oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. augusztus 31. 06:34,  Jamie Oliver: a határátkelők nélkül nem menne 228 komment

2013. augusztus 31. 06:34 Határátkelő

Jamie Oliver: a határátkelők nélkül nem menne

Arra gondoltam, kicsit megreformálom a Hétvégi klubsarok intézményét, és amellett, hogy itt van lehetőség hozzászólni a szombati archív posztokhoz, feldobok egy szerintem minket érintő témát is. Jamie Oliver véleményét a Facebookra már kitettem, és ott elég nagy érdeklődést váltott ki, úgyhogy gondoltam, érdemes vele foglalkozni itt is.

Jamie Oliver.jpg

Jamie Oliver a világ egyik leghíresebb tévés sztárséfje, aki amellett, hogy éttermeket üzemeltet és sorozatai szinte állandó jelleggel láthatóak, arról is híres, hogy megpróbálta megreformálni az iskolai étkezést Angliában. Ugyan kevés sikerrel, de ez is jelzi, hogy azért próbál odafigyelni társadalmi kérdésekre is.

Szavai tehát számítanak, így különösen érdekes volt, amikor a minap meglehetősen élesen kikelt a szerinte lusta fiatal brit munkavállalók ellen, egyenesen azt állítva, hogy a külföldről érkezett „keményebb" személyzet nélkül étterembirodalma összeomlana.

Miután Jamie Oliver 150 millió font értékűre becsült birodalmat irányít, éttermeiben pedig 350 szakács dolgozik, véleménye megalapozottnak mondható. Különösen, hogy egyik étterme, a Fifteen kifejezetten a fiatal munkanélküliek pályakezdését próbálja meg elősegíteni.

A sztárszakács (aki egyébként apja essexi pubjában kezdte pályáját) arról beszélt, mennyire motiválatlanok a brit fiatalok, és ha csak rájuk számíthatna, akkor alighanem bezárhatná a boltot.

„Amikor a húszas éveimben jártam, átlagosan heti 80-100 órát dolgoztunk. Az uniós szabályozás most 48 óra, ami ennek a fele. És még emiatt is rinyálnak!" – morgott egyet a jó Jamie.

„Különösen a brit srácok siránkoznak, nem is láttam még ilyet. Előfordul, hogy anyuci betelefonál a 23 éves fiacskája miatt, hogy „túl fáradt". Egy 48 órás munkahéten! Ez valami vicc?" – tette hozzá Jamie Oliver.

„Szerintem az Európából érkező barátaink ennél sokkal-sokkal keményebbek. Ha nem lennének, holnap bezárhatnám az összes éttermemet. Nem találnék egyetlen britet sem a helyükre" – mondta a sztárszakács, aki saját bevallása szerint már 13 éves korától napi 15 órát dolgozott (nyilván hétvégéken) apja pubjában.

Ez volt tehát Jamie Oliver véleménye, most pedig kíváncsi lennék a tietekre!

SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY! Megváltoztak a kommentelési szabályok, a részleteket ide kattintva olvashatod el, ahol az is kiderül, mi kell ahhoz, hogy a jövőben is ugyanúgy hozzászólhass a posztokhoz, ahogyan eddig. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Anglia Nagy-Britannia Jamie Oliver

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr585485709

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.08.31. 14:43:12

@morsels: Azert probaltam visszafogni magam :)
Amugy valoszinuleg cegtol fugg fizet-e tulorat. Eddig akikrol en tudok, ott nem fizettek.

2013.08.31. 14:43:48

@Muscari: Koszi, igyekszem erthetoen es vilagosan fogalmazni. Ma ugy tunik, hogy a nyolcvanas evekben amikor az altalanos iskolaba jartam akkor az volt a celja a kormanynak, hogy a kozepes tanulokbol a leheto legtobb es jobb szakembert kepezzek ki, akik szakmunkaskent fejlesztik es erositik az orszagot. Szamunkra volt is munkalehetoseg biztositva. Ma ugy latom, hogy a kormanynak ez mar nem erdeke. Futbalstadion-fejlesztesre es levelirogatasra koltenek milliardokat teljesen elfogadhatatlan modon. Mikozben a fiatalok jelentos resze nem tanul ki semmilyen szakmat. Ugy latom, hogy a kormanynak ma az fekszik, ha az emberek butak tudatlanok, felretajekoztatottak, gyengek(cigi, alkohol promo) es kihasznalhatoak. Ez ugy tunik kifizetodo politika, hiszen lathatjuk a politikusaink es erdekeltsegeik gyarapodasat. Sajnalatos modon, ha majd ugy hozza a sors(ez csak ido kerdese), hogy egy polgari vagy gazdasagi/ipari haboru miatt sajat magunkra es oneronkre szoritkozhatunk csak, akkor ez vajon elegendo lesz-e a tuleleshez.

morsels (törölt) 2013.08.31. 14:44:48

@tildy:):
Mifelenk sem fizetnek tulorat. Csak gondoltam, hogy Angliaban esetleg mas.
Szoval ott is valtozo, hogy milyen teruleten normalis a tulora fizetese.

morsels (törölt) 2013.08.31. 14:49:05

@morsels:
Mondjuk ez igy nem igaz, van ceg, amelyik fizet tulorat, de nem az a jellemzo. Na :-)

DieNanny CH 2013.08.31. 14:49:35

@morsels:

Ne is mondd! 1993-ban Mo-i kisvárosban beköltöztünk egy "elit", frissen épült lakóparkba. A kád lefolyónál meg akartuk nézni, nem csöpög-e, azt a szervizlapot leemeltük az oldaláról - aztán vittük a boltba az ott talált 3 sörösüveget. De volt ott törött csempe, meg tégladarabok is!

Muscari 2013.08.31. 14:59:13

@tildy:): ertem, mire gondolsz. En is sokat koltozkodtem, a szulofalumat, ahol 14 eves koromig eltem, mar nem erzem otthonomnak. A vegen Pesten laktam, de igy, hogy most mondod,belegondoltam, es az sem hianyzik egyaltalan.
Legutobb, mikor hazamentunk, turistaskodtunk csak, az nagyon jo volt, de mar mas, mint ott elni.

Azt hiszem, az ember ott erzi magat otthon, ahol a csaladjaval, szeretteivel egyutt lehet, foldrajzi helytol fuggetlenul.

morsels (törölt) 2013.08.31. 15:01:17

@DieNanny:
Az ilyesmit futoszalagon nyomjak itt is. Elkepeszto, hogy mennyire nem szamit a szakma, a minoseg; az, amire elvileg buszkenek kene lennie a szakmunkasnak. Nagyipari berheles folyik.
Ez persze nem jelenti azt, hogy nincsenek jo szakik, csak itt sem ugy mukodik a dolog, ahogy zopilot irja. Illetve ha ugy mukodne, akkor nem kene ujracsinalni azt, amit egyszer mar megcsinaltak, ugye.

Elizabeth72 2013.08.31. 15:09:03

@Muscari: Semmi baj, megnezem minden nap az emailjeimet. Majd akkor ertekezunk. Es koszi:)

Laszlo Warnusz (törölt) 2013.08.31. 15:09:22

@shakti_rom: a fagyasztott nem feltetlenul baj, az eloregyartott a baj. Egy citrompuret, amit orakig tart elkesziteni egyszerubb egyben megcsinalni szaz kilo citrombol es lefagyasztani,a mi eleg 3-4 honapig es nincs a minosegre hatassal mint egy csomo idod es energiat pazarolni a frissen keszitesre.
A nagy nev nem feltetlen jelent minoseget.

Latcho Rom 2013.08.31. 15:25:52

Csak azt akartam ebbol kihozni hogy a fozo showk kamuk. Well, nagyreszt..Julia nem volt kamusi, de a mai ordito foszakacsok, ramsey und co. azok.
shef vagy?

Ugyandehogy (törölt) 2013.08.31. 15:54:11

@morsels: a másik híres szakácsnak (F-fel, nem jut eszembe a neve) volt egy ezzel kapcsolatos műsora. az még nekem is tetszett.

Latcho Rom 2013.08.31. 16:00:46

@shakti_rom: Martin is szuper volt, ma is az. Ifjabb hatarugralok tan nem ismerik
m.youtube.com/watch?v=QOA9Cz-ltA8&feature=related

Laszlo Warnusz (törölt) 2013.08.31. 16:36:09

Igen, chef, amit a teveben latni annak nagy resze hulyeseg, de vannak jo musorok is, Keith Loyd peldaul szeretheto es hiteles volt nagyon jo dolgokat csinalt idonkent, mindamellett, hogy azert nala sokkal jobban kepzett szakacsokkal is dolgoztam mar. De ok nem voltak olyan jo arcok mint Keith, neki sokat koszonhet a szakma, mert biztos nagyon sok jo szakember dolgozik ma, akiket egykoron o inspiralt. Nem tudom milyen julia-ra gondolsz, Ramsey-nak sok mindenben igaza van, erdemes figyelni az eszreveteleire, mert tudja mit beszel,(raadasul egy komolyan felkeszult csapat van a szavai mogott) a kiabalas csak egy show elem, a konyhaban viszont nem az, nagyon is valosagos es egyaltalan nem vicces. Az adrenalint es stresszt nem mindenki tugyja feken tartani.

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.08.31. 16:38:47

@Muscari:

"Azt hiszem, az ember ott erzi magat otthon, ahol a csaladjaval, szeretteivel egyutt lehet, foldrajzi helytol fuggetlenul."

Idezet a Google+ -on cimlapos cikkbol/

Home is where there is automatic WIFI connection.

Ott vagyunk otthon ahol automatikus a WIFI csalakozas.

NIKI LAURA 2013.08.31. 16:42:45

Gyerekek,az emberek nagy részének AZ a baja,hogy nem képes magát jól menedzselni!!

Mit jelent:......."diggerdriver"tipusú emberek,aranyat érnek a szakmájukban,de lehet az: nehézgép szerelő,burkoló,festő,vagy profesional autoszerelő.(nem olvtársamra jellemző,csak a szakmája miatt irtam elsőnek)
Na szóval,kiválóan markol,fest,szerel...de nem tud munkát vállalni,nem tud manipulálni,blöfffölni(pl van már több ajánlatom,de elvállalom ha neked annyit megér,stb,stb)igy sokan ki tudják "zsákmányolni"
Ha én nem értek semmihez,de tudok jól munkát vállalni,tárgyalni,szervezni...és alkalmazom pl diggert,majd Én csinálok bussinest...az effektive melós csak a morzsát kapja,ami persze neki is jó,mert külföldön nagyobb a morzsa..Én viszont-a vállalkozó-kaszálom a legtöbbet.

NIKI LAURA 2013.08.31. 16:49:14

@zopilote: hagyd a g..be ezt a melót,csinálunk egy saját Enterprise-t,majd Én megfinanszírozom.
Adót első években úgy sem fizetünk,a profitot meg kimentjük a Karib szigetekre,vagy Mexicoba.

Mme.Brioche 2013.08.31. 16:56:21

@Laszlo Warnusz: Julia Child az a Julia akit említett, ő írt egy zseniális szakácskönyvet, és egyike volt a legelső tévés szakácsoknak még a '60-as években. Ha van példaképem, akkor ő az :-)

Azt én is hallottam már, hogy Ramsey tényleg jó szakember, én nem nagyon ismerem a dolgait, egyetlen műsorának egyetlen epizódját láttam, amiben haldokló éttermeket próbált gatyába rázni, és egy vidéki kis étteremben, ahol állítólag hagyományos angol konyhát vittek, a konyhában kiderült, hogy a levest például bolti levesporból készítik. Hát én is üvöltöztem volna a helyében :-)) Ha ilyeneket talál nem csoda ha vadmalac a híre :-)

rumitom 2013.08.31. 17:03:02

@justStevee: a mostani projekt munkamban oraban van az elszamolas. ami jo, mert ha veletlenul tovabb bent maradok az irodaban ki vagyok fizetve... ha heti 80 orat dolgoznek sem szolna senki, sot orulnenek es szo nelkul fizetnenek, mert munka van boven.
igen csak kuzdenem kell, hogy a 40 ora meglegyen, alt 35ben megallok, pedig szeretem amit csinalok es a kollegakat is, de az irodan kivul lenni meg jobban szeretek. mindezek ellenere nem tartom magam lustanak

Latcho Rom 2013.08.31. 17:14:52

@Brioche: Igen o, biztos ismeri a konyvet a baratunk, hiszen shef.
Ramsey? lattam egy igazan elo adasban, az aggresziv kismalacbol nem maradt semmi, olyan sikideg volt az elo adas miatt. Gondolom irl sem egy asshole, bar ki tudja.

Latcho Rom 2013.08.31. 17:16:48

@Laszlo Warnusz: Burdaint nezek meg sokat, de o mar reg volt konyhaban, utazos musorokat csinal, tenger zabalassal, pialassal.
uk-ben dolgozol?

Ugyandehogy (törölt) 2013.08.31. 17:18:19

@morsels: nem, a fákkolós, durva arcó, tényleg nem ugrik be a neve

rumitom 2013.08.31. 17:22:17

@Laszlo Warnusz: szakacs baratom szorol szora ugyanezt mondta. es ebbol a szempontbol a magyar es kulfoldi viszonyok nagyon hasonloak. az alapveto kulonbseg, hogy nyugaton altalaban kifizetik a tulorat.

rezsoatya (törölt) 2013.08.31. 17:28:01

@Sax_Maschine: kepzeld el, nem menosegbol irtam, sot utaltam is anyagi helyzetunkre. Csupan a szuleim e teren normalisan neveltek es ezt a mentalitast probaltam sajat utodaimnak is atadni. Nem art, ha az embergyerek minel korabban megerti, hogy ha valamit el akar erni, azt csak munkaval lehet. Legyen az tanulas, vagy fizikai munka.
A masik: tobben leirtak, korabbi hozzaszolasokban, posztokban, hogy nem feltetlenul az anyagi nyomor elol jottek ki. Ahogy en sem. Mo szamomra elhetetlen orszag lett! Itt jol erzem magam, joval 50 felett vannak terveim es jovokepem! Itt megvalosithatom es (reszben mar sikerult is), amirol Mo-on nem is almodhattam az utobbi evekben.

rumitom 2013.08.31. 17:38:17

@labirintus1: en is erre jutottam. egy nemet cegnek dolgozom. 30 nap az indulo szabadsag, clockolnak a munkasok reggel es este, igy minden perc ki van fizetve. egy honapban nem lehet 10 oranal tobb tulorajuk, mert a szakszervezet beszol. egy nap nem dolgozhatnak 10 oranal tobbet, mert a manager kap a fejere. ha utazni kell valahova 4 oranal hosszabban, elso osztalyon teszik.
raadasul naponta 3szor teaszunetet tartanak :), ami mondjuk gyakran atcsap rogtonzott meetingbe.
viszont soha senkinek a monitorjan nem lattam meg facebookot vagy barmilyen nem munkaval kapcsolatos oldalt nyitva.
az elvart heti oramennyiseg 37.5. penteken delben kiurul az iroda

kontrasztkent ugyanezen ceg amerikai irodajaban mindenki mindig tulorazik. evi 15 nap szabadsag. tulora nincs fizetve. es sehova nem jutnak... egesz nap beszelgetnek, linkeket osztanak meg chaten egymassal. szuper jo a hangulat, ellenben a steril nemettel... de katasztrofalis az egy helyben toporgasuk.

stressz egyik helyen sincs mondjuk

rumitom 2013.08.31. 17:50:37

@morsels: te merre vagy? eddig ahol en jartam, es nem fizettek tulorat, ott nem is vartak el soha, es soha senki nem is tulorazott (engem leszamitva, de en tanulni maradtam bent)

justStevee 2013.08.31. 19:07:55

@rumitom: persze én is szívesebben vagyok szabadnapon, mert el tudom tartalmasan tölteni ;) de amíg még itt dolgozom órabérért addig csak úgy tudok többet keresni ha többet is dolgozom ;) ha már meglesznek azok a dolgok amikért hajtok akkor vissza veszek illetve ha már a "magam ura" leszek akkor is más lesz ;) én sem azért dolgozom ennyit mert munkamániás vagyok csupán erre van szükség a jövőmhöz ;)

Laszlo Warnusz (törölt) 2013.08.31. 19:09:59

@shakti_rom: Nem, cipruson es eppen koltozoben. A Fb- on megtalalsz vagy e-mailben: laszlowarnusz@yahoo.com
Itt picit bovebben:
hataratkelo.blog.hu/2013/02/08/egy_kitantorgott_monologja
udv, L

christophe 2013.08.31. 19:10:03

Jamie eszednèl vagy?heti 100ora az napi 14ora szabadnap nèlkul!!!

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.08.31. 19:21:55

tehát a blog szerint legyenek csak a keletiek, a nyugati világ négerei... :x
gratulálok...

2013.08.31. 19:23:08

Mielott itt a Jamienek esnenk, erdemes elolvasni az eredeti cikket vegig. Mar csak azert is, mert az aljan van egy video, amiben egy kenguru egy kutyaval harcol egy toban (gondolom csak UKban jon majd be).
A cikkben o magarol mondja, hogy mennyit dolgozott, egy szoval nem mndta, hogy 100 orat var el egy heten. Azt sugallta inkabb, hogy kemeny munkat var el mindenkitol. Ugy ertelemztem a cikket, hogy a jelenlegi angol chav "kulturat" itelte el, mint szegenysegben eszi a csalad a take-away, mig a falon log az 52" plazma. Es aki, itt el tudja, hogy gond, hogy a fiatalok egy resze nem tudja a munka szo jelenteset.
www.dailymail.co.uk/news/article-2403575/Jamie-Oliver-Why-I-rely-Brits-staff-restaurants.html

Határátkelő 2013.08.31. 19:28:36

@charlieharper: Igen, abszolút így van. Én azt gondoltam, ez lejön a posztból is. Jamie Oliver baja az, hogy szerinte az angol fiatalok nem akarnak olyan keményen dolgozni, mint a más országokból érkezők és ez baj.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.31. 19:51:28

@NIKI LAURA:
Nem tudlak megcáfolni igazad van.
Viszont ha egy cég, az én esetemben egy nagy állami cég látja hogy jól dolgozok akkor miért nem képes béralkura?
Ha annak idején csak 50ezerrel felemelik a fizetésem akkor még mindig ott dolgozok. Ugyanakkor felvettek 40ezerrel magasabb fizetésért mint az enyém olyan embert aki életében nem ült gépben.
Jól tették mert én jobban jártam de nekik mi volt benne a biznisz?

rezsoatya (törölt) 2013.08.31. 19:54:22

@wmiki: inkabb vagyok itt "neger", akit megbecsulnek, akit ertekelnek (es nem utolso sorban jol megfizetnek) mert jol dolgozom, mint otthon masodrendu allampolgar!

Bonjour 2013.08.31. 20:12:42

@charlieharper: koszi Charlie, el fogom olvasni ezutan. Jamie-t en is szeretem.
Ma aioli-t keszitettem, de most inkabb a libanoni toum lett, abban van citrom. Elkepesztoen majonez allagu lett botturmix-szal, annal talan pudingosabb, pedig csak olaj, fokhagyma, citrom, so, semmi mas. Mondjuk´majdnem leegett a turmix.

Erdekes, hogy minden hir hogyan torzul, mennyire transzformalodik az informaciok attol fuggoen milyen szemelyek milyen megelesekkel ertelmezik.

Nemetek nem nyitottak, de ok most bevalljak, hogy 2020-ig szukseguk lesz 5 millio kepzett bevandorlora. Szoval nem tudom mi lenne a helyzet, ha nem nyitottak volna az angolok.

M. Péter 2013.08.31. 20:28:46

@Saman: "A következő cikkemben azt fogom kifejteni, hogy miért van nyugaton birtokméret felső határ". Kiváncsi lennék arra, hogy egyáltalán ilyen, mert "nyugaton" mindenütt nincs.

Bambano 2013.08.31. 20:28:46

@Chang Yai: szerintem teljesen normális, hogy ha valaki a pénzét meg a vállalkozását kockáztatja, mint tulajdonos, vállalkozó, akkor annyit dolgozik, amennyit akar.

csak a két kategóriát (tulaj, alkalmazott) nem lenne szabad összekeverni. az alkalmazott fix időben fix bérért dolgozik, nem részesül a profitból. a tulaj meg azt csinál, amit jónak lát, viszont övé a nagy zseton, ha bejön, meg a bukta, ha nem jön be.

Orszag 2013.08.31. 20:28:46

@rezsoatya: Én a gázálarcra esküszöm.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.08.31. 20:38:02

Vigyázat !! Troll jobbról be! :-)))
Csak szép szerényen, illedelmesen, megjegyzem, hogy nálunk 2 litván, 1 albán, 1 magyar és 1 angol alkalmazott van ? Csak az angol késik el, telefonál ordítozva munka közben a gyerekeivel, nem tud bejönni dolgozni mert ...mindigvanvalamibaja...Egyszer kérdeztem a főnököt, hogy a másik szalonban is csak csupa külföldi dolgozik nála, miért ? Azt mondta, hogy pont azért amit az angol csajnál tapasztalhatunk...Csak az a baj, hogy mindig mi szívunk, mert jön a telefon, hogy szabadnapunk van ugyan, de rohanjon már be valaki helyette, és vigye végig a napot.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.08.31. 20:56:28

@diggerdriver: Hehe, ezt nem a géppel markoltad ki ugye
?! :-)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.31. 20:58:41

@sodalisO:
Csak úgy véletlenül idetévedt a képernyőmre.

Muscari 2013.08.31. 21:05:30

@sodalisO: elarulod, hogy mit dolgozol, milyen szalonban? Vagy varj, nem te vagy az a varrono, akinek volt valami kellemetlensege egy torokkel Skociaban? Jol emlekszem?

Egyebkent nekem is vannak "bennszulott"kolleganoim az idosgondozasban, foleg fiatal fekete lanyok. Hat, mit mondjak, vegyes a kep, van aki tenyleg szivvel-lelekkel csinalja, de sokukon latszik, hogy csak tul akar lenni az egeszen valahogy, ami nem a legszerencsesebb hozzaallas ebben a szakmaban. Kulonosen szembetuno a ez ha un. dupla vizit van, amikor is ket carer dolgozik egyutt. Mindenesetre becsulom bennuk, hogy legalabb dolgoznsk es nem csak a segelyeket veszik fel.

DieNanny CH 2013.08.31. 21:06:21

Ennek a Jamie-nek tiszta Mentalistás feje van...

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2013.08.31. 21:22:24

@rezsoatya: Hát nem tudom, én pl már nem szeretem azt a munkát, amit csinálok, mégis ugyanolyan lelkiismeretesen beleteszem magam, mint amikor még szerettem. Angol és angol között is van különbség, nekem is van kollegám, aki hajt és túlórázik, van olyan, aki meg soha, de azon mind kivannak, hogy én simán bent vagyok a boltban nyitástól-zárásig, ha kell az összes munkanapomon, meg néha szabadnap is egy kicsit, mert az már iszonyú soknak tűnik a szemükben (nem is kevés). Erre a válaszom egyszerű, szerencsés vagyok, hogy itt hatkor zárok, Magyarországon kilenckor zártunk, és ott is mentek a nyitástól-zárásig műszakok...itt legalább rövidebb. Hiába, otthon megkaptuk a kiképzést, hogyan kell hajtani, és azt nehéz elfelejteni..:)Na mindegy, ez csak kikívánkozott belőlem..:)

Latcho Rom 2013.08.31. 21:31:59

@diggerdriver: olni lehet azokkal,a dinnyekkel. 40 eves korara a gerince tropa lesz. De biztos szexy.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.08.31. 21:41:17

@Muscari: Igen,én vagyok akinek volt egy kalandos útja Skóciában, de nem varrónő vagyok hanem fodrász. Lehet , hogy olvastad a posztot még a postr.hu-n ?

puhacica 2013.08.31. 21:46:06

@justStevee: elmondod roviden, mirol is szol ez a kialakuloban levo vallalkozas? erdekesen hangzik.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.08.31. 21:52:10

@Muscari: Hát igen. A rendesebbek biztos dolgoznak , keresik a lehetőséget, nem érik be segéllyel. De az is biztos, hogy én még életemben nem láttam ennyi felcsinált nőt, mint itt az UK-ban. :-))) Többségük tuti ,hogy nem a munkavállalók számát fogja szaporítani! :-D

Bonjour 2013.08.31. 22:10:22

@sodalisO: :))) Vigyazz, mert Trolibusznak foglak hivni :).
Szia, elolvastam a blogodat, es nagyon megfogott, hiaba en mar csak ilyen erzelgos vagyok. Sajnos kicsit kimeritett tegnap a draga aranyom megszolitas :). Ez alapjan es a kommentek alapjan (pedig egyezett a velemenyunk, de nem azokra gondolok) mas embernek tuntel mint a posztod alapjan. Aztan kiderul meg, hogy egy humoros, kedves ember vagy.

Na mindegy, mindenkinek vannak rossz napjai.

Mindenesetre a magam reszerol bekejobbot nyujtok. Valszeg en vagyok az idosebb, de ez nem minosites, csak en mar megtehetem arcvesztes nelkul is, hat megteszem.

Amugy en nem aludni mentem tegnap, hanem a dolgomra. Aludni a jo oreg hobo Zopilote ment, de o is meg visszanezett parszor.

Megyek, ez a toum remek lett, most feherborral csirkehust fogunk piritani rajta egy kis gyombert fogok hozza reszelni, sietnem kell.

2013.08.31. 22:16:14

@Bonjour: en meg frissen fogot crabet ettem :) gyonyoru napsutes, jot vutorlaztunk, gyerek lefaradt es mar alszik.
Sajnos mar csak 1 ilyen nyugis nap van hatra, aztan hetfon jonnek anyosek

2013.08.31. 22:16:59

@diggerdriver: te digger, hogy tudja ez a szegeny ezeket cipelni? Serv, isijasz

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.08.31. 22:19:27

@Bonjour: Kedves is tudsz te lenni, na nézzenek oda mik vannak !! :-)) Természetesen elfogadom a békejobbot! Rendben, volt egy szar napod, tudomásul veszem, van ilyen bizony, megesik olykor . Nincs ezzel semmi baj. De azért tedd a szívedre a kezed és valld be őszintén , a " drága aranyom " megszólítás még mindig kedvesebb volt mint a kitüntető "troll" cimke " .:-D Azon kurvául megsértődtem ! :-DDD A többi meg csak egy jó kis csörte volt. De most, nemrég beleolvastam a Töki kommentjeibe ! Nahátazanyja... Van még mit tanulnom, az már bizonyos ! :-)

Bonjour 2013.08.31. 22:19:51

@diggerdriver: a gyerek bolcsisnenijenek (26 eves volt akkor) is hasonlo volt, de mutetileg lekicsinyitette. A bolcsifonok-tulaj baratunk, innen volt a bizalmas info. Ettol ugy nezett ki, mintha 10 kilot fogyott volna es csinosabb lett.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.08.31. 22:23:24

@charlieharper: De fiúk, most őszintén, van akinek ez igaziból tetszik ? Már nem így képen, mert gondolom ezen el tudtok mélázni, de tudnátok élni egy ekkora mellű feleséggel? Még akkor is ha tényleg az SZTK-ba kéne kísérgetni fizikóra ? :-)

Bonjour 2013.08.31. 22:30:20

@sodalisO: el ne tanuld! :)))) konyorgom :)

Amugy en csak kedves tudok lenni. Neha holyagjancsit jatszom, de azt csak poenbol/parodiabol a nembegyere embereknek. Meg a valo eletben a nagyon komolyat is elo kell adnom, kulonben nem vennenek komolyan.
Azert tedd te is a szivedre a kezed: neked se volt eppenseggel jo napod. Front volt szerintem.
Volt (sajnos multido) egy nagyon kozeli rokonom, kozmetikuskent egy kereskedo ceget csinalt, gepeket adott el. Beauty-n is kiallitott, ismered ezt a kiallitast.

Bonjour 2013.08.31. 22:35:55

@charlieharper: huha, anyos. Milyen nyelven beszel az anyos? Vagy nem neked van az azsiai (vagy mas egzotikus) feleseged? Ha nincs kozos nyelv, joval kisebb a problema, ettol persze meg ott vannak.
Es jo volt a crab? Dipet milyet adtak?

Muscari 2013.08.31. 22:41:01

@sodalisO: igen, olvastam, csak nem emlekeztem pontosan, bocsi. De a torok az megmaradt valahogy :-)

2013.08.31. 22:43:28

@Bonjour: afrikaanst, de persze beszel angolul is. Felesegem Cape Towni. A jo oldala, hogy ilyenkor mindket gyereknek megjobban megy az afrikaans ( jobban megy nekik, mint a magyar), mert tenyleg egesz nap csak ez megy. Most 1 honapig agyon lesznek kenyeztetve.

Hazi mayonez fele fokhagymasan. Alapjaban utalom a mayot, de ez jo volt.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.08.31. 22:51:01

@Bonjour: Persze, ismerem, amikor otthon voltam , kolléganőkkel, mindig felutaztunk Pestre a Beautyra. Nagyon klassz volt, hatalmas kiállítás, programok, sok új dolog, szakmailag mindig hasznos volt Plussz jó volt 2 napra lelépni otthonról és csak GIRLPOWER. Röhögés, állatkodás, sok cigi, kávé, tekergés, természetesen minden pestit kiröhögtünk, mert mi voltunk a vidéki ászok! Szóval szerettem a Beautyt ! :-D.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.08.31. 22:51:53

@Muscari: Hát a török az nekem is megmaradt, egy életre. Futok is ha látok egyet, vagy átmegyek a másik oldalra. :-D

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.08.31. 22:56:04

Amúgy , most jutott eszembe, hogy én anno a Spektrum TV-n végig néztem ennek a Jamie gyereknek a sorozatait.Az iskolai reformkonyhás részre is emlékszem. De érdekes, most , hogy visszagondolok, utána egy percig sem éreztem azt, hogy ez a forradalmi váltás majd gyökeret ver az UK-ban. Ők erre nem alkalmasak több szempontból sem. Sztem a legtöbben tudjuk az okokat, szempontokat. Az ő életük erre nem tud berendezkedni, ahhoz sok minden másban is reform kellene.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.08.31. 23:27:49

@sodalisO: hat ha nem is ekkora, de majdnem ekkoraval nekem is muszaj egyuttelnem. Es fizikora is viszem magam.

Sosem fogom megerteni, miert akarnak a nok nagy mellet. Csak a gond van vele.

M. Péter 2013.09.01. 00:12:09

@M. Péter: Kiváncsi lennék arra, hogy hol van egyáltalán ilyen.

euAgWzgmmtq7K 2013.09.01. 00:12:10

Kereslet-kínálat. Ha annyira kellene neki a pénz, dolgozna az angol fiatal is annyit. ez teljesen uaz, mint a magyar melós otthon, meg külföldön. Érdekes, hogy pont a határátkelőn számít ez meglepőnek, meg különlegesnek

DieNanny CH 2013.09.01. 08:19:04

@petrasp:

Erre, hogy otthon megkaptuk a kiképzést a lelkiismeretes, alapos munkára, már én is gondoltam. Hogy legfőképpen amiatt megy annak jól azok közül, akinek jól megy, mert Mo-on megtanulta.

Mondjuk az én munkakörömre az ellenkezője igaz.
Óvónőként semmi más dolgom nem volt, mint a gyerekekkel való foglalkozás.
Itt Svájcban a Krippében ehhez hozzátartozik az ételelőkészítés, ebédfőzés, mosogatás (sokáig nem volt mosogatógép, így 15 emberre kellett.), takarítás. Nagyon nehéz volt megszoknom. De minden napra valaki más volt beosztva, úgyhogy ki lehetett bírni.

rezsoatya (törölt) 2013.09.01. 09:11:33

@DieNanny: probalom osszrakni: akkor ez egy TV sorozat, amelyben van valaki, akire hasonlit J.O..
Nem nezek TV-t, ugyhogy ezert is nem ertettem. De lehet, hogy most sem. Most akkor J.O. hasonlt valakire. Ezzel sokan vannak igy..

DieNanny CH 2013.09.01. 09:14:12

@rezsoatya:

Igen, eltaláltad. Erre a színészre hasonlít.
TV-t már én sem nézek pár éve... Inkább letöltök. (Csak ha otthon vagyok, szüleimnél. Mert ott szinte egész nap megy.)

sparklie (törölt) 2013.09.01. 09:43:13

Es meg valami, a dailymail cikke alatt a kommenteket erdemes olvasgatni. Egyszeruen a britek gyulolik a bevandorlokat es a sajat lustasaguk mentegetesere minden lehetoseget megragadnak.
pl. Jamienek tobbet kellene fizetnie, akkor a britek is szorgalmasabbak lennenek...
Nem fogjak fel a britek, hogy itt a hozzaallasrol van szo, ha egy szarembernek nem a minimalbert, hanem annak ketszereset fizetik ki, akkor is egy szarember marad. Vagy akkor mar azt a magasabb bert kifizeti az amugy is jol dolgozo kelet-europaiaknak.
De miert is emelne bereket, hiszen az iparagban ezek a berek a normalisak. Akkor pedig aki birja a tempot, az megmarad, aki nem, az kihullik.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.09.01. 09:43:13

Nem semmi, hogy be merte vállalni ezt a véleményt, nem biztos, hogy megdicsérik érte az ok a brittek. :D

dnzoltan 2013.09.01. 09:43:13

@Link elek: az a ficko egy nemet gyerek volt, Max.

sparklie (törölt) 2013.09.01. 09:43:14

Teljesen egyetertek a sztarszakaccsal, a brit fiatalok rettenetesen gyatrak, munkat vegezni gyakorlatilag nem akarnak.
Mondjuk a magyarok es mas keleti-europai nepek kozt is sok ilyen lehet, de az aranyok kicsit masok.
A lusta kelet-europai az nem megy kulfoldre dolgozni, hanem otthon marad es eldegel segelybol. Ezert azokkal a nyugati munkaltato aligha talalkozik.

De a brit fiatalokrol tenyleg lesujto a velemenyem. Generaciok nottek mar fel ott ugy, hogy nem ismerik a szuleiket, mert au pair-ek neveltek oket, nem ismerik a munkat, mindent a segguk ala pakoltak, mindenre van mentseguk, kifogasuk, call in sick teljesen normalis, akar masnapossag eseten is, szegyenerzetuk nincs emiatt. Nekem lesulne a pofamrol a bor, ha igy allnek a munkahoz, elethez, akarmihez. Mas nevelest kaptam.

Ugyandehogy (törölt) 2013.09.01. 10:02:32

@sparklie:
a pénz rettentő motiváló tud ám lenni.

de ezt sem cégvezetők, sem senki nem hajlandó belátni. legalábbis nyilvánosan nem, mert akkor ugye tenni kéne valamit, ami pénzbe kerül.
hiába mondtam anno a főnökeimnek, amikor kérdezték, milyen motiváció kéne az embereknek, hogy többet adjanak el. simogassam a fejüket, dicsérjem többet őket, válaszoltam, hogy a hó eleji szép nagy szám a fizetési bizonylaton szinte a legfontosabb. mert hát kit érdekel, hogy a főnöke dicsérgeti, ha közben hó közepén éhen hal.

Ugyandehogy (törölt) 2013.09.01. 10:04:28

@sparklie: miért mondod, hogy az angol fiatalok? nyugodtan hidd el nekem, hogy a magyar fiatalok is, megfordult pár száz a kezeim alatt.

szemernyi lelkifurdalásuk sem volt, ha másnaposan telefonáltak, hogy nem jönnek dolgozni, csak ők még bekamuztak valami hasmenéshátfájáshányás dolgot is, azt hitték, elhiszem.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.01. 10:23:57

@shakti_rom:
@rezsoatya:
@charlieharper:
@Bonjour:

Az hogy milyen járulékos hátrányi vannak eme Isten ajándékának az férfiembert kevésbé hatja meg. A gerinc is csak gerincrevágás aspektusából jöhet szóba.

Diggerné nem olvassa a HA-t de van humora. :)))))))))

A kihívóan szexi nők olyanok mint egy olasz sportkocsi kipróbálni jó lenne de feleségül nem vennénk:)))))))))

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.09.01. 10:33:37

A dolgozó vagy dolgozó akaró vagy nem akaró fiatal generáció világszerte majdnem egységes képet mutat. Mi felnőttek szerintem pontosan tudjuk mi az összefüggés ok és okozat között. A család mint modell nagyon fontos szerepet játszik.Ott dől el minden. Mit lát a gyerek, miben nő fel, milyen értékrendet lát és kap. Ha úgy nő fel, hogy azt látja, a munka egy kényszerű de hasznos dolog,és megtanulja , hogy a pénz és munka között mi az összefüggés, akkor van esélye arra, hogy tisztességesen megállja a helyét az életben. Utalok Rezsőatyára, aki említette, hogy bizony gyermekkorban nem árt egy-egy hónapot a nyári szünetben dolgozni. Így tudatosul a gyerekekben, fiatalokban, hogy a pénz nem csak úgy van...jön..kérünk a fatertól...és szórjuk két kézzel...hanem ha megdolgoztam érte, utána látom, hogy mi is a valós helyzet. De hát sokan tudjuk, hogy az angol családmodell pl. igen siralmas ,túl sok mindenen nincs is min csodálkozni tehát.A magyar családoknál is tarka a paletta, van ilyen is, olyan is.Összességében, tehát a szerencsésebbek normális családban megkapják az útravalót. Aki meg nem, hát ...azok csinálnak jó sok gyereket, sorban állnak segélyért, és duzzognak, hogy szar az élet.

lebegő levegő 2013.09.01. 10:40:16

Nekem az a tapasztalatom, hogy munkahelye válogatja. Az efféle általánosítás, amivel ez a szakács élt az mindig jól hangzik, de soha nem lehet igaz. Nekem nagyon sok szorgos angol kollégám volt/van, ez nem náció függő, aki ilyet állít az vagy meggondolatlanul tett ilyet, vagy ennyire buta. Ez úgy szokott lenni, hogy ha a munkahely olyan, a vezetők olyanok, akkor összejöhet egy nagyon lusta társaság, de ennek semmi köze ahhoz, hogy ki angol, magya, vagy lengyel, vagy pakisztáni stb.... Szal ez így hülyeség, még akkor is ha egy szakács mondta, aki még a tévében is szokott szerepelni :D

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.09.01. 10:44:31

@tildy:): Hehe :-D Őszintén? Valahogy nekem a mellem sosem volt központi kérdés . Akkora amekkora. Ez van, ezzel kell főzni. :-) Általában a nők túl spilázzák ezt a kérdéskört, mert látják a férfiakon , hogy a tetszési indexet nagyon meg tudja dobni egy szép darab.Mondjuk azért jobb ha van némi kevés dombormű az első fertályunkon, mert néha látok negatív mellűeket is, az azért jó szar lehet. valahogy bennünket így szeretnek, dimbesen-dombosan, elöl-hátul. :-))

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.09.01. 12:08:29

pfff... ennyi libbant kommentelőt egy rakáson...
persze nem véletlenül permanens index címlapos a blog... :x

a mai fiatalok nem azért nem dolgoznak, mert "lusták", hanem mert látják, hogy semmi értelme az egésznek
a kitalált pénzből majdnem ugyanannyit kap az, aki segélyen tengődik, mint aki egész héten gürizik napi 16 órában
ráadásul... gyakorlatilag egyikből sem lehet rendesen megélni

ezenközben viszont a legtöbbet az kapja belőle, aki olyan értelmetlen/káros területeken dolgozik mint pl. pénzügy, jog, politika

egyszóval a mai társadalom a kártevőket ösztönzi a kitalált pénzzel további, még hatékonyabb, károkozásra

ehhez pedig (szerencsére) nincs mindenkinek gusztusa...

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.09.01. 12:08:48

bocsánatot kérek... az előadóművészeket kihagytam a felsorolásból...
ők is gyarapítják a jól kereső semmirekellők csoportját...

de ahogy látom mind1 is, mert meg sem jelent az a kommentem, amihez ez kapcsolódik...

hiába... itt is dúl az szdsz féle szólásszabadság... :x

é̶̸͜͠r̀͜͡d̷̸͟͠e̴̢͠͏k̨͘͢͠e̶̕͞s̵̷̛ 2013.09.01. 12:09:01

igen a dzsémi fiatalon heti 255 órát dolgozott!!! és simán bírta!!!

Bonjour 2013.09.01. 17:16:58

@diggerdriver: ugy latom, te atsoroltal a nok koze... Biztos az erzekeny lelkem.
Megvarom a szavazas veget, aztan elarulom. Vagy nem. :)

Egyebkent tenyleg van egy jelentos reteg (pasiknak), akiknek nem jon be ez, es a nok nagy resze sem irigykedik rajuk... a mellekelt abra szerint sem.
Hm... De az eddigiek rendben voltak meglehetosen, ugyhogy ez az egy igazan nem szamit. Amugy ez is izleses hataron belul van (a kompozicio).
Izgalommal varjuk a hetfoit.

Bonjour 2013.09.01. 17:18:13

Boc, visszavonom. Rezsoatya is ott van a cimzettek kozott. :)))))

Bonjour 2013.09.01. 17:19:09

Sot Charlie...
Jo lenne, ha nem ilyen felszinesen olvasnek...
Na udv, mara ennyi volt.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.09.01. 21:29:46

@sodalisO: hat nekem a tartasomra tuti volt hatassal, mindezek meleltt leven 80D-nel nagyobb melltartot Magyarorszagon keptelenseg volt venni, igy minden furdoruha de fehernemu vasarlas is problemakba utkozott.

Recepcios lány 2013.09.01. 21:49:29

@justStevee:
"Most is így dolgoztam hogy 13 nap, 1 nap szabi, 10 nap és 1 nap szabi tegnap... és heti 50 óránál nagyon ritkán dolgozom kevesebbet de van, hogy 60-65 is megvan... és nem szakadok meg, nem szenvedek.."

Ne haragudj, de megkerdeznem, hogy egyedulallo vagy-e? Csak mert ha pl. van valakije az embernek, akivel egeszseges parkapcsolatban szeretne elni, akkor nem hiszem, hogy szivesen dolgozik 10-13 napokat egyben hosszutavon. Amikor egyedul voltam Angliaban, akkor en is minel tobbet akartam dolgozni, de most, hogy a parommal vagyok Irorszagban, es tobb evre jottem, most nem erzem ugy, hogy megerne, hogy ramenjen a kapcsolatom.

Tehat szerintem oke, hogy van aki sokat akar dolgozni, de nem hiszem, hogy elvarasnak kene lennie annak, hogy heti 6-7 napban, a 24 orabol a 7-8 ora alvas mellett, mondjuk (munkaruhaba valo atoltozessel egyutt) osszesen 1-1.5 ora utazgatassal, 10-12 orakat kellene dolgozni.
Mindamellett mondjuk egy nonek pl. nem artana elmenni bevasarolni, megfozni, elmosogatni, kimosni a ruhakat, neha kitakaritani. Es persze jo asszon modjara "masra" is hagyni idot es energiat. Persze ezen az aprosagon a ferfiak egeszen konnyen at szoktak siklani..

Tehat amikor valaki "nyafog", hogy neki sok a heti 60 ora munka, akkor nem biztos, hogy a hianyzo 20 oraban amugy facebook-ozna, hanem mondjuk szamara a napi munka nem azzal fejezodik be, hogy kilep a munkahely ajtajan, hanem azzal, hogy elmosogatott, kieteregetett, elpakolta az elozo naprol megszaradt ruhakat, es a vacsorat is "mar csak" talalni kell (aztan meg megint mosogatni).

Nem mondom, hogy az angol fiatalok mind ennyire szorgosak otthon is, de lehetseges, hogy van csaladjuk, barataik, jovokepuk, es nem egy etteremben akarnak megrekedni, mert lassuk be, etteremvezeto sem lesz mindenkibol, barmilyen jol dolgozik!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.01. 23:31:20

@sodalisO:
A negatív mellűek azok akiket szájon keresztül kell csöcsörészni:))))))))))))

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2013.09.02. 22:54:44

@DieNanny: nem tudom biztosan, hogy a lelkiismeretes munkára kaptunk-e kiképzést, inkább arra gondolok, hogy a magyarokkal mindent meg lehetett csinálni, és egy emberről 100 bőrt is lehúzott a multi, mert hát ilyenek voltunk/vagyunk...de aztán rájöttem, hogy ez inkább személyfüggő, mert nekem is volt kollegám, aki simán elment táppénzre karácsony előtt a legnagyobb hajtásba és otthagyta a "boltját" a szarban, míg én általában úgy estem be a fa alá, és embert sem kívántam látni többet.
De nem mondanám, hogy ez rám nézve érdem, csak azt, hogy én nem tudom máshogy csinálni.

Az, hogy sokat dolgozol-e vagy sem nem függvénye annak, hogy jól végzed-e a munkád. Látod, neked is belefér, hogy mást csinálj, és gondolom, hogy meg is csinálod, még ha azelőtt nem voltál rákényszerítve.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása