmi felho.
2 hetes elorejelzes:
www.theweathernetwork.com/14-day-weather-trend/canada/alberta/calgary

______________ (törölt) 2014.02.24. 23:09:00

@Cascabel: szerintem ez a tendencia a nem-bevándorlóknál is hasonló. persze, amióta a diploma már nem biztos belépő a "nyugdíjas állásokhoz", kissé megkopott a késztetés is.

______________ (törölt) 2014.02.24. 23:12:59

@Cascabel: aha, a zord kontinentális klíma. remélem, testközelből nem olyan borzasztó, mint amilyennek hangzik.
emlékszem, egy srác, aki banffban dolgozott, mesélte, hogy hozzá lehet szokni, aztán amikor egészen a forró mínusz 8 fokig izzik fel a levegő, akkor már rövidujjúban van kint az ember.

hát, nálunk 13 fok volt ma délután is, gyönyörű napsütés, alig bírtam bent maradni, nem is sikerült ma sem teljesíteni a 8 órát.

2014.02.24. 23:16:08

@sorsolo:
Ugy tudom, a legregebbi epitmeny a Hudson Bay Company altal emelt epulet, a Bastion, 1850 korul epult. Regebben nekem is szokatlan volt a 100 eves muemlek jellegu vedett epulet. Ma mar termeszetes. Kanadai nehezen fogja fel az 5-600 eves epuleteket. Az exem Magyarorszagon jarva oszinten kerdezte tolem, hogy miert nem romboljak le a 200-300 evesnel regebbi epuleteket, azok csak a helyet foglaljak:(

______________ (törölt) 2014.02.24. 23:20:35

@Cascabel: kétségkívül pragmatikus megközelítés.
azzal bizonyosan nem vádolható, hogy túllihegi a hagyománytiszteletet. :)

2014.02.24. 23:21:57

@sorsolo:
Ki lehet birni, mert szaraz hideg. Fiatalabb koromban -20C-nal meg nem vettem fel kesztyut. "Megoredegtem", mar -15C - nal kesztyut viselek. Tegnap lattam rovidnadragban cigizo embert az erkelyen, igaz csak -15C volt. Nyaron +20C-nal be kapcsolom a legkondit a kocsiban, komolyan.

wuaaa 2014.02.24. 23:41:51

@Don Kartasch:

Már amikor ezt a kommentet írtam hataratkelo.blog.hu/2014/02/21/egy_bator_pillanat_adta_elhatarozas/fullcommentlist/1#c21734417 is elgondolkodtam azon, honnan merítesz információt Norvégiával kapcsolatban.

Az aktuális kommentedhez csak 2 dolog :
- 500+ bruttóm nekem is megvolt évekig folyamatosan, se mérnök, se norvég nem vagyok, ergo nekik azért általában több van
- Oslo messze nem a legdrágább hely az ingatlanárakat nézve, se vásárlás, se bérlés szempontjából.

2014.02.24. 23:54:19

@cougarcat:
En sem mondanam, hogy gyarmat Kanada. De hogy nem fuggetlen orszag, az biztos. Ha az lenne, sajat kiraly vagy koztarsasagi elnok jarna vele, ami nincs. Tudom, ez kenyes tema nem csak itt, de Ausztraliaban es Uj-Zelandon is. En megertem mindket tabort. Legutobb, amikor megerkeztem Londonba, ugy ereztem magam, mintha hazamentem volna az anyaorszagba, mint egy " gyarmaton" elo brit alattvalo. Oszinten megmondom, jo erzes volt:)

M. Péter 2014.02.24. 23:56:17

@KoNor_engineer: Az Egyesült Királyságban tipikusan valamelyik research council (olyasmi, mint az OTKA) fizeti a tandíjat és ad a doktorandusznak évi 13000-14000 font adómentes ösztöndíjat. Ha valamilyen cég is támogatja a kutatást, akkor még több pénzt kap. Határozottan jobb, mint minimálbérért mosogatni.

2014.02.25. 00:14:48

@Cascabel: Itt van a független országok listája, Kanada is ott szerepel, csakúgy mint Magyarország.

en.wikipedia.org/wiki/List_of_sovereign_states

Kanada alkotmányos monarchia amelynek II. Erzsébet az uralkodója, de nincs alárendelve a UK-nek. A kanadai törvényhozás bármikor megszabadulhat az uralkodótól, de erre nincs szükség, itt csak hagyomány fenntartásáról volt szó.

Én nem érzem magam brit alattvalónak, sőt, ezt elutasitanám. :) Igaz én antiroyalista vagyok, de már ez amúgy is nyilvánvaló. :))

2014.02.25. 00:22:37

@sorsolo: "aha, hinta előlépett egyes számú gazdasági-társadalmi szakértőnek? :) néha kicsit zavarban érzem magam, amikor egy plattformra kerülök vele. (mert az én jövőbelátásom sokkal homályosabb, mint az övé.) "

Ő olvas valahonnan gondolom, végül is nem minden hülyeség amit ir, csak a saját szubjektiv filtere a szokásosnál is jobban torzit.

montroyal ( CAN qc) 2014.02.25. 03:09:42

@cougarcat: én tényleg nem kotozkodni akarok es elismerem szukseg van bizonyos servizekre munkara amit az adofizetok penzebol fizetnek....de amikor az akinek az egesz fizetese az adobol van azt mondja ÉN IS FIZETEK ADOT.. ugy is lehet mondani de abbol nem lesz tobb a kincstarba ... mondom a munkat elismerem es tudom szukseg van ra ... csak amikor a rohadt adoellenor kioktatott hogy mindenkinek kell adot fizetni , O IS FIZET..

montroyal ( CAN qc) 2014.02.25. 03:17:20

@cougarcat: én tényleg nem kotozkodni akarok es elismerem szukseg van bizonyos servizekre munkara amit az adofizetok penzebol fizetnek....de amikor az akinek az egesz fizetese az adobol van azt mondja ÉN IS FIZETEK ADOT.. ugy is lehet mondani de abbol nem lesz tobb a kincstarba ... mondom a munkat elismerem es tudom szukseg van ra ... csak amikor a rohadt adoellenor kioktatott hogy mindenkinek kell adot fizetni , O IS FIZET..

Latcho Rom 2014.02.25. 04:53:43

@Cascabel: Imadlak Cas bácsi, de most bolondokat bugyborekolsz :-)

2014.02.25. 05:43:27

@shakti_rom (ca) koncertre keszul:
Tudom, hogy hulyesegeket beszelek neha:) Bacsi!:( Ne mondj ilyet, erre roppant allergias vagyok:(
@cougarcat:
En inkabb erzem magam brit "allatvalonak", mint amerikainak. Lehet, hogy rosszul fogalmazok, nem talalom a helyes kifejezest erre, lehet, hogy nincs is:) A Heathrow - on kivul meg nem jartam Angliaban, de otthon ereztem magam egybol - nem csak a tortenelmi gyokerek miatt -, nem ugy mint Ausztriaban vagy Nemetorszagban, pedig svab (is) vagyok. Nekem Anglia az anyaorszag, Magyarorszag a hazam, Kanada a lakohelyem, Mexiko az almom:) Es royalista is vagyok raadasul:)
(erre mondjak azt, hogy " split personality ") :))))

2014.02.25. 06:16:00

@Cascabel: Amerikai alattvaló én se lennék. :) Diane Francis felhozta hogy egyesiteni kellene az USA-t Kanadával. Rossz ötlet, jobb ha külön vagyunk.

Ó, bocsánat, ha tudtam volna hogy egy royalistával állok szemben, nem ekézem annyira a királynőt. :) Tulajdonképpen semmi bajom vele, nem csinál nekünk kárt.

2014.02.25. 06:18:56

@shakti_rom (ca) koncertre keszul: Ha jól emlékszem te is royalista vagy... :)

puhacica 2014.02.25. 08:07:49

@kishercegné: pedig nagyobb osszeget mertem volna ra tenni. :D

@sorsolo: nem tozike? az a gyongyvirag? bar lassan az ozikek is "elobujnak". :)

Evain 2014.02.25. 08:32:12

@kishercegné: örülök, hogy nem vetted magadra. :) Akkor jól éreztem én, hogy nem illik a képbe a közgázos vonulat, túl laza vagy te ahhoz. :D
Surf Kite-ot próbáltad már, ha már a szörfözést megszeretted? :) Szerintem neked bejönne az is.

Latcho Rom 2014.02.25. 08:49:19

@cougarcat: én-e???? :) Rosszul emlékszel. Heatrow egy borzasztó reptér, ugy fulladok ott mint egy hét után Budapesten..:)

Ami a brit kapcsolotokat illeti, annyi a jó nekünk az egészbol hogy kicsit több turistát kap az ország. Bözsi egy mumia, sose fog meghalni :)

Hari Seldon 2 2014.02.25. 09:09:56

@kishercegné:
Mondtam is valamelyik írásomban, hogy az öcsém is simán elvolt egymaga Londonban "semmi pénzzel". Alig költött. Ha az ember egymaga van, simán meg lehet játszani egy ideig.

2014.02.25. 10:48:02

@M. Péter: @KoNor_engineer: Kulonbozo Research Council-ok vannak Angliaban szakterulettol fuggoen. Nyilvan sokkal tobb jelentkezo van osztondijakra mint ahanyan megkapjak. Ugy tudom hogy ha a jelentkezest megelozo 3 evben nem Angliaban eltel, akkor maximum csak a tandijat fizetik, megelhetesi koltsegeket nem. Reszletek: www.prospects.ac.uk/funding_postgraduate_study_research_council_grants.htm

2014.02.25. 10:50:03

@kishercegné: Nagyon szimpatikus mind a posztod, mind a kommentjeid - koszonjuk hogy megirtad, es sok sikert a tovabbiakban!

kishercegné 2014.02.25. 11:11:32

@sorsolo: igen, amikor baratoknak meseltem ezt a "szemelyisegtobbszorozodest", ok is egyetertettek, paran ugyanezt erzik.
a masodik reszet nem teljesen ertettem, gondolom azert is, mert mostanaban kevesbe volt idom kovetni a kommentelok eletet:) te hol es mit csinalsz? ezek szerint megtalaltad amit kerestel, jol erzed magad?

kishercegné 2014.02.25. 11:13:26

@Evain: :) surf kite-ot meg nem, ahogy rengeteg mas sportot sem. de ami kesik, nem mulik!:)

kishercegné 2014.02.25. 11:14:54

@Babette_: ah kosz:D akkor most azonnal nezz meg par youtube videot es orokre elfogod felejteni azt a szart:)

kishercegné 2014.02.25. 11:53:19

@Mirjam2: koszonom! olvasva azt, hogy mennyien irigyeltek azert egy kicsit faj a szivem, hogy feladtam mindezt. de nem bantam meg, azota is kisert a szerencse, ugy erzem, jol csinalom!:)

2014.02.25. 14:04:23

@kishercegné: Szerintem nem is fogod megbanni, neked ez volt a 'gap year'-ed es a kovetkezo evekben var a munka, aztan ha minden jol megy, esetleg egy masodik 'gap year' mikor mar jol megy a karriered es ki tudsz venni par honapot utazni. Ugy veszem eszre hogy egyre tobb nyugati ember el igy, lehet hogy neked is ez fog bevalni.

2014.02.25. 17:59:46

@shakti_rom: Bocsánat, rosszul emlékeztem! :) Mire Heathrow-ra érünk, az átalvatlan 9 órás éjszakai repülés után totál zombie vagyok, csak negativ érzéseim vannak. De egyszer szeretném a UK-t bejárni - érdekes módon a férjemet abszolút nem érdekli, pedig a dédszülei brit-skót származásúak. A britekkel meg semmiféle közösséget nem érez.

Latcho Rom 2014.02.25. 18:39:45

@cougarcat:
Pihenten is egy kalicka Heathrow, hidd el nekem.
A kozlekedes be a varosba viszont olcso es gyors. 15 perc es a magyar kislany mar fozi is neked a tejeskavet King Crosson.

Sokkal kozelebb vagyunk az amerikai életszemlélethez, politikahoz mint a brithez, csak nem vagyunk olyan nyiltan nacionalistak es aggreszivak mint a déli rokonok.

Hallod te is Cas pops? :-)

2014.02.25. 18:55:29

@shakti_rom: "Sokkal kozelebb vagyunk az amerikai életszemlélethez, politikahoz mint a brithez, csak nem vagyunk olyan nyiltan nacionalistak es aggreszivak mint a déli rokonok"

Ezt én is igy látom. A vicc meg úgy megy,hogy "a kanadai egy olyan amerikai akinek van ingyenes eü. ellátása és nincs lőfegyvere." :)

Latcho Rom 2014.02.25. 20:23:40

@cougarcat:

Lazábbak, toleránsabbak vagyunk(kivulre), nok nem hordanak borzacsko tupirozott hajkoltemenyeket, ferfiak frizuja is jobb..az amerikaik oroszosra vágatják, s meg annyit se adunk az oltozkodesre mint ok :-)

Tegyetek hozza kanukok :-)

Latcho Rom 2014.02.25. 20:24:23

@cougarcat:

Lazábbak, toleránsabbak vagyunk(kivulre), nok nem hordanak borzacsko tupirozott hajkoltemenyeket, ferfiak frizuja is jobb..az amerikaik oroszosra vágatják, s meg annyit se adunk az oltozkodesre mint ok :-)
Tobb a lőfegyverunk mint délen, de nincsenek megtoltve.

Tegyetek hozza kanukok :-)

______________ (törölt) 2014.02.25. 22:19:49

@shakti_rom: úgy könnyű, ha nincs határotok mexikóval... :)
a magyarok sem rasszisták a feketékkel szemben...

______________ (törölt) 2014.02.25. 22:26:26

@puhacica: de, természetesen tőzike. a gyöngyvirág is tavaszi hagymás, de ő jelenik meg hármuk közül utolsóként.

______________ (törölt) 2014.02.25. 22:50:01

@kishercegné: auszriában programozok, jóval az elvárásaim felett bejött (elsősorban a tevékenységhez kapcsolható élvezeti szintre értem, de mondjuk az egyéb körülmények is, pl. ebédidőben vadkacsákat meg vízirigót figyelni egy hegyi patakban, bringával munkába járni, és ha szép az idő, mint ma is, hat órát se melózni). kihasználva, hogy egyre jobb, s így keresettebb leszek egy hiányszakmában, a terveim között van, hogy hosszabb-rövidebb időt töltsek egy-egy országban - annak függvényében, hogy mennyire jön be a hely. nem a pénzért, hanem a világlátásért, kulturális kalandokért. viszonylag sokat utaztam stoppal, couchsurfingelve, most ennél lassúbb tempóban van kedvem felfedezni a világot, akár egzotikus országokat is egy kicsit "belülről" megismerni.

Latcho Rom 2014.02.25. 22:55:54

@sorsolo: Hideget se komázzak annyira. De jonnek sokan ide is..határ vagy sem.

Dehogynem rasszistak, mi az állando fekázás? csopog a joindulat..

______________ (törölt) 2014.02.25. 23:08:13

@shakti_rom: a cigánygyűlölethez KÉPEST a feketék kedves, imádott vendégek.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása