oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. szeptember 09. 06:51,  Minden összeomlott, így elindultam 323 komment

2013. szeptember 09. 06:51 Határátkelő

Minden összeomlott, így elindultam

Egy hete olvashattátok Bence írását arról, milyen volt másfél év után Magyarországra látogatni Walesből. Nos, szerencsére azt is megírta, miként került ki (és miért éppen Walesbe és nem Londonba), úgyhogy ma olyanok leszünk kicsit, mint azok a hollywoodi filmek, ahol az előzményeket már a második-harmadik rész után forgatják le. De Bence története van olyan érdekes, hogy talán megbocsátjátok.

Wales, Cardiff 2.jpg

„Mindig is karrierista voltam. Magyarország egyik legnevesebb (bár már egyre kevésbé fénylő) gimnáziumában érettségiztem egyáltalán nem rossz eredménnyel. Könnyűszerrel vettek fel a legnagyobb túljelentkezéssel futó BGF-es szakra. A BSc alatt azonban rájöttem, hogy ez a papír korántsem lesz elég a boldoguláshoz.

Nagyjából 300-an kezdtük el a szakot és a három és fél év végére 50-en maradtunk. A többiekkel fogalmam sincs, mi történhetett. Fel sem tűntek, mert már az elején feltűnt, hogy kéne itt egy felvételi vizsga, mert bizony a bemagolt érettségi tételek nem feltétlen jelentik a szak irányába az érdeklődés és a minimális talpra esettség és életre valóság meglétét. (Igen, én a fizetős felsőoktatásra szavaztam a népszavazáson, pedig a szüleim nem tudták volna fizetni, de a sleppje így nem kerülne be. Szerintem.)

Szerettem volna a végzettségemnek megfelelő munkát

Beiratkoztam hát egy egyéves OKJ-s képzésre, amit hétvégenként csináltam elsőévesként. Azt nagyon gyakorlatorientáltnak találtam, de nulla tapasztalattal még mindig nem éreztem magam potenciális jelöltnek a kiszemelt állásra.

Nem akartam én rögtön manager lenni (mármint a szó eredeti és nem magyar értelmében, ahol már mindenki menedzser), de szerettem volna a szakmámban dolgozni a végzettségemnek megfelelő munkakörben.

Az OKJ-s bizonyítványomat június végén kaptam meg és a nyári szünet jónak bizonyult arra, hogy megkaparintsak egy részmunkaidős állást és mire a főiskola elkezdődik már túl legyek a próbaidőn.

A repülőtéren kezdtem el dolgozni és a főiskola hátra lévő idejében végig ott is maradtam. Meg is kaptam a szülőktől és a barátoktól, hogy nem fordítok elég nagy energiát a tanulmányokra és mi lesz így velem...

Az ő megnyugtatásukra mondom, hogy nem érte volna meg. Így is jóval átlag fölötti diplomám lett és az államvizsga is kis híján nem lett csak ötös. (Ennek a sztorija egy teljesen más történet, ami nem feltétlen tartozik ide. Bár jól leírja a magyar valóságot.)

Szóval két évig dolgoztam a repülőtéren, mindenki meg volt velem elégedve, többet tettem le az asztalra, mint azt elvárták volna, évi 200 túlórát nyomtam le, egy utas sem panaszkodott rám. A fizetésem és a megbecsültségem ezt viszont kicsit sem tükrözte.

Fél évig az álmaimban éltem

Jött egy lehetőség az egyik legnagyobb nyugati légitársasági csoportnál, ahol irodai (sales & marketing) gyakornok lehettem fél évig. Kapva kaptam a lehetőségen, hiszen azért nyomtam le a két évet a reptéren, hogy ha lediplomáztam ne a nulláról, hanem az első lépcsőfokról kezdhessem el a kis életemet OTTHON.

Felmondtam a repülőtéren és a tapasztalatokkal a zsebemben áttelepültem a belvárosba. Fél évig az álmaimban éltem. Úgy éreztem, ez az, amire vártam, de ahogy közeledett a féléves határozott idejű szerződés vége, egyre kevésbé láttam biztosítva a jövőmet a cégnél — a gazdasági válság ugye...

Így is lett, februárban könnyes búcsút vettünk egymástól egy kitűnő referencia levéllel, ami nem formanyomtatvány volt és nagyon is őszintén elismerő. Egy héten államvizsgáztam és lett vége a gyakorlatomnak. És ha ez még nem lenne elég szakítottam az akkori barátnőmmel (aki ezt már jóval korábban megérdemelte volna).

A teljes életem dőlt dugába

Szóval sok volt a történésekből. Fogalmazzunk úgy, a teljes életem dőlt dugába. Minden, amit felépítettem, most összeomlott. Elhatároztam, három hónapot adok magamnak, hogy OTTHON munkát találjak.

Két elvárásom volt: a fizetés legyen annyi, hogy az albérletet ki tudjam belőle fizetni és meg tudjak élni a saját lábamon, másrészről pedig, hogy ne legyen megalázó a munka.

A három hónap alatt két interjún voltam, köztük az egyik legnevesebb könyvvizsgáló cégnél, ahol több körön is átjutottam, majd közölték, hogy továbbjutottam a soron következőre, de sajnos a nekem kiszemelt munkakörben jelenleg nincs felvétel, úgyhogy most parkolópálya és majd értesítenek, ha lesz üresedés. (Azóta sem szóltak.) Én meg a könyveléshez értek ugyan, de eret vágnék, ha azt kéne csinálnom.

Eltelt a három hónap és továbbra is munkanélküli voltam. Két és fél év munkatapasztalat, diploma, három nyelvvizsga. Rossz szektor, fiatal életkor, gazdasági válság. Elég rossz párosítás. A következő három hónapban már nem is jelentkeztem sehová, csak szombatonként mentem el berúgni és bulizni a sorsom elől az MSc képzésbe menekült gimis osztálytársaimmal.

London... helyett Wales

Döntöttem és augusztusban repülőjegyet vettem Nagy-Britanniába. Londonba (akármennyire is imádom) nem akartam menni, mert az már koránt sem olyan, mint volt. Minden negyedik ember nem brit nemzetiségű és minden harmadik bevándorló. És már nem szeretik, hogy olcsón dolgozol.

Nem bélyegeznek meg, de akkor is „más" vagy, ugyanakkor egy a millió közül. Faramuci helyzet. A lakás egy vagyon és állás ugyan van, de jelentkező is rá rendesen.

Walesbe költöztem. Ez Nagy-Britannia egyik leggyengébb gazdaságú és legszegényebb országa, de ebben láttam a kiutat. Az elején itt sem indult minden fényesen. Sőt. Az elején semmi nem volt. Semmi.

Aztán egy bárban dolgoztam részmunkaidőben (ott mindig van munka, úgyhogy ajánlom minden álláskeresőnek, meg a Tesco Expresseket), ahol hol szórólapokat osztogattam napközben, hol éjjel mértem a vodkát. Részmunkaidős minimálbérből éltem, az unokatestvérem házának vendégszobájában éltem. Közben tonnaszámra küldtem szét a jelentkezéseket a végzettségemnek megfelelően.

A rosszabb ajánlatot fogadtam el

Ismét jött egy hét (csakúgy, mint februárban), amikor minden összejött. Előléptettek a bárban teljes munkaidőbe; szobát találtam (330 font/hó); és két állásajánlatot is kaptam. Mindkettő olyan, ahová rögtön az első héten jelentkeztem, mikor megérkeztem, szóval őrölnek azok a malmok, csak lassan...

A rosszabbul fizető ajánlatot fogadtam el, ahol ugyan csak szállodai recepciós lehettem, nem duty manager jóval több pénzért, de a cégben több perspektívát láttam, még annak ellenére is, hogy csak maternity cover pozíció volt. (Ez azt jelenti, hogy amíg egy határozatlan idejű dolgozó szülési szabadságon van, általában egy évet, addig te helyettesíted.)

Ugyanez a márka jelen van otthon is, de ott valahogy nem ugyanezt kaptam, pedig jelentkeztem otthon hozzájuk. (Elgondolkoztam, hogy vajon kik dolgoznak otthon ugyanennél a cégnél, ha otthon, hazai munkaerőként nem kellettem, külföldön, bevándorlóként mégis ugyanarra jó vagyok...) Ezért is jó, ha az ember már ismeri a helyi viszonyokat, mert nem a pénz alapján dönt és van mérlegelési lehetősége.

A munkámmal a repteres tapasztalatok miatt nagyon elégedettek, mert merek ellentmondani és megosztom a kétségeimet és a javaslataimat. Támogatják a belső képzéseken való részvételemet főként a Revenue Management irányába, mert látják, hogy abban én is tudok újat mutatni nekik."

SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY! Megváltoztak a kommentelési szabályok, a részleteket ide kattintva olvashatod el, ahol az is kiderül, mi kell ahhoz, hogy a jövőben is ugyanúgy hozzászólhass a posztokhoz, ahogyan eddig. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Nagy-Britannia Wales

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr825501293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bonjour 2013.09.09. 19:07:51

@charlieharper: meg egy: Mo-n az icebreakereket nem turik meg... egyszeruen roppant gyanus es egybol kiveheto, hogy nincs elegge megfelemlitve es nem eleg jo (rettego rabszolga). Hallottam tobb helyrol is, hogy sabbaticalt megszuntettek, mert ezek a jo dolgok ugye a nyugati munkakulturaval beszoktek a 90es evekben.
Az emberi szabadsaggal osszefuggo dolgok gyanusak Mo-n.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.09. 19:12:32

@HaHáromLábonGyábokorsz:
Szivesen. Vagyunk itt néhányan akik azt hisszük magunkról hogy értünk az autókhoz:))))))

bpetya75 2013.09.09. 19:14:15

@Bonjour:

Mi ez a sabbatical meg icebreaker?

ffüttyfürütty 2013.09.09. 19:17:08

@bpetya75: sabbatical: fizetés nélküli szabi, icebreaker: szó szerint jégtörő - az említett állásinterjún megtöri a jeget a beszélgetésnél

2013.09.09. 19:18:03

@bpetya75: a sabbatical fizetett nelkuli szabadsag. Jellemzoen 3, 6 vagy 12 honapra adjak. Altalaban utazni vagy vallalkozast beinditani adjak. Egy bizonyos szint felett szinte elvart, hogy egyszer a karriered alatt kivegyel egy sabbaticalt. Ugyanis segit, hogy ne egj ki.

puhacica 2013.09.09. 19:19:15

@Bonjour: ha kapnék egy év fizetés nélküli szabadságot és garanciát arra, hogy a végén visszamehetek, egy percig nem gondolkodnék rajta, hogy elinduljak-e. de az utolsó mondatod sajnos nagyon igaz.

2013.09.09. 19:22:06

@Bonjour: ez pont most a Risk managerem. Elvaras, higy ertsen az IThoz, cash equities es ETDhez.

2013.09.09. 19:26:45

@bpetya75: az ice breaker egy interviewn, amikor megprobalsz jo hangulatot teremteni, hogy a jelentkezo jol erezze magat. Amikor interviewztatsz, nem csak te mered fel a jelentkezot, hanem o is teged. Az erdeked, hogy a legjobb jelentkezo teged valasszon, hiszen valoszinuleg tobb ajanlatot is kap. Es csak motuvalt jelentkezot akarsz.

Fekete Pestis 2013.09.09. 19:31:32

@charlieharper:

Csak úgy kérdezem : milyen pozira interjúztatsz ?
Gondolom valami wholesale.
Structuring ?
Fund management ?
Trading ?
Valami technikai dolog ( ICT, quant, ... ) ?

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.09.09. 19:32:55

Na... megint egy cenzúrázott "blog".
Az ilyeneket és a kikapcsolt kommenttel működőket letiltanám a címlapról, függetlenül attól, hogy érdekel-e a téma vagy sem.

Alaister Grand 2013.09.09. 19:33:47

Nehéz olvasni a posztert. Egyrészt mert annyira szeretne szofisztikáltnak tűnni, hogy az már fáj. (A szegényes nyelvtant csak zárójelben megemlítve...) Másrészt viszont tenyérbemászó a stílusa. Tipikus yuppie takonynak tűnik.
Érdemes végigolvasni?

DieNanny CH 2013.09.09. 19:33:57

@Sexual Harassment Panda:

Elmondod, hogyan telt az elmúlt 9 napod? Hogyan utaztál oda? Hajó megy, vagy repülő? Várt valaki? Milyen a szállásod? Mit kellett csinálnod? Milyenek a munkatársak és mennyien vannak?
Köszi!

zopilote 2013.09.09. 19:34:14

Ugy nez ki, hogy en is sabbaticalon vagyok matol:) De a cegnek nem szoltam:) Kiegtem, 6 honap melo utan. 5 perce telefonaltak, hogy miert nem mentem ma:) Mondtam, pihenek vagy 3-12 honapig, amig a penzem tart:) 2008 ota minden evben legalabb 6 honap sabbaticalt veszek ki, ha engedik, ha nem:) De legtobbszor visszavesznek:)
Megint telefonaltak - amig irtam ezt a hozzaszolast - hogy menjek be vagy 1 orara, mert van egy nagyon surgos melo:) Bemegyek:( De a t..m nagyon kivan mar az egesszel:(

2013.09.09. 19:36:22

@Fekete Pestis: nem. Most eppen a Risk Managerem ment at masik funkcioba.
Quantost mindig keresunk. Feher hollo jot talalni

Határátkelő 2013.09.09. 19:40:53

@álfirkász: Na, megint egy "kommentelő". Bár szinte biztos vagyok benne, hogy mindegy (mert hát ugye minek rendesen elolvasni mindent...), de azért ha érdekel, hadd ajánljam figyelmedbe az egyébként MINDEN poszt végén vastag betűvel kiemelt figyelemfelhívást arra, miként lehet előzetes moderáció NÉLKÜL hozzászólni, és hogy miért volt szükség erre a lépésre. De ha nehézséget okoz visszagörgetni, akkor ide is beteszem, hátha...

hataratkelo.blog.hu/2013/07/31/a_hataratkelo_jovojerol

ffüttyfürütty 2013.09.09. 19:41:37

@Alaister Grand: Én meg még megfeddtem magam, hogy beugrott Pat Bateman. :/

M. Péter 2013.09.09. 19:45:02

@Kriszta D: Ha másképp hívják, akkor már nem is tandíj, ez jó ötlet, a magyar politikusok is tanulhatnának az írektől.

@négyzethálós: Hogy van ez a kvázi tandíj csak briteknek?

M. Péter 2013.09.09. 19:52:17

@Zoole: Nemzetközi rangsorokban a BGF 5000±1000. helyen van. ELTE, SZTE, BME az első 500-ban van, persze tanszékenként óriási különbségek lehetnek.

SzZoole 2013.09.09. 20:11:07

@M. Péter: hat ezaz,akkor miert jarnak ugy koztunk,mint Jezus a vizen,van egy jopar diplomas baratom,van olyan aki negy diplomaval rendelkezik,dupla doktorival,jogi,kozgaszdasz es orvosi diplomaval rendelkezik,korhazigazgato egy Europa szerte hires psihiatriai korhazban(egy elmeny vele beszelgetni egy par pohar bor utan)rendkivul egyszeru ember es tud a foldon jarni es emberkent viselkedni mindenkivel,nem csak a bolondokal....

Shanarey 2013.09.09. 20:23:29

Jaj, ez egy szörnyű poszt.

Számomra ez olyan, mintha több verziót is írt volna az illető, és a végén összekeverte a lapokat.

A sok hárombetűs rövidítésre pedig ezt küldöm válaszul.
www.youtube.com/watch?v=iEWgs6YQR9A

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.09.09. 20:29:20

@Shanarey: ha azt mondom,hogy egy szot sem ertettem belole, akkor egyeduli velemenyen vagyok?

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.09.09. 20:29:20

@Shanarey: ha azt mondom,hogy egy szot sem ertettem belole, akkor egyeduli velemenyen vagyok?

Bonjour 2013.09.09. 20:30:17

@Zoole: nem csak hulyek jarnak oda, de az igazan okos emberek tenyleg ritkak arrafele.
Egyszer eloadtam ott regen, de csak vendegkent, amolyan jaj de erdekes dolgok ezek, halljanak ilyet is, okoskodjanak. Lezavartuk az egyebkent a bgf tematikajahoz nem tul kozel allo dolgokat. Kerdem a vegen, van-e kerdes... Nagyon alapokrol volt szo. Egy felent szurke eger jelentkezett, amolyan kekharisnya remego hanggal, elkerekedett szemekkel: "tessek mondani, ez benne lesz szinten a vizsgatanyagban?" (Neeeem!)
A folyoson egyebkent azt hittem modellvalogatas van, de nem. Az egy negyzetmeterre juto robbantott szokek szama meghaladta az elviselheto merteket.
Az azert hozzatartozik az igazsaghoz, hogy egy nagyon fontos indexet egy ott tanult ember talalta ki, de o nem altalanos.
Szoval nem szabad eloiteletesnek lenni.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.09.09. 20:41:44

@Bonjour: az a fazon akkor csak vendeghallgato volt ott? :D

en annyit tudok volt iskolatarsak elmondasa alapjan, hogy olyan buliba kell menni, ahol bgf-es csajok vannak. hamar tok reszegek es eleg sok mindent bevallalnak...

Bonjour 2013.09.09. 20:47:55

@Mr. Long: nem, ott vegzett. O a gyakorlatban tanulta meg az egyik felet, a masik fele szorgalom es kitartas, meg elkepesztoen jo agy.

2013.09.09. 20:49:58

@Bonjour: erdekesen kezelik a dolgozokat. Nalunk halalra lenne itelve ez a "recruitment & retention model". Az egyik meroszamom, hogy a felvett embereimbol hany marad meg, kulonosen a high performer-ek eseteben. Ha egy high performer-em elmegy, az az en ertekelesmben lesz fekete pont.

SzZoole 2013.09.09. 20:56:58

@Bonjour: nem altalanositottam,szerencsere kevesen vannak ilyenek,de azok kiallhatatlanok nagyon,minden tiszteletem azoke akik vegig seggelik azt 3-4-5 evet,de azok akik hivalkodnak,es azzal kezdik a bemutatkozast hogy milyen diplomaja van azoknak csak annyit szoktam mondani,hogy nekem csak hat elemim van,ket elso,meg negy masodik osztaly:)))

micsoda? 2013.09.09. 20:57:50

Nem mondom rámenős a poszt írója, de végül is helyesen cselekedett. Nem téblábolt itthon, lobogtatva diplomáját miközben mulnak az évek. Azért a magánéletben ha eljön a nagy Ő, lehetne kicsit visszafogottabb, toleránsabb, szerintem.

vundergraf (törölt) 2013.09.09. 20:57:50

Érdekes, hogy kint nem lelki gond a posztolónak
az alulról kezdés és aztán éveket várni egy közepes állásra....

Itthon viszont ugyanez az út nem felelt meg neki.

marciasuroma 2013.09.09. 20:57:50

@Kovermadar: Svédországba Msc-hez (SSE) IELTS vagy TOEFL nyelvvizsga meg magas GMAT pont kellett. (A BA diplomát is be kellett adni, de nem az alapján rangsoroltak).

user137 2013.09.09. 20:57:51

Hát ez egy csodatörténet... nem írta a posztoló, h mit végzett a reptéren, de mindenki elégedett volt vele, ahogy a csomagokat pakolta a ground handlingen? vagy kávét főzött a Sbarróban?

Oszt BSc-vel nem találni munkát, arra nem gondolt, h esetleg továbbtanulni, mert a BSc francra sem elég?

Oszt "összeomlott az élete" - az első megmérettetés elől külföldre menekült, ahol jól indult az élete, és pohárszedőből X idő alatt már recepcióssá küzdötte fel magát, ahol egy szobát tud bérelni?

Hát, nem mondanám, h egy sikersztory a itthoni sima büfészakos IFOR-osok elől, akik egyből recin kezdenek. Mondhatni emiatt hiába végezte el a posztoló a "legjobb gimnázium" után a BGF-et...

Bonjour 2013.09.09. 21:07:32

@Zoole: hat kicsit ketertelmuen, de teged igazoltalak vissza valamennyire :).

bpetya75 2013.09.09. 21:10:59

@ffüttyfürütty: @charlieharper:

Köszi az infót!

Nem tűnik ismerősnek az itthoni viszonyok közt, pedig...

SzZoole 2013.09.09. 21:14:13

@Bonjour: koszonom,Magyarorszagon 13 evet dolgoztam vegig allami cegnel szinte csak diplomasok kozt,van egy keves tapasztalatom,diplomasokbol felvagyok keszulve beloluk:)))

eagles 2013.09.09. 21:16:58

@zopilote:

Magyarázd el nekik, hogy Te már védett korban vagy. Ez többek között azt jelenti, hogy nem Neked kell a munkához igazodni, hanem a munkának hozzád.

Taxomükke (UK) 2013.09.09. 21:39:07

Nekem nem tetszett a poszt. Az írója meg van sértődve a világra,. Nagyon jónak gondolja magát, ugyanakkor gondjai vannak a fogalmazással, és főleg a központozással. Sokakat lenéz, kicsit (?) xenofób, nekem nem szimpatikus.

Taxomükke (UK) 2013.09.09. 21:42:57

@HaHáromLábonGyábokorsz: Azt még mindig nem értem, miért kell úgy hozzáállni, hogy biztosan koccansz párat. Így persze pontosan ez is fog történni.
Csaxólok.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.09.09. 21:43:57

Engem az érdekelne, hogy Bence hosszútávra mit tervez ? Marad ? Meddig? Karrier, tervek a jövőt illetően?

Che_007 2013.09.09. 21:53:55

Alapvetoen Szerintem nem normalis az hogy itthon mindent azonnal akarnak az ujdiplomasok es ezert tenyleg mindent megtesznek (tobb nyelvismeret, semmi diak elet tanulas) igaz azert valjuk be ehhez sokkal tobb lehetoseguk is (sokan nem si elnek vele ahogy az iro is erzekelteti ..slepp) van mint a szuleiknek es ezzel nem is nehez kitunnia a nagy atlag nem tanulotol. Persze biztossan irritalo is az hogy ennyire robot modjara megtervezve es mindent ennek alarendelve azt gondolva tokeletes az elet es csak ez szamit (tankonyvek, szabalyok, paragrafusok, nyajassag az ugyfelekkel ) maga az eletre valo odafigyeles (tehat hogy valojaban ennek ott es akkro van e ertelme ? Ha mindnet csak eggyetlen dologra epitunk fel mar ilyen fiatalon abbol lehet btolas mar az elejen. Valmit nem ertek...Itthon lakast tart fnet ezek az elvarasai de kint jo egy alberleti szoba meg be nem jelentett (nem veglegesitett) reszmunkaidos pultozas?

Ez azert faramuci hogy itthon ekkorak az elvarasaink kint meg persze elfogadjuk a 1/3 akkroa lehetoseget mert azt erezzuk AZ ATMENETI CSAK. Es persze hogy az jobban jovedelmez..de persze azt nem mesilik el hogy jobban si megy a penz es ha szivedre teszed a kezed hanyszor voltal muveszmoziban ott plane szinhazban vagy netan koncertekre haverokkal hanyszor jartal? Tellene e arar a kinti fizetesedbol amire ithton tellett? Valojaban ugyanolyan szinten dolgozhatsz recepcioskent? Nem hiszem mivel kezdo diplomaskent (2,5 ev tapasztalattal) meg te adhatsz nekik tanacsokat ami azt jelzi hogy nem egeszen azt kaptad amit itt hagytal (megjha itthon munkanelkuli is voltal).

En inkabb ezt ugy talalnam hogy baromira nme jobb mint az otthoni munkahelyeim, viszont otthon nem kaptam olyan munakat mit szerettem volna es elkeseredesemben fel is adtam azt. Megertelek mert eg fiat;a vagy kalandozni es valojaban hasznalni is egy nyelvet vagy tobbet a hetkoznapokban kulfoldon azert mas. Viszont az biztos hogy tobbszoroset kell majd nyujtanod mindig mint ahleyieknek es tobbszorosen is kepzett vagy mint a kollegaid ott. Ez nem frusztralo? Mit lehet ebbol tanulni? Kitol tud az ember igy ott tanulni?

Pontosan hogy a kezdo munkaeronek kellene hogy az szempont legyen hol tud a legtobbet tanulni es nem a rangletran elorelepni mivel meg sokkal alacsonyabb posztrol es emberek kozott kezdi ujra az eletet.

Szerintem inkabb az iro az alatalanos itthoni kozhangulat es munkahelyi a tehetsegeket mas velemenyt elnyomo dolgok miatt mehetett ki mert itthon azert egy akarmilyen muiltinal is jobb eletkorulmenyek vartak volna mint egy recepcios allas Walles -ben. Tovabab valahogy nem ertem az igeneyek ilyen voltata (itthon csakis sajat lakas kint meg egy szoba eleg?) HA ithton si elegendo lenen az az eletszibvonal amit kint kap akkor az itthon kevesebb penzbol is megoldhato lettt volna es akkro persze van alals is. Ez igy szimplan kettos merce.

Fekete Pestis 2013.09.09. 21:54:07

@charlieharper:

ha indiszkréet lehetek, milyen risk manager ? gondolom desk risk mrg, nem igaz ?

És milyen quantot keresnél ? Desk quant, FO quant ( aki a traderrel együtt dolgozva fejleszti a modelt ), quant developer ( aki a könyvtárak karbantartásáért felelös ), etc ?

És mit nevezel jó quantnak ? Aki érti a piacot ( p.l. mostanában nem a magas kamatszint miatt aggódik ) ? Aki kreatív és state of the art modelleket és matekot használ ? Aki gyorsan dolgozik, és hands on megoldásokat választ ? Aki nagyon jól tud programozni, de a matekhoz, piacokhoz nem annyira ért ? Aki a deskkel együtt él, és megpróbálja kitalálni, hogy a piac alapján milyen modelt/módszert kell legközelebb kifejlesztenie ? [Tudom, aki mindezt együtt tudja, de az már visszavonult rég, mert degeszre kereste magát az arany idökben ;)]

Tényleg érdekel, nem személyeskedés.

[egyébként tényleg nehéz jó embert találni. Egy baromi okos fiút interjuvoztattam, de az sem hozzánk jött a végén ;) A többitöl mindig elnézést kérek, ha a höegyenlet alapmegoldását, a swaption definícióját vagy a gauss süröségfv definícióját kérem - kreatívabb kérdést fel sem merek adni ;) ]

Catoo 2013.09.09. 21:54:22

Nem szívesen ülnék le veled egy asztalhoz, igaz valamit elértél, de süt belõle az ostoba nagyképű pökhendiség. Sok ilyen emberrel találkoztam itt. Lenézik a magyar-magyart és lenézik a helyi munkaadójukat is. Ugyanazt a világot cipelik magukkal, amiböl menekültek!

eagles 2013.09.09. 22:01:11

@charlieharper:

És még mondja valaki, hogy Magyarország lemaradt a világtól!

Nálunk több százezer ember van sabbaticálon. Csak ezt itt úgy hívják, hogy közmunka. Tény, segít, hogy az ember ne égjen ki. Csak le. Anyagilag.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.09.09. 22:07:45

@zöldeketbeszélek: Hat nem tudom, nekem ez a tortenet nem kerek. Minden osszeomlott? Hat micsoda? Elvesztette a jo allasat, lakashitele volt, elhagyta a baratnoje, foldonfutova lett? Nem, egyik sem. Csak epp kicsit maskepp alakultak neki a dolgok az eltervezettnel.

Nomeg aztan ahogy az exerol beszel, az sem renditette meg tulsagosan.

Szoval ertem en , hogy kisse nagy az arc - nekem igy tunik- csak nem latom mire.

Egy kis szerenyseg jobban allt volna a poszt tolonak.

eagles 2013.09.09. 22:11:52

@zopilote:

Ismered a mondást:

- A kocsma olyan erdész nélkül, mint a templom szentkép nélkül.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.09.09. 22:17:32

@Fekete Pestis: azert ez para, hogy nekem osem volt szakmai interjum :) szamoiljak ki ezt, meg azt. mondjuk eloszor az epitoiparban voltam, ott nem kellett szamolni, csak hosszat, meg terfogatot :) utana amikor tervezo lettem Magyarorsyózagon, akkor sem kellett. Sot amikor Angliaban voltam interjun, akkor sem. Csak terveket mutogattunk egymasnak, meg megbeszeltuk, hogy milyen anyagokbol epul fel a magyar es az angol rendszer.
mondjuk Magyarorszagon mocskos hatszelem van (felvallalom), de ide nem er el.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.09.09. 22:18:36

@Catoo: koszi, en kerestem a szavakat, de igen,a pokhendi leirja amit gondolok.

@Che_007: muveszmoziba otthon sem jartam, szinhazba sem nagyon, koncertre sem. Ellenben rendszeresen elmegyunk muzeumba, parkokba, vagy videkre kirandulni. Kinek mi a szorakozas. Nem verne anyagilag foldhoz az altalad emlitett szorakozas sem, csak nem igenylem.

@user137: Nem ertek egyet. MEg a magyar diplomahajkuraszassal se. ( mondom ezt kettovel a zsebemben). Erdekes itt kinn latni, mennyire nem a diploma szamit, hanem az, mit tudsz. PErsze , van jopar hely, ahova eselyed nincs bekerulni pl. oxfordi ( nem oxford brooks) diploma nelkul, de altalanossagban nem hogy a bsc, de mar egy grade a is sok helyre eleg.

@Don Kartasch: PAr napja a currysban az elado kerdi honnet vagyunk, nagyon eszakinak tununk ( en ugye voros, parom meg hidrogenszoke:D ) , mondjuk honnet jottunk. Ohh, hat ott nagyon jo orvosi meg filozofiai kepzesek vannak . MEglepodtunk kisse. Es nem, nem magyar volt az elado csako, hanem kozelkeleti.

PannonBoy 2013.09.09. 22:20:16

Tetszett a poszt, élvezetes volt olvasni.
Külön pozitívum, hogy határozott, magabiztos volt. Így kell ezt.
Bár hozzáteszem, hogy nekem még nála is ütősebb diplomám van.

Oké, hogy három nyelven beszél, kicsit meg is lepődtem, hogy úgy nem talált állást. Igazából úgyis csak az angol számít, a többi az segédnyelv.

A management képesítését lehet, hogyha jobban promózza és jobban kitér a revenue management témakörére, akkor hamarabb kap állást. Mert amúgy a management elég üres fogalom, sok mindent jelenthez.

2013.09.09. 22:29:30

@Fekete Pestis: igen, quant alatt FO Quantost ertek. Tudja hogy mukodik a piac, legyen jo matematikus. Legyen teljes ralatasa a trade lifecyclera es egy altalanos IB trading folyamatokrol. Ne nezzel ram ertelmetlenul, ha azt monom neki, hogy P&L, Central Counterparty vagy Nostro rec. ennel egyszerubbet mar nem merek.

Sajnos aki jo lett volna, az MS-hez ment. Azert meg bombazzuk ot, hatha meggondolja magat.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.09.09. 22:31:30

@tildy:): Hat nah, 1-2 elvetemult mindig akad mindenhol. :) De nah, ha 4 ev alatt o volt az elso akkor azert az megsem egy olyan eros arany, nem? :D

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.09.09. 22:41:38

@Don Kartasch: Nem, nem o volt az elso, csak eleg friss meg az elmeny:D
Meglepodtem egy picit .

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.09.09. 22:46:15

@charlieharper: "az ice breaker egy interviewn, amikor megprobalsz jo hangulatot teremteni, hogy a jelentkezo jol erezze magat. Amikor interviewztatsz, nem csak te mered fel a jelentkezot, hanem o is teged. Az erdeked, hogy a legjobb jelentkezo teged valasszon, hiszen valoszinuleg tobb ajanlatot is kap. Es csak motuvalt jelentkezot akarsz."

Ojhojojojjj, nekem arrol mindig az jut eszembe hogy par eve meg otthon meloztam egy cegnel. Egy gyakornokot felveteliztettek. Benn voltam en is mint megfigyelo (szakmai felkeszultseget kellett csak figyelnem en hulye vagyok az ilyen HR dolgokhoz), de a program menedzser tette fel neki a kerdeseket, vitte a beszelgetes fonalat... VOLNA... ugyanais a jelentkezo egy fiatal kedves azsiai srac volt aki amugy Mo.-n szuletett es ott is nott fel, tokeletesen beszelt magyarul. De a program menedzser gondolta oldja a hangulatot azzal inditott a sracnal hogy ugyan meselje mar el, hogy van ez naluk kinaiaknal (egy szoval sem mondta a srac hogy az lenne) hogy hazamennek Kinaba meghalni merthogy itt az utcan egy idos kinai embert sem latni meg a temetoben sincsenek a sirkoveken kinai nevek...

Nah, el lehet kepzelni mennyire fagyott meg a levego. Mindenki csak bamult a masikra ilyen WTF fejjel hogy ez most az en fejemben volt vagy tenyleg elhangzott??? Hogy konyorgom, tegyel ra valami kontra poent vagy barmit, letszi mond hogy mi ezt az egeszet csak almodjuk... konkretan az infantilis program menedzsert kiveve mindenki elsullyedt volna szegyeneben hogy ezzel a barommal egy cegnel dolgozunk... nyilvan a jelentkezo azsiai srac sem tudott erre nagyon mit reagalni...

Mondanom kell hogy a srac mar nem volt 2. koron? :D

2013.09.09. 22:51:11

@Don Kartasch: a HR az utolso kor, ul egy checklisttel es olyanokat kerdez, mint Voltal mar bortonben? Van jogod az UKban dolgozni? Ha a szakmain atment, ha nincs az eloeletben valami gaz, akkor felvesszuk.

dr kíváncsivagyok 2013.09.09. 22:54:30

@Kovermadar:
"Magyarorszagon NINCS labdarugas! Szomoru, hogy ezt meg a miniszterelnok sem tudja."

Ha csak ezt nem tudná jól...

Che_007 2013.09.09. 22:55:05

@zöldeketbeszélek:

Haat igen ezt erzem en is. NEm tokeleets a vilag. Osszeomlott a felepitett (de igazabol be sem probalt ) vilagunk. Jott egy kis fuvallatt es maris azt hisszuk hogy mindennek vege es ugyanezzel a lendulettel lepunk egy menekulest es megidealizaljuk a lepest hogy az ne menekules legyen. Az ujratervezes, igenyekbol visszavetel itthon es valos tapasztalatszerzes kevesebbert de tobbett esetleg mast ...Tehat nagyobb alkalmazkodas (NEM MENEKULES!) jobb lett volna.

Most az van hogy tobb penz (valoban tobb si marad?) viszont legalabb zeroooo szakmai tapasztalatszerzes es visszafejlodes var. Kb 2-3 netan 4 ev is mire visszakuzdi magat arra amit ithton mar csinalt (nem pozicio hanem neemi agyi munka). Az akarhogy is vessszuk elvesztegetett evek.

Amit okos embr tesz az azz hogy vagy foiskolat hagyom abba 1 evre halasztok es ilyen melokat akkro csinalok (na es ezt reszben le is tudta itthon az irasbol kitunve normalisabb munkakkal mint amit most csinal kint) vagy szerzek itthon munkatapasztalatot (4-5 ev) egy elismert nagyob b cegnel (hasznalhato referencia: nem kell magyarazkodni hogy mi az hogy Kinizsi Takarek, vagy OTP a kulfoldieknek, sajnos ilyen a vilag) es utanna adom el magam kint sokkal sokkal tobb penzert na es nem recepcioskent hanem valami dep leaderkent, vagy controlelrkent valoban elorelepve. Ezt akar meg lehet tenni itthonrol si kikuldetessel.

Persze ehehz tervezes es ujratervezes, esetleg atkepzes, vagy masik BSc netan a lesajnalt masok alltal csinalt MSc kell melelte meg valamilyen szakmai melo de nem pultos munka az biztos.

Szerintem jobb hogy most kapta az elso pofont az elettol de remelem nem fonoknek jon vissza azon hotelen keresztul a magyar reszere, mert akkro nem lennek azon emberek helyeben akiken atgazol majd sertodottsegeben itthon es kirugat. Na es persze ezzel pontosan olyanna valik o maga mint akik elol elmenekult itthonrol. :)

Szoval szociologiai, nehany embrekkel, tarsadalommal kapcsolatos tanulmanyok, tapasztalas vagy csak naaagy beszelgetesek ertelmes , megelt emberekkel sokat segitene ha mar magad nem tanulsz magad vagy masok hibaibol.

dr kíváncsivagyok 2013.09.09. 22:55:05

"(Igen, én a fizetős felsőoktatásra szavaztam a népszavazáson, pedig a szüleim nem tudták volna fizetni, de a sleppje így nem kerülne be. Szerintem.)"

Patkány módjára , mivel téged már ( végzősként ) nem érintett...úgy -e ?,

Che_007 2013.09.09. 22:55:33

Taxomukke:

Igen en is ezt erzem ki a fenti cikkbol. Szimplan kisut az elet nem ertese. Az biztos hogy eleg sokat kell meg tanulnia a tarsadalomrol. Az ilyen karrieristaktol kell tartani mert csak azt tartja elkepzeljhetonek hogy ugy jo ahogy o csinalja mindenki mas csak slep. Nem mondom, hogy nincsen masoknak es nekem sem ilyen gondolatom keserveinmben, de tulelpek rajtuk es osszeszedem magam (nem 3 honapig sorozok hetvegente az MSc be menekulo haverokkal).

Egyszeruen az igeneyek sokkal meghaladottabak a lehetosegeknel. Eltem angliaban mernokkent de nem 22 evesen vartam el hogy megvaltokent kezeljenek es ismerjenek el es legyen meg sokminden (lakas es nem szoba, meg jo fozetes meg jo baartno...) . KIntiekbol en megtanukltam ott Londonban az atlag fiataloknak osszesegeben sokkal szarabb mert sokmindnekivel kelle versenyezniuk mind amellette, hogy mega levegoert is eszement penzeket kell fizetni igy 30 evesen egy ottani BGF -es BSc vel bizony szombat eset a metron kannabol fogod a loret inni haverokkal a belvarosba robogva ... Mert szimplan nem fizetheted meg. Azert a BGV nem a A Cambridge University. alapvetoen ez a baj hogy nalunk a fiatalok abbol indulnak ki amit a nyugati sikerfilmekbol nyomnak. elvegzed es tuti allas kocsi, no meg lakas (persze eszement sokat teszel erte, OKJ..). Nem ez nem igy megy ha csak egy BGF ed van. Akkro az van hogy 26-27 eves korodik szoba van esetleg kis lakas es gyujtesz tanfolyamokra es tanulsz meg jelentkezel alalsokra egyfolyaban es a lehetosegeken keresztil megtobbet tanulsz. Projektelsz. Majd kb 28 evesn megfogod az Isten labat ami talan 2-3 evig megy aztan jon vmi krakh ami visszavet es ekkro kell esznel lenned hogy ez normalis, barkivel megtortenhet igy veled is hogy becsodol alattad egy ceg vagy epp eladjak foluled vagy epp jon egy uj fonok aki hozza a haverjait teged meg lerak csicskanak vagy ha jobbe nnel akkro kirug az elso honapban ... Ez elmondanm kint is elofordul. Igaz itthon mostanaban hatvanyozottabban.

Egy jo dontese van ha mar kiment nem London (az tenyleg szar hely a fentiek miatt es nagyob is a verseny, stresszesebb barmiben, es meg eszement draga, lehuzo mindnen szinten)

Az elet nem mindenkinek csak felfele. Mast nem ezt meg foglya tanulni kint hiszen az biztos a mostani melo koszono vioszonyban sem lehet amit anno itt hagyott. VAn akinek ki kell menni kulfoldre azert hogy megtanulja ezt. En is ezt tettem :D

Fekete Pestis 2013.09.09. 22:55:34

@charlieharper:

hehe, én nemrég beszéltem az egyik fönökkel, hogy nem elég kvantitatív a munkám, és hogy nem tudok olyan teljesítményt nyújtani, amit a nevemhez kötnek.
És tudod mit válaszolt ?
Na mit ?
Hát azt, hogy miért akarok én olyan teljesítményt, amit a nevemhez kötnek, mert hogy az nem fontos.(hasonló a véleménye a publikációkról is.)

Egyébként ez a bácsi volt, aki megszüntette a konferenciákat, merthogy "az úgyis csak viszi a pénzt".

user137 2013.09.09. 23:20:09

@PannonBoy: még nála is ütősebb? úgyérted te egyből recis lehetnél a pohárszedés kihagyásával? b0cs :D

Bonjour 2013.09.09. 23:22:51

@Zoole: jo azert leforditom megis :)) : tele van sotet libaval, de tisztelet a kivetelnek
:)))))

PannonBoy 2013.09.09. 23:24:20

@user137: Magyarországi viszonlyatban igen. Viszont sajna az UK-ban (és máshol sem) nem sokat (azaz szinte semmit) nem ér a magyar diploma. Valahol ez kimondottan bosszantó.

Latcho Rom 2013.09.09. 23:25:37

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Nem bizonyitott, vagy tudsz valami 100 szazalekos forrast, nem CIA propahantat Guevararol?

Latcho Rom 2013.09.09. 23:27:56

@Catoo: hasonlo erzesem volt a posztot olvasva. De irasbol balgasag egy embert megitelni, csak abbol.

pappito · http://pappito.com 2013.09.09. 23:28:43

" fizetős felsőoktatásra szavaztam a népszavazáson, pedig a szüleim nem tudták volna fizetni, de a sleppje így nem kerülne be."

a slepp nem azt jelenti amire a szerző gondolni méltóztatott

"Én meg a könyveléshez értek ugyan, de eret vágnék, ha azt kéne csinálnom."

eret a doktor vágott, amire gondoltál az a "felvágnám az ereimet"

egyébként meg sok sikert, jól csinálod (csak ne használj olyan kifejezéseket amelyeknek nem tudod a jelentését :)

SzZoole 2013.09.09. 23:29:53

@Bonjour: ertem en,tudok a sorok kozt olvasni,azert mert nincs diplomam:)))

Bonjour 2013.09.09. 23:33:48

@charlieharper: hat ahol levadaszni kell az embereket, ez ertheto is. De ez ugye azt feltetelezi, hogy a dönteshozók tisztaban vannak azzal, hogy minoseget adnak, azt csak kepzett, tehetseges, etc munkatarsakkal lehet es vegul azt, hogy lesz, aki ezt megfizeti vagy maskeppen bevetelt general.
Mo-n ebbol egyik sem tendencia. Legyen olcso, alazatos, fuggjon anyagilag (ne tudjon arrebbmenni), papirja meglegyen, es a kotelezoek.
Persze vannak kivetelek mindig.

Bonjour 2013.09.09. 23:59:38

@Zoole: jojo, megint vicceltem. Eleg rosszul csinalom.
Na de diploma. Igen, idoigenyes dolog es neha szukseges es elengedhetetlen a celunkhoz, melyre rendelve erezzuk magunkat. Viszont sokkal obbszor teljesen felesleges eroltetni, mert tehetsegunknek vagy igenyunknek masra van szuksege. Mert az emberi nagysagot, a nem matematikailag merheto iq-t es eq-t ott sem osztogatnak, semmilyen egyetemen. Konyv sincs ra.
En is dolgoztam anno fizikai munkat, es barmikor bevallalom, ha a szukseg ugy hozza. Merhetetlenul szabadabban erzi magat az embernek, ha ezt felimeri.

pappito · http://pappito.com 2013.09.10. 00:53:56

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: "Alapvető lelki kompenzálás ez. Hiszen mindenki tudja, hogy szar dolog 10 emberrel együtt élni szar helyen. Ezt nehéz kibírni, így kell valami ok. Jó oknak hangzik "még így is jobb, mint otthon, ahol teljes a kilátástalanság"

ebben lehet valami, érdekes lenne tudni, hogy átlagosan mennyi időt laknak így az emberek? Mert ha mondjuk 2-3 hónapot, akkor azért az nem olyan nagy kaland, ahhoz képest, hogy milyen lehetőségeket érhetnek el helyben. Persze a kényelmes otthonból nézve ez rémálom, de a komfortot beáldozni (keményebb kompromisszumokat kötni) pár hónapra (feltéve h nincs gyerek) szerintem teljesen normális.

Aki már öt éve így lakik az persze fura nekem is :)

bkrissy1 2013.09.10. 04:54:40

megint egy ujabb kulfoldi siker sztori ahol kulfoldon minden szep es jo es Magyarorszag mennyire rossz. csak azt felejti el mindenki le irni hogy itt sem kolbaszbol van a kerites.
negy eve elek angliaban itt vegeztem az egyetemet de sajnos azt kell tapasztalnom hogy itt sem sokkal masabb a helyzet, friss diplomaskent minimalis tapasztalattal nagyon nehez munkat kapni.
munka van boltokban gyorsettermekben barokban stb amibol meg lehet elni nem is rosszul de en nem ezert szereztem diplomat.
szoval mielott valaki neki vagna nagy remenyekkel ilyen siker sztorik olvasasa utan annak ne legyenek hiu abrandjai h kulfoldon minden szep es jo.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.09.10. 06:36:23

@bkrissy1: Hm... hát azért akkor benned is lehet jócskán hiba.
Talán, nem vagy eléggé agilis.
Azt tudomásul kell venni, hogy a sült galamb sehol sem repül a szádba, a munka nagyon ritkán keres meg.
:)
A poszthoz: jó kis írás.
:)
Látszik, hogy az író nem a vak szerencsére bízta magát. Remélem lesz még folytatása, a vége picit kurta.
Gratula és sok sikert!

Bonjour 2013.09.10. 06:58:03

@tilmir: na vegre, egy pozitiv komment :))).
Szerintem meg nagyon fiatal, azert fura a stilusa, de nincs vele baj.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.09.10. 07:04:25

@Bonjour: Bevallom, nem olvastam el a hozzászólásokat, mert "be vagyok havazva", de nekem semmi bajom sem volt vele. Igaz, éppen ebben a korban vagyok a gyerekeim által, nekem nincs vele bajom. :)

Fekete Pestis 2013.09.10. 07:56:33

A poszthoz : igaz hogy kicsit kategorikusan (sarkosan) fogalmaz [egy kicsit a mindent fehéren-feketén lát c. effekt], de alapjában véve szimpatikus.
Igen, küzdeni kell. Igen, ne legyünk álszentek: van a "slepp", ahogy ö mondja.
Mindegy, 10 év múlva már tudni fogja, hogy van szürke szín is. Succes.

rezsoatya (törölt) 2013.09.10. 08:13:28

@Fekete Pestis: sot! Nem csak szurke. Nem csak arnyalatok vannak! Szines a vilag!

2013.09.10. 08:15:04

@Fekete Pestis: ilyen munkamoralt Londonban csak az RBSnel hallani. Amugy nem divik, GSnel eppenhogy elvart volt, Lehmansnal is.

pafff 2013.09.10. 08:52:17

@purple ragdoll:

no, nem akartalak megbántani ám. az az igazság, hogy nagyon sok ilyen kommentet látok, sok ilyen emberrel találkozok, és jellemzően mindegyiknek az a véleménye, hogy lehetetlen itt munkát találni, vagy csak ismerőssel lehet, stb. mindenki csak sír, ahelyett hogy tenne valamit. a volt évfolyamtársaim is sírnak stabilan 24/7, mert nem hívták be őket a 2 db felsővezetői pozira elküldött CV után. tudni kell, hogy mire vagy képes és mire van reális esélyed, utána lehet melót találni. és nem nehéz jó melót szerezni egyáltalán, sőt, olyat is lehet, amivel utána mehetsz külföldre.

én mindössze azért próbálkozok itthon kezdésnek, mert szükségem van kezdőtőkére. 22 éves vagyok, és 16 éves korom óta akarok külföldön tanulni/dolgozni/stb. éltem is már londonban, rómában hónapokat, szóval nem a külföldretávozással van a gondom. :))
sőt, apukám kint lakik Hull mellett, szóval bármikor mehetnék, egyszerűen csak frankón fog kinézni az önéletrajzomban a mostani tapasztalatom:D meg mondjuk nem feltétlen akarok arrafelé orientálódni, mert depresszív leszek a 'szitálóesős' időtől.
egyszerűen csak ugyanazt a mentalitást láttam a kommentjeidben, mint a már említett évfolyamtársaimnál. és ez engem zavar.

ettől függetlenül elnézést, ha megbántottalak.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.09.10. 09:03:48

@tildy:): A barátnő lepattintását - aki ugye megérdemelte - már nem is említettem, ott van egy kis hátbaszúrás, egy kis előre gondolás, hátha az ex is olvassa a posztját... De nem biztos, hogy igazam van. Egyébként van folytatása a posztnak, abból azért kikerekedik a történet.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.09.10. 09:11:01

@tilmir: Volt folytatása, amit a poszt elején linkel is.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.09.10. 09:15:02

@Che_007: A szerző ezt megelőző (de időben követő) posztjából: "Aztán ahogy a repülő felszállt Budapestről kezdtem várni, hogy újra a könnyed és önfeledt brit levegőt szívhassam. Ahogy Londonba értem, tudtam, hogy jól döntöttem. Az arcok, a tekintetek, a rezgés megváltozott. Tudom, hogy Budapest megér nem egy, de több estet és a szívem is húz...

De azt is tudom, hogy a mindennapi élet havi nettó 250.000 forint alatt nem hogy nem habos torta, de még egy száraz pogácsának sem hívnám. És akkor megint visszatértem lélekben oda, ahol az ország tart szellemben... Havi 200 pengő fixszel az ember könnyen viccel. És én szeretek viccelni, de az életem komolyan élem."

Szóval nem valószínű, hogy itthoni szállodaigazgatóként találkozol vele a közeljövőben...

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.10. 09:15:34

@shakti_rom:

Kubában éltem 6 évet, még olyan embert is ismertem, aki személyesen ismerte Chet.

Che vízióval rendelkező, nagyformátumú ember volt.

A “vízióval” rendelkező politikus eleve általában csendes elmebeteg, majd a hatalomra jutás után ez az állapot fokozódik. Ezt a fokozatot a hisztéria és a kényszeres cselekvés jellemzi.

Che legjobb barátjánál, Fidelnél ez úgy volt, hogy átlag évente kitalált valami egészen újat, egy rakás pénzt költött arra, majd megunta, félbehagyta, s kitalált egy még újabb valamit. Ez ment nagyjából 1990-ig. Ma is menne, de már nem jön az ajándékpénz Moszkvából naponta kétszer, így kénytelenek voltak abbahagyni azóta a legvadabb “forradalmi” elvek mindennapos gyakorlását.

Che ehhez képesebb nagyobb formátumú egyéniség volt, súlyosabb eset, mely nem elégszik meg a csendes elmebetegséges kényszeres cselekedetekkel, hanem bónuszként dühöngő elmebeteg módjára mindenkit saját kezűleg szeretne likvidálni, aki nem ért egyet az egyetlen igaz ideológiával, azaz az ő pillanatnyi elgondolásaival.

Sok egyébként Fidelt utáló kubai mondja ma is, hogy Fidel kevés pozitív cselekedeteinek egyike az, hogy végülis elküldte Che-t oda ahová való volt: a sírba. Ugyanis Che-hez képest Fidel kifejezetten mérsékelt ember volt. Pl. több “zseniális” Che-tervet is leállított időben: többek között a kubai pénz megszüntetését, a Kubai Nemzeti Bank valuta- és aranytartalékának megsemmisítését, valamint a 14-65 közötti férfiak és nők részére a munka-sorkatonaság bevezetését (magyarul: állami rabszolgaság).

Nagyjából a hatvanas évek közepéig azért Che elég szabadon garázdálkozhatott a kubai gazdasági életben, de aztán leszóltak Moszkvából, hogy nem fognak pénzt adni, ha egy dühöngő elmebeteg a kubai gazdaság fő vezetője. Che pl. kijelentette akkoriban, hogy a Szovjetúnióban kapitalizmus van, ugyanis a tervgazdaság valójában kapitalizmus, mert az igazi komunista társadalomban nincs pénz, ott önkéntes forradalmi munkahadseregek dolgoznak, a forradalmi hevületű emberek meg eleve ÉRZIK a hevületüknek köszönhetően, hogy mit kell termelni, ezért nem kell semmit sem irányítani, sem nyilvántartani, egyetlen feladata a hatalomnak golyót röpíteni az ellenforradalmárok fejébe, márpedig mindenki ellenforradalmár, aki szerint Che ötletei nem 100 %-ban jók.

Aztán miután kitúrták a főhatalomból Kubában, Che megpróbált új “forradalmat” szervezni, egyszerre két kontinensen is. Dehát az emberek sehol sem kértek az ő forradalmából. Végülis a Bolíviában “forradalmi adóból” (azaz lopásból) élő Che-gárdistákat megelégelték a helyi indián földművesek, s kihívták ellenük a rendőri szerveket, melyek sikeresen ártalmatlanították is a tucatnyi lumpenforradalmárt. Az életéért gyáván könyörgő Che-t fájdalommentesen likvidálták. A hős neve, aki megszabadította a világot az önjelölt gyilkos messiástól: Mario Terán. Nem tett sokat, de tettével jobb lett a világ.

Latcho Rom 2013.09.10. 11:17:59

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Latom ezt a szosszenetet felmelegitetted regebbrol.

Maradt volna Battista, amerika kupleraja Kuba? Nem szeretnem Azt a Kubat, ezt a Kubat igen. Mar nem kell sokat varni, mindent el fog onteni a Yam corporacio, az amerikai reszortok.

Latcho Rom 2013.09.10. 11:19:34

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Tudod mennyi volt a verdij a cia-tol, amit a "hosok" kaptak Che kivegzesert?

purple ragdoll 2013.09.10. 11:43:26

@pafff: Nem bántottál meg. :) Bár még gondolkozom, hogy megsértődjek-e azon, hogy rinyálósnak minősítetted a kommentemet. :D Egyébként néha rinyálok, főleg, ha olyan külső dolog tesz keresztbe, amin nem tudok változtatni.
Az előző kommentjeimet elolvasva láthatod, hogy szerintem a gazdaságtudományi képzéseken végzetteknek (erről írt a posztoló, én is ebben vagyok, ezért emeltem ezt ki) még mindig nagy a felvevőpiaca, és ez véleményem szerint még így is lesz egy pár évig. Ezért sem értettem, hogy nálam speciálisabb helyzete ellenére (több nyelven beszél, mint én; szakmai tapasztalat), miért nem próbálkozott tovább itthon.
A "nem mindenki tudja megoldani" része a hozzászólásomnak pedig a te történetedre reflektálás, mert én nem hiszem, hogy meg tudtam volna oldani. Alapvetően ez sem rinyálás, csak ténymegállapítás.
Én nem várom a sült galambot 2 állásra való jelentkezés után. Az említett szervezeten keresztül 100+ helyre küldtük ki az önéletrajzomat, a LinkedIn-en és máshol talált állásajánlatok száma, amikre szintén kiküldtem, meghaladja a 20-at. Május elején írtam alá a szerződést a szervezettel, pénzt is fektettem bele (amit nem fizetnek vissza), így kicsit pipa vagyok, hogy eddig nem jött össze a dolog. Volt kb. 5 interjúm, 3-nál a 2. körre várok (ezek külföldi helyek), ma voltam itthon egyen, de most sürgősen kell egy hely, így lehet, mérlegelnem kell: a biztos, kevésbé izgalmas állás vagy a kreatívabb, ami bizonytalan. Nem beszélve a vízumigénylés procedúrájáról.. A másik, mint említettem, párom külföldön van, így a külföldi munka nekem nem csak a CV felturbózására kellene, hanem hogy vele együtt tudjak lenni.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.10. 11:53:04

@shakti_rom:

Reméljük így lesz. Ugyanis ha visszajönne Batista Kubája, az sokszoros javulást jelentene a kubai népnek.

2013.09.10. 22:47:57

@shakti_rom: bar nem engem kerdeztel, de Maxval ott elte a teenager kor egy reszet. Kulugyes szulok.

M. Péter 2013.09.11. 02:13:20

@shakti_rom: A jegyrendszernem köszönhetően a kubaik egészségesebben esznek, mint az amerikaiak. Meg azt se tartom elképzelhetetlennek, hogy manipuláljak a statisztikát.

Latcho Rom 2013.09.11. 03:20:38

@M. Péter: Ne feledd el az ingyenes - nyugat altal is elismert ingyenes orvosi ellatast.

Teny, meg a kutyak s tehenek is sovanyak ott, nincs felesleg.

A majdnem 100 szazalekos iras-olvasast majd kihagytam.

Egyik karibi vagy delamerikai orszag sincs ezekhez az adatokhoz kozel. Visszamenni a Baptista idokbe? Nem hujek...

Latcho Rom 2013.09.11. 03:22:51

Fogalmam sincs hogy Chavez nelkul hogy fogjak megoldani az energia hianyukat.
Bar csatlakoznanak Kanadahoz, quebec meg mehet a verbe :)

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.11. 09:10:09

@shakti_rom:

Apám ott dolgozott.

Ez a statisztika pedig eleve csúsztatás.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.11. 09:13:38

@shakti_rom:

A havannai véreskezű elnyomó rezsim apologétáinak kedvenc szokásuk, hogy a jó kubai egészségügyi adatokra hivatkoznak. Csak elfelejtenek néhány egyszerű összehasonlítást megtenni…

Várható élettartam (1960)
Világátlag 50 év
Karibi térség átlaga 56 év
Kuba 64 év

Várható élettartam (2007)
Világátlag 69 év
Karibi térség átlaga 73 év
Kuba 78 év

Gyermekhalandóság (1960)
Fejlett világ átlaga 43 ezrelék
Karibi térség átlaga 155 ezrelék
Kuba 54 ezrelék

Gyermekhalandóság (2007)
Fejlett világ átlaga 6 ezrelék
Karibi térség átlaga 27 ezrelék
Kuba 7 ezrelék

A táblázatokból világosan látszik: Kuba sikeresen megtartotta eleve vezető helyét a térségben, azaz teljesen hamis a kasztróista propaganda, mely az állítólag nyomorgó, betegségekben szenvedő országot elvezette a jólét és egészség felé.

Hozzá kell tenni: a valódi kubai adatok bizonyára rosszabbak a hivatalosan közzétetteknél, hiszen a kommunista statisztika nem igazán megbízható (a kubai gyermekhalandóság-statisztika pl. bizonyítottan kozmetikázott), de még a hivatalos adatok is azt mutatják, hogy a kommunista vezetés nem ért el semmilyen kiemelkedő sikert, hacsak nem tekinthető sikernek, hogy az eleve jó egészségügyi helyzetet nem rontotta le.

NemNick 2013.09.11. 13:12:56

@zöldeketbeszélek: "Komolyan nem lehet Budapesten ennél kevésbé 'megalázó' munkát találni diplomával, tapasztalattal, nyelvtudással? "

A nicked válaszol.

Amit nem értesz/veszel észre az az, hogy egy értelmes ember hozzáállása az, hogy ha már megalázó munkát vállal el, legalább fizessék meg.
Itthon ez nincs így.

Így marad a külföld, ahol látod, hogy a meló nem jó - de gyűlik legalább a pénz. Ami, kint, lehet szintén "megalázó", így nem élsz nagylábon (ld. a cikket) - de itthon az még jó pénz.

És akkor még ott tartasz, hogy itthonra gyűjtesz.

Aztán, persze, mikor látod, hogy kint lehet boldogulni - nem tekint bűnözőnek az ottani APEH, nem csesztet a rendőr feleslegesen, a bürokrácia, bár bürokrácia, de legalább működik stb. - akkor a következő lépcső, hogy kint maradsz.

Csak egy darabig, persze, amíg egzisztenciát nem teremtesz, amit hazahozol - hiszen itthon is élnek jól emberek.

Aztán....

Csak a saját ismerettségi körömből négy-öt embert tudnék mondani, aki ezeken a lépcsőkön gyalogol.

Tavasszal hallottam egy konferencián: ma, Magyarországon, az átlagos álláskeresési idő 17,5 _hónap_ (és ez nemcsak a borsodi szalagmunkások átlaga!) és a munkahelyek majdnem 80%-át ismerettségi alapon töltik be.

Örülj neki, hogy nem vagy érintett.

Latcho Rom 2013.09.11. 17:41:06

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Valoban..ott nottel fel, Fidelnek vannak ilyen vasporos verzeskezu dumai a teren :-))

Dr. Panasz Muki 2013.10.16. 10:48:35

@Bonjour: hehehe :D aha. És a doktori címem? ;)))

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása