oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. november 02. 06:45,  Mennyit ér a magyar útlevél? 525 komment

2013. november 02. 06:45 Határátkelő

Mennyit ér a magyar útlevél?

Egy igen érdekes összeállításra bukkantam a minap a neten, és lévén szombat, gondoltam, feldobom vitaindítónak, aztán a vége úgyis nyilván teljesen más lesz – de ez már szokás szerint rajtatok múlik. Szóval a listát évente állítja össze egy tanácsadó cég az alapján, hogy milyen korlátozásokkal lehet utazni egyes ország útleveleivel.

magyar útlevél 2.jpg

A Henley & Partners Visa Restrictions Index-e az alapján rangsorolja az országokat, hogy az útlevéllel rendelkező állampolgárai milyen szabadsággal mozoghatnak a határokon át.

A lista összeállításakor figyelembe veszik, hogy az adott útlevél tulajdonosa hány országot látogathat vízummentesen, illetve hány helyen vásárolhat vízumot az érkezéskor. Az index szerkesztésekor 219 országot és régiót vesznek figyelembe világszerte.

Az élen a finnek, a svédek és a britek

Az első helyen rögtön hármas holtverseny alakult ki: Finnország, Svédország és az Egyesült Királyság között, egyaránt 173 ponttal. (Tavaly egyébként Dánia egyedül állt az élen 169 ponttal.)

A második helyen négyes holtversenyt találunk, a már említett Dánia, Németország, Luxembourg és az Egyesült Államok között, mindannyian 172 pontot szereztek. Végül a képzeletbeli dobogó legalsó fokát Belgium, Olaszország és Hollandia foglalja el 171 ponttal.

Az élboly állandó

A szerkesztők szerint a tavalyi és idei lista eredményeit összehasonlítva arra jutunk, hogy bár némi mozgás van a listán belül, de az első 55 ország nagyjából állandó, és olyan hatalmas különbségek nincsenek (az első 17 ország között mindössze 3 pont), amit a sok holtverseny is bizonyít.

Ezeknek az országoknak az állampolgárai jellemzően a világ legkevesebb 140 országába utazhatnak vízum nélkül, vagy szerezhetik be azt minden különösebb nehézség nélkül belépéskor.

A TOP10-be (a holtversenyek miatt) összesen 28 ország fért be, ezek közül 20 Európai Unió-/EFTA-tag, a többi pedig az Egyesült Államok, Kanada, Kapán, Új-Zéland, Ausztrália, Szingapúr, Dél-Korea és Malajzia.

... és a magyarok

Magyarország egyébként éppen csak kimaradt a TOP10-ből, 157 ponttal a 11. (vagy a 29., ha minden országot beleszámolunk), megelőzve szinte az összes régiós országot, Csehországot, Szlovákiát, Szlovéniát, Lengyelországot, de érdekes módon például San Marino-t és Monacót is.

A lista vége nem sok meglepetést tartalmaz, az utolsó helyeken Pakisztán, Szomália, Irak és Afganisztán található, ezekből az országokból csak kb. 30 helyre lehet különösebb problémák nélkül utazni.

Mindez persze alapvetően nem sokat jelent, de azt azért mutatja, mennyire fontos Magyarország számára, hogy az Európai Unió tagja, és mennyire megkönnyíti a magyar állampolgároknak azt, hogy könnyen mozogjanak a világban.

A kommentelési szabályokról ide kattintva olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: útlevél rangsor Magyarország Henley & Partners

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr635609615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ugyandehogy (törölt) 2013.11.02. 21:06:09

Ja nekem van humorom,csak nem ilyen@Quercus58:

Ugyandehogy (törölt) 2013.11.02. 21:08:10

Hanem inkabb fawlty toweres. Kimondottan vicces vagyok. legalabbis szoktak velem rohogni.

@Quercus58:

ffüttyfürütty 2013.11.02. 21:10:53

@Babette_: Manuel - Qué? hát az is kicsit fárasztó

DieNanny CH 2013.11.02. 21:12:56

@tildy:):

Én úgy 16 éve vettem életem első nagyon drága ruháját. A Déli pu alatti butikban volt, egy fehér, cipzáras kardigán - 4000 Ft. (Az akkori fizetésem ötöde.) Még most is gyönyörű fehér, nem bolyhosodik, nem nyúlott meg, semmi baja nincs. Úgy látszik, megérte...
(Nem szeretek vásárolni ruhát. Plázában ellófrálok napokat, de csak nézelődök.)

nyuszigonosz 2013.11.02. 21:13:05

@diggerdriver: Tudomisén, én ilyeneket nem nézek.

eagles 2013.11.02. 21:14:39

@diggerdriver:

A remete lejön a hegyről a fogadóba. Leül az asztalhoz.
-Ételt, italt, nőt!
Étel, ital van, nő az nincs. Esetleg a Béla.- feleli a fogadós.
-Mit képzel-háborodik föl a remete- nem vagyok én olyan!
-Ha nem ,nem

Egy év múlva a remete ismét lemegy a fogadóba.
-Ételt, italt, nőt!
-Étel, ital van, nő az nincs. Esetleg a Béla.- feleli a fogadós.
-Mit képzel-háborodik föl a remete- nem vagyok én olyan!
-Ha nem ,nem

Eltelik megint egy év. A remete megint lejön a hegyekből a fogadóba.
-Ételt, italt, nőt!
Étel, ital van, nő az nincs. Esetleg a Béla.- feleli a fogadós.
-Nem bánom, -feleli a remete- legyen a Béla. De erről nem tudhat senki.
-Senki nem fog tudni róla,-válaszol a fogadós.
Csak maga, én, no meg az a hat ember, aki a Bélát lefogja. Ugyan is ő sem olyan

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.02. 21:15:17

@charlieharper:
A google ordító mondta :)
Érdekes nyelv ez a héber, sokkal tanulhatóbbnak tűnik, mint mondjuk az arab.

@Szt Elvíz:
Nem rémlik, de ha a két színész van benne, akkor nagyon rossz nem lehet :)

@ffüttyfürütty:
Németül van. Svédül nincsen. Svédül az akarni/szeretni az att vilja (vill, ville, velat).

Világpolgár2012 2013.11.02. 21:15:32

@zebralany:
Jó, hogy mondod, egyik kedvenc filmem! Ez is egy trilógia része, a másik kettő a Le Díner de Cons és a La Doublure (bocs, nem tudom magyarul). Láttad azokat is? Ráadásul Daniel Auteuil az egyik kedvenc színészem.

nyuszigonosz 2013.11.02. 21:15:34

@DieNanny: Én a ruhaféle vásárlásával úgy vagyok, hogy megyek valami másért, és egyszercsak ott lóg pont az, ami nélkül végülis nem megyek haza. :-))

Ha kimondottan valami göncfélét keresnék, hát nem találnék semmit.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.11.02. 21:16:38

@Don Kartasch: Itt is akkor atomeg bolt ma a belvarosban, hogy meg a normal boltokban sem lehetett lepni, nemhogy a ruha stb...
Ma tudatosult benne, hogy videkre kell koltoznom ess eleg nekem embert latnom munka kozben :D

Shanarey 2013.11.02. 21:17:39

@diggerdriver:

Szerintem túl hosszú a file név.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.11.02. 21:19:19

@Quercus58:

Nabazmeg a humortalan emberektől mentsen meg az isten.
Az a vég.
A merev görcsös ökölbeszorult arcú világfájdalmat hordozó ember akinek határozott ellenségképe van
Jellemzően a zsidók az USA vagy az EU.
Itt is van néhány a kommentelők között.
Tartózkodom tőlük.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.02. 21:21:03

@Szt Elvíz:
Felírtam a Killinget! Köszönöm!

@ffüttyfürütty:
Jófélék!

@diggerdriver:
Majd amikor az asszony kérdezi tőled ugyanezt ;)

@Quercus58:
Minden erdész fakitermelő?
Láttál már svéd fakitermelést? Majdnem olyan megterhelő, mint a svéd bányászat (ülnek az irodában és joystickkal bányásznak). :)

Latcho Rom 2013.11.02. 21:21:52

@diggerdriver: nem erted dig, downey elnyomta volna, o mindig foszereplo, az a szineszi alakat. Tomot sokat basztatjak, de hatra tud lepni ha kell..

Ugyandehogy (törölt) 2013.11.02. 21:21:59

Hat szerintem az egy külön kategória

@ffüttyfürütty:

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.11.02. 21:22:12

@Szt Elvíz:
Mi van Mókuspocok új nicknév?
Javasolhatok én is?

Az jó film de nálam Pacino a Nő illatával kiírta magát a színészek közül.

DieNanny CH 2013.11.02. 21:22:44

@nyuszigonosz:

Én is anno úgy kerültem ahhoz a butikhoz, hogy az oviból küldtek továbbképzésre Pestre. Aztán, visszafelé még volt idő a vonat indulásáig...

vazzup 2013.11.02. 21:23:08

@Babette_: lájk! :) A Fawlty Towers, a You rang, M'lord? és a Black Addler nagy kedvencem nekem is! :)

vazzup 2013.11.02. 21:24:14

Megint nem jelennek meg a hozzászólásaim? :(

Ugyandehogy (törölt) 2013.11.02. 21:26:02

@Világpolgár2012: ugy ugy, én nemrég fedetem fel.
Segíts, van egy filmje, amiben levelet kap, hogy menjek el egy lakasba, ahol egy ember varja. Es ez többször megtörténik,majd az ember a szeme előtt oli meg magát. Majd kap az egészről egy videotm . Mi ennek a cime????

Shanarey 2013.11.02. 21:26:03

@vazzup:

Dehogynem, csak előbb a Határátkelő elolvassa
:-))

eagles 2013.11.02. 21:26:37

@diggerdriver:

Az egyik haveromékkal együtt lakott a nagybátyja. Valami kabarét néztek a tv-ben. A család a földön fetrengett a röhögéstől. Az öreg hót komoly arccal megszólalt.
-fasza, szeretem a humort.

@Kövérmadár [wannabe Flying Kiwi]:

"Minden erdész fakitermelő?"

Nem, csak az olyan hülyék mint én.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.11.02. 21:26:49

@ffüttyfürütty:
Chaplin szenzációs.
Viszont amit Robert Downey junior alakított mikor Chalint játszotta az valami felejthetetlen.
Az egyik legjobb színészi játék amit valaha láttam.

vazzup 2013.11.02. 21:27:07

@Shanarey: elvileg rohadtul kiemelt meg prémium és VIP kommentelő vagyok, vagymi, szóval remélem, hogy nem olvasgatja, csak megjelenés után. :)

2013.11.02. 21:27:17

@diggerdriver: hogy lehet humortalan emberek kozott dolgozni? Az kinzas!
Nekem is van ellensegkepem, ketto is:
1) minden muszaki cikk, ami olasz
2) japan rajzfilmek

Most viszont lepek, majd holnap

ffüttyfürütty 2013.11.02. 21:28:28

@Babette_: de azért megér egy mosolyt nálad? :)

nyuszigonosz 2013.11.02. 21:29:42

@DieNanny: Szerintem ezek a nem tervezett vásárlások a legjobbak. :-)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.11.02. 21:30:44

@shakti_rom:
Hát ez az. Nem hátralépett hanem ez nála a maximum.
Ordít róla a tehetségtelenség.

Latcho Rom 2013.11.02. 21:31:05

@diggerdriver: Buaaaaaaaaaa
aszonta :)

na el, majd holnap(ezt a feszes segget talald meg addig))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.11.02. 21:33:15

@Quercus58:
Na az én bátyám az körülbelül olyan humoros mint az a nagybácsi.

Latcho Rom 2013.11.02. 21:35:12

@diggerdriver: magnoliat nezd meg, aztan megbeszeljuk megint

2013.11.02. 21:35:28

@Quercus58: Rossz közegben mozogsz. (?)

2013.11.02. 21:36:13

@Quercus58: Nem tudsz másfele orientálódni? Nem fogod megbánni később a mostani döntésed?

eagles 2013.11.02. 21:37:10

@diggerdriver:

A seregben volt az a szólás, mikor a kopaszoknak bemutatkozott a kiképzőjük.

- Apám a vaddisznó volt.én meg a fia vagyok. Utoljára anyám temetésén röhögtem, akkor is csak azért, mert elszakadta kötél.

2013.11.02. 21:37:37

@diggerdriver: Miért, Mo.-t nem a bankok, az eu, az ájemef, meg a zsidók tartják a markukban? Minden oldalról ellenségek vesznek körbe minket, de nem szabad hagyni magunkat, mert mi rabok nem leszünk!!! :DDD

zebralany · http://zebralany.blog.hu 2013.11.02. 21:40:56

@Világpolgár2012: Nem tudtam a többi részről, köszi az infót! Már megérte ma is HÁ-t olvasni :)

eagles 2013.11.02. 21:42:02

@Philosoraptor:

A tatároknak annyi humorérzékük sincs, mint egy magyar tarkának.
Megbánni az eddigi döntéseimet bántam meg.

nyuszigonosz 2013.11.02. 21:42:44

@vazzup: Nekem a Há oldal már napok óta lassú a hozzászólás néha rögtön elmegy és azonnal ott van, sokszor nem....
Minden más oldal megszokottan müködik, csak ez nem.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.02. 21:46:51

@vazzup:
Nemnagyon :D

@Quercus58:
Há' favágó kend?
Akkor Finnország, Svédország, Norvégia, Kanada a te helyed...

nyuszigonosz 2013.11.02. 21:47:07

@diggerdriver: Csak az Arschgeweih ( szabad fordítás: segg-agancs ) az már eléggé szégyellnivaló dolog, úgyhogy akinek van, tüntetteti el.

eagles 2013.11.02. 21:58:17

@diggerdriver:

Látod haver, ilyenek ezek a nők. Van egy fasza tetkója, és eltakarja.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.11.02. 22:09:00

@Mr. Long [wannabe Briton]:
Ja. Változik a világ.
Régen félre kellett húzni a nők bugyiját ha látni akartuk a seggüket, most meg szét kell húzni a seggüket ha látni akarjuk a bugyijukat:)))))))))))))

eagles 2013.11.02. 22:11:55

@Kövérmadár [wannabe Flying Kiwi]:

Norvégia a top. De megelégszem egy Ausztriával is.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.11.02. 22:35:05

@Quercus58:

Lehet hogy rokon szakmában nyomulunk?
Ezt azért nagyon tudnám csinálni.

www.youtube.com/watch?v=LkZjqRZdDgg

eagles 2013.11.02. 22:58:07

@diggerdriver:

Ezek a harvesterek itthon nem igazán életképesek. Persze északon mása helyzet. De nem rossz játék, az biztos. Utána kéne néznem, van-é erre képzés itthon.

DieNanny CH 2013.11.02. 23:03:55

@diggerdriver:

Hű, ez nagyon tetszik! Ezt én is szívesen csinálnám!

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.11.02. 23:05:37

@Quercus58: Eszak-Norvegiaban meg mindig vannak marha nagy fatelepek. Nem tudom a norveg nyelv mennyire elvaras arrafele, de azt tudom hogy eleg jol fizetnek (meg norveg viszonylatban is!). Raadasul eszakon alacsonyabbak az adokulcsok. :)

Kevesen birjak azt az elszigeteltseget, ami ezeket a fatelepeket jellemzi, de amennyire teged ismerlek ez nalad inkabb elony lenne, mint hatrany. :)

A nyelv az egyetlen kulcskerdes itt. Szerencsere amugy konnyu a norveg. Rendszeres tanulassal fel ev alatt el lehet jutni a nullarol egy olyan szintre hogy mar nem tudnak elcserelni egy kecskere es lehet menni melozni. :)

Persze senki nem akar semmire rabeszelni. Mi csak batoritunk (ha menni szeretnel) illetve lebeszelunk az elindulasrol (ha maradnal). :)

wuaaa 2013.11.02. 23:20:56

@Kövérmadár [wannabe Flying Kiwi]:

"....A dán fickó, aki dánul beszél végig teljesen érthetetlen :) "

Ezzel nem vagy egyedül. Ezt megvolt? : www.youtube.com/watch?v=s-mOy8VUEBk

A Broen különben nagyon jó, annak ellenére, hogy minden zöldes-szürkés benne, mindig. Szinkronnal nem tudom mennyit adna át az eredeti hangulatából. Valószinűleg annyit nem.

Szt Elvíz 2013.11.02. 23:21:01

@diggerdriver: Kivel keversz? :)
Nekem csak ez az egy volt mindig.

Ő is úgy járt, hogy nem hagyta abba a csúcson (Pacino).

2013.11.02. 23:22:54

@Quercus58: "Megbánni az eddigi döntéseimet bántam meg."

Nem is feltételeztem. De a jövődbe még van beleszólásod.

blackhairlady 2013.11.02. 23:48:28

@Chang Yai: Ne harcolj a Kindle ellen, a vilag legjob dolga:) Talan a legszuperebb karacsonyi ajandekom volt amit valaha kaptam. Strapabiro, hidd el nekem, nekem is csak az valo:DDD Mindig a taskamban van, ahol mar 2 percnel tobbet kell varni ott eloveszem es olvasok. Free wifis helyen pedig netezni is tudsz vele (rajta???).

Világpolgár2012 2013.11.03. 00:00:50

@Babette_:
A Caché lesz az (angolul Hidden, sajnos magyarul nem tudom), meg is van itthon DVD-n, de már régen láttam. Juliette Binoche-al játszott benne, aki meg az egyik kedvenc színésznőm :)

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.11.03. 00:04:35

Filmekről. nálam két kategória van .Miután nő vagyok, a kötelező nyálas , sírós , szerelmes kategória, és a best off.
De A Millió dolláros baby..mindig mindenkor és mindenek felett....

Világpolgár2012 2013.11.03. 00:05:19

@zebralany:
Ha szereted a kortárs francia vígjátékokat, akkor még ajánlani tudom a Bienvenue chez les Ch'tis-t, amiben Dany Boon játszik. Azon is halálra röhögöm magamat mindig.

BTBTBT 2013.11.03. 00:45:08

Amíg a BFI-ban Murnau Nosferatu-ját néztem, itt a mai blogon kiderült, hogy elég sokan láttatok és kedveltek jó filmeket. (Kivétel persze akad.)

"Tavasz, nyár, ősz, tél... és tavasz" valakinek megvolt?

@sodalisO:
Rosszul voltam attól, hogy Eastwood karaktere gyáván, a következményeket nem vállalva követett el eutanáziát abban a filmben.

Akkor inkább nézd meg - ha még nem láttad - a nagyszerű Javier Bardemmel "A belső tenger"-t (Már adentro).

Világpolgár2012 2013.11.03. 00:55:27

@Barátusz:
Na, én meg ennek a filmnek a címét felejtettem el (a koreainak), köszi, hogy felhoztad.

BTBTBT 2013.11.03. 01:33:19

Az tény, hogy a vasutas kivételével senki sem szószátyár abban a jelenetben, de az mindig vicces, amikor valaki azt állítja, hogy a "Vadnyugat" első 10 percében nem történik semmi. :)

@Világpolgár2012:
Nincs mit.
Ha már kelet, akkor: "Szamszára"?
Ha meg francia nyelvű filmek, akkor a kitűnő "Le Déclin de l'empire Américain", illetve a méltó folytatás, a "Les invasions barbares"?
És jóval délebbről a "Bálnalovas"?

Világpolgár2012 2013.11.03. 01:52:31

@Barátusz:
A Samsara-t meg a Whale Rider-t ismerem, de a francia-kanadai filmekkel nagyon le vagyok maradva. Most lesz mit néznem majd! Csak egy francia-kanadiai filmet láttam mostanában (utóbbi 1 évben valamikor), de annak a nevét is elfelejtettem. Ja, megtaláltam: J'ai tué ma mère.

Világpolgár2012 2013.11.03. 01:54:31

Épp a From Dusk till Dawn megy a tévében :))))) Bár megvan DVD-n is, szeretem néha a filmeket a tévében nézni, főleg ilyen későn este.

BTBTBT 2013.11.03. 02:12:06

@Világpolgár2012:
The Titty Twister? Say no more. :)

Ezek a kanadaiak ráadásul nem is mostaniak.
Franciák - "Indochine"? "Trois couleurs"-trilógia? "La Cité Des Enfants Perdus"? "Un Bruit Qui Rend Fou"? "La Femme Defendue"?

Megint kelet - "Duolvo Tianshi"? "Chunking Samlam"? "Oldboy"? "Hana-Bi"?

Nekem mára (tegnapra) elég volt egymás után Murnau meg Herzog Nosferatuja.

BTBTBT 2013.11.03. 02:15:53

@Világpolgár2012:
És amitől az agyfalók miatt gyerekkoromban be voltam szarva - "Les maitres du temps". :)

Világpolgár2012 2013.11.03. 02:43:54

@Barátusz:
Igen, láttam, hogy a kanadai filmek nem mostaniak, ezért vagyok lemaradva :)

A három színek Binoche miatt kedvenc. A többire viszont rá kell hangolódnom, nem mindig mennek nekem az ilyen témák. Az agyfalók meg teljesen kimaradtak gyerekkoromból szerencsére, pedig én is 30-as vagyok.

Amit pár hete láttam (mondjuk nem először) az La tourneuse de pages, könnyebb fajta phichológiai thriller.

Na, meg még az hiszem, senki nem említette a Cronos-t (ha már vámpíroknál tartunk ma este). Guillermo del Toro-nak vannak jó filmjei.

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.11.03. 04:21:27

@blackhair-lady: köszi, lehet, hogy utánanézek megint a dolgoknak.
az sokmindent visszavetett, amikor a penpal letiltotta az accountomat, a burmai IP miatt. két hét volt előtte lerendezni a bankkal, hogy működjön, azóta se tudok mit csinálni, minden egyes skype-fizetéshez, mindenhez amit nem tudok elintézni thai direct debittel, segítséget kell kérnem. lehet, hogy a paypal azóta enyhített, de nincs két hetem megint, mire a thai bank megint lerendezi a dolgot :-( azóta lekattantam egyszerűen az egész témáról, minden, ami online vásárlás vagy hasonlók.

Ugyandehogy (törölt) 2013.11.03. 06:20:39

@Világpolgár2012: azaz. köszi.:)
az még egy top 10 esélyes.

eagles 2013.11.03. 07:34:46

@Don Kartasch:

Az elszigeteltséggel tényleg nincs bajom. Szeretek egyedül lenni. A húzós dolog a nyelv. Azért, mert ahogy utána néztem itthon nem egyszerű dolog norvégül tanulni. Pl. nyelvkönyvet sem találtam, csak svédet. Bár van aki szerint Norvégiában a svéddel is lehet boldogulni.

morsels (törölt) 2013.11.03. 07:49:47

@Világpolgár2012:
Seducning Dr. Lewis.
Ha meg tudod szerezni, nezd meg.
Franciaul van, angol felirattal, de szenzacios :-).

magyar ember teli szájjal 2013.11.03. 08:43:05

29. az a 11. Ezzel a logikával azt is mondhatom, hogy szívonalas, jó írás ez.

2013.11.03. 09:26:40

Ha kiemelkedő vígjátékot akartok, akkor nézzétek meg a Haláli hullák hajnalát. Annyira abszurd és annyira jól van megcsinálva, hogy többszöri megnézés után is még mindig tudok rajta nevetni.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.11.03. 10:36:03

@Quercus58: Teny hogy nem konnyu otthon tanulni mert keves embert erdekel (szerencsere).

Mondanam hogy tudok adni honlap-cimeket meg kuldok konyveket PDF formatumban, amivel 0 Ft befektetessel el tudsz jutni kozepfokig, de az a baj hogy ezek mind angol-norveg-ok es nem magyar-norveg-ok.

Mondjuk a szekesfovarosban tuti talalsz nyelvkurzusokat mert mindig szoktak lenni, de gondolom nem akarsz oda felutazgatni.

Az lehet amugy meg megoldas hogy ismerosok vagy hirdetes utjan keresel a kozeledben egy olyan diakot, aki Pesten az ELTE-n skandinavisztika szakos, ok szoktak beszelni legalabb kozepfokon min. a 3 nagy skandinav nyelvet.

Vagy irsz a pesti Skandinav-haznak, lehet skype-on keresztul is vallalnak ilyesmi oktatast.

BTBTBT 2013.11.03. 10:44:59

@Világpolgár2012:
Még Jeunet-re is ráhangolódás szükséges? :)
"Az idő urai" címmel ment az koponyalékelős. Talán a képregényváltozatról is hallottál.

@Quercus58:
Itt elég sok mindent találhatsz a norvéggal kapcsolatban.

norvegnyelv.lap.hu/

Világpolgár2012 2013.11.03. 14:16:10

@morsels:
Köszi, természetesen ezt sem ismertem :) Megnéztem miről szól és nagyon jól hangzik.

Világpolgár2012 2013.11.03. 14:21:33

@Barátusz:
Nem vagyok nagy fantázia rajongó, egyszer megnézem, mert a filmjei kultikusak, de utána hosszú ideig nem vágyom rá, hogy lássam őket. A két Audrey Tautou film is jó, de azokat is csak egyszer láttam. Mondjuk az Amelie-nek meg van a zenéje CD-n, az rendszeresen megy a kocsiban nagy utak során :)

morsels (törölt) 2013.11.03. 16:21:16

@Világpolgár2012:
Ohh, ezt meg Kanadaban is nagyon kevesen ismerik, sosem kerult forgalmazasba igazan, hivhatod francia-kanadai indi filmnek.

De hidd el, nem fogod megbanni, nagyon jo film. Raadasul komedia kategoria, de egy igazi gyongyszem.

Világpolgár2012 2013.11.03. 16:50:30

@morsels:
Már csak meg kell találni :) Nem szeretem az amazont, de most már nincs a UK-ban más lehetőség online vásárlásra, ráadásul az USA-ból szállítják. Lehet, hogy majd Franciao.-ban megnézem, amikor átugrunk legközelebb.

morsels (törölt) 2013.11.03. 18:47:35

@Világpolgár2012:
Ez francia-kanadai film, nem hiszem hogy Francia orszagban tobb sikerrel jarnal :-).

morsels (törölt) 2013.11.03. 18:48:39

@morsels:
Ja, a francia-kanadai alatt quebeci filmet ertek.

Világpolgár2012 2013.11.03. 19:34:19

@morsels:
Persze, quebeci filmekről beszélünk, de a logikám arra visz, hogy a francia nyelv miatt hátha lehet kapni Francio.-ban is. Majd kiderül, mert még sosem kerestem ezelőtt :)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása