oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. november 18. 06:41,  Nem lesz hirtelen ennyi embernek kalandvágya 321 komment

2013. november 18. 06:41 Határátkelő

Nem lesz hirtelen ennyi embernek kalandvágya

Érdekes próbának voltunk tanúi nemrég. Talán egy színdarab taglalása nem szokványos a blogon, azonban mégsem véletlen. A Katona József Színház november 29.-én mutatja be az Illaberek című darabot, amelynek témája a kivándorlás.

ok.jpg

Nagyon érdekes pillanatában tekinthettünk bele a darab formálódásába egy nyílt próba alkalmával. Valóban még kezdeti szakaszban volt a folyamat, három jelenetet próbáltak össze a színészek közönség előtt, átbeszélve a rendezővel, beállítva a színpadképet.

Mindezek után pedig egy különleges, nagyon nyílt beszélgetés kezdődött a jelenlévők között. A közönség tagjai személyes történeteket osztottak meg, Máté Gábor rendező pedig kérdezett és reflexiókat várt annak kapcsán is, amit eddig a színpadra állítottak.

A Katona József Színház blogján Máté Gábor beszélt már a darabról, amiről azt mondta, hogy eddig még nem nagyon nyúlt senki a témához, mert bátorság kell hozzá.

Mire gondolt, amikor a bátorságról beszélt?

Ha úgy vesszük, állampolgári bátorság kell, mert az ember óhatatlanul is belekeveredik valamilyen állásfoglalásba. Egy ilyen darabban szóba kell, hogy kerüljön a haza, a hazaszeretet valamilyen újrafogalmazása, és amikor ennyire buta oldalak mentén definiálják magukat az emberek, az ország, akkor ha valaki állít valamit, akkor nagyon könnyen rásütnek egy bélyeget.

A megmutatott, készülőben lévő jelenetekben alapvetően kétségbeesett embereket mutatnak be, akik azért indultak el, mert úgy látták, más lehetőségük már nincs, kilátástalan helyzetbe kerültek. Az egyikük egy építőmunkás, aki teljesen gyakorlatlan az utazás technikai részleteiben, így már a reptéren megalázó helyzetbe kerül.

A színészek igencsak kihasználják a helyzetkomikum adta lehetőségeket, és néha már szinte szatírába hajlik, ahogy a repülőtéri alkalmazottak lemeztelenítik az utazót, aki drága pénzen vett szerszámait is szeretné magával vinni, ráadásul a kézitáskájában, hogy ezzel is felkészültebben érkezzen új munkahelyére.

A másik jelenetben egy prostituált a főszereplő, aki a holland szociális rendszerrel kerül szembe, orvosi vizsgálatra küldik, hogy gyakorolhassa az ősi mesterséget. A tanulatlan lány egy volt egyetemi tanár tolmáccsal kerül szembe ebben a lehetetlen helyzetben, amikor elmeséli a holland szociális munkásnak, hogy már 14 évesen eladták, férjhez kellett mennie, és 17 évesen már gyereket szült, akit el kell tartania.

Vajon csak ilyen kétségbeesett helyzetek léteznek a kivándorlás okai mögött?

Persze nem mindig, magam is említem, hogy gyakran kalandvágy áll mögötte, de azért az jóval ritkább. Akkor nem beszélnénk erről a problémáról. Nem azért mennek ki külföldre tömegesen az emberek, mert kalandvágyuk van. Nem lesz hirtelen ennyi embernek egyszerre kalandvágya, pláne nem olyan embereknek, akik eddig azt is megfontolták, hogy Gyöngyösről átmenjenek Gyöngyöspatára.

Eddig pont az volt jellemző erre az országra, hogy még egyik faluból vagy városból sem nagyon költözik át valaki a másikba, nemhogy nulla nyelvtudással mennének tömegesen egy másik országba szakmunkát végezni.

Mennyire lehet típusokra építeni? Nyilván kellenek, mert nem lehet az egyéni történeteket a végtelenségig belepakolni a darabba, de nem félő-e, hogy ezek a figurák sematizálhatnak?

Én azt hiszem nem fognak, inkább az a probléma, hogy ez a túl sok szál nem visz-e túlzottan szét. Inkább az a feladat, hogy eldöntsük: ez a sok történet inkább egységesedjen vagy szóródjon szét. Ha szétszóródik, akkor mindig azt lehet mondani, hogy ez miért nincs benne, az miért nincs benne. Ha egységesebb, akkor ez talán fel sem merül, de ez már színházszakmai kérdés.

Hogyan fog felépülni a darab?

Most úgy látom, hogy lesz, amikor egy ember lesz a színpadon és kifelé beszél, lesz, amikor jelenetek lesznek, vagy több ember beszél kifelé, lesznek benne zeneszámok is. Valamiféle becsinált leves, amiben minden van. Speciális dolog, aminek műfaji keretei nincsenek.

Volt egy-egy rész, ami már szinte szatírába megy át, meddig lehet nevetni ezeken az embereken?

A szituációkon lehet nevetni, az embereken szerintem nem. Itt mindenki bajban van, mint egy jó színdarabban. Annak idején egy 56-os disszidens biztos, hogy nem jókedvében ment ki, aztán lehet, hogy jóra fordult a sorsa, azt el tudom képzelni. Sőt lehet, hogy azt gondolja, hogy neki jó, hogy ez megtörtént és 56 nélkül nem ment volna ki, de azért alapvetően szerintem ez egy szorongásos helyzet.

Azért vannak sikertörténetek is, amik nyilván kevésbé jó témák egy darabnak, mint a tragédia...

Biztos, hogy kell érinteni azt is, és természetesen nem lehet kihagyni, hogy vannak olyanok is, akik ide jönnek. Nehogy azt higgyük, hogy csak a magyar megy el, az egész világon jelentős vándorlás van.

Az a közönségen is látszott, hogy nagyon sokakat érintett ez a téma közvetlenül, erre számított?

Erre számítottam, de meglepett az a nyíltság, amivel beszéltek az emberek. Egy-egy ilyen nyilvános próbán általában egy-két bátortalan megjegyzés van, most úgy éreztem, hogyha nem vetek neki véget, akkor estig tudnának mesélni.

Némelyik nagyon megdöbbentett, egészen megrázó mondatok hangzottak el, nem egy fecsegés volt ez. Volt, aki egészen megtisztelő módon megosztotta velünk a fájdalmát, erre aztán végképp nem számítottam, hogy valaki azért jött el ezt a próbát megnézni, mert úgy érezte, hogy talán a saját életére talál valami könnyebbséget.

Gyűjtik a történeteket?

Persze nagyon sok olyan eleme lesz az előadásnak, amit a színészek a közvetlen környezetükből vagy valamilyen közeli tudásból merítettek, és persze a jelenséggel foglalkozó szakembereket is megkérdeztem.

Valóban megdöbbentő volt, ahogy többen elmondták, hogy a gyerekük él külföldön, ezt ők hogyan élik meg, vagy akár ők maguk próbáltak már több helyen is boldogulni. Egy fiatal lány pedig arról beszélt, őt miként érintette az, hogy édesanyja itt hagyta őt az érettségije évében, mert külföldre költözött.

Az egyértelmű volt, hogy a közönséget megmozgatta és megérintette a darab, még ilyen kezdeti állapotában is. Így reméljük, a bemutató után a művészeten keresztül is a közbeszéd tárgyává tehető a jelenség, amivel méreteihez képest nagyon kevéssé foglalkoznak.

A darab alkotói egyébként várják a kivándorlók történeteit ezen a linken található elérhetőségen. 

A kommentelési szabályokról ide kattintva olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: interjú kultúra Magyarország Katona József Színház Máté Gábor Illaberek

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr725639784

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tableno 2013.11.18. 07:31:18

Érdekes, szívesen megnézném.

tanato 2013.11.18. 07:51:38

Ha már egy színházi előadás is foglakozik a kivándorlás témájával,akkor kezdenek tényleg komolyra fordulni a dolgok ezügyben.

tableno 2013.11.18. 07:58:02

@tanato: a mai idők szelleme....

tanato 2013.11.18. 08:01:08

@tableno: Ez igaz nem magyar jelenségről van szó,csak itthon tűnik ez különlegesnek.

rumitom 2013.11.18. 08:18:59

ezzel csak az a bajom, hogy a londoni mosogatos vonalat erositi, legalabbis a bemutatott ket jelenet alapjan. holott peldaul pont erre a blogra sem ok irkalnak tobbsegeben. megkockaztatom, a tobbseg itt nem pusztan anyagi megfontolasbol ment el.

bpetya75 2013.11.18. 08:24:34

@rumitom:

Szerintem nem cél folyamatosan az egész spektrumot lefedni. Az elmúlt években "kitántorgók" közt kétségtelenül nőtt a gazdasági menekültek aránya. A darab és HÁ ezt akarják boncolgatni. Gondolom én.

VHB 2013.11.18. 08:28:13

@tanato: Nemrég beszélgettem a szakszervezetisemmel és szerinte az a gond, hogy azok módszerek, amelyekkel fel lehetne tárni, a rendszer csalóit és potyautasait, rengeteg angolt dobna ki. Sőt, többségében angolokat találnának. De ők a szavazók is egyben.

tanato 2013.11.18. 08:37:16

@VHB: Én úgy érzem előbb utóbb lehúzzák a rolót,mivel a nemkívánatos személyeket egyénenként nem tudják kiszűrni ,így egész országokat tudnak csak diszkriminálni.Ez a most angolt tanuló magyar fiatalokat fogja hátrányosan érinteni,akik később esetleg szeretnének kint dolgozni,akár csak átmenetileg is.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.11.18. 09:09:02

Azt tudom csak mondani, amit mindig: a magyarok mobilitásának megnövekedése a kevés pozitív jelenségek egyike az utóbbi időkben. Sosem értem, hogy miért tekintik ezt mind a kormánypártiak, mind az ellenzékiek negatívumnak.

Honnan lehet letorrentezni a színdarabot? :-)

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.11.18. 09:13:28

@rumitom:

Pedig tény, hogy a többség szakképzetlen munkára megy, ez nyilvánvaló. Erre a "mosogatós" jó jelkép. Hozzáteszem: ebben nincs semmi rosssz. Ki mondta, hogy csak diplomások mehetnek és ők is csak a saját szakmájukban helyezkedhetnek el?

Alapvetően ez a migráns helyzet szinte minden esetben: a többségnek nincs rendes szakmája és h van is, nem abban helyezkedik el. Mo. sem kivétel ez alól.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.11.18. 09:14:01

@rumitom:

"a tobbseg itt nem pusztan anyagi megfontolasbol ment el"

Dehogynem...

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.11.18. 09:17:17

@VHB:

Pontosan így van, ez a nagy igazság.

Ez az egész idegenellenes szöveg pont olyan mint Hitlerék antiszemitizmusa. Jól hangzott akkkor is az átlagpolgár fülének, hogy azért van válság, mert a szemét zsidók elloptak mindent, pedig valójában azért volt, mert az ország elvesztette a háborút.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.11.18. 09:20:59

@tanato:

Anglia nehezen tudja a rolót lehúzni. Egyrészt ott az EU, másrészt ott Nemzetközösség. Ez utóbbi ugyan nem ad korlátlan bejutást az országba, de komolya kvóták vannak és ezeket nem lehet politikai okokból nullára csökkenteni.

A változáshoz Anglia izolációjára van szükség, azaz teljesen új irányra. Ez pedig Anglia gazdaságát fogja legelőször tönkretenni.

Len.Mag 2013.11.18. 09:31:56

"Nem lesz hirtelen ennyi embernek egyszerre kalandvágya"

Persze valahol igaz, de azért a másik oldalon ott van, hogy most éppen (Európában) nincs háború, nincs diktatúra, nincs katasztrófa, "csak" egy gazdasági válsággal kell megbírkóznunk (persze ez sokunknak éppen elég), van viszont globalizáció és individualizmus, és talán soha ennyire nem kapott még hangsúlyt, illetve lehetőséget az, hogy az emberek úgymond "megvalósíthassák önmagukat". Vagy csak én vagyok csupa olyan emberrel körülvéve, akiket a családjuk megélhetésén túl ez is foglalkoztat?

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.11.18. 09:38:29

@tanato: Ekkora egy klises cikket...
Arra kivancsi lennek, honnan tudja a biztonsagi, hogy magyar vagyok? Nem igazan hordom a pici zaszlo kituzot a zakomon, csak neha. Bar akkor sem kovettek...
A manchesteri magyar csajnak meg uzenem, hogy delen volt egy kis eso meg szel.
Ed Miliband meg az angol OV, igy annyira komoly ember is.
Jut eszembe, kaptam diszkriminaciot. Hozzam lassabann szoktak neha beszelni az angolok. Mocskok! Arra torekednek, hogy megertsuk egymast...

tableno 2013.11.18. 09:42:02

@Mr. Long [wannabe wannabe]: Egyetértek. Az is sokat mond, hogy leginkább a Daily Mail-re hivatkoznak mint forrásra... :)

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.11.18. 09:43:42

@tableno: azt az ujsagot szoktam olvasni. :) mondjuk nyeltanulasi cellal, nem politikai okokbol.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.11.18. 10:01:50

@tableno: A nem londoni magyarokkal mi van? :D Az meg nem jelent semmit, hogy a bevandorlok harmada diplomas. Hanyan hasznaljak is azt? Kevesebb, mint 5%?

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.11.18. 10:08:20

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]:

A legtöbb anyagi okokból megy el. Egy kisebbség meg családi okokból, esetleg még kalandvágyból.

tanato 2013.11.18. 10:28:19

@tableno: Reméljük győz a józan ész és csökken a bevándorló-ellenesség ott is.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.11.18. 10:33:58

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
Azt se felejtsd el hogy vannak joparan, akik azert lepnek le otthonrol mert a szakmajukban mar nem tudnak hova fejlodni.

Illetve van meg egy egeszen szuk csoport (amit en is kepviselek). Akik azert emigraltak mert az a terulet amivel foglalkozni szeretnenek soha nem letezett es soha nem is fog letezni Magyarorszagon.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.11.18. 10:36:06

@Don Kartasch: Irtam egy mailt, majd megvalaszolnad?
Arra gondolsz., hogy Mo-nak nem lesz off shore platformja? :D

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.11.18. 10:42:22

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]: Epp potyogom a valaszt.

Hat nem tudom, valahogy nincs elottem a kep hogy a Balatonban allo FPSO-n (ami a magyar koltsegvetes tizedebe kerult) 120 MOL munkas dolgozik, akik Balatonalmadibol ingaznak vizibiciklivel offshore survival ruciban... persze napi szinten!!! Mert a magyar munkajog nem is ismeri az offshore munkavegzes fogalmat, igy a rotational munkarendet nem tudjak ervenybe iktatni. :DDD

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.11.18. 10:48:01

@Don Kartasch: Pedig nem tudjak, hogy mekkora mutyit lehetne vele csinalni :D eleg csak a project keretenek 0.1%-a es felhomalyositom oket :D

Énbagoly 2013.11.18. 10:50:22

Szerintem bele kellene venni azt is, aki a lehetőség keresése miatt megy, menne ki. És itt nem csak a pénzről van szó, hanem pl arról is, ha egy fiatal olyan területen akarna tovább tanulni, amire itthon nincsen lehetősége. Vagy csak nagyon korlátozott létszámban. Mondjuk az egész országban az egyetemek összesen meghirdetnek 10-20 helyet. Ami azt is jelenti, hogy itt esetleg nincs is szükség több szakemberre. Vagyis ha a tanulás miatt kimegy külföldre, akkor már nem lesz érdemes visszajönnie, mert itthon nem kapna munkát.
Viszont az embernek legyenek álmai, mert azokra szükség van. :)

2013.11.18. 10:51:05

Az mar volt, hogy egy londoni mosogato milyen identitasu akcentussal beszel es a gyereknek milyen az identitasa?

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.11.18. 10:54:24

@charlieharper: Es a kitantorgo identitasat miert nem vizsgalja senki? :)

smile750 2013.11.18. 10:59:18

Remelem, hogy nem alfoldi roberta fogja rendezni a szindarabot, mert akkor csak maszturbalo hataratkeloket fogunk benne latni.

2013.11.18. 11:00:05

@Énbagoly: szerintem nem ez jellemzo a tomegre, ezek inkabb a szoras kategoria. Volt egy japan ismerosom USAban, aki egyitologiat tanult. Visszament Japanba, nem tudom mi lett vele es hogy mit lehetne csinalni egyiptologiaval Japanban. Az is igaz, hogy az o aspiracioja kimerult annyiban, hogy majd jol megy ferjhez.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.11.18. 11:02:52

@charlieharper: Nagyon egyertelmu a dolog. Mivel a japanok is a magyaroktol szarmaznak, csakugy mint az egyiptomiak, igy a magyarok ostortenetet kutatja Japanban. Vagy jol megy ferjhez.

BTBTBT 2013.11.18. 11:10:36

@tanato:
Egy olyan komoly ember, mint te, miert linkel be ilyen csusztatassal teli cikket?
Multheten mar megtargyaltuk, hogy Jack Straw nem egeszen ezt mondta, amikor az index is lekozolte a cikk elso felet.
Most meg az origo arrol csusztat, hogy a magyarokat utaljak az E. Kiralysagban? Ugyan mar.
Az egesz hajciho az Angliaban elo/koltozott ciganyok miatt van, meg valasztas is lesz masfel ev mulva.

"Jack Straw has admitted that opening Britain's borders to Eastern European migrants was a "spectacular mistake".
The former Labour Home Secretary said his party's decision to allow migrants from Poland and Hungary to work in Britain from 2004 was a ‘"well-intentioned policy we messed up".

Itt a cikk is - www.telegraph.co.uk/news/uknews/immigration/10445585/Labour-made-a-spectacular-mistake-on-immigration-admits-Jack-Straw.html

2013.11.18. 11:13:11

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]: Egyszer engem is ert hatranyos megkulonboztetes. Leszolitott egy nyolcvaneves-forma neni a sainsbury's elott, hogy valaki neki mondott valamit, hogy itt kell majd talalkozni, de sehol nincs az illeto. En igencsak siettem, udvariasan kozoltem, hogy ne haragudjon, dehat en nem tudok abban segiteni, hogy valaki massal mit beszelt meg. Sertodotten hoborogve forditott hatat, hogy "nem is erti, mire jo ez a sok bevandorlo, ha egyszer semmire sem jok". :)

2013.11.18. 11:18:03

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]: amikor a dolgok alphajat es omegajat keressuk kicsit osszezavarodom. Illuminati, Bilderberg, magyarok, sziriusziak, reptile humanoid, sector 59?

Szilvana1[Bucks, UK] 2013.11.18. 11:20:24

Ezzel a mai írással nem nagyon tudok mit kezdeni. Egy szarkasztikus darab arról ahogy egy segédmunkás és egy prostituált elhagyja az országot. Nincs sok realitás értéke számomra.

morsels (törölt) 2013.11.18. 11:26:56

@charlieharper:
Vagy mint a Hitchhiker's Guide to the Galaxy-ban.
Gumicsizmat vigyel magaddal.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.18. 11:33:53

"Szerencsére" ma betegszabin vagyok, mert ügyesen megfáztam (minden novemberben beteg vagyok egy hétig).

Érdekes téma egyébként, még sosem hallottam olyanról, aki kivándorolt volna. Nekem eszembe sem jutott soha, a környezetemben sem volt még példa rá. Örülök, hogy most színpadon láthatok néhány olyan történetet, amihez még csak hasonlór sem láttam eddig.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.11.18. 11:35:03

@charlieharper: :) Azert kivancsi leszek, mi tortenik majd azzal az elso emberrel, akirol kiderul, hogy nem magyar osoktol szarmazik. Szerintem kap egy ketrecet a budapesti allatkertben es ott fogjak mutogatni.

smile750 2013.11.18. 11:35:44

@Szilvana1: Dehogynem. Leforditom: Csak az ostobak es a kurvak mennek el. :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.18. 11:37:46

@Szilvana1:
Realitása még lehet is, van is... biztos érdekes téma a balmazújvárosi Jolánka néninek, aki hallotta, hogy a szomszéd bácsi kisunokája, a Terus, a jövőhéten megy Londonba mosogatni.

De mi már itt túl vagyunk a 800. mosogatón, prostituálton, gépészen, írón, költőn, ácson, buszvezetőn... nekünk ebben semmi, de semmi érdekes nem lesz. Maximum láthatjuk mozogni az itt leírt betűket. De ahhoz elég tükörbe nézni.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.11.18. 11:43:23

@Kövérmadár [jävla invandrare]: "Maximum láthatjuk mozogni az itt leírt betűket." Azert innen nehez lesz nezni az eloadast. Vagy HAZA utazol megnezni?

Szilvana1[Bucks, UK] 2013.11.18. 11:43:31

@smile750: így csak ők :)@Kövérmadár [jävla invandrare]: lehet rosszul fogalmaztam... a segedmunkasok mindig is pénz és munka szűkében voltak, legjobb esetben nyáron volt meló, télen meg felkopott az álluk. Ezért vallaltak el bármilyen melót bárhol.
A cigánylányokat meg 10 éve is hordták tucatjával kurv@nak.

bpetya75 2013.11.18. 11:50:07

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]:

Azért, mert az nem olyan egyszerű. Azt is vizsgálni kell, hogy hol tántorog éppen, honnan tántorgott oda és hova fog még tántorogni. Ez egy roppant összetett probléma ám!

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.18. 11:53:59

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]:
Basszus, tényleg... simán :)
Jövő nyárra terveztem egy pár napos magyarországi látogatást egy születésnap kapcsán. Majd akkor beiktatjuk ezt is...

Ha mást nem, majd valaki felveszi kamerával én meg letorrentezem bircaval :)

@bpetya75:
Különösen szombat este, igaz? :) Mi nem tántorgunk, mi teleportálunk! Csak megfelelő tüzelőanyagot kell találni hozzá.

2013.11.18. 11:55:19

@smile750: en kurvalkodom. Ahhoz megyek, aki a legtobb penzt ad ertem

bpetya75 2013.11.18. 11:57:10

@morsels:

Gumicsizmát? Én törölközőről tudtam.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.18. 12:00:25

@charlieharper:
Nah, te hímszajha! :D
Azért az órabérért én is odatartanám a bircaűzőmet :)

@bpetya75:
Rossz volt a fordítás... gumicsizma az! Gondolj csak a vogunokra, milyen nyálkásak...

morsels (törölt) 2013.11.18. 12:01:04

@bpetya75:
Egy kicsit atkoltottem.
Londonban allandoan esik, nem?

bpetya75 2013.11.18. 12:01:29

@Kövérmadár [jävla invandrare]:

Végül is igazad van. A szakaszossá redukálódó érzékelőképesség minimálisan megmaradó mozgásképesség mellett adhat némi teleportálás élményt :-D

bpetya75 2013.11.18. 12:02:42

@Kövérmadár [jävla invandrare]: @morsels:

Nyálka és eső ellen is jó a törölköző.

Na jó. A gumicsimma jobb.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.11.18. 12:06:06

@bpetya75: Nem elmenyt, hanem kepesseget. Hisz ott vagyok a kocsmaban es reggel az agyamban ebredek, nincsenek koztes esemenyek!

Énbagoly 2013.11.18. 12:16:49

@charlieharper: hát igen, de engem jelenleg ez a változat érint, vagy fog majd érinteni. :)
De amíg valaki eljut külföldön egy diplomáig, bőven van ideje belekóstolni a mosogatásba, azt hiszem. :) Csak van jövőképe másról.

BTBTBT 2013.11.18. 12:24:21

A poszttal kapcsolatban:
Azt egyebkent lehet tudni, hogy ki irta a sztorit? (ami persze meg formalodik)
Mert ha nem volt hataratkelo, akkor aztan tenyleg "sok" tapasztalata lehet, es rendkivul "objektiven" tudja abrazolni, amit szeretne.
Mar az epitomunkas majdnem meztelenre vetkoztetese is fura, meg hogy kihozzak belole a helyzetkomikumot? WTF?

Raadasul ugy tunik, hogy a "kilatastalan helyzetben leve=hulye"-kepletet hasznaljak. Ami persze igaz lehet egyenekre, akar nem kis szamban is, de hogy minden ilyen helyzetu hulye lenne, azt ketlem.

bpetya75 2013.11.18. 12:24:53

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]:

Nem tudom miről beszélsz. Én ilyet sosem csináltam ;-)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.18. 12:25:57

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]:
Bizonyám. Ez is csak alátámasztja a teleportálás megtörténtét. Az utolsó emlékek mindig mozgásképtelenségről árulkodnak. Ilyenformán lehetetlen a gyalogosan történtő hazajutás, nem marad más lehetőség, mint a teleportálás.
Az sem opció, hogy a haverok visznek haza, mert az elhasznált tüzelőanyag-mennyiség alapján, a mozgásképtelenség őket is érinti.
Így valószínűleg felírható a P(T) = c(a) / c(max(a)), továbbá tudjuk, hogy lim[c(a) -> c(max(a)] P(T). Ebből következik, hogy a teleportálás minden valószínűség szerint meg fog történni, amennyiben a c(a)-t, azaz az elfogasztott alkoholmennyiséget minden határon túl növeljük.
Fontos kikötés, hogy ez a hazateleportálás valószínűségét jelenti. Amennyiben c(a) > c(max(a)), tehát túlittuk magunkat, akkor P(T) értéke nagyobb lesz, mint 1. Ez azt jelenti, hogy ugyan megtörténik a hazateleportálás, de az eredményként kapott pl. 1,3-es érték esetén 30% eséllyel a detoxikálóban is jártunk.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.18. 12:27:18

@Barátusz:
Azért azt nehezen hiszem, hogy aki annyira hülye, hogy fel akarja vinni a szerszámokat a gépre, az képes a repülőjegyvásárlásra :)

2013.11.18. 12:29:31

@bpetya75: gumicsizmat kolcsonadtam a Saranak Svajcban

bpetya75 2013.11.18. 12:32:43

@Barátusz:

A beszélgetésből nekem az tűnt ki, hogy egyáltalán nem objektív. Remélhetőleg nem is próbálja annak eladni magát.

Ezt a gondolatot pl: "A kivándorlás nyilvánvalóan kétségbeesett vállalkozás: valaki elégedetlen a sorsával, hol ezért, hol azért, és a sorsának jobbítását, megjavítását várja ettől a radikális lépéstől." azt hiszem jó néhányan erősen vitatjátok.

bpetya75 2013.11.18. 12:34:06

@charlieharper:

Ahogy leírtam, én is rájuk gondolta, pedig el sem olvastam azokat a posztokat. Szállóigévé nemesült gumicsimma lett szegény kis pirosból :-D

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.11.18. 12:37:18

Beleolvastam a posztba. Hat elege egyoldaluan akarja megjeleniteni a rendez. HA (gondolom o kerdezett) feszegette a masfajta torteneteket, de elutotte rendesen a rendezo...

"Azért vannak sikertörténetek is, amik nyilván kevésbé jó témák egy darabnak, mint a tragédia...

Biztos, hogy kell érinteni azt is, és természetesen nem lehet kihagyni, hogy vannak olyanok is, akik ide jönnek."

Szoval megrendelesre keszul a darab? Azert vannak sikertortenetek is.

BTBTBT 2013.11.18. 12:38:24

@Kövérmadár [jävla invandrare]:
Honnan tudod, hogy o vasarolta a jegyet? :)

@bpetya75:
Ha kiveszem belole a "nyilvánvalóan kétségbeesett" reszt, akkor egyet is ertek vele.
Persze biztosan akad, aki szamara ketsegbeesett - az ilyenek szoktak szar helyzetbol szar helyzetbe kerulni -, meg olyan is elofordul, hogy valakinek nyilvanvalo a dolog, de sokak szamara - meg a kevesbe iskolazottak kozott is - azert huzodik eme dontes mogott nemi/sok tervezes.
Rohej, amikor az iskolazatlant egybol butanak is kialtjak ki. Attol meg lehet jozan paraszti esze, vagy egyszeruen elelmes.
Ettol persze meg ugyanugy van sok kobuta iskolazatlan is.

bpetya75 2013.11.18. 12:46:00

@Barátusz:

"Rohej, amikor az iskolazatlant egybol butanak is kialtjak ki. Attol meg lehet jozan paraszti esze, vagy egyszeruen elelmes."

Egyetértek.

Én nem csak a kétségbeesést vitatom. Többen is írtak kalandvágyról, meg karrierről, meg olyan érdeklődési körről, amivel csak országhatáron túl lehet foglalkozni. Sokkal összetettebb a dolog annál, ahogy az idézett mondat sejteti.

Evain 2013.11.18. 12:49:55

@Barátusz: Nekem volt szerencsém személyesen ismerni egy manchesteri pasit, aki megtestesítette egy személyben az iskolázatlant, a kőbutát és a szociális hálón élősködőt. 17 évesen vette el a 16 éves barátnőjét, 5 gyerekük született, sokat nem dolgozott egész életében, a felesége hozzá hasonló származású volt, és verte a családját. Nem a pasi, a feleség. :s
Na, lényeg az, hogy helyesen írni nem tudott angolul, és szállodában az x-edik emeleten a fölfelé gombot nyomogatta a liftnél, merthogy a liftet felfelé hívja, hiába akart lefelé menni.
Érdekes egy jelenség volt, na. A családjának a sorsa meg egy tragédia. Ebből tényleg nem lehet kitörni.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.11.18. 12:55:34

@Don Kartasch:

Nyilván van ilyen is, de ez elhanyagolható statisztikailag.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.11.18. 12:56:11

@bpetya75: Azert ez eleg sokretu dolog es az alkoto elemek kozt van tobbe kevesbe osszefugges. Termeszetesen a penz elege sokat szamit, hacsak nem valami teljesen elvakult kalandorrol beszelunk, aki egy hatizsakkal kimegy Afrikaba onkentesnek.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.11.18. 12:57:05

@charlieharper:

Ez csak délután lesz (greenwichi idő szerint délután), rád vártunk, nélküled nem akartuk megkezdeni ennek megvitatását.

:-)

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.11.18. 12:59:04

@charlieharper:

Egyiptológus ismerősöm nekem is van. Párizsban végzett, de a honvágy visszüldözte Mo-ra. Jelenleg abból él, hogy történelem szakosoknak (pontosabban helyettük) diplomamunkákat készít.

BTBTBT 2013.11.18. 13:00:56

@bpetya75:
Ismerek eleg sok ketsegbeeseseben Londonba atjottet, horrorsztori, hogy alig beszelnek angolul, de "majd itt jobb lesz". Lesz a lof@szt. Ugyanugy szopoagon maradnak. 10 masik, nyelvet tudo szakmunkas kozul valogathatnak.
Ha szerencsejuk van, valaki a honuk ala nyul, es akkor talan. Talan....

@Evain:
Oke, de a) o nem hataratkelo, b) nem biztos, hogy a tobbsegi butaban egyszerre minden rossz megvalosul.

A szocialis csecsen logas amugy sem sarkallja eredmenyekre a rajta eloket. Tul sok a tamogatas/segely Angliaban es a nyugat-europai allamokban, es ebbol lesz marha nagy gond 20 even belul.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.11.18. 13:03:37

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]:

Az "egyéb" kategóriába.

Nem-reprezentatív felmérésem szerint az arány a következő:
- 75 % mosogató,
- 15 % családi ok,
- 10 % minden egyéb: szakmában munkát talált, kalandvágy, stb.

BTBTBT 2013.11.18. 13:06:04

@smile750:
Prosti mar van a darabban. Onnan mar csak egy ugras a masztizos karakter, nem?

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]:
Igy del fele mar eppen ideje volt beleolvasni. :)

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.11.18. 13:06:36

@Kövérmadár [jävla invandrare]:

Nekem tegnap kiesett 20 perc az életemből. A telefonom 20 perccel kevesebbet mutatott a valós időhöz képest. Mivel képtelenség, hogy a telefon hibája lenne, így spontán időugrásra gyanaxom.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.11.18. 13:06:37

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: ok

Valaki nezte tegnap a Doctor Who-t? Mekkora para volt ez az assassin wepping angels sztori. Eddig sem szerettem az angyal szobrokat, de nem igazan leszunk ezutan sem baratok.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.11.18. 13:07:38

@Barátusz: Eddig mas olvastan, nem fertem hozza. Plusz mindeig elolvasom a reggeli team mellett az ajanlot es ha izgi elolvasom egybol, ha nem akkor ugyis itt lesz kesobb is.

BTBTBT 2013.11.18. 13:11:25

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]:
Ezt lattad a mondat vegen? ":)"

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
A "felmeresed" valoban nem reprezentativ.

De ha Alfoldi rendezi, akkor meleg fiukak is lesznek majd benne.

20 perc? Nem lehet, hogy az ufok voltak?

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.11.18. 13:13:35

@Barátusz: Kulturalisan nem vagyok elszigetelve, igy nincs igenyem szinhazra, ezert nem olvastam. :D

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.18. 13:15:53

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]:
Kérdés, hogy létezik-e még egyáltalán bármi Magyarországon, ami nem megrendelésre készül és hagyják is kiteljesedni?

@Barátusz:
Bocsánat, feltételezés volt csak :)

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
Azért az elég súlyos, hogy szerinted 75% mosogató (vagy bármi hasonló)...
Az én szűkebb ismerőseim (Svédország és Anglia) között kb. így áll a dolog:
- 9 szakmában dolgozik (tanár, orvos, CNC-s, manager, festő);
- 2 háztartásbeli;
- 2 bár nem a szakmájában dolgozik, de nem is "mosogató" (már amennyiben egy asztalos vagy üzletvezető nem számít annak);
- 1 semmirekellő, de az Magyarországon is az volt :)
- 1 "mosogató".

Evain 2013.11.18. 13:19:46

@Barátusz: Ja, végülis csak azért említettem, mert egyetértek veletek, az iskolázatlan nálam sem egyenlő a butával, ez pont egy ellenpélda volt, mivel korábban még magyart sem ismertem ilyen típust. :)

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]: azt a részt én is láttam korábban, az bennem is mély nyomot hagyott. :s

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.11.18. 13:23:13

@Kövérmadár [jävla invandrare]: Angliai magyar ismeroseim munkaja:
1 fo angoltanar
1 fo nem tudom mit csinal, kozepiskola ota nem beszeltunk
1 fo raktaros, most van folyamatban a repterre kijutni dolgozni project
1 fo szobalany
1 fo mernok (szereny szemelyem)
1 fo erasmus hallgato (asszonypajti)
1 fo most koltozott haza kozgazdasz volt itt
1 fo tavasszal koltozott haza, nyugdijas apolo es szakacs volt itt
Talan az utobbi mosogatott, de nem vagyok benne biztos.

bpetya75 2013.11.18. 13:23:17

Uraim és vaskohászok!

Felhívnám a figyelmet, arra a nem titkolt tényre, hogy a darabot nem Alföldi Róbert rendezi.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.11.18. 13:24:05

@Evain: Ugye, hogy nem veletlenul takarjak a mocskok az arcukat!

bpetya75 2013.11.18. 13:24:24

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]:

Ha se te, se az asszony nem mosogattok, akkor bejárónőtök van?

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.11.18. 13:25:49

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]: ebbol a szobalany es az utolso hazakoltozo nem a szakmajaban dolgozik/dolgozott.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.11.18. 13:27:34

@bpetya75: :) Mosogatogepunk. Ha meg megis kell, lasd bogre, vagy kiskanal, akkor azt megcsinaljuk, de ingye volunteer munkaban. Azert fasza, hogy ketttonkre van 8 bogre es keves. Ma megyek venni megegy negyes packot...

bpetya75 2013.11.18. 13:33:13

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:

Bocsánat! Akkor inkább leülök a kisszékre és befogom a pofám ;-)

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]:

Fejenként 4 kevés? Biztos nagy a mosogatógép. Mondjuk velünk is megesik, hogy a lányok minden alkalommal tiszta pohárból innának. Engem anno egy kollégám kiokosított, hogy sötét színű bögrét kell használni, azt elég hetente egyszer elmosni, úgysem látszik mi van benne ;-)

Evain 2013.11.18. 13:35:33

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]: nekem tudod mi jutott eszembe róla? A jó öreg ragyogás. Mikor a pasi mászkált a kertben, és a mintára nyírt bokrok cserkészték be így. Tudod, mikor hátat fordítasz, akkor tesznek két lépést feléd. :)

Kicsit tartottam az új színésztől, aki most formálja meg a karaktert, de végül bejött. :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.18. 13:36:03

@bpetya75:
Ez való igaz, de a jelentőségét nem látom a dolognak. Mesélj légyszíves!

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.11.18. 13:39:17

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]: "Azert fasza, hogy ketttonkre van 8 bogre es keves. Ma megyek venni megegy negyes packot..."

Ehhh, a gusztustalan nyugati fogyasztoi tarsadalom! :)
Bezzeg nekunk kettonkre van ketto! Ahogy a nagy konyvben irva vagyon.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.11.18. 13:39:42

@bpetya75: Reggel iszom egy kavet meg otthon meg asszony is az mar ketto. Hazaerek csinalok egy teat, mert aranylag huvos van mar az megint egy. iszom egy kavet is, arra van kulon bogre (mas meretu :D) Ez megint duplazodik, ha asszony itthon van. Bar delutan mar csak egy teasbogret hasznalok mert mindeig van benne tea, igy nem szarad bele. Meg a kenyelem, hogy csak berakom a gepbe este es reggel tisztan veszem ki.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.11.18. 13:40:45

@Evain: Meg nem lattam a filmet. Olvani is csak egyet (AZ) olvastam, mert ajandekba kaptam egy baratomtol az allamvizsgamra.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.11.18. 13:41:44

@Don Kartasch: De mi tucskok vagyunk es eltapsoljuk a penzt :D (tesco £2.5/4 bogre)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.18. 13:43:29

@Don Kartasch: @Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]:
Nekünk 10 bögre és 6 üvegpohár van 2 főre és alkalmanként biza' mindet elmossa a gép :)

Én a kávét is 3 decis bögréből iszom, mert az úgy jó :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.18. 13:44:56

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]:
Hát akinek fizetni kell érte... én zsákszámra hordom haza a cégtől a beszállítóktól kapott bögréket :D

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.18. 13:46:06

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]:
Még valami... még mindig jobb eltücskölni a pénz bögrére, mint eltöcskölni, ahogy digger szokta :)

2013.11.18. 13:48:16

Kicsit off, illetve a tegnapi poszthoz kapcsolodik. Megjelent a kanadai Macleans magazine legujabb, nov. 25. - i szama. Mielott beugrok a mokuskerekbe a gyapotfoldeken az allando Halloween jelmezemben, megosztom a T. Nagyerdemuvel az ujsag letolthetoseget, amiben rovid riport van Kertesz Akossal (termeszetesen az toltse le, akit erdekel)
www.dropbox.com/sh/d93dw5owwqobs0z/vESSdXfQTc
Kellemes hetet kivanok. Rovid idojarasjelentes a Sziklas - hegyseg labatol: -15C van most, szerdara ez valtozhat -25C - ra:)

Evain 2013.11.18. 13:55:21

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]: Érdekes, ez pont azon kevés filmek egyike, ami teljesen élvezhető, még a könyv olvasása után is. Mondjuk egy Nicholson kell azért hozzá, de klasszikusnak számít. Ha nem veted meg a King féle horrort, akkor erre érdemes egy estén rááldozni. :)

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.11.18. 14:06:54

@Evain:

Én a film után kerültem be rövid elmeorvosi kezelésre.

Evain 2013.11.18. 14:09:26

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: Volt is valami köze a filmhez, vagy csak véletlen egybeesés volt?

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.11.18. 14:22:31

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]: "Olvani is csak egyet (AZ) olvastam, mert ajandekba kaptam egy baratomtol az allamvizsgamra."

Jol tetted, az a legjobb Stephen King konyv.

BTBTBT 2013.11.18. 14:32:35

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]:
Mit nem olvastal? Most en nem vagyok kepben.

@Evain:
Nem irigyellek. Ha ilyen emberrel kene napi szinten kapcsolatban lennem, elobb-utobb valoszinuleg agyoncsapnam.
Ja, ez kepzavar. Talan agyhelyen. :)

@Kövérmadár [jävla invandrare]:
Ismerek olyat, nem is egyet, nem is kozepkorut, aki nem tudja, hogyan kell bedugni a gepbe egy USB-t.

@bpetya75:
Bejarono? Mosogatogep!

@Don Kartasch:
Az nagyon szubjektiv, hogy melyik a legjobb King-regeny.

Evain 2013.11.18. 14:33:09

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: Pont azt? Te vallásos vagy, nem?
A tortúrát nem? Pedig az sokkal realisztikusabb.

BTBTBT 2013.11.18. 14:35:22

@Evain:
"Mikor a pasi mászkált a kertben, és a mintára nyírt bokrok cserkészték be így."
Biztos ez? A konyvben Danny-nek, a kisfianak akartak nekiugrani a feleledo elosovenyek, es valami csobe menekult.

A konyvhoz kepest a film szar. Nicholson eleve orultnek latszik. A regeny nem arrol szolt. :)

Evain 2013.11.18. 14:37:03

@Barátusz: Hálistennek csak egyszer találkoztam vele, annyi elég is volt. Amúgy nagyon rendes ember, pláne ahhoz képest, hogy honnan jött, meg hogyan él, csak nehezen találtam meg vele a közös témát. :) Egyébként érdekes, nem azt a fajta agressziót váltja ez ki emberekből, amikor a másikat akarnád agyhelybe veregetni, hanem amikor önpusztítóvá válsz, vagy simán a saját arcodat akarod 10 körömmel lenyúzni és apró konfettikké tépkedni. :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.18. 14:37:30

@Barátusz:
Huhh... lehet jobb lenne nekik, ha elaltatnák őket a szeretteik körében. Ez a felgyorsult világ, ez a technológiai fejlettségi szint már nem nekik való. ;)

Evain 2013.11.18. 14:39:56

@Barátusz: Aha, az lehet, bennem a cserkésző sövények maradtak meg nagyon. Mivel nagyon beleéltem magam, mindegy is volt, hogy kit cserkésztek, mivel én voltam az. :)

Ez meg szintén szubjektív, nekem speciel pont Nicholson miatt tetszett. :)

bpetya75 2013.11.18. 14:43:48

@Kövérmadár [jävla invandrare]:

Sajnos nem tehetem, mert le lettem állítva ;-)

@Babette_:

Az nem gond, mert azt nem szeretem. Csak ha a parlagfű miatt muszáj.

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]:

Ahogy így elnézem, a bögrék száma szabja meg a naponta felhasznált bögrék számát.

@Cascabel:

Szia kolléga. Lehet olvasni szegény üldözöttről? Na majd talán holnap.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.18. 14:44:50

@bpetya75:
Na ne szórakozz!
Itt ülök 2,5 órája és várom, hogy megjelenj... :)

bpetya75 2013.11.18. 14:49:28

@Kövérmadár [jävla invandrare]:

Itt újabb hiba alakulhatott ki a mátrixban. Vagy valamelyikünk időutazott. A két hsz-em között 80 perc telt csak el, nem 150!

Az úgy volt, hogy páran elkezdték feszegetni, hogy: ugye nem az Alföldi rendezi a darabot?! Erre írtam, amit írtam. De ne áruld el senkinek, mert Max már rámpirított, hogy ne zavarjam a kialakulóban lévő vitát holmi tényekkel.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.11.18. 14:55:10

@Kövérmadár [jävla invandrare]: Igy igaz!

@bpetya75: Ez is igy igaz! Egyszerubb a tisztat elovenni, minbt mosogatni.

@Barátusz: A posztot a szinhazrol. Nincs szuksegem magyar szinhazra, mert nem vagyok kulturalisan elszigetelve, mint sok kivandorlo. :)

rumitom 2013.11.18. 15:09:12

@Kövérmadár [jävla invandrare]: én néhány magyar kelet eus pincert es szakácsot ismerek csak ny-euban.
szerintem a semmihez nem értő es mosogatassal kezdő (mint az egyetemről kidobott drogos unokaöccsem) kint sem nagyon boldogul. aki meg igen, hamar tovább jut. (unokaöccsem mar pizzát süt, mondjuk nem egy karrierista)
szerintem akik tartósan kint vannak többségében végzettséggel rendelkezők. kár h nincs hivatalos statisztika

BTBTBT 2013.11.18. 15:15:52

@Kövérmadár [jävla invandrare]:
Esetleg az is megoldas lenne, hogy felzarkoztatnak oket, es akkor nem masnak kene helyettuk repjegyet foglalni meg email-t irni? :)

@Evain:
Isten ments, hogy onmagamban tegyek kart mas hulyek miatt. De te csak nyugodtan, ha nem latsz mas kiutat. :)

Az az eletre kelo elosoveny volt az egyik legemlekezetesebb jelenet a konyvben. Mivel kb. 12 eves voltam, amikor olvastam, es annyira meggyozo volt, hogy utana nehany napig kerultem a hazunk elott nagyra novo elosovenyt. :)))

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]:
Oszt a Globba votal-e man? :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.18. 15:17:50

@diggerdriver:
Mindent tudok :)
Amit nem, arról viszont határozott véleményem van :)

@rumitom:
Az tényleg kár.
Drogos, mint lövi magát vagy drogos, mint spanglit szív néhanapján? Utóbbiból én is ismerek egyet ;)

@bpetya75:
A feszegetésről lemaradtam :)
Akkor hát nem sok jelentősége volt.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.11.18. 15:18:14

@Barátusz: A' olyan, mint a Soho? Milyen szintu diplomaval lehet odamenni?

BTBTBT 2013.11.18. 15:18:38

@Evain:
Valoban szubjektiv, de a konyven a labilis apa kuzdelme es a csaladjaval valo kapcsolata volt a lenyeges, es a hotel hatasara megorul - a filmben viszont alapbol orultnem nezett ki Nicholson, es ez ranyomta a belyeget a filmre.
Ha mar King-megfilmesites, akkor "Stand by me" es "Shawshank redemption".

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.11.18. 15:19:16

@Kövérmadár [jävla invandrare]: "Mindent tudok :)
Amit nem, arról viszont határozott véleményem van :)"
Mi vagy te? Csak nem Max2? :DDD

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.18. 15:20:52

@Barátusz:
Ááá, nem hiszem.
Az csomó pénz meg macera és menet közben biztosan kiderülne még 1-2 hiányosság, mondjuk nem tudják hová kell tudni a hangfalat...

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]:
Te, és mi a helyzet azzal, amikor valaki Magyarországon is "el volt szigetelve"? Így a kivándorlás nem változtatott semmin.
Vagy megint legyorsultam önmagam? :)

BTBTBT 2013.11.18. 15:23:17

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]:
A Globba? Kerdozd a Sekszpiiiirt. :)
E' jobb a Sohonal, es asszonyodnak sem lenne ellenvetese, mert nem nozni monnel..

BTBTBT 2013.11.18. 15:24:49

@Kövérmadár [jävla invandrare]:
Inkabb penzt olni az oktatasukba, mint hagyni oket elveszni a "tanult tehetetlenseg" reven. :)
Hangfal? Az mi a csuda? :)

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.11.18. 15:25:08

@Kövérmadár [jävla invandrare]: Nem tudom. Ot nem zavarta oket, ha nem jart a kollega szinhazba. Ez ugy latszik, hogy csak angliaban es a hollandoknal problema. A nemeteknel nem tudom, mert a nemet elit szinhazi szokasairol meg nem kaptunk beszamolot.

BTBTBT 2013.11.18. 15:33:14

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]:
Ha' mer' mindonki Londonba gyun hogy sikeres legyen! :)

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.11.18. 15:37:39

@Barátusz: Itt is vannak csapok (helyenkent kevero csap is), igy itt is tudunk mosogatni. Meg kevesebb a budos k-europai bevandorlo, igy sokkal jobb nekunk!

Ennike (DK) 2013.11.18. 15:42:27

Valahogy, engem sem hoz lázba az épitőmunkáson és prostin keresztül viccesen, kifigurázva bemutatott modern jelenség : a tömeges elvándorlás.
Én is azt gondolom, hogy a legtöbben gazdasági menekültek vagyunk. A szerencsések és tanultabbak, könnyebben integrálódnak, tanult szakmájukban dolgozhatnak, jól keresnek, és könnyebben alkalmazkodnak az új ország nyelvéhez és kulturális szokásaihoz. Engem sokkal inkabb érdekel hosszú távon ennek a pszichológiai vonatkozása.
És, hogy magamról is áruljak el valamit, én a házasságomat áldoztam fel a határátkelés oltárán. Mivel a lehetőséget én kaptam, és nekem nagyon könnyen ment az átállás meg alkalmazkodás, hamar beláttam, hogy, ez korán sem lesz igy a páromat illetően, mivel képtelen volt nyelveket tanulni, és tudtam, hogy integrálódni sem fog, mivel nagyon hátul állt a sorban, amikor a szociális intelligenciát osztották.
A kezdeti magyar ismerősök, kihulltak, helyükbe, csak, kevés itteni lépett. Viszonylag nehéz, egyedül, magamat is folyamatosan figyelem, a megküzdési stratégiáimat... Én egy analizáló, pszichologizáló tipus vagyok, a motiváció érdekel, a következmények, sorsok. Én konkrétan 13 évet vártam, hogy "nyugatra" jöhessek, és ne mosogassak, meg ne szobalány legyek... És én csak egy nagyon átlagos, középszer vagyok minden területen, hiába akartam nagyon kiemelkedő lenni... De ez az én történetem ...

BTBTBT 2013.11.18. 15:43:36

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]:
Aki a Globe-ba valt eves berletet, annak telik keverocsapos londoni lakas berlesere is, nem?
Tudjuk, hogy igazabol felsz a valtozastol. :)

Nem tudom, melyik nap linkelted be ezt az onmagad Garfi9eld-jet. Megtenned ismet, mert nem talaltam. Koszi.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.11.18. 15:45:45

@Ennike: Udv a klubban! Melyik orszag, ha szabad tudni?

rumitom 2013.11.18. 15:48:05

@Kövérmadár [jävla invandrare]: mar nem az. lőni sosem, minden más igen. tépni meg most is azt nem bánom, de semmi mást.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.11.18. 15:49:47

@Barátusz: kepfeltoltes.hu/view/131115/20120505404_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Talaltam egy fasza kepet ma a facen, csak lementes utan a telefonom megnyitja, de a kepfeltoltesbe nem tudom beletenni, mert baja van vele. Majd este megprobalom otthon.

Kulonben penteken ugy volt, hogy ma megyek Londonba, csak mivel ma fel csapat szabin van a fonok lemondta a csoportos kirandulast. :( Meg nem voltam sosem ott. Bar koltozni nem koltoznek oda. Manchester is tul sok neha, foleg mert elkezdodott a karacsonyi vasar. Hetvegen total rosszul voltam a tomegben.

BTBTBT 2013.11.18. 15:54:04

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]:
Ez valamiert csak felig jelenik meg linkkent, es "unknown host" hibauzenetet jelez vissza.
Ne a karacsonyi vasar tomegebol merd le, hogy mennyire forgalmas/szamodra megterhelo egy varos.

@Ennike:
Le a kalappal az elott, aki bevallja az utolso elotti mondatod tartalmat.
A szocialis intelligencianak mi koze a nyelvtanulasi kepesseghez?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.18. 15:55:54

@rumitom:
Na, akkor ha mást nem, ennyit biztosan nyert a mosogatással. Ez bárhonnan is nézzük, sikertörténet, mert lehetett volna sokkal-sokkal csúnyább vége is.

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]:
A stockholmi karácsonyi vásárt lehet mi is megnézzük :) Nem gyüssz? :)

@Barátusz:
Dehát akkor tessék pénzt ölni a Madár-Mercedes-alapjába is no... akkor most solidaritunk mindenkivel vagy csak a kivételezettekkel? Milyen dolog ez?! :)

BTBTBT 2013.11.18. 15:59:24

@Kövérmadár [jävla invandrare]:
A Merci az mar luxus. :)
Ahhoz kepest, hogy masok nem rendelkeznek alapveto es a boldogulasukhoz hasznos kepessegekkel es/vagy tudassal.
Mondom ezt ugy, hogy azert nem vagyok egy kimondott irgalmas szamaritanus, viszont nagyon sok embert lattam, akiknek jobb lenne az elete nemi - ezen van a hangsuly - gyakorlati segitsegen. A segely nem az.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.11.18. 15:59:52

@Barátusz: Nem abbol merem le! :) Csak hirtelen telelett nagyon es besokaltam hirtelen.
A linket a hozzaszolasombol masoltam, az egesz cimet masold be es ugy mukodni fog.

@Kövérmadár [jävla invandrare]: De nalad alszunk! :)
Ne legyel onzo! Mi lesz igy a Range alapommal???

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.11.18. 16:01:10

@Barátusz: "akiknek jobb lenne az elete nemi - ezen van a hangsuly - gyakorlati segitsegen"
Itt valamit elirtal, nert helyes sorrendben "nemi elete" lenne!

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.18. 16:04:47

@Barátusz:
Dehogy luxus... a Bentley... na az a luxus. :)

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]:
Megbeszéltem Muffinnal, azt mondja, hogy felőle rendben. Vele kell majd egy szobaban aludnotok :)

Nem vagyok önző, csak ha másnak is jár, akkor nekünk is a támogatás. különben igazságtalan a dolog. Viszont ha az, senki sem vetheti a szememre, hogy nem értek vele egyet :)
Semmi nem lesz a Range-alapoddal... feltornásszuk azt is! :)

Ennike (DK) 2013.11.18. 16:17:01

@Ennike: Dánia, ezen belül Koppenhága:-)
nem vagyok premium tag, ezert csak bő késéssel jelenek meg, meg nem is akaro( premium tag) lenni, élvezettel olvaslak benneteket :-)

Ennike (DK) 2013.11.18. 16:17:01

@Ennike: És annyi "én"-t használtam, hogy az már nekem is fájt :-(

Ennike (DK) 2013.11.18. 16:17:01

@Barátusz: a szociális intelligencia hiánya egy "hendikep", a diszlexia, egy másik, a kettő nem optimális kombi, országváltáshoz

Ennike (DK) 2013.11.18. 16:17:01

@Barátusz: Mert magunkhoz nagyon nehéz őszintének lenni, és, bevállalni, felvállalni, még akkor is, ha tudjuk, hogy, ebből hátrányunk származik, vagy, kiszeretnek, kiutálnak, meg- vagy leszólnak
Kiemelkedő sem lettem, és a, és "ügyeskedő" sem. Ez nem teljesitmény, de hatalmas meló van benne, még akkor is, ha nem látszik, sok, sok év :-)

BTBTBT 2013.11.18. 16:19:42

@Kövérmadár [jävla invandrare]:
Hja, igaz. A Bentley. De a repjegyet maganak foglalni nem tudo szamara a Merci is luxus.
Majd a dec 26-i Boxing Day-es oruletre leszek Londonban kivancsi, amikor milliardokat elkoltenek az emberek az kiarusitasokon.

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]:
Nem jobb lenne a nemi elete, te, hanem "az élete némi(/egy kevés/some) gyakorlati segitségen". :)

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.11.18. 16:27:14

H amar szobakerult.
Ki hol tolti a karacsonyt, melyik orszagban?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.18. 16:32:33

@Barátusz:
Egy afrikainak meg a hotdog, amit kiveszek a frigóból és 10 perc alatt annyit eszem, mint ő egy hónapban.
Erre mondta az egyik kolléga: "Igen, ez (a Mercedes) a fejett világ problémája... a fejlődőeké pedig, hogy mit egyenek. Ez van, mi örülünk a saját gondjainknak."

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]:
Persze. Ő a nappali koronázatlan királya :)

@Ennike:
Szomszédasszony :)
Beszélsz dánul? Mennyire érted a svédet a sán tudással (ha van)?
Mi most nézzük a Bron-t és nem kicsit gondban vagyunk, amikor a dán nyomozó (vagy bárki más dán) beszél :) A svédet viszont elég jól értjük.
Ez működik visszafelé is?

nyuszigonosz 2013.11.18. 16:33:49

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]: Itt, Németországban. Amióta itt élek, mindig itt töltöm a karácsonyt ( meg az összes további ünnepet is) :-))

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.18. 16:34:06

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]:
Svédországban, mint az elmúlt 3 évben mindig :) de még az újévet is.

Evain 2013.11.18. 16:43:07

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]: idén itthon (holland itthon), de minden második évben Magyarországon, hogy a gyerkőcök azt a karácsonyt is megtapasztalják. :)

BTBTBT 2013.11.18. 16:50:22

@Ennike:
Igy mar ertheto, miert nehez valakinek az orszagvaltas.

"Kiemelkedő sem lettem, és a, és "ügyeskedő" sem. Ez nem teljesitmény,"
Mar miert ne lenne teljesitmeny? A te valasztasod volt, nyilvan az elveidet kovetve, nem?

@Kövérmadár [jävla invandrare]:
Ne sarkits. Nem kajarol az egiknek es kocsirol a masiknak, hanem mindket esetben autorol beszeltunk, de az egyik neked luxus, a masik nekik. :)

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]:
Evek ota eloszor Angliaban.

Ez a link a kepedhez akkor sem mukodik, ha teljes egeszeben bemasolom.

Ennike (DK) 2013.11.18. 16:50:27

@Kövérmadár [jävla invandrare]: szia Madár :-)
persze, jól beszélem a dánt, erős akcentussal, de bő szókinccsel, igen értegetem a svédet, meg a norvégot is
itt is rengeteg svéd filmet adnak, dán felirattal, nagyon élvezem
A Broen- re gondolsz? Én is az este néztem az utolsó előtti részt, igen vices, a szereplők párbeszéde, mindenki a saját nyelvén, dán, svéd, mindegy, itt felirattal megy
Bőven vannak svéd kollegáim, es ők svédül beszélik a dánt, sokszor kell megkérdeznem : hvad siger du? :-)

BTBTBT 2013.11.18. 16:51:10

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]:
Egyebkent feletek unneplik a "Movember"-t?

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.11.18. 16:53:09

@Barátusz: Tobb kollege noveszti a bajszat. Meg a varosban is tobb bajszos fazon van. En nem csatlakoztam hozzajuk, mert fonokasszony ellenzi :D

Evain 2013.11.18. 16:55:08

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]: Főnökasszonynak biztos jó ízlése van. :P

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.18. 17:04:42

@Ennike:
:)
Akkor irigyellek :) Nekem a dán nagyon "kemény", ráadásul Martin még szerintem hadar is, így a szép, egész mondataiból egy erős, németes böffentést szoktam csak kihallani :(
Itt is vasárnap este megy, mindig nézzük :)

Az első évadot még magyarul láttuk, vicces volt, amikor furcsán néztek rá az első részekben, mintha nem értenék, pedig... jól beszélt magyarul :) A szinkronnal teljsen elveszett ez a kettőssége a sorozatnak. Itt svéd felirat van a dán alatt, érthető okoból és sajnos kell is :)

Ha jól számolom 3,5 év előnyöd van, remélem addigra már mi is érteni fogjuk a dánt. Norvégot még nem próbáltam, csak olvasni, azzal nem volt különösebb problémám.

@diggerdriver:
Csatlakozom! :)

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.11.18. 17:14:58

@Evain: A fonokasszony akaratos es tudja hogy erje el a celjat! :P

Evain 2013.11.18. 17:18:46

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]: És akkor már nem lehet jó ízlése? :D Amit te írtál, az csak arra vonatkozik, hogy hajtja be rajtad. :D

2013.11.18. 17:22:17

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]: tavaly le akartunk volna menni CT-be, de kozbeszolt a noro virus. Iden remelem tobb szerencsenk lesz.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.11.18. 17:23:07

@Evain: Azt direkt nem irtam. de ferfiszemmel mas a bajusz, mint ahogy egy no tekint ra. Plusz mi altalaban csak ugy nezunk ki szakallal, mint aki megevett egy pezsmapockot, mig a nok azt a pezsmapockot csokolgatjak :D

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.11.18. 17:24:04

@charlieharper: Az mi? Marmint a CT, a noro visust megnezem a neten, vagy megkerdem diggit, hatha ilyen is van a gepen :DDD

Evain 2013.11.18. 17:25:48

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]: hátigen, itt sem mindegy ugye, hogy melyik oldalán van az ember. :)

Ezek után viszont kíváncsi lettem, férfiak hogy állak hozzá a bajusz-szakáll kérdéshez? Tetszik, nem tetszik, szeretné, nem szeretné, stb.

BTBTBT 2013.11.18. 17:26:41

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]:
Koszi. Most mar mukodik.
Nekem csak az tunt fel, hogy egy fiatal "ginger" ismerosom, aki kb. a te magassagaidban leledzik, es akit nem lattam hetekig, hirtelen egy ilyen nagy voros valamit novesztett a szaja es az arca kore.

Te nem vagy akaratos? Csak hogy te is elerd a celodat? :)

Evain 2013.11.18. 17:27:10

(este még visszanézek a kérdésre adott válaszokat megsasolni)

BTBTBT 2013.11.18. 17:27:23

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]:
Baszki! A kis kepen nem lattam, hogy egy kasza van nalad! :D

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.11.18. 17:31:43

@Barátusz: "Nekem csak az tunt fel, hogy egy fiatal "ginger" ismerosom, aki kb. a te magassagaidban leledzik" Felszallt az angol kod odalentrol? :DDDDDDDDDDDD

rumitom 2013.11.18. 17:32:36

@Kövérmadár [jävla invandrare]: hozzá kell tenni, egy hónapig volt az elkényeztetett egyetemista fiú kitchen porter, ami a mosogatas mellett krumli/hagyma pucolast es saláta keszitest jelentett. sokan évekig csinálják. o szerencsére beszélt angolul, ezért felvették pizzafutarnak (csak kocsit kellett neki vegyek), azóta o suti a pizzakat es csinálja a rendelést. tadamm, egy 20oneves lecsúszott egyetemista sikeres hataratkelese

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.11.18. 17:35:35

@rumitom: Azert ez elege siker! Gondolom jo hatassal volt ra a kornyezet valtozas is.

rumitom 2013.11.18. 17:35:45

@charlieharper: úgy beszélsz mint egy freelancer, hol marad a loyal workforce? :p

2013.11.18. 17:37:01

@Világpolgár2012: te meg tartozol nekem egy curry recepttel

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.18. 17:39:07

@Evain:
Nekem van körszakállam. Már több, mint 8 éve folyamatosan és semmi esetre sem vagyok hajlandó megválni tőle :) Mondjuk igyekszem folyamatosan karbantartani, hogy ne legyeb belőle hajléktalanszakáll :)

@rumitom:
Nézd, ha nem is a legsikeresebb történet az övé, de nem lett belőle mondjuk heroinfüggő. Ahhoz képest zongorázni lehet a különbséget.
Minden csak viszonyítás kérdése.

@Világpolgár2012:
Én is tudom, az egy ladik :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.18. 17:40:28

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]:
Nem fasza... hajója... megint rosszul lesz itt nekünk maxval :(

A másik tippem a sajt volt... :)

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.11.18. 17:45:12

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]:

A Karácsony előtti estét böjttel töltjük, csak vegetáriánus ételek.

S nem "ünneplünk" a szó világi értelmében, azaz nem veszünk pl. semmilyen ajándékot, nem állunk sorban előtte boltokban. Így tiltakozunk a Karácsony ellen, annak kereskedelmi ünnep jellege értelmében.

Ezen kívül nem nézünk vidám családi filmet, karácsonyi vígjátékot, s nem hallgatunk semmilyen nem-egyházi karácsonyi dalt. S nem adakozunk se kóbor karácsonyi partravetődött bálnáknak szaloncukorra, se haldokló AIDS-es tibeti pandáknak karácsonyfára.

Ja, s aki kiejti a száján, hogy "a szeretet ünnepe", azt megverjük.

Természetesen Jézus születésének emléknapjáról megemlékezünk.

rumitom 2013.11.18. 17:45:30

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]: abszolút. meg az erelyem :)

@Kövérmadár [jävla invandrare]: abszolút sikernek konyvelem el. lefelé csúszó, depressziosbol egy javuló tendenciát mutató mosolygós alak lett. pont nem érdekel mit dolgozik. haza is mehetne az anyja eltartana... de nem engedtem most meg mar o nem akar

2013.11.18. 17:49:51

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: es hogyan unneplitek a Channukat?

Legjobban a Last Xmas cimu dalt utalom. Annal mar csak az ear poison Mariah Careynek van rosszabb karacsonyi csopgos zeneje.

BTBTBT 2013.11.18. 17:52:57

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]:
Nem az ijedseg miatt, de jol nez ki. Legalabb elmondhatod, hogy a Kaszas is voltal mar eletedben. :)

Ezt a felszallt a kodost nem ertem. Arra celoztam, hogy a londoni srac 190 korul van.

rumitom 2013.11.18. 17:53:30

karácsony az egyetlen időszak az évben amikor kötelező jelleggel otthon vagyok, bármilyen messziről is kell menjek.

@Evain: nem szeretek borotvalkozni. ezért mindig van szakallam bajszom. hetente egyszer karbantartom. asszony szereti, különben hisztizik hogy szurok

BTBTBT 2013.11.18. 17:57:27

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
"Így tiltakozunk a Karácsony ellen, annak kereskedelmi ünnep jellege értelmében."
Attol, hogy az ember vesz ajandekot a szeretteinek (nyilvan nem tulzasba vive), meg nem kell egyetertenie a karacsony kereskedelmi jellegevel, mert azert vasarolt, hogy adhasson azoknak, akik szamitanak szamara.

@charlieharper:
Bar a Wham-ot nem szeretem, de nekem a "Last Christmas" az egyetlen karacsonyi dal, amit elviselek. A tobbi irtozat. Meg Bing Crosby is.

Világpolgár2012 2013.11.18. 17:57:35

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]: 37-41 láb között lenne ideális, 3 kabinnal. Addig viszont le kell tennünk a day skipper és coastal skipper kurzusokat. Márciusban akarjuk az elsőt, aztán ahogy sikerül a másodikat. Addig meg dagad az alap :)

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.11.18. 17:58:04

@charlieharper:

Na és képzeld ha boltban dolgozol és egész nap ez megy a fejed felett! Volt egy ismerősöm, aki a napi 8 óra dzsingelbellezés miatt mondott fel a 10. napon.

Pár éve elküldtem Karácsonyra pár ismerősnek 3 karácsony dalt, volt aki azt mondta szemét ateista vagyok... :-)))

A három dal:
- South Park: Merry Fucking Christmas - www.southparkstudios.com/clips/151728/
- Star Wars Hollyday Special - motherboard.vice.com/blog/the-star-studded-star-wars-holiday-special-was-the-worst-thing-on-television-ever--2
- s egy IZRAELI vicces videót: www.youtube.com/watch?v=A7ob_xMuPbk

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.18. 17:59:38

@charlieharper:
Engem minden karácsonyi dal irritál, nem tudom miért :) De a "boldog születésnapot blablabla"-tól is ver a víz :D

@rumitom:
Erről van szó!
Jófej nagybácsi vagy, hogy vettél neki autót!

Világpolgár2012 2013.11.18. 18:00:50

@charlieharper:
Tartozom bizony, nem felejtettem el! Próbálom pótolni, amint tudom.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.11.18. 18:01:12

@charlieharper:

Hanukát nem ünneplünk. Utoljára Kubában, 1985-ben voltam Hanuka-ünneplésen. Marha jó volt, mert összesen 2 gój volt - az egyik én - és mindenki minket akart étellel tömni emiatt.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.11.18. 18:01:29

@Barátusz: En meg arra, hogy te alacsonyabb vagy es biztos az angol kodtol nem lattal fel a fejeig eddig. :)
A kasza az orok ellenfel csapathoz tartozik. Nagy dics vlt ellopni toluk. Gondolom ertheto, hogy ebben a cuccban nem egyszeru beosonni barhova is.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.11.18. 18:02:43

@Barátusz:

Nem, mi csak születésnapra ajándékozunk kb. 15 éve, mióta a Karácsonyból kereskedelmi hisztéria lett.

BTBTBT 2013.11.18. 18:02:57

@Kövérmadár [jävla invandrare]:
Pedig az a legjobb a Halasz Jutkatol! :)

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
Jo neked.
Nem tudnam viccesnek tartani, ha masodmagammal csak minket akarna mindenki kajaval tomni.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.11.18. 18:04:58

@Kövérmadár [jävla invandrare]:

Én a magyar ismerőseimnek rövidítve szoktam boldog születésnapot kívánni, a rövidítés: BSZK! - mindenkinek nagyon tetszik... :-)

2013.11.18. 18:08:50

@Világpolgár2012: nagyon helyes! Gyonyoru sport! Megkerdezhetem hol csinalod meg? Ha akarod privatban.
A Bavariak meg jo kis hajok. Seaworthy.

BTBTBT 2013.11.18. 18:11:43

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]:
Ja, igy mar vagom. Errefele nincs is kod. De amig azt terjesztjuk a manchesterieknek, hogy nem latni a kodtol, addig nem jonnek Londonba. :)))
Egyebkent hogy lattal ebben a cuccban?

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
Az, hogy mit csinaltak a karacsonyi ajandekvasarbol 2 evtizede, semmit nem von le a csaladi karacsony es az egymasnak ajandekozas ertekebol.

2013.11.18. 18:12:22

@Barátusz: na de minden evben? Tomenyen?
@Kövérmadár [jävla invandrare]: USAban vannak kalsszikus karacsonyi zene feldogozasok, philharmonikusokkal rendesen. Azok jok.

Elmosogattam a bogremet egy 2 perce. Londonban!!! Londoni mosogato vagyok!

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.11.18. 18:13:36

@Barátusz:

Miért ne? Jó az.

Kubában eleve ez érdekes helyzet volt. Csak a legszegényebb zsidók maradtak, az emberek 95 %-a kivándorolt az USÁ-ba. S én mindig érdeklődő ember voltam e témában.

Volt is egy oklevelem a havannai zsidó közösségtől, melyben hivatalosan köszönetet mondanak nekem segítségemért. Ugyanis egyszer megemlítette a zsidó könyvtáros csaj az egyetemen, hogy szar a helyzet, mert nincs pászka sem. A havannai amerikai képviseleten korábban volt egy zsidó ürge, aki addig mindig vitt pászkát, de már ne volt ott, s most mindenki keresztény ott, így nincs honnan pászkát szerezni. Mondtam: hát majd én hozok a diplomataboltból, ott ugyanis volt. Vittem is pár csomaggal. Ezen annyira megdöbbentek, hogy Peszah-ünnep után a rabbi felolvasta a nevemet, hogy én segítettem az étel összeállításában és kiadtak nekem egy oklevelet.

Sajnos a sok költözés során elvesztetttem, pedig most szívesen belinkelném...

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.11.18. 18:14:32

@Barátusz:

Én nem akarok rossz társaságba keveredni. Bircák vagyunk, nem birkák.

Ennike (DK) 2013.11.18. 18:15:52

@diggerdriver: 1 oraja valaszoltam..., nem jelent meg..

Ennike (DK) 2013.11.18. 18:15:53

@Kövérmadár [jävla invandrare]: És a legnagyobb elégtételem az volt kezdő "invandra"-ként, hogy 9 hónap után láttam, a Män som hatar kvinnor-t svédül, dán felirattal, és teljesen megértettem a filmet, azóta a trilógia nagy kedvenc.

Ennike (DK) 2013.11.18. 18:15:53

@Barátusz: Helyesbitek akkor, penz es vagyonban mért teljesitmenykent, nem érték, nyilván magamhoz képest, hatalmas. Tisztában vagyok, hogy minden relativ.

Ennike (DK) 2013.11.18. 18:15:53

@diggerdriver: Irtam, elküldtem, nem nagy durranás, de annyi panasz volt itt, hogy hiányzik az igazi határátkelős, hogy, bevállaltam kiviszem a bőröm a vásárra, aztán varom a bombákat, késszúrásokat, döféseket.
Nem rendelkezem hatalmas háttéri kutatással, tanulmánnyal, eléggé személyesre sikeredett, elég "középszerü", de irtam, hogy feláldozzam a blogolós szűzességemet itt a HA-n, a megjelenés nem rajtam all...

Ennike (DK) 2013.11.18. 18:15:53

@Kövérmadár [jävla invandrare]: A dán olyan, hogy, logopédushoz küldtek volna, ha magyarul igy kellene beszélnem, ezért én ropgtatom az "R" betüt és "L" nek ejtem a blød "D"-t, képtelen vagyok, olyan lágyan ejteni a mássalhangzókat mint a dánok.A svédnek a dallamát nagyon birom. Nekem olyan, mint az olasz csak skandinávul.

2013.11.18. 18:16:15

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]:

Itthon Magyarországon. Mint mindig.
Hozzánk minden karácsonykor eljönnek a sógoromék. Már 20 éve.
Az idén újítunk. Beengedjük őket.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.11.18. 18:17:54

@Barátusz: A szemei halobol vannak. A nagyobb baj, hogy a belseje nem olyan vicces es marhara izzad benne az ember, plusz a feje allandoan mozog es rendszeresen kiszakad a belso rogzitese. Ez az a jelmez, amit egy evben igazan egyszer hasznalunk es utana megy mindig felujitasra.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.18. 18:21:18

@diggerdriver:
Puncibosszantó a becsületes neve :)

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
Ezek jópofa, örök életre szóló emlék!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.11.18. 18:24:21

@Ennike:
Ha szüzességet kell elvenni akkor mi nagyon kíméletesek vagyunk.
Mint elefánt a porcelánboltban:))))))))

BTBTBT 2013.11.18. 18:26:52

@charlieharper:
Nem, nem. Ugy ertettem - csak nem ugy fogalmaztam -, hogy ezt az egy karacsonyi dalt szeretem.
Ettol meg nem hallgatom allandoan. Igazabol ha jobban belegondolok, tavaly karacsony ota nem hallottam (CD-n sincs meg vagy ilyesmi). Nyilvan azert, mert iden meg nem alltam neki a karacsonyi bevasarlasnak.

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
Egyfelol ijeszto, hogy mindenki engem akarna esetni, a gyomrom kapacitasa is veges, raadasul a kinalok tobbsegeben elvarjak, hogy megegyem, amit elem tesznek (voltam mar ilyen erdelyi rokonlatogatason, ahol degeszre akartak zabaltatni, es -), es megsertodnek, ha nem pusztitom el.

Attol senki sem lesz birka, aki mertekkel, a szeretteinek adast szem elol tartva vasarol karacsonyra.

@Ennike:
Jol erzed magad? Buszke vagy arra, amit a sajat erodbol elertel?
Mert ha igen, akkor az a legfontosabb.

Ha megkerdezhetem a korabbi utalasaid alapjan: a gyerekek mar a valas elott megvoltak? Ha igen, hogy viseltek a kulfoldot?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.18. 18:27:55

@Ennike:
Nekem az volt a benyomásom a Bron kapcsán, hogy a dán és a svéd azonos nyelv, de az egyiket német, a másikat francia akcentussal beszélik :) Francia-olasz hasonló ezek alapján (én franciául tanultam 1 évig, de már nem tudok semmit).

Örülök, hogy küldtél be posztot, majd nem szedjük szét nagyon :)

@az igazi Trebitsch:
Dehülyevagy! :D

Világpolgár2012 2013.11.18. 18:28:43

@charlieharper:
Valószínűleg Southamptonban kezdjük. Ha több is érdekel, akkor majd privátban megírhatom.

BTBTBT 2013.11.18. 18:30:01

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]:
Ezek a jelmezek mind ilyenek. Fogyokuranak mindenkeppen hasznosak. Kiizzadsz bennuk nehany liter vizet.

morsels (törölt) 2013.11.18. 18:42:00

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
Na, akkor keress ra arra (most nem tudok rakeresni es linket feltenni), hogy 'hey santa where is my fucking bike'.
Egy ausztral stand up-os csinalja, azt hiszem tetszeni fog neked :-).

Ugyandehogy (törölt) 2013.11.18. 19:15:33

@Ennike: ahhoz nem ártana, ha kommentelő lennél, hogy tudjad állni a kommentkérdések hadát:)

Ennike (DK) 2013.11.18. 19:17:29

@Barátusz: intim kerdes, de valaszolok, tudatosan nem vallaltam gyereket......
es igen buszke vagyok, amit sajat erombol elertem, de orok elegedetlen vagyok, atok es aldas egyben, ettol nehez a termeszetem, de ugyanakkor ettol tartalmas is.

Ennike (DK) 2013.11.18. 19:17:29

@diggerdriver: nos, ezt el is varom...marmint az ovatossagot :-D

Ennike (DK) 2013.11.18. 19:17:30

vicces, hogy, masfel ora kesessel jelentem meg...

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.18. 19:26:43

@Ennike:
Eszem megáll... te vagy itt a 3. kommentelő, aki nem vállal/vállalt gyereket. Kezdem azt hinni, hogy mégsem bennünk van a hiba :D

@az igazi Trebitsch:
Ez szánalmas...
Persze felmerül a kérdés, hogy hogyan írhatnak bele ilyesmit szerződésbe, ezt egy fogyasztóvédelmi szervnek simán el kellett volna kaszálnia, szerintem.

2013.11.18. 19:28:01

@Ennike:

Sértődj meg, mint én. Utána sima az ügy.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.11.18. 19:32:53

@Kövérmadár [jävla invandrare]: "...aki nem vállal/vállalt gyereket."
Talalhatsz uj kulonckodesi modot, mert ez mar foglalt! :DDDDD

BTBTBT 2013.11.18. 19:35:28

@Kövérmadár [jävla invandrare]:
Ki a masodik?

@Ennike:
Ezert irtam, hogy ha akarsz valaszolni. Figyelmen kivul ugyanugy lehet, ha megsem. :)

Mindig meglep, amikor egy no kijelenti, hogy nem akar(t) gyereket. Kettot ismerek is. Az o dolguk, de az az erdekes, hogy a pasijuk sem.
Meg egy olyat is - o mar az otvenes eveiben jar -, aki amikor a ferje megkerte a kezet, megmondta neki, hogy egy gyerekkori betegsegbol kifolyolag nem lehet gyereke, es hogy igy is el akarja-e venni a ferfi. Azota is hazasok. :)

Kos? Vizonto?

BTBTBT 2013.11.18. 19:42:33

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]:
Es ez egybe jelmez volt? Csak mert a sok sorozes csillapithatja a szomjadat, de okozhat kenyelmetlenseget is. :)

2013.11.18. 19:48:29

@Kövérmadár [jävla invandrare]:

Bár Magyarországon 13 éve polgári perben nincs igazságszolgáltatás, csak jogszolgáltatás, de egy ilyen végrehajtási kereset már a járásbíróságokon elbukna.

Szerény személyem is azok népes táborát erősíti, akik szerint az USA az idiótizmus fellegvára.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.18. 19:54:37

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]:
Ne is mondd! Ide az asszonyt, gyartsunk gyorsan egy kolkot... oszt' ha megsem kell, majd eladjuk valahova rabszolganak :)

@Barátusz:
Valamelyik cicalany, de mar elfelejtettem, hogy ki.

Miert lep meg? Lehet, hogy megsem az az egy igaz oromforras az ember eleteben csak mostanra jutott el a vilag odaig, hogy kepesek vagyunk nemet mondani a regi idok elvarasaira...

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.11.18. 19:57:47

@Barátusz: Ez all ket olyasmi kamaslibol, mint az orszaguti brongasoke (csak a cipot takarja), egy narancssarga nadragbol, egy naracssarga hosszuujju felsobol, a hordo testbol es a fejbol.

DieNanny CH 2013.11.18. 20:00:34

@Ennike:

Ez az "átka" annak, ha kijelented, nem akarsz VIP-kommentelő lenni... :-)

Javaslom írj egy olyan kommentet, amit úgy kezdesz: Kedves HÁ, - és úgy folytatsz: prémium kommentelő szeretnék lenni!
Ennyi.

Ennike (DK) 2013.11.18. 20:03:20

@Babette_: ugy erted, hogy "premium" kommentelo?

Ennike (DK) 2013.11.18. 20:03:20

@Babette_: minden ertelmes, es nem tulsagosan szemelyeskedo kerdesre valaszolni fogok, de ez attol is fugg, hogyan dolgozok, mert a tobbseggel ellentetben, az en munkaidom alatt, nincs privat telefon, ´vagy blogolas.
Te meg nyugodtan kotekedhetsz a stilusban, helyessegben, toled elfogadom :-)))

Ennike (DK) 2013.11.18. 20:03:20

@Barátusz: Amikor 20 éves voltam 3 gyereket akartam, és nagy családot, mert nekem a család mindenekelőtt a legnagyobb érték, most is...ha most sok-sok év távlatából visszagondolok, akkor semmi, de semmi nem úgy sikerült, ahogy anno gondoltam. Voltak rajtam teljesen kívül álló okok, amik befolyásolhatatlanok (földrajzi, társadalmi, genetika) voltak lelki tényezők, és volt kőkemény, tudatos döntés. És nem önzés állt a háttérben. Ez ennél sokkal bonyolultabb.
A majom évében születtem, bak vagyok, rák aszcendenssel, ha ez jelent is bármit, mert nekem nem... és ezennel mindjárt teljes a pszichológiai profilom :-)))))

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.18. 20:03:49

@az igazi Trebitsch:
Az biztos, hogy odaat nem osztottak ket kezzel az ertelmesseget, bar ha azt veszem, hogy megadja azt a szabadsagot, hogy azt irok a szerzodesbe, amit akarok, majd ezt a vevo nem olvassa el... persze normalis ember nem olvassa el (es ezert kellett volna az alperesnek megiscsak elolvasni).

Viszont szimpatikusak az autoik es az olcso benzin... :) a Sziklas-hegysegrol nem is beszelve. Szoval vannak ott jo dolgok is es pokoli nagy marhasagok is. De hol nincsenek?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.18. 20:09:29

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]:
Harcinigger tuti nem lenne belole, de sapadtarcu-harcitorpe meg siman :)

@Ennike:
Jajj, ez az onzes mindig... minden ember onzo, mindenkin lehet fogast talalni. Nem kell ezt komolyan venni!

2013.11.18. 20:19:35

@Kövérmadár [jävla invandrare]:

A dolog azért érdekes, mert a kérdés szerintem az: lehet-é a véleménynyilvánítás szabadságát egy magánjogi szerződésben korlátozni.
Magyarországon nem lehet. A véleménynyilvánítás szabadsága alkotmányban rögzített alapjog. A szerződési szabadság, bár az alkotmányból levezethető, de nem alapjog.

A demokrácia, a szólásszabadság fellegvárában úgy látszik ez nem így működik.

BTBTBT 2013.11.18. 20:20:21

@Határákelő:
Szia!
Volna egy erdekes poszt-otletem. Hataratkelokkel, illetve azok egy bizonyos fajtajaval kapcsolatos. Erdekelne? Mert ha igen, akkor megirom.

@Kövérmadár [jävla invandrare]:
Ja, tenyleg. Puhacica volt.

@Ennike:
Amig nem banod meg a dontesedet (es nem biztos, hogy megbanod), addig ezzel sincs semmi gond. Raadasul meg fiatalka vagy (mar ha jol tippeltem a majombol :D ). Ki tudja, mit hoz a jovo?
Azert tippeltem erre, mert a bakok, akiket ismerek, eszmeletlenul onfejuek. Aszcendens nekem semmit sem jelent, meg az asztrologia nagy resze sem. :)

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.11.18. 20:21:13

OFF

Szerintem kacsa, de ha csak a fele is megvalosul, akkor Mo. egy nagyon veres polgarhaboruval nez szembe. :DD

hirszabadsag.blogspot.co.uk/2013/11/jonnek-nemzeti-italboltok.html

BTBTBT 2013.11.18. 20:21:57

@Kövérmadár [jävla invandrare]:
Kis kivancsi! :)

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]:
Akkor ugy konnyen ki lehetett menni huggyantani. Azt hittem, egybe volt az egesz, es bele kellett bujni.

tableno 2013.11.18. 20:27:54

@Don Kartasch: Naná, hogy kamu. Az egész honlap egy Hírcsárda-koppintás.

Ennike (DK) 2013.11.18. 20:35:14

@Kövérmadár [jävla invandrare]:
@Barátusz: hát nem a fiatalka kategória, Jókai idejében a magam korúak, már vénasszonyoknak számitottak, kemény fejű vagyok az biztos. de lélekben fiatal, az a lényeg, nem?
a döntésem végleges, annak minden következményével. Nagymamája saját gyerekemnek, nem akarok lenni, Jakupcsek bevállalta, de én nem ő vagyok.

@DieNanny: lehet mégis jelentkezem

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.11.18. 20:37:58

@tableno: Sejtettem, azert ez a "csak hetvegen" meg eszak-koreai mercevel is eros lenne. :) Mindazonaltal allitolag vannak tervek a Nemzeti Italbolt halozatra is, de amig nem ismerem a reszleteit probalok nem karogni. :)

Ennike (DK) 2013.11.18. 20:40:46

@Kövérmadár [jävla invandrare]: csak azért irtam oda, mert általában ezzel, vádolják a gyerekteleneket, "Önzés" Én totál értelek téged nyugi:D

BTBTBT 2013.11.18. 20:45:07

@Ennike:
Nincs ezzel semmi gond. A te eleted, te dontesz rola. :)

@Don Kartasch:
Igazabol ennek a nemzeti italboltnak rad nezve nem is lesz jelentosege. Na, nem azert, mert nem vedelsz, mint a godeny, hanem mert ugyis Mo.-on kivul led majd az eleted nagyobbik reszet. :)))

Határátkelő 2013.11.18. 20:50:31

@Barátusz: Persze, hogy érdekel! Esetleg írd meg emilen, mert most is véletlen, hogy észrevettem a javaslatod. Nem mindig tudom végigkövetni az összes kommentet.

Határátkelő 2013.11.18. 20:53:15

@Ennike: Már betettelek, hogy ne csússzon annyit a kommented, ma sokat írtál :-), ha nem tudom rögtön beengedni. Meg úgyis hamarosan megjelenik a posztod is, akkor jó, ha tudsz reagálni.

Ennike (DK) 2013.11.18. 21:06:41

@Határátkelő: Köszönöm:-), igazi luxus, ahogy írtam az utóbbiakat, és már meg is jelent.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.11.18. 21:14:08

@Barátusz: "Igazabol ennek a nemzeti italboltnak rad nezve nem is lesz jelentosege. Na, nem azert, mert nem vedelsz, mint a godeny, hanem mert ugyis Mo.-on kivul led majd az eleted nagyobbik reszet. :)))"

Nyilvan ez igy van, csak erdekes/ijeszto lenne latni hogy mi tortenik, amikor a sok hobbi-alkoholistatol elveszik az utolso mentsvarukat is...

"A Karácsony előtti estét böjttel töltjük, csak vegetáriánus ételek.

S nem "ünneplünk" a szó világi értelmében, azaz nem veszünk pl. semmilyen ajándékot, nem állunk sorban előtte boltokban. Így tiltakozunk a Karácsony ellen, annak kereskedelmi ünnep jellege értelmében.

Ezen kívül nem nézünk vidám családi filmet, karácsonyi vígjátékot, s nem hallgatunk semmilyen nem-egyházi karácsonyi dalt. S nem adakozunk se kóbor karácsonyi partravetődött bálnáknak szaloncukorra, se haldokló AIDS-es tibeti pandáknak karácsonyfára."

Akkor egyik regi kollegam a te reciprokod volt.
Hatalmas horror film rajongo. Egyik karacsonyra megkapta a Furesz osszes reszet blue-ray-en... nekiullt es szentestetol kezdve masnap delig megnezte az osszes reszt egyhuzamban... :DDD
Az egy olyan jo 12 ora kokemeny szadizmus. :D

En jol birom a gore dolgokat, de egy ilyen este utan asszem meg en is kataton allapotban jatszanek a sarokban a koldokommel hetekig. :DDD

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.11.18. 21:20:55

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: Az elozo 2. fele neked ment, csak a linkedet megzabalta a blogmotor.

Ugyandehogy (törölt) 2013.11.18. 21:21:39

@Ennike: úgy értem. tök jó lenne, ha időben érkeznének a válaszok.

Ugyandehogy (törölt) 2013.11.18. 21:25:42

@Don Kartasch:
"Nyilvan ez igy van, csak erdekes/ijeszto lenne latni hogy mi tortenik, amikor a sok hobbi-alkoholistatol elveszik az utolso mentsvarukat is..."

ez elég sértő, nem vagyunk mi színház...sem kísérleti labor.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.11.18. 21:31:54

@Babette_: Hobbi-alkoholista vagy Babette? Ha nem, akkor nem rolad beszelek. :)
Ez nemzetfuggetlen. Ugyanigy kivancsi lennek ra hogy mondjuk Ukrajnaban hanyan mennenek utcara egy ilyen akcio utan.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.11.18. 21:32:00

@Don Kartasch:

Nem szeretem a horrorfilmeket. De feleség imádja őket.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.18. 21:32:23

@Ennike:
Azt mondod? :)
Képzeld el akkor, hogy az a drága édesapám csinált egy gyereket a szeretőjének. Igaz, végül mégsem lett, de nem rajtuk múlott. A dolog szépsége az volt, hogy ha megszületik 2011 őszén, akkor apám már 61 éves lett volna.
El tudod képzelni, amikor a szereő apuka megjelenik a ballagáson... 79 évesen?
"De kedves a dédpapa, hogy eljött a kis Józsika ballagására!" :D

Pedig úgy drukkoltam, hogy sikerüljön neki... :D

@Világpolgár2012:
Jól van, gyülekezünk! :)
Te is tagja vagy a "No Kidding!" szervezetnek? Esetleg a VHEM-nek?
Most láttam egy statisztikát, hogy minél magasabb végzettségű az ember, annál nagyobb %-ban lesz childfree. Érdekes.

BTBTBT 2013.11.18. 21:32:33

@Határátkelő:
Oké, akkor email-ben.

@Don Kartasch:
Azt sajnos már régóta ijesztő látni, hogy mi megy úgy általában Mo.-on. Persze te még friss hús vagy külföldön. :)

De a karácsonyos részt inkább mintha bircának akartad volna címezni, nem?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.18. 21:34:18

@Don Kartasch:
A fűrész a 2. rész után már nem hoz túl sok újdonságot... mondom, a Mártírokat nézzed!!! :)

Ugyandehogy (törölt) 2013.11.18. 21:34:36

@Don Kartasch: egyáltalán nem iszom alkoholt.
de nem erről beszélek. hanem arról, hogy sértő azon élvezkedned, hogy kínlódnak azok, akiket itthagytál.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.11.18. 21:41:07

@Barátusz: Igen, el is jutott hozza. :)

@Kövérmadár [jävla invandrare]: Ebben egyet ertunk, dehat vannak rajongok. Lattam a Martirokat. Amugy a franciak nagyon ertenek ehhez a fajta horror-hoz. Ajanlom a High Tension-t es az Inside-ot.

@Babette_: Nem elvezkedem. Azt irtam hogy erdekes es egyben ijeszto. Nyilvan sok baratom es csaladtagom otthon el, nem akarok rosszat az orszagnak. Nem igy gondoltam, de oks, felreertesek elkerulese vegett visszaszivom, bocsanat.

BTBTBT 2013.11.18. 21:43:56

Nine Inch Nails UK turné 2014 - ha valakit érdekel.
Holnapután kezdődik és mindösszesen egy napig tart az elővételes rajongói jegyértékesítés.

5/23/2014, London - és még 5 másik előadás.

@Don Kartasch:
Mondjuk, ha Norvégiába költözöl, ott is piálnak rendesen....

Mire elküldtem a neked fogalmazott előző kommentet, már láttam, hogy eljutott. :)

BTBTBT 2013.11.18. 21:44:59

És persze a linkek -
www.nin.com/

www.nin.com/ (a lap alján)

morsels (törölt) 2013.11.18. 21:54:18

@Kövérmadár [jävla invandrare]:
Te vagy a Peter Pan, fogadjunk.
Csak sodorni kell egy Neverland-et, aztan think happy thoughts.
A lost children meg rabasztak :-).

Egyebkent ki baszogat teged? Majd kitiltatjuk HA-val.
:-)

montroyal ( CAN qc) 2013.11.18. 21:55:08

off
aki nem latta erdemes vegignezni foleg a regi oreg lerombolt budapesti szihhelye es az atvaltas a mai kepukre ...

www.youtube.com/watch?v=tPBBwXoz9zM#t=649

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.11.18. 21:56:33

@Barátusz: Nem mondhatnam hogy sok alkoholt fogyasztok. Kb. kethetente iszom kicsit hetvegen, ami 1-2 ale-t es/vagy cider-t jelent.
Meg ha epp unnepi alkalom van, akkor johet par dram jofele single malt vagy egy kis Hennessy kaveval (nem, nem osszeontve, egymas mellett :)).

Meg sem szoktam erezni az alkoholt, pusztan a kulinaris elvezetek miatt iszom. :) Belolem aztan nem fog megelni a vinmonopolet... :D

BTBTBT 2013.11.18. 22:02:12

@Don Kartasch:
Az, hogy mennyit fogsz majd inni a borongós hangulatú, hideg Norvégiában, még a jövő zenéje. :)))

@Kövérmadár [jävla invandrare]:
Azért lep meg, mert a legtöbb nőben azért jócskán ott van az anyaság ösztöne.
Meg aztán - Esther Vilar után szabadon - van, amelyik néhány gyerekkel tudja a leginkább bebiztositani magát egy birka (nem birca) férfi oldalán.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.18. 22:14:35

@Don Kartasch:
A HT-t már szedem, a másikat nem találom :(
Mi volt a magyar címe, hátha?

Ennike (DK) 2013.11.18. 22:20:11

@Barátusz:
Nagyon sok esetben, igen a nőknél nagyon jó taktika férfifogásra és megtartásra, de attól is rosszul vagyok, ahogy Madár irta a posztban, és tutira megerősítem, hogy itt az a divat, hogy 3 gyerek 3 apától, erre szoktam azt mondani szegény gyerekek...
írtam, már, hogy lemondani is tudni kell, megszülni, felnevelni, jövőt adni, sem könnyű, de minderről lemondani, tud az is fájdalmas lenni.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.11.18. 22:24:33

@Don Kartasch: Pffff.... Milyen gepesz vagy te? Hennessy kave melle, nem bele, meg single malt...
kepfeltoltes.hu/view/131118/1044488_501117873317057_1909286815_n_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ez kell, nem az urimuri! :D

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.11.18. 22:24:46

@Kövérmadár [jävla invandrare]: Az eredeti neve: L’interieur
Magyarul: A Betolakodo (nagyon szar forditas :DDDD)

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.11.18. 22:28:56

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]: "Pffff.... Milyen gepesz vagy te?"

Keltem en mar Scooter koncert utan masnap reggel egy templom kertben, sziklan fekve, Kobanya-Kispesten (es ez meg egy lightosabb felvonas volt) :DDD Szoval unokaknak is lesz mit meselni (ha erre vagynak) mert voltak ilyen esteim, de mostanaban mar nem is birom ugy mint par eve meg nem is igenylem valahogy. :)

montroyal ( CAN qc) 2013.11.18. 22:39:08

@montroyal: bocs most olvasom mar fel lett teve..

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.18. 23:06:48

@montroyal:
A középső, fényképváltogatós rész tényleg nagyon érdekes volt, köszönjük!

@morsels:
:)

@Barátusz:
Akkor már a fene megette szerintem.

Világpolgár2012 2013.11.18. 23:11:58

@Kövérmadár [jävla invandrare]:
No Kidding??? Még csak nem is hallottam róla, de most megnéztem :) Az inteligenciáról én is olvastam nemrég, az LSE-n csináltak valamiféle felmérést, nekik már csak igazuk van :)

BTBTBT 2013.11.18. 23:12:31

@Kövérmadár [jävla invandrare]:
Dehogy is! Van Norvégiában pszichiáterünk, majd ahhoz bejárhat gyógyulni. :)))

@montroyal:
Nagyon jó lett volna, ha mind a HVG, mint a másik oldal linkelte volna a The Ecomonist ide vonatkozó cikkét. Csak mert nem találom a TE weboldalán.
Valaki esetleg meglelte?

@Ennike:
Persze, ez így igaz. Nem is veled kapcsolatban tettem azt a megjegyzést.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.18. 23:14:56

@Világpolgár2012:
Kiváltképpen, ha a mi véleményünket tükrözi a kutatás :) Akkor bárkinek lehet igaza! :)

@Barátusz:
Küldjük az ebadtához? :)

montroyal ( CAN qc) 2013.11.18. 23:17:14

@Kövérmadár [jävla invandrare]: most en is belegondoltam a velem kb egyidoben kivandorlottakrol.. ok meg mindannyian direct az atkosbol jottek el kepzettseggel v a nelkul de szinte mindenki torekvo volt... ezert szinte nem szerettek a kelet eusokat mert nem alltak be rabszolganak v mosogatonak orokre .. biztos hogy rogton valamin tortek a fejuket , mit kellene csinalni hogy boldoguljanak sajat labaikra alljanak... es most visszanezve tobbseguknek sikerult is onalloak , jo munkajuk van jo korulmenyek kozott elnek ....

hogy mi a kulombseg a mai tomeges kivandorlok kozott akik mosogatnak v 10-en laknak egy szobaban nem tudom de talan egy mas generacio mas ertekekkel mas nevelessel mas gyakorlattal ... biztosan sokkal nehezebb annak akinek nincs tapasztalata nincs szigoru keretek koze szoritva elete .. ha nincs is munkad es semmit sem csinalsz csak a haverok buli stb hogyan tudhatnad hogy kemenyen kell dolgozni kuzdeni a boldogulasert .

nem okoskodni akarok nem tul jol ismerem a mai korulmenyeket es en sem tudom mit csinalnek a mai Londonba pl...

BTBTBT 2013.11.18. 23:21:01

@Kövérmadár [jävla invandrare]:
Már róla is megvan a dosszié, úgyhogy dr. Kutyának nem nulláról kell majd kezdenie. :)

montroyal ( CAN qc) 2013.11.18. 23:23:37

@Barátusz: igaz a vonatkozast en sem talaltam meg ..

BTBTBT 2013.11.18. 23:50:42

@Világpolgár2012:
Köszi.
Azt esetleg meg tudod mondani, hogy a viharba lehet kijeletkezni a TE weboldalról, ha egyszer már bejelentkeztél az előfizetéssel?
Csak mert sehol egy retkes logout/signout link, csak ha a Help menüben keresel.

Az mondjuk vicces, hogy az NI regisztrációk alapján készült statisztikát mutatják. Amögött nem feltétlenül van bér és munka.
Ráadásul sehol sem találom a TE-cikkben azt, amit a HVG úgy ír le, hogy "szemben a nyűgnek tartott kelet-európaiakkal". :)
Meg persze a TE is úgy csinál, mintha csak a spanyoloknak lenne nehezebb támogatást igényelni, nemcsak a többi EU-s országból érkezőnek.

M. Péter 2013.11.18. 23:51:46

@Világpolgár2012: Az Economist szokásos színvonalához gyenge ez a cikk. Pl. "Britain’s Italian restaurants, which have long been staffed by eastern Europeans, are once again hiring Italian waiters." Nem tűnt fel hogy kelet-európai pincérek lettek volna az olasz éttermekben, biztosan jól álcázták őket, és megtanították őket olasz akcentussal beszélni. Spanyolból is mindig volt sok, persze a válság kezdete óta még több van. "[The Spanish] Though some claim benefits, this is not easy, nor is the British welfare system particularly generous." Több spanyol is panaszkodott már nekem a honfitársaira, hogy csak felveszik a brit meg a spanyol munkanélküli segélyt, mert a spanyolra az interneten is be lehet jelentkezni, és még az sem kelt gyanút, ha külföldi IP címről teszi.

Világpolgár2012 2013.11.18. 23:55:34

@Barátusz:
Nem tudom, én be sem jelentkeztem :)

M. Péter 2013.11.18. 23:57:22

@az igazi Trebitsch: A híres 1. Alkotmánymódosítás csak azt mondja ki, hogy az állam nem korlátozhatja törvényben a szólásszabadságot.

Világpolgár2012 2013.11.19. 00:00:03

@M. Péter:
Én is pont erre gondoltam, már reggel is, amikor olvastam a hvg cikket, de akkor nem volt időm rákeresni az eredetire. Azt hittem, hogy a fordítás a rossz, de a eredeti cikk is sántít. 15-20 évvel ezelőtt is tele volt London olaszokkal (és spanyolokkal és portugálokkal), ráadásul rengetegen laktak akkor is, és azóta is, önkormányzati lakásban, munka nélkül, segélyen. Sőt, sokan a mai napig még angolul sem beszélnek, mert nem voltak rákényszerítve.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.19. 00:01:17

@montroyal:
Nem biztos, hogy igazam van, de arra gondolok, hogy akkoriban (a te idődben), aki ki akart menni, annak már maga a kijutás is előszűrő volt. Nem volt egyszerű, súlyos következménye volt saját magára és a családjára nézve is (bár nem tudom, hogy mikor volt pontosan az akkor).
Egy kvázi semmirekellő, léhűtő nem jutott volna át a határon sem, kényelmesebb volt beállni a gyárba és 110%-ot teljsíteni M16-os csavarból.

Ma ez már másképpen van. A legsemmirekellőbb is össze tud szedni pár ezer forintot és venni egy repülőjegyet Londonba. Ott elhajít egy követ, amivel minimum 2-3 másik, hozzá hasonlót el is talál. Összeállnak, kibérelnek egy albérletet 10-en és beállnak mosogatni vagy a szalag mellé Ahmedhez. Kapnak érte minimálbért és ennyi. Elérték, amit akartak, kint vannak, jó a társaság, mindenki beszél magyarul, futja fűre vagy sörikére és rendelnek pizzát is. Megtakarítás 0, előrelépés 0.

Nektek ez egy egészen más helyzet volt, egészen más körülmények, más belső motiváció, más belső tartás (ez nagyon fontos). Ezért szeretnék (és szeretem is, ha találok) olvasni a te korosztályos történeteiből... ezerszer többet elárulnak az adott emberről, ezerszer megindítóbbak azok a történetek. Van teljesítmény mögöttük, nem is kevés...
Ezzel szemben ha csak a saját példámat nézem, mit tettem le én az asztalra (akár külsőleg értékelhető teljesítményt, akár saját magam felé)? Semmit. Kijöttem, apósom segített, elmentem egy interjúra lesz, ami lesz alapon, szerencsém volt, felvettek. Innentől ment minden a maga útján. Előtte tanulhattam angolul, nem volt gond a nyelv sem. Az anyagi háttere is megvolt, család is volt mögöttem. Ez semmi, nulla vagy még annyi sem.

De azok, akik eltérítették azt a bizonyos repülőgépet... vagy akik kúsztak, másztak a szabadságukért... vagy akárcsak a 80-as években felkerekedtek és megpróbálták, hátha... az valami.

Jó hosszú lett, csak értelme nincs :)

M. Péter 2013.11.19. 00:02:46

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: Milyen volt Kubában a karácsony? Ott biztos nem volt kereskedelmi hisztéria.

M. Péter 2013.11.19. 00:10:20

@Világpolgár2012: Spanyolokra nagyon jellemző, hogy jönnek angolt tanulni, de 5 másik spanyollal vagy latin-amerikaival együtt laknak egy házban, állandóan spanyolul beszélnek, és ezért soha nem tanulnak meg tisztességesen angolul.

montroyal ( CAN qc) 2013.11.19. 00:16:39

@Kövérmadár [jävla invandrare]: azert valamilyen teren osszefoglaltad miert hogyan allnak hozza a mai generacios kivandorlok es persze a nagy szamok alapjan tobb a mosogatos .link vagy egyszeruen a kevesebb lehetosegek kozott eleg kemenyen harcolo fiatal .. ezert hallunk kevesebb siker storyt.. vagy joval tobb a kudarc amirol nem is tudunk ...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.11.19. 00:50:02

@M. Péter: plusz a kveszcion mindig kveszcion marad nekik:D:D

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.11.19. 09:42:27

@M. Péter:

Munkanap volt, sőt de facto be volt tiltva. Csak a templomokban lehetetett látni nyomát.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása