oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. szeptember 02. 06:43,  Először éreztem, hogy nem akarok visszajönni 374 komment

2013. szeptember 02. 06:43 Határátkelő

Először éreztem, hogy nem akarok visszajönni

Vége a nyaralásoknak, lassan mindenki visszatér a normál kerékvágásba, de ilyenkor még egyszer végiggondoljuk, milyen élmények is értek minket a nyár folyamán. Így tett Bence is, aki Walesből látogatott haza és bár élményei inkább pozitívak voltak, a végkövetkeztetés mégis más lett.

Balaton 2.jpg

„Másfél éve élek Walesben. Sokadszorra utazom haza Magyarországra. Mégis először éreztem, hogy nem akarok visszajönni.

Az agyam mindig is túlságosan kordában tartotta a szívem, bármilyen dologról is legyen szó, így újra felültem a repülőre. Azt az érzést, hogy újra elhagyom az országot és megint egyedül vagyok a reptéren mindig sikerül elfeledtetnem magammal a régi repteres barátaimnak köszönhetően. Mikor pedig az átszállásra várok, már újra érzem a pozitív lüktetést a szívemben és tudom, hogy jó úton haladok. De ne szaladjunk ennyire előre...

Két hét otthon, a régi szobámban a szülőknél. Semmi sem változott. A dolgaim ugyanúgy a polcokon, a kis előváros hangulata is a régi. (Többek között ez volt az ok, amiért elmentem.) A szülők mindent megfőznek, amit csak kérek, szinte naponta járunk cukrászdába.

Öröm az ürömben, hogy szüleim évtizedek óta külön élnek és anyáék épp Horvátországban nyaralnak, tehát az első napok elkényeztetését én kétszer fogom átélni. Aztán három nap otthonlét után jön az unalom és az első egynapos kiruccanás a fővárosba.

Itt már árnyaltabb a kép

Kifizetem a 24 órás budapesti jegyet, ami itthon egy vagyonnak tűnt, átszámolva viszont alig drágább, mint a cardiffi helyi jegy, ami naptári napra érvényes és ott nem percenként járnak a buszok, villamosok, trolik.

A sorban kéretlenül segítek pár turistának, akik rettentő hálásak, lévén ez odahaza alig történik meg. A villamosra felszállva azonban mellém ül egy kissé áporodott szagú férfi, aki mindenkivel megpróbál szóba elegyedni. A legtöbben keresztül néznek rajta vagy rosszabb esetben inzultálva szólnak vissza neki, onnantól kezdve magát tartja szóval.

A Szabadság hídon átkelve előkerül egy mobiltelefon, amivel fényképezni kezdi a szemben álló huszonéves lányt. Úticélom a belváros belvárosa, ahol az aluljárók legrosszabb rémálmaimat idézik plusz 4D reményében a szagok is terjengenek...

Hajvágás és szemvizsgálat – olcsóbban jobbat

Hajvágás a régi legkedvesebb fodrászomnál. Kellemeset a hasznossal: kint 25 fontot kérnek egy vágásért, míg Budapesten mindez kevesebb, mint 6 fontból megoldott és a végeredmény az árkülönbséggel fordítottan arányos. Kontaktlencse szemvizsgálattal, mivel elvből nem fizetek 50 fontot egy vizsgálatért és a direct debitet sem nekem találták ki.

Találkozom a régi barátokkal, akik még az egyetemet tapossák vagy a saját családi vállalkozásokban kaptak munkát. (Vajon én ezért mentem el? Kedvem nem volt tovább tanulni, a családban pedig senkinek sem volt vállalkozása...)

Ahogy előtörnek az egy év alatt felgyülemlett pletykák, történések (esküvők!!!, szerelmek, bánatok) az olcsó magyar alkohol is egyre fogy. Este kiülünk a Gödörhöz, ahol belőlem előtör a haza hiánya. Ilyen Wales-ben nincs.

Fülledt nyári éjszakák, jól és kevésbé jól öltözött fiatalok a legkülönbözőbb stílusokban együtt ülnek, iszogatnak és beszélgetnek, hajnali villamosozás. Ez az, ami hiányzik. A fiatalok pedig vonzóak. Hiába, itt nőttél fel, ez az életérzés és ennek megtestesítői azok, akik igazán tetszenek és bejönnek...

Odakint talán sosem fogok párt találni magamnak. Aztán persze itt is megjelennek a keresetlen személyek, akik a már-már szlogenné vált „nincs egy cigid véletlenül?" félmondattal, majd fél élettörténetükkel félbe szakítják az emlékek áramlását.

Balatoni tapasztalatok

A két hét alatt volt lehetőségem a család egy kisebb részével lelátogatni a Balatonra. A vonatjegy szintén otthon hatalmas összegnek tűnt. Most elcsodálkoztam, hogy ugyanannyiba kerül a jegy a „Katica" sebesvonatra, ami légkondis, ingyen wifis (Nagy-Britanniában ez csak az első osztályon jár! ahová a jegy ára is prémium kategória), teljesen felújított, mint a „Kékhullám" ezer éves tipikusan MÁV-szagú leharcolt kocsijaira, ami egyik feljebb felsorolt szolgáltatást sem adja.

A vonat 20 perc késéssel totyogott végig az északi parton, de hát lássuk be ez a First Great Western-nél sem ritka. (Viszont a budapesti elővárosi 65 perces késést még mindig nem bírom a pici agyammal felfogni.)

A balatoni árak nyugaton élő magyarként egyáltalán nem tűntek rémisztőnek. 550 egy lángosért, 100 forint egy palacsintáért és 350 egy jégkásáért nekem barátságosnak tűnt. Öcsém viszont meggondolta párszor, hogy mire kölcsön a zsebpénzéből. Jól esett meghívni őt és látni a ragyogó szemeket — nekem pedig egyáltalán nem esett ez nehezemre.

Budapest szép, az emberek barátságtalanok

Hazautazván elvittem a szülőket a szállodalánc otthoni tagjához ebédelni. Rádöbbentem, hogy milyen szép is a város, csak az emberek barátságtalanok, de okuk is van rá bőven. Mosoly sehol az arcokon, aki nem kerüli a tekinteteket az agresszívan és provokálóan néz bele az arcodba és jobb esetben nem szólít le valami oda nem illő megjegyzéssel.

Ezt az ebédet megint könnyű volt kifizetni a fizetésemből, de az otthonragadtak vajon hányszor járnak csak úgy el ebédelgetni a Duna-partra? Vajon ez az oka a megfeszült arcoknak?

Utolsó napomon elugrottam a városi sztk-ba, ahol kiszervezetten működik a labor. Minden évben csináltatok anya unszolására teljes vérképet. Nagy-Britanniában a vérvétel az utolsó mentsvár vizsgálat, amire elküldenek, hiába imádkozol az orvosnak.

Felkészültem, gondosan kiszámoltam az 5.400 forintot (15 és fél font szintén teljesen elfogadható a kinti fizetésből), amibe a vizsgálat kerül számlástul bárkinek, hogy az OEP-nek még a hírét se kelljen hallanom. Örültem, hogy kifizethettem ezt a pénzt, mert az NHS-hez képest isteni kiszolgálást kaptam a vérvevő nénitől.

Aztán ahogy a repülő felszállt Budapestről kezdtem várni, hogy újra a könnyed és önfeledt brit levegőt szívhassam. Ahogy Londonba értem, tudtam, hogy jól döntöttem. Az arcok, a tekintetek, a rezgés megváltozott. Tudom, hogy Budapest megér nem egy, de több estet és a szívem is húz...

De azt is tudom, hogy a mindennapi élet havi nettó 250.000 forint alatt nem hogy nem habos torta, de még egy száraz pogácsának sem hívnám. És akkor megint visszatértem lélekben oda, ahol az ország tart szellemben... Havi 200 pengő fixszel az ember könnyen viccel. És én szeretek viccelni, de az életem komolyan élem."

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország Nagy-Britannia Wales

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr425488086

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Miért nem fogok Németországban szavazni?! 2013.09.02. 08:24:51

Egy emigráns vagyok csupán a sok közül, ki magyar honból Németbe került. Bár úgy döntöttem, itt is maradok (minimum jövőig), én akkor is otthon szavazok. Itt még ebben a hónapban lesznek parlamenti választások, és én nem fogok szavazni. Az ok nem...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SzZoole 2013.09.02. 22:38:07

@charlieharper: ma harom uzenetet kuldtem neked meg napkozben de mind elszallt valamilyen oknal fogva

2013.09.02. 22:39:05

@Zoole: mesz Silverstonera?

SzZoole 2013.09.02. 22:39:27

Most meg mar faradt is vagyok mert magamnak kuldok ezenetet

SzZoole 2013.09.02. 22:43:03

@charlieharper: az SLS AMG tesztnapra gondolsz?Te is kaptal meghivot?

2013.09.02. 22:43:50

@Barátusz: Humm... Lehet hogy felreerthetoen fogalmaztam? Teljesen egyetertek veled, pont ezert linkeltem be a cikket. De tudod mit, felejtsuk el az egeszet, azota tovabb olvasgattam az Evening Standard-et es talaltam egy sokkal erdekesebb hirt, mindenkinek ajanlom: 'Man banned from every farm in the country after admitting sex with goat'

www.standard.co.uk/news/uk/man-banned-from-every-farm-in-the-country-after-admitting-sex-with-goat-8775808.html

2013.09.02. 22:45:30

@Mirjam2: 'Newman, of Devizes, Wilts, was ordered to keep away from farm animals and stay indoors after 7pm.'

'In a similar unrelated case, last year father of three Nicholas Saunders was convicted of having sex with his ex-wife's dog.'

2013.09.02. 22:47:27

@Zoole: kaptam, meg valami guided tourra is esSmartra (Brabus) is

BTBTBT 2013.09.02. 22:47:51

@Mirjam2:
So typical. Bulvár.
Mikor születik meg a kapcsolat gyümölcse? :)))

BTBTBT 2013.09.02. 22:50:11

@Mirjam2:
Érdekes lenne megtudni, hogy a többi bulvárlaphoz hasonlóan a történetek hány százalékát találja ki az ES szerkesztősége?

Inkább az ex-feleség kutyáját dugja, mint a saját gyerekeit. Pedig az a kutya vissza is haraphat.

2013.09.02. 22:50:17

@Barátusz: Ja, ertem. Hat a baratnom megadta nekik a londoni cimet, erre ide postaznak neki rendkivul fontos kuldemenyeket :). Ez csak annak a jele lehet hogy Magyarorszag tenyleg jol teljesit; nem tudom elkepzelni hogy pl. a brit kormany reszerol barki arra koltene penzt hogy nekem 'first class' leveleket postazzanak kulfoldre. De bezzeg a magyar allamnak van penze ra.

33621 2013.09.02. 22:51:51

@charlieharper:
Ha elmész erre a tesztre azt megírhatnád a Totalcaros fiuknak is hátha ők nem jutottak el oda!

BTBTBT 2013.09.02. 22:54:14

@Mirjam2:
Ezért nem kell semmiféle magyar hatóságnak megadni az itteni címet. Ami persze akár sűrűn is változhat - az egyén körülményeitől és lehetőségeitől függően.

Gondolkodtam azon, hogy a londoni követségen igényeljem-e az útlevelelet, de egyrészt - paranoia nélkül - felmerült bennem, hogy hátha küldik is a hazaiaknak az itteni címemet, másrészt amikor megláttam, hogy milyen költsége van innen, inkább otthon kértem időpontot, és szépen, mosolyogva besétáltam az okmányirodába.

2013.09.02. 22:54:19

@Barátusz: 'Inkább az ex-feleség kutyáját dugja, mint a saját gyerekeit.'

Ez az - nem is ertem miert buncselekmeny. Ha a kutyat nem zavarja... Nem igazan veszelyes a tarsadalomra, vagy igen? Es hogy lehet ilyesmit bizonyitani - a kutya tanuskodott? Konnyen lehet hogy az ES szerkesztosege talalja ki az ilyen hireket mikor ki kell tolteni egy fel oldalt a lapban - meg egy kep is volt a cikkhez egy kecskerol, azzal az alairassal hogy 'Victim: A goat' :)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.09.02. 22:56:19

@Mirjam2: Erdekes, lehet rossz az angolom, de mintha kicsit mas lenne a cikkben.

2013.09.02. 22:56:38

@Barátusz: En elvbol nem adok meg a magyar hatosagoknak semmilyen cimet, biztos ami biztos. Meg a budapesti lakasomba sem vagyok hivatalosan bejelentve. Lehet hogy en vagyok a paranoid, de nem szeretnem ha tudnak a cimemet.

SzZoole 2013.09.02. 22:56:48

@charlieharper: nevetni fogsz de itt Hemelben a Tesco parkolojaban volt szerencsem egy Smart ForFour Brabushoz tenyleg eleg brutal volt,a nejemnek is egy ForFourja van de a ketto kozt oriasi a kulombseg,de meg en sem allnek ki az enyemel egy gyosulasra ellene:)))

BTBTBT 2013.09.02. 22:57:46

@Mirjam2:
Azért, mert a nagy PC-ség közepette a kutya, mint élőlény, személyiségi jogai sérültek. Nemi erőszak! :)
Meg azóta pszichiáterhez is be kellett utalni szegény patást. :)

A Daily Mail netes kiadása irtózatosabb. Az egyik angol kolléganőm szokta olvasgatni, én meg csak röhögök azon a sok baromságon, ami a címekből lejön.

BTBTBT 2013.09.02. 23:00:22

Márhogy a kecske a patás, nem a kutya, mielőtt valaki felhívja erre a figyelmemet.

@Mirjam2:
Akkor hogy lehet a tulajdonodban a pesti lakás, ha nem vagy oda bejelentve?

Te régebben eljöttél onnan, mint én. Még ha van is érdekeltséged ott, nem sok közük van ahhoz a mo.-i hatóságoknak, hogy te mivel és hol múlatod az életedet.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.09.02. 23:02:42

@Barátusz: Ott van. Szinesz ( egyik bekezdes , aspiring actor) .

En nem azt vettem ki , hogy a kormanyukat hibaztatna, ad 1, ad 2, a bbc-s urge posztolta a twitter posztot, nem o.

2013.09.02. 23:03:35

@tildy:): Biztosan nem rossz az angolod, egy csomo minden van a cikkben, en ezt az aspektust emeltem ki mert parhuzamot veltem felfedezni a latviai pasi mentalitasa es egyes posztoloke kozott; csunya nacionalista kormany hibaja hogy nincsenek allasok Latviaban, vagy hogy alacsony a fizetes. Tudom hogy alacsony a fizetes Kozep-Europaban, de miert nehez elhinni hogy ez nem allambacsi hibaja, hanem egyszeruen vannak gazdagabb orszagok es szegenyebb orszagok? Az orszag gazdasagi helyzete hosszu tortenelmi folyamat eredmenye illetve egy csomo tenyezo befolyasolja (foldrajz, asvanykincsek stb.), kicsit gyerekesnek tunik nekem ez a hozzaallas hogy 'az allam tehet rola hogy csak szar munkak vannak Latviaban 4 euro / oraert'.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.09.02. 23:04:52

@Barátusz: En nem kaptam, ugyfelkapun barkinek letilthato:)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.09.02. 23:07:32

@Mirjam2: "He added: “The market doesn’t offer me anything. It’s going to be a big struggle – people don’t understand.

“Do people want to wake up and clean dirt for four Euros per hour? I can’t cope with the mentality.”"
Erre gondolsz?
En nem latok itt lett kormanyra utalast.

BTBTBT 2013.09.02. 23:08:50

@tildy:):
Télleg! Nem figyeltem.
Viszont nem írtam, hogy a kormányukat hibáztatná. Hanem hogy derogált neki más meló.

Az "aspiring actor" többnyire kezdőt jelent, de nem csoda, ha 2 hónap alatt nem jött neki elegendő kapcsolati tőke Angliában.

És nem a saját kormányát kritizálta ez a "színész", hanem Davis-t piszkálta, hogy lehetett volna "professzionálisabb". Egy kis senki szól be.

2013.09.02. 23:09:44

@Barátusz: 'Akkor hogy lehet a tulajdonodban a pesti lakás, ha nem vagy oda bejelentve?'

Siman. Megvettem, nem jelentkeztem be, ennyi. Senki sincs bejelentve a lakcimre (kiveve ha az alberlo bejelentkezett, nem kerdeztem). Bar feltetelezem hogy ha nagyon akarnanak, megtalalnanak a tulajdoni lap alapjan. De nem akarok paranoid lenni... Egyelore semmi okuk ra hogy keressenek.

BTBTBT 2013.09.02. 23:12:09

@tildy:):
Nézd meg a "big struggle" fölötti bekezdést.
Nyamvadt kis csóka, aki azt hiszi, kóbászbó van a kerítés Londonban. :)

Ügyfélkapu? Azt se tudom, mi az. Persze sejtem, hogy valami netes ügintézés, de ilyesmivel sosem foglalkoztam/kellett foglalkoznom. Csak a fát sajnálom, mait kivágtak, hogy azt a barom levelet rányomtassák a papírra.

BTBTBT 2013.09.02. 23:13:52

@Mirjam2:
Éppen a tulajdoni lap miatt kérdeztem. Azon csak rajta van a neved.
Meg nyilván van nyoma az adásvételinek is, illetve az átutalásnak.

"Egyelore semmi okuk ra hogy keressenek."
Azt sosem tudhatod, mit találnak ki. :)

SzZoole 2013.09.02. 23:15:08

@charlieharper: hat,mit lehet ehez hozza szolni:))))bar en jobban szeretem a sedanokat,az uj S65- rol olvastal mar?most jon ki,csak nehany erdekeseg rola;v 12-es 6.2-es motor,580 LE,800 Nm nyomatek,4-Matic,es 0-100ra 3.8mp,azert ez sem piskota:a kovetkezo autom ez lessz vagy semmi mas:))))

2013.09.02. 23:15:24

@Barátusz: en orokoltem. Papiron, a mai napig Budapesten lakok.

Pitykeőrmester 2013.09.02. 23:17:46

@Mirjam2:

Nem mondod! Vicc ez az egész! Engem már a sírógörcs kerülget, ha az otthoni politikai elitre kell gondolni.

Ja, ma fel kellett hívnom a NAV-ot. A "kedves" telefonos ügyintéző hölgyike nem adhatott ki információt nekem a kérdésemre. Pedig volt ügyiratszámom és mindenem ahhoz, hogy azonosítható legyek. Azt merészelte mondani, hogy menjek be az irodájukba.... Pfff....nem fogják fel egyszerűen, hogy nem vagyok az országban.

2013.09.02. 23:18:27

@Zoole: nem erdekel, hogy a Clarkson mit mond majd ra. A nemet mernoki munka csucsa. Egyebkent az amerikai autokbol is azert van egy-ketto, ami tetszik, foleg a "lovas Ford". A lanyom hivja igy :)

2013.09.02. 23:18:46

@tildy:): Ok, akkor elemezzuk, elso bekezdes: 'A Latvian man (...) attacked his own country for its lack of job prospects.' Kesobb pedig azt mondja hogy csak a kormany nacionalista propagandaja hogy jol megy a gazdasag, es ezzel hozza osszefuggesbe hogy csak szarlapatolast lehet talalni orankent 4 euroert. Raadasul maga a Latvia Intezet reagalt az esetre es kerte hogy ne hasonlitsak az orszagot 'to the evil realm of Mordor in the Lord of the Rings'. Nyilvan ez a Tweet-re vonatkozik amit nem a latviai pasi kuldott, de az o esetevel osszefuggesben szuletett.

BTBTBT 2013.09.02. 23:21:50

@charlieharper:
De Mirjam vette a kecót, nem örökölte.

Öröklésnél is rávezetik az adataidat a tulajdoni lapra, nem?

Még nem örököltem, de papíron én is Mo.-on élek.

Pitykeőrmester 2013.09.02. 23:23:10

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Én ezt nem tehetem meg. Van egy ingatlan a nevemen. Ráterhelhetnek már mindent. Úgy meg aztán főleg nem vicces, hogy jogtalan volt az egész.

2013.09.02. 23:23:51

@Barátusz: persze, raadasul en meg kiskoru voltam, amikor orokoltem. A lakcim kartyam is arra a cimre szol.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.09.02. 23:24:39

@Mirjam2: Nem tudom, nekem nem volt ennyire "durva" a lett pasi velemenye, mint ahogy neked ebbol lejon.

Amugy ha mar cikkek, ez sokkal erdekesebb a mai napra: www.bbc.co.uk/news/uk-england-london-23930675

SzZoole 2013.09.02. 23:39:18

@charlieharper: nekem Topgeares musorokbol az jon le hogy Clarkson nagyon is dicseri es szereti a csillagos autokat,mas,kb.ket eve egy egy Golders Greeni garazsban volt szerencsem egy ketuleses Shalby Cobrahoz,a kezem meg a bal labam alig ereztem mikor kiszaltam a proba utan,ja es meg az eso is esett,de akkor is megerte,es hangja vezetes kozben,egyesben else lehetett vele indulni csak kettesben,oriasi nyers ero van benne.Elmenynek nagy volt,de nem kellene.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.02. 23:47:39

@33621:
Persze. Ez ugyan egy Caterpillar de hasonló felépítésű géppel dolgoztam 25 évet.
Ezeknek a gépeknek a hátsó kereke fékezett de szét lehet kapcsolni a féket és akkor mint ez a gép alászedi a kormányt hogy körbe menjen berakja hátramenetbe ás az ívbelső kereket fékezi ütemre.
Lehet olyat csinálni hogy például a jobb hátsót megfékezni és az körül megfordul a gép gyakorlatilag helyben.
Lehet velük kormányzás nélkül is kanyarodni mint a lánctalpasokkal.

2013.09.02. 23:55:18

@Barátusz: 'Azt sosem tudhatod, mit találnak ki. :)'

Ez az. Persze rajta van a tulajdoni lapon a nevem, de nem jelentkeztem be, nincs lakcimkartyam stb. Igy remelem ha akarnanak sem talalnanak meg, mivel nem szerepelek a lakcimnyilvantartasban.

2013.09.03. 00:01:13

@tildy:): Kosz, hogy megfejtetted a rejtelyt, nem mertem rakerdezni: akkor ezek szerint magyarul 'lett' a 'latvian'? Gondoltam hogy az, de valahogy hulyen nezett ki leirva. Nem mondtam hogy 'durva' a velemenye, csak azt hogy hasonlo sok magyar velemenyehez akik ezen az oldalon megszolalnak.

Mas: ez a cikk amit belinkeltel hihetetlen! Ki gondolna hogy ilyen elofordul pont Londonban, ahol allitolag szinte soha nem sut a nap :) A mi lakasunkra is iranyithatna valaki egy kis napsutest, kulonosen telen.

2013.09.03. 00:05:42

@Barátusz: Attol hogy tulajdonos vagy nem elsz papiron az orszagban. Ugy is lehet akar ingatlant venni hogy eletedben nem jartal fizikailag az adott orszagban, csak megveszed ingatlanugynoksegen keresztul befektetesnek, de attol meg rajta lesz a neved a tulajdoni lapon. Az teljesen mas mikor bejelented az allam fele hogy egy adott cimen laksz.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.09.03. 00:20:54

@Mirjam2: Aki ilyet allit, hogy itt nem sut a nap, az vagy szimplan .... , vagy sose volt meg Londonban. 2 honapja ezer agra sut a nap.
Londonban kb 1500-1700 koruli az eves napsuteses orak szama, otthon 1700-2000. Nekem bejon.

http://hu.wikipedia.org/wiki/Lettország

2013.09.03. 00:30:56

@tildy:): 'Aki ilyet allit, hogy itt nem sut a nap, az vagy szimplan .... , vagy sose volt meg Londonban. 2 honapja ezer agra sut a nap'

Psszt! Ne terjeszd nyilvanosan ezt az informaciot, meg minden kelet-europai ide ozonlik! :)

Kosz a 'Lettorszag' linket.

Bonjour 2013.09.03. 00:34:45

@charlieharper: rendkivul cinikus, de talalo.

Azert hagyjuk meg fiatalembernek a racsodalkozas oromet, hogy van penze. Azok, akik a kilencvenes evekben kerultek jo allasba, mert friss volt a tudasuk es beszeltek nyelvet, emiatt nekik akkor nagy penzekert, ugyanugy aranyifjaknak ereztek magukat. Sokukbol nem lett senki kulonos, ez persze nem baj.

A sirankozast utalom. Edesanyam pentek estere kapott idopontot szemelyicserere internetes foglalassal. Felhivta oket, mert nem akarta elhinni. Hja kerem, minden este 8ig vannek nyitva. Ez most nemregiben volt.

Ugyanakkor a sirankozast megertem. Egy jokedelyu baratunk, aki sose keresett tul sokat, mondta, hogy ismeroseinek nem mer NEM panaszkodni, mert titokban meregetni kezdik az "aha, ilyen jol megy", pedig dehogy, nem megy jol, csak ez nemi befolyasolja a napjait, mert jelen esetben ez maximum, amit ki tud hozni. Es meri szepnek latni az eletet.

Aztan vannak helyek, ahol mar a kisugarzas is rossz, en is depi lennek ott. Velhetoen ilyen elovarosban lakik az uriember.

Es ne felejtsuk el, hogy egyre keletebbre egyre tepazottabb sorsok vannak, elnyomott csaladi tudatalattiban tovabbadott nyomorerzet. Ami nehez levetkozni. Azert nem lehetetlen.

Jo megerest kivanok a posztolonak, es egy jo feleseget is.

SzZoole 2013.09.03. 00:35:49

@Mirjam2: A tulajdoni lapnak van harom resze;1resz tartelmazza az ingatlan adatait,hany m2,tarsashaz eseteben a tulajdoni hanyadot,belterulet,kulterulet vagy zartkert.Kulterulet esten a helyrajziszam mindig nullaval kezdodik,belterulet es zartkert eseteben mindig pozitiv szammal,azonkivul megjelolik rajta hogy be epitet vagy beepitetlen terulet,a beepitet eseten az szerepel rajta hogy lakohaz,udvar,de vannak meg mas opciok is,de hagyne irjak mar le mindent.A masodik resz tartalmazza a tulajdonos adatait es hogy milyen jogcimmel szerezte,ez lehet vetel,orokles vagy arveres.A tulajdonos cime nem mindig azonos a az ingatlan cimevel ezt kulon szerzodesben kell kerni a foldhivatalt hogy bejegyezze,mert a foldhivatal helyrajziszambol dolgozik es nem cimlistabol.Cimlistabol az onkormanyzatok dolgoznak.A 3.resz tartalmazza a terheket,ha peldaul hitelbol vettek az ingatlant.Van meg a szeljegy,ami a tulajdonlapok elso resze felett kapnak helyet.Ez azt jelenti hogy ha valami beadvany erkezettek a foldhivatalba az eloszor bekerul az ugyfelesbe az erkezteti,egy peldanyon atveszi,utanna atkerul az iktatoba es az iktato szeljegyzi a tulajdonilapot,azutan kiosztjak az eloadonak es az eloado bejegyzi tenykent az adatokat.Huuuh azt hiszem mindent leirtam,amit errol tudni lehet.

Bonjour 2013.09.03. 00:43:28

@charlieharper: nemregiben voltunk a lovasford muzeumban. Fiam, meg nem esett le a tojashej,de gyakorlatilag tobb szaz kemfotot keszitett, kulonosen a LaF...-rol. Kapott egy enzot... Mini modellben :))))).

YoZan Ace a.k.a. A Lenyalthaj Nevű Strici 2013.09.03. 00:49:51

@sodalisO: www.youtube.com/watch?v=cuX7q4tbOHc&feature=c4-overview&list=UUlYf4rdOzygmrnx57dXEiGw

www.youtube.com/watch?v=Rv2KZ8MbQUs&feature=c4-overview&list=UUlYf4rdOzygmrnx57dXEiGw

Figyelmedbe ajánlom! Tisztában vagyok, hogy egy barber shop, nem hasonlítható össze más kategóriájú szalonokkal. De az ipse sok okos dolgot, technikát mond.

Plusz ezen az oldalon keress más helyet:
jobs.hji.co.uk/ Fel is rakhatod a cv-det, aztán lehet még Téged keresnek.

Van benned szufla. De az egészség a legfontosabb, nem a gempa. Azt kívánok, amit jónak látsz, mondanám, hogy kitartást, de akkor hazudnék.

Bonjour 2013.09.03. 00:50:33

@Kovermadar: most a helyedben lennek.... Szeretem azt a kornyeket.

SzZoole 2013.09.03. 00:51:01

@Bonjour: amirol Charlieharperel beszeltunk az a ford mustang es amerikai,amirol Te irsz az a Ferrari es olasz,mindketto jo,de szerintem a nemet csillagostol nem jobbak:))))

Bonjour 2013.09.03. 00:58:15

@sodalisO: vegyel ki szabit, mert megkattansz. Akarhogyan is. csapj az asztalra, mukodik. Most komolyan. Nevezett rokonom workaholic volt, hasonlo szitut eredmenyezett. Nem erte meg a negyvenedik szulinapjat. Bocs. Vagy keress uj helyet, akar uj orszagban.

Bonjour 2013.09.03. 01:08:58

O igen, csak a kommentek elejet es veget olvastam el. Igen, Charlie mustang orult. Neki van is egy. Nekem viszont egyhamar nem lesz ferrarim. Az is lo, tenyleg. Csak nalunk minden ferrari azota, meg a tolltarto is, mert beiratkoztunk a suliba, egy elsosnek illik ilyesmivel dobbantania. :).
Koszi meg1x.

régebb óta vagyok Subban mint te 2013.09.03. 01:21:26

@Zoole:

dehogynem jobbak, csak nem abban a kategóriában, amiben te gondolkozol.

A "csillagostól" meg különösen nem voltam elragadtatva.
Mondjuk vicces nekem, mikor valaki ennyire él-hal egy használati tárgyért, hogy még lódítani is képes miatta. :)
A három német limuzinból nekem az jön be, ami pont nincs jelenleg a családban és pont olyat hajtok, amelyik márkáról éppen a legrosszabb véleményem van. :)

------------------------------------------------------------------------------------------------
Ez egy visszatartott, cenzúrázott (aka ellenőrzött) hozzászólás, íródott 2013.09.03 01:14
Magyarország

régebb óta vagyok Subban mint te 2013.09.03. 01:21:33

@Pitykeőrmester:

Nem fogtad fel, hogy adótitkokat nem adhatnak ki telefonon?

------------------------------------------------------------------------------------------------
Ez egy visszatartott, cenzúrázott (aka ellenőrzött) hozzászólás, íródott 2013.09.03 00:54
Magyarország

LittleG (uk) 2013.09.03. 01:22:57

@sodalisO: Hm, ha kérdezhetem, melyik szalon az?

ja, és bár ritkán szólok hozzá, megragadnám az alkalmat a prémiumosság kérésére :)

pappito · http://pappito.com 2013.09.03. 02:15:14

" Öcsém viszont meggondolta párszor, hogy mire kölcsön a zsebpénzéből."

kölcsön...:(

olvaso_sg 2013.09.03. 03:08:12

@Chang Yai: hat az igazsag az hogy nem ilyen egyszeru, mert a melomhoz megbizhato stabil es gyors net kell ami ugye kicsit leszukiti a lokaciot:) egyebkent fognak hianyozni dolgok innen, de nem sajnalom hogy lelepek. ha maradnek azsiaban akkor valoszinu hk. balira semmikepp, akkor inkabb lombok vagy palawan;)

2013.09.03. 05:17:11

@diggerdriver: Csak napközben lehetek nálatok, éjszaka meg az utcán alszom.

2013.09.03. 05:20:14

@Mirjam2: Ilyet szerintem mindenki (v. a többség) kapott, itt Mo.-n is, hiszen tudjuk jól, hogy dübörög a gazdaság, meg még nincsen vége a szabadságharcnak, blablabla.

Muscari 2013.09.03. 06:06:39

@Mirjam2: Gatulalok az ifju parnak, sok boldogsagot!

hot-spot (törölt) 2013.09.03. 07:51:14

Hát ha nekem havi 250 lenne,akkor azt hiszem,hogy nekem is habos torta lenne az élet itthon is.
De itt nem hogy havi 250 ezret nem keres az emberek 80%-a,de még a 100 ezret sem keresik meg.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.03. 09:28:35

@Pitykeőrmester:

Ilyenkor kell odaajándékozni az ingatlant a gyereknek.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.03. 09:29:18

@hot-spot:

Havi 250 ezer nettó nem sok. Spórolva talán elég lehet.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.03. 09:31:02

@Mirjam2:

Megoldás lehet, ha a leggings csillogó vagy más módon látványos, de az meg nem vehető fel sok helyre.

SzZoole 2013.09.03. 09:39:51

@régebb óta vagyok Subban mint te: igazad van,kinek a pap,kinek a papne,mivel nekem csaladom van,csak sedan johet szoba,valoban elek-halok erte,de hogy ennek erdekeben loditanek-e,nem Nekem valoban egy minden napi hasznalati targy egy S Class,es ez nem dicsekves.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.09.03. 09:56:10

Még egy ilyen kétszínű írást!

Itthon minden szép, meg olcsó mégse jó, mert odakinn aztán vannak rezgések!

De a szemvizsgálat, meg a fodrászolás tetszik olcsón, meg berúgni is könnyebb mi?

Vagizni a rokonok előtt, bizonygatni, hogy mennyivel jobban járt azzal, hogy kiment ezért jött haza tényleg?!

hot-spot (törölt) 2013.09.03. 09:56:48

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Hát nem tudom,mi a kiskorúval havi 150-ből élünk kb.
Miután a pasim cserben hagyott minket és döntenie kellett arról,hogy az anyját hagyja e megfagyni,vagy minket éhen halni.
Ez a helyzet ma Mo-n.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.09.03. 09:57:04

Mondjuk nekem a posztból nem az jött le, hogy Magyarország unalmas, hanem az, hogy a posztoló unalmas, és nem érdekli semmi.

2013.09.03. 11:53:22

@Muscari: Koszonjuk - sajnos nem vagyunk mar annyira fiatalok, de igy is nagyon romantikus :).

azarcakimeghúzottegymarslakót 2013.09.03. 12:30:32

@Vittore.: "Ráadásul ez a munkahelyek 90%-án is meglátszik, a munkaadó nem akar fizetni több pénzt, hisz így is elvállalják a munkát, a munkavállaló meg magasról sz.rik bele a munkába, mert ennyi pénzért ez jár."
Nálunk erre kétféle megközelítés létezik:
1. a főnök mondja, hogy "ez a munkád, ebből élsz", erre a válasz: te lehet, hogy ebből élsz, de mi ebből csak éldegélünk...
2. amíg csak fizetgetnek, addig csak dolgozgatunk

És ezek sajnos tényleg az egész országra igazak :(

Grega 2013.09.03. 12:30:32

valaki kérdezte, hogy miért szeretem jobban Írországot UK-nál, miután elég sokat tartózkodtam mind2 helyen:
egyrészt az ír mentalitás nekem nagyon bejött; nincsenek elszállva maguktól, mint a "birodalmi" angolok, normálisak, szerények és vendégszeretők. igazában sokban hasonlítanak a magyarokra, mármint a pozitívumokat tekintve.

másrészt az ír táj, a hegyek, vagy a Dingle-félsziget, a Killarney nemzeti park szerintem Európa legszebb tájai közé tartoznak. az ír falvak, kisvárosok engem totál elvarázsolnak, nem úgy, mint a szürkébb angol városok.

Lencsés István 2013.09.03. 12:30:33

Én 200 ezerből élek és nem száraz pogácsa , hanem habos torta .

tb79 · http://www.ukulele.hu 2013.09.03. 12:30:33

"mire kölcsön"??????????
ANYÁMBOROGASS :))))))):

tb79 · http://www.ukulele.hu 2013.09.03. 12:30:33

@Ensiada Arkoveitie: Ja, egyébként túl sok érdemi infó nincs benne. Mit tanult itt, mivel foglalkozott itt, kint hogyan boldogul stb. Ez lenne az érdekes, nem ez az üres busongás.

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2013.09.03. 13:02:22

Gratulálok a szerzőnek! Sikerült megragadnia egy érzést, ami egy ideje bóklászik bennem. Az ember tényleg ennyire vágyik, egy normális életre.
Sok sikert, terveid megvalósulását kívánom! :-)

BTBTBT 2013.09.03. 13:09:11

@Mirjam2:
Nem kötözködésképpen, de azzal a - ha nem tévedek - 34 éveddel nem vagy már annyira fiatal?

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.09.03. 15:17:55

@tb79:
Amit az itthon létéről írt, az alapján a kinti élete sem lehet túl izgalmas.

biododírium 2013.09.03. 15:17:55

Megértem a posztert. 4 éve azért jöttem haza, mert itthon akartam családot alapítani. Saját, hitel nélküli nagyobb lakás, munka adott volt és most is az. Egyéb okok miatt sajnos előbbi nem jött össze. Mikor hazajöttem, akkor viszont még nem volt ilyen undorító ez az ország szellemileg, politikailag, az emberi ostobaságból (felülről direkt hagyott) fakadó megosztottság miatt és az egyre inkább jövőkép nélküli élet miatt. Ennél még külföldön is többet kaptam (nem az anyagiakra vonatkozik ez a mondat, de arra is vonatkozhatna of course).
Szóval sajnos (és valóban sajnálom, hogy így van), de eszembe jutott, hogy lelépek. Jövő júliusig adtam időt annak, hogy látok e majd vmi érdemi mozdulást itthon (a saját magánéletemben, az országra vonatkoztatva (politikai, gazdasági) és az emberek egymás közötti viszonyaira értve. (Itthon már szimplán Magyarnak sem lehet lenni, mert ha nem vagy fröcsögő turbómagyar, akkor le vagy nézve. Katasztrófa, hogy sokan, konkrétan ellenségként tekintenek a másikra. Az interneten már most kitekernék a másik nyakát. Ilyen közegben nem is szívesen nevelnék gyereket. Nem tudok optimista lenni sajnos a változást illetően.
Nem akarok elmenni, de az embernek élnie kell és ha van lehetősége a kevésbé rosszat (odakint meg más hiányzik) választani, akkor azt meg kell lépnie a saját jövője érdekében.
Jó lenne, ha pár hónap múlva máshogy gondolnám.

MarcusFenix 2013.09.03. 15:17:55

@hot-spot: nemrég még (2 napja) 80e forintot kerestél és azért keseregtél hogy 39e az egy főre jutó jövedelmed.... ja igen hivatalosan, mert 70et feketézel. :)

Cserben hagyott a pasid? Mégis mit vártál tőle? Elmondtam neked már a legelején hogy csak kihasználni akart, elmesélte.... Rüheltelek, de azt mondtam hogy ezt még te se érdemled meg és ezért "vesztem vele össze" ... persze le lettem hülyézve.

Amy23 (törölt) 2013.09.03. 18:41:20

@Brioche: köszönöm az elismerést,nem volt könnyű egyedül nekivágni.
Én mostanában kocsival járok haza,7o fontért elhoznak,bőrönddel együtt,szerintem nem nagy összeg.

micsoda? 2013.09.03. 20:33:49

Kicsit elmosódott a posztíró véleménye, vagy diplomatikus, de a lényeg kiolvasható.
Szereti Magyarországot, de élhető életet szeret/ne. Az meg itt, kevésnek sikerül.

szgy 2013.09.03. 21:19:31

"De azt is tudom, hogy a mindennapi élet havi nettó 250.000 forint alatt nem hogy nem habos torta, de még egy száraz pogácsának sem hívnám."

száraz pogácsa? ennyiből már simán el lehet tartani mondjuk egy lakást meg egy kocsit, és még marad is.
ha olyan igényei vannak az embernek akár semmi sem elég. havi nettó 250 ezer magyarországon egy embernek bőven elég jó fizetés, vidéken különösen jó. főleg hogy ennek kb. harmadából is megélnek. az már tényleg nem habostorta.

cukkerrépa 2013.09.03. 21:56:28

1. az Index időről időre kiteszi ezeket a külföldreklámokat. mindig felmerül bennem: fizetnek érte?

2. érdekes poszt, kicsit impresszionista, karcolgatja a felszínt, nem sokat tud vagy mond a mélyről.

3. Az egész Határátkelő blog - valószínűleg belegondolás nélkül - arra feltevésre épít, hogy van választási lehetőségünk. Igazából nincsen. Statisztikák vagyunk. Valahány (kevés) ember kijut, megcsinálja a szerencséjét, mások (a többség) nem. Ez a dolgok rendje, mert tízmillió ember nem emigrálhat. De még évente 80-150e se (a magyarországi fiatalok), mert más országokból is mennek, mennének nyugatra. Nincs ekkora felvevő piac. Ezen nem kell nyivákolni, ezek tények, korlátok. Tetszik, nem tetszik (kintieknek vagy bentieknek).

Vagyis: adtunk a sz.nak egy újabb, stílusos, kellemesen olvasható pofont. Nemcsak szánalmas ez, de üres is.

Határátkelő 2013.09.03. 22:04:28

@cukkerrépa: Távol álljon tőlem, hogy megpróbáljam megérteni, amit leírtál (remélem, te azért érted), de nagyon röviden hadd reflektáljak, mert most ilyenem van.

1., természetesen nem kell olvasnod a blogot, de annyira szánalmas / röhejes ez a "külföldreklámozás", hogy az hihetetlen. Talán ha egynél több posztot elolvasnál, akkor rájönnél, miről van szó (segítek: nem a külföld reklámozásáról). Arról nem is beszélve, hogy pont erre a posztra nehéz ezt ráfogni, de hát te tudod.

2., Az, hogy nincs választási lehetőségünk, nettó butaság (hogy visszafogott legyek). Mindenki nem mehet el, de az egyes ember úgy dönt a sorsáról, ahogy akar, és ha úgy dönt, hogy elmegy, akkor elmegy. Ha tetszik, ha nem (nekem igen), az EU arról is szól, hogy gyakorlatilag nincsenek kvóták, oda mész élni, ahol akarsz.

Nemcsak szánalmas ez, de üres is.

cukkerrépa 2013.09.03. 22:30:23

@szgy:

hiába beszélsz, az észérveid nem hatnak azokra, akik mindenképpen a nyugati fizetési színvonalat szeretnék elérni. no matter what...

Neutun 2013.09.03. 22:30:23

Imádom ezeket az életunt, modoros, hazaköpködős írásokat!
"Made my day!"

cukkerrépa 2013.09.04. 00:03:59

@Határátkelő:

"1., természetesen nem kell olvasnod a blogot, de annyira szánalmas / röhejes ez a "külföldreklámozás", hogy az hihetetlen."

(a) Pedig a rendszeres megjelenés az Indexen tényleg reklámozásnak tűnik. az is lehet, hogy az index reklámoz(ni akar), a Határátkelő nem.

(b) amúgy meg: reakció, ellenreakció. you keep posting, i keep commenting, it's that simple. persze bannolni mindig lehet... rendes (magyar) adminhoz illően. végül is a propaganda lényege, hogy csak a kívánatos tartalom jelenjen meg.

2. "Az, hogy nincs választási lehetőségünk, nettó butaság"

megítélés kérdése. van, aki az egyén szabadságában hisz, van, aki nem. és ez nem csak egyénközpontú életfelfogás függvénye. a XX. századi kapitalista berendezkedésben a tőkések által kiosztott álom lényege: 'bármi lehetsz, bárhova mehetsz' etc. ez egy kényelmes népbutító hazugság (hogy ne mondjam, a nép ópiuma), de legalább a nép megkapja a vattacukrát. igaz, jól kereső menedzser valóban lehetsz, s néhány jól kereső menedzserből lehet tulajdonos. a többiek munkásként/beosztottként mókuskerekeznek. és persze hisznek az álomban, hogy bárkik lehetnek! no itt a szánalom forrása.

még egyszer, a 'bármi lehetsz, bárhova mehetsz' kapcsán: van, aki igen, van aki nem. nem elsősorban egyéni akarat kérdése. bár tagadhatatlan, hogy az egyéni akarat és szorgalom sokat számít. valójában az van, hogy hozzuk a statisztikákat, sok marad, kevés megy.

3. "az EU arról is szól, hogy gyakorlatilag nincsenek kvóták, oda mész élni, ahol akarsz."

nem teljesen, és egyre kevésbé (vö. angliai nyammogások a bevándorlókról, illetve a németek ambivalens viszonya a német törökökhöz). illetve amíg és amilyen mértékben igen ("oda mész..."), addig a gazdag nyugat EU nyer, a szegény kelet EU veszt: orvosokban, ápolókban, szakikban, értelmes és/vagy bátor-vakmerő emberekben. ami a keleti egyénnek jó (ha kimegy), az rossz a keleti blokknak. ez egy erkölcsi kihívás azoknak, akik úgy érzik, hogy van választási lehetőségük.

ha mindebből nincs világos feloldás vagy konklúzió: a helyzet jellemzője ez.

régebb óta vagyok Subban mint te 2013.09.04. 00:24:14

@doggfather:
Olvassátok már el még egyszer:
"Másfél éve élek Walesben. Sokadszorra utazom haza Magyarországra. Mégis először éreztem, hogy nem akarok visszajönni.

Az agyam mindig is túlságosan kordában tartotta a szívem, bármilyen dologról is legyen szó, így újra felültem a repülőre."

Nem akar visszamenni Walesbe! Mert magányos, nem érzi otthon magát, de a szíve helyett az eszére hallgat, mert itthon éhen halna.

------------------------------------------------------------------------------------------------
Ez egy visszatartott, cenzúrázott (aka ellenőrzött) hozzászólás, íródott 2013.09.04 00:15
Magyarország

régebb óta vagyok Subban mint te 2013.09.04. 00:24:20

@Zoole:
mi ezt úgy oldjuk meg, hogy a feleségem jár a családi autóval, én a sportkocsival. Logikusabb is volt, hiszen míg nem volt a kölyköknek jogosítványuk, úgyis ő vitte őket iskolába, stb.

------------------------------------------------------------------------------------------------
Ez egy visszatartott, cenzúrázott (aka ellenőrzött) hozzászólás, íródott 2013.09.04 00:05
Magyarország

Határátkelő 2013.09.04. 00:38:59

@cukkerrépa: Azért sem fogok megsértődni a bannolással kapcsolatos megjegyzéseden. Javaslom, olvasd el a kommenteléssel kapcsolatos posztot. Kösz.

Ami pedig a blogot illeti: elég viccesnek tartom (és ez ennél a posztnál különösen kijött), hogy az emberek jelentős része nem akar (rosszabb esetben: nem tud) olvasni. Ez a poszt például arról szól, hogy a Walesben élő szerző életében először érezte úgy, hogy nem akar VISSZAMENNI WALESBE.

Persze nyilván egyszerűbb csak a címet elolvasni, és rögtön ítélkezni, miként nyilván egyszerű a blog nevéből következtetéseket levonni, mintsem véleményalkotás előtt elolvasni pár posztot, amiből persze rögtön kiderülne, hogy a lényeg nem a reklámozás, hanem az emberek figyelmének a felhívása arra, hogy ne induljanak el felkészületlenül; hogy külföldön nem fognak egyből a korlátlan jólétbe csöppenni; hogy becsaphatják őket; hogy a munkahelyen előfordul, hogy megkülönböztetik őket, mert külföldről érkeztek - és még sorolhatnám.

Félreértés ne essék: ezek nem rád vonatkoznak, csak néha állati fárasztó X-edszer is ugyanazt a baromságot olvasni a propagandáról, miközben aki ténylegesen el is olvassa a posztokat és nem csak az előítéletei alapján kommentel, az pontosan tudja, hogy miről szól a dolog.

Részemről lezártam a beszélgetés ezen részét.

A többiben meg persze van igazságod, nem is kevés, és az már tényleg életszemlélet kérdése, hogy elhiszed-e, hogy változtathatsz a saját sorsodon, vagy beletörődsz abba, hogy neked az jutott, ami van és kész.

Határátkelő 2013.09.04. 00:39:43

@régebb óta vagyok Subban mint te: Pontosan erről van szó. Szinte hihetetlen, hogy emberek nem azt olvassák, ami le van írva, hanem azt, amit olvasni szeretnének.

hot-spot (törölt) 2013.09.04. 09:28:35

@MarcusFenix: A "zseninek" ennyire telik.A legújabb számításába már csúszott némi hiba.Nem számolt pár aprósággal,mint csalódás,egész más élethelyzet és családi állapot,válság én máshogy gondolom,meg hasonlók...
Nekem csak egyszer lehet csalódást okozni,több esélye nincs senkinek.
Ennyi és nincs tovább.

MarcusFenix 2013.09.04. 10:33:37

@hot-spot: nem látom a hozzászólásod, csak az értesítést de válaszolok.. soha nem tartottam zseninek, ezt mondtam, max te akartad annak látni. ... de majd a giga projektjével bizonyít... bár kezd az az érzésem lenni hogy az egy éve tartó giga projekt az hogy téged onnan kipateroljon. Jobb lesz ez így, már csak be kell hálóznod Soros Gyuri bácsit, vagy Klapkát :) ... Klapka neked a jó parti, mert korban hozzád illik :)))) és sok aranya van amibe mindketten szerelmesek vagytok

hot-spot (törölt) 2013.09.04. 11:56:10

@MarcusFenix: Mielőtt tévhitbe esnél,azért nem árt tudni,hogy nem buta ember, és kiváló ötletei vannak úgy általában és lehet hogy bejön neki egyszer az életben a gigaprojekt is.Kívánom hogy így legyen és valósuljon meg az álma.
A legutolsó ötletbe csúszott némi hiba,aminek én is része vagyok.
És ez a béka az én torkomon nem akar lecsúszni.
Ennyi a történet.

Klapkáva lenne közös témám,de túl fiatal vagyok még ahhoz,hogy pelusozzam a páromat.D

MarcusFenix 2013.09.04. 14:16:57

@hot-spot: ja hát az ingyen munkaerő az kell a jó profithoz... :) Nem fog bejönni neki egy giga projekt se.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.09.04. 15:02:02

@régebb óta vagyok Subban mint te: hát én nem így értettem:

"Aztán ahogy a repülő felszállt Budapestről kezdtem várni, hogy újra a könnyed és önfeledt brit levegőt szívhassam. Ahogy Londonba értem, tudtam, hogy jól döntöttem. Az arcok, a tekintetek, a rezgés megváltozott. Tudom, hogy Budapest megér nem egy, de több estet és a szívem is húz..."

ez a jól döntés igencsak véglegesnek tűnik...

mojoking77 2013.09.06. 16:31:19

@doggfather: Szimplan idiota. Tanulni budos volt neki, dolgozni itthon nem akart, inkabb elment Walesbe, gondolom kozepiskolai vegzettseggel CEO egy multinal, es osztja az eszt. En imadok hazamenni, evente tobbszor is teszem. Szeretem az orszagot, a fovarost, a videket, altalaban az embereket. Irja a birka, hogy az emberek nem neznek ra, vagy ha igen csak gyuloletet lat a szemekben. Az apja picsajat. En, ha otthon vagyok, altalaban tele szajjal vigyorgok mindenkire, mert jol erzem magam otthon. Es furcsa, biztos szemelyes varazsom miatt (vagy mert a szembejovok kissebbek nalam es megilyedtek :)) szinte mindenki vissza is mosolyog. Ezt el kell kezdeni, es nem mastol varni... Aaaa, sok a hulye. Maradjon is kint, ha neki az kell... Wales.... Cardiff....Geordie Shore... Gratula.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.09.06. 17:14:51

Ki ez a fasz, aki ideirta ezt a valamit?

cukkerrépa 2013.09.08. 21:38:11

@Határátkelő:

köszi a választ. nekem nem volt teljesen tiszta az írásból, hogy a posztolónak hova húz szíve - lehet, hogy én (is) félreértettem, felületesen olvastam.

amúgy meg tényleg érdemes volna belegondolni, hogy mindenkinek nem lehet életcélja, hogy külföldre menjen: igen sok csalódott ember volna Magyarországon. rengeteg olyan ember él itt, akinek egész egyszerűen nem lesz lehetősége nyelvet és külföldön eladható szakmát tanulnia. és ha lenne is lehetősége, Nyugat-Európa nem tud felvenni még kétmillió embert sem, nemhogy Kelet-Európa 20-40 éveseit.

célszerűbb volna inkább egy élhető országot csinálni itthon, felelős (és nem milliárdzabáló) kormányokkal, több jókedvű emberrel. ehhez nem árt a gazdag nyugatot közelről megnézni, menni, meglátni, hogy ott sem minden fenékig tejfel. aztán hazajönni és itthon fakítani, vagy nem hazajönni, de kintről idesegíteni. ez az EGYETLEN értelmes lehetőség, ha az ún. magyar nép nem akar egy lesüllyedő, elsz...t országban élni. az, hogy a nép egy-két százaléka elmenekül, nem menti meg a többit.

NC lany 2013.12.02. 08:10:06

Kedves posztolo,
Teljesen egyetertek veled. Amit leirtal pontosan azt tapasztalja a legtobb hazajaro. A tomegkozlekedesi tapasztalat foleg nagyon talalo.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása