oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. szeptember 18. 06:50,  Határátkelőből vendégmunkás? 597 komment

2013. szeptember 18. 06:50 Határátkelő

Határátkelőből vendégmunkás?

A miniszterelnök szerint az elmúlt tíz évben 350 ezer magyar vállalt munkát külföldön. Ők jellemzően vendégmunkások, akik azért távoznak, mert máshol könnyebben tudnak boldogulni és ez a szám a népességhez viszonyítva még csak nem is magas. Szemöldökfelvonás következik.

Orbán Viktor.jpg(fotó: miniszterelnok.hu)

Orbán Viktor Magyarország tiszteletbeli konzuljainak konferenciáján azt találta mondani, hogy Magyarországról tíz év alatt 350 ezren mentek el vendégmunkásnak Magyarországról.

A kormányfő kifejtette: a népességarányokat nézve ez a szám Közép-Európában alacsonynak számít. Hangsúlyozta, nem egy sajátos magyar jelenségről van szó, és például Ausztriából tavaly többen mentek el, mint Magyarországról.

Orbán Viktor szerint akik ma elmennek Magyarországról, azok vendégmunkások, azért távoznak, mert máshol könnyebben tudnak boldogulni, több pénzt tudnak keresni.

Közép-Európa-szerte egy elsősorban Németországba irányuló vendégmunkás-jelenség tapasztalható - fogalmazott, hozzátéve, hogy az alapvetően német központú „agyelszívás" szerinte „nem egy baleset", hanem egy jól átgondolt stratégia következménye.

Eddig a hír, amivel kapcsolatban több problémám is van, mindjárt sorra is veszem őket.

Mennyi az annyi?

Az egyik a 350 ezres adat. Értem én, hogy nehéz akár csak megközelítőleg pontos számot mondani, de hát idén januárban éppen az (akkor még) nemzetgazdasági miniszterként működő Matolcsy György mondta azt, hogy jelenleg félmillió magyar munkavállaló dolgozik külföldön. Tehát: nem az elmúlt 10 évben, hanem most, és nem 350 ezer, hanem félmillió.

De ha nem fogadjuk el pontosnak a volt miniszter (jelenlegi jegybankelnök) adatát, akkor nézzünk egy igazán megbízhatónak elkönyvelhető másik számot: a KSH Népessségtudományi Intézetének minden eddiginél pontosabb, nyáron publikált kutatása szerint az állandó magyar lakhellyel rendelkező 18-49 éves magyar állampolgárok 7,4 százaléka tartózkodott 2012 és 2013 fordulóján tartósan külföldön, ami 335 ezer főt jelent.

Azt a szakemberek is hangsúlyozták (és logikusnak is tűnik), hogy ez a 335 ezres szám nem egyenlő a kivándorlók teljes számával, azaz alighanem ennél többen hagyták el Magyarországot.

Nem 10 év alatt és nem 350 ezren

Gondoljuk csak végig! Nem 10 év alatt ment el 350 ezer „vendégmunkás", hanem a tavalyi és idei év fordulóján élt (és alighanem jelenleg is él) ennyi (vagy több) külföldön, a miniszterelnök tehát finoman szólva sem fejtette ki az igazság minden részletét (hogy klasszikus idézzek). Arról nem is beszélve, hogy még ez a 350 ezres adat is eléggé alulbecsültnek tűnik, hiszen a KSH felmérésében nem szerepelnek a gyerekek, hogy mást ne mondjak.

Ha ez nem lenne elég, hadd idézzek itt egy 2010-es Kopint-TÁRKI felmérést, amely akkor 60 ezer főre becsülte a tartósan külföldön dolgozók számát. Azaz három év alatt hatszorosára (!!!) nőtt a határátkelők száma. Nem tíz, hanem 3 év alatt!!

A miniszterelnök az agyelszívást csak és kizárólag a fogadó ország számlájára írja („nem egy baleset, hanem egy jól átgondolt stratégia következménye"), holott a bloghoz érkező levelekből is pontosan nyomon követhető, hogy a többség dolgozni és megélni akar.

Agyelszívásnak nevezni a végső elkeseredettségükben, a teljes nyomor elől külföldön éttermi, szállodai munkát keresők távozását végtelenül cinikus és nagyon igaztalan dolog. Az emberek egy jelentős része nem menne külföldre, ha Magyarországon stabil megélhetése lenne.

Vendégmunkás-e vagy?

Ráadásul nekem nagyon nem tetszik a vendégmunkásozás. Vendégmunkás ugyanis az, aki (az eredeti elképzelések szerint) csupán a munkavégzése idejére telepszik le a befogadó országban, amely akár több évet is magába foglalhat. (Más kérdés, hogy ez aztán sokszor vezet végleges letelepedéshez.)

Még ha el is tekintek a vendégmunkás szónak a magyarban kétségtelenül meglévő mellékzöngéjétől (lásd török vendégmunkások, stb.), akkor is olyasmit sugall, hogy itt minden határátkelő csupán anyagi boldogulása érdekében ment külföldre élni, holott akik olvassák ezt a blogot, pontosan tudják, hogy ez nem igaz.

Mi a cél?

Mégis, mi lehetett a miniszterelnök célja mindezzel? Egyfelől a tíz év emlegetésével nyilvánvalóan azt akarta sugallni, hogy az elvándorlás nagyobb részt az előző kormányok felelőssége (is), ami persze egyfelől nyilván igaz, de a fenti adatok azt bizonyítják, hogy még három évvel ezelőtt is a jelenleg külföldön dolgozóknak csupán töredéke élt a határokon túl.

Másfelől a vendégmunkás kifejezés behozatalával új szintre emelte a határátkelőkről szóló diskurzust, szerintem nem árt felkészülni arra, hogy a választásokig hátralévő időben akad majd még egy-két érdekes kormányzati megnyilvánulás velünk, határátkelőkkel kapcsolatban.

Én maradok határátkelő.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: vitaindító Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr525521398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ANTI-SQUIRREL 2013.09.19. 12:19:15

Hazudtunk ejjel-nappal. Ki is mondta ezt? Ja hogy az a masik volt! :)

BigPi 2013.09.19. 12:19:15

Az első jó pár bejegyzést elolvastam. Csodálkoztam. Egyértelmű, hogy mindenki a saját élet terét ismeri a legjobban, de azok nem biztos, hogy a teljes igazságot mutatják meg.

Alföldi kisvárosban élve a külföldön dolgozás nem új keletű dolog. A fiatalok jelentős része ment ki már a 90-es évek közepén dolgozni, hol Izraelbe, hol spanyolba, vagy a világ bármely felére. Ez a hosszú évek alatt sem változott semmit. Azt lehet mondani, hogy minden második fiatal dolgozott kint hosszabb-rövidebb ideg. Tehát ezen a téren vidéken nem történt semmi különös változás. Az arányok is maradtak.
Ami változott, hogy a mai 30+-os, akik a 90-es években voltak fiatalok újra útra keltek, pedig azt hitték már soha sem kel. Míg korában a kint tartozkodást pár évre tervezték most hosszabbra.

Az,hogy a 350 ezer reális szám-e? Biztos van olyan szám ami ennyit mutat, de nem valós.

Ami számomra borzasztó az új kivándorlóknál tapasztalt asszimilációs vágy. Szemmel láthatóan ők magukra tényleg menekültként gondolnak.
Más szomszédos országokban ez a folyamat hamarabb érte el azt a szintet amit most nálunk. A többségük még sem gondolt magára úgy mint menekült. Talán tanulhatnánk ezen a téren a lengyelektől, románoktól.

andaluzkutya 2013.09.19. 12:20:16

@♔batyu♔: A kommentekben többen is (pl. én) megfogalmazták a véleményüket, hogy miért csúcsosodhatott ki most a folyamat.
Ugyanakkor azt gondolom, hogy mivel a mindenkori kormány alakítja ki a gazdasági környezetet, adórendszert, dönt az ellátórendszerek múködéséről, stb., így igenis felelősége van abban, hogy az emberek hogyan érzik magukat, ill. milyen lehetőségeik vannak az adott országban. Természetesen erről nem csak az elmúlt három év tehet, de nem is csak az azt megelőző nyolc év.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.09.19. 12:25:00

Az jellemző, hogy az EU-s statisztikákból mindegyik táblázatnál 1-2 ország hiányzik, de Magyarország valahogy mindegyikből kimarad, kivéve a bevándorlók honosítására vonatkozót...

epp.eurostat.ec.europa.eu/statistics_explained/index.php/Migration_and_migrant_population_statistics

bpetya75 2013.09.19. 12:57:43

@andaluzkutya:

Ha valaki előrukkolna ilyesmivel, azzal tuti megnyerne magának. Feltéve, hogy tényleg komoly alternatív költségvetéssel állna elő. Sajnos ez a veszély nem fenyeget itthon...

eagles 2013.09.19. 13:27:10

Na ő biztos nem lesz vendégmunkás:

Havi közel bruttó egymillió forint garantált jövedelem, ezen felül még prémium - Mohács fideszes polgármesterének felesége ennyit kap a három állásáért.

Három helyen is dolgozik a mohácsi polgármester, Szekó József felesége - derül ki a Pécsi Stop cikkéből, amelyet a város jegyzője tájékoztatott.

A fideszes városvezető neje a városházán két tisztséget is betölt. Szekó Józsefné az önkormányzat városfejlesztési osztályvezető-helyettese, ezért havi bruttó 311 600 forintot kap. Emellett a városi hőszolgáltató cégnél, a Mohács Hő Kft.-nél vezető, itt az alapbére havi 509 330 forint, és prémiuma az éves alapbér fele lehet. Ezeken felül egy frissen alakított projektcég egyik ügyvezetőjévé is kinevezték. A város biofűtőművének projektcégében végzett munkáját havi bruttó 150 ezer forinttal ismerik el.

Ladislav 2013.09.19. 13:33:10

@BigPi: Igazad van. Akkoriban sokan kalandvágyból mentek ki. Sok ismerősöm, haverom dolgozott a 90-es években külföldön, és szinte mindenki visszatért néhány hónap, vagy év után.
De most, főleg az elmúlt egy-két évben akik kimentek, már gyerekkel tették ugyanezt. Nem egy ember már az itthoni lakását is eladta és nagyjából mindenki tisztában van azzal, ha odakint kezdik a gyerekek az iskolát, akkor a többség már nem jön haza egyhamar. Hozzáteszem, már nem is akarnak.
Én is a 30+ korosztályhoz tartozok és még soha nem dolgoztam szülővárosomon kívül. De most már több országban vannak ismerőseim, akiktől segítséget kérhetek, ha menni szeretnénk (Német.o., Norvégia, Ausztria, Francia.o., Anglia). Most szeretnénk lakást vásárolni és külföldön élő ismerősök azt mondják, hogy ne vegyünk itt a keleti országrészen, max. egy kicsi garzont itthon, és menjünk ki. Ezen dilemmázunk. Még van néhány hónapunk eldönteni, mert év elejéig még maradnunk kell.
A videóhoz: ezek (is) hülyének néznek minket.

M. Péter 2013.09.19. 14:24:52

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: epp.eurostat.ec.europa.eu/cache/ITY_PUBLIC/2-29042013-CP/EN/2-29042013-CP-EN.PDF szerint Magyarországon 2011-ben átlagosan 38.4% volt a munkajövedelemre kivetett adó (tb járulékot is beleértve), Ciprusban 26.7%. Az összes adóbevételnek a GDP-hez viszonyított aránya, ami az adóteher legyakrabban használt mértéke, Magyarországon 37%, Ciprusban 35.2% volt.

liebend 2013.09.19. 14:55:18

Én nem régóta vagyok Svájcban, s noha munkaügyben mentem én is és építész feleségemet követve, de eszem ágában sincs O. Viktorra kenni az ideiglenes vagy végleges kivándorlás-jelenséget, ami sajnos hazánkat (is) érinti. Aki ezt teszi, az nincs tisztában az elmúlt évtized gazdasági és migrációs folyamataival, sőt az elmúlt 300 év gazdaságtörténetével sem. A sajnálatos tapasztalat az, hogy az európai munkamegosztási trend nem változott, a centrum-(fél)periféria ma is élő paradigma, amin talán érdeke sincs változtatni a centrum országoknak a versenyképességük megőrzése okán, a piacot tekintve és a humánerőforrások (számukra) hatékony felhasználását biztosítandó. A miniszterelnök által említett tudatosság a hiányszakmákban kendőzetlenül látszik is. A többiben is vélhetően jelen van. Ezt a folyamatot Orbán, bár legalább láthatóan ambiciózusan álmodozik ilyesmiről, nem tudja megfordítani. Azt pedig végképp arcpirítónak tartom, hogy a tartósan külföldön tartózkodó honfitársainkat kétes elemzések mentén identifikálják vagy politikailag homogénnek tekintsék. Olyan baromságokat nem is kommentelnék, hogy "százezrek szavaztak lábukkal". Kint élő honfitársaimnak azt üzenem, kiváló (épp kifogyóban lévő, egyébként hungarikum) gönci barackpálinkámat emelve: mindenki állja meg a helyét jelenlegi állomáshelyén, találja meg számítását, aztán menjünk haza!

szonár 2013.09.19. 14:55:18

Jót röhögtem ezen a blogon, amely azt akarja nekem mondani, hogy nem 335 ezren mentek el, hanem enynien élnek külföldön - de aki külföldön él, az nem elment valamikor?

Ezen kívül keveri a szezont a fazonnal, a KSH meglehetősen alapos felmérését a Kopint-tárki teljesen bizonytalan felmérésével.

Szánalmas.

Határátkelő 2013.09.19. 15:19:26

@szonár: Nekem is a szánalmas szó jutott az eszembe a hozzászólásod kapcsán, meg is mondom, miért: ha szerinted ugyanaz az, hogy "az elmúlt tíz évben 350 ezren mentek el vendégmunkásnak Magyarországról" (O.V.) és az, hogy "az állandó magyar lakhellyel rendelkező 18-49 éves magyar állampolgárok 7,4 százaléka tartózkodott 2012 és 2013 fordulóján tartósan külföldön, ami 335 ezer főt jelent" (KSH), akkor nem tudom, mit mondjak. Mindenesetre lenne mit javítani a magyar oktatás (különös tekintettel a leírt szöveg értelmezésére) színvonalán.

Egyébként ha már itt tartunk: volt pár hozzászólás korábban, melyben azt írták, hogy én a jelenlegi kormányt hibáztatom mindezért. Szeretném, ha megmutatnák, hol van ez ebben a posztban leírva.

Ez a poszt arról szól, hogy a miniszterelnök kissé szabadon értelmezi az adatokat, mert azok még a saját nemzetgazdasági minisztere, ill. az állami Központi Statisztikai Hivatal által közölt adatoknak sem felelnek meg.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.09.19. 15:29:06

@Quercus58: annyira érződik az ilyen cikkeken, hogy nem az a lényeg, hogy mutyi van, hanem hogy nézd, ennyit keres a mocsok. Elég sajnálatos.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.09.19. 15:30:13

@liebend:
En most is otthon vagyok... Svedorszagban :)
Minek mennek mashova?

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.09.19. 15:33:48

@M. Péter: nehéz elhinnem ezeket a számokat, mert az adójóváírás eltörlése óta csak az nem fizet 50% adót, aki az SZJAját le tudja nyeletni családi adókedvezménnyel. Mivel rengeteg az ál- és valós minimálbéres és aközeli dolgozó, gondolom nagyrészüknek van legalább 1-2 gyereke, akkor azok már nem fizetnek SZJAt. Így kijöhet egy 40% körüli átlag. Ez nem változtat azon a tényen, hogy az adók brutálisak, ha normális bérek lennének normálisan bejelentve, majdnem mindenki 45-50% között fizetne.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.09.19. 15:43:26

@szonár: Miből gondolod, hogy KSH adatai pontosak?
Ki kell ábrándítsalak, még csak meg sem közelíti az igazságot.

Ugyandehogy (törölt) 2013.09.19. 15:44:53

hivatalosan közölt adatok pontosságához:

"2012-ben Magyarországon az elszívott cigaretták mintegy 4-5 százaléka kerülhetett illegális módon a fogyasztókhoz. S hogy ezt milyen módszerrel számították ki? Összeszedték bizonyos területeken az eldobott cigarettásdobozokat, s megnézték, hogy van-e rajtuk zárjegy"

vagyis guberálnak...

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.09.19. 15:51:38

@tilmir: es akkor mennyi ember ment el? mert mindenki dobalozik szamokkal, hogy biztos nem annyi, mint a kisvezir allitja. akkor mennyi? en is csinalok akkor statisztikat. szaz ismerosombol 2 (KETTO) van kulfoldon. akkor tizmillio magyarbol is ket szazalek van ott mondjuk. akkor az annyi mint 200 000. maradhat?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.09.19. 15:59:25

@Mr. Long:
Harom ment ki kulfoldre: en, a Gyula meg az Otto, a Toth Otto ;)

Szamit?
512? 32.786? 524.288? 2.097.152?
Jut is, marad is...

xlngx 2013.09.19. 16:02:21

Na latom jo a poszt:)

Szoval az en velemenyem az egeszrol. En anno 2007ben mentem ki kulfoldre akkor meg csak azert hogy vilagot lassak, bejartam a fel vilagot, de akkor meg Mo-t tekintettem otthonomnak. Aztan csalad miatt le kellett telepednem valahova, ez volt tavaly. Gondolkoztam sokat hogy hova menjek, igazabol Mo nem volt mar opcio, mert kozben rajottem hogy mashol mennyivel tobbet tudok keresni, mennyivel mas az elet nyugaton. 5 ev alatt en szepen vegig neztem hogy Kelet-Mo. hogyan szurkul be, az emberek hogyan szegenyednek, hogy no a kilatastalansag. En nem csak a penz miatt vagyok kulfoldon, a jog es anyagi biztonsag miatt, es en azt mondom mig Gyurcsany idejen linealisan csokkent otthon a jo let, addig Orban alatt ez exponencialisan valtozott, es egyre durvabb lett. Tovabba hanyok a populizmustol es a jobb oldalinak bealitott szocializmustol, hanyok attol hogy az emberek hogyan ellensegeskednek masokkal, politikai es faji alapon, mar azon veszem eszre magam hogy mikor megyek haza mar attol felek hogy nehogy a kocsimat ellopjak, pedig regen ilyen eszembe nem jutott.

Józsi01 2013.09.19. 16:02:21

@Kovermadar: Az Ön hazájában Közel-keleten talán igen, de nálam H-val.

2013.09.19. 16:15:57

@Józsi01: Szomalia nem Kozel Kelet

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.09.19. 16:17:09

@Mr. Long: Én nem dobálózom számokkal, sőt magasról teszek rá.
Csak sokan azt hiszik, hogy a KSH az valami misztikus dolog, amint mond az maga a Szentírás.

Én adatszolgáltatásra kötelezett voltam. De a törvény, csak azt írja elő, hogy nem tagadhatom meg azt, azt nem, hogy nem hibázhatok.
:)
Ezzel nem csak én voltam így...
Ennyit az adatok hitelességéről.

M. Péter 2013.09.19. 16:18:07

@Zka: Ha jól nézem, a munkáltató 28.5%-ot fizet, szociális hozzájárulási adó és szakképzési hozzájárulás címén, a munkavállaló pedig csalási adókedvezmény nélkül összesen 34.5%-ot, tehát a végén a levonás a teljes bérköltseg 49%-a.
((28.5+34.5)/128.5=0.49)
Azért sok embernek van gyereke, meg bizonyos esetekben a munkáltató is kevesebbet fizet, akár 0%-ot. Így a 38.4% nem lehetetlen. A statisztikában a ténylegesen befolyó adó van, nem az, hogy mennyi lenne, ha mindenki becsületesen fizetne.

2013.09.19. 16:26:42

@Mr. Long: nem, az en vagyok. Urdubol mar B4 szinten vagyok.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.09.19. 16:35:08

@Józsi01:
Jozsikam, edes oregem!
A mindenkori magyar helyesiras szerint kis h... ertem en, hogy nemzeti erzelmek meg piros-feher-zold kod, de ha helyesiras, akkor helyesiras.
Nem kevered esetleg a nemettel a nyelvtanr? Ott irjak nagybetuvel a foneveket.

2013.09.19. 17:16:41

@Bonjour: Nem ismerem az illetőt, úgyhogy csak a belinkelt cikk alapján itélkeztem. Úgy tünt hagyományos nemi szerepeket propagál. Akkor abba nem illik bele ami nálunk van, hogy sok férfi kolléga megy el gyermekgondozási szabira hogy a feleségnek ne essen ki munka.

@Muscari: Igen az biztos hogy egyre nagyobb szükség lesz idősgondozókra. Először is tovább élnek az emberek (főleg a fejlettebb országokban), igy sok esetben már a gondozó családtag se olyan fiatal amikor pl. egy 90 évest kellene ellátni.
Igen, a barátságok Kanadában nagyon fontosak és sokszor helyettesitik a családot ami vagy nincs, vagy nem jól müködik. Pl. Karácsonykor vagy más ünnepekkor is szokásos barátokat meghivni az ünnepi vacsorára, stb. Persze ehhez kell egy olyan alaptermészett amely nyitott és képes is egy kapcsolat ápolására, megőrzésére. Sokszor pont az a baj a családokban hogy természetesnek veszik, hogy valaki majd pátyolgatja őket még akkor is ha érzelmileg terrorizálják a családtagokat. :) Csak arra akartam rámutatni hogy nem feltétlenül probléma időskorban, ha valakinek nincs hagyományosan értelemben vett családja. Amúgy meg nem vitás hogy ahol van család és szoros kötődés, az is nagyon jó dolog. Remélem jó napod lesz ma! :)

@Mr. Long: Miért, a férfi nem tudja felhúzni a gumit?? :) Látod irtam is, hogy persze bizonyos hölgyek is felelőtlenek (ezek a nők, ahogy itt mondjuk, "not the sharpest tool in the drawer"). De ha már egyszer megcsinálták azt a gyereket, akkor mindkettő vállaljon felelősséget érte. Mindenesetre egy családjogi birótól ne várjon egy "deadbeat dad" semmi szimpátiát. Ezzel minden adófizető egyet kell hogy értsen, mert ha a szülők nem gondoskodnak a gyerekről, akkor ez a társadalomra hárul, és rengetegbe kerül.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.09.19. 17:23:19

@cougarcat: nalatod, mind a ketto hulye! mert azzal ne jojjon senki, hogy becsuszott (foleg az otodik). kireped a gumi ok, de a tobbi nagyon meseszeru. azt meg nem hiszem el, hogy valaki annyira "horny" (hamar anglia), hogy nem gondolkozik.
a deadbeat dad mit jelent?

2013.09.19. 17:27:27

@charlieharper: OFF America's Cup a mega katamaránokkal megy a héten San Francisco-ból. Kiwik az Usákok ellen. Crazy!!

2013.09.19. 17:31:43

@Mr. Long: És az milyen kifogás lenne hogy "megbotlottam és beesett"? :) A deadbeat dad az olyan apa aki nemzett egy gyereket és semmilyen értelemben nem gondoskodik róla. A törvény a gyerek érdekeit veszi figyelembe, nem versengés férfiak és nők között.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.09.19. 17:35:49

@cougarcat: ezt a daily mail honlapjan olvastam egyszer egy 5+ (talan het) gyerekes kb 25 eves csajtol... mindegyik VELETLEN volt neki!!!!! es meg o volt felhaborodva, hogy jogilag nem lehetseges a sterilizacioja. meg jott azzal, hogy mar mindent probaltak, tabi+gumi parost. mit bitorolhat a ferje, hogy atlovi a gumit (mellesleg semlegesiti a tabit)???

2013.09.19. 17:41:11

@cougarcat: mi azt mondjuk, hogy she is not the smartest bunny in the forest. Dehogy ezt melyik orszagbol szedtem ossze, azt nem tudom mar.

Keelboatokat szeretek nezni.

eagles 2013.09.19. 17:49:33

@Zka:

Magyarországon arra senki nem allergiás, ha valaki lop. Ez a világ legtermészetesebb dolga. Főleg ha az államtól lop. Na az még fasza csávó is. A korrupcióról már nem is beszélve.

Na de ha sokat keres, főleg így. Na annak a k. anyját.
Ez már genetika.

2013.09.19. 17:55:04

@Mr. Long: :) Még szerencse hogy a gyerekek túlnyomóan nagy része normális családba születik...

@charlieharper: Milyen finoman fogalmaztok (UK vagy Dél Afrika) :)

Latcho Rom 2013.09.19. 18:02:15

@charlieharper: Not the shapest pencil...azt hiszem ezt a deli szomszedaink is hasznaljak

2013.09.19. 18:10:40

@cougarcat: @shakti_rom: azt hittem Tororoban szedtem ossze. Ezekszerint mashonnan. Boston?

baliquez 2013.09.19. 18:34:01

@charlieharper: én ezt úgy ismerem hogy "not the sharpest knife in the drawer".

M. Péter 2013.09.19. 19:35:17

@shakti_rom: Not the brightest bulb on the string/tree/Christmas tree.

2013.09.19. 19:36:21

@bpetya75: Szerintem magyarázat nélkül is lehet tudni, hogy nem ürül ki az ország, az ismert okok miatt.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.09.19. 19:43:45

@Philosoraptor:
Hol jártál mostanában? Régen láttalak errefelé... :(

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.09.19. 19:57:39

@M. Péter: not the brightest crayon in the box :-)

FGSuperman 2013.09.19. 20:06:26

@puhacica: szerintem nem mondod te rosszul, csak kicsit elbeszéltek egymás mellett

itthon a probléma:
- a fizetések a béka segge alatt, az emberek jó része épphogy megél belőle - több fizetést kéne mindenkinek adni, akkor tudna többet fogyasztani, ez az épphogy vegetálok állapot nagyon nem jó
- megkockáztatom, hogy semmiféle segélyt, vagy szociális juttatást nem volna szabad adnia az államnak, mert ha nem ad nem lehet vele visszaélni - legyen inkább normális fizetés, kisebb adóteher, és döntse el ki-ki, hogy mire költi - ráadásul ha nincsenek ilyen csip-csup pénzek amivel a politikusok megpróbálják lekenyerezni az embereket, akkor azok talán úgy tudnának egy választáson dönteni, hogy nem a "szaros két forint" miatt húzzák be az x-et
- szociális hálóra persze szükség van, mert vannak olyanok akiknek segíteni kell, de például a családi pótlék jellegű juttatásokat én megszüntetném - normálisabb lenne ha ténylegesen a gyerekeket támogatná az állam, ingyenes óvodával, iskolával (ottani étkezéssel és ingyenes iskolai tankönyvekkel)
- a gyereked termeli meg a nyugdíjadat duma pedig nem igazán fedi a valóságot - van bőven aki nyugdíj mellett dolgozik, ergo magának termeli a nyugdíjat, arról nem is beszélve, hogy mire a mostani 30-as korosztály nyugdíjba mehetne lehet meg se éri, annyira fel lesz emelve a korhatár + az országba hiányzik x millió munkahely - megérne egy számítást, hogy mennyi ideig nem kéne egy gyereknek sem megszületnie ahhoz, hogy még mindig elég nem nyugdíjas-korú lakosa lenne az országnak aki dolgozhatna, s termelhetné a nyugdíjat, nem beszélve arról, hogy kevesebb lenne a munkanélküli, ergo arra kevesebb kiadás menne el

remélem érthető volt nagyjából az eszmefuttatás, bár ez megint az a kategória, hogy élőszóban jobban meg lehetne vitetni, mert erőből fogtam rövidre

FGSuperman 2013.09.19. 20:15:06

@puhacica: ha csak rajtad múlik akkor biztos nem lesz

a gyerekhez kell egy férfi is:-)

FGSuperman 2013.09.19. 20:42:59

@andaluzkutya: a gyereknevelés társadalmi hasznossága vitán felül áll, de igazán mégis csak a szüleinek lesz "haszna" belőle
akinek nincs gyereke jó eséllyel egyedül fog meghalni, mindenféle segítség nélkül botorkálhat majd le a boltba, hogy beszerezze a csirke farhát adagját

másik oldalról meg a parlament felöl sugárzott gyermekvállalás-számok nettó baromságok
nem ősközösségben élünk ahol szükség van-volt egy nagy hordára, hogy elejtés a mamutot
egyre kevesebb ember tud elvégezni munkafolyamatokat, munkákat - egyszerűen nincs szükség ennyi emberre
PONT

FGSuperman 2013.09.19. 20:52:38

@Quercus58: főleg, ha úgy alakul ki a létminimum alatti jövedelem, hogy nincs bejelentve a munkavállaló a teljes jövedelmével és zsebbe kapja a többit feketén:-)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.09.19. 21:06:53

@FGSuperman:
Így van!
Baromira sok ember van a Földön, teljesen felesleges a semmire szaporodni. A gond azzal van, hogy a selejtje szaporodik jellemzően :(
Így aztán lehetőségek:
a) nem szaporodik mindenki (az értelmesebbje nem fog) és akkor eljutunk az Idiocracy című filmbe...
b) mindenki szaporodik, aminek beláthatatlan következményei lesznek később

Bonjour 2013.09.19. 21:14:07

@NorthPier: igen, ebben van igazsag.

Bonjour 2013.09.19. 21:20:00

@bpetya75: nagyon remek tarsasaga vagyok sajat magamnak, ez igy igaz. Mondhatnam, kifogastalan a tarsasag :).

Bonjour 2013.09.19. 21:22:34

@Kovermadar: erre valahol olvastam egy tudomanyosnak mondott elemzesbol kivett valamit (cikket), hogy emiatt butul az emberiseg.
Nem vicc. Mondjuk az indexen, szoval nem kell olyan komolyan venni.

FGSuperman 2013.09.19. 21:27:52

@tilmir: én csak annak a statisztikának hiszek, amit én magam hamisítottam meg

2013.09.19. 21:44:44

@baliquez: emlekszel, hogy mely orszagban/regioban hasznaljak? Mintha Torontoba pencil-eztek volna knife helyett. De nem biztos.

Bonjour 2013.09.19. 21:46:43

@andaluzkutya: na ne mar, par kommenttel feljebb mar mentegettem magam es javitottam a mondatot Bpetyanak :)))).

Amugy meg irtad, hogy

"Itt, Norvégiában is nagyon büszkék arra, hogy sikerült feltornázni a születésszámot. És nem lehet azt mondani, hogy ezt a klasszikus női szerepek megerősítésével érték volna el, hanem pont azzal, hogy a nőknek a gyerekszülés nem jelent egyet a karrier végével. Egyrészt sokkal jobban meg vannak osztva az otthoni feladatok a nők és a férfiak között, másrészt pl. nekem se rója fel senki, ha én mint főorvos maradok otthon a beteg gyerekkel, hiába dolgozok magasabb pozícióban, mint a feleségem."

Errol beszelek. Hogy rengeteg tanulmany megjelent errol ES! magyarul rengeteg figyelemfelhivo cikk. Sok eve, szocik alatt is. Szerinted erdekelt valaha is valakit itt ez, egy szuk ertelmiseget leszamitva? Pedig ez nem a nokrol szol, hanem a magyar tarsadalom fejlodeserol. Hogyan lephetnenk tovabb. Mert a nagycsaladi modell elveszett, kell valami mas es ugy tunik a skandinavok megtalaltak a tutit. De Mo-n ezt mindenki szuklatokoruen lesz@rja, pedig ez ismetlem, pont nem az emancipuntzi tema, hanem nagyon komoly reparacios lehetoseg a tarsadalom ujraepitesehez. Uj norma, amiben a no evolucios osztonei boldogan a szaporodasra vezeto utra lepnenek, mert nem erzi fenyegetve magat, hanem tamogatva.

Errol jut eszembe, hogy a tarsadalmi kohezio szeteseserol irt egy elkepesztoen jot fotelkalandor.blog.hu,Papua Uj-Ginearol, dobbenetes. Az egykori paradicsomban a nok 98%-at eroszakoltak meg legalabb egyszer. Ott, ahol ezt anno nem lehetett megtenni, mert a torzsi tagok megbosszultak.

Ezeket en reszben ismerem, de fotelkalandor nagyszeruen es egyszeruen irja le. Erdemes elolvasni.

Bonjour 2013.09.19. 21:48:46

@FGSuperman: Churchill utan szabadon? :))))

FGSuperman 2013.09.19. 21:56:58

@Bonjour: jaja
bár szerintem nem szó szerint írtam, ezért elhagytam a "-t:-)

M. Péter 2013.09.19. 22:13:00

@pappito: Arról ne feledkezz el, hogy Új-Zéland a déli féltekén van, Európa meg az északin, ezért 1/2 év eltéréssel érnek a zöldségek és gyümölcsök. A tengeri szállítás olcsó, az alternatíva a helyi termék tárolása, az is pénzbe kerül. Jelenleg csak angol és francia almát látok a boltokban.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.09.19. 22:42:44

@FGSuperman: Aki messze ell a szuleitol , ott sem mas a szituacio, hm? Pl aki kivandorol?@♔batyu♔: 2009-ben jottem el, de nalam az okok kozt volna, hogy az ujabb fidesz kormanyt mar nem akartam otthon megelni.

pappito · http://pappito.com 2013.09.20. 00:01:32

@M. Péter: nem feledkeztem meg róla. Az, hogy itt pont ellenkezőleg vannak az évszakok segít, de nem ettől működik jól és profitábilisan a mezőgazdaság. Itt nincs angol és francia alma amikor nincs helyi... (mindig van helyi) az innen svédországba cigölt lilahagymára viszont ez nem magyarázat :)

Az egész ország a parasztkodásból nőtte ki magát, és ezt nem is felejtette el, csak nem rekedt meg ebben, hanem számos más irányban is elindult, a hajóépítéstől az alumíniumiparig. És bár itt erős a "fogyassz helyit" mentalitás, nem hallom napra nap, hogy amúgy százmillió embert is eltartana az ország, csak a csúnya multik/eszkimók/chemtrailek báncsák a kiwit.

Meg persze a mg sem csak termelésből áll, itt rájöttek, hogy a folyamatos fejlesztés-kutatás megtérül és csinálják is.

panelburzsuj 2013.09.20. 01:36:59

@pappito:

"mecsoda küszködésen és kényelmetlenségeken és kompromisszumokon hajlandó keresztülmenni sokunk, hogy új/más/jobb életet élhessen"

Valószínűleg kevesebb küszködés, kényelmetlenség és kompromisszum árán lehet jobb életet készen fellelni külhonban, mint megteremteni Magyarországon.

És ez 10-12 évnyi reménykedés, bizakodás, toporgás után három nagyobb lépcsőben vált "nyilvánvalóvá":

- az uniós csatlakozás előnyeinek csak töredéke "csorgott le" a köznép körébe; a pénz vastagját a mindenkori "kormányudvar" megtartja magának; a "jogosultságokkal" a böszmenép nem tud mit kezdeni

- a válság az addig "élenjáró tudatú" Magyarországot egyetlen pofonnal padlóra küldte

- Orbánnal nem a megváltás, hanem a vesszőfutás jött el

Hogy mi lesz ezek után Magyarországgal? Én azt remélem, hogy kihúzza addig súlyos társadalmi összeomlás nélkül, amíg létre nem jön az európai szövetségi állam. Mert a maga lábán - a szövetségi rendszereken kívül dacoskodva - már most sem állna meg. Legfeljebb valami csökött zárványként, ahonnan a mai keserves, de megfontolt elvándorláshoz képest hanyatt-homlok menekülnének a tömegek.

Visszaút pedig nincs - a "pártokfölötti" önelégült, képzelgő, pökhendi ostobaságba csak a menthetetlen lúzerek fognak visszasomfordálni.

bpetya75 2013.09.20. 07:46:41

@andaluzkutya:

Jelentem, újabb egy nap késéssel tegnap sikeresen megtörtént a felcicomázás. Egyből olyan népnemzeti tűz öntött el, hogy ma reggel össze is vesztem egy falubelivel a buszon, igaz teljesen más témában. Ráadásul még meg is tudtuk beszélni a dolgot, és békével szálltunk le a járatról, szóval a behörgés nem a kokárdán múlik.

Vagy egy kísérlet nem kísérlet? ;-)

bpetya75 2013.09.20. 07:55:06

@cougarcat:

Papitoéknak kinéz a munkaszüneti nap :-D

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.09.20. 08:41:08

@panelburzsuj: Nem is tudom, szerintem azert a koznep is latja, hogy nem kell utlevel a hataron, siman autozhat egyik orszagbol a masikba, nem kell vamot afat fizetni EU-bol behozott termekeknel es meg lehetne sorolni.

andaluzkutya 2013.09.20. 09:05:50

@bpetya75: Egyrészt egy kísérlet nem kísérlet. Másrészt ugye arról volt szó, hogy nagyobb városban próbálkozol, nem egy olyan helyen, ahol gondolom nagyrészt ismernek.
Harmadrészt, ha van benned hajlam a békülékenységre, akkor alighanem a legtöbb esetben békével fogsz búcsuzni, akárhogy indul a beszélgetés.

panelburzsuj 2013.09.20. 09:19:57

@tildy:):

Ezek azok a privát előnyök, amelyekért a "kommunizmusban" annyit sóhajtoztunk. Ahogy a kisember a paradicsomba baktat.

Ezekkel a "lehetőségekkel" pont annyival vagyunk előrébb, mint a "házhoz jött" globalizációval: majd minden portéka olcsóbb lett - de legelső helyen a "tudásunk" ócsult...

bpetya75 2013.09.20. 09:21:11

@andaluzkutya:

Olyan lelohasztó vagy! A városban semmi sem történt eddig. Majd délután flangálok egy kicsit, hátha beszól valaki, és próbára tehetem a békülékenységi képességemet ;-)

andaluzkutya 2013.09.20. 11:08:18

@bpetya75: "Olyan lelohasztó vagy!" Na ha valamihez, ehhez értek, kérdezd csak meg a tinilányaimat:)

bpetya75 2013.09.20. 11:45:55

@andaluzkutya:

Tiniálmok szétfoszlatója, Te! Bosszúból elküldöm neked a frissen készült portrémat, hogy legyen min szörnyülködnöd :-D

andaluzkutya 2013.09.20. 13:02:21

@bpetya75: Szerencsére rutinos vagyok az ilyen témákban, így a képet megnézve mégse lett belső vérzésem ;)

bpetya75 2013.09.20. 13:59:56

@andaluzkutya:

Szerintem ez nem a rutinodnak köszönhető, hanem annak, hogy nem virtuális csapásmérő eszköznek szántam.

A fenytkapottmotoros, az azért durvább lett volna, de azt elrejtem a gépem mélyére, hogy megmentsem a világot tőle ;-)

Ugyandehogy (törölt) 2013.09.20. 14:57:23

@andaluzkutya: mit tettél, hogy ki tudtál szedni képet @bpetya75: -ból?

andaluzkutya 2013.09.20. 15:00:57

@Babette_: személyes varázs :)
Már számolni is alig tudom, hanyadikat küldi ;)

Ugyandehogy (törölt) 2013.09.20. 15:03:19

@andaluzkutya: adjál már tanácsot, lééééciiii

andaluzkutya 2013.09.20. 15:22:37

@Babette_: Most visszanéztem, hogyan történt. Tehát tavaly karácsonykor kaptam tőle karácsonyi üdvözletként egy képet, a többit meg azért küldte, hogy utána szabadkozzon a karácsonyi üdvözletért:) Azóta szokásává vált, hogy néha elküld egy jól sikerült képet én meg örvendezek neki. De lehet, hogy így akar képet kicsalni tőlem, de ez eddig még nem sikerült...

Ugyandehogy (törölt) 2013.09.20. 15:26:07

@andaluzkutya: tehát akkor az, hogy én nem küldök, hosszú távon jó stratégia lehet?

andaluzkutya 2013.09.20. 15:31:03

@Babette_: Nem tudom, mert én még sose küldtem neki képet. És ha fordítva nézed, az ő stratégiája nem vált be, ha arra irányult, hogy én küldjek képet, mivel ő már hármat is küldött, én meg még egyet se. De lehet, hogy előbb-utóbb megtörök...

liebend 2013.09.20. 16:37:32

@Kovermadar: Akkor maradj nyugodtan ott, ahol vagy. Semmi sem kötelező, ahogy a felelősség és a lemondás sem. A legjobbakat kívánom, szívből! Én azért bizakodom. Sosem lesz az otthon, ami nyugaton. Aki ezt hiszi, álmodozó vagy tud valami rendkívüli körülményről. De úgy gondolom, lesz valamiféle hazánkba visszaható migráció. Talán mi lehetünk egy új reformkor hazatérői a hosszúra nyúlt "grand tour"-ról. Ha így lesz, bizonyosan valami egyéni áldozattal járó kompromisszum nélkül nem fog menni. De csak az jöjjön, aki vállalja! Remélem sokan.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.09.20. 16:53:49

@Babette_: most jol jon le, hgy ket csavo kuldozget egymasnak kepeket magukrol? sot, csaladapak. ok, nincs bajom ezzel, de... (mondjuk mkonzervatiz vagyok)

2013.09.20. 18:13:26

@bpetya75: A vitorlás versenyre gondolsz? :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.09.20. 18:13:43

@liebend:
En is a legjobbakat kivanom hozza neked es a tobbieknek!

tavolirokon 2013.09.20. 18:18:31

Hehe, papiron mi is "vendegmunkasok" vagyunk.
Az egesz csalad. 3 evre. Kanadaban.
Persze, biztosan hazamegyunk mikor lejar, es nem maradunk permanent residentkent, amit mar 1 ev utan kerhetunk...

(mar ha egyaltalan benne vagyunk a 350k-ban. Valoszinubb, hogy "passziv"-kent vagyunk nyilvantartva mindannyian, azaz a statisztikabol kisatirozott munkanelkulikent.)

2013.09.20. 18:24:26

@liebend: Ebben nagyon tévedsz, hogy nem lesz otthon. Dehogyis nem, persze nem mindenkinek. Nem kell ettől a gondolattól megijedni - én pl. megértem hogy te Mo-n akarsz maradni és ott szeretsz élni. Nem vagyunk egyformák. Nagy hülyeség lenne azt gondolni, hogy mindenkinek le kellene lépni azért mert most nehéz idők járják. De azt is el kellene fogadni természetes dolognak hogy sokan el fognak még menni - most ilyen folyamatok játszódnak le a világban. Ettől még nem vagyunk ellenségek....

2013.09.20. 19:26:44

@Kovermadar: Sok a melóm, nem is követem igazán a blogot mostanság, van, hogy a posztot sem olvasom el. Azt a kevés szabadidőmet inkább olvasással v. tanulással töltöm.

2013.09.20. 19:34:34

@Zka: Miért, a kettő nem függ össze?

2013.09.20. 19:37:11

@tilmir: Főleg, hogy a KSH mögött a fidesz áll. :D

2013.09.20. 19:41:15

@Kovermadar: Mi az, hogy nem tervezel visszajönni ebbe a posványba? Szégyelld el magadat. :(

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.09.20. 20:09:40

@Philosoraptor:
Az nem jó... illetve talán de. A sok munka is jó és a tanulás is!
Hajrá!

Hogy haladsz a disszidálással?

2013.09.20. 20:45:10

@Kovermadar: Egyre jobban erősödik bennem az elvágyódás, a MÁS keresése és megélése. Nem értem az itteni emberek gondolkodását (nekem minden jár és nekem mindent szabad), az éhbérből pedig nem tudok egzisztenciát teremteni. Nagyon szomorú leszek, ha nem jutok ki jövőre Hollandiába.

Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2013.09.20. 21:04:40

30 évvel ezelőtt léteztek vendégmunkások.

Líbia, Németország, Tingiz etc.

Egy-két év és meglett a lakáshitel önrész, vagy még több is.

Ma így nem toboroznak csak max a hajózási társaságok.

A vendégmunkás modell ma köszönőviszonyban nincsen azzal, ami ezt a migrációt jellemzi.

Nem ez az egyetlen társadalmi jelenség, aminél a szakértelem teljes hiányáról ad tanubizonyságot ez az ideológus érdekcsoport.

Nincsen olyan társadalmi kérdés, amit ezek helyes irányba fordítottak.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.09.20. 21:33:49

@Philosoraptor:
Hogy állsz a hollanddal? Mennyire nehézkes tanulni?

Ilyesmire ne is gondolj! Jövőre ki akarsz menni, hát kint leszel és kész!

@Saman:
Van bármilyen, akár nem társadalmi, kérdés, amit helyes irányba fordítottak?
Nem érzem, hogy több lenne a munkahely, sem azt, hogy a bérek vásárlóértéke nőne... akkor mit sikerült elérni? Már az átnevezéseken kívül, mert az mondjuk emberfeletti tett volt :D

bpetya75 2013.09.20. 23:01:59

@cougarcat:

Természetesen. Hajrá kiwik! :-D

bpetya75 2013.09.20. 23:04:44

@andaluzkutya: @Babette_: @Mr. Long:

Ez csak egy kis (na jó, nem is olyan kis) exhibicionizmus. ;-)

Egyébként meg, hé Mr! What does it mean mkonzervatiz?

2013.09.21. 01:12:39

@bpetya75: OK, én is igy gondoltam. Hajrá kiwik!

zopilote 2013.09.21. 04:49:57

@liebend:
" De csak az jöjjön, aki vállalja! Remélem sokan. "
I'm one of them:) De nem egeszen, van mas orszag is a pakliban. Az en koromban az idojaras mar felulirja a hazaszeretetet:( De azert jo itthon, szinte megallt az ido:) Mintha tegnap mentem volna el, 30 eve nem valtozott semmi, talan a diszlet a szinpadon,a szereplok ugyan azok, ugyanazokkal a gondokkal, oromokkel, mint 100 vagy 500 eve. Remelem, 100 vagy 500 ev mulva is ez lesz a helyzet:)

2013.09.21. 06:29:47

@liebend: Most döbbenek rá hogy totálisan félreértettem a kommentedet. Elnézést, én arra válaszoltam mintha azt irtad volna hogy a nyugat sosem lesz otthon, pedig azt irtad hogy otthon sosem lesz nyugat (megforditotta az agyam). És még nekiálltam papolni neked. Ezer bocsánat.

2013.09.21. 06:45:37

@Kovermadar: Angolt tanulok, nem hollandot.

Untermensch4 2013.09.22. 13:44:09

@tildy:):
igen, a köznép látja hogy nem kell útlevél meg hogy a benzin árát nem követi a munkaerőé. nem kell vámot fizetni de autóknál kitalálták helyette a "regisztrációs adót",ha kevés dolgot veszel eu-ból a szállítási ktsg kiegyenlít, ha többet akkor büntet a nemzetiávh (jogosulatlan kereskedelmi tevékenység és egyéb bürokráciaszöveg). hányan nyitottak cukrászdát bécsben? és még lehetne sorolni.
ami nekem a legkonkrétabb volt: egyik szakmámban eu-jogharmonizációként megszüntették a régi jogszabályt és alig másfél év múlva böfögtek is helyette egy újat ami nagyon jó pénzlehúzásra de legalább a köztes időben sokan meghülyültek attól hogy megpróbálták megjósolni mi lesz az amit később nem büntetnek. a "jó" ebben csak az hogy előző és mostani kormány is ugyanolyan hozzáértő volt (kb nulla). én ezt úgy élem meg hogy a politikusokra haragszom de mások az eu-ra.

vascsaba 2013.09.23. 13:23:39

Tudom, hogy off-topic, de azért megjegyezném, hogy a felhívásomra, hogy kinek van kedve az elvándorló honfitársait segíteni egy, az országáról szóló cikkel, 3 visszajelzés érkezett privátban. Amellett, hogy elismerem, ez épp kettővel több, mint amiben reménykedtem, azért eszembe jutott, hogy mennyiből is...? Csak mert időről-időre felmerül itt-ott, hogy csak magyarral ne találkozz külföldön, mert biztos, hogy nem akar neked jót, és nem fog segíteni semmiben... Ennyit a szálkáról, a gerendáról, meg a tükörről... :P
Köszönöm annak a bizonyos háromnak!

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása